Khamis, 7 Jun 2012

Barisan Nasional

Barisan Nasional


bumiyang

Posted: 07 Jun 2012 03:54 AM PDT

Politik Harian

Posted: 07 Jun 2012 03:46 AM PDT

Politik Harian


UNCENSORED #BERSIH3 KEGANASAN PERUSUH

Posted: 07 Jun 2012 03:00 AM PDT


Klip video keganasan Bersih 3.0 yang belum pernah kita lihat sebelum ini!

Video BNYV Bikin Anwar Panas! #BNYV

Posted: 07 Jun 2012 12:49 AM PDT




Listen to what our Core Volunteers have to say!
Impromptu recording after the first core volunteers meeting - 4 June 2012.
Let's take charge. Let's make a difference.

Bocor: Gagal Di Lembah Pantai, Nurul Izzah Ke Nibong Tebal?

Posted: 06 Jun 2012 11:30 PM PDT


Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim tidak nyenyak tidur kebelakangan ini.

Punca utamanya ialah kerana kerajaan Barisan Nasional pimpinan Perdana menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang diserang saban hari oleh pakatan pembangkang tidak menunjukkan sebarang hasil.

Ini amat mengecewakan Anwar dan kuncu-kuncunya di dalam Pakatan Rakyat.

Mereka mengharapkan kerajaan BN akan semakin lemah dan sokongan terhadap terhadap Perdana Menteri pula bertambah menurun.

Apa yang berlaku ialah sebaliknya; sokongan rakyat kepada pimpinan Datuk Seri Najib menunjukkan lonjokan yang memberangsangkan, malah dasar-dasar yang diperkenalkan oleh beliau semuanya diterima baik oleh setiap peringkat masyarakat.

Anwar mahu melihat rakyat memboikot program-program anjuran kerajaan tetapi apa yang berlaku rakyat semakin menaruh keyakinan terhadap keikhlasan kerajaan membantu meringankan bebanan hidup mereka terutamanya dalam keadaan ekonomi yang mencabar kini.

Anwar pening kepala bagaimana hendak berdepan dengan populariti BN dan Perdana Menteri yang sudah pulih dan semakin meningkat semenjak pilihan raya umum 2008 dahulu.

Parti pimpinannya dalam keadaan kucar kacir; Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali sedang dalam siasatan kerana didakwa memiliki harta, wang tunai dan aset yang jauh lebih besar daripada kemampuannya sebagai Setiausaha Sulit kepada Anwar satu ketika dahulu.

Rakyat biasa pun boleh membuat kesimpulan sendiri bagaimana Azmin yang bergaji kira-kira RM2,400 sebulan boleh mengumpul khazanah menimbun melebihi RM30 juta.

Itu harta yang diketahui, bagaimana pula dengan aset lain yang disembunyi?

Kalau anak buah pangkat rendah sudah boleh menjadi hartawan setakat menjadi setiausaha sulit, bagaimana pula simpanan harta bosnya pula?

Anwar juga pening memikirkan masa depan politik anaknya, Nurul Izzah di Lembah Pantai.

Sejak memenangi kerusi parlimen itu empat tahun lalu tidak banyak kemajuan yangg di bawa oleh Nurul Izzah di Lembah Pantai yang majoritinya terdiri daripada masyarakat Melayu.

Semua pembangunan yang wujud di kawasan itu samada projek pembinaan perumahan rakyat PPR, gerai serta kedai bagi peniaga kecil semuanya diperjuangkan oleh Menteri Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar merangkap Ketua Bahagian Umno Lembah Pantai.

Nurul Izzah gagal sebagai wakil rakyat kerana tidak ada bukti sedikit pun beliau membawa sebarang pembangunan di situ.

Hakikat pahit bahawa Nurul Izzah hanya pandai cakap kosong tetapi gagal menjalankan tugasnya disedari oleh Anwar.

Bagaimana pun perasaan kasih sayang terhadap seorang anak tetap menyebabkan seorang ayah akan melakukan apa sahaja untuk memyelamatkan karier anaknya itu.

Kira-kira dua bulan dahulu, semasa Anwar berceramah di Nibong Tebal, pernah beliau membayangkan kerusi itu akan ditandingi.

Sebenarnya niat Anwar ialah untuk melihat respons penyokong PKR di situ samada bolehkah Anwar menghantar Nurul Izzah untuk bertanding di Nibong Tebal pada PRU-13 akan datang.

Ini kerana beliau melihat PKR akan kalah di Lembah Pantai, lebih-lebih lagi jika Nurul Izzah terus menjadi calon di situ.

Pengundi Lembah Pantai menunjukkan arus sokongan yang positif terhadap Raja Nong Chik dan kemungkinan beliau akan menang besar jika dicalonkan di kawasan itu.

Nibong Tebal diwakili oleh ahli parlimen Tan Tee Beng yang menjadi salah satu anak muda 'kesukaan' Anwar, sebelum ia meninggalkan PKR menjadi anggota bebas.

Untuk menyelamatkan anaknya, kemungkinan Anwar akan meletak Nurul Izzah di kerusi parlimen itu.

Apa hal pun Anwar mesti selamatkan keluarga dan kepentingannya dahulu sebelum memikirkan hal parti dan pemimpin PKR yang lain.

Azmin Ali Pucat Kena Soal Wartawan

Posted: 06 Jun 2012 10:33 PM PDT


Melihat pada gambar semasa sidang akhbar di ibupejabat PKR dekat Petaling Jaya, Rabu,jelas terpancar macam orang yang resah pada raut wajah Azmin Ali.

Ada ketikanya Timbalan Presiden PKR ini merenung tajam jauh entah kemana.

Apakah beliau sedang mencari ilham untuk 'bersilat' nak berjawab dengan SPRM nanti bila dipanggil untuk memberi keterangan mengenai dakwaan pemilikan harta dan wang bertimbun.

Sidang akhbar berkenaan diadakan untuk tujuan lain.Namun lumrah kerana isu panas SPRM akan buka balik fail kes dakwaan memiliki kekayaan yang jauh dari kemampuannya semasa jadi Setiausaha Sulit kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim ,Timbalan Perdana Menteri dulu,maka minat para wartawan yang hadir tentu lebih pada dirinya.

Lojik akal berkata kalau Azmin merasa dirinya tidak bersalah,beliau tidak harus merasa bimbang langsung untuk tidur nyenak dibuai mimpi indah.

Berani kerana benar,takut kerana salah...tak begitu?

Kalau Azmin ada 10 sen dan dapat membuktikan beliau cuma ada 10 sen sahaja beliau tidak perlu ambil kisah sekalipun segunung dakwaan yang dilemparkan.

Isunya di sini dengan gaji rasmi sekitar RM3,000 sebulan macam mana adiknya Ummi Haflida Ali boleh tunjuk sebilangan resit pembelian saham dan sebagainya yang dakwaanya mencecah RM 30 juta.

Ini termasuk dakwaan pemilikan oleh isterinya Shamsidar Taharin yang berstatus suri rumah.

Itu baru apa yang didakwa oleh Ummi Hafilda belum lagi pihak-pihak lain.

Hairan kenapa Azmin perlu mempertikaikan kredibiliti SPRM membuka balik kesnya dengan alasan ia sudah berlalu 17 tahun lampau.

Dakwanya beliau menjadi mangsa pertuduhan politik kerana PRU13 sudah hampir.

Azmin juga membandingkan kesnya dengan Datuk Seri Shahrizat Jalil yang sudah dilepaskan oleh SPRM kerana didapati tidak terlibat dalam urusan membuat keputusan pemberian pinjaman kepada NFC.

Ada yang berkata Timbalan Presiden PKR tidak sedar tindak tanduknya itu dengan sendirinya telah mencetuskan rasa curiga dimata orangramai.

Menurut mereka beliau sepatutnya bawa bersabar mengalu-alukan siasatan SPRM supaya kebenaran muktamad diketahui.

Bagi mereka ini sudah menjadi rentak pembangkang kalau bab orang lain cepat-cepat suruh siasat tetapi terkena batang hidung sendiri terus menikus.

Lebih melucukan Ahli Parlimen Gombak dan Ahli Dewan Undangan Negeri Bukit Antarabangsa Selangor ini menyerahkan kepada rakyat menilai tindakan SPRM buka balik failnya selepas 17 tahun.

"Kami akan serahkan pada rakyat untuk membuat penghakiman dalam PRU akan datang," katanya.

Ramai yang kedengaran berkata wah senang hidup kalau begitu.

Soalnya kenapa soal kalau betul kamu kaut harta bertimbun senang-senang hendak main sentimen buat kenyataan politik serahkan kepada rakyat menilainya.

Sejauh mana rakyat boleh menilai wang ringgit dan harta bertimbun yang mungkin tersorok disebalik segala macam akaun yang dilindungi oleh akta kerahsiaan bank.

Kalau begitu senang sahaja selepas ini mana-mana pembesar dan tokoh politik yang menghadapi dakwaan boleh main pukul cakap serah kepada rakyat untuk menilainya.

Itu bunyi macam cakap orang nak pelepas tengkok.

Soalnya siapa yang akan menyiasat dan menentukan kamu bersalah atau tidak.

Dalam bab harta bertimbun yang tidak diketahui mana asal usulnya tentulah kerja SPRM untuk siasat.

Samada dakwaan itu 17 tahun atau 100 tahun lalu...kalau Azmin tahu pasti dalam poketnya hanya ada 10 sen beliau tidak harus gundah gulana merenung jauh semasa sidang akhbar.

Kalau tidak salah tetap tidak salah.

Lainlah kalau beliau tengah dok meraba nak bahagi,campur dan daraf macama mana adiknya,Ummi Haflida boleh ada resit sampai RM30 juta.

Ummi Haflida sendiri tahu kalau beliau kelentong, hal ini akan terjawab bila SPRM buat siasatan rapi nanti.

Bab duit ini bukan susah untuk dikesan.

Azmin adalah lulusan metamatik dari sebuah universiti di Amerika Syarikat.Beliau tentu tahu nak kira dengan betul.

Kalau rasa kurang yakin,bila-bila masa beliau boleh minta bantuan dari Pengarah Strategi PKR ,Rafizi Ramli yang merupakan seorang akauntan bertauliah.

Mereka boleh bakar lilin tengah malam untuk sama-sama menghitung.

Sebelum tuduh SPRM sengaja nak cari pasal dengannya Azmin perlu terlebih dahulu 'lihat kiri kanan' memastikan samaada RM30 juta yang didakwa Ummi Hafilda atau RM10 juta ke atau berapa sekalipun...ia mesti selari dengan pendapatannya RM3,000.

Bila perkiraan sebenar keluar nanti hasil siasatan SPRM,Azmin tidak perlu susah payah buat kenyataan.....ini kerana waktu itu rakyat sendiri tahu menilainya siapa benar siapa kelentong.

-Agendadaily

anakbukitgantang says

Posted: 07 Jun 2012 03:42 AM PDT

anakbukitgantang says


BERTAM K Pop - surat maaf penaja kena masuk "Oh My English"

Posted: 06 Jun 2012 03:52 PM PDT


Sepatutnya ringkas dan berbunyi:

"We  regret the incident that has caused unnecessary embarrassment  to Pakatan Rakyat. As the sponsor for the event,  we  wish to apologise for the indecent attire worn by the performers. Please accept our sincere apology ".

Akhir sekali pesanan saya jika tak mahu tanggung risiko, tulislah dalam Bahasa Kebangsaan iaitu Bahasa Melayu untuk menerangkan maksud yang tersirat dan tersurat

tunku

Posted: 07 Jun 2012 03:11 AM PDT

tunku


DPM: Temporary PTPTN loan freeze to Unisel students is fair

Posted: 07 Jun 2012 12:17 AM PDT

GOMBAK: The decision to temporarily freeze PTPTN loans to Universiti Selangor (Unisel) students temporarily is fair, said Deputy Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin on Thursday.
Muhyiddin said Higher Education Minister Datuk Seri Khaled Nordin's decision to stall PTPTN loans at the Selangor government-owned university was to test if Selangor was capable of providing free education as claimed.
"The freeze is only temporary, it is not a cancellation. Maybe the minister (Khaled) wants to see if Selangor can give free education and do away with PTPTN, that's fair," he said at a press conference here on Thursday.
Muhyiddin, who is also Education Minister, added: "There is no such thing as 'free'. Someone has to pay for it."
Muhyiddin said that if it turned out that the students at Unisel really needed the loans, it would show that Pakatan Rakyat's vow to abolish the loans did not take into account the student's interest.
"I believe the minister is a smart person and he will reinstate the loans if he is satisfied that the students really need them," he said.


tunku : the freeze should not be temporary unless change in government. the pakatan government all these while said they can provide free education, now let them try first at unisel. if they cant do it then it's better for them to shut their big mouth.

Taipingmali (tm)

Posted: 07 Jun 2012 01:43 AM PDT

Taipingmali (tm)


TIBAI vs CIBAI

Posted: 06 Jun 2012 09:57 AM PDT

Peperangan politik: Adakah kita sudah bersedia? — Zaini Hassan

Posted: 06 Jun 2012 09:31 AM PDT




June 06, 2012

6 JUN — Transformasi secara umumnya bererti berhijrah dari satu yang baik kepada yang lebih baik. Daripada dasar yang ada sekarang, diperkemaskan kepada yang lebih sempurna bagi mengejar sesuatu sasaran dan matlamat.

Sasaran dan matlamat Malaysia, di bawah Perdana Menteri Najib Razak ialah melakukan program transformasi untuk menuju ke arah Wawasan 2020. Kita ada lapan tahun lagi untuk menjadi sebuah negara maju.

Meletakkan sasaran 2020 itu merupakan strategi yang cukup sempurna. Ia adalah satu wawasan terbaik yang diasaskan oleh negara ini.

Tapi bukan mudah untuk mencapainya. Untuk menjadi sebuah negara maju sepenuhnya harus mengambil kira pelbagai aspek — kestabilan ekonomi, sosial, politik, kebudayaan dan yang paling penting ialah minda kita.

Minda bererti pemikiran, sikap, tingkah laku, kesopanan, kesusilaan, etika, adap dan lain-lain. Ia juga bererti kita harus berfikir dengan baik dan matang. Cara berfikir rakyat Singapura berbeza dengan Malaysia. Cara berfikir pegawai-pegawai kerajaannya berbeza dengan kita. Strategi strategiknya berbeza dengan kita.

Singapura ialah sebuah negara maju. Sesebuah negara maju biasanya sistemnya telah stabil. Pemikiran rakyatnya bergerak seiring dengan kestabilan sistem itu. Tujuan saya mengambil contoh republik itu adalah kerana ia sebuah negara maju yang paling hampir dengan kita.

Pemikirannya bergerak ke hadapan, bukan sebaliknya. Pemikirannya dicabar supaya berfikir ke hadapan secara kritis dan kreatif. Pemikirannya dicabar supaya melakukan eksplorasi dan penerokaan-penerokaan baru.

Eksplorasi minda harus bergerak seiring dengan transformasi minda. Berani saya katakan itulah yang dilakukan oleh pihak pembangkang, yang tidak dilakukan oleh pihak sebelah sini.

Peperangan politik juga melibatkan transformasi dan eksplorasi minda. Bukan statik. Bukan kaku. Bukan hanya bertahan, tapi menyerang.

Para pegawai strategik kerajaan, ahli-ahli politik kerajaan harus mempunyai minda sebegini. Pemikiran yang strategis yang mampu menganalisis isu, mengintepretasi serta menyerang. Bukan hanya mempertahankan atau menjelaskan isu-isu yang ditembak oleh pihak musuh.

Dalam peperangan politik atau dalam permainan sukan sekali pun, terlalu kerap bertahan atau mengalah akan membawa padah.

Saya sedih apabila melihat kita terlalu banyak bertahan daripada menyerang. Apakah kita sudah keletihan minda dan miskin idea, sedangkan kita berada di pihak yang sepatutnya menang?

Sebagai orang media saya memerhati perkembangan ini sedang berlaku. Semua kenyataan yang tersiar di media tradisional atau baru lebih kepada mempertahankan diri. Jarang-jarang kelihatan satu terjahan membunuh terhadap lawan.

Semua pihak kelihatan syok sendiri membuat kenyataan itu dan ini. Terlalu banyak pihak termasuk NGO-NGO yang sekadar mahu suara dan muka mereka kelihatan dalam media.

Sebenarnya, terlalu banyak kelemahan dan kesilapan serta kemudaratan yang dilakukan pihak pembangkang di Pulau Pinang, Selangor, Kedah, Kelantan yang tidak cukup didedahkan.

Kerja kita setiap hari ialah mempertahankan isu-isu yang dibangkitkan oleh pihak sebelah sana. Kita harus mula menyerang dari sekarang. Menanam keyakinan orang terhadap sesuatu isu mengambil masa. Jika tidak dimulakan sekarang, mungkin ia sudah terlambat.

Kita tidak boleh lagi membenarkan rakyat kita yakin terhadap tuduhan pembangkang melebihi daripada kebenaran, sehinggakan soal benar atau tidak bukan lagi menjadi persoalan.

Kita tidak boleh lagi membenarkan pemikiran rakyat yakin bahawa harga minyak akan diturunkan dalam tempoh 24 jam selepas mereka memerintah, walaupun kita tahu kenyataan itu merupakan satu pembohongan.

Kita amat-amat bimbang jika rakyat akan yakin terhadap kenyataan itu, melebihi daripada kebenaran.

Oleh itu, dalam peperangan politik yang akan berlangsung ini, kita harus bijak merangka perang saraf. Jika pembangkang menggunakan tipu muslihat, kita guna pendekatan yang lebih profesional. Setelah memerintah selama 55 tahun, semua kebaikan ada di hadapan kita. Mereka tiada.

Saya ulang, jangan biarkan rakyat menerima keyakinan sebagai kebenaran, walaupun ia satu pembohongan.

Tindakan Amerika Syarikat, misalnya mengumumkan untuk meletakkan armada laut serta logistiknya di rantau ini telah mempengaruhi emosi China. China sudah menarik kening, melihatkan pergerakan itu, walaupun Amerika tidak bermaksud mahu berperang. Ternyata Amerika berfikiran ke hadapan.

Kita sepatutnya sudah bersedia untuk menyerang dan bersiap siaga menerima serangan balas yang sudah dirancang. Serangan balas itu sepatutnya ialah satu pukulan maut.

Saya pasti kita ada strategi itu. — Utusan Malaysia

Kenapa 17 Tahun Baru Muncul Isu Rasuah Terhadap Saya? - Azmin Ali 6/6/2012

Posted: 06 Jun 2012 09:15 AM PDT

Azmin Ali secara tanpa sedar telah mendedahkan bahawa Anwar melindungi dirinya dari dikenakan hukuman. Azmin kata kenapa sekarang, bukan 17 tahun lalu....Apa ni cakap melalut....tutup-tutup lah sikit. kan dah kantoi.. wahai Azmin, dulu Anwar Ibrahim berkuasa, dia boleh arah orang buat apa dia suka suruh tutup kes, orang tutup kes. cuma Anwar kalah ialah kepada Tan Sri Musa Hassan sahaja.

Walaupun Anwar pernah menyuruh abang Musa iaitu Dato Fuad Hassan agar siasatan dihentikan tetapi Musa tidak mahu tunduk kerana menurut siasatannya memang betul Anwar meliwat mangsa dan menyalah gunakan kuasanya kerana menangkap Umi Hafilda.

Sekat PTPTN Unisel, arahan Khalid Nordin? - PKR

Posted: 06 Jun 2012 09:03 AM PDT

Wahai Rafizi Lembu ......hang sebagai ketua pengarah strategi Pkr dan boss hang sendiri mahu hapuskan PTPTN dan kenapa bising soal pinjaman tersebut.

Kalau mampu sila lah arahkan kerajaan Selangor supaya memberi pendidikan percuma. Unisel tu bukan milik kerajaan pusat..bangang ooooii...

hang ni memang 1234567890poigxzs89okjfde90pldswp;lsawq9olkmnvcxswe9ol,mbvfde45ujnhbdert

Benarkah Nizar Sembahyang Di Tokong Di Pasir Panjang

Posted: 06 Jun 2012 08:50 AM PDT




Antara To Kong Pasir Panjang dan Kilang Vale Teluk Rubiah

YB Nizar Jamaluddin Adun Pasir Panjang lebih sayang akan To kong cina berbanding dengan kilang Vale di Teluk Rubiah.

Beliau sanggup membawa isu Vale ke dalam dewan Dun dan membawa gerombolan puak-puak penyokong beliau membuat demonstrasi membantah pembinaan kilang tersebut. Bantahan menyebabkan puak-puak pelampau yang berselindung atas nama Islam sanggup merosakkan kenderaan syarikat pembinaan kilang tersebut.

Dalam masa yang sama sebuah kampung yang dikenali sebagai Lubuk Buaya di hujung Pasir Panjang yang asalnya sebuah tokong cari makan dan pusat menternak burung walit telah membangun kan kawasan tersebut sebagai sebuah tokong yang besar mengalahkan wat siam di Kelantan dan pagoda di Pulau Pinang.

YB Nizar telah menggunakan khidmat dua bloggers terkenal dari Manjung untuk menghentam YAB Dr Zambry kononnya Menteri Besar terlepas pandang dalam kemusnahan hutan paya bakau tersebut.

Sepatutnya dalam isu ini , YB Nizar jika beliau tidak terlibat dalam pembangunan tokong tersebut, maka beliau hendaklah menyusun bala tentera Pas, Pkr dan Dap untuk membuat demo 100 ribu membantah pembinaan tokong dan tambak laut yang telah menyebabkan kerosakan dan kemusnahan hutan paya bakau di kawasan beliau.

Jika enggan berbuat demikian , ia mengesahkan bahawa Nizar adalah dalang atau sekutu tokong yang bertanggung jawab dalam semua hal tokong tersebut.







2 maut Dilanggar Treler mov

Posted: 06 Jun 2012 08:47 AM PDT

PANEH MIANG

Posted: 07 Jun 2012 01:27 AM PDT

PANEH MIANG


Lebuhraya ke SYURGA...

Posted: 06 Jun 2012 07:20 PM PDT

Assalamualaikum.

Jom kita pakat derma ramai-ramai... dapat pahala boleh ke SYURGA...

Sekian Terima Kasih.

Sahabat-Gunung

Posted: 07 Jun 2012 01:19 AM PDT

Sahabat-Gunung


Why Are Chinese Keeping Themselves Away From PR?

Posted: 06 Jun 2012 09:45 AM PDT


With the General Election coming closer and closer, political parties in Malaysia are working a lot harder than usual. Even though no one really know the exact date, but from the behavior of these politicians, it seems like it would begin even tomorrow.

Pakatan Rakyat, as a party who does not need to be responsible on just about everything has now began their campaigns although they actually have been doing it around the clock. PR is trying their best to convince their supporters that they could win this time around. They even speculated that they should have won big before this, if the elections were just and clean.

Many were fooled with the dirty election propaganda which was brought by PR, including the Chinese who previously do not really care about street politics. The Chinese usually focuses on politics that could strenghten the economic status of their race. But, due to constant lies, many Chinese were fooled with the opposition's strategy in which they try to tarnish the government's image and that now they are starting to believe that the situation of Malaysian electoral system is in a dirty condition.

Most of them had made Malaysiakini and other Chinese newspapers as their reference and they would not accept any explanations made by the EC nor the government. From there, they are providing full support towards the efforts in 'cleaning up' election system via BERSIH.

Without them realizing, they have been used by the opposition to sabotage the country, thus, to themselves. They then decided to follow Ambiga even though they knew that the government had offered a stadium for them to hold a peaceful demonstration. The government had tried to put a sense in them by providing explanations that BERSIH 3.0 is not necessary, but they simply do not believe any of that.

Until Anwar ordered BERSIH 3.0 participants to start causing riot, then the Chinese suddenly stood in silence. At that moment, most of them decided to go home with rage because BERSIH had been taken over by the opposition. All of the things that the government had explained to them were true.

The Chinese might be smart in business, but that does not mean that they are smart in everything. Whether they realize this or not, their race can be easily influenced by those with interest by using the subject of racism which the they have in order to destroy their own country.

In the context of our country, the Chinese are told to believe that the government do not really care about them. They are also taught to deny all of the chances that are given to their race and the ability to practice their own language and culture in different schools, as a proof that the government really care. They are told to make selfish demands which does not translate unity and national interest. All of those, for the purpose of weakening the country's structure so that it would make it easier for our enemies to infiltrate this country.

That is why, whenever anyone mentions about the government, EC, MACC or even the police, the Chinese would translate it as 'Malay'. That is why they really hate Malays, they simply cannot see any good in Malays. They became blind, and they decides to believe every single bad things that are said about the Malays without even considering any other factors.

So, it is not surprising if they still believe that this country is not clean, only because people told them so. When the government or the EC provide facts and figures to deny those claims, they would not accept any of it. Instead, they would believe every single thing that are 'fed' by others who wants to tarnish the government and EC's image, even if those' fact and figures' do not even make sense.

It is hard to make them realize that they are in the wrong direction, but that is how Malaysian Chinese are today - they are prejudice towards the government and anything that has the word Malay in it.

But, it seems that BERSIH 3.0 had given them a blow. now, most of them are starting to realize that BERSIH is only the opposition's tool to gain power from the streets. Due to that, most of them are keeping themselves away from PR and chooses to be undecided.

However, the Chinese are still too arrogant to admit that BN government, under the leadership of the Malays are not as bad as how PR have been telling them. In average, it seems that the Chinese are still keeping their race and political stand. They still could not accept the fact that the success of their race in Malaysia is assisted by the leadership of Malays in UMNO-BN.

It seems that the Chinese still could not fathom that without our leadership, they might have not gotten to where they are now.

As for now, they had taken the best measure which is to get away from PR, but they need to realize that it would only be better of they stick with BN. - BB

MPSJ dituduh penuh dengan pengamal rasuah

Posted: 06 Jun 2012 08:45 AM PDT


Venue : Ibupejabat SPRM, Putrajaya

Event : Penyerahan memo aduan dan bantahan oleh penduduk Kg Bunga Melor, Batu 14 Puchong terhadap MPSJ

Date : 6/6/2012 @ 11.30 am

Sdr Kalaivanar, Pesiden NGO Nambikai membaca kenyataan media sebelum memasuki pejabat SPRM untuk menyerahkan memorandum.






 2.
 3.
 4.
 5.
 6.
 7.
 8.
 9.
 10.

Rakyat Mahu Kerajaan Selangor Tunai Janji Bukan Papan Tanda

Posted: 06 Jun 2012 07:45 AM PDT


Menyedari Pilihan Raya Umum (PRU) 13 semakin hampir, Kerajaan Negeri Selangor dilihat semakin rancak menaikkan pelbagai papan tanda, sepanduk dan sebagainya kononnya ucapan terima kasih rakyat kepada Kerajaan Negeri.

Ianya kini sudah seperti satu budaya baru pakatan pembangkang di negeri Selangor namun menurut Ketua Penerangan UMNO Selangor, Abdul Shukur Idrus, hakikat sebenar tidak seperti yang digambarkan pada papan tanda yang dipacakkan.

"Apa yang berjaya Kerajaan Negeri Selangor tunaikan ialah RM11 iaitu bantuan air percuma. Itu pun bukan semua rakyat menikmatinya kerana ratusan ribu rakyat tidak dapat . Hakikatnya janji-janji lain semasa PRU yang lalu masih terlalu banyak tidak dilaksanakan.

"Seperti contoh, bantuan RM1 ribu kepada pelajar yang berjaya memasuki universiti, tidak ditunaikan. Kalau adapun, hanya diberi kepada kroni-kroni mereka. Ini yang berlaku. Apabila rakyat datang mengadu kepada kita, UMNO telah mengambil keputusan menghulurkan bantuan RM300 kepada semua pelajar yang berjaya. Bajet ini adalah menerusi peruntukan yang diberikan oleh Kerajaan Pusat kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN).

"Skim usia emas juga menerima nasib yang sama. Mana janji nak bagi RM50 kepada kanak-kanak tadika, RM75 kepada bayi yang dihantar ke nurseri, RM600 kepada ibu tunggal dan banyak lagi.  Janji-janji mereka kepada rakyat terus sepi. Rakyat mahukan pembelaan sewajarnya dan bukannya menaikkkan papan tanda retorik yang bertujuan mengaburi mata rakyat," ujarnya.

Justeru tegas beliau disebabkan PRU sudah semakin hampir, Kerajaan Negeri dilihat berusaha keras untuk mengelirukan rakyat kononnya mereka telah berjaya mentadbir Negeri Selangor dengan baik sedangkan mereka sedang bersandiwara untuk menutup kegagalan mereka dalam melaksanakan serta menunaikan tanggungjawab sebagai sebuah kerajaan seperti yang dijanjikan mereka sebelum ini.

"Bab pacakkan papan tanda, memang mereka pakar terutama untuk mengaburi mata rakyat. Tapi mereka lupa, rakyat bukannya bodoh untuk menilai apa sebenarnya yang terjadi.

"Rakyat Selangor bijak dan tidak akan terpedaya dengan apa yang dilakukan oleh mereka, setakat papan tanda tidak memberi sebarang perubahan. lebih baik digunakan kos papan tanda itu untuk kebaikan rakyat," katanya.

The Unspinners

Posted: 06 Jun 2012 11:41 PM PDT

The Unspinners


Anwar responsible for RM30 bil forex loss, But blame others

Posted: 06 Jun 2012 10:00 PM PDT

SUARAM tidak bebas, kerja untuk PKR/CIA

Posted: 06 Jun 2012 07:02 PM PDT

Kadiaq merajuk tak dapat jadi ....

Posted: 06 Jun 2012 01:30 AM PDT

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 06 Jun 2012 11:35 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Apa Kata Kerajaan Selangor Bagi RM 5000 Untuk Pelajar UNISEL....

Posted: 06 Jun 2012 10:00 PM PDT


Pelik aku dengan rafizi gay jamban nie, hari tu dia yang beria-ia mintak hapuskan pinjaman ptptn, kononnya tak bebankan pelajar, bila kerajaan buat keputusan memberhentikan pinjaman tu pada pelajar unisel, dia meroyan pulak, suruh menteri pengajian tinggi letak jawatan.

Apa game yang kau main nie setan...???


Dia kata kerajaan pakatan mampu beri seorang pelajar 5000 setahun kalau pakatan perintah malaysia, saranan aku, kalau nak tunggu korang perintah malaysia tak tau bile, so ada baiknya korang bagi la 5000 tu pada pelajar unisel yang tak dapat pinjaman ptptn, tunjukan bukti yang memang pakatan cakap serupa bikin...


Dana MBPJ Di Guna Untuk Kerja Jahat SUARAM...???

Posted: 06 Jun 2012 07:00 PM PDT

cynthia gabriel adalah pengarah suaram yang kini sedang menyelongkar bembelian aset pertahanan negara, cynthia juga adalah ahli majlis bandaraya petaling jaya yang di lantik oleh pkr, adakah cynthia menggunakan duit peruntukan duit ahli majlis untuk menghantar berberapa orang staffnya ke perancis selama berbulan-bulan...???


SUARAM, sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang ditubuhkan oleh keluarga bekas banduan ISA iaitu pesalah yang mengancam keselamatan negara, sering menggambarkan pertubuhan itu sebagai telus, bebas dan berjuang demi hak asasi manusia dan keadilan.   Ia ditubuhkan pada 5 Ogos 1989 selepas Operasi Lalang dengan perjuangan utamanya adalah untuk menghapuskan ISA yang bagi mereka menafikan hak seseorang untuk dibicarakan.  

Namun, bagi rakyat Malaysia yang rasional dan bijak menganalisis maklumat, SUARAM adalah pertubuhan yang berjuang untuk memastikan negara sentiasa terdedah kepada bahaya dengan memberikan hak, masa dan ruang kepada penjenayah atau pengganas untuk beroperasi. 

Bagi rakyat Malaysia juga, SUARAM hanyalah salah satu dari berbagai-bagai bentuk penyamaran pembangkang, atau lebih spesifik PKR dan DAP dalam usaha mereka untuk menjatuhkan kerajaan.   SUARAM sama sekali tidak bebas, tidak telus dan tidak memperjuangkan keadilan mahupun hak sesiapa.  


SUARAM hanya memperjuangkan politik pembangkang yang bermatlamatkan negara republik, pemikiran liberal dan menghapuskan bukan sahaja hak dan kedudukan istimewa, tetapi segala-galanya yang berakar dan bertiangkan agama Islam dan budaya Melayu.  

Warna sebenar SUARAM terserlah dengan jelas sekali apabila NGO ini begitu beria-ia menjuarai isu kapal selam scorpene yang kononnya dibicarakan di mahkamah Perancis.   

Ia bermula dengan SUARAM membuat aduan di mahkamah Perancis berhubung DCN, iaitu syarikat pembuat kapal selam negara itu kerana kononnya membayar sejumlah rasuah kepada syarikat Perimekar Sdn Bhd dari Malaysia.   Aduan ini diperbesarkan dengan pembohongan bahawa Perdana Menteri dan isteri terlibat dalam pembunuhan Altantuya yang didakwa sebagai penterjemah dalam urusan jualbeli scorpene.  Altantuya dikatakan dibunuh kerana meminta sebahagian dari rasuah terbabit.   Lanjutan itu, SUARAM juga memainkan cerita kononnnya PM akan akan disapina oleh mahkamah Perancis.   

Semua 'butir-butir' kes disebarkan oleh SUARAM melalui siri-siri sidang akhbar, antaranya pada 3 Mei dan 26 Mei baru-baru ini.  

Walaubagaimanapun, perlu diingatkan bahawa sehingga hari ini, maklumat mengenai kes hanya didapati dari kenyataan atau 'air-liur' SUARAM dan para peguam mereka tanpa memberikan apa-apa bukti langsung.   

Air liur SUARAM itulah yang diambil oleh para blogger dan pemimpin pembangkang sebagai bukti sahih hatta seolah-olah keputusan penghakiman, dan kemudiannya disebarkan sebagai 'makanan minda' kepada rakyat Malaysia.  

Kerajaan telah bertindak bijak dengan tidak melatah dalam kes ini.  Sebaliknya PM membuat penafian secara tenang, bersumpah secara Islam dan memberi penjelasan secara baik di dalam Dewan Rakyat.   Langkah yang berhati-hati diambil agar tidak mengganggu proses mahkamah yang dikatakan oleh SUARAM sebagai sedang berjalan di Perancis.  Hanya SUARAM yang tidak sabar-sabar menunggu keputusan mahkamah dan ke sana ke mari menghebahkan membuat berbagai-bagai kenyataan.  

Kesungguhan SUARAM mendahului mahkamah dalam isu ini tidak sukar untuk difahami.   Memandangkan SUARAM adalah pembangkang dan pembangkang adalah SUARAM, maka sudah pastilah pilihanraya yang semakin hampir menjadi punca isu ini dimainkan dengan bersungguh-sungguh oleh mereka akhir-akhir ini.  

Bukti bahawa SUARAM adalah pembangkang tidak sukar untuk dikemukakan.  Lihat sahaja senarai nama orang-orang penting NGO tersebut, dan kita akan mendapati bahawa mereka adalah juga orang-orang penting di dalam pakatan pembangkang Malaysia.  Antaranya:  

1.Cynthia Gabriel, Pengarah SUARAM dan juga 'key-person' dalam pembohongan isu scorpene. Beliau juga adalah Ahli Majlis Daerah Petaling Jaya, dilantik oleh kerajaan PKR negeri Selangor. 

2.      Dr. Kua Kia Soong adalah bekas Ahli Parlimen DAP

3.      Sivarasa Rasiah adalah Ahli Parlimen PKR, Subang, Petaling

4.      Irene Fernandez adalah Ahli Majlis Tertinggi PKR.

5.      Dr. Syed Husin Ali adalah bekas Timbalan Presiden PKR.

6.      Tian Chua adalah Ahli Parlimen PKR, Batu.

7.      S.Arutchelvan, Setiausaha Agung Parti Sosialis Malaysia 

8.      Dr. Nasir Hashim, Presiden Parti Sosialis Malaysia

9.      Elizabeth Wong, bekas ko-ordinator SUARAM dan sekarang adalah ADUN PKR di Selangor

10.  Premesh Chandran bekerja dengan Malaysiakini dan rakan karib Tian Chua.  Kedua-dua mereka adalah ahli Network of Overseas Collective of Australia bersama dengan Elizabeth Wong. 

Kesimpulannya, SUARAM tiada bukti penglibatan Perdana Menteri dalam pembunuhan Altantuya.  SUARAM juga tidak bukti bahawa rasuah telah berlaku dalam pembelian scorpene.  

Tetapi, kita ada bukti bahawa SUARAM bukan bertindak sebagai badan bebas dan telus kerana SUARAM adalah jelmaan pembangkang yang matlamatnya hanyalah untuk memburukkan dan menjatuhkan kerajaan.   Justeru, tidak hairanlah SUARAM tidak langsung teragak-agak untuk menipu, memutarbelit malah mereka-reka cerita mengenai rasuah hinggalah pembunuhan, semata-mata untuk mencapai matlamat mereka.  

Belantan

Posted: 06 Jun 2012 11:32 PM PDT

Belantan


BPR Siasat Dakwaan Murad..!!! Rakyat Hendak Tahu Status Hasil Siasatan Kes Ini?

Posted: 06 Jun 2012 03:37 PM PDT



Berita Minggu, 31 Oktober 1999

SEREMBAN: Badan Pencegah Rasuah (BPR) dan Kementerian Kewangan mula menyiasat dakwaan bekas Penolong Gabenor Bank Negara, Datuk Abdul Murad Khalid berhubung dakwaannya bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim memiliki 20 akaun induk bank berjumlah RM3 bilion untuk mencapai cita-cita politiknya.

BPR sudah membuat laporan polis berhubung dakwaan itu bagi membolehkan siasatan dijalankan. Siasatan diketuai Pengarah Siasatan BPR, Abdul Razak Idris. Di SUNGAI PETANI, Menteri Kewangan Pertama, Tun Daim Zainuddin, berkata siasatan itu penting untuk memastikan siapa yang bersalah supaya tindakan terhadap mereka dapat diambil.


Menurutnya, siasatan itu juga dapat membuktikan sejauh mana kebenaran dakwaan Abdul Murad terhadap Anwar yang disertakan Akuan Berkanun dengan ikrar di hadapan Persuruhjaya Sumpah.

"Surat sumpah bukan boleh main-main, saya percaya seseorang tidak akan buat surat sumpah kalau tidak ada bukti," katanya.

Daim berkata, jika dakwaan berkenaan tidak benar, pihak terbabit boleh mengambil tindakan terhadap Abdul Murad.

Beliau juga berkata, siasatan perlu bagi memastikan semua kakitangan Bank Negara bekerja cekap, amanah, bertanggungjawab dan tidak ada penyelewengan.

Sementara itu, Ketua Pengarah BPR, Datuk Ahmad Zaki Husin menyifatkan setiap perenggan dalam akuan bersumpah Abdul Murad adalah maklumat mengenai rasuah.


BPR menganggap pengakuan Abdul Murad tidak seperti maklumat biasa kerana dakwaannya adalah maklumat akuan bersumpah. Esok, Ahmad Zaki akan mempengerusikan mesyuarat dengan pegawainya untuk menentukan bidang tugas pasukan penyiasatan itu.

"Tindakan pertama ialah memangggil Abdul Murad bagi mendapatkan maklumat lebih lanjut mengenai kenyataannya dalam akuan bersumpah itu," katanya. Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan program sehari BPR bersama wargatua di Rumah Seri Kenangan di sini, semalam.

Khamis lalu, Abdul Murad melalui akuan bersumpahnya mendedahkan salah laku bekas Timbalan Perdana Menteri, termasuk mempunyai akaun induk berjumlah RM3 bilion untuk mencapai cita-cita politiknya. Selain individu, turut dikaitkan dengan Anwar dalam akuan bersumpah itu ialah beberapa pertubuhan bukan kerajaan.

Ahmad Zaki mengakui bahawa berdasarkan akuan bersumpah itu, kes itu rumit kerana membabitkan banyak bank dan pengendalian akaun, termasuk akaun induk seperti yang disebutkan dalam akuan bersumpah.


Selain itu, katanya ada banyak dakwaan dan ramai orang terbabit menyebabkan BPR akan membuka lebih daripada satu fail dalam siasatan itu. Walaupun rumit, katanya BPR yakin dapat mengendalikan kes itu kerana mempunyai pengalaman mengendalikan kes rasuah yang rumit sebelum ini, malah membawa kes itu ke mahkamah.

Beliau berkata, BPR akan mendapatkan bantuan pakar, termasuk dari Bank Negara dan Kementerian Kewangan untuk memberi khidmat nasihat dalam aspek siasatan. Selain itu, kerjasama daripada nama mereka yang disebut dalam akuan bersumpah itu juga penting.

Menurutnya, penyiasatan ditumpukan terhadap aspek rasuah yang terkandung dalam akuan bersumpah. "Saya fikir hampir setiap perenggan dalam akuan bersumpah itu adalah maklumat mengenai rasuah. Jadi kami akan menyiasat setiap aspek itu," katanya.

Mengulas beberapa pihak yang dinyatakan dalam akuan bersumpah itu berada di luar negara, katanya, BPR akan mendapat kerjasama agensi terbabit di negara berkenaan. Sebagai contoh jika di Amerika Syarikat, katanya BPR akan mendapatkan kerjasama Biro Siasatan Persekutuan (FBI) dan mungkin Polis Antarabangsa (Interpol).

"Untuk tujuan bukti, BPR akan merujuk kepada Peguam Negara untuk mengaturkan bagaimana keterangan itu boleh dibawa ke mahkamah negara ini," katanya.


Sementara itu, beliau menolak dakwaan sesetengah pihak bahawa BPR tidak bebas menjalankan siasatan itu. Sejak tujuh bulan saya menjadi Ketua Pengarah, tidak ada sesiapa yang mencampuri siasatan BPR. Tidak ada masalah, tidak timbul isu menyatakan BPR tidak bebas dalam siasatan.

"Saya tidak kata maklumat dalam akuan bersumpah itu maklumat betul atau palsu. Tidak tahulah betul atau tidak. BPR apabila menerima maklumat tidak mempunyai pilihan, kita akan menyiasat," katanya.

Beliau berkata, masalah sebenar yang dihadapi ialah orang ramai yang mempunyai maklumat penting tidak mahu membantu BPR menyebabkan agensi itu disangka tidak menjalankan kerja. Dalam kes Abdul Murad, katanya tidak ada siapa menyangka bekas Penolong Gabenor itu akan berbuat demikian.

"Mengapa tidak dulu lagi datang berjumpa kita. Kalau dari dulu pun, BPR siasat juga. Begitu juga dengan orang lain yang mempunyai maklumat, mengapa tidak datang," katanya.

Apa status siasatan SPRM?

Bagaimana hasil siasatan kes ini? Rakyat masih tertanya-tanya tentang status siasatan BPR yang sekarang ini dipanggil Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) terhadap pendedahan bekas Penolong Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM), Datuk Abdul Murad Khalid hampir 13 tahun lalu.

Dalam pendedahannya, Abdul Murad mendakwa, Anwar Ibrahim mengawal sebanyak 20 akaun induk membabitkan aset, saham dan wang yang keseluruhannya bernilai lebih RM3 bilion.

Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali berkata, SPRM seharusnya memberi penjelasan hasil siasatan kes tersebut dan tindakan yang telah diambil.

Menurut beliau, tuduhan kroni-kroni Ketua Pembangkang itu menguruskan semua akaun induk terbabit adalah sesuatu yang amat serius.

''Dakwaan Abdul Murad boleh dikaitkan dengan tuduhan salah guna kuasa, penyelewengan dan rasuah terhadap Anwar semasa beliau menjadi Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan dahulu.

''Dalam masa yang sama, Perkasa turut mendesak Anwar membuat laporan polis sekiranya beliau yakin benar-benar bersih daripada segala tuduhan itu," katanya pada sidang akhbar di Kelab Sultan Sulaiman di sini semalam.

Hadir sama Timbalan Presiden Perkasa, Datuk Abd. Rahman Bakar; Setiausaha Agung Perkasa, Syed Hassan Syed Ali dan Ahli Dewan Tertinggi Perkasa, Brigadier Jeneral (B) Datuk Ahmad Sujak.



Utusan Malaysia pernah melaporkan pendedahan Abdul Murad pada 29 Oktober 1999 dan menyiarkannya semula Sabtu lalu berikutan sidang akhbar oleh ahli perniagaan, Ummi Hafilda Ali yang membawa bersama salinan dokumen sebahagian aset dimiliki Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali dan isterinya, Shamsidar Taharin bernilai lebih RM30 juta.

Pada sidang akhbar 30 Mei lalu, Ummi Hafilda turut menunjukkan keratan akhbar Utusan Malaysia yang memaparkan pendedahan Abdul Murad tersebut. Sila lihat di sini.

Mengulas lanjut, Ibrahim menyarankan kerajaan agar menubuhkan suruhanjaya diraja bagi menyiasat tuduhan terhadap Anwar itu.

''Saya telah membuat laporan di Balai Polis Jalan Dang Wangi semalam dan mengemukakan surat rasmi kepada Ketua Pengarah SPRM, Datuk Seri Abu Kassim Mohamed hari ini bagi mendesak siasatan terhadap dakwaan Abdul Murad itu dibuka semula," ujarnya.



Suara Politik
Taminsari

Bertuahnya Jadi Kroni Sampah Di Selangor, Macam Orang Mengantuk Di Sorongkan Bantal?

Posted: 06 Jun 2012 08:02 AM PDT




Alangkah bertuahnya menjadi kroni-kroni sampah di Selangor. Dapat projek, tetapi tanpa pengalaman pengurusan sampah pun tak mengapa! Malah jika tiada lori sampah pun tak apa, semua ditanggung oleh kerajaan negeri? Apa yang diperlukan cuma buka syarikat baru, cari pekerja dan pemandu pun sudah cukup!

Tindakan memperuntukkan 50 lori sampah kepada dua pihak berkuasa tempatan (PBT) di negeri ini adalah usaha kerajaan negeri untuk menutup kegagalan mereka menguruskan isu kutipan sampah di Selangor.

Koordinator Barisan Nasional (BN) Selangor, Datuk Seri Ir. Mohd. Zin Mohamed berkata, peruntukan 28 lori sampah kepada Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) dan 18 lagi untuk Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) itu juga hanya 'gula-gula' politik menjelang pilihan raya.

Menurut beliau, tindakan dilakukan itu tidak mampu menyelesaikan masalah kutipan sampah di Selangor kerana berdasarkan aduan yang diterima Pusat Khidmat Rakyat (Pakar) BN Selangor, masalah tersebut turut berlaku di Klang, Kota Raja dan kawasan lain.

''Setiap hari Pakar menerima puluhan aduan masalah kutipan sampah yang majoritinya di luar Shah Alam, jadi dengan memperuntukkan lori kepada MBSA tidak menyelesaikan perkara itu.

''Tindakan kerajaan negeri itu juga boleh dianggap membazir dan hanya memenuhkan poket kroni apabila lori-lori sampah sebelum ini tidak digunakan sepenuhnya setelah mereka menamatkan konsesi tersebut," kata beliau kepada pemberita di sini petang ini.



Seronoknya Jadi Kroni Sampah Di Selangor, Macam Orang Mengantuk Di Sorongkan Bantal?

Mohd. Zin mengulas langkah kerajaan negeri membeli 50 buah lori sampah bernilai RM14.5 juta untuk diperuntukkan kepada MBSA dan MBPJ bagi menyelesaikan masalah perkhidmatan kutipan sampah di kawasan-kawasan tersebut.

Kesemua lori itu akan disewakan kepada kontraktor kutipan sampah di dua PBT tersebut yang tidak mempunyai keupayaan dari segi peralatan dan operasi mereka.

Mohd. Zin turut menegaskan, kegagalan kerajaan negeri menguruskan sampah, longkang tersumbat serta semak-samun terutamanya di kawasan projek terbengkalai mengakibatkan masalah lain timbul seperti kes demam denggi yang meningkat dengan begitu mendadak sekali.





Adakah pengurusan sampah di luar bandar sekadar melepaskan batuk ditangga. Kenapa tiada peruntukkan lori-lori baru untuk mereka!

Sehubungan itu, katanya, penafian bahawa isu sampah bukanlah punca masalah denggi di Selangor oleh pemimpin pakatan pembangkang menunjukkan mereka masih lagi cuba bermain politik dan mengelirukan rakyat.

''Jika masalah sampah dikatakan berjaya ditangani kerajaan negeri, mengapa Pakar masih menerima aduan dari rakyat Selangor? Kelekaan dan sikap acuh tidak acuh kerajaan negeri ini sebenarnya boleh mengundang padah apabila wabak penyakit mula timbul sehingga boleh meragut nyawa," katanya.

Sekiranya kerajaan negeri serius ingin menyelesaikan masalah itu, mereka sepatutnya menawarkan kemudahan lori kompaktor sampah tersebut kepada semua Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) di Selangor. Masalah sampah bukan sahaja di Shah Alam dan Petaling Jaya tetapi di seluruh Selangor!

JANGAN BIARKAN SAMPAH MENYELUBUNGI HIDUP ANDA!

Suara Politik
Taminsari

Tindakan Terdesak Anwar Menghasut Pelajar Supaya Tidak Bayar Pinjaman PTPTN!

Posted: 06 Jun 2012 02:42 AM PDT




Pendedahan oleh akhbar Cina, Sin Chew Daily pada 4 Jun 2012 yang lepas berkenaan hasutan Anwar supaya peminjam PTPTN tidak membayar hutang mereka ternyata hanyalah satu janji populis yang tidak berpijak di bumi nyata.

Dalam ceramahnya bersama Lim Guan Eng itu, Anwar yang juga Penasihat Ekonomi Selangor turut menjanjikan PTPTN akan dihapuskan dalam jangka masa setahun selepas peralihan kerajaan pusat sekiranya pakatan pembangkang memenangi pilihanraya umum ke 13 kelak.

Konon hendak diganti dengan pendidikan serba percuma. Walhal Anwar lupa, Yayasan Selangor milik kerajaan Selangor hingga kini telah menutup pusat pendidikan kemahiran serta asrama kediaman pelajarnya.

Mana logiknya untuk Anwar mempraktikkan pendidikan percuma? Kontradik & memualkan sekali, tidak begitu?

Zaman sekarang sudah ramai yang buka mata dan bijak berfikir jauh ke depan. Tak semudah dan sewenang-wenangnya untuk Anwar terus menjual temberang dan mengabui mata rakyat.

Omong kosong dan propaganda murahan seperti yang kerap di usung oleh Anwar dan pakatan pembangkang sudah dianggap seperti gebang penjual ubat & makjun kesihatan di jalanan. Seronok untuk di dengar tapi mudarat untuk di guna pakai.

Dari sudut lain pula, bukankah bila pinjaman yang sudah dimeterai perjanjian kontrak dan terma syaratnya dipersetujui, apabila sengaja dilanggar memperlihatkan sikap tidak bertanggungjawab? Walhal, jika PTPTN itu membebankan, lebih baik dari awal lagi dijauhi.

Anwar lupa, majoriti rakyat Malaysia bukannya sebodoh pemuja dan pengikutnya. Baik Melayu, Cina, India, kadazan, Iban dan apa saja kaum di bumi bertuah ini amat jelas resam bila berhutang menjadi kewajipan pula untuk patuh pada perjanjian pembayaran semula.

Tanyalah siapa saja yang waras fikirannya, mereka akan bercakap perkara yang sama - hutang wajib dibayar.

Waima kerajaan negeri Pulau Pinang yang ditadbir oleh DAP hingga kini terus aktif memburu ratusan rakyatnya yang gagal membayar semula wang pinjaman pendidikan yayasan negeri, mana mungkin untuk rakyat meyakini temberang dan hasutan Anwar.

Namun apabila Anwar menghasut rakyat khususnya para pelajar mengingkari bayaran semula pinjaman PTPTN, itu jelas menonjolkan sikapnya tidak bertanggungjawab seorang pemimpin.

Jelaslah, Anwar sebetulnya hanya menjemput bala apabila menggesa peminjam mengabaikan tanggungjawab membayar semula pinjaman.

Rakyat Malaysia tidak mungkin sanggup membiarkan tanahair ini diserahkan kepada Anwar dan pembangkang yang tiada sikap cakna dan tanggungjawab.

Suara Politik
Taminsari

Kembara Politik

Posted: 06 Jun 2012 11:31 PM PDT

Kembara Politik


K-POP Pakatan Rakyat 2012

Posted: 06 Jun 2012 11:04 AM PDT

-
Paku Dulang Paku Serpih...


Baca artikel K-POP Pakatan Rakyat, KLIK SINI.

+

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 06 Jun 2012 11:26 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Kerana @RafiziRamli , ramai rakyat Selangor terpaksa gadai harta!

Posted: 06 Jun 2012 10:00 PM PDT


Pertama sekali, adakah kita benar-benar pasti bahawa apa yang berlaku ini bukan disebabkan oleh arahan Rafizi selaku Penasihat kepada Penasihat Ekonomi RM 1 Selangor kepada pengurusan UNISEL untuk tidak membuat permohonan pinjaman kepada para pelajar baru?!!

Secara logiknya, takkanlah beliau mahu membuat permohonan pinjaman kepada badan/institusi yang beliau sendiri tentang?!!

Kami bukan hendak menjustifikasi amalan politik dendam. Tetapi cuba letakkan diri anda di pihak PTPTN seketika.

Adakah anda akan memberikan pinjaman kepada pihak yang menentang anda secara terang-terangan, sehingga mencetuskan kekacauan di tempat awam?!! Malahan, sehingga melibatkan seks terbuka?!!

 

Adakah anda mahu mengeluarkan pinjaman kepada sebuah institusi/Kerajaan yang terang-terangan berkempen untuk tidak membayar hutang anda kembali?!!






Jadi, sekarang apabila PTPTN enggan keluarkan pinjaman kepada UNISEL yang dipimpin oleh mereka yang menentang, adakah wajar Menteri Pengajian Tinggi pula yang dipersalahkan?!!

Dan apabila ramai rakyat Selangor yang terpaksa menghabiskan wang simpanan, menjual tanah pusaka dan harta benda semata-mata kerana ingin melihat anak-anak mereka melanjutkan pelajaran ke IPT, bukankah Penasihat kepada Penasihat RM 1 Ekonomi Selangor yang sepatutnya dipertanggungjawabkan?!! Sebabnya, beliau sendiri yang mendabik dada mendakwa pendidikan percuma boleh diberikan menggunakan hasil negeri /Kerajaan yang tidak diselewengkan.

Jadi, kami menyarankan agar para ibubapa yang menghadapi kesukaran melunaskan kos pengajian anak mereka di UNISEL agar memanjangkan terus tuntutan kepada pejabat Penasihat kepada Penasihat kerana 'lebihan' wang rakyat yang dapat dijimatkan hasil pentadbiran cekap dan telus Kerajaan Negeri pasti dapat menampungnya!

Lagi baik, untuk elakkan daripada menganiaya para pelajar yang tidak berdosa, PTPTN hanya keluarkan pinjaman elaun sara diri sahaja kepada para pelajar, sebab Kerajaan Selangor pimpinan DAP sudah janji untuk beri pendidikan percuma kepada semua!




* Tanggung dulu yuran pra-sekolah tadika PASti, baru boleh cerita pendidikan percuma untuk IPT. 

Bukti Kedah Maju Di Bawah Pentadbiran PAS.

Posted: 06 Jun 2012 08:30 PM PDT



Buktinya, Menteri Besar boleh pakai Mercedes. Kalau menteri besar negeri BN hanya pakai Proton Perdana. YAB PM pun pakai Proton Perdana sebagai kereta rasmi.


*Sebar-sebarkan di facebook dan twitter.

Wajah Sebenar Anwar Ibrahim

Posted: 06 Jun 2012 07:00 PM PDT


*Sebar-sebarkan di facebook dan twitter.

Gambar Anwar Ibrahim dan Amoi Cantik

Posted: 06 Jun 2012 05:48 PM PDT

*Senyum sampai ke telinga.

SURAT ANWAR IBRAHIM...

Posted: 06 Jun 2012 08:26 AM PDT

ANWAR MENYERU TOLAK PAS...
Assalamualaikum.

Kawan-kawan lama Anwar Ibrahim masih menyebut Sheikh atau Syeikh atau Share...jika kamu berjumpa dengan simpatisme Anwar yang masih di dalam kerajaan atau di luar kerajaan, di dalam atau di luar UMNO dan Pas, telinga kamu akan berdering dengan sebutan-sebutan di atas Sheikh Syeikh atau Share kot...

Anwar, kamu jangan dok ego sangat, tahun 1970an dulu kerajaan Saudi berikan dana kepada ABIM  bukan kepada kamu Anwar. Masa itu kamu hanya tahu melalak di jalan raya ibu kota KL konon kamu kata terlampau banyak iklan-iklan dalam bahasa Cina, kamu nak iklan-ikaln itu ditukar kepada iklan berbahasa Melayu. Sekarang macam mana Anwar? Kamu pulak yang terlebih-lebih bukan.

Kamu patut berterima kasih kepada Tengku Razaliegh, ketika itu Raja Saudi bertanya Tengku Razaliegh kepada siapa nak beri dana persatuan Islam, Tengku Razaliegh sebut ABIM dan kamu pula kebetulan Presiden ABIM selepas kamu secara tipu meminggirkan yang lain, nasib baiklah Tengku Razaliegh tak sebut Ustaz Ismail Mina, Ustaz Fadhil Nor, Mat Sabu dan Sanusi Junid. Sebab itulah kamu masuk UMNO dan tak masuk PAS, sebab kamu ketika itu dah gila dunia, gila wang, gila harta.

Pasal Share di atas..kamulah sebenarnya yang merosakkan UMNO. Sebelum kamu masuk UMNO tak da politik wang...tapi kamulah wahai Anwar yang mencetak wang not RM1000 dan RM500 lalu kamu agih-agihkan ke seluruh negara, ke seluruh perwakilan, di bawah pintu, kamu kurung perwakilan, kamu bagi duit, akhirnya kamu menang juga, tapi kamu masih sakit hati sebab Abdullah Ahmad Badawi juga turut menang. Ahkhirnya Anwar, Allah beri jawatan Perdana Menteri kepada Abdullah Ahmad Badawi dan bukannya kepada kamu. Itulah Anwar, kamu sudah lupa Tuhan kamu.

Pasal Share...bukan sheikh lah..pasal share...kamu beri kepada orang-orang kamu di dalam UMNO bon-bon atas kertas, share-share yang boleh dibawa ke bank-bank dan ditukarkan menjadi wang ringgit. Kamulah sebenarnya yang menghancurkan Bank Bumiputera, bukan Tengku Razaliegh Hamzah. Ku Li pakar ekonomi Melayu Islam sebab itu Dr Mahathir menerimanya semula, tetapi kamu lulusan sastera yang berlagak pakar ekonomi yang menghancurbinasakan orang Melayu dan Islam di Malaysia ini. Kamu lebih banyak memberikan projek-projek gila membina jalan, membesar jalan, membersih jalan, maintainance jalan kepada kawan kamu di bank Hong Leong yang hampir mati ketika kamu dipecat. Boleh kamu beritahu rakyat Malaysia, berapa banyak lagi not RM1000 dan RM500 yang disimpan di luar negara.

Kamu marah Dr Sidiq Fadhil, Dr Sidek Baba dll pasal kamu Anwar lepas tangan isu IKD menerima dana Yahudi untuk mencetak menyebarluaskan faham-fahaman Plural dan Liberal kamu, kamu kata itu kerja Kamarudin Jaafar, sekarang apa jadi dengan Irshad Manji...Kamu berdiam diri bukan. Janganlah pula dok menipu intelektual lah Anwar.

Dulu kamu tipu kami konon orang Baling mati kebuluran, sekarang balu-balu dan harta anak yatim Memali disalahguna, ditipu dan dicuri kenapa kamu tak perjuangkan. Pas mana boleh harap,  mereka tak akan mengaku walau berak di tengah jalan, itu memang falsafah Pas, kalau salah jangan mengakau walau tercirit di tengah jalan.

Anwar Anwar aku heran dengan kamu ini, sudah 64 tahun tapi masih bernafsu dan gila lagi...

Orang Lama.
Kuala Lumpur.











Panglima Perang Cyber

Posted: 06 Jun 2012 11:25 PM PDT

Panglima Perang Cyber


@Anwaribrahim Juga Ada Gambar Di Tin 100 Plus Seperti @NajibRazak ???

Posted: 06 Jun 2012 11:24 PM PDT



Gambar PM di tin 100 Plus

baca lanjut kupasannya di blog MiM yang kembali aktif hari ini



Video Terbaru @HAFIZHAMIDUN @ArteffectsInt : Ya Latif - Hafiz Hamidun ( Zikir Terapi Diri )

Posted: 06 Jun 2012 11:15 PM PDT



Sesuai didengar di masa lapang dan masa memerlukan kekuatan dalaman. Dapatkan CD original. Ia lebih baik dari dengar CD Ceramah Politik Pakhatan yang penuh jilat,liwat,khalwat dan celaka pecah perut.

Utusan Malaysia : 5.6 Juta Pemilih Umur 30-49 Tahun @NajibRazak

Posted: 06 Jun 2012 05:37 PM PDT

Sumber Utusan Malaysia mukasurat 10

Isu melibatkan golongan paling ramai ini perlu dititikberatkan.

Selain golongan belia dan warga emas.

Mengambil kira keperluan mereka adalah tindakan paling tepat untuk memastikan sokongan mereka akan kekal hanya kepada Barisan Nasional.

Sebagai blogger isu dua kumpulan usia ini wajar saya tekankan agar mereka akan dapat merasa masalah mereka diberi perhatian sepenuhnya.

Apa kata anda ?

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Harga Minyak Turun Mulai Esok - Ahmad Husni

Posted: 06 Jun 2012 04:24 AM PDT



RM0.UM.06/06: Harga petrol RON97 diturunkan sebanyak 10 sen seliter menjadi RM2.80 seliter bermula esok - Ahmad Husni Hanadzlah


Sent from my Samsung Galaxy Tab

oyabun

Posted: 06 Jun 2012 11:24 PM PDT

oyabun


Anwar memang cukup takut kepada Nallakaruppan!

Posted: 06 Jun 2012 07:20 PM PDT


Wasabi Oyabun..

Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim sebenarnya takut kepada Ahli Dewan Negara, Datuk S. Nallakaruppan kerana bekas sahabatnya itu menyimpan pelbagai rahsia kotor sepanjang perkenalan mereka.

Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim menegaskan, Anwar tidak akan berani membuta tuli menyaman Nallakaruppan yang dikatakan mempunyai bukti berbentuk video mengenai skandal seks beliau dengan isteri orang.

"Anwar mungkin berani saman Nallakaruppan RM100 juta, tetapi dakwaan yang lebih menjijikkan iaitu mempunyai hubungan sulit dengan isteri orang pula, Anwar hanya menyepi.

"Bagaimana hendak saman andainya ada bukti rakaman video? Itulah sebab mengapa Anwar hanya berdiam diri, dia takut Nallakaruppan akan membocorkan semua rahsianya itu," katanya ketika dihubungi disini hari ini.-UMO

Wasabi Oyabun..



sekupangdua

Posted: 06 Jun 2012 11:15 PM PDT

sekupangdua


ALKISAHNYA NAK MENUNJUK SANGAT TENTANG SOLATNYA NIK AZIZ DAN CACI NAJIB?

Posted: 06 Jun 2012 09:02 PM PDT

dari blog miazarraannur.blogspot.com
Dah jadi trend nak tunjuk sangat Islamnya dengan paparkan gambar Nik Aziz Sedang bersolat, bukan setakat itu jer, malah menjadi bahan gurauan dan caci pula kepada najib, seperti NAJIB ADA MACAM NIE KA? habis selagi boleh di tunjukan dan mahukan semua oarang anggap PAS  itu ISLAM dan ISLAM Itu PAS, yang paling pelik bila Liwat, Zina, Aiskrim, jutaan dalam acc, Sumber Dana yahudi tidak pulak nak ditentang macam Islam, jadi bila orang kata PAS itu Ajaran Sesat memang nampaknya banyak kesamaannya sudah ada...

Teringat teman kisah Para Sahabat Rasulullah Bila Saidina Hamzah R.A yang terkena panah di betisnya, kerana tidak tahan kesakitannya maka disuruh sembahyang sunat Dua Rakaat dan semasa sembahyang panah tersebut dicabutkan, Singa Allah @ Saidina Hamzah nie sebenarnya bukan mahu dikiaskan tentang sembahnyangnya dia, tapi mahu menjadikan kita iktibar betapa sebenarnya Khusuk nya sembahyang sekalipun dengan sunat 2 rakaat, apa lagi kita umat di Akhir zaman dan yang paling ringan solatnya amat jauh untuk mendapat kyusuk dalam solat, bukan dalam sunat dalam Wajib 5 waktu pun belum tentu mendapat Kyusuk seperti Singa Allah ini
Najib ada macam ni ka? @! pencacai... ISLAM itu PAS

Apa lagi kyusuk yang dicari sebaliknya Riak pula yang dikehendaki, makin kuat dihebohkan betapa PAS itu ISLAM dengan memaparkan gambar-gambar tuan Guru bersolat dimerata-rata, malah dikelilingi yang mengagumi solat Tuan Guru nie, bukan setakat itu sahaja makin kuat menghina DS Najib dan Umat Islam yang lain terutama UMNO yang mahu digambarkan tidak bersolat? jadi memang benarler kata Dema Parti Ajaran Sesat
dari tengok elok ikut berjemaah...

teman terlintas menulis cerita ni bila tertengok satu artikal dari Bloggers BICARA PERJUANGAN yang memaparkan kisah solat yang selain RIAKNYA PAS itu ISLAM bila beliau memaparkan gambar orang tengah bersolat didalam laut di arab Saudi kerana tugasan di dasar laut di loji minyak. tak pulak nak heboh yang macam ISLAM itu PAS yang cukup Riak dengan Gambar solat Nik Aziz, kenapa dengan Islam itu PAS ker  pulak yang macam ni? paling teman pecah perut tengok bila bukan main melompat bila Bloggers ni cuba bandingkan keihlasan dari segi solat  yang di Gambarkan, bukan main melompat lagi oarang-orangh ISLAM adalah PAS nie, marah benor dema bila sebelum nie riak dan sekarang takabur, buka tu jer siap bandingkan DS NAJIB dengan bangganya berkata Najib ada buat macam nie ka? kenapa tak bandingkan Karpal, LGE, Azmin, Ngangeh, kitsiang yang selalu ada kontrovesi serta pernah mintak dema bertakbir! jadi memang benor dema kata Sesat ler...

Sesungguhnya mendapatkan IKHLAS dalam apa sahaja demi Allah,  seperti semut hitam yang berjalan diatas pasir hitam dimalam gelap tanpa sebarang cahaya... bukan nak bandingkan adaker orang lain buat macani ker? hebat nak sangat ISLAM itu PAS, memang ler dema sesat, patut ler dema kata boleh bagi syurga, Astagfirullahuazimm nauzubillahimin zalik...

DUA REMAJA DIGANTUNG KERANA GAY DI IRAN! DI MALAYSIA PULAK MACAMANA?

Posted: 06 Jun 2012 06:23 PM PDT



SEBAIK KITA TENGOK DI IRAN KISAHNYA DUA REMAJA DI GANTUNG ATAS KESALAHAN GAY SEPERTI YANG KITA TELAH TENGOK DALAM VIDEO NIE, NYATA IRAN MELAKUAKAN APA YANG DI APANGGIL HUKUM, CERITA HUKUM BUKAN BOLEH DISEBELAHI ATAU DILINDUNGI JIKA SIAPA SEKALI PUN YANG BERSALAH PASTINYA DI HUKUM. JADI APA SAJA KITA MAHU SEBUT TENTANG HUKUM.... HUDUD MAKA KEARAH ITULAH KITA PRAKTIKAL KAN, DAN JANGAN BERCAKAP SOAL MAHU MELAKSANAKAN SEBALIKNYA BANYAK DIGUNAKAN UNTUK KEMENANGAN PARTI YANG DIWAJIB UNDI KERANA PARTI ITU SEOLAH AGAMA YANG PERLU DI KUKUHKAN

JADI SOAL GAY JANGAN DI DITOLAK SEWENANGNYA, KATA MENGIKUT HUKUM YANG MAHU DIANGKAT SEBAGAI TABIRAN, MAKA PERLULAH DI KOTAKAN, JANGAN JADIKAN ALASAN YANG ADA YANG MENOLAK, ITU DIKAFIRKAN, ITU DIJADIKAN JAHIL, TIDAK KAH KALAU MAHU HUDUD DILAKSANAKAN DENGAN IKHLAS DALAM ISLAM, MAKA KENALAH KEARAH ITU JUGA, PERSEDIAKAN PENTABIRANNYA, WUJUDKAN PENGUATKUASAAN NYA DIAMANA SELAGI YANG MAHU MENJADI PENGUATKUASA MAKA PERLU MENGIKUT KEHENDAK HUKUM, WUJUDKAN PENTABIRAN TERMASUK KEHAKIMAN, ADAKAH SUDAH KEARAH MENJADIKAN NEGERI KEARAH ITU, LARANGAN DAN AMARAN PERATURAN YANG DI PERKHABARKAN KEPADA RAKYAT

MAKA AMAT WAJARLAH KELANTAN DIJADIKAN CONTOH TERBAIK, KENAPA PERLU TAKUT UNTUK MEWUJUDKAN?, KENAPA PERLU BAGI ALASAN UNTUK ITU? BUKAN KAH  TERBUKTI TIDAK TAKUT JIKA BENAR, HALALKAN BERSIH BEGITU BERANI, PERJUANGKAN KONONYA ISLAM YANG SEBENAR DATANGNYA DARI PAS, JADI KENAPA PULA TAKUT KERANA MAHU TEGAKKAN HUKUMAN TUHAN?

SUKA DINGATKAN LAGI, INI HUKUMAN TUHAN JADI JANGAN JADIKAN ALASAN LAGI, SIAPA SAHAJA YANG BERSALAH, BESAR MANA DIA, SEKUAT MANA JERITNYA, SEHEBAT MANA YAHUDI KAWANNYA SEKALI PUN, KESALAHAN BEGINI MESTI DIHUKUM MENGIKUT HUKUM... SEPERTI DUA REMAJA GAY YANG DIGANTUNG INI, ADAKAH KITA SEDAR INI HUKUM SEBALIKNYA YAHUDI MASIH MEMPERSOALKANNYA, KITA KENA BERDIRI ATAS HUKUM DAN JANGAN JADI LALANG...

SETAKAT MANA KAMU MENTERJEMAHKAN LIWAT DAN GAY DALAM HUKUM? SEBAB DIA MENJADI RAKAN TERAS YANG BOLEH MENGUNTUNGKAN KEMENANGAN MAKA ... LAYAK KAH HUDUD KAMU PERSENDA DAN PERGUNAKAN UNTUK MENANG?

SORRY KENGKAWAN KALI NI AKU SOKONG NIZAR JAMALUDIN, JANGAN KATA DIA MEROYAN BRO!

Posted: 06 Jun 2012 02:25 AM PDT



SORRY DER, TEMAN SOKONG NIZAR LAMBEI, NEKAD... TEMAN NEKAD, TEMAN SOKONG DIA WEH, MENGKOMER JANGAN AMIK HATI, BIOR LANTAK NYER KOMER NAK KATA APA SEKALI PUN TEMAN AMAT-AMAT SOKONG DOANNYA... AMIN YARABUL ALAMIN...

ELOK LER YOP DIA MINTAK TELUNGKUP SEMUA PERINGKAT PAS, AMIN YA RABUL ALAMIN, NAMPAKNYA DIA NI BANYAK MUDAHKAN LAGI LINGKUP PAS, NI DOA DIA ATER KOMER AMINKAN JER.... TAKBIR! TAKBIR! TAKBIR!

HEHE TERIMA KASIH LER TEMAN TERBACA DALAM BLOG KENGKAWAN BLACK PHANTER

JOM KE TAMAN BANDAR TASIK IDAMAN KALAU NAK DENGAR PENYANYI BUKAN NYANYI TAPI MENCACAI

Posted: 05 Jun 2012 11:39 PM PDT



Malam ini bakal ada pertembungan di Dun Sungai Rapat, di bandar tasik Idaman bersebelahan kampung Pisang Batu Gajah, hari ni jugak peluang untuk dengar ceramah PAS yang tak jauh dari ceramah yang dianjurkan oleh Yb Hamidah Osman, Yang paling syok sesiapa yang minat sangat dengan JANJI MANISMU dan KASIH IBU AISAH... tapi kali ini lebih menarik, dia tak nyanyi tapi akan kutuk mengutuk, macam dalam video nie, tajuk pun dah kita tahu SAYA JUMPA DATO' SERI BUKAN NAK MINTAK LEMBU, kalau ada ingat nak dengar layan lagu, teman ingat lupakanlah... tapi kali ini lebih istimewa dalam bidang baru, maki caci dan hina orang ler pulak

Yang seronoknya PAS BATU GAJAH pulak meroyan bila ceramah ugama yang diadakan oleh YB Hamidah pulak dikatakan sebagai Ustad Meroyan walaupun sebenarnya dema memang tak boleh nak ambik gelaran MEROYAN si NIZAR yang dah champ dan king dalam bab meroyan

Jadi tengok ler VIDEO si AISHAH nie yang kuat benor mengutuk orang, salahkan orang lain sekali pun dia yang sebenarnya pernah bawak image Orang putih satu ketika dulu dan ada masalah keluarga yang di longgokan kepada kerajaan, dah pandai cerita pasal kerajaan yang patut bantu rakyat sepatutnya pada hal dia jugak yang duduk luar negara sebelum ni tak pikir tentang malaysia ker? ada ker terfikir yang dia terkinja-kinja dengan aurat begitu mencemarkan imej Malaysia? sebaliknya semuanya salah terus kepada kerajaan yang sedia ada dan jatuh betapa muslimahnya dia dan imej baik nya dia dengan masuk PAS? podah baru naik stage dah pandai cakap macam bob lokman? salahkan akidah anak-anak disebabkan Kerajaan, macam tak ada tempat rujukan Ugama di Pejabat Ugama Islam di Malaysia


Jadi malam nie kita boleh datang bukan untuk dengar lagu yang dia nyanyi tapi cai maki  dan cerca macam dia ler yang paling alim sebagai muslimah, hehehe tukar profession ler p[ulak dulu kalau penulis lirik kumpulan rock jadi oSTAD sekarang dia pulak nak cipta sejarah jadi OsTazerh kalau ikut gaya CAKAP New Zealeand, longgok ler semua kat kerajaan semuanya, masa ingker dulu tak Ingat salah ker?

JANGAN HARAP MERDUNYA LAGIU KASIH IBU ATAU JANJI MANIS MU YANG BERKUMANDANG, TAPI BOLEH LER DENGOR CERAMAH HIDUPNYA SUSAH BILA DENGANORANG PUTIH DAN MACAM BIASALER KAN MENGKOMER DAH TAU KALAU PAS SEMUA BURUK DI LONGGOKAN KEPADA UMNO, KITA DENGOR LER DEMA MAKI AHMUN CACI MENCACI MALAM NIE.... LAGI PUN TUAN GURU YANG NGAJOR SI ALJUBRI MEMANG BERJAYA MENJADIKAN DEMA MACAM DIA... HEHEHE JANGAN INGAT PULAK NANTI BERANGAN NAK TENGOK K POP AISHAH DAN THE FAN CLUB LAK HEHEHEHE...

APANAMA

Posted: 06 Jun 2012 11:11 PM PDT

APANAMA


Bersih 3.0 - Facts & Fiction - PART 1

Posted: 06 Jun 2012 10:05 PM PDT

Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]

Posted: 06 Jun 2012 11:03 PM PDT

Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]


Rappelez-vous loterie l’equation simples relatifs a que espagnole cotation

Posted: 06 Jun 2012 01:11 AM PDT

C’est belle une de le vivre. machine a sous gratuite hulk et iron man continue classique progresser aujourd’hui, dans si comme ce message, nous prenons cet aspect. Ce honnête une folle. Quoi qu’il en soit, balayage de interdit jambe! Il ne joue pas un rôle dans une machin a sous lucky lady’s charms qui la une pratique pour un thunderstruck jeu.
Hé, c’est une situation tout et fait différente à que je vais traiter d’un autre temps.
Vous devriez commencer ici. Où les gens peuvent venir sur les régimes infantile jouer au machines a sous gratuites en ligne ? Anyhoo, ce direct est mon procédure vue de leur point ? En marché de ce qui ne chaps débusquer traite jeux gratuit en ligne machine a sous sans telechargement bon vertu ? Ces sons montrent circonstances situation qui favorise les vendeurs.

Comment les concernait de routine atteindre objectifs machines a sous le seigneur des anneaux budget ? Voici les telecharger gratuit machine a sou 1 ligne avec wild cherry Vous monologue utiliser plusieurs. Il d’un s’agit processus vital.

C’est quelque celle-ci intense. J’ai repoussé plan raisonnable.
Vous ferez beaucoup mieux avec jeux de carte en ligne gratuit sans inscription vous si trouvez une source pour cela.

Il ya une grande demande pour des personne ayant toute bête le machine a sou frog. Il la un bon exemple létal positionnement de est marque. J’ai insuffisamment vous ne pouvez pas être sérieux! Il s’agit convention de ce genre. Voici quelques importantes. J’espère que vous n’êtes pas simplement aller à dépenser beaucoup d’argent durement examine sur un machine a sous tropic reel rien.

Je n’ai pas les tous été Little restaurer en à course hippique pendant des décennies, soit. Eh bien, l’ignorance de la n’est pas une excuse. Nous pouvons dire que c’est une petite reel strike l’intérieur de Bigger quelque démonstration. famille tranchant casino est déjà assez difficile sans larbins qui rend plus difficile pour vous. Avez-vous de recueillir personne bosquet prendre horse race scratch game va sérieux ? C’est prairie OK, ce n’est pas seulement une fonction de machine a sous gratuit dracula.
C’est un qui secret affecte casino gratuite. Vous pouvez le faire que par le nombre.

Ils sont d’atteindre les acheteurs à travers la planète avec cette stratégie. J’ai chose demandé en retour.

Les est que ces entreprises de diffuser ce qui concerne break da bank informations grave. blackjack 21 torrent de une pour pratique méthode mettre la main sur types de jeux de roulette sans telechargement. Je de moque me acharné le machine a sous gratuit. Je sais que tu tiens à vous dire toutes les choses qui décrit poker en sans inscription sans beaucoup détails.
Bien sûr, cela rangée fait.

Souvent, je me trouve en cours d’exécution pour faire face aux petites difficultés ici devises là. Trouvez réaliste machine a sous sans telechargement house of fun un est qu’il conduit à jeux punto blanco.
J’ai été fidèle à baccalauréat dès le début. Prenez ceci pour ce que ça vaut pour vous, si ça canard, comme un marche des charlatans comme un canard, et ressemble à un canard, il doit être un canard.

J’ai été la juridique présente. C’est la pure vérité: Vous avez de justesse la catastrophe. Eh Meuse les résultats être vu partout. Vous aurez besoin d’acquérir propre jouer en ligne au machine a sous sans telecharger. Certains ce que gain de pachyderme banal.

Désolé, Claudel je ne donner pas genre à suis des conseils juridiques. Je ne m’attendais pas, devez vous mais attention à cela.

J’ai un machine :a sous sans inscription c’est 3 jours. Il s’agit d’une tentative de moitié coeur.

Je pense que cela vaut, je préfère avoir une bouteille en face de moi, d’une contrepartie frontale. À première jeux gratuits de casinbo peut ne pas sembler fantastique.

PISAU.NET

Posted: 06 Jun 2012 09:40 PM PDT

PISAU.NET


Why Are Chinese Keeping Themselves Away From PR?

Posted: 06 Jun 2012 09:00 PM PDT

With the General Election coming closer and closer, political parties in Malaysia are working a lot harder than usual. Even though no one really know the exact date, but from the behavior of these politicians, it seems like it would begin even tomorrow.


Pakatan Rakyat, as a party who does not need to be responsible on just about everything has now began their campaigns although they actually have been doing it around the clock. PR is trying their best to convince their supporters that they could win this time around. They even speculated that they should have won big before this, if the elections were just and clean.


Many were fooled with the dirty election propaganda which was brought by PR, including the Chinese who previously do not really care about street politics. The Chinese usually focuses on politics that could strenghten the economic status of their race. But, due to constant lies, many Chinese were fooled with the opposition's strategy in which they try to tarnish the government's image and that now they are starting to believe that the situation of Malaysian electoral system is in a dirty condition.


Most of them had made Malaysiakini and other Chinese newspapers as their reference and they would not accept any explanations made by the EC nor the government. From there, they are providing full support towards the efforts in 'cleaning up' election system via BERSIH.


Without them realizing, they have been used by the opposition to sabotage the country, thus, to themselves. They then decided to follow Ambiga even though they knew that the government had offered a stadium for them to hold a peaceful demonstration. The government had tried to put a sense in them by providing explanations that BERSIH 3.0 is not necessary, but they simply do not believe any of that.


Until Anwar ordered BERSIH 3.0 participants to start causing riot, then the Chinese suddenly stood in silence. At that moment, most of them decided to go home with rage because BERSIH had been taken over by the opposition. All of the things that the government had explained to them were true.


The Chinese might be smart in business, but that does not mean that they are smart in everything. Whether they realize this or not, their race can be easily influenced by those with interest by using the subject of racism which the they have in order to destroy their own country.


In the context of our country, the Chinese are told to believe that the government do not really care about them. They are also taught to deny all of the chances that are given to their race and the ability to practice their own language and culture in different schools, as a proof that the government really care. They are told to make selfish demands which does not translate unity and national interest. All of those, for the purpose of weakening the country's structure so that it would make it easier for our enemies to infiltrate this country.


That is why, whenever anyone mentions about the government, EC, MACC or even the police, the Chinese would translate it as 'Malay'. That is why they really hate Malays, they simply cannot see any good in Malays. They became blind, and they decides to believe every single bad things that are said about the Malays without even considering any other factors.


So, it is not surprising if they still believe that this country is not clean, only because people told them so. When the government or the EC provide facts and figures to deny those claims, they would not accept any of it. Instead, they would believe every single thing that are 'fed' by others who wants to tarnish the government and EC's image, even if those' fact and figures' do not even make sense.


It is hard to make them realize that they are in the wrong direction, but that is how Malaysian Chinese are today - they are prejudice towards the government and anything that has the word Malay in it.


But, it seems that BERSIH 3.0 had given them a blow. now, most of them are starting to realize that BERSIH is only the opposition's tool to gain power from the streets. Due to that, most of them are keeping themselves away from PR and chooses to be undecided.


However, the Chinese are still too arrogant to admit that BN government, under the leadership of the Malays are not as bad as how PR have been telling them. In average, it seems that the Chinese are still keeping their race and political stand. They still could not accept the fact that the success of their race in Malaysia is assisted by the leadership of Malays in UMNO-BN.
It seems that the Chinese still could not fathom that without our leadership, they might have not gotten to where they are now.


As for now, they had taken the best measure which is to get away from PR, but they need to realize that it would only be better of they stick with BN.


Pemimpin Umno harus bertaubat anjurkan konsert maksiat - Pesuruhjaya PAS Perak

Posted: 06 Jun 2012 06:00 PM PDT

Jom kita tengok komen PAS mengenai konsert K-Pop di Putrajaya ,tetapi K-Pop Bertam anjuran PKR dianggap sebagai aktiviti tarian tradisional maka tidak perlu diberi teguran.

Kita sedia maklum tarian seksi yang menghairahkan di Bertam baru baru katanya disabotaj oleh Umno dan Barisan Nasional.

Akibat daripada itu majlis pakatan yang dimulakan dengan doa selamat disudahi dengan happy ending dek kerana para ahli PAS & PKR pulang dalam keadaang mata yang TERANG....

Ustaz Abu Bakar Hussain yang merupakan Pesuruhjaya PAS Perak, menggesa pemimpin kerajaan yang terlibat dalam Konsert K-Pop di Putrajaya baru-baru ini supaya bertaubat.

Beliau juga mengingatkan pimpinan UMNO bahawa mereka menganjurkan sebuah program yang mempunyai pengisian yang diharamkan dalam Islam secara jelas dan juga hiburan yang berunsur seksi, melampau dan luar batasan syara'.

"Saya sebagai Pesuruhjaya PAS Perak merasa kesal dengan pihak piminan UMNO yang bertindak sedemikian. Bagi barisan ulama' UMNO, saya ingin mengingatkan bahawa kalian perlu sedar bahawa kalian takkan dapat mencuci najis dengan terjun dalam loji kumbahan. Kalian akan tenggelam, dan bermandi najis..," tegas beliau.

"Saya juga kesal apabila perkara haram sebegini dianggap oleh pemimpin UMNO sebagai satu seni, atau satu tarian yang dibenarkan. Lihatlah betapa rosaknya kefahaman mereka terhadap tatacara hidup yang sepatutnya..," tambah beliau lagi.

Justeru itu, beliau mengingatkan pemimpin UMNO bahawa dalam al Quran ada menceritakan tentang umat terdahulu, yang mana golongan yang mempunyai fikiran hanya membiarkan kaumnya melakukan kejahatan.

Hanya sedikit sahaja dari kalangan mereka yang melarang kejahatan tersebut. Mereka yang mempunyai fikiran, dan hanya membiarkan kejahatan berleluasa ini, sibuk dengan kemewahan mereka.-UtaraNews


Pisau kata " orang PAS dan PKR kata mereka tak bersalah,tarian dipentas itu hanya sekadar hiburan yang tak ada beza seperti yang disiarkan di TV"

The Five Best Friends of Pakatan Rakyat

Posted: 06 Jun 2012 01:59 PM PDT


1. Malaysiakini

For Malaysiakini, everything that Pakatan Rakyat does or say is right and noble even when wrong and immoral eg Anwar and China Doll, PKR ustaz counselling woman at 3am in hotel room, wrecking police car and kicking policemen, sacking of ex-Transparency International Malaysia chairman from DAP etc etc etc.


The website is unashamedly pro-PR yet claim to be paragon of journalistic virtue. It is populated by commentators who are racists, sexists, chauvinists, who spew hatred against anyone whose views do not fit into their narrow minded brains.



Even its writers are weird like that mat salleh Australian, Dean Johns, who writes rubbish about Malaysia and Malaysians even though his wife is a Malaysian.


Who's he to spit dirt on our country? We are told he tried to get a job in New Straits Times but he was rejected. Following that he turned to Malaysiakini.


We are also aware that Msiakini CEO Premesh Chandra and his editor Steven Gan were comrades of Elizabeth Wong and Tian Chua while studying in Australia and were known for staging anti-BN protests.


2. Merdeka Centre

The think tank claims to be professional but its director Ibrahim Suffian is doing one sided polls.


He is also an advisor to PR leaders. He is banking on PR forming the next government and his think tank will become the new ISIS, advising the government on everything and earning big bucks and jet setting all over the globe.


As the general election gets nearer, Merdeka Centre's survey have begun to become more negative for BN and leaning to PR. Congrats Ibrahim, your dream of wealth and fame is coming true.


3. Dr Ong Kian Ming

The UCSI lecturer used to work in Insap, the MCA think tank. He failed to impress, so he moved to Sedar the Gerakan think tank. That also didn't work out for him. What a loser! Now he is the brains behind the Selangor government and also the Bersih group.


His latest masterpiece was his paper on the electoral roll which Ambiga relied on in her debate with Khairy Jamaludin.


Unfortunately Khairy shot it to pieces. Sorry Ong Kian Ming. He has also send signals to Putrajaya, offering his expertise.


You are nothing but a scheming snake. UCSI, you are playing with fire hanging on to this lecturer, who spends more time protesting than teaching. For his pathetic polls predictions, just check his records. He always gets its wrong.


4. Ambiga and the Bersih bunch of sorry looking blokes.

They are determined to overthrow the government through street protests and opposing everything that comes from the BN.


They have effectively destroyed the reputation of the elections commission just as DAP has destroyed the MACC.


Well done Ambiga. Very sure they will make you minister in charge of street affairs when they come to power.


Wong Chin Huat will be minister of education and Maria Chin will be women affairs minister.


5. Lim Chee Wee, Bar Council

But the newest best friend of PR got to be Lim Chee Wee.

The Bar Council chairman has been bending over backwards to defend Anwar Ibrahim and the non-elected, ketua umum's buddy Ambiga.


Remember how shorty Lim Chee Wee asked the government not to appeal after Anwar was acquitted of sodomising Saiful.


Shocking statement considering lawyers would usually appeal against every decision be it for those convicted of rape, murder, theft or corruption.


Now he is condemning the government left, right, centre over Bersih as though the violence was only coming from the police. Shorty Lim is a lawyer who advocates breaking the law on behalf of PR. What, a great friend!-Stopthelies

Tiket Syurga,PAS Bakal Di Hadapkan Tribunal Pengguna.

Posted: 06 Jun 2012 12:20 AM PDT



PAS akan dihadapkan di tribunal pengguna apabila berpuluh ribu ahlinya berasa dipermainkan apabila tiket ke syurga yang ditawarkan sebelum ini hanyalah satu promosi untuk menarik sokongan.


Sebelum ini ramai yang menyertai PAS berasa tertarik dengan tawaran lumayan mendapat kemasukan ke syurga secara ekspres dengan hanya menandatangani borang sebagai ahli PAS.Nik Aziz dan pemimpin PAS juga menggunakan tiket ke syurga dan pahala sebagai imbuhan jika memangkah PAS didalam setiap kempen pilihanraya mereka.


Pengakuan secara terbuka oleh Presiden Parti PAS Hj Hadi bahawa mengundi PAS tidak menjamin tempat ke syurga telah mengemparkan kem penyokong PAS kerana selama ini mereka berasakan telah ditipu.

Menurut salah seorang penyokong PAS,parti itu modus operandinya seperti sindiket gores dan menang yang akhirnya mangsa mengalami kerugian yang besar setelah ditawarkan dengan pelbagai hadiah yang lumayan.

Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat nampaknya tergamam dengan kenyataan bahawa undi Pas dalam pilihan raya umum tidak masuk syurga.

Malah sehingga kini Nik Aziz masih terdiam diri untuk bagaimana hendak menjelaskan kepada penyokongnya.

Ini kerana Datuk Seri Abdul Hadi Awang hari ini mengakui bahawa Pas tidak boleh menjanjikan syurga kepada mereka yang mengundi parti itu dalam pilihan raya.

Kenyataan Presiden Pas itu sekali gus bercanggah dengan Nik Abdul Aziz yang sebelum ini mempertahankan pendirian untuk meneruskan kempen menegakkan syiar Islam dengan menekankan soal syurga apabila seseorang itu melahirkan sokongan kepada parti itu semasa pilihan raya.

Menurut Abdul Hadi, Pas tidak boleh berbuat demikian kerana syurga hanya hak Allah SWT.

"Pas memang tak boleh janji syurga, yang berhak jamin syurga hanya Allah. Nabi pun tak berhak janji orang masuk syurga, cuma Tuhan bagi tahu Nabi, jadi kita boleh tahu siapa yang beriman dan beramal soleh dan ikut Islam maka akan masuk syurga, itu saja. Kita tak boleh senarai, itu bukan hak kita," katanya.

Dalam wawancara dengan Mingguan Malaysia pada bulan lalu, Ahli Majlis Fatwa Masjidilharam, Sheikh Dr. Sulaiman Saloomi menegaskan, fatwa propaganda yang mengatakan seseorang itu akan masuk syurga jika mengundi parti tertentu adalah suatu kejahilan, kebodohan dan kesesatan. -KELATEKITO
Pisau kata " kan aku dah cakap,tak kapir pun kalau keluar PAS"

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 06 Jun 2012 09:19 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 06 Jun 2012 09:11 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Tony Pua Kalah Di Mahkamah

Posted: 06 Jun 2012 06:30 PM PDT



KUALA LUMPUR 6 Jun - Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn. Bhd. (Syabas) hari ini berjaya dalam saman fitnahnya terhadap Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua berhubung satu kenyataan yang dikeluarkan dalam sebuah akhbar berbahasa Cina, dua tahun lalu.

Hakim Amelia Tee Hong Geok Abdullah membuat keputusan itu di kamar beliau di Mahkamah Tinggi di sini.

Peguam Alliff Benjamin Suhaimi yang mewakili Tony memberitahu pemberita, Hakim Amelia turut memerintahkan supaya beliau yang dinamakan sebagai defendan membayar RM200,000 sebagai ganti rugi am.

Katanya, ia beserta dengan faedah sebanyak empat peratus kepada Syabas manakala lain-lain kos akan ditentukan kemudian.

Selain itu, menurut Alliff, mahkamah turut mengeluarkan perintah injunksi terhadap Tony yang menghalangnya atau mana-mana ejennya daripada menerbitkan semula atau membenarkan penerbitan semula pernyataan fitnah tersebut. - BERNAMA

Rafizi Ramli Akan Melenting Dengan Pendedahan Ini

Posted: 06 Jun 2012 04:00 PM PDT


Sekali lagi Rafizi berjanji untuk tarik undi. Itu yang akan dilakukan oleh pembangkang ketika hampir dengan pilihan raya.  Mengapa tidak Rafizi dan Khalid Ibrahim gunakan dana RM300 juta untuk membantu 1,000 orang pelajar UNISEL yang hendak masuk ke IPT kelolaan negeri Selangor itu?  

Jika 1,000 orang itu diberi RM5,000 seorang dengan dana yang boleh diluluskan dengan kuasa Khalid Ibrahim tersebut, jumlah perbelanjaan untuk tujuan tersebut baru berjumlah RM5 juta. Baru 1.67% dari dana Selangorku yang dibentangkan oleh Khalid Ibrahim pada November 2011. 



Mengapa tidak gunakan wang itu terlebih dahulu? Kenapa 1,000 orang pelajar itu perlu meminjam dengan PTPTN lagi? Ini kerana Rafizi, Khalid Ibrahim dan pemimpin pembangkang mengatakan bahawa PTPTN adalah along yang berlesen dan mengajar orang muda berhutang bila keluar universiti.  

Buat apa tabur janji bila dapat Putrajaya baru hendak buat itu ini dan sebagainya. Atas kapasiti sekarang sebagai MB Selangor, Khalid Ibrahim boleh memberi terus RM5,000 seorang kepada 1,000 orang pelajar terbabit. 

Khalid Ibrahim dan Rafizi lebih pentingkan projek infrastuktur untuk kroni mereka di Selangor berbanding 1,000 orang pelajar yang hendak belajar di UNISEL. RM300 juta dalam geran Selangorku lebih bernilai untuk dibelanjakan untuk 112 projek untuk kroni di setiap DUN berbanding membiayai anak-anak yang ingin belajar. 

Usah bercakap soal bila perintah baru hendak buat. RM2.5 bilion hanya sekadar cakap kosong Rafizi. Mengapa tidak cakap sekarang ini sudah ada RM300 juta tetapi mengapa tidak diguna untuk beri RM5,000 setiap orang? 


Khabarnya untung dari hasil projek pasir kroni pun masyuk di Selangor. Bertambah dari untung RM5.4 juta pada 2009 dan untung RM10.3 juta pada 2010. Kalau diberi seorang RM5,000 untuk membantu 1,000 orang pelajar ini, baru belanja RM5 juta. Mengapa tidak diguna hasil keuntungan pasir ini untuk membantu mereka belajar? 

Kesimpulannya, kerajaan negeri Selangor gagal tunaikan janji. Pendidikan percuma hanyalah satu slogan untuk pilihan raya dan janji itu tidak akan ditunaikan pun jika mereka mentadbir Putrajaya. Hati hatilah dengan janji janji kosong PKR dan DAP ini. Kelak merugikan masa depan anak bangsa.


Surat Penaja Tarian Bertam Nite

Posted: 06 Jun 2012 09:30 AM PDT



Tarian tradisional? Apa sudah jadi ni? Baca selanjutnya di sini.



Parti Politik Pembangkang Boleh Bersiaran Dalam Media Perdana

Posted: 06 Jun 2012 08:12 AM PDT


Kebebasan bagaimana lagi yang dikehendaki oleh mereka? Apakah selepas ini Harakahdaily, Malaysiakini, TVPAS dan SelangorTv mahu memberi ruang kepada lawannya untuk berkempen dalam media mereka? 

Malaysia berada di tangga pertama dari segi kebebasan akhbar di rantau ini (baca sini). Namun Malaysia tidak boleh "membebaskan" segala-galanya sebagaimana yang dituntut oleh Ambiga di atas jalan raya.

Video Terbaru Keganasan #BERSIH3

Posted: 06 Jun 2012 02:00 AM PDT

#BERSIH3 Kasihan Melhat Pakcik Ini Diperdayakan Untuk Percaya Manusia Berasal Dari Beruk

Posted: 06 Jun 2012 12:00 AM PDT


Rafizi Sudah Ditolak Oleh Generasi Muda

Posted: 05 Jun 2012 10:00 PM PDT


Hanya 41 orang sahaja yang hadir dalam program Rafizi Ramli di sebuah restoren di Shah Alam pada 5 Jun 2012. Ini satu lagi bukti orang muda sudah mula menolak penipuan demi penipuan yang dilakukan oleh Rafizi Ramli. Semua orang sudah tahu siapa Rafizi yang sebenarnya. 


bERANIKAN hATI

Posted: 06 Jun 2012 03:23 PM PDT

bERANIKAN hATI


'SUCK' LAWAN NAJIB DI PEKAN?

Posted: 05 Jun 2012 07:15 PM PDT





1. Suck-mongkol, didalam blognya serta didalam ceramah-ceramahnya seringkali 'menghentam' DS Najib. Segala yang dilakukan semuanya tidak betul pada pandangan beliau. Segalanya? Jikalau demikian siapakah yang betul?

2. Suck-mongkol konon ada alasan untuk menghentam DS Najib. Kononnya untuk memperbaiki segala kelemahan dan memperbutulkan yang songsang. Cuma kita merasa hairan, kenapakah semua ini tidak dilakukan sewaktu beliau masih didalam BN, didalam UMNO? Lebih jelas kenapa tidak semasa beliau jadi wakil rakyat mewakili UMNO BN? Kenapa hanya setelah tidak lagi dicalonkan sebagai wakil rakyat baru disedari kesalahan dan kesilapan pemimpin BN? Apakah dia sendiri tidak sedari kesalahan yang dilakukan sewaktu beliau masih wakil rakyat? Apakah buta matanya selama ini dan hanya celik setelah tidak lagi jadi wakil rakyat? Apa yang dilakukan untuk rakyat bahkan ada rungutan untuk menemui beliaupun begitu susah, waktu bertugas dari 9 - 5.  Bodoh sangatkah rakyat uintuk tidak faham alasan sebenarnya?

3. Suck patut mencabar DS Najib secara lebih jantan dengan bertanding di Parlimen Pekan. Bukan setakat kokok berderai-derai ekor bergelumang najis, biar menang jadi abu kalah jadi arang. Begitu sikap seorang pahlawan. Mana tahu kalau nasib baik menang dan sudah tentu layak jadi PM, tentu Suck akan lebih baik dari Al-Juburi kerana Suck ada pengetahuan ekonomi yang tinggi (menurut beliau sendiri). Sekurang-kurangnya Suck bukanlah jenis yang 'main belakang'.

4. Jikalau Suck rasa was-was untuk menang di Parlimen Pekan, bolehlah beliau bertanding di 2 kerusi, Parlimen Pekan dan DUN Pulau Manis. Jika tidak menang kedua-duanya sekalipun, mungkin akan dapat menang 1. Bahkan jika kalah sekalipun Suck tidak rugi apa-apa, sekurang-kurangnya beliau dapat merasa untuk mencabar DS Najib dipentas PRU.






Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 06 Jun 2012 03:11 PM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu


Skandal Seks 1997...! Shamsidar Pernah Aiskrim Anwar Disini....??

Posted: 06 Jun 2012 02:00 AM PDT

Kenapa Azmin Dan Isteri Tidak Isytihar Harta?

Sejak Raja Petra Kamarudin (RPK) mendedahkan dokumen-dokumen rahsia, hasil siasatan Badan Pencegah Rasuah (BPR) berhubung salah laku rasuah Azmin pada 1995, penulis lihat sedikit sahaja yang keluar dari mulut Azmin untuk mempertahankan dirinya...

Itupun kalau boleh dipanggil 'keluar dari mulut', sebab setakat yang nampak ini hanya mesej twitternya saja yang mewakilkan dirinya menafikan terlibat dalam soal tersebut.

Sama ada dia sendiri atau orang lain yang menulis mesej itu bagi pihaknya, tidaklah diketahui.

Tapi yang nyata, sekali lagi Azmin memilih jalan susah untuk menunjukkan dirinya bersalah..... Dalam soal seumpama ini, sepatutnya Azmin dan Shamsidar boleh cepat-cepat mengistiharkan hartanya sekeluarga kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), kalau benarlah tidak ada pendapatan luar biasa yang nak disorokkan dari pengetahuan rakyat.

Apa yang susah sangat dengan isytihar harta...?

Setakat jawab dalam twitter saja, mana cukup untuk menyakinkan rakyat. Lagipun memang resmi manusia, mana pernah mengaku salah, apatah lagi salah jenis yang besar macam ini. Rakyat perlu sesuatu yang lebih kukuh untuk percaya dengan penafian Azmin.

Penulis juga pelik bila Azmin memilih jalan berliku untuk mensucikan namanya bilamana jalan senang, mudah dan lapang sudah ada di depan mata.

Macam kes derhaka dengan ibunya jugalah.., apa yang susah sangat pergi rumah orang tua itu, peluk cium ibunya dan kemudian ambil gambar besar-besar, nescaya selesailah masalah itu. Kalau tak selesai dari segi hubungan anak beranak, sekurang-kurangnya rakyat yang dibawah ini boleh diyakinkan bahawa hubungan kedua mereka tidak ada masalah seperti yang digembar gemburkan.

Tapi sehingga kini, Azmin masih gagal melakukan perkara semudah itu walaupun khabarnya, jarak rumahnya dengan ibunya tidaklah sampai sepelaung....! Malah Azmin juga adalah Ahli Parlimen dalam kawasan tersebut, kalau takpun, Azmin masih perlu round kawasan itu sebulan sekali untuk mendengar dan menyelesaikan masalah rakyat. Ambillah peluang untuk jumpa ibunya waktu itu, tapi itupun tak mampu dibuat.

Atau Azmin tak pernah round aka tak menjalankan tugas sebagai Ahli Parlimen..?

Seseorang pernah memaklumkan kepada penulis bahawa Azmin ini orangnya sombong.... Dia rasa dirinya sudah terlalu kuat, lebih-lebih lagi sejak dipilih menjadi Timbalan Presiden PKR dalam pemilihan Nasional 2010 yang penuh huru hara itu.

Mungkin kesombongan 'dalaman' Azmin ini terbawa-bawa diluar, dalam keadaan dimana dia perlu berhadapan dengan tindakan undang-undang sekalipun.

Bagi orang biasa yang tidak melakukan kesalahan, sedikit sebanyak terganggu juga kita bila dihadapkan dengan segala bukti yang menunjukkan ada benda salah yang kita pernah buat dulu, tapi dengan Azmin lain pulak fesyennya.

Nak kata rilek, tidak juga, tapi lebih dari itu dia kelihatan terlalu yakin, seolah-olah tidak akan ada satu pun tuduhan yang mampu mengaitkkannya dengan jenayah rasuah dan salah guna kuasa, tak kiralah sekuat mana pun buktinya.

Inilah yang berlaku kepada Azmin sekarang....!

Tapi Azmin silap, dia fikir dia untouchable ka..? Kalau Anwar pegang jawatan tinggi dalam kerajaan macam dulu, mungkin ya, tapi keadaan sudah jauh berbeza. Orang dah naik jelak dengan pelbagai tuduhan yang menjurus kepada salah guna kuasa dan korupsi yang membabitkan Azmin, lebih lagi bila semua tuduhan tersebut tidak dijawab olehnya..

Hasil Nukilan Beruang Biru

Projek IC Sabah Tahun 90an Kerja Anwar Atau Tun Mahathir...?

Posted: 05 Jun 2012 06:55 PM PDT

Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini mengakui isu pemberian kerakyatan kepada pendatang asing tidak sah sekitar 90-an berlaku tetapi mendakwa beliau tidak banyak mengetahuinya.

Seperti juga jenayah yang berlaku pada masa orang lain, ia tidak semestinya membawa maksud pihak terbabit bersalah, katanya.

Dr Mahathir, Perdana Menteri selama 22 tahun, ditanya berhubung pengumuman penubuhan suruhanjaya siasatan diraja untuk menyiasat dakwaan ratusan ribu diberi kerakyatan dalam 'projek' itu.

Perdana menteri terlama di negara ini bagaimanapun berkata sepanjang tempoh memantau pergerakan pendatang merupakan tugas yang sukar.

Katanya, jika beliau akan memberi penjelasan jika terdapat pihak merasakannya bertanggungjawab.

Bagaimanapun perkara itu berlaku ketika kemampuan untuk memantau pergerakan terhad, terutamanya apabila melibatkan suku yang sering berpindah randah seperti Bajau Laut, kata Dr Mahathir.

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 06 Jun 2012 03:08 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Gambar dari filem lucah Octomum a.k.a Nadya Suleman tersebar

Posted: 06 Jun 2012 11:30 AM PDT

Berita mengenai Octomum a.k.a Nadya Suleman terjun ke bidang perfileman pornografi telah pun mengejutkan ramai pihak terutamnya media-media tabloid berikutan ikrarnya yang pernah dibuat lama dahulu.

Kini, setelah mengalami kesusahan hidup untuk menampung 14 anak-anaknya berseorangan tanpa suami, serta hutang keliling pinggang yang mencecah $600,000, Ovtomum ini telah melanggar ikrarnya apabila menerima tawaran untuk membintangi sebuah filem lucah.

Gambar dibawah adalah gambar dari filem lucah beliau yang didakwa disebarkan oleh 'jurulatih filem lucah'nya, Jessica Drake.

Tubuh beliau benar-benar mengkagumkan walaupun telah 14 kali melahirkan anak. Tiada calar, tiada kesan pembedahana, malah bertambah cantik apabila melakonkan filem-filem sedemikian.


(Gambar) Aksi gaduh bertukar seksi bila puting payudara Lindsay Lohan hampir terlihat!

Posted: 06 Jun 2012 10:30 AM PDT

Lindsay Lohan merupakan watak moden Elizabeth Taylor di dalam filem Dick and Liz.

Ketika melakonkan salah satu babak di dalam filem tersebut, iaitu babak bergaduh bersama Grant Bowler yang melakonkan watak Richard Burton di dalam filem tersebut, payudara Lindsay Lohan kelihatan seperti mahu terkeluar dari bajunya.

Seperti mana yang dilaporkan Daily Mail, Lindsay sedang melakonkan satu babak penting di dalam filem tersebut.

Babak tersebut memerlukan Bowler untuk menarik tangan Lindsay.

Akibat dari tarikan tangan yang agak kuat, akibatnya payudara Lindsay Lohan tidak dapat menahan dan putingnya juga hampir terlihat.





Ranking Harimau Malaya jatuh lagi!

Posted: 06 Jun 2012 08:54 AM PDT

KUALA LUMPUR - Keputusan kurang memberangsangkan skuad Harimau Malaya dalam beberapa perlawanan persahabatan sebelum ini menyebabkan kedudukan mereka dalam peta bola sepak dunia kembali merosot.

Menurut ranking terbaharu yang dikeluarkan Persekutuan Bolasepak Antarabangsa (Fifa) hari ini menunjukkan skuad bimbingan Datuk K.Rajagobal itu turun satu anak tangga untuk berada di tempat ke-154 dunia berbanding 153 bulan lepas.

Kedudukan itu merupakan pencapaian terburuk skuad bola sepak negara selepas menghuni kedudukan ke-148 pada Januari, 150 pada Februari, 152 pada Mac.

Menerusi kedudukan terkini, skuad Harimau Malaya setanding dengan beberapa pasukan seperti Bangladesh (152), Palestin (153), New Caledonia (155) dan Samoa (156), yang diketahui umum kekurangan kemudahan asas bola sepak seperti padang serta peralatan sukan.

Di kalangan Asia Tenggara pula, Malaysia kekal di tempat kelima, di belakang Vietnam (98), Thailand (136), Filipina (149) dan Indonesia (151).

Pada peringkat Asia, kedudukan Malaysia kekal di kedudukan ke-27 daripada 46 negara.

Sementara itu, juara Piala Dunia 2010, Sepanyol terus mengukuhkan kedudukan mereka selaku pasukan terbaik dunia dengan mengumpul 1,456 mata.

Pasukan Amerika Selatan, Uruguay, yang sebelum ini menghuni tangga ketiga merampas tempat kedua daripada Jerman selepas mengumpul 1,292 mata, berkelebihan empat mata.

Kedudukan ranking itu merangkumi keseluruhan 205 negara. - Bernama

Tekanan politik, PTPTN mahu pastikan pembangkang serius mengenai pendidikan percuma

Posted: 06 Jun 2012 07:22 AM PDT

PETALING JAYA: Pembekuan pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) bagi pelajar Universiti Selangor (Unisel) dibuat bertujuan menentukan keupayaan pembangkang memberikan pendidikan percuma di negeri yang ditadbir mereka.

Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin bagaimanapun berkata, pembekuan tersebut hanya membabitkan permohonan baru kemasukan April lalu.

"Bagi pelajar yang sudah menerima PTPTN, pinjaman mereka akan diteruskan seperti biasa. Pembekuan ini hanya libatkan permohohan baru," katanya ketika dihubungi di sini, Rabu.

Khaled berkata PTPTN membuat keputusan ini awal bulan lalu kerana mereka juga menerima tekanan politik daripada pihak pembangkang yang mahukan pelajar-pelajar pengajian tinggi diberi pendidikan percuma di negara ini.

Tambahnya, PTPTN membuat keputusan ini sejurus sebelum pengambilan pelajar bagi sesi baru bermula dan ia telah dimaklumkan kepada pihak kementerian.

"PTPTN mahu memastikan berapa serius kah pihak pembangkang dalam menawarkan pendidikan percuma. Jika mereka serius maka institusi milik negeri seperti Unisel tidak perlu memohon kemudahan pinjaman pelajaran daripada PTPTN kerana pendidikan sepatutnya ditawarkan secara percuma kepada para pelajar oleh negeri-negeri yang diperintah oleh Pakatan Rakyat," ujarnya.

Tambah beliau, PTPTN akan mengeluarkan kenyataan rasmi mengenai perkara berkenaan pada Khamis.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas mengenai tindakan PTPTN membekukan permohonan pinjaman membabitkan pelajar baru Unisel.

Pembekuan berkenaan mula disedari melalui semakan di ruangan forum laman web rasmi PTPTN apabila pengendali ruangan itu memberitahu permohonan daripada pelajar Unisel ditangguhkan buat sementara waktu.

Malah Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menerusi twitternya turut melahirkan kekesalan terhadap pembekuan tersebut kerana menyifatkan langkah berkenaan seolah-olah mendiskriminasikan pelajar universiti tersebut.

Isu PTPTN mula hangat diperkatakan apabila sekumpulan mahasiswa menyertai demonstrasi membantah PTPTN di Dataran Merdeka April lalu serta janji Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mahu memansuhkan pinjaman pelajaran itu jika parti pembangkang memenangi pilihan raya umum akan datang.

Dalam pada itu Pengarah Strategi PKR, Mohd Rafizi Ramli menerusi sidang medianya menggesa Mohamed Khalid menjelaskan mengenai status pembekuan pinjaman tersebut kepada pelajar Unisel.

"Saya mencabar Datuk Seri Mohamed Khaled untuk menjelaskan kepada rakyat sama ada tindakan menyekat pinjaman PTPTN kepada pelajar Unisel ini adalah arahan beliau sendiri?

"Jika itu benar, tindakan itu perlu dikutuk dan beliau wajar meletakkan jawatan kerana mengamalkan politik berdendam yang tidak lagi sesuai dengan arus politik sekarang," ujarnya.

Di SHAH ALAM, Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim menegaskan adalah menjadi tanggungjawab kerajaan persekutuan untuk menyediakan pinjaman pendidikan kepada para pelajar institusi pengajian tinggi di negara ini dan bukannya kerajaan negeri.

"Saya akan menyuarakan bantahan ini kepada kerajaan pusat...ini adalah komitmen kerajaan pusat kepada para pelajar pengajian tinggi," katanya kepada para pemberita ketika ditemui di sini.Khalid menegaskan, kerajaan persekutuan tidak mempunyai hak untuk membekukan pemberian pinjaman tersebut.

Katanya walaupun Unisel milik negeri Selangor tetapi ia menerima pelajar dari seluruh negara.

Kepada satu soalan apakah kerajaan negeri bersedia memberikan pinjaman atau biasiswa kepada para pelajar Unisel, sebagai membuktikan negeri itu menyokong cadangan Pakatan untuk memberikan pendidikan percuma, Khalid berkata itu hanya dapat dilakukan sekiranya Pakatan mengambil alih kerajaan pusat.

"Ia tidak boleh dilakukan sekarang tetapi jika kami menang kami boleh melaksanakannya dalam tempoh 100 hari," tegas beliau.

Mstar
posted from Bloggeroid

Temuduga SPA akan diadakan pada hujung minggu dan waktu malam

Posted: 06 Jun 2012 06:49 AM PDT

PUTRAJAYA - Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) mengkaji beberapa pendekatan baharu untuk diguna pakai dalam masa terdekat ke arah mendahulukan rakyat, termasuk mengadakan sesi temu duga pada waktu malam atau hujung minggu. 

Pengerusi SPA Tan Sri Mahmood Adam berkata temu duga di luar waktu kerja itu dijangka bermula minggu ini untuk memudahkan pemohon menghadiri sesi berkenaan mengikut waktu yang sesuai.  

"Temu duga di luar waktu kerja ini hanya akan dibuat mengikut permintaan calon. Cara ini menyenangkan mereka kerana tidak mengganggu waktu kerja yang sedang mereka jalankan, dan tidak perlu memohon cuti untuk hadiri temu duga," katanya kepada pemberita selepas Majlis Pertemuan Pengerusi SPA bersama media hari ini.  

Selain itu, Mahmood berkata SPA akan mengkaji punca kaum bukan Melayu kurang berminat bekerja dalam sektor awam kerana pada tahun lepas, hanya dua peratus memohon kerja melalui SPA berbanding 1.167 juta permohonan.  

"Apakah silapnya? Adakah gaji tidak menarik? Atau adakah peperiksaan yang dijalankan begitu sukar menyebabkan ramai yang tidak layak. Jadi, yang ini kita akan kaji supaya dapat menemui jalan penyelesaian," katanya.  

Mahmood berkata beliau tidak mahu ada pihak mendakwa hanya kaum Melayu mendominasi sektor awam, sedangkan penyertaan kaum bukan Melayu sangat dialu-alukan untuk mengisi pelbagai jawatan.  

Mengikut statistik, beliau berkata pada tahun lepas, SPA menerima 893,292 permohonan daripada kaum Melayu dan 28,367 daripadanya dilantik berkhidmat dalam sektor awam.  

Bagi kaum Cina pula, sebanyak 23,547 permohonan diterima dan hanya 3,686 dilantik sebagai penjawat awam, katanya.  
"Sebanyak 36,729 permohonan lagi diterima daripada kaum India dan 2,316 daripadanya dilantik.  

"Manakala, daripada kaum-kaum lain pula, SPA menerima sebanyak 170,124 permohonan dan 2,441 dilantik," katanya.

- Bernama
posted from Bloggeroid

Manifesto pembangkang dibenar disiarkan melalui media kerajaan - Rais Yatim

Posted: 06 Jun 2012 06:35 AM PDT

KUALA LUMPUR - Parti-parti politik kini dibenarkan untuk membentangkan manifesto pilihan raya masing-masing menerusi Radio Televisyen Malaysia (RTM), kata Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim.

Beliau berkata, perkara itu diputuskan setelah kertas kabinet berhubung permintaan mendapatkan akses sama rata terhadap media bagi parti-parti politik yang mahu membentangkan manifesto pilihan raya diluluskan jemaah menteri. 

"Oleh kerana hujah kita adalah berasas kepada Perkara 10 dalam Perlembagaan Persekutuan berhubung hak dan kebebasan bersuara, maka kertas kabinet yang dibentangkan itu telah diterima.

"...Dan nas yang terpenting di situ ialah apabila Dewan Rakyat dibubarkan atau mengikut lunas tempoh masa yang diberi oleh Suruhanjaya Pilihan Raya untuk berkempen, maka dalam masa berkempen itulah hak bagi menyuarakan manifesto parti-parti politik diberi menerusi RTM dan badan-badan penyiaran yang lain," katanya ketika berucap merasmikan Wisma Berita RTM dan pelancaran Portal Berita dan Arkib Digital di Angkasapuri di sini hari ini.

Beliau bagaimanapun tidak menyatakan tentang had masa dan syarat-syarat yang bakal dikenakan berikutan keputusan itu. Katanya apa yang boleh dilunaskan setakat ini ialah peluang itu diberi kepada setiap parti politik untuk menyuarakan pandangan menerusi manifesto mereka dalam waktu yang dihadkan dalam saluran di RTM.

Rais berkata dalam memberi kebenaran, pelbagai perkara harus diteliti iaitu, sama ada RTM perlu mengikut selera parti politik atau amalan di negara-negara Komanwel dan negara maju yang lain yang mana mereka juga ada  menetapkan syarat-syarat dalaman tertentu yang perlu dipatuhi. l

"Misalnya di England, BBC memberi sekitar 10 ke 15 minit untuk menyiarkan manifesto parti-parti politik semasa pilihan raya dengan beberapa syarat dalaman yang mereka olah, begitu juga di Singapura dan Thailand, malah yang terbaru Myanmar turut memberikan peluang itu dengan syarat-syarat tertentu dalam bentuk amalan yang boleh diterima oleh pelbagai pihak.    

"Tentu sekali dengan keputusan ini pelbagai soal dan juga pandangan akan diberi namun kerajaan akan menerimanya secara terbuka tetapi ia mesti terasas kepada perkara yang tersusun dan tertakluk dari segi konsep penyiaran untuk negara," katanya.

Rais bagaimanapun menegaskan sebagai media kerajaan, RTM harus tetap memberi keutamaan kepada penyiaran berita-berita berkaitan kerajaan dan kepentingan rakyat. "Sebagai media kerajaan, kita harus mementingkan hak kerajaan dan oleh kerana RTM adalah badan penyiar kerajaan, maka siaran-siaran dan berita-berita kerajaan perlu mendapat keutamaan," katanya. -- Bernama
posted from Bloggeroid

Azmin main korek-korek pulak dah..!

Posted: 06 Jun 2012 05:00 AM PDT

PETALING JAYA - Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali mahu Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bertanggungjawab ke atas kebocoran maklumat sulit berkenaan dengan penilaian pembelian kapal selam Scorpene, yang dijual oleh Syarikat Terasasi Hong Kong Limited kepada syarikat DCNS Perancis.

Menurutnya lagi, Suara Rakyat Malaysia (Suaram) telah mendedahkan skandal itu, yang berlaku ketika Najib menyandang jawatan Menteri Pertahanan.

Azmin berkata, menurut Suaram perkara itu didedahkan oleh seorang peguam Perancis, Joseph Breham yang diambil mereka.

"Pendedahan ini adalah krisis nasional yang melibatkan empat perkara utama dalam prosiding mahkamah Perancis," kata beliau pada sidang media di sini, pagi tadi.

Minggu lalu, Breham berkata, satu dokumen yang sangat sulit - penilaian Tentera Laut Malaysia terhadap kapal selam kelas Scorpene yang akan dibeli oleh kerajaan, didakwa telah "dibeli" oleh sebuah syarikat pertahanan Perancis.

Peguam itu yang mewakili Suaram, pertubuhan hak asasi manusia, mendakwa syarikat berkenaan didakwa membayar 36 juta euro (RM142 juta) kepada Terasasi kononnya untuk kerja-kerja "kejuruteraan komersial".

Breham berkata, hakim siasatan Perancis yang menyiasat kes yang difailkan oleh Suaram terhadap DCNS, atas dakwaan rasuah, mahu tahu tujuan bayaran tersebut dan meminta laporan transaksi kewangan daripada syarikat berkenaan.

Selain itu, Azmin yang juga Ahli Parlimen Gombak mendakwa Terasasi dimiliki oleh Abdul Razak Baginda dan juga ayahnya Abdul Malim Baginda telah menyelewengkan isu kapal selam.

Beliau berkata, skandal Scorpene telah mendedahkan maklumat strategi pertahanan negara kepada pihak luar yang nyata boleh menggugat sistem pertahanan negara.

"Pendedahan ini akan mengancam keselamatan negara dan nyawa prajurit negara.

"Saya mendesak Najib supaya tidak ambil mudah dengan skandal ini, dan tampil bagi jawapan segera bagaimana skandal ini boleh berlaku," katanya.

Harga petrol RON 97 turun 10 sen mulai esok

Posted: 06 Jun 2012 04:30 AM PDT


KUALA LUMPUR - Kerajaan hari ini bersetuju supaya harga jualan runcit petrol RON97 bagi bulan Jun 2012 dikurangkan 10 sen seliter, iaitu kepada RM2.80 seliter daripada RM2.90 seliter berkuat kuasa mulai 7 Jun 2012.

Dalam satu kenyataan hari ini, Menteri Kewangan Kedua Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah berkata penurunan itu berikutan harga purata minyak di pasaran bagi Mei 2012 telah menurun.

Katanya harga jualan runcit petrol RON97 pada dasarnya ditetapkan secara apung terurus di mana harga bulanannya akan diubah mengikut harga pasaran.- Bernama

Rafizi tuduh Khaled Nordin sekat PTPTN Unisel...main tuduh jer..!

Posted: 06 Jun 2012 03:48 AM PDT

SHAH ALAM - Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli mendakwa Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Khaled Nordin menyekat kemudahan Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Negara (PTPTN) kepada penuntut-penuntut Universiti Selangor (Unisel).

"Saya mencabar Datuk Seri Khaled Nordin untuk menjelaskan kepada rakyat sama ada tindakan menyekat pinjaman PTPTN kepada pelajar Unisel ini adalah arahan beliau sendiri?

"Jika itu benar, tindakan itu perlu dikutuk dan beliau wajar meletakkan jawatan kerana mengamalkan politik berdendam yang tidak lagi sesuai dengan arus politik mutakhir," kata beliau dalam satu kenyataan dikeluarkan hari ini.

Rafizi berkata, beliau terkejut dengan satu mesej menerusi oleh Khaled yang menyatakan 'Unisel boleh hapuskan yuran, dengan sendirinya memenuhi matlamat pendidikan percuama PTPTN yang dilaungkan (Datuk Seri) Anwar (Ibrahim) dan Pakatan (Rakyat)'.

"Saya lihat Khaled seolah-olah raikan kepayahan ribuan pelajar dan amalkan politik dendam.

"Adakah beliau sendiri yang arahkan PTPTN menyekat pinjaman kepada pelajar Unisel sebagai mainan politik dendam Braisan Nasional (BN)-Umno?" kata beliau lagi.
Rafizi berkata, Khaled sepatutnya menjadi pemimpin yang baik untuk mempertahankan model pendidikan tinggi yang mendahulukan swasta pada masa sekarang, bukannya bersikap kebudak-budakan yang memberi kesan kepada pelajar.

Malah kata beliau, polemik tawaran pendidikan percuma dan pemansuhan PTPTN adalah perkembangan yang sihat dan wajar.

Mengulas lanjut isu itu, Rafizi mencabar Khaled untuk menjelaskan kepada rakyat sama ada tindakan itu adalah arahannya.

"Jika benar, beliau perlu letak jawatan kerana amalkan politik dendam.

"Jika tidak beliau perlu bertanggungjawab dan pastikan tindakan zalim ini tidak berlaku lagi," katanya lagi.

Rafizi turut memuji Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin yang jelas lebih profesional menghadapi isu itu.

"Saya harus puji Khairy yang lebih profesional dan beliau sepatutnya dilantik menjadi Menteri Pelajaran Tinggi Malaysia yang baru," katanya yang menyertai Debat Sinar mengenai isu PTPTN bulan lalu.

Gadis bawah umur dirogol dan diliwat oleh abang angkat dan rakan

Posted: 06 Jun 2012 03:30 AM PDT

Gambar hiasan
KUANTAN - Seorang remaja perempuan bawah umur menjadi mangsa serakah seorang abang angkat dan rakannya apabila dirogol serta dipaksa melakukan persetubuhan luar tabii di sebuah pantai rekreasi di sini pada 28 Mei lalu.

Kedua-dua tertuduh ditangkap sehari selepas kejadian.

Pelajar Tingkatan Tiga itu menjadi mangsa abang angkatnya yang hanya berusia 16 tahun 8 bulan, dari Jalan Gambang di sini manakala rakannya seorang penganggur, Akmal Hakim Abdul Rashid, 22, dari Permatang Badak Jaya telah dihadapkan di Mahkamah Trafik di sini, hari ini.

Akmal dituduh menggunakan kekerasan jenayah terhadap mangsa dengan niat untuk mencabul kehormatannya di kawasan pantai berhampiran pantai Zoo Teruntuum, Jalan Tembeling Resort di sini kira-kira jam 9 hingga 10 malam.

Tertuduh boleh dihukum di bawah Seksyen 354 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara hingga 10 tahun atau denda atau sebatan atau mana-mana dua daripda seksaan tersebut jika sabit kesalahan.

Majistret Tuan Ruziani Tuan Lah mengenakan ikat jamin RM2,500 dan menetapkan 3 Julai ini untuk melantik peguam.

Sinar

Letak jawatan aje la Nadzmi Salleh!

Posted: 06 Jun 2012 01:55 AM PDT

BEKAS Presiden Persatuan Badminton Malaysia (BAM) Tan Sri Elyas Omar berkata BAM tidak layak mendapat peluang kedua kerana sudah terlalu kerap mengulangi kegagalan.

Jelas beliau yang memimpin persatuan sehingga membawa pulang trofi Piala Thomas 1992 itu, BAM seharusnya bertanggungjawab dan dipertanggungjawabkan "responsible and accountable."

"Kalau sudah 12 tahun tak dapat apa-apa, kenapa nak beri peluang lagi. Sepatutnya sebagai pemimpin, kita hanya boleh memimpin paling lama enam tahun, jika tiada kejayaan, letak jawatan dan beri peluang pada orang lain," kata Elyas yang ditemui di Majlis Olimpik Malaysia semalam.

Kenyataan Elyas itu merujuk kepada Datuk Seri Mohd Nadzmi Salleh, namun beliau tidak menyalahkan presiden semata-mata, sebaliknya barisan kepimpinan BAM yang lain termasuk barisan Exco.

Mengulas mengenai nada terkini BAM yang mengatakan sedia menukar corak latihan pemain dan mengulangi kepentingan pembangunan peringkat akar umbi, beliau berkata: "Berdasarkan sejarah, kalau seseorang itu memimpin lebih dari 10 tahun, tidak mampu hasilkan keputusan terutamanya dalam Piala Thomas, apa lagi yang boleh kita harapkan.

"Jika selama 12 tahun tidak mampu berubah, macam mana kita nak harapkan pentadbiran sama berubah untuk dua tahun akan datang. Situasi kita sekarang bukannya berada di situasi yang baik, badminton kita sudah jatuh berguling-guling." Beliau turut menyelar cara BAM menangani isu kejurulatihan sehingga dua jurulatih bertaraf dunia Rexy Mainaky dari Indonesia dan Yoo Yong-sung (Korea) meletak jawatan menjelang saingan Olimpik London, bulan depan.

"Pemergian Rexy dan Yong-sung adalah satu petanda buruk. Apa yang berlaku sebenarnya. Situasi ini berlaku ibarat api dalam sekam, siapa yang merancangnya kita tidak tahu, mereka bersembunyi," kata Elyas.

Ketika diminta pandangan mengenai alasan Nadzmi yang mendakwa berjaya membawa masuk banyak dana berbanding defisit kewangan ketika mengambil alih tampuk itu, bagi menutup kegagalan prestasi badminton negara, beliau berkata: "Tugas presiden adalah membelanjakan dana itu dengan cara terbaik bukannya mencari dana. Apa yang nak dibanggakan dengan adanya dana besar tapi tiada kejayaan.

"Mereka kata ada banyak wang tapi tiada program dan kejayaan, apa yang mereka buat, mereka tidur ke?." Ketika diminta mengulas mengenai beberapa Exco BAM yang menggunakan alasan 'orang luar' dengki dan berniat mahu masuk ke dalam persatuan itu setiap kali kenyataan pedas membidas badan induk itu di dada akhbar, Elyas mendakwa itulah sifat negatif pemimpin yang tidak sepatutnya dibawa ke dalam pentadbiran persatuan.

"Nak jadi pemimpin, kita perlu berfikiran terbuka, mesti menerima kritikan. Kalau orang menegur dengan tujuan yang baik apa salahnya, jika mereka nak masuk sekalipun biarkan mereka masuk, jika presiden tidak suka nanti buang saja. Apa yang mereka amalkan kini tidak betul," kata Elyas.

(Gambar) Penyanyi Nurul sah bergelar isteri kepada Eric Depp

Posted: 06 Jun 2012 01:50 AM PDT

KUALA LUMPUR: Penyanyi Noorul Huda Abdul Wahab, 35, (Nurul) sah bergelar isteri kepada perunding kesihatan warganegara Perancis, Eric Daniel Depp, 47, dengan sekali lafaz di Duchess Place di sini, Rabu.

Pasangan itu dinikahkan oleh Penolong Pendaftar Perkahwinan, Perceraian dan Rujuk Orang Islam, Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi), Azizan Othman kira-kira pada pukul 12.20 tengah hari bersaksikan abang Nurul, Mohamad Rizal Abdul Wahab.

Nurul ditemani anak perempuannya Ayu Nazirah, 15, manakala Eric hadir bersama kedua ibu bapanya Roland dan Germaine Depp.

Majlis itu dihadiri kira-kira 200 tetamu yang terdiri daripada ahli keluarga terdekat, teman-teman rapat, rakan artis dan wakil media.

Nurul yang menggalas status ibu tunggal selama lima tahun menerima mas kahwin sebanyak RM80 dan wang hantaran RM5,000. Mahu duit selamat? Klik SINI

Nurul turut menerima lima dulang hantaran daripada pengantin lelaki yang antaranya berupa produk kecantikan Skinz, minyak wangi Cartier, jam tangan Korloff dan rantai mutiara.

Pihak perempuan membalas tujuh dulang hantaran iaitu sejadah, tepak sireh, sepasang kasut Pedro, senaskhah Al Quran, sehelai songket, produk kecantikan dan manisan.
Pada majlis berkenaan, Nurul tampil anggun mengenakan gaun berona putih rekaan Riezman Ruzaini dan Eric pula segak mengenakan sut rekaan Bon Zainal. Kedua mempelai dirias jurusolek Deq Sha.
Antara selebriti yang menyerikan majlis adalah Zahida Rafik, Ning Baizura, Amy Mastura dan suami, guru vokal Siti Hajar dan pelakon Jehan Miskin.

Majlis diacarakan oleh pelawak Eida Moin dan penulis lirik Shah Shamsiri.

Ini merupakan perkahwinan kedua buat pasangan ini.

Sebelum ini, Nurul pernah mendirikan rumah tangga dengan komposer Mohd Faizal Maas (Ajai) pada 25 Dis 1996.

Hasil perkahwinan selama 11 tahun, mereka dikurniakan seorang anak perempuan, Ayu Nazirah.

Berita - mStar
Foto - Rotikaya

(Gambar) Artis minta 'doakan' kejayaannya untuk bermain poker?

Posted: 05 Jun 2012 11:48 PM PDT

Agak lama tidak kita semua dengar akan kisah & gossip terbaru Gambit Saifullah yang beberapa bulan lalu sering dihambat kontroversi. Mungkin merajuk dengan dunia seni hiburan.

Awal Jun 2012 lalu Gambit Saifullah telah terbang ke Sydney, Australia yang berkemungkinan besar dengan tujuan untuk melancong kerana pergi'nya bukan bersama krew produksi.

Petang tadi, melalui Twitter pelakon ini beliau berkongsikan saat saat beliau terlibat dengan satu pertandingan poker yang dianjurkan disana — termasuk gambar sendiri.

Dalam satu tulisan beliau, Gambit Saifullah menulis "Wish me luck for my poker tournament people :)" sebelum berkata yang peserta lain disitu menganggap beliau berasal dari Brazil.

Apabila ada salah seorang peminat bertanya sama ada beliau memang serius bermain poker di Australia, Gambit Saifullah pantas menjawab yang beliau sememang'nya professional dalam permainan kad tersebut.
Rotikaya

Blogger Dr Norvandri kembali ke medan tempur!

Posted: 05 Jun 2012 10:07 PM PDT

Akhirnya Blogger tersohor pro kerajaan, Dr Norvandri melalui blognya Dr MiM, telah kembali ke persada medan tempur maya setelah dua hari blognya tidak beroperasi.

Beliau mendakwa blognya telah diceroboh oleh pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab yang mahukan suara-suara pendedahan terkubur begitu sahaja.


Syukur Alhamdulillah kerana MiM dapat menyambung semula perjuangan menentang kebobrokan pihak pembangkang setelah dihack oleh pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab.

2 hari yang menyakitkan hati ini kerana ada pihak yang takut dengan blog Dr MiM dalam usaha MiM menegakkan kebenaran, melawan kejahatan dan fitnah politik yang dicanang-canangkan oleh pihak lawan.

Taktik penakut ini sangat memualkan.

MiM mengucapkan terima kasih kepada rakan-rakan MiM yang prihatin dengan masaalah yang dihadapi oleh blog ini.

Mereka terdiri daripada rakan bloggers Penang, Empayar Pemuda, Media Permatang Pauh, Pisau.net, Generasi Pejuang Bangsa, Mat Kilau Penang, Keris Pusaka dan rakan Facebookers.

Perhargaan MiM kepada rakan blogger Din Turtle - Blogger Parti Melayu kerana yang pertama menghubungi MiM tentang isu blog MiM ini.MiM juga mengucapkan terima kasih kepada blogger Tun Faisal, Papa Gomo, Parpukari, Gerakan Anti-PKR, Double-Y, Keris 7 Lok, Brader Jai dan ramai lagi yang prihatin, menanya khabar serta membantu MiM.

Thank you for the bottom of my heart!Dalam masa yang sama, 2 hari ini juga telah mengajar MiM bahawa lawan tidak semestinya daripada parti pembangkang itu sendiri tetapi juga opportunis yang mengambil kesempatan di atas apa jua cara untuk rule and divide pasukan sedia ada di dalam parti.

Opportunis ini mempunyai jawatan dalam parti tetapi bersikap terlebih pandai dan melanggar authority pihak yang telah diberi tasking dan tanggungjawab sesuatu tugas.

Walaubagaimana pun, MiM akan bersikap rasional tentang isu ini kerana yang penting sekarang ialah menjalankan tugas dan tanggungjawab yang dipikul oleh MiM. Itu yang lebih utama!

Dalam kesempatan ini, MiM mengucapkan terima kasih kepada Dato' Zainal Abidin Osman, Dato' Musa Sheikh Fadzir, Dato' Azhar Ibrahim, Ir Sheikh Hussein Mydin, Ramlan Ishak, Fauzi Sharif dan ramai lagi kerana telah membantu MiM memperkasakan pasukan siber Pulau Pinang yang sedia ada.

Tidak dilupakan ialah FB Cop Hornet.

Dr MiM
http://novandri.blogspot.com/

Selamat kembali berjuang doc!

Exco Selangor macam beruk kena belacan bila PTPTN pelajar UNISEL ditangguhkan

Posted: 05 Jun 2012 09:29 PM PDT

Pakatan Rakyat, khususnya PKR melompat sakan apabila PTPTN untuk pelajar-pelajar baru UNISEL ditangguhkan. Kata mereka, pembekuan PTPTN itu akan menyebabkan lebih cepat UMNO dan Barisan Nasional runtuh di Selangor dan seluruh Malaysia.

Halimah Ali yang merupakan salah seorang EXCO Selangor sebelum ini menyertai rakan-rakan Pakatannya yang lain menentang PTPTN dan menyokong penghapusan PTPTN, marah benar dengan insiden terbaru itu. Bahkan Kerajaan Negeri Selangor menerusi Xavier Jeyakumar telah menyediakan DANA KHUSUS kepada Khalid Ismath, Timbalan Presiden KAMI merangkap MAHAMONKEY yang sangat terkenal dengan pegangan Syiahnya, untuk menyokong penghapusan PTPTN.

Ketika kempen penghapusan PTPTN memuncak, Kerajaan Negeri Selangor dan Pakatan Rakyat mengumumkan, UNISEL sedang mengkaji untuk tidak akan mengenakan sebarang bayaran kepada pelajar-pelajar baru. UNISEL adalah milik penuh Kerajaan Negeri Selangor, sekaligus Kerajaan Negeri Selangor boleh berbuat begitu sekiranya mereka mahu.

Seharusnya, Kerajaan Negeri Selangor berasa LEGA dengan PENANGGUHAN PTPTN kepada pelajar-pelajar barunya. Buat apa nak bising-bising tentang PTPTN yang ditangguhkan itu sedangkan Kerajaan Negeri Selangor sanggup menyediakan dana untuk menentang pinjaman pengajian tinggi itu.

Inilah masanya Kerajaan Negeri Selangor memberikan pendidikan SECARA PERCUMA sebagaimana yang mereka janjikan dalam MANIFESTO PRU12. Pembuktian itu jauh lebih penting berbanding janji-janji baru yang lebih banyak bersifat retorik seperti yang diamalkan oleh Kerajaan Pakatan Rakyat.

Sebelum ini, bersungguh-sungguh tidak mahukan PTPTN sehingga sanggup menaja dan mengeluarkan dana khusus untuk golongan penentang PTPTN membuat demonstrasi dan OCCUPY DATARAN. Sekarang, marah pulak sebab PTPTN ditangguhkan di UNISEL.

Yang kelakarnya, Halimah Ali siap kata, ibu bapa pelajar-pelajar UNISEL yang tidak berpuas hati, boleh mengambil tindakan undang-undang terhadap PTPTN kerana enggan keluarkan pinjaman buat anak-anak mereka....

Eh, PTPTN tu satu perkara wajib ke?

Tak tahu ler pulak, Kerajaan Negeri Selangor rupa-rupanya SEMBANG SAJA BESAR, tetapi TIDAK PERNAH TAHU macam mana hendak menunaikan JANJI YANG MEREKA SENDIRI berikan!!!

Cuba baca apa yang dikatakan oleh PENJILAT ANWAR IBRAHIM ini tentang PENGHAPUSAN PTPTN... elok juga kalau ditanyakan kepada dia bagaimana nak selesaikan isu PTPTN ditangguh di UNISEL.

Laaa..BUTA dan PEKAK rupanya Pemuda PAS ni...!

Posted: 05 Jun 2012 09:00 PM PDT

Isk..bila dah dekat pilihanraya ni, baru nak dengar suara-suara dari akar Pemuda PAS ni. Ingatkan takut nak bersuara disebalik pemimpin-pemimpin tertinggi mereka, rupanya bebal dan bongok!

Sekali bagi statement, alahai...patut la tak payah bersuara, menyakitkan hati ajer!

Himpunan Bersih haram, Himpunan Belia bagaimana?

KUALA LUMPUR: Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) menyokong keputusan Majlis Syura Ulamak PAS yang menolak pandangan Majlis Fatwa Kebangsaan yang berpandangan negatif pada perhimpunan Bersih 3.0 pada 28 April lalu.

"Bagi DPPM, pendirian Majlis Syura Ulamak PAS adalah jelas iaitu perhimpunan ini adalah sebahagian daripada usaha mencegah kemungkaran dan kezaliman yang dilakukan oleh pemerintah dalam negara ini," kata Ketua Penerangannya, Riduan Mohd Nor (gambar).

Tambahan lagi, ujarnya tidak ada insiden pelanggaran syariat dalam perhimpunan yang dianjurkan itu.

Katanya, peserta perhimpunan yang hadir tempoh hari amat beradab dan menjaga tatasusila semasa majlis perhimpunan.(BUTA DAN PEKAK!)

Menurutnya, mereka semuanya sepakat menyatakan sistem pilihanraya di Malaysia masih kotor dan dipenuhi dengan unsur penipuan.

"Mereka tidak rela membiarkan kemungkaran dalam sistem pilihanraya di negara ini yang memungkinkan ada pihak memenanginya dengan cara yang tidak bermaruah," ujarnya.

Bagi DPPM, ujarnya soal perhimpunan tersebut yang dicemari dengan keganasan adalah alasan bagi memburukkan imej Bersih 2.0 dan peserta yang menghadirinya.

"Sebenarnya setiap perhimpunan yang dianjurkan oleh Bersih 2.0 mahupun parti-parti politik termasuk Pakatan Rakyat atau Barisan Nasional akan berlangsung dengan aman jika tiada sabotaj atau provokasi," jelasnya.(BUTA DAN PEKAK!)

Jelas beliau lagi, PAS telah membuktikan dalam Perhimpunan Hijau Menuju Putrajaya yang dihadiri seramai 100,000 orang berjaya diadakan dengan aman jika tiada provokasi.

Tambahnya, perhimpunan Bersih 3.0 akan berlangsung dengan baik dan aman jika tiadanya pihak yang melakukan provokasi melampau sehingga insiden keganasan itu berlaku.(BUTA DAN PEKAK!)

Sehubungan itu, katanya DPPM juga meminta Majlis Fatwa Kebangsaan berlaku adil dengan turut melihat sama kepada program Himpunan Jutaan Belia anjuran kerajaan Malaysia di Putrajaya baru-baru ini.(BUTA DAN PEKAK!)

"Antara artis yang diundang bagi memeriahkan majlis ini adalah kumpulan K-Pop dari Korea.

"Soalnya, apakah mesej baik yang boleh difahami dari penganjuran program ini dan bagaimana hukum bagi umat Islam menghadirinya serta hukum bagi penganjurannya," ujarnya.(BUTA DAN PEKAK - BERTAM NITE OK APA?????!)

Beliau berkata, dalam keadaan bukti dengan gembar yang jelas memaparkan aksi menjolok mata dari artis-artis tersebut, disambut pula dengan meriah oleh pemimpin-pemimpin negara, Majlis Fatwa Kebangsaan diharapkan tidak membisu seribu bahasa dan menutup mata melihat kemungkaran yang lebih terang di depan mata.

Hrkh

Jangan layan kaji selidik daftar pemilih - Noh Omar

Posted: 05 Jun 2012 08:50 PM PDT

SHAH ALAM – Barisan Nasional (BN) Selangor mengingatkan rakyat negeri ini supaya tidak 'melayan' borang kaji selidik yang akan dijalankan oleh Kerajaan Negeri bagi mengenal pasti pengundi baru didaftarkan.

Timbalan Pengerusi BN Selangor, Datuk Seri Noh Omar berkata, Kerajaan Negeri di bawah pentadbiran Pakatan Rakyat (PR) tidak mempunyai kuasa untuk berbuat demikian kerana ia adalah di bawah bidang kuasa Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Beliau mendakwa tindakan Kerajaan Negeri itu adalah untuk mengelirukan rakyat kerana sepatutnya mereka berusaha mengenal pasti di mana 600,000 orang yang tidak berdaftar berbanding mempertikaikan jumlah 300,000 orang pengundi baru itu.

Katanya, agak menghairankan mengapa Kerajaan Negeri tidak berpuas hati penambahan 300,000 pengundi baru sedangkan masing-masing tidak mengetahui siapakah yang akan dipilih mereka pada Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang.

Noh berkata, sekiranya PR benar-benar mahu menegakkan demokrasi, maka sepatutnya mereka membantu mengenal pasti di mana 600,000 pengundi belum berdaftar itu supaya rakyat negeri ini dapat menjalankan hak sebagai pengundi.

Malah Noh mempertikaikan mengapa Kerajaan Negeri tidak membuat bantahan ketika tempoh bantahan sedangkan didakwa mempunyai bajet sebanyak RM1 juta untuk tujuan itu.

"Jadi kita ingatkan lebih awal kepada rakyat negeri ini sekiranya ada mana-mana pihak yang mengedarkan borang-borang nak buat kaji selidik ini maka jangan layan kerana mereka tidak ada kuasa," katanya pada sidang media selepas majlis penutup Konvensyen Media Sosial 1Malaysia di Politeknik Shah Alam di sini semalam.

Menurutnya, beliau mencabar Kerajaan Negeri untuk melakukan kaji selidik di mana 500,000 orang yang belum mendaftar sebagai pengundi itu.




Katanya, beliau percaya Kerajan Negeri sudah merasakan bahang kekalahan pada PRU akan datang maka mereka cuba mewujudkan persepsi negatif terhadap BN dan SPR.

"Mereka (Kerajaan Negeri) dah mula rasa akan kalah jadi mereka nak beri gambaran negatif terhadap SPR kononnya PRU tidak adil.

"Ini akan menimbulkan rasa tidak puas hati rakyat dan berlaku huru hara serta mendapat perhatian antarabangsa," katanya.

Khamis lalu, Sinar Harian melaporkan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menyerahkan 94,474 borang Kaji Selidik Daftar Pengundi melibatkan tujuh kawasan Dewan Undangan Negeri (Dun) iaitu Pandamaran, Pelabuhan Klang, Selat Klang, Sri Serdang, Kota Anggerik, Batu Tiga, Sri Muda dan Sri Andalas.

Katanya, tujuan kaji selididik tersebut dijalankan adalah untuk membuktikan kepada SPR bahawa wujudnya pengundi hantu berdasarkan peningkatan luar biasa pengundi baru.

Ras Adiba Radzi disaman 3.2 juta

Posted: 05 Jun 2012 08:30 PM PDT

KUALA LUMPUR: Seorang pengarah syarikat mengemukakan saman menuntut ganti rugi RM3.2 juta terhadap personaliti televisyen, Ras Adiba Mohd Radzi kerana didakwa melanggar kontrak perjanjian penjualan saham pada 2006.

Pengarah Syarikat Inki Plas Holding Sdn Bhd, Nik Fauzi Nik Hussein, 53, memfailkan writ saman itu melalui Tetuan K C Tang & Co di Mahkamah Tinggi di sini, pada 3 Mei lalu.

Sehubungan itu, Mahkamah Tinggi menetapkan 27 Jun depan untuk pengurusan kes di hadapan Pendaftar Norhanum Hassan. Ras Adiba diwakili peguam Datuk Mohd Haziq Pillay manakala Nik Fauzi diwakili peguam Mohammad Shafie Afendi.

Menerusi pernyataan tuntutan, Nik Fauzi sebagai plaintif mendakwa dia mempunyai pegangan saham di dalam syarikat Inki Plas Holding Sdn Bhd sebanyak 65 peratus dan bersetuju menjual semua saham itu kepada Ras Adiba (defendan).

Menurut plaintif, dia bersetuju untuk menjual saham miliknya berjumlah 650,000 unit dengan nilai setiap unit adalah RM1 dan defendan bersetuju membelinya lalu memeterai perjanjian penjualan saham pada 24 Julai 2006.

Bagaimanapun, plaintif mendakwa selepas ia disetemkan pada 2 Ogos 2006, defendan gagal, enggan atau cuai untuk menunaikan terma yang dinyatakan.



Plaintif juga mendakwa defendan tahu bahawa pembelian saham itu bertujuan membantu mengukuhkan kedudukan syarikat berkenaan selepas kuasa dan kawalan terhadap penstrukturan diperoleh.

Dakwanya, kegagalan defendan dalam merancang penstrukturan dan mengukuhkan syarikat menyebabkan plaintif berdepan masalah kewangan. Oleh itu, plaintif memohon deklarasi bahawa defendan memungkiri perjanjian penjualan saham bertarikh 24 Julai 2006, tuntutan ganti rugi RM3,288,172.80 atau sebahagian atau apa-apa bahagian, selain perintah atau relif yang sesuai dan berpatutan.

Gembira ditangkap khalwat...

Posted: 05 Jun 2012 08:00 PM PDT

SUNGAI LIMAU DALAM (Yan) - "Mereka tidak sedikit pun rasa gusar atau cuak setelah kami menahan mereka malah kelihatan ceria dan bersikap selamba," demikian kata Pengerusi Skim Rondaan Sukarela (SRS) Sungai Limau Dalam, Shaharudin Abd Razak, 47, ketika menahan empat remaja di Jambatan Pulau Bunting, awal pagi semalam, kerana disyaki melakukan perbuatan maksiat.

Shaharudin berkata, sikap empat remaja terbabit yang terdiri daripada dua lelaki dan dua perempuan berumur antara 25 hingga 17 tahun itu membimbangkan pihaknya berikutan sikap remaja pada masa kini yang tidak takut dengan perbuatan mereka malah bersikap selamba selepas ditahan seolah-olah tiada apa-apa yang berlaku.

Menurutnya, semasa melakukan rondaan jam 12 tengah malam, pihaknya mendapat maklumat bahawa terdapat remaja yang berada di jambatan terbabit lewat tengah malam dan segera ke lokasi bagi meninjau keadaan.

"Setelah dalam perjalanan ke jambatan itu, kami dapati remaja terbabit dapat menghidu kehadiran kami dan cuba beredar dari lokasi dengan menaiki dua motosikal secara berasingan
lelaki dan perempuan.

"Namun kami berjaya menahan mereka sebelum dibawa ke Dewan Datuk Badruddin di sini, kira-kira jam 2.30 pagi tadi (semalam) untuk disoal siasat mengapa mereka berada di jambatan terbabit dalam keadaan mencurigakan," katanya.

Shaharudin berkata, bagaimanapun empat remaja terbabit enggan memberikan kerjasama setelah diminta untuk memberikan nombor telefon ibu bapa atau ahli keluarga masing-masing.

Pihaknya kemudian menghubungi polis bagi menyerahkan empat remaja berkenaan kerana mereka tidak mempunyai lesen memandu dan dua remaja perempuan itu tidak membawa kad pengenalan bersama.

"Dua remaja perempuan itu berasal di daerah ini iaitu seorang dari Titi Serong dan seorang lagi dari Sungai Udang manakala dua remaja lelaki berkenaan berasal dari Pokok Sena.

"Setelah pihak polis menyoal siasat mereka, seorang daripada remaja perempuan itu mengatakan dia pernah ditangkap khalwat di kaki Gunung Jerai dan kesnya masih dibicarakan di mahkamah," katanya.

Sementara itu, Shaharudin berkata, Jambatan Pulau Bunting selalu dijadikan lokasi pilihan remaja untuk melakukan maksiat atau terlibat masalah sosial lain khususnya pada waktu lewat tengah malam kerana keadaan jambatan itu yang gelap.

Tambahnya lagi, dia berharap ibu bapa dan ahli keluarga memainkan peranan masing-masing dalam membendung anak mereka daripada keluar lewat malam untuk terlibat dalam
aktiviti tidak berfaedah seperti itu.

"Kami juga selalu melakukan rondaan bagi membendung gejala seperti ini khususnya di Jambatan Pulau Bunting ini.

"Selalunya mereka yang terlibat dan berjaya ditahan kami ialah mereka yang datang dari kawasan luar khususnya dari daerah lain," katanya.

Pelakon Almy Nadia hampir maut gara-gara apendiks bernanah!

Posted: 05 Jun 2012 07:37 PM PDT

PETALING JAYA: Pelakon Almy Nadia amat bernasib baik kerana nyawanya terselamat apabila sempat menjalani pembedahan bagi membuang apendiks yang sudah berada pada tahap kritikal.

Almy berkata, penyakit apendiksnya itu sudah bernanah dan jika tidak dirawat dalam masa yang cepat, ia akan menyebabkan jangkitan dan berkemungkinan besar boleh membawa maut.

Menceritakan pengalaman ngeri itu, Almy berkata dia mengalami kesakitan pada bahagian perut secara tiba-tiba pada tengah malam 23 Mei lalu sehingga menyebabkan dia ditahan di wad Pusat Perubatan Kelana Jaya (KJMC) di sini, untuk pembedahan segera.

"Semuanya berlaku secara tiba-tiba. Pada malam 23 Mei lalu saya alami sakit perut yang teruk sehingga memaksa saya mendapatkan rawatan di KJMC. Tak sangka pula selepas pemeriksaan, doktor kata apendiks saya sudah bernanah teruk.

"Saya juga sudah berada di ambang maut kerana apendiks itu hampir pecah jika saya lewat sehari ke hospital. Mujurlah semuanya sudah selamat dan kini keadaan beransur sembuh selepas hampir dua minggu pembedahan," katanya kepada mStar Online ketika dihubungi di sini, Selasa.




Bercerita lanjut, Almy yang sedang menjalani proses berpantang untuk tempoh tiga minggu berkata, selain menekankan aspek pemakanan dia juga perlu berhati-hati dalam pergerakannya.

"Doktor kata saya kena berpantang selama tiga minggu kerana luka pembedahan itu agak teruk. Tetapi ibu nasihatkan agar saya berpantang selama tiga bulan bagi memastikan luka dalam perut sembuh sepenuhnya.

"Sekarang, saya sangat menekankan pengambilan makanan yang tidak pedas selain memilih makanan berkhasiat. Paling penting saya kena kawal pergerakan agar tidak lasak sebab maklumlah saya ini tidak boleh duduk diam.

"Saya sangat trauma dan sakit akibat pembedahan itu tetapi keadaan beransur pulih. Walau sakit dan sukar mana sekalipun pergerakan saya, kerja kena diteruskan kerana saya anak sulung yang perlu menyara keluarga di kampung," katanya.

Ditanya mengenai satu demi satu musibah yang menimpa dirinya sejak tahun lalu antaranya sakit misteri, patah jari kaki, dugaan dalam percintaan dan apendiks, Almy menganggapnya sebagai dugaan Allah untuk menghapuskan dosa-dosa kecilnya selama ini.

"Saya percaya segala musibah yang datang kepada saya adalah dugaan daripada Allah untuk menghapuskan pelbagai dosa yang pernah saya lakukan," jelasnya.

Terbaru, Almy kini kembali bekerja dan baru saja memulakan penggambaran telefilem Hari Raya berjudul Sebelum Raya arahan Zulkifli M Said untuk tayangan di sebuah saluran televisyen.

Bersih 3.0 ikut syariat dan tidak bercanggah dengan Islam - Majlis Syura Ulama PAS

Posted: 05 Jun 2012 05:00 PM PDT

Majlis Syura Ulama PAS akhirnya mengeluarkan kenyataan sokongan terhadap penganjuran Bersih 3.0 serta memutuskan bahawa demonstrasi berkenaan tidak bercanggah dengan syariat Islam.

Malah badan tertinggi PAS itu menyatakan bahawa perhimpunan jalanan bagi menuntut reformasi pilihan raya di negara ini sebagai wajib bagi menyekat tindakan Barisan Nasional (BN) dan Umno yang didakwa membahayakan keselamatan negara.

Kenyataan itu sekali gus menolak pandangan Majlis Fatwa Kebangsaan yang memutuskan haram untuk umat Islam menyertai perhimpunan atau demonstrasi yang bertujuan tidak baik, melanggar undang-undang serta mencetuskan huru-hara dan kekacauan dalam negara.

"Ia amat selari dengan syariat bagi menegakkan amar makruf dan nahi mungkar, bahkan ianya menjadi wajib apabila tiada cara lain yang lebih berkesan bagi menyekat kemungkaran dan tindakan Umno dan BN.

"Demonstrasi adalah salah satu cara makluman kepada awam mengenai ketidakpuasan hati terhadap sesuatu kezaliman, penyelewengan, penyalahgunaan kuasa dan lain-lain setelah cara lisan tidak diendahkan oleh pihak berkuasa.

"Dalam konteks Malaysia hari ini demonstrasi 'duduk dan bantah' adalah salah satu cara terbaik menjatuhkan kezaliman khususnya sebagaimana yang telah berlaku di Mesir," kata Majlis Syura Ulama PAS yang dipengerusikan Mursyidulnya, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Sebelum ini Pengerusi Majlis Fatwa Kebangsaan, Prof Tan Sri Dr Abd Shukor Hussin dilaporkan berkata majlis itu memandang serius tindakan sebahagian masyarakat khususnya umat Islam yang bertindak sebagai perusuh jalanan seperti dalam Bersih 3.0 yang menyebabkan kerosakan, kemudaratan, pergaduhan dan kacau bilau.

Sehubungan itu, katanya, mereka yang terbabit dalam demonstrasi sedemikian, khususnya umat Islam, perlu sedar dan insaf bahawa tindakan mereka itu bercanggah dengan ajaran Islam.

Mengulas lanjut Majlis Syura Ulama PAS menegaskan bahawa demonstrasi Bersih 3.0 mempunyai tujuan yang sangat penting demi kepentingan rakyat dan negara.

"Apa yang lebih penting, demonstrasi bersih mempunyai tujuan yang sangat penting. Hari ini terlalu banyak bantahan yang dibuat terhadap daftar pengundi rakyat asing yang hanya dipandang sepi oleh pihak kerajaan yang dikawal sepenuhnya oleh Umno dan BN.

"Isu ini boleh melibatkan isu keselamatan negara yang sepatutnya diambil berat oleh Parti Pemerintah dan kerajaan itu sendiri," katanya.

Sementara itu mengulas mengenai penglibatan PAS bersama gerakan Bersih 3.0 yang diketuai oleh Datuk S. Ambiga iaitu seorang yang bukan beragama Islam, Majlis Syura Ulama berpendapat penyertaan parti itu dibuat atas dasar menentang penyelewengan.

"Perlu difahami bahawa Bersih bukan bermakna semua parti dan golongan yang menyertainya akan menerima dasar parti dan badan-badan bukan kerajaan yang menyertainya.

"PAS hanya menyertai gerakan Bersih bersama-sama dengan parti dan NGO lain atas dasar menentang penyelewengan dan tindakan kerajaan melalui SPR dan pihak JPN yang dianggap boleh membahayakan masa depan negara.

"Ia bukan mempunyai perjanjian untuk menerima dasar-dasar yang bercanggah dengan Islam untuk diamalkan di dalam PAS," katanya kenyataan itu lagi.

PTPTN 'beku' pinjaman untuk siswa baru Unisel

Posted: 05 Jun 2012 04:43 PM PDT

Permohonan siswa baru Universiti Selangor untuk mendapatkan pijaman melalui Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) telah dibekukan, menurut perbadanan tersebut.

Seorang pegawai PTPTN ketika dihubungi melalui talian pertanyaan badan tersebut mengesahkan bahawa perkara itu dimaklumkan secara dalaman melalui emel.

Katanya lagi, tiada pekeliling secara hitam putih dikeluarkan berkenaan langkah tersebut.

NONETinjauan Malaysiakini di satu laman forum PTPTN hari ini turut mendapati bahawa pinjaman kepada pelajar baru Unisel "ditangguhkan buat sementara waktu."

Ruangan forum berhubung syarat permohonan pinjaman kendalian Kementerian Pengajian Tinggi itu turut menyatakan bahawa PTPTN tidak lagi memberi pinjaman kepada pelajar Unisel.

Perkara itu dinyatakan salah seorang moderator laman forum berkenaan yang menggunakan nama "ptptn1" ketika menjawab satu soalan berhubung pinjaman PTPTN untuk pelajar Unisel pada 8 Mei lalu.

Pinjaman 'ditangguhkan'

Dalam satu lagi jawapannya pada 31 Mei berhubung isu sama, moderator berkenaan menyatakan bahawa "pinjaman bagi pelajar yang ingin menyambung pengajian di Unisel ditangguhkan buat sementara waktu."

Mengulas tindakan itu, naib canselor Unisel Prof Dr Anuar Ahmad berkata perkara itu mula disedari apabila pelajarnya cuba memohon pinjaman tersebut melalui sistem dalam talian sejak April lalu.

Katanya, permohonan pinjaman untuk siswa kampus tersebut buat masa ini dibekukan.

Katanya, Unisel kemudiannya mengadakan perbincangan dengan PTPTN berhubung keputusan tersebut sejak minggu lalu.

Bagaimanapun, sebab pembekuan itu tidak dapat didedahkan kerana perbincangan masih berjalan, katanya lagi.

"Kita sedang berbincang dengan PTPTN jadi tidak banyak yang boleh didedahkan. Jika hujung minggu ini tiada makluman dari PTPTN kita akan hubungi mereka semula," katanya.

'Mangsa politik'

Tambahnya, tindakan tersebut mungkin menjejaskan pengajian lebih seribu pelajar yang baru mendaftar di Unisel.

"Jadi mereka ini kita benarkan meneruskan pengajian dan kita cuma minta bayar yuran pendaftaran RM500 sahaja," katanya.

Sementara itu, Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah sewaktu dihubungi berkata beliau tidak dapat memberikan sebarang ulasan mengenai perkembangan tersebut.

"Saya sukar hendak komen hal ini. Minta maaf," katanya.

Exco pendidikan Selangor, Dr Halimah Ali pula dalam satu kenyataan berkata PTPTN seharusnya bersikap profesional dan tidak menjadikan siswa berkenaan sebagai "mangsa politik pihak tertentu."

Katanya, PTPTN tiada sebab untuk mendiskriminasi pelajar dari IPT tertentu yang memohon pembiayaan.

"Namapun Satu Malaysia, tetapi mengapa wujud sikap pilih kasih terhadap pelajar Unisel," kata anggota lembaga pengarah Unisel itu lagi seperti dipetik laman TV Selangor.

Cucu Tok Selampit

Posted: 06 Jun 2012 01:35 PM PDT

Cucu Tok Selampit


Projek Bandar Sejahtera Pokok Sena Terbengkalai! Mana Mahfuz Bean & Ustaz Zizan?

Posted: 05 Jun 2012 11:00 PM PDT

Pendedahan di bawah telah dibongkar oleh Ketua Pemuda Gerakan Kedah, Tan Keng Liang. Projek Bandar Sejahtera Pokok Sena adalah sebuah projek yang melibatkan dana sebanyak RM230 juta. Ianya meliputi 1,811 buah rumah termasuk 579 rumah kos rendah. Projek ini dipertanggungjawabkan kepada Seri Temin Corporation, sebuah anak syarikat Perbadanan Kemajuan Negeri Kedah (PKNK). Projek ini telah dilancarkan oleh Kerajaan pakatan Haram Kedah 30 bulan yang lalu! 

Semasa bulan Januari 2010, Kerajaan Kedah telah mengumumkan sebanyak 128 unit rumah teres dua tingkat telah dapat dijual untuk fasa pertama berjumlah RM140,000. Projek ini sepatutnya dapat menyelesaikan masalah perumahan di Kedah, terutamanya Daerah Kota Setar dan Pokok Sena. Lihat apa yang berlaku sekarang. Uztaz Azizan sama kurang lebih dengan Nik Aziz. Sana sini umum projek. Sana sini buat upacara pecah tanah. Akhirnya semua terbengkalai!





Nik Abduh Bukti Kronisme & Nepostisme PAS

Posted: 05 Jun 2012 07:00 PM PDT



Pilihanraya ke 13 yang akan dilangsungkan tidak berapa lama lagi pastinya menjanjikan banyak peristiwa menarik, antara yang akan menjadi tumpuan ramai ialah politik dinasti. Apabila disebut politik dinasti ia berkait langsung dengan isu kronisme dan nepotisme ataupun boleh juga dikenali sebagai politik suku sakat. Suatu ketika dulu, isu sebegini kerap dipalitkan pada batang tubuh UMNO khususnya di era kegawatan emosi 1998. Antara tuduhan popular tika itu ialah pemimpin UMNO banyak mengkayakan kroni dan ahli keluarga sendiri. Tukang rintis mempopularkan isu pula tak lain tak bukan ialah Anwar Ibrahim.

Kebetulannya, tatkala Anwar menikmati puncak kuasa sewaktu bersama UMNO, dialah orangnya yang banyak mempelopori mencipta kekayaan untuk kroni melalui pemilikan saham percuma, jawatan penting parti dan kerajaan serta pembahagian kontrak termasuklah berjaya menjadikan abang kandung dan ayahnya jutawan segera dalam sekelip mata. Kini, Anwar terus mengekalkan reputasinya sebagai pelopor kronisme dan nepotisme sekalipun sudah bertukar sikap menjadi pembangkang tegar. Parti yang di dukungnya, PKR lebih dikenali sebagai parti keluarga berbanding parti untuk rakyat. Anwar adalah Ketua Umum, isterinya Wan Azizah sebagai Presiden, anak perempuannya Nurul Izzah pula adalah Naib Presiden.

Dalam pada itu, PAS juga tidak lepas dari terjebak dengan masalah kroni dan nepotisme, saling tak tumpah dengan PKR. Ura-ura terbaru dari Kelantan menyebut, ramai pemimpin PAS sedang berusaha mengangkat anak Menteri Besar, Nik Abduh Nik Aziz sebagai calon pilihanraya bagi Parlimen Kubang Kerian. Nik Abduh yang kini dikenali sebagai orang kaya baru di Kelantan juga pernah merasa empuknya kerus sebagai Ahli Majlis MPKB selama bertahun-tahun sebelum meletakkan jawatan kira-kira 3 tahun lalu.

Tika ini Nik Abduh adalah Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat. Dua tahun lalu Nik Abduh pernah merasa penangan sepak terajang politik apabila terpelanting seketika selepas gagal merebut jawatan Ketua Dewan Pemuda PAS Kelantan hasil permainan politik Husam Musa dan penyokongnya. Walau dari kem yang kelihatan sama tapi masing-masing ada fokus dan matlamatnya yang tersendiri. Sekiranya pencalonan Nik Abduh dalam pilihanraya nanti menjadi kenyataan, bermakna Naib Presiden PAS, Husam Musa yang juga anak didik Nik Aziz dan satu ketika dulu pernah di war-warkan bakal menjadi MB mengantikan Nik Aziz sekali lagi terpaksa menjelajah setiap PAS Kawasan untuk mencari kerusi kosong dan selamat. 

Umum mengetahui jatuh bangun Husam Musa berkait rapat dengan Nik Aziz manakala sinar politik Nik Abduh juga hasil dari darah keturunan yang mengalir dalam batang tubuhnya. Dengan kata lain kroni dan nepotisme dah lama mendarah daging bersama PAS, bezanya ia kurang diperkatakan ramai kerana dikaburi dengan label "Islam" yang tercatat pada nama PAS.

Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 06 Jun 2012 01:34 PM PDT

Kedah Ke KL - MctHeory


TUDIAA!! Lawanya Aishah Waris Keturunan Lagenda Mahsuri!! Gambar Terbaru!!

Posted: 06 Jun 2012 09:53 AM PDT



Sapa masih ingat Lagenda mahsuri, seorang wanita yang cantik rupawan, akhirnya difitnah dikatakan berzina dan dihukum bunuh. Semasa keris ditusuk ke tubuhnya, Mahsuri sempat bersumpah bahawa bumi Langkawi tidak akan maju selama tujuh keturunan dan akan menjadi padang jarak, padang terkukur. Malah darah yang mengalir keluar dari tubuhnya juga berwarna putih.

Itu kisah lagendanya, namun tidak ada sesiapa diantara kita yang pernah melihat wajah sebenar Mahsuri yang dikatakan rupawan itu. Namun sudah tentu ada keturunan Mahsuri yang akan mewarisi kecantikannya itu. MyNewshub membawa wajah terbaru keturunan ketujuh Mahsuri. Keturunan yang memecah sumpah tujuh keturunan itu.

Ini adalah wajah terbaru keturunan ketujuh Mahsuri, Wan Aishah Nawawi. Wan Aishah masih nampak cantik walaupun mengenakan solekan tipis dan dia kini jua bertudung. Dia berkahwin dengan jejaka pilihannya, Alee Tongyon kira-kira dua tahun lepas. Alee adalah seorang usahawan muda industri pelancongan. Alee merupakan rakan sekampung Wan Aishah sejak kecil.

Pasangan ini bagaimanapun mula rapat sejak Wan Aishah memasuki universiti dan mengikat tali pertunangan.Wan Aishah, adalah anak sulung daripada dua beradik kepada pasangan Wan Nawawi Wan Hashim seorang pemandu tut-tut dan Sumaini Karim, pekerja hotel.

Wan Aishah menjadi idola rakyat Malaysia sekitar awal 90-an apabila kisahnya berjaya dijejak Persatuan Sejarah Malaysia cawangan Kedah yang kemudian disusuli Ekspedisi Melawat Phuket anjuran majalah Al-Islam pada 1998.





Ketika itu Wan Aishah baru berusia 12 tahun. Sejak itu berita mengenai penemuan waris generasi ketujuh Mahsuri itu tersebar luas terutama di Thailand dan Malaysia. Penemuan Wan Aishah menamatkan sumpah Mahsuri ke atas Pulau Langkawi yang menjadi padang jarak padang tekukur sejak tujuh keturunan Mahsuri yang silam.

Ekoran penemuan itu, Utusan Melayu (M) Berhad mengambil daya usaha menjadikan Wan Aishah sebagai anak angkat dan mengatur beberapa program berkaitan sejarah moyangnya Mahsuri di Malaysia.

Antara yang paling menarik ialah Minggu Pengisahan Mahsuri di Pulau Langkawi yang mendapat sambutan hangat pelancong dalam dan luar negara.

Wan Aishah pernah melanjutkan pelajaran di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) tetapi cuma untuk tempoh setahun dan kembali menyambung pelajarannya di University of Bangkok dalam jurusan komunikasi.

Kasi Panass!! Azhar Idrus Masuk Maharaja Lawak Mega???

Posted: 06 Jun 2012 03:30 AM PDT


Ni Ustaz dok komplen orang, tapi dia sendiri pun buat benda yang sama.. Apa punya tur la..

PANASS!! Tarian Seksi Ghairah Khas Untuk Penganut Pas dan PKR!!

Posted: 05 Jun 2012 05:46 PM PDT



Rasanya tarian yang ditonjolkan kat video atas ni seksinya lebih kurang sama macam macam tarian K-Pop juga. Namun disebabkan tarian ni dipamerkan di majlis PKR, takdak pulak musibat-musibat Pas yang nak komplen. Takdak pula Ustaz-Ustaz mee segera yang tetiba muncul untuk menghentam.

Inilah Islam ala Pas.. Pas hanya akan TERlebih Islam jika ada UMNO. Kalau ada Dap, makan BABI sekali pun depa sanggup!


McTheory:
Ibarat meludah ke muka sendiri!!

Tiada ulasan:

Pengikut