Sabtu, 21 April 2012

Pakatan Rakyat

Pakatan Rakyat


Anak Sungai Derhaka

Posted: 21 Apr 2012 09:39 AM PDT


Meskipun penjelasan telah diberikan oleh TKM1 Pulau Pinang berhubung isu perlantikan YDP MAINPP, pihak UMNO masih terus mempertikaikannya..

Kali ini dengan menggunakan Bekas YDP MAINPP, Datuk Shabudin Yahya (wakil UMNO didalam MAINPP sebenarnya) mereka mempertikaikan pula akan status Mersyuarat pertama MAINPP pula.

Menurut Shabudin Yahya "Status mesyuarat hari ini (semalam) menjadi pertikaian sama ada sah atau tidak kerana Timbalan YDP tidak mendapat apa-apa perwakilan dari YDP dan YDP sepatutnya mempengerusikan mesyuarat itu kerana dan tak ada sebab untuk tidak hadir," katanya.

Sedangkan dalam hal ini beliau sendiri menyedari mengikut Enakmen Pentadbiran Agama Islam Pulau Pinang, mesyuarat MAINPP perlu dipengerusikan oleh Yang Dipertua kecuali atas sebab-sebab tertentu.

Atas sebab-sebab tertentu itulah maka mesyuarat tersebut telah dipengerusikan oleh Timbalan Yang Dipertuanya, Datuk Mohd Salleh Man.. dia tak faham atau buat-buat tak faham ni?

Tentang ayat ni pulak.. "Status mesyuarat hari ini (semalam) menjadi pertikaian sama ada sah atau tidak kerana Timbalan YDP tidak mendapat apa-apa perwakilan dari YDP dan YDP sepatutnya mempengerusikan mesyuarat itu kerana dan tak ada sebab untuk tidak hadir,"

Mana Shabudin tu tahu Timbalan YDP tidak mendapat apa-apa perwakilan dari YDP?

Begitu bersungguh-sungguh UMNO nampaknya dalam hal ini.. bersungguh-sungguh untuk menipu rakyat sebenarnya..

Hakikatnya ketika mereka diperkudakan oleh GERAKAN ketika berkuasa di Pulau Pinang dulu mereka tidak pedulikan semua ini.. kecuali ianya mendatangkan keuntungan buat mereka.

Sekolah Agama yang ada dibantu sekadar melepas batuk ditangga dan ada yang tidak dibantu langsung..

Nasib mereka baik.. kerana FairuzBekas TKM1 telah bersama pihak mereka.. jika tidak kita akan dapat melihat siapa diantara pemimpin UMNO Pulau Pinang yang menerima sumbangan Zakat..

Penjelasan isu ini oleh TKM1 sila baca di  ( SINI )

******************************************

Mesyuarat pertama MAINPP tidak sah?


GEORGETOWN - Mesyuarat pertama Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang (MAINPP) yang berlangsung di sini semalam dikhuatiri tidak sah kerana ia dipengerusikan oleh Timbalan Yang Dipertuanya, Datuk Mohd Salleh Man sedangkan Yang Dipertua MAINPP, Abdul Malik Kassim masih 'wujud' dan berada di dalam negeri ini.

Bekas YDP MAINPP, Datuk Shabudin Yahya berkata, mengikut Enakmen Pentadbiran Agama Islam Pulau Pinang, mesyuarat MAINPP perlu dipengerusikan oleh Yang Dipertua kecuali atas sebab-sebab tertentu.

Shabudin berkata, perlantikan Abdul Malik sebagai YDP MAINPP itu telah diperkenankan oleh Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah pada 10 Februari lalu masih lagi belum terbatal mahupun ditarik balik dan sepatutnya beliau (Abdul Malik) perlu mempengerusikan mesyuarat setiap mesyuarat yang diadakan.

"Timbalan Yang Dipertua boleh memanggil mesyuarat jika tiada Yang Dipertua. Tapi masalah sekarang Yang Dipertua ada, dia tidak tarik diri. Jadi kita anggap Yang Dipertua MAIPP wujud.

"Status mesyuarat hari ini (semalam) menjadi pertikaian sama ada sah atau tidak kerana Timbalan YDP tidak mendapat apa-apa perwakilan dari YDP dan YDP sepatutnya mempengerusikan mesyuarat itu kerana dan tak ada sebab untuk tidak hadir," katanya pada sidang media di sini.

Sementara itu, Shabudin berkata, mesyuarat berkenaan penting kerana selalunya ia membincangkan perkara seperti urusan tanah, zakat, akidah dan pelantikan hakim.

"Sebagai contoh, jika mesyuarat hari ini memutuskan pelantikan amil maka pelantikan itu tidak sah. Jika tidak sah maka kutipan zakat selepas sini juga tidak sah," katanya.

Difahamkan, mesyuarat pertama MAIPP berlangsung bermula jam 9 pagi.

Bagaimanapun, dua Ahli Majlis Eksekutifnya iaitu Ketua Polis negeri, Datuk Ayub Yaakob dan Mufti negeri, Datuk Seri Hassan Ahmad dikatakan tidak hadir.

Sinar Harian

Bila Harimau Sudah Menaip...

Posted: 21 Apr 2012 09:26 AM PDT

Posted by Admin Direktori Blog | | 9:26 PG

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info

sumber :-

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info

sumber :-


Proton Preve: Lupa Untuk Diuji

Posted: 20 Apr 2012 07:55 PM PDT

Gambar Kemalangan Proton Preve telah memberi rakyat Malaysia pandangan yang bercampur-campur. Ada yang menyalahkan kereta dan ada yang menyalahkan pemandu. Ada yang mengatakan Proton Preve patut malu dengan Proton Knight kerana ketika pelancaran Proton Knight, ia mampu melakukan pelbagai stunt sedangkan Preve sudah terkulai layu hanya di jalan lurus!

Bagi saya, itu semua perkara biasa. Yang MASIH luarbiasa, adalah HARGA. Manakan patut sebuah kereta tempatan dijual separas dengan harga kereta import sedangkan kita sedia maklum harga kereta import banyak dipengaruhi cukai/ duti import. Preve perlu turun ke kadar 45k. Itu pandangan saya.

Namun, apabila mengenang kembali sejarah Proton, saya sedar bahawa Proton Preve sebenarnya lupa diuji sebagaimana pengujian dibuat pada Saga 1.3 dahulu. Sampai sekarang rakyat masih memandu versi Saga lama dalam keadaan cekap dan sihat wal afiat. Kuat, kukuh dan tahan lama.

Persoalan yang ada di kepala, di saat Proton mahu kita berbangga dengan Produk Malaysia, mengapa menggunakan perkataan asing seperti PREVE? Kenapa tidak Proton GEDEBE atau Proton BEGA? Ia lebih keMalaysiaan walaupun maknanya agak "kasar". ;)

Tiada ulasan:

Pengikut