Rabu, 4 April 2012

Dewan Pemuda Pas Kawasan Bukit Katil

Dewan Pemuda Pas Kawasan Bukit Katil


UMNO Jangan Cuba Jadi Samseng!

Posted: 04 Apr 2012 01:52 AM PDT


Kesal dengan tindakan Ketua Umno Cawangan dalam Parlimen Bukit Katil yang cuba mengugut seorang surirumah yang menggantungkan bendera PAS. Adakah ini yang diajar oleh pemimpin mereka supaya melakukan politik samseng? Budaya bacul ini sepatutnya sudah tiada dalam era politik moden kerana politik samseng ini berlaku pada tahun 70-an yang dikenali pemuda tahan lasak.

Sekarang bukan lagi dikenali pemuda tahan lasak tapi dikenali sebagai pemuda mandom kerana menjadikan surirumah sebagai tempat melepaskan samseng. apa salah surirumah sehingga mengugut bunuh? Hebat sangatkah dengan ugutan bunuh itu? Mana pembela Melayu jika orang melayu pun sanggup dibunuh? Dangkal pemikiran seperti orang kurang waras.

Adakah bendera PAS itu haram dari sisi undang-undang? adakah hanya UMNO sahaja yang wujud dalam Melaka? Jika UMNO betul-betul anak jantan, bersainglah dalam ruang lingkup yang sihat dan bukannya cuba menujukkan samseng. Adakah budaya samseng ini diajar oleh zionis Israel? Pemimpin kenyang dan ahli bawah cuba tunjuk samseng.

Kenapa sakit hati sangat dengan penduduk yang menggantung bendera PAS? PAS tidak pernah mencabut atau mengugut rakyat atau surirumah untuk menanggalkan bendera yang digantung oleh ahli UMNO. Jika UMNO merasakan mereka tidak diterima oleh rakyat, maka mereka harus terima dengan hati terbuka mengapa rakyat tolak UMNO dan bukannya mengugut orang ramai.

Polis juga kena ambil serius kes seperti ini dan jangan asyik memantau ceramah Pakatan Rakyat tanpa buat kerja menyelesaikan masalah jenayah. Pertarungan politik hanya untuk parti dan pihak polis seharusnya tidak mencampuri urusan politik. Diharapkan pihak polis telus dalam menjalankan siasatan kerana pihak PAS tidak pernah menjadikan polis musuh sebaliknya mahukan polis melindungi orang ramai dari keganasan.

Tiada ulasan:

Pengikut