Sabtu, 3 Mac 2012

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Tugu Bangsa Tembok Negara

Posted: 03 Mar 2012 07:23 AM PST

Tugu Bangsa Tembok Negara


Noh: Apakah k'jaan S'gor cekap kerana jual tanah?

Posted: 02 Mar 2012 11:11 PM PST

Menteri Pertanian Datuk Seri Noh Omar mencabar negeri Selangor pimpinan Pakatan Rakyat mendedahkan sumber kewangan yang diperolehi Perbadanan Kemajuan Pertanian Selangor (PKPS).

Noh, yang juga Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN) Selangor, berkata pimpinan negeri yang diterajui PKR, yang kononnya telus dalam pengurusan perlu menjelaskan bagaimana simpanan tunai PKPS meningkat dari RM8.3 juta pada 2008 kepada RM114 juta tahun lalu.

Beliau mempersoalkan kenyataan negeri Selangor, menerusi laporan Selangor Kini terbitan semalam, yang mendakwa kenaikan prestasi kewangan PKPS hasil kecekapan pengurusan kerajaan negeri itu.

Noh berkata beliau difahamkan hasil itu sebenarnya meningkat daripada penjualan tanah PKPS seluas 12,000 hektar kepada sebuah syarikat semasa pemerintahan BN, yang transaksi jual beli itu selesai pada 2010 dengan nilai RM97 juta.

"Adakah dengan mendapat hasil jualan tanah boleh dikatakan kerajaan Selangor sebuah kerajaan yang cekap?," katanya.

Beliau sebelum itu merasmikan mesyuarat agung Persatuan Ibu Bapa dan Guru Sekolah Kebangsaan Sri Tiram Jaya di Tanjung Karang, semalam.

Najib umum potongan 50 peratus kadar tol Lebuh Raya Cheras-Kajang.

Posted: 02 Mar 2012 10:42 PM PST

Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan pemansuhan bayaran tol RM1 menghala ke Kuala Lumpur di Plaza Tol Batu 9 dan bayaran 90 sen di Plaza Tol Batu 11 menghala ke Kajang, berkuat kuasa tengah malam kelmarin.

Perdana Menteri berkata, keputusan kerajaan itu akan mengurangkan beban pengguna yang kerap menggunakan Lebuh Raya Cheras-Kajang sebanyak 50 peratus, atau pengurangan bayaran tol daripada RM3.80 kepada RM1.90 untuk dua hala.

"Ini adalah usaha dan perjuangan kerajaan Barisan Nasional sejak 2009 lagi dan hari ini kerajaan jadikan kenyataan," katanya pada majlis pecah tanah projek Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan (SRJK) Cina Bandar Sungai Long di sini.

Pada majlis itu, Perdana Menteri turut menyampaikan sumbangan RM4.5 juta untuk membiayai sebahagian kos pembinaan sekolah berkenaan.

Sekolah itu akan dibina di tanah seluas 2.4 hektar. Ia mempunyai 36 buah bilik darjah untuk kemudahan 1,500 murid di kawasan berkenaan.

anakbukitgantang says

Posted: 03 Mar 2012 03:28 AM PST

anakbukitgantang says


sudah sudahlah bergaduh tu!

Posted: 03 Mar 2012 01:31 AM PST

Bangun pagi pagi, saya melihat beberapa entry blog. Mata saya terpinga melihat beberapa blogger pro establishment tuduh menuduh sesama sendiri pasal sebab musabab di sebalik persaraan awal seorang panglima TLDM.

Saya tak mahu menyentuh nama nama blogger tersebut yang mana amat terkenal.

Cukuplah saya katakan mesej utama saya ingin saya sampaikan ialah hentikan PERGADUHAN tersebut.

Ianya tidak baik bagi reputasi para blogger terlibat dan pihak yang terbabit.

Biarlah segala sesuatu dilakukan dibelakang tabir ......dan saya ingatkan kembali kita semua berjuang kerana ugama, bangsa dan tanah air. Jaid bila perjuangan itu IKHLAS tak timbul sifat mazmumah seperti dengki, riyak, iri hati, sombong...... dan suka ghibah.

Perkara ini amat penting agar perjuangan kita mempertahankan Islam dan kedaulatan Raja Melayu (dan ketuanan Melayu) itu tercapai. Sekarang adalah saat GETIR ...dan saat itu juga ujian demi ujian datang dari syaitan yang sentiasa menghasut agar sesama manusia bergaduh.Oleh itu saya menyeru semua pihak terlibat supaya membuat gencatan senjata.

Semua niat yang baik dan dilakukan dengan cara yang baik, insyaAllah akan dipermudahkan Allah.

Akhir sekali jadilah kita seperti Sultan Muhammad Al Fateh, iaitu sebaik baik pemimpin dan Raja. Dan baginda berjaya menakluki kota Konstantinopole seperti diriwayatkan dalam Hadis Nabi SAW kerana mempunyai sebaik baik tentera.....saatnya kita muhasabah diri sendiri.

Tok Guru Pondok nak jumpa DS Najib

Posted: 02 Mar 2012 03:14 AM PST

Pada ketika saya menulis ini, TG Hj Abdullah Pondok Geting bersama  beberapa tok guru pondok lain di Kelantan akan menemui YAB Perdana Menteri. Perdana Menteri kini sedang membuat lawatan kerja  di Kelantan. Harapan mereka besar iaitu  untuk menyampaikan memorandum agar Kerajaan Pusat mengiktiraf dan mempertahan sistem pengajian pondok.
Tuan Guru Haji Abdullah Sammah An Najmi


Untuk makluman semua sistem pengajian pondok paling teriniaya di bawah Pentadbiran Wahhabi Nik Aziz  seperti pendedahan video ustaz Saidi, mantan pengawal Keselamatan Nik Aziz  (dan juga saksi utama kes tangkapan khalwat seorang ADUN PAS  di dalam koc keretapi).



Tanggungjawab ini wajar diambil oleh DS Najib demi mempertahankan ugama Islam ASWJ yang menjadi ugama rasmi Malaysia -rujuk portal rasmi JAKIM .

Tindakan Tuan Guru Abdullah Sammah juga menandakan era baru kerana sahih ilmuan ugama yang sayangkan Islam ASWJ telah keluar beramai ramai dari PAS.

bumiyang

Posted: 03 Mar 2012 03:16 AM PST

bumiyang


Taja Hasan Ali RM30 Juta - Bukti Mahfuz Omar "Tak Sekolah" ???

Posted: 03 Mar 2012 03:01 AM PST

tunku

Posted: 03 Mar 2012 03:04 AM PST

tunku


More Pay For Less Work May See Malaysia Facing Financial Trouble - Mahathir

Posted: 02 Mar 2012 08:00 AM PST

KUALA LUMPUR, March 2 (Bernama) -- Former prime minister Tun Dr Mahathir Mohamad fears Malaysia may face great financial trouble or bankruptcy like the West, if the government pays more for less work.
He said this was what happened when wages and compensations for work were not accompanied by increases in productivity.
"We all would like to see Malaysia become a high-income country. However, we must also be concerned about our competitiveness.
"Increasing incomes must raise the cost of production unless there is a corresponding increase in productivity," he said in his latest entry titled "Minimum Pay" in his blog, www.chedet.cc.
He said the West today was in great financial trouble with at least one country going bankrupt after overpaying its people.

tunku : what Tun Mahathir said is right. the examples are in front of us. you can see it clearly how america, europe's economy in trouble right now. it is all because of less productivity but with higher pay.we can give higher pay but it must be at par with the productivity. we should not follow the western blindly.still not too late for us to change things.

Taipingmali (tm)

Posted: 03 Mar 2012 01:39 AM PST

Taipingmali (tm)


Mahfuz jangan jadi Yahudilah. bawa bertaubat

Posted: 03 Mar 2012 12:53 AM PST

Saya menulis di sini kerana perlukan bantuan teramat sekali.

Posted: 02 Mar 2012 09:49 AM PST

Saya Mohd Haniff Sathia bin Abdullah. No. tel 0176755208.
Saya menulis di sini kerana perlukan bantuan teramat sekali.
  1. Saya sangat sangat perlukan RM12,000 untuk menyelesaikan hutang dari kredit along.sudah lama saya cari dan minta pertolongan sampai sekarang tak ada yang positif untuk menyelesaikan . 
  2. setiap bulan saya bayar RM1200.00 dan gaji saya baru RM2500.00.
  3. Saya perlu bayar rumah, belanja anak, belanja persekolahan 4 orang anak. Isteri tak kerja.
  4. Masalah Perkeso. Saya mengalami kemalangan semasa bertugas,dan Spinal disk saya rosak dan dibedah pada tahun 2008. 
  5. Dan tidak bekerja selama 8 bulan. Saya cuba dapatkan rayuan Perkeso membuat bayaran cuti sakit saya. Tetapi dah berlalu 2 tahun tapi tak ada apa apa yang positif. setiap bulan di tangguh, katanya surat doktor tak siap siap lagi, dah hampir 6 bulan perkara yang sama. 
  6. Saya tak tahu nak mengadu pada siapa. Hutang saya makin banyak. Kerja tak senang hati. Nak pinjam bank nama blacklist. SUSAH saya, siapa boleh bantu saya .

Pembeli Rumah Yang Kena Tipu, Umno Juga Yang Bersalah

Posted: 02 Mar 2012 09:43 AM PST

Sy ialah salah seorang mangsa pembeli rumah yg baru2 ini cuba dilelongkan oleh bank sehingga sy terpaksa mengeluarkan tabung simpanan yang sy kumpulkan sekian lama.


Rumah yg saya beli ialah servis apartment berharga ~rm200k. Malangnya rumah tersebut tidak mempunyai title/geran/ hakmilik atas nama sy. Bila sy semak dgn pejabat tanah dan galian rumah tersebut dibina atas tanah kerajaan secara haram. Tetapi nama loan ialah nama saya, bank kata saya kena bayar atau diisytihar muflis sbb pinjaman atas nama sy.


Sedangkan semasa S&P ditandatangani title tanah tak wujud tetapi mendapat pelepasan drpd bank yg approve loan, lawyer S&P dan juga pemaju. Sekarang apartment itu dah depreciate value menjadi sekitar rm30K sahaja. Nak jual pun tak boleh serta tak laku.


Sy sudah pun membuat pengaduan kepada bank negara, balai polis serta SPRM. Jadi kepada sahabat2 semua kena lah berhati-hati apabila membuat sabarang pembelian rumah. Sebab nak kayakan segelintar pemimpin u**o, kita menderita sepanjang hayat menanggung hutang lapuk sampai liang lahad.

 Komen pembaca dari Facebook
 Azman Neo ko bleh saman serentak ketiga-tiga bank, pemaju dan syarikat guaman tersebut, mungkin pengarah tanah terlibat bersama JKR. sila buat deal mana2 syarikat guaman lain dan pastikan syarikat guaman tadi tiada hubungan dengan syarikat guaman tadi....ko boleh saman dengan jumlah sampai mencecah rm20 juta....pandailah2 berapa bagi komesan kat peguam ko tu...

Review will address declining interest in Science and Maths, says Muhyiddin

Posted: 02 Mar 2012 09:39 AM PST



The decline in interest among students for Science and Mathematics in schools is being addressed in the review of the national education system, said Deputy Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Muhyiddin, also Education Minister, said the comprehensive review was expected to be completed by the end of this year or early next year.

He said this at the "Strengthening Professionalism of Perak Educators" event here yesterday.

Muhyiddin had been asked to comment on newspaper reports regarding the drop in interest among students for Science subjects and Mathematics in schools.

Deputy Education Minister Dr Mohd Puad Zarkashi recently was reported as saying that the ministry was viewing the matter seriously as there was a 37% drop in students taking up Science and Mathematics, and a 29% decline for pure science subjects.

Muhyiddin said the experts handling the review would be making their recommendations, and the Education Ministry would use the input in its decision making.

At another function, Muhyiddin called on all parties to stop linking the Government to scandals involving certain individuals.

Speaking to reporters after the "Public Service Mentoring Programme and Perak Educators' Dialogue with the Deputy Prime Minister" event here, he advised them not to make assumptions that all scandals involved the Govern-ment.

Commenting on a statement by former finance minister Tun Daim Zainuddin that Barisan Nasional would not win big in the next general election following scandals involving certain individuals, Muhyiddin said: "We'll consider his views. We'll take it in our stride and work harder."

He added that Barisan had a record of standing in each parliamentary constituency and state seat.

"So when Tun (Daim) says we won't achieve two-thirds (majority), we'll try to get it," he said. — Bernama

Michael Savage: Was Breitbart assassinated?

Posted: 02 Mar 2012 09:27 AM PST





Noting that the cause of Andrew Breitbart's unexpected death yesterday was being examined by the Los Angeles County Coroner's office, talk-radio host Michael Savage raised the question of whether the conservative media powerhouse – who recently announced he had videos that could politically damage President Obama – was murdered.

On his top-rated show today, Savage played an audio clip of Breitbart telling an audience at the Conservative Political Action Conference in Washington last month that he had obtained videos that shed light on Obama's ties to radicals in the early 1980s who helped propel him to the presidency.


Ads by Google

Luxury London PropertyOne Exceptional Property Investment in London, see it here www.youtube.com
Free Downloadable VideosYou Must Own The Most Viewed End-Time Bible Prophecy Videos Now www.WorldsLastChance.com

"Maybe my overly active imagination kicked into overdrive," Savage told his listeners of his decision to raise the question. "But you heard what Breitbart said – he has videos … we're going to vet the president."

Breitbart reportedly was walking near his home in Brentwood, Calif., just after midnight this morning when he collapsed. A neighbor saw him fall and called 911. Emergency crews tried to revive him and rushed him to the emergency room at the UCLA Medical Center.

It's entirely plausible, Savage acknowledged, that Breitbart simply collapsed of a heart attack because of overwork and a reported history of health problems.

"I'm asking a crazy question," Savage said, "but so what? We the people want an answer. This was not an ordinary man. If I don't ask this question, I would be remiss."

Breitbart told the CPAC crowd last month that the videos would reveal Obama during a time when he was meeting a "bunch of silver ponytails" – referring to Weather Underground terror group members Bill Ayers and Bernardine Dohrn.

Ayers and Dohrn reportedly launched Obama's political career with a fundraiser in their Chicago home.

Savage noted that Breitbart had dinner with Ayers and Dorhn three weeks ago at the couple's Hyde Park residence on Chicago's South Side, which is near Obama's home. Breitbart was invited by Daily Caller Editor-in-Chief Tucker Carlson, who won an Internet auction for a dinner party with the couple.

"I've got videos – this election we're going to vet him," Breitbart said at CPAC, promising they would show how "racial division and class warfare are central" to the "hope and change" that Obama"sold in 2008."

"He threatened the president at CPAC with video that could derail the president's campaign," Savage said.

"I pray it was natural causes, but we'll never know the truth."

Savage said that if Breitbart's colleagues have the videos, they should post them as soon as possible and make them viral "or they'll never see the light of day."

Savage said he hadn't spoken with Breitbart for the past two years, but he recalled the media mogul's visited to his home in the Bay Area.

"He spoke for three straight hours," Savage said. "I was unable to say a word."

Savage also attended a party at Breitbart's Los Angeles home.

"I told him two years ago to get a body guard. Never be alone in the street," Savage said.

Savage, the author of the bestselling novel "Abuse of Power," put on his novelist hat and speculated about ways a murderer could remain undetected by inducing a heart attack that didn't leave any traces.

A caller from Savage's native New York City said there's a simple way to find out what happened.

"If the tapes come out, he died of a heart attack," the caller said. "If the tapes don't come out, they whacked him."

"The Savage Nation" airs live Monday through Friday from 6 p.m. to 9 p.m. Eastern. It can be heard online through stations such as KSTE in Sacramento.

HERO KECIK

Posted: 03 Mar 2012 01:13 AM PST

HERO KECIK


Noh Omar Di Fitnah DAP.. Tunggu Apa Lagi Samanlaaaa

Posted: 02 Mar 2012 05:05 AM PST

Dah la datang cam samseng buat kecoh program, pas tu tuduh  di kasari. Apa punya cerita la puak2 DAP nie. kalau dah rasa diri tu kena fitnah... Apa lagi saman la... Suka sangat buat dakwaan bodoh demi mendapat simpati rakyat...


Semalam, ahli Majlis Perbandaran Kajang (MPKJ), Lee Kee Hiong dan beberapa  pemimpin DAP tempatan mendakwa mereka telah dikasari di luar SRJK (C) Bandar Sungai Long, Selangor, beberapa minit sebelum ketibaan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak untuk majlis pecah tanah sekolah tersebut. Malaysiakini.

Datuk Noh Omar pergi nak kawal keadaan tetapi di tuduh mengkasari... Apa lagi... saman sudah... Orang macam nie nyusahkan jer.. bukan boleh tumpang pun.. Dah la biadap datang buat kecoh kat program orang.. 

Ini kalau buat laporan polis dan polis panggil bg keterangan... Jawapan rasmi puak nie, kami di upah, kami di minta hadir ke situ... kami di bayar la... ini biasa...

Memang menyakitkan hati jer.......

Bodohnya Kamu Bodohnya Kamu

Posted: 02 Mar 2012 04:54 AM PST

Apa pasai pemimpin Pas nie suka buat dahwaan merapu dan tak masuk akal.. suka-suka jer buat dakwaan. Semuanya tak berasas dan tak masuk akal.

Mahfuz menuntut audit penuh dijalankan ke atas satu unit strategik di Kementerian Belia dan Sukan yang didakwa menyediakan dana RM30 juta untuk membiayai program Datuk Hasan Ali. Kononnya dengan cara tersebut boleh menarik golongan muda agar menyokong BN. Selama ini pun memang ada program untuk golongan muda berbentuk pembangunan sukan negara.. Tapi tak ada la pulak dengar  Datuk Hasan Ali di taja oleh KBS jadi duta tarik golongan muda sokong BN.

Apa lagi Tubuh Suruhajaya Di Raja la Siasat kes ini. Power2 Pas

Apa pasai boleh buat dakwaan cam nie, dah abis modal ker atau tak tahu dh nk buat kenyataan. Kenapa pemimpin Pas nie bodo sangat dalam buat kenyataan. Tersangat Bodo dan terus Bodo. dalam duk sebok buat dakwaan, selesai dulu masalah dalaman Pas kedah dulu... Bunuh atau Bela Parasit... setel masalah tu dulu.. Kes khalwat bini org ker, isu sokong keselamatn israel ka. 

BN Tadbir Kelantan , Kelantan Sejahtera

Posted: 02 Mar 2012 04:28 AM PST

Perdana Menteri Malaysia buat lawatan rasmi sehari ke kelatam dan berjanji sekiranya rakyat kelatam memberikan mandat kepada BN nanti masa pilihanraya umum insyaalah masalah bekalan air bersih, masalah ladang rakyat,masalah kemudahan asas dan masalah perumahan rakyat diselesaikan.

Ini janji kerajaan Barisan Nasional dan janji BN pastinya dilaksanakan. Walaupun negeri ini bakal merubah lanskapnya tetapi berpaksikan kepada islam dan ilmu akhlahnya tetap di pertahankan. Logik nya ada dan pembangunan dari aspek kemudahan amat di perlukan oleh rakyat kelantan tetapi tak usah pembangunan berupa klcc ke2 di sana. Cukup dengan kemudahan asas yang baik dah menjamin kesejahteraan rakyat.

Perkara ini sukar dilaksanakan oleh pemimpin Pas di kelatam> mereka hanya mampu mengucapkan 'insyaalah kita cuba selesaikan, sobar la abe, kita tengah uruskan.. kerajaan pusat sekat peruntukan.. semua kerja kerajaan pusat kena buat'   itu biasa diluahkan oleh pemimpin pas. Ayat standed......

Gelombang Merah sedang menguasai kelatam dan puak2 pemimpin hijau semakin kepanasan kerana elaun bulanan duk saja bakal berubah tangan.. Berpenggal2 takdir kelantam hanya modal air liur dan modal serban. Cakap hanya bak car silap orang dan bukan nak tingkatkan ekonomi dan pembangunan penduduk... sembang jer lebihhhh.....

Sahabat-Gunung

Posted: 03 Mar 2012 01:06 AM PST

Sahabat-Gunung


Penafian HAMAS: Anwar Confirm 'Tali Barut' Israel

Posted: 02 Mar 2012 07:00 AM PST


Datuk Seri Najib Tun Razak berkata penafian Hamasbahawa ia mempunyai pendirian selari dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim membuktikankenyataan Ketua Pembangkang itu yang menyebelahi Israel.

Perdana Menteri berkata kenyataan Anwar nyatabertentangan dengan pendirian Hamas yang memperjuangkan hak rakyat dan negaraPalestin.

"Dia (Hamas) tolaklah sebab kenyataan Anwaritu memang menunjukkan dia (Anwar) lebih memberi keutamaan kepada keselamatannegara Israel berbanding perjuangan orang Palestin yang ditindas dan dizalimi(rejim Israel) selama ini," katanya hari ini.

Najib mengulas kenyataan Pengerusi Biro PolitikHamas Dr Mousa Abu Marzook semalam yang menafikan pendirian pertubuhan ituselari dengan Anwar yang menyokong sebarang usaha melindungi keselamatanIsrael.

Dr Mousa dipetik sebagai berkata bahawapertubuhan itu sama sekali tidak akan mengiktiraf rejim Zionis.

Anwar sebelum ini mendakwa pemimpin HamasKhalid Mashal menerima baik penjelasannya berhubung kontroversi berkenaanselepas mengadakan pertemuan dengan pemimpin itu di Qatar.

Najib berkata pendirian kerajaan terhadapIsrael adalah konsisten sejak sekian lama dan ini terbukti melalui surat-suratbekas Perdana Menteri Tun Mahathir Mohamad kepada tiga bekas pemimpin negaraitu.

Kandungan surat itu antara lain menunjukkanketegasan Malaysia terhadap kekejaman Israel dan tidak pernah menyokong negaraitu mahupun perkara berkaitan negara itu.

Noh Minta Kerajaan Selangor Dedah Sumber Simpanan Tunai PKPS

Posted: 02 Mar 2012 06:15 AM PST




Datuk Seri Noh Omar hari ini meminta kerajaannegeri Selangor pimpinan Parti Keadilan Rakyat, yang kononnya telus dalampengurusan, mendedahkan sumber kewangan yang diperolehi Perbadanan KemajuanPertanian Selangor (PKPS).

Noh, yang juga Timbalan Pengerusi BarisanNasional (BN) Selangor, berkata ini kerana simpanan tunai itu didapati meningkatdari RM8.3 juta pada 2008 kepada RM114 juta tahun lepas.

Beliau mempersoalkan kenyataan negeri Selangor,menerusi  laporan Selangor Kiniterbitan  hari ini, yang mendakwakenaikan prestasi kewangan PKPS hasil kecekapan pengurusan kerajaan pembangkang itu.

Noh berkata beliau difahamkan hasil itusebenarnya meningkat daripada penjualan tanah PKPS seluas 12,000 hektar diSarawak kepada sebuah syarikat semasa pemerintahan BN, yang transaksi jual beliitu selesai pada 2010 dengan nilai RM97 juta.  

"Adakah dengan mendapat hasil jualan tanahboleh dikatakan kerajaan  Selangor sebuahkerajaan yang cekap?," katanya.

JACKY CHAN Maut .....

Posted: 02 Mar 2012 05:15 AM PST


Timbalan Pengerusi Parti Bersatu Sabah (PBS) Bahagian Karamuntingmaut setelah kenderaan pacuan empat roda yang dipandunya terbabit dalam nahasjalan raya di Kilometer 16, Jalan Labuk di Simpang Jalan
Seguntor dekat sini, hari ini.

Dalam kejadian pukul 12.30 tengah hari itu, mangsa Jacky Chan CheKwok, 50, meninggal dunia di tempat kejadian setelah kenderaannya dirempuh olehsebuah lori tangki minyak ketika keluar dari simpang Seguntor.
           
Ketua Polis Daerah ACP Rowell Marong berkata ketika kejadianmangsa mengikuti konvoi empat buah kereta yang mengiringi rombongan AnggotaParlimen Batu Sapi, Datin Linda Tsen Thau Lin.
           
Katanya kereta mangsa berada di belakang konvoi itu ketika keluardari simpang itu tetapi gagal mengelak lori tangki minyak yang menuju ke arah BandarSandakan.
           
Katanya jurugambar Anggota Parlimen itu, Chang Kim Fah, berusiadalam lingkungan 30-an, yang menaiki kenderaan mangsa turut mengalamikecederaan parah dan sedang menjalani rawatan di Hospital Duchess of Kent disini.

Keadaannya dilaporkan stabil.

Rowell berkata rombongan Anggota Parlimen itu dalam perjalananpulang ke sini selepas melakukan lawatan di Pulau Bambangan.
           
Katanya sebuah lagi lori treler dan sebuah kereta yang mengekorilori tangki minyak itu turut terbabit dalam nahas itu dengan pemandu loritreler berkenaan  mengalami kecederaan.
           
Menurutnya polis telah mengambil kenyataan daripada pemandu loritangki minyak itu untuk membantu dalam siasatan.

“Negara Islam” Boleh Dilelong, Timbalan Presiden Apalah Sangat…

Posted: 02 Mar 2012 04:54 AM PST


Jangan ler marah wahai puak-puak PAS, jika tajuk nie sakitkan hatikorang…. Sungguh aku tidak berniat nak sakitkan hati korang tapi realitinyamemang begitulah, dulu 'Negara Islam' korang dah lelong, sekarang jawatanTimbalan Presiden PAS pun korang nak jual …. Hehehehe.

Lepas melontarkan idea bahawa PAS bersedia menerima seorangTimbalan Presiden dari kalangan bukan Islam, hari nie khabarnya dalam akhbarSinar Harian,  AJK PAS Pusat, Dr DzulkeflyAhmad kata kata-katanya disalah tafsir plak… Lantak ko lah Dzul ….

Tapi idea 'bernas ini bukan sesuatu yang pelik dan bukan perkarayang menghairankan kerana selama ini pun Pas hanya berdiam diri membiarkansekutunya daripada DAP membacakan ayat-ayat Allah di pentas ceramah.
Justeru kesediaan yang dilontarkan oleh Ahli JawatankuasaPas Pusat, Dr Dzulkefly Ahmad dalam responsnya bahawa parti itu bersediamenerima seorang Timbalan Presiden Pas daripada kalangan bukan Islam tidakmengejutkan, kata bekas AJK Dewan Ulama Pas Pusat, Prof Madya Mohd Noor Deris.
Tambahnya, tindak-tanduk Pas hari ini yang nampak ke arahyang lebih liberal memungkinkan apa yang dilontarkan oleh Dr Dzulkifly Ahmaditu bakal menjadi kenyataan satu hari nanti.
"Yerlah…kalau dah 'nawaitunya' hanya mahu ke Putrajayabersama PKR dan DAP, sudah tentunya mereka akan sanggup melakukan apa sahajawalaupun pada logik akal manusia yang waras, sukar untuk diterima.
"Lagipun Negara Islam sudah tidak dipalu lagi oleh parapemimpin Pas…Yang kita dengar paluan kompang mereka adalah tumbangkan BN danmenuju ke Putrajaya. Itu sahaja yang kita didendangkan dalam mana-mana ceramah.Maklumlah PRU pun dah makin hampir," katanya.
Kelmarin, Dzulkefly membuat kenyataan itu ketika menjadipanel dalam Wacana Sinar Siri Ke-11 bertajuk 'Mengapa Undi Melayu Pecah?'sekiranya ia satu keperluan dan ada tuntutan seperti yang dilakukan partiIkhwanul Muslimin di Mesir.
Prof  Mohd Noor seterusnya menegaskan Pas hari inibenar-benar telah berubah dan tidak lagi seperti dulu kerana sikap dan tamaknyamereka kepada kuasa dan kepentingan politik semata-mata.
Tambahnya pemimpin Pas yang ada hari ini seolah-olah tidaklagi berpegang kepada yang benar kerana terikut-ikut dengan rentak nafsusekutunya DAP dan PKR yang dilihat begitu ghairah menawan Putrajaya.
"Orang kalau dah 'nawaitunya' tidak betul, kenapa perlu kitabersama dengan mereka dan rakyat khususnya umat Islam perlu melihat dan menilaidengan jelas permainan politik Pas yang umpama lalang.
"Bukankah Pas laungannya untuk Islam…sebab itu saya sebutkantadi kalau berpaksikan kepada akal orang yang waras, tidak akan timbul perkarasedemikian rupa kerana ianya dilihat bertentangan dengan apa yang Pas bawa,"ujarnya kepada UMNO-Online.

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 02 Mar 2012 11:32 PM PST

DARUL EHSAN TODAY


Mahfuz: Saya nak jadi PM, bukan MB...

Posted: 02 Mar 2012 07:15 PM PST

Mahposs omar nak jadi pm dia tak nak jadi mb, tu pasal dia merayu pada jawatankuasa pas puast supaya kekalkan dia bertanding di parlimen pokok sena, jadi ahli parlimen melayakkan dia menjadi perdana menteri, kalau bertanding kerusi dun, jawabnya jadi mb je la...

Tinggi sungguh cita-cita badut sekor nie, cakap english pun lintang pukang, ada hati nak jadi perdana menteri, cermin lah diri tu sikit, kalau mahposs jadi pm habis macam mana husam musa? macam mana nasib anwar? macam mana dengan lim guan eng...?

Farid Redzuan Perlekeh Menteri Penerangan, RTM & Blogger.

Posted: 02 Mar 2012 04:45 AM PST


APA agenda sebenar yang Farid Redzuan sedang rancangkan hingga begitu sekali beliau dikatakan mempertikaikan peranan yang dimainkan oleh bloger yang pro UMNO dan juga kerajaan sehingga tanpa segan silu `menyerang' kerja-kerja pemain di ruang maya ini dan menyelar  kononnya bloger-bloger pro kerajaan dan UMNO ini sebagai bodoh dalam menangani sesuatu isu?

Beliau sedar atau tidak betapa seksa dan sengsaranya bloger pro UMNO dan kerajaan bertungkus lumus mempertahankan parti serta kerajaan yang difitnah oleh pembangkang sedangkan dalam masa yang sama tidak ramai pemimpin,Menteri,Timbalan Menteri dan juga pegawai-pegawai Pejabat Perdana Menteri turut sama seiring dan sederap bersama bloger mempertahankannya hingga ada dari kalangan bloger tersilapa arah hingga menyerang sesama sendiri?

Farid  Redzuan juga dikatakan tidak senang dengan RTM yang dianggapnya ketinggalan dalam menyalurkan maklumat hingga beliau membuat perbandingan antara RTM dengan rangkaian TV milik Media Prima serta Astro  dan adakah Farid  sebenarnya sedang bercita-cita  untuk mengambil alih RTM yang selama ini menjadi lidah rasmi kerajaan,yang Farid mungkin tidak reti bezakan peranan antara stesen TV berbayar dengan stesen TV milik penuh  kerajaan ini.

Farid Redzuan yang dikeluarkan dari TV3 untuk dilantik sebagai Penasihat Komunikasi Pejabat Perdana Menteri dilihat sebagai hilang fokus serta tanggungjawabnya menasihati  apa sahaja peranan media terhadap aktiviti ataupun peranan Perdana Menteri di mata rakyat dan dunia malah kehadirannya dalam pejabat Perdana Menteri setakat ini dilihat tidak banyak membantu untuk mengangkat promosi Perdana Menteri.

Baca lanjut di sanggah tok janggut.

Published with Blogger-droid v2.0.4

Anwar Naik Angin Bila Tahu Ada Ngo Bantah Usaha Dia Nak Halalkan Sex Bebas...

Posted: 02 Mar 2012 01:52 AM PST


Sekumpulan Gabungan NGO Islam hari ini mengadakan perhimpunan membantah sebarang usaha "menghalalkan" seks bebas, terutamanya daripada kumpulan Lesbian, Biseksual, Gay dan Transeksual (LBGT).

Mereka juga menyuarakan kebimbangan berhubung penyertaan Malaysia dalam persidangan Majlis Hak Asasi Manusia, Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) di Geneva pada Isnin depan bagi membincangkan perkara itu.

Kira-kira 70 orang yang terdiri dari 46 anggota NGO bergabung bawah Pertubuhan Pembela-pembela Islam Malaysia (PEMBELA) berhimpun menyatakan bantahan mereka selepas menunaikan solat Jumaat di Masjid Negara di Kuala Lumpur petang tadi...

Published with Blogger-droid v2.0.4

Panglima Perang Cyber

Posted: 02 Mar 2012 11:31 PM PST

Panglima Perang Cyber


Kisah Benar : Panglima Perang Cyber Nyaris Maut Pagi Tadi

Posted: 02 Mar 2012 08:03 PM PST

Pagi tadi kira-kira jam 4 pagi sewaktu menuju KLIA Panglima ditimpa kemalangan agak ngeri seperti gambar anda dapat saksikan.

Ketika kejadian yang berlaku begitu pantas, Panglima yang sedang membuat zikir harian sambil memandu, tidak sedar sudah melanggar dinding konkrit tepi jalan dan terbalik.

Selepas itu tanpa membuang masa Panglima menendang cermin pintu pemandu sebelum merangkak keluar khuatir kereta yang berusia 15 tahun jenama Mazda Cronos tersebut, meletup seperti kebiasaan jika kereta terbalik.

Mujurlah tali pinggang dipakai dan ia banyak menyelamatkan Panglima dari tercampak keluar ke jalan raya.

Selepas menghubungi pihak polis, ada anggota yang baru balik bertugas membantu mengawal lalu lintas agar tidak berlaku kemalangan lantaran kereta Panglima terlentang atas jalan.

Ramai yang singgah termasuk pemandu teksi menghulurkan bantuan sehingga Panglima tidak keseorangan di tepi jalan.

Mujurlah kata ustaz Fauzi (antara guru rujukan Panglima) yang dihubungi memberitahu, berkat zikir itulah yang menjadikan malaikat memelihara kita sehingga tidak ada sebarang patah tulang atau cedera kecuali terseliuh jari kelingking sahaja.

Maha Suci Allah yang menyelamatkan hambaNya untuk menunjukkan bukti pemeliharaan Dia kepada kita jika selalu menyebut dan mengingatiNya.

Panglima bukan orang sempurna, tahu ada kekurangan yang sangat banyak, sangat berharap dapat menimbus lubang dosa dengan pahala sabar atas ujian yang diduga kepada Panglima ini.

Inilah kali pertama ditimpa kemalangan sejak mula memegang stereng seusia 17 tahun dan ia pasti mengandungi hikmah yang besar di sebaliknya. Kita tunggu hikmah sebaliknya.

Panglima dihantar pulang jam 5 pagi oleh wakil syarikat trak tunda.

Sekian dulu laporan pagi ini, terima kasih berkat doa kawan-kawan FB sempena birthday Panglima semalam juga membantu Panglima mendapat perlindungan Allah.

Terlalu ramai mendoakan dan pasti doa mereka dimakbulkan Allah Yang Maha Penyayang.

Terima kasih dan semua yang mengucapkan ucapan selamat Panglima akan siarkan di sini sebentar lagi.

Wassalam.

Blogger Din Turtle Dibantu Unit Media Baru Dan Kisah Parasit Dalam UMNO cc @NajibRazak @tunfaisal

Posted: 02 Mar 2012 08:54 AM PST


Cerita sedih blogger Din Turtle menghadapi masalah laptop akhirnya mendapat perhatian dan bantuan jentera Pemuda Umno bawah kendalian Unit Media Baru Tun Faisal Ismail. Beliau akhirnya diberi laptop untuk terus menulis di alam maya mempertahankan negara.

Tahniah kepada UMB yang menjalankan amanah dan ia bukti kesungguhan UMB membantu blogger walau jauh dari Pantai Timur, asalkan saja perjuangan dan matlamatnya.

UMB sebenarnya membantu dan telah berjaya menghimpunkan semua blogger sebelum ini. Nama besar dalam dunia blog hari ini majoritinya pernah bernaung dan tidak salah dikatakan hasil dari kilang UMB.

Namun pilihan untuk berdiri atas kaki sendiri tidak menjadi penghalang kepada UMB membuka pintu kepada mereka yang tidak suka terikat dan menerima arahan.

Walaupun blogger tersebut yang paling banyak merasai peruntukan UMB bahagikan berbanding Panglima sendiri.

Namun kesetiaan kepada parti keramat UMNO tidak menghilangkan semangat Panglima untuk membantu UMB hingga ke hari ini!



UMB tidak pernah menjanjikan apa-apa untuk membantu mereka dan jika ada ketika itu sedikit duit elaun menjadi fasi yang cukup untuk makan minum dan minyak kereta naik bukit Janda Baik mengajar ilmu perang maya kepada jentera parti seluruh Malaysia.

Meskipun begitu perkara yang dirasakan tidak betul turut ditegur dengan hikmah oleh Panglima seperti isu Pas Media. Alhamdulillah pimpinan UMB menerimanya dengan memberi jawapan yang sepatutnya.

Maka jika ada orang mahu melemahkan jentera parti ini, samada blogger atau ahli parti, bagi Panglima yang daif ini, ia satu tindakan yang tidak akan dilakukan oleh pejuang tulen UMNO yang jika ditoreh darahnya akan keluar darah merah Umno.

Mereka yang suka melihat parti lemah sudah tentu tidak layak digelar jentera parti yang setia walau menjadi AHLI UMNO dan ada jawatan dalamnya.

Jika dalam PAS ada parasit maka jangan kita tidak sedar bahawa dalam UMNO juga tidak mustahil akan muncul juga jenis tersebut untuk merosakan parti dari dalam dan dalam diam.

Yang bodohnya jika ada orang bergelar pemimpin memeluk mesra golongan ini demi kepentingan diri dan masa depan mendaki puncak hieraki politik sehingga menjadi punca jentera parti semakin lemah dan musnah.

Mereka ini jika ditemui dan dikesan, tidak kira Menteri, Timbalan Menteri atau Ketua Agensi pasti akan dihukum Allah atas perbuatan mereka sendiri yang pentingkan jawatan dan diri bukan memikirkan masa depan parti.

Demi Allah tidak ada gerun dan takut sedikitpun dalam diri Panglima kepada kuasa yang mereka miliki kerana ia milik Allah jua dan akan ditarik olehNYA bila-bila masa jika pemegang amanahnya alpa.

Janganlah kita mendabik dada dengan kuasa, tetapi rendahkanlah diri dan hati kepada umat manusia agar kita menjadi khadam umat, bukan sebaliknya.

Lihat bagaiman rentak tari politik YAB Perdana Menteri yang gigih ke segenap ceruk kampung dan bandar menemui rakyat untuk membantu mereka yang melarat dan mempunyai hajat.

Demi Allah! perjuangan kebenaran sangat sukar namun jangan mudah berputus asa memerangi lawan dan menyingkirkan kawan jenis parasit yang suka menumpang dan menghidupkan diri walau menyebabkan pokok parti perjuangannya mereput dan akhirnya mati.

Mari bersama-sama kita bersatu membela kebenaran bukan membesarkan WANG PEREMPUAN ATAU JAWATAN.

Bersatu Bersetia Berkhidmat - kepada dan hanya untuk UMNO selama-lamanya

Moga Allah baiki hati kita semua Insya Allah.

Mohon ampun dan maaf jika tulisan ini mencederakan perasaan dan jiwa sesiapa yang terasa...

Wassalam.

Published with Blogger-droid v2.0.2

Video : Hamas Nafi Sokong Anwar Isu Negara Haram Israel cc @NajibRazak

Posted: 02 Mar 2012 07:28 AM PST

Tolong sebarkan...


Published with Blogger-droid v2.0.2

Noh Omar difitnah DAP Dakwa Dikasari cc @NajibRazak

Posted: 02 Mar 2012 04:48 AM PST



Berita asal : http://www.malaysiakini.com/news/190816#37d6c0b5a9b2e65aa647caa347c3ccae


Oleh kerana tidak ada isu, maka mereka cuba mencipta isu.

Dengan sokongan kepada PM semakin kuat maka provokasi mereka juga meningkat untuk menimbulkan isu, sehingga memasuki kawasan lawatan Perdana Menteri yang turut dihadiri Menteri Pertanian Datuk Noh Omar semasa merangkap MT Umnu boleh .

Bagi kami sebagai rakyat, kita tahu siapa yang menipu dah siapa pula yang cuba menuduh orang lain menipu.

Malaysiakini sudah jelaskan kenyataan Datuk Seri Noh Omar dan terpulang kepada rakyat untuk menerima samada kenyataan DAP atau BN yang diganggu program bersama rakyat.

Walaupun diganggu namun PM masih juga sudi mengumumkan pemansuhan tol yang kita semua tahu dari dada akhbar hari ini.

Mungkin itulah punca mereka mahu menutup berita gembira pemansuhan tol dengan cerita pergaduhan tersebut. Sekurang-kurangnya tidak ramai akan perasan kebajikan PM kepada rakyat.

Taktik yang bagus namun kalah juga pada akhirnya.Malulah jadi pembangkang yang bergantung kepada serangan bukan kepandaian.

Jadilah pembangkang yang bijak bukan sebaliknya.

posted from Bloggeroid

35 Ribu Rakyat Kedah Sambut PM Sabtu Ini - Ahmad Bashah cc @NajibRazak

Posted: 02 Mar 2012 01:10 AM PST

Jom ramai-ramai sambut Perdana Menteri kita esok di Kedah.

Sebarkan kenyataan Datuk Ahmad Bashah ini.

Kesungguhan PM lawat Kedah bukti semangat tinggi beliau untuk kemenangan BN PRU akan datang.

Moga ada berita gembira untuk Kedah dan dari Kedah.

Adakah kerajaan Perpaduan akan lahir di sana ?

Wallahu A'lam.

Panglima berharap dapat peluang hadir sesi bersama kepimpinan UMNO Kedah terutama Datuk Ahmad Bashah dalam retreat blogger pejuang siber di Langkawi tidak lama lagi.

Harap makbul.

Kerajaan BN Sudah Mansuh Tol Sejak 1993-2003-2009-2011-2012 cc @NajibRazak

Posted: 02 Mar 2012 12:48 AM PST

Lihat fakta yang dimuatkan dalam Utusan Malaysia halaman 3 hari ini Jumaat 2.3.2011.

Apakah ini belum mampu menjadi bukti dasar rakyat diutamakan Kerajaan sejak dulu,kini dan Insya Allah selamanya?

Sebelum pembangkang mahu dabik dada, tolong semak fakta yang terpampang di atas.

Berubahlah.

Jom TUKAR kepada Barisan Nasional pada PRU13 dan ayuh bersama kita PERTAHAN Kerajaan demi melihat Perdana Menteri kita yang besar jasanya akan senyum gembira.

Hidup BN !

Checkmate : HAMAS Bantah Kenyataan Anwar - Tetap Tolak Negara Haram Israel

Posted: 02 Mar 2012 12:05 AM PST

Apa lagi Anwar Ibrahim mahu katakan.

Putar belit apa lagi mahu digunakan?

Tolak Anwar selamatlah Malaysia.

Picture from twitterian @nzukhairi

oyabun

Posted: 02 Mar 2012 11:28 PM PST

oyabun


Kantoi..!!! Ada saksi Di Hotel Sahkan Badrul Amin Berbohong!

Posted: 02 Mar 2012 07:35 AM PST


Persoalan mengapa Ketua Penerangan Parti Keadilan Rakyat (PKR), Dr. Badrulamin Bahron enggan membuat laporan polis walaupun mendakwa 20 orang membelasahnya ketika ditangkap khalwat di sebuah hotel di Pantai Balok di sini kelmarin terjawab apabila siasatan pihak hotel itu mendapati dakwaan dia dipukul tidak benar.

Perkara itu disahkan sendiri oleh pengurus keselamatan hotel tersebut yang berkata, rakaman sistem kamera litar tertutup (CCTV) hotel itu mendapati tidak ada kelibat sekumpulan lelaki seramai 20 orang memasuki hotel itu antara pukul 2 hingga 3 pagi Sabtu lalu.

Beliau turut menegaskan, tiada seorang pun pekerja hotel yang ternampak begitu ramai lelaki bagaikan samseng memasuki hotel dan seterusnya menuju ke bilik penginapan Dr. Badrulamin sebagaimana didakwa.

Menurutnya, hotel tersebut mempunyai CCTV di setiap laluan di tangga dan lif, bukannya di laluan menuju ke bilik penginapan.

"Namun, rakaman CCTV yang kami lihat kembali mendapati tidak ada rakaman yang membuktikan ada orang masuk beramai-ramai ke hotel kami pada waktu tersebut.

"Kenyataan bahawa hotel ini boleh dimasuki kumpulan samseng sewenang-wenangnya untuk membelasah pelanggan adalah sangat mencemarkan imej hotel ini,'' katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.

Ini bukti kuat untuk pihak hotel mendakwa dan menyaman Badrul Amin. Sudah pasti pihak hotel juga ada cctv yang menunjukkan pasangan Badrul Amin memasuki bilik pada jam 2 pagi. Jika pendedahan cctv ini dibuat, ianya pasti membuatkan Badrul Amin lebih gelabah.

Wasabi Oyabun..

The Unspinners

Posted: 02 Mar 2012 11:21 PM PST

The Unspinners


DAP question Sultan power to appoint Malay as MB

Posted: 02 Mar 2012 08:29 PM PST

Mahfudz perlu kaunseling lewat pagi dari Badrul "Burit"

Posted: 02 Mar 2012 06:28 PM PST

Badrul "Burit" pun bancuh kopi?

Posted: 02 Mar 2012 04:36 PM PST

Ustaz cium pusat mama?

Posted: 02 Mar 2012 07:00 AM PST

Berapa bini Badrul buritkan sebenarnya?

Posted: 02 Mar 2012 05:31 AM PST

Sampai memburit bini orang Badrul ikuti Anwar

Posted: 02 Mar 2012 02:30 AM PST

Isu Anwar dan Israel timbul kembali

Posted: 02 Mar 2012 12:30 AM PST

Belantan

Posted: 02 Mar 2012 11:16 PM PST

Belantan


Apabila barua-barua biaDAP cuba sabotaj majlis Perdana Menteri!...Noh Omar dipersalahkan?

Posted: 02 Mar 2012 12:57 AM PST


Sekumpulan barua-barua biaDAP yang memakai baju perhimpunan haram anti-LYNAS yang dipercayai diketuai oleh IBU segala rasis Lee Kee Hiong telah mengasari DS Noh Omar di majlis pecah tanah SRJKC Sungai Long Kajang semalam. Sudahlah datang tidak dijemput, masuk kerumah orang cuba pula nak tunjuk samseng!

Apabila ditegur mereka telah memberikan gambaran yang mereka dikasari dan cuba membuat kekecohan di majlis tersebut yang dihadiri oleh Perdana Menteri DS Najib Tun Razak. Didalam majlis tersebut, DS Najib telah mengumumkan penghapusan 50% tol bagi pengguna lebuhraya Cheras-Kajang daripada RM3.80 kepada RM1.90.

Siapa yang tidak kenal dengan IBU segala rasis iaitu Lee Kee Hiong yang sejak sekian lama begitu tebal kebenciannya terhadap orang Melayu. Cuba tanya di MPK ( Majlis Perbandaran Kajang ) siapa yang tidak kenal dengan si 'kering' ini yang suka terpekik terlolong memaki hamun kakitangan Melayu?

Bagi si'kering' IBU segala rasis ini, orang Melayu dianggapnya pemalas dan tidak tidak berguna satu sen pun. Sebelum ini pun, anak kepada KETUA rasis iaitu Lim Guan Eng juga pernah mengatakan bahawa 'Orang Melayu tidak berhak menjadi PM Malaysia'! Maka tidak hairanlah si'kering' yang tidak tahu menghormati adat ini 'gila' untuk mengasari dan membuat kecoh di majlis rasmi seorang pemimpin tertinggi kerajaan. Bukankah itu kurang ajar namanya!

Apa yang sebenarnya berlaku ialah, Lee Kin Hiong ( yang merupakan pemimpin DAP Kajang yang chauvinist - IBU segala rasis ), bersama-sama para pengikutnya ( barua-baru DAP ) yang berbaju hijau anti-Lynas datang ke majlis tersebut bertujuan membuat kecoh dan mensabotaj majlis. Kekecohan berlaku apabila hingar bingar yang dilakukan oleh Lee Kin Hiong dan para pengikutnya yang berjumlah 30 orang, mula menarik perhatian orang ramai.

Bimbang masalah yang lebih besar akan timbul dan kemudiannya kesempatan itu dipergunakan oleh Lee Kin Hiong, hadirin cuba menyuraikan mereka. Tetapi ternyata, cubaan orang ramai telah membuatkan Lee Kin Hiong naik angin dan terus berusaha mencetuskan rusuhan dan kekecohan.

Pada ketika keadaan semakin tidak terkawal, DS Noh Omar muncul dan cuba untuk menenangkan keadaan. Tiada kata-kata kesat yang dilemparkan sebagaimana dakwaan Cina DAP yang bernama Lee Kin Hiong dalam Malaysiakini. Sebaliknya dengan penuh sopan dan berhemah, Noh Omar menasihati Lee Kin Hiong agar tidak menimbulkan kekecohan.

Ternyata Lee Kin Hiong bukan jenis manusia yang faham Bahasa Melayu sekalipun mempunyai kad pengenalan yang menunjukkan dia adalah warganegara. Tahap penguasaan dan pemahaman Bahasa Melayunya sangat lemah walaupun sudah hampir setengah abad bermaustatin di negara ini malah jika dibandingkan dengan warga China yang baru sampai kesini, teryata penguasaan Bahasa Melayu mereka jauh lebih baik dari IBU segala rasis ini!

Timbul dakwaan siapakah yang mengasari siapa terlebih dahulu! Dari apa yang berlaku ternyatalah si'kering' IBU segala rasis inilah yang sebenarnya terlebih dahulu mengasari DS Noh Omar dan bukan sebaliknya sepertimana mereka heboh-hebohkan kepada media-media mereka terutamanya Malaysiakini!

Malaysiakini ternyata berniat jahat dan mahu memburukkan nama DS Najib dan DS Noh Omar. Malaysiakini siarkan kononnya barua-barua DAP hadir dimajlis yang dihadiri PM hanya untuk makan sebaliknya mereka melakukan provokasi dan berniat jahat. DS Noh Omar hanya menegur secara baik kumpulan samseng DAP tersebut kenapa datang untuk buat kacau semasa program PM, sebaliknya Malaysiakini telah membuat ftnah terhadap Ds Noh Omar.

Apakah Malaysiakini cuba bermain dengan api apabila menghasut dengan Politik Perkauman!

Suara politik
Taminsari

SELALU ADA YANG BARU

Posted: 02 Mar 2012 11:16 PM PST

SELALU ADA YANG BARU


CUKUPLAH KAMI DISUMPAH DAN DICACI HAMUN OLEH PEMBANGKANG...

Posted: 02 Mar 2012 02:40 AM PST

KITA BERJUANG UNTOK AGAMA BANGSA DAN NEGARA BUKAN UNTOK INDIVIDU...TAK PAYAH MENYIBUK?

APA agenda sebenar yang Farid Redzuan sedang rancangkan hingga begitu sekali beliau dikatakan mempertikaikan peranan yang dimainkan oleh bloger yang pro UMNO dan juga kerajaan sehingga tanpa segan silu `menyerang' kerja-kerja pemain di ruang maya ini dan menyelar kononnya bloger-bloger pro kerajaan dan UMNO ini sebagai bodoh dalam menangani sesuatu isu?

Beliau sedar atau tidak betapa seksa dan sengsaranya bloger pro UMNO dan kerajaan bertungkus lumus mempertahankan parti serta kerajaan yang difitnah oleh pembangkang sedangkan dalam masa yang sama tidak ramai pemimpin,Menteri,Timbalan Menteri dan juga pegawai-pegawai Pejabat Perdana Menteri turut sama seiring dan sederap bersama bloger mempertahankannya hingga ada dari kalangan bloger tersilap arah hingga menyerang sesama sendiri? Selanjutnya klik sini

P/S - BERASA KUAT DAH KE?...

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 02 Mar 2012 11:06 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


THERESA KOKOK AUNTIE RASIS SETUJU SEKOLAH CINA DIHAPUSKAN...

Posted: 02 Mar 2012 06:28 PM PST


THERESA KOKOK AUNTIE RASIS 

Dalam Bicara Rakyat di TV1 semalam Theresa Kok telah membuat beberapa kehendak DAP. Antara yang penting perlu kita fikirkan,

1. Theresa hendakkan Sekolah Kebangsaan disamatarafkan dengan SJKC.
    Bagi kita, ok, kalau hendak begitu, kita juga patut demand supaya semua SJKC menggunakan Bahasa Melayu sebagai bahasa utama pengantar. Bahasa Cina hendaklah menjadi subjek minor di mana Bahasa Melayu digunakan di dalam semua subjek seperti Matematik, Sains dan sebagainya. Penggunaan Bahasa Cina hendaklah  digunakan hanya dalam subjek Bahasa Cina sahaja! Amacam Theresa Kokok ok kah?

Theresa Kokok kata nak bina negara bangsa Malaysia. Ok baguslah, apakata Semua nama jalan dan semua iklan hendaklah menggunakan Bahasa Kebangsaan yakni Bahasa Melayu(Bahasa Malaysia). Bolehbtak Theresa Kokok? Kalau tak boleh janganlah pandai mendesak nak buat Malaysian Malaysia di sekolah-sekolah, namun bila kita pula cadang supaya diutamakan bahasa kebangsaan, dia tak nak pulak.

Ini baru aspek bahasa kebangsaan, so kalau nak cakap perpaduan dalam aspek Bahasa dan Sekolah Kebangsaan...apakata semua SJKC dihapuskan macam Lee Kuan Yew buat kat Singapore? Boleh Theresa Kokok cadang supaya semua SJKC dimansuhkan tukar kepada Sekolah Kebangsaan untuk membina Perpaduan?

Kita cabar you Theresa Kokok?

Poster MyMassa : Adakah Ini Yang Anda Mahu Jika Pembangkang Memerintah?

Posted: 02 Mar 2012 04:32 AM PST

Laungan azan tidak lagi berkumandang di masjid seperti di Singapura.



*Sebar-sebarkan.

POSTER HARI JUMAAT : Maksud Sebenar Dari Singkatan P.R

Posted: 02 Mar 2012 01:36 AM PST

Poster yang diberikan oleh salah seorang sahabat MyMassa.



*Amacam, ok tak?

Artikel Mantap : Buku Jingga, Not all freshly-squeezed orange are good!

Posted: 02 Mar 2012 12:03 AM PST

Artikel yang MyMassa terima dari pembaca.

Not all freshly-squeezed orange are good!

Reading the Buku Jingga1, which included a 100-day plan by the opposition party should they win the 13th general election is like reading a fairy tale.

You know, the kind of story which ends with '..and they live happily ever after.'

Man, how I hate those tales.

Buku Jingga makes a light reading, particularly if you compare it with the fairly written (as admitted by the opposition) government's Economic Transformation Program (ETP) document, published as a guideline for the New Economy Model Policy2.

Well firstly, how do you compare a 29-page orange-covered book, which its initial pages are laden with emotional remarks, with a hefty 600-plus pages document filled with economic jargons, figures, graphs and tones of credible sources?

In reference to Buku Jingga, a serious economic plan should be a manifesto of what the opposition plans to do with the country's economy, not manifesting their anger and animosity towards the government.

Haven't they had enough ceramah to do the bashing? So at least this formal document of theirs should be a little more professional.

Of course, Buku Jingga touches on all aspects of their planned reform, including institutional reform, education, and social justice.

But it is their 100-day plan, which has to do a lot with reforming the economy, that captures the most interest, and is being compared to the ETP.

Perhaps the only similarity between Buku Jingga and ETP is that both are aiming for a new approach, a new Malaysia, but in a very different manner.

TOO GOOD TO BE TRUE?

Buku Jingga offers what every rakyat wants, including minimum household income of RM4,000 in five years time, which they hope to achieve by implementing minimum wage policy and increasing entrepreneurship aid, sans discrimination.

It is a noble offer, but unfortunately, all efforts are too vaguely discussed, it is almost an insult to the readers' intelligence.

Come to think of it, Buku Jingga actually reminds me of my time in secondary school.

The time I dreamt of buying a luxury condominium with built-in swimming pool (even if I don't swim), flashy sports car that can reach 100kph in six seconds and lots of travelling around the world's best spots.

Only a few years later down the road, I was hit with the hard truth. A luxury condominium does require me to have at least RM10,000 monthly salary, which I certainly do not have.

Let's not talk about the car and the travelling part.

Buku Jingga is everybody's fantasy, but can they deliver what they promise, without effectively sending the country into default, head first?

And that, is the million-dollar question.

Talking has always been easy but this time, the opposition has successfully made it sound ridiculously simplistic.

Buku Jingga talked about scrapping the RM19 bilion subsidy to the independent power plants. Can they guarantee the electricity bill will not shoot up afterwards? How long will they be able to sustain the subsidy? If they decided one day that the measure is in fact, dragging them down, how are the rakyat going to pay for higher utility bills?

Oh wait, with the RM4,000 minimum income? Which means even if we get more money, we also need to spend more?

A MUCH AWAITED DOCUMENT BUT…

Buku Jingga is arguably a good attempt to outline what the opposition wants to offer; one notch up from their previous rhetoric-fuelled policies but one cannot help but notice that it is not backed up by tangible facts and figures.

For instance, they plan to overtake all highways in order to abolish toll-paying practices. However, they did not state the cost to buy it back from the private highway concessionaire.

Another promise is to increase individual household income to a minimum RM4,000 monthly. It will be done by, among others, offering higher minimum wage. But would not that lead to higher inflation? An already expensive RM1.50 per glass teh tarik will be sold for RM3.00 per glass once everybody is richer. Will that solve poverty problem?

Another lingering question, will we be able to attract foreign investors in the future if even low-skilled workers must be paid with relatively higher salaries?

It seems that all promises made by the Buku Jingga is too good to be true because it does not touch on the economic cost of doing so, only the monetary cost.

Chief Executive of the Institute of Strategic and International Studies, Datuk Dr Mahani Zainal Abidin had touched on this dreamy plan by the opposition.

She emphasized that the book seems like an illogical plan because it involves huge government expenditure, thus jeopardizing the country's economy and competitiveness3.

"Economists do plan to generate economic growth and increasing the welfare of the rakyat but we have to take into consideration the country's financial capability," she said.

But this does not seem the case with the opposition.

Parti Keadilan Rakyat strategic director, Rafizi Ramli admitted in his comment to a news portal that "GTP, ETP took approach of economic grandstanding, long term plan, whereas Buku Jingga is based on what people on the ground want'.

He continued by saying that the opposition wants to give a quick aid to the public, thus confirming that what they are offering is only a short term solution4.

HUMBLE APPROACH BY THE GOVERNMENT


Meanwhile, it is refreshing to see how honest and blunt the ETP is. Along the way, you could find sentences like 'despite the development, some challenges exist. For example, seven percent of rural populations live below the poverty line..' and 'During the last decade, Malaysia has lost its growth momentum and old measures can no longer be used to develop the economy'.

This humble, reality-based acknowledgement is then followed by detailed efforts to tackle each issue.

Unlike Buku Jingga, the ETP also addressed the risks that and challenges the government may face when carrying out these economic transformation programmes while outlining the measures taken to minimize the risks.

ETP also focuses on the bigger picture. The economy is too integrated and globalised for us to only focus on our country. What about global economic growth? All these should be taken into consideration if the opposition wants to come out with reliable economic plan.

In brief, the ETP has all a good economic plan should have; clearly defined goal; to turn Malaysia into a high income country with per capita income of RM48,000 by 2020, lined with detailed lists of programmes that will be carried out.

But that is exactly the problem.

All the statistics portraying realistic efforts by the government remain buried under those pages.

Only sometimes it surfaces in the form of advertorial in newspapers, aiming to alert the rakyat what the government is currently doing.

Come on! Advertorial? Seriously? Does the government really think people are going to give any attention to the thousands-of-dollars advertorial?

Another problem lies in the part of disseminating information.

The rakyat have to be well-informed about the government's plan for them to make better judgement.

However, more often than not, government succumbs to lack of or delayed response when any issue or allegation arises.

What hinders the government from tackling endless allegations when they already have all the facts and brains behind them?

Perhaps this is because the very minds behind ETP, one of government's most impressive plans for the rakyat, are also obstructing its dissemination, due to Medieval-like working culture.

When you talk about transformation, you do not only transform the policy, but most importantly, the policy makers.

*Sesiapa yang berminat untuk artikel mereka dipaparkan di blog ini, sila e-mailkan kepada mymassa.artikel@gmail.com

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 02 Mar 2012 09:33 PM PST

GERAKAN ANTI PKR


LAYAKKAH PARASIT INI MEMBACA KHUTBAH ?

Posted: 02 Mar 2012 05:06 PM PST

DALANG GERAKAN ANTI AZIZAN (GAA) DKENALPASTI.

Posted: 02 Mar 2012 09:13 AM PST

LEPAS PAS KEDAH, PAS PUSAT PULA BERGOLAK.

Posted: 02 Mar 2012 04:00 AM PST

OBITUARY..PAS DAH MATI KAT SELAYANG.

Posted: 01 Mar 2012 11:00 PM PST

PISAU.NET

Posted: 02 Mar 2012 09:29 PM PST

PISAU.NET


Ahli PAS Dan DAP Di Tangkap Khalwat ?

Posted: 02 Mar 2012 05:00 PM PST


Inilah yang dikatakan selingkohan haram,bergomol siang malam maruah pun digadai.Bab haram memang syaitan suka ,kalau tak takkan la bulu Mah boleh lekat kat keronkong Mat Sabu kemudian yang Ostad PKR pun dah tau haram pi ngentot pulak dengan bini orang.

Ni bro Najib dah umpamakan PAS berkhalwat dengan DAP.Khalwat lama lama lepas tu hasilkan hibrid DAP yang bersepah diseluruh negara.

Datuk Seri Najib Tun Razak menyifatkan Pas sanggup melakukan apa sahaja termasuk 'berkhalwat' dengan DAP dan membuang tokoh yang berjuang mempertahankan akidah umat Islam semata-mata untuk mendapatkan kuasa.

Perdana Menteri berkata, ia amat berbeza dengan UMNO yang konsisten memperjuang dan mempertahankan Islam di negara ini sejak dahulu sehingga hari ini.

Beliau berkata, Pas tidak mempunyai hala tuju dan dasar perjuangannya semata-mata untuk memancing undi.

"Aspek Islam dan akidah kita pertahankan, hok (yang) puak Pas hari ini tidak buat, bila ada orang hendak perjuang akidah dia buang daripada parti seperti mana kata, Datuk Dr. Hassan Ali, dia perjuangkan akidah dan akhlak tetapi dia terpelanting daripada Pas.

"Ke mana hala mana Pas hari ini, kerana hendak kerusi dan menawan Putrajaya yang dulu dia hendak lelong, sekarang pakat dengan DAP nak duduk Putrajaya.

"Mimpi lain-lain, khalwat dengan DAP pun tidak apa, janji dapat duduk Putrajaya," katanya semasa berucap di hadapan lebih 20,000 penduduk pada majlis Perdana Menteri Bersama Rakyat di Universiti Malaysia Kelantan (UMK) di sini, hari ini. - UTUSAN

Pisau kata " bro najib kena tengok sama si parid tu..cakap macam dia baguih sangat"

Rahsia Dana Anwar – Yahudi

Posted: 02 Mar 2012 05:00 AM PST


AIDC – Pendedahan Raja Petra Kamaruddin (RPK) wajar diberi perhatian serius. RPK kata Anwar Ibrahim memerlukan sekurang-kurangnya RM600 juta untuk merealisasikan cita-citanya merampas Putrajaya dan menjadi Perdana Menteri ke-7 dalam Pilihan Raya Umum ke-13.

"Tanpa RM600 juta, PKR akan mati dan Anwar perlu melupakan sahaja cita-cita yang amat mendalam untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia", kata RPK dalam kolumnya, The Corridors of Power, Malaysia-Today.


Ada beberapa maklumat tersembunyi yang cuba disampaikan oleh pengendali Free Anwar Campaign (FAC) itu antaranya sikap Anwar yang obses dengan duit.


RPK menggambarkan Anwar adalah pengemis duit, meminta-minta duit pihak lain, tetapi kedekut untuk membelanjakan duit sendiri, malah Anwar didakwa menyembunyikan berbilion-bilion asetnya di luar negara.


Ini dirakamkan oleh RPK dalam perbualan Anwar dengan taikon Datuk John Soh Chee Wen.

"Apabila mereka akhirnya bertemu, Anwar dan John Soh mula bertengkar. Apabila Anwar berkata John Soh harus dipersalahkan kerana kegagalan 16 September, John Soh membidas, "Jika awak begitu yakin rancangan awak berjaya mengapa awak tidak membiayai dengan wang awak sendiri? Pulangkan semula beberapa bilion wang yang awak sembunyikan di luar negara dan bayar (balik) RM300 juta (yang telah dilaburkan) dari poket awak sendiri!".


John Soh menurut PKR bukan sekadar penaja kewangan Anwar dan PKR, malah dia juga dianggap sebagai pakar strategi hala tuju parti itu.


Soal wang RM300 juta yang disebut oleh John Soh di atas adalah segala perbelanjaan yang telah dilaburkannya kepada Anwar dan PKR sejak dari tahun 1998.


Persoalannya, kenapa Anwar minta duit dari John Soh dan dari mana pula taikun itu dapat duit sebanyak itu untuk dilaburkan kepada Anwar dan PKR ?


Apakah John Soh juga sekadar 'proksi' pihak lain ?

"Soh Chee Wen bukan pakai duit sendiri. Dia agen 'Italian MAFIA' (international group). Kena ada return juga. Bukan boleh suka hati nak tabur duit. Kalau sangkut, nyawa John Soh pun sangkut atas pokok kelapa. Anwar cuci tangan", kata blogger GA dalam menjawab persoalan tersebut.


Ezam – Duit Bukan Penghalang

"Duit bukan perhitungan bagi Anwar..Sebab dia sudah ada segala-galanya..Segala keputusan..pergerakannya, sama ada di sini atau di negara lain..Amerika Syarikat..ianya bukan berasaskan persoalan duit, tetapi berasaskan persoalan politik.


"Orang yang boleh buat rumah setelah keluar penjara..rumah yang bernilai 7 juta ringgit..apakah duit menjadi persoalannya..tidak!


"Itu rumah yang kita tahu..kita tidak tahu lagi berapa banyak lagi rumah-rumahnya di tempat-tempat lain..Duit tidak pernah menjadi faktor Anwar..sebab dia ada segala-galanya..lebih daripada cukup.. pergerakannya atas agenda politik dan saya yakin ianya atas kepentingan agenda politik Zionis", kata Senator Ezam Mohd Nor yang satu ketika dahulu merupakan salah seorang inner circe Anwar.


Ezam yang pernah jadi 'orang dapur' rumah Anwar cuba memberitahu sesuatu yang tidak difahami oleh orang awam.


Menurutnya, 'duit bukan masalah' kepada Anwar kerana dia 'memiliki segalanya', termasuk aset dalam dan luar negara serta sumber itu berpunca dari satu foundation yang kukuh iaitu Zionis.



Clare Rewcastle Brown, kolumnis FMT melaporkan bahawa Anwar pernah berceramah di London pada tahun 2011 mewakili Al Gore Foundation yang membayangkan jaringan Anwar dengan foundation pro-Israel itu.


Bayangkan Anwar berceramah di London bukan atas kapasitinya sebagai Ketua Pembangkang atau ahli parlimen Malaysia atau bekas Timbalan Perdana Menteri Malaysia, tetapi mewakili Al Fore Foundation.


Hebat bukan. Al Gore Foudation, sebuah yayasan ternama yang pro-Israel itu boleh mewakilkan kepada Anwar untuk bercakap bagi pihaknya.


Jika fikrah Anwar dengan Al Gore tidak sama, mana mungkin bekas Naib Presiden AS itu mewakilkan Ketua Umum PKR berceramah mewakili pihaknya.


"Rayuan penuh semangat Anwar untuk melakukan perubahan di Malaysia", lapor kolumnis FMT yang mengikuti secara dekat ceramah Anwar di London itu.


Baca laporan Clare Rewcastle Brown selengkapnya untuk mengetahui janji-janji Anwar yang amat disukai oleh masyarakat bukan Islam itu.


Mungkin anda terkejut, bagaimana Anwar boleh mewakili Al Gore Foundation, sedangkan Al Gore dan foundationnya bukan setakat pro-Israel, malah turut berurus niaga dengan syarikat dari Israel.


Sebenarnya ini bukan satu kejutan. Ini hanya secebis kisah behind the scene yang belum diketahui umum secara meluas.


Itu sekadar satu contoh, betapa rapatnya hubungan Anwar dengan rangkaian 'foundation' Yahudi. Banyak lagi bukti-bukti sahih lain, yang jika dibongkar, akan lebih menakutkan.

Sebenarnya, Anwar mempunyai hak untuk bercakap mewakili Al Gore Foundation, kerana Ketua Umum PKR itu adalah salah seorang kroni dan mata rantai bekas Naib Presiden AS itu.


Pada tahun 2005, ketika Anwar berhijrah dari Malaysia ke United Kingdom, Ketua Umum PKR itu telah dilantik sebagai Ahli Lembaga Penasihat Generation Investment Management Group (GIM), sebuah syarikat milik Al Gore yang beribu pejabat di London dan AS.


Selanjutnya klik AIDC

Media Baru diperlekehkan-apa agenda Farid Redzuan?

Posted: 02 Mar 2012 02:00 AM PST


Penasihat media suruh semua media baru pro BN ditutup! Apa komen korang?

APA
agenda sebenar yang Farid Redzuan sedang rancangkan hingga begitu sekali beliau dikatakan mempertikaikan peranan yang dimainkan oleh bloger yang pro UMNO dan juga kerajaan sehingga tanpa segan silu `menyerang' kerja-kerja pemain di ruang maya ini dan menyelar kononnya bloger-bloger pro kerajaan dan UMNO ini sebagai bodoh dalam menangani sesuatu isu?

Beliau sedar atau tidak betapa seksa dan sengsaranya bloger pro UMNO dan kerajaan bertungkus lumus mempertahankan parti serta kerajaan yang difitnah oleh pembangkang sedangkan dalam masa yang sama tidak ramai pemimpin,Menteri,Timbalan Menteri dan juga pegawai-pegawai Pejabat Perdana Menteri turut sama seiring dan sederap bersama bloger mempertahankannya hingga ada dari kalangan bloger tersilap arah hingga menyerang sesama sendiri? Selanjutnya klik sini

Pisau kata " dia saja yang baguih kot?orang lain bodoh?"

Najib Cederakan Pemuda Pakatan!

Posted: 02 Mar 2012 12:06 AM PST

AMK cicak mengkarong Pulau Pinang baru baru ini menganjurkan pidato dan debat "Mansuhkan Tol" yang dihadiri oleh 5 ribu orang : tengok sini

Sikap AMK cicak mengkarong terutamanya Amir Ghazali kepala AMK Permatang Pauh dah banyak kali memperlihatkan cuba perbodohkan rakyat.Dengan program syok sendiri kononnya nak bergasak sambil promosi Lim Guan Eng.Rupanya haprak pencacai pakatan ni nak berkempen suruh mansuhkan tol.


Walhal seluruh rakyat Pulau Pinang sedar,Tol Sg Nyior yang dijanjikan mansuh oleh Guan Eng sehingga sekarang masih beroperasi,takkan Amir Ghazali buta perut takdak akai kot,hang sendiri dok bayar 5kupang tol Sg Nyior takkan dah lupa ayah tiri hang tak mansuh lagi.


Tak kah bangang AMK,lu sudah kasi malu sama pakatan,tunai janji dulu baru boleh sembang bab nak mansuhkan tol.Awat bengap sangat.

Najib telah melukakan hati pemuda pakatan yang selama ini berkerja keras membohongi rakyat dengan sekali libas..Dah 4 tahun perintah Penang,bila Guan Eng lidah bercabang nak mansuhkan tol Sg Nyior?

Barisan anjing dan penjilat tegar Guan Eng


Ds Najib pun satu hal,ada ka patut dia pi mansuh lepas tu bagi diskaun tol plak kat Selangor. Isk..Korang setuju tak?

Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan pemansuhan bayaran tol RM1 menghala ke Kuala Lumpur di Plaza Tol Batu 9 dan bayaran 90 sen di Plaza Tol Batu 11 menghala ke Kajang, berkuatkuasa tengah malam ini.


Perdana Menteri berkata keputusan kerajaan itu akan mengurangkan beban pengguna yang kerap menggunakan Lebuh Raya Cheras-Kajang sebanyak 50 peratus, atau pengurangan bayaran tol daripada RM3.80 kepada RM1.90 untuk dua hala.

Pisau kata " Guan Eng 10billion dolar man"

Enak BerKR1M ,Nurul Izzah Taknak

Posted: 01 Mar 2012 10:00 PM PST

Nurul Izzah ,Tony Pua dan barisan gerembolan haprak pakatan sebelum ini hebat menentang penubuhan KR1M,Mereka hampir setiap hari menyerang dan memperlekehkan kualiti barangan yang dijual di Kedai Rakyat 1Malaysia.

Kepentingan rakyat yang didahulukan oleh kerajaan BN dengan mengadakan KR1M semata mata mahu menghalang sabotaj ekonomi oleh para peruncit dan pemborong yang tamak.Yang menjadi mangsa adalah rakyat marhain.

Bermodalkan harga barang naik atas bantuan peruncit dan pemborong ,Pakatan memainkan sentimen politik perut dengan menghasut rakyat kononnya kerajaanlah yang menjadi punca kepada barang naik.Sedangkan jika haprak pakatan jujur mereka harus mendidik rakyat agar sedar bahawa seluruh rakyat Malaysia dijadikan tembusan ekonomi oleh para peniaga dan pemborong yang tamak.

Jika barang turun siapa yang rugi?Tidak lain tidak bukan adalah pihak pakatan haprak.Mereka sudah kehilangan modal politik yang paling besar untuk PRU13 nanti .Tsunami politik PRU12 bukanlah menunjukkan rakyat terlalu menyokong sangat dengan pakatan,sebaliknya ia adalah manisfestasi protes akibat barangan yang mencanak naik dengan mendadak.

Prihatin atas nasib rakyat.Kerajaan UMNO BN mengadakan KR1M. Hasilnya sambutan yang hebat di seluruh negara .

Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) mahu mewujudkan 85 buah Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) di seluruh negara sehingga akhir tahun ini berikutan kemajuan yang dicapai.

Menterinya, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, sehingga kini sebanyak 31 buah KR1M termasuk dua di Kelantan mencatat purata jualan harian sebanyak RM310,000 bagi kesemua kedai berkenaan.

Menurut beliau, KR1M Pekan, Pahang adalah KR1M paling aktif dengan hasil jualan sebanyak RM28,000 sehari, diikuti KR1M Tok Bali dekat sini, yang baru beroperasi 21 Februari lalu dengan jualan sebanyak RM20,000 sehari.

Tambahnya, penubuhan KR1M adalah sebahagian daripada usaha kerajaan untuk mengurangkan beban kos sara hidup rakyat yang berpendapatan rendah.-utusan


Nurul Izzah Duta Produk KR1M


Pisau kata " Izzah..barang baik pun u taknak..apahal"

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 02 Mar 2012 09:21 PM PST

ANGIN PERUBAHAN


Fathul Bahri Nasihatkan Badrul Amin Jangan Berduaan Dengan Bukan Muhrim

Posted: 02 Mar 2012 09:00 PM PST

Pengerusi Jawatankuasa Kerja Sekretariat Ulama Muda UMNO (ILMU), Ustaz Fathul Bari Mat Jahaya menyifatkan apa yang terjadi kepada pemimpin kanan PKR, Badrolamin Baharon yang dituduh berkhalwat baru-baru ini, haruslah diserahkan kepada Mahkamah untuk memutuskannya.

Beliau berkata demikian ketika menjawab satu soalan sewaktu menyampaikan satu ceramah agama di Ibu Negara.


"Dari segi prinsip, masyarakat tidak boleh membuat pelbagai persepsi buruk terhadap pemimpin PKR tersebut walaupun tuan tubuh mengaku bersama-sama perempuan terbabit pada pukul 2 pagi..," kata Fathul Bari.


Walaubagaimanapun, Fathul Bari menegaskan bahawa tidak boleh untuk berdua-duaan dengan perempuan bukan muhrim biarpun dengan alasan untuk memberi kaunseling.


"Walaupun tuan tubuh (Badrulamin) menyebut hendak consult (memberi kaunseling), tapi consult tak sesuailah pada waktu tersebut.., waktu jam 2 pagi tu semua."


"Nak consult dengan perempuan dalam bilik pun tak boleh.., tidaklah bersendirian seseorang itu dengan wanita yang bukan mahramnya kecuali syaitan menjadi pihak ketiga..," ujar beliau.


Fathul Bari juga menasihatkan agar Badrulamin tidak membuat terlampau banyak kenyataan terbuka kepada media kerana dikhuatiri akan menimbulkan lebih banyak fitnah kepada dirinya sendiri.


Pada 25 Februari lalu, Badrulamin ditangkap khalwat bersama seorang wanita berstatus isteri orang di sebuah hotel di Balok, Kuantan Pahang pada pukul 3 pagi.


Beliau ditangkap bersama pasangannya oleh suami kepada wanita tersebut yang kemudiannya menghubungi penguat kuasa Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP). - UtaraNews

Majlis Perbandaran Kajang Aniaya Peniaga?

Posted: 02 Mar 2012 06:30 PM PST


2 Mac 2012, Ahli Majlis Perbandaran Kajang (MPKj), Lee Kee Hiong melakukan provokasi kepada polis dan penyokong BN. Kemudian bila cuba dihalang daripada menganggu majlis maka beliau menuduh dirinya dikasari. 

Kita sendiri sudah mendengar video bagaimana Lee Kee Hiong mengendalikan mesyuarat MPKj secara tidak profesional. Video di atas adalah satu lagi bukti bagaimana MPKj yang turut sama ditadbir oleh Lee Kee Hiong.

Anwar Ibrahim Berbohong Dengan Hamas & Rakyat Malaysia

Posted: 02 Mar 2012 03:00 PM PST

Bukti Anwar Ibrahim telah berbohong bila bertemu dengan Hamas dan Qardawi. Anwar hanya paparkan gambar sahaja berjumpa dengan Hamas dan Qardawi tetapi menceritakan perkara lain dalam Suara Keadilan. Begitu juga ketika berjumpa 45 minit dengan Nik Aziz, gambar lain cerita lain. Ini bukti Anwar Ibrahim purtar belit dan tetap menyokong Israel

Pergerakan Hamas etap tidak mengikhtiraf Israel sekali gus menafikan pendirian pertubuhan tersebut selari dengan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menyokong sebarang usaha melindungi keselamatan negara Israel ketika diwawancara oleh akhbar The Wall Street Journal. 

Timbalan Pengerusi Biro Politik Hamas, Dr. Mousa Abu Marzook berkata sebagai pertubuhan Islam, Hamas tidak pernah mengubah pendirian itu serta tidak sekali-kali akan mengikhtiraf Israel."Saya dimaklumkan mengenai kenyataan Anwar yang menyokong usaha melindungi keselamatan negara Israel. 

 Kami selaku pertubuhan Islam yakni pergerakan Hamas tidak ada kaitan dengan kenyataan itu," katanya dalam wawancara yang disiarkan oleh Buletin Utama TV3 malam tadi.Anwar sebelum ini dikritik hebat tokoh agamadan pemimpin politik selepas ketua pembangkang itu menbuat kenyataan di Wall Strett Journal. 

Malah ketika bersemuka dengan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat bagi menjelaskan kenyataan beliau terhadap sokongan kepada Israel Anwar berkata, Menteri Besar Kelantan itu menerima dan memahami pendiriannya dengan apa yang dikehendaki oleh Fatah dan Hamas.

Mousa berkata, kewujudan Israel mengganggu sistem pengurusan, menggugat kedudukan Masjid Al-Aqsa dan kesuciaannya."Ketamakan serta kerakusan Israel tidak pernah terhenti. Mereka meneruskan matlamat mereka untuk meluaskan jajahan di bumi Palestin. Oleh itu, Hamas akan terus berjuang bagi memerdekakan Palestin tanpa sebarang keraguan," katanya. 

Kenyataan Mousa itu dilihat mengulangi pendirian Perdana Menteri Hamas, Ismail Haniyeh yang menegaskan pergerakan Islam itu tidak akan sekali-kali mengiktiraf Israel dan akan terus berjuang sehingga bumi Palestin serta Baitulmaqdis bebas daripada rejim Zionis. 

"Mereka mahu kami mengikhtiraf kedudukan Israel dan menamatkan perjuangan. Tetapi sebagai wakil penduduk Palestin dan atas nama pejuang kebebasan dunia, saya mengumumkan dari Dataran Azadi di Taheran ini, bahawa kami tidak akan sekali-kali mengikhtiraf Israel."Perjuangan ini tidak akan terhenti selagi semua pelarian Palestin pulang ke tanah air mereka," katanya pada rapat umum di Tehran baru-baru ini.

Video Pemimpin DAP Membuat Provokasi

Posted: 02 Mar 2012 07:59 AM PST


Gambar Ahli Majlis Perbandaran Kajang (MPKj), Lee Kee Hiong  yang sedang melakukan provokasi untuk menuduh polis dan penyokong BN mengasarinya di luar SRJK (C) Bandar Sungai Long, Selangor, pada 1 Mac 2012. 
 
Kenapa Lee Kee Hiong perlu membuat provokasi sebegitu? Mudah sahaja, semuanya untuk mendapatkan perhatian rakyat agar jangan memberi tumpuan kepada pengumuman pemansuhan tol yang dibuat oleh Dato Seri Najib. 
 
DAP hilang akal, mereka hilang modal, tidak tahu apa hendak dibuat lagi bila PM satu persatu terus mendahulukan rakyat. Modal apa lagi yang boleh dibuat adalah dengan membuat provokasi dan menceritakan kononnya mereka dikasari. Itulah teknik yang sedang mereka buat sekarang.

Isteri Isteri Orang PKR dan PAS Mulai Risau

Posted: 02 Mar 2012 06:00 AM PST


Kalimah Allah SWT Dipermainkan Oleh Kerajaan Selangor

Posted: 02 Mar 2012 04:00 AM PST




Siapa yang harus dipertanggungjawabkan dengan tersisinya kalimah Allah dari jata kerajaan negeri Selangor? Bagaimana ianya boleh terlepas dari pandangan pihak berkuasa tempatan? 

Adakah ini petanda kuasa Islam di Selangor ini kian terhakis? Bila jadi begitu pihak-pihak yang berkenaan boleh berbuat sesuka hati terhadap kalimah Allah SWT. 

Pihak berkuasa tempatan dan kerajaan negeri Selangor perlu segera turunkan billboard yang silap ini. Jika tiada tindakan, memang nampak sangat kesilapan ini sengaja dibuat oleh kerajaan negeri Selangor. Umat Islam Selangor perlu menghukum kerajaan PKR-DAP-PAS dalam pilihan raya akan datang. (baca selanjutnya).

Terdesak Mendapatkan Undi, Pro M Mula Memfitnah

Posted: 02 Mar 2012 01:23 AM PST



Pro Mahasiswa mulai terdesak untuk kekal berkuasa di Universiti Malaya hingga terpaksa membuat cerita fitnah bagi mengekalkan sokongan pelajar. Fitnah yang terbaru dibuat oleh Exco Luar Kampus MPUM mengenai biasiswa JPA. 

Sebagai kepimpinan MPP, tidak sewajarnya fitnah dilakukan. Apa yang penting, janji dan tanggungjawab kepada mahasiswa mesti ditunaikan bukan mempolitikkan apa yang telah diberi oleh kerajaan untuk mahasiswa.

Mengundi Adalah Satu Kewajipan Untuk Membela Kesucian Islam

Posted: 02 Mar 2012 12:00 AM PST

Tanggungjawab untuk mengundi pada pilihan raya umum adalah sesuatu yang wajib, kata Mufti Pahang, Datuk Abdul Rahman Osman (gambar).
 
Beliau berkata, mereka yang layak mengundi wajib berbuat demikian dalam membentuk sebuah kerajaan yang dapat membela kesucian agama dan keamanan.

"Pada zaman Rasulullah SAW dahulu ketika baginda wafat, waktu untuk pengkebumian terpaksa ditangguh sebentar sebelum dikebumikan bagi melantik seseorang yang boleh memikul tanggungjawab sebagai khalifah.

"Daripada situ kita sudah dapat melihat betapa penting pelantikan khalifah itu kepada masyarakat untuk melaksanakan agenda seterusnya ke jalan yang benar," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau berkata, mengundi adalah satu fardu kifayah, bagaimanapun sekiranya ramai tidak melaksanakannya sehingga boleh menjejaskan pembentukan sesebuah kerajaan, maka tanggungjawab itu akan menjadi fardu ain.

r b f

Posted: 02 Mar 2012 07:10 PM PST

r b f


Khalwat:Cubaan Rasuah Pihak Hotel ?

Posted: 01 Mar 2012 10:46 PM PST


Badrulamin kata pembantunya cuba dirasuah dengan tawaran yang cukup lumayan....
Pemandu/pembantu saya telah didatangi oleh enam orang yang tidak dikenali yang menawarkan 'imbuhan lumayan' sekiranya (dia) sanggup bekerjasama dengan mereka untuk 'jadi saksi memburukkan saya," katanya dalam satu kenyataan media.

Sumber:malaysiakini
 Siapa yang cuba rasuah siapa sebenarnya ?

Lihat di sini

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 02 Mar 2012 03:31 PM PST

Kita MESTI Selamatkan Melayu


Video Klip Ni Membuatkan Kak Zumrah Bini Sulung Badrulamin Tak Tido Malam.....

Posted: 01 Mar 2012 04:07 PM PST

waadat

Posted: 02 Mar 2012 01:42 PM PST

waadat


Jejak kasih dari Rompin ke Kuantan

Posted: 02 Mar 2012 03:15 AM PST

Semua orang tahu wati menemui Badrolamin di Kuantan. Namun dari mana sebenarnya Wati?

http://taipingmali.blogspot.com/2012/03/mengapa-wati-mencari-badrulamin.html?m=1

posted from Bloggeroid

Lagi isu RM1.50

Posted: 01 Mar 2012 04:57 PM PST



Pagi ni sarapan nasi goreng. RM1.50. Harganya sama dengan bayaran caruman insuran budak sekolah selama setahun.

Bezanya, Demang bayar untuk sekali makan manakala insuran dibayar sekali sahaja untuk satu tahun.

Faedah nasi goreng ini ialah dapat mengenyangkan perut Demang sepagian sedangkan insuran 'cover' untuk sepanjang tahun.

Demang bukan nak perjuangkan insuran sebab Demang tak pernah jadi agen mana-mana syarikat insuran. Demang cuma nak bagitau bahawa jika ibu bapa sanggup keluarkan RM1.50 setahun ertinya kerajaan dapat jimat lebih RM8 juta untuk kegunaan lain.

Demang amat yakin yang ibu bapa tak pernah ralat mengeluarkan RM1.50 setahun untuk kebajikan anak-anak. Malangnya ahli politik mengeksploitasi semua isu demi mempengaruhi pengundi.

Lebih malang lagi apabila perbuatan tersebut merugikan semua pihak.

Justeru sebagai rakyat kita jangan mudah terpedaya.

posted from Bloggeroid

JEBAT BERKOKOK

Posted: 02 Mar 2012 01:28 PM PST

JEBAT BERKOKOK


Beza antara Menteri dan pegawai Menteri

Posted: 02 Mar 2012 07:54 AM PST



Blogger Sanggah Tok Janggut membongkarkan kisah yang seakan berulang kembali semasa era pemerintahan Tun Abdullah. Siapa yang pernah lupa dengan pelbagai gelaran yang diberikan kepada pegawai-pegawai di pejabat Tun Abdullah semasa beliau menjawat jawatan Perdana Menteri. Semua orang tentunya masih ingat bagaimana ada dakwaan yang mengatakan bagaimana pegawai-pegawai di tingkat 4 menguasai cara fikir dan pendekatan yang diambil oleh Tun Abdullah.

Akhirnya, sebagai salah satu penyumbang, Tun Abdullah dilihat sebagai tidak mampu untuk mentadbir urus dengan baik dan dalam pada masih mampu berkhidmat Tun Abdullah terpaksa melepaskan jawatan yang ada padanya. Entah sejauh mana benar kepada dakwaan itu tidaklah Jebat ketahui tetapi halwa telinga Jebat tidak pernah lekang dengan kisah percaturan yang dimainkan oleh pegawai di tingkat 4.

Pendedahan blogger Sanggah Tok Janggut itu, jika wujud kebenarannya adalah amat malang kepada Perdana Menteri kerana rakyat Malaysia sudah dapat menerima pendekatan yang di bawa oleh Dato Seri Najib dengan baik. Janganlah kerana nila setitik rosak susu sebelanga. Jika benarlah perkara ini, sayugia diingatkan kepada Perdana Menteri supaya luang-luangkan masa untuk mengintai-intai etika pegawainya.

Lumrahnya, ramai Menteri ataupun VIP yang menemui jalan noktah di dalam karier bukan kerana mereka tidak bagus tetapi orang sekelilingnya yang lebih sudu dari kuah. 

Selayaknya Menteri atau mana-mana jua VIP dilayan dengan sempurna kerana mereka adalah PEMIMPIN dan memang sudah termaktub di dalam pekeliling bahawa mereka layak dengan segala bentuk layanan tetapi yang menghairankan mengapa pula pegawai mereka inginkan layanan yang serupa? Siapa yang Menteri di sini?

Tanyalah kepada sahabat-sahabat media di luar sana bagaimana mereka sering berdepan dengan masalah pegawai-pegawai VIP yang kelakuan dan martabatnya seakan lebih hebat dari boss mereka. 

Khabarnya yang didedahkan oleh blogger Sanggah Tok Janggut itu adalah cerita benar dan bukan sekadar rekaan. Tentunya, sebagai orang lama di dalam bidang penulisan Tok Janggut tidak akan mengambil sikap membuta tuli 'membelasah' mana-mana individu tanpa sumber yang sahih.

Benar atau tidak perkara ini, kita serahkan pada Perdana Menteri untuk menilai dan sama-samalah kita tunggu kerana dikhabarkan akan ada pendedahan yang lebih panas daripada blogger Sanggah Tok Janggut.

Bertindak sebelum terlambat dan alangkah baiknya jika sudah tengadah sebelum terhantuk. Sesal dahulu pendapatan sesal kemudian APA PUN TAK BOLEH!!!!

Betul ke LGBT nak dibawa ke PBB?

Posted: 02 Mar 2012 12:03 AM PST

Khabarnya sebentar tadi diadakan demo di Masjid Negara anjuran PERKASA dan PEMBELA untuk membantah LGBT daripada dibawa ke Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu.

Setakat mana kesahihan berita itu tidaklah pula Jebat tahu.

Jika benarlah perkara ini terjadi tentunya aib besar akan terpalit ke muka kita orang-orang yang beragama Islam yang duduk di negara yang agama resminya adalah agama Islam.

Tentu industri pelacuran dan maksiat akan tambah berleluasa di Malaysia. Dalam pada kerajaan sibuk menguatkuasakan undang-undang membenteras maksiat pun industri maksiat ini boleh berkembang bayangkan sahaja apa akan berlaku kalau industri maksiat ini tidak lagi menjadi salah di sisi undang-undang.

Bukan sahaja orang muda malah yang sudah berkahwin pun akan terlibat sama. Maka akan kedengaranlah nanti suami orang 'merembat' isteri orang. Dan tentulah si suami tidak akan lagi dapat membawa samseng seramai 20 orang untuk membelasah lelaki yang 'merembat' isterinya.

Tentulah lelaki-lelaki Malaysia tidak akan ketinggalan jam tangan mereka di hotel setelah 'merembat' ayam-ayam mahupun kekasih kerana tidak lagi perlu risaukan akan serbuan yang dibuat oleh Jabatan Agama.

Tentulah gadis-gadis tidak lagi segan silu tidur mengangkang untuk gambar kemaluannya di rakamkan oleh teman lelakinya.

Tentulah kejadian 'merembat' isteri orang di dalam kabin keretapi tidak lagi menjadi isu besar.

Tentulah tidak perlu bersumpah laknat lagi selepas ini kerana semuanya telah menjadi halal.

Tentulah tidak ada lagi manusia yang bergelar Anugerah Tuhan kerana antara kita sama sahaja.

Dan yang tentunya, kita tidak lagi perlu kepada pemegang kunci syurga kerana semua manusia dan rakyat Malaysia akan masuk syurga tidak kiralah bagaimana tingkah dan lakunya.

Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 02 Mar 2012 01:25 PM PST

Kedah Ke KL - MctHeory


KASI PANAS!! Hadi Awang pun SOKONG projek LYNAS?!!

Posted: 02 Mar 2012 07:35 AM PST


Biar betui ni? Takkan Hadi Awang pun sokong projek Lynas, yang ditentang hebat oleh Pakatan haram?

Sambung baca kat SINI

KASI PANAS!! Ustaz Fathul Bari Komen Mengenai Badrul Amin di tangkap Khalwat!!

Posted: 02 Mar 2012 05:15 AM PST



kaunseling apa pukul 3 pagi dalam bilik hotel? adehh.. pikir la sendiri..

PANASS!! Hadi Awang pun PENING nak tolong Pas Kedah!!

Posted: 02 Mar 2012 04:36 AM PST



Mula-mula baca artikel kat bawah ni dulu, kemudian Mc ada penjelasan untuk jelaskan lagi apa yang terjadi.


Krisis dalaman Pas semakin kritikal apabila mesyuarat khas yang berlangsung hampir empat jam bagi membincangkan isu pergolakan parti itu di Kedah gagal menemui jalan penyelesaian.


Sebaliknya, kepimpinan Pas Pusat sekali lagi terpaksa mengadakan mesyuarat pada Sabtu ini bagi menghimpunkan semua pihak yang bertelagah di Alor Star Kedah untuk menyelamatkan parti tersebut.


Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu yang tampil membuat sidang media pada pukul 12.30 tengah malam berkata, pucuk pimpinan parti itu yakin pertemuan pada Sabtu ini akan membuahkan keputusan.


"Mesyuarat malam ini membuat keputusan untuk kita mengadakan pertemuan muhibbah sekali lagi di Alor Star, Kedah. Kita percaya pertemuan tersebut akan menyelesaikan segala kemelut yang melanda," katanya. - UTUSAN


Punya la teruk masalah yang melanda Pas Kedah ni, hinggakan Pas Pusat pun pening kepala fikir nak selesaikan masalah. Lepas mesyuarat di pusat, depa nak buat mesyuarat kat Kedah pulak.

Sebenarnya masalah Pas di Kedah lebih menjurus kepada masalah peribadi diantara dua orang pemimpin. Azizan dan Phahrolrazi. Azizan sebagai menteri besar, beliau lebih rilek dan tidak melompat seperti Phahrolrazi. Phahrolrazi yang lebih banyak bergerak mencucuk pemimpin-pemimpin tempatan untuk memberi sokongan kepadanya.

Sehinggakan beliau membuat gerakan bawah tanah yang bertekad untuk menghuru-harakan pentadbiran Pas Kedah. Tujuan beliau hanyalah untuk memperlihatkan bahawa, Pas Kedah dibawah pentadbiran Azizan sudah tidak stabil dan menteri besar Kedah harus di tukar.

Jadi untuk menyelesaikan masalah peribadi yang telah diselitkan dengan dendam ni, amatlah payah. Tambahan pula Phahrolrazi bercita-cita untuk menjadi MB Kedah.

Cuma, mungkin penyelesaian politik mampu dibuat oleh Pas. Seperti mana yang selalu Anwar buat apabila ada perselisihan faham diantara parti dalam Pakatan.

Namun penyelesaian politik ini lebih bersifat sementara, bila-bila masa pun boleh meletup jika ada yang tak kena.

Nampak sangatlah Pas pun dah kena penyakit gila kuasa seperi mana UMNO. Dulu puak-puak ni kutuk UMNO bagai nak gila. Sekarang ni bila dah kena ke muka sendiri, pandai pulak memasing diam melarikan diri.

UMNO Melayu, Pas pun Melayu, cuma Pas berlakon lebih Islam dari UMNO. Tapi bila mai berebut kuasa, Islam pun buang ketepi.

Cuma UMNO baguih lagi dari Pas sebab UMNO pandai mentadbir, Pas pula pandai merosak!



McTheory:
Dua-dua sama saja, tak payah dok berlakon laa..

PANASS!! Tun Dr Mahathir SOKONG Pas!!

Posted: 02 Mar 2012 01:12 AM PST



Makin lama makin pelik la Parti Adat dan Sukan Malaysia ni.

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad menyifatkan kesediaan Pas untuk melantik Timbalan Presiden daripada kalangan bukan Islam sebagai 'langkah terbaik'.

Sehubungan itu beliau menyindir, Penasihat DAP, Lim Kit Siang sepatutnya dilantik menjadi Presiden Pas.

"Dulu Pas kata kita kafir, sekarang mereka nak terima orang bukan Islam sebagai pemimpinnya.


"Dulu Pas kata kita kerjasama dengan kafir. Setakat mana pemimpin bukan Islam dalam Pas? Sepatutnya, Lim Kit Siang menjadi Presiden Pas kerana beliau rakyat Malaysia yang mengutamakan Islam," katanya pada sidang media selepas menerima kunjungan rombongan Majlis Bekas Wakil Rakyat Malaysia (Mubarak) di Yayasan Kepimpinan Perdana, hari ini.

Beliau yang juga bekas Presiden Umno menegaskan, sekarang pemimpin bukan Islam belajar mengenai agama Islam antaranya boleh memberikan syarahan dengan menggunakan ayat al-Quran.

Sebelum ini, Ahli Jawatankuasa Kerja Pas Pusat, Dr Dzulkefly Ahmad menyatakan Pas bersedia menerima seorang Timbalan Presiden daripada kalangan bukan Islam sekiranya ia satu keperluan dan ada tuntutan seperti yang dilakukan parti Ikhwanul Muslimin di Mesir.

Dzulkefly berkata, dalam Islam terdapat dua perkara iaitu perkara tetap dan perkara yang boleh berubah. Contoh perkara yang boleh berubah ialah perkara politik.

Ditanya mengenai kenyataan Dzulkefly, perpecahan Melayu memberikan hikmah, Mahathir menegaskan perpecahan baik untuk Pas.

"Saya sokong, Pas mesti berpecah. Sudah cukup Melayu berpecah, kita pecah semua parti.
"Pas patut berpecah lagi," katanya.

Dzulkefly yang juga Ahli Parlimen Kuala Selangor berkata, perpecahan undi di kalangan Melayu dilihat sebagai satu kebaikan dan hikmah malah mampu menjadikan rakyat di negara ini matang dalam membuat pemilihan terbaik pada pilihan raya umum.

Menurutnya, sebelum ini, rata- rata pemimpin politik dan penganalisis mendakwa orang Melayu sudah berpecah kepada tiga kumpulan sejak selepas pilihan raya umum 2008.

Bagus la tu, kami pun nak tengok Mushitdoll am Pas yang baru. Mana tau kali ni lebih pandai cakap cina dari cakap arab.. heh..



McTheory:
Pas makin rosak.. rosak terukk..

TUDIAA!! Tok Bashah Cari Pasal Dengan Bloggers??

Posted: 01 Mar 2012 10:12 PM PST


Dua tiga hari ni Mc lihat rakan-rakan blogger galak menghentam Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Kedah, Datuk Ahmad bashah. Hinggakan gambar beliau di paket beras pun di pertikaikan.

Gambar di paket beras tu, sebenarnya biasa dalam politik. Bukan saja UMNO mengunakan pendekatan begitu untuk promosi diri. Puak Pakatan Haram pun mengunakan pendekatan yang sama untuk menjual diri mereka kepada rakyat.


Untuk pengetahuan pembaca dan rakan blogger. Paket beras yang gambar Tok Bashah tu sebenarnya, hanya untuk sempena Tahun Baru Cina. Paket beras bersama lukam dipaketkan sekali untuk diberi kepada kaum cina yang tinggal di Perumahan Awam Mergong.

Tentunya gambar di paket beras itu bakal mempromosi diri dan membuatkan rakyat yang menerima tahu siapa yang memberi.

Mc merayu sahabat-sahabat blogger, minta penjelasan dari Mc dahulu sebelum menghentam pentadbiran UMNO Kedah. Mungkin UMNO Kedah di lihat tidak berubah, namun sebenarnya ia banyak berubah dari sebelum-sebelum ini.

Sebenarnya, dulu Mc juga tak berapa yakin Tok Bashah mampu menjadi Ketua UMNO di Kedah ni. Namun selepas selalu mengikuti program beliau dan kenal cara beliau bekerja. Mc rasa beliau boleh jadi MB Kedah jika BN menang kelak.

Biasa la politik, ada yang suka dan ada yang tidak.

Walaupun Mc seorang blogger 'hardcore' Tun Dr Mahathir dan Mukhriz, namun Kedah sememangnya sesuai untuk Tok Bashah. Mukhriz masa depannya lebih terserlah untuk menjadi menteri penuh di pusat. Jangan bazirkan masa orang muda dengan mentadbir sebuah negeri. Mukhriz boleh pergi jauh, biarkan beliau mendaki tangga untuk ke pentadbiran pusat.

Mc cuma minta, Tok Bashah lebih 'jiwa' untuk menjadi pemimpin negeri. Jangan terlalu mengharapkan orang bawah untuk selesaikan sesuatu. Umpamanya masalah bloggers, jentera alam maya. Sampai sekarang Mc tak nampak jalan penyelesaiannya. Apakah susah untuk menyelesaikan masalah ini?

Bagaimana UMNO Kedah nak tadbir negeri, kalau masalah kecil macam ni pun gagal di selesaikan?

Maaf ini hanya pendapat peribadi dari seorang blogger yang sayangkan UMNO negeri.


McTheory:
Melukut di tepi gantang, atau gantung tak bertali?

TERPANASS!! Penyanyi Aishah Sertai PAS??

Posted: 01 Mar 2012 07:35 PM PST


Masih ingatkah lagi dengan penyanyi 90an yang terkenal dengan lagu "Janji Manismu", Aishah. Penyanyi ini diberitakan sering berada di pentas-pentas ceramah PAS berkongsi pengalamannya berhijrah ke arah kehidupan yang lebih baik. Tidak pasti sama ada penyanyi ini bergiat aktif di dalam PAS dengan menjadi ahli PAS dan berceramah seperti Bob Lokman atau beliau sekadar dijemput untuk berkongsikan pengalaman dan pendapatnya sahaja. Apa-apapun kita ucapkan selamat maju jaya kepada beliau dan semoga sentiasa istiqomah di dalam kehidupan barunya ini.

Sumber Mc ambil dari SINI



McTheory:
Nak masuk SyOrga Nik Aziz juga ka?

PANASS!! Ajk Madrasah Salihiah buat laporan Polis terhadap Pemaju dan kerajaan negeri!!

Posted: 01 Mar 2012 04:12 PM PST



Jawatankuasa Badan Bertindak Selamatkan Madrasah Salihiah hari ini membuat laporan polis berhubung papan tanda pelan surau baru yang didirikan berhampiran madrasah itu yang dianggap sengaja dibuat bagi mengelirukan rakyat.

Pengerusi jawatankuasa itu Mansor Ahmad, yang membuat laporan berkenaan di Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Setar pagi tadi, berkata pemaju menaikkan papan tanda itu yang mempunyai lakaran pelan surau baru dan ini merupakan satu provokasi yang boleh menimbulkan pertelingkahan dan mengundang kemarahan masyarakat Islam terutamanya anak kariah madrasah itu.
Mansor berkata pembinaan papan tadi itu dipercayai tidak mendapat kelulusan daripada Majlis Bandaraya Alor Setar.

Terdahulu Mansor bersama kira-kira 50 jawatankuasa madrasah tersebut bertindak mengoyak kanvas pada papan tanda itu sebagai bantahan terhadap pihak pemaju dan kerajaan negeri.

Anggota jawatankuasa surau Madrasah Salihiah pada 21 Februari lalu, telah memfailkan saman di Mahkamah Tinggi Alor Setar terhadap kerajaan negeri untuk menghalang surau itu daripada dirobohkan untuk memberi laluan bagi pembinaan kompleks beli-belah bernilai RM500 juta.

Jamludin Murad, 67, yang memfailkan writ itu pada 9 Januari lalu bagi pihak anggota jawatankuasa surau, menamakan Majlis Agama Islam Kedah (MAIK), pejabat tanah Kota Setar dan kerajaan Kedah masing-masing sebagai defendan pertama, kedua dan ketiga. - AntaraPos


McTheory:
Saman jangan tak saman bang Chot!!

Apa Yang Tersirat

Posted: 02 Mar 2012 01:21 PM PST

Apa Yang Tersirat


Sokong Israel: Penafian HAMAS jelas Anwar menyebelahi Israel

Posted: 02 Mar 2012 06:42 AM PST

KOTA BAHARU: Datuk Seri Najib Tun Razak berkata penafian Hamas bahawa ia mempunyai pendirian selari dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim membuktikan kenyataan Ketua Pembangkang itu yang menyebelahi Israel.

Perdana Menteri berkata kenyataan Anwar nyata bertentangan dengan pendirian Hamas yang memperjuangkan hak rakyat dan negara Palestin.

"Dia (Hamas) tolaklah sebab kenyataan Anwar itu memang menunjukkan dia (Anwar) lebih memberi keutamaan kepada keselamatan negara Israel berbanding perjuangan orang Palestin yang ditindas dan dizalimi (rejim Israel) selama ini," katanya pada sidang media di sini, Jumaat.

Najib mengulas kenyataan Pengerusi Biro Politik Hamas Dr Mousa Abu Marzook semalam yang menafikan pendirian pertubuhan itu selari dengan Anwar yang menyokong sebarang usaha melindungi keselamatan Israel.

Dr Mousa dipetik sebagai berkata bahawa pertubuhan itu sama sekali tidak akan mengiktiraf rejim Zionis.

Anwar sebelum ini mendakwa pemimpin Hamas Khalid Mashal menerima baik penjelasannya berhubung kontroversi berkenaan selepas mengadakan pertemuan dengan pemimpin itu di Qatar.

Najib berkata pendirian kerajaan terhadap Israel adalah konsisten sejak sekian lama dan ini terbukti melalui surat-surat bekas Perdana Menteri Tun Mahathir Mohamad kepada tiga bekas pemimpin negara itu.

Kandungan surat itu antara lain menunjukkan ketegasan Malaysia terhadap kekejaman Israel dan tidak pernah menyokong negara itu mahupun perkara berkaitan negara itu. BERNAMA

Mahfuz bohong: Ahmad Shabery

Posted: 02 Mar 2012 02:24 AM PST

Menteri Belia dan Sukan Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek hari ini menafikan dakwaan Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar bahawa kementeriannya menyediakan dana untuk membiayai program bekas exco Selangor Datuk Dr Hasan Ali.

Ahmad Shabery (foto) sebaliknya berkata, Mahfuz berbohong dan bersifat kebudak-budakan dengan membuat dakwaan itu dalam sidang medianya pagi ini.

"Mahfuz bohong dan kebudak-budakan. Saya rasa dia sakit dan perlukan rawatan kaunseling," katanya sinis melalui SMS balas kepada Malaysiakini petang ini.

Mahfuz menuntut audit penuh dijalankan ke atas satu unit strategik di Kementerian Belia dan Sukan yang didakwa menyediakan dana RM30 juta untuk membiayai program Hasan.

Anggota parlimen Pokok Sena itu juga mendakwa, ia bertujuan menarik belia supaya menyokong BN dan sekurang-kurangnya sebahagian dariapada dana itu telah diperuntukkan.

Malaysiakini sudah menghubungi Dr Hasan bagaimanapun belum ada sebarang respons daripada pengerusi NGO Jalur Tiga (JATI) - yang mendakwa pro-Islam, Melayu dan Raja itu - setakat ini.

Kalau Kerajaan Baik Hati, Pemimpin Baik Hati, Tak kan Rakyat Tak balas Budi: Musa

Posted: 01 Mar 2012 07:13 PM PST

Ketua Menteri, Datuk Seri Musa Aman yakin Barisan Nasional (BN) Sabah akan memperoleh kemenangan besar pada Pilihan Raya Umum (PRU) Ke 13 akan datang.

"Kita berkeyakinan untuk mencatatkan kemenangan besar dan perkara itu tidak mustahil dicapai jika semua anggota dalam BN bersatu dan bekerjasama dengan lebih baik," katanya.

Musa yang juga Pengerusi Barisan Nasional Sabah berkata kemenangan cemerlang pada PRU sebelumnya dengan hanya kekalahan dua kerusi boleh mencapai hasrat itu kerana BN mempunyai rekod terbaik dan sentiasa menunaikan janji yang telah dibuat.

Sehubungan itu, beliau menggesa seluruh jentera BN Sabah supaya bekerja lebih kuat bagi menawan semula dua kerusi iaitu Dewan Undangan Negeri Sri Tanjung dan Parlimen Api Api.

"Jangan merajuk, jangan marah jika tidak dipilih menjadi calon pada PRU akan datang ini sebaliknya perlu bersatu hati membantu dan memenangkan calon yang telah dipilih untuk bertanding,'' katanya.

Menurutnya, penerangan mengenai usaha yang dilakukan kerajaan itu sangat penting bagi pengetahuan rakyat agar tidak terkeliru tambahan lagi kewujudan media sosial yang begitu bebas.

"Mungkin ramai yang tidak sedar pelbagai projek pembangunan infrastruktur seperti jambatan, hospital dan lain-lain dilaksanakan dan ianya menelan peruntukan yang berjuta-juta ringgit, jadi kalau kita tidak bagi tahu pada rakyat mereka tidak akan tahu,'' katanya

Beliau berkata, apa saja berita atau isu yang dikeluarkan pembangkang seolah-olah memperlihatkan kerajaan tidak melakukan apa-apa sedangkan pelbagai program telah dan sedang dirancangkan.

"Ia sememangnya satu hasutan dan fitnah yang besar jika pembangkang kata kita tidak melakukan apa-apa sedangkan kita berusaha membangunkan negeri ini secara holistik supaya tiada yang tertinggal merasai nikmat arus pembangunan,'' katanya.

Jelasnya, kerajaan sentiasa sedar dengan mandat dan kepercayaan yang diberi rakyat melalui usaha dan kerja yang lebih.

"Bukan masuk bakul angkat sendiri tetapi telah terbukti bahawa kita banyak bekerja, kurang bercakap dan kita buktikan berbanding ada yang banyak bercakap, tetapi hanya berjanji kosong,'' ujarnya.

Dalam pada itu beliau yakin rakyat negeri ini tidak akan mudah termakan hasutan pembangkang dengan isu yang memburuk-burukkan kerajaan.

"Kalau kerajaan itu baik hati dan pemimpinnya juga baik hati, tidak mungkin juga rakyat sampai hati dan kita pasti rakyat akan membalas budi," katanya.

Anwar dah jadi iblis: Nazri

Posted: 01 Mar 2012 06:41 PM PST

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nazri Abdul Aziz hari ini menggelar Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim seperti "Iblis" kerana cuba mengheret bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dalam kontroversi isu keselamatan Israel.
"Dia sudah kena teruk. Dia macam Iblislah. Bila dia jatuh, dia nak tarik semua orang. Itu perangainya sekarang.

"Dia sekarang kata 'bukan hanya saya tetapi Mahathir (juga sokong Israel)'," kata Nazri ketika ditanya tentang tindakan kementerian luar menyiarkan tiga surat Dr Mahathir kepada kerajaan Israel ketika pentadbirannya.

Anwar takut sekarang kerana hanya beliau yang berkata keselamatan Israel itu penting."

tun faisal dot com

Posted: 02 Mar 2012 01:16 PM PST

tun faisal dot com


Rakyat mangsa radiasi kilang `rare earth' di Shah Alam kerana kecuaian PR? #Lynas #saveSgor #MPmalas

Posted: 01 Mar 2012 04:30 PM PST




Hipokrasi pemimpin pem,bangkang dan Kerajaan PR?







Blogger Apanama dedahkan hipokrasi PR
http://apanama2020.blogspot.com/2012/02/rare-earth-factory-in-selangor.html


NOW! The above facts should be screaming on the faces of Pakatan Rakyat's hypocrites. 

Shin-Etsu (M) Sdn.Bhd, a rare earth magnet producing factory, is operating right under their nose in the Hicom Industrial Area in Shah Alam.

Could we expect the Pakatan led Selangor state government to close down the factory which has been operating in this country for decades? 

Lets watch the circus!

p/s I'm sure Penang Chief Minister would be among the first to call for the Shin-Etsu rare earth magnet producing factory in Shah Alam to be closed down...immediately.


baca lagi
http://apanama2020.blogspot.com/2012/03/nuclear-scientists-say.html


Penipuan PR teserlah

"Pas president Datuk Seri Abdul Hadi Awang had said while addressing delegates at the Pas Muktamar in June last year: "I like to bring your attention to the Lynas issue, which was raised by our delegates.
"The issue should be referred to our expert. We have a nuclear expert. Hulu Langat member of parliament Dr Che Rosli Che Mat holds a PhD in the nuclear field."
During an interview with a private television station recently, Che Rosli, who is a nuclear scientist said: "They are frightening the public by saying that Lynas is a nuclear plant when its function is only to process natural materials like rare earths from Mount Weld in Western Australia, which has less radiation compared with an ore mine.
"The issue was brought up by the PKR. I've kept quiet and even been given a warning by the Pas information bureau not to comment.
"I accepted it and have been silent. But this is unfair. They have been making comments in every issue of Harakah in a tone we are uncomfortable with."
When asked if Lynas is really a nuclear plant, Che Rosli said: "I am embarrassed. I am also a Pas member. So finally, I decided, as a nuclear expert, I should come forward to speak.
"Let people talk as they wish," said Che Rosli, who assured the people in Kuantan that they need not fear the presence of the plant"click for FULL REPORT

Cucu Tok Selampit

Posted: 02 Mar 2012 01:13 PM PST

Cucu Tok Selampit


Ahli Majlis MPKj Yang Membuat Kacau Di Majlis PM Semalam Memang Terkenal Kurang Ajar

Posted: 02 Mar 2012 12:23 AM PST


Cina DAPig di atas yang seperti orang ketahihan candu ini merupakan Ahli Majlis Perbandaran Kajang (MPKj) yang dikenali sebagai Lee Kin Hiong. Beliau yang tiba-tiba menjadi terkenal semenjak semalam apabila beliau dan beberapa pemimpin DAPig tempatan datang ke majlis Perdana Menteri di Bandar Sungai Long untuk membuat kekacauan. Dalam lakonan mereka yang setahap C gred, mereka telah menuduh telah dihalang dan dikasari oleh jentera Barisan Nasional.

Mungkin sesiapa yang tidak mengenai Cina kurus kering seperti ketahihan candu ini mungkin akan bersimpati kepadanya. Namun, sekiranya anda melihat video di bawah, perasaan sakit hati terhadapnya akan timbul. Dengarlah bagaimana beliau mengherdik dan menghina kakitangan Melayu MPKj. Daripada video di bawah kita dapat ketahui betapa biadap dan sombong Cina DAPig ini. Langsung tidak menghormati orang lain. 

Apa Agenda Farid Redzuan Memperlekehkan Media Dan Blogger UMNO?

Posted: 01 Mar 2012 11:38 PM PST

Apa agenda sebenar yang Farid Redzuan sedang rancangkan hingga begitu sekali beliau dikatakan mempertikaikan peranan yang dimainkan oleh bloger yang pro UMNO dan juga kerajaan sehingga tanpa segan silu `menyerang' kerja-kerja pemain di ruang maya ini dan menyelar  kononnya bloger-bloger pro kerajaan dan UMNO ini sebagai bodoh dalam menangani sesuatu isu?

Beliau sedar atau tidak betapa seksa dan sengsaranya blogger pro UMNO dan kerajaan bertungkus lumus mempertahankan parti serta kerajaan yang difitnah oleh pembangkang sedangkan dalam masa yang sama tidak ramai pemimpin, Menteri, Timbalan Menteri dan juga pegawai-pegawai Pejabat Perdana Menteri turut sama seiring dan sederap bersama blogger mempertahankannya hingga ada dari kalangan blogger tersilap arah hingga menyerang sesama sendiri?

Farid Redzuan sedar atau tidak hingga ada blogger dan juga pemain media baru berdepan dengan tindakan saman pihak pembangkang walaupun mereka memperkatakan yang benar dan apa bantuan yang kumpulan dari Pejabat Perdana Menteri berikan? Nasib mereka jarang dibela tetapi demi mempertahankan kerajaan dan juga bangsa, agama dan negara, mereka ini sanggup menelan segala risikonya. Mereka terus berjuang walaupun yang berjawatan kenyang dengan gaji besar serta jawatan yang tinggi.

Farid  Redzuan juga dikatakan tidak senang dengan RTM yang dianggapnya ketinggalan dalam menyalurkan maklumat hingga beliau membuat perbandingan antara RTM dengan rangkaian TV milik Media Prima serta Astro  dan adakah Farid  sebenarnya sedang bercita-cita  untuk mengambil alih RTM yang selama ini menjadi lidah rasmi kerajaan, yang Farid mungkin tidak reti bezakan peranan antara stesen TV berbayar dengan stesen TV milik penuh  milik kerajaan ini.

Farid Redzuan yang dikeluarkan dari TV3 untuk dilantik sebagai Penasihat Komunikasi Pejabat Perdana Menteri dilihat sebagai hilang fokus serta tanggungjawabnya menasihati  apa sahaja peranan media terhadap aktiviti ataupun peranan Perdana Menteri di mata rakyat dan dunia malah kehadirannya dalam pejabat Perdana Menteri setakat ini dilihat tidak banyak membantu untuk mengangkat promosi Perdana Menteri.

Baca seterusnya artikel ini yang ditulis oleh rakan blogger, Sanggah Tok Janggut, di sini.

100,000 Orang Anak Muda Jinggay 13 Hadir Menyerahkan Memorandum

Posted: 01 Mar 2012 11:24 PM PST


Bagai melepaskan batuk di tangga untuk menutup tindakan Ketua Umum P"Gay"R yang mengeluarkan kenyataan memberi jaminan keselamatan Negara Israel, selepas Sembahyang Jumaat sebentar tadi, sekumpulan anak muda Jinggay 13 seramai lebih kurang 100,000 orang telah berkumpul di hadapan Kedutaan Palestine untuk menyampaikan memorandum. Buat pengetahuan semua seramai 99,990 lagi tidak kelihatan di dalam gambar kerana mereka terdiri daripada makluk halus dan orang bunian.

Tiada ulasan:

Pengikut