Rabu, 18 Januari 2012

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Politik Harian

Posted: 18 Jan 2012 04:33 AM PST

Politik Harian


Hasan Ali 'Pertikai' Lantikan Exco Baru

Posted: 18 Jan 2012 04:00 AM PST


Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata beliau telah menerima surat daripada Datuk Dr Hasan Ali yang menyifatkan pelantikan Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Sijangkang, Dr Ahmad Yunus Hairi sebagai exco baru terlalu awal kerana beliau masih mempunyai ruang untuk merayu kepada Majlis Syura Pas.

"Saya ada menerima surat bertarikh 10 dan 11 Jan daripada Datuk Dr Hasan Ali...beliau (Hasan) berkata bahawa pelantikan ini terlalu awal kerana beliau (Hasan) masih mempunyai ruang untuk merayu kepada Majlis Syura Pas.

"Saya telah menjawab surat Hasan dengan menyatakan bahawa keputusan saya menggugurkan beliau (Hasan) adalah lanjutan daripada keputusan Mesyuarat Jawatankuasa Pas Pusat yang melucutkannya sebagai anggota Pas pada 8 Januari lepas dan isu rayuan tidak dinyatakan dalam surat berkenaan," kata Khalid kepada pemberita selepas upacara angkat sumpah oleh Adun Sijangkang Dr Ahmad Yunus Hairi sebagai anggota exco Selangor yang baru di Istana Bukit Kayangan di sini.

Hasan dipecat daripada Pas kerana didakwa bertindak bertentangan dengan kepentingan parti dan telah diberikan sehingga 7 Feb untuk merayu penyingkirannya.

Sebelum digugurkan, Hasan memegang jawatan sebagai Exco Hal Ehwal Agama Islam, Adat-adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam.

Abdul Khalid berkata Hasan mempertikaikan tarikh pemecatannya sebagai anggota Exco kerajaan Selangor kerana mendakwa ia bercanggah dengan kuatkuasa keanggotaannya sebagai anggota Pas yang sepatutnya tamat pada hari akhir tempoh rayuan.

Dengan pemecatan Hassan, Ahmad Yunus akan bertanggungjawab terhadap portfolio Adat Resam Melayu, Belia dan Sukan manakala portfolio Hal Ehwal Islam, Infrastuktur dan Kemudahan Awam, kini dipengang oleh Abdul Khalid.

"Pertimbangan kita ke atas pelantikan ini adalah atas dasar kerja...proses rayuan adalah amalan yang dipraktikkan oleh Pas sebagai sebuah parti politik dan saya percaya ia tidak bermaksud memberi sebarang prasangka kepada kelangsungan pentadbiran kerajaan negeri.

"Saya berharap Dr Hasan dapat menerima keputusan ini dengan berlapang dada dan saya mengambil kesempatan mengucapkan terima kasih di atas peranan beliau ketika berkhidmat sebagai ahli MMKN (Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri)," kata Abdul Khalid.

Sementara itu, ketika diminta mengulas mengenai kedudukan Hasan yang masih memegang jawatan sebagai Timbalan Pengerusi Majlis Agama Islam Selangor (MAIS), Abdul Khalid berkata itu terpulang kepada budi bicara Sultan untuk menentukannya. - Bernama

Terkini Video Adam Adli N The Geng (Mahasewel) Rempuh PWTC!

Posted: 18 Jan 2012 02:52 AM PST


Mana Mahasewel tu tak berani turun PWTC? time tak de orang! Time orang cuti! pukul 1,2 pagi berani la dia orang buat kecoh! wooii mana! mana! bacul? Okkk! OoooK! Ooookk!!

Menurut  Sahabat Gunung difahamkan Adam Adli mengelilingi sahaja bangunan PWTC hari nie tanpa berani berhadapan dengan Pemuda UMNO yang sudah menunggu kehadirannya ....

Video URL: http://youtu.be/TEEJX2uh4jk

Kesian Mahasewel rupanya syok sendiri... klik kat sini berita terdahulu: Kerja Bodoh! Adam Adli N The Geng (Mahasewel) Bawa Pocong Di Chow Kit!

Video Sidang Media Ummi Hafilda, Azwan Ali Berdamai....

Posted: 18 Jan 2012 01:00 AM PST

"Berkat doa ibu. Kami yang hampir tujuh tahun tidak bertegur sapa dan daripada musibah ini, 
kami berdamai. Saya bersyukur, Allah makbulkan doa ibu,"

Sayu beb, aku tengok video ni... korang layan je lah....


Ummi Hafilda Ali akan menarik balik laporan polis yang dibuat terhadap abangnya, Azwan berhubung ugutan bunuh yang diterima melalui mesej Twitter, Jumaat lalu.

Ummi Hafilda berkata, beliau mengambil tindakan demikian selepas Azwan memberi jaminan akan melakukan akuan bersumpah di hadapan media dan memastikan keselamatannya terjamin.

"Berkat doa ibu. Kami yang hampir tujuh tahun tidak bertegur sapa dan daripada musibah ini, kami berdamai. Saya bersyukur, Allah makbulkan doa ibu," katanya pada sidang media yang turut dihadiri Azwan, di sini tengah hari ini.

Ekoran mesej berbaur ugutan menerusi laman Twitter, Azwan, yang terkenal sebagai selebriti yang sering mewujudkan kontroversi telah disiasat polis atas dakwaan mengugut mahu membunuh dan membakar Ummi Hafilda.

Difahamkan Azwan dibebaskan dengan jaminan polis pada hari sama selepas pihak polis berpuas hati dengan keterangan yang diberikan.

Sebelum ini, Ummi Hafilda berkata, dia menyedari ugutan dibuat abangnya itu pada minggu lalu apabila dimaklumkan anak saudaranya dan selepas mendapati ia benar sejurus membacanya sendiri. Dia membuat laporan polis pada jam 6 petang Jumaat lalu.

Dalam pada itu, akuan bersumpah yang dibaca Azwan di hadapan media antara lainnya menyebut, beliau tidak akan lagi menghina, mengeji dan mengaibkan peribadi yang mungkin membawa fitnah dasyat kepada Ummi.

"Saya melakukan akuan bersumpah ini kerana saya akui yang saya terkhilaf dan kerana bersandarkan hasil hasutan-hasutan yang tidak... sidang media ini adalah untuk jernihkan keadaan.

"Sebagai abang, dia (Ummi) bukan wanita keji. Saya mohon maaf kepada Ummi juga kerana tuntutan ibu yang tabah menghadapi dugaan kerana pergolakan anak-anak. Saya janji akan tunaikan lafaz yang dibaca mulai 17 haribulan," katanya.

Dalam pada itu, Ummi sekali lagi merayu kepada abangnya Azmin yang juga Timbalan Presiden PKR supaya kembali ke pangkuan keluarga yang beliau tinggalkan semata-mata untuk berjuang demi Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Beliau turut merayu kepada Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail agar mengembalikan abangnya yang lama tidak pulang ke rumah ibu mereka, hampir lima bulan.

"Kalau Anwar dah hitam hatinya untuk balik ke pangkal jalan, jadi saya menyeru pada kak Wan, jangan kerana suami dia, banyak keluarga berpecah-belah, adik-beradik bergaduh kerana seorang manusia.

"Sebagai seorang isteri dan ibu Kak Wan tentu faham perasaan ibu kami. Apa kak Wan rasa bila anak tak balik rumah lima bulan kerana orang lain. Siapa Anwar? Dia bukan adik beradik kami. Jadi saya merayu, please Kak Wan. Tolonglah perbetulkan keadaan," katanya.-SH

Kerja Bodoh! Adam Adli N The Geng (Mahasewel) Bawa Pocong Di Chow Kit!

Posted: 18 Jan 2012 12:22 AM PST


Aku memohon kepada pihak PDRM tolong lah sumbatkan dia orang ni dalam lokap! tak habis-habis nak menjatuhkan maruah pelajar Mahasiswa yang lain. Apa ke bangang sangat budak-budak ni? Mat Indon kat Chow Kit pun pelik tengok perangai budak-budak ni....

Korang nak kapankan sapa tu bro?

Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) kini berdemonstrasi di hadapan Pejabat Agung PAS, Jalan Raja Laut, Kuala Lumpur.

Pada asalnya mereka berdemontrasi dihadapan SOGO, namun telah diubah memandangkan kehadiran anggota Polis mengawal keadaan dan keselamatan orang ramai.


Hmm.. Nak bebaskan apa lagi? kan dah bebas bawa pocong ke sana sinun...

Azwan Ali, Ummi Hafilda Berdamai ?

Posted: 17 Jan 2012 11:47 PM PST


Dikhabarkan Azwan Ali telah memohon maaf kepada adiknya Ummi Hafilda diatas segala kekasaran dan kata-kata kesat yang sering di lemparkan kepada adiknya. Sudah pasti Ahli Parlimen Gombak Azmin Ali sedang kepasan apabila mendengar khabar berita ini.

Apa-apa pun kita berharap agar Azmin Ali pulang ke pangkuan keluargannya dan melakukan seperti yang di lakukan oleh Azwan Ali sekarang ini.

Terdahulu Umi Hafilda Ali menyeru abangnya Azmin Ali yang juga Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) supaya kembali ke pangkuan keluarga yang beliau tinggalkan semata-mata untuk berjuang dan menjaga kepentingan Datuk Seri Anwar Ibrahim.


Tak salah sekiranya kita memohon maaf, buang lah ego yang ada pada diri kita... kerana ego yang menghalang kita daripada memohon maaf.

Elok lah Azwan dah sedar... Azmin bila lagi???

Azmin Ali Arah Azwan Ali Ugut Ummi Hafilda!

Posted: 17 Jan 2012 10:00 PM PST


Terkini Azwan Ali dikatakan sudah berdamai dengan adiknya Ummi Hafilda... berita tersebut akan menyusul kemudian... Kita palam Azmin dulu!

Terdahulu Polis menahan bekas pengacara, Azwan Ali bagi membantu siasatan berhubung dakwaan ugutan jenayah yang dipercayai dilakukan terhadap adiknya, Ummi Hafilda Ali pada Jumaat lalu.

Ummi Hafilda yang membuat laporan di Balai Polis Taman Tun Dr. Ismail (TTDI) mendakwa Azwan membuat ugutan untuk membunuh dan membakarnya melalui laman sembang Twitter, bulan lalu.

Namun, kes itu dirujuk ke Ibu Pejabat Polis Daerah Petaling Jaya kerana kejadian tersebut berlaku di kediaman Ummi Hafilda di Kota Damansara.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed ketika dihubungi mengesahkan mengenai kejadian itu.

Menurutnya, susulan laporan itu, polis memanggil dan menahan Azwan bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan kerana melakukan ugutan jenayah terhadap Ummi.

Difahamkan, berdasarkan keterangan yang diambil daripada Azwan pada hari sama, beliau mendakwa ugutan itu dibuat atas arahan abangnya, Azmin Ali dan polis masih menjalankan siasatan lanjut berhubung kandungan Twitter berkenaan.

Turut difahamkan, pihak polis juga telah memanggil beberapa individu lain antaranya Azmin, isteri beliau, Shamsidar Tahrin dan ibu mereka bagi membantu siasatan.

"Beliau (Azwan) dibebaskan dengan jaminan polis pada hari sama selepas kita berpuas hati dengan keterangan yang diberikan.

"Polis turut merampas dua buah telefon bimbit miliknya bagi membantu siasatan," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini malam ini.

Dalam pada itu, Ummi Hafilda dijangka akan mengadakan sidang akhbar bagi memberi penjelasan lanjut mengenai perkara ini.

Berita terdahulu: Azwan Ali Ditahan Polis Kerana Ugut Bunuh Umi Hafilda !

Mahasewel SMM Akan Berdemo Di Hadapan Sogo Tengah Hari Ini...

Posted: 17 Jan 2012 08:30 PM PST


Dimaklumkan bahawa Puak Mahasewel SMM akan mengadakan demostrasi sebagai membantah langkah mengantung Adam Adli selama 3 Semester di UPSI, Menurut sumber dari Sahabat Gunung Mahasewel tersebut akan membuat kecoh di hadapan SOGO, KL pada jam 1.30 pm.

Sementara itu Adam Adli mahu UPSI pecat beliau terus dari Universiti tersebut.

"Saya tertanya-tanya mengapa mereka tidak singkirkan saya ... adakah kerana mereka tahu saya akan kembali dan mengulangi perkara yang sama?

"Ini satu lagi masalah, bukannya saya malas untuk belajar, tetapi sekurang-kurangnya jika saya dibuang, saya boleh cari tempat lain untuk belajar,"katanya.

So... nak buat apa lagi, SMM berdemo di depan SOGO kalau tuan punya badan dah tak berminat nak belajar di UPSI?

Hah! jelas mereka kini sudah jadi kuda tungangan Pakatan pembangkang...

Dr Rani Kecewa Dr Yunus Hairi Angkat Sumpah Exco Ganti Hasan Ali...

Posted: 17 Jan 2012 07:22 PM PST


ADUN Meru, Dr Rani Osman yang di sebut sebagai calon pilihan PAS dan kerajaan negeri Selangor sebagai exco baru menggantikan Datuk Dr Hasan Ali kencundang di tangan ADUN Sikijang. 


Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sijangkang, Dr Ahmad Yunus Hairi dilantik sebagai Exco Kerajaan Negeri menggantikan Datuk Dr Hasan Mohd Ali hari ini mengangkat sumpah di hadapan Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah di Istana Bukit Kayangan.

Ahmad Yunus sebelum ini merupakan Pembantu Exco Belia dan Sukan.

Beliau antara tiga wakil rakyat Pas disebut-sebut akan menggantikan Hasan, yang dipecat oleh parti Pas 8 Januari lalu.

Hasan dilantik sebagai Exco Kerajaan Negeri selepas pilihan raya umum 2008 dan mengetuai Jawatankuasa Hal Ehwal Agama, Adat-adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam.

Dua nama lain ialah Dr Abdul Rani Osman dan Adun Bangi Shafie Abu Bakar.

Pemuda Tidak Gentar Dengan Idea Lapuk Anwar - Khairy

Posted: 17 Jan 2012 06:00 PM PST


Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, Khairy jamaluddin berkata Pemuda tidak gentar dengan  siri jelajah dalam dan luar negara yang di lancarkan oleh Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Malah beliau menganggap ianya sebagai strategi lapuk yang belum tentu dapat meraih sokongan rakyat dan masyarakat antarabangsa terhadap pakatan pembangkang.

"Kita tidak gentar, sebab yang nampak dikemukakan oleh Datuk Seri Anwar adalah semua cerita lama, kalau di tengok di Konvensyen Pakatan Rakyat yang di adakan di Alor Setar minggu yang lepas, semua yang di bangkitkan itu cerita lama, tidak ada idea baru", kata Khairy selepas merasmikan pelancaran BN Youth Ride Fest di PWTC semalam.


Menurut Khairy, tawaran baru pakatan pembangkang kepada rakyat Malaysia yang di keluarkan menerusi buku jingga 3, kesemuanya sama seperti tawaran yang telah dibuat melalui buku jingga 2 yang terdahulu...

Katanya lagi, kesemua itu adalah gimik dari pakatan pembangkang, malah idea tersebut telah di guna pakai semula seperti, isu turunkan tol, batalkan penyenaraian felda global dan lain-lain lagi cerita lapuk dari Pakatan.

Tambahnya lagi, jika itulah modal yang mereka bawa untuk jelajah Ketua Pembangkang, beliau merasakan tiada impak langsung kepada rakyat, malah Pemuda langsung tidak berasa gentar kerana Barisan Nasional sering membawa pendekatan baru kepada rakyat seperti Batuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) dan lain-lain lagi.

Khairy juga memberitahu Pemuda UMNO akan mengadakan pelancaran di setiap bahagian dan turun ke padang bertemu rakyat bagi menangkis serangan dari Pakatan Pembangkang.

-Bro Jinggo

Jom Like Facebook Ah Jib Gor 那鸡哥 - FB Milik DS Najib Dalam Mandarin

Posted: 17 Jan 2012 04:14 PM PST


'Ah Jib Gor', which means 'Brother Najib' in Chinese, was created to give Najib another forum to get social media users to know him as a person -- an ordinary member of society and not straight-jacket as prime minister.

Perhatian semua pengguna Facebook. Kini ada kawan baru dan nama beliau ialah "Ah Jib Gor".

Ia merupakan facebook baru Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dalam bahasa Mandarin sebagai satu lagi platform untuk mendekati masyarakat dengan lebih meluas menerusi laman sosial.

"Ah Jib Gor" yang bermaksud "Abang Najib" dalam bahasa Cina, diwujudkan untuk memberikan satu lagi forum kepada pengguna media sosial untuk mengenali Perdana Menteri sebagai insan biasa dan bukannya sebagai perdana menteri semata-mata.

"Ah Jib Gor mula beroperasi secara online semalam (Isnin). Ini akan menjadi pelengkap atau sisipan kepada laman media sosial sedia ada beliau. Kami tahu ada masyarakat Cina yang tahu bahasa Inggeris dan juga bahasa Cina. Kami mahu menjadi lebih efektif dan interaktif dalam berinteraksi dengan pelbagaimasyarakat di negara ini," kata setiausaha politik perdana menteri Wong Nai Chee.

Beliau berkata Facebook dalam bahasa Cina ini bukan berunsurkan politik dan hanya menyentuh mengenai hobi Najib dan perkara-perkara yang tidak ada kaitan dengan politik kerana tidak semua pengguna Facebook berminat dengan politik.

"Beliau sudah mempunyai media sosial lain yang memperkatakan mengenai politik. Beliau tidak akan mengambil inisiatif untuk memuatkan berita mengenai politik di FB bahasa Cina walaupun beliau tidak dapat menahan orang daripada memperkatakan perkara berkaitan politik di media sosial ini," katanya.

Perdana Menteri mempunyai akaun Facebook dan Twitter di bawah namanya yang telah menerima sejumlah besar pengikut.

Wong menjelaskan nama "Ah Jib Gor" dipilih kerana ia merupakan nama popular yang diberikan kepada Perdana Menteri oleh pengguna media sosial dan oleh sebahagian besar masyarakat Cina sebelum Facebook bahasa Cina diwujudkan.

"Kami berharap dengan adanya facebook ini, sebahagian besar masyarakat Cina di negara ini akan dapat mengenali diri perdana menteri sebagai seorang insane biasa," katanya.Sejak versi bahasa Cina itu dilancarkan semalam dan sehingga pukul 4.30 petang hari ini, "Ah Jib Gor" telah menarik 1,722 pengikut.

Sumber  - Bernama

Azwan Ali Ditahan Polis Kerana Ugut Bunuh Umi Hafilda !

Posted: 17 Jan 2012 08:59 AM PST


Menurut laporan Buliten Utama TV3, Umi Hafilda telah membuat satu laporan polis mengenai ugutan bunuh oleh abangnya sendiri di twitter, bagaimana pun esok Umi Hafilda akan menerangkan perkara sebenar yang terjadi diantara mereka.

Berikut adalah petikan dari twitter @AzwanNur berkenaan ugutan beliau untuk membunuh dan membakar Umi Hafilda.


Kenyataan tersebut boleh disabitkan kesalahan mengikut Kanun Keseksaaan kerana melakukan ugutan jenayah.

Azwan Ali kau ni manusia jenis apa nok???

Homoseksual "Jutawan Saman" Mahu Saman Utusan Pula....

Posted: 17 Jan 2012 08:17 AM PST


Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim, yang pernah mendapat gelaran "Jutawan Saman" kali ini mahu mengumpulkan lagi sahamnya, kali ini mangsa seterusnya ialah Kumpulan Akbar Utusan.

Perkara seperti ini sering terjadi apabila Anwar berasa tertekan dan mahu menutup kemaluannya apabila rahsianya terbongkar... Kalau dah kaki putar alam tu, tetap kaki putar alam jugak!

Sebab benda-benda macam ni lah Hasan Ali tak nak kawan Nik Aziz dan Anwar lagi...

Hello bro... Utusan siap bagi bukti video lah...

Yang peliknya kenapa Anwar tak nak saman The Malaysian Insider... Insider juga ada keluarkan posting yang bertajuk " Hasan Dakwa Anwar Halalkan Homoseksual"? Adakah Insider portal pembangkang, Anwar tidak mahu saman portal tersebut? di mana keADILan yang sering Anwar laungkan selama ini? di mana bro?

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim memulakan tindakan mahkamah ke atas Kumpulan Utusan dengan menuntut agar ia menarik balik laporan-laporan yang menurutnya telah memfitnah beliau.

Utusan Malaysia menerbitkan laporan itu berdasarkan satu temu bual Anwar dengan stesen BBC baru-baru ini, susulan pembebasan beliau dari tuduhan meliwat.

Naib Presiden PKR, N. Surendren berkata, laporan akhbar itu mendakwa Anwar dalam wawancaranya bersama BBC telah meminta kerajaan mengkaji semula undang-undang yang melibatkan hubungan homoseksual di negara ini.

Menurut Surendran, Anwar sebenarnya mengatakan bahawa sebagai penganut agama Islam dan bagi orang bukan Islam di negara ini, umumnya percaya dan komited untuk menyokong kesucian perkahwinan antara lelaki dan wanita di Malaysia.

Dalam satu kenyataan dikeluarkan lewat petang ini, Surendran yang juga seorang peguam berkata: "Menerusi peguamnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 17 Januari (hari ini) telah mengeluarkan notis tuntutan ke atas Utusan Melayu (M) Berhad yang merupakan pemilik akhbar Utusan Malaysia dan juga ke atas Editor Utusan Malaysia, meminta penarikan balik kesemua dakwaan, permintaan maaf dan ganti rugi."

Info Dari Pakatan Rakyat: PKR Pecah Dua, Team Azmin Ali VS Team Nurul Izzah

Posted: 17 Jan 2012 07:00 AM PST


Seperti apa yang pernah aku tuliskan sebelum ini, sememangnya terdapat gerakan dari team Nurul Izzah yang sedang bergerak aktif menyerang hendap team Azmin Ali, malah perkara ini tidak dapat di sembunyikan lagi... di mana ianya sudah diakui sendiri oleh blog pakatan sendiri http://suarapakatanrakyat.com.

Penulis blog tersebut menyatakan bahawa, Team Nurul Izzah di ketuai oleh Wan Azizah dan diikuti oleh YB Fuziah Salleh, YB Nurul Izzah, YB Tien Chua, YB Xavier Jayakumar, Mustapha Kamil Ayub, Shamsul Iskandar, YB Yusmadi, YB Elizabeth Wong, YB William Leong, YB Sivarasa dan YB Dr Mansor Othman.

Manakala Team Azmin Ali ialah N.Surendran, YB Zuraida, YB Dato Kamarul Baharin, YB Dato Johari Abdul, Rafizi Ramli, Latheefa Koya, YB Haniza Talha, YB Nik Nazmi, YB Abdullah Sani dan YB Azan Ismail.

Di bawah adalah dari petikan blog Suara Pakatan Rakyat



PKR Berpecah Dua , Apa Puncanya?

DI PERINGKAT dalaman kepimpinan tertinggi Parti Keadilan Rakyat (PKR), tidaklah menjadi satu rahsia lagi akan kewujudan 2 kelompok pimpinan yang masing-masing cenderung kepada Presiden parti, Datin Sri Wan Azizah Ismail dan Timbalan Presiden, YB Azmin Ali.

Penulis dimaklumkan bahawa bibit-bibit perpecahan ini sudah bermula sejak kempen pemilihan Nasional PKR 2010 lagi dan semakin menjadi ketara apabila Azmin Ali memenangi jawatan Timbalan Presiden.

Ketika kempen pemilihan Nasional 2010 berlangsung, sokongan penuh Wan Azizah ke atas pencalonan Datuk Zaid Ibrahim sebagai Timbalan Presiden parti menjadi persoalan umum kerana logiknya, Azmin Ali yang lebih layak kerana sudah bersama-sama dengan parti sejak mula ditubuhkan, di samping kesetiaannya kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim yang tidak boleh dipersoal sesiapa.

Berdasarkan maklumat yang penulis terima, antara kepimpinan parti yang diketahui cenderung kepada Wan Azizah ialah YB Fuziah Salleh, YB Nurul Izzah, YB Tien Chua, YB Xavier Jayakumar, Mustapha Kamil Ayub, Shamsul Iskandar, YB Yusmadi, YB Elizabeth Wong, YB William Leong, YB Sivarasa dan YB Dr Mansor Othman.

Manakala pemimpin parti yang berdiri teguh di belakang Azmin Ali ialah N.Surendran, YB Zuraida, YB Dato Kamarul Baharin, YB Dato Johari Abdul, Rafizi Ramli, Latheefa Koya, YB Haniza Talha, YB Nik Nazmi, YB Abdullah Sani dan YB Azan Ismail.

Walaupun perpecahan ini cuba diselindungkan dari penglihatan ahli di peringkat akar umbi tapi sudah kedengaran suara-suara kecil yang bertanya kenapa setiap kali program di kawasan salah seorang dari kumpulan yang disebutkan di atas, pihak yang satu lagi tidak hadir?

Sebagai contoh, program parti di kawasan Nurul Izzah iaitu Lembah Pantai, tidak akan dihadiri oleh Azmin Ali. Begitu juga sebaliknya dengan program parti di kawasan Gombak di mana Azmin sebagai ahli Parlimennya, juga tidak akan dihadiri Nurul Izzah.

Hal yang sama juga berlaku dalam kontroversi membabitkan kilang pemprosesan nadir bumi Lynas di Pahang. Kilang Lynas tersebut terletak di kawasan Balok, dalam Parlimen Indera Mahkota yang dikuasai Azan Ismail tapi kenapa pula Fuziah Salleh sebagai ahli Parlimen Kuantan yang menjuarai isu tersebut?

Mungkin Fuziah diarahkan pucuk tertinggi parti untuk memimpin isu tersebut atas sebab-sebab tertentu, tapi menjadi kehairanan ramai (termasuk penulis sendiri) kenapa beliau tidak pernah merujuk kepada Azan Ismail dalam banyak hal terutama yang membabitkan penduduk kawasan sekitar Balok di mana lokasi kilang tersebut terletak.

Sudah tentu bila bercakap tentang hubungan Wan Azizah dan Azmin Ali, penulis tidak rasa persoalannya 'siapa' tapi lebih kepada 'apa' yang menyebabkan perkara ini berlaku?

Penulis tidak mahu mengulas panjang mengenai hal tersebut, cuma apa sekalipun masalahnya, penulis menyeru agar semua pihak terlibat mengenepikan masalah peribadi masing-masing dan meletakkan kepentingan parti di kedudukan tertinggi sekali.

Lebih lagi dalam keadaan parti sedang sibuk menyiapkan diri untuk menghadapi pilhanraya umum ke-13 yang dijangka berlangsung pada bila-bila masa, keadaan sedemikian sudah tentu tidak sihat untuk parti dan ahli-ahli dibawah.

Walaupun Datuk Seri Anwar sudah dibebaskan dari pertuduhan liwat yang membelenggu beliau selama 3 tahun kebelakangan ini, tapi itu tidak sama sekali bermaksud parti sudah terlepas dari masalah yang boleh menggugat peluang parti untuk menguasai Putrajaya.

Sebaliknya ada lebih banyak isu-isu semasa yang perlu diberi penekanan dan semua ini menuntut kerjasama semua pihak dalam kepimpinan tertinggi parti.

Sedarlah, perpecahan dalaman boleh menjadi barah peringkat bahaya lebih-lebih lagi apabila ada yang berani mensabotaj.

Belia Bantah Sikap Adam Adli, Penuntut USM

Posted: 17 Jan 2012 06:15 AM PST


Lebih 30 belia dari Persatuan Belia Kuantan di sini melakukan perhimpunan aman di hadapan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuantan, semalam sekali gus membuat laporan polis terhadap mahasiswa Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI), Adam Adli yang bertindak biadap menurunkan bendera Perdana Menteri dan Universiti Sains Malaysia, Janartana Chandra, berikutan tindakannya membuat ugutan jenayah.

Mereka turut melaungkan kata-kata sokongan, 'Kami Sayang Najib, Kami Sokong Kepimpinan PM dan Adnan (MB) selain ungkapan bantahan "Adam Adli Pengkhianat" di hadapan IPD.

Namun tiada sebarang kekecohan berlaku sepanjang perhimpunan berlangsung lebih sejam.

Laporan polis yang dibuat pada jam 10.15 pagi diwakili Exco Persatuannya, Mohd Johari George sebagai tanda bantahan persatuan itu terhadap tindakan kedua-kedua mahasiswa yang disifatkan kurang ajar terhadap pemimpin negara.

Johari berkata, persatuan yang mempunyai 117 ahli sekitar Kuantan berpendirian tindakan Adam dan Janartana itu perlu dibantah.

Menurutnya, ia sebagai bukti sokongan belia dari kawasan itu yang mendukung penuh kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Kami bangga dengan kejayaan dan corak pemerintahan kerajaan selama ini dan jika bantahan ini dikatakan ada unsur politik, kami ingin nafikan dan menegaskan ia adalah tanggungjawab belia di sini yang juga tonggak negara di masa hadapan.

"Nasihat persatuan terhadap Adam dan Janartana supaya menumpukan perhatian terhadap pengajian mereka dan jangan terpengaruh dengan unsur negatif yang boleh menjejaskan masa depan masing-masing," katanya pada perhimpunan yang turut dihadiri Pengerusi Persatuan, Asli Ilham Zulhasli. -Sinar Online

Video Sekumpulan Wanita Di Belasah Teruk Oleh Kumpulan Samseng! @PDRMsia

Posted: 17 Jan 2012 05:00 AM PST


Klip Video selama 8 minit 16 saat saat bertajuk "Perempuan kena Belasah dlm Bilik" di muat naikkan oleh pemegang akaun YouTube menggunakan nama gtabbas memaparkan sekumpulan lelaki samseng sedang membelasah beberapa orang wanita yang kelihatan ketakutan di dalam sebuah bilik.

Menurut maklumat, pemegang akaun YouTube tersebut... perbuatan kejam ini di percayai di lakukan oleh kumpulan sendiket pemerdagangan manusia yang berlaku di Malaysia.

Harap pihak berkuasa PDRM dapat menyisat kes ini dengan segera.

tunku

Posted: 18 Jan 2012 03:46 AM PST

tunku


Mahathir Questions Criticisms Over Anwar's Accuser Right To Appeal

Posted: 17 Jan 2012 06:44 PM PST

KUALA LUMPUR, Jan 17 (Bernama) --It is difficult to win an appeal but not in the case of opposition leader Datuk Seri Anwar Ibrahim, said former prime minister Tun Dr Mahathir Mohamad.
He said since facing a sodomy charge in 2008, Anwar had not exhausted his court appeals.
Dr Mahathir said when Anwar was acquitted and discharged by the High Court recently of the charge of sodomising his former aide Mohd Saiful Bukhari Azlan, the victim's plea for an appeal against the verdict was disputed.
"Does the opposition leader has a special privilege that justice is served only when he is found not guilty?
"Does a minnow has no right to seek justice to the extent that his appeal cannot be heard by the court anymore?" asked Mahathir in his blog entitled "Right to Appeal" Tuesday.
Several opposition leaders have criticised Mohd Saiful Bukhari's father, Azlan Mohd Lazim for seeking the Attorney-General's Chambers to appeal against the verdict.
Dr Mahathir questioned why Anwar's refusal to take a religious oath (sumpah laknat) at the mosque to deny the sodomy allegation did not have any meaning, particularly to Muslims.
Mohd Saiful Bukhari swore by holding the Quran at the Federal Territory Mosque here on Friday, Aug 18, 2008, claiming that Anwar had sodomised him.
"... and doesn't a sumpah laknat taken by a nobody means anything?" asked Dr Mahathir.
Dr Mahathir said if the recent court verdict was not in his favour, Anwar would have filed an appeal to a higher court.

tunku : it happens only in malaysia. when the government side charged in the court then he is 100% guilty and if opposition it is government's conspiracy.only the opposition and anwar only allowed to appeal not others and this is backed by the bar council. the bar council is actually an opposition political party in shadow.

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 18 Jan 2012 03:38 AM PST

The Antics of Husin Lempoyang


Siapa lompat ke parti siapa?

Posted: 17 Jan 2012 07:50 PM PST


"Husin, kau jangan buat kami susah," jawab YAB Dato Seri Dr Zambery ketika Husin bertanya kalau boleh diguna tajuk sedemikian untuk posting Husin Lempoyang hari ini.

Husin bertemu Dr Zambery bersama dengan YB Nasharuddin Mat Isa di International Conference for the Movement of Global Moderates di Kuala Lumpur Convention Centre semalam.

Dr Zambery baru lepas menjadi Moderator untuk sesi forum pertama. Manakala, Nasha akan menjadi panel forum di sesi petang pukul 4. Kedua-dua mereka ada bersama ketika Dato Naib menyampaikan ucapatama.

Ketika Husin sedang bersembang dengan Nasha, lalu diplomat hebat Tan Sri Razali dan terdengar mereka berkata ucapan Najib amat baik sekali pagi tadi. Nyata semua pihak sekata dalam perlunya kesederahanaan untuk mengatasai extremisma.

Apabila datang pula Dr Zambery ke kumpulan sembang kami, jadi sedap pula perbualan. Dari kisah Hasan Ali ke kisah Nizar, dari kisah Awang Adek di PRU lepas ke kisah lompat-lompat parti dan turut dibincang hala tuju UMNO dan hala tuju PAS.

Butirnya tak bolehlah di cerita sini.

Dalam bersembang itu, memang ada usik mengusik dan berjenaka pasal bila Nasha nak lompat ke UMNO. Belum sempat Nasha nak menjawab, sesama kami dah jawabkan tak payahlah lompat lompat ini. Peranan UMNO diperlukan, peranan PAS pun diperlukan.

Lalu Husin keluarkan kamera untuk ambil gambar pertemuan menarik ini. Bila Husin tanya apa agaknya pembaca akan kata bila lihat gambar ini. Nasha lompat ke UMNO atau Dr Zambery lompat ke PAS atau PKR?

Dengan senyuman yang begitu menyerlah sekali, Dr Zambery berkata, "Jangan buat pasal Sinnn .... " Panjang intonasi nada dia.

Begitulah politik.

Di awam kami boleh tegur menegur, kritik mengkritik dan hentam menghentam, tapi secara peribadi semua kawan-kawan berlaka. Kawan tetap kawan walaupun ideologi dan parti politik berbeza. Inikan pula Dr Zambery dan Nasharuddin yang sama-sama berasal usul di Universiti Islam Antarabangsa.

Jadi kita yang rakyat biasa, janganah extremis sangat pasal politik. Bersederhanalah dalam berpolitik. Jangan buat gila hingga sampai putus saudara mara, persahabatan, dan bergaduh sesama jemaah dan jiran tetangga.

Jadikan kesederhanaan Melayu dan Malaysia sebagai contoh kepada dunia walaupun bukan contoh terbaik dan banyak kekurangan serba serbi.

P/S Nizam Kicap ... Sebenarnya hensem juga kamu berkepala botak. Bulan lepas aku pun botak, brader ... hehehe.

bumiyang

Posted: 18 Jan 2012 03:33 AM PST

bumiyang


Puluhan Ribu Hadir Ceramah Anwar di Kedah!!! Rakyaat Terus-terusan Ditipu???

Posted: 18 Jan 2012 12:30 AM PST

Mengapa Wujud Dua Kem Dalam PKR???

Posted: 17 Jan 2012 04:30 PM PST

Anwar Nafi Sokong Seks Bebas, Homoseks dan Lesbian???

Posted: 17 Jan 2012 04:46 AM PST

PANEH MIANG

Posted: 18 Jan 2012 02:28 AM PST

PANEH MIANG


Air di Selangor & Kelantan kini setaraf

Posted: 17 Jan 2012 09:18 PM PST

Pada Mac 2005 di Bilik Mesyuarat UUM Kampus Bandaraya KL, Jalan Raja Muda Abdul Aziz, Khalid Gagap telah berpakat dengan Rozali Ismail, Tauke Syabas untuk minta kaw taw 20 meter padu air percuma kepada rakyat Selangor. Status quo Khalid Ibrahim di tahun 2005 ialah Pengerusi Majlis UUM. Rozali Ismail pula ketika itu Timbalan Pengerusi Majlis UUM. Julai 2005, Khalid ambil kerusi Bendahari PKR. Si Khalid ini dulunya Bendahari UMNO, diberi markah kesian oleh Dr. Mahathir, maka jadilah dia Pengerusi Guthrie.

Siapa bayar bil air percuma yang di kaw taw Khalid itu? Mula-mula KDEB, kemudian guna PKNS untuk tanggung kos. Itu pasal semua hartanah PKNS kini mula naik harga dan dijual pada paras termahal. Penyudahnya bila Khalid Gagap jadi MB Selangor, ditambah pula dengan idea Punaisihat Ekonomi RM1, Anwar Ibrahim, maka dapatlah rakyat Selangor 'hadiah' perjanjian air tertunda hingga 2014.

Risikonya, kualiti air merosot. Ramai rakyat khususnya anak-anak kecil menderita cirit-birit kerana air yang tidak bersih disebabkan vektor virus ROTA mengikut analisis sampel Najis dan Air Kencing.

Inilah penangan PkR Sampah di Selangor. Rakyat di Seksyen 2, 3, 4, 5, 7 dan 8 bakal mengadakan Persidangan Himpunan 1 Juta Tan sampah di depan pintu masuk rumah Menteri Besar Selangor dan rumah persendirian Khalid Ibrahim di Bukit Damansara.

Maka itulah natijah 'hadiah paling berharga' kerana mengundi Kerajaan Sampah PkR, DAP dan Pas di Selangor.

Menu 1Malaysia

Posted: 17 Jan 2012 03:07 AM PST

Menu Utama Hidangan Seri Perdana:

1. Petai, Kerdas dan Jering (ubat politik Melayu)

2. Nasi basi (hidangan kepada sosial Melayu)

3. Susu segar basi (minuman kepada Komunis Melayu)

4. Cendawan beracun (dessert kepada Freemason Melayu)


Menu Utama Hidangan Restoran 1Malaysia:

1. Nasi Kerabu (sesuai untuk rakyat yang makin keliru dan cacamarba dengan status politiking UMNO-BN)

2. Nasi Ulam (sesuai untuk ahli politik UMNO-BN yang kaki temberang dan berkonsep YES BOSS, salah pun YES BOSS!)


Menu Rakyat 1Malaysia:

1. Subsidi-subsidi, bantuan-bantuan. Sudah habis berbilion ringgit. Namun kesan ekonomi masih keharuan.

2. Janji dan lawatan kepada janji manis PRU. Sejak PRU-10 pun masih ada yang belum terlunas. Ramai terlupa bahawa banyak projek tertangguh sedang dilaksana oleh Kerajaan Persekutuan ialah janji PRU-10. Dalam PRU-10 antara menu rakyat yang dighaibkan ialah bantuan pengurusan persatuan belia yang konsisten selama 12 bulan sebanyak RM3,000 sebulan. Bantuan kepada NGO dan NPO bersifat tidak politik diberikan geran tahunan RM 10,000 secara one-off. Bantuan kepada isirumah miskin tegar dan merempat di bandar dan desa, sebanyak RM 20,000 one-off dan disediakan rumah kos rendah, dan diberikan peluang kerjaya kali pertama atas dorongan kerajaan.

Ramai rakyat tidak cerna handsard Dewan Rakyat, sebab itu, ramai alpa bahawa begitu banyak projek Kerajaan yang gagal dan berjaya. Yang gagal wajar dikaji dan diteruskan, namun dek kerana Ahli Parlimen bukan winnable candidate dan tidak mahir berbahas di Parlimen, maka, ke lautlah program-program mulia Kerajaan Barisan Nasional.

Kini PDRM sudah memerlukan seorang YB Menteri penuh yang khusus. Jabatan Ikatan Relawan (RELA) dan Jabatan Pertahanan Awam Malaysia perlu kuasa kerja lebih besar dan peruntukan lebih besar. PDRM perlu dibesarkan anggota, balai, logistik dan aset. Jabatan Bomba dan Penyelamat perlu dibesarkan anggota, balai, logistik dan aset.

Institusi pengkaderan nasional iaitu Biro Tatanegara dan Institut Integriti Malaysia amat WAJIB diberi peruntukan yang lebih besar, ditambah pelbagai kemudahan dan aset. KP BTN dan Presiden IIM perlu buat tindakan lebih jauh dalam soal ini. Sudah tidak boleh berdiam diri dan melihat berapa peruntukan yang diluluskan sahaja. BTN dan IIM perlu minta peruntukan besar untuk menjarah kaedah pengkaderan nasional. Semua rakyat perlu faham makna 1 Malaysia, makna Perlembagaan Persekutuan, makna Integriti.

Inilah kultus dan nukleus terbaik Perdana Menteri dalam Menu 1 Malaysia.

Sahabat-Gunung

Posted: 18 Jan 2012 02:00 AM PST

Sahabat-Gunung


Wan Azizah.... Tolonglah Pulangkan Azmin Ke Pangkuan Keluarga Kami

Posted: 18 Jan 2012 01:49 AM PST


Saya menyeru Kak Wan Azizah, please .... jangan kerana suami dia,    banyak keluarga yang berpecah-belah, suami-isteri bercerai berai, adik-beradik bergaduh ... 

Sebagai isteri, kak Wan tahu sape Shamsidar taharin, apa yang berlaku .... Kak Wan tahu kak Wan ...please kembalikan Azmin kepada Hajah Che Ton.

Please kak Wan .... Saya merayu kepada Wan Azizah, diam ibu, dia isteri. Dia tahu faham perasaan ibu, Azmin dah tak balik rumah 5 bulan ....

Dengarlah luahan Ummi Hafilda  ...... 

Bersihkan Malaysia? Bersihkan Diri Mereka Dulu- Ahmad Maslan

Posted: 18 Jan 2012 01:16 AM PST



Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan menasihatkankepada pihak pembangkang agar membersihkan diri dan parti mereka terlebihdahulu sebelum mencadangkan slogan 'Membersihkan Malaysia' seperti yangdicadangkan mereka pada konvensyen mereka di Kedah, minggu lepas.

"Bersihkan mereka dulu, apa yang mereka bagipada kita selain porak-peranda, kehancuran. Apabila ada pandangan-pandanganagar "seksualiti liwat" di hapuskan peraturan lamanya, apabila ada pandanganrasuah kecil diampunkan, apabila ada pandangan-pandangan yang mengatakandemostrasi jalanan itu merupakan salah satu cara menyelesaikan masalah, adayang berkata lebih `daring lebih ummpphh', maka letupkanlah helicopter Perdana Menteri,inilah idea-dea yang merosakkan yang datang dari pihak-pihak di sebelah sana.

Datuk Najib belum tiga tahun menjadi PerdanaMenteri, ada seorang menteri besar tu dah 22 tahun, siapa yang patutdibersihkan sebenarnya?," ujarnya kepada media selepas Merasmikan Program JuaraRakyat Peringkat Cheras dan Majlis Anugerah Cemerlang PMR2011 hari ini.

Dalam perkembangan lain, Datuk Ahmad Maslanmelihat rancangan kumpulan mahasiswa yang dipimpin Adam Adli yang mahumengadakan demostrasi "bebaskan Mahasiswa" di Kompleks SOGO petang ini sebagaimembazir dan dipergunakan sebagai tali barut pembangkang semata-mata.

"Jangan jadikan diri mereka sebagai talibarutpembangkang. Apa yang mereka inginkan sebenarnya. Belajar pun tak habis lagi. AdamAdli tu buat salah, jadi dia kena hukum. Jangan nak jadi hero atas sebab-sebabyang merosakkan diri sendiri. Biarlah jadi hero atas sebab-sebab yang baik,"tambahnya lagi.

Adam Adli Kecut !!! Pemuda UMNO Tunggu Kehadirannya di PWTC

Posted: 18 Jan 2012 12:50 AM PST

Pocong Yang Mahu Digantung Di Pejabat UMNO Akhirnya Terpaksa Digantung di Pejabat PAS, Jalan Raja Laut

Nie sahajalah yang berani dia buat ... mengantung pocong di ibu pejabat PAS selepas kumpulan mangkuk ayun Adam Adli nie gagal untuk mengantung pocong ANWAR di Ibu Pejabat UMNO...

Mahu tak kecut perut..... berani berlegar-legar sekitar PWTC sahaja, sambil ketawa dalam kereta melihat Pemuda UMNO yang sedang menunggu kehadiran puak-puak haram jadah nie di bangunan PWTC ....

Azwan Ali- Wajah Seribu Keinsafan .....

Posted: 17 Jan 2012 11:18 PM PST







Wajah yang memberikan seribu erti.... Biarlah masing-masing membuat andaian sendiri, tetapi kita sebaiknya mendoakan akan keretakan dan perpecahan dalam keluarga Azmin-Azwan-Ummi akan bersatu kembali....

Sudah sekian lama, ibu mereka berendam air mata melihat perpecahan dan persengketaan mereka adik-beradik, berikanlah semula kebahagian buat keluarga ini ...... 

Twitter Azwan Nur !!!

Posted: 17 Jan 2012 08:56 PM PST

Akhirnya, Twitter Azwan Ali (Azwan Nur) .... Menghentikan serta merta segala ayat-ayat menghina, mengkeji mana-mana pihak....
Laporan lanjut selepas nie...

Azwan Ali - Ummi Hafilda BerDAMAI.... Azmin panas bontot .....

Posted: 17 Jan 2012 08:35 PM PST

Terkini, Azwan Ali dan Ummi Hafilda berdamai...

Apa puncanya... Tunggu...

Yang pastinya, Abg Long mereka akan panas bontot selepas nie...

Apa Cer Ummi Hafilda & Azwan Ali Buat di Kg Pandan

Posted: 17 Jan 2012 08:32 PM PST

Panas ....

Tunggu berita selanjutnya selepas nie

PANAS!! Mahasewel SMM Nak Berdemo Lagi

Posted: 17 Jan 2012 07:08 PM PST

Terkini, dimaklumkan bahawa Puak Mahasewel SMM akan mengadakan demostrasi sebagai membantah langkah mengantung Adam Adli selama 3 Semester di UPSI...

Lokasi: Depan SOGO, KL
Masa: 1.30pm

Elakkan dari menjerumuskan diri ke perhimpunan tersebut....

Azwan Oh Azwan ....

Posted: 17 Jan 2012 07:45 AM PST



Siapa yang menghasut Azwan Aliuntuk menfitnah dan mengkeji serta sanggup menggugut adik kandungnya sendiri, Ummi Hafilda ?

Apa perkembangan terbaru Azwan hari nie?

PANAS !!! Azwan meminta maaf kepada siapa?

Akuan Bersumpah?

Semuanya akan terjawab tidak lama lagi.... tungguuuuu.....


Amboi ! Amboi ! Amboi .....

Pecat Dr Hassan Ali- Bukti Keangkuhan Dan Kuasa Kini Mengaburi Perjuangan PAS

Posted: 17 Jan 2012 01:59 AM PST



Naib Ketua Pemuda UMNOMalaysia, Datuk Razali Ibrahim menyifatkan pemecatan keahlian dan pelucutanjawatan EXCO kerajaan negeri Selangor, Datuk Dr Hassan Ali sebagai bukti keangkuhanparti PAS, seolah-olah parti ini berada dalam kedudukan yang cukup kuat,sehingga membuat pertimbangan seolah-olah tiada apa yang boleh mengugat mereka.

"Walaupun jelas apa yang berlakuini bukti bahawa mereka (PAS) di bawah telunjuk "pakatan mereka", bukankeputusan mereka semata-mata. Keduanya, membuktikan juga bahawa kuasa sudah mengaburiperjuangan mereka yang membuktikan bahawa mereka sebenarnya tidak mempunyaiprinsip yang jelas, dan juga mereka bukan sebuah parti yang memperjuangkanIslam sebaliknya PAS sama seperti mana-mana parti lain.

Jadi keangkuhan rasa terlaluberkuasa sehingga mengenetepikan soal-soal lain khususnya bahawa ada kuasa  yang lebih besar dalam menentukan setiap gerakkerjakita ini sudah dilupakan oleh pimpinan PAS. Saya percaya apa yang berlaku inipasti ada hikmah dan lebih mustahak, masa depan negara pati akan tetap menjadikeutamaan kepada Barisan Nasional, walaupun apapun yang berlaku di dalam PAS,"ujarnya yang juga Ahli Majlis Tertinggi UMNO ketika ditemui selepas pelancaranBN Youth Ride Fest di PWTC, sebentar tadi. 

Taipingmali (tm)

Posted: 18 Jan 2012 01:40 AM PST

Taipingmali (tm)


Adam menggila di KL

Posted: 17 Jan 2012 10:11 PM PST

Dikhabarkan Mahasewel Adam Adli dan rakan2 sdg berarak drp Sogo ke PWTC utk membuat kecoh. Demi pertahankan maruah org Melayu, diharapkan sdr2 sekelian dpt bersama2 menghalang mereka2 yg berniat jahat terhadap bangsa kita sendiri.

Kesian mak bapa dia di kampung, orang miskin, duduk pun rumah sewa, bukan rumah teres atau banglo tetapi rumah kampung.

Bapa dia mental dia pun ikut mental.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Adam Adli Mental buat hal lagi

Posted: 17 Jan 2012 08:52 PM PST

MAKLUMAT TERKINI: Mahasewel Adam Adli dgn kuncu2nya akan mengadakan demostrasi di Depan SOGO jam 12:30 tengahari ini untuk tunjuk bantahan pengantungan Adam Adli di UPSI.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Peluang berniaga di Bukit Jalil

Posted: 17 Jan 2012 08:51 PM PST

Perhatian kepada peniaga-peniaga karnival, Kementerian Belia dan Sukan menganjurkan Karnival Belia Kreatif dan Roadshow Himpunan Jutaan Belia

Pada : 24 hingga 26 Februari 2012
Lokasi : Kompleks Sukan Bukit Jalil

Pelbagai aktiviti menarik antaranya konsert artis belia Malaysia, Indonesia dan Korea (KPop).

Target pengunjung dijangka akan hadir 200-400 ribu orang. Perbagai promosi dan advertisement sedang dan akan giat dijalankan melalui pelbagai saluran media TV, radio, suratkhabar, internet, banting, banner dan sebagainya.

Sumbangan diperlukan (sponsorship) daripada pihak peniaga yang ingin terlibat dalam program ini (yang benar-benar berminat sahaja) untuk tujuan memperhebatkan promosi dan sebagai balasan diberikan tapak perniagaan (booth) percuma.

Nilai sponsorship :
RM1500 - percuma 1 unit tapak perniagaan/booth (khemah 20'x20)

Bilangan khemah adalah terhad berdasarkan permohonan yang paling cepat akan diproses dan diluluskan cepat.

Pelbagai jenis jualan boleh diniagakan kecuali makanan/minuman yang bergoreng di tapak. Makanan kering dan sudah di "packing" kan adalah dibenarkan. CD/barangan cetak rompak,produk2 yang menyalahi akta/undang-undang Malaysia dan perniagaan pakaian 'bundle' adalah tidak dibenarkan.

Keputusan dan kelulusan daripada pihak organizer adalah muktamad.

Sebarang pertanyaan, boleh berhubung : 016-526 8980.

Terima Kasih,
FAISAL SALMAN
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Perjalanan lebih lancar dengan PLUS pada Tahun Baru Cina

Posted: 17 Jan 2012 04:07 PM PST

PLUS akan buka 1,200 kaunter tol bagi memudah dan mempercepatkan perjalanan pengguna sempena cuti perayaan Tahun Baru Cina
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Hadi Awang Tukar Profesion Jika Anwar Jadi Perdana Menteri!

Posted: 17 Jan 2012 07:50 AM PST



cakap merepek. selagi bersongkol dengan Dap dan Pkr pemimpin yang meliwat jangan bercakap soal negara Islam.

Betulkan keluarga 69 Azmin dahulu, hukum Mat Sabu dahulu jika ingin bercakap soal Islam. dan banyak lagi isu-isu yang mencemarkan Islam.

Hasan Ali di pecat kerana Dap dan Pkr. Pemimpin Pas terpaksa akur dengan pemimpin yang porak peranda dan akur dengan Ronnie Liu..

Pecat Dr Hassan Ali : Bukti Keangkuhan Perjuangan Pas

Posted: 17 Jan 2012 07:45 AM PST





KUALA LUMPUR, 17 Jan -- Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Razali Ibrahim menyifatkan pemecatan keahlian dan pelucutan jawatan Exco kerajaan negeri Selangor, Datuk Dr Hassan Ali sebagai bukti keangkuhan parti Pas, seolah-olah parti ini berada dalam kedudukan yang cukup kuat, sehingga membuat pertimbangan seolah-olah tiada apa yang boleh mengugat mereka.

"Walaupun jelas apa yang berlaku ini bukti bahawa mereka (Pas) di bawah telunjuk "pakatan mereka", bukan keputusan mereka semata-mata. Keduanya, membuktikan juga bahawa kuasa sudah mengaburi perjuangan di mana mereka sebenarnya tidak mempunyai prinsip yang jelas dan juga mereka bukan sebuah parti yang memperjuangkan Islam sebaliknya Pas sama seperti mana-mana parti lain.

"Jadi keangkuhan rasa terlalu berkuasa sehingga mengenetepikan soal-soal lain khususnya bahawa ada kuasa yang lebih besar dalam menentukan setiap gerakkerja kita ini sudah dilupakan oleh pimpinan Pas", katanya ketika ditemui selepas pelancaran BN Youth Ride Fest di PWTC di sini, hari ini.

Beliau yang juga Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia seterusnya percaya apa yang berlaku ini pasti ada hikmah dan lebih mustahak, masa depan negara pasti akan tetap menjadi keutamaan kepada Barisan Nasional, walaupun apapun yang berlaku di dalam Pas.

Poster Zambry kena Sabotaj

Posted: 17 Jan 2012 07:41 AM PST

Pemecatan Hassan Ali Beri Impak Pada PAS

Posted: 17 Jan 2012 07:23 AM PST

20120115 Ibrahim Abu Shah

Posted: 17 Jan 2012 07:22 AM PST

20120115 Salehuddin Saidin on 901

Posted: 17 Jan 2012 07:21 AM PST

Kilat, Kilat, Kilat : Gadis Hilang

Posted: 17 Jan 2012 06:55 AM PST

Utk rakan2 Radio Amator tolong panjang2kan: 

Assalamualaikum w.b.t. Info kecemasan dari 9W2FLW; 

Tolong war-warkan tentang kehilangan seorang gadis, berumur 19 tahun, seorang diri memandu kereta jenis proton iswara aeroback warna oren, plat no. JKL 6257, di belakang kereta ada stiker biru putih 9W2FLW, kebarangkalian suspek menuju ke KL & Sepang @ sekitar Hotel Pan Pacific. 

Suspek merupakan adik perempuan ke-5 kpd 9W2FLW, berumur 19 tahun, menghilangkan diri dengan memandu kereta keluar dari rumah (Base FLW, Bandar Maharani, Muar) pada jam 4.30 petang 17/01/2012. 

Hingga kini suspek tidak dapat dihubungi. Kepada mana-mana rakan yg ada sebarang info, bolehlah terus menghubungi En. Fitri (9W2FLW) di talian: 019-7799746. Mohon disebarkan, terima kasih, 73s.de...9w2ezx
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

sekupangdua

Posted: 18 Jan 2012 12:23 AM PST

sekupangdua


SEKUPANG SUDAH ADA LAWYER! TERIMA KASIH SEMUA!

Posted: 17 Jan 2012 04:19 AM PST

RASANYA TAK DAPAT SEKUPANG MEMBALAS BUDI BAIK KOMER! APA YANG BOLEH TEMAN KATAKAN DISINI,JUTAAN TERIMA KASIH DAN TERIMA KASIH SEMUA. SIAPA SANGKA NAMPAKNYA SEGALA DI PERMUDAHKAN ALLAH, DARI BERSEORANGAN HINGGA BEGITU RAMAI SAHABAT-SAHABAT LAWYER, PEMIMPIN-PEMIMPIN, SAHABAT-SAHABAT BLOGGERS, RAKYAT DAN RAMAI LAGI YANG MENAWARKAN PERTOLONGAN, GUAMAN SERTA DORONGAN SEMANGAT DALAM ISU SAMAN 10 JUTA INI

YANG TEMAN RISAU TENTANG SEGALA PEKARA DAN KEPERLUAN UNTUK MENGHADAPI  SEORANG YANG YANG PETAH BERUCAP DIPENTAS, PUNYA PENYOKONG PARTI BELIAU SENDIRI DAN MEMANG DIKENALI SEBAGAI LAWYER JUGAK! ALMAKLUMLAH TEMAN NI YANG HANYA DIKENALI SEBAGAI BUDAK KAMPUNG YANG TERPAKSA MENEMPUH SEGALA DUGAAN YANG AMAT ASING PADA TEMAN, BAGAIMANA PUN DEMI KEBENARAN TEMAN AKAN TETAP TERUSKAN PEMBONGKARAN INI

SOAL SIAPA YANG MENYOKONG TEMAN BUKAN PEKARA YANG PATUT DIPERTIKAIKAN, SAMADA PEMIMPIN, NGO-NGO, KAWAN-KAWAN, BLOGGERS, MALAH PEMIMPIN PARTI POLITIK SEKALI PUN, DEMA MENYOKONG TEMAN KERANA PERJUANGKAN KEBENARAN DAN MEMBONGKAR PENYELEWENGAN SUPAYA RAKYAT TAHU KISAH SEBENARNYA. TAK KIRA LAH APA PARTI PUN SAMADA BN, MCA, GERAKAN, MIC, UMNO ATAU APA JUA PARTI PUN BUKAN SOAL UTAMA. MALAH PEMIMPIN DAP SEKALI PUN DIATAS TIKET MENCARI KEBENARAN TIDAK MENJADI KESALAHAN SEBALIKNYA SEBAGAI SEORANG PEMIMPIN WAJIB MENENTANG SEGALA PENYELEWENGAN SEBAGAI MERASAKAN PEMBELAAN TERHADAP KEBENARAN HAK RAKYAT, TEMAN BOLEH MENERIMA SEADANYA DALAM BERSAMA MENCARI KEBENARAN.

DENGAN DORONGAN KALIAN MENAMBAHKAN LAGI SEMANGAT DAN AKAN TERUS PERJUANGAN HAK RAKYATUNTUK INI, INSYALLAH! TAKBIR!

APAPUN TERIMA KASIH SEMUA, HAMPIR 30 LAWYER YANG MENAWAR KHIDMAT, MENCECAH RATUSAN SMS DAN PANGGILAN YANG MELAHIRKAN SOKONGAN YANG TEMAN TERIMA RASANYA TIDAK TERBALAS DIDUNIA, INSYALLAH AKAN TERUS MENENTANG PENYELEWENGAN  DAN MEMBONGKAR SEGALA KORUPSI! LAWAN TETAP LAWAN!!!

g a R a m a N i s

Posted: 18 Jan 2012 12:12 AM PST

g a R a m a N i s


PANAS! Nauzubillah Hal Ehwal Islam Selangor Bukan Menjadi Keutamaan PAS.

Posted: 17 Jan 2012 08:15 PM PST

Selamat sudah Dr. Ahmad Yunus mengangkat sumpah sebagai Exco Negeri Selangor yang baru. Ura-ura pelantikan pejuang jihad homoseksual iaitu Dr. Rani Osman ternyata meleset. Bagaimanapun, pelantikan ini cuma untuk memenuhi kuota yang ditinggalkan Hassan Ali dan sudah tentu ianya adalah milik mutlak PAS.

Tentunya telah mengembirakan PAS kerana cita-cita mahu membuang Hassan Ali telah tercapai. 

Apa yang diketahui, portfolio Dr. Ahmad Yunus hanya bersangkutan dengan Adat Melayu, Belia dan Sukan manakala portfolio Hal Ehwal Agama Islam dipegang sendiri oleh Khalid Ibrahim. Aneh bukan?

Khalid Ibrahim Sandang Portfolio Hal Ehwal Islam

Kita wajar persoalkan integriti PAS. Untuk apa Khalid Ibrahim memegang jawatan Hal Ehwal Islam? Dimana maruah dan rasa malu parti yang mengaku memperjuangkan Islam tetapi dalam menjaga Hal Ehwal Islam dikuasai oleh parti liberal dahaga seks songsang.

Heirarki politik di Selangor memang carca marba dan ini amat menyusahkan umat Islam. Parti Islam tidak menjaga kesucian Islam tetapi pejuang kebebasan seksual menjaga hal ehwal Islam.

Perkembangan ini secara tidak langsung memperlihatkan PAS menjadi lembu yang dicucuk hidung DAP dan PKR. Kita sudah sedia maklum, dalam mengurus tadbir Negeri Selangor segalanya adalah mengikut kehendak DAP. DAP yang mengatur segala kerja dan urus tadbir di Selangor.

Apakah kerana insiden rampasan arak 2 tahun dulu dan dessert storm JAIS terhadap DUMC menjadi punca PAS tidak diberi kuasa untuk mengurus kesucian Islam. Rakyat Selangor perlu sedar akan perkara ini. PAS ternyata menggunakan Islam untuk kepentingan politik bukannya fisabillah untuk menyebarkan dakwah Rasulullah S.A.W

Nauzubillah...Hal Ehwal Islam bukan menjadi keutamaan PAS.

PANAS! Pemuda PAS Selangor Mahu Lawan Hassan Ali

Posted: 17 Jan 2012 05:50 PM PST

Hassan Ali tak boleh tetapi jika Anwar Ibrahim sampai bermandi darah pun PAS sanggup. Untuk Anwar Ibrahim ianya dinamakan JIHAD.

Inilah delima dan krisis keyakinan PAS yang maha dasyat pasca PRU Ke-12. Tunggang langgang, carca marba dan tanpa hala tujuan.

Baca Dewan Pemuda PAS Selangor yang telah mengesahkan bahawa perjuangan PAS hari ini tunggang langgang.
Timbalan Ketua Pemuda, Mohd Sany Hamzan menyifatkan tindakan Adun Gombak Setia itu dengan menjelajah seluruh negeri kononnya untuk membela diri dan mendedahkan parasit hanya akan mendapat cemuhan.

"Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor melihat tindakan Datuk Hassan ingin 'menjelajah' seluruh negeri dan negara untuk 'membela' diri dan 'mendedahkan parasit' yang menyebabkan beliau dipecat hanya akan mendapat cemuhan dan cercaan masyarakat serta menghilangkan hormat rakyat kepada beliau kerana rakyat telah mengikuti kronologi pemecatan beliau dan telah 'mengenali' siapa Dr Hassan  yang sebenarnya.

"Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor tidak akan berdiam diri malah bersedia untuk 'menjelajah' seluruh negeri Selangor untuk menjawab tohmahan dan fitnah Datuk Hassan terhadap PAS sekiranya beliau masih lagi memperlekehkan dan menghentam PAS secara terbuka.
Bukankah, pengisian yang cuba dilakukan Hassan Ali adalah sama maksud sepertimana Anwar Ibrahim? membuat 'roadshow' untuk jelaskan hal yang sebenar tetapi bagi Anwar Ibrahim dia cuma mahu eksploitasi monyet-monyet dengan fantasi dia yang paling hebat. 

Ala...Sany Hamzan itu kalau bukan pasal mahu berebut untuk bertanding di Dusun Tua mana mungkin dia mahu jadi hero membela Khalid Samad. Selalu sangat bertembung acara dengan Mohamad Jan, masing-masing sibuk membina nama untuk dijadikan calon lawan Ismail Sani.

Berbalik pada komitmen yang dinyatakan Dewan Pemuda PAS Selangor. Jangan kerana politik di Selangor memperlihatkan Pemuda PAS Selangor menjadi fraksi freemanson dendam Khalid Samad. Itu seolah-olah anda semua tiada pendirian dan taksub.

Mengaku sahaja dan jangan jadi munafik bahawa agenda Kerajaan Perpaduan telah mendapat restu daripada Presiden parti.

My Longest Yard

Posted: 17 Jan 2012 11:49 PM PST

My Longest Yard


JURUWANG DISURUH PEGANG DAGING BABI TANPA LAPIK

Posted: 17 Jan 2012 11:39 PM PST

Apa yang membuat kami semua terkejut, pengurus kami telah berkata, "Kenapa perlu berlapik? Jijik sangatkah? Geli sangatkah? Jangan terlalu ikutkan adat sangat. Yang bermasalah ini adalah juruwang Melayu. Kalau sudah tak boleh nak pegang, lebih baik saya mengambil pekerja bukan Melayu. Selepas ini, saya tak mahu lagi kamu semua pegang barang-barang itu beralaskan pelastik. Saya mahu kamu semua pegang dengan tangan sahaja. Jika saya dapati kamu semua buat sekali lagi, saya akan tukarkan kamu semua ke bahagian lain."

Bukan niat kami hendak menghina makanan orang bukan Islam. Menurut ajaran dan hukum Islam, daging itu adalah haram disisi agama Islam bukan setakat memakanya, malah menyentuhnya pun tak boleh. Jika tersentuh biarpun bekasnya sekali pun, ia perlu disamak.

Pengurus kami dan orang atasan kami bukan Islam. Tidakkah mereka tahu orang Islam amat sensitif dengan daging babi. Bahasanya seolah-olah mempersendakan agama Islam dan berbau perkauman. Mentang-mentanglah kami ini semuanya perempuan, tidak pandai hendak memberontak, senang benar mereka hendak mempersendakannya.

Saya cuba untuk berpakat dengan rakan-rakan kerja Melayu saya untuk melaporkan perkara ini di pejabat agama atau pihak berkuasa yang lain, tetapi mereka enggan untuk berpakat kerana takut ditukarkan atau kehilangan kerja. Inilah sifat kakitangan Melayu yang beragama Islam di sini. Hanya dengan ugutan mereka sangup menggadaikan agama demi wang.

Kita sebagai orang Islam sepatutnya mempertahankan kesucian agama kita. Tahukah mereka perkara ini tidak boleh dipandang remeh kerana membabitkan kesucian diri untuk beribadat kepada Allah SWT. Saya kecewa dengan sikap segelintir bangsa Melayu yang beragama Islam ini.

Sepatutnya pihak pengurusan pasar raya tempat saya bekerja mengadakan kaunter 'Tidak Halal' untuk scan barang-barang tidak halal dan dijaga oleh juruwang bukan Islam. Kadangkala saya terfikir, bekas diletakkan barang tidak halal di kaunter ini, kemudiannya diletakkan pula barang-barang yang dibeli pelanggan lain beragama Islam. Bagaimana tahap kesuciannya?

Saya ingin mengadukan perkara ini kepada jabatan agama atau pihak berkuasa lain, tetapi saya tidak pandai untuk membuat sendirian.

Tolonglah sesiapa yang membaca artikel ini, bantulah kami orang Islam yang ditindas di pasar raya ini, juga pelanggan Islam yang mengunjungi pasar raya ini.

Sumber- Forum Utusan Malaysia, 18.1.2012

PAS HANYA LAYAK JAGA PORTFOLIO SUKAN?

Posted: 17 Jan 2012 10:22 PM PST

Khalid Ibrahim mengumumkan Dr Ahmad Yunus akan bertanggungjawab terhadap portfolio Adat Resam Melayu dan Belia dan Sukan.

Manakala Abdul Khalid sendiri akan mengambil alih portfolio Hal Ehwal Islam, Infrastruktur dan Kemudahan Awam yang dipegang Hasan sebelum ini.

Nampaknya, bukan lagi exco dari Parti Islam SeMalaysia yang menjaga Hal Ehwal Islam di Selangor. PKR sudah mengambil alih. Siapa paling gembira? Sudah tentu tuan besar iaitu DAP.

BUKAN DR RANI

Posted: 17 Jan 2012 06:50 PM PST

Teka-teki mengenai siapa pengganti Dr Hasan Mohamed Ali terjawab apabila Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sijangkang, DrAhmad Yunus Hairi dilantik sebagai Exco Kerajaan Negeri Selangor yang baru.

Pelantikan itu sekaligus mengenepikan jangkaan awal bahawa jawatan berkenaan bakal diberikan kepada calon yang disebut-sebut sebelum ini iaitu ADUN Meru, Dr Abdul Rani Osman yang juga Pesuruhjaya PAS Selangor.

"Apakah Hak Membuat Rayuan Hanya Pada Anwar?" - Mahathir

Posted: 17 Jan 2012 04:56 PM PST



Selain Datuk Seri Anwar Ibrahim, sukar untuk mencari individu lain yang menang dalam membuat rayuan terhadap keputusan mahkamah yang disabitkan terhadap mereka, kata Tun Dr Mahathir Mohamad.

Bekas Perdana Menteri itu berkata sejak didakwa atas tuduhan meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan pada 2008, tidak ada perkara lain yang didengar selama empat tahun itu selain daripada rayuan Anwar terhadap keputusan mahkamah berhubung dirinya dalam kes itu.

Namun, katanya, yang menjadi persoalan ialah, apabila Anwar yang juga ketua pembangkang didapati tidak bersalah oleh Mahkamah Tinggi baru-baru ini kerana tidak ada "mentahkikkan keterangan", hak mangsanya untuk membuat rayuan dipertikaikan.

"Apakah dalam negara ini pembesar pembangkang mempunyai hak istimewa bahawa keadilan hanya berlaku apabila ia didapati tidak bersalah?

"Apakah dalam negara ini mangsa yang kerdil tidak berhak kepada keadilan sehingga dia tidak boleh merayu untuk didengar oleh mahkamah yang lebih tinggi?," kata Dr Mahathir dalam entri terbaru blognya berjudul "Hak Merayu" , Selasa.

Entri itu dipercayai merujuk kepada kenyataan beberapa pemimpin pembangkang yang membidas Mohd Saiful Bukhari dan bapanya Azlan Mohd Lazim kerana memohon supaya Peguam Negara membuat rayuan berhubung keputusan Mahkamah Tinggi, yang memutuskan Anwar tidak bersalah meliwat bekas pembantu peribadinya itu pada 9 Jan lepas.

Dr Mahathir mempersoalkan apakah keengganan pembesar pembangkang mengangkat sumpah bukan sahaja di masjid dengan menjunjung Al-Quran tetapi semasa dibicara dalam mahkamah biasa tidak mempunyai apa-apa makna terutama kepada orang Islam.Pada Jumaat 18 Ogos 2008, Mohd Saiful Bukhari mengangkat sumpah laknat di Masjid Wilayah Persekutuan di Kuala Lumpur dengan mendakwa Anwar telah meliwat dirinya dalam keadaan paksa.

"...dan apakah sumpah laknat oleh si kerdil juga tidak boleh diambil kira," soal Dr Mahathir.

Beliau berkata jika keputusan mahkamah baru-baru ini tidak menyebelahi Anwar, beliau percaya penasihat Parti Keadilan Rakyat itu akan membuat rayuan kepada mahkamah yang lebih tinggi.

Menurutnya dari awal perbicaraan kes itu lagi, Anwar telah menuntut supaya hakim ditukar kerana kononnya berat sebelah sehingga perbicaraan ditangguh berbulan-bulan sementara tuntutannya ditimbang kerana mahkamah terpaksa menentukan tarikh untuk mendengar rayuannya.

"Jika keputusan yang dibuat baru-baru ini mendapati Anwar bersalah, percayalah dia akan membuat rayuan kepada Mahkamah Rayuan dan jika Mahkamah Rayuan bersetuju dengan keputusan Mahkamah Tinggi, maka Anwar akan rayu kepada Mahkamah Persekutuan.

"Jika Mahkamah Persekutuan mengesahkan keputusan oleh Mahkamah Tinggi dan Mahkamah Rayuan, maka Anwar akan tuntut untuk kesnya dibawa kepada Mahkamah Khas,"katanya.

Dr Mahathir turut mempersoalkan apakah menjadi satu daripada perjuangan pakatan pembangkang, sepertimana yang disarankan Anwar dalam wawancara dengan BBC di Mumbai India baru-baru ini, bahawa undang-undang negara sudah lapuk dan perlu ditukar.

Dalam sesi wawancara itu, Anwar ketika menjawab soalan berkaitan hak-hak golongan gay dan sama ada beliau bersedia untuk menerima "idea anti-diskriminasi yang melibatkan hak-hak golongan gay", berkata terdapat keperluan untuk menyemak semula undang-undang lapuk Malaysia supaya tidak dilihat sebagai menyusahkan dan dianggap sebagai relevan. - BERNAMA

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 17 Jan 2012 11:36 PM PST

DARUL EHSAN TODAY


Inilah Namanya Rezeki Terpijak, Orang Lain Yang Berangan, Orang Lain Yang Dapat...

Posted: 17 Jan 2012 09:00 PM PST


ADUN Sijangkang Dr Ahmad Yunus Hairi dilantik menjadi exco kerajaan negeri Selangor yang baru bagi menggantikan Datuk Hasan Ali yang digugurkan dari jawatan tersebut minggu lalu.

Dr Ahmad Yunus yang juga pembantu exco belia dan sukan - portfolio yang dipegang Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim - mengangkat sumpah sebagai exco di Istana Bukit Kayangan di Shah Alam pagi ini.

Ahmad menggantikan Hasan selepas beliau dipecat dari PAS pada 8 Januari lalu susulan tindakan beliau yang merugikan parti itu.

Sebelum ini, spekulasi bertiup kencang bahawa calon pilihan adalah Pesuruhjaya PAS Selangor Dr Rani Osman tetapi menurut sumber beliau menolak pencalonan berkenaan.

Pada sidang akhbar selepas majlis berkenaan, Abdul Khalid mengumumkan bahawa Dr Ahmad Yunus akan bertanggungjawab terhadap Kebudayaan Melayu, Belia dan Sukan yang sebelum ini dipegangnya.

Manakala jawatankuasa mengenai hal ehawal Islam, infrastruktur dan kemudahan awam akan disandang oleh Abdul Khalid. sumber: malaysiakini.

komen aku: haahaahaa orang lain yang berangan, orang lain yang dapat, itu di namakan rezeki terpijak, tapi yang tak sedap nya tu, khalid ibrahim jaga portfolio jawatankuasa hal ehwal islam, biar betul? korang ingat tak lagi kes murtad yang melibatkan gereja dumc, korang tengok apa tindakan khalid, flip-flop beb...

Sepuluh Janji Pakatan Jika Perintah Malaysia, Wifi Lebih Penting Dari Hudud...

Posted: 17 Jan 2012 06:00 AM PST


Nak buat semua benda dalam masa 100 hari? kalau tak dapat buat semua, maka di salahkan umno/bn, janji yang dulu pun tak tertunai, contoh terbaik di selangor, mana janji yang kata nak turunkan 20 peratus cukai pintu, mana?

Kalau di teliti janji-janji yang depa buat tu, mana janji yang dulu depa kata nak laksanakan perundangan islam, nak buat hukum hudud, mana? kenapa tak masukan sekali dalam janji-janji 100 hari  tu, atau pada mereka hukum hudud sudah tidak relevan lagi...

Maknanya wifi percuma lebih penting dari hukum hudud, sebab itu janji nak bagi wifi percuma di masukan dalam 10 janji-janji pakatan kalau perintah malaysia.

DYMM Sultan Selangor Tak Berkenan Lantik Dr Rani Mukarjee...???

Posted: 17 Jan 2012 04:30 AM PST


Berita panas dari Selangor - Dr Rani ditolak oleh DYMM Sultan Selangor utk gantikan tempat Hasan Ali.

Angin yg kuat berkencang, ada seorang lagi Dr yang jadi perhatian PAS Selangor dan pihak istana berkenan.

YB Dr Yunus ADUN Sijangkang.

Info : BBM Group

Keputusan ini perlu diterima (jika info ini benar)

Sultan tentu ada sebab menolaknya..

Daulat Tuanku !!!

sumber: wikileaks malaysia.

Tarian Bogel Ini Keperluan Rakyat...

Posted: 17 Jan 2012 01:30 AM PST

Setiap apa yang depa buat, depa akan kata itu keperluan rakyat, ronnie liew bila ditanya kenapa banyak sangat rumah urut di selangor dia jawab itu keperluan rakyat, bila di tanya kenapa terlalu banyak hotel bajet di selangor, dia jawab itu keperluan rakyat.

Rupa-rupanya jawapan keperluan rakyat nie adalah jawapan standart bagi pihak pembangkang, setiap apa kesalahan yang mereka buat mereka akan cover dengan ayat itu keperluan rakyat, ini keperluan rakyat, tapi betul ke rakyat memerlukan semua tu? 

oyabun

Posted: 17 Jan 2012 11:28 PM PST

oyabun


Justice For Rakyat = Justice For Saiful. Sikap diskriminasi Bar Council dicela!

Posted: 17 Jan 2012 10:41 PM PST


Kenyataan Media

GAPS mengalu-alukan kenyataan Bar Council yang memberikan pandangan dalam setiap isu yang menyentuh masyarakat. Namun kenyataan Bar Council dalam isu Liwat 901 amat tersasar jauh dari prinsip Hak Untuk Di Dengar yang antara lain menjadi maxim penting dalam keadilan sejagat.

Tingkat mahkamah dari mahkamah rendah ke mahkamah tinggi ke mahkamah rayuan ke mahkamah persekutuan merupakan antara pertimbangan untuk memastikan Hak Untuk DiDengar diberikan kepada tertuduh dan mangsa dalam mana-mana kes yang dibicarakan dinegara ini.

Gesaan Bar Council yang mendesak Jabatan Peguam Negara tidak membuat rayuan kepada keputusan Mahkamah Tinggi dalam kes Liwat 901 merupakan sekatan yang cuba di buat kepada mangsa dalam kes yang tragis ini.

Gesaan ini boleh ditafsirkan sebagai sikap Bar Council yang double standard dan diskriminasi dalam memperjuangkan keadilan untuk rakyat dimana hanya mempertahankan golongan feudal dan atasan manakala cuba menindas golongan rakyat marhaen yang teraniaya.

Gesaan ini juga boleh dilihat usaha untuk menjuruskan kepada sistem undang-undang rimba dan menolak undang-undang yang diluluskan oleh Parlimen dalam sebuah negara yang demokratik seperti Malaysia.

Hak mangsa dan tertuduh harus diadili hingga ke peringkat mahkamah yang tertinggi di negara ini. Penindasan terhadap hak ini adalah kezaliman pemerintah kepada rakyat yang diperintah.

GAPS ingin mendesak Jabatan Peguam Negara memfailkan segera Notis Rayuan dalam keputusan Mahkamah Tinggi dalam kes Liwat 901.















Justice For Rakyat = Justice for Saiful

Hamidzun Khairuddin
Presiden
Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS)

Wasabi Oyabun

"HAKIM BERAT SEBELAH" - TRANSKRIP PEMBELAAN ANWAR IBRAHIM!

Posted: 17 Jan 2012 06:23 AM PST


TRANSKRIP UCAPAN ANWAR SEWAKTU MEMBELA DIRI DALAM KANDANG MAHKAMAH PADA 22 OGOS 2011 YANG MENUDUH HAKIM BERAT SEBELAH & KERAJAAN BERKONSPIRASI DALAM ISU LIWAT.

Keseluruhan proses ini hanyalah satu rekayasa Perdana Menteri Dato' Sri Najib Tun Razak untuk melenyapkan saya dari medan politik dengan cara memenjarakan saya. Oleh itu, saya nyatakan di sini bahawa saya sudah hilang kepercayaan terhadap perbicaraan ini sungguhpun pasukan peguam pembela berusaha keras membuktikan betapa saya sebenarnya tidak bersalah. Sudah saya katakan dari awal lagi ini bukanlah perbicaraan jenayah.

Ianya satu rekayasa semata-mata untuk memastikan saya tidak mencabar mereka dari terus berkuasa.

Pada tahun 1998, Tun Dr Mahathir Mohamad taksub dengan manipulasi ala Machiavelli- politik menghalalkan cara- mengerah segenap kekuasaan negara memfitnah saya. Beliau berjaya menghumban saya ke penjara selama 15 tahun sungguhpun saya tidak bersalah. Itulah penindasan dan kezaliman yang dikenakan ke atas saya. Dan itulah juga bentuk penindasan dan kezaliman yang berterusan.

Dato' Sri Najib Tun Razak menuruti jejak mentornya, menggunakan segenap kekuatan dan aparat kekusaan samada melalui media, polis, peguam negara dan badan kehakiman untuk merencat perlaksanaan keadilan dan melenyapkan saya dari terus berjuang.

Usaha untuk menghumban saya ke penjara menjadi keutamaan selepas kejayaan Pakatan Rakyat pada pilihanraya umum tahun 2008. Kebimbangan mereka menjadi kenyataan apabila sekatan undang-undang yang menghalang saya dari bertanding berakhir seterusnya membolehkan saya bertanding kembali dan menang. Kemenangan pilihanraya kecil kerusi Parlimen Permatang Pauh itu disusuli pula dengan terpilihnya saya sebagai Ketua Pembangkang Dewan Rakyat Malaysia.

Oleh yang demikian ianya bukan sekadar kebetulan apabila konspirasi ini muncul tiga bulan selepas kejayaan Mac 2008 dan dakwaan terhadap saya dibuat hanya sebulan sebelum saya bertanding kerusi parlimen Permatang Pauh. Rentetan peristiwa yang terungkap sebelum pendakwaan dibuat menjadi bukti bahawa fitnah mutakhir ini dicedok daripada skrip fitnah 1998.

Hanya pada episod terbaru ini, tiada episod hitam mata lebam dan rakan subahat melakukan jenayah. Pada episod kedua ini, para konspirator telah melakukan beberapa perubahan plot agar ianya kelihatan lebih teratur. Fitnah terbaru kali ini menampilkan si pengadu sebagai seorang mangsa yang tidak berdaya. Ini dibuat setelah menyedari kaedah pengakuan ala Stalin dan kaedah mengheret mangsa-mangsa ke khalayak awam sebagai mereka yang bertaubat dan menyesali perbuatan terkutuk yang dilakukan sebelum ini sukar diterima malahan dicemuh rakyat.

Kerana itu semasa keseluruhan pertanyaan pendakwa terhadap pengadu, pihak pendakwa sedaya upaya berusaha melakar gambaran kononnya si pengadu ini seorang anak muda yang lemah, naif dan tidak berdosa.

Si pengadu digambarkan sebagai seorang yang menyatakan kebenaran serta kesaksiannya perlu dipercayai walaupun bukti menyatakan sebaliknya. Hakikatnya si pengadu hanyalah seorang yang disingkir dari universiti, diambil bekerja secara sambilan untuk menolong Ketua Staf saya dan semata-mata digunakan sebagai bidak catur demi niat jahat mereka terhadap saya. Namun mahkamah memutuskan selepas penggulungan kes pendakwaan bahawa dia sesungguhnya seorang saksi yang benar.

Konspirasi ini dirancang teliti dan melibatkan Perdana Menteri sendiri dan isterinya Rosmah Mansor. Berdasarkan pengakuan si pengadu, dia telah menemui Perdana Menteri dan isterinya di kediaman mereka dan di situlah dia mengadu kononnya menjadi mangsa jenayah seksual.

Kenyataan awal Dato' Sri Najib bahawa beliau telah bertemu dengan pengadu semata-mata untuk berbincang mengenai biasiswa merupakan satu dusta dan hanya ditarik balik selepas pendedahan dibuat melalui media sosial dan blog-blog internet. Dato' Sri Najib dan Rosmah agak ketara tidak mahu kelihatan dekat atau terlibat dengan konspirasi ini apatah lagi lantaran penglibatan mereka dalam beberapa skandal lain yang telah dibangkitkan di parlimen. Sehingga kini dokumen-dokumen tersebut belum dinafikan.

Ternyata pertaruhan dalam konspirasi ini mahal harganya. Maka konspirasi ini direncana teliti agar tidak menemui jalan buntu. Kemungkinan tersebut lebih nyata manakala BN yang dipimpin UMNO kian tergugat dan mungkin kehilangan kuasa kepada Pakatan Rakyat.

Pertuduhan utama konspirasi ini adalah untuk merekayasa fitnah terhadap saya kononnya melakukan liwat. Mereka berhasrat memburukkan peribadi dan kewibawaan saya menjelang kempen menjelang pilihanraya kecil tersebut. Bagi mencapai tujuan ini, serangan media ganas dan jijik dilancarkan serentak, antaranya dengan menganjurkan perhimpunan dan ceramah di mana tumpuan perdebatan itu bukanlah berkaitan isu-isu sosial, ekonomi atau politik. Kandungan ceramah mereka semata-mata berkenaan fitnah terhadap diri saya dengan tujuan mencemar akhlak saya di mata rakyat.

Para dalang tersebut, dengan alasan tersendiri memperolehi maklumat dalaman pihak pendakwaan yang kemudiannya digunakan maklumat tersebut untuk dijaja ke seluruh negara secara jelek dan lucah untuk membunuh keperibadian saya secara terancang sebab-sebab tertentu, memperolehi maklumat rahsia yang bakal digunakan pihak pendakwaan dan menjelajah keseluruh kawasan untuk memcemar keperibadian saya demi memastikan kekalahan pilihan raya kecil tersebut. Walaubagaimanapun Allah Maha Besar, Alhamdulilah saya memenangi kerusi Permatang Pauh dengan majoriti undi sebanyak 15,000. Keghairahan melenyapkan karier politik tidak pernah pudar sama sekali. Dato' Sri Najib menyangka dengan menghancurkan masa depan saya, maka sekaligus meranapkan prospek Pakatan Rakyat untuk mengambil alih tampuk pemerintahan.

Justeru, semuanya dikerahkan agar dapat menyumbat saya ke penjara sekali lagi serta memastikan kerajaan Barisan Nasional yang diketuai UMNO terus memerintah. Mengambil kira kesemua perkara di atas, saya nyatakan di sini bahawa perbicaraan ini walau apapun maksud dan tujuannya hanyalah suatu sandiwara. Saya menegaskan demikian bukan kerana saya membenci Yang Arif atau menyimpan dendam terhadap sesiapa. Apa yang saya nyatakan dari kandang tertuduh ini adalah apa yang saya yakin berdasarkan kebenaran. Dan keyakinan ini lahir hasil dari berkhidmat demi rakyat selama lebih dari 40 tahun, yang mana ¼ dari tempoh itu saya ditahan di Pusat Tahanan Kamunting dan kemudiannya dipenjara di Sungai Buloh.

Hakikatnya saya dihukum dan dipenjarakan bukan kerana saya bersalah, akan tetapi kerana keyakinan saya dan pastinya pada tahun 1998, saya merupakan ancaman jelas kepada pemerintahan kuku besi Mahathir yang berusia lebih dari dua dekad. Tetapi saya duduk di hadapan kamu di dalam kandang tertuduh hanya untuk bercakap apa yang saya tahu dan apa yang saya percaya dengan keyakinan terhadap kebenaran.

Dan keyakinan ini dibawa setelah berada di dalam perkhidmatan awam selama lebih daripada empat puluh tahun dimana suku daripadanya telah dihabiskan di balik tembok pemenjaraan di Kamunting dan di Sungai Buloh. Hakikatnya saya dihukum penjara bukan kerana apa-apa jenayah yang telah saya lakukan tetapi kerana kepercayaan dan keyakinan politik saya. Lebih tepat lagi, ianya kerana pada tahun 1998, saya telah menjadi ancaman yang jelas terhadap pemerintahan autokratik Mahathir yang berusia lebih dari dua dekad itu.


Saya nyatakan sedemikian sebagaimana yang saya ungkapkan sebelumnya kerana keluhuran mahkamah telah terjejas dan memperlihatkan gejala gejala perbicaraan sandiwara dimana skripnya telahpun dirangka dan hukumannya telahpun termaktub.

Saya nyatakan sedemikian kerana sebagai seorang hakim yang mengadili perbicaraan ini, anda tanpa ragu lagi menunjukkan sikap anda yang berat sebelah itu. Saya nyatakan sedemikian kerana anda enggan menarik diri walaupun bukti sikap berat sebelah anda sebagai hakim terhadap saya menggunung banyaknya.

Saya menegaskan sedemikian kerana anda membiarkan sahaja segala pencerobohan yang melanggar peraturan dan prosedur manakala anda tidak menghiraukan bantahan saya berkenaan kecurangan pihak pendakwa. Sedangkan penyelewengan serta kecurangan itu pastinya membuatkan seorang hakim yang adil menyedari akan niat jahat pihak pendakwaan.


Wasabi Oyabun..

The Unspinners

Posted: 17 Jan 2012 11:26 PM PST

The Unspinners


Anwar anggap Quran "archaic": Apa kata PAS?

Posted: 17 Jan 2012 11:00 PM PST

Persatuan Ulama sokong PM tubuh Insttiut Wasatiyah

Posted: 17 Jan 2012 08:00 PM PST

Hannah Yeoh bernafsu besar tak puas

Posted: 17 Jan 2012 05:00 PM PST

Kenapa Theresa Kok "cover-up" ugama LGE?

Posted: 17 Jan 2012 06:30 AM PST

Pembangkang hilang modal - Zulkifli Nordin

Posted: 17 Jan 2012 03:34 AM PST

The Economist lihat Anwar hilang 'omph'

Posted: 16 Jan 2012 11:31 PM PST

Panglima Perang Cyber

Posted: 17 Jan 2012 11:16 PM PST

Panglima Perang Cyber


Gambart Dr Yunus Angkat Sumpah Hadapan Sultan Selangor Pagi Ini Disaksi @khalid_ibrahim

Posted: 17 Jan 2012 07:26 PM PST

Terkini : Dr Rani Ditolak Dan Dr Yunus Hairi Dilapor Kini Berada Di Istana Selangor Angkat Sumpah Exco Ganti @drhasanali

Posted: 17 Jan 2012 06:26 PM PST

Info Terbaru :

YB Dr Yunus Hairi dilaporkan kini berada di dalam Istana Selangor bagi mengangkat sumpah sebagai exco baru menggantikan Dr Hasan Ali


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ustaz Azhar Idrus Tidak Tuduh Ulama UMNO (ILMU) Terima 15 K Dan Benarkan ILMU Gelar Beliau Dajjal ???

Posted: 17 Jan 2012 02:40 AM PST


Harap kekeliruan isu 15K yang disebut Ust Azhar sebelum ini yang kononnya diterima oleh puak ILMU akan selesai. 

Sudah tentu dalam hal ini kita tidak mahu golongan agama bergaduh sesama sendiri. 

Apa yang penting kita ambil perkara baik yang ada dari kedua pihak dan menolak perkara yang tidak kita setujui pada mereka.

Begitu juga tuduhan Dajjal kepada Ust Azhar Idrus juga tidak patut dibuat jika benar dilakukan oleh pihak ILMU.

Mari kita bertaubat sebelum terlewat. 

Firman Allah swt :


(Menolak peminta-peminta sedekah) dengan perkataan yang baik dan memaafkan (kesilapan mereka) adalah lebih baik daripada sedekah (pemberian) yang diiringi (dengan perbuatan atau perkataan yang) menyakitkan hati dan (ingatlah), Allah Maha Kaya, lagi Maha Penyabar.
( سورة البقرة , Al-Baqara, Chapter #2, Verse #263)


Kecuali orang-orang yang bertaubat sesudah (ingkar) itu, serta memperbaiki keburukan mereka, maka sesungguhnya Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.
( سورة آل عمران , Aal-e-Imran, Chapter #3, Verse #89)




Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Sultan Selangor Tolak Dr Rani ganti @drhasanali ? Apa kata @anwaribrahim ?

Posted: 17 Jan 2012 12:06 AM PST

Hot news dari Selangor - Dr Rani ditolak oleh DYMM Sultan Selangor utk gantikan tempat Hasan Ali.

Angin yg kuat berkencang, ada seorang lagi Dr yang jadi perhatian PAS Selangor dan pihak istana berkenan.

YB Dr Yunus ADUN Sijangkang.

Info : BBM Group

Keputusan ini perlu diterima (jika info ini benar)

Sultan tentu ada sebab menolaknya..

Daulat Tuanku !!!
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 17 Jan 2012 11:09 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Benarkah Malaysia bakal mendapat PM bukan Melayu selepas Tahun Baru Cina?!!

Posted: 17 Jan 2012 11:06 PM PST



Gambar di atas tidak ada kena mengena dengan berita yang akan kami siarkan. Memang benar, menjelang Tahun Baru Cina ini, Malaysia akan mendapat seorang PM yang bernama Ah Jib GOR.



Tidak, tidak, PM kesayangan kita, DS Najib tidak digantikan. Hanya satu akaun FB baru dalam bahasa Cina menggunakan nama Ah Jib Gor (Abang Najib) sahaja yang akan dilancarkan tidak lama lagi.

Akaun ini terbuka untuk semua rakyat Malaysia yang fasih dan mahir menulis dan bercakap bahasa Mandarin. Jadi, ia sebenarnya masih akaun FB untuk rakyat 1Malaysia dan bukanlah eksklusif kepada kaum cina sahaja. Melayu dan India yang fasih pun boleh jadi pengikut sama.

Harap-harap, usaha ini dapat memberikan impak positif terhadap sokongan Cina kepada BN pada PRU akan datang. Insya Allah. 

Betulkah rakyat sudah bencikan UMNO?!!

Posted: 17 Jan 2012 10:56 PM PST



Di atas adalah tweet balas daripada salah seorang pencachai tegar kafir DAP apabila MyMassa dan Tun Feisal mengajak Hasan Ali agar menggunakan pengaruhnya bagi menekan PAS supaya tidak terus tunduk kepada DAP.

Mesejnya sangat jelas. Mereka cukup yakin yang sokongan rakyat terhadap mereka tidak sedikit pun terjejas dengan pemecatan Hasan Ali. Bahkan isu murtad dan akidah juga tidak memberikan apa-apa kesan kerana mereka sangka rakyat sudah sangat bencikan UMNO dan BN kini.

Mungkin mereka menjadikan aras tanda kehadiran ceramah yang mereka adakan setiap kali. Kami tidak nafikan beribu yang datang dan tercengang dengan riwayat tok-tok selampit fuckatan. Malahan ribuan juga yang turut serta apabila Anwar dikatakan bakal dizalimi oleh BN sekali lagi kerana main bontot.

Tidak mengapa. Kami lebih suka jika mereka terus leka dan lalai dengan andaian sedemikian rupa. Biarkan mereka terus yakin dengan pendapat walau sehina mana sekalipun mereka meletakkan maruah Islam dan orang Melayu, rakyat akan terus menyokong mereka. Biarkan.

Biarkan kami terus bekerja untuk menyedarkan rakyat. Biarkan mereka terus leka tanpa menyedari yang kini 'arus bawah laut' yang bakal bergolak menenggelamkan mereka semakin kuat.

Mungkin mereka boleh mengadakan ceramah setiap minggu dengan kehadiran ribuan pendengar, tetapi kami juga menyebarkan maklumat setiap saat melalui rakan-rakan dan jaringan laman sosial kami yang tidak kurang 1500 setiap blogger. Kami yakin usaha kami ini diberkati Allah SWT dan telah menunjukkan impaknya.

Kerana kalau tidak perkara di bawah ini tidak mungkin terjadi!

KOMEN CHINA : PEMAIN MALAYSIA KUDA TUA, BAM PERLU BUKA MATA

Posted: 17 Jan 2012 08:37 PM PST


 JURULATIH CHINA KATA MEREKA SUDAH TUA, TAPI BAM NAK PAKAI JUGA

Baca laporan komen BAM ini, ianya agak mengejutkan, BAM perlu mendengar komen Jurulatih China pada Piala Thomas yang lalu, apa kata mereka, pemain Malaysia ramai Kuda Tua!http://www.bharian.com.my/articles/TerpulangkepadaBAM_Rexy/Article/ , koemen-komen peminat di http://suara-janggut.blogspot.com/2010/05/chong-wei-buka-langkah-hafiz-akhiri.html, Tetapi mengapa BAM masih mempertahankan mereka di sini

http://www.hmetro.com.my/articles/2012011801132720120118011327/Article
KOO Kien Keat-Tan Boon Heong mendapat restu Persatuan Badminton Malaysia (BAM) untuk meneruskan rentak kekalahan pada setiap kejohanan yang disertai menjelang Sukan Olimpik kerana menurut Pasukan Prestasi Tinggi (HPT), penyertaan di setiap kejohanan semata-mata untuk memberikan gandingan itu 'feeling' terhadap sesuatu pertandingan. Setiausaha Kehormat BAM yang juga Pengerusi Jawatankuasa Kejurulatihan dan Latihan (C&T), Ng Chin Chai berkata, Kien Keat-Boon Heong hanya diletakkan sasaran untuk menyerlah di Sukan Olimpik.

"Untuk Kien Keat-Boon Heong, kami tak kisah mereka menang atau kalah. Kami tidak peduli di mana ranking mereka selepas ini kerana sasaran mereka adalah di Sukan Olimpik nanti," kata Chin Chai yang juga Pengerusi HPT selepas mengadakan pertemuan dengan dua jurulatih beregu lelaki Tan Kim Her dan Pang Cheh Chang serta Kien Keat-Boon Heong.

"Dalam tempoh lima bulan akan datang, kami tidak kisah mereka menang Seluruh England atau tidak kerana keutamaan kami hanyalah Olimpik.

"Kejohanan yang mereka sertai hanyalah sebahagian daripada program latihan. Dalam waktu latihan pula kita akan cuba tingkatkan kepantasan pergerakan dan juga kekuatan gandingan ini, "Kita harap dalam baki enam bulan akan melihat Kien Keat-Boon Heong yang berbeza, yang boleh mencabar perebutan pingat Olimpik." Pelik juga pendekatan BAM menerusi hasil yang dibentangkan HPT iaitu Chin Chai, Datuk James Selvaraj dan Leftenan Kolonel (B) Wong Ah Jit semalam.

Tidak dinafikan selama ini sasaran utama yang diletakkan adalah pingat emas Sukan Olimpik namun ketika ditanya apakah penanda aras yang boleh menyatakan gandingan itu menunjukkan peningkatan, Ah Jit sekadar memberi jawapan sains sukan akan membuktikannya.

"Kita tak perlukan keputusan kejohanan untuk menunjukkan kemajuan kerana setiap bulan kita akan adakan ujian sains sukan iaitu ujian fizikal membabitkan tindak balas pemain. Malah kami di Institut Sukan Negara (ISN) akan mendapatkan maklum balas daripada jurulatih mengenai pergerakan dan julat masa ketahanan pemain sewaktu menjalani latihan," kata Ah Jit.

"Kita lihat apa yang berlaku pada Lin Dan, dia menghilang selama dua bulan sebelum Olimpik 2008 dan muncul dengan kejuaraan." Seorang lagi orang kuat BAM, Kenny Goh yang tidak berada dalam HPT sibuk mencelah, menghentikan persoalan daripada terjawab sepenuhnya dengan menganggap media akan mendedahkan 'rahsia' mereka kepada negara lain.

"Kita tidak boleh mendedahkan strategi, itu tidak penting kerana yang lebih penting hasilnya nanti. Jika kami dedahkan semuanya nanti negara lain tahu taktik kita," kata Kenny. Namun taktik apakah yang terlalu dirahsiakan itu? Begitupun Chin Chai memberi jaminan Kien Keat-Boon Heong sedia memberi komitmen terbaik ketika mengikuti latihan dikendalikan tiga jurulatih Kim Her, Cheh Chang dan Yoo Yong-sung dengan program latihan juga akan diubah daripada tiga sesi kepada satu sesi serta semua pemain termasuk gandingan terbabit akan menjalani latihan sama rata.

Namun pandangan Ah Jit mengenai prestasi, keputusan dan sasaran paling menarik perhatian.

"Apa guna jika kita menang, menang dan menang tetapi bila tiba di Olimpik kita kalah. Lebih baik kita kalah dulu tapi menang kemudian," katanya.

Mungkin beliau lupa yang Datuk Lee Chong Wei tidak menang semua kejohanan disertai pada 2008 dengan hanya meraih dua kejuaraan sebelum Olimpik selain empat, pada 2007, namun dia masih gagal menang emas.

Sekurang-kurangnya Chong Wei pada 2008 beraksi di lapan final berbanding Kien Keat-Boon Heong sejak tahun lalu lebih banyak tersingkir di pusingan pertama dan kedua.

Komen mymassa dalam hal ini mudah sahaja, beri peluang kepada pemain-pemain muda beraksi di pentas dunia. Jangan perap mereka. Sampai bila kita masih bergantung kepada Datuk Lee Chong Wei yang kini sudah mencecah 29 tahun. Sedikit masa lagi kudratnya akan menurun.

KOO Kien Keat-Tan Boon Heong pula dibiarkan terus bermain walaupun kalah dan kalah. Kemerosotan mereka sudah tentu ada kaitan dengan Komen Jurulatih China bahawa pemain-pemain Malaysia ramai Kuda Tua. Mengapa perap pemain-pemain muda?
 APAKAH KERANA DIA MELAYU?

Mymassa berpendapat, jika pemain-pemain di luar BAM memiliki prestasi lebih baik dan sedang meningkat beri mereka peluang. China tidak berharap pada Lin Dan dan Chen Long sahaja, tetapi mereka menyenaraikan lebih pemain pelapis. Di Malaysia kita Zulfadli http://www.ar-rifke.com/2011/11/zulfadli-juara-remaja-dunia-di-taiwan-kejohanan-badminton-remaja-dunia-di-taiwan.html

BAM perlu transform. Selamat membaca.

Penyokong PAS Pro Hasan Ali Mula Dedahkan Senarai Parasit PAS Di Tranungkite.

Posted: 17 Jan 2012 07:32 PM PST

Serangan balas dari penyokong pro Hasan Ali di portal PAS, Tranungkite Online.



Berikut adalah senarai yang termasuk dalam golongan parasit PAS.



Ini baru Ahli Parlimen. Belum lagi ADUN dan yang berjawatan dalam parti.

Geng parasit ni sendiri mengaku sokong Nik Aziz tapi tolak Haji Hadi.

*UMNO tak payah campur pun tak pe. Orang PAS sendiri yang akan bongkarkan parasit dalaman PAS. Kita tunggu je la ye.

PANAS :Portal Milik Pembangkang Akui Azmin - Azizah Bergaduh!

Posted: 17 Jan 2012 06:04 PM PST

Laporan dari portal di atas.
DI PERINGKAT dalaman kepimpinan tertinggi Parti Keadilan Rakyat (PKR), tidaklah menjadi satu rahsia lagi akan kewujudan 2 kelompok pimpinan yang masing-masing cenderung kepada Presiden parti, Datin Sri Wan Azizah Ismail dan Timbalan Presiden, YB Azmin Ali.

Penulis dimaklumkan bahawa bibit-bibit perpecahan ini sudah bermula sejak kempen pemilihan Nasional PKR 2010 lagi dan semakin menjadi ketara apabila Azmin Ali memenangi jawatan Timbalan Presiden.

Ketika kempen pemilihan Nasional 2010 berlangsung, sokongan penuh Wan Azizah ke atas pencalonan Datuk Zaid Ibrahim sebagai Timbalan Presiden parti menjadi persoalan umum kerana logiknya, Azmin Ali yang lebih layak kerana sudah bersama-sama dengan parti sejak mula ditubuhkan, di samping kesetiaannya kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim yang tidak boleh dipersoal sesiapa.

Berdasarkan maklumat yang penulis terima, antara kepimpinan parti yang diketahui cenderung kepada Wan Azizah ialah YB Fuziah Salleh, YB Nurul Izzah, YB Tien Chua, YB Xavier Jayakumar, Mustapha Kamil Ayub, Shamsul Iskandar, YB Yusmadi, YB Elizabeth Wong, YB William Leong, YB Sivarasa dan YB Dr Mansor Othman.

Manakala pemimpin parti yang berdiri teguh di belakang Azmin Ali ialah N.Surendran, YB Zuraida, YB Dato Kamarul Baharin, YB Dato Johari Abdul, Rafizi Ramli, Latheefa Koya, YB Haniza Talha, YB Nik Nazmi, YB Abdullah Sani dan YB Azan Ismail.

Walaupun perpecahan ini cuba diselindungkan dari penglihatan ahli di peringkat akar umbi tapi sudah kedengaran suara-suara kecil yang bertanya kenapa setiap kali program di kawasan salah seorang dari kumpulan yang disebutkan di atas, pihak yang satu lagi tidak hadir?

Sebagai contoh, program parti di kawasan Nurul Izzah iaitu Lembah Pantai, tidak akan dihadiri oleh Azmin Ali. Begitu juga sebaliknya dengan program parti di kawasan Gombak di mana Azmin sebagai ahli Parlimennya, juga tidak akan dihadiri Nurul Izzah.

Hal yang sama juga berlaku dalam kontroversi membabitkan kilang pemprosesan nadir bumi Lynas di Pahang. Kilang Lynas tersebut terletak di kawasan Balok, dalam Parlimen Indera Mahkota yang dikuasai Azan Ismail tapi kenapa pula Fuziah Salleh sebagai ahli Parlimen Kuantan yang menjuarai isu tersebut?

Mungkin Fuziah diarahkan pucuk tertinggi parti untuk memimpin isu tersebut atas sebab-sebab tertentu, tapi menjadi kehairanan ramai (termasuk penulis sendiri) kenapa beliau tidak pernah merujuk kepada Azan Ismail dalam banyak hal terutama yang membabitkan penduduk kawasan sekitar Balok di mana lokasi kilang tersebut terletak.

Sudah tentu bila bercakap tentang hubungan Wan Azizah dan Azmin Ali, penulis tidak rasa persoalannya 'siapa' tapi lebih kepada 'apa' yang menyebabkan perkara ini berlaku?

Penulis tidak mahu mengulas panjang mengenai hal tersebut, cuma apa sekalipun masalahnya, penulis menyeru agar semua pihak terlibat mengenepikan masalah peribadi masing-masing dan meletakkan kepentingan parti di kedudukan tertinggi sekali.

Lebih lagi dalam keadaan parti sedang sibuk menyiapkan diri untuk menghadapi pilhanraya umum ke-13 yang dijangka berlangsung pada bila-bila masa, keadaan sedemikian sudah tentu tidak sihat untuk parti dan ahli-ahli dibawah.

Walaupun Datuk Seri Anwar sudah dibebaskan dari pertuduhan liwat yang membelenggu beliau selama 3 tahun kebelakangan ini, tapi itu tidak sama sekali bermaksud parti sudah terlepas dari masalah yang boleh menggugat peluang parti untuk menguasai Putrajaya.

Sebaliknya ada lebih banyak isu-isu semasa yang perlu diberi penekanan dan semua ini menuntut kerjasama semua pihak dalam kepimpinan tertinggi parti.

Sedarlah, perpecahan dalaman boleh menjadi barah peringkat bahaya lebih-lebih lagi apabila ada yang berani mensabotaj. Belajarlah dari kesilapan UMNO.

*Lepas Anwar kena nyanyi lagu Ukays - Disana menanti disini menunggu.

Info MyMassa : Senarai Lokasi Kedai Rakyat 1 Malaysia (KR1M)

Posted: 17 Jan 2012 05:27 PM PST

Info yang MyMassa cedok dari akhbar Utusan.

Kepada peminat KR1M, jangan lepaskan peluang untuk mendapatkan barangan pada harga murah di lokasi-lokasi yang dinyatakan di atas.



*Selepas ini lebih banyak KR1M akan dibuka termasuk di kawasan anda. Nantikannya.

Salahuddin Ayub SAHkan PAS MUNAFIK?!!

Posted: 17 Jan 2012 04:36 PM PST




Hari ini Naib Presiden PAS membuktikan parti tersebut sememangnya untuk golongan munafik yang ada penyakit amnesia dan lain-lain penyakit hati yang kronik.

Dengan kebebalan tahap tertinggi, beliau menyamakan tindakan PAS memecat Hasan Ali seperti tanggungjawab Polis untuk mengeluarkan saman terhadap pesalah trafik. Kali ini pandai pula Din Pudu meminta Hasan Ali supaya bermuhasabah diri dan bertanggungjawab terhadap kesalahan yang telah dilakukan.

Kami selalu terfikir, adakah ini tahap mentaliti pemimpin yang diterima bulat-bulat penyokong PAS?!! Jika PAS memecat Hasan Ali tanpa memberikan cukup ruang pengadilan boleh disamakan dengan tindakan saman Polis, mengapa sebelum ini mereka bermati-matian melawan tindakan Polis mengenakan saman ekor terhadap pesalah trafik?!!

Bukankah sepatutnya mereka menasihatkan golongan yang telah disaman ekor itu supaya bermuhasabah diri dan bertanggungjawab terhadap kesalahan yang telah dilakukan, sama seperti Hasan Ali?!! 





Bila terkena batang hidung sendiri, ada sahaja dalil yang digunakan untuk menghalalkannya. Bak kata pemimpin DAP, orang PAS ini bukan hanya setakat anjing spesis munafik yang setia, tetapi mereka ini juga dari baka Khawarij yang BODOH SOMBONG dan tidak sedar diri!!!

Namun satu perkara yang amat kami pasti adalah, alasan Naib Presiden PAS di atas akan menjadi panduan kepada pencacai tegar mereka apabila berhujah dengan puak pro-Hasan Ali kelak.

Santai Pagi : Kaum Nabi Luth Di Malaysia Bertambah.

Posted: 17 Jan 2012 03:34 PM PST

Kes Anwar jadi rujukan.

Lepas ni mana-mana gay yang ditangkap tidak dapat disabitkan kesalahan atas dasar suka sama suka.

Kartun ini menceritakan keadaan yang semakin menular di kalangan masyarakat kita.

Wira Yang Tak Didendang (Unsung Hero).

Posted: 17 Jan 2012 02:35 PM PST

Penyokong Anwar bersorak gembira pada tarikh 901.

Di sebalik kegembiraan tersebut, jasa-jasa wira kita ini tak ramai yang sebut.

MyMassa kepilkan laporan khas dari Utusan Malaysia mengenai perkara ini.

Klik untuk besarkan imej dan membaca artikel ini.

MyMassa yang ada di hadapan mahkamah sendiri lihat betapa sabarnya abang-abang polis kita melayan karenah penyokong-penyokong Anwar.

Tahniah dan terima kasih PDRM kerana berjaya mengekalkan keamanan, ketenteraman dan kesejahteraan negara kita.


*Dalam masa polis dah berkorban macam ni (ada yang tak tidur nak pantau kawasan mahkamah), masih ada penyokong pembangkang yang menuduh polis letakkan bahan letupan. Bangang!! Kalau tak hebat macam PDRM, dah pasti rusuhan macam di Timur Tengah akan berjangkit di Malaysia dengan perancangan pihak pembangkang.

PANAS Dari Kelantan. Tokong Untuk Keramat Hidup?

Posted: 17 Jan 2012 06:59 AM PST

Gambar yang MyMassa dapat dari kiriman e-mail.







Pengirim ini menyatakan bahawa ini adalah tokong haram yang dibina di Kg. Bukit Yong, Pasir Puteh.

Gambar di atas bukan untuk sebuah tokong tetapi TIGA.

Penduduk setempat telah membuat laporan kepada Majlis Daerah Pasir Puteh. Pengirim memaklumkan bahawa ada cakap-cakap dari orang dalam Majlis Daerah yang tiada tindakan undang-undang akan diambil buat masa terdekat. Ini kerana pilihan raya semakin hampir.

Nampaknya PAS sanggup buat apa sahaja untuk pertahankan Kelantan walaupun membenarkan tokong haram.


*Kerana undi, mereka sanggup buat apa sahaja.

MUSUH NOMBOR SATU NEGARA

Posted: 17 Jan 2012 04:48 AM PST

 SEKEPING GAMBAR SERIBU MAKNA

Sudah lama kita tidak bercakap Musuh Nombor Satu Negara. Jika dahulu musuh nombor satu negara adalah Komunis, orang-orang Komunis yang membunuh orang awam yang tidak menyokong mereka, Komunis yang membakar dan menghancurkan rumah-rumah orang Melayu, merompak kedai-kedai, membunuh ramai askar Melayu kita. Hari ini orang-orang Komunis sudah moden belaka, Timbalan Presiden pun sokong Komunis yang telah membunuh ramai orang Melayu.

Kemudian, Musuh Nombor Satu Negara bertukar kepada Dadah. Dadah ini telah membunuh ramai anak-anak Melayu, menjadi Mayat Hidup, menghidap HIV dan pelbagai lagi penyakit. Kerajaan telah menggunakan semua mekanisme dalam dan luar negara, apa jua pasukan PDRM, KDRM, APMM dan sebagainya. Namun, anak-anak mudah kita masih juga menjadi Keldai Dadah, negara kita masih juga menjadi entreport Dadah, maka kes Dadah ini menjadi perjuangan yang tidak akan berhenti.

Rasuah juga Musuh Nombor Satu Negara. Media seringkali higtlightkan Rasuah di pihak kerajaan. Kajian perlu dibuat lebih detail sejauhmana Rasuah ini banyak berlaku di pihak kerajaan. Selama ini media khususnya di sebelah sana memberi gambaran yang cantik dan molek-molek sahaja konon tiada Rasuah di pihak sana. Kalau begitu, apabila blog Sekupangdua memberi butiran mengapa DAPsy mengamok dan malu. Apabila Papagomo dan Parpukari mendedahkannya mengapa perlu disaman. Apabila Kickdefella mendedahkan Penyelewengan danb Rasuah oleh kerajaan Kelantan, mengapa perlu malu? Sama ada anda memakai kopiah putih, atau anda berbaju hijau, jika anda bercakap transparance di Penang, tidak bermakna wang rakyat Pulau Pinang sewenang-wenangnya dibayarkan Bil Sakit orang yang tak berkepentingan pun. Di Selangor, YB syiah dan pro-gereja pun menerima wang zakat. Walaupun dia YB yang berpendapatan lumayan, yang sudah pasti mendapat pelbagai imbuhan dari kerajaan negeri, anaknya tetap menerima zakat sehingga mampu melancong ke sana ke mari pun, walaupun masih ada yang miskin di Selangor lebih layak menerimanya.


Komunis sudah, Dadah pun sudah, Rasuah pun sudah...maka apakah pula Musuh Nombor Satu Negara hari ini. Anda jawab, kerana anda lebih bijak?


(A) Aljuburi

(B) 
(C) DAP is King (D) God Father

Seminggu Selepas Keputusan Kes Liwat, Adakah Anda Masih Bersama Saiful?

Posted: 17 Jan 2012 01:14 AM PST


Masuk hari ini telah masuk seminggu selepas kes liwat Anwar pada 9/1/2012.

Dan setakat hari ini masih belum kedengaran rayuan akan dibuat oleh pihak pendakwaan. Peguam Negara bila ditanya mengenai hal ini cuba lari dari menjawab soalan.

"Anda tahu, ini adalah hujung minggu dan hari ini adalah hari Sabtu dan dengan Tahun Baru Cina semakin hampir, saya ingin pergi memancing," kata Peguam Negara ketika dikerumuni pemberita.

Jika diikut perkiraan, rayuan kes jenayah perlu dikemukakan sebelum 25 Januari 2012.

"Justeru, hari terakhir buat  rayuan terhadap keputusan Liwat II boleh difailkan sebelum 23 Januari iaitu pada hari Tahun Baru Cina. Bagaimanapun, mengikut Akta Interpretasi 1948, jika hari berkenaan jatuh pada cuti umum, maka hari terakhir untuk difailkan rayuan adalah pada hari bekerja berikutnya.

"Jadi mengikut kiraan saya, hari terakhir bagi pihak pendakwaan untuk memfailkan notis rayuan adalah pada 25 Januari," kata Baljit

MyMassa rasa sebab kenapa rayuan masih belum dibuat mungkin kerana penghakiman bertulis belum lagi dapat ke tangan pasukan pendakwaan.

Tika ini, ada dua kemungkinan iaitu sama ada pasukan pendakwaan merayu atau tidak. Bagaimana jika pasukan pendakwaan tidak merayu?

Di mana keadilan untuk Saiful?

Jangan panik para pembaca. Kemungkinan pasukan pendakwa tidak merayu kerana penghakiman bertulis kukuh dan mereka tiada peluang untuk menang ada. Ini kerana jika pasukan pendakwaan merayu untuk kes yang mereka tidak yakin untuk menang, berapa banyak duit rakyat akan habis untuk membiayai kes ini. Belum dikira berapa kali pula lepas ini PEGUAM TUNDA Anwar akan cuba menunda perbicaraan.

Antara sebab utama pasukan pendakwaan mempunyai peluang tipis untuk menang adalah kesilapan pegawai penyiasat yang mengabaikan aspek penyimpanan bahan bukti. Dalam keadaan ini, kekhilafan PDRM untuk membantu pasukan pendakwaan adalah puncanya. Kerana perlu diingat, kes jenayah adalah kes yang mempunyai parameter yang cukup tinggi. Pasukan pendakwaan (termasuk polis) perlu menyediakan bukti, saksi dan hujah yang betul-betul meyakinkan tuan hakim untuk mensabitkan kesalahan kepada seorang penjenayah. Jika sedikit keraguan berjaya ditimbulkan oleh pasukan peguam bela, maka hakim menilai sedikit keraguan tersebut walaupun hujah yang lain sungguh kukuh.

Untuk menjawab persoalan ini, masih ada ruang untuk KEADILAN Saiful iaitu melalui tuntutan Saiful di Mahkamah Sivil. Jika diikutkan, peluang Saiful untuk menang di mahkamah sivil lebih tinggi. Dan untuk Saiful ke mahkamah sivil, maka dia memerlukan bantuan kewangan untuk membiayai kes tersebut. Dalam hal ini, MyMassa ingin bertanya kepada pembaca, ADAKAH ANDA MASIH BERSAMA SAIFUL???? Jika jawapannya YA, sudi-sudikan menderma sekurang-kurangnya RM1. Itupun jika Saiful dan keluargnya membuka tabung derma.

Untuk lebih faham, mungkin pembaca boleh baca artikel ini. Tulisan yang lebih mudah dan ilmiah dari garapan MyMassa.

Klik untuk membaca artikel ini. Sumber : Utusan Malaysia.


Apa yang MyMassa tulis di atas adalah WORST CASE SCENARIO. MyMassa masih mengharapkan pasukan pendakwaan merayu kerana di mahkamah rayuan, lebih banyak bilangan hakimnya berbanding kes sebelum ini.

*Apa-apa pun, MyMassa harap Saiful Bukhari tetap tabah menghadapi dugaan ini.

Ustaz Moden's Weblog

Posted: 17 Jan 2012 11:09 PM PST

Ustaz Moden's Weblog


Umat Islam sokong LGBT murtad

Posted: 17 Jan 2012 05:32 PM PST

Oleh MOHD. KHUZAIRI ISMAIL
pengarang@utusan.com.my

 

DATUK NOOH GADOT

 

KUALA LUMPUR 17 Jan. – Umat Islam yang menolak hukum agama yang melarang amalan hubungan sejenis seperti yang diperjuangkan kumpulan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) dianggap melakukan jenayah akidah dan terkeluar daripada agama Islam atau murtad.

Penasihat Majlis Agama Islam Negeri Johor, Datuk Nooh Gadot berkata, ini kerana tindakan itu jika dilakukan dengan akal yang waras sama seperti menghina dan merendahkan hukum Allah SWT.

''Amalan sejenis LGBT ini adalah sesuatu yang keji, kotor, jijik dan dilarang serta ditegah oleh Islam.

''Sesiapa juga yang menghalalkan hukum ini sama ada melalui al-Quran dan hadis juga ijma' ulama perlu bertaubat nasuha dan kembali mengucap dua kalimah syahadah," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai reaksi kepada percubaan beberapa pihak yang mahu menghalalkan hubungan sejenis di negara ini termasuk dengan menekan undang-undang negara yang meletakkan hubungan itu sebagai kesalahan jenayah.

Ia termasuk Majlis Peguam yang menolak hubungan sesama jenis yang dilakukan secara suka sama suka antara orang dewasa suatu jenayah sekali gus tidak harus dibawa ke mahkamah.

Selain Majlis Peguam, hubungan sejenis itu turut mendapat sokongan Institut Hak Asasi Manusia Persatuan Peguam Antarabangsa (IBAHRI) yang mendesak kerajaan menghalalkan aktiviti LGBT dengan meminda undang-undang sedia ada kononnya bagi memastikan perundangan negara seiring dengan undang-undang antarabangsa.

Menurut Nooh, selain pengamal hubungan sejenis, individu yang cenderung kepada kefahaman itu serta mereka yang bersahabat, bekerjasama, bersubahat atau bersetuju dengan perbuatan itu juga dianggap melakukan jenayah akidah.

Ia kata beliau, termasuk mereka yang memberi laluan atau mengeluarkan bantuan kewangan kepada kumpulan yang menyokong kebebasan seksual itu.

''Dalam hal ini kita boleh merujuk kepada firman Allah SWT menerusi surah Hud ayat 113 yang bermaksud: 'Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang berlaku zalim, maka (kalau kamu berlaku demikian), api neraka akan membakar kamu, sedang kamu tidak ada sebarang penolong pun yang lain dari Allah. Kemudian (dengan sebab kecenderungan kamu itu) kamu tidak akan mendapat pertolongan'," katanya.

Katanya lagi, kefahaman yang menghalalkan hubungan sejenis juga telah membuang hukum berhubung perkahwinan yang antaranya rukun nikahnya ialah perkahwinan antara lelaki dan perempuan.

Justeru tambah beliau, mereka yang menolak hukum dan ketetapan Allah SWT serta Rasulullah SAW itu bermakna telah menolak al-Quran dan sunah sekali gus tergolong dalam kumpulan yang sesat dengan kesesatan yang nyata.

Dalam pandangan serupa, bekas Fellow Pusat Syariah, Undang-Undang dan Sains Politik, Institut Kefahaman Islam Malaysia (IKIM), Mohd. Roslan Mohd. Saludin menilai, kenyataan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengenai undang-undang homoseksual negara itu bermotifkan politik iaitu mengharapkan sokongan daripada kumpulan yang berfikiran sekular serta liberal.

Anwar juga kata beliau, cuba menonjolkan kepada masyarakat dunia terutamanya Barat bahawa beliau boleh bersifat terbuka dalam perjuangan hak asasi manusia termasuk dalam soal hubungan sejenis meskipun perkara itu jelas ditolak oleh semua agama.

"Di negara ini kenyataan seperti itu mungkin boleh memberikan kelebihan politik daripada sekumpulan kecil kelompok masyarakat, tetapi bagi mereka yang waras ia adalah satu kenyataan yang melampau," katanya.

Sementara itu, ahli jawatankuasa Pertubuhan Muafakat Sejahtera Masyarakat Malaysia (Muafakat), Ismail Mina Ahmad berkata, undang-undang mengenai homoseksual tidak sepatutnya dipertikai kerana perbuatan itu ditegah oleh semua agama.

Sambil menyifatkan hubungan sejenis itu merupakan kesalahan yang diketahui meskipun oleh kanak-kanak, beliau berkata, orang dewasa yang menyokong perbuatan itu boleh dianggap terkeluar daripada Islam kerana menolak hukum Allah.

"Justeru saya menasihati umat Islam di negara ini agar tidak menunjukkan sokongan kepada gerakan yang cuba menghalalkan hubungan sejenis termasuk memilih pemimpin yang cenderung menyokong aktiviti seperti itu," katanya.

 

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2012&dt=0118&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_01.htm


tok gajah

Posted: 17 Jan 2012 10:36 PM PST

tok gajah


Kurniaan ALLAH kepada PAS ..............

Posted: 16 Jan 2012 11:58 PM PST

Dato Hasan ibarat sebuah jentolak kurniaan Allah untuk meruntuhkan tembok PAS. 

Image PAS mula pudar dan layu semenjak ianya bersengkokol dengan DAP dan PKR. Penyokong2 atas pagar terus terjun memehak kepada UMNO. Penyokong2 tegar nya pula berbelah bagi, ramai yang keluar dan menyokong UMNO secara senyap2. Ini lah yang telah menyebabkan PAS tewas berturut2 pada PKR yang lepas.

Pemimpin2 PAS sedar perkara ini, tetapi oleh kerana kedegilan Tuan Guru PAS ianya diketepikan sahaja. Perkongsian PAS, PKR dan DAP sebenarnya lebih banyak menguntungkan UMNO. Kaum melayu/islam yang sedar sudah kembali menyokong UMNO.

Tembok PAS yang sentiasa di serang UMNO sudah semakin retak dan remuk, kini keujudan Dato Hasan pasti tembok PAS akan terus roboh ranap menyembah bumi. Sekarang Dato sudah pun bermula sedikit demi sedikit memecahkan tembok usang PAS.

Pada PRU 12 yang lepas, pencacai2 PAS dan pemimpin2 nya riuh rendah melaungkan bahawa UMNO sudah nazak. Tetapi hari ini kita pula yang akan melaungkan bahawa PAS sudah nazak. PAS mengharaf kan sokongan dari PKR dan DAP sedangkan PKR sendiri sudah nazak.

Bagi DAP yang mendapat sokongan majoriti dari kaum cina pula berlainan gaya nya. Kaum cina bijak berpolitik. Kaum cina mementingkan kemantapan ekonomi mereka. Jika mereka terlihat cara pemerintahan BN ini boleh mendatangkan kelabaan ekonomi mereka pasti mereka akan menyokong BN.

Sekarang kerajaan BN sedang berada dalam landasan ekonomi yang sangat memberangsangkan. Kaum cina sudah dapat merasakan kebangkitan pertumbuhan ekonomi negara ini. Perniagaan mereka semakin maju, tidak ujud kemelesetan ekonomi dalam negara ini. Ini lah faktor utama yang akan menyebabkan kaum cina pasti akan terus menyokong kerajaan BN.



GERAKAN ANTI PKR

Posted: 17 Jan 2012 09:45 PM PST

GERAKAN ANTI PKR


ALAHAI KADIAQ.

Posted: 17 Jan 2012 09:30 PM PST

MALAYSIAKINI SENGAJA BUNUH ANWAR.

Posted: 17 Jan 2012 07:33 PM PST

DAPAT TAK DAPAT.

Posted: 17 Jan 2012 05:30 PM PST

AMAN PALESTIN. TERBARU.

Posted: 17 Jan 2012 04:30 PM PST

KOMEN TUN M.

Posted: 17 Jan 2012 08:58 AM PST

NIK AJIS KATA : I'M TIRED BUT HEALTHY'.

Posted: 17 Jan 2012 04:36 AM PST

9 NOV 2011...INI PUNCA KEHANCORAN PAS.

Posted: 17 Jan 2012 02:35 AM PST

KENAPA AKU KATA PAKATAN BINGAI ?

Posted: 16 Jan 2012 11:20 PM PST

PISAU.NET

Posted: 17 Jan 2012 09:12 PM PST

PISAU.NET


Gempar Skandal Ketua Menteri Pulau Pinang Sabotaj Setiausaha Agong DAP!

Posted: 17 Jan 2012 05:00 PM PST


Lim Guan Eng,ketua menteri paling mulia,baik hati,tidak pernah melakukan dosa ,tidak pernah berbohong dan cukup tawadhuk memang paling disayangi oleh khawarij PAS berbanding Hj Hadi.

Rakyat Pulau Pinang terutamanya bangsa melayu amat berbesar hati dan cukup bersyukur apabila pemimpin berjiwa besar ini sanggup berhijrah dari Melaka semata mata untuk berkhidmat menjadi ketua menteri.

Banyak pencapaian yang berjaya dilakukan oleh Lim Guan Eng,kejayaan yang paling besar dan banyak mendapat liputan akhbar adalah kerana beliau berjaya menghapuskan miskin tegar seratus peratus sebaik saja beliau memegang tampuk pemerintahan dinegeri ini.

Berikut adalah kenyataan Lim Guan Eng yang dipetik dari blog beliau ;

Ucapan YAB Lim Guan Eng, Ketua Menteri Pulau Pinang pada 12 Disember 2010 di Dewan Sri Pinang sempena Hari Hak Asasi Manusia 2010-12-12


Kejayaan besar ini turut mendapat liputan daripada Harakah Daily Portal Rasmi khawarij PAS yang memberi liputan meluas akan kejayaan Lim Guan Eng.
Woi! Pisau tak boleh puji lebih lebih...puak pakatan dah stim meleleh ...hah! tengok kenyataan terbaru Lim Guan Eng semasa perhimpunan agong DAP baru baru ini.

China Press
Perkara: perhimpunan agong DAP
Ruangan: dalam negeri m/s A6
Tarikh: 9 Januari 2012 (Isnin)
Tahun 2015 Pulau Pinang Sasar Basmi Kemiskinan

Lim Guan Eng berkata, DAP mewakili perubahan, kesederhanaan dan harapan, dan mampu memberi kepuasa dan harapan rakyat, setelah DAP memerintah Pulau Pinang selama 4 tahun, memperoleh keputusan markah lebih baik daripada BN yang memerintah selama 50 tahun, dan kami mensasarkan pada tahun 2015, Pulau Pinang menjadi negeri yang pertama membasmi kemiskinan.

Pisau melihat ini adalah satu usaha ketua menteri kerajaan negeri Pulau Pinang cuba sabotaj dan memalukan setiausaha agong DAP.

Agaknya mamat brylcream ni sakit apa haa..?




Pisau kata "Ingatkan ahli khawarij PAS saja kena tipu dengan Nik Aziz,rupanya Ahli DAP kena tipu jugak dengan pemimpin sendiri..."

Guan Eng Gesa KR1M Di Perluaskan.

Posted: 16 Jan 2012 11:00 PM PST

Dalam video ini Guan Eng bukan saja berjaya melunaskan janji menghapuskan tol di Pulau Pinang malah beliau juga begitu prihatin terhadap nasib rakyat apabila berlaku kenaikkan harga barang.

Dalam video ini juga Guan Eng didapati menghentam Tony Pua dan Nurul Izzah kerana tidak menyokong KR1M dan dalam masa yang sama mahukan harga barang dijual dengan harga yang murah. Barang mahal yang dijual oleh kedai kedai diluar sana memang menyentap poket rakyat.


Apabila KR1M diserang oleh pasangan puaka Tony Pua dan Nurul Izzah ini bermakna 2 ekor ini tidak senang duduk apabila harga barang dijual dengan harga yang murah.Guan Eng yang berkempen bagi pihak KR1M yang mahukan barang dijual dengan murah kepada rakyat telah banyak membantu meningkatkan permintaan terhadap KR1M.

PEKAN 15 Jan. - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, pembangkang tidak menyedari tindakan mereka mencemuh Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) telah menjadi satu publisiti kepada kedai tersebut.

Perdana Menteri berkata, ini terbukti apabila sebanyak 27 buah KR1M telah dibuka sehingga hari ini malah, jualan setiap kedai itu lebih RM20,000 sehari.

"Saya galakkan mereka untuk terus cemuh dan kritik kedai ini kerana apabila banyak kritik, maka lebih ramai yang akan datang ke situ.

"Malah, jumlah kedai KR1M di seluruh Malaysia sudah 27 buah dan keseluruhannya 85 buah akan beroperasi hingga hujung tahun ini," katanya ketika berucap pada Majlis Perasmian Pusat Komuniti Perumahan Bersepadu dan Perasmian KR1M di Pulau Serai, di sini hari ini.

Hadir sama, Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob; Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob dan Pengarah Urusan Mydin Mohamed Holding Berhad, Datuk Ameer Ali Mydin.

Menurut Najib, pembinaan KR1M bukanlah sesuatu yang diuar-uarkan tanpa asas tetapi merupakan satu realiti dan telah terbukti berjaya kerana menawarkan barangan keperluan utama pada harga 40 peratus murah daripada harga pasaran.

"Sekarang ini ke mana sahaja saya pergi, orang ramai akan minta di kawasan mereka untuk dibina kedai KR1M.

"Ini jelas menunjukkan kedai ini mendapat sambutan yang menggalakkan daripada orang ramai," katanya.

Kata beliau lagi, kedai di Pulau Serai ini merupakan KR1M yang terbesar di Malaysia dan turut menempatkan Rakyat Mall yang menjual pelbagai keperluan lain.

"Ia boleh dimanfaatkan oleh penduduk Pekan sebagai sebuah destinasi membeli-belah dalam suasana mesra bajet," katanya.

Sementara itu, Rakyat Mall yang dirasmikan oleh Najib hari ini, berkeluasan 1,680 meter persegi adalah merupakan sebuah inovasi baru membeli-belah di bawah satu bumbung buat seisi keluarga.

Beroperasi seawal pukul 10 pagi hingga 10 malam, ia terdiri daripada 24 lot kedai menjual barangan keperluan serta barangan basah seperti ayam, daging, buah buahan, barangan komputer, pakaian, telefon, produk kesihatan dan sebagainya.



Guan Eng merungut barang mahal,sebab tu lah dia buat promosi KR1M,kedai yang diwujudkan oleh BN ini jual murah murah!

Pisau kata " bangang punya Guan Eng,dia ingat semua orang buta perut serupa dia ka,KR1M tu jual barang murah DAP nak sabotaj apahal?"

r b f

Posted: 17 Jan 2012 07:12 PM PST

r b f


Dr Ahmad Yunus Kini Sedang Siap Sedia Untuk Angkat Sumpah Sebagai Exco

Posted: 17 Jan 2012 05:24 PM PST


Adun Sijangkang, Dr Ahmad Yunus kini telah pun berada di Istana Bukit Kayangan untuk upacara mengangkat sumpah sebagai Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri yang baru bagi menggantikan Datuk Dr Hasan Ali.

Ternyata cakap-cakap sebelum ini yang mengatakan Pesuruhjaya Pas Selangor, Dr Rani adalah calon yang popular untuk mengisi jawatan berkenaan meleset.

Susah payah geng-geng parasit berusaha menjatuhkan Hasan Ali dan mengidam jawatan exco yang dikosongkan , akhirnya mereka terlepas.

Ada yang akan jadi mereng gamaknya....

Dr Yunus Exco Baru Selangor

Posted: 17 Jan 2012 04:42 PM PST

Adun Sijangkang Dr Ahmad Yunus dilantik sebagai exco Selangor yang baru menggantikan Hasan Ali.

Kecewalah geng-geng parasit nampaknya....

Nik Aziz Hanya Kira Maruah Anwar, Bagaimana Dengan Maruah Saiful ?

Posted: 17 Jan 2012 05:50 AM PST

Nik Aziz dalam satu kenyataannya di portal pembangkang telah menggesa semua pihak di Malaysia supaya menghentikan kegiatan memalukan Anwar Ibrahim. Kata Nik Aziz, Anwar telah dibuktikan tidak bersalah dan sepatutnya dilayan seperti manusia biasa.

Malangnya, kenyataan terbaru Nik Aziz ini sekaligus membuktikan bahawa beliau sebenarnya langsung tak tahu apa-apa mengenai keputusan kes liwat Anwar.

Seluruh negara tahu, Anwar dibebaskan dari tuduhan meliwat kerana bukti tak mencukupi serta keputusan DNA yang tak lengkap. Hakim tak pula menyebut kes liwat diantara Anwar dan Saiful Bukhari itu tidak berlaku.

Dalam keputusan penghakiman itu juga, telah diakui bahawa wujudnya prima facie serta berlakunya penetrasi terhadap mangsa. Malangnya, bukti-bukti untuk mengaitkan Anwar terhadap perlakuan tersebut agak longgar ditampilkan oleh pihak pendakwa. Sebab itulah Anwar dibebaskan.

Jadi, bagaimanakah rakyat Malaysia mahu berhenti mengaitkan Anwar dengan kes liwat tersebut sedangkan Anwar sendiri tak 'berkerjasama' sepenuhnya dengan mahkamah bagi membuktikan dia tak bersalah?

Dan kenapa Nik Aziz tak bercerita mengenai trauma yang dihadapi oleh mangsa Anwar iaitu Saiful Bukhari? Dapatkah Nik Aziz bayangkan, perasaan anak muda seperti Saiful yang menjadi mangsa kerakusan nafsu serakah seorang manusia yang bercita-cita menjadi Perdana Menteri Malaysia?

Jika Nik Aziz simpati kepada Anwar yang kononnya dimaki hamun sepanjang bertahun-tahun lamanya, dimana pula simpati Nik Aziz terhadap Saiful Bukhari yang menjadi mangsa kejian serta carut marut setiap hari oleh Pakatan pembangkang?

Mungkin Islam yang dipelajari oleh Nik Aziz hanya menuntut supaya membela rakan serta kroni sahaja. Apakah Islam Nik Aziz tak mengajar supaya berlaku adil dan tak memihak kepada mana-mana pihak didalam membuat sebarang tindakan?

Jika Nik Aziz mahukan rakyat Malaysia berhenti dari mengutuk perbuatan tak bermoral Anwar Ibrahim, Nik Aziz juga sebenarnya harus mempertahankan hak serta maruah Saiful Bukhari Azlan. Nik Aziz harus sedar, bukan Anwar seorang sahaja yang mempunyai maruah.

Kelakuan Nik Aziz ini sekaligus membuktikan kepada seluruh rakyat bahawa PAS memang hanya menjadi balaci kepada Anwar. Benarlah kata orang bahawa PAS selama ini hanya tukang cuci najis dan kekotoran didalam Pakatan.

Kalau diceramah-ceramah Pakatan, kita boleh lihat Unit Amal PAS jadi tukang jaga parking dan tukang sapu sampah. Dikalangan pemimpin atasan PAS pula, tugas mereka hanya tertumpu pada mencuci 'punggung' Anwar dan taiko-taiko DAP. Memang memalukan!!!

Dipetik dari : mykmu.net

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 17 Jan 2012 04:40 PM PST

Kita MESTI Selamatkan Melayu


Datuk Mustafa Ali Dah Serahkan Nama Pengganti Dr Hasan Ali Kepada MB Tan Sri Khalid....

Posted: 16 Jan 2012 06:40 PM PST


PAS Pusat telah menghantar nama calon bagi menggantikan Datuk Dr Hasan Mohamed Ali sebagai Exco Kerajaan Negeri Selangor kepada Pejabat Menteri Besar kira-kira jam 12.30 tengah hari ini.

Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali (gambar) berkata, beliau menghantar nama calon berkenaan telah menerima nama itu daripada Presiden, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang.

"PAS Pusat telah buat keputusan tentang orang yang akan menggantikan Datuk Hasan Ali dan saya telah menerima nama itu daripada Presiden dan nama itu telah pun saya maklumkan kepada Pejabat Menteri Besar Selangor sekitar pukul 12.30 tengah hari.

"Dan saya pun dah berhubung Pejabat Menteri Besar dan dah dimaklumkan mereka terima makluman itu," katanya kepada Harakahdaily sebentar tadi.

Beliau bagaimanapun tidak bersedia mendedahkan nama calon yang dicadangkan itu.

"Tapi untuk hari ini, saya rasa saya tak sedia untuk memaklumkan nama itu sekarang kerana urusan selanjutnya urusan kerajaan negeri dengan DYMM Sultan Selangor," ujarnya lagi.

Jelasnya, terserah kepada pihak-pihak berkenaan untuk mengambil langkah selanjutnya.

Semalam, beliau memberitahu Presiden PAS akan membuat keputusan calon bagi menggantikan Hasan sebagai Exco Kerajaan Negeri Selangor.

Beliau berkata, nama itu akan beliau sampaikan kepada Menteri Besar Selangor.

"Kita jangka, jika tidak ada sebarang masalah, mesyuarat Exco Selangor Rabu ini akan mendapat anggota baru dari PAS," katanya.

Hasan dipecat daripada menjadi ahli PAS pada 8 Januari lepas oleh Mesyuarat Jawatankuasa PAS Pusat.

Beliau bagaimanapun berpeluang membuat rayuan terhadap keputusan itu kepada Majlis Syura Ulamak dalam tempoh 30 hari selepas dipecat.

Bagaimana pun, malam semalam Hasan membuat keputusan tidak akan merayu. Ia diumumkan beliau dalam satu majlis di Gombak.

Pada 13 Januari lepas, Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim memaklumkan perlantikan exco kerajaan negeri yang baru bagi menggantikan Hasan akan diadakan pada 18 Januari nanti di Istana Kayangan, Shah Alam.

Beliau yang hadir pada sidang media selepas mengadap Tuanku Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah memberitahu pertemuan tersebut adalah bagi membincangkan status kedudukan Hasan yang tidak lagi menjadi ahli PAS.

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

Posted: 17 Jan 2012 03:08 PM PST

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan


Edisi Bicara Fitnah Abu Nawas

Posted: 17 Jan 2012 02:56 PM PST


Seekor Lagi Anjing PAS Kaki Fitnah


Anjing PAS tak habis-habis nak buat fitnah... Seolah-olah fitnah dah jadi mainan... Bagi mereka fitnah sudah menjadi HALAL...

Kali ini Hasan Ali menjadi mangsa fitnah dengan mengubahsuai muka hadapan akhbar Utusan Malaysia...

Siapa punya kerja? Tak lain tak bukan anjing PAS yang menggelarkan dirinya Bicara Abu Nawas... Atau lebih mudah jika kita panggil Bicara Fitnah Abu Nawas...

Lihatlah muka hadapan akhbar Utusan yang diubahsuainya ini...



Cuba bandingkan dengan muka hadapan akhbar Utusan yang sebenar...


Lihat dengan jelas perbezaannya...

eXception harap Hasan Ali dan Utusan Malaysia segera menyaman blogger anjing yang berperangai seperti anjing ini... Jika Anwar berani menyaman Utusan, mengapa Utusan tidak berani untuk menyaman blogger tahap anjing ini??

Inilah sikap sebenar manusia hipokrit dan munafiq di dalam PAS... Apabila bercakap, sukar sekali bercakap tentang kebenaran... Segalanya fitnah... fitnah... dan fitnah...

Inilah blog yang eXception maksudkan tu: Jurugambar siarkan gambar iblis mamah kemaluan wanita sedang melahirkan anak.

Gempar!! eXception Terima Amaran Dari FBI??

Posted: 16 Jan 2012 11:56 PM PST


FBI Beri Amaran Kepada eXception. Apa Kes??



Minggu lepas eXception menerima satu emel di dalam SPAM BOX, bukan SPONGEBOB... Diulangi SPAM BOX...

Di bawah ini ialah antara kandungan emel tersebut yang berserta dengan lampiran (attachment).


Lampiran (attachment) tersebut adalah berbentuk fail HTML. Adakah ugutan serta amaran yang eXception terima ini adalah berkaitan dengan pendedahan demi pendedahan dan pembongkaran demi pembongkaran terhadap agenda Illuminati di Malaysia yang di bawa oleh Pakatan Rakyat? Adakah FBI mahu eXception menutup mulut dan hentikan serangan terhadap Anwar Ibrahim?? Ohh... Tidak!!! Baca lampiran yang dihantar di bawah ini...



THIS IS THE (F.B.I)

FBI HEADQUARTERS IN WASHINGTON, D.C.

FEDERAL BUREAU OF INVESTIGATION

J. EDGAR HOOVER BUILDING

935 PENNSYLVANIA AVENUE,

NW WASHINGTON, D.C. 20535-0001

E=MAIL:(washingtonfbi@washington.usa.com)


FEDERAL BUREAU OF INVESTIGATION (FBI)



 



ATTENTION DEAR THIS IS THE FINAL WARNING YOU ARE GOING TO RECEIVE FROM
ME DO YOU GET ME????





I HOPE YOU UNDERSTAND HOW MANY TIMES THIS MESSAGE HAS BEEN SENT TO YOU?.




WE HAVE WARNED YOU SO MANY TIME AND YOU HAVE DECIDED TO IGNORE OUR E- MAILS OR
BECAUSE YOU BELIEVE WE HAVE NOT BEEN INSTRUCTED TO GET YOU ARRESTED, AND TODAY
IF YOU FAIL TO RESPOND BACK TO US WITH THE PAYMENT THEN, WE WOULD FIRST SEND A
LETTER TO THE MAYOR OF THE CITY WHERE YOU RESIDE AND DIRECT THEM TO CLOSE YOUR
BANK ACCOUNT UNTIL YOU HAVE BEEN JAILED AND ALL YOUR PROPERTIES WILL BE
CONFISCATED BY THE FBI. WE WOULD ALSO SEND A LETTER TO THE COMPANY/AGENCY THAT
YOU ARE WORKING FOR SO THAT THEY COULD GET YOU FIRED UNTIL WE ARE THROUGH WITH
OUR INVESTIGATIONS BECAUSE A SUSPECT IS NOT SUPPOSE TO BE WORKING FOR THE
GOVERNMENT OR ANY PRIVATE ORGANIZATION.




YOUR ID WHICH WE HAVE IN OUR DATABASE BEEN SENT TO ALL THE CRIMES AGENCIES IN
AMERICA FOR THEM TO INSET YOU IN THEIR WEBSITE AS AN INTERNET FRAUDSTERS AND TO
WARN PEOPLE FROM HAVING ANY DEALS WITH YOU. THIS WOULD HAVE BEEN SOLVED ALL THIS
WHILE IF YOU HAD GOTTEN THE CERTIFICATE SIGNED, ENDORSED AND STAMPED AS YOU
WHERE INSTRUCTED IN THEE-MAIL BELOW.THIS IS THE FEDERAL BUREAU OF INVESTIGATION
(FBI) AM WRITING IN RESPONSE TO THE E-MAIL YOU SENT TO US AND AM USING THIS
MEDIUM TO INFORM YOU THAT THERE IS NO MORE TIME LEFT TO WASTE BECAUSE YOU HAVE
BEEN GIVEN FROM THE 3RD OF JANUARY.




AS STATED EARLIER TO HAVE THE DOCUMENT ENDORSED, SIGNED AND STAMPED WITHOUT
FAILURE AND YOU MUST ADHERE TO THIS DIRECTIVES TO AVOID YOU BLAMING YOURSELF AT
LAST WHEN WE MUST HAVE ARRESTED AND JAILED YOU FOR LIFE AND ALL YOUR PROPERTIES
CONFISCATED. YOU FAILED TO COMPLY WITH OUR DIRECTIVES AND THAT WAS THE REASON
WHY WE DIDN'T HEAR FROM YOU ON THE 3RD AS OUR DIRECTOR HAS ALREADY BEEN NOTIFIED
ABOUT YOU GET THE PROCESS COMPLETED YESTERDAY AND RIGHT NOW THE WARRANT OF
ARREST HAS BEEN SIGNED AGAINST YOU AND IT WILL BE CARRIED OUT IN THE NEXT
48HOURS AS STRICTLY SIGNED BY THE FBI DIRECTOR.




WE HAVE INVESTIGATED AND FOUND OUT THAT YOU DIDN'T HAVE ANY IDEA WHEN THE
FRAUDULENT DEAL WAS COMMITTED WITH YOUR INFORMATION'S/IDENTITY AND RIGHT NOW IF
YOU ID IS PLACED ON OUR WEBSITE AS A WANTED PERSON, I BELIEVE YOU KNOW THAT IT
WILL BE A SHAME TO YOU AND YOUR ENTIRE FAMILY BECAUSE AFTER THEN IT WILL BE
ANNOUNCE IN ALL THE LOCAL CHANNELS THAT YOU ARE WANTED BY THE FBI. AS A GOOD
CHRISTIAN AND A HONEST MAN, I DECIDED TO SEE HOW I COULD BE OF HELP TO YOU
BECAUSE I WOULD NOT BE HAPPY TO SEE YOU END UP IN JAIL AND ALL YOUR PROPERTIES
CONFISCATED ALL BECAUSE YOUR INFORMATION'S WAS USED TO CARRY OUT A FRAUDULENT
TRANSACTIONS, I CALLED THE EFCC AND THEY DIRECTED ME TO A PRIVATE ATTORNEY WHO
COULD HELP YOU GET THE PROCESS DONE AND HE STATED THAT HE WILL ENDORSE, SIGN AND
STAMP THE DOCUMENT AT THE SUM OF $599 USD ONLY AND I BELIEVE THIS PROCESS IS
CHEAPER FOR YOU.




YOU NEED TO DO EVERYTHING POSSIBLE WITHIN TODAY AND TOMORROW TO GET THIS PROCESS
DONE BECAUSE OUR DIRECTOR HAS CALLED TO INFORM ME THAT THE WARRANT OF ARREST HAS
BEEN SIGNED AGAINST YOU AND ONCE IT HAS BEEN APPROVED, THEN THE ARREST WILL BE
CARRIED OUT, AND FROM OUR INVESTIGATIONS WE LEARNT THAT YOU WERE THE PERSON THAT
FORWARDED YOUR IDENTITY TO ONE IMPOSTOR/FRAUDSTERS IN NIGERIA LAST YEAR WHEN HE
HAD A DEAL WITH YOU ABOUT THE TRANSFER OF SOME ILLEGAL FUNDS INTO YOUR BANK
ACCOUNT WHICH IS VALUED AT THE SUM OF $10.500,000.00 USD.

I PLEADED ON YOUR BEHALF SO
THAT THIS AGENCY COULD GIVE YOU THE 2012/4/1 SO THAT YOU COULD GET THIS PROCESS
DONE BECAUSE I LEARNT THAT YOU WERE SENT SEVERAL E-MAIL WITHOUT GETTING A
RESPONSE FROM YOU, PLEASE BEAR IT IN MIND THAT THIS IS THE ONLY WAY THAT I CAN
BE ABLE TO HELP YOU AT THIS MOMENT OR YOU WOULD HAVE TO FACE THE LAW AND ITS
CONSEQUENCES ONCE IT HAS BEFALL ON YOU. YOU WOULD MAKE THE PAYMENT THROUGH MONEY
GRAM TRANSFER OR WESTERN UNION MONEY TRANSFER WITH THE BELOW DETAILS.




RECEIVER NAME ==== PAUL UBA

COUNTRY========== NIGERIA

CITY============== LAGOS

TEXT QUESTION==== WHEN

TEXT ANSWER===== TODAY TODAY

AMOUNT=====$599USD

SENDERS NAME======




SEND THE PAYMENT DETAILS TO ME WHICH ARE SENDERS NAME AND ADDRESS, MTCN NUMBER,
TEXT QUESTION AND ANSWER USED AND THE AMOUNT SENT. MAKE SURE THAT YOU DIDN'T
HESITATE MAKING THE PAYMENT DOWN TO THE AGENCY BY TODAY SO THAT THEY COULD HAVE
THE CERTIFICATE ENDORSED, SIGNED AND STAMPED IMMEDIATELY WITHOUT ANY FURTHER
DELAY. AFTER ALL THIS PROCESS HAS BEEN CARRIED OUT, THEN WE WOULD HAVE TO
PROCEED TO THE BANK FOR THE TRANSFER OF YOUR COMPENSATION FUNDS WHICH IS VALUED
AT THE SUM OF $10,500,000.00 USD WHICH WAS SUPPOSE TO HAVE BEEN TRANSFERRED TO
YOU ALL THIS WHILE.



NOTE: ALL THE CRIMES AGENCIES HAS BEEN CONTACTED ON THIS REGARDS AND WE SHALL
TRACE AND ARREST YOU IF YOU DISREGARD THIS INSTRUCTIONS.




YOU ARE GIVEN A GRACE TODAY TO MAKE THE PAYMENT FOR THE DOCUMENT AFTER WHICH
YOUR FAILURE TO DO THAT WILL ATTRACT A MAXIMUM ARREST AND FINALLY YOU BE
APPEARING IN COURT FOR ACT OF TERRORISM, MONEY LAUNDERING AND DRUG TRAFFICKING
CHARGES, SO BE WARNED NOT TO TRY ANY FUNNY BECAUSE YOU ARE BEEN WATCHED.




THANKS AS I WAIT FOR YOUR RESPONSE



RESPECTIVELY

AGENT RONALD T. HOSKO.

FEDERAL BUREAU OF INVESTIGATION (FBI)




Ha ha ha ha ha ha!! Rileks laa... Kalau korang nak tahu inilah dinamakan SCAM... eXception yakin ianya didalangi oleh kalangan awang-awang hitam yang kununnya menganggap diri mereka pakar dalam bidang komputer.

Kepada pembaca semua, di harap anda abaikan sahaja emel sampah seperti ini. Jangan takut kerana ianya berbentuk SCAM. Kerana awang-awang hitam ni semua nak memeras korang... Sebenarnya banyak emel berbentuk SCAM yang eXception pernah terima, antara termasuklah emel yang mengatakan eXception memenangi 1 Juta Dollar dan perlu memasukkan duit ke akaun mereka untuk memudahkan urusan memasukkan wang. Selain itu emel lain yang eXception turut terima ialah emel yang mengajak eXception melabur dalam satu perniagaan yang memerlukan eXception memasukkan sejumlah wang untuk membeli saham... Ptuihhh!! Taktik lapuk!!

Awas!! Jangan percaya sebarang emel yang belum pasti kesahihannya... Jangan beri duit sekiranya tawaran mereka mampu membuatkan mata anda terbeliak. Takut nanti korang pula yang terberak-berak selepas kena tipu.

SCAM adalah taktik licik menipu pengguna internet. Jangan dedahkan akaun bank anda kepada mereka. Jangan di layan sebarang emel dari bank yang meminta anda mengemaskini akaun anda. Jika was-was, hubungi pihak bank terbabit untuk kepastian.

Kamus Hidup Puak PAS Jilid Ke 11456

Posted: 16 Jan 2012 05:40 PM PST


Kamus Hidup Puak PAS Jilid Ke 11456


Berikut adalah antara kandungan Kamus Hidup Puak PAS Jilid Ke 11456 yang telah dikeluarkan oleh Mushitool HamPAS, iaitu Mahagaru Nicky Ajis. Semua kandungan kamus telah diluluskan oleh beliau untuk disebarkan di kalangan penganut PAS untuk menjadi pedoman mereka...



HALAL - Perkara yang halal bagi PAS lakukan tetapi HARAM bagi orang lain lakukan. Termasuklah zina.



HARAM - Perkara yang HARAM di sisi ISLAM tetapi HALAL di sisi PAS.



FITNAH - Sebarang berita dari media arus perdana adalah 100% fitnah, kecuali berita tersebut dari Harakah, Malaysiakini dan lain-lain akhbar yang menyokong PR walaupun beria yang disampaikan sangat JELAS FITNAH...

ISLAM - Hanya penganut PAS sahaja LAYAK digelar ISLAM. Tidak kepada orang lain selain yang berada di dalam PR.

SYURGA - Jaminan syurga hanya khusus untuk penganut PAS yang diberi jaminan 100% oleh Mahagaru Nicky Ajis walaupun amal makruf tunggang-langgang. Selain penganut PAS dan PR, anda akan ke NERAKA.

ULAMAK - Semua ostad-ostad PAS (temasuk ostad-ostad celup) yang memakai kopiah, serban dilantik secara automatik sebagai ULAMAK walaupun tidak ada kelulusan Al-Azhar mahupun tidak ada tauliah. Cukup sekadar pandai berceramah dan menghentam UMNO dan pandai tafsir ayat Al-Quran sikit-sikit serta pandai memaki hamun.

KAFIR - Layak dilabelkan kepada ahli UMNO... Ahli DAP dan PR yang bukan beragama ISLAM bukan kafir. Walaupun mereka jelas KAFIR.

LIWAT - Bagi PAS mendatangi isteri melalui jalan belakang bukanlah dikategorikan liwat.

RASUAH - Segala apa pemberian kerajaan BN atau UMNO kepada rakyat disifatkan sebagai RASUAH. Termasuklah pemberian BR1M walaupun ada antara ostad-ostad PAS antara yang awal hantar borang.



SEDEKAH - Segala apa pemberian PAS tak kira wang tunai, beras dan macam-macam lagi tak kira waktu samaada pada waktu pilihanraya atau tidak, dikategorikan sebagai SEDEKAH.

KEBENARAN - Segala apa yang disampaikan oleh ostad-ostad PAS serta kitab PAS, iaitu HARAKAH adalah satu KEBENARAN, tak kira ianya sengaja direka-reka atau berunsur fitnah. Segala apa kebenaran yang disampaikan oleh Kerajaan Barisan Nasional adalah jelas bohong dan tak boleh dipercayai.

TIDAK SENONOH - Segala apa kelakuan mereka di dalam PAS yang tidak menyokong perjuangan PAS dilabelkan sebagai TIDAK SENONOH. Walaupun begitu perbuatan liwat yang dilakukan oleh Anwar TIDAK PULA dilabelkan sebagai TIDAK SENONOH.

JIHAD - Segala apa yang dilakukan untuk menentang Kerajaan Barisan Nasional disifatkan sebagai jihad kerana BN menolak HUDUD, walaupun DAP dan PKR juga terang-terangan menolak HUDUD.

NYANYIAN - HARAM bagi artis-artis wanita menyanyi kerana suara wanita adalah aurat. Tetapi HALAL bagi muslimah PAS menyanyi kerana ianya disifatkan sebagai jihad.

DEMONSTRASI - Segala bentuk demonstrasi yang dilakukan oleh PAS dan PR tak kira lah demonstrasi menyokong kebebasan seksual (LBGT) adalah satu JIHAD. PAS menyokong hak kebebasan seksual walaupun jelas di dalam Al-Quran ianya adalah HARAM DI SISI ISLAM.

Al-QURAN - Kitab yang dipergunakan oleh ostad-ostad PAS untuk menguntungkan diri mereka.

BUKU JINGGA - Kitab yang juga digunakan sebagai rujukan oleh ostad-ostad PAS yang bakal menggantikan Al-Quran suatu hari nanti.



WANG RAKYAT - Segala apa jenis duit cukai, duit kutipan derma, tabung kebajikan, duit koperasi dan duit zakat adalah kepunyaan PAKATAN RAKYAT. Maka tak hairanlah duit Tabung Memali mereka ambil. Duit KOHILAL (Koperasi Al-Hilal) juga mereka ambil. Malah duit zakat pun mereka teringin jugak.

KEADILAN - Hanya keadilan bagi mereka yang memihak dan menguntungkan kepada PAS dan PR sahaja yang akan ditegakkan. Mereka yang tidak memihak serta menguntungkan PAS dan PR. Tidak layak mendapat keadilan.

SURUHANJAYA PILIHANRAYA - SPR dianggap berat sebelah dan banyak memihak kepada BN walaupun Pulau Pinang, Kedah, Kelantan dan Selangor jatuh ke tangan mereka dalam PRU yang lepas.

WARGANEGARA - Bagi mereka yang mempunyai kad pengenalan kod 71 di tengah-tengah dianggap sebagai warganegara asing sekiranya menyokong Barisan Nasional. Jika menyokong PAS dan PR akan dianggap sebahagian dari warganegara.



Inilah antara kandungan kamus yang eXception siarkan... Nak tengok lebih banyak, korang kena la beli. Kamus setebal 93974 muka surat ini takkan boleh didapati di kedai-kedai majalah atau kedai mamak berhampiran hatta kedai buku sekalipun. Kat mana-mana pun tak dijual kamus ni... Ha ha ha ha ha sebab ianya ada di dalam jiwa puak-puak PAS.

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 17 Jan 2012 03:08 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


USTAZ NASHA MULA BERJINAK-JINAK DENGAN PROGRAM-PROGRAM KERAJAAN

Posted: 17 Jan 2012 06:42 AM PST

Sudah ada dua tiga pro pembangkang mula bising dan bengang dengan kemunculan sekali lagi USTAZ NASHA di TV3 ketika slot berita mengenai Persidangan Antarabangsa Pergerakan Moderat Global yang sedang berlangsung di ibu negara.

Beliau juga akan membentangkan satu kertas kerja yang bertajuk Antara Kesederhanaan dan Ekterismisme: Cabaran dan Respon.

Ustaz Nasha dilihat mengamalkan sifat-sifat pembangkang yang profesional. Beliau jarang cepat melatah apatah lagi membuat statement ikut kepala masing-masing seperti MUrsyidul Amnya, Nik Aziz.

Bekas Timbalan Pas itu kini menjadi sasaran kebencian puak-puak Pas yang taksub dengan politik sempit dan cucuk hidung Pas. Namu begitu, beliau berjaya membawa wataknya sebagai seorang pembangkang yang turut dapat menyumbang ke arah pembangunan ummah dan negara.

Adakah beliau juga akan menjadi mangsa kebobrokan Pas yang sentiasa tunduk pada desakan-deskan rakan pembangkang? Kita tunggu dan lihat...kalau Pas masih subur sifat kedengkian mereka, aku rasa Hasan Ali kena sediakan satu lagi seat kosong untuk roadshow yang bakal berlangsung..hehehehe

BAPOK TUA, AZWAN ALI DI GAM ASTRO!

Posted: 17 Jan 2012 05:21 AM PST

Bapok Tua, Azwan Ali yang dahulunya sibuk bercelupar di kaca-kaca televiesion, akhirnya di GAM oleh Astro kerana keceluparannya tidak dapat dibendung lagi apabila menghina Bekas Perdana Menteri, Tun Mahathir.

Umur Bapok Tua ini sudah pun menggayut, tapi akal politiknya semacam budak hingusan. Cuba menceburi bidang politik, setelah rakan-rakan artis sendiri membenci dengan sikap celupar dajal mulutnya itu! Dia ingat bila ceburi politik, boleh la dia mencarut dan mencerca sesuka hati, mintak mahap la...sesungguhnya dunia politik lebih kejam wahai bapok!

Team Astro Ria telah memaklumkan bahawa beliau telah digam dari Astro kerana keceluparan dan kebiadapan beliau dalam bersuara.

Kalau twitter ngan facebook bleh gam pun best juga. Orang berpolitik, si bapok ni pun nak berpolitik. Puas sudah orang berkempen supaya berpolitik cara berhemah, tapi dek kerana berkobar-kobar join politik, mulut celuapar kebapokan artisnya di bawa-bawanya bersama.

Kalau nak pelingkup parti pun, bangsa jenis bapok celupar ni la...!

PARASIT PAS - DR RANI TIDAK DIPERKENAN SULTAN???

Posted: 17 Jan 2012 12:39 AM PST

Banyak blog melaporkan bahawa Dr. Rani akan menggantikan Dr Hassan Ali sebagai Exco negeri Selangor yang baru setelah pemecatannya dilakukan oleh MB akibat keceluparan mulutnya yang melampau. Antaranya anda boleh rujuk sini.

Sayangnya, Dr Rani dikatakan tidak diperkenankan oleh Sultan Selangor. Anda boleh rujuk sini.

Sebelum-sebelum ini pun Dr Rani ada menolak cadangan perlantikan beliau menjadi Exco kerajaan negeri. Malu-malu gitu.
Adakah terdapat skandal parasit yang berlaku di sini? Mengapa Sultan tidak perkenan cadangan tersebut? Adakah Sultan Selangor juga telah maklum dengan perkara aib yang bakal didedahkan. Sultan dikhabarkan memperkenankan Dr. Yunus ADUN Sijankang menjadi penggantinya..

Makin panas situasi sekarang....

PARASIT PAS - ADA YANG DAH TERKENCING?

Posted: 16 Jan 2012 11:10 PM PST

PAS sebenarnya sudah sekian lama dengan satu gerakan berhaluan kiri yang berikrar untuk menusuk masuk ke dalam parti secara ekstrim dan kini mereka telahpun berjaya menawan hampir kesemua jawatan tertinggi dalam parti.

Ianya telah diterjah dan dikenalpasti sebilangan Pro Ulama' PAS yang semakin khuatir dan bakal membuat satu revolusi menentang kumpulan tersebut.

Ini semua adalah gara2 fenomena pembawakan budaya 'Anwar' ke dalam PAS yang telahpun dibuat 1 ketika dahulu ketika Anwar bergelar Pemimpin di dalam UMNO.

Politik Anwar sememangnya mengatasi Agama dan Bangsa. Undang2 bagi kedua2 item penting ini direka dan diolah semula mengikut acuan beliau sendiri.

KHALID Samad mungkin individu pertama yang didedahkan Hasan Ali 1 masa terdekat yang bertanggungjawab membawa 'ajaran' baru ini yang bakal menghilangkan rasa kepercayaan rakyat terutamanya Umat Islam mengenai hasrat kotor Kumpulan Parasit dalam Parti tersebut.

GR

SASTERA SUDAH TOLAK TEPI...KERAJAAN PERLU DITENTANG HABIS-HABISAN...

Posted: 16 Jan 2012 10:21 PM PST

Berita terbaru mengatakan, si jambang putih A. Samad Said akan mengepalai demonstrasi haram BERSIH 3.0 di jalan-jalan seluruh kotaraya sebelum Pilihanraya Umum berlangsung. Perlantikannya sebagai Pengerusi bersama BERSIH ini pastinya membuatkan orang tua lanjut umur ini tersenyum panjang..

Yang peliknya, didalam usia yang semakin hampir malam, jalan pun sudah tak berapa mampu, cakap pun makin merapu.., masih kuat rupanya keinginan Pak Samad untuk menentang kerajaan.

Patutnya di usia emas sebegitu, Pak Samad menumpukan usaha mengisi ruang-ruang ibadat yang tertinggal sewaktu muda, bukannya mengisi 'dosa' dijalanan. Jangan disebabkan terlampau gersang untuk mencari perhatian, perasaan hormat rakyat kepada warga emas seperti Pak Samad mulai pudar.

Pak Samad bukannya 'mentah' dalam berfikir.., Pak Samad juga bukannya anak kecil yang perlu diajar tentang baik dan buruk tindakan yang bakal dibuat. Seharusnya Pak Samad menjadi role model yang baik kepada seluruh generasi muda negara.., bukannya menjadi 'pegemis kasih sayang' di tepi jalan.

Ketika ini, semua rakyat sedar bahawa pilihanraya umum ke 13 makin hampir. Pakatan pembangkang yang sibuk bermimpi pasal Putrajaya sudah tentu akan menggunakan apa saja bagi merealisasikan impian mereka. Dan A. Samad Said merupakan salah satu 'boneka' Pakatan didalam usaha mereka menarik perhatian rakyat.

Modus operandi Pakatan melalui perhimpunan haram BERSIH sangat mudah. Mereka hanya mahu rakyat Malaysia memberi perhatian kepada mereka. Pakatan mahu rakyat lupa kepada segala kebaikan dan jasa-jasa kerajaan. Yang paling utama, Pakatan mahu dunia melihat Malaysia sebagai sebuah negara yang tidak aman.

Disinilah peranan Pak Samad diperlukan oleh Pakatan. Warga emas tersebut diperkudakan bagi menarik simpati golongan muda yang berdarah panas. Semangat anak-anak muda dibakar melalui sajak serta puisi Pak Samad yang kononnya negara sedang ditindas. Padahal.., negara sedang diancam ketenteramannya oleh Pakatan itu sendiri.

Apapun versi yang cuba Pakatan tunjukkan melalui perhimpunan haram BERSIH, ia bukan perjuangan untuk membersihkan pilihanraya sebenarnya. BERSIH adalah satu usaha terancang bagi menarik anak-anak muda turun membuat kacau di jalanraya. Jika negara huruhara, makin mudahlah Pakatan menawan Putrajaya!

Chewan

PARASIT PAS - PARASIT-PARASIT AKAN DIDEDAHKAN....

Posted: 16 Jan 2012 10:07 PM PST

Fenomena Datuk Dr. Hasan Ali yang dipecat keahliannya sebagai ahli PAS dan Exco Kerajaan Negeri Selangor memang menjadi perbualan hangat di kalangan para peminat dunia politik tanahair. Semalam, saya berpeluang untuk hadir ke sidang akhbar yang diadakan beliau di rumahnya yang terletak di Taman Tun Dr. Ismail (TTDI).

Sudah tentu para wartawan nak dengar nama-nama yang dikatakan sebagai "PARASIT" oleh Hasan Ali sebelum ini. Siapakah parasit yang dimaksudkan? Khabarnya, Khalid Samad dan Rani tak sabar nak tahu tentang identiti parasit itu!

Memang Hasan Ali tak jawab pun semalam. Beliau berkata, semua identiti parasit itu akan didedahkan di dalam 'roadshow' ceramahnya yang akan diadakan tidak lama lagi di seluruh negara. Hasan Ali yang anjurkan sendiri 'roadshow' itu.

Tapi, sekiranya diteliti sidang akhbar beliau semalam, memang jelas sekali Hasan Ali membayangkan Anwar Ibrahim sebagai ketua parasit yang merosakkan perjuangan PAS, kepentingan agama dan umat Islam, bangsa Melayu dan institusi Raja-Raja Melayu.

Mengapa penulis berkata demikian?

Hasan Ali berkata, dia memang tak boleh bersekongkol dengan Anwar Ibrahim. Dan kenyataan Anwar berkenaan hak LGBT di Malaysia pada wawancara dengan BBC di Mumbai tersebut merupakan salah satu faktornya. Beliau berkata, itu memang pendirian asal Anwar sejak dulu lagi mengenai LGBT tak kira di mana jua dia berada.

Hasan Ali mendakwa beliau dipecat dari PAS berpunca dari kenyataannya yang rasional terhadap perhimpunan 901 di Mahkamah Jalan Duta tempohari. Hasan Ali hanya menggesa agar mahasiswa tidak terlibat dengan perhimpunan itu yang sememangnya melibatkan masalah peribadi Anwar sahaja dan tidak bersifat ideologi. Beliau tak mahu mahasiswa terlibat dengan masalah peribadi Anwar. Itu saja.

Namun, kenyataannya itu menjemput kemarahan Azmin Ali yang menggesa PAS mengambil tindakan terhadap Hasan Ali. Hasilnya, beliau dipecat keesokan hari. Nampak sangat PAS ikut telunjuk PKR dalam menentukan hal ehwal rumahtangga sendiri.

Dalam senario lain, isteri jiran A bergaduh dengan isteri jiran B, suami jiran B suruh suami jiran A ceraikan isterinya! Dan suami jiran A menurut dan menceraikan isterinya, begitulah perumpamaannya…

Dalam sidang akhbar semalam, Hasan menegaskan bahawa beliau hanya akan kembali sekiranya pengaruh parasit itu dihapuskan dari PAS, manakala parasit yang berada di dalam PAS dihapuskan. Itu syarat Hasan Ali untuk kembali kepada PAS.

Jadi, siapa lagi kalau bukan Anwar yang begitu cocok dengan identiti parasit itu?

Khalid Samad dan Rani nak tahu tentang siapa lagi parasit, kan?

Menurut Hasan Ali, ketua parasit itu juga telah meletakkan parasit-parasitnya di dalam PAS dan diusahakan untuk menjawat jawatan-jawatan strategik di dalam PAS.

Jadi, Khalid Samad dan Rani perlu kaji dan renung diri sendiri sama ada jawatan yang mereka sandang itu merupakan jawatan-jawatan yang "strategik" atau tidak di dalam PAS. Kalau rasa macam diri sendiri yang dimaksudkan Hasan Ali, mengaku sajalah. Lagipun, siapa yang makan cili, dia yang akan terasa pedasnya…

Lagipun, takkanlah Hasan Ali nak tuduh Nasharuddin Mat Isa atau Harun Din sebagai parasit pulak, kan? Siapa yang nak sangat Hasan Ali dipecat dan disingkir dari kepimpinan PAS sebelum ini? Tanyalah diri sendiri…

dukeofmontecristo

PRESIDEN CUEPACS PUN BAKAL HADAPI UNDI TIDAK PERCAYA?

Posted: 16 Jan 2012 08:18 PM PST

MTUC mengambil langkah tegas terhadap presiden dan setiusahanya kerana tidak berjaya memperjuangkan beberapa resolusi yang diutarakan pada tahun lepas. MTUC juga telah berpecah kepada dua tiga kumpulan. Masing-masing ada agenda tersendiri, kini mereka akan adakan undi tidak percaya terhadap presiden mereka sendiri.

Omar Osman dan CUEPACS juga perlu berjaga-jaga jawatannya dengan kemelut SBPA yang dilihat mengganggu gugat proses penaikan taraf kehidupan Penjawat Awam..
SHAH ALAM - Mesyuarat majlis am Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC) esok dijangka hangat dengan beberapa kesatuan gabungan mahu membawa usul undi tidak percaya ke atas presiden dan setiausaha agungnya berhubung kontroversi pindaan Akta Kerja yang diluluskan Parlimen akhir tahun lalu.

Presiden Kesatuan Pekerja-pekerja KTM Berhad, Abdul Razak Md Hassan yang mewakili sejumlah kesatuan gabungan yang tidak berpuas hati berkata, pihaknya mempunyai sokongan yang cukup untuk berbuat demikian esok.

Bagaimanapun beliau enggan memberi butiran atas faktor strategi tidak mahu usaha mereka gagal.

Mesyuarat majlis am MTUC akan berlangsung di ibu pejabat pergerakan itu di Subang Jaya, pagi esok. Khalid Atan merupakan Presiden kesatuan manakala Setiausaha Agungnya ialah Abdul Halim Mansor, yang masing-masing menang pemilihan MTUC Disember 2010.

DES : Aik..lap peluh di dahi nampak...

PENGERUSI SOLADIRITI MAHASISWA YANG BODOH DAN BUTA TULI!

Posted: 16 Jan 2012 05:30 PM PST

Bila aku tengok Pengerusi SMM yang bangang ni buat statement mempertahanakan ADAM ADLI VERSI TAMIL, memang jelas apa kebebasan mahasiswa yang mahu diperjuangkan mereka.

Mereka seolah-olah tidak mahu berpijak di bumi yang nyata yang mempunyai undang-undang dan polis. Sekali lagi puak-puak mahasiswa yang berlagak pandai ini cuba memutarbelitkan fakta dengan menunduh pihak polis bertindak secara tidak rasional menahan ADAM ADLI VERSI TAMIL tersebut.

Apa rasionalnya pula ADAM ADLI VERSI TAMIL itu meletekkan status paling bodoh di dalam FBnya. Untuk berlawak? Berlawak dengan siapa? Ingat PM tu bapak dia ka?

Seluruh dunia, bukan Malaysia sahaja yang mengambil pendekatan sedemikian andainya keselematan atau nyawa Perdana Menteri mereka di dalam bahaya atau dalam ancaman. Tidak kiralah ia sebenarnya bertujuan bergurau bodoh kerana isu keselamatan bukan perkara yang boleh di main-mainkan.!

Agak-agaknya, kalau DSAI jadi Perdana Menteri nanti, boleh ajer main ugut-ugut dan nyorok-nyorok, culi-culik...SMM seolah-olah mahukan negara Malaysia ini ditadbir secara berseloroh dan tidak serius...! Bangang!
Tindakan polis menahan seorang mahasiswa Universiti Sains Malaysia (USM) hanya kerana mengecam perdana menteri melalui laman Facebook merupakan satu lagi bentuk intimidasi polis terhadap mahasiswa.

"Selepas peristiwa yang menimpa Bukhairy yang ditahan atas alasan tidak memberi kerjasama dengan polis, Janartana dari USM pula menjadi mangsa intimidasi polis," kata Pengerusi Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM), Ahmad Syukri Ab Razab.

SMM, katanya melihat sifat agresif polis dalam menahan mahasiswa merupakan signal jelas kepada intimidasi terhadap aktivis mahasiswa yang sejak kebelakangan ini semakin bangkit memperjuangkan hak kebebasan akademik dan autonomi universiti.

Katanya, hanya kerana menggunakan Facebook untuk mengecam Perdana Menteri, mahasiswa USM itu ditangkap tanpa sebarang alasan lain yang kukuh.

Beliau menyifatkan tangkapan berasaskan Facebook itu sama seperti tindakan UPSI yang menggantung Adam Adli dengan hanya menggunakan fakta Google tanpa bukti lain yang lebih kukuh.

"Jikapun benar Fb mahasiswa USM tersebut berbentuk ancaman, namun apakah sesuai tindakan pihak polis dengan terus menangkap sedangkan kecaman itu hanya berbentuk ekspresi terbuka di laman internet.

"Tindakan polis ini juga dilihat sangat berat sebelah jika dibandingkan dengan tindakan polis terhadap individu yang mengancam mahasiswa," katanya lagi.

"Sifat bias ini menguatkan keyakinan SMM bahawa tindakan pihak polis yang semakin agresif terhadap mahasiswa ini merupakan amaran dan intimidasi untuk menakutkan mahasiswa daripada terus memperjuangkan agenda kebebasan akademik," ujarnya.

"Jika benar Perdana Menteri komited dalam melaksanakan transformasi politik, beliau seharusnya menasihati pihak polis agar lebih profesional berhadapan dengan kebangkitan anak muda," ujarnya.
DES : Perbuatan ADAM ADLI VERSI TAMIL itu bukan kebangkitan anak muda...itu bermakna anak muda yang bahlol dan tidak dapat memikirkan mana yang baik dan buruk akibat lambakan informasi-informasi palsu dari pembangkang!

ADAM ADLI VERSI TAMIL

Posted: 16 Jan 2012 05:15 PM PST

 Pupolar sudah mamat India ni. Namun begitu, cara popularitinya digapai tidak seperti yang diinginkan, caranya agak sadis dan ketinggalan zaman. Perlu melalui proses-proses "zalim" di balai polis bagai, dikutuk dan dicerca...

Itulah dia, haiwan-haiwan ternakan Adam Adli yang mula dilepaskan dari kandang. Mereka mula cuba-cuba beranikan diri berbuat sesuatu yagn mereka fikirikan sebagai gurauan, kerana mereka tidak pernah fikirkan apakah kesan di sebalik perbuatan mereka. Itu lah yang dianuti oleh Adam Adli dan barua-baruanya.
GEORGETOWN – Penuntut tahun empat Universiti Sains Malaysia (USM) yang ditahan kerana menulis kenyataan berbaur ugutan di laman sosial 'Facebook', disiasat secara menyeluruh membabitkan setiap aspek.

Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Ayub Yaakob berkata, siasatan dilakukan kerana polis beranggapan kenyataan penuntut itu adalah serius berikutan mengandungi motif menghasut serta menimbulkan kemarahan pihak lain.

"Pelajar tahun empat pengajian kejuruteraan universiti itu dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Timur Laut (IPDTL) semalam (Ahad).

"Siasatan dilakukan seluruh aspek memandangkan pengetahuan kejuruteraan serta rangkaian hubungan pelajar itu perlu dinilai bagi memastikan keseriusan motif kenyataan itu dilakukan," katanya kepada media selepas menghadiri perhimpunan bulanan Polis Diraja Malaysia (PDRM) Pulau Pinang semalam.

Menurutnya, walaupun penuntut itu mengakui tindakan mengemas kini status di laman Facebook miliknya itu hanya gurauan, namun polis tidak boleh mengambil mudah isu berkenaan  kerana ia melibatkan pemimpin negara, yang sekali gus mampu boleh menyebabkan suasana porak peranda.

Bagaimanapun dia dibebaskan dengan jaminan polis bagi membolehkannya mengambil peperiksaan akhir semester yang sedang berlangsung.

"Kita menyiasat kes ini di bawah Seksyen 506 Kanun Keseksaan iaitu untuk mengenal pasti tujuan pelajar terbabit berbuat demikian, sama ada benar gurauan ataupun tidak.

"Kes ini akan disiasat di bawah seksyen ini sehingga kita dapat penemuan hasil siasatan. Jadi setakat ini kita benarkan dia menghadiri peperiksaan pada hari ini (semalam) dengan jaminan polis. Kita juga tidak mahu mengganggu dia mengambil peperiksaan," katanya.

Ayub berkata, penuntut itu akan disiasat jika diperlukan selepas tempoh satu bulan dan akan dipanggil untuk membantu siasatan pada bila-bila masa jika polis memerlukannya.

Beliau turut mengesahkan tiga laporan polis dibuat terhadap penuntut itu berkaitan kenyataannya itu.

"Pengguna laman sesawang dan sosial dinasihatkan supaya tidak sewenang-wenangnya mengemas kini dengan maklumat berbaur ugutan atas alasan bergurau kerana ia boleh mengakibatkan tindakan diambil mengikut peruntukan undang-undang sekiranya didapati mengganggu ketenteraman awam," katanya.

Penuntut USM kampus kejuruteraan di Nibong Tebal ditahan polis semalam untuk diambil keterangan berhubung tindakannya membuat kenyataan berunsur ugutan menerusi laman sosial Facebook.

Dalam statusnya itu, penuntut berusia 24 tahun mengajak pihak lain meletakkan bom pada helikopter yang akan dinaiki Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak ketika lawatannya ke kampus itu minggu depan.

Antara yang ditulis penuntut itu ialah "Najib datang ke kampus... mari bom helikopter beliau."

Sementara itu, Naib Canselor USM, Datuk Dr Omar Osman dalam kenyataannya berkata, USM memandang serius kes pelajar yang meletakkan kenyataan tidak sewajarnya yang boleh mengancam keselamatan dalam media sosialnya.

"USM menghargai tindakan pihak berkuasa dan akan bekerjasama serta menyerahkan sepenuhnya kepada polis  untuk  membuat siasatan dan mengambil tindakan sewajarnya terhadap mereka yang melanggar peraturan dan undang-undang negara. USM tidak akan berkompromi dengan perbuatan seperti ini.

"Pelajar, warga universiti dan semua pihak dinasihatkan agar sentiasa berhati-hati serta sedar implikasi terhadap apa yang diletakkan di dalam media sosial apatah lagi apabila ia boleh mengancam keselamatan individu, masyarakat dan negara walau atas apa alasan sekali pun," katanya.

PAS PUN MAHU CAMPUR TANGAN DALAM SBPA???

Posted: 16 Jan 2012 04:00 PM PST

NUTP pun mahukan salah seorang daripada mereka terlibat sama dalam perbincangan penambahbaikan SBPA kerana mereka juga mempunya jumlah penjawat awam yang paling ramai di dalam Perkhidmatan Awam dan tiba-tiba PAS juga mahukan penjelasan mengenai SBPA....

PAS mahukan penjalasan mengenai rombakan yang bakal berlaku, adakah ianya melibatkan semua atau sekadar kumpulan pelaksana yang paling banyak komplen dengan kenaikan gaji mereka. Malah ada yang mahukan kenaikan sama seperti bos mereka!

Yang ini aku sokong! Walaupun PAS ni cakap memang kosong, berkobar-kobar, tapi habuk pun tarak, at least suara-suara tin kosong bunyinya selalu kuat...sakit telinga...! Hahahahaa..
KUALA LUMPUR - Pas mahu kerajaan menjelaskan sama ada penangguhan sistem Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) hanya membabitkan kakitangan Kumpulan Pelasana atau secara keseluruhan penjawat awam termasuk Kumpulan Premier.

Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar berkata, beliau mendapat maklumat bahawa penangguhan untuk semakan tersebut tidak melibatkan Kumpulan Premier.

"Saya difahamkan penangguhan semakan itu hanya melibatkan pegawai rendah dan tak melibatkan Kumpulan Premier.

"Saya nak kerajaan beri penjelasan tangguh keseluruhan atau kumpulan rendah sahaja," katanya pada sidang media di sini, hari ini.

Katanya, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bersetuju untuk menangguhkan perlaksanaan skim SBPA untuk disemak semula ekoran bantahan banyak pihak berhubung kadar kenaikan gaji yang didakwa tidak adil kepada kumpulan bawahan.

Sebelum ini, Mahfuz mendedahkan penjawat awam dalam Kumpulan Premier, yang dianggarkan seramai 36 orang, akan menerima gaji antara RM35,000 hingga RM60,000 tidak termasuk elaun tetap, elaun perumahan dan elaun khas pembantu rumah serta lain-lain.

Menurut Mahfuz, berlaku jurang besar apabila kakitangan Kumpulan Pelaksana hanya menerima kenaikan sekitar RM80, RM100, RM200 malah ada yang tidak sampai RM10.

Khamis lalu, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengesahkan pelaksanaan SBPA yang sepatutnya bermula 1 Januari lalu, ditangguhkan untuk disemak semula.

Keputusan untuk semakan semula itu dibuat selepas perbincangan dengan Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Ceupacs).

Mahfuz turut mempersoalkan, adakah pihak Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) sudah mendapat perkenan Yang di-Pertuan Agong untuk perlantikan skim persaraan daripada semua kumpulan premier tersebut.

"Saya juga ingin tahu bilakah tarikh surat pelantikan 36 orang kumpulan premier ini dibuat.

"Bila pula faedah dan ganjaran akan dimasukkan dalam akaun bank kumpulan premier ini?" katanya.

Mengulangi gesaannya sebelum ini, beliau sekali lagi mahu satu Jawatankuasa Pilihan Khas bagi menyemak semula skim SBPA tersebut agar ia disemak secara keseluruhan termasuk terhadap gaji Kumpulan Primer.

tun faisal dot com

Posted: 17 Jan 2012 03:04 PM PST

tun faisal dot com


[Video] Azhar Idrus kantoi fitnah ulama UMNO gaji RM 15,000?

Posted: 17 Jan 2012 10:30 AM PST


Apa cerita Ustaz? Tak boleh terima kritikan? 



Nak berbincang? Sentiasa bersedia berbincang


Jawapan kepada fitnah Azhar Idrus; nak dakwa bagi bukti....

[Video] @KhairyKJ - elok PR bersihkan sampah di Selangor dulu #saveMalaysia

Posted: 17 Jan 2012 08:52 AM PST



[VIDEO] Pemuda BN Ingatkan Ambiga
Jangan Terus Ugut Kerajaan Untuk Bersih 3 
@KhairyKJ

KUALA LUMPUR 17 Jan - "Saya nasihatkan Ambiga jangan terus mengugut kerajaan. Kerajaan telah banyak bertolak ansur dengan mereka. Dahulu mereka desak untuk guna dakwat kekal, kita dah setuju. Banyak yang telah kerajaan lakukan demi memastikan pilihan raya yang diadakan telus. Tak perlu nak adakan Bersih 3 sebab Pilihan Raya Umum (PRU) sudah semakin dekat. Tempoh matang pun dah nak sampai. Tunggu sahaja PRU nanti," demikian ingatan Pengerusi Pemuda Barisan Nasional (BN), Khairy Jamaluddin.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas tindakan Ambiga yang berura-ura mahu mengadakan Bersih 3 sekiranya cadangan mereka mengenai reformasi pilihan raya gagal dilaksanakan oleh pihak berkuasa.

Menurut Khairy, tindakan Ambiga yang seakan mengugut kerajaan itu melampau kerana kerajaan telah banyak kali berlembut malah permintaan mereka juga dituruti oleh kerajaan termasukkan penggunaan dakwat kekal.

"Kita juga mahu pastikan kita melalui pilihan raya yang bersih dan telus. Kita tidak mahu menang dalam keadaan tidak bermaruah. Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) juga telah bersetuju untuk membersihkan daftar pemilih.

"Jadi untuk apa mahu mengadakan perhimpunan Bersih 3? Tunggu sahajalah PRU 13. Biar rakyat tentukan. Jangan sibuk nak mengajar kita sedangkan negeri yang mereka jaga kucar kacir," ujarnya.


Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 17 Jan 2012 02:50 PM PST

Kedah Ke KL - MctHeory


PANAS!! Video Bukti Anwar Memang Ada Sawan Khinzir!!

Posted: 17 Jan 2012 07:35 AM PST



Tengok la apa orang tua gila ni merepek? UMNO konspirasi, UMNO konspirasi, maki macam-macam, tuduh berlagu-lagu. Lepas tu esok bebas. Dia tak rasa malu ka?

Muka pakai krim lemak babi apa, boleh tahan kebal sampai macam tu sekali.

Allah nak tunjuk perangai gila Anwar ni. Pukul 10 malam, maki tuduh pelbagai, UMNO jahat, UMNO konspirasi, UMNO pegang mahkamah, saya kena aniaya (haram taktau keputusan lagi dok mengarut serupa orang gila), UMNO tu UMNO ni. Kiranya semuanya jahat la


Tiba-tiba Allah nak tunjuk,

Pukul 10 pagi keesokkannya Anwar bebas sebab bukti tak boleh pakai.

Apa jadi pada tuduhan-tuduhan pada UMNO tu? Takkan nak telan macam tu saja?

Kat situ tu pun kita dah tahu Anwar ni memang penipu BESAR!!

Lepas bebas tu, boleh pulak bagi komen puji hakim dan mahkamah. Apa cerita ni Anwar.. hang kena sawan gila babi ka apa?

Orang gila macam ni hangpa nak bagi perintah Malaysia? Mampus la..

Anwar kata "Jika kita menang, kita turunkan harga minyak pada keesokkan harinya" Mc sambung balik apa jadi lepas Anwar kata. "lepas esok turun minyak.. selang dua hari, kita naikkan balik harga minyak lagi mahal pada harga lama".

Sebab apa, sebab Anwar ni gila, cakap dia mana boleh percaya.

Flip flop, hari ni puji, esok keji.


McTheory:
Anwar tu dah sakit mental sebenarnya..

TERPANAS!! Anwar Mencari Lubang Kunyit Di Kedah?!!

Posted: 17 Jan 2012 04:35 AM PST



Selepas daripada konvensyen Pakatan Rakyat yang tak berapa nak laku tu. Anwar and the geng, melakukan lawatan di Kedah selama 7 hari. Khas untuk berceramah keliling Kedah bagi menyebar fitnah berkenaan isu nasional. Isu Kedah dia tak berani tempuh, sebab kerajaan negeri sekarang bukan buat kerja pun.

Biasa la, isu yang akan dibawa tentunya, kejayaan dia bebaskan diri dari hukuman liwat (yang kononnya konspirasi tu). Kemudian isu-isu fitnah yang lain seperti cincin Rosmah, Lembu NFC, harga barang dan janji-janji bulan bintang kalau Pakatan menang di Kedah.

Bab isu fitnah tu Mc taknak komen la. Dah banyak kali terangkan, cincin Rosmah tu dah terang-terang fitnah, benda yang takdak di ada-adakan.

Cuba fikir dengan akal la, mana ada manusia beli cincin harga ratusan juta dengan delivery (penghantaran)? Gila apa, benda yang mahal macam tu cuma di hantar pakai delivery biasa. Fikir logik pun kita tahu, benda ni menipu.

NFC pulak bagai pendedahan bersiri, kononnya lembu takdak, duit seleweng, tapi bila pergi tengok kat NFC, ada pulak lembunya. Mungkin pemimpin Pakatan tak dapat beza lembu dengan diri mereka, sebab mereka pun lebih kurang lembu jugak.

Harga barang naik, selama 20 tahun berapa peratus harga barang keperluan kita yang naik? Negara makin maju, hidup nak lengkap. Kereta naik harga boleh beli, motor naik harga boleh beli. Ini harga barang berapa peratus saja naik harga?

Takkan harga barang dari zaman tahun 1992 sampai 2012 ni langsung tak bagi naik?

Habis tu kilang yang proses tu, tak guna pekerja? Pekerja di kilang proses tu takkan tak nak bagi naik gaji kot? Kalau gaji RM500, sampai mati la tetap RM500 la ya.

Kita jangan fikir perut kita saja, kena tengok keadaan sekeliling. Malaysia ni negara mewah, pendatang dari luar datang Malaysia buat duit. Berapa banyak Bangla dan Indon kaya raya sebab hidup di Malaysia? Mereka datang tanpa ada apa-apa, 'zero'. Tapi setelah hidup bekerja di Malaysia, ada yang sudah beli rumah, berkereta dan ada berjawatan.

Ini membuktikan, hanya usaha memisahkan tangga kejayaan. Kalau asyik dok termenung dan tengok tv kat rumah, mana nak datang duit. Hidup kita, kita sendiri ubah. Walau tak kaya, tapi cukuplah untuk makan dan pakai.

Susah sikit, salah kerajaan, silap sikit salah kerajaan. Apa kita tak pernah buat salah kah?

Kerajaan Pusat banyak tolong kita rakyat Malaysia, lebih-lebih lagi yang berbangsa Melayu ni. Nak harapkan kerajaan negeri? Haram apa pun takdak, duit kita lagi dia nak kerat ada la.

Janji manifesto dulu, pun tak tertunai lagi.. Tu pun depa dok rancang nak buat janji baru. Adeh.. Rakyat kenyang makan janji la dengan puak ni.

Sambung balik kisah Anwar mai Kedah.

Dengar cerita Anwar mai Kedah, bukan mai kosong.. mai bawak isi. Tentunya untuk digunakan sebagai menyogok pengundi. Depa nak tutup mata orang Kedah dengan duit. Nak bayaq balik 3 tahun tak buat kerja dengan bagi duit poket kat rakyat.

Bagus laa.. dulu dok kata UMNO rasuah, lanie depa dok bagi duit tu, namanya apa, bukan rasuah ka? Atau depa nak tukaq boh nama sedekah.

Apa saja yang depa dok tuduh UMNO dulu, pelan-pelan dah balik ke depa. Tu belum lagi jadi kerajaan pusat, kalau jadi rasanya, lingkup Malaysia kot.

Anwar tahu, rakyat Kedah makin menyampah dengan Pas. Sebab tu dia mengelabah mai buat ceramah bersiri kat Kedah ni.

Orang dah kenai hang Anwar, kaki pungkoq. Kaki pungkoq macam hang ni, cakap apa pun orang susah nak percaya. Diri sendiri dengan nafsu pun tak betui. Macam mana nak jaga negera ni.

Sebab tu ceramah depa buat kat sini takdak sambutan. Kalau tak percaya, nanti Mc upload gambar mai kita tengok sama-sama.

McTheory:
Anwar orang meluat, Pas pun orang dah menyampah!

PANASS!! Mufti Perak Di Maki Oleh Golongan Gay!!

Posted: 17 Jan 2012 12:12 AM PST

Post image for Malaysiakini Pertahankan Gay, Mufti Dikecam


Sila baca baik baik artikel bertajuk "Media perdana dakwa Anwar sokong kumpulan gay" yang ditulis oleh Malaysiakini pada 16 Januari 2012. Malaysiakini sengaja membuat provokasi untuk menuduh media perdana yang mendakwa Anwar sebagai gay, padahal sebenarnya semua orang sudah melihat dan menilai respon Anwar dalam BBC.


Malaysiakini meletakkan pandangan Harussani, Mufti Perak tentang Anwar dan kemudian membiarkan pengomen tegarnya untuk membelasah Mufti Perak tersebut. Malaysiakini sudah hilang modal untuk membela Anwar Ibrahim, mereka terpaksa letak pandangan mufti dan kemudian mengecam pendapat mufti.


Seperti biasa pengomen yang bernama Kong Bu Fenzi telah memulakan topik untuk membantai mufti Perak dan menafikan kenyataan Anwar. Akhirnya Malaysiakini membiarkan seorang yang bernama Zizull untuk memaki mufti dengan kata-kata yang kesat.

Betapa jijiknya Malaysiakini, mereka kecam mufti dengan kata nista dan kemudian mereka membela seorang yang mahu halalkan gay di Malaysia. Rakyat perlu menolak dakyah kotor untuk membela kumpulan gay ini.

Artikel ini Mc ambil dari KLxpress.

Puak gay ni lebih kurang serupa macam takdak agama dah la. Puak yang di laknat oleh Allah. Pada yang menyokong puak yang kena laknat ni, dia pun sama la geng sekali.

Mereka akan korek dan cari cara untuk menghalalkan gay dan liwat ni. Rakyat Malaysia kena bersedia dengan makhluk-makhluk sewel yang cuba memecah belahkan Malaysia. Jangan terpedaya dengan mereka sudah..

McTheory:
Mufti pun kena maki.. apa pun bangang puak ni.

GEMPAR!! Terakam Gambar Hantu di Kedah!!

Posted: 16 Jan 2012 09:38 PM PST



Seorang pelanggan sebuah gerai minum di pekan Langgar secara tidak sengaja merakam gambar satu kepulan asap yang menyerupai wajah manusia beberapa hari lalu sewaktu bersantai di kedai berkenaan.

Usahawan, Zul Azri Abdul Khalil, 34, berkata, sewaktu kejadian kira-kira jam 5 petang, dia hanya mahu menguji kamera telefon bimbitnya sahaja dan mengambil gambar beberapa kali.

Menurutnya, selepas beberapa ketika dia meneliti kembali gambar yang diambil dan terkejut apabila mendapati terdapat satu kepulan asap seolah-olah menyerupai wajah manusia.


"Terdapat seolah-olah kepulan asap yang menyerupai wajah manusia semasa gambar diambil.

"Selepas itu, saya menunjukkan kepada beberapa kawan yang lain dan ternyata mereka juga turut terkejut," katanya.

Pengalaman pertama kali merakam gambar aneh sedemikian ternyata turut menarik perhatian pelanggan-pelanggan yang berada di kedai berkenaan.

Zul Azri berkata, dia tidak menyangka bahawa dengan hanya mengambil beberapa gambar menggunakan telefon bimbitnya, dia dapat merakam gambar aneh.

Seorang lagi pelanggan kedai minum itu, Yusof Hat, 40, mengakui masih belum pernah melihat benda aneh yang dirakam secara tiba-tiba.

Menurutnya, bagaimanapun perkara demikian tidak perlu diambil serius kerana langsung tidak memberikan kesan kepada kehidupan masyarakat di kawasan sekitar.

"Serius saya katakan memang tidak pernah melihat kejadian seumpama ini, sedangkan gambar berkenaan pula dirakamkan pada waktu siang," katanya. - Sinar harian

TUDIAA!! Ustaz Kazim Perli Pas Baik Punyaa.. Kisah Hasan Ali!!

Posted: 16 Jan 2012 06:35 PM PST



Wahai Ustaz Kazim yang menjadi masalahnya, Hasan Ali menegur kepimpinannya yang semakin menyongsang. Kepimpinan parti Islam yang mengikut telunjuk pemimpin sekular macam Anwar dan parti kafir harbi macam Dap.

Bila dah jadi macam tu.. jadi la parti Islam syok sendiri..

KASI PANAS!! Hasan Ali Penampor Anwar Ibrahim Sedass!!

Posted: 16 Jan 2012 03:23 PM PST



Pemecatan Hasan Ali merupakan satu tamparan hebat kepada Pakatan Pembangkang. Banyak rahsia pembangkang yang dah bocor.

Mana ada manusia jadi baik kalau berkawan dengan Anwar Ibrahim?


McTheory:
Penjahat tegar tu..

Tiada ulasan:

Pengikut