Jumaat, 16 Disember 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Awekz Bukit Gantang

Posted: 16 Dec 2011 07:29 AM PST

Awekz Bukit Gantang


Sah!!! Pakatan Rosak memang PENYAMUN!!!

Posted: 15 Dec 2011 06:36 PM PST

Sapa kata Pakatan Rosak tak pandai menyamun??? Sapa kata Pakatan Rosak tak ada kepentingan peribadi??? Thanks to bro Sekupang Dua ... Cakap banyak pun tak guna, korang boleh tengok sendiri la BUKTINYA!!! Takkan nak menafikan lagi kot, atau ada yang boleh nak cakap, ini SUPER IMPOSED lagi!




Awekz: Kebenaran akan terbongkar satu persatu akhirnya. Sepandai - pandai tupai melompat, nak tak nak akhirnya jatuh ke tanah juga! Oooops SAKIT ke???

bumiyang

Posted: 16 Dec 2011 04:22 AM PST

bumiyang


Isu TKM2 Pulau Pinang Lawan Karpal - Sifat Munafik dan Hipokrit dalam DAP.

Posted: 15 Dec 2011 05:12 PM PST

Politik Harian

Posted: 16 Dec 2011 03:47 AM PST

Politik Harian


Isu Calon: Pas Kian Rebah !

Posted: 16 Dec 2011 01:00 AM PST


Isu calon pilihan raya umum ke-13 dalam parti PAS menunjukkan parti itu kini berada di persimpangan bagi menentukan hala tujunya, kata Naib Presiden Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

Beliau berkata perkara itu berdasarkan kenyataan bekas Pesuruhjaya PAS Selangor Datuk Dr Hasan Ali dan bekas Timbalan Presiden PAS Nasharudin Mat Isa yang membayangkan parti tersebut menyimpang daripada matlamat asal.

"…mereka (PAS) kini berada di persimpangan jalan, di antara perjuangan menegakkan cita-cita Daulah Islamiah atau menegakkan sebuah kerajaan berkebajikan.

"Justeru apa yang disuarakan oleh Datuk Dr Hasan dan Nasharudin itu jelas adalah satu manifestasi ketidakpuasan hati mereka berdua kerana PAS kini dilihat telah semakin tersimpang dari matlamat asal penubuhannya," katanya.

Ahmad Zahid yang juga Menteri Pertahanan ditemui pemberita selepas Perasmian Perpustakaan Jeneral Tun Ibrahim di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia di Kem Perdana Sungai Besi, di sini hari ini.

Beliau mengulas mengenai laporan bahawa Hasan yang juga Anggota Dewan Undangan Negeri kawasan Gombak Setia dan Nasharudin yang mewakili kawasan Parlimen Bachok akan digugurkan daripada senarai calon PAS pada pilihan raya umum akan datang.

Mengulas lanjut, Ahmad Zahid tidak menolak kemungkinan PAS cuba membariskan calon yang kena dengan "selera" parti sekutu mereka DAP.

"Walaupun kita (Umno) berbeza pendapat dan pegangan ideologi politik, tetapi tentu sekali kita (Umno) tidak rela parti yang dikatakan berlandaskan Islam ditunggangi oleh parti yang idealisme perjuangan dan falsafah politik yang nyata berbeza matlamat," katanya.

"Kita tidak mengambil kesempatan terhadap perpecahan dalaman PAS itu, tetapi kita sedia membuka pintu tanpa mereka perlu masuk menjadi anggota Umno asalkan perjuangan kita itu turut diberikan sokongan oleh mereka," katanya.-Media Umno

Zuraida Mak Lampir, Salah Guna Kuasa!

Posted: 16 Dec 2011 12:00 AM PST


Ini lah rupanya manusia bertopengkan hantu, bila di beri kuasa... disalah gunakannya...

Dewan orang ramai taman melor Kg Melayu Ampang dijadikan hak milik persendirian Zuraidah aka Mak Lampir.

"Pihak saya memberi masa 2 minggu dari tarikh surat ini dikeluarkan untuk mengosongkan Dewan Melor Kampung Melayu Ampang."

Zuraida ni sape? YDP Majlis Perbandaran Ampang Jaya ke?

Kalau macam ini lah cara Pakatan Haram nak berkuasa di Malaysia... memanglah hancur negara ni.

Ahli Parlimen PKR dengan selamba halau orang dari dewan? di guna kuasa apa ni?


Mak Lampir dikatakan turun bawak jentera PKR untuk kosongkan dewan tersebut pagi semalam..


Namun kehadiran Datuk Ismail kijo, Safarizul dan gang Ampang turun mempertahankan hak mereka... akhirnya Mak Lampir and the geng kena hambat... lari berkeliaran sampai tak cukup tanah!

Kenyataan Rasis Lim Kit Siang Pada 13 Mei

Posted: 15 Dec 2011 10:00 PM PST


Lim Kit Siang adalah dalang 13 Mei.

Ini adalah kata-kata dari Kit Siang pada 13 Mei.

Pada 11 Mei di Jalan Bukit Bintang, "Mati Melayu, kemudian kita lihat dalam himpunan-himpunan dan perarakan-perarakan yang mereka buat. Ini antara kenyataan yang mereka keluar pada 11 Mei, "Apa polis boleh buat, kita Raja. Buang sama polis melayu"

Pada 11 Mei di Jalan Bukit Bintang, "Mati Melayu, sakai pergi masuk hutan".

Pada 11 Mei Jalan Changkat Dollah, "KL sekarang cina punya". Pada 12 Mei Jalan Ipoh, Jalan Tunku Abdul Rahman, "melayu balik kampung, melayu sekarang tiada kuasa. Sekarang kita Cina sudah control."

Di Jalan Khir Kampung Baru, depan orang Melayu ini kenyataan parti Yang Berhormat Ipoh Timur, "Melayu keluar…! Apa lagi duduk sini, kita hentam lu.., sekarang kita sudah ada kuasa…".

Pada 12 Mei depan Balai Polis Jalan Pudu… "… semua Melayu kasi habis, kasi halau semua polis."

-AAKJ

Khalid Samad Bantu Teresa Kok Tutup Isu Murtad

Posted: 15 Dec 2011 07:00 PM PST


TV Selangor seolah mempertahankan tindakan DUMC dan dalam masa yang sama forum sebegini seolah cuba menyalahkan pihak berkuasa agama Islam JAIS dan Hassan Ali.

Adakah mempertahankan akidah Islam sudah menjadi satu beban buat kerajaan pakatan? Dalam masa yang sama kerajaan pakatan dilihat sanggup untuk tidak mengaku tuhan semata mata untuk menafikan pembabitan ekstremis agama kristian didalam DAP.

Dalam wawancara ini Teres Kok mempersoalkan isu murtad kononnya kena perlu dibangkitkan dalam saat kerajaan negeri Selangor diperintah oleh kerajaan pakatan,sedangkan seluruh umat Islam tahu isu murtad sudah berlaku sejak sekian lama dan pihak JAIS sering kali mengambil tindakan .

Teresa Kok, isunya gereja evengelis kristian bukanya gereja katolik. Anda semua harus faham anasir seperti evengelis kristian adalah pelampau agama yang berdakwah agama kristian yang bertentangan dengan perlembagaan negara.

Kenapa Teresa Kok menyembunyikan fakta ini? Apakah niat disebalik kenyataan Teresa hingga menutup daripada pengetahuan umum mengenai kelompok elit kristian didalam kepimpinan DAP.

Tindakan Teresa Kok hingga sanggup berkata Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng tidak beragama dan tidak percaya kepada tuhan seolah cubaan memperbodohkan rakyat.Sedangkan rakyat begitu maklum akan siapakah 2 orang ultra kiasu ini.

Kebodohan wakil PAS tidak berhenti disitu saja,beliau harus faham didalam perlembagaan agama lain tidak dibenarkan menyebar atau berdakwah terhadap umat Islam!

Teresa menjawab:

"Pengerusi DAP Karpal Singh seorang Sikh, penganut agama Sikh. YB Lim Kit Siang, Lim Guan Eng ini saya ingat mereka tak ada apa-apa agama tertentu lah. Dan saya rasa di parti DAP penganut agama Hindu lebih ramai daripada penganut agama Kristian. Penganut agama Kristian di kalangan keahlian DAP ini memang yang paling kurang sekali … paling minoriti. -Kita Gempur

Nizar Muka Tak Malu ! Tumpang Populariti Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M)

Posted: 15 Dec 2011 06:00 PM PST


Banner di atas adalah banner yang dipamerkan di Pusat Khidmat MP Bukit Gantang YB Nizar Jamaluddin, sekali pandang nampak macam Bantuan Rakyat 1 Malaysia adalah hasil usaha yang dilakukan oleh PAS ibarat ''Kambing punya susu, sabun jenama Shurah dapat nama... hehehe".

PAS Bukit Gantang kini dikhabarkan sedang giat 'membantu' mengedarkan borang Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) tapi ianya ditukar nama kepada 'Borang Duit Rakyat'. Tidak kiralah apa nama yang mereka hendak guna, yang pasti di sini PAS mengakui bahawa bantuan ini memang cukup menggembirakan semua rakyat berpendapatan bawah RM3,000 sebulan.

Bukan sahaja borang tersebut boleh didapati di Pusat Khidmat PAS Bukit Gantang, malah PAS di kawasan tersebut turut memudahkan urusan rakyat dengan menghantar borang tersebut terus kepada LHDN. Selanjutnya klik di sini...

Video Awie Tersasul Sebut Nama Erra Sebagai Ella ! Hohoho...

Posted: 15 Dec 2011 06:30 AM PST


Video Awie Tersasul Sebut Nama Erra Fazira Sebagai Ella – Sidang Media awie sebut nama Erra di sidang media konsert Awie dan Ella.


Video Awie Tersasul sebut nama Erra sebagai Ella

Petang tadi berlangsungnya sidang akhbar Konsert Awie dan Ella di Istana Budaya dan pada sidang akhbar tu Awie tersasul, menyebut nama Erra Fazira, Awie juga turut memanggil Hans Isaac sebagai madu.

Video ini berjaya dirakamkan dan ketika ini Awie sedang asyik mengimbau kembali bagaimana Ella mempengaruhi diri beliau dalam berkarya dan meluahkan rasa kagum beliau dengan pencapaian Ella hingga tersasul sebut nama Erra.. Hohoho!

Menakutkan: Hantu Mak Lampir Muncul Di Cermin Tandas..

Posted: 15 Dec 2011 05:30 AM PST


Patutlah Ahli parlimen PKR Ampang, Zuraida Kamaruddin cabar Datuk Ismail Kijo cermin muka... Rupanya Zuraida suruh tenguk muka dia dalam cermin tu hahahaha!

Harap lepas ni Datuk Ismail Kijo dapat mencungkil penipuan mak lampir satu per satu hingga ke lubang kubur.

Berita terdahulu: Azmin Ali, Zuraida Apa Kamu Buat di Ampang?

Azmin Ali, Zuraida Apa Kamu Buat di Ampang?

Posted: 15 Dec 2011 05:00 AM PST


Ketua Umno Ampang, Datuk Ismail Kijo mencabar pemimpin menyenaraikan projek yang dibuat di kawasan itu sejak mengambil alih pemerintahan kerajaan negeri dalam pilihan raya umum 2008.

Bekas Adun Lembah Jaya tahun 1995 hingga 2004 berkata, tidak ada satu pun projek yang dibuat di Ampang.

"Saya tanya kepada Azmin Ali dan Zuraida Kamaruddin apa yang kamu buat sejak menjadi Adun dan ahli Parlimen?

"Jalan berlopak semakin parah, sampah sarap tidak diambil. Dulu Alam Flora yang angkat sampah tetapi kini kini Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) tetapi sampah tidak terangkat.

"Mereka pandai bercakap tetapi tidak pandai buat. Macam-macam mala petaka telah berlaku di Selangor," katanya.

Azmin merupakan ahli parlimen Gombak dan juga timbalan presiden PKR manakala Zuraida adalah ahli parlimen Ampang dan ketua wanita PKR.

Tuntut janji

Menurut Ismail lagi, kerajaan Selangor pernah berjanji mahu menurunkan cukai pintu tetapi sebaliknya pula yang berlaku iaitu dinaikkan sebanyak 20 peratus.

Beliau berkata, banyak harta milik syarikat kerajaan negeri telah dijual untuk kepentingan mereka.

"Rakyat Ampang tuntut janji dari Azmin dan Zuraida, rakyat Selangor pula tagih janji Pakatan Rakyat" katanya.

Ismail berkata, dari tinjauan yang dibuat di kawasan Ampang, ramai penduduk yang mengatakan mereka menyesal kerana menyokong Pakatan Rakyat dalam pilihan raya umum lalu.

"Mereka menangis apabila pemimpin Umno menemui merekadan menyatakan akan mengundi BN dalam pilihan umum akan datang," kata beliau.-FMT

anakbukitgantang says

Posted: 16 Dec 2011 03:39 AM PST

anakbukitgantang says


When Arif Alfian Rosli takes a bridegroom

Posted: 16 Dec 2011 03:38 AM PST

Ariff Alfian Rosli, Petronas sponsored student of University College Dublin married a guy named Jonathan..



who condones this behaviour in Malaysia under "human rights"?



 re tweet from http://t.co/Ye21uxzd

Will DAP aped PAP when it comes to Islam intervention?

Posted: 15 Dec 2011 09:37 PM PST

We have seen the DAP mubaligh are so keen to show their pro Islamic side. But a sinister plan is looming for Muslims in Malaysia. PAP is the godfather of politics and DAP always aped PAP in every political moves taken insofar.

Please read between the line on what is the TRUE intention of their godfather of politics has for Islam in Singapore.


"Hard Truth" yang diHARAMKAN JAKIM

KUALA LUMPUR, Dec 8 — Federal Islamic authorities have declared haram a book in which Singapore's founding father Lee Kuan Yew urged Muslims in Singapore to be "less strict on Islamic observances."


Lee Kuan Yew: Hard Truths to Keep Singapore Going, a collection of interviews published in January, was included in a list of 15 books declared haram by the Department of Islamic Development Malaysia (Jakim).

Jakim's planning and research division confirmed the decision was made when its committee on the censorship of publications with Islamic elements met in October. Read more HERE

#seratah#

Posted: 16 Dec 2011 03:05 AM PST

#seratah#


PEMBOHONGAN-PEMBOHONGAN PAS SELAMA INI

Posted: 15 Dec 2011 10:48 PM PST

sambungan.

PAS BERSAMA SEMANGAT 46.

Semasa bersama Pas Semangat 46 terlalu banyak susahnya daripada senang menyebabkan Semangat 46 sangup menebalkan muka untuk kembali rujuk kapada Umno. Sepatutnya tidak munkin tergamak bagi pemimpin Semangat 46 yang duduk bersama dengan pemimpin Pas selama lapan tahun sangup lari meningalkan Pas jikalau tidak ada sesuatu pekara yang besar atau mereka dapat jadikan Pas itu sebagai model kebaikan.

Hasil daripada kegagalan mufakat Pas - Semangat 46 dan juga akhlak akhlak pemimpin mereka yang buruk serta tidak mengikut hukum Allah sebenar. Kita merasa hairan kenapakah rakyat masih boleh menerima perjuangan Pas, rakyat terlalu taksub kapada tokoh- tokoh guru Pas sahingga rakyat berfikir semua yang dilakukan oleh Pas adalah betul belaka.

PAS AMALKAN POLITIK GOMOL.

Semangat 46 sangat arif segala-galanya, mereka tau pemimpin Pas sendiri berlumba-lumba mengejar habuan dunia bermula selepas menang pilihan umum 1990, dari situ Pas mengamalkan Politik Gomol.

Gomol sungguh-sungguh Pas gomol Jawatan Timbilan Menteri Besar, Gomol 5 jawatan utama di pejabat unit dakwah Halaqat, gomol semua 14 jawatan pegawai dakwah Halaqat peringkat parlimen dan gomol kira-kira 90% jawatan yang wujud dibawah unit tersebut.

Daripada 24 jawatan di Urusetia Penerangan Kerjaan Negeri Pas gomol 19 jawatan dan di pusat kajian Strategik Pas gomol sungguh-sungguh dengan meningalkan hanya satu jawatan untuk parti Semangat 46.

Politik gomol Pas ini lebih parah selepas pilihan raya Umum 1995, Jawatan Pengerusi-pengerusi anak syarikat SEDC diambil alih satu lepas satu daripada parti semangat 46, kota EXCO 46 yang di beri kapada Berjasa diambil oleh Pas selepas calun Calun Berjasa kalah di DUN lama, Kota ahli Majlis Daerah dan ahli majlis Perbandaran diubah tampa mendapat rastu dan persetujuan Pati Semangat 46.

Sikap pemimpin Pas memang tak boleh di percayai dari dulu hingga sekarang, tapi kita taulah parti itu mengamal Ditaktur, hanya suara satu orang sahaja memutuskan sesuatu hal, Jawatan kuasa tidak ada kuasa malah Presdin sendiri tak ada kuasa pemutus, itulah kebodohan ahli Pas dan pengikutnya.

KITA FIKIR-FIKIRKAN LAH.

PEMBOHONGAN-PEMBOHONGAN PAS SELAMA INI

Posted: 15 Dec 2011 05:31 AM PST

SAMBUNGAN.

ZAMAN BERSAMA SEMANGAT 46 .

Semasa PAS bersama dengan Semangat 46 yang lalu Pas banyak mempermainkan rakannya, Pas adalah berbohong kerana tamakkan jawatan dan menghancurkan Ankatan Perpaduan Ummah. APU pecah disebabkan kegagalan Pas dalam perkahwinannya dengan parti Melayu Semangat 46.

Kegagalan yang pertama Pas tidak pernah menandatangani sebarang surat perjanjian secara hitam putih dengan Semangat 46, tidak ada MoU bertulis, apa yang ada ialah ceramah bersama dan mesyuarat bersama. Kesan daripada tiadnya perjanjian bertulis itulah maka apabila belakunya perpecahan Pas dengan Semangat 46 pada tahun 1996, masing-masing dapat tuduh menuduh, Pas menuduh Semangat 46 sebagai Isteri yang curang, Semangat 46 mendakwa Pas gagal beri nafkah secukupnya.

bersambung




Sahabat-Gunung

Posted: 16 Dec 2011 01:48 AM PST

Sahabat-Gunung


Hasan Ali Contoh Hukuman ‘Penderhaka’ Kepada DAP Dan ‘Anwarinas’

Posted: 15 Dec 2011 06:45 PM PST



Pengguguran bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr. Hasan Ali sebagai calon pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) akan datang dilihat sebagai amaran kepada mana-mana golongan dalam parti berkenaan baik ulama atau cendekiawan agar mengambil jalan selamat dengan menjadi "pak turut".

Ketua Pemuda UMNO Selangor, Ungku Salleh Ungku Jamal berkata tindakan berkenaan tidak lebih sekadar ugutan dalam usaha merealisasikan matlamat Pas yang kini telah berubah iaitu matlamat menghalalkan cara.

Menurut beliau jika ada lagi mana-mana pemimpin yang berprinsip dan mengambil sikap seperti Hasan Ali itu, percayalah mereka akan menjadi mangsa kerakusan kumpulan yang "berkiblatkan" Datuk Seri Anwar Ibrahim dan budak suruhan kepada DAP.

"Ini adalah kesinambungan kumpulan terbabit dalam memecahkan halangan dalam usaha menjadikan Pas sebagai sebuah parti pak turut dan dan tidak berprinsip. Sudahlah digugurkan sebagai Pesuruhjaya Pas Selangor, diketepikan pula sebagai calon pilihan raya.

"Maknanya apa semua itu… Bukankah ini gambaran kepada umum bahawa apa yang diperkatakan selepas kemenangan golongan "Anwarinas" pada pemilihan Muktamar Agung mereka menjadi kenyataan.

"Bayangkan Hasan Ali yang dulunya diusung dan dijaja di segenap ceruk kampung, hari ini beliau diketepikan dengan begitu hina sekali gara-gara istiqamahnya beliau dalam mempertahakan institusi diraja, agama Islam dan Melayu," katanya.

Mingguan Malaysia Ahad lalu memetik sumber sebagai berkata, Hasan yang juga merupakan Ahli Dewan Undangan (ADUN) Gombak Setia itu telah 'disingkirkan' oleh Pas Selangor dan pada masa sama pengguguran tersebut telah mendapat restu daripada Pas pusat.

Selain itu, Mingguan Malaysia turut melaporkan Pas Pusat juga akan menggugurkan beberapa pemimpin Pas lain termasuk bekas Timbalan Presidennya, Nasharuddin Mat Isa yang selama ini tidak disenangi oleh kumpulan pro Datuk Seri Anwar Ibrahim atau dikenali sebagai Erdogan.

Dan semalam, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menafikan dakwaan kemungkinan Exco Hal Ehwal Agama Islam, Adat-Adat Melayu, Infrastruktur dan kemudahan Awam Selangor, Datuk Dr. Hasan Ali digugurkan sebagai calon pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) akan datang kerana pihaknya masih belum berbincang mengenai soal calon untuk mewakili Pas pada PRU-13 nanti.

Namun hari ini, Timbalan Pesuruhjaya III Pas negeri, Khalid Abdul Samad mengakui Datuk Dr. Hasan Ali tidak disenaraikan sebagai calon dari negeri itu untuk bertanding pada pilihan raya nanti.

Katanya keputusan tidak mencalonkan Hasan dibuat kerana bekas Pesuruhjaya Pas Selangor itu tidak mendapat pencalonan yang mencukupi di peringkat cawangan parti itu di kawasan DUN Gombak Setia, yang diwakili oleh Hasan.

Mengulas lebih lanjut, Ungku yang juga Ketua Pemuda Serdang seterusnya menegaskan kecelaruan kenyataan antara kepimpinan Pas berhubung pengguran Hasan Ali itu memberikan seribu makna dan penuh tandatanya kepada rakyat.

Malahan kata beliau lagi, penyokong mereka sendiri akan tertanya-tanya apakah yang berlaku itu dan menjangkakan akan lebih rumit selepas ini.

"Ada juga yang menyebut mungkin ini adalah permainan licik Datuk Seri Anwar Ibrahim dan kuncu-kucunya dalam memastikan mereka 'solid' bagi menjayakan agenda dan kepentingan politik masing-masing," katanya. – MediaUMNO

REFORMASI ! REFORMASI ! REFORMASI! – Selamatkan , `Pemimpin Kote Rakus – PKR ’

Posted: 15 Dec 2011 05:45 PM PST




Hari nie, `pemimpin kote rakus – PKR ' yang telah membalun bontot jantan selain aksi bersama amoi SPAnya bakal meniupkan semboyan untuk pengikut-pengikutnya mengadakan semula, menyalakan semula obor REFORMASI 1998, khususnya dalam usaha menyelamatkan `pemimpin kote rakus – PKR ' @ Anwar Ibrahim ini dari tuduhan MELIWAT bekas pembantunya, Saiful Bukhari Azlan....

Khabarnya, obor Reformasi ini harus bermula segera sehingga 8 Januari 2012, sehari sebelum keputusan menentukan konek Anwar masuk lubang jubur Saiful ... ada kebenarannya atau tidak?

UMNO Perak Harus Berani ….

Posted: 15 Dec 2011 04:54 PM PST



Nampaknya Keadilan terus menghina dan mencaci…. Gambar di atas di ambil dari akhbar Suara Keadilan …

Bukti dah ada, takkan nak mendiamkan diri sahaja ….

Noh Omar Nafi Hina Hukum Hudud

Posted: 15 Dec 2011 03:52 PM PST


Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Noh Omar mendakwa tindakan mengaitkan beliau dengan penerbitan klip video yang menghina hukum hudud adalah satu pakatan jahat pembangkang yang cuba menjatuhkan kredibilitinya sebagai pemimpin di negeri Selangor.

Beliau yang juga Anggota Majlis Tertinggi Umno berkata tindakan itu mungkin satu tuduhan dan konspirasi yang cuba dilakukan pembangkang untuk mengaitkan beliau dengan isu sensitif.

"Apa lagi isu, melainkan cara pemimpin pembangkang yang akan serang secara peribadi pemimpin-pemimpin (Barisan Nasional) terutama saya yang berada di Selangor supaya kredibiliti saya hilang (dan) rakyat Selangor tidak percaya kepada kepimpinan saya," katanya kepada pemberita selepas menutup Persidangan Kebangsaan Perpaduan Nasional anjuran Majlis Profesor Negara di sini, Khamis.

Beliau berkata demikian apabila diminta mengulas laporan media pembangkang, Rabu, yang mendakwa penerbit video Sembang Rakyat yang menerbitkan klip menghina hukum hudud dimiliki oleh orang yang sama yang menguruskan blog anggota Parlimen Tanjung Karang itu, laman web Puteri Umno Selangor dan Umno Tanjung Karang, disamping blog Pena Noh.

Noh berkata beliau tidak pernah mengarahkan mana-mana orang untuk melakukan perkara itu, dan menafikan dakwaan tersebut.

"Pembangkang di Selangor ini, cukup bimbang dengan saya. Dulu fitnah pasal isu insentif padi, tapi yang ini (video hina hudud) saya cukup terkejut dan saya tidak buat (perkara itu)," katanya. - BERNAMA

Taipingmali (tm)

Posted: 16 Dec 2011 01:38 AM PST

Taipingmali (tm)


PBT akur kehendak politik atau tabung perbendaharaan negeri sudah susut ?

Posted: 15 Dec 2011 11:36 PM PST

SUBANG JAYA – Pemilik restoran di kawasan pentadbiran Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) kini dibenarkan meletakkan kerusi dan meja di laluan kaki lima premis mereka pada waktu siang dengan caj permit RM30 bagi satu meja sebulan.

Difahamkan, sebelum ini pengusaha restoran hanya dibenarkan meletakkan kerusi dan meja di kaki lima premis antara jam 6 petang hingga  12 malam sahaja.

Bagaimanapun, hasil majlis dialog diadakan bersama beberapa pihak termasuk Ahli Majlis MPSJ dan Persatuan Restoran Subang Jaya Februari lalu, keputusan dicapai bagi mengelakkan peniaga terus dikenakan tindakan saman oleh pihak majlis.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Beruntung lah mereka

Posted: 15 Dec 2011 06:49 PM PST

Tm harap lebih ramai anak Melayu rajin-rajinlah buat demo atau piket untuk bantah apa sahaja yang mereka tak puas hati.

Ini kerana pihak pentadbiran dan KPT tak akan ambil apa-apa tindakan.

Masuk IPT tak perlu lah belajar kuat-kuat, cukup makan sudah lah. Habiskan duit mak bapak dan duit rakyat.

Biarlah bukan Melayu mengejar Keputusan peperiksaan dan dapat Kelas Pertama, dapat anugerah dekan dapat biasiswa dan dapat kontrak kerja dari syarikat-syarikat besar.

Anak Melayu jadi tukang sorak dan tukang demo sudah lah. Habis belajar tak payah bayar PTPTN, buat demo lagi desak supaya wang tersebut dijadikan biasiswa kepada anak Melayu yang malas belajar, yang dapat kelas bawah-bawah, cukup makan sahaja.

Nasib koo lah anak Melayu, bila tua tadi tongong macam Tukar Tiub, Manjungmari dan ramai lagi.

Anwar sudah demam panas dan virus mula menyerang otak

Posted: 15 Dec 2011 06:21 PM PST

Kepanasan 9 januari 2012 mula terasa dalam kem Anwar Ibrahim, siapa Anwar? Tak perlu diperjelaskan lagi, buka drebar lori yang merogol anak kandung, budak anak derhaka yang bunuh ibunya, bukan pengedar dadah yang menjadi buruan polis, bukan Awang Hitam yang menipu wang kekasihnya. Anwar Ibrahim ini ialah bekas pemimpin persatuan Bahasa Melayu di Universiti Malaya, bekas pemimpin Abim, WAYS yang mendapat dana CIA, bekas aktivis pro Amerika yang Anti Rusia, bekas anak emas NEP, IMF dan sebagainya. Yang hebat ialah bekas Timbalan Presiden Umno dan bekas Timbalan Perdana Menteri.

Dari dahulu dunia gelap Anwar menjadi rahsia, keghairahannya terhadap kegiatan biseksual bukan menjadi rahsia dikalangan rakan rapatnya, drebarnya dan pengawal peribadinya. Kerana wang semua tutup mulut.

Bak kata peribahasa melayu, mulut tempayan boleh ditutup, mulut manusia? Lambat laun pecah juga rahsianya.

Kes liwat meliwat bukan saja terjadi kepada Saiful dan drebarnya Azizan Abu Bakar tetapi ramai. Begitu juga kegiatan seks dengan wanita- wanita pelbagai bangsa. Tak semua tahu.

Difahamkan dia masih berhutang dengan bapa ayam sekitar ibu kota sejumlah 30k belum settle lagi.

Hairan, kena selepas Pak Lah menjadi PM beliau telah membebaskan Anwar dan menggugurkan segala tuduhan terhadap beliau.

Dalam Amanat PRU 13 beliau berbangga meriwayatkan bahawa tuduhan liwat terhadap dia pada tahun 1998 adalah tidak benar dan ia adalah konspirasi semata-mata.

Pak Lah perdana menteri ke 5 telah melakukan kesilapan yang besar dan memalukan sistem kehakiman negara.

Inilah yang menyebabkan Allah mengangkat Najib sebagai Perdana Menteri ke 6.

Cerita liwat meliwat tidak berhenti di situ sahaja.

Dalam pada kes sedang berjalan, Dato Eskay pula menjadi balaci beliau selepas rakan tennis Dato Nallakarupan menjadi seteru beliau.

Entah berapa K pula wang Dato Eskay dikeroyok oleh Anwar? Setakat hari ini belum ada pendedahan. Menurut sidang media Dato Eskay pun habis banyak kerana Anwar. Maklumlah 'the future president'.

Habis keluar cerita China doll keluar, itu belum kira awek Indon, Vietnam, Korea, Jepun, Arab dan Barat.

Dalam pada itu dia sempat lagi mengail 'anak ikan'. Ini kisah baru tahun lepas, ada seorang remaja setanding Saiful yang cuba try test perangai Anwar. Akhirnya ayat-ayat Anwar menunjukkan dia teringin nak rasa bontot budak tu. Kini segala fakta dan bukti disimpan baik dan akan didedahkan bila sampai masanya.

Itulah Anwar. 9 Januari dia ingin buat huru-hara lagi. Anwar mahu isu peribadi beliau menjadi agenda negara.

Sekali lagi dia menyeru rakyat turun ke jalanan untuk membela dirinya. Dah nampak bahawa Anwar memang bersalah. Jika beliau yakin dirinya tidak bersalah dan tidak akan dipenjara, berserah kepada Allah sahaja lah. Kalau kena penjara pun masih ada ruang untuk buat rayuan.

Anwar tak perlu mengheret pengikutnya untuk membelanya. Hormatilah undang-undang negara. Hormatilah Agong dan Istana kehakiman yang ditegakkan oleh Dewan Rakyat.

Read more...
Thursday, 15 December 2011 17:46
9 JANUARI : TAK KIRA APA KEPUTUSAN RAKYAT MALAYSIA AKAN BANGUN MELAWAN UMNO BANGSAT !
Written by MB Warrior

9 JANUARI !

INSYA-ALLAH !

UMNO AKAN MAMPOS !!!

9 JANUARI.

9 JANUARI.

9 JANUARI.

TIDAK ADA HARI

SELAIN 9 JANUARI

RAKYAT BANGUN MELAWAN

TURUN KE JALAN


TIDAK ADA HARI

SELAIN 9 JANUARI

RAKYAT BANGUN MELAWAN

UMNO KETAKUTAN

TIDAK ADA HARI

SELAIN 9 JANUARI

RAKYAT BANGUN MELAWAN

HINGGA ANWAR DIBEBASKAN !!!


Published in Blog
Tagged under 9 januari umno mampos umno memang celaka bangsat haramjadah melayu bangsat sebab umno umno memang puak melayu bangsat umno bangsatsebangsat umno sekedar celaka umno juga bangsat
Read more...www.tawanmalaysia.com
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Asalkan Bukan Umno, iblis setan, najis mughalazoh pun OK?

Posted: 15 Dec 2011 10:58 AM PST

Ramlee Wahab shared the following link and had this to say about it:

Akronim ABU - ASALKAN BUKAN UMNO....merupakan gerakan baru pembangkang:PKR/PAS/DAP telah pun menular ke Batu Pahat, Johor...kelihatan grafiti akronim ABU di merata-rata dinding di sekitaran bandar menggunakan spray cat hitam....UMNO bodoh sombong, mendodoikan rakyat dgn slogan perkauman sempit, kilang Lynas mengancam kesihatan rakyat, menindas rakyat, penyelewangan & rasuah, tolak UMNO-BN-kesan kenaikan harga barang yg melampau, pemimpin UMNO dan kroninya hidup mewah sedangkan rakyat menderita, rintihan rakyat dan bantahan rakyat tidak dipedulikan, taktik pecah dan perintah, tamak dan boros, isu agama dicipta utk memastikan kelansungan pemerintahan BN, wang telah masuk ke poket pemimpin UMNO dan kroninya, ini membahayakan rakyat.....Apakah sebenarnya UMNO telah mengerjakan?...UMNO mengaku sebagai jaguh...Apa sumbangan UMNO kpd rakyat selama ini..? Sehinggakan negara ini akan 'bankrup'...! Nampaknya perang saraf semakin menular dan menular menjalar melingkar di segenap penjuru membuat...

http://www.youtube.com/watch?v=SbFbJNAxP3g&feature=share

Activists, NGOs, civil society groups and political parties have banded together to oust Umno from the country's administration come the next general electio...
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ketua Umno Cheras kena belajar cara-cara berkomunikasi yang baik

Posted: 15 Dec 2011 02:17 AM PST

Berikut adalah petikan dari blog BroJinggo.

Seramai lebih kurang 80 orang daripada pelbagai NGO telah hari ini menyerbu Pejabat Dato' Syed Ali Alhabshee, Ketua UMNO Bahagian Cheras di pejabat beliau di Jalan Peel, Cheras berkaitan kenyataan beliau yang mengumpamakan Dato' Sri Shahrizat Jalil dan keluarganya 'Biawak Hidup".

Pada mulanya, beliau menyangkal dakwaan tersebut dan setelah di desak beliau mengaku dan berjanji akan memperbetulkan kenyataan tersebut secepat mungkin menggunakan blog beliau umnobahagiancheras.blogspot.com.

Sepanjang pemerhatian TM. Ketua Bahagiaan ini kemaruk untuk menjadi Senator atau wakil rakyat. Akan tetapi sayang seribu kali sayang, beliau gagal mentadbir bahagian beliau dengan sempurna.

Terdapat beberapa kritikan dari jiran-jirannya mengenai masalah dalaman bahagian sendiri.

Ku Nan pernah menegur bahagian ini dalam satu sesi dialog dan SUK bahagian ada bersama dalam majlis itu.

Nak jadi Ketua Bahagian, cakap mesti baik, kena jaga hati orang. Jangan main lepas cakap seperti bloggers atau seperti pembangkang.

Cakap kena berhemah, lembut dan menyenangkan semua pihak. Nak kritik orang kaw-kaw kena cermin diri dahulu. Contohilah perdana menteri kita yang tak pernah mencela apalagi menghina orang lain.

Orang Melayu, kalau marah pun masih boleh berpantun. Cakapnya penuh berlapik.

Oleh itu boleh lah datok ketua bahagian pergi berkursus dengan Karam Singh Wallia bagaimana berkomunikasi secara positif dan efektif.

Kalau tidak samalah dengan David Nga Kor Ming. Tak kan orang Umno nak terikut-ikut seperti DAP , PKR dan PAS
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

PANEH MIANG

Posted: 16 Dec 2011 01:33 AM PST

PANEH MIANG


Sketsa Peliwat Negara

Posted: 15 Dec 2011 10:16 PM PST

Dari dalam penjara Al-Juburi tweet
Di luar penjara Ass Min retweet
PKR, DAP, PAS akan bebaskannya
Walau dari dalam 'tembok kezaliman penjara' kata mereka

Kebebasan dan hak asasi jadi modal mereka
Minta sokongan dari negara Amerika
Jadi pak warden kena waspada
Jangan bagi muka kepada si petualang negara

Apa-apa jua bentuk kemudahan perhubungan media
Apa lagi jika banduan jambu dalam penjara
Sisihkan dari Al-Juburi akan kesemuanya
Biar dia sorang-sorang tak boleh jenguk dunia

Itulah hukuman yang setimpal untuknya
Kalau nak hantar kuih pun kena tutup mata & telinga
Takut terpukau ayat dan janji durjana
Jika terlepas bikin aniaya kepada semua

Anak bini bukan dia kira
Yang penting 'Akulah PM ke-7′ katanya
Biar dia dalam penjara selama-lamanya
Agar Malaysia aman, makmur sejahtera.


Sumber sini.

The Unspinners

Posted: 16 Dec 2011 12:13 AM PST

AZLI SHUKRI

Posted: 16 Dec 2011 12:08 AM PST

AZLI SHUKRI


Siapa Sebenarnya Tali Barut DAP?

Posted: 15 Dec 2011 02:09 AM PST

KUALA LUMPUR, 15 Dis – Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali menyifatkan Datuk Dr Hasan Ali dan Nasharudin Mat Isa sudah terperangkap dalam agenda Umno untuk melemahkan parti Islam itu. Mustafa berkata, Hasan yang merupakan bekas pesuruhjaya PAS Selangor dan Nasharudin yang pernah memegang jawatan timbalan presiden bertindak tidak wajar sebagai pimpinan parti.

"Saya buat kesimpulan, mereka berdua terheret dengan agenda (Umno) yang boleh menjejaskan parti. Sama ada mereka sedar atau tidak sedar, mereka sebenarnya terperangkap dalam agenda musuh politik PAS

"Ini sangat tidak wajar dan tidak baik bagi PAS walaupun tidak memberikan kesan besar bagi parti," kata beliau dipetik Harakahdaily hari ini.

Mustafa mengulas kenyataan terkini kedua-dua pemimpin itu mengenai kedudukan mereka dalam parti. Perkara itu timbul apabila Ketua Penerangan PAS Selangor Shaari Sungib mengeluarkan kenyataan bahawa Hasan tidak menerima pencalonan yang mencukupi daripada cawangan untuk mempertahankan kerusi Dewan Undangan Negeri Gombak Setia.

Rentetan itu, Hasan membuat kenyataan bahawa beliau terus bekerjasama dengan Pas dan Pakatan Rakyat selagi pihak berkenaan mempertahankan prinsip Islam, hak Melayu dan institusi Raja dan tidak semudah itu untuk keluar daripada PAS jika menghadapi masalah dalaman parti.

Hasan, yang juga Exco Kerajaan Negeri Selangor pada Isnin lalu juga secara terbuka mengumumkan kesediaan menerima jemputan daripada perdana menteri untuk membincangkan usaha menyatupadukan PAS dan Umno.

Katanya, beliau akan berbuat demikian dengan menggunakan Islam sebagai teras. Mustafa berkata, kenyataan Hasan turut menggambarkan beliau seolah-olah mempersoal perjuangan PAS selama ini dan terpengaruh dengan tuduhan Umno BN bahawa PAS diperalat DAP.

"Saya rasa ini sebab kekecewaan kerana mereka tidak terpilih dan tidak diletakkan di tempat mereka seperti Nasharudin sebagai timbalan presiden dan Hasan sebagai pesuruhjaya Selangor," katanya.

Nasharudin dalam kenyataan baru-bari ini ada menyebut beliau berasa pelik dengan politik PAS yang semakin pelik. Mustafa dalam pada itu turut menegur kenyataan Saari Sungip yang dianggap mendahului parti sedangkan katanya urusan calon dalam pilihan raya ditentukan oleh Majlis Syura.

"Soal calon ini tak ada siapa boleh buat kenyataan kerana ianya ditentukan oleh Majlis Syura dan akan diumumkan oleh Presiden," katanya.

Bagaimanapun tegas Mustafa, kenyataan Hasan dan Nasharudin itu tidak menjejaskan parti dan sokongan ahli kerana ahli menyokong dasar Islam yang diperjuangkan PAS, bukan menyokong individu. "Bekerja untuk melemahkan parti, ini tidak betul walaupun kesannya tak besar sebab PAS mempunyai kekuatan tersendiri, memang tak boleh digugat oleh individu.

"PAS pernah kehilangan presiden suatu waktu dahulu tapi ahli tak lari ikut orang, tapi mereka ikut dasar," katanya.

sekupangdua

Posted: 15 Dec 2011 11:59 PM PST

sekupangdua


PANAS! BONGKAR NGA KOMENG DAN PAKATAN RAKYAT MENYAMUN!

Posted: 15 Dec 2011 08:23 AM PST

SYARIKAT BINI KESAYANGAN @ PENYAMUN HARTA RAKYAT

NGA KOMENG MEMANG PENYAMUN BESAR, BUKAN YANG BESAR YANG KECIK-KECIK PUN DIA SAPU, INI KES BAGAIMANA DIA MENYAMUN UNTUK SYARIKAT ISTERI TERSAYANG SEMASA PAKATAN RAKYAT MENERAKAKAN NEGERI PERAK.
TENGOK LER SENDIRI SAPA YG TERENDAH & SAPA YG TERMAHAL!

TENDER UNTUK BAJU SUT AHLI MAJLIS DEWAN BANDARAYA DICADANGKANG SEMASA PAKATAN RAKYAT MEMERINTAH ALA NAZI DI NEGERI PERAK SEBELUM INI, SEBAIK TENDER DIBUKA MAKA BERLAWAN BEBERAPA SYARIKAT UNTUK MEMENANGI TENDER TERSEBUT. KALAU DIPERHATIKAN SEMUA NAMA SYARIKAT DIMILIKI OLEH MEREKA YANG BUKAN BUMIPUTERA PUN,SEKALIPUN BANGSA DIA SENDIRI, MEMANG DIA LANSUNG TAK BAGI PELUANG LANSUNG, SERENDAH HARGA MANA PUN SYARIKAT LAIN YANG MENAWARKAN HARGA, DIA TAK BERI PELUANG, MENYAMUN TETAP MENYAMUN WALAUPUN TENDER DI BAWAH RM 20 RIBU SEKALI PUN!
KORANG TENGOK LER! BOLEH TARIK BALIK BAGI KAT YG TERMAHAL
SAMUN TETAP SAMUN!

HARGA YANG DITAWARKAN OLEH SYARIKAT ETHAN & ELTON SYARIKAT ISTERI KESAYANGAN KHALIFAH NGA KOMENG INI ADALAH YANG TERTINGGI BERBANDING DENGAN SYARIKAT LAIN, JADI SUDAH LAYAKLAH MAJLIS BANDARAYA IPOH MEMILIH TENDER YANG TERMURAH, MALAH TENDER INI TELAH PUN DIBERIKAN KEPADA GOODMAN TAILOR TETAPI SEBALIKNYA ATAS ARAHAN KHALIFAH YANG DITABAL OLEH PAS INI MENARIK BALIK KEPUTUSAN TENDER TERSEBUT DAN DI AWARDKAN SEMULA KEPADA ETHAN & ELTON MILIK BINI KESAYANGAN KHALIFAH NGA SEKALIPUN HARGA TERTINGGI YANG DI SENARAIKAN ANTARA SYARIKAT LAIN
PERLUKAN SYARIKAT YG BERPENGALAM?
PENGALAMAN HAPER!!! BARU 4 BULAN JER TU!

BUKAN SETAKAT ITU SAJA. KALAU DILIHAT PADA TARIKH  SYARIKAT MILIK BINI  KESAYANGANNYA NYATA TERLALU BARU, AGAKNYA KHALIFAH NAK BUAT BANK SENDIRI UTK SIMPANAN SAMUNAN DUIT RAKYAT! PENYAMUN SI KOMENG  NI TELAH MENEPIKAN SYARAT YANG PALING UTAMA BILA JELAS TERTERA MAHUKAN SYARIKAT YANG BERPENGALAMAN, SYARIKAT LAIN YG TELAH LAMA WUJUD TELAH DINAFIKAN OLEH SYARIKAT BINI YANG HANYA BERUSIA 4 BULAN DI DAFTARKAN.
SI KOMENG YANG SELALU MELALAK DI SETIAP CERAMAH PERDANA PAS YG MENCACI DS ZAMBRY KADIR SEBAGAI HITAN METALIK DAN PENYAMUN NAMPAKNYA LAGI BUSUK DARI FITNAHNYA, SEKECIK NI PUN DIA TAK KASI PELUANG, APA LAGI YANG BESAR-BESAR MEMANG PAKAT TAK MERASA LER ORANG LAIN.
SYARIKAT KRONI DAN SENARAI LEMBAGA PENYAMUN

APAPUN MEMANG JELAS SI KHALIFAH NGA KOMENG PENYAMUN HARTA RAKYAT, SEKUPANG CABAR NGO-NGO, UMNO, PERTUBUHAN-PERTUBUHAN, PEMIMPIN-PEMIMPIN CACIAN DIA... MALAH RAKYAT SENDIRI  SUPAYA LAPOR JER KE SPRM! NAMPAKNYA KENCING TAK TUS LER KHALIFAH NIE!
BUKTI PEMBAYARAN KEPADA PENYAMUN

P/S SEKUPANG DENGOR ADA LAGI KES YANG BAKAL DIDEDAHKAN! KITA TUNGGU... 

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 15 Dec 2011 11:57 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


GEMPAR! Tranungkite Laporkan Mat Sabu Kata Nik Aziz Kaki Ponteng.

Posted: 15 Dec 2011 11:35 PM PST

Sila baca artikel ini sampai habis.


http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=News&file=article&sid=11063

Mat Sabu yang baru jadi Timbalan Presiden bukan sahaja langgar geng ulama, Nik Aziz pun dilanggarnya.

Dengan pembongkaran ini, jelas menunjukkan bahawa PAS masih mengekalkan liabilit mereka, si tua kaki ponteng dan abaikan tanggungjawabnya sebagai Pengerusi Majlis Syura.

Tahniah Tranungkite kerana pembongkaran ini. Lepas ni orang akan tahu siapa sebenarnya si tua bernama Nik Aziz.

*Sebar-sebarkan.

Budak Universiti Yang Suka Merusuh Patut Kena Macam Ni.

Posted: 15 Dec 2011 10:36 PM PST




Rendam je budak-budak U yang suka merusuh.
Bila dah basah, baru mereka ni tahu langit atau rendah.

Orang dah bagi peluang belajar tinggi-tinggi pun masih tak bersyukur.

*Bagi MyMassa, akal budak Universiti yang suka merusuh dengan geng punk ni sama sahaja. Otak letak kat lutut.

Siapa Pernah Tengok Gambar Dalam Kapal Selam Malaysia?

Posted: 15 Dec 2011 09:33 PM PST

Kalau tak pernah tengok, sila ke blog PapaGomo di sini (http://www.papagomo.com/2011/12/pendedahan-ekslusif-hebat-sangatkah.html).
*Tengok jangan tak tengok.

Yahudi Semakin Kurang Ajar.

Posted: 15 Dec 2011 08:37 PM PST

Ini berita semalam.



Berita hari ini, ada masjid yang dibakar.


Melampau sungguh puak Yahudi ni.

*Kalau ada puak PAS main isu APCO, satu je MyMassa nak tanya dekat puak-puak ni. Kenapa Nik Aziz bagi TESCO bukak kat Kelantan?

Tahniah Peniaga. Teruskan Perjuangan Menentang Kezaliman Kerajaan DAP Selangor.

Posted: 15 Dec 2011 07:38 PM PST

Kerajaan DAP ingat peniaga Melayu jahil undang-undang.

Mereka ingat peniaga ni tak tahu hak mereka. Tapi mereka silap.

Klik untuk besarkan imej.

Tahniah peniaga PKNS. Teruskan perjuangan kamu semua.

*Dalam hampir 3 tahun memerintah, berapa banyak kedai / gerai Cina yang terima nasib macam ni?

Alert. Strategi PAS-PKR-DAP Untuk Pertahankan Selangor.

Posted: 15 Dec 2011 06:38 PM PST



PAS nampaknya begitu yakin untuk pertahankan Selangor.

PKR juga yakin.

Semoga strategi dan keyakinan mereka ini menjadi semangat kepada UMNO dan BN untuk menunjukkan keyakinan mereka lebih tinggi dari pembangkang seterusnya merampas kembali negeri Selangor.

*Selamatkan Selangor, Yakini BN.

Kartun: Kedai Ikan 1Malaysia Adalah Ancaman Baru.

Posted: 15 Dec 2011 05:04 PM PST

Ancaman baru bagi DAP.



Lepas ni ikan-ikan kat kedai ikan 1Malaysia pulak dibawa ke makmal untuk dicari kesalahan.

Agaknya pemimpin DAP lebih suka rakyat membeli ikan di pasar yang harganya dikawal orang tengah dan tokey Cina. Ikut suka kepada bapak diorg nak naik harga.

Bila ada kedai yang menawarkan harga diskaun, kedai tu akan diperiksa dengan begitu teliti seolah-olah menjual pada harga murah adalah satu jenayah.

Nak tau pasal kedai ikan ni, MyMassa buat posting mengenainya semalam (http://mymassa.blogspot.com/2011/12/kedai-ikan-rakyat-1malaysia-air-liur.html).


*Bila NFC nak buat kedai daging 1Malaysia pulak? Dapatlah rakyat Malaysia rasa daging lembu pada harga diskaun. Asyik makan daging kerbau import dari India je. Kalau NFC buat, makin meroyanlah Rafizi 'Jambu' Ramli.

SAH. Golongan Erdogan Mula Kuasai PAS.

Posted: 15 Dec 2011 04:03 PM PST




Lihatlah betapa rakusnya geng Erdogan merampas kuasa, sampai bekas Timbalan Presiden pun dah tak boleh terima apa yang berlaku dalam PAS.

Jika dulu pemimpin dan ahli PAS amat walak dengan orang atasannya, sekarang tidak lagi.

Pemimpin rendah tahap Ketua Penerangan Negeri macam Saari Sungip pun dah langkau kuasa Presiden.

*PAS diambang kehancuran dari dalam.

Akibat Mulut Lancang Wakil Rakyat DAP.

Posted: 15 Dec 2011 01:31 PM PST

Apa salahnya dengan berkaraoke?

Teruk sangat ke berkaraoke sampai dihina sebegitu rupa oleh wakil rakyat DAP.

Klik untuk besarkan imej

Padan muka. Kan tak pasal-pasal kena 'amuk' dengan geng-geng karaoke.

*Aku rasa mamat DAP ni gagal kertas BAHASA kot. Apa kaitan orang berkaraoke dengan mencuri?

Kerajaan DAP Selangor Memang Anti Melayu. Yayasan Selangor Tetap Diroboh.

Posted: 15 Dec 2011 06:35 AM PST

Berita buruk untuk alumni Yayasan Selangor.

Klik untuk besarkan imej.


Tempat yang telah banyak menabur budi kepada anak Selangor akan tetap dirobohkan.

Ini semua kerana kesilapan pemerintah yang mengamalkan kroni. Walaupun tak pandai mengurus, kroni pemerintah diletakkan untuk menjaga yayasan ini. Akibatnya mereka mampu menganjurkan sambutan ulang tahun yang mewah tetapi tak mampu nak teruskan Yayasan Selangor walaupun baru 3 tahun mereka mentadbir.

Bayangkan jika mereka mentadbir Kerajaan Pusat. Makin banyaklah sekolah akan ditutup untuk menjimatkan kos.

MyMassa tinggalkan pantun ini untuk pembaca blog ini.

Kalau memilih tempat mandi
yang pertama teluk, kedua pantai
Kalau memilih pemimpin negeri
pertama elok, kedua pandai.

*Renung-renungkan.

Wajib Baca: Hujah Ilmiah Sebagai Jawapan Kepada Kebodohan Pembangkang.

Posted: 15 Dec 2011 05:31 AM PST

Aziz Bari. Pengkhianat yang menggunakan akedemik sebagai topeng

PARTI Pembangkang yang menggunakan golongan pensyarah serta pengamal undang-undang untuk mengelirukan pemahaman masyarakat bahawa kuasa Raja-Raja Melayu telah 'dilenyapkan' oleh UMNO, berjaya menimbulkan kebencian orang Melayu terhadap kerajaan yang memerintah dengan melontarkan pelbagai fitnah.

Mereka mendakwa pindaan perlembagaan pada tahun 1983 dan 1993 telah menyebabkan kuasa Raja-Raja Melayu telah tiada sehingga menjadikan institusi raja yang diamalkan sejak sekian lama sebagai boneka.

Penyelewengan fakta serta sikap masyarakat Negara ini termasuk golongan mahasiswa yang seharusnya berfikiran kritis, sebaliknya bertukar kepada jumud dengan mempercayai apa yang dikatakan tanpa mempersoalkan sama ada ia fakta atau auta.

Pertabalan Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah sebagai Yang di-Pertuan Agong ke-14 dipersendakan oleh mereka dengan kenyataan 'kurang ajar' dari seorang 'hamba' kepada 'tuannya'.

Golongan ini secara sinis menyatakan bahawa majlis itu suatu pembaziran kerana YDPA dan raja tidak ada kuasa lagi, selepas UMNO bertanggungjawab menghapuskan kuasa raja-raja Melayu.

Persoalannya, kuasa raja yang mana telah dihapuskan oleh UMNO seperti yang didakwa oleh mereka?

Bukankah pindaan perlembagaan 1983 dan 93 adalah bertujuan memartabatkan institusi raja dari menerima kecaman rakyat yang akhirnya boleh mengakibatkan institusi raja digulingkan?

Kenapa pensyarah undang-undang di institut pengajian tinggi tidak memperincikan mengapakah pindaan tersebut dilakukan?

Atau pensyarah serta pengamal undang-undang berkenaan ada agenda tertentu?

Untuk renungan, kedudukan Sultan sebagai ketua negeri dan Menteri Besar sebagai ketua kerajaan negeri, Yang di-Pertuan Agong adalah Ketua Negara di peringkat Persekutuan sementara Perdana Menteri sebagai ketua kerajaan.

Selaku pemegang kuasa eksekutif negara, Yang di-Pertuan Agong boleh bertindak berdasarkan nasihat Majlis Raja-Raja, Perdana Menteri, Menteri atau Kabinet.

Seri Paduka akan melantik anggota Kabinet dan pengarah di kementerian atas nasihat Perdana Menteri; penubuhan suruhanjaya dan jawatankuasa khas atas nasihat Majlis Raja-Raja; melantik Ketua Hakim Negara, Ketua Hakim Malaya serta Ketua Hakim Sabah dan Sarawak atas nasihat Perdana Menteri dan Majlis Raja-Raja; serta melantik Yang di-Pertua Negeri Pulau Pinang, Melaka, Sabah dan Sarawak atas nasihat Ketua Menteri negeri berkenaan.

Namun, Yang di-Pertuan Agong juga mempunyai kuasa untuk bertindak atas keputusan sendiri dalam beberapa perkara utama tanpa memerlukan persetujuan pihak lain, termasuk dalam melantik Perdana Menteri, membubarkan (atau menolak pembubaran) Parlimen untuk mengadakan pilihan raya umum dan memanggil persidangan Majlis Raja-Raja.

Seri Paduka turut bertindak selaku ketua agama Islam Kerajaan Persekutuan termasuk untuk empat negeri yang tiada Sultan, tiga Wilayah Persekutuan - Kuala Lumpur, Labuan dan Putrajaya serta ketua agama Islam untuk negeri baginda sendiri.

Yang di-Pertuan Agong juga merupakan Ketua Angkatan Tentera Malaysia dan berkuasa melantik Ketua Angkatan Tentera serta ketua tentera bagi tiga cabang ketenteraan negara, di samping berhak memberi keampunan kesalahan selepas semua rayuan di mahkamah ditolak.

Terakhir, cuba fahami Perkara 159 (5) Perlembagaan Persekutuan. Ini adalah kuasa raja-raja Melayu sebenarnya yang tidak pernah diusik sejak pembentukkan Persekutuan Tanah Melayu sehingga sekarang.

Renungkan lah.

*Kalau ada lagi pencacai pembangkang yang tuduh UMNO sebagai pengkhianat Raja-raja Melayu, inilah jawapannya. Tindakan UMNO untuk menyelamatkan Institusi Beraja bukan sebaliknya.

IStrategi?!! Pandangan bernas daripada Dr Sivamurugan untuk Siber Truper BN

Posted: 15 Dec 2011 04:32 AM PST

*Kongsi-kongsikanlah. Pada pandangan kami, Dr. Siva memang betul-betul ikhlas mahukan SiberTruper BN menang kali ini, kerana medan siberlah yang akan menentukan outcome PRU-13 kelak. Fokuskan kekuatan kita ke arah pihak lawan yang sebenarnya. Habis PRU-13, hendak bergasak sesama sendiri, lantaklah.

GEMPAR!!! PAS kini guna dakwah YAHUDI untuk tarik sokongan golongan MUDA?!!

Posted: 15 Dec 2011 03:37 AM PST



Hebat PAS sekarang ini! Mana-mana artis yang hendak bertaubat, berlumba-lumba memeluk PAS, tetapi yang asal ustaz dalam PAS pula, berlumba-lumba tunjuk bakat hendak jadi artis. Ini baru betul-betul dikatakan PAS For All! Hukum diketepikan, Akidah Digadaikan!

Memang berbakat betul Nasruddin. Boleh terangkan pasal Hudud guna gitar sahaja. Hendak tergelak pun ada bila menonton video di atas. Untuk makluman semua video di atas sedang disebarkan oleh juak-juak hamPAS terutamanya melalui laman-laman sosial. Kalau terjumpa, pedulikan sahajalah. Kami tidak mahu menyebarkan perkara yang boleh memecah belahkan lagi ummah.

Buat apa beria-ria hendak menerangkan Hudud jikalau negeri yang ditadbir dengan lebih 2/3 majoriti pun tidak hendak dilaksana. Jangan lupa tanya juga kepada puak-puak Khawarij hijau ini adakah mereka sudah lupa yang manifesto terbaru mereka sendiri tiada menyebut apa-apa tentang pelaksanaan Hudud selepas PRU-13. Malah, Presiden mereka sendiri mengesahkan bahawa Hudud itu hanya 0.0001 peratus daripada Islam ketika diberi peluang memerintah Terengganu suatu masa dahulu.
Sekarang sambil lepak-lepak main gitar tepi padang boleh dok terangkan hudud. Inilah gaya dakwah terbaru PAS. Hendak tahu mereka ikut gaya siapa? Jom tengok video di bawah ini:




1. Daripada Abdul Rahman bin Ghunm katanya, Abu 'Amir atau Abu Malik al-Asy'ari telah menceritakan kepada aku bahawa dia telah mendengar Rasulullah sollallahu 'alaihi wasallam bersabda: Pasti akan berlaku satu kaum dari umatku yang menghalalkan zina, kain sutera, arak dan alat-alat permainan muzik. (1)

(1) Riwayat al-Bukhari (5590) dalam kitab al-Asyribah, bab orang yang menghalalkan arak dan menamakannya dengan nama yang lain.

2. Daripada Abu Malik al-Ays'ari katanya, Rasulullah sollallahu 'alaihi wasallam bersabda: Sesungguhnya akan ada segolongan manusia dari umatku yang akan meminum arak dan mereka menamakannya dengan nama yang lain. (Mereka meminum) sambil dialunkan dengan bunyi muzik atau suara para artis. Allah s.w.t. akan menenggelamkan mereka ke dalam bumi (dengan gempa) dan akan merubah mereka menjadi kera atau babi. (1)

(1) Riwayat Ibnu Majah (4020) dalam kitab al-Fitan, bab hukuman.

3. Daripada Nafi' bahawa Ibnu Umar r.a. telah mendengar suara seruling tukang gembala. Lalu ditutup dua telinganya dengan dua jari telunjuknya dan memalingkan kenderaannya dari jalan seraya berkata: Wahai Nafi', adakah kau masih mendengarnya?. Aku menjawab: Ya. Maka dia terus menjauhkan diri sehingga aku mengatakan tidak mendengar lagi, baru diangkat tangannya dan mengembalikan kenderaannya ke jalan. Kemudian Ibnu Umar berkata: Saya melihat Rasulullah sollallahu 'alaihi wasallam berbuat demikian sewaktu mendengar seruling tukang gembala. (1).

(1) Riwayat Abu Daud (4914) dalam kitab al-Adab, bab larangan nyanyian dan alat muzik; Ibnu Majah (1901) dalam kitab an-Nikah, bab nyanyian dan ad-duff; Musnad Ahmad (4307) dalam kitab Musnad al-Mukthirin Min as-Sahabah, bab musnad Abdullah bin Umar bin al-Khattab.

4. Daripada Abdullah bin Umar r.a. bahawa Nabi sollallahu 'alaihi wasallam telah bersabda: Sesungguhnya Allah Ta'ala telah mengharamkan arak, judi, gendang dan ghubaira' (1) dan tiap-tiap yang memabukkan adalah haram.(2)

(2) Riwayat Abu Daud (3680) dalam kitab al-Asyribah, bab larangan daripada perkara yang memabukkan.

hadis riwayat Ibnu 'Abbas r.a. yang telah berkata bahawa Rasulullah sollallahu 'alaihi wasallam bersabda:

الكوبة حرام والدن حرام والمعازف حرام والمزامير حرام

Kubah itu haram, dannu itu haram, ma'azif itu haram dan alat muzik jenis bertiup itu haram.

Hadis ini diriwayat oleh al Imam Musaddad dan al-Imam al-Baihaqi dalam as-Sunan al- Kubra secara mauquf dan diriwayatkan oleh al-Bazzar secara marfu'.

Dalam kitab al-Muhazzab oleh al-Imam Abu Ishak as-Syirazi ada menjelaskan bahawa bermain alat-alat muzik itu haram sekalipun tidak diiringi dengan lagu. Kata as-Syirazi:

ويحرم إستعمال الألات التى تطرب من غير غناء كالعود والطنبور والمعزفة والطبل والمزمار
Dan diharamkan menggunakan alat-alat (muzik) yang dibunyikan tanpa ada lagu seperti gitar, thunbur, ma'zifah, thabl (gendang) dan mizmar.



* Puak-puak khawarij kata video itu untuk jawab balik isu Hudud yang dibangkitkan dalam Sembang Rakyat. Eloklah itu, dakwah macam yahudi...Baik join budak-budak itu main bola, boleh kurus sikit perut itu.
 

Masihkah Anda Ingat Dengan Lelaki Ini?

Posted: 15 Dec 2011 02:26 AM PST



Kalau pembaca MyMassa dah lupa, dialah Hilmi Hazimin Abdul Malik, bekas teman lelaki Eli Wong yang berjaya merakam pemandangan hutan Bukit Lenjan. Ketika mereka berpacaran, Helmi berusia 32 tahun manakala Eli berumur 37 tahun.

Muka macam ni pun ade anak ikan. Hebat.

Pandai jugak si Eli ni cari anak ikan ye. Jambu pulak tu.




Kalau ada yang tertanya-tanya kenapa MyMassa 'mengungkit' lagi kes ini, jawapannya mudah. Eli Wong, seorang Kristian telah berkhalwat dengan Helmi, seorang muslim. Bukti mereka berkhalwat amat jelas iaitu dengan wujudnya gambar hutan simpan Bukit Lenjan yang berjaya dirakam oleh Helmi. Kalau mereka tidak berdua-duaan dalam rumah Eli, takkan si Helmi boleh ambil gambar eksklusif macam ni.



Dan sampai sekarang Eli Wong masih memegang jawatan EXCO Kerajaan Negeri dan ADUN. Dalam pemilihan PKR pula, Eli berjaya menempatkan diri sebagai Ahli Majlis Tertinggi PKR. Eli sampai sekarang masih berbahagia dengan jawatan dan pangkatnya. KENAPA TIADA SEORANG PUN PEMIMPIN PKR TERMASUK YANG MUSLIM (TERUTAMANYA ANWAR) MENYURUHNYA MELETAK JAWATAN WALAUPUN DIA TELAH BERKHALWAT DENGAN SEORANG PEMUDA MUSLIM DARI PKR?

Nak kata masalah moral. Moral Elizabeth Wong lagi teruk. Malah dewan muslimat PAS pun meng'halal'kan perbuatan Eli Wong.


Pengajaran kepada pemimpin dan cybertrooper UMNO, sekarang ini adalah perang persepsi. Jika PKR berjaya membersihkan PERSEPSI HITAM terhadap Eli dengan tidak menyerang dan bersama-sama mempertahankan Eli, KENAPA TIDAK BAGI UMNO UNTUK KETUA WANITANYA?

Sepatutnya kita semua serang pembangkang, bukan serang sesama kita. Attack is the best defence. Lebih banyak kita serang pembangkang, lebih sikit mereka mampu menyerang balas.

*Ingatan kepada MyMassa terutamanya. Rapatkan BARISAN (SAF).

HarakahDaily, Andakah Lidah Musuh Dalam Selimut????

Posted: 15 Dec 2011 01:33 AM PST

Tulisan salah seorang ahli PAS yang kecewa yang dikutip dari Tranungkite (http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=News&file=article&sid=11047).


HarakahDaily, Andakah Lidah Musuh Dalam Selimut????
Posted on Thursday, December 15 @ 01:14:42 PST
Dilulus untuk paparan oleh cosa

Komentar Oleh: wan_jtk

"Harakah Daily ImageSaya sangat kecewa dengan beberapa artikel hari ni yang sangat tidak bersesuai dengan keperluan dakwah PAS untuk menarik masyarakat agar memberi sokongan kepada ISlam...
Malah artikel-artikel bertaraf provokatif dan bersifat permusuhan yang tidak menggambarkan dakwah dalam konteks pendekatan PAS.


Ada tiga artikel yang saya amat tidak bersetuju dan salah satunya ditulis oleh tangan yang AJAIB kerana tidak disertakan nama penulisnya:
Artikel yang paling TAJAM adalah yang ditulis oleh seorang Invisible iaitu mengambil kesempatan memanipulasi kenyataan Ckgu PA untuk menghantam 2 pimpinan yang sedang malang sekarang ini: http://bm.harakahdaily.net/index.php/headline/7073-hasan-nasharudin-terperangkap-dalam-agenda-umno?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook&utm_campaign=harakahdaily
Artikel yang kedua adalah cuba memanaskan hati pihak yang cuba untuk menyebarkan dakwah pada UMNO. Harakahdaily sibuk asah parang nak bertetak dengan UMNO, padahal rakyat sedang menilai siapa yang lebih berjiwa besar...
http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fbit.ly%2FvkFR5j&h=kAQH7n0n7AQEusQe1-L3jogilb6xXtLd23fTQJA0ColYjvQ


Artikel ke-3 adalah hasil kemalasan wartawan Harakahdaily yang bertanya soalan modal lama....
Balik-balik nak bantai UMNO, bukan nak beri peluang Tuan Guru menjelaskan apa yang Islam dapat beri untuk rakyat...
Contoh Harakah bertanya soalan yang berulang-ulang dengan kebencian pada UMNO walaupun sudah beratus kali interview Tuan Guru:
http://bm.harakahdaily.net/index.php/columnist/mohd-rashidi-hasana/7067-petanda-umno-sesat-menyesatkan-melayu?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook&utm_campaign=harakahdaily
"


*Nampaknya geng Erdogan semakin mengganas dalam PAS. Habis semua musuh dalaman mereka kena tibai termasuk menggunakan Harakah. 

KEDAI IKAN RAKYAT 1MALAYSIA : AIR LIUR TONY PUA

Posted: 15 Dec 2011 12:30 AM PST

KEDAI IKAN RAKYAT 1MALAYSIA SETIAWANGSA

 SATU KELUARGA MEMBELI DI KEDAI RAKYAT 1MALAYSIA


PELAJAR IPT PUN BELI DI KEDAI IKAN 1MALAYSIA



DI ANTARA SENARAI IKAN 



PAK CIK DAN MAK CIK TURUT MEMBELI

SI ABANG BUJANG PUN TURUT MEMBELI
 PEKERJA CERIA PREMIS BERSIH

LAWATAN kerja team mymassa ke Kedai Ikan Rakyat 1Malaysia di Setiawangsa untuk melihat sendiri perkembangan dan sambutan rakyat terhadap Kedai Ikan berkonsepkan 1Malaysia.

Team Mymassa mendapati kunjungan orang ramai tidak putus-putus memasuki Premis Kedai Ikan Rakyat 1Malaysia. Baik golongan wanita, lelaki, pelajar IPT, orang bujang malah pemerhatian Mymassa mendapati masyarakat Cina dan India turut mengambil peluang di atas kewujudan Kedai Ikan berkonsepkan 1Malaysia itu.

Mymassa berasa bertuah kerana kebetulan dapat berjumpa sendiri dengan CEO Kedai Ikan Rakyat 1Malaysia yang kebetulan juga merupakan pemilik Ikan Bakar Sekinchan dan syarikat IBM Automobiles Sdn. Bhd. iaitu Dato' Jamal Md. Yunos. 

Beliau menceritakan hasrat beliau melahirkan Kedai Ikan Rakyat 1Malaysia merupakan salah satu sokongan kepada Idea Y.A.B. Perdana Menteri Dato' Sri Mohd. Najib Tun Razak, melalui Konsep 1Malaysia untuk membantu segenap lapisan rakyat supaya dapat sama-sama dapat berbelanja dengan harga yang lebih murah dan berkualiti.

Menurut beliau, harga ikan di Kedai Ikan Rakyat 1Malaysia jauh lebih murah berbanding harga di pasaraya-pasaraya seperti Giant malah di Pasar. Kebaikannya, menurut beliau lagi pasaraya-pasaraya tersebut dan juga di Pasar-Pasar terpaksa menurunkan harga mereka kerana harga Ikan di Kedai Rakyat 1Malaysia jauh lebih murah.

Malah menurut beliau lagi, mereka masih boleh menurunkan harga sekiranya membeli dengan jumnlah yang banyak. Begitu juga, beliau berhasrat untuk membuka lebih banyak Kedai Ikan 1Malaysia dan berharap pihak kerajaan akan membantu hasrat murni tersebut.
Kita berharap, pihak pembangkang terutama Tony Pua yang bergandingan dengan  Nurul Izzah tidaklah pula asyik mensabotaj apa jua idea-idea murni kerajaan untuk membantu rakyat seperti Kedai Ikan Rakyat 1Malaysia ini. Jika selama ini asyik mereka berdua membantai produk-produk di Kedai 1Malaysia, apa kata mereka berdua mengeluarkan pula idea-idea sebegini, bukannya asyik mensabotaj dengan air liur sahaja. Kalau dengan air liur sapa saja pun boleh bercakap. Buat dan buktikan. Betul tak!

Fakta-Fakta Menarik Di Kedai Ikan 1Malaysia :
* Purata 2000 hingga 3000 orang mengunjungi Kedai Ikan 1Malaysia setiap hari.
* Banyak menjual barangan IKS Bumiputera seperti rempah-ratus dsbnya.
* Premis Bersih dan Luas .
* Sabtu dan Ahad terutama Cuti Umum, orang ramai terpaksa beratur panjang.
* Harga lebih murah daripada di Pasaraya seperti Giant dan Pasar.

Wawancara Eksklusif dengan CEO Kedai Ikan Rakyat 1Malaysia akan disiarkan selepas ini.










Deklarasi Setapak 1967. Asas DAP Mewujudkan Negara Republik.

Posted: 14 Dec 2011 11:34 PM PST

Istana Negara Baru, tanda Raja Berpelembagaan.

TANGGAL 13 Disember 2011, Negara menyaksikan pertabalan Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah sebagai Yang di-Pertuan Agong ke-14 dalam upacara gilang gemilang di Istana Negara, Jalan Duta yang dipersoalkan pembinaannya oleh parti pembangkang yang diterajui oleh Parti DAP, walaupun rakyat menganggap ia sebagai mercu kebanggaan negara ini.

Sistem penggiliran YDPA di Negara ini adalah sistem tunggal yang diamalkan di dunia, tetapi sistem yang menjadi tunggak keamanan dan perpaduan di Negara ini, kini menghadapi gerakan-gerakan halus dengan menggunakan orang Melayu untuk menukar sistem yang sedia ada.

Demokrasi Berparlimen dan Raja Berperlembagaan yang diguna pakai sejak 54 tahun lalu telah berjaya menyatupadukan masyarakat di Negara ini dengan memberikan kebebasan kepada `kaum imigran' mengamalkan budaya, bahasa dan agama mereka, sebaik sahaja diberikan taraf kewarganegaraan Persekutuan Tanah Melayu pada tanggal 31 Ogos 1957.

Sikap prikemanusiaan yang ditunjukkan oleh masyarakat pribumi di tanah Melayu iaitu orang Melayu tidak mendapat balasan yang setimpal, sebaliknya suara-suara tuntutan kesamarataan dilaungkan dengan matlamat menghapuskan Ketuanan Melayu.

Sebagai contoh, tindakan Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua yang secara terbuka menyatakan bahawa apabila DAP berjaya membentuk kerajaan pusat, antara tindakan yang akan diambil ialah dengan mengurangkan separuh dari 1.2 juta penjawat awam di Negara ini.

Mungkin kenyataan ini tidak begitu sensitif bagi mereka yang bukan penjawat awam, tetapi apabila dihalusi ia sebenarnya bertujuan untuk mengenepikan kuasa YDPA dan Raja yang termaktub di bawah Perkara 135 Perlembagaan Persekutuan menyebut Sekatan mengenai pembuangan kerja dan penurunan pangkat.

Sebelum 31 Ogos 1957, penjawat awam memegang jawatan selama diperkenan oleh negeri. Ini bermakna dari segi teori penjawat awam boleh 'dibuang kerja' pada bila-bila masa dan mengikut apa-apa alasan tanpa menimbulkan apa-apa alasan tindakan terhadap pembuangan kerja.

Selepas 1957 iaitu apabila perlembagaan berkuatkuasa di bawah fasal (2A) Perkara 132 memperuntukkan bahawa pegawai Persekutuan memegang jawatan selama diperkenankan oleh Yang di-Pertuan Agong dan pegawai negeri pula selama diperkenankan oleh Raja atau Yang Dipertua Negeri.

Begitu juga dengan tindakan seorang khatib di Pulau Pinang yang diperintah oleh kerajaan DAP Pulau Pinang yang mengantikan nama YDPA dengan Ketua Menteri, Lim Guan Eng di dalam doa khutbah jumaat, sedang dalam perlembagaan Perkara 3 (2) menyatakan bahawa negeri yang tidak beraja, ketua agama Islam ialah YDPA.

Menyingkap penulisan berbentuk hasutan blogger yang tidak berani menghadapi kebenaran, Raja Petra Raja Kamaruddin di mana dalam tulisannya menggesa supaya orang Melayu diberikan sedikit masa untuk membuang institusi raja-raja Melayu.

Blogger tambatan Pakatan Pembangkang ini, semakin lantang kerana orang melayu di dalam PAS dan PKR tanpa perasaan bersalah mempertahankan kenyataan `derhaka' itu.

Trend sedemikian semakin menjadi-jadi pula dengan kenyataan `kurang ajar' pensyarah kontroversi Aziz Bari dari UIA yang mempersoalkan kuasa dan tindakan Sultan Selangor berhubung percubaan memurtadkan orang Islam di Gereja Methodist Damansara Utama.

Anehnya, apabila pihak pengurusan UIA menggantung tugas pensyarah berkenaan, PAS , PKR serta golongan mahasiswa memberontak dengan mengadakan demontrasi kerana mendakwa `orang mereka' dianiaya.

Bukankah tindakan tersebut ternyata mencabar kedudukan Sultan Selangor. Kenapa pihak berkenaan tidak menasihatkan atau menegur kenyataan pensyarah berkenaan yang secara nyata 'kurang ajar' dengan ketua Agama Islam di Selangor.

Banyak lagi tindakan parti pembangkang serta NGO di bawah naungan mereka yang semakin hari secara terbuka mempertikaikan kedudukan institusi raja.

Adakah PAS bersekongkol untuk merealisaikan Deklarasi Setapak 1967 DAP yang mahu menubuhkan sebuah kerajaan Republik?

Perlu diingat, kewujudan Raja-Raja Melayu adalah disebabkan wujudnya orang Melayu dan hanya orang Melayu sahaja yang boleh menamatkan riwayat institusi Raja mereka.

Untuk merealisasikannya ialah dengan menabur fitnah sehingga menimbulkan rasa kebencian orang Melayu terhadap institusi raja dan akhirnya hasrat DAP untuk mewujudkan sebuah Negara republik dengan bantuan orang Melayu yang dicucuk hidungnya berjaya.

Semoga Allah melindungi kita daripada anasir-anasir berkenaan.

Daulat Tuanku.

Panglima Perang Cyber

Posted: 15 Dec 2011 11:52 PM PST

Panglima Perang Cyber


Mesti Tengok : Gambar Terbaru Kekasih Elizabeth Wong Oleh MyMassa

Posted: 15 Dec 2011 05:21 PM PST

Johari Mat Bertanya Di Dewan Negara

Posted: 15 Dec 2011 10:57 AM PST


Majlis fatwa berhak tentukan ajaran itu sesat atau tidak

15/12/2011 1:17pm

KUALA LUMPUR 15 Dis. - Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata, Majlis Fatwa Kebangsaan berhak menentukan sama ada sesuatu ajaran atau fahaman yang dibawa oleh kumpulan tertentu sebagai sesat atau menyeleweng.

Bagaimanapun beliau berkata, penentuan mengenai perkara itu perlu melalui proses penelitian yang dilaksanakan di peringkat jawatankuasa fatwa negeri-negeri sebelum dibawa kepada muzakarah fatwa kebangsaan.

"Oleh kerana menghubungkaitkan ajaran dan pegangan menjadi sesat bukan perkara enteng dan dianggap akademik biasa tetapi memerlukan penelitian agama mendalam, kerajaan menggunakan mekanisme paling tinggi iaitu menggunakan keputusan Majlis Fatwa Kebangsaan," katanya pada persidangan Dewan Negara hari ini ketika menjawab soalan Dr. Johari Mat yang ingin tahu siapa bertanggungjawab menentukan sesuatu ajaran itu sesat atau menyeleweng. - BERNAMA

Siapa yang belum kenal siapa Dr Johari Mat perlu melihat artikel oleh Abu Syafiq di bawah ini

http://abu-syafiq.blogspot.com/2009/08/teguran-ilmiah-buat-dr-johari-mat.html

Antara yang diulas oleh beliau :

" FITNAH JOHARI MAT TERHADAP AKIDAH IMAM AS-SYAFI'E.

Dengan penjelasan tadi, dapatlah diingatkan sekali lagi bahawa bukan kesemua yang disandarkan kepada Allah itu dikira sebagai sifat Allah.Malangnya Johari Mat (KIAS) telah menyandarkan sifat bagi Allah yang mana Allah sendiri tidak mengatakan Dia bersifat sedemikian. Dan sekali lagi saya mengatakan bahawa bukan kesemua yang disandarkan kepada Allah itu dikira sebagai sifat Allah.

Dalam pengumpulan kertas kerja seminar yang menyebarkan ajaran Wahhabi serta memfitnah dan menipu akidah Imam Syafie dinamakana sebagai Seminar Al-Imam Al-Syafii'i dia ( Johari Mat) menyatakan :pada mukasurat 109 cetakan Karya Bestari:

Antara akidah Al-Imam Al-Syafi'i mengenai sifat Allah:v) Sifat al-Qidam (kaki)Al-imam Al-Syafi'i mengithbatkan (mengakui kewujudan sifat qidam seperti beliau mengakui sifat-sifat lain.vi) Sifat Asba'(jari)

Demikian teks Johari Mat & sila rujuk artikelnya bertajuk AL-IMAM AL-SYAFI'I - PEGANGAN DALAM ALIRAN AKIDAH.

Saya mengatakan:Qodam (kaki) dan Asba'a (jari) apabila disandarkan kepada Allah bukanlah bererti anggota bagi Allah kerana Allah maha suci dari bersifat demikian.Nabi Muhammad tidak pernah mengajar kita apabila mendapat anak maka namakan dengan Abdul Qodam ( hamba Kaki)atau Abdul Asba'a (hamba Jari).

Begitu juga apabila kita berdoa Nabi tidak pernah mengajar kita sebutlah memuji nama dan sifat Allah sebagai Ya Qodam Wa Ya Asba'a..Wallahi tidak pernah!.

Sekiranya kaki dan jari adalah sifat mutlak bagi Allah, saya mohon anak-anak Wahhabi selepas ini dinamakan anak mereka bersandarkan sifat tersebut sebagai Abdul Qodam (Hamba Kaki) atau Abdul Asba'a (hamba Jari)atau berdoa dengan Wahai Allah Yang Maha Berkaki dan Maha Berjari.

Bukankah kita dianjurkan berdoa dengan menyeru nama dan sifat Allah?!Akan tetapi perkara tersebut bukanlah sifat bagi Allah.

Saudaraku..Ketahuilah apabila kaki dan jari disandarkan kepada Allah maka ianya bukanlah sifat mutlak bagi Allah bahkan tidak harus mengatakan Allah sifatnya berkaki dan berjari. Tidak harus juga melakukan sepertimana yang dilakukan oleh Johari Mat ini. "

Untuk info, Dun Kelantan (PAS) mencalonkan Dr Johari Mat sebagai Senator atas cadangan MB Kelantan Datuk Nik Aziz Nik Mat.

Link ada di sini :

http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/3907-dun-kelantan-lantik-dr-johari-mat-sebagai-senator

Berdasarkan kajian Ulama antaranya seperti anda dapat lihat dalam artikel Abu Syafiq di atas, Dr Johari Mat adalah antara golongan yang dimasukkan dalam golongan pro wahabi.

Perlantikan beliau yang dicadangkan oleh Nik Aziz tidak pelik kerana semua sudah kenal siapa Nik Aziz yang juga dianggap antara yang dimasukkan kumpulan yang pro wahabi.

Buktinya klik sini : http://hafizhandasah.blogspot.com/2009/11/nik-aziz-wahabi-tok-guru-pondok.html

Pengalaman mendengar sendiri dari mulut tok guru muda dan tua Kelantan mengesahkan hal di atas. Penuntut sekolah pondok terutama Pondok Lubuk Tapah Pasir Mas boleh ditanya berkenaan hal ini.

Cuma yang menjadi kehairanan ialah kenapa tokoh ini menjadi ahli panel Jakim? Adakah kerana gelaran DR beliau atau untuk membolehkan fahaman wahabi diserapkan secara halus dalam badan terulung agama Islam Jakim?

Link beliau menjadi ahli panel Jakim :

http://mufakkir-islami.blogspot.com/2010/06/setiap-wahhabi-adalah-pengganas.html

Blog ini milik seorang pegawai Jakim yang dikata setengah pihak agak lunak dengan Wahabi!

Semoga sebarang cubaan untuk merosakkan akidah umat Islam hatta melalui agensi kerajaan yang memelihara akidah Islam seperti Jakim akan dipatahkan dengan usaha kita semua.

Selain fahaman menentang kerajaan oleh sesetengah pegawai Jakim yang sememangnya tidak diajar oleh Al Quran mahupun Sunnah yang menyuruh kita bersyukur kepada yang memberi kebaikan kepada kita.

Wallahu A'lam.

Ulama Bersama Perdana Menteri DS @NajibRazak

Posted: 15 Dec 2011 08:02 AM PST


Saari Sungip Dibidas Ketua Pemuda PAS Nasaruddin Tantawi Selepas Diserang Blogger Tulang Besi @malaysiawaves !!!

Posted: 15 Dec 2011 05:02 AM PST

Utusan Malaysia : Pemuda Pas sedia bersama Hasan


NASRUDIN HASAN

KUALA LUMPUR 14 Dis. – Dewan Pemuda Pas Pusat akan berada di belakang Exco Hal Ehwal Agama Islam, Adat-Adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam Selangor, Datuk Dr. Hasan Ali dalam usaha bekas Pesuruhjaya Pas Selangor itu memperjuangkan Islam demi kesatuan umat.

Sehubungan itu, Ketuanya, Nasrudin Hasan meminta Hasan meneruskan perjuangan itu tanpa meninggalkan jemaah dan pihak Pemuda sedia bersama-sama dengannya demi memartabatkan Islam.

Beliau berkata, sikap positif Hasan itu wajar disahut kerana jelas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Gombak Setia itu begitu komited dengan perjuangan Islam.

''Hasan telah menunjukkan sikap positifnya untuk memperjuangkan Islam dan kita akan bersama-sama dengannya untuk meneruskan perjuangan ini.

''Namun adalah amat diharapkan dalam beliau memperjuangkan Islam beliau tidak menghindarkan diri daripada Pas dengan bertindak keluar daripada jemaah,'' katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika mengulas agenda Hasan yang mahu berjuang memartabatkan Islam dalam satu sidang akhbar di kediamannya, kelmarin.

Ini merupakan reaksi pertama Dewan Pemuda Pas selepas tersiarnya berita pengguguran Hasan sebagai calon ekoran kenyataan Ketua Penerangan Pas Selangor, Saari Sungib yang dipaparkan dalam beberapa blog menyatakan kemungkinan besar ADUN Gombak Setia itu akan digugurkan sebagai calon Pas pada Pilihan Raya Umum 13 (PRU 13).

Nasrudin berkata, prinsip-prinsip keadilan juga jelas kelihatan pada agenda Hasan itu kerana selaku pemimpin peringkat negeri sudah tentu kepimpinannya bukan hanya setakat ahli Pas sahaja.

Malah katanya ia merangkumi setiap umat Islam di Selangor tanpa mengira ideologi politik.

''Bukan itu sahaja Datuk Dr. Hasan juga adalah pemimpin bagi setiap rakyat bukan Islam di negeri Selangor.'' katanya.

Menjawab satu soalan, beliau berkata, Dewan Pemuda meminta setiap perkara serta isu yang berkaitan dengan calon hendaklah diputuskan di peringkat kepimpinan tertinggi parti.

Beliau berkata, setakat ini pucuk pimpinan parti belum memuktamadkan sebarang keputusan mengenai calon yang akan mewakili Pas pada PRU13.

''Oleh itu saya minta perkara mengenai calon ini diserahkan sepenuhnya kepada pucuk pimpinan Pas Pusat. Biar mereka yang menentukan dan mengumumkannya selepas semua senarai calon berkenaan dinilai oleh Majlis Syura Ulama.

''Majlis Syura Ulama yang akan menjadi badan terakhir dalam parti sebelum keputusan muktamad mengenai pemilihan calon dibuat,'' ujarnya.

Ditanya sama ada Saari wajar dikenakan tindakan disiplin, Nasrudin berkata, dalam kes tersebut Pemuda Pas berpendapat ia cukup dengan cara nasihat.

''Saya percaya pucuk pimpinan telah pun memberi nasihat sewajarnya kepada pihak berkenaan supaya perkara sama tidak berulang pada masa akan datang,'' katanya.

Tamat.

Panglima nampak jelas Saari Sungip dibidas kerana beliau dilihat mendahului parti. Apatah lagi beliau mengeluarkan kenyataan tersebut tanpa merujuk Presiden Pas sehingga menimbulkan keributan yang merugikan parti.

Dalam masa yang sama Nasruddin Tantawi juga telah diserang oleh Tulang Babi opssss Besi. Cubaan untuk melemahkakan kem pro perpaduan bagi menjayakan agenda abang besar mereka iaitu DAP dan PKR.Selain Dr Hassan Ali yang digelar 'manusia jahat' oleh Tulang Babi opssss Besi ini.

Puak-puak ini tidak hiraukan perpaduan sesama Islam kerana kemarahan melampau mereka akibat hasutan proksi dajjal yang bawa agenda anti Islam, Melayu dan Raja.

Yang nampak jelasnya hasil Pakatan ini ternyata semakin melemah dan merugikan PAS !

Periksa kembali berapakah kerusi PAS berbanding PKR DAP walhal PAS mempunyai ahli paling ramai.

Bak kata PM DS Najib - berubah atau rebah - sesuai juga dipakai kepada ahli PAS dan di hadapan mereka ialah hanya satu jalan sahaja iaitu : jalan alquran dan sunnah untuk berpadu sesama umat Melayu Islam.

@TPUnmasked aka Blogger Perisik-Rakyat Pro Pakatan Pun Akui Kelantan Sudah Tidak Kuat - Petanda Jelas Kemarau 21 Tahun BN Akan Berakhir !!!

Posted: 15 Dec 2011 01:19 AM PST








FB di atas dari akaun Topeng Perak Unmasked. Blogger yang otai di kalangan blogger Pakatan sehingga didakwa menerima berjuta ringgit dari Husam Musa untuk kerja di alam siber.

Sebelum ini ada juga gambar beliau dengan China-doll semasa berkunjung ke China.

 

dari blog klik sini 


Lihat poster Konvensyen Media di Pulau Pinang yang turut dihadiri oleh Topeng Perak 


Peliknya blogger PAS pro perpaduan seperti Greenboc tidak dijemput pula menyertai acara di atas. 

Blogger penyokong Anwar dan benci perpaduan Islam sahaja dijemput seperti Perisik-Rakyat aka Topeng Perak dan juga Tulang Besi aka @malaysiawaves. 

Adakah ia petanda penyingkiran secara halus kepada geng perpaduan sudah pun berlaku bukan sahaja di kalangan pemimpin tetapi juga kalangan blogger-blogger mereka ???

Sebelum pergi tengok juga gambar bakal MB Kelantan dengan china-doll


Terima kasih atas pengakuan Topeng Perak bahawa Kelantan sudah tidak kuat dan pemimpin PAS sedia ada tidak boleh diharap.  

Berikut bukti Kelantan sudah tidak kuat :





Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 15 Dec 2011 11:37 PM PST

DARUL EHSAN TODAY


Ustaz Fathul Bari: Nik Aziz Bukan Nabi & Manusia Keramat...

Posted: 15 Dec 2011 08:30 PM PST


Kupasan terbaik dari ustaz fathul bari mengenai nik ajis yang di angkat oleh pengikutnya yang taksub sebagai nabi dan manusia keramat... korang ke dengar ulasan ini supaya tidak terpengaruh dengan dakyah sesat yang mengatakan nik ajis itu nabi, ingat tiada lagi nabi selepas Muhammad S.A.W...

Tiada Kompromi Terhadap Penyatuan Umat Islam & Bangsa Melayu, Ustaz Nasa...

Posted: 15 Dec 2011 06:00 PM PST


Besarnya hati ustaz nasa, walau pun terbuang dari puaknya, tetapi agenda penyatuan umat islam dan bangsa melayu lebih di utamakan berbanding kedudukan, jawatan dan kerusi pilihanraya, pernahkah nik ajis dan hadi awang terfikir untuk menyatukan umat islam dan orang melayu di malaysia...???

Update: Warga Felda Serbu Ibu Pejabat PAS....

Posted: 15 Dec 2011 04:45 AM PST






Belantan

Posted: 15 Dec 2011 11:14 PM PST

Belantan


Susulan kepada Kes Liwat II : Big Boss S'pore sudah “tunjuk jalan”, DAP dua beranak masih diam membisu!

Posted: 15 Dec 2011 09:27 AM PST





















Pemimpin sial anak beranak DAP, Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng dicabar menyatakan pendirian terkini berhubung pendedahan Karpal Singh di Dewan Rakyat pada 2007 bahawa Anwar Ibrahim adalah orang yang tidak bermoral.

Yang menjadi persoalan sekarang ialah adakah pendirian mereka berdua sudah berubah sedangkan Lee Kuan Yew telah menceritakan tentang 'bukti teknikal' yang dimiliki Bahagian Risikan Singapura selain kepercayaannya bahawa Ketua Pembangkang itu terlibat dalam kegiatan liwat dan homoseks.

Jika mereka berpendirian sebagaimana idola mereka Lim Kuan Yew, mengapakah mereka masih bersekongkol dengan Anwar. Apakah motif mereka sebenar? Adakah mereka sekadar mempergunakan kelemahan Anwar itu untuk kepentingan politik cauvinis dan sempit mereka.

Pengerusi DAP, Karpal Singh sendiri yang kini menjadi penguambela utama Anwar pernah membangkitkan isu kegiatan homoseksual itu di Parlimen pada 22 Oktober 1997 dan mengulangi dalam satu majlis terbuka anjuran DAP pada tahun yang sama. Anwar juga tentu tahu bahawa Karpal telah berucap di Hotel Federal mendedahkan perkara itu selain menasihatkan Azizan Abu Bakar dan Ummi Hafilda Ali berhubung aduan berkaitan dakwaan liwat. Dalam ucapan terbuka majlis anjuran di DAP di Hotel Federal, Karpal menyatakan beliau ada bukti Anwar terlibat dalam kes meliwat.

Karpal lah juga orang yang memaklumkan kisah homoseks dan liwat Anwar kepada para pimpinan Pas masa itu sehinggakan ada diantara mereka melabelkan Anwar sebagai 'al Juburi' dan 'pak janggut' itu jugalah kononnya yang mendokong dan menyokong Anwar sekarang.

Timbul kemusykilan disini dengan sikap kepimpinan DAP yang dipercayai mempunyai muslihat tertentu apabila masih bersama dan kelihatan menyokong Anwar Ibrahim walaupun mengetahui sejarah kegiatan homoseksual Ketua Pembangkang itu. Apa yang dikhuatirkan ialah pemimpin DAP itu menggunakan pengetahuan, maklumat dan mungkin "bukti teknikal" mengenai kegiatan homoseksual dan liwat Anwar untuk kepentingan politik mereka.

Mengikut laporan hansard Parlimen, Karpal ketika itu telah mengemukakan bukti kononnya beliau mempunyai dokumen akuan sumpah beberapa orang yang mendakwa diliwat oleh Anwar yang ketika itu menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri.

( untuk gambaran yang jelas, sila klik disini )









Seorang ahli Parlimen Bebas, Wee Choo Keong (Bebas-Wangsa Maju), yang semasa itu juga merupakan Ketua Penerangan DAP, semasa di Dewan Rakyat juga telah mengesahkan mengenai kepimpinan DAP yang tahu tentang kegiatan liwat Anwar. Menurut beliau, persoalan pokok yang saya tertanya-tanya ialah, mengapa dengan pengetahuan seperti itu, kepimpinan DAP masih bersama dan kelihatan menyokong Anwar?

Tambah beliau lagi, jawapannya adalah jelas. " Pada saya Anwar adalah kuda tunggangan terbaik bagi kepimpinan DAP untuk mendapat kuasa dalam negara ini" katanya. Melalui Anwar, kepimpinan DAP melihat cita-cita dan nafsu mereka untuk memerintah negara umat Islam ini ada peluangnya!

Karpal yang sebelum ini sangat kecewa dan marah selepas terbongkarnya tragedi pembohongan 16 September juga pernah meminta Anwar bertaubat dan mendesaknya berundur kerana tidak layak menjadi pemimpin.

Daripada rentetan peristiwa tersebut, adalah sangat jelas sebenarnya kepimpinan DAP seperti Lim Kit Siang, Lim Guan Eng dan Karpal sangat mengetahui kegiatan homoseksual Anwar.

Dan menjadi kemusykilan kapada rakyat, apakah Anwar dengan masalah peribadi yang dihadapinya itu yang diketahui oleh kepimpinan DAP akan bersedia berbuat apa sahaja untuk menjadi Perdana Menteri.

Apakah kerana itu (juga) maka Karpal sebagai peguam Anwar sengaja membiarkan kes Anwar tertangguh, kerana lagi lama ditangguh, lagi banyak ianya memberi kebaikan kepada kepimpinan DAP untuk memenuhi agenda mereka.

Apakah kerana itu kita melihat Anwar seperti Melayu yang sudah hilang akal dan kewarasan, menjual segalanya termasuk menjual nama Allah untuk disyirikkan oleh kafir, mempertikai ketuanan Melayu yang dia sendiri menjadi juaranya semasa menjadi pemimpin UMNO, dan sanggup menjual jawatan Timbalan Perdana Menteri kepada manusia cauvinis dan rasis Kit Siang, serta menjual Pulau Pinang kepada anak lelaki Kit Siang?

Sebenarnya kedua-dua kepimpinan DAP dan Anwar saling guna-mengguna dan 'kuda-menguda' demi untuk kepentingan politik sempit dan cauvinis mereka. Yang paling menyedihkan dalam isu itu ialah kedudukan Pas yang telah terseret ke dalam satu percaturan politik yang sangat kotor dan jijik.

Wallahuallam.

Suara Politik
Taminsari

PISAU.NET

Posted: 15 Dec 2011 10:09 PM PST

PISAU.NET


Pastor Nga Khor Meng Pun Menyamun Wang Rakyat Jugak?

Posted: 15 Dec 2011 05:00 PM PST

SYARIKAT BINI KESAYANGAN @ PENYAMUN HARTA RAKYAT

NGA KOMENG MEMANG PENYAMUN BESAR, BUKAN YANG BESAR YANG KECIK-KECIK PUN DIA SAPU, INI KES BAGAIMANA DIA MENYAMUN UNTUK SYARIKAT ISTERI TERSAYANG SEMASA PAKATAN RAKYAT MENERAKAKAN NEGERI PERAK.
TENGOK LER SENDIRI SAPA YG TERENDAH & SAPA YG TERMAHAL!

selanjutnya klik sini


Pisau kata "dia mau curi nik ajis kasi halal apa ada hal?"

Gol Harimau Muda Vs Sydney FC 13/12/2011

Posted: 15 Dec 2011 12:38 PM PST

Persahabatan: Malaysia B-23 vs Sydney FC 3-0.


Murtad Umat Islam Kecik Punya Hal!

Posted: 15 Dec 2011 05:00 AM PST

Itulah korang,takut sangat bab murtad! ,kata 3 ekor bangsat didalam wawancara ni kata umat Islam paranoid!mufti & alim ulamak paranoid! JAIS paranoid! Sultan dan raja raja melayu paranoid! orang yang berhimpun bantah murtad semuanya paranoid!

Ini 3 ekor kata kecik punya hal kalau umat Islam murtad,berita umat Islam murtad semuanya palsu!

Ini 3 ekor anggap pejabat agama BOHONG! Ini 3 ekor anggap Sultan BOHONG! Ini 3 ekor anggap umat Islam murtad cerita tak betul!

Teresa Kok tak ada siapa pun tuduh sama katolik,sejak dari awal ini semua kerja evengelis,then kenapa you defend evengelis kalau tak bersekongkol?



Pisau kata " khalid tak rujuk pejabat agama kah sampai kata kes murtad tak ada bukti?"

Akta Badan Perkomputeran Professional 2011 Bakal Kekang Kreativiti?

Posted: 15 Dec 2011 12:00 AM PST

Pisau mengikuti rapat mengenai akta badan perkomputeran profesional yang bakal dibentangkan tidak lama lagi. ,Pisau berasakan terlalu banyak yang perlu diperjelaskan mengenai akta ini.

Sebelum dibentangkan pihak MOSTI harus mengadakan perbincangan daripada pemain industri IT di negara ini. Apa yang Pisau lihat penubuhan sebuah badan perkomputeran seperti ini seolah mahu meniru konsep BEM untuk jurutera yang mendapat gelaran ' ir '.

Tetapi harus diingat IT terlalu luas,tidak seperti kejuruteraan.Bayangkan budak sekolah tingkatan 3 pun mampu membuat programming,bagaimana pula bagi mereka yang tiada kelulusan tetapi begitu mahir dalam aspek networking,sql dan bermacam jenis lagi bahasa programming.

Bill Gates pun tak ada kelulusan, Pemilik Facebook pun tak ada kelulusan,malah ramai lagi budak budak genius di Malaysia yang tidak berkelulusan tetapi berkemahiran tinggi. Bagaimana badan ini boleh menilai kebolehan dan kemahiran mereka yang tidak mempunyai kelulusan?
Bagaimana pula dari kalangan freelance?Siapa mereka untuk menilai kebolehan dan kemahiran IT dari kalangan yang tidak berkelulusan?

Adakah mereka yang tidak berkelulusan perlu di'certified' barulah diberi pengiktirafan ?Berapa banyak kos yang perlu ditanggung? Pihak MOSTI nak tanggung?

Bagaimana syarikat yang mempunyai ramai programmer berkemahiran tinggi tetapi tidak mempunyai kelulusan?

Bagaimana syarikat yang mendapatkan outsourcing dari luar?Semua ini harus diperjelaskan lebih terperinci.

Tak dinafikan ia satu dasar yang baik untuk memberi pengiktirafan kepada golongan IT,tetapi dasar ini harus diperjelaskan dan diperhalusi secukupnya agar rakyat faham dan tidak diputarbelitkan oleh haprak pakatan.

Jangan terlalu gopoh untuk dibentangkan di parlimen,biarlah para pengiat IT yang berada didalam industri diberi penjelasan dan berbincang secukupnya agar satu dasar yang baik dapat dilaksanakan.


Assalamualaikum dan salam sejahtera, dengan dunia teknologi maklumat dan komunikasi yang bergerak pantas di Malaysia hari ini, kerajaan Malaysia melalui MOSTI telah bertindak dengan menubuhkan akta baharu yang lebih memfokuskan kepada konsep professionalisme IT yang dinamakan sebagai Akta Badan Pengkomputeran Professional (CPB) 2011. Menariknya, dengan penggubalan akta ini, ianya secara langsung meletakkan dunia teknologi maklumat setaraf dengan bidang-bidang lain yang mempunyai badan professionalisme mereka sendiri seperti perundangan, kewangan, doktor dan lain-lain golongan pekerjaan professional di Malaysia.

Walaupun penubuhan akta ini melalui MOSTI masih belum disuarakan di sidang parlimen, beberapa isu sudah mula kedengaran antaranya termasuklah kebimbangan sesetengah pihak bahawa perlunya segulung Ijazah bagi mencari sesuap nasi dalam bidang IT ini.

Sedikit pandangan pertama dari draft yang tersebar di Internet, CPB 2011 boleh diringkaskan sebagai sebuah akta yang digubal untuk mendaftarkan pelatih sektor pengkomputeran, pakar teknologi maklumat, industri empunya tunggal serta badan dan rakan kongsi dibawah perkhidmatan pengkomputeran. CPB 2011 juga akan dikenali sebagai Akta Pengkomputeran Professional atau Computing Professional Act 2011

Selain itu, dalam usaha untuk menjadikan industri IT di Malaysia sebaris dengan jawatan professional lain di Malaysia, beberapa bahagian dibawah akta CPB 2011 turut diperkenalkan didalam draft, antaranya termasuklah:

  • Prosedur dan Rangka Kerja "Badan"
  • Prosedur dan Pendaftaran Pelatih Pengkomputeran, Perkhidmatan Komputeran, dan Professional
  • Konsep Tatatertib dan Disiplin "Badan"
  • Tindakan Umum ("Badan"?)
  • Kewangan ("Badan"?)

Disebabkan akta badan pengkomputeran professional ini merupakan sesuatu yang baharu, ramai yang beranggapan bahawa akta ini mungkin melumpuhkan idea MSC Malaysia dalam usaha untuk memacu ICT kebangsaan. Namun sejauh manakah dakwaan dan anggapan tersebut?

Terlalu awal untuk berbicara mengenai isu ini dengan penuh emosi. Oleh yang demikian, satu edaran telah dikeluarkan oleh Bahagian Dasar ICT, MOSTI bagi menjawab persoalan dan spekulasi kebanyakan pihak terhadap akta ini. Bahagian Dasar ICT, MOSTI melalui surat tersebut menjemput orang ramai yang berkesempatan untuk ke Hari Terbuka MOSTI di Putrajaya pada 13 Disember 2011 ini.

Entri di blog ini akan dikemaskini semula sebaik saya mendapatkan maklumat dan pandangan yang lebih jelas mengenai isu ini. Ini dilakukan bagi mengelakkan false info. Walaubagaimanapun, di bawah merupakan beberapa topik menarik yang saya kongsikan kepada pembaca mengenai CPB2011 ini.

Spekulasi dan Persoalan CBP2011

  1. Adakah akan wujud title bagi mereka yang bekerja dalam professional IT seperti Dr atau Ir?
  2. Apakah yang akan berlaku kepada infrastruktur IT kebangsaan bila konsep ini dikeluarkan?
  3. Adakah akta ini akan mewajibkan pendidikan tertiary dan memperoleh kelayakan tertinggi sebelum boleh bekerja?
  4. Adakah akta ini sekadar ura-ura sahaja politik sahaja?
  5. Adakah pakar-pakar OSS, Rangkaian dan Pengaturcaraan yang tak habis belajar atau tak berpeluang menyambung pelajaran akan diabaikan sahaja?
  6. Tanpa pendaftaran, adakah saya tak boleh mengembangkan idea, jadi apakah pula kesan seperti startup ICT?
  7. Akta ini menyekat kreativiti dan inovasi?
  8. Adakah akta ini salah satu polemik untuk mengaut keuntungan atau pilihan raya? Huh?

Kesan yang dijangka dari CBP2011?

  1. Tiada lagi freelance untuk komuniti.
  2. Individu yang tiada kelayakan atau kelulusan dalam bidang IT akan dipinggirkan.
  3. Meletakkan mereka yang belajar/kerja di sektor Computer Science dan IT setaraf dengan bidang-bidang professional lain.
  4. Mewajibkan pendaftaran dan segala prosedur bagi seseorang yang mempunyai kelulusan berkaitan sebelum bergiat dalam dunia IT.

Itu antara hasil carian yang saya temui di Twitter. Kita tunggu dan lihat penerangan pada 13 Disember kelak. Pendapat saya, akta ini ada positif dan negatifnya.

Ringkasan Siaran Media

Setelah beberapa hari isu ini tersebar di Internet dan pelbagai spekulasi dan andaian dikeluarkan, MOSTI melalui satu siaran media, telah mengeluarkan kenyataan rasmi mengenai isu ini.

Berikut merupakan ringkasan yang dapat difahami melalui satu siaran media yang dikeluarkan oleh MOSTI.

  1. Akta Badan Pengkomputeran Professional mewajibkan pendaftaran kepada mereka yang terlibat dalam Infrastruktur Maklumat Komputer Kebangsaan atau CNII.
  2. CPB2011 ini memerlukan mereka yang terlibat dengan CNII untuk mewajibkan pendaftaran kerana mereka secara langsung bertanggungjawab dalam menguruskan fungsi, aset dan maklumat yang menjadi tunjang kepada transformasi negara
  3. Siapakah mereka yang dimaksudkan? Mereka yang terlibat dalam CNII adalah mereka yang telah dimaklumkan Chief Government Security Office atau CGSO.
  4. Pendaftaran untuk CPB2011 bukan sahaja dipertimbangkan untuk mereka yang berkelulusan dalam bidang pengkomputeran (Infosys, CS, etc) tetapi juga dari bidang perkomputeran yang lebih spesifik

Selain itu MOSTI juga turut menerangkan mengapa Akta Badan Pengkomputeran Professional ini penting, dan dibawah ini adalah maklumat yang saya perolehi:

  1. Menaik taraf pengiktirafan mutu para pekerja yang berkhidmat di sektor pengkomputeran kerana pendaftaran individu mewajibkan seseorang itu mempunyai kelayakan minimum dan pengalaman di sektor pengkomputeran.
  2. Menaik taraf piawai professional dengan memelihara kod dan etika professional.
  3. Memastikan jaminan kualiti seseorang individu yang bekerja dengan sektor pengkomputeran professional.
  4. Menaik taraf sokongan dan kuantiti mereka yang mempunyai kelayakan dalam bidang pengkomputeran di Malaysia khususnya bagi membantu kerajaan dalam merealisasikan model ekonomi baru (NEM) dan menuju kearah negara berpendapatan tinggi.
  5. CBP2011 akan menjadi suatu piawai bersepadu untuk pakar komputeran professional di Malaysia

Turut sama, CBP 2011 dijangka dapat membantu memastikan perkhidmatan pengkomputeran yang disediakan oleh CBP2011 / BCMP 2011 supaya lebih diiktiraf dan berkelas global.

Apa yang dapat disimpulkan disini, CBP2011 mungkin dapat dilihat membawa perubahan besar dalam sektor pengkomputeran awam khususnya dalam meningkatkan mutu infrastruktur teknologi maklumat kebangsaan. Last but not least, Harapan saya sebagai seorang rakyat Malaysia, agar dengan kewujudan CBP2011 yang dijangka menjadi kayu pengukur dan pengiktirafan kelulusan terhadap individu yang berdaftar dengannya, Malaysia ICT infrastrucutre will be embark to the whole new level.

sumber:Omar.my

klik sini untuk salinan draf akta badan perkomputeran

Ingat lagi tak WYSIWYG ? haha

Pisau kata "dulu aku ngaji wordstar,lotus123 ada sijil wooo...epic!"

Will Jeff Ooi quit the DAP, citing health problems?

Posted: 14 Dec 2011 10:30 PM PST

The spat between Jelutong MP Jeff Ooi and Penang DAP leader Wong Hon Wai is well known.

Jeff Ooi cant stand the sight of Wong, who is the Exco Member in charge of the state Town, Planning, Housing and Arts Committee.


Ooi has openly attacked Wong for what he sees as questionable method of low cost homes allocation.


This portal understands that Jeff also has run-in with several other Penang DAP leaders at Komtar, the office of the Chief Minister.


Tension has been running high with some local DAP leaders dismissing Jeff, an efficient chief of staff, as arrogant while Jeff's men regarded these critics as laid back and undynamic.


The strain must have been bad because recently Jeff was admitted into a hospital for a bad spine problem.


The operation at a private hospital was said to last over seven hours.

But what has peeved many of his supporters was that not many of the Penang DAP leaders bothered to turn up to wish him quick recovery.


For a while now, Jeff has been quietly telling his friends and supporters that he wish to throw in the towel, citing difficulties in working at Komtar. His family members still stay in Kuala Lumpur, according to sources.


The constant travelling between Penang and KL is said to have further affected him and has put pressure on his health.


However, his men have also urged him to seek re-election in the next general election in order to prevent his rivals from grabbing his parliamentary seat.


It is well-known that many Penang DAP leaders, who dare not contest in the last elections, are now eyeing the seat believing it would be a sure win for the DAP.


This portal understands that there would be plenty of internal sabotaging in Jelutong should Jeff still insist on contesting.

The best option is really for Jeff to quit the DAP and be with his family. It's not worth it.-stopthelies


Pisau kata " adakah ini alasan beliau untuk lari daripada dakwaan rasuah???"

Hot Mesti Baca!Di Sebalik Guan Eng Di Tuduh Tidak Beragama

Posted: 14 Dec 2011 05:00 PM PST

Lim Guan Eng & Kit Siang dituduh sebagai tidak beragama dalam erti kata tidak mempercayai tuhan.

Pisau melihat tuduhan yang amat dahsyat ini terhadap ketua menteri regim DAP kesayangan PAS sebagai tidak beragama sebagai satu tuduhan yang amat berat.Dalam satu wawancara didalam satu program bersama TV Selangor,Teresa Kok dilihat 'menyerang' 2 kepimpinan DAP yang rata ratanya begitu kuat pegangan agama kristian mereka.

Lim Guan Eng mendapat pendidikan di La Salle Primary English School di Petaling Jaya. Rakan rakan kristian sudah pasti tahu La Salle atau La Sallian adalah pusat pendidikan gabungan Institut Brothers dari Sekolah Kristian.

La Sallian juga dikenali sebagai De La Salle Brothers Kristian yang mempunyai hubungan rapat dengan fahaman katolik Rom

Jean-Baptise de La Salle paderi besar Perancis yang menubuhkan institusi ini pada tahun 1900 yang kemudiannya bergabung dengan Vatican pada 1950 yang bertujuan untuk menyebarkan ajaran kristian

Sejak dari kecil Lim Guan Eng atau dikenali sebagai Guanying 冠英 mendapat pendidikan agama kristian,malah beliau menurut rakan Pisau,ketua menteri ini adalah seorang kristian yang cukup kuat pegangan agamanya.

Masihkah anda ingat dengan gelaran Father Joseph yang diberikan oleh gereja St Anne,gelaran ini cukup besar pengertiannya kepada seorang pemimpin seperti Guan Eng,pengiktirafan pihak gereja kerana beliau banyak memberi sumbangan kepada institusi gereja.Jika tidak beragama kenapa sanggup berkorban kepada institusi gereja?

Isteri kepada Lim Guan Eng ,'Betty' atau nama sebenar Zhou Yuqing ‧妻子周玉清 adalah seorang Kristian Anglican.

Begitu juga dengan Lim Kit Siang atau dikenali sebagai Jixiang ,dalam wawancara beliau bersama Deborah Loh,Kit Siang turut mengakui beliau turut bersekolah di sekolah mubaligh yang pada ketika itu bersekolah berlatar belakangkan Confucian melibatkan wang yang banyak,maka ibu bapa beliau memilih sekolah mubaligh secara percuma. Di sini bermulanya fahaman Anglo Saxon atau mereka menjadi 'orang putih' yang memandang rendah kepada golongan confucius.

Video dibawah dirakamkan semasa hari terakhir kempen pilihanraya kecil Sibu dimana kita dapat melihat kewarakan Lim Guan Eng berdoa kepada tuhan yesus.Amat mengejutkan didalam rakaman video ini Teresa Kok turut sama berada disebelah Lim Guan Eng berdoa . Apa niat sebenar Teresa Kok berkata Guan Eng tidak beragama sedangkan ketika itu Guan Eng turut menggunakan petikan daripada kitab Bible?

Jika Guan Eng tidak beragama masakan beliau mampu menghafal petikan ayat dari kitab Bible?


Satu lagi bukti bahawa Lim Guan Eng seorang katolik dilaporkan oleh DianaTan

I just got an sms from my youngest sister that our new Penang Chief Minister, Lim Guan Eng attended Way of the Cross in Cathedral of the Holy Spirit plus tons of pressmen. Though I am a Protestant attending a Baptist Church, my dad and my two younger sisters are Catholics and are church lectors. This is a pleasant surprise to know that Guan Eng is a Christian.

Today is Good Friday and the coming Sunday will be Easter. This is an important occasion marking the resurrection of Jesus Christ on the third day after being crucified. Now with Lim Guan Eng being a Catholic, hopefully the churches in Penang will have more power and authority to preach and build more churches with crosses.
DianaTan.net



Apa yang cuba Teresa Kok cuba buktikan? Kenapa begitu berat sekali tuduhan terhadap Lim Kit Siang dan Guan Eng hingga menggangap mereka tidak bertuhan?

Tujuan Pisau mendedahkan pegangan agama Lim Guan Eng dan Kit Siang untuk membuktikan bahawa mereka turut percaya kepada tuhan. Adakah dengan menyatakan bahawa 2 orang pemimpin besar DAP sebagai tidak beragama hinggakan DAP sanggup membuang tuhan hanya kerana mahu menarik pengaruh undi daripada orang Islam dan PAS?

Adakah tindakan Teresa Kok ini untuk memuaskan hati ekstrimis PAS bahawa mereka tidak bersekongkol dengan ekstrimis kristian DAP?

Buat rakan rakan penganut kristian dan umat Islam, anda boleh melihat sejauh manakah keikhlasan para pemimpin DAP hinggakan mereka sanggup menggadai pegangan agama semata mata mahu sokongan undi.

Tindakan politic animal seperti para pemimpin pakatan tidak mengejutkan. Apa yang didedahkan oleh para blogger pro BN bagaimana pihak PAS mengadai agama Islam begitulah terjadi kepada para pemimpin DAP yang menggunakan agama kristian sebagai barang dagangan untuk mendapatkan sokongan undi.

Permainan politik DAP lebih kepada religious hatred dan kebencian antara kaum harus diberi perhatian yang serius oleh seluruh rakyat negara kita berbilang kaum dan agama. Jangan kita terperangkap hagemoni politik pecah dan perintah. Keharmonian,toleransi dan kesepakatan rakyat berbilang kaum dan agama jangan diperjudikan atas kebobrokan dan kekotoran politik DAP.

Kita hidup aman dan damai sejak merdeka,tetapi sekarang ini atas politik kotor DAP tiba tiba seluruh rakyat terperangkap dalam permainan persepsi dan syak wasangka antara kaum dan agama.

Anda akan lebih faham kenapa Datuk Seri Najib mahu rakyat dinegara ini menghayati semangat 1Malaysia.Dasar 1Malaysia adalah untuk menutup ruang perpecahan hasil hasutan yang dibuat oleh politik kotor pakatan.

Untuk lebih faham mengapa Teresa Kok sanggup menyembunyikan kepercayaan dua pemimpin ini semata mata mahu mempengaruhi PAS kononnya DAP bukanlah ekstrimis kristian.

Baca artikel Pisau mengenai pengaruh Anglo Saxon,ekstremis kristian dan anti buddha oleh DAP:klik sini

Baca analisis Pisau mengenai grand design menghancurkan dominasi BN:

Anwar Ibrahim :Grand Design Menghancurkan Dominasi BN, Pergunakan Sentimen Bangsa dan Nama Allah


Pisau kata " Lim Guan Eng & Kit Siang harus membuat pengakuan terbuka mereka tidak percaya kepada tuhan!"

BR1M:Nak Bantu Rakyat,Haprak Pakatan Sabotaj

Posted: 14 Dec 2011 06:56 AM PST

Anda boleh download borang BR1M yang asli melalui link dibawah:

http://www.treasury.gov.my/pdf/br1m/Borang_BR1M.pdf

Berhati hati dengan haprak pakatan yang mahu sabotaj bantuan kerajaan kepada rakyat.Mereka mengedarkan borang palsu malah ada juga yang turut mengenakan bayaran untuk borang ini.

Dibawah adalah contoh borang palsu yang cuba disabotaj oleh haprak pakatan.Ada juga borang borang ini dikhabarkan diedar sendiri oleh beberapa orang penyokong pakatan.

Pisau kata " beza borang palsu dia mintak buku bank "

DAP MP’s Mom with heart problem runs to MCA for help!

Posted: 14 Dec 2011 05:00 AM PST

Dia sibuk beri bantuan di Masjid,dia sibuk tabur wang kepada pengundi sendiri,tapi ibu sendiri tak dipedulikan.Inilah sikap ultrakiasu DAP ahli parlimen ini seharusnya prihatin terhadap ibu sendiri dahulukan kesejahteraan ibu sendiri barulah fikirkan orang lain.

Beliau mempunyai pelbagai alasan,tetapi perbuatan beliau seharusnya menjadi teladan buat semua ahli politik dinegara ini.Dahulukan ibu bapa sendiri sebelum membantu orang diluar sana.




The Chinese media has reported this issue widely but you can be sure that the pro-opposition Malaysiakini will black this out because they do not want you to read about it.

Serdang DAP MP Teo Nie Ching has found herself in a spot because her mom, who had a heart problem, sought the help of the Negri Sembilan MCA chief Datuk Dr Yeow Chai Thiam.

It is strange that a DAP MP cannot even resolve the problem of her mother and she is supposed to be an elected representative.

The Negri MCA went out of their way to help her mom but this selfish DAP politician did not even have the decency to thank Dr Yeow.

She initially refused to even admit it when the press heard about it and only much later she acknowledged. Obviously, even her mom has no confidence in her DAP MP daughter.

But what is most sickening about this whole episode is that it was only when the issue became public that she had the decency to thank the Negri Sembilan MCA.

Pride, ego and politics stood in the way. She did not have the decency and conscience to say thank you for a good work done on humanitarian ground.

Worse, the thank you also only came when Dr Yeow reportedly asked Teo about her mom's condition.

That's the DAP for you.

What is even pathetic is that this Serdang MP's husband is a doctor! What's wrong with this couple that they can't even take care of their mom. -Stopthelies


Pisau kata " nak bantuan cari MCA,nak undi cari DAP...puiii!"

Ada Sebab Anwar Takut Peguam Cara II

Posted: 14 Dec 2011 12:00 AM PST


AIDCNews – 14/12/11 – Hujah penggulungan Peguam Cara Negara II, Datuk Mohd. Yusof Zainal Abiden selama hampir tiga jam di Mahkamah Tinggi semalam benar-benar menakutkan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Portal pro-Anwar, Malaysiakini, melabelkan hujah penggulungan Mohd Yusof itu sebagai 'serangan ke atas keterangan Anwar dari Kandang Tertuduh'.




Beberapa hari sebelum itu, portal yang sama meniupkan satu spekulasi berkenaan Mohd Yusof akan meletakkan jawatan sebagai Ketua Pendakwaan dalam kes liwat II.


Tajuk ditulis "Peguamcara 2 letak jawatan" seolah-olah menggambarkan Mohd Yusof sudah 'bosan' dalam mengetuai pendakwaan ke atas Ketua Umum PKR itu.


Tiada sumber sahih yang dirujuk untuk mengesahkan 'berita' itu kecuali bersandarkan 'sumber tersebut' yang dipercayai berdasarkan maklumat daripada salah seorang daripada barisan peguam bela Anwar.


Portal itu turut meniupkan spekulasi dengan mengatakan, "difahamkan beliau (Mohd Yusof) telah mengemukakan permohonan untuk bersara secara pilihan sebanyak dua kali: Pada tahun 2007 ketika beliau mencapai umur 52 tahun dan sekali lagi pada 2009.


"Kedua-dua permohonannya itu ditolak, dipercayai ekoran campurtangan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak, yang mahu Yusof mengetuai pasukan pendakwaan dalam perbicaraan kes liwat tersebut".


Corak pemberitaaan seperti ini mempunyai unsur niat jahat, menghasut pemikiran rakyat dengan spekulasi tanpa bukti dan berusaha merosakkan reputasi penjawat awam, seolah-olah mahu menggambarkan Najib selaku Perdana Menteri terlibat sebagai 'ketua konspirator', pertuduhan liwat II.


Hakikat sebenarnya adalah berkaitan dengan kontrak bagi setiap penjawat awam.

Jawatan Peguam Cara II yang disandang oleh Mohd Yusof adalah jawatan kontrak sebagai pejawat kakitangan kerajaan yang dilaporkan portal itu bakal tamat 1 Januari atau 1 Februari 2012.


Menurut prosedur biasa mana-mana penjawat awam, setiap kontrak yang bakal tamat boleh disambung semula dalam tempoh tertentu bergantung kepada budi bicara Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) dan persetujuan penjawat awam tersebut.


Bijaknya portal itu, persoalan kontrak dikesampingkan, tetapi persoalan letak jawatan yang menjadi fokus untuk meniupkan sentimen-sentimen tersembunyi.-AIDC

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 15 Dec 2011 09:35 PM PST

bERANIKAN hATI

Posted: 15 Dec 2011 04:19 PM PST

bERANIKAN hATI


UMNO AKAN TEWAS DALAM PRU JIKA....

Posted: 14 Dec 2011 06:38 PM PST

Hahaha! Wanita UMNO kita....


1. Kita akan menghadapi PRU tidak lama lagi - bila-bila masa. Pihak-pihak yang terlibat, sama ada parti kerjaan mau pun pembangkang sudah bersiap-siaga menghadapinya. Masing-masing ada keyakinan sendiri untuk menang jika pun tidak kesemua mungkin dikerusi-kerusi tertentu. Banyak pihak melihat bahawa kerajaan masih sukar untuk mendapat kepercayaan dan mandat undi 2/3 sepertimana sebelum ini.

2. Walau secara resminya gendang perang masih belum dipalu, namun masing-masing sudah memulakan perang berkenaan secara perlahan-lahan. membongkar kelemahan dan kesalahan pihak lawan bagi tujuan melemahkan pengaruh serta kekuasaan mereka. Mungkin kita boleh gunakan istilah 'foward defence'.

3. Isu Kak Ijat dengan NFCnya dimanapulasikan sepenuhnya. Dimulakan oleh pembangkang namun kemudiannya pihak kerajaan dan penyokong kerajaan juga turut serta dengan mendesak Kak Ijat meletakkan jawatannya.

4. Saya melihat bahawa tujuannya adalah untuk melemahkan UMNO sendiri dengan 'menconteng arang' kemuka Ketua Pergerakan Wanitanya. Selain itu bertujuan melemahkan kawasan dimana beliau bertanding dalam PRU12 lalu, iaitu Lembah Pantai.

5. Isu NFC memberikan faedah kepada beberapa golongan secara langsung; Pertama kepada parti Pembangkang kerana melemahkan UMNO melalui Ketua Wanita UMNOnya, kedua kepada Calon lawaan bagi kerusi lembah Pantai, dalam hal ini Nurul Izzah yang akan dapat faedahnya, ketiga Calon gantian apabila Kak Ijat tidak dicalonkan dan keempat Naib Ketua Wanita yang akan dapat dengan mudah menaiki kerusi Ketua Wanita dalam penggal akan datang tanpa cabaran kuat.

6. Sindrom memaksa meletakkan jawatan tidak harus diteruskan oleh UMNO. Malah jangan kita dijadikan alat oleh pihak lawan yang memang inginkan kita dalam keadaan lemah menghadapi PRU akan datang. Dalam kes Kak Ijat dan NFC, kepercayaan haruslah diberikan kepada PM untuk menanganinya dengan kebijaksanaannya sendiri.

7. Jika desakan dijadikan budaya kita dalam UMNO, selepas ini tentu kita akan mendesak TS Isa Samad untuk meletakkan jawatan dalam kes FELDAnya pula sedangkan tanpa sedar kita telah dipergunakan oleh pihak pembangkang. Kenapa tidak? Kerana merekalah yang memulakan setiap isu-isu berkenaan kemudiaannya membiarkannya berkecamuk untuk kita menanganinya.

8. Saya melihat bahawa pihak kerajaan termasuklah para blogger pro kerajaan hanya bersikap defensif selama ini. Kita hanya sibuk menangkis dan menjawab tohmahan pembangkang sehingga lupa untuk menyerang mereka. Justeru, pihak pembangkang hanya mencari isu dan melemparkannya kepada kita untuk kita bertungkus-lumus menjawabnya. Apa sekalipun jawapan kita sudah tidak penting lagi bagi mereka kerana selepas itu mereka akan datang dengan isu-isu lain pula.

9. Kenapa tidak kita berhenti dari manjawab soalah-soalan yang pembangkang tidak perlukan jawapannya dan sebaliknya menyerang mereka dengan bertalu-talu?

10. PM sudah mengiktiraf pengamal media siber sebagai 'siber tropper' kerajaan. Namun apa yang perlu dilakukan ketika ini adalah memantapkan kumpulan-kumpulan berkenaan dengan mengangkat komandan-komandannya sendiri yang mampu memberikan arahan-arahan untuk dipatuhi dimana dan apa bentuk serangan yang akan dilakukan. Apa yang kelihatan ketika ini adalah 'siber tropper' pro kerajaan bagaikan bala tentera yang hilang punca dan lemah tidak bermaya.

11. Selain itu sebarang keretakkan didalam barisan 'siber tropper' ini juga perlu diperbaiki. Unit Media Baru dibawah tangan Tun Faisal harus dibawa kembali bersama-sama dalam saf perjuangan. Pertelingkahan sesama sendiri hanya akan merugikan dan melemahkan parti. Kita tidak ingin melihat kita tewas dalam perjuangan sebelum kita sempat berada digelanggang PRU sebenarnya nanti, dan memanglah itu yang pihak lawan kehendaki.

12. Ketua Wanita UMNO Pahang, sekembalinya dari luar negara patut sudah berusaha untuk merapatkan semula Wanita UMNO dan jadikannya satu force yang mantap untuk menghadapi lawan dalam PRU akan datang. Bekerjasamalah dengan semua pihak walaupun mungkin kita tidak menyukainya atas apa alasan sekalipun kerana 'seberkas tentu lebih teguh dan kuat dari sebatang'.

13. UMNO akan tewas dalam PRU13 nanti jika kita gagal merapatkan saf perjuangan kita, gagal bersangka baik sesama kita dan terlalu banyak politiking serta masih mengamalkan politik cas keting.

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 15 Dec 2011 04:01 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


CUEPACS MENOLAK SBPA...ADA KEPENTINGAN UNTUK KUMPULAN TERTENTU KA?

Posted: 15 Dec 2011 05:45 PM PST

CUEPACS a.k.a Omar Osman ni saja nak buat taik la. Tak puas hati hapa kebenda lagi ntah. Dia dok mintak keadilan..keadilan daripada kerajaan untuk penjawat awam. Tapi keadilan yang dia nak bukan merangkumi ke semua penjawat awam pun, hanya golongan tertentu. Korang boleh refer pada laporan berita SINI

Sekarang dia dah buat penjawat awam lain tertunggu-tunggu pulak perjumpaan dia dengan PM Najib. Kononnya nak mintak keadilan. Hadoih!

Apa yang perhatikan selama ni, perjuangan CUEPACS banyak cuba memenangkan kumpulan staff sokongan a.k.a kumpulan pelaksana andainya SBPA dilaksanakan. Kumpulan ini yang banyak melahirkan rasa tidak puas hati dengan kenaikan serta apa saja perubahan yang dilakukan di dalam perkhidmatan awam.

Ada satu kumpulan, tak puas hati dengan gaji mereka yang dikira dari SPM (memandangkan perjawatan itu memang hanya memerlukan kelayakan tersebut) sedangkan mereka mempunyai Diploma masing-masing dari institusi-institusi awam dan swasta. Habih tuh, masa mohon jawatan dahulu, apasal pegi mohon jawatan bersijil kalau dah ada diploma.

Kalau macam itu punya komplen, layak lah beratus-ratus orang guru yang mempunyai Sarjana dan Phd berpiket mahukan gaji lebih tinggi. Ada master dan Phd tapi gaji masih ditakuk Ijazah. Sama la macam kumpulan di atas yang mahukan keadilan...

CUEPACS jarang menyentuh keperluan dan kebajikan kumpulan profesional dan ke atas. Keadaan ini memang jelas disebabkan kumpulan ini kadar kenaikan serta kebajikan mereka agak munasabah tetapi itu tidak bermakna mereka dipinggirkan oleh CUEPACS. CUEPACS wajib bersikap profesional dan adil di dalam perjuangan mereka.

Apa lagi yang cuba disamaratakan? Mahu gaji pemegang Ijazah disamakan dengan yang mempunyai hanya kelayakan SPM? (Tidak bermaksud menghina sesiapa yang mempunyai kelayakan tersebut) Ataupun bezanya nak dirapatkan serapat-rapatnya agar orang kata jurang perbezaan antara golongan bergaji besar tidak jauh dengan bergaji rendah.

Hah! Kalau macam itu punya akalnya, baik tak payah belajar tinggi-tinggi...tunggu sahaja CUEPACS komplen, gaji semua akan sama rata...haduih...aku tak paham betul dengan CUEPACS ni, saja bikin panaskan situasi sahaja...!

BILA LEBIH SUDU DARI KUAH, NILA SETITIK ROSAK SUSU SEBELANGA!

Posted: 14 Dec 2011 08:08 PM PST

Kalau nak memandai berbicara hukum Tuhan, panggillah yang berilmu. Ini lagi satu kebodohan yang ada pada rakyat Malaysia yang konon-kononnya nak tunjuk terer.

Aku dah terlihat benda ni berlegar-legar dalam FB. Komen-komen yang mengutuk dan mencerca memang patut pun diberikan pada yang mereka skrip bodoh tersebut. Tapi yang menjadi mangsa UMNO jugak.

Baca SINI.

Inilah yang terjadi bila lebih sudu dari kuah. Buat-buat pandai...silap haribulan makan diri, jatuh kufur baru hangpa tau.

Memang la hangpa dok kutuk PAS, masalahnya hangpa jugak dok permainkan hukum Allah. Kutuk PAS sudahla, yang dok merepek cerita pasal pelaksanaan dan kesan, hangpa tu sapa nak cakap pasal benda ni? Sembahyang pun ntah tak pernah cukup, yang rambut meremang...yang bukan Islam pun dok sibuk bercakap!

Des : Aku sokong hudud...aku tak kata aku sokong PAS, bab-bab dok merapu dok perlecehkan agama sapa boleh tahan! Sial la korang...

APA JENIS MANUSIA NI?

Posted: 14 Dec 2011 07:07 PM PST

Khidmat pesanan ringkas (SMS) yang meminta ahli parti pembangkang yang menerima RM500 di bawah Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M), supaya menderma RM100 kepada parti bagi membantu mereka menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) dipersoal beberapa pihak.

Ketua Penerangan Umno, Datuk Ahmad Maslan berkata, permintaan itu tidak sesuai kerana BR1M, bertujuan membantu meringankan beban keluarga berpendapatan RM3,000 ke bawah dan bukan untuk tujuan lain yang berunsur politik.

"Wang itu sepatutnya digunakan untuk memperbaiki kehidupan, untuk membeli keperluan rumah bukannya untuk didermakan kembali kepada parti politik mereka," katanya.

Beliau berkata, walaupun perkara itu, terpulang kepada penerima untuk dermakan ke mana, tetapi dari segi moral mereka tidak menghargai bantuan kerajaan kerana sudah dapat bantuan, mereka nak beri derma pula pada parti.

Senator Ezam Mohd Nor pula menyifatkan ia tindakan tidak bertang­gungjawab.

"Mereka ambil hak rakyat miskin yang memerlukan untuk tujuan politik parti.

"Saya cabar parti pembangkang buat penjelasan dan tarik balik tindakan yang amat tidak bersifat negarawan ini," katanya.

Presiden Pertubuhan Peribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali berkata, jika benar dakwaan yang SMS itu disebarkan parti pembangkang, ia perbuatan tidak bertanggungjawab kerana wang itu diberikan untuk meringankan beban rakyat.

"Jika ada yang berbuat demikian, mereka ini mengkhianati diri sendiri dan keluarga dan ia juga disifatkan tidak amanah atas pemberian ikhlas kerajaan," katanya.

Naib Presiden Pas, Mahfuz Omar bagaimanapun menafikan Pas ada menghantar SMS itu dan berkata, parti pakatan pembangkang sudah mempunyai dana mencukupi untuk menghadapi pilihan raya umum itu.

"Kita tidak buat perkara sebegitu, duit kita semuanya cukup dan diharapkan mereka yang mendapat duit RM500 itu agar gunakannya untuk persekolahan anak-anak, pembangkang tak perlu duit tersebut," katanya.

Sinar Harian

melayuangkat

Posted: 15 Dec 2011 03:56 PM PST

melayuangkat


Tak kan tak ada cerita lain selain Anwar Ibrahim.

Posted: 15 Dec 2011 02:06 AM PST

Masih boleh tersenyum...Seluruh negara sedang menghitung 'apa seterusnya' bagi Anwar Ibrahim.  Heboh cerita yang sama di sana sini.

Bagi tuan punya diri memanglah tak akan mengaku walau apa pun yang telah dan akan diputuskan oleh Mahkamah..sebab ini SEMUA salah orang lain.  Terutamanya salah UMNO, Kerajaan BN dan DS Najib..sikit pun tak tercalit pada dirinya walau bukti bertimbun dan mangsa sendiri telah mengangkat sumpah.  Penyokong-yokong pun tentu setuju dan mengangguk sahaja..memang ini konspirasi.  Konspirasi menyekat Anwar Ibrahim dari menjadi PM...mereka tak terfikir betapa suatu ketika dulu jawatan TPM 16 tahun dalam tangan Anwar, tapi apa boleh buat..bukan rezeki jadi PM..Allah swt maha mengetahui segala rahsia mengapa dia tak ditakdirkan sebagai PM..malah sebaliknya.

Maka UMNO bertukar serta merta menjadi musuh Anwar Ibrahim sekeluarga dan dicucuknya siapa yang termakan akan dakyah konspirasi dan tiba tiba pula bila dia dah tak lagi dalam UMNO, negara perlu reformasi.  (Masa dia dalam TPM dulu tak perlu apa apa reform, bila dia keluar je). Maka rententan dari hasutan dan percikan batu api ini bertambah kusut dan berkecailah persatuan orang Melayu Islam.

Akibat dari ini semua...hari ini  bila Utusan Malaysia diarah untuk membayar LGE 200,000 tak pula ramai yang puji Mahkamah atau marah marah..malah ramai yang memuji sikap LGE yang dikatakan bermurah hati akan mendermakan 200,000..  Senang betul LGE nak ambil hati oraang Melayu2 ni..buat sikit jasanya nampak macam gajah digembar gemburkan. Dipuji dan dibesarkjan..  UMNO yang telah berjasa sejak mereka belum lahir dikotak katikkan!  Pelik bin Ajaib tetapi baginilah sikap segelintir Melayu modern yang lahir dengan keadaan 'semua telah ada dan tersedia'...tak pernah susah.  Dan senang kena cucuk bila terkena percikan batu api..

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 15 Dec 2011 03:53 PM PST

Kita MESTI Selamatkan Melayu


Sudah Berkahwin Tergamak Mengaku Bujang "Tidur" Kongsi Toto...

Posted: 15 Dec 2011 07:59 AM PST

Seorang pekerja bengkel membaiki jentera yang sudah berkahwin tergamak mengaku bujang apabila disoal siasat penguat kuasa Pejabat Agama Daerah Ledang (PPADL) ketika dicekup berkhalwat, awal pagi semalam.

Lelaki berusia 29 tahun dan pasangannya berusia 21 tahun itu ditahan dalam serbuan kira-kira jam 1.30 pagi ketika sedang berdua-duaan dalam sebuah rumah di Batu 1 ½ Tanjung Agas, di sini, untuk siasatan lanjut.

Bagaimanapun, lelaki itu mengaku sudah tujuh tahun berkahwin dan memiliki dua anak yang kini menetap di Melaka selepas didesak PPADL.

Dia juga mendakwa datang ke rumah teman wanitanya untuk berehat seketika, tetapi tertidur kerana keletihan selepas pulang bekerja dari Johor Bahru.

Manakala, pasangannya adalah warganegara Kemboja dan baru sahaja memeluk Islam pada Julai lalu.

Mereka berkenalan sejak setahun lalu dan bercadang untuk mendirikan rumah tangga pada April tahun depan.

Kadi Daerah Ledang, Sulaiman Maidin berkata, berdasarkan aduan orang awam, sepasukan anggota diketuai Pegawai Penguat Kuasa, Zainal Kadiran memeriksa rumah itu.

Menurutnya, selepas mengetuk pintu dan memberi salam, seorang lelaki yang hanya berseluar dalam membuka pintu.

"PPADL terpaksa menunggu hampir 15 minit sebelum lelaki itu membuka pintu dan membenarkan pemeriksaan dijalankan.

"Pemeriksaan lanjut menemui seorang remaja perempuan memakai baju-T paras lutut sedang baring di atas tilam," katanya.

Pasangan itu kemudiannya ditahan untuk siasatan lanjut kerana gagal menunjukkan sebarang dokumen mempunyai hubungan mahram atau suami isteri.

"Mereka dibawa ke Balai Polis Sungai Mati dan Balai Polis Sagil untuk dibuat laporan tangkapan sebelum dibawa ke Pejabat Agama untuk siasatan lanjut, sebelum dijamin dengan jaminan keluarga masing-masing," katanya.

Katanya lagi, mereka ditahan dan didakwa di bawah Seksyen 27 (1) a b Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Johor, 1997 yang boleh dikenakan denda tidak melebihi RM3,000 atau dua tahun penjara atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan.

Mahfuz Omar Kata Kalau Dr Hassan Ali Nak Tinggalkan Pas..., Silakan..!!

Posted: 15 Dec 2011 04:46 AM PST

PAS tidak pernah menghalang mana-mana pemimpinnya daripada meninggalkan parti dan menyertai Umno, termasuklah exco kerajaan Selangor Datuk Dr Hasan Ali.

Terpulangkan kepada dia," kata Naib Presiden Datuk Mahfuz Omar ketika diminta mengulas desas desus bahawa Dr Hasan akan keluar parti.

Sejak beberapa tahun lalu, Hasan yang juga bekas pesuruhjaya PAS
negeri sering dikaitkan dengan kumpulan yang menyokong idea kerajaan perpaduan kedua-dua parti Melayu terbesar itu.

Dr Hasan bahkan pada Isnin lalu secara terbuka mengumumkan kesediaan menerima jemputan daripada perdana menteri untuk membincangkan usaha menyatupadukan Melayu-Islam, termasuk PAS dan Umno.

Ketika dihubungi Malaysiakini hari ini, Mahfuz berkata, PAS tidak pernah membantah mana-mana anggotanya meninggalkan parti kerana ia merupakan hak dalam negara demokrasi.

Beliau bagaimapun berkata tidak pasti bahawa khabar angin itu benar ataupun tidak.

Anggota parlimen Pokok Sena itu menegaskan, PAS mampu menangani perkara itu jika berlaku kerana pernah melalui pengalaman seumpamanya sebelum ini.

"Isu keluar parti ini PAS sudah lama lalui dah. Presiden parti pun pernah keluar.

"Tetapi PAS masih terus berjalan seperti biasa," katanya merujuk kepada keluarnya presiden keempat parti Islam itu pada tahun 1982 akibat krisis kepimpinan.

Mahfuz juga menegaskan, PAS sentiasa bergerak sebagai sebuah organisasi dan tidak pernah bergantung kepada mana-mana individu untuk tujuan itu.

Ini Dia Kot Calon2 Winnable BN Untuk Pru 13 Nanti.....

Posted: 15 Dec 2011 12:01 AM PST

Yang membuatkan ahli-ahli serta penyokong PAS bencikan bekas Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharuddin Mat Isa hanyalah satu.., iaitu kenyataannya tentang perpaduan sesama Islam antara PAS dan UMNO. Hanya kerana tuntutan perpaduan inilah juga, Nasharuddin kehilangan jawatannya dalam PAS.

Begitu juga dengan bekas Pesuruhjaya PAS Negeri Selangor, Dr Hasan Ali. Beliau juga kehilangan jawatannya akibat sikap cemburu pemimpin-pemimpin PAS Selangor tentang hubungan baik Dr Hasan dengan UMNO negeri. Dan sehingga kini, Hasan Ali masih lagi dianggap sebagai pengkhianat parti.

Dari apa yang terjadi kepada Nasharuddin dan juga Hasan Ali, kita dapat melihat bahawa prinsip sebenar PAS dalam berpolitik BUKAN untuk memperjuangkan Islam, tetapi PAS lebih kepada memperjuangkan kuasa dan merampas pemerintahan dari pimpinan Islam yang sedia ada.

PAS sebenarnya tak pernah peduli sama ada UMNO itu juga dianggotai oleh umat Islam yang diangkat oleh Allah sebagai pentadbir negara. PAS juga tak pernah peduli jika UMNO itu telah lama berjasa serta berusaha mengangkat hak martabat bangsa melayu dan mempertahankan agama Islam.

Yang PAS tahu, UMNO harus ditumbangkan dan PAS harus berkuasa. Bukankah itu gila kuasa namanya? PAS juga berkata UMNO tak layak memerintah, tetapi siapakah pemimpin-pemimpin PAS yang paling layak untuk memimpin negara? Hadi Awang? Nik Aziz? Mat Sabu? Husam Musa? Ataupun Mahfuz Omar?

Sudah lama PAS diberi peluang mentadbir negeri Kelantan, tapi apa faedah yang rakyat Kelantan dapat dibawah pimpinan Nik Aziz? Cukupkah jika Menteri Besar PAS tersebut hanya menjanjikan syurga, pahala dan kesenangan akhirat bagi menutup kelemahannya menyediakan kemudahan asas pada rakyat?

Dan selepas PRU12, Kedah pula "diserahkan" oleh Allah kepada PAS.., namun selepas 3 tahun pentadbiran Ustaz Azizan, mengapa masih ada rungutan dari rakyat Kedah mengenai permasalahan dalam pentadbiran negeri? Malah ada yang mengatakan, kerajaan negeri terdahulu lebih baik dari kerajaan PAS Kedah.

Semua ini jelas menunjukkan PAS masih perlu belajar untuk menjadi pentadbir yang baik bagi rakyat. Dan untuk belajar, PAS perlu belajar dari yang berpengalaman. Didalam negara ini, hanya UMNO menjadi parti melayu yang paling layak untuk menjadi guru kepada PAS. Bukannya DAP dan tentu bukan PKR.

Inilah yang mungkin disedari oleh Nasharuddin Mat Isa serta Hasan Ali. PAS perlu menjalinkan kerjasama dengan UMNO demi umat Islam dan juga demi rakyat Malaysia. Bukan sahaja perpaduan itu dituntut oleh Islam, tapi perpaduan antara dua parti melayu itu juga akan mematangkan PAS untuk menjadi pentadbir yang baik.

Apa guna PAS belajar dari DAP yang telah lama menjadi pembangkang? Lagipun DAP secara terang-terangan menolak elemen Islam yang cuba dibawa oleh PAS. Dan bodoh lah sekiranya PAS mahu belajar dari PKR. Bukan kah PKR itu adalah parti yang disertai oleh mereka-mereka yang kecewa...?

Jika PAS terus berdegil serta bersikap bodoh sombong didalam percaturan politik mereka, tak mustahil PAS akan kehilangan lebih banyak kerusi di Pilihanraya umum akan datang. Inilah yang cuba disuarakan oleh Bekas Timbalan Presiden PAS dan juga Bekas Pesuruhjaya Negeri Selangor.

Tapi apakah pemimpin tertinggi PAS mahu sedar...?

myKMU.net

RM600,000 Kenaikan Elaun Yb Yb Kelantan...!!

Posted: 14 Dec 2011 06:26 PM PST

Ha ha ni bajet elaun YB2 DUN, Speaker, Timb Menteri Besar & Menteri Besar utk tahun 2012.

Tu dia kos keseluruhan sampai RM600,000. Perghhh..., giler banyak kot! hee..heeee.

Elaun naik² juga tapi kerajaan negeri jgn lupa mengenai permasalahan air kotor di seluruh negeri tersebut. Jangan asyik syok tgk duit je, lepas duit abeh nanti salahkan org len pulak.

Adakah dgn kenaikan elaun ini, PAS tidak akan meminta lagi wang sumbangan daripada penonton² ceramah?


Tepuk tabung tanya Mursyidul, nak mintak lagi tak hehe

Blog Rezqeen Hill

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

Posted: 15 Dec 2011 03:02 PM PST

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan


Epic Failed!! Kesilapan Marketing Atau Strategi??

Posted: 14 Dec 2011 03:03 PM PST


Rakyat Malaysia Naik Gila!! KFC Batalkan Kupon Percuma??




Tak sampai satu hari kupon di atas dikeluarkan... KFC umumkan di dalam Facebook mereka mengatakan promosi tersebut sudah habis??



Lihatlah berapa ramai Rakyat Malaysia yang cintakan barangan PERCUMA marah dan memaki hamun KFC berbakul-bakul... Sampai tak larat lagi KFC nak angkat bakul-bakul maki hamun dan seranah tersebut...

Sedangkan pada kupon tu menyatakan ianya sah sehingga 15 Januari 2012. Tetapi belum pun 15 Disember 2011, KFC terpaksa umumkan pembatalan promosi tersebut... Apakah sudah jadi dengan bahagian pemasaran dan promosi KFC Malaysia ni? Apakah strategi pemasaran sebegini boleh melakukan KFC? Lihat berapa ramai rakyat Malaysia yang bangkit marah... KFC patut peka ramai yang dok kebulur sangat dengan burger FREE korang tu? Tiba-tiba pulak korang boleh buat lawak APRIL FOOL di tengah-tengah bulan Disember... Siapa tak hangin??



Kat atas merupakan sebahagian dari komen terhadap KFC... Begitu ramai pencinta barangan FREE mengeluarkan kata-kata yang tidak sanggup kita dengar... Ramai yang dah print siap-siap kupon KFC tu sampai siap boleh bagi kat mak bapak kat kampung, tok wan, tok teh... Tu belum lagi mak-mak sedara kat kampung... Camne la diorang nak menjawab bila secara tiba-tiba KFC buat pengumuman yang bertaraf EPIC FAILED!! Ramai jugak yang dok cadang-cadang serbu ramai-ramai hari ini semata-mata nak makan burger FREE tapi kempunan kerana TIPAH TERTIPU!!

Pihak pengurusan dan bahagian pemasaran serta promosi perlu bertanggungjawab atas perkara ini. Korang perlu sedar bahawa kegagalan korang hari ini boleh menyebabkan graf sale untuk bulan Disember akan meluncut turun seperti air terjun... Inilah akibat apabila membuat promosi tanpa strategi yang betul... Nah... Terima sahajalah maki hamun yang tak enak untuk didengari... Itupun jika korang sanggup dengar...

Apapun, eXception di sini tetap memberi sokongan dan akan tetap menjadi pelanggan setia KFC... Sebab eXception TAK KEBULUR sangat dengan burger percuma KFC tu... Lagipun KFC Malaysia juga dimiliki oleh orang melayu. Maka wajarlah eXception menyokong perniagaan orang melayu walaupun KFC merupakan francais jenama dari Barat... Cuma nasihat eXception... Kepada pengurusan KFC anda perlu menghantar personel bahagian marketing atau promosi ke kelas silap mata. Ini bagi membolehkan mereka menghaibkan diri jika perkara sebegini berulang...

Wah... Hitler pun dah marah... Tak tahu... Tak tahu... Pandai lah korang menjawab... Ha ha ha ha ha...



Nota: Teringat pulak KFC versi Kenkaki Fried Chicken yang bersalut tapak kasut... Apa punya bahalol la pekerja KFC tu...

Humm jika korang tengok yang seranah berbakul-bakul kebanyakan ialah kaum cina yang dok hasut kita makan Mc D dan boikot KFC lak... Taula korang nak support bisnes kaum korang... Apapun eXception tetap support KFC... Dari mengayakan kaum korang baik kayakan orang melayu...

Tak sanggup tengok berbakul-bakul maki hamun... Korang tengoklah sendiri...

KFC Malaysia – Kentucky Fried Chicken

THE FLYING KICK

Posted: 15 Dec 2011 02:32 PM PST

Cucu Tok Selampit

Posted: 15 Dec 2011 02:29 PM PST

Cucu Tok Selampit


Foto Terbaik Daripada Ayahanda Tun Dr Mahathir & Ibunda Tun Dr Siti Hasmah

Posted: 15 Dec 2011 05:00 AM PST


Pepatah Inggeris ada mengatakan, "pictures tell a thousand words". CTS ingin berkongsi dua gambar di atas yang menunjukkan kemesraan di antara 2 tokoh negara yang disayangi ramai. Betulkan CTS jika terkhilaf, namun seingat CTS amat jarang sekali dan mungkin tiada, sebarang kata-kata nista dan tohmahan yang dilemparkan ke atas Ibunda Tun Dr Siti Hasmah. Perwatakannya yang sederhana, merendah diri dan bersifat keibuan menyebabkan beliau terhindar dari fitnah dan umpatan. Bagi CTS, Tun Dr Mahathir amat bertuah memiliki Tun Dr Siti Hasmah di sisinya. From the bottom of my heart, I love both of you.

Pak Syeikh AnuWar Ibrahim 50 Tokoh Islam Yang Mengubah Dunia? Wakaka!

Posted: 14 Dec 2011 10:00 PM PST


Kalau nak tahu bagaimana pihak pembangkang memanupulasi dan memberi imej positif kepada Ketua Umum P"Gay"R, AnuWar Ibrahim, silalah membaca buku ini. Selain daripada tokoh Islam seperti Al Qardhawi, bekas banduan dan suspek utama kes liwat yang sedang dibicarakan sekarang, AnuWar Ibrahim merupakan salah seorang dari 50 tokoh Islam, yang kononnya pejuang, mujaddid, ulama dan tokoh intelektual terbilang. Kalau nak membodek dan nak spin tu pun agak-agaklah. Dalam keadaan sekarang, ada lagi ke yang nak percaya AnuWar Ibrahim dengan imej Islamnya?

CTS tidak mengenali kedua-dua pengarang buku ini namun CTS difahamkan pemilik penerbit buku ini, PTS Publications & Distributors Sdn Bhd merupakan seorang yang pro pembangkang. Eloklah tu. Tahniah buat AnuWar Ibrahim. Jarang-jarang seseorang yang didakwa dengan kesalahan liwat dinobatkan sebagai tokoh pejuang Islam. Apa nak buat, dunia akhir zaman.

Frenz Of Penang Ciplak Idea Konvensyen Media Sosial 1Malaysia? Idea Baru Tak Ada Ke?

Posted: 14 Dec 2011 05:00 PM PST


Hahaha! Pakatan Haram sudah kehabisan idea. Orang Barisan Nasional dah buat lama dah oii! Carilah idea lain yang bernas sedikit. Bukan bercadang untuk mempromosikan majlis ciplak atau cetak rompak seperti di atas, namun itulah hakikatnya. Pihak Pakatan Haram tengah mempromosikan Tweetup @ Konvensyen Media Sosial Pulau Pinang. 

Antara juak-juak tegar Pakatan Haram yang akan hadir adalah @cmlimguaneng (Ketua Menteri yang suka block orang di Twitter), @KhalidSamad (MP Shah Alam), @n_izzah (Anak AnuWar Ibrahim), dan blogger-blogger pembangkang seperti Sakmongkol AK47 (blogger dan bekas ADUN Pahang yang kini pro-pembangkang), Milo Suam, Tukar Tiub, Topeng Perak dan Aspan Alias.

Apa nak buat. Yang terbaik selalunya akan diikuti dan dicontohi. Tahniah buat semua yang menjayakan Konvensyen Media 1Malaysia. Nampak gayanya, cetusan idea Barisan Nasional mula mendapat tempat di kalangan pengiat media sosial Pakatan Haram. Pakatan Haram juga agak ketinggalan bersaing di media-media sosial berbanding dengan pro-Barisan Nasional. Sekali lagi tahniah buat semua yang menjayakan Konvensyen Media Sosial 1Malaysia!




Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 15 Dec 2011 02:05 PM PST

Kedah Ke KL - MctHeory


SOSIAL!! LELAKI TIKAM TEMAN WANITA BERKALI-KALI DI KHALAYAK RAMAI!!

Posted: 15 Dec 2011 10:09 AM PST


Mc pun blur tak tau nak bangkitkan isu apa tengah malam ni. Cuma mai kita layan video kejam gila ni. Teman lelaki tikam Awek berkali-kali sampai mati. Orang China memang kejam.. harap jangan la ada manusia macam ni kat Malaysia.

PANAS LAGI!! MAT SABU CADANG TANDING DI KEDAH?!!

Posted: 15 Dec 2011 07:11 AM PST



Lelaki komunis terakhir ni ada hati nak balik bertanding di Kedah? .. Nampaknya Mat Sabu nak cari kerusi selamat untuk dirinya. Dulu dengar dia nak ke Kelantan, tapi setelah kes menyokong komunis. Penyokong Pas Kelantan sendiri menolak Mat Sabu di sana.

Apa Mat Sabu ingat dia boleh menang kalau bertanding di Kedah?



Video ni khas buat Mat Sabu
kalau berani bertanding la di Kedah


Video ni juga khas untuk penyokong PAS..

Video daripada Media Kedah

Kalau berani tanding la di Kedah.. siapa tak kenal Mat Sabu, kawasan mana yang dia pegang semuanya lingkup dan tak terjaga.

Lebih elok Mat Sabu pilih Penang la, sebab saudara seangkatan dia ada sana. Si Lim Guan Eng tu..

McTheory:
Sejak kawan dengan Guan Eng.. makin bulat muka Mat Sabu..

TUDIAA!! PEMUDA PAS NASIHAT JANGAN TINGGAL PAS, PAS PUSAT PULA SURUH KELUAR CEPAT SIKIT!!

Posted: 15 Dec 2011 04:35 AM PST




Pas sekarang sudah jadi parti politik yang sempurna. Atas, bawah, tepi dan belakang. Semuanya politik. Dalam kes Hasan Ali pun macam tu juga.

Si Pemuda Pas berlakon kononnya sokong Hasan Ali, namun peringkat Pusat pula, Pas seolah lagi suka Hasan Ali keluar Pas. Bak kata orang lagi cepat lagi bagus.


Pas bermain diantara baik dan buruk. Pemuda Pas melakonkan watak baik kononnya memujuk dan menyokong, hanya untuk menunjukkan bahawa ada lagi pemimpin Pas yang menyokong Hasan Ali.

Jika Hasan Ali keluar Pas pun, bukan salah mereka, kerana mereka sudah cuba memujuk. Itulah permainan politik Pas.

Mulut saja manis, hati tuhan saja yang tahu.

Sedangkan sejak Hasan Ali berada didalam Pas, pelbagai rintangan terpaksa beliau hadapi.

Diantaranya apabila beliau cuba menegakkan syiar Islam di dalam parti Islam. Macam pelik bunyinya kan..tapi itulah hakikat. Pas hanya Islam pada nama, namun rohaninya, Islam Pas dah hilang. Bak kata orang umpama, anak dara yang tiada dara.

Dalam Pas, siapa yang cuba mengajar cara Islam yang betul, lurus dan benar. Pasti akan dipulau dan dijadikan musuh.

Kalau songsang macam Nik Aziz, Mat Sabu, Mahfuz dan lain-lain. Nescaya akan disanjung dan dijulang sampai mati.

Kalau tak percaya, rasanya Ustaz Harun Din pun dah tak lama tu..

McTheory:
Daripada mengotorkan nama, baik keluar saja dari Pas..

LAAA EHH!! PUAK HARAM NI TAK SUDAH NAK PERAH DUIT RAKYAT??

Posted: 15 Dec 2011 02:11 AM PST


SMS yang diberi..

Contoh terbaik Mat Sabu merayu penyokong Pas di suruh menderma..

Video Mc ambil dari Medan Tempur Kedah

Khidmat pesanan ringkas (SMS) yang meminta ahli parti pembangkang yang menerima RM500 di bawah Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M), supaya menderma RM100 kepada parti bagi membantu mereka menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) dipersoal beberapa pihak.

Ketua Penerangan Umno, Datuk Ahmad Maslan berkata, permintaan itu tidak sesuai kerana BR1M, bertujuan membantu meringankan beban keluarga berpendapatan RM3,000 ke bawah dan bukan untuk tujuan lain yang berunsur politik.
"Wang itu sepatutnya digunakan untuk memperbaiki kehidupan, untuk membeli keperluan rumah bukannya untuk didermakan kembali kepada parti politik mereka," katanya.
Beliau berkata, walaupun perkara itu, terpulang kepada penerima untuk dermakan ke mana, tetapi dari segi moral mereka tidak menghargai bantuan kerajaan kerana sudah dapat bantuan, mereka nak beri derma pula pada parti.

Senator Ezam Mohd Nor pula menyifatkan ia tindakan tidak bertang­gungjawab.

"Mereka ambil hak rakyat miskin yang memerlukan untuk tujuan politik parti.

"Saya cabar parti pembangkang buat penjelasan dan tarik balik tindakan yang amat tidak bersifat negarawan ini," katanya.

Presiden Pertubuhan Peribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali berkata, jika benar dakwaan yang SMS itu disebarkan parti pembangkang, ia perbuatan tidak bertanggungjawab kerana wang itu diberikan untuk meringankan beban rakyat.

"Jika ada yang berbuat demikian, mereka ini mengkhianati diri sendiri dan keluarga dan ia juga disifatkan tidak amanah atas pemberian ikhlas kerajaan," katanya.

Naib Presiden Pas, Mahfuz Omar bagaimanapun menafikan Pas ada menghantar SMS itu dan berkata, parti pakatan pembangkang sudah mempunyai dana mencukupi untuk menghadapi pilihan raya umum itu.
"Kita tidak buat perkara sebegitu, duit kita semuanya cukup dan diharapkan mereka yang mendapat duit RM500 itu agar gunakannya untuk persekolahan anak-anak, pembangkang tak perlu duit tersebut," katanya.

Betul ke cukup Mahfuz? Kalau cukup kenapa setiap kali ceramah, tak sudah-sudah minta hangpa dok minta derma?

Pembelit-pembelit..

KASI PANAS!! KISAH ADUN PAS YANG BIADAP!!

Posted: 14 Dec 2011 11:38 PM PST



Kenal dengan gambar di atas? Inilah gambar Adun Kubang Rotan si YB Nasir. YB yang mempersoalkan kenapa pergi melawat rumah penduduk yang terbakar, kerana Wakil Rakyat bukan BOMBA!! adehh.. . Dulu Mc pernah cerita mengenai hal ini dalam post yang lepas. Cuma kali ni Mc nak tumpukan tentang soal kerja seorang Wakil Rakyat.

Untuk baca post yang lepas klik SINI.

Apa kerja seorang wakil rakyat sebenarnya?

Sibuk dengan meeting di pejabat kerajaan?

Sibuk dengan ceramah?

Sibuk dengan perniagaan sendiri?

Sibuk dengan bini pertama, kedua, ketiga..

Atau sibuk dengan main golf?

Cuba tanya YB Nasir, dulu semasa ceramah di Kubang Rotan, agaknya apa yang pernah beliau janjikan? Berbakti pada rakyat. Membela rakyat atau Wakil Rakyat bukan BOMBA?

Andaikata, kalau beliau sebut, di pentas ceramah mengenai "Wakil Rakyat Bukan BOMBA" nescaya, tak akan ada orang yang akan mengundi si YB Nasir ni.

Penduduk tengah susah, salahkah kita pergi melihat, membantu dan meringankan beban mereka? Salah?

Kalau dengki pun jangan la tunjuk depan-depan. Allah maha kuasa, depan kami YB Nasir menunjukkan perangai buruk YB tu.

Mungkin YB ingat kami ni budak-budak bodoh yang sedang melepak kot. he he..

Kalau YB bertanding lagi di Kubang Rotan, YB pasti akan melihat perkataan "Wakil Rakyat Bukan BOMBA" di mana-mana saja. Ayat YB tu kami akan gunakan sebaik mungkin.

Islam bukan hanya pada pakaian YB, berjubah, berkopiah dan berjanggut tak boleh menutup betapa busuknya perut kita.

Apa pun, terima kasih kerana belanja kami makan hari tu.. susah nak rasa duit orang Pas. he he..


McTheory:
YB datang dengan Mat Sabu, makin gemuk dia, Guan Eng bagi makan apa gamaknya.. ha ha ha..

HANGAT PUNYA CERITA!! KISAH BLOGGERS KEDAH BERBOGEL??

Posted: 14 Dec 2011 09:11 PM PST

Amboihhh.. bila nampak tajuk lucah sikit, mula la laju klik masuk ke blog ni. Sebenarnya takdak pun blogger yang bogel. Cuma Mc nak perkenalkan rakan-rakan blogger Kedah yang akan membantu dan bersama Mc, bogelkan Pakatan Rakyat. Tak kisah la isu apa pun, kita bogelkan mereka hingga rakyat kenal siapa sebenarnya pemimpin Pakatan Rakyat, penyelewengan dan tidak amanahnya mereka pada rakyat. Buka topeng sebenar mereka. Topeng yang selama ini digunakan untuk kaburkan mata rakyat.


Mc nak perkenalkan rakan-rakan baru dalam alam maya.. bagi mengempur Kerajaan Pas Kedah,



Rakan blog pertama ialah Media Kedah (http://unitmediakedah.blogspot.com) yang dikendalikan oleh Team Media Kedah. Team Media Kedah ni besar, Mc pun salah seorang dari Team Media Kedah. Cuma blog ni dituankan kepada Pisau Kedah. Antara blog baru yang semakin mendapat sambutan. Pisau Kedah ni rajin mencari isu baru. Memang wajib baca..



Blog Kedua ialah blog Medan Tempur Kedah (http://medantempurkedah.blogspot.com). Blog baru yang di cetuskan oleh Pemuda Melayu Kedah. Bagi pembaca yang selalu membaca blog Mc. Pemuda Melayu Kedah adalah penulis jemputan di blog Kedah Ke KL. Beliau banyak membantu Mc dulu. Kini Mc nak bantu dia pulak. Sebagai blogger baru, Mc minta pembaca support blog Medan Tempur Kedah.



Blog Ketiga ialah blog Melayu Kedah Terakhir (http://mkedah.blogspot.com). Blog ini blog baru yang diasaskan di Langkawi. Namun penulisnya bukan seseorang yang baru dalam bidang penerang dan penulisan. Tulisannya memberi impak kepada kita dan juga seorang yang kreatif. Memang blog yang patut dibaca..


Mc perkenalkan 3 blog baru pro UMNO yang memberi tumpuan pada isu Kedah dan kami akan bersama-sama mengempur Pas Kedah hingga rakyat tahu siapa sebenarnya Pas Kedah dan tahu apa yang telah mereka buat selama memerintah.

Apa yang mereka buat, dan apa yang mereka tidak buat.

Mc juga berharap, rakan-rakan blogger Kedah yang lain menyertai kumpulan kami. Seperti blogger Kedah Times, Pak Teh Kata, Sungguh Ka dan Aloq Staq Blog.

Semakin ramai, semakin kuat perjuangan kita.

Mengikut perkiraan sekarang, merujuk kepada ranking Alexa, blogger Kedah pro UMNO telah berada jauh didepan daripada blogger Kedah pro Pas. Ini bermakna, gelombang alam maya pun sudah berubah. Rakyat Kedah bersama kita.

Kita teruskan momentum ini hingga ke PRU ke 13.



McTheory:
Rampas Kedah dari kerajaan Pas!!

PANAS!! BUKTI NYATA KOLEJ UNIVERSITI INSANIAH HUTANG BERJUTA-JUTA!!

Posted: 14 Dec 2011 06:11 PM PST

Dalam artikel yang lepas, Mc pernah mempersoalkan tentang hutang berjuta Kolej Universiti Insaniah (KUIN). Namun selepas Mc difahamkan rakan blogger Sungguh Ka pernah membuat pendedahan ini. Mc pun dengan sukacitanya mendedahkan apa yang patut rakyat Kedah hatta Malaysia baca mengenai hal ini.


Kolej Universiti INSANIAH (KUIN) merupakan sebuah universiti milik penuh Kerajaan Negeri Kedah Darul Aman dan berdaftar di Kementerian Pengajian Tinggi Malaysia KPT/JPS/DFT/US/K03. Kampus sedia ada terletak di Lebuhraya Sultanah Bahiyah, Alor Setar, Kedah Darul Aman.

Permasalahan bergelodak antara BDB dan Kedah Sato berkenaan : KUALA KETIL, 1 November 2010 (Isnin): Kampus tetap Kolej Universiti Insaniah (INSANIAH) di Kampung Pantai Chicar, Kuala Ketil dalam daerah Baling dalam pembinaan.


·         Difahamkan projek  pembinaan kampus KUIN adalah sekitar RM180,000,000.00.
·         BDB (Bina Darulaman Berhad – GLC milik Kerajaan Negeri Kedah) membuat loan dari BIMB (Bank Islam Malaysia Berhad) sebanyak RM340,000,000.00. Di sini Kerajaan Negeri Kedah sebagai guarantor loan ke atas cagaran tanah kampus KUIN seluas 1,500 ekar milik BDB.


Perkara
RM
Bayaran balik loan setiap tahun selama 15 tahun.
40,000,000.00
Perbelanjaan penyelenggaraan dan pengurusan.
22,000,000.00
Jumlah perbelanjaan setiap tahun sehingga projek siap yang perlu disediakan oleh Kerajaan Negeri Kedah
62,000,000.00


Nilai defisit budget Kerajaan Negeri Kedah berakhir tahun 2010 adalah sekitar RM20,000,000.00.

Persoalannya, di manakah Kerajaan Negeri Kedah di bawah pimpinan PAS nak korek RM62,000,000.00 ini bagi menyiapkan KUIN…..?

Dengan defisit RM20,000,000.00 ditambah pula kos penyelenggaraan KUIN RM62,000,000.00, Kerajaan Negeri Kedah terpaksa menanggung hutang ini saja sebanyak RM82,000,000.00.
Kalau macam ni la gayanya, boleh BANKRUPTSAH BANKRUPT…….

Renung-renungkanlah…….

Patut la jawapan dari Ustat Jijan lebih kurang bunyinya "pinjam dulu pikiaq kemudian……. Esok nu sapa jadi MB pulak pikiaq la macam mana nak bayaq…….pakat-pakat pikaiq".

Adakah mungkin terlalu asyik tengok RM ni, kebajikan rakyat serta pembangunan Negeri Kedah terlalai. Bukit mana, denai mana, paya mana, sungai mana, lurah mana, hutan mana pulak perlu dirobek bagi menyelesaikan masalah-masalah lain. Janganlah pula rumah terbakar kampung tergadai…….

Fikir-fikirkanlah…….

PANAS!! LAGI RAKYAT KEDAH TOLAK KERAJAAN PAS!!

Posted: 14 Dec 2011 03:09 PM PST



SAYA amat tertarik dengan ucapan Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Mukhriz Tun Mahathir, semasa membahaskan usul ucapan Presiden UMNO pada Perhimpunan Agung UMNO baru-baru ini.

Dengan menggunakan loghat Kedah, beliau telah mengistilahkan kerajaan Pas di negeri Kedah sebagai 'kemereh'. Apa yang saya faham, sebagai anak jati Kedah, istilah 'kemereh' bermaksud pendek akal, cakap saja pandai tapi tak pandai buat kerja atau lekeh.


Dahulu semasa berkempen pada Pilihan Raya Umum ke-12 (PRU12), Pas Kedah berjanji pelbagai perkara dalam manifesto mereka. Orang tua, orang muda, petani, tok imam, bilal masjid, peniaga dan nelayan akan terbela di bawah tema 'Kedah Sejahtera'. Itulah ceritanya.

Lain pula jadinya selepas berkuasa. Kononnya hampir 82 peratus janji-janji dalam Manifesto 2008 sudah ditunai. Ingat orang Kedah ni bodoh sangatkah hendak ditipu sedemikian rupa?

Saya terpanggil untuk menyenaraikan beberapa perkara untuk menunjukkan betapa 'kemerehnya' kerajaan Pas Kedah yang cakap tak serupa bikin ini. Pelbagai janji yang dibuat semasa kempen pilihan raya belum ditunai. Antaranya:


* Janji memberi elaun kepada tok imam dan bilal masjid. Sampai sekarang belum beri.


* Janji untuk menubuhkan Institusi Ar-Rahn untuk golongan berpendapatan rendah. Sampai sekarang belum tubuh.


* Janji hendak tambah hasil penternak keli di bawah projek Kedah Agro. Sampai sekarang masih rugi.


* Janji ada Dana Teroka untuk peniaga Bumiputera. Sampai sekarang tidak tahu siapa yang dapat dana tersebut.


* Janji kemungkinan untuk menurunkan caj air demi kebajikan rakyat. Apa yang berlaku ialah rakyat kena bayar bil air di pejabat SADA sahaja. Juga masalah kekurangan air di Universiti Utara Malaysia (UUM) dan kadar caj air yang berbeza-beza di Kulim High Tech.


* Janji hendak beri perlindungan Takaful kepada warga emas tanpa mengira kaum. Sampai sekarang belum beri.


* Janji hendak membina kemudahan sukan khusus untuk wanita. Sampai sekarang belum bina.


* Janji hendak tingkat aktiviti pelancongan. Yang berlaku adalah kemerosotan pelancong dari luar yang berkunjung ke negeri Kedah.


* Janji hendak beri cuti edah selama 30 hari kepada wanita yang kematian suami dan 14 hari untuk suami kematian isteri. Sampai sekarang belum ada berita.


Kalau hendak disenaraikan semua janji, memang banyak lagi. Realitinya, banyak sangat janji yang tidak ditunaikan. 'Kemereh' sungguh kerajaan Pas Kedah!

Yang bertambah di Kedah hanyalah pub, rumah urut, kedai nombor ekor, mesin slot dan pusat karaoke. Balak sebesar betis pun ditebang demi untuk menjana pendapatan kerajaan negeri. Madrasah yang sudah berusia lebih 100 tahun pun hendak diroboh demi hendak membina pusat beli belah.

Saya orang Kedah yang sedar segala penipuan ini, tidak mungkin saya akan mengundi calon-calon Pas di PRU ke-13 nanti

sumber Medan Tempur Kedah

Tiada ulasan:

Pengikut