Khamis, 8 Disember 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


bumiyang

Posted: 08 Dec 2011 04:16 AM PST

bumiyang


Calon Gerenti Menang Buat Pas, Tetapi Belum Tentu Menang Jika Bertanding Untuk Umno???

Posted: 08 Dec 2011 12:45 AM PST

Selamatkah Nenen Cheryl Cole Jika ke Pulau Pinang Berpakaian Sebegini???

Posted: 07 Dec 2011 04:30 PM PST

Politik Harian

Posted: 08 Dec 2011 03:29 AM PST

Politik Harian


Nurul Izzah Hina Angkatan Tentera Malaysia

Posted: 08 Dec 2011 02:04 AM PST


Cerita Izzah lagi.. kali ni aku petik dari blog sahabat Panglima...

Bila RT (retweet) bermakna Nurul Izzah anak Pak Nuar seperti mengiyakan gambar di atas.
Adakah ini bermaksud beliau ingin mewujudkan persepsi tentera juga pengundi hantu?

Barangkali beliau sendiri tidak tahu bahawa IC tentera diurus oleh Jabatan Pendaftaran Negara.

Kalau benda macam ni pun tak tahu macam mana boleh jadi MP (ahli Parlimen)

Tengok muka dah tahu ni budak baru jadi tentera.

Oh ye lupa, dia anak Pak Anwar.

Sama seperti Dap dan Pas yang ada kaum kerabat jadi pemimpin dalam parti.

Kalau Umno tak boleh pula !

Kalau anda pun nak jadi MP jangan haraplah kecuali masuk Pakatan.

Mereka buka ruang sesiapa sahaja walau tak berapa pandai. Jurugambar pun boleh jadi Ahli Parlimen. Seperti jururakam video VK Lingam.

Moral tidak dikisahkan selagi anda sokong agenda mereka.

Kalau pandai bercakap macam penjual ubat seperti Mat Sabu, anda tentu ada harapan.

Harapan untuk meranapkan impian rakyat Malaysia yang ingin kemajuan sebenarnya.

Lim Guan Eng Terima Hadiah Kek Tahi Manusia

Posted: 08 Dec 2011 01:50 AM PST



Rakyat Pulau Pinang yang marah kepada DAP negeri, tengah hari tadi telah menyerahkan empat ketul 'tahi manusia' kepada kakitangan kerajaan di Komtar, George Town, yang menempatkan Kompleks Pentadbiran Kerajaan Negeri.

Jurucakapnya Mohamed Ghani Abd Jiman berkata, replika kek seakan 'tahi manusia' tersebut layak dihadiahkan kepada Lim Guan Eng sempena hari lahir Ketua Menteri Pulau Pinang, pada hari ini.

"Orang lain tak boleh bagi (hadiah 'tahi manusia'), hadiah ini memang mempunyai nilai sentimental dia (Guan Eng) kerana dia buat Pulau (Pinang) ini macam 'pulau tahi'," ujarnya

Beliau turut menyifatkan Guan Eng sebagai 'pondan' kerana tidak bersemuka dengannya walaupun diberitahu bahawa Guan Eng masih dalam lawatan rasmi di Taiwan.

Tidak cukup dengan itu katanya, 'tahi manusia' berkenaan ditaja oleh pemimpin DAP negeri sendiri yang didakwanya menentang Guan Eng yang juga Setiausaha Agung DAP.

"Empat ('tahi manusia') ini DAP yang taja. Sesiapapun tak perlu tahu dan biar polis siasat. Kalau nak tahu, Guan Eng kena buat laporan polis," sindir beliau sambil menghina kakitangan kerajaan yang setia berkhidmat dengan kerajaan negeri.

Setiausaha Politik kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Zairil Khir Johari dalam reaksi spontan menganggap tindakan pembangkang itu menghina kakitangan kerajaan serta kerajaan negeri yang dipilih oleh rakyat.

"Jika berdendam dengan Ketua Menteri sekalipun, tidak perlulah sampai menghina kakitangan kerajaan sama ada Melayu atau bukan Melayu dengan memberi hadiah ('tahi manusia') sebegitu.

"Menerima hadiah bersifat peribadi pun bukan menjadi amalan Ketua Menteri Pulau Pinang, hadiah sebegitu ('tahi manusia') dia (Guan Eng) tak terima," ujar beliau.

Oleh kerana aku geli nak letak banyak gambar tahi tu.. klik kat sini ada banyak lagi gambar...

PKR Lembah Pantai Kritik Nurul Izzah Tak Reti Buat Kerja!

Posted: 07 Dec 2011 11:00 PM PST


Jangan tak percaya, PKR Lembah Pantai sendiri pun meluat dengan perangai Nurul Izzah ni... Dengan rasa tidak puas hati... Izzah dikritik tak turun padangmenjengok masaalah rakyat di kawasan, sebaliknya sibuk berkempen saja...

Itulah Izzah asyik cari kesalahan orang lain sampai tangungjawab sendiri di abaikan.

Di bawah ialah petikan dari blog pakatan haram klik di sini.


"YB Nurul tak datang pun tengok maslah kat Kondo Rakyat. Sibuk kempen ke?"

Hari ini saya membuka Facebook YB Nurul Izzah. Inilah kali pertama aku buka FB beliau selepas MATC Lembah Pantai tempohari.

Status terbarunya hari ini ialah:-
"Perjumpaan bersama Cabang2 PKR Selangor malam ini jam 8.30 malam di Restaurant Wembley Klang :)"

Status sebelumnya pula ialah:- "Program Surau Nur Hidayah Pantai Permai :)".

Untuk makluman pembaca, Program di Pantai permai ini ialah program lama pada 3hb Sept 2010. sila tengok sini untuk bukti:
http://www.nurulizzah.com/site/2010/09/03/program-surau-nur-hidayah-pantai-permai/

Saya nak tanya sikit pada YB kaki tumpang program ini, yang menuduh kami kumpulan Reformis memporak-perandakan PKR Lembah Pantai,

"itu je ke program ko boleh buat?!"

YB Nurul ni tahu kah semalam Kondo Rakyat ada masalah air.

Habis sampai tengahari ni tak nampak-nampak muka apa ke jadahnya ko jadi wakil rakyat ni? Ni sibuk plak malam ni nak pegi Klang, Klang tu ke yang undi ko jadi ahli parlimen itu hari? Sibuk berkempen, sibuk kehulu-kehilir keluar negara, tempat sendiri tak turun.

Mana Team harapan Baru bodoh tu? Tak hantar laporan ke?

Sibuk sangat luar kawasan, tak payah jadi wakil rakyat sinilah! Jadi wakil rakyat kat Indon ke, bukan ke orang sana sayang kat awak?

Ini ke sebabnya admin YB terpaksa cover line letak program lama di Pantai Permai sebagai status update FB?

Malu lah sikit yb woi!

- Info Semut Hitam

UMNO, BN Tak De Hal SPR Guna Dakwat Kekal... Tak Kecoh Macam Puak Pakatan Haram!

Posted: 07 Dec 2011 10:00 PM PST


UMNO dan Barisan Nasional (BN) tidak mempunyai sebarang masalah sekiranya Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) berhasrat memperkenalkan sistem biometrik, penggunaan dakwat kekal ataupun mengekalkan sistem sedia ada pada Pilihan Raya Umum ke-13 akan datang.

Ketua Penerangan UMNO Datuk Ahmad Maslan berkata kaedah dakwat kekal yang ingin digunakan tidak mendatangkan sebarang kebimbangan kepada UMNO dan BN kerana mereka tidak pernah menyalahgunakan sistem pilihan raya umum dan pilihan raya kecil.

Beliau berkata perkara itu boleh dibuktikan pada pilihan raya umum 2004 di Kelantan yang menyaksikan UMNO hanya mengalami kekalahanan satu kerusi dan PAS berjaya membentuk kerajaan negeri dengan dua undi majoriti di Dewan Undangan Negeri Kemuning dan Machang.

"SPR juga telah laksanakan pilihan raya dengan adil hinggakan pembangkang boleh menang lima negeri pada pilihan raya umum ke-12," katanya dalam satu kenyataan Rabu.

Beliau bagaimanapun mahu penggunaan dakwat kekal memenuhi tiga syarat, iaitu dipersetujui oleh Majlis Fatwa Kebangsaan, tidak boleh dibuang dengan apa jua jenis peluntur hingga tempoh tertentu dan tiada pihak yang cuba menyeludup masuk untuk tujuan penyalahgunaan pada masa pilihan raya umum.

"Telah nyata juga sebelum ini bahawa tiada bukti wujud pengundi hantu dalam mana-mana petisyen mahkamah pilihan raya umum dan pilihan raya kecil yang dibawa oleh pihak-pihak yang tidak berpuas hati dengan keputusan pilihan raya," katanya.

Beliau berkata dakwat kekal yang ingin digunakan boleh dijadikan asas tambahan bagi membuktikan bahawa proses pilihan raya di negara ini adalah telus dan adil.

Beliau menambah kemenangan Umno dan BN tidak pernah bergantung kepada manipulasi keputusan pilihan raya umum dan pilihan raya kecil untuk memerintah negara sejak dahulu lagi.

"Kemenangan kami adalah bermaruah dan benar. Selama ini kami menyerahkan kemenangan kepada kebijaksanaan pengundi membuat keputusan yang tepat setelah segala yang baik telah disediakan kerajaan," katanya.-Agendadaily

Undi Pos: Nurul Izzah Disekolahkan Lagi...

Posted: 07 Dec 2011 08:05 PM PST

Dewasalah sikit Anak Anwar....

Umno bahagian Lembah Pantai menjelaskan empat faktor mengapa jumlah pengundi pos meningkat mendadak di parlimen Lembah Pantai.

Empat faktor berkenaan ialah pembesaran balai polis Jalan Travers, pembukaan pusat tahanan polis di Bukit Jalil, ramai pegawai petugas pilihan raya dan kaki tangan kedutaan negara di luar yang menetap di Lembah Pantai.

Timbalan ketua Umno bahagian, Yusri Ahmad berkata, berikutan itu jumlah daerah mengundi di Lembah Pantai meningkat kepada 19 berbanding 18 pada 2008.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas dakwaan naib presiden PKR yang juga ahli parlimen lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar mengenai peningkatan mendadak pengundi pos di parlimen tersebut.

Dalam sidang media terdahulu, beliau mendakwa pengundi pos di Lembah Pantai ialah 2, 180 orang atau 3.1 peratus dari jumlah pengundi 70, 000 orang.

Yusri menasihatkan Nurul bejumpa dan berbincang dengan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) untuk mendapatkan penjelasan mengenai ramai pengundi pos di kawasan tersebut.

"Pendaftaran pengundi termasuk semuanya dibuat oleh SPR dan jika mahu mengatakan Umno atau pemimpinnya terlibat tidak betul," katanya ketika dihubungi hari ini.

`Menteri Lembah Pantai'

Ketua Umno Lembah Pantai ialah Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin yang juga menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar.

Beberapa waktu lalu, Nurul juga mendakwa menteri berkenaan telah membawa terlalu banyak pembangunan ke Lembah Pantai berbanding kawasan parlimen lain.

Mengulas dakwaan tersebut, Yusri berkata, Raja Nong Chik meneruskan pelbagai projek yang tidak dapat dilaksanakan sebelum ini.

"Banyak projek termasuk Projek Perumahan Rakyat (PPR) yang baru dibina di kawasan Lembah Pantai kerana kawasan ini merupakan sifar setinggan.

"Kini menanti projek pembangunan bersepadu di kawasan seluas 210 ekar di Pantai Dalam. Jadi jangan hairan kalau Lembah Pantai banyak projek pembangunan.

"Raja Nong Chik bukan menteri Lembah Pantai. Tetapi beliau ketua Umno bahagian ini," tegas Yusri lagi. -FMT

DAP Berjaya Hapus Hudud PAS !

Posted: 07 Dec 2011 07:25 PM PST



DAP berjaya menjadi 'Big Brother' dalam Pakatan Rakyat, kejayaan terbesar DAP ialah menghapuskan Hudud dalam menifesto PAS sekali gus membuktikan PAS terus mengikut telunjuk DAP!

Pas tidak akan memasukkan pelaksanaan undang-undang hudud dalam manifesto pilihan raya pakatan pembangkang.

Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang membayangkan demikian dengan berkata, manifesto tidak perlu disebut secara terperinci.

"Bila sebut konsep yang adil, mencegah kemungkaran, ia isu yang sudah berkait dengan pelaksanaan undang-undang jenayah syariah," katanya kepada pemberita ketika ditemui selepas sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) di sini hari ini.

Beliau berkata, Islam akan menterjemah secara jelas mengenai pelaksanaannya jika pakatan pembangkang memerintah kerana ia agama yang menyeluruh.

Namun, katanya, ia harus mengikut turutan dengan mukadimahnya sambil memberi contoh untuk memulakan solat perlu mengambil wuduk terlebih dahulu.

"Kita pilih negeri-negeri yang kita (Pas) ada kuasa sepenuhnya dan kita menerima pendapat supaya orang bukan Islam tidak dipaksa.

"Biar mereka melihat terlebih dahulu, sekiranya mereka melihat, mereka boleh terima," ujar beliau.

Ditanya kemungkinan Pas tidak mampu mencorak hala tuju yang diperjuangkan parti itu, beliau berkata, semua parti telah menerima Islam dan Melayu sebagai teras kepimpinan negara.

Terdahulu semasa sesi perbahasan, penyokong kerajaan Alias Abdullah (BN-Alor Limbat) menempelak Pas kerana pendekatan parti itu lebih memberi peluang kepada DAP untuk menggantikan tempatnya.

PAS is DEAD!

Ummi Hafilda Buktikan, Harakah Akhbar Sesat!

Posted: 07 Dec 2011 06:00 PM PST


Perjuangan Pas sebenarnya telah lama tersasar jauh dan kini agenda Pas hanyalah untuk menjatuhkan UMNO walau dengan apa cara sekalipun. Oleh itu usahlah terkejut, kenapa PAS bolel halal kan fitnah melalui Harakah...

Sesungguhnya pintu untuk puak PAS bertaubat masih terbuka lagi...

Ummi Hafilda Menang Saman Fitnah Terhadap Harakah

Mahkamah Rayuan semalam memerintahkan kilang cetak Syarikat Prema membayar RM50,000 bagi ganti rugi am kepada usahawan wanita Ummi Hafilda Ali kerana fitnah.

Datuk Sulaiman Daud yang mengetuai panel tiga hakim membuat keputusan itu selepas membenarkan permohonan syarikat itu.

Panel itu yang terdiri daripada Hakim Datuk Ramly Ali dan Datuk Syed Ahmad Helmy Syed Ahmad mengekalkan keputusan Mahkamah Tinggi yang memutuskan syarikat itu bertanggungjawab memfitnah Umi Hafilda.

Namun, mahkamah membenarkan rayuan Syarikat Prema untuk mengurangkan jumlah bayaran ganti rugi daripada RM100,000 yang diperintahkan Mahkamah Tinggi untuk dibayar kepada Umi Hafilda kepada RM50,000 beserta faedah dan kos.

Hakim Sulaiman berkata mahkamah berpendapat jumlah RM100,000 yang dianugerahkan Mahkamah Tinggi adalah keterlaluan.

Pada 7 Jun 2006, Mahkamah Tinggi memerintahkan PAS, Halim Arshat yang juga bekas setiausaha agung PAS dan pemegang permit penerbitan Harakah ketika itu, bekas ketua pengarang Harakah, Datuk Mustafa Ali untuk membayar sejumlah RM100,000 sebagai ganti rugi am kepada Ummi Hafilda.

Mahkamah Tinggi turut memerintahkan Syarikat Prema untuk membayar RM100,000 kepada Ummi Hafilda, yang dikenali ramai semasa perbicaraan kes rasuah Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Mahkamah Tinggi juga memerintahkan faedah sebanyak 8 peratus ditambah kepada jumlah yang diperintahkan bermula dari tarikh pemfailan writ pada 30 April 1999 sehingga ia direalisasikan dan satu injunksi bagi menghalang responden daripada terus menyiarkan kata-kata fitnah terhadapnya.

PAS, Halim dan Mustafa tidak mengemukakan rayuan.

Ummi Hafilda, 46, menyaman PAS, Halim, Mustafa dan Sabri Zain, penulis akhbar tabloid yang diterbitkan dua kali seminggu berhubung dengan penyiaran artikel bertajuk "Malaysia Sweeps 10 Oscars" (Malaysia Memenangi 10 Oscar) yang disiarkan pada isu 29 Mac 1999 Harakah yang mengandungi beberapa gambaran negatif mengenai dirinya.

Dalam pernyataan tuntutannya, Umi Hafilda berkata dia mengalami kesan dahsyat akibat penerbitan artikel berunsur fitnah itu, reputasi dan imej dirinya tercemar dan kehilangan pendapatan perniagaannya serta berhadapan dengan skandal awam, kebencian dan hinaan.

Ummi Hafilda turut memperoleh penghakiman ingkar terhadap Sabri pada 22 Nov 1999 tetapi perintah itu tidak dapat dilaksanakan terhadap Sabari yang tidak dapat dikesan.

Blogger PAS Minta Nik Aziz Bersara Dari Arena Politik...

Posted: 07 Dec 2011 07:00 AM PST


Walaupun berbeza bendera dan pendapat... namun aku turut simpati dengan Nik Aziz yang dijadikan sebagai alat politik untuk kepentingan dan individu tertentu dalam PAS. Bagi mereka tanpa Nik Aziz... PAS akan berkubur dengan cepat... Oleh itu mereka mahu Nik Aziz terus berada di dalam PAS, walaupun Nik Aziz kini dilihat seperti orang tua yang sudah nyanyuk...

Bukan maksud aku mahu menghina Nik Aziz, tapi inilah keyataan yang perlu disedari oleh puak PAS... dan ianya berdasarkan dari segi faktor umur Nik Aziz yang sudah lama bergelumang dalam politik yang penuh dengan warna warni ini..

Mungkin tidak ramai yang ambil peduli tetang hal ini, kerana mereka gunakan orang tua ni sebagai umpan bagi memancing undi rakyat di Kelantan.

Sudah tiba masanya untuk Nik Aziz berundurlah....

Di bawah adalah keluhan dari blogger PAS yang mahu Nik Aziz bersara dari arena politik...


Pada aku memang dah lama sepatutnya TG Nik Aziz berhenti dari jawatan Menteri Besar Kelantan. Tempoh lebih 20 tahun tu pada aku terlalu lama.

Sepatutnya dah lama pemimpin pelapis di Kelantan ambil alih tugas berat tu. Kesian kat TG Nik Aziz, walaupun dah semakin uzur masih lagi dibebankan dengan tugas berat macam tu. Macam takdak dah orang lain di Kelantan tu yang layak jadi Menteri Besar.

Jadi Menteri Besar ja pun, bukannya nak jadi nabi.

Patutnya sebagai Mursyidul Am PAS, TG Nik Aziz tak sepatutnya jadi Menteri Besar Kelantan, Patutnya TG Nik Aziz tak dibebankan dengan tugas-tugas pentadbiran macam tu pasainya tanggungajawab dia sebagai Mursyidul AM PAS lebih nesar dari tu, kena jaga PAS dan ahli PAS diseluruh Malaysia, bukan hanya di Kelantan.

Masa mula-mula menang tahun 1990 dulu memang wajar TG Nik Aziz pegang jawatan tu, tambah-tambah itu sejarah kali pertama PAS dapat kuasa perintah negeri. Memang sesuai sangat ulama' bertaraf Tok Guru pegang jawatan Menteri Besar tu yang boleh ujudkan satu standard atau piawai untuk pemegang jawatan tu dari PAS masa akan datang.

Cumanya tempoh lebih 20 tahun tu pada aku terlalu lama, dua tiga penggal pun sepatutnya dah cukup kalau untuk ujudkan standard atau piawai.

Aku sebenarnya mengharapkan sangat TG Nik Aziz betul-betul jadi Mursyidul AM. Spiritual leader yang mengetui Majlis Syura'. TG Nik Aziz patutnya lebih perlu untuk memperkasakan Majlis Syura', yang punya kuasa untuk 'menasihat' siapa saja.

Apa pun, dari sudut politik PAS Kelantan, memang patut sangat TG Nik Aziz tetap bertanding masa PRU13 nanti, tapi kalau tak bertanding pun cantik jugak, boleh bantu jentera pilihanraya PAS bukan saja di kelantan tapi jentera pilihanraya PAS seluruh negara termasuk Sabah dan Sarawak.

-Cenangau Daunkari

Apa Kes... Pengarah Penerangan Kedah Kata PKR Semakin Celaru?

Posted: 07 Dec 2011 05:00 AM PST



Zulkifli Yahaya lagi... Kali ni si Zul Ya ni (nama panggilan) yang selalu berfacebook untuk berkempen sesambil memancing blogger-blogger pro UMNO bagi menyertai Pas. Namun kali ini, Zul Ya sudah bocorkan rahsia. Rahsia bahawa diantara Pas Kedah dan PKR Kedah memang ada perselisihan faham yang tidak baik.

Baca tulisan yang telah di 'underline' warna merah..


"En. Fauzi Kalau nak bersama parti yang menang.. mailah join PAS, jangan masuk PKR takut CELARU!!" baca lagi di sini...

Ugut Robohkan Penjara, Polis Siasat Azmin !

Posted: 07 Dec 2011 03:40 AM PST


Gara-gara mahu "merobohkan tembok penjara" sekiranya Punasihat PKR Anwar Ibrahim didapati bersalah dalam kes liwatnya, Timbalan Presiden PKR Azmin Ali telah diminta hadir memberi keterangannya kepada polis.

Azmin berkata mahu merobohkan tembok penjara, sewaktu beliau memberi ucapan tersebut pada kongres kebangsaan parti itu di Johor pada akhir bulan lalu.

Pegawai khas Azmin Hilman Idham mengesahkan bahawa seorang anggota polis yang dipercayai dari ibu pejabat polis kintigen Johor menghubungi ahli parlimen Gombak itu melalui telefon pada jam 2:20 petang tadi.

Ketika itu, Azmin berada di lapangan terbang, dalam perjalanan ke Sarawak untuk menyelia persiapan untuk jentera pilihan raya PKR di negeri itu dan menghadiri inkuiri awam Jawatankuasa Pilihan Khas Parlimen (PSC) berhubung reformasi pilihan raya.

Hilman berkata belum ada tarikh baru yang ditetapkan untuk Azmin memberi keterangannya kepada polis di Johor tetapi sekiranya, pihak berkuasa mahu melaksanakan tugas itu dengan segera, mereka mesti menemubual beliau di Kuala Lumpur.

Walaupun tidak disebut ucapan mana oleh Azmin yang menimbulkan masalah dengan pihak polis, namun dipercayai ia adalah berkaitan dengan ucapan kontroversinya bahawa PKR akan "merobohkan tembok penjara" jika Datuk Seri Anwar Ibrahim dipenjarakan.


Sendiri bikin... sendiri tanggung la broz... Jangan nak salahkan polis yang menjalankan tugas!

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 08 Dec 2011 03:24 AM PST

The Antics of Husin Lempoyang


Asal bukan saya

Posted: 07 Dec 2011 04:28 AM PST


Sebuah Yayasan yang ditubuhkan Dato Dr Mashitah mengajakan program mengenai kekelurgaan. Dr Mashitah merupakan penceramah utama.

Para hadirin ramai orang lelaki, maka isu amalan poligami timbul.

Dr Mashitah‎​: Tuan-Tuan dan Puan-Puan, jangan salah faham. Saya tidak pernah tolak hukum poligami.

Hadirin: Wah, hebat Dr!

Dr Mashitah‎​: Saya tidak pernah melarang para suami nikah lagi.

Hadirin: Wah, benar-benar understnding, YB kita ni.

Dr Mashitah‎​: Yang penting...

Hadirin: Yang penting...adil eh Dr?

Dr Mashitah‎​: Bukan. Yang penting...bukan suami saya!!!

Jamaah: =))

Taipingmali (tm)

Posted: 08 Dec 2011 01:53 AM PST

Taipingmali (tm)


PAS bohong tentang Hisbah

Posted: 08 Dec 2011 01:44 AM PST

Nurul Nizam wrote:

Dalam manifesto Pas bertajuk Program Pas Negeri Kelantan 1990 butiran 3.3 ( c ) , Nik Aziz berikrar mewujudkan sebuah badan bebas yang dinamakan Badan Hisbah bagi mengawasi pentadbiran kerajaan jika Pas menang dalam pilihan raya umum di Kelantan.

Sehingga kini badan yang bernama Hisbah itu hanya tinggal janji. Yang dipakai hanya Badan Pencegah Rasuah (BPR). Badan itu dibentuk oleh Kerajaan Pusat, Kerajaan Barisan Nasional (BN).
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Kek nombor 4

Posted: 08 Dec 2011 01:24 AM PST

Orang Pulau Pinang dah marah kepada Lim Guan Eng.

Maka mereka menghadiahkan kek nombor 4 yang bermakna MATI.

Guan Eng kecut perut dan rantai pintu pejabat.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Blue Print Langkawi

Posted: 08 Dec 2011 01:19 AM PST

PM DS Najib hari ini melancarkan Blueprint Pelancongan Langkawi bagi meletakkan nama pulau lagenda itu sebaris dgn pulau2 terkemuka dunia spt Seychelles, Mauritius, Bali, Hawaii & Maldives dgn pelan terperinci membabitkan pelaksanaan program pembangunan Langkawi bagi tempoh 2011-2015 serta melaksanakan penjenamaan yg kuat dlm tempoh terdekat terutama utk memperkenalkan alam semula jadinya yg hebat.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Angkatan Pemuda Insaf: Lain kali cermin diri dulu!

Posted: 08 Dec 2011 12:41 AM PST

Angkatan Pemuda Insaf wrote:

Gendang sudah di palu. Baiah sudah di seru.... United Munafik National Organisation mahukan puak munafik jangan bermunafik sesama sendiri. Janji janji munafik ditabur kpd rakyat. Puak munafik tidak dibenarkan berpecah belah demi perjuangan munafik.

Sedap sungguh mulut Pas cakap. United munafik ya?.

Kalau munafik HARAM bagi puak-puak PAS makan gaji dengan kerajaan dan haram meminta bantuan dan pertolongan dari munafik.

Pelik ya, bantuan RM 100 sapu juga , ada keluarga Pas dapat RM 1000 dan tambah RM 200 untuk baucer buku bagi mereka di IPT.

Dahulu semasa munafik bayar rebat cukai kenderaan puak-puak Pas juga yang bersesak-sesak di pejabat pos.

Hoi! Orang-orang Pas sedar lah diri sikit!
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Hasutan pembangkang yang terhodoh

Posted: 07 Dec 2011 09:59 PM PST

Menteri Besar kaki tidur  pun nak bertanding lagi dalam PRU 13


Apa yang dimaksudkan oleh tulisan dalam artikel ini adalah kempen yang terhodoh dan bodoh oleh Parti Pembangkang [Pkr, Pas dan Dap]

Dalam masa yang sama pembangkang mengkritik ekonomi dan aset negara kononnya menjunam dan negara akan bankrup. Mereka akan pulihkan ekonomi jika diberi peluang memerintah.

David Nga Kor Ming juga mengkritik bajet Perak dalam ceramahnya , kononnya 'Perak negeri besar tetapi pelaburannya sikit'. Nga pula mahu pembangkang merampas kembali negeri Perak untuk membangunkan ekonomi Perak.

Wah! Kalau Perak dan Kerajaan Persekutan nak bankrup kenapa pula pembangkang nak rampas kembali? Tidak kah mereka terpaksa menganggu hutan-hutang kerajaan BN?

Inilah cakap yang bodoh oleh Khalid dan David Nga. Semua kenyataan putar belit sahaja. Tak boleh diterima akal.

baca apa kata mereka.
Menteri Besar Selangor , Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim telah mendedahkan pada Dewan Undangan Negeri Selangor hutang yang ditanggung oleh Syarikat Konsesi Air, Syabas adalah sebanyak rm3 bilion.  Inilah sebabnya Syabas meminta kenaikan tinggi tarif air di Selangor.
Buat masa sekarang MB Selangor telah menggunakan kuasa yang ada pada kerajaan negeri Selangor berdasarkan perjanjian dengan Syabas bagi mengekang kenaikkan tarif air.
Tapi, sekiranya Selangor tumbang ketangan BN pada PRU ke13 nanti keadaan tentunya akan berubah.  Kerajaan Umno/BN tentunya akan menaikkan tarif air bagi menampung hutang yang ditanggung  Syabas kerana Syabas dan syarikat-syarikat lain yang berkaitan membekal air di Selangor adalah milik kroni-kroni dalam Umno !
Selama ini, Umno Selangor tidak pernah menjanjikan 20 meter padu air percuma yang diberikan kerajaan Pakatan Selangor akan dikekalkan serta tidak akan menaikkan tarif air sekiranya Umno berkuasa di Selangor.  Ini bermakna rakyat Selangor tetap akan menderita akibat kenaikkan tarif air yang tinggi!
petikan dari TVS News
Menurut Khalid, selepas Syabas mendapat kontrak bagi konsesi perbekalan air, syarikat tersebut menjadikan perjanjian kontrak tersebut sebagai cagaran untuk mendapatkan hutang dari pasaran-pasaran kewangan.
"Syabas telah berhutang sebanyak RM3 bilion dari syarikat-syarikat kewangan sejurus selepas memperoleh perjanjian konsasi tersebut.
"Ini menunjukkan asas perniagaan Syabas adalah dari sumber hutang bukannya dari kemampuan kewangan syabas sendiri." kata beliau ketika menjawab soalan Adun Lembah Jaya, Abdul Khasim Abdul Aziz.
Beliau yang juga Adun Ijok berkata akibat dari bebanan hutang yang tinggi, bebanan tersebut terpaksa ditanggung oleh rakyat dengan cara Syabas menaikkan tarif air.
"Apabila hutang tidak dapat dibayar Syabas telah meminta dari kerajaan persekutuan.
"Disebabkan nak bantu syarikat kroni kerajaan pusat telah menggunakan wang rakyat dengan memberi pinjaman sebanyak RM300 juta tanpa faedah selama tujuh hingga lapan tahun." jelas Khalid.
Menurut Khalid lagi akibat dari ketidakcekapan Syabas serta beberapa syarikat konsasi air di Selangor ini menyebabkan kerajaan negeri terpaksa menggunakan dana yang tinggi untuk mengambil alih industri air dinegeri ini.
"Selangor perlu menggunakan hampir RM10 bilion untuk mengambil alih air Selangor kerana kos tersebut turut melibatkan hutang-hutang syarikat konsasi tersebut dengan pasaran-pasaran kewangan.
"Walaupun bayarannya agak besar tetapi industri air ini perlu diselamatkan bagi menjamin tidak berlaku penguasaan yang sewenang-wenangnya oleh mereka yang tidak bertanggung jawab yang akhirnya dibebankan kepada rakyat." ujar beliau lagi.
-saronglama

Cakap Puak Pembangkang macam ayam jantan yang berkokok berderai-derai tetapi ekor bergelumang najis

Polis Perak Selesaikan Kes Culik

Posted: 07 Dec 2011 09:45 PM PST

Borang pemberian bantuan RM500 pada 10 Dis ini-DS Zambry

Posted: 07 Dec 2011 09:25 PM PST



AWAS!!!! Pembangkang juga mengeluarkan borang yang bertujuaan untuk sabotaj program bantuan kerajaan. Mereka edar atau jual borang dan kutip balik borang tetapi borang digunakan untuk tujuan politik. Borang disimpan dan rakyat akan marah kepada kerajaan kononnya kerajaan mungkir janji.

Pendengaran Awam PSC di Kuching

Posted: 07 Dec 2011 09:07 PM PST

DAP cadangkan hanya mereka lahir d sarawak harus mengundi d sarawak - polis, tentera yg berkhidmat d sini walaupun lama, tak boleh mengundi. Cadangan tersebut dpd DAP Sarawak.

We need to mention this. That DAP Sarawak don't percaya Polis and Tentera Semenanjung menjaga keselamatan d negeri sarawak.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Rakyat di Kelantan miskin di bawah PAS.

Posted: 07 Dec 2011 07:16 PM PST

85 % penduduk Kelantan melibatkan RM 2.6 juta untuk membantu rakyat yang berpendapatan RM 3000 ke bawah.

PAS berbangga dengan 20 tahun pemerintahan Nik Aziz yang tidak pernah memikirkan nasib rakyat.

Sekolah, kolej dan lain-lain Institusi pengajian tinggi di Kelantan adalah usaha kerajaan persekutuan.

Bila TM kutuk Pas yang makan gaji duit haram, Pas kata itu duit rakyat, Kalau duit rakyat mana bantuan dari kerajaan PAS, mana sekolah dan IPT Pas?

Mana masjid yang Pas buat di Kelantan? Ada tapi sebiji saja.

MEMALUKAN
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

David Nga perlu mohon maaf

Posted: 07 Dec 2011 04:51 AM PST

David Nga Kor Ming, 39 tahun, bapa kepada 3 anak dan isteri yang dirahsiakan identitinya daripada umum perlu memohon maaf kepada YAB Dato Seri Dr Zambry Abd Kadir dan Seri Paduka Sultan Perak.

David yang bermazhab Medhodist perlu berjumpa secara peribadi dengan Zambry dan disaksikan oleh Media untuk membuktikan permohonan maafnya.

Beliau juga perlu mengadap Sultan untuk memohon ampun kerana malabelkan Perak sebagai Darul Kartun.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

PANEH MIANG

Posted: 08 Dec 2011 01:34 AM PST

PANEH MIANG


PEKIDA 10000

Posted: 07 Dec 2011 02:10 PM PST

Amat menarik meropong kekuatan ahli atau orang PEKIDA seramai 10,000 yang dikhabar telah berhimpun di Politeknik Shah Alam, Selangor bersama Mursyidul Amnya, YAB Najib Razak.


Sekiranya 10,000 PEKIDA ini digerak secara jujur dan amanah;maka,


1. UMNO-BN pasti menang dalam 117 kerusi yang dipertandingkan.


2. PAS akan tumpas di semua 65 buah kerusi yang dipertandingkan.


3. PKR akan tewas di semua 97 buah kerusi yang dipertandingkan.


Apakah Najib berani, membawa kembali muka-muka heavyweight untuk dijadikan Ayam Laga UMNO-BN?


1. Beranikah, Najib uji kekuatan UMNO dengan menempatkan semua Setiusaha Politiknya di kawasan parlimen, kecuali Shahlan Nasution Ismail!


2. Beranikah, Najib uji senjata UMNO dengan meletak calon seperti Fuad Hassan, Raja Arif Raja Ali, Mohamed Tajudeen Abdul Wahab, Foad Jelani (Timbalan KSSnya), Othman Desa, Hasbullah Lebai Isa, Alies Nor (kini tauke Putrade), dan ramai lagi, yang digazet sebagai Najib's men.


3. Beranikah, Najib gugurkan penyandang seperti Abdullah Ahmad, Khairy Jamaluddin, Nazri Aziz, Hishammuddin Hussin, Azalina Othman, Rais Yatim, Mohd Isa Samad, Mohamad Hassan, Lilah Yassin, Abdul Hamid Jaafar Albar, Bung Mokhtar Raden, Aziz Seri Gading, Idris Haron, Ahmad Husni Hanazdlah, Ahmad Shabeery Chik, ramai lagi.


4. BeraniKah, Najib untuk langsung tidak menamakan Shahrizat Jalil, Raja Nong Chik, dan beberapa lagi senator sebagai pemuka calon.


Apakah kebenaran sumpah taat setia perwakilan UMNO! UMNO tidak berintegriti dalam meneroka dan membaiki imej parti.


Ucapan pemidato menjurus kepada hentaman bodoh kepada pembangkang, akhirnya tidak terjawab sebarang isu-isu polemik UMNO sendiri.


Besar sangatkah kuasa manusia, hingga perwakilan dayus untuk mengatakan BENAR, misalnya:


1. Tegur secara terang dan jelas bahawa isteri Perdana Menteri, dinasihat tidak over shadow kepimpinan Presiden UMNO merangkap Perdana Menteri.


2. Tegur bahawa budaya boros dan bershopping berlebih-lebihan ialah kerjaya Iblis, kerana akhirnya rakyat meluat degan sikap isteri-isteri bangsawan dan pembesar negara.


3. Tegur bahawa Shahrizat letak jawatan kerana polemik NFC, yang terpancar makin merumitkan kronologi politik UMNO.


4. Tegur dan cadang kepada Khairy Jamaluddin dan Rohani (Ketua Puteri) supaya undur diri daripada kerusi penyandang Parlimen.


Maka, matlamat PEKIDA 10000 yang berlonggok di Shah Alama, mencapai sirna.

Sahabat-Gunung

Posted: 08 Dec 2011 01:04 AM PST

Sahabat-Gunung


Respon Sahabat-Sahabat FB Atas Persoalan Status FB aku ....

Posted: 07 Dec 2011 05:56 PM PST

Sekarang nie, aku nak dapatkan respon dari akar umbi, aku bertanya apa sahaja persoalan yang bermain di fikiran aku untuk aku dapatkan jawapan dari sahabat2 FB aku ..... jom kongsikan beberapa respon yang wajar kita lihat dari sudut positif demi kebaikan bersama....

Soalan hari ini:

Mampukah BN kembali berkuasa di Selangor? Mampukah PAS mempertahankan kuasanya di Kedah dan Kelantan? DAP semakin teguh di Penang, BN? Bagaimana BN di Perak, PAS yang diperkuda DAP menaruh dendam kesumat untuk kembali berkuasa di Perak, mampukah BN mempertahankannya?

Jawapan:

Azmi Tarmizi: Bersatukah Umno di selangor? Pakatan pembangkang bukan kuat di Selangor tapi Umno dan BN yang lemah. Kalau hanya zahir mahu berperang tetapi hati dan jiwa mengatakan sebaliknya, impian hanya tinggal impian

Ahmad Mohd: setuju tu lum lg yg sibuk buat duit masuk poket sendiri je masa BN n UMNO perintah dulu mohon maaf atas kenyataan ini tp cuba la pegi ke ceruk2 kampung yg ADUNnya org BN tgk jalan dlm selenggaraan JKR negeri mmg teruk sgt sampai kepala boley masuk dalam lubang tu buat tutup jalan...... aku pun org UMNO tp benci pd yg korupsi...... sekadar renungan bersama..... mari kia berpegang dan balik pd perjuangan asal.... buat baru betul bukan sekadar melaung2kan je x guna..... sekali lagi mohon maaf bro....

Ahmad Mohd: maybe kalau korang pegi tgk pun jln tu tetiba dah cantik x pun sebelah luar jalan besar je cantik cuba sesekali ambush dtg x yah bgtau langsung...... tgk apa rupanya jalan besar kat jalan utama dan jalan kampung tu camne rupa..... sedih aku setiap kali balik kampung mertua aku tu.... sampai mertua aku merajuk.... ni antara keluhan orang kampung....."undi BN pun sama je undi pembangkang pun sama je jalan tu tetap juga berlubang camtu kalau nasib baik dekat pilihanraya nanti baru la jalan tu tetiba cantik pastu tunggu la 5 tahun lagi baru jalan tu bertar semula.... kalau x berlubang sahaja je la gamaknya....." tu la antara yg selalu aku dgr org kampung sana cakap..... so mmg harap sgt la bro ko panjangkan pd peringkat yg tertinggi..... meaning presiden ke timb. oresiden ke.... peringkat negeri x yah le.... psl serupa je sudahnya nanti kita tgk dulu tp sampai sudah tiada tindakan... x kan kot nak tgu tv3 aduan rakyat sampai baru ADUN nak buat keja..... mohon ampun dan maaf bro...

Bintu Rasyada: Sy x rasa BN boleh kuasai semula Kedah..sy org sana..bapa sy pun org kuat umno di sana..tp itu la hakikatnya..

The Unspinners

Posted: 08 Dec 2011 12:10 AM PST

The Unspinners


Tan Sri Rozali utk MB? Takyahlah Ahmad Maslan

Posted: 07 Dec 2011 10:35 PM PST

Pindah Hak Melayu: Seperti biasa, cabaran LGE kantoi

Posted: 07 Dec 2011 07:34 PM PST

Spin goblok dari Greenboc

Posted: 07 Dec 2011 04:33 PM PST

I-City, kota kroni Khalid Ibrahim

Posted: 07 Dec 2011 06:52 AM PST

Banjir Kajang sebab Khalid batal projek

Posted: 07 Dec 2011 03:30 AM PST

My Longest Yard

Posted: 08 Dec 2011 12:01 AM PST

My Longest Yard


Mana satu pilihan anda? Pakatan atau BN?

Posted: 07 Dec 2011 05:40 PM PST

Bersaralah Nik Aziz..dah lama dah.

Posted: 07 Dec 2011 12:08 AM PST



Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad menasihatkan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat supaya segera bersara daripada arena politik memandangkan Menteri Besar Kelantan itu sudah terlalu lama menyandang jawatan tersebut.

"Eloklah dia bersara, saya sendiri telah bersara dan dia lebih lama (berkecimpung dalam politik) daripada saya," katanya.

Beliau mengulas kenyataan Nik Aziz di Kota Bharu, Kelantan semalam yang mengulangi hasrat untuk terus bertanding pada pilihan raya umum akan datang biarpun telah menjadi wakil rakyat kira-kira 40 tahun.

Menteri Besar Kelantan itu seterusnya memberikan alasan keputusan berkenaan dibuat kerana beliau telah banyak membawa pembangunan dan kemakmuran di Kelantan.

AZLI SHUKRI

Posted: 07 Dec 2011 11:36 PM PST

AZLI SHUKRI


Pengajaran Daripada Kisah Mandeep Singh

Posted: 07 Dec 2011 08:52 PM PST

Seorang peminjam Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) yang mendakwa telah melangsaikan pinjamannya menyaman agensi itu kerana gagal mengeluarkan namanya daripada 'senarai hitam' pihak Imigresen.

'Kesilapan' itu dikatakan telah menyebabkan Mandeep Singh, 28, ditahan oleh pegawai Imigresen dan dihalang daripada meninggalkan Malaysia pada 6 Julai lalu ketika beliau bercadang berlepas untuk bercuti di Guangzhou, China.

"Plaintif itu secara terbuka diaibkan, mengakibatkan reputasinya terjejas dan maruah peribadinya mengalami tamparan hebat kerana dilakukan seolah-olah beliau seseorang yang mempunyai kesedaran diri yang rendah dan penjenayah.

"Kegagalan untuk membuang nama plaintif dari senarai hitam juga menyebabkan beliau kehilangan kebebasan untuk bergerak dengan bebas. Defendan telah melucutkan hak-hak plaintif," kata afidavit Mandeep yang difailkan di Mahkamah Sesyen di Kuala Lumpur pagi ini.

Ini, di sebalik fakta bahawa beliau sudah memaklumkan kepada pihak berkuasa bahawa telah menjelaskan pinjaman yang belum dibayar kepada dana pendidikan itu berjumlah RM2,330,82.

Pembayaran, itu, kata Mandeep disahkan oleh PTPTN dengan pengeluaran resit rasmi.

Katanya, beliau juga telah memberitahu PTPTN terlebih dahulu berhubung niatnya untuk melancong ke luar negara dan memohon namannya dikeluarkan daripada senarai hitam hampir itu sebulan sebelum perjalanan dijadualkan.

"Defendan (PTPTN), walaupun diberi notis terlebih dahulu daripada plaintif telah gagal, ingkar dan cuai dengan tidak mengeluarkan nama plaintif daripada senarai hitam imigresen," petik afidavit itu lagi.

Mandeep menuntut untuk ganti rugi am, punitif dan teladan yang difikirkan layak oleh mahkamah. Beliau juga menuntut kos guaman serta ganti rugi khas yang terpaksa ditanggungnya sehingga menyebabkan percutiannya di China, yang berjumlah RM19, 000 dalam kos tiket, deposit hotel dan mata wang asing ditukar dibatalkan.

Satu Permulaan...

Posted: 07 Dec 2011 09:16 AM PST

PUTRAJAYA – Mahkamah Rayuan hari ini memerintahkan kilang cetak Syarikat Prema membayar RM50,000 bagi ganti rugi am kepada usahawan wanita Ummi Hafilda Ali kerana fitnah. Datuk Sulaiman Daud yang mengetuai panel tiga hakim membuat keputusan itu selepas membenarkan permohonan syarikat itu.

Panel itu yang terdiri daripada Hakim Datuk Ramly Ali dan Datuk Syed Ahmad Helmy Syed Ahmad mengekalkan keputusan Mahkamah Tinggi yang memutuskan syarikat itu bertanggungjawab memfitnah Umi Hafilda.

Namun, mahkamah membenarkan rayuan Syarikat Prema untuk mengurangkan jumlah bayaran ganti rugi daripada RM100,000 yang diperintahkan Mahkamah Tinggi untuk dibayar kepada Umi Hafilda kepada RM50,000 beserta faedah dan kos.

Hakim Sulaiman berkata mahkamah berpendapat jumlah RM100,000 yang dianugerahkan Mahkamah Tinggi adalah keterlaluan.

Pada 7 Jun 2006, Mahkamah Tinggi memerintahkan PAS, Halim Arshat yang juga bekas setiausaha agung PAS dan pemegang permit penerbitan Harakah ketika itu, bekas ketua pengarang Harakah, Datuk Mustafa Ali untuk membayar sejumlah RM100,000 sebagai ganti rugi am kepada Ummi Hafilda. Mahkamah Tinggi turut memerintahkan Syarikat Prema untuk membayar RM100,000 kepada Ummi Hafilda, yang dikenali ramai semasa perbicaraan kes rasuah Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Mahkamah Tinggi juga memerintahkan faedah sebanyak 8 peratus ditambah kepada jumlah yang diperintahkan bermula dari tarikh pemfailan writ pada 30 April 1999 sehingga ia direalisasikan dan satu injunksi bagi menghalang responden daripada terus menyiarkan kata-kata fitnah terhadapnya.

PAS, Halim dan Mustafa tidak mengemukakan rayuan. Ummi Hafilda, 46, menyaman PAS, Halim, Mustafa dan Sabri Zain, penulis akhbar tabloid yang diterbitkan dua kali seminggu berhubung dengan penyiaran artikel bertajuk "Malaysia Sweeps 10 Oscars" (Malaysia Memenangi 10 Oscar) yang disiarkan pada isu 29 Mac 1999 Harakah yang mengandungi beberapa gambaran negatif mengenai dirinya.

Dalam pernyataan tuntutannya, Umi Hafilda berkata dia mengalami kesan dahsyat akibat penerbitan artikel berunsur fitnah itu, reputasi dan imej dirinya tercemar dan kehilangan pendapatan perniagaannya serta berhadapan dengan skandal awam, kebencian dan hinaan.

Ummi Hafilda turut memperoleh penghakiman ingkar terhadap Sabri pada 22 Nov 1999 tetapi perintah itu tidak dapat dilaksanakan terhadap Sabari yang tidak dapat dikesan. – Bernama

Panglima Perang Cyber

Posted: 07 Dec 2011 11:17 PM PST

Panglima Perang Cyber


Panas Berapi : Azmin Punca Blogger Pakatan Panggil Anak @anwaribrahim - Nurul Izzah YB BAB* ???

Posted: 07 Dec 2011 10:15 PM PST

Info : http://semuthitam80.blogspot.com/ 


Gambar (sila klik untuk lebih besar) : 




Kita tidak tahu kenapa sampai begitu sekali marah blogger Pakatan terhadap anak Presiden PKR ini...


Kesian..


Tetapi apa boleh buat, ajaran sebut 'babi, celaka,haramjadah' adalah wirid mereka. Tak percaya tanya Nga Kor Ming dan Nik Aziz dan Azmin...


Apa boleh buat.


Tahi kambing bulat.


Apa boleh buat....


Azmin pun sebut BABI... 


Maka mungkin disebabkan menonton video inilah punca mereka pun panggil anak Anwar Ibrahim bab*...



Lihat video :






Kesian Nurul jadi mangsa dibab*kan oleh puaknya sendiri.




gambar dari blog AMIRHAMZAH64


Komen Blogger AmirHamzah64 tentang Nurul Izzah  :

Kata orang tua-tua jika susuk tubuh seseorang itu rendang sahaja, akalnya panjang. Ada juga orang tua-tua berkata kalau kita tak cantik, tak ayu janganlah kecewa kerana orang yang cantik akalnya pendek. Betul atau tidak, tidaklah diketahui tetapi orang tua-tua kalau buat perbidalan selalunya berdasarkan apa yang dilihat berlaku dalam masyarakat dan sekeliling mereka yang berulang kali. Kemungkinan orang yang cantik ketika itu harapkan cantik dan ayunya sahaja tetapi tidak berakal.

Rupanya di zaman moden ini pepatah, perbidalan atau perumpamaan yang dicipta zaman dulu-dulu ada juga berlaku secara kebetulan. Apabila Nurul Izzah berkata, "Ayah akan menang dalam kes berkenaan sekiranya tidak ada campur tangan pihak lain terutama orang politik".

Katanya lagi "Bagaimana hebat pun kita sediakan pembelaan tapi akhirnya kalau kita berdepan dengan satu sistem kehakiman yang berhadapan dengan kepincangan, maka ada risiko tetap berada di situ,"

Paling mengejutkan apabila Nurul Izzah bersama 2 DUN PKR Selangor membuat kenyataan dan memberikan amaran kiranya Anwar Ibrahim didapati bersalah di atas tuduhan meliwat maka mereka akan mengarahkan penyokong mereka berDEMONTRASI. Kenyataan inilah yang dikatakan tidak berfikir panjang sebaliknya mengambarkan akal yang singkat dan pendek. 

Tamat.

Cuma Panglima tidak pasti adakah BAB* akal panjang atau pendek. Yang jelas memang ekornya pendek :)


Gambar babi yang jenis diternak bukan liar memang cute seperti gambar di bawah..


Cuma lebihnya babi berbanding manusia ialah tidak diazab dalam neraka kerana tidak ada dosa. 


Masalahnya manusia jika sokong peliwat agama, perosak bangsa dan pengkhianat negara tentu lebih besar dosa dan lebih hina dari BABI...


Ada ke babi meliwat babi ? Tentu anda tahu jawapannya.






Lagi satu, babi pun tak melawan Ulama.... 

Seperti cubaan Nurul Izzah yang menolak pandangan Ust Kazim Elias.


Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Darjah Mahkota Seri Utama Negara Oleh YDP Agong Kepada Sultan Kelantan Semalam

Posted: 07 Dec 2011 08:51 PM PST


Sultan Kelantan dikurnia Darjah Utama Seri Mahkota Negara


SULTAN Muhammad V bergambar kenangan selepas berkenan menerima Darjah Kebesaran Darjah Utama Seri Mahkota Negara (DMN) daripada Najib Tun Abdul Razak yang mewakili Tuanku Mizan Zainal Abidin di Istana Negeri, Kubang Kerian, semalam. Turut hadir Tengku Muhammad Fa-iz Petra dan Rosmah Mansor. - BERNAMA



KOTA BHARU 7 Dis. - Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin berkenan mengurniakan darjah kebesaran, Darjah Utama Seri Mahkota Negara (DMN) kepada Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V.

Pengurniaan darjah kebesaran tersebut telah disampaikan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mewakili Seri Paduka, dalam satu majlis ringkas di Istana Negeri, Kubang Kerian di sini, hari ini.

Dalam majlis berasingan, Sultan Muhammad berkenan menganugerahkan Darjah Kebesaran Mahkota Kelantan Yang Amat Mulia (Al-Muhammadi) (SPMK) kepada isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor.

Kedua-dua majlis tersebut turut disaksikan oleh Tengku Mahkota Kelantan, Tengku Muhammad Fa-iz Petra dan kerabat diraja yang lain.

Turut hadir antaranya, Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Mohd. Sidek Hassan; Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed; Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Dr. Awang Adek Hussin dan Timbalan Menteri Besar Kelantan,Datuk Ahmad Yakob.

Mesyuarat khas Majlis Raja-Raja baru-baru ini telah memilih Sultan Muhammad sebagai Timbalan Yang di-Pertuan Agong berkuat kuasa 13 Disember ini.







DAULAT TUANKU SULTAN MUHAMMAD V ATAS KURNIAAN INI.

ALLAHU AKBAR





Patutlah PM datang ke Kelantan semalam. Rupanya untuk acara ini. Info ternyata sahih.


Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Akhirnya PAS Mengaku Hanya Satu Masjid Dibina Sepanjang 21 Tahun Memerintah Kelantan

Posted: 07 Dec 2011 08:43 PM PST

Panglima ucapkan tahniah atas pencapaian hebat PAS Kelantan.


Selepas ini pasti puak mereka akan kata : apa guna buat masjid banyak kalau tak buat pentadbiran Islam.


Dan satu lagi adakah jadi Islam ke buat masjid banyak ?


Soalannya : Parti Islam sepatutnya membanyakkan rumah Allah bukan rumah musuh Allah seperti wat siam dan sebagainya.


Ini bukan Islam tapi Iselam versi PAS sebenarnya.


Baca pengakuan Exco Kerajaan Kelantan di bawah dan fikirkan sebaik-baiknya.



Hanya satu masjid

RANTAU PANJANG 7 Dis. – Kerajaan Pas Kelantan mengakui hanya membina sebuah masjid, iaitu Masjid Jubli Emas Sultan Ismail Petra, di sini, daripada wang sendiri tanpa bantuan Kerajaan Pusat sejak mentadbir negeri itu lebih 20 tahun lepas.

Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan Negeri, Abdul Fatah Harun berkata, masjid lain di seluruh negeri dibina oleh Kerajaan Pusat.

"Masjid Jubli Emas atau lebih dikenali Masjid China yang menjadi kebanggaan Pas ini dibina dengan perbelanjaan kerajaan negeri sendiri, tanpa satu sen dari Kerajaan Pusat," katanya hari ini.

Katanya, bagi masjid mukim yang lain di seluruh negeri, kerajaan negeri hanya bertanggungjawab mengeluarkan peruntukan untuk kerja-kerja pembaikan dan pengubahsuaian.

Beliau berkata demikian sebagai menjawab dakwaan pemimpin parti pembangkang di Kelantan, bahawa sejak mentadbir negeri ini lebih 20 tahun, Pas tidak membina sebuah masjid pun di negeri itu.

Malah, mereka mendakwa semua masjid yang ada di negeri ini dibina oleh Kerajaan Persekutuan atau peninggalan pembangunan yang dibawa oleh Barisan Nasional ketika mentadbir negeri itu pada 1978-1990.

Abdul Fatah berkata, Masjid Jubli Emas yang berharga RM9.5 juta itu dibina pada 2005 dan siap sepenuhnya pada 2009 hasil ilham Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, selepas melawat Beijing, China sebelum itu. – BERNAMA



Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Live dari KLIA : Gambar Ketibaan Jemaah Haji Dari Mekah

Posted: 07 Dec 2011 05:11 PM PST

Alhamdulillah para hujjaj kita selamat kembali ke Tanah Air.

PAnglima sempat merakam gambar mereka semasa melalui tempat pungutan bagasi dan melihat aura Mekah yang mengalir segar di wajah.

Moga kita diberi Allah peluang sebelum berpindah alam, menunaikan haji ke Baitullah.

Amin 6666x

Nota : Panglima dari Kota Bharu ke KLIA dan juga ternampak Datuk Awang Adek Timbalan Menteri Kewangan disapa jemaah haji yang mengenali beliau.

Khabarnya PM juga baru tiba Kelantan maghrib tadi menurut info di airport KB.

g a R a m a N i s

Posted: 07 Dec 2011 11:08 PM PST

g a R a m a N i s


Agenda PKR Hanya Untuk Anwar Ibrahim Bukan Untuk Rakyat II

Posted: 07 Dec 2011 09:30 PM PST

Bersambung dari sini
Diberitakan ketika ini hujan lebat sedang melanda di beberapa kawasan antaranya KL, Klang, Kajang dan Hulu Langat. Ini pasti menjadi mimpi negeri bagi rakyat dikawasan berkenaan.

Trauma rakyat Bandar Kajang dilanda banjir kilat minggu lepas pasti belum habis lagi. Kerugian perniagaan dan terbantut urusan seharian adalah perkara yang terpaksa dihadapi apabila sikap pemipin. 

Musibah melanda Kajang hari ini apabila banjir kilat melanda kawasan bandar Kajang secara tiba-tiba. Berdasarkan rekod, ini bukanlah kejadian kali pertama yang berlaku di daerah berkenaan, kerana kejadian yang sama pernah berlaku pada tahun 1998.

Dan memang benar kuasa ALLAH menentukan segala-galanya, namun ALLAH tidak pernah melarang manusia untuk mencari ikhtiar untuk mengelakkan kejadian yang buruk berlaku terhadap diri mereka.

Mungkin inilah akibatnya dari tindakan kerajaan Negeri Selangor yang diketuai oleh Khalid Ibrahim. Tidak salah sekiranya beliau beranggapan demi menjaga pembendaharaan negeri. Namun adakah berbaloi membatalkan projek yang berjuta namun musibah yang bakal melanda menyebabkan kerugian beratus juta selepasnya?

Walaubagaimanapun yang berlaku tetap berlaku dan ini adalah takdir dari ALLAH. Mungkin sudah tiba masanya untuk Khalid Ibrahim mengakui kesilapannya dan meminta kerajaan persekutuan memulakan semula projek yang telah beliau batalkan sebelum ini.

Bukti sumber : http://www.selangorkini.com.my/my/berita/29143

Petikan Pena Minang

P/S Apa akan jadi pada kedudukan air untuk Selangor selepas 2013 yang mana Khalid sudah batalkan projek empangan Langat? Sanggupkah kita tanggung lagi kesalahan Khalid membatalkan projek tanpa asas yang betul dan cukup???

Sumber dari sini

Agenda PKR Hanya Untuk Anwar Bukan Untuk Rakyat

Posted: 07 Dec 2011 08:00 PM PST

Asalnya penubuhan PKR adalah untuk membebaskan Anwar Ibrahim pasca 1998. Kesalahan salah guna kuasa dan meliwat Azizan Abu Bakar. Maknanya, penubuhan PKR adalah sama dengan sebuah keluarga yang menuntut kebebasan suami.

Tidak pernah ada dalam sejarah moden politik dunia, sebuah parti politik ditubuhkan hanya bertujuan untuk mendewakan seorang lelaki. Inilah doktrin sejak dahulu dalam PKR iaitu mahu mendewakan Anwar Ibrahim dan membebaskannya.

PKR ditubuhkan bukanlah berlunaskan mahu menjaga kebajikan rakyat jauh sekali mahu mencorak politik baru untuk kesejahteraan rakyat. Keadilan dan kebajikan rakyat bukan dalam manifesto PKR. Inilah fakta yang perlu diketahui.

Memandangkan doktrin PKR merekrut ahli adalah kerana Anwar Ibrahim bukan kerana kepentingan rakyat, dasar perjuangan PKR adalah untuk Anwar tidak pada rakyat. Pada PKR, rakyat hanyalah stigma dalam meraih sokongan untuk Anwar. Kebajikan dan kepentingan rakyat tidak pernah didahulukan.

Sementalah kejayaan PKR mengambil alih Selangor pemberian air percuma cumalah mahu mengotakan janji pilihan raya. Jika tiada dalam manifesto, jangan harap mahu rakyat Selangor merasa. Oklah itu kita boleh bagi kredit dan ucap terima kasih. Walaupun PKR terpaksa, mencanang akan bagi air percuma adalah perkara wajib dalam ceramah-ceramah. Janji ada daripada tiada.

Tapi kini bolehlah kita persoalkan yang lain-lain. Mana janji-janji untuk ibu tunggal, untuk anak kecil mahu bersekolah, untuk warga emas dan paling pelik mana janji mahu merakyatkan ekonomi Selangor. Mana semua itu?

Itu semuanya RAKYAT Selangor tapi apa agenda untuk memenuhi kebajikan rakyat Selangor?
-----------------------------------------------------------------------------------------

KUALA LUMPUR 27 Nov. – Bosan, sakit hati dan kecewa antara perasaan yang bersarang dalam hati pengguna jalan raya di ibu negara apabila memikirkan masalah jalan rosak yang terpaksa dilalui setiap hari.

Biarpun pendedahan demi pendedahan dibuat oleh Utusan Malaysia mengenai isu itu, namun ia bagaikan menyiram air ke daun keladi kerana tiada peningkatan ketara terhadap kualiti jalan raya seperti yang diharapkan pengguna.

Laporan Khas Utusan Malaysia bertajuk 'MRR2 Zon Perang?' pada Mac 2010, 'Kualiti Jalan di KL Kelas 3' (Ogos 2010), 'Sampai bila jalan berlubang?' (Ogos 2010) dan 'Teknologi jalan zaman British' (Oktober 2011) semuanya mempersoalkan keadaan jalan raya di ibu kota.

Jalan berlubang, retak, mendap, beralun, tampalan tidak sempurna dan berpasir merupakan situasi yang terpaksa dihadapi pengguna jalan raya menyebabkan pemilik kenderaan pening kepada memikirkan kos tambahan untuk penyelenggaraan kenderaan.

Kerap kali jalan raya yang baru diturap, dikorek semula untuk dipasang kabel atau saluran air dan selepas itu tidak ditampal dengan sempurna menyebabkan keadaan jalan kembali rosak dan tidak rata.

Jalannya berlubang, berpasir serta tidak rata akibat turapan yang tidak berkualiti.

Keadaan di Jalan Ampang pula lebih teruk apabila sepanjang laluan itu ada sahaja lubang serta tampalan yang tidak rata dengan ada yang berlubang kembali.

Keadaan jalan yang berpasir tidak menghairankan dengan kehadiran lori mengangkut bahan itu yang keluar masuk ke kawasan pembinaan di kawasan tersebut.

Seharusnya jalan-jalan utama di pusat bandar raya ini perlu berkeadaan baik kerana ia mencerminkan imej negara.

Jalan di kawasan-kawasan perumahan juga turut tidak terlepas daripada mengalami keadaan sama termasuk kawasan yang dianggap elit seperti Taman Tun Dr. Ismail dan persimpangan Mont Kiara ke Sri Hartamas.

Jalan berlubang dan tidak dibaik pulih sejak sekian lama menyebabkan kualiti hidup penghuni terjejas.

Jika jalan raya rosak berlaku di kawasan seperti itu, mungkin keadaan jalan di kawasan perumahan lain di pinggir kota lebih teruk lagi.

Di Taman Cheras Perdana, lubang sedalam satu meter hanya ditutupi dengan kepingan besi seakan mengundang padah kepada pengguna yang melalui jalan tersebut.

Biarpun ia telah ditanda dengan tali keselamatan, namun masih lagi berbahaya kepada pemandu serta penunggang motosikal terutama pada waktu malam dengan jarak penglihatan yang terhad.

Di sepanjang Jalan Kepong dan Jalan Kuchai Lama pula, senario jalan berlubang, retak dan tidak rata sudah menjadi pemandangan biasa.

Ia turut sama berlaku di susur keluar ke Jalan Lingkaran Tengah Dua (MRR2) ke Jalan Genting Klang dan juga di Jalan Loke Yew.

Persoalannya, bilakah semua ini akan berakhir? Pihak berkuasa tempatan dan kementerian yang bertanggungjawab perlu mempunyai pelan dan cara khusus memantau serta menangani masalah jalan rosak agar ia tidak berulang.

Tidak sampai 10 tahun lagi Malaysia akan menjadi negara maju, namun di mana manisnya status itu apabila kualiti jalan raya masih lagi di tahap negara dunia ketiga.

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 07 Dec 2011 11:07 PM PST

DARUL EHSAN TODAY


Takut Dengan Papa Gomo, Amin Iskandar Terpaksa Tutup Blog...

Posted: 07 Dec 2011 11:00 PM PST




Sebelum ini tak pernah orang kenal siapa amin iskandar, nama dia pernah meletup dulu kerana dia menyambut saranan supaya jalur gemilang di terbalikan, selepas itu namanya lenyap dari alam maya penulisan.

Bila papa gomo cuit dia sikit, dia nampak inilah peluang untuk dia kembali di kenali di alam maya, amin iskandar merasa dirinya tercabar kerana budak hingusan seperti milo suam sudah mampu menenggelamkan populariti yang pernah dia raih satu ketika dulu.

Hanya dengan membuat laporan polis sahaja dia mampu meraih kembali populariti itu kembali, dia terpaksa persetankan kekebasan bersuara dan kebebasan menulis yang dia pernah pertahankan ketika dia menyokong jalur gemilang di terbalikan, ketika itu ayat yang dia gunakan, saya bebas menyampaikan idea dan suara saya, katanya.

Mempejuangkan suara demokrasi yang dia laungkan dulu hanyalah satu retorik, amin iskandar lu betul-betul haprak beb... kenapa lu tutup blog lu...???


Cina Ini Cuba Menggagalkan Projek Lynas....

Posted: 07 Dec 2011 09:00 PM PST


Inilah cina yang cuba menggagalkan projek lynas, namanya ialah tan sri pheng yin huah...

Siapa pheng yin huah nie ???

Pheng adalah pengarah urusan kinsteal yang mendapat banyak tander-tender kerajaan, malah dia sering dilihat naik turun di pejabat Perdana Menteri.

Jadi apa kaitanya dengan isu lynas ???

Fauziah salleh mendapat dana yang cukup lumayan dari pheng, cetakan poster, t-shirt dan upah untuk orang berdemo di bawah ngo save malaysia semuanya di sponsor oleh pheng.

Kenapa pheng buat macam tu???

Sekiranya projek lynas ini gagal maka senanglah gerakan untuk menarik turun adnan yaacob dari kerusi menteri besar dan di gantikan dengan seorang bekas menteri yang bercita-cita besar untuk menjadi mb pahang yang mana bekas menteri itu adalah barua pheng.

Maka kalau berjaya plan yang pheng dan bekas menteri ini, pahang akan memiliki seorang menteri besar seperti seekor lembu yang di cucuk hidungnya, lagi maklumat pasal pheng dan bekas menteri itu, sila ke blog sanggah tok janggut...

Guan Eng Tolak Pelawaan Naik Kapal Selam...

Posted: 07 Dec 2011 06:00 PM PST


Sebelum ini pembangkang kecoh dok kata kapal selam yang di beli oleh tldm tak mampu menyelam, malah anak anwar, nurul izzah pernah menjaja cerita itu sampai ke indonesia, kini pemimpin pembangkang telah di pelawa oleh menteri pertahanan, zahid hamidi untuk menaiki sendiri kapal selam itu dan menilai sendiri apakah benar kapal selam itu tak boleh menyelam...

Zahid hamidi mempelawa ketua menteri pulau pinang dan berberapa ahli parlimen yang lain untuk naik kapal selam kd tun razak setelah mendapat tahu yang guan eng akan melawat pertunjukan LIMA di arwana porto malai, langkawi.

Tetapi pelawaan itu di tolak oleh guan eng dan ahli parlimen pembangkang yang lain seperti nurul izzah dan tony pua, tiada alasan yang di berikan oleh mereka walau pun pelawaan itu dibuat secara rasmi, tapi jawapan mereka menolak pelawaan itu di berikan hanya melalui sms dan panggilan telefon.

Pada aku rakyat seharusnya membuka mata melihat bagai mana perangai buruk pembangkang, dulu depa kata kapal selam itu tak boleh menyelam, sekarang bila pihak kementerian mempelawa mereka dan untuk membuktikan kapal selam itu boleh menyelam, mereka tolak pulak pelawaan itu, nampak sangat pembangkang hanya mahu mensensasikan cerita kapal selam tak boleh menyelam, sedangkan cerita yang mereka sebarkan itu hanyalah fitnah jahat semata untuk merosakan nama kerajaan dan tldm.

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 07 Dec 2011 11:01 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


PANAS: 'Jambu-jambu' Baru Anwar Ibrahim.

Posted: 07 Dec 2011 05:05 PM PST

Berita dari Malaysiakini yang MyMassa printscreenkan.



Dalam berita ini dikatakan sekumpulan Mahasiswa ingin menjemput YAB PM dan Anwar Ibrahim berforum. Terperanjat MyMassa baca berita ini! Bila dah terperanjat, MyMassa cuba analisa gambar yang disediakan oleh Malaysiakini. Ini ke rupa MAHASISWA? Macam mahasiswa jadian ada la.




Kenapa MyMassa terperanjat? Sebab bangang sangat ke 'mahasiswa-mahasiswa' upahan pembangkang ni. Adakah mereka tak tahu bahawa DS Najib dan Anwar adalah ahli Parlimen dan mereka sememangnya telah ada forum rasmi untuk berdebat atau sebagainya iaitu DEWAN RAKYAT. Jika kedua-dua mereka ini berforum sekali pun di luar, ianya tidak boleh menjadi keputusan dasar kerana dibuat di luar Parlimen.


Sudahlah akal pendek tak serupa mahasiswa, imej dan pakaian pun lebih teruk dari Mat Indon. Malu la bro pakai macam ni mengaku mahasiswa, Mat Bangla pergi KLCC pun lagi smart dari korang.

Nasihat kami kepada pembangkang, kalau nak cari aktor-aktor memainkan watak mahasiswa, carilah yang semenggah. Kalau tidak, bikin malu Anwar Ibrahim je dapat 'jambu-jambu' macam ni.

*Jambu-jambukan.

PAS: Bina Rumah Apek Lagi Penting Dari Bina Masjid

Posted: 07 Dec 2011 03:01 PM PST

Rumah yang dikatakan milik Apeks (Khairul Fahmi), hadiah dari Kerajaan Negeri Kelantan.



Jika Kerajaan Kelantan mampu menghadiahkan rumah kepada Apeks, kenapa mereka hanya mampu membina sebuah masjid dalam masa 20 tahun? Cerita pasal Kerajaan PAS hanya bina sebuah masjid telah MyMassa bangkitkan di sini (http://mymassa.blogspot.com/2011/12/20-tahun-baru-bina-sebuah-masjid-tapi-2.html).

Apa yang MyMassa nampak, PAS Kelantan mampu membina surau atau masjid lebih banyak tetapi mereka sengaja tidak melakukannya. Dengan kurangnya infrastruktur seperti masjid, jadi mereka bolehlah menjadikan ia modal ceramah mereka kononnya Kerajaan Pusat menzalimi mereka. Kalau semuanya telah tersedia, apa lagi modal yang tinggal pada PAS? Rumah sebesar rumah Apeks boleh dijadikan surau, kenapa mereka tak lakukan?

Ingat, parti PAS masih hidup sehingga sekarang bukannya kerana mereka berjaya membuktikan mereka lebih baik tetapi mereka selama ini berjaya menghentam, memaki, menghina, mengaibkan, menfitnah, mentohmah, memutarbelitkan fakta untuk menunjukkan musuh lebih teruk dari mereka. Jika ada pembaca tidak bersetuju, silalah buat kajian terhadap ceramah politik dan media PAS seperti Harakah, adakah mereka menceritakan kejayaan mereka atau mereka lebih banyak cerita mengenai UMNO dari PAS sendiri?


Contoh muka depan Harakah yang menghentam musuh.


*Nilai-nilaikan.

Sah! Pembangkang Memang Sokong Komunis.

Posted: 07 Dec 2011 07:32 AM PST



Apa pandangan pembaca MyMassa mengenai gambar ini?

20 Tahun Baru Bina Sebuah Masjid Tapi 2 Surau dan Madrasah Akan Diroboh Pula.

Posted: 07 Dec 2011 06:34 AM PST

PAS akui hanya bina sebuah masjid di K'tan

Kerajaan PAS Kelantan mengakui hanya membina sebuah masjid, iaitu Masjid Jubli Emas Sultan Ismail Petra, di Rantau Panjang daripada wang sendiri tanpa bantuan kerajaan pusat sejak mentadbir negeri itu lebih 20 tahun lepas.

Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan Negeri, Abdul Fatah Harun berkata masjid lain di seluruh negeri dibina oleh kerajaan pusat.

"Masjid Jubli Emas atau lebih dikenali Masjid China yang menjadi kebanggaan PAS ini dibina dengan perbelanjaan kerajaan negeri sendiri, tanpa satu sen dari kerajaan pusat," katanya kepada Bernama hari ini.

Katanya, bagi masjid mukim yang lain di seluruh negeri, kerajaan negeri hanya bertanggungjawab mengeluarkan peruntukan untuk kerja-kerja pembaikan dan pengubahsuaian.

Beliau berkata demikian sebagai menjawab dakwaan pemimpin parti pembangkang di Kelantan, bahawa sejak mentadbir negeri ini lebih 20 tahun, PAS tidak membina sebuah masjid pun di negeri itu.

Malah, mereka mendakwa semua masjid yang ada di negeri ini dibina oleh kerajaan persekutuan atau peninggalan pembangunan yang dibawa oleh Barisan Nasional ketika mentadbir negeri itu pada 1978-1990.

Abdul Fatah berkata, Masjid Jubli Emas yang berharga RM9.5 juta itu dibina pada 2005 dan siap sepenuhnya pada 2009 hasil ilham Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, selepas melawat Beijing, China sebelum itu.

- Bernama

*Sepanjang PAS perintah Kelantan selama 20 tahun, baru sebuah masjid dibina. Tetapi belum cukup sepenggal PAS di Selangor dan Kedah, madrasah dan surau akan dirobohkan. Apakah ini satu petanda yang baik?

Ekslusif MYMASSA: Gempar!!! Benarkah Pakatan Rakyat Selewengkan Wang Zakat Selangor?!!

Posted: 07 Dec 2011 03:55 AM PST

Kira-kira sebulan yang lepas, apabila Profesor Kangkung Fuckatan, Aziz Bari membuka mulut busuknya berkenaan akaun Lembaga Zakat Selangor  (LZS) yang tidak diaudit, ramai blogger BN yang melihat ianya sebagai penderhakaan terbaru beliau terhadap Raja-Raja Melayu, terutamanya DYMM Sultan Selangor. Dan MyMassa juga tidak terkecuali mengulas perkara ini di artikel berikut...http://mymassa.blogspot.com/2011/11/updates-penderhaka-terulung-aziz-bari.html

Namun beikutan pertemuan MyMassa dengan seorang pengurus kutipan zakat yang bertugas di sebuah IPTA, kami telah mendapat bayangan tentang cerita sebenar yang berlaku di sebalik teguran profesor kangkung tersebut. Menurut sumber MyMassa, dalam pada LZS mengutip ratusan juta RM zakat setahun, hakikatnya masih ramai yang layak menerimanya telah diketepikan. Dan ini semua bukanlah kerana masalah dokumentasi dan kelayakan pemohon, tetapi kerana wang zakat yang sememangnya TIDAK MENCUKUPI!!! 

Menurut beliau lagi, sebagai contoh, walaupun pada tahun 2010 LZS merekodkan catatan kutipan sebanyak RM336.8 juta, namun hakikatnya akaun tersebut sebenarnya mencatatkan defisit sebanyak RM10 juta lebih!!! Kami sendiri manjadi hairan bagaimana sebuah badan yang hanya menguruskan kutipan zakat boleh mencatatkan defisit sebanyak itu?!! Apakah LZS telah melaburkan wang zakat ke dalam perniagaan yang merugikan?!! Dan adakah tindakan seumpama itu boleh dilakukan ke atas wang zakat yang disyariatkan kepada fakir dan miskin?!!

Sumber kami bagaimanapun tidak dapat memberikan jawapan yang tepat ke manakah sebenarnya wang tersebut telah dibelanjakan. Namun, beliau turut menceritakan bagaimana bos pengurus zakat di UiTM sendiri mengamuk dengan pegawai perhubungan LZS apabila cerita ini pecah. Dan perkara ini bukanlah kini satu rahsia lagi di kalangan ahli akademik di IPTA-IPTA. Dek kerana itulah Profesor Kangkung tersebut bersuara sedemikian rupa.



Menurut beliau lagi, berikutan pengurusan wang zakat yang meragukan itu, beliau kini mendapat tahu banyak syarikat-syarikat besar yang tidak mahu lagi membayar secara terus kepada LZS. Tambah beliau lagi, ramai yang mengesyaki punca kepincangan pengurusan wang zakat tersebut adalah kerana wujud tangan-tangan hanyir daripada Kerajaan Negeri yang telah menghabiskannya demi untuk survival politik mereka di Selangor.



Dan ini semua dilakukan tanpa disedari oleh DYMM Sultan sendiri!!!

Kaedahnya,mereka akan memohon secara rasmi kepada LZS amaun tertentu kononnya untuk digunakan bagi pembangunan agama dan bantuan kepada rakyat miskin yang layak. Namun, tuntutan akan dilakukan secara berlebihan, bagi membolehkan mereka menyalurkan wang selebihnya untuk membiayai perkara-perkara yang tiada kaitan dengan Islam atau fakir miskin, atau lebih tepat lagi kempen-kempen politik mereka.



Malah jangan terkejut jika sekiranya terdapat juga wang zakat yang diselewengkan itu turut sampai ke tangan DAP untuk pembesaran gereja-gereja dan rumah ibadat bukan Islam, atau lebih buruk lagi, untuk belanja majlis memurtadkan orang Islam!!!

Namun, kesemua maklumat yang kami sampaikan di atas hanyalah rekod percakapan mulut tanpa bukti-bukti yang kukuh. Tetapi jika sekiranya kita memerhatikan dengan lebih teliti, bukankah ada kebenarannya kerana jelas jumlah fakir yang tidak mendapat bantuan menjadi punca gejala murtad yang semakin menjadi-jadi?!! Tidakkah ini semua berkaitan dengan kantung zakat yang mengering?!!

Kami tidak berani menegaskan kesemua perkara di atas adalah benar sebenarnya. Namun, sumber pengurus zakat yang menceritakan kepada kami tentang perkara ini adalah orang kuat PAS Selangor!!!

  

Cubaan DAP Untuk Takluk Kelantan Gagal.

Posted: 07 Dec 2011 02:07 AM PST

Pakatan gagal beri DAP kerusi di Kelantan

PAS dan PKR, masing-masing akan mengekalkan 'staus quo' agihan kerusi yang akan mereka tanding pada pilihan raya umum ke-13, akan datang.

Menurut Timbalan Pesuruhjaya PAS Kelantan, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah PAS akan bertanding di 51 kerusi iaitu 11 kerusi Parlimen dan 40 kerusi DUN, manakala PKR pula bertanding di lapan kerusi iaitu tiga Parlimen dan lima DUN.

"Ya, kita sudah selesai dengan kedua-dua parti bersetuju untuk kekalkan status quo seperti sebelum ini.

"Kita (PAS) setuju dan PKR pun setuju," katanya dipetik Harakahdaily.

Pengumuman itu sekaligus menamatkan harapan satu lagi parti komponen Pakatan Rakyat, iaitu DAP yang sedang mengintai beberapa kerusi di negeri berkenaan bagi mengketengahkan calon Melayu parti itu.

Selepas kemenangan memberangsangkan pada pilihan raya negeri Sarawak April lalu, DAP dikatakan memperhebatkan usaha melebarkan pengaruhnya ke kawasan-kawasan pengundi bukan Cina.

DAP sebelum ini dilaporkan mensasarkan sekurang-kurangnya satu kerusi di kawasan majoriti Melayu di Kelantan dan Terengganu.

Akhbar rasmi PAS itu juga melaporkan Mohd Amar sebagai berkata, persetujuan mengekalkan 'staus quo' seperti PRU ke-12 pada 2008 lalu itu dicapai kira-kira dua bulan lalu.

PAS dan PKR juga tidak akan menukar sebarang kerusi tetapi akan bertanding di kerusi seperti yang diperuntukkan pada pilihan raya 2008."Dari sudut kawasan bertanding juga kita setuju kekal dan tiada perubahan," katanya sambil memberitahu keputusan itu sudah dimaklumkan kepada Pakatan Rakyat di peringkat Pusat.

11 kerusi parlimen yang ditandingi PAS adalah, Kuala Krai, Gua Musang, Kota Bharu, Pasir Mas, Rantau Panjang, Kubang Kerian, Bachok, Pasir Puteh, Tumpat, Pengkalan Chepa dan Jeli.

Kerusi DUN pula adalah Kelaboran, Pasir Pekan, Wakaf Bharu, Kijang, Chempaka, Panchor, Tanjung Mas, Kota Lama, Bunut Payong, Tendong, Pengkalan Pasir, Chetok, Meranti, Gual Periok, Bukit Tuku, Salor, Pasir Tumboh, Demit, Tawang, Perupok, Jelawat, Melor, Kadok, Kok Lanas, Bukit Panau, Gual Ipoh, Kemahang, Selising, Limbongan, Semerak, Gaal, Pulai Chondong, Temangan, Kemuning, Bukit Bunga, Air Lanas, Mengkebang, Manik Urai, Dabong dan Galas.

Kerusi Parlimen bagi PKR pula adalah Tanah Merah, Ketereh dan Machang, manakala Dun pula adalah Paloh, Nenggiri, Guchil, Pengkalan Kubor dan Kuala Balah.

Selain Kelantan, Pakatan Rakyat Selangor juga sebelum ini memaklumkan agihan kerusi di negeri berkenaan berjaya diselesaikan.
Walaupun PAS kata mereka terima DAP, dengan melihat senario terbaru ini ternyata ianya hanya omongan kosong. PAS masih berpegang kepada prinsip bahawa sosialis itu adik beradik komunis. Alasan inilah digunakan oleh Nik Aziz untuk menolak Syed Husin Ali untuk menjadi calon di Kota Bharu.

Calon DAP Melayu di Kelantan? Satu lagi lelucon terbaru dari DAP.

*Orang Melayu luar bandar masih menolak DAP. Tak perlulah mereka berangan. Luka berdarah 13 Mei mana mungkin dapat dilupakan.

Benarkah umat Islam sendiri yang membiayai dakyah Krisitan di Selangor?!!

Posted: 07 Dec 2011 12:58 AM PST



Apa kaitan gambar di atas dengan Lembaga Zakat Selangor?!! Benarkah umat Islam sendiri yang membiayai majlid baptis 12 orang Islam di atas?!! Nantikan pendedahan ekslusif MyMassa jam 8.00 malam ini!



PISAU.NET

Posted: 07 Dec 2011 09:45 PM PST

PISAU.NET


Sistem Kasta & Rasis Dalam DAP

Posted: 07 Dec 2011 05:00 PM PST


Sistem kasta dan rasis sememangnya cukup kuat diamalkan didalam parti rasis DAP,masakan tidak baru baru ini M Kulasegeran Ahli Parlimen Ipoh Barat bertindak mengugut untuk keluar parti apabila diperlakukan bagaikan paria didalam DAP.

Begitu juga Ahli dewan undangan negeri Malim Nawar, Perak, Keshvinder Singh dan Hee Yit Fong Adun Jelapang dari DAP mereka juga mendakwa menjadi mangsa tindakan rasis dan double standart didalam DAP.

Didalam DAP mereka yang bukan kristian dan juga bukan dari kalangan evengelis hanya menjadi golongan kelas kedua didalam hirarki parti. Sebab itulah memang wujud kelompok daripada kaum cina yang bukan kristian dan india tidak menjadi pemimpin utama didalam DAP.

Cuba anda perhatikan senarai pimpinan kanan DAP,kalangan mereka hampir 90% adalah golongan ekstremis evengelis . Di manakah yang dikatakan demokrasi didalam parti hinggakan kalangan yang tidak setaraf atau sealiran agama dibelakangkan.

P.Ramasamy diarahkan untuk memohon maaf kepada Karpal Singh hanya kerana menyebut 'warlord' dan "godfather" yang menentukan siapakah yang bakal menjadi calon DAP pada PRU13 nanti. Sedangkan semua orang tahu Godfather didalam DAP adalah Kit Siang& Karpal dan juga Guan Eng.

Mereka ini yang menentukan kroni kroni didalam parti sahaja yang akan mendapat tempat untuk menjadi calon.Tidak ada mana mana ahli DAP yang berani menyangkal bahawa barisan pemimpin yang ada sekarang ini kesemuanya adalah kroni kroni godfather DAP.

Adalah tidak mengejutkan kaum India dan cina bukan kristian paling ramai meninggalkan DAP sejak akhir akhir ini.


Pisau kata " dia tuduh Umno rasis,walhal yang mengamalkan kasta dan perkauman cukup kuat dalam DAP"

Anwar Nak Jadi Malcom X Pulak?

Posted: 07 Dec 2011 09:43 AM PST



'Inner Struggle of Conscience' – Penyakit Anwar…

Tidak semua yang hadir di Rapat Rakyat (Shah Alam) itu penyokong kuat Anwar. Tak juga. Sebab itu, bersungguh sangat PKR Selangor memastikan Tuan Guru Nik Abdul Aziz dan Tuan Guru Haji Hadi pun turut hadir. Ramai penyokong PAS yang datang daripada Tanjung Karang, Sekinchan, Sabak Bernam dan Jeram; turut bersama hadir. Mereka hadir, tapi duduk di belakang. Mereka pun tidak mahu sangat nak dekat dengan PKR Selangor. Pada mereka, kalangan pemimpin PKR Selangor adalah kalangan 'elitis' di dalam Pakatan Rakyat.

Ucapan setengah jam Anwar misalnya, ramai kalangan ahli PAS yang keluar dan menghisap rokok. Penulis menegur beberapa orang ahli PAS, kenapa tidak bersama mendengar ucapan Anwar – 'mereka kata benda dah biasa dengar…malas nak dengar'. Kami datang sebab Nik Aziz. Bukan Anwar.


Demikianlah sebenarnya suasana dan pandangan di kalangan penyokong Pakatan Rakyat. Mereka sendiri tidak bersama. Masih berpecah. PAS Selangor selalu rasa tertinggal daripada permainan politik Negeri. Kalangan wakil rakyat PAS tidak dilayani dengan baik. Selalu kena minta derma dengan orang PKR. Mereka pun tak tahan.


Anwar banyak mengungkap mengenai pandangan Malek Bennabi di dalam ceramahnya. Asas: 'inner struggle of conscience'. Orang PAS yang sedikit educated – mula bertanya; 'Anwar ada ke struggle of conscience'? Ada ke?


Kebanyakan orang PAS yang ditemui kecewa kerana Anwar gagal mengurus diri dan kembali terjebak dalam perlakuan Zina. Ini adalah sangat nyata. Level of respect orang PAS kepada Anwar sudah mula berkurangan. Mereka tidak menganggap Anwar sebagai peneraju dalam Pakatan Rakyat. Kepada mereka – zaman Anwar sudah berlalu.



Sebab itu, apabila sahaja Anwar menggunakan nama Malek Bennabi, Malcom x sebagai sumber kekuatan ucapan – mereka menganggap Anwar sudah semakin desperate dan terdesak. Dalam keadaan terdesak, Anwar akan menggunakan apa sahaja cara untuk menguatkan hujahnya. Soalnya, apakah Anwar tidak berasa malu bila bercakap mengenai Malek Bennabi – tapi dia sendiri rebah dalam dakapan China Doll dan lelaki muda???


Anwar sebenarnya sangat CEMAS dengan data sokongan orang Melayu kepada PR di Selangor. Sangat CEMAS. Walaupun angka tidak menggambarkan segala-galanya, Anwar berhak berasa risau kerana Selangor adalah battlefield paling hebat dalam PRU akan datang.-gelagatAnwar

Kes Liwat : Anwar Memperdayakan Dr Yusof Qaradawi

Posted: 07 Dec 2011 05:00 AM PST



Tiga twitter Datuk Seri Anwar Ibrahim di atas adalah bukti Ketua Umum PKR itu hanya mampu berlindung di sebalik imej tokoh ulama tersohor dunia, Syeikh Dr Yusuf al Qaradhawi untuk melindungi pertuduhan melakukan seks luar tabie ke atas bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.




YB Datuk Zulkifli Noordin mengakui bertanggungjawab mempedayakan ulama tersohor, Syeikh Dr Yusuf Qardhawi supaya mengeluarkan fatwa menyokong kes liwat II yang membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.


"Kita buat silap, kita mengaku buat silap lah. Saya antara orang yang buat silap itu. Dan saya perlu jumpa Syeikh Yusuf Qardhawi untuk perbetulkan balik.


"Sebab.. kita nak beritahu, (bahawa) kita memang perdayakan Syeikh Yusuf Qardhawi supaya mempercayai (bahawa) Anwar ini difitnah", katanya


YB Zulkifli Noordin sebagai peguam Anwar menyediakan soalan-soalan bias untuk mendapatkan fatwa daripada Dr Yusof Al Qaradawi pada tahun 2009


Menurutnya, beliau bertanggungjawab menyediakan soalan-soalan yang berpihak kepada Anwar dan menyembunyikan maklumat sebenar berkenaan dengan pengadu, Mohd Saiful.

"Sayalah orangnya yang memberi taklimat itu dan menyediakan soalan dalam bentuk (khusus) supaya dalam pemikiran Syeikh Yusuf Qardhawi, Anwar ini kena fitnah. Itulah gambaran yang kita bagi.


"Kita langsung tidak cerita kes yang sebenarnya, (misalnya) Saiful ini (adalah) kakitangan Anwar. Kita tidak cerita yang Saiful ini mengadu diliwat.


"Kita (hanya) beri gambaran (bahawa) ada fitnah tentang liwat ini. (Apabila) mendengar (penjelasan) macam itu, Syeikh Yusuf Qardhawi (terus) keluarkan fatwa, Qazaf", katanya.


Zulkifli yang juga bekas salah seorang peguam bela Anwar untuk kes liwat I (1998) turut mengakui tindakannya adalah bersalah dan berdosa kerana sanggup melakukan penipuan terhadap ulamar besar semata-mata untuk menyelamatkan imej Anwar.


"Bila kita tengok balik, banyak dosa kita buat dalam benda macam ini. Sampai ulama macam itu pun, kita boleh perdayakan supaya percaya isu Anwar ini isu fitnah, isu Qazaf.


"Sebab itu saya buat ucapan dalam Parlimen, kita dah buat silap dan saya minta rakan-rakan yang lain supaya jangan terus buat kesilapan yang sama.


"Alhamdulillah, Allah sedarkan saya. Saya masih berkesempatan jumpa orang tertentu dan minta maaf. Dan saya dah buat.


"Saya bertanggungjawab untuk jumpa dia (Syeikh Yusuf Qardhawi) balik perjelaskan dan perbetulkan keadaan. Kalau (masih) boleh diperbetulkan. Kalau dia tidak mahu perbetulkan, itu tanggungjawab dia. Sekurang-kurangnya saya sudah cuba perbetulkan kesilapan saya", katanya.


Sumpah

Selain itu, dalam rakaman temubual di atas, Zulkifli turut mendedahkan beberapa kisah sebenar yang berlaku pada tahun 1998 yang sebelum ini tidak didedahkan kepada umum.


Antaranya, kisah sebenar Datuk Dr Haron Din dan (Allahyarham) Dato' Hj. Ishak bin Baharom (Bekas Mufti Selangor yang menggesa agar Anwar melakukan sumpah untuk membersihkan namanya.


Zulkifli juga turut mendedahkan kisah sebenar Anwar 'bersumpah' di rumah Lokman Noor Adam, Batu Pahat Johor dan Masjid Negara pada tahun 1998.


Menurutnya, dari tahun 1998 hingga sekarang Anwar tidak pernah bersumpah.

"Sepatutnya kita sebagai orang Islam, kita kena tanya sekurang-kurangnya, percaya tak percaya itu satu hal. Sekurang-kurangnya, itu satu isyarat untuk kita tanya.


"Apa liat sangat (nak bersumpah). Apa liat sangat nak bagi DNA, apa liat sangat nak bagi jam Omega.Benda itu, kita percaya tidak percaya, itu satu hal, tapi sekurang-kurangnya tanyalah.


"Saya nak ulang lagi sekali. Jangan buat kesilapan kami dulu, tak tanya, langsung tak tanya. Itu kesilapan besar kita", katanya.

sumber:AIDC


Mahfuz Merenggek Agar Jangan Serang DAP

Posted: 07 Dec 2011 01:00 AM PST


Khawarij PAS sejak akhir akhir ini bagaikan keresahan dan tak keruan apabila melihat DAP diserang oleh Umno. Tidak kurang juga diruang maya DAP tidak dilepaskan begitu saja kerana ultrakiasu rasis can chauvanis.

Naib Presiden khawarij PAS Mahfuz Omar membuat rayuan agar Umno hentikan daripada menyerang DAP. Katanya DAP harus dipertahankan dan adalah satu tindakan rasis oleh Umno jika berterusan menyerang mereka.

Telah Pisau katakan sebelum ini khawarij PAS sememangnya menjadi tunggangan dan anjing DAP,apabila melihat tuan mereka di serang sudah pasti mereka akan bingkas menyalak pertahankan tuan besar mereka.

DAP serang orang melayu dihalalkan? DAP robohkan gerai dan kampung melayu dihalalkan? DAP samun tanah wakaf dihalalkan? DAP perbodohkan umat Islam di Penang pun dihalalkan?DAP main politik perkauman dan kebencian agama pun dihalalkan.. Banyak lagi penyundalan DAP yang seluruh Malaysia tahu betapa kegampangan inilah menjadi punca DAP dan para aparatnya ditolak.

Kemudian Melayu haprak seperti khawarij PAS dan PKR resah akan kehilangan sokongan daripada masyarakat melayu dek kerana hakikinya mereka sudah menjadi anjing DAP.

Pisau kata " jalang politik melayu pakatan sanggup buat apa saja"

Breaking News:Tok Musa ,Akhbar Cina Menghasut,Perkauman Serang Umno

Posted: 06 Dec 2011 11:30 PM PST

Fitnah oleh Akhbar Cina di Pulau Pinang tak lebih kepada serangan perkauman untuk mengheret jauh kaum cina daripada BN.

Siapakah yang rasis?



Bukti rakaman penuh ucapan Datuk Musa ketika Perhimpunan 2011





Pisau kata " akhbar cina main peranan hasut kaum cina"

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 07 Dec 2011 09:38 PM PST

tok gajah

Posted: 07 Dec 2011 09:19 PM PST

tok gajah


BN akan terus berkuasa selepas PRU13 walaupun dengan kelebihan 1 kerusi~~~

Posted: 07 Dec 2011 08:00 AM PST

BN akan tetap terus berkuasa selepas PRU13. Belum sampai masanya PR berkuasa untuk menjatuhkan BN. Sokongan rakyat terhadap BN masih utuh dan kukuh jika dibandingkan dengan PR. Boleh dikatakan hampir semua rakyat yang layak mengundi berpendidikan dan dapat memahami keadaan negara di bawah kuasa pimpinan BN.

Kemakmuran, keamanan dan kesejahteraan negara dapat di rasai oleh semua kaum. Semua ini berkat dari kegigihan dan kejujuran pemimpin2 BN menerajui pemerintahan negara. Lambakan pendatang2 sama ada sah atau haram kenegara ini telah membukti kejayaan pemimpin BN dalam bidang ekonomi jika dibandingkan dengan negara2 jiran seperti Indonesia, Thailand, Myanmar dan lain2 negara di tenggara Asia.

Tiada siapa boleh menafikan kejayaan pemimpin BN dalam memajukan Malaysia. Semua rakyat hidup aman dan makmur. Walaupun masih terdapat sebilangan kecil rakyat yang masih hidup dibawah aras kemiskinan, ianya adalah perkara biasa. Negara yang termaju di dunia seperti Amerika dan Europa pun masih ada ramai rakyat nya yang miskin.

Pemimpin2 dan pencacai2 PR yang sentiasa mencari keburukan pemimpin dan negara Malaysia adalah tergulung dari manusia yang dengki dan busuk hati. Sebenarnya mereka juga hidup mewah dan ada juga yang kaya raya. Sebenarnya tiada alasan lagi untuk mereka mem buruk2 kan pemimpin2 BN dan negara.

PR yang terdiri dari DAP, PAS dan PKR sentiasa berniat jahat dan dendam yang tidak berkesudahan. Niat buruk untuk menjatuhkan pemimpin2 BN dan ambil aleh kuasa memerintah negara tidak akan berhasil. Rakyat tahu dan sedar siapa yang telah berjasa memajukan negara sehingga rakyat nya boleh hidup aman dan makmur.

Boleh kah barang sesiapa sebutkan apa jasa DAP, PAS dan PKR terhadap kemajuan negara, agama dan bangsa? Mungkin ada yang memberikan alasan bahawa PR belum berpeluang memerintah negara, jika diberi peluang mungkin PR boleh mentadbir negara lebih baik dari BN.

Alasan itu cuma andaian dan khayalan dari pemimpin2 dan pencacai2 PR sahaja. Mana boleh mereka mentadbir negara lebih baik dari pemimpin2 BN sedangkan mereka sedikit pun tiada pengalaman dalam bidang pemerintahan negara. Negara pasti hancur jika PR dibenarkan memerintah nya.

Walauapa cacaian dan tohmah yang mereka lemparkan, BN akan tetap terus berkuasa selepas PRU13 akan datang walaupun dengan kelebihan 1 kerusi.

Sri Tri Buana

Posted: 07 Dec 2011 08:11 PM PST

Sri Tri Buana


UMNO masih perlukan undi kaum lain.

Posted: 07 Dec 2011 07:09 PM PST

melayuangkat

Posted: 07 Dec 2011 03:26 PM PST

melayuangkat


DiSAHkan kaki fitnah oleh Mahkamah Dunia...

Posted: 07 Dec 2011 05:53 AM PST

Cik Umi akhirnya terbukti difitnah dan pihak Mahkamah memerintahkan beliau dibayar gantirugi RM50,000.00

KETARA betul Tarbiyah PAS

Posted: 06 Dec 2011 11:04 PM PST

Akhirnya dengan izin Allah swt segala taktik Tarbiyah ala PAS membuahkan hasil yang amat ketara sekali............

Sesiapa yang menonton di You Tube seorang "Ustaz" (Dia orang ini senang betul dapat title Ustaz) menghina orang lain yang dikira tak "Islamik" dan mendewakan Tuan Gurunya sebagai "Nabi" akan dapat membaca betapa budak ini telah termakan segala dakyah yang ditabur dan ditanamkan di sanubarinya selama ini!

Nah, inilah Hasil yang dituai oleh PAS.  Amat menyeramkan! 

Tuan Guru Nik Aziz sendiri pun PANIK mendengar dirinya dikatakan Nabi.  Mengarut katanya, ini kekufuran!!  Tapi Nik Aziz mestilah renungkan sejenak..tarik nafas dan ikhlas mahasabah diri..mengapa ianya terjadi?  Jawapannya semua ada ditangan Nik Aziz sendiri..

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 07 Dec 2011 03:24 PM PST

Kita MESTI Selamatkan Melayu


Cabaran Buat Datuk Sri Najib Mencari Calon "Boleh Menang"

Posted: 07 Dec 2011 05:18 AM PST

CABARAN memang cukup besar untuk pucuk pimpinan UMNO memilih winnable candidate pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Tanpa motif apa-apa, di atas kertas memanglah ideal. Berjiwa rakyat dan bersedia berkhidmat untuk rakyat 24 jam. Calon pilihan seelok-eloknya mestilah anak tempatan yang tahu selok belok dan masalah yang dialami penduduk kawasan.

Ini memudahkan wakil untuk turun padang tanpa menunggu aduan dari penduduk setempat.

Kalau mengikut takrifan tonggak Barisan Nasional (BN) itu, tidak kiralah kalau calon itu mampu menang dan memang dia yang terbaik, apa salahnya dia dipilih walaupun dia hanya 'singa tua'.

Namun, apa yang digariskan Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam tempo beliau mengkehendaki ciri-ciri winnable candidate ini amat ketat.

Semua ini demi memastikan tidak ada sekelumit kesilapan yang mengakibatkan pembangkang mudah 'cari pasal'. Dan lebih penting lagi, menjamin survival parti.

Diimbas rekod PRU12, sebanyak 54 peratus daripada pengundi Melayu yang turun mengundi telah mengundi UMNO berbanding 39 peratus bagi kaum Cina dan 5 peratus kaum India.

UMNO memperoleh sokongan kira-kira 1.87 juta undi Melayu daripada 112 kawasan Parlimen manakala BN mendapat 2.28 juta undi Melayu di Semenanjung. PKR pula hanya memperoleh kira-kira 700,000 undi Melayu di 68 Kawasan Parlimen yang ditandinginya di Semenanjung.

Sebilangan besar pengundi telah mengundi kerana setia dengan parti manakala sumbangan undi tertinggi disebabkan populariti khas calon tidak dapat dinafikan.

Bagaimanapun seseorang calon biasa hanya mampu memperoleh undi individu yang marginal sahaja, tidak melebihi 1,600 undi dan kira kira 83 peratus calon UMNO adalah dalam kategori ini.

Realitinya berbanding keputusan pilihan raya umum 2004, hasil analisis menunjukkan peratusan undi Melayu untuk UMNO hanya menurun kira-kira 3.3 peratus sahaja menggambarkan keadaan lebih baik dari tanggapan umum.

Ini lebih baik daripada prestasi BN yang kehilangan 10 peratus undi Melayu yang secara tidak langsung menggambarkan kemerosotan sokongan Melayu kepada parti MCA, MIC dan Gerakan. Juga, pada PRU12, UMNO kehilangan separuh undi Cina dan hampir semua undi India.

Di Sarawak, jika sebelumnya DAP memiliki hanya enam kerusi DUN, April lalu menerusi Pilihan Raya Negeri, ia berjaya memenangi 12 kerusi, iaitu peningkatan 100 peratus.

Dikatakan sejumlah 75 peratus pengundi Cina mengundi DAP pada pilihan raya tersebut berbanding dengan hanya 60 peratus pada PRU 2008, satu peningkatan sebanyak 15 peratus.

Jika keadaan serupa berlaku di Semenanjung, berapa agaknya kerusi yang mampu dimenangi parti tersebut? Malah di kawasan bumiputera bukan Islam di Sarawak, jika parti itu 'agresif lagi dengan cetusan isu dan sentimen', maka mungkin ia boleh meningkat kepada sejumlah kerusi yang semua boleh jangkakan.

Atau mungkinkah DAP akan muncul sebagai parti dominan dan kedua terbesar selepas UMNO pada PRU13?

Atas sebab inilah faktor dan ciri-ciri winnable candidate perlu diperketatkan bukan sahaja daripada sisi UMNO malahan seluruh parti-parti komponen BN.

Untuk UMNO, elakkan unsur sabotaj terutama apabila calon terpilih bukan daripada kepimpinan bahagian. Jangan pilih mereka dari kalangan yang memiliki rekod jenayah, skandal atau 'bayangan rasuah'.

Di peringkat 191 bahagian parti, hindarikanlah sentimen warlord (hulubalang) yang mahu terus memberikan penekanan bahawa mereka telah mengasah pedang begitu lama.

Terimalah keputusan 'Jeneral' (Presiden) dalam penentuan kedudukan calon. UMNO dan BN perlukan bala tentera yang berada di belakang dan mendapat sokongan semua.

Pengalaman PRU12 harus dijadikan pengajaran berguna.

Jangan ulangi lagi permasalahan dalaman yang tidak diselesaikan waktu itu sehingga menjadi penyumbang utama kekalahan banyak calon UMNO dan BN.

Dah Lebih 50 Kali Tangguh...!!

Posted: 07 Dec 2011 01:30 AM PST

Atas permintaan peguam Anwar Ibrahim, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur bersetuju menangguhkan penggulungan kes kepada 12 dan 13 Dis sebagai tarikh baru penggulungan akhir dalam kes liwat membabitkan penasihat PKR itu.

Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah menetapkan tarikh baru itu selepas menemui pihak pendakwaan dan pembelaan di kamarnya Selasa setelah peguam yang mengetuai pihak pembelaan, Karpal Singh menulis kepada mahkamah memohon perkara itu ditangguhkan ke Isnin ini.

Karpal ketika ditemui di kompleks mahkamah itu berkata Mohamad Zabidin telah melapangkan tarikh 8 dan 9 Dis yang ditetapkan sebelum ini.

"Hakim membenarkan permohonan kami selepas bantahan keras pihak pendakwaan di mana Timbalan Pendakwa Raya Wong (Wong Keng Kiat) menegaskan bahawa masa yang diberikan mencukupi untuk pihak pembelaan dan tiada alasan kukuh untuk pelanjutan," kata Karpal Singh.

Untuk rekod kes liwat Anwar ini sudah tertangguh lebih 50 kali dalam jangka masa tiga tahun.

Macam-macam alasan digunakan untuk tangguh kes, termasuk kali ini, pihak pembelaan memerlukan lebih masa terutamanya untuk menyediakan transkrip nota perbicaraan membabitkan dua saksi pakar dari Australia iaitu pakar DNA Dr Brian Leslie McDonald dan pakar forensik Dr David Lawrence Noel Wells.

Ini merupakan tarikh ketiga yang ditetapkan mahkamah, selepas tarikh asal pada 23 dan 24 Nov setelah pembelaan memohon lanjutan masa bagi memfailkan hujahan selepas mereka menyatakan tidak dapat menyiapkan transkrip nota perbicaraan.

Ha haa haaa...! Lawak La Video Klip Nie, Rupa2nyer Ustad Badrul Amin Nie Pengecut....

Posted: 06 Dec 2011 09:00 PM PST


Dr Asri Zainul Abidin Dapat Info Ustaz Fatul Baari Calon MB Perlis....!!

Posted: 06 Dec 2011 06:26 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 07 Dec 2011 03:19 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


NAK JADI DIANGKAT SEBAGAI NABI JUGAK? NABI POLITIK BOLEH LA...

Posted: 06 Dec 2011 10:42 PM PST

Tak pernah lagi ada didalam sejarah, seorang pemimpin politik yang selalu mengeluarkan kata-kata kesat dan doa yang bukan-bukan kepada musuh politiknya, diangkat setaraf dengan Nabi. Tapi itulah yang berlaku didalam parti PAS, sebuah parti yang kononnya memahami Islam lebih dari parti lain.

Kita tak hairan jika ada kumpulan-kumpulan sesat yang menobatkan Tok Guru mereka sebagai Nabi akhir zaman, tetapi kita pelik kerana PAS yang diwar-warkan kononnya penuh dengan ilmuan agama, sanggup berfikiran kolot serta taksub sepertimana kumpulan ajaran-ajaran sesat di negara ini.

Sekarang, rakyat boleh mempersoalkan apa bezanya antara Ayah Pin dan juga Nik Aziz.. Apa bezanya mentaliti pengikut Ayah Pin jika hendak dibandingkan dengan pengikut Nik Aziz? Jawapannya ialah semuanya sama sahaja.. Terlampau taksub kepada manusia yang mereka gelar Tok Guru hingga sanggup mengangkatnya setaraf Nabi.

Dari satu segi, Ayah Pin dan beberapa ketua pengamal ajaran sesat di Malaysia ini rela dan gembira jika mereka digelar sebagai Nabi atau penyelamat umat manusia. Begitu juga dengan Nik Aziz yang menjawat jawatan Mursyidul Am PAS. Sehingga kini, belum ada kenyataan dari Nik Aziz yang menunjukkan dia marah terhadap pihak yang menggelarnya sebagai Nabi.

Ini jelas membuktikan, Nik Aziz juga seperti Ayah Pin yang rela serta redho dirinya dianggap Nabi akhir zaman untuk umat manusia. Sedangkan semua umat Islam tahu bahawa Nabi itu bukanlah jawatan yang dilantik oleh manusia, sebaliknya Nabi dipilih oleh Allah swt.

Jika Nik Aziz benar-benar mahu menjaga akidah para pengikut PAS, sudah tentu dia akan bertindak menasihati serta menegah perbuatan ahli PAS yang terlampau taksub padanya. Paling tidak pun, Nik Aziz haruslah berasa dukacita akibat dari tindakan mendewa-dewakan pemimpin hingga ke tahap itu didalam PAS.

Malangnya, bukan sahaja Nik Aziz.., tetapi semua pemimpin-pemimpin yang bertaraf "ulamak" didalam PAS membisu seribu bahasa melihatkan ahli-ahli PAS terseleweng akidah mereka. Dimanakah suara Haji Hadi? Dimanakah suara Harun Din? Dimanakah suara Ketua Dewan Ulamak PAS iaitu Harun Taib?

Semuanya seolah-olah menjadi bisu dengan apa yang berlaku. Mungkin inilah yang dimaksudkan dengan "syaitan bisu" didalam Quran. Ulamak menjadi syaitan bisu kerana membiarkan segala kemungkaran berlaku dihadapan hidung mereka sendiri.

Maka, dengan tindakan berdiam diri semua pemimpin-pemimpin PAS terhadap keterlanjuran ahli-ahli mereka, semuanya akan kekal didalam kekeliruan didalam memahami ajaran Islam yang sebenar.

Jika Nabi boleh diangkat dan ditabalkan oleh manusia sendiri, Khalifah-khalifah di zaman Rasulullah saw terlebih dahulu akan diangkat sebagai Nabi selepas baginda wafat. Begitu juga dengan para ulamak di Mesir yang berpuluh kali lebih tinggi ilmunya dari Nik Aziz.

Apa lah yang ada pada Nik Aziz selain dari ilmu politiknya yang dicampur aduk dengan sedikit pengetahuan ugama? Mungkin gelaran Nabi politik sesuai dengan beliau dan gelaran tersebut hanya tertakluk dikalangan ahli PAS sahaja.., bukan untuk semua umat Islam di Malaysia.

Che_Wan / mykmu

CAKAP PANDAI SANGAT, KAN DAH KENA "TEMPELENG!"

Posted: 06 Dec 2011 10:02 PM PST

Sebelum ini, saya ada menulis tentang kenyataan seorang "ostat totok PAS", Shamsul Zaman Sukri, yang sangat taksub terhadap Nik Aziz Nik Mat, yang "mengada-ngada" mendakwa kononnya Mursyidul Am PAS itu merupakan seorang "Nabi". Kontroversi yang timbulkan Shamsul yang dikenali di Kelantan sebagai "Ostat Budak" itu menarik perhatian ramai.

Sebuah video yang membuktikan bahawa "ostat" berkenaan berkata begitu turut dimuatkan bagi mengukuhkan insiden tersebut. Di dalam video itu juga kita akan dapati kenyataan "ostat" tersebut mendapat tepukan gemuruh dari penyokong-penyokong PAS yang hadir di majlis ceramah "politik jual agama" itu.

Setelah video itu tersebar dan mendapat kecaman hebat dari pelbagai pihak, para penyokong totok PAS telah memutar belitkan keadaan dengan mendakwa kononnya pihak yang mengecam "ostat" berkenaan tidak faham kenyataan itu. Malah dengan tidak punya rasa malunya, mereka mendakwa ia merupakan "fitnah" dari UMNO.

Kepala hotak merekalah! Fitnah apa lagi jika disertakan dengan paparan audio visual yang jelas menunjukkan Shamsul "totok Pok Nik" menyamakan idolanya itu dengan "Nabi"! Jangan fikir umat Islam di negara ini buta dan tuli. Video itu menjelaskan siapa yang benar dan siapa yang salah. Kalau dah salah tu, mengaku sajalah salah!

Sebelum ini, saya kira mungkin tidak kukuh untuk saya berhujah mengenai isu ini memandangkan saya bukanlah ulama muktabar. Bagaimanapun, baru-baru ini, Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria dan Mufti Kelantan sendiri iaitu Datuk Muhammad Syukri Mohamad bertindak mengukuhkan lagi hujah saya di dalam entry sebelum ini.

Menurut Mufti Perak, Tan Sri Harussani menggesa kepada individu atau mana-mana pihak yang menyamakan Nik Aziz sebagai "Nabi" supaya segera bertaubat memandangkan tindakan tersebut adalah salah sama sekali dengan iktikad umat Islam.

Kemudian, Mufti Kelantan menguatkan lagi hujah tersebut dengan menyatakan pendiriannya adalah sama dengan dengan Mufti Perak tersebut dan menegaskan bahawa maksud sebenar "ulama pewaris nabi" adalah merujuk kepada tugas dan gerakan dakwah. Malah, adalah salah untuk menyamakan ulama dengan Nabi kerana ia bertentangan dari sudut Aqidah!

Dan saya percaya, dengan kenyataan dua orang Mufti tersebut, jelaslah bahawa kedua mereka telah menyaksikan video itu sebelum memberikan komen. Sekaligus, tidak timbul lagi masalah "fitnah dari UMNO" dan kenyataan dua Mufti itu mematahkan sama sekali hujah yang cuba diputar alamkan oleh puak-puak totok PAS yang cuba "menyelamatkan" fatwa terbaru PAS itu.

Nah! Lihatlah wahai semua umat Islam di Malaysia. Demi menyelamatkan status Nik Aziz Nik Mat sebagai "Nabi", para penyokong PAS sanggup memfitnah pihak lain dan mengotorkan diri mereka dengan dosa. Saya kesal dengan pegangan puak-puak ini yang "menghalalkan cara demi matlamat".

Hairan juga saya sekiranya mereka mengaku bahawa merekalah pejuang Islam, sedangkan apa yang mereka lakukan jelas bertentangan dengan ajaran dan aqidah Islam yang sebenar! Ini Islam ajaran siapa? Islam ajara Muhammad SAW atau Islam ajaran Pok Nik Ajisss..???

dukeofmontecristo/mykmu

APA BENDA HIPOTESIS NIK AZIZ NIH? PENING PALO!

Posted: 06 Dec 2011 06:18 PM PST

Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat diminta bertanggungjawab dan tidak 'lepas tangan' dalam isu membabitkan penceramah parti itu, Shamsul Zaman Sukri atau 'Ustaz Budak' yang menyamakan beliau dengan nabi.

Menteri Besar itu diminta memberi nasihat dan teguran kepada penyokong Pas supaya tidak terlalu mendewa-dewakan pemimpin parti kerana dikhuatiri boleh menimbulkan kekeliruan.

Presiden Majlis Intelektual Muda Darulnaim (Minda), Kamaruddin Mohd. Kassim berkata, Nik Abdul Aziz tidak sepatutnya menambah lagi kekeliruan masyarakat apabila cuba 'lepas tangan' bersabit tindakan Shamsul Zaman itu. SINI

KEJINYA PEMBANGKANG...

Posted: 06 Dec 2011 06:00 PM PST

Orang Asli akan menyokong Barisan Nasional (BN) untuk memenangi pilihan raya umum akan datang, kata Presiden Persatuan Orang Asli Semenanjung Malaysia, Majid Suhut.

Beliau berkata selama ini pun orang Asli setia menyokong BN.

"Kami sememangnya sentiasa setia dan sekiranya diminta pihak persatuan, kami sedia turun padang turun ke perkampungan orang Asli untuk meminta mereka mengundi Barisan Nasional," katanya kepada Bernama.

Terdapat kira-kira 141,000 orang Asli di Semenanjung dengan Perak mencatat jumlah tertinggi seramai 55,000 orang.

Majid menjelaskan dahulu lebih daripada 95 peratus orang Asli menyokong BN namun kini oleh kerana pihak pembangkang telah mempengaruhi mereka, ada orang Asli yang berpaling tadah.
"Ada juga Orang Asli atau rakan-rakan saya sendiri yang dijanjikan pelbagai jawatan dan sebagainya sekiranya kami menyokong pembangkang pada pilihan raya, ini menyebabkan mereka mula hilang pertimbangan," katanya.
Beliau berkata BN perlu memenangi hati orang Asli jika mahu menambah sokongan bagi menghadapi pilihan raya kali ini.

SEMUA ORANG TAHU AGENDA DAP...

Posted: 06 Dec 2011 05:53 PM PST

Ada satu pepatah melayu iaitu Musang Berbulu Ayam.. Apakah sebenarnya yang dimaksudkan dengan ungkapan "Musang berbulu Ayam" tersebut? Didalam kelompok Pakatan Rakyat, Musang berbulu ayam yang sebenar ialah DAP.. Ramai yang tak sedar bahawa DAP mempunyai agenda lain didalam Pakatan.

Banyak orang menganggap, Anwar Ibrahim menjadi "jambatan silaturahim" diantara DAP dan PAS didalam Pakatan Rakyat. Tetapi sebenarnya, DAP hanya mempergunakan Anwar untuk melembutkan PAS supaya mengikut telunjuk mereka didalam mencatur politik negara.

Tanpa Anwar, DAP masih mampu berkerjasama dengan PAS.. Tanpa Anwar, DAP juga masih boleh duduk satu pentas dengan PAS.. Anwar pada ketika ini hanyalah penyumbang dana pilihanraya sahaja. Ini kerana, Anwar mempunyai hubungan baik dengan sekutu-sekutu Yahudinya di Amerika.

Itu sahaja peranan Anwar didalam Pakatan.. Dan DAP menjadi pembuat keputusan manakala PAS pula berperanan sebagai gurkha upahan yang boleh dicucuk hidung ke sini-sana. Sebab itulah kita lihat, PAS lebih banyak menonjol didalam demonstrasi atau gerakan menentang kerajaan. DAP hanya duduk selesa dibalik tabir sambil memperkudakan PAS.

Setakat ini, DAP boleh dikatakan amat berjaya didalam memanipulasi orang-orang melayu didalam Pakatan. Lakonan wakil-wakil DAP yang kononnya amat prihatin kepada nasib melayu adalah ditahap tertinggi. DAP berjaya menunjukkan bahawa mereka berjuang untuk melayu tetapi hakikatnya, mereka mahu menghancurkan pemerintahan bangsa melayu!

Lihat saja demonstrasi jalanan dan juga ceramah-ceramah umum.., yang meramaikan majlis hanyalah anak-anak muda melayu yang tertipu dengan agenda kafir DAP. Secara tak langsung, dunia melihat bahawa melayu sendiri yang menolak dan membenci kerajaan pimpinan orang melayu di Malaysia.

Dimanakah ahli-ahli DAP dan juga penyokong-penyokong DAP yang terdiri dari kaum cina? Mereka bermain politik selamat apabila membiarkan melayu bertelagah sesama melayu dan mengaut keuntungan apabila bangsa melayu menjadi lemah.

Apabila tiba waktu pilihanraya, DAP serta pengikut-pengikutnya sebulat suara mengangkat pemimpin dikalangan mereka dikawasan bandar, sebaliknya orang-orang melayu berpecah belah hingga hilang kuasa pemerintahan. Inilah drama serta sandiwara "pecah dan perintah" yang dimainkan oleh parti kiasu DAP.

Apakah bangsa melayu sedar tentang keadaan ini? Mungkin ada yang sedar, tetapi kebanyakannya masih lalai berseteru sesama bangsa sendiri. DAP telah berjaya mengumpulkan hampir 80 peratus sokongan kaum cina kepada mereka, tetapi melayu mula berpecah kepada banyak kumpulan-kumpulan kecil.

Siapa yang rugi? Tak lain tak bukan hanya bangsa melayu itu sendiri. Nabi SAW pernah bersabda yang bermaksud.., "

"Hampir tiba suatu zaman di mana bangsa-bangsa dari seluruh dunia akan datang mengerumuni kamu bagaikan orang-orang kelaparan mengerumuni hidangan mereka."

Maka salah seorang sahabat bertanya," Apakah karena jumlah kami yang sedikit pada hari itu?"

Nabi saw, menjawab,"Bahkan, pada hari itu jumlah kamu banyak sekali, tetapi kamu umpama buih di lautan, dan Allah akan mencabut 'rasa gentar' terhadap kamu dari hati musuh-musuh kamu, dan Allah akan melemparkan ke dalam hati kamu penyakit al-wahnu.

"Seorang sahabat bertanya, 'Apakah itu al-wahnu itu, ya Rasulullah?' Rasulullah saw, menjawab, "Cinta dunia dan takut mati." (Hr Abu Dawud dan Ahmad)

Che Wan/mykmu

bERANIKAN hATI

Posted: 07 Dec 2011 03:19 PM PST

bERANIKAN hATI


IBARAT ANJING: BILA PERUT SUDAH KENYANG, TANGAN MENYUAP MAKAN DIGIGIT PULA

Posted: 07 Dec 2011 02:59 AM PST





1. Ini mengenai Lynas, sebuah syarikat yang memproses sumber alam 'rare earth' yang hangat diperkatakan di Kuantan kononnya memberikan kesan negatif kepada kehidupan sebagaimana yang didakwa oleh Ahli Parlimen Kuantan, YB Fuziah.Saleh

2. Sudah terlalu banyak kenyataan bagi mendedahkan pembohongan Fuziah mengenai Lynas yang sebenarnya tidak mendatangkan kesan sampingan terhadap penduduk,namun beliau masih mencanangkan keburukan projek berkenaan. Sila klik disini untuk menonton hakikat yang sebenar-benarnya benar (KLIK)

3 Apa yang lebih dikesalkan adalah sikap pembangkang yang jadi talam dua muka. Mereka mendapat kontrek tertentu dari Syarikat Lynas berkenaan namun dalam masa sama bermain sendiwara dengan menyumbang dana untuk membiayai bantahan terhadap kerajaan untuk mengagalkan projek berkenaan.

4. Justeru itu, MB Pahang, dalam ucapannya di Sidang Dewan Undangan Negeri Pahang telah memaklumkan akan mendedahkan individu dan syarikat berkenaan untuk menyedarkan rakyat bahawa pembangkang sentiasa bersikap hipokrit bahkan boleh disifatkan bagai anjing yang mengiggit tangan yang memberikannya makanan.

5. Klik untuk baca mengenai hal berkenaan seperti yang didedahkan di blog 'Small Talk'. 

6. Ni kalau blogger ParpuKari yang tulis tentu ayatnya akan berbunyi lebih kurang begini ' Hangat Berkari Kunyit Harami Pembangkang Dapat Kontrek Lynas Tapi Biayai Tunjuk Perasaan Bantah Projek Lynas'

Cucu Tok Selampit

Posted: 07 Dec 2011 02:32 PM PST

Cucu Tok Selampit


Wanted! YB Nurul Izzah Dan YB Tony Pua Sedang Dicari; Krew KD Tun Razak Sedang Menunggu!

Posted: 07 Dec 2011 01:00 AM PST


Gambar Ahli Parlimen BN Bersama Pegawai Pemerintah KD Tun Razak. MP Pembangkang mana da?
Mana YB Nurul Izzah? Mana YB Tony Pua? Mana MP Pakatan Haram yang lain? Krew kapal selam yang didakwa oleh kedua-dua pemimpin pembangkang ini tidak dapat menyelam, KD Tun Razak, sedang menunggu mereka di pameran LIMA, Langkawi. YB Tony Pua diberitakan sedang berada di Taiwan. Buat apa di Taiwan wallahualam. Asyik-asik Taiwan. YB Nurul Izzah gagal dikesan! Twitter gagal dijawab oleh kedua-dua mereka.

Menurut orang dalaman di dalam TLDM, DS Zahid Hamidi, Menteri Pertahanan dan Ketua Turus Tentera Laut Di Raja Malaysia ada membuat surat jemputan rasmi kepada YB Tony Pua. Sekiranya benar, kenapakah YB Tony Pua masih berdolak dalik dan gagal menghadiri pameran LIMA di Langkawi untuk memastikan kapal selam berkenaan boleh selam atau tidak? Apa yang ada di Taiwan yang menyebabkan beliau terpaksa tidak hadir?

Kesian dengan krew-krew kapal selam KD Tun Razak yang difitnah, sedangkan mereka terpaksa berada di dalam laut berbulan-bulan serta meninggalkan keluarga tersayang. Inilah cermin sebenar puak pembangkang. Buat fitnah nombor satu. Bila orang hendak tunjukkan bukti, mereka melarikan diri! Sayang sekali kita tidak dapat mendengar YB Tony Pua dan YB Nurul Izzah berkata di hadapan krew kapal selam berkenaan, "bolehkah kapal ini menyelam?"

Dalam sidang media pukul 3.00 petang sebentar tadi, Menteri Pertahanan, DS Dr Ahmad Zahid Haimidi menyatakan akan membawa Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng menaiki kapal selam KD Tun Razak, Jumaat ini bagi membuktikan dakwaan pembangkang yang kapal selam negara tidak boleh menyelam adalah fitnah dan tidak benar.

Pakatan Haram semakin rabak!

Pakatan Haram semakin haprak!

Dua Kali TS Khalid Gagap Kecut Telor Untuk Berhadapan DS Noh Omar

Posted: 06 Dec 2011 10:00 PM PST


Menteri Besar Selangor menggunakan seluruh jentera parti seperti TV Selangor dan suratkhabar Selangorkini, yang 100% dibiayai dengan wang Rakyat Selangor untuk menyerang Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, DS Noh Omar. Ini berikutan isu bantuan dan subsidi padi kepada para petani. Bukan tidak diberi. Cumanya ada prosedur yang perlu diikuti sehinggakan ianya lewat untuk disalurkan. Ini dijadikan senjata buat MB Selangor dan Kerajaan Pakatan Haram menghentam DS Noh.

Inilah kerja Kerajaan Selangor, guna duit Rakyat untuk sebarkan fitnah. Dua akhbar Cina, Nanyang Siang Pau dan Sin Chew daily turut jadi nasi tambah menyebarkan fitnah kononnya DS Noh menggelapkan wang insentif kepada pesawah lebih RM100 juta, sedangkan bayaran yang berdasarkan laporan Audit Negara 2010 telahpun dijelaskan dan dilunaskan oleh pihak Kementerian. Tindakan jahat ini ternyata bertujuan untuk memburukkan reputasi DS Noh yang sememangnya mendapat sokongan padu daripada golongan pesawah dan petani.

Bukan sekali malah dua kali DS Noh mempelawa Menteri Besar Selangor untuk berjumpanya bagi memberi penerangan mengenai perkara tersebut. Namun dua kali juga Menteri Besar Selangor mendiamkan diri, takut dengan bayang-bayang sendiri. 

Kali pertama cabaran DS Noh adalah melalui surat rasmi kepada Menteri Besar. Sebagai seorang Menteri, beliau tidak keberatan untuk memberi penerangan dan dialog terbuka dengan kesemua ADUN Selangor. Pelawaan beliau dalam surat bertarikh 12 November 2010 tidak mendapat sebarang respons.


Kali kedua pula cabaran DS Noh Omar adalah melalui ruangan sosial Twitter apabila TS Khalid bersembunyi di sebalik kain Setiausaha Politiknya, Faekah Hussin, yang menyerang DS Noh di laman Twitter. MB Selangor seperti biasa hanya sepi seribu bahasa tanpa berani bersemuka dengan DS Noh.

MB Khalid Gagap tidak berhasrat untuk menyelesaikan masalah Rakyat Selangor. Apa yang beliau lakukan selama ini hanyalah memburuk-burukkan pemimpin BN Selangor untuk meraih keuntungan politik. Isu bantuan dan subsidi padi telah berjaya diselesaikan oleh DS Noh dengan baik. Rakyat Selangor terutama golongan petani sudah senang hati.

Namun, kegagalan demi kegagalan pimpinan Pakatan Haram Selangor amat terserlah. Harta-harta Kerajaan Negeri digadai, janji-janji PRU12 masih banyak belum tertunai, maksiat dan rumah urut semakin berleluasa di Selangor manakala ADUN-ADUN dan MP Pakatan Haram kebanyakannya sukar ditemui Rakyat. Tanda-tanda kejatuhan Pakatan Haram Selangor semakin nyata. Rakyat Selangor tidak sabar menunggu PRU13 untuk membuat perhitungan.

Syabas Penyelaras DUN Kota Anggerik! Inilah Ciri "Winnable Candidate" Yang BN Perlukan

Posted: 06 Dec 2011 05:00 PM PST

CTS jarang membuat posting mengenai seseorang tokoh di dalam BN terutamanya apabila tarikh PRU13 sudah semakin hampir. Namun, CTS memberi pengecualian ke atas tokoh-tokoh yang pada pandangan CTS, amat rajin berkhidmat untuk Rakyat dan cemerlang di dalam penguasaan media maya. Antara tokoh-tokoh YB yang sentiasa tidak mengecewakan CTS adalah MP Kota Belud, Datuk Abdul Rahman Dahalan dan MP Hulu Selangor, Saudara P Kamalanathan. 

Selain daripada MP-MP yang sedia ada, CTS juga tertarik dengan seorang tokoh di dalam kawasan Parlimen Shah Alam iaitu Penyelaras DUN Kota Anggerik, Saudara Kamaruddin Ahmad, yang tidak jemu-jemu bekerja di DUN berkenaan melebihi ADUN di tempat itu sendiri yang diwakili oleh Pakatan Haram, Yaakob Sapari. Jadi tidak hairanlah apabila Pengerusi DAP Selangor, Teressa Kok di dalam Konvensyen tahunan DAP yang lepas telah meletakkan DUN Kota Anggerik sebagai "kawasan hitam" untuk Pakatan Haram pertahankan di dalam PRU13.


Semalam, Saudara Kamaruddin Ahmad sebagai peguam yang mewakili ratusan penyewa-penyewa di Kompleks PKNS Shah Alam, telah memfailkan saman ke atas Kerajaan Pakatan Haram Selangor yang menindas peniaga-peniaga di situ dengan menaikkan sewa dan beberapa syarat ketat yang lain, kesan daripada gadaian Kompleks berkenaan kepada pihak ketiga. Syabas CTS ucapkan kepada Penyelaras DUN Kota Anggerik. Semoga pimpinan atasan BN tidak terlepas pandang calon anak tempatan yang menepati ciri-ciri "winnable candidate" di Shah Alam.

JEBAT BERKOKOK

Posted: 07 Dec 2011 02:08 PM PST

JEBAT BERKOKOK


Lembu tidak pernah mengembek!!!

Posted: 07 Dec 2011 03:47 AM PST



Jika dihitung dari segi minggu rasanya sudah berminggu-minggu isu NFC diperkatakan. Modal besar kepada Pakatan untuk terus mencemar kredibiliti Barisan Nasional khususnya UMNO. Tanyalah kepada takdir Tuhan mengapa suami Menteri Pembangunan Wanita,Keluarga dan Masyarakat berada di NFC. Jika bertanya kepada Sharizat tentulah jawapan beliau berbeda dengan jawapan pimpinan Pakatan, sebaiknya bertanya pada hukum takdir mengapa suami beliau berada di NFC.

Lumrah kepada Pakatan jika ada ruang untuk menyesakkan kepala UMNO tentulah ruang itu diguna sebaik mungkin tetapi mengapa ruang yang digunapakai untuk menyesakkan kepala UMNO itu terselak lebih luas dengan adanya kemahuan Bung Mokhtar dan terbaru Syed Ali yang mahu mendesak Sharizat meletakkan jawatan sebagai Menteri?

Adakah dengan meletakkan jawatan suatu jaminan kepada Sharizat khususnya UMNO untuk menjadi tampak bersih di mata rakyat? Adakah dengan meletak jawatan, pimpinan Pakatan akan mengunci rapat mulut mereka untuk menidakkan peluang dan ruang yang ada pada mereka untuk menghentam UMNO?

Kita lihat sahaja kepada Pakatan Rakyat dengan mengambil kira contoh yang hampir serupa dengan kes Sharizat. Ramai di antara kita telah menonton video yang mendakwa Nuar Berahim sebagai pelaku seks di video itu tetapi sebutlah nama pemimpin Pakatan Rakyat yang bersetuju bahawa pelaku di dalam video itu adalah Nuar Berahim Anugerah Tuhan? Jawapannya, TIDAK ADA.

Hadi Awang yang didakwa sebegitu warak pun mengambil jalan mudah politik dengan menidakkan perkara itu sehingga berkata video adalah besi yang tidak sewajarnya dijadikan saksi. Begitulah semangat juang di antara pimpinan Pakatan Rakyat. Bersatu apabila diserang dan bersatu juga apabila menyerang. Selari dan sehati.

Nuar Berahim memutar ligat satu Malaya untuk menafikan beliau adalah pelaku di dalam video itu dan panglima-panglima perang dalam Pakatan menghunus pedang mempertahankan Nuar Berahim tetapi siapa pula di dalam Barisan Nasional khususnya UMNO yang sedia untuk digelarkan panglima perang mempertahankan Sharizat?

Belum sebulan, Presiden UMNO mendefinikasi ahli UMNO sebagai orang UMNO tampaknya ahli UMNO ada yang belum bersedia untuk menjadi orang UMNO. Muafakat.

Tanyalah pada Johari Bedul adakah beliau bersetuju jika dikatakan beliau pada mulanya  telah bersetuju bahawa pelaku dalam video seks itu adalah Nuar Berahim? Tunggulah sampai matahari terbit dari Barat.

Kapal selam yang tak boleh menyelam?

Posted: 06 Dec 2011 08:28 PM PST



Ingin sekali kita menjemput bondongan ahli-ahli Pakatan untuk hadir ke LIMA yang kini sedang berlangsung di Langkawi.

Kita mahu bondongan ahli Pakatan itu melihat dengan mata kepala sendiri bagaimana kapal selam itu menyelam dan menenggelamkan kebongkakan Pakatan yang mendakwa ianya tidak boleh menyelam.

Yang Di Pertuang Agong sendiri memuji kebolehan kapal selam itu dan kelasi-kelasinya yang berkebolehan. Baca DI SINI ..

Apa komen bondongan Pakatan berhubung kemampuan kapal ini untuk menyelam? Kalau boleh bawalah bondongan Pakatan untuk merasai sendiri kemampuan kapal selam ini menyelam tetapi risikonya hendaklah ditanggung sendiri. Mungkin kita dapat melihat sendiri bagaimana bondongan Pakatan lebih handal menyelam berbanding kapal selam ini..

Duke of UMNO

Posted: 07 Dec 2011 02:03 PM PST

Duke of UMNO


IZZAH...NAIK KAPAL SELAM FREE PUN TAKUT KE..???!!!

Posted: 07 Dec 2011 06:14 AM PST

scorpene

Hari ini, Menteri Pertahanan, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi memberitahu media bahawa beliau telah menghantar surat jemputan rasmi kepada para pemimpin utama pembangkang untuk sama-sama merasai pengalaman menaiki dan menyelam bersama kapal selam negara, KD Tun Razak bersempena Pameran Maritim dan Udara Antarabangsa Langkawi 2011 (LIMA '11).

Malangnya, dari ramai-ramai yang dijemput, hanya seorang saja yang berani tampil untuk menerima jemputan tersebut. Satu-satunya pemimpin pembangkang itu ialah Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, yang dijadualkan akan hadir pada jam 3 petang, Jumaat ini bagi memenuhi jemputan itu.

Menurutnya lagi, selain Guan Eng, hanya Nurul Izzah yang memberikan respon terhadap jemputan itu. Itu pun, Izzah dilaporkan menolak pelawaan itu. Mungkin takut dirinya dimalukan dikhalayak ramai, barangkali…

Lihatlah rakyat Malaysia. Ketika mana Kerajaan berhabis meningkatkan keupayaan pertahanan negara dengan pembelian kedua kapal delam tersebut, para pemimpin pembangkang berceramah di sana sini, keliling negara memburuk-burukkan negara.

Kononnya, kapal selam Scorpene yang dibeli itu tidak mampu menyelam, bocor dan rosak di sana sini. Kononnya, Kerajaan BN hanya membazirkan wang rakyat membeli kapal-kapal selam tersebut. Malah, difitnahnya pula pemimpin Kerajaan kononnya menerima komisyen melalui pembelian kapal selam tersebut.

Meskipun dakwaan tersebut telah diperjelas dan dijawab secara terperinci oleh Perdana Menteri dan para kabinetnya, puak-puak pembangkang tetap menolak dan memekakkan telinga seolah-olah dungu dan bodoh! Lebih menyakitkan hati lagi, mereka menyebarkan tohmahan memburuk-burukkan Kerajaan kepada rakyat. Walhal, semua yang diperkatakan itu dusta semata-mata dan mereka seolah bangga pula bila berbohong kepada rakyat…

Selain itu, pembangkang juga mempersoalkan harga kapal selam yang dikatakan terlalu tinggi berbanding harga pasaran. Ishhh..!!! Kerajaan bukannya beli sampan! Kerajaan beli kapal selam lah! Lagi pun, harga sesebuah kapal selam bergantung kepada spesifikasi yang dimuatkan dalam pakej tersebut. Lebih canggih, maka lebih mahallah harganya. Janganlah nak bandingkan dengan harga kapal selam lain kerana kapal selam dibina berdasarkan permintaan pembeli!

Kalau nak tahu sangat sebab-sebab kapal selam itu mahal, terimalah jemputan nak kapal selam tu. Boleh tengok secara terperinci dan tanya Zahid Hamidi mengenai harga setiap "parts" yang ada pada kapal selam tu. Tanya beliau harga kipas sebilah berapa ringgit, harga tangga, harga teropong, harga skru dan sebagainya…kasi puas hati sendiri..!!!

Kini, setelah puas ditohmah, Kerajaan sekali lagi menjemput mereka-mereka yang bodoh sombong itu untuk menyaksikan sendiri kapal selam yang selama ini dikutuk mereka itu. Mana Tony Pua? Mana Anwar? Mana Mahfuz? Dan mengapa pula Nurul Izzah menolak jemputan untuk membuktikan kebenaran yang cuba dibuktikan Kerajaan itu?

Memang benar mereka takut! Takut kerana Kerajaan telah berjaya membuktikan pembohongan mereka selama ini. Takut kerana tembelang mereka sudah pecah. Takut kerana segala penipuan mereka selama ini begitu senang ditangkis oleh Kerajaan. Takut kerana mereka risau rakyat tahu bahawa merekalah penabur fitnah paling berjaya abad ini!

Begitulah perihal para pemimpin pembangkang. Dijualnya pembohongan kepada rakyat, dan bila dibuktikan mereka berbohong, mereka terkucil-kucil lari dari kebenaran. Saya pasti, rakyat sememangnya celik untuk menilai kebobrokan pembangkang yang gemar memanipulasi dan menjaja fitnah kepada mereka.

Mereka akhirnya akan sedar bahawa Kerajaan Barisan Nasional adalah "permata berharga", manakala pembangkang jelas sekali "kaca yang hina". InsyaAllah, Allah akan buktikan semuanya menjelang PRU 13 nanti. Agar kita tidak silap memilih lagi…


Sumber: Klik sini

Dakwat Kekal: Pembangkang Takkan Puas Hati Sampai Bila-Bila Pun…

Posted: 07 Dec 2011 04:31 AM PST

dakwat kekal

Setelah Kerajaan baru-baru ini menerima cadangan Jawatankuasa Khas Parlimen berkenaan penggunaan dakwat kekal untuk digunakan pada Pilihanraya Umum ke-13, diharapkan agar pihak yang hendak sangat penggunaan dakwat kekal itu akan berpuas hati. Iyalah, keputusan tersebut dilakukan bersama dikalangan Ahli Parlimen BN, Pembangkang dan Bebas.

Bagaimanapun, agak menghairankan dengan sikap para pemimpin pembangkang apabila meskipun keputusan tersebut dicapai, mereka masih lagi tidak berpuas hati dan mendakwa BN akan tetap memanipulasi keputusan PRU 13 nanti. Malah, ada pula antara mereka yang dilaporkan mahu mengadakan kekecohan berdemonstrasi besar-besaran sekiranya mereka kalah lagi.

Pelik betul la perangai para pemimpin puak-puak pembangkang ni! Mereka meminta agar SPR menggunakan dakwat kekal untuk menjamin ketelusan pilihanraya. Nah! Permintaan itu telah diterima dan bakal dilaksanakan. Apa lagi yang tidak puas hati?

Mereka fikir Kerajaan BN puas hati kalau menang pilihanraya dengan cara menipu? Sepengetahuan saya, BN akan cukup rasa terhina sekiranya menang dengan cara menipu sebegitu. Dan disebabkan itu maka Jawatankuasa Khas Parlimen itu ditubuhkan! Bukan syok sendiri, malah Ahli Parlimen pembangkang dan bebas pun turut serta dalam jawatankuasa tersebut!

Yang nak timbulkan huru-hara tu kenapa? Tak puas hati kerana kalah? Kononnya BN memanipulasi undi pulak? Kalau BN nak manipulasi undi, Kelantan tu dah lama jatuh ke tangan BN! Kalau BN nak menipu, takkan empat negeri tambah satu Wilayah Persekutuan akan tewas pada PRU 12 dahulu!

Sebenarnya, pembangkang hanya akan berpuas hati dan tidak melakukan huru-hara sekiranya menang PRU. Sekiranya mereka menang, maka SPR akan dipuji sebagai badan yang paling telus dalam dunia. Malah dipercayai Anwar sendiri akan peluk cium Pengarah SPR dan Timbalannya! Begitu, barulah mereka puas hati dan takkan melakukan rusuhan..!!!

Memang itu strategi pembangkang. Itu cara Anwar. Anwar begitu sinonim dengan demonstrasi. Tak dapat cara elok, dia akan cuba cara yang buruk, keras dan ganas, sebagaimana yang dilakukannya terhadap Saiful! Buruk betul perangai mereka, mengalah Yahudi!


Sumber: klik sini

APA NI IZZAH..??? MENIPU RAKYAT DI KAWASAN SENDIRI KE..???!!!

Posted: 07 Dec 2011 02:40 AM PST


Apa dah jadi ni Izzah? Dah la "papa mu hebat menipu", Izzah pun nak jadi cam tu jugak ke? Apa niii...janji dulu nak jadi MP yang terbaik kat Lembah Pantai...ni dah kantoi menipu orang Lembah Pantai sendiri niii...

Apa lepas ni tak malu lagi ke nak balik ke kawasan? Kalau rasa muka tembok tu...silakan la..!!! Ni diberikan gambar dan waktu-waktu yang membuktikan "Anak Papa Pun Hebat Menipu..!"

________________________________________________________________

Kami kat Berita Lembah Pantai ni follow je kes kebakaran Jln Kubur minggu lepas. Iye lah mana taknya,salah sorang dari kami duduk lebih kurang 50 meter je dari tempat terbakar tu, nasib baik la bomba cepat, kalau tak kira rentung lah juga rumah dia, tinggal selai sepinggang je jawabnya.

Dan dengan kaget nya kami peghati je Ahli Parlimen Lembah Pantai dengan team dia handle kes kebakaran, dibandingkan dengan bagaimana dengan kagumnya kami tengok bagaimana Team UMNO diketuai Ketua Bahagian Raja Nong Chik merangkap Menteri Wilayah Persekutuan handle isu ini.

Macam langit dengan bumi!

Berikut sequence kejadian dan bagaimana si Nurul menipu hidup-hidup satu dunia dengan twitter nya!

Tarikh: 15.4.2011 (Jumaat)
Masa: Kebakaran bermula jam 5.20 petang, api dipadam jam 6.30 petang.

Tindakan UMNO Lembah Pantai:
Syed, Kamal dan beberapa Pemuda UMNO serta ahli UMNO Caw Spg 3 turun melihat kebakaran dan bantu mangsa apa yg boleh dibantu. Segera maklum pada Raja Nong Chik dan SuPol RNC Sazali Kamilan. DBKL iaitu agensi di bawah Menteri Wilayah Raja Nong Chik juga terus turun buat bancian (gambar bawah).

Gambar diambil seorang Pemuda UMNO masa terbakar!





DBKL buat bancian petang kebakaran

Tindakan PKR Lembah Pantai:
Sapa pun tak nampak muka!


Tarikh: 15.4.2011 (Jumaat)
Masa: Lepas Maghrib, sekitar 8 malam.

Tindakan UMNO Lembah Pantai:
Raja Nong Chik dan Pegawai2 UMNO Bhgn turun melawat mangsa di Dewan UMNO Jalan Kubur. Uruskan bantuan dari Yayasan Wilayah, JKM.
UMNO menempatkan mangsa2 kebakaran di Dewan UMNO Simpang 3. Jentera UMNO Cawangan kerja sepanjang malam uruskan kebajikan mangsa; makan minum, tempat tidur, barang-barang perlu. JKM setuju sponsor 3 hari, Jumaat hingga Ahad.

Raja Nong Chik di kawasan kejadian malam kebakaran

UMNO Bhgn melawat penempatan mangsa yg diurus UMNO Spg 3

Tindakan PKR Lembah Pantai:
Ahli Parlimen Lembah Pantai berada di Kuching, berceramah untuk DAP! "charming Sarawakians", kata Nurul Izzah. Apa lagi yang Puan izzah nak goda tu Puan, bukan ke dah bini orang?


Tarikh: 16.4.2011 (Sabtu)
Masa: 10 pagi
Tindakan UMNO Lembah Pantai:
Raja Nong Chik turun melawat mangsa kali ke-2, kali ini bersama Datuk Idris, Pengerusi Yayasan Wilayah dan Datuk Amin, DBKL. Raja Nong Chik sampaikan sumbangan dari UMNO Lembah Pantai, dan dari Yayasan Wilayah selaku Menteri Wilayah.


Raja Nong Chik turun kali ke-2 lawat mangsa dan sampai sumbangan


Tindakan PKR Lembah Pantai:
Ahli Parlimen masih lagi tak dengar khabar hidup atau mati. Sibuk dengan Pilihanraya Sarawak dan semakin meningkat berahi nak menang Sarawak! Pedulikan orang Lembah Pantai terbakar!

Tarikh: 16.4.2011
Masa: 5 petang
Tindakan PKR Lembah Pantai:
Puan Nurul akhirnya bersuara, dalam Twitter!


Tapi menipu! Katanya "Kbakaran di Simpang 3,PDalam smlm memusnahkan 15 buah rumah.Moga kluarga yg t'libat tabah & b'sabar.penemp smentara di al falah".

Nampak sangat Nurul Izzah menipu nak dapat point kata mangsa ditempatkan sementara di Al-Falah. Al-Falah adalah surau dikuasai PAS, dan dengan kata mangsa di Al-Falah konon2 dia orang lah bantu. Percubaan menipu follower Twitter dia yang tak tahu cerita!

Beberapa follower bertanya hal kebakaran sdg Izzah sibuk konon-konon menang di Sarawak! Kata Izzah kepada @JunaidyReady "sudah, tempat penempatan sementara, insyaAllah. Dan bantuan makanan. Gotong royong, sesama mbantu"

Alahai, cuba nak tunjuk konon yg buat kerja PKR, tapi penempatan sementara kerja UMNO! Bantuan makanan UMNO! Memang dasar kaki belit, macam Anwar!



Seterusnya kpd @nkp777 dia jawab "thankful tht our AMKteam arrived in time 2 source temp placem&food 4 fire victims.Alw good2 hv well wishers&extra help".

Ini confirm tipu! Tipu woi! Penipu! Kantoi!

Sudah jelas dari sequence di atas bahawa yg "source temp place & food 4 fire victims" ialah UMNO! Bukan AMK. Tipu! Mana ada si daboi tu buat apa-apa!


Tarikh: 17.4.2011 (Ahad)

Tindakan UMNO Lembah Pantai:
Hari ini hari terakhir JKM beri bantuan makanan. UMNO Lembah Pantai memutuskan mulai Isnin sehingga selesai kes rumah terbakar, UMNO akan bagi bantuan makan minum.

Tindakan PKR Lembah Pantai:
Ahli Parlimen sedang putus berahi di Sarawak. 6 kawasan PKR hilang deposit! Buat press conference di Sarawak. Tak boleh balik Kawasan ke Nurul? Pilihanraya dah habih, ko buat apa tunggu kat sana, kat kawasan ada 14 rumah terbakar lah woi!

Tarikh: 18.4.2011 (Isnin)

Tindakan UMNO Lembah Pantai:
UMNO mula taja makan minum mangsa hari ini. Setiausaha UMNO Bahagian serahkan kerusi roda pada seorang mangsa waktu pagi. Raja Nong Chik turun kali ke-3 waktu petang, sampaikan sumbangan persekolahan pada 17 anak-anak mangsa.

Dari Facebook Raja Nong Chik




Serahan sumbangan


Tindakan PKR Lembah Pantai:
Akhirnya Puan Nurul mencemar duli! Tapi tunggu! Bukankah pada hari Sabtu dia kata mangsa-mangsa ditempatkan di Surau Al-Falah, utk menunjukkan Pakatan yang uruskan mangsa? Adakah dia turun Al-Falah? Tak. Dia turun ke Dewan UMNO Spg 3. War-warkan di twitter, tapi tk bgtau tempat (teruskan penipuan)

Kepada @MUSZAINA nurul tweet,
"sudah dipindahkan sementara. Derma kilat diberi, dan sajian makan dibantu bsama cabang pkr LP. InsyaAllah zakat tiba ptg"



Pembaca-pembaca sendiri boleh tengok sendiri lah kat atas, siapa yang sedia makan dan sebagainya. Begitu selamba dia putar. Kering je dia mengaku usaha orang lain.

Untuk Nurul habis dah dia buat kerja sebagai Ahli Parlimen Lembah Pantai. Cuci tangan. Dengan taip-taip sikit dalam Twitter, macam budak-budak remaja main cinta dalam sms, kira dah lepas tanggungjawab.

Tapi bagi UMNO dan Raja Nong Chik tidak.

Tarikh: 23 April 2011 (Sabtu)
Masa 9 pagi:
Tindakan UMNO Lembah Pantai:
Gotong-royong bersihkan kawasan kebakaran, Raja Nong Chik juga turun sekali. Raja Nong Chik isytiharkan berkat usaha UMNO Lembah Pantai, dermawan menyumbang sebanyak RM30k bg bantuan asas untuk dirikan semula rumah. Atas dasar prihatin, UMNO juga berusaha supaya mangsa juga diberikan unit penempatan sementara di PPR.

RNC gotong-royong sekali. Nice!

Orang sini tau siapa buat kerja kat sini.
Dari FB RNC


Tindakan PKR Lembah Pantai:
Eh, nak apa lagi? Kira dah ok lah tu! Lebih baik Puan Nurul ke Sarawak seround lagi, pandai-pandai sendirilah korang rumah dah terbakar!

Dari fakta-fakta di atas yang disokong oleh bukti berdokumen, boleh tengok sendiri lah betapa hebatnya Naib Presiden PKR ini, Ahli Parlimen Lembah Pantai ini memusing dan memutarbelitkan fakta secara UMUM, dalam Twitter.

Tujuannya tak lain untuk menunjukkan pada Dunia bahawa dia buat kerja.

Harap pengundi Lembah Pantai tahu lah tembelang minah si kaki selit ni. Harus tahulah, siapa yang buat kerja, dan siapa yang cuma gunakan Lembah Pantai sebagai platform politik saja.

Sumber: Klik Sini

Pok Nik Ajis "Nabi Akhir Zaman" Atau "Syaitan Bertopengkan Ulama Akhir Zaman"...???

Posted: 06 Dec 2011 10:03 PM PST

mufti kelantan

Sebelum ini, saya ada menulis tentang kenyataan seorang "ostat totok PAS", Shamsul Zaman Sukri, yang sangat taksub terhadap Nik Aziz Nik Mat, yang "mengada-ngada" mendakwa kononnya Mursyidul Am PAS itu merupakan seorang "Nabi". Kontroversi yang timbulkan Shamsul yang dikenali di Kelantan sebagai "Ostat Budak" itu menarik perhatian ramai.

Sebuah video yang membuktikan bahawa "ostat" berkenaan berkata begitu turut dimuatkan bagi mengukuhkan insiden tersebut. Di dalam video itu juga kita akan dapati kenyataan "ostat" tersebut mendapat tepukan gemuruh dari penyokong-penyokong PAS yang hadir di majlis ceramah "politik jual agama" itu.

Setelah video itu tersebar dan mendapat kecaman hebat dari pelbagai pihak, para penyokong totok PAS telah memutar belitkan keadaan dengan mendakwa kononnya pihak yang mengecam "ostat" berkenaan tidak faham kenyataan itu. Malah dengan tidak punya rasa malunya, mereka mendakwa ia merupakan "fitnah" dari UMNO.

Kepala hotak merekalah! Fitnah apa lagi jika disertakan dengan paparan audio visual yang jelas menunjukkan Shamsul "totok Pok Nik" menyamakan idolanya itu dengan "Nabi"! Jangan fikir umat Islam di negara ini buta dan tuli. Video itu menjelaskan siapa yang benar dan siapa yang salah. Kalau dah salah tu, mengaku sajalah salah!

Sebelum ini, saya kira mungkin tidak kukuh untuk saya berhujah mengenai isu ini memandangkan saya bukanlah ulama muktabar. Bagaimanapun, baru-baru ini, Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria dan Mufti Kelantan sendiri iaitu Datuk Muhammad Syukri Mohamad bertindak mengukuhkan lagi hujah saya di dalam entry sebelum ini.

Menurut Mufti Perak, Tan Sri Harussani menggesa kepada individu atau mana-mana pihak yang menyamakan Nik Aziz sebagai "Nabi" supaya segera bertaubat memandangkan tindakan tersebut adalah salah sama sekali dengan iktikad umat Islam.

Kemudian, Mufti Kelantan menguatkan lagi hujah tersebut dengan menyatakan pendiriannya adalah sama dengan dengan Mufti Perak tersebut dan menegaskan bahawa maksud sebenar "ulama pewaris nabi" adalah merujuk kepada tugas dan gerakan dakwah. Malah, adalah salah untuk menyamakan ulama dengan Nabi kerana ia bertentangan dari sudut Aqidah!

Dan saya percaya, dengan kenyataan dua orang Mufti tersebut, jelaslah bahawa kedua mereka telah menyaksikan video itu sebelum memberikan komen. Sekaligus, tidak timbul lagi masalah "fitnah dari UMNO" dan kenyataan dua Mufti itu mematahkan sama sekali hujah yang cuba diputar alamkan oleh puak-puak totok PAS yang cuba "menyelamatkan" fatwa terbaru PAS itu.

Nah! Lihatlah wahai semua umat Islam di Malaysia. Demi menyelamatkan status Nik Aziz Nik Mat sebagai "Nabi", para penyokong PAS sanggup memfitnah pihak lain dan mengotorkan diri mereka dengan dosa. Saya kesal dengan pegangan puak-puak ini yang "menghalalkan cara demi matlamat".

Hairan juga saya sekiranya mereka mengaku bahawa merekalah pejuang Islam, sedangkan apa yang mereka lakukan jelas bertentangan dengan ajaran dan aqidah Islam yang sebenar! Ini Islam ajaran siapa? Islam ajara Muhammad SAW atau Islam ajaran Pok Nik Ajisss..???


Sumber: klik sini

tun faisal dot com

Posted: 07 Dec 2011 01:42 PM PST

tun faisal dot com


Akhbar Cina: Lim Guan Eng memang pandai berpura-pura? #savePenang

Posted: 07 Dec 2011 05:00 AM PST

Sikap kurang ajar Lim Guan Eng tidak mungkin dapat disembunyikan selama-lamanya


China Press
Lim Guan Eng berpura-pura
Kedai kopi orang ramai m/s C17
27 November 2011 (Ahad)

Lim Guan Eng Jangan Berpura-Pura
Cheah Cheng Huat

Pengerusi parti Gerakan Koh Tsu Koon mengisytiharkan tidak mencalonkan dirinya pada PRU akan datang, orang yang paling kecewa tidak lain tidak bukan ialah setiausaha DAP Lim Guan Eng, kerana beliau secara tiba-tiba kehilangan "padang sasar", tempat beliau membuat persediaan untuk serang pada PRU akan datang sudah hilang, sebab itu beliau "berpura-pura" menyeru supaya Koh Tsu Koon diberi peluang kali yang kedua seterusnya dicalonkan untuk bertanding pada PRU akan datang.

Pada Tsunami politik tahun 2008, Lim Guan Eng secara tidak sengaja menjadi ketua menteri Pulau Pinang, apa yang memeranjatkan orang ramai ialah bidalan dalam perpatah Cina "bapa harimau tidak mungkin melahirkan anak anjing" yang dikatakan " anak tunggu di belakang pintu sahaja". Lim Guan Eng juga mempunyai "kelebihan" seperti bapanya Lim Kit Siang, apabila mereka hadapi musuh "suaranya sangat menekan musuh", tidak hiraukan orang lain, "benarkan perbuatan diri sendiri sebaliknya tegah orang lain buat perkara yang sama" dan sebagainya.

Tentang isu ini sebenarnya Lim Kit Sing lebih hebat, kerana beliau pandai berpura-pura baik, selalu bersikap pura-pura, contohnya apabila Lim Guan Eng jadi ketua menteri, Guan Eng berkata beliau sanggup beli rumah sendiri di situ semasa pergerakan kempen Tanjung 1, Tanjung 2 dan Tanjung 3, tidak mahu terlibat dengan perpindahan di kediaman rasmi ketua menteri, akhirnya beliau berpindah juga ke kediaman rasmi ketua menteri, sebenarnya di dalam jiwa beliau memang beliau sangat inginkan tinggal dalam kediaman rasmi itu, kerana di situ beliau boleh tunjukkan status pangkat ketua menteri.

Anak muda yang berjiwa muda dalam parti dan juga speaker DUN Selangor Teng Chang Khim, agak tergesa-gesa berkecimpung dalam politik, rasa tidak puas hati sikap pura-pura itu, dimana Teng keluarkan satu artikel dalam suratkhbar bertajuk: 'pegang jawatan kerajaan jangan berpura-pura', apa yang disebut oleh Teng Chang khim itu amat bagus, dan apa yang disebut itu memang benar dan tepat: dari zaman dahulu sehingga ke zaman sekarang, pegawai kerajaan mempunyai kenderaan rasmi dan tempat kediaman rasmi, itu semua adalah satu kenyataan benar.

Lim Guan Eng lebih hebat daripada Lim Kit Siang, kerana kelebihan Lim Guan Eng pandai membuat sebaran berita, beliau boleh pergi ke warung di kaki lima cipta berita menjamu selera, secara kebetulan wartawan tiba-tiba boleh muncul di situ, di keesokan harinya gambar-gambar beliau dimuatkan ke dalam suratkhabar, memuji ketua menteri sanggup turun padang berjumpa dengan rakyat jelata dan beramah mesra dengan rakyat.

Wartawan Akan Hadir Pada Masa Yang Tepat

Pada hari Ching Ming Jie (hari membersih kubur Cina), Lim Guan Eng balik ke Batu Pahat membersihkan kubur di sana, wartawan muncul pada masa yang tepat, dengan itu Lim Guan Eng "cuba kaitkan kisah lama' di situ, berwatakan memperingati orang-orang lama di situ, dan dapat paparan luas di dalam suratkhabar.

Sebaliknya watak Koh Tsu Koon, memang bersikap orang terpelajar dan berwatak seorang berilmiah tinggi walaupun beliau telah berkecimpung dalam politik selama 30 tahun, Koh tetap kelihatan lembut dan sederhana, memang mempunyai sikap seorang ahli politik yang sejati, tidak terlibat dengan perbalahan dalam berpolitik. Pada masa beliau masuk ke dalam politik beliau adalah diangkat oleh Dong Zong ataupun beliau sebenarnya berasal dari Dong Zong, beliau bertanding di atas tiket mewakili pendidikan sekolah-sekolah Cina, pada masa itu beliau telah menyinggung perasaan Lim Kit Siang. Sebenarnya pada masa itu oleh kerana Lim Kit Siang mahu alihkan pandangan orang ramai, kerana tidak berani lawan Lim Chong Eu bertanding PRU di Seremban, Kit Siang tumpukan kekuatan lawan Koh Tsu Koon di Pulau Pinang.

Pada PRU 2008 selepas Gerakan kalah teruk, Koh Tsu Koon dengan segera secara pantas susun atur upacara angkat sumpah untuk Lim Guan Eng sebagai ketua menteri Pulau Pinang, ini menggambarkan bahawa Koh Tsu Koon bersikap ahli politik yang sejati yang boleh terima apa jua keadaan, sikap-sikap seperti ini yang kurang pada Lim Guan Eng.

[Video] Lanjutan kisah #MBmalas: Rakyat kecewa MB gagal penuhi janji PRU2008 #saveSgor #PenipuRakyat

Posted: 07 Dec 2011 01:50 AM PST



Kata Khalid Ibrahim, "Saya Menteri Besar, sekarang saya kena ikut undang-undang." Aikk masa janji dalam PRU2008 tu, main belasah je; tak de pulak cakap nak ikut undang-undang. Ini sebijik dengan alasan-alasan lain yang digunakan oleh pemimpin PR apabila kerajaan PR gagal tunaikan janji PRU2008. Samalah macam puak-puak Pas yang gagal tunaikan janji untuk tutup kilang arak di Shah Alam. Masa kempen janji beriya-iya nak tutup kilang arak, kedai arak, halang jualan arak di 7-Eleven, hapuskan pusat maksiat, tutup pusat urut dan macam-macam lagi. Bila tak boleh buat, mula lah bagi alasan macam-macam. Jangan tertipu dengan janji pemimpin PR. Banyak yang mereka boleh janji termasuk bulan dan bintang. Sekarang dah jelas siapa PR sebenarnya - Penipu Rakyat!

[Video] Sindrom #GilaJawatan Pemimpin PR makan diri. Mana Tan Sri Khalid Ibrahim? #MPmalas #MBmalas

Posted: 06 Dec 2011 10:23 PM PST


Nota: Blogger Rezqeen Hill adalah salah seorang blogger yang berbakat dari Wilayah Persekutuan. dari seorang blogger tidak ber`ranking', hari ini beliau sudah mempunyai tempat dalam senarai ranking blogger pro-BN. Baca selanjutnya di -

Perbandingan 22 Tun M, 3 tahun @NajibRazak dan 21 tahun Nik Aziz #GantilahJanganTido #saveKelantan

Posted: 06 Dec 2011 08:01 PM PST



[Nota: 22 tahun Tun Dr Mahathir Mohammad menjadi Perdana Menteri, banyak kemajuan dan pembangunan yang boleh diceritakan. Bukan saja pembangunan fizikal malah pembangunan modal insan, termasuk `psychological liberation' anak Malaysia melalui semangat Malaysia Boleh, yang mengeluarkan mereka dari perasaan rendah diri dan penjajahan minda bahawa Barat atau Orang Luar lebih baik dan lebih bijak dari mereka.

3 tahun Datuk Seri Najib Tun Razak, begitu banyak transformasi dilaksanakan, bermula dengan transformasi politik dalam parti dengan pindaan Perlembagaan UMNO; Program Transformasi Kerajaan, Program Transformasi Ekonomi, Program Transformasi Politik dan terkini Program Transformasi Luar Bandar. Dari usaha menjadikan UMNO lebih terbuka, telus dan demokratik sehinggalah pemansuhan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), Ordinan Darurat dan pindaan Seksyen 15 Akta Universiti Kolej dan Kolej Universiti. Dari Klinik 1Malaysia sehinggalah Kedai Rakyat 1Malaysia.

3 tahun sahaja. Apa ada selepas 21 tahun Nik Aziz berkuasa? Balak habis, pembangunan tak nampak, rakyat menderita minum air berkeladak? kadar HIV/AIDS, anak luar nikah tertinggi? Eloklah berundur atau eloklah rakyat Kelantan gulingkan diktator pemalas dan gagal ini!]


Eloklah Mursyidul Am Pas bersara - Tun Dr. Mahathir

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad menasihatkan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat supaya segera bersara daripada arena politik memandangkan Menteri Besar Kelantan itu sudah terlalu lama menyandang jawatan tersebut.

"Eloklah dia bersara, saya sendiri telah bersara dan dia lebih lama (berkecimpung dalam politik) daripada saya," katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita di Pusat Pameran Antarabangsa Mahsuri (MIEC) sempena pembukaan Pameran Udara dan Maritim Antarabangsa Langkawi (LIMA) 2011 di sini hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Nik Aziz di Kota Bharu, Kelantan semalam yang mengulangi hasrat untuk terus bertanding pada pilihan raya umum akan datang biarpun telah menjadi wakil rakyat kira-kira 40 tahun.

Hasrat tersebut disebabkan Nik Aziz mahu terus melawan UMNO yang didakwa telah memecahbelahkan rakyat.

Menteri Besar Kelantan itu seterusnya memberikan alasan keputusan berkenaan dibuat kerana beliau telah banyak membawa pembangunan dan kemakmuran di Kelantan.

Dalam pada itu, kata Dr. Mahathir, kenyataan Nik Aziz tersebut menunjukkan pemimpin utama Pas tersebut sangat membenci UMNO.

"Bagi dia (Nik Aziz) lebih baik Karpal Singh (Pengerusi DAP) daripada UMNO. Itulah Nik Aziz," ujarnya secara sinis.

Tiada ulasan:

Pengikut