Rabu, 30 November 2011

Dewan Pemuda Pas Kawasan Bukit Katil

Dewan Pemuda Pas Kawasan Bukit Katil


Siapa Menipu? Audit atau Menara Taming Sari Melaka

Posted: 30 Nov 2011 02:23 AM PST

Pihak manakah yang benar? Pihak audit atau Menara Taming Sari Melaka dalam isu menjelaskan tunggakan sewa. Daripada dua sumber yang telah dikaji ada sedikit percanggahan fakta yang merujuk kepada Menara Taming Sari Melaka. Pertama fakta yang dikemukakan oleh pihak Menara Taming Sari Melaka yang di wakili oleh Mohd Husni Husin selaku Pengurus Jualan & Pemasaran dan kedua fakta yang dikemukakan oleh pihak audit.

Menurut Mohd Husni Husin selaku Pengurus Jualan & Pemasaran sehingga Jun 2010, pihak Menara Taming Sari telah membuat bayaran kepada pemilik harta iaitu pihak Kumpulan Melaka Berhad (KMB)sebanyak RM7,534,871.60 dan bukan seperti yang didakwa oleh pihak audit iaitu RM4.72 juta.

Sehingga kini iaitu bulan Nov 2011, pihak MTSB telah membayar sebanyak RM8,263,305 Juta kepada pihak KMB.

Manakala menurut laporan audit pula, sehingga Jun 2010, KMB hanya menjelaskan bayaran balik pinjaman berjumlah RM2.30 juta dan baki tunggakan berjumlah RM5.20 juta masih belum dijelaskan walaupun KMB telah menerima hasil sewa RM4.72 juta daripada Melaka Taming Sari Berhad (MTSB).

Sekarang siapa yang tipu siapa? Diharapkan pihak yang bertanggungjawab tampil menjelaskan fakta yang sebenar. Ini melibatkan kepentingan rakyat Melaka dan juga prestasi negeri. Sekiranya kedua-dua fakta ini bercanggah, dengan siapakah harus dirujuk perkara ini dalam menyelesaikan isu berkaitan Menara Taming Sari Melaka ini?

Laporan audit 

Laporan Menara Taming Sari Melaka

Tiada ulasan:

Pengikut