Selasa, 22 November 2011

Dewan Pemuda Pas Kawasan Bukit Katil

Dewan Pemuda Pas Kawasan Bukit Katil


Bapa Kena Kena Cekup

Posted: 21 Nov 2011 07:00 PM PST


MELAKA: Polis kontinjen negeri memberkas seorang lelaki yang juga bapa kandung kanak-kanak perempuan berusia setahun yang disifatkan tidak berhati perut dan kejam apabila meninggalkan mangsa di tepi tandas pusat beli-belah Mahkota Parade, dekat sini, pada 5 November lalu.

Lelaki berusia 23 tahun dan bekerja sebagai tukang masak itu diberkas kira-kira jam 5.30 pagi kelmarin di rumahnya di Bukit Indah, Johor hasil maklumat disalurkan isterinya yang dikesan anggota polis Cawangan Seksual dan Keganasan Rumah Tangga (D11), Ibu Pejabat Polis Kontinjen Negeri (IPK). 

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Superintendan R Gunarajan berkata, menerusi laporan penemuan kanak-kanak berkenaan disiarkan akhbar ini pada 11 November lalu, seorang wanita datang ke IPK. 

Katanya, wanita terbabit memaklumkan dia mengenali ibu bapa mangsa kerana pernah mengasuh kanak-kanak itu yang dipanggil Sofea atau nama sebenarnya Anna Hii sebelum ini.

Beliau berkata, berdasarkan maklumat itu, sepasukan anggota polis D11 melakukan siasatan dan mengesan ibu mangsa yang kemudiannya dipanggil ke IPK.

Tercekik Siput Sedut

Posted: 21 Nov 2011 04:54 PM PST



ALOR GAJAH: Seorang gadis nyaris maut apabila tercekik siput sedut masak cili api ketika menjamah hidangan itu sambil menonton televisyen dalam kejadian di rumahnya di sini, malam kelmarin.

Dalam kejadian jam 8.30 malam, Siti Aisyah Mohamad, 13, menggelupur lima minit sebelum diselamatkan ibunya.

Menurut Siti Aisyah, dia tidak menyangka makanan kegemarannya itu hampir meragut nyawanya menyebabkan dia kini trauma.

Menceritakan kejadian, pelajar sebuah sekolah menengah itu berkata, dia membeli sekilo siput sedut di sebuah kedai dan dimasak lemak cili api oleh ibunya, Saniah Sungip, 37.

"Selepas siap dimasak ibu, saya menikmati siput sedut itu sambil menonton televisyen. Ketika leka menonton, saya seperti tersedut sesuatu menyebabkan tekak pedih namun tidak mampu menjerit.

"Saya cuba memanggil ibu di dapur, namun gagal menyebabkan saya menggelupur kesakitan," katanya ketika ditemui di sini, semalam.

Menurutnya, dia bernasib baik berikutan ibunya mendengar dia menggelupur kesakitan sebelum mengeluarkan siput sedut itu dengan menepuk belakangnya beberapa minit kemudian. Sementara itu, jurucakap bomba dan penyelamat berkata, pasukannya menerima laporan kejadian jam 8.45 malam dan tiba di lokasi kejadian 15 minit kemudian namun mangsa berjaya diselamatkan ibunya.

"Selepas pemeriksaan kesihatan dilakukan, kami dapati kecederaan di bahagian dalam kerongkong mangsa tidak serius kerana siput sedut itu masih berada di bahagian yang selamat," katanya di sini, semalam.

Tiada ulasan:

Pengikut