Isnin, 18 Julai 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Dd i n b u n g a

Posted: 18 Jul 2011 07:29 AM PDT

Dd i n b u n g a


REVOLUSI ITU PEPERANGAN, ANU WAR DAH BERTAMBAH GILA!!!!!

Posted: 17 Jul 2011 10:50 PM PDT

REVOLUSI...REVOLUSI...REVOLUSI... PKR PUN DAH TUKAR QIBLAT KE???? MANA REFORMASI...REFORMASI...REFORMASI..., CUKUP LA PAS JE TUKAR QIBLAT, SEKARANG PKR PULAK YANG DAH TUKAR QIBLAT.... HANYA DAPIG SAJA YANG BEPEGANG TEGUH PADA QIBLAT DIORANG UNTUK MENENTANG PENUBUHAN NEGARA ISLAM.

SUDAH , SUDAH LAH TU ANU WAR.... NI DAH SAMPAI NAK MENCETUS PEPERANGAN, NI DAH MULA NAK MENJATUHKAN KERAJAAN DENGAN CARA KEKERASAN DAN PAKSAAN, KERANA KO SEORANG NAK JADI PERDANA MENTERI SAMPAI KO SANGGUP NAK ISTIHAR PERANG DENGAN KERAJAAN MALAYSIA YANG DIPILIH OLEH MAJORITI RAKYAT MELALUI PILIHANRAYA YANG DIAMALKAN SEJAK MERDEKA HINGGA SEKARANG, KAU NI JENIS MANUSIA APA NI ANU WAR OI!!!!!

MEMGIKUT PAKAR ILMUAN MENTAKSIRKAN BAHAWA "REVOLUSI" ADALAH ISTILAH DALAM SATU TINDAKAN DAN GERAKAN SECARA PAKSAAN, SECARA KEKERASAN, SECARA TIDAK SAH, DALAM MENGUBAH, ATAU MENGAMBIL ALIH SESUATU NEGARA DENGAN CARA DEMOSTRASI, DENGAN CARA MEMAKSA ATAU PUN MENGGUNAKAN SENJATA, DESAKAN OLEH BADAN YANG LEBIH BERKUASA DAN KUAT BAGI MENJATUHKAN SESUATU PEMERINTAHAN.

CUBA LAH KITA BAYANG KAN HINGGA SAMPAI KE TAHAP INI HENDAK DILAKUKAN ANU WAR HANYA SEKADAR MEMUASKAN NAFSU SERAKAHNYA UNTUK JADI PM DAN UNTUK MENUTUP SEKALIGUS SEGALA PERANGAI LUAR TABII NYA. MANUSIA JENIS APAKAH INI?????

PESANAN PENULIS, JANGAN ANGGAP SELAMA INI KERAJAAN BERDIAM DIRI DAN BERTOLENRANSI KITA AMBIL KESEMPATAN, JANGAN ANGGAP RAKYAT BERSIKAP DIAM KITA ANGGAP BOLEH BUAT SEMUA PERKARA DILUAR BATASAN... TIBA MASA RAKYAT AKAN BANGKIT MENENTANG GERAKAN KOMUNIS CIPTAAN ANU WAR. CUBA LAH KALAU BERANI, JANGAN DIJOLOK SARANG TEBUAN!!!!.

JANGAN CUBA MENWUJUDKAN GERAKAN KOMUNIS ATAU GERAKAN MILITAN DI MALAYSIA AKIBATNYA BURUK PADAHNYA.

tunku

Posted: 18 Jul 2011 03:51 AM PDT

tunku


Entertainment Ban In Kedah Applies To Muslims Only In Ramadhan

Posted: 17 Jul 2011 02:17 PM PDT

Entertainment Ban In Kedah Applies To Muslims Only - Hadi

KUALA LUMPUR, July 17 (Bernama) -- The enforcement of the Entertainment and Places of Entertainment Enactment 1997 during the month of Ramadan by the Kedah state government only applies to Muslims, said PAS president Datuk Seri Abdul Hadi Awang.
He said this was clarified by the Kedah government's representative, Mohd Sanusi Md Noor, who is the political secretary to the Kedah Menteri Besar, during a briefing session to PAS' central committee members here Sunday.
"Entertainment outlets in Kedah will operate as normal during Ramadan but are restricted to non-Muslims.
"It is the best solution...non-Muslims are not prevented from going to entertainment outlets and at the same time, Muslims are reminded to fulfill their Ramadan obligations," he told a press conference here.
He said entertainment outlet operators in Kedah had agreed to the move and risked action being taken including their business licences revoked if they were found to have allowed Muslims to patronise their outlets.
Abdul Hadi blamed to the media for inaccurate reporting on the matter which resulted in non-Muslims protesting the move by the Kedah government ordering all entertainment outlets in the state to close during Ramadan.
Meanwhile, Mohd Sanusi, when approached by reporters after the press conference, said the enforcement of the enactment would be left to the police.
On Wednesday, Kedah Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak announced that the enactment would be fully enforced this Ramadan but the move received widespread protests from MCA and Gerakan as well as PAS partner DAP.
The issue was reported to have been resolved after Azizan held a meeting with entertainment outlet operators in the state yesterday but on the condition that Muslims be barred from the outlets.

tunku : why only in Ramadhan? is this the new pas way of Islamic teaching? pas has gone mad after became partner with dap and pkr.they said they follow Quran and Sunnah but it seems nowadays they are following dap.they now following dap's "jom ubah" from Quran to satanic teaching.

AL FATIHAH - Titiwangsa MP Lo’Lo’ dies of cancer at age 54

Posted: 17 Jul 2011 09:10 AM PDT

PETALING JAYA: PAS Titiwangsa MP Dr Lo'Lo' Ghazali (pic) has died of cancer at 10.15pm yesterday. She was 54.
PAS secretary-general Datuk Mustafa Ali confirmed that Dr Lo'Lo' had passed away at the Selayang Hospital.
A posting in her Facebook account said that arrangements were being made to transfer her body to the Al-Akram Mosque in Datuk Keramat to be prepared for burial.
She would be buried at the Datuk Keramat Muslim cemetery this morning at 10am.

AL FATIHAH.May Allah bless her soul.

RIDHUAN TEE

Posted: 18 Jul 2011 03:45 AM PDT

RIDHUAN TEE


Jangan terperangkap permainan licik ultra kiasu

Posted: 17 Jul 2011 05:18 PM PDT

(Sinar Harian 18 Jul 2011)

Isu ahli politik ultra kiasu berhujah menggunakan Al-Quran dan Hadis bergema lagi. Malah kali ini lebih hebat. Ia dibangkitkan di Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor. Saya tidak nampak akan keperluan menggunakan hujah tersebut, kerana golongan ini sejak dari dahulu lagi begitu bongkak dengan keturunan atau lebih obsess dengan hujah-hujah dari sumber bangsanya sendiri dan sumber-sumber barat. Kenapa sejak akhir-akhir ini Quran dan Hadis menjadi mainan bibir?

Saya harap umat Islam tidak terperangkap dengan taktik kotor mereka. Mereka akan melakukan apa sahaja untuk ke Putrajaya. Jika mereka tertarik dengan Islam, sudah lama mereka memeluk Islam atau bersetuju dengan suruhan dan larangan Islam, yang juga merupakan ajaran agama mereka. Kenapa tiba-tiba Quran dan Hadis dijadikan sandaran berhujah? Cubalah baca taktik ini dari sudut psikologi berbalik agar tidak tertipu. Janganlah berselindung hanya disebabkan oleh kepentingan politik sehingga tidak kenal kawan dan lawan.

Jika mereka sudah berlembut dengan Melayu dan Islam, paling tidakpun, mereka tidak segan silu untuk memakai baju Melayu dan songkok ketika pembukaan DUN atau Parlimen sebagai tanda penghormatan dan penerimaan Islam sebagai agama persekutuan dan orang Melayu Islam sebagai bangsa majoriti. Ini tidak, mereka akan mencari seribu satu alasan untuk mengelakkan diri dari memakai 'pakaian Islam' tersebut. Saya berani mengatakan mereka memandang hina kepada cara hidup Melayu dan Islam.

Selama inipun mereka tidak pernah menggunakan ayat al-Quran dan Hadis, kenapa tiba-tiba mereka kelihatan sudah berubah? Apakah hati mereka terbuka dan bersedia menerima Islam? Jika mereka benar-benaru tertarik dengan nilai-nilai Islam, mari kita sama-sama daulatkan suruhan agama dahulu seperti menutup aurat, mengharamkan zina, judi dan sebagainya. Saya cadangkan mereka memetik ayat Quran, soal pengharaman judi, arak, riba, zina dan lain-lain lagi.

Kenapa tidak berhujah menggunakan atau mengambil ayat Quran dan hadis dalam perkara-perkara sebesar ini yang menimbulkan kegawatan sosial? Golongan ini amat licik, mereka akan manipulasikan isu yang menyebelahi mereka, dan menolak perkara yang tidak menyebelahi mereka. Mereka sanggup korbankan agama semata-mata untuk kepentingan politik. Saya tidak mengatakan mereka sahaja yang tidak betul. Kitapun kadangkala tidak betul. Menerima sebahagian ajaran Islam dan menolak sebahagian. Sedangkan semua tahu bahawa kita perlu menerima Islam sepenuhnya.

Tujuan ultra kiasu tidak lain, untuk memukau umat Islam supaya mereka ini hebat. Selepas ini sekutu mereka akan berhujah, "Tengok! UMNOpun tidak berhujah menggunakan Quran Hadis, malah menolak Islam, bukankah lebih baik kita menyokong bukan Islam (ultra kiasu) ini". Di penghujungnya nanti Umno yang salah, ultra kiasu yang betul.

Ini terbukti apabila ketua ulamak Pas mempertahankan tindakan ADUN ultra kiasu tersebut. Katanya, Pas berpendirian bahawa mempelajari tentang Quran dan Hadis merupakan satu tuntutan yang bukan sahaja perlu digalas oleh seluruh umat Islam, tetapi juga digalakkan ke atas orang yang bukan Islam. "Sebagai orang Islam kita seharusnya menggalakkan penganut agama lain mempelajari tentang al-Quran dan hadis untuk mengenal Islam secara lebih mendalam dan bukannya mengherdik dan bertindak di luar akhlak Islam yang akhirnya menjauhkan bukan Islam dengan Islam. Bagaimana mereka ingin mengenali Islam kiranya kita menghalang mereka untuk mendekati Islam.

Persoalan saya, jika benar-benar mereka percaya kepada Quran dan hadis sudah tentu mereka akan menyokong setiap tindak-tanduk dan dasar-dasar Pas di Kedah dan Kelantan?

Saya tidak kata ultra kiasu tidak boleh berhujah menggunakan Quran dan Hadis, tetapi saya cuba membaca di sebalik taktik mereka yang licik ini. Malah saya tidak akan halang mereka menggunakan kalimah Allah dan membaca Quran jika mereka ini sejak awal lagi ikhlas dan tidak menentang Islam. Apakah kita tidak pernah mengambil iktibar. Apabila kerajaan Kelantan mahu mengharamkan arak, judi, nombor ekor dan sebagainya, merekalah yang paling awal menentang.

Saya tidak kata Umno sudah baik. Malah masih banyak perkara yang perlu diperbaiki. Tetapi jika diberi pilihan antara mempercayai Umno dengan ultra kiasu. Sudah tentu saya memilih Umno. Seburuk-buruk Umno mereka tetap seakidah dan mengucapkan dua kalimah syahadah seperti kita semua. Kita tetap bersaudara walaupun dipisahkan oleh batasan politik, bangsa, bahasa dan warna kulit yang berbeza.

Saya sudah cukup masak dengan taktik mereka untuk mencairkan hati orang Melayu Islam. Mereka begitu masak dengan membaca psikologi orang Melayu. Cuma kita sahaja yang terlalu bersangka baik dan tidak mahu mengambil tahu ataupun berusaha untuk mengkaji psikologi ultra kiasu. Akhirnya, dilihat dari sudut mana sekalipun, kita tetap kalah. Mereka bersatu dalam senyap. Kita terus berperang secara terbuka.

Saya amat musykil kenapa mereka tidak berhujah menggunakan sumber agama atau ajaran masing-masing. Tidak kurang nilai-nilai baik turut diucapkan oleh Konfucius, Lau Tzu, Mencius, Buddha dan sebagainya? Kenapa Islam yang perlu ditonjolkan?

Sama ada mereka ikhlas dengan Islam atau tidak, Tuhan sahaja yang tahu. Apa yang ingin saya nyatakan di sini adalah ultra kiasu tetap ultra kiasu. Sukar untuk dipercayai.

Jika ultra kiasu benar-benar yakin dengan nilai-nilai Islam mereka sepatutnya menyokong Enakmen Hiburan dan Tempat-tempat Hiburan 1997 - yang melarang pusat hiburan beroperasi sepanjang Ramadan. Antara kategori hiburan yang tidak boleh diadakan sepanjang Ramadan ialah pertunjukan pancaragam, persembahan nyanyian di hotel, restoran dan bar, warung kopi, karaoke dan disko.

Parti ultra kiasu Kedah tidak pernah bersetuju dengan larangan ini. Mereka tetap mahu pusat hiburan beroperasi tidak kira bulan apa sekalipun. Adakah mereka sensitif dengan perasaan Melayu dan Islam? Jika ini pendirian mereka, adakah wajarkah kita bersangka baik dengan ultra kiasu ini? Adakah mereka benar-benar insaf dan percaya kepada Quran dan Hadis? Janganlah kita buta semata-mata hendak menumbangkan Umno. Umno boleh datang dan pergi, begitu juga dengan Pas, kerana Umno atau Pas bukan Tuhan.

Umno dan Pas hanyalah parti politik yang diilhamkan oleh manusia atau ciptaan manusia. Ilham dan ciptaan manusia akan lenyap bila tiba masanya. Ciptaan manusia tidak akan mampu mengatasi ciptaan Allah SWT. Apa yang cipta oleh Allah SWT, dunia dan seisinya, juga akan musnah suatu hari ini apabila berlaku kiamat. Yang akan kekal hanya Allah SWT Maha Berkuasa dengan segala apa yang telah dicipta dan akan diwujudkan. Justeru, sebagai makhluk ciptaanNya, janganlah kita terlalu mendabik dada dan bongkak, sehingga tidak dapat membezakan antara saudara dekat dengan saudara jauh atau kawan dengan musuh.

Pada saya Umno dan Pas tidak penting. Apa yang penting adalah pastikan umat Islam memerintah bukan diperintah. Namakan apa jua parti yang akan wujud, selagi mana parti itu memperjuangkan dan menegakkan agama Allah SWT, menjaga umatnya dan tidak bersekongkol dengan musuh, saya pasti akan menyokong.

Belajarlah dari sejarah. Kita dapat lihat dengan jelas, apabila negara asalnya kepunyaan umat Islam dan kemudian diperintah oleh bukan Islam, betapa malangnya nasib umat Islam. Mereka bukan sahaja merempat di bumi sendiri, tetapi sampai ke peringkat ditindas, dianiaya malah ada yang dibunuh, dan jangan harap agama Islam dapat berkembang subur. Jangan pergi jauh lihatlah saudara kita di Singapura. Tidak perlu saya ulas panjang apa yang berlaku di Palestin.

Berbanding dengan apabila Islam memerintah sama ada di negara asalnya atau di negara yang asalnya bukan Islam, orang bukan Islam dapat hidup senang lenang, malah hak-hak mereka dijaga seperti menatang minyak yang penuh. Inilah keadilan Islam. Kenapa? Jawapannya, kita akan ditanya oleh Allah SWT apa yang kita telah lakukan terhadap mereka. Sejarah Islam memerintah Sepanyol memang tidak dapat dipadamkan. Lihatlah keadilan Islam yang terpancar. Malangnya hari ini, keadilan itu tidak dapat lagi dilihat kerana umat Islam telah diperintah setelah jatuhnya empayar Othmaniyyah.

Lebih malang lagi, negara-negara Islam tidak dapat memberikan contoh terbaik. Negara yang diperintah oleh umat Islam sendiri, berserabut dengan masalah dalaman dan perpecahan yang tidak pernah berkesudahan, dibelenggu dengan kemiskinan, dan menjadi umat pengguna semata-mata, bukannya mencipta. Bukan Islam akan memastikan, umat tidak akan naik atau berkuasa kembali.

Saya masih teringat kata-kata seorang ahli politik Perancis, komunis bukanlah ancaman bagi barat. Barat pernah menghadapi komunis sebelum ini, dari segi politik ketenteraan. Bahaya sebenarnya yang mengancam ultra kiasu adalah bahaya Islam. Umat Islam pernah menguasai Eropah. Umat Islam mewarisi semangat jihad yang tinggi. Islam juga memiliki peradaban hebat. Islam pernah dinobatkan sebagai tamadun besar dunia tanpa memerlukan proses pembaratan. Ini hakikat yang tidak dapat dinafikan. Perancangan licik musuh-musuh Islam sudah berakar umbi beribu tahun lamanya. Tidak senang dengan kewujudan Islam, mereka tidak berdiam diri malah mengatur strategi menyerang umat Islam dari setiap penjuru. Sedar atau tidak, sasaran utama adalah pemimpin kepada umat Islam. Jangan kita buta hanya kerana kepentingan politik.

Sentimen politik kepartian kalangan kita terlampau tinggi sehingga menjadi kita buta dalam menilai saudara sendiri. Kita selalu menuduh Umno menolak Islam, tetapi kita juga tumpang semangkok dengan program-program pengislaman Umno seperti perbankan Islam, insuran Islam, pendidikan Islam, mahkamah Syariah dan berbagai lagi produk-produk Islam yang telah diperkenalkan oleh Umno. Sepatutnya Pas bertindak memperkemaskan atau memperkuatkan atau menambahkan lagi program-program Islam sedia ada. Bukannya berdolak dalih daripada negara Islam kepada negara kebajikan. Memang negara kebajikan itu adalah juga sebahagian program dalam negara Islam. Persoalannya, di manakah perjuangan negara Islam dan undang-undang Islam selama ini?

Apakah Pas yakin bahawa mereka boleh melaksanakan undang-undang Islam apabila ditakdirkan mereka memerintah nanti, jika parti ultra kiasu dan PKR tidak merestuinya. Sekarang inipun kerajaan negeri Kedah begitu sukar untuk menutup pusat hiburan ketika Ramadhan selama sebulan. Apatah lagi untuk menutup sepenuhnya. Apakah sekiranya selepas ini Pakatan Rakyat memerintah, mereka dapat melaksanakan Islam sepenuhnya atau sekadar meneruskan sahaja program-program yang dilaksanakan oleh Umno?

Saya tidak menafikan bahawa korupsi dan rasuah tidaklah begitu ketara di bawah kerajaan pimpinan Pas. Saya memuji ketelusan itu walaupun tidak sepenuhnya ia berjalan. Kroni-kroni masih lagi diutamakan terutama dalammemberikan projek-projek kepada ahli-ahli mereka sahaja termasuk perlantikan ahli majlis perbandaran dan dewan bandaraya. Justeru, sudah sampai masa kita membuat muhasabah diri.

Akhirnya, sekalung takziah saya ucapkan atas pemergian ahli parlimen Titiwangsa yang telah menyahut panggilan Ilahi terlebih dahulu. Marilah kita bersama-sama tanpa mengira parti politik, ideologi, warna kulit dan sebagainya menyedekahkan al-Fatihah kepada Allahyarhamah, semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama-sama orang-orang yang solehah. Al-Fatihah.

AL-Kesah AloQStaQ

Posted: 18 Jul 2011 03:34 AM PDT

AL-Kesah AloQStaQ


AKHIRNYA , PAS KEDAH TELAH BERSEPAI 'TARING'NYA ...

Posted: 17 Jul 2011 09:29 PM PDT


Dalam hal Penutupan Pusat-Pusat Hiburan di Kedah pada Ramadhan ini, niat awal Kerajaan PAS Kedah amatlah murni sekali ...

Sehinggakan aku sebagai penyokong kuat UMNO Kedah pun turut merasa amat gembira dengan keputusan "BERANI" (di peringkat awal haritu) ... bahawa Kerajaan PAS Kedah telah mengarahkan agar semua premis hiburan di Kedah WAJIB DITUTUP OPERASINYA sepanjang Bulan Ramadhan ...

Tapi amatlah sayangnya, apabila taring PAS Kedah waktu itu yang sudahpun sedikit terserlah, kini telahpun dihancurkan selunyai-lunyainya oleh DAP !!!...

Apabila timbul sahaja komplen & pembelaan daripada Parti Cina itu yang membela (kononnya) para pengusaha premis hiburan berkenaan, ianya telah menyebabkan PAS Kedah terkencit-kencit ketakutan dan terus menarik balik arahan penutupan pusat hiburan sepanjang Bulan Ramadhan nanti.

PAS Kedah hanya berani sebut, "DENGAN SYARAT TIDAK MEMBENARKAN ORANG ISLAM BERKUNJUNG SEPANJANG RAMADHAN".

Kenapa jadi begini ? Kenapa hanya orang Islam diarahkan sedemikian? ...

Bukankah PAS Kedah sudah mempunyai kuasa mutlak dan taring yang ampuh untuk meneruskan hasrat murni tersebut kepada seluruh Rakyat Kedah ? GUNAKANLAH SEADANYA !!

Cubalah berani sikit, dengan menguatkuasakan PENUTUPAN PUSAT HIBURAN walaupun ianya hanya dalam bulan puasa untuk SEMUA ORANG ISLAM DAN BUKAN ISLAM !! ...

Cubalah terapkan budaya keislaman di Kedah ni, walaupun hanya sebulan kepada keseluruhan kaum yang bukan Islam, supaya mereka juga boleh merasai dan cuba menerima cara hidup Islam dengan lebih praktikal.

Kalau tak, tiada beza antara perjuangan PAS & UMNO ... lebih kurang sama, 2x5 , 5x2 sahaja!

BILA LAGI PAS NAK GUNAKAN KUASA YANG ADA UNTUK KESYUMULAN SYIAR ISLAM ?!?

Kalau beginilah keputusan "playsafe" PAS, sampai bila-bila pun Negara Islam yang dihajati oleh pengasas PAS selama ini akan terus tinggal impian sahaja.

(Memang patutlah PAS sanggup tukar untuk berjuang demi Negara Berkebajikan pulak!)

Adakah PAS Kedah amat penakut !?

Untuk kembalikan ingatan kepada PUSAT HIBURAN yang pernah AloQStaQBlog dedahkan sebelum ini, SILA KLIK DI SINI : http://aloqstaqblog.blogspot.com/2011/06/pendedahan-ekslusif-alor-setar-dah-jadi.html

Ini baru sikit sahaja yang AloQStaQBlog sempat dedahkan berbanding berpuluh-puluhan lagi PUSAT HIBURAN di Kedah ni ...

BAYANGKAN KALAULAH SEMUANYA DIARAHKAN TUTUP PADA RAMADHAN NANTI ...

MESTI BUDAYA ISLAM DAN SYIARNYA AKAN LEBIH DIRASAI OLEH SEKALIAN RAKYAT KEDAH ...


Bodoh punya PAS Kedah ! ...

AloQStaQ
18 Julai 2011
Senayan
12:29 Pagi

anakbukitgantang says

Posted: 18 Jul 2011 03:17 AM PDT

anakbukitgantang says


SUPPLICATION ON THE NIGHT OF 15th SHA'BAN

Posted: 17 Jul 2011 10:05 PM PDT

O Allah! You shower favours on everyone


And no one can do any favour to You.


O The Possessor of Majesty and Honour,


O The Distributor of bounty and rewards,


There is no one worthy of worship, worthy of adoration except You.



You help the fallen, and provide refuge to the refugees


And give peace to those who are in distress.




O Allah! If in the Mother of All Books that is with You


You have written me down as someone who is


Doubtful of achieving salvation, or deprived,


Or rejected or without enough sustenance,


Then, O Allah, with Your Grace


Remove all of these misfortunes from me


and in the Mother of All Books that is with You,


establish me as someone who is blessed,


with abundant provision and charitable good deeds.



Indeed, what You said in The Book You sent


Through the tongue of Your Blessed Prophet is true


That Allah changes and establishes what He wants


And with Him is the Mother of All Books.



O My Lord! For the sake of Your Divine Manifestation


On this fifteenth night of the blessed month of Sha'ban


In which You issue all Wise and Irrevocable Decrees


Remove from us all calamities and hardships,


those that we know about as well as those that we don't,


while You know everything.

Truly, You are the Most Powerful, Most Generous.






And may Allah the Exalted shower blessings and peace on


His Holiness Muhammad, and on his family and his companions


And all praise is for Allah, Lord of the worlds.





DU'A NISF SHA'BAN






Allahumma Yaa Dhal Manni walaa yumannu 'Alayh


YaaDhal Jalaali wa'l Ikraam


Yaa Dhat-Tawli wa'l In'aam


Laa Ilaaha illa anta

Zahru'llaajeen wa jaaru'l mustajeereen wa amaanu'l khaaifeen






Allahumma in kunta katabtanee 'Indaka fee Ummil Kitabi


Shaqiyyan aw mahruman aw matrudan aw muqattaran 'alayya fi'rrizqi


Fa'mhuAllahumma biFadlika


Shaqaawatee wa hirmaanee wa tardee wa'qtitaara rizqee


Wa-athbitnee 'Indaka fee Ummil Kitabi


Sa'eedan marzuqan muwaffaqan li'lkhayraati Fa Innaka Qulta wa Qawluka'l Haqq


Fee Kitabika'l munzal 'alaa lisaani Nabiyyika'l Mursal


Yamhullahu maa Yashaa'u wa yuthbit

Wa 'Indahu Ummul Kitab






Ilaahi Bittajalli'l A'zam


Fee laylatin-nisfi min shahri Sha'ban al-Mukarram


Allatee yufraqu feehaa kullu amrin hakeemin wa yubram


An takshifa 'annaa mina'l ballaai wa'l balwaai

Maa na'lamu wa maa laa na'lam


Wa anta bihi a'lam


Innaka anta'l A'azzu'l Akram






Wa Sallallahu Ta'ala 'alaa Sayyidina Muhammad-in

Wa 'alaa aalihi wa as'haabihi wa sallam


Wa'l Hamdu Lillahi Rabbi'l 'Aalameen

bumiyang

Posted: 18 Jul 2011 03:17 AM PDT

bumiyang


Pancaran Laser Kepada Penjaga Gol Chelsea???

Posted: 17 Jul 2011 08:26 PM PDT

DAP Batuk, Pas Dah Terkencet???

Posted: 17 Jul 2011 05:30 AM PDT

Politik Harian

Posted: 18 Jul 2011 03:17 AM PDT

Politik Harian


Skandal Khalid Ibrahim, Elizabeth Wong ?

Posted: 18 Jul 2011 01:14 AM PDT


Elizabeth Wong (Eli Wong) kini sering kelihatan disisi Menteri Besar Selanggor Khalid Ibrahim (Khalid Gagap) mesra nampak.... Gambar terbaru yang dirakamkan Eli Wong menemankan Khalid Gagap menghadiri majlis pengkebumian jenazah Raja Aziz Addruse, peguam veteran yang pernah membela Anwar dalam kes liwat 1998.


Apa keistimewaan Eli Wong sehingga Khalid tidak mahu bawa isterinya Puan Sri Salbiah ke majlis ini.. Dan juga apa peranan exco beragama islam seperti Yaakop Sapari, Iskandar PAS, Dr Halimah atau pun Rodziah Ismail….? Malah dalam upacara begini, Setpol MB iaitu Faekah Husin lebih sesuai untuk menemaninya!

Mari kita selak sikit.... dah lama teman perhatikan tingkah laku si Khalid ga ga gagap ni.... Jangan tak tahu bahawa Khalid gagap memang ada hubungan Teman Tapi Mesra dengan Eli Wong....

Cercita... cer cita... Sewaktu kasih mula bersemi... Khalid Gagap begitu ghairah mahu mendampinggi Eli Wong... baek punyaaaaa...... baek punyaaaaa......

Dikhabarkan pelbagai hadiah, bunga dihantar ke pejabat Eli Wong.... bila orang tanya Eli... sapa yang hantar? jawab Eli.. Helmi yang kasi..... Eli pun nak cover jugak.. mungkin malu dapat Teman Tapi Mesra yang ga.... ga.... gagap.....

Eli Wong seperti kita ketahui... lebih minat suka kepada lelaki melayu berbanding dengan lelaki Cina... baek punyaaaa.... tapi dengan Khalid Gagap aku tak tahu pulak?

Khalid ni pun satu... nak skandal.. tak pandai cover... Tidak dinafikan Khalid gagap bahagia apabila Eli Wong sentiasa berada disinya.. bila ditanya apa hubungan Khalid Gagap dengan Eli.. Jawap Khalid... Te te te teman ta ta pi mesra selaluuuuuuuu..... Lidah Khalid lancar bila sebut mesra selalu.... Selain daripada itu dengar cerita Khalid sering memainkan lagu Kekasih Gelapku di bilik pejabatnya.... apa maksudnya ni?

Gambar diatas reaksi Khalid terima MMS gambar Eli Wong tido terkangkang... dah macam terkena nasi kangkang Khalid ni! Kah Kah Kah! Lu pikirrrr la sendiri........

Kartun Utusan Buat Puak PAS Terbakar Macam Masuk Nereka

Posted: 17 Jul 2011 11:00 PM PDT


Ada yang tak senang duduk bila tengok kartun ni.... KAH! KAH! KAH!

Gambar diambil dari: RBF Online

Jenazah Dr Lo' Lo' Selamat Dikebumikan

Posted: 17 Jul 2011 09:32 PM PDT


Jenazah Ahli Parlimen Titiwangsa, Dr Lo' Lo' Ghazali selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Dato Keramat di sini pada pukul 11.10 pagi.

Beliau menghembuskan nafas terakhir pada pukul 10.20 malam, Ahad di Hospital Selayang kerana menghidap penyakit kanser paru-paru.

Kira-kira 2,000 orang ramai hadir termasuk pemimpin Pakatan Rakyat dan Ketua Wanita Umno, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil untuk memberikan penghormatan terakhir.

Pada pilihan raya umum 2008, Dr Lo' Lo' menewaskan calon BN, Datuk Aziz Jamaludin Tahir dengan majoriti 1,972 undi.


Artikel menarik hari ini: Blogger PAS Menentang Keputusan Hadi Awang

Blogger PAS Menentang Keputusan Hadi Awang

Posted: 17 Jul 2011 08:00 PM PDT


Blogger Kerabu Bersuara semalam, Ahad menyatakan ketidak puas hatinya kepada Presiden PAS yang tunduk diatas desakan DAP! Laman blog tersebut menyifatkan bahawa Presiden PAS lembik dan tidak tegas dalam memperjuangkan agama Islam.

Syed Mu'az Syed Putra pengendali Blog tersebut bingung dengan keputusan PAS Kedah yang menarik balik cadangan larangan ke atas pusat hiburan di negeri itu daripada beroperasi sepanjang bulan Ramadhan.

Menurutnya lagi PAS tidak mempunyai pendirian dan kurang bijak dalam membuat keputusan, ianya dibuat tanpa berfikir panjang.

Syed juga meminta agar DAP menghormati hak PAS!

Malangnya Syed aku nak bagi tahu kau bahawa PAS memang bacul dan sudah lama menjadi kuda tungangan DAP! Baru nak sedar ke?

Walau bagaimanapun, aku ucapkan syabas kepada kau kerana telah tersedar dari lamunan mimpi... DAP bukanlah kawan yang baik!

DAP mempunyai agenda yang tersendiri yaitu menghapuskan kuasa melayu di negara ini... Blogger blogger PAS yang lain... Fikir fikirkan lah...

Baca artikel ini juga: PAS 'Sujud' Perintah DAP

Video: Pendemo Bersih Di UK Hanya 30 Orang Sahaja... Puak Pembangkang Spin 300 Orang?

Posted: 17 Jul 2011 07:10 PM PDT


Ramai sungguh yang berdemo di London rupanya... bila dikira adalah 30 orang... Syabas anda berjaya memalukan negara anda sendiri! Akai tarak! Apa pun tak boleh!!

You Tube: http://youtu.be/zw8ylW4HvGc


You Tube: http://youtu.be/5gE_U2mvjV4

Mereka bertindak keterlaluan... Bodoh, Biadap dan Kurang ajar!
Kalau  tak puas hati lagi... Jangan balik Malaysia.. 

Dr Lo' Lo' Menghembuskan Nafas Terakhir Jam 10.15 Malam

Posted: 17 Jul 2011 08:24 AM PDT


Ahli parlimen Titiwangsa, Dr Lo' Lo' Mohd Ghazali menghembuskan nafas terakhir di Hospital Selayang kira-kira jam 10.15 malam ini.

Jenazah beliau kini sedang diusahakan untuk dibawa ke Masjid Al-Akram, Dato Keramat.

Perkara itu disahkan oleh Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat, Siti Zailah Mohd Yusof.


Maklumat berkenaan kematian itu juga turut dimuatkan pada laman Facebook dan Twitter Allahyarhamah.

Beliau sebelum ini menerima rawatan akibat kanser. Al Fatihah... Semoga roh Allahyarhamah di tempatkan bersama roh-roh orang yang beriman.

PAS 'Sujud' Perintah DAP Part II

Posted: 17 Jul 2011 06:14 AM PDT


Exco Pemuda UMNO Malaysia, Lokman Nor Adam hari ini menyelar Puak PAS yang menarik balik cadangan larangan ke atas pusat hiburan daripada beroperasi sepanjang bulan Ramadhan.

"Akhirnya PAS terbukti sebagai Parti yang berkiblatkan DAP. Dalam kenyataan Hj Hadi tadi, beliau menegaskan bahawa PAS tarik balik larangan pusat hiburan beroperasi pada bulan ramadhan."

"Dulu beria beria nak tutup semua pusat hiburan jika dapat memerintah. Sekarang tutup bulan ramadhan pun tak boleh takut DAP marah."

"Amat menyedihkan. Lain kali jangan janji perkara yg tak mampu kamu lakukan." Kata Lokman.

PAS sudah tidak lagi memperjuangkan Islam demi menjaga hati parti sekutu mereka. Pas lebih Takut DAP dari Allah. Fikir fikirkanlah...

PAS 'Sujud' Perintah DAP Part I http://bit.ly/prfeAg

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Aspirasi Bangsa

Posted: 18 Jul 2011 01:54 AM PDT

Aspirasi Bangsa


Blogger Pas kecewa dengan Presiden PASberg

Posted: 17 Jul 2011 09:26 AM PDT

Kedah Darul DAP!!!

Posted: 17 Jul 2011 04:29 AM PDT

Sahabat-Gunung

Posted: 18 Jul 2011 01:54 AM PDT

Sahabat-Gunung


Ketua Penerangan PKR Selangor Cuba Tegakkan Benang Basah

Posted: 17 Jul 2011 08:17 PM PDT

Shah Alam, 18 Julai- UMNO Selangor menasihatkan Ketua Penerangan Keadilan Selangor, Suhaimi Shafiei agar tidak mencampuri urusan pentadbiran UMNO Selangor sebaliknya bersedia untuk menghadapi kes mahkamah atas tuduhan menderhaka kepada DYMM Sultan Selangor.

Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Selangor, Datuk Seri Noh Omar berkata, Suhaimi Shafiei seharusnya berani bertindak sebagai seorang pemimpin yang memperjuangkan keadilan terhadap peserta perhimpunan Bersih yang dianggap derhaka dengan titah DYMM Yang Di Pertuan Agong dengan mendesak kerajaan Selangor supaya menyediakan peruntukan khas untuk membayar denda ataupun menyediakan khidmat guaman kepada mereka.

"Ini akan memperlihatkan Shuhaimi sebagai seorang pemimpin yang tidak mementingkan diri sendiri malah seorang pejuang rakyat. Hak rakyat untuk menikmati keistimewaan yang sama diperolehi beliau tidak boleh dinafikan dimana kos guaman beliau ditanggung oleh kerajaan negeri Selangor.

Perkara ini tidak pernah berlaku di mana-mana negeri yang mana kerajaan negeri sanggup menganggung kos guaman untuk satu isu peribadi," ujarnya mengulas kenyataan media Ketua Penerangan Keadilan Selangor yang mengatakan pemikiran UMNO Selangor semakin songsang pada 16 Julai lepas selepas kenyataan saya bahawa Perhimpunan PAS hanya mahu membersihkan imej Anwar disiarkan akhbar tempatan.

Tambahnya, sebagai seorang pemimpin yang memperjuangkan keadilan Shuhaimi seharusnya tahu bahawa segala nikmat yang beliau perolehi harus juga diperolehi oleh peserta perhimpunan Bersih.

Adalah tidak adil sekiranya hanya beliau sehaja yang boleh mendapat keistimewaan tersebut. Adakah keistimewaan tersebut diperolehi hanya disebabkan jawatan beliau sebagai seorang Ketua Penerangan PKR Selangor?

"Saya yakin Shuhaimi tidak berani untuk mendesak kerajaan negeri kerana takut Kerajaan Negeri Selangor akan mengambil tindakan dengan menarik balik keistimewaan yang beliau perolehi. Ini akan jelas menunjukkan bahawa Ketua Penerangan PKR Selangor ini adalah seorang pemimpin yang mementingkan diri sendiri kerana gagal membawa keadilan kepada peserta perhimpunan Bersih.

Saya ulangi cabaran saya supaya Shuhaimi mengeluarkan kenyataan penuh mendesak supaya Kerajaan Negeri Selangor menyediakan segala kemudahan yang sama beliau perolehi kepada peserta perhimpunan Bersih ataupun mereka yang ditangkap kerana memakai baju Bersih," ujarnya yang juga Ahli Majlis Tertinggi UMNO.

UMNO Selangor juga berkeyakinan penuh bahawa Shuhaimi akan mengatakan mahkamah tidak adil sekiranya beliau didapati bersalah dan mahkamah itu adil sekiranya beliau tidak bersalah. Inilah keadilan yang diperjuangkan oleh PKR.

"Mereka akan mendakwa semua itu adil apabila mereka mendapat faedah daripadanya dan tidak adil sekiranya sesuatu perkara tidak menyebelahi mereka.

Inilah prinsip perjuangan PKR," ujarnya dalam satu kenyataan.

Al-Fatihah. MP Titiwangsa Kembali Ke Rahmatullah

Posted: 17 Jul 2011 08:05 AM PDT


AL FATIHAH - MP PAS kawasan Titiwangsa, Dr Lo Lo Mohd Ghazali meninggal dunia sebentar tadi. Beliau mengidap kanser (10.45mlm). Moga rohnya ditempatkan bersama-sama orang yang beriman.

ENAKMEN HIBURAN KEDAH HANYA UNTUK ORANG ISLAM SAHAJA

Posted: 17 Jul 2011 07:52 AM PDT

Penguatkuasaan Enakmen Hiburan dan Tempat-tempat Hiburan 1997 sepanjang Ramadan ini oleh Kerajaan Kedah hanya terhad kepada orang Islam sahaja, kata Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Beliau berkata perkara itu dijelaskan oleh wakil kerajaan negeri Kedah, iaitu Setiausaha Politik kepada Menteri Besar Mohd Sanusi Md Noor dalam satu sesi penerangan kepada Anggota Jawatankuasa Pusat PAS yang bermesyuarat hari ini.

"Pusat hiburan di Kedah akan beroperasi seperti biasa pada bulan Ramadan namun ia terhad kepada orang bukan Islam sahaja.

"PAS ambil jalan terbaik... iaitu tidak menghalang hak orang bukan Islam (dan) dalam masa yang sama orang Islam tidak boleh mengerjakan maksiat," katanya dalam sidang media di sini.

Beliau berkata keputusan itu dipersetujui pengusaha pusat-pusat hiburan di negeri itu yang bersedia diambil tindakan termasuk ditarik balik lessen perniagaan, jika premis itu dikunjungi orang Islam.

Abdul Hadi berkata hasrat sebenar pelaksanaan undang-undang itu bertujuan mencegah orang Islam melakukan maksiat sepanjang bulan Ramadan.

Bagaimanapun, beliau berkata kekeliruan berlaku ekoran laporan media yang didakwanya "tidak menyiarkan laporan tepat", sehingga menimbulkan rasa kurang senang di kalangan orang bukan Islam.

Sementara itu, Mohd Sanusi, yang ditemui pemberita kemudian, berkata penguatkuasaan enakmen itu adalah tanggungjawab pihak polis.

Rabu lalu, Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak mengumumkan Enakmen Hiburan dan Tempat-tempat Hiburan 1997 dilaksanakan sepenuhnya pada bulan Ramadan tahun ini.

Pengumuman itu bagaimanapun mendapat bantahan daripada beberapa pihak termasuk MCA, Gerakan dan rakan parti pakatan pembangkang, DAP.

Isu itu dikatakan telah diselesaikan selepas Azizan bertemu wakil pusat hiburan semalam dan bersetuju membenarkan mereka beroperasi tetapi tidak boleh membenarkan umat Islam memasuki premis mereka.

PANEH MIANG

Posted: 18 Jul 2011 01:35 AM PDT

PANEH MIANG


Penjara kubur blogger Pakatan

Posted: 17 Jul 2011 08:22 PM PDT

Diceritakan oleh Syeikh Ali Soleh Muhammad Alijabber, Guru Tahfiz Masjid al-Nabawi, kisah tiga menteri dan seorang Raja.

Pada suatu hari, Raja memanggil tiga orang menterinya untuk diberikan tiga karung guni. Berkata Raja, "Pergi panjat pokok itu dan petik buahnya sehingga penuh guni kamu masing-masing."

Maka terpinga-pingalah ketiga-tiga menteri tersebut, sambil tertanya di fikiran, mengapa seorang menteri yang memiliki taraf dan kedudukan yang tinggi diberikan perintah sedemikian rupa? Namun disebabkan perintah itu datangnya daripada seorang Raja, maka tanpa banyak soal mereka pun melakukan sepertimana yang disuruh.

Menteri A merupakan menteri yang jujur dan amanah. Justeru beliau bersungguh-sungguh memanjat pokok tersebut dan mencari buah yang paling baik serta berkualiti demi memenuhkan karung guni yang diberi Raja.

Menteri B merupakan menteri yang sekejap amanah dan sekejap tidak. Beliau hanya amanah berdasarkan situasi yang dihadapi. Imannya tidaklah sekukuh Menteri A. Maka ketika Menteri B memanjat hingga separuh pokok, terfikirlah dia, "Buat apalah aku bersusah payah untuk ambil buah yang elok-elok? Lebih baik aku kutip saja buah yang dah gugur ke bawah. Lebih cepat aku dapat penuhkan karung guni ni." Lantas Menteri B turun, lalu mengutip buah yang sudah sedia gugur di bawah pokok, maka bercampur-baurlah buah yang baik serta buah yang busuk di dalam guni.

Menteri C pula merupakan seorang yang sungguh tidak amanah. Beliau hanya mementingkan diri sendiri saja. Fikir beliau, "Buat apalah aku susah-susah. Aku kan menteri. Ini bukan kerja seorang menteri. Lebih baik aku kutip batu je dah cukup. Asalkan karung guni aku ni nampak penuh. Lagipun mana la Raja ada masa ada nak periksa isi dalam karung ini." Tanpa berlengah, Menteri C pun mengutip batu untuk memenuhkan karung guninya.

Sampai masanya, ketiga-tiga menteri kembali mengadap raja. Benar sebagaimana telahan Menteri C, Raja langsung tidak melihat isi dalam karung guni tersebut. Namun begitu, Raja mempunyai cara yang lebih bijak. Baginda memerintahkan pengawal menangkap ketiga-tiga menteri dan dihumbankan ke dalam penjara. Seterusnya baginda menitahkan ketiga menteri tersebut hanya akan diberi makan berdasarkan apa yang ada dalam karung guni masing-masing di sepanjang penahanan mereka di penjara. Maka beginilah situasi para menteri itu ketika di dalam penjara:-

Menteri A mempunyai bekalan makanan yang mencukupi kerana telah mengutip buah yang lazat dan berkualiti.

Menteri B terpaksa memilih buah yang baik untuk dimakan dan kadangkala terpaksa pula mengikat perut demi memastikan bekalan makanannya sentiasa mencukupi sehingga selesai tempoh tahanan.

Menteri C pula terus kebuluran dan akhirnya meninggal dunia tidak berapa lama kemudian. Innalillahiwainailaihirajiun. Itu sajalah ucapan yang mampu diberikan kepadanya.

Bayangkanlah, selama ini Allah SWT telah memerintahkan kita supaya beramal dengan penuh amanah dengan tujuan untuk mencari redha-Nya. Maka, andai berpeluang, watak menteri manakah yang akan kita pilih? Adakah Menteri A, Menteri B ataupun Menteri C?

Dan PENJARA dalam kisah di atas bolehlah kita ibaratkan seperti sebuah KUBUR. Di sanalah tempat perhentian kita, tempat yang kita semua bakal lalui. Di dalam suasana yang sempit dan gelap itu, pernahkah kita bertanya, adakah amalan kita selama ini mampu membantu kita mendapatkan keredhaan Allah? Atau nasib kita bakal berakhir sepertimana Menteri C?

Gambar dari blog pro pembangkang

Justeru kepada blogger pro pembangkang (termasuk blogger umno yang berpura-pura tetapi sebenarnya cenderung kepada pembangkang) ambillah pengajaran daripada kisah ini supaya setiap penulisan yang dibuat bersikap rasional serta bertanggungjawab, dan bukannya suka-suka menyebar fitnah untuk menjatuhkan orang lain demi mendapatkan sedikit nikmat di dunia ini.

Lihatlah bagaimana blogger pro pembangkang yang tanpa takut dosa telah memanipulasikan lakonan kematian Suhardi Mohd yang diputarbelitkan kononnya sebagai gambaran sebenar Allahyarham Baharudin Ahmad. Ramai blogger pro pembangkang telah menipu dan berbohong secara terang dan nyata sehingga tergamak memanipulasi video serta gambar lakonan kematian Suhardi Mohd semata-mata untuk memberi kesan emosi dan simpati yang berlebihan kepada pembaca.

Malah rakyat dan masyarakat antarabangsa diperlihatkan kononnya polis Malaysia sangat kejam dan zalim. Malah ada yang tergamak menyamakan polis Malaysia seperti polis Israel. Ini tidak termasuk cerita fitnah cincin RM24 juta yang kini sedang hangat dimainkan oleh media-media siber pembangkang. Tidakkah mereka sedar akan dosa bersubahat menyebarkan fitnah? Tanpa disiasat dan diselidiki kesahihan sesuatu perkara terlebih dahulu, blogger pro pembangkang tanpa segan silu telah menghebahkan fitnah dengan begitu dahsyat sekali.

Maka pembaca bolehlah menilai sendiri jenis blogger yang bagaimanakah yang jelas terserlah akan niat dan perancangan jahat mereka demi menghancurkan kemakmuran dan keamanan Malaysia yang bersama telah kita kecapi selama ini. Tidakkah sedar bahawa kita akan ke kubur jua akhirnya?

Taipingmali (tm)

Posted: 18 Jul 2011 01:29 AM PDT

Taipingmali (tm)


Melayu Jangan terheret ke jalan

Posted: 17 Jul 2011 10:15 PM PDT

Sejak sekian lama kita dapat melihat satu senario yang membimbangkan telah melanda umat Melayu iaitu satu trend mempengaruhi umat Melayu untuk turun berdemonstrasi di jalanan. Bangsa kita dihasut supaya menunjukkan rasa tidak puas hati mereka terhadap kerajaan yang sah yang dipilih oleh rakyat melalui PRU.

Adalah lebih malang lagi apabila bangsa Melayu telah dijadikan sebagai buah catur dan berlawan sesama sendiri. Buah catur telah disusun rapi dan kita telah digerakkan oleh petualang bangsa sendiri dengan disokong oleh mereka yang memang terang-terangan anti Melayu. Lebih malang lagi golongan 'cerdik pandai' agama turut merestui percaturan ini dengan bersandarkan kepada nas dan dalil mereka. Bagi mereka tiada salahnya semua ini asalkan akan mendatangkan keuntungan politik sempit mereka.

Alangkah malunya apabila melihat bangsa Melayu terkial-kial berarak dan berdemonstrasi di jalanan dengan dikepalai oleh mereka yang bukan Melayu lagi bukan Islam. Bangsa kita telah berjaya dikerah oleh mereka untuk turun di jalanan dengan membawa anak dan isteri. Bangsa mereka sibuk mencari duit dan membina luas empayar ekonomi. Bangsa Melayu semakin jauh ketinggalan..

Tidak kira apa ideologi politik anda (jika anda Melayu), anda harus lebih sensitif dan peka serta berhati-hati dengan niat jahat mereka untuk melagakan kita sesama Melayu. Samada anda Melayu dari Umno, PAS mahupun PKR, anda harus menghentikan segera perkelahian politik kita ini kerana nyawa politik kita semakin menuju ke 'telur di hujung tanduk'. Anda masih tidak sedar atau sengaja mahu tidak sedar? Para pemimpin Melayu harus segera mencari titik tolak kearah perdamaian dan penyatuan. Ingatlah apa yang kita buat di dunia ini akan dipersoalkan di akhirat kelak. Samada Umno, PAS mahupun PKR, azab neraka Allah tetap sama jika kita melakukan kemurkaan Allah. Apa salahnya Umno, PAS dan PKR bersatu? Atau kita memang sengaja tidak mahu bersatu?

Sedarlah wahai umat Melayu janganlah kita diheret di jalanan sedangkan mereka lena dan selesa di mahligai menawan.

Fikirkanlah dengan cahaya keimanan,

MUKTHER RIZAM B AHMAD
18 JULAI 2011

DARI MEJA KETUA PENERANGAN PERKASA DAERAH LARUT MATANG & SELAMA, PERAK

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ketua Pemuda Pas Perak Mabuk durian

Posted: 17 Jul 2011 08:04 PM PDT

Apa hal Pas Perak menyamakan pengambilalihan kerajaan Perak oleh BN dari Pakatan Haram sebagai Revolusi?

Pas faham kah apa maksud Revolusi yang definasikan oleh Anwar?

Jangan nak salahkan Dr Zambry, beliau dipilih oleh Najib kerana ketika itu kerajaan bawah pimpinan Nizar sudah runtuh.

Adakah 3 adun yang meninggalkan kerajaan Pakatan pada awal 2009 berpunca atau akibat revolusi?

Berapa ribu rakyat yang pro BN turun ke jalan untuk menuntut Nizar letak jawatan?

Berapa banyak kerosakan yang dibuat oleh Pas sewaktu membantah majlis angkat sumpah Dr Zambry di istana Kuala Kangsar?

Berapa banyak kos kerosakan yang dibuat oleh penyokong Pas dan Dap sewaktu persidangan dewan negeri BN yang pertama?

Banyak lagi yang Pemuda Pas Perak kena kaji punca 3 adun meninggalkan kerajaan Nizar.

Buat lah penilaian sendiri.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Tahniah Anifah Aman

Posted: 17 Jul 2011 06:23 PM PDT

TM mengangkat topi dan tabik spring kepada menteri luar yang berdepan dengan Mat Salib mabuk kaki todi yang berdemo menyokong berShit 2.0 sewaktu lawatan Perdana Menteri dan rombongan ke sana.

Pas parti ajaran sesat pun menggunakan pendekatan zionis dan munafik dalam mengulas pakaian Queen Elizabeth sewaktu menyambut Perdana Menteri DS Najib.

Sudah tentu Mat Salib tersebut sekutu si bontot yang kerap turun ke London.

Atau dia mendapat upah dari RPK, PI Bala atau Tian Chua (ARDA).

Sebut fasal PI Bala, TM hairan dari mana beliau mendapat wang untuk hidup di sana. Sedangkan kita tahu kalau kerja 30 tahun di Malaysia pun tak kan lah wang simpanannya cukup untuk membolehkan beliau tinggal di London.

Ada sesiapa boleh bantu untuk menjawab soalan ini? Mungkin Mat Put FDI boleh jawab kut!
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Teoh Beng Hock

Posted: 17 Jul 2011 04:55 PM PDT

Akhirnya tiba masa laporan Royal Commission of Inquiry akan didedahkan kepada awam.

Kematian TBH telah menyebabkan Kerajaan BN telah membelanjakan jutaan ringgit wang pembayar cukai. Bermula dengan inkues dan kemudiannya RCI.

TBH adalah SAKSI utama dalam siasatan penyelewengan DANA kerajaan Selangor atas sebidang tanah bernilai RM 500 ribu.

Hasil inkues ialah TBH bukan mati membunuh diri dan bukan dibunuh.

Kematian TBH memberikan ruang yang besar dan keuntungan kepada DAP Selangor. Apa tidaknya kerana siasatan terhenti sejak kematian TBH pada 16 Jun 2009.

TBH adalah pembantu khas kepada Selangor executive councillor YB Ean Yong Hian Wah.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

DARI MEJA KETUA PENERANGAN PERKASA DAERAH LARUT MATANG & SELAMA

Posted: 17 Jul 2011 09:58 AM PDT



Assalamualaikum w.b.t,

             Saya ingin menzahirkan rasa syukur ke hadrat Allah SWT kerana telah memberikan ruang kepada saya untuk memulakan perjuangan di dalam Perkasa Daerah Larut Matang & Selama bagi memartabatkan agama, bangsa dan negara yang dicintai ini. Saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih khususnya kepada Pengerusi Perkasa Daerah LMS iaitu Sdra Baqer B Che Run (sahabat lama) kerana telah memberikan kepercayaan kepada saya untuk membantu memperkasakan organisasi ini. Begitu juga jutaan terima kasih kepada semua AJK Perkasa Daerah LMS yang turut sama berjuang di landasan yang sama

             Dengan bermulanya entri ini maka saya akan terus bersuara secara jujur dan ikhlas serta penuh ketegasan demi memastikan agama Islam terus tegak sebagai Agama Rasmi Malaysia serta bangsa Melayu tetap berdiri teguh sebagai 'Tuan' di bumi Malaysia ini. Saya percaya bahawa dengan niat yang ikhlas maka Allah akan memberikan lorong dan bantuan kepada kita bagi melaksana serta menjayakan agenda besar tersebut.

           Saya akan terus berjuang untuk melihat penyatuan umat Melayu tanpa mengira sempadan politik. Keutamaan saya ialah untuk melihat Melayu bersatu sebelum terlambat dan sebelum kita hilang segalanya. Tembok keegoan pemimpin-pemimpin Melayu perlu diruntuhkan kerana itulah penyebab utama mengapa kita gagal untuk bersatu sehingga ke hari ini. Kita telah berkelahi sesama kita selama lebih dari 60 tahun dan di dalam tempoh itu kita telah hilang dan tergadai banyak perkara. Pemimpin-pemimpin Melayu lebih mementingkan politik sendiri sehinggakan nasib bangsa kita telah terabai. Masing-masing ego dan masing-masing tidak mahu berkendur dan sebagai pertaruhannya, masa depan bangsa Melayu menuju kearah kehancuran. Sedang dalam masa yang sama bangsa lain sedang ketawa dan bertepuk tangan melihat keletah dan aksi lawak bangsa kita. Biarlah Melayu bergaduh sesama Melayu kerana dengan pergaduhan itu bangsa Melayu tidak akan ke mana-mana. Peluang yang terlepas dari tangan Melayu maka bangsa lain yang menjadi empunya.

           Agama Islam perlu diselamatkan daripada terus dilacurkan dengan murahnya oleh golongan-golongan yang berkepentingan politik semata-mata. Islam bukan bahan dagangan dan Islam bukan bahan mainan. Islam adalah addeen (Agama Yang Suci) dan perlu dipertahankan sepenuh hati oleh semua umat Islam. Kalau ada pihak-pihak yang mempermainkan perkara seperti yang tersebut di atas, maka kita sebagai umat Melayu yang beragama Islam wajib bangkit untuk mempertahankannya. Biarlah kita tidak popular atau hilang merit politik asalkan Allah sayangkan kita.

        Sekian, salam perjuangan dari saya.

MUKTHER RIZAM BIN AHMAD
17 Julai 2011

ANGGOTA PARLIMEN TITIWANGSA DR LO’LO’ MENINGGAL DUNIA

Posted: 17 Jul 2011 08:53 AM PDT



KUALA LUMPUR, 17 Julai– Anggota Parlimen Titiwangsa Dr Lo'Lo' Mohd Ghazali dari PAS yang menerima rawatan komplikasi penyakit kanser meninggal dunia pada pukul 10.13 malam ini di Hospital Selayang.

Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub mengesahkan perkara itu ketika dihubungi Bernama.

Maklumat itu turut disiarkan melalui laman Twitter Dr Lo'Lo kira-kira 10.30 malam ini yang turut memaklumkan bahawa jenazah sedang diusahakan untuk dibawa ke Masjid Al-Akram, Dato Keramat.

Dr Lo' Lo' di lahirkan di Kuala Kangsar Perak pada 2 Ogos 1957. Beliau pernah bertanding di P 59 Bukit Gantang dan tewas kepada calon BN iaitu Dato Tan Lian Hoe pada 2994, cubaan kedua untuk menjadi wakil rakyat telah berjaya setelah menewaskan calon BN di P119 Titiwangsa dalam PRU 12 lalu.

Beliau meninggalkan 4 orang anak hasil perkahwinan dengan Dr Aminuddin Abd Hamid.

Pas, Dap dan Pkr jangan megah dengan warna kuning.

Posted: 17 Jul 2011 08:41 AM PDT

Dato Ibrahim Ali yang juga rakan lama Anwar dan pernah ditahan bersama Anwar di Batu 4 Kamnunting
Pas adalah satu satunya parti politik pembangkang yang paling riak . Enggan bekerjasama dengan Umno kononnya Umno menolak Islam dan menolak Quran.

Pun begitu , tidak menjadi masalah bagi Pas apabila bersekutu dengan kapir harbi iaitu Dap dan Pkr.  Dap sedikit sebanyak mempunyai warisan peninggalan komunis  dan Pkr adalah gabungan parti sosialis yang juga menolak kewujudan agama dan tuhan. Pkr adalah gabungan parti mata satu iluminiti.

Kini Pas berbangga dengan warna kuning dan sudah pun melupakan warna hijau yang menjadi kebanggaan mereka sejak hampir 60 tahun.

Pas bangga dengan warna kuning, tahu kah Pas bahawa Pertubuhan Peribumi Perkasa juga menggunakan warna kuning sebagai agenda utama Perkasa mempertahankan hak-hak istimewa orang Melayu dan juga mempertahan kedaulatan raja-raja Melayu?

Gambar atas diambil malam tadi di Padang Awam Taman Kaya Taiping dimana satu majlis penerangan umum khusus berkenaan isu perhimpunan haram yang dilakukan oleh puak-puak pembangkang.

Tahniah : Baru sedar diri

Posted: 17 Jul 2011 08:09 AM PDT

IKATAN RELAWAN RAKYAT
Anggota Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (RELA) tidak akan lagi melaksanakan Ops Tegas bagi menahan atau memberkas pendatang asing tanpa izin secara sendirian tanpa penyertaan pihak berkuasa berkaitan.

Ketua Pengarah RELA Datuk Mustafa Ibrahim berkata Operasi Tegas yang telah diadakan sejak beberapa tahun lalu itu terpaksa dihentikan kerana ia menimbulkan banyak kontroversi dan tuduhan negatif pelbagai pihak yang boleh menjejaskan imej RELA.

"Sehubungan itu, saya minta setiap anggota RELA membatalkan semua operasi menahan pendatang dan segera memulangkan alatan yang digunakan seperti gari kepada pejabat dengan serta-merta," katanya pada majlis perjumpaan dengan anggota RELA daerah Besut dan jajahan Pasir Putih di Kampung Baharu di sini hari ini.

Mulai sekarang setiap anggota RELA hanya dibenarkan menyalurkan maklumat sekiranya terdapat kegiatan pendatang di tempat mereka kepada pihak berkuasa.

Mustafa berkata RELA kini dalam proses meningkatkan imej di kalangan 2.7 juta anggotanya di seluruh negara dan sedang melakukan operasi pemutihan dengan menggugurkan nama anggotanya yang meninggal dunia, berusia melebihi 80 tahun dan tidak aktif lagi untuk digantikan dengan anggota baru.

Mustafa berkata pihaknya merancang untuk memperkenalkan konsep 1Rumah 1RELA untuk menambah anggota di kalangan penduduk di negara ini.




NOTA KAKI:


Satu hal lagi, kena kawal kemasukan ahli, jangan main ambil saja konon nak cukupkan koata 65 ribu ahli setahun. Jangan sampai tonto dadah pun jadi ahli dan mengganggu tugas pasukan keselamatan. Satu lagi matlamat mereka masuk ahli ialah nak dapat kad kuasa supaya senang nak pau pendatang atau nak ugut tauke-tauke judi, tauke nite club dan sebagainya. 


Selain mahukan kad kuasa , mereka juga ingin memiliki senjata api selepas 5 tahun berkhidmat. Satu perkara lagi , setiap ahli perlu melepasi ujian air kencing dan tidak mempunyai rekod jenayah.

POLIS KAJANG TAHAN EMPAT REMAJA DISYAKI MENYAMUN GUNA PEDANG SAMURAI

Posted: 17 Jul 2011 07:04 AM PDT


Penjenayah muda

KUALA LUMPUR, 17 Julai — Polis menahan empat remaja termasuk dua pelajar tingkatan lima dan seorang pelajar kolej awal pagi tadi, selepas disyaki menyamun sebuah rumah di Bandar Tun Hussein Onn, dekat sini semalam.

Ketua Polis Daerah Kajang ACP Ab Rashid Ab Wahab berkata kesemua mereka yang berusia antara 17 dan 20 tahun itu ditahan di sekitar Kajang kira-kira pukul 2.30 pagi hasil maklumat mangsa samun.

Mengulas kejadian itu kepada pemberita hari ini, beliau berkata keempat-empat mereka yang bersenjatakan sebilah pedang samurai memasuki rumah terbabit kira-kira pukul 7.30 malam dan bertindak mengikat pembantu rumah yang tinggal bersendirian.

Mereka kemudian menggeledah rumah tersebut sebelum melarikan barang kemas dan telefon bimbit dianggar bernilai RM50,000.

"Polis berjaya merampas pedang samurai tersebut dan juga barang yang disamun daripada suspek," katanya.

Beliau berkata seorang daripada mereka juga mempunyai rekod jenayah lampau membabitkan kes samun di sebuah kedai serbaneka sebelum ini. Kes disiasat mengikut Seksyen 395/397 Kanun Keseksaan bagi rompakan berkumpulan dan rompakan bersenjata.

Pada sidang media itu juga Ab Rashid berkata polis menemui mayat bayi yang telah berulat di Kampung Sungai Ramal Baru hari ini. Mayat bayi yang tidak dapat dikenal pasti jantina mahupun usia itu ditemui seorang lelaki yang sedang meracun rumput berhampiran rumahnya kira-kira 9.45 pagi.

"Lelaki itu menemui satu beg plastik berwarna putih yang berbau. Curiga dengan keadaan itu, lelaki terbabit bertindak membuka beg plastik tersebut dan menemui mayat bayi malang itu," katanya. Mayat bayi malang itu dihantar ke Hospital Serdang untuk bedah siasat.
 
Sumber Perak Today

Jamuan Rakyat Daerah LMS disambut meriah

Posted: 17 Jul 2011 07:01 AM PDT




Sultan Azlan bermesra dengan rakyat jelata

Lebih 2,000 tetamu dari segenap lapisan masyarakat menghadiri Jamuan Rakyat peringkat Daerah Larut Matang dan Selama (LMS) di perkarangan Zoo Taiping, yang diserikan dengan kehadiran Sultan Perak, Sultan Azlan Shah.

Ketibaan Sultan Azlan bersama Permaisuri Perak, Tuanku Bainun pada jam 5 petang disambut oleh Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir, pembesar negeri serta pegawai kanan kerajaan antaranya Setiausaha Kerajaan negeri, Datuk Seri Dr Abdul Rahman Hashim dan Pegawai Kewangan Negeri, Datuk Jamaludin Al Amini.

Jamuan itu diadakan sempena ulangtahun keputeraan Sultan Azlan yang ke-83 pada tahun ini.
Cantik

Majlis turut ceria dengan pertunjukan kebudayaan yang berwarna-warni yang dipersembahkan oleh pelajar Sekolah Menengah Sains Sultan Azlan Shah (Seratas) sambil tetamu disajikan dengan pelbagai juadah yang menyelerakan.

Terdahulu, Zambry dalam ucapannya, berkata pembangunan di daerah itu akan diteruskan walaupun kerusi Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN) iaitu Pokok Assam dan Aulong dikuasai pihak pembangkang.

Katanya, kerajaan Barisan Nasional (BN) mengamalkan keadilan sosial dan berpendirian perbezaan politik tidak akan menghalang rakyat daripada menikmati pembangunan dan bantuan kebajikan yang sewajarnya.

Tegasnya, ini selaras dengan hasrat kerajaan negeri untuk mencapai sasaran negeri maju menjelang 2015.
Menteri Besar Perak

"Kerajaan negeri sedang dan akan terus melaksanakan kebajikan kepada rakyat dan ia bukan sekadar retorik semata-mata.

"Dasar kebajikan ini disediakan bermula dari dalam buaian lagi sehinggalah seseorang itu dimasukkan ke dalam liang lahat," katanya lagi.

Sementara itu, Taiping katanya, amat berpotensi untuk membangun dan kerajaan negeri juga mengambil berat pembangunan di kawasan itu dengan mendengar serta menyelesaikan setiap permasalahan rakyat.

"Daerah Larut Matang dan Selama khususnya Taiping begitu terkenal dalam lipatan sejarah negara kerana mempunyai banyak bangunan serta peninggalan pertama seperti Zoo Taiping, Taman Tasik Taiping, Bukit Larut dan stesen keretapi terawal dari Port Weld-Taiping.

"Bandar ini tidak seharusnya tinggal dalam lipatan sejarah sebaliknya cukup berpotensi dibangunkan demi kesejahteraan negeri dan rakyat Perak," katanya.

Zambry turut mengingatkan rakyat supaya bersatu-padu dan mengekalkan keamanan yang dinikmati hari ini.

"Tidak dapat dinafikan, kerajaan juga mempunyai kelemahan tetapi ia dapat diatasi melalui proses penambahbaikan dari semasa ke semasa," katanya.

Projek Landasan Berkembar Elektrik dilanjutkan tiga bulan lagi-DS Zambry

Posted: 17 Jul 2011 06:35 AM PDT

Siri 1 Pembohongan Adun PAS Batu Burok

Posted: 17 Jul 2011 05:49 AM PDT


Orang kuat bohong nak panggil apa?

Pengasas BerShit 2.00 ialah.....

Posted: 17 Jul 2011 05:40 AM PDT

Bendera Baru

Pengasas BerShit 2.0
Pas kini tidak lagi berbangga dengan warna hijau......kalau boleh bendera Pas pun nak tukar jadi kuning. Sai Baba ialah pengasas BerShit yang didokong oleh Ambiga di Malaysia.

Apakah BerShit akan tuntut satu PRK di P 119 Titiwangsa ?

Posted: 17 Jul 2011 02:34 AM PDT

Kini kerusi P 119 Titiwangsa kosong berikutan kematian  YB Dr Lo Lo. Mengikut SPR tiada lagi PRK sehinggalah PRU 13,

Ia juga menyebabkan pembangkang merancang untuk mengadakan rally berShit kedua pada 9 Julai 2011 yang lalu, Pas dan Anwar mesti melakukan sesuatu agenda besar yang gempar dan menarik perhatian dunia sebagai ganti kepada PRK.

Justeru, dengan kematian MP Titiwangsa akan timbul satu persoalan, adakah Pas, Anwar dan berShit akan menuntut satu lagi PRK bagi kawasan tersebut?

Landoq

Posted: 17 Jul 2011 02:18 AM PDT

Pakai tudung tapi gagal menutup buah dada

Dua-dua sama landoq,,,,

HERO KECIK

Posted: 18 Jul 2011 01:11 AM PDT

HERO KECIK


Liverpool Sokong Harimau Malaya

Posted: 17 Jul 2011 10:38 PM PDT





Walaupun stadium penuh dengan peminat yang pakai baju Liverpool, namun sokongan terhadap Harimau Malaya tetap dihati. Sokongan tak berbelah bagi terhadap pasukan Malaysia walaupun pakai baju Liverpool. Sapa kata diorg tak sokong Malaysia. Semua sokong Malaysia.

Malaysia bermain dengan baik walaupun Liverpool tidak mempamerkan aksi sebenar, tapi semangat Harimau Malaya patut dibanggakan. Satu pengalaman berguna kepada semua pemain Malaysia. tak sia2 peminat yang datang, sama ada sokong Liverpool atau Malaysia.. tapi aku tengok mereka sokong team yang bermain dipadang Bukit Jalil tu.

Mula2 rasa cam tiada sokongan, tapi bila pasukan Malaysia keluar memanaskan badan dan Datuk Rajagopal keluar padang, jeritan Malayasia bergema dalam stadium. Bila game start sampai visel penamat pun tak abis2 sokongan terhadap Malaysia. Bila Liverpool buat gol pun mereka semua teriak merayakan gol tersebut, Malaysia buat gol sama gak.

Jadi tak ada isu tak pakai Baju Harimau Malaya tak sokong Malaysia. Tahniah kepada semua yang menyokong.Aku pun pakai baju Liverpool, tapi aku sokong Malaysia...

Tahniah Harimau Malaya.. Kita jumpa plak Chelsea pas nie...

sekupangdua

Posted: 17 Jul 2011 11:48 PM PDT

sekupangdua


BERSIH SALAH SIAPA? MELAYU BODO?

Posted: 17 Jul 2011 08:55 PM PDT



RAJA PEMBOHONG MULA BIKIN KARUT SEMBANG PASAL BANGSA PULAK. SEBELUM NIE BUKAN MAIN TENTANG SOAL PERJUANGAN BANGSA BILA UMNO YANG PERJUANGKAN, ISLAM PULAK SEBAGAI ALASAN MANGKUK AYUN NIE. SEMUA NYA DISALAHKAN NAJIB DAN KATA MELAYU YANG JADI PENCACAINYA BUKAN MELAYU BODO (bukan main dia up lepas perbodohkan MELAYU).YANG PALING NAMPAK DIA NI BODO BILA SEMUA DISALAHKAN PM DS NAJIB PENYEBABNYA, KONONYA MACAM-MACAM KEKERASAN, KEMALANGAN, KECEDERAAN DISEBABKAN NAJIB. KALAU TAK SEMUA TAK JADI APA. LAHABAU NI JUGA SALAHKAN POLIS YANG GUNAKAN KEKERASAN PUNCA RAKYAT MARAH, BAK KATA ORANG TUA-TUA ORANG KALAU DAH SASAU BATU DIA KATA LEMBU. TAPI YANG PELIKNYA PULAK SEMUA TUDUHAN DITUJU TERUS KEPADA DS NAJIB DAN POLIS. APA-APA YANG BURUK SEKARANG NI UMNLAH JUGAK DIANTARA PENYEBABNYA... ISKK... ISKKK... ISKKKK... TANG SINI KITA DAH BOLEH NAMPAK SIAPA SEBENARNYA YANG BODO DAN SIAPA PULAK YANG DIPERBODOKAN, JADI SEBAGAI RAKYAT TEMAN TAK BOLEH LER SENANG-SENANG DI PERBODOKAN ORANG SEPERTI PENJUBOK MEMBODO-BODOKAN ORANG. MEMANGLAH LER OARANG BODO MANA NAK MENGAKU BODO, TAPI KALAU MACAM MALAUN NI YANG ANGKAT GILA SEMUA RAKYAT YANG DIBODO-BODOKAN, MANA TAK SIBODO RASA DIA BUKAN BODO. HEHEHEHE MALAS NAK LAYAN MALAUN YANG SUKA MEMPERBODO-BOAOKAN RAKYAT!

PAKAI AKAI LA YOP! KALAU DIA DAN AMBIG'A'TAK BUAT PERHIMPUNAN HARAM NI DAH TENTULER SEMUANYA SELAMAT! TAPI DIA BODOKAN RAKYAT TAK KER PEKARA BODO YG DIA BUAT UNTUK RAKYAT. LANSUNG TAK FIKIR KESELAMATAN RAKYAT KALAU TERJADINYA PERHIMPUNAN HARAM BABITKAN RAKYAT, KOMPOM (CONFIRM) MESTI ADA PERTELAGAHAN DAN KECEDERAAN... BANGANG LA LU!!! TAK KAN PERHIMPUNAN HARAM POLIS PAKAT RAMAI-RAMAI BERBARIS BAGI JAMBANGAN BUNGA KAT LU DAN PENCACAI LU...SIOL! MUKA JER CANTIK... TAPI AKAI PENDEK! LU LA BODO... MELAYU BODO YANG ROSAKAN MELAYU!!! HARAM JADAH!

Panglima Perang Cyber

Posted: 17 Jul 2011 11:48 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Misteri Cincin RM 24 Juta Sudah Terbongkar - Sah Rosmah Ada Kaitan Dengannya !!!

Posted: 17 Jul 2011 03:09 AM PDT

Blogger Azli Shukri Bekas Guru Anak Dr Lo'Lo' Sahkan Kematian Beliau Sebentar Tadi !!!

Posted: 17 Jul 2011 01:53 AM PDT

Kira-kira dua jam lebih yang lalu Blogger Azli Shukri menafikan berita kematian Dr Lo'Lo' dan mengatakan beliau mendapat info sahih dari anak YB tersebut yang mana pernah menjadi anak muridnya.


http://azlishukri.blogspot.com/2011/07/dr-lolo-masih-hidup-jangan-sebarkan.html


Seminit yang lalu beliau sendiri telah mengesahkan berita tersebut di blog beliau di sini.


http://azlishukri.blogspot.com/2011/07/dr-lo-lo-sudah-meninggal-duniaal.html




Al Fatihah kepada keluarga Dr Lo'Lo' dan semoga jasa baik beliau diganjari Allah Taala.


Semua orang yang beriman dan beramal soleh tidak kira PAS UMNO akan diganjari Allah selagi akidah mereka jelas dan tidak menyeleweng dari akidah Ahli Sunnah Wal Jamaah !!!


Mari kita bertaubat tanpa perlu menunggu detik-detik nazak...




Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2011. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Gempar : Rosmah diserang Blogger Pro Kerajaan Isu Cincin ???

Posted: 17 Jul 2011 12:08 AM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 17 Jul 2011 11:39 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Benarkah Kuning Warna Gay?

Posted: 17 Jul 2011 11:22 PM PDT



Beberapa blog pro BN hari ini mengaitkan warna kuning perhimpunan BERSIH dengan GAY.

Benarkah kuning warna gay?

Pendapat dari sebuah blog....

yellow is so gay

some people believe that your favourite colour reveals a lot about your sex life

RED
Tend to be tigers in the sack. They are easily aroused and enjoy sex in every way imaginable. Once the sexual spark is lighted, it may take hours to extinguish. When two Reds get together, the ensuing erotica could make Lady Chatterley blush. Lovers of Red tend to be the aggressors and weaker colors should beware!

YELLOW
If you tend to favor Yellow your sexual drivers are complex and lean toward the adaptable. The favorite color of homosexuals is Yellow! No don't panic – not everyone who wears Yellow is gay. In most cases the person will acquiesce to the stronger partner's desires in a passive manner. You will never enjoy sex to the fullest, but you will never turn down an invitation from someone you enjoy or admire.

PURPLE
Lovers of the color Purple frequently consider themselves too regal for a fun romp in the sack. Women sometimes are the type who hate to muss their hair. Men are business-like in their approach to lovemaking. In both sexes, Purple partners are more concerned with their fulfillment than anyone else's gratification.

BLACK
Black color preferences point to Black sex. These people are the misfits of the sex world and seek out each other in kinship. They tend to prefer perverted sex and are usually masochistic or sadistic in nature. They are moody people and often perform at their peak when under stress or during unhappy times.

GREEN
Those who prefer Green are fresh and innocent in their approach to sex. Women who love Green will make love like virgins all of their life. And a man may always be a trifle clumsy and awkward, but in a charming and endearing sort of way. Green lovers are gentle, but not passionate. If chosen as a mate, one will never need worry about infidelity.

PINK
Persons who like Pink show a reluctance to mature in sexual matters. Women tend to tease; to promise more than they intend to deliver. In some cases, they flaunt their femininity – but because they secretly hate men. A great percentage of prostitutes boast entire lingerie wardrobes in Pink. Men who like Pink are philanderers and flirts. They are the type who will take three dates for the same evening and not keep one; preferring to pick up a dish in some bar, instead. Women whose husbands like Pink should keep a secret nest egg for when they are deserted. Pink indicates a tendency to squander money.

ORANGE
People who favor Orange tend to have sexual fantasies. The sex act is regarded as a dramatic role, a one-act play in which they are the star. Foreplay is as important as the act of love. They whisper sweet nothings; meaningless dialogue they feel fits their image. Orange people often do not experience orgasm, but they put on a darn good act. Men tend to pull their partner's hair and women leave red welts on their sex partners back. But the bruises and the ballyhoo add up to nothing.

BROWN
If you love Brown, you are a real treasure for the right mate. Brown lovers tend to be warm and deep. Sensitive to the needs and desires of their partners. Sex is a 24-hour a day thing to them. They can't say "I Love You" often enough. Snuggling by the fire, walking in the rain or catching snowflakes on their tongue is a turn on to a lover of Brown. They need lots of time and privacy to make love. But their emotions are such that one harsh word could end the affair.

GRAY
The color Gray is preferred by people who are indecisive. They can't get excited about anything – including colors – so they choose a noncommittal shade. Men who prefer Gray look at sex as a means of relieving tension, (nothing more, nothing less). It's wham, bam, thank you ma'am. Women who prefer Gray don't make love, they have intercourse. And for one of two reasons, to accommodate their mate or to become pregnant. They count the cracks in the bedroom plaster until the sex act is over with and done.

BLUE
Lovers of Blue are wonderful sex partners. They are sincere, affectionate and sensitive to their partners needs. They consider lovemaking a fine art and their approach is elegant. Men who love Blue are like concert pianists; delicately ravaging their partner like they would play a baby grand. Women in the Blue category enjoy sex to the fullest. They are exciting partners, but their passion might be compared to tidal waves rather than fiery aggression. Both men and women enjoy foreplay and the aftermath of love-making as much as the sex act itself.

WHITE
If a person is infatuated with White, sex often seems dirty. These people are puritanical in nature. French kissing is obscene and to make love in daylight in unheard of. Women who love White will undress beneath the covers. Men will shower before and after the sex act. These people will use pet names for their genitals.

Pendapat lain mengenai gay dan warna kuning.

back in the 1960s, when gays were first coming out of the closet in north philadelphia, many gays were frequenting the town markets buying unheard of amounts of citrus fruits, namely oranges and lemons. it was known to this demographic that the vitamins and amino acids in the citrus fruits strengthened the lining of the duodenum, which was mandatory for such rigorous activities participated in. since then, these colors have been associated with the homosexual community.

Kesimpulannya, gay sememangnya salah satu daripada warna yang melambangkan individu yang orientasi seksualnya kepada homoseks kerana ianya sebahagian daripada warna pelangi yang mewakili kelompok Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender (LGBT). Sama seperti BERSIH, LGBT juga diperjuangkan oleh kumpulan yang mendakwa mereka mewakili pejuang hak asasi manusia. Tidak hairanlah Marina Mahathir pun boleh join BERSIH!


Dibuang Akibat BERSIH Alasan Untuk Tutup Kebodohan Diri?

Posted: 17 Jul 2011 10:31 PM PDT



Senangnya nak tuduh pihak lain untuk tutup kelemahan diri.

Kalau dah kuat sangat berpolitik, agak-agaknya akademik boleh cemerlang tak?

Sebelum PAS nak tuduh BN sebab kegagalan balacinya di Mesir, apa kata PAS tunjukkan transkrip pelajar yang berkenaan.

Klik untuk besarkan imej.

Bukan apa, satu fakta yang tak boleh disangkal adalah ramai balaci-balaci PAS di Al-Azhar gagal menamatkan pengajian tetapi bila dah balik Malaysia naik ke pentas ceramah PAS seolah-olah ulama besar dengan pelbagai gelaran.

Sekali lagi MyMassa cabar pihak yang menuduh Kerajaan Malaysia supaya menunjukkan bukti bahawa balaci belaan PAS di Mesir ini tidak gagal dalam peperiksaan.


*Berani ke PAS nak tunjukkan bukti?

BN Merasakan Kerajaannya Terancam? Kepala Hotak Kamu.

Posted: 17 Jul 2011 09:22 PM PDT


Kemarahan yang tak dapat aku bendung melihat kenyataan-kenyataan dangkal anak negarawan ini.

Adakah Marina Mahathir tidak pernah belajar daripada kejatuhan Pak Lah dari jawatan Perdana Menteri?

Tidakkah Pak Lah cuba berbaik dengan semua orang termasuk Anwar Ibrahim dah lihatlah kesannya. Anwar Ibrahim sendiri yang mencerca orang yang telah membantunya dalam setiap ceramah politiknya. Anwar Ibrahim sendiri yang mengumpulkan para perusuh jalanan untuk menjatuhkan Pak Lah. Adakah cara berbaik berkesan untuk musuh seperti Anwar Ibrahim.

Adakah golongan yang merusuh di jalanan boleh Marina panggil ORANG RAMAI sedangkan jutaan majoriti senyap tidak ke mana-mana kerana akur kepada arahan Kerajaan?

Hanya samseng berani mengingkari arahan polis. Dan samseng ini bukan sahaja ada di Malaysia malah seluruh dunia. Perlukah BN menang dengan sokongan samseng?

Samseng di Eropah





 
*Jangan malu-malu nak mengaku samseng wahai Marina Mahathir.

Nik Aziz Masuk Hospital Lagi.

Posted: 17 Jul 2011 08:24 PM PDT


Lagi-lagi hospital.

Lagi-lagi sakit perut.

Ada yang doa pecah perut kepada tok guru ke?

Atau doa pecah perut kembali kepada orang yang berdoa laknat kepada orang lain?

*Gambar dari blog angin perubahan


*Susah jumpa ulama yang suka melaknat orang lain. Sampai boleh buat zikir.

Gempar : Ketua Penerangan PAS Panggil Ambiga Abu Jahal!

Posted: 17 Jul 2011 07:26 PM PDT

Klik untuk besarkan imej.
http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/4359-adakah-kempen-1malaysia-berdaftar

Terbaek dari Ketua Penerangan PAS iaitu Tuan Ibrahim Tuan Man.

Walaupun menggelar Ambiga seperti Abu Jahal tetapi masih nak ikut Ambiga sehingga PAS layak digelar PENGIKUT AMBIGA SREENEVASAN (PAS).

Bagi MyMassa, Ketua Penerangan PAS kena belajar Bahasa Melayu daripada Karam Singh Walia sebab dalam simpulan Bahasa Melayu:

Abu Jahal bermaksud orang yang jahat dan tidak suka akan kebaikan; suka membuat kacau dan mengganggu sesuatu kerja baik.

http://ms.wiktionary.org/wiki/Wiktionary:Simpulan_bahasa/A

*Itulah kesannya kalau selalu main isu assobiyah sampai Bahasa Melayu pun boleh kalah dengan Singh. Secara tak sengaja PAS sendiri mengaku bahawa Ambiga suka buat kacau.

Ranking Top 50 Blog Pro BN - 16 Julai

Posted: 17 Jul 2011 06:30 PM PDT

MyMassa cuba untuk menyediakan ranking untuk blogger bagi meningkatkan semangat juang masing-masing.

Klik untuk besarkan imej


*Lepas ni kami cuba update ranking ini dengan lebih kerap dan memperbanyakkan lagi jumlah ranking.

Berita Malam Tadi : Dr. Lo' Lo' Meninggal Dunia

Posted: 17 Jul 2011 05:19 PM PDT

Al-fatihah.

Klik untuk besarkan imej


*Arwah meninggal jam 10 lebih. Jadi kami postkan berita ini kepada pembaca MyMassa yang baru buka blog pada pagi Isnin.

Siapa Yang Haji Hadi Nak Perbodohkan?

Posted: 17 Jul 2011 06:32 AM PDT



MyMassa tak perlu ulas panjang-panjang. Elok pembaca tengok sendiri gambar yang kami dah kumpulkan.

Adakah benar negara demokrasi lain benarkan demonstrasi?

Polis Anti Rusuhan UK






Polis Anti Rusuhan Korea Selatan






Polis Anti Rusuhan Sepanyol






Polis Anti Rusuhan Perancis

Kepada pembaca MyMassa yang masih tak percaya, boleh google sendiri gambar-gambar ini dengan keyword riot police.

*Hanya balaci pembangkang je yang mudah diperbodohkan. Tapi bukan kami para blogger BN.

Arwah Meninggal Di BERSIH Tu Agama Apa Sampai Ada Perarakan?

Posted: 17 Jul 2011 05:01 AM PDT

Belasungkawa untuk Baharudin di KLCC

Ketika tindakan keras terhadap pihak pro-BERSIH 2.0 berterusan, kira-kira 50 orang hari ini berpakaian kuning berarak di tengah-tengah Kuala Lumpur tanpa sebarang rintangan.

generation 709 in klcc mourns baharuddin 2Bertentangan sama sekali dengan perhimpunan genap seminggu lalu, polis anehnya tidak kelihatan walaupun kumpulan itu sudah berkumpul selama sejam.

Bagi menuntut keadilan terhadap Baharudin Ahmad yang meninggal dunia selepas menyertai perhimpunan BERSIH pada 0 Julai, kumpulan itu berjalan daripada taman KLCC ke kompleks membeli belah
Avenue K.

-Sumber Malaysiakini

Melayu pun akan dijaja macam Buddha. Siap ada perarakan lagi. Jangan sampai ada vigil (upacara pasang lilin) dah la.

Kesian Melayu PAS. Sampai mati diperlembukan oleh DAP.

My Longest Yard

Posted: 17 Jul 2011 11:34 PM PDT

My Longest Yard


Wayne Rooney : "Pemuda yang pergi menonton latihan Liverpool dengan memakai jersi yang tertera nama saya adalah seorang lagenda"

Posted: 17 Jul 2011 10:57 PM PDT


Beberapa hari lepas ada satu video yang berlegar-legar di laman you tube menunjukkan seorang penonton yang memakai jersi Manchester United telah dipaksa oleh penyokong Liverpool untuk membuka jersi yang dipakainya. Peristiwa ini bukan berlaku di Anfield tapi di Stadium Bukit Jalil, Malaysia.

Paling menarik, insiden ini telah menarik minat bintang Manchester United iaitu Wayne Rooney.

Rooney dalam twitternya berkata "Pemuda yang pergi menonton latihan Liverpool dengan memakai jersi yang tertera nama saya adalah seorang lagenda" !




Apa kata anda

Posted: 17 Jul 2011 08:34 PM PDT


Adakah Tian Chua sudah mengucap dua kalimah syahadah dan kini bergelar seorang Muslim?


The Unspinners

Posted: 17 Jul 2011 11:14 PM PDT

APANAMA

Posted: 17 Jul 2011 11:13 PM PDT

APANAMA


Che Gubard - another compulsive LIAR?

Posted: 17 Jul 2011 08:58 PM PDT



Questions are abound over a Jacob & Co's RM24 million diamond ring's ENTRY and QUICK EXIT from our country between the 16th and 20th of April 2011.


Datin Seri Rosmah Mansor's name appears on Jacob & Co's regional agent's Royal Malaysian Customs declaration form. 


Rosmah's name is not stated as the owner or purchaser of the RM24 million diamond ring in the customs declaration form.


The importer of the RM24 million diamond ring is clearly stated as Jacob & Co - c/o Malca Amit (Jeremy Beh Sin Tee). 


After those pertinent details of the actual importer a special print says : "INSPECTION BY : H.E.Datin Paduka Seri Rosmah Mansor. Check out the details in my previous posting.


The ring was imported, as I said earlier for a private exhibition (I don't expect the critics to appreciate what this means) and later returned to New York (where it originated from the principal Jacob & Co). The export was via Singapore. Also check out these details in my previous posting.


So, it was in ( from what I gather for a private exhibition attended by foreign interested parties) and then the ring was sent back to New York. 


As much papers as we have now shows clearly that Jacob & Co did not sell the ring at the private exhibition in Kuala Lumpur on those dates in April. 


This entry-exit or import-export of the diamond ring was in April, a good THREE MONTHS before some PKR canary started singing or basically spinning half-truths.


The point here, there was no transaction and nothing changed hands. NOBODY BOUGHT the RM24 million diamond ring. 


You ask me - if Rosmah, Siti Norhaliza, Jimmy Choo, Anita Sarawak or any Malaysian for the matter had the freedom to organise or take part in 'private exhibitions of fine jewellery'? - I would say yes. 


Guess this is also part of the basic Human Rights as long as you don't breach any law.


Now, shouldn't those who made all those wild allegations and MACC report gimmick (without actually lodging an official signed report based on reasonable or questionable facts) at least apologize? 


Dumping a pile of photocopies on MACC's lap and walking away without explaining or assisting in the investigations is rather irresponsible I would say.


The "A.Krishnan" may not be a Royal Malaysian Customs officer in the first place. 


As alleged by some LIARS, the Prime Minister doesn't have to bend any national taxation law or "abuse his position as Finance Minister (quoting Che Gubard's statement) to enable the ring to be imported ... because the diamond ring is a Non-Taxable or Tax-Free item. (do some reading of our laws governing Customs & Excise Duty or do a quick check with Habib Jewels.) 


Datin Seri Rosmah Mansor DID NOT buy the RM24million diamond ring owned by Jacob & Co.


Che Gubard has made some preposterous statements and wild allegations against Datin Seri Rosmah Mansor and subsequently dragged the Prime Minister onto his political charade.


Further spinning the initial lies is not only childish but seems to further strengthen the notion that Pakatan Rakyat cannot survive a day without telling lies and spinning conspiracies. 


Everything out there is a ghost except Pakatan Rakyat's raw propaganda ... and did I forget the grand lie of SEPT 16?


Che Gubard appears to be spinning at full speed (judging by latest reactions). 


He's funny at times but I hope he is man enough to apologize when its necessary...when you are proven to have been selling half-truths as copies of the Gospel. 


I've a message for Che Gubard - "If you indeed consider yourself ass an up and coming politician whom the younger generation should consider electing as their leader, stop your charade for a moment and THINK. 


You too want to be rooted in politics that survives on hatred, lies, deceit, instigation and outright manipulation?  


PKR insiders say you're now more desperate to remain relevant after losing out to lawyer Shamsul Iskandar Akin for the AMK chief position.  Is this true? 



Before you, Badrul Hisham Shahrin,  attempt to jump out of this RING (into diamond bangles I was told) I'd expect you back your preposterous claims.


Be man enough to tell the truth!




p/s BTW what do you think of Datuk Seri Anwar Ibrahim's missing OMEGA watch and the SEX DVD which American experts have certified as genuine and showing images of your BOSS in action? Your take on those two issues should be interesting ...

p/s2 I have a long list of this Badrul Hisham Shahrin aka Che Gubard's previous lies lined up. Take this  ONE first....



Site Meter

AZLI SHUKRI

Posted: 17 Jul 2011 11:11 PM PDT

AZLI SHUKRI


Lepas Guna Hadis Palsu - Haji Hadi Tipu Kita Lagi!

Posted: 17 Jul 2011 08:09 AM PDT

Tahniah kepada blog MyMassa tentang pendedahan di bawah ini... tak perlu ulas panjang-panjang. Elok pembaca tengok sendiri gambar yang kami dah kumpulkan. Adakah benar negara demokrasi lain benarkan demonstrasi?

Polis Anti Rusuhan UK

Polis Anti Rusuhan Korea Selatan

Polis Anti Rusuhan Sepanyol

Polis Anti Rusuhan Perancis

Isu Saidina Umar Pernah Berdemonstrasi : Haji Hadi Guna Hadis Palsu! Syeikh Ali Hasyisy Ada Jawapannya!

Posted: 17 Jul 2011 04:37 AM PDT

Pada bahasan ini para pembaca akan disuguhi bahasan ilmiah tentang hadits kisah demonstrasi yang dipimpin Hamzah dan Umar rahimahullâhu, agar mengerti benar akan hakikat kisah yang masyhur ini, yang mana mereka yang gemar berdemostrasi menjadikan hadits ini sebagai dalil yang mensyariatkan demonstrasi. Di bawah ini adalah tulisan seorang ulama Hadis, Syeikh al- Muhaddits Ali Hasyisy

Pertama : Matan (teks) kisah.

Diriwayatkan dari Umar bin al-Khattab radhiyallâhu 'anhu, beliau berkata : "Allah melapangkan hatiku untuk memeluk agama Islam, lalu aku mengatakan : "Allah, tiada sesembahan yang berhak disembah kecuali Dia, Dia memiliki al-Asmâ` al-Husnâ (nama-nama yang baik), tidak ada di bumi seseorang yang lebih aku cintai melebihi Rasûlullâh Shallallâhu 'alaihi wa Sallam". Aku bertanya : "Di mana Rasûlullâh Shallallâhu 'alaihi wa Sallam?" Saudara perempuanku menjawab : "Dia berada di rumah al-Arqam bin Abi al-Arqam di as-Shofa".

Lalu aku mendatangi rumah itu, pada waktu itu Hamzah bin Abdul Muthalib duduk bersama para sahabat Nabi lainnya di lingkungan rumah, sedangkan Nabi berada di dalam rumah, lalu aku ketuk pintu rumah. Tatkala para sahabat Nabi mengetahui kedatanganku mereka pun datang bergerombol, lalu Hamzah bertanya kepada para sahabat Nabi : "Apa yang terjadi dengan kalian?" mereka menjawab : "Ada Umar bin Khattab".

Kemudian Umar melanjutkan ceritanya : "Lalu Rasûlullâh Shallallâhu 'alaihi wa Sallam datang, dan memegang baju Umar dan mendorongnya, maka Umar pun terjatuh di atas kedua lututnya, lalu Nabi bersabda : "Wahai Umar apa yang kamu inginkan.?" Lalu aku menjawab : "Saya bersaksi bahwa tiada sesembahan yang berhak disembah selain Allah semata, tiada sekutu baginya, dan saya bersaksi bahwa Muhammad adalah hamba dan Rasul-Nya".

Mendengar hal ini para sahabat Nabi yang berkumpul bertakbir dengan takbir yang didengar orang-orang yang berada di Masjidil Haram. Aku pun berkata pada Nabi : "Bukankah kita berada di atas kebenaran baik kita mati atau hidup?" beliau Shallallâhu 'alaihi wa Sallam menjawab : "Benar, wahai Umar, demi Dzat yang jiwaku berada di tangan-Nya, sesungguhnya kalian di atas kebenaran baik kalian mati atau hidup".

Aku menyahut : "Lalu mengapa kita bersembunyi, demi Allah yang telah mengutusmu dengan kebenaran kita akan keluar (terang-terangan menampakkan ke-Islaman)". Lalu kamipun keluar dalam dua barisan, Hamzah pada salah satu barisan dan saya pada barisan lainnya. Hingga kami memasuki Masjidil Haram (Ka'bah). Maka orang-orang dari suku Quraisy melihat kepadaku dan kepada Hamzah, lalu merekapun bersedih hati dengan hal ini dengan kesedihan yang tidak pernah mereka alami sebelumnya."

Kedua : Takhrij hadits

Hadis di atas ini dinukil Abu Nu'aim di dalam kitab "al-Hilyah (1-40)", ia berkata : "Telah bercerita pada kami Muhammad bin Ahmad bin al-Hasan, telah bercerita pada kami Muhammad bin Utsman bin Abi Syaibah, telah bercerita pada kami Abdul Hamid bin Shalih, telah bercerita pada kami Muhammad bin Aban dari Ishâq bin Abdullâh dari Aban bin Shalih dari Mujahid dari Ibnu Abbas dari Umar bin al-Khattab. Aku berkata : "Dengan sanad inilah Abu Nuaim mencantumkan dalam kitab "ad-Dalâ`il" hal. 194.

Ketiga : Tahqiq (verifikasi)

Kisah ini adalah kisah tidak benar, di dalamnya terdapat perawi yang tidak boleh diterima periwayatannya (cacat) yaitu : "Ishâq bin Abdullâh".

1. Al-Imam al-Mizzi menyebutkan namanya di dalam kitab "Tahdzîbul Kamâl" (2-57-362) dan ia berkata : "Ishâq bin 'Abdullâh bin Abi Farwah meriwayatkan dari Abân bin Shâlih dst".

2. Al-Imam an-Nasâ`î berkata dalam kitab "Ad-Dhu`afâ' wal Matrûkîn" tentang riwayat hidup perawi ke (50) : "Perawi ini tidak diambil periwayatan haditsnya".

Ulasan saya : "Ini adalah istilah al-Imam an-Nasâ`î, makna istilahnya itu adalah sebagaimana dijelaskan Ibnu Hajar dalam kitab "Syarh an-Nukhbah" hal (69) : "Madzhab/metode an-Nasâ`î adalah ia tidak meninggalkan hadits (tidak mengambilnya) sampai benar-benar para ulama bersepakat untuk tidak diambil (hadits tersebut)".

3. Al-Imam al-Bukhârî berkata dalam kitab "Ad-Dhu`afâ' al-Kabîr" tentang riwayat hidup perawi ke (20) : "Ishâq bin 'Abdullâh bin Abi Farwah, para ulama hadits meninggalkannya".

4. Al-Imam ad-Dâraquthnî berkata dalam kitab "Ad-Dhu`afâ' wal Matrûkîn" nomor (94) : "Ia perawi yang tidak diambil haditsnya".

5. 'Alî bin al-Hasan al-Hasnajânî berkata dari Yahyâ dia berkata : "Ia (Ishâq bin 'Abdullâh) pendusta". Demikianlah disebutkan dalam kitab "Tahdzîbul Kamâl" (2-61).

6. Ibnu Hibbân berkata dalam kitab "al-Majrûhîn" (1-131) : "Ia sering membalikkan riwayat hadits dan sering menjadikan riwayat yang mursal (dari tabi'in) menjadi marfû' (sampai kepada Nabi) dan Ahmad bin Hanbal melarang dari mengambil haditsnya".

7. Ibnu Abî Hâtim berkata dalam kitab "al-Jarh wat Ta'dîl" (2-228) nomor (792) : "Saya mendengar ayahku berkata : "Ishâq bin 'Abdullâh bin Abi Farwah adalah perawi yang haditsnya tidak diambil". Kemudian Ibnu Abî Hâtim menyebutkan dengan sanadnya dari Yahyâ bin Ma'în, ia berkata : "Ishâq bin Abi Farwah adalah pendusta'.

Dan dengan sanad lainnya dari Yahyâ, bahwasanya ia berkata : "Ishâq bin Abi Farwah adalah pembohong besar. Kemudian Ibnu Abî Hâtim berkata : Saya mendengar Abû Zur'ah berkata : "Ishâq bin 'Abdullâh bin Abi Farwah adalah seorang perawi yang haditsnya tidak diambil". Kemudian Ibnu Abî Hâtim menyebutkan dengan sanadnya sampai kepada 'Amrû bin 'Alî asy-Syirâfî, bahwasanya ia menceritakan bahwa Ishâq bin 'Abdullâh bin Abi Farwah adalah perawi yang tidak diambil haditsnya".

8. Saya (Syaikh Hasyîsy) berkata : "Ibnu 'Adî telah menjelaskan hal ini (pendapat para ulama hadits tentang tidak diambilnya riwayat Ishâq bin 'Abdullâh bin Abi Farwah dalam kitab "al-Kâmil" (1-326) (154-154) dalam biografi yang mencapai lebih dari 80 baris, ia menutupnya dengan ucapan : "Dan Ishâq bin Abi Farwah ini saya tidak menyebutkan hadits-haditsnya dalam kitab ini dengan sanad-sanad yang telah aku sebutkan, karena tidak seorangpun menukil sanad-sanadnya dan tidak pula matannya, dan seluruh hadits-haditsnya yang tidak aku sebutkan menyerupai berita-berita yang aku sebutkannya, dan ia telah menerangkannya dalam kitab "ad-Dhuafâ`".

Ulasan saya (as-Syeikh) : Dengan penjelasan ini telah jelas hal-hal berikuti ini :

1. Bahwa metode an-Nasâ`î adalah tidak meninggalkan hadits seorang perawi sampai sepakat para ulama untuk meninggalkannya.

2. Jelaslah hakekat riwayat Ishâq bin 'Abdullâh bin Abi Farwah, tidak ada dalam kalangan ulama yang mengambil sanad dan matan hadits darinya.

3. Berdasarkan hal ini, maka kisah di atas tidak berdasar, dan sanad hadits ini cacat, dan riwayat ini palsu.

Keempat : Hal-hal yang mendukung akan tidak benarnya riwayat kisah ini

1. Al-Imam al-Bukhârî telah membuat bab dalam Shahîh-nya kitab "Manâqib al-Anshâr" bab nomor 35 : "Islamnya Umar bin Khattab Radhiyallâhu 'anhu", dan ia menyebutkan di dalamnya hadits ke 3865 dari hadits Abdullâh bin Umar Radhiyallâhu 'anhumâ ia berkata : لَمَّا أَسْلَمَ عُمَرُ، اجْتَمَعَ النَّاسُ عِنْدَ دَارِهِ وَقاَلُوْا : صَبَأَ عُمَرُ- وَأَنَا غُلاَمٌ فَوْقَ ظَهْرِ بَيْتِي- فَجَاءَ رَجُلٌ عَلَيْهِ قُبَاء مِنْ دِيْبَاج، فَقَالَ: قَدْ صَبَأَ عُمَرُ، فَمَا ذَاكَ فَأَنَا لَهُ جَارٌ؟. قَالَ: فَرَأَيْتُ النَّاسَ تَصَدَّعُوْا عَنْهُ، فَقُلْتُ: مَنْ هَذَا؟ فَقَالُوْا: العَاصُ بْنُ وَائِل

"Tatkala Umar bin Khattâb masuk Islam, orang-orang berkumpul di rumahnya, dan berkata : "Umar telah menjadi pengikut agama Shobi – dan pada waktu itu saya masih kecil, saya berada di atap rumah – lalu datanglah seorang laki-laki memiliki sapu tangan besar terbuat dari sutera, dan berkata : "Tidak mengapa Umar memeluk agama Shobi`i (ia tidak akan dibunuh atau dihalangi), dan saya melindunginya dari orang yang berbuat zalim terhadapnya)". Ibnu Umar berkata : (setelah mendengar ucapan tokoh Quraisy itu) aku melihat orang-orang bubar". lalu aku pun bertanya : "Siapa orang itu?" mereka menjawab : "Al-'Ash bin Wail (tokoh Quraisy)".

2. Al-Hâfizh Ibnu Katsîr menyebutkan dalam kitab "al-Bidâyah wan Nihâyah"(3-81) tentang Islamnya 'Umar bin Khaththâb : Ibnu Ishâq berkata : "Nâfi' hamba sahaya Ibnu 'Umar telah bercerita padaku dari Ibnu Umar, ia berkata : لَمَّا أَسْلَمَ عُمَرُ قَالَ: أَيُّ قُرَيْشٍ أَنْقَلُ لِلْحَدِيْثِ؟ فَقِيْلَ لَهُ : جَمِيْل بْنُ مَعْمَرٍ الجُمَحِي. فَغَدَا عَلَيْهِ. قَالَ عَبْدُ اللهِ : وَغَدَوْتُ أَتْبَعُ أَثَرَهُ، وَأَنْظُرُ مَا يَفْعَلُ وَأَنَا غُلاَم أَعْقَلَ كُلَّ مَا رَأَيْتُ، حَتىَّ جَاءَهُ فَقَالَ لَهُ : أَعْلَمْتُ ياَ جَمِيْل أَنِّي أَسْلَمْتُ وَدَخَلْتُ فِي دِيْنِ مُحَمَّدٍ صلى الله عليه وسلم ؟ قاَلَ : فَوَاللهِ، مَا رَاجَعَهُ حَتىَّ قَامَ يُجِرُّ رِدَاءَهُ، وَاتَّبَعَهُ عُمَرُ، وَاتَّبَعْتُهُ أَنَا، حَتَّى إِذَا قَامَ عَلىَ بَابِ الْمَسْجِدِ صَرَخَ بِأَعْلَى صَوْتِهِ: يَا مَعْشَر قُرَيْشٍ، وَهُمْ فِي أَنْدِيَتِهِمْ حَوْلَ الْكَعْبَةِ، أَلاَ إِنَّ ابْنَ الْخَطَّابِ قَدْ صَبَأَ. قَالَ : يَقُوْلُ عُمَرُ مِنْ خَلْفِهِ: كَذَب، وَلَكِنِّي قَدْ أَسْلَمْتُ، وَشَهِدَ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ الله وَأَنَّ مُحَمَّدًا رَسُوْلُ اللهِ، وَثاَرُوْا إِلَيْهِ فَمَا بَرِحَ يُقَاتِلُهُمْ وَيُقَاتِلُوْنَهُ حَتىَّ قَامَتِ الشَّمْسُ عَلَى رُؤُوْسِهِمْ. قاَلَ: وَطَلَحَ فَقَعَدَ، وَقَامُوْا عَلَى رَأْسِهِ وَهُوَ يَقُوْلُ : افْعَلُوْا مَا بَدَا لَكُمْ، فَأَحْلَفَ بِاللهِ أَنْ لَوْ قَدْ كُنَّا ثَلاَثُمِائَة رَجُلٍ لَقَدْ تَرَكْنَاهَا لَكُمْ، أَوْ تَرَكْتُمُوْهَا لَنَا. قاَلَ: فَبَيْنَمَا هُمْ عَلَى ذَلِكَ؛ إِذْ أَقْبَلَ شَيْخٌ مِنْ قُرَيْشٍ عَلَيْهِ حُلَّة حَبَرَة وَقَمِيْصُ مُوْشَى، حَتَّى وَقَفَ عَلَيْهِمْ، فَقَالَ: مَا شَأْنُكُمْ؟ فَقَالُوْا: صَبَأَ عُمَرُ. قَالَ: فَمَه؛ رَجُلٌ اخْتَارَ لِنَفْسِهِ أَمْرًا، فَمَاذَا تُرِيْدُوْنَ؟ أَتَرْوْنَ بَنِي عَدِي يُسْلِمُوْنَ لَكُمْ صَاحِبَكُمْ هَكَذَا؟ خَلُّوْا عَنِ الرَّجُلِ. قَالَ: فَوَاللهِ، لَكَأَنَّمَا كَانُوْا ثَوْبًا كُشِطَ عَنْهُ. قَالَ : فَقُلْتُ لأَبِي بَعْدَ أَنْ هَاجَرَ إِلَى الْمَدِيْنَةِ: يَا أَبَتِ، مَنِ الرَّجُلِ الَّذِي زَجَرَ الْقَوْمَ عَنْكَ بِمَكَّةَ يَوْم أَسْلَمْتَ وَهُمْ يُقَاتِلُوْنَكَ؟ قَالَ : ذَاكَ أَيْ بُنَيَّ، العَاصُ بْنُ وَائِل السهمي.

"Tatkala Umar masuk Islam, ia berkata : "Siapa dari kalangan suku Quraisy yang cepat dalam menyampaikan berita?" Lalu dikatakan padanya : "Jamil bin Ma'mar al-Jumahi". Lalu ia pergi menemuinya. Abdullâh bin Umar berkata : "Akupun ikut pergi mengikuti ayahku, untuk melihat apa yang akan ia lakukan dan aku adalah seorang anak (kecil) yang memahami apa saja yang aku lihat, hingga sampailah Umar ke tempat Jamil bin Ma'mar al-Jumahi, maka ia berkata padanya : "Aku memberitahukan padamu wahai Jamil, bahwa aku masuk Islam dan memeluk agama Muhammad Shallallâhu 'alaihi wa Sallam.

Abdullâh bin Umar berkata : "Demi Allah, Jamil pun segera menyingsingkan selendangnya berangkat menuju masjid dan Umar mengikutinya, akupun mengikutinya, hingga tatkala Jamil sampai di pintu masjid ia berteriak dengan teriakan lantang : "Wahai kaum Quraisy, pada saat itu kaum Quraisy sedang duduk-duduk dalam majelis mereka disekitar Ka'bah, ketauhilah bahwa Umar bin Khattab telah memeluk agama Shobi-i. Abdullâh bin Umar melanjutkan ceritanya : "Saat itu pula Umar menyahut dari belakang Jamil : "Jamil telah berdusta", aku tidak memeluk agama Shobi-i tapi aku telah memeluk agama Islam".

Dan Umar pun mengucapkan syahadat laa ilaa ha illallah wa anna muhammadan Rasûlullâh, maka segeralah orang-orang Quraisy menganiaya Umar dan Umar melawan mereka hingga siang hari. Abdullâh bin Umar berkata : "Umar pun kecapekan lalu duduk, dan orang-orang Quraisy mengerumuninya sedang Umar berkata : "Lakukanlah apa saja, aku bersumpah demi Allah kalau kami berjumlah tiga ratus orang laki-laki, kami pasti akan melawan, kami menang atau kalian yang menang (sekarang saya sendirian tidak dapat berbuat apa-apa, pent)".

Abdullâh bin Umar berkata : "Di saat suasana seperti itu, tiba-tiba datang seorang tokoh Quraisy berpakaian bagus berdiri dihadapan mereka, lalu berkata : "Ada apa dengannya?" Mereka menjawab : "Umar bin Khattab telah memeluk agama Shobi-i". Ia pun berkata : "Seseorang bebas memilih urusannya sendiri, lalu apa yang kalian inginkan? Apakah kalian mengira bahwa Bani Adi (suku Umar bin Khattab) akan membiarkan tindakan kalian ini? Tinggalkanlah laki-laki ini". Abdullâh bin Umar melanjutkan : "Demi Allah, setelah mendengar ucapan tokoh Quraisy itu seolah-olah mereka adalah pakaian yang dilipat olehnya.

Abdullâh bin Umar berkata : "Maka akupun bertanya kepada ayahku setelah hijrah ke Madinah : "Wahai ayah, siapakah laki-laki yang membubarkan orang-orang darimu di Makkah pada hari engkau masuk Islam dimana mereka ingin membunuhmu?" Umar menjawab : "Wahai anakku, itu adalah al-Ash bin Wail as-Sahmi".

Riwayat ini sanadnya kuat, dan kisah ini menunjukkan bahwa Umar bin Khattab bukan kalangan sahabat yang masuk Islam pertama kali. Karena ketika Ibnu Umar mengajukan diri untuk ikut perang Uhud, saat itu usianya 14 tahun, dan perang Uhud terjadi pada tahun 3 hijriyah, sedangkan saat ayahnya masuk Islam Ibnu Umar adalah anak kecil yang baligh.

Maka masuk Islamnya Umar adalah sekitar 4 tahun sebelum hijrah, yang demikian itu 9 tahun setelah kenabian. Wallahu 'alam. Ulasan saya : "al-Hâfizh Ibnu Katsîr juga mengutip kisah ini dalam kitab "as-Sîroh an-Nabawiyyah" menukil dari Ibnu Ishâq lalu menyebutkan tahqiq ini. Demikian pula, Ibnu Hisyam menjelaskan dalam kitab "as-Sîrah an-Nabawiyyah" (1-437) (334) juga menukil dari Ibnu Ishâq, demikian pula Ibnu al-Atsîr menyebutkan dalam kitab "Asad al-Ghâbah" (4-150) menukil dari Ibnu Ishâq, lalu al-Hâkim menyebutkan dalam kitabnya (3/85) dari jalan Ibnu Ishâq, dan ia berkata : "Riwayat ini Shahîh dengan syarat Muslim".

Dan adz-Dzahabî menyepakatinya sebagaimana yang telah kami jelaskan di atas, dan Ibnu Katsîr berkata : "Dan sanad riwayat ini adalah kuat". Ulasan saya : "Sanad riwayat ini bertambah kuat, dengan pencantuman riwayat ini oleh al-Bukhârî (3864) dari jalan lain dari Zaid bin Abdullâh bin Umar dari ayahnya, ia berkata : "Ketika Umar di rumah dalam keadaan takut …." Hadits dengan lafadnya sebagaimana di atas.

Kelima : Sabar dan tegar saat terjadi kesulitan dan bukannya demonstrasi

Diriwayatkan oleh Bukhârî dalam Shahîh Bukhârî (hadits ke 3852) dari hadits Khobâb bin al-Arat, ia berkata : "Saya pernah menemui Nabi, saat itu beliau mengenakan selimut di Ka'bah – dan saat itu kami mendapatkan gangguan yang sangat dari kaum musyrikin- lalu aku berkata : "Wahai Rasûlullâh, tidakkah engkau mendoakan kami kemenangan?" lalu beliau duduk dan wajahnya memerah, lalu berkata : "Sungguh orang-orang yang beriman sebelum kalian ada yang disiksa dengan sisir besi hingga terkelupas kulit dan dagingnya dari tulang, namun siksaan itu tidak membuat mereka murtad. Dan ada juga yang digergaji dari kepala hingga terbelah menjadi dua, namun hal ini tidak membuat mereka murtad. "Sungguh Allah akan menyempurnakan urusan ini, hingga seorang pengendara tidak merasakan takut kecuali takut kepada Allah tatkala melakukan perjalanan dari Shan'a ke Hadramaut".

Ulasan saya (as-Syeikh) : Imam Bukhârî juga menyebutkan hadits ini pada nomor 3612 dari hadits Khobab, Rasûlullâh Shallallâhu 'alaihi wa Sallam bersabda : وَاللهِ ليَتِمَّن هَذَا الأَمْرُ حَتَّى يَسِيْرَ الرَّاكِبُ مِنْ صَنْعَاء إِلَى حَضَرَمَوْت لاَ يَخَافُ إِلاَّ الله أَوْ الذِّئْب عَلَى غَنَمِهِ وَلَكِنَّكُمْ تَسْتَعْجِلُوْنَ "Demi Allah, sungguh Allah akan menyempurnakan urusan ini hingga seorang pengendara dari Shan'a ke Hadramaut tidak merasakan ketakutan dalam perjalanannya kecuali hanya takut kepada Allah atau seperti ketakutan seseorang atas kambingnya dari serigala, akan tetapi kalian terburu-buru".

Ulasan saya (as-Syeikh) : "Hadits ini menerangkan kepada kita bagaimana pendidikan Nabi Shallallâhu 'alaihi wa Sallam kepada para sahabatnya tatkala tertimpa musibah berat yaitu bersabar, kokoh dan yakin akan janji Allah dan tidak terburu-buru ingin berjaya, dalam rangka mengamalkan firman Allah ta'ala : "Dan Bersabarlah kamu, Sesungguhnya janji Allah adalah benar dan sekali-kali janganlah orang-orang yang tidak meyakini (kebenaran ayat-ayat Allah) itu menggelisahkan kamu." (QS. Ar-Rum : 60) "Maka Bersabarlah kamu seperti orang-orang yang mempunyai keteguhan hati dari rasul-rasul Telah bersabar". (QS. Al-Ahqaf : 35)

Keenam : Berdoa ketika tertimpa kesulitan dan bukannya malah Demonstrasi

Pertama, Nabi Shallallâhu 'alaihi wa Sallam berdoa ketika dilempari kotoran. Imam Bukhârî menyebutkan hadits nomor 3854 di dalam kitabnya "Shahîh Bukhârî" dari Abdullâh bin Mas'ud Radhiyallâhu 'anhu, ia berkata : بَيْنَا النَّبِي صلى الله عليه وسلم سَاجِدًا وَحَوْلَهُ نَاسٌ مِنْ قُرَيْشٍ، جَاءَ عُقْبَةُ بْنُ أَبِي مُعِيْط بسلى جَزُوْر فَقَذَفَهُ عَلَى ظَهْرِ النَّبِي صلى الله عليه وسلم فَلَمْ يَرْفَعْ رَأْسَهُ، فَجَاءَتْ فَاطِمَة عَلَيْهَا السَّلاَمُ فَأَخَذَتْهُ مِنْ ظَهْرِهِ وَدَعَتْ عَلَى مَنْ صَنَعَ، فَقَالَ النَّبِي صلى الله عليه وسلم : اللَّهُمَّ عَلَيْكَ الْمَلأ مِنْ قُرَيْشٍ، أَبَا جَهْلِ بْنِ هِشَام، وَعُتْبَة بْنُ أَبِي رَبِيْعَة، وَشَيْبَة بْنُ رَبِيْعَة، وَأُمَيَّة بْنُ خَلَف، فَرَأَيْتُهُمْ قَتْلَى يَوْم أُحُدٍ فَأُلْقُوْا فِي بِئْرٍ غَيْر أُمَيَّة بْنِ خَلَف تَقَطَّعَتْ أَوْصَالُهُ فَلَمْ يُلْقَى فِى الْبِئْرِ

"Ketika Nabi Shallallâhu 'alaihi wa Sallam sujud dan di sekitarnya ada orang-orang Quraisy, datang Uqbah bin Abi Muith membawa sekeranjang kotoran kambing lalu melemparkannya ke atas punggung Nabi Shallallâhu 'alaihi wa Sallam. Namun beliau tidak mengangkat kepalanya dari sujud, hingga datanglah Fâtimah 'alaihassalam membersihkan kotoran itu dari punggung beliau, kemudian ia mendoakan keburukan pada orang yang melakukannya.

Maka Nabi Shallallâhu 'alaihi wa Sallam berdo'a : "Ya Allah, Engkaulah yang membalas perbuatan orang-orang Quraisy, yaitu Abu Jahl bin Hisyam, Utbah bin Abi Rabi'ah, dan Syaibah bin Rabi'ah, dan Umayyah bin Khalaf. Saya melihat merekapun terbunuh pada hari uhud, lalu mereka dilempar di sumur, selain Umayyah bin Khalaf yang jasadnya terputus-putus, ia tidak dilempar di sumur.

Kedua, Nabi berdoa (qunut naazilah /kutukan) kemudian beliau tinggalkan. رَعْل وذَكْوَان وَلِحْيَان وعُصَيَّة عَصَتِ اللهَ "Suku Ra'lun, Dzakwan, Lihyan dan Ushaiyyah telah mendurhakai Allah". Anas bin Malik berkata : "Ayat di atas adalah ayat yang Allah turunkan kepada mereka yang terbunuh di sumur Maunah[1], kami membacanya hingga ayat itu mansukh/dihapus setelah ayat : بَلِّغُوْا قَوْمَنَا أَنْ قَدْ لَقِيْنَا رَبَّنَا فَرِضِيَ عَنَّا وَرَضِيْنَا عَنْهُ. "Sampaikanlah kepada kaum kami (kaum muslimin), kami telah bertemu dengan Rabb kami, dan Dia ridha terhadap kami, dan kami pun ridha terhadap-Nya".[2]

Ketujuh : Seruan jihad bukanlah Demonstrasi

Imam Bukhârî menyebutkan dalam "Shahîh Bukhârî" hadits nomor 3077, demikian pula Muslim dalam hadits nomor 1353 dari hadits Ibnu Abbas, ia berkata : Nabi Shallallâhu 'alaihi wa Sallam bersabda pada hari penaklukkan kota Makkah : لاَ هِجْرَةَ بَعْدَ الْفَتْحِ وَلَكِنْ جِهَادٌ وَنِيَّةٌ وَإِذَا اسْتُنْفِرْتُمْ فَانْفِرُوْا

"Tidak ada hijrah lagi setelah ditaklukkannya kota Makkah, akan tetapi yang ada adalah jihad dan niat, dan jika kalian diperintah berjihad (oleh Ulil Amri) maka pergilah".

Allah ta'ala berfirman : "Hai orang-orang yang beriman, apakah sebabnya bila dikatakan kepadamu: "Berangkatlah (untuk berperang) pada jalan Allah" kamu merasa berat dan ingin tinggal di tempatmu? apakah kamu puas dengan kehidupan di dunia sebagai ganti kehidupan di akhirat? padahal kenikmatan hidup di dunia Ini (dibandingkan dengan kehidupan) diakhirat hanyalah sedikit." (QS. At-Taubah : 38)

"Jika kamu tidak berangkat untuk berperang, niscaya Allah menyiksa kamu dengan siksa yang pedih dan digantinya (kamu) dengan kaum yang lain, dan kamu tidak akan dapat memberi kemudharatan kepada-Nya sedikitpun. Allah Maha Kuasa atas segala sesuatu." (QS. At-Taubah : 39)

Ulasan saya (as-Syeikh) : "Ini adalah sunnah di saat tertimpa musibah yang berat, yaitu : sabar, tegar dan yakin serta tidak tergesa-gesa, khususnya dalam kondisi lemah. Kemudian menyeru kepada jihad dalam kondisi umat sudah memiliki kekuatan dan selalu berdo'a pada setiap keadaan. Adapun demonstrasi tidak lain hanyalah gemuruh hiruk pikuk suara saja. Sekian makalah ini, dan sebaik-baik petunjuk adalah petunjuk Muhammad Shallallâhu 'alaihi wa Sallam. Ini semua adalah petunjuk Allah, dan Dia lebih mengetahui apa yang ada dalam hati kita.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

(Sumber : Situs Majalah at-Tauhid, Anshârus Sunnah al-Muhammadiyah Mesir) [1] 70 orang ahli Qur'an dari sahabat Nabi terbunuh oleh kabilah Ra'lun, Dzakwan, dan Ushaiyyah karena dikhianati. [2] Di dalam shahih Bukhari dari Anas : دَعَا النَِّبيُّ عَلَى الَّذِيْنَ قَتَلُوْا أَصْحَابَهُ بِبِئْرِ مَعُوْنَة ثَلاَثِيْنَ صَبَاحًا، يَدْعُو فِي صَلاَةِ الْفَجْرِ عَلَى رَعْل وَذَكْوَان وَلِحْيَان وَعُصَيَّة، وَيَقُوْلُ : عُصَيَّة عَصَتِ اللهَ، فَأَنْزَلَ اللهُ تَعَالىَ عَلَى نَبِيِّهِ قُرْآنًا قَرَأْنَاهُ حَتَّى نُسِخَ بَعْدَ : بَلِّغُوْا قَوْمَنَا أَنَّا لَقِيْنَا رَبَّنَا فَرَضِيَ عَنَّا وَرَضِيْنَا عَنْهُ، فَتَرَكَ رَسُوْلُ اللهِ صَلىَّ اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قُنُوْتَهُ. "Nabi berdoa qunut (kebinasaan) kepada mereka yang membunuh para sahabat beliau di sumur Ma'unah" selama tiga puluh hari.

Beliau berdoa qunut (mendoakan kejelekan) tatkala shalat subuh atas suku Ra'lu, Dzakwan, Lihyan dan Ushaiyyah, beliau mengatakan : "Ushaiyyah telah durhaka kepada Allah". Maka Allah turunkan kalimat itu sebagai ayat al-Qur'an kepada nabi-Nya, dan kami baca ayat itu hingga manshukh (dihapus), setelah ayat : "Sampaikanlah kepada kaum kami, bahwa kami telah bertemu Rabb kami, maka Dia meridhai kami dan kami pun ridha pada-Nya", lalu Nabi tinggalkan doa jeleknya itu (setelah turun ayat yang melarang). (HR Bukhari 586).

Berenang Di Dalam Kolam Tahi!

Posted: 17 Jul 2011 02:38 AM PDT

Semua ulama yang berlainan sedikit sahaja dengan pendirian ulama-ulama PAS, maka tunggu sahajalah "bahananya" macam-macam perkataan akan terkeluar daripada mulut para ulama maksum PAS ini, sehingga semula ulama di dunia ini adalah salah, yang betul hanya ulama mereka sahaja. Yang terkini, pendakwah terkenal dari Ghana, Syeikh Ahmed Tijani dituduh cetek ilmu sejarah Islam oleh Presiden PAS Haji Hadi kerana mengkritik demonstrasi jalanan yang dilakukan oleh puak-puak PAS 9 Julai lalu, sebenarnya bukan daripada ajaran Islam. Kalau diikutkan pandangan Haji Haji ini, habis semua fatwa ulama hebat dari Arab Saudi dan Mesir yang mengharamkan demonstrasi jalanan akan terbatal dan tidak terpakai sama sekali. Yang betul hanya ulama PAS sahaja.

Namun demikian, yang peliknya apabila berhadapan dengan Lim Kit Siang dan Karpal Sing, ulama-ulama PAS yang super hebat ini dengan tiba-tiba menjadi kecut, lemah dan tidak bermaya, sebagai contoh, isu Enakmen Hiburan yang ingin dikuatkuasakan oleh kerajaan PAS di Kedah, baru sahaja disergah DAP, dengan serta-merta PAS sanggup membatalkan hasrat untuk melaksanakan sepenuhnya undang-undang yang sudah pun diluluskan oleh kerajaan negeri sebelum ini. Nampaknya kuasa minoriti DAP jauh lebih berkuasa daripada kuasa majoriti PAS di Kedah dan undang-undang yang sudah diluluskan oleh Dewan Undangan Negeri Kedah boleh dibatalkan oleh kuasa politik DAP dari luar negeri Kedah. Hebat sungguh DAP!

PAS hanya boleh berlagak, sombong dan menunjuk hero di depan orang Melayu Islam sahaja, tetapi dengan bangsa lain yang terang-terang menyalahi undang-undang yang sudah diputuskan oleh sidang DUN, mereka tutup mata. Dengan ulama-ulama yang tidak sehaluan dengan PAS, tunggulah, kalau rasa hendak di"bahlol"kan, di"babi"kan, di"haramsani"kan, di"anjingkan", di"bangang"kan dan di"tolol"kan, cubalah buat kenyataan atau berkata dengan benar berkenaan Islam, tidak sampai sehari, ulama tersebut akan dicaci-maki, lihat contoh terdekat Mufti Perak, Tan Sri Harussani. Baca berita ini..

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 17 Jul 2011 11:08 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Tolong Carikan Pendekap Leher Anwar Pandikutti

Posted: 17 Jul 2011 10:17 PM PDT

Gambar di bawah di ambil berberapa hari selepas anwar keluar dari hospital, dia masuk hospital kononnya di telah di belasah oleh polis masa perhimpunan bersih, kalau korang tengok gambar dia dalam wad terbaring, rupa dia dah macam nak mampos, semasa dia berceramah dengan mat subu di penang hari tu, dia menggunakan pendekap leher, nampak macam nak mampos dah...

Dan gambar ini pula di ambil pada 14 julai 2011, ketika anwar pandikutti baru pulang dari jakarta, tengok... mana pendekap leher dia, adakah dia tertinggal pendekap leher tu di jakarta atau di rumah? apa ubat yang hospital pantai bagi kat anwar sehinggakan leher anwar baik dalam masa 4 hari?


Hebat-hebat lakonan anwar pandikutti ni....

Israel Pun Ambil Berat Pasal Perhimpunan Bersih...

Posted: 17 Jul 2011 08:05 PM PDT

Tanda-tanda yang memang israel pun turut menyokong bersih, korang tengok sendiri gambar tu, jeruselam post mengeluarkan berita yang demo bersih di gangu oleh pihak polis, amat jarang sekali apa-apa event yang berlaku di malaysia, beritanya di muatkan dalam jerusalem post ni.

Tapi perhimpunan bersih ni ada kelainannya, ambiga mengaku menerima sejumlah dana dari negara luar, tak payah tanya dari mana, semua orang tahu, dana itu datangnya dari amerika menerusi NED (National Endowment for Democracy) sebuah pertubuhan milik CIA yang di gunakan oleh yahudi untuk membantu negara-negara yang gilakan demokrasi tampa batasan.

Sekarang dah terang, tak payah nak suluh-suluh lagi, selepas mereka mengambil yachad sebagai model untuk mereka berarak dan pengakuan ambiga yang di menerima dana dari NED, jelas, perhimpunan bersih didalangi oleh yahudi laknatullah.

So apa cerita sekarang ni...???


VIDEO: Persamaan Bersih Malaysia Dan Yachad Israel.

Posted: 17 Jul 2011 05:05 PM PDT

Video ini menjadi bukti yang perhimpunan bersih mengambil contoh dari perhimpunan yachad, apa itu yachad? yacahd ni pun sama jugak dan lebih kurang macam bersih jugak lah, yachad satu pertubuhan ngo yang memperjuangkan demokarasi ala yahudi.

Kalau di bersih di ketuai oleh betina bernama ambiga, yachad juga di ketuai oleh pompuan yang bernama hannah weisfeld. kalau di malaysia, bersih di dokong oleh 3 parti utama, yachad juga di dokong oleh 3 parti utama israel juga.

Itulah serba sedikit persamaan antara bersih di malaysia dan yachad israel di united kingdom. tengok video ni sampai habis, korang akan dapat lihat persamaan bersih dan yachad.

Belantan

Posted: 17 Jul 2011 11:04 PM PDT

Belantan


Pembangkang rela ber'TUAN'kan kuasa asing?

Posted: 17 Jul 2011 01:07 AM PDT






















Tidak pantas kita merasa pesimis terhadap masa depan bangsa kita, kerana pergolakan politik yang sedang kita lalui sekarang. Tidak pantas juga kalau kita tidak berasa bimbang atau cemas dengan keadaan yang sedang berlaku.

Kita tidak mahu berkata bangsa Melayu sekarang berada di persimpangan sejarah, seperti pada tahun 1511 apabila Kesultanan Melayu Melaka jatuh ke tangan penjajah, tetapi kemungkinan hal ini berlaku sekali lagi tidak boleh ditolak sama sekali.

Lihatlah apa yang telah berlaku baru-baru ini di Kuala Lumpur. Pembangkang yang didalangi oleh tangan-tangan kuasa asing telah mengadakan perhimpunan haram BERSIH 2.0. Macam ada sesuatu yang tak kena.

Apakah motif sebenar " DEMO BERSIH 2.0" ? Bukankah tujuan mereka 'berdemo' kerana mahu menyerahkan memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong? Kita patut mempersoalkan kegagalan S. Ambiga menyerahkan memorandum berhubung tuntutan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) kepada Yang di-Pertuan Agong ketika diberi peluang menghadap Tuanku Mizan Zainal Abidin di Istana Negara!

Ambiga dan dua lagi pihak dalam Bersih seharusnya menggunakan peluang tersebut untuk 'menyuarakan' tuntutan mereka menerusi penyerahan memorandum berkenaan. Kesediaan membenarkan mereka menghadap membuktikan sikap keterbukaan Tuanku Mizan yang patut dijunjung tinggi dan dihormati.

Justeru itu adakah kesempatan menghadap Seri Paduka dimanfaatkan Bersih untuk menyampaikan memorandum tersebut. Kenapa tidak? Kalau sudah disampaikan, apa perlunya lagi diadakan perhimpunan di stadium? Nampaknya sudah terang lagi bersuloh. Sebenarnya ada agenda lain disebalik perhimpunan BERSIH 2.0 ini?

Hari ini kebanyakan rakyat kita sudah sedar bahawa kemerdekaan formal saja tidak cukup. Bukan setakat pemerintahan sendiri yang kita maksudkan dengan kemerdekaan, kemerdekaan juga bermakna bebas dari segi ekonomi dan ketenteraan, lebih-lebih lagi bebas dari segi pemikiran dan fahaman.

Kita orang Islam yang faham akan konsep tauhid yang sebenar bahawa kita tidak tunduk, kecuali kepada Allah S.W.T. Inilah konsep kebebasan yang sebenar. Kita bebas daripada segala bentuk perhambaan, kecuali perhambaan kepada Allah subhanahu wa taala.

Perang Dunia Kedua telah meruntuhkan sebahagian besar daripada sistem penjajahan Eropah. Banyak negara Asia dan Afrika yang dulunya dijajah mencapai kemerdekaan selepas perang itu. Namun demikian, kuasa penjajah Eropah yang terbesar, Britain, tidak runtuh sepenuhnya. Israel, di Asia Barat, Australia, New Zealand dan Hong Kong (sebelum 1998), juga Singapura dan Taiwan, di Asia, terus merupakan benteng-benteng kaum penjajah baru Inggeris-Amerika.

Apabila blok komunis yang dipimpin oleh Kesatuan Soviet runtuh pada 1989, imbangan dan saing kepada kuasa penjajah Barat hapus sama sekali. Inilah yang menyebabkan Britain dan Amerika berani melancarkan, pada penghujung 1990, satu perang pencerobohan yang besar-besaran terhadap Iraq, satu-satunya kuasa Arab yang boleh mencabar anak emas mereka, iaitu Israel.

Setelah peperangan inilah mereka mengisytiharkan satu "Tatadunia Baru'', Pax Americana. Dari sinilah bermulanya satu gerakan baru untuk menjajah semula dunia oleh kaum Anglo-Amerika. Kadang-kadang PBB digunakan, kadang-kadang NATO, ada kalanya kuasa sewenang-wenang AS dan Britain saja untuk menyerang atau menekan negara mana yang mereka tidak suka seperti Iraq, Yugoslavia, Indonesia, Malaysia dan China, kerapkali atas nama hendak membela "demokrasi'' dan "hak asasi''.

Selalunya yang mereka tidak suka ialah pemimpin nasionalis yang tidak mahu tunduk kepada kediktatoran Inggeris-Amerika. Sembilan tahun dulu, bentuk penjajahan baru itu nampak jelas dalam serangan mereka terhadap Iraq. Sesetengah kita tidak begitu ambil peduli akan perkembangan ini, malah pada ketika itu kita diperdayakan oleh mereka untuk menyokong mereka kerana Kuwait, sedangkan Kuwait itu topeng mereka saja.

Pada tahun 1997, ekonomi kita dan ekonomi negara-negara Asia Tenggara diserang teruk oleh penyangak mata wang. Kita pun sudah semakin sedar akan penjajahan baru ini. Pada tahun itu sebuah wilayah Indonesia, Timor Timur jatuh ke tangan tentera Australia iaitu anggota dari kaum oligarki Inggeris-Amerika.

Sekarang kebanyakan rakyat kita telah sedar bahawa satu gelombang baru penjajahan Inggeris-Amerika sedang melanda dunia. Ini satu hakikat politik antarabangsa zaman pasca Perang Dingin yang harus kita akui. Tanpa mengakui hakikat ini, kita tidak akan faham politik dunia sekarang. Namun demikian, dari sejarah kita juga tahu bahawa kaum penjajah Portugis tidak boleh menakluk Melaka, kecuali dengan pertolongan pembelot dan anasir-anasir perpecahan dari dalam negeri Melaka sendiri.

Hari ini, hampir setengah abad setelah peristiwa nahas itu, negara kita berada di tempat yang sama. Kaum penjajah baru Inggeris-Amerika yang panik tentang bakal keruntuhan mereka sendiri sedang berlagak seperti samseng di dunia. Pembelot dan anasir pemecah dari dalam masyarakat kita pun sudah ada. Yang menjadikan hal ini lebih berbahaya ialah kerana anasir pemecah ini menggunakan topeng agama untuk mempengaruhi masyarakat Melayu yang beragama Islam.

Anwar Ibrahim, seperti soal Kuwait dalam kes pencerobohan mereka terhadap Iraq, satu topeng dan satu alat semata-mata. Dasar mereka sekarang ialah mahu menjajah kita kembali untuk menyelamatkan sistem mereka yang sudah bobrok. Mereka akan mencari satu alasan untuk pencerobohan mereka. Penyingkiran Anwar telah menjadi satu alasan yang baik. Mereka yang sudah memperdaya, maka di antara kita hendaklah sedar dan berpatah balik.

Tidak syak lagi kebanyakan anggota Pas tidak sedar bahawa dengan menggunakan agama, pemimpin-pemimpin mereka telah memperalatkan mereka. Islam itu sebuah agama yang Tuhan redhai dan mempunyai pengaruh emosi yang kuat terhadap penganut-penganutnya. Hal ini telah digunakan oleh pemimpin-pemimpin oportunis dalam semua zaman untuk kepentingan mereka. Pemimpin-pemimpin Pas termasuk ke dalam golongan ini.

Cara kita mengatasi masalah ini ialah dengan orang Islam sendiri mengenali agama mereka supaya mereka tidak tertipu oleh pemimpin-pemimpin oportunis ini. Mereka harus tahu bahawa agama Islam menyeru kepada kebaikan dan melarang kejahatan. Pemimpin-pemimpin Islam, malah semua orang Islam, harus tunjuk teladan yang baik. Islam tidak menyuruh kita menabur fitnah, membuat pembohongan, mencarut ataupun memaki-hamun terhadap sesama sendiri, walaupun kita berbeza pendapat.

Kita harus mencari kebaikan dalam masyarakat kita dengan "menyerukan kebaikan dan melarang kejahatan''. Bolehkah kita berbuat demikian dengan menabur fitnah, membuat pembohongan, mencarut dan memaki-hamun terhadap pemimpin-pemimpin parti kerajaan? Kita akan dipertanggungjawabkan di atas segala perbuatan kita yang menyalahi ajaran Islam itu.

Kalau baginda Nabi Muhammad SAW hidup hari ini dan memimpin sebuah parti politik di negara kita, dalam sedikit masa beliau akan berjaya menyatupadukan bukan saja masyarakat Islam, tetapi seluruh rakyat Malaysia atas dasar patriotisme Malaysia dan pembangunan sebuah masyarakat yang adil.

Ini dapat kita buktikan dengan mengkaji Perlembagaan Madinah yang Nabi berikan kepada kota itu apabila berhijrah ke sana pada 622 dan memimpin negara kota itu selama sepuluh tahun dari tarikh itu hingga 632 apabila Nabi wafat. Perhatikan bahwa tidak ada istilah "negara Islam'' atau "Undang-undang Hudud'' yang tercatat dalam dokumen bersejarah ini. Inilah sunnah Nabi yang patut diteladani oleh Pas.

Sebelum terlambat, seluruh rakyat kita mestilah memberi perhatian berat kepada angkara yang sedang dilakukan oleh kaum penjajah baru terhadap bangsa kita. Kita menyeru kepada penyokong-penyokong Anwar dan penyokong-penyokong Pas supaya berfikir panjang dan dengan tenang. Kita akan mengadakan pilihan raya umum tidak lama lagi.

Sanggupkah kita menukar sebuah kerajaan nasionalis dengan segala kecacatan yang ada, dengan sebuah kerajaan yang propenjajah? Jawapannya jelas. Rakyat Malaysia akan membuat kesilapan itu.

Tetapi kita sudah melihat dalam masa Tun Mahathir memerintah, sesetengah rakyat kita sanggup melemparkan perhitungan rasional serta mendakap rasa benci terhadap Tun. Mengapa? Kerana kita telah memakan umpan kaum imperialis Barat yang tidak mahu melihat seorang pemimpin Asia yang berani membantah mereka dan fitnah kaum agama yang berfikiran sempit dan kolot yang ada cita-cita politik yang telah menjadi alat mereka. Dan ianya dilihat berterusan kepada Tun Abdullah dan juga Dato' Seri Najib yang juga terkena tempiasnya.

Mengapakah kita tidak menggunakan kaedah nasihat, tegur-menegur dan perundingan untuk membaiki kelemahan dalam parti dan dalam kerajaan? Jika penyokong-penyokong Anwar mengkritik penyelewengan dalam parti dalam kerajaan sekarang, adakah penyelewengan ini tidak ada sewaktu Anwar menjadi Timbalan Presiden UMNO dan Timbalan Perdana Menteri?

Adakah Anwar buat apa-apa untuk membaiki keadaan ini semasa beliau ada di dalam? Jika tidak, Anwar dan penyokong-penyokongnya tidak ada hak untuk mengkritik. Tidak ada parti atau kerajaan yang sempurna dalam dunia ini. Sebagai rakyat yang bertanggungjawab, kita ingin melihat sebuah pentadbiran yang baik yang boleh memberi kesejahteraan kepada rakyat kita.

Ada keamanan dan keselamatan dalam negeri, ada kebebasan beragama, ada kebebasan bersuara dan berorganisasi, ada pekerjaan untuk rakyat mencari makan, ada tempat tinggal, ada tempat untuk anak-anak kita bersekolah dan ada hospital dan klinik untuk kita mendapat rawatan waktu sakit. Kita ada semua ini dalam Malaysia. Tidak semua negara ada apa yang kita ada. Kita patutlah bersyukur.

Ini tidak bermakna tidak ada apa lagi yang hendak diperjuangkan. Masih banyak cacat dalam sistem dan pentadbiran negara kita. Umpamanya, sistem politik kita. Sistem ini kita tiru daripada Britain. Ia ada kecacatan yang besar. Adakah teori dwiparti itu baik dan selaras dengan undang-undang semula jadi? Adakah teori ini selaras dengan ajaran Islam? Cerdik pandai kita patut mengkaji perkara ini dengan lebih mendalam.

Apakah yang menyebabkan timbulnya "politik wang'' dalam UMNO, yang heboh diperkatakan tidak lama dahulu. Adakah perkara itu sudah selesai? Bagaimana hendak menyelesaikannya? Bagaimana tentang amalan perundingan dalam UMNO, dalam parti-parti lain, dalam kerajaan dan dalam masyarakat? Adakah anggota-anggota diberi didikan politik yang boleh melayakkan mereka menjadi pemimpin masyarakat di semua peringkat?

Adakah kita sudah berpuas hati dengan dasar ekonomi kita? Bagaimana kita hendak membahagikan kekayaan negara dengan lebih adil tanpa mengorbankan kecekapan dan kreativiti? Bagaimana dengan masalah dadah yang melumpuhkan begitu ramai tenaga generasi muda kita? Bagaimana kita mengubah masyarakat Melayu menjadi lebih dinamik dan progresif? Bagaimana kita mengatasi masalah adat dan fahaman yang kolot dalam semua kumpulan masyarakat kita?

Adakah sistem pendidikan kita menyediakan pembelajaran yang terbaik untuk anak-anak kita? Adakah kita sudah puas hati dengan taraf intelektualisme cerdik pandai kita? Adakah cerdik pandai kita mempunyai semangat " menyerukan kebaikan dan melarang kejahatan"?

Tidakkah khidmat sesetengah pejabat kerajaan, seperti pejabat agama, sangat tidak memuaskan? Beratus-ratus masalah yang masih ada dan yang perlu ditegur dan dibaiki. Tetapi dalam kita melaksanakan pembaharuan ini, kita mesti patuh kepada satu undang-undang pokok. Kita harus kenal siapa musuh dan siapa kawan kita. Kita tidak boleh patuh kepada musuh. Musuh kita lawan. Kawan kita ajak berbincang dan bekerjasama.

Adakah orang-orang UMNO itu musuh orang-orang Pas dan sebaliknya? Tentu tidak. UNMO dan Pas hanya berbeza dari segi fahaman politik. Hakikat pokok ialah kedua-duanya parti politik rakyat Malaysia yang mempunyai cita-cita yang sama. Mereka harus bertolak dari hakikat pokok ini dan mencari muafakat melalui perundingan untuk kebaikan negara dan rakyat Malaysia.

Kita harus sedar bahawa perpecahan berlaku kerana ajaran dan hasutan musuh kita, iaitu penjajah. Walaupun seruan perpaduan itu sudah terlalu banyak dilaungkan hingga hampir hilang maknanya, perlunya masyarakat Melayu bersatu sekarang tidak harus diremehkan. Formula perpaduan itu telah diajar kepada kita dalam Quran. Kita hanya perlu memahami formula itu dan bertekad untuk melaksanakannya.

Pertama, Tuhan mengajar kita bahawa orang mukmin itu bersaudara. Ini bermakna kita harus bersikap baik sesama kita dan membuang sikap benci-membenci.

Kedua, kita mesti duduk semeja dan merundingkan semua masalah kita serta mencapai muafakat dalam semua perkara yang hendak kita lakukan.

Ketiga, dalam perundingan ini, kita mestilah berhakimkan kepada kitab Allah, iaitu Quran.

Namun demikian, kita harus sedar bahawa musuh kita juga beroperasi melalui kita juga dengan mewujudkan satu kumpulan rakan mereka di kalangan kita sendiri. Kumpulan musuh ini hendaklah dikritik dan didedahkan.

Kita yakin bangsa kita tidak rela dijajah kembali. Oleh yang demikian, kita mesti mengambil langkah-langkah yang perlu untuk mengelak kemungkinan itu. "Jangan terantuk baru tengadah. Jangan sampai nasi menjadi bubur". Sama-samalah kita fikirkan. Wallahuallam.

Suara Politik
Taminsari

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 17 Jul 2011 09:38 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


SOALAN UNTUK HARON DIN ?

Posted: 17 Jul 2011 08:00 PM PDT

ANIFAH AMAN ..GAP SALUTE KAMU !

Posted: 17 Jul 2011 06:00 PM PDT

PAS SAMIKNA WAATOKNA LAGI DENGAN DAP !

Posted: 17 Jul 2011 12:48 PM PDT

RAHIM NOOR DAH BAGI 'HINT'.

Posted: 17 Jul 2011 07:06 AM PDT

INILAH JAWAPANNYA : MENGAPA ANWAR MAHU BERSIH ITU 'KUNING'.

Posted: 17 Jul 2011 05:35 AM PDT

ANAK PUAKA KECUT TELUR.

Posted: 17 Jul 2011 03:00 AM PDT

WAJIB TARIK BALIK BIASISWA KAT PELAJAR OTAK UDANG DI MESIR !

Posted: 17 Jul 2011 12:00 AM PDT

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 17 Jul 2011 09:33 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Melayu Dilanggar Todak

Posted: 17 Jul 2011 09:12 PM PDT

Azizan Tunduk Dengan DAP Mengenai Pusat Hiburan

Posted: 17 Jul 2011 11:20 AM PDT

Akhirnya Ustaz Azizan tunduk dan rebah dengan DAP mengenai pusat hiburan. Pada 17 Julai 2011, enakmen negeri 1997 yang memerlukan bar, disko dan kelab karaoke ditutup pada bulan Ramadan telah dibatalkan oleh kerajaan PAS negeri Kedah (baca sini). Desakan DAP terhadap PAS telah diikuti sekali lagi. Sebelum ini DAP mendesak Ustaz Azizan untuk benarkan kandang babi di Kedah, Azizan ikut (baca sini). Desak pusat hiburan, Azizan ikut lagi.

Dengan desakan DAP, PAS boleh ikut apa sahaja. Namun jika sebuah institusi pengajian tinggi meminta agar rebat cukai tanah diteruskan, bukan main banyak lagi alasan yang diberikan. Kalau pelajar mendesak, terus dikenakan tindakan keras dan kejam (baca sini). Minta pusat hiburan dan kandang babi, tanpa banyak alasan lagi terus diberi oleh Azizan dan PAS di Kedah. Inilah contoh PAS untuk semua. PAS untuk DAP di Kedah.

PISAU.NET

Posted: 17 Jul 2011 09:09 PM PDT

PISAU.NET


Puak Ni Kalau Kita Kata Bodoh Dia Marah

Posted: 17 Jul 2011 07:30 PM PDT

Nak buat jarum pun tak boleh inikan nak buat kereta,itulah kata kata khawarij PAS apabila memandang sinis nak mengkritik teruk terhadap Tun Mahathir satu ketika dulu sebelum Proton diwujudkan.Kemudian pembinaan Jambatan Pulau Pinang turut dibantah.

Bahkan hampir kesemua pembangunan dan cadangan yang dibuat oleh kerajaan akan dibantah.Inilah standart pembangkang di negara kita. Usah kata dah jadi pembangkang,puak haprak ni akan bangkang apa saja.Malah dituduhnya menguntungkan kroni kroni pemimpin Umno.

Sedangkan yang mengaut jutaan ringgit projek projek kerajaan ada juga datangnya dari haprak pakatan sendiri contohnya Hospital Temerloh apabila calon khawarij PAS turut mendapat laba daripada pembinaan Hospital tersebut tidak lama dahulu.

Nak jadi pembangkang pun kena pandai jugak,jika pelaksanaan dasar kerajaan menguntungkan rakyat apa salahnya sokong.Nak bangkang biarlah bertempat jangan bangkan semborono tak tentu hala.

Kebodohan pembangkang tak berhenti disitu saja,malah buku Jingay yang dilancarkan tidak lama dulu ternyata memperbodohkan rakyat.Hasilnya buku Jingay dah ditong sampahkan.

TUARAN 17 Julai — Sudah menjadi lumrah pembangkang untuk tidak menerima apa jua pembaharuan yang diperkenalkan kerajaan kerana mereka tidak mahu negara maju di bawah kepimpinan kerajaan Barisan Nasional (BN), kata Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Noh Omar hari ini.
Mengulas tindakan pembangkang menolak penggunaan sistem biometrik dalam pilihan raya umum akan datang, Noh, yang juga Anggota Majlis Tertinggi UMNO berkata, sebelum ini pun pihak berkenaan menentang banyak idea-idea pembangunan, yang kini semuanya sudah menjadi kejayaan.

"Mana ada pembangkang yang boleh terima apa jua pembaharuan oleh kerajaan BN? Masa kita mahu buat jambatan Pulau Pinang dulu, pembangkang cakap tidak perlu, pembaziran, tapi sekarang kita lihat satu jambatan itu pun tak cukup.
"Kesimpulannya, kalau kita mahu dengar cakap pembangkang, kita tak akan maju, kita akan ketinggalan zaman," katanya kepada pemberita selepas lawatan ke Kompleks Pemasaran FAMA Sabah di Telipok dekat sini, hari ini. — Bernama
Pisau kata " bodoh sombong"

Majlis Agama Islam Kedah,Karpal King Mufti Baru?

Posted: 17 Jul 2011 05:30 PM PDT

Walaupun semua orang tahu khawarij PAS adalah tunggangan DAP.Atas dasar taat dan penuh kasih sayang terhadap DAP apalah sangat nilai agama pada PAS.

Media dan para blogger telah melakukan kesalahan besar apabila mendedahkan jalangan politik seperti PAS Kedah terpaksa tunduk terhadap DAP apabila Karpal dan Kit Siang berdehem.

Ostat Zizan Menteri Besar Kedah terdengarnya Karpal dan Kit Siang berdehem terus menarik hand brake membatalkan larangan penutupan pusat hiburan semasa ramadhan nanti.


Ketua agama Islam Kedah Karpal King ?MB Ostat Zizan lebih taat kepada Karpal daripada melaksanakan amal maaruf nahi mungkar.



Walaupun tindakan Ostat Zizan untuk menutup pusat hiburan di Kedah mendapat sokongan Umno Kedah memandangkan maqam DAP lebih tinggi daripada saudara seagama Islam yang lain maka perintah dan titah daripada DAP harus dilaksana.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjHGfcrn9dg0TZwTW-Vv_Ue7v-TBoQSXG3qlR6Cz9oOvP4VeTrVRe5Hut394l_1-Twb7WxqErWj4CyN6FH1s1QR5hjKfK5DRn4g5TQibhYCgdRooQ3hrfWFTnrLfxOyJt6Hbsd5KKRN-gxJ/s400/karpall_singh-is-king-poster+small.jpg
Makanya pelacur politik khawarij PAS seperti Hj Hadi menyalahkan media dan blogger kerana mendedahkan perihal kejalangan khawarij PAS Kedah kepada umat Islam.

Hj Hadi oiiiii...hang lacurkan agama,maruah sendiri boleh pulak,inilah perangai khawarij menghalalkan cara. Cerita ini sama seperti pendedahan video Anwar mengentot China Doll,yang tibai China Doll tak bersalah,yang mendedahkan China Doll pulak dipersalahkan.

Pisau kata " sapa kata ngentot china doll salah?"

SD Johari : Saiful Cerita A To Z Kepada Ezam, KY Jelly, Karipap…

Posted: 17 Jul 2011 01:05 PM PDT



AIDCNews – 17/07/11 – "Semua dicerita (Saiful kepada Ezam) dari A to Z. tentang KY Jelly, karipapnya, macam-macam, segala-galanya diceritakan pada malam itu", kata SD Johari Yassin, mengesahkan bahawa beliau turut berada semasa saksi utama kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim, Mohd Saiful Bukhari Azlan berjumpa dengan Senator Ezam Mohd Nor, pada lewat malam, 27 Jun 2008, sehari selepas kejadian didakwa aktiviti liwat itu berlaku.

"Saya yakin (dengan cerita Saiful). Memang menyakinkan. Menimbulkan kegerunan kat kita. Cerita betul ke cerita tipu ni kita boleh rasa….Kita boleh tahu. Rasa menyirap darah. Rasa macam…kita dapat rasa. Kesungguhan dia bercerita, cara kekesalan dia yang berlaku sebagainya. Kita dapat rasa…" katanya menggambarkan pertemuan itu di tempat letak kereta dekat dengan persinggahan Plaza Tol Rawang.

Berikut disediakan transkrip wawancara AIDC dengan SD Johari Yassin, bekas Setiausaha Angkatan Muda Keadilan

AIDC : Difahamkan Ezam ada berjumpa Saiful pada malam 27 haribulan. Adakah saudara juga ada masa itu?

SD Johari : Masa tu kita baru balik dari program ceramah di Batu Kurau, Perak. Memang kita berjumpa dengan Saiful. Saya ada dalam tu. Ghani, Azwanddin pun ada tapi mereka duduk dalam kereta. Memang Ezam berjumpa dengan Saiful di Tol Rawang.

Siapa yang telefon Ezam untuk berjumpa?

Yang telefon Rahimi.

Rahimi?

Rahimi ni staff lama dalam PKR. Rahimi ni kenal Ezam. Masa Ezam dalam PKR, Rahimi dah ada.

Rahimi dah jadi Pegawai Khas Anwar?

Pegawai dalam parti. Saiful ni baru. Jadi, untuk Saiful contact direct dengan Ezam, dia tak kenal Ezam. Jadi, Rahimi lah yang menghubungi Ezam. Rahimi hubungi Ezam minta untuk bawa berjumpa dengan Saiful. Rahimi contact person lah.

Rahimi memang ada berhubung dengan Ezam, sebelum-sebelum ini?

Sebelum ini, tak ada. Dia sebagai pegawai parti, pasal dia bukan sebagai penjawat jawatan dalam parti, dia pegawai pejabat. Biasanya dia tak ada urusan dengan Ezam.

Dia just hubungi Ezam pasal dia kenal Ezam dan dia contact Ezam untuk Saiful. Pasal Saiful minta untuk berjumpa dengan Ezam.

Sehari sebelum ataupun beberapa jam sebelum Saiful pergi buat medical checkup. Kata kononnya ini ada konspirasi, Ezam yang plan semua, atur, maknanya, benda itu tak wujud. Konspirasi? You nak atur dalam beberapa jam dan dengan segala-galanya yang berlaku, tak sempat mana pun.

Cuma, apa yang berlaku malam tu, apa yang Saiful cerita pada Ezam. Apa yang berlaku sebenarnya.

Kenapa yang Saiful nak jumpa sangat Ezam ni?

Macam yang Ezam sebut dalam program-program ceramah beliau, Saiful dah berjumpa dengan Najib. Dulu, Anwar kata, oh betullah ini konspirasi pasal Saiful jumpa dengan Najib di pejabat beliau. Tapi pasal apa Saiful jumpa? Ezam sebut, Saiful pun mesti sebut.

Tapi Saiful kecewa. Bila dia jumpa Najib, Najib kata you buat sendiri. Dia tak nak bantu. Saiful suarakan kemarahan dia pasal Najib tak nak bantu. It is not because pasal Najib tak nak bantu, tapi Najib tak nak dikatakan terlibat.

Walaupun Najib tak terlibat, Anwar masih kata Najib terlibat. Sebab itu, Najib kata you buat sendiri. Polis kata, buat report sendiri. Maknanya, tak ada arahan spesifik. Kata, ok kita akan ambil kes you ni, I bawa you pergi sini, bawa you pergi medical checkup, tak ada. Pandai-pandai Saiful lah dia nak pergi hospital mana, swasta ke, apa ke, Saiful buat sendiri.

Sebab itu Saiful pergi sampai dua tiga hospital. Tak ada perancangan pun. Saiful budak biasa, budak muda. Dia rasa buat medical checkup, dia pergi hospital lah, hospital swasta.

Dia tak tahu bahawa bila dia nak mengaku dia kena liwat, nak bawa laporan itu untuk ke mahkamah, bahawa report yang sah adalah daripada hospital kerajaan. Jadi, dia pergilah hospital swasta.

Tak ada guideline?

Tak ada siapa bagi guideline. Tak ada siapa yang suruh. Tak ada siapa yang ajar dia dan sebagainya.

Jadi, pada malam dengan pertemuan Ezam itu, Ezam baru balik ceramah di Perak. Tengah malam juga atau pagi jumpa?

Ceramah di Perak. Pasal dia minta jumpa malam tu juga. Dia hubungi awal. Rahimi hubungi sekitar jam 7 petang. Masa tu kita baru bertolak dari Shah Alam. Baru bertolak dari Shah Alam, dapat call daripada Rahimi yang nak jumpa Ezam malam tu juga.

Jadi, kita dalam perjalanan ke Batu Kurau, program di Perak. Jadi, memang tak boleh jumpa malam tu. Tapi dia kata nak jumpa malam tu juga. Jadi, kita kata, pukul 3 atau 4 pagi lah baru boleh jumpa.

Sebelum itu pun, Ezam hantar orang untuk check siapa Saiful ni. Pasal Ezam tak kenal Saiful ni.

Masa apabila nak jumpa tu, Ezam check dulu?

Dia check dulu. Hantar satu orang untuk check siapa Saiful ni. Apa cerita sebenarnya. Jadi, selepas Ezam dihubungi semula, kata you kena jumpa orang ini malam ini juga. Dan Ezam confirm, baru jumpa.

Masa perjumpaan itu, apa Saiful bercerita?

Semua cerita dari A to Z. tentang KY Jelly, karipapnya, macam-macam, segala-galanya diceritakan pada malam itu.

Reaksi Ezam pula, adakah dia terkejut?

Memang dia terkejut. Ezam pada awalnya pun memang dia rasa agak khuatir, takut ini track (perangkap) yang Anwar pasang. Dia tak kenal Saiful ni. Ezam pun baru keluar parti, baru masuk UMNO pada masa itu. Jadi dia tak yakin.

Tapi, selepas dia hantar orang, Saiful terangkan sendiri cerita jumpa Najib dan sebagainya, baru dia rasa ada keyakinan.

Apatah lagi bila Ezam kata, dia nak atur Saiful jumpa dengan ulama-ulama Pas. Tiga orang ulama Pas. Ezam dah call pun. Dan Saiful setuju nak jumpa.

Tapi semua tu tak sempatlah. Pasal plan dia, selepas Saiful pergi medical checkup, balik tu jumpa ulama Pas. Tapi, bila Saiful dah buat medical checkup di hospital kerajaan, bila doktor dapat report, polis terus dipanggil…

Terus polis pegang..

Terus polis pegang. Jadi, Ezam tak ada excess lagi untuk bawa Saiful jumpa dengan ulama Pas.

Lepas itu langsung tak ada jumpa?

Tak ada.

Jumpa dengan bapa Saiful ke?

Selepas itu…mungkin lama selepas itu, saya ingat mungkin adalah. Yang itu saya tak ikut.

Saudara tengok sendiri wajah Saiful bercerita, adakah menyakinkan saudara bahawa ini cerita betul atau tidak?

Saya yakin. Memang menyakinkan. Menimbulkan kegerunan kat kita. Cerita betul ke cerita tipu ni kita boleh rasa.

Boleh tahu kan?

Kita boleh tahu. Rasa menyirap darah. Rasa macam…kita dapat rasa. Kesungguhan dia bercerita, cara kekesalan dia yang berlaku sebagainya. Kita dapat rasa.

Reaksi Rahimi pula ketika itu macam mana?

Rahimi cuma bawa lah. Bawa untuk pertemukan Saiful dengan Ezam. Dia sebagai moderator lah.

Sebab tu kalau you tengok, baru-baru ini Rahimi timbul, Rasid timbul. Dan kalau kita tengok perjalanan kes baru-baru ini yang Akuan Bersumpah. Selepas Saiful buat laporan polis ataupun buat medical checkup, Anwar panggil Rahimi dan Rasid ke Quality Hotel.

Kalau kita sebagai manusia biasa, pasal apa dia panggil dua orang ini? Pasal apa? Mesti ada something. Dua orang ini, adakah dia pun sama macam Saiful? Kalau dua orang ini tak ada apa-apa, pasal apa kau nak panggil? Jadi, itupun satu questionmark juga. Pasal apa kena kurung dua orang ini?

Selepas satu orang buat report polis, medical checkup, dua orang ini pula kau panggil kat Quality Hotel dan kau kurung. Sebab apa? Rasanya, cerita ini belum selesai lagi. Kita tunggulah kalau ada pendedahan-pendedahan daripada Rahimi ke, daripada Rasid ke.

Bermakna, Rahimi sendiri yang mengatur pertemuan dengan Ezam, akhir sekali dipanggil oleh Anwar?

Saya rasa disebabkan dia cuma mengatur pertemuan Ezam dengan Saiful. Tapi, saya ingat Rahimi dan juga Rasid juga ada sejarah yang sama ke? Terlalu ramai orang lain, mengapa dua orang ini yang dipanggil masuk bilik, dikurung.

Sedangkan pada masa itu, tidak ada pun keterangan di mahkamah yang mengatakan Rasid dan sebagainya. Tapi selepas Saiful buat laporan polis, terus Anwar pergi ambil Rahimi dan Rasid?

Akuan Bersumpah itu ada disebutkan juga, bahawa mengaku dia pun tidak diliwat. Pasal apa?

Rasid?

Rasid kan. Suruh mengaku dia juga tidak diliwat. Siapa yang minta ni? Siapa yang tuduh kata Rasid kena liwat ni? Pasal apa sekarang ini kau buat Akuan Bersumpah, kata bersumpah bahawa saya tak kena liwat. Pasal apa dan untuk apa?

Tak ada siapa lagi tuduh Rasid masa itu.

Tak ada siapa pun kenal Rasid lagi?

Tak kenal lagi. Tak timbul lagi cerita itu pun. Tapi, you ambil satu tindakan precaution untuk langkah berjaga-jaga untuk dia mengaku, bersumpah bahawa dia tak kena liwat. Untuk apa? Yang keluar ni Saiful. Kenapa Rasid dan Rahimi dipanggil dan dikurung?

Sedangkan masa itu, kes pun belum dibicarakan?

Tak ada. Tak ada orang sebut pun Rahimi..Rasid. Itu satu questionmark. Pasal apa dia ambil precaution awal, kurung budak ini, suruh buat Akuan Bersumpah tak kena liwat. Pasal apa?

Timbul satu persoalan, kenapa Rahimi dan Rasid muncul sekarang ini?

Muncul sekarang, sebab sebenarnya dia tak perlu muncul sekarang pun. Yang memunculkan dia sebab adanya Akuan Bersumpah itu.

Akuan Bersumpah tu bukannya daripada kita. Bukannya kita nak tuduh Rasid, Rahimi. Yang buat preparation ni dia. Pihak Anwar sendiri. Panggil peguam, Latheffa Koya dan sebagainya. Terapkan Akuan Bersumpah palsu. Minta diaorang tandatangan untuk mengaku diaorang tidak diliwat. Siapa yang tuduh diaorang ini?

Pasal apa yang you all terlalu sibuk nak…kenapa tak panggil yang lain-lain? Kenapa dua orang ini yang kau kurung dalam bilik di Quality Hotel, paksa tandatangan Akuan Bersumpah setelah Saiful buat laporan bahawa dia telah diliwat. Adakah dua orang ini juga mengalami nasib yang sama?

Banyak persoalan-persoalan yang masih belum dijawab?

Saya rasa, orang Keadilan kena fikirlah. Kena fikir, kena tengok, kena study. Kalau kita cari kebenaran, saya rasa kebenaran itu tak jauh. Cuma, kalau kita menolak terus, ia tak akan sampai kepada kita.-sumber AIDC

Pemimpin Pakatan Di Tumbuk,Parah?

Posted: 17 Jul 2011 12:30 AM PDT

Bayangkan jika Anwar ditumbuk oleh seorang mami yang marah atas kegampangan beliau yang menjadi punca perhimpunan haram,yang pasti Anwar akan menghebahkan beliau telah dibelasah oleh orang Umno hingga mendatangkan kecederaan parah ditulang belakangnya.

Jangan lupa pasti akan ada aksi pakai pendakap leher dan terlantar kesakitan.hahaha....


KUALA LUMPUR 16 Julai - "Kalau jumpa Anwar, (Datuk Seri Anwar Ibrahim) saya nak tumbuk dia. Apa yang dia nak lagi...bertaubat sajalah."
Kata-kata kemarahan itu diluahkan oleh seorang ibu, Kamariya Rejab, 59, yang kecewa setelah majlis perkahwinan anak tunggalnya yang sepatutnya berlangsung meriah bertukar muram gara-gara tindakan pertubuhan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) yang didalangi Anwar mengadakan demonstrasi jalanan di ibu negara pada Sabtu lalu.
Akibat terlalu marah dan kecewa, wanita itu membuat laporan polis pada hari kejadian dan nekad untuk menyaman penganjur perhimpunan haram itu yang didakwa telah mengakibatkan dia mengalami kerugian RM45,000.
Menurut Kamariya, dia yang bekerja sebagai pembantu pejabat di pejabat Kedutaan Malaysia di Singapura sanggup berulang-alik ke rumahnya di Desa Pandan, Kampung Pandan di sini sejak enam bulan lalu untuk menguruskan persiapan perkahwinan anak perempuan tunggalnya, Rehan Jaharudin, 29.
"Rehan adalah satu-satunya anak saya dan sudah lebih 50 tahun saya menunggu detik manis untuk menyaksikan majlis perkahwinannya berlangsung dalam suasana meriah.
"Selama lebih 20 tahun saya bekerja keras menyimpan wang untuk perbelanjaan perkahwinannya tetapi alangkah kecewanya apabila ia berlangsung dalam suasana muram disebabkan ramai tetamu tidak dapat hadir kerana takut terperangkap dalam kesesakan jalan dan Kuala Lumpur bertukar wajah menjadi seperti 13 Mei 1969," katanya.
Kamariya ditemui pemberita semasa datang untuk mendapatkan khidmat guaman percuma yang disediakan oleh Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia (Ikhlas) di Bazar Masjid India di sini, hari ini.
Menurut Kamariya, dia menjemput seramai 3,000 tetamu untuk meraikan majlis perkahwinan Rehan dengan menantunya, Mohd. Dzulfikar Mahtar, 29, pada Sabtu lalu di kediamannya tetapi hanya 1,000 orang yang hadir.
Selain saudara-mara dari seluruh Semenanjung, katanya, dia turut menjemput kenalan dari Singapura dan juga rakan setugas anaknya di pejabat Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) Putrajaya serta tempat lamanya di Tenaga Nasional Berhad.
"Saya dan suami, Jaharudin Khan, 63, yang merupakan siak masjid berasa sedih kerana hanya jiran-jiran yang tinggal di Desa Pandan sahaja yang boleh datang menyebabkan lauk-pauk yang ditempah dari syarikat katerer terkenal dengan kos RM45,000 terpaksa disedekahkan kepada tetamu untuk dibawa pulang," katanya.
Kamariya berkata, peristiwa sedih itu bukan sahaja membuatkan dia menangis tetapi terpaksa dihantar ke klinik untuk mendapatkan rawatan dan diberi cuti sakit tiga hari kerana terlampau tertekan dengan penganjuran perhimpunan haram itu.-utusan

Pisau kata " kasi hantam la"

Terkini:Al-fatihah: Dr Lo'Lo Meninggal Dunia

Posted: 16 Jul 2011 10:44 PM PDT

Sama sama kita hadiahkan surah Alfatihah kepada ahli parlimen PAS Titiwangsa. Dr Lo'Lo dikhabarkan meninggal dunia sebentar tadi.



KUALA LUMPUR 17 Julai - Ahli Parlimen Titiwangsa Dr Lo'lo' Mohd Ghazali dari Pas yang menerima rawatan komplikasi penyakit kanser meninggal dunia pada pukul 10.13 malam ini di Hospital Selayang.
Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub mengesahkan perkara itu ketika dihubungi Bernama.
Maklumat itu turut disiarkan melalui laman Twitter Dr Lo'Lo' kira-kira 10.30 malam ini yang turut memaklumkan bahawa jenazah sedang diusahakan untuk dibawa ke Masjid Al-Akram, Dato Keramat. - Bernama


Pisau kata "moga allah cucuri rahmat ke atas beliau"

DAP Sekolahkan PAS,Ostat Zizan Terkincit Ketakutan

Posted: 16 Jul 2011 09:20 PM PDT

Kesetian dan demi kebahagiaan selingkuhan PAS dan DAP ,akhirnya prinsip dan asas perjuangan PAS sekali lagi dilacurkan.Kita semua tahu PAS sudah lama berjaya didakwahkan oleh DAP.Apa lagi yang mahu dibuktikan? 


Sekeras keras Ostat Zizan,Hanya Karpal dan Kit Siang saja yang tahu mengajar khawarij PAS agar tunduk kepada DAP.  Memang benarlah PAS tunggangan DAP tanpa syak lagi....

PAS seharusnya mengistiharkan menjadi parti yang liberal malah makin hampir menjadi sebuah parti sekular.Katanya mahu menukar Umno untuk menjuarai umat Islam dan melayu tetapi sejak akhir akhir ini mereka lebih condong kepada Malaysian Malaysia.Tahniah PAS.



Kedah tunduk tekanan DAP

ALOR SETAR 16 Julai - Kerajaan Pas Kedah akhirnya tunduk kepada bantahan pelbagai pihak terutama sekutunya DAP apabila hari ini memutuskan untuk menimbang semula keputusan melarang pusat hiburan di negeri ini daripada beroperasi sepanjang bulan Ramadan nanti.
Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak berkata, pada masa sama, pihak pentadbiran kerajaan negeri juga telah diarahkan supaya mencari jalan penyelesaian yang mampu menggembirakan semua pihak.
Menurut beliau, satu pertemuan dengan pengusaha pusat hiburan yang terlibat juga akan diadakan dalam tempoh terdekat bagi menyelesaikan isu berkenaan.
"Saya fikir kita telah menemui satu jalan penyelesaian seperti menetapkan syarat-syarat tertentu dengan pengusaha pusat hiburan tidak membenarkan premis mereka dikunjungi mereka yang beragama Islam.
"Semua ini akan ditentukan dalam perbincangan antara pentadbiran kerajaan negeri dengan pengusaha terbabit nanti," katanya kepada pemberita selepas menerima kunjungan wakil Dewan Perhimpunan Cina Kedah yang turut menyerahkan memorandum jawatankuasa penyelaras pengusaha hiburan mengenai isu berkenaan di Sri Mentaloon di sini hari ini.
Kerajaan Pas Kedah Rabu lalu mengumumkan keputusannya menguatkuasakan larangan terhadap 13 jenis pusat hiburan beroperasi sepanjang bulan Ramadan ini mengikut Enakmen Hiburan dan Tempat-tempat Hiburan 1997.
Keputusan itu bagaimanapun mendapat bantahan pelbagai pihak termasuk DAP dengan Pengerusinya, Karpal Singh semalam dilaporkan memberi kata dua supaya kerajaan negeri Kedah menarik balik larangan berkenaan.
Azizan berkata, berikutan perkembangan terbaru itu, isu berkenaan boleh dianggap selesai dengan pihak yang terlibat hanya perlu menunggu arahan terbaru daripada pihak pentadbiran negeri selepas mengadakan pertemuan dengan pengusaha pusat hiburan dalam tempoh sehari dua lagi.
Dalam pada itu, mengenai kata dua yang diberikan DAP supaya Pas khususnya kerajaan negeri Kedah menarik balik larangan operasi terhadap 13 jenis pusat hiburan sepanjang bulan Ramadan nanti, Azizan berkata, beliau tidak mahu menjawab mengenainya kerana tidak mahu perkara itu berlarutan.
Katanya, sebagai orang lama dalam politik, beliau dan DAP perlu menyelesaikan isu berkenaan secara dalaman dan bukan menggunakan media untuk mencari jalan penyelesaian.
"Saya pun dikira sebagai orang lama dalam politik dan DAP pun orang lama, biar selesai atas semangat pakatanlah. Tak payah kita masuk surat khabar. Surat khabar bukan untuk penyelesaian.
"Apa yang dia orang (DAP) kata itu, dia katalah... saya tidak mahu kata apa," katanya.

Pisau kata " ada kawan PAS di Kedah mengamuk pasal terpaksa jilat DAP hehehe..."

Sri Tri Buana

Posted: 17 Jul 2011 07:16 PM PDT

Sri Tri Buana


Hapuskan Politik Kotor: BERSIH Engkar Tuntutannya Sendiri.

Posted: 17 Jul 2011 06:50 PM PDT

Tiada ulasan:

Pengikut