Rabu, 19 Disember 2012

Barisan Nasional

Barisan Nasional


KEPAL NASI KEPAL BERAS

Posted: 18 Dec 2012 03:10 PM PST

KEPAL NASI KEPAL BERAS


AHLI POLITIK BAWA KITAB SAMPAI DALAM TANDAS....SIAPA??

Posted: 18 Dec 2012 07:45 AM PST

Dalam entri yang lepas penulis nyatakan, "jika faktor selain dari faktor populariti PM dapat diperkemaskan, ia adalah merupakan bonus yang bakal membolehkan BN mendapat sokongan 2/3 pada PRU kali ini".

Jika semua parti-parti komponen dan pemimpin samada di pusat, negeri atau bahagian membebaskan diri dari "mentaliti" pergantungan sepenuhnya kepada syafaat dan populariti Perdana Menteri DS Mohd Najib, tiada siapa yang boleh menghalang untuk BN menang besar pada PRU13 akan datang.

Pengaruh pemimpin dan kepimpinan setempat juga amat penting. Negeri Selangor, Perak dan Kedah tidak akan kalah dalam PRU yang lalu jika pemimpin dan kepimpinan di negeri terbabit diterima dan dihormati majoriti rakyat. 

Negeri Sembilan, jika berdasarkan rekod terdahulu mempunyai kekuatan yang setanding dengan Johor dan Melaka, tetapi "BN nyaris kehilangan kerajaannya" di negeri ini disebabkan faktor pemimpin dan kepimpinan di peringkat negeri.

Selangor, Perak, Kedah dan N.Sembilan tidak boleh menyalahkan faktor ketiadaan syafaat dan kelemahan PM ketika itu yang menyumbang kepada kekalahan mereka. Kenapa Johor, Melaka, Pahang, Terengganu dan lain-lain negeri boleh menang sedangkan mereka juga berPMkan orang yang sama?

Dalam keadaan hari ini, selain dari faktor "calon boleh menang" yang sudah diletakkan sebagai "faktor paling penting" untuk jaminan kemenangan BN, "pengarah pilihanraya" dan bakal pemimpin yang memimpin negeri-negeri selepas PRU akan datang juga mestilah mempunyai kriteria "Pengarah dan MB boleh menang"!!

Penyumbang terbesar kepada kekalahan negeri-negeri yang "kalah dan hampir kalah" dalam PRU yang lalu, adalah disebabkan faktor "Pengarah atau MB-MB yang memimpin negeri terbabit ketika itu tidak memenuhi ciri-ciri "pengarah boleh menang".

Pengarah pilihanraya BN, pada PRU kali ini tidak boleh lagi bersikap seperti "anak kera yang berpaut di perut ibu" sewaktu melintas jalan atau tatkala mahu melompat pada wayar letrik yang halus dan lurus. 

Tidak termampu untuk seorang Perdana Menteri untuk "mendukung dan mengendong" setiap "pengarah boleh kalah" dalam "pilihanraya yang dikatakan paling getir" kali ini. Pengarah Pilihanraya atau pengerusi2 BN negeri harus tahu untuk mengukur baju di badan sendiri. Jika badan sudah gemuk dan perut sudah terlalu buncit, atau pun sudah hampir "paralyse pengaruh", janganlah masih mahu "minta didukung dan dikendong".  

Inilah "saat dan ketika" yang amat diperlukan untuk mereka membuktikan kesanggupan mereka untuk berkorban demi parti. Pengorbanan semasa senang dan aman tidak sama nilainya dengan pengorbanan dalam situasi getir. Masa senang dan aman semua orang boleh beretorik, "kita mesti sedia berkorban".

Dalam suatu peperangan yang getir, soldadu yang sudah mengalami cedera parah dan "patah ghiok" harus bersedia untuk, samada "disembunyikan" atau pun bersedia untuk "harakiri" demi kemenangan infantri yang sedang berjuang. 

Jika faktor ini tidak diambil pertimbangan, samada oleh soldadu yang sudah menjadi liabiliti atau pun oleh komandan yang mengetuai barisan, ia boleh mendatangkan risiko kekalahan kepada infantri keseluruhannya. "Membuat keputusan" dan "bersikap tegas dengan keputusan yang dibuat" amatlah penting dalam suasana yang paling getir. Keputusan saat ini akan menentukan samada infantri ini akan "kalah" atau "menang".

Adalah sesuatu tindakan yang tidak masuk akal, malah boleh menyalahi undang-undang perang jika memberi watikah dan panji-panji kepada seseorang yang "sudah patah ghiok" dan tidak berdaya untuk mengetuai angkatan perang, walaupun orang ini masih bersemangat dan mahu terus menjunjung langit.

Di atas "sangkaan baik", kita tidak mempertikaikan keputusan pucuk pimpinan dalam menentukan siapa yang harus dan paling layak untuk mengetuai BN di peringkat negeri-negeri pada PRU akan datang.

Di atas "sangkaan baik" juga, kita tidak mempertikaikan keikhlasan dan komitmen sesiapa yang bakal diberi amanah untuk mengetuai angkatan perang negeri-negeri.

Masing-masing semua sudah berbaiah dan bersumpah dengan nama Allah untuk berkorban apa saja. Sebarang pelanggaran terhadap sumpah yang mensabitkan nama Allah pasti akan menerima karma Allah.

Apa yang kita sebagai ahli UMNO mahukan ialah berlaku adil dan "letakkanlah sesuatu ditempatnya yang patut". Berilah watikah dan panji-panji kepada mereka-mereka yang memenuhi syarat dan kriteria yang boleh memenangkan parti, menggementarkan lawan dan dihormati jemaah seperjuangan.

Kesilapan mewatikahkan panji-panji kepada "mereka yang bukan ahlinya" pasti akan membawa mudarat.

Kalau nak masuk tandas tak boleh bawa kitab. Kalau nak masuk masjid tak boleh bawa najis. Kalau mahu parti menang janganlah bawa sekali kepentingan diri. Kalau mahu mendahulukan kepentingan diri harus berani menerima risiko kekalahan.

Amat sukar untuk memperolehi ke dua-duanya serentak  dalam keadaan hari ini. Kemenangan parti mahu, kepentingan diri pun mahu.

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 18 Dec 2012 03:08 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Pergaduhan kaum di Sungai Petani, situasi sebenar diperjelas!

Posted: 18 Dec 2012 03:31 PM PST

Pihak IPD Kuala Muda,Kedah telah memanggil ketua-ketua masyarakat bagi mencapai persefahaman antara berbilang kaum setempat di sekitar Sungai Petani (Ahad 16/12/12) lalu susulan bermulanya pergaduhan di Paya Nahu,Sg.Petani .Sehubungan itu kedua-dua belah pihak diminta menghormati persefahaman yang dicapai & mengekalkan perpaduan
Isu kononnya 'rusuhan kaum' yang berlaku Sungai Petani hanyalah kejadian pergaduhan kecil disebabkan kes pencurian motor. Ada pihak yang cuba membesarkan kes ini hingga menyebabkan berlakukan perasaan takut di kalangan rakyat Malaysia.

Suka aku ingatkan Sungai Petani aman damai dan isu rusuhan kaum adalah kes terpencil. Jangan percaya cerita-cerita yang tidak sahih."

Pihak IPD Kuala Muda,Kedah telah memanggil ketua-ketua masyarakat bagi mencapai persefahaman antara berbilang kaum setempat di sekitar Sungai Petani (Ahad 16/12/12) lalu susulan bermulanya pergaduhan di Paya Nahu,Sg.Petani .

Sehubungan itu kedua-dua belah pihak diminta menghormati persefahaman yang dicapai & mengekalkan perpaduan
Sebarang pertanyaan berkaitan situasi semasa di Sg.Petani sila hubungi HEA IPD Kuala Muda,Kedah Insp Farhana bt Hj Ishak,Sjn Muhyizan Muhyi, Kpl Amanorashid Ibrahim,Konst. Mohd Safaruddin Helmi Sulong di talian 04-4299222.

Jangan terpengaruh sebarang khabar angin.Sila dapatkan sumber sahih dari pihak PDRM.Tq

Boleh tanyan juga terus ke twitter PDRM

Sms dari seorang rakan disana jam 10malam tadi.

"Aku baru balik buat rondaan disekitar sg lalang dan taman ria..keadaan tenang para peniaga masih meniaga,rider pizza pun masih boleh merempit dan tiada sebarang sekatan jalan raya oleh pihak polis,tiada fru dll...sekian dari aku"

Anak Seberang

Pelakon jelita dakwa dicabul ketika ujibakat adegan rogol...biol!

Posted: 18 Dec 2012 08:31 AM PST

Pelakon seksi Hong Kong Naomi Fung mendakwa dirinya benar-benar dicabul ketika menghadiri sesi ujibakat yang mengandungi adegan rogol.

Pelakon berusia 27 tahun itu diujibakat untuk filem Ni Jing yang diarahkan oleh Dante Lim.

Beliau mendakwa pembantu pengarah filem tersebut telah mengoyakkan coli dan meramas payudaranya di lorong belakang pada Ahad lepas

Berasa dirinya dimalukan, Naomi membuat laporan polis pada malam kejadian.

Lelakinya yang didakwa mencabul Naomi berkata, beliau hanya mahu menguji tahap lakonan Naomi.

Dante pula berasa sedih dengan kejadian tersebut.

Beliau berkata, beliau tidak akan memecat pembantu pengarahnya itu dan mungjin tidak akan mengambil Naomi sebagai pelakon dalam filemnya.

Maydaily

* Biol betul la, dah la nak berlakon adegan rogol, confirm kena raba bagai...lepas tu dakwa kena cabul, lawak betul la!

Seks lasak, zakar pakar seni pertahan diri patah ketika bersetubuh!

Posted: 18 Dec 2012 06:45 AM PST

PETALING JAYA – Ahli seni mempertahankan diri, Ray Elbe sudah lali ditumbuk dan ditendang setiap kali bertarung dengan lawannya.

Namun, kali ini nasibnya tidak baik, bukan di gelanggang lawan, tetapi di atas katil sendiri.

Zakar Ray disahkan patah oleh pakar perubatan baru-baru ini sewaktu dia sedang melakukan hubungan seks dengan teman wanitanya pada 3 Disember lalu.

Untuk rekod, warga Amerika yang berusia 30 tahun itu kini sedang mengajar seni jiu-jitsu Brazil di sebuah studio dekat Ara Damansara, di sini.

Ray turut menceritakan pengalamannya di youtube

"Saya terus berhenti apabila melihat darah mula keluar dari bahagian pangkal paha. Saya cuba untuk berlari ke tandas dan saya dapat rasakan yang saya akan pengsan," kata Ray, yang juga dikenali dengan gelaran "Magical Ray", dalam video di YouTube tersebut.

Dalam kejadian tersebut, Ray menerima 10 jahitan di bahagian dagu dan beberapa giginya patah akibat daripada impak apabila dia jatuh pengsan.


Ray turut mendakwa dia tidak dapat membuang air kecil dengan betul untuk beberapa minggu.

Insiden malang itu turut menjejaskan poket Ray kerana kos perubatannya telah mencecah RM17,000.

Ray berharap agar dia dapat mengumpul semula sedikit wang dengan menceritakan kisahnya di internet.

Selepas membuat sedikit kajian terhadap kes-kes yang sama seperti yang dialaminya, Ray sedar bahawa dia amat bertuah kerana mendapat rawatan lebih awal.

Ray juga berkata bahawa pihak doktor menyatakan bahawa dia akan pulih seperti biasa kerana kecederaan tersebut tidak melibatkan sebarang arteri utama.
Menurut professor klinikal dalam bidang urologi, Prof Dr George Lee, dari Monash University Sunway Association, kecederaan yang dialami Ray bukanlah sesuatu yang aneh, kerana dia pernah merawat tiga kes yang sama sepanjang lima tahun bekerja di Malaysia.

Prof Dr George berkata, kecederaan tersebut berlaku akibat daripada tisu yang pecah yang kemudiannya mengumpulkan darah kepada organ ketika ereksi.

"Pesakit akan mendengar bunyi retak apabila kecederaan tersebut berlaku. Ini adalah kes kecemasan dan pihak kami hanya mempunyai enam hingga sepuluh jam untuk memulihkan semula organ tersebut," kata Prof Dr George Lee.

Dr. Lee menasihatkan semua lelaki agar tidak melakukan seks yang lasak agar mereka tidak terdedah kepada risiko seperti itu.

(Video) Gadis sunti tertekan, rakamkan aksinya di Youtube

Posted: 18 Dec 2012 06:01 AM PST

Penulis tidak pasti sama ada pembaca-pembaca  sedar atau tidak dengan satu video yang ketika ini hangat diperkatakan.

Di laman YouTube, seorang anak gadis bernama Tsara Nabilla boleh dikatakan agak popular di laman media itu.

Satu video bertajuk 'Sedih by Tsara Nabilla' sudah ditonton oleh orang ramai sebanyak 33,262 kali!

Dalam video sepanjang 6:09 minit itu hanya memaparkan Tsara menangis dan mempersoalkan apa salah yang dilakukannya dan kenapa penonton videonya suka menghina dirinya.

Begini kisahnya.

Tsara masih lagi berumur 12 tahun dan hobinya adalah gemar membuat video atau vlog yang berunsurkan nasihat kepada penontont-penonton laman YouTube.

Antara video nasihat yang dia sudah buat adalah 'Dunia Masa Kini – Remaja Sekarang', 'Hina', 'Cinta' dan Tsara juga gemar merekod nyanyiannya untuk lagu-lagu tempatan yang ada.
Dek kerana minatnya yang suka memberikan motivasi dan nasihat biar pun masih lagi muda, dirinya dihina dan dikutuk oleh orang ramai.

Sebab itulah, Tsara membuat video 'Sedih' kerana ingin meluahkan rasa sedihnya berikutan sikap manusia yang suka menghina orang termasuk dirinya.

Kata Tsara, dia hanya suka-suka sahaja untuk membuat vlog dan ingin berkongsi pendapat dengan semua orang.

Walaupun dia merasa sedih kerana dihina dan dikutuk, gadis itu masih lagi mempunyai semangat untuk terus kuat walaupun dihina orang.

Malah, dia juga turut mencabar semua orang yang mengutuk dirinya bahawa, satu hari nanti dirinya akan menjadi jauh lebih baik dan terbaik dari orang lain.
- Mynewshub

Pengalaman: Saya normal, bukan lesbian...

Posted: 18 Dec 2012 05:01 AM PST

SAYA gadis lasak dan berperawakan tomboi. Ini menyebabkan ramai salah faham dengan kecenderungan seks saya walaupun tinggal bersama dua rakan perempuan yang sungguh feminin.

Meskipun tampak kasar, hakikatnya saya meminati lelaki. Ini menyebabkan saya kurang senang apabila kerap dihimpit golongan lesbian dan biseksual.

Mungkin cara dan gaya pakaian saya menyebabkan dua golongan itu salah sangka.
Bagaimanapun, hasrat di hati ingin berubah tetapi biarlah perlahan-lahan.

Tambahan pula saya ada ramai kenalan lelaki dan persekitaran kerja menyebabkan saya tak mahu melakukan perubahan secara drastik.

Saya pernah menyimpan rambut hingga paras bahu namun diejek rakan sekerja lelaki, menyebabkan saya terus mengguntingnya. Saya malu untuk berubah meskipun jauh di hati memang mahukannya.

Umur lewat 20-an juga menyebabkan saya ingin berubah dan mempunyai teman lelaki. Sekali lagi apabila saya meminta nasihat rakan serumah, mereka memperlekeh saya.

Saya terasa seolah-olah keadaan tidak membenarkan saya berubah. Mungkin nasib badan saya tertulis sebegini.

YAYA
Muar, Johor

Perubahan tidak selalunya menerima maklum balas positif daripada individu di sekeliling.

Ada kalanya pelbagai pihak yang melihat perubahan saudari memberi persepsi berbaur negatif hingga usaha itu berakhir di pertengahan jalan.

Namun lebih molek jika saudari menganggap ia sebagai cabaran yang perlu ditempuh, sekali gus membantu meyakini diri dengan perubahan yang ingin dilakukan berbanding terus menyerah.

Personaliti saudari yang 'kuat' dan tahan lasak boleh menjadi perisai ketika berdepan individu sebegini.

Melengah-lengahkan menukar perwatakan 'tomboi' kepada feminin merugikan diri sendiri.

Dibimbangi apabila saudari terus kekal dengan perwatakan itu, cabaran lebih besar bakal menyekat saudari daripada berubah.

Anggaplah perubahan perwatakan sebagai perkara positif supaya usikan nakal rakan tidak memberi kesan mendalam kepada emosi saudari.

Selain itu, cari rakan yang boleh menjadi pendorong apabila menerima tekanan daripada individu yang tidak peka dengan keutamaan saudari.

Minta sokongan keluarga kerana mereka lebih 'masak' dengan tingkah laku dan mempunyai pandangan lebih tepat mengenai diri saudari berbanding rakan.


Sinar

'Frightened Musa wants to save his skin'

Posted: 18 Dec 2012 02:01 AM PST

PETALING JAYA: Musa Hassan's sudden criticism of the government and the police is an attempt to reinvent his image and cosy up to Pakatan Rakyat out of fear that should the Barisan Nasional government fall, his head will be the first to roll, according to lawyer Rosli Dahlan.

The prominent lawyer, who previously represented Musa's rival, ex CCID chief Ramli Yusuff, is currently pursuing a legal suit against Utusan Malaysia and 16 others in a case related to the former inspector-general of police's purported links with underworld figures.

As such, Rosli has first hand experience with Musa and has nothing but scorn for the ex top-cop as well as his recent revelations of alleged ministerial interference and criminal elements in the police.

"Musa is a manipulator, opportunist and a liar. He is a principal lecturer at UiTM in media warfare, so we should not be surprised that he is using the media to reinvent his image," he told FMT.

"Clearly, Musa knows he will be in trouble if Pakatan forms the next government," added Rosli.

Former Kuala Lumpur CID chief Mat Zain previously accused Musa of fabricating evidence in Opposition Leader Anwar Ibrahim's 1998 black eye Incident.

Rosli said Musa was also the investigating officer in Anwar's first sodomy charge and the incumbent IGP when the second sodomy charge was "orchestrated".

"So it is no surprise that he now becomes a turncoat, against the government that gave him his mercurial rise to be IGP and enjoyed two extensions by contract in order to save his own skin," he added.

Musa appeared at a press conference late last month with several NGO leaders linked to the opposition, fuelling speculation that he would be joining Pakatan Rakyat soon.

The press briefing was organised by a new NGO called the Malaysian Crime Watch Task, or MyWatch, and was the setting for which Musa dropped the bombshell that ministers allegedly meddled in police investigations.

Anwar later said that PKR was open to Musa joining them if he wished to do so, although Musa had firmly stated that he would remain neutral.

'Leopard does not change its spots'
Commenting on this, Rosli said: "PKR must not forget the history of this man; a leopard does not change its spots."

"To me, for PKR to be a credible opposition, it shouldn't use characters who are known to have manipulated the system and fabricated evidence," he added.

Rosli recounted that the ex-IGP's own aide, ASP Noor Azizul Rahim Taharim, had called Musa a "pengkhianat" (traitor) in a 2009 statutory declaration (SD).

The document accused Musa of a slew of wrongdoings during his tenure and exposed how Musa had allegedly manipulated the police succession hierarchy with his associate, an underworld figure known as BK Tan, as well as silencing critics with transfers and trumped up charges.

"Never before in the history of this country has an active serving IGP faced such an accusation from his own ADC (aide de camp)," said Rosli.

"As for being a liar, it is not what I say, but the various people who have dealt with Musa including the damning judgment by Sessions Judge Supang Lian of the Kota Kinabalu court," he added.

Rosli was referring to the 2007 case levelled by Musa against Ramli. Musa had accused Ramli of abusing his power in using a police Cessna plane for his personal benefit. However, the judge found that Ramli was in full uniform and was escorted by four other uniformed police personnel while conducting a border surveillance patrol.

"If the prosecution was serious about finding out the truth, they should have called the two police pilots as the first and second witnesses. Instead, the pilots were called close to the end of the trial. DPP Kevin Morais also amended the charge several times. That is how insidious these people are," added Rosli.

Ramli was eventually acquitted without his defence being called.

When Musa became the final witness for the prosecution in order to rebut the other police witnesses who had given evidence supporting Ramli, the judge delivered the following stinging judgment against Musa:

"[Musa's] evidence is unreliable and is to be disregarded and whatever he says in court lends to his discredit. I am in total agreement with the case for the defence that this lack of support of the evidence of [Musa] on this point lends to his discredit… I found however that the evidence of [Musa] on this to be unreliable and to be disregarded."

According to Rosli that was a polite way of calling an active serving IGP a liar.

'Trumped up charges due to Musa'

Rosli also touched on Musa's purported links with underworld figure Goh Cheng Poh, aka Tengku Goh, in a case known as the Copgate affair, of which Rosli has first-hand knowledge due to his role as Ramli's lawyer.

"Musa's links with the underworld is borne out in the affidavit of Tengku Goh who made specific mention of him when Goh sought habeas corpus.

"Musa caused six rank and file officers to be charged so that the criminal Goh could be released.

"I know all these because I was fixed by the AG (Attorney-General Abdul Gani Patail) on a trumped up charge whereas all I did was to help the CCID (Ramli) when the AG abdicated his constitutional duty in refusing to prepare affidavits for the police," revealed Rosli.

According to the lawyer, then deputy home minister Johari Baharom and Ramli had separately approached him for legal advice over the case surrounding Goh in 2007.

Ramli also sought Rosli's advice on the allegations of corruption which at that time was sensationalised by the mainstream media as "The RM27m Cop" story. The story immediately fizzled out when Ramli was charged for nothing near that amount and was later acquitted without his defence being called.

In retaliation for helping Ramli and Johari, Rosli said that he then became a victim of trumped up charges courtesy of the Anti Corruption Agency (now the Malaysian Anti-Corruption Commission).

Rosli was charged for not declaring his assets, and was brutally handcuffed and detained on the eve of Hari Raya in 2007 while in his office, in full view of his partners and staff.

He was brought to the ACA headquarters in Putrajaya where he was held overnight, deprived of medical attention and not allowed to see his family, who were waiting outside.

But Rosli was eventually acquitted of all charges without having to come to his defence. In 2008, Rosli sued Utusan Malaysia which then apologised for sensational journalism, as well as the arresting officers and several others over the incident.

However, Rosli's trial was recently scuttled by the Attorney General's (AG) Chambers when they sought to prevent his witness statement from being read out in court, as it touches upon Gani's alleged complicity to cover up Musa's purported links to underworld figures as well as his alleged attempts to bring Ramli down.

Documents filed in Rosli's trial also implicated the AG in a conspiracy to bring Rosli down because of Rosli's involvement in the MAS case against Tajuddin Ramli.

In 2010, Malaysia Today posted pictures and documents of Gani performing the Hajj with Tajuddin's proxy. However, the MACC cleared Gani of any wrongdoing.

The MACC also cleared Gani of any involvement with Sabah Chief Minister Musa Aman in the RM40 million seizure by the ICAC Hong Kong – a case which PKR strategy chief Rafizi Ramli is now pursuing.

FMT

Salun Unisex: DHPP ada niat busuk kata Takiyuddin...baru tersedar???

Posted: 18 Dec 2012 01:31 AM PST

KOTA BARU: Ecxo Kelantan, Datuk Takiyuddin Hassan menyifatkan Pengerusi Dewan Himpunan Penyokong PAS, (DHPP), Hu Pang Chaw sebagai mempunyai 'niat jahat' apabila mendedahkan kepada media tindakan yang diambil kerajaan negeri Kelantan terhadap orang bukan Islam yang berkelakuan tidak senonoh.

Hu juga turut mengkritik tindakan saman yang dikeluarkan kepada pekerja salon bukan Islam kerana memotong rambut pelanggan bukan Islam yang berlainan jantina.

"Dia memberitahu pemberita bahawa majlis perbandaran tidak mempunyai kuasa untuk mengeluarkan saman kerana mereka bukan pengawai penguatkuasa kerana mereka hanya pembantu tadbir," katanya.

Takiyuddin juga berkata Hu membuat kenyataan tanpa memeriksa fakta terlebih dahulu.

"Sangat jelas bahawa dia membuat kenyataan tanpa memeriksa fakta terlebih dahulu. Pegawai majlis perbandaran mempunyai had kuasa. Jika dia (Hu) tidak percaya saya, dia boleh menyaman majlis perbandaran.

"Saya mahu dia menyaman majlis perbandaran kerana mempunyai pegawai yang tidak mempunyai kuasa untuk menguatkuasakan undang-undang. Saya sendiri bersedia untuk menjadi peguam bela bagi majlis perbandaran nanti," kata Takiyuddin yang juga seorang peguam.

Takiyuddin yang juga Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Pelancongan dan Kebudayaan Negeri, berkata DHPP sepatutnya memainkan peranan mereka sebagai sebahagian daripada anggota parti.

Terdahulu Majlis Perbandaran Kota Baru-Bandaraya Islam (MPKBI) telah mengeluarkan saman terhadap dua orang bukan Islam kerana didakwa melakukan perbuatan tidak senonoh di tempat letak kereta berhampiran Lapangan Terbang Sultan Islam tengah malam 31 Oktober.

Satu lagi saman dikeluarkan terhadap seorang remaja berusia 17 tahun kerana menunggang motosikal bersama teman wanitanya yang berusia 15 tahun di Taman Tunku Anis pada pukul 5.30 petang, 20 Oktober lalu.

Kelantan PAS turning on its non-Muslim supporters (DHPP)

Posted: 18 Dec 2012 01:15 AM PST

KOTA BARU: Kelantan PAS is turning on its non-Muslim supporters, accusing them of undermining the party's Islamic stand with their criticisms of the recent action against non-Muslims.

But the National Pas Supporters Congress insisted that it was only looking out for the rights of non-Muslims, especially over the "khalwat" controversy.

PAS assistant secretary-general and state executive councillor Datuk Takiyuddin Hassan accused congress chairman Hu Pang Chaw of having "bad intentions" for bringing to the media cases of action taken against non-Muslims for alleged indecent behaviour.

Hu had also criticised the issuing of summonses to non-Muslim salon workers cutting the hair of non-Muslim customers of the opposite sex.

During a visit to his Bunut Payong constituency here, Takiyuddin disputed Hu on the "khalwat" issue.

"He told the press that the municipal council had no power to issue summonses because the officer was not an enforcement officer but an administrative assistant.

"It is clear that he made the statement without checking his facts. The council officer has an authority card. If he (Hu) does not believe me, just sue the council.

"I would like it if he sues the council for having officers unauthorised to enforce the law. I am willing to defend the council myself," said Takiyuddin, a lawyer.

Takiyuddin, who is the state Local Government, Culture and Tourism Committee chairman, had said the congress should play its role as part of the party.

It was earlier reported that the council had issued summonses to two non-Muslim men for allegedly embracing each other in a car parked near the Sultan Ismail Petra Airport at midnight on Oct 31.

The two said they were watching planes land.

The other summons was issued to a 17-year-old teenager for giving a piggy-back ride to his 15-year-old girlfriend at Taman Tunku Anis at about 5.30pm on Oct 20.

Hu said that anything said and done by the congress was in the interest of non-Muslims.

"I stand by my statement that non-Muslims have the right to voice their grouses when their livelihood or social rights are affected. I will not back out from airing such grouses under principles enshrined in the democratic process," he said.

"I want to remind the state government that the party president (Datuk Seri Abdul Hadi Awang) during the recent PAS Muktamar assured non-Muslims that Islamic laws would not affect them," he said.

Hu said he was preparing a memorandum to be presented to the Kelantan Mentri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat soon to clarify the situation.

The Star

Kafirkan UMNO ideologi kehancuran umat

Posted: 18 Dec 2012 01:01 AM PST

SHAH ALAM – Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang didesak meminta maaf secara terbuka kepada Umno dan seluruh rakyat Malaysia kerana pernah mengeluarkan kenyataan mengkafirkan Umno 31 tahun lalu.

Pengerusi Jawatankuasa Kerja Himpunan Ulama Muda Malaysia (Ilmu), Fathul Bari Mat Jahaya berkata, perbuatan mengkafirkan sesama Islam adalah sama seperti golongan khawarij.

"Maksud amanat tersebut secara langsung dan jelas bahawa Pas menuduh Umno berpaling dari agama Islam.

"Mereka (Pas) menuduh Umno kafir kerana membawa ideologi atau fahaman yang boleh menghancurkan umat Islam, sedangkan ia meleset sama sekali," katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Beliau berkata demikian ketika mengulas kenyataan bekas ahli Pas, Zainon Ismail bahawa Abdul Hadi mengeluarkan amanat pada 1981 yang mengkafirkan Umno sehingga ada ahli Pas sehingga kini menganggap orang Umno adalah kafir.

Melayu terpinggir dalam DAP salah sayakah?

Posted: 18 Dec 2012 12:31 AM PST

SHAH ALAM - Calon Melayu dalam DAP kalah teruk dan ditolak pada pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) hujung minggu lalu adalah disebabkan ahli parti tersebut belum bersedia menerima orang Melayu dalam kepimpinan mereka.

Bekas Naib Pengerusi DAP Kebangsaan, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim berkata, sebelum ini beliau pernah membawa beberapa isu yang melibatkan orang Melayu, namun pemimpin DAP tidak boleh menerima isu-isu tersebut serta tidak ikhlas menerima orang Melayu dalam parti yang didakwa berbilang kaum itu.

Kata Tunku Abdul Aziz, ideologi 'Malaysian Malaysia' yang diperjuangkan DAP selama ini hanyalah retorik sahaja.

"DAP masih belum bersedia untuk terima Melayu dalam kepimpinan parti mereka. Apa yang dikatakan hanya cakap-cakap kosong sahaja.

"Tidak perlu tipu orang lagi khususnya orang Melayu. Orang Melayu tidak bodoh. Memang tidak ada Malaysian Malaysia itu," katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Beliau juga menafikan kenyataan bekas ahli CEC, Zulkifli Mohd Noor yang mendakwa peletakan jawatannya sebagai punca Melayu tidak dipilih untuk menganggotai 20 kerusi CEC.

"Salah saya kah? Itu persepsinya saja, bukan saya punca DAP tidak boleh terima Melayu. Kalau dia (Zulkifli) kalah, itu bukan kerana saya. Tidak logik langsung, tetapi ikut suka dialah mahu kata apa.

"Saya keluar parti kerana DAP telah tipu saya, dan saya sudah tidak ada persefahaman dengan parti itu. Takkan saya tidak boleh keluar? Ketika saya di dalam parti sudah tiga kali saya ingin keluar parti tetapi mereka (DAP) pujuk," katanya.

Zulkilfli sebelum ini dilaporkan mendakwa konsep parti berbilang kaum yang ditekankan DAP sejak 47 tahun itu masih belum sampai kerana mesej tersebut tidak ditransformasikan kepada keputusan pemilihan, kelmarin.

Pada Kongres Kebangsaan DAP yang berlangsung di Bayan Baru, minggu lalu menyaksikan Karpal Singh berjaya mengekalkan kedudukannya sebagai Pengerusi Kebangsaan DAP dalam pemilihan CEC 2012-2015.

Begitu juga dengan jawatan Setiausaha Agung, masih dipegang Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.

Mohon maaf ajalah Fuziah oiii...semua fakta yang dibawa palsu belaka!

Posted: 18 Dec 2012 12:18 AM PST

KUANTAN - Anggota Parlimen Kuantan Fuziah Salleh perlu memohon maaf, bukan sahaja kepada penduduk Kuantan, malah kepada negara, berhubung isu projek nadir bumi Lynas Advanced Material Plant (LAMP) di kawasan perindustrian Gebeng di Pahang.

Beberapa ahli politik dan penganalisis berpendapat projek nadir bumi itu bukan lagi isu selepas Mahkamah Tinggi Kuantan pada 8 Nov lepas menolak permohonan injunksi interim ke atas Lesen Operasi Sementara (TOL) oleh tiga penduduk Kuantan.

Walaupun kerajaan beberapa kali menjelaskan pembinaan pusat pemprosesan nadir bumi di Gebeng adalah selamat daripada ancaman radiasi sebelum ini, namun ia masih dimanipulasi pihak berkepentingan politik.

Pengerusi MCA Kuantan Datuk Ti Lian Ker berkata Fuziah dari Parti Keadilan Rakyat, sebenarnya tidak pernah melakukan apa-apa pun kepada penduduk Kuantan.

"Sebaliknya kejayaan beliau hanya membuat penduduk tempatan menjadi keliru dengan isu Lynas menerusi fakta yang salah, isu itu dimanupulasi demi kepentingan politiknya," katanya kepada Bernama.

Ti berkata penubuhan Jawatankuasa Pilihan Khas (PSC) Mengenai Projek LAMP telah diusul di Dewan Rakyat pada 20 Mac 2012 di bawah Peraturan 81(1) Peraturan-peraturan Majlis Mesyuarat Dewan Rakyat.

Terma rujukan jawatankuasa itu adalah untuk meneliti isu-isu keselamatan, kesihatan dan alam sekitar berhubung projek LAMP; dan meneliti proses serta pelaksanaan prosedur pelesenan dan kelulusan berdasarkan peruntukan undang-undang serta standard keselamatan yang berkuat kuasa.

Ironinya, Ti berkata Fuziah tidak menggunakan pentas itu untuk berdebat mengenai isu berkenaan sebaliknya hanya kuat berkokok di luar parlimen.

Laporan akhir dan syor PSC Lynas dikemukakan di Parlimen pada 18 Jun sebelum dibentangkan pada 19 Jun lepas.

"Dia (Fuziah) sudah diberi peluang berdebat dan berbincang di Parlimen, namun beliau memilih untuk tidak melibatkan diri, malah dia lebih rela pergi ke London, kononnya untuk lawatan sambil belajar ketika usul itu dibahaskan.

"Beliau dilihat seperti menganiaya penduduk Kuantan daripada melaksanakan tugasnya, mana yang lebih penting? Lawatan sambil belajar di London atau bersama-sama duduk berbincang dalam pembentangan dan perbahasan berkaitan isu Lynas itu?" soal beliau.

Ti berkata pihak pembangkang yang mengungguli isu ini juga sebenarnya telah menerima tamparan apabila anggota Parlimen Hulu Langat Dr Che Rosli Che Mat dari Pas, yang pakar dalam bidang nuklear, membuat kenyataan bahawa beliau telah lama bersabar dengan manipulasi yang dilakukan pembangkang dalam hal kilang Lynas itu.

Anggota Parlimen Hulu Langat itu menegaskan bahawa tahap radiasi projek LAMP itu berada pada paras rendah berbanding yang dibenarkan.

Berikutan tindakan Fuziah yang dilihat berterusan membuat kenyataan negatif berkenaan LAMP, beberapa pergerakan politik dan badan bukan kerajaan (NGO) di Kuantan telah membuat laporan polis.

Beberapa NGO di Pahang mendesak Fuziah supaya memohon maaf kepada LAMP berhubung kesilapan daripada pembohongan dan penyelewengan fakta tanpa asas saintifik mengenai kilang memproses nadir bumi itu.

Mereka mahu Fuziah dan kumpulan anti-Lynas mencontohi portal berita Free Malaysia Today yang memohon maaf secara terbuka berhubung isu itu pada Julai lepas.

Ketua Penerangan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Kuantan, Ezad Zainal berkata Fuziah perlu memohon maaf kepada Lynas dan seluruh rakyat Kuantan.

"Anggota Parlimen Kuantan itu telah mengetepikan kajian dan pendapat daripada pakar bertauliah yang mengesahkan keselamatan kilang memproses nadir bumi yang terletak di Gebeng.

"Tiada sebarang asas yang kukuh atas kenyataan-kenyataan Fuziah terhadap Lynas melainkan beliau hanya mencari sokongan politik dan bukan untuk kepentingan rakyat," katanya.

Gabungan Pertubuhan Bukan Kerajaan Pahang Mendukung Agenda Nasional (DAUN) turut mendesak Fuziah dan kumpulan anti-Lynas memohon maaf berhubung isu itu.

Penyelaras DAUN Wan Emril Nizam Wan Embong berkata pihaknya mendesak Fuziah dan kumpulan anti-Lynas memohon maaf kepada seluruh rakyat Malaysia dan penduduk Kuantan khasnya kerana dakwaan mereka sebelum ini turut tidak disokong dengan fakta saintifik.

Pengerusi Majlis Belia Kuantan Md Jamil Pauzi berkata, selain LAMP, Fuziah dan kumpulan anti-Lynas perlu memohon maaf kepada kerajaan negeri Pahang serta golongan belia dan rakyat Malaysia juga.

Setiausaha Kehormat Persatuan Kelab-Kelab Belia Malaysia (MAYC) Pahang, Asmayudin Uyub berkata Fuziah seharusnya mengakui kesilapannya mempersoal projek Lynas tanpa asas saintifik.

"Beliau merupakan wakil rakyat yang dipilih oleh rakyat dan sebagai pemimpin, jika melakukan kesalahan, beliau seharusnya mengakui kesilapan dan segera membuat permohonan maaf," katanya.

Sementara itu, Ketua Pergerakan Pemuda Umno Kuantan Datuk Suffian Awang berkata para pengundi di kawasan parlimen Kuantan perlu bijak dalam menilai keupayaan sebenar Fuziah sebagai wakil rakyat.

"Sudah hampir sepenggal, apa yang dilakukan oleh Fuziah? Masalah penduduk setempat, hal-hal berkaitan penduduk, kerajaan negeri dan kerajaan pusat yang mengatasinya, Fuziah pula sibuk berkempen dengan isu Lynas," katanya.

Beliau berkata apa yang dikesalkan, pihak Majlis Perbandaran Kuantan (MPK) yang bertungkus lumus mengatasi masalah setempat, Fuziah pula dilihat seperti menangguk di air yang keroh.

"Saya melihat banyak isu yang dibangkitkan beliau selaku wakil rakyat di Kuantan, sedangkan isu-isu itu sedang dan telah ditangani MPK. Apabila pihak MPK menanganinya, beliau mendakwa itulah hasil daripada aduan atau perkara yang dibangkitkannya," katanya.

Sementara itu Ketua Pegawai Perhubungan Awam MPK, Haslinda Hassan berkata bagi tempoh Januari hingga November lepas, sebanyak 4,123 aduan diterima berkaitan masalah penduduk di Kuantan seperti masalah kerosakan harta awam, masalah jalan raya, longkang, isu setempat dan sebagainya.

"Daripada jumlah berkenaan, sebanyak 80 peratus aduan berjaya diatasi, 20 peratus lagi dalam proses siasatan dan tindakan, terutama membabitkan aduan yang memerlukan kos dan peruntukan tertentu," katanya. - Bernama

Selepas puas kena 'maki', akhirnya Shila Amzah dipinang Sharnaaz

Posted: 17 Dec 2012 11:01 PM PST

PETALING JAYA: Penyanyi Shila Amzah tidak menyangka gurauannya ketika menjadi penyampai anugerah pada Anugerah Planet Muzik (APM2012) yang berlangsung di Max Pavilion, Singapura, pada Sabtu lalu telah mengundang salah faham terhadap kekasihnya Sharnaaz Ahmad.

Shila berkata, gurauannya dengan mengatakan kekasihnya itu mungkin cemburu melihat dia berduet dengan penyanyi Singapura, Taufik Batisah bukanlah dengan niat untuk memperkecilkan Sharnaaz.

"Selepas saya berbincang dengan abah (ND Lala), katanya gurauan seperti itu tidak patut saya ungkapkan secara umum, apatah lagi ia merupakan acara siaran langsung.

"Walaupun perkara itu hanyalah gurauan, tetapi ia telah dilihat daripada sudut berbeza setiap penonton. Maka saya akui dengan kesalahan itu.

Sharnaaz menegur Shila menerusi Twitter selepas wanita itu terlepas cakap dalam APM2012.
"Saya dan Sharnaaz tidak mempunyai sebarang masalah selepas kejadian itu kerana kami sudah pun berbincang mengenainya," katanya.

Shila ditemui pada sidang akhbar Konsert Shila Amzah sempena Gala Amal Pamoga-Gaza di Hotel One World dekat sini, Isnin.

Kata-kata Shila pada acara APM2012 itu menyebabkan Sharnaaz kurang senang sehingga membuatkan dia memuat naik entri Twitter yang agak kasar terhadap Shila pada malam Ahad.

Bagaimanapun kira-kira pukul 6.30 pagi Isnin, Sharnaaz telah memadam entri tersebut dan mendakwa terdapat individu yang tidak bertanggungjawab telah menceroboh akaun Twitter miliknya itu.

Shila mengesahkan Sharnaaz telah melamarnya. Bagaimanapun entri ini telah dipadamkan beberapa jam selepas ia dimuat naik pada Isnin kira-kria pukul 7.30 malam.

Ditanya, adakah Shila terasa dengan mesej-mesej Sharnaaz tersebut penyanyi itu enggan mengulas mengenainya.

"Saya rasa perkara ini tidak perlu dipanjangkan kerana ia sudah pun selesai. Apa yang ditulis Sharnaaz dalam Twitter, saya tidak akan komen," katanya.

Sementara dalam perkembangan lain Shila mengesahkan Sharnaaz telah melamarnya untuk dijadikan isteri.
Perkara itu disahkan Shila dalam Twitter miliknya yang dimuat naik kira-kira pukul 7.30 malam Isnin tetapi telah dipadamkan tidak lama kemudian.

Usaha mStar Online untuk mendapatkan komen terbaharu itu tidak kesampaian apabila pasangan tersebut tidak menjawab panggilan telefon.

(Gambar) Apabila pengamal agama gagal kawal nafsu...[18 sx]

Posted: 17 Dec 2012 10:01 PM PST

Inilah manusia. Selagi tidak mengikut hukum yang ditentukan tuhan, beginilah jadinya.

Kalau mahu diikutkan, 'keimanan' kepada tuhannya pasti jauh lebih tinggi dari pengikutnya, namun nafsu tidak mengenal siapa diri individu itu. Ia disebabkan tuntutan agamanya yang menghalang diri menyalurkan nafsu ke arah yang benar...

Kenali diri anda pada tahun 2020 di SINI

Islam lebih indah, semuanya digalakkan berkahwin, tok imam, tok siak, bilal, cikgu, PM,untuk disalurkan nafsunya ke arah saluran yang betul.

Wallahualam..

Gambar: Bestoneoffour

[Advertorial]

Who will you be in 2020?

Ever wonder what role you are playing in Malaysia's Vision 2020?

Find out more with the Citizen 2020 app by ETP! Simply answer a few questions about yourself and you'll find out what role you'll be playing in our country's Vision of 2020.

Forget the crystal ball, this is a much better way of looking into the future!

Just caught a glimpse of my future in 2020 with this #ETPCitizen2020 app, check it out and see what yours is like! :)

Pierre Andre KANTOI keluar dengan teman wanita walaupun sudah sertai tabligh?

Posted: 17 Dec 2012 08:25 PM PST

Umum tahu Pierre Andre kini telah berubah sedikit demi sedikit dengan menyertai kumpulan jemaah tabligh. Di laman Instagram-nya juga dapat dilihat foto-foto Pierre menghadiri sesi ceramah agama di beberapa tempat. Menurut beberapa sumber media, Pierre telah pun menyertai kumpulan jemaah tabligh di Taman Permata, Ulu Kelang.

Namun, baru-baru ini bertempat di sebuah kompleks membeli-belah di Subang Jaya, sekumpulan rakan wartawan telah terserempak dengan Pierre ketika dia menaiki eskalator di bahagian bertentangan. Turut dilihat bersama Pierre Andre pada ketika itu adalah seorang wanita jelita yang kelihatan seperti kekasihnya.

Ketika terserempak, wajah Pierre terus berubah, namun pengarah filem yang juga anak kepada pelakon, Khatijah Tan ini tetap kekal tenang. Jika dilihat pula pada paras wajah wanita yang keluar bersama Pierre pada ketika itu, dia memanglah seorang yang sangat jelita dan penampilan wanita tersebut juga memang menarik.

Dulu, pernah dengar juga cerita bahawa Pierre Andre sudah merancang untuk berkahwin. Adakah ini wanita yang dimaksudkan? Jika benar, harap dipercepatkanlah perancangan masa depan ya. Bukannya apa, tak manis kalau keluar berdua bersama, tak sesuai pula dengan peribadi Pierre Andre yang kini sudah menyertai kumpulan dakwah.

Oh Bulan

Tunang terlampau

Posted: 17 Dec 2012 08:01 PM PST

Gambar hiasan
KUALA LUMPUR: "Dia ajak saya bercuti ke luar negara sebagai hadiah pertunangan, tapi saya tak mahu. Sebagai pengganti dia menempah sebuah kereta Ferrari untuk saya dengan menggunakan nama saya.

"Sudahnya, dia ghaib entah ke mana dan saya pula diburu penjual kereta yang meminta bayaran pendahuluan," kata seorang wanita yang bukan saja terpaksa menanggung malu apabila majlis pertunangannya Sabtu lalu dibatalkan kerana bakal tunangnya menghilangkan diri, tapi turut kerugian RM50,000 selepas ditipu lelaki terbabit.

Wanita itu yang hanya mahu dikenali sebagai Fauzana, 30-an, berkata lelaki terbabit berusia 40-an dikenalinya setahun lalu melalui laman web sosial, facebook sebelum mengadakan pertemuan buat pertama kali di Bukit Bintang, di sini, awal bulan ini.

Menurutnya, lelaki itu yang mendakwa dia kerabat diraja dan berpangkat Datuk kerap 'menjual' nama seorang 'Tengku Mahkota' serta seorang 'Yang Dipertua Negeri' dengan berkata seorang daripada mereka bakal menjadi ketua rombongan peminangannya.

"Bukan itu saja, dia juga menggunakan nama saya bagi menempah pelbagai barang kemas bernilai ratusan ribu sebelum menghantar gambar barang kemas dan kenderaan mewah itu melalui telefon bimbit kepada bapa saya.

"Dia turut menghantar pelbagai peralatan hantaran untuk majlis pertunangan kami ke rumah keluarga saya di Kota Bharu bagi meyakinkan pertunangan itu bakal menjadi realiti," katanya.

Menurut Fauzana, lelaki terbabit juga mendakwa pertaliannya dengan keluarga diraja membolehkan dia menggunakan pesawat peribadi kerabat diraja itu bagi tujuan majlis pertunangan mereka.

Berikutan itu, bapa Fauzana berusia 60-an yang terpedaya status elit bakal menantunya mengadakan persediaan bagi majlis pertunangan Sabtu lalu, tetapi kecewa bakal menantunya itu menghilangkan diri serta gagal dihubunginya.

Berasakan dianiaya dan ditipu kekasihnya itu, Fauzana membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi, keesokannya.

Menceritakan lebih lanjut mengenai hubungannya dengan kekasihnya, Fauzana berkata biarpun pertama kali berjumpa pada 10 Mac lalu, dia percaya lelaki itu kerabat diraja dan berpangkat Datuk.

"Malah, dia juga berjanji akan memasukkan wang lebih RM15 juta ke dalam akaun saya sebelum memberi alasan gagal berbuat demikian kerana ada masalah dengan Bank Negara," katanya.

Fauzana berkata, walaupun wujud perasaan curiga terhadap lelaki itu, dia seolah-olah tidak dapat berbuat apa-apa, sebaliknya akur semua arahan selepas diberi alasan apa yang dilakukan semata-mata bagi memastikan majlis pertunangan berjalan lancar.

"Ketika itu dia meminta saya menyerahkan kad kredit, barang kemas, wang tunai dan semuanya mencecah RM50,000 dan mendakwa akan membayarkan semula," katanya.

Fauzana mendakwa selama beberapa hari bersama lelaki itu di Kuala Lumpur, dia seolah-olah berada di alam lain dan tidak menyedari apa yang dilakukan selain patuh arahannya.

"Malah, pada 13 Mac lalu, dia membawa saya ke sebuah kedai barang kemas bagi menempah cincin pertunangan bernilai lebih RM400,000. Dia meyakinkan saya biarpun barangan kemas ditempah itu menggunakan nama saya, pembayaran akan dibuat keluarganya.

"Saya langsung tak sangka tindakannya membawa saya menempah sebuah kereta Ferrari hanya lakonan dan helahnya untuk menipu saya. Mujur juga saya tidak mengikutnya ke luar negara, jika tidak mungkin saya dijualnya di sana," katanya.

Sebelum lelaki itu gagal dikesan pada hari pertunangan Sabtu lalu, penipuan terakhir dilakukannya ialah pada 17 Mac lalu dengan janji untuk membawa Fauzana bersama ahli keluarga di Kuala Lumpur pulang ke kampung dengan menaiki pesawat peribadi keluarga diraja.

"Namun, beberapa jam sebelum waktu berlepas, dia memberitahu penerbangan itu terpaksa dibatalkan kerana tidak mendapat kebenaran untuk mendarat. Sudahnya, saya terpaksa pulang ke kampung dengan penerbangan biasa.

"Bagi meyakinkan saya, dia menyerahkan kad ATM (mesin juruwang automatik) miliknya yang kononnya mempunyai baki RM6 juta, namun sebaik tiba di kampung kad itu tidak boleh digunakan dan dia pula gagal dihubunginya sehingga kini," katanya.

Fauzana berkata, dia membuat laporan polis atas penipuan dilakukan lelaki itu bagi memastikan tiada wanita lain menerima nasib sama.

Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Izany Abdul Ghany ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan dan memberitahu siasatan lanjut dilakukan.

Media putar belit keputusan CEC DAP, label anti Melayu

Posted: 17 Dec 2012 06:15 PM PST

GEORGETOWN - Penasihat DAP, Lim Kit Siang kesal dengan tindakan beberapa media yang cuba meniupkan api kemarahan rakyat terhadap parti itu apabila memutar belit fakta dengan menggambarkan seolah-olah DAP mengamalkan budaya anti-Melayu.

Kit Siang berkata, adalah tidak wajar menuduh DAP anti-Melayu apabila tiada calon Melayu tercalon jawatan penting dalam Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) pada Kongres Kebangsaan DAP ke-16.

"Kita menerima keputusan dibuat perwakilan di kongres semalam (kelmarin). Dakwaan kita anti-Melayu tidak benar sama sekali. Gambaran yang dibuat salah, hanya kerana melantik dua wakil Melayu, DAP terus dilabelkan anti-Melayu.

"Kita mohon selepas ini media lebih bertanggungjawab untuk melaporkan sebarang isu bagi menghentikan kebencian rakyat terhadap DAP," katanya kepada media, semalam.

Sementara itu, Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng turut menegaskan parti itu bukan parti anti-Melayu berikutan mempunyai ahli berbilang bangsa dan kaum termasuk di Sabah dan Sarawak.

"DAP adalah parti berbilang kaum. Kita membenarkan semua kaum menyertai parti ini demi perjuangan kita untuk membela nasib rakyat.

"Parti kita disertai kaum Melayu, Cina, India, Iban, Kadazan dan sebagainya. Buktinya, wakil dari kaum Kadazan dan Iban berada dalam senarai CEC yang baru dilantik," katanya.

Menurutnya, ia membuka keahlian kepada semua kaum dan DAP tidak patut digambarkan sebagai parti anti-Melayu hanya kerana tidak ada calon Melayu dipilih untuk CEC.

Beliau berkata, Barisan Nasional (BN) juga tidak seharusnya mengkritik DAP hanya kerana melantik dua ahli Melayu ke dalam senarai CEC berikutan keputusan yang dibuat oleh perwakilan.

Guan Eng berkata, parti tidak boleh dipersalahkan kerana mengamalkan sistem demokrasi setelah keputusan dibuat melalui undian ahli.

"Mengapa harus mengkritik keputusan dibuat ahli parti sendiri? Walaupun ingin menonjolkan imej sebagai parti pelbagai kaum dan mahu beberapa calon Melayu terpilih dalam CEC, namun inilah dikatakan demokrasi. Kita tidak mengawal apa jua pilihan perwakilan serta perwakilan mana yang harus dipilih," katanya.

Khalid Ali: Pecat Rajagobal bukan penyelesaian

Posted: 17 Dec 2012 06:01 PM PST

"TINDAKAN memecat atau buang Datuk K. Rajagobal daripada membimbing skuad kebangsaan bukan cara terbaik untuk menyelesaikan masalah." Demikian reaksi bekas pemain negara, Khalid Ali.

Beliau berkata demikian ketika mengulas mengenai desakan peminat tempatan yang ingin Rajagobal dipecat selepas skuad Harimau Malaya tunduk 1-3 secara agregat kepada Thailand di separuh akhir, sekali gus gagal mempertahankan mahkota kejuaraan Piala Suzuki AFF yang dimenangi dua tahun lalu.

Khalid yang mengikuti perkembangan semasa bola sepak tanah air beranggapan sekarang bukanlah masa untuk menghentam, tetapi mengambil pendekatan membantu Rajagobal bagi meningkatkan mutu Harimau Malaya.

"Mengapa perlu kita memecat Rajagobal, dia adalah jurulatih yang terbaik. Lagipun prestasi Harimau Malaya boleh dikatakan amat membanggakan. Banyak peningkatan yang telah ditunjukkan. Dan, saya ingin katakan kalah tidak semestinya kita tidak terbaik," kata Khalid.

Tambahnya, "Kita kena realistik, mempertahankan kejuaraan bukanlah perkara yang senang, kita tidak akan muncul juara tiap-tiap tahun.

"Jadi, kalah tahun ini, tidak semestinya perjuangan telah berakhir, yang penting prestasi pemain negara ada peningkatan dan patut dibanggakan," katanya kepada Sinar Harian Online.

Pada masa yang sama, Khalid turut menyarankan agar pihak Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) menghantar Rajagobal ke Sepanyol bagi meningkatkan ilmu kejurulatihan untuk membantu Harimau Malaya terus berkembang dari semasa ke semasa.

"Rajagobal seorang jurulatih yang berilmu, dia sangat berbakat dan banyak meningkatkan prestasi skuad negara.

"Cuma ilmu yang ada tidak mencukupi. FAM harus bertindak dan menghantar dia ke luar negara bagi mendapatkan ilmu yang lebih banyak.

"Dengan itu, ia dapat membantunya mempelajari sesuatu dan mempraktikkan untuk membantu Harimau Malaya terus berkembang," ujar Khalid yang menyifatkan sukar menemui jurulatih seperti Rajagobal yang banyak berkorban demi memajukan imej bola sepak negara.

Sehubungan itu, Khalid mengingatkan peminat tempatan jangan terlalu memikirkan pemecatan Rajagobal kerana dengan pemergian jurulatih tersebut tidak semestinya mutu skuad kebangsaan akan meningkat.

"Janganlah terlalu fikirkan pasal pemecatan Rajagobal, kalau ganti pun tidak semestinya Harimau Malaya akan meningkat.

"Mungkin akan lebih mundur, jadi pendekatan sekarang bukanlah memecat tetapi memberi peluang kedua kepada Rajagobal dan sama-sama membantunya," ujar beliau lagi.

PAS larang mufti tegur hal politik mereka

Posted: 17 Dec 2012 05:31 PM PST

SHAH ALAM - Semua mufti diingat untuk tidak masuk campur dalam hal berkaitan politik tanah air jika tidak tahu sejarah perkembangan sesebuah parti politik itu, kata Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Harun Taib.

Beliau berkata demikian ketika mengulas kenyataan Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria dan Mufti Wilayah Persekutuan, Datuk Wan Zahidi Wan Teh yang menggesa Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menarik balik amanat mendakwa Umno kafir, yang pernah dikeluarkan lebih tiga dekad lalu.

Menurut Harun, Abdul Hadi tidak perlu menarik balik kenyataan yang pernah dibuat itu kerana apa yang dikatakan itu berpunca daripada kepimpinan Umno terdahulu.

"Kita (Pas) akui ucapan itu pernah dibuat dan beliau (Abdul Hadi) tidak perlu tarik balik. Harussani perlu ingat sejarah. Perlu ingat isu debat yang dibatalkan Umno semasa kepimpinan Mahathir ( Tun Dr Mahathir Mohamad).

"Kalau mufti tidak tahu sejarah politik, jangan campur tangan. Mufti perlu tutup mulut," katanya kepada Sinar Harian semalam.

Menurut Harussani, tidak mudah untuk meletakkan orang itu kafir dan, perkara itu sudah pun dijelaskan yang mana ia bukan masalah parti.

Manakala, Wan Zahidi berkata, amanat tersebut tidak berbahaya kepada Umno sebaliknya kepada diri Hadi sendiri.

Amanat Abdul Hadi merujuk kepada suatu sedutan ceramah umum yang disampaikan oleh beliau di Kampung Benggol, Peradong, Kuala Terengganu pada 7 April 1981.

Ucapan Abdul Hadi telah dicetak dalam bentuk poster dan ditampal di dinding markas Pas sekitar tahun itu.

Pengalaman: Bahana FB, tak rela bertukar jadi 'sedap'!

Posted: 17 Dec 2012 04:31 PM PST

TIDAK rela bertukar seronok. Diperkosa dalam keadaan tidak sedarkan diri oleh teman lelaki yang dikenali melalui laman sosial selepas setahun berhubungan menjadi permulaan kepada Wani melakukan hubungan seks luar nikah setiap kali berjumpa.

Gadis berusia 21 tahun berasal dari utara tanah air ini menyedari penampilan dirinya tidak menarik, ditambah susuk tubuh gempal menjadi faktor utama dia menerima kehadiran mana-mana jejaka yang cuba menjadikannya teman wanita tanpa menyiasat terlebih dulu latar belakang.

"Kami 'bertemu' menerusi fb sebelum dia menghulurkan salam perkenalan dan meluahkan hasrat mengenali diri dengan lebih dekat. Ketika itu, saya akui seronok apabila ada lelaki berminat dengan saya, apatah lagi saya tidak pernah mempunyai teman lelaki seperti rakan lain.

"Selepas setahun bersembang di fb, dia mendesak saya berjumpa di pusat beli-belah di ibu kota. Yakin dengan kata-kata dan janji manis ditaburkan membuatkan saya sanggup menipu ibu dan berkata mahu berjumpa rakan perempuan di Kuala Lumpur," katanya.

Selepas berjumpa, teman lelakinya mengajak Wani menemaninya ke rumah sewa di pinggir ibu kota tanpa mengesyaki niat jahat lelaki durjana berusia 30 tahun itu.

Keyakinannya goyah apabila lelaki terbabit mula menunjukkan kelakuan tidak bermoral dan mengajak Wani melakukan hubungan seks.

Apabila menyedari gadis berkenaan enggan menuruti permintaannya, lelaki yang bertugas sebagai pengawal keselamatan itu memberikan segelas air bertujuan mengurangkan rasa tidak selesa Wani.

"Tanpa syak wasangka, saya minum air berkenaan hingga habis sebelum berasa pening. Sebaik membuka mata, tubuh saya tidak disaluti walau seurat benang, membuatkan saya berasa takut.

"Namun ketakutan beransur hilang apabila dia berjanji akan menjaga dan sehidup semati dengan saya. Disebabkan janji itu, saya berasa selamat dan dihargai, malah membatalkan niat untuk melaporkan perkara ini kepada polis.

"Sejak itu, setiap kali pertemuan yang diadakan dua kali seminggu diakhiri di ranjang. Yang membuatkan saya lebih hanyut, teman lelaki menghadiahkan 'token' berbentuk wang tunai RM10 hingga RM20 sebelum pulang ke rumah," katanya ketika ditemui.

Asyik menangis sambil mengendong bayi berusia dua minggu, Wani tidak terfikir risiko mengandung luar nikah, apatah lagi dia tidak alahan.

Pertemuan kali terakhir, kira-kira dua bulan sebelum melahirkan seorang bayi perempuan, masih melakukan hubungan seks tanpa menyedari dirinya hamil, berikutan mengalami masalah haid.

"Ahli keluarga menegur perubahan tubuh saya yang berisi, seterusnya menyuruh berjumpa doktor. Sangkaan doktor, saya mempunyai masalah penghadaman kerana perut kelihatan besar dan menyuruh datang keesokan paginya untuk pemeriksaan lanjut," katanya.

Belum sempat menjalani pemeriksaan keesokan hari, malamnya, Wani mengalami sakit perut seakan-akan mahu membuang air besar.

Tanpa mengesyaki apa-apa, dia masuk ke tandas dan terkejut apabila melihat kepala bayi keluar daripada rahimnya.

"Saya terkejut, dengan tiga kali meneran, bayi cukup sifat selamat dilahirkan. Tangisannya pada awal pagi membuatkan saya buntu, sekali gus mengejutkan ahli keluarga yang nyenyak tidur.

"Abang yang masuk ke bilik air terkejut mendapati lantai dibanjiri darah dan hampir menangis apabila melihat bayi dalam dakapan saya. Ibu pula pengsan serta-merta kerana tidak dapat menerima kenyataan," katanya.

Pada masa sama, Wani cuba menghubungi teman lelakinya, namun gagal. Laman sosial milik teman lelaki yang selama ini menjadi tempatnya meluahkan perasaan didapati tidak lagi aktif.

"Apabila jadi begini, baru saya sedar, selama ini dia hanya menggunakan saya untuk kepentingannya dan memuaskan nafsu serakahnya.

"Tangisan ibu dan reaksi ayah yang enggan memandang wajah saya membuatkan saya rasa berdosa serta bersalah kerana tidak pernah mendengar nasihat mereka supaya tidak terjebak dalam alam percintaan sebelum usia matang.

"Saya benar-benar menyesal dan berharap tidak akan mengulangi kesilapan sama," katanya yang bakal menyerahkan bayi comel itu kepada keluarga angkat tidak lama lagi.

Metro

Kata Pakteh...!!

Posted: 18 Dec 2012 01:30 PM PST

Kata Pakteh...!!


Akhirnya...Ezam akui dengan JELAS Anwar seorang Peliwat

Posted: 17 Dec 2012 07:56 PM PST

Sejak 2005, Pakteh cuba membaca apa yang cuba disampaikan oleh Ezam. Bukan Pakteh menyokong Ezam tetapi sebagai seorang pemimpin muda yang mampu menggegarkan bumi Malaysia sejak 1998, Pakteh beranggapan banyak perkara tentagn Anwar diketahui oleh Ezam.

Jika muda-mudi hari ini mendabik dada kononnya mereka sang setia paling hebat pernah Anwar ada, nilaikan pula apa yang tidak pernah dibuat Ezam untuk Anwar. Apa sahaj arahan dan perancangan Anwar, mampu dilaksanakan Ezam malah Ezam boleh dikatakan tunjang kekuatan PKR.
Atas faktor itu, Pakteh tidak pernah menolak sebarang berita yang keluar dari mulut Ezam. Bukan sedikit perasaan syak wasangka Pakteh terhadap Ezam ketika mula-mula Ezam berpatah arang dengan PKR. Amat sukar untuk dipercayai seorang yang Pakteh anggap calon pemimpin terhebat PKR sanggup meletak jawatan ketika namanya gah dikalangan ahli.
Pakteh menilai kekuatan emosi saudara Ezam, ya..jiwanya muda namun seorang yang fokus dan layak bergelar pemimpin dan sehingga ke satu tahap, Pakteh memikirkan inilah trojan Anwar yang diserap secara licik kepada UMNO. Pakteh menanti dengan sabar apa akan diperkatakan oleh Ezam tentang Anwar. Segala pendedahan sebelum ini tidak berbekas kepada Pakteh kerana Ezam hanya bermain secara atas permukaan.

Ezam pernah mendedahkan Wan Azizah sanggup berpesan kepada beliau agar jangan biarkan Anwar bersama lelaki lain dalam rumah tetapi ini juga bagi Pakteh masih diperingkat foreplay, sedikit bawah dari permukaan namun belum ditusuk sehingga ke dasar. Masakan boleh menikmati kelazatan jika hanya permukaan yang sering damain-mainkan. Segala pendedahan Ezam memang menyakitkan Anwar namun pernahkan anda mendengar Ezam mengakui bahawa beliau meninggalkan PKR pada tahun 2005 adalah kerana Ketua Umumnya seorang peliwat?. Tidak...

Apabila timbul isu Saiful Bukhari pada tahun 2008, Ezam masih bermain dipermukaan dan kadang-kadang menerjah hingga ke separuh jalan namun tidak pernah sampai kedasar. Ezam betul-betul seorang pemain yang hebat kerana apabila sering menghenjut dipermukaan dan kadang-kadang mengusik dikiri dan kanan, orang akan terus meminta-minta untuk dihenjut dan dihenjut.

Ezam sedar, jika sejak 2005 dahulu, henjutannya membawa ke dasar, dirinya sendiri akan terkulai layu dan tidak mampu untuk bertahan lama dalam permainan yang mengasyikkan ini.

Akhirnya...setelah dilihat henjutan di permukaan dan pertengahan memberikan keasyikan yang bisa menggoncangkan kepada Anwar, Ezam mula menujah hingga ke dasar dan hari ini, laporan terhadap kata-kata Ezam membuktikan beliau keluar PKR pada 2005 kerana isu LIWAT ANWAR.

Henjutan dan tujahan Ezam belum mampu sampai ke kemuncak atau climax tetapi Pakteh percaya....henjutan Ezam sudah semakin laju, nafasnya sudah tidak keruan, mindanya sudah terfokus kearah mencapai kemuncak sasaran dan sebelum PRU13, Pakteh yakin, Ezam akan memuntahkan segala-galanya dan ketika itu, Anwar akan terkulai layu dengan henjutan Ezam.

p/s: Yakinlah tuan tuan dan puan puan...Anwar memang seorang peliwat.

Jom ramai-ramai masuk DAP.....nanti dapat cenderahati

Posted: 17 Dec 2012 04:18 PM PST

Jom

jangan tunggu-tunggu

nanti mati rugi

rugi sangat-sangat


bukan senang nak dapat cenderahati

hanya yang lebih 35 tahun jadi ahli ja layak

Hebatnya DAP

Bodohnya Melayu DAP

hanya untuk dapat cenderahati

sanggup bergelumang dengan DAP

Mengapa bodoh?

setakat nak dapat cenderahati

Ahmad Ton hanya perlu masuk sukaneka hari keluarga di Tadika anak-anak

Yang menang dapat hadiah

yang KALAH dan tak KUAT dan TIDAK ADA SOKONGAN akan dapat cenderahati

Itulah nilainya cenderahati

tapi Ahmad Ton tunggu lebih 35 tahun

Lama tu.....rupa2nya puluhan tahun dahulu sudah ada Melayu yang menjadi kuda tunggangan DAP.

Apa boleh buat, memang tak Melayu hilang di dunia tetapi sejak zaman Melaka juga sudah ada Melayu yang sanggup menggadaikan Agama, Bangsa dan Negara demi sesuatu ANUGERAH.

THE FLYING KICK

Posted: 18 Dec 2012 01:18 PM PST

tun faisal dot com

Posted: 18 Dec 2012 01:13 PM PST

tun faisal dot com


Tunku Aziz - Malaysian Malaysia, 'sosialisme DAP style' hanya penipuan politik (political scam)?

Posted: 17 Dec 2012 08:23 PM PST

Ideologi 'Malaysian Malaysia' DAP retorik semata-mata, kata Tunku Abdul Aziz
Malaysian Insider
December 18, 2012

KUALA LUMPUR, 18 Dis — Bekas Naib Pengerusi DAP Kebangsaan Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim berkata parti tersebut masih belum bersedia menerima orang Melayu dan menafikan beliau menjadi punca kekalahan calon-calon Melayu dalam pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) hujung minggu lalu.

Menurut Tunku Abdul Aziz (gambar), ideologi 'Malaysian Malaysia' yang diperjuangkan DAP hanyalah retorik semata-mata.

"DAP masih belum bersedia untuk terima Melayu dalam kepimpinan parti mereka. Apa yang dikatakan hanya cakap-cakap kosong sahaja.

"Tidak perlu tipu orang lagi khususnya orang Melayu. Orang Melayu tidak bodoh.  Memang tidak ada Malaysian Malaysia itu," katanya dipetik dari Sinar Harian Online.

Beliau menafikan kenyataan Zulkifli Mohd Noor dirinya menjadi punca kekalahan calon-calon Melayu dalam pemilihan CEC.

"Salah saya kah? Itu persepsinya saja, bukan saya punca DAP tidak boleh terima Melayu. Kalau dia (Zulkifli) kalah, itu bukan kerana saya. Tidak logik langsung, tetapi ikut suka dialah mahu kata apa.

"Saya keluar parti kerana DAP telah tipu saya, dan saya sudah tidak ada persefahaman dengan parti itu. Takkan saya tidak boleh keluar?  Ketika saya di dalam parti sudah tiga kali saya ingin keluar parti tetapi mereka (DAP) pujuk," katanya.

Dua pemimpin Melayu dilantik secara terus menjadi anggota CEC walaupun tiada seorang pun calon Melayu yang bertanding menang.

Senator Dr Ariffin SM Omar dan pendatang baru Zairil Khir Johari antara 10 orang yang dilantik secara terus ke dalam jawatankuasa tertinggi itu.

Semasa mengumumkan barisan CEC yang baru tersebut, yang kebanyakkan hampir sama seperti terdahulu, setiausaha agung Lim Guan Eng berkata kesemua 20 ahli sepakat dalam perlantikkan kepimpinan jawatankuasa tersebut.

Lima ahli lain yang dilantik terus ke dalam CEC adalah Dr Tan Seng Giaw, Dr P Ramasamy, Jimmy Wong Sze Phin, Dr John Brian Anthony, Dr Edwin Bosi, Leong Nga Nga, V.Sivakumar dan Thomas Su Keong Siong

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

PEJUANG BANGSA

Posted: 18 Dec 2012 11:21 AM PST

PEJUANG BANGSA


Kenyataan Timb Ketua Polis Kedah mengenai pergaduhan kaum Sg Petani

Posted: 18 Dec 2012 10:15 AM PST




PERHATIAN :

 PADA 18/12/2012 JAM 2330HRS YDHSAC DATO ABDUL GHAFFAR BIN RAJAB TIMBALAN KETUA POLIS KEDAH TELAH MENGADAKAN SIDANG AKHBAR DI IPD KUALA MUDA BAGI MEMPERBETULKAN BERITA PALSU BERKENAAN KEADAAN HURU HARA DI DAERAH KUALA MUDA , SG PETANI KEDAH SEPERTIMANA DIGEMBAR GEMBURKAN DI BLOG , FACEBOOK , TWITTERS DAN SMS OLEH PIHAK YANG TIDAK BERTANGGUNGJAWAB

 KEADAAN KESELAMATAN DAN KETENTERAMAN AWAM DI DAERAH KUALA MUDA ADALAH SELAMAT DAN TERKAWAL WALAUPUN TELAH BERLAKU INSIDEN PERGADUHAN ANTARA BEBERAPA PEMUDA MELAYU DAN PEMUDA INDIA PADA 16/12/2012 AWAL PAGI .

KESEMUA YANG TERBABIT DI DALAM KES TERSEBUT TELAH DITANGKAP (SERAMAI 13 ORANG TERDIRI DARI MELAYU DAN INDIA ) , MANGSA JUGA TELAH DIRAWAT DAN

HANYA TINGGAL SEORANG SAHAJA YANG MASIH DIRAWAT DI HOSPITAL SULTAN ABDUL HALIM DARI 5 ORANG YANG TERCEDERA .

EKORAN INSIDEN TERSEBUT , PIHAK PDRM TELAH MENGAMBIL TINDAKAN AWAL DENGAN KAWALAN KESELAMATAN SEPERTI FRU , LSF , MPV , JSJ , NARKOTIK , SB DAN ROADBLOCK DI SEMUA LOKASI DI DALAM DAERAH KUALA MUDA BAGI MENJAMIN KESELAMATAN ORANG AWAM KHUSUSNYA .


PESANAN DARIPADA YDH SAC DATO' ABDUL GHAFAR BIN RAJAB UNTUK SEMUA MASYARAKAT MALAYSIA AMNYA .

sumber  :  HEA IPD KUALA MUDA

Haramkah & pencacai pakatan patut mohon maaf kepada Pn Zakiah !!

Posted: 18 Dec 2012 09:44 AM PST




kesian gambar seorang jururawat  bernama Pn Zakiah telah diambil secara membabi buta dan di create satu akaun palsu pegawai polis  bernama nor Hashimah    untuk memfitnah Polis & kerajaan .

Pencacai-pencacai facebooker & blogger Pakatan   telah  menyebarkan cerita fitnah ini hingga memalukan keluarga Pn Zakiah .

Malah turut tumpang sekaki  menyebarkan berita bohong  ini ialah Haramkah  yang mana akhirnya mereka telah tarik balik  artikel berkenaan .  Ini membuktikan haramkah adalah sumber berita fitnah sama kastanya  dengan blogger pencacai mereka .

untuk ketahui lebih lanjut  .KLIK DI SINI 






Harakah " Tepat Dari Sumber " ..kah kah kah .. sumber pun penipu !!

PANAS ! Pergaduhan kaum berlaku di Sungai Petani ??

Posted: 18 Dec 2012 08:14 AM PST



Bila GPB membaca info di facebook PDRM ini  , terus menghubungi rakan yang tinggal di Sg Petani .

Menurut beliau , pihak FRU  serta  polis sudah  turun ke bandar Sungai Petani terutama kawasan kejadian  di Paya Nahu dekat Taman Ria Jaya . Road block berada di merata tempat .

Punca  pergaduan ini dikatakan  daripada kes  kecurian motosikal membabitkan kaum India hingga  terus menjadi satu pergaduhan kaum  .


Kini pihak IPD Kuala Muda,Kedah telah memanggil ketua-ketua masyarakat bagi mencapai persefahaman antara berbilang kaum setempat di sekitar Sungai Petani (Ahad 16/12/12) lalu susulan bermulanya pergaduhan di Paya Nahu,Sg.Petani .Sehubungan itu kedua-dua belah pihak diminta menghormati persefahaman yang dicapai & mengekalkan perpaduan.





Ong Kim Swee sedia bergelar Jurulatih Harimau Malaya

Posted: 18 Dec 2012 07:00 AM PST



Pengendali skuad Harimau Muda A, Ong Kim Swee bersedia memikul tanggungjawab mengendali skuad kebangsaan menggantikan Datuk K Rajagobal andai mendapat kepercayaan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM).

 Bagaimanapun, Kim Swee tidak mahu membuang masa memikirkan perkara itu kerana fokus utama sekarang ialah mempertahankan pingat emas Sukan SEA, tahun depan. "Terpulang kepada FAM," kata Kim Swee.

"FAM berhak tentukan hala tuju skuad kebangsaan dan sebagai jurulatih di bawah badan induk itu, saya hanya menurut arahan diberi," katanya semalam.

 Nama Kim Swee antara yang disebut-sebut layak mengisi jawatan ketua jurulatih kebangsaan jika FAM tidak menyambung kontrak Rajagobal yang akan tamat hujung tahun depan. Namun, sudah timbul desakan menuntut Rajagobal mengundur diri lebih awal selepas gagal mempertahankan kejuaraan Piala Suzuki AFF tahun ini walaupun sasaran sebenar buat pengendali itu ialah Kelayakan Piala Asia 2015.

 "Fokus utama saya ialah mengekalkan emas Sukan SEA, itu adalah KPI (Petunjuk Prestasi Utama) saya," kata Kim Swee. "Mempertahankan kejuaraan memang sukar, dan mempertahankan kejuaraan buat kali kedua jauh lebih sukar.

 "Saya dan barisan jurulatih Harimau Muda A sudah mula merancang strategi sejak mempertahankan emas di Jakarta tahun lalu, dan baki kurang setahun ini cukup penting bagi memastikan skuad muda kebangsaan tampil lebih mantap berbanding edisi sebelumnya."

 Bagi Kim Swee, reputasi sebagai jaguh Asia Tenggara selepas menjadi satu-satunya pasukan dari rantau ini mara ke pusingan terakhir kelayakan Olimpik lalu, perlu dikekalkan dengan melipat gandakan usaha dan persediaan pasukan.

 "Kita tidak boleh hanya memikirkan kejayaan kita, pasukan lain juga berusaha mempertingkatkan prestasi mereka dan sebagai juara, kita perlu memastikan usaha yang kita letakkan setingkat lebih tinggi," katanya. Kaji prestasi lawan "Sebab itu saya tidak melepaskan peluang apabila menyertai kejohanan-kejohanan kecil di rantau ini.

 Selain mendedahkan pemain baru kepada kejohanan antarabangsa, saya juga mahu menilai prestasi bakal pencabar kita. "Tempoh tiga bulan terakhir adalah paling penting di mana saya tidak boleh lagi menguji pemain. Ketika itu sepatutnya kita sudah mempunyai pasukan mantap untuk temasya berkenaan."

Akhirnya sistem Kamera AES dibekukan juga ..haha

Posted: 18 Dec 2012 06:05 AM PST


Putrajaya mempertimbangkan untuk membekukan pelaksanaan kontroversi Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) untuk mengelakkan saman berganda dengan sistem saman polis yang boleh menambahkan kesusahan kepada pengguna jalan raya, menurut sumber.

Projek swasta bernilai RM700 juta bermula pada bulan September dengan 14 kamera fasa percubaan tetapi Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) berikrar untuk melancarkan sebanyak 831 kamera menjelang akhir 2013 untuk menangkap pemandu laju dan mencegah lebih banyak kematian di jalan raya.

Gambar fail menunjukkan kamera perangkap kelajuan. Hampir 300,000 saman telah dikeluarkan sejak pelaksanaan AES pada September 23, 2012.

Pihak polis yang menguatkuasakan undang-undang hadlaju, berkata mereka akan meneruskan penguatkuasaan dan meletakkan perangkap kelajuan mudah alih berhampiran kamera AES, meningkatkan prospek denda dua kali bagi pemandu ingkar.

"Kerajaan sedang mempertimbangkan membekukan pelaksanaan AES disebabkan pertindihan sistem saman. Ini akan menyebabkan kesusahan," kata satu sumber kepada The Malaysian Insider.

Beliau juga menyatakan beberapa ahli parlimen dari Barisan Nasional (BN) juga meminta kerajaan untuk menghentikan pelaksanaan sehingga semua pandangan dipertimbangkan.

Sumber lain berkata kerajaan mahu memastikan AES akan membantu memastikan pemandu mengikut had laju sepanjang perjalanan mereka bukannya hanya di kawasan-kawasan di mana kamera diletakkan.
"Sistem ini adalah untuk menguatkuasakan had laju dan memastikan keselamatan jalan raya," tambah beliau.

Kira-kira 10,000 pemandu sudah membayar saman mereka di bawah AES sejak ia dilaksanakan 23 September lepas. JPJ berkata ia juga mengeluarkan hampir 300,000 saman sejak itu.

Ketua Pengarah JPJ Datuk Solah Mat Hassan berkata awal bulan ini bilangan kesalahan trafik menurun sebanyak tiga perempat semenjak kamera AES digunakan.

"Rancangan pelaksanaan AES tidak akan ditangguh dan ia akan diteruskan kerana ia adalah satu usaha murni dan bukan untuk menghukum pengguna jalan raya," katanya dipetik dari agensi berita Bernama.

Daripada 14 kamera yang sudah dipasang di seluruh negara: tujuh di Perak, dua di Selangor, dan lima di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Putrajaya. Empat kamera lagi adalah unit mudah alih.

Tetapi polis mengumumkan ia akan mengekalkan perangkap kelajuan bersama-sama AES untuk menangkap pemandu memandu laju, kata timbalan menteri kepada Parlimen bulan lepas, dalam usaha membuktikan kontroversi dan mencetuskan lebih banyak bantahan orang ramai kepada kamera baru yang dipasang di lebuh raya dan jalan awam lain.

"Kerajaan tidak akan menghentikan saman ekor oleh Polis Diraja Malaysia (PDRM) walaupun Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) dikuatkuasakan.

"Pendekatan sekarang yang digunakan oleh polis akan masih lagi dilaksanakan kerana AES akan dilaksanakan oleh JPJ," kata Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Abu Seman Yusop menjawab soalan di Parlimen pada 5 November.

Timbalan menteri itu menegaskan penggunaan kamera AES dan perangkap kelajuan polis akan membantu mengurangkan kadar kemalangan negara dengan meningkatkan kesedaran dan "persepsi ditangkap".

Beberapa ahli parlimen berhujah bahawa AES hanya akan memberi manfaat kepada dua syarikat menjalankan sistem tersebut — Beta Tegap dan Ates — oleh kerana syarikat tersebut didakwa akan mendapat RM16 dari setiap saman yang dikeluarkan oleh sistem. - TMI

Fuziah perasan jadi hero , kena ucapkan terima kasih kepadanya

Posted: 18 Dec 2012 04:04 AM PST



Naib Presiden PKR, Fuziah Salleh enggan tunduk kepada desakan beberapa pihak termasuk Pengerusi MCA Kuantan, Datuk Ti Lian Ker yang mahu beliau meminta maaf kepada penduduk Kuantan dan rakyat Malaysia, sebaliknya kerajaan perlu berterima kasih kepadanya berhubung isu projek nadir bumi Lynas Advanced Material Plant (LAMP) di kawasan perindustrian Gebeng di Pahang.

"Kenapa harus saya minta maaf? Tiada sebab saya perlu minta maaf.

"Seharus bukan memohon maaf, sebaliknya (kerajaan perlu) berterima kasih kerana tindakan-tindakan terpaksa diambil,  kalau nak harapkan MCA, Pengerusinya, Datuk Ti Lian Ker... syarikat itu dah buat duit berjuta-juta dan rakyat yang terdedah kepada potensi bahaya," kata beliau kepada Sinar Harian Online yang dihubungi hari ini.

Mengulas lanjut mengenai desakan itu, Ahli Parlimen Kuantan ini berkata, sekiranya beliau tidak membuat pendedahan tersebut, sudah pasti orang ramai tidak mengetahui akan bahayanya sisa radioaktif nadir bumi itu jika tidak dilupuskan dengan betul.

"Oleh sebab tekanan daripada sayalah kerajaan terpaksa membuat beberapa perkara.

"Sebelum ini, tidak ada garis panduan untuk pengurusan sisa buangan bahan radioaktif, tapi sekarang dah ada garis panduan itu," katanya.




**  Inilah juak-juak Pakatan ...bila dah kantoi kilang Lynas disahkan  selamat , dia berlakon  buat perasan pulak bahawa kerajaan berterima kasih kepadanya ...hahaha...  Memang gila publisiti minah PKR ni ..

Bangang !! Tak menang salahkan orang lain sebagai punca ..

Posted: 18 Dec 2012 12:48 AM PST




Bekas Naib Presiden DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim menolak dakwaan perletakan jawatannya dari perti parti dominasi Cina itu menjadi punca mengapa Melayu tidak dipilih untuk menganggotai Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP.

Terdahulu Zulkifli Mohd Noor menyifatkan kegagalannya dipilih menganggotai 20 kerusi CEC adalah disebabkan tindakan Tunku Aziz yang keluar parti.

"Salah saya kah? Itu persepsinya saja, bukan saya punca DAP tidak boleh terima Melayu. Kalau dia (Zulkifli) kalah, itu bukan kerana saya. Tidak logik langsung, tetapi ikut suka dialah mahu kata apa.

"Saya keluar parti kerana DAP telah tipu saya, dan saya sudah tidak ada persefahaman dengan parti itu. Takkan saya tidak boleh keluar?

Ketika saya di dalam parti sudah tiga kali saya ingin keluar parti tetapi mereka (DAP) pujuk," katanya. Zulkilfli sebelum ini dilaporkan mendakwa konsep parti berbilang kaum yang ditekankan DAP sejak 47 tahun itu masih belum sampai kerana mesej tersebut tidak ditransformasikan kepada keputusan pemilihan, kelmarin.

 DAP menerima tamparan hebat apabila kesemua lapan calon Melayu yang bertanding bagi menduduki 20 kerusi itu tewas sekaligus menyekat kemaraan mereka untuk melaungkan DAP parti berbilang kaum.

Malah pemimpin DAP kini dilihat berhempas pulas mahu meyakinkan kepada rakyat bahawa parti itu bukan anti-Melayu. Tunku Aziz sebelum ini pernah memberitahu Antarapos bahawa DAP sebenarnya masih belum bersedia untuk menerima dan membela orang Melayu.

"Mereka (orang Melayu) harus sedar dari awal bahawa walaupun (DAP) cakap berdegar-degar sebagai sebuah parti berbilang kaum, ia masih terlalu jauh untuk menerima orang Melayu khususnya.

"Bagi orang Melayu untuk mempercayai DAP boleh melindungi kepentingan mereka, saya rasa terlalu awal," katanya ketika dihubungi Antarapos bagi mengulas kekalahan semua lapan calon Melayu dalam pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP.

Tunku Aziz turut menasihatkan pemimpin Melayu di dalam DAP supaya berwaspada dan jangan menaruh kepercayaan sehingga terbukti jelas mereka mempunyai tempat di dalam parti itu. "…dalam kata lain, jangan letak 100 peratus kepercayaan (kepada DAP)," ujarnya.

Pencacai DAP mesti panas telinga kenyataan Dr Agus !!

Posted: 17 Dec 2012 10:25 PM PST




Penganalisis politik menyifatkan tindakan DAP melantik semula calon yang tewas pada pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat DAP (CEC) semalam hanya untuk menjaga imej parti itu.

Malah, Profesor Madya Datuk Dr Agus Yusoff berkata keputusan perwakilan parti menolak calon Melayu menghancurkan strategi rapi yang diatur pucuk pimpinan DAP untuk mencanang parti itu sebagai harapan baru untuk semua kaum dan bangsa.

"DAP sekarang ini gagal. Dia ada hasrat yang baik untuk mengubah landskap politik negara, tetapi dia gagal untuk mengubah pemikiran dari dalam terlebih dahulu. Jika begitu, DAP hanya dilihat sebagai kesinambungan kepada parti perkauman yang lain.

"Hendak kata DAP ini rasis atau menolak calon Melayu atau sebagainya, saya tidak rasa sebab parti. Tetapi sebab perwakilan. Perwakilan DAP yang masih belum lagi terbuka untuk menerima konsep kepelbagaian dalam DAP." kata Dr Agus kepada Antarapos.

Pensyarah Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) itu turut menyifatkan tindakan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng melantik semula Senator Ariffin Omar bagi jawatan Naib Pengerusi parti hanyalah cubaannya untuk menutup malu calon Melayu sekaligus mengaburi mata rakyat dari terus dilabel sebagai sebuah parti yang rasis.

"Bagi melambangkan imej pelbagai kaum itu, dia (Senator Ariffin omar) lantiklah wakil Melayu. Tetapi wakil Melayu dalam DAP itu tetaplah satu pembahagian yang sedikit dan minimum. "Dia cuba buang imej perkauman tetapi, pemilihan itu menunjukkan trend perkauman.

Untuk menjaga imej berbilang kaum sahaja dan sebagai simbol yang tidak bernyawa, "ujarnya. Semalam Agenda Melayu DAP menerima tamparan hebat apabila kesemua lapan calon Melayu tewas pada pemilihan parti itu untuk merebut 20 kerusi CEC yang merupakan badan tertinggi parti itu .

Namun Senator Ariffin Omar dilantik semula sebagai Naib Pengerusi parti, menggantikan Tunku Aziz Ibrahim yang meletak jawatan beberapa bulan lalu.

Manakala Setiausaha Politik kepada Ketua Menteri Lim Guan Eng, Zairil Khir Johari turut diangkat sebagai ahli jawatankuasa dalam CEC. - ANTARA POS-

PAS pertahan kafir UMNO, berang Mufti cuba campur tangan

Posted: 17 Dec 2012 05:44 PM PST




Mufti-mufti dinasihat agar tidak masuk campur dalam hal berkaitan politik tanah air jika tidak tahu sejarah perkembangan sesebuah parti politik itu, kata Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Harun Taib.

Beliau berkata demikian ketika mengulas kenyataan Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria dan Mufti Wilayah Persekutuan, Datuk Wan Zahidi Wan Teh yang menggesa Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menarik balik amanat mendakwa Umno kafir, yang pernah dikeluarkan lebih tiga dekad lalu.

Menurut Harun, Abdul Hadi tidak perlu menarik balik kenyataan yang pernah dibuat itu kerana apa yang dikatakan itu berpunca daripada kepimpinan Umno terdahulu.

"Kita (Pas) akui ucapan itu pernah dibuat dan beliau (Abdul Hadi) tidak perlu tarik balik. Harussani perlu ingat sejarah. Perlu ingat isu debat yang dibatalkan Umno semasa kepimpinan Mahathir ( Tun Dr Mahathir Mohamad).



** Apa yang sejarah perlu diingat woi Harun Taib ?? Pasal UMNO bekerjasama dengan MCA dan MIC itu dituduh kafir ?  Sekarang hang pa menjadi pencacai DAP itu apa kejadahnya pulak ?

Pergi mampus la dengan sejarah hang tu .

Aku ingat orang PAS yang dok dalam kubur sekarang dok menyumpah  hang pa semua pasal amanat  Hadi ini lah yang mereka  telah kafirkan orang UMNO termasuk keluarga sendiri  . Hari ini hang pa boleh pulak  berkawan dengan DAP demi nak kuasa dan pangkat darjat .


Kerajaan PKR zalim ,mahu naikkan lesen perniagaan rumah kebajikan !!

Posted: 17 Dec 2012 04:40 PM PST





- Barisan Nasional (BN) negeri menyelar sikap kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor yang didakwa menzalimi rakyat kerana mahu menaikkan bayaran lesen terhadap 90 jenis perniagaan di bawah Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) mulai tahun depan.

Koordinatornya, Datuk Seri Ir. Mohd. Zin Mohamed berkata, dakwaan tersebut merupakan antara maklumat dan aduan rakyat yang diperoleh melalui Pusat Khidmat Rakyat (Pakar) yang dikendalikan BN negeri.

Paling mendukacitakan kata beliau, selain premis perniagaan, kerajaan negeri juga dijangka mengenakan bayaran lesen kepada premis-premis rumah kebajikan melibatkan orang tua, orang kurang upaya (OKU) termasuk pusat jagaan kanak-kanak persendirian.


Menurutnya, ketika pentadbiran Selangor di bawah BN, kadar bayaran lesen kepada peniaga tidak dinaikkan manakala premis-premis kebajikan seperti orang tua, OKU dan pusat penjagaan kanak-kanak tidak dikenakan sebarang bayaran.


** Awat juak-juak PAS tak meroyan bahawa ini kerajaaan zalim ?? Naikkan bayaran lesen

DIMENSI

Posted: 18 Dec 2012 11:17 AM PST

DIMENSI


Omegay: Nak dapat jawatan?..Melayu DAP harus terus bekerja keras jilat ponggong ketua sampai licin!! >XD

Posted: 17 Dec 2012 11:00 PM PST





Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng hari ini menegaskan bahawa DAP bukan parti anti Melayu hanya kerana tiada calon Melayu yang dipilih untuk menganggotai jawatankuasa tertinggi pusatnya (CEC).

Beliau berkata DAP terbuka kepada semua bangsa.

Pada pemilihan parti semasa kongres kebangsaannya Sabtu lepas, tiada seorang pun daripada lapan calon Melayu terpilih untuk jawatan di dalam CEC, bagaimanapun dua orang - Senator Ariffin S.M Omar dan Zairil Khir Johari - dilantik anggota CEC kemudian.

"Kami tidak mengawal siapa yang dipilih para perwakilan. Kami menerima keputusan (pemilihan itu). Ini adalah demokrasi," katanya.

Lim yang juga ketua menteri Pulau Pinang menggesa media supaya menghentikan laporan yang boleh membangkitkan kebencian dalam kalangan masyarakat terhadap parti itu.

"...bagaimanapun pihak ini juga yang mengkritik DAP hanya kerana kami melantik dua anggota Melayu ke CEC. Kami menerima keputusan dan pemilihan para perwakilan pada kongres kebangsaan itu," katanya kepada pemberita di sini.- Bernama

kehkehkeh ape ler nasib melayu deeayypig..2 ekor melayu deeayypig yang di lantik pun atas dasar kesian dan bukan merit. zairil di lantik pun pasal dia pembantu kepada ketua rejim komunis deeayypig penang!..yang lain2 tu kene ler teruskan usaha menjilat ponggong deeayypig sebersih yang bleh. mane ler tau ketua rejim bermurah hati nak lantik jadi pembancuh kopi peribadi kerrrr huhuhuhu >XD

Omegay: Kongres DAP: Melayu Sudah, Kini India Pula Akan Diserang!

Posted: 17 Dec 2012 08:30 PM PST


Sejak ditubuhkan pada tahun 1966, DAP tidak pernah berubah. DAP hanyalah sebuah parti untuk kaum Cina walaupun mereka tinggal di negara berbilang kaum dan walaupun rakyat mempunyai hak mereka tersendiri. 

Jadi, DAP dikenali sebagai parti yang sering mengamalkan semangat perkauman yang tinggi sejak ditubuhkan. Beberapa pemimpin Melayu dan India yang diberikan jawatan tinggi di parti tersebut masih tidak dapat menutup semangat perkauman dalam DAP.

Mengamalkan semangat perkauman adalah satu perkara. Namun, semangat kiasu mereka adalah sesuatu yang lebih jahat. Sebagai parti kiasu, DAP hanya menerima dan tidak pernah memberi, DAP tidak pernah tahu akan nilai 'tolak ansur'.

Keadaan ini boleh dilihat apabila DAP bergabung bersama PAS dan PKR. DAP sering meletakkan parti mereka di atas parti-parti komponen lain, di atas bangsa-bangsa lain. 

Apabila DAP mengambil alih Pulau Pinang, niat mereka untuk mengubah negeri tersebut kepada 'mini-Singapura' di mana kaum Cina mendominasi negeri tersebut. Pulau Pinang adalah antara contoh yang terbaik untuk menunjukkan bagaimana keadaan negeri yang dikuasai oleh DAP di mana kaum Cina diberikan kelebihan berbanding dengan kaum-kaum lain. 

Apabila sebuah perkampungan Cina dilanda masalah berkaitan dengan projek pembinaan, penduduk kampung tersebut akan diberikan khidmat peguam secara percuma dan mereka akan diberikan pampasan yang baik. 

Namun, Kampung Buah Pala, sebuah perkampungan India, tidak mendapat layanan yang sama walaupun janji telah dibuat oleh kerajaan PR-DAP untuk menyelamatkan perkampungan tersebut. 

Apa yang sebenarnya terjadi adalah, kampung tersebut telah dimusnahkan begitu sahaja. Perkara yang sama juga terjadi kepada gerai-gerai milik peniaga Melayu dan India kerana dikatakan menyebabkan kesesakan lalu lintas. Namun, gerai-gerai milik peniaga Cina yng menyebabkan kesesakan yang lebih teruk, tidak terjejas langsung.

Selangor adalah satu lagi contoh sikap diktator DAP, dimana PAS dan PKR perlu akur dengan perkara yang DAP rasakan baik. Mana-mana perkara yang dirasakan akan memberikan ancaman kepada DAP akan dihapuskan seperti apa yang dilalui oleh Datuk Dr. Hassan Ali. 

Kelantan dan Kedah juga terpaksa akur dengan DAP di mana rakyat boleh melihat pengaruh DAP yang kuat pada exco-exco negeri walaupun negeri-negeri tersebut mempunyai majoriti kaum Melayu. Segala peraturan negeri hanya boleh diluluskan oleh DAP.

Dengan Karpal sebagai simbol 'kuasa' kaum India dalam DAP, ramai kaum India yang merasakan bahawa DAP tidaklah se-'racist' seperti yang dikatakan ramai. Tetapi, percaya atau tidak, walaupun DAP tidak membenci kaum India seperti mana mereka bencikan kaum melayu, mereka masih rasakan bahawa kaum India hanyalah hamba kepada mereka. Itu lah sebab mengapa hanya terdapat seorang wakil India bagi ahli jawatankuasa Pulau Pinang - hanya untuk mengaburi mata rakyat daripada menganggap bahawa DAP adalah racist.

Persepsi DAP terhadap kaum India dapat dilihat dari kenyataan yang diberikan oleh Ngeh di Perak dimana Ngeh bergurau dengan kulit Datuk Zambry yang agak gelap. Ngeh juga menyatakan dalam akaun Twitter miliknya bahawa kaum India bodoh dan kemudiannya menyuruh Pengerusi Hindraf Makkal Sakthi, P Waythamoorthy terhadap rancangannya untuk menamakan calon-calon di bawah DAP bagi PRU-13.

Dan pemilihan Jawatankuasa Eksekutif DAP (CEC) baru-baru ini juga menunjukkan kita bagaimana persepsi DAP terhadap kaum India. Hanya empat wakil India di CEC, tidak termasuk keluarga Singh King - dua daripada mereka dilantik, bukan diundi.

Jadi, apakah yang akan terjadi kepada kaum India jika PR, atau DAP, mengambil alih negara? 

DAP telah memberitahu kaum Melayu supaya kembali ke hutan, dan mereka masih lagi memberikan mesej yang sama, hanya dengan cara yang berbeza. Jadi, jika kaum Melayu juga dihalau ke hutan walaupun negara ini adalah tanah mereka sendiri, apa yang akan terjadi kepada kaum India? 

Adakah 'keluarga Singh' tersebut akan berjuang untuk nasib kaum India? Mungkin, tetapi hanya setelah mereka dapat menguasai beberapa jawatan penting dalam parti tersebut. - Beruang Biru

Omegay: WTF!..Pas Rasuah tanah - Pas penegak islam dan rasuah! >:D

Posted: 17 Dec 2012 04:25 PM PST


Masihkah anda ingat sebaik saja kemenangan pakatan di Perak mereka mempunyai masaalah untuk melantik menteri besar.

DAP membantah pada waktu itu kerana wakil rakyat mereka tidak boleh menjadi calon Menteri Besar kerana undang undang tubuh negeri menetapkan Menteri Besar Perak harus seorang yang beragama Islam.

Pada ketika itu Lim Kit Siang bermati matian tidak mahu menyerahkan jawatan itu kepada PAS.Malah jawatankuasa eksekutif pusat DAP membantah tidak akan menerima PAS sebagai menteri besar memandangkan DAP menang DUN melebihi daripada PAS atau PKR. - klik sini untuk pendedahan seterusnya

Nizar dah tau PAS sebenarnya takde kelebihan politikal di Perak kalau tidak kerana belas ihsan deeaaypig. Tapi di sebabkan teringin sangat nak jadi MB lembu..kena jadi lembu pun lembu lerr!..

PRU 2008 memperlihatkan kebodohan pas dan kepintaran deeaypig mempergunakan pas secara maksima sehingga berjaya berupaya memanipulasi keadaan dengan menghulur talian hayat ketika pas tercungap2 bernafas dalam lumpur!

Dalam hal ni kesalahan dan beban dosa pasti terletak di bahu wally slipau yang menggalakkan ahli pas melakukan rasuah secara besar2an. biarpun pas cuba menyembunyikan kegiatan rasuah mereka dari pengetahuan umum namun dengan kebesaran allah s.w.t. serta doa pas memusnahkan diri sendiri termakbul maka telah di bukakan rahsia ini sebagai balasan.

Moral of the story..waima pas boleh berselindung di sebalik parti penegak islam tapi tak semestinya mereka mampu menegak benang yang basah selama2nya!. kehkehkehkeh >XD

IPOHMALAY

Posted: 18 Dec 2012 09:08 AM PST

IPOHMALAY


Update 2: Pergaduhan Samseng Tamil - Orang Melayu di Sungai Petani

Posted: 18 Dec 2012 07:32 AM PST

(11.32PM)

Karll Arzlan latest10pm dkat simpg rumah aku.. bndar perdana-putrijya/sg.petani kjadian tetak2mnetak..satja polis mai...nk kluaq p bli burger pun kna printah bkurung.. Adoi2

(11.05PM)

Tersebar di Facebook kini berhubung pergaduhan samseng Tamil dengan orang-orang Melayu di Sungai Petani , Kedah. Cerita dan kaedah,  masih sama dengan kisah di Pasir Gudang beberapa tahun lalu. Adakah ia kesempatan yang diambil apabila Melayu diketahui berpecah belah?

Inilah 'kuasa media sosial'. Walaubagaimanapun, tentu sekali pemikiran rasional dan pemikiran dibawah pengaruh dadah dan alkohol itu tidak sama.

Ada yang mengaitkan politik dalam isu ini. Kononnya tragedi ini akan berlaku sekiranya PR merampas Putrajaya. Bagi teman, kita tak sebodoh itu. Tak tahulah kalau-kalau yang bodoh tu masih berleluasa terutamanya kaki provokasi. 

Tetapi barang harus diingat, jangan cuba memperbodoh-bodohkan dan membuatkan kita kelihatan bodoh. Jika darah mula tertumpah, padahnya yang tidak boleh sama sekali dielakkan. Siapa pemula, siapa pengakhir akan menjadi tolo-tolo yang tak berkesudahan. Bukan menghasut. Sejarah dan karekter membuktikan.


Sebarang pertanyaan,maklumat atau pengesahan maklumat berkaitan kes serangan kongsi gelap india 35 melakukan serangan perkauman di sekitar Sungai Petani,Kedah terhadap kaum melayu & ancaman serangan terhadap surau & masjid-masjid,sila hubungi Bilik Gerakan IPD Kuala Muda 03-4299222 atau Balai Polis Sg.Petani 03-4222222.

Apabila Jabatan Wakaf, Zakat & Haji Undang Agen Pembangkang Buat Seminar

Posted: 18 Dec 2012 04:51 AM PST

Teman dikhabarkan satu cerita. Tentang insan yang katanya intelek, yang digunakan oleh Jabatan Wakaf Zakat dan Haji (JAWHAR) untuk menyampaikan seminar intelek 4 kali setahun.

Kata kawan teman, majlis ilmu itu menjadi majlis pembodohan oleh si penceramah yang pro pembangkang dalam selindungan yang terang benderang.

Kita setuju, fungsi wakaf di negara ni, sangat buruk. Tetapi, kesedaran itu atas inisiatif siapa? Mengapakah si penceramah tidak habis-habisnya menggambarkan yang kerajaan negara ini seolah-olah gagal dalam membangunkan fungsi wakaf?

Kata si kawan teman, si penceramah, dari UiTM, berpuluh kali membandingkan kehebatan institusi wakaf di Indonesia dan Turki. Sesekali mengagungkan Iran.

Hairanlah dia. Kenapa Malaysia yang masjid merata ceruk kampung, sekolah agama rakyat dan prasarana keagamaan Islam itu dibina oleh kerajaan, perlu disamakan dengan Indonesia dan Turki. Dua negara itu adalah negara yang bangga dengan sekularisme mereka.

Mungkin dia sedar, dia bercakap dengan khalayak yang tak berapa nak reti. Maka selamatlah dia. Kepada yang tahu, sang pemikir kononnya ini, hanya MEMBODOHKAN DIRI SENDIRI. Termasuklah mereka-mereka dalam JAWHAR yang angguk bagai nak rak dengan kata-katanya.

Di Indonesia, selain 'Masjid Agung' di kota-kota besar, semua masjid yang ada di merata ceruk, TIDAK dibina oleh kerajaan mereka. Mereka perlu menggalang wang sesama penganut Islam untuk membina institusi agama termasuk masjid. Maka sudah tentulah ada tanggungjawab besar menanti orang-orang kaya, pak gabenor, bupati, kepala desa, usahawan-usahawan untuk diperas masyarakat supaya berwakaf. Lalu wakaf-wakaf ini dikendalikan oleh badan-badan serta organisasi agama. 

Begitu juga dengan Turki. Turki dengan 90% penduduk Islam, sangat-sangat berbangga dengan sekularisma negaranya. Agama dan pemerintahan perlu diasingkan. Jika anda mengutuk Kamal Attarturk, anda akan dihina dan sampai mati dibuang kawan. Islam dipelihara oleh ahli perniagaan Islam yang menyertai politik, lalu dipaksa penyokongnya yang Islamik untuk berwakaf. 

Maka suburlah institusi wakaf di Turki, seperti mana Indonesia.

Amat hairan kerana, si penceramah itu berpuluh kali membuat bandingan mengenai Turki dan Indonesia, dua negara harapan , negara contoh dan negara yang diagungkan oleh Anwar Ibrahim.

YANG MENJADI PERSOALAN, DI SEBALIK MEE YANG TAK BERAPA NAK PANDAI, ADAKAH SI UDANG INI MAHU MALAYSIA BERGANJAK KE NEGARA SEKULAR MUTLAK SEPERTI TURKI DAN INDONESIA DENGAN BERTOPENGKAN KATA-KATA YANG SUNGGUH ISLAMI? 

Sungguh halus tiupan politiknya di samping menceritakan keuntungan Petronas, keuntungan Puncak Niaga dan kelembapan Khir Toyo menubuhkan Perbadanan Wakaf Selangor yang hanya tertubuh selepas Pakatan Rakyat memerintah. Namun seminarnya mencelikkan minda kita tentang agenda Pakatan Rakyat berkait sekularisme yang ingin ditegakkan.

Teman tanya kawan teman, apa buktinya dia tu agen pembangkang? Jawabnya " Tengok watermark URL pada gambar-gambar slide Powerpoint dia dah tahu, apa lagi dengan susunan ayat sindiran, perbandingan dan point-point dia"

Teman tanya lagi pada kawan teman, kenapa tak ajukan soalan kepada dia di akhir sesi. Jawabnya " Idak ler aku nak menunjukkan orang tu bodoh di hadapan ratusan orang. Itu bukan cara teman. Teman bukan Pakatan Rakyat punya cara fikir.Biorler dia syok sendiri dengan pak angguk-pak angguk dalam JAWHAR tu."

Mulia nya dia. Kalau teman, siap ler. Kata teman lagi, apa nasihat nak bagi kat dia? Jawabnya mudah, " MOHD AFFENDI MAT RANI, miker pandai. Teman akui. Tapi menggunakan kepandaian miker untuk membodohkan orang-orang yang tak membaca, itu bangsat namanya. MIKER INGAT SEMUA ORANG KERJA GOMEN BODOH?"




RED ALERT! : Mahasiswa Indon Berkumpul Di Batam, Mahu Menceroboh Masuk Malaysia Dengan Bot Laju

Posted: 18 Dec 2012 01:18 AM PST

Ini biadap. Bukan sesuatu yang boleh dianggap main-main. Dengan lokasi hanya 50km dari Johor Bahru, ia merupakan ancaman besar terkini untuk negara. 

Jam 4 petang tadi, segerombolan anjing dari Indonesia sedang bersedia untuk memasuki Malaysia dengan bot laju bagi mengadakan protes. Kita tidak tahu buat masa ini apa hasil pendidikan di Indonesia hari ini yang berjaya melainkan melahirkan anjing-anjing kurap seperti ini.

Sebagai negara berdaulat, sebaiknya kita bersedia. Jika masuk dengan alasan menyerang negara ini, mendatangkan kacau bilau, tembak mati sahaja. Rakyat perlu sedia untuk apa juga keadaan. Musuh negara kini cuba memijak kepala. 

Puas hati anjing Indonesia bernama Anwar Ibrahim? Puas hati membuatkan negara seperti lemah , lembik dan memberi isyarat seolah-olah 'silakan menyerang Malaysia'?

Inikah contoh pemimpin yang ingin diberi nama negarawan? Yang mahu menjadi pemimpin kerajaan? Sepatutnya Anwar Ibrahim dipijak sahaja mukanya sampai hancur.

Susilo Bambang Yudhoyono kini berada di Kuala Lumpur. Kita hanya melihat?

Selasa, 18/12/2012 15:17 WIB

Siap Menyeberang untuk Protes Malaysia, Mahasiswa Geruduk Pelabuhan Batam

Agus Siswanto - detikNews


Batam - Ratusan mahasiswa dari berbagai perguruan tinggi 'menyerbu' Batam untuk memprotes Malaysia. Ratusan polisi bersiaga di sejumlah pelabuhan di Batam, Kepulauan Riau. Perahu karet dan water canonn pun dikerahkan. 

Mahasiswa dari berbagai perguruan tinggi yang mengatasnamakan 'Pergerakan Mahasiswa' tersebut tertahan di Pelabuhan Sekupang sekitar pukul 14.45 WIB, Selasa (18/12/2012). Polisi menghadang rencana kepergian mereka ke negeri jiran untuk protes. 

Koordinator aksi, Azhari, mengatakan, mahasiswa berasal dari 40 kota dan 100 perguruan tinggi. Mereka akan melakukan sweeping dan memasuki perairan Malaysia dengan menggunakan speed boat.

"Kami protes keras terhadap Malaysia, yang semena-mena memperlakukan rakyat Indonesia yang bekerja di Malaysia," ujar Azhari.

Tak hanya polisi, kawasan Pelabuhan Sekupang juga dijaga TNI. Sejumlah petinggi Polri dan TNI, termasuk Kapolda Kepulauan Riau, Brigjen Yotce Mende, turun tangan. 

Kabid Humas Polda Kepri AKBP Hartono mengatakan, aksi mahasiswa akan dikawal ketat. "Prinsipnya, jika aksi mahasiswa dalam batas kewajaran, silakan berdemo. Namun jika mengganggu kita akan larang," 

Awekz Bukit Gantang

Posted: 18 Dec 2012 07:52 AM PST

Awekz Bukit Gantang


Tanah 10,526 ekar sebagai KORBAN untuk jadi MB Perak ~ Betul ker???

Posted: 17 Dec 2012 07:12 PM PST


Terkejut Awekz membaca rentetan perjalanan alkisahnya, bagaimana Nizar Royan dipersetujui dilantik sebagai MB Perak. Congrats to bro Pisau.net diatas pendedahan yang memang TERBAEKKK la bagi Awekz. 

Diceritakan, alkisahnya sebuah syarikat iaitu Upadaya Plantation Sdn Bhd yang hanya ditubuhkan setelah Nizar Royan dilantik menjadi MB Perak pada tarikh lahirnya yang ke 51 pada 51 Mac 2008. Lebih 'da bomb' bila Ngeh dan Nga merupakan Ahli Lembaga Pengarah bagi syarikat tersebut.  


Didedahkan, syarikat Upadaya Plantation Sdn Bhd yang mungkin bagi Awekz tak berapa nak upaya, telah diberikan tanah seluas 10, 526 ekar yang dianggarkan bernilai RM30 juta. Amat menggemparkan apabila tanah yang bernilai RM30 juta itu terletak di Relai, Daerah Ciku di Gua Musang, KELANTAN.




Patutlah Lim Kit Siang yang pada mulanya bermati-matian tidak mahu menyerahkan jawatan MB Perak itu kepada PAS akhirnya bersetuju bersama-sama dengan Ngeh, Nga dan CEC DAP Pusat tak sampai dalam tempoh 24 jam. Tahniah pada Tok Nik Aziz kerana tanpa bantuan Tok, belum tentu Nizar Royan dan seterusnya PAS Perak dapat di'boneka'kan oleh DAP.


Awekz: Congrats once again pada bro Pisau.Net atas pendedahan ini. Congrats juga pada Tok Nik yang berjaya membuktikan kesepakatan PAS dan DAP di Perak. Fikir-fikirkanlah...





Tiada ulasan:

Pengikut