Rabu, 23 November 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


prince of darkness-safirulamar عمار ميلانو

Posted: 23 Nov 2011 07:59 AM PST

prince of darkness-safirulamar عمار ميلانو


Boycott

Posted: 22 Nov 2011 06:19 PM PST

Kita Bantu Indonesia Dlm Pelbagai Bidang Eco-System Kerana Semangat ASEAN & Serumpun.

A. Supporting Industry Sinetron Dgn Pembelian Drama Indonesia
B. Memasarkan & Menyiarkan Lagu Indonesia - Ada Yg Menang Award
C. Mengambil Pekerja Indonesia Dlm Pelbagai Sektor
... D. Memberi Muka & Kelonggaran Dlm Hal Pendatang Asing
C. Membantu Indonesia Dlm Bencana Alam

Kita WAJAR REVIEW Polisi & Dasar Kita Kerana TERBUKTI WARGA INDONESIA TIDAK MENGHORMATI KEDAULATAN MALAYSIA Dgn Sikap Mereka Yg Tidak Setiakawan, Tiada Semangat Kesukanan & Tidak Menghormati Malaysia Sebagai Tetamu Sukan SEA.

Tekanan Diplomatik Wajar Diambil Dgn Tekanan EKONOMI.
Tun Dr M Pernah Hantar Pulang Beratus Ribu PATI Dgn Tidak Disangka Oleh Indonesia.

BOYCOTT INDONESIAN MOVIES, DRAMA & SONGS IN ALL OUR MEDIA

Dd i n b u n g a

Posted: 23 Nov 2011 07:08 AM PST

Dd i n b u n g a


NI A JIZ HIPOKRIT, SENYAP DAN TAK CERITA PUN KERAJAAN PERSEKUTUAN BAGI 35.6 JUTA PADA SEKOLAH AGAMA RAKYAT DI KELANTAN

Posted: 23 Nov 2011 12:16 AM PST

Ini lah pemimpin atau musyidul species toyol berjanggut, sapu peruntukan persekutuan senyap!!!, malah bila dapat bantuan dari kerajaan Persekutuan, senyap!!!, Sekolah Agama di kelantan sampai 35.6 Juta Kerajaan Persekutuan beri bantuan, tapi pernah kita dengar musyidul toyol berjanggut ni ceritakan dalam ceramah ceramah beliau, pernah kita dengar toyol berjanggut ni ucapkan terima kasih pada Dato Seri Najib, tak pernah!!, yang kita dengar Toyol berjanggut ni bagi tahu orang ramai Kelantan tak terima bantuan dan peruntukan dari Kerajaan Persekutuan, Kelantan di anak tiri kan Kerajaan Persekutuan, tak ke elok jer gelar orang tua ni TOYOL BERJANGGUT.

KOTA BAHARU, 23 Nov – Kerajaan persekutuan menyalurkan RM35.6 juta kepada 79 sekolah agama di Kelantan, termasuk RM25.1 juta yang telah dibelanjakan untuk projek menaik taraf infrastruktur dan pembinaan bangunan baru sekolah.

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin mengambil kesempatan sempena lawatannya ke Kelantan untuk menyerahkan peruntukan RM10.5 juta kepada sekolah-sekolah berkenaan pada majlis perjumpaan bersama 1,000 warga pendidik sekolah agama di sini hari ini.

Daripada bantuan RM10.5 juta itu, 51 Sekolah Agama Bantuan Kerajaan (SABK) menerima RM140,000 setiap sekolah, 22 Sekolah Agama Rakyat (SAR) mendapat RM100,000 setiap sekolah dan enam Sekolah Menengah Kebangsaan Agama (SMKA) mendapat RM200,000 setiap sekolah.

Sebanyak RM25.1 juta dibelanjakan sebelum ini untuk enam projek menaik taraf infrastruktur dan membina bangunan bagi sekolah SABK. Kesemua projek itu siap tahun lepas.

Ia melibatkan Sekolah Menengah Ugama Arab (SMUA) Darul Iman, Bachok; SMUA Al-Kauthar, Kota Baharu; SMUA Al-Falah, Pasir Mas; SMUA Tengku Amalin Aishah Putri, Kota Baharu; SMUA Darul Salam, Kuala Krai; dan SMUA Saadatul Qura, Kuala Krai.

Dalam ucapannya, Muhyiddin berkata kerajaan pusat amat mementingkan pembangunan Islam kerana ia membantu pembangunan modal insan yang seimbang.

"Kerajaan pusat tidak pernah meminggirkan Islam dalam pembangunan negara kerana Islam menuntut umatnya supaya menjadi maju. Islam tidak mahu umatnya hidup dalam kemunduran," katanya.

Turut hadir Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Seri Mustapa Mohamed, Timbalan Menteri Kewangan Datuk Dr Awang Adek Hussin dan Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Islam, Pendidikan dan Dakwah Kelantan Datuk Mohd Amar Nik Abdullah.

Muhyiddin berkata beliau tidak memandang perbezaan politik dalam soal pendidikan Islam kerana baginya, ilmu agama berfungsi membentuk sahsiah dan moral golongan pelajar yang bakal meneraju negara.

"Saya tak pandang dia Pas ke Umno. Yang saya pandang dia Islam. Saya tak mahu perbezaan politik, lebih-lebih lagi (soal) pendidikan Islam kerana ia wajib dan merupakan fardhu kifayah untuk ditunaikan kepada rakyat," katanya.

Beliau berkata penekanan aspek agama juga dapat melahirkan insan yang mencintai negara selain menghalang anasir tidak sihat daripada memecah-belahkan perpaduan kaum dan umat Islam di negara ini.

Dalam sesi dialog bersama warga pendidik itu, Muhyiddin meminta pihak berkuasa sekolah agama persendirian di Kelantan yang belum berdaftar dengan Kementerian Pelajaran supaya berbuat demikian bagi memudahkan urusan penyaluran peruntukan.

"Kerajaan pusat tidak mahu ambil alih pengurusan sekolah ini. Kita cuma hendak beri bantuan supaya kualiti ilmu tidak terjejas," katanya.

Muhyiddin berkata kerajaan juga sedia memberikan kursus kepada guru sekolah agama supaya dapat mendidik pelajar dengan lebih baik.

KOMEN,

Ni lah pemimpin atau musyidul species toyol berjangut, sapu peruntukan persekutuan senyap!!!, malah bila dapat bantuan dari kerajaan Persekutuan, senyap!!!,

bumiyang

Posted: 23 Nov 2011 04:11 AM PST

bumiyang


Masalah "Bekalan Air" di Kelantan Selesai???

Posted: 22 Nov 2011 08:34 PM PST

AL-Kesah AloQStaQ

Posted: 23 Nov 2011 03:49 AM PST

AL-Kesah AloQStaQ


KANTOI BESAQ !!! ... EXCO KEDAH KATA PUSAT HIBURAN BERLESEN TAK BERTAMBAH DI KEDAH ??? ... TERBUKTI LEBAI PAS PENIPU BESAQ !!!

Posted: 23 Nov 2011 12:15 AM PST


Aku pedih hati menonton video sidang DUN Kedah yang baru berlangsung minggu ini ...

Seorang Exco yang kalau tak silap aku dimaklumkan bahawa beliau baru memasang "cawangan" hasil dari putik percintaan "kekasih gelapnya" telah menjawab seolah-olah PAS Negeri Kedah ni mengekalkan bilangan Pusat-Pusat Hiburan semenjak Zaman BN Memerintah dahulu, KONONNYA tanpa ada pertambahan baru (berlesen) setelah PAS Kedah memerintah negeri ini !

Memang haprak punya jawapan !

Dan aku agak pedih , kenapa puak Pembangkang DUN Kedah (YB dari UMNO/BN) buleh dok senyap tak melawan dalam hal ni ? Padahal Blog aku ni (AloQStaQBlog) dah berbuih mulut berulang kali mendedahkan pertambahan Pusat-Pusat Hiburan baharu HANYA DI BANDARAYA ALOR SETAR ! BUKAN DICAMPUR DENGAN LAIN-LAIN DAERAH SEPERTI SUNGAI PETANI & KULIM LAGI !!? ...

Bodoh punya PAS Kedah yang memerintah !
Kena la dengan Pembangkang DUN Kedah, aku rasa depa ni semua pun dok tidoq kot ?!

Tak study langsung bab nak lawan PAS Kedah dengan fakta mudah macam ni ! ... aku pelik sungguh laaa !

Elok laaaaa dua-dua puak hangpa ,
Satu Geng tu menipu kuat,
Satu Geng lagi ni nganga kuat, semua sunyi sepi kena tipu depan-depan muka ! .......

Tak percaya, tengok video sidang DUN di bawah ni, lepas tu anda cuba bandingkan dengan hasil pendedahan blog aku sejak TAHUN 2009 ! Mana satu betui? Mana satu penipu? .... Aku ka salah ? Exco tu ka menipu ? (Rujuk Video Pada Minit ke 1:57 )


Di bawah ni ada pendedahan AloQStaQBlog mengikut turutan tarikh posting sejak TAHUN 2009 ... Sila Klik Mouse sebelah kanan dan sila Open new Tab untuk kesemua link di bawah satu-per-satu ... ANDA BANDINGKAN SENDIRI DENGAN JAWAPAN YANG NAMPAK MUNAFIQ DALAM VIDEO DI ATAS !! ...

  • PENDEDAHAN TERKINI : Pendedahan AloQStaQBlog pada : 31-OKTOBER-2011 :  KLIK SINI
  • Pendedahan AloQStaQBlog / Akhbar KOSMO! pada : 23-JUN-2011 :  KLIK SINI   (Pendedahan Karaoke di Alor Setar Tawar KHIDMAT SEKS!)
  • Pendedahan AloQStaQBlog pada : 01-Jun-2011 :  KLIK SINI 
  • Pendedahan AloQStaQBlog pada : 15-November-2010 : KLIK SINI
  • Pendedahan AloQStaQBlog pada : 07-Julai-2010 : KLIK SINI
  • Pendedahan AloQStaQBlog pada : 29-Disember-2009 : KLIK SINI
  • Pendedahan AloQStaQBlog pada : 06-Disember-2009 : KLIK SINI








Aku rasa agak mustahil jika semua Pusat Hiburan yang aku dedahkan ni SEMUANYA TIDAK MEMPUNYAI LESEN SEPERTI YANG DISEBUT OLEH EXCO DALAM VIDEO TERSEBUT ! ...

Gila sungguh jawapan Exco ni dalam Sidang DUN , buat kerja ikut cara Islam la woiii !! ...



NOTA : GAMBAR LEBAI BERCIUM (KABUR) DI ATAS SEKALI TU HANYALAH HIASAN SEMATA-MATA , IANYA TAK ADA KAITAN DENGAN ARTIKEL NI , HARAP MAKLUM ... TERIMA KASIH ! - admin.



AloQStaQ
04:15 Ptg
23 NOVEMBER 2011
RABU

Analisa Kumbang

Posted: 23 Nov 2011 03:34 AM PST

Analisa Kumbang


[167]Thailand teens Want To Share Their Sex Movie

Posted: 22 Nov 2011 08:26 PM PST

[169]Asian Girl Share Her Sexy Body

Posted: 22 Nov 2011 08:25 PM PST

[175]Thailand Students Sex In The Car

Posted: 22 Nov 2011 08:25 PM PST

[170]Asian Student Love Panish

Posted: 22 Nov 2011 08:24 PM PST

[174]Big Fat And White Thai Girl

Posted: 22 Nov 2011 08:22 PM PST

Politik Harian

Posted: 23 Nov 2011 03:12 AM PST

Politik Harian


Betina Indon Kencing Jalur Gemilang!

Posted: 23 Nov 2011 01:06 AM PST


Tak kiralah gambar ini di edit atau gambar betul, tapi ini adalah sesuatu yang dah melampau!!!!!!!! Indon Biadap! Bangsat!

Aku juga nak tahu, apa komen wisma putra atau mana-mana pihak lain berhubung isu gambar ini?

Isu Lynas, Pembangkang Hanya Mahu Menimbulkan Provokasi - Khairy

Posted: 23 Nov 2011 12:05 AM PST


Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia menganggap bahawa isu Lynas yang hangat diperkatakan di Kuantan sehingga ke hari ini sudah tidak timbul.

Pendirian yang dibuat oleh mereka sebelum ini hanya merupakan langkah berjaga - jaga agar pihak Kerajaan tidak meminggirkan soal keselamatan rakyat.


Menurut kata Ketua Pergerakan UMNO Malaysia, YB Khairy Jamaluddin, mereka membangkitkan isu tersebut sekiranya ada ancaman kepada keselamatan rakyat.

"Setelah mendapat taklimat berserta segala maklumat mengenai projek Lynas ini, ianya tidak membawa masalah yang besar dan tidak mengancam keselamatan orang ramai. Jadi, sudah tidak timbul lagi isu ini," kata beliau ketika ditemui di PWTC baru - baru ini.

Isu berkaitan pembinaan kilang Lynas ini telah dibangkitkan oleh Ahli Parlimen PKR Kuantan, Fuziah Salleh dan dihangatkan lagi sejak tragedi yang melanda Fukushima awal tahun ini.

Pihak Pembangkang di Pahang telah mempergunakan kenyataan Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia sebelum ini bagi menimbulkan provokasi yang kononnya mereka juga turut membantah pembinaan kilang tersebut.

Dengan kenyataan terbaru ini, adalah diharapkan agar pihak Pembangkang di Negeri Pahang ini tidak sewenang - wenangnya menyalah tafsirkan pendirian sayap UMNO itu bagi kelebihan politik mereka semata - mata.

Sumber: Badan Perhubungan UMNO Pahang

Kerajaan Selangor Mahu Roboh Surau!

Posted: 22 Nov 2011 10:10 PM PST


Surau An-Nur Shahiroh, bakal di robohkan untuk buat tempat parking.

Penduduk rumah pangsa kos rendah Indah Court di Jalan PJS 11/7a, membuat bantahan kerana mereka tidak bersetuju dengan tindakan pemaju membina surau ganti di tingkat empat, bangunan tempat letak kereta yang akan dibina di bekas tapak surau terbabit.

Surau yang dibina penduduk dengan kos RM93,000 itu akan dirobohkan untuk memberi laluan kepada projek pembinaan tiga blok kondominium 30 tingkat dan 10 unit rumah kedai serta pejabat di kawasan berhampiran.

Penaung surau, Datuk Shaiful Nizam Abdullah, berkata tindakan itu tidak wajar kerana ia dibina hasil wang yang dikeluarkan oleh penduduk sendiri selain sudah mendapat kelulusan pihak berkuasa tempatan (PBT) sekitar 1997.

"Saya tidak faham mengapa pemaju dan Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) begitu mudah hendak merobohkan surau yang kami bina dengan duit sendiri.

"Lebih menghairankan, jika hendak menaik taraf Indah Court, mengapa pula surau ini dirobohkan?
"Kami bina surau ini bukan secara haram tetapi selepas kelulusan MPPJ. Lagipun, tidak sesuai jika surau dibina di atas lot parkir kerana ia menyusahkan penduduk untuk beribadah dan membuat kenduri.

"Begitu juga jika berlaku kematian, pasti sukar untuk mengurus jenazah," katanya selepas bersemuka dengan pemaju dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Subang Jaya dari Parti Keadilan Rakyat (PKR), Hannah Yeoh Tseow Suan di kawasan berkenaan.

Inilah nasib orang melayu apabila DAP berkuasa! MB Selangor hanya boneka DAP!

[video] Hebat PAS Kelantan Lebih Dasyat Dari Selangor, Penang!

Posted: 22 Nov 2011 08:31 PM PST


Sapa kata di Kelantan negeri jajahan PAS tidak ada disco?... Kalau Selangor, Penang rumah urut dan pusat maksiat tumbuh macam cendawan busut.. tidak kurang hebatnya juga di Kelantan.

Orang PAS sekarang ni kalau nak pergi buat maksiat tak payah lagi masuk Thailand... nak ayam, nak tonggeng, chinadoll... nak apa saja... semuanya dah ada di Kelantan...

Terdahulu Kerajaan PAS Kelantan mengeluarkan lesen menjual arak atas alasan arak tidak diharamkan oleh agama lain sebagaimana judi? Tetapi bagaimana dengan lesen atau permit operasi pusat hiburan sehingga lewat malam? Adakah dikeluarkan oleh MPKB Bandar Raya Islam dan lain-lain PBT.

Nak tahu juga apa komen ulamak PAS dalam hal ini? Jangan dok sibuk cari salahkan orang lain, negeri sendiri tergadai!

PAS is DEAD!!!


Siapa kata di Kota Bharu Bandar Raya Islam tiada disko? Siapa kata Kerajaan PAS Kelantan berjaya menyelamatkan adik-adik kita dari terbiak di dalam budaya kuning? Agen Johnson tak kata.

Baru-baru ini Agen Johnson baru selesai operasi Disko-Dut di Kota Bharu Bandar Raya Islam. Agen Johnson meredah 3 pusat hiburan, dua darinya menghidangkan minuman keras dan satu darinya beroperasi sehingga subuh. Semuanya di Kota Bharu Bandar Raya Islam.

Sumber: Kickdefella

Bubar Dun... Khalid Ibrahim Pening Rupanya!

Posted: 22 Nov 2011 07:18 PM PST


Keputusan kerajaan PKR Selangor enggan membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN) jika parlimen dibubarkan sebelum Jun 2012 bagi membolehkan pilihanraya umum ke 13, jelas bertentangan keputusan Majlis Presiden Pakatan Rakyat.

Menurut Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution Ismail, " keputusan awal majlis berkenaan adalah 'kalau bubar, bubar serentak, kalau tidak, tidaklah,"

Maksudnya, pembangkang akan membubarkan DUN yang dikuasai mereka secara serentak jika dipersetujui majlis selepas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak membubarkan parlimen.

"Kalau bubar, semua negeri (dikuasai pembangkang) bubar. Itu keputusan awal Majlis Presiden. Kalau kita setuju, kita bubar serentak, kalau tidak, maka tidaklah," katanya kepada Agendadaily ketika ditemui di lobi Parlimen Selasa.

Beliau diminta mengulas kenyataan Khalid bahawa DUN Selangor tidak akan dibubarkan jika Parlimen dibubarkan awal sebelum Jun tahun depan.

Saifuddin berkata, keputusan atau membubarkan DUN serentak akan ditentukan Majlis Presiden yang diwakili PKR,DAP dan PAS.

Justru itu katanya, beliau tidak tahu menahu kenapa Khalid membuat keputusan enggan membubarkan DUN Selangor dengan syarat-syarat tersebut.

Menjawab kemungkinan hanya akan diadakan pilihan raya peringkat Parlimen sahaja, Saifuddin berkata, itu adalah prerogatif Perdana Menteri.

Ditanya, sama ada pembangkang setuju atau tidak dengan kemungkinan itu, Saifuddin sambil seloroh berkata, "Bila berlaku (pilihan raya parlimen sahaja), kita bincanglah,".

Bagaimanapun, cadangan kerajaan PKR Selangor itu dilihat PAS sebagai tindakan yang boleh memberi kesan negatif kepada pembangkang.

Ahli Jawatankuasa PAS, Nasaruddin Mat Isa berkata, jika DUN Selangor mengadakan pilihan raya negeri berasingan selepas Parlimen dibubarkan, Barisan Nasional boleh memberi tumpuan khusus untuk menawan semula Selangor.

"Jika pilihan raya hanya diperingkat negeri, seluruh jentera BN akan tumpu pada negeri. Ini menyulitkan pakatan dalam satu segi," katanya.

Menurut Nasaruddin, beliau berpandangan adalah lebih baik Selangor turut mengadakan pilihan raya serentak dengan parlimen dan negeri-negeri lain.

Ahli Parlimen Bebas Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali berpendapat, jika Najib umumkan hanya pilihan raya peringkat Parlimen sahaja, ia satu langkah bijak jika BN tumpu ambil alih negeri dikuasai pembangkang.

"Buatlah berasingan. Untung apa. Saya setuju, untungkan BN," katanya.

Selain itu katanya, BN ada alasan untuk balun pembangkang kerana mahu bazirkan wang dengan buat pilihan raya negeri berasingan dengan parlimen.

Sementara itu, MCA mencabar kerajaan negeri PKR-DAP-PAS untuk mengadakan pilihan raya negeri serentak dengan pilihan raya umum akan datang.

Ketua Pemudanya Datuk Dr Wee Ka Siong berkata, pembangkang sebenarnya tidak bersedia menghadapi BN dan cuba sedaya upaya untuk mengelak daripada mengadakan pilihan raya negeri serentak dengan pilihan raya umum.

"Adakah anda semua bersedia menghadapi Barisan Nasional pada pilihan raya negeri? Keengganan anda berbuat demikian menunjukkan anda sama ada tidak bersedia untuk menghadapi BN dan anda telah gagal memenuhi janji-janji pilihan raya.

"Dengan demikian, anda tahu bahawa anda tidak dapat bertanding dalam pilihan raya serentak," kata beliau dalam kenyataan, semalam.

Katanya jika kerajaan negeri Pulau Pinang dan Selangor sesungguhnya bersedia menghadapi calon BN dan Bebas dalam pilihan raya, mereka tidak payah mempolitikkan untuk menangguhkan pilihan raya negeri sebagai taktik terhadap lawannya.

"Penangguhan akan membazirkan wang pembayar cukai dan menyebabkan kesulitan penyediaan logistik," kata Wee sambil menambah bahawa ia akan juga mengambil masa dengan penyediaan logistik oleh Suruhanjaya Pilihan, anggota keselamatan dan parti politik dan calon.

Selain itu, parti-parti politik dan calon akan menghabiskan banyak masa dan perbelanjaan untuk berkempen di mana sumber-sumber itu lebih baik digunakan untuk membantu rakyat.

"Bagi mereka yang bekerja, belajar atau tinggal di luar negeri atau negara, mereka terpaksa pulang dua kali untuk mengundi di kawasan pilihan raya mereka.

"Dengan itu, jika kerajaan negeri Pulau Pinang dan Selangor tidak hiraukan wang pembayar cukai, sekurang-kurangnya pertimbangkan individu yang terpaksa datang dari jauh dua kali yang melibatkan kos pengangkutan tambahan hanya untuk pergi mengundi," kata Wee.

Ambil kira sebab dan alasan di atas, Khalid kena fikir semula keputusannya enggan bubar DUN Selangor kecuali beliau mahu tunjuk kuasanya lebih dari Datuk Seri Anwar Ibrahim atau majlis presiden PR.-Agendadaily

Harimau Muda Dapat Ganjaran RM30,000 Seorang

Posted: 22 Nov 2011 06:00 PM PST


Skuad Harimau Muda kendalian jurulatih Ong Kim Swee yang memenangi pingat emas Sukan SEA di Jakarta akan menerima ganjaran RM30,000 seorang daripada Presiden Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) Sultan Ahmad Shah.

Berita itu diumumkan pengurus skuad negara Datuk Hamidin Mohd Amin, Selasa malam.


"Selepas perlawanan menentang Indonesia semalam, Presiden Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) Sultan Ahmad Shah bersetuju mengurniakan RM30,000 seorang bagi setiap pemain di atas kejayaan gemilang mereka itu," katanya.

Dalam perlawanan akhir bola sepak Sukan SEA di Stadium Gelora Bung Karno, Jakarta pada Isnin, skuad bawah 23 tahun negara itu menewaskan pasukan tuan rumah, Indonesia 4-3 menerusi sepakan penalti, selepas kedua-dua pasukan terikat 1-1 sehingga tamat masa tambahan.

Bernama melaporkan, Hamidin berkata skuad itu juga akan dihantar ke Sydney, Australia mulai pertengahan bulan Disember bagi menjalani latihan dan mengadakan perlawanan persahabatan dengan kelab-kelab terkemuka di sana.

"Selepas mesyuarat teknikal FAM sebentar tadi, kami telah bersetuju untuk menghantar skuad kendalian Ong Kim Swee ini untuk ke Austalia dan Alhamdullilah Majlis Sukan Negara (MSN) turut menerima dan menyokong hasrat kami ini," katanya.

Sementara itu, beliau berharap peminat bola sepak datang beramai-ramai untuk menyokong Skuad Harimau Muda pada perlawanan kelayakan pra-Olimpik menentang Syria di Stadium Nasional Bukit Jalil, rabu malam ini.

Beliau berkata setakat ini penjualan tiket bagi perlawanan agak mengecewakan dengan hanya 2,000 tiket telah dijual.

Tiket bagi perlawanan itu dijual dengan harga RM40 (Grandstand) dan RM20 (Terbuka).

Kalah Bola: Indonesia Tunjuk Sikap Tidak Bertamadun! Bakar Bendera Malaysia!

Posted: 22 Nov 2011 09:01 AM PST


Kumpulan penyokong bola sepak Indonesia yang menconteng dan membakar Jalur Gemilang setelah pasukan mereka tewas dalam perlawanan sukan SEA kemarin disifatkan seperti hidup di zaman yang tidak bertamadun.

Jelas di lihat mereka ini bukan daripada kalangan golongan intelektual.. Sikap mereka memalukan rakyat Indonesia seolah-olah mereka tidak mempunyai maruah bangsa mereka sendiri.

Malah sebelum berlangsungnya perlawanan semalam, Indonesia langsung tidak menghormati lagu kebangsaan Malaysia, ketika lagu Negaraku semasa dikumandangkan .

Gelagat rakyat Indonesia telah mengguris hati rakyat Malaysia. Apa perlu berpelakuan sebegini hanya kerana permainan yang di namakan bola sepak, sungguh dangkal!!

Wanita Israel Berbogel Tuntut Kebebasan Bersuara... Nurul Izzah Bila Lagi Nak Berbogel Di Internet?

Posted: 22 Nov 2011 07:30 AM PST


Jika sebelum ni seorang aktivis yang juga merupakan blogger wanita dari Mesir telah mencetuskan kemarahan di negaranya apabila memuat naik gambar bogelnya di internet sebagai tanda bantahan terhadap sekatan kebebasan suara di negara berkenaan. Baca di sini..

Namun hari ini, sekumpulan wanita Israel turut sama berbogel beramai-ramai sebagai menunjukkan tanda sokongan terhadap blogger tersebut.

Dilihat sebagai mengikut tindakan Aliaa Elmahdy, remaja berusia 20 tahun itu, 40 wanita Israel berbogel sambil bergambar dengan memegang sepanduk-sepanduk untuk menutup bahagian kemaluan mereka. Mereka memegang sepanduk bertulis, "Homage to Aliaa El Mahdi. Sisters in Israel" dengan slogan "Love without Limits" ditulis dalam bahasa Arab dan Hebrew.

Tindakan itu diketuai oleh wanita berumur 28 tahun, Or Templar yang mencipta sebuah kumpulan di Facebook untuk mengajak wanita-wanita Israel berbogel bersamanya. Di laman tersebut Templar menulis "ayuh kita berikan alasan yang baik untuk dunia melihat kecantikan dan keunikan wanita-wanita Israel".

Templar berkata dia mendapat idea untuk melakukan tindakan itu sebaik sahaja melihat Elmahdy memuatnaik gambarnya yang hanya memakai sepasang stokin melalui blognya minggu lalu. Blog Elmahdy menerima kunjungan jutaan pelawat dengan ribuan komen-komen negatif yang mengecam tindakannya termasuk ugutan bunuh kerana tindakan yang dianggap melampau itu.


Nurul Izzah tidak berminat ke, untuk memuat naik gambar bogelnya di internet? kata nak tuntut hak kebebasan bersuara di negara ini? Tunggu apa lagi... Hehehehe! 

Kata perjuangkan keadilan, kebebasan bersuara... tapi twitter aku pun Izzah block, dimana kebebasan bersuaranya?

Kalah Bola, Pelajar Malaysia Di Indonesia Diugut Bunuh!

Posted: 22 Nov 2011 04:08 AM PST


Pahitnya untuk menelan kekalahan pasukan Garuda Muda di tangan pasukan Harimau Muda pada pertandingan akhir bola sepak Sukan SEA 2011 di Stadium Utama, Gelora Bung Karno di Jakarta malam tadi telah menyebabkan ada pihak menghantar ugutan bunuh terhadap pelajar Malaysia di Indonesia.

Ugutan itu yang disebarkan malam tadi melalui pengguna twitter bernama @hikmat—maswara kepada akaun twitter sebahagian besar artis Malaysia selepas keputusan sepakan penalti menentukan Malaysia menang berbunyi: "Tomorrow I will kill Malaysia student at the University of Padjadjaran" di Jatinangor, Bandung.


Setelah mendapat kecaman, pengguna twitter itu telah memohon maaf atas tulisannya itu, namun pihak Persatuan Kebangsaan Pelajar Malaysia di Indonesia tidak memandang ringan ugutan berkenaan dan telah membuat laporan polis berkaitan perkara itu.

Atase Pendidikan, yang juga Setiausaha I (Pendidikan) Jabatan Penuntut Malaysia di Indonesia, Ludinata Misnun berkata, twitter mengandungi ugutan itu telah tersebar luas di Malaysia.

"Selepas mendapat kecaman daripada pelbagai pihak, @hikmat—maswara telah memohon maaf di twitternya dan memaklumkan beliau tidak berniat untuk membunuh tetapi didasarkan rasa kecewanya atas kekalahan pasukan Indonesia kepada Malaysia dalam pertandingan akhir itu," katanya di sini Selasa," katanya.

Ludinata berkata, pimpinan PKPMI di Bandung telah membuat laporan polis pada pagi tadi di Jatinangor dan polis memberi jaminan akan menyiasat kes itu.

Pada masa yang sama Education Malaysia (EM) Indonesia dengan kerjasama Atase Polis dan Kedutaan Besar Malaysia di Jakarta akan memanjangkan perkara ini kepada Ibu Pejabat Polis Indonesia untuk tindakan selanjutnya.

"Saya juga telah menghubungi Rektor Universitas Padjadjaran, Bandung bagi meminta bantuan dan kerjasama universiti untuk memastikan keselamatan mahasiswa Malaysia di Universiti Padjadjaran, Bandung," katanya.

Berikutan kes itu, EM Indonesia katanya telah meningkatkan pemantauan mahasiswa Malaysia di Bandung dan seluruh Indonesia.

Pada masa ini, ada 1,005 pelajar Malaysia menuntut di Universiti Padjajaran, iaitu mewakili sebahagian besar daripada sejumlah 1,148 pelajar Malaysia yang menuntut di institusi pendidikan tinggi sekitar Kota Bandung pada masa ini. -Bernama

Bila lah agaknya Indon ni nak jadi Orang?

RAPERA ..

Posted: 23 Nov 2011 01:56 AM PST

RAPERA ..


Agama membantut pembangunan minda manusia dan melambatkan kelahiran tamadun yang mengguntungkan makhluk ??? Bahagian Satu: Agama, Ketua Agama dan Penganut Agama

Posted: 22 Nov 2011 12:40 PM PST

DR 1221

Posted: 23 Nov 2011 01:48 AM PST

DR 1221


Full: Washing The Car

Posted: 22 Nov 2011 06:33 AM PST

Full: Get Spunked

Posted: 22 Nov 2011 06:32 AM PST

[177]2Boy Sex With One Girl Not Include Camera Man.mp4

Posted: 22 Nov 2011 06:31 AM PST

[178]Asian Teen Share Their Style

Posted: 22 Nov 2011 06:30 AM PST

[180]2 With one Thai Girl

Posted: 22 Nov 2011 06:30 AM PST

[181] Thailand Freshie Girl

Posted: 22 Nov 2011 06:29 AM PST

[182]Thailand Famouse star Film Sex Movies

Posted: 22 Nov 2011 06:28 AM PST





Comparison between Asian and other lesson​មើលអាកាំងម្តងមើលគេចុយគ្នាមេចដែរ ចុយជាមួយស្រីសៀម​តែស្រីសៀមបេណូធំណាស់

Posted: 22 Nov 2011 02:54 AM PST

មើលអាកាំងម្តងមើលគេចុយគ្នាមេចដែរ ចុយជាមួយស្រីសៀម​តែស្រីសៀមបេណូធំណាស់

Posted: 22 Nov 2011 02:54 AM PST

Comparison between Asian and other lesson​មើលអាកាំងម្តងមើលគេចុយគ្នាមេចដែរ ចុយជាមួយស្រីសៀម​តែស្រីសៀមបេណូធំណាស់


video


video


video


video
បើល្អមើលcomment ប្រាប់ផងណា

“POOM 2 guys 2010″ 20 yrs Thailand (Surat Thani)

Posted: 22 Nov 2011 02:53 AM PST


[204] Thai 18 girl love sex

Posted: 22 Nov 2011 02:48 AM PST

[205] Thai big Breath show Her Whit Breath

Posted: 22 Nov 2011 02:47 AM PST



206] Thai facebook player Make sex

Posted: 22 Nov 2011 02:46 AM PST





[207] Thai girl love pennish

Posted: 22 Nov 2011 02:46 AM PST

[208] Khmer FaceBook Girl Name's Tin Tin

Posted: 22 Nov 2011 02:44 AM PST

Taipingmali (tm)

Posted: 23 Nov 2011 01:42 AM PST

Taipingmali (tm)


Isu Setinggan KTMB dan Taman Kemunting Aman

Posted: 22 Nov 2011 10:53 PM PST

Sidang Dun Perak Ke-12

Posted: 22 Nov 2011 10:50 PM PST

Khalid mahu kekal jadi MB Selangor!

Posted: 21 Nov 2011 12:11 AM PST

Umno Kuala Selangor wrote:

Bercakap dengan seorang rakan dari PKR dan bertanyakan kenyataan MB Selangor mengenai tidak mengadakan PRU 13 sehingga 2012 bukan sahaja akan nampak perbezaan antara Selangor dengan kerajaan sekiranya kerajaan mahu membubarkan parlimen pada tahun ini atau awal tahun hadapan TETAPI akan menggoncangkan Timbalan Presiden PKR Azmin Ali.

Menurut sumber itu lagi – PR akan mendesak Selangor untuk turut mengadakan pilihan raya serentak dengan tarikh pembubaran parlimen oleh kerajaan kerana ini akan memberi ruangan terbuka untuk Azmin Ali menjadi MB Selangor nanti. Khalid dengan kenyataan media ini pasti akan rasa tertekan, katanya.

Azmin mahu jawatan itu (MB Selangor) sejak awal lagi, kata sumber tersebut. Sekiranya PRU diadakan tidak lama lagi MAKA urusan selepas menang akan menyaksikan Azmin Ali sebagai Menteri Besar Selangor..!!!
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Pidato Zon Borneo

Posted: 20 Nov 2011 06:44 AM PST

Perasmian Pertandingan Pidato Politik Zon Borneo esok 21/11 jam 8pm diBeverly Hotel,Kota Kinabalu, Sabah.Kalau ada lagi Pemidato yg ingin jadi peserta sila hantar nama penuh, no ic, no hp dan alamat. Terbuka pada wargenegara lelaki atau wanita bawah 40 tahun. Kita start saringan jam 5pm. Hadiah Final:1st 5k,2nd 3k&3rd 1k.Saguhati 5 Pemenang Zon Sabah RM200 dan Piala Iringan.Sila layari www.pidatopemudaBN.blogspot.com
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Konvensyen Media Sosial 1 Malaysia

Posted: 19 Nov 2011 06:45 PM PST

Tahniah atas penyertaan yang begitu ramai dalam konvensyen hari ini. Sasaran awal hanya 1 ribu peserta tetapi kehadiran lebih daripada 1500 peserta hari ini memberi semangat kepada 1Agenda.

Ada peserta yang datang dari Kota Kinabalu, Miri dan lain-lain daerah semata-mata kerana perjuangan dan cintakan negara.

Tahniah kepada NGO 1 Agenda di bawah kepimpinan En Zul Azhar Cha yang berjaya menganjurkan program ini.

Program ini adalah aktiviti pertama 1Agenda yang baru diluluskan pendaftarannya pada bulan Ogos lalu.

Terima kasih kepada pihak-pihak penaja yang sudi menaja dan memberi sokongan dan semangat kepada 1 Agenda.

Insyaalah tahun hadapan pelbagai program lain boleh dirancang lain yang releven dengan matlamat penubuhan 1Agenda.

Daripada,

Najmi
NYDP 1 Agenda
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Rafizi sudah cirit birit

Posted: 18 Nov 2011 04:25 AM PST

Dengan penjelasan pihak pengurusan fidlot milik keluarga Shahrizat menyebabkan Rafizi sudah senak perut.

Tambahan pula kenyàtaan Peguan Dato Shafee Abdullah menyatakan ada kes untuk menyaman Rafizi dan hanya menunggu lampu hijau sahaja dari pihak pengurusan Fidlot.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Koh to stay out of GE -13 ?

Posted: 17 Nov 2011 03:38 PM PST


Gerakan president Tan Sri Dr Koh Tsu Koon announced today he will refrain from contesting in the 13th general election, ending the guessing game over the "ultimate sacrifice" he had promised party delegates last month.

The Penang Barisan Nasional (BN) chief told a special press conference summoned here that the move was a "personal decision", saying he had already informed Prime Minister Datuk Seri Najib Razak.

He said his decision is the first step in the party's renewal and transformation agenda titled "Gerak Bersama Rakyat" (move with the people) aimed at readying Gerakan for the coming polls.

"I myself will lead by example and take the first step for renewal.

"I have decided not to participate as a candidate in any seat, Parliament or state, in the upcoming 13th general election," he said.

Sahabat-Gunung

Posted: 23 Nov 2011 01:27 AM PST

Sahabat-Gunung


Jangan Sibuk Mengata KR1M, Air Di Kelantan Bagaimana??

Posted: 23 Nov 2011 01:19 AM PST

Kewujudan Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) yang berterusan menjadi bahan tohmahan pembangkang harus dilihat dan diterima sebagai satu alternatif terbaik yang boleh ditawarkan kerajaan bagi mengatasi sesuatu masalah berbanding hanya bercakap tanpa menggariskan sebarang penyelesaian, ujar naib Ketua Pemuda UMNO, Datuk Razali Ibrahim.

"Alternatif adalah satu perkara yang baik apabila kita ada kuasa, kita sediakan tetapi yang jadi masalah apabila tiada alternatif, dalam hal ini, apakah dia (pembangkang) sudah ada alternatif, apa cadangan mereka?.

"Jadi, dalam hal ini kita kena setuju KR1M adalah alternatif yang juga satu daripada kaedah yang digunakan oleh kerajaan Barisan Nasional (BN) sebagai jawapan kepada mereka yang kurang berkemampuan," katanya ketika ditemui di Parlimen di sini hari ini.

Serangan pembangkang terhadap KR1M seperti produk yang dijual tidak semurah yang didakwa, berkualiti rendah dan kandungan susu formula bayi yang dijual telah melanggar batas-batas yang ditetapkan oleh Akta Peraturan-peraturan Makanan 1985, Razali berkata mereka berhak berbuat demikian tetapi masyarakat juga ada hak untuk mendengar apakah cadangan atau alternatif kepada tohmahan itu.

Dalam masa yang sama, mereka mempertikai KR1M tetapi bagaimana mereka menguruskan air di Kelantan, adakah lebih baik mereka memberikan khidmat terbaik khususnya dalam pengurusan air di Kelantan daripada mempertikai dan mencari salah KR1M.

"Terserah kepada rakyat di Kelantan, kalau rakyat Kelantan selesa dengan kehidupan menggunakan air sebegitu rupa seperti dari perigi dan sebagainya, tidak ada apa yang boleh kita buat sebab BN bukan kerajaan di Kelantan.

"Tetapi kalau rakyat hendakkan perubahan kerajaan BN ada cara untuk berikan air bersih seperti mana yang kita beri air yang terawat di tempat-tempat lain,"katanya.

Beliau berkata isu air di Kelantan telah lama dibangkitkan namun dipertahankan oleh kerajaan negeri malah dicari salah kononnya ia agenda daripada Persekutuan untuk menganiaya negeri itu.

Katanya, dalam soal menjaga kebajikan rakyat, BN sebagai kerajaan yang diberi amanah tidak boleh mempunyai agenda tersembunyi malah khidmat yang diberikan juga bukan untuk mempertahankan kuasa sebaliknya bagi membawa negara ke peringkat yang lebih baik.

"Jadi, pada saya apa yang berlaku di Kelantan adalah satu perkara yang diibaratkan seperti barah yang telah lama wujud, yang akhirnya tidak lagi dapat dibendung dalam suasana hari ini di mana air yang dirawat pun boleh tercemar, inikan pula air yang dibuat tanpa rawatan yang sempurna," ujarnya yang juga Ahli Parlimen Muar.

Bagaimana Pendekar BAPOK Menang EMAS Di Sukan SEA

Posted: 22 Nov 2011 03:34 PM PST


Sajer jer aku nak kongsikan walaupun memang ramai dah tahu bagaimana seorang pendekar BAPOK dari Indonesia menang pingat EMAS dalam pencak silat di Sukan SEA baru-baru ini ...

Apa Jadahnya Pendekar takde telor nie, sedih aku tengokkan dengan gelagatnya untuk menang pingat EMAS baru-baru nie ..... kalau macam nielah perangai Pendekar...... Baik kau potong jerlah telur kau bagi anjing makan .....


Perjuangan Negara Islam Terbukti Retorik Palsu Pas

Posted: 22 Nov 2011 08:30 AM PST

Hari ini, kita juga dapat melihat Pas tidak lagi konsisten dalam memperjuangkan konsep negara Islam kerana yang lebih penting bagi parti itu kini adalah menjaga hubungan dengan rakan pembangkang yang lain.

Tindakan Pas mengetepikan perjuangan penubuhan negara Islam, jelas menunjukkan agenda sebenar parti itu yang hanya mahu mendapatkan kuasa.

Perkara ini jelas kerana dalam muktamar Pas, tiada langsung ucapan yang menyebut mengenai penubuhan konsep negara Islam, malah hukum hudud yang dilaungkan selama ini tidak disentuh langsung.

Sebaliknya, mereka mengubah perjuangan itu kepada konsep negara kebajikan yang lebih disenangi rakan pembangkang lain iaitu DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Apa yang berlaku dalam Pas hari ini tidak pernah berlaku dalam UMNO kerana walau apa jua tohmahan yang dilemparkan, UMNO tetap konsisten dalam perjuangannya untuk membela rakyat.

Malah, UMNO tidak pernah keluar daripada landasannya untuk membela dan memperjuangkan Melayu iaitu umat Islam.

Kalau UMNO tidak mempertahankan Melayu iaitu Islam, siapa lagi mahu mempertahankan Islam kerana Pas tidak lagi bercerita mengenai Islam.

Rakyat kini perlu menilai perjuangan sebenar Pas yang sentiasa mengubah ideologi sedangkan apa yang UMNO pertahankan ini bukannya perkauman tetapi perkara yang termaktub dalam Perlembagaan.

Enggan Bubarkan DUN Selangor : Khalid Takut Berdepan Hukuman Rakyat

Posted: 22 Nov 2011 05:12 AM PST

Keengganan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim untuk membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN) jika kerajaan Persekutuan bertindak membubar Parlimen dalam masa terdekat ini menimbulkan pelbagai persoalan di kalangan umum.

Ketua Pembangkang DUN itu, Datuk Satim Diman berkata antara persoalan yang berlegar hari ini apakah Tan Sri Khalid belum lagi puas berada di kerusi empuk Menteri Besar dalam usaha menghabiskan sisa-sisa harta benda kerajaan negeri.

Menurut beliau jika Khalid berani dan bertanggungjawab, beliau tidak akan mengeluarkan kenyataan sedemikian rupa sebaliknya bersedia untuk memberi pilihan kepada rakyat bagi menentukan mandat untuk menerajui kerajaan negeri.

"Ini adalah antara dakwaaan yang ditimbulkan setelah Khalid mengeluarkan kenyataannya berhubung perkara itu baru-baru ini. Bukankah banyak dakwaan yang melibatkan kerajaan negeri seperti isu penjualan anak syarikat serta dalam soal-soal lain.

"Perkara itu tentunya menimbulkan kemarahan rakyat Selangor yang mana mereka tidak mahu lagi bersubahat bersama Khalid dan kuncu-kuncunya bermaharajalea dengan kuasa yang ada di negeri itu. Atas faktor itulah yang menyebabkan Khalid bertindak sedemikian," katanya.

Dalam satu kenyataan baru-baru ini Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor tidak akan dibubarkan sekalipun kerajaan Pusat bertindak membubarkan Parlimen pada Januari tahun depan untuk menjalankan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

Kata Khalid, kerajaan negeri hanya akan membubarkan DUN selepas enam bulan dari tarikh pembubaran Parlimen bagi memastikan Bajet Selangor 2012 dapat dilaksanakan pada tahun depan.

Satim yang juga Ketua UMNO Serdang seterusnya berkata dengan pelbagai janji 2008 yang masih tidak ditunaikan, sudah pasti kerajaan negeri tidak berani untuk berdepan dengan rakyat jika DUN dibubarkan dalam masa terdekat.

"Pergilah ke ceruk mana sekali pun, saya penuh yakin orang ramai akan bercakap tindak tanduk pimpinan kerajaan negeri yang hanya tahu berceramah dan bukannya melaksanakan apa yang dijanjikan.

"Apa jua alasan yang diberikan oleh Khalid, sebenarnya memberi gambaran bahawa mereka ngeri dan begitu gusar untuk menyerahkan pilihan kepada pengundi dalam masa terdekat untuk membolehkan rakyat membuat pilihan.

"Saya bukannya retorik dan syok sendiri tetapi seperti yang saya sebutkan tadi, dengan pelbagai dakwaan penyelewengan serta isu-isu setempat lain, ianya umpama mimpi yang menakutkan kepada Khalid untuk membubarkan DUN," katanya. -MediaUMNO

PANEH MIANG

Posted: 23 Nov 2011 01:06 AM PST

PANEH MIANG


Cerita Hulu Langat

Posted: 22 Nov 2011 07:23 PM PST

Kawasan Parlimen Hulu Langat ialah satu fenomena MESTI MENANG untuk UMNO-BN. Parlimen Hulu Langat kini dikuasai oleh PAS, Dr. Che Uda Che Rosli, pakar nuklear keluaran UMNO hasil daripada projek Dasar Ekonomi Baru, bekas Profesor di UKM. Inilah ahli ilmu kerana dia seorang sahaja dalam PAS yang berani dan petah berpandangan bahawa Lynas PERLU diteruskan tanpa halangan dan sekatan daripada mana-mana pihak, waima daripada PKR-PAS-DAP (yang ternyata begitu naif ilmu kemanusiaan survival ummat- kerana mengikuti kata-kata Ustaz Azhar Youtube PAS bahawa Matematik dan Sains ialah ilmu Sekular).

DUN Dusun Tua diteraju oleh Ismail, UMNO. Dulu Pengerusi Gerakan Belia 4B Malaysia Kawasan Hulu Langat, yang agak sinikal dengan kemasukan dan pertolongan orang luar dalam pengurusan saf 4B Hulu Langat. Dia tak belajar daripada Dato' Badrul Hisham yang kini penulis tetap Agenda Daily, dan bermastautin Di Mutiara Bangi sebelah rumah Othman Desa. Ismail dalam istilah "winnable candidate", dia sudah terkeluar daripada skrin calon paling berpotensi menang dan terbaik di Dusun Tua. Kena tukarlah.

DUN Semenyih dipasung oleh Johan Abd Aziz, kini bergelar Dato Johan Abdul Aziz, DMSM, AMS, JP, dulu tauke anak didik Ahmad Kuris. Johan kini, Ketua Bahagian UMNO Hulu Langat. Seorang yang dilihat berani tapi sebenarnya tiada kekuatan parti. Johan sering ditipu hidup-hidup oleh Jalil, Jalil ini sifatnya Talam Dua Muka. Sanggup menikam Johan dan Markiman Kobiran, tu pasal Markiman Setiausaha Politik YB KDN sering keluar masuk wad kardio. Markiman yang senior Timbalan Ketua Bahagian. Satu fenomena luar biasa di Hulu Langat. Johan pun sebab nak PRU-13, baru ingat rangkaian pemidato dan penceramah politik dia, kalau tidak HARAM tak diapik pun. Inilah ragam politiking ADUN SEMENYIH dan KETUA BAHAGIAN proksi Khairy Jamaluddin. Dia juga sudah terkeluar daripada carter Calon Terbaik dan Berpotensi Boleh Menang. Kena Tukarlah.

DUN Kajang dipayung oleh Freemasonary melalui Cikgu Lee, seorang guru bahasa Inggeris High School Kajang. Lee ini ahli biasa PKR, yang dinobat pula sebagai Ketua Cabang Hulu Langat, sebab menang DUN Kajang berlaga dengan MCA. Hari ini, bangunan dan bilik tadbir DUN Kajang PKR ialah bilik ADUN MCA PRU-11. Apakah Cina Freemasonary PKR berpakat dengan Cina MCA-BN? Ternyata DUN Kajang kali ini, bukan boleh diberi muka kepada MCA. MCA sudah hilang kuasa dan kepercayaan pengundi, kerana di sebalik fenomena PRU-13, mereka sudah berpoligami. Tahniah.

Ketua Perhubungan Negeri Selangor ialah YAB Dato' Seri Haji Mohd Najib, Timbalan Ketua Perhubungan ialah Noh Omar. Kalian berdua kena pastikan DUN Kajang didukung oleh UMNO-BN, calon UMNO paling sesuai dan kritikal. Pusat Daerah Mengundi dan Peti Undi untuk Melayu ialah 67.8% di DUN Kajang, apakah jadahnya diberi kepada MCA lagi? MCA ternyata di Selangor sebagai Musuh Dalam Selimut.

Rumusan Kajian Kes Hulu Langat ialah Parlimen Hulu Langat perlu muka baru, bukan Markiman Kobiran, atau cara mudah "pujuk Dr. Che Uda sebagai calon BN", DUN Dusun Tua, Semenyih - WAJIB TUKAR ORANG BARU, lebih karisma dan wibawa tinggi, DUN Kajang langsung milik UMNO.

AZLI SHUKRI

Posted: 23 Nov 2011 12:04 AM PST

AZLI SHUKRI


Sebab Itu Islam Haramkan Demonstrasi...Hosni Mubarak Dah Tak Ada..Pasal Apa Rakyat Mesir Masih Tak Puas Hati?

Posted: 22 Nov 2011 07:03 PM PST

KAHERAH 22 Nov. - Kabinet Mesir semalam meletak jawatan selepas tunjuk perasaan yang menuntut perubahan politik mengakibatkan 29 maut serta menyebabkan pemerintahan tentera terpaksa mengadakan rundingan krisis. Empat hari selepas demonstrasi besar-besaran diadakan iaitu yang terburuk sejak kejatuhan rejim bekas Presiden Hosni Mubarak, Kabinet mengumumkan peletakan jawatan semalam.

"Kerajaan Perdana Menteri Essam Sharaf telah menyerahkan surat peletakan jawatan kepada pemerintahan Majlis Tertinggi Angkatan Bersenjata (SCAF) Mesir," kata jurucakap Kabinet, Mohammed Hegazy dalam satu kenyataan.

Stesen televisyen memetik satu sumber majlis sebagai berkata, peletakan jawatan itu ditolak, tetapi Menteri Penerangan Osama Heikal memberitahu agensi berita MENA, sebarang keputusan berhubung perkara itu masih belum dibuat. Peletakan jawatan Sharaf jika diterima, boleh menangguhkan pilihan raya Parlimen yang dijadual pada 28 November ini, yang pertama selepas kejatuhan Mubarak.

SCAF melalui satu kenyataan yang dilaporkan MENA menyatakan, pihaknya menjemput semua kumpulan politik dan kebangsaan untuk satu dialog tergempar bagi melihat punca krisis terbaru itu serta cara menyelesaikannya secepat mungkin.

Majlis itu juga telah meminta Kementerian Kehakiman membentuk satu jawatankuasa untuk menjelaskan tentang keganasan yang berlaku dan menyeru tentera serta rakyat supaya bertenang bagi meneruskan proses politik. Menurut pasukan perubatan, dua lagi penunjuk perasaan dilaporkan maut pagi ini di bandar Ismailiya, di Laut Merah, menjadikan angka korban kini mencecah 26 orang. Pertubuhan Amnesty International mendakwa, SCAF gagal mengotakan janji-janjinya dan telah melakukan penyalahgunaan hak yang lebih teruk berbanding semasa pemerintahan Mubarak. - AFP

Pemuda PAS Sibuk Cari Tangan Ghaib..Sampai Lupa Buat Demo

Posted: 22 Nov 2011 08:10 AM PST


Lawak laa berita macam ini. Tolong la wahai Pemuda PAS..kalau ada tangan ghaib yang memaksa UIA agar membatalkan kehadiran Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Saifuddin ke universiti tersebut semalam, maka tangan ghaib mana pula yang menghalang daripada Pemuda PAS untuk melakukan demostrasi membantah kehadiran penyanyi gay antarabangsa Elton John di Genting Highland malam ini? Daripada korang sibuk dengan isu Saifuddin dihalang masuk ke UIA, eloklah korang kumpulan pelajar UIA agar pergi berdemo di Genting Highland malam nie..halang penyanyi gay tu buat persembahan...lebih afdhal.

Politik Berhala : Tiada Demo Untuk Elton John, Kami Sakit Tekak Untuk Takbir Malam Ini

Posted: 22 Nov 2011 07:23 AM PST

(Klik di sini)

Meminjam kata-kata Zulkifli Noordin...hari ini agaknya para Pemuda PAS sakit tekak sampai dah tak dengar suara takbir..yang kedengaran hanya suara Elton John. Inilah jadinya apabila Islam diletakkan di dalam peti undi. Jadi mainan dan retorik kosong. Islam ikut keadaan dan sokongan, bukan mengikut prinsip atau suruhan yang jelas. Tahniahlah PAS..lesen demo ada di dalam tangan DAP dan Ambiga, pergilah sujud pada mereka hanya untuk merebut kuasa dan habuan dunia yang sementara. Takbirrrr!!

Tonton Tazkirah Tentang Pemerintah Yang Tidak Berhukum Dengan Hukum Allah

Posted: 22 Nov 2011 07:09 AM PST

Layan Sebentar Tazkirah Tengah Malam

Posted: 22 Nov 2011 06:32 AM PST

APANAMA

Posted: 22 Nov 2011 11:49 PM PST

APANAMA


Bush & Blair - Guilty of WAR CRIMES

Posted: 22 Nov 2011 03:36 AM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 22 Nov 2011 11:19 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


MENTERI RASIS DAP TONY PUAKA & PENYOKONG INDONESIA : SAMA CUMA TAK SERUPA

Posted: 22 Nov 2011 10:30 PM PST

Tinjauan MyMassa semalam mendapati Menu Rakyat Restoran Rakyat 1Malaysia
Digemari oleh Masyarakat Cina dan India.


Aiik Ahli PAS pun Turut Makan di Restoran Menu Rakyat Restotan 1Malaysia

1. Sejak seminggu dua yang lalu, Menteri Rasis DAP, YB Tony Puaka dengan dibantu anak mantan Timbalan Perdana Menteri yang kaya-raya itu, menyerang tanpa henti Kedai Rakyat 1Malaysia dan Menu Rakyat Restoran 1Malaysia. Menteri Rasis DAP ini juga sedang menunggu masa yang sesuai untuk menyerang Klinik 1Malaysia.

2. Sebagai pejuang di alam siber, adalah tanggungjawab Mymassa untuk menyelidik tuduhan rasis tersebut. Kita tahu idea YAB Perdana Menteri adalah untuk membantu seluruh rakyat Malaysia tanpa mengira kaum untuk menikmati perkhidmatan yang Murah, Berkualiti dan Mengurangkan Bebanan Rakyat terutama yang tinggal di bandar-bandar besar.

3. Malangnya, Menteri Rasis DAP telah menyerang apa jua yang bernama 1Malaysia. Apakah kerana Kedai Rakyat 1Malaysia majoritinya Melayu, apakah kerana Klinik 1Malaysia majoriti Doktor, Medical Assisstant dan Jururawatnya Melayu. Apakah kerana Menu Rakyat juga majoritinya Melayu.

4. Apakah kerana Pembeli, Penjual, Pengguna dan Sumbernya dari orang Melayu maka Tony Puaka mahu menjadi Hero Rasis Mempertahankan Peruncit-Peruncit Cina DAP yang kononnya mereka rugi kerana kewujudan kedai-kedai 1Malaysia ini?

5. Tinjauan Mymassa mendapati provokasi Menteri Rasis DAP itu berunsur fitnah dan politik. Anak bekas Timbalan Perdana Menteri pun bingai terikut-ikut. Pemikiran mereka seperti penyokong-penyokong Indonesia yang menghina negara kita.


Guan Eng Kena Saman Lagi.

Posted: 22 Nov 2011 09:36 PM PST

Kalau sebelum ni dengan UMNO Penang, kali ni rakyat Penang sendiri yang saman.


Makin lama, makin banyak pula saman yang Guan Eng dapat.

Bila nak buat kerja kalau asyik ke mahkamah je.

Terkenan dengan Anwar kot.

*Apa Guan Eng nak risau, dalam DAP kan banyak peguam. Kalau tak boleh menang kes, boleh buat macam Anwar Ibrahim, tunda sampai sekarang tak habis-habis.

PANAS! Kondom Di Buang Merata-rata Di Kedah. 'Tahniah' Kerajaan PAS.

Posted: 22 Nov 2011 08:33 PM PST

Ingatkan bila puak-puak hijau ni tadbir negeri, makin elok la akhlak rakyatnya. Rupa-rupanya lagi teruk dari BN.

Baca seterusnya di sini (http://www.sinarharian.com.my/edisi/utara/kondom-bertaburan-di-taman-1.7031)

Dah teruk macam ni pun PAS KEDAH LANGSUNG TAK NAK BUAT HUDUD SEBAGAIMANA PAS KELANTAN DAN TERENGGANU BUAT BILA MEREKA BERKUASA.

Itulah padahnya bila PAS bergabung dengan DAP. Nak perjuangkan Islam pun takut kena marah dengan DAP.

*Pemimpin PAS sibuk pasal NFC beli KONDO tapi tak sedar yang KONDOM bertaburan di negeri sendiri.

Edisi Kartun : Bagi Bantuan RM100, Mereka Ambil. Undi Tetap Kepada Pembangkang

Posted: 22 Nov 2011 07:39 PM PST



Realiti penyokong pembangkang. Bila ada bantuan Kerajaan, puak-puak ni yang sapu dulu.

Tapi sokongan mereka tetap kepada pembangkang yang hanya bagi mereka air liur (ceramah politik) yang terpaksa mereka bayar (derma jihad) untuk mendapatkannya.



Nak buat macam mana. Mereka pegang kata-kata tok guru dan pemimpin politik mereka, BN bagi kita ambil tapi tetap pangkah bulan.

*Kadang-kadang aku rasa penyokong dan ahli PAS ni macam babi pulak, bagi semua benda babi makan. Tapi sondol tetap sondol.

Foodspotting @mymassa: Jom, jalan-jalan cari makan #MenuRakyat1Malaysia

Posted: 22 Nov 2011 06:47 PM PST





Berdasarkan kepada gambar-gambar di atas, cuba teka berapa agaknya yang perlu dibayar untuk menikmati kesemua hidangan di atas?
RM 25? RM 40?
Sama ada anda percaya atau tidak, jumlah keseluruhan makanan dan minuman yang menyelerakan di atas tidak lebih daripada RM16 sahaja! Ini adalah kerana setiap pelanggan yang menikmati makan tengahari di restoran tersebut dijamin hanya perlu membayar tidak lebih RM4 (termasuk minuman) bagi setiap hidangan dipilih.
Tetapi tentu akan ada pula yang berkata, "Alah, memanglah bayar murah, kualiti dan pilihan lauk yang disediakan tentunya teruk dan substandard!". Betulkah begitu?
Anda nilaikanlah sendiri tiga gambar di atas yang memaparkan kesemua menu lauk yang ditawarkan. Bukankah ia cukup berbaloi dan memadai?

Inilah yang ditawarkan kepada semua rakyat Malaysia di restoran-restoran yang menyediakan Menu Rakyat 1Malaysia. Di sebalik segala cemuhan dan kritikan juak-juak fuckatan terhadap usaha Kerajaan untuk meringankan beban hidup rakyat, kualiti barangan makanan yang ditawarkan di bawah skim ini tidak pernah dikompromi sama sekali.

  

Jadi kepada sesiapa yang ingin merasai sendiri pengalaman menikmati masakan menu rakyat ini, carilah sahaja mana-mana restoran yang menggantung kain rentang seperti di atas di premis mereka. Kami di MyMassa jamin, anda pasti akan gembira kerana dapat menikmati sarapan dan makan tengahari yang berkualiti sambil menyelamatkan poket anda!
Jadi, janganlah kita memperbodohkan diri dengan mempercayai apa yang disalakkan oleh Tony PUAka dan benih si pengkhianat bangsa, Nurul Izzah ini, kerana mereka sendiri sebenarnya jijik untuk memamah lauk-pauk golongan marhaen ini. Lagi pun, selain memekak memburuk-burukkan usaha murni Kerajaan BN ini, adakah pernah mereka mencadangkan alternatif pelaksanaan yang lebih baik untuk meringankan beban hidup rakyat?!!

Ambiga Merapu Lagi. Elok Cilikan Je Mulut Busuk Aci Ni.

Posted: 22 Nov 2011 05:40 PM PST

Sudah-sudah la tu Ambiga. Apa yang kau merapu ni lahanat.


Akta Perhimpunan Aman perlekeh hak rakyat Malaysia, kata Ambiga


KUALA LUMPUR, 22 Nov – Pengerusi Bersih 2.0 Datuk Ambiga Sreenevasan membidas undang-undang perhimpunan aman yang dibacakan kali pertama hari ini atas alasan ia memberi kuasa yang luas kepada Menteri Dalam Negeri dan polis selain menghakis hak dan kebebasan diperuntukkan oleh Perlembagaan Persekutuan selama ini.

Bekas presiden Majlis Peguam ini mendakwa kerajaan telah gagal dalam menerima pakai standard antarabangsa, sebaliknya mengehadkan kebebasan yang diberikan oleh undang-undang tertinggi negara ini.

"Rang undang-undang ini (Perhimpunan Aman) membataskan hak kita seluas yang mungkin," kata beliau dalam satu kenyataan hari ini.

Kata beliau undang-undang baru ini mengekang lagi kebebasan untuk berhimpun dan juga kebebasan berucap.

"Tambahan, kebebasan berhimpun termasuk protes jalanan yang aman. Dengan mengeluarkan hak ini sama sekali, Perlembagaan Persekutuan sekali lagi diperlekehkan," katanya.

Ambiga berkata undang-undang yang hendak dibawa oleh pentadbiran Najib ini lebih buruk berbanding Seksyen 27 Akta Polis yang sedia ada, yang akan dimansuhkan.

Kata beliau, ia salah satu hak kebebasan fundamental yang diperlukan dalam menggerakkan masyarakat demokrasi dan diperuntukkan dalam Perlembagaan Persekutuan.

Justeru beliau menggesa kerajaan dengan segera menarik balik rang undang-undang itu jika Datuk Seri Najib Razak jujur dalam janjinya menjadikan Malaysia negara demokrasi terbaik.

http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/akta-perhimpunan-aman-perlekeh-hak-rakyat-malaysia-kata-ambiga/

Kepada yang tak tahu apa itu Rang Undang-undang Perhimpunan Aman 2012, grafik dari Malaysia Insider ini boleh membantu.



Cuba pembaca MyMassa bandingkan rang Undang-undang ini dengan tindakan Kerjaaan Amerika Syarikat.



Jadi, mana satu yang perlekeh hak rakyat wahai Ambiga yang menjadi agen Amerika?



*Patutnya dengan Ambiga ni pun sekali perlu disembur lada kalau dia berdemonstrasi. Pejuang hak asasi manusia konon. Pergilah perjuangkan hak mahasiswa yang kena sembur lada tu.

Benarkah Pembangkang Perjuangkan Hak Orang Asli?

Posted: 22 Nov 2011 04:33 PM PST

Antara isu yang menjadi modal populis pembangkang adalah berkenaan hak Orang Asli.

Cuba lihat apa yang berlaku di Kelantan.


Jika mereka pejuang sebenar hak Orang Asli (atau disebut Orang Asal oleh pembangkang), kenapa mereka tidak berdemo menentang Kerajaan PAS Kelantan?

*Kalau berjuang kerana kuasa, macam tulah jadinya. Keikhlasannya entah ke mana.

Wah. Gebunya Tuan Lim Guan Eng.

Posted: 22 Nov 2011 03:03 PM PST

Guan Eng makin gebu. Pipi makin tembam. Leher pun dah tak nampak.



Cucuk botox ka?

Dulu masa baru naik banyak kurus. Kena tunjuk imej 'zuhud'. Baru orang PAS akan gelar Khalifah Umar Abdul Aziz.


Bila dah selesa, tak perlu imej macam tu lagi. Buat macam mana pun PAS tetap undi DAP.

*Tahniah kerana berjaya 'menggemukkan' badan tatkala rakyat makin 'kurus'.

Edisi Kartun: Skim 1Malaysia Dalam Bahasa Mudah.

Posted: 22 Nov 2011 02:05 PM PST

Layan kartun ini untuk memahami kebaikan yang rakyat dapat dari skim 1Malaysia.

Klik untuk besarkan imej.

Info MyMassa : Strategi Biomas Nasional

Posted: 22 Nov 2011 10:00 AM PST

Untuk pembaca MyMassa yang berminat untuk mengetahui mengenainya.

Klik untuk besarkan imej

*Satu lagi bidang baru yang ingin diteroka oleh Kerajaan bagi memastikan kelangsungan ekonomi dan kemapanan alam sekitar negara ini.

Santai Tengah Malam: Ryu Street Fighter Menjelma Jadi Manusia.

Posted: 22 Nov 2011 08:38 AM PST

 
Watak dalam game Street Fighter yang telah menjelma dalam dunia realiti.


Babak dalam game tersebut turut diulang semula secara real.

Tak percaya? Sila tonton video ini....



*Abugit......



Anwar Ibrahim Di Halau Dari Selangor.

Posted: 22 Nov 2011 07:32 AM PST



Tahniah penduduk Kampung Melayu Subang Tambahan.

*Makin lama makin tak releven si Nuar ni.

PANAS! Harakah Akui BN Benarkan Kebebasan Akhbar.

Posted: 22 Nov 2011 06:36 AM PST



Wow. Harakah dilanggan oleh 2 juta pembaca.

Berapa ahli PAS sekarang ni. Adakah mencecah 2 juta orang?

Cuba tengok HEADER akhbar ini, bukankah hanya untuk ahli PAS sahaja.


Kesimpulannya Harakah mengakui kebebasan akhbar di Malaysia dengan mencanang jumlah pembaca mereka.PAS telah mengakui bahawa akhbar mereka turut dibeli oleh bukan ahli parti mereka. Kalau tiada kebebasan akbhar, macam mana bukan ahli pun boleh beli Harakah?

*Masih lagi ada tag line MEMBANGUN BERSAMA ISLAM. Ingatkan tak berani nak letak. Takut DAP dan PKR marah.

GEMPAR! ADUN DAP Nak Roboh Surau Di Selangor?

Posted: 22 Nov 2011 05:37 AM PST

Lepas kes roboh madrasah di Kedah oleh Kerajaan PAS, kini surau di Selangor turut mendapat nasib yang sama.


Apa kejadahnya semua ini?

Adakah sekarang ni musim pembangkang roboh surau menjelang tahun 2012.

Kalau nak roboh tahun depan dah tak boleh sebab dekat pilihan raya. Maka, sekaranglah masa paling sesuai untuk mereka buat onar.


*Pelik bin ajaib. Kuil dan tokong haram tak pulak diusik. Surau yang dapat kebenaran pulak yang jadi mangsa. Ini ke konsep keadilan yang pembangkang perjuangkan?

Mahasiswa Yang Sokong Pembangkang Patut Kena Macam Ni.

Posted: 22 Nov 2011 04:33 AM PST

Insiden yang berlaku di US.



Pelajar yang cuba melanggar arahan dikenakan tindakan yang ganas dan zalim iaitu menerima semburan lada.

MyMassa tak pernah tengok polis Malaysia buat macam ni kepada mahasiswa kita. Paling teruk pun, mahasiswa yang sertai demonstrasi, dapat semburan water cannon. Itupun masa perhimpunan haram di KL. Bukannya di universiti seperti yang mereka lakukan ketika menyokong Aziz Bari.


Itu pun mereka masih tak bersyukur dan mintak macam-macam daripada Kerajaan. Bukan sahaja mereka ni tak bersyukur malah tuduh Kerajaan macam-macam serta nak mansuhkan AUKU.


Sedangkan akta ini disokong oleh majoriti mahasiswa yang lain.


MyMassa ulangi, para mahasiswa sokong pembangkang patut disembur lada seperti dalam video. Tapi bukan Kerajaan Malaysia yang buat. Campak mereka ke US dan suruhlah mereka berdemonstrasi di situ. Barulah mereka tahu langit tu tinggi atau rendah. Kebebasan bersuara dan hak asasi manusia yang mereka laungkan mengikut acuan BARAT hanya UTOPIA. Malah Barat itu lebih teruk dari Malaysia.

*Ini ke yang pembangkang cakap negara barat benarkan demonstrasi? Tipu pengikut mereka boleh lan.

Info MyMassa : Gangguan Bekalan Air Di Selangor.

Posted: 22 Nov 2011 03:34 AM PST

Pengumuman ini ditujukan khas kepada pembaca MyMassa yang tinggal di kawasan yang bakal mendapat gangguan bekalan air.


*Sebar-sebarkan.

Mana Mat Sabu Nak Lari? Tak Cukup Tanah La Jawabnya.

Posted: 22 Nov 2011 02:13 AM PST

Pergh. Kesan tayar pun ada lagi.


Takkan kena langgar sampai berbekas tayar. Budak-budak yang main basikal kat taman perumahan pun boleh tau.

Semoga Mat Sabu ingat pelajaran yang diajar oleh gurunya.



*Agak-agak la nak 'kencing' pun Mat Sabu ooi.

Bomoh dan Anti Doping. Insiden Perlawanan Akhir Bola Sepak Sukan SEA.

Posted: 22 Nov 2011 01:07 AM PST

Antara gambar bomoh yang dikutip dari laman FB.




Ini pula insiden anti doping Indonesia yang membuatkan Ong Kim Swee mengamuk.



Macam-macam hal. Yang penting pingat emas tetap milik kita.

*Korang rasa gambar bomoh tu real ke?

Berita Yang Takkan Keluar Suara Keadilan dan Harakah.

Posted: 22 Nov 2011 12:10 AM PST



Tahniah Kerajaan kerana berjaya memacu ekonomi negara dalam keadaan sekarang ni.

Yang peliknya, pembangkang tak pernah mengakui kejayaan BN memimpin negara.

Ini ke namanya Pembangkang Kelas Dunia?

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 22 Nov 2011 11:10 PM PST

DARUL EHSAN TODAY


Saifuddin Halang CEO Melayu Buat Umrah...

Posted: 22 Nov 2011 06:00 PM PST

Aku betul tak sangka, saifuddin yang gayanya bak seorang interlektual rupa-rupanya bebal makroop, dah terkantoi dengan isu ladang lembu yang difitnahnya hari tu, dia mula buat fitnah lain pulak, terbaru dia kata keluarga shahrizat pergi buat umrah pakai duit NFC.

Korang boleh nampak tak bertapa bebalnya saifuddin ni, memanglah datuk mohamad salleh tu suami shahrizat, jadi apakah salah dia ke umrah menggunakan duit hasil keuntungan perniagaan NFC yang dia juga turut menerima gaji dari syarikat tu untuk buat umrah?

Kalau macam tu, kenapa hanya saifuddin pertikaikan umrahnya sahaja, kenapa saifuddin tak mau kata datuk mohamad salleh beli baju pakai duit NFC, beli jam tangan pakai duit NCF, beli handphone pakai duit NFC.

Kalau macam tu cara saifuddin berfikir, payahlah ceo melayu nak pergi umrah, lepas ni tan sri azman hashim ceo ambank kalau nak pi umrah kena la orang sponsor dia, pasal kalau saifuddin tahu azman hashim pergi umrah dah tentu saifuddin akan tuduh pulak azman hashim pakai duit ambank, samalah juga kalau syed mokhtar nak pi umrah, dia kena mintak orang sponsor dia, pasal nanti kalau di pergi dengan duit dia sendiri, saifuddin akan tuduh syed mokhtar pakai duit yayasan untuk buat belanja pi umrah...

Korang fikir-fikirlah apa punya jenis bodoh pemimpin pkr macam tu....

Lagi Surau DiRoboh Di Selangor...

Posted: 22 Nov 2011 04:48 AM PST

Penduduk rumah pangsa kos rendah Indah Court di Jalan PJS 11/7a di sini, membantah cadangan pemaju merobohkan surau yang dibina mereka berhampiran rumah pangsa berkenaan sejak lebih sedekad lalu.

Bantahan itu dibuat kerana mereka tidak bersetuju dengan tindakan pemaju membina surau ganti di tingkat empat, bangunan tempat letak kereta yang akan dibina di bekas tapak surau terbabit.

Surau yang dibina penduduk dengan kos RM93,000 itu akan dirobohkan untuk memberi laluan kepada projek pembinaan tiga blok kondominium 30 tingkat dan 10 unit rumah kedai serta pejabat di kawasan berhampiran.

Penaung surau, Datuk Shaiful Nizam Abdullah, berkata tindakan itu tidak wajar kerana ia dibina hasil wang yang dikeluarkan oleh penduduk sendiri selain sudah mendapat kelulusan pihak berkuasa tempatan (PBT) sekitar 1997.

"Saya tidak faham mengapa pemaju dan Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) begitu mudah hendak merobohkan surau yang kami bina dengan duit sendiri.

"Lebih menghairankan, jika hendak menaik taraf Indah Court, mengapa pula surau ini dirobohkan?
"Kami bina surau ini bukan secara haram tetapi selepas kelulusan MPPJ. Lagipun, tidak sesuai jika surau dibina di atas lot parkir kerana ia menyusahkan penduduk untuk beribadah dan membuat kenduri. sumber: berita harian.

Panglima Perang Cyber

Posted: 22 Nov 2011 11:10 PM PST

Panglima Perang Cyber


Tweet Terbaru Ong Kim Swee Jurulatih Harimau Muda Yang Memang Ong !

Posted: 22 Nov 2011 10:50 PM PST



KIM Swee bersama jurulatih Syria, Immad Khankan (kanan) di sidang akhbar di Wisma FAM, semalam menjelang perlawanan kelayakan Olimpik, malam ini.





Panglima : kejayaan anak buah Ong Kim Swee mungkin kerana namanya pun dah ONG :)


Apa pun kita kena beri sokongan mantap kepada pasukan kita. Ayuh kita gegarkan Stadium Bukit Jalil malam ini.


Di saat kita menonton bola jangan lupa kewajipan untuk ingat dan taat perintah Allah Taala.


Twitter OKS : 


Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Lihat Bukti Pakatan = Parti Kroni @ Anak Beranak

Posted: 22 Nov 2011 10:11 PM PST



Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Gambar Tempat Kelahiran Nabi Dijadikan Tandas Oleh Puak Wahabi

Posted: 22 Nov 2011 09:34 PM PST



Lily Hashim di Wall FB beliau telah siar gambar  tempat kelahiran Nabi yang dijadikan tandas oleh puak Wahabi.. Akibat kesilapan mendapat ilmu yang tepat berlandaskan HAQ dari Ulama.

Sesiapa menyokong Wahabi ertinya menyokong penghinaan terhadap sejarah Baginda yang dihina sedemikian rupa oleh musuh Allah melalui Khawarij bertopeng Islam...

Moga Allah akan kembalikan tempat bersejarah baginda dengan diletak kemuliaan sebaik-baiknya. Amin.


baca juga puisi menarik dari tokoh sufi Jalaluddin Rumi  di FB Lily Hashim... Bacalah untuk dihayati...



From the beginning of my life
I have been looking for your face
but today I have seen it.

Today I have seen
the charm, the beauty,
the unfathomable grace
of the face
that I was looking for.

Today I have found you
and those that laughed
and scorned me yesterday
are sorry that they were not looking
as I did.

I am bewildered by the magnificence
of your beauty
and wish to see you with a hundred eyes.

My heart has burned with passion
and has searched forever
for this wondrous beauty
that I now behold.

I am ashamed 
to call this love human
and afraid of God
to call it divine.

Your fragrant breath
like the morning breeze
has come to the stillness of the garden
You have breathed new life into me
I have become your sunshine
and also your shadow.

My soul is screaming in ecstasy
Every fiber of my being
is in love with you

Your effulgence
has lit a fire in my heart
and you have made radiant
for me
the earth and sky.

My arrow of love
has arrived at the target
I am in the house of mercy
and my heart


is a place of prayer. -Jalaludin Rumi-Looking for your face


Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Datuk Seri Hishammuddin Hussein Digelar Syaitan Oleh Cybertroopers Pembangkang !!!

Posted: 22 Nov 2011 08:38 PM PST













Kerajaan perlu memandang serius isu ini. Perkataan 'syaitan' yang digunakan oleh portal pembangkang membuktikan tahap pemikiran yang terlalu kotor dan keji oleh penganut agama politik PAS.




Mereka inilah benih yang akan makin ekstrim ekoran merasa diri memegang kunci Syurga dan dekat dengan Ilahi sehingga sanggup mensyaitankan orang Islam yang tidak sependapat dengan mereka.




Sedangkan ketika Nabi Musa bertemu Firaun sekalipun baginda disuruh berkata dengan lembut dengan harapan Tuhan palsu bernama Firaun akan sedar dan takut kepada Allah Taala.




Tolong Pak SB dan MIO untuk mencari sehingga lubang cacing pihak yang berani kurang ajar sebegini.




Api perlu dicegah sebelah menjadi besar dan boleh membakar keamanan negara kita.




Baca pula Komen menarik dari kawan Panglima yang menyiarkan gambar di atas

Zamzuri Mohamed Tahir dalam Facebooker 1Malaysia

Iltizam YAB PM utk memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri hanya akan menjadi kenyataan setelah suatu rang undang2 baru tentang keselamatan Negara dan ketenteraman awam dibentangkan di Parlimen seawal Mac 2012. Sehingga ke tarikh pemansuhan (di Parlimen dan direstui oleh DYMM Seri Paduka Baginda YDP Agong) maka ISA tetap sah di sisi perundangan Negara dan Perlembagaan Persekutuan. 


Justeru itu, pabila para pencacai dan pencaci memanipulasikan aspek keselamatan Negara dan penahanan 13 org pengganas di Sabah, mudah difahami sikap mereka memandangkan doktrin agama yg meresap ke dalam sistem nilai, sikap da pemikiran mereka yg mewajarkan untuk berkawan dengan syaitan. 


Menimbulkan keresahan masyarakat, kecurigaan, syak wasangka dan fitnah serta kebencian di kalangan masyarakat tehadap pihak berkuasa yg bertanggungjawab terhadap aspek keselamatan Negara jua boleh dianggap sebagai mewarisi gerakerja nilai, sikap dan pemikiran jin, syaitan dan iblis sbgamana termaktub di dalam surat an-Nas.







Sekian, mohon disebarkan ke seluruh penjuru alam...




Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Bantuan RM100 Diperluaskan Kepada 500,000 Pelajar Sekolah Swasta ( Termasuk Sekolah Cina dan Agama )

Posted: 22 Nov 2011 08:04 PM PST



BATU PAHAT: Kerajaan bersetuju meluaskan bantuan persekolahan RM100 setiap seorang kepada 500,000 pelajar sekolah swasta di seluruh negara membabitkan peruntukan tambahan sebanyak RM50 juta bagi menghadapi persekolahan tahun depan.

Timbalan Menteri Pelajaran Dr Mohd Puad Zarkashi berkata peruntukan kepada pelajar sekolah swasta sama ada sekolah agama rakyat atau sekolah swasta Cina itu diputuskan memandangkan kerajaan tidak mahu pelajar terbabit merasakan diri mereka terpinggir.

"Kita memikirkan mereka juga akan berhadapan dengan sesi persekolahan yang memerlukan bantuan pakaian sekolah dan sebagainya. Mereka ini juga menghadapi masalah yang sama seperti pelajar sekolah kerajaan.

"Jadi, kita beri keadilan kepada semua yang bersekolah. Kita prihatin kepada masalah rakyat," katanya kepada Bernama selepas menghadiri majlis pemimpin bersama rakyat dengan penduduk kawasan peti undi Kampung Kluang, Rengit, di sini, malam Selasa.

Sehubungan itu, Mohd Puad mahu guru besar atau pengetua sekolah swasta dapat mengagihkan bantuan tersebut kepada pelajar dalam sedikit masa lagi tanpa membuat sebarang pemotongan.

Terdahulu berucap pada majlis tersebut beliau meminta semua rakyat pelbagai kaum di negara ini supaya terus mengekalkan semangat perpaduan seperti yang dicetuskan oleh pasukan bola sepak Harimau Muda yang berjaya mengekalkan pingat emas dalam pertandingan akhir bola sepak Sukan SEA ke-26.

Pada majlis yang dihadiri oleh lebih 1,000 orang penduduk itu, Mohd Puad yang juga Anggota Majlis Tertinggi UMNO turut menyampaikan bantuan kerusi roda kepada tujuh Orang Kurang Upaya (OKU), bantuan cermin mata dan sumbangan kepada golongan kurang bernasib baik. – BERNAMA

http://www.radioinformasi.com/2011/11/23/bantuan-rm100-diperluaskan-kepada-500000-pelajar-sekolah-swasta/


Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Orang Besar Media Prima Tolak Gagasan 1Malaysia ?

Posted: 22 Nov 2011 07:57 PM PST

Menurut maklumat yang disampaikan semalam ada hamba Allah telah berjumpa dengan orang besar di Media Prima.


Membawa proposal untuk projek telefilem 1Malaysia beliau.


Namun dalam perbincangan tersebut orang besar Media Prima yang menguasai Tv dan Radio selain akhbar Berita Harian telah memandang sinis usaha gagasan 1Malaysia.


Katanya : GLC tidak akan sponsor jika diletak nama 1Malaysia.


Perkara ini (jika benar) sangat serius dan tidak seharusnya keluar dari mulut seorang yang berjawatan tinggi dalam Media Prima.


Jika tidak benar, Media Prima Sdn Bhd harus menunjukkan mereka adalah penyokong kuat gagasan 1Malaysia idea asli YAB Perdana Menteri. Baru dapat ditangkis tohmahan sebegini.


1Malaysia bukan agenda politik murahan tetapi ke arah kestabilan negara menjadi negara hebat tanpa membiarkan pergaduhan berleluasa antara agama dan bangsa di negara kita.


Maka tidak patut jika ada rakyat yang  memandang sinis perkara ini dengan memperlekehkannya. Dalam masa yang sama mereka inilah yang menduduki kerusi empuk di syarikat yang ada kaitan dengan Kerajaan.


Selepas menyelongkar alam maya guna Pak Google, Panglima menemui tulisan yang lebih kurang nadanya dengan kisah di atas.


Disiar pada Oktober 2011 di sebuah blog pro Kerajaan.


Tolong baca dan pastikan mesej ini sampai kepada Top Leader di sana.


Artikel ini Wallahi Wabillahi Watallahi TIDAK DIBAYAR OLEH SESIAPA  tetapi demi perjuangan menjayakan GAGASAN 1MALAYSIA idea asal Perdana Menteri kita tanpa disabotaj oleh orang sekeliling yang manis di bibir tetapi tidak jujur menyokong aspirasi nasional PM kita.





Nasihat Untuk Media Strategist


Kita sama-sama ucap tahniah kepada Media Prima yang kononnya membuat perubahan 'positif' kepada top leadership di syarikat tersebut. Oklah. Walaupun tak menyeluruh, At least ada changes. Walaupun tak melibatkan kalangan yang lebih wajar – diGANTI; tapi ini semua permulaan yang baik. For a start. Honestly, orang macam Ahmad Talib, Johan Jaafar, Ashraff – semuanya tak membantu pun agenda PM. Sangat kurang. Bodek sahaja yang kuat.
Ini pandangan seorang yang biasa 'bergaul' dengan puak-puak ni. Tak ada benda lain. Yang penting, bodek dan terus membodek. Selagi boleh. Asalkan periuk nasi sendiri terjaga. Layan.
Soalnya, siapa sebenarnya benar-benar 'thinker' di belakang usaha media PM? Siapa? Sri Pentas? Jalan Riong? Putrajaya? Menara Kembar PETRONAS (OMO)? Bangsar? Jalan Chan Sow Lin? Apartment belakang Intercontinental (Hotel Nikko)? Havana Club, Concorde? Kat mana dan siapa?
Siapapun yang mengaku dia supremo kepada agenda media PM – perlu sedar; mereka tak control semua. Banyak sangat group. Masing-masing dengan tindakan dan pelan masing-masing? Sebab itu, kalau adalah agaknya nasihat kecil kepada kalangan penjawat-penjawat baru dalam Media Prima; perkara berikut mesti diambil perhatian:-
1. Jangan sombong
Tak kiralah baik di NST ataupun di Tv3; cukup-cukuplah dengan sikap sombong dan bongkak. Selalu muhasabah diri. Jangan nak lonjak diri sendiri. Fikir agenda PM. Bukan agenda poket dan kereta apa yang korang drive. Jangan bongkak.
2. Dahulukan Big Boss
Jangan ada boss nombor 2, nombor 3, ketua penasihat kepada boss, chief advisor kepada boss, orang kanan boss – ingat wajah PM kita, Najib Razak sahaja. Dalam masa yang sama, janganlah jual nama big boss pada setiap masa. Big boss suruh ini. Big boss suruh itu. Padahal, ini semua nak memudahkan kerja peribadi. Jangan take side dalam 'peperangan kasih sayang' antara OMO dan Khyril Anas. Hati-hati.
3. Ikhlaskan Hati
Jangan buat kerja untuk kepentingan diri. Ikhlas kerja untuk boss. Bukan menjahanamkan. Kalau setakat masuk NST; tugas utama hanya memastikan gambar PM di muka depan SETIAP HARI – ini semua sokong yang membawa rebah. Content bro. Fokus kepada content. NST kalau nak dapat credibility semula; mesti berani jadi suara kebenaran. Bukan ikut cakap dan jadi akhbar bodek. Cukup-cukuplah zaman Johan Jaafar dan Ahmad Talib ni. Semua ini 'jurassic' punya media strategist. Rakyat dah bosan. Kalau you all masih pakai strategi sama…alamatnya…melingkup….
4. Wider Engagement!
Jangan korang anggap korang sahaja yang pandai; korang sahaja yang bijak. Ke parit lah juga jawabnya. Engage dengan semua; walaupun dia hanyalah seorang blogger tepi jalan yang tak ada agenda politik. Jangan suka sideline orang ikut kehendak sendiri. Ini tidak. Kalau blogger nak jumpa – sampai bertahun pun masih belum dapat ruang. Masih lagi suka nak main kejar-kejar dengan blogger. Bro…ramai blogger bukan nak duit you. Kita nak kongsi experience. Bukan nak potong jalan you. Ingat tu.
5. Bigger picture
Jangan ambil sikap silo – dan bergerak seorang diri. Dalam politik Malaysia sekarang ni, yang boleh bergerak sendiri dan merangka agenda peribadi hanyalah OMO dan Ahmad Maslan. Dua orang ini sahaja. Yang lain, kena fikir 'bigger picture'. Kalau masih ada mentaliti Ahmad Maslan – jaga PM sampai kena jaga PUNGGUNG PM – alamatnya….melingkup juga. Oopss…sorang lagi yang boleh gerak sendiri ini…Farid Ridzuan.
Peringkat awal ini, itu sahajalah dulu. Selamat bertugas dan melaksanakan amanah masing-masing. Kalau dalam masa 3 bulan, NST, TV3, Media Prima masih lagi dengan nada dan cara yang sama – maka hujah awal tadi adalah benar dan tepat. Masalah sebenar adalah Johan Jaafar dan Ahmad Talib. Kalau dua-dua ini tak diganti dan dimasukkan dengan new blood; letaklah Rupert Murdoch sekalipun – NST akan jadi macam itu juga. Johan sudah hilang dia punya Midas Touch.
Hati-hati dengan rakan sekeliling. Anda sentiasa diperhatikan.
Berilah feedback yang 'ikhlas' kepada PM….bukan hanya fikir korang punya 'S-Class'.
* tunggu sahaja kemunculan Deepthroat NST, Deepthroat Tv3, Deepthroat Media Prima tak berapa lama lagi….

Jika ada respon boleh email panglimaperangcyber@yahoo.com atau komen di ruang bawah ini.
Terima kasih.




Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Anjing Pun Mengemis

Posted: 22 Nov 2011 07:54 PM PST



Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Cara Melarang Pelajar Meniru - Jom Tengok

Posted: 22 Nov 2011 07:51 PM PST





Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Info : Paras Air Sungai di Kelantan Yang Terkini

Posted: 22 Nov 2011 07:45 PM PST



info : FB Eizwan Abdullah




Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Tan Sri Muhyiddin Umum RM4.8 Juta Kepada 51 Buah Sekolah-Sekolah Agama di Kelantan

Posted: 22 Nov 2011 07:18 PM PST



Facebooker Eizwan menulis laporan berikut di FB beliau  :

Tan Sri Muhyiddin umumkan sumbangan kepada sekolah-sekolah agama berjumlah 51 buah seluruh Kelantan, dengan peruntukan berjumlah RM4,841,489.97 sebentar tadi.


Ia diumumkan dalam satu Majlis Perjumpaan Khas YAB Timbalan Perdana Menteri Bersama Guru-Guru Sekolah Agama Kelantan di Kelantan Trade Center, KB yang sedang berlangsung sekarang.


Kata-kata menarik TPM semasa memberikan ucapannya :

"Bila saya datang Kelantan, saya tak fikir nak jumpa orang PAS atau UMNO. Saya datang nak jumpa orang 'Isley'.." -YAB Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Isley ( Islam) loghat Kelantan.


Panglima secara terus terang dari hati sanubari sebagai rakyat Kelantan dan bekas pelajar sebuah sekolah agama (tahfiz) di sana , sangat mengalu-alukan dana RM4.8 juta diberi kepada sekolah-sekolah agama di Kelantan. Meskipun kita sedar mereka tidak sepenuhnya menyokong Kerajaan tetapi jika dihadapi tentangan mereka dengan hikmah dan mauizah hasanah nescaya mereka akan berubah dengan izin Allah.

Panglima sendiri salah seorang lulusan sekolah agama tetapi berjaya berubah apabila menggunakan akal fikiran untuk mencari kebenaran bukan taklid kepada ideologi sempit atau taksub politik. Pengalaman di Mesir telah banyak membantu merubah pola pemikiran apabila menadah ilmu dengan Syeikh Al Azhar yang warak lagi barokah, yang tidak menggunakan agama untuk undi parti yang disertai seperti mana yang berlaku di Malaysia.

Hingga hari ini racun politik memperalatkan agama dibawa ahli agama dalam PAS telah meracuni pemikiran rakyat Kelantan termasuk sanak saudara Panglima sendiri. Dan ia telah menguatkan azam Panglima untuk memerangi virus tersebut agar dapat dihindari oleh pemuda pemudi kita yang celik IT dan terbuka pemikiran mereka.

Majoriti sanak saudara Panglima masih lagi tidak dapat menerima budi baik Kerajaan di bawah Barisan Nasional  kerana faktor faktor seperti tidak mempunyai ilmu dan info yang tepat tentang dasar-dasar Kerajaan selain takut dengan momokan bahawa menolak PAS seperti menolak ISLAM. 

Walhal ia tidak seperti yang mereka takutkan.

Namun mereka sekadar bercakap tidak bersetuju tetapi tidak pula menyertai PAS sebagai ahli. Maknanya peluang membaiki persepsi mereka masih lagi ada dan tidak terlambat jika kena dengan caranya.

Alhamdulillah dan syukur kepada Allah atas cahaya KEBENARAN yang diberikan Allah kepada kita sehingga dapat berada seperti yang ada hari ini !


Info dan gambar dari Facebook Eizwan Abdullah (UMB)



Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Blogger Kecil Hati Tidak Dijemput Konvensyen Media Sosial 1Malaysia

Posted: 22 Nov 2011 06:35 PM PST


Pada pandangan Panglima semua sudah dijemput dengan diminta menghantar nama kepada penganjur dan urusetia. Tidak timbul soal tidak dijemput.

Memang semua tidak dijemput dengan kad undangan tetapi yang menghantar nama termasuk Panglima telah pergi kerana sudah daftar. 

Harap ia tidak menjadi polemik antara Kerajaan dan blogger. Kita yakin program tersebut untuk menyatukan para penggiat sosial 1Malaysia tidak kira Melayu Cina dan India.

Cuma terdengar cerita ada pihak tidak puas hati hadiah lucky draw terlalu sedikit... 

Siapa boleh komen?

Jika PM atau pegawai khas PM membaca artikel ini apa kata jika para penggiat sosial diberi bantuan ipad dan iphone atau samsung galaxy berdasarkan pencapaian mereka samada di Blog, FB dan Twitter !

Lagi tinggi hits,ranking, komen status, rakan fb atau retweet twitter lagi tinggi peluang untuk diberi peruntukan tersebut.

Group inilah yang perlu sebulan sekali dibawa bertemu PM dalam sesi tertutup untuk mendengar taklimat terkini isu isu semasa yang direkayasa pembangkang yang ingin menjatuhkan bukan sahaja PM bahkan negara kita Malaysia.


Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Siapa Mahu Tengok Motor Mat Sabu ?

Posted: 22 Nov 2011 06:29 PM PST




Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Mari Baca Zulkifli Nordin Dedah Astro Akan Ada Pesaing !!!

Posted: 22 Nov 2011 06:12 PM PST


Setelah beberapa hari tidak sempat menyentuh laptop untuk mengemaskini blog, pagi ini sambil mengikuti perbincangan bersama rakan-rakan Panglima sempat mengemaskini sedikit sebanyak apa yang menarik untuk anda semua.




Pertama tentang Astro akan menghadapi pesaing baru seperti tulisan YB Zulkifli Nordin dalam FB beliau 17 jam yang lalu :




Berkaitan Astro, Menteri tdk sempat mnjawab semua soalan secara lisan sbb mase terhad yg dberikan kpd beliau. Menteri brjanji akn memberikn jwpn secara bertulis. Ttp Menteri sempat maklumkn td bhw KPKK akan mengeluarkan satu lg lesen TV berbayar kpd pihak lain. Teman prcaya jika kena caranya, ini akan membolehkan saingan dbuat trhadap monopoli Astro. Roger






Panglima percaya persaingan sihat akan membolehkan rakyat menikmati kualiti yang lebih baik dan membuka ruang persaingan yang sihat.




Say No To Monopoli yeop !!!




Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Bendera Malaysia Diconteng Indonesia !

Posted: 22 Nov 2011 07:56 AM PST

Penyokong Bolasepak Indonesia yang marah dengan kejayaan malaysia telah bertindak diluar batasan tanpa menghormati bendera Malaysia.

Apa punya celaka nie tak hormat pada negara jiran langsung dan sengaja mencetuskan rasa marah rakyat malaysia dengan berbuat demikian tanpa berfikir ramai diantara rakan-rakan mereka mahupun adik beradiknya yang datang mencari makan dibumi bertuah ini........Malaysia.

Dalam bab ini saya menghormati rasa tenang dan sikap yang matang ditunjukkan oleh rakyat malaysia tidak melenting dengan tindakkan ini.Dan memahami perasaan marah kepada pemain bolasepak mereka tidak mencuba bersungguh-sungguh.Namun begitu dalam bolasepak kalah dan menang adalah adat permainan.

http://matkilaupenang.blogspot.com/2011/11/mentaliti-yang-kurang-ajaq.html?utm_medium=twitter&utm_source=twitterfeed&m=1

My Longest Yard

Posted: 22 Nov 2011 11:04 PM PST

My Longest Yard


Gelora Bung Karno ditakluk nyanyian lagu Negaraku

Posted: 22 Nov 2011 01:05 AM PST



Lagu Negaraku berkumandang megah di Stadium Gelora Bung Karno, Indonesia. SYABAS !! Time ni berapa ramai antara kita yang mengalir air mata di depan kaca televisyen?

tok gajah

Posted: 22 Nov 2011 09:39 PM PST

tok gajah


PAS berkhayal dengan sokongan palsu DAP

Posted: 22 Nov 2011 08:48 AM PST

Pada PRU 12 yang lepas kaum cina berhijrah be ramai2 masuk kedalam kem DAP. Penghijrahan ini berlaku kerana kaum cina merasakan mereka tidak mendapat kuasa dalam pemerintahan negara. Selain dari itu mereka juga ingin mendapatkan kuasa mutlak dalam beberapa buah negeri dan mereka berjaya menawan P Pinang.

Terbukti nyata DAP telah berhasil dalam cita2 nya. Jika sekiranya BN tewas pada PRU 12 yang lepas, negara kita telah di kuasai sepenuh nya oleh DAP. Percaturan nya sangat mudah, Apabila bilangan MP dari kaum bukan melayu, pasti kuasa politik melayu akan terhapus dengan sendirinya.

PAS dan PKR terpaksan tunduk dan akur atas semua kehendak DAP demi untuk mengekalkan sokongan kaum cina. Sebagai contoh kita imbau kembali kepada 'kerajaan  PAS yang telah tumbang' di negeri Perak. Walaupun MB nya dari PAS tetapi ahli EXCO ini lebih ramai dari kaum bukan melayu.

Jika perkara buruk seperti yang pernah berlaku di negeri Perak berlaku dalam pemerintahan negara, melayu/islam akan hancur dan musnah. Pemimpin PAS dan PKR tahu akan keburukan ini, tetapi kerana gila kuasa mereka sanggup menghancurkan agama, bangsa dan negara.



GERAKAN ANTI PKR

Posted: 22 Nov 2011 09:27 PM PST

PISAU.NET

Posted: 22 Nov 2011 09:17 PM PST

PISAU.NET


Ong Kim Swee Mengajar Erti Patriotisme.

Posted: 22 Nov 2011 05:00 PM PST




Kata kata Ong Kim Swee benar benar membuktikan bahawa semangat patriotik , cintakan negara dan bangkit mempertahankan maruah begitu mendalam maksudnya.

Kata semangat ini membuktikan apa yang tersirat didalam hati jurulatih skuad Harimau Muda yang amat cintakan negara,hinggakan mampu menaikkan semangat sesiapa saja apabila melihat penghinaan yang diberikan oleh rakyat Indonesia terhadap negara Malaysia.

Terjemahan daripada itu negara memperolehi kemenangan menundukan Indonesia didalam perlawanan akhir bolasepak sukan Sea 2011.

Amat berbeza sekali dengan para pemimpin DAP dan pakatan yang sebolehnya bermatian sanggup menghina bendera negara,menghina YDP Agong dan memburukkan imej negara di luar sana.

Malaysia Under-23 coach Ong Kim Swee was a man beaming with pride on Monday night, after guiding the team to their second successive SEA Games gold medal.

The ecstatic manager exposed his pre-match pep talk that motivated all his players to be united for a cause.

"All I said was, they don't respect you, they don't respect our flag, they don't respect our King and they don't respect your parents," Kim Swee was quoted by the New Straits Times.

"If you allow this to happen, then you are cowards. You must teach them what being Malaysian is all about."-yahoo news.

Pisau kata " Anwar yang buatkan mat indon benci Malaysia"

Kantoi Berbohong,Guan Eng Maki Hamun Pengamal Media Baru

Posted: 22 Nov 2011 05:00 AM PST


Ketua menteri paling celaka dalam sejarah regim DAP Pulau Pinang dilihat kepanasan apabila peranan blogger pro BN di beri pengiktirafan. Sejak beliau memegang jawatan ketua menteri paling celaka dalam regim DAP telah berpuluh kali temberang beliau terdedah.

Yang menjadi kemarahan Guan Eng apabila setiap pembohongan dan kerja jahat beliau berjaya didedahkan kepada rakyat.Rasis chauvanis ultra kiasu ini tak pernah berhenti daripada berbohong hinggakan anak sendiri dijadikan modal politik utuk meraih simpati.

Banyak perkara yang didedahkan hingga sekarang manusia berlidah biawak ini tidak mampu jawap mengenai skandal ECK Sdn Bhd projek tambun tanah melibatkan 76juta runding terus,skandal projek sPICE 300 juta,projek parkir kereta Bukit Bendera,Tanah di Georgetown yang dijual dengan harga dibawah pasaran,tanah Penang Turf Club yang dijual dibawah harga pasaran.Skandal Penang Global Penang Tourism,skandal Sim City Theme Park,skandal pembahagian lot rumah di Batu Lanchang.

Malah Guan Eng turut kantoi berbohong apabila membuat fitnah terhadap penjawat awam. Beliau turut kantoi dalam pemberian duit judi,beliau turut kantoi berbohong mengenai peruntukan bajet kerajaan negeri kepada umat Islam.

Guan Eng turut berbohong mengenai larangan perarakan maulidur rasul ,malah beliau turut baling batu sembunyi tangan dalam isu larangan bacaan quran pada waktu subuh baru baru ini.

Si celaka ini turut berbohong mengenai pembinaan rumah murah di Pulau Pinang,sedangkan tidak ada satu pun dibina oleh regim DAP,Guan Eng turut kantoi berbohong mengenai penghapusan hutang yang diberikan oleh Kerajaan Pusat bernilai 600juta,dihadapan rakyat dia kata ini semua hasil kecekapan urustadbir.

Manusia lidah biawah ini turut kantoi berbohong mengenai janji kampung buah pala,malah berbohong kepada penduduk kampung kampung melayu apabila kesemuanya dirobohkan.


Lidah biawak tidak berani membuat laporan polis mengenai kes ramas nenen oleh juniornya,wang tutup mulut 200k turut digunakan hasil bantuan pihak pemaju.Sehingga sekarang beliau tidak berani membuat laoran polis.Kenapa diam?


Guan Eng turut tidak berani menyaman Utusan mengenai pendedahan perancangan DAP bersama evengelis mahu menjadikan kristian agama rasmi negara ini. Ini semua sebahagian pendedahan politik jahat ,rasis,hasutan yang didedahkan.


Kalau dia kata menjadi mangsa fitnah,apahal diam tak saman dan buat laporan polis?Ini haram jadah suka gertak dan ugut,dia ingat semua orang takut?!




KUALA LUMPUR, 21 Nov – Apabila Datuk Seri Najib Razak secara rasminya mengiktiraf pencacai siber kaki fitnah pro-UMNO, ia jelas membuktikan Barisan Nasional terlibat dalam kempen politik kotor yang penuh dengan fitnah dan penipuan untuk memenangi pilihan raya umum akan datang.

Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng berkata, Perdana Menteri akhirnya mengakui BN bukan sahaja memaafkan tindakan keji pecacai siber pro-BN, malah menggalakkan mereka meneruskan kerja-kerja kotor itu.

"Najib menyokong pencacai siber yang telah menyebarkan fitnah dan penipuan liar bukan sahaja terhadap Pakatan Rakyat, malah termasuk pemimpin-pemimpinnya dan kanak-kanak yang tidak berdosa," katanya dalam satu kenyataan.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Bagan berkata demikian sebagai mengulas pelancaran Sukalerawan Media Sosial 1Malaysia (myVO1CE) oleh Najib yang ditubuhkan bagi menerangkan dan mempertahankan dasar kerajaan BN melalui internet kelmarin.

Guan Eng adalah antara mangsa utama yang kerap difitnah, dikecam dan diserang tanpa sebarang bukti oleh para pemimpin UMNO dan BN serta blogger upahan mereka.

Malah sejak mengambil alih pentadbiran negeri sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang selepas PRU 2008, beliau menjadi mangsa fitnah lidah rasmi UMNO, iaitu Utusan Malaysia, hampir setiap hari dengan disokong oleh media umum termasuk TV dan radio kawalan UMNO-BN.

Dalam fitnah terbaru terhadap Guan Eng bulan lalu, anak lelakinya yang masih bersekolah menjadi mangsa oleh pencacai siber UMNO-BN. Mereka memfitnah anak lelakinya mencabul kehormatan seorang pelajar perempuan sekolahnya, walhal perkara itu telah dibuktikan bohong dan tidak berlaku, malah dinafikan sendiri oleh pengetua sekolah itu.

"Seorang pemimpin UMNO Pulau Pinang Dr Novandri Hasan Bari adalah blogger yang terlibat menyiarkan fitnah terhadap anak lelaki saya… Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin yang turut mengikut sama dengan kata-kata kotor dan memalukan terhadap anak saya itu, juga hadir ketika pelancaran 'tentera siber' oleh Najib itu," katanya.

Beliau meramalkan PRU ke-13 nanti akan menjadi yang paling kotor dalam sejarah berasaskan sejarah dan sifat semula jadi pecacai siber UMNO-BN yang tidak berhati perut dan bersikap keji itu yang akan menjadi 'tentera siber' Najib. – Roketkini.com
Pisau kata " ada isu nak meletop...dah tak lama.."

Ancaman terhadap Islam wajar diperangi

Posted: 22 Nov 2011 02:10 AM PST


Secara peribadi dan prinsipnya, saya memang tidak pernah takut jika ada agama lain,terutamanya Kristian, mahu mendakyahkan agama mereka kepada saya. Kita lihat nanti, siapa yang akan bersunat! Saya kenal diri saya dan saya bersedia. Persoalannya, kenapa saya menentang dakwah Kristian orang Islam (Melayu) di Malaysia ini? Jawapannya, orang Melayu Islam dilindungi oleh Perkara 11(4) Perlembagaan Persekutuan. Inilah peruntukan perlembagaan yang tidak ada di negara Islam lain di dunia, kecuali Malaysia. Sepatutnya orang Melayu Islam perlu merasa bersyukur di atas perlindungan ini dan sedaya upaya mempertahankannya daripada diperkosa oleh tangan-tangan jahat yang sentiasa mahu mengambil peluang atas kelemahan yang berlaku hari ini.

Tahniah saya ucapkan kepada Hasan Ali terhadap pendedahan ini. Kalau tidak didedahkanpun, saya sudah masak dengan taktik dan strategi licik mereka, kerana saya pernah bersama mereka sebelum Islam. Yang peliknya, orang barat yang asal Kristianpun, tidaklah terlalu obsess untuk mendakyah agama mereka, tetapi ultra kiasu putih celup ini begitu bersungguh-sungguh melakukan ke atas orang Melayu Islam, yang begitu jelas bertentangan dengan perlembagaan. Sudah tentu kita sudah dapat membaca makna yang tersurat dan tersirat. Di tempat saya bekerjapun tidak kurang hebatnya.

Untuk makluman, Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) telah mengesan lapan cara yang dilakukan oleh pihak Kristian bagi mendakyahkan orang Islam. Antaranya dengan menggunakan sejenis radio rakaman menggunakan tenaga solar yang dimuatkan dengan cerita-cerita Kristian atau disebut 'Solar Powered Handheld Talking Bible'.

Cara lain termasuk menubuhkan pelbagai pertubuhan kebajikan atau persatuan bagi tujuan memberi bantuan berbentuk kewangan terhadap mereka yang mempunyai kesempitan hidup seperti ibu tunggal, orang miskin, warga emas dan lain-lain. Selain wang tunai, tarikan lain termasuk pemberian keperluan harian, modal perniagaan dan pelbagai lagi. Dakyah-dakyah juga disebarkan melalui internet dengan pelbagai pendekatan dan tawaran.

Ini termasuk hiburan, bantuan, khidmat nasihat, kelas dan lain-lain. Bagi mengaburi pihak berkuasa, pihak Kristian membina pusat-pusat komuniti bagi menyebarkan dakyah mereka. Mewujudkan kelas-kelas tuisyen percuma kepada orang-orang Islam mahupun bukan Islam sambil menyebarkan sedikit demi sedikit kepercayaan agama Islam. Penyebaran risalah-risalah di tempat-tempat awam dan di rumah-rumah kediaman dan juga di IPTA. Menterjemahkan Injil ke dalam bahasa Melayu. Penggunaan kalimah Allah juga digunakan dalam penulisan Kristian.

Saya amat mengharapkan umat Islam akan bersatu dengan pendedahan ini bukannya dengan mengutuk atau menyalah Hassan Ali atau mungkin Umno. Langkah JAIS untuk memperkenalkan enam tindakan dan langkah pencegahan murtad hendak disokong oleh semua umat Islam dan negeri-negeri dalam persekutuan. Ini termasuk menguatkuasakan Enakmen Agama Bukan Islam (Kawalan Perkembangan Di kalangan Orang Islam) 1988 terhadap mana-mana individu, persatuan atau pertubuhan yang mendakyah agama selain Islam kepada orang Islam.

PAS tidak perlu takut kepada ultra kiasu dalam hal ini, termasuk jika bukan Islam menggugut tidak mengundinya gara-gara pendedahan Hassan Ali. Jangan biarlah Hassan Ali terkonteng-konteng seorang diri menghadapinya. Niat Hasan Ali amat murni. Cubalah fahami beliau. Umnopun begitu, sokonglah Hassan Ali tanpa berbelah bahagi walaupun berlainan topi. Dalam PAS pun Hassan Ali sudah dipinggirkan.

Saya ingatkan PAS, jangan terlalu berharap atau terlalu bergantung harapan kepada ultra kiasu. Orang yang berada di atas pagar dan simpati dengan PAS akan lari. Seperti yang saya katakan, PAS perlu meletakkan lebih kepercayaan saudara sebangsa seagama, daripada bukan saudara, tidak sebangsa, tidak seagama. Sampai bila-bilapun ultra kiasu tidak boleh dipercayai, kecuali mereka yang sedar diri dan lembut dengan Islam.

Selama inipun, saya yakin, tidak ramai ultra kiasu yang mengundi PAS. PAS banyak mendapat undi protes daripada orang UMNO sendiri dan Melayu yang lain. Ultra kiasu, termasuk juga PKR memang tidak pernah selesa dengan PAS, apatah lagi dengan konsep negara Islam dan undang-undang hudud yang diperjuangkan. Ramai orang Umno yang saya kenali yang mahukan Islam.

Kita perlu ingat terdapat dua orang andartu dan beberapa yang lain yang memegang jawatan exco negeri Selangor dan Pulau Pinang amat kuat mempropagandakan ajaran Kristian kepada orang Melayu Islam. Saya amat hairan kenapa PKR masih lagi membutakan mata. Dek kerana kuasa, mereka sanggup bersekongkol dan tidak mampu untuk menegur sekalipun. Saya juga ingin melihat orang bergelar 'pakar perlembagaan' seperti Profesor Aziz Bari pun akan tampil memberikan pandangan dari sudut undang-undang. Janganlah kerana terlalu baik dengan ultra kiasu maka kita membisu. Hairan juga saya, bila ultra kiasu meminta pandangan, terus menjawab tanpa segan silu. Namum, tiba kepentingan Islam dicarik dan dirobek, ramai yang masih membisu kerana mahu menjaga hati dan kuasa.

Ultra kiasu dan pihak Kristian hari ini sudah menjadi semakin berani. Mereka mempertikaikan kedudukan Melayu dan Islam yang jelas termaktub dalam perlembagaan tanpa rasa segan silu. Selain daripada agama Islam, isu-isu berkaitan Melayu Islam turut dicabar hebat. Kewujudkan UiTM, USIM, UIA, MARA, Matrikulasi dan sebagainya dijadikan bahan untuk memburukkan Islam dan mempropagandakan ketidakadilan, seolah-olah berlaku dasar apartheid. Sila baca artikel terbaharu 'Profesor' Khoo Kay Peng yang dihantar oleh ultra kiasu kepada saya. Pelbagai tuduhan dilemparkan kerajaan dan orang Melayu Islam. Termasuklah sistem peperiksaan yang kendalikan.

Dakwanya, pelajar bukan Melayu disusahkan dengan peperiksaan STPM, manakala pelajar Melayu disenangkan melalui peperiksaan di institusi MARA dan Matrikulasi kerana soalan dibuat sendiri oleh guru atau pensyarah di institusi berkenaan. Maka tidak hairanlah katanya, ramai pelajar Melayu mendapat keputusan yang cemerlang setiap tahun. Tuduhan ini amat melampau, biadab dan kurang ajar. Jika begitulah keadaannya, bermakna, pelajar-pelajar universitipun turut terlibat sama kerana majoritinya adalah juga orang Melayu dan bumiputera. Persoalannya, sSiapakah yang paling ramai mendapat kelas pertama dan kedua atas setiap kali konvokesyen di IPTA atau IPTS. Adakah dengan adanya ramainya pensyarah Islam di IPTA, maka soalan-soalan dibocorkan kepada pelajar-pelajar Melayu. Bagaimana pula dengan pensyarah bukan Melayu, adalah soalan tersebut tidak dibocorkan pelajar bukan Melayu? Lemah sangat pemikiran 'profesor' tersebut.

Kenapa Kay Peng tidak menyebut langsung kewujudan universiti merdeka seperti UTAR, Universiti Terbuka Wawasan, AIMST dan ratusan IPTS yang dipunyai oleh bukan Melayu dan ultra kiasu? Tidak cukupkah universiti tersebut untuk menampung bukan Islam yang kurang daripada 40 peratus. Lihatlah saban tahun bagaimana mereka mendesak kerajaan memberikan biasiswa, penempatan di universiti untuk subjek-subjek kritikal dan sebagainya. Apakah kemasukan mereka ke IPTA dan IPTS tidak menunjukkan lambakan bukan Melayu berada di menara gading? Kenapa dan mengapa umat Islam sering dijadikan mangsa dan dikatakan rasis, sedangkan ia merupakan 'hak' mereka selaku peribumi?

Pernahkah orang Islam menuduhkan guru atau pensyarah IPTS memberikan soalan bocor kepada pelajar-pelajarnya? Penulis artikel yang mendakwa dirinya profesor ini sepatutnya membuat penyelidikan yang terperinci. Bila kena pada Melayu Islam dikatakan rasis. Bila kena pada mereka, itu adalah keadilan. Adakah hujah bodoh ini wajar diketengahkan sebagai seorang yang bergelar profesor?

Berapa ramai pelajar Melayu yang gagal di IPTA berbanding pelajar bukan Melayu setiap tahun? Jika tenaga pengajar Melayu membocorkan soalan peperiksaan sudah tentu pelajar-pelajar Melayu sahaja yang akan mendapat markah terbaik. Tetapi hakikat sebenarnya bagaimana? Tuduhan liar, tidak berasas dan amat tidak bertanggungjawab? Adakah semua kemudahan ini dapat dikecapi oleh umat Islam yang menjadi minoriti di China dan India? Adakah umat Islam di sana dibenarkan berkata ini adalah rasis? Sila jawab profesor?

Persoalan GLC, perjawatan di sektor awam dan agihan saham amanah juga dibangkitkan. Buatlah kajian berapa ramai bukan Melayu yang telah dilantik memegang dalam tinggi dan pembuatan dasar. Lihatlah juga apa yang telah berlaku kepada Petronas. Siapakah yang lebih berkuasa, Melayu atau ultra kiasu? Berapa ramai bukan Melayu yang telah dimasukkan menjadi ahli lembaga pengarah Petronas? Tanyalah orang Melayu yang berada di Petronas betapa sakitnya hati mereka melihat keadaan ini bila mana pekerja Melayu mula dipinggirkan, termasuk pemberian kontrak. Justeru, saya mohon dan merayu kepada Melayu Islam yang memegang jawatan tinggi di Petronas dapat memantau perkara ini. Jangan hanya seronok dan khayal dengan jawatan tinggi yang diberikan. Jawatan itu amanah, laksanakan dengan baik-baiknya. Fikirkanlah sama baik buruknya kepada masa depan agama dan bangsa dalam membuat sebarang keputusan.

Satu persoalan lagi, kenapa tidak dibandingkan dengan lambakan sektor swasta yang dikuasai oleh bukan Melayu melebihi 70 peratus yang rata-ratanya mengambil pekerja bukan Melayu dengan meminggirkan orang Melayu Islam? Usahlah ditanya kedudukan dan penggunaan bahasa Melayu di sana. Langsung tidak dipraktikkan atau didaulatkan. Jika adapun pekerja Islam dan bahasa Melayu digunakan, ia hanya untuk melariskan jualan. Lihatlah bagaimana orang Melayu (termasuk pekerja Indonesia) diperalatkan untuk kepentingan perniagaan mereka.

Saya menyeru kepada umat Islam supaya berhati-hati dengan perancangan ultra kiasu yang jelas-jelas bersekongkol dengan Kristian untuk memusnahkan Melayu dan Islam. Selaku Cina Islam, saya perlu bangkit mempertahankannya, kerana jika lenyap Islam, maka lenyaplah Melayu, begitulah sebaliknya. Justeru, ancaman terhadap Islam, wajar diperangi kerana kesannya akan melenyapkan sistem kenegaraan Melayu yang berteraskan Islam.

Prof Madya Dr. Mohd Ridhuan Tee Abdullah
Universiti Pertahanan Nasional Malaysia

Pisau kata "nampak sangat DAP terlibat"

3 Puaka Lembu Persoalkan Anwar Menipu Tunai Haji?

Posted: 22 Nov 2011 12:17 AM PST

Stok produk fitnah haprak pakatan sudah makin di penghujung,sudah makin melalut dan meraban Rafizi,Saifudin dan Zuraida memerangkap lembu puaka pakatan dilihat sudah tidak konsisten dalam dakwaan mereka terhadap projek NFC.

Setelah gagal menyakinkan rakyat dengan fitnah mereka,kali ini 3 lembu puaka keluarkan fitnah terbaru seperti nasi tambah untuk dilahap oleh juak aparat pakatan.

Sekarang ini kita dapat lihat bagaimana terdesak dan bobroknya pencacai 3 lembu puaka hinggakan ibadah umrah pun dijadikan isu.


Sebenarnya buat kita umat Islam,alang alang dah sampai ke Arab Saudi apa salahnya singgah berziarah membuat umrah.Pemergian mereka ke Arab Saudi bukan makan angin sebaliknya menyertai Ekspo halal .


Seharusnya Saifudin lembu harus persoalkan kenapa Anwar sanggup berbohong kononnya beliau pergi menunaikan Haji sedangkan pada hari yang sama beliau berada di Indonesia.Kalau Ibadah haji pun sanggup bohong apatah lagi dengan hal lain.!!!

Di bawah adalah alasan Anwar yang tidak masuk akal langsung!



Umrah entah ke mana, mekah entah ke mana, tengok-tengok Anwar Ibrahim sudah berada di Jakarta, Indonesia !


Untuk bacaan lanjut : KLIK SINI

1. Persoalannya, apakah Saifuddin Nasution yang juga digelar pakar lembu, bangkit untuk menegur Anwar Ibrahim kerana tidak fokus kepada ibadah umrah tersebut?-MIM
Pisau kata " makin banyak puaka lembu kantoi menipu"

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 22 Nov 2011 03:57 PM PST

Kita MESTI Selamatkan Melayu


Banyaknyer Duit Nurul Izzah.....!!

Posted: 22 Nov 2011 05:20 AM PST

Masyarakat masih terus tertanya-tanya berkaitan akuan simpanan Naib Presiden PKR, Nurul Izzah dalam sebuah bank di Israel ekoran tidak ada mana-mana individu sama ada dalam parti atau tuan empunya diri untuk membuat sebarang kenyataan atau penerangan berkaitannya.

Pengalisis politik tempatan, Prof Datuk Dr. Abdul Halim Sidek turut menuntut penjelasan berkaitan hal terbabit sama ada oleh Nurul Izzah atau bapanya sendiri iaitu Anwar Ibrahim.

"Kita bertanya benarkah akaun tersebut wujud? Kalau tak benar maka mesti ada penafian berkaitannya dan penjelasan terhadap bukti yang dikemukakan iaitu transaksi akaun sebaliknya tindakan berdiam diri tanpa sebarang ulasan hanya akan mengundang lebih banyak spekulasi," katanya kepada UMNO-Online.

Katanya, tentunya rakyat mahukan jawapan atas kebenaran cerita yang didedahkan tersebut kerana tindakan berdiam diri bukanlah jawapan terbaik.

"Konteks kita dalam masyarakat Melayu jika diam itu bermakna setuju atau mengiyakan apa yang diperkatakan tetapi dalam konteks tersebut, ia tidak boleh disamakan kerana perlu ada kenyataan tegas sama ada kewujudan akaun tersebut benar atau ada pihak lain yang sengaja mengada-adakannya."

Sebelum ini, beberapa laman blog membuat pendedahan bahawa Nurul Izzah mempunyai akaun simpanan dalam Israeli National Bank dengan jumlahnya mencapai jutaan dolar .

Turut disertakan dalam artikel terbabit ialah tarikh transaksi akaun tersebut yang melibatkan tahun-tahun 1996, 1997 dan 1998 selain jawatan adalah sebagai anak kepada Timbalan Perdana Menteri.

"Rakyat semua tahu bahawa pada tahun-tahun tersebut Nurul Izzah masih belajar dan kemudiannya apabila berlaku krisis kepada bapanya maka dia telah membawa diri keluar negara termasuk ke Amerika Syarikat.

"Sekiranya tidak ada sebarang penjelasan maka janganlah mana-mana pihak marah jika nanti timbul macam-macam spekulasi berkaitan hal terbabit yang tentunya akan menimbulkan lebih banyak prasangka bukan saja kepada Nurul Izzah sendiri tetapi juga kepada bapanya dan PKR sendiri," tegasnya. – MediaUMNO

Pkr Dah Macam Lembu Gila..!! Penyewa Condo NFC Di One Menerung Pun Nak Tahu Siapa..??

Posted: 22 Nov 2011 01:17 AM PST

Koordinator Jingga 13, Fariz Musa mendesak National Feedlot Corporation (NFC) mendedahkan penyewa kondominium One Menerung di Bangsar yang didakwa membayar sewa bulanan RM70 ribu sebulan.

Fariz menggesa Pengarah Eksekutif NFC, Datuk Seri Mohamad Salleh Ismail mendedahkan penyewa terbabit sekiranya benar kondominium itu dibeli untuk tujuan pelaburan, lapor KeadilanDaily.

"Kami pertikaikan kenyataan Datuk Seri Mohamad Salleh yang menyatakan sewa kondominium itu adalah RM70 ribu sebulan.

"Kami gesa Datuk Mohamad Salleh dedahkan siapakah yang menyewa kondominium itu," kata Fariz.

Beliau yang lebih dikenali sebagai cikgu Fariz mendesak perkara itu sebelum membuat laporan polis terhadap NFC di Balai Polis Dang Wangi, tengah hari tadi.

Menurut Fariz, pengakuan Mohamad Salleh bahawa NFC membeli bukan satu tetapi dua kondominium kononnya sebagai instrumen pelaburan adalah satu bukti nyata aktiviti pecah amanah.

Jingga 13, satu NGO yang memperjuangkan isu-isu yang dekat dengan masayarakat telah membuat laporan pertama di pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM) di Putrajaya minggu lalu.

SPRM kemudian menghubungi Fariz dan memaklumkan yang laporan itu kini diserahkan kepada Polis Diraja Malaysia dan disiasat di bawah Akta 613, Seksyen 409 Kanun Keseksaan bersabit aktiviti jenayah pecah amanah.

Laporan pertama Jingga 13 itu memetik harga kondominium dibeli NFC sebanyak RM9.8 juta.

Namun, pengakuan Mohamad Salleh bahawa NFC, sebuah syarikat penternakan lembu yang dibiayai kerajaan- sebenarnya membeli dua unit kondominium mewah berharga RM13.8 juta mendorong Jingga 13 untuk membuat laporan baru pagi tadi.

Mangkok Hayon Punya Pkr..!! Nak Buat Umrah Pun Jadikan Isu Politik...??

Posted: 21 Nov 2011 09:58 PM PST

Dari Blogger GT

Saifuddin Nasution cuba mengoptimumkan serangan kepada NFC, syarikat yang punya cita-cita besar dalam industri halal.

Kali ini, Pudin Muka Bulan menghalakan fitnah terbarunya, iaitu menuduh bos NFC, Salleh Majid menggunakan wang NFC untuk melakukan umrah.

NFC bukanlah syarikat berhati kecil. Modal perniagaannya sudah cukup untuk memberitahu akan saiz perniagaan tersebut. Ia adalah pelan jangka panjang.

Wajar bagi NFC untuk memasarkan produk daging mereka ke peringkat antarabangsa. Dan sebagai produk halal, tentunya negara-negara Arab menjadi sasaran utama, kerana lebih mudah atas faktor jumlah penganut Islam. Dan negara seperti UAE dan Saudi Arabia menjadi hub penting untuk penetrasi pasaran negara-negara Islam lain.

Gambar diatas menunjukkan Pengarah Eksekutif NFC berada di UAE untuk tujuan promosi produk mereka. Ini menunjukkan usaha dari NFC.

Selepas itu, Arab Saudi menjadi destinasi bagi tujuan yang serupa, mencari potensi pasaran kepada produk daging halal.

Dan apakah NFC tidak boleh berada di Arab Saudi untuk tujuan perniagaan?

Salahkah, sedang punya kesempatan berada disana, seorang hamba Allah melakukan ibadah umrah atas rasa kasih pada Rasullullah, dan Rab nya?

Apakah sebenarnya motif Saifuddin membuat kenyataan sejahat ini kepada Salleh Majid? Mengapakah sampai tahap begini permainan politiknya?

Apakah dia mengambil idea dari serangan fitnah terhadap ibadah haji yang dilaksanakan oleh PM?

Apakah agama Saifuddin, sebenarnya?

Baca juga terjahan The Flying Kick

YEAYY..!! Harimau Malaya Boleh....!

Posted: 21 Nov 2011 06:26 PM PST

Bravo..!! Congratz to our Malaysian soccer juniors, u oLz memang superb! Nampaknya makin ramai lagi rakyat Malaysia akan bangga pakai jersi merah-biru dan kuning-hitam..

At last.., menang jugak 4-3 on penalty kick. Alhamdulillah..

tun faisal dot com

Posted: 22 Nov 2011 02:00 PM PST

tun faisal dot com


Tak pasal-pasal kena drill di Kerusi Panas @bernamaradio24

Posted: 22 Nov 2011 09:57 AM PST


Zulkifli Bujang memang DJ yang ganaz. Fuhh memang panas kena drill petang semalam. Lain kali tidak perlu pakai suit ke sini sebab bahangnya terasa walaupun konti sejuk. Nasihat saya, jangan setuju untuk datang kalau tak cukup tidur :P.

Tahniah Markus Lim, Eksekutif Kanan Rancangan dan Zulkifli di atas kejayaan menghasilkan rancangan yang hebat. Klik untuk mendengar podcast temu bual dengan Dato Ahmad Maslan untuk merasai kehangatannya. Bagi yang terlepas mendengarnya secara langsung, esok ia akan dimuat naik ke laman web Bernama Radio24 - nantikannya.


Unit Media Baru Hangatkan Segmen 'Kerusi Panas' Radio Bernama 24


Konti radio Bernama 24 diriuhkan dengan kehadiran kami dari Unit Media Baru Pemuda UMNO Malaysia dalam segmen 'Kerusi Panas' yang disiarkan setiap hari pada jam 6.30 petang.

Pengerusi Unit Media Baru Tun Faisal Ismail Aziz yang menjadi tetamu dijemput oleh radio tersebut untuk membicarakan isu mengenai 'cyberwar' atau perang siber di antara blogger pembangkang dan juga blogger pro kerajaan.

Segmen 'kerusi panas' yang disiarkan setiap hari jam 6.30 petang merupakan segmen yang membincangkan topik-topik hangat yang menjadi pilihan masyarakat masa kini.

Terima kasih Radio Bernama 24 kerana memberi peluang kepada Unit Media Baru untuk menghangatkan lagi segmen 'Kerusi Panas'.

Antara foto-foto yang sempat dirakam oleh lensa YY :





Lennex sempat bergambar bersama Tun Faisal

Di akhir program tadi kami di Unit Media Baru berkesempatan bertemu dengan saudara Lennex yang lumpuh separuh badan selepas terlibat dalam satu kemalangan jalanraya dan penderitaannya turut disiarkan dalam rancangan Bersamamu TV3 sebelum ini.

YY : Oppss.. yang jaki baca laporan ni, ikut suka gua blog gua! kehkehkeh! Stay tuned with 93.9 fm....

#SaveKelantan Disko Di Serambi Mekah: Nik Aziz memang masalah! Masa untuk gulingkan...

Posted: 22 Nov 2011 12:26 AM PST


[Nota: Nik Aziz sememangnya gagal dan hanya beretorik tentang Pas dan negeri Kelantan. Tidak cukup dengan Timbalan Presiden PAS Mat Sabu dan ADUN Selising yang bermasalah; sekarang kisah masalah sosial pula. Apa nak jadi Nik Aziz. Dah sampai masa untuk gulingkan Nik Aziz di Kelantan.]

Dipetik dari blog Double-Y

HOT : Kelantan Bandaraya Islam Ada Disko Bro....

Ini bukan wajah sebenar Agent Johnson Ok!
Agent yang dilatih khas oleh kickdefella nampaknya bakal mengegarkan lagi pejabat Menteri Besar Kelantan dengan siri pendedahan berikutnya.

Menurut blog Kickdefella - Agent Johnson baru-baru ini selesai dengan misinya menjelajah disko-dut yang terletak di Kelantan sebuah negeri yang dikenali dengan nama 'Serambi Mekah'.

Disko-dut ini juga dikhabarkan ada menghidangkan minuman keras tidak ubah seperti negeri yang diperintah oleh 'kafir' UMNO.

Dari blog Kickdefella :

Siapa kata di Kota Bharu Bandar Raya Islam tiada disko? Siapa kata Kerajaan PAS Kelantan berjaya menyelamatkan adik-adik kita dari terbiak di dalam budaya kuning? Agen Johnson tak kata.
Baru-baru ini Agen Johnson baru selesai operasi Disko-Dut di Kota Bharu Bandar Raya Islam. Agen Johnson meredah 3 pusat hiburan, dua darinya menghidangkan minuman keras dan satu darinya beroperasi sehingga subuh.
Semuanya di Kota Bharu Bandar Raya Islam.
Semuanya dirakamkan dengan bukti, tarikh dan waktunya sekali.
Bagaimanapun bagi tujuan keselamatan, tarikh ini hanya akan diberikan kepada pihak berkuasa di atas permintaan rasmi.
Kita tahu Kerajaan PAS Kelantan mengeluarkan lesen menjual arak atas alasan arak tidak diharamkan oleh agama lain sebagaimana judi? Tetapi bagaimana dengan lesen atau permit operasi pusat hiburan sehingga lewat malam?
Adakah dikeluarkan oleh MPKB Bandar Raya Islam dan lain-lain PBT. Adakah agama lain membenarkan berpoya-poya sehingga lewat malam? Atau alasannya sebab di Mekah pun ada juga tempat berpoya-poya sampai lewat malam?
Nantikan siaran penuh video tersebut yang menunjukkan apa sebenarnya yang terjadi di Bandar Raya Islam sewaktu pemimpin-pemimpin PAS sedang sibuk berceramah mahu mengambil alih negeri-negeri dibawah pentadbiran Barisan Nasional atas dasar mahu membersihkan segala maksiat dan budaya tidak sihat.
Sabar menanti..
YY : Kita samo-samo tunggu deh...hahaha!

@myVO1CE : RM7 juta untuk dedah skandal kapal selam Scorpene?

Posted: 21 Nov 2011 06:25 PM PST






[Nota: Resolusi Kelapan Konvensyen Media Sosial 1Malaysia adalah:- berikrar akan bersatu hati dan bersungguh-sungguh membantu kerajaan menyebarkan maklumat, memperjelas isu, menegak kebenaran dan menangkis kepalsuan.]

PENJELASAN SCORPENE TIDAK BOLEH SELAM
Written by admin
Sunday, 20 November 2011 16:45

kapal selam Akula, 20 mati akibat kebocoran gas pemadam api



JULY 13, 2011
NOTA PENULIS : SAYA MOHON MAAF KERANA TIDAK UPDATE BLOG DISEBABKAN KESUNTUKKAN MASA DAN JUGA KERANA BLOG SAYA MENGHADAPI MASALAH TEKNIKAL SELEPAS UBAHSUAI THEME. SELEPAS INI SAYA AKAN UPDATE BLOG SEPERTI BIASA

1. Walaupun sudah banyak penjelasan di dada akhbar, majalah dan blog-blog pertahanan tempatan, saya perhatikan masih ada lagi pembaca yang percaya bulat-bulat bahawa kapal selam pertama negara iaitu KD Tunku Abdul Rahman dari jenis Scorpene telah rosak dan tidak dapat menyelam.

2. Lebih buruk lagi apabila ada yang menyangka bahawa kapal selam tersebut merupakan bahan terpakai dari Tentera Laut Peranchis sedangkan Malaysia telah menghabiskan wang sebanyak RM7.7 bilion untuk membeli dua buah kapal selam terbaru dan tercanggih di rantau ini. Sejumlah RM359 juta lagi dihabiskan untuk membeli kapal selam terpakai dari jenis Agosta.

3. Orang ramai diprogram untuk percaya serta yakin bahawa kapal selam TLDM tidak dapat menyelam dan sedang mengalami kerosakkan besar.

4. Mereka juga dipaksa tanpa sedar bahawa pembelian kapal-kapal selam ini melibatkan isu pembunuhan seorang wanita, bagaimanapun kebanyakkan tuduhan dibuat tanpa asas, bukti dan sekadar cakap-cakap. Ia melibatkan beberapa orang individu yang bukan dalam lingkungan Kementerian Pertahanan Malaysia.

5. Hanya mempunyai kenalan seorang atau dua pegawai tentera, ramai sekali muncul sebagai penganalisis ketenteraan tidak bertauliah berdasarkan maklumat yang longgar dan "hear say".

6. Bukan saya hendak menyalahkan pembaca sekalian, tetapi itulah senario politik di Malaysia, di mana persepsi memainkan peranan yang penting sedangkan parti-parti politik yang bertelagah ini sebenarnya tidak memberi manfaat yang berguna kepada rakyat kecuali kesedaran dan minat yang terlebih-lebih kepada perkhabaran angin.

MASALAH KAPAL SELAM TIDAK BOLEH MENYELAM

7. Kapal selam yang dikatakan bermasalah iaitu KD Tunku Abdul Rahman telah selamat tiba pada Sept 2009 dan terus menjalani beberapa ujian laut tropika selepas itu sehinggalah kapal itu didakwa tidak boleh menyelam oleh sekelian jentera propaganda parti-parti politik ini.

8. Sebenarnya sebelum dan selepas menerima kapal selam itu, TLDM secara intensif telah pun menguji aset perang negara ini mengikuti piawaian dan standard antarabangsa termasuklah ujian Final Sea Acceptance Trial selama 10 hari yang memaksa kapal selam tersebut membuat selaman ke dasar yang paling dalam (sejauh mana kedalaman itu tidaklah boleh saya dedahkan di sini kerana ia mengandungi maklumat sulit ketenteraan).

9. Ujian ke atas kapal selam terbabit bukan sekadar dibuat di Lautan Atlantik tetapi juga dilakukan di Lautan Mediterranean, Laut Merah, Laut Hindi dan Laut China Selatan (kawasan di mana kerosakan pertama dikesan).

10.Untuk maklumat para pembaca sekelian, sehingga ke Mac 2010, anak-anak kapal selam dan KD Tunku Abdul Rahman telah membuat selaman dan pelayaran di dasar laut selama 31 hari dari 43 hari (tempoh perjalanan kapal dari Peranchis ke Lumut).

11.Ini bermakna sejumlah 72 peratus pelayaran kapal itu dilakukan di bawah permukaan laut dan ini sekaligus menyangkal tuduhan kononnya kapal selam itu dibawa pulang secara berlayar di atas permukaan.

12.Perkataan "Tidak Boleh Menyelam" ini sebenarnya muncul dari langkah berjaga-jaga yang diambil oleh TLDM apabila masalah teknikal dikesan berlaku di atas kapal.

13.KD Tunku Abdul Rahman sebenarnya boleh menyelam tetapi arahan telah dikeluarkan oleh pihak tertinggi TLDM supaya kapal selam itu dilarang membuat selaman sehingga masalah kerosakkan dibaiki oleh pihak pembekal iaitu DCN International.

14.Untuk pengetahuan pembaca, aset kerajaan tersebut dilindungi oleh perjanjian dalam kontrak yang ditandatangani di antara TLDM, DCN dan IZAR.

15.Proses pembelian aset ketenteraan sama sahaja dengan kontrak saudara pembaca ketika memberi kereta atau rumah kecuali ada sedikit perbezaa, setiap aset yang dibeli mempunyai jaminan pengedar untuk beberapa tahun dan jangan lupa bahawa kerajaan Malaysia adalah negara pengguna.

16.Sehingga ke hari ini, aset strategik yang termahal milik negara ialah kapal selam dan kos penyelenggarannya sahaja menelan belanja sehingga RM270 juta setahun.
KEMENTAH TIDAK KAWAL MAKLUMAT

17.Saya benar berharap supaya pembaca saya terutama di kalangan pelajar untuk mengambil inisiatif mengkaji sesuatu perkara dengan dalam sebelum membuat keputusan untuk menerima maklumat secara total. Dalam kemudahan internet hari ini, tidak ada sebab anda ketinggalan dalam arus teknologi maklumat.

18.Saya sendiri mempunyai laporan kapal selam Scorpene milik TLDM setebal beratus-ratus muka surat tetapi tidak ada yang menarik untuk dipaparkan, masalah yang berlaku pun kecil sahaja tetapi telah diperbesarkan sehingga ke persada antarabangsa.

19.Masalah juga melanda kapal selam Singapura dan Indonesia tetapi maklumat seperti ini tidak pernah sampai ke tangan orang awam kecuali dalam rangkaian mereka yang terlibat dengan perisikan serta kontrak perkapalan sahaja.

20.Dalam senario Malaysia, saya lihat Kementerian Pertahanan agak linear dan longgar terhadap pengaliran maklumat ketenteraan pada masyarakat awam berbanding Indonesia dan Singapura.

21.Perkara ini diakui oleh sahabat-sahabat saya dari Singapura yang menyatakan bahawa media negara ini bebas mencungkil maklumat ketenteraan berbanding Singapura yang seboleh-bolehnya akan mengawal maklumat militari republik itu secara ketat.

LANGKAH TLDM TEPAT

22.Langkah TLDM untuk tidak membenarkan kapal selam miliknya yang mengalami kerosakan mekanikal adalah sangat tepat dan merupakan satu prosedur yang biasa.

23.Sekali lagi saya ingatkan, kerosakkan tidak ada kaitan dengan masalah rasuah atau pembinaan yang sub standard oleh DCN dari Peranchis.

24.Mana mungkin sebuah syarikat perkapalan terkemuka seperti DCN mahu membina sebuah kapal selam yang sub standard untuk pelanggannya kerana ini sebenarnya memberi risiko kepada nama baik syarikat itu.

25.Walaupun ada pilihan yang lebih murah dari Russia misalnya seperti kapal selam Kilo dan Amur tetapi reputasi negara besar itu sebagai pembina kapal selam sebenarnya sudah cacat sedikit kerana rekod-rekod kerosakan dan kemalangan yang dialami oleh kapal selam miliknya.

26.Selain dari tenggelamnya kapal selam Kursk pada tahun 2000, kapal selam Russia dari jenis Akula pada tahun 2008 ditimpa petaka apabila berlaku kebocoran gas sehingga menyebabkan hilang 20 nyawa dalam insiden yang berlaku di Laut Jepun.

27.Insiden itu berlaku semasa kapal selam terbabit yang mahu dijual kepada India sedang menjalankan UJIAN PELAYARAN dan gas yang bocor sebenarnya datang dari SISTEM PEMADAM API.

28.Jika kita lihat dalam insiden kapal selam Akula ini, sekecil masalah seperti kebocoran gas pemadam api telah menyebabkan kehilangan nyawa dan risiko seperti inilah yang menyebabkan TLDM tidak membenarkan kapal selam Scorpene menyelam walaupun kerosakan mekanikalnya kecil.

29.Saya berharap penjelasan ini mampu mencerahkan minda pembaca mengenai kapal selam pertama milik negara kita dan tidak perlu membuat komentar sehingga memalukan ibu pertiwi kita dalam forum antarabangsa mahupun milik jiran.

30.Orang luar tidak tahu apa itu UMNO, sebaliknya yang dimaki dan dicerca adalah negara kita, ibu pertiwi kita, MALAYSIA.

THE FLYING KICK

Posted: 22 Nov 2011 01:45 PM PST

THE FLYING KICK


Kalau Zakat Diurus Secara Betul, Tak Adalah PTPTN Di Malaysia!!!

Posted: 22 Nov 2011 12:54 PM PST

KETUA UMUM NANAR, NAIB PRESIDEN PULA SASAU!!!

Posted: 22 Nov 2011 07:46 AM PST

KEADILAN JANJI JADI POLONG UNTUK PENEROKA FELDA!!!

Posted: 22 Nov 2011 06:00 AM PST

KALAU KATA PENTERNAK LEMBU SETARAF OTAK DENGAN LEMBU YANG DIBELANYA, AGAK-AGAK MELAMPAU TAK?

Posted: 22 Nov 2011 04:41 AM PST

Asal Demonstrasi Saja... Mesti Berakhir Dengan Keganasan!!!

Posted: 22 Nov 2011 02:00 AM PST

PENGARAH HOSPITAL JADI KONGKALIKONG!!!

Posted: 22 Nov 2011 12:30 AM PST

GUAN ENG BERANG NAJIB IKTIRAF BLOGGER!!!

Posted: 21 Nov 2011 11:30 PM PST

ASAL NAMA SAIFUDDIN SAJA, OTAK MEREKA SETARAF CIKAINYA!!!

Posted: 21 Nov 2011 10:00 PM PST

APA HAL PULAK PECACAI PAKATAN MAKI HAMUN NIK AZIZ?

Posted: 21 Nov 2011 08:30 PM PST

SAIFUDDIN NASUTION SETARAF MUNAFIK!!!

Posted: 21 Nov 2011 06:24 PM PST

JEBAT BERKOKOK

Posted: 22 Nov 2011 01:29 PM PST

JEBAT BERKOKOK


Pelajar Malaysia diugut bunuh di Indonesia?

Posted: 22 Nov 2011 06:48 AM PST



Kata orang sukan merapatkan hubungan dua negara. Benarkah?

Lain pula halnya bilamana skuad Harimau Muda berjaya membenam skuad Garuda Muda malam semalam, timbul pula cerita pelajar Malaysia di Indonesia menerima ugutan bunuh.

Pengguna twitter bernama @hikmat_maswara berkata "Tomorrow I will kill Malaysia student at the University of Padjadjaran" di Jatinangor, Bandung.

Sukar untuk diterima akal fikiran kerana di dalam zaman yang serba maju ini masih ada lagi manusia yang bersifat terlalu kebinatangan dan terlalu emosi. Atau masih adakah lagi manusia yang hidup di luar ketamadunan yang sepatutnya selari dengan pembangunan dunia?

Kita doakan semuanya selamat dan mudah-mudahan tidak akan ada rakyat Malaysia yang bersikap seperti itu kerana ianya adalah sesuatu yang amat memalukan..

Kita sudah masak dengan perangai rakyat Indonesia..

My Voice: Kementerian bukan penganjur

Posted: 22 Nov 2011 12:14 AM PST



Ahad lepas telah diadakan suatu konvensyen yang dipanggil Konvensyen Media Sosial 1 Malaysia di Pusat Dagangan Dunia Putra yang dipengerusikan oleh YB Datuk Sharkar, Exco Kerajaan Negeri Pahang.

Ada blogger yang telah menghubungi sahabat blogger JUST READ dan bertanya kepada beliau mengapa tidak semua blogger dijemput dan khabarnya nama-nama besar dalam dunia blog tidak dijemput.

Jurucakap daripada Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan (KPKK) menghubungi Jebat dan memaklumkan bahawa konvensyen yang telah diadakan itu bukanlah anjuran KPKK bahkan KPKK tidak terlibat dalam penganjuran itu selain daripada Menteri KPKK dan pegawai kanan hadir ke Konvensyen itu atas jemputan sebagai tetamu.

Secara kesimpulannya, saranan sahabat blogger Just Read dan sahabat blogger yang menghubungi JUST READ untuk Menteri, Datuk Seri Utama Dr. Rais Yatim atau Ketua Setiausaha Kementerian tampil untuk menjelaskan perkara ini tidaklah relevan sama sekali.

Jebat yang tidak mahu bersikap berat sebelah dan tidak adil telah menghubungi jawatankuasa penganjur program itu untuk mendapatkan kepastian. Rasanya tidaklah adil untuk Jebat menyalahkan penganjur kerana terlepas pandang untuk menjemput semua blogger cuma jawatankuasa penganjur memaklumkan kepada Jebat bahawa ada blogger yang sekadar mendaftar nama tetapi tidak hadir ke konvensyen tersebut.

Pokoknya di sini ialah untuk kepastian semua khususnya sahabat blogger JUST READ ialah : KEMENTERIAN PENERANGAN, KOMUNIKASI DAN KEBUDAYAAN BUKANLAH PENGANJUR KONVENSYEN ITU DAN UNTUK MAKLUMAT LANJUT KEPADA SAHABAT-SAHABAT BLOGGER YANG TERSINGGUNG BOLEHLAH MENGAJUKAN PERTANYAAN KEPADA PENGERUSI KONVENSYEN ITU, DATUK SHARKAR ATAU JAWATANKUASANYA.

Pasukan Harimau Muda menang emas adalah kerana kekuatan Pakatan?

Posted: 21 Nov 2011 10:56 PM PST



Tahniah kepada skuad Harimau Muda kerana berjaya 'mematahkan sayap' sang Garuda Muda yang begitu angkuh di hadapan ratusan ribu penyokong fanatik mereka.

Sesungguhnya kejayaan skuad Harimau Muda ini adalah kerana kekuatan Pakatan Rakyat yang tidak mengenal jemu kerana menyalahkan UMNO ke atas setiap apa jua yang berlaku di dalam Malaysia.

Menteri Belia dan Sukan Pakatan Rakyat adalah tunggak utama yang telah berjaya menentukan kemenangan ini dan sokongan yang padu serta doa mustajab dari wali selipar penjaga pintu syurga, Nik Ajis adalah faktor segalanya untuk kemenangan skuad Harimau Muda.

Itu adalah kenyataan akhbar daripada pejabat Menteri Belia dan Sukan Pakatan Rakyat di Putrajaya seperti yang dilaporkan oleh akhbar Angan-angan Mat Jenin.

p/s: Adakah angkuh pimpinan Pakatan sama angkuhnya dengan penyokong fanatik Garuda Muda? Adakah pimpinan Pakatan akan berani tampil untuk mengucapkan tahniah kepada kerajaan terutamanya kepada Kementerian Belia dan Sukan di atas kemenangan yang sungguh membanggakan semalam?

waadat

Posted: 22 Nov 2011 01:22 PM PST

waadat


3000 dipaksa hadir konvensyen

Posted: 21 Nov 2011 05:43 PM PST

Seminar Perpaduan dan Patriotisme Dalam Konteks Satu Malaysia

Dewan Seri Negeri Ayer Keroh Melaka.

22/11/11

9.00 pagi - 3.00 petang.

Demang tiba tadi agak lewat. Orang ramai sudah penuh di dalam dewan. Demang tidak pasti kenapa mereka hadir. Mungkin dipaksa oleh jabatan masing-masing.

Paksa atau rela, yang penting mereka sudah di dewan ini. Mereka akan didedahkan dengan maklumat dan fakta. Mahu tidak mahu mereka akan menadah telinga dan merelakan maklumat masuk ke telinga dan minda mereka.

Jijikkah perbuatan memaksa orang ke seminar intelektual? Pembentang kertas kerja adalah golongan akademik dan intelektual, bukan Mat Sabu atau Azmin Ali yang tidak pernah diiktiraf keintelektualan mereka.

Bagi Demang, ada masanya kita perlu memaksa. Sama seperti kita paksa anak-anak ke sekolah atau belajar mengaji.

Di zaman Facebook, Youtube, PS, Astro dan sebagainya ini, mahukah anak-anak kita mengaji tanpa disuruh, dipujuk, atau dipaksa?

Peserta hanya dipaksa hadir, bukan dipaksa untuk menerima. Boleh fikir sendiri yang mana baik yang mana buruk. Walaupun Ali Rostam orang politik, tetapi program ini adalah program ilmu yang dibuat atas kedudukannya sebagai Ketua Menteri Melaka. Sama seperti Seminar Salalatus Salatin dan Hikayat Hang Tuah yang Demang hadir 2 minggu lepas di Seri Negeri ini juga.

Pembangkang faham program ini? Anda faham?

Baiklah, jika anda belum faham Demang akan beritahu.

Peserta yang lebih 3000 orang ini akan pulang ke kawasan masing-masing dan bercerita dapatan yang mereka perolehi daripada konvensyen ini kepada ahli keluarga dan komuniti mereka. Dengan itu semakin ramai yang akan tahu fakta sebenar.

Apabila PRU nanti, insya-Allah mereka akan mengekalkan kerajaan sedia ada kerana mereka sudah faham kenapa kerajaan sedia ada sekarang perlu dikekalkan.

Tiada ulasan:

Pengikut