Sabtu, 5 November 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 05 Nov 2011 03:45 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang


Kisah tak nampak Kaabah

Posted: 05 Nov 2011 01:00 AM PDT


Ada kawan Husin menceritakan member dia balik ke Mekah segera selepas membaling Jamrah Aqaba pertama pada 10 Zulhijjah.

Tujuan dia adalah untuk membersihkan diri sebelum balik menghabiskan baling batu pada 11, 12 dan 13 Zulhijjah.

Tahulah orang Melayu kan pembersih. Sebelum keluar ihram, dia sudah memakai ihram sama dari masa pergi ke Arafah, berwukuf, malam di Muzdalifah dan akhirnya berkhemah di Mina.

Lalu dia sembahyang di Masjidil Haram. Tiba-tiba dia terkejut tak nampak kaabah.

Tahulah, bila tak nampak kaabah atau tak jumpa jalan pintu, mungkin satu petanda tidak baik atau dugaan tuhan.

Hehehe ... Mana tidak dia tak nampak kaabah?

Masa dia mari balik ke mekah, Kaabah sedang di gantikan kain hitam kiswah. Maka kelihatan hanya batu bata.

Sila lihat gambar-gambar kaabah di tukar kain di blog sini.

SENJALIZA

Posted: 05 Nov 2011 03:36 AM PDT

SENJALIZA


MUSLIMAT MIRING: POLITIK TINGGI DARI HUKUM

Posted: 04 Nov 2011 02:06 PM PDT

MEREKA YANG BERADA DI DALAM GOLONGAN ITU. MEREKA YANG "LIKE".

Semua yang membantah Seksualiti Merdeka, terutama yang berugama Islam, tahu bahawa SEKsuality merdeka bertentangan dengan hukum. Mereka membantah kerana hukum. Selain itu ianya bertentangan dengan norma rakyat Malaysia.

Agama Islam, Kristian, Buddha, Hindu dan sebagainya menolak Seksualiti Merdeka yang songsang itu. Jika tidak kemungkinan gerakan itu akan menular, membiak dan membesar menjadi kebebasan gay seperti gay di Australia yang di bawa beransur-ansur sehingga akhirnya mempengaruhi politik Australia.

Kenapa MUSLIMAT PAS masih perlu mempersoal peristiwa tahun 2008 dan penyertaan Ambiga dalam kontek Seksualiti Merdeka? Muslimat miring ker? Dah tahu mereka yang membantah kerana HUKUM dan MARUAH. Mungkin kerana kepimpinan PAS dari dulu kini dan selamanya tidak berubah. Tapi 2008 itu PM bapa mertua Khairi Jamaluddin. Kini sudah berubah. MUSLIMAT PAS DAH BERUBAH?

PAS juga berubah dari berideologikan Kerajaan Islam ke Kerajaan Kebajikan bagi please DAP. 

Nyata Muslimat masih MEMBELA AMBIGA. Hai..Muslimat PAS, berbarislah  taburlah beras kuning  DAN bersama Pemuda PAS menyambut AMBIGA, puteri kuning kalian, merasmikan SEKSUALITI MERDEKA....MUNGKIN INI perubahan KALIAN!!.. JIKA tidak, kenapa masih berbangga dengan Bersih pimpinan Ambiga?

Bila Muslimat PAS persoal sama ada Seksualiti Merdeka diharam kerana Ambiga nyata jelas itu satu persoalan dan pemikiran yang "miring". Mereka meletakkan politik lebih tinggi tempatnya dari hukum.

RELATED
-Muslimat PAS persoal sama ada Seksualiti Merdeka diharam kerana Ambiga
-Bersih gelombang ketiga boleh berulang

PENGARAH FILM FITNAH!

Posted: 04 Nov 2011 11:28 AM PDT

Bad Bard. Nampak saja wajahnya, terpancar FITNAH yang dilakukannya.

Kenapa FITNAHnya terlalu LAKU dalam "Pasaran Pakatan Pembangkang"? Apakah kerana dalam Pasar Pakatan Pembangkang itu telalu ramai "Pengguna barangan FITNAH?".
ATAU
Dalam Pasar itu "semakin ramai pengguna yang menyukai "bangkai saudara kandung sendiri"?

RELATED

PERBEZAAN YANG PERLU MALAYSIAN LIHAT

Posted: 04 Nov 2011 10:28 AM PDT


NAJIB NAIK HAJI
ANWAR NAIK LIF!

Politik Harian

Posted: 05 Nov 2011 03:23 AM PDT

Politik Harian


Anwar Ibrahim Dan Seksualiti Merdeka?

Posted: 05 Nov 2011 12:00 AM PDT

Gambar Terbaru Anwar Ibrahim Di Dalam Tube, London
Pendirian berdiam diri Anwar Ibrahim tentang isu LGBT (Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender) dan Seksualiti Merdeka 2011 yang sedang diperkatakan telah menimbulkan tanda tanya.

Tidak seperti dalam isu-isu lain, Anwar yang menjadi 'juara' membangkitkan isu tersebut, sama ada di twitter, laman rasmi ataupun memanggil para wartawan untuk sidang media, namun dalam isu LGBT dan Seksualiti Merdeka, Anwar mengambil pendekatan sebaliknya.

Tidak ada sidang media. Tidak ada pendirian rasmi dari dirinya atau partinya yang sekurang-kurang disiarkan di anwaribrahimblog.com.


Anwar Ibrahim tidak bersetuju dengan tindakan menghalang penganjuran Seksualiti Merdeka 2011, namun Ketua Umum PKR itu tidak menyatakan sebab-sebabnya di atas tindakannya yang berlawan arus dengan pendapat umum itu. "Dijelaskan : (saya) tidak setuju", katanya ketika menjawab twitter @MZuhairy yang menjemput Ketua Pembangkang itu bersama-sama menghalang penganjuran Seksualiti Merdeka 2011.

"Datuk Seri kita kena halang Seksualiti Merdeka 2011.. Lawan tetap lawan..Jum ?", kata @MZuhairy dalam twitternya kepada Anwar.

Ketua Pembangkang itu kelihatan seolah-olah mahu mendiamkan diri dan sekiranya, ada pertanyaan di twitter berkenaan isu tersebut, beliau hanya menjawab ringkas, kabur dan tidak seperti tuduhan-tuduhan yang dilemparkan kepada musuh-musuh politiknya sebelum ini.

Apabila penganjur Seksualiti Merdeka mengaitkan nama Ambiga, mungkin boleh difahami kerana Pengerusi BERSIH 2.0 itu adalah perasmi program tersebut yang dijadualkan 9 November ini, namun apabila penganjur mengaitkan juga dengan nama Anwar Ibrahim, itu menimbulkan satu persoalan.

Kenapa penganjur Seksualiti Merdeka mengaitkan nama Anwar Ibrahim, sedangkan Ketua Umum PKR sehingga kini dilihat tidak mahu mengaitkan dirinya dengan penganjuran aktiviti songsang itu ?

Anwar dan kepimpinan PKR dilihat mahu mengunci mulut, sedangkan kumpulan LGBT sebelum ini merupakan kumpulan pertama menyokong Anwar, ketika Ketua Umum PKR itu dituduh melakukan aktiviti homoseksual buat kali kedua.

Malah, lebih menonjol lagi apabila Grace Poore seorang lesbian yang lahir dan membesar di Malaysia menghantar satu rencana kepada IGLHRC (The International Gay and Lesbian Human Rights Commission) menyeru kumpulan LGBT di Malaysia supaya menyokong Anwar Ibrahim dan partinya, PKR.

Namun apabila kumpulan LGBT Malaysia pula menjadi sasaran polis dan pihak awam, kenapa pula Anwar dan barisan kepimpinan partinya mendiamkan diri ?

Apakah Anwar lebih penting menjaga hati puak-puak liberalis, pluralis dan sekular demi untuk PRU13?

Gambar DS Najib di Mekah Pun Jadi Isu...

Posted: 04 Nov 2011 08:00 PM PDT


Gambar diatas membuatkan ramai puak pembangkang meroyan dan berasa dengki khianat apabila melihat 'layanan' yang diterima Dato' Seri Najib semasa menunaikan haji.

Bagi yang rasional, apa peleknya seorang pemimpin negara Islam yang mempunyai hubungan penting dengan Arab Saudi terima layanan istimewa tersebut.

Lagi pula ia merupakan Standard operation procedure (SOP) biasa tentang keselamatan apabila ia melibatkan pemimpin negara.

Kalau di Mekah, tanggungjawab kerajaan Arab Saudi lindungi dan jaga keselamatan,Dato' Seri Najib sebagai Perdana Menteri Malaysia.

Protokol negara Arab Saudi yang menyediakan pengawal keselamatan untuk pemimpin-pemimpin Islam dunia. Dan perkara ini tidak asing lagi.

Malah, pemimpin-pemimpin Islam yang sebaris dengan Najib Razak seperti Presiden Iran dan Presiden Palestin juga mendapat layanan yang sama.


President Palestin, Mahmoud Abbas dikelilingi 'bodyguard'



Presiden Iran,Mahmoud Ahmadinejad dikelilingi 'bodyguard'


Sejak tahun 70'an lagi 'bodyguard' di tugaskan menjaga keselamatan pemimpin Islam

Andai kata PM Malaysia itu namanya Hadi Awang atau Nik Aziz itulah juga layanan yang diterima, sebab ia merupakan SOP kawalan biasa ke atas pemimpin-pemimpin negara.

Bagi yang dengki dan busuk hati, semua benda tak betul. Memang jenis yang suka cari salah orang.

Selamat Menyambut Hari Raya Idul Adha... Semoga pengorbanan kita demi agama bangsa dan negara beroleh kerahmatannya...

'Sanggul Beracun' dan 'Cun' Ungguli Anugerah Skrin (ASK) 2011

Posted: 04 Nov 2011 06:00 PM PDT


Drama Sanggul Beracun arahan Sabri Yunus berjaya dinobatkan sebagai Drama Terbaik Anugerah Skrin (ASK) 2011 yang berlangsung di Dewan Merdeka Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), di sini, Jumaat.

Drama yang membariskan pelakon-pelakon seperti Erra Fazira, Sabri Yunus dan Namron itu menewaskan empat buah drama lain iaitu Air Mata Salina, Masihkah Ada Sinar, Janji Syurga dan Iqra.

Drama itu turut memenangi kategori Pengarah Terbaik Drama, Lakon TV Terbaik dan Videografi Terbaik.

Kategori Pelakon Lelaki Terbaik Drama dimenangi oleh Eman Manan menerusi drama Janji Syurga, manakala anugerah Pelakon Wanita Terbaik Drama dirangkul oleh Umie Aida melalui Airmata Nur Salina.


Eja

Sementara itu, kemenangan Filem Terbaik berpihak kepada Magika terbitan KRU Studios.

Filem Cun berjaya merangkul sebanyak empat anugerah seperti Pengarah Terbaik Filem (Osman Ali) , Pelakon Lelaki Terbaik Filem (Remy Ishak) dan Pelakon Pembantu Wanita Terbaik Filem (Nadiya Nissa).

Turut memenangi anugerah ASK2011 adalah Pelakon Wanita Terbaik Filem iaitu Siti Shahrizah atau Eja menerusi filem Janin.

Kesemua pemenang bagi setiap kategori yang dipertandingkan menerima sebuah trofi.

Trofi disampaikan oleh barisan artis terkenal seperti Shaheizy Sam, Rosyam Noor, Neelofa, Awie, Siti Saleha, Aaron Aziz, Zahiril Adzim dan Johan Asa'ari.

Pewiiit Neelofa... menyampaikan trofi kepada Umie Aida.

Turut hadir ke majlis berprestij itu adalah Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Mohamad Hanadzlah dan Pengerusi Media Prima Berhad, Datuk Johan Jaafar.

Acara tersebut telah dihoskan oleh aktres Rozita Che Wam dan Ally Iskandar serta disiarkan secara langsung di TV3.

Secara keseluruhan, ASK 2010 mempertandingkan sebanyak 23 kategori meliputi drama,filem dan penerbitan dalaman.

Manakala jumlah filem yang dipertandingkan kekal tujuh kategori dan enam kategori penerbitan dalaman.

Anugerah Skrin 2011 ini mempertandingkan 17 buah drama iaitu 12 drama rantaian dan lima komedi.

Manakala kategori filem pula 25 filem terbitan tempatan layak dipertandingkan kali ini.

12 Tempat Dengan Pemandangan Paling Menakjubkan di Bumi

Posted: 04 Nov 2011 05:00 PM PDT

1. Puncak Himalaya Tibet




Tempat ini adalah titik tertinggi di seluruh planet Bumi.

2. Langit Alaska




Sinar Aurora Borealis yang ada di Langit Alaska (hujung utara Amerika, dekat Kutub Utara) ianya sangat menakjubkan! Aurora itu sendiri adalah cahaya natural di angkasa yang terjadi akibat tabrakan partikel-partikel medan magnet bumi dengan atom dan molekul dari atas atmosfer bumi. Kebiasaannya, ada 2 warna yaitu hijau dan merah dan hanya bisa dilihat pada waktu malam.

3. Benteng Chittogarh, India





4. Cinque Terre, Riviera




Salah satu tujuan wisata paling popular di Italia ini merupakan bahagian dari UNESCO World Heritage Site dan terletak di pinggir laut Mediterania.

5. College The Valleyfield





Sebuah universitas pendidikan di Quebec, Canada.

6. Machu Picchu




Terletak di Lembah Urumba, Peru dan memiliki ketinggian 2.430 meter di atas permukaan laut.


7. Massif De La Chartreuse





Sebuah formasi batu-batuan di pegunungan timur Perancis.

8. Laut Arktik




Gambar ini, berdayung santai di laut Arktik yang sejernih Kristal dan berada di wilayah Kutub Utara Bumi.

9. Petra




Petra adalah sebuah kota yang dibentuk di dalam sebuah gunung batu di Yordania. Dibangun 100 tahun SM oleh bangsa Nabatean dengan aliran sungai di bawah tanah.

10. Gunung Tungurahua, Ekuador






11. Oasis In the Middle of Nowhere





This amazing place is built in the middle of the desert, around a small lake, dan tempatnya berada di Ica Province- southwestern Peru. Oasis bernama Huacachina ini dikenal sebagai 'oasis of America'.

12. Millau Bridge in France




Paris also have another icon yang di kenali sebagai jembatan tertinggi di dunia yang bangunannya lebih tinggi dari Menara Eiffel dan diatas awan! Jembatan bernama Millau ini melintasi Sungai Tarn dan lembah-lembah pegunungan Massive Central. panjang jembatan hingga 2,5 km dan tingginya 340 meter (lebih tinggi 16 meter dari Menara Eiffel), jembatan ini dibena dengan kekuatan tahan gempa oleh seorang arkitek asal Inggris bernama Norman Foster.

Pengawal Peribadi Wanita Muammar Gaddafi Di Rogol Sebelum Dibunuh Dengan Kejam!

Posted: 04 Nov 2011 08:12 AM PDT


Ketika arwah Muamar Gaddafi melarikan diri dari serangan tentera pemberontak di Libya, pegawai peribadi wanita yang merupakan anggota Amazonian Guard telah dibubarkan dan masing-masing bersembunyi dan melarikan diri. Unit ini mempunyai seramai 15 orang yang ditugaskan untuk menjaga arwah dalam apa jua situasi.

Menurut arwah, dia mengambil wanita sebagai pengawal peribadi kerana beranggapan lelaki Arab akan menghadapi kesukaran untuk menembak wanita. Nampaknya beliau silap, mereka tidak menghadapi kesukaran tetapi bertindak kejam dan seperti binatang terhadap pengawal peribadi wanita yang dikesan ini.


Ini adalah gambar tiga orang anggota unit Amazonian Guard yang telah dikesan. Satu daripadanya telah ditembak mati bersama-sama teman lelakinya ketika cuba melarikan diri dari sekatan jalanraya.



Mangsa kedua yang mengenakan makeup untuk mengelakkan diri dikenali pula telah ditangkap dan dibelasah sehingga mati. Manakala mangsa ketiga adalah yang paling kejam apabila diculik oleh tentera pemberontak kemudian diseksa dan dirogol bergilir-gilir setiap hari sebelum akhirnya mati akibat dicekik oleh mereka.

Apakah Salah Semua Wanita Ini??

Sempoi! Khairy Jamaluddin Santai Minum Petang Bersama Pemuda Kg Bro...

Posted: 04 Nov 2011 04:10 AM PDT




Santai, Ahli Parlimen Rembau YB Khairy Jamaluddin minum petang bersama pemuda Rantau di Kg Sega, Rantau, Negeri Sembilan. Macam ni lah YB yang kita nak, bukan macam Che GuBard yang tak habis-habis nak tabur fitnah sani sinun.

Kg Sega atau "Kg Sogo" adalah sebuah Kg yang penuh sejarah dalam hidup aku, disinilah tempat aku bersekolah, mandi sungai, kena kejar lembu, tangkap ikan dan lain-lain lagi... Pendek kato... Kg den tu bhai... 

Hari ini aku amat banga sebab ini bukan kali pertama KJ menjejak kaki di Kg Sogo... tak silap aku dah 4-5 kali beb.... Dah macam Kg KJ jugak dah hehehe...



SEMPOI!

bumiyang

Posted: 05 Nov 2011 03:21 AM PDT

bumiyang


Salah Guna Wang Peruntukkan Wakil Rakyaat - ADUN BN dan Setiausaha Dipenjara, Sebaliknya Setiausaha ADUN DAP Mati "Terjatuh" Bangunan Tinggi.

Posted: 04 Nov 2011 06:00 PM PDT

Pulau Demo Bantah Hubungan Gay/Lesbian/Transeksual/Biseks - Menunjukkan Pas Menyokong Perlakuan Seks Songsang???

Posted: 04 Nov 2011 05:30 AM PDT

Taipingmali (tm)

Posted: 05 Nov 2011 01:34 AM PDT

Taipingmali (tm)


AWAS ! ANDA DIPERHATIKAN

Posted: 04 Nov 2011 10:28 PM PDT

CIA pantau aktiviti Twitter, Facebook PDF Print E-mail


McLEAN (Virginia): Di sebuah kawasan perindustrian yang tidak dikenali di Virginia, Amerika Syarikat (AS), Agensi Perisikan Pusat (CIA) mengikuti lebih daripada lima juta perbualan di dalam laman rangkaian media sosial, Twitter, sehari.

Tujuan pemantauan twitter bagi memastikan CIA mendapat maklumat awal yang disiarkan pemberontak, militan, aktivis atau diplomat.

Di Pusat Open Source agensi berkenaan, penganalisis dilengkapi dengan sistem perpustakaan dengan kemampuan menyokong semua media sosial dalam pelbagai bahasa di seluruh dunia. - AP

Hacker Malaysia dihukum penjara di US

Posted: 04 Nov 2011 09:21 PM PDT



Rakyat Malaysia , Lin Mun Po dihukum penjara 10 tahun kerana menggodam Rizab Persekutuan dan beberapa bank AS., semalam.






Do you think hacking financial institutions and selling stolen information onto others is a viable career? You could be flushing your life down the toilet...

A Malaysian man who was arrested last year by an undercover Secret Service agent, has admitted hacking into a series of financial institutions, and pleaded guilty to possessing stolen credit and debit card numbers with the intention to defraud.

Officers arrested 32-year-old Lin Mun Poo in a diner, shortly after he flew into New York from Malaysia, and claimed to recover over 400,000 credit card numbers and bank account details from his "heavily encrypted laptop computer".



Lin Mun Poo found a security vulnerability on Federal Reserve Bank of Cleveland's network in June 2010, and claims to have added malicious code to a Federal Reserve computer. However, it is believed that he stole the treasure trove of credit card numbers and other account information from other financial institutions.

No Federal Reserve data or information was accessed or compromised, according to a spokeswoman for the bank.

It seems that Lin Mun Poo didn't limit himself to merely breaking into financial systems, as court documents have alleged that he also hacked into the network of a major Department of Defense contractor.

Lin Mun Poo is being held in a Brooklyn jail, and faces up to 10 years in jail when he is sentenced on 13th September.

If you're considering a career of cybercrime, and think that hacking and identity theft could be your route to riches, just take a minute or two to reflect on how you could be making the worst decision of your life.

How would you feel, waiting to find out how many years of your life you'll be wasting locked up in jail?

Q & A #5

Posted: 04 Nov 2011 05:45 PM PDT

Pemansuhan PPSMI sekolah rendah 2016, sekolah menengah 2021

Posted: 04 Nov 2011 05:09 PM PDT

BODOHNYA PAS BERTAKBIR UNTUK USTAZ AZHAR

Posted: 04 Nov 2011 05:07 PM PDT

Cucu Natrah pulang ke kampung

Posted: 04 Nov 2011 05:05 PM PDT

Ahli Politik dan Pegawai Kerajaan perlu mahir guna ICT

Posted: 04 Nov 2011 05:01 AM PDT

"Semua pihak sama ada ahli politik atau pegawai kerajaan perlu menggunakan kecanggihan ICT sama ada FB, Twitter atau sms sbg pendekatan segera dan terbaik untuk menyelesaikan isu atau aduan yg dikemukakan rakyat," kata KM Melaka, DS Ali Rustam pada majlis perasmian jalan pintas Pulau Sebang di sini, hari ini.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Komen H2O dalam isu Forum Seksualiti Merdeka

Posted: 04 Nov 2011 04:16 AM PDT

Menteri KDN, DS Hishammuddin berkata Forum Seksualiti Merdeka tetap tidak akan dibenarkan walaupun ada pihak yg mndakwa ia tidak menyalahi undang2 dan dilakukan dlm bilik tertutup tanpa menjejaskn ketenteraman awam.

Katanya forum tersebut secara jelas mencemar budaya, cara hidup, moral & agama semua kaum di negara ini. Malah perbuatan segelintir minoriti ini ternyata telah menimbulkan rasa tidak puashati drp majoriti rakyat kita yg berbilang kaum, katanya pd sidang media selepas Majlis Penyerahan Lembu Korban di Semberong di sini, hari ini.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Cukai mesin binaan dikurangkan

Posted: 04 Nov 2011 02:17 AM PDT

CIDB berbincang dgn Perbendaharaan kemungkinan kurangkan cukai bagi kelengkapan berat utk tingkatkan kecekapan dlm industri pembinaan
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

PPSMI hapus sepenuhnya 2017

Posted: 04 Nov 2011 02:15 AM PDT

Kerajaan hari ini putuskan pemansuhan sepenuhnya PPSMI untuk sekolah rendah mulai 2017 manakala sekolah menengah pada 2021: TPM,TS Muhyiddin
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

UUM tawar pengajian kepada banduan

Posted: 04 Nov 2011 01:49 AM PDT

UUM tawar peluang kpd penghuni penjara di negara ini utk melanjutkan pelajaran bagi peringkat ijazah dan pasca siswazah
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

PTPTN dihentikan

Posted: 04 Nov 2011 01:43 AM PDT

PTPTN cadang hentikan pinjaman perbelanjaan kepada pelajar IPT bagi kurangkan tanggungannya yang semakin meningkat - Pengerusi PTPTN
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Pertandingan Pidato

Posted: 04 Nov 2011 01:41 AM PDT

Jom Sertai Pertandingan Pidato Politik Piala Perdana Menteri 2011. Terbuka kepada semua Warganegara Malaysia Tanpa Mengira Bangsa, Kaum, Agama yang berusia bawah 40 Tahun.

Sila layari
www.pidatopemudaBN.blogspot.com. Tajuk-tajuk Pidato serta lokasi saringan telah disediakan pada laman web tersebut.

Johan. : RM5,000 dan Piala Iringan
Naib Johan. : RM3,000 dan Piala Iringan
Ketiga. : RM1,000 dan Piala Iringan
Tempat Ke4-10 : RM 500 dan Piala Iringan
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Sahabat-Gunung

Posted: 05 Nov 2011 01:30 AM PDT

Sahabat-Gunung


DUN Pulau Pinang Lebih Penting LGE Berbanding Rakyat

Posted: 04 Nov 2011 08:50 PM PDT

Hairan betul aku, patutnya sidang DUN ataupun siding Parlimen, wakil-wakil rakyat nie hendaknya bersidang dan membincangkan hal-hal berkaitan dengan rakyat, apa masalah rakyat, bagaimana nak mengatasinya…

Usul-usul yang nak dibentang, dibahas dan dipersetujui juga hendaknya berkaitan dengan rakyat, bukannya usul-usul yang berkepentingan peribadi ataupun kepentingan pemimpin-pemimpin parti tertentu.

Haha!! Apa yang terjadi di DUN Pulau Pinang sebaliknya apabila 2 usul diluluskan sebelum siding DUN ditangguhkan…

Usul yang menarik perhatian aku ialah usul kedua yang dikemukakan seorang anggota penyokong kerajaan Jagdeep Singh (DAP-Datok Keramat) untuk mengutuk media UMNO-Online dan Utusan Malaysia yang didakwa menyiarkan tohmahan terhadap Ketua Menteri Lim Guan Eng berhubung anak lelaki Lim yang didakwa mencabul kehormatan seorang gadis bawah umur.

Adakah ini mentality pemimpin dan wakil rakyat pembangkang (opsss !! Kat DUN Penang, mereka adalah kerajaan) ….. lebih mementingkan pemimpin mereka berbanding dengan kepentingan rakyat …

Kenapa mereka tak bawa ajer usul Seksualiti Merdeka yang sedang panas di Malaysia …. Itu merupakan 'hal-hal' yang berkaitan dengan rakyat…

Kenapa mereka tak bawa usul banyak BERSEX yang dibawa oleh AmbiGAY tu? Adakah ia tak penting dalam hal-hal kepentingan rakyat, ataupun mereka sebenarnya menyokong BERSEX yang diperjuangkan AmbiGAY tu?

Seksualiti Songsang : Pas Lengkapkan Perjuangan Matlamat Menghalakan Cara

Posted: 04 Nov 2011 05:48 AM PDT

Pas hari ini dilihat sudah melengkapkan diri mereka menjadi sebuah parti matlamat menghalalkan cara apabila menikus berhubung program Seksualiti Songsang yang menimbulkan kemarahan umum.

Exco Pemuda UMNO Malaysia, Lokman Noor Adam berkata jika sebelum ini mereka sekadar menggadaikan prinsip perjuangan negara Islam kepada DAP, hari ini Pas seolah-olah melutut kepada Ambiga iaitu pemimpin idola mereka yang menganjurkan perhimpunan BERSIH pada satu ketika dahulu.

Menurut beliau apa pun jawapan dan putar belit yang cuba dimanipulasi oleh pemimpin Pas, sudah terang lagi bersuluh mereka secara terang-terangan menyokong kepimpinan Ambiga yang pada satu ketika Pas menjadi pengikut tegar pada perhimpunan BERSIH.

"Mungkin Pas terhutang pada Ambiga perhimpunan dahulu…maka atas dasar itu Pas terpaksa mendiamkan diri apabila pemimpin idola mereka itu memperjuangkan seks songsang hari ini.

"Demi kuasa politik Pas sanggup gadaikan semua perjuangan sebelum ini dan hari ini ianya amat mengejutkan apabila mereka sanggup membiarkan gejala yang tidak bermoral berterusan," katanya.

Beliau berkata demikian sebagai reaksi program Seksualiti Merdeka 2011 yang bermula kelmarin hingga 13 November ini anjuran kira-kira 20 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan individu yang cuba mempromosikan budaya seks songsang.

Beberapa pihak turut mempersoalkan penglibatan Datuk S. Ambiga dalam penganjuran program Seksualiti Merdeka 2011 bagi mempromosikan seks bebas yang disifatkan sebagai sesuatu yang pelik dan menghairankan.

Lokman seterusnya berharap rakyat dapat membuka mata dengan seluas-luasnya dan melihat topeng pembohongan Pas yang kononnya konsisten memperjuangkan Islam dan kepentingan ummah.

Tegas beliau jika Pas bersikap sedemikian, hari ini Ambiga dan kuncu-kuncunya sudah pasti akan menerima tekanan termasuk demonstrasi daripada hulubalang Pas yang sebelum ini begitu lantang dan kononnya kental demi Islam.

"Saya amat berharap rakyat melihat perkara ini dan jangan biarkan mereka terus diperbodohkan oleh kepimpinan Pas yang jelas tidak berpendirian dan amalkan konsep matlamat menghalalkan cara," katanya. -MediaUMNO

Hasrat mahu buang kakitangan Awam - DAP mahu bermain api dengan kakitangan kerajaan

Posted: 04 Nov 2011 02:13 AM PDT

Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS) memandang serius hasrat dan kenyataan Setiausaha Publisiti DAP, Tony Phua yang mendedahkan jika pakatan pembangkang berjaya memerintah kerajaan pusat ia akan meluluskan program untuk mengurangkan jumlah kakitangan awam setiap tahun.

Pengerusinya, Hamidzun Khairuddin berkata, GAPS memandang serius hasrat DAP yang akan membuang kakitangan awam yang selama ini menjadi tulang belakang pentadbiran negara.

"Kakitangan awam negara ini merupakan antara kakitangan eksekutif yang terbaik di rantau ini. Pentadbiran awam Malaysia yang berakar umbi dari pentadbiran United Kingdom mewarisi sebuah corak pentadbiran yang cekap, berintigriti lagi profesional.

Pembentukan Suruhanjaya Perkhidmatan Awam dan Suruhanjaya Perkhidmatan Negeri sejak merdeka dulu adalah contoh terbaik betapa serius nya pengasas negara yang mahukan perkhidmatan awam yang profesional, berintigriti dan bebas dari pengaruh politik," ujarnya dalam satu kenyataan kepada media petang ini.

Tambahnya, pengalaman diperintah Pakatan Pembangkang di negeri Selangor dalam tempoh 4 tahun ini pula memperlihatkan dengan jelas campur tangan politik dalam perlantikan kakitangan awam.

Kemelut perlantikan Setiausaha Kerajaan Negeri adalah bukti bagaimana rakusnya Menteri Besar sehingga sanggup mencadangkan pindaan undang-undang tubuh kerajaaan negeri semata-mata mahu SUK yang dilantik itu adalah pilihan nya. Kuasa DYMM Sultan Selangor mahu diketepikan oleh MB semata-mata mahukan SUK yang cenderung kepada parti politik pembangkang.

"GAPS melihat ini merupakan hasrat pakatan pembangkang yang sangat rakus, zalim dan tidak berperi kemanusian terhadap perkhidmatan awam sekarang dan pada masa akan datang. Negara tidak memerlukan politikus yang hanya berupaya membaiki labu atau menjadi monyet yang mendapat cincin.

GAPS akan mendokong penuh dan mempertahankan pentadbiran awam yang profesional, berintigriti, cekap dan bebas dari pengaruh politik," ujarnya lagi.

Politik ugutan oleh DAP kepada kakitangan awam ini memang menjelaskan lagi realiti pakatan pembangkang jika mendapat kuasa untuk memerintah. Itu sebabnya untuk sekian kali nya kakitangan awam dan rakyat akan menolak dalam PRU 13 kumpulan politikus chavanis yang semakin mabuk mahu mendapatkan kuasa, yang jika terpilih akan menzalimi rakyat dalam setiap dasar yang mereka bentuk.

Aspirasi Bangsa

Posted: 05 Nov 2011 01:05 AM PDT

Aspirasi Bangsa


Zulkifli : Pas gagal didik DAP

Posted: 04 Nov 2011 10:07 PM PDT

PANEH MIANG

Posted: 05 Nov 2011 01:05 AM PDT

PANEH MIANG


Kesian Najib...

Posted: 04 Nov 2011 10:51 PM PDT


Sebelum ni hanya orang bawahan saja yang bertungkus-lumus 'terpaksa' mempertahankan isterinya. Tapi kini dia sebagai Ketua Keluarga pun terpaksa jugak masuk campur mempertahankan keluarga sendiri. Nak tunaikan ibadah haji pun tak tenang di Mekah sana. Jika tidak kerana terlalu percaya 110% dengan laporan punahsihat, dan awal-awal lagi dah suruh bakal Hajjah tu diam sebelum PRU-13; pasti sekarang ni dah tak perlu susah payah nak ber'tweet' sana sini semasa menunaikan rukun Islam ke-5. Sendiri tak mahu dengar...sendiri tanggunglah.

Kepada MT UMNO dan punahsihat sekeliling Najib - BRAVO???

Kepada pencacai pembangkang - Seronok Memfitnah???


An-Nur, Ayat 19
"Orang yang ingin agar (berita) perbuatan yang keji itu tersiar dikalangan orang-orang beriman, bagi mereka azab yang pedih di dunia dan akhirat. Allah mengetahuinya, sedang kamu tidak mengetahui."

Al-Isra'a, Ayat 36
"Dan janganlah kamu mengikuti apa yang kamu tidak mempunyai pengetahuan tentangnya. Sesungguhnya pendengaran, penglihatan dan hati, semuanya itu akan diminta bertanggungjawab tentangnya."

Al-Baqarah, Ayat 191
"Dan fitnah itu lebih besar bahayanya dari pembunuhan."

An-Nur, Ayat 23-24
Mereka yang memfitnah perempuan suci, celakalah di dunia dan akhirat; bagi mereka hukuman yang dahsyat dihari pengadilan; lidah, tangan dan kaki mereka menjadi saksi di atas perbuatan mereka.

Al-Buruj, Ayat 10
Orang yang memfitnah orang mukmim, kemudian tidak bertaubat, bagi mereka azab jahanam dan neraka yang membakar.

Salam Aidil Adha

Posted: 04 Nov 2011 06:34 PM PDT


Sempena menyambut Hari Raya Aidil-Adha 1432, kami warga Paneh Miang ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidiladha kepada semua rakan pembaca dimana sahaja berada. Semoga segala pengorbanan atau penyerahan yg kita sampaikan kepadanya di dalam setiap aspek kehidupan kita diterima serta dilimpahi barokah dan rahmatNya. Astaghfirullahal Azim! Ya Allah! Kau ampunilah segala dosa-dosa kami, dosa kedua ibu bapa kami, dosa adik beradik kami dan seluruh keturunan kami serta Kau ampunilah seluruh umat Muhammad, Kau rahmatilah umat Muhammad, Kau peliharalah umat Muhamad khususnya kepada umat Islam yang berada di bumi Malaysia yang tercinta ini, Kau satukanlah hati-hati kami dibawah lembayung rahmatMu, Kau berikanlah kami pimpinanMu, petunjukMu, sokonganMu, bantuanMu dan kasih sayangMu! Amin Amin Amin Ya Rabb.

SELALU ADA YANG BARU

Posted: 04 Nov 2011 11:49 PM PDT

SELALU ADA YANG BARU


LIWAT SAIFUL-ANWAR: ANAK SUDAH MENGAKU MAK BILA LAGI?

Posted: 04 Nov 2011 06:40 PM PDT

AZLI SHUKRI

Posted: 04 Nov 2011 11:48 PM PDT

AZLI SHUKRI


Aziz Bari Jangan Cuba Menegakkan Benang Yang Basah

Posted: 04 Nov 2011 07:58 AM PDT

Ustaz Azhar Idrus Hati-Hati Membuat Tuduhan

Posted: 04 Nov 2011 07:18 AM PDT

Hukum Hudud Untuk Semua! - Ustaz Kazim

Posted: 04 Nov 2011 05:39 AM PDT

Sebab Itu Hukum Hudud Juga Wajib Dikenakan Ke Atas Golongan Kafir

Posted: 04 Nov 2011 02:11 AM PDT

Sebab itu hukum Hudud wajib dikenakan juga ke atas kaum bukan Islam. Hal-hal sebeginilah yang kita tidak mahu terjadi - atas nama kebebasan dan hak asasi, mereka cuba menghalalkan perbuatan kaum Lut. Hukum Hudud sudah jelas wajib dikenakan juga ke atas kaum bukan Islam dan tidak hanya dikenakan kepada umat Islam semata-mata. Firman Allah yang bermaksud, "Sesungguhnya Kami telah menurunkan Kitab kepadamu dengan membawa kebenaran, supaya kamu menghukum antara manusia dengan apa yang telah Allah wahyukan kepadamu" [TMQ an-Nisa (4):105]

Firman Allah lagi bermaksud, "Perangilah orang-orang yang tidak beriman kepada Allah dan tidak beriman kepada hari akhirat, dan mereka pula tidak mengharamkan apa yang telah diharamkan oleh Allah dan RasulNya, dan tidak beragama dengan ugama yang benar, iaitu dari orang-orang yang diberikan Kitab (kaum Yahudi dan Nasrani), sehingga mereka membayar jizyah dengan keadaan tunduk patuh" [TMQ at-Taubah (9):29].

Dan Nabi bersabda, "Bahawa Rasulullah Sallallahu 'alihi wa Sallam telah pun menghukum rejam dua orang Yahudi. Kedua-dua itu sebelum berzina telah merasai persetubuhan melalui perkahwinan di dalam agamanya". (Bukhari).

KUALA LUMPUR 3 Nov. - Umat Islam yang menyokong termasuk terlibat dalam menganjurkan program Seksualiti Merdeka yang mempromosikan seks bebas, disifatkan sebagai syirik kepada Allah. Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria berkata, Islam telah mengharamkan hubungan sejenis, sehubungan itu mana-mana pihak yang mahu menghalalkan perkara yang telah diharamkan di sisi agama adalah dikira murtad.

Justeru, jelas beliau, kerajaan harus bertindak lebih tegas termasuk mengenakan tindakan ke atas pihak penganjur sekiranya mereka masih mahu meneruskan program yang mempromosikan amalan lesbian, homoseksual dan transeksual itu.

"Program ini secara jelas adalah bertentangan agama Islam termasuk agama lain. Kalau sekiranya ada orang Islam yang menyokong, maka hukumnya syirik dan boleh dikira murtad kerana Islam telah mengharamkan hubungan sejenis," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Harussani berkata, golongan belia dibimbangi mengalami keruntuhan akhlak yang lebih teruk sekiranya program seumpama itu dibenarkan untuk dianjurkan di negara ini.

"Golongan belia di negara ini kebanyakannya sudah rosak akhlaknya, jadi kita tidak mahu moral mereka lebih teruk jika adanya program seumpama itu," katanya.

Sementara itu, Timbalan Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim), Razali Shahabudin menegaskan, penganjur program itu perlu mencari kaedah terbaik untuk membantu golongan lesbian, biseksual, gay atau transgender (LBGT) untuk kembali ke pangkal jalan dan bukannya membuka ruang kepada mereka untuk meneruskan gaya hidup tidak sihat. Justeru, jelasnya, semua agensi berkaitan perlu memperkenalkan program khas kepada golongan tersebut tanpa memberi keistimewaan khas kepada mereka.

"Jakim telah mengeluarkan buku Manual Islam dan HIV AIDS dua tahun lalu untuk memberi bimbingan bersepadu kepada golongan ini tanpa pertindihan antara agensi dan memberi peluang kepada mereka untuk menjalani gaya hidup sihat selari kehendak syarak.

"Namun agak malang apabila perkara ini tidak diberi perhatian sepatutnya oleh penganjur malah agensi agama dan perundangan negara ini diperlekehkan atas alasan tidak selaras dengan hak asasi manusia," katanya. Menurut beliau, sebagai sebuah negara Islam, Malaysia perlu merujuk kepada Deklarasi Kaherah mengenai Hak Asasi Manusia dalam Islam yang menyebut bahawa setiap maklumat tidak boleh disalahguna sehingga boleh melemahkan secara diam nilai moral dan etika atau menghancurkan masyarakat serta melemahkan imannya.

"Keseriusan Jakim dalam hal ini turut dibincangkan dalam Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan pada 2008 yang telah memutuskan bahawa wanita yang berpenampilan dan gerak laku serta naluri seksual seperti lelaki adalah haram di sisi Islam," ujarnya.

Mahathir Mula Serang Muhyiddin

Posted: 04 Nov 2011 01:09 AM PDT

Seperti yang dijangkakan ramai pihak - legasi terakhir Tun Mahathir adalah PPSMI. Ketegasan Muhyiddin mempertahankan bahasa Melayu dalam pembelajaran sains dan matematik sejak akhir-akhir ini membuatkan Mahathir menghalakan muncung meriamnya kepada Muhyiddin. Baca berita ini. LANGKAWI, 4 Nov — Tun Dr Mahathir Mohamad berkata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak masih boleh menghalang timbalannya Tan Sri Muhyiddin Yassin daripada memansuhkan Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik Dalam Bahasa Inggeris (PPSMI), dasar yang diperkenalkan oleh pentadbirannya.

Dr Mahathir yang masih dilihat sebagai pemimpin yang berpengaruh dalam Umno selepas berkhidmat sebagai perdana menteri selama 22 tahun berkata, Najib boleh berbuat demikian demi negara. Beliau berkata demikian di sini hari ini. Semalam, Muhyiddin berkata keputusan kerajaan memansuhkan dasar PPSMI muktamad.

Mengulas desakan beberapa pihak termasuk Persatuan Ibu Bapa Untuk Pendidikan Malaysia (PAGE), Muhyiddin berkata, tidak akan diadakan sebarang perbincangan lagi memandangkan kerajaan sudah pun memutuskan bagi memansuhkan dasar itu pada 2009.

"Ia sudah pun diputuskan oleh Kabinet pada 2009 selepas dibincangkan di banyak peringakt, telah diluluskan di Parlimen, malah disokong oleh pembangkang. Tiada reaksi negatif ketika itu. Saya tidak tahu mengapa ia dibawa kembali," kata beliau lagi.

"Kemungkinan mereka (pihak yang mendesak) sudah ketinggalan zaman," kata beliau sambil menegaskan kerajaan tidak akan tunduk kepada desakan satu kumpulan kecil.

Sabtu lalu, Muhyiddin berkata, keputusan kerajaan untuk memperkenalkan dasar Memartabat Bahasa Melayu dan Memperkukuh Bahasa Inggeris (MBMMBI) dan memansuhkan PPSMI harus dihormati dan diterima baik semua pihak. Beliau dijangka mengumumkan perkembangan penting berkaitan dasar itu petang ini.

PAGE sebelum ini mendesak kerajaan agar mengekalkan PPSMI dengan mendakwa bahawa ramai kalangan ibu bapa mahu supaya PPSMI terus dikekalkan atau memberi pilihan kepada ibu bapa yang masih mahu mengekalkan pembelajaran sains dan matematik dalam bahasa Inggeris bagi anak-anak mereka. PAGE juga menyerahkan memorandum kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak di Putrajaya kelmarin.

Muhyiddin juga percaya dasar MBMMBI yang dilaksanakan mulai tahun ini bagi murid Tahun 1 melalui pengajaran dan pembelajaran sains dan matematik dalam bahasa Melayu itu akan membuahkan hasil dalam tempoh beberapa tahun akan datang.

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 04 Nov 2011 11:47 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Nasib Kakitangan Kerajaan Kiranya DAP Berkuasa...

Posted: 04 Nov 2011 07:00 PM PDT

Kenyataan Media

Setiausaha Publisiti DAP, Tony Phua mendedahkan jika pakatan pembangkang berjaya memerintah kerajaan pusat ia akan meluluskan program untuk mengurangkan jumlah kakitangan awam setiap tahun.

GAPS memandang serius hasrat DAP yang akan membuang kakitangan awam yang selama ini menjadi tulang belakang pentadbiran negara.

Kakitangan awam negara ini merupakan antara kakitangan eksekutif yang terbaik di rantau ini. Pentadbiran awam Malaysia yang berakar umbi dari pentadbiran United Kingdom mewarisi sebuah corak pentadbiran yang cekap, berintigriti lagi profesional.

Pembentukan Suruhanjaya Perkhidmatan Awam dan SuruhanJaya Perkhidmatan Negeri sejak merdeka dulu adalah contoh terbaik betapa serius nya pengasas negara yang mahukan perkhidmatan awam yang profesional, berintigriti dan bebas dari pengaruh politik.

Pengalaman diperintah Pakatan Pembangkang di negeri Selangor dalam tempoh 4 tahun ini pula memperlihatkan dengan jelas campur tangan politik dalam perlantikan kakitangan awam. Kemelut perlantikan Setiausaha Kerajaan Negeri adalah bukti bagaimana rakusnya Menteri Besar sehingga sanggup mencadangkan pindaan undang-undang tubuh kerajaaan negeri semata-mata mahu SUK yang dilantik itu adalah pilihan nya. Kuasa DYMM Sultan Selangor mahu diketepikan oleh MB semata-mata mahukan SUK yang cenderung kepada parti politik pembangkang.

GAPS ingin menempelak hasrat pakatan pembangkang yang rakus, zalim dan tidak berperi kemanusian terhadap perkhidmatan awam sekarang dan pada masa akan datang. Negara tidak memerlukan politikus yang hanya berupaya membaiki labu atau menjadi monyet yang mendapat cincin.

GAPS akan mendokong penuh dan mempertahankan pentadbiran awam yang profesional, berintigriti, cekap dan bebas dari pengaruh politik.

Politik ugutan oleh DAP kepada kakitangan awam ini memang menjelaskan lagi realiti pakatan pembangkang jika mendapat kuasa untuk memerintah. Itu sebabnya untuk sekian kali nya kakitangan awam dan rakyat akan menolak dalam PRU 13 kumpulan politikus chavanis yang semakin mabuk mahu mendapatkan kuasa, yang jika terpilih akan menzalimi rakyat dalam setiap dasar yang mereka bentuk.


Hamidzun Khairuddin
Presiden
Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS)

4 Nov 2011

Luahan Hati Seorang Penyokong PAS...

Posted: 04 Nov 2011 05:45 AM PDT

Nik Aziz agak jelas mengasingkan dirinya dari Ambiga yang menjadi antara jurubicara festival ini yang bakal dirasmi beliau sendiri.

Pemuda PAS konsisten dengan pendirian mereka dalam menyuarakan kepekaan mereka dalam isu sensitif begini sepertimana yang telah Ust. Nasharuddin bertegas ketika menyokong HIMPUN (namun janji beliau untuk hadir HIMPUN tidak kesampaian dek dihalang oleh Presidennya sendiri dalam perbualan telefon di pagi hari HIMPUN itu – agak menyesal juga Ust. Nasha gatal tangan menekan telefon pagi itu).

Siti Zailah Mohd Yusof, Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat (DMPP) membuat kenyataan menentang keras program Seksualiti Merdeka 2011 kerana bertentangan dengan cara hidup semua agama khususnya Islam.

Manakala blog tokoh-tokoh politik PAS lain tidak menyentuh langsung isu LBGT ini, baik Khalid Samad, Hanipa Maidin atau Dr. Zul. Dr. Zul hanya sekadar tweet bahawa "Perkara 11 FC: Agama Islam, semua agama dan moral philosophies larang gay dsbnya.. ", beliau sendiri tidak membuat suatu pendirian tegas membantah Seksualiti Merdeka dan tweet tersebut tercetus sebagai latahan apabila dijolok dengan dituduh sebagai "… Poodle DAP. Sokong Ambiga masa Bersih 2.0 skrg masih sokong?"

Untuk tokoh-tokoh DAP bantah memang kita jangka sukar sedikit. Tidak ada dalam blog mereka (Karpal, KLS dan LGE ataupun laman rasmi parti) menyentuh isu ini, kecuali jika mereka tweet, yang itu IB tidak ikuti.

Yang menjadi persoalan besar IB dan mungkin ramai juga orang lain ialah menantikan suatu patah ayat dari Anwar berhubung isu ini. IB tidak temui sebarang komen atau posting di dalam blog Anwar, semenjak bulan November ini walaupun terdapat beberapa posting dan komen pada hari ini – semuanya sekitar isu lain.

Namun apabila diikuti tweet beliau:

@anwaribrahim: Dijelaskan:tdk setuju@MZuhairy: DS kita kena halang Seksualiti Merdeka 2011.. Lawan tetap lawan..Jum ? (7 hours ago)

Apa yang IB faham: Anwar tidak setuju halang Seksualiti Merdeka apabila menjawab tweet MZuhairy: "DS kita kena halang Seksualiti Merdeka 2011" artikel dari tranungkite.

Haa..haa... aku dah agak dah, anwar mesti sokong punya...

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 04 Nov 2011 11:33 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Gempar! Isu Seksualiti Merdeka. Rakyat Nik Aziz Menang Ratu Pondan.

Posted: 04 Nov 2011 09:35 PM PDT



Pemenang pertandingan ini adalah Ratu Pondan dari Kelantan.


Penganjur siap tulis most conservative state tapi pondan mereka yang menang. Berkat kepimpinan Tok Garu. Islam atas kertas. Negeri Islam hanya modal politik. Bandaraya Islam hanya tagline.

Tak percaya benda ni ada. Lihat sendiri di sini (https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150356078569644.366739.52277639643&type=1#!/media/set/?set=a.10150356078569644.366739.52277639643&type=1)

*Balasan untuk PAS. Dulu tuduh Islam Hadhari. Sekarang ni Negeri Islam mereka pun berjaya menghasilkan pondan cantik.

Edisi Lawak. Che'gu Bard Salahkan Akhbar Aussie Dalam Isu Fitnah Shopping

Posted: 04 Nov 2011 07:35 PM PDT


Macam haram betul la budak PKR ni. Dah la kantoi fitnah. Tak nak mintak maaf pulak tu.

Lepas tu salahkan orang lain pulak.

Langsung tak bertanggungjawab. Kalau dengan kenyataan yang mereka keluarkan sendiri pun tak nak bertanggungjawab, macam mana nak bertanggungjawab bila memerintah nanti?

Tapi nak buat macam mana, Anwar Ibrahim tak nak mintak maaf lepas fitnah. Kepimpinan melalui tauladan.



*Pemimpin kencing berdiri, anak buah kencing berlari. Tapi PKR memang Parti Kencing Rakyat.

Nak Korban Lembu Pun Perlu Permit? Tolong Jangan Buat Hal.

Posted: 04 Nov 2011 05:26 PM PDT



Bagi MyMassa, tindakan jabatan Kerajaan ini mengeluarkan kenyataan sebegini amat tak sesuai buat masa sekarang.

Hanya bagi peluru kepada pembangkang.

Kalau benar Jabatan Verterinar nak kuatkuasakan undang-undang sedia ada, perkara pertama yang perlu mereka buat adalah adakan penerangan.

Kalau penerangan dah buat, barulah boleh kuatkuasakan undang-undang. Jangan dah nak dekat Hari Raya Korban terus 'sound' rakyat bahawa TINDAKAN TEGAS AKAN DIAMBIL!

Come on la. Lembu korban kan berkait rapat dengan surau dan masjid. Seelok-eloknya jabatan ini bekerjasama dengan Majlis Agama Islam negeri untuk beri penerangan dan kuatkuasakan undang-undang ini.

Pilihan raya nak dekat. Tolong jangan bagi peluru kat pembangkang. Karenah birokrasi hanya akan menyusahkan rakyat. Bertolak ansurlah.

*Tegas tak bertempat. MyMassa sokong penguatkuasaan undang-undang. Diharapkan tiada masjid atau surau dikenakan tindakan undang-undang. Sepatutnya pada masa inilah penerangan boleh dibuat untuk kuatkuasakannya tahun depan.

Edisi Dewasa : Ahli Politik Terdesak. Sanggup Bervideo Lucah Untuk Menang.

Posted: 04 Nov 2011 03:21 PM PDT

Ini kisah yang berlaku di Poland.

Seorang ahli politik wanita buat video lucah untuk raih undi.



Katarzyna Lenart, berumur 23 tahun, seorang pelajar sains politik menggunakan kempen tersebut kerana dia mendakwa parti pembangkang kurang mendapat liputan. Dengan cara ini, rakyat akan 'membuka mata' kepada dia dan partinya.

Sebelum itu, ada seorang lagi ahli politik wanita melakukan hal yang sama.



Trend ahli politik ber'bogel' untuk meraih undi dijangka diikuti oleh ahli politik di US. Nancy Pelosi, seorang ahli kongres wanita berkata berkemungkinan dia dan ahli politik wanita yang lain akan melakukan perkara yang sama setelah melihat perkara ini berjaya mencetuskan impak.

Semoga trend ini tidak diikuti oleh ahli politik di Malaysia. Pembangkang ni bukan boleh percaya sangat. Dulu mereka dah guna cara ini cuma reverse psychology. Macam kes Elizabeth Wong. Yang keluarkan tu orang PKR jugak. Lepas tu menangis-nangis mintak simpati. Muslimah PAS pula yang jadi jurucakap untuk menghalalkan perlakuan songsang Melayu PKR dengan bosnya. Kalau tak kerana kes bogel, sampai sekarang orang tak kenal siapa dia Elizabeth Wong.

MILO SUAM bakal hutang DS Najib RM200 juta?!!

Posted: 04 Nov 2011 06:42 AM PDT



Akhbar Australia The West Australian mengakui laporannya sebelum ini yang mendakwa anak perempuan Datuk Seri Najib Razak berbelanja besar di negara itu sebagai tidak benar. "The West Australian sedar perkara ini tidak benar dan anak perempuan Najib tidak berada di Perth pada waktu itu," ralat yang diterbitkan hari ini dipetik.

Perdana menteri semalam menjelaskan perkara yang sama di Twitter dan berkata orang ramai sepatutnya tidak terpedaya atau terbabit menyebarkan pembohongan itu.

Awal minggu ini, laporan berita di The West Australian, mendakwa anak gadis Najib membelanjakan A$60,000 (RM195,000) semasa membeli-belah di David Jones, antara gedung terbesar di Australia. - BACA LANJUT DI SEMUT HITAM
Semalam kami memaparkan kenyataan rasmi Kerajaan Melaysia berhubung FITNAH terbaru juak-juak fuckatan terhadap DS Najib dan keluarga beliau.

Hari ini akhbar pemula fitnah tersebut menarik kembali kenyataan mereka dan meminta maaf.

Agak-agaknya bila fuckatan hendak minta maaf kepada DS Najib dan keluarga beliau? Dulu masa cubaan memfitnah DS Yatim, seorang blogger fuckatan akhirnya terbongkang berhutang juta-juta RM. Rasa-rasanya Milo Suam juga bakal menerima nasib yang sama.

Kami tahu, ada pihak yang bayar kepada akhbar tersebut sejumlah wang untuk fitnah DS Najib.

Kami juga tahu ianya ada kaitan langsung dengan pendedahan kes cabul MARCUS.

Cuma bezanya, perbuatan MARCUS didedahkan. Sementara cerita boros anak Najib pula direka-reka.

Nampak tidak beza BN dengan fuckatan sekarang?!!



Realiti Di Sebalik Seksualiti Merdeka.

Posted: 04 Nov 2011 05:35 AM PDT



MyMassa mendapat kiriman e-mail dari pembaca kami mengenai pandangan penulis artikel ini berkenaan isu yang terbaru, Seksualiti Merdeka.


Artikel yang sangat mantap dan kami kongsikan bersama pembaca MyMassa.


Realiti Di Sebalik Seksualiti Merdeka

PROGRAM seks bebas, Seksualiti Merdeka 2011 anjuran lebih 20 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan individu mempunyai matlamat lebih besar daripada sekadar mempromosikan seks sejenis atau membela hak asasi kumpulan lesbian, biseksual, gay dan transgender (LBGT).

Sebaliknya cuba menggerakkan usaha supaya Seksyen 377A-D Kanun Keseksaan yang mengharamkan liwat dan seks songsang dihapuskan di mana ia adalah satu peruntukan yang melarang amalan seks songsang dan luar tabii seperti seks melalui dubur sama ada antara lelaki dan lelaki, lelaki dan wanita (termasuk isteri sendiri) atau sama ada secara sukarela mahupun secara paksa, termasuk dengan haiwan.

Jika sabit kesalahan, seseorang itu boleh dihukum penjara maksimum 20 tahun dan sebatan.

Siapakah yang sedang menunggu keputusan perbicaraan kes liwat? Ketua Pemimpim Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Siapa yang menganjurkan program sek bebas itu, rakan seperjuangan beliau, Datuk S.Ambiga dengan dibelakangi lebih 20 NGO termasuk Majlis Peguam Malaysia yang menuntut hak kebebasan beragama yang dikenali dengan Kumpulan 11 dengan mendesak kerajaan memansuhkan akta syariah yang menghalang orang Melayu dari murtad.

Siapakah yang menyokong permohonan Azalina Jelani @Lina Joy seorang Melayu yang di dalam perlembagaan persekutuan menganut agama Islam untuk menukar kepada agama lain. Anwar Ibrahim, Majlis Peguam Malaysia parti di dalam Pakatan Rakyat.

Sekiranya, usaha berkenaan Berjaya dan mendapat simpati masyarakat maka Seksyen 377A-D Kanun Keseksaan adalah satu peruntukkan yang melarang 'amalan seks songsang dan luar tabi'e saperti seks melalui dubur, samada antara lelaki dan lelaki, lelaki dan wanita (termasuk isteri sendiri), sama ada secara sukarela mahupun secara paksa, termasuk juga dengan haiwan.

Jika sabit kesalahan seseorang itu boleh dihukum penjara maksimum 20 tahun dan sebatan.

Sekiranyanya seksyen ini dimansuhkan kerana dianggap menyekat kebebasan hak asasi manusia maka kes perbicaraan Anwar juga tidak lagi relevan. Maka beliau akan dibebaskan atas dasar kebebasan.

Program tersebut sebagai kesinambungan kes cubaan memurtadkan orang Melayu di Damansara Utama Methodist Church (DUMC) di Selangor, Pakatan Rakyat telah mengecam pemeriksaan yang dilakukan oleh Jabatan Agama Islam Selangor.

Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor mengecam tindakan tersebut sehingga Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim memohon maaf kepada pihak gereja, sebelum laporan penuh JAIS diterimanya.

Presiden PAS, Datuk Seri Hadi Awang membuat kenyataan bahawa PAS tidak percaya usaha memurtadkan orang Islam sedang dilakukan di DUMC walaupun kenyataan daripada seorang exco Selangor dari PAS yang mengesahkannya, hanya kerana seorang lagi pemimpim PAS Selangor, Khalid Samad membuat kenyataan bahawa orang Melayu yang pergi ke gereja tidak semestinya mereka murtad.

Tiada kenyataan tegas atau mengutuk dikeluarkan oleh PAS, apatah lagi mengadakan demontrasi.

Kenapa semasa Himpunan Sejuta Umat bertujuan mengecam percubaan pihak-pihak tertentu untuk memurtadkan orang Islam di adakan di Stadium Shah Alam bulan lepas, PAS tidak menyertainya.

Kenyataan dari Presiden Pas, Datuk Seri Hadi Awang memberi alasan bahawa PAS tidak akan menyertai perhimpunan tersebut kerana ia bukan aktivti parti politik?

Adakah apabila sesuatu yang memberikan keuntungan politik, PAS akan turut serta seperti mana PAS cuba menjadi jaguh membantah program yang akan dirasmikan oleh Ambiga, kerana ia memberikan `mileage' kepada PAS kononya mereka memperjuangkan ISLAM?

Bukankah isu murtad ini lebih penting berbanding dengan program Seksualiti Merdeka 2011?

Memahami tujuan program ini diadakan antaranya menghalalkan perhubungan sejenis, PAS cuba mengelakkan dari mengeluarkan kenyataan keras kerana ingin menjada perasaan Ketua Pakatan Rakyat iaitu Anwar Ibrahim, sehingga sanggup menidakkan segala bukti dan kenyataan yang bersabit terhadap Anwar, sehingga mendesak supaya kes tersebut dibicarakan mengikut hukum hudud.

Kelmarin diumumkan oleh Dewan Pemuda PAS untuk megadakan demontrasi di seluruh Negara membantah program tersebut, tetapi hari ini Khairul Faizi Ahmad Kamil, Setiausaha DPP Pusat mengumumkan semua demo yang dirancang sebelum ini dibatalkan atas alasan pihak polis telahpun mengambil tindakan.

Apa sudah jadi dengan semangat jihad fisabilillah DPP bagi mempertahankan kesucian Islam?

Begitu juga, kenapa PAS bermati-matian mempertahankan kenyataan Pensyarah Undang-Undang UIA, Prof. Dr. Aziz Bari yang mempertikaikan tindakan dan keputusan Sultan Selangor berhubung pemeriksaan JAIS ke atas DUMC.

Bukankan tindakan Sultan Selangor seharusnya disokong kerana ia melibatkan usaha untuk memurtadkan orang Islam. Kenapa pula Aziz Bari yang menentang di sokong pula oleh PAS?

Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria berkata, Islam telah mengharamkan hubungan sejenis, sehubungan itu mana-mana pihak yang mahu menghalalkan perkara yang telah diharamkan di sisi agama adalah dikira murtad.

Sebelum ini PAS menyokong dan mempertahan Anwar dengan menolak pemimpim PKR itu terlbat dalam kes liwatnya kerana isu ini menguntungkan PAS.

Melihat isu Seksualiti Merdeka 2011 menimbulkan kemarahan umat Islam terutama orang Melayu maka, Dewan Ulama PAS berfatwa iaitu menentang penganjuran Pesta Seksualiti Merdeka dan sebarang aktiviti seks luar tabie melibatkan lesbian dan gay.



Persoalannya apakah Dewan ulama PAS hanya menentang penganjuran Pesta Seksualiti Merdeka dan sebarang aktiviti seks luar tabie melibatkan lesbian dan gay tetapi tidak menentang "pelaku" seks luar dan dalam tabie?



Kesimpulannya isu PAS yang menentang penganjuran Pesta Seksualiti Merdeka dan sebarang aktiviti seks luar tabie melibatkan lesbian dan gay, sekadar provokasi murahan demi survival politik mereka untuk meraih undi dan menipu orang melayu.

Yang pasti PAS seolah-olah tidak konsisten memperjuangkan hal berkaitan akidah, sebaliknya menjadi parti oportunis dengan meletakkan diri mereka sebagai juara memperjuangkan ISLAM selepas imej parti ini tercalar selepas bersekongkol dengan DAP dan PKR.

Tetapi memahami agenda penganjuran Program Seksualiti Merdeka 2011 ini adalah untuk menaikkan imej Anwar yang akan mengetahui nasibnya pada 23 November ini, di mana beliau akan membantah dan mengecam program ini, sebaliknya akan menyalahkan kerajaan Barisan Nasional kerana membenarkan ia berlangsung. Masyarakat akan terkeliru serta yakin beliau tidak bersalah dalam kes liwatnya serta salah satu strategi menjelang PRU13 dengan PAS berusaha meletakkan dirinya sebagai pejuang ISLAM selepas slogan untuk mendirikan Negara ISLAM di tukar kepada Negara Kebajikan..


*Kongsi-kongsikan.

Benarkah Ada Ahli Parlimen PAS Sokong Seksualiti Merdeka?

Posted: 04 Nov 2011 04:36 AM PDT

Cuba fahami petikan akhbar ini...



Tarani Palani | November 3, 2011
PAS comes to Ambiga's defence against attacks by Bung Mokhtar and Zulkifli Nordin


KUALA LUMPUR: Members of Parliament engaged in a heated debate on the Seksualiti Merdeka festival today when they were supposed to be discussing the 2012 Supply Bill at the committee stage.

It all turned out to be a waste of time; the police meanwhile announced that the controversial event had been banned.

The usual suspects zoomed in on former Bar Council president S Ambiga, who was scheduled to launch the festival on Nov 9 here.

Kinabatangan MP Bung Mokhtar started the ball rolling.

"Lately," he said, "there is the issue of Sexualiti Merdeka, which Ambiga supports. Your Honour, I am asking for this activity to be blocked. It involves wild relationships that will damage the country and nation. It is planting the seeds for the emergence of wilder relationships."

Bung spoke before lunch, when the house was discussing baby dumping during the question-and-answer session.

The afternoon session had been reserved for discussion of the Supply Bill. But Kulim-Bandar Baru MP Zulkifli Noordin picked up where Bung left off, calling on the Home Ministry to adopt a stronger stand against the festival.

"This is an event that supports unnatural sex," he said. "On top of that, it is supported by Ambiga, who is the Selangor Caliph who spearheaded the illegal rally of Bersih.

"I hope the Dewan and the Ministry will reject this."

Siti Mariah Mahmud (PAS-Kota Raja) argued for a more civil approach.

"We have to analyse the situation," she said. "If we just use the law, they will become an underground outfit. If the event was not so controversial, I would want to attend and listen to their voices and get to know their sentiments."

Amidst noisy interjections by Zulkifli, Siti Mariah said: "The event may be wrong, but that does not mean we have to be less than civil in dealing with the issue."

She defended Ambiga, calling her "an open minded person".

Sexualiti Merdeka, which defends people's rights to their sexual orientations, has been an annual event since 2008.

In the midst of mounting pressure to take action against the event, deputy-inspector general of police Khalid Abu Bakar today announced a ban on all activities pertaining to the festival.

PAS sekarang nampaknya terlalu berhati-hati untuk meraih undi. Sampaikan undi dari gay, lesbian dan pondan pun mereka tak nak lepaskan.

Yang peliknya, PAS berlembut dalam isu Seksualiti Merdeka. Kenapa Pemuda PAS pula nak bantah Konsert Elton John?

Bukan isunya sama ke? Gay tetap gay.


*Ada orang kata, isu ini dimainkan oleh pembangkang bagi mendapatkan respon sama ada majoriti rakyat Malaysia (terutamanya Orang Melayu) menerima gay atau tidak. Ianya sebagai persediaan keputusan kes Anwar Ibrahim pada hujung bulan ini. Jika ramai yang menyokong gay, lebih mudah untuk mereka beri penjelasan tentang mengapa Anwar Ibrahim bersalah meliwat Saiful. Bijak tak pembangkang ni?

Kes Yang Sungguh Memeningkan.

Posted: 04 Nov 2011 03:31 AM PDT

Cerita ni pernah keluar dalam akhbar Metro.

Klik untuk besarkan imej

Cuma MyMassa tak paham, apa sebenarnya yang berlaku? Adakah madu-madu tersebut mahu mengenakan suami mereka atau sebaliknya?

*Ada pembaca boleh terangkan ikut pemahaman masing-masing tak?

PANAS! Isu DS Najib Pergi Haji. Nik Aziz Pulak Yang Kantoi!

Posted: 04 Nov 2011 01:56 AM PDT

Seperti posting MyMassa sebelum ini, blog ini telah menjawab isu  mengenai gambar yang disebarkan oleh cybertrooper pembangkang di blog dan facebook.


Oleh kerana cybertrooper pembangkang dah mula main 'game' selak kain, maka suka untuk MyMassa menyambungnya.

Cuba bandingkan dua gambar ini pula?



Nik Aziz hanya zuhud dalam negara. Bila pergi ke Mekah, segala-galanya mewah. Itulah rupanya Tok Garu yang disanjung oleh ahli PAS. Munafik!

Kredit untuk blog Media Permatang Pauh untuk gambar di atas. Entri penuh, sila baca di sini (http://mediapermatangpauh.blogspot.com/2010/11/ahmadinejad-tolak-dunia-untuk-rakyat.html).

Gempar! Pembangkang Kantoi Fitnah DS Najib Lagi. (Isu Haji)

Posted: 04 Nov 2011 12:36 AM PDT

Gambar ini disebarkan dalam facebook dan blog pembangkang.



Gambar sebenarnya telah diedit bagi menyembunyikan imej pengawal dari Kerajaan Arab Saudi.



Tahniah kepada Dr. MiM yang membongkarkan perkara ini. Lagi gambar kekantoian pembangkang di sini (http://novandri.blogspot.com/2011/11/untuk-pro-bn-sahaja-ada-yang-tidak-kena.html).


*Musim haji kali ini, memanjang je fitnah pembangkang kantoi. Nampak sangat info blogger pembangkang dah tak releven.

Video Kedua Ceramah Agama Yang Menentang Seksualiti Merdeka.

Posted: 03 Nov 2011 11:36 PM PDT

Ceramah agama dari Ustaz Fadlan Othman mengenai isu yang tengah hangat sekarang.




*Sebar-sebarkan.

My Longest Yard

Posted: 04 Nov 2011 11:26 PM PDT

My Longest Yard


Lihat gambar ni...Presiden Indonesia pun dikelilingi pengawal

Posted: 04 Nov 2011 01:56 AM PDT


Blogger pembangkang dah mula buat kerja bodoh. Mereka sebar gambar DS Najib dikelilingi oleh pengawal ketika tunaikan umrah di Mekah. Mentaliti blogger pembangkang tak pernah berubah. Letak satu gambar kemudian spin bukan main. Mujurlah kami tak kena 'liwat' macam korang.

Satu dunia pun tahu bagaimana layanan Arab Saudi kepada pemimpin negara Islam termasuk Malaysia atau Indonesia. Layanan tip top! Itu dah termasuk dalam protokol.

Presiden Indonesia pun dikelilingi pengawal. Apasal 'blogger kongkang' tak nak bising?


Belantan

Posted: 04 Nov 2011 11:20 PM PDT

Belantan


Adakah Seksualiti Merdeka tidak merdeka!

Posted: 04 Nov 2011 03:34 AM PDT


Penganjur acara budaya seks bebas dan songsang, Seksualiti Merdeka 2011 seperti Majlis Peguam dan Suara Rakyat Malaysia (Suaram) serta pesertanya dilihat sebagai kumpulan yang terkeliru dan cuba mengelirukan orang ramai dengan menggunakan perkataan 'merdeka' pada nama program itu.

Keadaan itu amat menyedihkan kerana golongan cerdik pandai seperti artis, pelukis, penceramah, peguam, pakar perubatan serta sebahagian golongan elit tersebut dilihat jahil kerana terpengaruh dengan pemikiran liberal walhal ia jelas bertentangan dengan norma asas kehidupan manusia.

Selain dari itu, budaya seks bebas serta songsang yang diperjuang mereka menyalahi nilai kebanyakan agama di dunia terutama Islam, Kristian, Buddha dan Hindu. Golongan ini bijak memilih perkataan 'merdeka' seumpama mereka dijajah dan didiskriminasi kerajaan serta golongan agama.

Namun realitinya golongan inilah yang sebenarnya dijajah oleh pemikiran kuning budaya Barat yang sebelum ini tidak pernah digembar-gemburkan di rantau Asia!

Seksualiti Merdeka 2011 yang bermula semalam hingga 13 November ini bertujuan menjadi platform kepada usaha menghalalkan budaya seks bebas dan songsang di negara ini khusus buat golongan lesbian, gay, biseksual dan transeksual (LGBT) dengan mengajak kelompok itu tampil berkongsi pandangan.

Walaupun telah dimulakan sejak 2008 dalam skala kecil, program tahun ini dibuat dengan lebih meriah merangkumi acara seperti bengkel, perbincangan, filem, pameran dan persembahan.

Antara nama program menjijikkan yang tersenarai sepanjang ia berlangsung termasuk 'Confessions Cabaret, Rainbow Massacre-Love Out Loud!, Policing Sexuality: Sex, Society & The State; The Transexual VS The Ministry of Population Control.'

Selain itu, ia turut memuatkan program 'Defence Against The Dark Hearts: Homophobia 101; Under A Rainbow Roof: The Siti & Pepper Show; Fierce & Fabuluos: Shel;ah's Finishing School for Drag Queens; Human Rights for LGBTIQ: Making It Real in Malaysia dan justice For Sisters: Nyah Rights Now!'

Program seumpama itu pasti menyumbang kepada penyebaran penyakit seksual seperti HIV dan AIDS serta penyakit kelamin lain dalam negara. Seksualiti Merdeka 2011 perlu disekat kerana ia bertentangan dengan akidah Islam serta kepercayaan agama lain kerana jelas melanggar fitrah kejadian manusia.

Melalui program ini juga, dikhuatiri fahaman liberal semakin tersebar dan akhirnya menyebabkan keracunan kepada masyarakat! Sebenarnya program ini mempunyai matlamat yang lebih besar daripada sekadar mempromosikan seks sejenis atau membela hak asasi kumpulan lesbian, biseksual,gay dan transgander (LBGT). Program itu sebaliknya cuba menggerakkan usaha supaya Seksyen 377A-D Kanun Keseksaan yang mengharamkan liwat dan seks songsang dihapuskan.

Sepertimana yang kita sedia maklum, ini adalah seksyen dimana Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim dikenakan pertuduhan meliwat pemandunya, Azizan Abu Bakar pada 1998 dan pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan pada tahun 2008. Seksyen 377A-D ini adalah satu peruntukan yang melarang amalan seks songsang dan luar tabii seperti seks melalui dubur samada antara lelaki dengan lelaki, lelaki dengan wanita ( termasuk isteri sendiri ) atau samada paksa termasuk dengan haiwan!

Program itu juga berniat jahat apabila cuba mengelirukan orang ramai dengan nama canggih iaitu Seksualiti Merdaka bagi mempromosi festival seks bebas. Jauh disebalik itu, mereka sebenarnya cuba memburuk-burukkan dan memperlekeh Malaysia di peringkat antarabangsa kononnya tidak memberi ruang yang adil dan saksama kepada perjuangan hak asasi manusia dinegara ini!

Wallahuallam.

Suara Politik
Taminsari

oyabun

Posted: 04 Nov 2011 11:09 PM PDT

oyabun


Hasrat mahu buang kakitangan Awam - DAP mahu bermain api dengan kakitangan kerajaan!

Posted: 04 Nov 2011 08:20 AM PDT


Kenyataan Media

Setiausaha Publisiti DAP, Tony Phua mendedahkan jika pakatan pembangkang berjaya memerintah kerajaan pusat ia akan meluluskan program untuk mengurangkan jumlah kakitangan awam setiap tahun.
GAPS memandang serius hasrat DAP yang akan membuang kakitangan awam yang selama ini menjadi tulang belakang pentadbiran negara.

Kakitangan awam negara ini merupakan antara kakitangan eksekutif yang terbaik di rantau ini. Pentadbiran awam Malaysia yang berakar umbi dari pentadbiran United Kingdom mewarisi sebuah corak pentadbiran yang cekap, berintigriti lagi profesional.

Pembentukan Suruhanjaya Perkhidmatan Awam dan SuruhanJaya Perkhidmatan Negeri sejak merdeka dulu adalah contoh terbaik betapa serius nya pengasas negara yang mahukan perkhidmatan awam yang profesional, berintigriti dan bebas dari pengaruh politik.

Pengalaman diperintah Pakatan Pembangkang di negeri Selangor dalam tempoh 4 tahun ini pula memperlihatkan dengan jelas campur tangan politik dalam perlantikan kakitangan awam. Kemelut perlantikan Setiausaha Kerajaan Negeri adalah bukti bagaimana rakusnya Menteri Besar sehingga sanggup mencadangkan pindaan undang-undang tubuh kerajaaan negeri semata-mata mahu SUK yang dilantik itu adalah pilihan nya. Kuasa DYMM Sultan Selangor mahu diketepikan oleh MB semata-mata mahukan SUK yang cenderung kepada parti politik pembangkang.

GAPS ingin menempelak hasrat pakatan pembangkang yang rakus, zalim dan tidak berperi kemanusian terhadap perkhidmatan awam sekarang dan pada masa akan datang. Negara tidak memerlukan politikus yang hanya berupaya membaiki labu atau menjadi monyet yang mendapat cincin.

GAPS akan mendokong penuh dan mempertahankan pentadbiran awam yang profesional, berintigriti, cekap dan bebas dari pengaruh politik.

Politik ugutan oleh DAP kepada kakitangan awam ini memang menjelaskan lagi realiti pakatan pembangkang jika mendapat kuasa untuk memerintah. Itu sebabnya untuk sekian kali nya kakitangan awam dan rakyat akan menolak dalam PRU 13 kumpulan politikus chavanis yang semakin mabuk mahu mendapatkan kuasa, yang jika terpilih akan menzalimi rakyat dalam setiap dasar yang mereka bentuk.

Hamidzun Khairuddin
Presiden
Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS)
4 Nov 2011

Panglima Perang Cyber

Posted: 04 Nov 2011 11:08 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Kisah Benar Taubat Seorang Gay & Anwar Tweet Tidak Setuju Dihalang Seksualiti Merdeka !!!

Posted: 04 Nov 2011 09:21 AM PDT

Blogger Azli Shukri menyiarkan artikel tentang kisah benar pengakuan seorang Gay yang boleh dijadikan iktibar oleh kita semua.


Kisah ini boleh dikaitkan dengan kes seorang pemimpin besar dalam Pakatan PASPKRDAP yang sudah dua kali didakwa atas kesalahan liwat.


Tun Mahathir sendiri pada mulanya tidak percaya penglibatan beliau dengan kes liwat tetapi akhirnya fakta membuktikan ia berlaku dan Mahkamah telah mengesahkannya sehingga beliau dihukum penjara 6 tahun.


Kisah ini disentuh di blog Panglima di saat kita sedang diuji Allah oleh puak pejuang LGBT atas nama program 'Seksualiti Merdeka' menjelang kita akan menyambut Aidil Adha beberapa hari lagi.


Apa yang menarik ialah peliwat dan gay tersebut akhirnya telah dijangkiti HIV. Terlintas di hati panglima adakah ia menjadi punca kenapa pelacur China-Doll menjadi pilihan pemimpin tersebut untuk melepaskan gian nafsu seksnya ? 


Wallahu A'lam.


Kita berdoa pemimpin yang digelar 'gay tua' tersebut diberi petunjuk oleh Allah sebelum maut datang menjemput.


Selamat berpuasa esok hari sempena Hari Arafah dan semoga diterima Allah. Puasalah juga dari segala perkara yang dimurkai oleh Allah dan dari mengingat selain dariNYA.


Link ke blog Azli Shukri   di sini : http://azlishukri.blogspot.com




Seterusnya ada sedikit perkembangan terkini isu 'Seksualiti Merdeka' dan Bukti Anwar tidak mahu halangnya ( yakni sokong ) Seksualiti Merdeka klik di bawah :





http://www.anwaraidc.com/?p=18553


Ia bukti bagaimana pendirian beliau yang diagungkan sebagai tokoh Islam oleh PAS dan juga setengah pihak di Barat.




Gambar Anwar Ibrahim bersama tokoh Muslim Moderat Indonesia Musdah Mulia yang halalkan homoseks klik sini http://pedangberbisa.wordpress.com/


AnwarParlimenReligous


Dalam link tersebut dikisahkan Wahabi juga tidak menghalang liwat berdasarkan pandangan ulama mereka.





Baca lanjut di sini : http://jihadwahabi.blogspot.com/2009/05/wahabi-boleh-meliwat-dr-maza.html


Hari ini Kerajaan memandang berat isu GAY sehingga tangkapan demi tangkapan dibuat untuk membanteras gejala songsang yang ditolak semua agama khasnya Islam ini dari berleluasa dan merosakkan masyarakat di negara kita.


Lihat video :




kemaskini 12.27 am bersamaan 9 Zulhijjah 1432 / 5.11.2011




Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Kemaskini : Blog Seksualiti Merdeka Siar Sokongan Sister In Islam Kepada Mereka

Posted: 04 Nov 2011 07:27 AM PDT

1. Apakah program Seksualiti Merdeka ini dan bila akan diadakan ?


Menurut blog rasmi program http://www.seksualitimerdeka.org/ ini menjelaskan : 


Seksualiti Merdeka adalah suatu acara tahunan mengenai hak seksualiti yang diadakan di Kuala Lumpur, dengan kerjasama segabungan NGO Malaysia (di antaranya Malaysian Bar Council, SUARAM, Empower, PT Foundation, United Nations, Amnesty International) dan individu-individu. Kami mengadakan bengkel-bengkel, perbincangan, pemutaran filem, penulisan surat dan hal-hal yang lain berkaitan seksualiti. Kami menggunakan istilah 'Seksualiti Merdeka' untuk mengingatkan bahawa walaupun kita telah berpuluh tahun Merdeka, namun tidak semua rakyat Malaysia yang dapat melahirkan diri mereka yang sebenar.

Kami percaya bahawa setiap orang di Malaysia berhak untuk bebas dari diskriminasi, keganasan ataupun gangguan hanya kerana orientasi seksual dan identiti jantina mereka. Kami percaya bahawa kita semua berhak untuk bertanggungjawab terhadap tubuh kita sendiri. Kami percaya setiap orang berhak untuk menyayangi dan disayangi, sama ada dia gay, lesbian, biseksual, transgender, heteroseksual, aseksual, pansexual dan sebagainya.


PS: LGBT = Lesbian, Gay, Bisexual, Transgender!



Temanya "Queer Without Fear" dan akan berlangsung pada 2 Nov 2011 hingga 13 Nov 2011 di The Annaxe Gallery.


2. Apakah hukum menyokong LGBT ?


Boleh murtad menurut Mufti Perak Tan Sri Harussani. 


Tajuk berita : Disifatkan syirik, murtad



Oleh SITI MAISARAH SHEIKH RAHIM
pengarang@utusan.com.my

KUALA LUMPUR 3 Nov. - Umat Islam yang menyokong termasuk terlibat dalam menganjurkan program Seksualiti Merdeka yang mempromosikan seks bebas, disifatkan sebagai syirik kepada Allah.

Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria berkata, Islam telah mengharamkan hubungan sejenis, sehubungan itu mana-mana pihak yang mahu menghalalkan perkara yang telah diharamkan di sisi agama adalah dikira murtad.

Justeru, jelas beliau, kerajaan harus bertindak lebih tegas termasuk mengenakan tindakan ke atas pihak penganjur sekiranya mereka masih mahu meneruskan program yang mempromosikan amalan lesbian, homoseksual dan transeksual itu.

"Program ini secara jelas adalah bertentangan agama Islam termasuk agama lain. Kalau sekiranya ada orang Islam yang menyokong, maka hukumnya syirik dan boleh dikira murtad kerana Islam telah mengharamkan hubungan sejenis," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Harussani berkata, golongan belia dibimbangi mengalami keruntuhan akhlak yang lebih teruk sekiranya program seumpama itu dibenarkan untuk dianjurkan di negara ini.

"Golongan belia di negara ini kebanyakannya sudah rosak akhlaknya, jadi kita tidak mahu moral mereka lebih teruk jika adanya program seumpama itu," katanya.

Sementara itu, Timbalan Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim), Razali Shahabudin menegaskan, penganjur program itu perlu mencari kaedah terbaik untuk membantu golongan lesbian, biseksual, gay atau transgender (LBGT) untuk kembali ke pangkal jalan dan bukannya membuka ruang kepada mereka untuk meneruskan gaya hidup tidak sihat.

Justeru, jelasnya, semua agensi berkaitan perlu memperkenalkan program khas kepada golongan tersebut tanpa memberi keistimewaan khas kepada mereka.

"Jakim telah mengeluarkan buku Manual Islam dan HIV AIDS dua tahun lalu untuk memberi bimbingan bersepadu kepada golongan ini tanpa pertindihan antara agensi dan memberi peluang kepada mereka untuk menjalani gaya hidup sihat selari kehendak syarak.

"Namun agak malang apabila perkara ini tidak diberi perhatian sepatutnya oleh penganjur malah agensi agama dan perundangan negara ini diperlekehkan atas alasan tidak selaras dengan hak asasi manusia," katanya.

Menurut beliau, sebagai sebuah negara Islam, Malaysia perlu merujuk kepada Deklarasi Kaherah mengenai Hak Asasi Manusia dalam Islam yang menyebut bahawa setiap maklumat tidak boleh disalahguna sehingga boleh melemahkan secara diam nilai moral dan etika atau menghancurkan masyarakat serta melemahkan imannya.

"Keseriusan Jakim dalam hal ini turut dibincangkan dalam Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan pada 2008 yang telah memutuskan bahawa wanita yang berpenampilan dan gerak laku serta naluri seksual seperti lelaki adalah haram di sisi Islam," ujarnya.



3. Apakah boleh menyertai program 'Seksualiti Merdeka' ini dari segi undang-undang ?

Polis telah mengharamkam program ini dan akan membuat siasatan ke atas penganjurnya.

Polis haramkan semua program Seksualiti Merdeka - Khalid
03/11/2011 8:14pm

KUALA LUMPUR 3 Nov. – Polis Diraja Malaysia (PDRM) mulai hari ini mengharamkan sebarang majlis yang dilakukan mana-mana penganjur berkaitan dengan program "Seksualiti Merdeka" demi ketenteraman awam.

Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Khalid Abu Bakar berkata, polis telah mengenal pasti dan akan memanggil kesemua mereka yang terlibat dalam penganjuran program itu termasuk Datuk S. Ambiga untuk dirakam keterangan mereka.

"Polis akan mengambil tindakan di bawah Seksyen 27A (1)(C) dan juga 298A Akta Polis untuk menghalang sebarang penganjuran majlis itu," katanya pada sidang media di sini, hari ini.

Beliau berkata, undang-undang di negara ini tidak mengiktiraf kegiatan songsang yang boleh menghancurkan kehidupan beragama di negara ini.

"Polis menerima banyak bantahan dari pihak badan bukan kerajaan (NGO) termasuk badan agama Islam dan bukan Islam yang bimbang majlis ini akan menimbulkan suasana tidak harmoni, perasaan permusuhan serta mengganggu ketenteraman awam," katanya.

Merdeka Seksualiti 2011, program yang bermula semalam sehingga 13 November ini, antara lain mendesak hak sama rata untuk golongan homoseksual dan transeksual seperti gay, lesbian, biseksual, interseks serta transgender. – Bernama

http://utusan.com.my/ 


4. Apakah kesan jika program ini berjaya ?

Ramai anak muda akan cenderung kepada LGBT dan akan mengundang kemurkaan Allah Taala. Agama lain juga tidak menerima LGBT sedikitpun.

5. Apakah kita perlu  buat ?

Mohon disebarkan segala penerangan tentang kemudaratan program Seksualiti Merdeka ini di segenap jenis media baru dan juga channel anda kuasai demi agama Islam kita ini.

6. Adakah parti politik seperti UMNO PAS PKR DAP menyokong program ini ?

UMNO secara jelas menentang program songsang ini dan sayap Pemuda dan Wanita PAS sudah menentang secara terbuka. Manakala PKR DAP mendiamkan diri.

7. Kenapakah NGO nama islam seperti Sister In Islam menyokong program LGBT ?

NGO SIS sejak dahulu sememangnya tidak membawa aspirasi Islam yang sebenar. Mereka lebih kepada Islam yang disukai musuh Islam. Kerana itu banyak isu dibawa yang tidak disepakati oleh majoriti ulama kita.  Lihat pemimpin SIS yang turut menjadikan Amina Wadud sebagai idola mereka.

pemimpin NGO Sister In Islam 

Sewajarnya NGO menggunakan nama Islam tetapi bercanggah pandangan majoriti ulama Islam - diharamkan dari menebar fitnah mereka di negara kita. Walau disokong anak pemimpin tertentu pro Barisan Nasional.

Link SIS sokong Seksualiti Merdeka :


FOR THE SIS PRESS RELEASE, CLICK "HERE

KUALA LUMPUR, 3 Nov – Pertubuhan bukan kerajaan Sisters in Islam (SIS) dengan mengecam tindakan keras pihak polis mengharamkan program Seksualiti Merdeka, yang dikuatkuasakan serta-merta hari ini.

Dalam satu kenyataan dikeluarkan hari ini, kata SIS, pihaknya menganggap ia satu lagi bentuk tindakan menapis dan menghalang aspek kebebasan bersuara, berhimpun dan berkongsi idea dengan bebas di Malaysia.
  
"Kami juga prihatin berkenaan kaedah pengharaman yang hendak dikuatkuasakan.
"Adakah, misalnya, ada perintah pengharaman satu-satu festival? Bagaimana pihak polis hendak menguatkuasakan pengharaman ini?" kata beliau dalam satu kenyataan dikeluarkan hari ini.

SIS berkata sementara pihaknya faham yang ada Muslim yang membantah idea menghormati kepelbagaian gender dan seksual, sebagai pertubuhan membela kaum wanita mereka tidak bersetuju dengan kaedah digunakan untuk menghalang idea-idea ini.

"Kami sendiri berhadapan dengan laporan-laporan polis hanya kerana mempersoalkan prosedur-prosedur jenayah syariah ke atas wanita, dan penerbitan kami yang membincangkan impak ekstremisme agama ke atas wanita Muslim pernah diharamkan oleh pihak berkuasa," kata SIS lagi.

Sehubungan itu kata SIS, pihaknya kecewa kerana Seksualiti Merdeka berhadapan dengan nasib intimidasi dan pengaiban yang sama.

"Kami meminta rakan-rakan Muslim agar menggunakan kebijaksanaan apabila berurusan dengan isu-isu dibawa oleh Seksualiti Merdeka.

"Kami juga meminta pihak berkuasa agar memastikan keselamatan dan sekuriti mereka yang terlibat khususnya penganjur, sukarelawan dan penyokong Seksualiti Merdeka," kata pertubuhan ini.

8. Apakah pandangan blogger ?

Ramai blogger menentang program ini dan juga sokongan Sister In Islam. Klik link di bawah jika anda berminat membacanya :






Sekian, Panglima mohon disebarkan...




Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Gambar & Video Pemimpin Umat Islam Iraq & Iran Dikawal Puluhan Pengawal Kerajaan Arab Saudi

Posted: 04 Nov 2011 06:59 AM PDT



Jelas PM juga mendapat layanan sama seperti pemimpin negara lain. Tidak seperti yang ditimbulkan pembangkang yang tetap terdesak sehingga isu PM menunaikan haji juga dipolitikkan dan kini anak PM juga menjadi mangsa selepas isteri beliau gagal dijadikan kambing hitam. 

Jelas semuanya adalah fitnah dan rekayasa mereka sahaja. 

Isu cincin Datin Rosmah juga turut disahkan tidak benar dan Akhbar Kompas Indonesia telah memohon maaf atas siaran berita palsu tersebut. 

Isu permohonan maaf oleh akhbar Australi isu pembohongan tersebut 


kredit kepada Tun Faisal Pengerusi UMB atas gambar dan video di atas



Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Apabila Anugerah SKRIN TV3 Menjelang Waktu Wukuf Umat Islam Di Arafah

Posted: 04 Nov 2011 06:32 AM PDT

Malam ni sambil melayan internet ternampak satu anugerah berprestij sedang dilangsungkan di TV3. Anugerah SKRIN anjuran TV3.


Sewaktu karpet merah Panglima ketika itu baru selesai makan malam sempat ternampak seorang artis popular iaitu Fasha Sandha dan tanpa segan silu menayangkan bodi fesyen 'kemban' tidak ubah macam artis barat yang tidak ada agama dan kepercayaan.


Kebetulan hari ini hari menjelang hari Wukuf di Arafah dan entah bagaimana kita tidak menyangka begitu 'bijak' TV3 memilih waktu sebegini untuk anugerah SKRIN dilangsungkan.


Maaf teguran agak keras, tetapi sebagai blogger teguran kita bebas menegur dengan tujuan ingin memberitahu 


Dulu kita menegur juga TV3 isu iklan hari raya yang mengandungi mesej 'Santa Claus' dan berbagai simbol yang meragukan. 


Alhamdulillah TV3 dengan profesional telah menarik serta merta iklan tersebut.



Nasihat panglima - tolong sensitif isu waktu tayangan anugerah SKRIN ini yang tentu tidak akan ada mesej agama atau mengingatkan kepada Tuhan di dalamnya.


Kebiasaan ia akan dipenuhi acara melalaikan. Walaupun bertujuan untuk memberi pengiktirafan kepada para seniman.


Kesimpulannya : pakaian artis perlu diberi panduan dan waktu siaran SKRIN perlu diteliti sebelum disiarkan. 

Jangan memalukan Malaysia dengan pakaian tidak boleh dijadikan panduan kepada anak muda yang terlalu memuja pelakon kesayangan mereka dan mungkin akan mengikut apa jua fesyen yang ditunjukkan oleh pujaan mereka.


Bumi Malaysia jangan dicemari sebarang perkara mengundang maksiat kepada Allah atau bersedialah untuk kita ditimpa kifarah atas perbuatan tidak bermoral seperti program yang ingin menghalalkan LGBT dalam 'Seksualiti Merdeka'...


Syukurlah kita semua bersatu hati menentangnya termasuk parti PAS. Walau pernah 'berimamkan' Ambiga dalam BERSIH 2.0.


Selepas ini akan ada lagi teguran lebih 'keras' dan 'dalam' akan keluar.


Masa untuk gunung berapi meletup !!!


Selamat berkorban, dikorbankan atau terkorban.


Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Gambar PM Kita Dikawal Rapi & Datin Rosmah Bertudung Di Tanah Suci Mekah

Posted: 04 Nov 2011 03:36 AM PDT







Perdana Menteri diberi kawalan keselamatan rapi di Mekah bersama isteri Datin Seri Rosmah yang bertudung rapi menunaikan ibadat haji. 

Perdana Menteri turut diiringi Menteri Pertahanan DS Zahid Hamidi selain Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Jamil Khir dan MB Perak Dr Zambry yang turut sama di Mekah.

Ia bermakna perintah menutup aurat tetap diterima dan dipraktikkan oleh Datin Rosmah walaupun tidak sepenuhnya ketika berada di Malaysia. Bukan menolak perintah Allah yang meminta perempuan menutup auratnya.

Jika ditanya, dosa menampakkan aurat adalah dosa yang tidak wajar dilakukan oleh mana mana individu. Waima isteri Perdana Menteri atau Menteri.

Tetapi ia tidak menjadi sebab gugurnya keislaman seorang muslim atau muslimah. 

Berbanding dosa membuat fitnah, jelas ia lebih besar dari membunuh atau dosa dosa lain termasuk tidak sempurna menutup aurat.

Kita tidak boleh memaksa orang menutup aurat tetapi kita kena menentang perbuatan menjatuhkan maruah orang yang tidak bersalah dengan menabur fitnah. 

Apatah lagi jika ahli agama turut menyebarkan fitnah tersebut dan menggunakan nama agama untuk menjadikan mereka bersih dan suci dari sebarang dosa selepas melakukannya.

Jangan terkejut jika di akhirat akan ada individu yang berada di neraka walaupun di dunia nampak alim dan warak zahirnya manakala insan yang biasa sahaja hidupnya akan berada di syurga kerana amalan kebaikan yang dilakukan jauh melebihi kekurangan ibadat semasa hidupnya...



قُلْ هَلْ نُنَبِّئُكُم بِالْأَخْسَرِينَ أَعْمَالً


الَّذِينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعًا 
(  سورة الكهف  , Al-Kahf, Chapter #18, Verse #103-104)





Katakanlah (wahai Muhammad): Mahukah Kami khabarkan kepada kamu akan orang-orang yang paling rugi amal-amal perbuatannya?


(Iaitu) orang-orang yang telah sia-sia amal usahanya dalam kehidupan dunia ini, sedang mereka menyangka bahawa mereka sentiasa betul dan baik pada apa sahaja yang mereka lakukan.



Moga Allah jadikan kita dari kalangan penghuni Syurga yang diredhaiNYA.

Nota : ada juga pihak mempertikaikan kawalan keselamatan Perdana Menteri yang dikawal rapi seperti gambar di atas. Bukankah mana-mana VIP turut mendapat kawalan yang sama ketika berkunjung ke mana-mana negara ? 

Mungkin sebab Nik Aziz dan Hj Hadi tidak dapat layanan istimewa seperti PM sehingga penyokong mereka cemburu melihat kawalan keselamatan yang tinggi diperolehi hasil hubungan baik Malaysia - Arab Saudi. 

Ia juga bukti mereka tidak ada isu selain isu bertaraf sampah dan tidak mampu mengubah sokongan padu rakyat kepada Kerajaan pimpinan Perdana Menteri selepas menyampah melihat pembohongan dan masalah moral yang terus menerus menimpa pemimpin PASPKRDAP.




Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 04 Nov 2011 09:30 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


SATIRA SEKSUALITI KEMERDEKAAN.

Posted: 04 Nov 2011 08:51 PM PDT

TONY PUA-KA DAN DAP HAMSAP, GAPS.

Posted: 04 Nov 2011 05:58 PM PDT

AKU MAKIN SUKA PADA PAS.

Posted: 04 Nov 2011 07:20 AM PDT

MUSLIMAH PAS.. KENCING KUAT !

Posted: 04 Nov 2011 05:30 AM PDT

KENYATAAN MEDIA : PPSMI.

Posted: 04 Nov 2011 03:05 AM PDT

PANAS : PAS MULA TIKAM AMBIGA, AIYAKK MANYAK CILAKA..

Posted: 04 Nov 2011 12:00 AM PDT

PenangWasabi

Posted: 04 Nov 2011 09:28 PM PDT

PenangWasabi


Sikap Anwar Terhadap LGBT & Seksualiti Merdeka jadi tanda tanya?

Posted: 04 Nov 2011 08:27 PM PDT

Pendirian berdiam diri Anwar Ibrahim tentang isu LGBT (Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender) dan Seksualiti Merdeka 2011 yang sedang diperkatakan telah menimbulkan tanda tanya.

Tidak seperti dalam isu-isu lain, Anwar yang menjadi 'juara' membangkitkan isu tersebut, sama ada di twitter, laman rasmi ataupun memanggil para wartawan untuk sidang media, namun dalam isu LGBT dan Seksualiti Merdeka, Anwar mengambil pendekatan sebaliknya.

Tidak ada sidang media. Tidak ada pendirian rasmi dari dirinya atau partinya yang sekurang-kurang disiarkan di anwaribrahimblog.com.

Ketua Pembangkang itu kelihatan seolah-olah mahu mendiamkan diri dan sekiranya, ada pertanyaan di twitter berkenaan isu tersebut, beliau hanya menjawab ringkas, kabur dan tidak seperti tuduhan-tuduhan yang dilemparkan kepada musuh-musuh politiknya sebelum ini.

Seorang peguam mempersoalkan sikap "berdiam diri" Anwar atau tidak bersuara lantangnya Anwar dalam isu songsang fitrah sebegini apabila kredibiliti beliau dalam isu ini turut dipersoalkan.

"Persoalan apakah beliau (juga) adalah 'birds of like feather flock together'?", soal blogger Ibrahim Baba (IB)!

Blogger IB yang pernah menyokong Anwar sejak dari tahun 1998 mula menarik balik sokongan sejak Ketua Umum PKR itu berpendirian tegas tentang isu kalimah Allah. Berkenaan isu LGBT dan Seksualiti Merdeka, blogger IB melihat Ketua Umum PKR itu tidak setegas isu kalimah Allah.

Yang menjadi persoalan besar IB dan mungkin ramai juga orang lain ialah menantikan suatu patah ayat dari Anwar berhubung isu ini.

"IB tidak temui sebarang komen atau posting di dalam blog Anwar, semenjak bulan November ini walaupun terdapat beberapa posting dan komen pada hari ini – semuanya sekitar isu lain", katanya.

Blogger IB turut memetik twitter Anwar berkaitan dengan isu tersebut :


@anwaribrahim: Dijelaskan:tdk setuju@MZuhairy: DS kita kena halang Seksualiti Merdeka 2011.. Lawan tetap lawan..Jum ? (7 hours ago)

"Apa yang IB faham: Anwar tidak setuju halang Seksualiti Merdeka apabila menjawab tweet MZuhairy", katanya.

Menurutnya, sepatutnya dalam isu LGBT dan Seksualiti Merdeka, Anwar yang juga bekas Presiden ABIM lebih tegas menjadi juara untuk mencegah perbuatan aktiviti seks luar tabie itu.

Bukankah ianya bakal memberi impak dan kepercayaan kuat bagi Pak-Pak Haji di kampung dan orang-orang awam kepada Anwar bahawa beliau seorang yang jauh dari amalan yang dituduh dalam kes Liwat I dan kes Liwat II, jika Anwar mengambil pendirian berani dan tegas menentang gerakan LBGT?

Bukankah itu satu political mileage dari kalangan agamawan dan sahabat-sahabat dalam PAS?

"Apakah Anwar lebih penting menjaga hati puak-puak liberalis, pluralis dan sekular demi untuk PRU13?", katanya lagi.

Sumber : AIDC

Penang Wasabi..

PISAU.NET

Posted: 04 Nov 2011 09:23 PM PDT

PISAU.NET


Telaga Zam Zam dan Fakta Dibaliknya

Posted: 04 Nov 2011 02:12 PM PDT

Selama ini kita mengenal sumur Zamzam dari buku-buku agama. Namun sebenarnya ada sisi ilmiah saintifiknya juga looh. Cabang ilmu geologi yang mempelajari tentang air adalah hydrogeologi.

Sumur Zamzam

Khasiat air Zam-zam tentunya bukan disini yang mesti menjelaskan, tapi kalau dongengan geologi sumur Zam-zam mungkin bisa dijelaskan disini. Sedikit cerita Pra-Islam, atau sebelum kelahiran Nabi Muhammad, diawali dengan kisah Isteri dari Nabi Ibrahim, Siti Hajar, yang mencari air untuk anaknya yang cerita. Sumur ini kemudian tidak banyak atau bahkan tidak ada ceritanya, sehingga sumur ini dikabarkan hilang.


Sumur Zam-zam yang sekarang ini kita lihat adalah sumur yang digali oleh Abdul Muthalib kakeknya Nabi Muhammad. Sehingga saat ini, dari "ilmu persumuran" maka sumur Zam-zam termasuk kategori sumur gali (Dug Water Well).


Dimensi dan Profil Sumur Zam-zam

Bentuk sumur Zam-zam dapat dilihat dibawah ini.

Bentuk sumur Zam-zam

Sumur ini memiliki kedalaman sekitar 30.5 meter. Hingga kedalaman 13.5 meter teratas menembus lapisan alluvium Wadi Ibrahim. Lapisan ini merupakan lapisan pasir yang sangat berpori. Lapisan ini berisi batupasir hasil transportasi dari lain tempat. Mungkin saja dahulu ada lembah yang dialiri sungai yang saat ini sudah kering. Atau dapat pula merupakan dataran rendah hasil runtuhan atau penumpukan hasil pelapukan batuan yang lebih tinggi topografinya.


Mata air zamzam

Dibawah lapisan alluvial Wadi Ibrahim ini terdapat setengah meter (0.5 m) lapisan yang sangat lulus air (permeable). Lapisan yang sangat lulus air inilah yang merupakan tempat utama keluarnya air-air di sumur Zam-zam.


Mata air zamzam

Kedalaman 17 meter kebawah selanjutnya, sumur ini menembus lapisan batuan keras yang berupa batuan beku Diorit. Batuan beku jenis ini (Diorit) memang agak jarang dijumpai di Indonesia atau di Jawa, tetapi sangat banyak dijumpai di Jazirah Arab. Pada bagian atas batuan ini dijumpai rekahan-rekahan yang juga memiliki kandungan air. Dulu ada yang menduga retakan ini menuju laut Merah. Tetapi tidak ada (barangkali saja saya belum menemukan) laporan geologi yang menunjukkan hal itu.


Dari uji pemompaan sumur ini mampu mengalirkan air sebesar 11 – 18.5 liter/detik, hingga permenit dapat mencapai 660 liter/menit atau 40 000 liter per jam. Celah-celah atau rekahan ini salah satu yang mengeluarkan air cukup banyak. Ada celah (rekahan) yang memanjang kearah hajar Aswad dengan panjang 75 cm denga ketinggian 30 cm, juga beberapa celah kecil kearah Shaffa dan Marwa.


Keterangan geometris lainnya, celah sumur dibawah tempat Thawaf 1.56 m, kedalaman total dari bibir sumur 30 m, kedalaman air dari bibir sumur = 4 m, kedalaman mata air 13 m, Dari mata air sampai dasar sumur 17 m, dan diameter sumur berkisar antara 1.46 hingga 2.66 meter.

Air hujan sebagai sumber berkah


Air hujan sebagai sumber berkah

Kota Makkah terletak di lembah, menurut SGS (Saudi Geological Survey) luas cekungan yang mensuplai sebagai daerah tangkapan ini seluas 60 Km2 saja, tentunya tidak terlampau luas sebagai sebuah cekungan penadah hujan. Sumber air Sumur Zam-zam terutama dari air hujan yang turun di daerah sekitar Makkah.


Sumur ini secara hydrologi hanyalah sumur biasa sehingga sangat memerlukan perawatan. Perawatan sumur ini termasuk menjaga kualitas higienis air dan lingkungan sumur serta menjaga pasokan air supaya mampu memenuhi kebutuhan para jamaah **** di Makkah. Pembukaan lahan untuk pemukiman di seputar Makkah sangat ditata rapi untuk menghindari berkurangnya kapasitas sumur ini.

lokasi sumur Zamzam


Gambar diatas ini memperlihatkan lokasi sumur Zamzam yang terletak ditengah lembah yang memanjang. Masjidil haram berada di bagian tengah diantara perbukitan-perbukitan disekitarnya. Luas area tangkapan yang hanya 60 Km persegi ini tentunya cukup kecil untuk menangkap air hujan yang sangat langka terjadi di Makkah, sehingga memerlukan pengawasan dan pemeliharaan yang sangat khusus.


Sumur Zamzam ini, sekali lagi dalam pandangan (ilmiah) hidrogeologi , hanyalah seperti sumur gali biasa. Tidak terlalu istimewa dibanding sumur-sumur gali lainnya. Namun karena sumur ini bermakna religi, maka perlu dijaga. Banyak yang menaruh harapan pada air sumur ini karena sumur ini dipercaya membawa berkah. Ada yang menyatakan sumur ini juga bisa kering kalau tidak dijaga. Bahkan kalau kita tahu kisahnya sumur ini diketemukan kembali oleh Abdul Muthalib (kakeknya Nabi Muhammad SAW) setelah hilang terkubur 4000 tahun (?).


Dahulu diatas sumur ini terdapat sebuah bangunan dengan luas 8.3 m x 10.7 m = 88.8 m2. Antara tahun 1381-1388 H bangunan ini ditiadakan untuk memperluas tempat thawaf. Sehingga tempat untuk meminum air zamzam dipindahkan ke ruang bawah tanah. Dibawah tanah ini disediakan tempat minum air zam-zam dengan sejumlah 350 kran air (220 kran untuk laki-laki dan 130 kran untuk perempuan), ruang masuk laki perempuan-pun dipisahkan.


Monitoring dan pemeliharaan sumur Zamzam

Saat ini bangunan diatas sumur Zam-Zam yang terlihat gambar diatas itu sudah tidak ada lagi, bahkan tempat masuk ke ruang bawah tanah inipun sudah ditutup. Sehingga ruang untuk melakukan ibadah Thawaf menjadi lebih luas. Tetapi kalau anda jeli pas Thawaf masih dapat kita lihat ada tanda dimana sumur itu berada. Sumur itu terletak kira-kira 20 meter sebelah timur dari Ka'bah.


Monitoring dan pemeliharaan sumur Zamzam

Jumlah jamaah ke Makkah tiga puluh tahun lalu hanya 400 000 pertahun (ditahun 1970-an), terus meningkat menjadi lebih dari sejuta jamaah pertahun di tahun 1990-an, Dan saat ini sudah lebih dari 2.2 juta. Tentunya diperlukan pemeliharaan sumur ini yang merupakan salah satu keajaiban dan daya tarik tersendiri bagi jamaah haji.


Pemerintah Saudi tentunya tidak dapat diam pasrah saja membiarkan sumur ini dipelihara oleh Allah melalui proses alamiah. Namun pemerintah Arab Saudi yang sudah moderen saat ini secara ilmiah dan saintifik membentuk sebuah badan khusus yang mengurusi sumur Zamzam ini. Sepertinya memang Arab Saudi juga bukan sekedar percaya saja dengan menyerahkan ke Allah sebagai penjaga, namun justru sangat meyakini manusialah yang harus memelihara berkah sumur ini.


Sistem Pompa

Pada tahun 1971 dilakukan penelitian (riset) hidrologi oleh seorang ahli hidrologi dari Pakistan bernama Tariq Hussain and Moin Uddin Ahmed. Hal ini dipicu oleh pernyataan seorang doktor di Mesir yang menyatakan air Zamzam tercemar air limbah dan berbahaya untuk dikonsumsi. Tariq Hussain (termasuk saya dari sisi hidrogeologi) juga meragukan spekulasi adanya rekahan panjang yang menghubungkan laut merah dengan Sumur Zam-zam, karena Makkah terletak 75 Kilometer dari pinggir pantai. Menyangkut dugaan doktor mesir ini, tentusaja hasilnya menyangkal pernyataan seorang doktor dari Mesir tersebut, tetapi ada hal yang lebih penting menurut saya yaitu penelitian Tariq Hussain ini justru akhirnya memacu pemerintah Arab Saudi untuk memperhatikan Sumur Zamzam secara moderen. Saat ini banyak sekali gedung-gedung baru yang dibangun disekitar Masjidil Haram, juga banyak sekali terowongan dibangun disekitar Makkah, sehingga saat ini pembangunannya harus benar-benar dikontrol ketat karena akan mempengaruhi kondisi hidrogeologi setempat.


Badan Riset sumur Zamzam yang berada dibawah SGS
(Saudi Geological Survey) bertugas untuk:

  • Memonitor dan memelihara untuk menjaga jangan sampai sumur ini kering.
  • Menjaga urban disekitar Wadi Ibrahim karena mempengaruhi pengisian air.
  • Mengatur aliran air dari daerah tangkapan air (recharge area).
  • Memelihara pergerakan air tanah dan juga menjaga kualitas melalui bangunan kontrol.
  • Meng-upgrade pompa dan dan tangki-tangki penadah.
  • Mengoptimasi supplai dan distribusi airZam-zam


Perkembangan perawatan sumur Zamzam.
Dahulu kala, zamzam diambil dengan gayung atau timba, namun kemudian dibangunlah pompa air pada tahun 1373 H/1953 M. Pompa ini menyalurkan air dari sumur ke bak penampungan air, dan diantaranya juga ke kran-kran yang ada di sekitar sumur zamzam.


Uji pompa (pumping test) telah dilakukan pada sumur ini, pada pemompaan 8000 liters/detik selama lebih dari 24 jam memperlihatkan permukaan air sumur dari 3.23 meters dibawah permukaan menjadi 12.72 meters dan kemudian hingga 13.39 meters. Setelah itu pemompaan dihentikan permukaan air ini kembali ke 3.9 meters dibawah permukaan sumur hanya dalam waktu 11 minut setelah pompa dihentikan. Sehingga dipercaya dengan mudah bahwa akifer yang mensuplai air ini berasal dari beberapa celah (rekahan) pada perbukitan disekitar Makkah.


Banyak hal yang sudah dikerjakan pemerintah Saudi untuk memelihara Sumur ini antara lain dengan membentuk badan khusus pada tahun 1415 H (1994). dan saat ini telah membangun saluran untuk menyalurkan air Zam-zam ke tangki penampungan yang berkapasitas 15.000 m3, bersambung dengan tangki lain di bagian atas Masjidil Haram guna melayani para pejalan kaki dan musafir. Selain itu air Zam-zam juga diangkut ke tempat-tempat lain menggunakan truk tangki diantaranya ke Masjidil Nabawi di Madinah Al-Munawarrah.


Saat ini sumur ini dilengkapi juga dengan pompa listrik yang tertanam dibawah (electric submersible pump). Kita hanya dapat melihat foto-fotonya saja seperti diatas. Disebelah kanan ini adalah drum hidrograf, alat perekaman perekaman ketinggian muka air sumur Zamzam (Old style drum hydrograph used for recording levels in the Zamzam Well).


Kandungan mineral
Tidak seperti air mineral yang umum dijumpai, air Zamzam in memang unik mengandung elemen-elemen alamiah sebesar 2000 mg perliter. Biasanya air mineral alamiah (hard carbonated water) tidak akan lebih dari 260 mg per liter. Elemen-elemen kimiawi yang terkandng dalam air Zamzam dapat dikelompokkan menjadi
Yang pertama, positive ions seperti misal sodium (250 mg per litre), calcium (200 mg per litre), potassium (20 mg per litre), dan magnesium (50 mg per litre).
Kedua, negative ions misalnya sulphur (372 mg per litre), bicarbonates (366 mg per litre), nitrat (273 mg per litre), phosphat (0.25 mg per litre) and ammonia (6 mg per litre).


Molekul air zam zam
Kandungan-kandungan elemen-elemen kimiawi inilah yang menjadikan rasa dari air Zamzam sangat khas dan dipercaya dapat memberikan khasiat khusus. Air yang sudah siap saji yang bertebaran disekitar Masjidil Haram dan Masjid Nabawi di Madinah merupakan air yang sudah diproses sehingga sangat aman dan segar diminum, ada yang sudah didinginkan dan ada yang sejuk (hangat). Namun konon prosesnya higienisasi ini tidak menggunakan proses kimiawi untuk menghindari perubahan rasa dan kandungan air ini.


Pisau kata " selamat hari raya & selamat bercuti"

Bukti Nyata Zaman Pra-sejarah Pernah Sangat Maju

Posted: 04 Nov 2011 06:00 AM PDT

Tahun 1900 ditemukan sebuah logam yang membatu yang berusia sekitar 2000 tahun disebuah kapal karam di pulau Antikythera Yunani, 50 tahun kemudian benda tersebut dilihat dengan sinar-X dan menemukan bahwa benda tersebut merupakan sebuah alat mekanik seperti mekanik pada jam tangan, penemuan ini membuat para ahli arkeologi kebingunan, karena pada saat itu bangsa yunani tidak akan mungkin membuat benda mekanik serumit itu.

Anticythère Mechanics

Anticythère Mechanics Setelah di X-ray


Perkiraannya alat ini digunakan sebagai kalender


Keberadaan mekanik pada jaman prasejarah juga bisa ditemui di kompleks kuil Dendera di Mesir. Pada ruang bawah kuil tersebut terdapat pahatan dinding dua buah benda yang menyerupai bola lampu pijar, hal ini kemudian dikaitkan dengan pertanyaan, bagaimana ruang bawah yang gelap dan panas itu mendapatkan cahaya?

beberapa teori mengatakan bahwa, ruang-ruang dalam kuil tersebut menggunakan cahaya matahari yang dipantulkan dari luar berulang kali oleh cermin-cermin didalam kuil, namun teori ini dapat terbantahkan, karena sinar yang dipantulkan semakin lama semakin lemah sehingga tak bisa menerangi semua ruangan.

Ada juga yang mengatakan menggunakan api / obor tapi tidak ada di satu ruangpun ditemukan bahan untuk membuat api, dan tidak akan cukup oksigen yang didapatkan untuk membuat obor. Jadi, satu-satunya cara untuk menerangi ruangan dalam kuil adalah dengan bola lampu.

Pertanyaannya sekarang, jika benar mereka menggunakan lampu, bagaimana mereka mendapatkan aliran listrik? Bahkan listriknya saja baru ditemukan ribuan tahun setelahnya.

Satu penemuan yang mungkin dapat mendukung keberadaan bola lampu jaman prasejarah adalah penemuan baterai bagdad yang telah di uji mampu menghasilkan listrik dengan menuangkan perasan jeruk kedalam gucinya.

Pahatan dinding dua buah benda yang menyerupai bola lampu pijar


Baterai Bagdad


Baterai Bagdad Diisi Perasan Jeruk

Di kompleks kuil Teotihuacan para ahli yang mempercayai ada campur tangan alien dijaman purba menemukan penataan kompleks yang mirip dengan tata letak sama dengan posisi solar system kita, tapi bagaimana mungkin designer kompleks kuil Teotihuacan mengetahui lebih dahulu system peredaran planet-planet mengitari matahari?

Bukankah hal itu memerlukan penelitian ilmiah berkelanjutan selama berabad-abad? ada yang bilang bahwaposisi kuil ini adalah sebuah kebetulan belaka, tapi jika kita melihat peninggalan sejarah ditempat lain yang bahkan lebih tua dari Teotihuacan seperti Stonehenge yang mana bila dilihat dari angkasa, lingkaran-lingkaran susunan batunya sangat menyerupai solar system kita.

Kompleks Kuil Teotihuacan



Kompleks Kuil Teotihuacan Solar System


Stonehenge


Stonehenge Solar System

Stonehenge Dilihat Dari Udara

Pada tahun 1929 diketemukan pula sebuah peta lukisan bertanda tangan seorang Kapten bernama Piri Reis tercantum juga tahun 1513 yang juga berarti 21 tahun setelah Colombus menemukan benua Amerika.

Yang menakjubkan adalah bahwa peta itu sangat akurat menggambarkan garis benua atau garis pulau bahkan dilengkapi dengan gambar sungai dan gunung. Bagaimana sang creator membuatnya? Pengetahuan geografi saja mulai berkembang ratusan tahun setelahnya.

Piri Reis Map


Piri reis Map dibanding peta modern

Bukti yang paling mendukung teori adanya campur tangan alien / teknologi modern dimasa prasejarah adalah adanya kompleks peninggalan Pumapunku di dataran tinggi Bolivia, disana logika kita tidak akan bisa menerka.

Di Pumapunku ada reruntuhan struktur megalitikum yang telah dihancurkan oleh gempa bumi yang sangat dahsyat. Blok-blok yang runtuh di Pumapunku sangat menakjubkan, yang mana bentuk dari blok-blok yang berserakan mempunyai potongan / bentuk yang sempurna dan memiliki ukuran yang sama dan bahkan lebih menyerupai puzzle-puzzle.

Belum ada yang tahu pasti bagaimana suku Indian Aymara mengangkut batu-batu (800 ton/pcs) kesana, padahal dataran itu berada pada 4.000 meter diatas permukaan laut.

Pumapunku



Pumapunku Blok

Kita semua tahu, bahwa untuk mendirikan sebuah bangunan seperti Pumapunku memerlukan penulisan, perencanaan, dan ide bagaimana tiap-tiap bagian pecahan memilki fungsi masing-masing dan bagaimana cara menyatukannya, tapi para ahli telah sepakat bahwa Indian Aymara tidak pernah mengenal tulisan. Bagaimana mungkin mengerjakan puzzle Pumapunku tanpa perencanaan?

Pumapunku Blok Rekonstruksi Puzzle


Dari segi kualitas, pengerjaan batu di Pumapunku sangatlah sempurna, seperti dikerjakan oleh mesin, untuk memotong dengan ukuran tertentu, membuat lubang, bahkan membuat cekungan panjang dengan ukuran sangat kecil (millimeter), dan tiap-tiap batu mempunyai bentuk dan ukuran yang sama persis.

Padahal material-material batu yang digunakan adalah batu diorite dan granit, batu diorite adalah salah satu batu yang paling keras yang hanya bisa dikalahkan oleh berlian, para arkeolog memperkirakan alat yang digunakan oleh suku Aymara mungkin memiliki mata berlian atau berbahan berlian, namun tak seorangpun arkeolog yang mampu memperkirakan atau mencoba merekonstruksi bagaimana Indian Aymara membuat blok-blok batu tersebut.

Lubang Pada Blok Pumapunku


Pumapunku Millimeter Detail


Pumapunku Ukiran

Anwar Tak Setuju Karnival LGBT Di Halang.

Posted: 04 Nov 2011 03:00 AM PDT

Sebagai pengamal seks bebas dan luar tabii,sudah tentu karnival Seksualiti Merdeka amat penting menyuarakan hak mereka berselingkoh secara halal.


Anwar Ibrahim melihat tindakan kerajaan BN menghalang karnival sebagai satu tindakan yang tidak 'bertamadun' dan menghalang hak kebebasan bersuara.




"Dijelaskan : (saya) tidak setuju", katanya ketika menjawab twitter @MZuhairy yang menjemput Ketua Pembangkang itu bersama-sama menghalang penganjuran Seksualiti Merdeka 2011

"Datuk Seri kita kena halang Seksualiti Merdeka 2011.. Lawan tetap lawan..Jum ?", kata @MZuhairy dalam twitternya kepada Anwar.


Hak kebebasan manusia(humanism), seseorang itu tanpa mengenal orientasi seks mahu pun transgender harus dibela .Pendekatan bahaya ini sememangnya membawa suara dan gaya masyarakat barat hingga merosakkan moral dan menghentam fahaman agama yang melarang perbuatan terkutuk ini adalah satu yang kolot dan tidak berperikemanusian.


Anwar memang diketahui ramai apabila menyertai festival LGBT diluar negara seperti di Indonesia dan United Kingdom.


Sebagai ketua umum,ini membuktikan pendirian Anwar adalah pendirian pakatan haprak menyokong karnival gay dan lesbian ini.Berdasarkan maklumat dari dalam,PAS diarahkan untuk turun berdemo hari ini hanya sekadar untuk melepaskan batuk ditangga.Ini kerana pemimpin PAS tidak mahu dilihat ketinggalan dalam isu ini.Kita boleh lihat setelah beberapa hari isu ini panas,barulah khawarij ini memberi respon setelah berbincang peranan strategik bagaimana mahu mencuri tumpuan orang Islam.


Dalam masa Anwar mahu meraih sokongan golongan LGBT,PAS berperanan pula mahu tunjuk hero.Begitu hapraknya kaum puak pakatan,soal akidah dan seks luar tabii pun mahu dicatur untuk kepentingan politik mereka.


Pisau kata " lidah biawak! kenapa tak report polis,RM200 ribu mana lu angkat kasi tutup cerita?"

Akhbar Australia Akui Laporan Anak PM Tidak Benar

Posted: 04 Nov 2011 01:00 AM PDT

Laporan akhbar ini membuktikan haprak pakatan cuba menutup kerja ramas nenen anak lidah biawak Penang dengan menyerang anak isteri PM.

Ds Najib turut sama menafikan berita fitnah tersebut malah anak beliau tidak ada di Australia seperti mana yang dilaporkan oleh pihak akhbar.




Akhbar Australia The West Australian mengakui laporannya sebelum ini yang mendakwa anak perempuan Datuk Seri Najib Razak berbelanja besar di negara itu sebagai tidak benar.

"The West Australian sedar perkara ini tidak benar dan anak perempuan Najib tidak berada di Perth pada waktu itu," ralat yang diterbitkan hari ini dipetik.

Perdana menteri semalam menjelaskan perkara yang sama di Twitter dan berkata orang ramai sepatutnya tidak terpedaya atau terbabit menyebarkan pembohongan itu.

Awal minggu ini, laporan berita di The West Australian, mendakwa anak gadis Najib membelanjakan A$60,000 (RM195,000) semasa membeli-belah di David Jones, antara gedung terbesar di Australia.

Laporan bertajuk "Delegates go shopping and sightseeing" (perwakilan membeli-belah dan bersiar-siar) dipetik meluas di blog dan Facebook, termasuk dalam akhbar web rasmi PKR Keadilandaily.

Akhbar itu melaporkan, peniaga membuat keuntungan besar apabila "seorang wanita pertama" membelanjakan A$150,000 (RM487,000) membeli mutiara Australia Barat, manakala 'anak gadis Najib' dilapor membelanjakan A$60,000.

Ia memetik pengarah negeri Mesyuarat Ketua-ketua Kerajaan Komanwel (CHOGM) Richard Muirhead sebagai berkata, aktiviti masa lapang dan ekspedisi membeli-belah itu diatur untuk perwakilan asing di luar jadual mesyuarat yang ketat.


Pisau kata " cheguBard kantoi menipu lagi "

Kakitangan Awam Majoriti Melayu Akan Di Buang

Posted: 03 Nov 2011 11:10 PM PDT

Kakitangan awam bakal dibuang kerja jika pakatan mengambil alih Putrajaya,Pakatan melalui DAP merancang mengurang kakitangan awam yang majoritinya adalah melayu sebanyak 45%.Satu perubahan yang drastik akan dilakukan demi melaksanakan sistem merit dan menghapuskan majoriti orang melayu didalam kerajaan:klik sini


Anda sebagai kakitangan awam harus sebarkan perancangan jahat pakatan untuk menghapuskan majoriti kakitangan awam,klik sini dan email untuk sebarkan berita ini sebanyak mungkin


Setiausaha Bahagian Penerangan DAP Tony Pua Kiam Wee berkata, jika Pakatan Pembangkang dapat memerintah kerajaan pusat, Pakatan akan kemukakan satu projek yang dinamakan "Projek Khas Mengurangkan Kakitangan Awam" untuk mengurangkan bilangan kakitangan awam berperingkat-peringkat setiap tahun.

Read more: Klik sini



Anwar membebel panjang sebelum menyertai mesyuarat strategik pilihanraya PKR kelmarin. Kenyataan Tony Pua kepada China Press – bahawa Pakatan Rakyat akan mengecilkan jumlah kakitangan awam membuatkan Anwar pening kepala. Anwar selalu pesan kepada jentera PKR, jangan sampai hati kakitangan awam terhentak walaupun kita sibuk bermain politik. Anwar memang mahu pastikan majoriti pengundi perkhidmatan awam akan diberikan kepada pembangkang.


Malahan, dalam manifesto yang sedang direncana oleh Anwar dan Team Strategik Pilihanraya PKR akan menggariskan halatuju kakitangan awam yang lebih baik dan jelas. Banyak yang Anwar hendak tawarkan kepada kakitangan awam. Termasuk mengambil contoh bagaimana beberapa Negara Arab memberikan kemudahan kepada kakitangan awam. Model negara Arab yang kaya dengan minyak menjadi rujukan Anwar. Sumber? PETRONAS.


Apabila sahaja Anwar mendapat laporan media mengenai kenyataan Tony Pua, dia tersentak dan terus menzahirkan perkataan BODOH. Anwar tahu, jika UMNO menggunakan isu itu secara strategik, kakitangan awam akan pantas menidakkan sokongan kepada PR. Ini yang Anwar katakan sebagai BODOH.


Undi kakitangan awam adalah sama dengan undi Melayu. Hati mereka perlu dijaga. Strategi 2008 akan Anwar gunakan semula. Satu email khas akan Anwar sampaikan kepada semua kakitangan awam. Menggunakan data yang sudah disediakan oleh kumpulan strategik pilihanraya; e-mail kakitangan awam memang sudah ada di pejabat PKR. Tak ada masalah. Email blasting akan digunapakai. Kalau ikut cadangan, siap dengan video klip manifesto PR.


Pengambilan Perkhidmatan Awam 1 Januari – 30 Jun 2007

Kaum………………………………..Melayu………Cina………India

Pemohon ……………………………464,000…….9,000……13,000
% …………………………………….84.62%…….1.71%…..2.36%

Permohonan (jawatan)……………1,458,560…..29,607…..40,796

Panggilan termuduga………………..160,401…….5,102……5,107

Hadir temuduga………………………115,103…….3,358……3,636
%………………………………………80.48%……..2.34%……2.54%

Berjaya……………………………….18,618……….927……….639
%……………………………………..81.35%……..4.05%…….2.79%


Anwar tahu, hampir 85 % kakitangan awam adalah orang Melayu. Kalau hilang semua undi kakitangan awam, jawabnya memang demam lah strategi pilihanraya yang Anwar sedang rancang.


Anwar faham sangat dengan pemikiran kakitangan awam. Mudah percaya dengan janji. Kalau kali ini Anwar janji langit sekalipun, mereka akan undi Pakatan Rakyat. Mentaliti kakitangan awam, termasuk guru inilah yang mahu Anwar gunapakai. Anwar percaya dia boleh.


Tapi DAP janganlah kacau daun. Kalau Tony Pua buat lagi kenyataan nak kecilkan perkhidmatan awam – jawabnya akan melingkuplah undi yang Anwar anggap sebagai 'fixed deposit' Pakatan Rakyat ini.

Gelagat Anwar




Pisau kata " DAP RASIS dah lama tak puas hati tengok bangsa melayu!"

JURI RAKYAT

Posted: 04 Nov 2011 07:49 PM PDT

JURI RAKYAT


BENARKAH HASSAN ALI MENINGGALKAN PAS?

Posted: 03 Nov 2011 10:54 PM PDT

BANJIR MELANDA LAGI - UMNO bantu mangsa tak kira siapa

Posted: 03 Nov 2011 08:00 PM PDT

LOMBONG BESI NIK AZIZ

Posted: 03 Nov 2011 07:11 PM PDT

Sri Tri Buana

Posted: 04 Nov 2011 07:32 PM PDT

Sri Tri Buana


Mikawa-bushi 4

Posted: 04 Nov 2011 05:00 PM PDT

Ilmu Bantu dan Bantuan Ilmu.

Posted: 04 Nov 2011 03:07 AM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 04 Nov 2011 03:52 PM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu


Akhbar The West Australian Mengaku Silap Buat Laporan Pasal Anak Perempuan Najib Shopping....

Posted: 04 Nov 2011 04:07 AM PDT

Akhbar Australia The West Australian mengakui laporannya sebelum ini yang mendakwa anak perempuan Datuk Seri Najib Razak berbelanja besar di negara itu sebagai tidak benar.

"The West Australian sedar perkara ini tidak benar dan anak perempuan Najib tidak berada di Perth pada waktu itu," ralat yang diterbitkan hari ini dipetik.

Perdana menteri semalam menjelaskan perkara yang sama di Twitter dan berkata orang ramai sepatutnya tidak terpedaya atau terbabit menyebarkan pembohongan itu.

Awal minggu ini, laporan berita di The West Australian, mendakwa anak gadis Najib membelanjakan A$60,000 (RM195,000) semasa membeli-belah di David Jones, antara gedung terbesar di Australia.

Laporan bertajuk "Delegates go shopping and sightseeing" (perwakilan membeli-belah dan bersiar-siar) dipetik meluas di blog dan Facebook, termasuk dalam akhbar web rasmi PKR Keadilandaily.

Akhbar itu melaporkan, peniaga membuat keuntungan besar apabila "seorang wanita pertama" membelanjakan A$150,000 (RM487,000) membeli mutiara Australia Barat, manakala 'anak gadis Najib' dilapor membelanjakan A$60,000.

Ia memetik pengarah negeri Mesyuarat Ketua-ketua Kerajaan Komanwel (CHOGM) Richard Muirhead sebagai berkata, aktiviti masa lapang dan ekspedisi membeli-belah itu diatur untuk perwakilan asing di luar jadual mesyuarat yang ketat.

Lesbian, Gay Nak Duduk Khemah Mana Di Arafah?

Posted: 03 Nov 2011 11:03 PM PDT

Islam mengakui kebebasan manusia. Ia suatu hal yang kudus. Kebebasan dalam erti kata menghormati sifat manusia, bukannya kebebasan yang menjerumuskan manusia kepada sifat binatang dan antimanusiawi.

Hal ini berlaku kerana Islam meletakkan manusia sebagai makhluk paling mulia, jauh berbeza dengan binatang. Hatta bukan Islam juga diberikan hak untuk dihormati dan diberikan kebebasan yang sama.

Nabi SAW bangun menghormati jenazah orang Yahudi yang menurut baginda manusia yang layak dihormati. Nabi SAW menyambut rombongan Kristian Najran di dalam masjid kedua paling mulia iaitu Masjid Nabawi.

Baginda menulis surat yang dimulakan dengan salam untuk menghormati penerima suratnya, yang terdiri daripada Kisra Parsi yang beragama Majusi, Kaisar Rom yang beragama Kristian dan Muqauqis.

Ya, Islam hormati kebebasan, tetapi dalam batasan manusiawi yang sudah pasti diakui manusia seluruhnya secara universal sebagai prinsip yang wajar diterima dan diperakui.

Namun apabila ada yang cuba merendahkan taraf manusiawi insan lebih rendah berbanding haiwan, golongan syuzuz, aneh, pelik dan antimanusiawi ini wajar ditentang.

Binatang pun tahu pasangannya. Ayam jantan pasti akan mengendeng kepada ayam betina. Ayam jantan payah nak duduk sekali dengan ayam jantan lain. Ayam ayam jantan ini pasti bergaduh sakan merebut ayam betina.

Mereka mustahil bergaduh untuk berebut sesama jantan. Wow! Apa sudah jadi kalau manusia sudah jauh lebih hina daripada binatang?

Seksualiti Aneh Wajar Ditentang

Yang jantan berpasangan dengan jantan yang lain, dan begitu jugak yang betina. Tak malukah kepada ayam, itik, angsa, katak dan segala binatang senatero alam?

Kalaulah ayam itu boleh bercakap bahasa manusia, sudah pasti ayam itu akan menyindir manusia yang aneh dan pelik ini.

Mungkin ayam jantan tu akan berkata: "Jantan jenis apa kamu ini, memalukan manusia dan binatang jantan."

Golongan yang memperjuangkan seksualiti aneh dan pelik ini wajar ditentang kerana mereka tiada tempat untuk duduk bersama manusia yang normal.

Mereka akan membawa wabak yang merosakkan sifat manusiawi. Mereka juga pasti membawa kerosakan dan bala kepada manusia normal.

Teringat saya sekitar 15 tahun lalu sewaktu menguruskan jemaah haji, pihak kaunseling bertanyakan saya tentang hasrat sekumpulan maknyah dan pondan yang ingin menunaikan ibadat haji.

Saya sambut dengan rasa gembira hasrat mulia mereka untuk dekat dengan Allah. Bagilah mereka peluang untuk kembali dekat kepada Allah kerana rahmat Allah itu tiada batasannya.

Rahmat Allah meliputi segalanya. Hanya dosa syirik yang Dia tidak ampunkan. Yang lain, semuanya akan diampun bagi yang bertaubat dan memohon keampunannya, terlebih lagi kalau dilakukan di tanah suci - di Arafah sewaktu wukuf dan di Mina sewaktu mabit.

Kenapa Tak Mahu Hidup Serupa?

Namun persoalan mereka itu tidak berakhir di situ. Saya silap! Mereka yang jadi maknyah ini sebahagiannya sudah berubah bentuk fizikal menjadi jantina lain, sedangkan jantina asal masih kemas tercetak dalam KPT mereka.

Soalan utama mereka: Mereka kena pakai telekungkah? Mereka hendak solat dalam saf wanita? Nanti kalau pergi Arafah, mereka kena pakai telekung atau pakai kain ihram dua helai seperti lelaki lain?

Kalau pakai kain ihram macam lelaki sejati, bukankah akan tersembul dua bukit itu? Bukankah itu akan mengganggu lelaki lelaki normal yang berwukuf dan berihram nanti? Nanti di Mina, mereka hendak tidur khemah mana?

Saya tiada jawapan! Sekadar saya bertanya kembali, golongan wanita asli, bolehkah menerima mereka duduk dalam satu saf dan satu khemah? Sebab yang pasti suara garau mereka pasti akan mengganggu talbiah dan takbir wanita.

Manakala bagi khemah dan saf lelaki normal, apakah mereka boleh menerima mereka dalam keadaan lenggok badan mereka yang berbeza. Di samping kalau mereka berihram, sudah pasti bonjolan dada mereka akan mengganggu ibadat orang lain.

Tetapi, kalau buat khemah khusus dan saf khusus untuk mereka pula, sudah pasti pihak yang menyediakan kemudahan itu tetap akan dituduh mendiskriminasi mereka pula, sebab menganggap mereka seperti makhluk lain?

Yang pastinya, kenapa mereka tidak mahu hidup serupa dan sama rata seperti manusia lain? Bukankah itu manusia yang sebenar?

Saudara fikir bagaimana hendak bantu jawapan saya? Hendak letak mereka dalam khemah mana?

Penulis merupakan Mufti Perlis. Bekas zamil di Universiti Oxford itu juga dilantik Profesor Adjung di Universiti Malaysia Perlis dan Profesor pelawat di Universiti Sains Malaysia.

Ini Piket MTUC Atau Piket Pakatan Pembangkang...?

Posted: 03 Nov 2011 07:53 PM PDT

Tok Wan

Posted: 04 Nov 2011 03:48 PM PDT

Tok Wan


Nurul Izzah Bt Hj Anwar Ibrahim Menari

Posted: 03 Nov 2011 05:09 PM PDT

image

Tok kesian kepada ayahanda nurul yang nampak kelam kabut nak jawab isu haji beliau.

Katanya dah dua kali.

Tok tak nak persoal tetapi nak tanya tahun berapakah dia tunaikan haji.

Selepas ke sebelum kes liwat?

bila tengok gambar di atas teringat gambar haji Anwar juga pernah menari.

Dengan anak tauke genting highland.

Bapak borek anak rintik betul kan?


KEPAL NASI KEPAL BERAS

Posted: 04 Nov 2011 03:40 PM PDT

KEPAL NASI KEPAL BERAS


RUANG BUAT ANWAR TERBENTANG LUAS....

Posted: 03 Nov 2011 05:32 PM PDT

Ruang sudah terbuka luas kepada Anwar Ibrahim untuk mensucikan diri dan membersihkan segala sangkaan, tuduhan liar atau fitnah yang selama ini telah dilemparkan oleh musuh-musuh politiknya.

Kalau saya jadi Anwar dan benar-benar yakin saya berada di pihak yang benar dan selama ini saya telah menjadi mangsa fitnah, hari ini saya akan mengambil peluang untuk menentang habis-habisan himpunan gay dan lesbian yang bakal dirasmikan oleh Ambiga.

Saya akan buktikan bahawa saya bukan saja tidak pernah meliwat dan jadi peliwat seperti yang dituduh, malah saya akan buktikan bahawa sayalah penentang no.wahid gejala gay dan lesbian yang dilaknat Allah dan dibenci oleh nabi ini.

Apa saya takut. Saya tidak akan sekali-kali gentar kerana saya berada di pihak yang benar.

Sebagai mana lantangnya saya dalam menentang gejala rasuah dan segala bentuk penyelewengan, begitulah kerasnya penentangan saya terhadap leluasanya gejala umat nabi Lut ini.

Bagaimana kentalnya semangat saya dalam merempuh gelombang kebobrokan dan pemborosan yang dilakukan oleh para penguasa dan ahli keluarga terdekat yang rakus dan zalim, begitulah kentalnya daya juang yang akan saya tunjukkan dalam membenteras sebarang bentuk kebebasan yang langsung tidak bermoral ini. Tiada mana-mana agama pun yang bersetuju dengan budaya jijik lagi kotor yang sedang dipromosi oleh musuh-musuh durjana ini.

Tidak ada apa yang saya takutkan kerana saya amat yakin dengan janji Allah dan Allah sangat bersimpati dengan golongan teraniaya dan menjadi mangsa fitnah sepanjang masa yang dirancang oleh si penguasa goblok yang tidak henti-henti dan terus-terusan menghina dan mengaibkan saya dan seluruh keluarga saya.

Apa pun, ia tertakluk kepada sejauh mana kesanggupan saya untuk terus menipu bukan saja rakyat, malah tidak terkecuali kesanggupan saya untuk terus menipu dan berlakon di hadapan Allah swt.

Manusia kita boleh auta ikut mana pun. Tapi untuk tipu tuhan ia memerlukan  satu "mahakuasa" yang lebih hebat dari tuhan. 

Saya insan kerdil. Mana mungkin.. Inilah had dan sempadan penipuan dan pembohongan yang boleh saya lakukan, kalau saya jadi Anwar.

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

Posted: 04 Nov 2011 03:30 PM PDT

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan


Panas!! Anda Antara Kakitangan Awam Yang Akan Diberhentikan??

Posted: 03 Nov 2011 07:49 PM PDT


Separuh Kakitangan Awam Akan Diberhentikan Jika Pakatan Rakyat Memenangi PRU 13?




Berita baik kepada semua rakan-rakan penjawat awam sekelian... Anda merupakan antara calon yang berkemungkinan akan diberhentikan kerja apabila Pakatan Haram Jadah memerintah Malaysia nanti... Ini bukan cerita bohong, ini bukan cerita tipu... Wa talak tipu punya!!! Lu baca sendili maa...

Jika Pakatan Pembangkang memerintah, kakitangan awam akan dikurangkan separuh setiap tahun, termasuk mengambil contoh cara negera China kurangkan kakitangan awam yang berlebihan. Bagi kakitangan awam yang kurang berkesan menjalankan tugas, mereka akan ditempatkan di rumah dan diberi separuh gaji, supaya pihak kerajaan dapat kurangkan perbelanjaan yang begitu besar untuk kakitangan awamnya.

Setiausaha Bahagian Penerangan DAP Tony Pua Kiam Wee berkata, jika Pakatan Pembangkang dapat memerintah kerajaan pusat, Pakatan akan kemukakan satu projek yang dinamakan "Projek Khas Mengurangkan Kakitangan Awam" untuk mengurangkan bilangan kakitangan awam berperingkat-peringkat setiap tahun.

"Pakatan Pembangkang tidak akan gunakan budaya lama yang dilakukan oleh kerajaan membuat pengambilan graduan universiti untuk dimuatkan ke dalam sektor kerajaan, pada masa sama mungkin Pakatan akan buat penambahan kakitangan awam, tetapi penambahan itu perlu berkualiti tinggi, dan memilih kakitangan awam yang punyai daya saing."

Kakitangan Awam Yang Sudah Berusia Dibiar Bersara Cepat.

Tony Pua berkata, Pakatan akan menggalakkan kakitangan awam yang sudah tua dinasihatkan berhenti kerja. Ia akan ambil contoh cara negera China bagaimana mereka kurangkan kakitangan awam termasuk kakitangan awam yang kurang berprestasi. Kakitangan awam yang diberhentikan ini akan mendapat pampasan separuh gaji, supaya pihak kerajaan dapat kurangkan bebanan dan tanggungan kos untuk membayar gaji kakitangan awamnya.

Tony Pua Kiam Wee berkata demikian semasa menghadiri seminar bertajuk "Ke Mana Perginya Wang Titik Peluh Kita? Beranikan Diri Untuk Bentangkan Bajet 2012" yang diajurkan oleh pemuda DAP negeri Johor. Ucapan dalam seminar politik itu, sebagai membalas soalan-soalan daripada orang ramai terhadap kakitangan awam negara ini yang berlebihan. Dalam seminar itu, selain Tony Pua Kiam Wee, turut hadir juga Teo Nie Ching Timbalan Setiausaha Penerangan DAP, ketua pemuda DAP negeri Johor dan setiausaha DAP negeri Johor. Mereka dapat mengumpulkan seramai 200 peserta yang mengambil berat tentang Bajet 2012.

Tony Pua Kiam Wee juga berkata, buat masa ini kakitangan awam yang berjumlah 1.3 juta orang di negara ini, dengan nisbah 4.6 peratus daripada penduduk negara; jika dibandingkan dengan negara jiran seperti Thailand, Indonesia, Filipina dan Korea, bilangan kakitangan awam mereka hanya 2 peratus daripada jumlah penduduk negara tersebut.

Sumber: Sinchew Daily News m/s 9, 1 November 2011


Waaaahhh banyak langsi la ini Tony Pua Chu Kang... Tapi bagi kakitangan awam yang menyokong PR anda jangan harap anda boleh terlepas, sebab dengan sikap 'RASIS' DAPig terhadap bangsa melayu... Maka tidak hairanlah jika separuh kakitangan yang bakal diberhentikan ialah kita, bangsa melayu... Manakala selebihnya terdiri dari kaum bukan melayu... Iaitu cina, india dan kaum pribumi dari Sabah dan Sarawak... Malah jika korang nak terus kekal dalam sektor awam, korang mungkin dikehendaki memeluk Kristian... Jika tidak, karier korang akan berakhir...

Kita sedia maklum bahawa gerakan pemurtadan dan kristianisasi di dalangi oleh sebilangan ahli DAPig terutamanya di Selangor yang menyaksikan peristiwa pemurtadan beramai-ramai di DUMC... Malah DAPig antara babi-babi yang paling kuat menyalak menentang Islam... Dan mereka juga yang turut kuat menyalak kepada Datuk Hassan Ali yang mengarahkan pemeriksaan dilakukan di DUMC bersama JAIS dan Polis...

Oleh itu nasihat eXception... Jika korang masih sayangkan karier korang... Jika korang masih sayangkan akidah korang... Maka hentikanlah dari menyokong Pakatan Haramjadah pada PRU 13 akan datang... Silap undi akan membawa kesengsaraan, bukan kepada anda sahaja... Tetapi anak cucu anda nanti... Ayuh rakan-rakan sekelian, kita kambus DAPig dalam lubang sampah dalam PRU 13 nanti... Jangan kita bagi satu undi pun kepada mereka... Jika anda masih setia dengan DAPig dan sanggup menggadaikan akidah anda demi karier... Anda bakal dilaknat oleh Allah serta para Malaikat seumur hidup anda jika anda memilih memeluk Kristian demi menyelamatkan karier anda...

Kepada Tony Phua Chu Kang... Lu menyalak sangat kuat... Serupa anjing!!

P/S: Ramai yang dok menyokong tindakan Tony Phua Chu Kang ini... Kebanyakan ialah rakyat Malaysia yang bodoh dan secara membuta-tuli menyokong anjing ini... Mereka tidak tahu bahawa kakitangan awam merupakan penyumbang terbesar produktiviti negara... Bukan semua kakitangan bertugas di front-end... Ramai yang bertugas dibalik tabir... Apa akan jadi Malaysia apabila separuh dari produktiviti dikurangkan? Hutang akan bertambah... Malaysia bakal muflis seperti Greece...

Tiada ulasan:

Pengikut