Selasa, 1 November 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Dd i n b u n g a

Posted: 01 Nov 2011 07:43 AM PDT

Dd i n b u n g a


SAMPAH MASYARAKAT AKAN DINYAHKAN DARI PARLIMEN TAMBUN

Posted: 31 Oct 2011 08:21 PM PDT



DERITA BUSUK OLEH PENDUDUK DISEKITAR KG TERSUSUN BATU 8 ULU KINTA, KG LIMTAN, TAMAN BERJAYA, BANDAR BARU PUTERA DI ULU KINTA AKIBAT TEMPAT PELUPUSAN SAMPAH MAJLIS BANDARAYA IPOH SELUAS 45 HENTAR AKAN DINYAHKAN DARI PARLIMEN TAMBUN SEBELUM AKHIR TAHUN 2011, ITU LAH JANJI DATUK BANDAR IPOH, DATO RASHIDI HASHIM.

YB DS AHMAD HUSNI HANADZLAH, AHLI PARLIMEN TAMBUN AMAT SENSITIF DENGAN TEMPAT PELUPUSAN SAMPAH INI DAN TELAH BERJUANG SEJAK MULA MENJADI AHLI PARLIMEN TAMBUN LAGI UNTUK MEMINDAHKAN KAWASAN CELAKA INI KE TEMPAT LAIN YANG LEBIH SESUAI DAN KELUAR DARI PARLIMEN TAMBUN AKHIRNYA MENCAPAI KEJAYAAN, BELIAU MEMINTA AGAR MAJLIS BANDARAYA IPOH BERTINDAK SECARA SERIUS DAN CEPAT UNTUK MEMINDAHKAN MASALAH YANG SEKIAN LAMA MENGHANTUI PENDUDUK DISEKITAR KAWASAN PELUPUSAN SAMPAH MAJLIS BANDARAYA IPOH INI SEPERTI YANG TELAH DIJANJIKAN.
SEMASA BERMESYUARAT DENGAN DATUK BANDAR IPOH PADA 13 OKTOBER 2011 YANG LALU, YB DS AHMAD HUSNI TELAH MEWAKILKAN PEGAWAI KHAS YANG JUGA PEGAWAI PERIBADI BELIAU EN. SUHAIMI DIN UNTUK BERTEMU DAN BERMESYUARAT SECARA BULANAN DENGAN DATUK BANDAR IPOH DAN TELAH MEMBANGKITKAN PERKARA PERPINDAHAN TEMPAT PELUPUSAN SAMPAH INI DI SETIAP MESYUARAT BERSAMA MBI MALAH DI DALAM SETIAP MESYUARAT MAJLIS TINDAKAN DAERAH KINTA YANG DIPENGERUSIKAN OLEH PEGAWAI DAERAH KINTA PERKARA YANG SAMA SERING DIDESAK DAN DIBANGKITKAN OLEH WAKIL AHLI PARLIMEN TAMBUN DAN YB DATO RUSNAH KASSIM, ADUN HULU KINTA.

ALHAMDULILLAH, DATUK BANDAR IPOH BERJANJI BAHAWA PERSEDIAAN UNTUK PERPINDAHAN SUDAH DIPERINGKAT AKHIR DAN AKAN MENYELESAIKAN ISU TERSEBUT SEBELUM AKHIR TAHUN 2011, BERITA INI AMAT MENGEMBIRAKAN PENDUDUK DI SEKITAR TG RAMBUTAN.

MENURUT KETUA KAMPUNG TG RAMBUTAN, EN AYOB ZENAL, BERITA INI AMAT MELEGAKAN DAN BERHARAP MBI DAPAT MENGOTAKAN JANJI JANJI MEREKA DEMI KESEJAHTERAAN PENDUDUK.

SEORANG PENDUDUK VETERAN DI KG LIM TAN, EN NGOR JUGA MENYAMBUT BERITA GEMBIRA TERSEBUT DAN MERAKAMKAN UCAPAN TERIMA KASIH KEPADA YB DS AHMAD HUSNI DAN YB DATO RUSNAH KASSIM YG SENTIASA BERJUANG UNTUK PERPINDAHAN KAWASAN TERSEBUT, KERANA KG LIM TAN YANG TERHAMPIR SEKALI DENGAN KAWASAN PELUPUSAN SAMPAH TERSEBUT.

MANAKALA EN. TAHIR KETUA KAMPUNG TERSUSUN BATU 8/BANDAR BARU PUTERA MENGHARAPKAN MBI MENYEGERAKAN PERPINDAHAN TERSEBUT KERANA BAGI BELIAU 1 HARI AMAT BERMAKNA UNTUK RAKYAT DI TG RAMBUTAN UNTUK MELIHAT TAPAK TERSEBUT HILANG DARI PANDANGAN MATA.

KOMEN,

PEMIMPIN PEMIMPIN BN SENTIASA MEWAKILI RAKYAT DALAM MEMPERJUANGKAN KEPERLUAN RAKYAT DEMI KESEJAHTERAAN RAKYAT, WALAU APA PUN RINTANGAN USAHA DAN TERUS BERUSAHA AKHIRNYA AKAN BERJAYA JUGA, ITU LAH DINAMAKAN PERJUANGAN.

BUKAN SEPERTI PEMBANGKANG MULUT BUSUK MACAM SAMPAH, HANYA PANDAI DAN BIJAK MENUNDING JARI KEPADA UMNO DAN BN DALAM APA JUA ISU, HANYA BERKOKOK MENCARI SALAH TETAPI SATU KERJA PUN TAK DILAKUKAN.

AL-Kesah AloQStaQ

Posted: 01 Nov 2011 03:26 AM PDT

AL-Kesah AloQStaQ


Paper SINAR HARIAN Naik Harga (+20sen) Mulai Hari Ini ... SALAH UMNO JUGAK ???

Posted: 31 Oct 2011 05:41 PM PDT

Hehe ... sengaja aku buat gimik boh tajuk macam tu kat atas, sebab biasalah, apa saja barang yang naik harga di muka bumi negara ni , puak Pakatan Rakyat hamjadah laknatullah tu akan tuduh semuanya salah UMNO, salah BN. Tapi, "barang" deorang naik, tak nak pulak nak salahkan UMNO ... hehe ...

SINAR HARIAN, satu paper harian yang dimiliki oleh Karangkraf, yang dipercayai KONONNYA begitu telus sekali (setakat ini berbanding Utusan Malaysia yang pro-UMNO mahupun akhbar Haramkah pro-PAS) dan akhbar Sinar Harian ini dikatakan tidak menyebelahi mana-mana pihak secara keterlaluan. Pendekata , Atas Pagar.

Paper ini saban hari menyiarkan berita-berita daripada dua-dua pihak, pihak kiri pun dia siar, pihak kanan pun dia siar ... Semua berita setempat dan semasa akan diborong dan disapu masuk kedalam paper ini.

Pastinya, yang menjadi pelanggan paper ini adalah manusia-manusia yang terdiri dari orang BN dan orang PR serta tidak ketinggalan orang Atas Pagar ! Untung bukan buat akhbar macam ni ? ...

Walaupun begitu, akhbar ini tetap menaikkan harganya dari RM1 kepada RM1.20 mulai hari ini ... Sebab ? aku tak berapa pasti, cuma kalau tak salah aku Sinar Harian ada bagitau bahawa kos kertas meningkat ...

Jadi, bolehlah Puak-Puak Pakatan Rakyat gunakan isu ni untuk pilihanraya nanti ... Kenaikan harga paper Sinar Harian diakibatkan oleh UMNO / BN ....

SILAKAN ! Bukan kah ini modai nak hentam UMNO ni !! ....... hehehe



AloQStaQ
1-11-11
8:41 Pagi
Selasa

Politik Harian

Posted: 01 Nov 2011 03:24 AM PDT

Politik Harian


Breakfast Grille 01 Nov 2011 - Khairy Jamaluddin & Tony Pua

Posted: 31 Oct 2011 09:52 PM PDT


Video streaming by Ustream


Khairy Jamaluddin & Tony Pua answer questions fielded about the state of issues concerning the rakyat.

[video] Tragedi Letupan Besar Kereta Api Langgar Lori Tangki Di Kota Kinabalu

Posted: 31 Oct 2011 08:14 AM PDT

Sebuah kereta api berlanggar dengan sebuah lori tangki minyak menyebabkan letupan besar dekat Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu, petang Isnin.

Tiada kematian dilaporkan, namun setakat ini sembilan cedera dalam letupan besar akibat pelanggaran antara kereta api dengan sebuah lori tangki minyak di hadapan Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu di sini petang Isnin. Pesuruhjaya Polis Sabah Datuk Hamza Taib memberitahu pemberita di tempat kejadian penumpang-penumpang lain dalam kereta api itu sama ada berjaya menyelamatkan diri ketika pelanggaran berlaku kira-kira 5.30 ptg atau mereka diselamatkan bila anggota bomba tiba.


Mangsa-mangsa segera dihantar ke Hospital Queen Elizabeth untuk rawatan, kata beliau. Menurut Hamza, lori tangki itu sedang melintasi trek kereta api untuk menghantar minyak ke sebuah stesen minyak, tetapi pergerakannya agak perlahan menyebabkan kereta api berkenaan melanggarnya. Beliau berkata pemandu lori berusia 41-tahun dibawa oleh polis untuk siasatan, sementara pemandu kereta api berusia 51-tahun mengalami luka-luka di kaki. Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Sabah Nordin Fauzi memberitahu Bernama lima kereta bomba ditugaskan dari balai bomba Kota Kinabalu, Penampang dan Lintas. Beliau berkata mereka juga dibantu dengan sebuah kereta tangki air dan dua kereta bomba dari Perkhidmatan Bomba dan Penyelamat lapangan terbang itu.

Sementara itu, seorang staf Penerbangan Malaysia Busri Asad, 39, berkata beliau nampak beberapa orang penumpang keluar melalui tingkap keretapi sejurus selepas pelanggaran berlaku. "Saya juga melihat orang-orang berlari ke bahagian belakang keretapi. Kira-kira 10 minit selepas pelanggaran, satu letupan berlaku dan api naik dengan marak," kata beliau.


Busri berada di seberang jalan dari tempat kemalangan selepas habis kerja.

Seorang setiausaha akhbar kepada menteri negeri, Arshad Hussin berkata beliau berada pada jarak kira-kira 700 meter ketika kemalangan berlaku. "Saya dalam perjalanan pulang dan hendak mengisi minyak di stesen. Tetapi saya membuat keputusan menghentikan kereta di tepi jalan kerana saya ternampak dari stesen itu kebakaran besar dan asap tebal. "Lalu lintas di jalan tiga lorong terhenti di depan tempat kemalangan dan kenderaan lain bergerak jauh menuju ke lorong sebelah kanan, mengelakkan lorong sebelah kiri," katanya, dan menambah beliau turut mendengar dua letupan. Beliau juga nampak orang-orang dalam gerabak berlari ke bahagian belakang kereta api.

LGE Rasis: Mat Rempit Serang Guan Eng!

Posted: 31 Oct 2011 04:53 AM PDT


Polis menahan lima individu kerana menyertai perhimpunan di sekitar bandar raya Penang, bagi membantah pentadbiran kerajaan negeri pimpinan Lim Guan Eng.

Ketua Polis Daerah Timur Laut, ACP Gan Kong Meng berkata, mereka yang termasuk Pengerusi Pertubuhan Islam Gabungan Amal (Pertiga), Sabaruddin Ahmad itu ditahan bagi membantu siasatan dan akan dibebaskan selepas keterangan diambil.

Perhimpunan dipercayai dianjur beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) di negeri Pulau Pinang.

Perhimpunan tersebut disertai kira-kira 200 penunggang motosikal yang memulakan protes kira-kira 12 tengah hari tadi dengan melalui Jalan Penang sebelum ke Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar) dan Dewan Undangan Negeri.

Mereka juga memasang kain rentang yang meminta pembinaan litar lumba untuk anak muda berlumba motosikal serta memakai kemeja-T kuning yang memaparkan ayat "Selamatkan Pulau Pinang, LGE Rasis".

Perhimpunan itu bertukar kecoh apabila kumpulan penunggang motosikal terbabit bertindak mengelilingi bangunan Komtar sebanyak tiga kali, sebelum berkumpul di depan pintu masuk utama dan membunyikan hon motosikal selama 30 minit.

Kumpulan itu kemudian bergerak ke Dewan Undangan Negeri sebelum bersurai selepas diarahkan polis.

bumiyang

Posted: 01 Nov 2011 03:15 AM PDT

Taipingmali (tm)

Posted: 01 Nov 2011 01:46 AM PDT

Taipingmali (tm)


Bantuan Rakyat oleh kerajaan BN

Posted: 01 Nov 2011 01:36 AM PDT

Borang pemberian bantuan rakyat sebnyk RM500 kpd isi rumah yg berpendapatan bulanan RM3,000 & ke bawah dijangka mula dikeluarkan pada Disember ini dgn dimuat turun menerusi laman web LHDN atau diperoleh di semua pejabat agensi berkenaan, kata Ketua Pegawai Eksekutif LHDN Datuk Dr Mohd Shukor Mahfar slps merasmikan sambutan Hari Inovasi LHDN di Bangi -MediaUMNO
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Nga Kor Ming Gampang pergi mampos lah

Posted: 31 Oct 2011 09:10 PM PDT

PAS turut bersekutu dengan pauk-puak laknatullah

TM cukup panas telinga dengan kebiadapan cina Nga Kor Ming yang mendesak Seri Paduka Sultan Perak melucutkan gelaran Dato kepada bekas Adun Jelapang iaitu Dato He Yit Foong kerana kes mempertahankan maruah apabila dihina dan dicela oleh Si Tempang Laknat dari Aulong Taiping.


DAP Negeri memohon dan merayu kepada Sultan Perak, Sultan Azlan Shah agar melucutkan gelaran 'Datuk' yang dikurniakan kepada Adun Jelapang, Datuk Hee Yit Foong memandangkan keputusan Mahkamah Rayuan berhubung kes sembur lada turut berpihak kepada Adun Aulong, Yew Tian Hoe.Setiausahanya, Nga Kor Ming berkata, gelaran itu harus dilucutkan daripada Yit Foong kerana institusi kehakiman sudah membuktikan bahawa Adun Jelapang terbabit didapati bersalah dalam kes berkenaan.
Nga harus malu kerana dia lupa bahawa Dato Seri Anwar Ibrahim dan Dato Seri Nizar Jamaluddin juga perlu ditarik balik gelarannya tetapi pihak istana tidak pun melakukannya.

Inilah yang dinamakan kurang ajar, belum lagi dapat memerintah Malaysia, sudah biadap terhadap Sultan. Untuk maklumat lanjut sila ke laman blog ini. ( KLIK DISINI)



Najib disanjung dan dihina di Perth

Posted: 31 Oct 2011 04:57 PM PDT


NAJIB NICKED AT CHOGM,PERTH.







































TM_Note:

Gambar di atas adalah sebahagian daripada rakyat Malaysia atau bekas rakyat Malaysia yang kurang ajar, Kerajaan tidak pernah mengajar rakyatnya bersikap kurang ajar sedemikian rupa, dari kecil kita diasuh dan dididik oleh guru-guru supaya mempunyai nilai-nilai yang baik.


Puak-puak ini bukan tahu apa tentang politik dan pentadbiran negara. Apa yang dibuat oleh kerajaan tidak ada yang baik, bahkan belanjawan negara baru-baru ini pun dianggap palsu dan tak akan dilakukan.


Ada yang mempertikai boleh percayakan kerajaan akan menyambung usia persaraan sehingga 60 tahun. Betulkah kerajaan mahu naik gaji, bila mau dapat? Oii nak nai gaji kah, nak sambung sampai 60 ka, bukan kah itu semua dah dibentang dan diluluskan, tunggu sajalah.


Dap, Pas dan Pkr  tak ada kerja lain selain daripada menghasut rakyat. puak-puak ini percaya seratus peratus apa kata pembangkang.


Tak cukup dengan tuduhan, tanya lagi, "You ingat BN buat semua betul kah?  Ya, memang betul,  cuma hari ini dalam kerajaan bukan sahaja ahli politik yang buat kerja serba serbi.  Mereka ahli politik yang  dipilih oleh rakyat untuk menggubal undang-undang di parlimen dan menjadi kuasa eksekutif untuk memastikan permintaan rakyat dilaksanakan.


Cuma masalah sekarang terdapat ramai kakitangan kerajaan yang cuba sabotaj parti yang memerintah, cuba lihat laporan audit 2010.  Tujuh kementerian dikritik hebat, sekolah tadika kemas di Kedah juga dikritik kerana gagal mengurus stok dengan baik.


Giat Mara beli gula berpuluh ringgit sekilogram, dua tahun lagi sebatang pemutar skru berharga beribu ringgit. Mereka (pegawai kerajaan ) buat salah, BN yang mendapat nama busuk.



Berbalik kepada demo di Perth baru-baru ini, bukan semua yang menentang Najib. Ramai lagi yang datang dan menyambut ketibaan Najib dengan suasana yang harmoni dan mesra. Siap dengan mengibarkan bendera Malaysia lagi. Rujuk blog Rocky Bru.

Kebanyakan yang menentang kerajaan dan berdemo di Perth adalah orang Cina yang pro pembangakang iaitu Dap. Agenda mereka mudah saja, Umno perlu dijatuhkan. Malaysia perlu menjadi negara sekular dan Islam perlu dihapuskan. Malaysia perlu menjadi seperti Singapore. [ Ketuanan Melayu ] dihapuskan. Inilah matlamat dan perjuangan parti Lim anak beranak.

Pemimpin Pas yang tongong
Sebab itulah orang Melayu perlu menyekat kemaraaan Dap yang cukup rasis.  Nak harapkan Pas?  Pas pun bukan Islam, mereka parti sesat yang anti Sunnah Wal Jamaah.

Puak-puak yang berdemo ini bukannya faham tentang kontrak sosial dan konsep jus soli datuk nenek mereka dahulu.

Pernah seorang rakan menceritakan kekesalannya terhadap seorang rakan pejabatnya yang membawa daging babi untuk dimakan di pejabat dan kemudian mencuci bekas-bekas makanan di sinki yang ada dipejabat, sedangkan dalam pejabat tersebut ramai yang beragama Islam.

Ini menunjukkan beliau tidak faham adat Melayu dan tidak faham pantang larang dalam agama Islam. Sebagai rakyat Malaysia yang sudah 54 tahun merdeka peristiwa tersebut tidak harus berlaku. 

Forum kebebasan homoseksual

Posted: 31 Oct 2011 08:08 AM PDT

ABIM mahukan forum kebebasan homoseksual dihentikan.

Tahniah kepada Abim, tetapi ramai ahli Abim menyokong peliwat dan jamuan pun masih jemput individu itu.

Forum yang didalangi oleh majlis peguam dan Ambiga disokong oleh Suhakam.

Bagaimana pula dengan Pas? Adakah Pas akan menyertai Ambiga seperti demo BerShit 2.0 .

Jika Pas tidak membantah forum tersebut, satu ucapan tahniah yang tertinggi buat Pas.
Oleh itu Pas tak perlu bantah kehadiran Sir Elton John di Genting Highland yang akan hadir pada 22 November depan.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Penduduk dunia 7 billion

Posted: 31 Oct 2011 07:10 AM PDT

Hari ini tercatat sejarah seorang bayi Filipina dicatatkan sebagai penduduk dunia yang ke 7 billion. Anda boleh mengetahui anda penduduk dunia keberapa, sila masuk ke taipingmali.Tumblr.com
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Papagomo vs PR

Posted: 31 Oct 2011 06:57 AM PDT

Nampaknya twitter Papagomo berjaya bakar panggong lagi. Kalau Namewee babi dapa 7 juta hasil lendir Nasi Lemak, Papagomo mungkin bernilai 100 juta.

Ntv7 tadi malatop twitter antara KJ dan Papago dalam isu Kg Buah Dada.

Hahahaha, buah dada, sebut betul betul jangan bunyi macam Sammy Vello yang sebut hisap dade.

Jelas menunjukkan Pakatan Rakyat macam makan julab, julab brand Papagomo.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Undang-undang negara semakin lemah

Posted: 31 Oct 2011 05:27 AM PDT

Setelah Akta ISA berjaya dicabar di mahkamah dan ramai bekas tahanan menang bila kes disebut di mahkamah , kini akta Auku pula nampaknya berjaya di cabar di mahkamah.

Bila undang-undang yang dibuat sudah berjaya dicabar atas nama hak asasi kebebasan bersuara, masa satu tindakan harus diambil segera.

Tak hairan seandainya perkara 152, 153 dan perkara-perkara lain dalam perlembagaan persukutuan juga akan dianggap tidak releven dan bercanggah dengan hak asasi manusia.
Mahkamah Rayuan di sini Isnin mengisytiharkan Seksyen 15 (5)(a) Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) 1971 yang melarang mahasiswa menyatakan sokongan atau bangkangan dalam aktiviti politik sebagai tidak sah di sisi undang-undang. Dalam keputusan majoriti 2-1, panel tiga hakim yang diketuai oleh Datuk Wira Low Hop Bing memutuskan seksyen tersebut dalam AUKU itu tidak munasabah dan melanggar kebebasan bersuara.
Jika fenomena ini berterusan, alamat lingkuplah negara. 

Kemalangan besar di Sabah

Posted: 31 Oct 2011 03:54 AM PDT

Huge explosion after Sabah passenger train and fuel lorry tanker collide near Kota Kinabalu airport; number of casualties yet to be determined.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Sahabat-Gunung

Posted: 01 Nov 2011 01:20 AM PDT

Sahabat-Gunung


BN Nafi Dalang Demostrasi Bermotosikal Bantah Perajaan Penang

Posted: 01 Nov 2011 12:16 AM PDT

Wakil Rakyat Barisan Nasional (BN) di Pulau Pinang kesal dengan dakwaan Ketua Menteri Lim Guan Eng kononnya UMNO terbabit dengan tindakan sekumpulan penunggang motosikal yang membuat perarakan membantah kepimpinannya semalam.

Datuk Seri Dr Hilmi Yahaya (BN-Teluk Bahang) berkata dakwaan oleh Lim itu adalah ibarat "cakap ikut suka hati" kerana Ketua Menteri tidak mempunyai sebarang bukti.

Katanya Lim telah membuat tuduhan kononnya Umno terlibat dalam perarakan itu sedangkan ianya dianjurkan oleh sebuah NGO dikenali sebagai Pertiga (Pertubuhan Islam Gabungan Amal).

Beliau berkata demikian sebagai menjawab celahan Lim ketika Salleh Man (Pas-Permatang Pasir) sedang membahas usul Rang Undang-undang Enakmen Perbekalan 2012 pada persidangan Dewan Undangan Negeri di sini hari ini.

Semalam, polis menahan lima individu kerana menyertai perarakan di sekitar bandar raya ini, bagi membantah pentadbiran kerajaan negeri pimpinan Lim.

Seramai 200 penunggang motosikal itu memulakan protes pada 12 tengah dengan melalui Jalan Penang sebelum ke Komtar dan Dewan Undangan Negeri.

Mereka juga memasang kain rentang yang meminta pembinaan litar lumba untuk anak muda berlumba motosikal serta memakai kemeja T kuning bertuliskan ayat "Selamatkan Pulau Pinang, LGE Rasis".

Lim berkata beliau kini "mula gentar apabila golongan mat rempit" juga

menentang kerajaan negeri dan menyifatkan perbuatan mereka itu didalangi oleh UMNO kerana terdapat perkataan "LGE Rasis".

Datuk Ariff Shah Omar Shah (BN-Seberang Jaya) pula berkata Lim tidak perlu khuatir dan bersangka buruk terhadap golongan anak-anak muda itu sebaliknya harus berusaha mendekati dan memenuhi permintaan mereka.

"Mereka hanya meminta disediakan trek lumba, jadi kerajaan negeri haruslah berusaha supaya mereka berpeluang menjadi pelumba profesional," katanya.

Sementara itu, seorang aktivitis sosial yang kecewa dengan Lim, bertindak berdiri dengan memegang kain rentang di depan bangunan Dewan Undangan Negeri di sini hari ini.

Tindakan Hii Tiong Huat, 60, yang berdiri dengan memegang kain rentang bertulis 'Tolak YB terima dua gaji ADUN dan MP; YB perlu full time' menarik perhatian orang ramai yang melalui kawasan berkenaan.

Hii menggesa Lim dan beberapa Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) yang juga menjadi Anggota Parlimen agar menumpukan tugas mereka sebagai ADUN dan tidak tamak dengan memegang jawatan berganda.

"Jangan tamak pegang sampai dua atau tiga jawatan dan pada masa sama menikmati faedah serta gaji yang banyak sedangkan gagal berkhidmat dengan berkesan," katanya kepada pemberita.

Hii. yang berasal dari Sarawak, berkata Lim tidak seharusnya memegang terlalu banyak portfolio dalam kerajaan negeri kerana ia menjejaskan jentera pentadbiran kerajaan

Lim Guan Eng Bukanlah Bapa Yang Bermaruah

Posted: 31 Oct 2011 05:30 PM PDT

Dia kata nak buat report polis sebab UMNO-Online kononnya fitnah anaknya 3R – Raba, Ramas…. Rasuah….

Dia bagi 48 jam ….

Tapi bab report polis, dia buktikan tetapi dia juga buktikan bahawa dia bukan bapa yang bermaruah….

Kalau betul dia sayangkan anak dier, kalau betul anak dier tak bersalah…. Kalau dia nak jaga maruah anaknya dan maruah keluarganya…. Kenapa bukan dia sendiri yang laporkan kepada pihak polis …

Ini tidak, dia hantar anak tiri Khir Johari sebagai baruanya untuk membuat laporan polis tersebut….. Kenapa…. Zairil tu ada hubungan kekeluargaan dengan Lim Guan Eng ker?

Atau ada pertalian darah?

Kalau tengok muka Zairil…. Memang nampak ada pertalian 'darah sebangsa'……

Anak Melayu Ker Dia Nie?

Posted: 31 Oct 2011 08:55 AM PDT


Anak Melayu Ker Dia Nie?

Cuba korang tengok muka dia nie betul-betul?

Ada wajah anak Melayu ker?

Ada 'baka' Melayu ke dalam diri mamat nie?

Siapa dia….. dia dinamakan sebagai Zairil…. Kononnya 'anak' Khir Johari…

Betul ke dia nie baka dari Khir Johari….??

Hakikatnya, dia nie 'anak tiri' yang tumpang tuii… tumpang glamor nama Khir Johari.

Usia dia – sekarang 28 tahun….

Macammana dia boleh jadi anak tiri Khir Johari?

Ini kerana Khir Johari telah bernikah dengan "ibu Zairil" yang bernama Christine (cina masuk Islam) pada tahun 1995.

Cuba kira bro…. Budak sekolah rendah pun tahu simple matematik…. Tak perlu PPSMI……

2011-1995: 16

Jadi…. Buatlah andaian atas perkiraan mudah matematik tersebut.

Bagi aku…. Mamat nie takde kena menggena dengan Khir Johari pun…. Janganlah kau rosakkan nama Khir Johari.

Buat Zairil….. lu gunalah nama betul lu…. (nama Cina lu) hasil baka bapak kandung lu….

Isu 3R- Laporan Polis Terhadap UMNO-Online ....

Posted: 31 Oct 2011 01:14 AM PDT



Akhirnya, Lim Guang Eng melalui pegawai khasnya telah membuat laporan polis terhadap UMNO-Online berhubung isu 3R yang dikaitkan dengan anak lelakinya baru-baru ini ....


Dalam kenyataan hari ini di portal pro-pembangkang, (MK), gadis yang dituduh Anya Ann Corke, pemain catur terkemuka, Lim dan pengetua sekolah berkenaan menafikan kejadian itu.

Beliau juga mendakwa laman itu memetik "laporan palsu" yang didakwa disiarkan oleh akhbar Cina Guang Ming Daily berhubung perkara itu.

Sembilan laporan berkaitan dimuatkan antara 18 hingga 28 Oktober lalu.

Justeru, beliau berpendapat, UMNO-Online melakukan kesalahan jenayah bawah Seksyen 499 Kanun Keseksaan, Seksyen 8A Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984 dan Seksyen 211 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.


Bersama-sama ini, disertakan keratan akhbar Guang Ming Daily yang dikatakan laporan palsu tersebut ....

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 31 Oct 2011 11:49 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Kesian PAS. Penat-penat Kempen Boikot Produk Yahudi. PKR Belanja RM5juta Untuk Panggil Yahudi.

Posted: 31 Oct 2011 11:32 PM PDT

Asyik kena main je PAS dengan PKR.


RM5juta bukan sedikit. Duit rakyat Selangor dihabiskan semata-mata nak panggil Yahudi datang.

Tu la. Siapa suruh jolok sarang tebuan. Dah tau event tu Kerajaan Negeri Selangor yang anjurkan dengan tajaan RM5juta, PAS tetap main isu ni. Mereka sangka boleh salahkan UMNO.

Siapa suruh pilih si dungu macam Mahfuz Omar jadi Naib Presiden parti. Dia bukan tau apa. Main tibai je. Maklumlah dulu dia bukan belajar tinggi, setakat tukang angkat beg kat airport je.



*Minta maaflah. Bukan MyMassa nak hina orang yang kerja biasa-biasa ni tapi pembangkang selalu dakwa pemimpin BN belajar tak tinggi. Hakikatnya, dalam PAS orang macam Mahfuz pun boleh jadi Naib Presiden.

SOALAN & RAMALAN : ADA SESIAPA BOLEH FORWARDKAN KEPADA PRESIDEN PAS, MURSYIDUL DAN PAPAGOMO?

Posted: 31 Oct 2011 11:26 PM PDT

1. Kenapa semua Peguam-Peguam Muslim yang mewakili Anwar Ibrahim cabut lari? Kenapa peguam terkemuka Sulaiman Abdullah tarik diri?
A. Mereka Dah Tahu Kebenaran
B. Mereka Tidak Mahu Bersubahat
C. Mereka Sudah Insaf
D. Semua Di Atas Benar Belaka

2. Berapa Najmi dibayar untuk membaca Skrip Arahan Anwar Ibrahim?
A. RM100,000
B. RM200,000
C. RM300,000
D. RM400,000

3. Kenapa Anwar Ibrahim takut kepada Papagomo?
A. Papagomo Seksi
B. Papagomo Handsome
C. Papagomo Tahu Sokmo
D. Papagomo Garang

4. Jika Anwar didapati bersalah, siapakah pengganti di dalam PR?
A. Lim Kit Siang
B. Lim Guan Eng
C. Karpal Singh
D. Govind anak Karpal Singh

5. Apakah nasib Anwar selepas keputusan Hakim tidak berapa lama lagi?
A. Karier politiknya hancur
B. PAS-PKR-DAP berpecah belah
C. Al-Gore datang berdemo di depan Chaw Kit
D. Semuanya Salah Belako.

Arahan: KUMPULKAN SOALAN ANDA SEHINGGA SIRI KE-6. ( kerana Anwar suka nombor 6).
Sesiapa yang didapati meniru, keputusannya akan dibatalkan.

GEMPAR! NGO Sokong BERSIH 2.0 Anjur Festival Gay di KL. Pemuda PAS Bersubahat.

Posted: 31 Oct 2011 10:35 PM PDT

Festival Gay yang dianjurkan oleh Seksualiti Merdeka dan disokong oleh NGO-NGO yang sokong BERSIH 2.0.

SEKSUALITI MERDEKA 2011: QUEER WITHOUT FEAR




SEKSUALITI MERDEKA 2011
Queer Without Fear
1 Nov – 13 Nov, 2011
The Annexe Gallery, KL
Malaysians have been fearless these past few years. We have demanded for fair elections, for justice, for democracy. Let us then remember that democracy does not only belong to the majority, or the powerful, or the loudest. Democracy belongs to all. Let's demand for equal rights and human dignity not just for ourselves, but also for those who are different, whether straight, gay, lesbian, bisexual, intersex, transgender, asexual, unsure or simply fabulous. Let's be queer without fear.

Seksualiti Merdeka, meaning Sexuality Independence, is Malaysia's only festival celebrating the human rights of people of diverse sexual orientations and gender identities. It is organised by a loose coalition of NGOs, artists, activists and individuals and has been held annually since 2008. The festival programme includes forums, talks, workshops, book launches, art exhibition and performances.

This year, our theme – Queer Without Fear highlights how homophobia and transphobia have negatively affected and continues to affect the lives of untold numbers of Malaysians who are discriminated against and persecuted because of their sexual orientations and gender identities. It is our firm belief that all Malaysians have the right to live and love without fear.

SM2011 SCHEDULE

Wed 9 Nov, 8pm
SEKSUALITI MERDEKA 2011 LAUNCH

Wed 9 to Sun 13 Nov
THE FRIENDLY POSTER SHOW

Thu 10 Nov, 8pm
CONFESSIONS CABARET

Fri 11, Sat 12, Sun 13 Nov 2011, 8pm
RAINBOW MASSACRE – Love Out Loud!

Sat 12 Nov, 2pm
POLICING SEXUALITY: Sex, Society & the State

Sat 12 Nov, 4pm
THE TRANSSEXUAL VS THE MINISTRY OF POPULATION CONTROL

Sun 13 Nov, 12pm
DEFENCE AGAINST THE DARK HEARTS: Homophobia 101

Sun 13 Nov, 2pm
UNDER A RAINBOW ROOF: The Siti & Pepper Show

Sun 13 Nov, 4pm
FIERCE & FABULOUS: Shelah's Finishing School for Drag Queens

SPECIAL PROGRAMME

Wed 2 Nov, 8pm
HUMAN RIGHTS for LGBTIQ: Making it real in Malaysia!

Thu 3 Nov, 8pm
NINE TO FIVE: Sexuality Rights In The Workplace 

Sat 5 Nov, 8pm
JUSTICE FOR SISTERS: Nyah Rights Now!


SPONSORS & SUPPORTERS of Seksualiti Merdeka 2011:
Amnesty International Malaysia
Bar Council Malaysia Human Rights Committee
EMPOWER
KL Word
KRYSS (Knowledge & Rights with Young people through Safer Spaces)
Justice For Sisters
MyConstitution Campaign
MyNetra
Precious Old China Restaurant
PT Foundation
Pusat Rakyat LoyarBurok
Rev Yap Kim Hao
Quek Sue Yian
SUARAM
Tenaganita
Women's Aid Organisation
Women's Candidacy Initiative
United Nations Theme Group on HIV
and many other individuals
~ ~ ~

FULL PROGRAMME
All programmes are at The Annexe Gallery. Address: 2nd Flr, Central Market Annexe (Behind Central Market), Jalan Hang Kasturi, Kuala Lumpur. All programmes are FREE except for Rainbow Massacre & Justice For Sisters. There are a few events not listed on the calendar. Please email seksualiti.merdeka@gmail.com if you are interested or if you have any queries.

Mana pergi suara Pemuda PAS yang sebelum ini mainkan isu Konsert Elton John?



PAS ni memang celaka. Bila musuh buat benda yang tak betul, mereka bising. Tapi bila geng sendiri yang buat taik, boleh pulak mereka bersubahat. Nampak sangat mereka bukan nak perjuangkan Islam tetapi hanya untuk mendapat kuasa.

Benarlah kata Anwar Ibrahim semasa ditemubual oleh Yahoo Malaysia bahawa dia akan mengajak PAS sokong perjuangan LGBT. Tak payah tunggu Anwar jadi PM, sekarang ni pun PAS sanggup bersubahat dengan puak LGBT.

*Yang panggil Anwar Al-Jubs pun boleh 'ngam' dengan Anwar sekarang.

Pentadbiran Guan Eng Hina Islam?

Posted: 31 Oct 2011 09:38 PM PDT

Masihkah anda ingat dengan gambar-gambar ini? Kes bantuan JKM Negeri Pulau Pinang dihulur melalui tokong.








Mula-mula terima bantuan.....Lepas tu?



*Halus sungguh permainan DAP. Mana perginya wang zakat negeri Pulau Pinang. Exco Agama Penang tak buat kerja ke?

Gempar! Gambar Hai-O yang Membuatkan Pemimpin PAS Tak Boleh Cari Makan.

Posted: 31 Oct 2011 08:35 PM PDT

Hujah dangkal penyokong PAS....kalau korang mati nanti, siapa yang korang nak jadi imam solat jenazah, Dato' Najib atau Nik Aziz.

Tapi kalau korang tengok 3 gambar ni, siapa yang korang akan pilih jadi pemimpin kalau ikut hujah dangkal penyokong PAS?



*Lu pikir la sendiri macam mana akhlak pemimpin pembangkang. Adakah lebih baik dari UMNO?

Terjemahan Akhbar Cina : Orang Cina Masih Menolak Hukum Hudud.

Posted: 31 Oct 2011 07:32 PM PDT

PAS mendakwa dakwah mereka berjaya.

PAS mendakwa orang Cina mula terima hudud.

PAS dakwa lagi, perjuangan mereka diterima oleh orang Cina dengan wujudnya Dewan Himpunan Penyokong PAS.

Hakikatnya, Orang Cina masih tidak faham dan menolak hudud.

Cuba baca terjemahan akhbar Cina kali ini.


Nanyang Siangpau - 29 Oktober 2011 (Sabtu)

Bahasa Yang Kasar  Ibarat Beremosi
Penulis: Liu Ley Shan

Baru-baru ini ada sebuah artikel dalam laman blog dikatakan penulis pakar dari DAP telah menulis sebuah artikel, sekali lagi mendedahkan niat DAP mahu mentadbir negara ini, tidak endahkan sikap Pas yang mahukan hukum Hudud diwujudkan, dengan itu wajah dan sikap DAP sudah terbongkar di permukaannya.  Penulis itu menulis dengan tajuk artikel "<wahai MCA, saya tetap undi Pas, bertiuplah angin untuk Pas> dalam rencana itu menggunakan bahasa-bahasa kesat dan kasar, biadab dan maki anak cucu keturunan MCA, budaya dan sikap pakar penulis DAP itu begitu biadab dan terlalu hina.

PM Bertekad Mahukan Perubahan

Penulisan ini memang tidak lain tidak bukan sebagai suara untuk DAP, dia telah tunjukkan dengan jelas pendirian DAP, oleh kerana DAP mahukan kuasa pemerintahan, mereka berani korbankan budaya dan agama Kaum Cina, mereka sokong hukum Hudud Pas, ia semata-mata kerakusan DAP untuk mencapai matlamat mereka memerintah negara ini, mereka menggunakan kaedah emosi untuk menggadaikan kepentingan masyarakat Cina.

DAP selalu tuduh MCA menjadi tali barut BN dalam masyarakat Cina, hari ini oleh kerana kepentingan politik, DAP sanggup gadaikan maruah sendiri pada dahulunya membantah undang-undang Islam kini sama-sama tidur berkongsi katil dengan Pas, pengundi-pengundi kaum Cina perlu lebih berhati-hati, jangan sampai dipergunakan oleh DAP.

Penulis itu kritik sekeras-kerasnya pemimpin-pemimpin MCA semasa perhimpunan MCA, kerana MCA mengkritik konsep Negara Islam Pas dan undang-undang hukum Hudud.  Sebenarnya kepada pengundi dari kalangan kaum Cina yang boleh berfikir secara waras, penulis itu sendiri tahu selain daripada DAP dan penyokongnya, masyarakat Cina sendiri tidak suka dan menolak konsep negara Islam dan hukum Hudud itu. Tidak salah bagi MCA mengkritik konsep Negara Islam dan hukum Hudud, kami percaya pada awalnya dahulu DAP sendiri membantah konsep Negara Islam dan hukum Hudud. hari ini sudah tidak seperti masa silam dahulu, kerana DAP perlukan sokongan dari Pas, mereka anggap mereka akan dapat memerintah negara ini,  sebab itu apa yang mereka bantah dahulunya kini dilupakan dan terus dihumban jauh-jauh dalam fikiran mereka, kini mereka telah laungkan slogan dan suara "bulan mewakili jiwa ku" pula.

Artikel itu berbau emosi, mereka menggunakan perkataan-perkataan yang menghasut dan secara lantang mengkritik MCA, UMNO dan BN, ia menunjukkan pakar-pakar penulis dari DAP sudah ketandusan idea, sebab itu mereka berani menggunakan perkataan-perkataan kasar seperti perkataan-perkataan "puki mak", kita tidak kira sebelum ini bagaimana cara mereka sampaikan maklumat, PM Najib telah bertekad hati untuk membuat perubahan dalam kerajaan, pengundi-pengundi kaum Cina sepatutnya lihat masa depan dan hasrat kita, pilihlah sebuah kerajaan yang demokrasi, telus dan berani perbetulkan kesilapan, dan mampu mentadbir negara dalam satu pasukan.


Realitinya, bukan orang Cina terima perjuangan PAS tetapi PAS yang terpaksa terima orang Cina dengan menukar perjuangan mereka. Dari Negara Islam kepada negara berkebajikan.


*Tak percaya? Dengar sendiri dari mulut Presiden PAS.

Simbol XXXXX Di Penang?

Posted: 31 Oct 2011 06:33 PM PDT

Simbol yang MyMassa tunjukkan ini bukan simbol seks tetapi simbol rasisnya pentadbiran Guan Eng di Penang.



Gambar yang dikirim oleh sahabat blogger ini menjadi tanda tanya, bagaimana sebuah Kerajaan yang sering mendakwa diri mereka adil mengamalkan dasar berat sebelah. Gerai-gerai milik kaum Cina dibenarkan berniaga di atas jalan raya sehingga jalan utama ditutup sedangkan gerai-gerai milik orang Melayu yang langsung tidak menghalang trafik dirobohkan oleh rejim rasis DAP.

Gerai Cina dibenarkan melanggar peraturan.



Gerai Melayu yang tak kacau orang kena roboh.



Inilah nasib Melayu dibumi Melayu. Bila di PAS dan PKR jadi keldai DAP, perjuangan entah ke mana, nasib orang Melayu juga yang merempat.

*Macam ni pun masih ramai orang Melayu cakap Guan Eng seperti Khalifah Umar Abdul Aziz. Tang mana yang sama tu?

Edisi Final Piala Malaysia 2011: Pendedahan kenapa Terengganu boleh tewas saat akhir?!!

Posted: 31 Oct 2011 05:34 PM PDT


Semalam ketawa besar kami apabila membaca keratan berita di atas. Bermacam-macam alasan diberi apabila sudah tewas. Akhirnya "gangguan misteri" pula yang dipersalahkan.

Bagi kami berkesempatan mengikuti perlawanan akhir tersebut secara langsung di stadium, tidak nampak pula tanda-tanda kehadiran sebarang bentuk gangguan misteri. Hanya kehadiran penjaga gol flop seperti Sharbinie yang menjadi persoalan di kotak fikiran. Walaupun bersusun rekod yang menunjukkan beliau adalah penjaga gol prolifik yang paling banyak mengutip bola dalam gawang sendiri.

Umpama wahyu  yang turun dari langit, secara tiba-tiba suatu perkara yang tidak kena pada malam itu kembali menerjah fikiran kami. Ya, betullah seperti apa yang didakwa. Sebenarnya apa yang dikatakan oleh jurulatih Terengganu mengenaI "Gangguan misteri" tersebut sememangnya menjadi penyebab kekalahan pasukan Terengganu pada saat akhir malam itu!

"Gangguan" tersebut diperhatikan telah muncul secara berkala dalam satu bentuk pola tertentu. Contohnya, jika ia mula muncul di satu seksyen atas stadium, gangguan yang sama akan mulai kelihatan di beberapa kawasan yang lain, seolah-olah telah dirancang dengan teliti masa kemunculan dan gangguan yang akan dilakukan.

Kami percaya gangguan tersebut datangnya dari sekelompok JIN HIJAU yang dihantar oleh khawarij Malaya dengan ditaburkan di antara para penyokong pasukan Terengganu. Ini adalah kerana, beberapa bendera hijau ala-Bangladesh akan mulai muncul dalam masa tertentu. Dan perkara ini telah menggangu secara teruk konsentrasi dan fokus para pemain Terengganu!

Para pemain sebenarnya merasa sangat terganggu dan janggal apabila mendapat tahu PAS akan memobilisasi penyokongnya di kalangan penyokong Terengganu bagi tujuan politik. Dan perkara ini sangat tidak dipersetujui oleh para pemain kerana memikirkan jasa dan pengorbanan Kerajaan BN Terennganu yang berhempas pulas memastikan kejayaan mereka selama ini!

Dek kerana itulah juga Sharbini Alawi boleh secara tiba-tiba hilang fokus dan kawalan bola yang pada asalnya sudah berada di tangannya! Malah, Hai-O sebagai anak negeri juga merasa sangat kecewa sehingga menghadiahkan GOL kemenangan kepada N. Sembilan!!!

Mereka sebenarnya sangat terkejut dan marah kerana masih ada lagi anak negeri sendiri yang tidak tahu malu dan bersyukur di sebalik segala kemudahan dan subsidi yang telah diberikan!!!   


Antara beberapa JIN HIJAU yang berjaya dirakamkan sejurus sebelum perlawanan

Misteri: Bendera ini mulai dikibarkan di saat kekalahan Terengganu
Kredit gambar: Blog Keris Pusaka

Malaysiakini Kantoi Menipu.

Posted: 31 Oct 2011 02:08 AM PDT


Berita Malaysiakini cuba mencipta persepsi bahawa demonstrasi rakyat Penang yang marahkan Ketua Menteri yang rasis adalah sesuatu yang negatif.

Walaubagaimana pun, berita palsu yang Malaysiakini cuba sampaikan terkantoi.

Mereka juga membawa sepanduk yang berbunyi "Kami mahu litar lumba".

Lawak siot Malaysiakini. Tuduh rakyat yang berdemo menentang KM rasis sebagai menuntut LITAR LUMBA. Mana sepanduk pendemo mintak litar lumba?

*Agak-agak la nak menipu. Yang pasti kata-kata macam ni bergema sepanjang demonstrasi.

AZLI SHUKRI

Posted: 31 Oct 2011 11:49 PM PDT

AZLI SHUKRI


Apakah Ini Akan Melemahkan Semangat Mereka?

Posted: 31 Oct 2011 09:49 AM PDT

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini membatalkan saman yang difailkan seorang pengikut Syiah yang ditangkap dalam satu serbuan pada Disember tahun lalu, terhadap bekas pengarah Jabatan Agama Islam Selangor (JJAIS) dan badan itu. Hakim Datuk VT Singham membuat keputusan itu selepas membenarkan permohonan bekas pengarah JAIS Datuk Muhammad Khusrin Munawi dan JAIS bagi membatalkan saman itu.

Pada 16 Jun lalu, Mohd Kamilzuhairi Abdul Aziz menfailkan saman terhadap penerbit dan pencetak akhbar harian Utusan Malaysia dan akhbar Mingguan Malaysia, Utusan Melayu (Malaysia) Berhad, Muhammad Khusrin dan JAIS atas dakwaan menerbitkan kenyataan fitnah berhubung serbuan itu. Bagaimanapun, Utusan tidak memfailkan permohonan untuk membatalkan saman tersebut. Mahkamah menetapkan satu tarikh lain bagi menyebut kes saman itu terhadap Utusan.

Dalam keputusannya, Hakim Singham memutuskan kenyataan yang dikeluarkan Muhammad Khusrin dan Jais pada 16 Dis tahun lalu yang kemudiannya disiarkan Utusan Malaysia pada 17 Dis, tidak merujuk secara langsung atau tidak langsung kepada Mohd Kamilzuhairi atau mana-mana individu. Hakim Singham berkata kenyataan itu juga tidak pernah merujuk bahawa Mohd Kamilzuhairi adalah seorang anggota atau ketua kumpulan Syiah, dan ia hanya merujuk kepada satu kumpulan ajaran Syiah sahaja.

"Oleh itu, kenyataan tersebut tidak boleh dianggap atau dibuat sebarang andaian merujuk kepada plaintif (Mohd Kamilzuhairi) melainkan plaintif sendiri yang merasakan ia merujuk kepadanya," katanya.

Beliau berkata jika kenyataan itu dibaca secara keseluruhan, pembaca tidak akan merujuknya kepada plaintif. Bagaimanapun, Hakim Singham berkata plaintif sendiri dalam pernyataan tuntutannya mengakui beliau adalah pengikut ajaran Syiah.

"Oleh itu, mahkamah mendapati tidak ada apa-apa asas yang boleh menunjukkan bahawa kenyataan itu merujuk kepada plaintif atau mana-mana individu," katanya. Hakim Singham juga memutuskan saman yang difailkan Mohd Kamilzuhairi itu tidak menunjukkan kausa tindakan yang munasabah, remeh, menyusahkan dan penyalahgunaan proses mahkamah.

Hakim itu juga memerintahkan Mohd Kamilzuhairi membayar kos berjumlah RM3,500 kepada kedua-dua defendan berkenaan. Dalam samannya, Mohd Kamilzuhairi mendakwa Muhammad Khusrin pada 16 Dis 2010, telah mengeluarkan kenyataan fitnah terhadapnya dan kenyataan itu telah diterbitkan di akhbar Utusan Malaysia bertarikh 17 Dis.

Beliau mendakwa kenyataan itu secara langsung atau tidak langsung merujuk kepadanya walaupun namanya tidak disebut. Mohd Kamilzuhairi mendakwa kata-kata dalam kenyataan itu dibuat selepas serbuan JAIS terhadap markas Syiah di Taman Sri Gombak, Batu Caves, pada 15 Dis tahun lalu, yang boleh membawa maksud beliau adalah pengikut ajaran Syiah yang mengkafirkan umat Islam lain dan beliau adalah seorang pengikut ajaran Syiah yang lebih berbahaya daripada ajaran sesat.

- Bernama

Panglima Perang Cyber

Posted: 31 Oct 2011 11:38 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Gempar : Berapa Juta Tokek Sebesar Anak Buaya Ini ???

Posted: 31 Oct 2011 10:00 PM PDT




gambar diambil dari facebook


Agak-agak berapa juta tokek sebesar biawak ini ?





Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Gambar PM dan Isteri Berangkat Menunaikan Haji Bersama 111 Imam dan Pengerusi JKKK Ditaja 1MDB

Posted: 31 Oct 2011 09:57 PM PDT



gambar FB Perdana Menteri : http://www.facebook.com/najibrazak

Sebelum ini 111 Imam dan Pengerusi JKK telah ditaja oleh 1MDB untuk menunaikan haji secara percuma. 

Beritanya di bawah :

PUTRAJAYA 19 Sept. – Seramai 111 pemimpin masyarakat terdiri daripada imam dan pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) dipilih menerima tajaan menunaikan fardu haji tahun ini oleh Yayasan 1Malaysia Development Berhad (1MDB).
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, tajaan untuk 57 imam dan 54 pengerusi JKKK itu bertujuan menghargai jasa, peranan serta sumbangan mereka terhadap agama, bangsa dan negara.
Menurut beliau, sudah menjadi hasratnya sejak memegang jawatan nombor satu negara untuk melaksanakan program tersebut dan bersyukur kerana ia dapat disempurnakan mengikut kemampuan kerajaan.
"Untuk memartabatkan kedudukan dan kebajikan imam-imam serta ketua kampung, langkah yang kerajaan ambil ialah dengan menaikkan elaun imam dan pengerusi JKKK supaya tidak berada di paras kemiskinan," katanya.
Beliau berkata demikian ketika berucap pada majlis penyerahan surat tawaran mengerjakan haji anjuran Yayasan 1MDB di Sri Perdana, di sini hari ini.
Hadir sama Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Noh Omar; Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam dan Pengarah Urusan Tabung Haji, Datuk Isme Ismail.
Perdana Menteri berkata, kerajaan berhasrat menjadikan skim tersebut sebagai program tahunan bagi membantu mereka yang kurang berkemampuan menunaikan rukun Islam kelima.
"Semasa di Padang Arafah nanti tolong doa untuk negara supaya Malaysia terus aman, makmur dan rakyat mendapat rahmat dari Allah SWT.
"Saya juga berharap agar bakal-bakal haji ini dapat mengerjakan ibadat dalam keadaan yang sempurna dan dianugerahkan haji mabrur di tanah suci," katanya.
Pada majlis tersebut, Najib turut mengumumkan pemberian RM1,000 sebagai wang saku kepada semua bakal haji berkenaan.
Kos menunaikan fardu haji tahun ini ialah RM9,980 dan program tajaan itu adalah pertama kali dianjurkan oleh 1MDB.
Sumber : Utusan 

Semoga Haji Mabrur kepada Perdana Menteri yang turut diiringi isteri dan disertai Bonda beliau dan adiknya Datuk Nazim. Selain itu MB Perak Dr Zambry Abd Kadir juga turut menyertai rombongan haji Perdana Menteri.





Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Kemaskini - Surat Tun M Kepada Presiden AS Bantah Serangan

Posted: 31 Oct 2011 08:20 PM PDT







Buku ini menceritakan surat surat mantan Perdana Menteri kepada pemimpin dunia.

Antaranya kepada mantan Presiden Amerika Syarikat Bill Clinton.

Tun M menegaskan dalam suratnya bahawa Malaysia enggan dikaitkan dalam serangan peluru berpandu Amerika ke atas Sudah dan Afghanistan.

Bukti Malaysia tidak mahu bersubahat dengan tindakan kejam ketenteraan AS terhadap umat Islam.

Ramai masih belum tahu dan maka itu tolonglah sebarkannya.

Published with Blogger-droid v1.7.4

Kemaskini - IC Tun Mahathir Masa Muda

Posted: 31 Oct 2011 05:30 PM PDT


sumber : MiloSuam


Gambar ini selingan bagi yang mungkin belum melihat gambar IC Tun Mahathir semasa muda.


Terima kasih atas perkongsian gambar ini di FB yang memudahkan kita melihat perkara yang sukar dilihat jika tidak dikongsi dalam FB.


MiloSuam seperti peminat Tun Mahathir juga nampaknya.


Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Tiada penyelewengan, lebihan perbelanjaan berpunca peningkatan tukaran wang asing

Posted: 31 Oct 2011 04:30 PM PDT

zahidhamidiaskar
Menteri Pertahanan Malaysia Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menafikan adanya penyelewengan dalam perbelanjaan Kementerian Pertahanan.
Katanya lebihan sebanyak RM6.5 juta seperti yang dilaporkan Jabatan Audit Negara adalah disebabkan pembelian aset luar yang melibatkan pertukaran wang asing.
"Perjanjian pembelian dengan negara luar dibuat mengikut harga dalam mata wang mereka dan bukannya dalam Ringgit Malaysia.
"Apabila nilai pertukaran wang asing bertambah, maka jumlah pembayaran dalam Ringgit Malaysia dipersesuaikan dengan mata wang negara berkenaan menunjukkan peningkatan," katanya kepada pemberita di Singapura selepas mengadakan kunjungan hormat terhadap Perdana Menteri Singapura Lee Hsien Loong dan rakan sejawatannya dari republik itu Dr Ng Eng Hen.
Bernama melaporkan Ahmad Zahid kini dalam lawatan rasmi ke republik ini sempena Mesyuarat Peraturan Pertahanan Lima Kuasa (FPDA) dan ulang tahun ke 40 PFDA Selasa.
Katanya kementerian berkenaan tidak membelanjakan lebih daripada yang diperuntukkan tetapi mengikut harga yang ditetapkan.
Beliau juga menegaskan bahawa adalah penting untuk orang ramai mengetahui bahawa tiada penyelewengan dalam perbelanjaan dan wujud klausa yang membenarkan bayaran mengikut nilai tukaran wang asing semasa.
"Itulah yang mahu diperlihatkan oleh laporan audit tetapi ada pihak yang mencari silap seolah-olah ada berlaku penyelewengan.
"Saya ingin nyatakan bahawa 100 peratus tiada penyelewangan tetapi disebabkan faktor tukaran wang asing," tegas Ahmad Zahid.-31/10/2011




http://www.agendadaily.com/


Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Yayasan Sofa dan Universiti Al Azhar Tukar Perjanjian - Kejayaan Malaysia Untuk Islam

Posted: 31 Oct 2011 08:57 AM PDT



Presiden Universiti Al-Azhar, Profesor Dr. Usamah Mohamed Hasan Elabed (kiri sekali) bertukar Dokumen Perjanjian Yayasan sofa dengan Universiti Al-Azhar kepada Pengasas-Penasihat Yayasan Sofa Uni. Al azhar kanan Al Musnid Sheikh Muhammad Fuad ibn Kamaludin Al Maliki


berita lengkap http://bernama.com.my/bernama/v5/bm/newsgeneral.php?id=623700


Siapakah Syeikh Muhammaf Fuad klik sini 


http://jamaluddinab.blogspot.com/2011/01/guru-sheikh-muhammad-fuad-kamaluddin-al.html


Web Yayasan Sofa klik sini http://yayasansofa.com/v1/


Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Isu Zakat Minyak PETRONAS oleh Harakah - Ini Jawapannya !!!

Posted: 31 Oct 2011 06:28 AM PDT


Mahathir patut nasihat Petronas keluar zakat| Print |
Khairil Abdul Rahim   
TEMERLOH, 31 Okt: PAS mengalu-alukan pandangan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad yang mencadangkan agar sebahagian kecil kutipan zakat dari negara Islam kaya diberi kepada negara miskin atau rakyat miskin di negara lain.
Ketua Penerangan PAS Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Man berkata, dalam masa yang sama Dr Mahathir perlu juga menasihat agensi-agensi korporat yang kaya di negara ini agar turut mengeluarkan zakat.
"Bayangkan tahun lalu saja keuntungan Petronas mencecah RM80 bilion. Ini bermakna jika syarikat tersebut membayar zakat nilainya hampir RM2 bilion dan banyak boleh dimanfaatkan untuk pembangunan umat Islam negara ini.
"Sebab itulah Profesor Ungku Aziz pernah berkata, jika Pertronas menunaikan zakat perniagaannya, pelajar miskin boleh ditanggung daripada pra-sekolah hingga ke universiti," ujarnya.
Tuan Ibrahim berkata demikian bagi mengulas laporan akhbar semalam yang memetik Dr Mahathir mencadangkan agar sebahagian kecil kutipan zakat dari negara Islam yang kaya diberi kepada negara miskin atau rakyat miskin di negara lain kerana lapan asnaf yang layak menerima zakat sudah tidak wujud di kebanyakan negara kaya, selain kutipan juga melebihi keperluan mereka yang ada.
Beliau juga percaya jika  sebuah tabung diwujudkan bagi mengumpul sumbangan zakat daripada negara kaya, akan ada wang yang mencukupi bagi membina infrastruktur membolehkan negara miskin membangun dan menghasilkan peluang kerja menerusi pelaburan dalam industri berasaskan buruh.
Bekas Perdana Menteri itu berkata demikian dalam ucaptama Persidangan Antarabangsa Kewangan dan Ekonomi Islam di Langkawi, kelmarin.
Menurut Tuan Ibrahim, banyak lagi syarikat korporat selain daripada Tabung Haji yang tidak menunaikan zakat dan mungkin disebabkan tidak mendapat pelepasan cukai perniagaan oleh kerajaan.
"Selain daripada Petronas banyak lagi gergasi korporat seperti Felda dan syarikat-syarikat berkaitan kerajaan (GLC) yang jika membayar zakat wang tersebut boleh digunakan bagi meningkatkan sosial dan kebajikan rakyat.
"Cuma kerajaan kena laksanakan satu kaedah kepada syarikat korporat ini yang membayar zakat dikecualikan daripada cukai," tambahnya.
Mengenai pertanyaan Dr Mahathir bolehkah wang zakat digunakan untuk pembangunan infrastruktur, Tuan Ibrahim berpendapat ia dibolehkan melalui asnaf fi sabilillah kerana takrifnya yang luas.
Namun begitu beliau berharap jawapan sebenar boleh didapatkan daripada hujah-hujah ulamak melalui kajian dan penelitian.

Selepas Panglima membuat sedikit semakan maka didapati bahawa zakat minyak tidak ada dalam perkara yang diwajbikan zakat.
Bagaimana boleh timbul isu zakat minyak ini yang jelas disetujui Yusuf Qaradawi sebagai tidak wujud?

Harap jangan berkata-kata jika tidak ada ilmu tentangnya.



klik gambar untuk besarkan tulisan.





Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Follower Twitter Siapa Paling Banyak Antara Najib vs Anwar ?

Posted: 31 Oct 2011 06:06 AM PDT






Jelaslah siapa lebih diminati oleh rakyat walaupun Perdana Menteri difitnah berbagai perkara termasuk dikaitkan dengan pembunuhan Altantunya.

Sumber : FB


Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Inikah Gambar Punca Terengganu Kalah Piala Malaysia ???

Posted: 31 Oct 2011 04:30 AM PDT

Adakah ini punca Terengganu kalah ???



Lain kali apa kata jangan dibawa bendera politik semasa tengok bola...

taku majal ( bawa nasib malang ) hehe

Kita main bola nak berpakat satu negeri tetapi bendera parti yang dibawa 

akan merenggangkan sesama sendiri.

Bersatu teguh, bercerai roboh.

Fikir fikirkanlah dan selamat beramal.



Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Gambar Rahsia Sulit Negeri 9 Menang Final Piala Malaysia Tersebar !!!

Posted: 31 Oct 2011 03:32 AM PDT


Gambar dari FB

Penjaring gol kemenanga Negeri 9 ialah imamnya iaitu Hai-0... 

Syabas atas solat jemaah pasukan Nogori Hobin Jang Hobin.

Solat tidak dilupa, Akhirat dikejar Sentiasa, Dunia Dapat Apa Dihajat Tiap Masa.

Mari kita dirikan solat tunaikan zakat... Baru selamat dunia akhirat.




selepas ini gambar punca Terengganu kalah akan disiar jam 7.30 malam...tungguuuuuu


Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Dr Aziz Bari Tetap Tidak Mengaku Salah Isu Titah Sultan Selangor

Posted: 31 Oct 2011 03:00 AM PDT


Lihat muka pun dah tak ada selera nak dengar video di atas.

Rupa orang beriman sejuk dipandang tetapi dia ni nampak seperti ....

Maka dengarlah hujah Dr Aziz yang dipandang sekali nampak cerdik tetapi jika dipandang dua kali nampak....

gambar The Malaysian Insider

ada cahaya tak rupa orang ini ?

Tengok lagi :

gambar : Malaysiakini

Tak pelik orang macam ini sanggup derhaka Sultan Selangor atas nama jawatan akademiknya.

Cerita tentang beliau dan Anwar dan juga IKD anda sudah baca rasanya di sini. 

Kalau tidak klik lagi sekali di sini :




Zulkifli Nordin dah sanggup berdebat di mana sahaja dengan Dr Aziz Bari, sanggup ke dia ?



Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Maaf MB Khalid - Anda Memang Tak Faham Soalan Rakyat ( Video )

Posted: 31 Oct 2011 01:45 AM PDT

Lain ditanya lain dijawab.


Lihat video di bawah soalan rakyat dijawab dengan perkara lain.


Bangga betul ahli Pakatan dengan MB mereka tetapi betulkan bangga mereka disebabkan kepandaiannya ?


Atau kebengapannya ? Wallahu A'lam.


Kita tidak mahu menulis perkataan tidak elok tetapi hakikatnya itulah yang bakal tersusun dalam tulisan blogger apabila MB sendiri jawab lain walau ditanya soal lain.


Tahniah MB Khalid anda memang akan menambah lagi peluang PKR - Parti Kian Runtuh - untuk benar-benar runtuh di Selangor PRU akan datang.


Memang anda sangat diperlukan dan terbukti berkesan menjadi modal untuk musnahkan Pakatan.


Maaf jika terasa tetapi itulah pena blogger.


Lihat video di bawah :




Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Kini Anda Boleh Saksikan Sidang Parlimen Secara Live Streaming Di Sini

Posted: 31 Oct 2011 01:02 AM PDT

Sila klik link di bawah atau tengok link di bahagian atas blog 




Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

The Unspinners

Posted: 31 Oct 2011 11:28 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 31 Oct 2011 11:11 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Ketua Setiausaha Negara Jadi Duri Dalam Daging...

Posted: 31 Oct 2011 10:00 PM PDT

Dah banyak sangat cerita yang tak elok pasal (ksn) ketua setiausaha negara ni, cerita ni datangnya dari berberapa kawan-kawan aku yang berkhidmat dalam kerajaan dan ptd (pegawai tadbir dan diplomatik) mereka kata dia ni jadi duri dalam daging dalam pentadbiran najib.

Banyak projek-projek kerajaan dan permohonan yang dia cuba sabotaj, malah aku dengar dia jugalah yang mengarahkan segelintir pegawai-pegawai ptd supaya jangan melayan surat-surat sokongan dari menteri, dek kerana itu, banyak surat sokongan dari menteri hatta dari timbalan perdana menteri dan perdana menteri di bakul sampahkan oleh berberapa pegawai ptd yang berkuasa di setiap kementerian.

Memang payah untuk aku ceritakan satu persatu apa yang berlaku di antara pegawai ptd dan orang politik, tapi nak tak nak aku kena cerita juga, pasal banyak orang menyalahkan umno/bn sekiranya sesuatu permohonan mereka di tolak oleh kementerian atau agensi kerajaan, walhal yang berkuasa menerima atau menolak sesuatu permohonan tu bukan ketua umno bahagian atau menteri tapi iadalah bidang kuasa pegawai ptd yang belum tentu menjadi ahli umno atau mengundi umno/bn dalam pru akan datang.

Malah ada yang bagi tahu kat aku, kebocoran berberapa maklumat sulit yang jatuh ketangan pembangkang ianya di bocorkan oleh berberapa kerat pagawai ptd dalam berberapa kementerian penting, kenapa itu boleh berlaku? ada yang kata, ini di sebapkan ksn cukup besar kepala, melawan cakap pm dan tpm dan bertindak sesuka hati.

Aku mohon info dari pembaca untuk mengesahkannya, kerana aku nak tengok info korang sama tak dengan berberapa info yang aku dapat sebelum ni, korang boleh email kat aku.

Nahh... Berbakul-Bakul Penyokong PAS Maki Hamun Sultan Johor...

Posted: 31 Oct 2011 07:00 PM PDT

Akibat dari kenyataan yang di buat oleh DYMM Sultan Johor yang meminta pelajar universiti jangan terbabit dengan perhimpunan haram, maka ramailah penyokong-penyokong pas dan pakatan yang pro kepada penubuhan negara republik memaki hamun sultan johor.

Aku print screen berberapa komen-komen yang dibuat oleh penyokong pakatan haram dalam laman web tranungkite, korang baca lah sendiri, ni lah payahnya dengan puak-puak ni, bila sultan senyap, depa kata sultan takut, tapi bila sultan bersuara, depa maki sultan kaw-kaw, inilah hasil ajaran anwar ibrahim proksi yahudi laknatullah yang sedang berusaha untuk me-republikan negara ini.

Adakah polis, skmm dan cybersecurity akan ambil tindakan pada mereka? aku yakin tidak.


VIDEO: MB Selangor Pening...

Posted: 31 Oct 2011 05:45 AM PDT

Lain orang mengadu, lain yang dia jawab, orang suruh settlekan masaalah longkang dia tanya tanah tu nak jual ke tidak, aduhh pening-pening dapat mb bingai macam khalid gagap nie..

VIDEO GEMPAR: Aktiviti Pelacuran Di Kelantan Darul Nik Aziz.

Posted: 31 Oct 2011 02:00 AM PDT

Sumber risikan kami juga melaporkan aktiviti tersebut masih bergiat aktif di lokasi yang sama. Video di bawah adalah bukti yang kami perolehi sendiri hasil Ops Johnson II yang telah menunjukkan kesahihan sumber yang kami terima.

Kami dapati aktiviti pelacuran di Jalan Hamzah dan Kampung Limau Manis, yang hanya 400 meter dari Pejabat Menteri Besar Kelantan terus aktif. Aktiviti di situ bermula seawal jam 7.30 malam dan reda menjelang jam sepuluh malam sepanjang 3 hari tinjauan kami.

Operasi kami juga mendapati tindakan MPKB-BRI dan ceramah politik pimpinan PAS setiap malam berserta kempen-kempen 'Islamik' PAS Kelantan sebelum ini ternyata tidak berkesan sama sekali. Menerusi temubual dengan 'bapak ayam' di situ ternyata mereka tidak terancam langsung. Bahkan aktiviti pelacuran itu terus dibuat secara terbuka. sumber: kickdefella

komen aku: pasti akan ada orang pas yang kata, "alah... kat mekah pun ada pelacur juga" atau pun ada la nanti lebai-lebai pas akan keluarkan fatwa, nas atau hadis yang menghalalkan pelacuran hanya di kelantan sahaja.

PAS Kecoh Pasal Peninju Israel, Macam Mana Pulak Dengan Mamat Nie...???

Posted: 31 Oct 2011 12:00 AM PDT

Naib presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar menuntut penjelasan kerajaan berhubung pendedahan peninju Israel, Ilya Grad yang mendakwa telah memasuki Malaysia dengan bantuan menteri belia dan sukan untuk menyertai kejohanan The Challenger Muay Thai untuk stesen TV AXN.

Mahfuz berkata, perkembangan itu mengejutkan, apatah lagi apabila peninju kelas middleweight itu mendakwa bahawa pasportnya tidak dicop.
"Sebarang kemasukan rakyat ke negara Israel diharamkan, malah rakyat Malaysia masuk ke (Israel) juga diharamkan.

komen aku: Kecoh betul mamat tak cukup haul ni pasal peninju tomoi dari israel, tapi lupakah dia yang mamat ni walaupun dia bukan warga israel, tapi dia berkerja sama rapat malah kerap meminta duit israel untuk perbelanjaan partinya... mana lebih teruk, kedatangan peninju israel atau meminta bantuan israel???



APANAMA

Posted: 31 Oct 2011 11:03 PM PDT

APANAMA


The REAL "1 MALAYSIA"

Posted: 31 Oct 2011 09:13 AM PDT

PISAU.NET

Posted: 31 Oct 2011 09:46 PM PDT

PISAU.NET


Tony Pua Cari Lubang Hentam Tentera Sebab Apa?

Posted: 31 Oct 2011 08:30 PM PDT

Tony Pua sentiasa cuba mencari lubang untuk kerajaan mendedahkan rahsia pertahanan negara.Daripada perolehan kapal OPV hinggalah kepada kereta kebal.

Mempersoalkan perbelanjaan pertahanan negara adalah satu taktik mendapatkan rahsia pertahanan secara mudah.

Adalah tidak menjadi masaalah jika beliau hanya bertanya perbelanjaan dan perolehan,Tetapi menuduh dan mengaitkan dengan penyelewengan adalah satu tindakan niat jahat untuk menyerang institusi ketenteraan dan keselamatan negara.


Tiada Penyelewengan, Lebihan Perbelanjaan Berpunca Peningkatan Tukaran Wang Asing

MENTERI Pertahanan Malaysia Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menafikan adanya penye-
lewengan dalam perbelanjaan Kementerian Pertahanan.

Katanya lebihan sebanyak RM6.5 juta seperti yang dilaporkan Jabatan Audit Negara adalah disebabkan pembelian aset luar yang melibatkan pertukaran wang asing.

"Perjanjian pembelian dengan negara luar dibuat mengikut harga dalam mata wang mereka dan bukannya dalam Ringgit Malaysia.

"Apabila nilai pertukaran wang asing bertambah, maka jumlah pembayaran dalam Ringgit Malaysia dipersesuaikan dengan mata wang negara berkenaan menunjukkan peningkatan," katanya kepada pemberita selepas mengadakan kunjungan hormat terhadap Perdana Menteri Singapura Lee Hsien Loong dan rakan sejawatannya dari republik itu Dr Ng Eng Hen.

Ahmad Zahid kini dalam lawatan rasmi ke republik ini sempena Mesyuarat Peraturan Pertahanan Lima Kuasa (FPDA) dan ulang tahun ke 40 PFDA esok.

Katanya kementerian berkenaan tidak membelanjakan lebih daripada yang diperuntukkan tetapi mengikut harga yang ditetapkan.

Beliau juga menegaskan bahawa adalah penting untuk orang ramai mengetahui bahawa tiada penyelewengan dalam perbelanjaan dan wujud klausa yang membenarkan bayaran mengikut nilai tukaran wang asing semasa.

"Itulah yang mahu diperlihatkan oleh laporan audit tetapi ada pihak yang mencari silap seolah-olah ada berlaku penyelewengan.

"Saya ingin nyatakan bahawa 100 peratus tiada penyelewangan tetapi disebabkan faktor tukaran wang asing," tegas Ahmad Zahid.
- BernamaOnline


Pisau kata " satu lagi cara agen PAP untuk dapatkan maklumat keselamatan negara"

Taktik Guan Eng Mendapatkan Surplus Dari Bajet Defisit!

Posted: 31 Oct 2011 06:00 PM PDT

Setiap patah yang keluar dari mulut lidah bercabang ketua menteri paling celaka pasti akan ada pembohongan. Selama ini Guan Eng sering kali bercakap dengan angkuh kononnya kerajaan negeri dibawah urus tadbir CAT berjaya memperolehi surplus.


Realitinya akauntan cabok ini bermain dengan angka dan tindakan beliau penuh dengan tipu helah.Audit 2010 mendedahkan bagaimana Guan Eng memperolehi surplus walaupun dalam bajet yang defisit.


Peruntukan kepada kerajaan negeri pada 2010 berjumlah RM328.26juta,tahukah bagaimana beliau mendapatkan surplus? Tahukah anda hanya sejumlah RM179.54 juta dibelanjakan,iaitu cuma 54.7%. Sebanyak 23 projek yang dicadangkan dalam bajet tidak disiapkan atau tidak dilaksanakan.

Bagaimana biawak ini mendapatkan surplus dari bajet defisit? Peruntukan tinggi dalam bajet tetapi tidak dibelanjakan dengan sengaja untuk kononnya menunjukkan pengurusan kewangan yang cekap dan berhemah.

Kita sudah tahu Guan Eng memang penipu dan pembelit,adakah ini juga menandakan ketua jabatan turut sama terlibat menipu kepada rakyat mengenai angka angka bombastik guan eng?

Mudah sungguh dia bermain dengan angka,hingga terpana mazjuk kaum puak khawarij kononnya kehebatan Guan Eng mentadbir kerajaan negeri.


Pisau kata "nanti aku dedahkan bagaimana Guan Eng berbohong kepada umat Islam mengenai bajet yang kononnya diperuntukan kepada umat Islam hingga para khawarij berguling diatas jalan kebanggaan."



Dr Asri Sahkan Khawarij PAS Adalah Taliban?

Posted: 31 Oct 2011 03:00 PM PDT


KUALA LUMPUR, 31 Okt — Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin yang semalam diselar Pemuda PAS sebagai "keterlaluan" menegaskan beliau tidak pernah mengatakan PAS sebagai Taliban, kecuali menasihatkan parti Islam itu agar "jangan tiru Taliban" dalam pendirian mereka menentang konsert Elton John di Malaysia bulan depan.

"Saya tidak kata PAS Taliban, saya kata jangan tiru Taliban," kata bekas mufti Perlis itu dalam responsnya kepada The Malaysian Insider lewat malam tadi.

Petang semalam, Ketua Pemuda PAS pusat Nasrudin Hassan menyelar Asri yang mengaitkan sayap itu dengan Taliban ekoran pendirian mereka membantah penganjuran konsert artis, yang dikaitkan dengan amalan gay, di Genting Highlands akhir bulan depan.

Sambil menganggap pandangan Asri sebagai "belum mengenali Pemuda PAS", Nasrudin berkata, bekas mufti itu juga boleh memberi tanggapan salah masyarakat terhadap sayap PAS.

"Menganggap Pemuda PAS diresapi unsur Taliban adalah anggapan keterlaluan dan boleh memberi gambaran salah kepada masyarakat. Bukan baru kita nyatakan bantahan terhadap konsert sebegini.

"Bantahan kita bukan sekat orang, halang orang, ganggu orang. Kita hanya lahirkan rasa tidak bersetuju dengan konsert tersebut sebagai panduan kepada pemuda-pemuda Islam lain," kata beliau.

Nasrudin mengulas pandangan Asri yang menegur bantahan Dewan Pemuda PAS Pahang terhadap konsert tersebut atas alasan penyanyi gay itu menggalakkan maksiat.

Dalam penjelasannya, Asri berkata, tujuan beliau agar PAS dilihat lebih terbuka dan mampu menguruskan Malaysia yang mempunyai pelbagai agama dan kaum.

Katanya, PAS hanya perlu menggesa Jabatan Agama Pahang menghalang Muslim daripada menghadiri konsert itu.

"Jika bukan Muslim yang mahu Elton John seperti mana mereka memilih untuk minum arak dan judi, selagi tempatnya tertutup untuk mereka sahaja, itu adalah hak mereka," kata beliau yang kini merupakan felow di Pusat Pengajian Islam Oxford.

Terdahulu dalam respons menerusi akaun Twitter pula, Asri berkata, beliau tidak kata pendirian Pemuda PAS itu salah dari segi nas, namun ia bukan pendekatan yang terbaik untuk PAS, komponen Pakatan Rakyat, dalam politik.

"Ada pilihan yang lebih baik," kata beliau yang juga pensyarah Universiti Sains Malaysia - MI.
Aik,hari tu bukan main lambung Dr Asri,sekarang puak tu kata dia tak kenal khawarij PAS pulak? Bila Dr Asri sehaluan dengan khawarij, depa lambung kipas sampai hangit. Bila ditegur mulalah pelbagai hentaman dibuat.

Khawarij marahkan Dr Asri disebabkan tidak memasukkan perkatan "khawarij taliban" bukan hanya taliban, harus diperbetulkan ayat barulah mereka ini boleh terima. Ada faham ka?

Pisau kata " takkan tak kenai puak tu kot?"

Aziz Bari Tuduh Sultan Selangor Tidak Konsisten

Posted: 31 Oct 2011 12:00 PM PDT



AIDCNews – 31/10/11 – Prof Dr Abdul Aziz Bari mengulangi pendiriannya mempertikaikan titah Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah berkaitan dengan dengan isu pemeriksaan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) ke atas Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC).

Kali ini beliau menuduh tindakan Sultan Selangor itu sebagai tidak konsisten dengan membandingkan kes cubaan murtad dengan kes bukan murtad yang pernah terjadi di Selangor.

Beliau juga menuduh dalam menangani isu cubaan murtad itu Sultan Selangor telah bertindak mengenepikan peranan Menteri Besar.

"Dan takala titah itu dibuat..apa yang disebut adalah tidak ada bukti..tidak ada bukti..Kalau tidak ada bukti saya kata tutup saja lah…tak ada bukti, tutup lah.

"Tak ada bukti, mengapa masih lagi ditinggalkan ruang..seolah-olah gereja itu masih bersalah..

"Bukankah ini sesuatu yang menzalimi atau tidak adil kepada kawan-kawan kita orang Kristian itu", katanya.

Aziz membuat kenyataan itu ketika berucap di 'Forum Kemerdekaan', sempena dengan Sambutan PAS Perak 60 Tahun di Masjid Tinggi, Bagan Serai Perak pada 29 Oktober 2011.

sumber AIDC


Pisau kata " apa macam? boleh pakai ka cakap prog kangkung ni? "

Audit Bongkar Pembohongan Guan Eng

Posted: 31 Oct 2011 05:40 AM PDT


Lagi pembohongan oleh ketua menteri paling celaka dalam sejarah kerajaan negeri Pulau Pinang.dengan slogan " Hari Hari Cakap Bohong" seperti yang dilaporkan sebelum ini.Guan Eng begitu konsisten melakukan penipuan,pembohongan dan pembelit.

Dalam ceramah Guan Eng pada 29/10/11 di di Dewan Besar Sg Dua, Tasek Gelugor beliau berkata hutang kerajaan Pulau Pinang yang semakin menyusut kini hanya tinggal RM29 juta , sedangkan semasa PR mengambil alih kerajaan negeri hutang adalah sebanyk RM630 juta.Penipuan ini ternyata memperbodohkan rakyat sedangkan kerajaan pusat yang membantu melupuskan hutang tersebut klik sini

Selain daripada itu laporan ketua audit negara menyatakan kerajaan negeri Pulau Pinang berhutang kepada kerajaan pusat meningkat mendadak pada tahun 2009 dan 2010 pada kadar 50%.

Malah Guan Eng dengan angkuh berkata kerajaan negeri begitu cekap dengan urus tadbir CAT,apa yang beliau tidak cerita kepada rakyat bahawa kerajaan negeri gagal sama sekali membina rumah murah. Malah pejabat tanah SPT dan Barat Daya gagal mengutip hasil cukai yang meningkat sebanyak 6.7%.

Malah Kerajaan Negeri gagal mengutip tunggakan hasil yang berjumlah RM78.78
juta pada akhir tahun 2010.

"Hari hari cakap bohong" habislah rakyat ditipu oleh ketua menteri lidah bercabang.

Pisau kata " yb tong gas gengster,meniaga club malam sampai 4-5 pagi,siapa berani tegur?"

Isu Nenen Terbukti Lidah Biawak Pusing Cerita

Posted: 31 Oct 2011 02:53 AM PDT

Isu ramas nenen yang dilaporkan oleh Guang Ming Daily yang dikatakan palsu oleh Guan Eng membuktikan beliau seorang pembohong besar.


Pisau cukup mengenali sikap gampangan DAP yang menggunakan ugutan laporan polis dan pihak berkuasa untuk menakutkan pihak lawan.


Blog ini beberapa kali dilaporkan kepada pihak berkuasa bertujuan untuk menutup mulut.Tetapi akhirnya bangsat DAP terus diam membisu apabila dibuktikan kerja jahat mereka.


Keratan akhbar dibawah bukti bahawa Guan Eng berbohong kepada media. Pada mulanya memberi alasan anaknya ditukar kerana punyai masaalah rambut.


Kemudian lidah biawak ini pusing cerita lagi kononnya anak beliau ditukarkan kerana masaalah sendiket dadah.






Beliau juga mendakwa laman itu memetik "laporan palsu" yang didakwa disiarkan oleh akhbar Cina Guang Ming Daily berhubung perkara itu. Sembilan laporan berkaitan dimuatkan antara 18 hingga 28 Oktober lalu. Justeru, beliau berpendapat, Umno-Online melakukan kesalahan jenayah bawah Seksyen 499 Kanun Keseksaan, Seksyen 8A Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984 dan Seksyen 211 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.-meloyakini



Ingatlah siasatan yang dibuat oleh pejabat pelajaran tidak dibuat secara menyeluruh.Persoalannya mengapa pihak penyiasat hanya menyoal guru besar dan guru yang diketahui mempunyai kepentingan.


Kenapa pejabat pelajaran tidak menyoal murid murid sebaliknya terus membuat keputusan siasatan telah selesai?


Isu ini bukan soal gambar hiasan anya corke.Jangan cuba alihkan isu dengan mengatakan ia adalah fitnah sedangkan laporan polis hingga sekarang tidak menjurus kepada siasatan yang sebenar.


Apa nasib mangsa yang nilainya hanya 200ribu?bayangkan jika anak anda dinilai sebegitu rupa.


Kita jangan lari daripada isu sebenar.Sekarang taktik diversi isu meraih simpati kononnya mereka menjadi mangsa sedangkan mangsa yang sebenar tidak diberi pembelaan.


Sila lapor kepada pihak polis dan sprm!KITA MAHUKAN SIASATAN!

Hentikan berdalih!

Pisau kata " kenapa pertikaikan gambar anya corke tetapi tidak tertumpu kepada wang tutup mulut"

Kerajaan Regim DAP Tak Naikkan Gaji Minimun

Posted: 31 Oct 2011 12:00 AM PDT

SKIM GAJI KERAJAAN LIM GUAN ENG YANG BERADA DI PARAS KEMISKINAN. BAGAIMANA GUAN ENG BOLEH MENEMPELAK SKIM GAJI MINIMUM YANG BN CADANGKAN SEDANGKAN KERAJAAN GUAN ENG SENDIRI PUN TAK NAIKKAN GAJI MINIMUM PEKERJA?-badarkhubro

Pisau kata "sehari tak sah kalau dia tak belit"

Majlis Deepavali Regim DAP Tak Dapat Sambutan

Posted: 30 Oct 2011 10:00 PM PDT

Kaum India nampak semakin menjauhkan diri daripada pakatan rakyat.Akibat keterlaluan dipermainkan dan dimomokkan dengan pelbagai janji kosong ,kini mereka makin sedar.

Lim Guan Eng dengan isterinya Betty, ADUN Kota Laksamana sanggup berpakaian kurta dan sari.Watak sesumpah dipamerkan.


Satu majlis sempena hari Deepavali peringkat negeri Pulau Pinang diadakan kelmarin 30 okt 2011 di dewan serba guna Sg Bakap ,Nibong Tebal. Dengan harapan untuk menarik sokongan kaum India,majlis anjuran regim DAP amat mengecewakan apabila tidak ramai yang menghadiri majlis sambutan tersebut.Kehadiran lebih kurang seribu orang.

Bertambah buruk apabila sebaik tibanya TYT Tun Dato' Seri Utama (Dr) Haji Abdul Rahman bin Haji Abbas untuk merasmikan majlis ramai yang meninggalkan majlis tersebut.Ketika itu para pemimpin pakatan kelihatan agak terpingga pingga kerana melihat ramai yang meninggalkan majlis tersebut,

Ketika perasmian hanya tinggal 200 untuk melihat majlis tersebut dirasmikan dan ada yang beransur pulang.

Pisau kata "dia kantoi lagi berbohong.."

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 31 Oct 2011 09:27 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


BAPAK TETEK KANTOI LAGI.

Posted: 31 Oct 2011 08:00 PM PDT

INGAT LAGI TAK KARTUNIS 'LAGAK A MAHMUD' ?

Posted: 31 Oct 2011 06:30 PM PDT

PELACOR AREA UMAH NIK AJIS : POINT BARU NEGARA KEBAJIKAN.

Posted: 31 Oct 2011 12:37 PM PDT

KALID GAGAP, BAPAK EKONOMI NEGARA ?!

Posted: 31 Oct 2011 06:51 AM PDT

SETOPA, MU KABOR MENDA NI ?

Posted: 31 Oct 2011 04:30 AM PDT

VIDEO INI SAHKAN..MB SELANGOR MEMANG BANGANG !

Posted: 31 Oct 2011 12:15 AM PDT

SEKALI LAGI, MALAYSIAKINI BODOHKAN PAS.

Posted: 30 Oct 2011 10:17 PM PDT

PenangWasabi

Posted: 31 Oct 2011 09:08 PM PDT

PenangWasabi


Pemuda PAS, Elton John & Tuntutan Hak Gay!

Posted: 31 Oct 2011 12:53 AM PDT

Pemuda PAS sekali lagi terlibat dalam debat panas melibatkan golongan gay ekoran kecaman sayap parti Islam itu terhadap konsert penyanyi gay Elton John. Pemuda PAS dikritik bekas mufti Perlis yang popular, Dr Mohd Asri Zainul Abidin sebagai tidak bersikap matang dalam hal ini dan berkecenderungan seperti Taliban yang pernah menguasai pemerintahan Afghanistan.

Ketua Pemuda PAS, Nasrudin Hassan mengecam pandangan Asri itu yang disifatkan keterlaluan kerana cuba menyamakan PAS dengan Taliban yang menggunakan pendekatan keras.

Pemuda PAS mengambil sikap menolak hiburan yang dianggap membawa unsur negatif terutama kepada masyarakat Muslim Malaysia, dan giat menyatakan pandangan ini, menyentuh hasil seni popular termasuk filem.

Selain PAS, konsert penyanyi gay itu turut dikecam oleh Ikatan Muslimin Malaysia, Isma, yang memberi peringatan tentang usaha menyebarkan gaya hidup gay di Malaysia.

Tentangan Pemuda PAS terhadap konsert Elton John yang dijadual hujung November di Genting Highlands, Pahang, ialah yang kedua mencetuskan berita besar di negara ini berhubung isu gay, selepas bantahan konsert Adam Lambert tahun lalu.

Malaysia mendapat perhatian ekoran debat yang dicetuskan oleh pertembungan yang disebabkan oleh kebangkitan gay masa kini.

Mac lalu, penyanyi Lady Gaga mengkritik penapisan lagu tema gay nyanyiannya, Born This Way, dan menggesa peminatnya bangkit menyatakan bantahan.

"Anda mesti lakukan segala yang termampu sekiranya mahu dibebaskan oleh masyarakat anda, anda mesti mendesak, jangan berhenti dan mesti memprotes secara aman," penyanyi itu dilapor berkata.

Ogos lalu, seorang paderi gay berasal dari Malaysia, Ouyang Wen Fang yang menetap di Amerika Syarikat berkata akan mengadakan majlis perkahwinannya dengan seorang lelaki warga AS di Malaysia tahun depan, walaupun berdepan kecaman dan amaran.

Malaysia menyaksikan peningkatan aktiviti golongan gay dan kecenderungan seksual lain – yang diistilahkan sebagai LGBT; lesbian, gay, biseksual dan transgender – sejak beberapa tahun lalu, sebagai sebahagian peningkatan kesedaran terhadap hak asasi manusia yang bersumber Barat.

Salah satu aktiviti paling terbuka ialah Seksualiti Merdeka, acara tahunan melibatkan forum, ceramah dan pelbagai aktiviti seni yang diadakan secara konsisten sejak 2008.

Acara ini yang merupakan platform golongan gay menyebarkan publisiti tentang mereka dan menegaskan tuntutan hak mendapat sokongan pelbagai kumpulan, termasuk Majlis Peguam, Suara Rakyat Malaysia (Suaram), Tenaganita dan Pertubuhan Bantuan Wanita (WAO).

Tahun ini, "pesta kebebasan seksualiti" ini dijadual diadakan pada 1 hingga 13 November di Pasar Seni, dengan perasmian oleh Datuk Ambiga Sreenevasan, aktivis hak asasi yang dipopularkan oleh himpunan Bersih 2.0 pada Julai lalu.

Acara yang dijalankan untuk meningkatkan kesedaran hak kebebasan seksual itu pada tahun ini bertema Queer Without Fear, sebagai ekspresi menentang apa yang disifatkan sebagai homofobia dan diskriminasi terhadap golongan itu oleh masyarakat.

"Rakyat Malaysia kelihatan berani sejak beberapa tahun lalu. Kita telah menuntut pilihan raya yang bebas, keadilan, demokrasi. Ingatlah demokrasi bukan hak milik majoriti sahaja, atau yang berkuasa, atau yang paling lantang. Demokrasi milik semua," tegas gerakan itu sebagai kenyataan sempena Seksualiti Merdeka 2011.

Hal ini telah menampakkan implikasi yang luas, terutama melibatkan pertembungan kelompok konservatif dan liberal yang kini dapat diperhatikan bukan hanya dalam ruang politik.

Elemen gay kini semakin mudah kelihatan dalam budaya popular, termasuk karya-karya sastera, filem dan seni persembahan.

Perkembangan ini bakal menjadi satu isu kritikal dalam sosio-politik negara, menyaksikan pertembungan lebih keras dan menampakkan lagi kecenderungan ideologi dalam medan politik negara.

Sumber : Siasahdaily

Penang Wasabi..

KEPAL NASI KEPAL BERAS

Posted: 31 Oct 2011 03:28 PM PDT

KEPAL NASI KEPAL BERAS


PAKATAN SETARAF DENGAN MENTALITI RAKYAT LIBYA...APAHAL PUN HANCURKAN UMNO DULU

Posted: 30 Oct 2011 06:27 PM PDT

Banyak soalan tertunggak dan tak terjawab untuk pakatan pembangkang sebelum PRU 13. Antaranya;
1. Masalah dalaman PKR dan PAS.
2. Masalah hubungan antara parti komponen pakatan terutama hubungan antara DAP dan PAS.
3. Masalah pertentangan dasar yang ketara antara DAP dan PAS.
4. Pentadbiran kerajaan dan rambut Khalid Ibrahim yang serabut di Selangor.
5. Pentadbiran Ust.Azizan di Kedah yang terlalu santai ibarat melepas batuk di tangga. Business as usual. 
6. Janji@manifesto yang tak tertunai atau secara mudahnya "banyak mohong".
7. Bebanan masalah peribadi Anwar yang telah berjaya dijadikan sebagai masalah keseluruhan pakatan pembangkang dan memerlukan komitmen seluruh pimpinan pakatan untuk memperjuangkannya.
8. Dilemma PAS yang mengalami masalah mental kronik, iaitu pertentangan antara apa yang diungkap dengan apa yang dibuat. Percakapan seperti wajib syurga tapi perbuatan sangat meragukan. Pendek kata, perlembagaan dan idealisma parti mengagungkan Islam tapi perbuatannya mengagungkan apa saja idealisma yang dibawa oleh DAP, seolah-olah apa saja yang keluar dari mulut Karpal Singh, Lim Guan Eng dan Kit Siang 100% selari dengan al Quran dan Hadis Nabi.

Secara umumnya, BN sepatutnya hanya perlu melakukan kerja-kerja menyakinkan rakyat tentang semua masalah-masalah yang dihadapi oleh pakatan rakyat.

Rakyat perlu diinsafkan bahawa ketidak-seragaman perjuangan dan pembawaan pakatan pembangkang ini akan hanya menyebabkan
negara ini akan menjurus kepada keadaan yang lebih terok berbanding dengan apa yang sedang dinikmati oleh rakyat melalui pemerintahan
BN yang ada hari ini.

Bagaimana mahu diharapkan seorang yang penuh dengan kudis buta mahu diberi kepercayaan untuk mencuci kudis yang cuba digambarkan
sebagai kronik yang dilakukan oleh BN?

Bagaimana mahu diharapkan sebuah rumahtangga yang porak-peranda dan hiruk pikuk dengan masalah dalaman keluarga yang kronik mahu dilantik untuk menyelesaikan masalah keluarga yang lebih besar? Hanya orang yang tidak waras saja yang akan melantik konsultan yang hanya ada track record di bawah par untuk menyelesaikan masalah negara yang lebih kritikal.

Rakyat dan pengundi biar betul-betul sikit. 

Jangan hanya disebabkan mahu menurut emosi dan ammarah mahu menukar kerajaan, maka segala deria mata, telinga dan pendengaran yang dianugerahkan Allah mahu dibuta dan dipekakkan, hanya kerana mahu menyahkan BN dan UMNO dari persada kuasa.

Untuk menentukan seorang Perdana Menteri dari kalangan pembangkang pun hingga hari ini masih tidak jelas, bagaimana mahu menawarkan pentadbiran yang lebih baik dan berkesan dari BN?

Anwar tak mungkin jadi PM. Habis siapa lagi? Hadi Awang? Lim Kit Siang? Lim Guan Eng? Azmin? Wan Azizah dah tak boleh bertanding lagi sebab hari tu siapa suruh pandai-pandai letak jawatan Ahli Parlimen.

Atau rakyat Malaysia nak buat macam style rakyat Libya dan lain-lain negara Arab yang sedang menuju kehancuran? 

Buang dan hancurkan saja kerajaan yang ada terlebih dulu. Lepas tu baru fikir dan mulakan sebuah negara baru yang entahkan wujud entahkan tidak lagi cahaya dihujung terowong.

Tok Wan

Posted: 31 Oct 2011 03:25 PM PDT

Tok Wan


Putera Andrew Lawat Malaysia dan PM Pergi Haji

Posted: 30 Oct 2011 10:49 PM PDT

 

kali terakhir tok dengar dia lawat Malaysia tahun 2001.

 

Petang ini PM akan berangkat menunaikan haji.

 

Dr Zambry MB Perak juga akan menyertai rombongan haji ke sana.

 

Semoga haji mabrur tok ucap kepada semua.

 

gambar dari Berita Harian. http://www.bharian.com.my/


1Malaysia 1Ummah 1Akidah 1Wawasan

Posted: 24 Oct 2011 10:05 PM PDT

Menarik logo ini.

Apa pandangan kome cucu tokwan?


eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

Posted: 31 Oct 2011 03:18 PM PDT

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan


Mengapa Penunggang Motorsikal Dipersalahkan?

Posted: 31 Oct 2011 05:34 AM PDT


Peningkatan Kemalangan Motorsikal. Wajarkah Penunggang Motorsikal Dipersalahkan Sepenuhnya??



Gambar ihsan Ondscene

KUALA TERENGGANU 31 Okt. – Mulai tahun depan, Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) akan mengadakan operasi secara besar-besaran di seluruh negara memandangkan kadar kemalangan pengguna motosikal semakin kritikal.

Timbalan Ketua Pengarah JPJ, Datuk Ismail Ahmad berkata, perkembangan ini boleh dilihat pada data-data Ops Sikap sempena Hari Raya Aidilfitri baru-baru ini yang menyaksikan kemalangan membabitkan pengguna motosikal meningkat kepada 61.6 peratus berbanding 59.7 peratus pada tahun lepas.

"Kalau kita tengok dalam tempoh 2001-2010, kadar kemalangan maut di kalangan pengguna motosikal ialah 58.2 peratus," katanya kepada pemberita selepas majlis sambutan Hari Inovasi JPJ Peringkat Negeri Terengganu di sini hari ini.

Ismail berkata, memandangkan masalah motosikal begitu kritikal di Terengganu, negeri itu dipilih sebagai perintis operasi tersebut diikuti negeri-negeri yang lain dari semasa ke semasa.

Beliau berkata, hasrat JPJ untuk mengurangkan kadar peratus kemalangan maut tidak akan berjaya sekiranya ada peningkatan kemalangan di kalangan pengguna motosikal. – Bernama



JPJ kelihatan mahu lepas tangan dengan menyalahkan penunggang motorsikal 100% akibat peningkatan jumlah kemalangan melibatkan motorsikal. Ini kerana dari pengalaman eXception, sikap pemandu kenderaan lain juga harus dipersalahkan terutama sekali pemandu kereta...

Adakalanya sikap pemandu kereta yang tidak menghormati penunggang motorsikal dengan bertindak menghimpit penunggang motorsikal juga penyumbang kepada kemalangan ini.

Malah tindakan pengguna kenderaan meletakkan kenderaan sesuka hati di bahu jalan juga membahayakan penunggang motorsikal. Akan tetapi mengapa JPJ tidak mengambil tindakan menyaman pemandu yang meletakkan kenderaan di bahu jalan sesuka hati tanpa meletakkan papan tanda? Apabila sudah berlaku kemalangan baru JPJ hendak bertindak... Akan tetapi langkah yang dilakukan oleh JPJ langsung tidak berkesan...

Sepatutnya JPJ bertindak mengelakkan perkara ini dari berlaku dengan kerap melakukan rondaan... Bukan hanya musim perayaan baru hendak membuat rondaan? Jika ini sikap JPJ, maka tak hairanlah jumlah kemalangan melibatkan pengguna motorsikal semakin meningkat...

Jika anda lihat video di bawah, jelas menunjukkan betapa Putrajaya juga tak terlepas berlakunya kemalangan... Bukan berpunca kepada penunggang motorsikal 100% tetapi pengguna jalan raya yang lain juga...



Kepada Jabatan Pengangkutan Jalan... Diharap jalankan kerja anda yang sebetulnya... Bukan hanya menuding jari kepada orang lain kemudian duduk goyang kaki... Tugas anda bukan hanya menyaman atau melakukan operasi... Tugas anda juga melibatkan pencegahan kemalangan... Tiada jalan pencegahan, maka segala kempen yang dilakukan adalah GAGAL...

Panas!! Blogger Papa Gomo Nak Berundur Dari Politik!?

Posted: 31 Oct 2011 01:46 AM PDT


Papa Gomo Fed-Up Dengan Tendang Terajang Dunia Politik Dan Mahu Berehat Panjang



eXception terbaca kenyataan Papa Gomo dalam blog beliau iaitu antaranya menyatakan...

Artikel Gua ni merupakan yang terakhir Gua sentuh bab politik sebelum Gua nak berehat panjang dari dunia politik.

Wah!! Ini merupakan satu berita gembira buat Anwar... Betul tak Bro Anwar??



Betul la tu... Takkan eXception nak tipu pulak...

Blogger yang hang paling geruni... Yang paling hang benci... Akhirnya mengalah dengan sepak terajang dalam dunia politik dan menyatakan mahu berehat panjang... Ini satu berita baik khusus buat anjing-anjing (blogger-blogger) Pakatan Haram Jadah... Diorang tak perlu lagi nak risau klip-klip video panas Anwar yang seterusnya... Anwar tak perlu lagi risau nak divert issue klip video lagi...

Kalau kita kenangkan kembali... Papa Gomo telah mencipta sejarah dengan menyiarkan 2 klip video seks Anwar... Satu dengan China Doll dan satu lagi dengan Siam Doll... Malah Papa Gomo juga menyatakan...

Dokumen Dokumen Mengenai Pakatan Pembangkang, Video, gambar dan sebagainya biarlah Gua simpan dulu. Kalau takda aral Gua bagi pada rakan Blogger lain untuk dikeluarkan.

Wow!! Ini merupakan satu berita baik untuk CyWar Pakatan Haram Jadah... Apa pula pendapat diorang pula ya??




Apapun... eXception ingin mengucapkan Selamat Berehat Wahai Orang Yang Digeruni Oleh Anwar And The Gang...

Jika Gomo kecewa kerana tidak mendapat perhatian YB BN... eXception boleh bantu promote blog Gomo kat Jabatan-Jabatan Kerajaan...

Jika Gomo kecewa kerana kebanyakan YB BN tidak mahu mendengar teguran kamu... Fikirkanlah... Siapa kita nak tegur diorang...

Jika Gomo kecewa dengan sikap berlagak YB BN... Fikirkanlah... Adakah kita berjuang demi tembolok mereka atau kerana Agama, Bangsa dan Negara??


Sumber:
Konspirasi Bangang Pakatan Pembangkang Ataupun Kerja Bodoh Barisan Nasional?


Nota: Papa Gomo tidak sehebat Allahyarham Noramfaizul... Papa Gomo tidak sehebat pejuang intifada di Palestin... Dengan hanya menjejakkan kaki di Somalia tak bermakna Papa Gomo hebat dan gagah berani... Jika sepak terajang dalam dunia politik Papa Gomo tidak mampu bertahan dan mahu mengalah... Belum lagi layak digelar Blogger Gagah Berani... Gagah kita sebagai seorang blogger ialah dengan keteguhan kita mempertahankan kebenaran dan menangkis fitnah... Berani kita sebagai seorang blogger dengan kesanggupan kita berdepan dengan cabaran dan serangan bertali arus dari CyWar PR...

eXception bukan mahu mendabik dada kerana taraf eXception dengan Gomo ibarat langit dengan bumi... Cuma sekadar memberi nasihat dan panduan kepada seorang rakan seperjuangan... Kepada Papa Gomo... AGI IDUP AGI NGELABAN!!!

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 31 Oct 2011 03:12 PM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu


Kesian Datuk Sri Najib...!! Kesiaannn.....!!!

Posted: 31 Oct 2011 02:32 AM PDT


Full story, please click here

Gila Babi..!! I'm Pregnant With My Dad's Baby....

Posted: 30 Oct 2011 11:35 PM PDT

Membacakan tajuk di atas pun dah membuatkan saya pening apatah lagi para pembaca sekalian. Melihat gambarnya pula begitu gila dan juga menakutkan.

Hal ini yg paling menakutkan saya tatkala memikirkan masa depan anak bangsa.

Mungkin hal ini barangkali jarang² kedengaran tetapi apabila ia mula menjadi trend pastinya ia akan lebih menakutkan kita sendiri. Sama lah spt trend gay yg telah lama kita dengar bermula dari zaman Nabi Luth dan kemudiannya Allah telah menurunkan bala yg dasyat menghapuskan ke semua umat Nabi Luth yg tidak beriman dan mempunyai nafsu songsang. Kini gejala gay kian mula meracuni negara² timur dan Malaysia sendiri tidak terkecuali.

Gejala ini sama spt berlaku pada manusia yg bernama Casanova. Seorang lelaki kacak dan telah meniduri ramai wanita di tempat² yg disinggahinya. Akibat daripada hal tersebut, Casanova tidak tersangka yg dirinya akan meniduri anak luar nikahnya sendiri dan anak luar nikahnya pula melahirkan anak daripada perhubungan haram tersebut.

Bayangkan perkara ini terjadi maka seluruh institusi keluarga akan runtuh dengan begitu saja. Samalah juga spt pertambahan anak² luar nikah yg semakin meruncing di negara kita. Apa yg penting perlu ada keterbatasan pada diri sendiri dan yg paling perlu ketaqwaan pada Allah S.W.T. [sumber berita]

Biar BetoLL...? King Blogger Pro BN Papagomo Merajuk...?

Posted: 30 Oct 2011 04:38 PM PDT

Aiikk..., LG sedeh la kalu macam nie!

Ape dah jadi plak..? Striker hebat dan penjaring gol sensasi team Blogger kerajaan yang sensasi Papagomo bunyinyer dah macam merajuk laa..

Mari kita baca maksud tulisan ini sedalam-dalamnya, LG petik dari article Papagomo;

Ugutan,laporan polis, dan berbagai bagai lagi kami tempuhi tampa banyak soal kerana hati kami kering dan kami tidak gentar demi perjuangan Agama Bangsa dan Agama terutama menyelamatkan Malaysia yang tercinta.

Tapi dalam sedar tak sedar rupanya banyak yang berjawatan dan berpangkat berebut gilakan kuasa dan beriya iya mempertahankan kuasanya sehingga terlupa perjuangan yang kami para Blogger lakukan.

Tak mengapalah,Gomo malas nak bercerita panjang dan rasanya cukup setakat ini sahaja yang Gomo luahkan mewakili rakan blogger yang lain.

Malam tadi kami Papa Gomo, Parpu Kari, Dr Novandri, Gerakan Anti PKR, Pisau.Net, Media Permatang Pauh, Darul Ehsan Today, Medan Info Kita, The Flying Kick, Gerakan Timur, Keris Putra, Pejuang Bangsa, Gelombang Rakyat, Badut Rakyat, Empayar Pemuda bercerita untung nasib kami selepas PRU13.

Jangan kata selepas PRU13. Sekarang ni pun kami seakan sampah yang membuat pendedahan,cetus isu,perang pakatan dan berbagai bagai hanya dikerah keringat untuk mereka yang berkepentingan.

Apa pun yang berlaku Anwar Ibrahim dan ideologinya akan terus diperangi sehingga nafas yang terakhir.

Psssttt . . . Gua nak berehat,biar yang berjawatan buat kerja. We are nothing!!!

Adoyai..! LG harap pihak2 yang berkenaan tolonglah tengok2 kebajikan semua otai otai bloggers nie, they oLz penting untuk cyber war BN untuk General Election yang akan datang!!

LG tak bole bayangkan, kalaulah semua otai2 bloggers nie "swing" sokong Pakatan, amacam..??

THE FLYING KICK

Posted: 31 Oct 2011 01:36 PM PDT

THE FLYING KICK


NAK MARAH APA, DAH MEMANG ADA PELACUR PUN KAT MUKA PINTU!!!

Posted: 31 Oct 2011 06:42 AM PDT

TAHNIAH! BUDAK-BUDAK UNIVERSITI BOLEH TERLIBAT DENGAN POLITIK!!!

Posted: 31 Oct 2011 05:00 AM PDT

VIDEO: PADAH GUNA HANDPHONE BERHAMPIRAN BAHAN BAKAR!!!

Posted: 31 Oct 2011 03:53 AM PDT

MAHFUZ OMAR KEMBALI MEMBUKTIKAN DIRINYA SEBAGAI 'LCE STRANDED'!!!!

Posted: 31 Oct 2011 01:22 AM PDT

JOM TENGOK PENGAMPU, PEMBODEK DAN PEMBOHONG DI KLIA PETANG NIH!!!

Posted: 30 Oct 2011 11:24 PM PDT

ANJING BERSERBAN YANG SERONOK SEBAB BANYAKNYA PASIR DIKAUT DI BUMI SELANGOR!!!

Posted: 30 Oct 2011 08:00 PM PDT

HUTANG PULAU PINANG CUMA TINGGAL RM30 JUTA DARIPADA RM630 JUTA? KEPALA BUTTTTTTTT....!!!!

Posted: 30 Oct 2011 06:30 PM PDT

PEJABAT TENG CHANG KIM DIPECAH MASUK PEROMPAK!!!

Posted: 30 Oct 2011 04:30 PM PDT

VIDEO: KEGAGALAN BULAN OKTOBER 2011

Posted: 30 Oct 2011 03:30 PM PDT

VIDEO: NYAWA HANYA UNTUK MAINAN!!!!

Posted: 30 Oct 2011 02:29 PM PDT

Apa Yang Tersirat

Posted: 31 Oct 2011 01:33 PM PDT

Apa Yang Tersirat


Keretapi Sabah dan lori minyak bertembung berdekatan Lapangan Antarabangsa Kota Kinabalu

Posted: 31 Oct 2011 04:33 AM PDT

AKIBAT pertembungan antara keretapi Sabah dengan lori minyak di jalan Kepayan-Lintas bedekatan Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu, kira-kira pukul 6 petang tadi mengakibatkan dentuman yang amat kuat dan asap hitam setinggi 100 kaki menjulang ke udara.

Setakat ini, belum diketahui jumlah mangsa yang terlibat.

Laporan Audit 2010: Pas akan buat petisyen meminta Agong nasihatkan Najib letak Jawatan

Posted: 31 Oct 2011 01:00 AM PDT

PAS akan memulakan kempen petisyen meminta Yang di-Pertuan Agong agar menasihatkan Datuk Seri Najib Razak meletakkan jawatan susulan pendedahan dalam laporan Ketua Audit Negara 2010 yang menunjukkan beliau telah gagal sebagai seorang perdana menteri dan ketua eksekutif kerajaan.

Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar berkata, laporan itu menunjukkan pentadbiran Najib telah gagal untuk menghentikan pembaziran dan rasuah dalam kerajaan.

"Jika yang ini (berlaku) di sektor swasta, ketua pegawai eksekutif sudah pasti telah dipecat," kata beliau dengan menggariskan siri kelemahan dibangkitkan oleh Ketua Audit Negara.

Laporan itu menyebut hutang kerajaan telah meningkat kepada RM407 bilion atau 51 peratus daripada KDNK dan mengetengahkan senarai kes salah urus termasuk bayaran bonus kepada syarikat-syarikat berkaitan kerajaan (GLC).

Mahfuz yang juga Ahli Parlimen Pokok Sena berkata, PAS akan memulakan kempen mengutip tandatangan mulai minggu depan.

"Sebanyak 50,000 hingga 60,000 tandatangan pun sudah cukup untuk menunjukkan kemarahan rakyat. Kita tahu di laman sosial Facebook lebih 100,000 orang telah memprotes projek Menara Warisan Merdeka 100 tingkat," katanya.

Laporan itu hanya diumumkan kepada publik Isnin pada 24 Oktober lalu, lebih dua minggu selepas Bajet 2012 dibentangkan.

Ahli-ahli Parlimen pembangkang menuduh Barisan Nasional (BN) sengaja melewatkan pembentangan laporan itu agar mereka tidak boleh membahaskannnya.

tun faisal dot com

Posted: 31 Oct 2011 01:21 PM PDT

tun faisal dot com


Punca NATO bunuh Gadaffi? Dengar kritikan Gadaffi tentang ummat

Posted: 31 Oct 2011 09:28 AM PDT




Lihat [Video] Gadaffi kalah sebab diserang NATO, CIA tapi tidak mungkin sebab pemberontak?

Posted: 31 Oct 2011 04:51 AM PDT




[Nota: Kalau macam inilah kualiti tentera pemberontak, maka makin ramai umat Islam akan yakin bahawa Gadaffi tewas bukan kerana pemberontak, tetapi kerana campur tangan asing di dalam negara Libya. Seperti yang pernah disebut, pakatan pembangkang si Penipu Rakyat, tidak mungkin mampu menang secara demokratik, sebaliknya hanya akan dapat memerintah negara ini dengan mencetuskan kekacauan, sabotaj, fitnah dan menagih campur tangan asing. Bukan setakat campur tangan pemerintah negara asing, tetapi juga badan-badan dunia dan media asing. Negarawan ulung Malaysia, Tun Dr Mahathir sendiri sebelum ini pernah menyatakan bahawa beliau sangsi dengan media asing yang cuba memberikan imej buruk terhadap Gadaffi kerana media barat juga pernah memfitnah dirinya sebelum ini. ]


Tun M - Gadaffi mahu jadikan Malaysia contoh kepada Libya

Posted: 30 Oct 2011 08:18 PM PDT




Putin: Siapa beri hak kepada Nato untuk bunuh Gadaffi

Gaddafi tidak wajar dibunuh

SHAH ALAM - Pembunuhan bekas pemimpin Libya, Muammar Gaddafi tidak sewajarnya dilakukan, kata Tun Dr Mahathir Mohamad.

Menurutnya, pihak berkenaan mempunyai kepentingan untuk berbuat demikian dan pada masa yang sama, media Barat melaporkan mengenai kekejaman didakwa dilakukannya.

"Saya sangsi dengan media itu kerana saya juga didakwa seorang diktator. Saya tahu semua ini tidak benar.

"Namun ia berjaya dilakukan terhadap Gaddafi kerana beliau tidak mempunyai perancangan untuk membangunkan negara dan bangsanya," katanya.

Mahathir berkata, Gaddafi seorang yang peramah dan suka bertanya mengenai negara kita.

"Saya percaya beliau mahu menjadikan negara ini contoh kepada Libya. Namun cita-cita Gaddafi tidak berjaya," katanya.

Menurut Mahathir, ramai tidak tahu Gaddafi mempunyai perancangan untuk memajukan Libya. Beliau memulakan projek pengairan di kawasan pantai dan membina sungai.

Katanya, kontraktor dari Korea telah membina saluran paip untuk memberi kemudahan kepada petani dan peladang di kawasan pedalaman.

Namun, kata Mahathir, Gaddafi hidup dalam ketaku-tan apabila Barat cuba membunuh karier politiknya sehingga terpaksa bertemu dengan pelawat di dalam khemah yang dikelilingi tembok.

"Saya dan isteri (Tun Dr Siti Hasmah Mohamad Ali) pernah makan tengah hari bersamanya di tempat yang mewah, tetapi bukan di dalam istana," katanya.

Sambil menyifatkan perkara ini sepatutnya tidak berlaku, kata Mahathir, "Saya sedih dengan apa yang dilakukan oleh negara demokrasi bertamadun (terhadap Gaddafi)."

Katanya, Gaddafi sepatutnya ditahan dan dibicarakan ke atas kesalahan dilakukan terlebih dahulu, bukan dibunuh.

"Saya berdoa dan berharap Libya akan mendapat kerajaan yang baik dan pemimpin yang benar-benar boleh menerajui Libya selepas kematian Gaddafi melalui sistem pilihan raya yang bersih.

"Dan mereka yang bercita-cita menjadi pemimpin pula perlu bersedia untuk kalah dalam pilihan raya itu nanti," katanya.





[Note: Pembunuhan Gadaffi kerana dendam silam? Yang lain cuma alasan untuk menghalalkan perbuatan `The Elders' ? Yang mana satu benar? Tonton video di bawah untuk fahami siapa Gadaffi. ]


JEBAT BERKOKOK

Posted: 31 Oct 2011 01:11 PM PDT

JEBAT BERKOKOK


Profesor bukan tahu semua perkara

Posted: 30 Oct 2011 10:20 PM PDT



Kalau dahulu majalah humor (komik) Gila-Gila ada menyelitkan ruangan Profesor Serba Tahu (gambar di atas) kini zaman itu sudah pun berlalu.

Ruangan Profesor Serba Tahu di dalam komik itu adalah sekadar suatu jenaka kerana jawapan kepada persoalan di dalam ruangan itu tidak masuk akal sama sekali. Dan yang lebih jauh lebih penting daripada itu ruangan itu lebih bersifat 'perli' kepada golongan-golongan yang berlagak bijak seolah-olah mereka tahu semua perkara.

Untuk mana-mana Profesor yang cuba menunjukkan bahawa anda tahu serba-serbi sebenarnya hanya menunjukkan bahawa anda adalah golongan Profesor Serba Tahu di dalam komik Gila-Gila.

Hanya Allah yang Maha Mengetahui dan setinggi-tinggi ilmu adalah ILMU TIDAK TAHU.

Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 31 Oct 2011 01:09 PM PDT

Kedah Ke KL - MctHeory


PANAS!! Pusat Pelacuran Kelantan di dedah!!

Posted: 31 Oct 2011 10:13 AM PDT



Ternyata sebelum Februari 2011, ramai diantara kita tidak pernah dengar bahawa terdapat pelacuran di Mekah. Tetapi apabila blog ini mendedahkan aktiviti pelacuran di Kelantan, ramai penyokong tegar PAS yang mahu menutup malu memberitahu kita bahawa terdapat pelacuran di Mekah. Yang pasti, tidak ramai umat Islam ke Mekah mengambil kesempatan meninjau aktiviti pelacuran di sana.

Minggu lepas, agen Johnson dan saya kembali ke Kota Bharu untuk membuat tinjauan susulan terhadap aktiviti pelacuran di bandar itu setelah pendedahan kami memaksa Majlis Perbandaran Kota Bharu – Bandar Raya Islam bertindak menyerbu sarang pelacuran di sana. Daripada sumber-sumber risikan kami, tindakan MPKB-BRI yang melepas batuk ditangga itu tidak membawa apa-apa kesan terhadap aktiviti pelacuran di Kota Bharu.

Sumber risikan kami juga melaporkan aktiviti tersebut masih bergiat aktif di lokasi yang sama. Video di bawah adalah bukti yang kami perolehi sendiri hasil Ops Johnson II yang telah menunjukkan kesahihan sumber yang kami terima.

Kami dapati aktiviti pelacuran di Jalan Hamzah dan Kampung Limau Manis, yang hanya 400 meter dari Pejabat Menteri Besar Kelantan terus aktif. Aktiviti di situ bermula seawal jam 7.30 malam dan reda menjelang jam sepuluh malam sepanjang 3 hari tinjauan kami.

Cerita panas ni sambung baca SINI

TERKINI!! DEMONTRASI BANTAH PEMBALAKKAN TERLAMPAU DI KEDAH!!

Posted: 31 Oct 2011 06:09 AM PDT

syarikat yang diberi tender..

Signboard hutan simpan kekal

balak yang dikumpul

rakyat datang membuat bantahan

semakin ramai..
Demo bantah pembalakkan..

wartawan temubual Abdullah b. Shari

Wartawan media perdana pun ada..

Ni Ketua Pemuda UMNO Kedah..


Hari ini 31 oktober 2011 HAMPIR 100 orang penduduk-penduduk kampung sekitar daerah Pendang dan Padang Terap membuat demonstrasi membantah tindakan kerajaan negeri Kedah yang diterajui oleh regim Pas Kedah yang meluluskan lesen pembalakan kepada sebuah syarikat Ng N Beh Trading,no lesen KT 01-(P)-52-2011 di kawasan HUTAN SIMPAN KEKAL BUKIT PERAK sejak lebih sebulan yang lalu.

Tindakan kerajaan negeri Kedah itu telah menimbulkan kemarahan kepada penduduk-penduduk di 7 buah kampung iaitu Kg Sg Mas,Kg Sg Pisang,Kg Sungai Siput,Kg Mahawangsa,Kg Lasau,Kg Titi Akar dan Kg Padang Durian kerana aktiviti pembalakan tersebut dilakukan di kawasan tadahan air yang menjadi sumber air bagi ketujuh2 buah kampung terbabit.

Menurut Abdullah b. Shaari S/U JKKKP Kg Mahawangsa dan juga S/U bg Jawatankuasa Kolam Tadahan Air Bukit Perak,kerajaan pas Kedah telah bertindak zalim terhadap penduduk2 di 7 buah kampung terbabit kerana meluluskan aktiviti pembalakan di kawasan tadahan air yg menjadi sumber air mereka sejak dari dulu lagi. Malah,kerajaan negeri langsung tidak pernah memaklumkan langsung kepada penduduk2 kampung serta kepada jawatankuasa Kolam Tadahan Air Bukit Perak.

Akibat daripada aktiviti pembalakan tersebut,air yang disalurkan ke rumah mereka menjadi keruh berwarna merah hingga menyukarkan kehidupan seharian mereka. Lebih mendukacitakan lagi,apabila ada kematian di kampung mereka kerana urusan memandikan jenazah terpaksa menggunakan air yang kotor.

Sebagai mewakili penduduk2 kampung,Abdullah Shaari menegaskan yang demonstrasi yang diadakan tadi adalah bertujuan untuk mendesak kerajaan negeri agar prihatin dan mendengar keluhan mereka agar membatalkan kembali lesen balak yang dikeluarkan kepada syarikat terbabit.

Tinjauan kami di lokasi Pusat Pengumpulan Balak Bukit Merah yang menjadi tempat demonstrasi tadi,kami mendapati banyak kayu kayu balak yang dikumpulkan di situ sebelum di hantar ke kilang memproses kayu balak. Apa yang memeranjatkan,terdapat banyak kayu2 balak yang bersaiz kecil. Bagaimana kayu balak yang bersaiz demikian boleh di tebang? Patutlah hasil kutipan balak Kedah di bawah pentadbiran Pas meningkat berkali ganda berbanding kutipan di zaman kerajaan BN dulu. Rupa-rupanya,sekarang ini semua pokok di tebang tanpa mengira saiz,samaada kecil ataupun besar hingga habis gondol hutan.

Rata-rata penduduk yang ditemui,melahirkan rasa kecewa dan tertipu dengan janji-janji Pas sebelum ini yang kononnya akan mentadbir Kedah dengan lebih baik lagi daripada BN. Hakikatnya kini,kerajaan pas dilihat lebih zalim dan rakus berbanding BN dulu kerana meluluskan lesen pembalakan dengan sewenang-wenangnya walaupun di Hutan Simpan Kekal.

Ketua Pemuda UMNO Kedah Hj Badrol Hisham yang ditemubual oleh para wartawan semasa demonstrasi tadi menjelaskan yang kerajaan Pas kedah dilihat terlalu bergantung kepada hasil balak semata-mata untuk menjana pendapatan negeri hingga sanggup meluluskan lesen balak di kawasan tadahan air Hutan Simpan Kekal.

Berbeza dengan polisi kerajaan BN ketika mentadbir Kedah dulu yang tidak terlalu fokus dengan hasil pendapatan daripada sumber balak sebaliknya lebih menumpukan kepada pendapatan daripada Pelaburan Asing (FDI),pelancongan dan lain-lain lagi. Pentadbiran pas dilihat tidak kreatif untuk menjana pendapatan negeri.

Terbukti pas Kedah GAGAL mentadbir negeri Kedah dengan berkesan. Negeri Kedah yang kaya dengan kawasan hutan,yang boleh dieksploitasikan untuk pelancongan kini semakin terhakis akibat kerakusan regim pas Kedah meluluskan lesen aktiviti pembalakan,hatta di kawasan yang telah pun diwartakan sebagai Hutan Simpan Kekal. Rakyat Kedah WAJIB bangkit menjatuhkan Pas Kedah pada PRU13 nanti kerana Pas Kedah bertindak zalim terhadap alam sekitar dan rakyat. Menjadi kewajipan kita untuk sama-sama mempertahankan bumi Kedah Darul Peace daripada kezaliman regim Pas Kedah.

JOM KALEH KEDAH!!!


Gambar dan Artikel : Aktivis UMNO Pekan Naka


McTheory:
Patutla pendapatan balak banyak, puak ni dok sapu licin semua pokok muda.. mampuih la.. 

KASI PANAS!! Apabila Anwar nak minta maaf pada Ghafar Baba!!

Posted: 31 Oct 2011 03:07 AM PDT


Memang patut tengok video ni.. kah kah kah.. Anwar.. hai la Anwar..

HANGGIT!!! APA DATUK LATT SHARIMAN BUAT DI SIAM???

Posted: 31 Oct 2011 12:39 AM PDT



Misi bantuan kemanusiaan Malaysia kepada mangsa banjir di Thailand, yang diselaraskan oleh Pejabat Perdana Menteri, berupa satu kontena mengandungi lebih 1,000 karton air minum tiba di sini malam tadi.Penyelaras misi penghantaran itu, Pegawai Tugas-Tugas Khas Perdana Menteri, Datuk Latt Shariman Abdullah (gambar), berkata empat lagi kontena air minum akan dihantar dengan lori treler dan dijangka tiba menjelang Selasa ini.

Katanya, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mencetuskan idea supaya badan bukan kerajaan (NGO) membentuk satu gabungan bagi mengumpul sumbangan untuk dihantar kepada mangsa banjir Thailand."Pada masa ini mereka sangat memerlukan air minum berikutan bekalan air bersih di Bangkok terputus malah Pegawai Khas Perdana Menteri Yingluck Sinawatra memberitahu mereka amat memerlukan air minum."Pihak berkuasa Thai turut memberi bantuan dan komitmen penghantaran bantuan itu berjalan lancar," kata Latt Shariman kepada wartawan Malaysia yang turut serta dalam misi itu.

Air minum tersebut diserahkan kepada Ketua Polis Hatyai, Jirawat Payungtham yang akan menguruskan penghantarannya ke Bangkok.Katanya, pasukan St. John Ambulans dan Persatuan Bulan Sabit Merah Kedah dan Pulau Pinang serta Barisan Kola (UMNO Kuala Kedah) yang membentuk satu gabungan misi 'Bantuan Banjir Thailand' menerima banyak sumbangan daripada syarikat korporat dan individu.

Latt Shariman yang juga Ketua UMNO Bahagian Kuala Kedah berkata, bantuan lain kepada mangsa banjir Thailand akan menyusul kerana banyak lagi bantuan dijangka diterima.Sebelum ini kerajaan Malaysia telah menyumbang sebanyak RM1 juta kepada kerajaan Thailand untuk membantu mangsa banjir.Sementara itu, Jirawat, bagi pihak kerajaan dan rakyat Thailand mengucapkan terima kasih kepada kerajaan dan rakyat Malaysia yang bermurah hati dan bersimpati dengan menghulurkan sumbangan bagi membantu mangsa banjir di negara itu.

Beliau juga berkata, kerajaan Thailand telah membuat persiapan untuk menghadapi kemungkinan banjir melanda Hatyai seperti tahun lepas.

"Pada masa ini sukar meramalkan banjir akan melanda Hatyai kerana ia bergantung kepada cuaca dan hujan pada November ini," kata Jirawat. - BERNAMA

PMK
INGATKAN APA KERJA LA DATUK LATT BUAT KAT SANA..SEBUT SIAM NI SENSITIF WOO..SILAP2 ADA BIDEO NANTI..TP BIDEO SERAH BANTUAN LA..HAHAHA..BKN MACAM BIDEO NUAR BERAHIM..

DATUK,JANGAN LUPA PERSIAPAN BANJIR KAT KOLA SAMA,STANBY BANYAK2 SKIT AYAQ BERSIH,NAK HARAP BANTUAN DARI KERAJAAN PAS JENOH TUNGGU LA..AYAQ BAH SURUT BELUM TENTU BANTUAN SAMPAI..MACAM TAK PENAH KENA TAHUN LEPAS..

PANAS!! Pas Kambing Hitamkan Soi Lek!!

Posted: 31 Oct 2011 12:09 AM PDT



Pas makin mengelupur apabila isu hudud semakin hari semakin meracuninya. Hinggakan Nik Aziz sendiri pun dah tak berani nak menyebut pasal hudud lagi takut kena maki dengan Dap.

Namun untuk menutup salah sendiri, Pas sengaja mencari kambing hitam untuk dipersalahkan. Kali ni Soi Lek pula menjadi mangsa untuk menutup kelemahan Pas yang terserlah akibat menolak untuk melaksanakan hukum hudud.

Pas dan segala jentera cybertropnya hari demi hari menyiarkan kenyataan Soi Lek yang menolak hudud dan menyalahkan UMNO kerana membiarkan Soi Lek mempersendakan hudud kononnya.


Pendirian Soi Lek sebenarnya sama seperti Dap. Tak ada beza pun pendirian Guan Eng dan Soi Lek ni. Malah Soi Lek lebih jujur berbanding Guan Eng, yang banyak cakap belakang dari cakap depan.

Sebagai seorang Presiden MCA, sememangnya Soi Lek menolak hudud, dia pun bukan Islam, jangan harap la orang bukan Islam nak menyokong hudud, kalau benar dia menyokong hudud, sudah semestinya dia memeluk Islam.

Dap yang dok berpeluk, bercium dengan Pas pun tak sokong hudud.

Kalau kerajaan nak laksanakan hudud pun, kita tak boleh buat sekaligus. Terus declare akan laksanakan hudud secara tiba2. Terkejut rakyat. Semuanya kena perlahan-lahan, ubah sikit2.

Pas tak faham, mereka mengunakan secara ekstrimis. Menekan untuk orang supaya menerima Islam, sedangkan Islam tidak ada paksaan. Sebab tu Islam di lihat sebagai agama yang kasar dan keras, sebab ada orang2 macam ni la.

Gunakan akal untuk orang asing menerima Islam. Kalau seseorang muslim tidak bersembahyang, wajib kita tegur kerana dia memang muslim. Namun kalau orang bukan Islam tak menerima Islam, takkan kita nak paksa?

Kalau kita paksa, dan mereka menerima, itu bukan ikhlas, itu paksaan.

Tak guna menerima kalau hati tidak ikhlas..


McTheory:
Islam agama yang suci.. tolong jangan kotorkan demi politik..

TUDIAA!! Demo Jalanan Tak Puas Hati Terhadap Pas Kedah!!

Posted: 30 Oct 2011 09:07 PM PDT





Kisah dan gambar ni di ambil dari satu blog baru Info 4 The Truth

Perhimpunan aman NGO GAGAH (Gabungan Generasi Hilang Tanah) di hadapan kilang Gula Padang Terap (GPT) bagi menuntut janji-janji Kerajaan Negeri PAS Kedah yang berjanji akan menyelesaikan masalah tanah mereka. Semasa kempen PRU-12 dahulu, PAS Padang Terap dan YB Nasir Zakaria telah berjanji akan menyelesaikan masalah tanah mereka jika PAS menjadi Kerajaan Negeri.

Walaupun masalah tanah penduduk Padang Sanai sebenarnya sudah lama sejak zaman Barisan Nasional memerintah lagi selepas Kerajaan Negeri mewujudkan ladang tebu yang antara tujuannya adalah utk mengekang ancaman Komunis dahulu. 

Isu utamanya di sini adalah PAS telah berjanji dan memberi harapan palsu kepada penduduk yang kononnya mereka akan menyelesaikan masalah tanah mereka jika mereka dipilih menjadi Kerajaan Negeri. Bagi membuktikan janji yang dibuat, PAS menunjukkan Manifesto PAS Kedah pada PRU-12 yang antara lain berbunyi "PAS akan menyelesaikan masalah tanah rakyat Kedah". Kini apabila PAS sudah memerintah Kedah hampir 3 tahun lebih, langsung tiada usaha daripada PAS untuk menunaikan janji-janji yang mereka sendiri lafazkan. 

Akibatnya, penduduk-penduduk Padang Sanai, Daerah Padang Terap mula menuntut apa yang telah dijanjikan oleh PAS dahulu. PAS Padang Terap cuba lepas tangan dengan spin isu menyalahkan Kerajaan BN sebagai punca masalah tersebut berlaku. Ramai ahli-ahli PAS di Padang Sanai yang marah dengan sikap PAS Padang Terap yang cuba lepas tangan hingga menyebabkan 35 orang ahli PAS daripada Cawangan Kampung Baru di Padang Sanai isytihar keluar PAS dan sertai UMNO termasuk juga bekas Ketua MKK Kampung tersebut serta Setiausaha MKK hingga menyebabkan Cawangan PAS di kampung tersebut lumpuh. 

Atas inisiatif Dato' Syed Sobri ADUN Kuala Nerang merangkap Naib Ketua UMNO Bahagian Padang Terap, telah menubuhkan sebuah NGO yang digelar sebagai GAGAH yang terdiri daripada ahli-ahli UMNO dan ahli-ahli PAS di sekitar Padang Sanai bagi menuntut Kerajaan Negeri dan Syarikat Tradewind milik Tan Sri Mokhtar menyelesaikan masalah tanah mereka. 

Kemuncaknya, hari ini wakil-wakil daripada NGO GAGAH dan PERKASA Padang Terap telah menyerahkan memorandum bantahan kepada MB Kedah Azizan di Wisma Darul Aman seterusnya membuat perhimpunan aman di hadapan kilang Gula Pdg Terap (GPT) yang dihadiri oleh 1,000 orang lebih penduduk kampung di sekitar Padang Sanai pada pukul 2.30 petang. Walau bagaimana pun, perhimpunan terpaksa bersurai setelah diarahkan oleh pihak polis setelah ada pihak yang membuat laporan. 

Sungguh pun begitu penduduk Padang Sanai akan terus berjuang bagi menuntut janji-janji daripada Kerajaan Negeri PAS serta menuntut hak mereka dikembalikan semula. Wakil daripada PAS Padang Terap langsung tidak kelihatan. Ahli Parlimen Padang Terap YB Nasir Zakaria merangkap Ketua Pemuda PAS Padang Terap dan Ketua Penerangan Pemuda PAS Kedah, lngsung tidak kelihatan.


 " Kembalikan Tanah Hak Kami ! "


 Kehadiran POLIS untuk meleraikan himpunan aman GAGAH


 " Kembalikan Tanah Hak Kami ! "


 Penduduk kampung berarak dalam himpunan aman GAGAH.


 Khemah Himpunan GAGAH


 Dato' Syed Sobri bersama wakil MCA


 " Kembalikan Tanah Hak Kami ! "


 " Janji wajib dikota,
kata perlu dilaksana
hak rakyat wajib dibela..... "


 " KEMBALIKAN HAK RAKYAT
TANAH WARISAN UNTUK GENERASI MASA DEPAN "


 Penduduk kampung


 " BUKTI !!!!! Penduduk kampung tidak berbohong !!!! "


 Penduduk penduduk kampung yang hadir tadi


 Antara penduduk yang terlibat


 Antara penduduk yang terlibat


 Tandatangan penduduk-penduduk yang ingin menuntut HAK mereka !


Wakil GAGAH memberi taklimat dan ucapan

Semakin hari semakin dahsyat rakyat Kedah Padang Terap menuntut janji, mengamuk demi membuktikan kerajaan Pas Kedah telah mungkir janji pada mereka.

Memang patut siri demo menunjukkan ketidak puasan hati, diteruskan hingga ke PRU ke 13. Untuk mengingatkan rakyat Kedah yang lain, supaya tidak terpedaya dengan janji manis dan tipu helah dari kerajaan Pas Kedah.

Berjanji memang la senang, bila dah jadi kerajaan boleh pula depa buat2 lupa.

Rakyat juga yang kena tipu. Haprak punya orang!

McTheory:
Slogan kebajikan tu sebenarnya, kebajikan rakyat pada Pas.. bukan Pas kepada rakyat, kena ingat tu..

PANAS!! Siapa Nak Jadi Calon BN, Sila Bayar Dulu!!

Posted: 30 Oct 2011 06:07 PM PDT



"Siapa kata nak jadi calon Umno atau Barisan Nasional (BN) kena bayar?," tanya Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.

Menurutnya, Umno tidak pernah dalam sejarahnya meminta sesiapa yang berhasrat mahu bertanding pada pilihan raya membayar dalam jumlah tertentu untuk memastikan nama mereka dipilih oleh pucuk pimpinan parti.

"Ini semua mengarut. Kita tidak pernah pun buat seperti itu. Kalau ada orang yang minta wang kononnya untuk bawa nama jadi calon, jangan percaya," katanya.

Tengku Adnan mengulas dakwaan ada beberapa individu tertentu pada masa ini yang dikatakan turun ke merata bahagian Umno di seluruh negara atas arahan Presiden parti, Datuk Seri Najib Tun Razak untuk membuat penilaian dan laporan mengenai ahli parti yang layak dan mendapat sokongan untuk diangkat sebagai calon pilihan raya umum akan datang.

Namun di sebalik itu, ada pula dakwaan kononnya kumpulan penilai terbabit meminta sejumlah wang tertentu kepada mereka yang mahu menawarkan diri untuk membolehkan nama mereka diajukan terus kepada Najib.

"Sebenarnya tidak ada sesiapa yang kita arahkan untuk berbuat demikian (penilaian) melainkan mereka yang diberi tauliah khusus oleh Ibu Pejabat Umno atau Ibu Pejabat BN. Tugasan mereka juga tidak melibatkan sebarang pemberian," katanya.

Tengku Adnan menasihatkan sesiapa yang didekati individu seperti itu supaya jangan terlalu ghairah mahu jadi calon pilihan raya dengan membiarkan diri mereka terdedah kepada ruang untuk diperdaya oleh pihak yang mahu meraih keuntungan segera menjelang pilihan raya dengan menggunakan nama Umno dan BN.

Duke of UMNO

Posted: 31 Oct 2011 01:08 PM PDT

Duke of UMNO


Nak Tanya Sikit...JUMUD KE TOLAK HUDUD DAN ANTI-MURTAD..???

Posted: 31 Oct 2011 08:32 AM PDT


"Janganlah pula kerana mahu cuba menjadi liberal atau diiktiraf sebagai pejuang hak asasi manusia hinggakan sesuatu yang diluar batasan normal pun mahu dihalalkan. Islam sendiri sudah perjuangkan hak asasi manusia sekian lama" jelas seorang penulis dari koordinator Angkatan Reformis-Liberatif (ARIF) bagi menyanggah pendapat Edwin Michael pensyarah kewartawanan dari UTAR yang memberi komentar seolah menyokong hak asasi diberikan kepada kelompok Gay, disebuah portal pro kepada Anwar Ibrahim.


Polemik isu hak asasi dan kebebasan di Malaysia sebelum ini banyak dicetuskan oleh kumpulan NGO berasaskan Human Right seperti Suaram, Tenaganita dan juga Majlis Peguam.

Samada kebetulan atau tidak mereka yang berada dibawah NGO ini sekarang ini merupakan penyokong tegar Parti Keadilan Rakyat pimpinan Anwar Ibrahim malah ada yang menjadi pemimpin utama parti tersebut seperti Tian Chua dan Elizabeth Wong.

Anwar pula semenjak menerajui PKR slogan yang utama dibawakannya adalah keadilan, kebebasan dan kesamarataan, termasuk slogan harapan baru ( New Hope) yang digunakan sewaktu pilihanraya 2008 yang rupa-rupanya diambil dari slogan yang juga digunapakai oleh satu agama bukan Islam dan digunakan untuk sebuah projek gereja di Malaysia.

Ertinya Anwar mengunakan slogan Harapan baru untuk memperjuangkan hak kebebasan beragama, kebebasan seksual dan kebebasan melakukan apa sahaja termasuk bercanggah dengan islam.

Di Indonesia sewaktu berucap di suatu forum Pencerahan anjuran komuniti Salihara Anwar dengan jelas menyatakan kebebasan itu adalah hak manusia.

Pada Anwar tiada siapa dapat menyekat keinginan manusia untuk menikmati hak kebebasan beragama atau berorientasi seksual luar dari konteks normal.

Adakah benar hak asasi itu fitrah seperti dakwaan Anwar sedangkan manusia sebenarnya mempunyai peranan lebih besar iaitu melaksanakan tanggungjawabnya kepada Allah Swt.
Adakah benar keluar daripada agama yang benar iaitu islam juga adalah merupakan hak asasi seperti yang pernah dilontarkan Anwar sewaktu di wanwancara media barat?

Dalam membicarakan tentang hal hak asasi manusia, umum mengetahui bahawa negara-negara Barat seperti Amerika Syarikat dan Britain adalah merupakan peneraju utama gagasan tersebut.

Dan negara tersebut terpengaruh dengan konsep idea freedom, Liberty and Human Right ciptaan Yahudi tersebut sewaktu zaman pencerahan di Eropah.

Idea-idea tersebut sebenarnya adalah mainan Yahudi untuk menguasai dunia dan sebab itu kita lihat ia berat sebelah.

Pencabulan besar-besaran hak asasi penduduk Palestin dipandang enteng. Tempat awam dibom dan dimusnahkan. Manakala golongan wanita dan kanak-kanak Islam pula dibunuh tanpa belas kasihan.

Tambah menyedihkan, jalan-jalan masuk untuk menghantar bantuan bekalan makanan dan perubatan disekat. Ini menunjukkan bagaimana Amerika Syarikat yang kononnya memperjuangkan hak asasi manusia secara terang-terangan menyokong tindakan sekutunya menafikan hak asasi rakyat Palestin.

Begitu juga dengan Anwar Ibrahim terhoyong hayang beliau mengembara ke sana ke sini mengungkapkan hak asasi dan kebebasan di negara Islam, namun pada masa sama beliau pula seolah cuba menafikan hak Saiful Bukhari untuk mendapat hak pengadilan dari mahkamah.

Bukankah jelek hak kebebasan dibawa Anwar itu tidak ubah seperti tindakan pemimpin zalim aragon di zaman pemerintahan Greek Kuno Erpoah.

Harus kita merujuk kepada sejarah apa yang berlaku kepada umat Nabi Lut suatu ketika dahulu, jika benar hak asasi merupakan fitrah Islam mengapa Allah SWT telah mengutuskan Nabi Lut untuk menyelamatkan umatnya.

Malah Nabi lut sedaya upaya menasihatkan umatnya dari melakukan perbuatan terkututuk tersebut. Adakah boleh kita katakan nabi Lut cuba menyekat hak asasi seksual umatnya kerana menghalang umatnya dari melakukan aksi songsang sesama jantina.

Anwar kata Islam yang mengongkong hak kebebasan adalah Islam yang jumud, oleh yang demikian jumudkah Nabi Lut pada pandangan Anwar?

Semakin hari semakin terdesak Ketua Umum PKR tersebut untuk menyelamatkan riwayat politiknya. Wataknya yang sebenar semakin hari semakin terselah, sikap hipokrit dan kepura-puraan telah merosakan makna sebenar hak asasi dan kebebasan mengikut versinya.

-AIDC

GEMPARRR..!!! PELACUR BERKELIARAN DI DUN CEMPAKA, KELANTAN...DUN SIAPA TU..???

Posted: 31 Oct 2011 07:09 AM PDT

Ni gambar pelacur yang dipercayai telah dipanggil oleh agen Johnson..!!! Pok Nik kenal..?

Padanlah Kelantan menjuarai carta HIV berbanding negeri-negeri lain. Rupanya, di DUN Cempaka (ADUNnya ialah Pok Nik Ajis!), maksiat dan aktiviti pelacuran bermaharajalela! Memang dahsyat brooo..!!! KL pun kalahhh...!!!

Menurut risikan yang dibuat oleh Kickdefella dan agen "Johnson"nya, pelacur-pelacur di negeri serambi Mekah itu boleh dilanggan dengan harga RM60 sahaja untuk "1 shot". Perniagaan jual tubuh di kawasan Pok Nik Ajis itu dilakukan secara terbuka pulak tu!

Syed Azidi kata, pelacur tu jugak boleh dihantar ke hotel yang diarahkan pelanggan. Alaaa..macam call girl tu la. Tapi mahal sikit la..RM150 harganya. Agen Johnson dah try, katanya.

Korang baca sendiri cerita Kickdefella ni kat blog dia nih...!!! Actually, ada video kat situ, tapi dah kena remove kat Youtube. Rasanya pasal ada "orang pedas dah termakan cili"..!!! Dia kot yang report kat Youtube...

Maksiat berleluasa di Kelantan. Apa kata Pok Nik Ajis? Dia tak malu ke pelacur berkeliaran dan beroperasi di kawasan bawah jagaan Mursyidul AM PAS? Atau itu sebahagian dari TAHALUF SIYASI yang Pok Nik pakai???

Apa alasan Pok Nik sekarang? Sebelum ni dia salahkan BN sebab kononnya tak bagi laksana hudud. Kalau hudud siap nanti, aku nak tengok berjayakah maksiat dan HIV dihapuskan. Alaaa..pelacur tu tak heran. Hudud perlu 4 saksi tidak fasikh, baru boleh hukum. Pok Nik ada saksi begitu?

P/s: Huh?! CCTV takleh pakai tauuu..besi!!!

GEMPARRR..!!! PEMIMPIN UMNO ANIAYA ROSMAH DIKENAL PASTI..???!!!

Posted: 31 Oct 2011 05:39 AM PDT


Malam kelmarin dihadapan rezeki sepinggan juadah makanan, seorang sahabat dengan lafaz "demi allah" beliau memaklumkan pernah diberitahu bahawa segala karenah adu dumba politik Chegu Bard menyerang tanpa henti Rosmah Mansor kerana mendapat "pembiayaan" dari pemimpin UMNO sendiri yang mahu melihat YAB Datuk Sri Najib sengsara dalam politik tanahair..

"Dulu Chegu Bard all out lanyak Najib dengan kisah Altantuya, siap buat buku lagi bro! Mana datang duit dia boleh buat buku, siapa sponsor..? " soal sahabat itu kepada Blogger MIK.

Setuju..! Sudah pasti untuk menerbitkan jumlah bilangan buku memakan modal yang agak besar, tetapi tidak mustahil semuanya ditanggung oleh Anwar Ibrahim.

Tetapi setelah usaha mahu merobek robekkan nama baik Najib dilihat gagal kerana populariti PM lebih baik dari Anwar setelah pendedahan video seks China Doll, maka dilihat tumpuan serangan beralih kepada Rosmah Mansor.

Secepat kilat selepas terbongkar fitnah mengenai cincin RM24 juta Rosmah, muncul perkhabaran bahawa Chegu Bard melancarkan 'risalah' puluhan ribu naskah mengenai Rosmah...! Hebat tindakan Chegu Bard yang sentiasa mempunyai "kemampuan" untuk berbelanja sakan asalkan matlamatnya mahu merosakkan nama Rosmah dan Najib berjaya dilaksanakan.


Sekali lagi timbul persoalan dari manakah datangnya dana yang dibelanjakan oleh budak suruhan parti hakmilik Anwar, Azmin & Azizah ini..? Tidak mustahil juga datangnya dari poket Anwar...

Tetapi sahabat itu tetap menyatakan ada pemimpin UMNO dibelakang segala gerak langkah jahat Chegu Bard.. Beliau sendiri pada awalnya sukar untuk mempercayai apa yang didengarnya dihadapan salah seorang pegawai seorang Menteri kanan UMNO, sukar tetapi tidak mustahil untuk dipercayai berita ini..!!

Sumber: Bro MIK

Tahniah Negeri Sembilan, PADAN MUKA PAS KEDAH..!!!

Posted: 31 Oct 2011 04:32 AM PDT


Aku rasa, tidak lambat untuk aku ucapkan tahniah kepada Juara Piala Malaysia, Negeri Sembilan. Dan aku ucapkan setinggi-tinggi tahniah kepada Jurulatih pasukan Hobin Jang Hobin, Azrai Khor Abdullah.

Dan aku juga nak ucapkan setinggi-tinggi PADAN MUKA pada Kedah kerana gagal mengikat Azrai Khor di Kedah! Kalau hangpa perasan, prestasi Kedah merudum teruk selepas Azrai Khor tinggalkan pasukan Hijau Kuning!

Jadi, hangpa tau la kan sapa yang biaq pi Azrai Khor pi Negeri Sembilan, kan? Puak-puak PAS yang belagak pandai tu laaaa..!!! Sapa rugi? Kedah jugak, kan?

GEMPARRR..!!! GANJARAN RM3 JUTA UNTUK TANGKAP ANWAR..!!!?

Posted: 31 Oct 2011 02:32 AM PDT


Lumayan! Kalau ada mana-mana pihak nak buat ekspidisi ke Gaza/Palestin, tolong bagi tau ye! RM3 juta untuk sorang askar yahudi? Perggghh!!! Kalau sehari tangkap sorang, sebulan?

Aku rasa, kalau share dengan askar yahudi tu pun dia nak nih..! Hahahahaaaaa...

Errrr..kalau tangkap Anwar tak dapat ganjaran ke? Dia tu pun boleh dikategorikan sebagai askar yahudi jugak tu..!!!

Tawaran RM3 Juta Untuk Seorang Askar Yahudi

RIYADH – RM3 juta imbuhan kepada mereka yang berjaya menangkap seorang tentera Yahudi.

Itu tawaran yang dikemukakan oleh seorang kerabat Diraja Arab Saudi, Putera Khaled bin Talal yang juga adik kepada jutawan Putera Alwaleed Talal.

Menurut Putera Khaled, beliau membuat tawaran itu sebagai menyokong ulama Arab Saudi, Sheik Awadh al-Qarni yang sebelum ini menawarkan ganjaran RM300,000 untuk seorang askar Yahudi yang berjaya ditangkap.

Sheikh Awadh menawarkan hadiah berkenaan sebagai tindak balas ke atas ganjaran yang ditawarkan oleh satu kelurga Yahudi ke atas mana-mana pihak yang berjaya membunuh seorang penduduk Palestin yang dibebaskan daripada penjara Israel dalam perjanjian pertukaran tahanan yang ditandatangani dengan Hamas, awal bulan ini.

Bekas tahanan Palestin itu dipenjarakan atas tuduhan melakukan pengeboman pada 1998 sehingga menyebabkan kematian.

Salah seorang yang terkorban merupakan anggota keluarga yahudi berkenaan.

Putera Khaled memberitahu, beliau membuat tawaran berkenaan susulan ancaman Israel ke atas Sheik Awadh yang terkenal dengan kelantangannya itu.

Dalam pada itu, seorang penganalisis Asia Barat, Joseph Kechichnan berkata, tindakan Putera Khaled itu tidak ada kena mengenai dengan kerajaan Arab Saudi.
"Khaled berbuat demikian atas kapasitinya sendiri dan tidak mewakili Arab Saudi. Beliau merupakan seorang individu yang sering mengambil tindakan seperti itu," katanya. - Mynewshub.my

GEMPARRR..!!! ANALISIS BLOGGER KATA BN TUMBANG PRU 13..??!!!

Posted: 31 Oct 2011 01:02 AM PDT


Bunyi analisis sahabat blogger MIK di sini agak panas bunyinya. Menurut analisis itu, BN hanya akan berjaya peroleh 115 kerusi Parlimen dan Pakatan Haram pula akan mendapat 107...

Anwar hanya perlu "beli" 5 kerusi Parlimen sahaja untuk menawan Putrajaya.

Mungkin ada yang setuju dengan analisis tersebut dan mungkin ada yang tidak. Namun, pada saya, perkara ini tidak boleh diambil mudah oleh BN, terutamanya Datuk Seri Najib. Lainlah beliau bersedia menjadi Ketua Pembangkang di Parlimen nanti...'

Selama ini, kami para bloggers berpendapat bahawa hanya Najib dan Muhyiddin saja yang begitu ketara berusaha memperkasakan BN dan UMNO. Manakala yang lain-lain lebih kepada "nak kena suruh baru nak buat"...

Ada juga yang tunjuk "hebat" depan Najib dan "perasan bagus". Ada juga di kalangan pemimpin BN/UMNO yang hanya berjuang untuk diri sendiri dan tidak peduli sama ada rakyat suka padanya atau tidak. Jenis ni yang payah sangat ni...

Winable candidate? Iya la tuuu..!!! Sebelum diputuskan calon PRU, memang la semua kata "rela", "sanggup terima tanpa persoal", "takkan pertikai", "takkan sabotaj" dan macam-macam kata bodek lain. Tapi esok bila dah umum senarai calon, mula la tarik muka, sabotaj, naik pentas pembangkang dan tak mustahil ada yang akan tinggalkan parti!

Aku nak bagi amaran kepada semua ketua-ketua UMNO Bahagian di seluruh negara. Jangan ingat korang akan dilantik jadi calon. Aku pasti, antara ketua-ketua bahagian tu, pasti ada yang tidak akan dicalonkan. Sebab apa? Sebab dia memang BUKAN winable candidate! Tapi macam biasalah..dalam hatinya dia akan marah Najib dan tidak mustahil akan buat sesuatu diluar jangkaan. Korang percaya ke pada orang politik?

Justeru itu, aku ingatkan pada semua jentera UMNO dan ketua-ketua bahagian di seluruh negara, ikhlaskan la diri tu bila berjuang untuk parti. Jangan fikir pasal diri sendiri la. Kitorang tau la korang "rasa kuat dalam UMNO", tapi kalau kuat dalam UMNO pun, tak semestinya kuat dan disukai rakyat! Korang faham, kan?

Cuba baca apa yang MIK tulis kat bawah ni...dan fikirkan sendiri rasionalnya!

Tsunami 2008 menyaksikan Barisan Nasional menerima hukuman kuasa undi rakyat! BN hilang 2/3 majoriti dan 5 kerajaan negeri. Sokongan rakyat terhadap Pakatan Pembangkang berterusan dengan memenangi banyak Pilihanraya kecil [PRK]. Bermula dengan Permatang Pauh, BN terus kecundang di Kuala Terengganu, Bukit Selambau, Bukit Gantang, Manek Urai, dan Sibu. Hanya setelah pelbagai kelemahan Pakatan didedahkan termasuklah terlondeh kisah Anwar maka BN mula meraih kemenangan di Hulu Selangor, Batang Ai, Galas, Bagan Pinang, Tenang, Kerdau dan Merlimau...

Walaupun BN kekal memerintah dinegeri Sarawak, tetapi kemenangan DAP dan calon bukan melayu PKR dibeberapa DUN sebenarnya membuatkan pemerhati politik meramalkan BN akan hilang lebih banyak kerusi Parlimen apabila berlangsungnya PRU ke 13 nanti..!

Beberapa kerusi Parlimen di Sabah juga sebenarnya berada diambang bahaya...,dan boleh menjadi berita Sudden Death, kematian mengejut kekalahan calon BN dinegeri dibawah bayu... Krisis dalaman BN Sabah ditambah pula dengan adu dumba dan kerja mengacau yang didalangi oleh Anwar Ibrahim jangan kita pandang enteng.., bahaya!!

Dua ekor ayam tambatan penceramah ulung air tangan Anwar Ibrahim iaitu Azmin Ali dan Saifuddin Nasution dilihat seirama, senada dalam ceramah mereka menyatakan dengan penuh konfiden " Pakatan akan dapat pertambahan 30 kerusi Parlimen pada PRU ke 13 yang akan datang.."

Begitu konfiden dan konsisten nampaknya Saifuddin dan Azmin meyakinkan audience mereka bahawa BN akan tumbang pada PRU ke 13. Malah terdapat satu adegan dalam salah satu ceramah Saifuddin dengan angkuh menyatakan " kita mendoakan Najib tidak tewas di Pekan.., sebab kita mahu dia jadi Ketua Pembangkang untuk jawab semua salah guna pengurusan dana kewangan negara selama berpuluh puluh tahun ini...".

Petang semalam, beberapa sahabat Bloggers yang terdiri daripada Papa Gomo, Parpukari, Gap, Pisau.net, The Flying Kick telah terserampak dengan beberapa 'otai UMNO'. Agak memeranjatkan juga apabila diberitakan setelah dibuat perkiraan secara terperinci.., setelah ditolak, dicampur, didarab... jawapannya menunjukkan pada PRU ke 13, BN hanya akan mendapat maksima 115 kerusi Parlimen...!! Sekaligus bermakna Anwar berjaya membawa masuk 107 Ahli Parlimen Pembangkang ke Dewan Rakyat.

Mungkin sedikit berbeza dengan perkiraan yang sudah dibuat oleh Saifuddin Nasution, Azmin Ali dan Anwar Ibrarim.., tetapi ianya tetap MERBAHAYA buat Najib dan BN..!

Anwar hanya perlu "BELI" 5 orang Ahli Parlimen BN untuk menjadikan Najib sebagai Ketua Pembangkang. Hanya 5 orang sahaja..., bukan 30 seperti yang Anwar pernah cuba untuk Projek 16 September dahulu!

Tidak mustahil..., malah ianya dilihat sangat mudah! Anwar hanya perlu korbankan 5 jawatan Menteri Penuh untuk memancing 5 Ahli Parlimen BN lompat kedalam kapal Anwar...

Bertambah mudah sekiranya Anwar memancing tawaran itu kepada Ahli Parlimen BN bukan melayu, bukan beragama islam.....!

Nampak..? Tidak mustahil bukan..?? - MIK

GEMPARRR..!!! "SUKUN" BUKTIKAN DIA MEMANG TAKUT LAWAN GUAN ENG...!!!?

Posted: 30 Oct 2011 11:08 PM PDT


Semalam, Presiden Gerakan, Koh "Sukun" menafikan ada bertemu blogger (papagomo la tu) dan menafikan akan melawan Guan Eng habis-habisan di Pulau Pinang. Kononnya, Gomo tipu la tuuu...

Heh! Aku ketawa saja bila dengar kenyataan Koh "Sukun" tu...

Sebenarnya begini. Gomo saja je "cucuk" Koh "Sukun" supaya jadi jantan sikit dan tunjukkan kesungguhan Presiden Gerakan tu nak serang Guan Eng sekaligus merampas kembali Pulau Pinang dari tangan DAP "ultra kiasu" tu...

Itu je point Gomo. Tapi si "Sukun" nerd skema ni tak cukup tajam akalnya. Dan yang paling jelas, dia memang takut pada Guan Eng. Kalau dia tak takut, mungkin dia memang nak Guan Eng terus berkuasa kat Penang tu...

Biasalah...Sukun dengan Guan Eng tu kat depan orang je nampak tak ngam. Mungkin kat belakang, diorang tu siap "ciumolot", kot? Hairan betul, kan? Kenapa Sukun tu takut sangat nak serang Guan Eng? Heh? Korang fikir sendiri laaa...!!!

Oii PAGE..!!! Apa Ugut-Ugut PM? Korang Ingat Pakatan Haram Akan Teruskan PPSMI Ke Kalau Diorang Menang???

Posted: 30 Oct 2011 09:07 PM PDT

Hari ini, sebuah NGO yang dikenali sebagai PAGE bertindak mengugut Kerajaan BN dan Perdana Menteri untuk tidak memberikan undi mereka pada Pilihanraya Umum ke-13 yang akan datang sekiranya terus menghalang dasar PPSMI yang dijalankan hampir sembilan tahun ini.

Pengerusi PAGE, Datin Noor Azimah Abdul Rahim dalam kenyataannya hari ini berkata…

'"Jika ia (keputusan mengenai PPSMI) adalah bersifat politik, beri kami opsyen PPSMI di sekolah-sekolah rendah dan menengah kebangsaan dan kami akan berikan anda majoriti dua pertiga, yang anda terus menyukarkan kami untuk lakukan.

"Jangan biarkan kami beri undi kepada pembangkang," katanya yang dipetik dari media hari ini.

Pada pandangan saya, niat dan tujuan PAGE ini sangat bagus iaitu mempertahankan dasar PPSMI yang diilhamkan sejak zaman Tun M lagi. PPSMI sememangnya menghadapi pelbagai masalah pada awalnya ekoran perlaksanaan yang kurang efektif dan kuran persediaan oleh Kementerian Pelajaran ketika itu.

Apatah lagi ketika itu Kerajaan turut ditekan oleh golongan dan gerakan anti PPSMI yang mahu dasar tersebut dimansuhkan. Antara yang kuat mahu PPSMI dimansuhkan ialah parti-parti politik pembangkang yang mengambil kesempatan atas isu tersebut, ibu bapa yang kononnya 'cendekiawan', pakar bahasa dan sasterawan, termasuk Pak Samad Janggut.

Ekoran itu, Kementerian Pelajaran yang telah diambil alih oleh Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin telah mengkaji semula dasar tersebut dengan mengambil kira pandangan pelbagai pihak, termasuk guru-guru yang telibat di sekolah.

Kemudiannya, PPSMI telah digazetkan akan dimansuhkan pada tahun hadapan bagi sekolah rendah dan sekolah menengah kebangsaan. Bagaimanapun, bahasa Inggeris telah ditetapkan sebagai bahasa pengantar bagi pelajar universiti awam, matrikulasi dan tingkatan enam.

Pada saya, rakyat negara ini sangat rugi kerana kehilangan PPSMI pada tahun hadapan dan saya bersetuju dengan pandangan PAGE yang menegaskan tentang kepentingan PPSMI kepada pelajar-pelajar sekolah yang bakal menerajui negara pada masa akan datang. Penguasaan linguistik mereka terutamanya bahasa Inggeris perlu dipertingkatkan memandangkan bahasa itu sebagai "bahasa ilmu" bertaraf dunia.

Namun, apa yang saya tidak setuju dengan PAGE ialah cara mereka untuk mengekalkan PPSMI itu. Patutkah PM dan Kerajaan BN diugut dengan undi politik? Dulu, ketika puak-puak Pakatan Haram dan Pak Samad Janggut melalak mengenai "mansuhkan PPSMI", di mana Datin Noor Azimah berada? Di mana PAGE ketika itu? Tidur ke? Kenapa tak ugut puak-puak ini?

Mengapa setelah diumumkan TPM pada tahun 2009 tentang pemansuhan itu, PAGE baru nak bersuara? Nak PRU baru nak bersuara? Nak tarik perhatian atau ada 'agenda' di sebalik batu? Persoalan utamanya, mengapa perlu ugut PM? PAGE suka diugut? Apa Mak Datin itu suka kalau orang ugut dia? Logik lah sedikit dalam mengambil tindakan…

Sekiranya PAGE undi Pakatan Haram pada PRU ke-13 ini, apakah mereka ingat Pakatan Haram akan melaksanakan PPSMI di dalam dasar pendidikan negara? Bodoh betul cara PAGE berfikir! Cuba rujuk balik siapa yang sebelum ini membantah PPSMI dan mahu dasar itu dimansuhkan! Bingai!

Sebenarnya, ada lagi cara yang lebih sopan dan berhemah untuk menyuarakan perjuangan PAGE itu. Pergilah berjumpa dengan TPM. Sudahkah PAGE memohon mengadakan dialog perbincangan dengan TPM sebelum ini? Rasanya, jika kena dengan caranya, insyaAllah, TPM itu boleh pertimbangkan cadangan PAGE itu.

Tindakan PAGE dengan mengugut PM dan Kerajaan ini jelas sekali cuba membuat musuh antara satu sama lain. Alang-alang nak buat musuh, kenapa tak pergi buat demo depan rumah Pak Samad Janggut dan ibu pejabat parti pembangkang? Takut? Ugut PM berani pulak ye?

PAGE perlu ingat, "matlamat tidak menghalalkan cara" untuk mengugut PM. Itu bukan cara terbaik untuk memperjuangkan sesuatu dasar mahupun menegur Kerajaan. Justeru itu, saya fikir lebih baik PAGE kaji semula pendekatan mereka mengenai isu ini dan kemukakan pada TPM secepat mungkin. Tapi ingat, cara tu biarlah berhemah dan berkhikmah. Jangan main bedal saja…!

GEMPARRR..!!! HISYAM RAIS KETUA CYBERTROOPERS PAS...?!!!!!

Posted: 30 Oct 2011 07:45 PM PDT

Orang macam ni ke yang PAS panggil jadi ketua diorang? Heh?!

Baru-baru ini PAS mengadakan sebuah program "cybertroopers" khas untuk digunakan pada PRU ke-13, anjuran Lajnah ICT PAS Pahang.

Untuk program itu, parti "jual nama Islam" itu menjemput seorang tokoh "phsy-war" yang selalu "syok sendiri", Hisyamuddin Rais a.k.a Tukar Tiub. Dalam majlis itu, mamat yang dikatakan pernah melanggan pelacur di Thailand itu dilaporkan berkata...
"Ketika kita berperang, kita boleh melakukan apa saja. Jangan kata itu tak boleh, ini tak boleh. Di dalam perang kita menentang musuh dan boleh menembak musuh dari belakang, dari telinga dia, kita boleh bunuh musuh dalam apa cara sekali pun.

Jangan segan segan... Kenapa kita harus kata kita pejuang Melayu.. pantang Melayu tikam dari belakang .. Aku akan bunuh engkau.. apa cara pun akau akan bunuh engkau. Jadi keadaan sekarang nii.. ahli politik dia lain kerana dia ada modus operandi dia.. berbeza dengan blogger" - Hisyamuddin Rais, aktivis fahaman sosialis-liberal
Nampaknya, PAS sudah diberikan "fatwa" baru yang sangat berbau fahaman sosialis dan liberal. Mengenepikan agama dan hukum hakam Islam cybertroopers PAS kini di"halal"kan untuk berbuat apa saja untuk memastikan PAS menang pada PRU 13 nanti.

"Matlamat menghalalkan cara"? Saya bangkang kenyataan Tukar Tiub itu. Sebagai umat Islam, dalam apa juag perkara sekali pun, kita haruslah merujuk kepada agama terlebih dahulu sebelum berbuat apa sekali pun, terutamanya perkara-perkara yang melibatkan keduniaan.

"Perang" menghalalkan cara? Saya belum pernah dengar mana-mana ulama' muktabar yang "menghalalkan" pembohongan di dalam "perang cyberwar". Apakah anda setuju sekiranya "cyberwar" menghalalkan pembohongan dan fitnah? Secara tegas, saya bangkang "fatwa" Hisyamuddin itu!

Anehnya, orang seperti itu yang dijemput PAS untuk menjadi "penasihat cyberwar"nya? Tarafnya lebih hina dari Tun Faisal rasanya. Itu pun PAS kutip? Aparaaaaaa..!!!

LAWAK GEMPARRR..!!! ANWAR IBRAHIM KENA DENGGI..?

Posted: 30 Oct 2011 06:15 PM PDT

Memang parah kalau kena denggi ni...!!! heheheheeeeeee....

Tiada ulasan:

Pengikut