Ahad, 30 Oktober 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


bumiyang

Posted: 30 Oct 2011 03:50 AM PDT

Politik Harian

Posted: 30 Oct 2011 03:43 AM PDT

Politik Harian


Pemuda BN Mencari Bakat Baru Dalam Pertandingan Pidato Politik Piala Perdana Menteri

Posted: 29 Oct 2011 09:33 PM PDT


Pemuda Barisan Nasional akan menganjurkan Pertandingan Akhir Pidato Politik Piala Perdana Menteri pada 29 Nov 2011 ini. Manakala saringan awal akan diadakan sepanjang November di 5 zon :
1. Zon Utara akan diadakan di Negeri Pulau Pinang
2. Zon Selatan akan diadakan di Negeri Johor.
3. Zon Tengah akan diadakan di Negeri Selangor.
4. Zon Pantai Timur akan diadakan di Negeri Pahang.
5. Sabah.

Penyertaan terbuka kepada warganegara Malaysia lelaki dan wanita, berbilang bangsa, berusia 40 tahun ke bawah. Setiap pesertadiminta menyampaikan ucapan dalam Bahasa Malaysia selama 7 minit di peringkat saringan dan turut akan dimintamenjawab soalan para juri di pertandingan akhir.

Ucapan mestilah berkisar kepada tajuk isu semasa yang disediakan oleh pihak penganjur atau tajuk yang peserta sendiri pilih dandi persetujui penganjur.

Hadiah
Juara RM5,000
Naib Juara RM3,000
Ketiga RM1,000
Dan Saguhati untuk peserta akhir besertakan piala pusingan.

Kepada peserta yang berminat, sila hubunggi Sdr Lokman Adam di talian 0123320000/0355113726 atau twitter: @lokmanadam.  Anda juga boleh hubunggi  Sdr Arman PJU : 0122277266  Sdr Zaidel Baharuddin: 0192220145.

Sila SMS nama penuh, No IC dan Alamat sebelum 10 November 2011.

Piala Malaysia: Jang Ranapkan Harapan Penyokong Terengganu!

Posted: 29 Oct 2011 08:24 AM PDT

Update: Nampaknya betul seperti apa yang telah diramalkan oleh Nujum Pak Belalang (Bro Jinggo) Negeri Sembilan Menang tewaskan Terengganu 2-1!

Negeri Sembilan menjulang Piala Malaysia selepas bangkit menewaskan Terengganu 2-1 pada perlawanan akhir di Stadium Shah Alam sebentar tadi.

Terengganu mendahului menerusi jaringan Ashaari Shamsudin pada minit ke-59.

Negeri Sembilan menyamakan kedudukan pada minit ke-81 apabila penjaga gol Terengganu, Sharbinee Allawee, gagal menangkap kemas bola sepakan S Kunalan yang melantun di depannya.

Hairuddin Omar memastikan kemenangan Negeri Sembilan menerusi rembatan cantik pada minit ke-85.

Kepada penyokong Ganu harap bersabar, cuba lagi tahun depan! Dan tak lupa ucapan syabas kepada MB N9 yang telah banyak memberi sokongan dan menghidupkan zaman kegemilangan pasukan bolasepak Negeri Sembilan.

Hoben Jang Hoben!!!

Negeri Sembilan Juara Piala Malaysia 2011!

Posted: 29 Oct 2011 07:49 AM PDT

Negeri Sembilan dinobatkan sebagai Juara Piala Malaysia 2011, setelah menumpaskan Terengganu 2-1! Hoben Jang Hoben!!!

Piala Malaysia: Separuh Masa Pertama Terengganu Gugup Di Padang!

Posted: 29 Oct 2011 06:42 AM PDT

Separuh masa pertama perlawanan akhir Negeri Sembilan bertemu Terengganu menyaksikan kedua-dua pasukan seri tanpa jaringan.

15minit pertama pertahan Pasukan Terengganu banyak bocor.

Manakala serangan Terngganu serba tidak menjadi! Pasukan Negeri Sembilan banyak mengasak dan banyak peluang untuk menembusi gol Terengganu.

Satu kad kuning diberikan kepada permain Negeri Sembilan, Aidil Safuan.

Ganu terlebih makang ikang tadi hahaha! Hoben Jang Hoben!

Penyokong N9 Sudah Mula Membanjiri Stadium Shah Alam!

Posted: 29 Oct 2011 03:29 AM PDT

Mengikut ramalan nujum Pak Belalang, Nismilan monang malam ni tewaskan Terengganu 2-1 hureeyyy! Hobin Jang Hobin!

AL-Kesah AloQStaQ

Posted: 30 Oct 2011 03:21 AM PDT

AL-Kesah AloQStaQ


PAS KEDAH WAJIB BERSAMA-SAMA PAS KELANTAN PERJUANGKAN HUKUM HUDUD (UNTUK TINGKATKAN PELANCONG) !!!

Posted: 30 Oct 2011 01:04 AM PDT

Aku tengok dalam paper Sinar Harian hari ini, berkenaan menjunamnya kadar kedatangan Pelancong ke Negeri Kedah sejak 2008 sehingga 2010 (tahun-tahun tersebut adalah dalam penggal PAS Kedah memerintah negeri ini), nampaknya statistik ini amat menyedihkan.

Penurunan kadar penginapan hotel di Kedah daripada 64.6 % (tahun 2007) jatuh sehingga 49.6% (tahun 2010) adalah amat tidak membanggakan. Kemungkinannya angka tersebut banyak dibantu oleh sektor pelancongan di Langkawi (bukan Kedah di tanah besar). 

Seandainya tidak wujud Pulau Langkawi di Kedah, sudah pasti Kedah lebih gagal lagi untuk mencapai angka yang rendah tersebut (iaitu 49.6% pada tahun 2010) ... INI SUNGGUH MEMALUKAN !

Adakah ini mungkin diakibatkan kerana perbezaan cara kepimpinan Islam (kepimpinan Ulama PAS) di Kedah berbanding kepimpinan Ulama PAS di Kelantan (dan Terengganu pada suatu ketika dulu).

Apabila PAS memerintah negeri Kelantan dan Terengganu, beberapa tindakan drastik kerajaan PAS pada waktu itu telah menyebabkan ramai rakyat terbuka mata terhadap imej kepimpinan cara Islam (kononnya). Salah satunya dalam memperjuangkan hukum hudud !

Walaupun PAS Kedah juga menggunakan bendera dan lambang bulan yang sama dengan PAS Kelantan, malahan PAS telah berjaya memerintah negeri Kedah pasca PRU12, sayangnya PAS Kedah langsung tidak menyebut untuk menjalankan hukum hudud seperti PAS di Pantai Timur, malahan amat jauh sekali untuk mengkaji perlaksanaannya seperti yang PAS Kelantan & Terengganu telah buat dahulu! ...

DRAF PERLAKSANAAN UNDANG-UNDANG HUDUD KEDAH PUN TAK WUJUD ! ... Padahal PAS Kedah juga memakai lambang PAS yang sama !? Mereka satu parti yang sama , satu perlembagaan parti yang sama ... Apa halllll nieee PAS Kedah ????? ....

Sebab itulah rasanya segala aktiviti pelancongan di Kedah semakin merudum, kot ?... (mungkin juga balasan Allah terhadap konda-kondi Parti PAS, di Kelantan nakkan hudud, di Kedah tak berusaha pun untuk buat hudud).

Padahal, kalau PAS Kedah juga turut mengatakan untuk menjalankan undang-undang hudud, maka aku fikir pelancong luar pun akan rasa tertarik dan timbul keinginan untuk mai Kedah bagi melihat corak suasana pentadbiran negeri ini yang dikatakan penuh dengan ciri-ciri keislaman, tak gitu?

Mungkinkah PAS Kedah tidak ada prinsip seperti PAS di Kelantan !? ...

PAS Kedah hanya sekadar mampu merampas tampuk kuasa Negeri Kedah dari kepimpinan BN semata-mata, tetapi pelaksanaan pentadbiran PAS Kedah adalah hampir serupa (baca: meniru) sahaja pentadbiran BN Kedah sebelum itu.

Tiada imej negeri Islam mahupun jolokan sebagai negeri serambi Mekah atau Madinah diperkenalkan yang di Kedah semenjak pasca PRU12 dahulu ! ...

Malahan, pusat Karaoke tumbuh bercambah-cambah di pekan-pekan di negeri ini ... Pub hiburan juga muncul dan baru tumbuh di Kedah ! (Nantikan pendedahan AloQStaQBlog mengenai sebuah Pub baru dibuka di Alor Setar nanti !) ...
Sememangnya maksud PAS Itu adalah PARTI ISLAM SEMALAYSIA ...

PAS Kelantan nampak imej keislaman dalam kepimpinan negerinya ...
PAS Terengganu juga (suatu masa dahulu) juga seperti PAS Kelantan ,nampak imej Islamnya...

Tetapi, apa imej Islam PAS Kedah ??? ...

Imej kepimpinan islam / ulama PAS Kedah langsung tidak nampak di mata rakyat, malahan juga tidak ada langsung perjuangan secara bersungguh-sungguh daripada PAS Kedah untuk sama-sama Kelantan berjuang menjalankan HUKUM HUDUD di Kedah !...

OHHHHH! Rupa-rupanya PAS Kedah mungkin gunapakai "kitab" lain, "kitab" yang tak sama dengan kitab PAS Kelantan dalam memerintah negeri secara Islam... Gamaknya, PAS Kelantan ISLAMNYA LAIN, PAS Kedah pulak ISLAM JENIS LAIN , KOT !??? ....

Selamat melingkup PAS Kedah PRU13 !
InsyaAllah ! ....


Kalau setakat nak memerintah negeri ikut style BN, lebih baik rakyat Kedah kasi balik undi kepada BN untuk memerintah semula , tak ada lah susah-payah nak kena melutut kat Kerajaan Pusat menagih bantuan sebab parti yang berbeza dengan Kerajaan Pusat. Lagi mudah rakyat menerima nikmat di bawah BN ! ...

InsyaAllah, aktiviti pelancongan & lain-lain sumber ekonomi akan lebih rancak jika BN memerintah ! ...

Sudah Jahanam negeri aku dikerjakan PAS Kedah untuk sepenggal ini ! ....


AloQStaQ
29 Okt 2011
AHAD
4:04 Ptg

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 30 Oct 2011 03:20 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang


Sembahyang prepaid dan postpaid?

Posted: 29 Oct 2011 06:00 PM PDT


Seorang sahabat Husin beritahu sebelum ke Mekah supaya rajin-rajin sembahyang jemaah di Masjid.

"Fadilat sembahyang di Masjidil haram tu 100,000 lebih dari Masjid yang lain." katanya.

"Banyak tu," jawab Husin.

"Ente sembahyang berjemaah sudah dijanjikan 27 kali ganda dari sembahyang seorang diri."

"Wah ... itu dah 2,700,000 kali ganda," Husin gandakan.

"Lepas itu, sebagai orang yang sudah berumahtangga, sembahyang ente diberi 40 kali ganda ganjaran berbanding ganjaran untuk orang bujang."

"Macam gitu sudah 108,000,000 kali ganda."

"Itu satu sembahyang, belum kira lima waktu satu hari, pahala ente Allah kasi seolah-olah satu sembahyang bersamaan ganjaran 108,000,000 hari atau kurang dari 300,000 tahun punya sembahyang," Kawan ana terangkan.

"Macam pahala sembahyang seumur hidup. Pahala sembahyang prepaid ...."

Husin hanya terkata, "Alhamdulillah, baguslah itu. Tapi macam mana pula yang post paid? Pening fikirkan dosa tinggalkan sembahyang yang banyak ..."

tunku

Posted: 30 Oct 2011 03:08 AM PDT

tunku


Dr Mahathir Urges Rich Nations To Give Small Fraction Of Zakat To Poor Countries

Posted: 29 Oct 2011 09:19 AM PDT

LANGKAWI, Oct 29 (Bernama) -- Tun Dr Mahathir Mohamad has suggested that a small fraction of the zakat money from rich Muslim nations be set aside to help poor countries or poor people in other countries.
The former prime minister said the zakat money would be distributed to the eight Asnaf (eight categories of people), adding that in most of the rich Muslim nations, the eight Asnaf did not exist anymore.
He said that if they did exist, the amount of zakat money collected would far exceed their needs.
"But, if we consider ourselves as the Ummah, the community of Muslims using the zakat for the poor in other countries cannot be considered as breaching the categories of the people entitled to zakat funds," he added.
Dr Mahathir said this in his keynote address on the first day of the Third Langkawi Islamic Finance & Economics International Conference (LIFE 3) here today.
The three-day conference is themed 'Islamic Banking and Finance: Waqaf, Zakat and Sadakah As Community Empowerment And Strategies For The Economic Transformation Of The Ummaah'.
It is jointly organised by the Insaniah University College, Islamic Development Bank (IDB) and Islamic Research and Training Institute (IRTI).
Also present were Kedah Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak, IDB president Tan Sri Dr Ahmad Mohamed Ali Al Madani and Insaniah University College Rector Prof Datuk Dr Jamil Osman.
Dr Mahathir, who is also LIFE patron, said even a fraction of the 2.5 per cent zakat that was collected by all countries would be very substantial and it would go a long way to relieve the pain and sufferings of the poor.
He said it would also go a long way towards developing the poor Muslim countries, in terms of building infractures over a period of time and creating jobs for them, through investment in labour-intensive industries.
"Can we spend zakat funds on the infrastructures? If they are for alleviating the poverty and the wretchedness of the people in poor Muslim countries, I do not think we would be going against the injunctions of Islam," said the former prime minister.
Dr Mahathir said, for the purpose of collecting and administering the zakat fund, a special institution should be set up, manned by personnel from the contributing countries.
Muslims, he said, were enjoined to be charitable but they should not confine their largesse to Muslims only, adding that they should also help humanity at large, when the need arose.
tunku : if this idea to become reality, i believe the will be no muslims without food or shelter in this world. we should work on this idea and act on it asap.

PANEH MIANG

Posted: 30 Oct 2011 01:23 AM PDT

PANEH MIANG


Apa sebenar "winnable candidate" Najib?

Posted: 30 Oct 2011 12:11 AM PDT

1. As the heat of General Election is increasing, one of the most talked about issues among the BN members is inevitably about searching for right candidates to contest for the State and Parliament seats. Datuk Seri (DS) Najib had several times mentioned that BN will not place just any candidate but the candidate must be a "winnable candidate". Say what? A winnable candidate? These questions rushed into my mind. So did he also mean after all these years BN have been putting candidates that were short of having winnable qualities?

2. DS Najib further described that a winnable candidate need not hold any post in the party where an ordinary member would suffice. According to him, the most important thing is that the candidate could garner majority acceptance and support from voters within and outside the party.

3. Are those descriptions "hard and fast" rules in determining whether a candidate is winnable or otherwise? What situations warrant a preference for an ordinary member to be chosen over the party division's top brass? What benchmark should be adopted in gauging acceptance and support from the voters? Frankly, those descriptions may sound complete yet in reality those descriptions are still far from drawing any picture of certainty.

4. The notion of "winnable candidate" was first tested during Bagan Pinang State bye election. When the election was called, BN was quite worried as BN had lost all previous bye elections and due to that record, there was a possibility the opposition might strengthen its hold in Negeri Sembilan State Legislative Assembly. BN's top brass gave a directive that Telok Kemang UMNO/BN division to submit three names for consideration but Telok Kemang UMNO/BN division gave only Tan Sri (TS) Mohd Isa name as the sole candidate to contest in the bye election. This inevitably attracted criticisms from many quarters. Even Tun Mahathir opined that TS Mohd Isa was not a suitable candidate. Telok Kemang UMNO/BN division did not budge from its decision and due to its persistence the BN's top brass gambled by following the division's decision. Evidently, the gambling move paid off. BN turned as victor in Bagan Pinang bye-election, after 7 consecutive defeats in previous bye elections.

5. Viewing Bagan Pinang's experience, it was not surprising to see TS Mohd Isa won the election. He was Negeri Sembilan Menteri Besar for nearly 22 years as compared to his opponent who was hardly known to the locals. In bye elections subsequent to Bagan Pinang's, BN mostly fielded fresh faces and yet BN still manage to win them. If Bagan Pinang experience is taken as a precedent, the winnable candidate must be the one that the Division chooses and a former "wakil rakyat" or a former MP still stand a chance to contest in the election. However, for other subsequent bye elections, fresh faces were preferred. So it is not wrong for me to say that the notion of "winnable candidate" varies from one instance to another! Neither there is a conclusive formula nor rule in picking a "winnable candidate".

6. Recently, it was reported in a newspaper that the Menteri Besar of Negeri Sembilan openly offered Datuk Chua Soi Lek, the MCA President, to contest in Negeri Sembilan for the coming election. It was unclear however; whether the offer was made out of a political strategy or out of good will or might even out of desperation. No doubt, Datuk Chua is a well-known figure. One,for he is the MCA leader and another for his discreet affair. Perhaps the Chinese voters can accept him but what about the Malay voters? After all, he is not local. As seen in 2008 election, voters preferred the contesting candidate to be local. Did the Menteri Besar consider "winnable candidate" factors before throwing this offer to Datuk Chua? Truly, this is so mind- challenging!

Read more...

Panglima Perang Cyber

Posted: 29 Oct 2011 11:33 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Video Jaringan Gol Final Piala Malaysia Antara N.9 vs Terengganu

Posted: 29 Oct 2011 02:36 PM PDT


Tahniah kepada pasukan Negeri Sembilan menjuarai Piala Malaysia dan tahniah juga kepada Terengganu atas kehebatan anak  negeri mereka Hairuddin Omar yang menjaringkan gol kemenangan Negeri Sembilan.

berita lanjut http://www.utusan.com.my/ 



Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Kartun Siri 7 - Negara Islam vs Isle

Posted: 29 Oct 2011 04:30 AM PDT



Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Penyokong Negeri Sembilan Menuju Shah Alam

Posted: 29 Oct 2011 03:56 AM PDT



Panglima dalam perjalanan pulang dan terserempak kereta penyokong nogori menuju Shah Alam.

Tol Batu 3 juga telah dipenuhi oleh peminat untuk menyaksikan perlawanan akhir Piala Malaysia N9 lawan Terengganu.
Jalan jem beberapa kilometer.

Pasukan pilihan panglima ialah Terengganu tanpa menidakkan N9 juga mampu menang malam nanti.

Bola kan bulat dan politik pun sama bulat juga dan boleh berlaku apa sahaja...

Yang kemaruk mahu ke Putrajaya tidak mustahil tersungkur di pintu penjara.

Sinar FM tengah rancak lagu nogori dan lagu ganu kite.

Published with Blogger-droid v1.7.4

Kartun Siri 6 - Bulan dan Roket

Posted: 29 Oct 2011 02:30 AM PDT



Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Kartun Siri 5 - Sanggup Kawan Dengan Syaitan

Posted: 29 Oct 2011 12:30 AM PDT



Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 29 Oct 2011 11:27 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Negeri BN mana yang bakal juara?!!

Posted: 29 Oct 2011 06:31 AM PDT



Promo percuma untuk RTM.

N. Sembilan dan Terengganu bakal berentap malam ini. Kedua-dua negeri ditadbir BN. Inilah bukti jelas kecemerlangan pentadbiran BN dalam segala aspek.

Kedua-dua pentadbiran negeri juga hadiahkan subsidi harga tiket kepada penyokong mereka. Cuma Terengganu lebih RM 5 kerana ada royalti minyak. Syukur alhamdulillah. Inilah baru dikatakan pentadbiran BERKEBAJIKAN!!!

Cuba bayangkan jika Selangor yang ke Final. PASti poket para penyokong mereka akan koyak rabak. Yalah, sedangkan pemain sendiri yang menjadi tunjang kejuaraan piala AFF 2010 pun tidak berapa diendahkan (hanya beri anugerah setelah ditekan media), apatah lagi rakyat biasa yang tidak mendatangkan untung. Tengok sahajalah rupa padang di Stadium Shah Alam sekarang. Kalah padang sekolah rendah.

Walau apa pun, segala yang terbaik kami ucapkan kepada kedua-dua pasukan. Tunjukkanlah persembahan yang terbaik yang bertaraf world class. Namun, siapa pun yang juara, kami tetap akan sokong, kerana kedua-duanya negeri BN!!! hahaha...

Peteh Ganu Peteh!!!

Hoben Jang Hoben!!!


Hebat PAS Kelantan: Jom Heboh kini HALAL di Kelantan.

Posted: 29 Oct 2011 06:01 AM PDT



Syabas! Hebat betul Kerajaan PAS Kelantan ini. Sudah dua tahun berturut-turut PAS membenarkan konsert JOM HEBOH dianjurkan di Serambi Mekah. SYABAS!!!

Inilah baru dikatakan Al-Halalku Wal Harammu.

Mungkin juga inilah antara hasil pencapaian KPI PAS dalam memeluk fahaman liberalisme dan pluralsime ala-Anwar. Siapa sangka, Kerajaan PAS yang sama yang  begitu allergic dengan patung rusa sekitar Kota Bharu ketika mula-mula memerintah dahulu kini sudah pandai pula menganjurkan konsert-konsert sosial seperti ini.

Inilah berkat berkawan dengan SYAITAN a.k.a. DAP!!!

Insya-Allah, tidak lama lagi orang Kota Bharu pun boleh enjoy program riadah dan pelancongan ala DAP Penang selepas ini!







PAS rancang penghapusan penyokong BN jika PR menang?!!

Posted: 29 Oct 2011 01:19 AM PDT



Seram sejuk rasanya apabila difikirkan nasib dan masa depan anak-anak kita jika orang Melayu terus menerus tidak bersatu. Bayangkanlah jika soal akidah pun kini dipandang enteng dan hina, apatah lagi dengan nasib dan hak anak bangsa? Malahan sudah semakin ramai golongan muda dalam PAS sendiri (parti yang sepatutnya menjadi alternatif kepada UMNO) pun sudah malu untuk mengaku dirinya Melayu dan menolak hak keistimewaan bangsa sendiri atas nama toleransi.
Kononnya tidak mahu bersikap Asobiyah. Namun adakah mereka benar-benar faham apakah sebenarnya yang dikatakan asobiyah itu?


Golongan ini sanggup tunduk kepada kemahuan rakan sepakatan mereka yang bukan Islam. Malah sudah berapa kali PAS menolak untuk bersatu dengan UMNO dalam ikatan Islam yang sejati sejak PRU ke 12 lalu. Apakah mereka tidak mahu mengambil iktibar bagaimana nasib bangsa Melayu benar-benar terbela hanya selepas penyatuan PAS-UMNO penghujung tahun 60-an dahulu?


KELIRU. Bangsa kita sebenarnya semakin terkeliru. Ramai di antara kita yang kini tidak dapat membezakan mana satu ZINA dengan mana satu fitnah dan aniaya. Tidak lagi tahu membezakan antara agenda kafir untuk menjatuhkan Kerajaan Islam dengan gerakan membersihkan pilihanraya. Malah ramai juga di antara kita yang kini sudah dapat membezakan yang mana satu cubaan MURTAD dan makan malam perpaduan!


Lihatlah sendiri bagaimana saudara seagama sendiri kini dihina semata-mata kerana mereka menyatakan sokongan terhadap usaha mempertahankan akidah umat Islam. Sedangkan perhimpunan yang digerakkan oleh musuh Islam a.k.a IFC ini pula dipertahankan. Apakah kita sedang menuju kehancuran seperti  di bawah ini?




Bukankah video di atas mengingatkan kita bagaimana gerombolan khawarij PAS begitu rakus menyerang bangunan SUK-SUK negeri yang mereka menangi pada dinihari keputusan PRU yang lalu?!! Apakah akan berlaku ethnic cleansing seperti di atas terhadap rakyat yang menyokong BN jika mereka berjaya menawan Putrajaya pula nanti?!!

Dari Abi Umamah Al-Bahiliy, beliau berkata: "Rasululah s.a.w telah berkhutbah di hadapan kami. Dalam khutbahnya itu Baginda banyak menyentuh masalah Dajjal. Baginda telah bersabda: "Sesungguhnya tidak ada fitnah (kerosakan) di muka bumi yang paling hebat selain daripada fitnah yang dibawa oleh Dajjal. Setiap Nabi yang diutus oleh Allah SWT ada mengingatkan kaumnya tentang Dajjal. Aku adalah nabi yang terakhir sedangkan kamu adalah umat yang terakhir. Dajjal itu tidak mustahil datang pada generasi (angkatan) kamu. Seandainya dia datang sedangkan aku masih ada di tengah-tengah kamu, maka aku adalah sebagai pembela bagi setiap mukmin. Kalau dia datang sesudah kematianku, maka setiap orang menjaga dirinya. Dan sebenarnya Allah SWT akan menjaga orang-orang mukmin...


***Kredit video kepada Blogger Double-Y



DARUL EHSAN TODAY

Posted: 29 Oct 2011 11:19 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Bahasa Jiwa Bangsa, Tengok Bahasa Nie Korang Tau La Bangsa Mane..

Posted: 29 Oct 2011 10:00 PM PDT


Malaysia dah merdeka 50 tahun lebih, tapi masih ada lagi orang malaysia yang tak reti berbahasa melayu dengan betul walau pun bahasa melayu adalah bahasa rasmi negara, pundek kan, buat malu je.

Inilah sebapnya kenapa kerajaan nak buat sekolah satu aliran, disamping mengelakan pelajar-pelajar menjadi rasis, sekolah satu aliran juga boleh membantu pelajarnya menguasai bahasa melayu dengan baik.

Banner ni sebenarnya bermaksud gadis jurujual di perlukan, tapi di sebapkan orang yang buat banner ni tak paham bahasa melayu maka banner tu jadilah bergini...

DYMM Sultan Johor Warning Pelajar Universiti...

Posted: 29 Oct 2011 07:03 PM PDT

BATU PAHAT, 29 Okt ― Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar mengingatkan baginda akan melepaskan jawatan Canselor Universiti Tun Hussein Onn Malaysia jika penuntut terus terjebak dengan gejala tidak sihat seperti menyertai perhimpunan haram sehingga menggugat kestabilan negara.

Sultan Ibrahim bertitah para penuntut perlu bersyukur dengan peluang diberikan untuk menuntut ilmu dan tidak terbabit dengan aktiviti politik atau menjadi pengikut kumpulan politik jalanan yang antikerajaan.

"Saya ingin menegaskan di sini bahawa sekiranya gejala sebegini berlaku dalam kalangan pelajar universiti ini, pada masa akan datang saya tidak teragak-agak untuk melepaskan jawatan saya sebagai canselor universiti ini," titah baginda dipetik Bernama hari ini.

Titah baginda, adalah lebih baik untuk "saya mengundurkan diri daripada nama saya turut tercemar dengan perbuatan yang akan memburukkan nama dan imej universiti ini."

Baginda bertitah semasa menyempurnakan Istiadat Konvokesyen Ke-11 Universiti Tun Hussein Onn Malaysia di sini hari ini.

Sultan Ibrahim juga bertitah, antara gejala sosial yang sering dipaparkan akhbar membabitkan segelintir penuntut perempuan melakukan aktiviti tidak bermoral seperti menjual maruah diri semata-mata untuk memperoleh kemewahan dengan cara mudah.

Sehubungan itu, baginda berpesan kepada penuntut dan graduan agar menjadi manusia yang berpegang teguh kepada ajaran agama, serta berusaha mengharumkan nama universiti selain membalas pengorbanan dan jasa kedua ibu bapa tercinta.

komen aku: woii budak-budak, dengar tu apa yang sultan johor titah, apa korang tahu pasal politik? kencing pun bercabang nak main politik konon, settlekan belajar korang tu dulu, lepas belajar cari kerja, duit gaji tolong mak bapa korang yang susah payah beranak dan besarkan korang, korang tolong pembangkang bukan depa pernah suapkan nasi kat mulut korang atau bagi beras, bagi susu kat korang pun.

Aziz Bari Terima Peluru... Porahh...

Posted: 29 Oct 2011 05:28 AM PDT

Kahh...kahh...kahh.... Nak tergelak aku dengar si profesor kangkung dapat peluru, biase la bro, orang terdesak memang macam tu, dia sendiri tulis surat ugutan, dia sendiri pos dan dia buat-buat terkejut konon ada orang bagi dia peluru, kalau betul benda ni serius, kenapa dia tunggu sampai esok baru nak buat polis report, kenapa tak buat hari ni? benda ni benda serius beb, melibatkan nyawa, boleh main postponed ke? bengong punya profesor.

Aku harap kalau dia buat polis report, polis siasat betul-betul profesor kangkung tu, tuduhan yang dia buat tu terlalu serius dan melibat sultan. ini orang dia sanggup buat apa sahaja untuk burukan institusi raja-raja melayu.
Published with Blogger-droid v1.7.4

AZLI SHUKRI

Posted: 29 Oct 2011 11:14 PM PDT

AZLI SHUKRI


Isu Konsert Di Genting : PAS Terlupa Persamaan Antara Elton John dengan Anwar Ibrahim

Posted: 29 Oct 2011 10:45 PM PDT

PAS marah Elton John datang ke Genting Highland buat konsert - alasanya penyanyi tersebut merupakan seorang gay. Tetapi pada masa yang sama, PAS lupa siapa Anwar Ibrahim! Elton John mengaku bahawa beliau adalah seorang gay dan Anwar Ibrahim pula sudah dijatuhkan hukuman meliwat Azizan dan sekarang sedang dibicakan kerana meliwat Saiful Bukhari pula. PAS Pahang sibuk berjuang menghalang konsert Elton John, tetapi terlupa berpuluh-puluh konsert masuk ke Selangor.

PAS membenci gay, tetapi terlupa untuk berdakwah dan menyelesaikan masalah gay yang semakin "berlambak" di Selangor dak Kuala Lumpur - apa yang PAS telah lakukan bagi mengurangkan masalah tersebut? Gay ini penyakit yang terkena kepada semua umat - tidak mengira Melayu, Cina atau India - semua pelaku luar tabii ini mesti dihukum dengan hukuman yang sama. Apabila hukum Hudud dilaksanakan, maka tidak kira Islam atau kafir, semuanya tertakluk kepada hukum Allah tersebut. Ini bukan penyakit umat Islam sahaja! Islam tidak diturunkan sekadar untuk menyelamatkan orang-orang yang beriman sahaja, sebaliknya untuk kesejahteraan umat manusia. Mana mungkin Hudud hanya untuk orang Islam semata-mata, kalau Islam itu sendiri membawa rahmat kepada seluruh manusia?

Elton John dibenci, tetapi apabila PAS disuruh menyertai HIMPUN macam-macam alasan diberi. PAS kata hukum Hudud hanya untuk orang Islam sahaja, seperti mana solat, puasa dan zakat -padahalnya ia adalah hukum untuk semua orang yang berada di bawah pemerintah Islam. Hukum Hudud tidak boleh diqiaskan dengan sebegitu rupa, ia adalah hukum yang ditetapkan untuk keadilan bagi seluruh umat manusia tidak mengira seseorang itu Islam atau kafir. Nabi bersabda, "Bahawa Rasulullah Sallallahu 'alihi wa Sallam telah pun menghukum rejam dua orang Yahudi. Kedua-dua itu sebelum berzina telah merasai persetubuhan melalui perkahwinan di dalam agamanya". (Bukhari).

Bahkan, sekiranya kita mendakwa bahawa hukum Hudud hanya dikenakan atas umat Islam sahaja, maka secara tidak langsung kita telah menolak perintah Allah yang mewajibkan hukum Islam dilaksanakan sepenuhnya. Dan di mana kita mahu meletakkan firman-firman Allah yang mulia ini? "Maka putuskanlah perkara atas mereka menurut apa yang Allah turunkan (hukum Islam), dan janganlah kamu mengikuti hawa nafsu mereka dengan meninggalkan kebenaran (hukum Islam) yang telah datang kepadamu" [TMQ al-Maidah (5):48].

Firman Allah lagi, "Sesungguhnya Kami telah menurunkan Kitab kepadamu dengan membawa kebenaran, supaya kamu menghukum antara manusia dengan apa yang telah Allah wahyukan kepadamu" [TMQ an-Nisa (4):105]. Di sini Allah menggunakan perkataan "manusia" dan bukan perkataan "orang-orang beriman" sahaja.

Firman Allah lagi, "Perangilah orang-orang yang tidak beriman kepada Allah dan tidak beriman kepada hari akhirat, dan mereka pula tidak mengharamkan apa yang telah diharamkan oleh Allah dan RasulNya, dan tidak beragama dengan ugama yang benar, iaitu dari orang-orang yang diberikan Kitab (kaum Yahudi dan Nasrani), sehingga mereka membayar jizyah dengan keadaan tunduk patuh" [TMQ at-Taubah (9):29].

Firman Allah lagi, "Dan hendaklah engkau menjalankan hukum di antara mereka dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah dan janganlah engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka, dan berjaga-jagalah supaya mereka tidak memesongkanmu dari sesuatu hukum yang telah diturunkan oleh Allah kepadamu. Kemudian jika mereka berpaling (enggan menerima hukum Allah itu), maka ketahuilah, hanyasanya Allah mahu menyeksa mereka dengan sebab sebahagian dari dosa-dosa mereka; dan sesungguhnya kebanyakan dari umat manusia itu adalah orang-orang yang fasik" [TMQ al-Ma'idah (5):49].

PAS sudah terlalu banyak menyeleweng dan terpesong jauh daripada landasan perjuangannya - kerana nafsu politik dan kemaruk untuk berkuasa, Islam telah dijadikan komoditi yang dijual beli atas nama demokrasi. Dan apabila Islam diletakkan di dalam peti undi, maka inilah jadinya. (Baca juga penjelasan menarik Hizbut Tahrir di sini).

Jangan seksa kami wahai JAIS! - Rintihan Syiah Melayu

Posted: 29 Oct 2011 08:54 PM PDT

PAS Kata 5 Ribu Aje?

Posted: 29 Oct 2011 10:43 AM PDT

Malaysiakini Biadab - Siarkan Komen Pembaca Menghina Sultan Johor

Posted: 29 Oct 2011 09:30 AM PDT







Isu Hutang Negara : Laaa Kita Kena Tipu Rupanya

Posted: 29 Oct 2011 08:00 AM PDT

Pembangkang timbulkan isu Kerajaan BN banyak hutang dan negara boleh bankrupt. Kononnya setiap rakyat Malaysia, termasuk budak baru lahir, sudah tanggung hutang yang besar.

1. Kerajaan Malaysia (BN) berhutang kerana hendak membangunkan negara bagi faedah rakyat; bukan untuk joli. Hutang Kerajan Persekutuan kecil sahaja (7.7%) dari jumlah hutang atau 2% daripada KDNK. Hutang yang besar ialah oleh sektor swasta. Kerajaan mampu bayar – pada kadar 2 sen daripada setiap RM10 dari hasil eksport (0.2%).

2. Defisit Fiskal (Perbelanjaan melebihi hasil) – % KDNK (GDP)

Malaysia5.6% (Terendah)
UK12.8%
Greek12.0%
Ireland11.7%
Sepanyol9.3%
Portugal7.3%.

3. Hutang Negara – % KDNK (GDP)

Malaysia34% (Terendah)
Sepanyol60%
Portugal82%
USA90%
Singapura98%
UK158%
Greek160%
Jepun200%

4. HUTANG PER KAPITA

MalaysiaRM7,918
(US$2,514)/seorang - Terendah
USAUS$31,000/seorang
Belanda,
Switzerland dan
US$25,000/seorang
Luxemburg, Sweden
dan Kanada
US$17,000/seorang
AustraliaUS$11,400/seorang


5. Untuk memakmurkan rakyat, termasuk mengurangkan hutang negara, YAB PM DSN komited untuk melonjakkan Malaysia ke tahap negara berpendapatan tinggi. Kita semua perlulah sokong usaha beliau itu.

ISU – Pembangkang timbulkan isu Kerajaan BN banyak hutang dan negara boleh bankrupt. Kononnya setiap rakyat Malaysia, termasuk budak baru lahir, sudah tanggung hutang yang besar.

PENJELASAN

1. Hutang Negara terbahagi kepada 3 komponen:


2009 (Bilion)2010 (Bilion)
1.1 Hutang Sektor Awam:RM 13.8 (16.2%)RM 17.1 (20.0%)
a) Hutang Kerajaan PusatRM 71.6 (83.8%)RM 68.3 (80.0%)
b) PABK*RM 85.4RM 85.4
1.2 Sektor SwastaRM 70.0RM 64.2
1.3 Hutang Jangka PendekRM 77.8RM 72.1
JumlahRM 233.1RM 221.7

• Perusahaan Awam Bukan Kerajaan (seperti TNB dan Telekom)

2. Hutang-hutang di atas dibayar oleh pihak-pihak yang berkenaan; bukanlah dibayar oleh rakyat (seperti kita bayar hutang kereta, hutang rumah dan sebagainya) sekalipun pihak-pihak tersebut tak mampu membayarnya. Rakyat bukan penjamin.

3. Hutang Kerajaan Pusat (HKP) yang sebenar adalah KECIL sahaja iaitu hanyalah RM17.1 Bilion (2010) atau 17.1% daripada hutang Sektor Awam atau 7.7% daripada keseluruhan Hutang Negara ataupun hanyalah 2% daripada KDNK.

4. HKP – Dari segi Nisbah Khidmat Hutang Luar Negeri (bayaran balik hutang), hanyalah 1.2% (2009) dan turun kepada 0.2% pada tahun 2010; jauh di bawah threshold 20%. Maksudnya, dari segi konsep berhemah, as a rule of thumb, jika kita berhutang, bayaran balik seelok-eloknya janganlah melebihi RM20 sebulan kalau pendapatan kita adalah sebanyak RM100 sebulan.

5. HKP adalah bagi tujuan pembangunan / pelaburan seperti membina jalan, hospital, sekolah dan seumpamanya yang akan mendatangkan faedah kepada rakyat. Bermkna bukan bagi tujuan operasi / consumption seperti bayar gaji dan elaun yang tak ada pulangan. Rakyat tentulah mahukan jalan, hospital, sekolah, bekalan air dan api. Pembangkang tak mahu?

6. Kerajaan Pusat amat berhemah dalam membelanjakan wang rakyat – sentiasa ada lebihan dalam akaun semasanya (2009 = RM1.2 bilion; 2010 = RM10.0 bilion). Maksudnya hasil kerajaan (2010 – RM162.1 bilion) melebihi perbelanjaan mengurus (2010 – RM152.1 bilion) seperti gaji, elaun, pencen, api dan air.

7. Jika dicampurkan dengan perbelanjaan pembangunan, kedudukan kewangan/fiskal Kerajaan Pusat terhutang (defisit) sebanyak RM47.4 bilion (2009). YAB PM berjaya menurunkannya kepada RM43.3 bilion pada tahun 2010.

8. Dari segi ukuran standard dunia (IMF, World Bank), defisit fiskal Malaysia hanyalah 7% daripada nilai Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) atau GDP (2009) dan turun kepada 5.6% (2010); diunjurkan akan turun lagi kepada 5.4% (2011). Lebih rendah daripada UK (12.8%), Greek (12%), Ireland (11.7%), Sepanyol (9.3%) dan Portugal (7.3%).

9. Dari segi hutang negara, ukuran standard yang digunapakai adalah berapa % hutang itu dari KDNK. Hutang Negara Malaysia adalah lebih rendah (34%) berbanding Sepanyol (60%), Portugal (82%), USA (90%), Singapura (98%), UK (158%), Greek (160%) dan Jepun (200%).

10. Hutang Negara Malaysia, jika dipuratakan setiap seorang = RM7,918 (US$2,514); jauh lebih rendah dari USA (US$31,000/seorang), Belanda, Switzerland dan Denmark (US$25,000/seorang); Luxemburg, Sweden dan Kanada
(US$17,000/seorang) dan Australia (US$11,400).

11. Untuk memakmurkan lagi rakyat dan negara, termasuklah mengurangkan hutang negara, YAB PM DSN komited untuk melonjakkan Malaysia ke tahap negara berpendapatan tinggi. Melalui pendapatan yang tinggi ini, nilai KDNK akan melompat dan hasil cukai (pendapatan Kerajaan Pusat) akan bertambah. Maka hutang negara dapat dikurangkan lagi. Justeru kita semua perlulah menyokong usaha DSN itu bagi kebaikan kita juga. (Baca artikel penuh di sini).

Cara Mudah Fitnah UMNO!

Posted: 29 Oct 2011 05:21 AM PDT

Inilah cara paling mudah fitnah UMNO - baru sahaja dikenakan siasatan disiplin oleh universiti, tiba-tiba sahaja Aziz Bari menerima surat ugutan berisi peluru. Mudah..mudah..mudah sungguh mencipta fitnah. Sebelum ini, Anwar Ibrahim mendakwa kononnya menerima ugutan bunuh, manakala Nurul Izzah pula mendakwa anak kecilnya dijadi sasaran untuk dikorbankan oleh pihak-pihak tertentu. Dan sebelum itu, beberapa pemimpin pembangkang juga mendakwa kononnya diugut bunuh melalui sms dan surat berantai. Tetapi, yang peliknya semua laporan polis yang mereka buat seolah-olah hilang begitu sahaja, bahkan Anwar dan Nurul Izzah pun tidak lagi kedengaran mempertikaikan hasil siasatan polis yang sampai sekarang masih tidak tahu hasilnya. Seperti yang kita ketahui, PKR adalah parti yang begitu licik dalam melakukan kerja-kerja jahat seperti ini, dan kemudian melamparkan tuduhan kepada UMNO atau PERKASA. Sekarang, Aziz Bari pula menerima ugutan dan tidak mustahil ia adalah agenda jahat Pakjatan Rakyat sendiri, dalam usaha mendapat laba politik daripada isu yang sedang dihadapi oleh profesor undang-undang UIA itu. Namun demikian, yang menarik adalah kenyataan Aziz bari di bawah:

"Ditanya perasaannya sama ada takut, beliau berkata "tidak" kerana pernah mendapat ancaman bertulis sebelum ini ketika mengkritik kepimpinan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang menjelang muktamar pemilihan parti itu pada 2009."

Maka kenyataan Aziz Bari ini sedikit sebanyak mendedahkan petualang sebenar yang gemar melakukan kerja-kerja kotor bagi memburukkan nama UMNO melalui jalan haram - iaitu "poskan sahaja peluru dan surat ugutan" - maka orang akan menuduh UMNO!

Yang Lain Tu Mengapa Tak Buat Solat Sunat Sama...Jadi Penonton Aje Ke?

Posted: 29 Oct 2011 02:25 AM PDT


oyabun

Posted: 29 Oct 2011 11:13 PM PDT

oyabun


Anwar Omegay tak lena tidor malam di asak blogger-blogger Pro-UMNO/BN!!

Posted: 29 Oct 2011 10:23 PM PDT



Hahaha..Anwar Omegay tak lena tidor malam dek asakan blogger-blogger Pro-UMNO/BN yang dikatakan "tidak bersekolah" oleh China Press. Sila klik di sini .

Wasabi Oyabun..

Belantan

Posted: 29 Oct 2011 11:09 PM PDT

Belantan


Apabila "Ratu Porno" kesayangan Nik Aziz bercakap mengenai bekalan air - S'gor dakwa kadar NRW tidak terkawal!

Posted: 29 Oct 2011 02:06 AM PDT


Kerajaan Selangor bimbang dengan peratusan Air Tidak Berhasil (NRW) yang didakwanya tidak terkawal dan gagal dikurangkan ke tahap yang memuaskan, kata exco kerajaan negeri, Elizabeth Wong.

"Jika Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (SYABAS) tidak mampu mengurangkan NRW pada tahap yang memuaskan, ia akan memberi kesan langsung kepada bekalan air bersih untuk pengguna," katanya dalam kenyataan.

Beliau mendakwa, kegagalan SYABAS menurunkan peratusan NRW ke tahap yang memuaskan, membuktikan syarikat konsesi air ini gagal menjalankan penyelenggaraan paip air dengan baik seperti yang dikehendaki dalam perjanjian penswastaan air antara kerajaan negeri dengan syarikat konsesi itu.

"Mengikut laporan Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN), SYABAS masih gagal mengurangkan kadar NRW kurang daripada 30 peratus.

"Walaupun kadar NRW menurun pada kadar 32.38 peratus pada 2009 berbanding 38.43 peratus pada 2005, tetapi meningkat semula pada tahun lalu dan tahun ini, malah SPAN meramalkan NRW terus meningkat melebihi 40 peratus sehingga 2020," katanya dalam satu kenyataan.

Menurut Elizabeth, tanpa bekalan air bersih yang mencukupi, tidak mustahil krisis bekalan air bersih di Lembah Klang akan berlaku walaupun tujuh empangan di Selangor mempunyai kapasiti air mentah yang mencukupi dan adakalanya berlaku limpahan.

"Laporan Pengkajian Penilaian Aset Air Negeri Selangor oleh Ranhill mendapati, dua loji rawatan air iaitu Kalumpang dan Sg Sireh memerlukan penambahbaikan yang besar manakala 18 lagi loji memerlukan penambahbaikan," tambahnya.

Elizabeth berkata, menteri-menteri kerajaan pusat lebih ghairah bercakap mengenai keperluaan membina Loji Rawatan Air Sungai Langat atau Langat 2, yang didakwanya, bagi menutup kelemahan dan ketidakmampuan syarikat konsesi terbabit.

Sebaliknya, tegas beliau, isu yang patut diberi perhatian oleh kerajaan pusat ialah menyegerakan pengambilalihan pengurusan air kepada kerajaan Selangor yang didakwanya sengaja dilewat-lewatkan dan dibelenggu masalah-masalah yang tidak sepatutnya timbul.

"Pengurusan air akan lebih terjamin, terurus dan profesional jika kerajaan negeri diberi mandat untuk ambil alih dari syarikat konsesi kerana kepentingan rakyat lebih diutamakan.

"Jika kerajaan negeri mengambilalih pengurusan air, kita amat yakin NRW berjaya diturunkan hanya sekitar 10 peratus dan tidak akan berdepan masalah bagi memenuhi permintaan pengguna yang meningkat 10 peratus setiap tahun," tambahnya.

Wahai 'Eli Bogel' : Tak payah lah memberi pelbagai alasan. Cakap saja kerajaan Selangor nak menguasai SYABAS supaya semua hutang tertunggak selama 3 tahun sebanyak lebih dari RM300 juta untuk air percuma dapat dilangsaikan! Ingat lah wahai 'Eli Bogel' bahawa kaedah pemberian air percuma ini juga tidak betul kerana orang kaya atau yang berada di dalam zon selesa juga menikmati 20 meter padu air percuma yang sepatutnya hanya dinikmati golongan daif, miskin dan tidak berkemampuan.

Dalam pada itu pemilik kediaman bertingkat yang menggunakan meter pukal, terdapat ramai lagi yang gagal menikmati air percuma ini kerana mereka masih belum berhijrah ke meter individu. Ini juga menampakkan kegagalan kerajaan Selangor kerana mereka masih lembab melaksanakan program penukaran meter ini. Adakah ini 'adil' untuk mereka!

Contohilah cara SYABAS melaksanakan program Tabung Budi yang sedang dan telah mengenal pasti pengguna yang miskin dan daif daripada pelbagai kaum untuk diberi air percuma dan dibantu menyelesaikan tunggakan bil air mereka. Ada faham ka 'Eli Bogel'!

Suara Politik
Taminsari..

PERAK BANGKIT - MENGGERAKKAN BELIA

Posted: 29 Oct 2011 11:05 PM PDT

PERAK BANGKIT - MENGGERAKKAN BELIA


Reformasikan Kementerian Belia dan Sukan - Jika kita nak selamatkan Malaysia

Posted: 28 Oct 2011 10:51 PM PDT

Dah lama Perak Bangkit tak menggarang. Dah lama Perak Bangkit tak menjerit! Dah lama Perak Bangjkit duduk diam..... Kini kami nak rembat Kementerian Belia dan Sukan. Pertama, Si manusia yang bernama Ahmad Shabery bin Cheek. Kau nak suruh aku panggil kau Yang Berhormat. Panggil kau Shabery Cheek. Kirim salam. Berani aku nak panggil kau nama-nama mulia begitu! Shabery kau mesti ingat. Kau ni makhluk Allah seperti kami. Jadi jangan sombong dan bongkak! Jangan kurang ajar yer bro! Kau pun muda lagi. mana prinsip kau? mana idealisme kau? Mana aktivisme kau? mana Intelektualisme Kau? Kawan kami dari Mayc Kumpulan Terbuang nak mintak surat 11 Oktober , 2011. Kononnya kau sain surat atas nama KBS meluluskan AGM Tajaan Syed Hamid. Apa ni Shabery? Jangan nak bodohkan golongan terpelajar macam pejuang MAYC yang kau buang tu. Kau angkat pemimpin boneka!

Shabery? Kami nak tanya kat kamu.... kamu tahu tak pa masalah dalam Kementerian kamu? kamu tahu tak Pengarah JBS N9 yang sepetutnya sudah S54 masih nak duduk N9 yang hanya S48? kenapa jadi begini sang ketua? Kamu tahu tak Pengerah JBS trengganu di singkirkan kerana tak nak bagi Syed Rahman bikin lagi projek bangunan KBS sehingga bocor! kau jangan buat kerja main-main Shabery. Sebelum kepala kau diketuk. Sebelum kau terhantuk! Baik sedar diri sahabatku.

Roslan Latif dah cerita siapakah sebenarnya kamu wahai Mantan Ketua Penerangan Semangat 46. Manta aktivis PAS di kampus. Kau bikin dmonstrasi kerana konon tak suka Anwar masuk UMNO dulu. Kamu dan Saifuddin Nasution siapa? kawan baik bukan.... Ini cuma ajinomoto. Takder katan dengan isu ini... Perenggan kami tulis supaya nak kasik tau kat kamu yang ramai orang kenal dan tahu siapa kamu. Kamu adalah kemalasan! Titik dan titik...

Shabery? Siapa Syed Rahman, Mantan SUA MAYC zaman Syed Hamid di sisi kamu? Kawankan? Funder kau kah! Siapa? Cuba jelaskan kepada rakyat jelata. Jangan jadi politikus dan membibir besar cakap bek bek bek! Kau tak baguslah Shabery!

Banyak lagi kami nak cerita ... Tapi sikit-sikit dulu ter..... Oh ya! Ada berita mengejut untuk anda... Bersedialah yer!

PenangWasabi

Posted: 29 Oct 2011 09:41 PM PDT

PenangWasabi


Teresa Kok jamin “Menu DAP” HALAL untuk umat Islam?

Posted: 29 Oct 2011 01:37 AM PDT


Baru-baru ini saya ada bertemu dengan seorang wartawan dari sebuah akhbar Cina yang kebetulan hadir di sidang akhbar Teresa Kok yang mempromosikan menu yang murah bagi menandingi harga yang ditawarkan oleh "Menu 1Malaysia". Sidang akhbar tersebut khabarnya dibuat di sebuah restoran vegetarian yang terletak di Segambut.

Menurut sumber tersebut, restoran vegetarian itu milik sebuah persatuan Cina yang kuat dengan fahaman Buddha dan mengamalkan diet pemakanan vegetarian yang sangat kuat. Katanya, restoran tersebut sangat tegas dengan prinsip "vege" dan melarang sebarang unsur daging, terutamannya daging babi untuk di bawa masuk ke premis restoran tersebut.

Menurutnya lagi, restoran itu menawarkan set makanan berupa nasi putih dan tiga jenis lauk sayur-sayuran dengan harga RM2 sahaja, harga yang paling murah seumpamanya di Lembah Klang. Justeru itu, Teresa Kok dan beberapa Ahli Parlimen DAP, termasuk ADUN Segambut, mahu memperkenalkan restoran tersebut kepada rakyat dan dijadikan menu harian mereka.


Menurut Teresa Kok dan pengurus restoran itu, Agnes Yap, memandangkan makanan yang disediakan di restoran tersebut berkonsepkan vege dan tegas terhadap larangan "daging" masuk ke premis itu, ianya "halal" untuk dijamah oleh umat Islam. Katanya, ada juga orang Islam yang pernah datang makan di kedai tersebut sebelum ini.

Begitulah cerita wartawan Cina tersebut kepada saya. Tak perlulah saya beritahu namanya, nanti Teresa Kok cari "amoi" tu pula. Teruk pula "amoi" tu kena maki dengan Teresa Kok nanti…heh!

Melalui cerita amoi tersebut, saya dapati bahawa Teresa memang bodoh dan tidak membuat "homework" sebelum berbbuat sesuatu. Tindakannya memperkenalkan "menu murah" lawan "menu 1Malaysia" jelas akan "back fire" dia balik kemudiannya.

Pertamanya ialah mengenai isu hukum halal atau haram makanan tersebut. Amboi..amboi..!!! Sesedap rasa saja Teresa Kok kata makanan dan minuman di restoran itu "halal"! Apa yang Teresa Kok tahu tentang "halal"? Teresa Kok sudah mengaji habis dengan Pok Nik tentang halal haram makanan, kah?

Teresa patut tahu bahawa hanya JAKIM sahaja yang berhak untuk menyatakan restoran itu halal atau haram makanannya di Malaysia? Agensi kerajaan itu saja yang diberikan kuasa untuk memeriksa dan mengeluarkan sijil halal pada sesebuah restoran, apatah lagi untuk sebuah restoran kendalian seorang yang bukan Islam!

Setahu saya, restoran tersebut dilaporkan media tidak pernah memohon sijil halal dari JAKIM, apatah lagi disahkan halal makanannya. Tiba-tiba saja datang si mangkuk ayun bernama Teresa Kok, seorang yang bukan Islam, memberitahu bahawa restoran itu halal! Halal kepala hotak dia!

Dari segi murah, memanglah murah. Kalau nak diikutkan, harga begitu pun belum cukup murah! Sebenarnya, gerai-gerai nasi lemak di tepi jalan jauh lebih murah dari restoran yang dipromosikan Teresa Kok dan pemimpin DAP itu.

Sebungkus nasi lemak di tepi jalan mengandungi nasi lemak dan tiga lauk berupa sambal ikan bilis, telur, kacang dan ikan bilis goreng, serta beberapa hiris timun. Harganya baru RM1.00 hingga RM1.50 sahaja! Lebih murah dari Menu DAP yang tidak tahu sama ada halal atau tidak itu!

Nampaknya, DAP dan Pakatan Haram sudah benar-benar terdesak dan tertekan dengan populariti Datuk Seri Najib yang memperkenalkan Menu 1Malaysia baru-baru ini sehingga sanggup menyuruh anak dara tua DAP yang tak laku itu meniru corak pendekatan Perdana Menteri terhadap rakyat!

DAP dan Pakatan Haram sudah takut benar dengan pengaruh penjenamaan 1Malaysia yang kini mendapat tempat dihati rakyat sebagai simbol keprihatinan kerajaan terhadap rakyat. Apatah lagi sejak kebelakangan ini imej Pakatan Haram sering terjejas dengan kontroversi "taik-taik" Anwar Ibrahim di dalam dan di luar negeri!

Ayuh! Teruskan momentum sokongan rakyat kepada kerajaan BN. Rakyat yang tertipu dengan pembohongan Pakatan Rakyat sudah menyedari betapa busuknya hati DAP, PKR dan PAS dengan cara yang keji demi merebut kuasa politik. Rakyat sudah sedar betapa BN telah difitnah oleh Pakatan Haram!

Sumber : MyKMU.net

Penang Wasabi..

PISAU.NET

Posted: 29 Oct 2011 09:29 PM PDT

PISAU.NET


Tahaluf Siyasi Khawarij PAS Bukti Sebagai Tunggangan DAP

Posted: 29 Oct 2011 06:00 PM PDT

Khawarij PAS bertahaluf siyasi,istilah yang diguna pakai ternyata benar benar memperbodohkan penyokong sendiri.Dalam masa mereka menjaja agama,akidah dan hukum Allah sebagai produk politik,mereka tetap menganjingkan diri sebagai suruhan DAP.

Anda boleh baca keratan dibawah sebagai bukti bahawa ahli PAS ditipu hidup hidup oleh kepimpinan parti untuk dijadikan tunggangan oleh DAP.

Awal awal lagi pemimpin khawarij berusaha menutup minda penyokong sendiri,sebolehnya mereka tidak mahu penyokong dan ahli PAS daripada berfikir dengan mengunakan otak sendiri.

Tindakan pre ampitive sudah dibuat agar penyokong dan ahli pas agar tidak mempercayai pendedahan yang dibuat oleh lawan mereka. Inilah puncanya kegagalan otak penyokong pas untuk berfungsi dengan baik.

Pisau melihat khawarij PAS bersungguh sungguh menyakinkan penyokong sendiri,tetapi sebaliknya perancangan peringkat tertinggi kepimpinan khawarij PAS sebenarnya lari daripada matlamat yang sebenar.

Dokumen dibawah yang didedahkan oleh Yb Zulkifli Noordin membuktikan bahawa khawarij PAS tidak akan sama sekali memasukkan persoalan negara Islam dan perlaksanaan hudud diperingkat federal.

Di bawah ini dilampirkan petikan sulit fail taklimat rahsia bertajuk "Formula Kemenangan" yang diadakan pada 18 Januari 2011. Baca dan fahami sendiri motif Hudud PAS.

Hudud PAS bukan untuk menegakkan Islam. Hudud PAS hanya untuk membeli undi untuk PRU13.


Justeru apa maknanya tahaluf siyasi versi khawarij PAS? Adakah walaq kepada DAP menjadi keutamaan?

Pisau kata " kesian penyokong pas,dah banyak kali kena tipu"

Dr Hassan Ali Saksi Permurtadan Di Selangor

Posted: 28 Oct 2011 11:00 PM PDT

AIDCNews – 29/10/11 – Siapa lagi pihak yang paling berautoriti untuk mengesahkan berlakunya usaha pemurtadan di Selangor, kalau bukan, Datuk Dr Hassan Mohamad Ali, Exco Hal Ehwal Islam, Adat adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam Selangor."Beliau datang hari ini bukan untuk berucap, tetapi beliau bakal memimpin doa dan munajat bersama.

Dan hari ini, saya tidak akan memanggil beliau sebagai yang berhormat kerana beliau sendiri telah mengumumkan sebaik sahaja melangkah keluar dari rumah, beliau keluar sebagai seorang muslim, bukan seorang politician mahupun exco.

"Atas dasar aqidah beliau di sini..atas dasar akidah kita bersama menadah tangan berdoa dan bermunajat kepada Yang Maha Esa..dipersilakan..kata pengerusi majlis semasa menjemput Dr Hassan Ali bermunajat dan memimpin doa dalam program HIMPUN di Stadium Shah Alam, Sabtu lalu. Sementara itu, Sinar melaporkan exco kerajaan Selangor itu tidak pernah risau mengenai masalah kehilangan sokongan dalam Pas ekoran beberapa tindakannya yang dikatakan berlawanan dengan parti hingga menyebabkan beliau dikritik pimpinan dan rakan seperjuangan yang lain.

Ini termasuk kehadiran dan penglibatannya dalam Himpunan Sejuta Umat Selamatkan Akidah (Himpun) yang berlangsung di Stadium Shah Alam Sabtu lalu yang bertujuan menyedarkan umat Islam mengenai bahaya murtad.

Hasan, bekas Naib Presiden Pas berkata, apa yang paling penting baginya adalah segala tindak tanduknya itu dilakukan dengan kesedaran dan rasa penuh tanggungjawab menunaikan amanah ALLAH."Itu yang lebih penting bagi saya, bukannya pangkat, populariti dan kekayaan. Bukan saya tak sayang parti tetapi di tahap tertentu dalam perjuangan, parti pun perlu letak ke tepi demi melaksanakan tanggungjawab kepada ALLAH SWT," katanya.

Mengenai Himpun katanya, beliau hadir kerana menganggap perhimpunan seperti itu sangat mustahak dan selari dengan perjuangannya menegakkan akidah."Ini semata-mata mengenai akidah, tiada kena mengena dengan sebarang parti politik," katanya.Hasan berkata, seruan untuk beliau menyelamatkan akidah umat Islam adalah daripada perintah ALLAH SWT, manakala arahan yang melarangnya menghadiri perhimpunan itu daripada sesama manusia."Oleh itu, saya memilih untuk patuhi titah ALLAH SWT.

Ingin saya tegaskan di sini perjuangan dalam politik ada hadnya. Kecaman yang saya terima daripada manusia langsung tiada kesan. Apa yang lebih saya takutkan adalah kecaman ALLAH SWT, bayangkan jika tuhan mengecam kita," katanya kepada Sinar Harian.

Selain itu, beliau turut menegaskan prinsip perjuangannya yang melihat politik hanya platform untuk menyampaikan pesanan agama kepada seberapa ramai umat Islam walaupun menyedari perjuangan itu akan sentiasa mendepani halangan."Saya tinggalkan kehidupan dahulu kerana mahu menyebarkan mesej Islam. Saya tidak menyesal menceburi bidang politik, malah lebih menyesal jika mesej tidak sampai kepada umum," katanya.
-sumber AIDC

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 29 Oct 2011 09:06 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


AZIZ BARI : PROF KANGKONGKANG TERIMA PELURU.

Posted: 29 Oct 2011 10:18 AM PDT

PIALA MALAYSIA

Posted: 29 Oct 2011 03:58 AM PDT

SIRI MELIWAT BUKU JINGGAY.

Posted: 29 Oct 2011 01:52 AM PDT

SIRI MELIWAT BUKU JINGGAY.

Posted: 28 Oct 2011 11:30 PM PDT

KEPAL NASI KEPAL BERAS

Posted: 29 Oct 2011 03:50 PM PDT

KEPAL NASI KEPAL BERAS


TERBONGKAR: GUAN ENG SURUH ANAK RAMAS...!!??

Posted: 28 Oct 2011 06:56 PM PDT

Boleh tahan juga hebohnya pasal lapuran Ketua Audit Negara. Bunyi gamat berlaku over spending, over pricing dan sebahagian miss-appropriation of fund yang berlaku di sesetengah jabatan terus dipalitkan semuanya kepada Perdana Menteri Malaysia.

Anak ponteng sekolah terus dipalitkan kepada salah ibu mengandung. 

Anak curi coklat di supermarket terus dituduh ini adalah pengaruh yang dikenakan oleh ibubapa terhadap anak hingga menyebabkan berlaku kecurian di supermarket. 

Anak mencuri pen cikgu di sekolah pun dituduh ibubapa yang bersubahat dan mempunyai kepentingan dalam kes kecurian pen di sekolah.

Anak bertindak meraba rakan sekelas juga mahu dituduh akibat dari campurtangan bapa hingga menyebabkan anak bertindak bagi pihak nafsu bapa mereka untuk melempiaskan nafsu. Bapak takut kat mak. Jadi suruh anak tolong ramaskan bagi pihak bapak gamaknya.

Inilah tahap kebongokkan atau percubaan untuk membongokkan pemikiran rakyat yang cuba digambarkan oleh pembangkang. Seolah-olah Perdana Menteri Malaysia mentadbir secara solo dan tidak wujud langsung kementerian, jabatan atau pun kakitangan kerajaan.

Seolah-olah semua kerja pentadbiran dari tugas sebagai Perdana Menteri hinggalah kepada tugas memanggil sebut harga membeli pen atau genset yang dibuat diperingkat chief clerke pun adalah diurus secara solo oleh Dato Seri Najib selaku Perdana Menteri.

Seolah-olah setiap ringgit dan sen penyelewengan dan salah urus kewangan yang berlaku di setiap kementerian, jabatan atau oleh kerani cabuk di seksyen terbabit adalah atas arahan yang datang dari seorang Perdana Menteri untuk tujuan menyonglap segala khazanah dan harta negara.

Seolah-olah Perdana Menteri Malaysia cuba digambarkan sebagai seorang manusia yang kerjanya siang dan malam tiada kerja lain dan hanya memikir bagaimana mahu merompak harta perbendaharaan negara, hingga pembelian pen dan pembaris pun mahu di mark-up oleh Najib.

Sampai tahap mana pembangkang mahu menghina tahap pemikiran rakyat? Apakah pembangkang memikir rakyat begitu bidoh untuk diperbodohkan. Apakah pembangkang memikir rakyat hari ini tidak boleh langsung menggunakan akal mereka sehingga tidak berfungsi langsung. Apakah pembangkang mahu menyama-tarafkan rakyat dengan robot atau program komputer yang dipandu dan diberi apa saja input mengikut suka mereka?

Pembangkang mendakwa majoriti kakitangan kerajaan dan kakitangan universiti atau mana-mana institusi kerajaan hari ini adalah penyokong pembangkang dan menentang kerajaan secara senyap.

Tidakkah mereka-mereka ini yang terlibat membeli barangan dan memanggil sebutharga atau mengeluarkan mana-mana tender? Tidakkah kakitangan yang didakwa menyokong pembangkang ini yang menguruskan dan mempunyai tanggungjawab hakiki sebagai seorang kakitangan kerajaan?

Kalau berlaku penyelewengan di peringkat authority kakitangan ini, merekalah yang bertanggungjawab dan harus dipertanggungjawabkan.

Kalau berlaku penyelewengan, maka merekalah sebenarnya yang menyeleweng. Jika ada rundingan mark-up harga unruk kutip rasuah, mereka inilah yang rasuah. 

Kalau benar seperti didakwa, majoriti mereka menyokong pembangkang, maka penyokong pembangkanglah sebenarnya yang kaki rasuah.

bERANIKAN hATI

Posted: 29 Oct 2011 03:44 PM PDT

bERANIKAN hATI


PERANAN DAN KESAN MEDIA SOSIAL

Posted: 29 Oct 2011 05:04 AM PDT

 Gambar hiasan


1. Kerajaan UMNO BN semakin sedar peranan Media Sosial terhadap keupayaannya merubah iklim politik negara, justeru semakin ramai pemimpin kerajaan memberikan perhatian mereka.

2. Keperhatinan PM juga telah ditunjukkan dengan memberikan perhatian terhadap facebook beliau sendiri serta hubungan dengan rakan-rakan facebooknya. Terkini PM meluangkan masanya untuk bersama-sama bloggers dan facebookers di program Himpunan Penulis Maya pada 16hb. Oktober lalu yang dihadiri 300 pengamal media sosial.

3. Pada 20hb November nanti, di PWTC, PM dijadualkan meraikan kira-kira 1000 orang pengamal media sosial seluruh negara dalam program Konvensyen Media Sosial 1 Malaysia.

4. Kerajaan UMNO BN mesti bersahabat dengan pengamal media sosial @ Bloggers, Facebookers dan Twitters untuk menjalin kesefahaman dan seterusnya membantu kerajaan dalam PRU akan datang.

5. Bagaimanapun masih ada pemimpin yang masih tidak mesra pengamal media sosial ini dan bahkan ada yang bermusuhan dengan mereka. Demikian juga ada dikalangan pengamal media sosial yang tidak mesra sesetengah pemimpin kerana beberapa sebab dan alasan.

6. Saya juga pernah menegur pemimpin Wanita UMNO Pahang dan Ketua Wanita UMNO Malaysia @ Kak Ijat @ Mami Ijat untuk memberikan kesedaran supaya jangan terlalu berpolitik sehingga mampu melemahkan parti. (Klik Sini)

7. Terbaru, beberapa sahabat blogger terus-terusan mengkritik 'Kak Ijat' kerana dilihat terbukti melakukan sesuatu yang 'tidak wajar' dan mengutamakan kepentingan diri sendiri. Sila baca blog-blog yang di'link'kan  di bawah ini:

7. Segalanya adalah berlegar disekitar penyelewengan, pembaziran wang negara dan pengkhianatan terhadap rakyat. Sila baca tulisan A.Kadir Jasin di sini.  Baca juga Malaysia Insider.

 8. Saya melihat Media Sosial adalah sebagai satu ledakkan revolusi maklumat yang tidak mungkin akan dapat dikawal oleh sesiapapun, namun sesuatu masih boleh dilakukan bagi menentukan arahtujunya supaya selaras dengan kehendak kita dengan cara menyertai penggiat media sosial berkenaan dan menggabungkan diri bersama-sama mereka.

9. Banyak pihak membuat ramalan bahawa PRU13 nanti adalah pertembungan siber trooper dari kedua pihak dan adalah perang siber terhebat dalam menentukan kemenangan ideologi politik seterusnya menguasai dan memerintah negara.

10. Pemimpin mesti lebih cakna kepada siber tropper yang membantu kerajaan dan parti untuk terus mempertahankan mereka sebagaimana yang dilakukan oleh pihak pembangkang terhadap siber troppernya selama ini. Jika tidak, siber tropper juga tidak akan cakna kepada para pemimpinnya dan tidak pertahankan mereka nanti.

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

Posted: 29 Oct 2011 03:41 PM PDT

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan


Penyu Menangis Di Rantau Orang...

Posted: 29 Oct 2011 08:55 AM PDT


Negeri Sembilan Juara Piala Malaysia



Negeri Sembilan mencipta sejarah menjulang Piala Malaysia dengan mengalahkan Terengganu 2-1... Walaupun pada awalnya Terengganu mendahului Negeri Sembilan 1-0, tetapi Negeri Sembilan tetap meneruskan perjuangan mereka... Berbekalkan semangat sedia ada, walaupun perlawanan diboikot oleh kebanyakan penyokong akibat kenaikan harga tiket oleh FAM, tetapi Negeri Sembilan tidak patah semangat... Tahniah Jang!!

Walaubagaimanapun, pujian juga harus diberikan kepada penyokong Terengganu yang menerima kekalahan pasukan mereka dengan hati yang terbuka... Tidak kedengaran berlakunya rusuhan serta trak Polis dibakar oleh penyokong Terengganu, seperti mana dilakukan oleh penyokong Kelantan yang boleh dikatakan mempunyai masalah dalam 'Anger Management'...


Apapun diharap penyokong Terengganu terus menyokong pasukan mereka pada musim akan datang... Tak perlu nak marah-marah lagi... Terimalah kekalahan tersebut dengan hati yang terbuka... Adat perlawanan ada menang dan kalah...

Panas!! Piala Malaysia 2011 Milik Rusa??

Posted: 29 Oct 2011 01:15 AM PDT


Perlawanan Akhir Piala Malaysia Negeri Sembilan VS Terengganu



Malam ni malam penentuan perlawanan akhir bola sepak Piala Malaysia yang menemukan Skud Rusa dan Skuad Penyu... Mampukah rusa menanduk penyu kembali ke dalam laut? Atau mampukah penyu menanam rusa ke dalam pasir bersama telur-telurnya?

Persoalan itu bakal terjawab malam ini... Oleh itu sama-samalah kita turun ke stadium... Stadium Putra Bukit Jalil bakal bergema dengan sorakan penyokong Negeri Sembilan dan Terengganu...

Tentu korang tertanya-tanya pasukan manakah yang eXception sokong... Negeri Sembilan kah, atau Terengganu? Persoalan tersebut bakal terjawab bila korang tengok video kat bawah ni... Ni tanda sokongan eXception tanpa belah bahagi... He he he he he...



Dari sawah turun padang
Kini kau dah pandai nondang
Kali ini mesti monang
Bukan susah cukup sonang

Hoben jang hoben
hoben jang hoben
hoben jang hoben
hoben jang hoben

Sumbek gol banyak-banyak
Bia sampai jaring kuyak
Main mesti hati-hati
Jangan masuk gol sendighi..sendighi

Hoben jang hoben
hoben jang hoben
hoben jang hoben

1 - 0 kocik bonar
4 - 1 sonyum lebar
Kalau boleh 7 - 0,
Biar dio balik molopong
Molopong-molopong

Hoben jang hoben
hoben jang hoben
hoben jang hoben

Yam Tuan sokong kito
Montoghi Bosar sokong kito
Undang luak sokong kito
Jangan buek malu muko

Hoben jang hoben
hoben jang hoben
hoben jang hoben

Bukan main bola lisut
Bukan main bola tampar
Biar orang terkojut
Kito monang piala Malaysia

Hoben jang hoben
hoben jang hoben
hoben jang hoben

Kali ini kalau kalah
Balik kamgpung potong gotah
Kito jangan menggelabah
Sokong pialo, kito punggah
Punggah!! punggah!!

Hoben jang hoben
hoben jang hoben
hoben jang hoben


Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 29 Oct 2011 03:35 PM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu


Pembangkang Jadikan Laporan Audit Sebagai “Lauk” Mereka...?

Posted: 28 Oct 2011 11:17 PM PDT

Boleh tahan juga hebohnya pasal lapuran Ketua Audit Negara. Bunyi gamat berlaku over spending, over pricing dan sebahagian miss-appropriation of fund yang berlaku di sesetengah jabatan terus dipalitkan semuanya kepada Perdana Menteri Malaysia.

Anak ponteng sekolah terus dipalitkan kepada salah ibu mengandung.

Anak curi coklat di supermarket terus dituduh ini adalah pengaruh yang dikenakan oleh ibubapa terhadap anak hingga menyebabkan berlaku kecurian di supermarket.

Anak mencuri pen cikgu di sekolah pun dituduh ibubapa yang bersubahat dan mempunyai kepentingan dalam kes kecurian pen di sekolah.

Anak bertindak meraba rakan sekelas juga mahu dituduh akibat dari campurtangan bapa hingga menyebabkan anak bertindak bagi pihak nafsu bapa mereka untuk melempiaskan nafsu. Bapak takut kat mak. Jadi suruh anak tolong ramaskan bagi pihak bapak gamaknya.

Inilah tahap kebongokkan atau percubaan untuk membongokkan pemikiran rakyat yang cuba digambarkan oleh pembangkang. Seolah-olah Perdana Menteri Malaysia mentadbir secara solo dan tidak wujud langsung kementerian, jabatan atau pun kakitangan kerajaan.

Seolah-olah semua kerja pentadbiran dari tugas sebagai Perdana Menteri hinggalah kepada tugas memanggil sebut harga membeli pen atau genset yang dibuat diperingkat chief clerke pun adalah diurus secara solo oleh Dato Seri Najib selaku Perdana Menteri.

Seolah-olah setiap ringgit dan sen penyelewengan dan salah urus kewangan yang berlaku di setiap kementerian, jabatan atau oleh kerani cabuk di seksyen terbabit adalah atas arahan yang datang dari seorang Perdana Menteri untuk tujuan menyonglap segala khazanah dan harta negara.

Seolah-olah Perdana Menteri Malaysia cuba digambarkan sebagai seorang manusia yang kerjanya siang dan malam tiada kerja lain dan hanya memikir bagaimana mahu merompak harta perbendaharaan negara, hingga pembelian pen dan pembaris pun mahu di mark-up oleh Najib.

Sampai tahap mana pembangkang mahu menghina tahap pemikiran rakyat? Apakah pembangkang memikir rakyat begitu bidoh untuk diperbodohkan. Apakah pembangkang memikir rakyat hari ini tidak boleh langsung menggunakan akal mereka sehingga tidak berfungsi langsung. Apakah pembangkang mahu menyama-tarafkan rakyat dengan robot atau program komputer yang dipandu dan diberi apa saja input mengikut suka mereka?

Pembangkang mendakwa majoriti kakitangan kerajaan dan kakitangan universiti atau mana-mana institusi kerajaan hari ini adalah penyokong pembangkang dan menentang kerajaan secara senyap.

Tidakkah mereka-mereka ini yang terlibat membeli barangan dan memanggil sebutharga atau mengeluarkan mana-mana tender? Tidakkah kakitangan yang didakwa menyokong pembangkang ini yang menguruskan dan mempunyai tanggungjawab hakiki sebagai seorang kakitangan kerajaan?

Kalau berlaku penyelewengan di peringkat authority kakitangan ini, merekalah yang bertanggungjawab dan harus dipertanggungjawabkan.

Kalau berlaku penyelewengan, maka merekalah sebenarnya yang menyeleweng. Jika ada rundingan mark-up harga unruk kutip rasuah, mereka inilah yang rasuah.

Kalau benar seperti didakwa, majoriti mereka menyokong pembangkang, maka penyokong pembangkanglah sebenarnya yang kaki rasuah.

Kepal Nasi Kepal Beras...

Peteh Ganu Peteh..!! LG Ramalkan Terengganu Juara Piala Malaysia Malam Nie.....

Posted: 28 Oct 2011 07:20 PM PDT



Mencari Damai Abadi

Posted: 29 Oct 2011 03:27 PM PDT

Mencari Damai Abadi


Kesian

Posted: 29 Oct 2011 06:29 AM PDT

Bismillah..


Kesian PC aku. Masuk ICU lagi..


huhuhuh

Tok Wan

Posted: 29 Oct 2011 03:25 PM PDT

Tok Wan


Mengundi Anwar Ibarat Tempah Bilik Neraka – Surat Khabar Harakah

Posted: 29 Oct 2011 06:20 AM PDT

image

Tokwan minta cucu tolong jelaskan apa maksud laporan di atas.

Kalau dah jumpa bagitahu tok ye.

thank u


SuRiA PaGi

Posted: 29 Oct 2011 01:49 PM PDT

SuRiA PaGi


BERSYUKUR LAHIR DI MALAYSIA

Posted: 28 Oct 2011 06:39 PM PDT

Seorang lagi kanak-kanak berusia 5 tahun dilanggar lori di Selatan China dan yang paling tragis bila pemandu lori tersebut telah melanggar Xiong Maoke sebanyak 2 kali bagi memastikan kanak-kanak tersebut mati. Tindakan Ao Yong melanggar sehingga mati kanak-kanak tersebut bagi mengelak kos perubatan yang dikatakan lebih tinggi berbanding denda yang hanya perlu dia hadapi selepas kanak-kanak tersebut mati.

Gambar Hiasan : Berbeza di Malaysia setiap kemalangan menjadi tumpuan umum dengan perasaan MUHASABAH DIRI dan SAYU terhadap mangsa kemalangan.

Sungguh kejam dan tragis kerana berita ini telah 2 kali dipaparkan kepada dunia. Sebelum ini Yen Yen, 2 tahun turut dilanggar 2 kenderaan dan sebanyak 18 orang yang lalu di tempat kejadian langsung tidak mempeduli dan membantunya sedangkan darah kanak-kanak tersebut mengalir di permukaan jalan dengan begitu banyak sekali. Kini China mendapat cemuhan serata dunia ekoran paparan visual Yen Yen yang dilanggar tanpa belas kasihan.

Negara China kini adalah sebuah negara yang kian pesat ekoran pelbagai perniagaan yang dapat dilaksanakan baik dalam industry import mahupun eksport. Ekoran pembangunan tersebut sedikit sebanyak telah melunturkan pula nilai-nilai moral yang tidak keterlaluan dikatakan semakin tidak berperikemanusiaan yang hanya lebih menggutamakan kebendaan / meterialistik sehingga masalah sosial tiada nilai seperti apa yang berlaku terhadap Yen Yen dan Xiong Maoke.


Kejam dan tiada prikemanusiaan bila Almarhum Muamar Gaddafi dan anaknya diperlakukan sedemikian rupa sebagai bahan pameran adakah mereka masih ingat JASA almarhum menentang kuasa besar demi mendaulatkan rakyat LIBYA di mata dunia?

Beralih pula kita kepada negara yang dulunya cukup disegani dan dihormati oleh kuasa-kuasa besar dunia iaitu LIBYA. Tidak tahu apa sebenarnya dosa besar almarhum Muamar Gaddafi sehingga kematiannya cukup tragis. Bukan sahaja diperlakukan seperti haiwan (dipukul dan diheret semasa kenderaan konvoi beliau telah ditembak oleh pasukan Majlis Peralihan Kebangsaan (NTC). Malah jenazahnya dijadikan bahan pameran di sebuh bilik sejuk beku di Misrata.

Dapat dilihat dengan jelas 3 jenazah yang dijadikan bahan pameran rakyat Libya semakin reput dan tiada seorang pun rasa jenazah perlu dikebumikan dengan segera. Sudahlah jenazah dibiarkan sebegitu rupa malah ada individu yang BANGGA telah membunuh pemimpin LIBYA tersebut dalam satu video yang kini giat dipaparkan dalam Youtube (Sumandak tidak ingin memasukkan Youtube yang menghina almarhum sebab dia perlu pergi dengan aman dan hanya Allah s.w.t sahaja yang sewajarnya menghukum umatnya bukan kita sesame manusia).

Identiti belia yang berusia dalam lingkungan 20-30 tahun telah menyatakan dengan bangga kejadian menyayat hati penyokong kuat pemimpin Libya tersebut.

"KAMI MEMEGANGNYA (GADDAFI) DAN SAYA MEMUKULNYA DI MUKA DAN KETIKA DIA SEDANG DI BAWA PERGI, SAYA MENEMBAKNYA DUA KALI IAITU DI MUKA DAN DI DADANYA"

Inilah yang berlaku di luar negara kita, tapi apa pula yang berlaku di negara kita sebab mana juga boleh untuk kita terus melihat permasalahan dunjia luar sedangkan negara kita sendiri tidak kita jadikan pengajaran dan panduan sewajarnya mengikut adat dan budaya kita.

Sumandak ingin mengimbau kembali kes Nurin, seluruh rakyat Malaysia mencemuh tindakan individu yang memperlakukan kezaliman terhadap kanak-kanak malang tersebut. Sehingga ke hari ini kes arwah Nurin masih diperbualkan – Al FATIHAH. Sekali lagi (3 minggu lepas) rakyat Malaysia dikejutkan dengan cubaan menculik kanak-kanak berusia 8 tahun sekitar Lembah Klang dengan cara yang sama digunakan terhadap arwah Nurin iaitu umpan gula-gula dan kenderaan van putih).

Dan alhamdulillah kanak-kanak tersebut Berjaya melepaskan diri bila pintu van tersebut terbuka dan sekali gus memberi peluang kepada kanak-kanak tersebut melarikan diri. Rakyat Malaysia memberi reaksi yang cukup besar terhadap isu ini dan kini pihak POLIS dan RUKUN TETANGGA di setiap perumahan sekitar Lembah Klang dan seluruh kawasan Kuala Lumpur giat memastikan keselamatan kanak-kanak yang bermain di kawasan padang permainan dan perkarangan sekolah selamat dari terus diancam bahaya oleh syaitan bertopengkan manusia tersebut.

Kata Pakteh...!!

Posted: 29 Oct 2011 01:34 PM PDT

Kata Pakteh...!!


Malaysiakini TERUS menipu dan Poo-sigh

Posted: 28 Oct 2011 06:20 PM PDT



tajuknya seolah2 KWSP luluskan 55B tetapi akhirnya dijelaskan hanya 1 dari 13 permohonan yang diluluskan, Malah yang diluluskan itu pula mempunyai penarafan kredit yang tinggi. Bukankah ini tidak ada isu tetapi sengaja dijadikan tajuk seolah2 ada isu besar?...

bagaimana jika pakteh buat tajuk sebegini

1. Anwar mengakui makan babi

cerita penuh: Anwar Ibrahim yang mengadakan sidang akhbar mengakui jika dirinya bukan Muslim, pasti akan turut makan babi. Ulasan ini dibuat bagi menjelaskan mengapa perlunya kerajaan negeri Selangor memperbesarkan lagi ladang ternakan babi

2. Azizah Beronani ketika Anwar dipenjara

Berita penuh: Azizah menafikan tuduhan bahawa beliau beronani ketika Anwar dipenjarakan malah. Ulasan ini bagi menjawab pertanyaan wakil media "adakah beliau beronani ketika Anwar dipenjara?"

3. Mat Sabu Mati Pucuk

Mat Sabu mengakui dirinya mati pucuk ketika melihat wanita lain selain dari isterinya Norma. Namun begitu jika wanita lain juga bernama Norma....mati Pucuknya kembali pulih...

Adakah berita yang isinya lain tajuknya lain. Pakteh akui ramai blogger menggunakan tajuk sebegini termasuk pakteh tetapi Malaysiakini mengangkat medianya sebagai wadah untuk rakyat untuk menggantikan media arus perdana yang lain. Adalah amat tidak wajar penulisannya penuh dengan putar-sigh

Duke of UMNO

Posted: 29 Oct 2011 01:20 PM PDT

Duke of UMNO


KEPADA SEMUA BEBUDAK UNIVERSITI PRO PAKATAN HARAM SELURUH MALAYSIA...!!!

Posted: 29 Oct 2011 09:00 AM PDT


Oi budak-budak mentah kat universiti-universiti! Korang dengar tak apa yang DYMM Sultan Johor titahkan ni? Kalau tak paham jugak apa yang dititahkan, elok kemas kain baju korang dan berambus dari universiti tu..!!!

Kalau korang degil jugak maknanya memang korang muka tembok, muka tak tau malu! Allah bagi otak yang bijak, tapi takde akal yang baik untuk berfikir. Elok korang-korang yang berdemo kat UIA hari tu kena lempang sorang sepuluh kali!

Korang ni pikirlah sikit pasal mak bapak korang yang hantar korang belajar kat universiti tu. Diorang ingat korang pegi belajar. Tapi korang buat tak senonoh kat universiti tu. Best sangat ke berdemo tu? Rasa kuat sangat lah ye?

Weyyy..!!! Aku pun pernah belajar kat universiti laaaa..!!! Tapi student time kitorang tak la bengong macam korang! Kitorang pun pernah protes jugak, tapi biar la kena dengan caranya! Kalau la aku still kat universiti lagi, memang nahas la korang...aku luku kepala sekor-sekor...

Cube korang fikir..korang berdemo gitu, Najib dengar ke apa yang korang nak suarakan? Korang ingat dia boleh terima ke? Weyyy..!!! Kalau nak tegur PM pun, biarlah dengan cara yang berhikmah dan kena dengan cara. Baru dia layan...kalau korang buat cam tu..korang ingat di nak layan ke? Heh! Kalau aku..sorry laaaa...

Okay..skang korang baca apa yang DYMM Sultan Johor titahkan kat bawah..!

BATU PAHAT, 29 Okt ― Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar mengingatkan baginda akan melepaskan jawatan Canselor Universiti Tun Hussein Onn Malaysia jika penuntut terus terjebak dengan gejala tidak sihat seperti menyertai perhimpunan haram sehingga menggugat kestabilan negara.

Sultan Ibrahim bertitah para penuntut perlu bersyukur dengan peluang diberikan untuk menuntut ilmu dan tidak terbabit dengan aktiviti politik atau menjadi pengikut kumpulan politik jalanan yang antikerajaan.

"Saya ingin menegaskan di sini bahawa sekiranya gejala sebegini berlaku dalam kalangan pelajar universiti ini, pada masa akan datang saya tidak teragak-agak untuk melepaskan jawatan saya sebagai canselor universiti ini," titah baginda dipetik Bernama hari ini.

Titah baginda, adalah lebih baik untuk "saya mengundurkan diri daripada nama saya turut tercemar dengan perbuatan yang akan memburukkan nama dan imej universiti ini."

Baginda bertitah semasa menyempurnakan Istiadat Konvokesyen Ke-11 Universiti Tun Hussein Onn Malaysia di sini hari ini.

Sultan Ibrahim juga bertitah, antara gejala sosial yang sering dipaparkan akhbar membabitkan segelintir penuntut perempuan melakukan aktiviti tidak bermoral seperti menjual maruah diri semata-mata untuk memperoleh kemewahan dengan cara mudah.

Sehubungan itu, baginda berpesan kepada penuntut dan graduan agar menjadi manusia yang berpegang teguh kepada ajaran agama, serta berusaha mengharumkan nama universiti selain membalas pengorbanan dan jasa kedua ibu bapa tercinta.

PANASSS..!!! PANDAI SUNGGUH ANWAR PILIH KAWAN..!!!

Posted: 29 Oct 2011 05:38 AM PDT

"Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil musuhKu dan musuh kamu menjadi teman rapat, dengan cara kamu sampaikan kepada mereka (berita-berita rahsia orang-orang mukmin) dengan sebab hubungan baik dan kasih mesra yang ada di antara kamu dengan mereka, sedang mereka telah kufur ingkar terhadap kebenaran (Islam) yang sampai kepada kamu; mereka pula telah mengeluarkan Rasulullah (s.a.w) dan juga mengeluarkan kamu (dari Tanah Suci Mekah) disebabkan kamu beriman kepada Allah Tuhan kamu. (Janganlah kamu berbuat demikian) jika betul kamu keluar untuk berjihad pada jalanKu dan untuk mencari keredaanKu. (Tidak ada sebarang faedahnya) kamu mengadakan hubungan kasih mesra dengan mereka secara rahsia, sedang Aku amat mengetahui akan apa yang kamu rahsiakan dan apa yang kamu zahirkan. Dan (ingatlah), sesiapa di antara kamu yang melakukan perkara yang demikian, maka sesungguhnya telah sesatlah dia dari jalan yang betul.[1]

"Jika mereka dapat menguasai kamu, nescaya mereka menjadi musuh yang membahayakan kamu dan mereka akan membebaskan tangan mereka dan lidah mereka terhadap kamu dengan kejahatan, serta mereka suka kalaulah kamu juga menjadi kafir (seperti mereka).[2]" [ Surah Al – Mumtahanah : Ayat 1 – 2 ]

Di atas diberikan firman Allah SWT mengenai cara-cara dan adab-adab bagi umat Islam untuk memilih rakan. Dan firman Allah SWT itu juga dikuatkan dengan sabda Rasulullah SAW seperti yang berikut:

"Diumpamakan rakan yang soleh dan rakan yang jahat ialah seperti (berkawan) dengan penjual minyak wangi dan tukang besi. Penjual minyak wangi tidak akan mensia-siakan anda, sama ada anda membelinya atau hanya mendapat bau harumannya. Tukang besi pula boleh menyebabkan rumah anda atau baju anda terbakar, atau mendapat bau busuk."

Demikianlah digambarkan betapa Islam menganjurkan umatnya agar bukan saja perlu memilih untuk menjalinkan persahabatan dengan seseorang, malah umat Islam juga perlu bijak untuk memilih rakan-rakan mereka.

Namun, agak memeranjatkan apabila seorang yang dikatakan warak, cukup Islamik dan dinobatkan sebagai "pemimpin anugerah Tuhan" memilih Yahudi sebagai teman-teman baiknya. Siapa lagi kalau bukan Anwar Ibrahim yang saya maksudkan.

Tidak dinafikan bahawa Anwar Ibrahim memang berkawan dengan sebilangan tokoh-tokoh Islam, namun Anwar dilihat lebih akrab dengan golongan-golongan Yahudi dan proksi-proksi Rejim Zionis yang memusuhi Islam sejak zaman berzaman.

Perkara ini dibuktikan dengan keputusan Anwar untuk tinggal di Amerika Syarikat setelah dibebaskan dari penjara beberapa tahun lalu. Persoalannya, mengapa Anwar memilih Amerika Syarikat sedangkan sekalian dunia tahu bahawa negara "Uncle Sam" itu merupakan sebuah negara"proksi Yahudi".

Sedangkan, Anwar boleh memilih untuk tinggal di Arab Saudi, Turki atau mana-mana negara Islam yang dikatakan menjadi sahabatnya. Misalnya, sekiranya Anwar memilih Arab Saudi untuk menjadi tempat tinggal dahulu, sekurang-kurannya dia boleh beberapakali menunaikan haji, umrah dan menziarahi Rasulullah SAW di maqam Baginda. Dan Anwar juga boleh rapat dengan ramai cendekiawan dan ulama Islam tersohor di sana, bukan?

Mengapa dia memilih Amerika Syarikat untuk menjadi "rumah kedua"nya? Bijakkah Anwar memilih rakan?

Saya difahamkan bahawa Anwar baru-baru ini berlepas ke luar negara untuk bertemu dengan AlGore, salah seorang sahabatnya yang memperjuangkan Lesbian, Gay, Transgender dan Bi-Seksual (LGBT). Dengan orang sebegitukah Anwar jadikan sahabat? Padanlah video skandal Anwar bersepah-sepah di seluruh dunia!

Ramai yang tahu bahawa Anwar sangat rapat dengan beberapa tokoh pro-Yahudi. Antara yang dipilih Anwar untuk menjadi rakan karib dan rujukannya ialah Paul Woltfowitz, George Soros, Howard Berman dan ramai lagi. Mengapa Anwar memilih golongan Yahudi yang terkenal dengan kezaliman mereka terhadap umat Islam sebagai sahabat?

Kini dipercayai Anwar sudah dibawah telunjuk mereka. Salah satu buktinya ialah tindakan Anwar yang menyokong perjanjian berat sebelah, The Annapolis Summit, tajaan US berhubung pertelingkahan Palestin-Israel. Mengapa Anwar sokong perjanjian tersebut sedangkan seluruh negara Islam timur tengah, Hamas, Fatah, malah semua negara Islam membantah? Anwar ternyata pro-Yahudi!

Apa lagi yang diharapkan dari Anwar? Melihat Anwar kini, saya tidak terkejut sekiranya Rejim Zionis Yahudi Israel akan membukan sebuah pengkalan ibupejabat Mossad di Malaysia sekiranya "sesumpah" itu berkuasa nanti!

Woi Din Puduraya..!!! Apa ke halnya hang nihhh..???!!!

Posted: 29 Oct 2011 02:31 AM PDT

Harap-harap dengan "jambul" terbaru aku ni..minah kat Puduraya tu boleh aku "ngap" kot..?

Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub hari ini menyatakan bahawa adalah "tidak wajar, tidak adil dan membazir bagi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak untuk mengupah orang asing untuk menaikkan imej beliau". Jika difikirkan, sekali imbas, tentu ramai yang malas berfikir akan terpengaruh dengan kenyataan ini.

Cuba rujuk kembali kenyataannya. "Orang asing" yang dimaksudkan itu ialah Alastair Campbell yang pernah menjadi Ketua Komunikasi bekas Perdana Menteri Britain, Tony Blair. Kemudian, Campbell dikatakan diupah untuk menaikkan "imej Datuk Seri Najib" di persada dunia. Itu maksud Salahuddin dari kenyataannya itu.

Berikut adalah kenyataan Salahuddin yang disiarkan oleh Harakah Daily:
"Jika benar Najib mengupah Alastair Campbell yang pernah menjadi ketua komunikasi bekas Perdana Menteri Britain, Tony Blair untuk menaikkan
imejnya dan wang rakyat digunakan untuk tujuan itu, ia bukan sahaja membazir dan sia-sia, malah amat tidak adil menggunakan wang rakyat
untuk kepentingan peribadi dan partinya,"

Pertamanya, Salahuddin itu sendiri tidak pasti sama aa benar atau tidak fakta yang mengatakan Perdana Menteri upah Campbell untuk menaikkan imej beliau. Jadi, mengapa pula tiba-tiba Salahuddin membuat kenyataan mengenai sesuatu yang dia sendiri tidak pasti mengenainya? Itu namanya membuat pertuduhan! Satu pertuduhan yang kemudiannya diikuti dengan kenyataan yang berunsurkan fitnah dan berniat jahat memburuk-burukkan Datuk Seri Najib!

Keduanya, apakah Salahuddin mempunyai bukti kukuh atau menyemak terlebih dahulu perkara tersebut sebelum membuat pertuduhan? Jika ada, sila kemukakan bukti atau Salahuddin boleh dikategorikan sebagai pelopor fitnah terhadap saudara seIslamnya sendiri. Salahuddin tahu atau tidak tentang hukum fitnah menurut Islam? Mursyidul Am PAS belum ajar lagikah bab fitnah kepada Salahuddin?

Ternyata apa yang Salahuddin katakan itu tidak berasas sama sekali kerana dia sendiri tidak pasti tentang fakta yang dikatakannya itu.

Kedua, sebenarnya, Datuk Seri Najib tidak pernah mengupah sesiapa, mana-mana individu, pertubuhan, agensi atau mana-mana pihak pun untuk menaikkan imej beliau di Malaysia, mahupun di peringkat antarabangsa. Selama beliau diangkat menjadi Perdana Menteri pada April 2009 dahulu, Datuk Seri Najib yang bertungkus lumus membuktikan kepada semua bahawa beliau sememangnya layak untuk menjadi Perdana Menteri.

Seluruh rakyat Malaysia dan satu dunia bertumpu kepada Datuk Seri Najib untuk menilai kebolehan beliau dan nampaknya beliau berjaya membuktikan dirinya dengan mengemudi negara begitu baik sekali berbanding Pak Lah sebelumnya. Lihat saja pelbagai dasar dan perubahan transformasi yang dilaksanakan, kebanyakannya semua membuahkan hasil yang positif.

Sebenarnya, Datuk Seri Najib hanya mewarisi satu saja kontrak perjanjian untuk menaikkan "imej". Itu pun bukannya menaikkan imej beliau secara peribadi, sebaliknya ia adalah kontrak yang dibuat oleh Pak Lah dengan sebuah agensi antarabangsa untuk membaik pulih dan meningkat imej NEGARA di peringkata antarabangsa. Tidak lebih dari itu.

Itu pun ia dibuat atas rasional kerajaan memandangkan perbuatan Anwar Ibrahim dan pemimpin-pemimpin pembangkang yang sering keluar negara serta bertindak memburuk-burukkan Malaysia. Anwar misalnya, (yang kononnya miskin), sanggup mengelilingi dunia buat "tour" untuk memburuk-burukkan Malaysia dan individu yang memegang jawatan Perdana Menteri. Maklumlah, dia memang idamkan jawatan tersebut!

Atas itulah imej Malaysia terpaksa dibaik pulih dan dibersihkan dari "tahi-tahi" yang dibuat oleh Anwar di luar negara. Dan kerana untuk membersihkan "tahi-tahi" itulah maka wang negara terpaksa digunakan untuk membersihkan nama negara. Itu semua kerana kerja kotor dan keji Anwar. Kerana dia, negara kita terpaksa kehilangan wang. Dia punca sebenarnya!

Justeru itu, adalah sangat tidak wajar untuk Naib Presiden PAS menuduh yang bukan-bukan terhadap Datuk Seri Najib. Bukan saja memfitnah, malah dia seolah-olah sengaja memburuk-burukkan Presiden UMNO/BN itu untuk kepentingan politiknya. Kalau nak serang, seranglah secara sihat dan punya alasan yang kukuh, tak ada sesiapa nak marah.

Tapi, bila Salahuddin buat serangan yang tidak berasas begini, ia akan menggambarkan bahawa Salahuddin sengaja menabur tohmahan jahat terhadap Perdana Menteri dan ia tidak langsung menggambarkan Salahuddin sebagai seorang pemimpin pembangkang yang sihat. Sekiranya pemimpin-pemimpin pembangkang begini sikapnya, jangan salahkan rakyat untuk menolak mereka pada PRU ke-13 kelak!

Sumber: klik sini

GEMPARRR..!!! TERKINI..!!! IBUPEJABAT PKR DI TROPICANA DIPECAH MASUK? DOKUMEN SULIT HILANG..??!!!

Posted: 29 Oct 2011 12:25 AM PDT


Memang panas khabar yang saya terima sebentar tadi..!!! Seorang rakan lama yang merupakan seorang penyokong tegar PKR sejak 1998 telah memberitahu saya tentang satu kejadian menggemparkan berlaku di ibu pejabat PKR di Tropicana.

Sambil memaki hamun pihak yang dia sendiri tak tahu siapa, dia mengesyaki bahawa perbuatan tersebut dilakukan oleh "orang dalam PKR sendiri" memandangkan tiada sebarang tanda pecah masuk di ibu pejabat tersebut.

Menurut sumber, ibu pejabat PKR tersebut telah dipecah masuk secara senyap baru-baru ini yang mengakibatkan kehilangan beberapa dokumen penting dan sulit.

Sepenting mana atau sesulit mana dokumen-dokumen yang hilang itu tidaklah saya ketahui, namun dikhabarkan ia mengandungi maklumat-maklumat dan perancangan Pakatan Haram itu untuk masa hadapan.

Disyaki bahawa dokumen itu juga mempunyai hubungkait dengan strategi Pakatan Haram pada PRU ke-13 dan beberapa propaganda lain.

Sejauh mana kebenaran mengenai insiden dan kehilangan dokumen tersebut masih belum dapat dipastikan. Namun insyaAllah saya akan cuba mencari maklumat mengenai "rahsia Pakatan Haram" yang hilang itu...nantikan cerita selanjutnya..!!!

PANASSS..!!! ANWAR BLOCK DET DI TWITTER..!!! TAKUT LE TUHHH..!!!

Posted: 28 Oct 2011 10:05 PM PDT


Selama ini Anwar Ibrahim dan konco-konconya menjerit-jerit kononnnya memperjuangkan kebebasan media. Dan dia dibuktikan menipu apabila berdolak-dalik untuk menjawab soalan-soalan dari wartawan.

Malah, dia turut marah bila ditanya wartawan terutamanya soal JAM TANGAN OMEGA dan DNA.

Terbaru, blogger pula menjadi mangsa. Blogger Darul Ehsdan Today (DET) telah diblock oleh Anwar, Wan Azizah dan Saifuddin Nasution dari mengikuti Twitter milik mereka.

Hairannya, apa yang diorang takut sangat dengan DET? Takut nak berdebat dengan DET? Takut bertwitter dengan DET? Macam tu ke cara Anwar, Wan Azizah dan Saifuddin katakan sebagai kebebasan bersuara dan media?

DET bukan Perdana Menteri pun. Dia hanya blogger politik saja. Itu kerjanya untuk bertanyakan sesuatu maklumat kepada pemimpin-pemimpin politik. Susah sangat ke nak jawab soalan DET? Heheheheeee...

Dengan DET pun Anwar tak boleh lepas, inikan pula dengan PM! Syabas DET! Lu dah buat Anwar bisu! Lu memang hebat DET! Anwar pun tak mampu nak lawan debat dengan lu. Muahahahahaaaa....!!!

GEMPARRR..!!! ANWAR MENTERI KEWANGAN TERBAIK? MASUK BAKUL ANGKAT SENDIRI...

Posted: 28 Oct 2011 08:22 PM PDT

Kita faham, penulis faham. Sebagai sebuah parti yang tidak ada matlamat perjuangan jelas melainkan memperjuangkan nasib seorang individu yang mengasaskan penubuhannya dari belakang tirai besi, sudah tentu PKR akan bermati-matian mengagung-agungkan Anwar Ibrahim sebaik yang boleh.

Dengan semua cabang dalam komponen pakatan haram pembangkang menumpukan isu hutang negara (lanjutan dari pendedahan laporan ketua audit 2010) sebagai senjata terbaru untuk menjatuhkan keyakinan rakyat terhadap pentadbiran Perdana Menteri, maka banyaklah apa yang dipanggil 'kajian-kajian' oleh badan-badan yang tidak tahu dari mana asal, sejauh mana kredebeliti dan intergritinya, yang timbul untuk menyokong 'fakta' yang kononnya Anwar lebih baik dalam soal mengurus kewangan.

Terbaru, dikatakan yang Anwar telah berjaya menurunkan hutang negara sepanjang menjadi Menteri Kewangan selama 6 tahun (1992 – 1998). Ini adalah berdasarkan penemuan yang dibuat oleh Kajian Politik Untuk Perubahan (KPRU), sebuah badan pemikir diketuai Ooi Heng yang ditubuhkan selepas pilihanraya 2008 untuk mengkaji prestasi kewangan negara yang lepas-lepas dibanding dengan sekarang.

Sebelum kita bermula lebih jauh, nama lama KPRU ialah Keadilan Parlimentary Research Unit.

Tapi sudah tentu media pembangkang seperti Harakah tidak akan menyebut yang itu, sebaliknya menggunakan 'Kajian Politik Untuk Perubahan' untuk menggambarkan KPRU kononnya nak tunjuk yang badan ini dan penemuan yang dibuatnya bebas dari pengaruh politik. Tapi kita belum bodoh lagi.

Apa pun, bila badan pemikir yang dibiayai Anwar mengeluarkan kajian, apa yang boleh kita harap dari hasil kajian tersebut? Adakah ia akan memberi gambaran yang buruk tentang Anwar? Sudah tentu tidak, nak mati ke?

Cakap soal kewangan negara ini, apa yang penting ialah bukan perkara yang lepas tapi perkara yang akan datang. Anwar pun dulu Menteri Kewangan saja dan Timbalan Perdana Menteri, bukan Perdana Menteri pun. Apa yang pembangkang nak bangga sangat dengan 'kehebatan' Anwar semasa menjadi menteri dalam kerajaan BN yang mereka tentang?

Secara tak langsung pembangkang akui juga bahawa ada satu tempoh sepanjang lebih 50 tahun BN memerintah ini yang keadaan kewangannya 'hebat'. Takdelah macam sekarang, semua pun tak baik dari dulu sampai sekarang.

Balik pada tajuk.

Dengan Anwar sebagai Penasihat Ekonomi Kerajaan Selangor dibawah pemerintahan pakatan haram pembangkang, sejauh mana hebat Anwar menguruskan ekonomi yang kita boleh bangga sangat? 3 tahun memerintah, 3 tahun perbelanjaan defisit. Memang masa bentang belanjawan tidak defisit tapi selepas itu berapa banyak perbelanjaan tambahan yang dipohon hingga akhirnya belanjawan menjadi defisit?

Ini baru bercakap tentang pengurusan kewangan negeri, bagaimana dengan pengurusan kewangan negara yang sudah tentu jauh berbeza.

Penulis tak pastilah hebat mana Anwar dulu. Memang pertumbuhan dalam negara kasar Malaysia antara 1990 – 1997 itu berkembang disekitar 8%, tapi itu bukan disebabkan Anwar seorang. Tanpa dia pun negara akan tetap mencapai pertumbuhan pada kadar yang sama, dipengaruhi oleh perkembangan ekonomi serantau sesuai dengan kebangkitan Asia sebagai kuasa ekonomi pada ketika itu.

Cuma pada yang telah mempunyai pinjaman perumahan antara 1997 dan 1998, cuba ingatkan kembali bagaimana Anwar (ketika itu Menteri Kewangan) menaikkan Basic Loan Rate (BLR) yang mempengaruhi bayaran balik pinjaman bulanan sehingga ada yang tidak mampu dan akhirnya rumah terpaksa dijual.

Pada penulis yang terasa kesan tindakan Anwar, itulah legasi 'kehebatan' Anwar dalam mengurus kewangan negara pun.

Kesimpulannya beginilah, disaat ini Anwar benar-benar ketandusan isu untuk menyaingi populariti Perdana Menteri yang semakin meningkat. Tapi taklah penulis sangka, betul punya terdesak sehinggakan kajian tahap sampah macam ini pun digunakan oleh Anwar untuk menunjukkan dirinya hebat dalam mengurus kewangan.


Sumber: klik sini

Tiada ulasan:

Pengikut