Isnin, 4 Julai 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


KEMBARA DI PERJALANAN INI

Posted: 04 Jul 2011 07:16 AM PDT

KEMBARA DI PERJALANAN INI


DI MANA BERSIH NYA?

Posted: 04 Jul 2011 02:55 AM PDT

Sambil berborak dengan kawan-kawan di pejabat, dia kata, "9 Julai ini, suami dan anak nak pergi bersama-sama berdemonstrasi untuk perhimpunan BERSIH, ada pula dengar seorang kawan perempuan tu bersemangat untuk sama-sama berdemonstrasi di perhimpunan haram tersebut.

Kedua-duanya penyokong kuat PAS, cara kehidupan nampak cenderung kepada Islamik, rajin berusrah, rajin pergi majlis agama. Usiapun dah 40 an ke atas, tetapi hairan saya mengapa masih tertipu dan terpedaya dengan propaganda retorik tersebut ?..Adakah selama ini mereka dihalang dari membuat undian ke atas parti kesukaan mereka?..ada poliskah yang menghunus senjata menahan mereka dari mengundi parti pembangkang walaupun mereka bekerja di bawah jabatan kerajaan atau GLC ?...

Saya pelik, memang sangat pelik..mengapa begitu tidak rasional mereka ini?..Tidak terfikirkah perbuatn mereka menyusahkan orang ramai?..yang berniaga di kaki lima, golongan marhaen yang hidup kais pagi makan pagi, kais petang makan petang, menganggu keselesaan orang awam dengan berdemo di tempat-tempat awam, menghalang lalu lintas dsbnya. Kalaulah sekiranya pada hari tersebut ada ibu hendak bersalin, pesakit jantung kritikal, mangsa kemalangan parah tersekat di tengah jalan disebabkan demo haram BERSIH itu, apa perasaan mereka jika perkara tersebut berlaku dan terkena btg hidup sendiri atau keluarga ?...Mereka ini SELFISH...apa sebenarnya yang mereka perjuangkan?...PERJUANGAN DI ATAS JALAN RAYA itu beranikah?..saya meletakkan taraf mereka seperti mat rempit malah lebih hina adri mat rempit....itu hakikatnya..

Sedarlah wahai saudara-saudaraku sekelain, saya hanya mengambil contoh mudah sahaja, saya tak suka nak cerita berat atau panjang2, tetapi fikirlah dengan hati yang BERSIH, bahawa dalam hidup seorang ISlam, kita wajib menjaga dua hubungan, iaiatu hubungan dengan Allah dan hubungan dengan manusia.

Jika niat bukan kerana Allah, tetapi hanya kerana terpedaya dengan retorik politik, ingatlah bahwa setiap inci langkah saudara-saudari itu adalah HARAM.

Jadi di mana BERSIHnya?

Dd i n b u n g a

Posted: 04 Jul 2011 07:15 AM PDT

Dd i n b u n g a


RAKYAT SUDAH TAHU BERSHITTT ADALAH ANGKARA PAS, PKR, DAPIG DAN PSM!!!! NAK SEMBUNYI ATAS NAMA BERSHITTT

Posted: 03 Jul 2011 11:41 PM PDT

SETAN BERSHITTTT

SELAMA INI PEMBANGKANG HANYA MAIN WAYANG DAN BERSEMBUNYI DI BELAKANG BERSHITTTT, MODUS OPERANDI SEPERTI SEBELUM INI LAIN TAK BUKAN MENCIPTA SATU NAMA UNTUK MENGHURU HARA KAN NEGARA UNTUK MEMBURUKKAN KERAJAAN AGAR KERAJAAN DIJATUHKAN DAN MISI UNTUK MENGALIH PERHATIAN KES LIWAT ANU WAR YANG AKAN MASUK SEMULA MAHKAMAH PADA 16 JULAI 2011.

SEKARANG INI SUDAH JELAS BAHAWA YANG MENDALANGI UNTUK BERLAKU PERHIMPUNAN HARAM ATAS NAMA APA PUN, RUSUHAN, TUNJUK PERASAAN, DEMOSTRASI SEMUANYA ADALAH ANJURAN PAS, PKR, DAPIG DAN PSM, SEMUA BAPUK - BAPUK INI TAK BERANI UNTUK MENUNJUK MUKA PADA AWALNYA KINI SUDAH TAK BERDAYA UNTUK BERSEMBUNYI LAGI APABILA BEBERAPA AHLI PARLIMEN DAN WAKIL RAKYAT PEMBANGKANG DI TAHAN POLIS.

TUJUAN SOROK MUKA DAN SEMBUNYI BELAKANG BERSHITTT SUDAH TENTU KERANA TAKUT RAKYAT TIDAK MENYOKONG KERANA TINDAKAN TAK BERETIKA YANG MEREKA LAKUKAN MENYUSAH RAKYAT AKHIRNYA.

INI LAH PERANGAI HARAMJADAH DAN PENGKHIANAT MENGGUNAKAN RAKYAT, MEMBOHONGI RAKYAT, MEMPALITKAN RAKYAT DALAM USAHA BURUK MEREKA, TAK MAMPU JATUHKAN MELALUI PILIHANRAYA AJAK RAKYAT MENJATUHKAN KERAJAAN SECARA RUSUHAN SEPERTI DI THAILAND, NAIK NYA ABISHIT SEBAGAI PM THAILAND MELALUI STRATEGI MERUSUH.

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 04 Jul 2011 03:50 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang


Nur Alert: Kanak-kanak hilang

Posted: 03 Jul 2011 07:15 PM PDT


Nur Alert melaporkan seorang kanak-kanak, berbadan gempal, berlengan besar dan bermisai bernama Shamsul dipercayai hilang sejak minggu lepas.

Kali terakhir Shamsul ini dilihat adalah bersama dengan kawan-kawannya bermain perang-perang ala revolusi di Mesir. Kanak-kanak ini olok-olok berceramah ajak kawan-kawannya bangun memberontak menentang musuh.


Video mainan kanak-kanak ini telah dimainkan di You Tube. Menurut rakannya, Jono, Shamsul memberitahu dia rasa begitu malu melihat dirinya keluar di pelbagai blog. Ia dipercayai penyebab Shamsul menghilangkan diri.

Dia tidak dapat diketemui dari minggu lepas.

Bapa angkat kanak-kanak ini, Dato Seri Anwar Ibrahim berharap dapat menjumpai kanak-kanak ini untuk sempat di bawa ke majlis pementasan Sabtu hadapan. Kanak-kanak ini akan berlakun sebagai watak panglima yang di beduk FRU.

Ibu angkatnya, Datin Wan Azizah menyuarakan kerisauan kerana kanak-kanak ini mengidap masaalah kencing dalam seluar, tak kira siang atau malam.

Dato Shahrizat Jalil menyeru kepada orang ramai, pihak media dan media alternatif untuk membantu menghebahkan gambar kanak-kanak ini. Pihak Kementeriaan akan terus memantau keadaan.

RIDHUAN TEE

Posted: 04 Jul 2011 03:46 AM PDT

RIDHUAN TEE


Bersih dalam kotor!

Posted: 03 Jul 2011 03:59 PM PDT

Sinar Harian 4 Jul 2011

Seperti yang saya sebut dalam program Bicara Rakyat, secara langsung TV1, Jumaat lalu, dalam sistem demokrasi, rakyat mempunyai hak untuk menyuarakan pendapat melalui pelbagai saluran. Tidak salah berdemonstrasi kerana ia dibenarkan oleh perlembagaan. Asas demokrasi adalah kerajaan dari rakyat, untuk rakyat. Tetapi satu perkara kita harus ingat, jika kebebasan tersebut boleh menjejaskan kesejahteraan dan keselamatan rakyat, maka demonstrasi perlu difikirkan kembali. Apakah sudah tidak ada altenatif lain pada zaman globalisasi ini dalam menyuarakan pendapat selain berdemonstrasi?

Kenapa tidak dibuat demonstrasi tersebut secara tertutup seperti di stadium? Kenapa harus di jalanan? Adakah suara demonstrasi di kawasan tertutup tidak didengari? Pada saya, di mana jua demonstrasi diadakan, impaknya pasti ada, tidak semestinya di jalanan. Tempat yang paling sesuai untuk berdemo adalah di negeri-negeri yang dikuasai oleh Pakatan Rakyat terutama di Selangor, berhampiran Kuala Lumpur. Bandaraya Kuala Lumpur tidak sesuai disebabkan oleh kepadatan dan kesesakan yang telah sedia ada.

Saya masih teringat minggu lalu ketika berlangsungnya acara Kuala Lumpur Marathon 2011, bermula dari jam 5.30, apabila sesetengah jalan ditutup, kesesakan jalan raya amat dirasai. Kebetulan saya berada di dalam bas ketika itu daripada Pulau Pinang. Lebih satu jam bas berlegar-legar di sekitar bandaraya kerana pemandu tidak dapat menurunkan penumpang. Akhirnya saya turun sahaja di tepi jalan untuk balik ke rumah sebagai persiapan untuk memberi ceramah motivasi di Memorial Tun Hussein Onn, pada jam 10.30 pagi. Ceramah motivasi tertunda kerana semua peserta terperangkap dalam kesesakan jalan raya. Dalam hati saya berkata, "ini baru Marathon, bayangkan jika demonstrasi Bersih menjadi kenyataan".

Saya cadangkan jika Marathon yang sama hendak diadakan tahun hadapan, cukuplah sekadar mengelilingi Tasik Perdana (Botani) berkali-kali, tidak perlulah menutup banyak jalan sehingga berlaku kesesakan dan menyusahkan rakyat. Masa dan tenaga (termasuk petrol) banyak terbuang. Tidakkah masa yang terbuang itu lebih sesuai dimanfatkan untuk anak isteri di rumah. Bayangkan juga, tenaga petrol yang digunakan akibat kesesakan. Jika dikumpulkan semua tenaga yang terbazir dan disedekahkan kepada fakir miskin dan ibu tunggal, bukankah banyak pahala yang dapat kerana dapat membantu mereka yang memerlukan.

Lagi pula terdapat begitu banyak tempat strategik yang lain seperti Stadium Melawati, Shah Alam atau mungkin juga Bukit Jalil, kenapa Bersih masih berdegil untuk berada di tengah Bandaraya Kuala Lumpur? Saya yakin, mereka tahu, jika dibuat di luar Kuala Lumpur, sambutannya sudah pasti tidak memberansangkan.

Mereka tidak mahu melihat seolah-olah demonstrasi tidak ada orang. Maka untuk melihat ramai, medan orang ramai digunakan. Dengan harapan, dengan berada di sana bersama orang ramai, mereka akan kelihatan ramai. Maka tercapailah hasrat untuk menghimpun ratusan ribu orang. Wal hal yang datang tidak seberapa. Inilah laba politik yang ingin dicapai. Mereka mahu memperlihatkan demonstrasi tersebut benar-benar mendapat sambutan, walaupun hakikat sebenar tidaklah sedemikian.

Saya amat mengharapkan Perkasa, Pemuda Umno dan Pertubuhan Silat Melayu, yang semuanya umat Islam yang ingin turun sama berdemonstrasi, tidak bersikap seperti mereka. Apa bezanya kita jika sama seperti mereka. Dua kali lima sahaja. Amat hina sekali melihat pertembungan sesama umat Islam. Biarlah kumpulan ini ditangani oleh polis dan tentera.

Kita selalu membandingkan situasi kita dengan demonstrasi di di Thailand. Politik di sana berbeza dengan negara kita. Thailand adalah negara sebangsa, budaya dan cara hidup mereka sama. Begitu juga di Indonesia. Mereka hanya ada dua kumpulan, pro dan anti kerajaan. Berbanding kita, kita adalah sebuah negara berbilang bangsa, agama, budaya dan cara hidup. Politik kepartian amat kuat dan ekstrem. Parti politik berasaskan bangsa. Keadaan kita jauh lebih kompleks. Sudah pasti dalam banyak perkara kita tidak sehati sejiwa. Apakah kita tidak menjangka ada orang yang akan mengambil kesempatan. Wahai umat Islam! Janganlah mudah untuk diperalatkan.

Tidakkah kita terfikir dengan banyaknya perbezaan ini, ada pihak-pihak tertentu yang akan mengambil kesempatan untuk memecah-belahkan kita dengan melakukan pelbagai provokrasi. Mereka mahu kita berantakan, kerana itu adalah salah satu perancangan mereka. Kita selalu menuding jari kepada polis yang melakukan provokasi. Saya yakin di luar sana masih ramai kafir harbi yang sedang menunggu kesempatan.

Cuba buat perbandingan, sedangkan perhimpunan sukan secara tertutup pun pergaduhan berlaku macam seolah-olah tidak kenal saudara. Inikan pula perhimpunan terbuka. Masihkah kita ingat siri perlawanan bola sepak di antara pasukan negeri Kelantan dengan Negeri Sembilan dan Selangor. Kerusi stadium, trak polis dibakar dan macam-macam lagi perkara menyedihkan berlaku, termasuk kematian akibat balingan botol (Stadium Melawati). Kekecohan ini juga berlaku di hadapan tok guru. Bayangkan jika yang memimpin demonstrasi ini begitu jauh sifatnya dengan tok guru. Beliau bukan sahaja tidak ada status tok guru, malahan sikap anti Islamnya begitu terserlah ketika menjadi memimpin Majlis Peguam.

Persoalan yang tidak dapat dijawab oleh panelis PAS dalam Bicara Rakyat tempoh hari, apakah jaminan perhimpunan tersebut akan berlangsung dalam suasana dan keadaan aman? Siapakah yang boleh memberi jaminan tersebut? Apakah pemimpin Bersih begitu berwibawa boleh mengawal manusia yang katakan bilangannya begitu ramai? Bagaimana pula jika ada kalangan mereka yang mengambil kesempatan untuk mencetuskan pergaduhan? Minta maaf cakap, dalam keadaan masyarakat yang terlalu banyak perbezaannya, saya tidak percaya bahawa semuanya anggota Bersih yang turun akan bertindak seperti malaikat?

Kumpulan yang mengambil kesempatan berada di mana-mana, mereka hanya menunggu masa yang sesuai untuk mencetuskan pergaduhan. Janganlah terlalu menuding jari kepada polis. Bayangkan jika bukan polis yang mengawal keselamatan dan kesesakan jalan raya. Apa akan jadi dengan bandaraya ini.

Wahai Islam, jangan mudah tertipu dan akhirnya kita akan ditipu. Lagipun beliau bukan ahli politik. Jika masalah daftar pemilih pilihan raya yang menjadi isu utama. Yang sepatutnya lebih sensitif adalah parti-parti politik kerana mereka yang akan bertanding. Bukannya NGO seperti yang didakwa. Apa kepentingan NGO dalam daftar pilihan raya kalau bukan untuk mencari publisiti? Beliau cuma mahu mencari publisiti untuk bertanding dalam pilihan raya akan datang. Kesempatan ini digunakan untuk mempopularkan dirinya. Jangan terpedaya dengan permainan silap mata ini.

Perkembangan terbaharu meyakinkan lagi saya mengapa kumpulan ultra kiasu ini harus ditolak dan tidak boleh dipercayai dan ditolak. Walaupun isu yang saya bangkitkan agak sedikit lari daripada tajuk, tetapi ia mempunyai kaitan rapat dalam menilai integriti atau meletakkan kepercayaan terhadap seseorang. Saya tidak nafikan hak rakyat untuk berhimpun. Tetapi bukan diketuai oleh ultra kiasu ini. Tuhan sahaja yang tahu sama ada mereka benar-benar ikhlas atau sebaliknya. Sudah tidak ada orang Islam lainkah yang boleh dijadikan pengantara atau rujukan? Atau sekurang-kurang carilah bukan Melayu yang begitu memahami jiwa, sensitiviti dan perasaan umat Melayu Islam? Janganlah berketuakan pengantara yang pernah menghina dan menginjak-injak Islam. Lina murtad Lina Joey dan penghinaan terhadap mahkamah syariah masih terngiang-ngiang di telinga dan amat sukar dipadamkan dalam lipatan sejarah.

Apatah lagi, saya cukup sedih apabila kehadiran 12 wakil rakyat parti ultra kiasu yang tidak mengenakan pakaian rasmi dan songkok pada Upacara Pembukaan Persidangan Penggal Pertama Dewan Undangan Negeri (DUN) Sarawak Ke-17. Tindakan ini boleh disifatkan sebagai 'kurang ajar' kerana tidak menghormati majlis. Memang benar, pakaian rasmi tidak diwajibkan, mematuhi etika pemakaian pada upacara berkenaan secara zahirnya menunjukkan seseorang itu menghormati negeri, ketuany aserta DUN itu sendiri.Tindakan, tabiat dan tingkah laku ini boleh dikatakan berlaku di mana-mana sahaja negeri mereka berada.

Jelas dan terang, pemakaian songkok pula bukan simbol agama, masyarakat di India pun pakai songkok walaupun mereka bukan Muslim.Songkok hanya melengkapkan pakaian seragam. Parti ultra kiasu sama ada di Semenanjung Sabah dan Sarawak telah lama mempersoalkan pemakaian seragam rasmi dan songkok pada upacara pembukaan persidangan kerana menyifatkan ia menafikan kebebasan beragama di samping membazir wang rakyat. Berapa sen sangatlah harga songkok dan baju Melayu berbanding dengan harga pakaian barat yang dibanggakan itu? Di Indonesia berapa ramai orang Kristian yang memakai songkok. Kenapa mereka begitu selesa sedangkan kita terlalu sensitif. Sebenarnya, kita terlalu memandang rendah kepada bangsa lain. Kita tidak mahu dipandang rendah sama. Tidakkah lebih baik kita lebih memahami Melayu daripada Mat Salleh?

Kenapa kita boleh begitu berlagak dan berbangga dengan pakaian barat blazer, jacket, dan tie tetapi, bila ada konotasi dengan Melayu kita memandang hina. Adakah ini wajar? Bila orang Melayu memakai pakaian Cina, kita seronok. Kenapa kita tidak 'raikan' Melayu dengan memakai pakaian Melayu. Adakah 'budaya Melayu' ini begitu hina?Kita begitu berbangga dengan pakaian skirt yang begitu pendek sehingga ternampak yang tersurat dan tersirat. Tetapi memandang hina pakaian yang ada konotasi dengan Islam.

Kenapa kita terlalu obses dengan bangsa yang begitu jauh dengan kita, sedangkan bangsa yang terdekat dan merupakan penduduk induk di negara ini tidak dipandang endah, malah dihina lagi? Tidakkah semua agama menganjurkan pakaitan yang bersopan? Dari mana datangnya sumber memakai yang seksi-seksi ini jika bukan dari barat? Hina sungguh kita. Sanggup ketepikan budaya masyarakat tempatan kerana terlalu obses dengan barat. Sanggup ketepikan bahasa kebangsaan, kerana terlalu mengejarkan bahasa Inggeris. Adakah tindakan ini wajar dan mampu menjamin keluhuran pembangunan sebuah negara bangsa?

Pelik sungguh, bila tiada kepentingan, mereka begitu angkuh. Namun, bila ada kepentingan, misalnya penerimaan anugerah bintang dan pingat, kumpulan muka tidak tahu malu ini, tidak segan-segan mula mengenakan 'pakaianMelayu'.

Berasaskan kepada hujah-hujah ini, apakah kita boleh menaruh kepercayaan kepada Bersih? Tidak. Sebenarnya mereka adalah bersih dalam kotor. Nampak suci tetapi berdebu. Pada saya, selagi mana mereka tidak hormat budaya bangsa induk negara ini, selagi itulah golongan ini tidak boleh dipercayai. Mereka ini ibarat duri dalam daging atau api dalam sekam. Sentiasa mencari kesempatan atau menangguh di air yang keroh.

Saya tidak yakin demonstrasi Bersih ini akan menjadi kenyataan jika tidak disokong oleh umat Islam. Mereka tidak akan berani mengangkat muka pun jika kita tidak bersama mereka. Kenapa mereka begitu bongkak? Jawapannya, amat mudah, kerana mereka tahu, kita tidak sehati sejiwa, kita berpecah, kita terlalu mabuk kuasa, kita sanggup menabur pasir di periuk saudara sendiri, kita menikam sesama sendiri dan terlalu banyak kelemahan kita.

Peluang keemasan sebegini mungkin mereka tidak akan dapat pada masa akan datang, maka kelemahan umat Islam hari ini dimanipulasikan sepenuh untuk mendapatkan apa yang selama ini dicita-citakan. Moga dijauhkan Allah SWT daripada perancangan jahat dan licik sebegini. Wahai umat Islam! kita sudah tidak ada banyak masa, bangunlah, buka mata dan buka minda, sebelum terlambat atau nasi menjadi bubur. Yakinlah, apabila nasi sudah menjadi bubur, apa cara juga yang digunakan, bubur tidak akan menjadi nasi semula. Ketika itu orang lain sudah menjadi terlalu berkuasa. Mereka mempunyai rakan-rakan sebangsa yang begitu ramai di luar sana yang sedang ternanti-nanti untuk masuk ke dalam wilayah atau kawasan kita.

tunku

Posted: 04 Jul 2011 03:28 AM PDT

tunku


PAS Leaders To Meet Agong Over Illegal Rally

Posted: 04 Jul 2011 02:29 AM PDT

KUALA TERENGGANU, July 4 (Bernama) - Several top PAS leaders hopes to have audience with Yang di Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin over the July 9 illegal rally.
PAS deputy president Mohamad Sabu said president Datuk Seri Abdul Hadi Awang, assistant secretary-general Dr Syed Azman Syed Ahmad Nawawi, himself and several others plan to meet him soon.
He said PAS has sent a letter to Tuanku Mizan asking for an audience and is expected to receive a reply Monday or Tuesday.
"The Agong's advice is good as he asked to safeguard public order, ensure public safety and not to destroy property.
"He is a true constitutional monarch for being a middleman to resolve the present crisis," he said at a PAS function in Ledang Monday night.
Mat Sabu said PAS welcomes Tuanku Mizan's views on the rally.

tunku : so if you are to see Tuanku Mizan, then why not hand over the memo you supposed to give him on 9th July? you don't have to march with thousands of people. just make appointment and give the memo to Tuanku Mizan. the rally had a different agenda completely.it is to create chaos in the country.tourist will stop coming to Malaysia, the economy will suffer and this is what these people wants.

Najib: Government has no objection if July 9 rally in stadium

Posted: 04 Jul 2011 12:09 AM PDT

PUTRAJAYA: The Government is willing to provide a stadium for Bersih 2.0 to hold their rally, said Datuk Seri Najib Tun Razak.
The Prime Minister said the government would not object if the organiser from the beginning said they would assemble in a stadium from morning to night and later leave peacefully.
"Go on, assemble in the stadium and yell and shout till you are drained,
"Do it, its okay. No problem but don't do the street demonstration because it could bring a risk that is very harmful to our country," he said at the Prime Minister's Department monthly assembly Monday .
Najib said if they were so adamant in submitting a memorandum and the like or even to show dissent in a democracy, they could deal with the authorities.
"Deal nicely and we are willing to prepare a stadium for them to assemble.
"But when they refused and instead insisted on having a street demonstration, it must be because of other intentions," he said.
He reiterated that street demonstration was not the answer to any issue which could be settled in other ways
Najib said there were parties who were not happy with the election system and claimed that the electoral rolls did not guarantee a free and fair election.
"If that so, how come we lost in five states in 2008 and now the Election Commission is studying the possibility on introducing the biometric system to counter accusation on phantom voters.
"But it is strange that when they won, all quiet and no tales on phantom voters and when they felt that the election is near, this tales will resurface.
"So, the rally is not so much on rectifying the system but the motif is politics...to gain power undemocratically through street demonstration," he said.
Najib said when a street demonstration takes place, there was no guarantee that it would be a peaceful one.
"Many would join in...those who love rioting and like to create disorder will join in and it will result in a situation which we want to avoid," he said.
He added that the public should take heed of the Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin's thoughts on the Bersin 2.0's proposed rally.

tunku : what else does this people wants? just look at our government, how good they are.they will provide for you a stadium to do whatever you want to do in it as long as you don't break down the stadium. so do you still want to do it on the streets?

Lim Guan Eng MUST condemn Bersih 2.0

Posted: 03 Jul 2011 09:25 AM PDT

Penang CM and Ezam in verbal war

GEORGE TOWN: A verbal war has erupted between Chief Minister Lim Guan Eng and Senator Ezam Mohd Nor, who led a Friday march towards Komtar to protest against the Bersih 2.0 rally.
Lim rapped State Umno liaison committee chairman Datuk Zainal Abidin Osman for saying that the party was not involved in the protest.
"The arrest of Senator Ezam Mohd Nor by the police for illegal assembly indicates that Umno is trying to deny its involvement in the demonstration," Lim said in a statement yesterday.
On Friday, a group of protesters marched at the mid-span of Penang Bridge causing a 10km-long traffic jam.
Ezam, in a tweet yesterday, criticised the Chief Minister of "hypocrisy" as Lim had been supportive of Bersih 2.0 rally but condemned Friday's protest march.
He also challenged Lim to pull out of the Bersih 2.0 rally if he was sincerely against street protests.
"As Lim had openly condemned the rally in Penang that brought traffic to a crawl, he should also condemn the Bersih rally planned in Kuala Lumpur next week."
"Otherwise, it will only expose the hypocrisy of Pakatan Rakyat leaders who have a tendency to re-define rules at their whim and fancy to suit their political interest," he said.
On Lim's part, he posted in his blog, calling on Umno to apologise to the public for their involvement in the rally. However, Penang Umno has refuted talk about its involvement in the protest.
Penang Umno secretary Datuk Azhar Ibrahim said if Umno were to hold such an event, they could attract tens of thousands of protestors as they had 150,000 members in the state.
"If Umno was involved, the crowd would have been much bigger," he said. Azhar also noted that Lim had staged numerous demonstrations in the past against the Malacca Chief Minister.
"But Lim obviously could not take it when the people of Penang start criticising him," he said.

tunku : the moron lim guan eng should condemn Bersih illegal rally on 9th july and urge pakatan's members not to participate in it or just shut his mouth up about the demos in penang.lim guan eng is tasting pakatan's own medicine.don't be a hypocrite.you condemn the protest in penang but at the same time you support the protest elsewhere. what a jerk.

Ohpolitik!™

Posted: 04 Jul 2011 03:19 AM PDT

Ohpolitik!™


Celaka!! DAP tok dalang BERshit 2.0!!

Posted: 03 Jul 2011 08:14 AM PDT

DAP kononnya selepas 13 Mei 1969 sangat berhati-hati dengan perhimpunan haram, demonstrasi serta perarakan. Itu kata pencacai Pakatan Rakyat dan penjilat DAP yang cuba menafikan tindak tanduk para pemimpin DAP yang tidak pernah serik dengan apa yang telah mereka lakukan pada 13 Mei 1969.

Bohong besarlah para pencacai berkenaan dengan menafikan DAP sebagai pencetus segala kekacauan di negara ini. Walaupun dari beberapa perkara, DAP cuba menampilkan peranan mereka sebagai pengimbang kepada kerajaan menerusi taktik pembangkang, tetapi dalam kebanyakan masa dan kebanyakan ruang, DAP tidak pernah meninggalkan sikap chauvinist mereka dan sentiasa berusaha untuk menghapuskan Melayu serta Islam di negara ini.

BERSIH 2.0 adalah didalangi oleh DAP sungguhpun ramai yang beranggapan gerakan subversif tersebut didalangi oleh PKR yang cuba menyelamatkan Anwar Ibrahim. Dalam hal ini, DAP biasanya 'mengalah' dan kurang membuat pengakuan seandainya apa-apa yang berlaku akan memberikan tempias buruk kepada mereka. DAP tidak seperti PAS dan PKR yang akan cuba mengambil nama bagi mewujudkan persepsi. Sebaliknya DAP hanya akan mengambil nama yang boleh memberikan tanggapan positif kepada mereka seperti mana yang dilakukan oleh Teresa Kok dan Lim Guan Eng yang sentiasa berbangga dengan kehadiran FDI dan pelaburan tinggi di Selangor dan Pulau Pinang, sungguhpun secara dasarnya DAP tidak melakukan apa-apa untuk meningkatkan FDI dan pelaburan di negeri-negeri berkenaan!

DAP adalah tok dalang dalam semua masalah di negara ini!

Siapa yang paling takut sekiranya PAS dan UMNO bersatu? PKR terlalu sibuk memikirkan tentang nasib yang menimpa Ketua Umum mereka yang sehingga kini masih sukar mencari jalan untuk menyelamatkan punggungnya daripada skandal yang diciptanya. PAS pula lebih sibuk mengatur orang-orang mereka untuk mendapatkan kerusi lebih banyak.

DAP yang bergerak di sekitar bandar cuba menggunakan segala kesempatan untuk merenggangkan antara PAS dan UMNO. DAP akan menjadi kelam-kabut. Dengan menggunakan orang-orang mereka di dalam PAS seperti Mat Sabu dan Khalid Samad, DAP berjaya memastikan UMNO dan PAS tidak berpadu mahupun bekerjasama dalam bentuk kerajaan-pembangkang!

Dalam BERSIH 2.0, DAP telah berjaya menggunakan PAS sepenuhnya. PAS berjaya dipujuk agar menghadirkan seramai mungkin ahli-ahli mereka ke tengah-tengah Kuala Lumpur tetapi bukan di kawasan yang merupakan nadi perniagaan kaum Cina di ibu kota seperti Bukit Bintang mahupun Petaling Street. DAP hanya mahukan PAS menggerakkan ahli-ahlinya di hadapan Masjid Jamek Kampung Bharu, hadapan Sogo dan Dataran Merdeka.

Dengan menggunakan helah DAP adalah parti majoriti Cina manakala PAS adalah parti majoriti Melayu, DAP sebenarnya sedang memainkan kebijaksanaan para pemimpin dan ahli-ahli PAS. Sebenarnya apa yang berlaku ialah DAP menguasai PAS sepenuhnya. Sepanjang permuafakatan PAS dengan DAP secara rasmi dalam Pakatan Rakyat, belum pernah PAS dilihat membuat keputusan sendiri sebaliknya perlu melalui kebenaran DAP.

Tindakan tegas pihak polis dalam menangani BERSIH 2.0 dilihat telah mengancingkan gigi para pemimpin utama DAP. Teresa Kok yang merupakan salah seorang daripada AJK penganjur BERSIH 2.0 tidak banyak bercakap dan mengulas. Kebanyakan ulasannya telah 'diserahkan' kepada Mat Sabu. Teresa Kok cuci tangan.

Di Pulau Pinang, Guan Eng memekak kerana demonstrasi yang mengecam kepimpinannya. Guan Eng kelam-kabut menuding ke arah UMNO kerana berpendapat penangkapan Ezam Mohd Nor adalah jelas yang menunjukkan bukti bahawa UMNO terlibat. Anehnya, Guan Eng merupakan antara orang yang paling kuat menyokong BERSIH 2.0 dan berpendapat polis serta kerajaan bertindak sewenang-wenangnya kerana menangkap serta cuba menghapuskan BERSIH 2.0.

Bila kena ke batang hidung sendiri, Guan Eng segera menanggapi demonstrasi tersebut sebagai ganas, tidak bertamadun dan mengganggu. Mengapa pula timbul tanggapan sebegitu? Kalau BERSIH 2.0 boleh ditanggapi dengan baik, mengapa demonstrasi di Pulau Pinang tidak pula diberikan label yang serupa? Dan mengapa pula Guan Eng kelam-kabut mengarahkan polis agar bertindak mengikut telunjuknya bagi mengekang sebarang demonstrasi terhadap DAP Pulau Pinang pada masa hadapan?

Itulah belang sebenar DAP, parti chauvinist yang sangat menyokong kuat Parti Komunis Malaya. Perlu diingat pada Mei 1969, DAP 'bekerjasama' dengan agen-agen serta proksi-proksi komunis untuk menghalau serta menghapuskan orang Melayu. DAP cuba mengungkit tentang kematian orang Cina di Kuala Lumpur, tetapi DAP tidak pernah cuba sekalipun untuk membela kematian Melayu yang dibakar dan direbus hidup-hidup di tapak yang sekarang ini berdiri teguh bangunan SOGO, yang juga merupakan salah satu lokasi yang akan dijadikan sebagai tempat demonstrasi BERSIH 2.0!!!
Sumber Selangor Daily Dot Com

- Posted using BlogPress from my iPad

anakbukitgantang says

Posted: 04 Jul 2011 03:19 AM PDT

anakbukitgantang says


Titah Khas Yang Di Pertuan Agong mengenai BERSIH pada 9 Julai 2011

Posted: 03 Jul 2011 06:03 AM PDT

Istana Negara/ BERNAMA/Utusan 03/07/2011 8:40pm



KUALA LUMPUR 3 Julai — Istana Negara malam ini mengeluarkan Titah Khas Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin mengenai perhimpunan haram anjuran Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) pada 9 Julai ini.

Berikut adalah teks penuh Titah Khas tersebut:

Beta sedang mengikuti dengan teliti akan perkembangan cadangan Kumpulan Bersih untuk mengadakan perarakan dan perhimpunan beramai-ramai yang bertujuan untuk menyerahkan memorandum kepada Beta selaku Yang di-Pertuan Agong, dan bagaimana pihak kerajaan menangani isu ini khususnya agensi-agensi dan jabatan-jabatan yang terlibat.

Namun Beta yakin kepimpinan negara di bawah Yang Amat Berhormat Datuk Sri Mohd. Najib Tun Haji Abdul Razak berkemampuan untuk menangani masalah ini dengan sebaik mungkin.

Beta menyeru di dalam keghairahan sebahagian rakyat berpolitik bagi menyuburkan demokrasi dalam negara kita ini hendaklah dipastikan juga bahawa tuntutan demokrasi itu tidak akan membawa kemusnahan kepada negara.

Kita tidak boleh terlalu terikut-ikut dengan amalan-amalan negara-negara luar secara umumnya kerana keharmonian dan kestabilan negara adalah asas penting bagi sesebuah negara yang perlu semua pihak pertahankan.


Beta juga menyeru kepada pihak kerajaan agar melaksanakan segala amanah yang diberikan kepada rakyat secara adil dan bijaksana dan yang pentingnya Beta selaku Yang di-Pertuan Agong tidak mahu melihat dalam negara bermasyarakat majmuk ini berada di dalam keadaan bermusuhan sesama sendiri ataupun sebahagian rakyatnya bermusuh dengan kerajaan atas apa jua alasan pun.


Setiap permasalahan yang timbul, kita sebagai masyarakat bertamadun hendaklah menyelesaikan secara rundingan dan tidak mengikut perasaan seperti pepatah Melayu 'Yang Dikejar Tak Dapat Yang Dikendong Berciciran'.

Hakikatnya, demonstrasi jalanan banyak membawa keburukan daripada kebaikan walaupun niat asalnya baik.

Sebaliknya, kita harus menumpukan kepada matlamat utama memajukan negara, bukannya mencipta masalah yang membuat negara berada terkebelakang. Ingatlah bumi mana yang tidak ditimpa hujan, lautan mana yang tidak bergelora.

Itulah pentingnya sifat kesederhanan dan tolak ansur yang telah begitu lama diamalkan oleh warisan pentadbiran negara. — Bernama

AL-Kesah AloQStaQ

Posted: 04 Jul 2011 03:12 AM PDT

AL-Kesah AloQStaQ


PENDERHAKAAN !! ... Kerana TITAH AGONG MENGENAI BERSIH ... SEORANG BLOGGER PR MEMFITNAH AGONG MAKAN RASUAH !!!

Posted: 03 Jul 2011 08:55 AM PDT

UPDATE ADA DI BAHAGIAN BAWAH SEKALI (TULISAN BIRU) :

Aku membelek-belek posting komen FB di dalam Malaysiakini lewat malam ini mengenai respon bebudak Pakatan Rakyat setelah Agong menitahkan secara rasmi dari Istana Negara mengenai Perhimpunan Haram BERSIH 2.0 pada minggu ini ... Di SINI

Maka, bermacam-macam ragamlah pendapat diorang ...

Aku tak amik pot sangat pun, kalau setakat diorang nak menuduh bahawa teks titah Agong itu sebenarnya Dato Najib yang tulis (bagi aku ni hanya budak2 bodoh sahaja yang bercakap!).

Bagi aku itu luahan diorang yang terlalu terhiris apabila titah Agong seolah-olah tidak menyebelahi mereka. Biasa la tu ...

TETAPI, APA YANG MENJADIKAN DARAH AKU NAIK MENYIRAP TAHAP LANGIT APABILA AKU TERLIHAT SATU POSTING YANG DIBUAT OLEH PENAMA : Muhammad Nur Hanief  YANG MENYEBUT INI ;

Masalahnya ramai yang tahu Najib kaki rasuah. Agong mana yang percayakan kaki rasuah? Mungkin Agong yang makan rasuah saja.

INI ADALAH SATU PENGHINAAN TERHADAP AGONG.

IA JUGA SATU PENDERHAKAAN SEORANG RAKYAT TERHADAP RAJANYA.

IA JUGA MENGGAMBARKAN BAHAWA RUKUN NEGARA KEDUA "KESETIAAN KEPADA RAJA & NEGARA" TELAH DILANGGAR.

IA JUGA SATU FITNAH TERHADAP YANG DIPERTUAN AGONG.

IANYA ADALAH SATU BENTUK HASUTAN SUPAYA RAKYAT MEMBENCI INSTITUSI BERAJA DI MALAYSIA.

IANYA BOLEH DIANGGAP SEBAGAI BERNIAT JAHAT DAN BERNIAT UNTUK MELANCARKAN PERANG TERHADAP YANG DIPERTUAN AGONG !


BLOGGER HANIEF PERLU DI I.S.A KAN !

BUDAK INI MEMANG BANGSAT ! ... DIA TAK BERGUNA JADI RAKYAT MALAYSIA !




Jadi, aku harap pihak berkuasa dapat mengambil tindakan PALING KERAS terhadap blogger (pemilik blog : http://hanief.blogspot.com/) yang selama ini terlalu banyak menghina Kerajaan Malaysia melalui blognya dan video-videonya di YouTube.

Kali ini, hanief sudah terperangkap !

Terperangkap kerana keceluparan yang dia sendiri sebut ! Sepandai-pandai beruk melompat, Hanief ni lebih bodoh dari beruk ! ...

MELAYU MACAM NI PATUT DI BUANG NEGARA ! NYAH NGKAU PI DUDUK DI ANTARTIKA BERKAUM DENGAN BERUANG KUTUB ! SHOH ! SHOH !
Aku sudah print screen segala fitnah si malaun Hanief ni terhadap YDP Agong !

SEMOGA HANG DI I.S.A KAN, Hanief ! ...

Selamat bermastautin di Pusat Tahanan Kamunting !


AloQStaQ
03 Julai 2011
AHAD
11:55 MALAM

UPDATE ISNIN 04-JULAI-2011 : JAM 8:30 PAGI
1 - Satu Laporan POLIS terhadap Hanief telah dibuat di Balai Polis Pasir Gudang oleh seorang pembaca (bob) pada Jam 2.20 pagi 4/7/2011 No report PASIRGUDANG/004918/11 diambil oleh L/Koperal R144422 Helmi bin Rosi.

2. AloQStaQBlog mengalu-alukan tuan puan para pembaca blog ini seandainya ingin turut membuat laporan polis di seluruh negara bermula hari ni, sila EMAIL AloQStaQ di email ini : AloQStaQ@gmail.com   ATAU   AloQStaQ@yahoo.com   untuk mendapatkan semua PRINT SCREEN yang boleh dijadikan BUKTI untuk ANDA MEMBUAT REPOT POLIS NANTI.

3. Demi Kedaulatan Tuanku & Maruah Negara, AloQStaQBlog SEDIA UNTUK MEMBANTU.

TITAH AGONG MENGENAI BERSIH SUDAH DIKELUARKAN .... DAULAT TUANKU ! DAULAT TUANKU ! DAULAT TUANKU !

Posted: 03 Jul 2011 06:55 AM PDT

Titah Khas Agong Mengenai Perhimpunan Haram 9 Julai
03/07/2011 8:40pm


KUALA LUMPUR 3 Julai — Istana Negara malam ini mengeluarkan Titah Khas Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin mengenai perhimpunan haram anjuran Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) pada 9 Julai ini.

Berikut adalah teks penuh Titah Khas tersebut:

Beta sedang mengikuti dengan teliti akan perkembangan cadangan Kumpulan Bersih untuk mengadakan perarakan dan perhimpunan beramai-ramai yang bertujuan untuk menyerahkan memorandum kepada Beta selaku Yang di-Pertuan Agong, dan bagaimana pihak kerajaan menangani isu ini khususnya agensi-agensi dan jabatan-jabatan yang terlibat.


Namun Beta yakin kepimpinan negara di bawah Yang Amat Berhormat Datuk Sri Mohd. Najib Tun Haji Abdul Razak berkemampuan untuk menangani masalah ini dengan sebaik mungkin.


Beta menyeru di dalam keghairahan sebahagian rakyat berpolitik bagi menyuburkan demokrasi dalam negara kita ini hendaklah dipastikan juga bahawa tuntutan demokrasi itu tidak akan membawa kemusnahan kepada negara.


Kita tidak boleh terlalu terikut-ikut dengan amalan-amalan negara-negara luar secara umumnya kerana keharmonian dan kestabilan negara adalah asas penting bagi sesebuah negara yang perlu semua pihak pertahankan.


Beta juga menyeru kepada pihak kerajaan agar melaksanakan segala amanah yang diberikan kepada rakyat secara adil dan bijaksana dan yang pentingnya Beta selaku Yang di-Pertuan Agong tidak mahu melihat dalam negara bermasyarakat majmuk ini berada di dalam keadaan bermusuhan sesama sendiri ataupun sebahagian rakyatnya bermusuh dengan kerajaan atas apa jua alasan pun.


Setiap permasalahan yang timbul, kita sebagai masyarakat bertamadun hendaklah menyelesaikan secara rundingan dan tidak mengikut perasaan seperti pepatah Melayu 'Yang Dikejar Tak Dapat Yang Dikendong Berciciran'.


Hakikatnya, demonstrasi jalanan banyak membawa keburukan daripada kebaikan walaupun niat asalnya baik.


Sebaliknya, kita harus menumpukan kepada matlamat utama memajukan negara, bukannya mencipta masalah yang membuat negara berada terkebelakang. Ingatlah bumi mana yang tidak ditimpa hujan, lautan mana yang tidak bergelora.


Itulah pentingnya sifat kesederhanan dan tolak ansur yang telah begitu lama diamalkan oleh warisan pentadbiran negara.
— Bernama


DAULAT TUANKU ! ... DAULAT TUANKU ! ...
DAULAT TUANKU !


Sembah Rafak Patik Yang Hina,
AloQStaQ
AHAD
9:55 MLM
03 JULAI 2011

bumiyang

Posted: 04 Jul 2011 03:10 AM PDT

#seratah#

Posted: 04 Jul 2011 03:10 AM PDT

#seratah#


TUMTUTAN AMBIGA MELALUI IFC

Posted: 04 Jul 2011 12:56 AM PDT

IFC Ialah (SURUHANJAYA ANTARA AGAMA)

Pada 21 Ogos 2001 Ambiga telah membuat perbincangan tentang tuntutan malalui IFC.

1. Seseorang anak yang dilahirkan oleh ibubapa Islam... tidak seharusnya secara terus menjadi
menganut Islam.

2. Orang bukan Islam yang telah memeluk Islam hendaklah diberi kebebasan untuk kembali
ke agama asal mereka (murtad) dan tidak boleh dikenakan tindakan undang-undang.

3. Sebarang kes pertukaran agama orang Islam kapada bukan Islam tidak sepatutnya
dikendalikan oleh mahkamah Syariah tetapi hendaklah dikendalikan oleh Mahkamah Sivil.

4. Tidak perlu dicatatan didalam kad pengenalan seseorang muslim bahawa ia beragama Islam

5. Orang bukan Islam tidak perlu dikehendaki menganut Islam sekiranya ingin berkahwin
dengan orang Islam. Orang Islam hendaklah dibenarkan keluar daripada Islam (murtad)
sekiranya ingin berkahwin dengan orang bukan Islam tampa boleh dikenakan tindakan
undang-undang.

6. seseorang atau pasangan suami isteri yang menukar agamanya dengan memeluk
Islam tidak patut diberi hak penjagaan anak.

7. Orang yang bukan Islam yang mempunyai hubungan kekeluargaan dengan seorang yang
memeluk Islam hendaklah diberikan hak menuntut harta pusakanya selepasan
kematiannya.

8. Kerjaan hendaklah menyediakan dana yang mencukupi untuk membina dan menyelenggara
rumah-rumah ibadat orang bukan Islam sebagaimana kerjaan menyediakan dana yang
serupa untuk masjid.

9. Orang bukan Islam hendaklah dibenarkan dan tidak boleh dihalang daripada mengunakan
perkataan-perkataan suci Islam dalam percakapan dan sebagainya.

10. Bibel dalam bahasa Malaysia dan Indonisia sepatutnya dibenarkan untuk diedarkan kapada
umum secara terbuka.

11. Pelajaran agama bukan Islam untuk penganut agama itu hendaklah diajar disemua sekolah.

12. Progrim-progrim berunsur Islam dalam bahasa ibunda sesuatu kaum hendaklah di tiadakan.
Program dakwah agama lain selain Islam pula hendaklah dibenarkan untuk disiarkan dalam
bahasa ibundanya.

13. Orang Islam yang membayar zakat tidak sepatutnya dikecualikan daripada membayar cukai
pendapatan dan wang hasil.

Inilah tuntutan IFC yang dibincangkan oleh AMBIGA terhadap kerjaan agar melaksanakan Suruhanjaya Antara Agama, di mana Islam disamakan dengan agama lain.

Hari ini Ambiga menjadi kepala untuk perhimpunan haram, Mat Sabu jadi timbilannya Orang yang anti Islam menjadi ketua kapada pejuang Islam kononnya

Wahai umat Melayu marilah kita berfikir secara ilmiah kenapa kita mesti menyokong kumpulan ini yang sudah tentu ada agenda untuk menghancurkan Islam dan perpaduan Melayu itu sendiri.

Kalau kita umat melayu dan bumiputra tidak bersatu (peribumi ) dalam negara ini satu masa nanti kita akan hilang hak yang kita ada.

ASSALAMUALAIKUM.

HERO KECIK

Posted: 04 Jul 2011 01:24 AM PDT

HERO KECIK


BERSIH: Himpunan Bersih... ingat Negara ni Bapak Dia Punya Ka

Posted: 03 Jul 2011 08:29 PM PDT

Anjur Perhimpunan Bersih sebab tak ada modal lg nk tarik sokongan. Tak ada modal nk alih pandangan, banyak sangat isu sial dalam pakatan nie. Isu Anwar tak abis2 lagi...

Nampaknya sakit dan sengal2 badan dah mula menular dalam diri puak2 pakatan nie.. dah takut menyertai perhimpunan haram nie, dah ramai yang kena tangkap, patut ramai lagi yang ditangkap.. Jadi ahli parlimen pun bukan nak tolong rakyat, nak menyusahkan rakyat adalaa. Tiba masanya ahli parlimen sekarang berhentila nyusah2kan org. Biarla muka baru plak yang pegang jawatan ahli parlimen... orang yang betul2 boleh tolong rakyat dan majukan negara.

Ingatkan Negara ini bapak dia punya ker, suka2 nk anjurkan perhimpunan haram yg terang2 nyusahkan rakyat.. kalau setiap sen kerugian boleh dituntut tu oklaa juga.. Ini tudak polis juga yg salah.. tak ker bangang tu...

Titah Khas Yang di_Pertuan Agong dah dikeluarkan, kalau buat juga perhimpunan memang saja nk derhakala. SPR dah berjumpa dgn Ambiga berkali2 dah, macam2 dh dibincangkan...tapi tak faham2 juga... sebenarnya bukan masalah SPR , tapi memnag saja nak gugat keamanan negara dengan buat perhimpunan. Kalau nak buat sangat peerhimpunan, buatla kat stadium ka, tak pun buat kat rumah Anwar Ibrahim ka, Rumah Lim Kit Siang Ka... buatla rumah mana2 pemimpin Pakatan....

Bagi yang baru2 nk join perarakah perhimpunan Haram nie, mungkin merasa diri dah besar kepala, memang nak merasa masuk lokap sebulan... denda RM 5000 ker hapa ka, baru ko tahu langit tinggi rendah.

BAJU KUNING BERTUKAR MENJADI KELABU TAHU ANJING

Taipingmali (tm)

Posted: 04 Jul 2011 01:24 AM PDT

Taipingmali (tm)


BERSIH 2.0 - HUKUM SERTAI-MESTI LIHAT!!-Part2

Posted: 04 Jul 2011 01:06 AM PDT

Patriot juga batal

Posted: 03 Jul 2011 11:44 PM PDT

Himpunan Patriot 09/07 ini dibatalkan untuk junjung titah Agong bahawa demonstrasi jalanan bawa banayk keburukan-Timbalan Ketua Pemuda UMNO(Razali Ibrahim)
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Isu dakwat kekal. Pas mahu jadi tukang tatoo

Posted: 03 Jul 2011 09:50 PM PDT

Misteri dakwat kekal: Siapa bohong... SPR atau kabinet?

Nota kaki

Pas ada agenda tersendiri dalam isu ini. Mereka telah rugi besar pada 2004 kerana mengimpot dakwat tersebut untuk diperdayakan kepada orang kampung.

Jika dalam pilihanraya umum dan kecil pun. Pas sanggup merampas dan menghalang pengundi daripada keluar mengundi.

Pas seronok jika kerajaan menggunakan dakwat tersebut, mereka akan berjaya dan akan menang besar.
Published with Blogger-droid v1.7.1

KTM owner club pun pro pembangkang?

Posted: 03 Jul 2011 09:39 PM PDT

Anak sakit sampai meninggal dunia, mak asyik berpolitik sampai ke Australia. Apa kejadah nya pergi sana

Posted: 03 Jul 2011 09:35 PM PDT

Anak Nuridah meninggal di Cape Town
Published with Blogger-droid v1.7.1

Penyakit dunia hari ini

Posted: 03 Jul 2011 05:49 PM PDT

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Dah sah Ambiga terima dana asing

Posted: 03 Jul 2011 05:42 PM PDT

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Program Di Raja Perak

Posted: 03 Jul 2011 05:13 PM PDT

10.00 pagi : Majlis pentauliahan Pegawai Masjid di INTIM, Ipoh. Perasmian oleh DYTM Raja Muda Perak Raja Dr Nazrin
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Hina Agong

Posted: 03 Jul 2011 05:08 PM PDT

Hari ini pada jam 2pm, Saudara Zul Azhar Cha, YDP pertubuhan bukan kerajaan yang baru ditubuh dan didaftarkan iaitu 1AGENDA akan buat Laporan Polis berkaitan Penghinaan Kpd Yang Di Pertuan Agong.

Harap dapat kerjasama..demi membenteras penderhaka. Sekian Harap maklum. tq.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ini sekor lagi bangsat

Posted: 03 Jul 2011 04:33 PM PDT

Polis dan SKMM tunggu apa lagi?
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Hina Agong, Polis perlu tahan segera malaun ini

Posted: 03 Jul 2011 04:30 PM PDT

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

PR memperlekehkan titah Agong.

Posted: 03 Jul 2011 09:40 AM PDT

Titah Khas oleh DYMM YDP Agong nampaknya tidak memberikan sebarang kesan kepada Pembangkang.

Malah ada blog dan portal pembangkang yang memanipulasikan titah YDP Agong kononnya rally jijik diizinkan.

Ada menuduh Agong dipergunakan oleh Najib Razak.

Perhimpunan kali ini tidak sama seperti 2007, kali ini agenda mereka ialah untuk menumbangkan kerajaan seperti yang dilakukan oleh Barat di Benua Arab.

Selepas ini , jika masih terdapat yang menghasut rakyat untuk turun berdemo, ternyata mereka telah menderhaka kepada Sultan.

Tangkapan boleh dibuat mulai sekarang jika ada mana- mana pemimpin parti mengajak rakyat turun ke jalanraya. Dakwa mereka kerana menderhaka kepada Sultan.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Titah khas DYMM DYP AGONG

Posted: 03 Jul 2011 09:23 AM PDT

Titah Khas Yang di-Pertuan Agong
Published with Blogger-droid v1.7.1

PKR semakin kurang ajar sebab Al-Juburi ajar

Posted: 03 Jul 2011 06:01 AM PDT

Lawyers For Liberty sebuah lagi pertubuhan haram?

Posted: 03 Jul 2011 05:45 AM PDT

Pertubuhan Bukan Kerajaan 'Lawyers For Liberty'(LFL) mengadakan sesi penerangan kepada masyarakat umum mengenai bagaimana berdepan dengan provokasi polis semasa perhimpunan Bersih 2.0 berlangsung, 9 Julai depan.


Sesi Penerangan itu dibuat berikutan keengganan Polis Di-Raja Malaysia (PDRM) memberikan kerjasama kepada penganjur serta penyokong Bersih 2.0 seraya mengugut untuk mengenakan tindakan undang-undang serta mengisytiharkan darurat pada hari tersebut.

Bercakap pada forum anjuranya yang bertajuk "Hak Untuk Berhimpun" di Dewan Perhimpunan Cina Wilayah dan Selangor malam tadi, peguam Hak Asasi Manusia, Fadiah Nadwa Fikri bersama barisan peguam lain memberi penjelasan terperinci tentang hak-hak kemanusiaan yang boleh digunapakai sekiranya polis bertindak melangkaui batasan undang-undang negara.

Katanya, berdasarkan pengalaman beliau menyertai perhimpunan umum sebelum ini, rata-rata masyarakat kurang jelas akan hak-hak individu yang ditahan hingga menyebabkan polis menyalahgunakan kuasa dengan sewenang-wenangnya.

Sehubungan itu, Fadiah menasihatkan rakyat yang ingin berhimpun pada 9 Julai ini supaya mengetahui alasan penahanan mereka di samping merekodkan nama dan nombor anggota polis terbabit.

"Saya sangat pasti pada hari itu nanti, mereka (polis) tidak ada alasan untuk menahan anda. Oleh yang demikian penahanan tersebut tidak sah.

"Kalau mereka tanya lebih, tanya mereka adakah saya ditahan?" ujar beliau.

Bagaimanapun beliau berkata, anggota polis di negara ini sering kali bertindak diluar bidang kuasa mereka selain menafikan hak individu yang ditahan.

Katanya, ini kerana rata-rata pegawai polis yang bertugas pada waktu demonstrasi tidak akan menyatakan apakah alasan seseorang itu ditahan, sebaliknya menggunakan kekerasan dengan mengheret peserta demonstrasi ke balai mahupun trak polis.

Malah, peserta demonstrasi itu juga tidak akan dibenarkan untuk membuat panggilan telefon mahupun kebenaran diwakili oleh peguam.

"Sekiranya peserta demo ditangkap, polis hanya berhak menahan anda dalam tempoh 24 jam sahaja. Jika lebih daripada itu mereka perlu memohon daripada mahkamah. Katakan mereka menahan anda lebih daripada tempoh tersebut tanpa sebarang dokumen mahkamah, maka anda boleh saman mereka (polis) dengan asalan penahanan tanpa sebab," ujar beliau.

Justeru Fadiah berkata maklumat yang disampaikan sekurang-kurangnya dapat membantu penyokong-penyokong mengelakkan mereka daripada ditahan tanpa sebab ketika perhimpunan Bersih 2.0 pada 9 Julai ini.

Berikut adalah perkara-perkara yang perlu diberi perhatian oleh peserta demonstrasi yang ditangkap :

(1) Pastikan nama dan nombor tang tertera pada kad kuasa polis dicatat.
(2) Minta pihak berkuasa jelaskan alasan penahanan.
(3) Elak sebarang keganasan fizikal
(4) Tidak membenarkan polis merampas barang peribadi seperti dompet, kamera, telefon bimbit dan lain-lain.
(5) Memastikan balai polis mana anda ditahan. -tvsnews


Hak-hak anda bila ditahan polis Malaysia
- Harakahdaily

RED BOOK (BAHASA MALAYSIA)

1. APABILA DIBERHENTIKAN POLIS

1.1 Tidak Berpakaian Seragam,

Minta Pengenalan Diri Jika beliau tidak berpakaian seragam, minta beliau tunjukkan pengenalan diri. Katakan; "Sila tunjukkan Kad Kuasa Polis anda."

1.2 Kad Kuasa Polis

Merah: Pegawai Polis yang digantung tugas. Beliau tiada kuasa untuk melakukan apa-apa terhadap anda. Anda boleh berlalu dari situ.

Lain-lain Warna:

• Biru: Berpangkat Inspektor dan ke atas.

• Kuning: Berpangkat lebih rendah daripada Inspektor.

• Putih: Polis Simpanan

Ambil perhatian nama dan nombor Kad Kuasanya.

1.3 Berpakaian seragam Ambil perhatian nama dan nombor ID pada pakaian seragamnya.

1.4 Kenderaan Peronda Polis Ambil perhatian nombor pendaftaran kereta atau motosikal peronda berkenaan.

2. POLIS MENYOAL SIASAT ANDA SEMASA DIBERHENTIKAN

2.1 Pengenalan Diri Hanya berikan nama, nombor kad pengenalan dan alamat anda.

2.2 Polis bertanyakan soalan-soalan lain Tanya dengan sopan, "Adakah saya sedang ditangkap?"

2.3 Bilakah anda ditahan

Anda ditahan apabila anggota polis itu:

• menjawab "ya";

• tidak membenarkan anda berlalu/mahu membawa anda ke Balai Polis; atau

• menggari anda.

Jika anda tidak ditangkap, anda boleh berlalu/menolak untuk mengikutnya ke Balai Polis atau ke mana sahaja, jika diminta.

2.4 Bilakah anda tidak boleh ditangkap

Polis tidak boleh menangkap anda semata-mata kerana anda berpotensi sebagai saksi dan mereka mahu mengambil pernyataan daripada anda (Pernyataan 112/Saksi).

3. SOAL SIASAT OLEH PIHAK POLIS TANPA TANGKAPAN

3.1 Penyataan saksi/112 Semasa pihak Polis sedang menjalankan siasatan berhubung sesuatu kes dan berpendapat anda mempunyai maklumat/pengetahuan tentang kes tersebut, pihak Polis boleh menyoal siasat anda dan mencatat semua jawapan anda (Pernyataan 112).

3.2 Permintaan Rasmi / Tidak Rasmi Kebiasaannya, Polis membuat permintaan tidak rasmi supaya anda memberikan Pernyataan 112. Jika tempat dan masa sesuai bagi anda, anda boleh bekerjasama. Jika tidak, beritahu Polis anda akan bekerjasama di tempat dan pada masa yang sesuai. Jika anda menolak untuk bekerjasama, Polis boleh mengeluarkan arahan rasmi secara bertulis, ditandatangani oleh seorang Pegawai Penyiasat (Pegawai Polis) mengkehendaki anda untuk bekerjasama. Jika anda tidak mematuhi Arahan Polis tersebut, anda tidak boleh ditangkap. Walau bagaimanapun, ia adalah satu kesalahan dan pihak Polis boleh memohon kepada Mahkamah untuk mengeluarkan satu waran terhadap anda mendesak anda supaya bekerjasama.

3.3 Membuat Pernyataan 112

Semasa membuat Pernyataan 112, anda boleh menolak untuk menjawab mana-mana soalan/berdiam diri jika jawapannya mungkin mendedahkan anda kepada kesalahan jenayah.

• Bawa bersama anda buku catatan atau kertas tulis (Nota Peribadi).

• Catatkan dalam Nota Peribadi anda semua soalan yang ditanyakan.

• Pastikan bahawa anda faham setiap soalan yang ditanyakan.

• Ambil masa anda dan fikir dengan teliti sebelum menulis jawapan didalam Nota Peribadi anda.

• Bacakan jawapan anda kepada Pegawai Polis yang menyoal anda.

• Simpan Nota Peribadi anda sebagai rujukan di masa hadapan.

3.4 Menandatangani Pernyataan 112 anda

Sebelum menandatangani Pernyataan anda, baca dengan teliti semua soalan dan jawapan anda yang ditulis oleh Pegawai Polis yang berkenaan.

• Bandingkan Pernyataan yang anda akan tandatangani dengan Nota Peribadi anda.

• Anda berhak membuat pembetulan/pindaan ke atas Pernyataan tersebut sebelum ditandatangani.

• Turunkan tandatangan betul-betul di bawah ayat terakhir Pernyataan anda.

4. POLIS MENANGKAP ANDA

4.1 Tanya: "Mengapa saya ditangkap?" Sesuatu tangkapan menjadi tidak sah jika anda tidak diberitahu alasan tangkapan.

4.2 Jangan melawan semasa ditangkap Polis mempunyai hak untuk menggunakan kekerasan yang munasabah semasa menangkap anda jika anda melawan.

4.3 Tanya: "Balai Polis manakah saya akan dibawa?" Pegawai Polis yang menjalankan tangkapan mestilah dengan segera membawa anda ke Balai Polis yang berdekatan dan bukan sebaliknya.

4.4 Apa yang perlu anda lakukan apabila ditangkap Anda mempunyai hak untuk membuat satu panggilan telefon kepada:

1. Keluarga atau rakan; dan/atau

2. Seorang peguam.

Anda juga bolah menghubungi Pusat Bantuan Guaman (LAC).

Maklumkan kepada mereka:

• yang anda telah ditangkap;

• masa, tempat dan alasan ditangkap;

• Balai Polis di mana anda dibawa.

4.5 Apa yang akan berlaku selepas ditangkap

Anda boleh ditahan sehingga 24 jam:

• Di Balai Polis, atau

• Di dalam lokap untuk "membantu" penyiasatan Polis.

5. HAK ANDA SELEPAS DITANGKAP DAN SEMASA DALAM TAHANAN

5.1 Hak untuk berunding dengan seorang peguam

Sebaik sahaja anda meminta kehadiran seorang peguam, anda mempunyai hak untuk berunding dengan peguam berkenaan di Balai Polis. Pihak Polis mestilah memberikan kemudahan-kemudahan yang munasabah dan masa yang munasabah untuk anda berjumpa dan berbincang dengan peguam berkenaan. Pihak Polis bagaimanapun boleh menafikan hak ini, jika kelengahan dalam menyoalsiasat anda boleh menyebabkan berlakunya jenayah lain atau menyebabkan bahaya kepada pihak lain.

5.2 Pakaian Anda dibenarkan mempunyai satu set pakaian bersama anda semasa di dalam lokap.

5.3 Barangan peribadi Pihak Polis mestilah merekodkan semua barangan peribadi anda dan meletakkannya dalam simpanan selamat. Barangan peribadi anda mesti dipulangkan kepada anda sebaik sahaja dibebaskan.

5.4 Kebajikan Anda dibenarkan mandi dua kali sehari. Jika anda jatuh sakit, anda berhak mendapat rawatan perubatan dengan serta-merta. Anda sepatutnya diberikan makanan dan minuman yang wajar dan secukupnya semasa dalam tahanan.

5.5 Berapa lamakah pihak Polis boleh menahan anda Pihak Polis hanya boleh menahan anda sehingga 24 jam untuk siasatan. Tugas Polis adalah untuk menyelesaikan penyiasatan dalam masa 24 jam dan melepaskan anda dengan segera. Jika pihak Polis tidak dapat menyelesaikan penyiasatan dalam tempoh 24 jam, Polis mesti membawa anda ke hadapan seorang Majistret untuk mendapatkan perintah reman untuk memanjangkan tempoh penahanan anda melebihi 24 jam (Perintah Reman).

6. PERINTAH REMAN OLEH MAJISTRET SELEPAS 24 JAM

6.1 Siapakah Majistret Majistret ialah seorang pegawai kehakiman yang mempunyai kuasa untuk membuat Perintah Reman bagi menahan anda lebih daripada24 jam.

6.2 Tujuan Perintah Reman Untuk memberi lebih masa kepada Polis untuk melengkapkan penyiasatan dan memutuskan sama ada terdapat bukti untuk mendakwa anda atas satu-satu kesalahan. Pihak Polis tidak boleh memohon Perintah Reman hanya untuk mengambil Pernyataan daripada anda.

6.3 Berapa lamakah Perintah Reman Apabila pihak Polis membawa anda ke hadapan seorang Majistret untuk memohon Perintah Reman, pihak Polis perlu memberikan alasan kepada Majistret mengapa anda perlu ditahan melebihi 24 jam. Tugas Majistret adalah untuk menimbangkan secara berhati-hati alasan-alasan yang diberikan oleh pihak Polis.

Majistret berkenaan mempunyai budi bicara:

• untuk tidak membenarkan Perintah Reman dan seterusnya melepaskan anda; atau

• membenarkan Perintah Reman untuk satu tempoh yang lebih pendek daripada yang dipohon oleh pihak Polis.

Seorang Majistret mempunyai kuasa untuk membenarkan Perintah Reman tidak melebihi 4 hari atau 7 hari bergantung kepada jenis kesalahan yang sedang disiasat. Pihak Polis boleh memohon Perintah Reman kedua selepas tamatnya Perintah Reman pertama. Majistret boleh membenarkan Perintah Reman kedua untuk tempoh tidak melebihi 3 hari atau 7 hari bergantung kepada jenis kesalahan yang sedang disiasat.

6.4 Apa yang perlu anda katakan ketika anda dibawa di hadapans eorang Majistret untuk proses reman

Maklumkan kepada Majistret:

• anda mahu diwakili oleh seorang peguam dan anda mahu menghubungi peguam, pusat bantuan guaman dan keluarga anda;

• jika anda mahukan rawatan perubatan kerana anda sakit atau telah dipukul;

• jika pihak Polis telah mengugut atau memukul anda semasa dalam tahanan;

• jika anda telah tidak diberikan makanan/minuman/pakaian atau perubatan yang wajar dan mencukupi semasa dalam tahanan;

• sama ada pernah ditahan sebaik sebelum penahanan terkini anda;

• sama ada pihak Polis telah menjalankan apa-apa penyiasatan semasa anda dalam tahanan.

6.5 Mohon supaya Majistret memberikan Perintah Reman yang singkat

Sebelum Majistret berkenaan membuat Perintah Reman, mohon tempoh reman yang lebih singkat daripada yang dipohon oleh pihak Polis. Beri alasan (sebagai contohnya: "saya akan bekerjasama dengan polis dalam siasatan mereka", "saya boleh dihubungi bila-bila masa dan tidak akan melarikan diri" dll).

7. PEMERIKSAAN BADAN TANPA TANGKAPAN

7.1 Bilakah ianya boleh dilakukan

Jika anda berada di satu-satu tempat (contohnya: disko/karaoke/ pusat-pusat hiburan) di mana Polis menjalankan serbuan untuk mencari sesuatu (contohnya: dadah), pihak Polis boleh menahan dan memeriksa anda jika mereka berpendapat anda mempunyai atau sedang menyembunyikan barang yang sedang dicari itu. Ini hanya boleh dilakukan dengan kehadiran seorang Pegawai Polis berpangkat Inspektor dan ke atas.

7.2 Apa yang perlu dilakukan

• Jangan benarkan Pegawai Polis berkenaan memasukkan tangannya ke dalam pakaian anda atau kocek/saku anda.

• Jika anda diminta untuk mengeluarkan barangan peribadi anda satu persatu, setiap kali sebut "dompet", "kunci", "Kad Pengenalan" dll.

• Apabila kocek/saku/beg anda telah dikosongkan, terbalikkan kocek/ saku/beg anda.

7.3 Hak-hak anda

• Semua pemeriksaan badan mestilah dijalankan secara profesional dan sopan.

• Seorang wanita hanya boleh diperiksa badannya oleh seorang Pegawai Polis wanita.

• Jika anda dipaksa/diugut untuk berbogel:

1. Bantah;

2. Ingat nama Pegawai Polis tersebut; dan

3. Buat laporan Polis selepas insiden tersebut.

8. PEMERIKSAAN BADAN SELEPAS TANGKAPAN BERLAKU

8.1 Bila Polis boleh berbuat demikian

• Polis secara munasabah mengesyaki bahawa anda mempunyai bukti/keterangan berhubung kesalahan yang disyaki.

• Anda ditangkap.

• Pemeriksaan badan mestilah dijalankan di tempat tertutup. Anda mempunyai hak untuk diperiksa badan di tempat tertutup.

8.2 Jenis-jenis Pemeriksaan Badan

Undang-undang membenarkan Polis melakukan 4 jenis pemeriksaan badan:-

1. Pemeriksaan secara menepuk badan dari atas ke bawah- pemeriksaan pakaian luaran.

2. Pemeriksaan tanpa pakaian - untuk mencari bukti, objek, barang terlarang atau senjata. Hanya boleh dijalankan dengan kebenaran seorang pegawai berpangkat Inspektor dan ke atas.

3. Pemeriksaan sulit - selain daripada mencari di dalam mulut, hidung and telinga. Hanya boleh dijalankan dengan kebenaran pegawai berpangkat Penolong Penguasa (ASP) dan ke atas.

4. Pemeriksaan dalaman - untuk menentukan kewujudan objek-objek dll. di dalam badan. Hanya boleh dijalankan dengan kebenaran Ketua Polis Daerah (OCPD). Hendaklah dijalankan oleh seorang Pegawai Perubatan atau Pegawai Perubatan Kerajaan.

8.3 Hak anda

• Semua pemeriksaan badan mesti dijalankan secara profesional dan sopan.

• Anda dinasihatkan supaya meminta ditemani oleh peguam anda semasa pemeriksaan dilakukan.

• Seorang wanita hanya boleh diperiksa badannya oleh seorang Pegawai Polis wanita.

9. SOAL-SIASAT OLEH POLIS SELEPAS DITANGKAP

9.1 Kenal pasti Pegawai Polis yang menyoal siasat anda

Ambil perhatian nama/pangkat Pegawai Polis yang menyoal siasat anda.

9.2 Hak anda untuk berdiam diri

Polis lazimnya akan beramah mesra terlebih dahulu (contohnya: bertanyakan tentang keluarga dan rakan-rakan anda dll.) Anda hanya perlu memberikan nama penuh, umur, alamat dan pekerjaan anda (Maklumat-Maklumat Peribadi). Selain Maklumat-Maklumat Peribadi, anda berhak memilih untuk berdiam diri. Anda harus bersopan. Anda tidak perlu takut untuk berdiam diri. Ini adalah hak anda. Jika anda memilih untuk berdiam diri, katakan, "Saya ingin menggunakan hak saya untuk berdiam diri."

9.3 Pernyataan 112 anda semasa dalam penyiasatan

Pihak Polis akan bertanyakan soalan-soalan kepada anda dan kemudian mencatatkan semua jawapan anda. Polis tidak boleh mengugut atau memaksa anda untuk memberi Pernyataan. Jika anda diugut, dipukul atau dipaksa, buat satu laporan Polis terhadap Pegawai Polis berkenaan dengan segera. Ini adalah hak anda.

9.4 Pernyataan 112 tidak boleh digunakan sebagai keterangan/bukti

Secara amnya, apa jua Pernyataan yang anda buat kepada Polis semasa soal-siasat tidak boleh digunakan sebagai keterangan/bukti kecuali jika anda dituduh atas kesalahan-kesalahan di bawah, sebagai contoh, Akta Dadah Berbahaya, Akta Culik dan Akta Keselamatan Dalam Negeri. Walau bagaimanapun anda bolehmenggunakan Pernyataan anda untuk menyokong pembelaan anda semasa perbicaraan.

PUSAT BANTUAN GUAMAN / LEGAL AID CENTRES (LAC)

• Kuala Lumpur : 03-2691 3005 / 03-2693 2072
• Selangor : 03-5510 7007 / 03-3281 2428
• Negeri Sembilan : 06-6013 844
• Melaka : 06-2845 519 / 06-2864 514
• Johor : 07-2235 698
• Perak : 05-2550 523
• Kedah & Perlis : 04-7333 467
• Kelantan : 04-7448 660
• Pahang : 09-5159 244 / 09-2969 410
• Pulau Pinang : 04-2617 451/ 0

Wanita PKR Jangan jadi bodoh-Dato Hamidah

Posted: 03 Jul 2011 05:33 AM PDT

Tangkap Ambiga dan Mat Sabu

Posted: 03 Jul 2011 02:48 AM PDT

PANEH MIANG

Posted: 04 Jul 2011 01:05 AM PDT

PANEH MIANG


FREE EDUCATION: Melayu nor Cina

Posted: 03 Jul 2011 08:47 PM PDT

Tuan Paneh Miang,

Walaupun posting ni dah lama, tapi menarik perhatian saya. Kadang-kadang saya tertanya kenapa kita umat Islam dan Melayu ni mundur dalam segala bidang. Dan (kini) barulah saya faham dan dapat jawapannya.

Jawapannya ialah SIKAP kita terhadap ILMU. Kita tengok orang Cina, diorang tak berkira pun nak keluar duit beribu-ribu untuk pendidikan anak-anak diorang. PIBG mintak, bagi. Cikgu mintak, bagi. Guru Besar mintak, bagi. Pendek kata asal program sekolah je, bagi. Padahal inilah yg sepatutnya orang Islam dan Melayu kita buat. Kan Allah dah firman dalam Al Quran bahawa menuntut ilmu wajib bagi setiap anak Adam? Jadi bila dah perkara wajib, maka wajarlah bagi kita mengadakan (pelajaran) dan bila kita keluar wang sendiri dan redha, barulah datang keberkatan pada ilmu.

Malangnya orang Islam Melayu ni dok mengharap kerajaan je sedia sekolah, cikgu, kerusi/meja, buku teks, makanan tambahan pun ada?! Jadi yang mak bapak ni kluar (belanja) apa? Suruh bayar yuran sekolah yang tak sampai RM100 setahun tu pun nak bising? Suruh kerajaan jugak (yang) bagi peruntukan? (Jadi) no wonder la takde berakah dalam ilmu.


Zaman nabi dulu takde pun wujud institusi sekolah. Semua orang Islam cari guru masing-masing, bayar diorang dan tuntut ilmu. Bahkan banyak ulama yang mengembara beratus/beribu kilometer ke Baghdad sama ada berjalan kaki (atau) naik unta guna duit sendiri (dulu Baghdad pusat ilmu), contohnya untuk tuntut ilmu. Sebab itulah ramai ulama-ulama yang dihormati macam Imam Ghazali dan Imam Bukhairi sebagai contoh. Ataupun ilmuwan Islam dalam perubatan macam Al Razi (atau) Khawarizmi dalam bidang matematik. Sebab apa diorang berjaya? Sebab diorang ada SIKAP yang positif terhadap ILMU masing-masing.

Zaman ni kerajaan bagi semua tetapi rakyat naik lemak (terutama Melayu Islam). Kalau boleh nak jadikan sekolah tu nursery asuh anak diorang. Tak puas hati maki/saman cikgu, ungkit balik duit yuran (yang) tak seberapa diorang bayar. Mak bapak balik rumah lepas kerja tahu main dan buat anak saja. Kadang-kadang saya rasa mak bapak ingat bagi pendidikan pada anak ni satu beban (dan) bukan(nya) tanggungjawab indah yang perlu dilaksana(kan). Itu pasal anak-anak sekarang perangai macam setan tak mahu dengar cakap cikgu sebab mak bapak sendiri dah (tak) ikhlas keluarkan duit untuk bagi ilmu pada anak-anak. Bila kita buat benda (tak) ikhlas dah tentu hasilnya Allah bagi sia-sia.

Anyway saya sangat sokong Paneh Miang punya langkah tu. Tapi yang lagi penting, brainwash la balik pemikiran manja rakyat sekarang ni, terutama(nya) orang Melayu Islam kita pada aspek pendidikan. Tak usah la lagi layan benda-benda macam FREE EDUCATION, sebab ini semua agenda kapitalis barat supaya manusia ni jadi robot (yang hanya tahu) kerja saja dan bukan(nya menjadi seperti) ilmuwan agong macam yang pernah tamadun Islam nikmati suatu ketika dulu. Saya harap Paneh Miang dapat jadikan post saya ni satu tajuk.

~Jentayu~

Edited from here.

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 03 Jul 2011 11:55 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Woii Hamlau, Korang Dah Kena Tipu Dengan Ambiga La Bodoh...

Posted: 03 Jul 2011 10:03 PM PDT


Penyokong pakatan haram sebenarnya dah kena tipu hidup-hidup dengan ambiga pandikutti, inilah nilai seorang peguam yang sanggup menipu anak guamnya, setiap kali berceramah, ambiga pandikutti berkata, perhimpunan berSHIT 2.0 adalah sah di sisi perlembagaan, betul apa yang ambiga cakap tu, tapi perhimpunan untuk menghuru-harakan negara tak sah di segi perlembagaan malah perhimpunan itu di tegah dalam perlembagaan.

Dalam perkara 10 perlembagaan persekutuan ada 2 bahagian, bahagian 1 dan bahagian 2, tapi yang kerap di canang oleh ambiga dan lain-lain ialah bahagian 1, mereka tak pernah ulas pun bahagian 2 dalam perkara 10 perlembagaan, kenapa? kalau depa ulas, benda tu kena balik atas batang hidung mereka.

Aku tak kisah kalau yang bercakap pasal perlembagaan tu mat sabu atau mahposs, pasal dua-dua ekor tu memang bodoh, ni ambiga ni seorang peguam, takan la perlembagaan persekutuan tu dia main ambik sekerat-sekerat... korang baca sendiri perlembagaan persekutuan perkara 10 mengenai hak kebebasan bercakap, berhimpun dan berpesatuan, ingat baca sampai habis, jangan jadi macam ambiga, baca sekerat yang lagi sekerat dia senyap kan.

Perkara 10. Kebebasan bercakap, berhimpun dan berpersatuan.

(1) Tertakluk kepada Fasal (2), (3) dan (4)—

(a) tiap-tiap warganegara berhak kepada kebebasan bercakap dan bersuara;
(b) semua warganegara berhak untuk berhimpun secara aman dan tanpa senjata;
(c) semua warganegara berhak untuk membentuk persatuan.

(2) Parlimen boleh melalui undang-undang mengenakan—

(a) ke atas hak yang diberikan oleh perenggan (a) Fasal (1),
apa-apa sekatan yang didapatinya perlu atau suai manfaat demi kepentingan keselamatan Persekutuan atau mana-mana bahagiannya, hubungan baik dengan negara-negara lain, ketenteraman awam atau prinsip moral dan sekatan-sekatan yang bertujuan untuk melindungi keistimewaan Parlimen atau mana-mana Dewan Undangan atau untuk membuat peruntukan menentang penghinaan mahkamah, fitnah, atau pengapian apa-apa kesalahan;
(b) ke atas hak yang diberikan oleh perenggan (b) Fasal (1),
apa-apa sekatan yang didapatinya perlu atau suai manfaat demi kepentingan keselamatan Persektuan atau mana-mana bahagiannya atau ketenteraman awam;
(c) ke atas hak yang diberikan oleh perenggan (c) Fasal (1),
apa-apa sekatan yang didapatinya perlu atau suai manfaat demi kepentingan keselamatan Persekutuan atau mana-mana bahagiannya, ketenteraman awam atau prinsip moral.

(3) Sekatan-sekatan ke atas hak untuk membentuk persatuan yang diberikan oleh perenggan (c) Fasal (1) boleh juga dikenakan oleh mana-mana undang-undang yang berhubungan dengan perburuhan atau pendidikan.

(4) Pada mengenakan sekatan-sekatan demi kepentingan keselamatan Persekutuan atau mana-mana bahagiannya atau ketenteraman awam di bawah Fasal (2)(a), Parlimen boleh meluluskan undang-undang melarang dipersoalkan apa-apa perkara, hak, taraf, kedudukan, keistimewaan, kedaulatan atau prerogatif yang ditetapkan atau dilindungi oleh peruntukan Bahagian III, Perkara 152, 153 atau 181 melainkan yang berhubungan dengan pelaksanaannya sebagaimana yang dinyatakan dalam undang-undang itu.

Nampak tak? ambiga pandikutti tipu korang hidup-hidup...

Titah YDP Agong, Apa Komen Aziz Bari...?

Posted: 03 Jul 2011 07:05 PM PDT


Teks penuh titah khas SPB YDP Agong mengenai perhimpunan haram berSHIT 2.0 korang baca teks ni dulu nanti aku komen...

Beta sedang mengikuti dengan teliti akan perkembangan cadangan Kumpulan Bersih untuk mengadakan perarakan dan perhimpunan beramai-ramai yang bertujuan untuk menyerahkan memorandum kepada Beta selaku Yang di-Pertuan Agong, dan bagaimana pihak kerajaan menangani isu ini khususnya agensi-agensi dan jabatan-jabatan yang terlibat.

Namun Beta yakin kepimpinan negara di bawah Yang Amat Berhormat Datuk Sri Mohd. Najib Tun Haji Abdul Razak berkemampuan untuk menangani masalah ini dengan sebaik mungkin.

Beta menyeru di dalam keghairahan sebahagian rakyat berpolitik bagi menyuburkan demokrasi dalam negara kita ini hendaklah dipastikan juga bahawa tuntutan demokrasi itu tidak akan membawa kemusnahan kepada negara. Kita tidak boleh terlalu terikut-ikut dengan amalan-amalan negara-negara luar secara umumnya kerana keharmonian dan kestabilan negara adalah asas penting bagi sesebuah negara yang perlu semua pihak pertahankan.

Beta juga menyeru kepada pihak kerajaan agar melaksanakan segala amanah yang diberikan kepada rakyat secara adil dan bijaksana dan yang pentingnya Beta selaku Yang di-Pertuan Agong tidak mahu melihat dalam negara bermasyarakat majmuk ini berada di dalam keadaan bermusuhan sesama sendiri ataupun sebahagian rakyatnya bermusuh dengan kerajaan atas apa jua alasan pun.

Setiap permasalahan yang timbul, kita sebagai masyarakat bertamadun hendaklah menyelesaikan secara rundingan dan tidak mengikut perasaan seperti pepatah Melayu 'Yang Dikejar Tak Dapat Yang Dikendong Berciciran'.Hakikatnya, demonstrasi jalanan banyak membawa keburukan daripada kebaikan walaupun niat asalnya baik.

Sebaliknya, kita harus menumpukan kepada matlamat utama memajukan negara, bukannya mencipta masalah yang membuat negara berada terkebelakang. Ingatlah bumi mana yang tidak ditimpa hujan, lautan mana yang tidak bergelora. Itulah pentingnya sifat kesederhanan dan tolak ansur yang telah begitu lama diamalkan oleh warisan pentadbiran negara.

komen aku: apa pulak komen profesor yang mengaku dirinya pakar perlembagaan, aziz bari, adakah aziz bari nak kata, YDP Agong pun mahu menentang perlembagaan?? aku nak tunggu sangat apa komen profesor kang-kung ni.

VIDEO Penjelasan SPR, Daftar Pemilih...

Posted: 03 Jul 2011 12:36 AM PDT


Supaya korang paham, kenapa satu alamat boleh ada 80 nama pengundi, aku keluarkan video penjelasan dari suruhanjaya pilihan raya (spr) dengar dan pahamkan...

AZLI SHUKRI

Posted: 03 Jul 2011 11:51 PM PDT

AZLI SHUKRI


6 Asas Penting Mengapa Perhimpunan Bersih Haram Di Sisi Islam

Posted: 03 Jul 2011 09:58 PM PDT

Demonstrasi, sering dilihat dari kaca mata perundangan dan ekonomi, jarang kita melihatnya dari aspek agama. Maksud saya, isu ini acapkali disisihkan daripada kaca mata Islam, bahkan tidak kedengaran langsung dalam kalangan ulama tempatan membicarakannya, seolah-olah mereka turut redho atas segala tindak tanduk penyokong-penyokong PKR yang menganjurkan demonstrasi besar-besaran selama ini bagi menjatuhkan kerajaan.

Mengapa para ulama membisu? Mengapa mereka tidak bercakap perkara yang hak? Dan mengapa mereka menyembunyikan ilmu dan hukum? Jika berkenaan Karnival Sure Heboh atau konsert artis, para ulama pantas memberikan hukum, tetapi dalam isu demonstrasi dan tunjuk perasaan yang sering dianjurkan oleh parti pembangkang, tiada ulama pun yang menegur. Apakah mereka takut dituduh sebagai penyokong kerajaan? Atau mereka tidak mahu bercakap benar?

Aneh, dan kadangkala menjadi misteri dalam kalangan ulama tempatan, baik yang berfahaman salaf mahupun tidak. Mereka seolah-oleh bersetuju bahawa cara berdemonstrasi itu merupakan cara terbaik menegakkan kebenaran dan keadilan di negara ini. Tidak kurang juga terdapat ulama-ulama kerajaan yang termakan dengan pelbagai alasan yang dikemukakan oleh para ulama parti pembangkang, kononnya demonstrasi yang sering diadakan itu adalah bertujuan menegakkan kebenaran dan menghapuskan kebatilan.

Maka, mereka pun menghimpunkan ribuan manusia membanjiri jalan-jalan raya sambil berarak memprotes kerajaan yang mereka dakwa terlalu zalim itu. Manakala, para peguam dan pengamal undang-undang yang jahil pula – mengangkat bendera sokongan, kononnya semua itu adalah sah di sisi undang-undang dan kerajaan tidak sepatutnya menghalang mereka untuk berdemonstrasi.

Begitulah syaitan menyesatkan kita semua. Dan kini, saya tidak bisa lagi menyembunyikan ilmu yang telah saya ketahui, setelah mengkaji dan melakukan penyelidikan. Kebenaran tetap kebenaran, kerana sifat kebenaran itu sememangnya pahit untuk ditelan.
Mengapa ini semua terjadi? tak lain dan tak bukan ia disebabkan kegagalan kita menguasai disiplin ilmu lain yang tidak kita pelajari di universiti.

Lantaran itu, saya mencari jawapan berkenaan persoalan yang sering berlegar dalam kotak minda saya,selama ini, iaitu bagaimanakah Islam memandang demonstrasi? Dan apakah pula hukumnya jika kita sama-sama menyertai dan menghalalkannya? Hal ini terfikir oleh saya setelah melihat para ulama berdiam diri seribu bahasa dalam soal tersebut.

Rakyat jadi keliru, apakah ini budaya yang disarankan oleh Islam dalam mengamalkan amar makruf nahi mungkar? Apakah berdemonstrasi itu juga merupakan sebahagian daripada menegakkan kebenaran dan keadilan dalam Islam? Akhirnya saya mendapat jawapan. Dan kebenaran ini, akan saya gigit dengan kemas-kemas sebagai hujah dan dalil yang terang dan jelas. Moga-moga hati kita tidak lagi buta dalam melihat kebenaran.

Demonstrasi pada amnya merujuk kepada konsep tunjuk perasaan, baik ia bersifat aman, mahupun ekstrim. Yang penting, konsep demonstrasi difahami sebagai cara untuk meluahkan rasa ketidakpuashatian di khalayak ramai dengan mengadakan perarakan serta rapat umum yang melibatkan orang ramai.

Pada dasarnya, demonstrasi bukanlah kaedah yang dianjurkan oleh Islam untuk menyampaikan dakwah serta menganjurkan amar ma'ruf nahi mungkar dalam kalangan masyarakat. Hal ini adalah kerana, demonstrasi mempunyai unsur-unsur yang boleh membawa pelakunya bermaksiat kepada Allah. Apatah lagi jika demonstrasi itu dilakukan dengan tujuan membuka aib golongan tertentu, serta menjatuhkan kepimpinan masyarakat Islam. Maka, hal ini amat jelas dosanya. Antara kemungkaran yang dibawa oleh demonstrasi adalah :

1. Demonstrasi amat jelas berbentuk tasyabbuh, yakni perbuatan yang menyerupai perbuatan orang-orang kafir. Sedangkan tasyabbuh amat dilarang oleh Islam. Sabda Rasulullah, "Barangsiapa yang menyerupai suatu kaum itu, maka dia termasuk kaum mereka." (Riwayat Abu Dawud). Menurut Ibn Taimiyyah, tasysbbuh kepada orang kafir, mempunyai beberapa tingkat hukum. Yang tertinggi adalah haram, dan yang terendah adalah makruh. Sebagai contoh, tasyabbuh kepada pakaian orang-orang kafir yang mendedahkan aurat di khalayak ramai adalah haram. Dalam hal ini, berdemonstrasi adalah mirip golongan kafir. Hanya golongan yang lemah iman dan yang tidak beriman sahaja suka melakukan demonstrasi.

2. Demonstrasi termasuk khuruj, yakni keluar menentang pemerintah, yang jelas ditegah oleh Rasulullah dalam banyak hadis shahih baginda. Seperti, "Barangsiapa yang melihat sesuatu yang tidak disukainya daripada penguasanya, maka hendaklah ia bersabar, kerana barangsiapa yang memisahkan diri daripada jamaah sekadar sejengkal, maka kematiaannya adalah kematiaan jahiliah." (Riwayat Bukhari).

"Akan ada sesudahku para imam atau kepala negara yang tidak mengikut petunjuk dan tidak menjalankan sunnahku. Dan akan bangun pada mereka (dalam kalangan mereka) laki-laki yang hati mereka adalah hati syaitan dalam tubuh manusia. Bertanya Huzaifah, bagaimanakah saya hendak lakukan jika saya menemuinya, Ya Rasulullah? Baginda bersabda, hendaklah engkau mendengar dan taat, walaupun ia memukul belakangmu dan mengambil hartamu. Dengar dan taatlah." (Riwayat Muslim).

"Akan ada pemerintah yang kamu mengenali mereka dan kamu mengingkarinya. Maka, barangsiapa yang mengenali, sesungguhnya ia telah bebas dan barangsiapa yang membenci maka ia selamat. Akan tetapi orang yang redho dan mengikutnya? Mereka bertanya, bolehkah kami memerangi mereka? Rasulullah bersabda, Tidak! Selama mereka bersolat." (Riwayat Muslim).

Hadis-hadis sahih di atas merupakan peringatan Rasulullah agar umat Islam mengelakkan sebarang perkara yang boleh memecahbelahkan kesatuan umat Islam. Demonstrasi sama sekali tidak mendatangkan manfaat kepada masyarakat dan negara, bahkan lebih banyak menimbulkan kerosakan. Demonstrasi di jalan-jalan raya serta di tempat awam, merupakan tatacara meluahkan perasaan yang terpesong jauh daripada roh Islam yang lebih menggalakkan musyawarah serta menanamkan perasaan sabar.

3. Unsur ketiga pula, demonstrasi sering disertai dengan ucapan-ucapan dan ceramah yang menaikkan semangat dalam kalangan para petunjuk perasaan. Di samping itu, para penceramah dan pemidato juga akan membuka aib serta keburukan individu serta pemimpin tertentu yang tidak mereka senangi. Perbuatan sebegini cukup jelas dilarang oleh Islam. "Dan janganlah kamu mencari-cari kesalahan orang." (Al-Hujrat 12). "Sesungguhnya orang-orang yang menyukai agar tersebar keburukan dalam kalangan orang-orang beriman, bagi mereka adalah azab yang pedih di dunia dan di akhirat. Dan Allah mengetahui, sedangkan kamu tidak mengetahui". (An-Nur 19).

4. Selain daripada itu, demonstrasi juga memiliki unsur ikhtilath, yakni bercampur-baur antara lelaki dengan perempuan. Bahkan kadang-kala berhimpit-himpit dan bergesel-geselan. Perbuatan ini sama sekali bercanggah dengan etika sosial Islam. Walaupun kadang-kala terdapat demonstrasi yang memisahkan antara lelaki dengan perempuan, tetap perbuatan menggalakkan wanita keluar dari rumah untuk menyertai demonstrasi tersebut merupakan perbuatan yang membelakangi sunnah. Malah, ia juga boleh menimbulkan fitnah.

5. Unsur kelima, ialah demonstrasi itu sendiri mampu mencetuskan huru-hara, di samping mencetuskan bermacam-macam fitnah yang akhirnya kembali kepada masyarakat Islam itu sendiri. Dan sesungguhnya, inilah unsur yang amat berbahaya kepada agama, masyarakat dan negara. Hal ini bermakna, demonstrasi lebih banyak membawa mafsadat (kerosakan) berbandingan dengan maslahat (kebaikan) terhadap harta benda, perasaan dan jiwa yang sememangnya ditegah oleh Allah di dalam Al-Quran.

6. Unsur keenam, ialah demonstrasi bukanlah cara menyampaikan amar ma'ruf nahi mungkar yang dituntut Islam, kerana demonstrasi lebih menjurus ke arah kekerasan dan lebih condong untuk menunjukkan pengaruh dan kuasa. Sedangkan dalam menyampaikan amar ma'ruf nahi mungkar, sifat halus dan penyabar adalah dituntut.

Firman Allah dalam surah Ali Imran, "Maka disebabkan rahmat daripada Allah-lah kamu berlaku lemah-lembut terhadap mereka. Sekiranya kamu bersikap kasar lagi berhati kasar, tentulah mereka menjauhkan dari sekelilingmu." Dalam hal ini, Ibn Taimiyyah dalam kitabnya, Al-Amru bil Ma'ruf wan Nahyi 'Anil Mungkar, mengemukakan dua buah hadis shahih berkenaan keperluan sifat lemah lembut dan halus dalam berdakwah.

Sabda Rasulullah, "Tiadalah sikap halus dalam sesuatu hal, melainkan memperindahkan sesuatu itu dan tiadalah sikap kasar dalam hal melainkan memperburukkannya." (Riwayat Muslim). "Allah bersifat sangat halus, menyukai sifat halus dalam semua urusan dan Dia memberi kerana sikap halus itu, sesuatu yang tidak akan Dia berikan kerana sikap kasar." (Riwayat Bukhari).

Kemudian, Ibn Taimiyyah menyambung, "Para penyeru dakwah (yang melakukan amar ma'ruf nahi mungkar) harus bersifat sabar dan tabah terhadap setiap gangguan, sebab ia pasti menemui gangguan. Jika tidak tabah dan sabar, maka ia lebih banyak membawa kerosakan daripada maslahat. Demonstrasi merupakan kaedah menyampaikan amar ma'ruf nahi mungkar yang terpesong daripada cara berlemah lembut dan bijaksana dalam menyampaikan risalah tauhid, yang dituntut oleh Islam.

Berasaskan hujah-hujah di atas ini, agak malang kerana masih terdapat dalam kalangan umat Islam di negara ini yang cuba menghalalkan demonstrasi dengan beralaskan kepada riwayat-riwayat mungkar, serta tidak boleh dijadikan dalil dan hujah. Seharusnya, umat Islam khususnya di Malaysia, menjadikan peristiwa pembunuhan Khalifah Uthman sebagai ikhtibar, kerana peristiwa berdarah tersebut adalah berpunca daripada tercetusnya fitnah yang dijaja melalui demonstrasi oleh Abdullah bin Saba' dalam kalangan kaum muslimin. Dan akhirnya, demonstrasi menjadi amalan umat Islam sehingga Saidina Ali turut menjadi mangsa.

Inilah kesan serta impak daripada perbuatan golongan yang gemar menganjurkan demonstrasi. Manakala, masyarakat yang jahil pula begitu mudah terpengaruh dengannya, tanpa berfikir panjang. Sedangkan Allah mengingatkan kita dengan firmannya, "Dan janganlah kamu mengikuti apa-apa yang kamu tidak mempunyai pengetahuan tentangnya. Sesungguhnya, pendengaran, penglihatan dan hati, semua itu akan diminta pertanggungjawapannya." (Al-Isra 36).

Nah, sekarang saya bisa terasa beban sudah terlepas dengan menyatakan yang hak dan kebenaran. Segala ilmu yang saya ketahui dalam persoalan ini telah saya sampaikan kepada para pembaca sekalian. Terpulang sama ada Allah membuka hati kita untuk menerima kebenaran tersebut.

Tanggungjawab saya telah terlepas dengan menyampaikan apa-apa yang telah saya kaji dan ketahui, maka mari sama-sama kita mengambil manfaat daripada firman Allah dalam surah Fusshilat ayat 33-34, "Siapakah yang lebih baik perkataanya daripada orang yang menyeru kepada Allah, mengerjakan amal yang salih dan berkata, 'Sesungguhnya aku termasuk orang-orang yang menyerah diri. Dan tidaklah sama kebaikan dan kejahatan. Tolaklah (kejahatan itu) dengan cara yang lebih baik, maka tiba-tiba orang yang antara mu dengan antara dia ada permusuhan seolah-olah menjadi teman yang sangat setia."

Sesungguhnya kebenaran sudah jelas, tetapi kita degil dengan mengikut hawa nafsu sebagai petunjuk. Dan benarlah dengan firman Allah ini, "Dan siapa yang lebih sesat daripada orang yang mengikuti hawa nafsunya, dengan tidak mendapat petunjuk daripada Allah sedikit pun." (Al-Qashash 50).

Apabila kita sudah dihadapkan dengan kebenaran, janganlah berpaling lagi. Peganglah ia kuat-kuat, agar iman kita bertambah.Firman Allah, "Hai orang-orang yang beriman, jagalah dirimu, tiadalah orang yang sesat itu akan memberi mudharat kepadamu, apabila kamu telah mendapat petunjuk." (Al-Maidah 105).

Dan sekarang, bagaimanakah prinsip kita terhadap demonstrasi yang sering dilakukan dan dianjurkan oleh pihak pembangkang, khususnya PKR? Masihkah kita menerimanya sebagai perkara yang halal? Bukankah sebelum ini kita disajikan dengan macam-macam demonstrasi yang dianjurkan oleh pembangkang, seperti demonstrasi BERSIH, demonstrasi turun harga minyak dan pelbagai lagi. Jadi pada hari ini, sebagai manusia yang mengaku beriman kepada Allah. Tepuklah dada dan tanyakanlah iman kita.

Manakala, bagi sesetengah ulama yang masih tidak berani berkata benar dalam hal ini, fikirkanlah tentang kepentingan agama, bangsa dan negara . Janganlah kita begitu mudah terpengaruh dengan dakyah dan retorik kosong pihak yang menghalalkan demonstrasi jalanan yang jelas terpesong jauh daripada tatacara berdakwah generasi salaf.

Sesungguhnya, pada hari ini, kebenaran seakan-akan tidak diendahkan lagi, malah, bagi mereka yang mengkritik parti pembangkang kerana menganjurkan demonstrasi jalanan pula yang dipersalahkan, kononnya mereka tidak demokratik dan tidak memahami perundangan. Dan kini, saya rasakan kebenaran sudah berada di sisi gelapnya. Manakala ulama pula, membisu seribu bahasa. Semoga Allah selamatkan negara ini.Wallahualam.

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 03 Jul 2011 11:34 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


GEMPAR! PAS PUN ADA PENGUNDI HANTU!!!

Posted: 03 Jul 2011 10:36 PM PDT

PAS tak layak nak buat BERSIH.

Sorang blogger yang bukan penyokong PATRIOT (Malaysiantimes) dah bongkar taktik pengundi hantu PAS yang menyebabkan PAS boleh berkubu di DUN PERMATANG PASIR!

PAS selalu salahkan SPR demi menutup kerja kotor mereka untuk berkuasa.



Jika benar SPR tak bersih, bagaimana DIKTATOR TUA NYANYUK BERNAMA N.AJIS. BOLEH KEKAL DI TAHTA SELAMA 21 TAHUN?

PAS memang munafik dengan menuduh SPR berpakat dengan UMNO pasal pengundi hantu sedangkan PAS pun ada pengundi hantu!



*Kalau tak munafik bukan PAS namanya.

Menghabehkan boreh Edisi Pembangkang!

Posted: 03 Jul 2011 09:09 PM PDT



Rugi juta-juta duit rakyat Malaysia semata-mata nak buat Ops Piramid.

Kononnya misi untuk menyelamatkan rakyat dan pelajar Malaysia di Mesir.

Rupa-rupanya puak-puak 'parasit' yang ditanam oleh pembangkang ni memang sukakan rusuhan, huru hara dan hidup dalam dunia kucar kacir.

Kalau memang dah suka macam tu, elok ditinggalkan je masa Mesir tengah rusuhan. Biar puak-puak ni mati kelaparan. Tak pun mati dihenyak penunjuk perasan. Baru 'syahid' namanya, dapatlah ganjaran syorga N.Ajis.

Haram jadah punya budak-budak. Orang suruh pegi sana belajar, ini korang punya kerja.


Patutlah ramai budak-budak PAS ni gagal dalam pelajaran mereka di Al-Azhar sebab sibuk berpolitik dari belajar. Al-maklumlah, idola budak-budak PAS ni kan Mat Sabu, seorang 'college drop out' yang paling pandir di Malaysia.



Bila dah jadi pak pandir macam Mat Sabu, mula la cari makan atas pentas ceramah PAS dengan gelaran Ustaz dan di akhir dengan Al.... (contohnya Al-Bakistani). Macam haram.

*Geram betul dengan budak-budak Mesir yang telah Kerajaan Malaysia selamatkan tapi masih nak sokong BERSIH. Langsung tak belajar dari pengalaman.

GEMPAR!!! Bukti BERSIH 2.0 Memerangi YDP Agong!!!

Posted: 03 Jul 2011 08:34 PM PDT

Wajib dikenakan 121A Kanun Keseksaan!


Kesalahan 121B Kanun Keseksaan




Semakin hari semakin jelas agenda sebenar BERSIH 2.0 ini. Inilah akibatnya kalau terlalu taksub kepada ANU GHAIRAH Tuhan...sampaikan YDP Agong pun dikatakannya tidak berotak! Kepada mereka, tiada sesiapa pun, hatta Rasulullah SAW pun yang layak menentang apa sahaja yang dibawa oleh barisan pemimpin AGUNG mereka yang berbilang agama dan orientasi seksual. Malahan adalah tidak mustahil jika sekiranya ditakdirkan turun Firman Allah SWT bagi mengharamkan Bersih ini pun, pastinya mereka beramai-ramai akan sanggup MURTAD bagi mempertahankan akidah fuckatan yang dianuti selama ini!!! Nauzubillahiminzalik!

Kepada pihak berkuasa, terutamanya PDRM dan SKMM, gunakanlah bukti-bukti pengkhianatan di atas bagi mendakwa dan menghukum golongan pengkhianat bangsa dan agama ini dengan sekeras-kerasnya! Tunjukkan kepada mereka bahawa masih lagi wujud undang-undang bagi mengekang segala tindakan luar batasan (termasuk seks luar tabii) yang mereka amalkan selama ini! Usah ragu dan risau, MAJORITI rakyat Malaysia sentiasa bersama-sama anda!!! Malahan kami 100% setuju sekiranya hendak dilaksanakan HUKUMAN MATI secara terbuka kepada pengkhianat-pengkhianat negara ini sepertimana yang dijalankan di Indonesia (tembak mati oleh skuad khas), bagi memberi ikhtibar kepada semua rakyat bahawa keamanan dan kesejahteraan yang kita kecapi selama ini tidak harus dijadikan pertaruhan semata-mata bagi menyelamatkan seorang penzina dan peliwat tegar yang tidak pernah takutkan tuhan!!!





CHAPTER VI

OFFENCES AGAINST THE STATE

Waging or attempting to wage war or abetting the waging of

war against the Yang di-Pertuan Agong, a Ruler or Yang

di-Pertua Negeri


121.
Whoever wages war against the Yang di-Pertuan Agong or
against any of the Rulers or Yang di-Pertua Negeri, or attempts
to wage such war, or abets the waging of such war, shall be
punished with death or imprisonment for life, and if not sentenced
to death shall also be liable to fine.


*Offences against the person of the Yang di-Pertuan Agong, Ruler or Yang di-Pertua Negeri (121A)
Whoever compasses, imagines, invents, devises or intends the death of or hurt to or imprisonment or restraint of the Yang di-Pertuan Agong or any of the Rulers or Yang di-Pertua Negeri, their heirs or successors, shall be punished with death and shall also be liable to fine.

*Offences against the authority of the Yang di-Pertuan Agong, Ruler or Yang di-Pertua Negeri (121B)

Whoever compasses, imagines, invents or intends the deposition or deprivation of the Yang di-Pertuan Agong from the sovereignty of Malaysia or the deprivation or deposition of the Ruler, his heirs or successors, or of the Yang di-Pertua Negeri from the rule of a State, or the overawing by means of criminal force or the show of criminal force the Government of Malaysia or of any State, shall be punished with imprisonment for life and shall also be liable to fine.


*Abetting offences under section 121A or 121B (121C)

Whoever abets the commission of any of the offences
punishable by section 121A or 121B shall be punished with the
punishment provided for the said offences.


Intentional omission to give information of offences against section 121, 121A, 121B or 121C by a person bound to inform (121D)

Whoever knowing or having reason to believe that any
offence punishable under section 121, 121A, 121B or 121C has
been committed intentionally omits to give any information respecting
that offence, which he is legally bound to give, shall be punished
with imprisonment for a term which may extend to seven years or
with fine or with both.








Lagi-lagi Mangsa Perhimpunan Haram!

Posted: 03 Jul 2011 07:33 PM PDT



Lagi-lagi industri hiburan yang jadi mangsa BERSIH 2.0.

MyMassa baru menghadiri beberapa kenduri minggu lepas.

Topik paling hangat di kenduri-kenduri tersebut adalah perhimpunan haram BERSIH.

Ada yang berpendapat bahawa tarikh minggu depan (9 Julai) adalah tarikh paling tak sesuai untuk buat kenduri kawin. Ada yang dah pilih tarikh tersebut terpaksa tunda sebab takut orang tak dapat datang.

Maka berseronoklah penganjur BERSIH kalau benda tu berlaku kerana niat 'suci' penganjur BERSIH ni memang nak susahkan orang ramai. Memang nak buat huru hara. Memang nak buat kucar kacir.

'Good Luck' kepada penganjur BERSIH untuk susahkan lebih ramai rakyat Malaysia!


*Kecik-kecik tak nak mampos, dah besar menyusahkan orang.

DYMM SPB YDP Agong Dah Bertitah. Jangan Lupa Baca Titah Baginda Dengan Yang ini

Posted: 03 Jul 2011 05:58 PM PDT

Daulat Tuanku....

Ini adalah titah SPB YDP Agong.



Perhimpunan 9 Julai: Titah khas Yang di-Pertuan Agong

Jul 3, 11 9:00pm

Istana Negara malam ini mengeluarkan Titah Khas Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin mengenai perhimpunan pada 9 Julai ini.

Berikut adalah teks penuh Titah Khas tersebut:

Beta sedang mengikuti dengan teliti akan perkembangan cadangan Kumpulan Bersih untuk mengadakan perarakan dan perhimpunan beramai-ramai yang bertujuan untuk menyerahkan memorandum kepada Beta selaku Yang di-Pertuan Agong, dan bagaimana pihak kerajaan menangani isu ini khususnya agensi-agensi dan jabatan-jabatan yang terlibat.

Namun Beta yakin kepimpinan negara di bawah Yang Amat Berhormat Dato' Sri Mohd Najib Tun Haji Abdul Razak berkemampuan untuk menangani masalah ini dengan sebaik mungkin.

Beta menyeru di dalam keghairahan sebahagian rakyat berpolitik bagi menyuburkan demokrasi dalam negara kita ini hendaklah dipastikan juga bahawa tuntutan demokrasi itu tidak akan membawa kemusnahan kepada negara.

Kita tidak boleh terlalu terikut-ikut dengan amalan-amalan negara-negara luar secara umumnya kerana keharmonian dan kestabilan negara adalah asas penting bagi sesebuah negara yang perlu semua pihak pertahankan.

Beta juga menyeru kepada pihak kerajaan agar melaksanakan segala amanah yang diberikan rakyat secara adil dan bijaksana dan yang pentingnya Beta selaku Yang di-Pertuan Agong tidak mahu melihat negara bermasyarakat majmuk ini berada di dalam keadaan bermusuhan sesama sendiri ataupun sebahagian rakyatnya bermusuh dengan kerajaan atas apa jua alasan pun.

Setiap permasalahan yang timbul, kita sebagai masyarakat bertamadun hendaklah menyelesaikan secara rundingan dan tidak mengikut perasaan seperti pepatah Melayu "Yang Dikejar Tak Dapat Yang Dikendong Berciciran".

Hakikatnya demonstrasi jalanan banyak membawa keburukan daripada kebaikan walaupun niat asalnya baik.

Sebaliknya kita harus menumpukan kepada matlamat utama memajukan negara, bukannya mencipta masalah yang membuat negara berada terkebelakang. Ingatlah bumi mana yang tidak ditimpa hujan, lautan mana yang tidak bergelora.

Itulah pentingnya sifat kesederhanan dan tolak ansur yang telah begitu lama diamalkan oleh warisan pentadbiran negara.

- Bernama

Ini pula wasiat Raja-raja Melayu.



Bila kedua-duanya disatukan, maka fahamlah patik bahawa orang macam Ambiga dan AnuWar Ibrahim memang musuh orang Melayu.

Yang sorang tu merendah-rendahkan martabat Islam dengan menyokong Lina Joy dan IFC.

Si Anu pulak memang jelas nak tubuhkan negara republik.

*Kalau ikut undang-undang lama, dah lama AnuWar kena sula. Wakakaka...

Siapa Sokong Tun Mahathir....Angkat Tangan Macam Saya.

Posted: 03 Jul 2011 06:37 AM PDT


Keluhan daripada seorang Negarawan. Berpuluh tahun beliau membina negara ini dengan menyemai semangat perpaduan. Akhirnya semuanya musnah akibat seorang yang gila kuasa. Orang ini juga pernah Tun lantik sebagai orang no. 2 beliau.

Sebenarnya, apa yang berlaku dalam negara ini adalah sama dengan mana-mana negara yang wujud campur tangan pihak luar. Kerana pihak luar tahu cara untuk menumbangkan sebuah kerajaan yang kuat bermula dengan membentuk pembangkang yang kuat. Untuk mewujudkan pembangkang yang kuat, sudah pasti perlu memecah belahkan masyarakat tersebut dengan pelbagai dakwaan dan tohmahan.

Apabila sentimen-sentimen ni makin membesar dan membiak bagai barah dalam masyarakat, di sinilah akan wujud peluang untuk pembangkang yang kuat untuk merampas kuasa.

Semuanya ini bermula selepas tahun 2000. Di sinilah bermulanya campur tangan pihak luar seperti NDI, NED dan IRI. Mereka mula masuk dengan memainkan sentimen agama. Bermula dengan kes Lina Joy kemudian di sambung dengan IFC.

Pihak luar ini juga telah mengkaji sistem politik Malaysia dengan melihat kepulauan Borneo sebagai deposit undi terbesar dalam negara. Oleh sebab itu, pada pilihan raya Sarawak 2006, PKR telah menjemput campur tangan asing untuk membantu mereka dengan memberikan latihan pengkaderan kepada jentera parti tersebut.



Usaha yang dibuat oleh pihak luar ini mula membuahkan hasil apabila pembangkang berjaya menghasilkan TSUNAMI 2008 yang berjaya menumbangkan beberapa negeri yang dipimpin oleh BN sebelum ini.

Kini selepas hampir 10 tahun berusaha, pihak luar yang telah banyak melaburkan dana kepada pembangkang mahu melihat hasilnya. Mereka mahu lihat kerajaan sekarang ini tumbang sebagaimana yang mereka berjaya buat di beberapa negara lain.



Soros foundation and U.S. influence

Opponents of the colour revolutions often accuse the Soros Foundation and/or the United States government of supporting and even planning the revolutions in order to serve western interests. It is noteworthy that after the Orange Revolution several Central Asian nations took action against the Open Society Institute of George Soros with various means – Uzbekistan, for example, forced the shutting down of the OSI regional offices, while Tajik state-controlled media have accused OSI-Tajikistan of corruption and nepotism.[6]
Evidence suggesting U.S. government involvement includes the USAID (and UNDP) supported Internet structures called Freenet[citation needed], which are known to comprise a major part of the Internet structure in at least one of the countries – Kyrgyzstan – in which one of the colour revolutions occurred.
The Guardian[7] claimed that USAID, National Endowment for Democracy, the International Republican Institute, the National Democratic Institute for International Affairs, and Freedom House are directly involved; the Washington Post and the New York Times also reported substantial Western involvement in some of these events.[8][9]
Activists from Otpor in Serbia and Pora in Ukraine have said that publications and training they received from the US based Albert Einstein Institution staff have been instrumental in the formation of their strategies.[10][11]
http://en.wikipedia.org/wiki/Colour_revolution

BERSIH 2.0 adalah salah satu tindakan untuk membentuk gelombang tsunami kedua yang seterusnya menumbangkan kerajaan sedia ada.

Siapa kita untuk menidakkan kata-kata Negarawan yang telah berjaya membangun dan melindungi negara kita daripada anasir-anasir luar?

Wakaka...Apa Perasaan Ketua Mafia Kena Tangkap Polis?

Posted: 03 Jul 2011 05:08 AM PDT


Rakyat Selangor memang mengenali siapa Ronnie Liu.

Seorang GODFATHER kepada semua kegiatan maksiat di Selangor.

Setiap kali wujud masalah antara PBT dengan puak-puak kongsi gelap, Ronnie Liu akan jadi orang tengah.

Exco S'gor ditahan, dibebas dengan jaminan polis

Polis menahan exco Kerajaan Selangor, Ronnie Liu sewaktu tiba di bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) di Shah Alam tengah hari tadi.

Ronnie ditahan berhubung laporan polis yang mendakwa beliau menghalang tugas pegawai penguatkuasa Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) dalam satu operasi mencegah maksiat di sebuah hotel di Puchong tahun lalu.


Ronnie yang ahli Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pandamaran ditahan oleh anggota polis di pintu masuk ke bangunan tersebut pada kira-kira jam 2 petang.

Beliau ditahan ketika dalam perjalanan untuk menghadiri mesyuarat exco negeri.

Ronnie kemudiannya dibawa ke balai polis Puchong.

Elizabeth yang menyaksikan Ronnie ditahan berkata, Ronnie dijangka didakwa di mahkamah majlis Petaling Jaya Isnin depan.

Ronnie kemudiannya dibebaskan dengan jaminan polis pada jam kira-kira 3.15 petang.

Beliau juga telah diarahkan hadir di mahkamah majistret Petaling Jaya Isnin ini.

Pada 3 November 2007 bahawa polis menahan Ronnie, yang ketika itu ahli jawatankuasa pusat DAP, kerana didakwa bertindak mengganggu tugas penyitaan oleh pihak berkuasa ke atas sebuah hotel yang menjalankan kegiatan tidak bermoral di Bandar Puchong Jaya.

Kejadian itu dilaporkan berlaku pada jam 6.30 petang berikutan serbuan ke atas hoel itu yang membawa kepada penangkapakan 22 pelacur warga asing dan 12 lelaki dipercayai pelanggan.

Ronnie,disiasat mengikut Seksyen 186 Kanun Keseksaan kerana kesalahan menghalang penjawat awam menjalankan tugas.

Dengan memegang jawatan EXCO, Ronnie bijak menyembunyikan kebenaran. Memang benar Kerajaan Negeri telah menghentikan pemberian lesen kepada tempat-tempat urut dan hiburan tetapi yang tak berlesen di bertambah macam cendawan selepas hujan.

Cuma satu je MyMassa nak tanya, APA PERASAAN KETUA KONGSI GELAP BILA DALAM LOKAP? Wakakaka....

Tahniah YAB PM. MyMassa Sokong Cara Berpolitik PM.

Posted: 03 Jul 2011 12:08 AM PDT



YAB PM adalah orang yang berpengalaman dalam dunia politik tanah air.

Sejak umurnya awal 20-an beliau telah menjadi wakil rakyat.

Inilah caranya untuk kita menangi hati rakyat. Terutamanya rakyat yang dah berpuluh tahun memilih Kerajaan yang sama.

Cara yang YAB PM adalah sangat bijak iaitu menawarkan pilihan kepada rakyat. Cara inilah yang menyebabkan pembangkang berjaya mendapat keputusan yang baik dalam PRU 2008. Rakyat kini sudah bijak. Zaman Kerajaan atau parti politik tahu segalanya sudah berakhir. Jika dahulu, saluran media yang dikawal Kerajaan adalah satu-satunya sumber maklumat. Kini dengan ledakan teknologi maklumat, anda tidak perlu ke perpustakaan untuk mendapat ilmu, sekarang ni dalam tandas pun anda boleh capai maklumat melalui telefon bimbit.

Ugut mengugut bukan caranya. MyMassa mendapat maklumat bahawa ada di kalangan akar umbi yang masih mengamalkan politik cara lama. Ugut tak dapat  bantuan, ugut kena tukar sekolah dan macam-macam lagi ugutan yang menyebabkan rakyat menyampah dengan individu tersebut seterusnya membawa persepsi negatif kepada parti.

Ikutlah cara PM. Mungkin kesilapan semasa melancarkan PADE DOH perlu dibuat post mortem. Tawarkan lebih banyak perkhidmatan kepada rakyat. Insya Allah rakyat Kelantan akan terbuka hati memilih UMNO dan BN.

Teruskan caramu wahai YAB PM yang disayangi. MyMassa sentiasa menyokong anda.

Panglima Perang Cyber

Posted: 03 Jul 2011 11:26 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Pakatan Biadap Hina Titah YDP Agong Di Twitter !!!

Posted: 03 Jul 2011 06:45 PM PDT










Kecewa dengan titah dan perintah daripada DYMM SPB Yang Di Pertuan Agong, Sultan Mizan di dalam perutusan Baginda mengenai BERSIH 2.0 semalam, juak-juak, barua-barua dan penjilat Ambiga mula melaungkan hinaan dan cercaan ke atas Seri Paduka Baginda. 

Kami Rakyat Malaysia yang menjunjung tinggi kedaulatan Raja-Raja MELAYU sentiasa menjunjung perkenan titah dan perintah Seri Paduka. Kami juga akan sentiasa berada di barisan hadapan mempertahankan institusi Raja-Raja MELAYU dari diserang oleh individu atau organisasi yang ingin menjadikan Malaysia sebuah republik. 

Kami menyeru dan meminta Suruhanjaya Komunikasi & Multimedia Malaysia (SKMM) mengambil tindakan yang perlu secara tegas ke atas petualang-petualang negara seperti di atas. 

Sehubungan dengan itu, hari ini pada pukul 2.00 petang, YDP 1Agenda, sebuah badan bukan kerajaan (NGO) termasuk beberapa individu lain akan membuat laporan polis berkaitan penghinaan yang dilakukan ke atas YDP Agong. Daulat Tuanku. Daulat Tuanku. Daulat Tuanku.





Tindakan ini jelas menunjukkan Pakatan sudah tersepit lantas menyerang tonggak negara kita iaitu YDP AGONG yang menitahkan agar dijauhi perhimpunan BERSIH 9 Julai nanti atas alasan membawa mudarat. Titah khas yang disiarkan semalam perlu dihormati semua pihak dan jangan dihina titah baginda sedikitpun demi kebaikan negara kita.

Apakah kita sanggup biarkan perkara ini berleluasa tanpa kita menghalangnya ?


Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2011. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Filem Lawak Hitler Marah PERKASA dan PERMUDA Halang BERSIH - Jom Gelak !

Posted: 03 Jul 2011 04:32 PM PDT




Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2011. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Titah Khas YDP Agong Minta Hentikan Bersih 2.0 - Daulat Tuanku !!!

Posted: 03 Jul 2011 02:30 PM PDT

Angkara Haji Hadi, Habis Pelajar Melayu Islam Mesir Sokong AMBIGA BERSIH Yang Bela IFC !!!

Posted: 02 Jul 2011 11:54 PM PDT

The Unspinners

Posted: 03 Jul 2011 11:07 PM PDT

PISAU.NET

Posted: 03 Jul 2011 09:48 PM PDT

PISAU.NET


Gulingkan Agong Matlamat Bershit!

Posted: 03 Jul 2011 07:10 PM PDT

Sesiapa saja yang menasihati atau menghalang kerja Bershit dilihat akan menentang haprak pakatan.Seperti yang dirancang oleh haprak pakatan mereka akan sanggup melakukan apa saja untuk mengulingkan kerajaan hatta menghina dan menderhaka kepada DYMM YDP Agong.


Titah Tuanku (klik sini)di perlekehkan malah haprak pakatan sudah berkira kira untuk mengulingkan Raja Raja Melayu asalkan mereka dapat meneruskan agenda DAP Malaysian Malaysia.Pihak berkuasa harus mengambil tindakan terhadap seluruh haprak pakatan yang menyokong bershit.





"Rakyat nak mengadu pada Agung sebab Najib dan regimnya. Agung kata tak perlu mengadu pada dia sebab dia percayakan Najib. Penyelesaiannya: Gulingkan kedua-dua susuk ini. Selesai masalah"

Tindakan pihak polis menangkap pihak yang mengistiharkan perang terhadap DYMM YDP Agong amat tepat:klik sini


Pisau kata " melayu haprak pakatan sanggup buat kerja gila,asalkan DAP kesayangan mereka berkuasa"

Lim Guan Eng Tak Turun Bershit,Hanya Anjing Di Arah Jalankan Tugas

Posted: 03 Jul 2011 05:10 PM PDT


Sifat anjing belaan tak ubah seperti khawarij PAS dan keseluruhan penyokong melayu haprak pakatan.Mereka hanya menurut kata,apa yang disuruh oleh DAP pasti akan di turuti tanpa banyak soal.

9 Julai nanti kita akan dapat lihat 99.9% yang turun keseluruhanya adalah khawarij PAS yang semua orang tahu adalah tunggangan DAP .

Para pemimpin DAP Pulau Pinang telah merancang untuk tidak turun ke perhimpunan Bersih,Lim Guan Eng dan kuncu kuncunya berkata biarkan melayu haprak turun untuk menyalak bagi pihak mereka.Kebetulan 9 Julai adalah harijadi TYT Pulau Pinang dan ia akan dijadikan alasan untuk kesemua pemimpin DAP untuk tidak turun.

Untungnya chauvanis rasis ultra kiasu DAP kerana mereka punyai anjing anjing yang cukup setia.Anjing ini akan bertakbir dan berjihad untuk mereka.


Pisau kata " guan eng takkan turun"

Di manakah Islam PAS?

Posted: 02 Jul 2011 11:30 PM PDT



Part 2

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 03 Jul 2011 09:38 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Titah Yang Dipertuan Agong Tentang BERSIH

Posted: 03 Jul 2011 06:42 AM PDT


Istana Negara malam ini mengeluarkan Titah Khas Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin mengenai perhimpunan haram anjuran Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) pada 9 Julai ini.

Berikut adalah teks penuh Titah Khas tersebut:

Beta sedang mengikuti dengan teliti akan perkembangan cadangan Kumpulan Bersih untuk mengadakan perarakan dan perhimpunan beramai-ramai yang bertujuan untuk menyerahkan memorandum kepada Beta selaku Yang di-Pertuan Agong, dan bagaimana pihak kerajaan menangani isu ini khususnya agensi-agensi dan jabatan-jabatan yang terlibat.

Namun Beta yakin kepimpinan negara di bawah Yang Amat Berhormat Datuk Sri Mohd. Najib Tun Haji Abdul Razak berkemampuan untuk menangani masalah ini dengan sebaik mungkin.

Beta menyeru di dalam keghairahan sebahagian rakyat berpolitik bagi menyuburkan demokrasi dalam negara kita ini hendaklah dipastikan juga bahawa tuntutan demokrasi itu tidak akan membawa kemusnahan kepada negara. Kita tidak boleh terlalu terikut-ikut dengan amalan-amalan negara-negara luar secara umumnya kerana keharmonian dan kestabilan negara adalah asas penting bagi sesebuah negara yang perlu semua pihak pertahankan.

Beta juga menyeru kepada pihak kerajaan agar melaksanakan segala amanah yang diberikan kepada rakyat secara adil dan bijaksana dan yang pentingnya Beta selaku Yang di-Pertuan Agong tidak mahu melihat dalam negara bermasyarakat majmuk ini berada di dalam keadaan bermusuhan sesama sendiri ataupun sebahagian rakyatnya bermusuh dengan kerajaan atas apa jua alasan pun.

Setiap permasalahan yang timbul, kita sebagai masyarakat bertamadun hendaklah menyelesaikan secara rundingan dan tidak mengikut perasaan seperti pepatah Melayu 'Yang Dikejar Tak Dapat Yang Dikendong Berciciran'.Hakikatnya, demonstrasi jalanan banyak membawa keburukan daripada kebaikan walaupun niat asalnya baik.

Sebaliknya, kita harus menumpukan kepada matlamat utama memajukan negara, bukannya mencipta masalah yang membuat negara berada terkebelakang. Ingatlah bumi mana yang tidak ditimpa hujan, lautan mana yang tidak bergelora. Itulah pentingnya sifat kesederhanan dan tolak ansur yang telah begitu lama diamalkan oleh warisan pentadbiran negara.

Dengan teks ucapan ini jelas menunjukkan bahawa Ketua Negara Malaysia tidak bersetuju dengan BERSIH 2. Ambiga dan kuncu-kuncunya sekiranya masih lagi berkeras ingin meneruskan BERSIH maka amatlah wajar mereka ditahan demi kepentingan negara. Titah Yang Dipertuan Agong selaku Ulil Amri bagi umat Islam di Malaysia perlu dipatuhi. Ambiga bukan Ulil Amri umat Islam. Jangan derhaka kepada raja sendiri kerana sanggup mendengar cakap Ambiga. Daulat TUANKU.

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 03 Jul 2011 09:05 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


KEJAYAAN DEMO ANTI PPSMI DIBUKTIKAN !

Posted: 03 Jul 2011 09:00 PM PDT

BERSHIT : ANWAR DAN KELUARGA CABUT LARI !

Posted: 03 Jul 2011 06:00 PM PDT

VIDEO BERSHIT VERSI AMBIGA.

Posted: 03 Jul 2011 02:55 PM PDT

VIDEO BERSHIT LAGI BULLSHIT !

Posted: 03 Jul 2011 08:41 AM PDT

VIDEO ULTIMATUM PESILAT KEPADA BERSHIT.

Posted: 03 Jul 2011 05:31 AM PDT

BERSHIT : 3 PERKARA YANG ANWAR....

Posted: 03 Jul 2011 03:35 AM PDT

BERANIKAH BERSHIT 'SERGAH' MEREKA ?

Posted: 03 Jul 2011 12:00 AM PDT

r b f

Posted: 03 Jul 2011 07:53 PM PDT

r b f


Terkini: Lagi Percubaan Menggulingkan Agung

Posted: 03 Jul 2011 10:16 AM PDT

Keratan di bawah ini saya ambil dari ruangan komen di malaysiakini di ruangan berita, Perhimpunan 9 Julai: Titah khas Yang di-Pertuan Agong.

Komen yang dihantar oleh pembaca di bawah ini meminta supaya Seri Paduka Yang Dipertuan Agung digulingkan.

Petikan komen tersebut
Rakyat nak mengadu pada Agung sebab Najib dan regimnya. Agung kata tak perlu mengadu pada dia sebab dia percayakan Najib. Penyelesaiannya: Gulingkan kedua-dua susuk ini. Selesai masalah.
Sepertimana yang kita tahu percubaaan menggulingkan Yang Dipertuan Agung adalah satu kesalahan yang amat-amat serius.

Malaysiakini sering mendabik dada kononnya merekalah satu-satu media yang paling adil dan patuh kepada segala peraturan , tetapi boleh menyiarkan komen tersebut di lamannya.

Semoga pihak berkuasa dapat bertindak dengan segera terhadap penghantar komen tersebut dan juga kepada pihak yang menyiarkannya. Ini kerana kesalahan yang dilakukan oleh si penghantar komen tersebut amat serius.

Jika pengikut-pengikut PSM yang ditahan di Pulau Pinang minggu lepas kini ditahan di bawah ordinan darurat kerana kesalahan yang sama, maka tindakan yang sama juga harus diambil terhadap penghantar komen tersebut kerana terang-terangan dia menghasut agar SPBYDPA digulingkan.

Sri Tri Buana

Posted: 03 Jul 2011 07:51 PM PDT

Sri Tri Buana


Bank Buku.

Posted: 03 Jul 2011 06:35 AM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 03 Jul 2011 03:39 PM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu


Haa haaa haaaa....! Penakut Jugak Rupa2nyer Mat Sabu Nih..

Posted: 03 Jul 2011 07:09 AM PDT

Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu menafikan laporan Sinar Harian hari ini bahawa beliau dan pemimpin PAS sedia ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

Menurutnya yang kesal dengan kenyataan itu berkata, beliau hanya berkata polis ada kuasa menahan siapa sahaja tetapi adalah pelik jika polis menahan orang yang memperjuangkan membebaskan cengkaman ke atas demokrasi.

Sebaliknya, akhbar itu pada muka hadapannya bagi edisi Kelantan melaporkan Mohamad sedia ditahan.

Laporan itu memetik Mohamad sebagai mendakwa jika ditahan di bawah ISA sekalipun, pemimpin PAS tetap akan meneruskan perhimpunan Bersih 2.0 pada 9 Julai ini.

Mohamad didakwa mengeluarkan kenyataan itu selepas Majlis Ramah Mesra Bersama Timbalan Presiden Pas dan Kutipan Derma Unit Peti Undi Langgar di Jalan Kubur Maras, semalam.

"Saya kesal dengan laporan Sinar Harian hari ini."

"Saya kata, dahulu ISA diguna ke atas pengganas tetapi kini diguna ke atas mereka yg mahu memperjuangkan demokrasi," katanya kepada Harakahdaily.

Sementara itu, beliau sekali mengulangi pendirian bahawa PAS tetap akan bersama dalam himpunan Bersih 2.0 dan meyokong tuntutan bersih ke arah pilihanraya adil dan telus.

"PAS akan sokong Bersih, setakat ini kita akan teruskannya, PAS tetap sertainya, kerana Bersih 2.0 hanya untuk menuntut keadilan dalam pilihan raya dan bukannya untuk menggugat kestabilan negara," katanya. Harakahdaily

Kena baca Nie..! KenapeKerajaan Mesti Lucutkan Citizenship Datuk Ambiga Sreevanasan....

Posted: 02 Jul 2011 11:04 PM PDT

Kerajaan sepatutnya sudah mengambil pendekatan yang lebih efektif tetapi sangat tegas dalam usaha memastikan keselamatan serta kesejahteraan majoriti rakyat Malaysia. Kebelakangan ini, terdapat begitu banyak ancaman daripada pelbagai pihak untuk menimbulkan masalah dan mengganggu kehidupan rakyat dengan motif politik.

Contoh terbaik adalah BERSIH 2.0. Berdasarkan alasan untuk memastikan SPR bertindak sebagai pengadil yang baik, maka demonstrasi besar-besaran hendak dilakukan di tengah-tengah bandaraya, walhal ia sekadar hendak menyerahkan memorandum kepada KDYM Yang Dipertuan Agong.... tugas yang boleh dilakukan dua atau tiga orang sahaja tanpa memerlukan kekacauan dan ketidaktentuan di tengah-tengah pusat Bandaraya!

Kerajaan telah menyatakan bahawa tindakan akan dilakukan secara berhemah. Masalahnya ialah, sejauh manakah berhemah pula puak-puak yang gemar menimbulkan provokasi dan hasutan agar rakyat sentiasa merusuh dan berada dalam keadaan tidak tenteram?

Sewajarnya satu-satunya teladan terbaik yang boleh kerajaan lakukan adalah dengan melucutkan kewarganegaraan golongan yang cuba mengkhianati keamanan dan kesejahteraan negara ini dengan pelbagai alasan yang cuba menghalalkan gelagat mereka.

Dalam hal ini, Ambiga Sreevanasan perlu dilucutkan kewarganegaraannya. Sikap keras kepalanya yang mencabar undang-undang kerana memikirkan dia adalah seorang peguam hebat yang cukup memahami putar belit undang-undang.

Pastinya, ramai rakyat Malaysia yang akan menarik nafas lega apabila pelampau-pelampau seperti Ambiga Sreevanasan dan kepala-kepala BERSIH 2.0 dilucutkan kewarganegaraan mereka. Golongan seperti Ambiga seharusnya dibiarkan sahaja merempat di negara lain dan memperjuangkan apa yang mereka mahukan di negara lain.

Rakyat Malaysia sebenarnya tidak memerlukan pemimpin seperti Ambiga Sreevanasan mahupun Anwar Ibrahim. Kehadiran mereka tidak memberikan sebarang keuntungan, mahupun sebagai pengimbang kepada kerajaan dalam wujud pembangkang.

Mereka tidak berminat untuk menjadi pembangkang, sebaliknya mereka lebih berminat menjadi pencetus rusuhan bagi membolehkan negara bergolak dan menimbulkan suasana tidak tenteram bagi membolehkan anasir-anasir luar masuk ke negara ini untuk menjadi penjajah! [taken from Blogger fren, The Flying Kick, please click here]

Mencari Damai Abadi

Posted: 03 Jul 2011 03:18 PM PDT

Mencari Damai Abadi


Tukar

Posted: 03 Jul 2011 07:05 AM PDT

Bismillah..

Lepas tukar fesyen, tukar tayar kereta lak...

Tiada ulasan:

Pengikut