Selasa, 14 Jun 2011

Dewan Pemuda PAS Petaling Jaya Utara

Dewan Pemuda PAS Petaling Jaya Utara


Pesuruhjaya PAS Selangor : Jangan Burukkan Pemimpin PAS

Posted: 14 Jun 2011 03:27 AM PDT

14 Jun – (Shah Alam) – Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor (DPPNS) mengingatkan mana-mana pihak didalam Pakatan Rakyat supaya tidak memburukkan mana-mana pemimpin PAS terutama bekas Pesuruhjaya PAS Selangor, Dato Dr Hasan Mohamed Ali, dan diatas pelantikan Pesuruhjaya yang baru Dr Abd Rani Osman.


DPPNS ingin memberi amaran kepada ADUN Sekinchan, YB Ng Swee Lim supaya jangan memburukkan bekas pesuruhjaya PAS Selangor itu dengan melemparkan tuduhan beliau tidak "turun padang" dan "tidak bagus" sebagaimana juga kamu tidak suka mana-mana pihak memburukkan pemimpin DAP Selangor tanpa sebab dan fakta yang jelas.


DPPNS ingin menegaskan bahawa diwaktu kepimpinan PAS Selangor dibawah Dato' Hasan Ali, PAS dan Pakatan Rakyat Berjaya memerintah Negeri Selangor dengan jumlah majoriti kerusi yang besar. Selaku Exco Hal Ehwal Agama, Adat-adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam, banyak perkara baru yang telah diperkenalkan dibawah Kerajaan Negeri Selangor dibawah portfolio beliau. Pemerkasaan Institusi Masjid, pemerkasaan Guru KAFA, pengukuhan Institusi Tahfiz serta Sekolah Agama Rakyat sehingga disenangi oleh rakyat di negeri ini.


Komen dan kritikan yang seperti ini hendaklah ditujukan dahulu oleh YB Ng Swee Lim kepada pemimpin-pemimpin DAP di Selangor sebagai muhasabah dalaman yang dilihat lebih banyak mendahului persetujuan secara bersama Pakatan Rakyat dalam beberapa perkara yang dilaksanakan di Negeri Selangor, yang lebih tidak membantu kepada pemerkasaan Pakatan Rakyat di Selangor.


DPPNS ingin menegaskan bahawa urusan pelantikan dan perubahan mana-mana jawatan didalam PAS adalah perkara biasa dan ia tidak perlu dikaitkan dengan hanya mendengar "hearsay" atau "saya dengar" tanpa beliau sendiri mengetahui perkara yang sebenar daripada PAS. DPPNS ingin bertanya pernahkah YB Ng Swee Lim berada seminggu atau sebulan bersama dengan Dato Dr Hasan Mohamed Ali dan mengikuti semua program dan aktiviti yang dihadiri oleh beliau di seluruh Negeri Selangor?


DPPNS juga melihat tuduhan Dato Dr Hasan Ali cenderung kepada UMNO dan tidak berusaha kearah memantapkan hubungan Pakatan rakyat di Selangor adalah satu tuduhan berat yang tidak berasas sema sekali kepada PAS Negeri Selangor dan ia langsung tidak patut diucapkan oleh pemimpin rakan komponen Pakatan Rakyat di Selangor. DPPNS akan mempastikan perkara ini dibincangkan secara serius dalam Majlis Presiden Pakatan Rakyat supaya tindakan tegas diambil kepada mana-mana pihak yang memburuk-burukkan pemimpin PAS, tanpa terlebih dahulu merujuk kepada kepimpinan tertinggi komponen Pakatan Rakyat di Negeri Selangor.


Sekali lagi DPPNS merakamkan setinggi penghargaan kepada Dato Dr Hasan Ali diatas pengorbanan dan komitmen yang teah beliau curahkan kepada PAS Negeri Selangor. Juga kepada Pesuruhjaya PAS Selangor yang baru, DPPNS mengalu alukan dan mengucapkan tahniah kepada YB Dr Abd Rani Osman diatas pelantikan beliau sebagai Pesuruhjaya Negeri Selangor yang baru. Mudah-mudahan dipermudahkan urusan oleh Allah SWT.


-- Fil Islam,Mohd Izwan A. Rashid
Lajnah Politik Dan Pilihanraya
DPPNS

Tiada ulasan:

Pengikut