Isnin, 20 Jun 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


AL-Kesah AloQStaQ

Posted: 20 Jun 2011 03:47 AM PDT

AL-Kesah AloQStaQ


PAS KEDAH AKAN JAHANAM TERUK DENGAN PERLANTIKAN 2011-2013 KALI INI ... UMNO KEDAH Sila Ambil Peluang ni !!

Posted: 19 Jun 2011 08:22 PM PDT

Aku sungguh tertarik dengan pengumuman yang masih panas-panas lagi ni, daripada PAS Kedah yang telah bermesyuarat dan melantik Jawatan-Jawatan Tertinggi & Jawatan-Jawatan Kuasanya untuk sesi 2011 - 2013 pasca Muktamar PAS yang berlangsung minggu sudah.

Nampaknya sudah SAH dan CONFIRMED memang ada wujud kem-kem dalam PAS Kedah kerana garapan yang ditunjukkan dalam senarai di atas adalah 85% terdiri dari orang-orang kepercayaan Tuan Guru Haji Datok Seri Ustaz Azizan Abdul Razak , Menteri Besar Kedah yang sunggggggggggohhhhhhhhh ketegaq dan cengey tu !

Kalau dilihat dari penampilan muka-muka baru yang dilantik itu, memang sah Haji Azizan cuba untok mengukohkan kedudukannya dalam PAS Kedah dan mengelakkan daripada kejadian-kejadian menggemparkan (seperti perebutan kuasa dan sebagainya) seandainya Haji Azizan tiba-tiba jatoh sakit atau apa-apa ...

Cuma, Haji Azizan tidaklah dapat untuk menidakkan satu dua muka lama dari geng sayap kiri (bukan kem Haji Azizan) dalam organisasi PAS Kedah untuk diangkat didalam Jawatankuasa kali ini (supaya TAKLAH NAMPAK terlalu teruk sangat perangai huduh Haji Azizan). Cuma mereka-mereka itu (yang bersayap kiri) hanya diletakkan dijawatan yang bawah-bawah saja ...

Umpama dibiarkan wujud, tetapi kewujudan itu tidak ramai dan kumpulan itu tak boleh melawan kem Haji Azizan ...

Ramai orang bawahan PAS yang mengeluh dengan jentera PAS Kedah yang dilantik kali ini, yang memang kurang menyengat dalam menempuh Pilihanraya Umum ke13 yang hampir tiba ... Ada juga suara-suara yang sudah menyebutnya di dalam blog mereka seperti DepaKata (blog bebudak PAS sendiri ni!)

Begitu jelas, jentera tertinggi PAS kali ini dilihat sebagai JENTERA SYOK SENDIRI tanpa memikirkan kesannya terhadap sentimen serta perasaan akar umbi dan pengikut-pengikut 3 kem (atau 3 puak) di dalam PAS Kedah yang sepatutnya kini perlu disatukan kembali untok menentang UMNO Kedah yang sudah semakin rancak menambat kembali hati rakyat Kedah sekarang ni !

Penyatuan ketiga-tiga kem (3 Taiko) tersebut langsung tidak nampak jelas dalam percaturan organisasi lantikan PAS Kedah kali ini. Ruginya PAS !

Ini amat bagus untuk UMNO Kedah mengambil peluang bagi terus menggempur parti PAS di Kedah.

Peluang ini telah terhidang di hadapan mata ... Kem PAS masih tidak mahu bersatu , sedangkan UMNO Kedah sudah kembali bersatu ... Inilah hadiah paling bermakna untuk UMNO KEDAH MERAMPAS KEMBALI NEGERI DARULAMAN INI DARI PAKATAN RAKYAT ! Semoga Berjaya UMNO Kedah !

Cuba saja kita tengok ni ....
Ketua Penerangan PAS Kedah yang baru = SAMDOL opppss SS SETPOL MB ?!! ... HAHAHA ! Ulammmm daahh !!
Kalau tak silap, dia ni bertanding untuk Pemuda PAS Kedah pun bungkuih ! betoi ka? Ha Ha Ha !!
 


AloQStaQ
Senayan ...
20 JUN 2011
11:22 Pagi

anakbukitgantang says

Posted: 20 Jun 2011 03:41 AM PDT

anakbukitgantang says


Are Singaporeans the most "disgusting and "irritating" bunch of people around?

Posted: 20 Jun 2011 02:41 AM PDT

Well, users of one blog in Chinese seem to think so.

The blog 'Lion City Life', which is supposedly frequented by foreign nationals from China based in Singapore, had conducted a poll seeking feedback from respondents on the most "disgusting and "irritating" people.
The blog which is said to have conducted the poll has been taken down. (Screengrab from Temasek Review)


Believed to be a poll starter, a person with the moniker of "sayangweiwei" had asked in Chinese, "Having been in Singapore, all must have met people from other countries. Which country's people are the most disgusting and irritating?"

Eight choices were provided, namely: Singaporean, Filipino, Malays, Malaysian, Japanese, Chinese (China), Korean and Indian.

According to socio-political website Temasek Review, the results as reflected on Thursday showed that Singaporeans were voted as the most "disgusting and irritating" people with 48.15 percent of the votes, followed by Filipinos and Malays who garnered 7.41 percent and 5.94 percent of the votes, respectively.

When Yahoo! Singapore tried to visit the site on Friday, the blog had been taken down.


This "poll" comes as a German TV variety show Galileo attracted attention here for tongue-in-cheek references to Singaporeans' way of life.


In an episode aired in early May this year, the show's host had said, "Singaporeans are not just crazy, they are tremendously crazy."
----------------------
Comment

Well at least that polls answer partly my instinct. Political leaders who are aligned to Singapore or have taken political tutelage in Singapore way of doing politics in Malaysia have been very unpopular here (Take a closer look at Lim Kuan Yew former political secretary Lim Kit Siang, his son and political protegees; Lim Guan Eng & Jeff Oii and Singapore trained- failed entrepreneur-given- second life- in- Malaysia ; Tony Pua )

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 20 Jun 2011 03:10 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang


Nasib si bapa sentiasa tidak diingati

Posted: 19 Jun 2011 06:15 PM PDT


Husin terima SMS dari pejabat Dato Najib tempoh hari untuk mengingati pasal hari bapa. Bagus sekali kerana bapa selalu dilupa.

Pada seorang ibu dan isteri, ada syurga di tapak kaki dan syurga ayah di tempat tertentu ...

Bapa syurga di mana?

Dapat peringatan dari PM pun, Husin terlupa hari bapa semalam.

Macam mana nak ingat, anak Husin tak tahu lagi wish Father's Day. Husin pun sudah tiada bapa. Yang ada cuma bapa mertua. Tapi perangai dia macam p*k*mak. Memang tak layak diingati langsung.

Nasib bapa selalu macam begitu.

Cuba tengok bila wanita mengandung. Semua orang pegang perut dia dan nyatakan kesukaan serta tahniah.

Tak ada orang salam dengan anu si bapa dan ucapkan tahniah atas kejantanannya.

Nasib ...

Ohpolitik!™

Posted: 20 Jun 2011 03:09 AM PDT

Ohpolitik!™


Dr. Yusuf Al-Qaradawi pun kena KENCING dengan Aljuburi?

Posted: 19 Jun 2011 07:25 PM PDT

Jika Dr Yusuf Al-Qaradawi pun Anwar kencing, apala sangat Nik Aziz dan seluruh rakyat Malaysia?

Bekas peguambela Datuk Seri Anwar Ibrahim, Datuk Zulkifli Noordin mengesahkan bahawa Prof. Dr. Yusuf Al-Qaradawi sebenarnya diperdaya ketika ulama tersohor itu mengeluarkan fatwa menyokong ketua pembangkang dalam kes liwat.

Beliau yang merupakan antara individu bertanggungjawab di sebalik muslihat itu mendedahkan, semua helah itu dirancang oleh Anwar bagi memastikan Dr. Yusuf percaya, bahawa pertuduhan liwat adalah fitnah dengan menyembunyikan fakta sebenar.

"Kita memang memperdaya Dr. Yusuf supaya mempercayai (bahawa) Anwar ini difitnah. Kita atur supaya keluar daripada mulut beliau pasal benda itu (untuk) dirakam. Kita nak (dengar) dari mulut Dr. Yusuf, ini fitnah, ini qazaf. Kita nak (yang) itu.

"Saya selaku peguam diarah mainkan peranan beri gambaran kepada Dr. Yusuf bahawa ini fitnah. Macam tahun 1998. Memanglah, sebagai ulama yang diberi maklumat macam itu, pasti dia akan kata fitnah dan qazaf. Apa yang kita rancang itu menjadi.

"Kita tidak beri gambaran sebenar, iaitu Mohd. Mohd. Saiful Bukhari Azlan ini kakitangan dia, mengadu diliwat Anwar. Kita tidak beritahu ada DNA (asid deoksiribonukleik), kita tak pernah beritahu semua itu," katanya seperti dipetik dari laman blog, http://www.anwaraidc.com.

Zulkifli yang juga Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu berkata demikian ketika ditemu bual secara eksklusif oleh blog tersebut di Parlimen baru-baru ini.

Ditanya kenapa Anwar memerlukan fatwa Dr. Yusuf, beliau yang sebelum ini sanggup bermati-matian mempertahankan ketua pembangkang itu berkata, ia kaedah paling mudah untuk menguasai mentaliti orang Melayu kerana mereka akan percaya kata-kata ulama.

"Saya pernah sembang dengan Anwar. Dia kata, orang Melayu ini, kalau hang (kamu) keluar televisyen, dia percayalah. Jadi, Anwar faham. Kalau ulama macam Dr. Yusuf boleh keluar fatwa bela dia, itu satu pembelaan yang hebat. Dia gunalah," jelasnya.

Bagaimanapun, Zulkifli berkata, kini beliau sudah sedar dan berasa cukup berdosa bukan sahaja kepada Dr. Yusuf, tetapi juga kepada masyarakat keseluruhannya kerana Anwar sering kali memperalatkan fatwa tersebut bagi membuktikan dia tidak bersalah.

Zulkifli menambah, beliau bertindak demikian pada waktu itu kerana taksub, sehingga akur kepada setiap arahan Anwar, tetapi kini bersyukur kerana Allah masih memberi kesempatan kepadanya berjumpa orang tertentu bagi memohon maaf.

"Kita buat silap, kita mengaku. Saya antara orang yang buat silap itu. Dan saya perlu jumpa Dr. Yusuf untuk betulkan balik. Bila tengok balik, banyak dosa, sampai ulama macam itu pun, kita boleh memperdaya supaya percaya isu Anwar difitnah.

"Saya masih diberi kesempatan oleh Allah untuk jumpa orang tertentu dan minta maaf. Saya dah buat. Saya perlu jumpa Dr. Yusuf untuk jelaskan perkara sebenar dan kalau lepas itu, beliau masih lagi nak percaya, terpulang kepada dia. Itu bukan kerja saya dah," ujarnya.
sumber utusan

GHOSTWRITER : Anwar Ibrahim, sapa yang tidak kenal dengan sifat yang sinonim dengannya "....Bila Anwar berbohong? Bila Anwar mula buka mulut saja pasti dia akan berbohong.."

RIDHUAN TEE

Posted: 20 Jun 2011 03:03 AM PDT

RIDHUAN TEE


Pentingnya budaya merujuk pakar

Posted: 19 Jun 2011 04:51 PM PDT

Sinar Harian 20 Jun 2011

Saya merasa pelik kenapa kerajaan masih mahu melayan tuntutan kumpulan yang terlalu minoriti seperti The Parent Action Group for Education Malaysia (PAGE) yang mahu kembali semula kepada Pengajaran Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI). Jika itu kemahuan mereka, biarlah mereka yang buat, kita lihat sejauh mana hebatnya mereka mahu mengubah sistem pelajaran, bukan memperbaiki penguasaan bahasa Inggeris mengikut pandangan pakar.

Pertubuhan ini nampaknya begitu agresif bersama pertubuhan bukan Melayu yang lain, mahukan PPSMI dikembali semula. Pertubuhan ini tidaklah terlalu berpengaruh. Saya yakin ahli-ahlinya hanya ada sekelumit, tetapi mungkin kabel mereka agak besar. Mereka berhujah menggunakan pendapat segelintir ibu bapa dan bukan Melayu yang memang mahu melihat bahasa Melayu terkubur serta respon yang diperolehi melalui perbahasan dalam talian internet. Sudah tentu jawapannya tidak akan menyebelahi bahasa kebangsaan kerana kita tahu siapakah mereka?

Ingin juga saya bertanya pimpinan mereka ini mengkhusus dalam bidang apa? Jika berada di luar bidang kepakaran, lebih baik senyap dahulu. Belajar lagi untuk mengkhusus dalam bidang kepakaran. Dengar dulu nasihat pakar-pakar dalam bidang bahasa, yakni mereka yang mengkhusus dalam bidang bahasa Melayu atau bahasa Inggeris dan dapatan kajian-kajian yang telah dilakukan. Jangan ikut pandai sendiri sahaja, sedangkan kelulusan tidak seberapa. Jika sakit pergilah berjumpa doktor perubatan, jangan jumpa doktor falsafah atau jurutera. Begitulah pentingnya budaya merujuk pakar, supaya mendapat input yang betul.

Tidak ada seorang pun yang menolak akan kepentingan bahasa Inggeris sebagai bahasa dunia. Bodohlah kita jika menolaknya. Persoalan pokok adalah, janganlah sampai merubah sistem. Jika bahasa itu yang lemah, maka perbaikilah bahasa tersebut seperti yang cuba dilakukan oleh Kementerian Pelajaran hari ini, bukan dengan mengorbankan identiti dan jati diri.

Bahasa jiwa bangsa. Rosak bahasa adalah permulaan kepada petanda punahnya atau pupusnya sesuatu bangsa. Itulah antara pesanan seorang ahli falsafah Cina zaman dahulu. Pada masa sama, buatlah kajian terhadap 198 negara bangsa yang sedia wujud di dunia ini. Tidak ada sebuah negara bangsapun yang sanggup korbankan bahasa kebangsaan hanya kerana atas alasan pembangunan, atau Program Transformasi Ekonomi (ETP) dan sebagainya. Berilah apa jua alasan untuk kemajuan, tetapi jangan menjadikan bahasa Melayu sebagai galang gantinya. Berapa banyak negara di dunia ini masih tidak menggunakan bahasa Inggeris tetapi tetap maju. Tidak perlulah saya berikan bukti sebab sudah basi.

Kementerian Pelajaran sedang bertungkus lumus untuk memperhebatkan penggunaan bahasa Inggeris dalam pelbagai aspek. Biarlah pakar-pakar yang menentukan dan menanganinya. Siapakah kita jika dibandingkan dengan pakar-pakar bahasa?

Hormatilah budaya merujuk pakar. Sama juga dengan isu novel Interlok. Majoriti pakar bahasa dan sasterawan mengatakan bahawa isi kandungan novel tersebut sebenarnya tiada masalah langsung. Kenapa kita seperti cacing kepanasan kalau bukan kerana ada udang di sebalik batu?

Namun, setelah dipindapun, masih ramai yang tidak berpuas hati. Kenapa? Jawapannya mudah, kumpulan ultra kiasu ini ada agenda lain. Komuniti besar kepala ini merasakan diri mereka telah kuat melalui keputusan pilihan raya umum 2008. Kerjanya tidak ada lain, ugut, desak dan tuntut. Dengan nada sombong dan bongkak mereka mahu kerajaan supaya mengharamkannya. Novel ini dikatakan akan merosak pemikiran pelajar kerana lebih mempamerkan ketuanan Melayu. Saya yakin puak-puak ini tidak akan berani mengangkat kepala sedikitpun jika umat Islam bersatu atau keputusan pilihan raya 2008 tidak 'menyebelahi' mereka.

Kalau tidak percaya, bacalah lama-laman-laman web ultra kiasu. Bacalah komen-komen negatif mereka. Saya syorkan Kementerian Dalam Negeri mengambil inisiatif menterjemahkan akhbar, majalah dan buku-buku karangan pengarang bukan Melayu terpilih, kita lihat berapa banyak pujian dilontarkan kepada bangsa Melayu, negara Malaysia dan 1Malaysia. Kita lihat siapakah yang paling banyak menabur racun. Sekurang-kurang novel Interlok berani berterus terang menceritakan realiti sebenar masyarakat berbilang kaum di negara ini, daripada lempar batu sembunyi tangan.

Kepada golongan yang hanya pandai mengkritik ini, pandai sangatkah mereka dalam sastera Melayu? Apakah mereka selalu dilihat menulis dan bercakap bahasa Melayu? Apakah latar belakangnya? Baru-baru ini saya bertemu dengan seorang Cina yang mempunyai pengalaman luas bercampur dengan masyarakat majmuk di Malaysia. Ternyata beliau begitu memahami warna-warni masyarakat yang wujud, dengan bangsa Melayu sebagai bangsa teras. Maka tidak hairan jika beliau fasih dalam bahasa Melayu, Mandarin, Tamil dan Inggeris. Interlok pada beliau adalah realiti masyarakat Malaysia sebenarnya.

Sebenarnya, kita amat memerlukan ramai rakyat Malaysia seperti ini. Bukannya, mereka yang akan mencari seribu satu alasan untuk mematahkan apa jua idea baik yang dikemukakan. Hari ini, mereka menggunakan gagasan 1Malaysia sebagai hujah utama jika tidak berpuas hati. Misalnya, terbaharu, pertubuhan Kristian terus mencabar Kementerian Dalam Negeri, berkaitan isu-isu sensitif seperti alkitab dalam bahasa Melayu, kalimah Allah dan sebagainya. Mereka mahu mengimport dan menterjemahkan alkitab Melayu sebanyak yang mungkin.

Kenapa perkara ini perlu diperbesarkan sedangkan populasi mereka hanya di sekitar di bawah 10 peratus? Jawapannya juga mudah, mereka agenda lain. Kita yang terlalu bersangka baik dan terlalu menjaga hati mereka untuk mendapatkan undi. Sedangkan belum tentu mereka mengundi kita. Tidak cukupkah lagi kebebasan beragama yang diamalkan di negara kita?

Gagasan 1Malaysia bukan bermakna memadamkan semua unsur-unsur Melayu dan Islam sehingga menjadikan ia sama rata dan sama rasa. Bayangkan jika tidak diperkenalkan gagasan1Malaysia, apakah kita yakin mereka tidak akan mencari apa jua hujah untuk mematahkan hujah-hujah kita. Kadangkala terfikir juga saya apakah gagasan ini satu kesilapan kerana ramai sangat orang yang memperalatkannya. Carilah tempat yang boleh memuaskan hati dan mengamalkan kebebasan sepenuhnya jika Malaysia bukan lagi tempat yang sesuai. Identiti Islam dan Melayu mesti dikekalkan sebagai tanda negara ini berasaskan kepada sistem kenegaraan Melayu.

Saya bukanlah menidakkan hak bangsa lain, tetapi setiap negara perlukan kepada identiti berasaskan kepada siapa yang membentuk kerajaan pada permulaan kewujudan sesebuah negara. Fenomena ini berlaku di kebanyakan negara di dunia. Ia bukanlah sesuatu yang baharu. Adalah sesuatu perkara biasa budaya bangsa awalan mendominasi atau menjadi identiti kepada sesebuah negara. Tidak perlu saya sebut nama-nama negara tersebut.

Justeru, kepada mereka yang faham sejarah, perkara ini tidak menjadi isu besar kerana mereka faham. Yang menimbulkan masalah hari ini adalah mereka tidak faham atau sengaja tidak mahu faham dan sengaja mengelirukan fakta. Saya tidak ada masalah langsung dengan hak-hak istimewa Melalyu/Bumiputera dan Dasar Ekonomi Baharu jika digunakan dengan betul dan dimanfaatkan kepada semua yang layak. Persoalan timbul, adalah ia benar-benar berlaku? Tidak dinafikan berlaku salah guna kuasa. Namun begitu, itu bukan bermakna, kita perlu bertindak mendesak menghapuskan dasar tersebut. Yang salah itu manusia, dasar-dasar tersebut tidak salah. Perlembagaan itu tidak salah, yang salah adalah manusia yang melaksanakan isi kandung perlembagaan.

Pada saya, pihak British yang merangka perlembagaan ini, cukup memahami situasi Tanah Melayu ketika itu. Maka, kita dapat lihat perlembagaan digubal dengan begitu adil dan saksama. Walaupun perlembagaan itu tidaklah sangat bersifat Islam, tetapi ia memihak kepada Islam. Terlalu banyak ruang untuk Islam bergerak, cuma kita sahaja yang tidak mahu memanfaatkannya.

Di satu pihak mahu menukar keseluruhan perlembagaan tersebut. Di pihak yang lain pula mahu mempertahankannya, tetapi perlaksanaan Islamnya agak perlahan. Dalam hal ini, sudah tentu pendekatan untuk menukar perlembagaan secara keseluruhan agak sukar untuk dilaksanakan, kerana umat Islam tidak mempunyai majoriti dua pertiga. Apatah lagi ada kalangan mereka yang ultra dan berkata 'langkah mayat aku'.

Seperti yang selalu saya katakan, kenapa kita pakat-pakat berusaha dan bekerja dalam ruang lingkup perlembagaan yang membenarkan Islam berkembang dan dilaksanakan. Kenapa kita asyik mengkafirkan perlembagaan yang didakwa digubal dan ditinggalkan oleh penjajah. Adakah keseluruhan perlembagaan negara kita tidak Islam?

Saya berkesempatan berforum dengan Profesor Abd Aziz Bari bulan lalu. Ternyata pandangan beliau selaku pakar begitu jauh ke hadapan. Kepakaran beliau dalam undang-undang dan perlembagaan menjadikan ia tidak disenangi oleh sesetengah pihak. Antara pendapat beliau yang begitu kontroversi adalah, "untuk menggantikan atau menukar perlembagaan yang sedia ada sekarang adalah suatu angan-angan Mat Jenin yakni terlalu sukar untuk dilakukan".

Kenyataan beliau mendapat respon yang spontan daripada khalayak. Saya yakin saudara pembaca mesti dapat mengenal pasti siapakah golongan dimaksudkan. Namun, pendapat beliau adalah berasaskan kepada bidang dan kepakarannya. Kita sahaja yang tidak sampai kepada peringkat pemikiran beliau dan bertindak begitu beremosi, sehingga akhirnya memakan diri. Bercakap tidak berasaskan kepada fakta dan realiti semasa. Sedangkan keadaan sudah jauh berubah.

Maka tidak hairanlah, jika hari ini kita sudah jarang orang memperkatakan undang-undang hudud. Jika tidak dahulu, hudud, hudud, hudud. Keadaan mula berubah daripada negara Islam kepada negara berkebajikan.

Kadang-kadang saya naik muak setiap kali mendengar khutbah jumaat di beberapa masjid, terutama masjid Bandar Baru Ampang. Isi kandungannya tidak banyak berubah, sikit-sikit kembali kepada Quran dan Sunnah. Benar, saya tidak menolak kenyataan tersebut. Tetapi apakah modus operandinya? Tunjukkan bagaimana ianya boleh dilaksanakan dalam realiti masyarakat berbilang kaum hari ini. Jangan asyik-asyik bercakap perkara-perkara yang begitu simplistik. Pendekatan kita biarlah mendidik.

Saya teramat ingin juga mendengar khutbah jumaat yang mengajak masyarakat lebih berhemah di jalan raya. Misalnya, memakirkan kereta di tempat-tempat yang tidak menghalang lalulintas ketika ketika solat jumaat. Saya begitu lemas melihat setiap kali solat Jumaat, jemaah memakirkan kereta mereka sehingga jalan yang mempunyai banyak lorong, hanya menjadi hanya satu lorong, menyebabkan kesesakan lalu lintas dan menyusahkan orang lain. Bayangkan jika ada hal-hal kecemasan, sudah tentu akan menimbulkan masalah. Tidak kurang juga kita menyusahkan orang bukan Islam yang menggunakan jalan tersebut. Sudah tentu pandangan mereka terhadap Islam menjadi serong. Bila umat Islam menunaikan solat jumaat, maka ia menyusahkan orang lain.

Tidakkah lebih baik, kita memakirkan kenderaan jauh sedikit daripada jalan utama dan membiarkan lorong jalan raya selesa untuk dilalui dan tidak menimbulkan kesesakan atau kesusahan kepada orang lain. Ini tidak, kita mahu memakir kenderaan, kalau boleh sehingga sampai ke tangga atau ke mimbar masjid. Kita tidak langsung mahu bersusah sedikit, untuk menyenangkan orang lain. Jika ini sikap kita, sampai bila-bilapun Islam sukar untuk berkembang. Khutbah seperti ini jarang kedengaran. Yang ada, hentam sana, hentam sini, kemudian kembali kepada Quran dan Sunnah. Caranya bagaimana? Mendidik.

Sudah sampai masanya khatib-khatib mengamalkan sikap merujuk kepada pakar. Perlu ada inovasi dan kelainan dalam berkhutbah. Jika tidak, orang akan lari dari masjid. Tidak semua mereka yang datang bersolat adalah kalangan orang yang sama. Kita sahaja yang syok sendiri, sehingga khutbah yang sepatutnya mendidik, menjadi bahan cacian dan umpatan selepas itu. Saya tidak kata khutbah yang sedia ada, sudah bagus. Apapun penambahbaikan dan inovasi perlu dilakukan dari masa ke semasa. Apa yang penting, jika tidak tahu, rujuklah kepada mereka yang pakar. Sudah tentu banyak perkara yang dapat diselesaikan, termasuk isu PPSMI.

Biarkanlah mereka dalam bidang, yang lebih banyak membicarakannya, daripada kita yang berada di luar bidang atau masih belajar. Saya tidak kata, yang bukan pakar tidak boleh memberikan komen atau pandangan, sebaik-baiknya rujuklah kepada pakar untuk memperdalamkan ilmu. Dengan sebab itu, dalam pengajian ada pengkhususannya sehingga kepada tahap yang lebih tinggi. Fakulti Pengajian Islam terlalu banyak pecahannya seperti Usuluddin, Syariah, Muamalah dan sebagainya. Begitu juga dalam bidang sains dan sains sosial.

tunku

Posted: 20 Jun 2011 03:02 AM PDT

tunku


Bersih 2.0 : The moron speaks

Posted: 19 Jun 2011 09:07 AM PDT

No Bersih Illegal Demo If PM Can Guarantee Fair Elections, Says Anwar

SHAH ALAM, June 19 (Bernama) -- The Coalition for Free and Fair Elections (Bersih) will be asked to call off its planned illegal street demonstration for July 9 if the prime minister can guarantee free and fair elections in the country.
Opposition Leader Datuk Seri Anwar Ibrahim said he was willing to ask Bersih chairman Datuk S.Ambiga to cancel the plan right away if Datuk Seri Najib Tun Razak could give the assurance.
"If the prime minister can guarantee this and a clean electoral roll as well, we don't need to hold a mass procession," said the Parti Keadilan Rakyat de facto leader when winding up his speech at the party's General Election Convention, here, Sunday.
Bersih plans to hold an illegal demonstration to demand for free and fair elections, the electoral roll to be cleaned up, postal voting to be reformed, using of undelible ink for voters, and free and fair access to the media.
Anwar, in his speech, also expressed regret over accusations by some quarters that he was behind the planned demonstration.
He also reminded party members dissatisfied with the choice of candidates for the general election to bring up the matter through the right channels and not to lobby him to determine the candidates.

tunku : if the election is not fair, bn will not be denied 2/3 majority and lost 5 states in the last general election. why these morons are so blind about that. to them only if they win all then only the election is clean and fair. they are the one who are dirty. they are the one that is doing all the voters shifting etc. look at yourselves first before accusing others. how do you want the pm to give guarantee ? taking oath ? in writing ? what make you think that by doing street demonstration and violence,the government will listen to you? the moron said that he regrets that he's accused of being the man behind the planned demonstration. he's doing drama again. if you are not involved how would you ask ambiga to stop the plan if pm can give assurance.enough moron, don't think that people are moron like you.this illegal demonstration is all about you moron.

PANEH MIANG

Posted: 20 Jun 2011 01:30 AM PDT

PANEH MIANG


Operasi BERSIH Lalang

Posted: 19 Jun 2011 09:21 PM PDT

1. Seorang Guru Besar Cina di salah sebuah SJKC di Tampin Negeri Sembilan apabila ditanya mengenai Bersih 2.0, telah memberi ulasan, "Mereka berhimpun ka, berdemo ka, merusuh ka, balik mereka kena kerja juga. Kena cari wang mau makan juga. Buang masa saja."

2. Inilah kaedah fikir kaum Cina sejak dulu. Very simple.

3. Dan realitinya, sentimen Guru Besar itu turut dikongsi oleh sebahagian besar kaum Cina di negara ini. Rata-rata kaum Cina tidak peduli pun dengan demonstrasi keranda 152 ka, PPSMI ka, ISA ka, Kugan ka, Bersih ka, etc.

4. Kita boleh nilai sendiri, selain pimpinan DAP yang hanya tunjuk muka sebentar di setiap demo anjuran pembangkang, hampir tiada kelihatan kaum Cina menyertai siri demonstrasi di negara ini.

5. Yang ramai hanya Melayu dan India sebab mereka ini senang ditipu dan diperkudakan.

6. Kaum Cina very smart dalam tuntutan mereka. Tidak perlu mereka berdemo, berarak menentang kerajaan etc. tetapi mereka akan selalu dapat apa yang mereka inginkan.


7. Perhimpunan anti Bersih yang bakal disertai Perkasa dan Pemuda UMNO serentak dengan demonstrasi Bersih 2.0 pada 9 Julai ini, boleh diberikan 2 tafsiran.

8. Pertamanya, demo Bersih 2.0 anjuran Ambiga & geng, asalnya tidak mendapat banyak sokongan, tetapi dengan penyertaan 'sukarela' Perkasa dan Pemuda UMNO, maka tidak mustahil demo itu akan mengumpul ramai orang. Akhirnya tajuk yang akan di'highlight'kan oleh Media Luar ialah demo Bersih 2.0 berjaya mengumpul ramai rakyat Malaysia menentang kerajaan. Penyudahnya yang dapat nama buruk ialah Malaysia. Macam tau je siapa pelopor strategi ni sejak 1998?

9. Percayalah, tidak akan ada Media Luar menyiarkan bantahan yang dibuat oleh Perkasa serta Pemuda UMNO. Yang pasti, peranan Ibrahim Ali & KJ akan dipencilkan, manakala demo Bersih 2.0 anjuran Ambiga akan diperbesarkan Media Luar.

10. Keduanya, dengan penyertaan Perkasa dan Pemuda UMNO untuk membantah demo Bersih 2.0 anjuran pembangkang pada 9 Julai ini, maka secara tidak langsung demo tersebut akan mengHALALkan tindakan Operasi Lalang II yang mungkin diputuskan kerajaan.

11. Jika operasi ini berlaku, akan ramailah yang bakal di'ISA'kan. Pembangkang ketika itu tidak boleh membantah kerana kerajaan akan memberikan alasan, polis bukan saja menangkap peserta demo Bersih 2.0 dari pihak pembangkang, tetapi turut juga menangkap perserta demo Perkasa dan Pemuda UMNO yang menyokong kerajaan.

12. Masih ingat lagi Operasi Lalang pertama yang hampir-hampir menyebabkan Najib selaku Ketua Pemuda UMNO ketika itu di'ISA'kan? Jadi, keputusan KJ selaku Ketua Pemuda UMNO hari ini menganjurkan perhimpunan anti Bersih 2.0, berkemungkinan bakal mengulangi sejarah?

13. Let the game begin.

Sahabat-Gunung

Posted: 20 Jun 2011 01:17 AM PDT

Sahabat-Gunung


Jika Penyewengan Berterusan- Tidak Mustahil Yayasan Selangor Tinggal Sejarah Sahaja

Posted: 20 Jun 2011 01:13 AM PDT

Kuala Lumpur, 19 Jun- Tidak mustahil jika nama Yayasan Selangor hanya akan tinggal sejarah kalau yayasan terus dibelenggui dengan pelbagai masalah termasuk seperti yang didedahkan Ketua UMNO bahagian Ampang baru-baru ini bahawa kewangan tunai lebih RM 80 juta milik Yayasan Selangor sebelum pakatan pembangkang memerintah Selangor, tetapi bagaimana sekarang ini boleh menjadi hutang dalam tempoh 3 tahun.

Timbalan Ketua UMNO bahagian Serdang, Mejar (B) Abd Rahim Mohd Amin berkata, Yayasan Selangor kini sudah tidak lagi boleh dijadikan tempat bergantung harap, ini semua berpunca daripada pengurusan yang tidak betul. Tidak sampai sepenggal memerintah Selangor, banyak masalah yang timbul sehingga duit sebanyak RM80 juta boleh hilang begitu sahaja.

"Kerajaan negeri dan PKR Selangor harus berterus-terang, jangan sembunyikan ke mana duit sebanyak tu boleh hilang. Jika sebelum ini mereka tawarkan kerajaan Selangor yang bersih, telus dan berkreabiliti, apa yang dikatakan ini lebih buruk dari apa yang mereka fitnah kerajaan BN yang terdahulu.

Mana perginya Selcat? Mula-mula sahajalah Selcat berfungsi, kemudian apabila penyelewengan demi penyelewengan berlaku, Selcat terus menyepi," ujarnya.

Tambahnya, adalah satu kerugian yang besar buat orang Melayu apabila Yayasan Selangor yang asalnya ditubuhkan adalah untuk menbantu rakyat Selangor yang berpendapatan rendah atau mempunyai masalah terutama membabitkan pendidikan. Bayangkan jika mereka hadapi masalah kewangan, bagaimana mereka hendak menjalankan aktiviti dan siapa yang rugi, sudah pasti rakyat Selangor.

"Masalah yang dihadapi Yayasan Selangor antara bukti menunjukkan kegagalan mereka (pakatan pembangkang) dalam mentadbir urus negeri sehingga menjadi yayasan berkenaan kemungkinan bankrap jika tiada tindakan segera," ujarnya lagi.

Taipingmali (tm)

Posted: 20 Jun 2011 01:15 AM PDT

Taipingmali (tm)


Pas tak nak report SPRM kah?

Posted: 19 Jun 2011 10:55 PM PDT

WHAT Petra Ecclestone likes doing most is to watch TV with her 29-year-old fiance, entrepreneur James Stunt.

For most people, the activity may need just one room.

But the 22-year-old younger daughter of Formula One supremo Bernie Ecclestone has reportedly signed one of the biggest property deals in US history - a mansion in Los Angeles she reportedly bought for US$85 million (S$105 million), AP reported.

Not that Petra, dubbed the most spoilt girl in the world, is desperate for a roof over her head.

She already has a six-storey £56-million (S$111 million) home in upscale London, but the US mansion called The Manor could be the launch pad for her model/actress/designer career plans, The Telegraph reported.

Late Hollywood producer Aaron Spelling and his wife, Candy, bought the property, considered the largest residence in southern California, in the early 1980s and tore down the existing house to build the French chateau-style home in 1991.

Situated on 1.9ha in the exclusive Holmby Hills area, the mansion has 56,500 sq ft of floor space. Reports said it had been listed for two years at US$150 million.

Mr Spelling was the producer of Charlie's Angels, Dynasty and Beverly Hills 90210.

The sprawling mansion has a "mere" 123 rooms after Mr Spelling knocked a whole wing off, releasing parking space for 100 cars, reported The Telegraph.

He once quipped: "Big? I'm still trying to find the bathroom."

Which means that Miss Ecclestone will have space to install more than just one TV.

She could even "squeeze" in a bowling alley, fruit machine arcade, barber's shop and beauty salon, four "wet" bars and an indoor skating rink.

Mrs Spelling even had a museum built for her dolls, The Telegraph reported.

Miss Ecclestone, whose wedding is scheduled for August, can cater for 800 guests in just her kitchen alone.

At the wedding, her fiance, Mr Stunt, an enthusiastic collector of Château Pétrus (Bordeaux wine), can show off the wine-tasting room.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ambiga! Siapa dia?

Posted: 19 Jun 2011 10:09 PM PDT

Sila ambil maklum dan war2kan siapakah Pengerusi Himpunan Bersih 2 yg diikuti oleh puak pembangkang
Nama : Ambiga Sreenevasan
1. Agama Hindu
2. Anti Islam
3. Penyokong Murtad
kerja jahat beliau
1. Menjadi peguam bela kes Lina Joy seorg wanita islam yg murtad
2. Menganjurkan forum pertikaikan kuasa mahkamah syariah melibatkan kemasukan org bukan islam masuk islam.
3. Pendokong dan Penggerak IFC (Inter Faith Comission/Suruhanjaya Antara agama) yg pernah mengatakan bhw perceraian dlm islam adalah zalim dan juga menyokong pluralisme agama.
4. Menawarkan khidmat guaman percuma kpd umat islam yg nak murtad skrnya dibawa ke mahkamah persekutuan.
5. Penyokong kuat kpd seorng wanita India yg nak mohon jadi peguam syarie dan nasib baik permohonan ditolak.

Minta tuan/puan sebarkan dan kepincangan ahli PAS yg bertakbir dgn nama Allah tetapi sggp mengikut petualang agama islam

Harap ada pihak yang akan siasat kewangan dan akaun-akaun Ambiga. Beliau mendapat dana dari siapa untuk mengadakan perhimpunan JIJIK 2.0 ?
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

penerangan isu UNDI PAS MASUK SYURGA dan politik dlm islam

Posted: 19 Jun 2011 07:24 AM PDT



hahaha..kelentong Nik Aziz kepada rakyat Kelantan. Hooi Pork Nik. semua bank dalam Malaysia sudah buat sistem kewangan Islam. Muu saja booddoo supaa tulaa...Fasik. Sesat. munafik. beruk sungguh supoo babi.

Mu jadi MB Kelantan, Mana bank Islam mu buat...masa pajak gadai yang mu buat...babi muuuu,

Ayat Nik Aziz awal awal tadi ialah duit kerajaan ribu ri juta. Bermakna duit tersebut ialah duit yang ditinggalkan oleh kerajaan Umno.

Betul Ke Tok Guru Nik Aziz Berniat Menghina Nabi S.A.W.?

Posted: 19 Jun 2011 07:15 AM PDT

PAPA GOMO

Posted: 20 Jun 2011 01:12 AM PDT

PAPA GOMO


SODOMY 18 SX - Gomo Terima Hadiah Misteri Berupa Seluar Dalam

Posted: 20 Jun 2011 12:00 AM PDT


Hadiah Misteri

Agak mencemaskan tajuk artikel pagi ini kerana isu nya adalah tertumpu kepada Seluar dalam dan yang dapat hadiah seluar dalam tu pula adalah Papa Gomo sendiri. Fuh....dapat hadiah seluar dalam ni beb....

Untuk makluman semalam Gomo terima hadiah Underwear sempena Hari Bapa dari isteri kesayangan, Underwear yang berjenama Manchester United kerana Gomo merupakan Die Hard Fan Man Utd. Agak terharu kerana Wife menyokong Gomo sampaikan seluar dalam pun berjenama Man Utd di belikan untuk Gomo.

Gomo bukan nak cakap pasal Seluar Dalam yang Wife Gomo hadiahkan semata mata tetapi nak ingatkan anda semua mengenai apa yang berlaku dalam perbicaraan Kes Liwat Anwar Ibrahim. Apakah anda semua masih ingat kenyataan mangsa liwat Saiful Bukhari pada tanggal 5 January 2010? Mari kita imbas:

"Dalam Keterangan Mohd. Saiful, 5 Februari tahun lalu, saksi utama itu memberitahu mahkamah bahawa Anwar pernah memberikan hadiah kepadanya iaitu seluar panjang hitam (seluar yang dipakai pada hari kejadian liwat), kemeja lengan panjang warna hijau jenama G2000 dan sehelai seluar dalam jenama LEVI'S warna kelabu."

Anwar Ibrahim hadiahkan Saiful Bukhari Seluar Dalam berjenama Levis, Apa motif Anwar Ibrahim hadiahkan seluar dalam kepada seorang yang juga Sejenis dengannya? Lelaki hadiahkan seluar dalam kepada Lelaki pasti membawa sesuatu makna.

Tu lah yang Gomo nak cakapkan, walaupun isu Seluar dalam Levis ini sudah berlanjutan setahun lebih lamanya rakyat perlu sedar dan ingat Bukti yang di tampilkan di mahkamah. Dan yang paling penting buat rakyat tahu Karpal Singh Peguam Anwar Ibrahim sekali pun Tidak MEMPERTIKAIKAN Keterangan saiful Bukhari.

Kenapa Karpal Singh tidak mempertikaikan kenyataan Saiful Bukhari mengenai Hadiah SELUAR DALAM yang di berikan oleh Dato Seri Anwar Ibrahim kepadanya? jeng Jeng jeng.....Gomo akan ceritakan apa Peranana dan mainan Karpal Singh dalam sepanjang Kes Liwat Anwar Ibrahim ini. Maklumat lengkap sudah berada di dalam tangan!

Apa pun Gomo bersyukur sebab dapat Seluar dalam dari Wife dan bukan dari mana mana lelaki. kalau ada lelaki yang cuba hadiahkan Gomo Seluar dalam jawapnya memang ada sesuatu le yang tak baik bakal berlaku kepada Punggung Gomo. So harap pembaca sekalian terutama yang lelaki berhati hati jika ada insan Lelaki yang hadiahkan seluar dalam kerana Lubang Dubur anda pasti akan di Kunyitkan.

Psssttt...Underwear Man Utd tu beb.....ha ha ha....

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Bila KAFIR Di Angkat Sebagai Pemimpin Untuk Menyerang Kerajaan Islam

Posted: 19 Jun 2011 07:05 PM PDT


Ambiga Pandykutty

Apakah lambat Gomo dalam mengulas mengenai Betina bernama Ambiga Kepundek ni? Rasanya belum terlambat untuk menyampaikan kepada rakyat mengenai siapa Ambiga Kepundek ini. WAJIB bagi rakyat Malaysia mengenali Ambiga Kepundek ini walau sehingga beliau MAMPOS.

Si Keling Pundek Betina ini :

Pengerusi BERSIH ini adalah bekas Presiden Majlis Peguam dan wanita Hindu yang terlibat

1) Pembela dan peguam yang paling kuat pertahankan kes murtad Lina Joy

2) Pendokong dan Penggerak IFC ( Interfaith Commission )

3) Kuat pertahankan kes-kes murtad

4) Menyeru rakyat Sarawak bangkit dan berhimpun seperti rakyat Mesir di Dataran Tahrir .

5) Penyokong Utama Penggunaan Kalimah Allah di gereja

6) Pengasas dalam menghapuskan Hak Orang melayu dan Bumiputera

Tapi ini semua tak mendatangkan apa apa makna kepada orang PAS dan juga Umat Islam dalam Pakatan yang lain kerana pada mereka waktu ini adalah Kuasa Politik dan bukannya Agama mahupun bangsa.

Lihat sahaja bagaimana PAS menyokong penggunaan kalimah Allah dalam GEREJA dan lihat bagaimana PAS menyokong Pelakon Lucah Eli Wong, Anwar Ibrahim, Teo Nie Ching dan juga Teresa Kok.

Anwar Ibrahim yang satu tika lalu teruk di hentam PAS juga sekarang di julang seolah olah Anwar Ibrahim ini malaikat sepertimana kata Nik Ajis yang mendesak mereka yang menfitnah Anwar Ibrahim harus Menjilat kaki Anwar.

Gelaran Anwar Al Juburi yang di berikan oleh Mat Sabu yang kini Timbalan Presiden PAS juga sudah tidak di dengar dan di suarakan oleh pengikut PAS walaupun satu tika lalu lihat sahaja kelibat Anwar Ibrahim pasti akan di susuli Anwar Al Juburi oleh pengikut PAS.

Begitu juga dengan PKR yang pada awalnya adalah PKN, parti Keadilan Nasional yang asas parti adalah Melayu Islam. Namun setelah Anwar Ibrahim keluar dari penjara maka di Gubal perlembagaan PKN dan menjadi PKR.

Apa perlembagaan yang di gubal? Ohhhh banyak yang di gubal namun Gomo nak ingatkan dua pekara sahaja yang benar benar menjadikan PKR parti bukan lagi di berasaskan Melayu Islam.

1- Membuka ruang buat semua bangsa dalam merebut sebarang jawatan dari peringkat akar umbi sampailah ke jawatan tertinggi parti.

2- Islam di tolak ke tepi dengan menjadikan PKR bebas sepertimana DAP.

Itulah PKR yang dulunya PKN, nampak seperti telus dan bebas namun sebenarnya Anwar Ibrahim tahu tampa sokongan kaum Cina dan India beliau tidak mampu mengucar kacirkan Negara dan berpengaruh.

Jadi tidak lah pelik sekiranya Ambiga Betina Sundal yang merupakan seorang Pejuang Kafir dengan menyokong Penggunaan Kalimah Allah di Gereja, Wanita Islam Murtad, dan macam macam hal lagi berkaitan Orang Melayu dan Islam di sokong oleh PAS dan PKR.

Cuma Gomo agak hairan dan pelik kenapa rakyat Malaysia yang cintakan keamanan harus turut sama dalam Demo Bersih ini? Kenapa? Apakah kerana amarahnya kepada kerajaan dalam isu isu lain maka rakyat wajar turun pada Demo Bersih anjuran KAFIR yang anti Melayu dan Islam ini?

Mungkin kita tidak nampak kesan panjang dalam Demo Bersih ini namun Gomo nak ingatkan kepada semua bahawa apabila berjalannya Demo bersih ini dan yang akan mendapat untung adalah orang Kafir dan bukannya orang Islam.

Seorang KAFIR di julang sebagai pemimpin kepada orang Islam yang Menentang Kerajaan Islam yang ada. Apakah ini tidak jelas kepada orang Islam di Malaysia?

Semoga rakyat Malaysia buka Mata dan Telinga mendengar dan melihat apa yang berlaku di sekeliling kita hari ini. Orang Melayu bercakaran dan Bangsa pendatang perolehi keuntungan. Yang bersatu adalah bangsa pendatang dan yang berpecah adalah orang Melayu sendiri.

KAFIR di julang sebagai Pemimpin Tapi Kerajaan Islam yang melakukan banyak pembangunan Islam buat Malaysia cuba di tentang. Semoga terbuka hidayah Rakyat Malaysia di dalam Hal ini.


Psssttt....Yang jadi mangsa adalah penyokong dan rakyat yang tidak mengenali Ambiga Kepundek Betina Sundal.

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

PERKASA Siap Sedia Gempur Militan BERSIH

Posted: 19 Jun 2011 06:07 AM PDT





PERKASA siap sedia bersama sama NGO lain dalam menghalang demo yang bakal di lakukan oleh puak militan Anti Kerajaan yang dinamakan BERSIH pada 9 hb Julai. Pada petang tadi bertempat di Kelab Sultan Sulaiman kira kira 3000 orang dari pelbagai NGO Melayu, Cina dan India hadir dalam menyuarakan bantahan ke atas demo yang akan di lakukan puak militan PR.

Gomo juga menyeru kepada pihak KDN untuk menghalang demo BERSIH daripada berjalan kerana jika pihak KDN tidak mampu mengalas tugas berkenaan para NGO akan turun dan pastinya sengketa akan berlaku.

Pemuda BN juga telah menyuarakan hal yang sama sepertimana NGO nyatakan dan ini merupakan pekara yang serius kerana jika KDN berdiam diri dan membiarkan pendemo Bersih menggugat ketenteraman awam tidak mustahil pada tanggal 9 Julai pasti akan berlaku pertumpahan darah di sekitar Kuala Lumpur membabitkan 2 kumpulan.

Gomo dengan ini siap siaga untuk turun bertempur dengan pendemo militan BERSIH pada 9 Julai dan pastinya ribuan lagi anak muda yang cintakan tanah air akan bersama sama kerajaan menghalang aktiviti ganas yang bakal di lakukan puak militan.

Psssttt aku nak lihat juak AMK berapa ramai sanggup turun, asyik asyik puak PAS je lebih. Ptuih
Published with Blogger-droid v1.6.7

Panglima Perang Cyber

Posted: 19 Jun 2011 11:54 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Wan Azizah Bakal Jadi Presiden Kelab Isteri Taat (KIT) Dan Tinggalkan PKR ?

Posted: 19 Jun 2011 09:37 PM PDT

Menarik juga bila terlintas di hati untuk membuat tajuk di atas selepas membelek posting rakan blogger 1peluru Mr Rio di blog beliau. Ketika itu membaca posting 10 aktress korea tercantik http://1peluru.blogspot.com/ lalu ternampak gambar Wan Azizah ada sama. Apatah lagi beliau memang dari Korea negara asalnya.

Semua rasanya sudah kenal blog Rio dan tidak perlu lagi diperkenalkan kepada umum kerana kehebatan video beliaulah ramai telah mula sedar benar atau tidak Anwar Ibrahim dalam video seks tersebut . Video terbaik beliau iaitu Wali Band - Taubat ada di sini http://www.youtube.com/ 

Bila teringat tentang Kelab Isteri Taat (KIT) rasanya ia seperti satu sindiran kepada isteri Anwar Ibrahim iaitu Dr Wan Azizah. Kerana KIT sebelum ini membuat kenyataan meminta isteri-isteri menjadi seperti pelacur kelas pertama kepada suami mereka. 

Dalam hal ini semua sudah tahu bahawa Anwar Ibrahim disahkan oleh Datuk Shazriel Eskya dalam sumpahnya bawaha Anwar adalah pemilik wajah dalam video seks dengan Chinnese Doll. Siap bersumpah lagi di masjid. Maka sebagai VIP tentu pelacur kelas pertama pilihannya. Maka adakah sindiran supaya isteri menjadi ' pelacur kelas pertama' itu ditujukan kepada Wan Azizah demi mengelakkan suaminya Anwar Ibrahim mencari 'pelacur' lagi selepas ini ? Wallahu A'lam.

Ramai rasanya tidak terlintas perkara ini tetapi menurut info Panglima perolehi memang Abuya yang disanjungi oleh golongan Rufaqa atau nama lamanya Al Arqam pernah berkata - bahawa Anwar Ibrahim tidak akan menjadi PM walau sehari. Setakat itu yang didengar oleh Panglima. Cuma ada sedikit ulasan yang sama boleh dibaca di blog Heliconia di sini http://heliconia.wordpress.com/2008/07/24/fakta-anwar-ibrahim/. Katanya Abuya pernah mengkhabarkan dua kali pada Anwar bahawa beliau tidak akan jadi Perdana Menteri bahkan akan jatuh terhina. Perkataan ini disampaikan secara baik oleh wakil Abuya sebelum tahun 1994 lagi.

Perkataan beliau yang tidak ramai orang ketahui ini barangkali diterima Allah sehingga kita dapat lihat Anwar Ibrahim memang gagal menjadi PM walau mencanangkannya pada 16 September 2008. 

Beliau jelas telah menipu seluruh rakyat Malaysia khasnya pengikut setia beliau dalam Pakatan. Tetapi malangnya dengan mudah juga Anwar diterima selepas itu tanpa perlu membersihkan dirinya terlebih dahulu atau bertaubat. gambar - Ust Ashaari dengan Mantan PM Tun Mahathir

                                                                                   
Demikian juga tahun 1997 ketika dipecat jelas sekali Tun Mahathir sukar mempercayai tuduhan liwat yang dilaporkan kepada beliau sehinggalah polis membentangkan siasatan mereka kepada mantan Perdana Menteri kita tersebut. Bukan konspirasi tetapi kesilapan diri sendiri yang terlalu mengikut nafsu sehingga terliwat.

Ketika video seks ini keluar dan tersebar dalam internet, ulama PAS menolaknya. Termasuk Hj Hadi sendiri selaku Presiden PAS. Tetapi pelik lagi ajaib ketika video VK LINGAM dan CHUA SOI LEK tersebar yang menjadi modal mereka menghentam Barisan Nasional, puak mereka juga yang terjerit-jerit meminta tindakan dilakukan. Aneh sungguh kerana dua 'fatwa' diperlihatkan ketika situasi yang sama (rakaman tersembunyi) berlaku kepada dua orang berbeza.

Jadi, Panglima rasa anjuran menjadi pelacur kelas pertama ini mungkin sesuai ditujukan kepada Wan Azizah. Malah Kelab Isteri Taat juga mungkin satu usaha sinis  untuk menunjukkan bahawa ada juga orang terlampau taat kepada suami meskipun suaminya telah 'curang' dengan pelacur kelas pertama dari China kerana gagal menjadi persis 'pelacur kelas pertama'. Sewajarnya Presiden Kelab Isteri Taat dipegang oleh Wan Azizah selepas PKR kini tidak lagi sesuai untuknya selepas Azmin Ali menjadi Timbalannya.

Isteri solehah sememangnya patut melayan suami lebih dari layanan 'pelacur kelas pertama' yang boleh disaksikan cara layanannya dalam video seks China Doll....Agar rumahtangga kita akan bahagia tanpa perlu 'pelacur kelas pertama'. Begitu juga suami perlu menjadi lebih hebat dari 'gigolo' kelas pertama kepada isteri agar nikmat rumahtangga akan berkekalan sehingga akhir hayat dan ke alam akhirat.


Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2011. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih



CINA sertai PERKASA Tolak BERSIH !!!

Posted: 19 Jun 2011 04:24 PM PDT

Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2011. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih




Cina tahu BERSIH huru harakan negara. Cina tahu BERSIH rugikan bisnes mereka. Cina tahu BERSIH tidak ada agenda negara. Cina tahu BERSIH untuk hancurkan Malaysia. Melayu tahu ???

Gambar semalam semasa demo anti BERSIH di Kuala Lumpur dari FB Abd Rasyid Zamri

Edisi Benar : PAS Ancam Mahu Bakar Wartawan - Berita Harian

Posted: 19 Jun 2011 03:12 PM PDT

Nik Aziz Patut Malu Tengok Video Rakyatnya Mahu Bunuh Diri Di KB Mall Ini !!!

Posted: 19 Jun 2011 03:57 AM PDT

Video & Bukti 'Kekejaman' Terhadap Kebebasan Media Massa Oleh Pakatan Rosak !!!

Posted: 19 Jun 2011 03:48 AM PDT

Video Terbaru YB Zulkifli Nordin Perangai Sebenar Anwar Ibrahim - Jom Layan

Posted: 19 Jun 2011 03:23 AM PDT

Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2011. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih


Blog Panglima MS 6 Utusan Malaysia Hari Ini

Posted: 19 Jun 2011 01:34 AM PDT

The Unspinners

Posted: 19 Jun 2011 11:54 PM PDT

Kembara Politik

Posted: 19 Jun 2011 11:51 PM PDT

Kembara Politik


Pendedahan ikhlas Zulkifli Noordin: Kisah sebenar di sebalik fatwa "Konspirasi II" Dr Yusuf Qardhawi

Posted: 19 Jun 2011 03:32 AM PDT

-
Baru-baru ini rakyat dikejutkan dengan pengakuan Ahli Parlimen Bandar Baharu-Kulim, Datuk Zulkifli Noordin (bekas peguambela Dato' Seri Anwar Ibrahim) bahawa beliau memperdaya Ulama Besar Dr Syeikh Yusuf al Qardhawi berhubung pertuduhan liwat yang dihadapi Anwar.



Tujuan Anwar memperdaya Syeikh Yusuf Qardhawi (melalui Zulkifli Noordin) adalah untuk mendapatkan dari mulut ulama besar itu satu ayat iaitu isu Anwar ini adalah isu fitnah, dan perlu dikenakan Qazaf. Apa yang keluar dari mulut Syeikh Yusuf Qardhawi ini digunakan sepenuhnya oleh Anwar dan disebarkan secara meluas kepada masyarakat melalui cetakan video cakera padat (VCD), ceramah politik, dan sebagainya.



Pendedahan menggemparkan yang dibuat oleh Zulkifli Noordin ini disingkap oleh laman AIDC melalui satu wawancara yang dibuat di Bangunan Parlimen pada 14 Jun 2011. Berikut penulis petik sedutan beberapa soalan dan jawapan bagi tatapan kita semua. [Wawancara penuh boleh dibaca di laman AIDC].

AIDC: Saya difahamkan Dr Yusuf Qardhawi mengatakan Anwar tidak bersalah dan minta kes ini di bawa ke Mahkamah Syariah dan YB sendiri ada dalam pertemuan tersebut ?

Zulkifli Noordin: Apabila Syeikh Yusuf Qardhawi datang, seperti yang saya sebut tadi, kita peguam, saya antara peguam, yang diminta supaya memberi taklimat kepada Syeikh Yusuf Qardhawi tentang isu Qazaf. Kita punya perancangan pada masa itu, adalah mahu mendapatkan daripada Syeikh Yusuf Qardhawi tentang fatwa atau pendapatnya tentang isu Anwar iaitu isu Qazaf. Jadi, sayalah orangnya yang memberi taklimat itu dan menyediakan soalan dalam bentuk (khusus) supaya dalam pemikiran Syeikh Yusuf Qardhawi, Anwar ini kena fitnah. Itulah gambaran yang kita bagi. Kita langsung tidak cerita kes yang sebenarnya, (misalnya) Saiful ini (adalah) kakitangan Anwar. Kita tidak cerita yang Saiful ini mengadu diliwat. Kita (hanya) beri gambaran (bahawa) ada fitnah tentang liwat ini. (Apabila) mendengar (penjelasan) macam itu, Syeikh Yusuf Qardhawi (terus) keluarkan fatwa, Qazaf.

AIDC: Adakah ini dirancang oleh Anwar ?

Zulkifli Noordin: Kita atur. Memanglah kita atur. Kita atur supaya keluar daripada mulut Syeikh Yusuf Qardhawi, pasal benda itu (untuk) dirakam. Kita nak (dengar) keluar dari mulut Syeikh Yusuf Qardhawi, ini fitnah..ini Qazaf, kita nak (yang) itu. Jadi, saya main peranan beri gambaran kepada Syeikh Yusuf Qardhawi bahawa ini fitnah. Macam tahun 1998, ini fitnah, dituduh Anwar meliwat, gini-gini. Memanglah, sebagai ulama yang diberi maklumat macam itu pasti dia akan (kata fitnah dan Qazaf). Dan apa yang kita plan itu, menjadi lah.

AIDC: Maksudnya Syeikh Yusuf Qardhawi tidak diberi gambaran yang jelas?

Zulkifli Noordin: Maksudnya begini lah… kita buat silap, kita mengaku buat silap lah. Saya antara orang yang buat silap itu. Dan saya perlu jumpa Syeikh Yusuf Qardhawi untuk perbetulkan balik. Sebab kita nak beritahu, (bahawa) kita memang perdayakan Syeikh Yusuf Qardhawi supaya mempercayai (bahawa) Anwar ini difitnah. Kita tidak beri gambaran (sebenar), iaitu (Saiful) ini kakitangan dia mengadu diliwat oleh Anwar. Kita tidak beritahu kepada Syeikh Yusuf Qardhawi ada DNA, ada itu..(ada) ini, kita tidak pernah beritahu (semua itu). Kita tidak beritahu dia (Qardhawi), bagaimana kalau tidak boleh (kena) hudud tetapi boleh dita'zirkan. (Itupun) Kalau kita betul-betul orang yang mahu hukum Islam. Tujuan kita masa itu, nak dapatkan daripada ulama besar ini, satu ayat daripada mulut dia, (iaitu) isu Anwar ini (adalah) isu fitnah, kena Qazaf. Itu yang kita buat. Saya antara orang yang terlibat. Bila kita tengok balik, banyak dosa kita buat dalam benda macam ini. Sampai ulama macam itu pun, kita boleh perdayakan supaya percaya isu Anwar ini isu fitnah, isu Qazaf. Sebab itu saya buat ucapan dalam Parlimen, kita dah buat silap dan saya minta rakan-rakan yang lain supaya jangan terus buat kesilapan yang sama. Alhamdulillah, Allah sedarkan saya. Saya masih berkesempatan jumpa orang tertentu dan minta maaf. Dan saya dah buat. Antara orang yang perlu saya jumpa ialah Syeikh Yusuf Qardhawi. Kalau lepas itu, Syeikh Yusuf Qardhawi, mungkin daripada maklumat sumber lain pula, masih lagi nak percaya, terpulang kepada dia. Itu bukan kerja saya dah.Tapi, saya antara orang yang terlibat secara direct untuk mendapatkan fatwa Syeikh Yusuf Qardhawi, yang saya percaya kita merancang untuk perdayakan Syeikh Yusuf Qardhawi supaya keluarkan fatwa itu. Saya bertanggungjawab untuk jumpa dia balik perjelaskan dan perbetulkan keadaan. Kalau (masih) boleh diperbetulkan. Kalau dia tidak mahu perbetulkan, itu tanggungjawab dia. Sekurang-kurangnya saya sudah cuba perbetulkan kesilapan saya.

AIDC: Kenapa Anwar perlu fatwa Syeikh Yusuf Qardhawi dalam kes liwat ini, (adakah) dia sendiri tiada perlindungan dalam dirinya sendiri ?

Zulkifli Noordin: Sebab Anwar ini, dia faham mentaliti orang Melayu ini simple. Saya pernah sembang dengan Anwar, dululah. Dia kata, Syeikh..orang Melayu ini, kalau hang keluar tv (televisyen) dia percayalah. Sebab orang Melayu ini, (seandainya) "ustaz tv" keluar itu, (maka) betul lah itu. Kalau kita bergaduh atau bertekak dengan orang Melayu, dia akan kata, hang siapa ? Ustaz tv (itu) kata…dia ambil (pendapat) ustaz tv. Ustaz tv ini kira hebat. Jadi, Anwar faham. Kalau ulama macam Syeikh Yusuf Qardhawi, boleh keluar fatwa bela dia, itu satu pembelaan yang hebat. Dia (akan) gunalah. Anwar ini, dia akan guna siapa sahaja, siapa sahaja yang boleh membawa kepentingan kepadanya. Kalau esok (sudah) tidak ada guna, dia (akan) tendang begitu. Mudah.

Sesungguhnya Zulkifli Noordin telah melakukan satu kesilapan yang cukup besar kesannya kepada masyarakat. Peranan beliau bersekongkol dengan Anwar Ibrahim memperdaya ulama besar seperti Syeikh Yusuf Qardhawi memberikan impak yang cukup besar. Umat Melayu Islam yang sememangnya terkenal dengan ikut apa saja cakap ulama' sudah menelan bulat-bulat fatwa ini. Hasilnya kini, agama Islam dipermainkan. Bukti-bukti seperti video, DNA, air mani, SMS, penyiasatan pihak berkuasa dan sebagainya ditolak mentah-mentah.

Nasihat penulis buat Zulkifli Noordin ialah molek kiranya YB pergi kepada media dan membuat kenyataan terbuka agar seluruh rakyat dapat mengetahui kedudukan yang sebenar. Perbuatan memperdaya ulama besar yang dilakukan atas nama Anwar ini sebenarnya telah memberikan kesan yang amat besar kepada rakyat terutamanya umat Islam. Bukan boleh diperbaiki dengan hanya memaklumkan kepada sebuah laman web berlandaskan internet semata-mata. Berapa ramaikah yang dapat dimaklumkan? Berapa ramaikah yang sudah diperbetulkan pemikirannya? Rasanya, hanya segelintir sahaja.

Kesan fatwa Syeikh Yusuf cukup besar. Amat besar. Penulis masih ingat lagi kata-kata seorang sahabat dari Pas bahawa bukti-bukti seperti video tidak terpakai kerana isu Anwar adalah isu Qazaf dengan memetik kata-kata (fatwa) yang dikeluarkan oleh Syeikh Yusuf Qardhawi. Terlalu ramai yang terpedaya dengan percaturan yang dibuat atas niat jahat. Lihat sahaja betapa banyak blog-blog yang menggunakan 'fatwa' Yusuf Qardhawi ini demi pertahankan perkara yang salah.

Penulis masih ingat betapa ramainya umat manusia yang penulis temui di kampung-kampung bercakap soal ini dengan mengaitkan perbuatan liwat Anwar dengan Qazaf bersandarkan fatwa Syeikh Yusuf ini. Fatwa yang keluar dari seorang yang dihormati seperti ulama memang memberikan kesan yang sangat mendalam. Terlalu ramai yang sudah tertipu. Terlalu ramai!

Syukur Alhamdulillah, Zulkifli Noordin cepat sedar, insaf dan mengakui kesilapannya. Bukan mudah untuk mengakui kesilapan. Tetapi adalah menjadi tanggungjawab YB Datuk Zulkifli Noordin untuk menerangkan kepada masyarakat. Penulis sangat percaya bahawa sehingga ke hari ini masih ramai yang tidak mengetahui cerita dan kedudukan yang sebenar berhubung Fatwa Syeikh Yusuf Qardhawi tersebut terutamanya yang berada di kampung-kampung.

Pakcik-pakcik berketayap masih lagi memegang kuat fatwa "Konspirasi II" Yusuf Qardhawi ini ketika bersembang politik di warung kopi di kampung-kampung. Anak-anak muda masih lagi mati akalnya dek kerana tertelan fatwa yang ternyata tidak benar ini. Segeralah tampil dan buat pengakuan terbuka di hadapan media agar dapat disiarkan di kaca televisyen semoga sampai apa yang ingin diperbetulkan. Bukan sikit umat yang sudah tertelan fatwa ini!
+

AZLI SHUKRI

Posted: 19 Jun 2011 11:25 PM PDT

AZLI SHUKRI


Panas! Ambiga "Bantai" Anwar Ibrahim

Posted: 19 Jun 2011 06:30 PM PDT

Tinggi benar ego si Ambiga ini. Dengan Anwar Ibrahim pun berani kurang ajar. Belum lagi dapat kuasa. Kepala Anwar Ibrahim pun berani dipijaknya. Dahsyat...Inilah manusia yang disokong membabi-buta oleh ulama-ulama PAS. Tidak mampu dibayangkan, kalau orang semacam ini mendapat kuasa politik, hancur negara. Agaknya si Ambiga ni lupa, tanpa Anwar Ibrahim yang mengapi-apikan kebencian terhadap kerajaan, beliau tidak mungkin mampu mengadakan perhimpunan BERSIH seperti hari ini. Baca berita di bawah...

KUALA LUMPUR, 20 Jun — Datuk Ambiga Sreenevasan menegaskan Himpunan Bersih 2.0 akan diteruskan sambil menyifatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak mempunyai kuasa meminta membatalkan perhimpunan itu walaupun Putrajaya dapat memberi jaminan pilihan raya umum yang bersih dan adil. Kata Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih), pihaknya menghormati hasrat Anwar, namun keputusan membatalkan Himpunan Bersih 2.0 bukan di bawah kuasa Ketua Umum Pakatan Rakyat itu. Ini kerana jelas beliau, Bersih bukan didokong oleh parti-parti politik tetapi badan bukan kerajaan (NGO) yang menuntut pilihan raya adil dan bebas. "Kami hormat (keputusan Anwar) tapi rakyat bukan hak kamu. Ini keputusan kami (mengadakan Himpunan Bersih 2.0) dan keputusan ini dibuat setelah usaha kami mahu mengadakan sesi dialog bersama Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) gagal bagi menuntut pilihan raya yang adil dan bebas. Klik di sini..


Isu Karikatur : Panggilan Terakhir Buat Ulama PAS

Posted: 19 Jun 2011 08:03 AM PDT

Riuhlah satu negara kononnya Utusan Malaysia menghina perundangan Islam melalui karikatur lukisan Miko bertajuk "Kekeliruan Kes Rogol" - dengan penuh kejahilan yang amat sangat, bertempiklah para ulama PAS mengutuk Utusan Malaysia semahu-mahunya, bagi menutup kekalahan golongan mereka dalam merebut jawatan Timbalan Presiden PAS baru-baru ini. Rupa-rupanya, para ulama PAS ini masih tidak faham-faham, walaupun telah disindir puluhan kali oleh UMNO, bahawa PAS memperalatkan agama untuk mendapatkan kuasa. Ajaran mempergunakan agama untuk kepentingan politik duniawi tidak pernah diajar oleh nabi. Bahkan para ulama PAS ini masih tidak tahu membezakan antara menghina Islam dengan menyindir tingkah laku mereka.

Karikatur yang ditersiar oleh Utusan Malaysia itu, jika diteliti dengan mata hati, maka akan terlihatlah kebenarannya, iaitu ia menyindir ulama-ulama PAS yang secara terang-terang menolak qarinah qat'ie (bukti nyata) dalam isu pertuduhan zina. Dalam Islam, pertuduhan zina akan terjatuh sekiranya terdapat pengakuan, empat orang saksi yang adil dan bukti nyata (qarinah qat'ie). Isu video seks yang dikatakan membabitkan Anwar Ibrahim tidak boleh dijatuhkan hukum Hudud, kerana tidak mendapat pengakuan daripada Anwar Ibrahim sendiri dan pada masa yang sama tidak dibawa empat orang saksi yang adil bagi membuktikan Anwar Ibrahim berzina.

Namun demikian, hukum Takzir boleh dikenakan terhadap Anwar sebagaimana hukuman liwat yang disabitkan ke atasnya sebelum ini, sekiranya setelah penyiasatan terperinci dilakukan terhadap klip video tersebut, terbukti bahawa lelaki di dalam video itu ialah Anwar Ibrahim. Kenyataan Haji Hadi yang berbunyi, "Kita berpegang kepada konsep empat saksi yang adil dalam kes zina dan liwat. Video tidak boleh jadi saksi kerana video ini besi, dia tiada mata dan telinga." merupakan penghinaan terhadap sistem keadilan perundangan Islam. Hukum Hudud sememangnya tidak boleh dijatuhkan terhadap Anwar Ibrahim, sekiranya ternyata bahawa beliau telah berzina dengan gadis Cina tersebut - kerana tiada pengakuan daripada empunya diri sendiri dan empat orang saksi yang adil, tetapi itu bukan bermakna Anwar Ibrahim boleh dibebaskan begitu sahaja, kerana Islam mengiktiraf bukti nyata seperti video, air mana, DNA dan sebagainya setelah penyiasatan menyeluruh dilakukan.

Maka jelaslah, sama ada Haji Hadi tidak faham perundangan Islam atau pun beliau cuba membela masalah moral Anwar Ibrahim demi masa depan politik PAS. Justeru itu, isu karikatur yang didakwa kononnya menghina Islam oleh Persatuan Ulama Malaysia adalah tidak benar sama sekali, yang sebenarnya ialah karikatur tersebut menyindir Haji Hadi dan golongan ulama PAS yang bermati-matian membela Anwar Ibrahim tanpa usul periksa. Golongan ini berselindung di sebalik hukum Hudud dan menolak hukum Takzir melalui pembuktian yang nyata. Maka, merekalah sebenarnya golongan pengkhianat terhadap keadilan dan ilmu Islam. Teliti pandangan ulama besar Islam, Ibn al-Qayyim dalam beberapa tempat di dalam kitabnya antaranya I'lam al-Muwaqqi'in (4/374) mengatakan : "Para sahabat Nabi SAW telah menjatuhkan hudud zina dengan hanya sebab kehamilan, dalam hudud arak dengan bau dan muntah, dan ini adalah benar". Wallahualam. Baca berita ini..


Belantan

Posted: 19 Jun 2011 11:20 PM PDT

Belantan


Negara Berkebajikan : Adakah PAS Juga Penjahanam Agama Dan Bangsa!

Posted: 19 Jun 2011 06:29 PM PDT

Selepas menggugurkan penubuhan negara Islam dan ditukar kepada penubuhan negara berkebajikan, sebenarnya banyak perkara berkenaan dengan perjuangan PAS telah disembunyikan. Penyokong atau pengikut parti itu sebenarnya telah dibutakan mata dan hati hingga menjadikan mereka kelompok manusia yang begitu mudah diheret ke mana sahaja. ( Klik di sini )Ramai penyokong PAS tidak tahu dengan jelas perlembagaan parti yang disokongnya melainkan melalui mendengar apa-apa yang disyarahkan kepada mereka saja. Kadang-kadang apa yang disyarahkan itu tidak begitu menepati sebagaimana yang tercatat dalam perlembagaan parti berkenaan.Perlembagaan PAS, Perlembagaan Pindaan 1987 Fasal 6 (7), (8) dan (9). Pindaan pada tahun 1977, Fasal 6 (7) mempertahankan bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan dan bahasa rasmi yang tunggal dalam amalannya, di samping berusaha mengembangkan bahasa al-Quran.Perkara (7) diubah kepada mempertahankan bahasa Malaysia sebagai bahasa rasmi negara yang tunggal dalam amalannya, PAS menggugurkan perkataan kebangsaan kerana kebangsaan diberi makna asabiah oleh PAS.Perkara (8) diubah kepada memperjuangkan wujudnya kebudayaan negara berasaskan nilai-nilai yang tidak bercanggah dengan ajaran-ajaran Islam sebagai ganti kepada memperjuangkan wujudnya kebudayaan kebangsaan yang berteraskan kebudayaan Melayu yang tidak berlawanan dengan ajaran Islam.Perkara (9) memperjuangkan hak-hak kepentingan bangsa Melayu dan Bumiputra dalam usaha mencapai cita-cita keharmonian antara kaum dalam pindaan 1987 diubahkan kepada memperjuangkan hak dan kepentingan umat Islam di negara ini tanpa mengabaikan tanggungjawab melaksanakan keadilan terhadap seluruh rakyat Malaysia dan tanggungjawab mewujudkan keharmonian antara kaum di dalam negara ini.Berdasarkan perlembagaan PAS, tidak ada peruntukan bagi memperjuangkan hak dan kepentingan bangsa Melayu. Ini bermakna bahawa tidak ada hak istimewa bangsa Melayu dan Bumiputera. Justeru, tidak ada lagi apa yang disebutkan pada hari ini sebagai Ketuanan Melayu.Malahan dilaporkan sebuah akhbar (15 September 1985), PAS berjanji dengan masyarakat Tionghua Terengganu pada 14 September 1985 bahawa PAS akan menghapuskan Hak Istimewa orang Melayu jika mereka berkuasa.Kalau dalam perlembagaan sebelum pindaan 1987 ada peruntukan untuk bangsa Melayu, misalnya dalam hal kebudayaan kebangsaan yang berteraskan kebudayaan Melayu dan nilai-nilai yang tidak bercanggah dengan Islam, dalam pindaan 1987 tidak ada lagi yang berhubung dengan Melayu.Fasal 6 Perkara (11) melakukan apa-apa jua usaha dan tindakan dalam batas-batas perlembagaan dan undang-undang negara bagi mencapai semua tujuan PAS ke dalam dan ke luar. Jelas dalam perkara tersebut tercatat bahawa PAS juga tunduk dan akur kepada Perlembagaan Malaysia.Adakah rakyat masih ingat gara-gara bekas Perdana Menteri Tun Dr.Mahathir Mohammad mengumumkan untuk berundur keluar dari UMNO! Ianya seolah-olah ianya memberi satu rahmat kepada Pakatan Rakyat terutamanya PAS. Mereka mula memasang angan-angan untuk menubuhkan kerajaan baru jika Barisan Nasional (BN) yang ditunjangi oleh UMNO tumbang. Mereka berharap UMNO akan terus bergolak dengan masalah dalaman mereka.PAS melalui Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyatakan yang PAS bersedia memimpin negara dengan berpegang kukuh kepada prinsip "kontrak sosial" sekiranya mereka dapat mengambil alih tempat BN untuk memerintah negara. Beliau menegaskan pendirian itu berasaskan kepada "kontrak sosial" yang telah dipersetujui semasa negara ini merdeka bahawa kepimpinan kerajaan perlu diketuai oleh orang Melayu Islam.Tambahnya, kepimpinan kerajaan juga perlu meneruskan prinsip-prinsip yang digunapakai sekarang iaitu bahasa Melayu dan Islam sebagai agama Rasmi. Tetapi tidak berani pula menyebut untuk menubuhkan Negara Islam PAS. Katanya, Pas akan terus mempertahankan kontrak sosial yang diasaskan semasa negara merdeka, Islam serta bahasa Melayu di samping masalah perpaduan rakyat pelbagai kaum mesti diselesaikan dengan adil dan bukan secara perkauman.Pelik tapi benar. Sejak bila pula Presiden PAS itu pandai berbicara tentang kontrak sosial? Asas pembentukan negara ini berpaksikan kepada kontrak sosial seperti bahasa kebangsaan sebagai penyatu kaum-kaum di negara ini, hak-hak istimewa Melayu dan juga hak-hak politik, ekonomi dan sosial kaum bukan bumi dijamin oleh perlembagaan, serta kerjasama parti-parti politik antara kaum-kaum terbesar melalui gagasan BN serta adanya pengiktirafan terhadap DPK dan DEB oleh pelbagai kaum semasa pembentukannya dahulu. Tidakkah semuanya ini bercanggah dengan perlembagaan parti PAS yang dipinda oleh mereka sendiri?Adakah kita telah lupa semasa kempen pilihanraya tahun 2004 yang lalu. Apakah yang dijanjikan oleh PAS yang diketuai oleh Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada masa itu. PAS sedia memansuhkan hak keistimewaan orang Melayu dalam perlembagaan jika mereka berjaya memerintah dan membentuk sebuah negara Islam ala parti pembangkang jika menang di dalam pilihanraya umum 2004.Menurutnya, ia bagi memastikan keadilan kepada semua pihak tanpa mengira keturunan, kaum dan jantina, sebaliknya mengutamakan amalan meritokrasi. Ia ( hak istimewa orang Melayu ) masih boleh dipakai tetapi apabila tiba masanya apabila orang Melayu boleh berdikari, maka pada masa itu tidak perlu lagi. Ianya merupakan usaha berterusan parti PAS untuk mendapatkan sokongan rakyat terutama bukan Islam pada pilihan raya umum pada masa itu. Ia memberi tumpuan khusus kepada kedudukan bukan Islam dalam konteks pelaksanaan negara Islam.Mengapa pada kali ini nadanya berbeza. Kalau hendak berpegang kukuh pada kontrak sosial, mengapa hendak memansuhkan hak keistimewaan orang Melayu. Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat pula ada mengatakan yang di dalam Islam tidak ada "hak istimewa sesuatu kaum".Inilah sebenarnya perjuangan kabur PAS yang hanya pandai berkata-kata. Mereka begitu bijak menutupi segala kelemahan yang ada di samping sering menuding jari mencari kesalahan orang lain. Rakyat tidak seharusnya terus membiarkan diri terperangkap dengan helah politik PAS ini. Jika rakyat dari sekarang terus leka dan tidak berhati-hati ketuanan Melayu akan hancur dan agama Islam sukar dipertahankan. Wallahuallam.Suara PolitikTaminsari

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 19 Jun 2011 11:13 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Video: Penipuan Ambiga Dan Mat Sabu, Di Dedahkan Oleh Zul Nordin.

Posted: 19 Jun 2011 10:04 PM PDT

Sehingga semalam, ambiga dan mat sabu tak apply pun pada istana negara untuk mengadap dan meyerahkan memorandum kepada YDP Agong, jadi untuk apa perhimpunan haram "bersih" itu nak di buat?Maknanya mereka memang ada agenda untuk membuat rusuhan dan kekacauan di kuala lumpur semata-mata untuk menyelamatkan pandikutti dari di penjara, kita semua kena ingat, pandikutti sekarang makin tersepit, jadi jalan keluar ialah dengan membuat kekacauan supaya dia dapat melepaskan diri.Segalanya di dedahkan oleh zulkifli nordin, bekas peguam bela pandikutti...

Ini Cukup Menakutkan Pandikutti...

Posted: 19 Jun 2011 07:15 PM PDT

Pandikutti cukup risau dengan perhimpunan gerak aman di padang kelab sultan sulaiman, kampung baru semalam, tengok betul-betul gambar di bawah tu, selama ni, orang cina di momokan oleh pandikutti dan juak-juaknya kononnya perkasa sebuah pertubuhan perkauman, perkasa benci pada orang cina, tapi semalam, segala apa yang di momokan oleh pandikutti dan juak-juaknya terbukti salah.Semalam ramai orang cina yang tidak berparti telah datang memberi sokongan kepada perkasa, mereka juga turut terpanggil untuk bersama perkasa menentang perhimpunan haram yang nak dibuat oleh ambiga dan pakatan haram, mereka datang kerana mereka merasakan, ambiga dan pakatan haram telah melampau.Mereka merupakan wakil peniaga dan penjaja kecil di sekitar kuala lumpur, sekiranya berlaku perhimpunan haram "bersih" bermakna perniagaan mereka akan terjejas teruk pada hari itu, siapa yang nak bertanggung jawab atas kerugian mereka pada hari itu? adakah ambiga nak bertanggung jawab? adakah mat sabu nak bertanggung jawab? siapa nak bertanggung jawab soal mereka...Peniaga cina yang hadir semalam bukan lah bodoh seperti yang pandikutti sangkakan, mereka tahu, perhimpunan haram itu tidak ada kena mengena dengan SPR, sebaliknya perhimpunan itu di buat untuk divert isu liwat pandikutti, jadi kata mereka, yang bermasaalah pandikutti sorang, kenapa nak di heret rakyat bersama dalam masaalah dia.

Terkini: Anwar Istiharkan Perhimpunan Haram Bersih Di Batalkan.

Posted: 19 Jun 2011 04:20 AM PDT

Anwar dah mula goyang beb.. dia terkejut tengok kehadirian umat melayu yang cintakan keamanan berkumpul di padang kelab sultan sulaiman kampung baru petang tadi.

Tak payah anwar nak bagi banyak sangat alasan, pokoknya dia dah goyang, kalau korang nak tahu, dalam fb dan blog je kempen gila-gila pasal himpunan bersih tu, tapi realitinya on the ground, sokongan untuk himpunan tu macam hampehh....

Terima kasih kepada PERKASA dan ngo-ngo lain yang beri tekanan kepada perhimpunan haram tu sehingga ia di batalkan.
Published with Blogger-droid v1.7.1

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 19 Jun 2011 11:10 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Berita Baik. 'Jihadist' PAS mula takut dengan PERKASA!

Posted: 19 Jun 2011 10:30 PM PDT

Lawak gila.

Baru kena gertak, telor dah masuk ke dalam.

Mula-mula sembang main kencang....300,000 ahli PAS akan turun.



Setelah PERKASA mula membantah, cuba korang tengok jumlah ahli PAS yang akan datang pada 9 Julai...


100,000 ahli??? Ini dah lawan usul dalam muktamar. Pengurangan 200%.

Pada 9 Julai nanti, aku tak tau berapa yang tinggal, mungkin tinggal 10,000 kot.

*Mari kita tengok siapa lagi power, Mat Sabu atau Datuk Ibrahim Ali.

Rahsia Macam Mana PAS Boleh Kumpulkan 300,000 untuk BERSIH!

Posted: 19 Jun 2011 09:26 PM PDT

Patutlah ramai peserta BERSIH sebelum ni. Rupa-rupanya ada pihak yang memperdaya warga kampung.

Ye la yob, dapat jalan-jalan ke kolumpo, siapa yang tak nak kan. Ala, macam rombongan Cik Kiah ke Sukan Komonwel.

Hina sungguh puak-puak ni. Terutamanya puak-puak berkepiah, tapi kejenye membohong orang kampung.

MyMassa tak heran kalau orang kampung kena tipu sebab puak-puak ni bukan orang kampung je, tapi budak sekolah pun depa tipu!



*PAS makin tak betul sejak kawan dengan AnuWar. Kalau bayi boleh paham bahasa, bayi baru lahir pun boleh kena kelentong.

Sanggupkah Anda Gadaikan Apa yang Kita Kecapi Sekarang?

Posted: 19 Jun 2011 07:45 PM PDT


Katakan tidak pada perhimpunan haram BERSIH 2.0.

Pembangkang sengaja mahu wujudkan huru-hara.

Dahulu mereka tuduh negara kita tidak aman kerana kadar jenayah tinggi.

Apabila pentadbiran YAB PM berjaya menyelesaikannya melalui GTP,
inilah strategi mereka untuk memastikan kedudukan Malaysia 
sebagai negara yang aman makmur jatuh.

Katakan tidak kepada BERSIH, katakan tidak kepada AnuWar.


Siapa Yang Perlu DiBERSIHkan?

Posted: 19 Jun 2011 06:52 PM PDT



Bekas ahli DAP pun tau halal haram.

Yang tak tau halal haram, tu dia. Pesuruhjaya PAS Negeri Selangor. Muka tak malu nak pegang jawatan tapi kawasan sendiri penuh dengan maksiat dan gejala sosial.

Apa yang PAS Klang buat sampai banyak sangat rumah urut di sana. Melebihi jumlah yang ada masa BN mentadbir negeri.

Jadi, sebelum nak join BERSIH, lebih baik PAS bersihkan dulu negeri yang mereka tadbir daripada segala maksiat dan kemungkaran.'

Hangpa tu pemimpin, umarak. Dalam kubur tak tanya pasal amanah dan tanggungjawab orang lain. Pilihanraya tu tanggungjawab SPR. Negeri Selangor tanggungjawab PAS. Kalau Selangor teruk macam ni, lagi teruk la seksaan dalam kubur.

*Dialog yang biasa orang PAS sebut, tak sokong PAS nanti kena sebat dalam kubur sebab sokong perlembagaan kafir. Nak bohong orang jahil boleh la sebab la ni PAS la paling kuat berpegang pada perlembagaan kafir termasuk hak berhimpun.

Kesian. Hindraf Kena Tipu Lagi Sama Pembangkang.

Posted: 19 Jun 2011 05:47 PM PDT


Tu la. Dulu marah betul Hindraf sama Pak Lah.

Sampai sanggup berpakat dengan BERSIH. Lepas BERSIH buat perhimpunan haram tahun 2007, Hindraf pulak sambung lepas tu.

Masa PRU 2008 pun Hindraf masih bersama-sama pembangkang.

Isunya sama iaitu Kerajaan tidak prihatin dengan masyarakat kaum India. Salah satu tindakan Kerajaan yang geng Hindraf marah sangat adalah robohkan kuil haram.

La ni, pembangkang bila dah bentuk Kerajaan pun buat benda sama jugak. Roboh kuil. Roboh penempatan orang India macam Kg. Buah Pala.



Cuma, kalau dulu geng Hindraf marah pada Kerajaan mungkin boleh terima sebab PMnya Pak Lah. Wakil MIC dalam Kerajaan adalah Samy Vellu.

Sekarang ni, PM adalah Datuk Najib manakala presiden MIC adalah Datuk G. Palanivel. Kerajaannya kerajaan 1Malaysia, Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan.

Kepada Hindraf, buang yang keruh, ambil yang jernih. Hindraf ni pun macam BERSIH jugak. Yang sokong BERSIH dulu pun ramai orang UMNO. Yang ramai sokong pembangkang PRU 2008 pun ramai orang UMNO sebab marah kat Pak Lah. Sama macam Hindraf, oleh kerana marah pada Samy Vellu, orang MIC sokong Hindraf, undi pembangkang.

Satu permintaan MyMassa kepada kaum Melayu atau India yang dulu pernah marah pada kerajaan, tolong beri peluang kepada BN dan Datuk Najib. Kerana anda telah beri peluang kepada pembangkang. Dan anda telah lihat apa yang mereka janji, mereka mungkiri.


Fikir-fikirkan....

Pergh! Sama Beb!

Posted: 19 Jun 2011 07:00 AM PDT

Minggu ni blog MyMassa ada keluarkan video mengenai Jijah yang layak jadi Presiden Kelab Isteri Taat.

Rupa-rupanya ada yang sambut idea MyMassa iaitu Datul Zulkifli Noordin.



Kepada sesiapa yang belum tonton video keluaran MyMassa, sudi-sudikanlah untuk menonton.

Wow! Satu Lagi Kejayaan Negeri Berkebajikan.

Posted: 19 Jun 2011 05:00 AM PDT


Kalau dah 20 tahun mentadbir pun macam ni rupanya, lupakan lah.

Patutlah 'jenama' negara Islam tak popular. Sebab hanya jenama. Bukannya perjuangan yang hakiki.

Bak kata Baradan Kuppusamy, PAS hanya melalui perubahan kosmetik. Supaya diktator tua pegang kuasa sampai mati.



PAS makes cosmetic changes
ANALYSIS

By BARADAN KUPPUSAMY

Recent developments in PAS are aimed at winning support from non-Muslims but the party's ultimate Islamic agenda still remains.

SOMETHING has happened to PAS in the space of a short time and it has to do with transforming itself for a general election that is widely expected by late this year or early 2012.

First, Datuk Abdul Hadi Awang, speaking at the party's 57th Muktamar, dropped the sacred goal of the party since its founding 60 years ago the Islamic state concept.

It would instead pursue a welfare state.

Abdul Hadi in announcing PAS' new direction said that in Islam, an Islamic state and a welfare state were one and the same.

In the blink of an eye, the party had dropped the reason for its existence and conceded to all the non-Muslims in the country, who had feared the party's long term goals, that it is no longer pursuing an Islamic state.

It has also given the DAP, which had long opposed an Islamic state, an avenue to argue to the non-Muslims that PAS is no longer to be feared.

DAP chairman Karpal Singh can sleep easy now that the party has dropped the Islamic state agenda. He does not have to say "over my dead body" to defend a secular state, as what Malaysia is.

To top it all, moderate Mohamed Sabu managed to win the deputy president's post although by just 20 votes.

The ulama faction in PAS had tried very hard to stop the popular Pakatan Rakyat grassroots leader by putting up an ulama candidate Tuan Ibrahim Tuan Man but Mat Sabu still managed to defeat him and another candidate, Nasharuddin Mat Isa, who had enjoyed incumbency.

Mat Sabu's defeat of his opponents lends credence to the new image of the party, as progressive and acceptable by all and led by non-ulamas and professionals.

Also winning as vice-president were Datuk Husam Musa, the Kelantan state exco member and incumbents Salahuddin Ayob and Mahfuz Omar.

All of these lends credence to the theme that the ulamas are in retreat and that the professional and non-ulama group is ascendant.

Mat Sabu also wasted no time and in the first week of his victory granted an interview to Malaysiakini in which he ruffled the ulama's features and stated that Kelantan and Kedah should emulate Penang and urged the PAS rank and file to fight corruption and abuse of authority.

In the series of articles, he also sought to rewrite the seat allocation formula between PKR, DAP and PAS in which DAP contests the Chinese majority seats, PAS the Malay majority and PKR in the mixed seats.

By saying he would like to stand in Bukit Bintang, a Chinese majority seat that the DAP holds through Fong Kui Lun, Mat Sabu who lost in Kepala Batas (1982), Kuala Kedah (2004) and Kuala Terengganu (2008) is giving notice of PAS' intention not to accept the seat allocation rules.

Then on Saturday the party made another change that is sure to bring smiles to the DAP and the non-Malays it dropped Datuk Dr Hassan Ali as the PAS commissioner for Selangor, replacing him with Dr Abdul Rani Osman.

Dr Hassan had been at loggerheads with the DAP's Ronnie Liu over the sale of alcoholic drinks in Malay-majority areas in Shah Alam. He had wanted 7-Eleven stores to stop the sale of beer, a move strongly opposed by the DAP.

Another person also dropped was the state's ulama wing chief Datuk Harun Taib, whose post has been taken over by Abdul Wahid Endut.

Abdul Hadi also announced that a book would be published on the welfare state and he specifically said the DAP was agreeable to the new concept the party was pursuing.

All these changes from dropping the Islamic state agenda, showing the door to Dr Hassan and allowing Mat Sabu to pontificate show that the moderate image of the party is actively advertised as opposed to the intolerant ulama image known to all.

The speed of changes in PAS has even taken Umno leaders by surprise with one leader urging PAS to drop "Islam" from its name and others slamming the party for its decision to drop the Islamic state label in favour of the welfare state and for sacking Dr Hassan.

While the changes would help PAS better prepare for the next general election to win non-Malay votes, the party has not abandoned any of its core principles.

The Islamic state, defending the sanctity of Islam, making Islam the guide to politics and statehood and upholding Islam in all fields (including governance and administration, economics, society, learning and education) these are all very much the party's core aims and are in the party's constitution.

What PAS has achieved in a short space of time are really cosmetic changes to better prepare for the next general election by capturing the moderate votes of all races the Middle Malaysia of Malays, Chinese and Indian and others who had supported Barisan Nasional.

PAS is aware that the next step in the political transformation of the country is acceptance of the party by "Middle Malaysia" if it is to expand on its Islamic agenda.

It must pursue this goal in a gradual manner to win acceptance from "Middle Malaysia".

The fact that a party based on religion would eventually lean towards religious dogma to rule because of the make-up of its members thus fades from the voters' minds.

The latest changes in PAS are therefore in keeping with its long-term goals to win acceptance from Middle Malaysia and to eventually Islamise the country.
http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2011/6/17/nation/8918319&sec=nation

*'Islam' hanya jenama. 'Jihad' hanya penipuan. BERSIH hanya alat untuk menyucikan kekotoran yang dilakukan oleh 'awang kecil' milik AnuWar.

Budaya Samseng dalam Pembangkang

Posted: 18 Jun 2011 11:59 PM PDT



Perhatikan 2 gambar di atas.

Gambar pertama adalah petikan akhbar yang menunjukkan keprihatinan Kerajaan kepada golongan tentera.

Yang kedua adalah poster pembangkang yang menghasut tentera supaya membenci Kerajaan.

Taktik sebegini adalah perkara biasa bagi pembangkang. Mereka menggunakan cara provokasi untuk mendapatkan undi. Kepada sesiapa yang tidak menyokong mereka akan mendapat pelbagai gelaran.

Berbeza dengan BN. BN banyak menggunakan kaedah pujukan. Jarang menggunakan provokasi.

Kalau dulu, sesiapa yang menyokong Kerajaan akan dianggap kafir kerana mempertahankan perlembagaan penjajah. Kini, mereka kalah dengan kafir mengkafir kerana bagi mereka, jenama tersebut tidak popular.

Pada 9 Julai, mereka akan menggunakan kaedah yang sama. Mereka mendakwa mereka adalah pejuang kebebasan dan hak untuk berhimpun adalah kebebasan yang terkandung dalam perlembagaan. Bila kerajaan menolak perkara tersebut demi menjaga ketenteramaan awam, macam macam gelaran yang mereka berikan kepada Kerajaan. Antaranya adalah negara diktator.



Benarkah mereka pejuang kebebasan? Jika benar, kenapakah Utusan Malaysia diboikot oleh Kerajaan Kelantan dan Pulau Pinang?



Itulah budaya samseng dalam pembangkang. Ibarat pembuli di sekolah, yang betul hanya pihak mereka manakala yang salah adalah orang lain. Pilihan raya di Malaysia tidak adil kerana mereka kalah banyak kerusi dalam beberapa PRK yang terkini. Sebab itu mereka nak buat BERSIH. Ketika mereka menang PRK pasca tsunami 2008, tidak pula kedengaran bahawa SPR adalah tidak adil.

Kalau macam nilah perjuangan pembangkang, MyMassa berharap agar BN memerintah Malaysia sampai kiamat kerana pembangkang hanya pandai beretorik. Malaysia akan lebih teruk jika pembangkang memerintah Malaysia.

Belum memerintah, kebebasan media telah mereka ragut sedangkan Kerajaan BN tak pernah menghalang wartawan daripada buat liputan walaupun Malaysiakini dan Malaysian Insider banyak mengeluarkan berita palsu mengenai Kerajaan.

Belum pun menjadi pemerintah, budak-budak KUIN telah ditindas lebih teruk daripada mahasiswa IPTA. Mana perginya perjuangan AUKU? Belum mendapat kuasa, telah dengar suara-suara nak ISA kan pemimpin UMNO jika mereka berkuasa. Mana hilangnya perjuangan menghapuskan ISA?

Ingat, mereka hanya pandai berjanji. Tiada satu pun yang benar dipihak mereka kecuali perjuangan untuk merebut kuasa. Fikir-fikirkan.

PISAU.NET

Posted: 19 Jun 2011 09:38 PM PDT

PISAU.NET


SamsulIskandar Di Jerkah

Posted: 19 Jun 2011 05:29 PM PDT

Peristiwa tidak lama dulu di Melaka menjadi titik hitam buat Sam,Ketua AMK.Insiden beliau terkencing didalam seluar ketika dijerkah oleh pemuda Umno masih kuat diperkatakan.Hingga sekarang kalangan AMK masih bercakap mengenai peristiwa itu.Siapa yang tidak tahu kebaculan dan betapa penakutnya si Sam ketot ini.Dalam mana mana demo beliaulah yang pertama akan melarikan diri sebaik saja pihak FRU membunyikan loceng sebagai tanda amaran.Beliau mengaku kononnya seorang pejuang dan berani,sehingga sekarang si pendek ini dikatakan masih belum pernah bermandikan air gatal hatta merasai penangan gas pemedih mata.Para reformis yang pernah turun dalam beberapa demo sebelum ini turut mengakui si Sam Ketot ini hanya berdegar degar cakapnya apabila didepan 'Anugerah Tuhan' . Terbukti apabila Anwar sendiri menyindir usah merengek dan banyak cakap kepada AMK,pemimpin yang benar benar berani saja yang layak mengetuai dibarisan paling hadapan. Sindiran itu cukup menghiris kalbu tepat ke sasaran kepada ketua AMK sendiri.Menariknya kalangan haprak AMK sering kali memperlekehkan ketua mereka sendiri,ini kerana kemenangan Sam tidak pernah diiktiraf oleh semua AMK ,sehingga sekarang keputusan undi semasa pemilihan tidak pernah didedahkan berapa jumlahnya.Pisau kata " Anwar memang suka Sam sebab dia tak melawan,pak angguk saja"



Polis Curi Lembu?

Posted: 19 Jun 2011 03:00 PM PDT

Zaman sekarang,apa pun boleh jadi,kereta Perdana V6 pun boleh digunakan menggangkut lembu.Menariknya lembu disumpit terlebih dahulu sebelum diangkut dan diperosok di tempat duduk belakang kereta.
CURI... lembu  yang disumpit dengan ubat bius disumbat ke dalam kereta   sebelum dilarikan.
CURI... lembu yang disumpit dengan ubat bius disumbat ke dalam kereta sebelum dilarikan.

ALOR GAJAH: Taktik tiga lelaki menyamar sebagai anggota polis yang melakukan rondaan cegah jenayah sebelum mencuri seekor lembu jantan di Simpang Guthre, Tebong, dekat sini, kecundang apabila seorang daripada mereka ditahan polis, awal pagi kelmarin.

Dalam kejadian jam 3.45 pagi, tiga lelaki berusia 40-an itu memberhentikan kereta Proton Perdana V6 dinaiki mereka selepas menyumpit lima ekor lembu di dalam pagar rumah penduduk dikenali sebagai P Bakachander, 47.

Jurucakap polis berkata, mangsa menyedari gerak-geri tiga suspek itu yang berlegar-legar di persekitaran rumahnya sebelum menyumpit lima lembu dan memasukkan seekor daripadanya ke dalam kereta dan melarikan diri.

Mangsa kemudian menghubungi polis sebelum anggota peronda yang meronda di sekitar Alor Gajah serta berdekatan mengesan dan mengepung kereta terbabit di setiap penjuru jalan raya ke arah Bukit Bulat.

"Bertindak atas maklumat itu, enam kereta peronda bergegas ke lokasi sebelum terserempak dengan kereta suspek bergerak laju ke arah Hutan Percha, Kemuning kemudian ke Solok Menggong sebelum berpatah balik dan berselisih dengan sebuah kereta peronda.

"Anggota peronda kemudian mengejar kereta suspek yang memecut laju dan berjaya menghalangnya ketika kereta itu membelok ke arah Machap," katanya.

Menurutnya, ketika kenderaan suspek dikepung, mereka cuba melarikan diri dengan keluar menuju ke arah ladang kelapa sawit berhampiran, namun seorang daripada mereka tidak bernasib baik apabila kakinya terbolos ke dalam longkang sebelum ditangkap.

"Dua suspek lagi gagal dikesan kerana melarikan diri di dalam ladang sawit dan pemeriksaan ke atas kereta menemui satu sumpit menggunakan bahan PVC dan pelekat lambang polis," katanya.-Metro

Pisau kata "boleh pulak menyamar jadi polis dah tu curi lembu pulak"



Eksklusif:Part 2 & 3 :Video Anwar Di Londeh ,Wajah Sebenar

Posted: 19 Jun 2011 03:44 AM PDT

Video Anwar di londeh,segala pembohongan siapa sebenarnya Anwar.
Part 1:Klik sini
Part 2
Part 3
Video kredit to bro MPPPisau kata " susah nak cakap tu bukan Anwar"



Part 1:Video Anwar Di Londeh ,Wajah Sebenar

Posted: 19 Jun 2011 01:57 AM PDT

Siapa Anwar,siapa Wan Zizah,Kerja pembohongan dan kotor yang dilakukan oleh haprak PKR yang penuh tipu daya.Pendedahan ini jelas betapa penyokong Anwar diperbodohkan siang malam,
Video kredit to bro MPPPisau kata " kesian puak pakatan,kena kencing Anwar"



ANGIN PERUBAHAN

Posted: 19 Jun 2011 09:23 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Muslihat Ambiga & Irene Fernandez

Posted: 19 Jun 2011 06:03 PM PDT

Ambiga menyatakan BERSIH 2 bukanlah untuk Anwar Ibrahim. "Sorry, PKR, civil society will lead the assembly." kata Ambiga dalam satu majlis pelancaran BERSIH 2. PAS berjanji akan menghantar 300,000 orang untuk BERSIH 2. Benarkah Ambiga BERSIH dari sebarang parti politik? Rasaya tidak.
Taktik menggunakan penganjuran yang diketuai oleh Ambiga adalah semata-mata untuk mengabui mata rakyat sahaja. Cuba lihat dalam gambar di atas, wanita yang berada di sebelah Ambiga itu adalah Irene Fernandez (bekas Timbalan Ketua Wanita PKR). Pada 27 Disember 2007, dalam satu majlis sambutan hari Krismas di Klang, Irene Fernandez (Bekas Timbalan Ketua Wanita PKR) mempersoalkan kenapa 'Allah' tidak boleh digunakan dalam akhbar Herald Tribune edisi Bahasa Inggeris.
Ambiga dan Irene mendokong fahaman pluralisme yang sama. Irene bertegas mahu kalimah Allah SWT digunakan dalam Herald, manakala Ambiga pula bertegas mahu memansuhkan artikel 121 (1A) dalam Perlembagaan Persekutuan. Kedua-dua mereka dalah nadi utama BERSIH 2. Malangnya, 300,000 orang ahli PAS sanggup membutakan mata dan hati mereka untuk menjadikan dua-dua orang tonggak pluralisme ini sebagai ketua mereka dalam BERSIH 2. Ambiga dan Irene mahu mempergunakan orang Islam untuk mengkucar kacirkan negara ini. Misi pluralisme mereka akan tercapai dengan bantuan tangan-tangan orang PAS.

Noh Gadut: Perhimpunan BERSIH Bercanggah Nilai Islam

Posted: 18 Jun 2011 11:12 PM PDT

Penasihat Majlis Agama Islam Johor, Datuk Noh Gadut berkata, tindakan ke arah perpecahan, huru-hara dan mengganggu ketenteraman awam bercanggah dengan nilai Islam. "Perhimpunan itu tidak membawa kepada kebaikan dan wujud usaha puak lain yang ingin bertembung dalam demonstrasi jalanan terbabit. Ini bukan budaya Islam dan bukan budaya masyarakat Malaysia. "Islam agama aman damai, sejahtera dan menuntut perpaduan. Masyarakat perlu berfikiran waras. Perhimpunan itu akan datangkan banyak keburukan daripada kebaikan," katanya.

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 19 Jun 2011 09:12 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


KENAPA ANWAR ARAH ANAK MUDA DI BARISAN HADAPAN ??

Posted: 19 Jun 2011 09:00 PM PDT

SELAMAT KEMBALI PERAK BANGKIT !

Posted: 19 Jun 2011 07:00 PM PDT

AMBIGA BETINA MIANG..AKU KATA DIA JALANG !

Posted: 19 Jun 2011 04:00 PM PDT

ANWAR MAKIN GOYAH ! KERANDOT TERUS BERLAGA-LAGA !

Posted: 19 Jun 2011 06:36 AM PDT

KENAPA ANWAR ARAH BERSIH DIBATALKAN ?

Posted: 19 Jun 2011 05:32 AM PDT

VIDEO BERSIH YANG PALING KOTOR..

Posted: 19 Jun 2011 03:52 AM PDT

Sri Tri Buana

Posted: 19 Jun 2011 07:35 PM PDT

Sri Tri Buana


S.A, S.S, BERSiH, Perkasa dan Pemuda UMNO.

Posted: 18 Jun 2011 05:00 PM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 19 Jun 2011 03:43 PM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu


Wei...! Hati2 Lah Sebab Dalam Pas Ade Penyakit Merbahaya...

Posted: 18 Jun 2011 08:26 PM PDT


Pas Umpama Kelkatu...!

Pemimpin Pas diselar kerana mengamalkan budaya 'politik kelkatu', iaitu menjadi pak turut dalam melakukan sesuatu tanpa berfikir panjang.

Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Nordin menjelaskan, mereka sanggup mengetepikan agama dan perjuangan asal parti semata-mata mahu memegang kuasa.

Katanya, sokongan Pas terhadap perhimpunan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) pada 9 Julai ini mencerminkan wajah sebenar para pemimpin parti itu.

"Tuhan bagi akal fikiran, gunakanlah. Jangan sampai jual agama, jual perjuangan semata-mata mahu pegang kuasa.

"Jangan jadi macam kelkatu. Kelkatu tahu cahaya boleh membunuhnya tetapi serangga ini tetap menuju ke arah cahaya meskipun sudah nampak kawan-kawannya yang lain jatuh."

"Jangan kita amal politik kelkatu, iaitu politik yang boleh menjatuhkan kita," katanya ketika menyampaikan ceramah pada program Wajah Sebenar..Pakatan! anjuran Angkatan Belia Muda Kepala Batas (Bemuda) di Permatang Tok Brain, Penaga di sini malam tadi.

Hadir sama Ketua Penerangan Pemuda UMNO, Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican dan bekas Ahli Jawatankuasa Dewan Ulama Pas Pusat, Prof. Madya Mohd. Noor Deris.

Zulkifli menambah, beliau hairan bagaimana pemimpin Pas sanggup menyokong Bersih yang dipengerusikan oleh Datuk Ambiga Sreenevasan, iaitu penyokong kuat Majlis Antara Agama (IFC).

Kumpulan sama juga pernah menuntut hak sama rata antara Islam dan bukan Islam, selain menjadi pelopor ulung kes murtad Lina Joy.

"... Lupakah pemimpin Pas siapa Ambiga? Dialah penganjur IFC yang mereka pernah lawan habis-habisan dulu."

" Namun, hari ini mereka boleh angkat Ambiga. Merekalah hipokrit paling besar," tegasnya.

Utusan Online...

melayuangkat

Posted: 19 Jun 2011 03:15 PM PDT

melayuangkat


Melepaskan anak-anak babi tersepit

Posted: 18 Jun 2011 04:14 PM PDT

Babi juga makhluk ciptaan Allah AzaJalla....rahsia sebenar penciptaanNYA adalah Hak Allah dan diharamkan pula pada umat Islam segala yang babi kecuali dalam keadaan darurat yang melibatkan maut.

Beza betul dari kejadian Babi kepada segala yang babi dengan penciptaan Insan.  Inilah tanda2 kebesaran Illahi.  Beza seperti langit dan bumi.  Tetapi kita hairan mengapa ada juga antara manusia yang menjatuhkan mertabat mereka menjadi BABI?  Hanya bentuk badan manusia, bolehlah sedikit befikir walaupun konon ada MA dan diberi rezeki oleh Allah adalah beberapa biji kereta mewah yang tak ada apa yang hendak dibanggakan pun, kalau mati nanti naik juga kereta jenazah..

Ibu tua itu telah terlantar dipembaringan sejak December 2010.  Heboh anak-anaknya pada awal Dec tu bergaduh sesama sendiri termasuklah suami si Ibu ini ( yang bangga dengan Ilmu kedukunnya dan sentiasa sihat walafiat berbanding dengan isterinya yang kaku terbaring dengan kesan kesah jatuh di seluruh kaki kiri dan kaki kanan yang bengkok) tetang siapa yang hendak mengalas Beban ini.  Si Ayah yang berusia 73 tahun pula bukan hendak menyatukan anak-anak tetapi melaga-lagakan antara mereka.  Apa punya bapaklah???  Itulah orang pergi sekolah pondok  belajar Ilmu Agama tetapi dia belajar Ilmu Kedukunan yang sesat pulak tu.

Dipendekkan cerita yang panjang dan berbelit-belit lebih teruk dari Tamil Movie Box Office no satu di Mumbai, semalam setiba aku di rumah teres (peninggalan anak si ibu tua kerana mereka telah berpindah ke rumah semi-d, dengan naiknya 'status' dan pangkat) pembantu rumah Indonesia yang gajinya aku tolonglah bayar tiap bulan (selagi mampu dan selagi rezeki Allah ini boleh dikongsi bersama) memberitahu bahawa keadaan nenek bertambah teruk.  Pembantu rumah ini bertugas sepenuh masa 24 jam.  Tinggal dengan si ibu tua di pembaringan yang sudah tidak boleh bercakap atau bergerak, makan minum hanya susu khas melalui tiub khas...kesian.

Aku pernah tinggal dengan siIbu tua ini sejak kecil dulu sehinggalah aku berusia 10 tahun.  Lihat sendiri betapa dia berkorban jiwa dan raga untuk membesakan anak-anaknya ke LIMA LIMA mereka termasuk melayan kerenah suaminya yang sentiasa mendabik dada bertapa Alimnya.  Malangnya perangainya langsung tak Alim dan apa yang dikaji di sekolah pondok itu tidak diterjemahkan dalam kehidupan sehariannya.  Dia boleh mengaji tetapi tak faham apa yang di kaji.  Kesian..

Aku terus ambil wuduk dan mengaji. Si ibu tua di pembaringan itu masih boleh mendengar, bila aku minta izin nak mengaji dia kelipkan matanya.  Setelah beberapa surah, dia kelihatan tenang sedikit.  Aku ingatkan dan ajak dia berSyahadah dalam hati, banyak2 LaillahaIllaAllah.  Aku ingatkan dia supaya memohon ampun banyak2 pada Allah, Allah Maha Pengampun, Maha Penyayang dan sentiasa menunggu kita memohon keAmpunannya.. Aku juga ingatkan dia JANGAN ingatlah pada anak-anaknya...di saat seperti ini, hanya Allah swt sahajalah yang patut pada ingatan kita.  Pada usia 73 ibu tua ini perlu tenang di saat saat sebegini.  Aku juga mohon maaf pada dia dan minta halalkan makan minum darinya.

Lepas itu aku pun picit handphone, ingatkan nak beritahu anak-anaknya pasal ibu mereka.  Sudah 6 bulan 3 dari mereka tak jengok2 si ibu tua di pembaringan ini.  Duit 5 sen pun tak keluar.  Yang pertama tu suami kesayangan dia jawab dan pura-pura kata WRONG NUMBER, pada hal kita kenal suara macam Babi dia tu.  Yang ke dua lagi langsung tak berjawab.  Tak terdeitik pun di hati hati  BABI mereka tu kalau kalaulah pangilan kita ini adalah mengenai ibu mereka yang mereka tahu sedang terlantar dipembaringan tu.

Insaf diri ini, betapa takut diri kita ini lebih hina dari Babi yang diharamkan syarak.  Apalah ertinya segala yang kita ada jika kita lokek nak berkongsi dengan ibu sendiri? Tak ingatkah kita satu pun pengorbanan ibu kita pada kita?  Tak bersyukurkah kita kerana berkat doa dia maka hari ini kita berjaya?  Sesungguhnya... Takutlah kita jadi BABI sebab kalau kita BABI jodoh kita pun mungkin  BABI.  Ada pernah dengar babi kahwin dengan unta?  Sebab tu menantu menantu si ibu tua ni pun macam BABI, tak terusik dan terdetik pun hati nak nasihat isteri dan suami masing masing menjengok ibu mereka.  Siap pergi holiday dan post gambar masing masing di pusat peranginan dalam facebook!!!

Babi tak mereka ni??

Duke of UMNO

Posted: 19 Jun 2011 01:49 PM PDT

Duke of UMNO


Gemparrrr..!!! Harun Din keluar Pas, masuk UMNO..?!!!

Posted: 19 Jun 2011 08:50 AM PDT


Penjenamaan semula PAS telah mengakibatkan "pengusiran" beramai-ramai golongan ulama.

Harun Taib telah "dihanyutkan" ke Laut Selatan, dan Hasan Ali "dicampakkan" ke lombong pasir yang tumbuh melata di Selangor Darul Ehsan. Itulah akibat gara-gara mahu menjadikan Islam dan Melayu bersatu, suatu yang pantang bagi PAS dibawah naungan Nik Aziz.

Perkembangan mutakhir ini amat membimbangkan umat Islam yang mahukan penyatuan, namun ianya adalah khabar gembira buat pemegang panji-panji Azazil.

Umum sedang menanti nasib yang bakal menimpa seorang lagi tokoh dari pro ulama yang sangat dihormati, baik di dalam PAS sendiri ataupun UMNO.

Ustaz Harun Din pernah menjadi ikon ulama apabila pengaruhnya cukup kuat di hati sanubari umat Islam waima beliau berkeputusan untuk menyertai perjuangan Islam PAS. Sehingga kini, rasa hormat dan kasih kepadanya tetap utuh, berikutan ketetapan akidahnya berhubung Islam.

Sebagai contoh, kenyataan beliau berhubung dengan isu kalimah Allah benar-benar membuatkan golongan Erdogan terpukul. Tegas dan tiada kompromi, itulah yang ditunjukkan oleh Ustaz Harun Din. Dan kenyataan itu membuatkan Khalid Samad meracau dan melolong, bagai disampuk polong akibat tamparan yang amat hebat itu. Sudahlah tidak disokong kenyataannya oleh Ustaz Harun Din, Khalid Samad telah dihentam teruk oleh media, terutamanya bloger. Rakyat Selangor juga telah bangkit membuat beberapa bantahan keras terhadapnya.

Golongan Erdogan terutamanya Khalid "Gereja" Samad tidak akan dapat melupakan "malapetaka" itu. Ustaz Harun Din jelas mendukung perjuangan Islam yang telah dibenihkan sejak asal penubuhan PAS.

Seperti telur dihujung tanduk, begitulah keadaan Ustaz Harun Din ketika ini. Seolah "tali gantung" telah disediakan dihadapannya, hanya menantikan waktu yang tepat untuk menjerut lehernya. "Pembunuhan"nya mungkin tidak praktikal berikutan arus penolakan yang bakal wujud dari dalam parti, taktik "pengasingan" mungkin adalah yang terbaik. Ustaz Harun Din bakal "dipulaukan" dengan meminimakan kemunculannya di khalayak ramai di majlis-majlis PAS.

Tidak mustahil sekiranya media mereka seperti TV PAS dan Harakah diberikan "kawalan" ketat, yang akan menyaksikan Ustaz Harun Din hilang pengaruh sedikit demi sedikit. Dari yang sedikit, dominannya semakin luntur dan rapuh.

Akhirnya Ustaz Harun Din hidup seperti dalam buangan, dan sebenarnya proses ini telah berlaku tatkala beliau mengeluarkan fatwa berhubung isu kalimah Allah. Dan sehingga kini, proses "pengasingan" itu masih lagi berjalan bagi melengkapkan "perfect game".

Cuma masa yang akan menentukan berakhirnya riwayat politik beliau…. Golongan Erdogan bertepuk riang!

Sumber: Klik tang ni

Panasss..!!! Beroookkk KJ bantai Tun M pulakkkk..!!!

Posted: 19 Jun 2011 07:30 AM PDT


Woi KJ..!!! Hang ingat hang sapa? Timbalan Menteri bukan, Menteri pun bukan!Timbalan PM tidak, apatah lagi PM pun tidak! Apa hal yang hang nak halau Mugabe? Dia ada kacau Noori tu ka? Dari Mugabe kacau Noori, baik dia pi kacau Nurul Izzah..!!!

Dey Beroookkk..!!! Sedar la diri tu. Menang KP pun orang "booo..!" sambil jerit "KJ..rasuah..!!!" kat hang. Jadi KP pun orang tak respect! Lepas tu gaduh orang tak lantik dia jadi Menteri..cermin la diri tu, berrooookkk oiii..!!!

Siapa hang untuk tamatkan legasi Tun M? LID tu Tun M yang ilhamkan. Banyak faedah dari perkara yang diilhamkan Tun M tu. Najib pun raikan LID dengan dinner semalam. Siapa hang untuk tamatkan LID? Deyyy...bellaraweiiii..!!!

Lepas tu memandai-mandai sedap mulut nak bantai Tun M? Chehhhh...dengan kitorang blogger pun hang tak lepas. Inikan pulak nak hentam Tun M. Tun M tu bukan taraf hang la berroooook oiii..!!! Setakat hang tu, Tun M tak pandang pun..."KJ..? Who's KJ..? Oooo..budak kanyaq tu..", hang tak ingat ungkapan tu? Tak malu ka "budak kanyaq" oii?

Dari hang dok terus menberooookkkkan diri hang, lebih baik hang pi memberoookkkan puak-puak Bersih 2.0 tu. Ada jugak faedahnya. Pi la berlatih silat ka, tomoi ka, kuntau ka untuk persediaan Bersih 2.0. Lepas tu hang pi shopping. Beli guard kaki, guard tangan, guard muka, semua guard yang ada. Beli boots sekali. Persediaan sebelum kena belasah teruk oleh Sam Ketot dan Nasrudin Tantawi..!

Kalau hang nak berentap jugak dengan kami, hang tunggu la Pemilihan Agung UMNO nanti..hang tau la nasib hang! Time tu jangan dok menangis kat baba hang pulak...! Baba hang dah takdak kuasa dah. Noori pun dengaqnya dah "kurenggg" dengan hang. Hang jangan nak buat perangai sangat..teruk nanti kami "balun" dalam blog!
KJ Mahu LID Cetusan Dr. Mahathir Dihentikan!

KUALA LUMPUR – Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin hari ini mahu Dialog Antarabangsa Langkawi (LID) yang dicetuskan bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad kira-kira 16 tahun dulu dihentikan penganjurannya.

Beliau turut 'menyindir' Dr. Mahathir dengan mengulang kembali ungkapan 'dah lama dah' yang pernah diucapkan bekas Perdana Menteri itu sewaktu mengumumkan persaraannya dulu

" Dah lama dah… patut berhenti dialog cam ni," katanya yang dipetik dari laman Tweeter beliau di sini hari ini

LID dicetuskan oleh Dr. Mahathir sejak 1995 bagi merapatkan hubungan dengan negara-negara Afrika yang menghadapi masalah yang hampir sama iaitu kemiskinan dan masalah negara yang pernah dijajah.

Dalam perkembangan yang sama, beliau turut mengkritik kehadiran Presiden Zimbabwe, Robert Mugabe ke negara ini bagi menghadiri persidangan tersebut.

" Robert Mugabe tiba di Malaysia. Apa yang kita dapat dengan menjemput pemimpin macam dia?," katanya dalam laman yang sama.

Mugabe tiba di Lapangan Terbang Antrabangsa Kuala Lumpur (KLIA) di Sepang hari ini untuk menghadiri Dialog Antarabangsa Langkawi Kesembilan (LID) di Putrajaya.

Pemimpin berusia 87 tahun itu adalah antara pemimpin yang sentiasa menghadiri forum LID.

Pemimpin-pemimpin atau wakil pemimpin dari 16 negara akan menghadiri LID kali ini yang dihoskan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, dan merupakan kali pertama diadakan di luar Langkawi. - mynewshub.my

Bongkarrr Anwarrr...!!! Aksi-aksi panas Anwar di Thailand..?!!!

Posted: 19 Jun 2011 05:30 AM PDT


Walaupun Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI) menafikan pernah kenal rapat dengan Datuk Shazryl Eskay Abdullah, namun gambar-gambar kunjungan Ketua Umum PKR itu semasa berkunjung ke Thailand membuktikan sebaliknya.

"Gambar-gambar DSAI sewaktu siri kunjungan ke Thailand juga terlalu mengujakan kami. Kemesraan beliau dengan Dato SK boleh jelas dilihat dalam setiap keping gambar tersebut dan cukup membuatkan kita mampu berkata "betapa pembohong sungguh DSAI" yang kononnya mengatakan tidak mengenali Dato SK ", tulis CR Lokman Moidin yang menemui Eskay di rumahnya, Naka, Kedah.

Menurutnya, hampir sebulan yang lalu, dia telah bertemu Eskay di Masjid Muadzam Shah Kuala Nerang selepas solat Isyak, menghampiri Eskay, bersalam dengannya dan mengucapkan terima kasih kerana keberaniannya membongkar siapakah sebenarnya Anwar Ibrahim.

"Eskay hanya tersenyum dan menepuk bahu saya dan berlalu", tulisnya lagi yang sebelum ini hanya mengenali bekas Konsul Kehormat Diraja Thailand itu di media massa.

"Pada 13 Jun 2011, jam 8.40 malam , seorang rakan mempelawa saya ke rumah Dato SK. Beliau menyambut kami dengan mesra dan terus membawa kami ke tingkat terbuka di atas rumahnya dan kami solat Isyak secara berjemaah di atas bumbung rumah diimamkan oleh Hj Mat Zain.

"Sesudah itu kami masuk ke dalam rumah dan berbual. Beliau masih mengingati saya dan mengulangi ungkapan semasa bertemu di masjid tempohari", tulisnya lagi

Menurutnya, selepas solat berjemaah, Eskay bercerita kepada tetamu berkenaan pengalamannya semasa kerjayanya sebagai konsul Thailand dan hubungannya dengan Anwar Ibrahim.

"Sebagai Konsulat Diraja Thailand, beliau bertanggungjawab membantu sesiapa sahaja yang berkunjung ke negara tersebut atas urusan rasmi.

"Namun dalam kes DSAI, beliau bukan sahaja berkunjung sebagai Ketua Pembangkang dan dibawa bertemu tokoh-tokoh utama di Thailand tetapi juga terlalu kerap ke negara tersebut dan diuruskan oleh Dato SK di sana. Sehingga hari ini DSAI belum mampu menjawab 5 soalan Dato SK", tulisnya

Lima soalan yang dimaksudkan itu adalah; Pertama, sejak dua tahun lalu berapa kali Anwar ke Thailand? Kedua, siapa yang menyambut Anwar di Thailand ? Ketiga, di hotel mana Anwar menginap ? Keempat, apa Anwar buat di bilik hotel tersebut ? Dan kelima, siapa yang menyelesaikan semua bayaran tersebut ?

"Awak ingat tarikh ini, 12 Januari 2011, di antara jam 6 hingga 7 (waktu Thailand), di mana DSAI berada ketika di Bangkok ?", kata Eskay

Menurut penulis Eskay juga turut menunjukkan bukti gambar-gambar yang sungguh dahsyat yang tidak sepatutnya dilakukan oleh seorang yang beragama Islam.

"Saya menyaksikan sesuatu yang sangat-sangat dahsyat yang tidak selayaknya dilakukan oleh seorang yang mengaku dirinya Islam.

"Saya pun bukannya alim sangat tetapi apa yang DSAI lakukan dalam masa sejam tersebut benar-benar membuat saya terfikir bagaimana pemimpin yang cukup menjengkelkan ini akan menjadi ketua negara?

"Saya tak bermaksud untuk menjelaskan kejadian yang 'diluar jangkauan' ini, tetapi sejahat-jahat kita sebagai manusia mungkin ada dosa besar yang Allah SWT akan ampunkan jika kita bertaubat.

"Tetapi apa yang disaksikan oleh Dato SK ini adalah kejadian yang sangat berlawanan dengan fitrah DSAI sebagai seorang muslim", tulisnya

Menurutnya lagi pada malam itu, Eskay turut menceritakan pengalaman lamanya bersama Anwar serta menunjukkan bukti-bukti sama ada SMS, email dan bukti-bukti lain yang menunjukkan pembohongan Anwar yang mendakwa tidak mengenali rapat bekas konsul Thailand itu.

"Bukankah kita telah melihat bukti bagaimana DSAI mengatur gerakan refomasi dan mengajurkan tunjuk perasaan yang mendatangkan huru hara. Semua ini telah berjaya dicatur oleh beliau dan menyebabkan begitu banyak kesan yang diluar jangka.

"Malah hubungan beliau dengan Dato SK adalah hubungan yang 'ada makna' demi kerakusan kuasa untuk menggunakan segala sumber dan 'membuka kunci' pertemuan dengan kumpulan pemisah ini, mungkin anda boleh berfikir secara mendalam, apakah yang boleh dilakukan oleh manusia bernama DSAI ini jika keadaan semakin terdesak?

"Eskay tidak memerlukan Anwar dalam karier dan kehidupannya, tetapi Anwar sangat-sangat memerlukan beliau demi cita-cita dan nafsu politiknya", tulisnya lagi

Sumber: SINI dan SINI

Terkini..!!! Pelancaran Perang Bantah Kotor 2.0..!!!

Posted: 19 Jun 2011 02:32 AM PDT











Beberapa gambar yang sempat saya rakamkan pada majlis pelancaran Gerak Aman - Bantah Perhimpunan Kotor 2.0, yang berlangsung di Kelab Sultan Sulaiman, Kg. Baru, petang ini.

Saya minum kejap...tekak ni dah kering benar! Nantikan laporan penuh majlis ini dari blog saya, insyAllah, malam nanti. Gambar-gambar yang menarik juga akan saya sertakan...insyaAllah!

Mampus la Ambiga nak lawan perang 9 Julai nanti...

Perhatian..!!! Petua Penting untuk PERKASA dan Pemuda UMNO hadapi Bersih 2.0

Posted: 19 Jun 2011 01:00 AM PDT


Nampaknya Pengerusi Bersih, Ambiga, peguam yang mempertahankan murtad dan memperjuangkan pluralisme agama nekad untuk meneruskan perhimpunan Bersih yang amat kotor pada 9 Julai ini. Begitu juga dengan Mat Sabu, Timbalan Presiden Parti Islam SeMalaysia, berikrar untuk meneruskan demonstrasi 'aman' dengan mengganggu kehidupan harian warga kota dan mengsabotaj ekonomi negara.

Jika dulu PAS menentang Ambiga atas nama Allah, kini atas nama siapa pula PAS menjadi lembu kepada Ambiga? Dan kenapakah PAS dan Bersih perlu berdemonstrasi menuntut pilihanraya yang bersih? Mungkinkah pembangkang menang di 4 negeri sebelum ini kerana pilihanraya begitu kotor? Apakah pembangkang telah menyogok SPR dan memanipulasi undi sehingga mampu memenangi negeri-negeri yang kaya dan terus mengekalkan negeri termiskin di tangan mereka selama 2 dekad?

Sebenarnya, semua orang sedia maklum bahawa pilihanraya yang bersih bukanlah matlamat Bersih.

Matlamat Bersih tidak lain tidak bukan ialah mencetuskan huru-hara.

Pembangkang tahu yang mereka sudah terperangkap dalam isu peribadi Anwar yang tidak menampakkan penyelesaian. Di samping itu, mereka juga gugup dengan kemenangan BN dalam pilihanraya-pilihanraya kecil akhir-akhir ini.

Walaupun mereka cuba memujuk diri bahawa sokongan orang muda masih cenderung kepada mereka, mereka tetap tidak berani berhadapan dengan demokrasi sebenar. Mereka enggan menerima hakikat yang bukan semua rakyat bodoh, percaya dan suka dengan cara mereka. Walaupun mulut mereka melaungkan demokrasi, mereka tahu, demokrasi belum tentu dapat memenangkan mereka, dan mereka perlu mencari jalan kotor untuk mengambil-alih negara melalui cara lain selain demokrasi.

Ini kerana, di dalam pakatan pembangkang, terutama PKR dan DAP, demokrasi sememangnya tidak pernah wujud dalam ertikata yang sebenar. Kedua-dua parti itu memperlihatkan kronisme dan nepotisme menjadi amalan ketat dan turun temurun. Pemerintahan mereka adalah pemerintahan kuku besi, kejam dan tiada kebebasan bersuara dan ini telah terbukti dengan jelas dalam pemilihan PKR sendiri dan juga melalui 'kiblat' DAP iaitu PAP di Singapura.

Dalam pemerintahan mereka, siapa yang membangkang akan diabaikan, disenyapkan atau ditendang begitu saja.

Perhimpunan Bersih dirancang atas kemarahan dan kebencian tanpa asas terhadap kerajaan. Api kemarahan dan kebencian adalah kerja syaitan. Dan adalah tidak bijak untuk menghadapi api dengan api, kerana kelak akan terbakar semuanya.

Kerana itu, kita harus menghadapi kebencian dengan kasih sayang iaitu melawan api dengan air.

Selamanya perjuangan UMNO adalah berdasarkan sayangkan bangsa. UMNO membantu kaum Melayu tanpa mengira parti. Walau ditohmah dan dibenci, penyokong-penyokong PAS tetap menerima segala keistimewaan dan bantuan sebagai Melayu di bawah pentadbiran UMNO. Itulah bukti bahawa perjuangan UMNO berasaskan kasih sayang.

Sebaliknya, perjuangan PAS adalah berdasarkan bencikan UMNO – benci sebenci-bencinya. PAS lebih bencikan UMNO dari Yahudi, lebih bencikan UMNO dari kafir harbi dan lebih bencikan UMNO dari syaitan. Dan perhimpunan Bersih ini adalah kemuncak PAS mendemonstrasikan kebencian mereka terhadap UMNO. PAS lupa bahawa benci sesama saudara seagama mahupun sesama manusia adalah kerja syaitan.

Oleh yang demikian, satu-satunya cara bagi kita menghadapi orang-orang PAS yang tenggelam di dalam hasutan syaitan ini ialah dengan berdoa agar dibukakan hati mereka setelah segala usaha kita mengembalikan mereka ke pangkal jalan melalui penerangan dan pujukan tidak berjaya.

Tidak ada cara yang lebih baik untuk berdoa selain dari mengadakan solat hajat besar-besaran bagi menentang perhimpunan Bersih pada 9 Julai ini. Biarlah mereka mengaruk dan membuat kemusnahan di tengah bandar, kita hadapinya dengan iman dan takwa semoga Allah melindungi kita semua, termasuk saudara-saudara kita di dalam PAS yang membenci kita.

Justeru, disarankan agar Perkasa dan UMNO bergabung mengadakan solat hajat di mana-mana kawasan atau di beberapa kawasan serentak pada hari 9 Julai ini. Ini adalah lebih baik dari berkonfrontasi dengan manusia yang telah hilang pertimbangan menjadi pengikut syaitan Ambiga, iaitu alat DAP.

Kita tunggu dan lihat sama ada lebai-lebai, ustaz-ustazah, muslimin muslimat, ulama-ulama di dalam PAS akan memilih jalan Allah atau jalan syaitan untuk 'menyelamatkan' negara ini.

Sumber: Klik sini

Panasss..!!! Fatwa terbaru Pok Nik Ajis..!!! Utusan diharamkan..!!!

Posted: 18 Jun 2011 09:30 PM PDT


Marah betul Pas pada Utusan Malaysia. Dua hari lepas, Pas melancarkan kempen boikot Utusan. Kemudian semalam, Kerajaan Pok Nik Aziz, mengharamkan Utusan untuk menjejakkan kaki ke mana-mana majlis rasmi Kerajaan "bapak dia punya" untuk membuat liputan media. Marah sungguh Pas dan Nik Aziz pada Utusan...!!!

Kenapa Pok Nik dan Pas marah sangat pada Utusan? Alasan Pas dalam versi agama anutannya, Utusan telah menghina "Islam", mempersendakan "hukum hakam Islam" dan "meresahkan umat Islam" kerana menyiarkan karikatur hasil karya kartunis Miki pada 15 Jun yang lalu.

Itu versi penganut ajaran agama Pas! Itu hukum Pas! Itu keresahan penganut Pas terhadap karikatur tersebut!

Sebenarnya, karikatur tersebut jelas sekali menunjukkan kritikan, sindiran sinis dan perli dari kartunis Miki terhadap fahaman penganut agama Pas mengenai "Amanat Hadi Awang" yang terbaru!

Jelas sekali di dalam dialog karikatur tersebut, tertera ungkapan "tidak boleh jadi saksi, tak ada telinga, tak ada mata," dan "dia hanya besi"! Saya ingin bertanya, adakah sesiapa yang menyebut ungkapan dialog tersebut selain Presiden Pas, Abdul Hadi bin Awang? Ada tak..???!!!

Semua orang dengar dengan jelas bagaimana Hadi dengan bangganya melafazkan ungkapan itu ketika menyampaikan "Amanat Hadi terbaru"nya pada ucapan penggulungan Presiden Pas, pada Muktamar Pas ke-57. Saya ada di situ ketika Hadi berucap dan saya tidak pekak untuk mendengar, tidak bisu untuk menyampaikan, dan mampu berfikir dengan akal untuk menilai ungkapan Hadi!

Justeru itu, ungkapan tersebut yang diguna kembali di dalam dialog karikatur tersebut, jelas menunjukkan bahawa kartunis Miko mengajuk ungkapan Presiden Pas itu, dan bukannya mengajuk Islam sebagaimana yang didakwa oleh bahlul-bahlul pak-pak lebai Pas itu! Itu pun tak boleh fikir ke?

Mempersenda hukum Islam? Saya fikir, semua orang yang rasional dan waras mampu menilai sama ada Miko mempersendakan hukum Islam atau Hadi sendiri yang mempersendakan hukum Islam. Sekiranya Miko mempersendakan hukum Islam, maka jelaslah Hadi lah yang menjadi "Tok Guru" kepada Miko kerana kartunis itu hanya menyampaikan apa yang diungkapkan Hadi sebelum itu. Faham ke "keldai-keldai" semua?

Meresahkan umat Islam? Betul ke umat Islam resah dengan karikatur itu? Atau penganut-penganut Pas saja yang resah? Pada pengamatan saya, hanya Pas saja yang keresahan dengan karikatur itu kerana ia jelas menyindir dan memerli Presiden Pas dan bertepek tepat di dahi Hadi Awang!

Tidak ada pun laporan polis dibuat oleh rakyat yang terhadap karikatur itu. Kalau ada pun yang buat laporan polis, itu hanyalah ahli Pas yang mahu membodek Presidennya. Samalah dengan Nasrudin Tantawi yang menyerahkan memeorandum bantahan dan mengugut Utusan baru-baru ini. Jadi, jelas sekali, hanya penganut Pas saja yang resah, rakyat yang lain okay saja...

Baiklah, kalau nak sangat boikot Utusan, boikotlah. Boikot sepenuhnya. Pegang pada kata-kata itu. Jika mungkir, maka jangan marah sekiranya semua umat Islam akan menuding jari kepada Pas sambil menyebut "KAMU MUNAFIK!". Saya cabar semua penganut-penganut Pas..!!!

Boikot semahu-mahunya. Jangan sentuh, pinjam, beli, atau baca Utusan langsung! Jangan ambil tahu langsung! Sekiranya Utusan dijadikan pembungkus nasi lemak pun, jangan sesekali mencuri baca pembungkus nasi lemak itu. Jangan masuk Utusan Online selamanya..!!!

Saya mahu lihat bagaimana hebatnya Pas mengotakan kata-katanya. Ingat! Jangan mungkir! Sekiranya mungkir, maka kami akan beramai-ramai "declare"..PAS adalah munafik! Dan jangan salahkan kami kerana sememangnya Rasulullah menghukum melalui hadis Baginda bahawa antara tanda-tanda orang munafik itu adalah "berkata-kata, namun mendustakan kemudiannya"! Jadi buktikan kata-kata boikot itu!
Karikatur: Kerajaan Kelantan larang Utusan buat liputan

KOTA BAHARU 18 Jun – Kerajaan Pas Kelantan hari ini melarang akhbar Utusan Malaysia daripada membuat liputan acara yang melibatkan Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat serta sesi persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) berkuatkuasa serta-merta.

Setiausaha Akhbar Menteri Besar, Ahmad Fadzli Shaari, berkata keputusan itu dibuat berikutan penyiaran karikatur yang disifatkan menghina agama Islam berhubung isu rogol dan zina, yang disiarkan dalam akhbar berkenaan.

Katanya, surat rasmi oleh Pejabat Menteri Besar dan Pejabat Urusetia DUN akan dikeluarkan dalam masa terdekat mengenai perkara itu.

"Tindakan itu akan berterusan sehinggalah pihak akhbar berkenaan memohon maaf secara rasmi atau menarik balik penyiaran karikatur berhubung isu itu," katanya ketika dihubungi Bernama.

Semalam, Pas melancarkan kempen "Boikot Utusan Malaysia" kerana mendakwa akhbar itu menghina agama Islam menerusi karikatur yang disiarkan pada Rabu lepas. - Bernama


Sumber: MyKMU.net

Padan muka..!!! Dalam sehari, dua kali Pakatan Haram ditampar DYMM Agong!

Posted: 18 Jun 2011 07:30 PM PDT

Daulat Tuanku..!!! Allahu Akbar..!!!

Sedap kena penampar? Dua kali kena tampar! Nak lagi? Itulah lain kali jangan cabar kesabaran DYMM Yang DiPertuan Agong dan rakyat. Jangan duga tolak ansur DYMM Yang DiPertuan Agong dan rakyat. Kesabaran Baginda dan rakyat ada batasnya. Kalau dah melampau sangat, kan dah kena dua kali penampar jepun!

Tamparan pertama yang ditujukan khas kepada Pakatan Haram ialah mengenai "titah DYMM Yang DiPertuan Agong yang mengarahkan agar pilihanraya masjid yang cuba diadakan oleh Khalifah Pas, Guan Eng, ditangguhkan"! Sedap kena penampar?

Memang kurang ajar Guan Eng ni. Mujurlah kedudukan Islam telah diletakkan ditempat yang tertinggi oleh UMNO ketika menggubal perlembagaan di awal merdeka dulu. Agama Islam dinegeri tidak bersultan diletakkan di bawah DYMM Yang DiPertuan Agong. Maka selamatlah kedudukan Islam dari dinodai oleh Guan Eng dan DAP laknatullahi alaihim!

Jika diharap pada Pas, maka dianggukkan saja kemahuan Guan Eng tu. Mana Pas ada bantah pun pilihanraya masjid tu. Pas takkan berani bantah punya. Bukankah Guan Eng itu "Khalifah" kepada penganut-penganut Pas. Hanya Pas saja yang iktiraf Guan Eng tu sebagai "Khalifah". "Khalifah" Pas tu nak lelong Islam pun, Pas tak berani nak melawan, pakai anggukkan saja. Macam tu ke perjuangan Islam? Podddaaa chaiiitt..!!!

Syabas dan tahniah kepada DYMM Yang DiPertuan Agong atas titah Baginda itu, ampun Tuanku, sembah patik harap diampun. Nak harapkan Pas, Islam dipijak Guan Engn pun, Pas tetap akan kata "yes" pada Khalifah mereka itu!

Penampar kedua pula ialah mengenai kenyataan dari Panglima ATM, Tan Sri Zulkiflie Mohd Zain, yang menyatakan kesediaan ATM untuk membantu PDRM mengawal ketenteraman awam pada perhimpunan Bersih 2.0 yang dianjurkan Ambiga, Ratu Pluralisme Malaysia. Dalang perhimpunan haram itu adalah tidak lain tidak bukan, Pakatan Haram Laknatullahi Alaihim!

Nah! Sekiranya benar ATM akan turut serta pada perhimpunan Bersih 2.0 kali ini, maka tidak mustahil puak-puak yang cuba mencetus kekecohan itu akan dibelasah cukup-cukup oleh ATM! Tak ada kesian punya! Siaplah kena ketuk dengan helmet askar pulak lepas ni!

Sebagaimana yang kita tahu, ATM juga adalah di bawah kuasa DYMM Yang DiPertuan Agong. Nampaknya, DYMM Yang DiPertuan Agong sangat sayangkan rakyat negara ini hingga membenarkan tentera campur tangan di dalam menjaga keamanan ibu negara yang diancam puak-puak Pakatan Haram yang baru keluar dari hutan itu! Daulat Tuanku!

Saya melihat, dalam kedua-dua perkara ini, DYMM Yang DiPertuan Agong memainkan peranan yang besar dalam memastikan keamanan rakyat dan dalam negara sentiasa terpelihara. DYMM Yang DiPertuan Agung, Sultan Mizan Zainal Abidin, ternyata bukan calang-calang Agong yang Malaysia pernah ada. Baginda tegas, bijak, terpelajar dan penuh berkhikmah dalam tindakannya. Semoga Allah lanjutkan usia Tuanku. Dirgahayu Tuanku!

PDRM mungkin mampu mengawal keamanan, namun pada saya, ATM juga diperlukan bagi mengawal keadaan pada 9 Julai ini. Sejarah perhimpunan Bersih pada tahun 2007 menyaksikan bagaimana PDRM sendiri tidak menang tangan dalam menangani keadaan.

Malah ada anggotanya yang tercedera, vandalisme, dan premis perniagaan terganggu operasi. Adalah sangat wajar KPN atau Timbalannya bekerjasama dengan ATM kali ini. Jangan la sombong, tuan...

Sumber: MyKMU.net

Panasss..!!! Bukti Nizar memang bengap bertingkat-tingkat..!!!

Posted: 18 Jun 2011 05:30 PM PDT


Memang betul sangatlah kalau dikatakan Nizar Jamaluddin meroyan sebab kehilangan jawatan Menteri Besar Perak. Kesempatan selama 11 bulan buat Nizar Jamaluddin memegang jawatan Menteri Besar Perak, telah menjadikan matanya buta dan hatinya benak. Sehinggakan dalam banyak perkara, Nizar Jamaluddin tidak dapat mengenalpasti siapa yang lebih utama dan dalam bidang tugas siapa untuk sesuatu isu yang ditimbulkannya.

Apabila Nizar Jamaluddin membangkitkan usul Kementerian Pertahanan yang dimenterikan oleh Zahid Hamidi agar menyediakan tanah seluas 20 ekar untuk bekas anggota tentera, bekas Menteri Besar Perak itu sebenarnya tidak lebih daripada seorang munafik yang mempunyai lidah bercabang-cabang.

Ini adalah kerana kuasa memberi tanah adalah hak mutlak kerajaan negeri. Apa yang dilakukan oleh Nizar Jamaluddin sepanjang 11 bulan dia menjadi Menteri Besar?

Nizar Jamaluddin tidak peduli pun dengan bekas anggota tentera, sebaliknya yang didahulukannya adalah bekas penyokong-penyokong komunis dan simpatisan yang diletakkan serta dikumpulkan oleh kerajaan penjajah British di atas tanah Sultan yang kemudiannya dinamakan sebagai Kampung Baru.

Kepada golongan yang pernah menimbulkan kekacauan di negara ini, Nizar Jamaluddin telah memberikan hak pajakan selama 999 tahun. Tidak pula kedengaran sebarang usaha daripada Nizar Jamaluddin untuk mengenang kembali jasa-jasa anggota tentera yang telah berjaya mengamankan dan mematahkan kekacauan yang dilakukan oleh pengganas-pengganas komunis serta talibarut-talibarut mereka yang berada di luar hutan.

Bahkan DAP yang menjadi tuan besar kepada Nizar Jamaluddin mendesak kerajaan agar membenarkan Chin Peng menghabiskan sisa-sisa usianya di Malaysia, khususnya di Perak, kononnya, kubur ibu bapanya di Setiawan. Paling dikesalkan ialah apabila Chin Peng diiktiraf sebagai pejuang kemerdekaan negara, walaupun hakikatnya Chin Peng dan Parti Komunis Malayanya hanya membawa lebih banyak kesusahan, kemudaratan dan kekacauan kepada rakyat negara ini.

Sejarah Parti Komunis Malaya dan keganasan mereka di Perak juga sangat banyak. Tidak perlulah diungkit tentang estet-estet getah orang putih yang dijahanamkan, tetapi kegiatan komunis yang memusnahkan prasarana seperti serangan ke atas sistem keretapi terutama di Bukit Berapit, memberikan kesan yang sangat besar kepada penduduk Perak. Zaman di mana pengangkutan utama rakyatnya adalah bas dan keretapi, komunis menjadikan sistem pengangkutan yang paling banyak digunakan oleh rakyat awam sebagai sasaran dalam usaha untuk menimbulkan kegerunan kepada mereka.

Teluk Intan, Sungai Manik, Cenderung Balai, Langkap, Sungai Siput, Lenggong, Gerik dan banyak tempat lain di seluruh Perak mencatatkan keganasan komunis yang bukan sedikit. Walaupun para propaganda komunis masih berterusan menggambarkan pengganas-pengganas komunis sebagai Tentera Rakyat, namun saksi-saksi hidup tidak pernah bersetuju untuk memberikan label tersebut kepada mereka. Apatah lagi hajat dan tumpuan sebenar pengganas komunis untuk menjadikan Tanah Melayu salah satu koloni di bawah panji-panji Komunis China memang jelas terutama dengan Buku Merah yang menjadi kitab wajib mereka.

Apa sudah jadi dengan Nizar Jamaluddin? Apakah kerana Nizar Jamaluddin baru sedar, Pasir Panjang dan Bukit Gantang merupakan penempatan bekas tentera terutama sekali di Manjung, membuatkan dia menukar kepala otaknya? Kononnya dia memperjuangkan bekas-bekas tentera walhal pada ketika dia menjadi Menteri Besar, perjuangannya adalah untuk bekas-bekas komunis?

Ketika menjadi Menteri Besar Perak, Persatuan Bekas Tentera Malaysia (PBTM) pernah membuat permohonan tanah kepadanya tetapi jawapan yang diberikannya ialah dia tidak mempunyai kuasa untuk perkara tersebut. Padahal semua orang tahu, dia sebenarnya memang tidak berkuasa kerana dia hanyalah boneka yang dikawal oleh DAP terutama sekali oleh Nga-Ngeh!

Menurut Zahid Hamidi, Kementerian Pertahanan sentiasa memberikan sokongan kepada semua permohonan tanah untuk anggota tentera. Bagaimanapun, kuasa mutlak memberi tanah adalah milik Kerajaan Negeri.



Sumber: Click sini.

tun faisal dot com

Posted: 19 Jun 2011 01:48 PM PDT

tun faisal dot com


Hishammuddin - Akibat krisis Libya, 60,000 pekerja Bangladesh di hantar balik

Posted: 18 Jun 2011 10:28 PM PDT



Homing in on security issues
By MAZWIN NIK ANIS
mazwin@thestar.com.my



Home Minister Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein is on the pulse of everything pertaining to the security and safety of Malaysians.

TO say that Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein is a busy man is an understatement. As the Home Minister stepped into his Putrajaya office after the Cabinet meeting on Wednesday, his officers led by principal private secretary Armizan Mohd Ali were updating him on various issues related to his Ministry. All knew their boss has precious little time to spare.

Always on the pulse of things, Hishammuddin wants to be informed of all goings-on and has been known to pick up the phone and call his secretary-general or the Inspector General of Police for first-hand information.

After going through a "baptism of fire" in the Education Ministry (MOE) where he served for five years, Hishammuddin says he is more prepared to face the challenges of his current portfolio, despite it being what he described as a "zero-sum game ministry".

"I knew from day one that I will not only have to make right decisions but fast ones too. The decisions must be thought through thoroughly because the consequences will have a direct impact on the very existence of this country and its people."

Despite being the son of a former Prime Minister, the former lawyer had to start from scratch when he entered politics in 1989, as an ordinary member of the Sungai Mati (in Muar) Umno branch.

Whenever Hishammuddin contested for a post, be it the Ledang division youth chief in 1993, deputy Umno youth chief in 1996 or the vice president's post in 2009, he would face stiff competition before emerging victorious.

The only time he did not face any challenge was when he went for the Umno youth chief post in 2000. Before that, he was acting chief for two years.

In an interview with The Star, Hishammuddin talks about his three years as Home Minister, what he has done under the National Key Result Area (NKRA) and what he intends to do regarding Malaysia's security position in a challenging globalised world.

Below are excerpts:

Q: Would you say that in the past two years, the Home Ministry has come a long way since its existence?

A: To say that it has come a long way from what it was before would be unfair to its previous leaders. But I can safely say we have come a long way, based on the changing landscape of the world today and the problems faced with national interest and security issues which require change of mindset and transformation of the status quo, be it systems, processes or even institutions.

In two years, we have done miraculously well. I must say that under normal circumstances Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak's leadership will be hailed as one of the best in two years but God doesn't give us everything. Even though we have done a lot, because of the situation and circumstances outside, due credit is not being given to what we have achieved.

Q: How was it for you, moving from one critical ministry (Education) to another (Home)?

I had to learn very fast. Three years into the job, I am comfortable to give this interview because I know what changes I am going to bring and I have made certain decisions which I would like to share.

But if you ask me, I found it more difficult in the MOE. Why? It is because the gestation period for education is very long. We don't see results until at least 10 years down the line. To change and transform is a huge task – there are 450,000 teachers alone and everyone has an interest whether you are a student, teacher, father, wife, (or) driver.

When it comes to the Home Ministry and dealing with security and national interest, it is very simple; either black or white, right or wrong, whether you are a crook or on the good side. That makes it easy for me to learn fast.

Q: So, what have been done in the past two years to tackle internal security issues?

The government realised we need to change and accommodate the public. We came up with six National Key Results Area (NKRA). I was one of the lead ministers for reduction of crime, specifically street crime.

We had set targets to reduce 5% for overall and 20% for street crimes. For the latter, we achieved much more than that. For the first quarter of 2011, there were 5,539 incidents of street crime compared to the same period in 2009, where the statistics were 10,189. This shows a significant drop in the number of incidents. Crime index between January and April this year was 40,729 cases compared to 45,008 cases during the corresponding period in 2010.

We really had to think outside the box – utilising the strengths we have in Rela and Civil Defence, for example – with no extra expenses. Since constructing a police station would take too long, we bought mobile stations and converted them. The result is that today, you hardly hear about snatch theft cases.

As for clearing backlog in applications for citizenship, permanent resident status and late registration of births, we managed to clear some 200,000 applications in 2009 and 2010. When we were doing this, officers would send boxes of documents to me every day and every file that was sent to me was cleared on the same day. It took me countless hours to do this but it was done because the target was to clear the backlog as fast as possible.

With that cleared, there are still many things that we are going to roll out. I believe NKRA is on the right track, in which case I can now move to the next major agenda.

Q: Are there still a lot of programmes under NKRA to be rolled out?

Yes. NKRA is not just about enforcement. It is also about rehabilitation. Among others, we are looking at working with the army to use their facilities to train police personnel. We want to give a chance to those who committed petty crimes by not mixing them with hardcore criminals, look at using idle land belonging to the National Anti-Drugs Agency, and work with the Agriculture and Agro-based Ministry on how to utilise the land for addicts.

There are so many things but the public should give us time to get things in order. The public should also encourage and support our officers. I must say that if morale among the police was low at one point in time, it is very much different now and I am proud of that.

Q: How challenging was it to come up with unconventional and out-of-the-box ways to tackle security issues?

When you are put in a situation, whether you like it or not, you need to deliver. The key is to empower, engage and prompt them to do and think differently. Civil servants have the expertise but maybe they never had to look at things that way because all this while, they have been working in silo.

One of the most innovative out-of-the-box decisions was to send civil servants to Bukit Aman to deal with clerical and administration work to allow police personnel to do their job, policing. The uniqueness of Najib's leadership is that it gets people to work across agencies and ministries to deliver common objectives. Michael Barber, who was head of Delivery Unit during former British Prime Minister Tony Blair's administration, said that what we achieved in a year took them 2 1/2 years to achieve. So we must be doing things right.

Q: Of all the programmes you have to oversee, which have affected you the most personally?

Dealing with citizenship applications and meeting inmates and addicts at prisons. Citizenship applicants have been waiting for years. They are 70 or 80 years old and if they are not loyal to the country, they would have left a long time ago. One of the reasons they needed the citizenship is to get a passport so they can visit their villages, thinking they do not have many years left to do so. To some, I sent personal letters to congratulate them. It gives me personal satisfaction to see the applicants happy and joyful and have pictures taken with some of them. This is one of the best parts of my job.

It also touches me when I interact with convicts and drug addicts, especially when we do the takbir Hari Raya with them. When the Prime Minister met convicts in Kluang prison recently, he was touched and emotional because they too are rakyat. Not many people look at them as rakyat until it happens to thei0r son or daughter. Then you realise that crime is not chosen by the colour of your skin, status or religion.

Q: Now that NKRA is in place and on the right track, are we looking at the issue of Malaysia's security position in a globalised world?

Today, we live in a global village without borders, open sky with free flow of information and ICT revolution. In the past, people looked at issues in isolation. They looked at terrorism as an issue of the special task force; drugs came under the purview of narcotics enforcement; money laundering was Bank Negara's problem; and human trafficking did not really affect my ministry.

Aside from these crossborder crimes, there are also issues which I label as transnational issues that need to be addressed. People are here legally due to work or because they are students, diplomats, or tourists. No one looked at these issues as a whole but because of globalisation, they can be inter-related. Money laundering can be used to finance terrorists, drug transactions can be used to finance smuggling of arms and nuclear proliferation from one country, while goods on transit in Port Klang on the way to the Middle East can either be used as industrial parts or for nuclear arms.

Challenges towards security and national interest are much more complex today. You are either a source country, transit or destination. In the cases above, Malaysia is either a transit or destination country so it is important that we address these issues. The country's economic needs, whether tourism, education or employment, must be balanced with security issues.

Q: Why is it important for Malaysia to look at its security concerns differently now?

Let me give you an example. The crisis in Libya has resulted in 60,000 Bangladeshi workers there being displaced and sent back. If syndicates get hold of these people, they will probably be here next week. We need to be serious because we are either a transit or a destination country for such problems.

According to the International Organisation of Migration (IOM), there are 27.1 million internally displaced persons and 15.2 million refugees in the world as of 2009. The organisation also estimated US$307bil remittances sent by migrants to developing countries. What if the money goes to finance terrorism, move drugs or smuggle arms?

According to intelligence reports, there is a direct co-relation between the movement of drugs and movement of terrorists, and we are not just talking about Islamic militants alone.

But thank God, I can put on record that as far as terrorist threats are concerned, we are seen as a transit country. They are not targeting us.

They are here, no doubt about it, but they are using Malaysia to transact money, to do planning and to meet, but never looked at Kuala Lumpur as a target. I would like to emphasise and assure the public that our task force on terrorism and intelligence is one of the best in the world. We are doing our best to ensure Malaysians are safe and they sleep well at night.

Q: You have identified the concerns. How do you tackle and address them?

We introduced the biometric system at all our entry points effective June 1. We will upgrade our immigration system and put in place the Advance Passenger Screening System (APSS) where we screen people before they even come here.

Under the system, passenger information will be checked at point of origin before they can board that plane to Malaysia. We will also be able to check who they are seated next to, which country they have been to and when their tickets were purchased.

Countries such as Australia, New Zealand, the United States, Britain and Canada are already implementing this. If there are those who have been blacklisted, we would know immediately, way before they land in Malaysia.

We are also working closely with other nations to tackle trans­national issues. We have signed agreements to work closely with Australia, Britain and Saudi Arabia.

With Australia, we are looking at sharing information and collaborating on human trafficking. With Britain, we want to share intelligence information and work on immigration matters. With the Saudi government, our co-operation encompasses terrorism, training of special forces, stronger links on intelligence and information. We will also be inking an agreement with China in October, and one with Turkey is in the pipeline.

Malaysians should realise the seriousness of the matter. The Home Ministry is on the forefront in dealing with the issue and Malaysia is taking the lead in tackling these rising global concerns.

Q: Can you elaborate on the agreement between Malaysia and Australia on refugees?

What we are doing with Australia is certainly a pioneering approach because we are facing a common threat. We have the political will to look at unconventional ways and explore uncharted waters.

We want to embark on something which other countries will want to adopt. We are serious about this because we are either a transit or destination country for those who want to seek new lives elsewhere.

But let me clarify that this agreement goes beyond refugees and asylum seekers. It will also affect human trafficking activities. The most important element of this agreement is we want to send a loud and clear message to syndicates that Malaysia and Australia are serious in tackling the issue of human trafficking.

We want to tell the people out there not to believe syndicates who claim to be able to place them in either country for a fee. We want to tell people there is no guarantee that they will end up in Malaysia or Australia, so don't pay the syndicates. The two governments have yet to determine when the agreement will be signed but with the announcement, we are already making inroads and sent a clear message.

Tiada ulasan:

Pengikut