Khamis, 19 Mei 2011

Pakatan Rakyat

Pakatan Rakyat


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

DUNIACACAMARBA

Posted: 19 May 2011 03:08 PM PDT

[PANAS] Wikileaks Dedah 19 'Aktor Pengaruh' dalam Kitar Politik Najib

Posted: 19 May 2011 07:02 AM PDT

Saya petik:

[TMI] KUALA LUMPUR, 19 Mei — Kabel diplomatik Amerika Syarikat (AS), yang terbocor dan disiarkan oleh Malaysia Today hari ini menyenaraikan 19 pemimpin bisnes utama sebagai "aktor-aktor berpengaruh" dalam kitar politik Datuk Seri Najib Razak — dua tahun selepas menjadi perdana menteri.

Najib kini berada di AS sempena lawatan kerja.

Maklumat kabel itu, yang ditulis oleh kaunselor politik Mark D. Clark untuk membantu Jabatan Negara AS meneliti pentadbiran dan keputusan-keputusan dasar Najib (gambar), adalah yang pertama diterbitkan menerusi Malaysia Today, kendalian Raja Petra Kamarudin, selepas ia menandatangani memorandum persefahaman dengan Wikileaks, Isnin lalu.

Pengerusi Ethos Capital Rohana Mahmood mengetuai senarai personaliti korporat.

Maklumat yang diterbitkan menunjukkan Rohana ada hubungan dengan kebanyakan syarikat yang berhubung kait dengan Najib, yang sebelum ini merupakan menteri pertahanan.

Pada 2008 Najib dilantik sebagai menteri kewangan, portfolio yang disandang sehingga kini.

Antara 19 pemimpin bisnes yang disenaraikan, Rohana sangat berkait rapat dengan kepentingan-kepentingan komersial keluarga Najib.

Rohana bersama pembantu rapat Najib, Abdul Razak Baginda, yang dibebaskan daripada kes pembunuhan wanita Mongolia Altantuya Shariibuu, menubuhkan Pusat Penyelidikan Strategik Malaysia — badan pemikir yang menasihati beliau masa-masa lalu.

Pihak pembangkang seringkali mendakwa Altantuya, yang membantu dalam urusan pemerolehan kapal selam Scorpene bernilai RM3 bilion (AS$1 bilion), dibunuh disebabkan hubungannya dengan Najib, dakwaan yang dinafikan oleh perdana menteri.

Turut disertakan dalam senarai itu ialah pemilik MMC Corp Bhd, Tan Sri Syed Mokhtar Albukhary, Tan Sri Vincent Tan dari Berjaya Corp Bhd dan Pengerusi Hong Leong Group Quek Leng Chan.

"Syed Mokhtar Albukharry... mempunyai operasi bisnes yang signifikan dalam konstituensi Najib dan sektor pertahanan," kata kabel itu.

The Malaysian Insider difahamkan Syed Mokhtar muncul sebagai penyumbang utama dana kepada Umno selepas ahli-ahli perniagaan Cina tempatan keberatan ekoran kekurangan kontrak di bawah pentadbiran Najib.

Syed Mokhtar memperluaskan empayar bisnesnya dengan memperoleh Pos Malaysia dan projek MRT Lembah Klang baru-baru ini.

Turut disenaraikan ialah:


• Pengarah urusan Khazanah Nasional Azman Mokhtar;


• Pengarah Khazanah Mohamed Azman Yahya, pengasas dan ketua eksekutif Symphony House Bhd;


• Pengerusi dan ketua eksekutif Johan Holdings Bhd Tan Kay Hock, yang juga anggota Lembaga Pembangunan Wilayah Iskandar (IRDA);


• Shahril Shamsuddin dari Kumpulan Sapura;


• Pengerusi jawatankuasa eksekutif Khazanah dan bekas pengarah urusan MAS Nor Yusof;


• Pengerusi dan pengarah urusan Konsortium Transnational Bhd Mohd Nadzmi Mohd Salleh;


• Pengarah eksekutif CIMB Group dan bekas konsultan Unit Perancang Ekonomi Dr Gan Wee Beng;


• Pengasas bersama Ethos Capital Omar Mustapha Ong, bekas pegawai khas Najib;


• Pengarah urusan dan ketua eksekutif Paramount Corporation Bhd Teo Chiang Quan;


• Pengarah urusan TH Group Bhd Lei Lin Thai;


• Ketua eksekutif Mamee Double Decker Bhd Pang Tee Chew;


• Ketua eksekutif Multi Vest Resources Bhd (MVest) Kenneth Eswaran, yang menurut kabel rapat dengan isteri Najib Datin Seri Rosmah Mansor;


• Ketua eksekutif Felda Holdings Bhd Bakke Salleh; dan


• Ketua Lembaga Tabung Angkatan Tentera Lodin Wok Kamarudin.

Mesej kabel itu terdedah ini, yang ditulis sebelum Najib disahkan sebagai perdana menteri keenam pada April 2009, menyusul penerbitan siri pertukaran sulit antara Washington dan Kedutaan AS di Kuala Lumpur dalam Asia Sentinel membutirkan keprihatinan AS berhubung perbicaraan dua anggota polis yang dituduh membunuh Altantuya.

Anwar Dapat Mengecam Pelakon Video Kosnpirasi Porno Seri Carcosa Negara?

Posted: 19 May 2011 05:00 AM PDT

 

TMI melaporkan bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau mungkin dapat mengenal pasti pelaku dalam rakaman video seks yang dikaitkan dengan dirinya apabila ditanya tentang skandal itu dalam sesi perbualan bersama Yahoo! News.

"Saya ada beberapa orang untuk disyaki! perut buncit dan dada lendut, ha ha," katanya.

Dalam perbualan selama 75 minit itu, yang dihoskan Yahoo! Malaysia, Ketua Umum Pakatan Rakyat itu berulang kali menafikan penglibatannya dalam aksi seks didakwa "Datuk T".

Apabila ditanya sama ada beliau bersalah, Anwar walau bagaimanapun kelihatan marah terhadap seorang pengikut Yahoo yang merujuk kepada ketulenan rakaman video itu, hasil analisis yang dibuat kononnya oleh pakar-pakar dari Korea Selatan dan Amerika Syarikat (AS).

Pengunjung atas talian Nik Abdul bertanya, "Datuk Seri: Bagaimana pandangan anda apabila pakar dari Korea Selatan dan AS mengesahkan bahawa individu dalam video seks mirip anda? Adakah anda berpendapat ia juga konspirasi?"

Dalam responsnya, Anwar dengan sinis berkata, "contoh tipikal bagaimana orang macam anda boleh terpengaruh dengan media Umno. Pakar mana? Mengapa tidak mereka telus?"

Seperti yang saya siarkan petang tadi, seorang pengunjung dengan nama samaran "Dr MiM" (saya agak blogger UMCO) bertanya, "DSAI, apakah rasional mengelak daripada menunjukkan jam Omega kepada media dan publik? Secara logik, langkah mudah ini akan mengatasi isu moral anda."

Anwar menjawab, "Apa isunya? Pertama, Eskay mendakwa bahawa jam itu diberikan oleh seorang putera Saudi. Kemudian, jam itu dibeli di Taiwan pada 2004 (ketika saya di penjara). Apa perlunya saya membuat penjelasan?"

Penyokong BN, Kata Yahooo, Elektrik Bakal Naik

Posted: 19 May 2011 04:28 AM PDT

Sebelum ini kecoh fasal harga RON 95  akan diselaraskan pada bulan depan. Timbul persoalan, mengapa tidak diselaraskan sekarang? Adakah kerana kejatuhan harga minyak dunia pada waktu ini? Namun teka teki itu terjawab apabila Nanyang Siang Pau memetik sumber tertentu mendakwa kerajaan berkemungkinan tidak menaikkan harga RON95 kerana bimbang akan protes dan kemarahan rakyat. 

Hari ini seperti yang dilaporkan akhbar harian Cina Nanyang Siang Pau, kenaikan tarif elektrik akan diumumkan pada 25hb Mei ini. Seperti yang ditulis di atas, kerajaan memilih menaikkan harga elektrik dan bukannya harga petrol RON95 kerana bimbang tindakan itu akan mencetuskan kemarahan besar-besaran rakyat. Justeru, harga petrol RON95 dijangka kekal buat masa ini.

Impak atau kesan kenaikan tarif elektrik terhadap kerajaan dikatakan lebih kecil berbanding dengan kenaikan harga petrol RON95, dakwa sumber daripada jemaah menteri itu. Menurut laporan itu, kerajaan telah meluluskan kenaikan tarif berkenaan juga. Kenaikan ini sepatutnya diumumkan pada Khamis lalu tetapi ditangguhkan kerana pengumuman kenaikan harga gula juga dibuat pada minggu lalu. 

P/s: Pagi tadi, saya terbaca fasal kebocoran jumlah gaji yang didakwa diterima oleh menteri dan timbalan menteri. Masing-masing menerima lebih RM50 ribu sebulan. Bukan itu sahaja, imbuhan dan kemudahan mewah yang lain turut diberikan kepada mereka. Lagi menyakitkan hati, mereka didakwa dikecualikan membayar bil utiliti, yang semakin membebankan rakyat.

Saya tidak mahu menilai kebodohan pengundi BN pada setiap pilihan raya. Yang saya geram, kebodohan mereka  menjejaskan hidup kita.

Namanya Naemah, Beraksi di Majalah "Separa Lucah" Malaysia

Posted: 19 May 2011 02:00 AM PDT

Saya sudah "hitamkan" kawasan berahi itu. Jika tidak, ada yang menggigil melihatnya. Dalam hal ini, kita berasa hairan kerana majalah yang menyiarkan gambar seperti ini masih dibenarkan beroperasi, sedangkan paparannya boleh memberikan kesan negatif baik kepada artis mahupun remaja dan masyarakat secara umum.

P/s: Pak Menteri, jangan tengok sahaja, bertindak! Bila mahu haramkan majalah lucah ringan Malaysia ini?

[Video] Ibu Sengaja Langgar Anak Perempuannya

Posted: 19 May 2011 12:52 AM PDT


DM menyiarkan berita seorang ibu melanggar anak gadisnya ketika kedua-dua beranak itu dilihat sedang bertengkar. Kejadian yang berlaku di kawasan parkir sebuah pasar raya itu berjaya dirakam oleh sebuah kamera.

 Remaja perempuan berusia 19 tahun kelihatan terjatuh selepas dilanggar dengan sengaja oleh ibunya di kawasan parkir Walmart in Ohio.


Tonton video di bawah ini.

Video:

Anwar Ibrahim Jawab "Misteri Jam Omega" Blogger Pencacai UMCO di Yahoo! Malaysia "Question Time"

Posted: 18 May 2011 09:52 PM PDT


P/s: Siapa DR MiM? Tanya Google. Saya tertarik jawapan yang diberikan oleh DSAI. Tepat dan memerangkap. Persoalannya, adakah blogger kaki fitnah ini akan menulis jawapan yang diberikan oleh DSAI di blognya?

[Lucu] Gadis Dicekup Khalwat Baca "Al-Fatihah" Sebaik Pintu Bilik Dibuka

Posted: 18 May 2011 09:05 PM PDT

Saya petik:

[SH] PETALING JAYA – Akibat terkejut dicekup penduduk kerana berkhalwat, seorang gadis terus membaca surah Al-Fatihah sebaik sahaja pintu biliknya dibuka.

Perkara itu berlaku ketika gadis berumur 20 tahun itu dan pasangannya yang berusia 17 tahun ditahan berdua-duaan dalam sebuah rumah di Apartmen Idaman, di sini kira-kira jam 1 pagi semalam.

Pasangan itu berasal dari Kelantan dan mendakwa hendak bertunang tidak lama lagi.
 

Ketua Biro Keselamatan Apartmen Idaman, Azmi Ardi berkata, tangkapan itu dilakukan bersama Imam Masjid Al-Muhtadin, ketika pasangan itu baru memasuki rumah tersebut.

"Aduan diterima dari jiran-jiran mereka. Kita periksa dan temui pasangan ini dalam sebuah bilik berkunci," katanya

Menurutnya petugas menunggu hampir lima minit sebelum pintu bilik itu dibuka.
 

"Pasangan ini merayu dilepaskan, tetapi untuk memberi kesedaran, kita tahan mereka sebelum memanggil keluarga mereka," katanya.

Difahamkan remaja lelaki itu bekerja di kedai menjual daging ayam, manakala gadis itu sedang mencari pekerjaan. 

P/s: Sudah kantoi baru ingat Tuhan.

[Video]"Pengantin" Cuba Bunuh Diri Selepas Teman Lelaki Putuskan Hubungan

Posted: 18 May 2011 07:11 PM PDT

Saya petik:

[Kosmo] CHANGCHUN - Ratusan orang berkumpul untuk melihat detik-detik cemas seorang wanita yang memakai baju pengantin berwarna putih duduk di tepi tingkap apartmennya di sini kerana mahu membunuh diri kelmarin.

Wanita berusia 22 tahun itu cuba terjun dari tingkap di tingkat tujuh tetapi dia sempat diselamatkan oleh seorang pegawai tempatan.

Dia dipercayai mahu membunuh diri selepas teman lelakinya selama empat tahun memutuskan hubungan selepas mereka merancang untuk berkahwin.

Namun, wanita itu akhirnya diselamatkan oleh seorang pegawai tempatan, Guo Zhong Fan yang pantas memegang leher, bahu dan gaun wanita tersebut.

Seorang lagi lelaki kemudian memanjat keluar dari satu lagi tingkap untuk menolak kaki wanita itu bagi membantu menyelamatkan mangsa. - Agensi


[Video] Seruan Jihad Ibrahim Katak, Gelar Anwar "Anak Haram", Nik Aziz "Bengong", Bayangkan Anwar Gay

Posted: 18 May 2011 05:00 PM PDT

Video:


P/s: Dia kata "Dosa saya tanggung sendiri!" Saya kata "Selamat menanggung dosa!" 

Berkomunikasi Secara Langsung dengan Ketua Pembangkang Hari Ini

Posted: 18 May 2011 04:30 PM PDT

Saya petik:

Makluman Media:
Ketua Pembangkang, Dato' Seri Anwar Ibrahim merupakan rakyat Malaysia yang pertama dijemput sebagai panelis segmen interaktif Yahoo! Malaysia 'Question Time. Segmen tersebut akan bermula pada hari Khamis 19hb Mei 2011 pada jam 11.30 pagi. Dato' Seri Anwar akan meluangkan masa hampir 1 jam bersama warga cyber menerusi platform "Cover It Live" di mana warga cyber dapat berkomunikasi dengan Dato' Seri Anwar secara langsung. Editor Yahoo! Malaysia akan bertindak sebagai fasilitator.

Sila klik di sini untuk ke platform Cover It Live: http://my.news.yahoo.com/questiontime/

BIRO KOMUNIKASI
PARTI KEADILAN RAKYAT

Biaqpila

Posted: 19 May 2011 03:04 PM PDT

Umno dalangi usaha haramkan PKR ?

Posted: 19 May 2011 03:00 PM PDT

KUALA LUMPUR,: Selepas Ketua Umum Datuk Seri Anwar Ibrahim diserang bertubi-tubi, dan akhbar Suara Keadilan ditarik permit penerbitan, Parti Keadilan Rakyat (PKR) kini terus diberi tekanan dengan resiko pengharaman parti itu oleh Pendaftar Pertubuhan (ROS).

Sehubungan itu, Anwar menyifatkan tindakan ini sebagai langkah terdesak untuk mendera rakyat negara ini.

"Ini kerja pimpinan Umno yang terdesak dan terus mendera rakyat," katanya ringkas dalam siri temubual dalam "Question time' anjuran Yahoo Malaysia.

Setiausaha Agung PKR, Saifudin Nasution Ismail pula berkata, notis yang dikeluarkan di bawah Seksyen 13 ini bermakna pihak Pendaftar Pertubuhan telah "berpuashati' dengan dakwaan yang dilemparkan.

"Namun dakwaan karut ini jelas mengelirukan kerana Fasal 32.2.1 langsung tidak wujud di dalam perlembagaan KEADILAN. Walaupun ianya kesilapan ejaan, Fasal 32 tidak langsung berkaitan dengan isu disiplin dan Lembaga Disiplin," kata beliau dalam kenyataannya hari ini.

Dalam notis yang dihantar, mereka memberi alasan tindakan untuk mengharamkan parti itu disebabkan PKR telah melanggar beberapa fasa perlembagaan parti itu termasuk fasal 32.2.1.

Ianya juga dipercayai berkaitan dengan pemilihan secara langsung parti itu akhir tahun lalu dan kerana kononnya memecat seorang ahli tanpa dirujuk kepada Jawatankuasa Displin parti.

Sehubungan itu PKR diberi tempoh sehingga 9 Jun ini memberi penjelasan.

Menurut Saifudin, PKR telah menerima notis bertarikh 9 Mei 2011 ditandatangani oleh Datuk Abdul Rahman Othman, di bawah Kementerian Dalam Negeri di bawah Seksyen 13 Akta Pertubuhan 1966 yang mengancam untuk membatalkan pendaftaran KEADILAN selepas 9 Jun 2011.

Notis telah dikirim menerusi pos berdaftar dengan salinan turut dihantar kepada Presiden dan Bendahari Agung.

Notis menyatakan pendaftaran KEADILAN akan dibatalkan selepas 9 Jun 2011 melainkan parti menyatakan sebab mengapa ia tidak wajar dibatalkan.

Dakwaan sebagaimana yang dinyatakan dalam notis adalah seperti berikut:

"Telah sengaja melanggar Fasal 32.2.1 ( sic ) Undang-Undang Berdaftar Parti kerana memecat keahlian Rajagopal (sic) a/l Andaikallam pada 1/4/2009 ( sic ) dan 27/4/2009 tanpa terlebih dahulu disoalsiasat dan dibicarakan oleh Lembaga Disiplin"

Bagi Saifudin, pihak Pendaftar Pertubuhan turut melakukan kesalahan kerana rekod parti menunjukkan bahawa nama individu yang dinyatakan sebenarnya adalah Jayagopal a/l Andaikallam (No KP 520929-02-5709) dan bukannya Rajagopal a/l Andaikallam.

Tarikh pemecatan beliau dari parti adalah pada 27 April 2009 dan diputuskan dalam Majlis Pimpinan Pusat pada tarikh tersebut.

"Kami terkejut dengan dakwaan pihak Pendaftar Pertubuhan kerana bagaimana individu ini boleh dipecat sebanyak dua kali," katanya.

Bagi beliau, dakwaan dan campurtangan Pendaftar Pertubuhan dalam masalah dalaman parti ini ternyata sangat tidak berasas dan tidak adil.

Perkara tentang disiplin dan prosedur berkaitannya adalah sepenuhnya masalah dalaman parti, tegas beliau.

Tindakan tidak wajar - PAS

Sementara itu, AZIZ MUDA melaporkan, ROS tidak sepatutnya mengambil tindakan ke atas PKR dengan kemungkinan membatalkan pendaftarannya seperti yang diperkatakan sekarang, memandangkan PRU Ke-13 kini sudah semakin hampir.

Jika tindakan itu dilakukan, Kerajaan ternyata sengaja mengambil kesempatan berbuat demikian terhadap pembangkang hanya disebabkan perkara kecil, bagi membolehkan BN mendapat kemenangan mudah dalam pilihanraya.

Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub berkata, pembatalan pendaftaran PKR ketika pilihanraya semakin hampir merupakan sesuatu yang tidak sepatutnya berlaku dan ia perlu dinilai dengan adil oleh pihak ROS.

"PRU Ke-13 seperti yang diketahui sememanngnya sudah semakin hampir. Oleh itu, pihak kerajaan jangan sekali-kali mengambil kesempatan untuk menghadapi pilihanraya dengan mengharamkan PKR pula," katanya pada sidang media di Pejabat Agung PAS, Jalan Raja Laut, di sini, hari ini.

DD

SUDAHKAH ANDA MENGUNDI? KALAU BELUM,SILA UNDI BIAQPILA SEKARANG...SEKALI-SEKALA,APA ADA HAL KAN?

GUA MEMERLUKAN RAMAI PENGUNDI HANTU BAGI MEMENANGI PILIHANRAYA INI... KAH!KAH!KAH!KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

KEPUTUSAN LIGA SUPER 19/5/11

Posted: 19 May 2011 07:52 AM PDT


PERAK 1 - 1 SABAH

T-TEAM 2 - 1 SELANGOR

FELDA UTD 1 - 3 KELANTAN

HARIMAU MUDA A 1 - 2 TERENGGANU

PAHANG 0 : 2 K.LUMPUR

N.SEMBILAN 2 - 1 JOHOR FC

KEDAH 2 - 0 PERLIS (18/5/11)

SUDAHKAH ANDA MENGUNDI? KALAU BELUM,SILA UNDI BIAQPILA SEKARANG...SEKALI-SEKALA,APA ADA HAL KAN?

GUA MEMERLUKAN RAMAI PENGUNDI HANTU BAGI MEMENANGI PILIHANRAYA INI... KAH!KAH!KAH!KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

Ranking Terbaru FIFA (18 May 2011); Malaysia Naik 1 Anak Tangga

Posted: 19 May 2011 03:00 AM PDT

Malaysia naik 1 anak tangga dalam rangking terbaru bulan Mei yang dikeluarkan FIFA sebentar tadi. Malaysia kini berada di tangga ke 143 dunia berbanding 144 dalam rangking bulan april. Walaupun tidak bermain sebarang perlawanan antarabangsa sepanjang bulan lepas, Malaysia masih mampu untuk mendaki 1 anak tangga.

Di peringkat dunia, kedudukan 10 pasukan terbaik tidak berubah dengan sepanyol masih lagi menduduki tangga teratas diikuti Belanda dan Brazil didikuti Jerman dan Argentina. England tangga ke-6 dan Jepun masih lagi pasukan terbaik Asia, walaupun jatuh 1 anak tangga ke-14 Dunia. Berikut senarai terkini Rangking FIFA Mei 2011:

1. Sepanyol

2. Belanda

3. Brazil

4. Jerman

5. Argentina

6. England

7. Uruguay

8. Portugal

9. Itali

10. Croatia

Dan pasukan pilihan lain....

14. Jepun

19. Perancis

20. Australia

31. Korea Selatan

Pasukan Asean

120. Thailand

130. Indonesia

134. Vietnam

143. Malaysia

144. Singapura

167. Myanmar

beritabolaterkini24jam

SUDAHKAH ANDA MENGUNDI? KALAU BELUM,SILA UNDI BIAQPILA SEKARANG...SEKALI-SEKALA,APA ADA HAL KAN?

GUA MEMERLUKAN RAMAI PENGUNDI HANTU BAGI MEMENANGI PILIHANRAYA INI... KAH!KAH!KAH!KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

SUDAH LA MAT EZAM WOIIIII !!!!!

Posted: 19 May 2011 12:00 AM PDT

DEY MACHA!!!
TEH TARIK WONNNEKK...

PADA 25/3/11 KELUAQ BERITA HARIAN
MAT EZAM KOTAK KATA:

Sebagai individu yang lama mengenali Ahli Parlimen Permatang Pauh itu, beliau sama sekali tidak akan percaya terhadap Anwar walaupun bekas ketuanya itu bersumpah menggunakan al-Quran.

"Saya yakin Anwar akan bersumpah jika dia diletak di dalam suatu suasana terdesak dan jika dia sudah tidak ada jalan keluar (berhubung dakwaan yang dihadapinya)," katanya.

TUP-TUP SEMALAM MAT EZAM SURUH PULAK ANWAR BERSUMPAH
KAH! KAH! KAH!

WOI EZAM HANG DAH KENA MAKAN SUMPAH KA?
DULU CAKAP TAK PERCAYA WALAUPUN ANWAR SUMPAH GUNA AL QURAN
LA NI HANG SURUH DIA SUMPAH PULAK
KAH! KAH! KAH!

BANGANG KA TAK BANGANG SOALAN HANG TU?
BUAT APA ANWAR NAK SUMPAH
KALAU HANG TAK AKAN PERCAYA
KAH! KAH! KAH!

CUKUPLA HANG SORANG2 BUAT KERJA BODOH
KAH! KAH! KAH!

KUALA LUMPUR 18 Mei - Datuk Seri Anwar Ibrahim bersama isteri, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail serta anaknya, Nurul Izzah didesak melakukan empat perkara asas bagi membersihkan nama ketua pembangkang itu.

Empat perkara tersebut ialah:

Melakukan sumpah laknat menafikan Anwar bukan lelaki dalam video seks.

Menjalani ujian poligraf bagi membukti mereka tidak berbohong.

Menyaman Datuk Shazryl Eskay Abdullah.

Tuduh Shazryl Eskay sebagai pembohong.

Bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Senator Mohamad Ezam Mohd. Noor berkata, jika empat perkara asas tersebut dilakukan, tiga anak-beranak berkenaan tidak perlu lagi bersusah-payah mengelilingi negara.

Bagaimanapun, beliau hairan mengapa tiga beranak itu begitu takut untuk melakukan empat perkara asas tersebut sedangkan semua mereka sedar jika dilakukan ia akan memberi keuntungan politik yang cukup hebat kepada Anwar.

"Mengenali Anwar ini bukan cara dia. Anwar sudah pasti akan menyahut seruan dan cabaran supaya melakukan empat perkara asas ini jika beliau tidak bersalah. Paling tidak Anwar akan melakukan salah satu daripadanya.

"Namun, sehingga hari ini bukan sahaja Anwar tetapi Dr. Wan Azizah dan Nurul Izzah juga tidak berani untuk melakukannya. Jika tidak bersalah mengapa takut," katanya dalam satu kenyataan kepada Utusan Malaysia, di sini hari ini.

Dalam pada itu, Ezam berkata, rakyat kini boleh menilai dengan mata dan fikiran mereka sendiri, mengapa seseorang yang mendakwa dirinya tidak bersalah begitu takut untuk menyahut cabaran semudah itu, sedangkan maruahnya dicaci.

Katanya, Anwar sekeluarga hanya mampu dan berani menyalahkan pihak lain dalam skandal video seks tersebut tetapi ia tidak memberi kesan selagi persoalan pokok mengenai empat perkara asas tersebut tidak disahut dengan tindakan.

"Mereka hanya mampu bersandiwara kononnya ini satu konspirasi. Mereka cuba meraih simpati dengan tangisan dan air mata tetapi Anwar lupa rakyat sudah meluat dengan sandiwara lapuk ini," jelasnya. -UTUSEKS MALAYSIA

SUDAHKAH ANDA MENGUNDI? KALAU BELUM,SILA UNDI BIAQPILA SEKARANG...SEKALI-SEKALA,APA ADA HAL KAN?

GUA MEMERLUKAN RAMAI PENGUNDI HANTU BAGI MEMENANGI PILIHANRAYA INI... KAH!KAH!KAH!KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

SINDIKET BAIK PUNYA UNTUK MENANG PILIHANRAYA

Posted: 18 May 2011 09:00 PM PDT

Kenapa Pengundi Hulu Selangor Meningkat Drastik?

Peningkatan secara drastik jumlah pengundi di kawasan Parlimen Hulu Selangor dipercayai berkait rapat dengan sindiket memberikan kewarganegaraan kepada warga asing, seperti yang didedahkan Parti Keadilan Rakyat 10 Mei lalu.

Hasil percaturan licik itu, semalam UMNO Hulu Selangor mengumumkan jumlah pengundi dikawasan parlimen itu meningkat secara drastik iaitu, lebih 15 ribu orang, menurut Ahli Majlis Pimpinan Pusat PKR, Khalid Jaafar.

Sehubungan itu, Polis Di Raja Malaysia (PDRM) didesak agar segera menyiasat dakwaan itu dan melumpuhkan segala aktiviti 'menjual' kedaulatan negara itu.

"Memetik Sinar Harian semalam, dia (UMNO Hulu Selangor) kata jumlah pengundi di Hulu Selangor meningkat lebih 15 ribu hasil usaha UMNO Selangor daftarkan mereka," kata Khalid kepada media ketika sidang media di Ibu Pejabat PKR di sini hari ini.

11 Mei lalu Khalid bertindak membuat laporan polis berikutan bimbang dengan tindakan terdesak UMNO BN yang berikrar mahu merampas kembali Selangor dengan apa jua cara tanpa menyedari tindakan itu akan menggadaikan kedaulatan negara.

Modus operadi memberikan hak kerakyatan itu dilihat mirip kepada projek kad pengenalan di Sabah sewaktu dipimpin oleh mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad pada tahun 1990.

"Projek kad pengenalan tidak begitu diketahui di Semenanjung tetapi merupakan isu panas di Sabah.

Sehingga kini kerajaan BN tidak mahu menangani isu itu dengan serius.

Kita tahu mengapa, kerana Projek kad pengenalan adalah projek UMNO Sabah merubah demografi negeri tersebut bagi memastikan UMNO terus berkuasa," tegas Khalid.

Sementara itu, bekas calon DUN Likas, Dr. Chong Eng Leong mengesahkan kegiatan memberi hak kerakyatan kepada warga asing berlaku secara berleluasa di Sabah.

Eng Leong yag juga penulis buku 'Lest We Forget', adalah individu yang bertanggungjawab membawa petisyen daftar pemilih yang dicemari warga asing ke mahkamah sehingga memaksa pilihan raya kecil DUN Likas diadakan semula pada tahun 1999.

Baru- baru ini, Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamaruddin mendedahkan Ketua UMNO Hulu Selangor, Datuk Idris Jaafar menghantar surat rasmi kepada Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammudin Tun Hussien memohon agar diberi status warganegara kepada kira- kira 2000 warga asing bagi mengundi BN pada pilihan raya umum ke- 13 akan datang.

Pendedahan itu dinafikan Idris dan mengugut untuk mengenakan tindakan mahkamah kepada PKR.

"Dia nak saman saya terpulang, Saya lapor polis supaya perkara ini disiasat," kata Khalid.

UMNO Hulu Selangor turut mendakwa surat tersebut adalah palsu malah Hishamuddin serta Timbalannya Datuk Lee Chee Leong berkata, kementeriannya tidak akan memberi kelulusan ke atas permohonan kerakyatan penuh kepada warga asing jikapun ia dipohon Umno.

Justeru Khalid berkata, Pakatan Rakyat dan pelbagai pihak mendesak agar ditubuhkan Siasatan Diraja bagi menyelesaikan masalah tersebut namun cadangan itu tidak mendapat sebarang reaksi dari kerajaan pemerintah.

"Projek IC adalah cabaran besar PR.

Justeru ia salah satu unsur dalam Buku Jingga.

Kita menjanjikan rakyat Sabah untuk selesaikan isu tersebut dan kita juga perlu bersiap siaga kemungkinan sindiket tersebut melebarkan sayapnya ke Semenanjung," kata Khalid lagi.

Video ihsan TV Selangor, Malaysiakini TV dan Malaysianews

SUDAHKAH ANDA MENGUNDI? KALAU BELUM,SILA UNDI BIAQPILA SEKARANG...SEKALI-SEKALA,APA ADA HAL KAN?

GUA MEMERLUKAN RAMAI PENGUNDI HANTU BAGI MEMENANGI PILIHANRAYA INI... KAH!KAH!KAH!KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

UMPORNO PARTI TEPUNG TALAM

Posted: 18 May 2011 06:00 PM PDT

Umno parti talam dua muka

Aziz Muda

KUALA LUMPUR, 18 Mei: Umno disifatkan sebagai parti talam dua muka, ekoran tuduhannya yang tidak berasas terhadap Kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang, khususnya membabitkan isu peniaga Melayu di negeri itu.

Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng ketika menyifatkan demikian berkata, bukti Umno bersifat talam dua muka boleh dilihat apabila mereka mengatakan Kerajaan Pulau Pinang membelakangi kaum lain sekiranya diberikan pertolongan kepada orang Melayu.

Namun, menurut beliau, apabila kerajaan negeri menolong kaum lain pula Kerajaan Pulau Pinang akan dikatakan membelangi orang Melayu pula oleh Umno BN.

"Ini jelas menunjukkan Umno BN adalah parti talam dua muka. Apa yang dibuat oleh Kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang serba tak kena pada mereka.

"Pada hal, Kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang memang bertindak adil kepada semua kaum dan tidak pernah membelakangi apatah lagi menzalimi orang Melayu," katanya ketika ditemui di majlis pelancaran Festival George Town 2011, di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas dakwaan Umno BN bahawa Kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang terus menzalimi peniaga-peniaga Melayu di negeri itu seperti yang disiarkan akhbar Umno, baru-baru ini.

Mengulas perkara itu dengan lebih lanjut, beliau berkata, dakwaan Umno BN itu dirujuk kepada peniaga-peniaga yang diberikan pilihan untuk berpindah ke tapak perniagaan lain yang lebih strategi oleh Kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang dan ia melibatkan semua kaum.

"Jumlah peniaga-peniaga Melayu yang terbabit itu sebenarnya hanya kecil sahaja iaitu sebanyak 20-30 peratus sahaja, manakala selebihnya adalah kaum-kaum lain yang berjumlah 70-80 peratus.

"Jadi dengan itu, di mana bukti yang mengatakan Kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang menzalimi orang Melayu, khususnya peniaga-peniaga Melayu?" tanya beliau yang juga Setiausaha Agung DAP.

Selain itu, katanya, peniaga-peniaga yang terbabit itu jelas tidak dizalimi. Sebaliknya, mereka diberikan pilihan sama ada mahu berpindah atau tidak.

"Peniaga-peniaga itu sendiri yang memilih untuk tidak berpindah. Jadi bukan salah Kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang dalam hal ini," jelas beliau.

Di samping itu, tegasnya, selain mempunyai tapak perniagaan di kawasan itu, Kerajaan Pulau Pinang juga tahu, peniaga-peniaga itu sendiri juga turut mempunyai tapak-tapak perniagaan di kawasan lain di negeri itu.

"Itulah sebabnya mereka enggan berpindah, tetapi akhirnya dijadikan alasan pula oleh Umno BN untuk menuduh Kerajaaan Pakatan Rakyat dengan tuduhan seperti itu," katanya kesal.

Sehubungan itu, beliau menasihatkan Umno BN agar tidak membuat tuduhan yang tidak berasas kepada Kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang kerana setiap dakwaan mereka itu sehingga kini sememangnya tidak mempunyai bukti langsung.

"Malah rakyat Pulau Pinang sendiri cukup faham dengan apa yang berlaku, sehingga setiap tuduhan yang dilemparkan oleh Umno BN kepada Kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang akhirnya berpusing balik kepada mereka sendiri," tegas beliau.-HD

SUDAHKAH ANDA MENGUNDI? KALAU BELUM,SILA UNDI BIAQPILA SEKARANG...SEKALI-SEKALA,APA ADA HAL KAN?

GUA MEMERLUKAN RAMAI PENGUNDI HANTU BAGI MEMENANGI PILIHANRAYA INI... KAH!KAH!KAH!KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

Umno kaki tipu

Posted: 18 May 2011 03:00 PM PDT

TERkejut B.E.R.U.K…, sekali Awang mendengar suatu ungkapan yang menggambarkan seseorang atau sesebuah organisasi atau pertubuhan atau parti politik sebagai 'penderhaka' kepada Tuhan, Allah SWT.

BENARkah…Umno itu berbohong atau berpura-pura dihadapan Allah SWT. Mampukah kita untuk berdepan dengan kemurkaan Allah Ta'ala di akhirat kelak?

Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang sendiri menyifatkan pemimpin Umno dan kerajaan Barisan Nasional (BN) 'berbohong' dan 'berpura-pura' dihadapan Allah SWT.

Ini kerana, katanya sambutan hari kelahiran Nabi Muhamad SAW diadakan besar-besaran tetapi dasar serta perjalanan parti tidak mengikut syariat-Nya.

Menurutnya, Allah Ta'ala tidak menyuruh disambut hari kelahiran itu tetapi memerintah agar mengikut perjalanan Nabi Muhamad SAW.

"Apa makna kita (umat Islam) sambut hari lahir Nabi Muhamad SAW jika kita tidak ikut Nabi Muhamad.

"Ini bohong, ini 'pelawok' dan berpura-pura dihadapan Allah Taala. Tuhan tidak suruh kita sambut maulud Nabi, Nabi Muhamad tidak suruh kita sambut hari maulud Nabi tetapi Tuhan suruh kita ikut perjalanan Nabi SAW," jelasnya ketika berucap pada Ceramah Himpunan Warga Felda Negeri Terengganu di perkarangan Pasti Kertih I, Ketengah Jaya, Paka, Dungun, baru-baru ini.

Namun begitu, ceramah tersebut 'diganggu' dengan program sambutan maulidul rasul anjuran Umno di Dewan Sekolah Kertih I Ketengah Jaya yang telah menggunakan pembesar suara yang lebih besar dan kuat.

Kata Dato' Seri Abdul Hadi kelahiran manusia di muka bumi mempunyai tanggungjawab dan kewajipan besar kepada Allah SWT.

Menurutnya, segala makan minum dan rezeki yang dikurniakan Tuhan adalah alat untuk kehidupan dan bukan matlamat.

"Kita manusia di atas muka bumi ada tanggu ngjawab dan kewajipan yang besar. Segala makan minum, segala kelapa sawit dan segala benda adalah rezeki yang menjadi alat untuk kita hidup dan bukan kita hidup untuk makan.

"Jika kita hidup untuk makan, tidak ada beza dengan lembu-kerbau, tidak ada beza kita dengan ayam-itik tunggu masa disembelih dan dijual daging.

"Tanggungjawab kita mengabdikan diri kepada Allah SWT dan menjadi khalifah di bumi Allah. Tanggungjawab kita adalah menunaikan amanah yang diperintahkan oleh Allah SWT," ujarnya.

Ustaz Abdul Hadi menegaskan kewajipan pertama adalah menunaikan ibadah dengan tunduk serta patuh kepada segala arahan Allah Ta'ala sama ada halal dan haram.

Oleh kerana itu, katanya setiap orang Islam tidak ada pilihan dalam mengikuti segala peraturan dan perintah Allah Ta'ala.

"Kita (orang Islam) tidak ada pilihan dalam peraturan-peraturan Allah Taala. Bila Allah kata arak dan judi haram, kita kena terima itu haram.

"Jangan jika ada lesen judi halal dan tidak ada lesen baru haram. Kita (PAS) berbalah dan berlawan dengan Umno kerana inilah," tegasnya dihadapan lebih 3000 hadirin.

Beliau menjelaskan Allah SWT telah menamakan manusia sebagai hamba-Nya dan bukan dengan nama lain.

Jika, katanya manusia itu dipanggil dengan nama rakyat, pegawai, buruh dan kuli ada ruang untuk tidak bersetuju dengan Tuhan.

"Allah SWT namakan kita hamba-Nya dan Allah Taala tidak menamakan kita rakyat, Allah tidak menamakan kita warganegara Dia, Allah tidak menamakan kita pegawai Dia, Allah tidak menamakan kita buruh dan kuli Dia.

"Jika Allah panggil kita rakyat, senang kita boleh tidak setuju dengan Allah. Jika namakan kita pegawai senang tidak setuju kita boleh tidak bekerja dengan Allah Ta'ala. Jika panggil kita buruh atau kuli Allah Ta'ala senang jika tidak setuju kita mogok dengan Allah Ta'ala.

"Tapi bila sebut hamba kita kena tunduk dan patuh dengan Allah. Kita kena ikut dan patuh dengan suruhan dan larangan Allah sama ada halal atau haram," ujarnya.

Hadir sama pada majlis tersebut Setiausaha Agung Parti KeADILan Rakyat (PKR), Saifuddin Nasution Ismail, Presiden Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK), Mazlan Aliman, bekas calon PAS di Tenang, Normala Sudirman dan Timbalan Pesuruhjaya (III) PAS Terengganu, Ustaz Satiful Bahri Mamat.

apaorangkata

SUDAHKAH ANDA MENGUNDI? KALAU BELUM,SILA UNDI BIAQPILA SEKARANG...SEKALI-SEKALA,APA ADA HAL KAN?

GUA MEMERLUKAN RAMAI PENGUNDI HANTU BAGI MEMENANGI PILIHANRAYA INI... KAH!KAH!KAH!KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

Tiada ulasan:

Pengikut