Khamis, 19 Mei 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Ohpolitik!™

Posted: 19 May 2011 03:44 AM PDT

Ohpolitik!™


DEMI KEADILAN BUAT ANWAR DAN RAKYAT!!

Posted: 18 May 2011 07:31 PM PDT


Datuk Seri Anwar Ibrahim bersama isteri, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail serta anaknya, Nurul Izzah didesak melakukan empat perkara asas bagi membersihkan nama ketua pembangkang itu.

Empat perkara tersebut ialah:

Melakukan sumpah laknat menafikan Anwar bukan lelaki dalam video seks.

Menjalani ujian poligraf bagi membukti mereka tidak berbohong.

Menyaman Datuk Shazryl Eskay Abdullah.

Tuduh Shazryl Eskay sebagai pembohong.

Bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Senator Mohamad Ezam Mohd. Noor berkata, jika empat perkara asas tersebut dilakukan, tiga anak-beranak berkenaan tidak perlu lagi bersusah-payah mengelilingi negara.

Bagaimanapun, beliau hairan mengapa tiga beranak itu begitu takut untuk melakukan empat perkara asas tersebut sedangkan semua mereka sedar jika dilakukan ia akan memberi keuntungan politik yang cukup hebat kepada Anwar.

"Mengenali Anwar ini bukan cara dia. Anwar sudah pasti akan menyahut seruan dan cabaran supaya melakukan empat perkara asas ini jika beliau tidak bersalah. Paling tidak Anwar akan melakukan salah satu daripadanya.

"Namun, sehingga hari ini bukan sahaja Anwar tetapi Dr. Wan Azizah dan Nurul Izzah juga tidak berani untuk melakukannya. Jika tidak bersalah mengapa takut," katanya dalam satu kenyataan kepada Utusan Malaysia, di sini hari ini.

Dalam pada itu, Ezam berkata, rakyat kini boleh menilai dengan mata dan fikiran mereka sendiri, mengapa seseorang yang mendakwa dirinya tidak bersalah begitu takut untuk menyahut cabaran semudah itu, sedangkan maruahnya dicaci.

Katanya, Anwar sekeluarga hanya mampu dan berani menyalahkan pihak lain dalam skandal video seks tersebut tetapi ia tidak memberi kesan selagi persoalan pokok mengenai empat perkara asas tersebut tidak disahut dengan tindakan.

"Mereka hanya mampu bersandiwara kononnya ini satu konspirasi. Mereka cuba meraih simpati dengan tangisan dan air mata tetapi Anwar lupa rakyat sudah meluat dengan sandiwara lapuk ini," jelasnya.-Utusan Online

SENJALIZA

Posted: 19 May 2011 03:26 AM PDT

SENJALIZA


60-an Masih Hebat: Lihat Persamaan Mereka!

Posted: 18 May 2011 10:16 PM PDT

Strauss-Kahn 62, Anwar 64 , dan Wolfowitz, 68: Masih Hebat!
Lihat dan Ketahui Persamaan Mereka..
Take a look at these three and their recent histories:

Strauss-Kahn, 62, is the former French Finance Minister who widely believed to be within inches of announcing his candidacy as opposition candidate to challenge President Nicholas Sarkozy of France in the upcoming national elections. But his past indiscretion with a fellow IMF staffer in 2008 nearly cost him his job, and as of Monday he was facing sexual assault charges that very likely will end his career.

Anwar, 64, is the former Malaysian Finance Minister who was hoping to challenge Prime Minister Najib Razak of Malaysia in elections that are expected some time later this year or in 2012. But his alleged past indiscretion with a male staffer in 2008 may cost him his job as Opposition leader, a widely publicized video allegedly showing him with a woman not his wife is causing controversy at home, and as of Monday a court in Kuala Lumpur ruled that his own sex-related trial will proceed (has just been ordered to put on a defense to what seems like an increasingly likely sodomy conviction), and this could end his career.

Wolfowitz, 68, is the former Deputy Secretary of Defense and a close friend of Anwar whose career in public service essentially ended in 2007 when he was forced to resign as President of the World Bank over the lavish pay rise he arranged for his girlfriend, that in turn triggered the worst crisis in the institution's history. read more
Agak menghairankan dan menjadi persoalan kerana mereka semua ada disekutukan atau dikaitan dengan IMF, sebuah organisasi yang telah berusaha meruntuhkan ekonomi ASIA khasnya Asia Tenggara termasuk Malaysia, Korea Selatan, Thailand dan Indonesia pada tahun 1997-1978......

Kini mereka terpalit dengan skandal yang sama iaitu skandal sex. Khan dengan skandal merogol pekerja hotel di New York, DSAI dengan China Doll dan Saiful, manakala Wolfowitz dengan pekerja atau kakitangan bawahannya.

Mereka semua berumur 60-an tetapi masih terlibat skandal sex. Apakah mereka yang berumur 60 tahun lebih mesti LEBIH berwaspada dengan ancaman SEX? Atau TUA-TUA KELADI?

AL-Kesah AloQStaQ

Posted: 19 May 2011 03:11 AM PDT

AL-Kesah AloQStaQ


HADI AWANG Yakin PAS Terus Pertahankan Kedah ... (Tanpa DAP ke???) ...

Posted: 19 May 2011 12:55 AM PDT

Membaca utusan Online petang ni, aku rasa terpanggil untuk menulis sedikit pasal benda ni ... Abdul Hadi yakin Pas terus dapat pertahan Kedah ... Hmmm , mungkin ada kebenarannya dan mungkin juga tidak.

Mungkin Hadi Awang tak tahu betapa rakyat Kedah dah cemuih dengan pentadbiran PAS walaupun belum habis satu penggal ... tak da apa-apa perubahan langsung demi kesejahteraan rakyat Kedah ... tak dirasai pun beza dan nikmat pemerintahan PAS berbanding BN dahulu ...
|
Jadi kemungkinan untuk PAS Kedah pertahankan negeri Kedah untuk PRU-13 bagi aku cuma 50-50 ... Sentimen rakyat Kedah nampaknya kembali sedar betapa ruginya satu musim pilihanraya mereka hanya kerana tersalah pilih pada Mac 2008 lalu ...

Kali ini tidak lagi ... InsyaAllah!

Tapi, yang pasti, UMNO dan BN Kedah kenalah kuat mempertahankan sentimen kebencian rakyat Kedah terhadap PAS ni ... Semua peringkat UMNO/BN Kedah jangan leka , teruskan usaha untuk kembali menambat hati rakyat serta tambat hati pengundi baru/pengundi muda ! INI YANG PALING UTAMA ! Pedulikan apa jua kata Hadi Awang mahupun Anwar Pandi Kutty atau siapa sahaja !



Aku menulis artikel ni sebab aku tadi dapat panggilan telefon dari seorang sahabat yang sedang melalui jalan Changlun ke Bukit Kayu Hitam ... Sahabat aku tergelak melihatkan begitu meriahnya bendera PAS dan PKR dipasang dan digantung sepanjang jalan dan simpang di kawasan Changlun (mungkin area Pekan Changlun dan Jalan ke UUM tu kot!?) ...

Tapi yang menariknya , tak kelihatan satu pun BENDERA DAP digantung untuk menyambut kedatangan Hadi Awang ke kawasan tu, sedangkan kawasan Pekan Changlun tu memang ramai Cina DAP ....

Lupakah mereka bahawa DAP juga adalah sekutu sekatil dengan PAS dan PKR dalam PAKATAN RAKYAT ???? .... Atau depa malu nak mengaku DAP itu rakan seperjuangan ??? ... Mungkin depa anggap, kalau naik bendera DAP untuk menyambut kedatangan Hadi Awang (presiden parti Islam PAS) maka maruah Islam akan tercalar ? ... Atau depa takut terhiris hati penyokong parti Islam PAS (majoriti Melayu) yang dahulunya memusuhi DAP !? ...

Aku pun rasa begitu hairan .... Tiada BENDERA DAP menyambut HADI AWANG di Pekan Changlun ! Yang ada hanyalah BENDERA PAS & PKR SAHAJA .... LawaKKKKK !! ...


AloQStaQ
19 Mei 2011
3:55 Ptg

MUKTAMAR PAS 2011 : Akan Ada Calon Bertanding Timbalan Presiden PAS Yang Menangis Guling-Guling nanti !!! ...

Posted: 18 May 2011 09:12 PM PDT

Selain berita sensasi yang bertiup kencang di kala ini yang menyatakan bahawa Tok Guru Nik Ajis akan secara rasminya meninggalkan kerusi Menteri Besar Kelantan sejurus selepas tamat persidangan Muktamar PAS tak lama lagi, pagi ini aku dapat satu lagi maklumat meletop bahawa satu kumpulan baru telah wujud dalam parti PAS iaitu KUMPULAN MEMASTIKAN KEMENANGAN MAT SABU !  (KMKMS).

Kumpulan yang akan bergerak untuk memastikan Mat Sabu akan terpilih sebagai Timbalan Presiden bagi menggantikan Ustaz Nasharuddin Mat Isa (yang tidak lekang di chop sebagai Pengkhianat PAS & Agen UMNO & Barua Kerajaan Perpaduan!)

Tidak pasti sama ada kumpulan ini wujud di atas pengetahuan Mat Sabu sendiri atau secara sukarela (aku tidak dimaklumkan oleh sumber tersebut) ...

Tetapi, aku dimaklumkan bahawa Kumpulan
KMKMS ini sepatutnya tidak perlu wujud pun pada mulanya, jika pencalonan bagi merebut jawatan Timbalan Presiden PAS tersebut hanya melibatkan penyandang (Ustaz Nasha) dengan Mat Sabu sahaja.

Akan tetapi, apabila diisytiharkan oleh jawatankuasa pemilihan PAS 2011 bahawa enam (6) orang layak bertanding, termasuk As Syeikh Tuan Ibrahim Tuan Man (
Naib Presiden sekarang & Kepimpinan PAS Trengganu) serta Ustaz Haji Azizan Razak (Pesuruhjaya PAS Kedah) juga turut tersenarai dalam pencalonan merebut jawatan itu, maka sindrom demam kura-kura Abg Mat Sabu semakin kronik dan kini memerlukan talian hayat untuk MENANG !

Jom kita sama-sama berdoa dan bersolat hajat , semoga kejayaan memihak kepada Mat Sabu , agar beliau diangkat sebagai Timbalan Presiden PAS pada muktamar kali ini .... Kerana mat Sabu memang banyak kelemahan dan merupakan liabiliti PAS dengan terdapat banyaknya isu peribadi serta perangai buruk beliau , pastinya akan menjadi peluru hidup untuk UMNO terus membantai parti yang kononnya Parti Islam ni untuk PRU 13 ...

Selain itu, kalau dikaji diperingkat bawahan (ahli akar umbi), mereka hanya seronok mendengar Mat Sabu berceramah saja ! Untuk diangkat sebagai Timbalan Presiden, ahli bawahan PAS secara kolektifnya tidak bersetuju kerana bagi mereka Mat Sabu hanyalah sebagai Pelawak PAS semata-mata ! Bukan pemimpin atasan ! ...

Lagipun, para pemerhati politik juga berpendapat bahawa , jikalau Mat Sabu kalah kali ini dipemilihan merebut jawatan Timbalan Presiden PAS, maka lebih cepat untuk tamatkan riwayat politiknya !

Sudahlah dia tidak laku di mana-mana pun kawasan ... dilelong ke sana ke mari dengan harga yang murah, itupun tak disahut oleh rakyat untuk ditabalkan sebagai wakil rakyat ... kena pula kali ini kalau beliau kalah di peringkat kedua tertinggi (atau ketiga selepas Jawatan Mursyidul Am) dalam hirarki Parti PAS ini , maka jahanamlah masa depan MAT SABU untuk disanjung sebagai wirawan dan lagendawan PAS.

Jadi, jangan berilah peluang kepada Mat Sabu untuk memegang jawatan Timbalan Presiden PAS ! ... Nescaya seluruh Parti PAS juga akan lebih cepat melingkup dikerjakannya !

Selamat Bermuktamar kepada semua perwakilan (pastikan anda telah dihubungi oleh
KMKMS iaitu KUMPULAN MEMASTIKAN KEMENANGAN MAT SABU kerana MUNGKIN akan ada "sesuatu buah tangan" dari mereka untuk anda sebagai tanda berterima kasih mereka jika anda mengaku untuk menyokong MAT SABU !)

BAK KATA FATWA NIK AZIZ SELAMA INI ....

ORE BERI DUIK, KITO AMIK ... BERI BERAS, KITO MASAK ... BERI KAIN, KITO PAKAI ...

TAPI, UNDI .... ???

Metilah Undi TUAN IBRAHIM TUAN MAN ! ... Atau USTAZ AZIZAN ! atau USTAZ NASHA ... Atau ikut suka anda la !!

Asalkan anda SAPU saja apa yang di"sedekah"kan tu !!!! Ha Ha Ha!

Nampaknya, penyakit Virus Politik Kotor PKR dah pun mula menular masuk ke dalam parti Isle cap Bule ni ! .... Jahanam la hangpa semua !!! ........

Maklumat di bawah untuk rujukan anda :

CALON YANG TERSENARAI UNTUK LAYAK BERTANDING TIMBALAN PRESIDEN PAS 2011 ADALAH :
  • Ustaz Nasharudin Mat Isa (penyandang).
  • Datuk Seri Azizan Abdul Razak (Menteri Besar Kedah)
  • Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man (Naib Presiden sekarang) - Saingan terhebat MAT SABU & USTAZ NASHA
  • Salahuddin Ayub (Naib Presiden sekarang)
  • Datuk Husam Musa (Ahli jawatankuasa PAS Pusat)
  • Mohamad Sabu (Ahli jawatankuasa PAS Pusat) - YANG NI PALING PULUN NAKKAN JAWATAN TU !!!

Biarkan MAT SABU Menangis Berguling-guling macam BABI !!!   hehehe ...

SELAMAT MENGUNDI ! Ha Ha Ha !!!

 
AloQStaQ
19 Mei 2011
12:12 Tgh Hari

tunku

Posted: 19 May 2011 03:03 AM PDT

tunku


Tun Mahathir in stable condition : Mukhriz

Posted: 18 May 2011 05:07 AM PDT

KUALA LUMPUR, May 18 (Bernama) -- Tun Dr Mahathir Mohamad, who was admitted to the National Heart Institute (IJN) today for a cough, is in stable condition and has been advised to rest, his son Datuk Mukhriz said.
Mukhriz said doctors had advised the former prime minister to take sufficient rest.
"There are no problems at all with his heart. Only a cough. Usually, when he has a cough, he needs adequate rest at IJN," said Mukhriz, who is deputy international trade and industry minister, when met at the IJN lobby after he had visited his father.
He said Dr Mahathir had to undergo physiotherapy as usual, take antibiotics and have adequate rest so as to recover fast, and that his outdoor activities had been curtailed in view of his present condition.
"My mother (Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali) is with him. We do not encourage visits by friends for the moment so as to prevent any infection," he told reporters.
Dr Mahathir, 85, was admitted to the normal ward at IJN at about 6am today after he developed fever and a cough over the last two days.

tunku : Alhamdulillah

Sahabat-Gunung

Posted: 19 May 2011 01:47 AM PDT

Sahabat-Gunung


Masyarakat Nelayan Kg Ketam Kuala Perlis Terbela.

Posted: 18 May 2011 07:28 PM PDT

Timbalan Perdana Menteri, TS Muhyiddin Yassin berkata di majlis sarapan pagi bersama penduduk Kg Ketam, Kuala Perlis berkata, masyarakat nelayan harus dibantu, dibangunkan kerana golongan ini amat penting dlm kehidupan kita sehari-hari.

Kerajaan akan terus bantu agar golongan nie dpt tingkatkan taraf hidup, agar kemajuan negara dapat kita kongsi bersama. Golongan ini juga harus menikmati kemajuan negara.

"Jangan biarkan ada pihak yg sibuk kata kerajaan BN tidak prihatin terhadap rakyat, oleh itu kita akan terus membantu rakyat yang memerlukan," ujarnya.

Dalan majlis tersebut juga TPM minta MB Perlis agar projek perumahan rakyat diberi keutamaan kepada golongan miskin dan dari golongan nelayan dalam usaha bantu tingkatkan taraf golongan ini.

Beliau juga mengumumkan kerajaan bersetuju untuk memperbaiki Jambatan Syed Putra yang kini dah uzur dan berkarat, bagi kegunaan penduduk Kg Ketam dan masyarakat sekitar.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Selangor Bakal Bergolak.

Posted: 18 May 2011 06:32 AM PDT

Kecoh benar sejak akhir-akhir nie di Selangor. KERAJAAN NEGERI SELANGOR ZALIM terus mempertikaikan hak penduduk-penduduk Kg Sg Kerandang, Hulu Selangor. Lain yang kita cakap, lain yang Khalid Gagap cakap petang tadi. Sebelum nie jelaa Ahli Parlimen Hulu Selangor cakap bahawa di kampung tersebut ada kira-kira 30-35 keluarga.

Bila masa plak cakap ada 100 buah keluarga kat dalam dulu. Tapi penduduk memanglah ada 100 lebih. Bongoklah MB aku nie.

Dalam hal nie, UMNO Selangor wajib bersatu dan senada MEMBELA RAKYAT yang tertindas dek penangan kerajaan negeri mahazalim yang diterajui DAP dan PKR nie. BN Swlangor juga harus memainkan peranan yang sama agar rakyat boleh menilai semula kerajaan yang benar-benar membela rakyat atau kerajaan yang hanya gunakan perkataan RAKYAT untuk mengaburi pemikiran rakyat kononnya merekalah sahaja yang fikirkan masalah rakyat.

FAEKAH mangkuk baru-baru nie ada kata bahawa pentadbiran kerajaan Selangor terdahulu lemah dan gagal menjaga rakyat, kini aku cabar kerajaan selangor jika mereka benar-benar ikhlas dan mahu mwnjaga hak rakyat Selangor... Berikan semula hak penduduk Kg Sg Kerandang, jangan kacau kedamaian keluarga mereka.

PANEH MIANG

Posted: 19 May 2011 01:26 AM PDT

PANEH MIANG


DAP: Dulu kasihan kini sayang...

Posted: 18 May 2011 08:44 PM PDT

1. Dahulu DAP selalu kalah dalam pilihanraya.

2. Disebabkan DAP sering saja kalah, maka komuniti Cina yang menyokong MCA dan GERAKAN menjadi kasihan.

3. Kerana kasihan, setiap kali DAP anjurkan majlis makan malam, majlis keagamaan, majlis berkaitan pendidikan anak-anak Cina etc. maka komuniti Cina yang kuat menyokong kerajaan akan menghulurkan bantuan, memberi derma dan sebagainya kepada DAP.

4. Puluhan tahun berlalu. Anak-anak Cina DAP yang dahulunya diberi bantuan dan sokongan oleh komuniti Cina penyokong kerajaan, kini telah membesar di hadapan mata mereka.

5. Perasaan kasihan dahulunya kini telah berubah menjadi sayang. Kasih sayang terhadap DAP menjadi semakin kuat dan utuh dengan peredaran masa. Keteguhan kasih sayang antara komuniti Cina kepada DAP semakin sukar dilerai dan dipecahkan.

6. Ditambah pula dengan sikap pemimpin MCA dan GERAKAN yang berubah menjadi elitis serta sukar didekati, telah menyebabkan komuniti Cina semakin jauh daripada kerajaan dan semakin dekat dengan DAP.

7. Komuniti Cina beranggapan wakil rakyat perlu menjadi hamba kepada rakyat. Sebaliknya pimpinan MCA dan GERAKAN mahukan komuniti Cina melayan mereka sepertimana ahli UMNO melayan pemimpin UMNO.

8. Inilah permasalahan yang membelenggu MCA dan GERAKAN akhir-akhir ini. Mereka enggan menjadi 'hamba' kepada komuniti Cina.

9. Rentetan itulah komuniti Cina beralih sokongan kepada DAP. Sokongan itu dipadukan lagi dengan kasih sayang yang telah dipupuk dan dibajai sekian lama antara warga tua komuniti Cina dengan golongan muda DAP. Lihat sahaja bagaimana DAP memanfaatkan calon muda yang disayangi komuniti Cina ini dalam pilihanraya.

10. Barisan Nasional terutamanya MCA dan GERAKAN perlu mencari formula segera untuk memecahkan bonding antara komuniti Cina dan DAP sebelum PRU-13. Komuniti Cina perlu dikejutkan daripada 'mimpi indah' dan disedarkan kepada hakikat akan bahayanya andai mereka tiada wakil dalam kerajaan selepas PRU-13.

11. Kaum Cina masih kuat dengan tradisi menghormati serta mendengar kata orang yang lebih tua dalam keluarga. Jika MCA dan GERAKAN perlu kembali menjadi 'hamba' serta sanggup berbincang empat mata dengan golongan tua dalam komuniti Cina, make that happen as soon as possible.

12. Kerana perang juga boleh dimenangi melalui rundingan...

PAPA GOMO

Posted: 19 May 2011 01:25 AM PDT

PAPA GOMO


Pertumpahan Darah Bakal berlaku Jumaat Ini?

Posted: 19 May 2011 12:00 AM PDT




Semalam Gomo dapat tiga mesej penting :

Mesej yang pertama Gomo perolehi:

" Salam Amk - Prgrm Anjuran AMK MALAYSIA. Ketua Amk Malaysia Shamsul Iskandar Md Akin akan ketuai ' Himpunan Suara Keadilan Angkatan Muda Tolak Fitnah Politik akhbar Utusan 1Malaysia - Sokong Suara Keadilan'. Jumaat 20 Mei jam 2.30ptg Depan Pjbt Utusan Malaysia Jln Chan Sow Lin KL Pudu.

Pelbagai acara simbolik boikot Utusan - kempen sokong akhbar Suara Keadilan akan dijalankan. Tk.Rozan Biro Penerangan Amk Malaysia. "

Mesej kedua yang Gomo perolehi:

Pemuda UMNO & NGO Melayu akan turun ke Pejabat Utusan Mal d jln Chan Sow Lin dlm menyatakan sokongan serta menghantar MEMO bahkan Pemuda UMNO bersedia utk bertembung dgn pemuda AMK yg d katakan akan hadir bersama, pd Jumaat ini jam 230 ptg 200511, mohon pejuang2 UM BERKUMPUL d Dewan UMNO Bhg Cheras Jln Peel (Pusat Rekreasi Cheras) jam 1230 tghari, prog seterusnya d beritahu d lokasi nanti, MOHON D SEBARKAN, WIP - GAPS

Mesej ketiga pula:

Kita sudah BERTEKAD DGN IKRAR MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH.GENGGAM BARA API BIAR SAMPAI JADI ARANG.. AYOH KELUAR AHLI PERKASA, WP DAN SGOR, KELUAR RAMAI RAMAI PD 2OHB MEI JUMAAT JAM 2.3Optg (selepas solat jumaat) DI JALAN CHOW SOW LIM, 500 ela dari Pejabat UTUSAN MALAYSIA..Angkatan Muda Keadilan Mahu Ganyang UTUSAN..Ini puak2 barua yg jadi alat DAP dan kumpulan boneka Anwar. Mereka nak datang utk tunjuk perasaan thdap Utusan. Satu Usaha Biadap. UTUSAN MILIK MELAYU, SUARA MELAYU DAN SATU2NYA MEDIA YG BELA MELAYU. AYOH KORBAN SEDIKIT MASA DEMI PERJUANGAN. PERHIMPUNAN KITA AMAN, ELAK PROVOKASI DAN JAGA UNDANG2 NEGARA. KITA BERHIMPUN HANYA UTK MEMPERTAHANKAN UNDANG2. ALLAHU AKBAR! ~IRWAN FAHMI, KETUA WIRA PUSAT

Apakah ini semua menjadi satu titik perpaduan kepada Orang melayu ataupun pepecahan Melayu semakin Ketara dan yang untung dalam isu ini adalah kaum lain?




Gomo tertarik untuk mengimbas semula kejadian yang berlaku di Perak yang mana kita sendiri dapat lihat apabila Jatuhnya Kerajaan Boneka PAS yang di taja DAP yang berguling di atas jalan adalah Orang melayu manakala kaum lain hanya berpeluk tubuh sambil ketawa melihat kebodohan Orang melayu.


Sama sama lah kita mendoakan agar pada Hari Jumaat ini Pertembungan 3 penjuru yang menggabungkan AMK, UMNO dan NGO menjadi Titik perpaduan kepada Orang Melayu.


Pijak Melayu


Psssttt....jangan jadi balaci DAP macam Anjing Besar Bodoh tu....


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

EDISI KHAS - Persatuan Penjaja Melayu Hisap Darah Peniaga Uptown Danau Kota Apa Tindakan DBKL Dan Menteri Wilayah?

Posted: 18 May 2011 07:00 PM PDT


KLIK IMEJ

Lepas satu Rompakan maka satu lagi rompakan cuba di lakukan oleh Persatuan Penjaja Penjaja dan peniaga Peniaga Kecil Melayu Wilayah Persekutuan Cawangan SETAPAK/ GENTING KLANG yang mana di pengerusikan oleh Ahmad bin Selamat.

Gomo sudah beberapa kali mengutarakan isu Persatuan yang di pimpin oleh Pak Selamat Pendek ini yang di lihat lebih mencari keuntungan dari membela nasib para peniaga. Malah Gomo boleh katakan di sini Persatuan yang di pimpin oleh Pak Selamat ini Penghisap Darah Peniaga Peniaga Melayu Uptown Danau Kota.

Pada Tahun lepas bulan July 2010 Pihak Persatuan cuba menaikkan Yuran Sampah yang dari RM150 sebulan kepada RM 300 Sebulan. Namun kenaikan ini Gagal apabila para peniaga membuat bantahan dan menghantar memorandum kepada Pihak DBKL, Penjaja dan juga Menteri Wilayah Persekutuan.

Barangkali tidak cukup dengan Menghisap Darah para peniaga Uptown Danau Kota dan Gagal menaikkan Yuran sampah maka pihak Persatuan dengan keadaan terdesak telah membuat satu lagi Desakan terhadap para peniaga Uptown Danau Kota dengan MEMAKSA membeli Kanopi dari pihak persatuan Peniaga.

Untuk makluman sebelum ini memang para peniaga di wajibkan membeli Kanopy dengan Persatuan dengan kadar harga RM450 satu unit kanopy 8x8 yang jika di beli di kedai Basikal pun harganya hanyalah sekitar RM180-200 seunit. Walaupun terdapat rungutan mengenai harga yang terlalu mahal namun para peniaga membayar RM450 kepada Pihak persatuan Pak Selamat kerana tidak mahu di panjangkan kepada pihak yang berkenaan.

Namun kali ini berbeza apabila para peniaga merasakan tindakan Persatuan Pak Selamat yang mengurus bazar Uptown Danau Kota keterlaluan dan sungguh KEJAM sama sekali.

Bayangkan harga sebelum ini yang di jual persatuan Penjaja dengan harga RM450 sebulan telah di naikkan dengan kadar harga RM650 seunit Kanopy. Alasan yang di berikan kali ini adalah kerana Kanopy yang baru ini berukuran 8x12 kaki.

Sungguh keterlaluan Persatuan peniaga yang di pengerusikan Pak Selamat ini. Bayangkan Kanopy yang berukuran 8x12 kaki ini kalau di beli di kedai Basikal pun harganya hanya sekitar RM230-RM280 sahaja. Bagaimana seunit Kanopy yang harganya tidak sampai RM300 hendak di jual kepada para peniaga dengan harga RM650 seunit? GILA APA???

Lebih memeranjatkan Paksaan di lakukan kepada para peniaga dengan menyatakan Jika peniaga tidak membeli kanopy yang di jual persatuan maka para peniaga yang tidak membeli itu TIDAK BOLEH MENJALANKAN PERNIAGAAN.

Hebat benar kah Persatuan Pak Selamat ini? Persatuan Penjaja Peniaga MELAYU? Ini bukan lagi Membantu Melayu sebaliknya MENINDAS para peniaga di Uptown Danau Kota yang 99% adalah peniaga Melayu.

Gomo dengan ini Mendesak agar pihak Bertanggungjawap DBKL, Penajaja DBKL dan Menteri Wilayah Persekutuan Mengambil berat aduan ini. Para Peniaga di Uptown Danau Kota bukanlah Kaya bagai nak gila sampai sanggup membuang Wang ringgit begitu sahaja kepada pihak Persatuan.

Mohon DBKL dan Menteri Wilayah Persekutuan Menghalang dari Penindasan yang cuba di lakukan oleh pihak Persatuan kepada para peniaga Uptown Danau Kota dan kita juga minta pihak DBKL menyiasat mengapa begitu tinggi harga yang di kenakan ke atas Kanopy bersaiz 8x12 kaki yang mana sedangkan di pasaran harganya tidak sampai RM300.


JANGAN BEBANKAN RAKYAT, PARA PENIAGA PUN RAKYAT JUGA JANGAN AMBIL KESEMPATAN DENGAN MENGHISAP DARAH PARA PENIAGA YANG KAIS PAGI MAKAN PAGI, KAIS PETANG MAKAN PETANG.

Majority peniaga di Uptown Danau Kota menjual barang yang sama macam di Pasar malam. Ada yang jual mainan kanak kanak sekarang nak dapat rm50 Semalam pun susah belum lagi yang jual Ubat gegat dan pengilap tayar kereta.

Jika perlu para peniaga juga bersetuju untuk membuat Laporan ke atas SPRM bagi menyiasat bagaimana sebuah Kanopy yang berharga tidak sampai RM300 seunit ini di jual sehingga RM650 seunit.


Artikel Sebelum Ini mengenai Kenaikan yuran Sampah KLIK DI SINI


Psssttt.....Tak cukup ke depa Dapat sebulan lebih dari RM100 Ribu?


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Tayangan Unggul Atas Permintaan Ramai Video Porno Anwar Ibrahim

Posted: 18 May 2011 08:52 AM PDT




FREE DOWNLOAD KLIK DI SINI



DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Betapa Biadap Pakatan Rakyat Yang Menghina Tun Mahathir Agar Cepat Mampus

Posted: 18 May 2011 02:16 AM PDT




Aku malas nak cakap lebih lebih pasal hari ni banyak kerja aku nak buat. tapi memandangkan ada anak Haram yang akan MATI di BUNUH elok lah aku dedahkan pekara ni demi pengetahuan rakyat Malaysia.

Umum mengetahui Ayahnda Tun Dr Mahathir telah di masukkan ke Hospital IJN bagi mendapatkan rawatan jantung. Sebagai rakyat Malaysia tidak kira siapa pun kalau orang sakit takkan lah kita nak mendoakan cepat mati pulak? Tapi berlainan dengan puak Pembangkang yang dalam komen komen FB nya beriya iya minta Ayahnda Tun M Mati cepat.

Meh sini tengok antara Pengomen yang sempat di kantoikan.










Sebenarnya ramai lagi komen dari puak Pembangkang yang mendoakan Tun M Mati cepat. Ini lah mentality pembangkang yang Bodoh nya tahap Cipan yang selayakknya orang sebegini kita SEMBELIH!!! Blogger Satulimatiga Punya Bukti lain KLIK DI SINI

Kita di Pro Kerajaan BN menggunakan akal dan kewarasan walaupun ada di kalangan pemimpin pembangkang yang sakit tenat dan dah memang hampir nak Mati. Kita tidak pernah pun sesekali nak mendoakan pemimpin pembangkang mati sebaliknya kita minta agar si sakit Insaf dan bertaubat jika ada dosa dosa yang di buat.




hangpa Tengok macam mana Dato Seri Najib melawat Nik Ajis yang sakit tenat terlantar di Hospital dan kemudiannya dengan Kedudukan Pak Jib sebagai Perdana Menteri telah membawa Nik Ajis ke Kuala Lumpur melalui penerbangan Khas bagi mendapatkan rawatan Rapi yang di tanggung sepenuhnya oleh Kerajaan Malaysia. (BN)


Gomo harap agar puak puak Pencacai anak haram yang dok komen mendoakan agar Tun M mati cepat tu hentikanlah kerja Bodoh ni. Jangan sampai masa kau orang dok komen tetiba MAK BAPAK KAU ORANG PULA YANG MAMPUS.


Gomo minta seluruh Rakyat Malaysia mendoakan agar Tun Dr Mahathir segera sembuh. Amin


Psssttt....Ni semua si Mahfuz yang ajar, Kimak betul....



DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

HERO KECIK

Posted: 19 May 2011 01:15 AM PDT

HERO KECIK


PKR DIHARAMKAN

Posted: 18 May 2011 07:46 PM PDT




PKR kini berhadapan dengan risiko kemungkinan dibatalkan pendaftarannya dan ia dipercayai berkaitan dengan pemilihan secara langsung akhir tahun lalu. - Malaysiakini..


Kalau PKR haram pun dia boleh join PAS n DAP... Pintu Naga sentiasa terbuka untuk PKR.. Kalau tidak macam mana nak bertanding kalau tak der Parti..Kalau dai masuk PAS cammana plak nama baru...PASKAR ker PASPKR... kalau join DAP jadi DAPPKR.... susah2 nak pikir....


Tapi macam biasa, penyokong PKR melatakkan perkara ini perbuatan jahat BN-Umno yang merancang bersama Pendaftar Pertubuhan untuk mencari kesalahan PKR. Dah buat salah tak nak mengaku n letak kesalahan pada orang lain.


Sekarang PKR sibuk alih perhatian orang ramai daripada mengikuti kes Liwat n video seks dengan kes PKR akan diharamkan. Mesti ramai pengikut PKR yang akan marah dan marah kepada BN-Umno kerana percaya ini semua kerja BN-Umno. Setelah kes liwat n Video seks tidak mendapat sokongan sepenuhnya daripada pengikutnya yang sudah bosan dengan lakon keluarga Anwar. Mungkin dengan isu PKR diharamkan mmebolehkan ramai yang akan marah dan ramai yang akan kembali memberi sokongan terhadap keluarga Anwar. Mereka mungkin percaya ini semua kerja jahat BN-Umno...


Tapi secara rasionalnya... dalam islam pun... sejauh mana sorok kesalahan dan kemungkaran... suatu hari nanti akan terbongkar juga. Kebenaran akan berpihak kepada yang benar> Yang salah tetap salah. benar tetap benar.


Isu liwat n video seks merupakan perkaran yang telah di tentukan... mungkin pengajaran dan perlu insaf atas segala perbuatan yang dimungkari. kalau PKR kena haram tu... istiqamah la sekejap, apa kesalahan yang telah dibuat... belajarla menerima kesalahan yang dibuat...


Selamat belayar PKR... Buatla Parti Baru atau Tumpangla DAP or PAS






Apa Nasib Melayu Jika DAP Berkuasa

Posted: 18 May 2011 07:27 PM PDT

DAP semakin gelisah ataupun semakin puas dengan situasi yang menimpa Pakatan sekarang. Permainan Politik dan kekuatan kuasa yang ada padanya tergugat ataupun tidak setelah pelbagai kes dan isu terhadap Anwar.

DAP menggunakan PKR untuk meraih undi melayu untuk mendapatkan kuasa politik dan sudah terbukti sekarang, semua negeri yang diperintahnya dibawah kuasa dan telunjuknya. PKR dan PAS hanya berbangga dengan kerusi yang diberikan sebutir 2 demi memuaskan hati orang melayu PAS/PKR. Selangorsebagai contoh....Khalid MB selangor hanya pak turut sahaja.

Sekiranya Anwar disabitkan dengan kesalahan moralnya, adakah DAP akan tetap menyokong Anwar menjadi Perdana Menteri. Jawapnya TIDAK... perlu diingat semasa Anwar dalam BN dulu, Anwar antara yang lantang memaki, menghina DAP. Apakah DAP akan sennag2 memaafkan Anwar. Apayang dilakukan oleh DAP bermuka2 dengan keluarga Anwar semata2 untuk mendapatkan kuasanya sahaja. DAP juga percaya bukan senang untuk mendapatkan kuasa sekiranya parti itu bersendirian. Sampai mati Guan Eng pun tak dapat jadi TPM.

Adakah DAP akan memberikan jawatan PM setelah memenangi PRU13. Siapa yang boleh jadi PM dalam PAS. Hj Hadi.... dan adakah Hj Hadi boleh termakan taktik kotor DAP. Kalau PM tu Nik Aziz mungkinla DAP boleh kencing lagi. Adakah Husan yang akan jadi PM.

Adakah DAP boleh kontrol semua ini.... perintah negeri pun sudah carca marba, bagaimana nak kontrol negara. Adakah Rakyat akan menelan segala kesengsaraan yang bakal dilakukan oleh MEREKA ini sekiranya BN tewas dalam PRU 13.

Apa akan jadi dengan melayu?

Taipingmali (tm)

Posted: 19 May 2011 01:12 AM PDT

Taipingmali (tm)


Perkasa alat Umno kata Anwar

Posted: 19 May 2011 01:10 AM PDT

NIK AZIZ : UNDI PAS MASUK SYURGA

Posted: 18 May 2011 09:38 PM PDT

Nik Aziz :UMNO tunggangan MCA/MIC

Posted: 18 May 2011 09:32 PM PDT

SAYA AKAN TERUS BERJIHAT MEMPERTAHANKAN KEDAULATAN ISLAM

Posted: 18 May 2011 09:13 AM PDT

Fire Fly akan ditambah di Perak-DS Zambry

Posted: 18 May 2011 07:21 AM PDT

Jana pendapatan RM8 bilion setahun

Posted: 18 May 2011 06:54 AM PDT

Anwar Ibrahim di kaca mata Mohamad Sabu

Posted: 18 May 2011 05:28 AM PDT

Guan Eng menolak alasan berkenan dan dengan pantas GuanEng menuduh kerosakan itu akibat perbuatan khianat atau sabotaj.

Posted: 18 May 2011 05:24 AM PDT

Bok Lokman Munafik

Posted: 18 May 2011 04:27 AM PDT

TBH : Analyse suicide note again, says RCI

Posted: 18 May 2011 02:40 AM PDT

Kesian dengan Mak Lampir

Posted: 18 May 2011 02:30 AM PDT

Konsert Rock dan Ceramah Hantam Orang oleh Ahli Syurga Bok Lokman , Radzi Melissa dan Yanzen

Posted: 18 May 2011 02:28 AM PDT

Papa Jahat: Anwar Ibrahim

Posted: 18 May 2011 01:57 AM PDT

The Unspinners

Posted: 18 May 2011 11:49 PM PDT

Belantan

Posted: 18 May 2011 11:43 PM PDT

Belantan


Projek Langat 2 : Dr Dzulkefly Tuduh Pusat Terus Takutkan Rakyat!

Posted: 17 May 2011 11:57 PM PDT

Ahli Parlimen Kuala Selangor, Dr Dzulkefly Ahmad menyifatkan media kawalan Umno-Barisan Nasional (BN) mendakwa Selangor, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Putrajaya bakal berdepan krisis bekalan air menjelang 2014 merupakan satu lagi usaha Kerajaan Pusat menekan Kerajaan Negeri agar memberi sokongan terhadap Projek Loji Rawatan Air Langat 2.

Malah menurut Dr Dzulkefly, usaha berterusan daripada Kementerian Tenaga, Teknologi Hijau dan Air (KeTTHA) dan Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN) hanya untuk menakut-nakutkan rakyat serta disifatkan sebagai satu desakan yang tidak bertangggung jawab.

Dr Dzulkefly berkata, laporan SPAN yang mengatakan margin simpanan air akan merosot ke paras merbahaya dalam masa empat tahun akan datang adalah berbeza dengan pandangan Lembaga Urusan Air Selangor (LUAS) dan badan bukan kerajaan (NGO) lain yang pernah membuat penilaian mengenainya.

"Kalau Kementerian Tenaga, Teknlogi Hijau dan Air (KeTTHA) dan SPAN benar-benar mahu memastikan Selangor, Wilayah Persekutuan (Kuala Lumpur) dan Putrajaya tidak mengalami defisit mahupun kekurangan air pada tahun 2014 sepertimana yang digembar-gemburkan.

" KeTTHA dan SPAN perlu segera menamatkan pertikaian serta persoalan dalam pemberian pajakan itu kepada kerajaan negeri," katanya.

Dr Dzulkefly berkata demikian bagi mengulas laporan akhbar bahawa SPAN mendakwa margin simpanan air di tiga wilayah utama iaitu Selangor, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Putrajaya mencatatkan pengurangan ketara dari setahun ke setahun.

Ujar Dr Dzulkefly lagi, usaha menakutkan dan menekan kepimpinan Menteri Besar, Tan Sri Abd Khalid Ibrahim adalah sesuatu yang tidak wajar semata-mata untuk menyokong kerajaan pusat bagi melaksanakan projek Loji Rawatan Air Langat 2 yang menelan belanja RM8.6 bilion kerana ia telah dipersetujui oleh kerajaan negeri sebelum ini ketika Selangor diterajui Barisan Nasional (BN).

"Projek sebesar ini perlu diberikan penilaian yang teliti kerana kita telah diperingatkan oleh pakar-pakar ekonomi dan para analisis serta investment analise daripada investment bankers bahawa projek-projek mega yang dikendalikan kerajaan pusat seperti empangan Bakun, PKFZ dan yang lain lazimnya akan berakhir dengan pelbagai lebihan kos.

"Ianya jelas dari sudut kos efektifnya dimana ia tidak boleh diyakinkan mengapa pembayar cukai yang perlu membayarnya dan yang paling ketara adalah Bakun iaitu projek dengan lebihan kos yang mencecah hampir RM1 bilion," katanya.

Tambah Dr Dzulkefly, Kerajaan Pusat seharusnya sedar bahawa Kerajaan Negeri akan sentiasa berusaha untuk mencari sumber air yang lain tanpa perlu menjejaskan pengguna dan rakyat Selangor khususnya.

Katanya lagi, usaha itu bukan sahaja akan menjimatkan kantong negara malah ia tidak memerlukan kos besar kerana Selangor merupakan salah satu negeri yang mempunyai sumber air terbesar di negara ini.

"Melalui sumber air bawah tanah ini kalau dihitungdari sudut kos ianya jauh lebih murah yakni senisbah kecil dari lapan billion tak sampai pun ratusan juta berbanding dengan lapan ribu juta," katanya. SPAN semalam dilaporkan berkata margin simpanan air di tiga wilayah utama iaitu Selangor, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Putrajaya mencatatkan pengurangan ketara dari setahun ke setahun.

Pengurangan di tiga wilayah utama itu juga dijangka akan berkurangan sebanyak enam peratus (263 JLH sehari) pada 2010 kepada 4.98 peratus (221 JLH) pada 2011, 5.25 peratus (244 JLH) pada 2012 dan kepada 0.4 peratus atau 19 JLH pada 2013.

SPAN turut menjangkakan menjelang akhir 2014 margin simpanan air ini akan mengalami defisit sebanyak 217 JLH dan jumlah defisit ini akan meningkat kepada 460 JLH pada 2015 dan ia berada pada tahap kritikal.

Komen : Semua orang tahu termasuk Dr Dzulkefly bahawa air merupakan sumber semula jadi dan nadi hidup kepada hidupan di mukabumi ini. Sedihnya, pengguna di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya bakal dan akan menghadapi catuan air sekiranya kerajaan Selangor masih lagi tidak memberi kerjasama dalam pembinaan Projek Penyaluran Air Mentah Pahang-Selangor (PPAMPS) ataupun Langat 2 ini.

Rakyat Selangor akan menjadi mangsa apabila krisis bekalan air berlaku di negeri ini jika kerajaan negeri masih terus berdegil enggan menerima pelan Projek loji rawatan air Projek Langat 2. Catuan air tidak hanya membawa masalah kepada pengguna, bahkan kepada sektor industri juga.

Keperluan air di Selangor akan mencapai 4,326 juta liter sehari pada akhir tahun ini tetapi mungkin mencecah 4,625 juta liter sehari berdasarkan pembangunan pesat di Selangor. Selangor akan menghadapi kekurangan air sebanyak 299 juta liter sehari bermula pada tahun 2012.

Adakah kerana kerajaan negeri gagal menguasai SYABAS maka Projek PPAMPS dijadikan mangsa dendam MB Khalid dan kuncu-kuncu beliau termasuk Dr Dzulkefly? Atau adakah Projek PPAMPS bakal dijadikan sebagai " umpan " mengugut supaya kerajaan negeri Selangor dapat mengambil alih SYABAS.

Atau jika kerajaan negeri gagal mendapatkan SYABAS dan tidak mahu meluluskan Projek PPAMPS, maka lombong pasir yang begitu banyak digali tanpa dikawal di Selangor sekarang bakal dijadikan kolam takungan untuk menyalur air ke seluruh Selangor! Jangan marahkan nyamuk, kelambu dibakar.

Mungkin MB Khalid dan Dr Dzulkefly sudah berkira dari sekarang yang kolam-kolam lombong pasir yang ada di sekitar Selangor akan penuh dalam 2 atau 3 tahun lagi ataupun sepertimana yang Dr.Dzulkefly katakan untuk mendapatkan sumber air bawah tanah bagi menampung keperluan rakyat Selangor!

Untuk makluman Projek PPAMPS sedang rancak dalam pembinaan sekarang. Kerja-kerja yang dijalankan sudah boleh dikatakan sudah lebih 50%. Terowong dari Pahang ke Selangor sudah pun ditebuk. Semua dilakukan mengikut jadual dan jika kerajaan Selangor masih berdegil tidak mahu meluluskan projek tersebut, maka akan tergendala lah projek itu nanti.

Projek ini ditanggung sepenuhnya oleh Kerajaan Persekutuan untuk kemudahan rakyat. Loji Rawatan Air Projek Langat 2, yang bernilai RM8.6 bilion, telah diluluskan oleh Kerajaan Persekutuan untuk menampung keperluan air bersih di tiga tempat ini sehingga tahun 2025.

Tetapi mengapa kerajaan negeri tidak mahu memberi kerjasama! Jika diberhentikan separuh jalan, siapakah yang bakal menanggung kerugian sebanyak lebih RM 8 billion ini. Janganlah nanti sudah terantuk baru nak tergadah. Ketika itu tiada rotan, akar pun berguna. Wallahuallam.

Suara Politik
Taminsari

Kembara Politik

Posted: 18 May 2011 11:33 PM PDT

Kembara Politik


Kenapa tiba-tiba sahaja KJ berani bersuara?

Posted: 18 May 2011 06:37 AM PDT

-
Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Penulis menunggu apakah nasib ahli DAP yang bernama Mohamed Razali? Beliau telah membuat laporan polis berhubung isu DAP perguna paderi untuk semai benih politik kebencian ke dalam masyarakat dan nasibnya kini bergantung kepada kandungan laporan polis yang dibuatnya. Apakah nasibnya akan menjadi HERO atau ZERO di mata DAP?

Sebelum ini dalam artikel bertajuk "KJ Serang Bigdog, DAP Cuci Tangan..." penulis ada meninggalkan satu persoalan kepada para pembaca di akhir artikel tersebut. Persoalannya berbunyi seperti berikut:

Mengapa kini Khairy baru berani mendesak?

Serangan Khairy Jamaluddin (KJ) terhadap blogger Bigdog tidak susah untuk difahami sebenarnya. KJ merupakan seorang yang opurtunis. Mengambil peluang yang ada demi mencapai cita-citanya. Dalam konteks ini, KJ mempergunakan keadaan yang tidak tenteram dalam isu DAP perguna paderi untuk semai politik kebencian dan memusingkannya menjadi isu yang lebih hangat iaitu 'Blogger Bigdog, Marahku dan Utusan menyerang masyarakat Kristian'. Sama seperti apa yang dilakukan oleh pemimpin pembangkang seperti DAP dan PKR dan beberapa pemimpin dari MCA dan Gerakan.

Kenapa Khairy dilihat sudah terdesak untuk mengalihkan perhatian umum? Penulis teringat dengan pendedahan yang dibuat oleh Raja Petra Kamarudin (RPK) telah membayangkan penglibatan orang-orang tertentu dalam hal-hal menjatuhkan Dato' Sri Mohd Najib dalam siri temubual Datuk Mohd Ashraf Abdullah sebelum ini. (Temubual eksklusif Ashraf dengan RPK Bahagian ke 3 akan menyusul). Terdapatnya usaha-usaha yang berhempas pulas untuk memastikan segala usaha agar Najib tidak menggantikan PM yang tidak kompeten sebelum ini. Akhirnya usaha tersebut menemui kegagalan.

Pendedahan yang dibuat oleh blogger Bigdog berhubung isu DAP perguna paderi ini merupakan satu rahmat yang besar buat KJ. Isu ini sudah tentu akan sedikit sebanyak dilihat secara tidak betul oleh golongan yang opurtunis termasuklah KJ. KJ dengan mudah menyerang dan menuduh secara melulu dengan mengatakan Bigdog merupakan perosak keamanan negara. Lebih lantang berbanding DAP itu sendiri. Saling tak tumpah macam suara Lim Kit Siang lagaknya. Sama naik!

Anehnya, KJ (dan sudah tentunya seluruh pemimpin DAP) nampak lesu tanpa sebarang reaksi apabila kita dihidangkan dengan pendedahan adanya ekstremis yang tidak tahu menghormati agama Islam dan Melayu.Senyap bukan? Bukankah perbuatan itu perlu dikutuk dan perlu didesak agar diambil tindakan sewajarnya? Rakyat yang cintakan kehidupan dalam suasana yang harmoni seharusnya menolak perkara-perkara yang sebegini. Sepatutnya kita akan dengarlah adanya suara-suara dari kalangan pemimpin DAP mengutuk tindakan ini, tapi anehnya tiada seorang pun yang bersuara. Kenapa?

Reaksi KJ yang berlebihan dengan menuding jari kepada blogger kononnya dengan pendedahan isu yang dicetus oleh Bigdog dan Marahku akan menyebabkan kedudukan PM tergugat. Tergugat? Macam mana tu? Bak kata Usop Wilcha -- "Cer cerita!" KJ cuba memusingkan isu supaya isu ini juga turut dilihat sebagai satu percubaan menjatuhkan Najib.

Walau bagaimanapun, penulis mengucapkan Tahniah kepada blogger yang berani mendedahkan isu "DAP menggunakan paderi demi mencapai cita-cita politik" walaupun terpaksa mengharungi 'spin' dari golongan opurtunis ini. Walaupun terpaksa berhadapan dengan siasatan pihak berkuasa.

Pendedahan ini seharusnya dilihat sebagai satu jalan untuk memperbetulkan apa yang tidak sepatutnya yang mana seluruh rakyat tidak mahu melihat institusi keagamaan diheret dalam permainan politik kebencian yang memecah belahkan rakyat. Permainan politik yang mempergunakan agama adalah sesuatu yang sangat merbahaya terhadap kestabilan dan keamanan negara. Kita tidak mahu negara tercinta ini diheret seperti kejadian di Ambon dan sebagainya. Kita semua mahukan suasana negara yang aman dan harmoni dengan seluruh kaum dan agama saling memahami antara satu sama lain.

Dengan beberapa perkembangan terbaru yang diikuti, beberapa persoalan bermain di fikiran penulis. Apakah KJ berjaya mengalihkan perhatian umum yang kini sedang meneliti pendedahan penglibatannya dalam usaha menjatuhkan Najib? Satu perkembangan yang sangat menarik untuk diikuti dan dianalisa.
+

Ustaz Moden's Weblog

Posted: 18 May 2011 11:33 PM PDT

Ustaz Moden's Weblog


Golongan Tidak Layak Diberi Jawatan Sebagai Pemimpin Umat Islam

Posted: 18 May 2011 04:16 PM PDT

Rasulullah tidak melantik sesiapa yang meminta jawatan, sebaliknya menyerahkan kepada yang mempunyai sifat bertanggungjawab. Menyedari pentingnya pemimpin dan kepemimpinan, Allah sendiri menyatakan dalam al-Quran empat kategori manusia yang tidak boleh atau haram diangkat menjadi pemimpin, atau dalam bahasa mudahnya empat golongan atau kategori manusia yang tidak layak dilantik menjadi pemimpin. Yang tidak termasuk dalam keempat-empat kategori itu dibolehkan.

Golongan pertama yang diharamkan adalah orang Yahudi dan Nasrani. Firman Allah yang bermaksud: "Wahai orang yang beriman, jangan kamu jadikan orang Yahudi dan Nasrani menjadi pemimpin sebab mereka hanya layak menjadi ketua di atas sebahagian daripada mereka. Barang siapa antara kamu menjadikan mereka pemimpin, sesungguhnya ia jadi golongan mereka (Yahudi dan Nasrani). Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada kaum yang zalim." (Surah Al-Maidah : Ayat 51)

Golongan kedua adalah orang yang melebihi atau mengutamakan kekafiran daripada keimanan. Dalam hal ini Allah berfirman yang bermaksud: "Wahai orang yang beriman, janganlah kamu mengambil bapa, saudara kamu menjadi pemimpin jika mereka memilih kafir daripada iman. Barang siapa mengangkatnya menjadi pemimpin daripada kalangan kamu, maka mereka itu adalah zalim." (Surah At-Taubah : Ayat 23)

Golongan ketiga adalah orang yang di luar kalanganmu termasuk dalamnya orang munafik. Allah berfirman yang bermaksud: "Wahai orang yang beriman, janganlah kamu ambil sahabat yang setia selain daripada golongan kamu, mereka tidak henti-hentinya berikhtiar mencelakakan kamu, mereka itu suka apa yang menyusahkan kamu. Sesungguhnya kebencian telah terbit dari mulut mereka, tetapi apa yang tersembunyi dalam hati mereka adalah lebih besar lagi. Kami telah terangkan kepadamu tanda-tanda jika kamu mahu berfikir. Ingatlah kamu ini mencintai mereka sedang mereka tidak mencintai kepadamu dan kamu percaya kepada seluruh kandungan al-Quran, sedang mereka itu apabila bertemu dengan kamu, mereka mengakui kami beriman, tetapi apabila berpisah, mereka gigit jari mereka lantaran marah bercampur benci kepadamu. Katakanlah kepada mereka: matilah kamu bersama kemarahan kamu itu. Allah mengetahui apa yang ada di dalam dadamu (hatimu)." (Surah Al-i-Imran : Ayat 118 – 119)

Golongan keempat adalah orang yang mengingkari al-Quran dan hukumnya. Berhubung perkara ini Allah berfirman yang bermaksud: "Wahai orang yang beriman, janganlah kamu jadikan orang kafir itu menjadi pemimpin kamu, padahal mereka bukan daripada kalangan orang mukmin (yang benar), apakah kamu mencari satu alasan yang nyata bagi alasan bagi Allah untuk menyiksamu?" (Surah An-Nisa' : Ayat 144)

Rasulullah SAW pula mengingatkan supaya kalangan yang berkehendakkan sesuatu jawatan (menjadi pemimpin) hendaklah jangan dilantik kerana ia akan mendatangkan banyak masalah pemimpin itu sendiri dan juga yang dipimpin. Sebaliknya jawatan itu hendaklah diberikan kepada orang yang dipilih daripada kalangan yang tidak berkehendakkan sesuatu jawatan (menjadi pemimpin) tetapi mempunyai kebolehan.

Iman Bukhari diriwayatkan berkata bahawa Abu Zar menceritakan kepadanya bahawa beliau (Abu Zar) telah berkata kepada Rasulullah SAW: "Wahai Rasulullah, tidakkah boleh Rasulullah melantikku ke sesuatu jawatan." Lalu Rasulullah menepuk bahu Abu Zar dan bersabda: "Wahai Abu Zar! Engkau lemah. Jawatan itu adalah suatu amanah, ia pada hari kiamat adalah suatu kehinaan dan penyesalan kecuali orang menerimanya kerana berhak dan menunaikan tugasnya dengan betul."

Dalam Islam, jawatan bukanlah satu hak yang mesti diberi, apatah lagi jika diperoleh melalui apa jua cara bermaksud penjawatnya berkehendakkan jawatan itu seperti melalui sogokkan, bodek dan sebagainya. Sebaliknya jawatan adalah satu tugas, tanggungjawab dan amanah.

Rasulullah tidak memberikan sesuatu jawatan (kepemimpinan) kepada orang yang memohon atau orang yang berhasrat untuk mendapatkannya tetapi akan menyerahkan kepada mereka yang cukup layak menjawat sesuatu jawatan (memimpin) tetapi tidak berhajatkan jawatan berkenaan.

Imam Al-Hakam meriwayatkan, Rasulullah SAW bersabda: "Sesiapa yang melantik menjalankan urusan umat Islam, maka ia melantik seorang tertentu sedangkan ia dapati ada yang lebih baik daripadanya, maka sesungguhnya ia mengkhianati Allah dan Rasul-Nya."

sumber : http://sinar.cikedis.com/golongan-yang-tidak-layak-menjadi-pemimpin


sekupangdua

Posted: 18 May 2011 11:23 PM PDT

sekupangdua


JANGAN LAYAN LAGI KERENAH SIJUBRI! SELESAI SEGERA!!!

Posted: 18 May 2011 10:34 PM PDT

Apa istimewanya si Jubri nie dan berapa lama lagi nak selesai, tumpukan kes dan selesaikan segera! Biarpun kes LIWAT maupun Kes Video Nuarporno Made in China semua nya selesaikan dengan segera, jangan layan lagi kerenah untuk melewat-lewatkan kes-kes beliau. Kes yang semacam ni yang lain dah lama selesainya dan belayornya menjalani hukum. Tak heran la pesalah yang menjalani hukum pun dah selesai dan bukan mustahil sekarang ni pun tengah duduk pekena teh sambil baca Kes Liwat yang tak sudah-sudah. kalau dia nak lengahkan lagi terus tanya pada rakyat setuju atau tidak. kalau tak setuju kasi jalan jangan tangguh lagi. Buat macamana ketegasan SAMAN, tak kira salah kalu, kasi saman, tak mau bayar Court hantar sama dia... jangan double standard sama dia dengan rakyat.
Sedar atau tidak Malaysia makin kotor, siJubri nie mengajar rakyat berkacap busuk dan kotor, pelbagai ayat dan perkataan yang direkanya... UMNO perasuah, UMNO peramapas harta rakyat, Najib altantuya, Pak lah hababi, UMNOprono, Umnongok,  dan bermacam-macam lagi, yang terbaru Najib Pandy kutty (anak babi) Memang berbeza kita dapati bila Rakyat yang menghormati masih lagi memanggil Datuk seri kepada siJubri nie walaupun telah diperlihatkan pelbagai masalah dan pekara buruk yang ditonjolkan si Jubri nie. Tapi haram jadah nie selamba jer nak gelar dan hina nama orang lain tak kira sapa saja sesedap mulut dia bercakap. nasibahnya rakyat sekarang pun sudah mula cakap sial macam sijubri nie, lihat jerler penyokong atau pecacai atau penelan kencing keramat nie berbahasa di ceramah, wall facebook, blog dan lain-lain. Bukan sekadar terhenti kat situ malah makin berani diatas flyer atau risalah sehingga dimasjid-masjid dan surau diedarkan supaya Rumah alah dijangkiti jijik pembawakan haram jadah sijubri nie

Rakyat juga adalah tanggungjawab sesebuah negara. kenapa nak birkan Kes jijik macam ni ditanguh lama-lama dengan lakunan sijubri dan tukang loyar berkerusi roda. TIADA ALASAN, kalau memanjang sakit kasi tukar lain loyar, ini belum bicara dah ada alasan sakit dan tak sehat, tarak nampak ka itu worang... dia sendiri pun sudah teruk, lagi mau kasi elok worang laen ka? Rakyat memang keliru kenapa begitu lambat kes semaca nie dek disebabkan suka benor menagguh. dalam rumah mula berlainan pendapat, dengan jiran dah malas nak sembang petang, dipejabat mula lain macam wusyar kat kengkawan, dalam persatuan pun dah berbalah cadangan.... semua dek kerana alkisah sijubri nie punya hal.
Kesannya juga mungkin kepada tanggapan rakyat kepada kerajaan, mana tak nya, dema mula bercakap kemana perginya kuasa untuk ini semua, seolah pandang ringan, kalau yang datang nak demonstrasi di makamah dan tak hormat peraturan atau undang-undang, tangkap jer sumbat dalam lokap, sapa suruh buat, tarak baca ka? bertambah sakit hati bila kepala Haram jadah ketua AMK dan ahli Parlimen Ampang   berdemonstrasi di makamah tempohari siap dengan menjerit Najib, Polis dan UMNO sebagai pandi kutty (anak Babi) (KLIK). Elok-elok esoknya selamba jer umum nak pergi bercuti luar negeri dengan sijubri nie, perghhh macam tak ada salah apa jer... Haram jadah ni macam nak bagi tau apa yang Polis boleh buat dan  biar semua tahu Polis takut pada dia kot? Dah terang satu malaya nampak dalam kaca talivesyen muka haram jadah ni leader kepada pencacai, kenapa kasi biar... 

Apapun Sekupang amat berharap jangan ada delay lagi... semakin banyak tangguh... akan semakin banyak kerosakan mental, Adab, saliturahim, perpaduan, kemakmuran, harta kerajaan (demonstrasi) dan banyak lagi. KENA TEGAS dan jangan bagi muka, jangan sampai rakyat mula membandingkan apa lebih dan  begitu istimewanya siJubri ni,  

LAGI APA MAU TANGGUH SAMA DIA?
Harga marang manyak cepat naik... kinapa Sijubri manyak slow dan tangguh.  
Moto talak lodtek pun kita manyak takut Polis, tapi Jubli talak takut ma...
lagi lama kasi ini court celita... lagi musuk negala
satu dunia sutat tau ma, 
Ini cilaka sutat kasi kotok Malaysia... 
Lamai sutat pandai cakap musyuk ma...  kicik budak pun sutat tau!!!  
Atak mutut ... talak mutut... wa bukan kaki muntut ma!!!
Kahak ptuiiiii... Aluar Aljubli panly kut ti ma!!!

Hehehe.... yang ni korang sendiri translate ler... teman pun tak berapa paham Apek nie

VIDEO SEKS ALJUBRI penyelamat TSUNAMI PKR di SARAWAK!!!

Posted: 18 May 2011 06:22 AM PDT

Video Seks Aljubri sebenarnya RAHMAT dan PENYELAMAT kepada TSUNAMI PKR di PRN Sarawak. Kekalahan Teruk PKR di PRN Sarawak baru-baru ini yang juga sebenarnya TSUNAMI kepada PKR dan amat  bersyukur dengan tetiba timbulnya pula Kes Video Main Pelacur yang Paling JIJIK dengan Amoi Doll MADE IN CHINA sekali gus menutup MALU dengan kekalahan Teruk di Sarawak!!! Hampir semua Rakyat di Malaysia tidak sedar dan makin lupa dengan AIBnya PKR bila KO di first round tersungkur di Sarawak baru-baru ini

TSUNAMI yang cuba dicipta oleh Pemimpin tertinggi PKR seperti di PRU 12 secara senyap-senyap tidak menjadi sebaliknya memakan diri sendiri bila tersungkur TERGOLEK DOG dengan begitu AIB. Pakatan Rakyat terutama PKR dan PAS merasakan Video Aljubri like Made In China telah menutup MALU BESAR dan mungkin bersyukur dengan kehadiran video tersebut. Mana tak nyer!!! PAS kantoi disemua 6 kerusi yang bertanding senyap cabut disebabkan Malu yang amat seperti Kisah kenapa Anak Babi Jalan tunduk (KLIK)  perlahan-lahan angkat kaki diSarawak balik semenanjung, Kalau tidak dialah yang paling kuat menjerit dan melalak bila menang dalam PRK atau PRN walaupun dengan kemenangan kerusi paling corot tetapi berlagak bagai nak RAK meraikannya dan berangan-angan nak memerintah Malaysia seperti kita maklum walaupun kalau dikira semua kerusi yang dimenangi pun tak cukup 1/5 dan amat mustahil sampai kiamat tak akan dapat memerintah Malaysia. Hehehe mungkin tak pandai kira atau memang bengap yang terlampau dalam soal kira-kira atau metamatik yang tak dibelajor.
PKR lagi ler Kalah teruk bila cuba mengulangi taktik seperti di PRU 12 sebelum ini dengan berharap Angan bin Jenin menjadik. Cuba bayangkan sampai 49 kerusi PKR bertanding di PRN Sarawak merupakan Parti paling banyak bertanding di kerusi DUN kalau nak dibandingkan PBB yang menjadi parti yang mentadbir Kerajaan Negeri selama ini yang begitu Kuat pun sekadar bertanding cuma di 35 Dun sahaja.SiJubri ni sebenarnya mengunakan pendekatan seperti PRU 12 bila bertanding dengan begitu banyak kerusi sambil berharap ada Ong (nasib) terutama bila rakyat dihasut supaya Protes kerajaan Malaysia dengan pelbagai Fitnah dan akhirnya mencari jalan Alternatif berubah dan mengundi PKR sebagai parti Baru. Memang benar ianya menjadik!!! Akhirnya Tsunami terhadap BN tercetus. 
Teman pernah bertanya sendiri kepada Bekas Calon PKR Yb Jamaludin Radzi kenapa ia bertanding dengan tiket PKR sebelum ini, jawab beliau 'Saja cuba-cuba nasib..., Bukan apa kalau bertanding dengan tiket BN atau kompenan nya susah sikit,... kita kena jadi senior dulu, setidak-tidaknya kena memperlihatkan prestasi cemerlang memimpin serta bekerja keras dibahagian masing-masing, barulah pucuk pimpinan akan menawarkan kerusi DUN yang akan dipertandingkan' sambung beliau lagi... 'tapi tak macam PKR bila sapa-sapa pun boleh bertanding jika berkemampuan dan tak perlulah kena berbakti dan buktikan paling tidak pun Ketua bahagian'... tak heran ler rakyat tersentak bila ada Calon yang terdiri dari samseng, tukang tarik kereta, malah bekas banduan pun tak terkecuali, sambil ketawa kecil teman masih ingat lagi dia kata 'itu belum masuk tempat yang nak ditandingi... kalau kaum Cina yang lebih ramai... jadi tak ada haraplah nak jadi calon bila dah tentu BN begi keutamaan kepada calon kaum cina seperti MCA atau Gerakan'
Berbalik semasa di Sarawak PKR kantoi teruk bila memenangi cuma 3 kerusi sahaja dari 49 kerusi yang dijeninkan oleh siJubri nie. itupun 3 kerusi yang dimenangi disebabkan Faktor calon seperti sudah terlampau lama, kehendak genarasi muda yang mahu pemimpin Muda dan kurang turun padang menjadi punca kekalahan kepada 2 kerusi yang BN kalah. Paling Malu teruk bagi PKR di satu lagi kerusi bila Calon yang diwawarkan bakal menjadi CM Sarawak ketua Pakatan Rakyat iaitu Baru Bian menang dengan tahap hauk dengan majoriti corot 473 undi sahaja, malu tu yop... kalau nak dibahasakan orang kampung teman MALU tu macam "Telanjang bulat lari keliling kampung"
Apapun Sekupang berpendapat tempias Tsunami PRN Sarawak juga lansung tak menjejaskan BN bila CM serta ramai Yb yang dah lama memberikan laluan pemimpin muda terutama PBB sendiri yang meletakan 10 calon baru serta pengumuman CM mengundurkan diri untuk penggal yang akan datang. CM juga bijak merangka dan amat cukup bersedia menghadapi Tsunami yang cuba dicipta oleh SiJubri nie. Jadi kita yunggu dan tengok di PRU13 nanti, Rakyat akan lebih bijak dan serik bila KeraJagaan Puckatan Rokyot menjadikan neraka kepada mereka disebabkan protes dan salah menafsir diatas kertas undi semasa PRU 12 yang lalu. Sedar atau tidak BN di Sarawak telahpun melalui Tsunami dengan baik sebaliknya menjadikan PKR AIB dengan hasad busuk perot yang dirancangnya. Lu olang manyak naseb baek ma, itu vilio musuk punya celita kasi maen amoi sutat safe sama lu ma, aiya manyak malu musak woo... Ada Mutoi atau talak ka kawan? hehehe lu sendili mau ingat ma!!!   

Hehehe terjemahan ler pulak :
Engkau orang memang bernasib baik
Video kisah Aljubri main Jalang Amoi Made in China yang selamatkan dari dimalukan
adehhh... malu besr tu...
Ada betul kah kawan?
LU SENDIRI PIKIR LA... !!!  

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 18 May 2011 11:22 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Kemarau dan Jerebu Tempohari: Kifarah Bala Allah SWT Akibat Bersubahat Dengan Penzina?!!

Posted: 18 May 2011 11:30 PM PDT

Maksiat Jangan Kita Bersubahat!!!

Hadith :

Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud:"Sesungguhnya kecacatan pertama yang berlaku pada Bani Israil ialah apabila seorang lelaki melihat lelaki lain melakukan maksiat, dia akan berkata:"Wahai si fulan! Takutlah kepada Allah dan tinggalkan kerja maksiat yang engkau sedang lakukan itu kerana ia tidak harus bagi engkau untuk melakukannya. Kemudian pada keesokan harinya lelaki yang menegah itu melihat lelaki yang melakukan maksiat itu masih melakukan maksiat yang sama, tetapi dia tidak mencegahnya kerana barangkali pelaku maksiat itu merupakan orang yang memberinya makan dan minum atau rakan baiknya. Apabila Bani Israel melakukan perbuatan seperti itu, maka Allah telah memperlagakan sesama hati mereka dan kemudian Allah melaknat mereka melalui lidah para anbiya'-Nya."

Riwayat Abu Daud dan at-Tirmidzi

Huraian:

1. Allah SWT melarang kita daripada bertolak ansur dan berkompromi dalam perbuatan maksiat kerana perkara tersebut merupakan suatu dosa besar dan mengundang laknat daripada-Nya.

2. Segala kebaikan dan kesenangan yang diperolehi adalah rahmat daripada Allah SWT. Oleh itu, sebagai hamba-Nya kita wajib bersyukur dengan melakukan ketaatan dan menjauhi sebarang perbuatan maksiat kerana melakukan maksiat adalah sifat hamba yang tidak tahu bersyukur.

3. Sesungguhnya apa jua yang kita perolehi yang berupa kebaikan segalanya adalah daripada Allah SWT dan apa jua keburukan yang menimpa maka itu adalah disebabkan diri kita sendiri disebabkan oleh dosa-dosa yang dilakukan.

Sumber : Jabatan Kemajuan Islam Malaysia

Video seks: Anwar tak perlu sumpah al-Quran, kata Hadi


Oleh Shannon Teoh 
March 22, 2011KUALA LUMPUR, 22 Mac — Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang menolak desakan agar Datuk Seri Anwar Ibrahim bersumpah atas al-Quran bagi membuktikan beliau bukan lelaki yang didakwa dalam rakaman video seks melibatkan seorang wanita, yang didedahkan semalam.

Sehubungan itu kata beliau, hanya Mahkamah Syariah yang boleh meminta Anwar, yang juga Ketua Pembangkang, agar berbuat demikian.

"Jika anda mahu beliau bersumpah, maka anda perlu mengikut hukum syariah. Hanya mahkamah ini (syariah) yang boleh memutuskan sama ada beliau kena buat sumpah sedemikian.

"Saya minta kes ini didengar di Mahkamah Syariah," kata beliau merujuk kepada dakwaan terbaru yang dirujuk kepada pemimpin kanan Pakatan Rakyat itu.-MalaysianInsider

Rasulullah SAW bersabda yang maksudnya: Sesungguhnya di antara tanda-tanda dekatnya hari kiamat ialah hilangnya kemanfaatan ilmu dan makin ketara kebodohan dan banyaknya peminum arak dan meluasnya perzinaan dengan terang-terangan. (riwayat al-Bukhari).

Demikian juga pendapat Imam Baidhawi apabila menafsirkan ayat 41 dari surah al-Rum.

30-41:  Telah nyata kerosakan di darat dan di laut disebabkan perbuatan tangan manusia, sehingga dirasakan kepada mereka sebahagian daripada perbuatan mereka, agar mereka kembali.

Kata Imam Baidhawi, "yang dimaksud dengan kerosakan (pada ayat tersebut) adalah kemarau al-jadb), kebakaran yang bermaharajalela, tenggelam, hilangnya keberkatan dan banyaknya kelaparan, akibat kemaksiatan dan perbuatan manusia. (Tafsir al-Baidhawi, juz 2, hal. 106).


Suhu panas dijangka berakhir minggu depan – JMM


09/05/2011 7:31pm

KUALA LUMPUR 9 Mei – Suhu panas yang melanda Semenanjung Malaysia ketika ini hanya bersifat sementara dan dijangka berakhir dalam masa seminggu lagi, kata Pengarah Pusat Ramalan Cuaca Jabatan Meteorologi Malaysia, Saw Bun Liong.

Beliau berkata, keadaan panas ketika ini sehingga menjangkau suhu 36.2 darjah Celcius adalah disebabkan Ribut Tropika Aere yang dikesan di utara Filipina yang meniup angin dari arah Barat Daya ke negara ini.

"Ini menyebabkan kelembapan udara di rantau kita berkurangan dan keadaan ini membawa kepada kurangnya jumlah taburan hujan serta cuaca kering," katanya di sini hari ini.

Namun beliau berkata, keadaan cuaca yang panas seperti itu adalah normal dalam bulan Mei dan ia lebih rendah berbanding suhu yang dicatat pada bulan Mei tahun 1998.

"(Pada 1998) di Chuping (suhunya 38.9°C), Alor Setar (37.5°C), Lubuk Merbau (37.0°C), Melaka (38.0°C), Batu dan Kuala Krai (38.0°C)," katanya. – Bernama






Jerebu: 31 bandar catat kualiti udara tidak sihat



11/05/2011 5:47pm

Oleh FARHANA JONI

KUALA LUMPUR 11 Mei – Sebanyak 31 bandar di negara ini mencatatkan kualiti udara tidak sihat dengan Indeks Pencemaran Udara (IPU) dicatatkan antara 51 hingga 100 sehingga, pukul 11 pagi tadi.

Kenyataan Jabatan Alam Sekitar (JAS) berkata, kawasan yang paling teruk ialah Pelabuhan Klang dengan IPU 97, diikuti Nilai (89), Bukit Rambai (87), Muar (84) dan Banting mencatatkan IPU 82.

Di Sabah dan Sarawak pula, kawasan IPU tertinggi ialah Bintulu iaitu 72, Tawau (52) Sandakan dan Keningau masing-masing mencatatkan 51.

"Kualiti udara di Putrajaya juga memasuki tahap sederhana pada pukul 7 pagi tadi iaitu 70, diikuti Kuala Lumpur dan Cheras sebanyak 69," kata kenyataan itu.

Sebanyak 19 kawasan mencatatkan bacaan IPU pada tahap yang baik iaitu antara kosong hingga 50. - Utusan

MyMassa: Cukup-cukuplah bersubahat dengan musuh Allah wahai penganut dan pemimpin PAS!!! Akibat perbuatan kalian mengkufurkan petunjuk dan hidayah Allah hasil doa dan sembahyang hajat raksasa kalian sendiri, keseluruhan rakyat Malaysia telah ditimpa bala Allah SWT turunkan.





Bermula dengan rahmat yang terhenti (hujan), diikuti pula dengan cuaca yang panas berpanjangan. Dan akhirnya jerebu yang memudaratkan. Kasihanilah kepada anak-anak kecil kita dan mereka yang begitu lemah dan terdedah...

ANU WAR GANGBANG :NIKMAT INI BUKAN MILIK SEMUA LELAKI

Posted: 18 May 2011 11:00 PM PDT



Dengan paras rupa yang mampu memikat para wanita, Anu War Ibrahim sepatutnya bersyukur dengan nikmat yang Allah SWT pinjamkan kepadanya. Selain itu, Si Anu ini juga dikurniakan kelebihan pandai berpidato. Gabungan kepada kedua-dua kelebihan ini membolehkan Si Anu ini diangkat menjadi pemimpin sehingga menjadi orang no.2 negara.

Namun, setelah diuji dengan kejayaan-kejayaan dunia, Si Anu ini lupa daratan. Apatah lagi dia mula berkawan dengan playboy-playboy terkenal di dunia Barat seperti Clinton, Al Gore, Paul Wolfowitz dan yang terbaru Dominique Strauss-Kahn. Playboy-playboy ini pandai menyimpan rahsia tetapi akhirnya terkantoi.

Berbeza dengan member-membernya, Si Anu lebih tidak gentleman. Sanggup bermati-matian menidakkan kebenaran. Clinton merupakan playboy yang pertama terkantoi. Kantoi dengan pelatih White House. Kes Clinton sama macam Si Anu sebab bukan dengan Monica Lewinsky je dia kantoi, Clinton kantoi dengan 7 perempuan yang lain! (Paula Jones, Kathleen Willey, Juanita Broaddrick, Gennifer Flowers, Elizabeth Ward Gracen, Sally Perdue, dan Dolly Kyle Browning). Al-Gore pula kantoi dengan tukang urut bernama Molly Hagerty. Nampaknya kesukaan Al-Gore dengan Si Anu ada persamaannya iaitu selain daripada menutuh, mereka juga gemar berurut.


Gangbang Si Anu yang terbaru yang kantoi adalah Dominique Strauss-Kahn. Dia juga merupakan Pengarah Urusan IMF di mana tempat Si Anu nak menggadaikan negara semata-mata untuk menutup kegagalannya sebagai Menteri Kewangan. Walaupun masih menunggu perbicaraan, Strauss-Kahn tidak menggagau menyalahkan pihak lain. Tidak pula menuduh musuhnya berkonspirasi untuk menjatuhkannya walaupun Strauss-Kahn dan Presiden Perancis sekarang pernah menjadi seteru politiknya.

Kepada puak-puak PKR yang masih mengulangi watak Islamik Si Anu satu ketika dulu, hentikanlah kerana Si Anu memang telah berubah sejak berkawan dengan gangbangnya di Barat. Apa yang pengikut tegar Si Anu masih tak tahu adalah kegiatannya di luar negara bila tak ditemani oleh Jijah. Lagi-lagi kalau yang jadi tour guidenya adalah individu-individu yang disebutkan di atas!

GEMPAR!!! BUKTI VIDEO ANWAR PERLEKEH MB PAS KEDAH!!!

Posted: 18 May 2011 10:00 PM PDT


kredit kepada Minaq Jinggo dan Panglima Perang Siber
MyMassa: Kalau selepas tonton video ini PAS masih lagi mahu menjilat pungkoq Anwar dengan DAP...memang SAHlah PAS secara rasminya telah menjadi PELACUR BERLENDIR yang paling HINA pernah wujud di alam ini!!!

Zionis Sembelih Umat Islam: Di manakah PAS dan pejuang kemanusiaan Pakatan?!!

Posted: 18 May 2011 09:15 PM PDT

15 MEI 2011

Palestinians killed in 'Nakba' clashes

Several killed and scores wounded in Gaza, Golan Heights, Ras Maroun and West Bank, as Palestinians mark Nakba Day.

Last Modified: 15 May 2011 20:03

Several people have been killed and scores others wounded in the Gaza Strip, Golan Heights, Ras Maroun in Lebanon and the Israeli-occupied West Bank, as Palestinians mark the "Nakba", or day of "catastrophe".

The Nakba is how Palestinians refer to the 1948 founding of the state of Israel, when an estimated 700,000 Palestinians fled or were expelled following Israel's declaration of statehood.

At least one Palestinian was killed and up to 80 others wounded in northern Gaza as Israeli troops opened fire on a march of at least 1,000 people heading towards the Erez crossing between the Gaza Strip and Israel.

A group of Palestinians, including children, marching to mark the Nakba were shot by the Israeli army after crossing a Hamas checkpoint and entering what Israel calls a "buffer zone" - an empty area between checkpoints where Israeli soldiers generally shoot trespassers, Al Jazeera's Nicole Johnston reported from Gaza City on Sunday.

"We are just hearing that one person has been killed and about 80 people have been injured," Johnston said.

"There are about 500 to 600 Palestinian youth gathered at the Erez border crossing. They don't usually march as far as the border. There has been intermittent gunfire from the Israeli side for the last couple of hours.

"Hamas has asked us to leave; they are trying to move people away from the Israeli border. They say seeing so many people at the border indicates a shift in politics in the area."






West Bank clashes

One of the biggest Nakba demonstrations was held near Qalandiya refugee camp and checkpoint, the main secured entry point into the West Bank from Israel, where about 100 protesters marched, Al Jazeera's Nisreen El-Shamayleh reported from Ramallah.

Some injuries were reported from tear gas canisters fired at protesters there, El-Shamayleh said.

Small clashes were reported throughout various neighbourhoods of East Jerusalem and cities in the West Bank, between stone-throwing Palestinians and Israeli security forces.

Israeli police said 20 arrests were made in the East Jerusalem area of Issawiyah for throwing stones and petrol bombs at Israeli border police officers.

About 70 arrests have been made in East Jerusalem throughout the Nakba protests that began on Friday, police spokesman Rosenfeld said.

'Syrians killed'

Meanwhile, Syrian state television reported that Israeli forces killed four Syrian citizens who had been taking part in an anti-Israeli rally on the Syrian side of the Israeli-occupied Golan Heights border on Sunday.

Israeli army radio said earlier that dozens were wounded when Palestinian refugees from the Syrian side of the Golan Heights border were shot for trying to break through the frontier fence. There was no comment on reports of the injured.

There have also been reports that Israeli gunfire killed up to 10 people and injured scores more in the Lebanese town of Ras Maroun, on the country's southern border with Israel.

Matthew Cassel, a journalist in the town, told Al Jazeera that he saw at least two dead Palestinian refugees.

"Tens of thousands of refugees marched to the border fence, to demand their right to return, where they were met by Israeli soldiers," he said.

"Many were killed. I don't know how many but I saw with my own eyes a number of unconscious and injured, and at least two dead.

"Now the Lebanese army has moved in and people are running back up the mountain to get away from the army."

Separately in south Tel Aviv, one Israeli man was killed and 17 were injured when a 22-year-old Arab Israeli driver drove his truck into a number of vehicles on one of the city's main roads.

Israeli police spokesman Micky Rosenfeld said the driver, from an Arab village called Kfar Qasim in the West Bank, was arrested at the scene and is being questioned.

"Based on the destruction and the damage at the scene, we have reason to believe that it was carried out deliberately," Rosenfeld said. But he said he did not believe the motive was directly linked to the anniversary of the Nakba.
'End to Zionist project'

Israeli prime minister Binyamin Netanyahu addressed the events of "Nakba Day" in a televised statement on Sunday, particularly referring to attempts to infiltrate Israel's borders with Syria, Lebanon and the Gaza Strip, saying "we are determined to defend our borders".

Netanyahu said that he instructed Israeli forces to act with restraint, but to stop all attempts at infiltration and challenges to Israel's sovereignty.

He said that the "Nakba Day" protesters were not fighting for the 1967 borders as they claimed, but were denying Israel's right to exist.

"We must understand who and what we are up against," Netanyahu said.

Earlier on Sunday, Ismail Haniyeh, prime minister of Hamas-controlled Gaza, repeated the group's call for the end of the state of Israel.

Addressing Muslim worshippers in Gaza City on Sunday, Haniyeh said Palestinians marked the Nakba "with great hope of bringing to an end the Zionist project in Palestine".

"To achieve our goals in the liberation of our occupied land, we should have one leadership,'' Haniyeh
said, praising the recent unity deal with its rival, Fatah, the political organisation which controls the West Bank under Palestinian president Mahmoud Abbas' leadership.

Meanwhile, a 63 second-long siren rang midday in commemoration of the Nakba's 63rd anniversary.

Over 760,000 Palestinians - estimated today to number 4.7 million with their descendants - fled or were driven out of their homes in the conflict that followed Israel's creation.

Many took refuge in neighbouring Lebanon, Jordan, Egypt and elsewhere. Some continue to live in refugee camps.

About 160,000 Palestinians stayed behind in what is now Israeli territory and are known as Arab Israelis. They now total around 1.3 million, or some 20 percent of Israel's population. - English Aljazeera


*------------------------------------------------------------------------------------------------------------------*

16 MEI 2011

BREAKING NEWS: Israel's Attack on Humanitarian Ship to Gaza. 
Updated Report

by Prof. Michel Chossudovsky




Global Research, May 16, 2011

The Spirit of Rachel Corrie (officially known as FINCH) carrying a humanitarian cargo to Gaza was attacked by an Israeli naval patrol within the so-called Palestinian Security Zone on May 15, at 10.54pm EDT.

In the course of the last few hours, Global Research has communicated several times with the Rachel Corrie vessel en route to Gaza. What is provided below is a detailed update. An earlier article was posted at 12.30am EDT 

The vessel left the Greek Port of Piraeus, on Wednesday, May 11. The humanitarian initiative is sponsored by the Perdana Global Peace Foundation (PGPF), chaired by the former Prime Minister of Malaysia Mahathir Mohamad.

Participating in this mission are anti-war activists and journalists, consisting of 7 Malaysians, 2 Irish, 2 Indians and 1 Canadian. The Centre for Research on Globalization (CRG) is a partner in this endeavor. Global Research`s Julie Lévesque is on board the Rachel Corrie:

The cargo ship The Spirit of Rachel Corrie (officially known as FINCH) is carrying 7.5 kilometers of UPVC (plastic) sewage pipes to help restore the devastated sewerage system in Gaza. The ship was named after the courageous American activist who was crushed and killed by an Israeli bulldozer in 2003 while trying to prevent the demolition of another Palestinian home. She died at 23. ( Perdana's Second Press Release, Nakba and the Spirit of Rachel Corrie: Humanitarian Ship Attacked by Israel now within 1.5 nautical miles of Gazan Waters Global Research, May 16, 2011)

The Spirit of Rachel Corrie entered Gazan waters without being detected.

The Israeli navy with its radar equipment and advanced communications technology was unaware of the Spirit of Rachel Corrie Mission.

They were unprepared. They had received no prior information of the Rachel Corrie Mission, which had been planned for several months, scheduled to arrive off the coast of Gaza on the day of the "Nakba" commemoration.

Ironically, Mossad, Israel's intelligence agency was unaware of this mission. The Israeli navy vessels acted in an improvised fashion, without prior knowledge or intelligence. There was no indication that they had received precise instructions from the Israeli government.

At the time of the attack, the passengers on board were under the impression that the ship was still in international waters, when in fact is was one mile inside the "Palestinian Security zone", namely in Gaza territorial waters, within a short distance of the Gaza coastline. This was an important accomplishment.

Indicated below is the initial report sent to Global Research by text message:

At 10.54 pm Eastern Time (EDT), the Spirit of Rachel Corrie was intercepted by an Israeli ship and a Egyptian ship in international waters [correction: within Gaza Territorial waters]

10:54pm EDT, Gaza 5:54am: We have been intercepted by Israeli ship and Egyptian ship. We are disobeying the orders and sailing ahead to Gaza.

10:57pm EDT, Gaza 5:57am: One Israeli warship coming to us very fast! We are in international waters, therefore they have no right to attack us. We are still sailing ahead.

10:59pm EDT, Gaza 5:59am: They are opening fire across our ship! We are still sailing ahead.

11:09pm EDT, Gaza 6:09am: They are shooting all over the place. We can't continue ...

11:35pm EDT, Gaza 6:35am: They circled our ship twice and fired across our ship. Machine guns. No one was injured. One of the fishing nets caught the propeller, so we can't move now.

11:37pm EDT, Gaza 6:37am: The Israeli ship was coming from one end and the Egyptian ship was coming from another end. Firing. We are just stalled now. Everybody is okay. No one is injured.

Two Israeli naval vessels initially launched a "warning attack" on the Rachel Corrie, indicating that if the ship did not change course, they would shoot at the crew and the passengers. One of the passengers was almost killed as a result of the attacks. (See Bernama, May 16, 2011)

The following exchange took place between the Israeli navy and the ship as reported by the Free Malaysia Today journalist on board the Spirit of Rachel Corrie:

"Israeli army: This is a warning shot. Turn around.

Captain Jalil Mansor: We are unarmed civilians on a humanitarian mission to Gaza.

Israeli army: This is a closed military zone. It's a violation. Turn around.

Mansor: We will continue (the mission).

The Israelis then headed to the back of the aid vessel and released a second warning shot into the air.

Graham: This is a violation (of international law). We are on a peaceful mission and unarmed.

Israeli army: Turn around. We will fire again.

Graham: You are firing towards unarmed civilians.

Israeli army: We didn't fire towards unarmed civilians.

Graham: Looks like firing towards us.

Israeli army: We didn't fire towards you. That is only a warning shot.

Following that conversation, the Israeli army fired two more shots and threatened: "Next time, we will land on your ship."

Then the Egyptian navy was heard telling the Israelis on the radio: "Stop firing. They are in Egyptian waters."

Upon realising the presence of Egyptian naval forces, the Israelis departed." (Free Malaysia Today, http://www.freemalaysiatoday.com/2011/05/16/israel-fires-warning-shots-at-msian-ship/ May 16, 2011)

The Egyptian navy guard was initially unaware of what was occurring. The Israeli navy contacted the Egyptian navy and initially got no response.
Our earlier report (filed at 12.30am) following communication with the ship shortly after midnight (March 16) pointed to cooperation between the Israeli navy and their Egyptian counterparts. While there was cooperation, the Egyptians played a supportive role, which served to appease the Israeli attacks. They also ensured the escorting of the Spirit of Rachel Corrie into Egyptian territorial waters.

The Israeli Navy had contacted the Spirit of Rachel Corrie. They were informed regarding the nature of the cargo and that the crew and passengers were unarmed civilians.

The warning attack was aggressive using automatic weapons. Two Israeli naval patrol boats armed with machine guns were deployed. The Israelis also opened fire on a Palestinian fishing boat which was within Gazan territorial waters.

Following the initial "warning attack" they ordered the Spirit of Rachel Corrie to turn back. "Turn around or we'll shoot". However, once the ship changed course as demanded by the Israeli commando, they continued firing on the ship: "They started shooting to kill"

The Egyptian navy ship while communicating with the Israeli Navy was instrumental in escorting the ship to safe haven. The crew of the Egyptian ship was supportive in ensuring the safety of the crew and passengers of the humanitarian vessel.

There was communication between the Israeli and Egyptian ships and the Israeli's "thanked" the Egyptian ship for having intervened.

The Spirit of Rachel Corrie, its crew and passengers are now in Egyptian territorial water, anchored off the Egyptian port of Al Arish, within a short distance of Gaza territorial waters.






It is essential at this stage to mobilize Worldwide in support for the Spirit of Rachel Corrie, break the blockade, open up Gazan territorial waters to aid and trade and also use this opportunity to open the land border between Egypt and Gaza.






The humanitarian convoy is of significance in the process of rehabilitation of Gaza's public health infrastructure including its sewage system which was partially destroyed by Israeli bombings under Operation Cast Lead:


On 27 December 2008, the Israeli military launched Operation Cast Lead, which not only killed some 1400 Palestinians, but also destroyed vital infrastructure leaving the Gazans with critical water and sewage problems. Repair of the infrastructure has proved impossible as Israel has prevented the entry of construction materials and fuel to resolve this dire situation.


According to a report from the Emergency Water, Sanitation and Hygiene group (EWASH), "the release of 80 million litres of untreated or partially treated sewage into the environment and Mediterranean Sea each day is primarily a result of the Israeli imposed blockade on the Gaza Strip."


Gaza, one of the world's most densely populated areas, is currently dealing with serious health issues such as the blue baby syndrome, diarrhea and other waterborne diseases like typhoid and hepatitis A. The World Health Organization is warning of a possible cholera epidemic if nothing is done rapidly to resolve this sanitation crisis.


According to Physicians for Human Rights-Israel: "Between 90% and 95% of the aquifers in the Gaza Strip are not safe for drinking." The primary cause of the current problem originates from the destruction, during Operation Cast Lead, of "20 kilometers of water pipes, 7.5 kilometers of sewage pipes and 5,700 mobile water tanks".


While the Gazans are experiencing the dramatic environmental impacts of the sewage and water crisis, the effects have already reached the Israeli shores, and could spread further affecting neighbouring countries. This severe health and environmental issue needs to be dealt with urgently. The international community must demand that the illegal Israeli blockade be lifted.

The Spirit of Rachel Corrie Mission stemmed from PGFP's participation in the Freedom Flotilla in 2010, in which 9 activists were killed by Israeli commandos. Following a fact finding mission conducted in Gaza in October 2010, PGPF decided to continue its efforts to assist Palestinians and shows this project as the most immediate of all priorities. See Perdana's Second Press Release, Nakba and the Spirit of Rachel Corrie: Humanitarian Ship Attacked by Israel now within 1.5 nautical miles of Gazan Waters0777 646 2379, Global Research, May 16, 2011)



*------------------------------------------------------------------------------------------------------------------*

19 MEI 2011

Hari ini, genaplah tiga hari berlalu... Namun, suasana masih lagi agak hening. Agak janggal rasanya kerana kita masih lagi belum dapat melihat kelibat para mujahid dan tentera berani mati PAS bertakbir-guling di depan Kedutaan US. Walhal kita semua diajar selama ini, menyokong Pas bererti menyokong Islam, bukan?!! Jadi mengapa PAS hanya berdiam diri ketika ribuan umat Islam ditindas dan disembelih di Timur Tengah?!!


Pelik Bin Ajaib...di manakah sebenarnya mereka ini semua? Tidak kepinginkah mereka untuk menjadi jagoan sekali lagi dalam mempertahankan maruah umat Islam melalui trademark demo ganas mereka???
















Oh...patutlah tiada demo anti-Israel...rupa-rupanya puak-puak Pakatan Haram ini tengah sibuk memohon pertolongan TUHAN untuk menyelamatkan anak emas Zionis-Amerika daripada dihancurkan oleh ALLAH SWT akibat perbuatan penyelewengan akidah dan seks (serta homoseks) bebasnya!!! Apalah hendak jadi dengan puak-puak penyokong pakatan haram ini, terutamanya Melayu hamPAS. Sudahlah tiada akal hendak memerintah (asyik dipermainkan oleh cauvinis kafir DAP sahaja), sering kali pula di'guna pakai' oleh PandiKutty Yahudi seekor ini untuk meyelamatkan diri selepas terkantoi bersedapan dengan Amoi dan sebilangan dubur jantan.

Lagi pun, apa guna terjerit-jerit di depan Kedutaan US jikalau esoknya pemimpin sendiri ke luar negara menyembah ampun kepada YAHUDI?!!








*----------------------------------------------------------------------------------------------------------------*

The Story Of Anwar Ibrahim's "Apology Tours"



by khairulryezal

I would like to share with my readers one note tagged to me in the Facebook by my FB friend, Fatimah Zuhri regarding the the famous "Apology Tours" made by Anwar Ibrahim for his Jewish Funders forgiveness in US pertaining his recent remarks made to the Zionist.
1. I have been very quiet lately in FB and twitter. Not because there are no important issue to talk about but because I was doing some research and meeting friends here and there.




2. Before I start writing further, I suggest 99% of PAS supporters who are currently reading this to stop reading because they are incapable to understand the "bigger picture". They should just be content reading Harakah or any of those "soft porn" books like Mastika and what have you…lol

3. So the latest issue : Anwar Ibrahim is accused as being a Zionist/CIA agent. No doubt this is not new. We have heard of these allegations since early 1996.

4. Anwar Ibrahim relationship with the West goes back to his heyday as student activist in UM. A good source of Anwar's link with the West has been well documented by the website : http://www.anwaraidc.com/

5. Heck, if you dont believe that website, why dont you go to CSPAN, and do a search of Anwar Ibrahim's name. What/who is CSPAN? I am sure the numbskull from PAS will ask this question and my reply is simple. If you have no idea what CSPAN is then you should go and play with kids (read my point number 2).

6. You will find a video on Sept 28th 1993, of Anwar Ibrahim being introduced to the US Senate floor by none other than then US Senator from Maine, William S Cohen.

http://www.c-spanvideo.org /videoLibrary/clip.php?app id=597495538

7. Hold yer horses, this is NOT the famous video of Anwar visiting the US in 1997 when William Cohen (now the US Sec of Defense) walking side by side with Anwar as he was getting the full 19 gun salute.

8. 4-5 years before William Cohen became US Sec of Defense. A few months after Anwar was appointed the all powerful title of Minister of Finance and few months before he became number 2 in Malaysia.

9. An excerpt of William Cohen speech (read carefully the words) :

"Mr. President…It occurs that on the very same occasion we have another important visitor here, the Finance Minister of Malaysia, Mr. Dato' Seri Anwar Ibrahim. He is here with us on the floor of the Senate, and we want to welcome him. He is an extraordinary individual: very young, as you can see, and also extraordinarily talented; and he is about to become the No. 2 official in his country. Obviously, he has even greater aspirations beyond that. So we wanted to take this occasion to welcome him here as well."

10. To the dumb PAS ppl, you might watch the video and say it is fake because the President whom William Cohen was referring to was Al Gore and not Bill Clinton! It mus be fake…lol

11. For your information, the President here refers to the President of the US Senate…again go read Mastika la…lol

12. Anyway, you might wonder why was Anwar there? Why was William Cohen chosen to introduce Anwar out of 100++ Senators in Capitol Hill?

13. Well, if one were to read the many articles by Mat Sabu, Subky Latif, late Fadzil Noor and the other 1% of PAS members circa 1992-1997, one would know WHO William S Cohen is/was.

14. But I am not interested to talk on this issue but I am more interested to talk about the political angle of it.

15. So what is the "big picture" here? What is the game being played? Simple really.

16. If you read back some of my early article on the future of PKR( I dont use PR because PKR is the main player, the other 2 parties are just "nyamuk"), you would see that one of the challenges that Anwar will have to face is Najib himself.

17. Many people including the "pseudo-liberals" and self proclaimed "Intelligentsia" were perplexed why Najib appointed Dato JJ as our man in DC. Why Najib wanted to have a better, warmer and closer relationship with the US?

18. For many years under Tun Dr Mahathir helm, we had a hate-love relationship with the US. Being a protege of Tun Dr M, many people thought Najib will follow suit. But Najib surprised everyone including Anwar and his many pakistani-british/pakistani-american consultants when Najib opted for the road less travel by.

19. Najib may be Tun Dr M protege but he is not Tun Dr M. He himself knows this. It is a waste of time and suicidal to "fight" with Anwar Ibrahim on "the streets of Kuala Lumpur". Anwar Ibrahim is too experienced and too cunning.

20. Many UMNO people themselves were perplexed why Najib "do not fight back". These people were hoping for Najib to "fight back" at Anwar just as how Mahathir used to do to Ku Li, Musa Hitam, Fadzil Noor, Kit Siang etc.
21. Najib knows his strength and weaknesses. So what did Najib do to neutralize Anwar offensive attacks? Simple. He cut the supply chain (read: $$ support) of Anwar Ibrahim.

22. No doubt when Anwar was Minister of Finance and DPM, he enriches himself and his cronies. Many of his cronies are still living overseas, still have yet to return to Malaysia. But thanks to inflation, the value of Anwar's corruption in 1997 does not have the same value in 2010.

23. Running a well organized and systematic political machine requires $$, infact it needs a lot of $$.

24. Anwar has been getting $$ from the US for many years. Of course he denies it but who wouldnt? But if you are in PKR, ask yourself and look around, where does PKR source of $$ comes from?

25. When Najib first appointed APCO in order to strengthen and smoother the relationship between Malaysia and US, Anwar did not care much. Anwar thought Najib just wanted to get US help for economic purposes. Anwar has friends in APCO himself. However after his friends told him that the organization had succesfully patch up the once cold relationship between the two countries, Anwar got scared.

26. By then, Anwar and his many pakistanis consultants realized that Najib is trying to "move to the center" and making Anwar an irrelevant entity. Heck, if Malaysian government is friendly to US why the heck do they need Anwar for?

27. Scared, desperate (because of his sodomy trial) and jealous with the new warm relationship btw the two governments, Anwar gamble and played the APCO-Israel issue. The many goons in PKR and PAS who could not see "the big picture" played to the gallery like the good sheep that they always are. Go and take a rest, there are 23 more points left to read...BACA LAGI DI SINI

*----------------------------------------------------------------------------------------------------------------*



MYMASSA: Oleh Itu, peliharalah diri anda dan keluarga daripada anasir SESAT PAS dan Pakatan Haram Jadah ini. Sayangilah Masa Depan Kita Semua! Elakkan diri daripada diperalatkan oleh penggemar MAKSIAT dan ZINA. Tolak Anwar, Hidup SEJAHTERA!!!


FILEM TERHANGAT DI PASARAN!!!

Posted: 18 May 2011 08:00 PM PDT



ANU WAR IBRAHIM 

IS

SPERMINATOR


I'LL CUM BACK AMOI....

TAHNIAH DAN TERIMA KASIH ADUN TERATAI JENICE LEE DIATAS SUMBANGAN BELIAU KEPADA RAKYAT

Posted: 18 May 2011 07:30 PM PDT

Hadis Hari Ini

Posted: 18 May 2011 07:00 PM PDT


Daripada Ibn Abbas RA berkata bahawa Nabi SAW bersabda:

Maksudnya:
Dua nikmat yang kebanyakan manusia rugi (kecewa) dalam menerima keduanya iaitu nikmat sihat dan waktu lapang...
Hadis Riwayat Bukhari

PAS PILIH JALAN NERAKA?

Posted: 18 May 2011 04:58 PM PDT



"Jika PAS benar benar membawa perjuangan Islam yang sebenar, kenapa anak orang PAS ramai yang merempit, hisap dadah atau berbagai gejala sosial sedangkan ibu bapa mereka berjuang di dalam parti Islam? Adakah jawapan mudah, "anak nabi Nuh pun ingkar"?

Jika benar pemimpin PAS menghayati Islam, kenapa di dalam pejabat pemimpin besar PAS ada juga perempuan bertudung yang berbaju lengan pendek menghidangkan air kepada tetamu? Apakah perkara aurat ini terlalu remeh kerana ada 'mudharat' yang lebih besar perlu diperjuangkan?(saksikan video aziz bertemu dr azizan)

Muktamar PAS adalah jalan 'terbuka' untuk memilih pemimpin. PAS adalah parti Islam. Maka sudah pasti ianya perlu dijalankan secara Islam. Islam itu adil. Jadi pilihlah dengan adil.

Para penganjur, pemantau dan pemimpin yang menggalaskan tanggungjawab terhadap 'adilnya' pemilihan perlulah ingat, berada di dalam parti Islam, tidak sekali kali membenarkan kamu menggunakan taktik kafir.
Jangan ada unsur dan taktik kafir di dalam Islam. Penipuan atau penyelewengan adalah taktik kafir atau kuffar. Janganlah beralasan berbuat 'sesuatu' tersebut atas dasar mencegah 'mudharat' yang lebih besar .
Jangan kamu lupa, samada kamu berada di dalam parti Islam atau tidak, tiap saat perbuatan kamu tetap dihitung oleh yang Menguasai Sekalian Kerajaan Langit dan Bumi.

Ada juga setengah pemimpin beralasan walaupun buruk, tetapi PAS adalah lebih baik dari UMNO yang tidak mahu kepada Islam. Bagi aku itu bukan alasan. Itu adalah penyelewengan di dalam Islam.

Kita tidak mahu,malah tidak memandang langsung kepada UMNO, kerana UMNO jelas menentang Allah dan Rasul. Kita berbincang pasal PAS. Kerana PAS adalah parti Islam.

Maka bila disebut parti Islam, tidak semestinya kebaikan semalam membolehkan kita melakukan keburukan pada hari ini. Kita ingin cuba dan berusaha menjadikan imej Islam yang dibawa ini lebih baik dari semalam. Bila ingin menjadikannya lebih baik dari semalam, maka ianya haruslah bermula dari semua segi.

Lantaran itu dalam suasana menjelang muktamar, maka bersamalah bermuhasabah. Jika setengah golongan mengesyaki sesuatu, maka perjelaskanlah. Hilangkanlah segala keraguan mereka. Jangan lagi timbul tandatanya.

Pepatah melayu ada berkata 'jika tiada angin masakan pohon bergoyang". Betul atau salah maka buktikanlah dengan amal. Buangkanlah unsur unsur kafir di dalam parti Islam.

Kembalikanlah kepada kesucian Islam. Jika kamu ada kepentingan diri, buangkanlah kepentingan diri kamu. Jika kamu ada puak, buangkanlah rasa berpuak kamu. Jangan wujudkan assabiyah di dalam parti Islam.

Jika PAS ingin menuntun umat ke jalan syurga, maka tuntunlah dari segenap segi. Bukan sekadar jubah dan hujah. Jangan ada di antara kita yang saban hari berceramah tentang kelebihan menuju syurga, tetapi diri sendiri menempah jalan ke neraka.

Jika jawatan pemimpin itu adalah sesuatu yang menjadi kebanggaan kamu, maka tentunya kamu sendiri lebih jelas tentang sesuatu yang bakal menimpa kamu.

*Artikel ini dipetik daripada laman web pembangkang, DETIK DAILY dan ditulis oleh RamziRedang.

Benarkah PAS memilih jalan SYURGA ALLAH?


GEMPAR!!! Chua Jui Ming BERTAUBAT kerana kecewa melihat ANWAR meratah China DOLL?!!

Posted: 18 May 2011 05:06 AM PDT




MYMASSA: Maaf kerana bikin gempak. Sebenarnya gambar-gambar di atas merupakan memori indah di mana ketika itu golongan bukan Melayu sentiasa bekerja keras dalam memastikan BN mencapai kemenangan demi mengelakkan DAP cauvinis dan PAS Khawarij mendapat kuasa dan memporak-perandakan negara.

Namun kini, segalanya hanya tinggal kenangan...Mereka sanggup memilih untuk menjayakan Agenda DAP bagi mengambil alih peranan orang Islam sebagai penguasa di negara ini gara-gara Pas yang tidak segan silu melacurkan akidah dan diri sendiri saban hari dek kerana nafsu buasnya untuk terus mengecap kuasa dan kemewahan duniawi!!!

AIYA APEK...INI MACAM BISNES BOLEH BANGKRAP PENANG WO..

Posted: 18 May 2011 05:00 AM PDT


Guan Eng nak habiskan RM1.2 JUTA DUIT RAKYAT PENANG UNTUK KONSERT DAN HIBURAN.

Penang to spend RM1.2m for arts festival

May 18, 2011
Guan Eng announced today that this year's George Town Festival will take place in July and will feature over 80 programmes. — file pic
KUALA LUMPUR, May 18 — The Penang government will be injecting RM1.2 million into this year's George Town Festival, an annual month-long event to celebrate the city's Unesco World Heritage listing, which was granted in 2008. Penang Chief Minister Lim Guan Eng announced today that this year's event was set to be even more successful than last year's, featuring local and international entrepreneurs in the arts industry such as Datuk Jimmy Choo, Zang Toi, Yeoh Lee, Akram Khan and international model Ling Tan.
"We hope to make this festival a premier event in Malaysia ... we want to turn it into an international event.
"The state has committed itself to this adventure. It will be a rollercoaster ride for us for we had to start from scratch but sometimes, one cannot take the easy way out," he said during his speech at the launch of the event at the Lot 10 shopping centre here this afternoon.
Lim added that the RM1.2 million earmarked to fund the event was "money well spent", adding that the state wanted to boost and encourage creativity by providing a platform for those in the arts to showcase their talents.
"You can be assured that everything will be done through open tender," he said during a press conference after the event.
Lim also noted that the festival is a fully state-funded initiative, without any aid from the federal government.
He, however, said the state government was open to any offer from federal government agencies to help promote and run the event.
The state government spent RM400,000 for last year's inaugural festival, which featured over 80 programmes, 1,000 performers and attracted an overall audience of 600,000 tourists from 42 nations.
According to festival director Joe Sidek, last year's event, which was put together within six weeks, managed to generate RM26,000 in profit.
"This year, we started preparations early ... in January. And we hope to raise at least RM4 million, on top of the funds given by the state," he said.
This year's festival is expected to attract at least one million tourists, both local and foreign.
"Penang is a state that is buzzing ... perhaps in perpetual motion. When your city is in perpetual motion, we need to pause and reflect a little.
"The importance of slowing down is in appreciating the deeper significance of life, which is fragile and short.
"Sometimes in the rush of the rat race, we lose sight of the important things like our appreciation of culture and arts," said Lim.
He added that the festival would also see the homecoming of many local talents presently residing abroad, boost tourism in Penang and showcase the state's beauty, history, culture and heritage.
"It is a celebration of the beautiful and creative people of Penang, a celebration of expertise, entrepreneurship and creativity.
"We also hope that from here, we can create more talents, we do not want to limit ourselves," he said.
The George Town Festival 2011, to be held in the month of July, will feature over 80 programmes including theatre, music, dance, film, art, opera, food, fashion, photography and inspirational talks.
The gala opening on July 1 entitled "Peranakan Penang" is a cultural and fashion showcase of Peranakan jewellery paired with evening dresses from the collections of New York-based top Malaysian designers like Yeohlee and Zang Toi.
Other event highlights include the "Dinner@8, an exclusive black-tie party where eight international chefs will battle for the title of "Top Chef" at the Eastern & Oriental Hotel in Penang.
There will also be a "Nasi Kandar Festival" programme featuring 500 nasi kandar outlets, a lecture/monologue performance titled "No. 7" inspired by the seventh wife of Chinese tycoon Cheong Fatt Tze, several photography displays, a gala operatic concert by Pro Musica, a dance performance entitled "Vertical Road" by Akram Khan, and a mixed media performance encompassing light design, dance, music and visuals called "River meets Light" in addition to other programmes.

http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/penang-to-spend-rm1.2m-for-arts-festival/

Cuba lu orang baca perenggan ni....belanja RM400, 000 tahun lepas....untung cuma RM26,000.

The state government spent RM400,000 for last year's inaugural festival, which featured over 80 programmes, 1,000 performers and attracted an overall audience of 600,000 tourists from 42 nations.
According to festival director Joe Sidek, last year's event, which was put together within six weeks, managed to generate RM26,000 in profit.
 Kalau ini tahun belanja RM1,200,000 ertinya untung yang bakal dapat dalam RM78,000.

Ertinya RM1,122,000 (RM1.12 JUTA) RAKYAT AKAN HABIS UNTUK  BAGI ENJOY APEK-APEK DAP.


UDAH LA ISLAM ENTAH KE MANA, PEMBAZIRAN PULAK BERLAKU DI PENANG. INIKAH KERAJAAN CONTOH YANG DAP BANGGAKAN???


FITNAH ALTANTUYA DIULANGTAYANG OLEH BALACI ANU WAR

Posted: 18 May 2011 01:25 AM PDT

Nampaknya media-media balaci Anu War mula memainkan isu ALTANTUYA sebagai diversi kepada isu VIDEO SEKS dan LIWAT Anu War yang semakin terdedah.\

Propaganda ALTANTUYA yang terbaru ini dimulakan oleh Suara Keadilan.
Kemudian satu laman web luar negara pro Anu War (Asia Sentinel) mereka cerita seolah-olah mereka mendapat maklumat daripada WIKILEAKS mengenai Kes ALTANTUYA.


Kemudian MALAYSIAKINI menyambut berita ini dengan menSPINkan dan memPROPA cerita tersebut dengan mengaitkan secara terus penglibatan DS Najib. Selepas ini, blog-blog PEMBANGKANG akan mendodoikan lagu yang sama sebagai menyahut seruan RAJA PUTAR ALAM bagi menutup cerita BURIT dan JUBO yang telah RAJA PUTAR ALAM tutoh selama ini.

Sebenarnya, mana datang ceritera ALKISAH ALTANTUYA? Mengikut WIKIPEDIA, fitnah mengaitkan kematian ALTANTUYA dengan DS Najib bermula dengan Akuan Bersumpah RAJA PETRA KAMARUDIN aka RPK.

Statutory Declaration by Raja Petra

In a statutory declaration in his sedition trial in June 2008, Raja Petra accused Datin Seri Rosmah Mansor (the wife of Malaysia's Deputy Prime Minister, Datuk Seri Najib Tun Razak) of being one of three individuals who were present at the crime scene when Altantuya Shaariibuu was murdered on 19 October 2006[28]. He wrote that Najib's wife, Rosmah Mansor, and Acting Colonel Aziz Buyong and his wife, Norhayati, Rosmah's aide-de-camp, were present at the scene of the murder and that Aziz Buyong was the individual who placed C4 plastic explosive on Altantuya's body and blew it up.[29] Dr Shaariibuu Setev, the father of Altantuya Shaariibuu, has asked the police to conduct a thorough investigation into an allegation by Raja Petra saying the police should look seriously into the allegations as it might provide them with fresh evidence in their case.[30]


Kini, orang yang mereka fitnah ini telah mengaku bahawa dia tidak pernah mengaitkan YAB Perdana Menteri dengan ALTANTUYA. Kepada macai-macai ANU WAR yang masih nak mainkan PROPAGANDA ALTANTUYA, bertaubatlah. Kerana berkat doa dan solat hajat perdana anda, kebenaran semakin terserlah. Mastermind Fitnah dan Konspirasi anda semakin kantoi dan menghampiri Sungai Buloh!







KENAPA PAS SEMAKIN SAYANG KEPADA DAP?

Posted: 18 May 2011 12:05 AM PDT

Jawapan mudah. Kerana bersama-sama DAP, lebih banyak FIESTA boleh dibuat. Lebih banyak PESTA di anjurkan. Lebih banyak hiburan dan konsert dicipta khusus untuk merosakkan anak muda di Penang.

Tapi dengan bersama-sama DAP, mereka boleh berselindung di sebalik parti kafir harbi dengan terus menerus menyalahkan UMNO dan BN.

Tahniah PAS kerana semakin terserlah kemunafikan anda. Jika ada sahaja konsert-konsert di KL atau bukan negeri yang diperintah oleh Pakatan Pembangkang, mesti laju macai-macai DAP seperti Salahuddin Ayub atau Mahfuz Omar bersuara.

Tapi bila DAP yang anjurkan, tiada satu pun suara-suara yang membantah keras.

*INILAH WAJAH SEBENAR PARTI YANG BERTOPENGKAN ISLAM!

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 18 May 2011 11:21 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Bayangkan Kalau Ini Berlaku Pada Nik Ajis...

Posted: 18 May 2011 07:19 PM PDT


Semua orang dah tahu, nik ajis dah tak boleh jadi imam lagi, kenapa dia tak boleh jadi imam? pasal dia dah pakai pampers, kenapa dia pakai pampers? pasal dia punya injap besar dan kecil dah tak berfungsi dengan baik lagi, biasa la beb orang tua... tapi inilah satu-satunya orang tua yang tak sedar diri...

Berginilah nik ajis kalau tak berpampers, bayangkan kejadian ni berlaku ketika dia sedang berceramah, sedang dia tengah dok syok-syok maki najib, tetiba kejadian ini berlaku... pehhh bau asemmm beb... maunya orang pas akan tuduh ini semua umno punya kerja. heeheeheehee....




UMNO Selangor Tidor Atau Blogger Ini Baru Keluar Dari Lubang Kubor...

Posted: 18 May 2011 02:55 AM PDT

Ok.. aku terbaca dalam satu blog yang aku yakin penulis blog itu bukan orang selangor telah menulis satu artikel pada aku inilah artikel yang paling bodoh yang pernah aku baca, artikel itu bertajuk, 'umno selangor tidur dan terus tidur sambil berangan-angan besar' artikel tu kalau tak silap aku di keluarkan 2-3 hari sudah, tapi malangnya, si mamat yang tulis artikel tu terlambat 2 tahun, kalau di awal 2008 hingga 2009 mamat tu tulis artikel macam tu, yess aku boleh terima, pasal masa tu memang umno selangor tidur, tapi ye la kan, dah la bodoh, bangang lak tu, tak pasti la aku, siapa yang tidur, umno selangor atau penulis artikel tu yang tidor berdengkur dan baru je dia di kejutkan oleh seorang vvip, yang pada aku vvip tu pun 2x5 jugak la dengan penulis artikel tu.

Aku, gap, medan info, krisputera, warisan 2057 (papa hebat) oyabun dan berberapa orang lagi pernah tegur umno selangor, ketika tu setiausaha perhubunggan negeri memang slow, tapi sekarang alhamdulilah, semuanya dah ok, yang tak ok hanyalah seorang vvip dalam perhubungan selangor, lalu di arahkan penulis sardin ni untuk menghentam kepimpinan umno selangor, mengatakan umno selangor tidor di tahun 2011 ni samalah seperti mengatakan yang datuk najib tak buat kerja, kena ingat beb... najib ketua perhubunggan umno selangor tau...

Tak pasti apa motif hamlau ni tulis umno selangor tidor, apa dia buta ke? tak nampak apa program yang umno selangor buat, ohh lupe la... penulis tu bukan orang selangor pun, dia hanya menerima upah untuk memburukan umno selangor, datuk najib dan noh omar... tak ada motif lain. aku tahu siapa boss yang mengarahkan si hamlau ni membuat onar di selangor ni, macam yang aku kata la tadi, dia di upah oleh seorang vvip dalam perhubungan umno selangor yang kini masih tercari-cari tempat bergayut, vvip ni bukanlah hebat mane pun... dia ni orang terbuang, bio aku cerita sikit pasal vvip ni, dia ni dah 3 kali tukar bahagian.... cukup setakat itu cerita vvip ni, apa maknanya kalau seorang pemimpin kerap sangat tukar bahagian? maknanya orang menyampah kat dia la kann... so untuk menunjukan yang dia ni hebat, lalu di upahnya la penulis cabuk untuk memburuk-burukan datuk najib dan noh omar, aku tak pasti si vvip ni nak tujuk kehebatan dia tu pada sapa... sedangkan presiden umno dan pengerusi perhubunggan umno selangor adalah orang yang sama, iaitu datuk najib.

Ok la, aku malas nak tulis panjang-panjang pasal blogger cabuk ni, cuma satu je yang aku nak pasan pada dia dan geng-geng dia, apa pun study dulu struktur gerak kerja umno selangor, jangan main dok hentam je atau pun dengar cerita dari vvip tu, pasal dalam meeting orang semua angguk je apa yang vvip tu cakap, pasal malas nak layan dia, tapi di luar, gerak kerja lebih tersusun dan mantap dari apa yang vvip tu plan. lagi satu, kalau setakat vvip tu bagi 2-3 ratus untuk buat onar kat selangor ni, tak payah ambil la... mintak la kat dia puluh-puluh ribu, baru berbaloi, pasal vvip tu memang kaya raya beb... setakat dapat 2-3 ratus kat tangan, orang lain dapat beribu-ribu, lupakan je la.

Panglima Perang Cyber

Posted: 18 May 2011 11:17 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Video Malaysiakini Isu Perang Salib : Ucapan Ibrahim Ali Diputarbelit !!!

Posted: 18 May 2011 09:32 PM PDT

Ahli PAS Mesti Sakit Hati Tengok Anwar Hina MB Azizan Kerana Isu Salahlaku Exco PKR Dalam Video Ini

Posted: 18 May 2011 08:48 PM PDT





Panglima : makan dalam !!! 


SMS Presiden PERKASA Pertahan Utusan Malaysia Kepada The Unspinners !!!

Posted: 18 May 2011 07:01 PM PDT


Tindakan mahu menguburkan Utusan Malaysia adalah tindakan mahu membisukan suara orang Melayu.

Cukuplah kita kehilangan satu persatu suara kita tetapi jangan sampai suara ini pun tenggelam lantaran kesombongan mereka yang tidak sedar diri !!!

Ayuh kita pertahankan Utusan Melayu dan tunjukkan kesatuan kita membela akhbar ini... berbanding dengan Suara Keadlan dan Harakah - kita lebih kenal siapa yang menipu dan siapa yang mahu memberitahu perkara yang benar tanpa memihak kepada sesiapa.

Jangan biarkan mereka menunjukkan kekuatan tanpa kita menentang dengan kekuatan yang kita ada. 

Bukan untuk 'berperang' atau 'berparang' sesama saudara tetapi memberi ingatan jangan sampai melampau batas dalam mengikut ketua sehingga kepentingan bangsa yang membela agama Islam ini tergadai.



SMS Datuk Ibrahim Ali kepada The Unspinners :


Kita sudah BERTEKAD DGN IKRAR MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH. GENGAM BARA API BIAR SAMPAI JADI ARANG..


AYOH KELUAR AHLI PERKASA, WP DAN SGOR, KELUAR RAMAI RAMAI PD 2OHB MEI JUMAAT JAM 2.3Optg (selepas solat jumaat) d JALAN CHOW SOW LIM, 5OO ela dari Pejabat UTUSAN MALAYSIA..



Angkatan Muda Keadilan Mahu Ganyang UTUSAN ... Ini puak2 barua yg jadi alat DAP dan kumpulan boneka Anwar. Mereka nak datang utk tunjuk perasaan thdap Utusan. Satu Usaha Biadap.



UTUSAN MILEK MELAYU, SUARA MELAYU DAN SATU2NYA MEDIA YG BELA MELAYU. AYOH KORBAN SEDIKIT MASA DEMI PERJUANGAN.



PERHIMPUNAN KITA AMAN, ELAK PROVOKASI DAN JAGA UNDANG2 NEGARA. KITA BERHIMPUN HANYA UTK MEMPERTAHANKAN UNDANG2. ALLAHUAKBAR!

Pengumuman Penting Kepada Blogger !!!

Posted: 18 May 2011 06:20 PM PDT


Beberapa jam lagi Panglima akan kemaskini list (senarai ) blog-blog yang ada di rangkaian Panglima di sini. Tujuannya ialah untuk memeriksa adakah masih ramai Bloggers BPN yang memakai lencana BPN di alam siber ini atau sebaliknya. 


BPN untuk makluman semua, masih lagi wujud meskipun pertemuan alam fizikal jarang dibuat beberapa ketika ini. Namun begitu kerjasama erat BPN dengan Unit Media Baru Pemuda Umno masih diteruskan tanpa sebarang masalah dari dulu hingga kini tanpa sebarang publisiti.

Selain itu Panglima juga akan membuang blog yang tidak sudi meletakkan kembali link blog Panglima. Selepas sekian lama rasanya sudah tiba masa untuk membuang blog yang tidak mesra dan tidak mahu menjalinkan hubungan lebih erat sesama blogger. Masalah sesetengah kita ialah memilih dalam meletakkan link blog sedangkan matlamat dan arah kita semua adalah sama tiada bezanya.

Tidak lupa blog yang dirasakan tidak mahu menerima arus perubahan 'Transformasi Politik' yang mana masih mahu menggunakan perkataan mencarut dan fitnah juga MUNGKIN akan dikeluarkan. Dalam hal ini kebebasan menulis asalkan tidak menfitnah adalah hak seorang bloggers dan mereka bebas memilih perkataan yang bersesuaian dengan mesej yang ingin disampaikan. Asalkan tidak mencarut dan menghina mana-mana insan, atau agama dan bangsa lain yang menghormati kita.

Panglima juga sedang TRANSFORMASI diri dengan menyeru diri sendiri untuk menggunakan FAKTA yang kuat dan kata-kata paling LEMBUT untuk mengunci pergerakan / permainan lawan kita yang masih belum lagi mahu merubah pendirian mereka. Masa memikat golongan intelek  atau muda mudi semestinya memerlukan pendekatan fakta yang hebat dan kata-kata yang memikat agar mereka lebih mesra dan tertarik dengan cara penulisan artikel blog kita.

Akhir sekali Panglima akan membuat dua kumpulan baru blog iaitu blog Intelek dan blog Pakatan. Rakan seperjuangan yang lain akan diletakkan dalam list 1Malaysia, Blogger BPN dalam list 1BPN dan blog baru muncul dalam list Blog Baru. Kita juga ada sebilangan sahabat blogger perempuan / wanita yang telah dilatih / ditemui dan mesra kerajaan. Mereka akan diletakkan dalam senarai blog Serikandi. 

Blog Intelek juga akan diwujudkan untuk membariskan blog yang tinggi kualiti penulisan mereka seperti laman AIDC, Nobisha, Azli Shukri dan Dr Novandri dll. Manakala Blog Sahabat BPN akan dikekalkan seperti biasa. Panglima juga akan membina senarai blog lawan / pakatan bagi memudahkan proses meneliti isu-isu yang mereka sentuh dari satu tempat sahaja tanpa perlu pindah randah ke tempat yang berbeza.


Proses ini satu perjalanan biasa dalam mengemaskan saf pertahanan siber negara kita agar lebih mantap dan hebat dari semasa ke semasa. Blogger lain yang ingin menyertai kita juga dialu-alukan dengan tangan penuh terbuka !


" Berkata pula orang-orang yang yakin bahawa mereka akan menemui Allah: Berapa banyak (yang pernah terjadi), golongan yang sedikit berjaya menewaskan golongan yang banyak dengan izin Allah dan Allah (sentiasa) bersama-sama orang-orang yang sabar. "
 
(  سورة البقرة  , Al-Baqara, Chapter #2, Verse #249)


Biar kita sedikit tetapi berkualiti dari ramai tetapi tidak ada manfaat bahkan membawa mudarat !!!






Salasilah Keluarga Anwar Sangat Misteri - AIDC

Posted: 18 May 2011 05:15 PM PDT


Rekod Salasilah Anwar Yang Misteri


Email dari Ceruk Tok Kun [klik di sini] tentang salasilah Anwar Ibrahim mungkin mengejut

ramai pihak, tetapi bagi saya itu bukan perkara baru, saya pernah dengar daripada bekas-bekas sahabat Anwar sebelum ini.

Seorang sahabat Anwar yang berasal dari Johor yang terlibat aktif dalam mempertemukan Anwar dengan Wan Azizah, ketika itu Azizah masih belajar di Dublin pernah bercerita perkara ini.

Memang ketika mula-mula mendengarnya, agak pelik, dan saya simpan sebagai maklumat persendirian sahaja, tetapi apabila mendengar dari pelbagai sumber yang berlainan, saya mula tertanya-tanya, benarkah salasilah Anwar ini ?

Benar, dalam mana-mana wikipedia, tiada catatan tentang sejarah hidup Anwar khususnya berkenaan latar belakang keluarganya yang sejarahnya itu terus melompat ke alam pelajar, terlibat dalam PKPIM, ABIM, sertai UMNO, masuk penjara, PKR dan akhirnya sejarahnya hari ini.





Anwar dan ayahnya, Pak Ibrahim


Juga tiada buku khusus yang menceritakan sejarah keluarganya, kecuali buku-buku politik yang menceritakan tentang sejarah perjuangan politiknya..bla..bla..bla..

Akhirnya sejarah hidupnya ditinggalkan kosong dengan penuh misteri.

Baca lagi di sini http://www.anwaraidc.com/?p=11445

KJ Sedia Berjuang Tanpa Jawatan - Syabas !!!

Posted: 18 May 2011 04:02 PM PDT


Ucapan Khairy Jamaluddin semasa merasmikan Persidangan Wanita , Pemuda dan Puteri Putrajaya yang disiarkan oleh Pengerusi Unit Media Baru Pemuda Umno Malaysia Tun Faisal menarik perhatian Panglima. Sebagai seorang yang mendapat banyak gosip dari berbagai pihak dan bergelar Ketua Pemuda Umno Malaysia, KJ nampaknya tetap teguh dengan semangat ingin berjuang meskipun tanpa jawatan.

Sikap ini Panglima puji bukan kerana bukan mudah memegang jawatan tanpa kedudukan dalam kerajaan. Namun kesediaan KJ berjuang tanpa sebarang jawatan wajar menjadi iktibar kepada mana mana pemimpin yang lain. Beliau juga memberi amaran kepada AMK agar jangan buat kacau di negara ini atau berdepan dengan jentera Pemuda Umno yang sentiasa berjuang di hadapan saf pertahanan negara kita !

Baca lagi ucapan KJ di blog Tun Faisal di sini http://tunfaisal.blogspot.com/2011/05/kj-amk-jangan-buat-kacau-atau-berdepan.html


Moralnya : mana-mana pemimpin yang tetap setia walau tidak mendapat apa apa wajar dipertahankan oleh kita semua. Begitu juga yang mendapat jawatan tetapi bersikap amanah - juga perlu dikekalkan mereka agar dapat terus membawa amanah parti kepada rakyat jelata.

baca juga tulisan menarik dari Blogger STJ - Sanggah Tok Janggut di sini http://sanggahtokjanggut.blogspot.com/2011/05/kj-dituduh-berkomplot-ada-musang.html

Edisi Rohani : Jawapan Wali Allah Kenapa Doa Tidak Makbul Ada Di Sini !!!

Posted: 18 May 2011 03:13 PM PDT

caption


petikan dari Kitab Hadis 40 Terbitan Dewan Pustaka Fajar 
( Terjemahan dan syarahnya oleh Mustafa Abdul Rahman ) mukasurat 181 

Kisah Skandal Tiga Sahabat - AnWar - Wolfowitz & Strauss Kahn Oleh Laman Amerika

Posted: 18 May 2011 02:55 AM PDT

Mari Kita Doakan Ayahanda Kita Tun Mahathir Segera Sembuh !!!

Posted: 18 May 2011 02:39 AM PDT


Bernama melaporkan Tun Dr Mahathir Mohamad dimasukkan ke Institut Jantung Negara (IJN) hari ini bagi menjalani rawatan jangkitan pada dada beliau.

Mantan Perdana Menteri itu dimasukan ke wad biasa kira-kira 6 pagi selepas mengadu deman dan batuk sejak dua hari lalu.

"Dr Mahathir kini menjalani rawatan antibiotik dalam saluran darah dan fisioterapi dada," kata pembantunya Sufi Yusoff dalam satu kenyataan.

Dr Mahathir, 85, yang juga Presiden Yayasan Keamanan Global Perdana dijangka berada di IJN kira-kira seminggu.

Sufi berkata doktor menasihati Dr Mahathir agar tidak menerima sebarang pelawat kecuali ahli keluarga terdekat beliau.

 
Panglima : mari kita doakan ayahanda rakyat Malaysia ini akan kembali sembuh ! Beliau masih lagi banyak idea untuk membantu Malaysia khasnya Melayu Islam di seluruh dunia...


Demi Politik - Adi Putra & kanak-kanak turut dipergunakan oleh Anwar & Pakatan Untuk Raih Undi !!!

Posted: 18 May 2011 12:56 AM PDT



Rakaman video di atas dirakam pada 4 Mei 2007 bertempat Taman Melewar di Markas PAS oleh Malaysiakini. Video di atas menunjukkan dengan jelas kepada kita semua tabiat buruk dan keji pihak Pakatan dalam mencari keuntungan politik sehingga ia telah melanggar adat kebiasaan kerana menggunakan budak kecil untuk memuji Anwar dalam mencari sokongan dan pengaruh di kalangan rakyat. 

Bagi Panglima - tindakan menjemput budak kecil seperti Adi Putra yang juga seorang budak melayu pintar untuk naik pentas politik ketika usianya 8 tahun ( lahir 1999 ) adalah perbuatan yang SUNGGUH tidak bermoral dan SANGAT memalukan. 

Pakatan sememangnya sejak dulu hingga kini sanggup menggunakan apa dan siapa sahaja demi politik mereka waima terpaksa menggunakan budak kecil dalam kempen mereka. Mereka sangat kejarkan kuasa sehingga tidak lagi perihatin tentang nasib kanak-kanak yang dilibatkan dalam kancah politik...

Jelas sekali bahawa kita tidak boleh biarkan ia terus berlaku. Masyarakat harus menghalang mana-mana parti dari terus menggunakan kanak-kanak untuk tujuan politik kerana sudah pasti ia akan merosakkan kanak-kanak tersebut yang suci dan masih bersih fikiran mereka. Jika dibiarkan tentu anak-anak kita  akan menjadi orang yang tidak beradab dan berakhlak hasil dari kesan pertempuran dan  'peperangan' parti-parti politik yang begitu kejam dan tidak berperikemanusiaan.

Bukti kanak-kanak digunakan oleh Pembangkang seperti di PRK Bukit Selambau di mana lebih 20 kanak-kanak berumur 9 - 12 tahun telah digunakan untuk mengibar bendera parti Pakatan seperti link di sini http://eforum1.cari.com.my/viewthread.php?tid=411628

Begitu juga semasa kempen di Hulu Selangor kanak-kanak juga telah digunakan oleh ahli parti Pakatan Pembangkang untuk meraih sokongan rakyat ! 

Lihat gambar di bawah yang disalin dari blog Mesin Taip Buruk di sini http://mesintaipburuk.blogspot.com/2010/04/pembangkang-guna-kanak-kanak-untuk.html  :



Panglima sendiri pernah bertemu sekumpulan remaja yang masih bersekolah yang mengedarkan poster risalah kempen PRN Sarawak yang telah disiar di blog Panglima di sini

http://penembak-tepat.blogspot.com/2011/04/gempar-budak-sekolah-diguna-edar-poster.html


Adakah kita masih mampu menghalang perbuatan mungkar ini diteruskan ? 

Ayuh kita bersama-sama mencegah perkara di atas agar ia tidak lagi berulang kepada kanak-kanak kecil yang tidak reti apa apa tentang politik. 

My Longest Yard

Posted: 18 May 2011 11:10 PM PDT

My Longest Yard


Wikileaks keluarkan cerita 'pembunuhan Altantuya' sejurus tandatangan MOU dengan Raja Petra

Posted: 18 May 2011 01:38 AM PDT


Bila Malaysiakini keluarkan berita di bawah ni, saya langsung tak terkejut beruk. Percayalah..beruk pun tak terkejut macam saya.


Sabtu lepas, blog ini telah dedahkan satu 'perjanjian persefahaman atau MOU' yang telah ditandatangan antara Julian Assange (Wikileaks) dan Raja Petra Kamaruddin(Malaysia Today).

Untuk tujuan apa? Apa relevannya MOU tersebut?

Kita boleh cabar Raja Petra untuk dedahkan isi kandungan MOU tu kalau boleh. Apa maklumat yang dikongsi? Berkualiti atau sahihkah maklumat yang diberikan?

Kita tau siapa Raja Petra sebenarnya. Kita tau sangat-sangat.

Kini kita sudah ada jawapan. Game 'pembunuhan Altantuya' kembali dimainkan.

Raja Petra dan Altantuya sememangnya tidak dapat dipisahkan. Bagi irama dan lagu. Lagipun, itu saja modal yang Raja Petra ada untuk terus hidup.

Kesian Julian Assange..tak pasai-pasai kena auta.



Julian Assange and Raja Petra Kamarudin at the Sunday Roast lunch in the Duke of York

The Memorandum of Understanding between Wikileaks and Malaysia Today is signed, sealed and delivered

AZLI SHUKRI

Posted: 18 May 2011 11:08 PM PDT

AZLI SHUKRI


Sekitar Chat Bersama Anwar Ibrahim di Yahoo! Terbukti Hudud Bukan Agendanya!

Posted: 18 May 2011 10:48 PM PDT

Anwar Ibrahim telah diberi peluang untuk bersama-sama dengan warga Yahoo selama satu jam bermula jam 11.15 pagi tadi. Di bawah ini saya kutip daripada blog Warta Shubhi berkenaan beberapa dialog menarik Anwar semasa sessi chat dengan warga Yahoo. Yang menariknya adalah berkenaan hukum Hudud - ternyata Anwar Ibrahim masih berdolak-dalik dalam pendiriannya dengan memberikan jawapan bahawa Islam lebih mengutamakan isu-isu keselamatan, kebebasan dan keadilan - bukankah dengan melaksanakan hukum Hudud itu maka tertegaknya keadilan yang sangat diperjuangkan oleh PAS dan PKR selama ini? Soalnya sekarang bilakah Anwar Ibrahim akan melaksanakan hukum Hudud sekiranya PR benar-benar berjaya mentadbir Malaysia? Sudah semestinya Anwar harus meletakkan "jangka masa" - sama ada setahun, dua tahun atau tiga tahun, bagi melaksanakan Hudud di Malaysia sekiranya beliau mempunyai cita-cita ke arah itu. Namun demikian, Anwar Ibrahim tetap berdolak-dalik dalam isu ini! Baca chat bersama Anwar Ibrahim di bawah :

Kemungkinan dipenjarakan?

Anwar Ibrahim: No reason to for me to be jailed based on facts and law. For now, reformasi!

Kenapa Anwar bahaya?

Anwar Ibrahim: Unfortunate for UMNO leaders to resort to dirty politics and pornography. I'm deemed to be dangerous because of my commitment to reform and combat corruption and cronyism.

Comment From David : Give me one good reason why should I vote for you in the next election?

Anwar Ibrahim: For freedom and justice. Enough of racism and corruption.

Betulkah PR makin lemah?

Anwar Ibrahim: mainstream media propaganda. The reality on the ground is still promising. Example: Sarawak elections.

Ramai orang-orang lama PKR dah cabut, komen?

Anwar Ibrahim: Beberapa orang dibeli UMNO. Majoriti yang punyai daya tahan, daya juang dan maruah masih kekal dengan perjuangan. Tenaga baru muncul, lebih wibawa dan dibuktikan dalam PRU yang lalu.

kembali kpd Umno jika ditawar jadi PM?

Anwar Ibrahim: Saya tetap bersama golongan Mustadh'afeen. UMNO sudah tidak relevan kerana dikaitkan dengan kezaliman, keangkuhan dan rasuah.

komen tentang PERKASA

Anwar Ibrahim: Insult to the intelligence of Malaysians with their racist tirade. It's also an UMNO ploy to create mischief and racial tension.

Perlaksanaan Hudud?

Anwar Ibrahim: We must understand what is the higher objectives of the Syariah (maqasid syariah). Our priority is security, freedom and justice for all Malaysians.

Comment From Dr MiM : DSAI, what is the rational of avoiding a simple 'show your omega watch' to the press and public? Logically, this simple move will ease your moral issues?

Anwar Ibrahim: What is the issue? First, Eskay claimed that it was given by a Saudi prince. Then, it was bought in taiwan in 2004 (when I was in jail). Why is there the need for me to explain?

Comment From wasif : Buku apa-tulisan siapa yg paling bnyak mmpengaruhi pemikiran DSAI?:)

Anwar Ibrahim: Al-Quran, kitab hadith, karya-karya besar termasuk Shakespeare, Tagore, Iqbal.

Comment From ily : Sdr memang menjadi sasaran serangan. Mengapa sdr tidak berhati-hati alam memilih pegawai saudara atau sahabat sejak serangan liwat kali pertama

Anwar Ibrahim: Saya tidak mudah menghukum orang. Saya lebih bersifat memaaf dan tidak mencurigai. Jika Saiful yang dimaksudkan, beliau telah dipilih oleh staf lain dan hanya pekerja sementara.

Comment From om: in your opinion, who is the man in the video. pls answer honestly.

Anwar Ibrahim: I have some suspects; big stomach and saggy breasts. ha ha

Komen tentang Mahathir

Anwar Ibrahim: Dr. M kuat disiplin dan kerja. Sosok keras dan tidak sedia menerima kritikan.

Comment From Nik Abdul : Datuk Seri: How is your opinion when expert form South Korea & US confirm that individual from sex tape seems like your face? Do you think that is conspiracy too?

Anwar Ibrahim: Typical example how smart guys like you can be duped by UMNO media. Which expert? Why can't they be transparent?

Comment From PK : Adakah betul dakwaan yang mengatakan Dato seri bersetuju dengan fahaman pluralisme dan bersetuju dengan tindakan Lina joy untuk keluar Islam ats nama kebebasan beragama??

Anwar Ibrahim: Percubaan juak UMNO untuk memfitnah termasuk menteri agama. Syeikh Yusuf Qardawi sedia jadi saksi seandainya saya didakwa dalam isu ini. Kita tidak menggalakkan atau meremehkan soal aqidah tetapi kita juga tidak boleh memaksa.

Sumber : Warta Shubhi.

Pengaruh Ulama Selebriti PAS - Nik Aziz Nik Mat Merudum!

Posted: 18 May 2011 08:11 PM PDT

Ini merupakan perkembangan yang sangat baik iaitu pengaruh Ulama Selebriti tersohor negara Nik Aziz Nik Mat semakin menjunam jatuh daripada pandangan rakyat. Baca laporan Berita Harian ini. KOTA BHARU: Kajian pendapat oleh sebuah syarikat perundingan dan penyelidikan, mendedahkan penerimaan rakyat Kelantan terhadap kepemimpinan Menteri Besar, Datuk Nik Aziz Nik Mat, menurun kepada 48.3 peratus, berbanding 76 peratus pada 2006 kerana beberapa faktor, termasuk penentangan rakyat di negeri itu terhadap kerjasama PAS dengan DAP.

Bagaimanapun, kajian oleh Social Matrix Research (SOCMAT) itu mendapati penerimaan rakyat Kelantan terhadap Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed melonjak kepada 31 peratus berbanding enam peratus pada 2006, manakala Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Awang Adek Hussin meningkat kepada sembilan peratus. Kaji selidik yang dinamakan Tinjauan Kepekaan Penduduk Tentang Kepemimpinan Kelantan 2011 itu dilakukan pada Mac lalu. Kaji selidik sama pernah dilakukan oleh syarikat berkenaan pada 2006.

Penasihat SOCMAT, Dr Khairudin Damhoeri, berkata kaji selidik juga mendapati pemimpin PAS lain seperti Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Datuk Husam Musa; Timbalan Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yakub dan Timbalan Pesuruhjaya III PAS Kelantan, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah, gagal mengulangi pencapaian hebat lima tahun lalu, sekali gus menunjukkan kedudukan PAS untuk mempertahankan Kelantan dalam pilihan raya umum akan datang amat getir.

Beliau yang juga pensyarah di sebuah institusi pengajian tinggi swasta (IPTS) di Lembah Klang, berkata kaji selidik membabitkan 3,000 responden berumur 21 hingga 102 tahun dan setiap mereka dihubungi sekali lagi untuk pengesahan bagi memastikan integriti hasil kajian.

"Kajian ini tidak memihak kepada sesiapa kerana ia pernah dilakukan pada 2006. Ketika itu kami dapati PAS amat popular dan sukar untuk UMNO mengambil alih kerajaan. Bagaimanapun, kali ini, kaji selidik mendapati Barisan Nasional (BN) sudah mendapat tempat kerana selepas Nik Aziz, populariti adalah kepada Mustapa dan Awang Adek," katanya kepada Berita Harian.
Kajian juga mendapati golongan yang menyukai Nik Aziz adalah yang berusia 51 tahun ke atas dan bawah 30 tahun, manakala Mustapa menerima sokongan mereka yang berusia 30 hingga 50 tahun.

Beliau menegaskan hasil kajian pada 2006 menunjukkan rakyat Kelantan tetap akan memilih PAS walaupun Nik Aziz meletakkan jawatan ketika itu.

"Bagaimanapun, kali ini, jika Nik Aziz meletak jawatan BN dijangka akan kembali merampas Kelantan," katanya. Ditanya mengenai punca kemerosotan sokongan terhadap Nik Aziz, beliau berkata, rakyat Kelantan belum dapat menerima kerjasama PAS dengan pakatan pembangkang, terutama DAP. Katanya, sebelum ini PAS melaungkan dasarnya menegakkan Islam dan menentang pihak yang berkawan dengan kafir, tetapi kini parti itu sendiri sudah berbaik dengan DAP yang jelas menentang Islam.

"Faktor kedua adalah perpecahan dalam PAS berikutan ada kem Erdogan, iaitu kepemimpinan profesional seperti Husam dan Dr Hatta Ramli. Selain itu, ada kumpulan kerajaan perpaduan terdiri daripada Timbalan Presiden PAS, Datuk Nasharuddin Mat Isa dan Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustapa Ali serta kumpulan tradisional yang diketuai Mohamad Sabu.

"Penurunan populariti Nik Aziz juga berpunca daripada menantunya, Abdul Ariffahmi Abdul Rahman dalam kes Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PBMK)," katanya. Dr Khairudin berkata, isu pelbagai fatwa yang dikeluarkan Nik Aziz, mengelirukan orang Melayu sehingga menyebabkan mereka tidak lagi yakin padanya.

SOCMAT ditubuhkan sebagai badan perunding bebas kepada mana-mana pertubuhan bukan kerajaan (NGO) atau syarikat yang mahu mendapat nasihat serta penyelidikan berhubung isu masyarakat, politik, sosial, ekonomi dan pasaran. Kaji selidik terbaru itu dilaksanakan menerusi temubual di tempat awam, seperti pasar, masjid dan warung makan selama tiga hari bermula 25 hingga 27 Mac lalu.

Dr Khairudin pernah bertugas sebagai perunding bebas di Pusat Kajian Strategik Negeri Kelantan pada 2006 dan melakukan kaji selidik terhadap kepemimpinan Kelantan. Beliau juga ditugaskan melakukan analisis keputusan pilihan raya umum pada 2004 dan 2008 mengikut Parlimen, Dewan Undangan Negeri (DUN) termasuk daerah mengundi dan saluran. Kajian berkenaan membabitkan 6,000 daerah mengundi dan 18,000 saluran mengundi yang mendapat pembiayaan Universiti Tun Abdul Razak (UNIRAZAK).

FAKTA
Keputusan Kaji Selidik Social Matrix Research

Datuk Nik Aziz Nik Mat – 48.3 peratus
Datuk Seri Mustapa Mohamed – 31.4 peratus
Datuk Awang Adek – 9 peratus
Datuk Mohd Amar Nik Abdullah – 1.8 peratus
Datuk Husam Musa – 1.6 peratus
Datuk Mohd Alwi Che Ahmad – 1.3 peratus
Datuk Mohd Fatmi Che Salleh – 1.1 peratus

Isu PAS Kena Bantai : Wooo Pedas Berapi Siut!

Posted: 18 May 2011 02:09 AM PDT

1. Saya sungguh terpesona dengan hujahan daripada Ramziredang yang menulis di portal Detikdaily. Tulisannya tepat, pedas dan sangat menyedarkan kita semua. Baca artikel beliau di bawah ini : JIKA PAS BENAR-BENAR membawa perjuangan Islam yang sebenar, kenapa anak orang PAS ramai yang merempit, hisap dadah atau berbagai gejala sosial sedangkan ibu bapa mereka berjuang di dalam parti Islam? Adakah jawapan mudah, "anak nabi Nuh pun ingkar"?

2. Jika benar pemimpin PAS menghayati Islam, kenapa di dalam pejabat pemimpin besar PAS ada juga perempuan bertudung yang berbaju lengan pendek menghidangkan air kepada tetamu? Apakah perkara aurat ini terlalu remeh kerana ada 'mudharat' yang lebih besar perlu diperjuangkan?(saksikan video aziz bertemu dr azizan)

3. Muktamar PAS adalah jalan 'terbuka' untuk memilih pemimpin. PAS adalah parti Islam. Maka sudah pasti ianya perlu dijalankan secara Islam. Islam itu adil. Jadi pilihlah dengan adil. Para penganjur, pemantau dan pemimpin yang menggalaskan tanggungjawab terhadap 'adilnya' pemilihan perlulah ingat, berada di dalam parti Islam, tidak sekali kali membenarkan kamu menggunakan taktik kafir.

4. Jangan ada unsur dan taktik kafir di dalam Islam. Penipuan atau penyelewengan adalah taktik kafir atau kuffar. Janganlah beralasan berbuat 'sesuatu' tersebut atas dasar mencegah 'mudharat' yang lebih besar . Jangan kamu lupa, sama ada kamu berada di dalam parti Islam atau tidak, tiap saat perbuatan kamu tetap dihitung oleh yang Menguasai Sekalian Kerajaan Langit dan Bumi. Ada juga setengah pemimpin beralasan walaupun buruk, tetapi PAS adalah lebih baik dari UMNO yang tidak mahu kepada Islam. Bagi aku itu bukan alasan. Itu adalah penyelewengan di dalam Islam.

5. Kita tidak mahu,malah tidak memandang langsung kepada UMNO, kerana UMNO jelas menentang Allah dan Rasul. Kita berbincang pasal PAS. Kerana PAS adalah parti Islam. Maka bila disebut parti Islam, tidak semestinya kebaikan semalam membolehkan kita melakukan keburukan pada hari ini. Kita ingin cuba dan berusaha menjadikan imej Islam yang dibawa ini lebih baik dari semalam. Bila ingin menjadikannya lebih baik dari semalam, maka ianya haruslah bermula dari semua segi.

6. Lantaran itu dalam suasana menjelang muktamar, maka bersamalah bermuhasabah. Jika setengah golongan mengesyaki sesuatu, maka perjelaskanlah. Hilangkanlah segala keraguan mereka. Jangan lagi timbul tandatanya. Pepatah melayu ada berkata 'jika tiada angin masakan pohon bergoyang". Betul atau salah maka buktikanlah dengan amal. Buangkanlah unsur unsur kafir di dalam parti Islam. Kembalikanlah kepada kesucian Islam. Jika kamu ada kepentingan diri, buangkanlah kepentingan diri kamu. Jika kamu ada puak, buangkanlah rasa berpuak kamu. Jangan wujudkan assabiyah di dalam parti Islam.

7. Jika PAS ingin menuntun umat ke jalan syurga, maka tuntunlah dari segenap segi. Bukan sekadar jubah dan hujah. Jangan ada di antara kita yang saban hari berceramah tentang kelebihan menuju syurga, tetapi diri sendiri menempah jalan ke neraka. Jika jawatan pemimpin itu adalah sesuatu yang menjadi kebanggaan kamu, maka tentunya kamu sendiri lebih jelas tentang sesuatu yang bakal menimpa kamu.

Bila Pencaci dan Pengumpat Mahathir Akan Minta Maaft?

Posted: 18 May 2011 12:07 AM PDT

Tun Mahathir dimasukkan ke IJN pagi tadi - dikatakan akan berada selama seminggu di sana (baca di sini). Semua lapisan masyarakat yang hidup di bawah kepimpinannya masih tetap menyayangi dan mengasihinya sebagai seorang pemimpin ulung dan banyak berjasa kepada negara. Soalnya - sudahkah puak-puak pencaci dan pengutuk Tun Mahathir - khususnya para pemimpin PAS memohon maaf atas segala umpatan, cacian dan kejian yang selama ini tidak pernah putus-putus dilemparkan kepada Tun Mahathir? Lupakah mereka dengan gelaran-gelaran munafik yang diberikan kepada Tun Mahathir selama ini? Apakah mereka tidak sedikit pun rasa berdosa menggelarkan Tun Mahathir sebagai Mahafiraun dan Kepala Taik di dalam Novel "Shit" karya Shahnon Ahmad?

Sudahkah puak-puak pencaci dan penghina Tun Mahathir ini menjilat kaki beliau bagi mendapat keampunan atas segala tuduhan dan cacian yang dilemparkan selama ini? Tun Mahathir mungkin sangat beruntung, beliau mungkin memasuki syurga Allah dengan mudah akibat daripada pahala ahli-ahli PAS yang bersedekah, bersolat, berzikir, bertahajjut, dan beramal soleh - namun tidak henti-henti memfitnah dan mengumpat beliau. Orang PAS selalu mendabik dada kononnya mereka sahaja yang betul dan benar - tetapi mereka lupa dosa mereka terhadap ahli-ahli UMNO yang dikafirkan, yang dimunafikkan dan yang difasiqkan tetap akan dihitung dan diadili di hadapan Allah kelak. Nasihat saya, kepada mana-mana blogger PAS dan Pakatan Rakyat, cepat-cepatlah memohon ampun dan maaf atas segala penghinaan, umpatan dan kutukan mereka terhadap Tun Mahathir selama ini. Selagi beliau masih hidup - InsyaAllah beliau akan mengampunkan dosa tuan-tuan. Sama-sama kita berdoa, agar Allah panjangkan usia Negarawan kita - Amin.

PISAU.NET

Posted: 18 May 2011 09:44 PM PDT

PISAU.NET


Lim Guan Eng:Belanja Besar Untung Sikit,Tipu Banyak

Posted: 18 May 2011 08:15 PM PDT


Putrajaya refused to help Penang's arts festival, says CM

May 18, 2011


KUALA LUMPUR, May 18 — Lim Guan Eng revealed today that the federal government had refused any involvement in Penang's George Town Festival, despite the event's objective to boost tourism and promote the city's Unesco World Heritage Site listing.

The Chief Minister told a press conference that attempts had been made by event organisers to seek aid from federal government agencies, including the Malaysia Tourism Promotion Board, an agency under the Tourism Ministry, but no help had been extended.

Lim, however, said the state government was still willing to welcome any form of support from the federal government to ensure the event's success.

"We welcome any support from any quarter, including the federal government. We will not limit ourselves.

"We are more than happy to meet them and we tried through (festival director) Joe Sidek but without much success ... if it comes from me, I think it would be even more difficult. I have no leverage at all," he said after attending the launch of the festival at the Lot 10 shopping centre here this morning.

The George Town Festival 2011, to be held in July this year, is an annual month-long event to celebrate the city's Unesco World Heritage listing, which was granted in 2008.

It was first held last year and featured some 80 arts programmes such as theatre, music, dance, opera, food, fashion and photography, involving over 1,000 local and international performers.

At the press conference, Joe expressed disappointment that his attempt to seek help from Tourism Malaysia had been turned down, pointing out that the event was "apolitical".

"We do not have any government agencies helping ... not even Malaysia Airlines. This is embarrassing and I am saying this publicly because here we have even the US embassy offering help and other companies and agencies, who want to nurture this festival.

"We cannot organise an event of this magnitude without help from anyone.

"I have actually written to and seen Tourism Malaysia and I raised my hands because I was told that Penang should be doing things for itself and here we are trying ... this is not a festival that belongs to Guan Eng or (Tourism Minister Datuk Seri Dr) Ng Yen Yen but to the people of George Town," he said.

Joe also complimented Lim for allowing him a free hand to run the festival without dictating terms and using politics to interfere with his work.

He added that the state had spent RM400,000 for last year's festival and earned RM26,000 in profit.

The state, he added, had agreed to increase this year's allocation to RM1.2 million.

"But even then, we still have to raise at least RM4 million," he said.-MI

Lihat bagaimana si rasis chauvanist ultra kiasu ini cuba meraih simpati,kononnya tidak mendapat kerjasama pihak kementerian. Tak ada pula dia cerita mengapa dan kenapa pihak kementerian tidak mahu membantu.

Atas kejayaan CAT,Kerajaan negeri dibawah ketua menteri paling cekap seantero donia berjaya menambahkan keuntungan kerajaan negeri dengan bermodalkan RM400 ribu tetapi untung hanya RM26 ribu.Cekap?


Inilah yang dikatakan kecekapan,disebabkan kecekapanlah kerajaan pusat tidak perlu membuang wang rakyat semata mata untuk membantu ketua menteri paling celaka dalam sejarah kerajaan negeri yang gila dengan pelbagai kenyataan populisnya.


Adalah tidak mengejutkan jika bantuan diberikan oleh kerajaan pusat , akhirnya si ultra kiasu chauvanist rasis ini akan mengaku ini adalah kejayaan regim DAP.


Apa gunanya Lim Guan Eng tubuhkan Penang Global Tourism Sdn Bhd(PGTSB)?Tujuan beliau menubuhkan Penang Global Tourism Sdn.Bhd mengantikan Majlis Tindakan Pelancongan Negeri dikhabarkan kerana mahu mengaut dan mengawal sepenuhnya tabung dana Tapak Warisan Unesco.


Dalam masa yang sama penubuhan PGTSB bertujuan untuk mengawal sepenuhnya produk pelancongan tanpa terikat dengan kementerian pelancong kerajaan pusat.


Ada cerita disebalik PGTSB!

Bukankah terlalu banyak wang diperuntukkan kepada PGTSB tetapi malangnya langsung tidak memberi hasil kepada kerajaan negeri?Berapa ramai yang tahu mengenai PGTSB?Cekap? Akauntabiliti?Telus?


Berjuta ringgit di belanjakan secara boros dan banyak membazirkan dana kerajaan negeri oleh pengarah urusan Ooi Geok Ling iaitu teman rapat Lim Guan Eng.Kesemua ini di diamkan saja oleh ketua menteri paling celaka dalam sejarah kerajaan negeri walau pun beliau tahu sikap buruk kroninya itu .


Ooi Geok Ling,berbelanja secara mewah,naik kapal terbang business class,menginap dihotel hotel mewah,malah beliau lebih banyak menghabiskan wang peruntukan untuk kerja kerja yang langsung tidak mendatangkan hasil.Peruntukan kerajaan negeri dihabiskan kemudian seringkali meminta penambahan wang peruntukan dari kerajaan negeri.Kesemua ini diluluskan hanya kerana beliau seorang kroni Lim Guan Eng walaupun beliau sedar PGTSB berbelanja boros dan berlebihan.


Sejak menjadi pengarah Ooi Geok Ling telah memecat setiap pengurus yang menegur dan mempersoalkan sikap membazir dan penyelewengan dana PGTSB,setakat ini dikhabarkan sudah 7 orang dipecatnya.Yang terbaru entah berapa lama akan mampu bertahan.


Kesemua ini didiamkan saja,hanya kerana CAT Lim Guan Eng terkecuali kepada semua kroni kroninya.


Pisau kata " dah banyak sangat dia belit rakyat,lama lama nanti sendiri terbelitlah"

Video Anwar,Blueray Copy!

Posted: 18 May 2011 03:35 PM PDT



Sebelum start kerja pagi ni apa kata layan video ni dulu,baru semangat!

Pisau kata " oppss.."

Siapa Pun Tak Pernah Keluar PAS?

Posted: 18 May 2011 05:49 AM PDT



Setiap kali berlakunya ahli keluar parti,tidak kira dari PAS,PKR atau pun DAP secara tiba tiba akan mengaku yang keluar itu bukan ahli mereka.


Tidak kira berapa tahun dan seberapa besar mana pun pengorbanan ahli mereka,apabila sebaik saja mengumumkan keluar parti segala rekod dan jasa mereka akan terpadam kerana langsung tidak mengakui ibarat ibu tak mengaku anak.


Kalau dihitung,sejak PRU12 hinggalah sekarang sudah beribu orang keluar dari pakatan rakyat. Tetapi tidak satu pun dari mereka memperakui yang keluar itu adalah ahli ahli mereka.


Adakah pemimpin juak haprak memperakui mereka mengunakan ahli ahli hantu untuk mendapatkan tempat didalam pucuk pimpinan mereka?


Realitinya mana mungkin mereka mengaku lemah didepan masyarakat,seteruk mana atau seramai mana sekalipun yang keluar parti,haprak pakatan tidak akan sesekali mengaku yang keluar ada ahli ahli penyokong kuat yang sudah sedar diri tertipu akibat politik gampangan pemimpin mereka.


Biarlah tuduhan dibuat kononnya propaganda,semakin hari semakin ramai sedar pembohongan pakatan haprak. Sokongan terhadap mereka bukan bertambah,sebaliknya sudah jatuh teruk.Keresahan ini turut di suarakan didalam mesyuarat penyelarasan pimpinan pakatan semasa di Sarawak.


Pisau kata " dengar cerita lagi ramai nak keluar,bagus lah..tak murtad pun keluar PAS"

Dulu Guan Eng Demo Bantah Tol Sg Nyior!

Posted: 17 May 2011 11:30 PM PDT

Lim Guan Eng dan gerembolan DAP berjanji kepada rakyat akan menghapuskan Tol Sungai Nyior semasa kempen PRU12.


Sebelum itu mereka konsisten berjanji kepada rakyat malah turut menganjurkan demo membantah pembinaan Tol Sungai Nyior.



Demo anjuran DAP yang dikepalai Lim Guan Eng
Gerembolan DAP membantah




Ini bukti Ketua menteri paling celaka dalam sejarah kerajaan negeri berbohong,putar belit dan cakap kosong.Apabila berkuasa bukan saja tidak menunaikan janji malah menghabiskan 5.7juta membina jalan alternatif yang tidak efektif dan rakyat di parlimen Bagan langsung tidak teruja kononnya jalan rakyat.



Satu lagi contoh CEKAP,AKAUNTABILITI dan Telus .janji DAP sewaktu berkempen ialah menghapuskan kutipan tol di Jambatan Pulau Pinang (RM7 sekali masuk) dan Tol Sungai Nyior (50 sen sehala) serta bonus sebanyak RM6,000 setahun kepada keluarga berpendapatan RM6,000 ke bawah.


Lim Guan Eng menggangap rakyat Pulau Pinang semuanya bodoh,mudah di perkotak katikkan,Apa saja yang disumbat pasti mereka akan percaya.Dengan menjenamakan jalan baru yang dibina sebagai 'Jalan Rakyat' beliau beranggapan ia adalah satu kejayaan yang amat besar untuk menipu rakyat dan dapat menutup segala janji PRU12.

Bukan saja tak berjaya hapuskan tol Sg Nyior malah paling ketara mereka tidak berani menyentuh mengenai isu penghapusan tol Jambatan Pulau Pinang yang mereka janjikan dulu.

Pisau kata "cakap senang la,bila dah jadi kerajaan baru tau langit tinggi rendah"

Astro Beyond!VideoTerkini Anwar in HD,Amaran!Jangan Tengok Kalau Sakit Jantung & Darah Tinggi

Posted: 17 May 2011 08:27 PM PDT

Watch live streaming video from padijantan at livestream.com






Simptom simptom ini diperakui oleh rakan baik Anwar seorang professor di Cyberjaya University College of Medical Sciences(CUCMS).Prof Mohamad Hatta bekas presiden JIM dan juga seorang pakar Psychiatry.


Beliau amat rapat dengan Anwar semasa era reformasi dulu ,dia hardcore supporter Anwar dan amat anti kepada Mahathir.Tetapi selepas Tun Siti Hasmah yang mewakili MMU melawat ke CUCMS, dia jadi lembut hati sikit.


Buat mereka yang selalu bersolat jumaat di masjid MMU Cyberjaya,Prof Mohamad Hatta sering kali menjadi imam solat jumaat di sana.Sedikit latar belakang mengenai Prof Mohamad Hatta,sebagai seorang pakar didalam Psychiatry,Beliau sendiri mengaku "Anwar Is A Mess",beliau mengesan Anwar punyai simptom simpton penyakit jiwa yang digelar split personality.-sumber AnwarPembohong

Pisau kata " terpaksa lah coffe boy bermadu dengan china doll dan kak wan, dah jadi madu tiga "

DAP Ekstremis Kristian Terlepas Atas Bantuan Khawarij

Posted: 12 May 2011 11:00 PM PDT


Isu mengenai sekelompok pastor dan penganut kristian yang didakwa mahu menjadikan negara ini sebuah negara kristian mencetuskan pelbagai pendapat. PAS Lajnah Khawarij DAP bergegas ke balai polis bersama sama tuan tuan besar mereka sama sama membuat laporan polis kononnya ia adalah satu fitnah dan ancaman kepada perpaduan agama dinegara ini.


Sekelompok melayu lagi bergegas ke balai polis membuat laporan apabila berasa terancam dan bimbang dengan dakwaan yang dikeluar oleh 2 blog pro BN.Kemudian ketua menteri paling celaka dalam sejarah kerajaan negeri menafikan sekeraih keraih nya mengenai dakwaan yang dikeluarkan oleh akhbar Utusan.


Setelah itu gerembolan khawarij turut sama mempertahankan DAP apabila melihat isu ini begitu mengancam kredibiliti suami sumbang mahram mereka.Mahfuz dengan kenyataan bebalnya,Mujahid pula telah membuktikan taraf beliau sebagai penjilat tegar DAP makin terserlah.Malah ramai lagi berebut rebut mempertahankan DAP.



Utusan Malaysia dihentam siang malam hanya kerana mempersoalkan dan melaporkan dakwaan 2 blog tersebut.Siapa pun tidak mempertahankan Utusan hanya kerana akhbar ini milik melayu.Tak mengapalah 'Utusan' akhbar yang jahat kononnyalah.Semua pakat play safe! tutup mulut duduk diam diam .


Sekumpulan paderi telah berjumpa father Joseph(Guan Eng) kemudian berjumpa Ds Najib.Untuk menyuarakan keresahan,penafian dan kebimbangan mengenai isu yang panas ini. Ds Najib melahirkan rasa kurang senang kerana isu ini mengganggu gugat dasar dan matlamat 1 Malaysia yang diperjuangkanya.


Penyokong kedua belah pihak baik dari pakatan mahu pun yang pro kepada kerajaan berebut rebut mahu tunjuk siapa lebih dahulu menjuarai isu ini. Tak mengapalah. Kita tinggal bab isu kristian mahukan jadi agama rasmi dinegarai ini,Period! Pull stop.


Dalam keadaan masing masing terpana dan tergamam didalam isu ini,ramai yang buta dan lupa DAP begitu kuat meniup sentimen kebencian agama di Sarawak semasa pilihanraya baru baru ini. Memainkan sentimen kononnya kerajaan pusat anti kristian,kerajaan Umno Bn menghalang kebebasan beragama dan macam macam lagi hasutan dan dakwaan yang dibuat semasa ceramah dan kempen mereka.Tony Pua dilepaskan! Teresa Kok dilepaskan,Lim Guan Eng dilepaskan! Kit Siang dilepaskan! hampir kesemua gerembolan pakatan dilepaskan !


Akhbar akhbar berbahasa cina yang siang malam menghasut ,portal rasis seperti Malaysiakini Haprak Daily dan Suara Keadilan turut sama dibiarkan. Kerja hasut dan sentimen kebencian yang dibuat oleh haprak haprak ini HALAL kah?


Apa rakyat Malaysia banggang dan butakah?BN anti Christ?Ini dakwaan DAP! Mereka bersunguh sungguh mengapi apikan kebencian kepada rakyat Sarawak. Pelbagai cara dibuat.Gerembolan pastor,pendakwah dan mubaligh pro DAP dihantar ke sana untuk mempengaruhi penganut kristian Sarawak.


Inilah sifat paria dan bangsat DAP,gerembolan ini cukup mahir baling batu sembunyi tangan. Sekarang ini yang menghasut dan menyerang kerajaan bertubi tubi dengan sentimen kebencian agama pula dilihat menjadi hero dan tak bersalah (inocent!)?




Rasis chauvanist ultra kiasu Lim Guan Eng dan gerembolan DAP bersama anjing anjing pakatan siang malam menjadikan isu yang dibangkitkan Utusan bagaikan lauk panas,digorengnya sampai hangit.Ini semua semata mata mahu mendiversi segala perbuatan politik gampangan mereka di Sarawak.


Sejak dari dulu lagi DAP yang main isu agama,rasis dan politik kebencian , yang mencuri menuduh orang lain pula mencuri.Itulah DAP. Mereka menuduh orang lain rasis,walhal merekalah siang malam begitu kuat rasis.Mengapi apikan sentimen kebencian agama,merekalah selama ini menghasut siang malam pagi petang. Politik kebencian, mereka tidak pernah lupa walau sedikit pun meniup api kebencian terhadap lawan politik.Asalkan dapat meraih sokongan dan undi.

Banyak artikel Pisau memberi peringatan mengenai sikap DAP melalui pepatah arab ini-

Untuk menutup kerja jahat dan rasis mereka ibarat pepatah arab Pepatah Arab "Dia pukul orang dia mengadu bahawa orang lain pukul dia, dia memaki orang, dia mengadu orang lain memaki dia"


Eh, butakah? Kalau khawarij PAS tu memang tak payah kita marah marah kat depa sebab PAS tu lajnah khawarij didalam DAP, memang puak tu jadi bangsat DAP.Mereka memang ditugaskan untuk menjaga kepentingan DAP .Tetapi rakyat yang diluar dari khawarij PAS buat apa?


Amaran kepada DAP,jangan keterlaluan bermain politik bangsat,apabila keterlaluan, pihak yang teranaiya dan sudah tidak mampu berbuat apa atas hasutan,fitnah dan permainan jahat pakatan pasti ada jalan keluar.Tapi sama sama beringatlah!


Akhir akhir ini Pisau melihat ramai melayu melayu haprak mempertahankan DAP,mereka berebut rebut untuk membuktikan "Akulah anjing paling setia" DAP. Sama sama kita tengok mereka menyalak.


Pisau kata " Bila pula KDN nak bagi 'warning' dekat media pakatan,dah lama depa main bangsat!"

Khawarij For Dummy,Elak Sebelum Terjebak

Posted: 12 May 2011 05:30 PM PDT



Pisau kata " tak murtad kalau keluar PAS"

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 18 May 2011 09:24 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


GARA-GARA PEMILIHAN LEPAS, PKR BAKAL DIHARAMKAN !

Posted: 18 May 2011 08:30 PM PDT

PERMUSUHAN HINDRAF DENGAN DAP TAK BOLEH DIBENDUNG LAGI.

Posted: 18 May 2011 07:00 PM PDT

SSDE MINGGU INI MALATOP !

Posted: 18 May 2011 01:44 PM PDT

ARTIKEL SANGGAH TOK JANGGUT.

Posted: 18 May 2011 12:50 PM PDT

GAPS SEDIA PERTAHANKAN UTUSAN !

Posted: 18 May 2011 05:47 AM PDT

BIADAP ! PENYOKONG PAKATAN MINTAK TUN M CEPAT XXXX

Posted: 18 May 2011 12:35 AM PDT

DOAKAN AGAR AYAHANDA TUN M SEMBUH.

Posted: 17 May 2011 10:52 PM PDT

Neutral Daily

Posted: 18 May 2011 09:21 PM PDT

Neutral Daily


Jalan kompromi yang dicari?

Posted: 18 May 2011 06:54 AM PDT




WALAUPUN siapa yang layak dan tidak layak untuk merebut jawatan tertinggi dalam Pas, kecuali presiden sudah terjawab, namun keadaan masih lagi menjadi teka teki. Sehinggalah 26 Mei ini hari yang dimuktamadkan untuk mereka yang layak bertanding memberi jawaban apakah akan menerima pencalonan atau sebaliknya.

Baik untuk jawatan timbalan presiden maupun jawatan naib presiden masih kabur dan berada dalam tanda soal besar, siapa yang akan lawan siapa dan siapa yang akan menarik diri.

Tiga yang layak untuk merebut jawatan timbalan presiden, Nasharuddin Mat Isa, Mohamad Sabu dan Tuan Ibrahim Tuan Man. Sebelum ini jawatan ini dijangka jadi rebutan sengit antara penyandang Nasharudin dengan Mat Sabu saja. Tetapi apabila Tuan Ibrahim juga layak bertanding ia terbuka kepada pertandingan tiga penjuru.

Pencalonan ketiga mereka seimbang, misalnya jumlah pencalanan di antara Nasharudin dengan Mat Sabu sama diantara 48 – 50. Hanya dua saja membezakan di antara keduanya. Bagaimana pun pencalonan Tuan Ibrahim tidak melebih 40, tetapi cukup bagi melayakkan untuk ikut sama bertanding. Dipercayai kalau tidak berlaku kelewatan penghantaran pencalonan oleh lebih 15 kawasan kemungkinan besar pencalonan untuk Tuan Ibrahim akan melepasi 50 pencalonan.

Ada sekurang-kurang dua kawasan diketahui bersedia untuk mencalonkan Tuan Ibrahim tetapi gagal berbuat demikian kerana tersilap tarikh tamat penghantaran pencalonan. Kedua kawasan itu mengakui tidak mencalonkan Nasharudin dan Mat Sabu.

Boleh diagakkan yang lewat menghantar pencalonan bukan dari kawasan yang menyokong Mat Sabu. Kerana kawasan yang menyokong Mat Sabu sudah bergerak paling awal lagi dan mereka tidak akan terkhilaf dalam meneliti tarikh kerana demi memastikan Mat Sabu ke depan.

Persoalan kini apakah Tuan Ibrahim akan menyatakan kesediaan untuk bertanding? Sekiranya Tuan Ibrahim maju ke depan ia akan meresahkan Mat Sabu dan juga Nasharudin. Dalam hal ini Nasharudin paling terasa kerana kalau mengikut patennya, kawasan yang menyokong Nasharudin dan Tuan Ibrahim adalah dari kelompok sama, mirip ulamak.

Apabila Tuan Ibrahim mendapat pencalonan kurang satu 40, dan dalam keadaan beliau tidak ghairah untuk merebut jawatan, jumlah itu menandakan ada desakan berupa kebimbangan di dalam Pas dan pencalonan beliau itu boleh disifatkan untuk mencari jalan selamat.

Sedar atau tidak sedar Tuan Ibrahim telah dijadikan sandaran untuk mengimbangi di antara kredibiliti Nasharudin dan juga Mat Sabu.

Sebagai seorang berprinsip Tuan Ibrahim mungkin tidak akan melayan desakan kebimbangan itu di samping untuk mengotakan janjinya. Bagaimana pun apakah beliau akan tetap dengan keputusan itu sekiranya ada desakan dan seruan lain? Sudah mestilah seruan lain itu akan disertakan dengan maslahat-maslahat untuk kebaikan parti yang bukan mudah untuk Tuan Ibrahim hindarkan.

Apa yang boleh diramalkan kalau berlaku pertandingan tiga penjuru. Situasi ini sangat tidak menyelesakan bagi Mat Sabu. Kalau berlaku pertandingan tiga penjuru mungkin nasib yang dialami dua tahun lalu akan berulang. Mat Sabu sangat berharap berlaku pertandingan dua penjuru di antara beliau dengan Nasharudin. Sebab apa Husam Musa tidak ikut sama mengadu nasib ialah kerana beliau dan penyokongnya ingin melihat Mat Sabu membelasah Nasharudin.

Demikian juga bagi Nasharudin, seandainya berlaku pertandingan tiga penjuru ia tidak memberi keadaan kondusif buatnya. Walaupun Nasharudin merupakan penyadang namun itu bukan kelebihan bila Tuan Ibrahim masuk.

Seperti mana saya tulis sebelum ini, Tuan Ibrahim masih belum membuat keputusan dan dia masih berada dalam persinggahan fikir untuk membuat pilihan jitu. Persimpangan yang ada dihadapannya dua, apakah dia perlu akur kepada kenyataan enggan bertanding, ataupun dia akan peduli kepada suara halus yang akan mendesaknya.

Sekiranya ada perkiraan dibuat bahawa kedudukan Nasharudin kini membahayakana jika berlaku pertandingan dua penjuru, mungkin Tuan Ibrahim akan mengubah pendirian, dan Nasharudin juga suka begitu. Rasanya untuk mencari jalan damai (kompromi) di antara Nasharudin dengan Tuan Ibrhaim lebih mudah berbanding Mat Sabu dengan Tuan Ibrahim.

Kalau berlaku kemungkinan itu, tolak ansur antara Nasharudin dan Tuan Ibrahim atas motif tertentu, kedudukan Mat Sabu makin tercabar. Dalam kompromi ini jika atas tujuan menghalang Mat Sabu Tuan Ibrahim adalah paling tepat berbanding dengan Nasharudin.

Pun begitu apapun keadaan Mat Sabu akan melanda sesiapa saja baik Nasharudin ataupun Tuan Ibrahim. Tidak ada tanda-tandak awal dan tanda akhir yang Mat Sabu akan mengurungkan niatnya dari mencuba jawatan nombor dua itu kerana dia sudah lama menghunjamkan harapannya untuk menjadi pemimpin tertinggi Pas.

-MSO

Kelantan akan bina stadium muat 40,000.

Posted: 18 May 2011 04:15 AM PDT


KOTA BHARU, 18 Mei: Kerajaan negeri Kelantan akan membina sebuah stadium yang memuatkan 40,000 orang di samping ruang masjid di merata-rata bahagiannya di Bukit Merbau, Pasir Puteh.

Perkara ini diumumkan oleh Menteri Besar, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Mat dalam satu kenyataan media yang dibacakan selepas Mesyuarat Exco kerajaan negeri hari ini.

"Saya ingin membuat pengumuman pada hari ini satu berita gembira buat rakyat Kelantan khususnya peminat-peminat sukan tanahair di mana Kerajaan Kelantan telah bersetuju untuk membina sebuah kompleks sukan bersekali dengan Bandar baru untuk kegunaan aktiviti sukan di negeri ini.

"Kompleks tersebut yang antaranya akan menempatkan sebuah stadium utama dengan kapasiti 40,000 tempat duduk bertempat di atas tanah milik kerajaan di Bukit Merbau, Pasir Puteh," kata beliau.

Katanya, kerajaan berhasrat agar stadium yang akan dibina ini turut memuatkan ruang masjid di merata-rata bahagian yang akan membolehkan penonton-penonton solat berjemaah dengan mudah di dalam stadium.

Ini bagi merealisasikan hasrat kerajaan negeri yang mahukan aktiviti sukan di negeri ini tidak berpisah dari roh Membangun Bersama Islam yang menjadi dasar pentadbiran kerajaan negeri.

Bagaimanapun rekabentuk secara terperinci terpulang kepada arkitek yang akan diberikan tanggungjawab ini nanti, katanya.

Menurut Nik Aziz, cadangan pembangunan stadium dan kompleks sukan ini terbuka kepada mana-mana pemaju menghantarkan cadangan atas dasar BOT iaitu bina, operasi dan pindah.

"Saya berharap dengan pembinaan kompleks sukan ini nanti, aktiviti sukan di negeri ini dapat berdaya maju dengan lebih baik ke arah membentuk masyarakat yang sihat jasmani dan rohani insya-Allah," katanya.

-harakah daily

Nizar layak bertanding.

Posted: 18 May 2011 04:12 AM PDT


KUALA LUMPUR, 17 Mei: Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang (gambar) mengekalkan jawatan presiden PAS tanpa bertanding, manakala enam orang dicalonkan untuk bertanding timbalan presiden dan 14 lagi untuk jawatan naib presiden.

Manakala 83 orang lagi dicalonkan untuk bertanding jawatan ahli jawatankuasa PAS Pusat.

Demikian dimaklumkan Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan yang juga Pengarah jabatan Pilihan Raya PAS Pusat, Datuk Abdul Halim Abdul Rahman pada sidang media di ibu pejabat PAS, Jalan Raja Laut, dekat sini hari ini.

Bagi jawatan timbalan presiden, enam orang yang dicalonkan termasuklah penyandangnya, Nasharudin Mat Isa.

Lima lagi yang dicalonkan ialah Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak, naib-naib presiden Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man dan Salahuddin Ayub,ahli jawatankuasa PAS Pusat, Datuk Husam Musa dan Mohamad Sabu.

Keenam-enam mereka turut dicalonkan untuk bertanding jawatan naib presiden bersama lapan yang lain iaitu:

1. Idris Haji Ahmad (ketua penerangan)
2. Mahfuz Omar (naib presiden)
3. Mazlan Aliman (AJK PAS Pusat)
4. Datuk Mohd Amar Abdullah (Exco Kerajaan Kelantan)
5. Mohd Hatta Md Ramli (Bendahari PAS Pusat)
6. Mujahid Haji Yusof Rawa (AJK PAS Pusat)
7. Nik Zawawi Nik Salleh (Ketua Peneranagn Dewan Ulamak)
8. Datuk Seri Nizar Jamaluddin (AJK PAS Pusat)

Mengikut perlembagaan PAS, seseorang itu hanya memerlukan dua pencalonan sahaja untuk melayakkan diri bertanding jawatan parti termasuk jawatan tertinggi iaitu Presiden dan Timbalan Presiden.

-http://bukitgantang2.blogspot.com/2011/05/nizar-layak-tanding-naib-presiden-pas.html

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 18 May 2011 09:07 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Pakar Amerika Syarikat Sahkan Pelaku Video Adalah Anwar Ibrahim

Posted: 18 May 2011 07:10 PM PDT


Analisis ketiga oleh pakar pengimejan Amerika Syarikat mengenal pasti, pelaku dalam video seks yang didakwa membabitkan Anwar Ibrahim adalah pelaku sama dengan dua analisis yang dijalankan Polis Diraja Malaysia dan sebuah stesen penyiaran di Korea Selatan sebelum ini.

Menurut sumber, sepasukan pegawai yang dihantar ke Amerika Syarikat minggu lalu untuk mendapatkan khidmat pakar pengimejan berkenaan, sudah kembali ke tanah air bersama keputusan itu. Difahamkan tiga perkara diberi perhatian utama dalam analisis pakar dari sebuah stesen penyiaran di Los Angeles itu.

Pertama, mengkaji sama ada video itu membabitkan proses ubahsuai bagi menentukan ketulenannya. Kedua, membuat perbandingan imej dan terakhir, membuat pengesahan gambar dan imej. April lalu, PDRM turut menghantar video sama ke sebuah stesen penyiaran di Korea Selatan untuk dianalisis. Manakala analisis pertama dilakukan sendiri oleh pasukan forensik PDRM. Semua analisis itu memberi satu keputusan sama, iaitu pelakunya adalah individu sama.

3 April 2011, Karpal Singh bersuara meminta agar video seks Seri Carcosa ditayangkan di Parlimen (baca sini). Turut diminta hadir sama ketika video tersebut ditayangkan adalah Anwar Ibrahim. Apakah Karpal mahu mengulangi gesaan agar video ini ditayangkan di parlimen setelah ianya diakui tulen oleh pakar dari luar negara. Tiga kali ujian ketulenan dibuat, satu menggunakan pakar dalam negeri kemudian pakar dari Korea dan Amerika Syarikat, apa lagi yang boleh menafikan bahawa pelaku dalam video itu adalah Anwar Ibrahim? Jam omega pun belum tahu lagi disimpan di mana.

Penyokong Pembangkang Biadap Terhadap Tun Mahathir

Posted: 18 May 2011 02:07 AM PDT



Facebook beberapa penyokong pembangkang yang biadap dengan negarawan negara Tun Mahathir Mohamad. Mengapakah mereka bersikap sebegini? Inilah contoh orang-orang yang tidak tahu berterima kasih kepada orang yang telah berjasa (baca sini).

r b f

Posted: 18 May 2011 07:43 PM PDT

r b f


Update:Iblis Baru Nak Jadi Manusia

Posted: 18 May 2011 07:11 PM PDT

Update@10.10am

Komen dari pembaca bernama M.Hamdi
Bob Lokman adalah suatu contoh seorang manusia sudah terantuk baru tengadah.
Saya mengikuti beberapa ceramah beliau. Sebenarnya saya tidak simpati malah menyifatkan beliau seorang yang LUPA DIRI.

Mengapa perlu beliau menyalahkan pihak lain sedangkan Allah telah menunjukkan jalan kepadanya sejak dari muda.Sebagai pelajar sebuah sekolah agama dari tingkatan 1 sehingga 5, tidak kah satu ilmu yang beliau ceduk atau beliau faham. tidakkah doa yang pernah beliau baca di dalam perhimpunan setiap hari Isnin disekolah agama tersebut masuk kedalam hati dan jiwa beliau.Malang sungguh nampaknya seorang manusia bernama Lokman Hakim, tersedar diri hanya setelah diuji oleh Allah.

Wahai Lokman Hakim jangan lah marah kepada Awie setelah anda menyapu bersih duit yang sepatutnya menjadi milik beliau dan rakan2. Mungkin sekarang anda ditimpa musibah kerana dosa2 tersebut.Jangan salahkan kerajaan jika anda yang sendiri masuk kelubuk. Jangan salahkan kerajaan sekiranya anak anda telah kotor jiwanya kerana perbuatan dan dosa anda yang lalu.

Wahai Lokman Hakim anda telah GAGAL dan PAS menyanjung anda. Adakah PAS penyanjung orang2 yang gagal?

May 19, 2011 1:02 AM
Masa berlakon gagah perkasa, masuk Pas ingatkan makin gagah, rupanya makin teruk, ceramah pun sambil duduk.



Orang seni yang baru 'berhijrah'...belum menemui ketenangan dan keredhaan...digunakan untuk berceramah politik.. Pengisian ceramah penuh dengan kemarahan dan hamburan tuduhan keatas pemerintah yang dipersalahkan diatas segala benda yang berlaku keatas kehidupan beliau sebelum penghijrahan. Sehinggakan masalah beliau dengan anak pun diletakkan kesalahan atas sistem pembelajaran yang diperkenalkan oleh kerajaan.

Apakah beliau belum diajar oleh 'Ustaz' atau 'Sheikh' beliau bahawa apa yang berlaku kepada kita adalah ketentuan Illahi??? Kita perlu redha dengan perjalanan yang Allah tentukan untuk kita disamping berusaha - dengan hidayah dan keredhaan Illahi - untuk memperbaiki keadaan kita. Bukan nya mengherdek dan mempersalahkan kerajaan dan orang sekeliling kita untuk apa saja yang kita 'rasa' tidak adil buat diri kita... Cari lah keredhaan yang sebenar dan baru naik pentas dan bercerita pengalaman kamu wahai Bob Lokman... naik meloya dengar ceramah kamu...berceramah lah secara ikhlas..

Bersyukurlah kerana telah diberi nikmat oleh Allah dalam menempuh perjalanan yang penuh dengan nikmat dunia dan kemudian diberi pula peluang oleh Allah untuk mendekatkan diri dengan Nya tanpa perlu menempuh alam barzakh dahulu... ingat lah Bob.

Dipetik dari : Minaq Jinggo Fotopages
Bersyukurlah kita semua kerana mempunyai ibu bapa yang pandai mendidik kita sehingga kita tidak pernah menjalani kehidupan iblis seperti Bob Lokman dulu. Nasib baik kita tak jadi seperti dia, bila dah tua baru nak insaf.

Itulah buktinya ibu bapa dia tidak pandai mendidiknya sehingga dia pernah menjalani kehidupan iblis.

Bob Bodoh, tolong jangan salahkan kerajaan, salahkan ibu bapa kau yang gagal mendidik kau. Di Malaysia ada puluhan ribu imam, ustaz, ustazah dan al-hafiz. Kenapa mereka semua dapat jadi begitu dan bukannya jadi pelakon seperti kau sedangkan kerajaan yang memerintah adalah kerajaan yang sama ?

Semuanya kerana didikan ibu bapa.

Sekarang apabila kau gagal mendidik anak-anak kau, maka kerajaan juga yang kau salahkan. Sedangkan kau yang perlu dipertanggungjawab. Bagaimana kau nak didik anak-anak kalau separuh kehidupan yang kau jalani adalah kehidupan bersama iblis.

Kasihan anak bini kau, dulu mereka makan duit haram yang kau cari dari hasil lakonan yang kau kutuk dan keji sekarang. Kau seorang suami yang tidak bertanggungjawab kerana memberi makan anak bini duit haram dan seterusnya menjadi darah daging. Mungkin sebab itulah anak-anak kau degil dan bodoh. Bukannya sebab kerajaan, tetapi sebab kau sumbat duit haram kepada mereka.

Berani ke kau jual segala harta yang kau ada sekarang yang dibeli hasil dari duit berlakon dulu ? Itu duit haram Bob.....

Jual Bob, jangan tak jual. Itu semua hasil duit haram.Bila dah jual, duitnya masukkan ke dalam tabung Pas. Kemudian dapat duit hasil dari ceramah tipu orang ramai, pergi beli harta benda baru kerana ianya wang yang halal.

PENTING ! Siap Sedia Depan Komputer Anda Jam 11.15 Pagi Esok

Posted: 18 May 2011 01:16 AM PDT

Dipetik dari : http://anwaribrahimblog.com
Ketua Pembangkang, Dato' Seri Anwar Ibrahim merupakan rakyat Malaysia yang pertama dijemput sebagai panelis segmen interaktif Yahoo! Malaysia 'Question Time. Segmen tersebut akan bermula pada hari Khamis 19hb Mei 2011 pada jam 11.30 pagi. Dato' Seri Anwar akan meluangkan masa hampir 1 jam bersama warga cyber menerusi platform "Cover It Live" di mana warga cyber dapat berkomunikasi dengan Dato' Seri Anwar secara langsung. Editor Yahoo! Malaysia akan bertindak sebagai fasilitator.

Sila klik di sini untuk ke platform Cover It Live: http://my.news.yahoo.com/questiontime/
Apa lagi wahai rakan-rakan blogger, facebooker dan twitter, jangan lepaskan peluang keemasan ini. Esok jam 11.15 pagi siap siaga depan komputer masing-masing. Mula saja sesi komunikasi dengan Anwar, ambillah kesempatan itu sebaik mungkin untuk kita bertanya soalan-soalan mengenai liwat, dna, video seks, sumpah laknat dan jam omega.

Bukan itu sahaja, jangan lupa tanya dia pasal saham-saham semasa dia menjadi menteri kewangan. Paling jangan lupa sekali,kita tanya dia pasal hubungan dia dengan Shamsidar serta mengenai Afifa.

Saya difahamkan Umi Hafilda dan Datuk Eskay juga akan bersama-sama kita dalam sesi berkomunikasi dengan Anwar esok, dan ada seorang wanita, nama saya tak boleh sebut. Wanita ini kenal Anwar Ibrahim dan Anwar juga sangat-sangat mengenalinya akan turut serta dalam program esok. Nantikan kejutan dari wanita berkenaan.....

Duit Untung PKNS 2011 Habis Disebat PKR dan Othman Omar ?

Posted: 17 May 2011 08:59 PM PDT

Tahun 2009 PKNS untung RM 166.1 juta

Tahun 2010 PKNS untung RM 196.6 juta

Tahun 2011 PKNS untung RM 400 juta

Wow....peningkatan melebihi 100 peratus ?

Padahal 1 sen pun PKNS tak untung pada tahun 2011

Tahun 2009 tak jual bangunan boleh dapat untung RM 166.1 juta

Tahun 2010 tak jual bangunan boleh dapat untung RM 196.6 juta

Tahun 2011 jual bangunan dan jual saham dapat duit RM 415 juta, tapi dapat untung RM 400 juta.

Untung daripada hasil lain ke mana perginya ?

Semuanya telah dirompak oleh PKR dan Othman Omar.

Taktik merompak ala silap mata, mula-mula dia bagi untung dulu, lepas itu dia cari yang lain timbun kat sana. Kemudian dia tarik keluar yang untung awal. Orang dah tak nampak yang dia tarik keluar, kerana jumlahnya sikit berbanding dengan yang baru ditimbunnya.

Maklumat lanjut, klik di sini

Sri Tri Buana

Posted: 18 May 2011 07:31 PM PDT

Sri Tri Buana


Pendedahan Terbaru Asia Sentinel: Something Fishy.

Posted: 18 May 2011 07:26 PM PDT

Tun Dr. Mahathir Di Masukkan Ke IJN.

Posted: 18 May 2011 02:45 AM PDT

Tiada ulasan:

Pengikut