Isnin, 23 Mei 2011

Blog Rasmi Dewan Pemuda PAS Puchong

Blog Rasmi Dewan Pemuda PAS Puchong


Takziah kepada mangsa kejadian Tanah Runtuh di Hulu Langat

Posted: 22 May 2011 09:43 PM PDT

Dengan nama Allah Taala yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Selawat dan Salam kepada Junjungan Baginda Rasullullah S.A.W

Malaysia , hujung minggu baru berlalu ini  digemparkan dengan kejadian petaka alam yang mengakibatkan tanah runtuh di Hulu Langat. Asbab daripada turunnya hujan lebat menyebabkan keadaan tanah berubah dan tidak stabil lalu runtuh ke bumi. Dalam banyak-banyak tempat dan kediaman , ditakdirkan kejadian alam itu bertukar menjadi tragedi bencana kepada Rumah Anak-Anak Yatim dan Anak-Anak Hidayah Madrasah Al-Taqwa.

Ramai terkorban , ada yang dapat diselamatkan. Begitulah ketentuan ilahi , selaras dengan mafhum firman Allah Taala di dalam Al-Quran yang mengingatkan kita yang masih tinggal ini , bahawa ajal dan maut tidak sekali kali akan lewat ataupun cepat sesaat daripada apa yang telah ditetapkan oleh Allah Taala.

Alhamdulillah, semua pihak termasuk keselamatan , sukarelawan dan Kerajaan Negeri Selangor turun padang membantu dan menyalurkan sumbangan kepada semua yang terlibat.


Kepada mangsa-mangsa yang terselamat , bantuan berterusan mestilah terus dihulurkan , terutama bagi mereka melepasi saat trauma dan genting ketika ini.

Kepada roh anak-anak yang terkorban , kita sama-sama doakan agar mereka ditempatkan dalam golongan para syuhada' dan solehin serta roh mereka mendapat Rahmat Allah Taala.

Al - Fatihah ......

Dewan Pemuda PAS Puchong

Tiada ulasan:

Pengikut