Rabu, 18 Mei 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


PAPA GOMO

Posted: 18 May 2011 01:05 AM PDT

PAPA GOMO


Kes Sahabat Anwar Ibrahim Strauss Khan Mengancam United States Tapi Kes Anwar Ibrahim?

Posted: 17 May 2011 08:58 PM PDT





Ikuti kisah sahabat Karib Al Juburi Yahudi ini. . . . . . . .


Dominique Strauss-Kahn (kanan) dengan ditemani peguamnya Ben Brafman mendengar tuduhan di Mahkamah Jenayah Manhattan, New York. — Foto ReutersNEW YORK, 17 Mei — Hakim sebuah mahkamah New York meletakkan Pengarah Urusan Dana Kewangan Antarabangsa (IMF) Dominique Strauss-Kahn dalam reman berhubung tuduhan melakukan serangan seksual ke atas seorang pekerja wanita hotel.

Strauss-Kahn akan muncul semula di mahkamah Jumaat ini.

Laporan Reuters menyebut, pendakwa raya berhujah yang mereka khuatir ketua IMF itu akan berlepas ke Perancis jika dibebaskan dengan diikat jamin.

"Tuduhan-tuduhan dan tingkah laku sangat serius," kata penolong peguam daerah John "Ardie" McConnell.

McConnell menyifatkan ketua IMF itu sebagai seorang yang 'berisiko pesawat' — boleh meninggalkan ke Perancis dan bertegas Strauss-Kahn perlu diletakkan di lokap.

Peguam-peguam pembela berkata Strauss-Kahn telah menafikan segala tuduhan ke atasnya.

Strauss-Kahn dibawa keluar dari pesawat dalam penerbangan ke Paris Sabtu lalu (awal pagi kelmarin, waktu Malaysia) dan dikenakan tuduhan jenayah seksual, cubaan merogol dan kurungan secara tidak sah — skandal yang dilihat akan menjejaskan harapannya bertanding pemilihan presiden Perancis tahun depan.

Tuduhan-tuduhan itu juga mencetuskan persoalan sama ada Strauss-Kahn berupaya untuk meneruskan jawatan tugas dan tanggungjawabnya di IMF yang berpejabat di Washington.

Laporan media lain menyebut penyiasat New York juga memberi tumpuan ke atas laporan-laporan lain sebelum ini. — Agensi / TMI

GOMO: Gomo minat nak ulas isu sahabat karib Anwar Ibrahim ni yang di tangkap kerana skandal seks. Memang begini agaknya semua rakan rakan Anwar yang pengemar seks bebas cuma mungkin Anwar paling hebat kerana boleh Tibai luar belakang.

Apa yang Gomo nak nyatakan di sini adalah kenyataan peguam Strauss Khan yang sedikit pun tidak menyalahkan mana mana pihak dalam penangkapan dan pertuduhan ke atas anak guamnya. Beliau hanya menyatakan Anak Guamnya tidak mengaku salah.

Tapi peguam Anwar Ibrahim? Belum pun apa apa lagi para peguam Anwar telah menyatakan ini Konspirasi, ini satu bentuk penindasan, ini satu black justice dan macam macam lagi.

Ini lah mentality peguam yang Educated dan Peguam yang jilat najis. Kita dapat lihat perbezaan ketara antara peguam Strauss Khan dan Peguam Anwar Ibrahim.

Lagi satu Gomo puji tindakan Mahkamah New York apabila menyumbat Strauss Khan ke dalam Lokap dan menahan Pasport Antarabangsa nya. Ini sememangnya wajar kerana tidak kira betapa tinggi status seseorang yang Salah tetap Salah.

Namun berbeza dengan Mahkamah Malaysia yang di lihat Gagal menjankan tindakan tegas ke atas pesalah seks Anwar Ibrahim. Anwar Ibrahim tidak di tahan Pasport Nya dan bebas terbang ke mana sahaja. Malah hanya semalam bermalam di dalam Lokap itupun lokap yang ber aircond. Penjenayah seksual yang lain? Semuanya di reman paling kurang pun 7 hari.

Rakyat boleh menilai betapa baiknya sistem keadilan negara yang masih memberi ruang kepada penjenayah dan juga meletakkan penjenayah di kedudukan yang selesa. Ini berbeda dengan negara maju seperti US.

Gomo dengan ini mendesak agar Mahakamah usah di jadikan Pandy Kutty sebagaimana yang MP Ampang Zuraidah Mak Lampir katakan Isnin yang lalu. Sila TAHAN PASPORT ANWAR IBRAHIM DENGAN KADAR SEGERA.

Tak kan nak tunggu lebih ramai lagi anak muda jadi mangsa nafsu serakah Iblis yang bertopengkan Manusia?

Psssttt sistem perundangan US lebih baik dari Malaysia, peguam nya pula cerdik dan tidak bodoh macam peguam Anwar Ibrahim.
Published with Blogger-droid v1.6.7

Najib & Rosmah Saksi Alibi? Air Mani Siapa Dalam Dubur Saiful?

Posted: 17 May 2011 05:30 AM PDT



Anwar Ibrahim nampaknya semakin tertekan dengan keputusan Mahakamah semalam yang di putuskan oleh Hakim bahawa Anwar Ibrahim di arahkan Bela Diri dalam pertuduhan Liwat yang di hadapi beliau.



Gomo memang menjangkakan keputusan Hakim semalam memandangkan sepanjang perbicaraan Kes liwat ini Gomo sentiasa mengikuti perkembangannya yang mana kita sendiri dapat lihat Pihak Pembelaan GAGAL membuktikan Keraguan munasabah dalam kes Liwat ini.

Pihak pendakwaan pula berjaya membuktikan setiap sudut kes liwat ini dan sedikit pun tidak pernah sama sekali peguambela tertuduh mempertikaikan apa yang di Buktikan oleh Pihak Pendakwaan.



Dengan keputusan Mahakamah ini memberikan satu lagi peluang buat Anwar Ibrahim membela diri yang mana Anwar Ibrahim pastinya akan memanggil SAKSI SAKSI ALIBI bagi membela dirinya.

Saksi ALibi yang membela Anwar Ibrahim dalam menafikan bahawa Anwar Ibrahim di tempat kejadian iaitu pada tarikh 26.06.2008 jam 3.01 pm sehingga jam 4.30 pm. Malah waktu ini juga Anwar Ibrahim seharusnya akan menampilkan pakar Forensik nya yang di import dari luar negara bagi mempertikaikan Bukti DNA yang di temui dalam Dubur Saiful Bukhari.

TAPI????



Semalam Anwar Ibrahim setelah di putuskan mahkamah untuk membela diri menyatakan di depan para penyokong nya dan para media bahawa Peguam nya akan memanggil Dato Seri Najib dan Datin Seri Rosmah sebagai SAKSI ALIBI.

Apa Anwar Ibrahim lupa kah bahawa saksi alibi adalah saksi yang akan membela dirinya, saksi alibi saksi yang akan membantu dirinya dalam kes Liwat ini. Tugas saksi alibi adalah dengan menafikan atau menimbulkan keraguan terhadap sesuatu kes.

Apa Kejadahnya pulak Anwar Ibrahim nak letakkan Najib dan Rosmah sebagai Saksi Alibi yang akan Membela nya? Hilang Akal ke Anwar Brahim ni? He he he he




Apa yang Gomo dapat rungkai di sini tidak lain dan tidak bukan bahawa Anwar Ibrahim sengaja ingin mencari publisity Dunia agar apabila Najib dan Rosmah ke mahkamah maka akan kecoh lah seluruh Duni bahawa Najib Dan Rosmah terlibat dan ini secara automatiknya akan memberikan kesan Damage yang besar kepada Kerajaan dan yang akan untung adalah Pakatan Pembangkang.



Gomo minta kepada Anwar Ibrahim untuk bawa semua saksi alibi nya dan jangan lupa yang terpenting adalah Wan Azizah dan Nurul Izzah yang mana merupakan Saksi Alibi terpenting kerana mereka berdua mempunyai Alibi yang Kukuh di mana Anwar Ibrahim pada waktu kejadian.

Rakyat Malaysia jangan di momok kan dengan apa yang di katakan Anwar Ibrahim kerana isu terpenting dalam Kronologi kes ini adalah KEJADIAN LIWAT MEMANG BERLAKU.

mahukah pemimpin seorang Pengamal Homoseksual?


Psssttt....Aku Harap Anwar Ibrahim panggil aku jadi Saksi Alibi.....huhuhu tahu aku mengajornya



DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Sahabat-Gunung

Posted: 18 May 2011 01:03 AM PDT

Sahabat-Gunung


Promo Filem Terbaru Lakonan Nuar Brahim....

Posted: 17 May 2011 05:44 AM PDT


Ini merupakan iklan free- promo filem terbaru lakonan Nuar Brahim yang bakal pecah panggung tidak lama lagi... nantikan kehangatan filem tersebut.

My Longest Yard

Posted: 17 May 2011 11:44 PM PDT

My Longest Yard


Benarkah CEUPACS hanya memperjuangkan kelompok tertentu?

Posted: 17 May 2011 09:15 PM PDT

CEUPACS jangan lupa gred 41

KENYATAAN CUEPACS memohon kenaikan elaun perumahan (ETP) gred 1 hingga 40 daripada RM180 kepada RM350 manakala elaun perumahan untuk gred 41 dan ke atas dikekalkan mengejutkan ramai pihak.

Elaun ETP yang diminta CUEPACS sebanyak RM350 akan menjadikan elaun gred 1-40 lebih tinggi daripada pegawai mereka sedangkan bayaran ETP yang diterima kakitangan gred 41 hanya RM250.

Dalam kenaikan gaji sebelum ini, kumpulan sokongan mendapat kenaikan antara 25 hingga 35 peratus, tetapi bagi gred 41 cuma 10 peratus.

Setiap kali tuntutan dikemukakan CUEPACS hanya untuk golongan sokongan, seolah-olah ia berjuang untuk kepentingan kelompok itu sahaja. Selalu gred 41 tersisih dan tidak mendapat manfaat sewajarnya.

Diharapkan CEUPACS lebih adil dalam memperjuangkan semua golongan penjawat awam.

SANG ALGOLJO
Merlimau, Melaka

Panglima Perang Cyber

Posted: 17 May 2011 11:42 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Video Perjumpaan Tertutup Anwar & ABIM Dibongkar AIDC !!!

Posted: 17 May 2011 04:48 PM PDT


Perjuangan Anwar dalam ABIM sangat diketahui orang. Tetapi akhir-akhir ini ABIM dilihat sudah tidak dapat lagi menerima corak perjuangan Anwar yang sudah lari jauh dari keaslian Islam yang sebenar. Sehingga menyebabkan mereka telah menghentam Anwar dalam pertemuan tertutup di atas. Di bawah artikel hebat AIDC yang menjelaskan lebih terperinci video di atas. Mari bersama kita sebarkan perkara baik ini demi menghalang pemimpin Pakatan Datuk Seri Anwar Ibrahim mencapai hasratnya menjadi Perdana Menteri Malaysia !


AIDCNews – 10/01/11 -Difahamkan perjumpaan tertutup di Bangi, rumah Profesor Osman Bakar malam Ahad, 2 Januari lepas turut mempersoalkan agenda tersembunyi Datuk Seri Anwar Ibrahim dan badan pemikirnya, Institut Kajian Dasar (IKD) yang kini diterajui oleh bekas Setiausaha Akhbarnya, Khalid Jaafar.
AIDCNews difahamkan pada malam itu, selepas Anwar dan Ismail Mina berdebat berkenaan ucapan Ketua Umum PKR, bertajuk "Religion and Pluralisme in a Divided World" di LSE (18 Mac 2010), Dr Yusri Mohamad, bekas Presiden ABIM ke-6 pula diberi peluang mengemukakan hujahnya.
Inner circle Anwar dan ABIM
Sebagai mukadimmah, Yusri menjawab isu 'serangan sahabat-sahabat' yang dibangkitkan oleh Anwar dalam ucapan pembukaannya.
"Datuk Seri (Anwar) pun menyerang dan kami pun mendengar komen-komen Datuk Seri di belakang kami. Kalau kita nak bercakap tentang 'persahabatan', adakah Datuk Seri yakin bahawa track rekod persahabatan Datuk Seri dengan ABIM seratus peratus cemerlang ?", soal Yusri.
Yusri berkata jika Anwar membangkitkan soal 'persahabatan', perkara itu boleh dibahaskan lanjut kerana beliau juga mempunyai pengalaman berada dalam pernah berada dalam mesyuarat-mesyuarat dalaman dan syura ABIM.
"Apabila bercakap soal persahabatan, seolah-olah Datuk Seri tidak mempunyai kesilapan sebelum ini… kita kena adil dalam soal ini
"Setakat mana Datuk Seri membuka inner circle untuk orang-orang ABIM termasuk dalam soal agama…seolah-olah kami tiada hak langsung ?, soal Yusri.
Yusri turut membangkitkan persoalan kritikan dan cakap-cakap belakang.
"Kita kena profesional. Datuk Seri tidak boleh bermain emosi di sini. Sampai soal 'digunakan', 'menggunakan' Utusan' (Malaysia), 'nak masuk UMNO', benda ini (cakap-cakap belakang ini) sampai juga kat kita. Kita pun ada kawan-kawan juga yang menyampaikan.
"Kenapa bila sahabat dikritik terus (digalakkan, tetapi) sahabat mengkritik, tak kisah lah terbuka atau tak terbuka, terus dilabel sebagai ada kepentingan ? Itu adalah fitnah yang boleh saya katakan fitnah yang jahat juga. Saya rasa (kita) kena adil di situ", katanya.
Yusri turut menyentuh mengenai Zaidi yang disebut oleh Anwar dalam ucapan pembukaannya individu yang didakwa individu yang bertanggungjawab meminta Ketua Umum PKR itu  menarik balik ucapannya di LSE yang disiarkan di blognay.
"Saya kenal Zaidi Hassan ..saya lebih rapat dengan Zaidi Hassan berbanding dengan Datuk Seri (kenal dia, sebab sama-sama berasal dari Kelantan). Saya selalu ke rumahnya. Dia (Zaidi) memang konsisten bab pluralisme ini..dan bab agama lah secara keseluruhan.."
Bukan Soal Ucapan Di LSE
Berkenaan dengan agenda pluralisme yang dibawa oleh Anwar, Yusri berkata bukan sekadar satu ucapan di LSE, tetapi ucapan-ucapan lain di New York dan India juga mempunyai kecenderungan yang sama.
"Ini bukan kerana satu ucapan di LSE, bukan satu isu, bukan sekadar pluralisme, tetapi (secara umumnya) kecenderungan agama awak (Anwar) diragui.
"Dengan Mahmud Al-Majzub…dengan Khalid Jaafar (IKD)", kata Yusri.
Yusri menyebut nama Mahmud Al-Majzub kerana Penasihat PKR itu dilihat intim dengan tokoh agama yang difatwakan menyeleweng akidah Islamnya oleh Majlis Fatwa Negeri Selangor pada tahun 1995. Gazzet fatwa penyelewengan aqidah tokoh itu dilakukan Mufti Selangor, Datuk Dato' Haji Ishak Bin Haji Baharom (almarhum).
Ia difatwakan dibawah nama ajaran Aurad Ismailiah yang telah disenaraikan dalam "AJARAN-AJARAN SESAT YANG TELAH DIWARTAKAN" (nombor 45: Tarikat Aurad Ismailiah). Klik di sini
Yusri turut mengulas lanjut berkenaan Khalid Jaafar yang menggunakan IKD untuk menerbitkan buku-buku berkaitan Islam Liberal yang memuatkan tulisan-tulisan John Hick dan Asghar Ali Engineer, seorang tokoh Islam yang diragui akidahnya dari India. Klik di sini
Pertanyaan Yusri tentang IKD sebab sudah menjadi pengetahuan umum, IKD merupakan badan pemikir Anwar. Ditubuhkan pada tahun 1984, dengan Kamaruddin Jaafar(bekas Setiausaha Agung ABIM) menjadi Pengerusinya. dengan tajaan dari sebuah yayasan Kristian Jerman yang dinamakan Konrad Adrenuer Foundation (KAF).
Selepas Anwar dipenjarakan pada tahun 1998, KAF masih meneruskan tajaannya kepada IKD sehingga sekarang ini kerana membantu badan itu memperjuangkan Pluralisme Agama di Malaysia. Ketika ini IKD diterajui oleh Khalid Jaafar yang merupakan  salah seorang inner circle Anwar. Klik di sinidi sini di sini dan di sini
"Buku Islam Pluralisme (yang diterbitkan oleh penulis IKD), dalam ini ada artikel John Hick, Asghar Ali Engineer, berapa banyak lagi buku-buku…", kata Yusri.
Ketika ini Anwar mencelah, "Itu (kena) serang Khalid Jaafar, jangan campur (dengan saya)..boleh lah refer. (tetapi) tak kan nak kaitkan dengan saya  apa yang dilakukan Khalid"
Yusri membalas, "Tak kan Datuk Seri nak dakwa, Datuk Seri tak tahu, segala benda yang dijalankan (oleh Khalid)
Anwar menjawab "Tidak..tidak semestinya (saya tahu)"
Yusri membalas, "Itu kesilapan awak, awak perlu bertanggungjawab (ke atas IKD), Dia (Khalid) menggunakan IKD, tak kan (Anwar ) tidak tahu apa yang berlaku (kerana Khalid bekerja di bawah arahan Anwar).
"Dan apabila Datuk Seri kata fitnah jahat mengaitkan dengan Islam Liberal (Indonesia)…. Kita tidak pernah kata Datuk Seri sebahagian daripada Islam Liberal Indonesia..baca balik ayat-ayat secara tepat..
Anwar mencelah, "Hampir-hampir lah.."
Dua tokoh inner circle Anwar, Khalid Jaafar(bertanda bulat), bekas Setiausaha Akhbar dan Azmin Ali (bekas Setiausaha Sulit) yang dibawa bermesyuarat dengan Paul Wolfowitz di Pentagon, 2005
Kes Lina Joy
Yusri meneruskan hujahnya dengan kes murtad Lina Joy yang peguam pemerhatinya, Malik Imtiaz yang sekarang ini dilantik penasihat undang-undang kerajaan Negeri Selangor.
"Di Malaysia ni, saya pun dalam ABIM juga..kita pun buat kerja Islam juga. Lina Joy contohnya.
"Pendirian awak (Anwar) tentang Lina Joy, saya pun tak tahu nak takwil (berhujah) macam mana…ada rekod (kenyataan awak) dalam youtube.
"Kalau Kalimah Allah, okey lah, Dr Mohd Nor kata ada khilaf lagi, tetapi kes Lina Joy, awak (nak) kata ada khilaf kat mana lagi?
"Dan dalam isu (Lina Joy), awak (Anwar) bukan 'kawan' yang sokong kita. Kami  NGO Islam memperjuangkan isu ini (tahu siapa lawan dan kawan)", kata Yusri lagi.
Peguam-peguam Lina Joy@Azlina Jailani (bertanda bulat) : Dari kiri barisan belakang, Yapp Hock Swee , Steven Thiruneelakandan dan Dato' Dr. Cyrus Das (di tengah barisan hadapan). Peguam Lina Joy mengunakan firma guaman Benjamin Dawson yang mendapat bantuan dana asing dari The Beckett Fund
Yusri membangkitkan isu Lina Joy berdasarkan pengalamannya sebagai Presiden ABIM ke-6. Ketika itu, beliau menubuhkan gabungan NGO-NGO Islam yang dinamakan Pembela untuk tidak membenarkan wanita yang berasal dari Kelantan itu mendapat pengesahan undang-undang untuk murtad.
Manakala Anwar lebih mendiamkan diri dalam isu tersebut, malah Anwar juga pernah mengeluarkan kenyataan menyokong Lina Joy murtad atau nama kebebasan beragama (freedom of religion) dan kebebasan hati nurani(freedom of conscience) ketika diwawancara oleh media barat. Klik di sini
Ketika menjawab hujah Dr Yusri berkenaan Lina Joy, Anwar menafikan beliau menyokong Lina Joy murtad.
"Tentang Lina Joy, siapa kata kita pandang ringan tentang isu murtad. Saya tidak pernah pandang ringan. Sebab itu Malik Imtiaz sampai sekarang menolak untuk bercampur dengan kita. Dia (Malik) sanggup hanya dengan third force, dia tak mahu (dengan kita) sebab prinsip kita, termasuk isu Lina Joy.
"Sekarang ni penyokong Lina Joy pun serang kita..saya mungkin ambil kenyataan yang tidak keras (dalam isu itu)", kata Anwar.
IKD dan Buku Ali Abdul Raziq
Anwar turut menjawab isu Khalid Jaffar khususnya bekenaan penerbitan semula buku 'Islam Dan Dasar Pemerintahan' (Ali Abdul Raziq) yang diharamkan di Timur Tengah pada tahun 1960-an kerana pengarangnya Ali Raziq merumuskan bahawa di dalam Al Quran dan Al-Hadith tidak pernah menganjurkan untuk membina sebuah negara Islam (daulah Islamiah). Majlis Ulama Mesir menfatwa buku karya Ali Abdul Raziq telah menyeleweng dan pengarangnya telah dilucutkan ijazah
Pada tahun 2004, IKD dengan tajaan KAF menterjemahkan semula buku itu untuk bacaan rakyat Malaysia. Penterjemahnya adalah Mustaqeem Mahmood Radhi, (pengarah MEGC)yang juga merupakan pemikir IKD
"Kalau macam Khalid, ya la Khalid, tidak semua lah (tak betul). Yang satu saja Khalid (buat silap), tentang Islam dan…apa..yang itu saya rujuk..Taha (husein) kata..dia kalau ikut dari segi perkembangan fahaman budaya, mesti ada perkembangan di kalangan intelektual, tetapi mesti disertakan pengantar..siapa pengantar dia.
"Pengantar itu cukup kuat menolak hujah itu. ..dia kata macam mana nak faham perkembangan budaya dan pertembungan kefahaman Mesir, kalau tidak baca Taha Hussein..cuma dia kata intro yang menyanggah fahaman itu mesti diterbitkan sekali", kata Anwar
Ismail turut mencelah tentang isu Khalid Jaafar dan IKD.
"Bila sebut Khalid Jaafar, saya dengan izin Allah, saya ingin menyebut bahawa (terdapat) 45 buku terbitan IKD. Mungkin Datuk Seri tak baca..
Anwar mencelah "Tak Sampai (jumlah itu)"
Ismail menegaskan, "45 buah buku…saya bawa 10 buah buku malam ini..yang menulis tentang pekahwinan Islam dan bukan Islam boleh..buku-buku ini difinance oleh K.A.F. atau nama lain K.A..apa dia Datuk Seri ? KAS..Stiftung…Buat-buat tak tahu tu..
"(Antara buku itu ditulis oleh) Ahmad Wahid, saya baca buku itu lebih kurang tahun 80-an, saya baca lima kali. Khalid Jaafar re-print semula..baca buku ini (jadi) kafir..wa Nauzubillah..sebab itu saya minta Dato Hasyim Yahya datang untuk bagi penerangan..
Ketika ini Anwar mencelah.
"Takk Mail (ismail)…kalau betul awak punya strong view, telefon lah (saya) tanya…kita boleh bagi arahan pada dia (Khalid), kalau nak tunggu sampai sekarang. Saya pun tak tahu (Khalid terbitkan buku-buku itu) Wallahu azim..saya tak tahu
Ismail membetulkan perkataan Anwar, "Wallahualam.. bukan Wallahu azim".
99.9 Peratus Buku IKD Cenderung Pluralisme
"Kalau betul… (kalau) satu dua tiga (buku) tak betul, tak apa lah.., apa yang panjang sampai bergaduh ni pasal apa ?, herdik Anwar.
"Pointnya, Datuk Seri anjurkan good governance, maknanya pentadbiran yang baik, jadi kita tidak mahu penerbitan buku-buku kontroversi dan sebagainya, Ini soal polisi, good governance..45 buku…"
Anwar mencelah, "Semua 45 itu out ?
Ismail menjawab, Tidak!…kalau pendapat saya, 99.9 peratus (menjurus ke arah itu).. (sebab itu) Polisi yang penting, sebab itu seminar kita Pluralisme dan Permurtadan merumuskan..'IKD adalah agen permurtadan dan pengkafiran'…ini pandangan peribadi saya (berdasarkan pemahaman seminar tempohari)…ini bukan pandangan MUAFAKAT.
"Sebab itu kita nak lindungan Datuk Seri agar tidak terjerumus ke dalam (itu)", kata Ismail.
Anwar mencelah, "Jadi bagi tahu lah Mail, kalau betul..
Ismail mencelah, "Bukan kalau betul, (dah) memang betul"
Anwar mencelah "Baik lah..okay… kalau dah betul, bagi tahu lah, sebab Khalid ni. iya lah Khalid, ada juga sejarah dia, dia editor suara keadilan, saya di penjara masa itu, orang hantar (kepada saya) ada beberapa rencana yang sangat kontroversi, saya arah supaya dia (Khalid) diberhentikan"
"Jadi (dalam keadaan ini) Anwar lah yang sepatutnya arahan (Khalid)", kata Ismail
Anwar berkata "Okay, kalau yang ni, kalau betul ada satu dua yang silap"…Ismail menegaskan, "bukan satu dua… banyak (buah buku)".
Anwar menambah, "okay lah, kita panggil Khalid.." Ismail bertanya, "siapa nak panggil Khalid ?"
"Kalau enta (awak) ambil sikap begitu,(saya panggil Khalid), kita duduk dua tiga empat orang, enta datang pun tak ada masalah.", kata Anwar.

Allahu Akbar : Pembohongan Blogger MSO Fitnah PM Isu Liwat Anwar Telah Terbongkar !!!

Posted: 17 May 2011 01:57 PM PDT


Baca link ini dahulu :



Baru boleh baca sambungannya di sini :



Barangkali MSO ( Mohd Sayuti Omar ) perlu mencari lebih banyak isu lain bukan dengan mereka fitnah sebegini...

Kelantan Bertemu Terengganu 'Final' Piala FA - KOSMO & Video Semalam

Posted: 17 May 2011 03:41 AM PDT

Piala FA: Kelantan, Terengganu ke final





PENYERANG Terengganu, Hadi Yahaya mengasak penjaga gol Pahang pada aksi separuh akhir kedua Piala FA di Kuala Terengganu malam tadi.



DUA gergasi Pantai Timur - Kelantan dan Terengganu akan membuat perhitungan pada final Piala FA 11 Jun depan di Stadium Nasional, Bukit Jalil, Kuala Lumpur.
Kedua-dua pasukan mara selepas mengatasi lawan masing-masing pada aksi separuh akhir yang menyaksikan Terengganu mara dengan agregat 5-2 sementara Kelantan melangkah bergaya dengan agregat 6-2.
Semalam, Terengganu menewaskan Pahang 2-0 pada separuh akhir kedua di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu selepas mencatat kemenangan 3-2 pada separuh akhir pertama di Kuantan minggu lepas.
Kelantan pula sekadar seri 1-1 dengan Selangor pada aksi kedua di Kota Bharu selepas menang bergaya 5-1 pada aksi pertama di Shah Alam minggu lepas.
Bagi Terengganu, mereka menamatkan penantian beraksi di final sejak 2004 selepas mengesahkan kemaraan ke perlawanan akhir piala berprestij itu.
Pada aksi separuh akhir kedua itu, skuad Penyu jelas berada dalam kelas tersendiri selepas menewaskan pasukan jiran, Pahang 2-0 untuk layak dengan agregat 5-2.
Lebih manis lagi, kemenangan yang dilakar di itu turut disaksikan Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said dan hampir 25,000 penyokong setia mereka.
Pada perlawanan semalam, bintang baru Terengganu, Abdul Hadi Yahya menjaringkan gol pembukaan pasukan tuan rumah pada minit ke-35.
Gol itu hadir menerusi sepakan penalti selepas Hadi dikasari penjaga gol Pahang, Mohd. Rosfaizul Azuar Ali dalam kotak penalti.
Bersambung babak kedua, Pahang cuba bangkit mencari gol penyamaan, namun beberapa asakan berbahaya ke pintu gol lawan gagal menemui sasaran.
Sebaliknya, Terengganu berjaya mengukuhkan kedudukan dengan gol kedua pada minit ke-85, kali ini menerusi Mohd. Ailimi Fahmi yang baru seminit dimasukkan menggantikan Joseph Kalang Tie.
Untuk rekod, kali terakhir Terengganu layak ke final saingan Liga Malaysia ialah pada perlawanan akhir Piala FA tahun 2004 yang menyaksikan pasukan dari Pantai Timur itu tewas 0-3 kepada Perak.
Sebelum itu, Terengganu telah dua kali melangkah ke pentas sama iaitu pada tahun 2000 yang menyaksikan mereka muncul juara selain pada tahun 1999 ketika tewas kepada Kuala Lumpur.


Video aksi menarik jaringan gol perlawanan antara Kelantan melawan Selangor dan Terengganu melawan Pahang semalam :








Sah Syarikat Pengendali Blogger.com Akan Tutup Akaun Blogger !!!

Posted: 17 May 2011 03:34 AM PDT







Blogger.com telah membuat sesi membaik pulih laman web berkenaan sejak 11 mei 2011, namun sehingga kini proses tersebut masih belum lagi pulih sepenuhnya. Spekulasi pun mula beredar di internet dengan khabar angin bahawa ini lah proses pembaik pulih yang paling lama dalam sejarah blogger .com dan timbul rencana bahawa laman web berkenaan akan ditutup pada 25 Jun 2011.


Seperti yang dikatakan di laman web Softpedia, Memang benar akan dilakukan penutupan pada bulan June akan datang. Tapi tenang dulu, Layanan Blogger yang di tutup tersebut bukanlah secara keseluruhannya, melainkan akaun blogger lama yang mendaftar sebelum tahun 2007.



Sebelum Blogger.com  di ambil alih oleh Google, laman web tersebut menggunakan sistem akaun mereka sendiri sehingga tahun 2006.  Setelah proses pengambil alihan dilakukan. Pengguna diminta melakukan pemindahan pada 2007.



Selama empat tahun, Ternyata intergrasi tidak dilakukan secara automatik sehingga  pada akhirnya blogger.com memutuskan akan menghapuskan akaun bagi pengguna lama. Bukan hanya akaun lama yang di berhentikan, bahkan blog yang mempunyai hubung kait dengan pengguna lama juga akan dihapuskan jika pengguna tersebut tidak melakukan pemindahan ke sistem yang baru sebelum 25 Jun 2011 ini.



Sebelum ini, Google juga menghadapi masalah yang sama di YouTube dan telah mengeluarkan peringatan serupa baru-baru ini. Mereka meminta para penggunanya untuk memiliki akun Google terlebih dahulu.
Dari infomasi semasa, pihak google akan memberi keterangan lebih lanjut sebelum penutupan dilakukan sebelum 25 Jun 2011

Read more: sumber





Artikel ditemui di blog http://matkilaupenang.blogspot.com/2011/05/bloggercom-akan-ditutup.html



Blogger Wayangkulit Tampil Versi Antarabangsa - Persamaan Anwar Dan Kawan-Kawan Yahudinya !!!

Posted: 17 May 2011 01:42 AM PDT



Antara pointnya ialah :

  • 3 orang sahabat baik. Pengarah IMF yang baru dikenakan tuduhan menyerang pelayan hotel bernama Dominique Strauss-Kahn, ahli peliwat tegar lagi bersiri Mr Anwar Ibrahim, dan rakan lamanya Mr Paul Wolfowitz
  • Ketiga - tiganya mempunyai hobi yang sama.. sex menjubul (belakang)dan menqubul (depan).
  • Paul Wolfowitz juga ada hubungan dengan bini orang dan Anwar digosipkan dengan bini Azmin Ali.
  • Anwar dan Strauss Kahn mengalami tuduhan berkaitan dengan seks buat kali kedua



Baca lagi di blog tuan asal artikel di atas di link bawah ini :




oyabun

Posted: 17 May 2011 11:41 PM PDT

oyabun


Nak tunggu apa lagi - Dedah segera demi kredibiliti polis!

Posted: 17 May 2011 07:15 PM PDT

Kredibiliti pihak polis akan terus terjejas jika masih teragak-agak untuk mendedahkan identiti pelaku dalam rakaman video seks sedangkan seseorang telah dikaitkan dengan skandal itu.

Ketua Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (KITA), Datuk Zaid Ibrahim berkata, polis akan dituduh mempunyai kepentingan politik jika terus bermain 'tarik tali' memandangkan video seks itu sudah menjadi isu nasional.

"Apa lagi polis nak tunggu? Siasatan sudah lengkap dan disahkan tulen oleh pakar antarabangsa, dedahkanlah siapa pelakunya. Rakyat bukan sekadar hendak tahu ketulenan video tapi lebih penting siapa pelakunya.

"Jangan sampai masyarakat melihat polis pun mengikut rentak tarian orang politik. Kalau bukan polis yang dedahkan pelaku, pihak mana lagi yang hendak diharapkan. Ini bukan lagi soal ada keperluan perundangan atau tidak.

"Seseorang sudah dikaitkan dan saya yang menonton juga yakin tetapi pemimpin tersebut menafikan. Jadi penting polis sahkan siapa pelaku agar kekeliruan ini ditamatkan," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau mengulas keengganan polis mendedahkan identiti pelaku dalam video seks meskipun pakar dari Korea Selatan serta Amerika Syarikat mengesahkan bahawa video tersebut tulen dan bukan menggunakan teknik pertindihan.

Dalam pada itu, Zaid yang juga pengamal undang-undang berkata, Anwar Ibrahim boleh didakwa kerana membuat laporan palsu jika terbukti pelaku dalam video seks tersebut adalah dirinya.

"Sudah tentu Anwar boleh didakwa, tiada sebarang keraguan mengenai peruntukan undang-undang untuk pendakwaan tersebut jika terbukti dia membuat laporan palsu. Sebab itulah pentingnya identiti pelaku didedahkan.

"Jika benar lelaki dalam video seks tersebut Anwar, dia harus didakwa atas kesalahan membuat laporan palsu. Semua pihak tidak boleh dwi standard dalam hal ini kerana jika kita menghormati nilai perundangan, pendakwaan perlu dibuat," katanya.

Timbalan Ketua Polis Negara sendiri sudahpun memberi perakuan akan ketulenan video seks tersebut dan menyerah kepada orang ramai untuk membuat penilaian sendiri tentang siapa pelaku sebenar dalam video tersebut. Persoalannya disini adalah sampai bila " teka-teki " ini harus berlarutan?

Wasabi Oyabun..

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 17 May 2011 11:40 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


DOKUMEN OPERASI ANWAR MENGGULINGKAN MAHATHIR DIDEDAHKAN!

Posted: 17 May 2011 09:50 PM PDT

Satu dokumen lama khas untuk pembaca Mymassa. Dokumen ini merupakan tulisan Zaharin Mohd Yassin kepada Tun Mahathir. Kepada yang belum mengenali Sdr. Zaharin, beliau sekarang lebih glamor dengan nama SANG KELEMBAI dan juga merupakan seorang blogger yang popular satu masa dulu. Bile korang dah baca dokumen ni, mesti korang lebih faham kenapa Anu War meroyan sampai sekarang sebab operasi menggulingkan tampuk kuasa dalam UMNO dan Kerajaan Gagal.









Dokumen ini diambil daripada Buku Skandal Seks atau Konspirasi, tulisan Ketua Pengarang Harakah (Ahmad Lutfi)






SOALAN MAUT KEPADA PENYOKONG PAS DI TRANUNGKITE

Posted: 17 May 2011 08:56 PM PDT

Dah lama aku tak masuk markaz online PAS, Tranungkite Online (TKO). Bosan sebenarnya masuk TKO ni. Sebabnya, nama je website PAS tapi penuh dengan anasir-anasir PKR. Nak kutuk Haji Hadi boleh tapi Anu War memang tak boleh sentuh. Kalau ada topik pasal Anu War mesti Moderator TKO lock topik tu. Hari ni tetiba aku ada baca komen best dari seorang pembaca TKO yang aku rasa nak kongsikan kat sini...

Kalau PR menang pun ORANG MELAYU DAN UGAMA ISLAM lagi teruk. Tak caye....???

Apa jadi pun bagi aku...Lebih baik dok dgn UMNO.
PAS...Hampeh...
PKR... kang kena sondol...

DAP hanya perlu 60kerusi Parlimen untuk tubuh Negara Kristian

Kita telah melihat pada minggu2 lepas bagaimana PAS dan PKR dengan semangat penuh emosi dengan menafikan sekeras2nya akan pembentukkan Negara Kristian oleh DAP dengan andaian DAP hanya bolih menang sebanyak 60 kerusi PARLIMEN sahaja dalam PRU13 nanti. Pada pendapat PAS dan PKR, kemenangan sebanyak 60 kerusi PARLIMEN ini belum cukup untuk DAP membentuk Negara Kristian di Malaysia.

Adakah PAS dan PKR terlupa atau terlepas pandang???

Pendapat saya, saya yakin DAP akan dapat membentuk Negara Kristian d Malaysia. Mengapa???

Berdasarkan fakta nyata, PR (PERINGATAN...DAP berada dlm pakatan rakyat) boleh membentuk kerajaan jika fakta2 di bawah di terjemahkan kepada UNDI semasa PRU13 nanti.

– DAP akan bertanding (PASTI) di hampir 60 kerusi Parlimen yang majority pengundinya adalah Cina, jika d terjemahkan kepada peratusan bersamaan 50% kerusi2 ini adalah terdiri dari pengundi2 Cina. Kita perlu ingat. Dan PAS dan PKR hanya perlu menyumbangkan kemenangan kerusi Parlimen masing2 30 kerusi setiap parti. Dan ini menjadikan PR memenangi sebanyak 120 kerusi Parlimen. Dan seterusnya PR rakyat akan menguasai PARLIMEN.

Harap2 apa yang saya terjemahkan d atas tidak menjadi kenyataan!

Tapi, dengan trend politik semasa contoh di : PRN Sarawak...hampir pasti pengundi2 Cina akan memberikan sokongan padu pada DAP semasa PRU13 nanti. MCA dan Gerakan boleh tutup kedai. Kenapa??? Jauh di sudut hati MCA dan Gerakan, mereka gembira kerana akhirnya kaum Cina "bersatu" di bawah DAP.

2 – Ok2 kawan2, 222 kerusi Parlimen yang d pertandingkan, PR mendapat 120 kerusi (DAP 60, PAS 30 PKR 30). PR akan dapat HAK untuk membentuk kerajaan (jika trend politik semasa masih memihak kepada PR).

SIAPA YANG ANDA FIKIR AKAN MENJADI PERDANA MENTERI, MALAYSIA???

A – ANWAR
B - HJ. HADI
C – LIM KIT SIANG

Secara MUDAH dan kelaziman, DAP berhak untuk KERUSI PM. KENAPA??? Sebab DAP menang kerusi yang paling banyak di campur dengan kerusi parlimen PKR...paling kurang 5 kerusi Parlimen PKR yang calonnya bukan Melayu.

Jadi JAWAPAN yang paling tepat sekali ialah C: LIM KIT SIANG akan menjadi PM Malaysia yang ke6. Dan secara hakiki nya jumlah calon2 KERUSI PARLIMEN dlm PR majority nya terdiri dari bukan Melayu.

Jadi kenkawan sume adakah ANDA MASIH LAGI TAK PERCAYA???

Yang DAP TAK AKAN membentuk kerajaan Kristian ATAU sekurang2nya Malaysia akan mendapat PERDANA MENTERI yang bukan berugama Islam untuk pertama kalinya dalam SEJARAH.

Ingat!!! Perkara ini akan diterjemahkan ke dalam BUKU2 SEJARAH dan akan di pelajari oleh anak cucu kita nanti di kemudian hari. PAS dan PKR lah yang MENYUMBANG kepada terjadi nya peristiwa tersebut.

Jadi PAS tak payah nak berangan dan bermimpi yang Haji Hadi akan jadi PM KE6!!!
Jasi PKR tak payah nak berangan dan bermimpi yang ANWAR akan jadi PM KE6!!!
Lupakan....lupakan angan2 mat jenin ini.

Kalaupun DAP beralah atau tidak mahu memegang jawatan PM kerana takut orang2 Melayu bangkit memberontak...maka calon2 dari PAS atau PKR akan menjadi PM dan sudah TENTUNYA PM BONEKA! Wa ka ka wa ka ka...kah....kah...kah. Inilah nasib orang Melayu dan UGAMA ISLAM yang di pandu oleh PAS dan PKR.

Ingat lah firman Allah :

Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya petunjuk Allah (agama Islam itulah petunjuk yang benar". Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu. (Al-Baqarah 2:120)

PERTAMA-PERTAMA DAP AKAN IMPLITASIKAN APABILA MEMEGANG TAMPUK PEMERINTAHAN IALAH...........MENGARAHKAN AZAN HANYA DI DALAM MESJID SAHAJA!!! INI PASTI DAN AKU YAKIN.
Anda tidak percaya ini akan berlaku?

Coba coba lah mengundi PR pada PRU13 kalau anda mahu melihat scenario di atas.

Ini bukan nak menakut nakut kan orang melayu, ini cuma mahu mengingatkan jangan kita menang sorak tapi kampung kita habis tergadai pada DAP.

Soalan aku?
Di mana PAS pada masa itu...dengan slogan "MEMBANGUN BERSAMA UMMAH"
Atau ISLAM masa tu Cuma " MEMBANGUN DALAM RUMAH"
PKR... kite tak yah nak cakaple... memang dah ajen Yahudi...dan Nasarani.

Jadi kesimpulan pendapat aku betul ke atau ulasan aziz bari tu dah merapu mcm bos dia jugak anw...pandi.

Tolong bagi pendapat daripada forumer2 yang melalak bagai nak rak???
Dayus lah TKO kalau buang tread nie....memang Dayus.

Forumer bernama FORESTFIRE ni memang best. Bukan sahaja membentangkan fakta, malah dengan dalil sekali. 

Bagi aku, memang setuju 200% peratus dengan apa yang ForestFire ni tulis. Memang DAP dah susun strategi macam mana nak kuasa Parlimen. Cuma PAS dan PKR je masih tido...

Masih tido atau ditidurkan ......anasir DAP bukan sahaja menguasai PKR malah PAS turut tak terlepas daripada espionage DAP...baca entri aku pasal MAT SABU DAN DAP. Anda akan faham hubungkaitnya.

Mak Lampir Mencarut di Mahkamah.

Posted: 17 May 2011 08:05 PM PDT

Lihatlah bagaimana PKR merendahkan martabat seorang wanita muslimah yang bertudung litup dengan mengajarnya MENCARUT DI KHALAYAK RAMAI!

Sepatutnya wanita berpenampilan macam ni mengucapkan zikir-zikir atau mengajarkan ilmu agama. Mesti anak mak lampir ni malu gile dapat MAK KAKI MENCARUT DEPAN ORANG RAMAI macam ni.

PANDIKUTTY tu dah jadi ZIKIR bagi ahli dan pemimpin PKR sekarang ni. Di mana-mana tempat berkumpulnya orang-orang PKR, anda akan mendengar kalimah ini tak kira di kedai kopi, kopitiam mahupun tempat ceramah mereka.

Diriwayatkan oleh Shamsul tak cukup inci, BARANG SIAPA MENYEBUT PANDIKUTTY SEBANYAK 100 KALI SEHARI, DIA AKAN BERMIMPI BERJUMPA DENGAN DATUK SERI ANWAR IBRAHIM DALAM KEADAAN DATUK SERI MENUNJUKKAN ANUGERAH TUHAN MILIKNYA.

GEMPAR!!! MAT SABU NAK GUGURKAN HUDUD DAN SERAPKAN PERJUANGAN DAP DALAM PAS!

Posted: 17 May 2011 06:57 PM PDT

Apa nak jadi dengan PAS? Semakin LESU DAN LEMAU dalam perjuangan Islam.

Yang terbaru, Mat Sabu sebagai calon Timbalan Presiden PAS akan gugurkan perjuangan Islam sebaliknya menDAPkan PAS. Ikuti temu bual Mat Sabu dengan Merdeka Review, satu lagi media propaganda Cina Cauvinis...

Mat Sabu: Jangan terperanjat anak tokoh PAS bertanding atas tiket DAP

Lim Hong Siang | May 13, 2011 04:13:18 pm

"Sebagai seorang muslim, saya mesti percaya bahawa ia sebagai undang-undang tertinggi yang perlu dilaksanakan.  Tetapi, sebelum pelaksanaan Hukum Hudud ini, banyak lagi perkara yang boleh ditonjolkan, kebaikan Islam itu.  Misalnya good governance (urus-tadbir yang baik), akauntibiliti, tidak rasuah, tolak nepotisme.  Dan sekarang ini saya nampak, kalau PAS slow (perlahan) dalam bidang ini, for the future, DAP will take over."

Demikianlah kegusaran yang menyelubungi seorang pemimpin politik veteran, Mohamad Sabu (gambar kanan) yang menyertai PAS sejak tahun 1977.  34 tahun daripada pemimpin yang berusia 56 tahun ini dicurahkan untuk perjuangan PAS.  Kesetiaannya bersama parti sukar dipertikai, pada masa yang sama beliau juga sahabat akrab kepada pemimpin DAP yang menerajui tampuk pimpinan sekarang.

Lanskap politik tanahair berubah dilanda "tsunami" pada 8 Mac 2008.  PAS dan DAP yang sering bertentangan pendirian dalam isu "Hukum Hudud" dipaksa untuk duduk semeja berikutan sentimen rakyat untuk menentang Barisan Nasional.  Namun demikian, "Hukum Hudud" kekal sebagai isu kontroversi, khususnya apabila berdepan dengan masyarakat bukan muslim.


 Anak muda Melayu teruja nak sertai DAP

Calon Timbalan Presiden PAS ini berkongsi pengamatan dan pengalamannya dalam senario politik pasca 8 Mac 2008.  "Ramai anak muda Melayu berjumpa saya sekarang.  Dia kata Pak Mat, bila Pak Mat nak join DAP?  Kalau Pak Mat join DAP, kami akan bersama..."

Ada sebab kenapa Mat Sabu semakin liberal dan terpesong daripada perjuangan PAS,

Pertama, Mat Sabu bukanlah golongan berpendidikan agama. Dia hanya orang yang ikut-ikutan dalam perjuangan Islam. Namun oleh kerana menyertai PAS, Mat Sabu turut digelar USTAZ.


Yang kedua, Mat Sabu sebenarnya DIRASUAH oleh DAP dengan jawatan dan pangkat DUNIAWI. DAP telah mengurniakan Mat Sabu AHLI LEMBAGA PENGARAH PIHAK BERKUASA AIR PULAU PINANG. Bayangkan sebulan Mat Sabu dapat elaun tetap RM1500. Tak termasuk elaun luar kawasan sekiranya Mat Sabu berceramah di luar Penang. Itu pun dia boleh claim kat Kerajaan Negeri Penang. Kalau dah 3 tahun DAP perintah Penang, MAT SABU DAH MAKAN RM54,000 DUIT RASUAH DARIPADA DAP!

Sebab tu DAP yakin Mat Sabu akan setia dengan mereka. Kali ini mereka menghantar Mat Sabu sekali lagi untuk bertanding Naib Presiden. Dengar cerita, Husam Musa akan undur diri untuk pertandingan 1 lawan 1 atas arahan Guan Eng. Dengan sokongan PAS Kelantan di belakang Mat Sabu yang memang ASSOBIYAH dan menolak Ustaz Nasharuddin yang disokong oleh PAS Terengganu, Mat Sabu boleh mendapat lebih kurang 200 undi. Media-media pro DAP seperti Malaysiakini, Malaysian Insider dan Merdeka Review turut memainkan gendang perang membantu kempen MAT SABU. Dengan bantuan media pro DAP, Mat Sabu dijangka mendapat undi golongan profesional PAS yang menjadi pembaca setia Malaysiakini and the gang.


Dengan strategi ini, Guan Eng yakin DAP akan menguasai PAS dan selepas ini, negara Islam akan hilang dalam kamus perjuangan PAS. Tahniah Mat Sabu, anda layak menjadi Abdullah  bin Ubay kerana RM54,000+++ yang telah anda makan duit rakyat Penang selama ini.

Lawak santai pagi ini... Jom Layan...

Posted: 17 May 2011 04:44 PM PDT



i likeee... hehehehe

APANAMA

Posted: 17 May 2011 11:38 PM PDT

APANAMA


A Prayer for the Doctor

Posted: 17 May 2011 10:49 PM PDT


What great doctors do is awaken the doctor within.
~Albert Schweitzer



Statesman Tun Dr Mahathir Mohamad is recovering from a chest infection at the Institut Jantung Negara (IJN) after being admitted there early today following a fever.

The official statement in BlogHOUSE.


I hope Malaysia would pray for his speedy recovery ... I am!


I'm sure many around the world would do so too.


Guess its not too much to ask for the Religious Department to urge the rakyat to pray for the speedy recovery and well being of a leader who has sacrificed his entire life for the well being of his people, and others beyond the shores of Malaysia.


My dear Malaysians, lets pray for God to shower Tun Dr Mahathir Mohamad & Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali with continued good health. 


* Tun's recent interview HERE!



Site Meter

The Unspinners

Posted: 17 May 2011 11:34 PM PDT

sekupangdua

Posted: 17 May 2011 11:25 PM PDT

sekupangdua


71 SAKSI? BERAPA LAMA MAU TANGGUH LAGI?

Posted: 17 May 2011 02:51 AM PDT

Rasanya KES nie cuba ditangguhkan lagi Sepuluh tahun kot? Gila apa sampai 71 saksi? macam biasa ler, semuanya nak lamakan selagi boleh bila si Kapal sink ni nak bawak semua saksi ni untuk penghujahan di Mahkamah nanti, Kenapa tak cukupkan 100 orang, bukan susah, bayor jer atau kutip merata jalan siapa yang sanggup, lagi pun kan ker banyak yang dah jadi Spesis angguk-angguk bila makin ramai yang dikenalpasti basah kuyup dek di kencing dengan Aljubri nie, kata dema kalau tertelan kencing nie lagi kuat angguknya. 
Kita tengok esok macamana dia nak kelentong kat makamah esok. dekat ceramah semua yang burok dan jahat itu  adalah UMNO. Sampai sakit perut makan kenduri pun UMNO jugak yang salah. Esok di makamah longgok ler nama UMNO, PM, Antantuya, Pandikutik, UMPRONO, APCO, Pak Lah Hababi dan macam-macam bahasa keji yang Pakatan Ronggeng reka kat makamah! iskkk dekat Rakyat boleh ler kelentong, dikencing buta-buta jer kat rakyat terutama pencacai nya PAS yang menjadi ejen tukang Fitnah. Teman akui juga pas ni pun udah pandai cari duit, kalau dulu jenuh diusung kantung-kantung melalak dengan kata selamatkan rakyat, Derma oii derma... hehehe, selamatkan rakyat ker tembolok komer?, tapi sekarang dah Advance sikit dema udah pandai panggil si BOB Lokman pulak buat macam expo ler katakan, boleh suruh orang meniaga macam pasar malam tu, besor sikit kutipnya nanti, gerai pun sapu, yang ramai datang pun boleh penuhkan kantung-kantung SELAMATKAN RAKYAT ... boleh tambah banyak lagi kantung baru. LEBAT tu... Masyukkk

Gamaknya banya modal dah keluar jadi kenaler si Jubri ni pegi bercuti luar negeri, bawak ler rakan-rakan yang kepala kecoh dimakamah semalam, bukan apa yop upah tenangkan hati sikit (bukan rasuah yop tapi upah), iskkkk komer ni, tak kan nak bawak orang rumah atau keluarga pulak. ini cerita orang lelaki ler! lagi pun yang paling tension siJubri dan tukang kecoh atau tukang jerit atau tukang melalak di makamah, bukan senang tebal muka nak menjerit kat makamah semua rakyat nampak dalam talivesyen tu... kalau tak spesis tebal muka ingat ada orang sanggup nak buat ker? Orang rumah dan keluarga Ok mana ada tension? tak caya tengok ler muka dema tu senyum memanjang bukan mencuka.
Kena berbangga yop! mungkin ini KES paling lama dalam DUNIA kot. kat negara lain mana ada lama macam nie! di Malaysia pun rasanya kes Rogol dan liwat ni dah beribu kot yang dah selesai malah dah habis hukuman pun ada, tapi yang ni Specail sikit. peguam nyer handei yop. belum apa-apa dah maklum 71 orang saksi. kata fitnah semata-mata... kata konspirasi... aleh-aleh ada berpuluh saksi, Berapa lama nak habis tu yop? iru tak masuk lagi saksi, tukang liwat, tertuduh, mangsa sampai la ke jaga gate yang akan dipanggil. kalau mamak cendol depan jalan nak ketempat ke pun dema akan panggil. yang penting kasi lambat selagi boleh... tu tak masuk MC, sakit, peguam punya hal... iskkk silap-silap benggali yang tengah HAUK di Wheel Chair... pun boleh Jalan dulu... hehehe da mutoi ka?  

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 17 May 2011 11:18 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Perkara Yang Akan Berlaku Pada Pandikutti Sebelum 6 Jun Ini...

Posted: 17 May 2011 10:13 PM PDT


Kalau di kira, dari tarikh hari ini, si pandikutti hanya ada masa 20 hari untuk mencari saksi dan alibi untuk melepaskan dirinya dari di tuduh peliwat. soalnya sekarang ni, ada masa ke dia nak cari semua tu... jawapannya mudah, pandikutti tak akan dapat cari seorang saksi yang berwibawa untuk membelanya, maka penyokong pkr akan dapat melawat pandikutti di penjara sungai buloh pada hari raya tahun ini.

Percayalah... si pandikutti akan menggunakan segala tipu helahnya sebelum mahkamah bersidang pada 6 jun ini, sebelum ini pun, pandikutti dah bagi hint dah tentang tipu helah yang bakal dia gunakan untuk mengelak dari dia masuk penjara. aku yakin, sebelum 6 jun ini, pandikutti akan berlakon sekali lagi konon-kononnya ada orang yang nak bunuh dia, korang tau tak, pengawal pribadi si pandikutti yang pakai bush jacket ala-ala utk tu ada carry pistol... ya maka di kambing hitamkan la salah seorang dari pengawal peribadinya tu nanti, konon-konon pengawal peribadinya tu di upah oleh umno untuk membunuhnya.

Dan akan keluarlah lagi cerita kereta mercedes nya di sabotaj oleh umno, cucu kesayangannya di culik oleh umno, bukan apa, cerita tu semua bakal di keluarkan untuk meraih simpati rakyat dan membakar perasaan penyokong, bila perasaan penyokong telah di bakar, mereka akan mengamuk dan dalam masa kekecohan itu berlaku, anwar akan lari meninggalkan negara. jadi kepada rakyat semua, jangan la terpengaruh dengan cerita-cerita dongeng si pandikutti tu nanti, dia akan reka seribu satu cerita untuk selamatkan diri dia... jangan terkejut kalau tetiba korang dengar wan azizah bercerai dengan pandikutti dia sanggup buat cerita sampai tahap tu supaya rakyat bersimpati pada dia...

SAH... Nik Ajis Letak Jawatan MB Kelantan Lepas Muktamar..

Posted: 17 May 2011 07:15 PM PDT

Dalam perbualan aku dengan seorang balachi kanan khalid samad petang semalam, memang sah nik ajis akan letak jawatan sebagai mb kelantan lepas muktamar ini, asalnya perbualan aku dengan balachi khalid samad ni berkisar kepada cerita kongsi yang sedang main kat wayang sekarang ni, lepas tu melalut sampai ke team selangor jual game dan macam mana kurang ajarnya penyokong kelantan sesah penyokong selangor dengan pedang samurai yang tengah lepak minum dengan couple dia burger king seksyen 13 shah alam, tetiba si balachi ni kata...

Balachi: lepas ni umno pening la bro....
det: pesal pulak umno pening,
Balachi: tuan guru dah nak berundur dah,
det: berundur pi mana?
Balachi: letak jawatan mb laa...
det: ohhh ye ke bile?
Balachi: ada laa...
det: ala kau ngan aku pun nak main sorok-sorok...
Balachi: lepas muktamar la...
det: ko serius ke bro?
Balachi: betul.. aku tau la boss aku (khalid samad) yang bagi tau 2-3 hari sudah...
det: then pe pasal ko kata umno pening?
Balachi: la kan umno jadikan tuan guru bahan kutuk, macam-macam korang kutuk tuan guru, berdosa beb...
det: (sengeh je) siapa ganti tok guru kau tu nanti?
Balachi: aku dengar husam...
det: mane boleh main dengar-dengar bro...
Balachi: tapi aku kompom husam laa, pasal bos aku pernah cerita yang dia pernah dengar tuan guru mintak husam jangan bertanding timbalan presiden pasal dia nak berundur dahh..
det: kau yakin...? husam boleh naik jadi mb...?
Balachi: tuan guru sayang dia bro, banyak benda yang dia cover tuan guru
det: cover ape...?
Balachi: dia mula tersentap (dia dah terlepas cakap)
det: cover ape bro...?
Balachi: tak de pe la...

sembang kami tamat kerana hujan dah mula turun... si balachi ni cepat-cepat lari ke moto dia terus start dan jalan, salam dengan akun pun tak sempat.

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 17 May 2011 09:45 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Anwar Ibrahim Disanggah Oleh ABIM

Posted: 17 May 2011 07:55 PM PDT



Ustaz Ismail Mina bertelingkah dengan Anwar Ibrahim berkaitan dengan pluralisme agama. Ruang yang wujud di antara wacana tersebut telah memberikan peluang kepada penulis untuk berjumpa dengan ustaz Ismail Mina.Kata bekas teman baik Anwar sejak dari ABIM itu, beliau terpaksa menolak Anwar bukan kerana namanya Anwar, tetapi ideologi Pluralisme Agama bawaannya boleh merosakkan akidah umat Islam di negara ini (baca lanjut sini).Align Center

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 17 May 2011 09:41 PM PDT

PenangWasabi

Posted: 17 May 2011 09:39 PM PDT

PenangWasabi


Apa cerita MB Azizan sampai MBAS Disita!

Posted: 17 May 2011 07:15 AM PDT



















Huhu malunya Ustaz Azizan MB Serba tak tahu. Buat Keje Ikut Cara Islam..hehee...MBAS Disita?? Kononnya Ada Lebihan Wang, Rupa-rupanya tiada wang..hehehe. Satu ketika dulu kerajaan Kedah mengumumkan bahawa mereka berjaya meningkatkan pendapatan kerajaan negeri sebanyak 205% melalui peningkatan hasil balak sebanyak RM38 juta berbanding RM8juta dibawah kerajaan BN sebelumnya.

Dengan bangga Menteri Besar Kedah ketika itu mengumumkan kenaikan tersebut menyifatkannya sebagai hasil perubahan polisi Pakatan Rakyat yang konon-konon lebih baik daripada yang sebelumnya. Tapi rupanya semua itu hanya lakonan sahaja. Hasil yang dikatakan banyak itu sebenarnya tiada hasil pun. Buktinya PAS menaikkan harga air dan enggan melanjutkan rebat cukai UUM yang diberikan kerajaan Barisan Nasional di zamannya.

Kemuncak kepada kehaprakan kerajaan Kedah dibawah pimpinan Pakatan Rakyat ialah apabila bangunan pejabat Majlis Perbandaran Alor Star di sita oleh Mahkamah Tinggi semalam setelah membenarkan permohonan daripada sebuah syarikat pembekal perkhidmatan penyelenggaraan yang tidak mendapat bayaran. Bukan banyak, tak sampai RM 1juta pun sedangkan hasil balak meningkat RM 38 juta!!

Hinanya mengalahkan syarikat bankrap kerana gagal membayar pinjaman bank dimana pintu dikunci, dirantai dan dimanggakan dan kawasan laluan pejalan kaki di depan, di letak pita menghalang laluan. Walaupun ianya hanya berlaku selama 2 jam soalannya kenapa boleh terjadi sehingga ke tahap ini? Kalau lah alasan Yang Dipertua Majlis Perbandaran Alor Star (seperti dipetik Buletin Utama) bahawa ada masalah dengan urusan penginvoisan yang tidak menepati kehendak perbendaharaan, kenapa tidak diperjelaskan di mahkamah bagi mengelakkan tindakan memalukan sedemikian.

Tidak pernah berlaku dalam sejarah sebelum ini pejabat PBT disita sedemikian rupa, sekurang-kurangnya di Kedah. Kalau tidak umum pendapatan meningkat tu tahanlah juga tapi propa bukan main lagi besaq. 205%lah itulah inilah tapi rupa-rupanya habuk pun tarak.

Penulis yakin hasil yang dikatakan meningkat itu hanya manipulasi kira-kira yang begitu meluas digunakan kerajaan Pakatan Rakyat di negeri-negeri dimana mereka membentuk kerajaan. Taktik sama yang diamalkan di Selangor bila urusan pembelian hutang dari TALAM yang membabitkan kerajaan negeri dibesar-besarkan walhal ia hanyalah satu proses yang ditunggang terbalik bagi nak menampak macam ada kejayaan walhal sebenarnya hampeh. Atau bahasa orang putihnya round tripping.

Tapi yang di Kedah ni sebab tak bayar hutang. Memalukan… Sebagai sebuah kerajaan yang diterajui parti yang mendakwa dirinya memperjuangankan Islam, hutang adalah wajib dibayar, Azizan patutnya lebih tahu soal ini ataupun Azizan pun jenis terleno macam Pok Nik juga? Atau mungkin Azizan sedang berkira-kira untuk melepaskan kesalahan tersebut kepada BN – taktik biasa bila Pakatan tersepit!!!

Sumber : MyKMU

Penang Wasabi..

Neutral Daily

Posted: 17 May 2011 09:13 PM PDT

Neutral Daily


Presiden PAS kekal, 6 layak tanding timbalan

Posted: 17 May 2011 01:32 AM PDT




oleh
Hazayani Zakaria

KUALA LUMPUR, 17 Mei: Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang (gambar) mengekalkan jawatan presiden PAS tanpa bertanding, manakala enam orang dicalonkan untuk bertanding timbalan presiden dan 14 lagi untuk jawatan naib presiden.

Manakala 82 orang lagi dicalonkan untuk bertanding jawatan ahli jawatankuasa PAS Pusat.

Demikian dimaklumkan Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan yang juga Pengarah jabatan Pilihan Raya PAS Pusat, Datuk Abdul Halim Abdul Rahman pada sidang media di ibu pejabat PAS, Jalan Raja Laut, dekat sini hari ini.

Bagi jawatan timbalan presiden, enam orang yang dicalonkan termasuklah penyandangnya, Nasharudin Mat Isa.

Lima lagi yang dicalonkan ialah Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak, naib-naib presiden Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man dan Salahuddin Ayub,ahli jawatankuasa PAS Pusat, Datuk Husam Musa dan Mohamad Sabu.

Keenam-enam mereka turut dicalonkan untuk bertanding jawatan naib presiden bersama lapan yang lain iaitu:

1. Idris Haji Ahmad (ketua penerangan)
2. Mahfuz Omar (naib presiden)
3. Mazlan Aliman (AJK PAS Pusat)
4. Datuk Mohd Amar Abdullah (Exco Kerajaan Kelantan)
5. Mohd Hatta Md Ramli (Bendahari PAS Pusat)
6. Mujahid Haji Yusof Rawa (AJK PAS Pusat)
7. Nik Zawawi Nik Salleh (Ketua Peneranagn Dewan Ulamak)
8. Datuk Seri Nizar Jamaluddin (AJK PAS Pusat)

Mengikut perlembagaan PAS, seseorang itu hanya memerlukan dua pencalonan sahaja untuk melayakkan diri bertanding jawatan parti termasuk jawatan tertinggi iaitu Presiden dan Timbalan Presiden.

Pertandingan bagi jawatan AJK pusat adalah untuk 18 kerusi, manakala enam lagi kerusi AJK dilantik oleh parti.

Berikut ialah 82 calon untuk AJK PAS Pusat:

1. Abdul Ghani Abdul Rahman, Ustaz
2. Abdul Ghani Shamsuddin, Ustaz
3. Abdul Halim Abdul Rahman, Dato' Ustaz
4. Abdul Rani Osman, YB Dr. Hj
5. Abdul Wahid Endut, YB Hj
6. Abu Bakar Chik, Dato' Ustaz ,
7. Abu Bakar Hussein, Ustaz
8. Adly Zahari,
9. Ahmad Sabki Yusof,
10. Aiman Athirah Al-Jundi
11. Amiruddin Hamzah, YB Ir.
12. Anuar Tan Abdullah, Dato' Hj
13. Asmuni Awi, Hj
14. Azizan Abdul Razak, YB Dato' Seri Ustaz,
15. Azman Shapawi, Ustaz
16. Halimah Ali, YB Dr.
17. Hamzah Abdullah,
18. Hamzah Jaafar, Dr.
19. Hanipa Maidin, Hj
20. Hashim Jasin, YB Ustaz
21. Hassan Ali, YB Dato' Dr.
22. Hayati Othman, YB Dr.
23. Husam Musa, YB Dato'
24. Idris Ahmad, Ustaz
25. Iskandar Abdul Samad, YB
26. Kamarudin Jaffar, YB Dato'
27. Khairuddin Dato' Abdul Malek, Dr.,
28. Khalid Abd Samad, YB Hj.
29. Khalil Idham Lim, YB
30. Lo'Lo Dato Ghazali, YB Dr.
31. Mahfodz Mohamed, Dato' Dr.
32. Mahfuz Omar, YB Dato'
33. Mazlan Aliman,
34. Misbahul Munir Masduki , Ustaz
35. Mohamad Abdullah, (Sabah)
36. Mohamad Nor Mohamad, Hj.
37. Mohamad Sabu, Hj.
38. Mohd Anuar Tahir, Hj
39. Mohd Apandi Mohamed, Hj.
40. Mohd Firdaus Jaafar, YB
41. Mohd Hatta Md Ramli, YB Dr.
42. Mohd Nasir Mustafa,
43. Mohd Nasir Zakaria, YB,
44. Mohd Nizar Jamaluddin, YB Ir. Dato' Seri
45. Mujahid Yusof Rawa, YB Dr.
46. Mumtaz bt. Mohd Nawi, YB
47. Mustafa Ali, Dato'
48. Najihatusolehah Ahmad, Dr.
49. Nasharudin Mat Isa, YB Ustaz
50. Nasuruddin Hj Daud, Dato' Ustaz Hj
51. Nik Abduh Nik Abdul Aziz,
52. Nik Mohd Amar Abdullah, YB Dato' Ustaz
53. Nik Zawawi Nik Salleh, Ustaz
54. Norazli Musa, Ustaz Hj.
55. Normala Sudirman,
56. Nuridah Salleh, Ustazah
57. Phahrolrazi Zawawi, YB Ir. Dato' Hj
58. Razman Zakaria,
59. Riduan Mohd Nor, Ustaz,
60. Rosidi Hussin
61. Sa'ari Sungib, YB Hj.
62. Salahudin Ayub, YB,
63. Salleh Man, YB Ustaz
64. Sallehen Mukhyi, Ustaz
65. Shafie Abu Bakar, YB Dr.
66. Siti Mariah Mahmud, YB Dr.
67. Siti Zailah Yusoff, YB
68. Suhaizan Kaiyat,
69. Syed Azman Syed Ahmad Nawawi, YB Dr.
70. Taib Azamuddin Md Taib, YB Dato'
71. Takiyuddin Hassan, YB Dato'
72. Taufek Ghani, YB
73. Wan Abd Rahim Wan Abdullah, YB Dato'
74. Wan Hasrina Wan Hassan,
75. Wan Nik Wan Yusof,
76. Wan Ubaidah Wan Omar, YB
77. Yusof Embong, Ustaz Hj.
78. Zainuddin Yusof, YB Hj
79. Zaki Ibrahim, YB
80. Zuhdi Marzuki, Dr.
81. Zulkefly Muhamad Omar, Hj
82. Zulkifly Ahmad, Hj (Johor)

Manakala bagi jawatan pengerusi tetap, terdapat tiga pencalonan iaitu Abu Kassim Abdullah, Hussin Ismail dan Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah.

Bagi jawatan timbalan pengerusi tetap pula terdapat lima pencalonan iaitu:

1. Hussin Ismail
2. Ishak Surin
3. Misbahul Munir
4. Nasuruddin Daud, YB
5. Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah, YB Dato'

Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali pada sidang media sama berkata, surat tawaran akan dihantar kepada semua calon untuk mendapatkan pengesahan mereka sama ada menerima pencalonan tersebut atau tidak.

"Jadi mustahil kalau ada yang kata mereka tak tahu layak bertanding," katanya.

Tarikh tutup untuk membuat pengesahan adalah pada 26 Mei ini.

Pencalonan bagi jawatan utama parti ditutup pada 15 Mei lalu.

Katanya, PAS mempunyai 180 kawasan di seluruh negara dan 152 daripadanya menghantar pencalonan bagi jawatan utama namun enam borang ditolak menjadikan 146 pencalonan diterima.

Seramai 1,100 perwakilan akan menghadiri muktamar tahunan parti itu bermula 1 hingga Jun depan.

-harakah daily

Ketua Pemuda, Muslimat PAS bakal ditandingi

Posted: 17 May 2011 12:53 AM PDT




oleh
Hazayani Zakaria

KUALA LUMPUR, 17 Mei: Jawatan Ketua Pemuda dan Muslimat PAS Pusat mungkin ditandingi pada pemilihan kali ini berikutan ada beberapa pencalonan kedua-dua jawatan itu.

Bagi Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat, selain Ustaz Nasrudin Hassan, turut dicalonkan ialah timbalannya, Azman Shapawi Abdul Rani, ketua penerangan, Suhaizan Kaiyat dan exco, Firdaus Jaafar.

Sementara jawatan Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat, selain Ustazah Nuridah Mohd Salleh, turut dicalonkan ialah timbalannya, Siti Zailah Mohd Yusof, serta dua ajk muslimat PAS Pusat Dr. Siti Mariah dan Dr. Asiah Ali.

Demikian dimaklumkan Pengerusi jawatankuasa pemilihan, Datuk Abdul Halim Abdul Rahman pada sidang media di ibu pejabat PAS, Jalan Raja Laut, dekat sini hari ini.

Bagaimanapun kelputusan muktamad calon yang bertanding akan diketahui selepas 26 Mei ini apabila kesemua calon menjawab surat tawaran.

Berikut ialah senarai penuh calon layak bertanding Dewan Pemuda PAS Pusat sesi 2011-2013:

Timbalan Ketua

1. Ahmad Sabki
2. Azman Shafawi
3. Firdaus Jaafar, YB
4. Mohd Nor Hamzah, YB
5. Nasaruddin Hassan
6. Nik Abduh Nik Aziz
7. Raja Ahmad Al-Hiss Raja Yaakob
8. Riduan Mohd Nor
9. Suhaizan Kaiat

Naib Ketua

1. Azman Shafawi, Ustaz
2. Firdaus Jaafar, YB
3. Kamaruzaman Mohamad
4. Khairi Faizi Kamil
5. Mohd Nor Hamzah
6. Mohd Sany Hamzan
7. Nasir Zakaria, YB
8. Nik Abduh Nik Aziz
9. Raja Ahmad Al-Hiss Raja Yaakob
10. Riduan Mohd Nor
11. Sabki Yusof
12. Suhaizan Kaiat

AJK

1. A. Latif A. Rahman, Ustaz
2. A. Zaidi A. Mutallib
3. Abd Ahmad Kerdee
4. Abdullah Karim
5. Adram Musa
6. Afnan Hamimi Taib Azamuddin
7. Ahmad Izzat Syauqi, YB
8. Ahmad Sabki Yusuf
9. Ahmad Yahya
10. Akmal Kamaruddin
11. Anuar Ali
12. Azlan Iskandar Mirza
13. Azman Shafawi
14. Baihaqi Atiqullah
15. Fadli Ghani
16. Fadli Shaari
17. Fadly Ramly
18. Faizol Mohd Salleh
19. Firdaus Jaafar, YB
20. Firdaus Masod
21. Hafiz Musa
22. Hasbullah Ridwan
23. Hazmi Dibok
24. Herman Shamsudin
25. Johari Othman
26. Kamal Shaari
27. Kamaruzuman Abdullah
28. Kamaruzzman Mohamad
29. Khairil Faizi A. Kamil
30. Khairil Nizam, Ir.
31. Khairul Anuar Wafa
32. Khairul Fahmi Mt Som
33. Khalil Abd Hadi
34. Lahirul Latigu
35. Mior Isfandy
36. Mohd Fuad Othman
37. Mohd Nasai Ismail
38. Mohd Nor Hamzah
39. Mohd Sany Hamzah
40. Mohd Suhaimi A. Aziz
41. Nasir Zakaria, YB
42. Nazri Chik
43. Nazri Din
44. Nik Abduh Nik Aziz
45. Raja Ahmad Al-Hiss Raja Yaakob, Dr
46. Ramadhan Fitri Elias
47. Riduan Mohd Nor
48. Rolsy Alany
49. Safarizal Zalleh
50. Salman Salleh
51. Sanusi Mohd Nor
52. Suhaizan Kaiat
53. Supyan Md Nan
54. Syed A. Kadir Al-Jufri
55. Taufiq Ghani, YB
56. Wan Asrul Effendi W. Mohamed
57. Wan Sukairi
58. Yuhaizad Abdullah
59. Yusaini Yahya, Ustaz
60. Yusni Mat Piah
61. Zaharuddin Mohamad
62. Zamakhsyari
63. Zamri Zainudin
64. Zawawi Abu Hasan
65. Zuhdi Marzuki, Dr.
66. Zulkifli Ahmad
67. Zulqarnain Lukman
68. Zuraidin Abdullah

Pengerusi Tetap

1. Aris Awang
2. Azman Shafawi
3. Misbahul Munir

Timbalan Pengerusi Tetap

1. Aris Awang
2. Kamal Shaari
3. Misbahul Munir
4. Nor Azli Musa
5. Ramli Sidom
6. Ridwan Mat Nor

Pemeriksa Kira-kira

1. Jamil Saring
2. Muzammil Hafiz
3. Adram Musa

Calon layak bertanding Dewan Muslimat PAS Pusat sesi 2011-2013:

Timbalan Ketua

1. Asiah Ali, Dr.
2. Mumtaz Mohd Nawi, YB
3. Nuridah Salleh
4. Siti Mariah Mahmud, Dr
5. Siti Zailah Mohd Yusof , YB
6. Wan Hasrina Wan Hassan

Naib Ketua

1. Aiman Athiran Al-Jundi
2. Asiah Ali, Dr.
3. Mastura Mohamad
4. Mumtaz Mohd Nawi, YB
5. Najhatussolehah Ahmad, Dr.
6. Normala Sudirman
7. Nuridah Salleh
8. Rohani Ibrahim, YB
9. Siti Mariah Mahmud, Dr.
10. Siti Zailah Mohd Yusof , YB
11. Wan Hasrina Wan Hassan

AJK

1. Aiman Athirah
2. Amizan Baharuddin
3. Asiah Ali, Dr.
4. Azizah Khatib Mat
5. Azlina Che Haron
6. Bariah Alang Sapri
7. Fatimah Ismail
8. Fatimah Wan Teh
9. Fatimah Zainab Ibrahim, Toh Puan
10. Fazilah Abu Samah
11. Halimah Ali, Dr. YB
12. Hawa Yaakub
13. Kartini Ahmad
14. Khadijah Mahmud
15. Khatijah Jumangat
16. Kintan Man
17. Lo'Lo' Ghazali, Dr.
18. Mariam Abdul Rashid
19. Mastura Mohamad
20. Maznah Taha (Melaka)
21. Mumtaz Mohd Nawi
22. Muna Izzah Fadzil Nor
23. Munirah Athira Hassan Adli, Dr.
24. Najihatussolehan Ahmad, Dr
25. Noraini Hussein
26. Norazliza Abd Latif
27. Norhafizah Musa @Ummu Hannan
28. Norhayati Bachok
29. Normala Sudirman
30. Nuridah Salleh
31. Nurul Huda Yusof Rawa
32. Nurwani Ahmat
33. Rahimah Sahit,
34. Rahmah Mohd Isa
35. Raja Azrina
36. Rohani Ibrahim, YB
37. Rohaya Yaacob, Dr.
38. Rosiah Salleh
39. Rosnah Abdullah
40. Rosni Adam, Dr.
41. Safinah Jusoh
42. Sakinah Awang
43. Salbiah Wahab
44. Salmiah Mohd Nor
45. Siti Aisyah Ghazali, YB
46. Siti Mariah Mahmud, Dr.
47. Siti Mariam Othman
48. Siti Zailah Yusof, YB
49. Wahibah Tahir
50. Wan Hasrina Wan Hassan
51. Wan Ubaidah Wan Omar, YB
52. Zahroni A Bakar
53. Zaironi Othman
54. Zaitun Ahmad

Pengerusi Tetap

1. Faizah Ismail
2. Noraini Hussein
3. Norhashimah Deraman
4. Wan Hamidani Wan Ahmad
5. Wan Hasrina Wan Hassan

Timbalan Pengerusi Tetap

1. Faizah Ismail
2. Fatimah Ismail
3. Mahaya Manap
4. Norani Hussein
5. Norhashimah Deraman
6. Nurwani Ahmat
7. Rashidah Embong
8. Sakinah Awang
9. Salmi Mohd Nor
10. Suhaida Awang
11. Suhaza Shuib
12. Wan Hamidani Wan Ahmad

Pemeriksa Kira-kira

1. Asmah Sarojee
2. Basmatul Uyun Yusof
3. Farah Ahmad
4. Fazilah Abu Samad
5. Hasmah Durani
6. Kadijah Mahmud
7. Normilan Mamat
8. Raihan Habil
9. Wan Hasna Wan Ismail,
10. Wan Hasrina Wan Hassan
11. Wan Obaidah Omar, YB

-harakah daily

PISAU.NET

Posted: 17 May 2011 09:06 PM PDT

PISAU.NET


Lim Guan Eng,Jalan Rakyat Bikin Kepoh

Posted: 17 May 2011 05:38 PM PDT




5.7 juta digunakan untuk perbodohkan penduduk parlimen Bagan,tiada yang baru,seperti biasa bohong,belit,populis,angkuh. Itulah Lim Guan Eng.


Pisau kata " ada cerita pasal Yb Mansor & Malik Itik"

Tugu Peniaga Melayu Pulau Pinang

Posted: 17 May 2011 01:00 AM PDT




Pisau kata " dah macam tugu negara"

DAP Konsisten Anti Negara Islam.

Posted: 16 May 2011 10:36 PM PDT

Hadi tanda tangan borang perkahwinan selingkohan haram dan syarat sah sebagai anjing DAP.



"DAP tidak akan menyokong pembentukan sebuah negara theocracy yang berasaskan agama."-Lim Guan Eng ,15/5/11 di hadapan Gereja St George jam 10 pagi .

Kata kata Guan Eng adalah ulangan dari kenyataan beliau semasa ucapan di Mesyuarat Agung DAP di Ipoh pada penghujung 2008.Lihat video dibawah.




Ini membuktikan DAP ,Lim Guan Eng dan pimpinan tertinggi DAP konsisten anti kepada perjuangan PAS.


Apa itu theocracy: wikipedia:klik sini



Pisau kata " dah terang lagi bersuluh DAP berjaya dakwah PAS"

Sri Tri Buana

Posted: 17 May 2011 07:32 PM PDT

Sri Tri Buana


MSO Makin Hilang Kredibiliti.

Posted: 17 May 2011 06:00 PM PDT

Blogger 4 Blogger

Posted: 17 May 2011 11:04 AM PDT

JURI RAKYAT

Posted: 17 May 2011 07:05 PM PDT

JURI RAKYAT


MUKTAMAR PAS BAKAL MEMBUAT KEJUTAN - Berpisah demi maruah

Posted: 17 May 2011 06:20 PM PDT

r b f

Posted: 17 May 2011 07:02 PM PDT

r b f


Sayuti Omar Betulkan Pembohongannya

Posted: 17 May 2011 05:43 AM PDT

Semalam Sayuti Omar kata PM berjumpa Ketua Hakim Negara kelmarin yang diejanya kelamrin. Rujuk tulisan saya sebelum ini di bahagian bawah.

Setelah pembohongannya berjaya dipatahkan, hari ini Sayuti membetulkan ayat kelmarin kepada kelmarin dulu nu, yang diejanya pula kelamarin dulu nu. Lihat sini.
Bahawa menurut tokoh berusia lebih 70 itu, Perdana Menteri, Mohd Najib Razak sebelum berlepas ke luar negara kelamarin dulu nu, telah bertemu dengan Ketua Hakim Negara. Tidak pula disebut di mana pertemuan itu tetapi mungkin di pejabat PM atau di tempat lain. Masa pertemuan itu ialah selama 6 jam.
Kelmarin dulu nu dalam istilah Kelantan bermakna tiga hari sebelum hari ini.

Sekarang mari kita sama-sama guna istilah Kelantan untuk dijadikan rujukan bagi membongkarkan lagi pembohongan MSO.

MSO tulis cerita berkenaan hari isnin dan dia kata kelmarin. Maknanya kelmarin itu adalah hari ahad.

Hari sabtu dipanggil kelmarin dulu.

Hari jumaat dipanggil kelmarin dulu nu.

Dalam pembetulannya Sayuti menggunakan ayat 'kelmarin dulu nu', maknanya hari jumaat.

MSO oh MSO , niat hati anda untuk membetulkan keadaan ya ? Tapi sayang ianya makin merosakkan keadaan.

PM berangkat ke luar negara pada hari jumaat jam 9.30 pagi. Lihat di sini .

Sayuti kata PM jumpa Ketua Hakim Negara selama 6 jam sebelum berangkat ke luar negara. Maknanya, PM mengadakan pertemuan dengan Ketua Hakim Negara pada jam 3.30 pagi. Logik ke ?

Beginilah wahai MSO, sekiranya anda hendak mempertahankan dakwaan anda itu, sila buktikan dimana PM jumpa Ketua Hakim di tengah-tengah malam atau awal-awal pagi begitu.

Terimalah hakikat wahai MSO yang kamu sama sahaja dengan RPK yang selalu kamu kutuk itu. RPK dulu buat dakwaan Datin Seri Rosmah berada di tempat pembunuhan Altantuya, sedangkan pada tarikh dan masa itu beliau berada dalam majlis berbuka puasa bersama anak-anak yatim di Bangunan Tabung Haji.

Tuan MSO, tiada gunanya untuk anda menegakkan benang yang basah. Anda akan dipandang mulia sekiranya anda sudi memohon maaf di atas pembohongan yang telah dilakukan. Tunjukkanlah peribadi yang mulia sebagaimana anda menggambarkan diri anda seorang yang mulia.

Video: Awek-Awek Kelantan Yang Menggoda

Posted: 16 May 2011 11:45 PM PDT

Puak-puak lawan sering mengatakan Pas gagal membangunkan Kelantan selama 20 tahun pemerintahan mereka. Ya benar, saya akui semua itu. Memang Pas gagal bangunkan negeri Kelantan kerana mereka tidak punyai wang yang cukup. Tapi sekurang-kurang mereka berjaya bangunkan insan selaras dengan kehendak Islam. Itu berkatnya pemerintahan cara Islam yang dipimpin oleh seorang ulama dan seorang tok guru.

Bukti boleh dilihat dalam video dibawah bagaimana Pas bangunkan insan selaras dengan kehendak Islam seperti mana yang diperjuangkan Pas selama ini.

Takbir !

Selamat menonton

KEPAL NASI KEPAL BERAS

Posted: 17 May 2011 03:45 PM PDT

KEPAL NASI KEPAL BERAS


VIDEO SEKS : 2 tulin 1 palsu...!

Posted: 16 May 2011 10:55 PM PDT

Suhu politik negara tidak pernah surut sejak PRU12. Ada saja isu yang muncul satu demi satu. Dari sudut politik, kepanasan suhu politik yang berpanjangan akan memberi kelebihan kepada pihak pembangkang.

Pihak pemerintah tidak mendapat apa-apa kelebihan dari kepanasan suhu politik yang berpanjangan. Sebagai kerajaan yang memerintah, sudah pasti kestabilan suasana politik yang akan diutamakan kerana kestabilan suhu politik boleh memberi kelebihan kepada Barisan Nasional.

Sebagai pemerintah sudah tentu pihak kerajaan akan cuba mengelak dari menimbulkan isu-isu yang akan merugikan pihak yang memerintah. Bagi kerajaan, lebih sejuk suhu politik maka lebih beruntunglah kerajaan kerana rakyat akan melihat kerajaan yang memerintah berupaya dan berkemampuan untuk mentadbir. Pihak pembangkang akan tenggelam jika tiada isu yang boleh dimainkan untuk mengekalkan kepanasan suhu politik ini sekurang-kurangnya sehingga PRU13.

Tetapi jika suhu politik sentiasa panas dan timbul pelbagai isu yang sensitif, maka rakyat akan mempertikaikan kemampuan kerajaan untuk mentadbir. Pihak pembangkang pula akan sentiasa mendapat perhatian dari rakyat.

Jika diambil dari semua isu yang timbul hari ini, kita boleh tanya siapakah yang lebih beruntung jika ianya menjadi kontroversi dan menjadi perhatian rakyat?

Sudah tentulah pihak pembangkang yang akan mendapat kelebihan.

Jika begitu keadaannya, kenapa hari ini dilihat seolah-olah kerajaan yang dipersalahkan di dalam setiap pendedahan dan kontroversi yang menjadi pertikaian umum?

Sangat bodoh dan merugikan sebenarnya jika kerajaan sendiri yang bertindak mewujudkan pelbagai isu dan kontroversi. Tidak ada untungnya kerajaan dari setiap isu yang timbul hari ini.

Ambil saja contoh isu pertuduhan liwat ke atas Anwar. Bukan sesuatu yang mudah untuk kerajaan mahu mengambil peluang dari kes liwat ini.

Begitu juga dengan kontroversi pendedahan video seks yang melibatkan Anwar.

Akibat dari pertuduhan liwat dan pendedahan video seks ini, segala perancangan program transformasi kerajaan yang diharapkan oleh kerajaan untuk mendapat sokongan rakyat telah tenggelam begitu saja. Rakyat tidak ada masa untuk mengupas dan memahamkan apa yang mereka dapat hasil dari program transformasi kerajaan ini disebabkan pemikiran mereka asyik tertumpu kepada isu yang melingkungi Anwar.

Jadi tuduhan tidak henti-henti Anwar yang menuduh kerajaan dan pucuk pimpinan berkonspirasi melakukan politik gutter untuk membunuh kerjaya politik Anwar sebenarnya tidak berasas langsung. Tidak ada untungnya kepada kerajaan jika kerajaan bertindak begitu sehingga menenggelamkan segala dasar dan pendekatan baru pemerintahan Najib.

Berapa banyak kerugian yang diterima oleh kerajaan apabila segala dasar besar untuk masa depan rakyat tidak dapat difahami oleh rakyat akibat pemikiran yang sudah terikat dengan isu-isu fitnah dan keaiban yang berlaku.

Segala perancangan kerajaan akhirnya berlalu begitu saja tanpa mendapat respon yang baik dari rakyat.

Siapakah yang rugi dalam hal ini? Tidak lain tidak bukan kerajaanlah yang berada dalam kerugian kerana dasar baru kerajaan tidak dapat diresapi dalam pemikiran rakyat. Pemikiran rakyat terlalu sibuk dibuai oleh isu-isu yang tidak sepatutnya timbul.

Isu liwat tidak akan timbul jika tidak wujud perlakuan dan tidak wujud aduan dari mangsa.

Isu video seks tidak akan muncul dan tidak akan dapat didedahkan oleh Dato Eskay jika perlakuan itu tidak divideokan.

Mana mungkin personaliti yang dilihat dalam video itu separuh benar dan separuh palsu. Jika Dato Eskay yang ada dalam video tersebut adalah Dato Eskay yang sebenar, habis siapa pula lelaki yang dilihat melakukan aksi itu? Adakah lelaki itu palsu?

Salah seorang lelaki dalam video tersebut telah mengaku dan bersumpah bahawa dialah lelaki yang dilihat mundar-mandir dalam video tersebut, manakala seorang lagi lelaki telah bermati- matian mengatakan bukan dia yang ada dalam video itu. Cuma kelihatan menyerupai dia tapi sebenarnya bukan.

DAN jika ke dua-dua personaliti dalam video itu lelaki lain, bukan Eskay dan Anwar, apakah orang yang merakam video itu terlalu hebat sehingga berjaya mencari 2 personaliti yang seiras secara serentak? Bagaimana konspirator pembuat video itu boleh mencari wajah dan gaya yang benar-benar sebiji dengan Eskay dan Anwar untuk melakonkan watak dalam penggambaran video porno itu?

Apakah kerajaan umno begitu hebat sehingga berupaya mencari watak dan wajah mirip eskay dan anwar untuk melakonkan pergerakan dalam video porno yang telah ditonton di seluruh dunia ini?

Apa mungkin kerajaan merancang semua ini? Apakah kerajaan hanya mempunyai pilihan ini semata- mata untuk berhadapan dengan Anwar?

Terlalu bodoh dan dangkal tuduhan yang cuba dipalitkan kepada kerajaan, jika kita menilai dan menggunakan kewarasan sebagai seorang manusia yang berakal sempurna.

Untuk apa kerajaan mencipta semua kerja gila ini sehingga dasar dan program transformasi yang sedang digerakkan secara agresif tenggelam begitu saja disebabkan semata-mata mahu membunuh politik Anwar?

Sebenarnya pihak pembangkanglah yang sentiasa berusaha dan mencari jalan untuk memanaskan suhu politik sehingga menjadi huru hara. Harapan mereka apabila suhu politik terus panas, maka mereka akan mendapat laba sokongan yang besar dari rakyat.

Merekalah yang sebenarnya telah pergi lebih jauh melanggar sempadan etika demokrasi dengan membangkit pelbagai isu sensitif yang melibatkan kaum dan agama untuk meraih sokongan politik.

Akhirnya apabila ada pihak yang cuba membendung gerakan kotor dan tidak beretika ini, mereka pula yang dituduh memainkan isu sensitif dan cuba membakar semangat rasis.

Apa pun sekalong tahniah buat Utusan Malaysia kerana berjaya melakukan 'tindakan pre-emptive' terhadap segala perancangan kotor puak-puak yang sedang menyembur minyak diesel ke dalam api.

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 17 May 2011 03:31 PM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu


Now, The Message Is Very CLEAR..!!! Hakim Yakin Dengan Saiful..., Anwar Ibrahim Ke Penjara Sg Buloh!!

Posted: 17 May 2011 12:11 AM PDT

LG dah baca in details keputusan Hakim Zabidin dalam kes liwat Anwar – Saiful. Yang paling penting bila Yang Ariff Zabidin kata ada prima facie..., dan tersangat2 penting sekali bila Zabidin kata dia betul betul yakin dengan keterangan Saiful, tak nampak ada tokok tambah, yang nampak adalah kejujuran..!!!

Memang maut punya ayat boleh buat Anwar Ibrahim terbayang2 dah akan duduk diam balik kat sel Sungai Buloh...

Kalau ikut pandangan jujur LG, tujuan Hakim Zabidin panggil Anwar into bela diri hanya nak bagi peluang jangan nanti Anwar dengan pengikut2 dia dok kata Mahkamah tak adil..., tak bagi peluang bela diri! Biasalah they oLz nie pakar buat spekulasi ajak rakyat selalu salah faham, lepas tu benci kerajaan, benci polis, benci hakim!!

Satu lagi yang kita patut sedar dalam kes liwat Anwar – Saiful nie, langsung tak nampak belang Karpal Singh tunjuk terror, macam tak nak all out bela Anwar.., kenapa???

Cuba tengok sini apa kata Zabidin pada sudut performance defence team Anwar... "Tiada apa yang datang daripada pemeriksaan balas SP1 atau saksi-saksi lain yang boleh mencadangkan bahawa apa yang diberitahu oleh SP1 adalah sesuatu yang tidak mungkin berlaku. Saya mendapati keterangan SP1 tidak terjejas...."

Nampaknya Anwar Ibrahim dah boleh tinggalkan wasiat kat semua Pkr leaders.., tak lama lagi dia nak masuk balik ke sel Sungai Buloh!

Baca keputusan Hakim Zaibidin;

Dalam penghakimannya, Hakim Mohamad Zabidin berkata, Mohd. Saiful Bukhari adalah saksi yang jujur dan boleh dipercayai yang memberi keterangan tanpa segan silu atau menokok tambah berhubung kejadian liwat tersebut.

"SP1 (Saksi pendakwa pertama - Mohd. Saiful Bukhari) telah disoal balas dengan panjang lebar, SP1 secara konsisten menggambarkan dengan terperinci bagaimana tertuduh memasukkan zakarnya ke dalam dubur pengadu dengan bantuan cecair pelincir.

" Tiada apa yang datang daripada pemeriksaan balas SP1 atau saksi-saksi lain yang boleh mencadangkan bahawa apa yang diberitahu oleh SP1 adalah sesuatu yang tidak mungkin berlaku. Saya mendapati keterangan SP1 tidak terjejas.

" Saya mendapati SP1 adalah saksi yang bercakap benar dan tanpa segan silu atau menokok tambah dalam keterangannya semasa menjelaskan bagaimana dia diliwat oleh tertuduh pada masa dan tempat sebagaimana dalam pertuduhan, " ujarnya.

Beliau sebelum itu berkata, pihak pembelaan cuba menggambarkan pengadu sebagai saksi yang tidak boleh dipercayai dengan mendakwa pemuda itu bukan penganut agama Islam yang baik, datang daripada keluarga yang berpecah-belah termasuk adik perempuannya yang telah kahwin lari selain pengkhianat kepada Barisan Nasional apabila mengundi PKR pada pilihan raya umum.

Hakim Mohamad Zabidin menegaskan fakta-fakta tersebut adalah tidak relevan dalam menentukan kredibiliti pengadu tetapi terdapat aspek lain yang perlu diberi perhatian.

Beliau berkata, mahkamah perlu meneliti hujahan peguam berhubung tingkah laku pengadu seperti tidak lari selepas diliwat sebaliknya makan dan minum bersama tertuduh, melakukan segala arahan tertuduh ketika kejadian, tidak membuat aduan kepada pengawal keselamatan dan tidak membuat laporan polis dengan serta-merta.

Menurutnya, pihak peguam mendakwa tingkah laku sedemikian menunjukkan bahawa Mohd. Saiful Bukhari tidak boleh dipercayai, seorang penipu dan mencadangkan pihak pendakwaan menuduh pemuda itu di mahkamah mengikut Seksyen 196 Kanun Keseksaan kerana memberi keterangan palsu.

Hakim tersebut bagaimanapun berpendapat bahawa adalah tidak wajar untuk beliau menggunakan kegagalan Mohd. Saiful Bukhari melarikan diri, membuat aduan atau membuat laporan polis bagi menunjukkan bahawa kejadian liwat itu tidak berlaku.

Jelas beliau, tidak sukar untuk memahami kenapa pengadu berkelakuan sedemikian kerana dia ketika itu berusia 22 tahun, bukan pekerja biasa tetapi pembantu peribadi kepada tertuduh yang menjadi idola dan dianggap mempunyai karisma selain pengadu diberi layanan istimewa oleh tertuduh malah menghadiahkannya pakaian.

Selepas mendapati kredibiliti Mohd. Saiful Bukhari tidak terjejas dengan tingkah lakunya itu, menurut Hakim Mohamad Zabidin, soalan seterusnya adakah keterangan tertuduh yang mendakwa dia diliwat boleh diterima dan selamat untuk mahkamah memanggil tertuduh membela diri.

Utusan Online..., please click here

YES...!! LG Sokong 100% Blogger Gap

Posted: 16 May 2011 04:16 PM PDT


Bila Anwar Ibrahim diarahkan bela diri dalam kes liwat Saiful, tiba tiba jer Anwar Ibrahim cepat cepat divert isu, nak try babitkan our PM Datuk Sri Najib pulak dah...

Memang betul pesan Tun Dr Mahathir, melayu jangan mudah lupa please... Ingat baik baik masa first press conference Pkr kat hotel Quality Shah Alam lepas kecoh Saiful kena liwat. Masa tu Anwar dah menyorok kat Embassy Turkey. Bila media tanya "where was Anwar ?" masa Saiful kata diliwat... Nurul Izah cepat cepat mencelah "he was with us..!!".

Betul kata Blogger Gap [please click here], alibi yang paling penting sebenarnya ialah famili Anwar especially Nurul Izah dengan Wan Azizah... Apa yang sibuk nak panggil Datuk Sri Najib pulak..???

Tengok balik video klip nie baik baik.....

Suara Perpaduan Melayu

Posted: 17 May 2011 03:01 PM PDT

Suara Perpaduan Melayu


PAS SUDAH HILANG SOKONGAN!

Posted: 17 May 2011 03:52 AM PDT

Kelesuan Pas Perjuang Islam Hakis Sokongan

Kelesuan Pas bersuara dan memperjuangkan Islam dan keceluparan Mursyidul Am Pas, Nik Aziz Nik Mat kini meluntur semangat ahlinya dan menghakis sokongan luar, khususnya lulusan agama dari dalam dan luar negara.

Muktamar Pas di Kota Bharu, baru-baru ini jelas memaparkan kelesuan yang melanda Pas sejak kehadiran DAP di dalam pakatan pembangkang membelenggunya dan PKR, manakala keceluparan Nik Aziz memaki hamun, mencerca 'lawan'nya di dalam Pas, UMNO dan Barisan Nasional (BN) dilihat bukan suri teladan yang dianjurkan oleh Rasulullah S.A.W.

Islam, al-Quran dan Hadis seringkali hanya menjadi hiasan bibir ketika berkempen pilihan raya, mengutip sumbangan 'tabung jihad', mengutuk UMNO dan BN, atau menjadi rasional dan alasan mengenai tindakan mereka seperti menolak rancangan perpaduan Pas-UMNO, bersahabat dengan DAP yang dulu dianggap syaitan dan menyokong Calon PKR Parlimen Hulu Selangor.

Setiausaha Kerja UMNO Malaysia, Datuk Ab Rauf Yusoh berkata: "Sebagai contoh, pada muktamar agung Pas baru-baru ini, isu negara Islam dan Hukum Hudud tidak langsung disentuh. Ini menyebabkan tokoh-tokoh agama tertanya-tanya apa sudah terjadi dengan dasar yang dilaung-laungkan sebelum ini.

"Atas perkembangan itulah, kebanyakan tokoh agama seperti Dr Asri dan sebagainya telah melihat Pas tidak sekata dengan perjuangan mereka."

Pada muktamar yang diharap oleh pemimpin dan ahli Pas itu sebagai platform gagasan suara besar perjuangan parti, idealisme Pas menubuhkan 'Negara Islam' sudah tidak kedengaran, semakin luntur malah sibuk membicarakan kehadiran Dewan Himpunan Penyokong Pas sebagi persiapan menghadapi kemungkinan PKR lebur dan pakatan pembangkang lerai.

Selain UMNO dan BN yang sering menjadi kutukan Nik Aziz, sesiapa sahaja penyokong, pemimpin, ahli dan jentera Pas yang tidak disukai atau disyakinya akan menjadi sasaran makian Menteri Besar Kelantan itu. Mereka termasuk penulis blog Kickdefella, Syed Azidi Syed Aziz.

Timbalan Presiden Pas, Datuk Nasharudin Isa yang dilihat berfahaman terbuka keketepikan di dalam banyak hal dan majlis.

Pendirian Nik Aziz terhadap kes menantunya di dalam syarikat Kerajaan Kelantan juga menyerlahkan pegangan Nik Aziz di dalam pentadbiran dan prinsip Islam.

Bersama perangai Nik Aziz, telatah pelbagai pihak di dalam Pas juga menjadi cermin sebenar perjuangan Pas yang konon berpegang kepada ajaran Islam. Sebaliknya jelas Pas hanya bersandar ikut keperluan sahaja kepada Islam.

Antaranya MP Shah Alam, Khalid Samad dan MP Titiwangsa Dr Lo'Lo' berbuat bising di dalam Dewan Rakyat membantah membuta tuli ucapan perbahasan MP Wangsa Maju Wee Choo Keong mengenai Kelantan meluluskan 40 lesen arak dan penggunaan cukai untuk kemudahan rakyat negeri. Demikian juga apabila slogan 'Pas for All' dipersoalkan kerana sama dengan 'Israel 4 All." - MediaUMNO

yang ku dengar dan ku lihat

Posted: 17 May 2011 01:42 PM PDT

yang ku dengar dan ku lihat


Senator menjadi 'JUARA'

Posted: 17 May 2011 04:38 AM PDT

inilah orang harapan PM Najib. tak payah susah susah menang pilihanraya. mp UMNO hanya dijadikan ......?

Rakyat mahu tahu, kenapa Kerajaan BN tidak turunkan harga minyak petrol sedangkan Parti Pakatan Rakyat iaitu PKR, PAS dan DAP telah memberi kesanggupan dan akujanji bahawa hari ini PR memerintah Malaysia dalam masa 24 jam minyak patrol akan diturunkan.

Apakah Kerajaan BN tidak peka terhadap masaalah rakyat sedangkan kerajaan BN tahu dengan kenaikan harga minyak pertol itu ianya akan membebankan rakyat yang mempunyai kenderaan bermotor.

Rakyat hari ini tidak peduli siapakah yang menjadi pelakun dalam video sex sehingga kerajaan terpaksa membelanjakan berjuta-juta ringgit bagi menghantar pegawai polis ke Amerika untuk mencari kepastian yang tentunya belum pasti kesahihannya. Perbelanjaan wang rakyat yang merugikan.

Yang rakyat mahu masaalahnya dibela oleh Kerajaan BN, mereka mahu minyak diturunkan, harga gula diturunkan, harga susu dan tepong kegunaan harian diturunkan, bukanya mendapat bebanan seperti hari ini. Menyokong Kerajaan BN tapi membebankan kehidupan.

Nampaknya janji Pakatan Rakyat melalui 'buku jingga' membuka mata rakyat jelata. Rakyat tahu bahawa hasil negara disalah urus oleh Kerajaan BN sehingga mengakibatkan rakyat menanggong bebab. Hasil minyak negara yang sepatutnya dinikmati oleh rakyat jelata hanya diagih-agihkan kepada beberapa orang individu yang kaya raya. rakyat dibiarkan merana.

Tuntutan rakyat akan diterjemahkan apabila menjelangnya pilihanraya, keranda untuk mengusung Kerajaan BN dalam PRU 13 sudah ditempah oleh rakyat jekata, rakyat mahu menuntut hak, rakyat mahu kerajaan adil kepada mereka. rakyat mahu hak mereka diagihkan sama rata.

Rakyat sudah jemu dengan janji palsu dan penindasan. rakyat sudah mula menconggot angka angka kepalusuan janji kerajaan BN. Rakyat sudah tahu khazanah mereka telah dicuri dan diagihkan kepada kroni-kroni. Rakyat sudah hitung satu persatu.

Masanya akan menentukan, cepat diadakan pilihanraya maka cepatlah rakyat akan berpesta dengan kerajaan baru. kerajaan Pakatan Rakyat. Walaupun Anwar Ibrahim dipenjara tapi roh perjuangan untuk menumbangkan kerajaan BN tetap membara-bara dihati rakyat jelata kerana mereka tahu 'penjara itu adalah dusta semata-mata'.

Keyakinan bahawa kerajaan BN akan tumbang dalam piliharaya ke 13 itu adalah kerana sejak saya menyertai PAS teramat ramai rakan-rakan dalam UMNO dan BN menghulurkan salam persaudaraan dengan melafazkan 'tindakan saudara itu betul' dan ini menyakinkan saya apabila mereka itu mempertikaikan kewarasan PM Najib melantik beberapa orang senator dibawah Jabatan Perdana Menteri.

Idris Jala, Koh Tsu Koon, Jamil Khir adalah diantara orang yang dilantik Senator dan diberi jawatan Menteri Penoh dengan beberapa keistimewaan. Sedangkan ramai lagi ahli-ahli Parlimen Melayu yang menang bertanding dan dinobatkan sebagai Ahli Yang Berhormat Parlimen diabaikan begitu saja oleh PM Najib. Apakah MP dari kalangan UMNO tidak layak jadi Menteri atau PM Najib memandang 'lekeh' kepada MP UMNO.

Sekiranya itulah pandangan PM Najib kepada MP UMNO, tak tahulah apa yang akan berlagar didalam kepala puak-puak MP UMNO. tepuk dada tanya selera. PRU 13 makin hampir tiba, tunjukkan lah bara-bara kemarahan, nyalakan lah api-api yang membara. Sebenarnya tidak ada nilai harga perjuangan kepada mereka yang menang bertading, dibuatnya macam sampah. Orang seperi Idris Jala, Koh Tsu Koon dan Jamil Khir yang dapat nikmatnya tidak ternilai, tak payah bersusah susah. diangkat diletak diatas singgahsana untuk memberi unjuk ajar dan arahan kepada MP-MP UMNO. Itukah 1Malaysia.

JEBAT BERKOKOK

Posted: 17 May 2011 01:39 PM PDT

JEBAT BERKOKOK


Mak Lampir :Lancang benar mulut...

Posted: 17 May 2011 07:56 AM PDT



Lancang dan biadap sungguh mulut...

Apakah merasakan bahawa undang-undang hanya perlu menyebelahi dan memenangkan mereka?

Tidakkah ini dikatakan sebagai menghina keputusan mahkamah? Berani pula menggelarkan mahkamah sebagai mahkamah pandikutti..

Tidak adakah sebarang tindakan yang boleh diambil?

Jangan terlalu lembik kerana semakin lemah semakin orang memijak kepala..

tun faisal dot com

Posted: 17 May 2011 01:28 PM PDT

tun faisal dot com


Legacy of Honour: Dato’ Jaafar, Dato’ Onn and Tun Hussein were leaders with extraordinary leadership values and dynamism

Posted: 17 May 2011 03:59 AM PDT


Teks Ucapan Dato' Seri Hishammuddin ketika melancarkan Buku "Legacy of Honour


1. Alhamdulillah, saya merafak rasa penuh kesyukuran ke hadrat Allah S.W.T kerana telah mengurniakan limpahan nikmat kesihatan dan kelapangan masa untuk kita semua hadir dalam suatu majlis yang penuh dengan nilai dan makna pada hari ini. Jujur saya katakan, dijemput berucap dalam majlis ini, adalah satu kelainan yang amat luar biasa bagi saya. Sesungguhnya sangat sukar untuk digambarkan perasaan saya dengan kata-kata; rasa teruja, rasa gembira, rasa bangga, tetapi pada masa yang sama, timbul juga rasa terharu, rasa rindu serta rasa sedih dan sayu.


2. Hakikatnya, bukan menjadi tugas mudah untuk berucap dihadapan sekalian yang hadir bagi menyempurnakan majlis pelancaran ini. Pelancaran sebuah buku yang merupakan tawarikh panjang perjuangan tokoh-tokoh yang cukup istimewa; ditambah pula darah negarawan dan tokoh terbilang yang dimaksudkan itu, masih segar mengalir bersama setiap denyutan nadi saya serta semua waris mereka yang ada bersama dalam dewan ini. Darah yang menuntut untuk segala amanah dan perjuangan mereka diteruskan; tanpa henti, tanpa nokhtahnya demi menjaga maruah Negara serta memartabat survival sebuah bangsa.


3. Sebelum saya meneruskan ucapan ini, izinkan saya mengajak sekalian yang hadir untuk membaca Ummul Kitab sebagai sedekah khusus kepada Allahyarham Dato' Jaafar Mohamed, Allahyarham Dato' Onn Jaafar, Allahyarham Tun Hussein Onn seisi keluarga serta saudara mara mereka yang telah kembali ke rahmatullah. Semoga roh Almarhum sentiasa dicucuri rahmat serta ditempatkan di sisi mereka yang beriman. Al-Fatihah.

Sidang hadirin sekalian,


Kepelbagaian Pemimpin

4. Sesungguhnya, tiada frasa tepat untuk saya simpulkan bagi menzahirkan apa yang terkandung dalam buku ini. Ia bukan sekadar buku sejarah ataupun biografi tokoh penting, tetapi bagi saya "Legacy of Honour" adalah "Warisan Sebuah Perjuangan". Sebuah karya yang amat istimewa malah cukup bermakna buat kita semua. Ramai mungkin bergelar pemimpin atau kita semua sememangnya pemimpin tetapi tidak ramai boleh digelar tokoh apatah lagi dikenang sebagai negarawan. Pemimpin yang amanah ialah seorang insan yang memimpin dan bukan orang yang menggunakan kedudukannya untuk memimpin. Rasullah S.A.W. bersabda yang bermaksud :

"setiap daripada kamu adalah ketua dan kamu bertanggungjawab terhadap amanah kamu itu".


Manakala dalam adat Melayu pula menekankan betapa pentingnya pengaruh dan peranan pemimpin dalam menentukan untung nasib keluarga, bangsa dan negara. Tetapi, seperti yang dizahirkan oleh tokoh pemikir Melayu, Tenas Effendy yang menggubah ungkapan-ungkapan adat dengan mengupas kepelbagaian bentuk dan jenis-jenis pemimpin. Kata beliau:


Yang disebut pemimpin banyak ragamnya


Ada kecil ada besarnya

Ada rendah ada tingginya


Yang rumah ada tuannya

Yang kampung ada pucuknya

Yang negeri ada rajanya


Bagaikan ayam ada induknya

Bagaikan serai ada rumpunnya.


Ada Pemimpin Waris, ada Pemimpin Bijaksana, ada Pemimpin Wasiat dan ada pula yang disifatkan Pemimpin Hantu, Pemimpin Bingal, Pemimpin Bingok serta Pemimpin Haram. Begitu banyak jenis pemimpin tetapi yang kekal dikenang adalah pemimpin yang amanah, jujur dan ikhlas dalam perjuangan demi agama, bangsa dan negaranya. Ditolak ketepi kepentingan diri dan ganjaran peribadi.


Pemimpin Waris

5. Pada hemat saya, hubungan darah yang wujud di antara ketiga-tiga tokoh penting dalam buku ini bukanlah satu kebetulan, tetapi ketentuan Allah Maha Pencipta. Takdir yang meletakkan mereka sebagai pemimpin penting, juga merupakan ketentuan Ilahi. Itulah Pemimpin Waris, dalam ungkapan adat, yang antara lain disebut sebagai:


Ia memimpin menurut waris

Baik tersirat maupun tertulis


Duduknya kukuh di dalam majlis

Membela rakyat tahan berhabis

Berkata benar bermulut manis

Dijadikan pemimpin tuah tak habis

Dijadikan tua mengikut garis

Dijadikan induk sudah ditapis


Memimpin keluarga atau negeri tentu terpuji

Memimpin umat tentu selamat


6. Bagi saya, ungkapan adat ini bukan sahaja cukup indah, malah cukup tepat untuk menggambarkan sejarah kepimpinan tiga generasi ayah, anak dan cucu ini. Sesungguhnya, mereka adalah Pemimpin Waris, tetapi mereka juga adalah waris-waris yang telah melalui pahit getir perjuangan serta telah diuji kekuatan kepimpinannya, sehingga terpancar semangat juang mereka, terbukti kesetiaan dan terpahat kukuh kecintaannya kepada agama, bangsa dan negara. Segala yang tertulis di dalam buku ini adalah hakikat; termaktub jelas, "Warisan Sebuah Perjuangan".


Ladies and Gentlemen,


7. I speak for everyone in the family, (that is all descendants of the late Dato' Jaafar, Dato' Onn and Tun Hussein), which spans multiple generations, when I say that we are all extremely pleased with the way in which the book, 'Legacy of Honour' does justice to the incredible lives of Dato' Jaafar Muhammad, Dato' Onn Jaafar and Tun Hussein Onn. Also on behalf of the family, I thank and congratulate Zainah Anwar, the Noah Foundation and everyone involved in its research, writing and publications.


8. This book is not merely about our family. These men are great because of their achievements. The book is indeed, a testament of human hope and endeavour to achieve ambitions for the betterment of society, however lofty they may be. It is about leaders and leadership, how great leaders will always transcend their period of time.


9. 'Legacy of Honour' is more than just about these three men. It is a take on history – a history of a country and a land at a time when colonialism either existed or its legacy was still vividly fresh. Different as the settings may now be, these points in history are crucial in charting the way forward for Malaysia. They provide important lessons on diplomacy and how to deal with competing pressures in politics and governance. At a time when the only constant is change and the dominant political discourse around the world increasingly centres on paranoia and mistrust, stories like those within the pages of this book remind us to be more optimistic in our political journey and to once more be confident in charting out a bold, even unconventional navigational course through these uncharted waters.


Pemimpin Bijaksana Melangkaui Zaman

10. I believe, it is the challenge to some conventions and everyday truths that defined the leadership and lives of service of Dato' Jaafar, Dato' Onn and Tun Hussein. These men were instrumental figures in immense transformative periods in the land we now call Malaysia. They did not achieve what they did by sitting idly. No; these men were leaders; leaders who took risks to effect the desired change no matter how great the challenge, no matter how unlikely the eventual outcome may have seemed at the time.


Sidang hadirin sekalian,


11. Sebagai perlambangan perwatakan ketiga-tiga negarawan yang mempunyai ciri-ciri kepimpinan terbilang melangkaui zaman, tidak keterlaluan untuk saya meminjam kata-kata Tenas Effendy untuk mengambarkan Allahyarham Dato' Jaafar, Dato' Onn dan Tun Hussein sebagai Pemimpin Bijaksana, dengan katanya:


Bijaknya berkayuh menongkah arus

Bijak menarik rambut di tepung

Bijak menangkis bersilat lidah

Bijak marah dalam ketawa

Bijak senyum dalam susah

Bijak mengukur sama panjang

Bijak menimbang sama berat

Bijak memberi kata putus

Bijak melangkah dalam onak

Bijak menepis tuntung keris


Dato' Jaafar Mohamed

12. And let us be clear, the challenges were great and the scale of change these men oversaw was equally monumental. To realize their dreams for the people, they had to defy the odds and occasionally defy tradition. Dato' Jaafar played an instrumental role in making sure that Johor developed into a model modern Malay state without direct intervention from the British. History documents how difficult and unlikely this must have appeared. Where other states and territories around the immediate region, indeed around much of the world, were falling into the hands of Western imperial powers, Johor flourished independently as a Malay state under an indigenous Malay sovereign. This was no mean feat and was made possible only by Sultan Abu Bakar's great wisdom and the counsel of Dato' Jaafar.


13. The colonialist Frank Swettenham wrote of Malaya in 1895, that the irresistible "juggernaut of progress" was to penetrate their lands, 'civilise' their people, and stamp them with "the seal of a higher morality". Well, looking back more than 100 years now, we can confidently say that at the turn of the century, Johor was well on its way towards achieving all of those things without Frank Swettenham and his imperial might. There can be no better affirmation of Dato' Jaafar's illustrious legacy than that.


Dato' Onn Jaafar

14. Dato' Onn's task was no easier and neither was he one to shy away from tough, bold positions. His was the principal voice of Independence when few else believed it was desirable, much less necessary. Even Malays were hesitant about going after British rule. But Dato' Onn proved to be a man of immense courage, vision and charisma to rally a united front, persuading the large masses to demand self-rule and self-determination for a country that had been under the colonial thumb for more than 400 years. The people of his generation knew of no other way and it is under such circumstances, that change is most difficult to instigate. But instigate he did and change happened because of men like him; our Independence was secured because of men like him.


15. And while Dato' Onn could not lead the final charge all the way to London, it was his leadership and commitment to progressive change when it would have been easier to chime with the chorus, that kick started the march to inevitable Independence. In fact, his inability to run the final stretch was at least in part, down to his fierce commitment to national unity and multiracialism, questions we still grapple with today. But if nothing else, that painful episode in his life when he decided to leave a party he had founded, just as it was at the cusp of glory, proves beyond doubt the sincerity with which he served Malaya and her people.


Tun Hussein Onn

16. For Tun Hussein, upon Independence, the uncertainty of a newly independent state overwhelmed Malaysians. We know the dark chapters in our nation's history, which need not be regurgitated here. It was naturally important that Malaysia had a leader who would not tolerate any measure of racial chauvinism at a time when the stench of memory remained fresh, nor was he one that would turn a blind eye on corruption when Malaysia was moving towards being a developed economy. In Tun Hussein, the third Prime Minister, my father, Malaysia found one.


17. It remains a great regret that not as much is known of his leadership compared to other past Prime Ministers of Malaysia. History has a peculiar way of, at times, reducing and simplifying intricacies to conjure an account for mass consumption. I suspect that is what happened in the case of my father, but this book redresses it in no uncertain terms. To quote YAB Dato' Seri Najib Tun Abdul Razak in his foreword to this book:-

"The importance of this book lies in its comprehensive and critical treatment of the life and times of my uncle, Tun Hussein Onn. His contributions to the country and the values he stood for have been unfairly glossed over by many writers and commentators of Malaysian politics. What Zainah revealed is a man of steely resolve, whose abhorrence for corruption and abuse of power made him take unpopular decisions. He was a man who spoke his mind and showed openly his anger and disgust at political opportunities from all sides who exploit race and religion for short term political or monetary gain. He was a rare politician, a leader with the strength of his conviction and a leader so acutely aware of the corruption of power and the grave responsibility of leadership and public office".


18. Yes, Tun Hussein was also a transformative leader who was at helm for a relatively brief period but whose tenure saw great changes in terms of government policy, especially on addressing economic imbalances between races. Tun Abdul Razak's New Economic Policy was a grand framework with very noble intentions, and it was left to Tun Hussein to continue its vision by implementing various policies and setting up institutions to realize its goals.


19. Allahyarham Dato' Jaafar, Dato' Onn and Tun Hussein were leaders with extraordinary leadership values and dynamism. They are every Malaysian's forefathers. It is not merely my family that look up to them; I believe this book will introduce a whole new generation towards appreciating the lives and 'legacies of honour' that characterize the history of the three men. And Malaysians of all ages and creeds are right to feel a sense of gratitude; our country is in debt to these great transformative leaders. Wherever we go from here, Malaysia's development and progress in the future will always be anchored in the sacrifices and services of men like Dato' Jaafar, Dato' Onn and Tun Hussein. This book elucidates important lessons directly from the thinking and traits of towering figures. They were great visionaries of their time. Their wisdom surely transcends their time – and thus provide much benefit for us, even in the challenging times of today.


Ladies and gentlemen,


Private Lives

20. Of course, this sincerity in public life is only genuine when it stems from identical behaviour in private. Moreover, it is inconceivable that a holistic understanding of decisions made in the public sphere can be achieved without also studying at least part of the decision-makers' private spheres. Legacy of Honour explores that section of the men's lives in relative detail, revealing a more human dimension to these great leaders who also demonstrated a consistency in thought that cannot be divorced from the big decisions they made for the people they served.


21. Personally, I enjoyed these bits of the book most, especially since the subjects of the book also happen to be my father, grandfather and great grandfather. However, I am confident that all readers will also find them very educational insofar as it sheds light to the background, motivations and inspirations of these men that drove them to be illustrious leaders. This is one of the many great achievements of Legacy of Honour – unlocking the key to the psychological, emotional and intellectual backdrop is every bit as important as chronicling every great speech or policy decision.


Ladies and gentlemen,


Personal

22. I have always been proud to come from such a distinguished family, and I feel even more proud of that fact after reading Legacy of Honour. I remember growing up to many of the accounts and anecdotes in this book, but it is immensely gratifying to see them detailed in a structured and scholarly manner. And I, too, have learnt a thing or two about the three men owing to the rigorous research embarked upon to ensure the validity of the book's contents.


23. While my family's illustrious history will always remain a source of pride for me, it also means that I have great boots to fill. Neither do I wish to be presumptuous as in the end it is history that would judge each and every generation of leaders and politicians. It is, suffice for me to say for now that it is the men's vision, commitment, incredible leadership abilities and most of all sincerity are the things that I look to live up to in both my private and public undertakings. Few others are as inspirational to me in life than Dato' Jaafar, Dato' Onn and Tun Hussein.


Sidang Hadirin Sekelian,


Pemimpin Hantu

24. Mencukupi sekiranya tuan-tuan dan puan-puan serta warga keluarga semua terus memandu serta doakan saya agar sentiasa mendapat perlindungan Allah S.W.T. untuk sentiasa berpijak pada paksi kebenaran dan dijauhkan pula hendaknya tergolong dalam pemimpin yang digelar Tenas Effendy sebagai "Pemimpin Hantu" yang diungkapkan adat sebagai:


Laku perangai bagaikan hantu

Dengan iblis ia bersekutu

Kerja menyalah akal tak tentu


Terhadap kebajikan ia berseteru

Terhadap maksiat ia menyatu

Loba dan tamak sudah bersatu

Makannya tidak memilih bulu

Minumnya tidak beraib malu

Duduk menengkis tegak meninju

Ke tengah ke tepi mengharu biru

Memimpin negeri kan jadi debu


Penutup

25. Before I end my speech, allow me to once again congratulate Zainah and her team for producing a great scholarly record that will be accessible to successive generations of Malaysians to learn about integrity, sacrifice and honour. The impact that will have on our children and grandchildren shall be the legacy of this book. Terima kasih tidak terhingga, semoga hasil usaha ini akan dilimpahi rahmat dan berkat dari Allah S.W.T serta meninggalkan kesan kepada pembaca terhadap "Warisan Sebuah Perjuangan".


26. Tiga rangkap pantun sebagai bekal pulang buat semua sebagai tanda penghargaan saya pada sekelian yang hadir menyokong usaha murni ini;


Baju bercorak tiada beria

Pakaian anak Panglima Garang

Emas dan perak pengaruh dunia

Budi yang baik dijunjung orang


Ayam rintik di pinggir hutan

Nampak dari tepi telaga

Nama yang baik jadi ingatan

Seribu tahun terkenang juga


Berpohon berangan berbuah kundur

Daunnya tirus di tepi empangan

Menongkah arus tiada berundur

Menatang warisan sebuah perjuangan


Dengan lafaz Bismillahirrahmannirrahim, saya dengan penuh sukacita menyempurnakan pelancaran buku "Legacy of Honour" dengan jayanya.

Sekian, wassalam.

Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 17 May 2011 01:26 PM PDT

Kedah Ke KL - MctHeory


PANAS!! JADI AHLI PARLIMEN PKR DAPAT PAKAI FERRARI? WOW!!

Posted: 17 May 2011 08:33 AM PDT







McTheory:
Dengar betul-betul apa yang Ummi katakan.

KATA KERAJAAN RAKYAT, RUMAH UNTUK RAKYAT MANA?? bodo punya Dap..

Posted: 17 May 2011 06:23 AM PDT


McTheory:
Cakap berapi-api.. hakikatnya.. yelekk..

SELEPAS LADANG RAKYAT ADA LAGI TANAH YANG BAKAL DIKORBANKAN OLEH KERAJAAN KELANTAN!!

Posted: 17 May 2011 01:05 AM PDT

Demi kuasa, Islam di tolak, rasuah diutamakan

Lebih 1,000 orang berpakaian serba merah mengadakan demonstrasi secara aman di hadapan pusat pentadbiran Kerajaan Pas Kelantan di Kota Darulnaim di sini hari ini bagi membantah pelaksanaan program Ladang Rakyat yang didakwa telah diselewengkan.

Perhimpunan yang diketuai oleh Pengerusi Orang Muda Berpadu Anti Korupsi Kelantan (OMBAK) yang juga Ketua Pemuda UMNO Kelantan, Anuar Safian bermula pada pukul 9.30 pagi.

Selain OMBAK, peserta perhimpunan tersebut terdiri daripada pertubuhan bukan kerajaan (NGO) iaitu Majlis Belia Kelantan, Majlis NGO Negeri, Belia 4B dan Pemuda UMNO Kelantan serta penduduk Orang Asli dari Gua Musang.


Mereka membawa pelbagai sepanduk yang tertera perkataan 'Berhentilah Nik Aziz'; 'Pas Tipu Rakyat'; 'Ladang Wakil Rakyat'; 'Pade doh weh .. tok wakil Pas kayo doh' dan 'Bila nak selesai masalah air, serabut doh weh!!!' serta melaungkan slogan 'Gelombang Merah'.

Anuar turut menyerahkan memorandum bantahan kepada Setiausaha Politik Menteri Besar, Wan Nik Wan Yusof untuk disampaikan kepada Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat kira-kira pukul 10 pagi.

Memorandum tersebut menuntut Kerajaan Pas Kelantan yang diketuai oleh Nik Abdul Aziz membuat penjelasan terhadap lima perkara utama iaitu senarai serta status syarikat yang menjalankan projek Ladang Rakyat dan sejauh mana penglibatan bumiputera Kelantan dalam syarikat-syarikat terbabit. Sambung baca sini

Ini baru cerita Ladang Rakyat. Ada satu lagi cerita mengenai kerakusan kerajaan Pas Kelantan untuk mengutip kekayaan hasil rakyat.

Kerajaan Pas membeli tanah rakyat dengan alasan untuk membangunkan tanah tersebut, tapi pada hakikatnya, tanah tersebut disyaki mempunyai sumber lain untuk didulang iaitu 'emas'.

Pengambil alihan tanah sudah pun dilakukan oleh wakil kerajaan Pas. Dengar cerita baru-baru ni, penduduk yang menjual tanah sudah mengetahui kenapa dan mengapa tanah mereka di beli oleh kerajaan negeri. Sudahla beli tanah dengan harga yang murah, rakyat ditipu hidup-hidup dengan penjualan tanah tersebut.

Dengar cerita berita ini 'bakal' meletup dan gegarkan kerajaan Pas di Kelantan.

Benar atau tidak, kita tunggu dan lihat.

P/s: Kata kerajaan Islam.. Isle nate gapo mu pok nik?

McTheory:
Tak senang duduk dah N.ajis kat sana..

KISAH GUAN ENG NASIHATKAN WAN AZIZAH TINGGALKAN ANWAR!!

Posted: 16 May 2011 11:07 PM PDT


McTheory:
He he he.. kelakar.. kelakar..

ANWAR DAN DAP BERSATU TOLAK NEGARA ISLAM.. bagusss..

Posted: 16 May 2011 09:04 PM PDT


McTheory:
Bagus sama satu kepala.. Pas nak kata apa?

PANAS!! TUJUAN SEBENAR ANWAR KE INDONESIA..

Posted: 16 May 2011 07:07 PM PDT



Pagi tadi Mc ada postkan perihal cerita ni, Ini cerita yang sebenarnya..

Selepas pulang dari Bahrain untuk menghadiri keputusan kes liwat di Mahkamah Tinggi, mulai esok Datuk Seri Anwar Ibrahim kembali keluar negara lagi. Kali ini ke Jogjakarta, Indonesia pula lapor blog Medan Info Kita (MIK).

Menurut selain Anwar, Ketua AMK PKR, Shamsul Iskadar Mat Akin dan aktivis PKR yang disebut-sebut mahu meninggalkan PKR, Badrul Hisham Saharin (Chegubard) turut turut mengikuti rombongan itu.

"Menurut makluman yang disampaikan kepada Blog MIK, Anwar akan bercuti di Jogja bersama Ketua AMK PKR, Shamsul Iskandar @ Sam Kemetot dan juga calon bertanding Ketua AMK yang tewas, Badrul Hisham Shahrin @ Chegu Bard…


"Tujuan "percutian" ini untuk rujuk kembali hubungan intim Chegu Bard dengan AMK setelah menjadi hambar dan pahit sebaik sahaja diumumkan keputusan pertandingan Ketua AMK PKR dimenangi oleh Sam Kemetot", lapor blog itu. Klik di sini

Sebelum ini Chegubard telah membuat beberapa siri ugutan untuk keluar PKR. Barangkali 'pertemuan' di Jogjakarta itu adalah salah satu resolusi untuk menarik semula Chegubard apabila Shamsul Iskandar dilihat gagal untuk menarik sokongan anak muda untuk menyokong Anwar. Klik di sini dan di sini

Selalunya, Anwar tidak akan melakukan satu kerja semasa lawatannya ke luar negara. Pelbagai program diatur sama ada rasmi atau tidak rasmi.

Tidak dapat dipastikan sama ada kunjungan Anwar ke Indonesia esok turut disertai oleh isterinya, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail atau tidak.

Sebelum ini, bekas sahabat karib Anwar, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim, Ahli Parlimen Bebas Bayan Baru pernah mendakwa kunjungan Anwar ke Indonesia adalah untuk berjumpa adik angkatnya, Sukma Darmawan Sasmitaatmadja.

AIDC Reveal pernah mendedahkan setiap kali Anwar ke Indonesia, beliau akan ditemani oleh Dony, anak saudara Sukma Darmawan.

Setiap kali, Anwar tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Soekarno Hatta, Jakarta, pemuda Indonesia bernama Dony itu akan menyambutnya. Dilaporkan, Dony juga akan menguruskan tempahan bilik hotel penginapan serta menjadi pengiring peribadi Anwar.

Siapakah lelaki ini ? Pegawai khas Anwar di Indonesia seperti Aasil Kazil Ahmad yang menjadi pegawai khas Anwar di Washington ? Klik di sini

AIDC

McTheory:
Banyak helah orang yang bernama Anwar ni..

ANWAR KE LUAR NEGARA BUAT APA? ENJOY KE?

Posted: 16 May 2011 03:45 PM PDT


KUALA LUMPUR Mei – Tindakan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dikatakan 'bercuti' ke luar negara esok tanpa membawa bersama isteri, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail, semata-mata untuk menyelesaikan kemelut dalam Angkatan Muda Keadilan (AMK) menimbulkan seribu satu persoalan.

Bekas Setiausaha Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor, Mohd. Nazmi Rosli mendakwa, sepatutnya dalam keadaan tertekan, Anwar perlu mengutamakan Wan Azizah berbanding Shamsul Iskandar Mohd. Akin mahu pun Badrul Hisham Shaharin atau Chegu Bard.

Sambil mempersoal kenapa Anwar perlu memilih negara berkenaan untuk menyelesaikan masalah antara dua pemimpin AMK itu sedangkan ia boleh dibuat dalam negara, Mohd. Nazmi berkata, ia bukti bahawa Wan Azizah hanya diperlakukan sebagai patung.

"Saya simpati dan kasihan dengan Wan Azizah. Apa yang dia tidak korbankan demi Anwar tetapi dalam keadaan tertekan akibat pendedahan video seks dan keputusan hakim (bela diri), Anwar sanggup meninggalkan Wan Azizah untuk bercuti di luar negara.

"Kenapa tidak selesaikan masalah kecil dalam AMK ini di dalam negara? Kenapa tidak menjadikan percutian di luar negara itu sebagai tempat untuk beliau melepaskan tekanan bersama Wan Azizah?" katanya dalam kenyataan kepada Utusan Malaysia, di sini hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas tindakan Anwar yang dijangka 'bercuti' ke luar negara esok yang dikatakan bagi menyelesaikan permusuhan antara Chegu Bard dengan Shamsul Iskandar akibat pergeseran semasa pemilihan parti tahun lalu.

Permusuhan antara dua pemimpin AMK ini bukan lagi rahsia apabila kedua-dua pihak saling berbalas 'serangan' di laman sosial Twitter dan Facebook. - Utusan

McTheory:
Orang laki kalau keluar berjalan jauh tak bawa bini, rasanya macam pelik la sikit ye. Silap-silap Chegu Bard dengan Samsol ketot pun Anwar balun jugak.. he he he..

Tiada ulasan:

Pengikut