Selasa, 30 November 2010

BLOG - BLOG PARTI UMNO

BLOG - BLOG PARTI UMNO


DunSemarang

Posted: 30 Nov 2010 01:04 AM PST

DunSemarang


TEGAS kepada Melayu...Toleransie kepada yang lain....TAHNIAH!!!!

Posted: 29 Nov 2010 08:10 PM PST



Nazri pertahan kenyataan Namewee tak bersalah
KUALA LUMPUR 29 Nov. - Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz tetap mempertahankan kenyataannya bahawa Wee Meng Chee atau Namewee tidak melakukan kesalahan terhadap kerajaan dan melanggar undang-undang yang membolehkan dia diambil tindakan kerana mendakwa kenyataan itu dibuat setelah mendapat nasihat Pejabat Peguam Negara.
Menurutnya, reaksi kurang senang ditunjukkan sesetengah pihak terhadap kenyataan beliau itu berkemungkinan disebabkan mereka tidak memahami undang-undang atau dipengaruhi emosi sehingga meminta kerajaan tetap mengambil tindakan terhadap Namewee kerana mendakwa video itu mempunyai unsur hasutan.
"Dalam perkara sebegini, kita tidak boleh beremosi dan perlu melihat setiap kesalahan itu secara spesifik tanpa mengaitkannya dengan kesalahan yang lain.
"Untuk kita kata dia mesti ada kesalahan lain sehingga boleh didakwa, itu sudah semacam kita ada masalah peribadi dengan dia. Sebagai pengamal undang-undang kita perlu profesional dan tidak mengambil sesuatu secara peribadi," katanya kepada Utusan Malaysia di pejabatnya di Parlimen di sini hari ini.
Kelmarin, beliau dalam satu kenyataan memberitahu, Namewee melalui klip video terbarunya mencerca dan menunjukkan isyarat lucah yang ditujukan kepada pengetua sebuah sekolah di Kulai, Johor dan ia merupakan kesalahan di bawah Akta Suruhanjaya Komunikasi Multimedia Malaysia (SKMM).
Disebabkan itu, mengikut akta tersebut katanya, hanya mangsa iaitu pengetua sekolah dalam kes ini yang boleh mengambil tindakan undang-undang ke atas Namewee.
Sebagai mengulas kenyataan menteri itu, Majlis Perundingan Melayu (MPM) melalui Setiausaha Agungnya, Dr. Hassan Mad menzahirkan rasa terkejut kerana menganggap video itu mempunyai unsur-unsur hasutan yang membolehkan Namewee didakwa.
Mohamed Nazri menambah, meskipun terdapat kritikan ditujukan kepada Kementerian Pelajaran, namun ia tidak menjadi masalah kerana negara ini mengamalkan kebebasan bersuara.
"Kalau dia kritik saya sebagai seorang menteri, tak kan saya hendak ambil tindakan? Tiada tindakan boleh diambil kecuali jika dia melanggar undang-undang negara.
"Kalau ada mana-mana pihak yang rasa cerdik, pergilah nasihatkan Peguam Negara di bawah akta manakah undang-undang boleh diambil ke atasnya. Pejabat Peguam Negara sudah tengok klip video itu dan berbincang tetapi tiada tindakan boleh diambil. Itu hakikatnya," ujarnya.
Mengenai klip video negarakuku yang lebih awal dihasilkan Namewee, beliau memberitahu masih belum menerima apa-apa makluman daripada Pejabat Peguam Negara.
Namun beliau terlebih dahulu memberitahu bahawa tindakan tidak dapat diambil di bawah Akta Hasutan kerana apa dilakukan itu bukan hanya mendatangkan kemarahan kepada kaum Melayu sahaja malah rakyat Malaysia berbilang kaum.
"Kita tak boleh ambil tindakan di bawah akta hasutan kerana apa dilakukan itu sebenarnya mendatangkan perasaan marah bukan hanya pada sesuatu kaum tetapi pada semua kerana negara ini bukan hak orang Melayu.
"Kalau negara hanya hak orang Melayu dan dia hina negara, itu mungkin menghasut dan bersifat perkauman tetapi di sini ia tidak menjadi isu perkauman kerana negara ini hak rakyat Malaysia berbilang kaum," katanya.
Ditanya mengapa mengambil masa terlalu lama masa diperlukan untuk mengambil tindakan terhadap klip video negarakuku, Nazri menegaskan: "Peguam Negara belum maklumkan apa-apa lagi. Saya tunggu nasihatnya.
"Saya pun tidak tahu mungkin ada akta menghina lambang-lambang Malaysia yang membolehkan tindakan diambil tetapi di bawah Akta Hasutan, ia jelas tidak kerana Negaraku bukan hak orang Melayu sahaja.
"Sebagai menteri yang menjaga undang-undang, saya tidak kira siapa. Melayu, Cina, India, Iban atau Kadazan, saya tetap akan ambil tindakan jika dia bersalah. Undang-undang tetap perlu ditegakkan," tegasnya.(Utusan Melayu)
Wahai anak bangsaKu ingatlah..jika kau menjadi Pemimpih dimasa hadapan..jangan sesekali menghina BangsaMu sendiri..kelak kamu akan rugi...,berfikiran secara matamg bukan MENGKAL dan Dangkal..nanti kuburMu hanya panjang si JENGKAL...BYM69.

UMNO Hulur Sumbangan...di Kg Pt Haji Ali.

Posted: 29 Nov 2010 06:34 PM PST

Sumbangan derma dari UMNO kepada Saudara Jamil Asmaon

disampaikan oleh Tn. Hj. Mohd. Junaidi Bin Kamari

Sumbangan derma dari UMNO kepada Tn Hj. Mahfuz Sidek

Sisa kebakaran rumah Saudara Jamil Asmaon

Lawatan YB. W.K.Siong Ahli Parlimen Ayer Hitam.

UMNO Bhg Ayer Hitam, telah menghulurkan bantuan kewangan kepada keluarga mangsa kebakaran , Saudara Jamil Asmaon yang telah di timpa musibah kebakaran pada 11.Nov 2010.
Sumbangan derma telah di sampaikan oleh Tn Haji Mohd Junaidi Bin Kamari, Naib Ketua UMNO Bhg Ayer Hitam, yang mewakili Datuk Samsolbari Bin Jamali yang ketika ini sedang menunaikan fardu Haji. Mangsa kebakaran juga telah di lawati oleh YB Wee Ka Siong selaku Ahli Parlimen Ayer Hitam bersama Setiausaha Umno Bhg Ayer Hitam Saudara Abdul Halid Saat. (Sumber berita dan foto dari Pejabat UMNO Ayer Hitam. Terima kasih)
Kami ahli UMNO Dun Semarang mengucapkan terima kasih kepada yang telah membantu Saudara Jamil Asmaon. terutama AJKK. Umno Cawangan Pt Hj Ali. Puteri UMNO,Bomba, Polis dan AJK UMNO Bahagian kerana amat prihatin. Semuga kita renung-renungkan FOTO di atas.By M69

Razlan's

Posted: 29 Nov 2010 11:16 PM PST

Razlan's


Melayu Sekat Cina Masuk Askar.

Posted: 29 Nov 2010 04:26 PM PST

China Press
Perkara: Polis dan Tentera dari kalangan kaum Cina?
Ruangan: bilik perbincangan umum muka surat C15
Tarikh: 22 November 2010 (Isnin)

Tajuk:
Orang Cina makan gaji dengan kerajaan
Penulis samara Sian Ren/ artikel ini bukan pandangan dari akhbar ini

Oleh kerana terlalu sedikit orang-orang Cina jadi anggota tentera, sebab itu kementerian pertahanan mahu jejaki cara SPRM, mahu NGO-NGO Cina bantu tarik anak-anak muda kaum Cina dalam pengambilan rekrut anggota tentera.

Di negara kita orang-orang Cina seperti tidak suka jadi tentera, ataupun mereka membantah untuk makan gaji dengan kerajaan, mereka juga dikatakan tidak suka jadi guru sekolah, tidak suka jadi polis ataupun tentera, tidak mahu jadi Pegawai Penguat Kuasa yang suka menangkap gerai-gerai yang tidak berlesen, sedangkan jadi pegawai duduk dalam pejabat yang berhawa dingin pun mereka tidak mahu, mereka sanggup dan rela jual CD haram?

Cuba kita imbas kembali sejarah kita, sebenarnya pada masa dahulu orang-orang Cina sangat suka bekerja dengan kerajaan, boleh imbas kembali pada zaman Penjajahan dahulu, orang-orang Cina bukan sahaja menjadi tunggak pegawai kepada kerajaan Pejajahan, mereka juga bersemangat dalam pasukan tentera, pada masa itu tentera laut dan udara lebih 90 peratus terdiri daripada kalangan orang-orang Cina, polis-polis di pekan-pakan dan Bandar boleh kelihatan ramai dari kalangan kaum Cina termasuk ketua polis dan mata-mata gelap.

Pada masa itu orang-orang Cina yang bertugas sebagai anggota polis mahupun dalam pasukan tentera amat berisiko tinggi, mereka bukan sahaja jadi sasaran kepada pihak komunis, keluarga mereka juga mendapat ancaman yang sama. Orang-orang Cina yang bertugas sebagai polis ataupun tentera pada zaman darurat itu, keadaan itu lebih bahaya berpuluh kali ganda daripada keadaan sekarang ini, pegawai kerajaan Cina pada masa itu lebih mencabar dari anggota polis mahupun tentera pada waktu kini, setiap masa berwaspada hadapi kematian daripada serangan pihak komunis.


Anggota Polis Dan Askar Satu Titik Perubahan Yang Penting

Dengan itu kenapa kita tidak cuba halusi sedikit, semasa zaman darurat yang begitu mencabar kenapa orang-orang Cina sanggup jadi pegawai kerajaan, jadi anggota polis dan tentera, tetapi hari ini dalam keadaan aman dan tidak ada bahaya langsung serta pendapatan yang lumayan, sebaliknya orang-orang Cin tidak sanggup, apakah sebab musababnya? Sudah tentu ada sebab-sebabnya, sehinggakan orang-orang Cina tidak sanggup "makan gaji dengan kerajaan".

Keadaan yang sebenarnya berlaku iala apabila selepas Merdeka, perubahan penting dalam pasukan polis dan tentera federal, perubahan itu mengalami perubahan dalam pengstrukturannya, mereka secara meluas mengrekrut anggota polis dan tentera dari kalangan orang-orang Melayu. Yang paling unggul ialah tentera diraja, dalam askar di federal selepas orang-orang Cina dan India bersara mereka isi kekosongan itu dengan orang-orang Melayu.

Pegawai-pegawai dalam pejabat di pasukan polis juga berlaku sedemikian, terutama sekali ia berlaku dalam lingkungan tahun 1970an, apabila pihak kerajaan laksanakan pengstrukturan semula masyarakat, mereka secara besar-besaran pengmbilan orang-orang Melayu, selepas orang-orang Cina dan India bersara mereka isi orang-orang Melayu ke jawatan-jawatan yang kekosongan itu.

Setelah pihak kerajaan laksanakan polisi itu lebih 40 hingga 50 tahun, barulah berlaku pemikiran yang dikatakan orang-orang Cina tidak suka makan gaji dengan kerajaan, jika di sesebuah kementerian ataupun di jabatan mempunyai sebilangan orang-orang Cina, politikus-politikus akan mengkritik mereka, politikus-politikus berkata itu hanya mahu gugat kepentingan orang-orang Melayu, sebab itu di mana-mana kementerian ataupun di dalam jabatan tidak berani buat pengambilan anggotanya dari kalangan orang-orang Cina, lebih-lebih lagi di dalam pasukan polis dan tentera. Sehingga dalam setahun dua ini, barulah ada menteri yang menyatakan bilangan orang-orang Cina terlalu sedikit jadi pegawai kerajaan, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi adalah seorang menteri pertahanan yang pertama berani berkata mahu rekrut anggota tentera dari kalangan orang-orang Cina.

Jika benar tangapan selama ini yang dikatakan orang-orang Cina tidak suka jadi anggota polis dan tentera adalah benar. Kenapa pada zaman Penjajahan dahulu orang-orang Cina sanggup bekerja dan makan gaji dengan kerajaan, seperti orang-orang Cina di China, Taiwan, Hongkong sudah cukup membuktikan orang-orang Cina boleh makan gaji dengan kerajaan, pihak kerajaan hanya perlu buka ruang pintu kepada mereka sahaja.

ahmadmaslan.blogspot.com

Posted: 29 Nov 2010 09:27 PM PST

ahmadmaslan.blogspot.com


Posted: 29 Nov 2010 08:11 PM PST

PKR SANGGUP PERLEKEH BANGSA SENDIRI

Posted: 29 Nov 2010 08:06 PM PST

Posted: 29 Nov 2010 04:53 AM PST

Posted: 29 Nov 2010 04:51 AM PST

Posted: 29 Nov 2010 04:48 AM PST

Posted: 29 Nov 2010 04:48 AM PST

Posted: 29 Nov 2010 04:47 AM PST

Posted: 29 Nov 2010 04:46 AM PST

Posted: 29 Nov 2010 04:45 AM PST

SAYA DAN PROGRAM...

Posted: 29 Nov 2010 04:42 AM PST

BAPAK

Posted: 29 Nov 2010 04:33 AM PST

Posted: 29 Nov 2010 04:28 AM PST

Posted: 29 Nov 2010 04:28 AM PST

Gabungan Wawasan Generasi Felda akan mohon jadi ahli Barisan Nasional

Posted: 29 Nov 2010 04:25 AM PST

Posted: 29 Nov 2010 04:23 AM PST

Posted: 29 Nov 2010 04:22 AM PST

BAPAK mudahkan peneroka FELDA salur aduan

Posted: 29 Nov 2010 04:18 AM PST

Posted: 29 Nov 2010 04:17 AM PST

Konvensyen BN ditangguh hormati kematian bekas KM

Posted: 29 Nov 2010 04:14 AM PST

PEMUDA UMNO BAHAGIAN JASIN

Posted: 29 Nov 2010 03:17 PM PST

PEMUDA UMNO BAHAGIAN JASIN


Kerajaan negeri Pakatan ulangi komitmen adakan pilihan raya tempatan

Posted: 29 Nov 2010 10:26 AM PST

Link artikel: http://www.themalaysianinsider.com/mobile/bahasa/article/kerajaan-negeri-pakatan-ulangi-komitmen-adakan-pilihan-raya-tempatan/

KUALA LUMPUR, 29 Nov – Persidangan Menteri Besar dan Ketua Menteri kerajaan Pakatan Rakyat (PR) hari ini mengulangi komitmen akan berusaha untuk menyediakan undi ketiga dengan diadakan pilihan raya kerajaan tempatan yang tidak menjadi kenyataan awal tahun ini.

"(Kami) mengiktiraf hak rakyat menggunakan kebebasan memilih, dengan mengusahakan pilihan raya kerajaan tempatan menjadi kenyataan," kata kenyataan dikeluarkan di akhir persidangan sehari itu yang berlangsung di Shah Alam hari ini.

Ia merupakan salah satu daripada 10 perkara dasar awam dan agenda bertindak yang dikomited dalam resolusi diputuskan persidangan tersebut.

Kerajaan negeri PR Selangor dan Pulau Pinang telah menggerakkan usaha mengadakan pilihan raya kerajaan tempatan tetapi tidak menjadi kenyataan ekoran kekangan dalam Akta Perumahan dan Kerajaan Tempatan yang memansuhkan pilihan raya seumpama itu empat dekad lalu.

Suruhanjaya Pilihan Raya tidak bersedia untuk mengendalikan pilihan raya sedemikian selagi tiada peruntukan undang-undang sedemikian.

PR dibentuk membabitkan PAS-DAP-PKR selepas pilihan raya umum 2008.

Persidangan hari ini dihadiri oleh Tan Sri Khalid Ibrahim, Datuk Seri Azizan Abdul Razak, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Lim Guan Eng.

Turut diputuskan ialah usaha mahu mengurangkan peningkatan kos hidup khususnya kepada golongan masyarakat berpendapatan rendah, mengiktiraf hak rakyat menerima maklumat, dengan cara menggubal Enakmen Kebebasan Maklumat selain turut mengiktiraf kepentingan untuk menangkis serangan media Barisan Nasional (BN) dengan menubuh satu badan yang dilengkapi infrastruktur media yang boleh berkongsi berita antara negeri PR.

Persidangan hari ini yang merupakan pertemuan kedua juga mengiktiraf hak rakyat untuk pemilikan tanah, dengan mempercepat proses pemberian hak milik tanah kepada yang layak dan juga mengiktiraf hak rakyat menikmati prasarana sempurna demi keselesaan hidup, dengan cara meningkatkan kecekapan perkhidmatan Pihak Berkuasa Tempatan dan mana-mana agensi di bawah kerajaan negeri.

Kenyataan itu juga menyebut kerajaan-kerajaan negeri PR juga bersepakat untuk memberi keutamaan kepada projek perumahan rakyat dengan peruntukan kewangan yang munasabah, menerusi penubuhan pasukan petugas khas perumahan di peringkat negeri dan daerah, dan menjamin jaminan makanan negeri, dengan cara amalan sistem pengagihan bantuan dan pengeluaran standard membantu nelayan, petani, dan penternak.

Turut diputuskan ialah usaha memastikan pelaburan berlaku dalam projek-projek ekonomi, dengan cara negeri Selangor menyediakan dana pemula sebanyak RM10 juta dalam "dana kelab" bagi membantu negeri-negeri PR yang lain.

Usaha ke-10 yang diputuskan bersama ialah mencipta persekitaran yang berterusan dan didiami melalui persekitaran selamat, bersih, dan hijau.

"Kami menyedari kebelakangan ini berlaku amalan kerajaan pusat yang semakin menghakis hak-hak negeri di sebalik pembuatan dasar-dasar yang tidak prorakyat;  berlaku keterbatasan kuasa negeri di sebalik amalan federalisme yang mendiskriminasikan negeri.

"Dan, kami mengakui ada beberapa kekangan kuasa dalam berhadapan dengan kuasa pusat. Namun demikian, kami percaya dengan memiliki kepemimpinan yang baik dari segi visi dan arah tuju dalam mentadbir negeri, maka kami bersepakat untuk mewujudkan penyelarasan pelaksanaan dan perkongsian pengalaman serta pewujudan jawatankuasa bersama demi pembangunan negeri dan kemajuan rakyat," katanya.

Selain itu, persidangan kali ini juga berjanji untuk membentuk sebuah pakatan ekonomi antara kerajaan negeri PR, menyediakan persekitaran mesra pelaburan, tidak terlalu birokrasi dan tiada karenah pentadbiran, melaksana apa-apa dasar pembangunan yang boleh disepakati bersama terutama dalam bidang sosial, ekonomi dan politik dan meneruskan penambahbaikan pengurusan dan pentadbiran, sama ada secara rasmi atau tidak rasmi menerusi penglibatan pemimpin, pembuat dasar dan pegawai-pegawai antara negeri PR
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Kenyataan rasis: Parlimen digesa bahas insiden terbaru libatkan pengawas SPM

Posted: 29 Nov 2010 01:08 AM PST

Link artikel: http://www.themalaysianinsider.com/mobile/bahasa/article/kenyataan-rasis-parlimen-digesa-bahas-insiden-terbaru-libatkan-pengawas-spm/

KUALA LUMPUR, 29 Nov — Parlimen menerima satu usul tergempar berkaitan melibatkan seorang guru — didakwa mengeluarkan kenyataan rasis melibatkan pelajar-pelajar India dan Cina ketika mengawasi peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) di sebuah sekolah di Lukut, Negeri Sembilan minggu lalu.

Usul dikemukakan oleh  Er Teck Hwa (DAP-Bakri) di pejabat Speaker pagi ini.

Dalam notisnya, Er menegaskan isu itu perlu dibahaskan di Dewan Rakyat memandangkan ia melibatkan perkara khusus, perlu disegerakan dan membabitkan kepentingan awam.

"Tindakan drastik dan efektif perlu diambil untuk mengelakkan insiden-insiden seumpama itu daripada berulang," kata beliau.

Dalam insiden 24 November lalu, guru terbabit dari sebuah sekolah menengah di Port Dickson, didakwa mengeluarkan kata-kata berbaur perkauman terhadap pelajar-pelajar Cina dan India apabila mereka tiba lewat di dewan peperiksaan bagi menduduki peperiksaan SPM.

Menurut laporan media Cina, guru berkenaan didakwa meminta pelajar-pelajar terbabit pulang ke China dan India jika mereka tidak boleh memahami arahan dalam Bahasa Malaysia.

"Sejak kebelakangan ini, kenyataan-kenyataan berbaur perkauman seperti ini yang menyinggung perasaan kita, sedangkan apa yang kita harapkan ialah perpaduan dan harmoni.

"Kenyataan-kenyataan seperti ini pernah dibuat oleh banyak pihak seperti pegawai khas kepada Perdana Menteri pada Februari lalu, seorang guru dari SMK Gajah Berang Julai lalu dan dua pengetua dari SMK Tunku Abdul Rahman Putra dan SMK Bukit Selambau pada Ogos lalu dan satu lagi insiden sekarang," kata Er dalam notisnya.

Kata beliau, insiden-insiden itu dengan jelas tidak boleh dianggap sebagai kes-kes terpinggir memandangkan kesemuanya ada kesamaan dan merujuk kepada masyarakat Cina dan India.

Ia merupakan usul kedua membabitkan kenyataan berbaur perkauman dibawa ke Parlimen bulan ini.

Pada 13 Disember ini, Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dijangka akan menjawab berhubung usul isu patriotisme yang dibangkitkan oleh Ahli Parlimen Ipoh Barat  M. Kulasegaran awal bulan ini.

Zahid sebelum ini didakwa mempersoalkan semangat patriotisme orang India dan Cina negara ini, dan dilaporkan sebagai antara punca bukan Melayu kurang menyertai Angkatan Tentera Malaysia (ATM).

Dewan Rakyat menetapkan minggu kedua untuk membahaskan usul berkenaan.

Usul itu dikemukakan oleh Kulasegaran ekoran jawapan beliau di Dewan Rakyat 9 November lalu.

Awal bulan ini, Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nazri Aziz berkata, Penolong Pengarah Biro Tatanegara Wilayah Persekutuan Hamim Husin telah digantung tugas berkuat kuasa 6 Oktober lepas selain diberikan amaran kerana didakwa mengeluarkan kenyataan berbaur perkauman dalam satu majlis anjuran Puteri Umno pada 27 September lalu.

Kata Nazri, dua lagi penjawat awam turut dikenakan tindakan iaitu pengetua Sekolah Menengah Kebangsaan Tunku Abdul Rahman Putra, Kulai, Johor dan pengetua Sekolah Menengah Bukit Selambau, Sungai Petani, Kedah berkaitan tindakan mengeluarkan kenyataan berbaur perkauman.

"Kedua-dua pegawai telah digantung daripada menjalankan tugas, dan masing-masing ditempatkan di Jabatan Pelajaran Johor dan Pejabat Pelajaran Daerah Kuala Muda Kedah berkuatkuasa 23 Ogos lepas," katanya.

Menyentuh kes pengetua di Johor, katanya prosiding tatatertib telah diambil berdasarkan peraturan-peraturan pegawai awam (kelakuan dan tatatertib) 1993 dengan surat pertuduhan telah dikemukakan kepada pengetua itu untuk membuat representasi membela diri dalam tempoh 21 hari.

"Setelah pegawai mengemukakan representasi bertulis, Lembaga Tatatertib Perkhidmatan Pendidikan Kumpulan Pengurusan Satu akan bersidang dan memutuskan hukuman tatatertib terhadap pegawai jika didapati bersalah," katanya.

Nazri berkata kerajaan amat komited untuk membendung perbuatan itu dan memberi jaminan akan mengenakan siasatan dan mengambil tindakan kepada pegawai-pegawai terlibat berasaskan peruntukan undang-undang dan peraturan yang berkuat kuasa.

Awal Februari lalu, Datuk Nasir Safar yang didakwa membuat kenyataan berbaur perkauman pada satu seminar di Melaka dan beliau telah meletakkan jawatan sejurus selepas itu.

Sebanyak 58 laporan polis telah dibuat di seluruh negara berhubung ucapan Nasir pada Seminar 1 Malaysia di Pusat Dagangan Antarabangsa Melaka.

Nasir dikatakan mengeluarkan kenyataan bahawa "orang India datang ke Malaysia sebagai pengemis manakala orang Cina pula khususnya wanita untuk menjual badan mereka" ketika berucap pada Program Rapat 1 Malaysia anjuran Jabatan Hal Ehwal Khas di Melaka, 2 Februari lalu.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

MAS ERMIEYATI BTE HJ SAMSUDIN

Posted: 29 Nov 2010 03:11 PM PST

MAS ERMIEYATI BTE HJ SAMSUDIN


Persiapan Majlis Berkhatan GB4B Paya Lebar (SokBa) dengan GB4B Kwsn Masjid Tanah.

Posted: 29 Nov 2010 07:35 AM PST

walaupun majlis dah berjalan..tapi saja je upload gambar nak share dengan shbt2 semua....


uda(my adik bongsu)  pun tolong hias skali....

bunga manggar ni jaga elok2...penat kami kumpul duit beli ni.......

tadaaaaaaa......... dapat baju lagi...kaler oren tu......... (sori abang long..
ini baju untuk registered members jaa.....hihihhi )

bakal belia SOKBA yang pun sama2 membantu... menceriakan suasana menghias lori..
(esoknya nak dikhatankan......hmmmm)

apo kono ekau jang...........
















to all my jawatankuasa belia cawangan SOKBA yang telah bertungkus lumus membantu membuat persiapan ni kak emy ucapkan terima kasih byk2... BERGERAK!!!!!

umno bahagian cheras

Posted: 29 Nov 2010 01:15 PM PST

umno bahagian cheras


KDN perlu siasat Wan Azizah dan pemimpin India terjemah ayat al-quran secara tidak tepat - Syed Ali

Posted: 29 Nov 2010 04:25 AM PST

KEMENTERIAN Dalam Negeri (KDN) perlu menjalankan siasatan berhubung ucapan Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail pada majlis perhimpunan khas Parti Keadilan Rakyat (PKR) di Pertaling Jaya kelmarin yang disifatkan sebagai berunsur hasutan.

Ketika membuat gesaan tersebut, Ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Wira Syed Ali Alhabshee menegaskan, ucapan Wan Azizah yang juga Presiden PKR didakwa boleh memecahbelahkan perpaduan kaum.

Beliau berkata, ucapan Wan Azizah yang mahu konsep Ketuanan Melayu ditinggalkan bukan sahaja menggadaikan masa depan orang Melayu malah turut menghina serta mencabuli peringatan Majlis Raja-Raja supaya perkara itu tidak dipersoalkan.

Katanya, orang Melayu yang setia mempertahankan kemuliaan Kesultanan Melayu akan berasa marah dan terhina manakala bukan Melayu pula akan mengambil kesempatan daripada ucapan tersebut untuk kepentingan mereka.

Beliau mendakwa, situasi sedemikian merupakan satu hasutan dan tindakan provokasi yang sengaja ditiupkan untuk membangkitkan kebencian antara kaum.

Katanya, pemimpin PKTR sengaja berbuat demikian untuk mencari pengaruh dan sokongan bukan Melayu sebagai persediaan mereka untuk menghadapi Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang.
"Pertembungan ini dikhuatiri akan mewujudkan ketegangan antara kaum dan mencetuskan ketidaktenteraman dalam negeri," tegasnya.

Sehubungan itu, beliau mahu Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein memandang serius mengenai perkara ini dan tidak mengambil masa terlalu lama untuk melakukan sisatan secara terperinci.

Pemimpin India terjemah ayat al-quraan secara tidak tepat

Dalam perkembangan berkaitan, Syed Ali turut mendesak KDN menyiasat dakwaan berhubung seorang pemimpin India daripada PKR yang dikatakan menterjemahkan ayat suci al-quran secara tidak betul dan menyeleweng daripada maksud asalnya.

"Saya difahamkan beliau dikatakan telah menterjemahkan ayat190-191 surah Ali Imran secara tidak tepat pada perhimpunan tersebut," katanya.

Bagaimanapun kata beliau, perbuatan biadap tersebut malangnya tidak ditegur oleh pemimpin Melayu daripada PKR termasuk Dr. Wan Azizah selaku presiden parti.

Beliau menegaskan, perbuatan tersebut merupakan satu penghinaan yang dilakukan secara terbuka dan didepan khalayak ramai oleh bukan Islam terhadap kesucian agama Islam.

"Perbuatan itu terlalu biadap, kurang ajar dan jelas mencerca kitab suci al-quraan, tetapi pemimpin Melayu yang ada pada majlis tersebut hanya tersenyum tanpa sebarang bantahan dibuat," ujarnya lagi.

Syed Ali berkata, Polis Diraja Malaysia (PDRM) diharap akan menjalankan siasatan secara rapi dan jika benar dakwaan tersebut, tindakan setimpal sewajarnya diambil.

Mengenai dakwaan Penasihat Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim bahawa Pakatan Rakyat (PR) akan berjaya menawan beberapa negeri seperti Johor, Negeri Sembilan, Perak dan Sarawak pada PRU akan datang, Syed Ali berkata itu hanya perang psikologi yang sengaja dimainkan pembangkang.
"Ini agenda Anwar yang sengaja gembar-gemburkan kononnya PRU semakin hampir supaya UMNO menjadi tidak tenteram. Beliau sebenarnya cuba memerangkap UMNO dan Barisan Nasional (BN)," ujarnya.
Sehubungan itu, beliau berharap pemimpin UMNO tidak akan terperangkap dengan agenda dan taktik licin Anwar yang bercita-cita mahu menjadi Perdana Menteri bagi membolehkan kes liwatnya digugurkan.
Dalam masa yang sama, beliau mengingatkan bahawa kekecohan yang berlaku di dalam PKR sekarang sekadar masalah dalaman parti itu, sebaliknya UMNO perlu berwaspada kerana cita-cita besar mereka adalah untuk menukarkan kerajaan.

Wan Azizah cabuli amanat Raja-Raja Melayu

Posted: 28 Nov 2010 07:09 PM PST

PRESIDEN boneka Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail telah menderhaka kepada Raja-Raja Melayu manakala suaminya pula, Datuk Seri Anwar Ibrahim terus mengkhianati aspirasi perjuangan bangsanya sendiri.

Menurut Ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Wira Syed Ali Alhabshee, sikap suami- isteri itu merupakan perbuatan biadab yang sanggup menjual maruah bangsanya sendiri kerana terlalu gilakan jawatan.

Katanya, Majlis Raja-Raja Melayu awal bulan lalu telah mengeluarkan peringatan bahawa peruntukan perkara 153 Perlembagaan Persekutuan terutama menyentuh hak keistimewaan Melayu tidak boleh dipertikai atau diperbincangkan secara terbuka.

Sehubungan itu jelas beliau, adalah menjadi tanggungjawab semua rakyat termasuk pemimpin politik wajib menghormati dan mematuhi peringatan tersebut.

"Tetapi semalam, Wan Azizah secara terbuka mempersoalkan hak tersebut, malah mahu konsep ketuanan Melayu ditinggalkan. Perbutan beliau itu jelas mencerca, menghina dan mencabuli pesanan Raja-Raja Melayu," tegasnya.

Perbuatan Wan Azizah itu kata beliau, bukan sekadar pengkhianatan kepada bangsa Melayu keseluruhannya tetapi turut memberi aib kepada kepada kesemua Raja-Raja Melayu.

Beliau mendakwa, usaha tersebut kemungkinan sebagai perancangan halus PKR untuk mengapuskan institusi beraja dan sekaligus melenyapkan kegemilangan syiar Islam di negara ini.

"Oleh sebab itu, Wan Azizah sanggup hina Raja-Raja Melayu manakala Anwar pula berjanji Penasihat DAP, Lim Kit Siang bakal dilantik Timbalan Perdana Menteri jika Pakatan Rakyat (PR) menguasai Putrajaya pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 akan datang, ini semua usaha untuk menghancurkan masa depan Melayu di negara ini," katanya.

Sambil menyifatkan usaha jahat ini sebagai berbahaya kepada masa depan orang Melayu, Syed Ali menegaskan orang Melayu perlu segera bangkit menentang 'idea gila' yang dibawa oleh parti tersebut.

Beliau bimbang jika perancangan jahat untuk menghapuskan institusi beraja di negara ini berjaya dilakukan pihak tertentu, orang Melayu akan terus dipinggirkan.
Usaha jahat jadikan Malaysia negara republik

Oleh itu katanya, presiden boneka PKR itu tidak sesuai lagi menetap di negara ini kerana beliau sanggup menderhaka kepada Raja melayu dan menjual masa depan bangsanya sendiri.

Syed Ali mengingatkan Wan Azizah supaya sedar dan insaf bahawa negara ini bukan pemerintahan secara republik, sebaliknya menjunjung kemuliaan sistem demokrasi dan Raja Berlembagaan.

"Kalau dia tergamak mencerca amanat Raja-Raja Melayu, rasanya orang seperti ini patut dihalau keluar bersama suaminya, juga pengkhianat dan pembelot kepada ketuanan Melayu, katanya.

"Saya tidak faham, apakah tidak ada sedikitpun darah keturunan Melayu di dalam jiwa Wan Azizah sehingga sanggup menderhaka kepada Raja-Raja Melayu kerana ingin menjaga sekutu politiknya daripada bukan Melayu.
Beliau kesal kerana Wan Azizah dalam usahanya untuk mengemis simpati DAP dan segelintir kaum India sanggup menjual harga diri bangsanya sendiri.

Syed Ali mengulas ucapan Wan Azizah Pada Kongres Nasional ke-7 PKR di Petaling Jaya semalam yang antara lain dilaporkan berkata konsep ketuanan Melayu wajib ditinggalkan.

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK

Posted: 29 Nov 2010 07:32 AM PST

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK


DYMM Sultan berduka lagi

Posted: 29 Nov 2010 04:18 AM PST

DAULAT TUANKU!DAULAT TUANKU!DAULAT TUANKU!

Entah berapa kali dalam tahun ini DYMM Tuanku Sultan Selangor BERDUKA!Hanya kerana kepentingan peribadi seseorang sanggup menggadaikan maruah bangsa MELAYU.Lihatlah betapa sempitnya pemikiran golongan mereka ini.

petikan dari beritaharian:-
SHAH ALAM: Sultan Selangor hari ini melahirkan rasa dukacita dengan segelintir orang Melayu yang tidak memiliki rasa megah dan bangga sebagai orang Melayu sehingga sanggup menggadaikan perkataan Melayu itu sendiri untuk dikuburkan serta lenyap dari dunia ini.

Sultan Sharafuddin Idris Shah bertitah sejarah yang ditulis oleh orang Inggeris ada menyatakan mengenai 'Tanah Melayu' , 'Negeri Melayu Bersekutu' dan Raja Melayu sekali gus membuktikan penulis Barat ketika itu mengiktiraf adanya Melayu yang memulakan sejarah negara ini.
Sultan Selangor turut melahirkan rasa bangga dan sukacita dengan langkah kerajaan Malaysia yang akan menjadikan subjek Sejarah sebagai syarat wajib untuk dipelajari oleh rakyat di sekolah negara ini.
"Beta percaya dengan arahan ini ia akan membuka minda dan kefahaman dari pengetahuan berhubung peranan penting yang berlaku dalam sejarah tanah air untuk tidak timbulnya syak wasangka dan persoalan yang mencurigakan hingga timbul salah faham terhadap sesama rakyat di negara yang kita kasihi ini," titah Sultan Selangor pada Wacana Raja Berpelembagaan-Perspektif Sejarah, Kini dan Masa Depan di sini.

Apo Kono Eh Jang!

Posted: 29 Nov 2010 07:31 AM PST

Apo Kono Eh Jang!


Anwar Anugerah Tuhan – Nik Aziz Nak Inter Frame Juga!!!

Posted: 29 Nov 2010 04:38 AM PST

Rasanya dah banyak dah cerita pasal Anwar dan anugerah tuhan ini, maklum benda kelakar, mestilah heboh dibualkan orang. Tapi yang penulis nak kongsikan hari ini ialah bila Nik Aziz pun taknak ketinggalan menyokong kenyataan Wan Azizah tersebut. Sudahlah ramai yang ketawa tak henti sejak semalam atas kenyataan tersebut maka sokongan Nik Aziz seperti disiarkan Astro Awani sebentar tadi sekadar meriuhkan lagi keadaan.

Silap-silap ada yang berguling-guling.

Nik Aziz, nama yang cukup sinonim dengan tuhan. Bukan sebab dia tuhan (walaupun ada pengikutnya yang puja puji dirinya macam dewa hidup) tapi sebab dia suka ambik alih kuasa tuhan macam dosa pahala tak ketinggalan syurga dan neraka. Secara tak langsung, Nik Aziz anggap dirinya wakil tuhan dan tak hairanlah bila saja Wan Azizah sebut yang Anwar anugerah tuhan, maka tak lengah lagi Nik Aziz pun nak bagi komen juga, maklumla ada perkataan tuhan.

Bila Wan Azizah puji suaminya sendiri sebagai Anugerah dari Tuhan, itu kita boleh faham (setuju tak setuju lain cerita), dah tentulah kawan tu suaminya sendiri. Walaupun bermula dengan agak kecoh seperti dikatakan orang, kahwin lari, takde restu dan sebagainya, Anwar tak sia-siakan Azizah walaupun sepanjang tempoh masa perkahwinan itu Azizah pun Azizah juga, yang belakang jantan lain itu pun disesah tak lupa. Kalau ada pun kekurangan yang kami boleh kata ialah jangkamasa 'bersama' itulah seperti mana yang disebut dalam perbicaraan kes baru-baru ini - 5 minit.

Lain dari itu mungkin macam biasa.

Jadi bila Nik Aziz pun nak bersetuju dengan Azizah atas dasar apa pula? Seperti disebut di atas, yang Wan Azizah ada sebab yang mendorong memuji suaminya sendiri sedemikian, yang Nik Aziz apahal pulak?Ada cerita yang kami semua tak tahu ke? Maklum, Anwar dan Nik Aziz bukan ke sama-sama jantan…

Dalam menyokong cakap Wan Azizah, Nik Aziz dipetik dalam lapuran Awani tadi sebagai berkata Anwar dah cantik masa dalam ABIM cuma 'silap' langkah bila memilih untuk masuk UMNO, tidak masuk PAS. Tapi nak bertanya kepada Nik Aziz, apakah sekarang Anwar masuk PAS setelah dibuang dari UMNO? Dia tetap tak masuk PAS sebaliknya tubuhkan parti baru dimana dia berkuasa penuh walaupun takde jawatan rasmi. yang dilantik secara demokrasi. Lebih kurang kedudukkan Nik Aziz dalam PAS cuma berbeza pada nama. So apa yang istimewanya, apa yang anugerahnya?

Atau Nik Aziz dah jadi burung tekukur juga? Sini kata anugerah, dia pun anugerah. Nik Aziz bukanlah bijak sangat dalam membuat perbandingan, itu yang jadi isu tahun lepas bila menerima pakej mewah menunaikan haji ke Mekah bernilai RM 60k. Jadi kalau hari ini Nik Aziz silap beza kehadiran Anwar sebagai anugerah atau malapetaka dari tuhan, kita taklah terkejut sebab dia memang biasa macam itu.

PKR dan Anwar memetik kata Timbalan Perdana Menteri – ibarat kapal nak karam. PAS yang jauh lebih senior tapi masih nak berpaut pada yang nak karam ni kenapa? Agak Nik Aziz tahu ke kat luar dewan dimana Kongress berlangsung ada demonstrasi yang dijalankan bagi menyatakan rasa tak puas hati terhadap kepimpinan Anwar? Itu tanda apa? Itu tanda kepimpinan PKR ini ditolak oleh orangnya sendiri, Nik Aziz yang duk luar kapal pulak nak memandai-mandai bersetuju dengan cakap Wan Azizah yang Anwar anugerah tuhan.

Nik Aziz, elokla diam, lagi banyak cakap, lagi banyak kami ketawa tau………

Oleh: Adamyan

Tiada ulasan:

Pengikut