Jumaat, 24 Januari 2014

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Apa Yang Tersirat

Posted: 23 Jan 2014 01:04 PM PST

Apa Yang Tersirat


Nurul Izzah Minta Cerai Faskh-- Pasti Ada Sebab Besar

Posted: 23 Jan 2014 05:52 AM PST

Bernama melalukan semakan fail di Mahkamah Rendah Syariah Kuala Lumpur hari ini mengesahkan Ahli Parlimen Lembah Pantai daripada PKR, Nurul Izzah Anwar telah memfailkan permohonan cerai terhadap suaminya, Raja Ahmad Shahrir Iskandar Raja Salim.

Nurul Izzah, 34, anak sulung Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, memfailkan permohonan itu pada awal bulan ini.

Nurul Izzah memfailkan permohonan itu mengikut Seksyen 47 Enakmen Undang-Undang Keluarga Islam Wilayah Persekutuan 1984.

Seksyen itu merupakan pembubaran perkahwinan yang memperuntukkan perceraian dengan talak atau dengan perintah mahkamah.

Kes itu pertama kali disebut di hadapan Hakim Syarie Ab Malek Awang dua hari lepas. Mahkamah menetapkan 18 Feb ini untuk sebutan semula kes itu.

Pasangan itu berkahwin pada 9 Mei 2003 dan dikurniakan seorang anak perempuan berumur tujuh tahun dan seorang lelaki berumur empat tahun.

PC Nurul Izzah sila layari

Nurul Izzah Mahu Bergelar Janda

Posted: 22 Jan 2014 10:41 PM PST

Nurul Izzah Anwar, 33, dan Raja Ahmad Shahrir Iskandar Raja Salim, 35, yang berkahwin pada 9 Mei 2003 bakal mengakhiri alam perkahwinan mereka, selepas 10 tahun mendirikan rumah tangga.

Naib Presiden PKR itu mahu bergelar janda, atas sebab itu MP Lembah Pantai itu menutut cerai faskh daripada suaminya pada Desimber tahun lalu.

Nurul yang mempunyai dua anak daripada perkahwinannya itu, belum mengsahkan atau memberi kenyataan berkaitan dengan isu tuntutannya itu.

Spekulasi meluas bahawa anggota Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar memfailkan penceraian disahkan melalui rekod mahkamah syariah, lapor The Star Online.

Menurut laporan itu, semakan dengan Mahkamah Syariah Rendah Jalan Duta mendapati naib presiden PKR itu memfailkan petisyen penceraian terhadap suaminya Raja Ahmad Shahrir Iskandar Raja Salim bulan lalu.

PEJUANG BANGSA

Posted: 23 Jan 2014 11:08 AM PST

PEJUANG BANGSA


HOT ! KETUA WIRA PERKASA P.PINANG DITANGKAP KERANA PERTAHAN GERAI MELAYU DIROBOH REGIM DAP !

Posted: 23 Jan 2014 05:46 AM PST


Demi perjuangan membela orang Melayu daripada ditindas regim DAP , sdr Rizuad Mohd Azudin dan rakan-rakannya telah  ditangkap POLIS P.Pinang berikutan insiden menghalang MPPP merobohkan gerai orang kampung .

Ini berikutan desakan  Ketua Menteri paling celaka Guan Eng kepada Polis supaya menangkap mereka yang terliBat menghalang MPPP merobohkan gerai Melayu .

Persoalan bermain  dikalangan fikiran peniaga &  orang Melayu di negeri ...



' MENGAPA GERAI MELAYU SAHAJA DIROBOH KERAJAAN DAP  , TAPI GERAI PENJAJA2  CINA SEPERTI   DI JALAN RAJA UDA DIBIARKAN "

Guan Eng dan konco2 Melayunya tak mampu menjawab sebaliknya mengalihkan isu ini kepada dakwaan  UMNO RASIS jika parti itu terus   pertahankan peniaga2 Melayu .

Orang Melayu tak bodoh dan mereka boleh melihat sendiri penjaja2 gerai Cina terus berniaga tanpa sebarang masalah dan gangguan MPPP dan MPSP



Kita tunggu akan ada banyak lagi tindakan RASIS kerajaan DAP menggunakan MPPP & MPSP ( kakitangan Melayu )  untuk merobohkan gerai  peniaga2 Melayu di negeri ini . Yang akan diarahkan roboh pulak adalah Melayu kakitangan awam .


Ini kerana  Hanya CINABENG sahaja boleh berniaga tepi-tepi jalan sebab ini KUASA DAP sudah pegang!





HOT ! ANWAR IBRAHIM DICABAR MUSA SAMAN KERAJAAN JEPUN JIKA TAK BERSALAH !! @dzainalabidin

Posted: 23 Jan 2014 04:32 AM PST




Anwar Ibrahim dalang kepada tercetusnya insiden pembakaran bendera negara Jepun oleh penyokong PKR yang di ketuai oleh Shamsul Iskandar di depan kedutaan Jepun telah di cabar oleh Datuk Musa Sheikh Fadzir , Setiausaha Badan Perhubungan UMNO Negeri Pulau Pinang supaya segera menyaman kerajaan negeri Jepun.

Ini berikutan tindakan Anwar sendiri yang secara membuta tuli membuat tafsiran dengan menuduh kerajaan Malaysia antara pihak yang terlibat dalam insiden pengusirannya dari negara Jepun baru-baru ini.

Anwar di lihat sebagai individu yang punya sifat pendendam sehinggakan segala yang berlaku di sasarkan kepada UMNO dan kerajaan.

Agak memalukan sebagai seorang ketua pembangkang , beliau dengan bersahaja boleh membuat tuduhan sebegitu rupa sedangkan beliau tahu setiap negara punya undang-undang tersendiri dan setiap tindakan yang di lakukan kepada mana-mana pihak sudah pasti mengikut peruntukan undang-undang sedia ada.

Mana mungkin kerajaan sehebat Jepun boleh menurut sahaja arahan daripada mana-mana negara tanpa merujuk kepada peruntukan undang-undang mereka sendiri.

Inilah perkara paling memalukan yang telah di lakukan oleh seorang ketua pembangkang yang terlalu beremosi setelah di usir dari negara Jepun.

Walaupun di akui bahawa Anwar sudah pun membuat kenyataan yang beliau tidak menuduh Wisma Putra sebagai dalang kepada pengusirannya , tindakan serta kenyataannya sebelum ini seolah-olah merujuk kepada kerajaan.

Hanya mereka yang buta dan tuli sahaja barangkali tidak dapat memahami maksud tersirat yang cuba di sampaikan oleh Anwar.Malah Anwar sendiri seharusnya perlu bertanggungjawab terhadap tindakan AMK di ketuai oleh Shamsul dalam demo yang telah menyebabkan nama negara tercalar.

Tetapi malangnya Anwar cuba bermain politik dengan hanya menyebut beliau tidak bersetuju dengan tindakan mereka memijak bendera negara Jepun sedangkan dari awal beliau sendiri sebenarnya sudah tentu tahu dan sedia maklum tindakan penyokongnya sendiri akan melakukan demo.

Persoalannya mengapa setelah perkara terbabit mendapat perhatian rakyat dan media di negara Jepun barulah Anwar Ibrahim mengeluarkan kenyataannya tentang insiden terbabit ?

Ini merupakan permainan politik murahan Anwar Ibrahim dan beliau sememangnya terkenal dengan gerakan-gerakan seperti ini.


Dalam masa yang sama Anwar Ibrahim yang terkenal dengan aksi saman menyaman banyak pihak sebelum ini berikutan pelbagai isu berkaitan harus membuktikan pendiriannya apabila masih mempertikaikan tentang tindakan pihak berkuasa negara Jepun dengan menyaman kerajaan Jepun seperti mana yang di sarankan oleh Datuk Musa.

Gagal menyahut cabaran tersebut bererti Anwar sememangnya RAJA DRAMA !!! - UTARA NEWS-

Tiada ulasan:

Pengikut