Ahad, 17 Mac 2013

Pakatan Rakyat

Pakatan Rakyat


ALHUSSEYN

Posted: 17 Mar 2013 03:19 PM PDT

Betapa kalau kita lihat, insiden Lahad Datu ini berlaku ketika siasatan skendal 'projek IC segera' di Sabah oleh Suruhanjaya Siasatan DiRaja sedang rancak berjalan. 

Beberapa pendedadahan mengenai penglibatan pemimpin Umno/BN seperti Mahathir, Megat Junid dan Aziz Shamsudin semakin terserlah. 

Mudahnya Mahathir nak melepaskan tengkukya satelah ratusan ribu Filipina telah menjadi warga negara segera Sabah! Apakah tragedi Lahad Datu ini satu cubaan untuk menyekat proses pendedahan skendal projek IC seterusnya? 

Bukankah ini jelas sebagai cubaan untuk menutup pemberian taraf kewarganegaraan kpd rakyat Filipina? Bukankah ini demi kepentingan survival politik Umno/BN? 

Di awal pencerobohan di Lahad Datu itu, Menteri UMNO di Kementerian Dalam Negeri Dato Hisyamudin melalui kenyataan akhbarnya berkata kumpulan lelaki ceroboh Lahad Datu itu bukan militan atau pengganas. 

Malah beliau menyeru rakyat agar tidak mempercayai atau melayan khabar angin tersebut. Ternyata apa yang Menteri Auw-auw itu katakan bahawa 'kumpulan lelaki ceroboh Lahad Datu itu bukan militan atau pengganas' adalah benar ~ bukan sandiwara sebagaimana anggapan sesetengah pihak! 

Bahawa kebanyakan lelaki kumpulan bersenjata itu adalah dari kalangan orang umno sendiri. Makanya UMNO ada kepentingan untuk mengekalkan sokongan bangsa Filipina yang jadi warga negara segera Malaysia di Sabah.

Selama ini, Lahad Datu adalah Lubuk Pengundi Hantu yang membantu Umno untuk terus berkuasa di Sabah.

Termasuklah Kiram sendiri yang khabarnya pernah menjadi Timbalan pegawai daerah Kudat dan menjadi Ahli UMNO Sabah. Malah ada yang mengatakan bahawa Kiram menyandang jawatan Pengerusi PEKIDA Sabah. 

Amat mustahil sekali sekiranya puak-puak Umno di Lahad Datu ini akan menuruti telunjuk Anwar Ibrahim, yang Zahid Hamidi cuba kaitkan kononnya Anwar Ibrahim adalah dalang disebalik insiden Lahad Datu itu. 

Apabila 2 komando kita terbunuh, barulah Menteri Auw-auw kita tu menggelabah! Sebelum ni dia memperlekehkan mengatakan 'penceroboh orang yang tak cukup makan, tua2, pakai kain sarong dan pakai slipper… ' ambik kau! 

Dan kemudian, Lahad Datu bertukar menjadi tragedi berdarah melibatkan 8 perwira terbunuh, namun Menteri Auw-auw ini tidak pernah cuba memperbetulkan kenyataannya itu dan meminta maaf. 

Dan tidak pasal-pasal, Tian Chua dihadapkan dengan tuduhan dibawah seksyen 4 (1)(b)akta Hasutan 1948 berhubung kenyataan beliau yang mengaitkan Umno dengan insiden pencerobohan bersenjata di Lahad Datu. 

Pada 1 Mac lalu, Tian Chua menyatakan pencerobohan Lahad Datu adalah cubaan kerajaan Umno mengalih perhatian daripada "Projek IC" di Sabah.

DUNIACACAMARBA

Posted: 17 Mar 2013 03:05 PM PDT

Posted by Admin Direktori Blog | | 3:05 PTG

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info

sumber :-

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info


[Video-Wajib Baca] Legenda Thrash Malaysia Sertai PAS

Posted: 17 Mar 2013 12:48 AM PDT

[KD] KUALA LUMPUR 17 MAC: Penyanyi FTG, sebuah kumpulan thrash metal tempatan, Tajul mengisytihar menyertai PAS pada program 'Malam Seni Untuk Perubahan' di padang Kelab Sultan Sulaiman, Kampung Baru malam tadi.

Tajul atau nama sebenarnya Tajul Isni Akbar menyerahkan borang kepada Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu dengan disaksikan hampir 5,000 hadirin.

Bercakap kepada Keadilan Daily, beliau mengakui menyokong gerakan Reformasi sejak 1998 dan berpendapat tahun ini paling sesuai untuk menyatakan sokongan secara terbuka.

"Saya tak kisah apa orang hendak kata. Kalau dengar lagu FTG, ia mengenai perjuangan menuntut keadilan dan kritikan sosial," katanya yang menerbitkan 12 album bersama FTG.

FTG atau Freedom That Gone (Kebebasan Yang Hilang) bergerak secara underground dan pernah melakukan ratusan konsert di seluruh negara dan popular dengan lagu 'Malaysia Maju'.

Selain Tajul, pemain dram, Zul dan pemain bass, Mie dari kumpulaan sama juga mahu menyertai PAS kerana menyokong perjuangan perubahan politik di negara ini.

"Cuma mereka tak dapat hadir," kata Tajul sambil tekad untuk meneruskan perjuangan menerusi lagu dan lirik.

"Rezeki di tangan Tuhan. Saya akan terus menyanyi," katanya yang tidak bimbang terhadap kemungkinan 'sekatan kerajaan' dan bercadang membantu kempen Pakatan Rakyat pada PRU 13.

P/s: TM peminat band ini. Legenda trash metal Malaysia!

Video muzik FTG dengan vokalis asal.


Tiada ulasan:

Pengikut