Ahad, 4 Disember 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Cucu Tok Selampit

Posted: 03 Dec 2011 01:41 PM PST

Cucu Tok Selampit


Uncle Lim Kit Siang Dan Pak Samad "Gandalf" Meroyan Di KLCC

Posted: 03 Dec 2011 06:00 AM PST

Disaat puluhan ribu umat manusia berkumpul di PWTC mendengar ucapan pergulungan Persidangan Agong UMNO, pemimpin Pakatan Haram cuba untuk menjadi hero dengan mengadakan perhimpunan haram bertempat di taman KLCC pada pukul 2.00 petang tadi.

Turut kelihatan hadir pada petang tadi adalah Lim Kit Siang, Teressa Kok, Teo Nie Ching dan Maskot Pakatan Haram, A Samad Said dan Auntie Anne. Sayangnya, dengan kehadiran tidak sampai 50 orang, pasti amat mengecewakan pihak penganjur. Hari demi hari, perhimpunan Pakatan Haram gagal mendapat tempat di hati Rakyat.





Tan Sri Bashir Bakal Dipecat Hari Ini?

Posted: 02 Dec 2011 11:05 PM PST


Desas desus dari perkarangan PWTC kuat mengatakan bahawa Pengarah Urusan dan CEO Malaysia Airport Holding Berhad, Tan Sri Bashir Ahmad akan dipecat bila-bila masa sehinggakan ada suara mengatakan bahawa Tan Sri akan  dipecat pada pukul 6.00 petang hari ini.

Tan Sri yang telah berkhidmat semenjak Jun 2003 akan menjadi mangsa terbaru juak-juak Bina "Tak" Fikir yang terdapat di dalam Khazanah Nasional, walaupun beliau mengendalikan sebuah syarikat Government Link Agency (GLC), yang diperdagangkan di Bursa Malaysia, dan sentiasa mencatatkan keuntungan saban tahun.

Tony Fernandes sudah tersenyum riang. MAS sudah berjaya dilapah. MAHB akan menjadi mangsa terbaru dengan bantuan daripada juak-juak Bina "Tak" Fikir yang terdapat di dalam Khazanah Nasional. Pecat atau tidak, sama-sama kita tunggu perkembangan terbaru domino yang cuba dimainkan oleh puak-puak ini.

THE FLYING KICK

Posted: 03 Dec 2011 01:34 PM PST

Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 03 Dec 2011 01:13 PM PST

Kedah Ke KL - MctHeory


KASI PANAS!! APA MASALAH TUN DR MAHATHIR DENGAN DS NAJIB NI??

Posted: 03 Dec 2011 07:54 AM PST



Sedang Perhimpunan Agung UMNO hangat berlangsung. Tun Dr Mahathir dengan bersemangat memberi komen untuk menyucuk lagi kekuatan dalam UMNO. Pelbagai kontroversi yang dibuat oleh pembangkang untuk menlaga-lagakan Tun Dr Mahathir dan DS Najib namun kesan daripada lagaan itu langsung tidak meruntuhkan UMNO.

Malah kedua-dua negarawan itu membuktikan bahawa UMNO tidak memerlukan tunjuk ajar dari luar untuk menjaga parti. Orang yang mahu merosakkan parti, akan terlebih dahulu disingkirkan. Pujian dan sokongan Tun Dr Mahathir jelas kelihatan


Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad memberi satu tip politik yang ringkas dan padat bagi pengundi rakyat Malaysia. 
Sambil memuji Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak kerana "membetulkan kesilapan" dalam sistem politik, beliau berkata Najib perlu diberi peluang untuk memimpin negara. 
"Beliau semakin popular, beliau membetulkan kesilapan yang telah dilakukan oleh pengganti saya. "Saya sokong Najib, beliau adalah yang terbaik, beliau layak diberi peluang," kata Dr Mahathir pada sidang akhbar di sini, Jumaat. 
Negarawan yang berumur 86 tahun itu berada di sini untuk menghadiri sidang kemuncak tahunan pemimpin Hindustan Times di mana beliau menyampaikan ucaptama.
Dalam ucapannya, beliau memberi amaran terhadap pemimpin global utuk memerhatikan perubahan besar yang sedang berlaku kegagalan rancangan ekonomi pusat, pengaruh media sosial dan kerancakan orang ramai menyeberangi sempadan. 
"Ini merupakan perubahan radikal yang berlaku dalam abad ke-21. Semua ini akan memberi kesan terhadap apa yang kita lakukan, bidang politik, ekonomi, sosial atau kewangan."Jika kita enggan mengakui perubahan ini, kita tidak akan mampu menghadapi cabaran-cabaran ini," katanya. 
Dalam ucaptamanya bertemakan "Cabaran Perubahan Dalam Abad Ke-21", beliau berkata demokrasi bukan satu sistem yang buruk tetapi bukan satu penyelesaian bagi semua kelemahan politik. 
"Demokrasi merupakan satu bentuk terbaik sesebuah kerajaan, bukan mudah untuk mentadbir kerana rakyat tidak faham mengenai batas-batas demokrasi," katanya lagi.-BERNAMA

TUDIAA!! PUAK PAS NAIK ANGIN DENGAN TS MUHYIDDIN YASIN!!

Posted: 03 Dec 2011 05:18 AM PST



Puak Pas ni sebenarnya marah benar dengan TS Muhyddin, apabila mereka dituduh sebagai alat Dap. Memang benar pun mereka diperkudakan dan diperlembukan oleh Dap dan PKR. Namun apa yang TS Muhyiddin kata tu adalah benar. Contohnya Pas sekarang lebih banyak mengikut kehendak kaum cina daripada menjaga Islam dan melayu. Apa saja yang mengenai Islam dan Dap langgar! Pas seolah-olah mengikut saja.


Sama juga dengan PKR, pelbagai masalah telah diwujudkan oleh parti paling sedih ini. Dari ketuanya hinggalah ke anak buah semuanya bermasalah. Dari masalah parti hinggalah masalah kendiri.

Kata-kata TS Muhyiddin tu adalah benar sebab tu mereka ini amat terasa. Kalau tak kena pada hati mereka, puak ni akan berdiam diri dan buat tak tahu saja.

Bila dah kena kaw-kaw macam hari tu. Puak ni dah panas pongkoq, nak duduk pun tak senang lagi. Rahsia semua kena dedah. Kalau benda tak betul, takkan TS Muhyiddin berani cakap depan-depan. Tambahan yang bersuara pulak bukan calang-calang orang. TS Muhyiddin,! Timbalan Presiden UMNO dan juga Timbalan Perdana Menteri Malaysia. Silap cakap mau kena nanti.


McTheory:
Biasa la orang buat salah memang la takut!!

TERPANAS!! PENDEDAHAN FITNAH DAN KONSPIRASI JAHAT SUARA KEADILAN TERHADAP UMNO!!

Posted: 03 Dec 2011 01:11 AM PST


Dr Zambry menceritakan mengenai perihal bagaimana beliau melawan fitnah dari Suara Keadilan dengan menyaman akhbar tersebut lalu menang. Beliau membuktikan bahawa beliau dipihak yang benar.

PANAS!!! SASAUAN NEGARA BUAT HAL LAGI!!

Posted: 02 Dec 2011 10:11 PM PST



Sasterawan Negara, Datuk A Samad Said akan mengetuai pusingan kedua protes di KLCC esok, bagi membantah Rang Undang-undang Perhimpunan Aman 2011 yang diluluskan Dewan Rakyat Selasa lalu dan kini menunggu kelulusan Dewan Negara.

Kebanyakan mereka berpakaian kuning sebagai menyokong pergerakan BERSIH 2.0 dan berkumpul serta bernyanyi, mengedar belon dan bunga, meniup buih sabun dan mengamalkan yoga untuk menunjukkan rasa kurang senang dengan dengan undang-undang baru yang didakwa menyekat kebebasan untuk berhimpun.

Apakah Pak Samad sedar semua ini adalah mainan pembangkang dan Anwar untuk mempertahankan moralnya yang sudah terjejas. Jika ini berlaku maka rakyat akan lupa pada video yang Anwar lakonkan.

Sg Rapat

DAHSYAT!! DAP MENGHINA SULTAN DAN MELAYU!!

Posted: 02 Dec 2011 07:11 PM PST

"Menteri Besar Hitam Metalik yang haram jadah masuk dari pintu belakang naik kapal selam dari Pangkor bawa mongolia bersama"

Inilah kata-kata racist dan fitnah dari seekor cina BABI DAPigs Nga Kor Meng @ Nga Ngok Ngek. Mampos lagi baik la si cina BABI DAPigs ni. Lihat video dibawah;




Kerana pulut santan binasa, Kerana mulut badan binasa !!!
  1. Hitam Metalic - sungguh hina rakyat yang berkulit gelap di pandangan DAP
  2. Haram Jadah - ini benar-benar menghina kaum Melayu Islam
  3. Ikut Pintu Belakang - yang ini ramai orang kurang sedar. Ayat NKM ini menunjukkan kebebalan maha bahlol NKM. Ini menunjukkan bahawa bodohnya dia pada Undang-Undang Tubuh Negeri Perak dan sekaligus membuktikan dia tidak layak bergelar pemimpin. Apakah niat NKM ini ingin menghina 
  4. Kuasa Sultan Perak dan Undang-Undang Tubuh Negeri Perak denga sengaja ???
  5. Kapal Selam - Inilah masalah PEMIMPIN dalam pembangkang ni. Mereka buta ekonomi dan teknikal. Kalau dikatakan bodoh pastinya melantun tetapi sengaja menempah agar diri dikatakan bahlol.
  6. Bawa Mongolia bersama - ini bukti jelas bahawa NKM memang suka memfitnah dan menghina mendiang warga Mongolia itu. Jelas menunjukkan fitnah makanan ruji puak-puak pahatan HARAM JADAH ini. Siapalah pakatan haram jadah ni tanpa fitnah kan. Tanpa fitnah mereka tak dapat meneruskan survival politik mereka.

Yang paling ingin diutamakan dalah point ke-3 tadi ;


Ikut Jalan Belakang - yang ini ramai orang kurang sedar. Ayat NKM ini menunjukkan kebebalan maha bahlol NKM. Ini menunjukkan bahawa bodohnya dia pada Undang-Undang Tubuh Negeri Perak dan sekaligus membuktikan dia tidak layak bergelar pemimpin. Apakah niat NKM ini ingin menghina Kuasa Sultan Perak dan Undang-Undang Tubuh Negeri Perak denga sengaja ???

Bab rasis dan diskriminasi kaum ni, DAPigs memang juara. Yang ni masyarakat dah maklum dari dulu lagi. Selain memohon maaf dengan Yang Amat Berhormat Dato' Sri DiRaja Dr Zambry Abdul Kadir, si Ngok Ngek Nga Kor Meng ni mesti meminta maaf kepada seluruh kaum India, Melayu dan yang beragama Islam.

Maksud kata-kata si Ngok Ngek berkaitan ikut pintu belakang bukanlah Anwar Ibrahim yang dimaksudkan. Ini tidak ada kena mengena dengan stor kunyit mahupun Al-Juburi...!!!

Nga Kor Meng si ngok ngek rasis BABI DAPigs mesti meminta ampun kepada Sultan Perak kerana mempertikaikan Undang-undang Tubuh Negeri Perak dan juga Kuasa Sultan !!!!

Kebidapan si Ngok Ngek ini adalah sesuatu yang melampaui norma-norma dan adab seorang manusia. Perlu kah kita simpan manusia yang tak ada sivik ni untuk jadi pemimpin. Masyarakat tidak memerlukan manusia yang kurang ajar, biadab, racist dan tak menghormati orang lain didalam komuniti. Ngok Ngek ni tidak layak menjadi manusia. Alangkah baiknya kalau dia ni dilahirkan sebagai BABI je.

Sudahlah kurang ajar dengan MB, mencerca rakyat pula. Ambil pulak bonus point menghina Sultan Perak dan Undang-undang Tubuh Negeri. Kalau dizaman Kesultanan Melayu lama, dah lama si BABI DAPigs Ngok Ngek ni kena pancung.

Terima kasih pada Gerak Gempur

Apa Yang Tersirat

Posted: 03 Dec 2011 01:12 PM PST

Apa Yang Tersirat


Bung Moktar ulang lagi: Sharizat perlu letak jawatan

Posted: 02 Dec 2011 11:27 PM PST

BUNG Moktar, wakil rakyat Kinabatangan mengulangi hari ini, bahawa Datuk Sharizat Abdul Jalil perlu melepaskan jawatan kabinet dan Ketua Wanita umno.

Walaupun ketua wanita Umno itu telah menjelaskan bahawa beliau tiada kena mengena dengan NFC, namun persepsi majoriti Umno berbeza.

Sharizat terkena getah apabila isu NFC dibangkitkan oleh Ketua Audit Negara, bahawa pinjaman RM250 juta daripada kerajaan untuk tujuan menternak lembu, diseleweng kepada perkara lain yang tiada urusan dengan peternakan lembu.

Sebahagian dana, daripada pinjman tersebut telah digunakan untuk membeli dua unit kondo di ONE MENERUNG, BANGSAR berharga RM13.9 juta-tunai.

Umno Kelantan: Bila Nik Aziz Nik Mat nak berundur?

Posted: 02 Dec 2011 08:14 PM PST

Umno Kelantan mengulangi gesaan supaya Menteri Besar Datuk Nik Aziz Nik Mat berundur dan memberikan laluan kepada pemimpin lain selepas 21 tahun mentadbir negeri itu.

Perwakilan Umno Kelantan, Mohd Afandi Yusoff Berkata, pemimpin Umno yang dahulunya turut digesa pembangkang berhubung perkara sama - seperti bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dan Tun Abdullah Ahmad Badawi - sudah pun berbuat demikian.

"Dulu tanya Tun Mahathir dan Pak Lah bila hendak berhenti. Tetapi menteri besar Kelantan sampai hari ini enggan berundur, walaupun sudah tua," katanya.

Berucap membahaskan usul agama, pendidikan dan sosial di perhimpunan agung Umno di PWTC hari ini, Mohd Afandi berkata, sudah sampai masanya kini peluang diberikan kepada orang lain.

Umno dan BN, tambahnya lagi, bila-bila masa bersedia mengambil kembali teraju pemerintahan negeri itu.

Sementara itu, Mohd Afandi juga mendakwa, sepanjang dua dekad PAS memerintah Kelantan, tiada usaha menjadikannya negara berkebajikan seperti yang dicanangkan.

"Selepas 21 tahun, HIV di Kelantan tertinggi di negara ini. Sepanjang memerintah Kelantan, apa yang dibawa PAS? Ini menjukkan tiada keberkatan," katanya.

Lima Teras Kekuatan Umno

Posted: 02 Dec 2011 07:48 PM PST

Lima kekuatan teras yang ditekankan Presiden Umno Datuk Seri Najib Tun Razak dalam ucapan perasmian Perhimpunan Agung Umno 2011, perlu dihayati setiap anggota parti kerana ia adalah penentu kerelevanan dan kelangsungan parti.

Meskipun teras itu bukanlah satu perkara baru, ia sebenarnya merupakan tunjang kekuatan Umno untuk terus bersaing dan sekaligus kekal relevan di pentas politik tanah air.

Teras itu dilihat mampu menyatupadukan anggota parti yang kini mencecah 3,297,358 orang.

Lima kekuatan teras yang dibangkitkan Najib juga sepatutnya dilihat sebagai 'loceng amaran' kepada parti untuk mempersiapkan diri bagi menghadapi pilihan raya umum ke-13 yang semakin hampir.

Demi kelangsungan parti di masa hadapan, bukan sahaja mandat daripada rakyat, malahan sokongan daripada anggota Umno sendiri juga diperlukan bagi membolehkan Umno terus mengekalkan kuasa politik.

Meskipun Umno mempunyai keahlian yang ramai, bukanlah jaminan bagi sesebuah parti itu melakar kemenangan dalam pilihan raya jika setiap anggota parti gagal menyerap dan menghayati asas perjuangan parti.

Sementara seorang Penganalisis politik yang juga Pensyarah Bersekutu Pusat Pengajian Sains Kemasyarakatan Universiti Sains Malaysia (USM), Dr Sivamurugan Pandian berkata lima kekuatan teras yang terhakis itulah yang membawa kepada kekalahan Umno dan BN untuk mendapat majoriti dua pertiga di Parlimen pada pilihan raya umum 2008.

Lima kekuatan teras Umno sepertimana dikatakan Najib adalah:
pertamanya:Keupayaan menggagas semula parti bagi memanfaatkan persekitaran yang baru.

Kedua:Pengamalan prinsip wasatiyyah dalam semua bidang, sama ada urus tadbir, perkongsian kuasa, iktisad yakni ekonomi, perhubungan kaum mahupun perhubungan antarabangsa.

Ketiga:UMNO sentiasa mengulungi idea atau "supremacy of ideas" dalam era pertarungan minda dan persaingan sengit pasaran idea serta maklumat.

"Keempat:UMNO perlu terus meletakkan kebajikan rakyat di atas segalanya-galanya. Segala dasar yang digubal, prakarsa yang dirancang dan program yang dilaksana mengutamakan kebajikan rakyat,

Kelima:Kebolehan UMNO untuk mengotakan apa yang dikata dan menunaikan janji.

tun faisal dot com

Posted: 03 Dec 2011 01:10 PM PST

tun faisal dot com


Tweet @AznilNawawiHM semasa Perhimpunan Agung UMNO 2011 memang cool #PAUmno

Posted: 03 Dec 2011 10:04 AM PST





LIVE #PAUMNO 2011: PAKNIL DATANG NAK DENGAR PENGGULUNGAN KE NAK BERTWITTER???
dipetik dari blog 1Peluru

Oppsss... don't judge the blog entry by it's title! Selepas Lisa Surihani & Serina ChefWan datang menyerikan PAU2011, di hari terakhir muncul pula pengacara popular, Aznil Hj Nawawi dengan segak berpakaian Melayu warna UMNO. Mula2 wondering PakNil sibuk bertwitter ataupun nak dengar pengulungan oleh pimpinan UMNO... bila diselidik lembaran twitter PakNil petang tadi, rupanya dia sedang tweet #PesanPM, ringkasan penggulungan oleh PM, DS Najib Razak untuk dikongsikan bersama followersnya. Syabas PakNil, u are the best!! Lebih baik dari sesetengah perwakilan yang hanya mendengar tapi masuk telinga kiri, keluar telinga kanan...

lagi berita di blog 1Peluru

[Video] Pembahas Usul Agama - Ulama Muda Fathul Bari #PAUmno

Posted: 03 Dec 2011 08:38 AM PST


MENGAKUI bahawa UMNO sejak penubuhannya sentiasa mendukung, mempertahan, mengembang serta memperkukuhkan kedudukan agama Islam sesuai dengan statusnya sebagai Agama Persekutuan seperti yang termaktub di dalam perlembagaan;

MENGIKTIRAF prinsip-prinsip wasatiyyah (perimbangan dan kesederhanaan) dan nilai-nilai murni Islam sebagai landasan kefahaman serta amalan yang memacu ke arah penyatuan ummah dan keharmonian masyarakat seterusnya menjadi benteng daripada sebarang fahaman melampau, perlakuan songsang dan kebebasan tanpa batas;

MEYAKINI bahawa akses pendidikan anak bangsa mesti dibuka seluas-luasnya menerusi Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) dan sistem pendidikan diperkukuhkan bagi melahirkan insan yang bersifat glokal yang mempunyai ketaqwaan, kekuatan mental, kemuliaan akhlak dan kesempurnaan akal budi;

MENYEDARI terdapat hampir 180,000 pelajar lepasan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dan Sijil Tinggi Pelajaran Malaysia (STPM) setiap tahun yang tidak mendapat tempat di mana-mana Institusi Pengajian Tinggi di negara ini dan kebanyakannya merupakan anak-anak Melayu yang berpotensi untuk menceburi bidang kemahiran teknikal dan vokasional;

MEMPERAKUI akan peranan dan kepentingan golongan muda yang merupakan 41 peratus dari jumlah pemilih berdaftar serta bakal menjadi penentu kepada masa depan dan kesinambungan perjuangan memartabat agama, bangsa dan tanah air;

MENGINSAFI akan keperluan untuk menerima kepelbagaian bangsa dan etnik seterusnya masyarakat perlu bergerak daripada sikap, amalan dan semangat bertoleransi kepada tahap yang lebih tinggi iaitu konsep penerimaan atau 'acceptance' seperti yang di gagaskan dalam falsafah 1Malaysia;

MAKA
Perhimpunan Agung UMNO pada hari ini membuat ketetapan seperti berikut:

1. MENYOKONG PENUH pendekatan wasatiyyah oleh kerajaan di dalam menguruskan kepelbagaian agama dan budaya, amalan demokrasi, hak individu dan masyarakat, keadilan sosial dan pembangunan negara serta menolak fahaman ekstrem, songsang dan melampau dalam usaha mencari hasanah (kebaikan) di dunia dan hasanah di akhirat demi mencapai al-Falah (kejayaan).

2. MENYARANKAN agar Transformasi Dakwah yang bersifat universal dan mencapai golongan sasar dilaksanakan secara interaktif, menarik, sesuai dengan peredaran zaman dan berteraskan al-Quran dan as-Sunnah.

3. MENGGESA agar adab, budaya, nilai murni dan sistem sosial Melayu/Islam dikembalikan di dalam masyarakat melalui pelbagai kempen di peringkat sekolah, institusi pengajian awam dan swasta di seluruh negara bagi membina generasi wasatiyyah yang lebih menghayati dan mengamalkan ajaran Islam sebenar.

4. MENDESAK supaya usaha-usaha penyatuan ummah diteruskan tanpa ada noktah dan dilaksanakan merentasi batas fahaman politik, kepentingan kelompok dan individu bagi merangsang kekuatan dan mencipta kegemilangan umat.

5. MENYARANKAN supaya kerajaan terus memperkasakan instrumen kewangan, pembangunan aset dan dana Islam serta segera melaksanakan Undang-undang Pengurusan Sistem Kewangan Islam agar Malaysia dapat diangkat dan dimasyhurkan menjadi hub Pengurusan dan Kewangan Islam.

6. MENUNTUT agar kerajaan melipat gandakan usaha untuk meningkatkan kecemerlangan pendidikan yang menjurus ke arah pembangunan modal insan secara holistik, kreatif, inovatif dan interaktif, serta memiliki keupayaan soft skill dan keupayaan berdikari yang tinggi.

7. MENYOKONG keputusan Kementerian Pelajaran Malaysia memperkenalkan dasar Memartabatkan Bahasa Malaysia, Memperkukuhkan Bahasa Inggeris (MBMMBI) bagi memperkasa kedudukan Bahasa Malaysia sebagai bahasa pengantar di sekolah rendah dan menengah sejajar dengan Akta Pendidikan 1996.

8. MENGGESA Kerajaan agar menjadikan pendidikan Vokasional dan Teknikal sebagai pendidikan arus perdana bermula seawal pendidikan menengah rendah dan memperluaskannya dengan melibatkan bidang-bidang kemahiran baru bagi melahirkan modal insan yang berkemahiran dan berkebolehpasaran.

9. MENDESAK agar kerajaan terus membantu dan memperkasakan sistem pendidikan Islam dan kualiti sekolah-sekolah beraliran agama agar produk yang dilahirkan dapat bersaing dari segi akademik, mempunyai jati diri yang kukuh, berpegang kepada prinsip-prinsip wasatiyyah dan dapat menjadi penyumbang utama dalam memajukan ummah dan negara.

10. MENDUKUNG hasrat kerajaan untuk melibatkan, menghak upayakan dan mendampingi generasi muda secara berterusan melalui pelbagai pendekatan dan platform termasuk golongan mahasiswa melalui pindaan Seksyen 15 Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) serta memperkasakan Parlimen Mahasiswa.

Usul Agama, Pendidikan dan Sosial Perhimpunan Agung UMNO 2011 #PAUmno

Posted: 02 Dec 2011 10:45 PM PST


MENGAKUI bahawa UMNO sejak penubuhannya sentiasa mendukung, mempertahan, mengembang serta memperkukuhkan kedudukan agama Islam sesuai dengan statusnya sebagai Agama Persekutuan seperti yang termaktub di dalam perlembagaan;

MENGIKTIRAF prinsip-prinsip wasatiyyah (perimbangan dan kesederhanaan) dan nilai-nilai murni Islam sebagai landasan kefahaman serta amalan yang memacu ke arah penyatuan ummah dan keharmonian masyarakat seterusnya menjadi benteng daripada sebarang fahaman melampau, perlakuan songsang dan kebebasan tanpa batas;

MEYAKINI bahawa akses pendidikan anak bangsa mesti dibuka seluas-luasnya menerusi Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) dan sistem pendidikan diperkukuhkan bagi melahirkan insan yang bersifat glokal yang mempunyai ketaqwaan, kekuatan mental, kemuliaan akhlak dan kesempurnaan akal budi;

MENYEDARI terdapat hampir 180,000 pelajar lepasan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dan Sijil Tinggi Pelajaran Malaysia (STPM) setiap tahun yang tidak mendapat tempat di mana-mana Institusi Pengajian Tinggi di negara ini dan kebanyakannya merupakan anak-anak Melayu yang berpotensi untuk menceburi bidang kemahiran teknikal dan vokasional;

MEMPERAKUI akan peranan dan kepentingan golongan muda yang merupakan 41 peratus dari jumlah pemilih berdaftar serta bakal menjadi penentu kepada masa depan dan kesinambungan perjuangan memartabat agama, bangsa dan tanah air;

MENGINSAFI akan keperluan untuk menerima kepelbagaian bangsa dan etnik seterusnya masyarakat perlu bergerak daripada sikap, amalan dan semangat bertoleransi kepada tahap yang lebih tinggi iaitu konsep penerimaan atau 'acceptance' seperti yang di gagaskan dalam falsafah 1Malaysia;

MAKA
Perhimpunan Agung UMNO pada hari ini membuat ketetapan seperti berikut:

1. MENYOKONG PENUH pendekatan wasatiyyah oleh kerajaan di dalam menguruskan kepelbagaian agama dan budaya, amalan demokrasi, hak individu dan masyarakat, keadilan sosial dan pembangunan negara serta menolak fahaman ekstrem, songsang dan melampau dalam usaha mencari hasanah (kebaikan) di dunia dan hasanah di akhirat demi mencapai al-Falah (kejayaan).

2. MENYARANKAN agar Transformasi Dakwah yang bersifat universal dan mencapai golongan sasar dilaksanakan secara interaktif, menarik, sesuai dengan peredaran zaman dan berteraskan al-Quran dan as-Sunnah.

3. MENGGESA agar adab, budaya, nilai murni dan sistem sosial Melayu/Islam dikembalikan di dalam masyarakat melalui pelbagai kempen di peringkat sekolah, institusi pengajian awam dan swasta di seluruh negara bagi membina generasi wasatiyyah yang lebih menghayati dan mengamalkan ajaran Islam sebenar.



4. MENDESAK supaya usaha-usaha penyatuan ummah diteruskan tanpa ada noktah dan dilaksanakan merentasi batas fahaman politik, kepentingan kelompok dan individu bagi merangsang kekuatan dan mencipta kegemilangan umat.

5. MENYARANKAN supaya kerajaan terus memperkasakan instrumen kewangan, pembangunan aset dan dana Islam serta segera melaksanakan Undang-undang Pengurusan Sistem Kewangan Islam agar Malaysia dapat diangkat dan dimasyhurkan menjadi hub Pengurusan dan Kewangan Islam.

6. MENUNTUT agar kerajaan melipat gandakan usaha untuk meningkatkan kecemerlangan pendidikan yang menjurus ke arah pembangunan modal insan secara holistik, kreatif, inovatif dan interaktif, serta memiliki keupayaan soft skill dan keupayaan berdikari yang tinggi.

7. MENYOKONG keputusan Kementerian Pelajaran Malaysia memperkenalkan dasar Memartabatkan Bahasa Malaysia, Memperkukuhkan Bahasa Inggeris (MBMMBI) bagi memperkasa kedudukan Bahasa Malaysia sebagai bahasa pengantar di sekolah rendah dan menengah sejajar dengan Akta Pendidikan 1996.

8. MENGGESA Kerajaan agar menjadikan pendidikan Vokasional dan Teknikal sebagai pendidikan arus perdana bermula seawal pendidikan menengah rendah dan memperluaskannya dengan melibatkan bidang-bidang kemahiran baru bagi melahirkan modal insan yang berkemahiran dan berkebolehpasaran.

9. MENDESAK agar kerajaan terus membantu dan memperkasakan sistem pendidikan Islam dan kualiti sekolah-sekolah beraliran agama agar produk yang dilahirkan dapat bersaing dari segi akademik, mempunyai jati diri yang kukuh, berpegang kepada prinsip-prinsip wasatiyyah dan dapat menjadi penyumbang utama dalam memajukan ummah dan negara.

10. MENDUKUNG hasrat kerajaan untuk melibatkan, menghak upayakan dan mendampingi generasi muda secara berterusan melalui pelbagai pendekatan dan platform termasuk golongan mahasiswa melalui pindaan Seksyen 15 Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) serta memperkasakan Parlimen Mahasiswa.

Usul Ekonomi Perhimpunan Agung UMNO 2011 #PAUmno

Posted: 02 Dec 2011 07:33 PM PST


MENYEDARI bahawa keadaan ekonomi global terus tidak menentu di tambah dengan krisis kewangan di negara-negara Eropah yang mengancam pertumbuhan ekonomi dunia secara menyeluruh.

MENGINSAFI bahawa Malaysia tidak boleh terlalu bergantung kepada ekonomi luar untuk menjana pertumbuhan ekonomi negara, di sebaliknya perlu meningkatkan permintaan domestik khususnya pelaburan domestik supaya pertumbuhan ekonomi terus kukuh dan mampan.

MENGHAYATI bahawa pembangunan ekonomi yang berketerangkuman dan inklusif adalah begitu penting untuk menjadikan Malaysia sebuah negara maju berpendapatan tinggi yang aman dan stabil, yang mana kesejahteraan negara dapat dikongsi bersama oleh rakyat semua kaum secara adil dan saksama.

MEYAKINI bahawa UMNO adalah tunjang utama kepimpinan negara melalui Barisan Nasional yang telah dan sentiasa melaksanakan dasar serta visi yang menjurus ke arah meningkatkan tahap penguasaan ekonomi yang seimbang dan menguntungkan semua kaum.

MAKA
Perhimpunan Agung UMNO pada hari ini membuat ketetapan seperti berikut:

1. MENYOKONG penuh usaha Kerajaan melaksanakan Program Transformasi Ekonomi, pada masa yang sama memastikan agenda ekonomi Bumiputera terus diperkasakan melalui strategi dan pendekatan yang lebih berkesan dan pencapaian yang lebih berkekalan;

2. MENYOKONG usaha Majlis Tindakan Agenda Bumiputera (MTAB) dan TERAJU dalam membantu meningkatkan pencapaian usahawan Bumiputera melalui pelbagai kaedah baru, supaya matlamat mewujudkan Masyarakat Perdagangan dan Industri Bumiputera (BCIC) benar-benar berjaya;

3. MENGGESA Kerajaan supaya memberi tekanan kepada syarikat berkaitan Kerajaan (GLCs) dan syarikat berkaitan pelaburan Kerajaan (GLICs) supaya melaksanakan sepenuhnya agenda pembangunan Bumiputera termasuk menswastakan atau memindahmilik syarikat berkaitan kepada usahawan Bumiputera yang berdaya maju dan berkeupayaan;

4. MENGGESA Kerajaan supaya pelan tindakan dan pelaksanaan Projek Peringkat Permulaan (Entry Point Projects) dan peluang-peluang Perniagaan di bawah Program Transformasi Ekonomi memberi peluang secara meluas dan berkesan kepada Bumiputera di semua peringkat, termasuk kontraktor dan usahawan kecil Bumiputra, dalam mempertingkat dan memperkukuhkan penyertaan mereka dalam aktiviti ekonomi;

5. MENGHARGAI komitmen Kerajaan untuk memastikan penyertaan Bumiputera dalam projek MRT terjamin pada tahap yang tinggi, pendekatan ini hendaklah dijadikan contoh penyertaan Bumiputera yang berkesan dalam projek-projek mega dalam negara di masa-masa akan datang;

6. MENDESAK Kerajaan mengambil tindakan bijaksana dan berhati-hati dalam merundingkan Perjanjian Perdagangan Bebas yang melibatkan liberalisasi tarif, perkhidmatan dan pelaburan, perolehan Kerajaan, dasar persaingan, tenaga kerja dan alam sekitar agar tidak menjejaskan hak dan kepentingan masyarakat Bumiputera;

7. MENCADANG "Wakaf Korporat" sebagai satu wadah baru untuk melibatkan penyertaan orang-orang Melayu dalam bidang perniagaan, sekali gus mewujudkan penyertaan mereka yang lebih bermakna, kekal dan berterusan dalam sektor korporat; dan

8. MENYOKONG Kerajaan mewujudkan Bidang Keberhasilan Utama (NKRA) bagi mengawal kenaikan harga barang dan kos sara hidup yang ditanggung oleh rakyat, terutamanya oleh golongan berpendapatan rendah tanpa mengira kaum, semoga kebajikan mereka terus dijaga dan dibela.

[video] Ucapan Penggulungan @KhairyKJ - BN pilihan terbaik, tapi pengundi yang tentukan #PAUmno

Posted: 02 Dec 2011 03:09 PM PST

#PAUmno TokNon - "Orang UMNO" Tidak Akan Berubah Hati, Derhaka Kepada Parti

Posted: 02 Dec 2011 01:30 AM PST

Panas! YB @RazaliIbrahim bersemuka mahasiswa pro-aspirasi yang marah AUKU dipinda #PAUmno

Posted: 02 Dec 2011 12:17 AM PST

Pengerusi Biro Pengajian Tinggi UMNO, YB Datuk Razali Ibrahim berhadapan dengan soalan sukar daripada pemimpin mahasiswa IPTA Tempatan. Seramai hampir 150 orang mahasiswa hadir dalam Program Ramah Mesra dan Minum Petang bersama YB Datuk Razali Ibrahim di Riverside, PWTC hari ini, 2 Disember 2011.

YB Razali menyatakan bahawa beliau suka mahasiswa berpegang kepada idealisme dan tidak menurut apa sahaja yang disuapkan kepada mereka. Dalam hal apabila ISA dimansuhkan, tidak bermakna kerajaan akan lepas tangan sebaliknya ada akta yg akan mengawal keganasan. Akta Perhimpunan Aman, misalnya, memberi kebebasan kepada orang ramai untuk berhimpun dengan memansuhkan Seksyen 27 Akta Polis.

Sekarang tidak perlu memohon untuk berhimpun secara aman, tapi tidak bermaksud kerajaan suruh rakyat kita berhimpun dan tidak ada peraturan untuk menguruskan hal dan risiko berkaitan perhimpunan aman asalkan oleh pertubuhan yang sah. Macam Pemuda UMNO, bila berhimpun kita berhimpun sbg pertubuhan yang berdaftar secara sah, sedangkan Bersih tidak berdaftar dan merupakan pertubuhan dan aktiviti haram.

Dalam hal AUKU, kita pun tidak dimaklumkan tentang seksyen mana dan subseksyen mana lagi, tapi kita andaikan ia berkaitan dengan penglibatan dalam parti politik. Dalam hal ini, kerajaan berhasrat untuk meminda AUKU bagi menarik semula sekatan terhadap pelajar dan ini tidak bermakna kerajaan mahu dan wajibkan mahasiswa menyertai parti politik.

Bila kita berckp tentang ISA, kita bercakap tentang soal keselamatan. ISA ini akta yang terlalu lama. Jadi untuk bila nak ubah suai begitu susah, robohkan rumah lama dan bina rumah yang baru. Undang-undang menjadi Undang-undang apabila diterima oleh rakyat, tapi bukan di mana-mana tempat, tetapi di Parlimen. Selepas jadi undang-undang barulah dilaksanakan.

Bagaimana kerajaan boleh iktiraf peranan dan sumbangan mahasiswa tetapi masih meletakkan sekatan? Bila kita buka sekatan untuk Pegawai Kerajaan Kumpulan A di kalangan guru, tidak ramaipun memohon di atas pelbagai alasan mereka sendiri.

Sekatan itu ditarik tetapi tidak bermaksud politik dibawa ke dalam kampus. Bila ada sekatan ini, bagaimana nak dapat keistimewaan seperti yang diperolehi oleh Kelab UMNO Luar Negara semasa Perhimpunan Agung UMNO kerana mereka adalah entiti yang diiktiraf dalam perlembagaan dan peraturan UMNO.

Selepas pindaan, kita nak lihat betapa cepat perubahan di kalangan mahasiswa. Apabila dipinda AUKU untuk benarkan mahasiswa terlibat dengan persatuan-persatuan dan NGO, tidak ramai pula yang menyertainya. Sepertinya AUKU digunakan sebagai escapism dan alasan kelesuan mahasiswa.

Bagaimana kita nak pastikan kecemerlangan mahasiswa dalam akademik? Secara peribadi, mungkin mahasiswa boleh memohon kepada penaja. Penaja pula sebagai pihak yang menaja mahasiswa untuk terlibat dalam kursus yang ditawarkan boleh meletakkan syarat agar mahasiswa mencapai tahap akademik yang diharapkan agar membolehkan mereka terlibat dalam politik. Tidak adillah sekiranya penaja menaja mahasiswa untuk jadi graduan dalam bidang yang ditaja, tetapi menggunakan dana dan masa untuk tujuan berpolitik.

[Video] Mesti dengar ucapan Datuk Alwi yang menyentuh kalbu #PAUmno

Posted: 01 Dec 2011 10:45 PM PST


Saya hampir menitiskan air mata apabila mendengar ucapan ini. Saya percaya ramai di dalam dewan juga begitu. Hayatilah ucapan YB Datuk Alwi Che Ahmad ketika membawa usul menyokong ucapan dasar Presiden.

USUL Ucapan Dasar Presiden

MENSYUKURI nikmat kemerdekaan, keamanan, kemakmuran Malaysia dan wujudnya sebuah negara yang berdaulat, demokratik serta mengamalkan pendekatan kesederhanaan adalah hasil dari kebijaksanaan pemimpin negara yang luhur sejak lebih 54 tahun dan sokongan rakyat dari pelbagai latar belakang, kaum dan agama;

MENYEDARI bahawa perjuangan UMNO adalah demi memartabatkan agama, bangsa dan negara, mempertahankan kemerdekaan dan kedaulatan tanah air serta memelihara keluhuran Perlembagaan Persekutuan yang selama ini telah menjamin dan melindungi kedudukan agama Islam, hak istimewa orang Melayu dan Bumiputera, Bahasa Melayu, kedaulatan Institusi Raja-Raja serta hak-hak kaum dan penganut agama lain;

MEMPERAKUI ketelusan, kejujuran dan keikhlasan YAB Dato' Sri Presiden memimpin negara berlandaskan falsafah gagasan 1Malaysia – " Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan" dan Program Transformasi Nasional iaitu Program Transformasi Kerajaan (GTP), Program Transformasi Ekonomi (ETP) dan Program Transformasi Politik (PTP) demi mencapai perpaduan, keamanan, keharmonian, kesejahteraan dan kemakmuran rakyat seterusnya untuk memacu pembangunan negara ke arah mencapai taraf sebuah negara maju yang berpendapatan tinggi untuk masa depan generasi akan datang;

MENGINSAFI bahawa kemenangan dalam Pilihan Raya Umum ke-13 adalah amat penting dan kritikal demi memastikan kesinambungan agenda perjuangan agama dan bangsa serta pelaksanaan gagasan 1Malaysia dan Program Transformasi Nasional dapat diteruskan bagi mencapai segala matlamat yang diimpikan tanpa sebarang gangguan dan halangan;

MAKA
Perhimpunan Agong UMNO pada hari ini membuat ketetapan seperti berikut:

1. MENYOKONG Ucapan Dasar YAB Dato' Sri Presiden yang penuh bijaksana, jujur dan tegas dalam mengingatkan semua ahli UMNO untuk terus berjuang demi masa hadapan dan kesinambungan perjuangan parti yang berteraskan kekuatan, kewibawaan dan perpaduan pemimpinnya, ahli-ahlinya, serta seluruh umat Melayu/Bumiputera dalam menjamin kuasa politik Melayu/Bumiputera tetap kekal demi kepentingan Agama, Bangsa dan Negara.
2. MENGGESA semua pemimpin dan ahli parti mematuhi saranan YAB Dato' Sri Presiden yang iklas untuk merapatkan saf, bersatu padu dan bekerjasama sebagai satu pasukan serta bekerja bersungguh-sungguh memperkukuhkan jentera parti bagi menghadapi Pilihanraya Umum ke-13 yang amat penting dalam sejarah negara.

3. MENYARANKAN agar semua ahli parti termasuk komponen Barisan Nasional (BN) menyokong dan menerima saranan YAB Dato' Sri Presiden untuk bersikap terbuka, inklusif dan mengutamakan kepentingan parti melebihi kepentingan lain dengan memberi sokongan sepenuhnya kepada calon-calon mampu menang atau 'winnable candidates' yang di pilih parti.

4. MEMPERAKUI pendekatan kerajaan dalam melipat gandakan usaha bagi menambah baik daya saing nasional melalui penggunaan kreativiti, inovasi dan menggandakan usaha penciptaan kekayaan baru yang berasaskan idealisme, karya dan sifat keusahawanan tulen demi kemakmuran serta kesejahteraan rakyat terutama untuk generasi muda negara.
5. MENDUKUNG pelaksanaan Program Transformasi Negara yang terdiri dari Program Transformasi Kerajaan (GTP) dengan 7 NKRA; Program Transformasi Ekonomi (ETP) dengan 12 NKEA; Model Baru Ekonomi dengan 8 inisiatif Pembangunan Strategik dan Program Transformasi Politik (PTP) dan pelaksanaan Bajet 2012 iaitu "Bajet Membela Rakyat, Mensejahtera Negara" bagi memastikan kehidupan yang selamat, sejahtera dan makmur untuk seluruh rakyat tanpa mengira agama, bangsa dan ideologi politik.

6. MEMPERAKUI bahawa pendekatan sederhana atau wasatiyyah yang diamalkan oleh YAB Dato' Sri Presiden adalah benar dan tepat, sesuai dengan kehendak dan aspirasi majoriti rakyat Malaysia.

7. MEMPERTAHANKAN perlembagaan negara yang menjamin Islam sebagai agama Persekutuan; Hak dan Keistimewaan bangsa Melayu/Bumiputera; Bahasa Melayu sebagai Bahasa Kebangsaan, Kedaulatan Raja-Raja Melayu, keluhuran undang-undang dan hak setiap warganegara Malaysia.

[Video] Ucapan @KhairyKJ "Memacu Generasi, Melakar Transformasi" yang membakar semangat

Posted: 01 Dec 2011 07:45 PM PST

#PAUMNO : Menteri Besar Perak DS @ZambryAbdKadir Bersama #UMB

Posted: 01 Dec 2011 07:06 PM PST


Dipetik dari blogger Double-Y


Semalam Ahli Majlis Tertinggi UMNO yang juga Menteri Besar Perak Datuk Seri Dr. Zambry Abd Kadir sudi meluangkan masa untuk berborak santai bersama 10 orang bloggers dari Unit Media Baru Pemuda UMNO.

Dalam pertemuan tersebut Dr. Zambry Abd Kadir sempat membicarakan isu-isu di negeri Perak antara yang menarik adalah mengenai Bajet Negeri Perak 2012 yang mana merupakan bajet tertinggi dalam sejarah negeri Perak.

Bajet yang berjumlah RM915.26 juta secara tidak langsung membuktikan kebolehan beliau dalam menerajui Perak selepas BN merampas tampuk pemerintahan daripada kerajaan 'boneka' Nizar Jamaluddin. Dari jumlah tersebut sebanyak RM321 juta diperuntukkan untuk program pembangunan di negeri berkenaan.


Selain itu kami turut bertanyakan mengenai tindakan biadap Suara Keadilan sebelum ini yang mengeluarkan laporan palsu kononnya beliau ditahan di luar negara kerana disyaki pengganas.

Dalam komen beliau mengatakan bahawa tujuan PKR bertindak melemparkan fitnah ke atas beliau bertujuan untuk membunuh karakternya dengan menggambarkan beliau seorang pengganas dengan niat dapat mengurangkan keyakinan rakyat terhadap dirinya terutama rakyat Perak.

Namun jelas Suara Keadilan berniat jahat membuat fitnah berkenaan dan natijahnya akhbar berkenaan diarahkan oleh mahkamah membayar ganti rugi sebanyak RM100 juta. Nampak sangat Suara Keadilan kaki fitnah!

Mengenai persediaan menghadapi PRU yang akan datang, BN Perak dikatakan sudah bersiap-sedia untuk 'berperang' serta mempertahankan pentadbiran negeri Perak dari dirampas oleh 'lanun' DAP. Setakat ini 'calon boleh menang' akan diberi keutamaan sebagaimana hasrat Perdana Menteri DS Najib Tun Razak.

Persoalan adakah beliau akan mengekalkan kerusi DUN kawasan Pangkor atau bertanding di kerusi yang lain, beliau menyatakan semuanya bergantung kepada pucuk pimpinan parti. Beliau akur jika pucuk pimpinan mungkin tidak mencalonkan beliau untuk PRU yang akan datang.

Inilah pemimpin yang disenangi oleh golongan muda, seorang pemimpin yang baik hendaklah sentiasa bersedia untuk serahkan kuasa jika orang lain lebih layak untuk meneruskan agenda pembangunan dan membela rakyat negeri tersebut.


Di akhir pertemuan tersebut beliau turut menghargai peranan bloggers yang sentiasa dan sanggup mengadap skrin komputer demi memastikan segala tohmahan dapat dipatahkan, malah beliau secara peribadi memberi gelaran anak-anak muda yang berjuang di alam siber ini sebagai 'Screenaggers' (orang yang selalu mengadap skrin).

Mana dapat ayat Screenaggers ni tok?

Ke saya yang salah sebut atau salah eja...?

YY : Pertemuan yang tak dirancang...

Ranking Top 20 Blogger Pro-BN - semakin ramai blogger UMB

Posted: 01 Dec 2011 03:47 PM PST



Alexa Ranking yang dibuat semalam. Secara suka-suka dan tidak rasmi. You all susun sendiri la untuk tengok kedudukan masing-masing. Dari kiraan saya, tun faisal dot com sekarang di tangga ke-12. Tiga hari sudah kedudukan Alexa blog tun faisal dot com adalah 822, tetapi disebabkan sibuk dengan urusan perhimpunan UMNO, kedudukannya menurun ke 838. Pada waktu yang sama, selain rakan-rakan blogger UMB yang sememangnya telah berada dalam senarai top 10 ranking pro-BN, dapat dilihat juga kenaikan rakan-rakan blogger UMB yang dulunya berada di dalam ranking Top 30 ke ranking Top 20.


1

papagomo.com

291

2

novandri.blogspot.com

459

3

gerakan-anti-pkr.blogspot.com

499

4

empayar-pemuda.blogspot.com

571

5

parpukari.blogspot.com

548

6

mediapermatangpauh.blogspot.com

883

7

theflyingkick.blogspot.com

702

8

panggungopera.blogspot.com

846

9

medan-info-kita.blogspot.com

769

10

anwaraidc.com

1444

11

pisau.net

929

12

sejarahmelayu.blogspot.com

830

13

semuthitam80.blogspot.com

877

14

azmykelanajaya.blogspot.com

850

15

mymassa.blogspot.com

624

16

theunspinners.blogspot.com

1541

17

pengundisetiasungairapat.blogspot.com

1232

18

kedahkekl.blogspot.com

1374

19

badutrakyat.blogspot.com

1255

20

gelombang-rakyat.blogspot.com

1026

21

aku-tak-peduli.blogspot.com

823

22

dukeofumno.blogspot.com

1105

23

celahgelegar.blogspot.com

1253

24

matkilaupenang.blogspot.com

1060

25

ruangbicarafaisal.blogspot.com

3150

26

semaremas.blogspot.com

1630

27

brojinggo.blogspot.com

939

28

mediawangsamaju.blogspot.com

2725

29

penembak-tepat.blogspot.com

1634

30

rockybru.com.my

2273

31

darulehsantoday.blogspot.com

1433

32

taipingmali.blogspot.com

2665

33

yuseriyusoff.blogspot.com

927

34

klboyzwangsa.blogspot.com

1968

35

malaydelima.blogspot.com

3166

36

keris7lok.blogspot.com

1068

37

kulaanniring.blogspot.com

1271

38

tunfaisal.blogspot.com

838

39

dtenggara.blogspot.com

2036

40

alamijiwaparadox.blogspot.com

2815

41

1peluru.blogspot.com

872

42

jendelamaya.blogspot.com

2317

43

azlishukri.blogspot.com

3142

44

mimview.blogspot.com

4378

45

syedsoutsidethebox.blogspot.com

3317

46

khairulryezal.blogspot.com

3149


Rajahmas

Posted: 03 Dec 2011 11:19 AM PST

Rajahmas


Pelik! Banjir besar 1 jam hanya di Kajang sahaja?

Posted: 02 Dec 2011 07:45 PM PST



Setiap bala yang turun ada hikmahnya. Pada zaman sahabat nabi dulu apabila berlaku musibah atau malapetaka, dengan segera mereka memeriksa amalan kerana bimbang ia berpunca dari kemurkaan Allah Azzawajalla.

Itu hanya dianggap amaran Allah pada zaman nabi dulu. Sekarang?

Walau apa pun alasan kita, semua kejadian bencana pasti berpunca daripada tangan-tangan manusia sendiri. Tidak kiralah.. samada membuang sampah merata-rata sehingga longkang tersumbat, BATALKAN projek tebatan banjir, terlalu banyak pembangunan yang tidak tersusun dan banyak lagi.

Bagaimanapun, banjir kilat itu berlaku selepas umat Islam menunaikan solat fardu Jumaat. Sebaik itu hujan pun turun dengan begitu lebat sekali sekitar jam 3-4 petang. Akhirnya bandar Kajang ditenggelami banjir kilat setinggi 1 meter. Menurut rakan lain, suasana tidak ubah seperti Tsunami yang pernah melanda Sumatera dan Jepun.

Disebalik cerita ini, suka Rajahmas kaitkan dengan kisah politik. Persoalannya, kenapa hanya berlaku di Selangor sahaja? Apakah ia berpunca daripada bawah?

Ataupun disebabkan ini?


Salah siapa? Sama-samalah kita renungi.... Rujuk cerita berkaitan di azmykelanajaya.blogspot.com

PEJUANG BANGSA

Posted: 03 Dec 2011 11:06 AM PST

PEJUANG BANGSA


Pengacara No 1 Malaysia Aznil Nawawi beri sokongan kepada Najib & UMNO ?

Posted: 03 Dec 2011 07:44 AM PST



Sempena PAU 2011 , begitu ramai artis terkenal Malaysia hadir ke himpunan parti Melayu terbesar yang berlangsung di PWTC .  Petang tadi GPB dan rakan blogger Mat Kilau Penang dalam dok merayau di dalam dewan  merdeka , terserempak dengan Pak Nil a.k.a Aznil Hj Nawawi .

GPB tak sangka ikon pengacara No 1 Malaysia ini pun hadir PAU 2011 yang mana hari ini merupakan penggulungan oleh Presiden UMNO iaitu YAB DS Najib Tun Razak .

Adakah Aznil menyokong parti UMNO ??   Sedangkan ucapan Najib  ini disiarkan live di TV ke seluruh negara dan sudah tentunya beliau boleh menonton di rumah .

Jawapannya hanya ada pada Pak Nik sendiri ... apapun GPB ucap terima kasih kepada beliau yang sudi hadir ke himpunan keramat orang Melayu ini



Kenyataan media Presiden UMNO selepas berakhir PAU 2011

Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak menyifatkan Perhimpunan Agung UMNO 2011, yang berakhir hari ini, mencapai empat objektif yang ditetapkan dan meletakkan anggota parti dalam keadaan siapsiaga untuk menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).



Dalam ucapan penggulungannya, Perdana Menteri berkata para perwakilan telah mengarap dengan baik empat objektif yang ditetapkan beliau pada permulaan perhimpunan itu.


Objektif pertama ialah beliau mahukan perhimpunan itu menggambarkan UMNO satu parti yang ampuh dan bersatu serta menyakinkan berjuta rakyat dan pengundi bahawa UMNO adalah sebuah keluarga dan sebuah organisasi politik serta teras politik tanah air dalam keadaan kukuh dan padu.


Objektif kedua pula, beliau mahukan perhimpunan itu membuktikan UMNO sebagai sebuah parti bermaruah dan berada dalam tahap kesiapsiagaan menghadapi pilihan raya.


"Objektif ketiga, saya ingin supaya melalui perhimpunan ini kerajaan mendapat sokongan gagasan kita untuk membawa perubahan yang besar kepada negara kita yang kita gagaskan sebagai pelan transformasi nasional," katanya.


Katanya tujuan perhimpunan itu juga adalah bagi mendapat mandat sepenuhnya daripada perwakilan untuk menjayakan pelan transformasi berkenaan.


Dalam objektif keempatnya, beliau mahukan perhimpunan itu menjadi pengisian dan memberi isyarat serta mesej yang jelas bahawa 12.4 juta pengundi dan 28 juta rakyatMalaysiaboleh meletakkan keyakinan bahawa UMNO akan membawa negara dan rakyatnya ke arah masa depan yang lebih cemerlang.


Najib berkata perhimpunan kali ini juga telah mencipta satu sejarah apabila ia diakhiri dengan satu ikrar atau bai'ah yang diketuai oleh timbalan presiden Tan Sri Muhyiddin Yassin bertujuan untuk sumpah setia dan taat kepada parti dan pemimpin.


Dalam pada itu, Perdana Menteri menegaskan kekalahan UMNO pada pilihan raya lepas adalah disebabkan oleh anggota yang mengkhianati parti.


"Seperti yang disebut dalam ucapan Muhyiddin, kita perlu ada semangat berpasukan sebab bila kita analisa kekalahan dulu (pilihan raya umum 2008) kita kalah kerana ada orang UMNO yang mengkhianati partinya sendiri, betul tak?", kata beliau dan disambut laungan daripada semua perwakilan dan pemerhati yang mengiyakan kata-katanya itu .


Beliau berkata jika semua anggota UMNO taat dan setia kepada parti, BN akan menang pada bila-bila masa kerana kekuatan dan perpaduan anggotanya.


"Bila balik ke kawasan kelak, janganlah meluat tengok muka Ketua Bahagian dan Ketua Bahagian pun bila tengok muka timbalannya, jangan pula ingat dia nak ambil jawatan ketua bahagian," katanya.


Najib berkata semua anggota parti haruslah insaf dan sedar bahawa mereka tidak mempunyai pilihan lain kerana jika UMNO tewas dan tersungkur, maruah agama dan bangsa juga turut binasa.


"Ini tanda transformasi besar parti telah bermula, pada detik saat ini, ketika bersejarah ini dalam dewan ini, ambillah seruan Allah (swt).


"Hendaklah kita bersiap sedia dengan segala kekuatan yang ada, lengkap diri masing-masing, turun kemedanjuang sebagai satu saf yang padu, pasukan yang kukuh, barisan yang kuat dan jemaah yang ampuh", katanya.

Zahid Hamidi puji peranan blogger melawan fitnah Pakatan

Posted: 03 Dec 2011 12:45 AM PST

Semua perwakilan di dalam Dewan Merdeka sekarang ini menantikan ucapan penggulungan Presiden sebentar sahaja . DS Zahid Hamidi mengejutkan dalam ucapannya bila iktiraf peranan cyber troopers Umno yang banyak membantu parti dalam media baru.

Video yang juak-juak PAS tak mahu tengok !

Posted: 02 Dec 2011 11:56 PM PST





Siapa lebih bangsat ? Pencacai Guan Eng marah Shaik Hussein balun DAP

Posted: 02 Dec 2011 10:40 PM PST





Siapa lebih bangsat? Israel dilabel sebagai musuh Islam oleh seluruh dunia Islam tetapi DAP pula hanya dilabel sebagai musuh Islam oleh UMNO..

Agak menghairankan bagaimana seorang yang mengaku tinggal di Pulau Pinang boleh mengatakan Kerajaan Negeri Pulau Pinang tidak membenarkan perarakan tahunan Maulidur Rasul sedangkan perarakan tersebut telah diadakan setiap tahun sejak dari awal tahun Pakatan Rakyat menguasai pemerintahan Pulau Pinang lagi.

Biarpun ada pihak yang cuba untuk sabotaj perarakan itu, ianya tetap dijalankan malah setiap kali perarakan diadakan Yang Di Pertua Negeri Pulau Pinang menjadi jemputan.

Mungkin beliau masih tidur ketika perarakan tersebut diadakan, oleh itu beliau tidak sedar akan adanya perarakan tersebut lalu beliau tetap mengatakan Kerajaan Negeri Pulau Pinang tidak membenarkan perarakan tahunan Maulidur Rasul.
Atau hati beliau terlalu gelap untuk melihat kebenaran? KLIK DI SINI






Tak sampai 24 jam , pencacai bangsat DAP sudah mengamuk kat Sdr Shaik Hussein Mydin , KP UMNO P.Pinang pasal menyerang kerajaan regim DAP semasa persidangan perwakilan Pemuda UMNO PP .

Isu pembatalan perarakan Maulidul Rasul memang benar terbukti mereka tidak  benarkan dan surat berkenaan dikeluarkan sendiri SUK PP . Bila ramai pihak termasuk NGO marah , maka kerajaan regim DAP terpaksa membenarkan semula perarakan ini .




Amir Ghazali ini sudah lupa ka tentang surat itu ? Jangan dok cuba tipu orang la wahai pencacai Guan Eng . Kalau tak kerana banyak bantahan , kerajaan DAP tidak akan benarkan semula perarakan yang selalu diadakan sempena Maulidul Rasul setiap tahun .

Orang lain kahwin, Musa Hassan jadi mangsa fitnah

Posted: 02 Dec 2011 09:11 PM PST

Bila pelakon dan artis Syella kahwin dengan seorang jutawan kaya dan dikatakan belanja sebanyak 15 Juta, blogger pakatan ini menabur fitnah bahawa lelaki berkenaan adalah bekas KPN TS Musa Hasan .

 Tapi kalau anda melihat sendiri gambar di blog mereka kononnya sbg bukti, .Sah ini membuktikan pembangkang memang kilang  fitnah .




Video CD Kamal Saidin paling laris dijual

Posted: 02 Dec 2011 08:20 PM PST

Bila GPB meronda di kedai jual Vcd ucapan PAU 2011 , menurut mereka vcd ucapan usul agama oleh perwakilan Kedah , Ustaz Kamal Saidin paling laris seperti pisang goreng panas. Sampaikan disalin hingga 4 kali !

Lagi bukti bahawa PKR parti KUAT Fitnah seperti isu NFC !

Posted: 02 Dec 2011 06:33 PM PST







Guan Eng lidah biawak macam musibat lagi bila bercakap tentang dirinya kononnya difitnah oleh politik jijik , tapi yang PKR menerusi lidah fitnah mereka SUARA KEADILAN ini apa kejadahnya ?


enteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir, menang kes saman fitnah RM100 juta terhadap Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan tiga pihak lain.

Peguam Zambry, Firoz Hussein Jamaluddin memberitahu bahawa mahkamah akan menilai ganti rugi berkenaan kemudian.

Beliau berkata mahkamah menetapkan 29 November ini bagi pengurusan kes kedua-dua pihak untuk berhujah di hadapan hakim tentang maksud di sebalik perkataan-perkataan fitnah yang dinyatakan dalam pernyataan tuntutan Zambry.

Menteri Besar Perak itu memohon untuk memasukkan penghakiman mengikut Aturan 27 (Peraturan 3) Kaedah-kaedah Mahkamah Tinggi 1980 berikutan pengakuan defendan-defendan dalam pernyataan pembelaan mereka.

Pada 25 Februari lalu, Zambry memfailkan saman fitnah menamakan Dr Wan Azizah selaku pemegang jawatan dalam PKR, Timbalan Presiden, Dr Syed Husin Ali yang juga ketua editor Suara Keadilan; penerbit akhbar berkenaan, Pelita Koridor Sdn Bhd dan pencetak Suara Keadilan, Percetakan NPK Sdn Bhd sebagai defendan.

Dalam pernyataan tuntutannya, Zambry berkata, artikel yang disiarkan dalam akhbar Suara Keadilan edisi 29 Disember 2009 hingga 5 Januari 2010, bertajuk "Zambry Disyaki Pengganas – Gagal masuk ke Amerika Syarikat" mengandungi perkataan berunsur fitnah yang palsu, tidak berasas dan disiarkan dengan berniat jahat.

Menteri Besar Perak itu berkata, perkataan berunsur fitnah itu telah melukakan perasaannya dengan begitu mendalam, mencemarkan dengan teruk reputasi awam, peribadi dan politiknya serta membawa kepada skandal awam, kebencian dan penghinaan.

Zambry menegaskan bahawa beliau tidak dihalang daripada memasuki Amerika Syarikat, malah dibenarkan masuk ke negara itu serta diberikan pengiktirafan yang sesuai dengan kedudukan beliau sebagai Menteri Besar Perak.

Zambry berkata lawatannya ke Amerika Syarikat mendapat liputan meluas media dan defendan telah menyiarkan kata-kata berunsur fitnah itu dengan sengaja.

Menteri Besar Perak itu berkata perkataan berunsur fitnah itu telah melukakan perasaannya dengan begitu mendalam, mencemarkan dengan teruk reputasi awam, peribadi dan politiknya serta membawa kepada skandal awam, kebencian dan penghinaan.

Beliau menuntut ganti rugi RM100 juta, termasuk ganti rugi teruk dan ganti rugi teladan, faedah lapan peratus setahun dan juga injunksi bagi menghalang defendan daripada menyiarkan perkataan berunsur fitnah itu atau sebarang perkataan berunsur fitnah yang serupa terhadapnya.

Defendan, dalam pernyataan pembelaan mereka, menyatakan bahawa permohonan maaf bertajuk "Mohon Maaf Dr Zambry" dan penarikan balik artikel telah disiarkan dalam akhbar parti keluaran 30 Mac hingga 6 April 2010.

Kesemua defendan diwakili peguam Ranjit Singh.

Anwar mesti berang bila melihat gambar ini ?

Posted: 02 Dec 2011 05:32 PM PST


Memang patut pun  Datuk Musa Sheikh Fadzir menggelarkan Anwar Ibrahim pelakon Bollywood versi Melayu . Dari  Kg Buah Pala hingga 16 Sept, semuanya dia kencing tanpa segan silu kepada rakyat Malaysia terutama orang Melayu .

Di  negerinya sendiri iaitu P.Pinang pun  juga tidak  terlepas dari pembohongannya.  Apa yang beliau lakukan di P.Pinang  terutaman orang Melayu ??

Semua kuasa dan  segala keputusan  dipegang oleh ketua regim DAP iaitu Guan Eng . Di mana rumah kos rendah & mampu milik dibina oleh kerajaan negeri ? Tapi sekarang ini situasi sudah berubah sejak 2008   dan orang Melayu di negeri Anwar ini  semakin sedar

orang Melayu perlu sedaq akan pembohongan Anwar 


Video Datuk Musa mengamuk di Dewan Merdeka , PWTC

Posted: 02 Dec 2011 04:15 PM PST


Ramai perwakilan & pemerhati pagi kelmarin  kusyuk sekali  mendengar perwakilan UMNO P.Pinang , Datuk Musa Sheikh Fadzir yang  melepaskan geram di stage dewan keramat dalam ucapan menyokong usul ucapan dasar Presiden ,

Gandingan celoteh beliau dengan Pengerusi Tetap Datuk Paduka Badaruddin Amirulddin jelas mengamatkan Dewan Merdeka termasuk Presiden & Timbalan Presiden .  Teguran ikhlas  kepada pemimpin  parti & membongkarkan pembohongan parti pembangkang  menjadi intipati ucapan Timb Pengerusi Badan Perhubungan UMNO PP ini .



DIMENSI

Posted: 03 Dec 2011 11:05 AM PST

DIMENSI


Omegay: Rani tak puas hati dengan LZS..cari pasal lagi!

Posted: 02 Dec 2011 08:05 PM PST


PAS Selangor mendakwa Lembaga Zakat Selangor (LZS) telah memberi arahan agar tidak mempelawa mana-mana wakil rakyat Pakatan Rakyat menghadiri program khususnya majlis pengagihan sumbangan zakat.
Pesuruhjayanya Dr Abd Rani Osman berkata, beliau difahamkan arahan itu dikeluarkan baru-baru dan percaya langkah tersebut menjurus ke atas wakil rakyat dan ahli-ahli politik dari Pakatan Rakyat menjelang pilihan raya umum ke-13.

"Perkara seperti ini tidak pernah berlaku sebelum ini. Masa ketika kerajaan Barisan Nasional pun tidak pernah ada arahan sedemikian. Saya difahamkan pendirian ini diambil pada mesyuarat Lembaga Zakat Selangor baru-baru ini. - themalaysiainsideanuvajiass

ini pula kenyataan dari LZS

"Tidak ada arahan sedemikian. Setahu saya perkara ini tidak pernah dibincangkan di mana-mana mesyuarat, malah arahan tidak dikeluarkan oleh pengerusi, ketua pegawai eksekutif ataupun mana-mana peringkat pengurusan. Itu yang saya pelik, dari mana YB Dr Rani (Osman) dapat maklumat seperti itu," kata jurucakap itu menjelaskan kenyataan PAS Selangor mendakwa pengurusan LZS telah mengeluarkan arahan bertulis agar tidak mempelawa mana-mana wakil rakyat Pakatan Rakyat menghadiri program khususnya majlis pengagihan sumbangan zakat di negeri itu.

Dalam penjelasannya jurucakap LZS menambah, pihaknya berharap Dr Rani boleh membantu menyalurkan jika wujud maklumat kononnya telah memutuskan untuk tidak lagi mempelawa mana-mana wakil rakyat ke majlis mereka.

"Menjadi amalan kami, apabila ada majlis-majlis anjuran LZS kami akan menjemput wakil rakyat tidak kira parti, pemimpin politik tempatan, wakil masyarakat, pegawai-pegawai kanan kerajaan.

"Ini amalan dari dulu lagi, itu sebab saya agar terkejut dan pelik apabila dimaklumkan perkara ini. Sebenarnya bukan dasar kami berbuat demikian," kata jurucakap itu lagi. klik sini

PASrael di selangor tak serik2 nak pedajal LZS. Rani tukang bikin story..Themalaysianinsideanuvajiass tukang tabur fitnah. bila LZS bagi penjelasan keadaan sebenar, cepat2 plak editor mereka siarkan kenyataan tersebut. Game plan fuckatan simple...cipta pembohongan sebanyak mungkin. then tabur bit by bit pasal dah nak dekat PRU13 nih! kehkehkehkeh

1MalAySia BlogPoLitik

Posted: 03 Dec 2011 10:10 AM PST

1MalAySia BlogPoLitik


Live Ucapan Penutup Persidangan UMNO 2011

Posted: 02 Dec 2011 10:54 PM PST

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia, setelah berhari-hari ahli UMNO berkampung di PWTC dengan berbagai pidato yang bersemangat demi satu perjuangan. Terguran kepada Pemimpin dan Ahli UMNO yg mesi diambil perhatian bukan sekadar masuk telinga kiri keluar telinga kanan.

PM DS Najib Razak telah mengetuk palu perjuangan PRU13 yg maknanya pilihan raya umum sudah tidak lama lagi.

Untuk mendengar pengulungan ucapan secara live  sila terus ke @ RTM Live

Sungguhka

Posted: 03 Dec 2011 10:07 AM PST

Sungguhka


Beranjauwan Prasarana.......?

Posted: 02 Dec 2011 11:30 PM PST

Tiada ulasan:

Pengikut