Jumaat, 7 Oktober 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Politik Harian

Posted: 07 Oct 2011 03:52 AM PDT

Politik Harian


Belanjawan 2012: Bonus Setengah Bulan Lagi Untuk Kakitangan Awam

Posted: 07 Oct 2011 03:32 AM PDT


Kerajaan hari ini mengumumkan tambahan bonus setengah bulan gaji dengan bayaran minimum RM500 ringgit dan bayaran bantuan RM500 ringgit kepada penjawat awam dan juga pesara kerajaan.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak ketika pembentangan Belanjawan 2012 berkata bayaran itu akan dibuat bersekali dengan gaji bulan Disember ini.

"Berdasarkan sokongan dan komitmen penjawat awam yang tidak terhargakan dalam mencapai matlamat pembangunan negara, sukacita saya mengumumkan tambahan bonus setengah bulan gaji dengan bayaran minimum RM500 ringgit dan bayaran bantuan RM500 ringgit kepada pesara kerajaan," katanya.

Menurut Najib, beliau yakin ganjaran itu akan terus mempertingkatkan kualiti perkhidmatan dalam mempastikan agenda pembangunan nasional menjadi kenyataan.

Sebelum ini, pada bulan Ogos lalu, kerajaan telah pun membayar bonus setengah bulan gaji dengan bayaran minimum RM 500 ringgit kepada penjawat awam dan bayaran bantuan RM500 ringgit kepada pesara. Tindakan itu bagi meringankan bebanan mereka menghadapi kos sara hidup yang terus meningkat dan sempena meraikan Aidilfitri.

"Bayaran ini akan memanfaatkan 1.3 juta penjawat awam serta 618 ribu pesara kerajaan. Bayaran bonus dan bantuan dua kali pada tahun ini akan menelan belanja sebanyak empat bilion ringgit," katanya.

Belanjawan 2012: Kerajaan Umum Pendidikan Percuma Di Sekolah Rendah, Menengah

Posted: 07 Oct 2011 03:27 AM PDT


Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini berkata buat pertama kalinya dalam sejarah pendidikan rendah dan menengah di sekolah-sekolah kerajaan disediakan secara percuma bermula sesi persekolahan 2012.

Perdana Menteri berkata langkah ini diambil bagi membolehkan setiap anak-anak Malaysia tanpa mengira latar sosio-ekonomi berpeluang kepada masa depan yang lebih baik selain memastikan akses kepada pendidikan berkualiti dan berkemampuan.

"Pada masa ini pelajar masih dikenakan bayaran RM24.50 bagi sekolah rendah dan RM33.50 bagi sekolah menengah untuk bayaran ko-kurikulum, kertas ujian dalaman, yuran Majlis Sukan Sekolah-Sekolah Malaysia, dan insurans takaful.

"Mulai sesi persekolahan 2012, bayaran ini akan dimansuhkan," katanya semasa membentangkan Belanjawan 2012 di Dewan Rakyat di sini.

Najib, yang juga Menteri Kewangan, berkata pemansuhan itu membabitkan peruntukan sebanyak RM150 juta. Dalam Belanjawan 2012, sektor pendidikan diperuntukkan RM50.2 bilion.

Najib berkata bagi Kementerian Pelajaran, peruntukan pembangunan sebanyak RM1.9 bilion akan dibelanjakan untuk semua jenis sekolah terdiri daripada Sekolah Kebangsaan, Sekolah Jenis Kebangsaan Cina dan Tamil, Sekolah Mubaligh dan Sekolah Agama Bantuan Kerajaan.

Sebagai tambahan, katanya, peruntukan RM1 bilion akan disediakan melalui Tabung Khas Pembinaan, Penambahbaikan dan penyelenggaraan Sekolah khusus bagi keperluan mendesak untuk membaik pulih bangunan sekolah, penyelenggaraan, pembelian peralatan dan pembinaan blok tambahan.

Najib berkata daripada peruntukan itu, RM500 juta diberikan kepada SekolahKebangsaan dan masing-masing RM100 juta kepada Sekolah Jenis Kebangsaan Cina,Sekolah Mubaligh, Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil, Sekolah Agama Bantuan Kerajaan dan Maktab Rendah Sains Mara (MRSM).

Katanya, kerajaan juga mencadangkan sekolah swasta yang berdaftar dengan Kementerian Pelajaran dan memenuhi peraturan yang ditetapkan diberi beberapa galakan dengan mengambil kira peranan penting mereka dalam menyediakan pendidikan berkualiti menghasilkan generasi masa depan cemerlang.

Najib berkata galakan yang diberikan ialah pengecualian cukai pendapatan sebanyak 70 peratus atau Elaun Cukai Pelaburan sebanyak 100 peratus ke atas perbelanjaan modal dalam tempoh lima tahun; dan potongan dua kali bagi perbelanjaan promosi di luar negara bagi menarik lebih ramai kemasukan pelajar asing dan ketiga ialah pengecualian duti import dan cukai jalan ke atas semuaperalatan pembelajaran.

"Kerajaan berharap dengan adanya penjimatan kos ini kepada pengendali sekolah swasta sebagai imbal balas dapatlah dikurangkan sedikit yuran sekolah para pelajar, agar beban ibu bapa dapat diringankan," katanya.

Najib berkata galakan juga diberikan kepada orang perseorangan dan syarikat yang menyumbang daripada sudut kewangan untuk institusi pendidikan rendah dan menengah yang berdaftar dengan diberi potongan cukai. Beliau berkata kemudahan itu juga dipanjangkan kepada semua tempat ibadat yang berdaftar.

Katanya kerajaan akan menyegerakan kelulusan pengecualian cukai bagi institusi pendidikan dan semua rumah ibadat dalam tempoh masa yang singkat.

Di samping itu, sektor swasta juga disaran berganding bahu memantapkan pembangunan modal insan berkemahiran tinggi dengan pemberian galakan cukai seperti potongan dua kali ke atas perbelanjaan yang dilakukan oleh syarikat dalam melaksanakan program internship.

Dua lagi galakan ialah potongan dua kali ke atas pemberian biasiswa dan potongan dua kali ke atas perbelanjaan bagi menyertai pameran kerjaya di luar negara.

Suara Pemuda: Kerajaan Umum Pelbagai Insentif Miliki Rumah

Posted: 07 Oct 2011 03:16 AM PDT



Kerajaan mencadangkan had maksimum harga rumah di bawah Skim Rumah Pertamaku, dinaikkan daripada RM220,000 kepada RM400,000.

"Penambahbaikan ini boleh dinikmati oleh pembeli rumah melalui pinjaman bersama suami isteri bermula Januari 2012," kata Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sewaktu membentangkan bajet 2012 di Dewan Rakyat petang ini.

Skim itu dilancarkan pada Mac 2011 untuk memenuhi permintaan rumah bagi golongan berpendapatan kurang daripada RM3,000.

Perdana menteri berkata, bagi membantu mereka mencapai impian memiliki rumah pertama, kerajaan menubuhkan Perumahan Rakyat 1Malaysia atau PRIMA sebagai satu agensi tunggal yang berperanan untuk membangun dan menyelenggara perumahan mampu milik berkualiti khusus untuk mememuhi keperluangan golongan berpendapatan sederhana.

"PRIMA akan berperanan sebagai pemaju untuk projek yang diadakan di tapak pemilikan kerajaan.

"Justeru, kerajaan bercadang untuk memajukan beberapa bidang tanah pemilikan kerajaan di sekitar Sungai Besi dan Sungai Buloh untuk projek sedemikian.

"Kerajaan juga akan mengenal pasti kawasan berhampiran stesen MRT, LRT atau pengangkutan awam sebagai kawasan pilihan utama untuk dimajukan oleh PRIMA," kata Najib.

Di samping itu, katanya, PRIMA juga mengalu-alukan kerjasama antara pihak swasta untuk membangunkan projek sedemikian.

Rumah mampu milik berkualiti

Sehubungan, kata beliau, beberapa pemaju swasta juga telah menyahut seruan kerajaan untuk menyediakan rumah mampu milik berkualiti.

"PRIMA akan memainkan peranan supaya proses pengagihan untuk projek-projek ini dijalankan secara telus dan adil melalui sistem pengundian terbuka. Pada tahun 2011, sebanyak 1,880 unit rumah akan mula dibina di Putrajaya dan Bandar Tun Razak," tambahnya.

Bagi tahun 2012 pula, katanya, 7,700 unit rumah akan dibina di Cyberjaya, Putra Heights, Seremban, Damansara dan Bukit Raja.

"Harga rumah yang ditawarkan di bawah skim ini lebih rendah berbanding dengan harga pasaran disebabkan tanah dan dana mudahcara disediakan kepada pemaju.

"Sebagai contoh, satu unit apartmen dengan keluasan 1,000 kaki persegi di Putrajaya dijual pada harga RM150,000 berbanding dengan harga pasaran RM220,000.

"Kerajaan juga akan memberi pengecualian sepenuhnya duti setem ke atas surat cara perjanjian pinjaman di bawah program ini," tambahnya.

Pada kebiasaannya, kata perdana menteri, rumah dijual sebelum pembinaan bermula di mana pembeli akan menanggung risiko sekiranya rumah tidak siap atauu lewat disiapkan.

"Bagi melindungi pembeli, kerajaan menggalakkan lebih banyak pembinaan rumah menggunakan kadedah bina kemudian jual.

Bayar ansuran bila rumah siap

"Untuk tujuan ini, bank-bank Islam yang telah bersetuju akan menyediakan pembiayaan patuh syariah dan mengambil risiko pembinaan.

"Pembeli hanya membayar ansuran setelah rumah siap dibina. Skim ini akan dilaksanakan bagi rumah bernilai RM600,000 dan ke bawah," tambahnya.

Menurut Najib lagi, masih ramai lagi rakyat yang belum memiliki rumah, terutamanya golongan berpendapatan rendah.

"Justeru, kerajaan akan meneruskan pelaksanaan Program Perumahan Rakyat (PPR) di seluruh negara dengan membina lebih 75,000 unit rumah mampu milik di bawah RMK-10.
"Bagi tahun 2012, RM443 juta diperuntukan bagi membina hampir 8,000 unit PPR disewa dan lebih 7,000 unit PPR dimiliki.

"Selain itu, Program Rumah Mesra Rakyat yang dikendalikan oleh Syarikat Perumahan Negara Berhad (SPNB) akan diteruskan bagi membantu golongan berpendapatan rendah memiliki rumah lebih selesa," katanya.

Di bawah program ini, kataya, mereka yang mempunyai tanah persendirian dan tidak memiliki rumah atau tinggal di rumah usang, boleh mendapatkan pembiayaan untuk membina rumah sendiri.

Menurutnya, SPNB akan diberikan peruntukan tambahan untuk membina 10 ribu unit Rumah Mesra Rakyat pada tahun 2012.

Subsidi beli rumah

"Kos rumah yang berharga RM65,000 ini, akan dijual dengan harga RM45,000 sahaja. Di sini, bagi setiap unit rumah, kerajaan akan memberi subsidi sejumlah RM20,000. Sebanyak RM200 juta akan diperuntukkan untuk program ini.

"Selain itu, melalui Program Pemulihan Rumah Terbengkalai, Kerajaan berjaya memulihkan dan mendapat Sijil Layak Menduduki (CF) bagi 82 projek yang melibatkan lebih 15,000 unit rumah.

"Kerajaan akan terus melaksanakan usaha murni ini pada tahun 2012 dengan peruntukan RM63 juta untuk memulihkan 1,270 unit rumah terbengkalai. Kerajaan juga memperuntukkan RM40 juta bagi membaik pulih dan menyelenggarakan rumah kos rendah awam dan swasta," katanya.

Golongan ekspatriat, kata Najib, turut menyumbang kepada pembangunan ekonomi negara. Jumlah ekspatriat yang bekerja di Malaysia telah meningkat kepada
lebih kurang 41,000 orang.

"Untuk menyediakan suasana kondusif bagi menggalakkan ekspatriat terus berkhidmat di Malaysia, kerajaan akan membenarkan golongan ini mengeluarkan caruman KWSP untuk pembiayaan pinjaman perumahan, sama seperti kemudahan yang diberi kepada warganegara. -Mkini

Shamsul Iskandar Kata Barang Papa Nurul Izzah Tak Boleh Naik Lagi!

Posted: 06 Oct 2011 11:50 PM PDT


Shamsul Iskandar Ketua Anak Muda Keliru (AMK) PKR hari ini mengesahkan bahawa barang anwar sudah tidak boleh naik lagi untuk meliwat Saiful...

Situasi tersebut telah mengundang kemarahan Nurul Izzah yang pernah berkata bahawa Papanya hebat! "Kemampuan Anwar diukur pada pengalaman, kematangan bukan faktor usia"katanya...



Oklah... Shamsul Dan Izzah tidak perlu bertekak berhubung isu ini kerana kita ada cara untuk menyelesaikan masalah ini.... Saya cadangkan kepada Shamsul... Jika nak tahu Papa Izzah hebat ke tak cuba lah tonggeng depan Anwar....



Dr Hoogland Mahu Buktikan Anwar Uzur, Tidak Berupaya dan Berpenyakit


Arah tuju kes liwat II kini menjurus kepada potret Datuk Seri Anwar Ibrahim seorang lelaki tua, berumur 63 tahun, tidak berupaya dari segi zahir dan batin serta mempunyai pelbagai penyakit.

Imej seperti ini sudah tentu tidak sesuai kepada 'seorang tokoh' yang sering dilaung-laungkan sebagai 'bakal Perdana Menteri (PM) Malaysia'

Sebab itu, sebelum ini, jika ada tohmahan Anwar adalah 'Lelaki Melayu Terakhir Yang Sudah Melewati Peghujung Usia' yang sudah tidak relevan lagi menjadi PM, anaknya Nurul Izzah akan mempertahankan papanya.

"Jika tanya saya kekuatan papa, saya pasti beri komen yang memihak kerana ada kaitan kekeluargaan, namun harus diakui stamina beliau bukan sahaja mengalahkan saya, bahkan hampir semua pimpinan yang ada," kata Nurul Izzah dalam tajuk muka depan Sinar Harian, tahun lalu.

Malah lebih melucukan sekitar Februari 2009, Ketika Anwar berceramah di Bintulu, Sarawak, pengerusi majlis yang juga aktivis PKR mempotretkan Ketua Umum PKR itu sebagai 'Barack Obama Malaysia' dan bakal PM Malaysia.

Lucu bukan, kerana Barack Obama yang berusia 50 tahun ketika itu baru dipilih menjadi Presiden Amerika Syarikat (AS), maka para penyokong Anwar di Malaysia mahu menyamakan Barack Obama dengan Anwar Ibrahim di Malaysia yang sudah mencecah umur 60 tahun ketika itu.

Maklumlah ketika itu, pakatan pembangkang baru sahaja memenangi Pilihanraya Umum ke-12 dengan majoriti yang besar yang sering disebut-sebut sebagai 'faktor Anwar', maka umur Anwar dikurangkan 10 tahun supaya sama dengan Barrack Obama.

Anwar dituduh meliwat pembantunya pada 26 Jun 2008, ketika itu, Anwar masih berulang alik ke AS setelah bermastautin di negara itu dalam tempoh yang agak lama.

Ketika itu usia Anwar dalam lingkungan lewat 50-an, berpewatakan stail Barat dan berkaca mata.

Manakala pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan, berusia lebih kurang 23 tahun, seorang pemuda yang tampan, ada bau-bau bacang seperti adik angkat Anwar, Sukma Darmawan, ketika usia muda.

Namun, setalah menunggu hampir tiga tahun, ketika usia Mohd Saiful sudah mencecah 26 tahun dan Anwar, 60 tahun, barulah kes itu dapat dibicarakan secara serius di mahkamah, tanpa penangguhan lagi.

Tetapi kini, Anwar menukar taktiknya, dari bertahan dan mengelakkan diri daripada dibicarakan, kepada taktik pilihan terakhir, iaitu seorang lelaki tua yang tidak berupaya.

Tujuan 'doktor peribadi' Anwar, Dr Thomas Hoogland dari Munich, Jerman dianggap sebagai talian hayat terakhir untuk mencapai objektif itu.

Portal pro Anwar, Malaysiakini sudah menggerakkan propangandanya untuk mempengaruhi minda rakyat bahawa Anwar adalah 'Lelaki Tua Yang Tidak Berupaya'.

"Persoalan sama ada Datuk Seri Anwar Ibrahim "boleh melakukannya" terhadap pengadu Mohd Saiful Bukhari Azlan, tinggal misteri, apabila Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur membenarkan permohonan pihak pembelaan supaya prosiding itu didengar secara tertutup selama kira-kira 10 minit, dalam perbicaraan kes liwat Anwar hari ini.

"Bagaimanapun, dari keterangan pakar bedah ortopedik Belanda dan pakar sakit belakang, Dr Thomas Hoogland sejak pagi tadi, pihak pembelaan telah menegaskan bahawa secara logik ataupun fizikal, aksi sedemikian tidak mampu dilakukan", lapor portal itu.

Lapornya lagi supaya lebih suspen, "galeri awam mahkamah telah dikosongkan sebelum Hoogland memberi keterangan selama 10 minit…Malah, Presiden PKR dan isteri Anwar, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, beredar dari galeri itu selepas polis mengarahkan ia dikosongkan.."

Malah dalam keterangan Hoogland sebelum ini, beliau berusaha menggambarkan Anwar masih berpenyakit lama.

Menurutya, pada 7 Februari 2005, beliau melakukan pemeriksaan dan mendapati Anwar masih mengalami sakit belakang.

Katanya, terdapat peningkatan yang ketara dalam keadaan Anwar sebelum pembedahan, tetapi tidak banyak berubah selepas beliau keluar dari hospital pada 24 September 2004.

"Kerosakan saraf, stenosis mengehadkan pergerakannya, dan kerosakan kepada sendi (tulang belakang) juga menyebabkan masalah berterusan," katanya.

Kadangkala agak bombastik juga keterangan Hoogland kerana menggambarkan Anwar mempunyai gerakan belakang yang terhadp apabila dibongkokkan kepada 10 darjah ia akan merasa sakit yang selalunya ada kaitan dengan aktiviti solat.

"Saya menasihatkan Anwar untuk solat, dengan melakukannya secara berhati-hati dan perlahan-lahan.

"Anda boleh bengkok ke hadapan dengan cepat tetapi apabila anda kembali, lakukannya dengan sangat perlahan-lahan (bergerak kembali tegak dan berdiri)."katanya.

Malah cara gambaran Hoogland itu memberi gambaran kepada kita bahawa Anwar sangat uzur, "Anwar mengalami lumbar sclerosis, yang menjejaskan kaki dan tangan pesakit", "Anwar bukan sahaja pernah mengalami cakera tulang belakang yang tergelincir beliau juga mengalami 'spinal stenosis' (penyempitan luar biasa tulang belakang yang boleh berlaku dalam mana-mana daripada kawasan-kawasan tulang belakang), "Anwar mempunyai athritis (sendi) teruk dan stenosis serius pada leher" dan "Anwar akan kesakitan jika menggunakan aktiviti menggunakan pinggul"

Halatuju penerangan Hoogland sudah diketahui matlamatnya.

Sebenarnya penerangan seumpama itu adalah seolah-alah membogelkan Anwar, namun semua itu terpaksa dilakukan kerana Anwar sudah habis talian hayat, terutamanya satu nyawa penting iaitu alibi.

-AIDC

Video PAS, PKR Ganas! Chegu Bard Sengaja Cetus Pergaduhan!

Posted: 06 Oct 2011 06:00 PM PDT


Seperti yang mereka rancangkan.... Mereka bertindak ganas dan sengaja mencetuskan pergaduhan semata-mata mahu mencari publisiti murahan! Chegu Bard dengan penyokong fasik PAS yang kini menjelma sebagai komunis Bukit Kepong!




Video: CILI API BLOGGERS

Kecoh! Unit Amal PAS Serang Orang Awam Di Ceramah Mat Sabu #marxsabu #Rembau

Posted: 06 Oct 2011 09:32 AM PDT


Berlaku kekecohan di ceramah Mat Sabu, Unit amal PAS tidak bertemadun menyerang orang awam. Rata-rata yang hadir mereka sayangkan melayu turun bantu basmi komunis, dan mahu melihat sendiri betapa ceteknya pemikiran Mat Sabu berhubung sejarah tanah air kita. Terdahulu Mat Sabu mengiktiraf komunis sebagai perjuang kemerdekaan...


NGO akan terus menentang Mat Sabu walaupun apa yang terjadi. Matlamat mereka adalah untuk menghantar memorundum. Kenapa Mat Sabu boleh hantar memorundum kepada DYMM yang di Pertuan Agung. Apa salah NGO melayu hantar pada Mat Sabu tapi mereka disambut dengan pukulan dan hentaman dari orang Pas dan PKR?


Matlamat penduduk tempatan yang kurang senang dengan kehadiran Mat Sabu menganggu ketenteraman kampung mereka tercapai apabila 2 orang akhirnya dibenarkan jumpa Mat Sabu walaupun sebelum ini mereka di sepak terajang dan dipukul oleh unit amal Pas dari Johor.

Berita terdahulu: Sambutan Mat Sabu Di Rembau Hambar!

-Politik Negeri Sembilan

Sambutan Mat Sabu Di Rembau Hambar! #marxsabu

Posted: 06 Oct 2011 07:58 AM PDT

Promosi bagai nak rak! Sambutan Hampeh!


Tapak ceramah Mat Sabu... hanya 1 kemah sahaja....

Inilah lautan bendera yang di katakan oleh Chegu Bard PKR
 menerusi laman twitternya....


Hanya berapa kerat sahaja bendera di gantung....

Gambar-gambar diatas sebelum ceramah bermula... dan telah berlaku pergaduhan sebentar tadi di percayai bermula dari kedangkalan puak PAS dan PKR yang datang dari luar Negeri Sembilan... Seperti yang dijangkan mereka akan buat kecoh dulu dan akan menunding jari kepada pihak yang lain.... 

Bagaimana pun keadaan terkawal...

Gambar sebelah malam selepas ini... 

Ohpolitik!™

Posted: 07 Oct 2011 03:32 AM PDT

Ohpolitik!™


LIVE frm KB : 100 ribu hadir Wacana 'HUDUD' PAS

Posted: 06 Oct 2011 10:16 AM PDT




Bertempat di Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Kelantan, PAS Klate telah melaksanakan wacana HUDUD kepada penjawat awam Negeri Dan persekutuan. Namun, program yang bermula pada jam 2 petang itu kelihatan suam-suam kuku jer. Kira anggaran 100 ribula hadir. 

Sejurus selepas program wacana HUDUD, hasil risikan aku, PAS juga turut mengadakan perjumpaan dengan guru-guru pondok bagi memberikan penerangan juga berkenaan dengan HUDUD pad a jam 4 petang tadi.Bersungguh PAS klate buat road tour yer. DAP tak turut serta pula. Kenapa ek?

GHOSTWRITER : Rakyat Klate tolak PAS. PAS kencing bab nak laksana HUDUD! Buktinya kerusi kosong lebih banyak dari orang yang hadir.

LIVE frm KB : PAS Spin 'HUDUD' Salahkan UMNO!!

Posted: 06 Oct 2011 10:00 AM PDT









Umum tahu, Pas di Kelantan sedang membuat road tour pusing satu klate untuk menerangkan HUDUD kepada rakyat sebagai persediaan kepada PRU13. Isu HUDUD ini menjadi panas apabila PAS yang pada mulanya berani, tapi hari ini sekali lagi tunduk kepada DAP. 

Isu ini dilihat menjadi penyebab jatuhnya atau hilangnya sokongan cina Dan melayu kepada pimpinan Pakatan Rakyat.Aku bawakan apa cara PAS dan AnwarIbrahim bagi penjelasan kepada rakyat berhubung isu ini. Bagi AnwarIbrahim, dia menyatakan, untuk laksana HUDUD Pakatan memerlukan Lebih banyk undi Dan sokongan Dari orang melayu Dan PAS terutamanya. Namun, dalam penjelasan mengenai HUDUD itu, tidak dinyatakan dengan jelas bahawa Pakatan akan laksana. Sebaliknya lebih banyak cubaan untuk spin ke arah menyalahkan UMNO. 

Hadi Awang, Presiden PAS pula lebih ke arah melalut kisah UMNO Dan sejarah HUDUD. Langsung tidak diulas tenting sekutu mereka DAP. Bagi Hadi, DAP tolak HUDUD takpe, DAP bukan Islam. UMNO juga disalahkan kononnya UMNO adalah punca segala masalah HUDUD gagal dilaksana. 

Apapun aku melihat ini sebagai hasil muktamar Dan persetujuan antara DAP, PAS Dan PKR. sepakat untuk 'spin' isu ini dengan meletakkan segala kegagalan PAS kepada UMNO. Kira balik kepada kisah lama. UMNO tolak HUDUD Dan sebagainya. Yang menarik perhatian aku adalah, DAP, PAS Dan PKR bersatu hanya satu matlamat, jatuhkan UMNO Dan terus melangkah ke Putrajaya. HUDUD? Entahla. Cuma gimik politik PAS semata-mata.

bumiyang

Posted: 07 Oct 2011 03:26 AM PDT

tunku

Posted: 07 Oct 2011 03:21 AM PDT

tunku


Salient points of Budget 2012

Posted: 07 Oct 2011 02:30 AM PDT

RM13.6bil has been allocated for the social sector, including education and training, welfare, housing and community development

RM29.8bn has been allocated for investment in infrastructure, industrial and rural development.

Total revenue for 2012 is forecast to increase 1.9% to RM186.9bil and the deficit to decrease to 4.7% of GDP from 5.4% in 2011

- Full exemption of import duty and excise duty on hybrid cars and electric cars will continue to be given until 2013

- To promote tourism, the Langkawi Five Year Tourism Development Master Plan will be launched with an allocation of RM420mil

- A RM100mil SME Revitalisation Fund offering loans up to a maximum of RM1mil for entrepreneurs will be available from Jan 2012

RPGT: 10% for sale within 2 years, remains at 5% for sale between 2 to 5 years.

The Malaysia Healthcare Travel Council will be privatised to promote and develop Malaysia as a healthcare dest

We will abolish payments for primary and secondary education, making these free for the first time in our history

RM50.2bn will be allocated to the education sector so that it can continue to develop talented, creative and innovative people.

Private schools registered with the Ministry of Education will be given incentives including an Investment Tax Allowance.

The Govt will expedite tax exemption approvals for educational institutions and all places of worship

- RM5bil will be given to develop rural infrastructure, including RM1.8bil to the Rural Road Programme & Village-Link Road Project

600,000 Government pensioners will benefit from an additional annual pension increment of 2%.

Civil service retirement age increased from 58 to 60.

Civil servants will be offered tuition fee assistance for part-time studies, including 5,000 masters & 500 doctoral scholarships

- Civil servants get pay rise between RM80 to RM320

RM3,000 will be given to ex-members of the special constable and auxiliary police as well as widows and widowers.

The National Agro-Food Policy 2011-2020 will be launched and RM1.1bil allocated for the development of the agriculture sector

RM2.3 billion per year in food subsidy

total subsidy to the people RM33billion per year

500,000 will benefit from KAR1SMA, which provides assistance to poor senior citizens and children and disabled people

My First Home Scheme will be expanded to increase the limit of house prices from a maximum of RM220,000 to RM400,000

Govt will identify areas in the vicinity of MRT, LRT and other public transport to be developed by PR1MA

Govt will continue to implement the Program Perumahan Rakyat by building 75,000 units of affordable houses

Govt will establish the Special Housing Fund for Fishermen to build and refurbish houses(rm 300m)

- HKL to be upgraded with RM50m for new outpatient wing, RM250m general upgrades.

Healthcare will be allocated RM15bil operating expenditure and RM1.8bil development expenditure

Hospitals will be upgraded and constructed as well 81 rural health clinics upgraded and 50 new 1Malaysia clinics launched

Skim Amanah Rakyat (SARA) 1Malaysia will benefit 100,000 households with income below RM3,000 per month

To assist taxi owners facing increased operating costs, measures will be introduced including tax exemptions on taxi purchases

To assist the homeless the Government established a social assistance centre known as Anjung Singgah.

The National Legal Aid Foundation will ensure that every individual who is charged in court will be given free legal aid

A training allocation of RM10mil will be provided for women to develop leadership and managerial skills

to prevent cervical cancer, the Government will provide free Human Papilloma Virus immunisation nationwide.

MyCreative Venture Capital with an initial fund of RM200mil to be established

RM15mil will be allocated to build 150 futsal courts to achieve the "One Court for One Mukim" target

RM200mil to train youth

A Flood Mitigation Plan will be implemented in Perlis, Perak and Johor to help 4 million rakyat residing in flood-prone areas.

One-off assistance of RM500 to households with a monthly income of RM3,000 and below will be provided.

- Senior citizens aged 60 years & above will be exempted from outpatient registration fees in Govt hospitals & health clinics

Book voucher worth RM200 will be given to Malaysian students in all private and public institutions of higher learning.

Civil servants will be given an additional bonus of half-month salary and pensioners RM500

Even After Surgery, Anwar's Body Movements Limited, Says German Surgeon

Posted: 06 Oct 2011 09:31 AM PDT

KUALA LUMPUR, Oct 6 (Bernama) -- Orthopaedic surgeon Dr Thomas Hoogland told the High Court today that the spine surgery he performed on Datuk Seri Anwar Ibrahim had improved Anwar's walking but his body movements were limited.
The expert from Germany said that prior to the surgery, Anwar could hardly walk.
During examination-in-chief by Anwar's co-counsel S.N. Nair, Dr Hoogland said that though the surgery initially helped Anwar's movements, his examination on Anwar on Sept 8 this year revealed that there was limitation to Anwar's internal rotation of both the hip joints.
"There was back pain while extending the back off five degrees with limited extension up to 10 degrees. There was clear weakness of the left foot and big toe, and there was numbness and distal sensory loss to the left knee joint," said Dr Hoogland in referring to his medical report at the Munich Hospital, Germany, dated Sept 8 this year.
He was testifying at the trial of Anwar, 64, who is charged with sodomising his former aide, Mohd Saiful Bukhari Azlan, 26.
Anwar pleaded not guilty in the Sessions Court on Aug 7, 2008, to committing carnal intercourse against the order of nature at the Desa Damansara Condominium in Bukit Damansara between 3.10 pm and 4.30 pm on June 26, 2008.
Asked further by Nair, based on Anwar's medical condition especially complication in his spine, whether he can kneel, for instance, to perform his prayers, Dr Hoogland said limited flexion was possible and kneeling, which results in movement of 90 degrees, was not advisable.
"I warned him of the pain involved in such movements and advised him to do it (prayers) slowly. I said to him to do it very carefully and slowly, not to go very fast," said the seventh defence witness.
He said this was very important because if Anwar were to do his prayer movements fast, it could cause him severe pain and injury.
Dr Hoogland said Anwar also suffered from arthritis of the facet joints.
To another question, to compare his examination of Anwar in 2008 and a recent (Sept 8, 2011) medical report, Dr Hoogland said the nerve roots had gotten worse and one of the back muscles had also deteriorated due to the injuries suffered by Anwar during a police assault in 1998.
Anwar was assaulted by then Inspector-General of Police Tan Sri Rahim Noor while in police custody in Bukit Aman.
Today's proceedings, towards the end, saw further testimony of Dr Hoogland heard in camera.
The trial, before Judge Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah, continues tomorrow.
In a related development, Anwar's counsel Karpal Singh told reporters he would file an appeal against the judge's ruling allowing the applications by Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak and his wife Datin Seri Rosmah Mansor to set aside the subpoenas compelling them to be Anwar's defence witnesses.

tunku : with limited movement he can still have sex with a china doll......what a "god gifted" person he is.

Taipingmali (tm)

Posted: 07 Oct 2011 02:22 AM PDT

Taipingmali (tm)


Bajet secara umum

Posted: 07 Oct 2011 02:14 AM PDT

PM, DS Najib mengumumkan Bajet 2012 sediakan peruntukan RM232.8 bilion untuk melaksanakan semua rancangan Kerajaan di mana RM181.6 bilion untuk perbelanjaan mengurus & RM51.2 bilion untuk perbelanjaan pembangunan.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Bajet: Gaji naik

Posted: 07 Oct 2011 02:12 AM PDT

PM, DS Najib dlm Bajet 2012 mengumumkan mulai 2012, kenaikan Gaji Tahunan penjawat awam akan ditingkatkan antara RM80 hingga RM320 mengikut gred manakala 600,000 pesara krjn akan dapat kenaikan pencen pesara sebanyak 2% setahun. -MediaUMNO
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Mansoh yuran persekolahan

Posted: 07 Oct 2011 02:11 AM PDT

PM, DS Najib dlm Bajet 2012 mengumumkan buat pertama kalinya kerajaan akan mansuhkan yuran pendidikan rendah & menengah di semua sekolah2 krjn. Ini bermakna pembelajaran di sekolah kerajaan adalah PERCUMA. -MediaUMNO
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

9 things you didn’t know about the life of 'Steve Jobs Abdul Fatah '

Posted: 07 Oct 2011 12:15 AM PDT




Steve Jobs leans against his wife, Laurene Powell Jobs (Lea Suzuki/San Francisco Chronicle/Corbis)

For all of his years in the spotlight at the helm of Apple, Steve Jobs in many ways remains an inscrutable figure — even in his death. Fiercely private, Jobs concealed most specifics about his personal life, from his curious family life to the details of his battle with pancreatic cancer — a disease that ultimately claimed him on Wednesday, at the age of 56.

While the CEO and co-founder of Apple steered most interviews away from the public fascination with his private life, there's plenty we know about Jobs the person, beyond the Mac and the iPhone. If anything, the obscure details of his interior life paint a subtler, more nuanced portrait of how one of the finest technology minds of our time grew into the dynamo that we remember him as today.


1. Early life and childhood

Jobs was born in San Francisco on February 24, 1955. He was adopted shortly after his birth and reared near Mountain View, California by a couple named Clara and Paul Jobs. His adoptive father — a term that Jobs openly objected to — was a machinist for a laser company and his mother worked as an accountant.


Later in life, Jobs discovered the identities of his estranged parents. His birth mother, Joanne Simpson, was a graduate student at the time and later a speech pathologist; his biological father, Abdulfattah John Jandali, was a Syrian Muslim who left the country at age 18 and reportedly now serves as the vice president of a Reno, Nevada casino. While Jobs reconnected with Simpson in later years, he and his biological father remained estranged.




Reed College

2. College dropout

The lead mind behind the most successful company on the planet never graduated from college, in fact, he didn't even get close. After graduating from high school in Cupertino, California — a town now synonymous with 1 Infinite Loop, Apple's headquarters — Jobs enrolled in Reed College in 1972. Jobs stayed at Reed (a liberal arts university in Portland, Oregon) for only one semester, dropping out quickly due to the financial burden the private school's steep tuition placed on his parents.



In his famous 2005 commencement speech to Stanford University, Jobs said of his time at Reed: "It wasn't all romantic. I didn't have a dorm room, so I slept on the floor in friends' rooms, I returned coke bottles for the 5 cent deposits to buy food with, and I would walk the seven miles across town every Sunday night to get one good meal a week at the Hare Krishna temple."



Breakout for the Atari

3. Fibbed to his Apple co-founder about a job at Atari

Jobs is well known for his innovations in personal computing, mobile tech, and software, but he also helped create one of the best known video games of all-time. In 1975, Jobs was tapped by Atarito work on the Pong-like game Breakout.



He was reportedly offered $750 for his development work, with the possibility of an extra $100 for each chip eliminated from the game's final design. Jobs recruited Steve Wozniak (later one of Apple's other founders) to help him with the challenge. Wozniak managed to whittle the prototype's design down so much that Atari paid out a $5,000 bonus — but Jobs kept the bonus for himself, and paid his unsuspecting friend only $375, according to Wozniak's own autobiography.


4. The wife he leaves behind

Like the rest of his family life, Jobs kept his marriage out of the public eye. Thinking back on his legacy conjures images of him commanding the stage in his trademark black turtleneck and jeans, and those solo moments are his most iconic. But at home in Palo Alto, Jobs was raising a family with his wife, Laurene, an entrepreneur who attended the University of Pennsylvania's prestigious Wharton business school and later received her MBA at Stanford, where she first met her future husband.


For all of his single-minded dedication to the company he built from the ground up, Jobs actuallyskipped a meeting to take Laurene on their first date: "I was in the parking lot with the key in the car, and I thought to myself, 'If this is my last night on earth, would I rather spend it at a business meeting or with this woman?' I ran across the parking lot, asked her if she'd have dinner with me. She said yes, we walked into town and we've been together ever since."


In 1991, Jobs and Powell were married in the Ahwahnee Hotel at Yosemite National Park, and the marriage was officiated by Kobin Chino, a Zen Buddhist monk.


5. His sister is a famous author

Later in his life, Jobs crossed paths with his biological sister while seeking the identity of his birth parents. His sister, Mona Simpson (born Mona Jandali), is the well-known author of Anywhere But Here — a story about a mother and daughter that was later adapted into a film starring Natalie Portman and Susan Sarandon.


After reuniting, Jobs and Simpson developed a close relationship. Of his sister, he told a New York Times interviewer: "We're family. She's one of my best friends in the world. I call her and talk to her every couple of days.'' Anywhere But Here is dedicated to "my brother Steve."


Joan Baez
6. Celebrity romances

In The Second Coming of Steve Jobs, an unauthorized biography, a friend from Reed reveals that Jobs had a brief fling with folk singer Joan Baez. Baez confirmed the the two were close "briefly," though her romantic connection with Bob Dylan is much better known (Dylan was the Apple icon's favorite musician). The biography also notes that Jobs went out with actress Diane Keaton briefly.



7. His first daughter

When he was 23, Jobs and his high school girlfriend Chris Ann Brennan conceived a daughter, Lisa Brennan Jobs. She was born in 1978, just as Apple began picking up steam in the tech world. He and Brennan never married, and Jobs reportedly denied paternity for some time, going as far as stating that he was sterile in court documents. He went on to father three more children with Laurene Powell. After later mending their relationship, Jobs paid for his first daughter's education at Harvard. She graduated in 2000 and now works as a magazine writer.


8. Alternative lifestyle

In a few interviews, Jobs hinted at his early experience with the psychedelic drug LSD. Of Microsoft founder Bill Gates, Jobs said: "I wish him the best, I really do. I just think he and Microsoft are a bit narrow. He'd be a broader guy if he had dropped acid once or gone off to an ashram when he was younger."


The connection has enough weight that Albert Hofmann, the Swiss scientist who first synthesized (and took) LSD, appealed to Jobs for funding for research about the drug's therapeutic use.


In a book interview, Jobs called his experience with the drug "one of the two or three most important things I have done in my life." As Jobs himself has suggested, LSD may have contributed to the "think different" approach that still puts Apple's designs a head above the competition.


Jobs will forever be a visionary, and his personal life also reflects the forward-thinking, alternative approach that vaulted Apple to success. During a trip to India, Jobs visited a well-known ashram and returned to the U.S. as a Zen Buddhist.


Jobs was also a pescetarian who didn't consume most animal products, and didn't eat meat other than fish. A strong believer in Eastern medicine, he sought to treat his own cancer through alternative approaches and specialized diets before reluctantly seeking his first surgery for a cancerous tumor in 2004.


9. His fortune

As the CEO of the world's most valuable brand, Jobs pulled in a comically low annual salary of just $1. While the gesture isn't unheard of in the corporate world — Google's Larry Page, Sergey Brin, and Eric Schmidt all pocketed the same 100 penny salary annually — Jobs has kept his salary at $1 since 1997, the year he became Apple's lead executive. Of his salary, Jobs joked in 2007: "I get 50 cents a year for showing up, and the other 50 cents is based on my performance."


In early 2011, Jobs owned 5.5 million shares of Apple. After his death, Apple shares were valued at $377.64 — a roughly 43-fold growth in valuation over the last 10 years that shows no signs of slowing down.


He may only have taken in a single dollar per year, but Jobs leaves behind a vast fortune. The largest chunk of that wealth is the roughly $7 billion from the sale of Pixar to Disney in 2006. In 2011, with an estimated net worth of $8.3 billion, he was the 110th richest person in the world, according toForbes. If Jobs hadn't sold his shares upon leaving Apple in 1985 (before returning to the company in 1996), he would be the world's fifth richest individual.


While there's no word yet on plans for his estate, Jobs leaves behind three children from his marriage to Laurene Jobs (Reed, Erin, and Eve), as well as his first daughter, Lisa Brennan-Jobs.

Lagi 130 Penyokong Tegar PAS Di Klate Masuk UMNO

Posted: 06 Oct 2011 06:12 PM PDT

PAS 4 ALL - ALL 4 PAS
Nurul Nizam wrote:
Seramai 130 penyokong tegar Pas di sini menyertai UMNO selepas hilang keyakinan terhadap perjuangan pakatan pembangkang khususnya Pas yang dianggap tiada hala tuju dalam membela nasib rakyat terutama masyarakat bawahan yang serba kekurangan.
Mereka merupakan penyokong Pas dari kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Panau seramai 72 orang dan Kemahang 58 orang menyerahkan borang keahlian menyertai UMNO kepada Timbalan Ketua UMNO bahagian ini, Baharudin Yusof pada dua majlis berasingan di sini, malam tadi.
Mohamad Abdul Rahman, 70, memberitahu, tindakannya bersama rakan lain menyertai UMNO berdasarkan transformasi politik parti orang Melayu itu yang dilihat semakin berintegriti dalam membela rakyat.
Menurutnya, banyak perubahan yang dibawa pimpinan UMNO di sini yang tidak semata-mata berorientasikan politik, sebaliknya lebih bersifat komuniti.
"Saya pengundi Pas, penyokong Pas selama 30 tahun. Tapi sejak akhir-akhir ini saya tidak dapat terima parti itu (Pas). Pas sekarang tidak sama dengan Pas dahulu. Jauh beza sejak bersekutu dengan DAP dan PKR (Parti Keadilan Rakyat). Banyak berpolitik daripada merencana agenda rakyat sehingga banyak isu rakyat gagal diselesaikan.
"Jika ini corak pimpinan Pas, saya tidak yakin parti itu mampu melakukan perubahan kepada rakyat. Oleh itu, saya mengambil keputusan lebih baik meletakkan sokongan padu kepada UMNO," katanya.
Mohamad turut menyeru rakan-rakannya yang masih menjadi penyokong Pas supaya membuat penilaian dengan waras untuk memberi sepenuh sokongan kepada UMNO bagi memperjuangkan nasib rakyat.
Katanya, mengambil kira tempoh lebih dua dekad negeri ini ditadbir oleh Pas, tiada sebarang perubahan yang boleh menjadi kebanggaan rakyat.
Bagi Che Roslan Li, 43, pula, dia mengambil keputusan menyertai UMNO disebabkan kecewa dengan pimpinan Pas di sini yang didakwa kurang memberi perhatian kepada rakyat terutama golongan muda.
"Hendak lihat wakil rakyat pun susah. Jarang sekali boleh tengok datang tanya khabar situasi atau perkembangan rakyat kecuali saat hendak dekat pilihan raya," dakwanya
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Lawak : Lembu dan Anjing

Posted: 06 Oct 2011 05:50 PM PDT

LEMBU: Hai anjing, apa habaq? Macam ada yg tak kena je?

ANJING: Aku tengah tension nih. Mau je aku gigit manusia tadi.

LEMBU : eh? kenapa?

ANJING: aku lalu tepi dua orang mansuia lelaki dan perempuan yg sedang berkepit. Tetiba si lelaki terperanjat dan terus melompat dan berkata "hoi anjing, pergi jauh-jauh, najis!".

LEMBU: Ya, lah. Ko kan haram. Najis tahap berat bagi manusia. Biasalah tu.

ANJING: Kalau aku najis sekali pon, kalau dia tersentuh aku, boleh disertu. Yang dia sentuh dan raba-raba awek dia tu apa? Boleh ke nak sertu dosa?

LEMBU: Betul tu. Memegang wanita yg bukan mahramnya tanpa ikatan yg sah, lebih dahsyat kenajisannya daripada memegang ko anjing, malah tak boleh suci sekalipun di sertu.

ANJING: Wah.. ayat ko memang power la... manusia kena ubah pepatah "Pandai macam LEMBU"

PEMBUKAAN SEMULA PENDAFTARAN LESEN KONTRAKTOR KERJA KELAS F ATAU G1 (BUMIPUTERA)

Posted: 06 Oct 2011 05:46 PM PDT




KENYATAAN MEDIA
Y.BHG. DATO' SHAZIMAN ABU MANSOR
MENTERI KERJA RAYA
PEMBUKAAN SEMULA PENDAFTARAN LESEN KONTRAKTOR
KERJA KELAS F ATAU G1 (BUMIPUTERA)


Latarbelakang

1. Kelas F merupakan kelas yang terendah di dalam pendaftaran Pusat
Khidmat Kontraktor (PKK) dan ianya sebagai satu platform permulaan
untuk kontraktor baru menceburi dan menimba pengalaman di dalam
industri pembinaan.

2. Pada 30 Mac 2005, Jemaah Menteri telah memutuskan supaya
semua permohonan baru lesen kontraktor kerja Kelas F dibekukan kerana
jumlah kontraktor Kelas F pada masa itu terlalu ramai iaitu 35,000
kontraktor. Di samping tindakan pembekuan, beberapa syarat baru juga
diperkenalkan dan langkah penguatkuasaan dilaksana dengan lebih ketat,
menyebabkan bilangan kontraktor kerja Kelas F berdaftar pada Julai 2011
telah menurun kepada 28,982, iaitu pengurangan sebanyak hampir 20
peratus.

3. Menyedari akan harapan generasi muda yang berkelayakan teknikal
untuk menceburi industri pembinaan, Kementerian Kerja Raya telah
mengemukakan cadangan kepada Jemaah Menteri untuk mengkaji semula
pembekuan pengeluaran Lesen Kontraktor Kerja Kelas F.

4. Hari ini, Kementerian Kerja Raya ingin memaklumkan bahawa
Jemaah Menteri semalam telah meluluskan cadangan Kementerian
Kerja Raya untuk MEMBUKA SEMULA SECARA TERKAWAL
pembekuan pendaftaran kontraktor Kelas F yang selepas ini dikenali
sebagai Kontraktor Gred G1(Bumiputera) di bawah Sistem Satu
Pendaftaran Kontraktor (1RoC) yang dikendalikan oleh Lembaga
Pembangunan Industri Pembinaan Malaysia (CIDB)
.

5. Kontraktor baru yang layak mendaftar di bawah gred G1
(Bumiputera) adalah terdiri daripada kontraktor yang menepati syaratsyarat berikut
;

i) Umur tidak melebihi 40 tahun. Pengecualian umur sehingga 50
tahun hanya diberikan kepada individu yang mempunyai
pengalaman kerja yang ditetapkan dalam bidang pembinaan;

ii) Mempunyai sekurang-kurangnya sijil kemahiran daripada institusi
latihan pembinaan atau kelayakan-kelayakan lain daripada
institusi pengajian yang diiktiraf atau pengalaman kerja dalam
bidang berkaitan selama 5 tahun;

iii) mempunyai modal berbayar sebanyak RM10,000 dan ke atas;
dan

iv) keutamaan kepada yang telah berdaftar dengan CIDB dalam gred
G1.

6. Adalah dijangkakan seramai 4,151 kontraktor gred G1 yang berdaftar
dengan CIDB layak dipertimbangkan untuk diberikan lesen gred G1
(Bumiputera) apabila pendaftaran dibuka semula.

7. Di samping itu, Jemaah Menteri turut meluluskan Program
Pengukuhan Kontraktor Bumiputera yang bertujuan mewujudkan kontraktor
Kelas F yang berdaya saing dan mampu meningkatkan keupayaan mereka
ke kelas yang lebih tinggi.

8. Kementerian Kerja Raya mendapati keengganan Kontraktor kelas F
untuk naik ke kelas yang lebih tinggi terutama kelas E adalah disebabkan
oleh faktor antaranya;


a. kadar keuntungan bagi projek yang ditawarkan kepada
kontraktor kelas F relatifnya tinggi (hampir 15% hingga 20%)
berbanding kelas-kelas lain;

b. Bilangan projek bagi kelas E adalah agak terhad; dan

c. sikap segelintir kontraktor kelas F yang menjadikan lesen ini
sebagai pendapatan sampingan.

9. Oleh itu bagi menggalakkan kontraktor Kelas F untuk naik kelas yang
lebih tinggi secara sukarela, Kementerian antaranya mencadangkan
pendekatan seperti berikut: 


(i) Kemasukan pendaftaran kontraktor Kelas E dan D atau G2
dan G3 (Bumiputera) dihadkan dari kalangan kontraktor
Kelas F.


Walau bagaimanapun, kontraktor gred G2 dan G3 di bawah
pendaftaran CIDB masih boleh dibenarkan untuk memasuki
secara terus sebagai kontraktor bumiputera Kelas D dan E di
bawah PKK dengan syarat mereka memenuhi keperluankeperluan yang ditetapkan.

(ii) Pemansuhan kerja-kerja undi secara berperingkat

Untuk peringkat awal dicadangkan kontraktor gred G1
(Bumiputera) samada yang baru atau sedia ada akan diberikan
kerja undi bagi tempoh 3 tahun pertama sahaja. Selepas itu,
mereka tidak lagi diberi peluang menyertai kerja-kerja undi. Syarat
ini bertujuan untuk memastikan kontraktor tidak hanya bergantung
kepada projek-projek Kerajaan tetapi hendaklah juga berusaha
mendapatkan projek-projek swasta atau bekerjasama dengan
kontraktor kelas yang lebih tinggi yang ditawarkan kerja awam
atau pun swasta.

(iii) Tapisan Kelas F

Program tapisan ini perlu dilaksanakan untuk menentukan
ketulenan dan kesahihan kontraktor kelas F. Melalui program
saringan ini, dijangkakan hanya kontraktor-kontraktor yang
didapati kompeten sahaja yang akan diperbaharui lesen
pendaftaran mereka. Pendaftaran kontraktor kelas F akan
disaring secara teliti semasa pembaharuan dilakukan dengan
mensyaratkan pemilik hendaklah hadir sendiri semasa

permohonan pembaharuan tersebut. Melalui tapisan sedemikian,
hanya kontraktor yang benar-benar layak sahaja akan
diperbaharui manakala kontraktor yang tidak hadir atau tidak
memenuhi syarat-syarat pendaftaran PKK atau diklasifikasikan
sebagai dorman akan dicadang untuk ditamatkan dan tidak
diperbaharui lesennya. Walau bagaimanapun, kontraktor yang
ingin menukar pemilikan lesen kepada individu lain khususnya
kepada ahli keluarga terdekat seperti anak atau isteri perlu
menamakan individu tersebut sebagai rakan kongsi atau ahli
pengurusan syarikat terlebih dahulu dan bergiat aktif dalam
syarikat sekurang-kurangnya satu 1 tahun sebelum pemindahan
milik syarikat dapat dilaksanakan. Pemilik baru akan ditemuduga
bagi tujuan pendaftaran dan bidang kerja yang dimiliki.

sumber: (http://www.kkr.gov.my/files/KELAS%20F%20MUKTAMAD.pdf)
http://www.tv3.com.my/beritatv3/tajuk_utama/Sistem_Satu_Pendaftaran_Kontraktor.html
http://www.kkr.gov.my/files/KELAS%20F%20MUKTAMAD.pdf
www.kkr.gov.my

Janji bohong kerajaan PR di Selangor

Posted: 06 Oct 2011 05:10 PM PDT

Dalam PRU 12 dahulu macam-macam janji PR dalam manifesto mereka di Selangor,

Hari ini sudah lebih 3 tahun dan hampir memasuki PRU 13, janji PR hanya tinggal janji.

Hadiah kepada warga Selangor yang pendapatan RM 1500 ke bawah apabila anak mereka memasuki IPT hanya satu pembohongan sahaja.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

JBA Perak tipu pengguna?

Posted: 06 Oct 2011 02:17 PM PDT

Tok Larut wrote:

JBA Perak PENIPU BESAR, Bil air 2 bln sekali 74m padu =RM55.02sen : kiraan 20m x 30sen=rm6.00 + 20m x 70sen=rm14.00 + 34m xrm1.03=rm35.02sen = + semua dpat rm55.02sen. kalau bil 1 bln sekali hanya 20mp pertama x 30sen=rm6.00 dan + 17mp kedua x 70sen=rm18.90sen dan + semua cuma rm24.90sen je. anda kira 74mp bahagikan 2 = cuma 37 m padu je, JBA Perak dah gasak rm5.22sen drp saya org miskin ni. CUBA ANDA KIRA BIL ANDA, anda dah terkena dgn JBA Prk.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Harga rumah meningkat di Lembah Kelang

Posted: 06 Oct 2011 01:46 PM PDT

Utusan Malaysia Online - Berita Utama
Published with Blogger-droid v1.7.1

Wakil Rakyat Pembangkang ponteng dewan

Posted: 06 Oct 2011 12:17 PM PDT


Wakil Rakyat Pembangkang yang hadir ialah;

PAS :
Mahfuz
Salahuddin
Firdaus
Hayati
Che Uda
Dr Mariah
Dr Hatta
Khalid samad
Siti Zailah
Wan Rahim
Muhd Husin
Dr Rosli
Nasir Zakaria

PKR :
Tian Chua
Zuraida
Yusmadi
Azmin Ali
Gwo Burne
Ahmad Kassim
Azan



DAP :
Kula
Lim Lip Eng
Charles Santiago
Sim Tong Him
Manogaran
Er Teck Hua
Fong Po Kuan
Fong Kui lun


Pembangkang tak nampak salah mereka sebaliknya menghentam YB Dato Ibrahim Ali yang tidur akibat selsema.





Kedah
P14 - Merbok - Rashid Din (PKR)
P15 - Sungai Petani - Johari Abdul (PKR)
P16 - Baling - Taib Azamudden Md Taib (PAS)

Kelantan
P19 - Tumpat - Kamaruddin Jaafar (PAS)
P20 - Pengkalan Chepa - Abdul Halim Abdul Rahman (PAS)
P25 - Bachok - Nasharudin Mat Isa (PAS)
P26 - Ketereh - Ab Aziz Ab Kadir (PKR)
P27 - Tanah Merah - Amran Ab Ghani (PKR)
P29 - Machang - Saifuddin Nasution Ismail (PKR)

Terengganu
P36 - Kuala Terengganu - Mohd Abdul Wahid Endut (PAS)
P37 - Marang - Abdul Hadi Awang (PAS)

Penang
P44 - Permatang Pauh - Anwar Ibrahim (PKR)
P43 - Bagan - Lim Guan Eng (DAP)
P45 - Bukit Mertajam - Chong Eng (DAP)
P46 - Batu Kawan - Ramasamy Palanisamy (DAP)
P48 - Bukit Bendera - Liew Chin Tong (DAP)
P49 - Tanjong - Chow Kon Yeow (DAP)
P50 - Jelutong - Ooi Chuan Aun (DAP)
P51 - Bukit Gelugor - Karpal Singh Ram Singh (DAP)

Perak
P57 - Parit Buntar - Mujahid Yusof Rawa (PAS)
P59 - Bukit Gantang - Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin (PAS)
P60 - Taiping - Nga Kor Ming (DAP)
P62 - Sungai Siput - Michael Jeyakumar Devaraj (PKR) - PSM contest on PKR ticket
P64 - Ipoh Timor - Lim Kit Siang (DAP)
P68 - Beruas - Ngeh Koo Ham (DAP)
P71 - Gopeng - Lee Boon Chye (PKR)

Pahang
P83 - Kuantan - Fuziah Salleh (PKR)

Selangor
P96 - Kuala Selangor - Dzulkefly Ahmad (PAS)
P97 - Selayang - William Leong Jee Keen (PKR)
P102 - Serdang - Teo Nie Ching (DAP)
P103 - Puchong - Gobind Singh Deo (DAP)
P105 - PJ Selatan - Hee Loy Sian (PKR)
P106 - PJ Utara - Tony Pua Kiam Wee (DAP)
P107 - Subang - Sivarasa Rasiah (PKR)
P109 - Kapar - Manikavasagam a/l Sundaram (PKR)
P112 - Kuala Langat - Abdullah Sani Abdul Hamid (PKR)

Wilayah Persekutuan
P114 - Kepong - Tan Seng Giaw (DAP)
P121 - Lembah Pantai - Nurul Izzah Anwar (PKR)
P122 - Seputeh - Teresa Kok Suh Sim (DAP)
P123 - Cheras - Tan Kok Wai (DAP)
P124 - Bandar Tun Razak - Abdul Khalid Ibrahim (PKR)

Negeri Sembilan
P128 - Seremban - John Fernandez (DAP)
P130 - Rasah - Loke Siew Fook (DAP)
P132 - Telok Kemang - Kamarul Bahrin Abbas (PKR)

Sabah
P172 - Kota Kinabalu - Hiew King Chew (DAP)

Sarawak
P195 - Bandar Kuching - Chong Chieng Jen (DAP)
P212 - Sibu - Wong Ho Leng (DAP)


PAS kalah dalam perang dingin dan terus menangis macam budak kecil

Posted: 06 Oct 2011 11:48 AM PDT

Apa salahnya dengan banner ini. PAS boleh buat kepada orang lain tidak?


"Kain rentang yang tertera 'DAP ganti PAS' didakwa bersifat provokatif telah digantung sekitar kawasan Batu Gajah semenjak beberapa hari lalu.



Ekoran perbuatan yang tidak bertanggungjawab itu, Timbalan Ketua Penerangan PAS Perak, Rosdy Abdullah telah membuat laporan polis di Balai Polis Batu Gajah, semalam kerana bimbang perbuatan itu boleh menggugat keharmonian antara kaum.


Ketika ditemui selepas membuat laporan polis, Rosdy percaya perbuatan pihak yang tidak bertanggungjawab ini merupakan satu fitnah jahat yang berbaur hasutan dan berniat untuk memburukkan dan mengaibkan nama PAS.


"Saya berharap pihak berkuasa terutama polis membuat tindakan yang lebih tegas dan serius dalam menangani masalah ini," katanya.


Pihak PAS mendapat maklumat daripada masyarakat sekitar Batu Gajah tentang banner provokasi itu dan meminta petugas PAS menurunkan dengan segera sebaik sahaja ianya dikesan.


Beliau yang juga Naib Yang Dipertua PAS Kawasan Batu Gajah turut memberi amaran kepada mana-mana pihak yang tidak bertanggungjawab jangan sekali-kali bermain api perkauman kerana ia boleh mengundang bahaya.
Bagaimana yang ini

dan yang ini, bukankah ia provokasi murahan PAS?


Enot tidak bersalah,,yang bersalah ialah wartwan

Posted: 06 Oct 2011 11:38 AM PDT

Enot dah menyesal habis. Pasal hudud dia kena hentam kaw2. Bisnes dia pun turut terjejas. Ini membuktikan ramai orang islam sokong hudud. Baca bawah neh ;




Pelakon komedi Enot, mengakui sangat tertekan apabila dikecam gara-gara TERSILAP mengeluarkan kenyataan tentang hukum HUDUD di akhbar Sinar Harian, semalam.

Selain dikecam menerusi twitter dan facebook, perniagaan keknya turut terjejas, apabila ada pelanggan yang menarik balik tempahan GARA-GARA kurang senang dengan komennya. Enot turut kesal apabila arwah ibu bapanya turut dicemuh.

Dalam pertemuan dengan Sinar Harian sebentar tadi, Enot menyatakan kekesalannya dan memohon maaf di atas kesilapan itu. -sinarharian-


Artikel penuh tentang isu neh akan disiarkan dalam terbitan sinar harian esok. Harap2 dia tak berikan komen yang boleh menjejaskan kenyataan minta maaf dia di atas neh pula. Apa pun, sama2 larh kita tolong tarbiah dia, semoga dia amek kesilapan kali neh sebagai pengajaran. Tugas kita disini bukan menghukum sebaliknya membimbing.

PAS sudah cukup sempurna untuk buat konsert

Posted: 06 Oct 2011 11:33 AM PDT


PAS hari ini boleh berbangga kerana kejayaan mereka menarik ramai artis tempatan dan Indonesia menyertai parti itu..



Ahli Pas terbaru ialah Iwan (foto) mungkin Iwan akan jadi pesuruhjaya Pas Indonesia memandangkan beliau adalah rakyat sana atau Iwan dijadi umpan untuk memancing rakyat Indon yang tinggal di Malaysia supaya memohon kerakyatan dan menjadi ahli Pas, jika ini berlaku Iwan akan menjadi orang penting buat Pas.

Sebelum ini Sham Kamekaze, Chico Uji Rashid, Osman Kering dan ramai rockers telah berjaya dijinakkan oleh Pas. Tahun depan Pas boleh buat konsert besar-besaran dan pengacaranya tak lain dan tak bukan ialah Mr. Bob Lokman.

Berikut kronologi perbicaraan di mahkamah hari ini:

Posted: 06 Oct 2011 11:22 AM PDT





9.29: Bermula hari baru dengan galeri awam dipenuhi hadirin dan juga wartawan.

9.37 pagi: Mahkamah bersidang. Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah membacakan keputusan beliau terhadap permohonan mengenepikan perintah sapina oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor.



Permohonan Najib dan isteri dibenarkan mahkamah.

9.40 pagi: Mahkamah terus bersidang untuk kes Liwat Anwar. Peguam-peguam yang mewakili Perdana Menteri dan Isteri terus beredar meninggalkan mahkamah kerana memberi ruang kepada penyokong tegar Anwar duduk.

9.49 pagi: Saksi ketujuh pembela, pakar tulang yang diupah oleh Anwar dari Jerman, Dr Thomas Hoogland mengambil tempat di kandang saksi.

9.50 pagi: Dr Thomas mengangkat sumpah dan memberitahu beliau berumur 66 tahun.

Beliau tamat pengajian perubatan pada tahun 1972 dan pada tahun 1973 memulakan latihan ortopaedik di Amerika Syarikat.

Sehingga ke hari ini, beliau memberitahu mahkamah beliau sudah menjalankan kira-kira 14 ribu pembedahan tulang belakang termasuk tulang Anwar

9.55 pagi: Menurut Dr Hoogland, beliau pernah memberi keterangan dalam mahkamah sebelum ini dan keterangan beliau diterima mahkamah dan dianggap relevan sebagai pakar.

katanya lagi kali terakhir beliau memberi keterangan di mahkamah adalah sekitar bulan Julai lalu di County Court Oklahoma City.

10:00 pagi: Dr Hoogland memberi sedikit tazkirah mengenai struktur tulang belakang manusia menggunakan model rangka tulang manusia dalam mahkamah.

Menurutnya, tulang belakang manusia ada 7 vertebra, 12 torasik dan 5 vertebra lumbar.

10.20 pagi: Dr Hoogland pertama kali merawat kecederaan tulang belakang Anwar dalam bulan April 2001.

Rawatan seterusnya adalah pada bulan September 2004 selepas Anwar dibebaskan dari penjara.

10.25 pagi: Dia menyediakan laporan pembedahan Anwar dan memberi Anwar satu salinan laporan itu atas permintaan beliau.

10.28 pagi: Hoogland berkata Anwar mempunyai lumbar sclerosis, yang menjejaskan kaki pesakit-pesakit dan tangan.

"Khususnya, kaki kiri, berikutan masalah lama pada leher ." kalau ikut berjalan pun dia tak mampu inikan nak 'membelasah' china doll

Katanya beliau telah bertemu Anwar pada 4 Sept, 2004 , dan telah mengadu diserang ketika dalam tahanan polis enam tahun sebelum itu kononnya di belasah oleh Polis

10.32 pagi: Saksi memberitahu Anwar mempunyai masalah untuk membongkok, apa lagi melutut seperti dalam video.

10.36 pagi: Hoogland berkata Anwar berada di hospital selama tiga minggu, dari 6 September sehingga 27 September, 2004, memang cukup kronik.

Hoogland memberitahu Anwar merasa sakit di bahagian kiri belakang.

Hoogland ditanya samada masalah akan berulang dan menjawab kadar berulang-ulang ialah 5 hingga 20 peratus.

"Untuk sclerosis, ia 15 peratus." Ini menunjukkan dia boleh melakukan kerja-kerja berat.

Hoogland kata kemerosotan tulang belakang bukan satu proses biasa, tetapi ia agak normal.

Laporan perubatan Hoogland ditanda sebagai bukti. Hoogland menerangkan pembedahan ke atas Anwar pada 6 Sept, 2004.

Laporan pembedahan Hoogland ditanda sebagai bukti.

11.12 pagi: Mahkamah berhenti rehat selama 15 minit

11.40 pagi: Mahkamah bersambung lagi.

11.46: Hoogland kata tiga bulan selepas pembedahan itu, Anwar pergi lagi ke kliniknya di Munich pada Februari 2005.

Saksi itu berkata pada 7 Feb, dia melakukan pemeriksaan dan mendapati Anwar masih mengalami sakit belakang.

Beliau berkata terdapat kemajuan ketara pada Anwar sebelum pembedahan, tetapi tidak banyak perubahan selepas Anwar dibenarkan keluar dari hospital itu pada 24 Sept, 2004.

"Otot belakang penting mengawal gerakan belakang." katanya.

11.57 pagi: Sankara Nair bertanya kepada Dr Hoogland samada Anwar bertanya kepada beliau tentang pergerakan dalam solat (selaku seorang pesakit tulang belakang).

Dr Hoogland berkata beliau banyak ditanya perkara itu oleh pesakit Muslim terutamanya dari Timur Tengah.

Beliau berpesan kepada Anwar agar melakukan sebarang pergerakan dengan sangat berhati-hati dan dengan sangat perlahan agar kecederaan tulang belakangnya tidak berulang.

Sebelumnya, Dr Hoogland memberitahu mahkamah Anwar bukan sahaja pernah mengalami cakera tulang belakang yang tergelincir beliau juga mengalami 'spinal stenosis'.

(Spinal Stenosis ialah satu penyempitan luar biasa tulang belakang yang boleh berlaku dalam mana-mana daripada kawasan-kawasan tulang belakang. Sakit ini juga akan menyebabkan sakit belakang yang menjalar turun ke kaki. Sakit akan bertambah kuat jika pesakit berjalan hingga terpaksa berhenti rehat).


Hoogland berkata dia menasihati Anwar bergerak dengan perlahan kerana ia boleh menyebabkan kesakitan teruk dan kecederaan terhadap cakera tulang belakangnya.

"Bila dia bergerak terlalu cepat, ia akan mengakibatkan lebih banyak geseran dan mengakibatkan lebih banyak athritis (sakit sendi).

"Anwar mempunyai athritis teruk cukup kronik," katanya.

Hoogland berkata kali terakhir dia memeriksa Anwar pada 8 September 2011. Anwar mengalami athritis (sendi) dan spinal stenosis (tulang belakang).

Pakar itu berkata Anwar mempunyai mobiliti terhad pada belakangnya, kebas pada bahagian kiri dan kaki.

Terdapat kesakitan pada sebelah kiri dan kaki kiri. Saksi kata Anwar mempunyai kelemahan pada kaki kirinya.

12.10 tengahari: Doktor itu berkata terdapat beberapa had gerakan belakang Anwar yang apabila dibongkokkan kepada 10 darjah ia akan merasa sakit apa lagi nak meliwat memang tak boleh langsung, sebab meliwat memerlukan pinggang yang cukup kuat untuk menghayun 'anu'

12.18 tengahari: Hoogland memberi keterangan yang Anwar mempunyai masalah di leher pula.

Dia juga menyebut terdapat masalah sendi (athritis) dan stenosis serius pada leher Anwar.

12.25 tengahari: Sankara bertanya samada seseorang boleh melakukan kegiatan dengan menggunakan pinggul. Dr Hoogland berkata ia akan merasakan kesakitan.

12.26 tengahari: Dr Hoogland menjelaskan kepada mahkamah imbasan sinar-X tulang belakang Anwar.

Saksi itu juga menunjukkan pinggul dan bahagian sebelah kiri lebih besar daripada sepatutnya. memang dia Anwar langsung tidak boleh menghayun punggungnya.

01:00 tengahari: Mahkamah berhenti rehat dan akan bersambung semula jam 230 petang.

DAP dan penyelewengan mereka. Pada muka Pas.

Posted: 06 Oct 2011 10:55 AM PDT




LIVE frm KB : 100 ribu hadir Wacana 'HUDUD' PAS

Posted: 06 Oct 2011 10:50 AM PDT

Perang Dalaman di RTM?

Posted: 06 Oct 2011 10:43 AM PDT

  http://gelagatanwar.wordpress.com/2011/10/05/perang-dalaman-di-rtm/


Semalam bertemu dengan ramai kenalan lama penulis blog ini di RTM. Rupa-rupanya banyak isu dalaman RTM yang rakyat di luar sana tidak tahu. Banyak perkara dan pertengkaran dalaman yang berlaku – menyebabkan ramai kakitangan RTM berasa tidak puas hati dan kecewa dengan kepimpinan Rais Yatim aka DASURY.



DASURY dikatakan memimpin RTM dengan kaedah lama. Bagaimana tuanya kamera RTM – demikianlah tuanya kepimpinan Rais Yatim. Tak segar. Pemalas. Penting diri. Penting kawasan sendiri. Mengutamakan agenda peribadi. Kakitangan RTM berasa Rais Yatim ini seperti memimpin sebuah JKKK Kampung. Selalu membebel dan bercakap banyak. Itu belum lagi masuk kisah isteri YB Menteri yang berlagak macam first lady. Semua benda nak yang terbaik – sedang bajet RTM pun sekadar cukup sahaja.

Sekarang ini, wujud krisis dalaman antara DASURY dan Ketua Setiausaha Kementerian terbabit. Perang dalaman ini muncul kerana kegagalan sebuah usaha perniagaan selepas pencen KSU terbabit yang ditolak oleh DASURY. Bab ini memang kakitangan RTM puji DASURY melangit.

Diberitahu oleh kakitangan RTM, bahawa satu perjanjian hampir termeterai bagi membolehkan BERNAMA membeli satu unit khas di dalam RTM. Kakitangan BERNAMA akan mengambil alih satu unit khusus di dalam RTM. Menurut kakitangan RTM, Berita Perdana – akan diusahakan sepenuhnya oleh BERNAMA; dengan kos hampir RM20 juta setahun. Dengan ini, BERNAMA boleh mendapat sedikit keuntungan. Lebih menarik lagi, menurut maklumat kakitangan RTM - Ketua Setiausaha dan Pengurus Besar BERNAMA akan mendapat keuntungan langsung daripada penjualan Berita Perdana kepada BERNAMA.

Nasib baik DASURY membuat keputusan tepat dan tidak tunduk kepada tekanan yang diberikan oleh KSU terbabit. KSU yang tidak pernah kenal penat lelah dalam mencari keuntungan peribadi.

Apa yang DASURY tidak tahu, kakitangan RTM sudahpun bersedia bertindak sekiranya beliau memberikan lampu hijau kepada usaha ini. Mereka sudah siapkan laporan terperinci mengenai perkara ini dan akan diserahkan kepada Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah. Mereka mahu Nurul Izzah sendiri menyerang Rais Yatim di dalam Parlimen.

Nasib baik deal KSU dan Pengurus Besar BERNAMA ini gagal. Kalau tidak, kita akan berdepan dengan satu lagi skandal ekonomi melibatkan kakitangan kerajaan seperti KSU Kementerian Penerangan.

Bayangkan, kalau semua perincian mengenai penjualan unit khusus di dalam RTM kepada BERNAMA terjadi? Nurul Izzah akan mendapat satu lagi isu untuk menyerang kerajaan dalam isu ini. Sudahlah RTM tidak ditonton oleh masyarakat Malaysia – banyak pula skandal yang merosakkan stesen terbabit.

Ingatan buat KSU Kementerian Penerangan dan Pengurus Besar BERNAMA – jangan gunakan RTM untuk kepentingan diri. Ingatan ini disampaikan oleh kakitangan RTM. Jika usaha ini diteruskan, maka banyaklah skandal lain di dalam RTM akan sampai ke meja Nurul Izzah, Ahli Parlimen Lembah Pantai. Ini amaran yang jelas oleh kakitangan RTM. RTM ini memang di bawah kawasan Parlimen Nurul Izzah. Kakitangan RTM pun mempunyai hubungan baik dengan Nurul Izzah. Bila sampai isu ini kepada Izzah – apakah Anwar juga akan turut masuk campur dan melakukan serangan kepada Rais dan Kerajaan? Sudah pasti.

Al - Fatihah

Posted: 06 Oct 2011 09:21 AM PDT

Al-Fatihah...
Raja Perempuan Perak Raja Muzin Raja Aziz, balu kpd Al Marhum Sultan Idris Shah II mangkat petang ini, jenazah disemadikan esok
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Siapa musang dalam Pas?

Posted: 06 Oct 2011 06:30 AM PDT

Musang dalam Pas memang ramai. Mereka ialah yang ingin mengembangkan fahaman syiah, wahabi,  ada musang dari DAP, PKM pun ada, musang PKR pun ada.

Pas kini parti caca merba , penuh dengan mereka yang mempunyai hati kotor dengki khianat.

Sehingga sanggup membuat dosa kering setiap hari setiap malam. Pas sanggup meruntuhkan sebuah kerajaan Islam yang ternyata diakui oleh dunia.

Pas sanggup bekerjasama dengan setan asal cita-cita iblis dajal tercapai
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Pas bermimpi nak kuasai Putrajaya mengalahkan DAP

Posted: 06 Oct 2011 06:22 AM PDT

Kisah hidup padre ex-gay dari Melaka

Posted: 06 Oct 2011 05:19 AM PDT

Welcome to Venus Magazine!
Published with Blogger-droid v1.7.1

The singging Padre from Malaysia

Posted: 06 Oct 2011 05:11 AM PDT

Watch "Istimewa (Edmund Smith)" on YouTube
Published with Blogger-droid v1.7.1

Paderi bekas gay yang mempunyai gereja gay dan lesbian di Melaka

Posted: 06 Oct 2011 05:06 AM PDT

Published with Blogger-droid v1.7.1

Apa ke jadah belanjawan PR?

Posted: 06 Oct 2011 04:12 AM PDT

Selepas bapanya bentangkan belanjawan angin kini tiba giliran anak pula untuk bermain layang-layang.

Anak yang lahir tak cukup 9 bulan 10 hari ini nampaknya kemaruk kuasa, sepatutnya dia duduk dirumah jaga anak dan jaga laki. Mana lah tahu dibawah katil ada simpan lelaki lain.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Daniel Arif

Posted: 07 Oct 2011 02:20 AM PDT

Daniel Arif


Compare Lexmark X560 X560n High Yield Toner X560H2KG, X560H2CG, X560H2MG, X560H2YG Refill Kit Combo - 4pk (BCMY) - with USA, Europe Chips

Posted: 06 Oct 2011 03:55 AM PDT

Lexmark X560 X560n High Yield Toner X560H2KG, X560H2CG, X560H2MG, X560H2YG Refill Kit Combo - 4pk (BCMY) - with USA, Europe Chips

Lexmark X560 X560n High Yield Toner X560H2KG, X560H2CG, X560H2MG, X560H2YG Refill Kit Combo - 4pk (BCMY) - with USA, Europe Chips

Zoom

  • Color: B, C, M, Y - with Chips
  • Type: Refill Toner (with USA, Europe Chips)
  • Part No.: X560H2KG, X560H2CG, X560H2MG, X560H2YG
  • (Also replace X560A2CG, X560A2MG, X560A2YG)
  • No. of pages: Up to 10,000 pages (BK) / 10,000 pages (CMY) at 5% Coverage

Read full description

 

Lexmark X560 X560n High Yield Toner X560H2KG, X560H2CG, X560H2MG, X560H2YG Refill Kit Combo - 4pk (BCMY) - with USA, Europe Chips

Price: $130.00

Aspirasi Bangsa

Posted: 07 Oct 2011 02:08 AM PDT

Aspirasi Bangsa


Hudud pilihanraya terus jadi mainan Nik Aziz

Posted: 06 Oct 2011 05:17 PM PDT

DR 1221

Posted: 07 Oct 2011 01:52 AM PDT

DR 1221


Inilah Akibatnya Apabila Azmin Ali Terlalu Sibuk “Menjaga” Anwar….

Posted: 06 Oct 2011 05:03 PM PDT

Despite the success of a successful Ummi Hafilda malukan Anwar sake of the crowd last night, introduced the pillars of success of the program.

Yb Datuk Mahmud Osman, Wanita Umno information chief cum Exco Perak state government with the host, Datuk Zahari rosni Pahang Wanita Umno chief is a brave main character talks simultaneously with the Alliance .....

Updates KERDAU 26 - Kenali Wajah Wajah WANITA Bersemangat WAJA, Mereka Dibelakang TABIR Kejayaan TELANJANGkan Anwar Di Kerdau Malam Tadi...!!!

Posted: 06 Oct 2011 05:02 PM PDT

Despite the success of a successful Ummi Hafilda malukan Anwar sake of the crowd last night, introduced the pillars of success of the program.

Yb Datuk Mahmud Osman, Wanita Umno information chief cum Exco Perak state government with the host, Datuk Zahari rosni Pahang Wanita Umno chief is a brave main character talks simultaneously with the Alliance .....

Post Mortem Kerdau 1 – Medan Info Kita SOKONG Blogger GAP..! Ahmad Maslan & Kak Midah Contoh Kepimpinan Terbaik Kejayaan Di Kerdau…

Posted: 06 Oct 2011 05:01 PM PDT

LinkSuit Tails: Know Your Rights - Must Read

Many are still vague and do not understand their rights as Malaysians. The Federal Constitution is the supreme law of the country. The Federal Constitution guarantees the rights of all Malaysians regardless of religion, race, ethnicity and political affiliation. All citizens are guaranteed equal rights.

One of the rights guaranteed by the Federal Constitution is the right of the people against the property. This is referred to in Article 13 of the Federal Constitution.

TERKINI - Akhirnya Saman Ekor Dimansuhkan..?? Terima Kasih Kerajaan Barisan Nasional.

Posted: 06 Oct 2011 04:58 PM PDT

Suit Tails: Know Your Rights - Must Read

Many are still vague and do not understand their rights as Malaysians. The Federal Constitution is the supreme law of the country. The Federal Constitution guarantees the rights of all Malaysians regardless of religion, race, ethnicity and political affiliation. All citizens are guaranteed equal rights.

One of the rights guaranteed by the Federal Constitution is the right of the people against the property. This is referred to in Article 13 of the Federal Constitution.

GEMPAAR..!! Rakaman Suara Secara Curi Seorang Blogger Pro Pakatan Sewaktu Di Soal Siasat..!! Semoga Lebih Berhati Hati.....

Posted: 06 Oct 2011 04:56 PM PDT

A PR pro blogger arrested last night and the middle of his laptop computer, were seized.

Blogger known as Hanief then brought to the Sentul police station after the arrests were accompanied by officers from the Malaysian Communications and Multimedia Commission (MCMC).

Vice President of JUSTICE, Tian Chua via twitter, said he knew the catch was the father and the brother of the blogger.

"Police and the Commission also asked the password. In fact, several computers and modems blogger's father was also seized, "he said.

According to information received KeadilanDaily, Hanief then released between the hours of 2:30 this morning, but he was ordered to give evidence at the police station, about 10 am.

Hanief popular among supporters of the People's Alliance and People, desperate for the touch krevitivitinya explores issues in national politics via youtube.

Tontoni Video Klip Serbuan Ke Pusat Urut Bathin Dalam DUN Teresa Kok, 3 Tahun DAP Memerintah Selangor, Semakin Ramai Warga Dari China Melacur...

Posted: 06 Oct 2011 04:14 AM PDT





Barisan Nasional (BN) is not as hard as I thought. Political analyst Dr Chandra Muzaffar has said that explain, the BN can be defeated in the general election-13 (GE-13) if the opposition uses the right strategy.

TENGOK NI..!! Syaitan Bertopengkan Manusia BERJAYA Melakonkan Wataknya Dengan Berkesan..!

Posted: 06 Oct 2011 04:14 AM PDT

Barisan Nasional (BN) is not as hard as I thought. Political analyst Dr Chandra Muzaffar has said that explain, the BN can be defeated in the general election-13 (GE-13) if the opposition uses the right strategy.

"In 2008, opposition parties have managed to deny BN two-thirds control of the House of Representatives. This happened the first time in our history, the BN failed to retain two-thirds majority.

Malam Ini..!! Rakyat Selangor Berpeluang Dengar Penjelasan Ummi Mengenai Tuduhan Jahat Baginda Minda….

Posted: 06 Oct 2011 04:13 AM PDT

Barisan Nasional (BN) is not as hard as I thought. Political analyst Dr Chandra Muzaffar has said that explain, the BN can be defeated in the general election-13 (GE-13) if the opposition uses the right strategy.

"In 2008, opposition parties have managed to deny BN two-thirds control of the House of Representatives. This happened the first time in our history, the BN failed to retain two-thirds majority.

Malam Ini..!! Rakyat Selangor Berpeluang Dengar Penjelasan Ummi Mengenai Tuduhan Jahat Baginda Minda….

Posted: 06 Oct 2011 04:13 AM PDT

Barisan Nasional (BN) is not as hard as I thought. Political analyst Dr Chandra Muzaffar has said that explain, the BN can be defeated in the general election-13 (GE-13) if the opposition uses the right strategy.

"In 2008, opposition parties have managed to deny BN two-thirds control of the House of Representatives. This happened the first time in our history, the BN failed to retain two-thirds majority.

BN Boleh Kalah Dalam PRU13 - Chandra Muzaffar

Posted: 06 Oct 2011 04:11 AM PDT


Barisan Nasional (BN) is not as hard as I thought. Political analyst Dr Chandra Muzaffar has said that explain, the BN can be defeated in the general election-13 (GE-13) if the opposition uses the right strategy.

"In 2008, opposition parties have managed to deny BN two-thirds control of the House of Representatives. This happened the first time in our history, the BN failed to retain two-thirds majority.

Waspada: Wang Palsu Berlegar, Penjual Burger Dah Terkena

Posted: 06 Oct 2011 04:10 AM PDT


Kuala Lumpur - A former handball athletes and Schools Sports Council of Malaysia (MSSM) City acknowledges, the influence of pornographic movies that you watch before, led to his attempted rape of his girlfriend, who was only 15 years in the female toilets at Bukit Kluang Beach Resort, Loka, 25 September.

Acknowledgement is expressed accused, Mohd Norazlan Razak, 20, from Kampung Baru Serada, Kuala Terengganu during questioning of the judge, Datuk Zainal Abidin Kamarudin before sentencing after pleading guilty against him under Section 376/511 of the Penal Code at the Sessions Court here yesterday.

RUU Kg. Baru: PR Kalah Di Parlimen Kerana Ramai MP Pakatan Yang Ponteng. Suweh!

Posted: 06 Oct 2011 04:09 AM PDT


Kuala Lumpur - A former handball athletes and Schools Sports Council of Malaysia (MSSM) City acknowledges, the influence of pornographic movies that you watch before, led to his attempted rape of his girlfriend, who was only 15 years in the female toilets at Bukit Kluang Beach Resort, Loka, 25 September.

Acknowledgement is expressed accused, Mohd Norazlan Razak, 20, from Kampung Baru Serada, Kuala Terengganu during questioning of the judge, Datuk Zainal Abidin Kamarudin before sentencing after pleading guilty against him under Section 376/511 of the Penal Code at the Sessions Court here yesterday.

Kes Adik Balik Pakai Baju Terbalik: Bekas Atlet Cuba Rogol Gadis 15 Thn Dalam Tandas

Posted: 06 Oct 2011 04:08 AM PDT


Kuala Lumpur - A former handball athletes and Schools Sports Council of Malaysia (MSSM) City acknowledges, the influence of pornographic movies that you watch before, led to his attempted rape of his girlfriend, who was only 15 years in the female toilets at Bukit Kluang Beach Resort, Loka, 25 September.

Acknowledgement is expressed accused, Mohd Norazlan Razak, 20, from Kampung Baru Serada, Kuala Terengganu during questioning of the judge, Datuk Zainal Abidin Kamarudin before sentencing after pleading guilty against him under Section 376/511 of the Penal Code at the Sessions Court here yesterday.

سڬالاڽ موڠكين

Posted: 07 Oct 2011 01:34 AM PDT

سڬالاڽ موڠكين


Namewee: Menasihati Bukannya Memuji

Posted: 06 Oct 2011 08:44 AM PDT



Pengarah filem Wee Meng Chee atau dikenali sebagai Namewee, mendapat sokongan Najib kerana dikatakan menyokong Gagasan 1Malaysia perlu terus menyokongnya melalui kreativiti mereka tersendiri.

"Bagi Namewee dan pihak-pihak lain yang menyokong 1Malaysia, yang penting sekali baginya ialah menyokong apa yang sedang kita lakukan untuk negara ini, saya difahamkan beliau merupakan penyokong kuat kepada Gagasan 1Malaysia.

"Saya menggalakkan beliau untuk terus memberi segala pandangan beliau melalui cara sebagai blogger atau mungkin cara-cara lain seperti penerbitan filem dan sebagainya yang mencerminkan sokongan kepada Gagasan 1Malaysia," katanya.

Mengulas beberapa video yang dihasilkan oleh Namewee yang dikatakan menimbulkan kontroversi, Najib berkata Namewee merupakan seorang individu yang ada kelainan tersendiri.

"Saya tak nak beri komen, tapi sebab masing-masing ada kelainannya. Dia merupakan seorang yang ada kelainan dia, bukanlah merupakan seorang konvensional dari segi pendekatan pemikirannya," kata Najib.

Namewee yang berkelulusan ijazah sarjana muda komunikasi massa dari sebuah universiti di Taiwan menjadi pengarah untuk filem Nasi Lemak 2.0 yang kini sedang ditayangkan di pawagam yang mendapat bantahan ramai.

Apa Namewee sudah lakukan?.Tentu kita belum terlupa, anak muda ini pernah mencipta lagu Negarakuku, memperlekeh negara dan menghina wanita Islam bertudung dan azan subuh. Selepas itu anak muda ini telah menghina TNB dan dalam lagu bertajuk 'Kawanku menghina Melayu' dengan lirik 'Melayu Balik Hutan Jadi Sakai' melalui youtube yang ditonton oleh berjuta orang.

Tidak cukup dengan itu, dia membuat satu lagi klip video yang menghina seorang pengetua di Kulaijaya dan Kementerian Pelajaran dengan perkataan-perkataan lucah. Selepas Utusan Malaysia mengeluarkan artikel bertajuk 'Bukan Nasi Lemak 2.0, soalnya Namewee...' yang ditulis oleh Fauziah Arof, akhirnya Utusan Malaysia pun di'fuck' oleh anak muda ini.

Saya tidak pasti sama ada Najib menonton atau tidak semua video klip Namewee ini. Kalau dia ada menonton, apakah perasaannya sebagai seorang Perdana menteri dan Presiden UMNO juga Pengerusi Barisan Nasional. Jika dia belum menonton, mengapa beliau begitu berani memberi komen yang mengundang kecaman dan rasa ketidakpuasan hati sebahagian besar rakyat negara ini?

Bagaimana Najib boleh tergamak mengeluarkan perkataan seperti Namewee mempunyai kreativiti tersendiri, mempunyai kelainan, bukan seorang konvensional dari segi pendekatan pemikirannya atau dengan lain perkataan seorang yang unik. Pujian yang melambung ini diberikan semata-mata kononnya anak muda ini menyokong dan sangat memahami konsep gagasan 1 Malaysia.

Benarkah Namewee menyokong gagasan 1Malaysia? Bukankah objektif utama gagasan 1 Malaysia adalah perpaduan. Adakah dengan menghina orang Melayu, agama Islam, agensi kerajaan, kementerian, pegawai kerajaan, pekerja swasta dan akhbar itu menuju ke arah perpaduan.

Kelainan apa yang dibawa oleh Namewee ini?. Adakah menyuarakan ketidakpuasan hati dan mengkritik dengan lagu dan senikata yang menyakitkan itu satu kelainan yang dimaksudkan oleh Perdana Menteri? Adakah Perdana Menteri mengiktiraf cara dan kaedah seperti ini? Bagaimana pula selepas ini akan muncul anak-anak muda lain yang membuat perkara yang serupa?

Klip video yang dilakukan oleh Namewee ini seolah-olah tidak menjadi satu kesalahan kepada Najib malah dipuji melambung. Ini lah uniknya seorang anak muda yang boleh berjumpa menteri dan berjumpa perdana menteri.

Rakyat tidak marah jika Perdana Menteri memberi layanan 5 bintang kepada Datuk Lim Chong Wei yang sentiasa mengharumkan nama negara dan mengekalkan Malaysia sebagai antara kuasa badminton dunia. Chong Wei boleh dianggap istimewa, ada kreativiti, ada kelainan dan unik.

Sepatutnya, sebagai perdana menteri, Najib tidak perlu memberi sebarang komen ke atas anak muda yang kontroversi ini. Tidak perlu mencela dan jauh sekali tidak perlu memuji. Sebagai Perdana Menteri, beliau boleh menasihati anak muda ini supaya menjaga hati dan perasaan orang lain dalam menyampaikan rasa ketidak puasan hati.

Sepatah nasihat dan tunjuk ajar tidak diberikan oleh Najib, dan menteri-menteri lain yang berpeluang berjumpa dengan pemuda ini. Adakah mereka juga berasa 'takut' jika Namewee akan memaki dan menghamburkan kata-kata lucah di dalam youtube nanti?

Sebagai rakyat dan orang Melayu, saya berasa kecewa dengan tindakan Perdana Menteri yang tidak mengambil kira perasaan dan maruah orang Melayu. Sesetengahnya pernah membuat laporan polis atas beberapa klip video yang biadap dan menghina dengan harapan pemuda ini disiasat dan diberi pengajaran.

Hari ini, sia-sia laporan polis yang dibuat apabila seorang perdana menteri memberi keistimewaan kepada pemuda ini. Harapan saya, Perdana Menteri tidak mengulangi perkara yang serupa kerana sudah acap kali hati kami terluka.

Tulisan ini bukan untuk menyerang Perdana Menteri. Ianya sekadar pendapat daripada seorang rakyat kepada pemimpin. Kadang-kala pendapat dan saranan daripada rakyat yang tidak ada kelainan atau unik ini perlu didengar juga untuk kebaikan kepada negara.

Amir Hamzah Mohamad
Batu Pahat

PANEH MIANG

Posted: 07 Oct 2011 01:26 AM PDT

PANEH MIANG


Jom kolokai harta Baitul Mal

Posted: 06 Oct 2011 11:22 PM PDT

Episod kesempitan hidup No.140, Jalan Bunga Raya, Tongkang Yard, Alor Setar ialah sebahagian daripada kisah pilu kemiskinan sebahagian kecil umat Melayu. Sebahagian kecil inilah yang diintai oleh Gerakan Kristianisasi untuk proses pemurtadan dengan asuhan bantuan kewangan, bantuan sekolah, bantuan makanan, bantuan kediaman, bantuan pakaian, bantuan sara hidup dan bantuan pendapatan bulanan berasaskan kemahiran kerja yang boleh dilaksana oleh insan-insan terpilih ini.

Allah pilih mereka sebagai pelakon cerita manusia yang kelilingnya senang-lenang, joli katak, bergentayangan dan bergelandangan dek kerana kehausan iman, dek kerana dakyah duit yang senang kedapatan oleh mereka yang mewah, kaya-raya, hingga lupa bahawa dalam kemewahan dan kekayaan mereka, ada hak harta tersebut untuk insan terpilih seperti No.140, Jalan Bunga Raya, Tongkang Yard, Alor Setar.

Sibuklah mereka melapor untuk bantuan negara luar, negara hilang kedaulatan dan diragui makna kemerdekaannya. Sibuklah mereka berkisah tentang kekufuran nikmat makanan di dunia luar gelanggang dan padang Melayu. Lantai-lantai merempat dan kufur nikmat, masih banyak berpeleser di bandar-bandar utama negeri-negeri Melayu, Perlis hinggalah Sabah. Andai dihimpunkan mereka ini, bilangan mereka ialah 3 kali jumlah kerusi di Stadium Nasional Bukit Jalil.

Mereka ini jika diberikan nilai yang lebih baik atas makna Bajet Kebajikan Nasional Hak Rakyat Di Utamakan, Kecapaian Rakyat Di Pertingkatkan, maka RM 10 billion diperlukan untuk tadbir urus semua jenis perihal Ansaf yang relevan.

Duit di Baitul Mal dan Pusat Kutipan Zakat masih banyak belum dikolokai mengikut keperluannya. Masjid dan surau dalam Malaysia masih jauh daripada tanggungjawab "fiddunya wal akhirah". Mereka kena ditashkil dan ditarbiyyah menjadi Agen Kader Komuniti Islam tulen dan bukannya bertopeng PAS atau UMNO atau PKR atau KITA atau JERANGKUNG atau LANGAU. Masjid dan Surau di Malaysia perlu menjalani Program Transformasi Tasawwur Islam. Marilah kita meneroka sirna daripada OBOR kalimah toyyibah.

Korek Duit RAKYAT

Posted: 06 Oct 2011 05:08 PM PDT

Rakyat mahu Menteri Kewangan melaras Belanjawan Rakyat a.k.a Belanjawan Kebajikan Rakyat kepada perkara yang menjamin poket 80% rakyat yang berada di paras ekonomi sederhana ke bawah. Najib kena laras;

1. Harga barang dapur seperti bawang merah, bawang putih, bawang besar, asam jawa, gula, tepung, beras, susu pekat manis, bawang holland, segala manikam rempah ratus, kena diturunkan kepada 40% daripada harga pasaran semasa. Rakyat tidak peduli dengan harga tekstil, harga elektrik dan elektronik kerana bukan perlu hari-hari makan.

2. Harga bekalan makanan seperti ikan, ayam, daging, sayur, buah-buahan diturunkan harga kepada 40% daripada harga pasaran semasa.

Kerajaan terpaksa suntik RM10 billion kepada semua proses penurunan 40% harga dan fokus untuk tambahan pelaburan domestik mahu pun luar negara kepada 25%. Sasaran DDi dan FDi ialah RM50 billion (benar) sehingga Mac 2013. Maknanya KDNK berada pada kedudukan 7.6% tahun 2012.

Rakyat mahu pada 8 dan 9 Oktober apabila mereka ke pasar berbekalkan RM100, maka mereka boleh beli bekalan rangsum untuk 5 hari tanpa gusar dan ragu.

Rakyat mahu pada 8 dan 9 Oktober apabila mereka ke gedung serbaneka dan pasaraya besar dengan berbelanja RM250, mereka boleh beli stok untuk keperluan 6 orang dalam satu isirumah.

Produk keperluan bayi dan kanak-kanak (makanan & minuman) amat perlu diberi pertimbangan sebanyak 40% penurunan daripada harga pasaran semasa.

MOGA skrip Bajet 2012 akan berubah petang ini.

Sahabat-Gunung

Posted: 07 Oct 2011 01:11 AM PDT

Sahabat-Gunung


Teka Teki bajet 2012: Penyelarasan Gaji Kakitangan Awam??

Posted: 07 Oct 2011 12:15 AM PDT


Satu persoalan yang menarik perhatian kakitangan awam, penyelarasan gaji sehingga 40% ...

Betul ker? PM belum umum, namun ramai kakitangan awam dah tahu...atau pun depa nie bat-buat tahu dengan harapan IMPIAN mereka tu akan PM makbulkan petang nie ?

Teka Teki bajet 2012: Minyak Turun 20 Sen ??

Posted: 06 Oct 2011 11:30 PM PDT


Yeeaahhhh !! Harga minyak turun ..... Pastinya penurunan harga minyak nie akan menyebabkan puak-puak pembangkang bengang ....

Berapa turun? Tunggu PM umumkan.... namun ianya tetap mencari harapan RAKYAT agar harga minyak diturunkan dalam kadar segera ....

Teka Teki bajet 2012: Umur Persaraan Dinaikkan??

Posted: 06 Oct 2011 10:00 PM PDT


Apa kata korang kalau umur persaraan dari 58, akan dinaikkan sehingga umur 60 tahun .....

Mungkinkah ia akan diumumkan petang nie oleh PM ..... ??

Biarlah ia terus menjadi teka teki ....

Teka Teki bajet 2012: Harga Rokok Naik 100%?

Posted: 06 Oct 2011 09:15 PM PDT

+

Satu barang keperluan akan diNAIKKAN.... Ianya hampir pasti ..... Namun kenaikannya tidaklah sampai 100% seperti yang aku perkatakan.....

Namun aku tetap katakan, naiklah macammana sekalipun, orang akan tetap merokok...

betul tak kawan-kawan.....

BONUS ...... ??

Posted: 06 Oct 2011 08:46 PM PDT



Wah, khabarnya kakitangan awam akan dapat BONUS !!!

Massyukkkk... jumlahnya, entahlah....

PM akan umumkannya pada Bajet 2012, petang nie ...


Tiada Kabinet Bayangan Bukti Pembangkang Ada Masalah Dalaman Kritikal

Posted: 06 Oct 2011 08:55 AM PDT

"Mengapa harus takut membentangkan kabinet bayangan untuk rakyat tahu dan dapat melihat dasar-dasar dan pelaksanaan yang akan dilakukan oleh setiap anggota dalam kabinet tersebut. Sikap terus memandang sepi desakan membentangkan kabinet bayangan ini menggambarkan sebenarnya pakatan pembangkang mempunyai masalah dalaman yang kritikal," ujar bekas Timbalan Ketua Menteri 1, Pulau Pinang, Mohammad Fairus Khairudin.

Menurut Fairus, bukan sahaja pakatan pembangkang menghadapi masalah dalaman kritikal yang cuba disorokkkan tetapi mereka juga perlu berhadapan dengan pelbagai masalah yang dihadapi oleh Anwar Ibrahim serta pertelagahan pendapat antara DAP, Pas dan PKR.

"Ini semua adalah signal jelas kepada masyarakat bahawa pakatan pembangkang tidak mampu untuk mentadbir negara dengan baik malah apa yang mereka perjuangkan selama ini bukanlah untuk rakyat, tetapi semata-mata untuk kepentingan diri sendiri.

"Mengapa mereka enggan mendedahkan siapakah yang akan tersenarai dalam kabinet bayangan? Adakah mereka takut rakyat akan melihat kepincangan mereka atau mereka takut untuk berhadapan dengan realiti penilaian rakyat. Apa yang peliknya, mereka berani untuk membentangkan bajet pakatan pembangkang lebih awal daripada pembentangan bajet yang bakal Perdana Menteri bentangkan tidak lama lagi," katanya kepada UMNO-Online di sini.

Tindakan pembangkang membentangkan bajet lebih awal jelasnya lagi adalah satu tindakan terdesak mereka untuk selamatkan maruah di mata rakyat bagi penghadapi Pilihan Raya Umum (PRU) 13.

"Sudah jelas apakah tujuan mereka membentangkan bajet tersebut lebih awal kerana sekiranya pembentang bajet yang bakal Perdana Menteri buat kelak ada persamaan, maka di situlah mereka akan mendakwa kerajaan meniru pakatan pembangkang. Itulah strategi mereka.

"Inilah strategi biasa mereka. Saya amat faham perkara ini kerana saya kenal siapa Anwar Ibrahim. Saya pernah berkerja di bawah pimpinannya dan saya amat jelas bagaimana 'wayang' Anwar. Sebab itulah mereka tergesa-gesa membentangkan bajet tetapi tidak kabinet bayangan," kata Fairus.

Beliau menjelaskan, pakatan pembangkang harus mendedahkan kabinet bayangan mereka kerana rkayat perlu tahu siapakah bakal dinamakan sebagai Perdana Menteri bayangan malah ianya amat penting untuk masyarakat menyemak sejauh mana ketelusan mereka untuk mebela nasib rakyat.

"Jangan hanya pandai berkata-kata, menabur janji dan mengambil nama atas usaha orang lain," ujarnya lagi. -MediaUMNO

GOMO ! PARPU ! GAP & RBF – Lu orang memang langsilah ….

Posted: 06 Oct 2011 07:08 AM PDT


Ello blogger-blogger hebat - GOMO ! PARPU ! GAP & RBF, lu orang memang langsilah. Gua bengang betul dengan sandiwara lu orang pasal VIDEO SEKS Pemimpin Hebat Anwar Ibrahim.

Video Seks Terbaru Anwar……. Mula-mula kata ada kat RBF….

RBF nafi, kata video tu kata GOMO plak, GOMO langsi kata RBF yang simpan dan pernah tengok video tu, RBF tendang plak kat PARPU, katanya PARPU yang simpan….. lepas tu PARPU kata ada kat GOMO, sebab GOMO suka aksi-aksi PANAS Anwar Ibrahim tu …. Last-last GOMO kata, GAP yang pernah tengok, tapi setakat nie GAP belum nafi walaupun si GAP nie bukannya suka sangat tengok batang kote Anwar yang gagah tu ….

Ello-ello, sape yang simpan sebenarnya nie? Aku tahulah video tu memang maha hebat, namun mengikut risikan aku video tu memang sudah ada di pasaran tempatan….

Dan pihak "tertentu" sedang menyiasat dan meneliti video tersebut…. Namun Sahabat-Gunung memang tak tahu siapa yang menyimpan video itu sekarang, namun dah tahu TARIKH dan MASA yang sebenar video itu akan tersebar….

Aku akan berjumpa dengan pihak "tertentu" tu sekejap lagi. Harap-harapnya bolehlah aku tengok sikit video tu….

“3 PM Bayangan” Lambang Tiada Kesepakatan Dalam Pakatan Pembangkang

Posted: 06 Oct 2011 05:02 AM PDT

Ahli Parlimen BN Sekijang, Datuk Baharum bin Haji Mohamed berkata, kabinet dan Perdana Menteri bayangan pakatan pembangkang jika mereka berkuasa pada Pilihan Raya Umum ke 13 nanti diibaratkan sebagai 'mimpi indah' pakatan pembangkang kerana cadangan "3 Perdana Menteri Bayangan Pakatan Pembangkang" membuktikan tiada persepakatan antara pemimpin PR

"Saya percaya, jika siapa sahaja yang akan dilantik, pastinya akan ditarik semula oleh "rakan" mereka sendiri, yang akhirnya akan berlaku pergolakan dan merugikan rakyat.

Contohnya dalam soal Hukum Hudud, Pas seolah-olah nampak macam memperjuangkan tetapi bagi DAP, mereka tidak boleh menerima. Ini pun kita lihat, memang tidak ada kesepakatan dalam hala tuju perjuangan mereka," ujarnya.

Beliau percaya, kabinet dan Perdana Menteri Bayangan ini sekadar satu gimik yang cuba diketengahkan untuk menarik perhatian rakyat, khususnya menarik perhatian daripada masyarakat bukan Melayu untuk menjadi Perdana Menteri.

"Apa yang kita buat selama ini dalam Barisan Nasional, kita lebih penting kepada majoriti. Contohnya kalau Melayu majoriti, bermakna Melayulah yang akan menjadi Perdana Menteri malah kita pun sejak merdeka sampai hari ini, BN tidak menghadapi masalah.

Kita boleh membangunkan Negara kita, kita boleh memberikan pelbagai kemudahan kepada rakyat dan kita tengok sejak kita merdeka sampai hari ini, kita tidak menghadapi masalah yang kita hadapi dalam membangunkan Negara kita," tambahnya.

Bajet Fantasi Anwar Ibrahim dan Bajet Realiti Najib Razak

Posted: 06 Oct 2011 02:55 AM PDT

Pembentangan Bajet 2012 yang akan dibentangkan Datuk Seri Najib, selaku Menteri Kewangan akan membuat pembentangan Bajet 2012 pastinya dinanti-nantikan rakyat memandangkan banyak yang diperbincangkan dan tidak kurang pelbagai spekulasi tentang pengumuman yang bakal dibuat oleh Perdana Menteri.

Ketua Pembangkang Selangor, Datuk Satim Diman berkata, rakyat berharap pelbagai pengumuman yang dibuat nanti memberi berita gembira kepada kebanyakan rakyat khususnya yang berpendapatan rendah.

"Hakikatnya, rakyat kini sedang merasai bahang transformasi politik yang sedang digerakkan oleh Perdana Menteri. Kesungguhan dan keberanian Datuk Seri Najib menjayakan transformasi politik itu membuatkan rakyat semakin teruja. Maka tidak hairan bila pemerhati politik menjangkakan pembentangan Bajet 2012 turut menerima tempias transformasi tersebut. Pakatan PKR, DAP dan PAS pula jelas semakin menggelabah umpama cacing yang kepanasan (suatu sifat biasa mereka; tidak senang bila rakyat senang;).

Atas faktor itu maka mereka tidak mahu ketinggalan untuk mencuri sedikit 'political mileage' dengan membentangkan bajet fantasi pula. Ramai yang sinis melihat pembetangan bajet fantasi oleh Anwar. Jelas Anwar begitu mengidam kerusi PM dan Menteri Kewangan, malangnya impian itu nampak semakin jauh meninggalkan beliau lantaran pendedahan pelbagai skandal melibatkan moralnya. Pemimpin pakatan lain diajak sama oleh anwar untuk berhalunisasi dan berfantasi merasai detik Menteri Kewangan (tipu-tipu;angan-angan) membuat pembentangan bajet diselang-selikan dengan ceramah politik tin kosong," ujarnya yang juga Ketua UMNO Bahagian Puchong.

Realitinya Anwar begitu terdesak untuk menawarkan apa saja demi memenuhi tuntutan nafsunya untuk menjadi Perdana Menteri setelah terlepas peluang akibat di pecat oleh Tun Dr Mahathir satu masa dahulu (juga atas sebab moral).

Soal realistik atau tidak tentang apa yang diumumkan itu bukan lagi isunya. Apa yang penting, mereka dapat mengumumkan untuk membelanjakan duit yang tiada dalam simpanan mereka bagi melaksanakan seribu satu macam perkara. Komen Tun Dr Mahatir akhirnya membuatkan sebahagian rakyat memandang sinis kepada fantasi Anwar.

"Namun apa yang dikatakan oleh Tun Dr Mahathir itu adalah kebenarannya. Perumpamaanya seorang gila yang pergi ke parkir sebuah pasaraya dan mengumumkan yang dia bermurah hati untuk memberikan semua kereta yang ada di tempat parkir tersebut kepada orang ramai dengan syarat dia tidak di hantar ke wad gila dan minta dilantik pula menjadi pengerusi di pasaraya itu. Tetapi jangan terkejut jika ada yang percaya!

Ternyata apa yang dibentangkan sekadar recycle idea buku jingga yang dijenamakan semula setelah tidak mendapat sambutan rakyat. Sememangnya mudah untuk menabur pelbagai janji. Teringat lirik lagu yang dinyanyikan oleh Saloma dulu "Apa guna berjanji; Kalau tak ditepati; Kelak meracun hati; Tuan sendiri; Mengigit jari….." tambahnya lagi.

Hari ini rakyat ramai Selangor yang menggigit jari mengenangkan janji manifesto Pakatan masih belum tertunai. Janji untuk menurunkan cukai pintu di premis kediaman dan komersial sudah dilupakan. Janji kepada warga emas, surirumah dan pelajar masih belum mampu dilaksanakan. Jika ada pun hanya dibuat secara terpilih dikalangan mereka. Itu belum diambilkira dengan janji ketelusan dan bermacam janji retorik lain.

Begitu juga dengan isu air yang semakin meruncing di Selangor. Mereka kononnya berbangga memberi air percuma kepada rakyat. Kesudahannya selepas tiga tahun memerintah kita dipaparkan dengan kisah sedih penduduk flat yang putus bekalan air akibat dipotong oleh SYABAS. Bila diajukan masalah ini kepada wakil rakyat pakatan, maka semuanya lari membiarkan rakyat terpinga-pinga menyelesaikan sendiri masalah yang dihadapi. Maka ke mana lagi mereka ini hendak mengadu nasib? Maka wakil BN juga yang turun membantu. Itu pun jika bernasib baik, jika tidak terpaksalah guna air dari pili bomba!

"Jangan pula mereka kata, itu semua diluar jangkaan. Sepatutnya mereka berfikir terlebih dahulu sebelum berjanji bulan dan bintang. Jika tidak inilah yang akan berlaku. Lantas mereka akan menunding jari kepada orang lain sebagai punca masalah. Semua orang salah, dia sahaja yang betul. Ke mana perginya orang pas yang bercakap berdegar pasal islam? Apakah membantu orang dalam kesusahan itu bukan ajaran islam? Apakah berjanji dan tidak menunaikan janji itu ajaran yang dibawa oleh Nabi Muhammad SAW?

Maka hari ini sekali lagi mereka menjanjikan bulan dan bintang kepada rakyat. Maka terpulang kpd rakyat jika masih sanggup untuk ditipu untuk kali yang kedua," tambahnya.

Walau bagaimanapun rakyat masih teruja untuk menunggu pembentangan dari Datuk Seri Najib, Menteri Kewangan (yang sebenar; bukan angan-angan; bukan juga mantan menteri kewangan yang suka merapu).

Di harap ia memberi sinar baru kepada rakyat utk menikmati kehidupan yang lebih baik. Dan kita tahu kerajaan tidak mampu memberikan bulan dan bintang, tetapi kita amat yakin apa juga yang akan dibentangkan adalah suatu yang realistik dan boleh diimplimentasi terus oleh kerajaan. Inilah perbezaan ketara antara bajet fantasi dan bajet realiti!

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 07 Oct 2011 12:11 AM PDT

DARUL EHSAN TODAY


GEMPAR: Aku Dedahkan Video Chegu Bard Di Hotel...

Posted: 07 Oct 2011 12:00 AM PDT

Video chegu bard lari dari hotel pada malam sebelum perhimpunan bershit 2.0, korang tengok sendiri macam mana takutnya dia, turun tangga pun terhendap-hendap, aku tak sangka mamat ni rupenya penakut, dalam ceramah, dalam twitter dia punya berlagak macam berani sangat, rupenya BACUL jugak.

Anwar Ruku' Pun Tak Boleh, Macam Mane Nak Liwat Saiful..???

Posted: 06 Oct 2011 10:00 PM PDT

Aku tergelak bila baca twitter penjilat anwar, malaysia waves aka tulang babi, dalam twitternya semalam dia bermati-matian mempertahankan anwar, sampailah ada satu benda bodoh yang dia twit semalam, katanya

"Anwar nak ruku' pun tak boleh, mcmna nak liwat Saiful?"

jadi aku twit la balik kat dia tanya,

"dah berape lame anwar tak sembahyang berdiri???

mungkin dia rasa dia dah tersilap twit maka dia cover balik jawapan dia macam ni

"bila rukuk dan sujud dia kena naik pelan pelan tak boleh laju sebab belakang dia sakit. Confirm tak boleh liwat"

aii...tadi kata ruku pun tak boleh ni kata pulak boleh ruku dan sujud tapi kena buat pelan-pelan, apa kena mengena ruku dan sujud aksi anwar meliwat?

Betul ke anwar anwar sakit belakang sampaikan dia tak boleh ruku dan sujud, maka dia memang tak mampu liwat saiful? mari kita tengok berberapa aksi anwar mengomol china doll, nampak macan dia tak ada masaalah pinggang pun.

Kenapa la nak pertahankan anwar sampai perlu kata dia nak bersolat pun tak boleh, beragak la...

GEMPAR: Unit Tak Beramal PAS Serang Orang Awam...

Posted: 06 Oct 2011 07:00 PM PDT

Semuanya berlaku kerana ceramah mat sabu tak dapat sambutan di seremban semalam, orang yang protes ceramah abe mat lebih ramai dari orang yang nak mendegarnya, malu kerana ceramah timbalan presiden mereka tak dapat sambutan seperti yang di harapkan, unit tak beramal pas bertindak membuat provokasi.

Mereka memaki hamun dan mencerca ngo yang hadir untuk menghantar memo bantahan kepada mat sabu, pelbagai provokasi di buat oleh unit tak beramal pas ni, malah sumber memberi tahu aku, ada berberapa anggota unit ini sampai tunjuk-tunjuk bontot di depan berberapa wanita yang mewakili ngo yang datang nak sampaikan memo bantahan kepada mat sabu...

Cerita lanjut dan gambar sila ke blog politik harian.

The Unspinners

Posted: 06 Oct 2011 11:46 PM PDT

The Unspinners


Bagaimana 'Doktor Cuai' Ukur Tahap Kelakian Anwar?

Posted: 06 Oct 2011 09:30 PM PDT

Najwan Halimi Tidak Kredibel

Posted: 06 Oct 2011 05:42 PM PDT

Misteri Najwan Hilmi cemburu tak diliwat Anwar?

Posted: 06 Oct 2011 05:30 AM PDT

Anwar dah kehabisan trick bela diri

Posted: 06 Oct 2011 02:00 AM PDT

My Longest Yard

Posted: 06 Oct 2011 11:40 PM PDT

My Longest Yard


Kalaulah petang ni TIADA BERITA BAIK buat penjawat awam...

Posted: 06 Oct 2011 07:30 PM PDT


Ya kami faham. Harapan yang diletakkan oleh penjawat awam cukup tinggi. Masing-masing menunggu berita baik dari DS Najib.

Tapi bagaimana jika dalam belanjawan hari ini, TIADA kenaikan gaji atau bonus akan diterima oleh penjawat awam. Apa akan berlaku?

Adakah anda akan memaki hamun dan mencaci kerajaan? Baring atas jalan?

Kepada penjawat awam sekalian, kami dapat dengar debaran jantung anda. Sila tarik nafas dalam-dalam. Bersedialah atas segala kemungkinan.

Kalau ada rezeki, adalah. Kalau tiada, bersabarlah.

Segalanya akan diketahui petang ini. Jeng ! Jeng ! Jeng !

Ubat Batuk Sebabkan Ibrahim Ali Tertidur Di Dewan Rakyat

Posted: 06 Oct 2011 12:24 AM PDT


Setelah gambarnya tertidur semasa Dewan Rakyat bersidang semalam disebarkan dalam Internet, Datuk Ibrahim Ali (Bebas-Pasir Mas) pada Khamis menjelaskan bahawa beliau terlelap seketika akibat mengambil ubat disebabkan demam dan tidak sihat.

"Saya tertidur dua tiga minit sahaja tapi gambar itu tersiar di seluruh negara seolah-olah saya ini selalu tidur di Dewan Rakyat.

"Punyalah tidak ada modal untuk menyerang saya dan begitu marah dengan Perkasa (yang dipimpinnya), saya tertidur dua tiga minit pun mahu diambil gambar," katanya pada persidangan dewan itu pada Khamis. - Mstar

PERAK BANGKIT - MENGGERAKKAN BELIA

Posted: 06 Oct 2011 11:37 PM PDT

PERAK BANGKIT - MENGGERAKKAN BELIA


Bajet Petang ni apa Cerita? Meh tengok dulu

Posted: 06 Oct 2011 06:02 PM PDT

Pandangan Akhramsyah VS Tony Phua di
http://www.mobtv.my/talkshow-246.html

Pandangan Sohaimi Shahadan

AZLI SHUKRI

Posted: 06 Oct 2011 11:31 PM PDT

AZLI SHUKRI


Tolong, Jangan Tuduh Ini UMNO Yang Buat!

Posted: 06 Oct 2011 06:36 AM PDT

KUALA LUMPUR, 6 Okt – Pemeriksaan perubatan terbaru tahun ini menunjukkan Datuk Seri Anwar Ibrahim berhadapan dengan masalah artritis, stenosis yang mengehadkan pergerakan bahagian leher dan tulang belakang Ketua Umum Pakatan Rakyat itu, kata seorang pakar spina hari ini. Dr Thomas Hoogland, yang pernah melakukan pembedahan ke atas bahagian belakang Anwar pada 2004 berkata, Ketua Pembangkang itu ada bertemu dengannya pada 8 September lalu untuk satu pemeriksaan.

"Anwar ada (masalah) pergerakan terhad bahagian belakang, kekebasan di bahagian kiri dan kaki," kata beliau di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

Menggunakan pengimbasan MRI ke atas bahagian belakang Anwar, Dr Hoogland menjelaskan, ia menunjukkan ada tanda-tanda artritis pada bahagian lumbarnya. Pakar itu memberitahu bahawa saluran spina Anwar juga menyempit dan menambah bahawa terdapat 'kemerosotan' kedudukan di bahagian tulang belakang di pelbagai peringkat.

"Ada (elemen) stenosis di (lumbar) C5 dan C6. Aduan besar beliau ialah sakit belakang," katanya lagi. Beliau juga berkata Anwar berhadapan dengan stenosis yang signifikan di bahagian lehernya.

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 06 Oct 2011 11:03 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Menjelang Bajet 2012 : Dato' Sri Najib Buktikan Beliau Menteri Kewangan Yang Berjaya.

Posted: 06 Oct 2011 09:03 PM PDT

Tahniah Dato' Sri kerana berjaya memacu ekonomi negara keluar dari krisis ekonomi.

Kerana Najibconomics, rizab Negara semakin meningkat.

Rizab Negara Kini RM414.5 Bilion


KUALA LUMPUR: Kedudukan rizab negara sehingga 15 September 2011 semakin kukuh apabila mencatat RM414.5 bilion (AS$137 bilion), kata Perdana Menteri yang juga Menteri Kewangan, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Najib berkata, angka tersebut meningkat 3.6 kali lebih tinggi berbanding paras rizab antarabangsa negara yang direkodkan sejak 2001 iaitu sebanyak RM113.6 bilion (AS$29.9 bilion).

Perdana Menteri berkata, paras rizab itu mampu membiayai 9.5 bulan import tertangguh dan 4.7 kali hutang luar negeri jangka pendek.

"Kedudukan rizab antarabangsa dalam bentuk emas merangkumi 1.3 peratus daripada jumlah keseluruhan rizab antarabangsa negara.

"Rizab emas ini disimpan di Bank of England, Bank Negara dan Maybank dalam bentuk jongkong, wafer dan siling Kijang Emas," katanya dalam jawapan bertulis kepada soalan Lim Lip Eng (DAP-Segambut) pada persidangan Dewan Rakyat hari ini.

Lim meminta penjelasan mengenai hutang dan rizab emas negara mengikut tahun dari 2001 sehingga kini dan di mana serta dalam bentuk apa rizab emas negara dipegang.

Najib juga berkata rizab emas negara telah meningkat kepada AS$1.7 bilion pada Ogos 2011 berbanding AS$294.7 juta pada 2001.

Dalam pada itu Najib berkata, hutang luar negeri yang dicatatkan oleh Malaysia sehingga Jun tahun ini adalah sebanyak RM241.7 bilion berbanding RM173.4 bilion pada 2001.

Bagaimanapun katanya, jika dibandingkan dengan saiz ekonomi, jumlah hutang luar negeri pada akhir Jun 2011 itu adalah lebih rendah kerana ia hanya mencatatkan 29.1 peratus daripada Keluaran dalam Negera Kasar (KDNK) berbanding 49.2 peratus pada tahun 2001.

Berdasar statistik, jumlah hutang luar negara pada 2001 ialah 173.4 bilion, RM185.7 bilion (2002), RM186.7 bilion (2003), RM200.6 bilion (2004), RM197.7 bilion (2005), RM184.5 bilion (2006) dan RM187.4 bilion (2007).

Manakala RM236.3 bilion (2008), RM232.7 bilion (2009), RM227.1 bilion (2010)dan RM241.7 bilion (Jun 2011),katanya.

Najib berkata, profil hutang luar negeri Malaysia menjurus kepada tempoh matang yang panjang, dengan hutang jangka sederhana dan panjang mencakupi 62 peratus daripada jumlah hutang luar negeri.

"Manakala jumlah hutang jangka pendek telah meningkat kepada RM92.1 bilion dan mencakupi 38 peratus daripada jumlah hutang luar negeri berbanding RM24.1 bilion (14 peratus) pada 2001.

Peningkatan itu kata beliau mencerminkan aktiviti urus niaga antara bank seperti operasi perbendaharaan dan pengurusan risiko selaras dengan perkembangan pasaran kewangan negara yang kian maju. - BERNAMA
http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2011/10/6/mstar_berita/20111006234825&sec=mstar_berita


Asalnya pembangkang nak perangkap YAB PM dengan soalan maut. Akhirnya mereka sendiri terperangkap kerana kejayaan Dato' Sri membuktikan keupayaan beliau.

Tahniah sekali lagi dari MyMassa.

*Sebagai Menteri Kewangan, Dato' Sri Najib bawa ekonomi negara keluar dari krisis ekonomi tapi Anwar Ibrahim pula sebaliknya.

Lagi Kekejaman Rejim DAP Terhadap Melayu Pulau Pinang.

Posted: 06 Oct 2011 07:33 PM PDT

Kami kongsikan nasib peniaga Melayu di Pulau Pinang.

Mana pergi pemimpin-pemimpin Melayu PKR dan PAS dalam Kerajaan Negeri?

Adakah mereka masih lagi lena diulit intan sedangkan rakyat di bawah mereka nak meniaga pun kena tindas.

Fikir-fikirkan...

Berita Panas : Malaysiakini Kantoi Lagi

Posted: 06 Oct 2011 06:33 PM PDT

Mula-mula MyMassa risau gak nak tulis posting ni. Sebab takut Malaysiakini dah ubah berita mereka.

Tapi lepas beberapa jam menunggu, nampaknya ketua editor Bahasa Melayu dan English Malaysiakini tidak membetulkan kesalahan yang dibuat oleh anak buahnya.

Cuba anda lihat berita di bawah...






MyMassa pelik, macam mana pakar dari Jerman dilaporkan sebagai 'doktor Belanda' oleh Malaysiakini. Jika dilihat laporan dari Keadilandaily, ternyata doktor tersebut adalah dari Jerman. Malah kliniknya juga di Munich, Jerman.


Pakar Tulang Dr. Thomas Hoogland Beri Keterangan

Keadilandaily

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur dalam kes fitnah terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim menolak permohonan mengenepikan sepina oleh Perdana Menteri dan isterinya supaya hadir menjadi saksi perbicaraan.

Hakim, Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah membuat keputusan itu dengan menyatakan kedua mereka tidak relevan sebagai saksi dalam kes berkenaan.

Permohonan Datuk Seri Najib Razak dan Datin Seri Rosmah Mansor itu dibuat menerusi peguam mereka dengan mendapat sokongan penuh pihak pendakwaraya.

Bagaimanapun peguam yang diketuai Karpal Singh membantah permohonan itu dengan menegaskan bahawa pengadu, Mohd Saiful Bukhari Azlan telah berjumpa Najib, empat hari sebelum membuat laporan polis terhadap Anwar pada 28 Jun 2008.

Selepas hakim membuat keputusan, pakar tulang belakang dari Jerman, Dr Thomas Hoogland dipanggil sebagai saksi peguam bela. Beliau dijangka akan memberi keterangan berhubung tahap kesihatan dan fizikal Anwar.

Berikut kronologi perbicaraan di mahkamah hari ini:

9.29: Galeri awam dipenuhi hadirin dan juga wartawan.

9.35 pagi: Mahkamah bersidang. Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah membacakan keputusan beliau terhadap permohonan mengenepikan perintah sapina oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor.
Permohonan Najib dan isteri dibenarkan mahkamah.

9.44 pagi: Mahkamah terus bersidang untuk kes Fitnah II. Peguam-peguam yang mewakili Najib dan Rosmah beredar meninggalkan mahkamah.

9.45 pagi: Saksi ketujuh pembela, pakar tulang dari Jerman, Dr Thomas Hoogland mengambil tempat di kandang saksi.

9.46 pagi: Dr Thomas mengangkat sumpah dan memberitahu beliau berumur 66 tahun.

Beliau tamat pengajian perubatan pada tahun 1972 dan pada tahun 1973 memulakan latihan ortopaedik di Amerika Syarikat.

Sehingga ke hari ini, beliau memberitahu mahkamah beliau sudah menjalankan kira-kira 14 ribu pembedahan tulang belakang.
 http://anwaribrahimblog.com/2011/10/06/pakar-tulang-dr-thomas-hoogland-beri-keterangan/

Mungkin wartawan Malaysiakini tak dapat membezakan Dutch dan Deutsch. Dutch adalah Belanda manakala Deutsch adalah Jerman.

Tapi itu bukanlah kekantoian yang paling besar. Kantoi paling besar dalam keterangan pakar dari Jerman ini adalah dia mempertahankan bahawa Anwar Ibrahim masih sakit tulang belakang. Kalau Anwar Ibrahim sakit tulang belakang, bolehkah dia menari macam ni?



*Malaysiakini tak sabar-sabar nak mencacai bagi pihak Anwar sampai kesilapan bodoh macam ni pun boleh berlaku.

Keluar Parti Pembangkang : Luahan Penyokong Totok PKR

Posted: 06 Oct 2011 05:35 PM PDT

Berita yang selalu keluar di media adalah penghijrahan beramai-ramai ahli parti pembangkang ke kem lawan.

Selalunya berita seperti ini akan mendapat reaksi negatif dari penyokong pembangkang. Macam-macam tuduhan yang mereka buat. Antaranya adalah yang isytihar keluar parti mereka bukannya ahli tetapi orang awam yang diupah. Pemimpin pembangkang pula akan menafikan sekeras-kerasnya dengan mengeluarkan kenyataan bahawa tiada ahli parti mereka di cawangan tersebut keluar.
Namun, apa yang menarik yang MyMassa nak kongsikan bersama pembaca adalah bagaimana seorang penyokong kuat pembangkang mula sedar bahawa tidak mustahil jika ahli parti keluar dari parti mereka dek perangai pemimpin pembangkang yang sebenarnya lebih teruk dari pemimpin BN. Penyokong yang MyMassa maksudkan adalah Saudara Jamil Kucing di blognya BB Cat Lover.

Apabila timbul je ada ahli pakatan melompat atau masuk umno yang akan keluar dari mulut kita mereka ini terima imbuhan , terima duit , terima ganjaran, mereka di beli mereka penghianat dll. kita tanpa mengunakan otak berfikir siapa mereka ini. adakah mereka pemimpin. kalau pemimpin atau ahli parlimen mungkin bolehlah kita percaya tetapi kalau yang bawahan ini bagaiman pula. apa yg nak kita tuduh.

Kalau ahli parlimen contohnya zul noridn, zaharin, gobala , jamaluddin, posmen cabuk, dlll aku mungkin percaya semua itu kerana imbuhan dan wang ringgit. waaemah mereka menafikan sekalipun. sebab kalau betul mereka dapat bukanlah sedikit. tetapi kalau yg bawah bagaiman pula. adakah umno terlampau bodoh untuk membayar banyak kepada mereka. apa keuntungan kalau hanya sekadar ahli biasa. sahaj masuk umno.

Contohnya pada 01 / 10 / 2011 30 orang hali PAS masuk umno , bukan pemimpin , bukan koperat tapi tengok gaya ornag biasa ornag kampong . alasan mereka pemimpin tidak memperdulikan mereka kesusahan mereka. kesensaraan mereka tidak di pedulikan. itu alasan yg mereka beri.ketika mereka bersama buaya buaya umno membuat kenyataan . Cuba kita fikir sejenak. jgn dok fikir mereka terima wang ek ape ke. imbuha nke. cuba fikir apa yg mereka kata itu betul cam ne.

Jamil bukan nak menuduh dan jamil pun tak nak bercakap apsla parti lain atau rumah lain. yg jamil nak cakap dalam rumah jamil sendiri. aku tak tuduh tapi aku dengar banyak sangat . di negeri selangor menteri besar kalau dia tahu yang minta tolong tu ahli keadilan jawapanya senang tu NO WAY TAK MUNGKIN. banyak sangat yg bercakap. dan yang bercakap tu bukan haprak haprak tepi jalan. even di cabang sendiri. dengar kata sewa pejabat pun mereka usahakan sendiri.dan aku percaya apa yg mereka cakapkan ini.

Di rumah dsai sendiri aku dengar orang bercakap. dan orang itu memang aku percaya sangat sangat , siapa dia tak perlu aku cakap. orang kuat menyokong kita dari reformasi lagi. bertapa susah, hilang itu hilang ini , kena itu kena ini. di inaya. di buang kerja , terpaksa berhutang sana berhutang sini apabila di buang kerja. kebanyakan yg menyokong bukan kaya raya.jadi kami pun memerlukan pertolonggan kalau pemimpin dan parti sendiri tak tolong habis siapa nak tolong.

Alasan orang parti tidak akan di bantu takut di tohmah umno. habis kami bukan rakyat malaysia ke. walaupun kami ahli parti tetapi kami tetap rakyat malaysia. dan kalau pakai otak sihat kami yg patut di tolong dulu sebab kalau pemimpin nak jatuh mapos. kami yg akan tolong pegang . jadi pakai kepala otak fikir sendiri. jangan bila ahli bawahan yg susah , merasa. merasa kesasakan hidup di tolong oleh umno. dgn syarat amsuk umno ko ornag menyalak macam anjing kata orang penghianat, terima habuan, boleh di beli. dll.

Aku berani cakap sebab aku tak pernah berminpi atau berangan nak jawatan atau projek kalau pakatan jadi pemerintah. pakai otak fikir sama orang bawah.jangan ashik dok fikir diri sendiri. kalau ornag bawah ko orang kata kena ikhlas berjuang, kena tawaduk , ke hornest. woi pemimpin bahalol. semua tu tak boleh beri perut berisi. kami pun nak hidup. jangana shik fikir diri sendiri.jgn ashik fikir ko orang je susah kami di bawah ni lagi susah. aku bukan emosional tapi ini cara aku bercerita. jangan pilihanraya yg ko ornag dok kata boleh menang tau tau jatuh macam terengganu malu . waktu itu kalau ko orang minta tolong dekat rakyat penyokong bawahan maca aku . aku ludah muka ko orang.

Ingat sikit aku selalu cakap orang bawahan ni bukan datang dari kalangan ornag bodoh. mereka susah yg tapi bukan bodoh. pemimpin atasan ashik cakap tak ada duit tak ada duit. siapa ada duit? tapi tolonglah penyokong bawahan. cari mereka. tengok apa yg boleh di tolong.. tolong. jgn biarkan mereka terkapai kapai. aku jumpa banyak. ada yg menyumpah seranah.


http://bbcatlover.blogspot.com/

Apa pandangan pembaca MyMassa lepas baca luahan perasaan saudara Jamil?


*Bagi MyMassa, satu respon positif. Kemungkinan gelombang tahun 2004 di mana rakyat meninggalkan pembangkang akan berulang.

Benarkah Nik Aziz Zuhud?

Posted: 06 Oct 2011 04:04 PM PDT



Sejak kebelakangan ini, blogger pembangkang mula memainkan gambar-gambar Nik Aziz yang kononnya zuhud. Benarkah dia seorang yang zuhud?

I know what u did in Mekah la Nik Aziz ooi. Zuhud di Malaysia. Kat Mekah kaya macam saudagar minyak.



Kalau betul-betul zuhud dah jadi macam Ahmadinejad. Kat Mekah pun tumpang orang.



*Pandai jugak orang tua ni berlakon ek.

Edisi Kartun : Sudahkah Anda Menyelesaikannya?

Posted: 06 Oct 2011 10:01 AM PDT

Diambil  dari akhbar Harian Metro.

Klik untuk besarkannya.


*Kalau belum buat lagi, boleh buat sesegera mungkin.

Koleksi Analisa Mantap Yang Menolak Bajet Pembangkang.

Posted: 06 Oct 2011 08:36 AM PDT

Semalam dan hari ini MyMassa ada kongsikan beberapa hujah mantap yang menolak Bajet Pembangkang.

Di bawah ini adalah beberapa analisa lain yang turut menolak bajet tersebut.

Sudi-sudikan membacanya...

Analisa 1 : Dari Dr. Khir Toyo.


Bajet Pakatan: Cukup-Cukuplah Berbohong

1. Pakatan Rakyat membentangkan Bajet 2012 untuk Persekutuan berjumlah RM 220 bilion dengan pelbagai janji yang memang sangat menarik. Tidak ada sesiapa yang waras mahu menolak terus bajet Pakatan ini kerana ia menjanjikan sesuatu yang selama ini hanya menjadi impian sebahagian kita.

2. Antara yang dimasukkan ke dalam Bajet 2012 Pakatan ialah:

a. Kerajaan Pakatan Rakyat akan melaksanakan bayaran bonus warga emas sebanyak RM1,000 setahun kepada warga emas.
b. bayaran suri rumah sebanyak RM1,000
c. Elaun penjagaan anak sebanyak RM1,000 setahun kepada ibu-ibu yang layak untuk menggalakkan penyertaan lebih ramai wanita di dalam tenaga kerja;
d. RM500 sebulan bagi setiap orang guru


3. Sungguhpun tawaran bajet ini tampak sangat menarik, namun ia hanya merupakan tawaran oleh mereka yang tidak berkuasa. Justeru ia boleh menawarkan apa sahaja dan tidak perlu bertanggung jawab terhadap tawaran yang dibuat.

4. Memang benar akan ada yang menyokong dan berkata kita berilah mereka kuasa tengok sama ada boleh laksanakan atau tidak.

5. Sebenarnya kita tidak perlu pun memberi peluang mereka berkuasa untuk melihat sama ada mereka mampu melaksanakan atau tidak bajet tersebut.

6. Janji-janji yang ditawarkan ini hampir serupa dengan apa yang ditawarkan oleh Pakatan Rakyat di Selangor dalam pilihan raya 2008 lalu dan masih belum ditunaikan. Antaranya ialah,

a. Memberi bantuan RM50 sebulan seorang bagi pendidikan pra-sekolah
b. Memberi bantuan RM75 sebulan bagi setiap anak yang dihantar ke nurseri
c. menurunkan cukai pintu rumah kediaman sebanyak 20% dan cukai premis perniagaan sebanyak 10%
d. Perkhidmatan kesihatan percuma kepada warga emas di Selangor
e. Janji elaun RM 650 sebulan kepada ibu Tunggal


7. Yang ditunaikan setakat ini hanyalah air percuma 20 meter padu pertama. Itupun setelah didesak oleh Barisan Nasional Selangor agar kerajaan negeri menunaikan janji tersebut. Sehingga hari ini, janji tinggal janji sahaja walaupun lombong pasir kian berleluasa dimonopoli oleh satu syarikat sahaja.

8. Manakala bantuan kematian yang dulunya diberikan sebanyak RM 2, 000 bagi menguruskan jenazah oleh kerajaan Selangor semasa Barisan Nasional telah diubah menjadi caca-merba. Sungguhpun dinaikkan kepada RM 2, 5000 tetapi ia perlu mengisi borang lebih awal. Khabarnya, jika meninggal tetapi nama tiada dalam senarai yang mengisi borang maka tiada bantuan. Bantuan pula diberi dalam dua peringkat iaitu RM 1, 500 ketika menginggal dan RM 1, 000 selepas enam bulan.

9. Sehingga kini juga janji paling mudah iaitu untuk menurunkan cukai pintu belum dilaksanakan. Malahan khabarnya kerajaan negeri telah menjalankan perancangan bijak untuk menaikkan cukai pintu melalui kaedah menaikkan nilai hartanah di seluruh negeri Selangor.

10. Jika dilihat secara teliti, tidak banyak perbezaan antara janji Pakatan di Selangor pada 2008 dengan Bajet Pakatan 2012 ini. Justeru sukar untuk orang ramai, kecuali yang taksub atau membenci BN, akan percaya dengan bajet Pakatan ini. Jika di Selangor pun banyak dimungkiri selepas memegang kuasa, apatah lagi jika menang Persekutuan.

11. Hakikatnya bukan soal memberi peluang kepada Pakatan, tapi rekod jelas menunjukkan Pakatan selalu memberi janji yang tidak dapat ditunaikan. Jika mahu mencuba atau memberi peluang pun biarlah dengan perkiraan yang betul, bukan sekadar menilai apa yang dijanjikan semata. Berjanji memang mudah tapi menunaikankannya selalunya tidak seindah janji.

12. Sebagai Penasihat Ekonomi Negeri Selangor, Datuk Seri Anwar Ibrahim sepatutnya membuktikan dulu keupayaan menggembleng ekonomi dan pentadbiran Selangor sebelum bercakap soal Persekutuan.

13. Selangor merupakan antara negeri terkaya di Malaysia dan hanya mempunyai penduduk seramai 5 juta berbanding Malaysia mempunyai 28 juta rakyat. Malangnya, hampir setiap tahun selepas memegang jawatan kerajaan negari akan beberapa kali memohon bajet tambahan yang mencerminkan perancangan kurang cekap.

14. Jika untuk membuat bajet bagi 5 juta rakyat Selangor dan 56 kawasan Dewan Undangan Negeri pun kelihatan "terhoyong-hayang", apatah lagi untuk melaksanakan Bajet Persekutuan yang membabitkan 28 juta rakyat, 222 kawasan Parlimen dan 14 buah negeri.

15. Baru-baru ini, bagi menunjukkan kecekapan, kerajaan Selangor mengumumkan peningkatan simpanan tunai. Kalau wang tidak dibelanjakan untuk pembangunan dan perkhidmatan memanglah berbilion kerajaan boleh simpan. Namun apa terjadi kepada pengurusan prasarana di bawah negeri seperti pengurusan sampah dan jalan-jalan PBT? Sangat menyedihkan. Hampir tiada lagi jalan PBT yang tidak berlubang. Sampah di banyak kawasan juga kelihatan berlonggokkan tanpa tindakan.

16. Tender-tender kerja PBT yang sebelum ini dikatakan terbuka dan telus juga hanya sekadar omongan kosong dan retorik ucapan sahaja.

17. Hakikatnya, sebelum Anwar menyalahkan pelbagai pihak di peringkat Persekutuan, Allah telah memberi beliau lima negeri untuk dibangunkan. Sehingga kini tidak nampak pun aura dan kehebatan pemimpin numero uno Pakatan Rakyat ini membangunkan kelima-lima negari ini.

http://www.drkhir.com/2011/10/bajet-pakatan-cukup-cukuplah-berbohong.html

Analisa 2 : Dari Prof Siva.

Klik untuk besarkan imej.


Analisa 3 : Dari Pengarang Utusan.


Klik untuk besarkan imej

Gempar! Sorang Lagi Pakar Import Anwar Ibrahim Kantoi.

Posted: 06 Oct 2011 07:06 AM PDT



Menghabehkan boreh jo.

Import punya la jauh. Tapi kantoi dengan mudah.

Mula-mula import dari Thailad (Pornthip) dekat sikit. Pastu import jauh sikit (McDonald), dari Australia. Sekarang ni import dari Jerman pun bangang jugak!

Video yang mengantoikan Anwar Ibrahim dan pakarnya. Mana ada orang sakit belakang boleh menari?



*Tolong sebarkan kebodohan pakar import Anwar Ibrahim ini. Dah terkinja-kinja macam ni pun nak mengaku sakit belakang.

Edisi Malam Jumaat : Gambar Paling Panas Minggu Ini.

Posted: 06 Oct 2011 05:33 AM PDT

Panas Gila Gambar ni.

Panas sebab di'panas'kan oleh para blogger pembangkang.



Gambar Tok Him tertidur di Parlimen.

Dah takde modal kot geng blogger pembangkang. Gambar orang tidur pun jadi isu. Gambar pemimpin pembangkang tidur lagi banyak. Sebab yang main isu ni puak hijau, maka MyMassa kongsikan koleksi gambar-gambar pemimpin hijau beraksi macam Tok Him.








Gambar last ni paling lawak. Gambar tidur acara beregu. Karpal Singh jadi hakim.




Kesian Tok Him sampai terpaksa bagi penjelasan.

Ubat Batuk Sebabkan Ibrahim Ali Tertidur Di Dewan Rakyat


KUALA LUMPUR: Setelah gambarnya tertidur semasa Dewan Rakyat bersidang semalam disebarkan dalam Internet, Datuk Ibrahim Ali (Bebas-Pasir Mas) pada Khamis menjelaskan bahawa beliau terlelap seketika akibat mengambil ubat disebabkan demam dan tidak sihat.

"Saya tertidur dua tiga minit sahaja tapi gambar itu tersiar di seluruh negara seolah-olah saya ini selalu tidur di Dewan Rakyat. "Punyalah tidak ada modal untuk menyerang saya dan begitu marah dengan Perkasa (yang dipimpinnya), saya tertidur dua tiga minit pun mahu diambil gambar," katanya pada persidangan dewan itu pada Khamis.

Ibrahim yang membangkitkan perkara itu ketika membahaskan Rang Undang-undang Perkhidmatan Pos 2011, berkata beliau kasihan dengan individu yang cuba menyerangnya menerusi penyebaran gambar itu, sedangkan umum tahu beliau merupakan antara Anggota Parlimen yang aktif.

"Kalau nak burukkan saya pun carilah isu yang munasabah, tetapi apa pun serangan, ini merupakan penghormatan kepada saya," katanya sambil tertawa.

Perbuatan mengambil gambar Ibrahim itu mendapat perhatian Timbalan Yang Dipertua Dewan Rakyat, Datuk Ronald Kiandee, yang berkata ianya adalah satu kesalahan.-BERNAMA

*Sorilah kalau ada pembaca MyMassa fikir gambar lain. Maklumlah malam Jumaat.

Gempar : Mukjizat Al-Quran Di Perak

Posted: 06 Oct 2011 04:27 AM PDT

Peristiwa ini berlaku di Perak.

Walaupun bangunan masjid ini terbakar tetapi Al-Quran dan Surah Yassin selamat.

Semoga peristiwa ini memberi keinsafan kepada kita semua.

Klik untuk besarkan imej.

Tazkirah Malam Jumaat : Ceramah Agama Mengenai Hukum Hudud.

Posted: 06 Oct 2011 04:01 AM PDT

Kalau dengar ceramah bersumberkan PAS, itu bukan ceramah agama. Tapi ceramah politik.

Kalau nak tau pasal Hudud, rajin-rajinkanlah tengok video ini.

Edisi Misteri : Boleh Pindahkan Dosa Kepada Ayam

Posted: 06 Oct 2011 03:16 AM PDT

Ritual agama Yahudi. Pindahkan dosa kepada ayam.



Tapi kat Malaysia ni pun ada jugak yang buat. Bukan orang Yahudi tapi agen Yahudi.

Tak pindah dosa kat ayam betul tapi pindah kat ayam Cina. Tak pun kat orang lain yang bongkar kegiatan maksiatnya.



Dia sedap-sedap tutuh, orang lain pulak yang kena.

*Bak kata pepatah, orang lain makan nangka, orang lain pula terkena getahnya. Kesian si ayam...

Kerajaan PAS Nak Denda Sekolah? Apa Ke Jadahnya.

Posted: 06 Oct 2011 02:32 AM PDT



Sekolah pun nak didenda.

Agaknya Kerajaan Kelantan dah tak cukup duit kot.

Nak tau cerita...sila ke blog keris 7 lok (http://keris7lok.blogspot.com/2011/10/sekolah-cina-di-kelantan-bakal-disaman.html).

*Macam-macam cerita dekat Kelantan. Nak tau cerita pasal Kelantan, boleh jengok di blog anak Kelantan, Double Y (http://yuseriyusoff.blogspot.com/2011/10/kelantan-dari-serambi-mekah-ke-serambi.html).

Benarkah Bantuan Dari Pembangkang Telus?

Posted: 06 Oct 2011 01:36 AM PDT

PKR kata mereka akan salurkan bantuan secara telus jika memerintah. Benarkah?



Cuba tengok yang ini.



Bantuan RM100 pun puak-puak ni dah seleweng. Ini pulak duit RM2 Bilion.

*Boleh percaya ke puak-puak ni?

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 06 Oct 2011 09:47 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Nik Aziz Patut Salahkan Pengampunya Kerana Gambar Ini

Posted: 06 Oct 2011 06:48 PM PDT


Berikut adalah gambar Nik Aziz bersembahyang di atas sejadah yang terbalik daripada blog Pengundi Setia Sungai Rapat. Buat rakyat "fence sitter" mereka akan melihat gambar ini menunjukkan waraknya Mursyidul Am PAS tersebut dalam menunaikan ibadah. Inilah motif yang mahu ditonjolkan oleh pengampu pengampu Nik Aziz dalam gambar ini. Namun pengampu-pengampu ini sebenarnya tidak perlu mengambil gambar ini kerana ianya ada kecacatan iaitu sejadah tersebut pada kedudukan terbalik. Sebelum ini gambar Nik Aziz makan nasi lemak disajikan kepada umum.

Bukankah sudah banyak gambar Nik Aziz bersolat dan menjadi imam sebelum ini, mengapa gambar ini pun perlu dipaparkan kepada umum? Inilah kerja pengampu pengampu yang mahu Nik Aziz terus berkuasa di Kelantan. Sedangkan pada hakikatnya yang menguasai Kelantan pada hari ini bukanlah Nik Aziz sebenarnya. Pengampu pengampu yang selama ini sudah banyak mengaut untung dengan menggunakan Nik Aziz kini mahukan Nik Aziz terus berkuasa untuk terus menambah kekayaan. Gambar sebegini adalah salah satu taktik untuk menarik sokongan. Bukan sokongan yang akan PAS dapat. Pengampu sebegini memberi "back fire" kepada PAS.

PISAU.NET

Posted: 06 Oct 2011 09:42 PM PDT

PISAU.NET

PISAU.NET


Rakyat Kelantan Dah Muak Dengan Hudud PAS?

Posted: 06 Oct 2011 08:35 PM PDT

Gambar ini diambil oleh blogger ohpolitik semalam di Stadium Muhammad IV. Selalunya kita akan dapat melihat stadium penuh dengan penyokong khawarij.Kali ini semakin berkurangan? Adakah rakyat Kelantan sudah mula muak dengan lacuran agama oleh khawarij PAS? Adakah rakyat Kelantan tidak menerima Hudud versi khawarij PAS?

Dalam pada itu puak khawarij turut sama menuduh Umno kafir apabila mengfitnah Umno menolak Islam. Begitu mudah aparat ini terus terusan mengkafirkan orang lain.Sifat khawarij sememangnya tidak boleh dibuang.


Umum tahu, Pas di Kelantan sedang membuat road tour pusing satu klate until menerangkan HUDUD kepada rakyat sebagai persediaan kepada PRU13. Isu HUDUD ini menjadi panas apabila PAS yang pada mulanya berani, tapi hari ini sekali lagi tunduk kepada DAP. Isu ini dilihat menjadi penyebab jatuhnya atau hilangnya sokongan cina Dan melayu kepada pimpinan Pakatan Rakyat.

Aku bawakan apa cara PAS dan AnwarIbrahim bagi penjelasan kepada rakyat berhubung isu ini. Bagi AnwarIbrahim, dia menyatakan, untuk laksana HUDUD Pakatan memerlukan Lebih banyk undi Dan sokongan Dari orang melayu Dan PAS terutamanya.

Namun, dalam penjelasan mengenai HUDUD itu, tidak dinyatakan dengan jelas bahawa Pakatan akan laksana. Sebaliknya lebih banyak cubaan untuk spin ke arah menyalahkan UMNO. Hadi Awang, Presiden PAS pula lebih ke arah melalut kisah UMNO Dan sejarah HUDUD. Langsung tidak diulas tenting sekutu mereka DAP. Bagi Hadi, DAP tolak HUDUD takpe, DAP bukan Islam. UMNO juga disalahkan kononnya UMNO adalah punca segala masalah HUDUD gagal dilaksana.-sumber ohpolitik










Pisau kata " Hudud khawarij PAS dibuat bukan kerana takut pada Allah,tapi takut hilang undi"

KOLEJ HAN CHIANG, DAP BIADAP - MALUKAN MENTERI

Posted: 06 Oct 2011 06:30 PM PDT

HAN CHIANG COLLEGE GOLDEN ACHIEVEMENT AWARDS




KHAMIS lalu, 29 Sept 2011, Datuk Seri Utama Dr RaisYatim, Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan telah hadir bagi merasmikan Majlis Golden Achievement Awards Kolej Han Chiang bertempat di Stadium Tertutup kolej berkenaan di George Town. Majlis itu bermula jam 8 malam dan berakhir hampir jam 11 malam. Dianggarkan 1,000 hingga 1,500 orang hadir termasuklah Lim Guan Eng dan beberapa pemimpin pembangkang seperti Chong Eng (Ahli Parlimen Bukit Mertajam) dan Ng Wei Aik (ADUN Komtar).



DS Utama Dr Rais - Tetamu yang dimalukan
Kehadiran beliau pada majlis itu adalah sebagai wakil kepada YAB Perdana Menteri. Ini bermakna beliau merupakan tetamu kehormat di majlis itu dan sepatutnya dilayan dengan penuh penghormatan sejajar bukan sahaja atas kedudukannya selaku seorang Menteri Kanan Kabinet dalam pentadbiran kerajaan pusat tetapi juga kapisitinya selaku wakil kepada Perdana Menteri sekaligus mewakili kerajaan pusat.


Apa yang berlaku adalah sebalik. Dalam aturcara yangdisusun, selain menampilkan Tan Sri Tan Kok Peng selakuPengerusi Lembaga Kolej berkenaan untuk menyampaikan ucapan alu-aluannya, turut disenaraikan menyampaikan ucapan ialah Lim Guan Eng atas kapisiti selaku Ketua Menteri manakala DS Utama Dr Rais Yatim pula sebagai mewakili Perdana Menteri dan Kerajaan Pusat.

Sesi ucapan dimulakan dengan Tan Sri Tan Kok Peng dan ikuti selepas itu ucapan Lim Guan Eng dan terakhirnya ialah ucaputama oleh DS Utama Dr Rais Yatim selaku wakil Perdana Menteri dan kerajaan pusat. Apa yang menarik semasa pengumuman ucapan oleh Lim Guan Eng, pihak
penganjur telah menayangkan slide multimedia(multimedia presentation) khas untuk memperkenalkan Lim Guan Eng serta latarbelakangnya.

Di antara perkara-perkara
yang ditayangkan ialah slide kedudukan Guan Eng selaku Ketua Menteri Pulau Pinang, Setiausaha Agung DAP,kedudukanya selaku Ahli Parlimen DAP Kawasan Bagan dan ADUN Ayer Puteh di samping beberapa slide ketika Guan Engberucap di khalayak ramai yang dihadiri oleh ribuanpenyokong semasa kempen pilihanraya umum 2008. Bagi setiap slide yang ditayangkan ianya mendapat tepukan, sorakan yang bingit serta jeritan gemuruh daripada para hadirin termasuk para pelajar yang hadir bagi menunjukkan kepada tetamu kehormat, DS Utama Dr Rais Yatim yang hadir dan juga kerajaan pusat betapa sokongan kaum Cina Pulau Pinang terhadap Lim Guan Eng khususnya DAP.



Guan Eng biadap - Malukan tetamu di khalayak ramai
semata-mata cari pengaruh politik
Dalam pada itu, ketika Lim Guan Eng berucap pula senarionya juga
sama. Semasa manyampaikan ucapannya, Lim Guan Eng telah menselang-selikan dalam Bahasa Inggeris, Mandarin dan sedikit Bahasa Melayu. Ketika ucapannya dalam Bahasa Inggeris dan sedikit Bahasa Melayu, sambutan serta respon adalah sederhana sahaja. Bagaimanapun ucapannya dalam Mandarin mendapat sambutan serta respon yang amat baik sekali dengan tepukan gemuruh serta sorakan dan pekikan membingitkan daripada para hadirin termasuk kalangan pelajar. Walaupun intipati ucapannya tidak diketahui, apa yang nyata ucapan
tersebut sudah tentunya menyentuh isu-isu menarik perhatian hadirin atau isu yang menyentuh kepentingan kaum mereka.


Apabila DS Utama Dr Rais Yatim dijemput berucap pula,respon serta sambutan para hadirin hanya biasa-biasasahaja. Tepukan tangan pun tidak bermaya dan ada di antara yang hadir tidak ambil peduli pun. Lebih menarik lagi, ketika DS Utama Dr Rais Yatim berucap, suasana dalam stadium tertutup itu mula bertukar menjadi suasana sepertimana di pasar-pasar awam.

Diperhatikan sebilangan besar hadirin yang 99.9% terdiri daripada kaum Cina bercakap-cakap sesama mereka dan tidak ambil peduli langsung apa amanat yang dibawanya atau pes
anan Perdana Menteri kepada kaum Cina di Pulau Pinang khususnya golongan pelajar CIna. Sebagai seorang veteran politik, DS Utama Dr Rais Yatim menyedari akan senario itu di mana di akhir ucapannya cuba memikat hati para hadirin dengan menggunakanbeberapa ungkapan dalam Mandarin dan juga Hokkien (kalau tak silap). Walaupun ungkapan-ungkapan yang digunakan mendapat respon hadirin dengan tepukan, tetapi ianya hambar malahan tidak sedikit pun menyentuh hati dan perasaan.


Tan Kok Peng - Bersubahat malukan tetamu

Signifikan di sebalik usaha pihak penganjur khususnya KolejHan Chiang dan Tan Kok Peng selaku teraju utamakolej itu menayangkan "multimedia presentation"mengagung-agungkan Lim Guan Eng di hadapan tetamu kehormat undangan mereka, sambutan serta respon membingitkan ke atas ucapan Guan Eng dalam Mandarin yang diyakini menyentuh isu-isu yang ada hubungkait dengan kepentingan kaum Cina, jelas merupakan satu perbuatan atau tindakan untuk memalukan Menteri berkenaan dan juga kerajaan pusat.

Sememang itulah yang amat dirasai oleh beberapa kerat orang Melayu yang turut hadir di majlis itu terutamanya kalangan pegawai-pegawai kanan kementerian yang mengiringi menteri tersebut serta beberapa pegawai kanan kerajaan persekutuan yang lainnya. Kesian apabila melihat seorang Menteri KananPusat diperlakukan serta dimalukan sedemikian rupa. Apayang diketahui, pada sebelah siangnya sebelum majlis ituberlangsung ada pihak tertentu telah menasihatinya agartidak hadir di majlis berkenaan. Bagaimanapun beliau berkeras untukhadir kerana telah diamanahkan untuk berbuat demikian bagi mewakili Perdana Menteri.



Boleh dikatakan rata-rata reaksi dari kalanganpegawai-pegawai kanan persekutuan terbabit melahirkan rasa kesal mereka di mana majlis yang sepatutnya menjadi medan untuk mengiktiraf pencapaian golongan pelajar telah dijadikan flatform untuk memalukan seorang menteri dan kerajaan pusat. Mereka juga sependapat bahawa sepatutnya DS Utama Dr Rais Yatim tidak perlu memenuhi undangan tersebut. Ada juga yang merungut berhubung dengan bantuan kerajaan sebanyak RM15 juta kepada sekolah-sekolah Cina di Pulau Pinang di mana ianya tidak sepatutnya diberikan.

Menurut mereka lagi, tanpa bantuan kerajaan pusat pun sekolah-sekolah Cina boleh bergerak dengan sendirinya kerana sekolah-sekolah Cina berkenaan mampu memperolehi dana bantuan daripada pelbagai pihak dan pertubuhan kaum Cina sendiri.

Adalah lebih baik bantuan seumpama itu disalurkan kepada sekolah-sekolah agama rakyat seperti Sekolah Al-Mansor. Ini adalah kerana kaum itu tidak akan berterima kasih apatah lagi menghargai apa jua sumbangan serta bantuan yang diberikan oleh kerajaan pusat. Lebih dari itu sumbangan atau bantuan yang diberi dipandang serong dan dilihat sebagai mempunyai muslihat serta "gula-gula" politik kerajaan untuk menarik sokongan atau menjerat kaum Cina agar menyokong kerajaan pusat menjelang pilihanraya umum akan datang.



Kolej Han Chiang Pulau Pinang

Satu pengajaran yang harus diambil dalam insiden memalukan menteri itu. Pertama ialah sikap biadap DAP dan sebilangan kaum Cina yang turut diterapkan di kalangan pelajar-pelajar agar menolak apa jua dasar serta sistem pentadbiran kerajaan pusat. Manifestasinya jelas, orang Cina tetap orangCina.

Kalau dulu matlamat mereka menguasai ekonomi dantelah pun berhasil, kini matlamat mereka adalah merebutkuasa politik di tangan Melayu. Mereka mahu jadikan Malaysia seperti Singapura. Mereka mahu tukarkan Malaysiajadi negara republik. Kalau tidak, masakan Guan Engberulang-alik ke Singapura untuk mendapatkan nasihatdaripada Lee Kuan Yew. Kalau tidak, masakan Guan Eng bawa Lee Kuan Yew berkunjung ke Pulau Pinang bagi mentaklimatkan Menteri Mentor Singapura itu berhubung dengan pelan perancangan DAP untuk "mengSinpurakan" Pulau Pinang.

Kalau tidak, masakan boleh sekumpulan paderi Kristian menjalankan upacara ikrar dan sumpah untuk menjadikan Malaysia sebuah negara Kristian di samping berusaha untuk memastikan agar pada pilihanraya akan datang Perdana Menteri Malaysia hendaklah dari kalangan Kristian.

Siapakah yang bakal menjadi Perdana Kristian Malaysia yang pertama itu kalau tidak Guan Eng? Bukankah Guan Eng seorang penganut Kristian Anglican?(Maka Anwar Ibrahim pula tak perlulah lagi nak pasangangan-angan tinggi nak jadi Perdana Menteri. Lupakanlah dan beriperhatian kepada kes yang sedang dihadapi atau terus bertaubat duduk di Masjid Tok Kun).

Apa akan jadi kepadaMelayu Pulau Pinang sekiranya agenda DAP ini berhasil? Kemana lagi akan lari atau berhijrahnya Melayu Pulau Pinangyang dilihat semakin pupus di kawasan pulau? LaksamanaHang Tuah pernah berkata, "Tak Kan Melayu Hilang Di Dunia". Bagaimana pula dengan senario di Pulau Pinang, "ke manakah kan hilangnya Melayu Pulau Pinang?"




Lebih menarik lagi, apa yang berlaku semasa majlis GoldenAachievement Awards Kolej Han Chiang itu juga sedikitsebanyak memperlihatkan kalangan pelajar turut dan telah pun di doktronasikan dengan ideologi DAP agar membenci kerajaan pusat. Peranan ini sebenarnya tidak lain dan tidak bukan diusahakan oleh Tan Kok Peng yang sememangnya mempunyai hubungan istimewa dengan Guan Eng. Tidak keterlaluan jika dikatakan, berdasarkan doktrin sentimenkeCinaan yang menebal disemai berterusan di kalangan pelajar kolej berkenaan, produk yang akan dihasilkan adalah generasi muda Cina yang anti kerajaan pusat.

P/S - Untuk Datuk Seri Najib Tun Abd Razak : Ada ketikanya pertimbanganpolitik itu perlu. Ada ketikanya pertimbangan juga perluambilkira "silent majority" kerana sekiranya "silentmajority" ambil sikap tidak peduli, akibatnya amat buruk..- sumber tok jen


Pisau kata "depa Malaysian Malaysia,tapi tak mau hapuskan vernacular school! "

Eksklusif: Penyelewengan Tanah Adun DAP,

Posted: 06 Oct 2011 05:28 AM PDT








Lim Guan Eng bersama CAT yang sudah terbukti berkurap sekali lagi ditangkap penipu,pembohong dan pembelit.

Regim DAP Pulau Pinang terbukti bukan saja zalim malah menindas rakyat.Mereka hanya bermuka muka dengan pelbagai taktik pembohongan semata mata mahu menutup penyelewengan yang mereka lakukan.

Negeri berkebajikan?Negeri yang kononnya memberi hak samarata?Semua itu hanyalah kosmetik dan retorik .Kita sering kali melihat pelbagai pendedahan bagaimana rakyat diperlakukan dengan zalim apabila penduduk kampung dihalau,rumah rumah dirobohkan.Penduduk kampung yang rumah dirobohkan tinggal puluhan tahun pun tidak diberi tanah sebagai ganti sebaliknya dihalau keluar bagaikan paria jalanan.Begitulah hinanya rakyat miskin yang mereka anggap hanya boleh dibeli dengan seratus dua.

Lim Guan Eng dan Regim DAP pernah berjanji bahawa mereka tidak akan sesekali memberikan tanah,projek atau pun pangkat kepada Adun Adun,Harus diingat,tidak pernah dalam sejarah seorang ketua menteri dalam masa yang sama memegang portfolio tanah,kerana apa beliau mahukan sangat jawatan itu?

Hari ini Pisau dedahkan salah satu dokumen bukti penyelewengan regim DAP untuk tatapan rakyat.

Dokumen ini membuktikan pemilikan tanah pajakan kerajaan, Pemilikan Tanah Pajakan Kerajaan yang mempunyai keluasan 11634.72 meter persegi oleh Tan Cheong Heng - Adun Dap Padang Lalang dan abangnya Tan Chong Hock. Dalam pada itu tanah yang diperolehi oleh Adun ini turut diberikan diskaun premium tanah sebanyak 80% sedangkan ia adalah tanah prime land.




Apakah keistimewaan Adun ini hingga diberikan prime land,kenapa premium tanah diberi diskaun hingga 80%? Di manakah ketelusan yang dilaungkan Guan Eng? Adakah dengan memberi diskaun 80% menandakan Akauntabiliti dan Kecekapan kerajaan negeri?



Pisau jangkakan Lim Guan Eng seperti biasa akan menafikan dan akan terus menuduh kononnya ini adalah sebagai satu fitnah. Jika benar beliau benar benar mengamalkan CAT,sudah tentu penyelewengan ini tidak akan berlaku.


Pisau kata "DAP kaut sebanyak mungkin sebelum tumbang!"

CSI Barat Terbabit Dedah Video Terbaru Anwar?

Posted: 06 Oct 2011 04:03 AM PDT



Pisau kata " pecah panggung "

DAP Ambil Tindakan Pada Guan Eng?

Posted: 05 Oct 2011 11:38 PM PDT


Tajuk saja best,tapi jangan mimpilah Guan Eng bakal dikenakan tindakan ,semua orang tahu DAP adalah parti anak beranak Lim Kit Siang dan Guan Eng, mana boleh lawan tauke, lu suka,lu ikut la..lu tak suka lu apa tunggu...caaauuuu laa....

Kaum India apa perlunya masih lagi menyokong parti rasis,ultra kiasu,chauvanis seperti DAP.Parti ini hanya mengutamakan anglo saxon chinese christian sahaja,selebihnya hanya dijadikan pencacai dan suruhan semata mata.( kaum indian keluar DAP:klik sini)

Banyak contoh,fakta dan bukti yang didedahkan mengenai DAP ,mereka bukanlah pembela untuk semua bangsa dan agama,sebaliknya hanya mementingkan legasi dan nepotisme kaum kerabat sesetengah ahli sahaja. ( Baca DAP Ekstremis Kristian :KLIK SINI )https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh78KbId1208S0cd9wkhLBmA6YwyM5O4cgSqmUtgcJAmkI0IUr53omb0H-Dx2nkLSL2KAE1yxioX16qfIk2vzGdDnz8e6EXLDMAQRggThKw_ypKBafhQ_OnXgPSVQ3f4yJ12sGV1vKqTkfY/s1600/16360_105249189491931_100000205505165_132166_2178428_n.jpg

Kita ambil contoh mengenai tindakan Majlis Tertinggi DAP yang mengantung Adun Kota Alam Shah, M. Manoharan selama enam bulan berhubung satu kenyataan tentang Jalur Gemilang menerusi Facebook, minggu lalu.

Sebelum itu,Jeff Oii hanya dikenakan amaran dan langsung tidak diambil tindakan,ini semua kerana beliau adalah orang kuat Guan Eng.

Sekarang ini apabila Guan Eng terbukti menghina seluruh rakyat Johor,beliau tidak pula diambil tindakan oleh MT DAP. Kerana apa? Apakah ada kekebalan belau sebagai Setiausaha Agung untuk membuat apa saja ? Atau adakah kerana beliau tidak diambil tindakan kerana beliau seorang cina christian??

Sama rata?sama rasa? sendiri nilaikan...


Baca artikel DAP Ekstremis Kristian


Pisau kata " Guan Eng manyak power,DAP bapak dia punya lu orang machai saja"

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 06 Oct 2011 09:33 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


HUSAM BANGGA .

Posted: 06 Oct 2011 08:14 PM PDT

PENGIKUT PAS MAKIN TAKSUB..!

Posted: 06 Oct 2011 06:17 PM PDT

FOTO ANWAR KEMALUAN ,SELEPAS AKUI DIA KEMATIAN KEPUCUKAN !

Posted: 06 Oct 2011 10:22 AM PDT

PRU 13 : PAS KELANTAN KEPANASAN !

Posted: 06 Oct 2011 06:58 AM PDT

PITA SEKS ANWAR DI THAILAND : GOMO,RBF DAN PARPU BERMADAH HELAH !

Posted: 06 Oct 2011 05:31 AM PDT

BN SELANGOR MAKIN BERSEMANGAT, BLOGERS SEDIA MEMBANTU !

Posted: 06 Oct 2011 02:19 AM PDT

SEMALAM PAKATAN GADUH LAGI...

Posted: 05 Oct 2011 11:01 PM PDT

r b f

Posted: 06 Oct 2011 07:47 PM PDT

r b f


Datuk Eskay Ketawa Berdekah-Dekah

Posted: 06 Oct 2011 06:25 PM PDT

Jika Datuk Eskay dengar cerita Anwar mati pucuk atau lemah tenaga batin atau tak boleh lakukan hubungan seks kerana sakit belakang, saya yakin beliau akan ketawa berdekah-dekah.

Gambar diatas yang dirakam di Lapangan Terbang Suvarnabhumi Bangkok membawa seribu satu makna kepada Anwar dan Eskay. Hanya mereka berdua yang tahu apa makna yang tersurat dan tersirat disebalik gambar tersebut.

Semuanya ada hubung kait dengan lima soalan yang diminta oleh Datuk Eskay supaya ditanya kepada Anwar Ibrahim.

Kerana Anwar Ibrahim tidak mustahil Dr Thomas Hoogland bakal kehilangan intergritinya. Doktor tersebut berkata dalam keadaan berpenyakit seperti itu adalah sukar untuk Anwar melakukan hubungan seks.

Hi....hi....hi....

Jangan kata melayu, cina , india, iban dan kadazan yang berjaya ditipu Anwar, mat saleh pun kena tipu juga. Bukannya mat saleh mabuk yang kena tipu, doktor beb....

Pakar dari Amerika yang menjalankan kajian ke atas video tempohari telah mengeluarkan laporan mengatakan 99.9 % video tersebut tulen. Jika video tersebut tulen, maka siapakah lagi orang di dalamnya jika bukan Anwar Bin Ibrahim ?

Cuba tunjukkan video itu kepada doktor tersebut.

Pasti terkejut beruk mat saleh itu melihatnya.

Eh....eh...jika tak silap saya tempohari ada orang tanya dimana Anwar Ibrahim pada 12 dan 13 Januari 2011 ? Ha ! jawapannya ada di sini

Perbicaraan Tertutup: Anwar Mati Pucuk ?

Posted: 06 Oct 2011 06:11 AM PDT

Sesi perbicaraan Anwar Ibrahim petang tadi yang menampilkan Dr Thomas Hoogland sebagai saksi pembela ketujuh diadakan secara tertutup atas permohonan peguam-peguam Anwar.

Apa yang doktor tersebut nak ceritakan sehingga semua orang kena keluar ?

Anwar mati pucuk ?

Jika benar, sudah pasti Datuk Eskay akan ketawa terbahak-bahak mendengarnya....

Hanya jauhari yang mengenal manikam.

Anwar oh Anwar....

Kalau benar-benar tak meliwat bawalah saksi-saksi keliling kamu. Tak guna bawa saksi dari Jerman atau dari Australia.

Sebagai seorang islam anda nak percaya keterangan dari doktor tersebut atau dari apa yang terpapar dalam video di bawah ini ?

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

Posted: 06 Oct 2011 03:56 PM PDT

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan


Serius!! Kebanyakan Rakyat Malaysia Buta Sains??

Posted: 06 Oct 2011 02:19 AM PDT


Kebanyakan Rakyat Malaysia Buta Sains?



Korang pasti panas hati dengan tajuk di atas bukan? Tapi apa yang eXception katakan ini bersebab... Sebab masih terdapat kalangan rakyat Malaysia yang buta sains... Mereka masih gagal dalam mengenal anatomi tubuh manusia... Mereka gagal mengenal apa itu 'rectum'... Apa itu 'anus'... Apa yang mereka tahu pasal anatomi tubuh manusia cuma 'vulva'... 'breast'... serta... 'penis'... Ptuihhhh!!! Sia-sia je korang ambik subjek sains... Korang tengok la minded rakyat Malaysia apabila mengulas kes liwat Saiful Bukhari... Terlalu dangkal... bodoh... bebal... bangang... tolol... dan yang sewaktu dengannya... Dan eXception juga tak hairan jika korang pun sama tolol jugak sebab percayakan komen palsu macam di bawah ni...

1.REKTUM @ DUBUR SAIFUL BUKHARI BOLEH DIKATEGORIKAN ANTARA JENIS DUBUR YANG PALING ISTIMEWA DI DUNIA... KERANA SEPANJANG ABAD DAN SEPANJANG MASA DUNIA MENGENAL SAINS DAN TEKNOLOGI CANGGIH, HANYA ADA DUA KES REKTUM @ DUBUR ISTIMEWA YANG BOLEH MENYIMPAN AIR MANI SELAMA LEBIH 56 JAM... REKTUM @ DUBUR SAIFUL BUKHARI BOLEH DI CALONKAN UNTUK DIMASUKKAN KE DALAM GUINESS BOOK OF RECORD..

2. KEPAKARAN DUA AHLI KIMIA MALAYSIA DR SEAH LAY HONG DAN NOR AIDORA SAEDON BOLEH DIKATEGORIKAN SEBAGAI AHLI KIMIA PALING HEBAT YANG PERNAH DILAHIRKAN DUNIA KERANA BERJAYA MENGESAN KEHADIRAN DNA DAN SETERUSNYA BERJAYA MENGESAHKAN STATUS DA TERSEBUT SELEPAS 48 JAM DITINGGALKAN SECARA TERBUKA DITAMBAH 56 JAM DALAM BUBUR SAIFUL.. DOA ORANG "PAKAR KIMIA" INI TERSANGAT WAJAR UNTUK DICALONKAN SEBAGAI PEMENANG HADIAH NOBEL 2011 BAGI KATEGORI PENEMUAN SAINS TERKINI

3. HAKIM MAHKAMAH TINGGI ZABIDN MAT DIAH PULA BOLEH DINOBATKAN SEBAGAI HAKIM TERHEBAT DUNIA ABAD INI JIKA BELIAU MEMUTUSKAN UNTUK MENERIMA PENEMUAN INI SEBAGAI PENEMUAN KEDUA DUNIA . PASTINYA JIKA PENEMUAN INI DITERIMA OLEH HAKIM INI, MAKA PENEMUAN INI AKAN DIIREKODKAN DALAM JURNAL2 UNDNAG2 DUNIA DAN AKAN MENJADI PRECEDET CASE DI SELURUH DUNIA... JADI TIADA SIAPA YANG DAPAT MENAFIKAN BAHAWA MALAYSIA MEMPUNYAI KEHEBATAN DALAM SEGALA HAL.


Di atas tadi adalah komen pembaca Malaysiakini... Sememangnya kebanyakan yang mempercayai berita dalam Malaysia kini ni semuanya spesis tolol dan bebal... Mereka boleh dikatakan antara rakyat Malaysia paling mundur pemikiran... Kesian...

Takpelah hari tu eXception jadi Masked Magician, hari ni eXception nak jadi cikgu lak... Nak mengajar sains... Subjek hari ni yang eXception nak ajak korang kenal ialah apa itu 'RECTUM'... Korang hanya pandai main sebut... Konon bijak la sangat... Tapi bodoh!! tolol!! Pastu untuk menambahkan lagi ketololan dan kebangangan korang... korang pergi pulak buat komen macam si tolol kat atas tu...

Di bawah ini adalah gambar rektum... Ada orang salah anggap mengatakan rektum itu terletak di bahagian anus... Ptuihhh!!! Failed!!!





Persoalan kenapa air mani lelaki Y tu masih berada di dalam rektum Saiful Bukhari adalah disebabkan keadaan rektum itu sendiri... Apabila lelaki Y memasukkan penis atau zakarnya ke dalam anus Saiful, sudah tentu hujung zakar lelaki Y akan berada di dalam rektum Saiful... Kemudian air mani akan memancut ke dalam dinding rektum... Maka tak hairanlah jika calitan pada rektum Saiful pakar forensik menemui air mani lelaki Y...

Persoalan kedua... Soalan paling bodoh eXception pernah dengar dalam dunia ni... 'Saiful Bukhari tu tak pernah basuh berak ke, sampai air mani lelaki Y masih melekat?'. Menjawab soalan bodoh tadi... Apa yang eXception ingin tanya pada korang... Pernah ke korang basuh berak siap jolok tisu atau hos paip air ke dalam rektum?? Tak pernah kan? Jadi bahagian yang kita basuh tiap hari yang korang lap denga tisu tiap hari ialah dinamakan 'ANUS' bukan 'REKTUM'!!!

Maka dengan kebodohan korang yang menganggap anus itu adalah rektum... Korang wajar dianugerahkan dengan gelaran 'Manusia Yang Bangang Paling Abadi'...

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 06 Oct 2011 03:44 PM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu


Exco Selangor KAYA..! Yb Dr Xavier Beli LEXUS Baru...

Posted: 06 Oct 2011 05:52 AM PDT

Please click here

Kantoi Sudaah..! Wakil Rakyat Pasir Mas Tido Ketika Sidang Parlimen...

Posted: 06 Oct 2011 01:53 AM PDT


Buat malu ajelah Tok Him nie...!!

Boring sangat ker persidangan kat Dewan Rakyat sampaikan Tok Him bole tertido lenaaa, ntah ntah siap berdengkor kot? Ape kata pengundi2 kat Pasir Mas tu tengok wakil rakyat dia tido..?

HOT & Spicy..!! Dr Mashitah Ibrahim Kena Belasaaahh....!

Posted: 05 Oct 2011 07:17 PM PDT



BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 06 Oct 2011 03:42 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


ZUHUD CARA POK NIK...JANGAN PERTIKAI...

Posted: 06 Oct 2011 05:00 AM PDT

Woii!!

Hangpa nak dengki apa dengan Pok Nik...? Biaq pi la depa nak letak gambar Nik Aziz nak makan nasik lemak bungkuih ka, amik semayang tepi sungai ka, hangpa dok kalut apa? Daripada letak gambaq gambar orang dalam Parlimen tengah tidoq, baik la kita pakat-pakat amik gambaq dan hayati amalan bersolat Pok Nik nih...

Alhamdulillah...sejuk hati tengok Pok Nik solat...tapi..awat SEJADAH tu terbalik? Kategori zuhud jugak ka?

DES : Kena pakai baju terbalik la lepas nih..nak amik berkat...

C-bOk

Posted: 06 Oct 2011 03:38 PM PDT

C-bOk


Steve Jobs Meninggal

Posted: 05 Oct 2011 05:46 PM PDT

Siapa yang tidak kenal dengan Steve Jobs? Pengasas dan juga Pengerusi Apple Inc. Beliau meninggal dunia hari ini ketika berumur 56 tahun. Steve Jobs adalah seorang inovator yang hebat dan telah menghasilkan pelbagai produk yang telah mencorakkan dunia IT moden. Produk seperti iPhone, iPod, iPad, MacBook, MacAir dan lain-lain lagi menjadi impian dan idaman ramai. Produk-produk yang dihasilkan oleh Steve Jobs melalui Apple Inc. bukan sahaja telah menceriakan penggunanya, tetapi juga menjadi sumber inspirasi ramai melalui penghasilan pelbagai aplikasi yang boleh dimuat turun melalui iTunes dan Apps. Terkini iClouds yang bakal menjadi teraju industri ICT semasa. Steve Jobs adalah seorang yang hebat.

Tiada ulasan:

Pengikut