Sabtu, 1 Oktober 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Tugu Bangsa Tembok Negara

Posted: 01 Oct 2011 07:04 AM PDT

Tugu Bangsa Tembok Negara


KEMALANGAN DI BATU DUA KUALA SELANGOR

Posted: 30 Sep 2011 09:04 PM PDT

KUALA SELANGOR (29/09/2011 Khamis) - Kemalangan melibatkan dua buah lori menyebabkan pemandu salah sebuah lori terbabit cedera di muka dan tersepit. Kemalangan dipercayai berlaku apabila sebuh lori muatan dua tan dari syarikat Ayam Dinding bersasarkan logo pada lori terbabit dari arah Kuala Selangor ke Tanjong karang yang merempuh belakang sebuah lori pasir dari arah yang sama, pemandu lori pasir terbabit dipercayai telah melarikan diri setelah berlaku kemalangan. Walaubagaimanapun punca sebenar kemalangan tidak diketahui.

Orang ramai yang menyaksikan kemalangan tersebut telah menghubungi pihak bomba dan ambulan serta memberikan bantuan kepada mangsa yang tersepit sementara menunggu bantuan bomba tiba. Anggota Bomba dan Penyelamat dari Balai Bomba Kuala Selangor yang dikejarkan tiba ke lokasi kejadian telah berjaya mengeluarkan mangsa yang tersepit itu mengambil masa kira-kira tiga puluh minit.

Kesesakan juga berlaku akibat kemalangan itu, walaubagaimanpun telah berjaya dikawal oleh polis trafik dari IPD Kuala Selangor yang sampai ke lokasi bagi mengawal lalulintas.

Dua buah Ambulan dari Hospital Tanjong Karang dikejarkan hampir satu jam untuk sampai ke lokasi kejadian setelah mangsa yang tersepit berjaya dikeluarkan telah membawa mangsa ke Hospital Tanjong Karang bagi mendapatkan rawatan lanjut.

p/s - Agak mengecawakan ambulan dari Hospital Tanjong Karang yang dikejarkan ke tempat kejadian mengambil masa hampir 1 jam untuk sampai ke lokasi kemalangan setelah mangsa yang tersepit berjaya dikeluarkan, sedangkan jarak Hospital Tanjong Karang untuk ke lokasi boleh sampai mengambil masa 10 minit ke 15 minit sahaja. Orang-ramai yang berada di lokasi kemalangan juga ramai yang merungut disebabkan kelewatan pihak ambulan yang tiba ke lokasi untuk memberi bantuan. Diharap agar kelewatan seperti ini dapat diatasi pada masa-masa akan datang, kerana ianya melibatkan nyawa pada mangsa yang tercedera.

bumiyang

Posted: 01 Oct 2011 03:37 AM PDT

Politik Harian

Posted: 01 Oct 2011 03:10 AM PDT

Politik Harian


Mat Sabu Perlu Pohon Maaf Kepada Sultan Kedah! :Titah Baginda Sejarah Negara Tidak Wajar Dipolitikkan. #marxsabu

Posted: 01 Oct 2011 12:00 AM PDT


Sultan Kedah Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah hari ini bertitah bahawa mana-mana pihak tidak wajar mempolitikkan sejarah negara, sebaliknya menjadikan ia sebagai panduan hidup.

Baginda bertitah sejarah menjadi inti kepada jati diri dan ia merupakan kompas hidup seseorang.

"Sejarah tidak wajar dipolitikkan. Jika sejarah menyatakan komunis menyerang rakyat dan anggota keselamatan suatu ketika dahulu, janganlah pula kita menyatakan sebaliknya dan menghalalkan kekejaman komunis.

"Beta melihat anak-anak muda terlalu berorientasikan masa depan. Memang banyak kebaikan kita memikirkan masa depan, kita akan berusaha mengejar cita-cita dan bersungguh-sungguh melaksanakan sesuatu kerja," titah baginda pada majlis Konvokesyen ke-24 Universiti Utara Malaysia (UUM).

Bagaimanapun, titah baginda terlalu berorientasikan masa depan juga mempunyai keburukan kerana kita akan melupai fakta sejarah.

"Seperti kata ahli falsafah barat, mereka yang tidak mempelajari sejarah akan didera dengan mengulangi segala kesalahan dahulu," titah Sultan Kedah.



Timbalan Presiden Pas, Mat Sabu harus memohon maaf kepada Sultan Kedah Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah kerana beliaulah orang pertama yang mempolitikkan sejarah negara!



Disco Rimba Di Kelantan - Every Day I'm Shuffling!

Posted: 30 Sep 2011 11:00 PM PDT


Tidak disangka, rupa rupanya di Kelantan ada disko dalam rimba. Sebelum ini, kita dikejutkan dengan dengan disko di Jalan Hamzah, Kota Bharu. Ada juga disko di dalam rimba di negeri tersebut. Pendedahan yang dibuat oleh rakan rakan Facebookers ini tentunya mengemparkan. Kita nantikan pendedahan seterusnya dan apakah bentuk penafian yang akan dibuat oleh pemimpin pemimpin PAS nanti.-Angin Perubahan

 

Sekarang kalau jumpa Nicky Ajis mesti Nicky Ajis cakap macam ni "Every Day I'm Shuffling!"

Ketua Komunis Chin Peng Dilaporkan Tenat

Posted: 30 Sep 2011 09:43 PM PDT


Bekas Ketua Parti Komunis Malaya (PKM), Chin Peng dilaporkan dalam keadaan tenat selepas dimasukkan ke sebuah hospital di Thailand.

Chin Peng telah dimasukkan ke hospital tersebut dua yang hari lalu.

Difahamkan bahawa Chin Peng kerap mendapatkan rawatan perubatan dalam tempoh dua bulan lalu.

Chin Peng kini memasuki usia 87 pada 21 Oktober ini.

Kredit kepada Mat Sabu yang dilihat secara lahirnya menerapkan unsur - unsur komunis alaf baru supaya menentang Kerajaan.

Salam Takziah, Ibu Kepada Zahid Hamidi Meninggal Dunia Pagi Tadi... Al-Fatihah

Posted: 30 Sep 2011 08:02 PM PDT



Salam takziah ke atas ahli keluarga dan sanak saudara Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Zahid Hamidi atas kembalinya ke rahmatullah ibu beliau, Hajjah Tuminah Jalil.

Allahyarhamah meninggal dunia jam 1.40 pagi.

Jenazah allahyarhamah akan dikebumikan sebaik sahaja selesai solat Zohor di Masjid Al Falah Kg Sungai Nipah Darat, Bagan Datoh.

Justeru, sama-samalah kita sedekahkan Al-Fatihah ke atas Allahyarhamah dan semoga roh beliau ditempatkan bersama orang-orang yang beriman - Al-Fatihah

Negara Kebajikan: Nizar Sabotaj Nik Aziz?

Posted: 30 Sep 2011 10:18 AM PDT



Inilah lakonan terbaik puak pakatan haram, Nizar saja buat-buat gempak, konon terkejut dengan banner yang digantung dengan perkataan "YA, negara kebajikan TIDAK kepada negara Islam" ! Puak mana punya kerja ni? Buat-buat tak tahu pulak!

Alamak dol! Ini politik lama lah.... Hahahaha!

Sendiri gantung banner, sendiri turunkan seterusnya panggil media massa dan blogger pembangang... sendiri ambik gambar.. publish kat blog (klik sini...)  Lepas tu tuduh ini UMNO punya kerja! dapatlah publisiti murahan.... macam siot!

Kalau betul orang perak yang gantungkan banner ni alhamdullilah!

DS Najib: Kerajaan Tidak Mansuhkan Kuota Bumiputera

Posted: 30 Sep 2011 06:00 AM PDT


Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menafikan bahawa kerajaan akan memansuhkan kuota untuk bumiputera dengan menegaskan bahawa apa yang dinyatakan ketika berucap pada Majlis Tindakan Ekonomi Melayu Bersatu adalah sebaliknya.

"Saya kata jangan terlalu bersandarkan kuota. Tenaga bumiputera mesti lebih berdikari dan sanggup berusaha dengan orang lain supaya ia akan jadikan kita lebih dihormati. Saya tak sebut sama sekali kuota dimansuhkan," katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang media selepas mempengerusikan Mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) UMNO di Ibu Pejabat UMNO, Menara Dato Onn, petang ini.

Najib yang juga Presiden UMNO turut memaklumkan bahawa anggota MT sebulat suara menyokong keputusan kerajaan untuk memansuhkan dua undang-undang baru dan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA)

"Berhubung dengan cadangan kerajaan untuk memansuhkan beberapa enakmen termasuk ISA, MT menyokong sepenuhnya langkah yang akan diambil dan berpendapat bahawa ini adalah pelengkap kepada proses transformasi yang telah bermula dengan Transformasi Kerajaan (GTP), ekonomi (ETP) dan sekarang transformasi politik (PTP).

"Ini menunjukkan bahawa kita mempunyai agenda yang begitu komprehensif dan menyeluruh untuk membawa negara kita menjurus kepada sebuah negara yang bukan saja maju dalam bidang ekonomi tetapi juga dapat menjadi sebuah negara yang sejajar dengan negara-negara lain dalam mengamalkan demokrasi yang dikatakan moden dan progresif".

Dalam perutusan sempena sambutan Hari Malaysia pada 15 Sept lalu, beliau berkata kerajaan akan memansuh Akta Keselamatan Dalam Negeri 1960 dan Akta Hukuman Buang Daerah 1959 serta mengkaji semula lain-lain Akta termasuk Akta Mesin Cetak dan Penerbitan.

Dalam masa yang sama beliau turut mengulas berkaitan permohonan maaf Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng yang memohon maaf kepada kepada Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar dan rakyat negeri Johor kerana menyinggung perasaan baginda berhubung satu kenyataan yang didakwa memburukkan negeri Johor.

"Kita sudah ada recordingnya dan perkara ini amat sukar bagi dia nak nafikan. Saya percaya kalau dia boleh nafikan maka dia tak akan minta maaf jadi sekarang dia dah minta maaf, bererti bahawa itu satu pengakuan bahawa dia telah terlajak dari segi kata-katanya dan dia telah tarik balik kenyataannya," katanya.

Jelasnya, banyak pihak yang telah mendesak Ketua Menteri Pulau Pinang itu untuk memohon maaf dan apabila permohonan maaf telah dibuat bermakna dia telah terima bahawa dia telah melakukan kesilapan.

Turut hadir dalam sidang media tersebut, Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin, Naib-naib Presiden, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, Datuk Seri Hishammuddin Hussein, dan Datuk Seri Shafie Apdal selain Setiausaha Agung, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, Bendahari Datuk Seri Ahmad Husni Hanazdlah dan Ketua Pergerakan Wanita Datuk Seri Shahrizat Jalil serta Pemuda Khairy Jamaluddin. – MediaUMNO

Karnival Kerjaya Pemuda BN Di Perak Tawar Lebih 5,000 Peluang Pekerjaan

Posted: 30 Sep 2011 05:00 AM PDT


Di atas permintaan rakyat, Pergerakan Pemuda Barisan Nasional (BN) sekali lagi bakal mengadakan BN Youth Job Fair 2011 dengan menyaksikan negeri Perak sebagai destinasi ke lima penganjuran karnival tersebut.

Pengerusi Sekreatariat Pekerja Muda Pergerakan Pemuda BN, Nazir Hussin Akhtar Hussin berkata, karnival ini bakal berlangsung pada 1 dan 2 Oktober akan datang bertempat di Dataran Majlis Bandaraya Ipoh.

Karnival yang mendapat kerjasama Pusat Kerjaya Perak Amanjaya, akan disempurnakan oleh Menteri Besar sendiri, Datuk Seri Dr. Zamry Abdul Kadir.

"Karnival yang diberi nama 'Perak Amanjaya Job and Career Fair 2011' ini akan dibuka kepada pengunjung bermula pada pukul 9.00 pagi hingga 9.00 malam. Ianya bakal menawarkan lebih daripada 5000 peluang pekerjaan daripada lebih 600 majikan yang terdiri daripada agensi-agensi kerajaan, syarikat-syarikat korporat dan institut-institut pengajian tinggi (IPT) di mana sebahagian besarnya daripada negeri Perak itu sendiri.

"Sudah pastinya karnival ini menjanjikan peluang pekerjaan yang menarik dan mengikut semua peringkat kelulusan bermula dari PMR/SRP hingga peringkat tertinggi. Golongan muda haruslah mengambil peluang ini untuk mendapatkan masa hadapan yang lebih baik serta memperbaiki taraf ekonomi diri," katanya kepada UMNO-Online di sini.

Jelas beliau lagi menyedari kehendak masyarakat, Pemuda BN merasa bertanggungjawab untuk membantu menjadi pemudahcara kepada golongan muda di negeri Perak khususnya dalam membantu mengurangkan statistik pengangguran di negeri tersebut.

Pelbagia program turut diatur sebagai pengisian karnival antaranya bengkel kewartawanan, bengkel forografi dan taklimat kerjaya yang akan diberikan oleh Azhar Sulaiman, Noh Hujan dan YM Tengku Faris.

"Saya menyeru kepada orang ramai agar datang beramai-ramai ke karnival ini dan buatlah persediaan yang sepatutnya seperti menyediakan dokumen lengkap dan berpakaian kemas kerana temuduga terbuka turut diadakan," katanya lagi.-MediaUMNO

PANEH MIANG

Posted: 01 Oct 2011 01:45 AM PDT

PANEH MIANG


Tajuk Utama Berita Esok

Posted: 30 Sep 2011 10:11 PM PDT

Seorang lelaki yang pergi ke kedai untuk membeli rokok dan dipercayai merupakan seorang bekas tentera, telah dilanggar beca lalu mati ditempat kejadian. Tajuk utama berita yang mungkin terpampang esok:-

Buletin Utama – "Hajat mati di medan perang, tetapi akhirnya terkorban dilanggar beca."

Harian Metro – "Hangat! Sanggup mati kerana sekotak rokok."

Utusan Malaysia – "Pejuang Negara mati di langgar beca?"

Twitter@NajibRazak – "Transformasikan Beca 1Malaysia."

Brader Anwar Bin Ibrahim - "Pemilik beca mesti beri keterangan tanpa bersumpah in the dock."

Hadi Awang - "Tukarkan beca itu kepada beca berkebajikan."

Nik Aziz - "Hududkan pemilik beca. Tapi kena mintak konsensus DAP dulu."

HishamuddinH2O - "Amaran keras dan tindakan tegas kepada pemilik beca!"

Mastika – "Bekas tentera menjadi mangsa Beca Berhantu."

Harakah – "Bekas tentera British mati katak kerana UMNO menolak Hudud."

Malaysiakini – "Kes langgar lari beca adalah bukti kerajaan makan rasuah."

Malaysian Insider - "Pemilik beca tiada kena mengena dengan Singapura."

Keadilan Daily – "Beca merupakan bukti wujudnya konspirasi UMNO."

Rocket Online - "Kita akan bela kematian ini jika bekas tentera itu keturunan Cina. Kita akan tuntut kerajaan tubuhkan Suruhanjaya Diraja."

Blog Pembangkang - "Beca UMNO membawa padah."

Broery Marantika - "Abang beca, abang beca di tengah jalan, Cari muatan untuk mencari makan, Putar putar, putar putar kaki mengayuh, Pergi jauh keringat pun lalu jatuh."

Sahabat-Gunung

Posted: 01 Oct 2011 01:25 AM PDT

Sahabat-Gunung


Pas Diminta Henti Putar Belit, UMNO Tidak Pernah Tolak Hudud

Posted: 30 Sep 2011 04:31 AM PDT

Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Razali Ibrahim berkata setiap orang Islam sama sekali tidak akan menolak hukum hudud malah akan menyokong sepenuhnya pelaksanaan ke arah itu kerana ianya adalah hukum yang terkandung di dalam Al-quran.

Justeru beliau membidas mana-mana pihak yang cuba membuat pelbagai fitnah dan dakwaan kononnya UMNO menolak hudud kerana sebagai orang Islam Hudud diakui adalah yang terbaik.

Namun beliau mengingatkan jika pelaksanaan itu tidak menepati apa yang ditekankan Islam, ianya dikhuatiri boleh memberi imej buruk kepada Islam kerana Islam itu adalah syumul yang memberikan keadilan kepada semua pihak.

"Sebagai orang Islam, hukum hudud adalah hukum yang terbaik dan Islam itu syumul…….mereka kena pastikan pelaksanaa itu akhirnya berjaya sebab kalau gagal kita tidak mahu akan ada orang kata undang-unadng Islam tidak bagus atau tidak adil.

"Ini yang kita dalam UMNO perkatakan…benar-benar bersedia untuk melaksanakan undang-undang hudud ini. Kita tidak mahu apabila kita tidak berapa bersedia akhirnya gagal dan dipersalahkan Islam itu kononnya gagal.

"Sebab yang tidak bagus itu bukan undang-undang Islam dan tidak bagus itu bukan agama Islam tetapi itu adalah pelaku. Kita ambil mudah, kebersihan sebahagian daripada iman…maknanya kita kena jaga kebersihan, namun Kelantan masih kotor…Ini kerana pentadbiran di Kelantan tidak jaga kebersihan dan bukannya Islam itu kotor," katanya kepada UMNO-Online di sini.

Beliau seterusnya menegaskan jika Pas benar-benar mahu melaksanakan usaha ke arah itu, mereka boleh melaksanakannya kerana urusan agama Islam berada di bawah kuasa kerajaan negeri.

"Dan jika mereka membawa perkara itu ke Parlimen, sokongan dua pertiga diperlukan untuk meminda Perlembagaan. Soalnya hari ini BN pun tidak ada dua pertiga dan kalau UMNO serta orang Islam semuanya bersetuju untuk Kelantan laksanakan pun kita tidak cukup dua pertiga.

"Mereka kena kena minta tolong dengan DAP dan PKR. Mereka jangan minta dengan MCA, MIC dan Gerakan sebab kita tidak pernah pun bincang laksanakan hukum Hudud di bawah kerajaan BN. Kita ada alasan kita kenapa tidak buat.

"Tetapi kita tidak boleh bantu dia untuk cukupkan dua pertiga. Soal sekarang kita kena pinda dan mereka kena cakap balik dengan DAP dan PKR untuk sokong selepas mereka bawa. Jadi kita nak tanyalah DAP nak sokong atau tidak pindaan kepada Perlembagaan itu.

"Dalam suasana hari ini mereka kena cari sokongan dua pertiga dari kalangan mereka. Jadi mereka nak tuduh UMNO menolak perkara itu tidak betul. Mereka cuma nak tunjuk kita yang bermasalah," katanya.

Razali yang juga Naib Ketua Pemuda UMNO seterusnya menambah, bukankah Hukum Islam itu merangkumi semua baik orang Islam mahupun bukan Islam.

"Padahal undang-undang itu untuk semua tidak kira Islam atau tidak. Dia cakap buat di Kelantan untuk orang Islam.. tidak……undang-undang Islam untuk semua kerana ia memberi keadilan". -MediaUMNO

Guan Eng Tak Ikhlas…Kalau Media Salah Lapor, Kenapa Minta Maaf??

Posted: 30 Sep 2011 03:14 AM PDT


Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng yang memohon maaf kepada kepada Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar dan rakyat negeri Johor kerana menyinggung perasaan baginda berhubung satu kenyataan yang didakwa memburukkan negeri Johor adalah tidak ikhlas, kata Naib Presiden UMNO Datuk Seri Hisahmmuddin Hussein.

"Saya rasa nampak jelas tak ikhlas apa yang dinyatakan oleh Ketua Menteri Pulau Pinang itu. Dia dah minta maaf tapi dia tuduh media massa yang dikawal oleh Barisan Nasional (BN) tapi kalau tak salah kenapa pula minta maaf," katanya.

Beliau yang juga Menteri Dalam Negeri (KDN) memberitahu sepatutnya Guan Eng meminta maaf kepada semua pihak bukan saja Sultan dan rakyat Johor tetapi juga kepada Polis DiRaja Malaysia (PDRM) yang sentiasa berusaha menjaga keselamatan negara.

"Saya selaku menteri yang bertanggungjawab ke atas polis, yang bersungguh-sungguh melihatkan kepada pengurangan kadar jenayah dalam NKRA kita yang juga membantu dia di Pulau Pinang memang rasa bukan hanya terkilan tapi dengan cara nak minta maaf kepada tuanku sahaja adalah tidak kena," katanya lagi kepada UMNO Online.

Dilaporkan, Guan Eng dalam satu sidang akhbar di Pulau Pinang teangahari tadi memohon maaf dan memberitahu beliau tidak mempunyai sebarang niat untuk memburukkan Johor atau mana-mana negeri lain.

Sebelum ini Guan Eng dalam satu temuramah di luar negara telah menyatakan bahawa Johor bukanlah negeri yang selamat kerana penuh dengan jenayah dan peluang untuk diculik sangat mudah berbanding dengan Pulau Pinang.

Namun demikian, perkara tersebut telah disanggah oleh Guan Eng sehinggalah tersebar rakaman wawancara yang membuktikan perbualan tersebut memang berlaku.

"Sebelum ni dia kata dia tak buat tapi sekarang ni dah ada rakaman yang tunjuk bahawa dia buat dan Tuanku telah pun bertitah sebegitu rupa jadi dia cuba nak menyelamatkan perkara yang memang dia salah dan menimbulkan kemarahan ramai rakyat Johor."MediaUMNO

Taipingmali (tm)

Posted: 01 Oct 2011 01:12 AM PDT

Taipingmali (tm)


Apakah Islam hanya tertumpu kepada Hudud sahaja seperti yang diriuhkan oleh Pas sebelum ini?

Posted: 01 Oct 2011 12:14 AM PDT

Rahim Rahman wrote:

adakah bagi Nik Aziz agama Islam ni terletak hanya pada hudud sahaja ? Adakah dengan melaksanakan hudud maka selesailah segala perjuangan menegakkan sebuah Negara Islam. Adakah itu sahaja perjuangan Nik Aziz, nak jadi MB sebab nak laksanakan hudud sahaja ? Sampai lebih 20 tahun jadi MB masih tak buat-buat lagi ! Bagaimana dengan banyak permasalahan & isu lain2 ? Bagaimana dengan masalah ekonomi ? Contohnya membina gerai dinamakan Bazar Tok Guru yang begitu kecil sehingga peniaga tak boleh nak berniaga, dasar Islamik ke tu ? Bagaimana dengan kemudahan prasarana umat dan rakyat ? Berpuluh tahun rakyat Kelantan menghadapi masalah bekalan air yang kronik ? Bukankah itu juga perjuangan Islam. Bagaimana dengan soal pentadbiran Islam ? Adakah wajar Nik Aziz meletakkan menantunya sendiri mengepalai syarikat Kerajaan. Dan apabila menantunya disiasat SPRM, mengapa Nik Aziz tidak mengambil sikap saperti Rasulullah saw yang bersabda " demi ALLAH jika Fatimah anak ku sendiri mencuri nescaya akan k...
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Fw: MUKA BARU PENYELAMAT BARISAN NASIONAL

Posted: 30 Sep 2011 11:54 PM PDT

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.


From: othman mohamed <othmanmohamed6667@gmail.com>
Date: Fri, 30 Sep 2011 23:53:49 -0700
To: <taipingmali@gmail.com>; <tapakukuhiring@gmail.com>; <tibina@rocketmail.com>; <rosezie2003@yahoo.com>
Cc: <obm181253@gmail.com>; <othmanmohamed6667@gmail.com>
Subject: MUKA BARU PENYELAMAT BARISAN NASIONAL

          Pagi ini agak merasa lega kerana kenyataan TPM didalam sinar harian 01 okt ( ms 8 ) PENGUNDI MAHU MUKA BARU : TPM. Diatas kenyataan tersebut rasanya ramai pengundi merasa lega kerana ramai rakyat yang sudah bosan dengan perangai wakil rakyat yang ada sekarang ini hanya menjaga kepentingan orang-orang tertentu dan hanya balek kekawasan pada hari jumaat sahaja hingga digelar YB FRIDAY.

          Sebenar nya kita faham ada juga ketua bahagian yang tidak menjad wakil rakyat ( Ap / Adun ) tetapi di beri peluang menjadi SUP atau PK kepada menteri besar tetapi mereka ini juga tidak boleh membantu dan menyelesaikan masalah rakyat malah ada yang menyalah gunakan kuasa dan kedudukan mereka untuk membantu pecacai-pecacai mereka sahaja,  Lebih menyedihkan lagi sesuatu perkara yang telah dirujuk kepengetahuan MB tetapi mereka ini tidak mengambil tindakan yang wajar nampak nya mereka ini berani membelakangkan arahan dari MB

          Jadi diatas saranan yang dibuat oleh TPM kami yakin bahawa rakyak akan kembali memberi sokongan kepada BN pada pilihanraya yang akan datang ( PRU 13 ) itu pun kalau TPM tunai apa yang diperkatakan ini, Kalau kenyataan ini hanya satu kenyataan untuk menyedapkan hati penyokong barisan nasional tetapi wakil rakyat yang ada dikekalkan juga  maka kami yakin yang hancor adalah UMNO dan BARISAN NASIONAL jadi sebelum tragedi 2008 berulang rasanya perkara ini patut diperbincangkan walau pun terpaksa menyentuh sedikit peribadi pihak tertentu.

          Walau apa pun kita faham pemilihan calun dibuat diperengkat pusat diatas restu Menteri Besar maka Menteri Besar juga sepatutnya jangan hanya mendengar suara shurga dari mereka ini, Lebih baik lagi seperti yang rakyat tahu bahawa MB selalu membuat program turun padang untuk mengetahui masalah rakyat jadi untuk menyelamatkan keadaan kami ingin sarankan supaya satu program untuk meyelesaikan perkara berbangkit dibuat sebelum PRU 13 diadakan dan ini hanya satu saranan demi kebaikan.

          Kita tidak mahu apa yang berlaku pada PRU 12 berulang kembali kerana kesilapan bekas MB dan PM ketika itu tidak mahu menerima pandangan dan cadangan yang diberi malah ketika itu PM dan MB bukan mahu menyelamatkan pemerintahan barisan nasional tapi mereka lebih penting menyelamatkan kedudukan orang tertentu diperengkat pusat dan akhirnya negeri perak tergadai pada pakatan haram, Mungkin apa yang telah disurat kan di blog ini menjadi kemarahan kepada pihak tertentu tetapi niat penulis sebenarnya untuk menyelamatkan maruah perjuangan UMNO dan BARISAN NASIONAL walau pun terpaksa menyentuh sedikit peribadi pihak tertentu apalah daya saorang  penulis kalau bukan begini cara nya.




                

Hadi: PAS akan terus bawa dasar Islam, tidak akan ubah pendirian

Posted: 30 Sep 2011 10:17 PM PDT


Us. Azhar adalah ahli Pas Kuala Nerus Terengganu sedang mencari dalil untuk mempertahankan perjuangan dasar-dasar Pas 1951 setelah tiada lagi usaha Pas membentuk negara Islam dan menegakkan hukum hudud.
Kongres Pas di Dewan Millennium hari , menimbulkan suasan lucu apabila Hadi Awang tidak lagi bercakap mengenai Hudud, mengenai Kebajikan tetapi bercakap soal DASAR ISLAM pula dan menyambung dasar perjuangan Pas 1951.

Hadi juga menyebut ia akan berpandukan Quran dan Sunnah, Bagus lah jika begitu tetapi yang pertama perlu dihapuskan ialah bai'ah Pas dengan ahlinya yang berbunyi " Jika meninggalkan Pas maka jatuh 3 talak terhadap pasangan isteri atau suami" yang ini dari Sunnah Nabi atau ada dalam Quran?  " Undi Pas masuk syurga" datang dari mana? Nik Aziz selalu menyebut wahyu....adakah Nik Aziz seperti nabi yang menerima wahyu.?
KEPALA BATAS, 1 Okt — Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata PAS akan terus memperjuangkan dasar Islam yang sempurna dan bukan yang dipotong-potong selain meneruskan semangat perjuangan tokoh terdahulu.

PAS menegaskan pendirian ini ketika ia bersiap sedia bersama rakannya dalam Pakatan Rakyat untuk menghadapi pilihan raya umum ke-13 dan berhadapan dengan isu kontroversi hukum hudud yang muncul semula.

Bercakap pada majlis perasmian Kongres Sambutan 60 tahun PAS di Dewan Millenium di sini, Hadi  menegaskan parti itu perlu meneruskan perjuangan Islam dengan berpandukan al-Quran dan as-Sunah.

"PAS adalah sebuah parti Islam, parti politik Islam yang terawal ditubuhkan di Asia Tenggara sebagai kesinambungan dari kedatangan Islam yang sempurna dan bukan yang dipotong-potong atau dikerat... pendakwa yang membawa Islam ke nusantara bukan sahaja mengislamkan rakyat tetapi termasuk mengislamkan pemimpin, pemerintah dan ketua negara.

"Kemunculan PAS adalah tuntutan al-Quran dan as-Sunnah yang tidak mati dengan wafatnya Rasulullah, kita menyambung perjuangan Islam seperti yang dinyatakan Allah dalam al-Quran," kata Presiden PAS.

Menurut beliau, PAS diwujudkan untuk mengembalikan kedaulatan Islam dan menyelamat umat Islam dalam dunia yang berideologi manusia.

"Kebangkitan PAS sebagai sebuah gerakan Islam adalah selaras dengan gerakan pembaharuan yang akan wujud sepanjang zaman yang mengatakan cahaya Islam tidak boleh dipadamkan, mereka mahu memadamkan cahaya Allah dengan hembusan mulut mereka seperti mereka padamkan cahaya pelita.

"Kelahiran PAS adalah hasil gerakan pembaharuan, PAS adalah rangkaian gerakan Islam... tujuan utama penubuhan PAS adalah mengembalikan kedaulatan Islam dan menyelamatkan manusia khusus pada zaman ini selepas kegagalan ideologi manusia termasuk bukan sahaja keruntuhan moral, keruntuhan nilai kemanusiaan dan sebagainya," katanya.

Tegas Hadi, PAS akan tetap memperjuangkan dasar Islam dan tidak akan sesekali mengubah prinsip asas itu.

"PAS adalah parti yang bertunjangkan dengan tunjang yang teguh dan kuat, tidak tidak akan hanyut walaupun dijajah.

"PAS mempunyai acuan sendiri yang ditunjukkan Allah dan dianjar oleh nabi, kita perlu faham dan PAS mahu mengembalikan umat Islam berdemokrasi yang mengambil roh Islam," katanya.

Hadi juga menambah, PAS merupakan sebuah parti yang terbuka walaupun terpaksa berdepan di atas padang yang tidak sama rata dengan Umno.

"Kita parti boleh menerima menang, boleh menerima kalah... ini sikap terbuka kita, ada kalangan yang bebal menuduh kita menyeleweng dari perjuangan, PAS telah menghadapi pelbagai cabaran ketika menyampai pegangan PAS bahawa Islam adalah pegangan hidup yang tidak diterima Umno.

"Umno tidak mudah menyerahkan kuasa, mereka anggap pemerintah bukan amanah tetapi adalah untuk kroni... rasuah, Umno telah mencalarkan wajah Islam kepada bukan Islam," katanya.

Hadi menambah, dengan pengalaman dan cabaran yang dilalui PAS sejak ia ditubuhkan, ahli parti harus berpegang kuat dasar perjuangan dan jangan sesekali "menebuk" asas itu.

"Marilah kita menyambung perjuangan PAS yang diasaskan pada 1951, jangan kita tebuk asas ini. Marilah kita mengenang pemimpin terdahulu daripada kita kerana kita adalah penyambung perjuangan... mudah-mudahan kita dapat lakukan apa yang dinyatakan oleh Allah.

"Ada yang telah meninggalkan kita, ada yang menunggu giliran, namun tidak mengubah janji-janji mereka... kita juga jangan mengubah janji kita," katanya.

PAS BUKAN MEMPERJUANGKAN ISLAM TETAPI MEMPERALATKAN ISLAM UNTUK TUJUAN POLITIK PUAK-PUAK PELAMPAU ISLAM

Apa hak Majlis Peguam nak halang HUDUD?

Posted: 30 Sep 2011 09:05 PM PDT

Hukum Hudud Tidak Boleh Dilaksanakan - Majlis Peguam

KUALA LUMPUR: Majlis Peguam pada Jumaat meminta semua pihak supaya menghentikan retrotik masing-masing mengenai pelaksanaan hukum Hudud dengan menyatakan ia tidak boleh dilaksanakan mengikut Perlembagaan Persekutuan dan rangka kerja perundangan negara ketika ini.

Presidennya Lim Chee Wee berkata hukum Hudud, yakni undang-undang keseksaaan, tertakluk di bawah bidang kuasa Parlimen.

Clinton; sekarang Malaysia dibawah kuasa awak, buat lah huru hara supaya senang kami masuk daun
"Undang-undang seperti sedia ada tidak membenarkan pelaksanaan Hudud oleh negeri-negeri. Perlembagaan Persekutuan hanya membenarkan negeri menggubal undang-undang mewujudkan peruntukan kesalahan seseorang keluar Islam, yang bertentangan dengan prinsip Islam dan hukuman berkaitan," katanya dalam kenyataan.

Lim berkata kesalahan-kesalahan itu tidak boleh termasuk perkara dalam lingkungan bidang kuasa kerajaan pusat.

"Oleh itu, tidak boleh ada replikasi sebarang kesalahan dalam lingkungan undang-undang persekutuan dengan tahap hukuman yang berbeza hanya bagi orangIslam," katanya.  

"Malah, undang-undang ini jika digubal seharusnya konsisten dengan kebebasan fundamental yang dijamin kepada semua warga negara termasuk orang Islam di bawah Bahagian II Perlembagaan Persekutuan," katanya.

Lim berkata hukum Hudud, jika dilaksanakan di Malaysia, hanya untuk orang Islam dan tidak untuk bukan-Islam menunjukkan ia bercanggah dengan Artikel 8 Perlembagaan Persekutuan.

"Ia akan mengakibatkan prosedur bercapah, peraturan keterangan dan hukuman berhubung kesalahan jenayah diaplikasikan kepada orang Islam berbanding bukan Islam. 

"Seorang Islam juga akan terdedah kepada dua bentuk pendakwaan atau sabitan kesalahan berbeza - satu di bawah Hudud dan satu lagi di bawah Kanun Keseksaan,bercanggah dengan Artikel 7(2) Perlembagaan Persekutuan," katanya.-

TM_Note;

Majlis Peguam tak perlu risau tentang hudud, sebab Pas tidak mampu melaksanakannya. Pas hanya cakap saja pandai, bila suruh buat kerja tak jadi..

Kalau buat hudud, orang Pas lah yang ramai kena hukum, contohnya ialah peserta demontrasi pun kena hudud, boleh di dakwa di bawah kanum jenayah,  penulis harakah yang kuat buat cerita fitnah pun kena 80 sebatan...dan lagi Pas juga mendokong undang-undang hak asasi manusia dan kalau Anwar dan Mat Sabu dihukum oleh undang-udang hudud ,

Pas akan menggunakan Suaram dan Suhakam untuk membela mereka selaras dengan undang-undang barat dibawah nama Hak Asasi dan Kebebasan.... Pas bukan parti Islam tetapi parti kluk klek..

ARKIB: Antara Us. Azhar Idrus dan Us Harussani, Siapa lebih politik?

Posted: 30 Sep 2011 08:32 PM PDT

Sebelum PRU 12 , Pas cukup menyokong Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria , begitu juga dengan Us. Kazim. Apabila kedua-dua tokoh ini turun berceramah di masjid-masjid, pasti penuh sesah masjid pada malam itu.

Selepas PRU 12, kedua-dua tokoh agama tersebut dilihat tidak sehaluan dengan perjuangan Pas yang ternyata menyimpang dari perjuangan asal mereka. Pas sering ditegur oleh Mufti Perak begitu juga Us Kazim.

Apabila Us Kazim menolak untuk menjadi orang Pas, beliau difitnah dengan bermacam-macam tuduhan yang tidak masuk akal,  jika dituduh kahwin dua tu kira okay lagi, tetapi dtuduh skandal dengan isteri orang, janda dan sebagainya, yang paling berat ialah menuduh beliau merogol.

Segala tuduhan ini dibuat dalam ceramah-ceramah agama. Lebih kurang dengan seorang Imam atau ustaz Othman di Kampung Expo, pagi-pagi berjogging dan skodeng rumah orang.

Malam dalam ceramah agama mula balun orang, sipolan (dia sebut nama macam us. azahar bodoh tulah) tu bini dia seluar dalam merah,  di rumah tak tudung, pagar rumah tinggilah, apa guna beli kereta besar dan berumah besar tetapi tolak Islam dan macam).

Kalau orang-orang yang bergelar ustaz dan mufti begitu senang difitnah, apa lagi orang Umno yang tak ada tittle ustaz.


TEMERLOH, 5 Mac: Dewan Pemuda PAS Pusat berpendapat, Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria sudah terkena racun sekular apabila cuba mendakwa politik tiada kaitan dengan syurga neraka.

Ketuanya, Nasrudin Hassan berkata, kenyataan itu telah memperlihatkan bahawa fahaman sekularisma- 'agama suku politik suku'- yang dibawa Umno BN telah meresap bukan sahaja kepada pemimpin mereka, tetapi juga agamawan termasuk mufti.


"Akhirnya mufti sendiri tidak dapat beza kefahaman Islam sebenar sehingga memberi pandangan songsang. Nabi sendiri berpolitiik dan menjadikan agama sebagai asas berpolitik," katanya ketika ditemui di markaz induk PAS di sini.

Mufti Perak itu sebelum ini mendakwa syurga neraka bukannya ditentukan melalui pemilihan parti politik sebagaimana ditegaskan oleh Mursyidul Am Pas, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.


Dalam perkembangan sama, PAS Kelantan menyifatkan Harussani masih ingin mengelirukan masyarakat Islam di negara ini. Ketua Penerangan PAS Kelantan Dr.Muhammad Fadzli Hassan berkata PAS tidak pernah mengatakan syurga dan neraka itu hak pemimpin PAS.


Namun tambahnya, Islam tidak pernah menyuruh umatnya duduk diam, dan goyang kaki semata-mata untuk menunggu syurga dan neraka. "Jadi, berpolitik itu adalah sebahagian amalan yang boleh dibuat dan memilih pemimpin yang baik adalah dituntut, malah ulama mengatakan menegakkan politik dan hukum Islam dalam sebuah negara adalah antara kebaikan yang paling besar", ujar beliau.


Beliau juga tidak menolak kemungkinan Harunssani ditekan oleh pihak tertentu sehingga dia kini cuba mempertikaikan perkara yang sudah jelas kebenarannya. "Inilah akibat kalau sering mengeluarkan kenyataan yang mengelirukan, semakin terserlahlah kebatilan beliau walaupun cuba menegakkan benang yang basah," katanya lagi.


Menyentuh tindakan Harunssani menuduh PAS bersekongkol dengan bukan Islam sehingga melanggar hukum agama, Fadzli berkata ini adalah satu tuduhan yang berat dan PAS tidak dapat menerima tuduhan ini.


"Jelaskan satu persatu hukum hakam yang manakah PAS telah melanggarinya, sila kemukakan bukti dan jangan membuat kenyataan umum dan kita juga minta beliau menjelaskan pendirian dalam isu kemungkaran yang dilakukan oleh kerajaan BN sekarang ini,"jelasnya.

Hari ini oleh kerana keceluparan mulut mereka, Allah hukum mereka secarai tunai, dahulu Pas menfitnah Anwar Ibrahim (semasa Anwar dalam Umno) sebagai pengamal sex bebas, peliwat dan sebagainya, hari ini orang yang dihina itulah diangkat sebagai Imam.

Pas juga diam membisu apabila Imam ini menolak hukum hudud yang menjadi agenda utama Pas sejak sekian lama. [ apakah Pas merujuk dengan majlis syura sebelum bersetuju menolak hudud?].

ANAK PULAK KENA BALUN

Posted: 30 Sep 2011 12:14 PM PDT

Al- Fatihah: Takziah untuk keluarga DS Zahid Hamidi

Posted: 30 Sep 2011 11:59 AM PDT

Al-Fatihah buat Hjh Tuminah bt Jalil bonda kepada YB DS Ahmad Zahid Hamidi yang telah kembali ke rahmatullah sebentar tadi..
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Negara Kebajikan: Nizar Sabotaj Nik Aziz?

Posted: 30 Sep 2011 10:40 AM PDT


Blog Cikgu Din dari Pas Bukit Gantang menyatakan Umno mengupah budak-budak RM 200 untuk memasang banner tersebut dan meletakkan link facebook. tetapi bila klik facebook tersebut tak wujud.

Sebenarnya siapa yang pasang tak penting. Kalau Umno yang pasang pun betul juga, kalau Pas yang pasang pun tak salah juga. Kalau Umno pasang, Pas sepatutnya berterima kasih sahaja lah.

Setahu TM lah, Pas memang kerap pasang banner pada dua tiang elektrik tersebut. malah kawasan tersebut dah macam milik mutlak Pas.



Inilah lakonan terbaik puak pakatan haram, Nizar saja buat-buat gempak, konon terkejut dengan banner yang digantung dengan perkataan "YA, negara kebajikan TIDAK kepada negara Islam" ! Puak mana punya kerja ni? Buat-buat tak tahu pulak!

Alamak dol! Ini politik lama lah.... Hahahaha!

Sendiri gantung banner, sendiri turunkan seterusnya panggil media massa dan blogger pembangang... sendiri ambik gambar.. publish kat blog (klik sini...)  Lepas tu tuduh ini UMNO punya kerja! dapatlah publisiti murahan.... macam siot!

Kalau betul orang perak yang gantungkan banner ni alhamdullilah!

DS Nizar calon PAS di Dun Changkat Jering-YDP.

Posted: 30 Sep 2011 10:17 AM PDT

Posted by Cikgu Din on

YDP PAS Bukit Gantang,Ustaz Nordin Jaafar memberi penegasan PAS akan bertanding di Dun Changkat Jering. PAS Bukit Gantang meletakkan DS Nizar sebagai calonnya.
Pimpinan Jentera Pilihanraya Pas Bukit Gantang sedang menerima arahan dan tugas daripada Ustaz Nordin Jaafar.Pimpinan jentera Pilihanraya PAS Bukit Gantang bersedia mengikut dan memikul amanah, seperti mana yang diarahkan PAS Bukit Gantang.

TM_Note:

Wah hebat percaturan caca-merba Pas Perak kali ini. Masing-masing berebut nak jadi calon. Masa PRU 12 sapa pun tak mau jadi calon.

Mengapa Nizar Jamaluddin lari dari Pasir Panjang dan nak bertanding di Dun Changkat Jering? Jawapannya mudah.

Pengundi Pasir Panjang sudah bersiap sedia untuk menghilangkan wang deposit beliau jika bertanding kali kedua. Itu  maklumat yang diperolehi dari saudara TM di sana yang sekarang sedang fokus untuk memenangkan calon Umno. Dahulu dia menjadi orang kuat yang memenangkan Pas kerana tak suka dengan Pak Lah.

Nizar juga dikhabarkan sebelum ini melalui laman blog Pas akan mencabar Zahid Hamidi di Bagan Datoh dan kerusi Bukit Gantang akan diserahkan kepada DAP.  Tiba-tiba Nizar nak bertanding di Changkat Jering.

Ini bermakna Nizar tidak akan bertanding diperingkat Parlimen.  Tak mungkin Pas akan membenarkan Nizar bertanding dua kerusi sekali gus. Ramai lagi ahli Pas yang teringin nak jadi wakil rakyat.

Elaun besar. pencen dapat. pinjaman perumahan pun dapat. pinjaman kereta pun ada. Bak kata orang jadi wakil rakyat ini hidup senang. Itu lah kelebihan hidup di Malaysia. Tahun depan elaun DUN Perak akan dinaikan lagi.

Idham Lim masih dalam delima. Mujahid Yusof tak ngam dengan dia. Dengar khabar  tempat Idham sudah ada pengganti. Jika benar bagaimana dengan projek  Darul Anwar beliau. Ada maklumat tahun lalu  Idham bakal bertanding di Hulu Perak dan terbaru akan bertanding di Kuala Kangsar.  Tak mungkin Kuala Kangsar kerana itu tempat yang diidamkan oleh Raja Ahmad Al-Huss.

Dahsyat juga percaturan Pas. Untuk makluman,  Pas diperuntukkan hanya 21 kerusi sahaja [2008] dan menang 6 kerusi. Bagi Parlimen Pas bertanding 7 kerusi dan menang 2 sahaja [ Bukit Gantang dan Parit Buntar].

Mengikut jangkaan dari awal dalam PRU 13 akan datang, Pas akan kalah teruk seperti 2004. Tidak ada satu kerusi Dun dan Parlimen yang dimenangai oleh Pas. Untuk rekod. BN menag 52 kerusi Dun dan Dap 7 menjadikan 59 kerusi....Pas dapat TELUR AYAM.......

Keputusan 2004 juga menyaksikan hanya giant killer Dap sahaja yang berjaya mengekalkan kuasa iaitu, LIM KIT SIANG (DAP),  FONG PO KUAN (DAP) dan WU HIM VEN (DAP). Pas tetap TELUR AYAM.

ARKIB: TM cabar Pemuda Pas Perak desak mengutuk Anwar dan Dap kerana menolak HUDUD

Posted: 30 Sep 2011 07:24 AM PDT


Ini cerita lama, cerita ini bukan fitnah tetapi realiti sebenar,  TM kena dedahkan juga kisah Pemuda Pas Perak.

Terlebih dahulu tahniah diucapkan kerana berani mengecam Rosmah yang hadir sebagai tetamu dalam Festival Busana Muslim di Perancis dan keberanian mengecam Dr Zambry dalam isu ancak di Manong.

Tahniah juga kepada Pas Perak kerana bertindak bodoh dalam demontrasi di Taiping yang melibatkan kanak-kanak sekolah.

Seorang kanak-kanak diperdayakan untuk memegang sepandok. Kononnya Dr Zambry dan Rosmah menghina Islam dan bertentang dengan syarak.

Rosmah hadir sebagai tetamu pun dikecam sebegitu rupa, bagus lah. Bak kata peribahasa melayu, kuman diseberang lautan nampak, gajah depan mata tak nampak.

Beberapa bulan lepas beberapa pemimpin Islam Pulau Pinang telah hadir ke satu pesta fesyen dan ada peserta memperagakan pakaian dalam wanita dan sudah tentu mendedahkan aurat.

Kisah tersebut telah didedahkan oleh beberapa laman blog terutamanya dari Pulau Pinang.

Mustahil Pemuda Pas Perak tak nampak.  Jarak Pulau Pinang dengan Parit Buntar bukannya jauh seperti Monte Carlo. Sepatutnya PP Pk turut mengecam fesyen show tersebut,

Begitu juga dengan majlis doa selamat  mendirikan rumah seorang OKU di Manong. Dr Zambry dijemput hadir sebagai tetamu oleh Adun Manong Dato Ramle Zahary.  Kisahnya seorang OKU telah mendapat projek membina sebuah rumah bantuan Yayasan Bina Upaya.

Dalam majlis tersebut doa dibacakan oleh tuan imam dan disertai dengan adat orang tempatan iaitu mendirikan tiang seri.

Ramai orang Pas apabila mendirikan tiang seri disertai dengan sedikit kenduri kecil dan ada juga mengamalkan adat-adat melayu lama seperti mengikat kain dan menepung tawar.  Benda itu bukan rancangan yang diatur oleh Dr Zambry pun.

Akan tetapi bila disiarkan di lama web Perak Today ia seolah-olah menjadi satu kemenanagn loteri kepada Pas.

Pas mula mencetak risalah kononnya Dr Zambry mengamal amalan kurafat. Nizar juga mengambil peluang menghentam Zambry di dewan Dun. Nizar juga sanggup berbohong dalam dewan dengan menyatakan Majlis Fatwa telah bermesyuarat dan menyatakan hukum tersebut adalah haram dan kurafat.

Setelah disiasat ternyata tidak ada mesyuarat majlis fatwa seperti yang disebut oleh Nizar di dalam dewan dun.

TM juga mendesak agar Ustaz Shahir membuat satu bantahan dan mendesak Pkr dan Dap supaya menerima pakai undang-undang hudud yang diperjuangkan selama ini oleh PAS.

Nik Aziz pernah berkata orang yang menolah hukum tak boleh duduk di bumi Allah.

Ustaz Shahir boleh dianggap bacul dan pondan jika tidak berani menentang mereka yang menolak hudud.
5 November (Taiping)- Tindakan Rosmah yang menghina Islam dan Rasulullah dalam penganjuran Festival Busana Muslim di Monte Carlo, 9 Ogos lalu serta perbuatan Datuk Seri Zamri Kadir, Menteri Besar Negeri Perakdalam program Projek Infra Bina Upaya (IBU) pada 17 Oktober lepas di Manong yang berunsurkan syirik dikecam masyarakat dan umat Islam.


Kecaman ini jelas dinyatakan dalam demontrasi yang diadakan di hadapan Masjid Daerah Taiping hari ini selepas solat Jumaat. Domontrasi yang dianjurkan oleh Dewan Pemuda PAS Perak (DPPN Pk.) dan umat Islam ini  mengutuk kedua-dua mereka yang dimaksudkan diatas diamana kedua-dua progran tersebut jelas bertentangan dengan syara'.



Menurut Ketua Pemuda PAS Perak, Ustaz Zawawi Hasan, Penganjuran Busana Muslim yang dinaungi oleh Rosmah adalah amat jelas tidak menepati syara' dalam berpakaian menurut Islam apatah lagi dengan penonjolan seorang peraga yang mendedah aurat sambil memakai baju yang tertera nama Nabi Muhammad.



"Perbuatan ini jelas menghina Islam dan mempermain-mainkan syariat Islam serta Rasulullah SAW. Kita marah apabila Rasulullah dihina suatu ketika dahulu apabila gambar baginda di lukis, tetapi kini seorang Isteri kepada Perdana Menteri Malaysia sendiri menghina Rasulullah SAW,apakah kita boleh berdiam diri" berkata Ustaz Zawawi



Dalam isu kedua DPPN perak juga mengutuk dan mengecam tindakan Menteri Besar Perak merangkap Exco Agama yang telah mengulangi amalan khurafat yang ditinggalkan oleh orang-orang melayu suatu ketika dahulu.



"Kita mahu Zamri menjelaskan isu ini kepada rakyat dan kembali bertaubat atas berbuatan syirik beliau ketika program Inra Bina Upaya baru-baru ini. Perbuatan ini jelas khurafat dan kita Dewan Pemuda PAS Perak telah menghantar memorandum kepada semua Mufti-mufti termasuk Mufti Perak Dato' Seri Harussani agar menyatakan pendirian dalam isu ini". Zawawi



Menurut beliau lagi DPPN Perak bercadang akan membawa perkara ini ke pengetahuan Sultan Perak sekiranya Zamri tidak bertaubat dan menyatakan kesilapan beliau dalam upacara ini. Ini adalah kerana isu ini membabitkan aqidah umat Islam khasnya umat islam di Perak apabila ianya dilakukan sendiri oleh Exco Agama Islam sendiri. [ DAH JUMPA SULTAN? ]



Us Shahir memegang pembesar suara






Ustaz Shahir mengetuai demontrasi hari ini



Last Updated on Saturday, 06 November 2010 01:35

Ayuh! Ustaz Shahir sebelum isu ini menjadi sejuk dan dilupakan eloklah bertindak segera. Jika betul-betul anak jantan sila tunjukkan kejantanan mu......

Breaking news: Cukai koperat

Posted: 30 Sep 2011 05:27 AM PDT

Kerajaan mungkin turunkan 1 atau 2 % cukai korporat pd Bajet 2012 sejajar dgn konsensus pengamal cukai di Msia
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

21st Annual Human Rights and People's Diplomacy Training II

Posted: 30 Sep 2011 04:32 AM PDT

Apa perlunya kursus ini kepada rakyat Malaysia? Baru-baru ini Pembangkang telah pun menghantar seorang anak muda untuk kursus ini di Timur Leste. Yuran kursus 21st Annual Human Rights and People's Diplomacy Training II sangat mahal.

DTP is an independent organisation and course fees are an important source of income.  The course fee of US $4000 covers tuition, accommodation, food, field trips, and resource materials during the training.  Travel expenses to and from the training are not included in this fee.  Participants are encouraged to apply to funding bodies and/or their sponsoring organisation for financial assistance for course fees and travel expenses.  Some subsidised spaces are available on the program and applicants are invited to enquire about subsidies.

Kursus yang dikendalikan oleh NGO dan mendapat kerjasama kerajaan Australia, Timur Leste dan UN. Walau apapun alasan diberi ia adalah untuk membentuk rantau Asia yang pro barat. Sama seperti wujudnya ARDA yang didokong oleh Tian Chua dan Elizabeth Wong Adun Bukit Telanjan.

Timur Leste menjadi icon yang amat penting bagi NGO ini. Lihat pergolakan di Acheh. Mindanao, Selatan Thai tetapi mengapa barat Timur Leste yang menjadi idola mereka sehingga mereka berjaya membebaskan negara itu daripada Indonesia, sedangkan gerakan pemisah Polo di Selatan Filipina sudah lama berusaha untuk bebas dari Manila , begitu juga Acheh. Kesemua dipandang sepi.

Pembangkang telah menghantar seorang peguam muda bernama Fadiah Nadwa Fikri , Fadiah dilihat sebagai tokoh pembangkang yang boleh menggerakkan satu reformasi atau revolusi seperti yang berlaku di Mesir.

Wajah manis yang lembut ini diharapkan akan menjadi cold blooded killer di Malaysia dalam agenda besar mereka. Jika tahun 70an Anwar dilihat sebagai icon kita darah baru muncul untuk memikul tugas yang lebih berat di masa hadapan.  

MT Umno Sokong Tindakan Najib

Posted: 30 Sep 2011 03:43 AM PDT

MT UMNO hari ini memberi sokongan sebulat suara terhadap ucapan Hari Malaysia oleh PM pd 16 September lalu terutama pemansuhan beberapa enakmen termasuk ISA. DS Najib pd sidang media slps mempengerusikan mesyuarat MT UMNO hari ini berkata MT UMNO berpendapat tindakan tersebut adalah sebahagian drp proses transformasi selepas kerajaan melakukan proses Transformasi Kerajaan (GTP), ekonomi (ETP) dan skrg transformasi politik (PTP) .
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Mohon maaf memang mudah

Posted: 30 Sep 2011 03:08 AM PDT

Pembangkang terutama DAP dilihat cukup berani. Berani mengusik isu-isu sentisif terutama dalam hak-hak keistimewaan orang Melayu, agama Islam dan terkini LGE berani menfitnah kerajaan Johor. Sebelum ini ahli Dap juga dengan berani berhasrat untuk menukar jalur gemilang.

Akhirnya Manoharan dan LGE memohon maaf. Memang senang memohon maaf, itu pun setelah dikritik hebat oleh pelbagai pihak terutama bloggers.

Akan tetapi adakah ia berakhir disitu sahaja. Lihat kembali PKM. Walaupun sudah menandatangan gencatan senjata di Hatyai 1982, tetiba selepas PRU 12 isu Chin Peng ingin diangkat oleh DAP sebagai pejuang telah bergema. Bila ada tentangan ia senyap, kini Mat Sabu mewakili suara DAP membawa isu Mat Indera.

DAP sangat bahaya. Jika mereka berjaya memerintah dengan bantuan Pas dan PKR maka musnahkan segala hak-hak istimewa orang Melayu.

Najib ada menyebut quota 30% bumiputra akan dihapuskan satu masa kelak telah menyebabkan Pas mengkritik hebat dalam media Sosial.

Pandai pulak Pas mempertahankan quota tersebut.

Percayalah bahawa huru hara seperti Somalia akan berlaku jika pembangkang menguasai negara. Rakyat akan memberontak dan perang saudara akan berlaku dan campur tangan asing akan pasti masuk.

Yang rugi kita, oleh itu sebagai rakyat yang cintakan keamanan dan kemakmuran, Dap dan sekutunya mesti ditolak.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Blog TM buat Fitnah? Pas tak fitnah?

Posted: 30 Sep 2011 02:01 AM PDT

Ini kenyataan
Nampaknya puak-puak Pas+sik semakin marah dengan blog TM, terutama rakan-rakan yang mengenai diri TM. Mereka mula menjual nama TM kepada penceramah Pas yang tidak pun mengenai TM secara peribadi. Justeru, dalam ceramah Pas pun nama TM sudah jadi macam wakil rakyat BN.
kartus asal dilukis oleh Zunar menghina Najib dan Rosmah

Jika MB Perak di labelkan sebagai Mugabe, Ustaz Kazim digelar ustaz Lone Ranger, TM depa ada yang kata Keling Pokok Assam . tak cukup dengan tu Ustaz Shahir dalam ceramah di Sungai Dendang Selama kata " TM belagak nak mapoh".  itulah sikap penceramah Pas. Itu belum kira ceramah Nizar, kalau dalam dewan DUN pun boleh bercakap bohong apa lagi kalau di atas pentas ceramah.  Itu yang sampai menyanyi lagu cina....
Setiap ceramah kalau tak kritik UMNO tak sah.

Pas kini ada kartunis Zunar dan beberapa orang pembantu  dia.....Apakah Zunar tidak menfitnah? Banyak kartun atau karikaturnya bukan sahaja menfitnah tetapi mencerca, menghina orang lain yang tidak menyokong Pas.
asal dilukis oleh Zunar, menghina PM dan Merdeka

Ustaz Azhar Idrus kalau berceramah dan tak hina Umno atau pemimpin Umno tak sah atau tak sebut nama-nama sipolan-sipolan tak sah ceramah beliau.  Orang Pas memang lah, apa sahaja yang keluar dari mulut Us Azhar dan Nik Aziz ibarat wahyu Allah, semuanya betul belaka.

Sudah 3 tahun TM menulis tidak ada pun sebarang penulisan berunsur fitnah, semuanya benar dan realiti sebenar orang Pas yang hipokrit. Selain itu TM juga wujud untuk menangkis tohmahan jahat Pas terhadap kerajaan yang memerintah, dan mengajak mereka berfikir yang mana benar dan yang mana salah.

Tetapi biasalah puak-puak Pas kalau tak taksub apa juga putar belit pemimpin mereka semua diterima bulat-bulat. Contoh terpanas ialah isu 'Hudud' . Dahulu bukan main lagi bercakap soal hudud.  TM pernah menulis isu hudud di Kelantan.

Hudud di Kelantan cukup mudah dilaksanakan. Pas menguasai 2/3 Dun. Oleh itu cukup mudah bagi Pas membentangkan undang-undang syariah negeri, buat pindaan dan ubah suai. Ikut nasihat Tun Mahathir yang menolak hudud Pas atas beberapa alasan yang munasabah.

Akan tetapi Pas tidak berbuat apa pun. Lihat kes khalwat Mat Sabu, walaupun dibicarakan dimahkamah syariah, pendakwa raya boleh putar belit dakwaaan sehingga  tertuduh dibebaskan.  Sekarang salah seorang pegawai pendakwa telah bertaubat dan masuk Umno. [ adakah kenyataan ini fitnah?]

Hari ini selepas Hudud ditolak oleh Dap dan Pkr , Pas Kelantan baru nak lihat balik akta tersebut yang pernah diluluskan mereka pada 1993 dahulu. Pas undur 1000 tapak ke belakang untuk semak balik undang-undang tersebut. Idris Ahmad Ketua penerangan Pas dengan mudah menuduh 'Umno gigit jari' apabila gagal melihat pakatan berpecah.

Pas sepatutnya yang gigit jari kerana terpaksa akur dengan kapir harbi. Anwar pula takut hudud sebab jika dilaksanakan dialah yang akan terima habuannya.

bersambung/ ......

The Unspinners

Posted: 01 Oct 2011 12:00 AM PDT

SELALU ADA YANG BARU

Posted: 30 Sep 2011 11:58 PM PDT

SELALU ADA YANG BARU


NIK AZIZ DAN MAT SABU BIJAK BERPOLITIK MURAHAN...

Posted: 30 Sep 2011 07:29 PM PDT


Kedua2 mereka ini mempunyai banyak persamaan.Dari segi keceluparan dan klu klek sdh menjadi 'tema' mereka. Nik Aziz dan Mat Sabu dua tokoh utama pas yang bertanggongjawab meletak parti tersebut kini dalam keadaan dalema. Menjadikan isu Hudud dan komunis sebagai tajuk utama sebagai bualan terutama sekali didalam alam cyber di negara ini.

Isu Hudud yang sengaja diada-adakan oleh Nik Aziz yang lebih kpd bertujuan menarik undi melayu. Perjanjian Pakatan 18 Disember sudah cukup memperlihatkan perjanjian pas bersama pakatan yang ditandatangani oleh Presiden PAS, adalah 1 perkara yang tidak mungkin berlaku bagi parti ini melaksanakan Hukum Hudud kerana terikat dengan Perjanjian yang telahpun dipersetujui bersama.

Mesyuarat pakatan pembangkang pada 28 September lalu menjadi tamparan hebat buat Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang seakan cuba lari dari pakatan Perjanjian Persefahaman 18 Dis & Dasar Buku Jingga yang dipersetujui.

"Mesyuarat juga memperakui kewujudan Enakmen Jenayah Syariah II Kelantan 1993 dan enakmen Jenayah Syariah Terengganu 2003 yakni sebelum wujudnya muafakat Pakatan Rakyat"

Nik Aziz yang retorik secara tiba2 ekstrim menggunakan Hukum Hudud sebagai senjata mengembalikan sokongan Melayu walhal ada banyak penjelasan dan strategi yang dilihat lebih bijak untuk terus PAS lebih kukuh. Ianya dilihat sekadar seolah2 Nik Aziz begitu takut bagi menyelamatkan Kelantan jatuh ketangan Umno dalam PRU13 nanti.

Manakala isu komunis yang dibangkitkan oleh Timbalan Presiden pas tersebut tidak lebih kepada mahu menarik sokongan undi kepada pakatan mereka. Mat Sabu cuba menggelirukan rakyat membutakan sejarah tanah air dengan menjulang komunis sebagai pejuang kemerdekaan sekaligus merendah2kan perjuangan pasukan keselamatan dengan menganggap mereka2 ini hanya sekadar perkerja kepada British.

Kita sebagai orang melayu wajib berwaspada, angkara menjelang pilihan raya ternyata pas begitu licik dan sejarah telah membuktikannya. Faktur utama menyumbang kejatuhan Umno pada tahun 1990 kepada pas adalah berkaitan dengan cadangan pas akan mewujudkan negara islam dan hukum hudud. Sebelum bersama DAP pun pas gagal menjalankan hukum hudud apatah lagi sekarang pas bersama DAP yang sudah menjadi perkara asas bagi mereka buat selama2nya bertindak bagi mempastikan islam dan bangsa melayu tidak ada kuasa lagi di negara ini. Di peringkat paderi dan mubaligh Kristian pula setiasa mengitai peluang mencari ruang perpecahan sesama islam untuk mermuurtadkan orang melayu menjadikan negara ini kearah negara Kristian.


DARUL EHSAN TODAY

Posted: 30 Sep 2011 11:48 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Sedih, Najib Pertahankan Namewee...

Posted: 30 Sep 2011 07:00 PM PDT

Sedih bila terbaca kenyataan pm najib pasal namewee, kata najib "Saya difahamkan beliau merupakan penyokong kuat 1Malaysia. Jadi saya galakkan beliau terus memberi segala pandangan sebagai seorang blogger. "Atau mungkin cara-cara lain seperti penerbitan filem yang mencerminkan sokongan kita kepada gagasan 1Malaysia," katanya.

Macam dalam artikel aku kelmarin (klik sini), namewee menggunakan ayat 1malaysia dan perpaduan untuk menghalalkan dirinya memaki hamun melayu, korang boleh tengok sendiri video-video yang dia hasilkan dalam youtube, semua video dia tu makin hamun melayu kaw-kaw.

Najib pejam mata bila namewee hina lagu negaraku, maki hamun pekerja tnb yang berbangsa melayu, hina guru melayu dan terbaru hina utusan melayu, adakan kerana namewee seorang anak cina najib pejamkan mata tak mahu ambil tindakan kepada namewee untuk meraih undi orang cina?

Bagaimana kalau aku seorang blogger yang menyokong gagasan 1malaysia dan menggunakan ayat perpaduan tapi dengan selambernya aku maki bangsa cina atau india seperti yang namewee buat, adakah najib akan pejam mata juga?

HUDUD: Dah 20 Tahun Pas Jaja Cerita Tu...

Posted: 30 Sep 2011 01:30 AM PDT

Pas kuasai kelantan tahun 1990, mula dari nik ajis angkat sumpah jadi mb sampai dah nak kena talqin, cerita hudud di jaja setiap kali menjelang pilihanraya umum, saat pas kuat di kelantan pada tahun 1990-1999, hudud tetap juga tidak dilaksanakan, kenapa?

Banyak alasan yang pas bagi pasal tak boleh laksanakan hudud, antara alasan yang jadi favorite pas ialah, umno halang pas buat hudud dan cerita itu pas jaja sampai hari ni atau mungkin sampai hari khiamat.

Betul ke umno halang pas buat hudud? sebenarnya tak, umno tak pernah halang pas buat hudud, malah umno nak sangat tengok pas buat di kelantan memandangkan kelantan negeri nombor wahid dalam penyebaran wabak hiv (aids) dan banyak masaalah lagi jadi untuk mendisiplinkan orang kelantan, maka hudud lah jawapannya.

Hudud sebenarnya bukan kuasa kerajaan persekutuan, enakmen jenayah syariah adalah bidang kuasa kerajaan negeri, pas kalau serius nak buat hudud, mereka boleh laksanakan lama dah, kuasa mufti, mahkamah syariah dan jabatan agama terletak di bawah kerajaan negeri, tapi kenapa pas masih lagi tak buat?

Sebagai sebuah kerajaan negeri, pastinya pas mampu untuk menubuhkan satu unit penguatkuasaan nya sendiri untuk kuat kuasakan undang-undang hudud dan unit penguatkusa itu pas boleh letakkan dibawah pentadbiran jabatan atau majlis agama islam kelantan atau jabatan mufti, dulu selangor selain ada penguatkuasa jais, mereka ada badar, sama fungsi dan sama tugas macam penguatkuasa jais, kalau dulu selangor boleh buat kenapa kelantan tak boleh buat.

Sebenarnya banyak lagi cara untuk pas laksanakan hudud di kelantan, percayalah kalau pas betul-betul serius untuk laksanakan hukum tu, hudud dah berjalan di kelantan, tapi apa nak buat, pas gunakan hukum itu sebagai modal politik, jadi bila je dekat pilihanraya umum, cerita hudud itu akan di jaja, mungkin orang pas akan kata, kalau pakatan perintah malaysia, pas mampu buat hudud, percayalah semua, pas tak akan dapat perintah malaysia pasal pas tak bertanding di semua 222 parlimen, jadi berani ke pas nak buat hudud kalau dia mainoriti dalam pakatan, setuju ke dap kalau pas nak buat hudud?

Masa terbaik pas untuk laksanakan hukuman tu ialah ketika umno masih berkuasa, kalau dap yang berkuasa, jangan katakan hudud, silap-silap pas pun dah diharamkan.


Panglima Perang Cyber

Posted: 30 Sep 2011 11:29 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Al Fatihah Bonda DS Zahid Hamidi Kembali Ke Rahmatullah Pagi Tadi

Posted: 30 Sep 2011 09:08 PM PDT

Salam takziah ke atas ahli keluarga dan sanak saudara Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Zahid Hamidi atas kembalinya ke rahmatullah ibu beliau, Hajjah Tuminah Jalil. Allahyarhamah meninggal dunia jam 1.40 pagi.

Jenazah allahyarhamah akan dikebumikan sebaik sahaja selesai solat Zohor di Masjid Al Falah Kg Sungai Nipah Darat, Bagan Datoh.

Justeru, sama-samalah kita sedekahkan Al-Fatihah ke atas Allahyarhamah dan semoga roh beliau ditempatkan bersama orang-orang yang beriman -Al-Fatihah

Info : Bro Jinggo

Arwah meninggal kerana sakit tua.
Published with Blogger-droid v1.7.4

Gempar : Gambar Bogel Mat Sabu & Normah Telah Disebarkannnn?

Posted: 30 Sep 2011 05:44 AM PDT



Terima kasih atas minat anda membaca tajuk di atas. Tiada gambar kecuali gambar kereta rasmi sahaja. memang tidak berbaju dan berbogel tetapi ia bukan manusia.

Yang penting gambar di atas memang membisukan mulut puak Pas yang ghairah menayang gambar PM naik bas mewah. Cubaan panglima berjaya mengkelukan lidah mereka yang tidak tahu apa lagi hujah mahu diguna untuk pertahankan tuan guru mereka.

Naik bas jika kita fikir kembali, sekejap sahaja tetapi naik kereta rasmi tentu lebih lama dari bas dan memang tiap masa menaikinya.

Begitu juga gambar Nik Aziz menaiki bas di Mekah juga sekali sekala bukan tiap masa. Maka bijaklah wahai rakan cybertrooper sebelah sana kalau nak buat bahan propaganda.

Maka siapakah lebih zuhud antara dua pemimpin Umno dan Pas selepas melihat gambar di atas?

Tentu berbaloi anda datang menengok gambar di atas kerana ia lebih digeruni dari gambar lucah abe mat sabu.

Jatuh mat sabu.belum tentu jatuh semua dalam parti Pas tetapi jatuh Nik Aziz maka jatuhlah ikon ciptaan mereka yang bertahan sudah 20 tahun lamanya tanpa ada tanda mahu berhenti menyerah kuasa kepada orang muda.

Dengan itu mari kita gemparkan lagi rakyat yang tertipu dengan label zuhud yang dipotretkan walhal ianya lakonan dan hanya manis di pendengaran.

Published with Blogger-droid v1.7.4

Gempar : Akhbar Cina Puji DS Najib Gempur Kubu Lim Guan Eng & Teruja Anak PM Fasih Bahasa Mereka !!!

Posted: 30 Sep 2011 03:45 AM PDT


Akhbar: China Press
Ruangan: kedai kopi orang ramai m/s C15
Tarikh: 27 Sept. 2011 (Selasa)
Tajuk: PM; saya akur pada kamu
Ditulis oleh: Kim Ting

Bagi memungut dana sekolah-sekolah Cina, kamu (PM) telah lakukan gerakan yang selama ini tidak pernah dilakukan selama tempoh 50 tahun lamanya, iaitu gunakan basikal, berbasikal di Pulau Pinang dan ambil bahagian dalam kempen "dana pendidikan 1 Malaysia", kamu (PM) telah masuk ke dalam kubu kuat Lim Guan Eng, secara bergaya menyebabkan Ketua Menteri Pulau Pinang seperti disejuk bekukan (menggigil). Sebenarnya angin kehebatan Najib telah bertiup ke Pulau Pinang, kekuatannya seperti halilintar membelah langit yang sungguh memeranjatkan semua pihak.

Membuat saya terfikir; adakah kamu (PM) ini mahu membuat persediaan untuk PRU akan datang? Berpenat lelah dalam berkempen? Sebab itu ramai orang kata PRU sudah semakin hampir (akan) diumumkan, adakah kamu (PM) sudah perolehi inspirasi itu?

Sudah tentu, kamu (PM) lebih bijak bahawa jika mahu berkuasa terlebih dahulu (mestilah) dapat tawan hati rakyat, sebab itu selepas kamu (PM) memegang jawatan PM terus sahaja melancarkan polisi dan program mesra rakyat dan mendampingi rakyat, di semua tempat cuba menyenangkan hati rakyat, supaya dapat tawan kembali jiwa kaum Cina yang terhakis pada PRU 2008.

Sebelum ini kamu (PM) tidak pernah menggunakan Setiausaha Sulit dari kalangan kaum Cina, kamu (PM) dan anak kamu pada masa yang sama telah masuk dalam siaran TV, bahasa Mandarin anak kamu menggemparkan semua orang Cina kerana (kamu hantarnya ke China belajar bahasa Mandarin), kamu telah berjumpa dengan orang ramai di dalam Facebook, melalui SMS mengucapkan tahniah kepada rakyat pada waktu baik, hari dan bulan yang baik….

Ini Adalah Satu Permulaan

Anda (PM) faham bahawa harga minyak kini telah melambung naik, menyebabkan rakyat terutama sekali rakyat dari golongan yang berpendaptan rendah rasa susah dan tertekan, sebab itu anda (PM) sedaya upaya mahu membantu mereka, wujudkan "Klinik 1 Malaysia", rakyat hanya perlu bayar 1 ringgit untuk mendapatkan rawatan; anda (PM) wujudkan "kedai runcit 1 Malaysia", menetapkan barangan yang dijual berharga murah….. walaupun usaha itu untuk membantu semua rakyat, ini seperti setitis air di dalam laut, dan ini hanya satu permulaan sahaja.

Dalam masa terdekat ini, apabila Pas menyatakan mahu wujudkan hukum hudud, secara segera anda (PM) berkata, kerajaan BN tidak akan laksanakan hukum hudud, ini dapat mententeramkan jiwa orang-orang bukan Islam.

Kami percaya ramai dari kalangan rakyat di negara ini punyai buah fikiran yang sama, sebab itu anda (PM) lebih mesra rakyat daripada 5 bekas Perdana Menteri yang lalu, kamu lebih mesra dengan rakyat. Walaupun anda (PM) dikritik kerana sudah hampir pilihan raya baru buat aktiviti-aktivit seperti ini, orang tua yang dapat kerakyatan hadiahkan anda (PM) "LIU QIU", mendapat subsidi untuk sekolah-sekolah Cina, mungkin semua orang tidak terfikir begitu.

Dengan usaha gigih anda ini, sudah tentu tiada orang yang berani ragu-ragu terhadap jawatan Perdana Menteri yang anda sandang. Yang menyedihkan sekali ialah anda telah memikul tanggungjawab pakej sejarah yang begitu berat sekali. Iaitu beban yang dilakukan oleh kerajaan BN sebelum ini, termasuklah rasuah, salah gunakuasa, tidak pegang kepada keberkesanan, hanya menjaga kroni-kroni yang menyebabkan banyak penyelewengan. Perkara ini telah terhimpun dan terlonggok bertahun-tahun lamanya, kami tidak salahkan anda, tetapi anda perlu bersihkannya, jika mahu bersihnya ia bukannya semudah seperti yang dibicarakan (?) 

- terjemahan: AH/ Hj. SHO/ Q -



Jika anda mahu membaca koleksi berita bahasa Cina anda boleh dapatkan di laman berita bebas Kritis Online di atas.

Selamat membaca.

Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih









MERBOK TIMES

Posted: 30 Sep 2011 11:24 PM PDT

MERBOK TIMES


Kuota Bumiputera tidak akan dihapus

Posted: 30 Sep 2011 03:47 PM PDT

Oleh MOHD. KHUZAIRI ISMAIL dan MUHAMAD ZAID ADNAN
pengarang@utusan.com.my

KUALA LUMPUR 30 Sept. - Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini menyangkal dakwaan portal berita dan blog pro pembangkang bahawa beliau pernah menyebut untuk menghapuskan kuota bumiputera dalam perniagaan.

Sambil menyifatkan portal dan blog itu tidak jelas dengan kenyataan beliau, Perdana Menteri menegaskan, apa yang disebut adalah peringatan kepada peniaga bumiputera supaya lebih berdikari dan sanggup berusaha untuk bersaing dengan orang lain.

''Saya kata, jangan terlalu bersandarkan kepada kuota, peniaga bumiputera mesti lebih berdikari dan sanggup berusaha untuk bersaing dengan orang lain.

''Dalam kata lain, ia akan menjadikan masyarakat bumiputera khususnya peniaga akan lebih dihormati.

''Tapi, saya tidak sebut sama sekali kuota itu akan dimansuhkan," katanya kepada pemberita selepas mepengerusikan Mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO di sini hari ini.

Najib berkata demikian sebagai reaksi kepada dakwaan portal pembangkang Malaysia Insider yang menyebut beliau membuat kenyataan akan menghapuskan kuota bumiputera dalam perniagaan satu hari nanti dalam satu sesi soal jawab pada majlis Forum Khazanah Megatrends 2011, Selasa lalu.

Berhubung isu hudud pula, Najib berkata, Pas sepatutnya berhenti menyalahkan pihak lain terutamanya UMNO sebaliknya meneruskan hasrat perlaksanaan undang-undang hudud itu kerana ia telah lama diperjuangkan.

"Kita nak (mahu) tengok serius atau tidak serius (Pas) dalam isu ini kerana ia bukan perkara baru tapi lama dahulu Pas sudah menyebut untuk melaksanakan undang-undang hudud," tegas beliau.

APANAMA

Posted: 30 Sep 2011 11:10 PM PDT

APANAMA


A blend of facts and fiction?

Posted: 29 Sep 2011 11:42 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 30 Sep 2011 11:02 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Kontroversi : Inikah Yang Dinamakan Musang Berbulu Ayam Dalam Kerajaan?

Posted: 30 Sep 2011 09:35 PM PDT

Isu musang berbulu ayam dalam perkhidmatan Kerajaan dibangkitkan oleh Pengarang Utusan dalam artikel beliau beberapa hari yang lalu.

Klik untuk besarkan imej.

Isu ini telah menjadi persoalan, siapakah yang disebut-sebut sebagai Musang Berbulu Ayam.

Kata maklumat itu lagi: ''Inilah kemenangan Anwar Ibrahim yang dibawa oleh orang kuatnya di dalam organisasi itu, dan masih membawa masuk orang-orang Anwar secara perlahan. Permohonan membawa masuk pegawai baru masih di peringkat JPA dan SPA."

Antara maklumat yang dipaparkan dalam artikel tersebut mengaitkan nama JPA. Kalau tak silap MyMassa, pengambilan JPA yang terdekat yang melibatkan jawatan-jawatan strategik adalah berkenaan dengan STAR dan TAPS.

Graduan JPA penggerak transformasi


NAJIB Tun Razak, Muhyiddin Yassin dan Mohd. Sidek Hassan beramah mesra dengan sebahagian daripada pelajar tajaan Jabatan Perkhidmatan Awam di Bangunan Perdana Putra, Putrajaya, semalam. - UTUSAN/HANAFI KHAMIS





PUTRAJAYA 22 Ogos - Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini melancarkan dua inisiatif bagi membolehkan para graduan tajaan Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) memainkan peranan utama sebagai pemacu dan penggerak transformasi negara.

Perdana Menteri berkata, program Akselerasi Bakat Di Dalam Perkhidmatan Awam (TAPS) dan Penarikan dan Pengekalan Bakat (STAR) itu akan memberi peluang kepada graduan terbabit untuk membangunkan kerjaya mereka dalam bidang di bawah Program Transformasi Kerajaan (GTP) dan Program Transformasi Ekonomi (ETP).

''Saya percaya bahawa rakyat Malaysia yang telah diberikan keistimewaan dan peluang untuk mendapatkan pendidikan terbaik mempunyai tanggungjawab bersama untuk memanfaatkan ilmu yang diperoleh bagi faedah orang lain.

''Untuk itu, mereka diharap akan berusaha bersama-sama untuk menukar aspirasi negara kepada realiti, ini merupakan masa untuk menyumbang kepada negara tercinta kita," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada Majlis Perjumpaan Perdana Menteri Bersama Graduan Tajaan JPA sempena Pelancaran TAPS dan STAR di sini hari ini.

Turut hadir Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Ketua Setiausaha Negara (KSN), Tan Sri Mohd. Sidek Hassan.

Seramai 100 pelajar tajaan JPA yang telah tamat pengajian di beberapa universiti terkemuka di dunia hadir pada majlis itu.

Perdana Menteri berkata, di bawah program TAPS itu, graduan yang terbaik akan dipilih untuk berkhidmat secara kontrak selama dua tahun dalam beberapa projek dan isu polisi awam utama sebelum diputuskan untuk diserap dalam sektor awam.

''Kumpulan perintis pertama program TAPS yang merupakan inisiatif kerjasama antara JPA bersama Razak School of Goverment dan Talent Corporation Malaysia Berhad (TalentCorp) itu akan membabitkan 40 graduan terbaik dan akan bermula pada bulan Oktober ini.

''Selepas itu, program terbabit akan diperluaskan secara berperingkat di kalangan graduan tajaan JPA dari institusi pengajian tinggi (IPT) yang lain di Malaysia dan luar negara," katanya.

Bagi graduan tajaan JPA yang tidak dipilih menyertai perkhidmatan awam itu, Najib berkata, mereka akan menyertai program STAR yang dibangunkan untuk membolehkan mereka berkhidmat dalam organisasi utama yang terlibat menjayakan ETP.

Menurutnya, lebih 50 organisasi termasuk Bank Negara Malaysia, Khazanah Nasional, Intel, Shell Malaysia, Maxis, PricewaterhouseCoopers, Bank CIMB dan Teach for Malaysia telah menyertai program tersebut.

''Melalui inisiatif ini, para graduan akan diberi peluang untuk membina kerjaya mereka dalam sektor-sektor utama ekonomi dan pada masa yang sama terlibat dalam transformasi ekonomi negara.

''Sekumpulan graduan telah menyertai inisiatif perintis untuk program STAR pada awal tahun ini, mereka kini berkhidmat dalam pelbagai organisasi yang terlibat dalam sektor-sektor utama ETP," katanya.
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0823&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_01.htm

Persoalannya, adakah pegawai yang didakwa orang Anwar itu akan memasuki perkhidmatan strategik Kerajaan melalui TAPS yang bermula pengambilannya pada bulan Oktober.

Jika benar, pihak-pihak yang berkenaan perlu peka mengenai teguran pengarang Utusan. Jangan dibuka pintu empangan (floodgate). Kalau dah buka, susah pula nak ditutup kembali. Kalau dah meresap, susah pula nak diambil tindakan. Jangan sampai cerita tingkat empat berkumandang semula. Walaupun ianya hanya mitos zaman Pak Lah dan tak pernah dibuktikan, mitos tersebutlah telah menyebabkan Pak Lah undur diri lebih awal.

Kalau pembaca MyMassa ada maklumat lain, mungkin boleh kongsikan bersama kami. Kalau maklumat kami salah, tolong betulkan.

*Tiba-tiba teringat filem Hikayat Merong Mahawangsa, ....Empangan jika dah dibuka, masakan boleh ditahan airnya.

Isu-isu Akhbar Cina

Posted: 30 Sep 2011 07:32 PM PDT

Kami kongsikan isu-isu akhbar Cina minggu ini untuk tatapan pembaca MyMassa.

Klik untuk besarkan imej.

Semoga perkongsian ini dapat membuka mata dan fikiran kita untuk memahami apa sebenarnya yang sering dibincangkan oleh masyarakat Cina.

*Kongsi-kongsikan.

Edisi Bola : Demba Ba. Permata Baru Muslim Di EPL.

Posted: 30 Sep 2011 05:33 PM PDT

Ada sorang player muslim yang aku respek kat EPL.

Nama dia DEMBA BA. Dari Senegal. Main dengan Kelab Kota Bahru United (Newcastle United).

Apa yang aku respek pasal dia adalah dia tidak segan silu mengaku bahawa dia adalah seorang muslim.

Ketika bulan Ramadhan, dia berpuasa sebulan dan mendapat restu daripada pengurus Newcastle dengan tidak menurunkannya bermain sepenuh masa.

Apa yang membanggakan adalah dia melakukan sujud syukur setelah berjaya menjaringkan gol. Dalam perlawanan menentang Blackburn minggu lepas, DEMBA BA berjaya melakukan hatrik.

MyMassa kongsikan artikel mengenai Demba Ba yang berdakwah secara tak langsung di EPL.


Newcastle United's Demba Ba's destroys Blackburn Rovers with a hat-trick

Demba Ba is obviously a man who enjoys his food. Drained and lethargic during his fasting for Ramadan, Ba had sleepwalked his way through the start of his Newcastle United career.

Goals back on the menu as Deba Ba's hat-trick for Newcastle United destroys Blackburn Rovers
Back to form: Demba Ba (left) celebrates with Leon Best Photo: GETTY IMAGES


Religious duty fulfilled, Ba is eating freely again and the benefits are obvious. No goals in five appearances, the summer arrival from West Ham grabbed three in a little over half an hour on his sixth as Newcastle UnitedBlackburn Rovers 3-1.


Ba's discipline of faith is a reminder some things are more important than scoring a Premier League hat-trick. Then again, Ba could argue his success is proof God rewards the faithful for their sacrifices.


When Newcastle fans conjured up an image of Andy Carroll's replacement, Ba wasn't it, yet both he and Leon Best are relishing the opportunity to show the failure to sign another striker was not the disaster it seemed.


Both have now scored three this season and Best should have added to his tally. He caused the Blackburn defence constant problems with his movement and touch, even if his shooting was not as sure as the approach play.


As for Ba, hauled off at half-time on his debut against Arsenal back in August, he looks a completely different player with his belly full.


"Sometimes it [fasting] doesn't affect you at all," said Ba. "Sometimes you start feeling a bit tired. But it is not something that is new to me — I have been doing this for a long time.

"It is something that is very important to me. My faith is where I get my confidence and energy from. I will not quit doing this because I can't."

This was Newcastle's best performance of an encouraging start to the season, combining attacking flair with defensive solidity, despite a brief wobble either side of half-time.

Pardew's side are unbeaten in eight games and will be confident of progressing further in the Carling Cup given they be facing Rovers again in the next round. "I haven't actually directly laid down a challenge to my strikers," said Newcastle's manager.

"But if you're a player at a football club and you read about new signings, it does raise your game. It hurts you into proving people wrong."

Not that they will face opposition playing so badly every week. Although Steve Kean complained about Newcastle's third goal, pushing the view that Best fouled Scott Dann as he tried to head Ba's looping header off the line, the scoreline did not do justice to Newcastle's dominance, especially after defender Martin Olsson's sending off for a second bookable offence.

Ba opened the scoring with a sharp turn and shot from Best's cross, before heading in from close range as Blackburn's defence failed to deal with Steven Taylor's powerful header back across goal.

His third, after David Hoilett had netted Blackburn's only clear opening in the first half, came from Cheik Tiote's cross early in the second half.

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/newcastle-united/8788187/Newcastle-Uniteds-Demba-Bas-destroys-Blackburn-Rovers-with-a-hat-trick.html

Di bawah ini adalah bagaimana Demba Ba sujud syukur dalam perlawanan tersebut. Cuma ralat sikit sebab Demba Ba ni main bola tak tutup aurat.



*Kat Malaysia ni pun ada jugak player yang lepas main buat sesuatu. Tapi dia duduk macam dalam solat. Tak tau la apa jenis amalan yang dibuat. Bukan player bola tapi ahli gusti atas katil.

Hudud : Pencacai Pembangkang Bercakaran.

Posted: 30 Sep 2011 08:01 AM PDT

Korang nilai sendiri mana satu betul.

Korang nilai sendiri mana satu lebih pandai bab undang-undang.

Pendapat pertama dari Aziz Bari yang kononnya pakar perlembagaan. Pendapat kedua dari Presiden Majlis Peguam. Dua-dua nak selamatkan pembangkang dalam retorik hukum hudud.

Pendapat pertama.


Hudud: Pemimpin DAP, PAS keliru dalam soal Perlembagaan, kata pakar

Oleh G Manimaran
September 30, 2011

KUALA LUMPUR, 30 Sept — Banyak pihak termasuk pemimpin PAS dan DAP sendiri terkeliru bahawa Perlembagaan Persekutuan perlu dipinda bagi membolehkan hukum hudud dilaksanakan di Kelantan, kata pakar perlembagaan Prof Dr Abdul Aziz Bari.

Menurut Aziz (gambar), beliau tidak nampak sebarang asas dan sebab yang memerlukan Perlembagaan Persekutuan dipinda bagi memberi laluan kepada pelaksanaan hukum hudud.

Kerajaan negeri Kelantan yang diperintah PAS sejak 1990 masih berusaha untuk melaksanakan hukum hudud itu di negeri itu. PAS mengambil langkah yang sama di Terengganu ketika memerintah antara 1999 hingga 2004.

"Setakat ini saya tidak jelas sebab mengapa perlembagaan perlu dipinda untuk pelaksanaan hudud," kata beliau dalam satu kenyataan kepada The Malaysian Insider hari ini.

Ahli akademi dan pemerhati politik ini menambah, keperluan itu tidak wujud sebab sebahagian hukum hudud sudah pun dilaksanakan dalam bentuk jenayah syariah.

"Contohnya zina dan murtad, cuma hukumannya tidak mengikut Islam," kata beliau.

Oleh itu kata beliau lagi, "logiknya mereka yang berkata hudud perlu pinda Perlembagaan (Persekutuan), maka apa yang ada itu, yakni jenayah syariah tadi, adalah tidak sah."

"Ini tidak masuk akal," kata beliau lagi.

Dalam satu kenyataan dikeluarkan awal pagi ini, Ketua Penerangan PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata "bagi PAS, isu yang dipertikai adalah apakah perundangan syariah itu menepati kehendak Perlembagaan (Pusat) atau berlawanan dengan kehendak Perlembagaan negara, dan ini mestilah ditentukan oleh mereka yang berautoriti."

Kata Aziz lagi, mereka yang mendakwa hudud tidak boleh dilaksanakan kerana Perlembagaan Persekutuan kononnya bersifat sekular juga tidak betul kerana kandungan rangka utam undang-undang negara itu tidak berkata begitu.

"Samalah dengan demokrasi itu sendiri, Perlembagaan Persekutuan tidak mengatakan bahawa sesuatu undang-undang itu tidak boleh dilaksanakan kerana ia tidak demokratik atau akan terbatal kerana bertentangan dengan demokrasi," katanya lagi.

Jelas Aziz, piawaian atau standard atau pun penanda aras yang Perlembagaan Persekutuan gunakan ialah sesuatu yang jelas dan objektif.

"Perlembagaan tidak menggunakan penanda aras atau ukuran yang kabur seperti sekular atau demokrasi. Jelasnya perlembagaan menggunakan piawai yang objektif seperti bidang kuasa siapa dan sebagainya," tambah beliau.
http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/hudud-pemimpin-dap-pas-keliru-dalam-soal-perlembagaan-kata-pakar/

Pendapat kedua.

Hudud: Perlembagaan tak benar, Majlis Peguam minta henti retorik politik

Oleh G Manimaran
September 30, 2011

KUALA LUMPUR, 30 Sept — Majlis Peguam menegaskan undang-undang hudud, yang kembali muncul sebagai isu kontroversi awal minggu lalu, tidak boleh dilaksanakan di negara ini buat masa sekarang ekoran kekangan peruntukan perundangan.

Presidennya Lim Chee Wee (gambar) berkata, Perlembagaan Persekutuan dan rangka kerja perundangan negara ini tidak menyediakan peruntukan bagi undang-undang hudud dikuatkuasakan oleh mana-mana negeri termasuk Kelantan.

Dalam laporan terdahulu hari ini, The Malaysian Insider memetik pakar perlembagaan Prof Dr Abdul Aziz Bari berkata, banyak pihak termasuk pemimpin PAS dan DAP sendiri terkeliru bahawa Perlembagaan Persekutuan perlu dipinda bagi membolehkan hukum hudud dilaksanakan.

Menurut Aziz, beliau tidak nampak sebarang asas dan sebab yang memerlukan Perlembagaan Persekutuan dipinda bagi memberi laluan kepada pelaksanaan hukum hudud.

"Majlis Peguam Malaysia menggesa agar kesemua pihak mendukung Perlembagaan Persekutuan sebagai undang-undang tertinggi negara dan berhenti daripada bercakap mengenai retorik pelaksanaan hukum hudud," kata Lim dalam satu kenyataan petang ini.

Lim berkata retorik mengenai pelaksanaan undang-undang itu, yang menjadi fokus polemik sejak kebelakangan ini, mencetuskan kekeliruan dan perpecahan dalam masyarakat.

"Majlis Peguam menggesa kesemua pihak agar memberi fokus untuk memperkukuhkan keluhuran undang-undang dan proses demokratik demi kebaikan Malaysia," katanya lagi sambil berkata, badan profesion peguam itu bimbang dengan perdebatan politik sejak beberapa hari lalu berhubung usaha kemungkinan menghidupkan usaha pelaksanaan hudud — kelas kes dan kesalahan jenayah yang diperuntukkan di bawah undang-undang Islam.

"Undang-undang itu dengan sendirinya tidak membolehkan pelaksanaan hudud oleh negeri. Perlembagaan Persekutuan hanya membenarkan negeri menggubal undang-undang mewujudkan peruntukan kesalahan seseorang keluar Islam, yang bertentangan dengan prinsip Islam dan hukuman berkaitan.

"Berkaitan dengan sifat-sifat kesalahan sedemikian, kesalahan-kesalahan ini tidak boleh termasuk perkara dalam lingkungan kuasa kerajaan pusat.

"Oleh itu, tidak boleh ada replikasi sebarang kesalahan dalam lingkungan undang-undang persekutuan dengan kadar hukuman yang berbeza hanya bagi Muslim," katanya.

Malah kata beliau, undang-undang ini jika digubal seharusnya konsisten dengan kebebasan fundamental yang dijamin kepada kesemua warganegara termasuk Muslim di bawah Bahagian II Perlembagaan Persekutuan.

"Memandangkan skop hukuman bagi kesalahan-kesalahan bertentang dengan prinsip Islam, ruang (pelaksanaan) seharusnya dibenarkan oleh undang-undang peringkat persekutuan," katanya.

Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 menyediakan peruntukan bahawa Mahkamah Syariah di setiap negeri tidak boleh menggunakan bidang kuasa dalam kesalahan-kesalahan yang boleh membawa hukuman penjara melebihi tiga tahun ataupun denda melebihi RM5,000 ataupun sebatan melebihi enam atau kesemuanya.

Kata Lim, oleh kerana hudud merupakan undang-undang keseksaan, ia terletak di bawah bidang kuasa Parlimen peringkat persekutuan.

"Jadual Kesembilan Perlembagaan Persekutuan menyenaraikan undang-undang jenayah dan prosedur, malah berkaitan keselamatan dalam (negara) dan ketenteraman awam, di bawah senarai Persekutuan.

"Perkara-perkara itu tertakluk di bawah budi bicara Parlimen Persekutuan dan bukannya Dewan Undangan Negeri," kata Lim.

Dengan merujuk kepada kes Che Omar Che Soh melawan Pendakwa Raya pada 1988, kata Lim, Malaysia adalah sebuah negara sekular dan hukum hudud tidak boleh dikuatkuasakan.

Malah kata beliau, laporan-laporan media termasuk kenyataan Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat bahawa pelaksanaan hudud hanya ke atas Muslim dan bukannya bukan Islam, menunjukkan ia bercanggah dengan Artikel 8 Perlembagaan Persekutuan.

"Seorang pesalah kalangan Muslim akan berhadapan dengan hukuman yang ketat bagi kesalahan yang sama, ia berbeza berbanding bukan Islam.

"(Malah) seorang Muslim juga akan terdedah kepada dua bentuk pendakwaan atau sabitan kesalahan yang berbeza — satu di bawah hudud dan satu lagi di bawah Kanun Keseksaan, bercanggah Artikel 7(2) Perlembagaan Persektuuan," katanya lagi.

Aziz dalam kenyatannya menyebut, "setakat ini saya tidak jelas sebab mengapa perlembagaan perlu dipinda untuk pelaksanaan hudud."

Ahli akademi dan pemerhati politik ini menambah, keperluan itu tidak wujud sebab sebahagian hukum hudud sudah pun dilaksanakan dalam bentuk jenayah syariah.

Beberapa ahli politik juga telah melahirkan pandangan yang seiring dengan Lim.

http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/hudud-perlembagaan-tak-benar-majlis-peguam-minta-henti-retorik-politik/

Pendapat MyMassa pulak, Hudud merupakan cereka ciptaan PAS untuk meraih undi orang Islam. Boleh baca pendapat kami di sini (http://mymassa.blogspot.com/2011/09/filem-hudud-lu-langsi-wa-ugut-keluar.html).



*Pendapat pembaca macam mana pulak?

Panas! Pemimpin PAS Pertama Kena Potong Tangan Sebab Mencuri.

Posted: 30 Sep 2011 06:34 AM PDT

Beria-ria sungguh PAS nak buat Hudud kat Kelantan.

Kalau benar Hudud nak dilaksanakan, apa hukuman kepada pencuri duit derma rakyat?



Setelah hampir setahun, misi munajat royalti yang kononnya nak kumpul RM400,000 sampai ke sudah tiada berita tentangnya. Berikut adalah berita dari Malaysiakini mengenai Misi Munajat Royalti PAS.

Klik untuk besarkan imej.

RM400,000 bukan jumlah yang sedikit. Kupon-kupon derma telah dijual tetapi hasilnya entah ke mana. Kalau Pemuda UMNO Kelantan rajin, boleh buat laporan polis dan SPRM. Tapi kalau rajin la.

Bola tanggung dah ada. Cuma tunggu libas sahaja. Mungkin informasi ini ketinggalan, tetapi kepada yang berminat, anda boleh buat kajian sendiri, kemana duit tabung ini dibawa lari oleh pemimpin PAS.

Dah la duit tabung Memali lesap. Tabung Munajat Royalti pun menerima nasib yang sama. Laman web yang tertera pun dah expired (http://www.munajatroyalti.com). Agaknya pemimpin PAS sekarang ni ikut langkah Mat-mat Negro yang tipu pakai internet kot. Pandai betul mereka ni.

Kembali kepada persoalan awal, jika Hudud dilaksanakan, apakah hukuman kepada pencuri Tabung Derma Misi Munajat Perdana?

*RM400,000. Mudahnya mereka menggunakan agama untuk tipu duit orang ramai.

Gempar! Haji Hadi Sendiri Tolak Hudud. Nik Aziz Tak Boleh Terima Kenyataan.

Posted: 30 Sep 2011 05:05 AM PDT



Kenyataan yang pernah dikeluarkan oleh Tuan Guru Haji Hadi.

Jelas menunjukkan Presiden PAS sendiri pernah menolak untuk melaksanakan Hukum Hudud.

Kenapa sekarang ni Nik Aziz dan pemimpin PAS lain meroyan pasal Hudud sampai salahkan UMNO?


Hadi: Situasi tidak stabil, sukar laksana hudud


Sunday, 28 December 2008 Super Admin

Masalah ekonomi, pengangguran halang pelaksanaan hudud, kata Presiden PAS

(mStar Online - Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengakui sukar untuk melaksanakan undang-undang hudud dan qisas di negara ini kerana ia hanya boleh dilakukan jika rakyat negara ini berada dalam keadaan yang stabil.

Malah, beliau juga mengakui bahawa bukan mudah untuk melaksanakan hukum hudud memandangkan negara dan rakyat berhadapan dengan pelbagai masalah.

Kata Abdul Hadi, situasi ekonomi semasa dan pengangguran di kalangan rakyat negara ini menghalang hudud daripada dilaksanakan.

Ditanya sama ada PAS akan membawa usul mengenai pelaksanaan hukum Hudud di Parlimen untuk dibahaskan, beliau yang juga anggota Dewan Rakyat berkata, belum tiba masanya untuk berbuat demikian.

"Masalah pengangguran masih ada lagi dan untuk laksanakan hukum ini kedudukan rakyat Malaysia mesti stabil contohnya daripada segi pendidikan, kehidupan, dan hubungan keluarga juga kena dijaga," katanya.

Katanya, kebimbangan yang dilahirkan oleh segelintir rakyat negara ini sama seperti mentaliti kampung ketika era 1950-an.

Mentaliti kampung tahun 1950-an menyaksikan orang ramai khuatir untuk ke hospital kerana mereka bimbang sebaik sahaja melangkah ke hospital, mereka akan dibedah.

Terdahulu beliau merasmikan kempen 'Jom Sertai Pas' di Dataran Shah Alam di sini hari ini.

Kata beliau, masyarakat bukan Islam tidak seharusnya berasa bimbang jika hukum hudud dilaksanakan di negara ini kerana pelaksanaannya hanya melibatkan kalangan yang beragama Islam.

Beliau berkata, golongan bukan Islam sebaliknya boleh memilih undang-undang yang mereka mahu seperti yang telah tertulis dalam Undang-undang Kanun Jenayah Syariah Kelantan dan Terengganu.

"PAS tak perlu terangkan (tentang hukum Hudud) kerana undang-undang ini tiada kena mengena dengan orang bukan Islam.

"Pada kita, tidak timbul lagi soal hudud kerana ia telah diluluskan di DUN (Dewan Undangan Negeri) Kelantan sejak tahun 90-an lagi dan di Terengganu pula telah diwartakan," katanya.
http://www.malaysia-today.net/archives/archives-2008/16394-hadi-situasi-tidak-stabil-sukar-laksana-hudud-

Sorry la puak PAS. Zaman internet ni, susah korang nak tipu rakyat. Kalau dulu boleh la. Sumber utama maklumat pengikut tegar PAS adalah ceramah. Dalam dunia internet ni, mereka boleh menilai pemimpin mereka munafik atau tidak. Dulu lain, sekarang lain.


*Kan dah kena batang hidung sendiri.

Hudud : Masalah Bila Orang Politik Jadikan Modal

Posted: 30 Sep 2011 04:00 AM PDT

Pandangan daripada Yang Dipertua YADIM.

Kenapa Hukum Hudud PAS hanya Retorik.

Klik untuk membesarkan imej.


*Tahniah kepada Yang Dipertua YADIM yang berani menegur kerakusan PAS menggunakan Hudud untuk meraih undi.

Info MyMassa : Speedtrap Canggih PDRM

Posted: 30 Sep 2011 02:55 AM PDT

Tergamam aku bila tengok gambar ni.

Macam takde tempat lain nak letak kamera speedtrap.

Patutla aku cari Mat Skodeng (abang pulis yang tembak speedtrap belakang tiang) dah takde. Rupanya dah tak main bawah, main atas pulak dah.

So, kepada kawan-kawan yang selalu memandu secara reaktif (tengok speedtrap baru nak slow), sila tukar pemanduan anda kepada proaktif dengan prihatin kepada had laju di satu-satu kawasan. Info lanjut boleh baca di bawah.
Team Ultimate-X
PLUS North Bound (ke Utara)
*Under a bridge at about 456km, Sg Buloh junction.
*Under a bridge at about 459km, Bukit Lanjan interchange.
*Under the overhead restaurant at Sg Buloh.
*Under the last bridge before Sg Besi toll at 309.2km.
*Under the bridge at 296.5km, Bangi junction.
*Under the newly constructed bridge at 289.0km, after Nilai North junction.
*Under the bridge at 286.5km, Nilai North junction.

PLUS South Bound (ke Selatan)
*Below signboard at about 454.6km and 455.2km, Sg Buloh layby.
*Under the bridge after Subang junction at 11.3km.
*Under the bridge at 22km, Bukit Lanjan junction.
*Under the bridge before Mint hotel, Sg Besi Toll. 80km/h only!
*Under the bridge at 302.8km, Kajang junction.
*About 1km south of Bangi junction, both south and north bound outer lanes
*At 296.5km and 297km, Bangi junction.
*Under the newly constructed bridge at 289.0km, before Nilai North junction.
*At 285.5km and 285.8km, Nilai North junction.
*On center divider at 251.8km and 253km after Senawang junction.
*After Alor Gajah junction at 213.9km, next to water theme park.
*Behind the right hand crash barrier at 198.4km.

Elite Central Link East/North Bound
*On left hand side at 4.8km after Batu Tiga/Shah Alam exit
*Under the overhead restaurant at USJ/Hicom junction about 8.5km. 90km/h zone!
*Below the bridge before USJ/Hicom junction at 10.5km.

Elite Central Link West/South Bound
*Under the overhead restaurant at USJ/Hicom junction about 8.5km. 90km/h zone!
*Below the bridge before USJ/Hicom junction at 10.5km.
*After exit from KLIA toll to the airport, below Jalan Pekeliling flyover.90km/h

NKVE East/North Bound
*300m before Jalan Duta toll, 60km/h!
*Behind crash barrier on the left when going towards Jalan Duta toll, at 24.9km, 80km/h!
*Below bridge at Damansara Junction, 17.5km

NKVE West/South Bound
*Behind crash barrier on the left when leaving Jalan Duta toll from KL, at 25.3km and 25.7km, 80km/h!
*From Jln Duta, below the bridge, 23km, 80km/h zone!
*From Jln Duta, at the underpass at Sg Buloh Y-junction, 22km.
*Behind crash barrier at Damansara Junction, 17.7km and 16.8km
*Below railway bridge at 11.2km
*Under the bridge at Shah Alam junction.

Kesas East Bound
*Under the bridge at 44.8km, downhill run after Puchong junction.

Kesas West Bound
*At Sg Besi side of East Bound Toll. Kuala LumpurCity
*Jalan Duta; below the flyover at the Damansara junction, 70km/h zone.

Klang
*Dual carriageway between Klang and Port Klang. Towards Klang direction, at about 13km mile stone. 70km/h only!

East Coast
*Road sign at Karak highway is inadequate especially at Y junction; if you are unfamilar, go slow.
*East bound, downhill run after Raub junction.
*Maran, 60km/h zone.
*Paya Bungor, 70km/h zone.

SPEED TRAPS IN JOHOR South Bound
*Tangkak junction.
*Under the bridge after Yong Peng

North junction
*at 97.3km.
*Ayer Hitam junction.
*Sedenak junction.

SPEED TRAPS IN PERLIS, KEDAH AND PENANG
North Bound
*Around Ayer Hitam in 60km/h zone.
*Before Perwaja Steel.
*Sg Petani junction.
*Between Seberang Jaya junction and Sg Dua Toll.
*PenangBridge at island end.Speed limit 80km/h.

South Bound
*PenangBridgeisland end. Speed limit 80km/h.
*About 2km before Juru Toll Speed limit 90km/h.

SPEED TRAPS IN PERAK
North Bound
*Under the bridge at 197.1km and 198.8km, afterKamunting Junction.
*Under the bridge at 204.3km, after KamuntingJunction.
*Under the bridge at 208km, before Kamunting Junction.
*Under the bridge at 214.8km, before Kamuntingjunction.
*Ipoh Vista Point at about 263km. Speed limit 80km/h.
*Under the bridge at 271km, Ipoh North Junction.
*Under the bridge at 274.4km, Ipoh South Junction.
*Under the bridge at 286.9km, Simpang Pulai Junction.
*Under the bridge at 296km, Gopeng Junction.
*Under the bridge at 352.6km, after Sungkai Junction.
*Under the bridge at 353km, Sungkai Junction.
*Under the bridge at 373km, Slim River Junction.

South Bound
*Under the bridge at 199km, before Kamunting junction.
*Under the bridge at 241.9km, at Kalau Kangsarjunction.
*Under the sign post at 296.1km, before GopengJunction.
*Under the bridge at 297km, at Gopeng Junction.
*Under the bridge at 300km, after Gopeng junction.
*Under the bridge at 308.6km, after Gopeng junction.
*Under the bridge at 372.6km, at SlimRiverjunction.....


*Kalau nak selamat, pakai GPS dan install kan map yang ada lokasi speedtrap. Kerana GPS, aku dapat elakkan saman dari kereta polis yang dok tunggu kat stesen minyak. Kalau korang bawak lebih had laju pun GPS korang akan bagi amaran.

WOI DHPP! Ada Ka Patut Buat Lagu Tu...

Posted: 30 Sep 2011 01:50 AM PDT

Baca berita di bawah ni:


Agak-agak la skit brooo.... kesian la skit kat PAS. Untuk pemahaman bro-bro dalam DHPP, sila rujuk berita Malaysiakona kat bawah ni:


PAS baru nak mimpi dapat kerusi lebih kat Penang, tak sempat nak tido dah ada yang kacau line pulak!

Sekarang PAS ada SATU kerusi Parlimen, ngan SATU kerusi DUN. Elemen 'DAP' dalam PAS slow-slow tengah dok susun strategi. Melayu PAS? Tengah dok berdoa untuk Lim Guan Eng lagi kot? Good luck la bro!

Memang tak lama dah.... DAP ganti PAS!

Elizabeth Wong. Exco Kerajaan Selangor Paling Cemerlang

Posted: 30 Sep 2011 01:07 AM PDT

Hebatnya pencapaian Elizabeth Wong, Exco pelancongan, hal ehwal pengguna dan alam sekitar Selangor.






Dah 3 tahun jadi exco, ni ke pencapaian yang boleh dibanggakan? Penurunan dari kelas satu, kemudian kelas 2 akhirnya kelas 3.


Kalau tak cemerlang pencapaian Eli Wong, kenapa Khalid Ibrahim kekalnya sebagai Exco walaupun dia sendiri pernah memohon untuk letak jawatan akibat skandalnya dulu.


Atau Khalid Ibrahim kagum Eli Wong berjaya menjaga hutan-hutan miliknya. Sebab itulah dia adalah calon paling layak menjaga alam sekitar di negeri Selangor.




*Jangan lupa keadaan Selangor yang makin berlubang-lubang akibat kerja pengorekan pasir secara berleluasa oleh Kumpulan Semesta yang dapat lesen besar dari MB Selangor.

Lihat perbezaan dua gambar di atas. Apa jadi kepada negeri Selangor bila pembangkang memerintah. Dah jadi macam padang jarak padang tekukur dek kerakusan Kerajaan Pembangkang melalui Kumpulan Semesta merobek dan mengorek pasir-pasir di Selangor. Ini bukan omongan kosong. Tapi ini adalah fakta dan bukti yang nyata. Jika anda tak percaya, anda sendiri yang tengok. Imej yang diatas adalah imej dari Google Maps (imej terbaru satellite bumi) manakala yang di bawah adalah dari Yahoo Maps (imej untuk tahun 2008).

Sah! Portal Media Parti Pembangkang Kantoi Fitnah.

Posted: 29 Sep 2011 11:59 PM PDT



Kantoi fitnah sampai terpaksa mintak maaf.


*Punya la seronok Malaysiakini bila Malaysian Insider kantoi. Sampai publish dekat portal mereka.

PISAU.NET

Posted: 30 Sep 2011 10:18 PM PDT

PISAU.NET


Hapus Kuota Bumi Satu Auta Dari Pakatan

Posted: 30 Sep 2011 06:30 PM PDT

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEigYnpYWBmhuHM23Vgm2tqZwVZNsEPDIW92wjDe6eQUvYzVHJAmDfLLq-9ryHozuPoU-qYxeHITiSV7Q1x6VWa_q3UO-JCou15V_uY_65x9u03Gv_ejELp4yOGh9uFDUe-rNsL9G6_HlWR4/s1600/najib.jpg
Ds Najib menafikan dakwaan fitnah Malaysian Insider mengenai dakwaan kononnya beliau mahu menghapuskan kuota bumiputra dalam perniagaan.

Kesediaan Ds Najib untuk menghapuskan sistem yang terbukti gagal di salah ertikan.

Sila baca jawapan Pisau mengenai isu ini :Apa Benar Najib Gadai 30% Hak Bumi?


KUALA LUMPUR 30 Sept. - Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini menyangkal dakwaan portal berita dan blog pro pembangkang bahawa beliau pernah menyebut untuk menghapuskan kuota bumiputera dalam perniagaan.

Sambil menyifatkan portal dan blog itu tidak jelas dengan kenyataan beliau, Perdana Menteri menegaskan, apa yang disebut adalah peringatan kepada peniaga bumiputera supaya lebih berdikari dan sanggup berusaha untuk bersaing dengan orang lain.

''Saya kata, jangan terlalu bersandarkan kepada kuota, peniaga bumiputera mesti lebih berdikari dan sanggup berusaha untuk bersaing dengan orang lain.

''Dalam kata lain, ia akan menjadikan masyarakat bumiputera khususnya peniaga akan lebih dihormati.

''Tapi, saya tidak sebut sama sekali kuota itu akan dimansuhkan," katanya kepada pemberita selepas mepengerusikan Mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO di sini hari ini.

Najib berkata demikian sebagai reaksi kepada dakwaan portal pembangkang Malaysia Insider yang menyebut beliau membuat kenyataan akan menghapuskan kuota bumiputera dalam perniagaan satu hari nanti dalam satu sesi soal jawab pada majlis Forum Khazanah Megatrends 2011, Selasa lalu.-Utusan


Pisau kata "ali baba dan kroni dah tak boleh cari makan,"


Zulkifli Noordin : Kes Hudud, Anwar & DAP Hina Nik Aziz

Posted: 30 Sep 2011 04:30 PM PDT


AIDCNews – 30/09/11 – Ahli Parlimen bebas Bandar Baru Kulim, YB Datuk Zulkifli Noordin menganggap keputusan mesyuarat pakatan pembangkang 28 September lalu sebagai menghina Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang sebelum ini berkeras mahu melaksanakan hudud di Kelantan.

"Dengan cara halus lagi licik, sebenarnya mereka menolak perlaksanaan hudud di Kelantan seperti yang dicadangkan TGNA.

"Kalau kita ambil secara reverse, keputusan semalam bermakna 'kalau TGNA masih berkeras mahu melaksanakan hudud di Kelantan, bermakna TGNA melanggar Perjanjian Persefahaman 18 Dis & Dasar Buku Jinggay!", katanya dalam blognya, zul4kulim.blogspot.com

Dalam kenyataan yang dibacakan oleh Ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menyebut "Mesyuarat Pakatan Rakyat malam ini memperakui dan mempertahankan dasar-dasar bersama yang telah dipersetujui sebelum ini sepertimana terkandung dalam Perlembagaan Persekutuan, Dasar Bersama dan Buku Jingga.

"Mesyuarat juga memperakui kewujudan Enakmen Jenayah Syariah II Kelantan 1993 dan enakmen Jenayah Syariah Terengganu 2003 yakni sebelum wujudnya muafakat Pakatan Rakyat", katanya.

Menurut Zulkifli, Dasar Buku Jingga dan Deklarasi Perjanjian Persefahaman Pakatan pembankang 18 Disember adalah satu dasar yang secara halus menolak Islam.

"Tetapi isu yang lebih besar yang perlu umat dan rakyat, khususnya ahli PAS faham ialah Deklarasi Perjanjian Persefahaman 18 Dis & Dasar Buku Jinggay sebenarnya secara halus dan licik menolak Islam!

"Jelas bahawa dasar kaum PaLut ialah tidak akan menubuhkan sebuah Negara Islam dan melaksanakan undang-undang Islam (termasuk hudud, qisas & ta'zir) jika Pakatan dapat menjadi Kerajaan!!!", katanya.-AIDC

Maaf Cara Chauvanis Ultra Kiasu Guan Eng

Posted: 30 Sep 2011 06:20 AM PDT

Inilah yang dikatakan ultra kiasu chauvanis dan rasis,Lim Guan Eng hanya mohon maaf sekadar melepaskan batuk di tangga.Maaf Guan Eng seperti mengetuk kepala orang sambil memohon maaf.Pijak kepala orang sambil kata maaf.Bolehkah kita terima maaf yang sebegini?

Beliau tidak berasa kekesalan dan insaf malah sebaliknya masih menunjukkan keangkuhan seperti mana yang diajar oleh Singapura kepada beliau.Mana mungkin chauvanis ultra kiasu rasis ini tunduk begitu saja kepada raja Melayu?

Guan Eng langsung tidak menunjukkan kekesalan malah tidak memohon maaf kepada rakyat Johor secara keseluruhan.Lidah bercabang Guan Eng seharusnya turut memohon maaf kepada seluruh pengamal media sebaliknya beliau masih mahu menyalahkan orang lain atas pendedahan yang dibuat.

Ketua menteri paling celaka dalam sejarah kerajaan "ngeri" Pulau Pinang beranggapan kenyataan jahat beliau diputarbelitkan.Adakah kenyataan menghina Johor beliau dianggap putar belit oleh media? Jadi maknanya Guan Eng masih tetap berpendirian Johor sebuah negeri yang tidak selamat.Nak putar kot mana dah? tengok video kat bawah ni


"Maafkan saya,nanti saya buat lagi"

Mohon Maaf Bersyarat Lim Guan Eng.

Sebagai rakyat Malaysia yang setia kepada Raja dan negara, patik ingin memohon maaf kepada Duli Yang Maha Mulia Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar, Sultan Johor, atas rasa tersinggung DYMM Tuanku terhadap kenyataan berikutan dengan Johor yang telah dibuat oleh patik.

Dan juga kepada rakyat jelata Johor di bawah naungan DYMM Tuanku atas perkara yang sama.

Patik tidak berniat untuk memburukkan Johor atau mana-mana negeri atas apa-apa sebab dan alasan sekali pun.



Dalam laporan media, DYMM Sultan Johor juga bertitah bahawa Baginda tidak mahu diseret ke dalam arena politik. Patik bersetuju dengan titah DYMM Sultan Johor.

Saya merasakan bahawa saya telah disalah lapor oleh media massa yang dikawal oleh Barisan Nasional.

Saya akan membawa perkara ini ke mahkamah untuk menentukan kebenaran tentang di mana saya membuat ucapan saya, apa yang sebenarnya yang diperkatakan, bagaimana ia dikatakan dan dalam konteks apa kenyataan itu dibuat.

Setakat ini, selain daripada pita rakaman yang disiarkan oleh TV3, tidak ada sebarang laporan media tentang apa yang saya katakan di Singapura atau di Australia. Saya mempunyai akses untuk pita rakaman wawancara saya dengan Radio Australia. Saya masih sedang mencari pita rakaman tentang apa yang saya katakan di Singapura yang dibuat secara peribadi dalam satu sesi tertutup.

Saya telah pun mengarahkan peguam-peguam saya untuk memfailkan saman di mahkamah, ke atas semua media massa kawalan BN bermula dengan Bernama.

Lim Guan Eng.
Ketua Menteri Pulau Pinang.
Pisau kata " mintak maaf tapi tak mengaku buat salah apa kejadah"

Warga Kerja Utusan Dapat Durian Runtuh

Posted: 30 Sep 2011 05:00 AM PDT

Kenapa Hata Wahari tak puji Utusan? Sebagai presiden NUJ beliaulah yang paling pertama harus membuat pengumuman sebaliknya tugas itu diambil oleh setiausaha agung NUJ.Sebagai presiden,beliau tak mampu untuk menjilat kembali ludahnya terhadap Utusan.Memandangkan beliau sendiri dikhabarkan langsung tidak akan mendapat apa apa faedah kerana dipecat daripada Utusan.



Durian runtuh menunggu warga Utusan Melayu - NUJ

KUALA LUMPUR 30 Sept. - Warga Utusan Melayu akan menerima "durian runtuh" berbentuk tunggakan selama 36 bulan susulan persetujuan dalam perjanjian kolektif (CA) antara majikan dan Kesatuan Wartawan Kebangsaan Malaysia (NUJ).

Setiausaha Agung NUJ V. Anbalagan berkata, menurut CA yang berkuat kuasa Ogos 2008 hingga Julai lepas itu, setiap pekerja dijangka menerima antara RM5,000 hingga RM15,000.

Faedah lain ialah kenaikan gaji sebanyak sembilan peratus dan elaun pengangkutan RM630 sebulan bagi pekerja yang berkereta dan RM580 untuk yang menggunakan pengangkutan lain, katanya dalam kenyataan, di sini hari ini.

Anbalagan juga memuji pihak pengurusan kerana menyelesaikan pertelingkahan tanpa ke mahkamah.

"Kami juga berterima kasih kepada syarikat kerana membantu memuktamadkan CA 2011-2014 menjelang hujung tahun susulan Memorandum Persefahaman antara pengurusan dan NUJ," katanya. - Bernama


Pisau kata "Nak tau kenapa? Sebab Hata dah tak kerja dengan Utusan,jadi haram sekupang pun dia tak dapat."

Pengakuan PAS Tak Perlukan Hudud.

Posted: 29 Sep 2011 11:30 PM PDT



Pisau kata " Nik Aziz tak salahkan DAP,tapi dah mula berkuntau salahkan Umno"

PenangWasabi

Posted: 30 Sep 2011 09:43 PM PDT

PenangWasabi


Guan Eng dah kena sindrom Mat Sabu, dakwa 'tak ingat' burukkan Johor!

Posted: 30 Sep 2011 02:42 AM PDT



Akhirnya Guan Eng dah pun belajar macamana nak menipu dari Mat Sabu! Seperti biasa apabila mereka dah terlepas cakap, maka seperti biasa mereka akan menafikan dengan berkata "tidak ingat" apa yang telah mereka katakan. Mungkin ada benarnya peribahasa melayu mengatakan terlajak perahu boleh diundur, tetapi terlajak kata buruk padahnya! Hakikatnya inlah yang berlaku sekarang.

Selepas beberapa hari dikritik hebat kerana memburukkan Johor, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, semalam berkata tidak pasti sama ada menyebut perkara demikian atau sebaliknya.

Guan Eng yang tidak mengaku mengeluarkan kenyataan itu, berkata beliau belum lagi mendengar rakaman yang dikatakan mengandungi percakapan itu. "Saya tidak ingat dan tak pasti," katanya pada sidang media di pejabatnya di sini, semalam. Rakaman sidang media itu semalam diperoleh daripada NTV7 kerana Berita Harian tidak dijemput untuk menghadiri sidang media berkenaan.

Malah, wartawan TV3, Selwam Arjunan yang turut menghadiri sidang media itu diarahkan keluar oleh Guan Eng kerana tidak mahu wakil stesen televisyen berkenaan berada di dalam bilik itu ketika beliau menjawab soalan berkaitan dakwaan memburukkan Johor.

Ketua Menteri enggan menjawab soalan berkaitan isu berkenaan selagi Selvam tidak keluar kerana mendakwa akan mengambil tindakan undang-undang ke atas TV3. Isnin lalu, TV3 menyiarkan rakaman audio Guan Eng yang berkata: Anda tidak perlu bimbang dengan keselamatan apabila datang ke Pulau Pinang. Di Johor, jika anda seorang warga Singapura, anda mungkin diculik.

Guan Eng yang juga Setiausaha Agung DAP didakwa melemparkan tohmahan itu ketika majlis makan tengah hari bersama Persatuan Wartawan Asing Singapura di Pusat Konvensyen Raffles, Singapura.

Beliau mendakwa, ucapan rasminya pada majlis makan tengah hari itu adalah 'majlis tertutup' tidak mengandungi sebarang kenyataan berkaitan Johor. Namun, katanya, beliau tidak pasti sama ada kenyataan berkenaan dikeluarkan ketika interaksi bersama tetamu pada majlis itu.

"Saya belum dengar lagi rakaman itu, sama ada kenyataan itu dibuat atau tidak. Jika kenyataan itu dibuat, dalam konteks macam mana kerana majlis itu dibuat secara tertutup. Saya mahu tahu dalam konteks apa kenyataan itu dibuat kerana tidak ingat apa yang saya katakan kerana saya membuat beberapa ucapan satu hari," katanya.

Guan Eng berkata, untuk memastikan sama ada kenyataan itu dibuatnya atau tidak, beliau mahu membawa perkara itu ke mahkamah untuk mendapatkan rakaman berkenaan terlebih dulu.

"Kalau cakap mereka ada rakaman itu, kita mahu dapat dan dengar,. untuk itu kita perlu ke mahkamah biar mahkamah proses mahkamah putuskan," katanya.

Cibai la lu Guan Eng...!!!

Penang Wasabi..

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 30 Sep 2011 09:20 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Disko Rimba Di Kelantan

Posted: 30 Sep 2011 05:08 AM PDT

Tidak disangka, rupa rupanya di Kelantan ada disko dalam rimba. Sebelum ini, kita dikejutkan dengan dengan disko di Jalan Hamzah, Kota Bharu. Ada juga disko di dalam rimba di negeri tersebut. Pendedahan yang dibuat oleh rakan rakan Facebookers ini tentunya mengemparkan. Kita nantikan pendedahan seterusnya dan apakah bentuk penafian yang akan dibuat oleh pemimpin pemimpin PAS nanti.

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 30 Sep 2011 09:11 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


KALID GEREJA MENANG DI MAHKAMAH.

Posted: 30 Sep 2011 07:03 PM PDT

MOHON PENJELASAN NAJIB..

Posted: 30 Sep 2011 12:41 PM PDT

CINA DAN MELAYU. PAS DAN DAP.

Posted: 30 Sep 2011 03:00 AM PDT

APA PANDANGAN NIK AJIS TENTANG FOTO INI ?

Posted: 29 Sep 2011 11:21 PM PDT

Sri Tri Buana

Posted: 30 Sep 2011 08:00 PM PDT

Sri Tri Buana


Belasungkawa

Posted: 29 Sep 2011 09:13 PM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 30 Sep 2011 03:57 PM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu


Bekas PORNStar Tubuh Parti Politik… Anwar Ibrahim Jadik Penasihat..??

Posted: 30 Sep 2011 03:20 PM PDT

Bekas pelakon filem lucah Itali, Cicciolina merancang untuk menubuhkan sebuah parti politik baharu ekoran masalah politik yang korup di negaranya.

"Kami mahu menubuhkan sebuah parti yang optimis untuk masa depan. Cukuplah dengan parti-parti ini (di Itali) yang menjual undi, rasuah dan tender," katanya kepada majalah Oggi.

Dia kini berusia 59 tahun dan nama asalnya ialah Ilona Staller.

Wanita itu menyertai politik pada 1979 sebagai sebahagian daripada anggota parti alam sekitar yang pertama di Itali sebelum dia menyertai parti Radical pada 1985 dan berkempen menentang tenaga nuklear, kebuluran di dunia dan hak asasi manusia.

Dia merupakan ahli parlimen di antara 1987 dan 1991.

Pada September 1990, Cicciolina menyatakan dia bersedia untuk melakukan hubungan seks dengan Saddam Hussein bagi memulihkan keamanan di Asia Barat. - AFP

Mencari Damai Abadi

Posted: 30 Sep 2011 03:04 PM PDT

Mencari Damai Abadi


Kuota Yang Melemahkan?

Posted: 30 Sep 2011 08:52 AM PDT

Bismillah...

Datuk Seri Najib mengingatkan orang Melayu agar tidak terlalu bersandar kepada kuota semata-mata, sebaliknya harus ada keyakinan diri untuk berdikari dan berdaya saing. Beliau mengatakan bahawa itu bukan bermaksud yang beliau mahu menghapuskan kuota bumiputera.


......

Penghapusan kuota (kalaupun boleh dikatakan penghapusan) telah disebut sejak zaman pentadbiran Tun Dr Mahathir lagi. Beliau mengingatkan orang Melayu agar 'membuang tongkat' yang dikatakan punca kepada kelemahan orang Melayu.

Fikirkan secara rasional (bukan membuta tuli), kenyataan Tun itu ada kebenarannya. Dengan adanya kuota itu, maka umat Melayu fikir bahawa kehidupan mereka 'selamat'. Bila awal-awal lagi dah fikir 'selamat' maka kuranglah usaha yang dilakukan. Dan apabila kurang usaha maka, kuranglah produktiviti, tidak berkualiti dan hasilnya adalah kegagalan. Sudahnya, segala usaha umat Melayu ini diperlekeh dan dipersendakan.

Seorang pendatang dari tanah besar, tidak membawa apa-apa harta, malah tidak tau membaca dan menulis. Apabila tiba di sini, beliau menjadi kontraktor buat longkang, sedikit demi sedikit akhirnya memiliki taman di atas tanah tinggi - Orang kata, dia seorang yang gigih, mempunyai semangat yang kuat untuk berjaya.

Tidak seperti umat Melayu, orang melihat kejayaan umat Melayu adalah kerana hasil bantuan kerajaan. Mereka dikatakan menerima pelbagai dana, subsidi dan kejayaan mereka adalah atas dasar hak keistimewaan orang Melayu. Tiada kelebihan diri sendiri yang memungkinkan dia berjaya. Semuanya atas bantuan kerajaan.

Jika umat Melayu yang berjaya itu diperlekeh oleh orang lain, mungkin kita faham sebabnya. Tetapi lebih memburukkan adalah apabila kejayaan umat Melayu itu diperlekeh oleh bangsanya sendiri - dikatakan kroni kerajaan. Bahkan difitnah, dsantau dan sebagainya. Sampai bilapun umat Melayu tak akan maju.


Maka, apabila kerajaan berhasrat untuk menghapuskan kuota, umat Melayu harus bersedia menerimanya. Jika tidak mahu dihapuskan, maka jadikanlah kuota itu sebagai 1 keistimewaan supaya kita boleh terus berdaya saing. Dan apabila ada di kalagan umat Melayu itu dah berjaya, teruslah beri galakan dan sokongan. Jangan la diburuk-burukkan namanya, disantau-santau dan dipulaukan. Bagi yang dah berjaya, ingat-ingatlah yang miskin tu, bantulah apa-apa yang perlu. Yang penting, jangan lupa tuhan.

Kalau masih berfikiran negatif, kita minta kerajaan sediakan kerusi roda, tak payah bertongkat dah.

Cucu Tok Selampit

Posted: 30 Sep 2011 03:00 PM PDT

Cucu Tok Selampit


Memo Kecil Kepada Najib Razak - Terima Kasih Kami Orang Melayu Di Atas Sokongan Kepada Namewee

Posted: 30 Sep 2011 10:03 AM PDT

Terkedu lidah untuk berkata-kata apabila membaca ulasan Perdana Menteri berbangsa Melayu, Najib Tun Abdul Razak, yang memberi sokongan penuh kepada seorang insan bernama Namewee. Bertalu-talu BBM dan SMS masuk bertanyakan perkara ini. Mata yang mengantuk menjadi segar akibat marahkan berita yang dibaca seperti yang disiarkan oleh Malaysiakini seperti di bawah:


PM Najib Razak kenal benarkah dengan siapa Namewee ini? Orang yang menghina lagu Negaraku, orang yang menghalau Melayu balik ke hutan. Orang yang menghina azan. Orang yang terkenal dengan maki hamunnya dan sumpah seranahnya. Semua ini dilupakan oleh PM Najib Tun Razak hanya sekadar di mulut Namewee menyokong 1Malaysia?

Beberapa tahun yang lepas, seorang blogger terkenal berbangsa Melayu, Kickdefella atau Syed Azidi, telah ditahan reman dan disoal siasat oleh polis selama 3 hari disebabkan beliau telah memaparkan Jalur Gemilang secara terbalik di dalam blognya. Itu sahaja. Sebaliknya Namewee ini telah menghina lagu Negaraku, lagu kebangsaan, dibiar bebas malah diberi pujian dan galakan yang melangit?

PM Najib Tun Razak pastinya menerima pujian dan bodek berterusan dari penasihat-penasihat politiknya apabila beliau memuji Namewee. Mungkin sepatutnya mereka sediakan sekali keranda politik seperti mana mereka sediakan kepada Tun Abdullah Ahmad Badawi. Ramai yang menghubungi saya mengatakan tahniah PM Najib Tun Razak kerana menunjukkan tembelangnya yang sebenar. Mungkin PM Najib Tun Razak mahu kelihatan "cool" dengan menyokong orang yang suka mencarut dan memaki hamun? PM Najib Tun Razak sebenarnya memberikan signal yang salah kepada generasi muda.

Saya merasa kesihan melihat PM Najib Tun Razak terus mengemis undi daripada kumpulan dan penyokong Namewee. Apakah PM Najib Tun Razak merasa selesa dengan undi Melayu? Apakah PM Najib Tun Razak merasa yakin bahawa undi Melayu masih berpihak kepadanya setelah beliau memberi sokongan terbuka kepada Namewee? Undi protes Melayu telah ditunjukkan di dalam PRU12 walaupun mereka tidak suka Pakatan Haram. Ini disebabkan rasa benci dan meluat kepada PM pada masa itu iaitu Tun Abdullah Ahmad Badawi. Apakah 'Deja Vu' ini akan berulang di dalam PRU13?

Mungkin selepas ini saya pula akan menghina lagu Negaraku serta memaki hamun kumpulan atau kaum tertentu dan pastinya akan mendapat pujian daripada PM Najib Tun Razak? Hey! Jangan lupa saya juga penyokong kuat 1Malaysia bukan?

Lim Guan Eng : Patik Minta Maaf, Patik Buat Salah Tapi Patik Akan Saman Media Massa - Apa Ni? Peninglah!

Posted: 30 Sep 2011 02:33 AM PDT

Di bawah adalah video permohonan maaf secara terbuka Ketua Menteri "Negeri Paling Selamat Di Malaysia", Lim Guan Eng, hari ini. Tuan-tuan dan puan-puan saksikan dan kita bincang bersama, apa yang hendak disampaikan olehnya. 

Beliau meminta maaf kepada Sultan Johor dan Rakyat Johor. Beliau mengaku membuat percakapan tersebut. Beliau tidak bermaksud untuk memburukkan Negeri Johor dengan kenyataannya. Beliau kata media massa telah tersalah lapor dan memutar belitkan isu ini. Beliau masih mencari pita rakaman yang dibuatnya (mungkin pelupa kena "Mat Sabu sindrom"). Beliau juga kata beliau nak saman media massa. Apa ni? Kalau tak bersalah, kenapa hendak minta maaf kepada Sultan Johor dan Rakyatnya? Pembelitlah orang tua ni.


Cukup Sekadar Minta Maaf Ma, Kes Boleh Kasi Selesai!

Posted: 30 Sep 2011 12:23 AM PDT

Itu Namewee hina Lagu Negaraku, hina azan, suruh Melayu balik ke hutan, hina pekerja Melayu PNB, hina wartawan Melayu Utusan. Minta maaf. Kes selesai ma! Ada Menteri Botak dok jilat.


Itu Ketua Menteri negeri paling selamat di Malaysia, Lim Guan Eng nafi, lupa, marah, bohong, hari ini minta maaf dekat Sultan Johor kerana membuat kenyataan Johor tidak selamat. Kes pasti selesai ma! Kalau kena batang hidung sendiri, saman sana, saman sini, halau wartawan, "block" akhbar. Apa Kerajaan Negeri Johor tak ada telur ke nak saman komunis ni?


Itu Mat "Bulu Mah Lekat Kat Kerongkong" Sabu dan itu Anwar "Anugayrah Tuhan" Ibrahim patut mencontohi Namewee dan Lim Guan Eng. Mat Sabu minta maaflah dekat Rakyat Malaysia. DPP pasti tarik kes. Kes selesai ma! Itu AnuWar, minta maaflah dengan Saiful Bukhari, kes boleh kawtim ma! Apa susah. Ini negara Rakyatnya amat pemaaf! Marilah kita maaf memaafi.

Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 30 Sep 2011 02:33 PM PDT

Kedah Ke KL - MctHeory


KEJAM!! Video CCTV Rompakan Berdarah Kedai Emas!!

Posted: 30 Sep 2011 11:07 AM PDT


Berlaku di Selatan Thai! Kejam sungguh cara rompakannya.. Kita perlu hargai keamanan yang ada di negara kita.

BEBAL! Memang sah Guan Eng jadian Biawak Hidup!!

Posted: 30 Sep 2011 08:34 AM PDT



Video di atas ucapan Lim Guan Eng kepada media Australia. Ucapannya itu jelas berniat jahat dan memburuk-burukan negeri Johor. Namun, si biawak hidup ni, tidak mengaku bahawa beliau memburuk-burukan negeri Johor, malah membuat penafian dengan menyalahkan pihak media perdana.

Video penafiannya dibawah,



Setelah menafikan bahawa beliau membuat kenyataan tersebut, Guan Eng, dengan selambar memohon maaf kepada Tuanku Sultan Johor keatas kenyataannya itu,


Permohonan Maaf Guan Eng,

Sebagai rakyat Malaysia yang setia kepada Raja dan negara, patik ingin memohon maaf kepada Duli Yang Maha Mulia Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar, Sultan Johor, atas rasa tersinggung DYMM Tuanku terhadap kenyataan berikutan dengan Johor yang telah dibuat oleh patik. 
Dan juga kepada rakyat jelata Johor di bawah naungan DYMM Tuanku atas perkara yang sama. 
Patik tidak berniat untuk memburukkan Johor atau mana-mana negeri atas apa-apa sebab dan alasan sekali pun.

Dalam laporan media, DYMM Sultan Johor juga bertitah bahawa Baginda tidak mahu diseret ke dalam arena politik. Patik bersetuju dengan titah DYMM Sultan Johor. 
Saya merasakan bahawa saya telah disalah lapor oleh media massa yang dikawal oleh Barisan Nasional. 
Saya akan membawa perkara ini ke mahkamah untuk menentukan kebenaran tentang di mana saya membuat ucapan saya, apa yang sebenarnya yang diperkatakan, bagaimana ia dikatakan dan dalam konteks apa kenyataan itu dibuat. 
Setakat ini, selain daripada pita rakaman yang disiarkan oleh TV3, tidak ada sebarang laporan media tentang apa yang saya katakan di Singapura atau di Australia. Saya mempunyai akses untuk pita rakaman wawancara saya dengan Radio Australia. Saya masih sedang mencari pita rakaman tentang apa yang saya katakan di Singapura yang dibuat secara peribadi dalam satu sesi tertutup. 
Saya telah pun mengarahkan peguam-peguam saya untuk memfailkan saman di mahkamah, ke atas semua media massa kawalan BN bermula dengan Bernama. 
Lim Guan Eng. 
Ketua Menteri Pulau Pinang.


Tengok betapa pembelitnya manusia berlidah biawak ini. Jika beliau tidak membuat sebarang kesalahan, kenapa beliau perlu meminta maaf?

Malah DS Najib juga bersetuju bahawa Guan Eng memang bersalah dan bersikap kurang ajar keatas negeri Johor,

"Kita sudah ada recording (rakaman) dan perkara ini amat sukarlah bagi dia nak menafikan, kalau dia boleh nafikan dia takkan minta maaf, "Maknanya dia telah terimalah kesilapan dalam hal ini," katanya" katanya kepada media

McTheory:
Memang dasar pembelit.. jenis orang jual orang, memang macam ni..

KASI PANAS!! Anwar Ibrahim & DAP Tolak Hudud Nik Aziz!

Posted: 30 Sep 2011 05:35 AM PDT



Video ini patut disebarkan dengan sebaik mungkin sebagai bukti Pakatan menolak Islam dalam perjuangan mereka!!

EKSKLUSIF!! Masih Ramai Pengikut dan Penyokong Pas Luar Bandar Tertipu Dengan Pas!!

Posted: 30 Sep 2011 04:18 AM PDT



Angin PRU (Pilihanraya Umum) ke 13 semakin hampir dengan kita. Fenomena PRU ke 13 di bandar dan luar bandar adalah satu perkara yang berbeza. Malah ia amat berbeza. Dalam PRU yang lepas Pakatan Haram (Pakatan Rakyat) boleh dikatakan menyapu hampir semua kerusi dibahagian bandar. Malah rakyat di negeri-negeri yang termaju di Malaysia juga memberi undi kepada Pakatan disebabkan janji perubahan drastik terhadap ekonomi yang akan mereka lakukan jika mereka memerintah.

Penduduk bandar, lebih materiallistik dan lebih mementingkan ekonomi poket sendiri dari perjuangan Agama dan kaum. Walau bukan semua, namun majoritinya menunjukkan sokongan terhadap Pakatan apabila menjanjikan pelbagai manifesto ekonomi dalam PRU yang lepas. Itu Mc tujukan kepada bangsa Melayu.

Cina dibandar pula, walaupun mereka dimomokkan dengan perubahan ekonomi yang bagus bila pakatan memerintah, namun sokongan mereka terhadap pakatan, bukan seratus peratus mengenai ekonomi. Namun janji kesamarataan yang dilaungkan oleh Anwar Ibrahim dan pemimpin pakatan yang lain menyebabkan mereka tertarik dengan Pakatan yang mengunakan Dap sebagai perancang utama.

Namun kali ini Mc lebih fokuskan kepada penduduk di luar bandar. Di Kedah amnya, di kawasan yang jauh dari bandar, yang hanya mendapat berita dari surat khabar, television dan ceramah serta tazkirah sebagai panduan hidup mereka.

Tok-tok Imam, Bilal, malah AJK-AJK Masjid ahli-ahli surau, kebanyakkannya masih lagi menyokong Pas. Atas kerana Pas memperjuangan ISLAM SEBENAR! Mereka masih lagi percaya kepada perjuangan Pas pada tahun sebelum 2004. Iaitu semasa belum lagi wujud Pakatan Haram. Dimana Pas menobatkan dan melaungkan jihad untuk menubuh negara Islam dan hudud sebagai undang-undang rasmi negara.


Malah mereka masih lagi percaya perjuangan Pas tidak berubah. Malah negara kebajikan yang Pas laungkan juga masih lagi belum diketahui atas alasan itu semua permainan politik dari pihak pentadbiran negara.

Mc berpeluang berjumpa dengan golongan2 bijak agama ini. Mc sempat berbual mesra, malah bermalam di rumah mereka yang kebetulan pada waktu itu ada kenduri arwah dan tahlil.

Selepas kenduri, kita duduk beramah mesra dengan berbual kosong, dan Mc mengunakan peluang tersebut apabila mengetahui salah seorang daripada mereka adalah pemimpin bawahan Pas kawasan tersebut. Malah lebih menguntungkan Mc apabila, beliau juga adalah salah seorang bekas askar yang pernah menentang kekejaman komunis.

Ketokohan beliau menerajui Masjid dikawasan tersebut (dirahsiakan) jelas apabila beliau amat dihormati dan disegani oleh seluruh penduduk kampung dan kampung berhampiran.

Mc mengunakan masa yang singkat tersebut dengan sebaik mungkin untuk menguji sedalam mana pengetahuan Ustaz ini mengenai perjuangan Pas sekarang.

Semasa berbual, Mc berpura-pura meminta pendapat beliau mengenai Pas, perjuangan Pas, hudud, negara kebajikan, dan hal berkaitan dengan Mat Sabu memperlekehkan pejuang kemerdekaan. Berlapik dengan mengatakan Mc hendak menyertai Pas.

Ternyata rentak dan tekaan Mc agak tepat, apabila kefahaman Ustaz ini kepada Pas masih lagi kebelakang. Beliau masih lagi menyokong Pas atas kerana perjuangan Islam, negara Islam dan hukum hudud.

Ini peluang Mc untuk meruntuhkan kepercayaan mereka terhadap Pas!!

Disebalik ayat ingin menyertai Pas dan mengkaji perjuangan Pas terlebih dahulu, Mc mengumpul video Anwar bersama pakatan menolak hudud, video hadi awang menukar dari negara Islam ke negara kebajikan, video Nik Aziz hina rasulullah, video nik aziz menyokong demontrasi, dan menyamakan solat dengan demontrasi, video mat sabu menyokong komunis, artikel-artikel terbitan harakah yang bersatu dengan Dap, artikel-artikel harakah yang menyokong negara kebajikan dan artikel yang menghalalkan fitnah, malah gambar peluk cium pemimpin Pas bersama pemimpin Dap juga Mc sertakan sebagai sokongan.

Malah rujukan yang Mc ambil itu semuanya dari rujukan kitab yang paling mereka percayai, iaitu harakah.

Selepas Mc dedahkan semuanya, dengan penerangan yang terperinci, ternyata Ustaz dan rakan-rakannya agak terpinga-pinga dan terkejut dengan pendedahan Mc itu. Malah ada yang mengeleng-gelengkan kepala bagaikan tidak percaya dengan apa yang Mc dedahkan kepada mereka.

Namun Mc menjelaskan kepada mereka cerita yang sebenar. Mengenai apa tentang apa, dan kenapa. Biar mereka jelas atas segalanya yang berlaku sekarang. (Hal ini dirahsiakan)

Setelah lama berbicara, akhirnya Ustaz dan pengikutnya akui tidak tahu menahu mengenai semua ini. Malah rasa seperti tertipu dengan perjuangan Pas. Mereka berjanji akan merujuk kepada pemimpin yang lebih atas untuk mengenal pasti apa yang berlaku kepada parti Pas sekarang.

Selepas pada malam itu, keesokkan harinya Ustaz tersebut menerima panggilan dari Lembaga Tabung haji untuk persediaan ke Mekah bagi menunaikan haji. Beliau mengumumkan perkara tersebut di masjid dan membuat kenduri doa selamat untuk beliau ke Mekah bersama Isteri.

Dalam masa yang sama beliau mengucapkan terima kasih kepada pihak kerajaan Malaysia kerana mewujudkan LTH untuk orang2 Islam yang berpendapatan rendah seperti beliau menunaikan haji, malah beliau amat berterima kasih dengan subsidi pertama rm4000 daripada kerajaan kepada penunai haji pertama, bagi meringankan beban.

Ucapan terima kasih dari Ustaz tersebut, membawa sinar baru dalam perjuangan agamanya. Susah kita nak lihat, tegar Pas ni mengucapkan terima kasih kepada kerajaan. Mc percaya, selepas balik pada haji, Ustaz akan bergelar Tuan Haji dan perjuangannya juga akan berubah. Insyallah.. sama-sama kita doakan..

KASI HEMPUK!! Kenapa Video Undilah Di Haramkan!!

Posted: 29 Sep 2011 08:35 PM PDT



Dulu Mc juga hairan kenapa video undilah ini diharamkan dari television. Namun sejak diberi peluang untuk mengkaji dan menghayati, akhirnya Mc setuju dengan pendapat dari SelangorDaily ini. Detail dan lengkap penerangan dari Selangordaily, cuma Mc nak tambah satu, permulaan nyanyian dengan mengunakan bahasa cina juga menjadi salah satu sebab kenapa video ini diharamkan.

Jika menyanyi bercampur atau berbilang bahasa, sepatutnya bahasa dimulakan dengan bahasa kebangsaan terlebih dahulu. Bukannya dari bahasa cina. Sama juga dengan papan kenyataan, papan iklan, bahasa kebangsaan iaitu bahasa melayu harus di utamakan. Tapi dalam video, nampak sangat bahasa melayu sudah menjadi bahasa kedua.

Sambung baca penerangan di bawah,


Video bertajuk 'Undilah' arahan Benji Lim, terbitan Pete Teoh, Albert Law dan Bahir Yeusuff telah dapat ditonton dan di muat turun di internet. Video ini secara luarannya dilihat baik dan mempromosikan demokrasi melalui pendaftaran sebagai pengundi. Tetapi di dalamnya penuh dengan maksud jahat yang tersirat.

Ia juga dilihat mendapat sokongan daripada pelbagai pihak. Antara yang terlibat dalam video ini adalah YB Datuk Ir. Dr. Wee Ka Siong – Timbalan Menteri Pelajaran, Yang Berhormat Datuk Rosnah Haji Abdul Rashid Shirlin – Timbalan Menteri Kesihatan, Nurul Izzah Anwar , Khalid Samad dan ramai lagi.

Selain itu, tokoh perniagaan, sukan dan seni turut dipaparkan. Antaranya ialah Datuk Lee Chong Wei, Tan Sri Anthony Francis Fernandes, Tengku Azmil Zaharuddin, Karamjit Singh, Afdlin Shauki, Reshmonu, Aizat Amdan, Baki Zainal, Bront Palarae, Daphne Iking, Jason Lo, Jehan Miskin, Sazzy Falak, Sharifah Amani, Tony Pua, Wardina Safiyyah, Yasmin Yusuf, Namewee dan lain-lain.

Klip ini dimulakan dengan ucapan narrator oleh YB Tengku Razaleigh Hamzah (Ku Li) dan kemudian diikuti dengan lagu nyanyian Namewee dan Afdlin Shauki yang juga meminta rakyat mendaftar sebagai pengundi kerana dengan mengundi, rakyat menjadi majikan dan boleh memilih pemimpin mereka.

Dari segi visual pula, ia dimulakan dengan rakaman narrator oleh Ku Li dan diikuti dengan visual nyanyian Namewee, Afdlin, Pete Teoh dan Shashi. Diselitkan juga pelbagai gambar yang dikesan secara tidak langsung menunjukkan orang ramai dan lokasi perhimpunan haram BERSIH 2.0 di adakan.

Lagu dan lirik di cipta oleh Namewee dan ditambah dalam bahasa Melayu oleh Afdlin Shauki dan bahasa Tamil oleh Shahshi Tharan Rajoo. Oleh itu, kita dapat lihat lirik yang disampaikan agak keras sebagaimana lirik-lirik lagu terdahulu oleh Namewee. Namun kali ini ia dalam bentuk tersembunyi atau 'subliminal message'.

Dari segi visual, pada minit 0.26, memaparkan seseorang yang sedang membaca akhbar Harakah yang bertajuk 'BN TIRU BUKU JINGGA'.

Di minit 3.00 pula menunjukkan visual papan tanda nama jalan seperti Jalan Tun H.S Lee, Jalan Tun Perak, Hospital Tung Shin dan Jalan Pudu Lama (3.22), Jalan Masjid India (3.25) lokasi-lokasi ini adalah lokasi dimana peserta perhimpunan haram 9 Julai di gempur polis.

Pada minit 3.36 pula visual menunjukkan poster 1Malaysia gambar YAB Perdana Menteri dan tulisan 'Rakyat Di Dahulukan'. Terdapat satu maskot seakan-akan lintah sedang bergoyang-goyang dihadapan wajah YAB Perdana Menteri. Jika ditafsirkan, mesejnya amat jahat iaitu menggambarkan pemimpin tertinggi Negara dengan Lintah yang bersifat penghisap darah.

Penyertaan dua pemimpin negara iaitu Ketua Pemuda MCA, Datuk Dr Wee Ka Siong yang juga Timbalan Menteri Pelajaran dan Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin, Ketua Puteri UMNO yang juga Timbalan Menteri Kesihatan dilihat cuba mempergunakan kedua-dua tokoh ini dalam rancangan jahat penerbit.

Adalah satu perkara yang menghairankan apabila Namewee terus diberikan kebebasan berkarya walaupun telah beberapa kali membuat tindakan mencemarkan maruah negara dan menimbulkan kemarahan seperti penerbitan video 'Negarakuku'. Tindakan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz yang mempertahankan beliau juga menyinggung perasaan ramai penyokong BN apatah lagi beliau kini telah menerbitkan filem Nasi Lemak 2.0.

Penyertaan lebih 100 orang termasuk VIP, Artis, Ahli Sukan, Pemimpin Pembangkang, Pemimpin Kerajaan, dan sebagainya dilihat cuba menunjukkan bahawa pelbagai pihak menyokong penerbitan video ini sekaligus menyampaikan mesej secara halus bahawa mereka ini juga menyokong gerakan untuk menukar Kerajaan.

Memang patut video tersebut diharamkan, lebih-lebih kerana penglibatan manusia biadab seperti Namewee. Manusia kurang ajar seperti itu dan menjadikan perkataan-perkataan lucah sebagai mainan di bibir mulutnya tidak patut sama sekali muncul dalam televisyen.

PANAS!! Guan Eng HIna Johor, Tuanku Sultan Johor Tersinggung!

Posted: 29 Sep 2011 07:23 PM PDT



KUALA LUMPUR Sept. – Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar tersinggung dengan dakwaan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng kononnya Johor tidak selamat untuk pelabur.

"Memang beta tersinggung apabila beta tahu tentang kenyataan itu.

"Tetapi sebagai Sultan, beta tidak mahu diseret ke dalam arena politik," titah baginda ketika dipetik dalam Buletin Utama malam ini.

Baginda juga tidak mahu pihak lain bercakap bagi pihak baginda yang sentiasa mengambil berat tentang rakyat Johor dan warga asing yang menetap di negeri itu.

Bagaimanapun, sebagai Sultan, baginda tidak mahu mencampuri hal politik.

Sultan Johor bertitah demikian ketika mengulas dakwaan Guan Eng yang memburuk-burukkan Johor dalam temubualnya dengan media asing di Singapura baru-baru ini. - Utusan

Sambung baca Guan Eng KANTOI tapi tak mengaku hina Johor!! nak baca klik SINI

McTheory:
Jenis hati perut busuk, dah keturunan Dap macam tu..

Duke of UMNO

Posted: 30 Sep 2011 02:04 PM PDT

Duke of UMNO


Pn. Nur, Baitul Mal, Wartawan dan Gereja punya cerita...

Posted: 30 Sep 2011 12:27 AM PDT


Masih ingat lagi tentang Puan Nur yang pernah menggemparkan negara mengaku pernah menerima bantuan kewangan dan barangan keperluan dari Gereja? Kalau tak ingat, rujuk di sini.

Baru-baru ni Pn. Nur mendedahkan dan memperjelaskan tentang apa yang berlaku. Nampaknya ada yang tak kena di antara kenyataan wartawan, kenyataan dari Baitul Mal Majlis Agama Islam Negeri Sembilan dan dirinya sendiri. Ada misquote sana sini dan sebagainya mengundang salah faham pelbagai pihak.

Jika kita bandingkan cerita wartawan dan Baitul Mal, nampak sangat seolah-olah Pn Nur dibebankan dengan kesalahan 100%. Tapi bila kita selami penjelasan Pn Nur di bawah, kita akan dapati ianya melibatkan salah faham yang memalukan oleh wartawan tersebut dan Baitul Mal pula bagaikan cuba "menyelamatkan diri".

Justeru itu, untuk berlaku adil, saya siarkan disini penjelasan Pn Nur yang saya terima. Pada saya, Pn Nur mungkin tersilap langkah ekoran kesulitan hidupnya. Namun kesulitan hidup itu bukanlah tiket untuk mewajarkannya meminta-minta dari gereja.

Yang wajar bertanggungjawab dalam hal ini ialah Baitul Mal Negeri Sembilan yang seolah cuba menjatuhkan imej Pn. Nur yang sepatutnya dibantu. Pada saya, ini soal attitude staf Baitul Mal itu sendiri. Namun, Baitul Mal pun tak wajar juga disalahkan 100%...

Wartawan tu pun satu hal lagi. Lain kali, cerita la benda yang betul. Kenapa perlu ada misquote dan sebagainya? Kan dah jadi salah faham. Mujurlah Pn Nur tak saman akhbar dan Baitul Mal. Kalau Pn Nur tu kaya, dah lama dah dia menang saman...

Sila rujuk penjelasan Pn. Nur di bawah...tengkiu!
"Saya Pn Nur. Demi Allah, saya takda niat nak menipu bila cite saya keluar kat paper.

Niat saya adalah supaya pihak Baitulmal tidak melayan org2 susah spt saya yg datang meminta bantuan dengan melayan kami seperti sampah seolah2 kami tidak ada perasaan.

Saya juga ada memberitahu wartawan yg saya pernah meminta fasakh bknnya ibu tunggal sebagaimana yg ditulis.

Baki gaji suami hanya RM640 bkn RM1,300 spt yg didakwa oleh Baitulmal. Saya boleh tunjukkan SLIP GAJI yg ada ditangan saya oleh wartawan tersebut.

Demi Allah saya takda niat nak menipu masyarakat. Tolong jangan memburuk2kan saya lagi.

Saya pernah berjumpa Kamal Amran Pengarah Baitulmal berkenaan bantuan yg saya terima ttp dia tidak mengendahkan saya lalu dia terus menyuruh saya berjumpa pegawai bawahan ttp beliau. Saya pergi berjumpa pegawai berkenaan tidak dilayan dan disuruh pula ke kaunter.

Mereka membuat saya macam sampah dan seperti bola ditendang ke sana ke mari. Adakah ini salah saya yang datang meminta bantuan ke saluran yang sepatutnya membantu org2 seperti saya.

Saya tidak berkemampuan kerana keadaan kesihatan saya tidak menentu untuk saya mencari rezeki.

Sebelum ini saya pernah dimasukkan ke Wad Kecemasan kerana penyakit saya dan tidak sedarkan selama beberapa jam dan Doktor ingat saya sudah meninggal dunia.

Pihak Baitulmal mengeluarkan kenyataan kepada saya hanyalah untuk mentup kesalahan mereka dalam isu memberi Bantuan.

Saya juga ada memberitahu wartawan tersebut yg saya ada mendapat Bantuan JKM sebanyak RM400 tetapi tidak disebut dalam suratkhabar.

Adakah mencukupi bantuan tersebut untuk saya dan anak2 pada zaman ini dengan anak2 seramai 4 org yg masih bersekolah terutamanya di bandar besar spt yg saya tinggal sekarang.

Tolong jangan cite mcm2 pasal saya.

BERAT MATA MEMANDANG BERAT LAGI BAHU YANG MEMIKUL... TOLONG JANGAN MENUDUH TANPA MENGETAHUI CERITA YANG SEBENAR22NYA.......

DEMI ALLAH IBUBAPA SAYA TAK PERNAH MENGAJAR SAYA UNTUK MENIPU DAN MEMINTA22....

ASSALAMMUALAIKUM..."

Apa Yang Tersirat

Posted: 30 Sep 2011 01:49 PM PDT

Apa Yang Tersirat


Menurut PAS- Undang-undang HUDUD ditolak oleh UMNO bukan DAP

Posted: 29 Sep 2011 08:01 PM PDT

Susulan mesyuarat Pakatan Rakyat pada Rabu, PAS menegaskan yang menghalang pelaksanaan hukum hudud adalah Umno bukannya DAP — rakan komponen dalam perikatan mereka berusia tiga tahun.

Ketua Penerangan Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, PAS mengakui DAP mempunyai pandangan berbeza dalam soal pelaksanaan hudud dan pendirian mereka dalam tidak menyokong sistem perundangan syarak.

"Akan tetapi, ini bukanlah perkara pelik kerana mereka bukan beragama Islam dan tiada tuntutan syarak ke atas mereka," kata beliau dalam satu kenyataan dikeluarkan hari ini.

"DAP berpendapat ia bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan, di mana kes-kes jenayah mesti berada di bawah bidang kuasa mahkamah sivil, bukan di mahkamah Syariah.

"Mereka juga berpendapat enakmen ini memerlukan pindaan Perlembagaan bagi menguatkuasakannya," katanya.

Oleh itu kata Tuan Ibrahim, jelas yang menghalang ialah Perlembagaan Persekutuan yang dimomok Umno selama 54 tahun dan bukannya DAP.

"DAP tidak menyokong kerana ia melanggar Perlembagaan Persekutuan," kata Tuan Ibrahim.

Tuan Ibrahim menambah, PAS memperakui perlunya bidang kuasa mahkamah syariah diangkat bagi menepati tuntutan syarak dalam pelaksanaan sistem perundangan ini.

"Namun, ruang dan bidang kuasa kerajaan negeri yang telah meluluskan enakmen ini juga perlu diperakui dan diiktiraf. Situasi ini amat berbeza dengan Umno yang beragama Islam dan mempunyai kewajipan syarak dalam melaksanakannya," katanya lagi.

Pesuruhjaya PAS Pahang ini juga berkata, Umno yang mengaku dirinya Islam dan telah diberi kuasa pemerintahan selama lebih 54 tahun sepatutnya mesti bersedia memikul tanggungjawab ini untuk menyediakan negara ke arah kesediaan untuk melaksanakan hukum Allah.

"Ini bukan. Umno masih mengatakan negara masih belum mampu melaksanakannya. Ini jelas mencerminkan kegagalan Umno dalam memastikan pelaksanaan syariat Allah di negara ini," tambah beliau.

Pada mesyuarat MPP tersebut, Pakatan Rakyat mengambil pendirian tegas hukum hudud yang muncul kembali sebagai isu 'panas' minggu lalu tidak akan menjadi sebahagian daripada dasar bersama perikatan itu sehingga kesemua parti komponen menzahirkan persetujuan dan konsensus.

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim memberitahu bahawa hukum hudud bukan sebahagian daripada dasar Pakatan Rakyat dan bantahan DAP perlu dihormati.

Dalam kenyataan bersama dikeluarkan, Anwar, Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Penasihat DAP Lim Kit Siang berkata mesyuarat Pakatan Rakyat malam tadi memperakui dan mempertahankan dasar-dasar bersama yang telah dipersetujui sebelum ini sepertimana terkandung dalam Perlembagaan Persekutuan, dasar bersama dan Buku Jingga.

Justeru kata Tuan Ibrahim, keputusan yang dibuat Pakatan Rakyat kelmarin ternyata jauh lebih baik daripada pendirian Umno yang terus menolak hukum hudud sebagaimana kenyataan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang juga Presiden Umno dan Pengerusi Barisan Nasional (BN).

Minggu lalu Najib menegaskan hudud tidak akan dilaksanakan di negara ini manakala timbalannya Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata Umno tidak menolak hudud tetapi kini bukan masanya untuk melaksanakan pendekatan itu.

"Sebagai 'damage control' ekoran kenyataan presiden mereka, ramai pemimpin Umno bergesa-gesa berkata mereka secara dasarnya menyokong hudud tapi menyalahkan keadaan tidak sesuai untuk melaksanakan hukum Allah ini.

"Lima puluh empat tahun memerintah tapi dalam keadaan kononnya menyokong hudud, Umno masih menyalahkan keadaan tidak sesuai untuk melaksanakan hukum hudud. Jadi jelaslah selama ini, merekalah penghalang sebenar daripada pelaksanaan hukum Allah," kata Tuan Ibrahim.

Tuan Ibrahim juga memberitahu, pendirian orang bukan Islam "tidak menyokong" dan orang Islam yang "menghalang" amat beza darjatnya dalam isu pelaksanaan hukum hudud ini.

Beliau juga berkata, kini sikap menghalang Umno itu bertambah nyata apabila berhadapan tekanan MCA dan Gerakan yang terang terangan mengugut akan keluar dari gabungan BN seandainya Umno menerima hukum hudud.

MCA dan Gerakan hanya ugut nak keluar BN jika Umno nak laksana hudud kononnya ingin menjaga hak orang bukan Melayu, kata beliau sambil menambah, "tapi tidak pula kedengaran MCA dan Gerakan ugut nak keluar BN semasa Umno dan Perkasa sering menindas hak dan menggertak kaum bukan Melayu."

"Bukankah itu menjadikan ugutan tersebut amat hiprokrit?" katanya lagi.

"Namun, hipokrit MCA dan Gerakan tidak setanding Umno. Apabila tercetus isu ini, Timbalan Presiden Umno terus menyatakan Umno turut menyokong hudud. Selepas ugutan MCA dan Gerakan, Najib terus mengisytiharkan tidak akan melaksanakan hukum Allah ini di Malaysia," sambung Persurujaya PAS Pahang itu.

Oleh itu tambah Tuan Ibrahim, siap hipokrit Umno menyebabkan rakyat beragama Islam kini menuntut satu perisytiharan bila parti teras BN itu akan bersedia melaksanakan sistem perundangan syarak ini.

"Perisytiharan Umno ini juga sudah tentunya menyebabkan masyarakat Islam menuntut para ulamak dan ilmuan agama khususnya, untuk berfikir kewajaran mereka untuk terus berada dan menyokong Umno," kata beliau.

PM menyeru usahawan Melayu jangan bergantung pada perlindungan kerajaan

Posted: 29 Sep 2011 05:27 PM PDT

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak hari ini menyeru golongan usahawan Melayu supaya tidak bergantung kepada perlindungan kerajaan semata-mata dalam mencapai kemajuan.

Berucap merasmikan Majlis Tindakan Ekonomi Melayu Bersatu (MTEM) di Serdang malam ini, Najib berkata, sebaliknya, golongan berkenaan perlu bergantung kepada kemampuan diri masing-masing agar bermaruah dan dihormati.

"Jangan laungkan hak saja, tapi lebih penting apa yang kita hendak lakukan dengan kuasa politik yang ada pada hari ini dengan wujudnya Umno.

Najib sebelum ini telahpun menyebut mengenai kuota bumiputera yang sedikit demi sedikit akan dihapuskan.

Dalam ucapannya hari ini, beliau cuba meyakinkan bahawa kerajaan tetap akan tetap memastikan hak golongan itu dapat disalurkan secara adil.

"Kerajaan putuskan, bila umum projek MRT, kita pastikan sebanyak 43 peratus daripada nilainya kita hendak beri kepada syarikat bumiputera.

"Kita tak ambil pada orang lain. Kita cetuskan projek baru supaya orang tidak rasa kita rampas hak orang lain supaya pembahagian saksama," katanya lagi.

Beliau turut mengingatkan golongan berkenaan supaya terus menjalinkan kerjasama erat dengan kerajaan.

"Sebab masa depan tuan-tuan berkait rapat dengan untung nasib kerajaan.

"Kalau hendak bergantung harap, tuan-tuan dapat bergantung harap pada kerajaan yang ada sekarang," tambahnya.

Najib juga berkata, penubuhan MTEM merupakan salah satu jalan kepada usaha kerajaan untuk membuat perubahan dalam meningkatkan hak upaya golongan Melayu.

"Tidak boleh serahkan kepada kerajaan saja... Kita sebagai NGO mesti bangkit, berani tuntut perubahan dan apa yang patut diberikan.

"Perubahan dituntut sebab persekitaran berubah. Kalau bergantung kepada perlindungan (kerajaan), tidak boleh jamin kelangsungan kita," katanya lagi.

Terdahulu, pengerusi penganjur pelancaran berkenaan, Rizal Faris Mohideen berkatan MTEM ditubuhkan untuk menyatu NGO ekonomi Melayu dan golongan usahawan daripada kelompok kaum berkenaan.

Gabungan NGO tersebut mensasarkan untuk menggabung 100 buah organisasi dan menarik sebanyak sejuta orang ahli.

PEJUANG BANGSA

Posted: 30 Sep 2011 01:36 PM PDT

PEJUANG BANGSA


Nasi Lemak 2.0 kena kritik , Namewee mengamuk terkena sawan babi !

Posted: 30 Sep 2011 07:01 AM PDT


Sebab Nasi Lemak 2.0  Namewee dikritikan dalam Utusan , .Namewee babi yang kononnya  sudah berubah mula mengamuk seperti kena sawan babi bila membuat satu video FUCK UTUSAN dan wartawan terbabit .

Rakaman "Namawee FUCK  Utusan" yang disiar selama 4.21 minit itu benar-benar menunjukkan budak Cina ini tak layak jadi pengarah filem kerana tidak bersikap  professional. Walaupun dia cakap dirinya berpendidikan tinggi  , tetapi perangainya   macam haprak  !


Kalau beliau cakap dirinya menolak rasis ,  adakah dengan bikin video untuk  menghina orang  lain tidak rasis  ?

Memang patut pun Armand Azha pernah cakap budak Namewee Babi kalau jumpa perlu diludah je ...

Sebab apa ???

Sebab  KURANG AJAQ SANGAT !!  


DAP ada teloq ka untuk gantung Guan Eng lepas mohon maaf ?

Posted: 30 Sep 2011 05:53 AM PDT


Hari ini Guan Eng celaka ini sudah mohon maaf  kepada  Sultan  dan rakyat Johor  berhubung dakwaan memburukkan negeri Johor di media  luar negara  tapi masih lagi tak mengaku salah sendiri .

Ramai pihak telah  menyatakan pemohonan maaf Guan Eng ini tidak ikhlas kerana beliau masih lagi menyalahkan media salah lapor tentang keceluparan mulutnya.

Cuma GPB hendak lihat adakah parti DAP ini akan mengambil tindakan menggantung Guan Eng walaupun beliau adalah Setiausaha Agung  & Ketua Menteri seperti mana Manoharan dalam isu Jalur Gemilang .

Manoharan juga telah minta maaf dan Guan Eng pun hari ini pun berbuat demikian.

Jadi, kalau DAP ada teloq  , Guan Eng anak kit siang ini juga wajar digantung keahlian !!!



Guan Eng mohon maaf bersyarat , tuduh media juga yang salah !

Posted: 30 Sep 2011 04:22 AM PDT




Tak sampai 24 jam Guan Eng  menafikan mengeluarkan kenyataan menghina negeri Johor , hari ini bila  tertera  tajuk  Sultan Johor yang  tersinggung  di muka depan  akhbar arus perdana ... terus apek komunis ini memohon maaf secara mengejut !

Awatnya Guan Eng terus mohon maaf bila keluar sahaja berita Sultan Johor tersinggung di akhbar ?  Sudah takut tak boleh pijak bumi Johor atau dah   tak reti nak bohong & belit  ?

Jika diperhatikan kenyataan mohon maaf pemimpin regim DAP ini pun nampak tidak ikhlas .  Beliau mohon maaf tapi masih lagi tak mengaku kesalahannya dengan menyalahkan media kononnya dikawal Barisan Nasional .

Nampak sangat semua nak kaitkan politik walhal diri sendiri yang bercakap burukkan negeri Johor .

Yang bangang tu , sampai suara sendiri pun sudah tak kenal & tak ingat apa dicakap   , memang ada masalah apek  anak Kit Siang ini .

Berikut adalah kenyataan penuh Guan Eng.



Sebagai rakyat Malaysia yang setia kepada Raja dan negara, patik ingin memohon maaf kepada Duli Yang Maha Mulia Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar, Sultan Johor, atas rasa tersinggung DYMM Tuanku terhadap kenyataan berikutan dengan Johor yang telah dibuat oleh patik.


Dan juga kepada rakyat jelata Johor di bawah naungan DYMM Tuanku atas perkara yang sama.


Patik tidak berniat untuk memburukkan Johor atau mana-mana negeri atas apa-apa sebab dan alasan sekali pun.


Dalam laporan media, DYMM Sultan Johor juga bertitah bahawa Baginda tidak mahu diseret ke dalam arena politik. Patik bersetuju dengan titah DYMM Sultan Johor.


Saya merasakan bahawa saya telah disalah lapor oleh media massa yang dikawal oleh Barisan Nasional.


Saya akan membawa perkara ini ke mahkamah untuk menentukan kebenaran tentang di mana saya membuat ucapan saya, apa yang sebenarnya yang diperkatakan, bagaimana ia dikatakan dan dalam konteks apa kenyataan itu dibuat.


Setakat ini, selain daripada pita rakaman yang disiarkan oleh TV3, tidak ada sebarang laporan media tentang apa yang saya katakan di Singapura atau di Australia. Saya mempunyai akses untuk pita rakaman wawancara saya dengan Radio Australia. Saya masih sedang mencari pita rakaman tentang apa yang saya katakan di Singapura yang dibuat secara peribadi dalam satu sesi tertutup.


Saya telah pun mengarahkan peguam-peguam saya untuk memfailkan saman di mahkamah, ke atas semua media massa kawalan BN bermula dengan Bernama.

PAS pertahan DAP bukan penghalang sebenar laksana hudud ...

Posted: 29 Sep 2011 07:42 PM PDT



Memang sah la  pencacai kesayangan DAP ! ....  Isu hudud yang dihangatkan semula Nik Aziz tapi akhirnya UMNO juga dipersalahkan sebagai penghalang bukannya parti chauvinis yang anti Islam ini .

DAP juga baguih bagi PAS walaupun mereka lah yang menentang keras hukum hudud ini ...

Nilai lah sendiri kenyataan pencacai2 DAP berkopiah putih ini ...



KUALA LUMPUR, 30 Sept — Susulan mesyuarat Pakatan Rakyat kelmarin, PAS menegaskan yang menghalang pelaksanaan hukum hudud adalah Umno bukannya DAP — rakan komponen dalam perikatan mereka berusia tiga tahun.

Ketua Penerangan Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, PAS mengakui DAP mempunyai pandangan berbeza dalam soal pelaksanaan hudud dan pendirian mereka dalam tidak menyokong sistem perundangan syarak.



"Akan tetapi, ini bukanlah perkara pelik kerana mereka bukan beragama Islam dan tiada tuntutan syarak ke atas mereka," kata beliau dalam satu kenyataan dikeluarkan hari ini.


"DAP berpendapat ia bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan, di mana kes-kes jenayah mesti berada di bawah bidang kuasa mahkamah sivil, bukan di mahkamah Syariah.

"Mereka juga berpendapat enakmen ini memerlukan pindaan Perlembagaan bagi menguatkuasakannya," katanya.

Oleh itu kata Tuan Ibrahim, jelas yang menghalang ialah Perlembagaan Persekutuan yang dimomok Umno selama 54 tahun dan bukannya DAP.

"DAP tidak menyokong kerana ia melanggar Perlembagaan Persekutuan," kata Tuan Ibrahim.

Burukkan negeri lain seperti Guan Eng bukan cara tadbir BN

Posted: 29 Sep 2011 06:35 PM PDT



Tan Sri Muhyiddin Yassin menyifatkan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng sebagai seorang yang amat tidak bertanggungjawab kerana membuat kenyataan memburuk-burukkan Johor baru-baru ini.

Timbalan Perdana Menteri berkata tindakan Lim itu menunjukkan beliau tidak menghormati kedaulatan negeri-negeri lain di Malaysia.

"Walaupun dia ghairah untuk mempromosi negeri dia, tak payah cerita buruk tentang negeri lain," katanya selepas menghadiri majlis ramah mesra rakyat di perkarangan Masjid Jamek Kampung Sungai Bunyi di sini.

Pada satu majlis di Singapura, Lim, yang juga Setiausaha DAP, dilaporkan berkata rakyat republik itu yang melawat Johor berkemungkinan akan diculik, dan ini tidak akan berlaku jika mereka berkunjung ke Pulau Pinang.

Timbalan Perdana Menteri berkata, apabila beliau ke luar negara, beliau tidak pernah meminta negara luar supaya tidak melabur di Pulau Pinang atau Selangor walaupun kedua-dua negeri itu dipimpin oleh kerajaan pembangkang.

Katanya walaupun dua negeri itu dipimpin oleh pembangkang tetapi rakyatnya tetap merupakan warga negaraMalaysia.




"Itu bukan cara Barisan Nasional mentadbir negeri. Tidak ada Menteri Besar BN yang kata jangan pergi ke Penang atau yang pergi promosi, kata jangan pergi ke Selangor. Kerana di situ rakyat kita bekerja dan di negeri lain, di Johor ada juga mereka daripada Penang yang bekerja seperti di Pasir Gudang," katanya.

Muhyiddin berkata kerajaan sedang berusaha menurunkan kadar jenayah di negara ini dan meletakkan matlamat itu di bawah Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) yang dilancarkan sebagai sebahagian daripada Pelan Transformasi Kerajaan (GTP).

Kejayaan menurunkan kadar jenayah di seluruh Malaysia, katanya, adalah hasil kerja keras kerajaan pusat dan agensi keselamatan seperti Polis Diraja Malaysia (PDRM), Angkatan Tentera dan agensi lain.

Muhyiddin berkata Lim perlu memberi pengiktirafan kepada kerajaan pusat dan agensi keselamatan yang telah mengambil langkah-langkah yang perlu dalam usaha mereka untuk menurunkan kadar jenayah.

"Kita kena beri pujian apabila ianya wajar diberikan," katanya.

Muhyiddin berkata sebagai pengerusi jawatankuasa yang memantau NKRA, beliau mendapat laporan daripada Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein dan Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar setiap bulan, dan mengikut laporan indeks jenayah 2010 berbanding 2009, secara keseluruhannya ia menurun sebanyak 15 peratus, dengan Johor mencatatkan penurunan sebanyak 18 peratus manakala Pulau Pinang pula sebanyak 26 peratus.

Jenayah jalanan turut mencatat penurunan pada tempoh perbandingan yang sama, dengan kadar penurunan di Johor adalah sebanyak 47 peratus, manakala penurunan di PulauPinangadalah sebanyak 27 peratus.

Mengenai desakan daripada pelbagai pihak yang mahukan Lim meminta maaf, Muhyiddin berkata, jika Ketua Menteri Pulau Pinang itu telah melakukan kesalahan tiada salah untuknya meminta maaf.

"Jikalau dia sudah lakukan kesalahan, apa salah dia kata 'sorry saya tersilap cakap'. Saya fikir pemimpin yang berjiwa besar adalah pemimpin yang bersedia untuk mengakui kesilapan," katanya.

Guan Eng rupanya kuat cemburu dan dengki kejayaan orang lain ...

Posted: 29 Sep 2011 05:20 PM PDT



 Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, diminta supaya berubah kerana peranannya yang bukan lagi sebagai anggota pembangkang biasa tetapi pemimpin yang perlu memiliki perspektif untuk melihat seluruh negara membangun.

Ahli Majlis Tertinggi Umno, Dr Mohd Puad Zarkashi berkata, kenyataan Guan Eng seperti yang dilaporkan dalam sebuah televisyen tempatan baru-baru ini dan media tempatan disifatkan didorong rasa cemburu, berunsur sabotaj, tidak patriotik dan nasionalistik.

"Saya rasa Guan Eng iri hati terhadap kejayaan dan pencapaian Johor terutama menerusi pelaksanaan Iskandar Malaysia yang menarik ramai pelabur dari Singapura untuk melabur di koridor selatan itu.

"Tindakan beliau membuat dakwaan sedemikian pada saya ada unsur sabotaj, tidak patriotik dan nasionalistik,"

Beliau, yang juga Timbalan Menteri Pelajaran berkata, Johor sebahagian daripada Malaysia dan seseorang pemimpin perlu bersama berusaha menarik pelabur asing masuk ke negara ini tidak kira di mana kerana manfaatnya untuk seluruh rakyat negara.

"Dia tidak boleh bertindak seperti seorang pembangkang dalam menarik pelabur asing. Seperti Kerajaan Pusat, kita menarik pelabur asing dengan menjelaskan kemudahan yang ada antaranya di Selangor mahupun Pulau Pinang dan tidak pula bertindak menggalakkan pelaburan hanya di negeri tertentu.

"Sepatutnya, sebagai Ketua Menteri, Guan Eng juga patut bersifat sedemikian. Dia bukan lagi anggota pembangkang biasa dan sepatutnya keluar dari kepompong lama dengan hanya hendak melihat pelabur Singapura datang ke Pulau Pinang dengan mencemuh Johor sebagai negeri berbahaya," katanya.


Tiada ulasan:

Pengikut