Rabu, 28 September 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


bumiyang

Posted: 28 Sep 2011 03:45 AM PDT

Politik Harian

Posted: 28 Sep 2011 03:35 AM PDT

Politik Harian


Namewee! Wa Mau Cakap Satu Saja Sama Lu.... Lancau!

Posted: 28 Sep 2011 12:01 AM PDT


Apa hal si bangsat ni nak mencarut-carut macam bahanat ni! Apa dia ingat kepala bapak dia dah besar sangat ke? Fuck lu la.... Lu jangan ingat lu sorang saja boleh fuck orang sesuka hati lu.... lu jangan ingat lu sorang saja boleh cakap lancau! 

Lu jangan nak rosakkan budaya Malaysia dengan cara lu... lu kalau tak suka duduk dekat Malaysia... Lu BLAH la.... Lu nak menyalak-nyalak apa hal? apa lu ingat ini Malaysia bapak lu punya ka? Lu sapa cibai? 

Lu tak sedar ka lancau lu pendek? angan-angan nak jadi director hollywood? Fak lu la... Lu ingat Nasi Lemak lu sedap ka? Lu punya nasi lemak manyak hamsap laaa!

Lu punya filem tak laku sebab "low class", filem macam sampah! nak salahkan orang lain pulak. LANCAU!

Video URL: http://youtu.be/t5d0eqBqra8

HEI! HEI! BALIK TONGSAN LAAAA!

Isu Kuota Bumiputera: Melayu Seharusnya Berasa Malu Dengan Hak Keistimewaan Kouta!

Posted: 27 Sep 2011 10:00 PM PDT



Orang Melayu hanya akan memiliki keuntungan sebenar apabila mereka mempunyai kekuatan dan kemampuan untuk menyaingi kaum Cina dan India dalam bidang ekonomi tanpa menagih sokongan kuota.

Melayu seharusnya berasa malu dengan keistimewaan yang diberikan oleh kerajaan kepada mereka seperti hak kouta kerana ia menunjukkan mereka masih lemah dan perlu dilindungi.

Bangkitlah Melayu!

Kaum Melayu perlu membuat perubahan budaya untuk membolehkan kita memiliki daya saing yang setaraf dengan kaum lain dan ia sekali gus akan dapat menghapuskan rasa takut atau sangsi terhadap kaum lain dan membantu menyatukan semua kaum yang terdapat di negara ini!

Ulasan Najib Mengenai Kuota Bumiputera.

Datuk Seri Najib Tun Razak berkata terdapat keperluan untuk menghindari sistem kuota kepada Bumiputera tetapi mereka perlu terus dibantu bagi berkembang.

"Kamu perlu meninggalkan kuota. Tetapi kamu mesti menyokong mereka (Bumiputera) dalam cara yang akan membolehkan mereka berkembang dari usahawan kecil dan sederhana untuk menjadi lebih besar dan menjadi jaguh serantau," kata Perdana Menteri dalam sesi soal-jawab pada Forum Mega Trend Khazanah 2011. Selasa.

Beliau berkata kuota menghindari keupayaan usahawan Bumiputera dari membangunkan kebolehan mereka.

Najib khuatir "sekiranya kamu memberi mereka kuota, mereka akan bersenang-lenang dan akhirnya tidak memperolehi kepakaran untuk mengurus perniagaan."

Beliau berkata satu kritikan masa lalu yang beliau hadapi mengenai sistem kuota ialah orang yang patut tidak dipromosi. Tindakan afirmatif kini perlu berfasarkan meritokrasi.

"Jadi, anda perlu menggalakkan calon Bumiputera yang sesuai. Sekiranaya anda berbuat demikian, bukan sahaja mereka akan berjaya, tetapi bukan Bumiputera juga tidak akan merasa iri hati terhadap mereka," katanya.

Najib juga memuji Unit Peneraju Agenda Bumiputera di Jabatan Perdana Menteri yang telah mengenal pasti lebih 1,000 syarikat yang akan dibantu bagi berkembang.

Perdana Menteri juga berkata Kabinet akan membuat keputusan esok mengenai garis masa cadangan pindaan kepada undang-undang media cetak dan keselamatan untuk meningkatkan kebebasan awam dan menjadikan Malaysia lebih moden dan vibran demokrasinya.

Dalam perutusan sempena sambutan Hari Malaysia pada 15 Sept lalu, beliau berkata kerajaan akan memansuh Akta Keselamatan Dalam Negeri 1960 dan Akta Hukuman Buang Daerah 1959 serta mengkaji semula lain-lain Akta termasuk Akta Mesin Cetak dan Penerbitan.

Sambil menegaskan kerajaan adalah serius dalam melakukan pembaharuan, Perdana Menteri berkata: "Sesi Parlimen akan datang, kamu akan menyaksikan perundangan atau tindakan baru."

Tindakan Biadap Guan Eng… Pemuda Akan Serah Memorandum Kepada DAP

Posted: 27 Sep 2011 09:00 PM PDT


Pemuda UMNO menerusi Pemuda UMNO Johor akan menyerahkan memorandum kepada DAP negeri itu berhubung kenyataan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang memburukkan negeri Johor baru-baru ini.

Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin berkata memorandum berkenaan akan diserahkan kepada DAP Johor agar Setiausaha Agung mereka menarik balik kenyataan tersebut serta memohon maaf kepada Sultan dan rakyat Johor serta rakyat Malaysia.

"Pemuda melihat kenyataan tersebut tidak bertangungjawab serta biadap apabila memburukkan negeri lain dalam usaha menarik pelabur ke Pulau Pinang.

"Cara beliau jelas memperlekehkan negeri lain dan saya melihat kenyataan beliau itu sama dengan apa yang pernah dikeluarkan Lee Kuan Yew sebelum ini.

"Justeru kita akan hantar memorandum dalam masa terdekat dan kita juga mahu tahu daripada mana Guan Eng mendapat statistik berhubung apa yang disebut itu," katanya.

Beliau berkata demikian selepas mempengerusikan mesyuarat Exco Pemuda UMNO di Bangunan UMNO Shah Alam, di sini hari ini.

TV3 menerusi Buletin Utama semalam mendedahkan bagaimana Lim Guan Eng pada majlis makan tengah hari dengan persatuan Wartawan Asing Singapura telah memburukkan negeri Johor yang dianggap tidak selamat apabila berdepan kemungkinan diculik berbanding keselamatan di Pulau Pinang.

Khairy seterusnya menegaskan situasi di Johor sebenarnya jauh lebih baik daripada apa yang disebut oleh Guan Eng kerana Johor hari ini menjadi tumpuan rakyat Singapura untuk membeli belah dan sebagainya.

"Saya rasa kes penculikan bukanlah sesuatu yang berleluasa hingga beliau boleh mengeluarkan kenyataan sedemikian rupa,"

Dalam perkembangan lain, Khairy berkata mesyuarat Exco Pemuda UMNO akan diadakan di setiap negeri sehinggalah pilihan raya akan datang.

"Hari ini Selangor telah dipilih sebagai lokasi pertama mesyuarat Exco Pemuda di Luar Kuala Lumpur. Menerusi kaedah ini, kita ambil kesempatan untuk berjumpa dengan kepimpinan Pemuda di peringkat negeri untuk mengetahui dengan lebih dekat persiapan menghadapi pilihan raya nanti.

"Menerusi kaedah ini kita harap jentera kita dapat menyalurkan maklumat serta masalah secara terus kepada keimpinan pusat," katanya. -MediaUMNO

[photo inside] Empire Tower Shopping Gallery Subang Meletup (Empire Subang Explode)

Posted: 27 Sep 2011 07:34 PM PDT


Pagi tadi dikejutkan dengan berita Empire Tower Shopping Gallery Subang (Empire Subang Explode) meletup, lihat gambar-gambar tersebut lagi menakutkan, macam baru lepas kena bom ke keadaannya, mujur juga kejadian tersebut berlaku pada 3.45pagi, kalau berlaku siang hari macam mungkin banyak nyawa yang akan terkorban kerana orang ramai yang akan berada disana untuk shopping dan berkerja.


Menurut laporan berita terkini tv3 kejadian berpunca dari letupan tangki gas bawah tanah di bangunan tersebut, 4 orang tercedera dan manakala 300 orang yang lain diselamatkan dan dipindahkan – Sumber berita terkini tv3, dan Selanjutnya baca di bawah ini, sumber dari TheStar:-


Two injured in shopping mall blast in Subang

SUBANG JAYA: Two people were injured while more than 300 people rescued and evacuated when an explosion occurred inside the Starbucks outlet at the Empire Subang here early Wednesday.

Four people, who were trapped in the lower ground floor of the shopping complex that also houses a boutique hotel, were rescued by firemen from the Subang Jaya Fire and Rescue Department.

The 3.45am gas tank explosion that happened at the outlet located on the lower ground floor also damaged two other floors of the complex.

The injured, a Nepali security guard and a local who sustained cuts caused by falling shattered glass, were sent to the hospital for treatment.

Subang Jaya Fire and Rescue department operations chief Harry said firemen from subang Jaya were assisted by their colleagues from PJ and surrounding areas in evacuating the hotel guests numbering more than 300 people.

Pemuda UMNO Minta Teliti Mansuh Seksyen 15 AUKU

Posted: 27 Sep 2011 07:00 PM PDT


Pergerakan Pemuda UMNO hari ini meminta kerajaan memansuhkan Seksyen 15 Akta Universiti dan Kolej Universiti 1971 (AUKU) yang melarang pelajar daripada terbabit atau meluahkan rasa simpati serta sokongan kepada mana-mana parti politik negara ini.

Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin berkata, permintaan memansuhkan Seksyen 15 itu disuarakan golongan mahasiswa menerusi kaji selidik yang dilakukan pergerakan itu tahun lepas.

"Kita harap kerajaan teliti Seksyen 15 AUKU ini bagi memberi peluang kepada penuntut di Institusi Pengajian Tinggi terbabit secara langsung dalam politik," katanya pada sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat exco Pemuda UMNO di Bangunan UMNO Selangor semalam.

Beliau berkata, langkah itu juga sejajar dengan keputusan kerajaan memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) baru-baru ini

Burukkan Nama Baik Johor: Azalina Palam Guan Eng!

Posted: 27 Sep 2011 06:00 PM PDT


Agendadaily: Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng perlu meminta maaf kepada semua rakyat Johor berikutan kenyataan biadapnya mengatakan negeri itu tidak selamat untuk dikunjungi.

Ahli Parlimen Pengerang, Datuk Azalina Othman Said berkata kenyataan Setiausaha Agung DAP itu berniat jahat dan amat dikesali..

"Johor lebih selamat dan stabil bukan sahaja aktiviti pelaburan malah untuk membeli-belah, bercuti dan bersiar-siar berbanding Pulau Pinang yang sering belaku demonstrasi dan bantahan berikutan ketidakpuasan hati rakyat terhadap Guan Eng,"katanya dalam satu kenyataan media.

Menurutnya, setiap hari terutama hujung minggu berduyun-duyun warga Singapura memasuki negeri ini dengan berbagai tujuan.

"Jika kita perhatikan tiap kali petang Jumaat hingga mencecah pukul 12 malam banyak kenderaan Singapura memasuki Johor dan menginap sama ada di hotel-hotel ataupun rumah saudara mara hingga petang Ahad," katanya.

Bahkan jelas beliau, pada hari-hari perayaan dan cuti sekolah, pusat membeli-belah, pasar raya besar dan di Pasar Tani Larkin dikuasai oleh warga Singapura.

"Mereka bukan sahaja menjalankan aktiviti itu dengan santai malah keperluan seperti minyak petrol, mengubah suai dan menghias kenderaan dan mencuci kenderaan semua dilakukan di bandar raya ini,"katanya lagi.

Guan Eng dalam satu pertemuan dengan Kelab Wartawan Asing di Singapura baru-baru ini mengatakan Johor banyak berlaku kejadian jenayah dan peluang untuk diculik sangat mudah berbanding Pulau Pinang.

Jelas Azalina, kenyataan Guan Eng tidak benar sama sekali kerana ramai warga Singapura memilih bercuti di Johor.

"Mereka memilih ke Desaru, Tanjung Balau, Batu Layar, Punggai, Kampung Sungai Kapal dan banyak lagi dan kenyataan Guan Eng itu berniat jahat dan dia mesti meminta maaf kepada Menteri Besar, Datuk Abdul Ghani Othman dan seluruh rakyat Johor amnya, " katanya.

Sebelum ini, Abdul Ghani ketika mengulas isu yang sama berkata, tuduhan Guan Eng itu tidak benar dan menegaskan Johor adalah negeri yang aman dan berkembang dari segi ekonomi selain kadar jenayah yang terkawal.

Dakwaan Guan Eng bahawa Pulau Pinang mendahului negeri lain dalam sektor pelaburan adalah tidak benar kerana Johor antara negeri yang berjaya menarik pelabur asing pada paras yang tertinggi di Malaysia.

"Di Iskandar Malaysia saja, jumlah pelaburan yang berjaya dibawa masuk adalah sebanyak RM76 bilion dan dijangka meningkat pada tahun yang mendatang. Jika dibandingkan dengan Pulau Pinang, mereka jauh ketinggalan," katanya.

Justeru, beliau meminta rakyat Malaysia dan Johor khususnya menilai kenyataan yang dikeluarkan Guan Eng dan tidak terpengaruh dengan cubaannya untuk memburukkan imej negeri.

Lim Guan Eng Akan Di Dakwa Oleh Polis Johor!

Posted: 27 Sep 2011 11:53 AM PDT

Sudah la apek! Baru setahun jagung memerentah dah nak tunjuk bagus!

Polis sedang mempertimbangkan tindakan yang boleh dikenakan ke atas Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng ekoran kenyataannya memburukkan negeri ini dalam satu pertemuan dengan media asing di Singapura, baru-baru ini.

Ketua Polis Johor, Datuk Mohd. Mokhtar Mohd. Shariff berkata, beberapa laporan polis telah dibuat mengenai perkara itu dan pihaknya akan mengenal pasti tindakan yang boleh diambil memandangkan kenyataan itu dibuat di luar negara.

Beliau yang nyata berang dengan keceluparan Guan Eng, turut menyifatkan kenyataan Setiausaha Agung DAP itu tidak boleh diterima, berniat jahat, tidak berasas dan tidak benar sekali gus mengingatkan pemimpin DAP itu tidak bercakap sesuka hati.

"Kenyataan beliau kononnya sesiapa sahaja dari Singapura yang datang berurus niaga di negeri ini tidak selamat dan akan diculik oleh penjenayah adalah amat dikesali dan jelas ia adalah tidak benar sama sekali.

"Trend penurunan indeks jenayah yang dicatatkan negeri ini jelas membuktikan keadaan keselamatan di negeri ini adalah terjamin bukan sahaja untuk rakyat negeri ini tetapi juga rakyat asing," katanya pada sidang akhbar di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Guan Eng yang didakwa memburukkan negeri Johor dalam satu pertemuan dengan media asing di Singapura baru-baru ini dan disiarkan sebuah stesen tempatan kemarin.

Transkrip Temu Ramah Guan Eng Dengan FCA di Singapura

KJ Cabar Nik Aziz Laksanakan Hudud di Kelantan

Pemuda Anjur Pentas Patriot Salur Kisah Sebenar Sejarah Negara

Transkrip Temu Ramah Guan Eng Dengan FCA di Singapura

Posted: 27 Sep 2011 11:39 AM PDT

"Tetapi di Johor, seseorang warga Singapura boleh diculik. Anda tidak akan alaminya jika datang ke Pulau Pinang." Guan Eng Memburukkan Malaysia!!

SOALAN: Artikel The Economist sepenuhnya menulis perkara positif mengenai Pulau Pinang. Adakah terdapat apa-apa laporan yang negatif ke atas Pulau Pinang?

Saya merujuk laporan NST bahawa Kerajaan Pulau Pinang perlu bersih mengenai rangka tindakan pembangunan perindustrian di negeri ini dan tidak memberikan pelbagai alasan mengapa ia ditangguhkan.

Business Times pula melaporkan perkhidmatan asas seperti kereta api tidak berfungsi dan sebagainya. Adakah ini kerana beberapa media Malaysia dianggap ada tujuan politik atau sesetengah kritikan itu ada kebenarannya?

GUAN ENG: Semua akhbar-akhbar di Malaysia dikawal oleh kerajaan. Tidak bermakna bahawa kita menolak kritikan yang dibuat terhadap kerajaan negeri. Tetapi jika itu yang terbaik mereka boleh lakukan, maka ia menunjukkan kerajaan negeri yang mentadbir kerajaan dengan efisien.

Mengenai pelan induk perindustrian, Pulau Pinang telah mengumumkannya tetapi kerajaan Pusat mendesak bahawa kita perlu bekerjasama dalam Greater Penang Masterplan.

Oleh itu, kita telah bersetuju untuk bekerjasama dengan kerajaan Persekutuan selepas musim cuti umat Islam. Sekarang kita dipersalahkan oleh media kerajaan kerana melakukan perkara-perkara yang kerajaan minta kita untuk lakukan.

Dari segi keadaan perkhidmatan asas di Pulau Pinang, saya ingin menjemput anda untuk datang ke Pulau Pinang.

Pulau Pinang adalah jelas lebih bersih bukan sahaja dari segi mentadbir kerajaan yang jujur tetapi juga bersih dari segi fizikal.

Juga lebih selamat dan tidak perlu bimbang tentang keselamatan di Pulau Pinang. Pulau Pinang berada di tempat pertama tahun lalu dari segi mengatasi jenayah iaitu sebanyak 27 peratus.

Bagi tempoh enam bulan pertama juga jenayah dikurangkan sebanyak 25 peratus. Tetapi di Johor, seseorang warga Singapura boleh diculik. Anda tidak akan alaminya jika datang ke Pulau Pinang.
-UM

KJ Cabar Nik Aziz Laksanakan Hudud di Kelantan

Posted: 27 Sep 2011 08:30 AM PDT



Ketua Pemuda UMNO Malaysia, Yb Khairy Jamaluddin cabar Nik Aziz dan Pakatan Rakyat laksanakan hukum hudud di negeri Kelantan.


PAS ADA BERANI KA?

Pemuda Anjur Pentas Patriot Salur Kisah Sebenar Sejarah Negara

Posted: 27 Sep 2011 08:04 AM PDT


Pemuda UMNO akan menjadi pemudah cara kepada kepada bekas-bekas tentera serta polis dan pihak lain dalam usaha menyalurkan kisah sebenar sejarah lalu kepada umum agar ianya tidak dimanipulasi oleh mana-mana pihak.

Serentak dengan komitmen berkenaan, pergerakan itu akan menganjurkan Pentas Patriot berhubung isu kontroversi yang ditimbulkan Timbalan Presiden Pas Mohamad Sabu yang menganggap komunis sebagai hero berbanding pihak polis.

"Kita akan bekerjasama dengan bekas-bekas perajurit dalam usaha memastikan sejarah sebenar dapat diketahui umum. Kita akan mulakan pentas berkenaan di Bukit Kepong, Parlimen Pagoh di Johor pada 29 Okt ini dengan kerjasama beberapa persatuan bekas polis dan askar serta pejuang peristiwa berdarah itu.

"Selain ceramah, kita juga akan mengadakan pertandingan esei untuk pelajar sekolah pada sebelah siang selain taklimat daripada bekas anggota keselamatan. Kita akan terangkan isu ini kerana ia sangat sensitif kepada semua pihak lebih-lebih lagi pejuang kemerdekaan serta perkara yang membabitkan sejarah.

"Pemuda tidak akan benarkan mana-mana pihak untuk memutar belit sejarah demi kepentingan mana-mana pihak," katanya.

Dalam perkembangan lain, Khairy yang juga Pengerusi Pemuda Barisan Nasional (BN), berkata seiring dengan langkah kerajaan memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) baru-baru ini, beliau berharap kerajaan turut memberi perhatian terhadap Akta Universiti dan Kolej Universiti 1971 (AUKU).

"Kita berharap kerajaan memansuhkan Seksyen 15 AUKU yang melarang pelajar daripada terbabit atau meluahkan rasa simpati serta sokongan kepada mana-mana parti politik negara ini. Permintaan ini disuarakan golongan mahasiswa menerusi BN Youthlab yang dilakukan pergerakan itu tahun lepas.

"Kita harap kerajaan teliti Seksyen 15 AUKU ini bagi memberi peluang kepada penuntut di Institusi Pengajian Tinggi terbabit secara langsung dalam politik," katanya. -Umno-Onlie

Khalid Samad Langgar Arahan "Tutup Mulut" Berhubung Isu Hudud!

Posted: 27 Sep 2011 06:46 AM PDT


Pada satu sidang akhbar bersama, Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali semalam berkata, semua pemimpin pakatan pembangkang diarah tutup mulut daripada mengeluarkan sebarang kenyataan berhubung kontroversi isu pelaksanaan hukum hudud sehingga Rabu ini berkuat-kuasa serta merta.


"Jadi kami telah memutuskan iaitu bermula sekarang sehingga 28 September ini tidak boleh ada lagi kenyataan yang dibuat oleh pimpinan Pas, PKR dan DAP berhubung isu hudud," katanya pada sidang akhbar yang diadakan di Ibu Pejabat Pas kemarin.

Tak sampai 24jam MP Shah Alam, Khalid Samad langsung tidak menghiraukan arahan dari Setiausaha Agung PAS tersebut, beliau hari ini membuat kenyataan berkata, pelaksanaan undang-undang hudud perlu berdasarkan kehendak rakyat dan akan ditadbir oleh kerajaan yang dipilih.

Menurut beliau, PAS sebagai sebuah parti Islam akan sentiasa berjuang untuk pembuatan undang-undang hudud kerana ia adalah undang-undang Islam, bagaimanapun, beliau berkata ia adalah rakyat yang harus mempunyai keputusan muktamad mengenai isu itu.

"Ini adalah sebuah negara demokrasi. Apa-apa jua akan pergi lebih jauh dengan mandat majoriti.
"Sama seperti di Kelantan dan Terengganu, orang ramai di negeri-negeri yang menyokong undang-undang (enakmen) hudud, oleh itu mereka boleh membuat referendum untuk menukar undang-undang yang sedia ada, dan PAS akan membantu rakyat mengenai perkara itu. Baca lagi di sini...

KANTOI! Puak PAS memang tak pernah hormat Ketua Puak mereka!

'Undilah" Khalid Samad Part 2 - Contoh Pemimpin PAS Masakini "Cool"

Posted: 27 Sep 2011 06:00 AM PDT


Bila Khalid Samad kena gelek ngan mak buyung seksi ni hilang "Hudud"


Ulamak, Fulamak! Ular hup!


Cool Bro!

Ini Komen pembaca aku:  Gambaran pemimpin pas masakini yg terbuka...tahniah.isele isele gak,janji WOLRD..ha ha

~ faithajar


Undilah Gambar Khalid Samad Ini...

Analisa Kumbang

Posted: 28 Sep 2011 03:20 AM PDT

Analisa Kumbang


WAJIB Tonton Video Klip 0;48 Minit Ini..... CEPAT Jangan Lepaskan Peluang..!!

Posted: 27 Sep 2011 08:10 AM PDT

Link
The closer Shamsidar Anwarnya brother was standing next to ...? Two women in headscarves had turned aside pink .... Perhaps for that reason gave way to James for the picture at all, the ground cover line!

PANAASS Open House! Wan Azizah BOYCOTT Open House Azmin…, Anwar Sakan Bermesra Dengan Shamsidar…[Berita Bergambar]

Posted: 27 Sep 2011 08:09 AM PDT

The closer Shamsidar Anwarnya brother was standing next to ...? Two women in headscarves had turned aside pink .... Perhaps for that reason gave way to James for the picture at all, the ground cover line!

Foto Gambar Hot Skandal Julia Perez Mabuk

Posted: 27 Sep 2011 08:07 AM PDT

Gambar Skandal Julia Perez Mabuk

Gambar Skandal Julia Perez Mabuk

Gambar Skandal Julia Perez Mabuk

Gambar Skandal Julia Perez Mabuk

Panaass Jumaat..! Rumahtangga Nora Mohd Nor Hancur.., Bercerai Dengan Suaminya Untuk Berkahwin Dengan YB PAS Sebagai Isteri Kedua...

Posted: 27 Sep 2011 08:06 AM PDT


It is despicable and disgraceful to use Islam as a facial mask to deceive people! It is learned that marriage the second time this Honourable opposition of his first wife. Even their children do not give its blessing. Is it because the truth status of PAS YB's first wife is no longer needed? Is it because Pok Nik give money gifts to the women who allow polygamy in the state but also excited to get YB?

YB will not forget the main conditions of polygamy is "fair". Is it fair YB 'robbed' Nora from her husband? Can the Honourable do justice to his first wife and children? Do haraplah YB, YB himself with the self can not afford to be fair with others much less. But more exciting this year will beraya YB with his second wife Nora .... wah beraya joy with the wife loved ones.

MAMPUS..! Khalid Gagap Puji Ronnie Liu Kerana Banyak Rumah Urut Di Selangor...

Posted: 27 Sep 2011 08:06 AM PDT


In his telephone conversation with Dato Azeez Blogger Rbf while ago, we heard that a delegation team of Special Mission to Somalia will soon be leaving home at 8.15 am during the hours of 1:15 pm Somali time in Malaysia.

God willing, if all goes well, they dijangakan will land at RMAF Subang Airport at 8.00 am on Sunday 4 September 2011 equivalent.

Let us Malaysians to pray that Allah swt protect the whole friends who are still in Somalia to secure home ... Let us together many RMAF Subang Airport celebrated their return at once to accompany the deceased to be buried late Faizul.

Ibu Muda 10 Tahun & Pasangannya Sepupu 13 Tahun

Posted: 27 Sep 2011 08:05 AM PDT

[Photo: Elena, 10, appears older than her actual age as well as 13-year-old cousin, who is also the father of the baby]
This is the face of a young mother 10 years old, Elena Chiritescu, the descendants of Romanian gypsies, that shook the world Europe recently when giving birth in a hospital in Spain. Gheorghe Mecic spouse is 13 years which is also his cousin. They live with grandmother in the family home of his cousin as she worked in Spain after the death of her husband. Elena disahkkan by the registration officer was born in April 2000.

'Scarlett Johansson' naked photo recreated in dozens of hilarious snaps

Posted: 27 Sep 2011 08:04 AM PDT





After images purportedly showing Scarlett Johansson posing almost naked in front of a mirror went viral online, dozens of imitators have posted their own snaps recreating the pose on Facebook.
Last week, a photo showing a woman who resembles the 26-year-old actress holding a towel with her rear reflected in a mirror behind her appeared on the internet.
Since then, a number of people have uploaded similar snaps revealing their bare derriere in a mirror.
The posers have submitted their interpretations to a dedicated 'Scarlett Johanssoning' Facebook page.
As well as saucy snaps of near-nude women, there are some very much tongue-in-cheek attempts to recreate the photo.
A Barbie doll, Ernie from Sesame Street, Paddington bear, Donald Duck and even a pug dog have been photographed in similar poses.
A few men have also got in on the action, including one who used Photoshop to superimpose a picture of a woman's bronzed bottom in the reflective surface behind him.
Even the art world has got involved, with US artist Dan Lacey imagining President Obama as Scarlett in a bizarre new painting.
Although it cannot be confirmed if the original picture is indeed of the Lost In Translation star, one of the photos that has been leaked shows a tattoo on the woman's left arm - similar to one Scarlett has been photographed showing before.
Reports surfaced earlier this year that a group of opportunist hackers stole nude photos from up to 50 A-list celebrities, including Scarlett, after breaking into their email accounts.

AL-Kesah AloQStaQ

Posted: 28 Sep 2011 03:14 AM PDT

AL-Kesah AloQStaQ


Nik Aziz ni AJARAN SESAT ka ? ... SEBENAQNYA , HUDUD ADALAH UNTUK SEMUA ORANG , TAK KIRA ISLAM & BUKAN ISLAM !!

Posted: 27 Sep 2011 06:39 PM PDT


Aku heran betui la orang PAS menyokong Nik Aziz ni, deorang semua tu buta tuli pekak ka? ... atau buta kayu? ... atau TOLOL? ... atau otak sewel? ... atau bodoh piang macam taik unta? Cuba baca kenyataan Nik Aziz ni ...



Cuba pulak kita dengar betul-betul apa yang disyarahkan oleh Tok Guru Al-Ustaz Azhar Idrus (Ustaz ni jugak penyokong kuat PAS ni! Ni bukan Ustaz pro-UMNO ni ... )

Ustaz Idrus menghuraikan secara ringkas dan tepat mengenai HUKUM HUDUD TERHADAP ORANG ISLAM & BUKAN ISLAM
, tonton video di bawah ni. ;


SEBENARNYA HUDUD ADALAH DILAKSANAKAN UNTUK KESEMUA ORANG TAK KIRALAH ENGKAU TU ORANG ISLAM, MAHUPUN ENGKAU BUKAN ISLAM (KAPIR) ... SEMUA TERLIBAT !

Bukan macam yang Nik Aziz sebut : "HUKUM HUDUD HANYA KEPADA ORANG ISLAM SAHAJA, JADI DAP (ORANG KAPIR) TAK PERLU RISAU "...


Nik Aziz ni mengaji kitab mana sebenarnya ni ?
Nik Aziz ni ajaq AJARAN SESAT ka ? ........


AloQStaQ
28 September 2011
RABU
9:39 Pagi

Daniel Arif

Posted: 28 Sep 2011 02:09 AM PDT

Daniel Arif


Order Epson B11B193141 - Perfection V30 Color Flatbed Scanner, 4800 x 9600 dpi, Black in Minnesota

Posted: 27 Sep 2011 06:41 AM PDT

Compare Epson B11B193141 - Perfection V30 Color Flatbed Scanner, 4800 x 9600 dpi, Black

Epson B11B193141 - Perfection V30 Color Flatbed Scanner, 4800 x 9600 dpi, Black

View more pics

description

Full description

 

Epson B11B193141 - Perfection V30 Color Flatbed Scanner, 4800 x 9600 dpi, Black

Price:

Sahabat-Gunung

Posted: 28 Sep 2011 01:47 AM PDT

Sahabat-Gunung


Hakikatnya, Johor Lebih Selamat Dari Pulau Pinang

Posted: 28 Sep 2011 01:28 AM PDT

Pergerakan Pemuda UMNO Pulau Pinang amat kesal dengan kenyataan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng mengenai kadar jenayah di negeri Johor.

Ketuanya, Ir Shaik Hussein Mydin berkata, Lim Guan Eng sepatutnya sedar bahawa Pulau Pinanglah adalah negeri pemangkin jenayah di Malaysia.

"Pemuda merasakan kenyataan Lim Guan Eng adalah berasaskan sifat rasis dan cauvinis Lim Guan Eng yang ingin menjatuhkan dan mencemarkan nama baik negeri Johor yang hakikatnya diterajui kerajaan BN, di mana majoriti penduduknya adalah Orang Melayu yang juga beragama Islam. Lim Guan Eng adalah anti Islam, Pemuda harap Lim Guan Eng bersainglah dengan Johor secara gentleman, bukan cara kotor, bodoh dan rasis.

Diharapkan DYMM Sultan Johor dapat mengharamkan Lim Guan Eng dari memijak bumi Johor. Pengalaman saya belajar dan bekerja di UTM, Johor selama 5 tahun menunjukkan bahawa Johor lebih selamat berbanding Pulau Pinang sekarang di bawah DAP yang nampaknya lebih mengalakkan Jenayah di Pulau Pinang," ujarnya dalam satu kenyataan kepada UMNO-Online.

PRU 13 Dah Semakin Hampir

Posted: 28 Sep 2011 12:01 AM PDT

Wah, semakin hampir. Jentera BN harus bersiap sedia dari sekarang, gelanggang PRU 13 sudah semakin dekat …..

Tapi benarkah langkah BN yang mula mengenal pasti calon yang bakal bertanding pada PRU 13 kelak membuktikan bahawa Pilihanraya dah semakin hampir?

Sila baca seterusnya di UMNO-Online

Pemuda Anjur Pentas Patriot Salur Kisah Sebenar Sejarah Negara

Posted: 27 Sep 2011 07:17 PM PDT

Pemuda UMNO akan menjadi pemudah cara kepada kepada bekas-bekas tentera serta polis dan pihak lain dalam usaha menyalurkan kisah sebenar sejarah lalu kepada umum agar ianya tidak dimanipulasi oleh mana-mana pihak.

Serentak dengan komitmen berkenaan, pergerakan itu akan menganjurkan Pentas Patriot berhubung isu kontroversi yang ditimbulkan Timbalan Presiden Pas Mohamad Sabu yang menganggap komunis sebagai hero berbanding pihak polis.

"Kita akan bekerjasama dengan bekas-bekas perajurit dalam usaha memastikan sejarah sebenar dapat diketahui umum. Kita akan mulakan pentas berkenaan di Bukit Kepong, Parlimen Pagoh di Johor pada 29 Okt ini dengan kerjasama beberapa persatuan bekas polis dan askar serta pejuang peristiwa berdarah itu.

"Selain ceramah, kita juga akan mengadakan pertandingan esei untuk pelajar sekolah pada sebelah siang selain taklimat daripada bekas anggota keselamatan. Kita akan terangkan isu ini kerana ia sangat sensitif kepada semua pihak lebih-lebih lagi pejuang kemerdekaan serta perkara yang membabitkan sejarah.

"Pemuda tidak akan benarkan mana-mana pihak untuk memutar belit sejarah demi kepentingan mana-mana pihak," katanya.

Dalam perkembangan lain, Khairy yang juga Pengerusi Pemuda Barisan Nasional (BN), berkata seiring dengan langkah kerajaan memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) baru-baru ini, beliau berharap kerajaan turut memberi perhatian terhadap Akta Universiti dan Kolej Universiti 1971 (AUKU).

"Kita berharap kerajaan memansuhkan Seksyen 15 AUKU yang melarang pelajar daripada terbabit atau meluahkan rasa simpati serta sokongan kepada mana-mana parti politik negara ini. Permintaan ini disuarakan golongan mahasiswa menerusi BN Youthlab yang dilakukan pergerakan itu tahun lepas.

"Kita harap kerajaan teliti Seksyen 15 AUKU ini bagi memberi peluang kepada penuntut di Institusi Pengajian Tinggi terbabit secara langsung dalam politik," katanya.

PANEH MIANG

Posted: 28 Sep 2011 01:07 AM PDT

PANEH MIANG


Bajet KEBAJIKAN Najib

Posted: 27 Sep 2011 08:28 PM PDT

3 Oktober 2011, Parlimen akan bersidang. Minggu pertama ini seperti lazimnya YAB Menteri Kewangan akan membentangkan Belanjawan Negara. Bajet 2012 dikobar sebagai Bajet pilihanraya (skrip Pas+PkR+DAP). Inilah perbendaharaan kata paling murah yang ada dalam minda pemimpin pembangkang.

Apa pun, Pak Sedaro difahamkan bahawa Bajet Kebajikan merupakan mauduk dan resepi utama Belanjawan 2012. Input Bajet Kebajikan antaranya:

1. Skim pencen ilat diberikan kepada semua pesara tentera, polis, anggota pakaian seragam/beruniform dan kakitangan awam tidak beruniform akan dikaji semula. Wang perbendaharaan simpanan di PERKESO akan diberi lebih kepada mereka.

2. Skim pencen ilat kepada pesara swasta yang menerima nasib yang daif dek kerana kecacatan kekal atau tidak kekal juga akan dikaji semula. Yang pasti mereka akan terima pampasan dan faedah lebih daripada simpanan atau pelaburan PERKESO.

3. Simpanan KWSP akan ditokok dividen kepada 10% daripada kedudukan biasa. Ini berdasarkan simpanan KWSP ialah tabung Ke-4 paling besar di dunia.

4. Semua pelabur simpanan yang masih memiliki simpanan pelaburan dalam mana-mana Dana ASN akan menerima bonus simpanan sebanyak 10% daripada nilai simpanan yang ada, dan boleh diwarta pemilikan pada 1 Januari 2012.

5. Semua pelabur dalam Simpanan Tabung Haji akan menerima "Top-Up" daripada Tabung Haji kerana kekayaan sektor pelaburan dalam TH Plantation Berhad dan perniagaan lain. Pelabur dan penyimpan akan menerima LABA Khas sebanyak RM 1000 hingga RM 5000 mengikut jumlah simpanan berkenaan.

6. Semua kampung Melayu seluruh negara yang dianggar sebanyak 16,500 buah akan menerima Wang Ehsan Kerajaan Malaysia sebanyak RM5,000 setiap kampung untuk tujuan pengindahan landskap dan keceriaan kariah kampung.

7. Semua imam Masjid, Surau seluruh Malaysia akan menerima ganjaran sara hidup bulanan ehsan selama 12 bulan sebanyak RM2,000 seorang. Semua jawatankuasa masjid dan surau seluruh Malaysia akan menerima elaun khas ehsan selama 12 bulan sebanyak RM250 seorang, kecuali Bilal dan Siak sebanyak RM500 seorang. Elaun Ehsan ini sebagai tambahan dan insentif menjalan usaha-usaha imarah Masjid dan Jemaah Kariah. Elaun untuk beli petrol motosikal dan motorkar, bukan buat tak tentu ARAH.

8. Semua petugas pilihanraya ke-13 akan menerima elaun khidmat khas yang ditambah sebanyak 20% daripada elaun semasa sejak PRU-1 hingga PRU-12 dulu. Ini akan memberi kesan kepada sumbangan dan pengiktirafan Kerajaan Malaysia kerana petugas berkorban tanpa mengira mereka penyokong parti mana.

9. Semua anak yang lahir pada 2008 hingga 2013 akan menerima bantuan buka akaun di BSN dan PTPTN sebanyak RM20 dan RM100 masing-masing. Sumbangan ini daripada Tabung Ikhlas GLC di bawah Khazanah Nasional. Semua anak Malaysia tanpa mengira kedudukan dan status ekonomi keluarga serta latar belakang politik akan dianugerahkan HADIAH SIMPANAN KHAS NEGARA.

Semua bentuk Kebajikan ini akan menelan belanja sebanyak RM15 billion. Semua rakyat memiliki bahagian tersendiri. Siapa yang beringat dan insaf akan bersyukur. Inilah lambang keamanan, perpaduan dan agenda besar Gagasan 1 Malaysia.

Panglima Perang Cyber

Posted: 27 Sep 2011 11:57 PM PDT

Panglima Perang Cyber


APA KOMEN ANDA TENTANG VIDEO NAMEWEE FUCK UTUSAN INI ?

Posted: 27 Sep 2011 11:33 PM PDT





Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih



Gempar : Ketua Pengarang Harakah jumpa PM Bisik Perpaduan ?

Posted: 27 Sep 2011 02:28 AM PDT




Ketua Pengarang Harakah Ahmad Lutfi Othman hadir dalam majis PM merasmikan buku Ainuddin pejuang 'degil' melayu di UTM Jalan Semarak sebentar tadi.

Berita boleh rujuk fb dan twitter Panglima.

Panglima juga sempat rakam gambar perjalanan majlis dan gambar beliau yang hadir dari awal hingga selesai acara.

Ahmad Lutfi yang juga Ketua Pengarang Harakah walaupum bertongkat selepas pembedahan 'bypass' tetap hadir di majlis rasmi PM agak menimbulkan misteri.

Adakah ada sesuatu cuba disampaikan secara langsung kepada PM dari Hj Hadi oleh beliau?

Wallahu A'lam.

Atau ia ada kaitan dengan masa depan Pas dalam Pakatan yang makin hancur?

Baru-baru ini Pesuruhanjaya Pas Selangor pun datang pemukiman adun adun BN yang dibuat di Selangor.

Bahkan turut menyanyi bersama adun kita khabarnya.

Adakah ini tanda Pas mula menyahut seruan damai dalam diam selepas mereka sudah hampir 'tenggelam'?

Sekali lagi, wallahu a'lam.

Yang pasti masa depan Pakatan kian suram walau sudah licin bekalan fitnah dilemparkan!

Baca jawapan Yb Datuk Zulkifli Nordin isu hudud dan perlembagaan yang boleh anda baca di sini

zul4kulim.blogspot.com/2011/09/realiti-hudud.html


Published with Blogger-droid v1.7.4









g a R a m a N i s

Posted: 27 Sep 2011 11:51 PM PDT

g a R a m a N i s


Namewee Cibaikan Suara Melayu

Posted: 27 Sep 2011 10:05 PM PDT


 Anak haram Namewee buat hal lagi.

Kali ini dia bantai suara Melayu Utusan Malaysia. Bagi yang berfikiran open minded mungkin akan berpendapat tiada kesalahan pun untuk Namewee bersikap macam itu. Yang dalam PAS dan PKR pasti sokongan.

Bagi depa tiada sebab kerana Namewee hanya meluahkan perasan. Pundeklah....

Api kemarahan orang melayu terhadap Namewee bukan baru. Sejak dari video klip Negarakuku, anak haram ini sudah menjadi kemarahan orang melayu. Tambahan, sikap prejudis DAP yang membela ibarat menyindir orang melayu yang dianggap kolot.

Apa yang dilihat, Namewee macam tak boleh terima kritikan surat khabar yang menilai filem dan perilakunya. Dia diberi privillage kerajaan untuk terbitkan filem walhal pe'elnya langsung macam orang gila yang mencari publisiti.

Orang Melayu banyak yang makan hati dengan sikap kerajaan. Bengang dengan sikap Nazri Aziz yang mengalu-alukan kedatangannya di Parlimen masih belum lagi padam. Namewee buat hal lagi...

Kalu macam ini kebebasan menulis pun tak boleh diterima untuk apa dasar Buku Jingga mengagungkan kebebasan mutlak untuk bersuara.

Keberanian Utusan Malaysia untuk menulis komentar perihal filem berdasarkan penilaian jujur kerana kesedaran orang melayu terhadap senario politik melayu yang serba masalah. Bercakap mengenai bangsa akan dilabel sebagai perkauman.

Bukankah kelihatan bait-bait penindasan  apabila orang melayu seakan-akan takut untuk berbicara mengenai bangsanya sendiri.

Namewee tidak boleh dikutuk. Dia kebal dan anti-daripada kutukan. Orang melayu macam Nazri Aziz yang liberal dan tak paham akan gelegak kemarahan grass root terhadap Namewee cibai.

Harus diteliti maksud tersirat dalam video ini. Menghentam Utusan Malaysia seolah-olah Namewee ajak orang melayu berentap bergaduh sebagai anak jantan. Kata-kata kesat yang berjela-jela ibarat mencibaikan orang melayu dan mahu seluruh dunia tahu akan sikap kolot orang melayu.

Orang melayu yang menguasai politik dinasti bumi ini. 

Bagi Namewee, cibai ini mahu memberitahu bahwa orang melayu disini penakut dan tidak berani untuk berbuat-buat terhadap dominasi bangsanya dalam segala segi.

Dia boleh berkata menyokong 1 Malaysia tetapi dia fahamkah maksud slogan tersebut secara menyeluruh.

Kita harus tahu Utusan Malaysia adalah suara yang mewakili orang melayu. Harus diingat sejarah itu.

PANAS! AMK Sedang Bergolak

Posted: 27 Sep 2011 02:30 AM PDT

Saat ini timbul pergeseran dalam kabinet AMK apabila SAMM telah menggariskan resolusi bagi menarik sokongan mahasiswa untuk menjadi pelapis semangat radikal menentang pemerintah. Mahasiswa yang sepatutnya membangunkan negara mahu di tune untuk bangkit menentang kerajaan.

Seperti yang telah diuar-uarkan, SAMM yang dipimpin ole Chegu Bard telah melahirkan satu resolusi radikalisme untuk menjadi frontline golongan belia. Katanya non partisan tapi yang PKR lead ini hendak dikategorikan sebagai apa? Badut sarkas...

Resolusi yang dicapai pada 24-25 Sep 2011 disebuah banglo mewah di Shah Alam mengariskan beberapa perkara dan jika dikaji sentimen dan elemen ideologi sosialis penuh dalam resolusi tersebut. Mahu memiliknegarakan sumber jana negara, penggubalan dan pemansuhan undang-undang serta mahu wujudkan sekolah politik.

Rupa-rupanya ada yang mahu mencilok dan geram dengan Chegu Bard

Nik Nazmi menyerang Chegu Bard dengan mengarahkan Setpolnya dalam laman twitter. Saifullah Zulkifli dalam komennya memperlekehkan usaha SAMM. Memang patut pun diperlekehkan kerana mahu gerakkan belia sebagai pemangkin revolusi di negara ini.

Chegubard ini dianggap oleh Saifullah Zulkifli sebagai pengacau di dalam PKR dan kini pengacau kepada golongan mahasiswa dan menuduh Chegubard menggunakan mahasiswa ini sebagai balacinya. Apabila Chegubard menyeru supaya revolusi perlu didesak, beliau sarankan supaya mahasiswa gunakan akal dan jangan jadi balaci kepada politik individu.

Lebih hebat beliau turut menyindir SAMM ini berangan-angan dan ada hati hendak mengajak golongan mahasiswa ini berevolusi. Nie Nik Nazmi yang tak puas hati ke atau Sam Ketot yang berbulu pasal coverage media highlite lebih padaChegu Bard?

Kat media nampak mesra tapi kat dalam penuh dengan sifat dendam dan curiga

Kalau diikutkan, bukan Nik Nazmi yang bengang tetapi Sam Ketot yang tak sanggup lihat Chegu Bard menonjol berbandng dirinya. Nak PRU nie masing-masing nak selinsing baju tunjuk lengan.

Khabar baru yang diterima makin kuat salakan dua puak nak tunjuk hebat

APANAMA

Posted: 27 Sep 2011 11:49 PM PDT

APANAMA


Unbecoming of a Chief Minister

Posted: 27 Sep 2011 04:40 AM PDT

sekupangdua

Posted: 27 Sep 2011 11:36 PM PDT

sekupangdua


KANTOI LU MEMANG KANTOI LA NUWA! KASI JAWAB LA...

Posted: 27 Sep 2011 09:03 PM PDT



TAK YAH CITA, ELOK TENGOK DAN JAWAB SENDIRI! TEMAN SUKA DENGAN VIDEO NIE SEBAB KORANG BOLEH PIKIR SENDIRI, KORANG BOLEH JAWAB KAT SESAPA YANG BANYAK BUNYI. KALAU BUTA PERUT SURUH SAJA DEMA TANYA KAT NUAR KENAPA TAK BOLEH JAWAB 8 SEBAB YANG TERTERA DALAM VIDEO NIE, ELOK JUGAK PADA SESAPA YG NAK MENGHURAIKAN PADA HARAM JADAH YANG KAKI PUTAR YANG SOKONG SI JUBRI NIE! ANY WAY AAA..AAA.A.A.AAA MEMANG KAK ONE DAN NURUL LAWA MEMANG GAGAP TAK BERJAWAP! HEHEHE!

oyabun

Posted: 27 Sep 2011 11:19 PM PDT

oyabun


MB Selangor didesak halang kenaikan sewa di Kompleks PKNS!

Posted: 27 Sep 2011 12:52 AM PDT

Majlis Belia Selangor mendesak Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim masuk campur dan menghalang keputusan Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) untuk menaikkan kadar sewa di Kompleks PKNS, Shah Alam berkuatkuasa awal tahun depan.

Pengerusi Tetapnya, Nor Akmal Ibos berkata, sekiranya Abdul Khalid benar-benar prihatin dengan nasib peniaga di negeri ini, beliau perlu berani dalam membuat keputusan dan bukannya tunduk kepada keputusan PKNS.

"Dalam hal ini, Abdul Khalid dilihat tidak tegas sehingga sanggup membiarkan nasib peniaga di negeri ini diperjudikan oleh kerakusan anak syarikat milik kerajaan negeri membolot keuntungan berlebihan.

"Sekiranya Abdul Khalid ikhlas dan tidak mahu melihat peniaga terutama di kalangan golongan belia di negeri ini gulung tikar, beliau perlu masuk campur dan menghalang keputusan tersebut," katanya semalam.

Beliau mengulas keputusan PKNS menaikkan kadar sewaan premis di Kompleks PKNS, Shah Alam mulai 1 Januari 2012.

Berdasarkan surat pekeliling PKNS bertarikh 12 September 2011, kenaikan itu dibuat setelah mengambil kira kadar sewa bagi bangunan di sekitar Kompleks PKNS, Shah Alam selain menyatakan kadar sewa ketika ini adalah kadar yang sama dikenakan hampir enam tahun lalu.

Berdasarkan pekeliling itu, kadar baharu sewaan Kompleks PKNS, Shah Alam adalah di antara RM4 hingga RM5.20 sekaki persegi bagi tingkat bawah berbanding ketika ini sebanyak RM2.50 hingga RM3.50 sekaki persegi.

Bagi tingkat satu, kadar baharu sewaan dikenakan ialah RM2.50 hingga RM3.50 sekaki persegi berbanding ketika ini iaitu hanya RM2 hingga RM2.20 sekaki persegi, manakala kadar sewaan kiosk pada tahun depan pula dinaikkan kepada RM1,000 seunit berbanding RM500 sebelum ini.

Mengulas lanjut, Nor Akmal berkata, beliau bimbang keputusan untuk menaikkan kadar sewa itu akan membebankan golongan belia yang baru berjinak-jinak dalam dunia keusahawanan.

"Sebagai sebuah anak syarikat yang di bawah kerajaan negeri, PKNS sepatutnya tidak boleh mementingkan keuntungan semata-mata, sebaliknya, ia juga perlu melihat kesannya kepada rakyat khususnya peniaga di negeri ini.

"PKNS sepatutnya berperanan dalam membantu menggalakkan belia menyertai dunia keusahawanan dengan menawarkan pelbagai bantuan kepada belia yang berminat menjadi usahawan dan bukannya mengambil kesempatan daripada mereka," tegasnya.

Wasabi Oyabun..

Belantan

Posted: 27 Sep 2011 11:18 PM PDT

Belantan


Hudud: Pas dicabar tinggalkan DAP!

Posted: 27 Sep 2011 02:41 AM PDT

Pas dicabar supaya meninggalkan pakatan dengan DAP sekiranya parti pembangkang itu mahu meletakkan matlamat menjadi negara Islam atau melaksanakan hukum hudud di negara ini.

Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor, Datuk Seri Noh Omar berkata, Pas sepatutnya tidak perlu tunduk dengan ugutan DAP yang mahu meletakkan jawatan mereka beramai-ramai sekiranya Pas tetap dengan pendirian mahu melaksanakan perkara itu.

"Kenapa Pas perlu takut ugutan DAP jika mereka mahu laksanakan undang-undang hudud. Apa yang jelas kita lihat ialah DAP menentang agenda Pas dan ini bermakna tidak wujud kesepakatan dalam pakatan pembangkang itu sendiri.

"Justeru, jika Pas ini ada prinsip serta maruah, mereka sepatutnya keluar daripada pakatan pembangkang, bukannya tunduk kepada ugutan DAP," katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis perjumpaan dan menyampaikan sumbangan kepada 128 orang bakal haji kawasan Parlimen Tanjong Karang di sini hari ini.

Noh berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng semalam yang menegaskan pemimpin-pemimpin kanan parti itu akan meletak jawatan beramai-ramai sekiranya terdapat usaha meletakkan matlamat menjadi negara Islam atau melaksanakan hukum hudud di negara ini.

Menurut Guan Eng, penegasan itu dibuat sebagai mengulangi pendirian Pengerusi DAP, Karpal Singh sebelum ini bahawa parti itu tidak akan menerima hudud atau idea membentuk sebuah negara Islam sekiranya mereka memperoleh kuasa ke Putrajaya.

Noh yang juga Ahli Parlimen Tanjong Karang bagaimanapun yakin bahawa Pas tetap akan tunduk kepada ugutan DAP dengan melupakan hasrat mereka untuk melaksanakan undang-undang hudud di Kelantan.

Mengambil contoh di Selangor, Pas sebenarnya amat bergantung kepada DAP untuk membolehkan parti itu terus menjadi kerajaan negeri pada hari ini.

Ini kerana katanya, bilangan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) yang dimiliki Pas sebenarnya tidak cukup untuk parti itu mewujudkan kerajaan pimpinannya sendiri kerana hanya mempunyai lapan kerusi DUN dan bergantung kepada DAP yang mempunyai 13 kerusi dan 14 kerusi dari Parti Keadilan Rakyat (PKR).

"Maka sebab itu saya yakin isu hudud Pas ini hanya gimik politik untuk pilihan raya, begitu juga dengan ugutan DAP yang bersifat retorik semata-mata.

"Pas, DAP dan PKR masing-masing bergantung kepada kerusi yang dimenangi mereka untuk menubuhkan kerajaan negeri kerana tiga parti pembangkang ini masing-masing tidak mempunyai kerusi majoriti.

"Saya yakin Pas akan tunduk juga kepada ugutan DAP ini. Begitu juga dengan DAP yang bergantung harap kepada Pas untuk membolehkan mereka berkuasa," ujarnya.-UM.

Suara Politik
Taminsari

The Unspinners

Posted: 27 Sep 2011 11:16 PM PDT

The Unspinners


Rehda Bantu DAP untuk Halau Melayu Ke Luar Bandar?

Posted: 27 Sep 2011 09:00 PM PDT

Apa itu Erectile dysfunction atau mati pucuk?

Posted: 27 Sep 2011 05:53 PM PDT

Mana pergi duit baikpulih jalan dari Federal?

Posted: 27 Sep 2011 08:30 AM PDT

PKNS tidak lagi utamakan rakyat

Posted: 27 Sep 2011 05:30 AM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 27 Sep 2011 11:15 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Fakta! Kemiskinan Amerika Lebih Tinggi Dari Malaysia.

Posted: 27 Sep 2011 10:09 PM PDT

Hari ini MyMassa nak kongsi fakta dengan para pembaca.

Satu fakta yang mampu menyangkal mitos-mitos yang sering berkumandang dalam ceramah-ceramah politik parti pembangkang bahawa Kerajaan hari ini gagal menguruskan ekonomi yang menyebabkan kadar kemiskinan bertambah.

Kemiskinan. Satu perkataan yang menghantui semua kerajaan di dunia. Isu kemiskinan adalah isu sarwajagat yang sering digunakan oleh mana-mana parti politik pembangkang di mana-mana negara. Isu ini lebih sedap digunakan dalam keadaan ekonomi yang masih belum pulih sepenuhnya. Dalam keadaan ini, harga barang akan meningkat sedangkan pendapatan bulanan masih ditakuk lama. Maka, isu yang populis ini akan menjadi halwa telinga pendengar-pendengar setia ceramah pembangkang. Sebagai pembangkang, mereka yang tidak mempunyai kebertanggungjawaban berbanding pemerintah akan menjanjikan janji-janji yang muluk-muluk. Dalam masa yang sama, mereka akan menghentam pemerintah yang kononnya masih hidup dalam kemewahan sedangkan rakyat menderita.

Tanpa mahu membebel panjang, MyMassa kongsikan berita ini dengan pembaca kami.



Nah, lihatlah bagaimana keadaannya di sebuah negara gergasi ekonomi dunia. Jumlah kemiskinan di Amerika Syarikat dijangka mencapai 8 juta orang.

Berdasarkan berita ini, MyMassa cuba menyelidiki bagaimana perbandingan di antara Malaysia dan Amerika Syarikat. Menurut buku CIA World Factbook 2010, populasi penduduk di bawah garis kemiskinan di Amerika adalah 12% sedangkan di Malaysia pula hanya 5.10%


Jadi, di manakah tuduhan pembangkang bahawa Kerajaan Malaysia pimpinan Barisan Nasional gagal mengawal ekonomi negara menyebabkan ramai rakyat miskin? Jika negara maju pun mempunyai peratus rakyat miskin lebih tinggi dari Malaysia.

Sebaga kesimpulan, kemiskinan adalah masalah sejagat yang melanda semua kawasan di muka bumi. Maka, semua Kerajaan cuba sedaya upaya untuk mengurangkan kadar kemiskinan di negara masing-masing. Di Malaysia, Kerajaan yang telah diberi mandat selama lebih 50 tahun ini berjaya mengurangkan kadar kemiskinan dari 27% pada tahun 1970 sehingga ke 5% pada masa sekarang.

Ketika ini, banyak rancangan-rancangan Kerajaan yang sedang diusahakan oleh Kerajaan bagi mengurangkan jurang kemiskinan di antara rakyat. Berikut kami kongsikan beberapa kejayaan dalam dasar-dasar sedia ada oleh Kerajaan Barisan Nasional.



Sekarang ini, cuba perbezaan dasar Kerajaan BN dan Kerajaan Pakatan Pembangkang.



Adakah dengan memberi RM100 setahun sekali mampu membasmi kemiskinan di negara ini. Adakah penyampaian skim jom shopping ini sampai kepada orang yang sepatutnya dapat atau belegar di kalangan ahli parti pembangkang?

MyMassa ada buat kajian rambang dengan bertanyakan skim Jom Shopping ini kepada beberapa penduduk kawasan yang berpendapatan rendah. Mereka memberitahu bahawa mereka tidak pernah dengar dan langsung tak pernah dapat skim tersebut. Pendek kata, sejak PKR-DAP-PAS pegang Selangor, nama mereka dipotong dari senarai nama penerima bantuan kerana mereka bukan ahli parti pembangkang. Sebagai penutup, kami tinggalkan persoalan ini kepada pembaca, PERLUKAH KITA MEMPERCAYAI JANJI-JANJI BOHONG NEGARA BERKEBAJIKAN SEDANGKAN SELAMA INI KEBAJIKAN KITA MEMANG TERJAGA?


*Mitos lawan Fakta. Siapa yang menang?

Wow! Parlimen Akan Bersidang Di Dewan Baru.

Posted: 27 Sep 2011 09:03 PM PDT

Dewan dah baharu.

Jangan bawa perangai lama dah la.

Orang suruh bincang pasal hal rakyat, korang berceramah politik dalam sidang dewan.

Mentang-mentanglah rakyat boleh tengok sidang dewan. Korang gunakan peluang ini untuk dividen politik pembangkang.

Klik untuk besarkan imej.


*MyMassa : Tak sabar tunggu pengumuman Bajet 2012  dalam sidang dewan akan datang.

Pemimpin Pembangkang Berbakat Seni.

Posted: 27 Sep 2011 07:26 PM PDT

Kalau kalah pilihan raya kali ni, bakat yang ada jangan persiakan.

Trylah masuk pertandingan KILAUAN EMAS. Mana la tau boleh jadi juara.



Jom layan bakat-bakat terpendam ahli politik ini.

Bakat Menyanyi



Bakat Menari



Bakat Berlakon



*Video paling atas adalah video terbaru yang dirakam oleh Minaq Jinggo semasa rumah terbuka PKR.

Panas! Blogger Terkenal Pembangkang Hina Sunnah Nabi.

Posted: 27 Sep 2011 06:37 PM PDT

Bila kartun hina Islam, PAS bising.

Bila filem asing hina Islam, PAS bising.

Bila kartun  di utusan dituduh hina Islam, PAS bising.

Bila filem Hantu Bonceng dituduh hina Islam pun PAS bising.

.........................................................................................

Tapi bila DAP hina Islam, PAS dok diam.

Bila DAP pergunakan ayat Al-Quran, PAS dok diam jugak.


Bila Kristian guna kalimah Allah, PAS sokong.

Alasan yang PAS guna, mereka tu tak paham Islam.

............................................................................................

Tapi kalau yang ini pun tak paham Islam ke?

Klik untuk besarkan imej


Yang tulis benda ni tak lain tak bukan blogger @ penulis upahan @ pencacai pengangkat najis pembangkang iaitu Mohd Sayuti Omar di blognya Merah Tinta MSO.

http://msomelayu.blogspot.com/

*Mymassa tunggu komen pembangkang bila kena batang hidung sendiri. Berani tak geng pak janggut bakar akhbar Siasah milik Sayuti macam mana mereka buat kat Utusan.

DAP Penang Bakal Disiasat SPRM?

Posted: 27 Sep 2011 08:03 AM PDT

Nama projek : sPICE

Jumlah ketirisan : RM 10 juta.

Klik untuk besarkan imej.


*Baru nampak parti komponen BN lain aggresif menyerang pembangkang.

Malaysia Di Tempat Ke-9 Dalam Dunia.

Posted: 27 Sep 2011 06:35 AM PDT

Tempat ke-9 popular dalam Industri Pelancongan.

Klik untuk besarkan imej.


Tahniah Kementerian Pelancongan! Satu lagi kejayaan memartabatkan nama Malaysia di persada antarabangsa.

*MyMassa ulangi fakta di bawah Pelan Transformasi Pelancongan Malaysia:

Edisi Kuiz : Hantu Manakah Yang DAP Nampak?

Posted: 27 Sep 2011 05:09 AM PDT

Nik Aziz cakap DAP macam budak kecik nampak hantu.



Soalan Kuiz : Antara berikut, yang mana satu hantu yang dilihat oleh DAP?

1. Mak Lampir.


2. Hantu Bonceng



*Kalau ada hantu lain dalam pakatan, harap pembaca MyMassa boleh tambah di ruang komen.

Edisi Kartun : Satu Sampan Lain Haluan.

Posted: 27 Sep 2011 04:05 AM PDT

Kartun yang dicedok dari Utusan hasil karya Miki.



*Nasib baik satu sampan, bukannya satu karpal.

Elizabeth Wong WAJIB disebat 100 kali mengikut HUDUD!

Posted: 27 Sep 2011 01:45 AM PDT




Di dalam melaksanakan hukum Allah, walau apa alasan mereka sekalipun. Allah SWT telah
berfirman,

"Dialah yang telah mengutus RasulNya dengan membawa petunjuk dan agama yang benar untuk dizahirkan atas seluruh agama yang lain sekalipun orang-orang musyrik membencinya"
[TMQ At-Taubah (9):33].

Ayat di atas menerangkan dengan jelas bahawa Islam wajib dizahirkan, walaupun orang kafir membencinya sekalipun. Dan Islam hanya akan zahir apabila hukum Allah atau hudud Allah diterapkan. Jadi, alasan bahawa orang kafir tidak faham atau tidak bersedia langsung tidak boleh diterima, kerana Allah menyatakan, walaupun orang kafir membencinya sekalipun, Islam wajib dizahirkan.
Bertambah pedih, apabila hudud Allah hanya dikatakan terkena kepada orang Islam sahaja, manakala orang kafir tidak terkena hudud. Jika kita adalah pemerintah, dan jika kita tidak menerapkan hukum Allah, walaupun ke atas orang kafir sekalipun, maka hukum apakah yang akan kita terapkan ke atas mereka? apakah kita akan menerapkan hukum selain Allah ke atas mereka, walhal Allah SWT berfirman,

"Apakah hukum Jahiliyyah yang mereka kehendaki, dan (hukum) siapakah yang lebih baik daripada (hukum) Allah bagi orang-orang yang yakin?" [TMQ al-Ma'idah (5):50].

"...dan barangsiapa yang tidak berhukum dengan apa yang diturunkan Allah, maka mereka itu adalah orang-orang yang kafir" [TMQ al-Ma'idah (5):44].

"...dan barangsiapa yang tidak berhukum dengan apa yang diturunkan Allah, maka mereka itu adalah orang-orang yang zalim" [TMQ al-Ma'idah (5):45].

"...dan barangsiapa yang tidak berhukum dengan apa yang diturunkan Allah, maka mereka itu adalah orang-orang yang fasik" [TMQ al-Ma'idah (5):47].




Apakah Orang Kafir Terkena Hukum Islam?




"Maka putuskanlah perkara atas mereka menurut apa yang Allah turunkan (hukum Islam), dan janganlah kamu mengikuti hawa nafsu mereka dengan meninggalkan kebenaran (hukum Islam) yang telah datang kepadamu"

[TMQ al-Maidah (5):48].

Allah juga berfirman,


"Sesungguhnya Kami telah menurunkan Kitab kepadamu dengan membawa kebenaran, supaya kamu menghukum antara manusia dengan apa yang telah Allah wahyukan kepadamu"



[TMQ an-Nisa (4):105].

Ayat-ayat ini berbentuk umum dan ada ayat yang mana Allah menggunakan lafaz "manusia" yang menerangkan kepada kita bahawa, dalam keadaan kita mengadili sesuatu kes atau ingin menghukum, maka hukum Allah-lah satu-satunya hukum yang wajib dilaksanakan ke atas semua manusia bukannya ke atas orang Islam sahaja) dan langsung tidak ada kebenaran/perintah dari Allah untuk kita (orang Islam) berhukum atau menghukum manusia dengan hukum selain hukum Allah.

  

Contoh yang mudah sahaja seperti hukum potong tangan untuk si pencuri – ini adalah hukum negara di mana tidak kiralah sama ada pencuri itu Muslim atau kafir, maka wajib dipotong tangannya. Begitu jugalah dengan hukum rompak, bunuh, judi, riba, rogol, zina dan sebagainya. Hukum Islam adalah hukum yang wajib diterapkan oleh pemerintah ke atas setiap warganegara.


Selain ini, terdapat banyak hadis yang jelas menunjukkan bahawa orang-orang kafir yang hidup di dalam Daulah Islam adalah dihukum menurut hukum Islam atas kesalahan yang telah mereka lakukan.

Dalam sebuah hadis riwayat dari Anas,

"Seorang Yahudi telah menyepit kepala seorang perempuan dengan dua buah batu. Kemudian ditanyakan kepadanya siapakah yang melakukannya? Ia menjawab, 'sifulan atau sifulan' dengan menyebut nama seorang Yahudi. Rasulullah Sallallahu 'alihi wa Sallam bertanya, 'Apakah engkau telah menyepit kepalanya?' Yahudi itu akhirnya mengakui perbuatannya. Kemudian Rasulullah Sallallahu 'alihi wa Sallam memerintahkan untuk menyepit kepala Yahudi itu dengan dua buah batu (iaitu membunuhnya)".

Dalam riwayat Muslim disebutkan, "...maka ia dibunuh lantaran ia datang kepada Nabi dengan menyerahkan jiwanya"

Dalam sebuah hadis yang diriwayatkan oleh Bukhari dan Muslim,



"Bahawa Rasulullah Sallallahu 'alihi wa Sallam telah pun menghukum rejam dua orang Yahudi. Kedua-dua itu sebelum berzina telah merasai persetubuhan melalui perkahwinan di dalam agamanya".

Imam Nawawi dalam Minhaj At-Thalibin menyatakan, "Dan had (hudud) untuk penzina muhsan, mukallaf yang merdeka adalah rejam. Syarbini berkomentar menjelaskan ungkapan ini, "..kerana Nabi telah merejam dua orang Yahudi sebagaimana diriwayatkan dalam Sahihain, dalam tambahan riwayat Abu Daud, 'mereka berdua adalah muhsan'. Tambahan lagi, akad zimmah adalah syarat untuk melaksanakan hudud ke atas zimmi, bukan kerana statusnya muhsan" [Nihayat Muhtaj VII:427].


Kepada mereka yang ikhlas semata-mata kerana Allah dan tidak ta'sub sesama manusia, maka fikirkanlah sebaik-baiknya akan hal ini. Semoga Allah SWT memberikan anda semua kesedaran dan kekuatan agar tetap teguh dengan perjuangan menegakkan agama Allah dan tidak menggadaikan perjuangan sedikitpun.

Rujukan: Hizbut Tahrir Malaysia


***Jadi, ularmak PAS selama ini berhukum dengan hukum mana yang mengatakan hudud hanya untuk orang ISLAM?!!


Eksklusif! Malaysiakini dan PAS Serang PKR!

Posted: 27 Sep 2011 12:31 AM PDT

'Kerakyatan Badrulamin bertentangan dasar negara'

Meskipun penduduk tetap yang mendapat kewarganegaraan Malaysia - Badrulamin, mendakwa beliau mendapat kerakyatan negara ini melalui saluran yang sah, namun Pemuda PAS mempersoalkan rasional di sebalik pemberian taraf berkenaan yang dikatakan bertentangan dengan dasar imigresen negara.

Dalam satu kenyataan media, ketua pemuda PAS Johor Suhaizan Kaiat (kanan, berjaket hitam) mendakwa bahawa Badrulamin - atau nama sebenarnya Badrulamin Bahron yang berasal dari Indonesia - tidak layak untuk mendapatkan status penduduk tetap mahupun kerakyatan mengikut peraturan imigresen Malaysia.

Menurut Jabatan Pendaftaran Negara (JPN), wanita itu diberikan status penduduk tetap pada 17 Julai, 1982 dan kewarganegaraan pada 31 Januari tahun ini, selepas 29 tahun sebagai seorang pemastautin tetap.


Langgar empat kriteria

Menurut laporan berita yang disiarkan oleh Utusan Malaysia pada 23 September lalu, Alias, yang mengulas laporan dakwaan warga Bangladesh diberi kerakyatan untuk mengundi BN, berkata bahawa hanya orang asing yang berkahwin dengan rakyat Malaysia dan anak-anak mereka di bawah enam tahun yang telah bermastautin di Malaysia sekurang-kurangnya lima tahun berturut-turut layak memohon sebagai penduduk tetap, mengikut Akta Imigresen 1963.

Alias turut menjelaskan bahawa Jabatan Imigresen tidak membenarkan warga asing dengan permit kerja sementara dari memohon untuk menjadi penduduk tetap.

"Permohonan juga dibuka untuk pelabur, pakar-pakar dan profesional yang diiktiraf oleh agensi-agensi kawal selia," katanya.

Pengkhianatan terhadap negara

Pemuda PAS juga mendapati bahawa Jabatan Imigresen menyatakan dengan jelas bahawa hanya rakyat asing dengan permit masuk sah dan telah bermastautin di Malaysia sekurang-kurangnya lima tahun boleh memohon untuk mendapatkan status penduduk tetap. Mereka yang layak untuk mendapatkan permit masuk adalah seperti berikut:

• Profesional
• Kanak-kanak profesional berumur enam tahun ke bawah
• Suami atau isteri kepada profesional
• Individu yang mendapat kelulusan daripada Kementerian Dalam Negeri (KDN) kerana kepentingan ekonomi negara
• Anak-anak warganegara yang berumur enam tahun ke bawah
• Kes-kes khas

"Pemuda PAS menuntut Alias bagi memberikan jawapan kepada rakyat Malaysia berhubung isu Badrulamin."

"Badrulamin ini hanyalah satu kes contoh sahaja. Pemuda PAS sangat khuatir berkenaan pemberian status PR kepada ribuan warga asing dalam negara ini

"Pemberian kerakyatan kepada orang-orang yang tidak berkelayakan demi kepentingan politik adalah satu pengkhianatan kepada negara," kata Suhaizan.
http://www.malaysiakini.com/news/176985

Petikan di atas adalah berita yang diubah daripada perkataan Mismah kepada Badrulamin.

PAS menyerang Kerajaan dengan memainkan isu Mismah sedangkan Badrulamin yang juga pemimpin pembangkang juga merupakan PATI yang diberi kerakyatan.

Jika Mismah diberi kerakyatan setelah berpuluh tahun menjadi warganegara Malaysia, Badrulamin mendapat kerakyatan semasa dia remaja lagi.

Jika PAS jujur dalam memperjuangkan PATI, kenapa mereka menyerang Mismah tetapi bersekongkol dengan Wak Badrul Amin.

Kami mengulang tayang artikel kami mengenai Badrulamin khas kepada pembaca yang ketinggalan mengetahui asal usul wak PKR.


Gempar! Siapa Pemimpin Pembangkang Yang Pernah Ber IC Merah?

Bagi melengkapkan minggu mendedahkan rahsia-rahsia pembangkang oleh blog MyMassa, kami ingin berkongsi satu pendedahan yang telah kami janjikan semalam iaitu pemimpin pembangkang yang pernah berstatus bukan warganegara. Pendedahan yang kami buat ini sebagai counter kepada propaganda pembangkang yang menyerang rakyat Malaysia yang baru mendapat taraf kewarganegaraan. Kami membuat penyelidikan ini selama lebih seminggu bagi mengumpulkan bukti bahawa di kem pembangkang juga wujud pengundi yang sebelum ini pemegang status penduduk tetap. Yang lebih menggemparkan, di kem pembangkang, mereka bukan sahaja pengundi tetap PEMIMPIN!




Pemimpin yang ingin kami kongsikan di sini bukan calang-calang orangnya tetapi seorang Ketua Propaganda Pembangkang! Orang yang kami adalah Badrulamin bin Bahron, Pengarah Penerangan Pejabat MB Selangor.


Nama : Badrulamin bin Bahron
No. Kad Pengenalan : 611204-71-5327



Tempat Lahir : Indonesia
No. Sijil Warganegara : 570294

Tarikh Menjadi Warganegara : 29 September 1978.


Setelah mendapat status warganegara, Wak Badrul yang mendapat pendidikan di Malaysia berjaya melanjutkan pelajaran ke Universiti Al-Azhar Mesir dan kemudiannya dilantik menjadi pensyarah di UIA.

Lulusan BA Azhar, Mesir. LLM Kent, UK. Ph.D Birmingham, UK. Pensyarah Undang-Undang (Asst. Professor) UIA (1984 - 1999)

Mungkin ada yang ingin menafikan maklumat yang kami paparkan. Mungkin ada yang mengatakan bahawa Badrulamin sama seperti kes Azmin, Wan Azizah dan Zuraidah. Bagaimana pula dengan ini?




Nama : Bahron bin Haji Mohammad Tahir (bapa Badrulamin)
Kad Pengenalan : 330814-71-5139
Tempat Lahir : Indonesia
Tarikh Menjadi Warganegara : 13 Ogos 1973


Arwah Bahron yang merupakan bapa kepada Badrulamin telah meninggal dunia pada 3 Julai 2011. Namun namanya masih lagi dalam sistem SPR. Ertinya dalam kerakusan pembangkang menghentam SPR, mereka juga tidak menjalankan tanggungjawab mereka untuk membantu SPR membersihkan  data pengundi. 


Jika Mismah mengaku mengikut jalan hadapan, Badrulamin pula dikhabarkan memasuki Malaysia melalui jalan belakang (tidak dipastikan sama ada melalui jalan tikus atau melalui laut). Apa yang kami lakukan ini adalah untuk membuktikan bahawa pembangkang hanya berpura-pura membongkar adanya pemegang kad pengenalan merah yang telah diberi warganegara mendaftar sebagai pengundi. Sedangkan, dipihak mereka, orang yang mendapat taraf kewarganegaraan ini bukan sahaja sebagai pengundi, malah sebagai pemimpin! Badrulamin juga dikesan beberapa kali bertanding sebagai calon pilihan raya sebanyak 2 kali di Parlimen Sabak Bernam!

PAS memang munafik dengan menyerang Mismah dan rakan-rakan sedangkan dalam masa yang sama mereka cuba menaikkan orang yang diberi taraf kewarganegaraan sebagai pemimpin (ahli Parlimen). Jika pembangkang menang, kemungkinan Badrulamin boleh jadi menteri. Wow! Bukankah ini satu tindakan yang menjual negara seperti yang PAS selalu warwarkan.

Kepada PAS. Jika benar anda mahu bermain game membongkar siapa yang baru mendapat kewarganegaraan dan boleh jadi pengundi, anda silap kerana di kem anda, orang yang anda tuduh macam-macam kini adalah pemimpin tertinggi. Kepada Wak Badrul, jika dakwaan kami salah, buktikan surat beranak anda menunjukkan bahawa anda lahir di Malaysia dan bukannya Indonesia.

*Wak Badrul yang dah dapat macam-macam tetap nak hentam Kerajaan. Tak sedar diri punya PATI. Jangan lupa, selain daripada dapat keistimewaan sebagai rakyat Malaysia, Wak Badrul juga dapat kahwin 2 orang rakyat Malaysia. Bini baru tu bro.

 

MyMassa cabar PAS supaya mengambil tindakan yang sama kepada Badrulamin jika mereka benar-benar ikhlas memperjuangkan isu ini.

*Jika ada yang cuba spin bahawa Badrulamin mendapat kerakyatan kerana kepakarannya, anda silap. Ini kerana Wak PKR ini hanya menjadi warganegara Malaysia pada umurnya 17 tahun.

AZLI SHUKRI

Posted: 27 Sep 2011 11:09 PM PDT

AZLI SHUKRI


"Tetapi di Johor, seseorang warga Singapura boleh diculik. Anda tidak akan alaminya jika datang ke Pulau Pinang." - Lim Guan Eng

Posted: 27 Sep 2011 07:02 PM PDT

SOALAN: Artikel The Economist sepenuhnya menulis perkara positif mengenai Pulau Pinang. Adakah terdapat apa-apa laporan yang negatif ke atas Pulau Pinang? Saya merujuk laporan NST bahawa Kerajaan Pulau Pinang perlu bersih mengenai rangka tindakan pembangunan perindustrian di negeri ini dan tidak memberikan pelbagai alasan mengapa ia ditangguhkan.

Business Times pula melaporkan perkhidmatan asas seperti kereta api tidak berfungsi dan sebagainya. Adakah ini kerana beberapa media Malaysia dianggap ada tujuan politik atau sesetengah kritikan itu ada kebenarannya?

GUAN ENG: Semua akhbar-akhbar di Malaysia dikawal oleh kerajaan. Tidak bermakna bahawa kita menolak kritikan yang dibuat terhadap kerajaan negeri. Tetapi jika itu yang terbaik mereka boleh lakukan, maka ia menunjukkan kerajaan negeri yang mentadbir kerajaan dengan efisien.

Mengenai pelan induk perindustrian, Pulau Pinang telah mengumumkannya tetapi kerajaan Pusat mendesak bahawa kita perlu bekerjasama dalam Greater Penang Masterplan. Oleh itu, kita telah bersetuju untuk bekerjasama dengan kerajaan Persekutuan selepas musim cuti umat Islam. Sekarang kita dipersalahkan oleh media kerajaan kerana melakukan perkara-perkara yang kerajaan minta kita untuk lakukan.

Dari segi keadaan perkhidmatan asas di Pulau Pinang, saya ingin menjemput anda untuk datang ke Pulau Pinang. Pulau Pinang adalah jelas lebih bersih bukan sahaja dari segi mentadbir kerajaan yang jujur tetapi juga bersih dari segi fizikal. Juga lebih selamat dan tidak perlu bimbang tentang keselamatan di Pulau Pinang. Pulau Pinang berada di tempat pertama tahun lalu dari segi mengatasi jenayah iaitu sebanyak 27 peratus.

Bagi tempoh enam bulan pertama juga jenayah dikurangkan sebanyak 25 peratus. Tetapi di Johor, seseorang warga Singapura boleh diculik. Anda tidak akan alaminya jika datang ke Pulau Pinang. (klik di sini)

Nik Aziz Tidak Amanah Dengan Ilmu : Orang Kafir Juga Tertakluk Di Bawah Hukum Hudud

Posted: 27 Sep 2011 07:53 AM PDT

PAS melalui lidah Nik Aziz, Haji Hadi dan para pemimpin utamanya sering mendakwa bahawa orang bukan Islam atau orang kafir Dzhimmi di negara ini terlepas dan bebas daripada terikat dengan hukum Hudud, merupakan satu fitnah atas nama agama - bahkan ia merupakan pembohongan yang jauh terpesong daripada kehendak ajaran Islam yang sebenar. Maka, tidak hairanlah, Tun Mahathir pernah mendakwa bahawa Hukum Hudud yang dicanang oleh PAS selama ini, bukanlah hukum Hudud yang sebenar, sebaliknya ia hanyalah hukum yang digubal dengan kejahilan dan retorik politik untuk berkuasa. Baca penjelasan berhubung hukum Hudud wajib dikenakan juga ke atas orang kafir Dzimmi yang tinggal di dalam sebuah negara Islam :

ISU ORANG BUKAN Islam tidak dikenakan hudud telah muncul di Malaysia sejak tahun 2003 apabila Parti Islam Semalaysia (PAS) melancarkan Draf Negara Islam (DNI)setebal 53 muka surat. Ketika melancarkan DNI ini, Tuan Haji Hadi antaranya menyentuh berkenaan hukum hudud kepada bukan Islam.

Isu ini menimbulkan kebingungan kepada ummat Islam di Malaysia. Saya sendiri dulu diajar oleh PAS bahawa orang kafir yang menjadi warga Negara Islam juga wajib dikenakan hudud. Jika selama ini PAS secara jelas dalam Draf Hudud Kelantan menyatakan hudud wajib ke atas Islam dan bukan Islam, tetapi secara rasminya DNI menidakkan hukum tersebut. Sangat menyedihkan apabila sesetengah ahli PAS, tetap mempertahankan apa saja keputusan ulama' mereka (termasuk bagi kes hudud ini) tetapi masih ada lagi sebilangan orang Islam yang teliti dalam menilai hukum syara' dan tidak menjadikan ulama' sebagai standard kebenaran. Golongan inilah yang mengalami kebingungan, tidak tahu bagaimana untuk berhukum.

Dalam Draf Negara Islam(DNI) yang dikeluarkan PAS pada tahun 2003 edisi bahasa melayu cetakan pertama muka surat 27 adalah dinyatakan
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Perlaksanaan Hukum Hudud, Qisas dan Ta'zir hanya dikenakan ke atas orang Islam sahaja. Penduduk bukan Islam diberi pilihan samada hendak menerima hukum tersebut (hukum Islam) atau Common Law (hukum kufur). Firman Allah swt dalam Al Quran:

Maksudnya: Mereka suka mendengar berita-berita dusta, sangat suka memakan segala yang haram. Oleh itu kalau mereka datang kepada kamu, maka hukumlah di antara mereka (dengan apa yang yang telah diterangkan oleh Allah) atau berpalinglah dari mereka; dan kalau engkau berpaling dari mereka maka mereka tidak akan dapat membahayakan kamu sedikit pun; dan jika engkau menghukum maka hukumlah di antara mereka dengan adil; keran sesunguhnya Allah mengasihi orang yang berlaku adil.(Al-Maidah 42)

Sekiranya dengan melaksanakan yang tersebut di atas dikatakan PAS tidak adil, maka ketetapan Allah swt dalam ayat ini juga tidak adil. Memberi pilihan kepada orang bukan Islam samada menerima hukum Hudud, Qisas dan Ta'zir atau sebaliknya bukanlah ketentuan yang PAS kepada mereka tetapi ketetapan yang Allah jelas dan nyata. Sebarang pertikaian dalam perkara ini sekali gus mempertikaikan hukum Allah.

--------------------------------------------------------------------------------------------
Pembaca yang dikasihi,

Kewajipan kafir dzimmi dikenakan hukuman hudud adalah hukum qathie sebagaimana kewajipan solat, puasa, riba' dan lain-lain hukum qathie yang disampaikan secara tawatur baik dalam Al Quran mahupun Al Hadith. Tindakan PAS terutama Haji Hadi melaungkan di mana-mana hudud tidak dikenakan keatas bukan Islam dan malah mereka menyatakan sesiapa yang mempertikaikan perkara ini sekaligus mempertikai hukum Allah adalah merupakan kecerobohan dalam agama. Penggunaan ayat 42 Surah Al Maidah tersebut jelas salah kaprah kerana ia digunakan pada konteks yang salah. Semua ini akan saya huraikan secara detail dalam siri-siri berikutnya.

Apa yang saya hendak saya pada siri pertama ini, adalah kewajipan kafir dzimmi dikenakan hudud adalah kewajipan yang qathie, bukan khilafiah. Tindakan mana-mana pihak menafikan hukum ini adalah merupakan kecerobohan dalam agama yang wajib dmuhasabah dan ditentang apatah lagi dibawa oleh ulama' yang memimpin parti Islam. Oleh itu saya minta kepada pembaca sekelian untuk menilai apa yang akan saya sampaikan ini berdasarkan hujah syara' semata, tiada selainnya. Janganlah ketaatan kepada ulama' menutup pintu hati kita dalam menilai kebenaran. Kerana Allah mengecam tindakan sedemikian secara keras dalam firmanNYa:

تَّخَذُوا أَحْبَارَهُمْ وَرُهْبَانَهُمْ أَرْبَابًا مِنْ دُونِ اللهِ وَالْمَسِيحَ ابْنَ مَرْيَمَ وَمَا أُمِرُوا إِلاَّ لِيَعْبُدُوا إِلَهًا وَاحِدًا لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ سُبْحَانَهُ عَمَّا يُشْرِكُونَ

Mereka menjadikan orang-orang alim dan rahib-rahib mereka sebagai tuhan selain Allah serta mempertuhankan al-Masih putra Maryam. Padahal mereka hanya disuruh menyembah Tuhan Yang Maha Esa. Tidak ada Tuhan (yang berhak disembah) selain Dia. Mahasuci Allah dari apa yang mereka persekutukan. (QS at-Taubah: 31).

Oleh itu, mari kita mohon kepada Allah agar membuka pintu hati kita dalam memahami penjelasan berikutnya untuk menerima kebenaran sekiranya ia benar. Dan menolak kebathilan jika ia bathil. Kita mohon kepada Allah supaya kita berhukum dengan bersandarkan dalil syar'ie semata. Kita mohon juga kepada Tuhan yang Maha Pemberi Petunjuk, agar kita tidak berhukum kerana sekadar ketaatan kepada pemimpin kita, atau kepercayaan kepada ulama' tertentu melainkan semata atas kebenaran dalil Mu, ya Allah. Ameen,

Dalam surah Al Maidah ayat 41 hingga 45 Allah menceritakan betapa kedegilan Orang Yahudi dalam menerima seruan Nabi Musa. Kepada Nabi Musa diturunkan Kitab Taurat yang menjadi Kitab wahyu. Kemudian dalam ayat 46 dan 47, Allah menceritakan kepada Nabi Isa telah diturunkan Injil tetapi diingkari oleh Bani Israel. Seterusnya dalam ayat 48 Surah Al Maidah, Allah mengiktiraf Nabi Muhammad sebagai Rasul yang baginya diwahyukan Al Quran sebagai sumber hukum.

Dan kami telah turunkan kepada mu Al Quran dengan membawa kebenaran, membenar apa yang sebelumnya iaitu kitab-kitab (yang yang diturunkan sebeklumnya) dan sebagai memansuhkan kitab-kitab yang lain;maka putuskanlah perkara mereka menurut apa yang Allah turunkan dan janganlah kamu memgikuti hawa nafsu mereka dengan meninggalkan kebenaran yang telah datang kepada mu. Untuk tiap-tiap ummat diantara kamu, kami berikan aturan dan jalan yang terang.Sekiranya Allah mengkehendaki, nescaya kamu dijadikannya satu ummat(saja), tetapi Allah hendak menguji kamu terhadap pemberiannya kepada mu, maka berlumba-lumbalah membuat kebajikan. Hanya kepada Allahlah kembali kamu semuanya, lalu diberitahukanNya kepada mu, apa yang telah yang kamu perselisihkan itu. (Al Maidah:48)

Di dalam surah 44 dan 45 Allah menyatakan kepada Nabi Musa diturunkan Taurat, dalam ayat 46 dan 47 kepada Nabi Isa diturunkan Injil, maka seterusnya dalam ayat 48 ini dinyatakan kepada Nabi Muhammad diturunkan Al Quran. Yang dimaksudkan dengan "muhaiminan alahi" adalah menundukkan(musyathiran) dan mengusai (mushallithan). Penguasaan Al Quran terhadap kitab-kitab terdahulu menghapus(naskh) syariat-syariat sebelumnya. Dengan kata lain Al Quran membenarkan keberadaan kitab-kitab terdahulu dan sekaligus menasakhnya.

Seterusnya dalam ayat 49 Allah berfirman

وَأَنِ احْكُمْ بَيْنَهُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللهُ وَلاَ تَتَّبِعْ أَهْوَاءَهُمْ وَاحْذَرْهُمْ أَنْ يَفْتِنُوكَ عَنْ
بَعْضِ مَا أَنْزَلَ اللهُ إِلَيْكَ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَاعْلَمْ أَنَّمَا يُرِيدُ اللهُ أَنْ يُصِيبَهُمْ بِبَعْضِ ذُنُوبِهِمْ وَإِنَّ كَثِيرًا مِنَ النَّاسِ لَفَاسِقُونَ

Dan hendaklah kamu memutuskan perkara di antara mereka menurut apa yang diturunkan Allah, dan janganlah kamu mengikuti hawa nafsu mereka, supaya mereka tidak memalingkan kamu dari sebahagian apa yang telah diturunkan Allah kepada kamu. Jika mereka berpaling (dari hukum yang telah diturunkan Allah), maka ketahuilah bahawa sesungguhnya Allah mengkehendaki akan menimpakan musibah kepada mereka disebabkan sebahagian dosa-dosa mereka. Dan sesungguhnya kebanyakan manusia adalah orang-orang yang fasiq. (Al Maidah 49)

Asbab An Nuzul bagi ayat ini :

Ibnu Ishaq, Ibnu Jarir, Ibnu Abi Hatim, dan al-Baihaqi dalam Ad-Dala'il meriwayatkan dari Ibnu Abbas: Kaab bin Usaid, Abdullah bin Suraya, dan Syasy bin Qais berkata, "Pergilah kalian bersama kami menghadap Muhammad, mudah-mudahan kita dapat memalingkan dia dari agamanya."

Sesampai di tempat Nabi saw. mereka berkata, "Ya Muhammad, sesungguhnya engkau mengetahui bahawa kami adalah pendeta-pendeta Yahudi, orang-orang terhormat, dan pemimpin-pemimpin mereka. Jika kami mengikutimu, niscaya orang-orang Yahudi mengikuti kami dan mereka tidak menyalahi kehendak kami. Antara kami dan mereka ada perselisihan dan kami mengajak mereka untuk memutuskan perkara kepada engkau. Karena itu, berilah keputusan yang memenangkan kami atas mereka dalam perkara ini, niscaya kami akan beriman kepadamu dan membenarkanmu." Nabi saw. menolak permintaan mereka. Lalu turunlah QS al-Maidah ayat 49-50. (As-Suyuthi, Ad-Durr al-Mantsur, II/513-512 (Beirut: Dar al-Kutub al-Ilmiyyah, 1990); al-Thabari, Jami' al-Bayan fî Ta'wil al-Qur'an, IV/614 (Beirut: Dar al-Kutub al-Ilmiyyah, 1992); al-Khazin, Lubab al-Ta'wil wa fî Ma'anî al-Tanzil, II/51-52 (Beirut: Dar al-Kutub al-Ilmiyyah, 1995).

Berikutlah sedikit penjelasan berkenaan seputar ayat-ayat yang menjadi asas pembahasan kewajipan penerapan hukum Islam kepada kafir dzimmi. Dalam DNI, PAS menjadikan ayat Al-Maidah 42 sebagai dalil orang bukan Islam tidak wajib dikenakan hudud dan malah diberi pilihan untuk memilih hukum Islam atau hukum kufur. Saya akan jelaskan pandangan para mufassirin bagi ayat-ayat tersebut juga hukum yang digali para fuqaha dan imam mazhab berkenaan hukum ini dari ayat-ayat tersebut.

Dalam ayat 49 surah Al-Maidah, Allah berfirman

وَأَنِ احْكُمْ بَيْنَهُمْ بِمَا أَنْزَلَ

Ibnu Kathir dalam Tafsir Al Quran Al-'azhim menyatakan ia merupakan penegasan (ta'kId) terhadap perintah dalam ayat sebelumnya (iaitu ayat 48)agar Nabi saw. berhukum dengan apa yang diturunkan Allah Swt. dan larangan menyalahinya. Pengulangan itu untuk menjadikan perintah tersebut menempati ghayat at-ta'kid (puncak penegasan). Dalam ayat 48 Allah menyatakan yang bermaksud

" Dan kami telah turunkan kepada mu Al Quran dengan membawa kebenaran"

Jadi menurut Ibnu Kathir, ayat 49 ini menegaskan sekali lagi dengan membawa puncak penegasan terhadap kewajipan berhukum dengan hukum Allah.

Dalam hal ini, pihak yang menjadi objek penerapan hukum, yang diungkapkan dengan menggunakan dhamir hum (kata ganti mereka)- وَأَنِ احْكُمْ بَيْنَهُمْ-, adalah Yahudi. Demikian kesimpulan para mufassir seperti al-Thabari, Abu Hayyan al-Andalusi, al-Qinuji, al-Wahidi al-Naysaburi, dan lain-lain. Kesimpulan tersebut amat tepat jika dikaitkan dengan sabab nuzul ayat ini dan ayat-ayat sebelumnya. Kewajipan penerapan hukum tersebut adalah kepada orang Islam dan bukan Islam.

Manakala ayat بِمَا أَنْزَلَ اللهُ (dengan apa yang diturunkan Allah) adalah merujuk kepada ayat sebelumnya (ayat 48),bahawa Allah telah menurunkan kepada Nabi Muhammad iatu Al-Kitab(AlQuran) setelah Allah memberitahu dalam ayat 45 dan 45 kepada Nabi Musa telah diturunkan Kitab Taurat dan dalam ayat 46 & 47 dinyatakan pula kepada Nabi Isa telah diturunkan Kitab Injil. Al Quran telah membenar dan memansuhkan kitab-kitab terdahulu tersebut. Sejak saat itu, hukum yang wajib diterapkan Rasulullah saw. dan umatnya dalam memutuskan perkara adalah yang bersumber dari al-Quran.

Sebahagian mufassirin menyatakan ayat 49 ini telah memansuhkan ayat 42 surah Al-Maidah - maka hukumlah di antara mereka (dengan apa yang yang telah diterangkan oleh Allah) atau berpalinglah dari mereka- tersebut yang memberi pilihan kepada Nabi menghukum atau membiarkan orang kafir. (Al-Syaukani dalam Fath al-Qadir, Ibnu Juzyi al-Kalbi dalam At-Tasyhil li 'Ulum al-Tanzil, Nidzamuddin al-Naysaburi dalam Tafsir Gharaib al-Qur'an, al-Jashshash dalam Ahkam al-Qur'an,, Abu Hayyan al-Andalusi dalam Tafsir al-Bahr al-Muhith, al-Wahidi al-Naysaburi dalam al-Wasith, dan as-Suyuthi, Ad-Durr al-Mantsur).

Mufassir dan fukaha lainnya tidak melihat adanya nasikh-mansukh dalam kedua ayat tersebut. Kerana untuk menyatakan sebuah ayat telah di-naskh oleh ayat lain diperlukan qarinah (petunjuk) yang jelas. Dalam kedua ayat tersebut tidak ada qarînah yang jelas yang menunjukkan tentang itu. Walaupun secara lahiriah terlihat adanya pertentangan di antara keduanya,tetapi kedua-ayat ini boleh dikompromikan. Kaedah ini disebut sebagai al-jam'u bayna al-dalilayn (mengkompromikan dua dalil). Kerana kaedah ushool meyatakan bahawa mengamalkan 2 dalil lebih utama dari mengamalkan 1 dalil.

Walaupun fara fuqaha berbeza pandangan tentang adanya nasikh mansukh antara ayat 42 dan 49 surah Al-Maidah ini, mereka tidak berbeza pandangan tentang kewajipan penerapan hukum Islam kepada Islam dan bukan Islam.

Menurut Imam Syafie, kedua-dua ayat ini (42 dan 49) adalah tidak bertentangan. Beliau menyatakan ayat 42 adalah berkenaan dengan kafir mu'ahid (kaum kafir luardaulah yang terikat perjanjian dengan Negara Islam), sedangkan ayat 49 adalah tentang kafir dzimmi (kaum kafir yang menjadi warga Daulah Khilafah). (Az-Zuhaili dalam Tafsir Al Munir dan Mahmud Hijazi, al- Tafsir al-Wadhih).

Pandangan yang senada dinyatakan oleh Syeikh Taqiyuddin An Nabhani dalam kitab Syakhsiah Islamiah jilid II. Menurut An Nabhani, ayat 42 adalah bagi kes kas kafir dzimmi yang bukan menjadi warga Negara Islam sedangkan ayat 49 adalah bagi kes kafir dzimmi dan ummat Islam.

Selanjutnya Allah Swt. berfirman:

وَلاَ تَتَّبِعْ أَهْوَاءَهُمْ (
dan janganlah kamu mengikuti hawa nafsu mereka

Ath-Thabari menyatakan, "Ini merupakan larangan Allah kepada Nabi Muhammad saw dari mengikuti hawa nafsu kaum Yahudi yang meminta keputusan hukum kepada beliau dalam kes orang-orang terbunuh dan menentang mereka, sekaligus perintah tetap istiqamah dengan Kitab yang diturunkan Allah kepada beliau.

Selanjutnya Allah berfirman:

وَاحْذَرْهُمْ أَنْ يَفْتِنُوكَ عَنْ بَعْضِ مَا أَنْزَلَ اللهُ إِلَيْكَ

(dan berhati-hatilah kamu terhadap mereka, supaya mereka tidak memalingkan kamu dari sebahagian apa yang telah diturunkan Allah kepadamu).

Menurut Ibnu Abbas dan Abu Ubaidah, yang dimaksud dengan yaftinuka (memfitnah kamu) adalah mengembalikanmu pada hawa nafsu mereka. Sebab, setiap orang yang terpalingkan dari kebenaran pada kebatilan berarti telah terfitnah. Frasa ini memberikan peringatan terhadap kaum Muslim untuk berhati-hati terhadap usaha kaum kafir yang berkeinginan memalingkan mereka dari sebagian wahyu yang telah Allah turunkan kepada mereka.

Jika telusuri dalam konteks hari ini, sememangnya ada orang kafir mahupun golongan sekular sanggup bekerjasama dengan gerakan Islam tetapi memiliki keterbatasan. Contohnya mereka mahu terus melaksanakan hukum sekular, mahukan mereka terlibat dalam pemerintahan, menolak perlaksanaan hukum Islam dan sebagainya. Apa yang terjadi pada Rasulullah dahulu sememangnya terjadi kepada kita hari ini. Ramai bukan Islam tidak mahukan hudud, jadi apakah kita mahu melupakan peringatan Allah dalam ayat ini bahawa mereka akan membawa kamu mengikut kehendak nafsu mereka? Jika itulah tindakan kita maka akhir dari ayat ini Allah memberikan amaran

وَإِنَّ كَثِيرًا مِنَ النَّاسِ لَفَاسِقُونَ

Dalam frasa ini diberitakan, sebahagian besar manusia tergolong sebagai kaum fasik. Kenyataan ini banyak diungkap dalam al-Quran (Lihat, misalnya: QS Yusuf [10]: 103; QS al-An'am [6]: 116).

Jadi jelas, bahawa kewajipan penerapan hukum Islam adalah wajib kepada orang Islam dan kafir dzimmi. Malah Allah menyatakan ramai golongan yang fasiq menafikan hal ini. Seterusnya saya akan bentangkan pula pandangan keempat-empat mazhab berkenaan kewajipan hudud kepada Muslim dan Kafir Dzimmi.

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 27 Sep 2011 11:06 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


REHDA Adalah Barua DAP...

Posted: 27 Sep 2011 10:00 PM PDT

Rehda sedang membantu dap untuk menghalau melayu keluar dari bandar, dengan kata lain, rehda memainkan peranan untuk dap mengekalkan kuasa di bandar-bandar besar, bantah pembinaan rumah kos rendah, buat banyak-banyak rumah kos sederhana dan mewah, bila melayu tak mampu beli, offer pada cina, load seberapa ramai cina di bandar, kemudian dap pun daftarkan mereka sebagai pengundi, bila datang pru, dap menang di kawasan bandar hasil dari bantuan rehda. tak ke cantik plan dia tu.

Sekarang ni mereka sesama pemaju berpakat untuk jatuhkan bn, kita semua tahu, kebanyakan pemaju perumahan baik yang halal atau yang haram ni berbangsa cina, mereka sesama mereka kini sedang mengutip dana untuk membantu kemenangan dap, kiranya perangai rehda ni samalah jugak macam perangai persatuan peniaga cina.

Apa pun kerajaan kena kaji balik akta pemaju perumahan 1966 dan kewujudan rehda ni.

Kuota Bumiputra Di Hapuskan... Adakah Ini Idea Nazir Razak ???

Posted: 27 Sep 2011 07:00 PM PDT


Kenapa kuota bumi di hapuskan di saat menjelangnya pilihanraya umum ke 13? siapa punya idea ni? adakah ini solid idea najib atau idea penasihat-penasihat najib yang sengaja nak tengok melayu memberontak memaki hamun bn.

Sudahkah melayu bersedia hidup tampa 30% kuota itu? melayu seperti nazir razak, mohzani mahathir, syed mokhtar sudah tentu mampu harungi kehidupan tampa 30% kuota tu, tapi melayu pekerja kilang, pekerja pendawaian, penghantar surat mampu ke nak harungi hidup tampa kuota 30% ?

Sepatutnya najib bukan menghapuskan kuota 30% tu, sebaliknya kuota itu harus di tambah memandangkan sekarang ini populasi orang melayu semakin hari semakin bertambah.

Menghapuskan 30% kuota bumi samalah seperti menghapuskan DEB dasar yang pernah di buat oleh tun razak, adakah idea menghapuskan kuota 30% ini adalah idea nazir?

Aku teringat, pada tahun lepas, nazir pernah menyarankan kerajaan supaya menghapuskan DEB, kerana pada pendapatnya, DEB telah menyimpang dari tujuan asalnya, korang boleh baca kenyataan nazir tu di sini. pada aku si nazir ni boleh la cakap apa yang dia nak cakap pasal dia ni beranak atas duit, celik-celik mata je dia dah kaya, tapi orang macam kita ni apa cerita...???

Kata najib "Kita hendak mengetepikan (sistem) kuota tetapi kita mesti sokong mereka (usahawan Bumiputera) bagi membolehkan mereka berkembang maju," aku nak tanya, apa jaminannya???

Najib kena kaji balik untuk hapuskan 30% kuota, belum terlambat untuk najib tarik balik keputusan tu...

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 27 Sep 2011 09:56 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Namewee Semakin Melampau

Posted: 27 Sep 2011 07:55 PM PDT

Bukan sahaja tidak pernah minta maaf langsung atas apa yang telah dilakukan dahulu. Kali ini lebih biadap, Namewee telah mengeluarkan satu video di Youtube yang mengeluarkan perkataan-perkataan kesat ke atas akhbar Utusan Malaysia. Lihatlah gaya tangan Namewee di atas tersebut. Orang sebegini memang keras kepala. Hendak layan buat apa lagi.


Sepatutnya orang sebegini jangan dilayan kerana dia agendanya sendiri. Tidak wajar ada artis-artis Melayu yang terlibat sama dengan Namewee. Perangai dan sikapnya masih belum berubah. Masih sama. Menjadi lebih biadap bila dia merasai ada orang Melayu yang turut sama menyokongnya. Takut sangat hilang undi hingga lepaskan sahaja Namewee ini.

Kalau undi orang Melayu yang selama ini setia menyokong Barisan Nasional hilang bagaimana? Lebih percaya pada orang yang memaki hamun dan mencarut orang Melayu dan agama Islam berbanding pejuang-pejuang Melayu yang setia. Berilah muka lagi, esok mereka pijak muka pula. Terlepas lagi nampaknya Namewee ini.

Video & Transkrip Ucapan Guan Eng

Posted: 27 Sep 2011 06:47 PM PDT

Apa lagi yang Guan Eng hendak berbohong. Sudah sudahlah, mengaku sahajalah. Hentikanlah perangai menipu dan menafikan. Bukti video pun sudah ada. Hairan benar pemimpin pembangkang seperti Mat Sabu, Anwar Ibrahim dan Guan Eng susah sangat hendak minta maaf secara terbuka atas apa yang telah mereka lakukan. Apa yang mereka suka buat adalah menyalahkan pihak lain dan menuduh orang lain sebagai jahat. Sedangkan mereka sebenarnya yang melakukan kesalahan. Apa ayat yang sesuai untuk sikap sebegini. Mungkin ayat ini sesuai, "hipokrit".

HIV & AIDS Isu Sebenar Di Kelantan

Posted: 27 Sep 2011 06:27 AM PDT


Berikut adalah statistik HIV/AIDS yang dikeluarkan oleh Kementerian Kesihatan pada tahun 2010 yang menunjukkan Kelantan adalah negeri yang paling tinggi mempunyai kes tersebut. Pada 2008, kadar jangkitan HIV di Malaysia pada nisbah 13.3 orang, manakala 10.8 orang pada 2009 bagi setiap 100,000 penduduk, sedangkan Kelantan mencatat nisbah 47 orang pada 2008 dan 37.2 orang tahun 2010.

Ranking yang sama dikekalkan oleh negeri tersebut pada 2011 bila 28.8 orang bagi setiap 100,000 penduduk negeri itu. Jumlah jangkitan baru HIV di Kelantan dari Januari sehingga Disember tahun lepas ialah sebanyak 462 orang manakala kematian disebabkan AIDS ialah 88 orang. Apakah pendekatan yang dibuat untuk mengatasi masalah sosial ini? Sewajarnya kerajaan negeri PAS mencari satu kaedah yang segera untuk atasinya. Tidak perlu menuding jari kepada mana-mana pihak. Ini di bawah tanggungjawab kerajaan negeri sendiri.

Nik Aziz berkata, sikap rakyat Kelantan yang suka berhibur di negara jiran juga sukar dikawal dan merupakan antara faktor menularnya penyakit yang tiada penawar itu (baca sini). Nik Aziz akui bahawa inilah punca sebenarnya, mengapa exco-exco PAS dan pihak pentadbiran kerajaan negeri PAS tidak bertindak berdasarkan punca ini? Mahu lihat ranking kekal pada tahun depan?

Ini tidak, isu sebenar ini mahu dialihkan menjadi satu polemik yang lain. Majlis Fatwa telah memberikan kenyataan berkaitan dengan hudud (kenyataan di atas). Pastinya kenyataan tersebut tidak akan dipersetujui oleh beberapa pihak. Bagaimana pula dengan kenyataan yang dibuat oleh pihak PAS di bawah ini? Pasti akan ada orang PAS yang tidak bersetuju dengan Presiden PAS.



Malaysiakini Mendedahkan Lagi Penipuan Guan Eng

Posted: 26 Sep 2011 11:47 PM PDT


Guan Eng memang suka menipu. Sudah kantoi pun masih hendak menipu lagi. Lihatlah bagaimana usaha Malaysiakini untuk mempertahankan penipuan Guan Eng telah tertikam diri sendiri. Baca ayat yang digariskan di atas. Ini bukan sumber dari TV3 tetapi daripada sumber Malaysiakini yang cuba mempertahankan penipuan Guan Eng. Kesimpulan ayat tersebut memberi maksud yang sama bahawa Guan Eng telah memburukkan Johor di mata pelabur. Hendak nafi apa lagi Guan Eng?

Sepatutnya Guan Eng saman Malaysiakini bukan Bernama dan TV3. Ini bukan kali pertama Guan Eng cakap berbelit. Dalam isu khutbah Jumaat, Guan Eng tipu. Dalam isu duit lumba kuda, taktik pembohongan yang sama digunakan Guan Eng.

Memang layak Guan Eng dilayak lidah bercabang dalam beberapa isu yang lain termasuklah kes ucapannya menghina Johor sebagai tempat tidak selamat. Kes jenayah berlaku merentas sempadan negeri, ianya adalah satu tanggungjawab bersama untuk diselesaikan. Malah di Pulau Pinang pun ada kes jenayah (baca sini). Di Kelantan yang banyak kes HIV/AIDS, hendak disalahkan siapa pula? Salahkan pihak yang telah mentadbir selama 21 tahun tersebut?

PISAU.NET

Posted: 27 Sep 2011 09:47 PM PDT

PISAU.NET


Saifudin Nasution Di Tangkap Kantoi Berbohong

Posted: 27 Sep 2011 08:30 PM PDT

Inilah zikir dan amalan seharian aparat pakatan,Mereka sentiasa akan cuba berbohong paling kurang sekali sehari. KPI ini ditetapkan untuk menerapkan nilai nilai kencing yang dianggap satu perbuatan yang dimestikan asalkan dapat memburukkan Umno BN.

Maka semuanya dihalalkan.Video dibawah membuktikan Saifudin ternyata berbohong mengenai perjumpaan wakil kerajaan Kelantan kononnya datang berbincang mengenai hudud dengan pihak kerajaan.



Pisau kata "kalau dia cakap 10,belum tentu semua betul"

Panas! DAP Sokong Hudud! Kejayaan Dakwah PAS?

Posted: 27 Sep 2011 05:28 PM PDT

Proses dakwah DAP kepada PAS sudah sampai ke peringkat akhir, hari ini dikhabarkan satu mesyuarat diantara pimpinan aparat pakatan bersidang untuk berbincang mengenai kononnya Hudud akan diperjuangkan semula oleh PAS dan pakatan secara keseluruhannya.

Baru baru ini perbualan Pisau bersama Datuk S :klik sini. beliau ada menyebut mengenai kemahuan Nik Aziz untuk melaksanakan hudud sebelum beliau berundur.

Datuk S mengingatkan bahawa apa yang berlaku selepas ini banyak yang tersirat , beliau turut mengingatkan bahawa politik Nik Aziz amat halus.

Sedarkah anda kenapa secara tiba tiba Anwar Ibrahim dan barisan pimpinan pakatan secara mendadak boleh bersetuju dengan semboyan Hudud Nik Aziz?Sedangkan kita tahu Anwar dengan pluralismenya dan barisan pemimpim melayu PKR turut pernah menyangah hudud.

Kenapa semua ini? Tahukah anda dalam culaan terbaru,laporan kajian sikap yang dikumpul oleh ketiga tiga parti pakatan mereka melihat penurunan sokongan terhadap pakatan amat drastik yang mencecah 34% dalam masa 3 bulan.Malah paling menakutkan pihak pakatan sudah menjangka akan kehilangan banyak kerusi parlimen.

Ini turut dikaitkan dengan penurunan rating Anwar yang didedahkan dalam satu mesyuarat PKR:klik sini

Banyak isu besar aparat pakatan yang menyentap sentimen rakyat sejak sebelum ramadhan hinggalah sekarang berjaya didedahkan, Apabila isu hudud dibangkitkan seperti biasa Lim Guan Eng,Karpal dan Kit Siang akan membantah.Sebelum ini kita melihat PAS bagaikan menikus dengan DAP dalam isu Islam,tahukah anda selepas ini dalam plot rancangan mereka,PAS pula akan bertukar menjadi abang besar dan DAP berlakon tunduk kepada mereka.

Dikhabarkan satu perancangan sudah digarap dengan rapi, percayakah anda jika selepas ini DAP tiba tiba akan menyokong hudud? Siapakah heronya? Nama Anwar akan dijulang,Siapa yang berjaya PAS dakwah,orangnya ialah Kit Siang,Karpal dan Guan Eng.Kesemua nama ini akan digambarkan melalui proses penyucian dan pengampunan oleh PAS kerana mereka menyokong dakwah PAS.

Apa yang berlaku selepas itu? Skrip ini bertujuan untuk menarik semula sokongan orang melayu kononnya PAS berjaya berdakwah kepada DAP. Situasi menang dan menang akan diperolehi oleh PAS dan DAP. Ini kerana DAP begitu mengharapkan sokongan daripada orang melayu dan dalam masa yang sama PAS mahu dilihat sebagai juara umat Islam yang berjaya menundukkan DAP.

Masihkah anda ingat bagaimana Mat Sabu mensasarkan lebih ramai orang melayu akan menyertai DAP? Tujuannya untuk membuktikan orang melayu juga menyertai dan menerima DAP walau pun kita tahu parti ini adalah ultra kiasu rasis chauvanis .

Menurut Datuk S, rancangan ini bertujuan meng"check mate" BN semasa PRU13 nanti.Pokok pangkalnya mereka mahu menang at all cost,hatta berpura pura sanggup merubah prinsip perjuangan kononnya untuk menunjukkan kesepakatan Pakatan Rakyat.

Keratan dari akhbar Haramkah portal lidah bercabang PAS cuba memanipulasi kononnya setengah juta orang menyokong Nik Aziz. Sedangkan lebih ramai penyokong PAS dan pakatan yang keliru dengan tindakan ini,Kenapa?





Pisau kata "Ada lagi yang diceritakan oleh Datuk S"

Ucapan Anwar Paling Kontroversi di LSE : ‘Religion and Pluralism in a Divided World’

Posted: 27 Sep 2011 11:38 AM PDT


Berikut merupakan terjemahan ucapan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang paling kontroversi di London School of Economics (LSE) pada 18 Mac 2010 yang sedang hangat diperdebatkan di kalangan golongan intelektual Malaysia.


Ucapannya itu bertajuk "Religion and Pluralism in a Divided World" (Agama dan Pluralisme Antara Dua Dunia).


Walaupun ucapan ini telah ditarik balik di blognya, namun ucapan asal masih boleh diakses di laman newasiarepublic.com, manakala rakaman Audio ucapannya boleh didengari di sini


Berikut disertakan terjemahan ucapan Anwar yang kontroversi tersebut:-

Biarlah saya bermula dengan baris (puisi) yang penuh padat makna rahsia dari gubahan T.S. Eliot, bertajuk 'Burnt Norton'

Pergi, pergi, pergi kata burung itu: Umat manusia tidak mampu lagi menanggung realiti.

Tetapi saya katakan tanggunglah, sesungguhnya, kita mesti lakukannya, ia merupakan realiti sebenar di dunia kita hari ini, bahawa golongan-golongan agama tertentu menganggap hanya ajaran asasi tertentu (fundamental doctrines) sahaja yang membawa ke arah jalan keselamatan (salvation).

Pandangan yang ekslusif ini (yang mengangap hanya satu agama sahaja benar), malangnya telah tersebar secara meluas dalam hubungan antara agama-agama dan juga di kalangan mereka yang sama agamanya.

Dalam kalangan masyarakat Kristian, kita diperlihat kemunculan perpecahan-perpecahan dan akibat dari pergolakan-pergolakan yang timbul berpunca daripada sikap dan kefahaman tertutup (exclusivity) ini.

Di kalangan umat Islam, fahaman kumpulan Sunni, Shi'ah dan Sufi mempunyai sejarah yang penuh dengan kepelbagaian turun naiknya dan terus menerus menunjukkan kepada dunia satu senario keganasan dan pertumpahan darah.

Tentangan terhadap Muslimin yang berpindah ke Eropah menjadi lebih pahit lagi berikutan peristiwa selepas 9/11 dan 7/7, yang menguntungkan parti-parti politik sayap kanan, (hasil) daripada pusingan baru 'xenophobia' (kebencian dan ketakutan rakyat asing) dan kempen menakut-nakutkan (kepada ancaman militan Islam).

Pengharaman Perancis terhadap 'burqa' (wanita muslim memakai jubah yang hanya nampak mata) menimbulkan emosi yang amat hangat dari kedua belah pihak, tetapi ramai Muslimin menggaru-garu kepala mereka dengan kehairanan apabila Switzerland mengharamkan kubah-kubah (pada masjid di sana).

Kembali ke belakang, dalam abad ke 13, seorang penyair sufi Jelaluddin al-Rumi menulis dalam Masnawinya (Koleksi Puisi Arab-Parsi) :

Lampu-lampunya adalah berlainan, tetapi Cahaya itu adalah sama, ia datang dari Seberang Sana; Seandainya kamu terus menerus melihat pada lampu, kamu akan tersesat; kerana dari sana muncul pelbagai bilangan dan kemajmukan (plurality).

Bait (puisi) itu adalah sangat relevan kepada kita hari ini. Walaupun terdapat perdebatan-perdebatan yang penuh dengan kebencian berlaku (hari ini) yang menghubungkan agama dengan konflik dan diskriminasi, (tetapi) yang menjadi hakikat bahawa tahap pengalaman keagamaan peribadi akhirnya kembali kepada konsep universal tertentu.

Dari mana datangnya manusia? Apa matlamat hidupnya? Apa yang berlaku selepas meninggal dunia?

Jalan kerohanian itu akan membawa kita kepada satu pencarian universal tentang kebenaran dan usaha untuk mencapai keadilan serta sifat keunggulan.

Kita bergembira mengecapi keindahan, (baik) di dalam diri kita sendiri dan juga di sekeliling kita. Kita rindu kepada ilmu pengetahuan, kedamaian dan keselamatan di tengah-tengah misteri dan ketidaktentuan alam semesta.

Dalam dunia kita yang terpecah-pecah yang diisi dengan keburukan, keganasan dan ketidakadilan, agama memberikan kesempatan kepada semua umat manusia untuk merealisasikan nilai-nilai yang menyatukan kemanusiaan, walaupun terdapat kepelbagaian dalam negara, iklim dan budaya.

Dante (Dante Alighieri) – seorang daripada penyair-penyair agung dalam tradisi Kristian – menyebut banyak perkara dalam hal ini (pluralisme).

Dengan dikelilingi oleh konflik dalam masyarakat yang merobek landskap para penduduk luar kota negara Itali pada abad ke 14, Dante yang amat arif tentang konflik untuk mendapat kuasa di antara golongan 'Lords Temporal' dan 'Lords Spiritual' (Golongan yang Memerintah dan Golongan Penguasa Agama Kristian pada waktu itu).

Apabila (Dante) melihat kerosakan yang ditimbulkan daripada usaha untuk menyelesaikan pembahagian dan perpecahan itu, beliau melihat satu penyelesaian yang bukan hanya bersifat secara politik semata-mata.

(Dante) menulis dalam 'Monarchia' (esei politik yang ditulis dalam bahasa Latin) menyatakan bahawa tujuan terakhir kehidupan manusia adalah pencapaian matlamat dua kali ganda – kebahagiaan dalam kehidupan duniawi dan juga kebahagiaan dalam kekal (akhirat) dengan berada dalam limpahan nur melihat Wajah Tuhan.

Mencapai dua matlamat agung ini menghadapi kesukaran yang besar:

'Hanya apabila gelombang-gelombang kerakusan yang menggoda itu ditenangkan dan umat manusia berehat santai dalam ketenangan dan kedamaian'

Pandangan Dante tentang keamanan sejagat boleh dicapai hanya apabila bangsa-bangsa di dunia bersatu dalam sebuah kerajaan planet yang tidak berbelah bahagi.

Sudah tentu, ini merupakan satu impian utopia, tetapi dengan sifatnya yang datang dari Eropah maka patut diberikan perhatian bahawa impian ini bukannya impian Eropah untuk menguasai yang lain berada di bawahnya.

Juga beliau (Dante) tidak membayangkan Gereja berkembang meluas di luar daripada tembok-temboknya.

Pemerintah yang mempunyai kuasa dalam landskap yang utopian ini adalah Fakulti Akal Manusia, yang menghubungkan visi Dante secara langsung dengan pandangan falsafah tokoh-tokoh agung intelektual lslam termasuk al-Farabi dan Ibn Rushd.

Sudah tentu dalam sistem Dunia Order Baru perkara demikian itu tidak pernah berlaku. Sebaliknya jika masih ada warisan abadi Pemikiran Pencerahan (Enlightenment Thought) yang berterusan dalam geopolitik dunia, itu hanya dalam bentuk yang terpecah-pecah, empayar-empayar dan dinasti-dinasti kepada individu, yang saling berlumba-lumba untuk mengatasi di antara satu sama lain, dan bukannya penyatupaduan yang lebih besar.

Banyak sudah darah yang tumpah untuk mencipta dan kemudian mempertahankan sempadan- sempadan (kuasa). Walaupun ada usaha-usaha sesetengah pihak untuk memurnikan bumi-bumi mereka, sempadan-sempadan yang digariskan di sekitar negara-bangsa (tetapi) telah dikaburkan pula dengan munculnya sistem pengangkutan dan komunikasi moden.

Dunia hari ini mungkin lebih bersifat pelbagai dan bersepadu (integrated) daripada apa yang berlaku pada zaman keemasan Islam di Sepanyol, di mana orang-orang Kristian, Yahudi dan Muslim hidup dengan aman damai dalam suasana hidup bersama (co-existence). Tetapi sukar pula untuk kita menyatakan (pada zaman moden ini) bahawa kesan yang mendominasi dari saling berhubungan ini (connectivity) adalah keamanan dan keharmonian.

Pada hari ini, kebebasan beragama (freedom of religion) yang tidak ada Pluralisme Agama (religious pluralism), adalah tertanam teguh sebagai kebebasan dalam perlembagaan dalam negara-negara demokrasi.

Dengan demikian, maka memihak kepada sesuatu agama (tertentu sahaja) dan tidak yang lain atau memberikannya kedudukan yang mengorbankan yang lain boleh dianggap sebagai bertentangan dengan semangat pluralisme agama.

Namun perkara ini masih berlaku walaupun dalam negara-negara demokrasi yang teguh kedudukannya di Eropah, manakala di Timur Tengah pula dan di Asia Tenggara, sikap bercanggahan di antara dua perkara yang saling berlawanan ini disifat sebagai perkara lumrah yang biasa berlaku(taken for granted) sehingga akhir- akhir ini.

Sebab itulah, maka wacana tentang pluralisme agama (religious pluralism) mesti berhadapan dengan persoalan dasar berkenaan dengan kebebasan beragama (freedom of religion) dan dikaitkannya dengan kebebasan hati nurani manusia (freedom of conscience).

Persoalan yang timbul adalah, adakah kepelbagaian agama yang menjadikan dunia yang terbahagi-bahagi itu menjadi lebih terbahagi-bahagi lagi sifatnya, ataupun penafian terhadap kebebasan beragama yang menjadi penyebabnya.

Saya percaya bahawa saya bukan keseorangan dalam membuat kenyataan tentang pluralisme agama untuk berkembang subur dalam dunia yang terbahagi-bahagi sifatnya ini, maka adalah perkara yang tidak boleh diterima dari segi moral apabila seseorang itu berkata kepada orang lain yang mereka mempunyai sistem kepercayaan lain (yang lebih benar) daripadanya:

Kami beriman kepada Tuhan kami dan kami percaya kami benar, anda percaya kepada Tuhan anda, tetapi apa yang anda percaya adalah tidak benar.

Kalaulah kenyataan Qur'an bahawa 'tidak ada paksaan dalam agama' itu tidak mempunyai erti apa – apa, maka bermaksud perbuatan memaksakan kepercayaan seseorang ke atas orang lain bukanlah bersifat Islamik. Tetapi apabila kita menyatakan demikian bukanlah bermakna kita menafikan realiti kepelbagaian agama kerana Al Qur'an menyatakan perkara itu dengan nyata sekali.

'Wahai ahli kitab, sesungguhnya Kami jadikan kamu lelaki dan perempuan dan menciptakan kamu berbangsa-bangsa dan bersuku-suku supaya kamu saling kenal mengenali di antara sesama kamu. Sesungguhnya yang paling mulia dalam kalangan kamu ialah yang paling bertaqwa. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, Maha Menyedari Dengan Mendalam ".

Kitab Agama Sikh Guru Granth Sahib memberitahu kepada kita bahawa orang yang mampu melihat semua jalan-jalan kerohanian (spiritual paths) membawa kepada Yang Satu (the One Shall) akan menjadi bebas merdeka tetapi orang yang menyatakan kepalsuan akan turun ke dalam api neraka dan terbakar di dalamnya. Orang yang berbahagia ialah orang yang disucikan dan mereka berterusan tenggelam dalam nikmat Kebenaran (absorbed in Truth).

Apa juga agamanya, sama ada Islam, Kristian, Sikh, Hindu dan banyak lagi yang lain, saya percaya bahawa kebenaran-kebenaran yang lebih tinggi (higher truths) yang mengatasi amalan- amalan semata (mere practice) dan ibadat (ritual) semuanya terpusat atas kebenaran yang satu itu (singular truth): bahawa dari Tuhan kita datang dan kepada Tuhan kita kembali.

Tetapi terdapat pemimpin-pemimpin agama tertentu di dunia yang terus menerus membuat dakwaan yang eksklusif (exclusivist claims) yang mereka memiliki kebenaran yang kekal abadi (the eternal truths) berbanding dengan penerimaan terhadap kebersamaan (commonality) yang boleh mengikat di antara kita.

Kalaulah kita menerima bahawa (kita) boleh menjadi kesatuan dalam kepelbagaian, maka pluralisme agama adalah satu tenaga penyatuan tersebut, (dan) bukannya faktor perpecahan. Itulah jalannya untuk kita keluar daripada kegelapan kepada cahaya, daripada perang kepada damai, daripada kebencian dan kejahatan kepada kasih sayang dan kebaikan.

Tentang Muslimin pula, mereka masih berterusan bermasalah dengan menolak nilai kebebasan bersuara (free speech), kebebasan media (free press), demokrasi, dan kebebaasan hati nurani (freedom of conscience).

Mereka (umat muslimin) memandang budaya pluralisme agama sebagai satu bahagian daripada konspirasi agung oleh 'pihak lain', terutamanya Kristian, untuk mengembangkan ajarannya dan menjadikan Muslimin memeluk agama Kristian. Pluralisme Agama juga dilihat sebagai jerat bagi menyeludup masuk demokrasi ala Barat melalui pintu belakang.

Tetapi (pendapat itu) sebenarnya merupakan suatu penyelewengan apabila dilihat mengikut perlaksanaan hukum Islam. Di luar daripada kepentingan polisi awam, memang tidak ada kewajipan agama untuk mengenakan undang-undang dan nilai-nilai Islam ke atas seluruh masyarakat.

Sistem Millet Uthmaniah berdiri sebagai satu contoh sistem yang diwujudkan oleh negara Islam yang didasari oleh prinsip hormat menghormati dan pengiktirafan kepada hak-hak bukan Islam untuk mengikut ajaran-ajaran agama mereka secara bebas merdeka.

Memang diakui bahawa perkara ini penting untuk menjaga keharmonian dalam persekitaran masyarakat yang pluralistik, dari sebuah kerajaan yang sedang berkembang.

Ibn al-Qayyim al-Jauziyyah, seorang fakih Hanbali dalam abad ke 8 memberitahu kita gambaran yang lebih jelas lagi.

Dalam kes perkahwinan amalan agama Zoroaster yang orang-orang lelakinya digalakkan mengawini ibu-ibu mereka, ini merupakan amalan yang dari segi moralnya amat menjolok mata kepada umat Muslimin.

Namun apabila ditanya tentang bagaimana negara Islam memandang kepada perkahwinan amalan agama Zoroaster itu, ibn al-Jauzi menegaskan bahawa itu merupakan hak-hak orang Zoroaster (dan) kes-kes mereka tidak akan dibawa ke dalam mahkamah-mahkamah Syariah, serta menganggap amalan sedemikian itu sebagai dibenarkan dalam tradisi undang-undang mereka. Maka, katanya, negara Islam tidak berhak untuk campur tangan dalam hal itu.

Adalah malang sekali jika sesetengah daripada kebijaksanaan-kebijaksanaan kesarjanaan klasik Islam dilupai. Simpulan ideologi yang bersikap rigid (rigidity) masih merupakan penghalang kepada kemajuan dan pembaharuan.

Muslimin hendaklah membebaskan diri mereka daripada amalan-amalan lama yang menggunakan klise dan menjaja-jajanya (cliche-mongering) serta mengenakan label-label kepada orang lain, dan bergerak melewati kepentingan-kepentingan kelompok yang sempit. Penemuan semula terhadap pluralisme yang asal dalam Islam sangat-sangat diperlukan.

Al Qur'an menyatakan 'Katakanlah: Dia adalah Allah, Tuhan Yang Satu yang menjadi tumpuan pertolongan kepada semua.

Seorang daripada sarjana Taurat yang teragung pada Zaman Pertengahan, terkenal juga dengan nama Arabnya, Abu 'Imran Musa bin 'Ubaidullah Maimun al-Qurtubi, dalam menghuraikan keesaan Tuhan dalam agama Yahudi berkata: Tuhan adalah Esa,tidak ada yang menyerupaiNya.

Apabila merujuk kepada ungkapan (dalam Kristian) 'Maha Suci Nama Engkau' ("hallowed be thy name") dari Lord's Prayer, (Matt.6:9) mendiang Swami Prabhavananda menulis bahawa nama Tuhan boleh dipandang sebagai mantra, yang apabila diulang-ulang, memberi kekuasaan rohaniah dan menyucikan kalbu dan minda orang yang menyebutnya.

Dengan amalan ini, maka 'nama' Tuhan dialami sebagai hidup dan penuh kesedaran, seperti seseorang itu bersama dengan Tuhan-dan pencerahan rohani akan dicapai'.

Dari segi sejarahnya, Muslimin menganggap Al Qur'an sebagai tertumpu kepada Akal dan juga Roh manusia. la menentukan susunan sistem dalam alam, prinsip-prinsip dan keyakinan-keyakinan, dan ia menuntut pemeriksaan yang teliti dan menyeluruh tentang semua perkara itu supaya dengan itu, kita boleh mencapai kepastian tentang kesahihan dakwaan-dakwaan dan mesejnya.

Tinjuan ini semestinya, tidak boleh tidak, membawa kepada kesedaran terhadap prinsip-prinsip yang abadi tentang Tawhid terhadap Tuhan yang daripadanya pula keluarnya Hukum Yang Rabbani.

Tetapi syariah itu bukannya semata-mata dipahat pada batu (cast in stone),(yang bermaksud statik) dan ia (syariah) itu mengalami evolusi (perubahan) secara dinamis. Demi untuk menjaga jalan menengah (a middle ground), maka unsur utama dalam metodologi (kaedah) Islam mesti dinilai semula dalam perspektif yang menyeluruh (holistic) yang akan menjadi menarik, mengikut kaedah yang bersifat universal dan kekal abadi.

Dikatakan bahawa pluralisme dalam dunia yang terbahagi-bahagi ini akan menambah lagi perpecahan kepuakan yang membawa pula kepada suara yang diulang-ulang tentang 'pertembungan tamadun' (clash of civilizations) yang telah dan masih meletihkan seperti pukulan 'gendang purba' itu. Pekara ini nampaknya seperti metafora yang menarik kepada imaginasi sejarawan dan ahli-ahli sains politik.

Hasilnya adalah satu pertembungan sudut pandangan tentang sejarah, persepsi, dan gambaran-gambaran yang kemudiannya pula membawa kepada penafsiran yang kerap kali bercanggah, bukan sahaja tentang sejarah, tetapi juga pandangan dunia (world views)

Bagaimanapun, sebagaimana yang dinyatakan oleh Eliot:

"Sejarah boleh berupa sebagai perhambaan, sejarah (juga) boleh pula berupa sebagai kebebasan".

Oleh itu, kita mesti membebas diri kita daripada penipuan konsep tentang pertembungan tamadun dan menumpukan semula perhatian kita kepada pertembungan yang sedang menggelegak dalam umat Islam itu sendiri.

Kita melihat berlaku suatu pertembungan yang lebih berbahaya dan membimbangkan dalam tamadun Islam (intra-civilizational), iaitu antara yang lama dan baharu (the old and the new), lemah dan kuat(the weak and the strong), moderat dan fundamentalis (the moderates and the fundamentalists), dan modernis dan traditionalis (modernists and the traditionalists).

Seandainya kita melihat sejarah sebagai perhambaan, kita boleh mengabaikan perspektif sejarah dan meletakkannya ke dalam alam akademik berdasarkan kepada alasan bahawa kita sudah pun berada di abad ke 21.

Turki dan Indonesia sedang merintis jalan ke arah demokrasi bagi umat Islam untuk menjadi ikutan. Kemasukan segera Turki ke dalam Kesatuan Eropah merupakan suatu kenyataan yang jelas tentang tahap demokrasi liberal itu dicapai, namun, sayangnya, halangan-halangan yang dibuat oleh sesetengah negara-negara ahli Kesatuan Eropah itu sangat jelas menunjukkan isyarat wujudnya Islamophobia (ketakutan melampau kepada Islam).

Di Asia Tenggara, Indonesia telah pun berjaya mencapai garis penamat (dalam amalan demokrasi), manakala negara jiran-jirannya yang Muslimin (termasuk Malaysia) masih lagi terlekat pada tahap permulaan jalannya.

Maka sejarah sebenarnya adalah kebebasan (freedom) jika kita bersedia untuk mendapat pelajaran daripadanya.

Hari ini jihad dilaungkan oleh pihak-pihak tertentu untuk menghalalkan perbuatan-perbuatan ganas dalam pelbagai bentuk dan rupanya, hingga mengaburkan di antara garis jihad dan keganasan (jihad and terrorism).

Mujurlah adanya pentadbiran Presiden Obama, maka kita telah melihat sesetengah perubahan ketara berbanding dengan polisi Presiden Bush yang mengamalkan sifat percanggahan yang memilih bulu, dalam memerangi keganasan, iaitu memberi sokongan kepada para autokrat (kuku besi) di Dunia Islam di satu pihak, dan menjadi jaguh kebebasan dan demokrasi (freedom and democracy) di satu pihak yang lain pula.

Walaupun selepas lebih setahun semenjak pentadbiran Obama itu berperanan, kita masih lagi menanti untuk melihat perubahan-perubahan yang penting (substantive) dalam isi (substance) polisi luar negara Amerika berkaitan hubungan dengan Dunia Islam.

Dalam Islam, kebebasan dianggap sebagai salah satu matlamat yang paling tinggi daripada undang-undang Ilahi yang sama elemennya dengan demokrasi berperlembagaan untuk menjadi imperatif moral dalam Islam – iaitu kebebasan hati nurani (freedom of conscience), kebebasan untuk bercakap menentang kezaliman (freedom to speak out against tyranny),(dan) seruan untuk pembaharuan dan hak ke atas pemilikan (a call for reform and the right to property).

Sebagai penutupnya, biarlah saya sekali lagi menyebut apa yang saya selalunya simpan untuk nukilan dari Eliot's Four Quartets:

Apa yang kita sebut sebagai permulaan kerapkali ia bahagian akhirnya
Dan membuat satu bahagian akhir adalah (juga) membuat satu permulaan
Bahagian akhir adalah tempat kita bermula.

Nota: Ucapan Datuk Seri Anwar telah ditarik dari balik daripada siaran blog beliau. Klik sini.

Blog ini [klik sini] ada menyiarkan ucapan asal Datuk Seri Anwar Ibrahim berkenaan Religion and Pluralism in a Divided World.-AIDC


Pisau kata " ini isu akidah! kenapa PAS diam?"

Lim Guan Eng Akui NKRA Najib Berjaya

Posted: 27 Sep 2011 07:50 AM PDT

Guan Eng memang pandai pusing, dia dapat untung atas kerja keras orang lain,dia burukkan orang untuk dapatkan untung.

Dia kata kadar jenayah di Pulau Pinang rendah, kenapa dia tak cakap ini semua atas inisiatif Ds Najib PM Umno sebuah parti MELAYU dan ketua kerajaan BN? Ini semua atas hasil dasar kerajaan dalam melaksanakan NKRA,menurunkan kadar jenayah adalah kerja kerajaan pusat bukan regim DAP Pulau Pinang.

Jangan jual minyak banyak sangat,nanti terbakar,dia menipu dan sanggup bermuka muka,kononnya berani mau saman,Nah sekarang saman la apa tunggu lagi.

Video dibawah bukti Guan Eng menghina rakyat Johor,Buat orang Johor kalau biawak kapur ni masuk negeri korang pandai pandai la ngajor nanti.



Guan Eng dalam sesi bersama Foreign Coorespondents Association (FCA) Of Singapore pada 12 Ogos 2011.


Pisau kata " awat pemimpin BN tak reti nak populis? kejayaan BN turunkan kadar jenayah melalui NKRA patut dibanggakan ,depa boleh tengok saja biawak ni claim credit"

Papagomo Kantoi Lagi Berbohong,Ini Konspirasi Menjatuhkan Anwar

Posted: 27 Sep 2011 05:41 AM PDT

Video inilah punca kenapa sehingga sekarang Anwar gagal menyaman papagomo,seluruh kaum puak haprak pakatan berkata ia adalah satu fitnah,moral Anwar dipertahankan.Mereka lebih rela berketuakan sang 'Anugerah Tuhan" kerana mahu mengikuti 'kepimpinan melalui teladan"

Sebab itulah semua dihalalkan, Hudud!? Itu semua wayang keberet Anwar mahu menutup kerja ngentot beliau,Bukti video "Besi" ini dihalalkan walaupun kita semua tahu perbuatan Anwar terbukti adalah "HARAM"



Rozan ,Mengkarong AMK lagak kamu bagaikan cicak Rango,sudah sudahlah menjilat Anwar,kamu tak hensem,kamu tak jambu,usah bermimpi nak jadi pemimpin dalam AMK.Tahukah kamu Anwar merungut kenapa AMK sekarang tidak sejambu seperti zaman Ezam.Tak stim katanya..Lebih baik cari pahala menjatuhkan pemimpin yang melakukan mungkar daripada membuat dosa mempertahankan Anwar.

Ya ini Umporno punya kerja, kerana mengawal sepenuhnya torpedo Anwar.Anwar teranaiya akibat Umporno mengawal sepenuhnya torpedo sama ada mau hantam jantan atau betina.Pelik setau aku tak ada mana mana pemimpin Umno terlibat dalam isu ini ,melainkan hanya pemimpin tertinggi PKR saja yang berlakon dan mengentot China Doll.

Pisau kata " Anwar dah habis tak releven dalam pakatan,itu kata pemimpim PAS dan DAP"

Guan Eng Kantoi Menipu:Brylcream Batal Penajaan.

Posted: 27 Sep 2011 01:13 AM PDT


Ini biawak dia punya lidah tarak sekolah!


Ini biawak sekali lagi ditangkap berbohong,dah terlalu banyak kali mamat brylcream ditangkap berbelit lidahnya.Ultra kiasu chauvanis rasis ini benar benar memburukkan Johor. Harap Sultan Johor panggil masuk mengadap hentam sama dia.




Dulu kantoi menipu kes SDO Nik Ali,Kantoi hingga nak saman utusan dan Nik Ali,dia sanggup sumpah abis keluar ayat amal maaruf nahi mungkar,bila kita keluarkan video terus diam. Eh Guan Eng satu minit lu tak tipu boleh tak?? Tiap tiap hari tipu sana sini jangan kasi malu sama lu punya papa ,Ungker Lim sejahat jahat dia pun cuma setakat rasis dan tipu sikit saja tapi tarak tipu banyak serupa lu.


Pisau kata " dia selalu ambik kelas tuisyen dengan Kuan Yew,tiap bulan 3-4 kali turun Singapore"

Hudud:Guan Eng Dulu Khalifah Sekarang Jadi Hantu

Posted: 26 Sep 2011 11:31 PM PDT


Tok guru kata DAP hantu atau sebenarnya dia yang hantu,sekejap tuduh DAP sekejap tuduh Tun Mahathir,sekejap tuduh Ds Najib,lepas tu dia salahkan Umno.

Hari tu bukan main sayang dekat Guan Eng,sekarang hentam pulak? Hari tu bukan main peluk cium angkat jadi khalifah,sekarang kata dia hantu pulak? Mana satu betul ni?

KOTA BHARU 26 Sept. – Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mempersoalkan apa hubungan DAP dengan Islam sehingga pemimpin parti tersebut sanggup bertindak 'mengugut' akan meletakkan jawatan beramai-ramai jika Pas meneruskan hasrat melaksanakan hukum hudud.

Menurut

Nik Abdul Aziz (gambar), tindakan pemimpin DAP itu amat menghairankan kerana hukum hudud yang hendak dilaksanakan oleh Pas adalah untuk orang Islam dan melibatkan mahkamah syariah yang hanya mengendalikan kes-kes membabitkan orang Islam.

Beliau juga secara sinis mengulangi kenyataannya sebelum ini bahawa, mana-mana pihak termasuk DAP yang menentang hasrat Pas itu ibarat "orang takut melihat hantu."

"Nak keluar kerana apa? Hudud untuk orang Islam, apa hubungan dia dengan Islam? Macam saya kata kelmarinlah, orang takut hudud macam takut hantulah. Tanya dia hantu benda apa, dia tak tahu tapi orang dah takut dia takut sama. Budak kecil takut hantu tapi tanya dia apa hantu, dia tak tahu tapi mengaku takut," katanya ketika ditemui di rumahnya di Pulau Melaka di sini, hari ini.

Beliau diminta mengulas kenyataan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng semalam yang menegaskan, pemimpin-pemimpin kanan parti itu akan meletakkan jawatan beramai-ramai sekiranya terdapat usaha meletakkan matlamat atau melaksanakan hukum hudud di negara ini.

Guan Eng yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang, mengulangi kenyataan Pengerusi DAP, Karpal Singh sebelum ini bahawa parti itu tidak akan menerima hudud atau idea membentuk sebuah negara Islam sekiranya mereka memperoleh kuasa ke Putrajaya.

Ditanya kemungkinan Pas akan kehilangan sokongan pengundi bukan Islam sekiranya melaksanakan hudud, Nik Abdul Aziz yang juga Mursyidul Am Pas sebaliknya mempersoalkan kenapa masyarakat bukan Islam tidak menyokong parti tersebut.

"Tak sokong kerana apa, kerana hudud? Ini bukan untuk dia, untuk orang Islam," katanya sinis.

Nik Abdul Aziz semalam memberitahu, kerajaan Pas Kelantan kini dalam usaha memasukkan enakmen hudud dalam senarai hukum di mahkamah syariahnya walaupun pelaksanaan hukum Islam itu ditentang keras oleh DAP.

Beliau berkata, langkah itu bagi membolehkan hakim-hakim menggunakan akta tersebut dalam perbicaraan sesuatu kes sekiranya wujud prima facie.

Ditanya sama ada kerajaan negeri perlu meminta kebenaran daripada Kerajaan Pusat sekiranya hendak melaksanakan hukum tersebut, Nik Abdul Aziz berkata, ia tetap perlu meminta kebenaran walaupun bidang kuasa membabitkan mahkamah syariah terletak di bawah sultan.

"Tentu kena mintalah, jadi dia dah buat kenyataan semalam tak beri, Mahathir (Tun Dr. Mahathir Mohamad) dan Najib (Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak) serupa sahaja sama-sama tak beri belaka. Jadi kesimpulannya, hudud tak boleh buat bukan kerana apa, kerana UMNO tak bagi."-Utusan

Ini baru mukadimah,belum masuk babak dia tarik handbrake lagi.

Pisau kata " awat dia pening semacam ni?"

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 27 Sep 2011 09:10 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


TENG CHANG KIM : SPEAKER DUN SELANGOR YANG SAKIT OTAK.

Posted: 27 Sep 2011 08:22 PM PDT

HUDUD : WAYANG DAH MASUK KLIMAKS.

Posted: 27 Sep 2011 06:30 PM PDT

TAFSIRKAN FOTO INI ?

Posted: 27 Sep 2011 12:42 PM PDT

ALHAMDULILLAH..RAJA-RAJA MELAYU DAH NAMPAK !

Posted: 27 Sep 2011 07:41 AM PDT

REHDA : PENDEDAHAN BLOG FLYINGKICK ?!

Posted: 27 Sep 2011 05:27 AM PDT

REHDA JANGAN CARI PASAL !

Posted: 27 Sep 2011 12:24 AM PDT

POLITIK BARU YANG TAK DEMOKRASI.

Posted: 26 Sep 2011 10:24 PM PDT

PenangWasabi

Posted: 27 Sep 2011 09:07 PM PDT

PenangWasabi


Nik Aziz - Apa hubungan DAP dengan Islam?

Posted: 26 Sep 2011 11:11 PM PDT

Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mempersoalkan apa hubungan DAP dengan Islam sehingga pemimpin parti tersebut sanggup bertindak 'mengugut' akan meletakkan jawatan beramai-ramai jika Pas meneruskan hasrat melaksanakan hukum hudud.

Menurut Nik Abdul Aziz (gambar), tindakan pemimpin DAP itu amat menghairankan kerana hukum hudud yang hendak dilaksanakan oleh Pas adalah untuk orang Islam dan melibatkan mahkamah syariah yang hanya mengendalikan kes-kes membabitkan orang Islam.

Beliau juga secara sinis mengulangi kenyataannya sebelum ini bahawa, mana-mana pihak termasuk DAP yang menentang hasrat Pas itu ibarat "orang takut melihat hantu."

"Nak keluar kerana apa? Hudud untuk orang Islam, apa hubungan dia dengan Islam? Macam saya kata kelmarinlah, orang takut hudud macam takut hantulah. Tanya dia hantu benda apa, dia tak tahu tapi orang dah takut dia takut sama. Budak kecil takut hantu tapi tanya dia apa hantu, dia tak tahu tapi mengaku takut," katanya ketika ditemui di rumahnya di Pulau Melaka di sini, hari ini.

Beliau diminta mengulas kenyataan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng semalam yang menegaskan, pemimpin-pemimpin kanan parti itu akan meletakkan jawatan beramai-ramai sekiranya terdapat usaha meletakkan matlamat atau melaksanakan hukum hudud di negara ini.

Guan Eng yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang, mengulangi kenyataan Pengerusi DAP, Karpal Singh sebelum ini bahawa parti itu tidak akan menerima hudud atau idea membentuk sebuah negara Islam sekiranya mereka memperoleh kuasa ke Putrajaya.

Ditanya kemungkinan Pas akan kehilangan sokongan pengundi bukan Islam sekiranya melaksanakan hudud, Nik Abdul Aziz yang juga Mursyidul Am Pas sebaliknya mempersoalkan kenapa masyarakat bukan Islam tidak menyokong parti tersebut.

"Tak sokong kerana apa, kerana hudud? Ini bukan untuk dia, untuk orang Islam," katanya sinis.

Nik Abdul Aziz semalam memberitahu, kerajaan Pas Kelantan kini dalam usaha memasukkan enakmen hudud dalam senarai hukum di mahkamah syariahnya walaupun pelaksanaan hukum Islam itu ditentang keras oleh DAP.

Beliau berkata, langkah itu bagi membolehkan hakim-hakim menggunakan akta tersebut dalam perbicaraan sesuatu kes sekiranya wujud prima facie.

Ditanya sama ada kerajaan negeri perlu meminta kebenaran daripada Kerajaan Pusat sekiranya hendak melaksanakan hukum tersebut, Nik Abdul Aziz berkata, ia tetap perlu meminta kebenaran walaupun bidang kuasa membabitkan mahkamah syariah terletak di bawah sultan.

"Tentu kena mintalah, jadi dia dah buat kenyataan semalam tak beri, Mahathir (Tun Dr. Mahathir Mohamad) dan Najib (Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak) serupa sahaja sama-sama tak beri belaka. Jadi kesimpulannya, hudud tak boleh buat bukan kerana apa, kerana UMNO tak bagi."

Tetapi adakah Pok Nik sedar bahawa tidak semestinya hudud itu perlu dilaksanakan sekaligus atau secara terus. Perlu ada perancangan dan perencanaan yang teliti dan rapi dibuat sebelum kita mahu melaksanakannya secara total di negara kita. Tidak boleh kalau kita perintah hari ni, terus laksana hudud sedangkan masih ramai lagi yang jahil dan belum memahami sepenuhnya mengenai hukum Allah yang maha adil ini.

Pelaksanaannya bukan boleh main-main atau untuk dijadikan modal politik. Ia berkaitan dengan pandangan masyarakat terhadap Islam itu sendiri. Jika pelaksanaannya gagal, maka tidak dapat tidak akan timbul salah faham di kalangan masyarakat bukan Islam dan Islam sendiri. Mereka mungkin beranggapan bahawa undang-undang Islam itu tidak adil dan kacau. Padahal hukum Islam itu memang perfect tetapi disebabkan implementasinya lemah dan tidak bijaksana maka ia akan mencacatkan matlamat perundangannya.

Pelaksanaan hudud bukan soal kewajipan seperti solat dan puasa. Ia berkenaan istitho'ah, kemampuan pemerintah melaksanakannya mengikut kesesuaian zaman dan tempat, sama seperti kewajipan ibadat haji. Suasana persekitaran yang tidak sesuai tidak memungkinkan pelaksanaan sesuatu undang-undang hudud.

Dan Pok Nik jangan lupa dalam tempoh yang singkat, secara tiba-tiba pada 24 dan 25hb November 1993, maka bergemalah suara-suara yang lantang dan bersemangat di Dewan Undangan Negeri Kelantan, menandakan lahirnya hukum Hudud untuk dilaksanakan di negeri itu. Oleh kerana hudud itu sudah dan diluluskan berdasarkan kepentingan politik dan bukan berdasarkan kebenaran serta perancangan yang rapi dan menyeluruh, maka banyaklah kelemahan dan kelonggaran yang tidak mencerminkan Hudud Islam tetapi lebih mencerminkan Hudud PAS.

Antara kelemahan-kelemahan dan kelonggaran yang terdapat dalam Hudud PAS itu menurut mantan Perdana Menteri, YAB Tun Dr. Mahathir Mohamad, di mana hukum tersebut tidak dibuat melalui proses mengikut kehendak dan amalan dalam Islam, iaitu berdasarkan akidah feqah yang syaamil.

Kajiannya amat terhad tidak boleh ditafsirkan sebagai selari dengan kaedah feqah untuk mencapai muslihat ummah. Undang-undang itu juga hanya dikenakan kepada orang-orang Islam sahaja, sementara orang bukan Islam dikenakan mengikut Undang-undang Jenayah Biasa, perbezaan antara kedua-duanya amat ketara, tidak mencerminkan keadilan dalam apa jua sistem nilai dan agama. Justeru itu maka Hukum Hudud yang ditaja oleh PAS itu terpaksa ditolak dan dikaji semula.

Walaupun hukum itu ditolak, tetapi bagi pemimpin dan ahli-ahli PAS bukanlah merupakan masalah pokok yang perlu dikesali, yang penting mereka dapat melepaskan diri daripada ikatan janjinya terhadap rakyat Kelantan, kalau tidak janji itu akan mengancam kedudukan mereka dalam pilihanraya yang akan datang, sekarang mereka telah terselamat dari ancaman itu bahkan mereka juga telah mendapat modal baru untuk memancing undi dan modal itu sekarang telahpun kedengaran di sana-sini terkeluar dari lidah-lidah PAS yang panas dan membakar, kononnya UMNO menentang Hukum Hudud, UMNO membuat tipu helah untuk melaksanakan hukum hudud, UMNO menggunakan ulamak ala Amerika untuk menolak Hukum Hudud dan bermacam-macam tuduhan lagi dibuat.

Walau apa pun diperkatakan, UMNO tetap berpegang kepada aqidah dan kepercayaan bahawa Hukum Hudud itu adalah Hukum Allah yang jelas termaktub dalam Al-Quran dan Sunnah, ianya tidak boleh ditolak dan diingkari kebenaran dan kesempurnaannya, sesiapa yang menolak dan mengingkarinya boleh membawa kepada kekufuran dan kepada sesiapa yang menuduh orang lain menolak dan mengingkari Hukum Hudud itu seperti juga ia menuduh orang lain kafir, sekiranya tuduhan itu tidak benar maka tuduhan itu kembali kepada orang yang menuduh itu sendiri.

Ini berdasarkan Hadis Sahih yang diriwayatkan oleh Abu Zar dalam Kitab Sahih Imam Bukhari dan Sahih Imam Muslim yang bermaksud;

"Barangsiapa yang menuduh fasik dan kafir, terhadap seseorang yang lain, maka ia sendiri akan menjadi fasik atau kafir, jika tuduhan itu tidak benar".

Tidak melaksanakan Hukum Hudud itu bukanlah beerti menolak atau tidak mempercayai hukum tersebut, kerana soal perlaksanaan adalah berbeza dengan soal kewajipan mempercayainya. Mempercayainya tidak ada syarat, tetapi melaksanakan hukum itu perlu kepada banyak syarat.

UMNO tetap berpegang kepada prinsip perjuangannya dalam menegak dan mengembangkan Islam sebagaimana yang termaktub dalam perlembagaannya. Dan undang-undang Hudud itu sebahagian kecil dari undang-undang Jenayah Islam yang sangat luas. Seperti apa yang telah dikatakan oleh Ustaz Abdul Hadi, " Hukum Hudud itu adalah satu aspek daripada 0.0001 daripada hukum Islam".

UMNO juga tidak akan mencemarkan Hukum Hudud yang lebih sempurna dan agung itu di mata orang-orang bukan Islam lantaran kepentingan politik, sedangkan kekuatan dan kemampuan untuk melaksanakannya belum lagi mengizinkan. Wallahuallam.

Penang Wasabi..

r b f

Posted: 27 Sep 2011 07:09 PM PDT

r b f


Dr Khir Toyo Memilih Memberi Keterangan Dari Kandang Saksi

Posted: 27 Sep 2011 06:58 AM PDT

Untuk keterangan membela diri dalam perbicaraan yang bersambung semula semalam, Dr Khir Toyo telah diberi tiga pilihan.

1) Memberi keterangan dari kandang saksi (boleh disoal oleh pendakwaraya dan peguambela)

2) Memberi keterangan dari kandang tertuduh (tidak boleh disoal oleh pendakwaraya dan pegumbela & baca keterangan seorang diri )

3) Berdiam diri

Dr Khir telah membuat pilihan yang pertama. Beliau bebas disoal oleh pendakwaraya dan peguambela.

Anwar Ibrahim ?

Pilihan kedua....

Merapu dan meraban seorang diri berjam-jam....

Kalau tak salah kenapa perlu takut ?

Khir Toyo dua hari kena gasak dengan pendakwaraya , tapi dia cool ja kerana dia yakin dirinya dipihak yang benar. Itulah contoh orang yang hendak menuntut keadilan bagi dirinya.

Bukan seperti Anwar, bercakap sampai air liur pun kering kononnya dia difitnah. Tetapi apabila diberi peluang untuk membela diri , tidak digunakan sebaik mungkin. Takut untuk disoal oleh pendakwaraya dan lebih kelakar lagi takut disoal oleh peguamnya sendiri.


JURI RAKYAT

Posted: 27 Sep 2011 07:04 PM PDT

JURI RAKYAT


HUDUD PAS - Pijak Islam Seleweng Hukum

Posted: 26 Sep 2011 07:06 PM PDT

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

Posted: 27 Sep 2011 03:59 PM PDT

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan


Pemuda PAS Persoal Pemberian Taraf Kerakyatan Mismah

Posted: 27 Sep 2011 03:44 AM PDT


Pemuda PAS Persoal Pemberian Taraf Kerakyatan Mismah Tapi Tak Persoal Taraf Kerakyatan Indon Dalam Pakatan Rakyat




Pakatan Rakyat tak sudah-sudah nak buat wayang pacak... Hari tu timbul berita palsu pasal rakyat Bangladesh dapat kerakyatan, sekarang persoalkan lagi isu Mismah... Tapi menghairankan mereka hanya nampak Mismah sahaja depan mata meraka... Sedangkan ramai lagi pemimpin dalam Pakatan Rakyat yang asalnya Pendatang Asing kemudian mendapat taraf kerakyatan...

eXception boleh sebut nama-nama pemimpin PR yang asalnya dari Indon sana... Tapi datang merempat kat Malaysia ni kemudian menjadi warganegara... Siapa tak kenal Azmin Ali... Beliau merupakan orang nombor 2 dalam PKR dan dikatakan jambu Anwar... Tak taulah betul ke tak... Azmin Ali ni dikatakan berasal dari Indon sana... Tapi pelik kenapa Pemuda PAS tak berani nak sentuh pasal kewarganegaraan asal Azmin Ali nih, yang dia nampak cuma Mismah... Mismah... Mismah...



Zuraida Mak Lampir Kamaruddin pula dikatakan asalnya dari Kalimantan... Bukan warganegara Malaysia... Kalimantan terletak di bawah Negara Indonesia... Maka Zuraidah ni spesis Indon jugak macam Azmin...



Bagaimana pula dengan Saifuddin Nasution yang dikatakan berketurunan Batak dari Indon sana... Kenapa Pemuda PAS tak sentuh pasal kewarganegaraan Saifuddin?



Badrul Amin juga dikatakan berasal dari Indon... Sama spesis dengan Azmin, Zuraidah dan Saifuddin... Pelik kenapa nama-nama ini tidak dipandang oleh Pemuda PAS. Butakah Pemuda PAS? Atau bersikap double standard?

Sumber: TipuMalaysiaKananKiri

Siri 3: Rakyat Malaysia Mudah Percaya Kepada Fitnah Dan Khabar Angin??

Posted: 26 Sep 2011 10:38 PM PDT


Fitnah Dengan Cara Manipulasi Muka Depan Akhbar


Hari ini eXception hendak tunjukkan kepada pengunjung blog ini dan kepada seluruh rakyat Malaysia bagaimana salah satu cara anjing-anjing kurap Pakatan Rakyat melakukan fitnah... Iaitu dengan memanipulasi muka depan akhbar... Kita ambil contoh manipulasi seperti yang dilakukan terhadap muka hadapan akhbar Utusan Malaysia di bawah ini.


Klik Gambar Untuk Besarkan

Korang rasa susah ke nak manipulasi akhbar Utusan Malaysia ni? Bagi eXception ianya sangat dan tersangatlah mudah... Mula-mula kita masuk laman web Utusan Malaysia Online... di http://www.utusan.com.my. Dibahagian atas sebelah kiri di bawah tajuk E-PAPER, kita boleh lihat screenshot muka hadapan akhbar Utusan Malaysia... Ianya boleh dilihat di sini

Sekarang eXception akan berlagak seperti seorang blogger Pakatan Rakyat dengan menimbulkan cerita fitnah dan memburuk-burukkan nama UMNO... Hanya menggunakan Microsoft Paint dan Adobe Photoshop, maka terhasillah akhbar Utusan Malaysia yang telah diubah seperti di bawah...


Klik Gambar Untuk Besarkan

Akhbar di atas merupakan contoh manipulasi yang dilakukan bertujuan untuk memfitnah Kerajaan Barisan Nasional, Perdana Menteri Malaysia dan UMNO. Biasanya yang melakukan perkara ini ialah kalangan anjing-anjing Pakatan Rakyat... Muka hadapan akhbar Utusan Malaysia di atas asalnya adalah seperti dibawah...


Klik Gambar Untuk Besarkan

Tujuan fitnah ini satu sahaja, iaitu mahu rakyat membencikan kepimpinan kerajaan sekarang lebih-lebih lagi apabila PRU 13 semakin hampir. Ianya adalah dibuat atas arahan bos mereka yang mahu divert isu liwat dan video skandal seks Anwar Ibrahim supaya rakyat mengalihkan perhatian kepada isu lain. Kerana mereka tahu bahawa 'RAKYAT MALAYSIA MUDAH PERCAYAKAN FITNAH'...

P/S: Apa yang eXception tunjukkan ini adalah sekadar panduan kepada semua rakyat Malaysia supaya menilai satu-satu berita yang diterima dan dibaca sebelum mempercayainya... Manipulasi muka hadapan akhbar Utusan Malaysia yang dibuat eXception tidak berniat jahat, hanya sebagai contoh... Harap maklum...

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 27 Sep 2011 03:33 PM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu


Aduhai..! Ustaz Kazim Sound Tepat Kat Orang Pas.., "Penzina TAK Boleh Jadi Pemimpin Lah...."

Posted: 27 Sep 2011 05:43 AM PDT

Kalau Afifah Nak Bernikah Nanti.., Siapa Jadi WALI Untuknya…??

Posted: 27 Sep 2011 12:27 AM PDT



Bila LG jengok blogger fren Bro MIK punya article, kisahnya Afifah dapat beraya dengan Anwar Ibrahim, [click here] yang heboh Ummi Hafilda kata scandal sex Shamsidar – Anwar dah lahirkan baby bernama Afifah…

Sampai sekarang Kak Ummi masih consistent kata darah untuk ujian DNA kes 1998 dah bertukar, cerita Kak Ummi masa tu Anwar Ibrahim very powerful sebab dia Deputy PM, jadi polis ikut cakap dia, Shamsidar datang bawak sample darah bukannya doctor amek darah Afifah untuk buat sample DNA….

Kalaulah betul Anwar Ibrahim ayah kandung Afifah, bila tiba masanya nanti Afifah nak bernikah, siapa wali budak nie..??

Jangan suruh WALI Band sudahlah…., hu huuu huuuu…..!!

Pheewiitt..! Shamsidar Beraya Sakan Dengan Anwar Ibrahim Yang Datang Solo…

Posted: 26 Sep 2011 06:22 PM PDT

Tengok malam tadi blogger frenz dok update story pasal Anwar Ibrahim pegi Open House Azmin Ali tak bawak wife dia, Dr Wan Azizah!

Bukan main sakan lagi nampaknya scndal sex partner dapat peluang masing2…, beramah mesra ler gamaknyer.

Ummi Hafilda turun naik pentas bersumpah dengan lafaz nama Allah kata dia ade bukti kaka iparnya Shamsidar ade hubungan sulit dengan Anwar Ibrahim. Ape yang berlaku kat Open House Azmin Ali boleh jugak timbulkan persoalan mungkin ade benarnya dakwaan Kak Ummi sebab Wan Azizah tak ikut Anwar ke sana….

More stories and photos, please click here

Tiada ulasan:

Pengikut