Isnin, 15 Ogos 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Politik Harian

Posted: 15 Aug 2011 03:58 AM PDT

Politik Harian


Minyak Dunia Turun, So What Anwar Ibrahim - Part 2 Pembangkang Kena Bakar

Posted: 15 Aug 2011 01:00 AM PDT


Seperti yang jangkakan posting bertajuk Minyak Dunia Turun, So What Anwar Ibrahim ? yang lalu buatkan puak pembangkang tidak senang duduk macam cacing panas kena bakar hidup-hidup.

Terbaru melalui sistem pesanan ringkas (SMS) ada arahan diterima oleh bloggers Pakatan Pembangkang untuk menyerang artikel tersebut secara bertubi-tubi... Menurut pesanan yang diterima oleh beberapa sumber menyatakan pihak atasan pembangkang tidak berpuas hati dan arah bakar artikel tersebut supaya ianya tengelam dari fikiran rakyat.

Jelas menunjukkan betapa dangkalnya pemikiran mereka ini, langsung tidak berilmiah sama sekali dan hampir sama dengan kanak-kanak bergaduh berebut guli... lebih menyerlah lagi apabila bloggers puak pembangkang tidak profesional dalam memberi pandangan yang bernas sebaliknya dipenuhi dengan kata-kata sumpah seranah! baca disini...

Mereka sering mendesak kerajaan pusat Barisan Nasional untuk turunkan harga minyak setiap kali harga minya turun, tetapi gagal untuk melaksanakan di negeri yang mereka perintah...

Memang betul harga minyak turun... tapi bagaimana dengan kosnya? turun juga ke? kenapa ini semua mereka tidak diambil kira?

Ok lah kita tolak tepi cerita tu dulu... Terdahulu kita cabar puak pembangkang untuk turunkan harga minyak disetiap negeri yang mereka perintah... Alasan yang mereka berikan ialah kuasa nk turunkan harga minyak terletak pada kerajaan pusat.. bukan kerajaan negeri.



Ok.. Baik lah... kalau itu alasan yang mereka berikan... memang aku tidak boleh terima, kerana itu alasan yang tidak bertanggung jawab, mengelak dan menunding jari kepada kerajaan pusat sedangkan mereka yang memerintah kerajaan negeri.

Selain daripada itu keseluruhan negeri yang diperintah oleh puak pembangkang mempunyai banyak sumber semulajadi tapi sayangnya habis dirompak oleh mereka yang tidak bertanggungjawab untuk kepentingan diri mereka sendiri...

Apa salahnya jika sumber yang dirompak dari rakyat itu dijadikan subsidi untuk meringankan bebanan rakyat di Selangor.

Sebagai contoh cari duit beri subsidi kepada pengusaha stesen minyak supaya RON95 dari RM1.90 diturunkan menjadi RM1.40 seliter. Saya cabar turunkan satu jenis harga petrol dan satu negeri dulu cukuplah, kalau banyak nanti mereka tidak mampu pulak, ada yang tergadai nanti...

Cuba buat di negeri Selangor dulu.... ada berani? hahaha.. harap Khalid Ibrahim tak tertelan air liur pulak...

Kalau di negeri sendiri pun mereka tidak boleh nak fikirkan macam mana nak turunkan harga minyak... macam mana PR nak turunkan harga minyak di Malaysia?

Jangan bagi alasan bahawa kuasa nk turunkan harga minyak terletak pada kerajaan pusat lagi.. apa gunanya buku jingga itu kalau sekadar untuk menjadi hiasan permata hodoh tersergam usang dalam almari tu?

Buktikan dulu kepada rakyat bahawa Pakatan Rakyat mampu turunkan harga minyak dengan cara beri tersendiri tanpa bergantung kepada kerajaan Pusat!

Ada otak fikir-fikirkan lah... bukan guna kepala lutut Mat Sabu yang sudah tercabut itu untuk membohonggi rakyat....

Politik Harian/Bro Jinggo

Anwar Berjaya Tangguh Kes Liwat, Bela Diri Isnin Depan

Posted: 15 Aug 2011 12:12 AM PDT

Pihak pembelaan bagi Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini mengesahkan di Mahkamah Tinggi di sini bahawa Ketua Pembangkang itu akan memberi keterangan bela diri pada Isnin depan.

Tarikh tersebut ditetapkan oleh Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah berikutan enam lagi saksi masih belum ditemu bual oleh pasukan pembelaan.

Berani kerana benar tangguh kerana...?

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

MB N9 Sediakan RM3.2 Juta Bantu Fakir Miskin Sepanjang Ramadhan, MB Selangor Teruskan Maksiat Dan Murtad Sepanjang Ramadhan

Posted: 14 Aug 2011 10:00 PM PDT


Menteri besar bersama isteri Raja Datin Seri salbiah Tengku Nujumudin telah menyampaikan bantuan Baitulmal RM300-00 kepada 46 asnaf fakir miskin serta RM1500-00 kepada Masjid Kg. Limsum dan berharap dengan bantuan ini dapat meringankan beban menghadapi Aidilfitri nanti.

Masyarakat terus dijaga serta dibela sejajar dengan dasar-dasar yang dibuat selama ini atas tujuan mensejahterakan rakyat seluruhnya.

Bagi golongan fakir miskin, kerajaan melalui Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) telah melakukan segala yang terbaik seperti unjuran Dasar Jaringan keselamatan Sosial Kemiskinan yang amat berjaya.

Bantuan yang disalurkan oleh JKM kepada golongan fakir miskin ini dahulunya terus dimasukkan ke dalam akaun bank atau diberikan di balai polis, tetapi bagi memberi keselesaan kepada para penerima yang kebanyakanya orang tua, maka kini ianya diadakan kepada di dewan orang ramai dengan disediakan makan minum dan Menteri Besar sendiri yang menyampaikannya.

Menteri Besar Negeri Sembiln juga mengumumkan, disepanjang bulan Ramadhan ini, Baitulmal membelanjakan RM32 juta untuk bantuan kepada golongan asnaf yang lapan dan juga bantuan kepada Masjid-masjid di seluruh Negeri Sembilan.

Ini semua dapat dilakukan lantaran pengurusan yang baik serta cekap oleh kerajaan Negeri dan juga jabatan yang dipertanggung jawabkan menguruskan wang zakat.


Di mana ada Khalid disitu ada Eli Wong..... Mana isteri Khalid?


Tiada masaalah untuk pusat hiburan beroperasi di bulan ramadhan, muzik tunggang langgang, rumah urut... lagi apa mahu semua Khalid kasi on... nak bertegas sikit tak boleh, takut puak DAP marah...


Sekiranya Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim nak tangguh dan sorok perkara ini daripada rakyat maka lebih baik beliau meletak jawatan sebab tidak layak lagi memegang jawatan Menteri Besar!

Siapa pulak yang bocor rahsia buat pendedahan isu gereja ni? mampus aku... Khalid.

Inilah perbezaan yang jelas diantara MB Pemimpin untuk Rakyat (N9) dan MB Boneka kepada DAP (Gagap)

Isu Pembesar Suara Di Pulau Pinang: Khalifah Guan Eng Tundukkan Nik Aziz dengan Satu jari Sahaja...

Posted: 14 Aug 2011 09:00 PM PDT


Menteri Besar Kelantan Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak bersetuju amalan bacaan al-Quran dibuat menggunakan pembesar suara sehingga mengganggu mesyarakat sekitarnya.

Mursyidul Am PAS itu berkata perbuatan itu boleh menyusahkan masyarakat sekeliling dengan tidak membuat bising, walaupun dengan membaca al-Quran menggunakan pembesar suara.

Sehubungan itu, beliau menyokong tindakan Jawatankuasa Fatwa Negeri Pulau Pinang yang melarang bacaan al-Quran menggunakan pembesar suara pada waktu Subuh.

Lepas satu, satu tak boleh? mungkin lepas ni.. pakai tudung pun tak boleh di Pulau pinang, Nik Aziz iyakan saja! Hebat khalifah Guan Eng sehingga boleh menundukkan Nik Aziz dengan satu jari sahaja... 

Pendedahan Terbaru: Laporan Jais Siap.. Ada Puak Nik Aziz Di Majlis Gereja DUMC

Posted: 14 Aug 2011 07:00 PM PDT

Apa yang Nik Aziz buat-buat busy tu sehinggakan dia langsung 
tidak ambil peduli dengan Isu Murtad di Shah Alam!
Jawab Nik Ajis: "Hmm ada aku kesah............!"

Soal aqidah adalah soal paling besar dalam islam.. itu jugalah janji perjuangan PAS suatu ketika dulu..

Senarai nama 12 orang Islam yang berada dalam majlis di gereja DUMC.

foto: My Massa

Nama individu ini adalah Mohd Haslan bin Bob Hasnan. Salah seorang peserta Melayu yang dikenalpasti oleh JAIS ketika pemeriksaan di DUMC. Haslan berasal dari Kg. Banggol, Gual Ipoh, Tanah Merah, Kelantan. Orang ini adalah orang Nik Aziz sebab berasal di negeri yang dinamakan sebagai serambi Mekah? Apa komen Nik Aziz terhadap individu bernama Mohd Haslan ini?

Laporan JAIS siap, Khalid Ibrahim sengaja berlengah untuk umumkanya?



Laporan Ops Akidah di Gereja telah siap disediakan oleh Penolong Pengarah Bahagian Penuatkuasa, JAIS pada 4hb Ogos, 2011. Bukti ini sudah jelas ternyata, apa lagi yang hendak disorokkan oleh Khalid Ibrahim?

MB Selangor berkata laporan JAIS akan diumumkan pada bulan September atau lepas hari Raya... jelas ketika itu isu tersebut sudah reda. Dengan cara demikian Khalid mempunyai masa yang cukup untuk lembutkan laporan tersebut dan bersedia dengan alasan yang lebih munasabah supaya rakyat boleh menerimanya.

Nurul Izzah Hidup Dalam Khayalan Anggap Pakatan Rakyat Memerintah Negara

Posted: 14 Aug 2011 06:00 PM PDT


Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar disifatkan sebagai hidup dalam khayalan kerana menganggap Pakatan Rakyat seperti sebuah kerajaan yang memerintah negara ini.

Ini berikutan kenyataan oleh anak kepada Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim itu bahawa pertemuan Pakatan Rakyat dengan Timbalan Menteri Luar Jerman, Werner Hoyer baru-baru ini bakal mengeratkan hubungan diplomatik antara kedua-dua pihak.

Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim berkata, kenyataan itu sememangnya amat tidak relevan memandangkan hubungan diplomatik hanya berlaku antara sebuah kerajaan dengan kerajaan negara lain dan bukannya kerajaan dengan pertubuhan mahupun parti politik.

"Kenyataan Nurul Izzah itu memang tidak kena dan bagi saya ia tidak relevan. Ini juga menunjukkan betapa Nurul Izzah belum matang lagi dalam dunia politik.

"Dia ini seperti hidup dalam khayalan semata-mata kerana anggap sokongan rakyat kepada pembangkang seperti sokongan kepada sebuah kerajaan. Dia anggap Pakatan Rakyat macam sebuah kerajaan," katanya.

Zahrain diminta mengulas kenyataan Nurul Izzah mengenai pertemuan Pakatan Rakyat yang diwakili oleh Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu; Ahli Parlimen Kepong, Dr. Tan Seng Giaw serta Nurul Izzah sendiri dengan Hoyer pada Selasa lalu.

Antara yang dibincangkan dalam pertemuan yang turut disertai oleh Duta Jerman ke Malaysia, Dr. Guenter Gruber itu adalah membabitkan perhimpunan haram yang didalangi oleh pihak pembangkang pada 9 Julai lalu.

Nurul Izzah dalam blognya, http://www.nurulizzah.com kemudian menyifatkan pertemuan itu satu sesi yang cukup menarik dan pasti bakal membuahkan hasil yang akan mengeratkan hubungan diplomatik antara Pakatan Rakyat dengan kerajaan Jerman.

Zahrain berkata, pembangkang seolah-olah cuba memberi gambaran kepada negara luar bahawa Malaysia adalah sebuah negara yang tidak demokratik dan bahawa ramai rakyat negara ini menyokong perjuangan mereka itu.

"Itu adalah apa yang pembangkang cuba lakukan. Ini semua penipuan mereka. Ini semua juga bermula daripada bapa Nurul Izzah sendiri yang telah memberi gambaran buruk tentang banyak perkara mengenai Malaysia di mata luar," katanya. -Utusan

Terdahulu: Nurul Izzah Ingat PAPA Dia Sudah Jadi PM Malaysia

THIS IS BEST BRO! Nabil Raja Lawak Nikah September Ini!

Posted: 14 Aug 2011 06:51 AM PDT


Wah sana meletop, sini meletop... mantop.... terdahulu pengarah filem, Yusry Abdul Halim mengaku dia sedang bercinta dengan Lisa Surihani dan mereka akan berkahwin pada tahun 2012 baca disini...  

Tidak ketinggalan pula, Nabil (Raja Lawak) telah mengambil keputusan mahu mengakhiri zaman bujang'nya bulan September ini iaitu bulan depan.

Wanita yang bakal menjadi suri hidupnya itu adalah bekas pramugari syarikat penerbangan AirAsia iaitu Nazirah Ayub yang sudah dikenalinya sejak enam tahun lalu, sebelum dia dan Irma Hasmie bergelar kekasih.

"Saya tidak mahu menunggu lama lagi. Bukan terburu-buru, tetapi saya tidak mahu pisang berbuah dua kali selepas percintaan dengan Irma Hasmie selama dua tahun dulu kecundang di tengah jalan,"kata Nabil.

THIS IS BEST BRO! Semoga apa yang telah dirancang akan berjalan dengan lancar dan dipermudahkan olehNYA. InsyaAllah.

Ohpolitik!™

Posted: 15 Aug 2011 03:56 AM PDT

Ohpolitik!™


Nik Ajis sokong Kejayaan DAP larangan bacaan Al-Quran guna pembesar suara

Posted: 14 Aug 2011 05:37 AM PDT

Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, tidak bersetuju amalan bacaan Al-Quran dibuat menggunakan pembesar suara sehingga mengganggu mesyarakat sekitarnya.

Mursyidul Am PAS itu berkata, perbuatan itu tidak mengambil kira sensitiviti masyarakat setempat sehingga boleh menyusahkan mereka dan seseorang Islam harus menghormati masyarakat sekeliling dengan tidak membuat bising, walaupun dengan membaca Al-Quran menggunakan pembesar suara.

Sehubungan itu, beliau menyokong tindakan Jawatankuasa Fatwa Negeri Pulau Pinang yang melarang bacaan Al-Quran menggunakan pembesar suara pada waktu Subuh.

"Kita (umat Islam) hanya dibenarkan melaungkan suara ketika azan untuk mengerjakan solat. Oleh itu, saya tidak bersetuju jika masjid menggunakan pembesar suara sehingga menjejaskan orang lain yang sedang tidur atau sakit," katanya selepas melancarkan Koperasi Rakyat Kelantan Berhad (KRKB) di sini, hari ini.

Mengulas tindakan Kerajaan Pulau Pinang melarang penggunaan pembesar suara ketika mengaji Al-Quran pada waktu subuh di masjid dan surau di negeri itu.

Terdahulu dalam ucapannya, Nik Abdul Aziz menggesa wanita negeri ini yang suka membeli atau menyimpan barang kemas supaya menjualnya untuk dilaburkan dalam KRKB yang baru dilancarkan itu.

Ia kerana, katanya, ia akan memberi pulangan yang menguntungkan kesan kenaikan harga emas dunia yang menjadi bahan pelaburan urusniaga koperasi menerusi Permodalan Kelantan Berhad (PKB).

Ketika ditanya sama ada kebimbangan sesetengah rakyat Kelantan yang ingin melabur dalam koperasi itu kesan kegagalan Koperasi Kohilal yang kebanyakannya dianggotai PAS, Nik Abdul Aziz berkata, kegagalan koperasi itu berikutan kejatuhan saham dan keadaan ekonomi merudum pada 1998. - BERNAMA


- Posted using BlogPress from my iPad

RIDHUAN TEE

Posted: 15 Aug 2011 03:28 AM PDT

RIDHUAN TEE


Sumbangan siapa patut dihargai?

Posted: 14 Aug 2011 08:10 AM PDT

(Sinar Harian 15 Ogos 2011)

Insiden serbuan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) ke atas sebuah gereja Methodist di Damansara Utama sengaja diperbesar-besar untuk meraih simpati, seolah-olah mereka ditindas, tidak bersalah dan tidak diberikan hak. Tindakan Jais dipersalahkan seratus peratus. Mereka sahaja yang betul dan suci. Licik sungguh perancangan ultra kiasu ini.

Awalnya saya cuba bersangka baik terhadap mereka ini demi dakwah, tetapi berdasarkan pengalaman berkecimpung dalam NGO, amat sukar rasanya untuk berbuat demikian memikirkan betapa liciknya mereka ini. Untuk menutup kelemahan, maka kehebatan merekapun ditonjolkan seperti sumbangan keluarga La Sallian, Mother Theresa, Gerakan Methodist dan Catholic dan sebagainya. Bacalah rencana meloyakan ini dalam laman-laman pro-mereka.

Saya tidak menafikan sumbangan semua kaum di negara tercinta ini. Tetapi jika semuanya mahu berkira, elok kita melakukan kira-kira dan tolak campur untuk melihat siapakah yang memberi lebih banyak sumbangan?

Perlu diingat, negara ini bukan seperti negara kepulauan Melayu yang lain seperti Indonesia atau Singapura. Janganlah terlalu biadab dan kurang ajar mencampuri hal ehwal Islam. Agama Islam dilindungi oleh perlembagaan persekutuan. Bukan itu sahaja, hal ehwal Islam dan keadaan umat Islam di bawah bidang kuasa penuh negeri dan sultan. Jabatan Agama ada hak untuk bertindak sekiranya wujud keadaan yang boleh mengganggu-gugat kedudukan agama Islam. Selama ini kita tidak pernah bertindak kejam terhadap bukan Islam. Begitulah berhikmahnya kita dalam menjaga bukan Islam dan hak mereka, sehingga hak sendiri terabai.

Oleh kerana pihak Kristian terlalu banyak bercakap soal sumbangan, sempena bulan kemerdekaan ini mari kita nilai sumbangan siapakah yang paling besar kepada negara tercinta ini, supaya kita tidak terlalu terhutang budi dan terjebak dalam perangkap mereka. Gerakan mereka ditaja oleh missionari antarabangsa.

Setelah dicongak-congak, pada hemat saya, sumbangan pribumi Melayu Islamlah yang paling besar. Tidakkah toleransi Melayu Islam hari ini yang menyebabkan orang lain boleh jadi kaya raya dan mengamalkan agama mereka seolah-olah negara ini bukan lagi negara Islam? Sumbangan yang tidak ada tolok bandingnya adalah sumbangan memerdekakan negara tercinta ini daripada penjajah berniat jahat membawa mesej gold, glory dan gospel (3G) serta ancaman komunis. Saya tidak fikir orang Melayu Islam tidak boleh mengurus estet, lombong dan bandar jika ditakdirkan tidak berlaku penghijrahan ketika itu.

Bacalah bersama sejarah mengenai kebangkitan nasionalisme. Tokoh-tokoh Melayu dan bumiputera seperti Penghulu Dol Said, Naning (1831-32), Raja Mahadi, Selangor (1867-74), Sultan Abdullah, Raja Ismail, Dato Maharaja Lela, Tok Sagor, Pandak Endut, Perak (1875), Tengku Antah, Negeri Sembilan (1875-76), Tok Gajah, Dato Bahaman, Mat Kilau, Pahang (1891-95), Sharif Masahor, Rentap, Banting (1853-1908), Mat Salleh, Antanum, Sabah (1894-1905), Tok Janggut, Kelantan (1915), Abdul Rahman Limbung (1921-28) dan banyak lagi tokoh-tokoh yang boleh ditonjolkan akan besarnya sumbangan mereka menentang 3G tersebut. Siapa pula tokoh-tokoh yang menentang komunis?

Kenapa jarang sekali mendengar nama-nama bukan Melayu atau orang Kristian ketika itu, yakni saat yang paling getir era 1800an hingga 1900an? Ketika itu orang bukan Melayu sudah berada di Tanah Melayu.Wajah-wajah bukan Melayu hanya muncul sekitar tahun 1950-an, detik ketika penjajah sudah memang tidak dapat bertahan lagi. Maka, sebagai syarat, kemerdekaan hanya diberikan jika Melayu dapat menerima bukan Melayu. Sebagai timbal balik hak-hak istimewa Melayu diberikan dan kedudukan agama Islam dilindungi. Penjajah sedar 'dosa besar' yang mereka telah lakukan. Penyatuan antara kaum hanya alasan British sahaja. Jika ketiga-tiga kaum ini tidak bersatupun ketika itu kebangkitan nasionalisme Melayu Islam sudah sampai ke peringkat puncak.

Bayangkan ketika Melayu Islam berkeras untuk tidak menerima bukan Melayu. Selepas merdeka, apakah nasib bukan Melayu ketika itu? Tetapi inilah kebaikan Melayu Islam yang kita tidak boleh lupakan sama sekali, malah seumur hidup. Kini, sewenang-wenang kita mahu melupakan jasa-jasa mereka, dengan menonjolkan sumbangan La Sallian, Mother Theresa dan gereja yang lain. Tidak cukupkah kebebasan beragama yang dibenarkan tanpa had? Masih tidak bersyukur? Di negara China, etnik Cina Islam Uighur dilarang menunaikan ibadah puasa, bersolat tarawih atau menjalankan sebarang aktiviti keagamaan. Pernahkah kerajaan Malaysia bertindak sedemikian kepada minoriti di sini? Jangan terlalu besar kepala.

Satu lagi, orang Melayulah yang paling berani dan merasa kesakitan yang amat sangat ketika menentang Malayan Union. Jika benar, bukan Melayu mahu bersama-sama menyumbangkan jasa memerdekakan negara, kenapa Malayan Union tidak ditentang? Jawapannya mudah, Malayan Union menguntungkan mereka. Ditakdirkan Malayan Union berjaya, maka hancurlah orang Melayu, bermaharajalelalah mereka ketika itu. Bertambah cepatlah negara ini menjadi negara Kristian.

Janganlah terlalu menonjolkan sumbangan yang kecil untuk mengaburi sumbangan yang besar. Bangkai gajah tidak akan dapat dilenyapkan oleh bangkai nyamuk. Kecuali gajah itu sendiri yang melenyapkan bangkainya, sehingga bangkai nyamuk menjadi perhatian. Bangkai nyamuk inilah yang diperbesar-besarkan.

Majlis Perundingan Agama Buddha, Kristian, Hindu, Sikh dan Tao janganlah terlalu biadab mengeluarkan kenyataan tanpa mendengar dahulu penjelasan Jais. Saya sudah dapat menjangkakan pendirian ini, jika ditakdirkan kenyataan itu tidak dikeluarkan. Jais dan polis menyerbu Gereja Methodist Damansara Utama dalam ruang lingkup yang dibenarkan undang-undang. Apakah majlis tersebut benar-benar makan malam? Atau ada udang di sebalik batu? Janganlah menipu. Saya tidak nampak tindakan Jais melanggar kebebasan rumah ibadat yang dijamin Perlembagaan.

Menurut A. Kadir Jasin, tiada siapa yang menafikan bahawa bukan Melayu juga menyumbang kepada perkembangan dan kematangan ekonomi negara, tetapi ia berasaskan kepada prinsip keuntungan. Mereka menyumbang kepada perkembangan ekonomi kerana suasana politik yang stabil sejak 1969 membolehkan mereka meraih keuntungan yang besar daripada apa yang mereka laburkan. It is not altruism - bukan sumbangan percuma yang tidak mengharapkan sebarang alasan! Mari kita hadapi realiti. Selain Singapura yang berupa negara kecil dan majoriti penduduknya Cina, tidak ada tempat lain di dunia di mana orang Cina mempunyai kuasa politik yang begitu luas serta memonopoli ekonomi selain daripada di bumi Malaysia ini. Pilihan raya demi pilihan raya membuktikan bahawa yang menjadi tonggak Barisan Nasional adalah orang Melayu dan Bumiputera lain. Malah majoriti calon bukan Melayu BN yang menang pilihan raya menang di kawasan majoriti Melayu Islam.

Lihatlah betapa besarnya pengorbanan dan toleransi Melayu Islam. Orang lain bagaimana pula? Misalnya, kerajaan negeri Perak meminta Ipoh Hindu Devastana Paripalana Sabah menyerahkan lebih kurang setengah ekar tanah rizab perkuburan Hindu di Buntong bagi tujuan pembinaan sebuah krematorium moden bagi masyarakat bukan Islam. Idea ini ditentang habis-habisan secara bersepadu. Berita ini disensasikan. Bila tanah rezab mereka diambil sedikit, heboh satu dunia. Tetapi sedarkah kita berapa banyak tanah rezab Melayu yang telah tergadai? Melayu tetap diam, tidak pernah bisingpun. Malangnya sungguh jadi Melayu, hak dan maruah telah tergadai, masih terus berlembut. Orang lain pantang diusik. Ini nasib Melayu di bumi Melayu.

tunku

Posted: 15 Aug 2011 03:19 AM PDT

tunku


Same Sex Marriage Shows Liberal Thinking Spreading, Says Jamil Khir

Posted: 14 Aug 2011 03:00 PM PDT

KUALA LUMPUR, Aug 14 (Bernama) -- The plan by Malaysian gay Pastor Ou Yang Wen Feng to marry his same sex 'lover' in this country indicates that liberal thinking upheld by a few quarters is spreading in Malaysia, said Minister in the Prime Minister's Department Datuk Seri Jamil Khir Baharom.
He said that although the action was attributed to basic rights, it was nevertheless an extreme freedom and could lead to worse social symptoms in the future.
"In our civil law, same sex marriage is not allowed. Because in the laws of our country, a male must marry a female. Male and male, female and female is not allowed," he told reporters after performing the ground-breaking ceremony for the new Al-Hijrah surau in Lembah Pantai here Sunday.
He also said the National Fatwa Council had decreed that such views were contrary and prohibited in the context of the Islamic religion.
Commenting on the issue of the Penang Fatwa Committee which banned the reading of the Quran using the loud speaker during Subuh (dawn) prayers, Jamil Khir said the Malaysian Islamic Development Department (JAKIM) would hold a discussion with the Penang Islamic Council to find a settlement.
Also present were Federal Territories and Urban Wellbeing Minister, Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin and Kuala Lumpur Religious Department director, Datuk Che Mat Che Ali.

tunku : there is no such thing as basic right for same sex people to get married. it is against our religion and all the religion in this world. do not let this thing spreads, kill the virus before it spreads.i don't understand a pastor can be a gay.......the world is coming to the end.strip the gay pastor citizenship.he can stay with his partner in new york but not here.

Sahabat-Gunung

Posted: 15 Aug 2011 02:05 AM PDT

Sahabat-Gunung


BANTUAN !!! - Budak Hilang Lagi ....

Posted: 15 Aug 2011 01:30 AM PDT

Budak hilang lagi .... Mohon asahabat-sahabat semua dapat memberikan maklumat jika terjumpa atau mengetahui perkembangan budak nie ....

Rumah Terbengkalai – Janji Kerajaan Selangor Tinggal Janji

Posted: 14 Aug 2011 11:26 PM PDT

Janji tinggal janji

Apabila kerajaan Selangor mengumumkan projek perumahan terbengkalai sebagai 6 fokus utamanya pada 2009, ribuan pembeli rumah malang di seluruh negeri itu menarik nafas lega.

Masalah mereka kononnya mendapat harapan baru.

Namun janji hanya tinggal janji, apabila peruntukan RM 5 billion belum menampakkan hasil.

Tiang rumah masih tinggal tiang, belukar semakin tebal dan bank masih mengejar pembeli, menjadikan mereka rimas.

Kami di Aduan Rakyat dihujani aduan pembeli yang mahukan pembelaan seperti yang telah dijanji.

Ikuti laporan ini.

Sekurang-kurangnya terdapat 50,000 unit rumah terbengkalai membabitkan 141 projek perumahan di Selangor.

Sekaligus 50,000 keluarga yang merana angkara projek perumahan yang tidak siap walaupun bayaran balik pinjaman bank sudah bermula.

Lebih terbeban, mereka terpaksa membayar rumah sewa yang sedang didiami.

Pengumuman Jawatankuasa Perumahan, Pengurusan Bangunan dan Setinggan Negeri Selangor, Iskandar Abdul Samad mengenai perancangan kerajaan negeri untuk membaik pulih projek terbengkalai pada awalnya membangkitkan harapan.

Namun sejak ia diumumkan pada 2009 lalu, janji hanya tinggal janji.

Pembeli rumah Projek Perumahan Tradisi Indah di Port Klang ini antara yang tertanya-tanya.

Rumah yang sudah dibeli sejak 2003 masih belum bertukar wajah.

Sebaliknya, ia menjadi sarang jenayah dan maksiat.

Zulkifli Abu Kassim, Pembeli: "Bila saya masuk rumah saya, saya tengok ada tilam, ada kondom. Kalau rumah kita dijadikan sarang maksiat, siapa tak kecewa?"

Berkali-kali rayuan dihantar kepada kerajaan negeri untuk menjenguk nasib mereka , namun tiada jawapan.

Rahmah Abu Bakar, Pembeli: "Kalau MB turun sekejap pun, kami akan rasa puas hati. Exco perumahan pun boleh turun. Kenapa tak tak turun? Kalau MB susah, exco pun boleh turun."

Zakiah Norman, Pembeli: "Tolong datang tengok, jangan buat tak tahu sahaja. Tengok dalam LCD, plasma. Datang tengok rumah kami. Macamana? Kami sendiri dah tak lalu lah."

Yang pasti, kerajaan Selangor dilabel hanya pandai berjanji tetapi tidak melaksanakan janji.

Zaidin Akbar Md. Said, Pembeli: "Apabila datang sahaja kerajaan baru, bawa hasrat dan misi untuk bantu rakyat seolah bawa satu kuasa baru untuk saya. Mengharapkan kerajaan bantu atasi apa yang berlaku. Tapi sehingga sekarang, tak ada sebarang perubahan, tak ada sebarang tindakan untuk tangani masalah projek terbengkalai."

Dr. Mohamed Rafick Khan, Presiden Persatuan Pemilik Bangunan Terbengkalai Malaysia: "Di Selangor, harapan rakyat bahawa kerajaan negeri yang baru jangkakan kelainan dan harapan tu ada kelainanya, tetapi ianya tidak nampak."

Di satu pihak lagi, ketelusan kerajaan negeri dalam memberi keutamaan usaha membaik pulih projek perumahan turut dipersoal.

Projek yang dibaik pulih sebenarnya didakwa mempunyai unsur pilih kasih dan bukan berdasarkan keperluan rakyat.

Prof. Datuk Dr. Kamarul Rashdan Salleh, Pengarah Urusan SPNB: "Kita lihat memang kerajaan negeri Selangor buat perumahan berkualiti, mampu milik, untuk siapkan rumah terbengkalai. Tetapi masih tak menjawab kerajaan negeri untuk bekerjasama dengan pemaju swasta seperti kami untuk selesaikan perumahan yang sedang hadapi masalah yang libatkan tanggungjawab mereka."

Yang dimaksudkan Syarikat Perumahan Negara Berhad, SPNB, projek perumahan Alam Prima di Shah Alam dan Bandar Alam Perdana di Ijok yang masih belum mendapat sijil layak menduduki, kerana masalah di pihak kerajaan negeri.

Dan jawapan exco bertanggungjawab pula, tidak semua projek perumahan yang boleh disiapkan dalam tempoh pendek.

Pihak exco turut menafikan ada projek perumahan yang diabai seperti yang didakwa pembeli.

Ir. Iskandar Abdul Samad, Pengerusi Jawatankuasa Tetap Perumahan, Pengurusan Bangunan dan Setinggan Selangor: "Mungkin kita tengok tapi dia tak ada, tapi memang dah kita tengok. Kesemua 144 memang ada checklist dia dan apa masalahnya."

Masalah perumahan terbengkalai pada umumnya di bawah tanggungjawab Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan.

Namun, laporan tadi memberi fokus kepada kerajaan negeri, kerana janji yang dibuat apabila mengambil-alih Selangor pada pada 2008.

Sehingga kini, nasib mereka tetap sama.


Sumber: Kamaluddin Blog

Sampah Tak Diangkut .... Mana Khalid Ibrahim?

Posted: 14 Aug 2011 09:19 PM PDT

Siapa yang bersalah kalau sampah tak angkut? Mana syarikat pembekal yang dilantik Majlis Daerah Hulu Selangor?

Pic nie di Kg Sentosa Tambahan di bawah kawasan Parlimen Hulu Selangor. Tak kiralah sape yang mentadbir pun, masa BN dulu pun aku asyik memekak gak kawasan perumahan aku kat Bukit Beruntung tak berjaga malah jadi pusat pembiakan nyamuk aedes dan mengorbankan beberapa nyawa ....

Kini, nak tengok plak urusan pentadbiran kerajaan berkebajikan PKR yang dibonekan DAP mentadbir Selangor.... Takde apa-apa pembaharuan pun, malah lebih teruk kat Hulu Selangor nie ....

Daniel Arif

Posted: 15 Aug 2011 01:59 AM PDT

Daniel Arif


SIMMONS MASTER PROSPORT 4-12X50 AO M 510490 in Chesapeake

Posted: 14 Aug 2011 04:49 PM PDT

SIMMONS MASTER PROSPORT 4-12X50 AO M 510490

SIMMONS MASTER PROSPORT 4-12X50 AO M 510490

View more pics

description

Full description

 

SIMMONS MASTER PROSPORT 4-12X50 AO M 510490

Price: $118.37

Free Shipping Coleman Xtreme CVW9HD Waterproof 1080p HD Digital Video Camera Camcorder (Yellow) with (2) 8GB Cards + 0.45x Wide Lens + (4) Batteries &amp Charger + Case + Accessory Kit

Posted: 14 Aug 2011 01:49 AM PDT

Coleman Xtreme CVW9HD Waterproof 1080p HD Digital Video Camera Camcorder (Yellow) with (2) 8GB Cards + 0.45x Wide Lens + (4) Batteries & Charger + Case + Accessory Kit

Coleman Xtreme CVW9HD Waterproof 1080p HD Digital Video Camera Camcorder (Yellow) with (2) 8GB Cards + 0.45x Wide Lens + (4) Batteries &amp Charger + Case + Accessory Kit

Zoom images

Product Features

  • KIT INCLUDES 10 PRODUCTS -- All BRAND NEW Items with all Manufacturer-supplied Accessories + Full USA Warranties:
  • Coleman Xtreme CVW9HD Waterproof 1080p HD Digital Video Camera Camcorder (Yellow) + Transcend 8GB microSDHC Card +
  • Additional Transcend 8GB microSDHC Card + Bower .45x Wide Angle Lens +
  • PD 4x AA Batteries & Charger + PD-C20 Camera/Camcorder Case + PD 5pc Compete Cleaning Kit +
  • PD Memory Card Storage Wallet + LCD Monitor Screen Protectors + Microfiber Cleaning Cloth

Technical Details

  • Brand Name: Coleman
  • Model: K-59241-04

Read full description

 

Coleman Xtreme CVW9HD Waterproof 1080p HD Digital Video Camera Camcorder (Yellow) with (2) 8GB Cards + 0.45x Wide Lens + (4) Batteries &amp Charger + Case + Accessory Kit

Price: $159.95

Genuine Canon Magenta Toner (2799B003AA) imageRUNNER Advance C9065, C9075 in Atlanta

Posted: 13 Aug 2011 07:54 PM PDT

Price Genuine Canon Magenta Toner (2799B003AA) imageRUNNER Advance C9065, C9075

Genuine Canon Magenta Toner (2799B003AA) imageRUNNER Advance C9065, C9075

View more images

description

Full description

 

Genuine Canon Magenta Toner (2799B003AA) imageRUNNER Advance C9065, C9075

Price:

Taipingmali (tm)

Posted: 15 Aug 2011 01:52 AM PDT

Taipingmali (tm)


FITNAH PAS KELUAR LAGI.

Posted: 14 Aug 2011 07:36 PM PDT

Umno jual masa depan Melayu kerana dendam pada PAS
Published with Blogger-droid v1.7.1

Umno Hipokrit dlm isu speaker kata Tuan Ibrahim Tuan Man

Posted: 14 Aug 2011 07:29 PM PDT

Dalam Harakah terbaru Tuan Ibrahim Tuan Man menempelak Umno kononnya 'tidak tahu membezakan mana satu keputusan fatwa negeri dan mana satu tindakan kerajaan negeri'.

Tuan Ibrahim nak bohong apa lagi? Dalam majlis Fatwa Pulau Pinang sudah tak macam dulu. Sekarang semua puak-puak munafik dan malaaun Pas, Pkr dan kaki bangkang duduk dalam tu.

Kalau Pas adil, Pas tak akan letak orangnya dalam majlis fatwa.

Majlis Fatwa sepatutnya mempunyai kedudukan yang tinggi dan mulia serta tidak mempunyai kepentingan politik.

Tuan Ibrahim perlu mengakui bahawa apa yang dibuat oleh Majlis Fatwa adalah kerana tekanan dari DAP atau Lim Guan Eng sendiri.

Jangan nak divert isu pusat hiburan di Melaka yang dilanjutkan tempoh operasi sampai jam 3 pagi kerana ia tidak berkait dengan isu bacaan quran dan azan subuh.

Pas menunjukkan mereka adalah sebuah parti khawarij yang meruntuhkan syiar Islam di bumi Malaysia.

Pas perlu dinyahkan dari bumi bertuah ini dalam PRU akan datang.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Fatwa Pas di perluaskan perlaksanaannya

Posted: 14 Aug 2011 06:46 PM PDT

Majlis Fatwa Pas Pulau Pinang dan seluruh negeri dibawah Pas akan terus melaksanakan larangan penggunaan pembesar suara ke premis lain selain masjid dan surau.

Antara tempat-tempat yang akan diharamkan penggunaan PA. System ialah Lapangan terbang, hospital, bank, sekolah, kolej dan universiti, pusat membeli belah dll.

Peniaga pasar malam juga dilarang daripada menggunaan pembesar suara dalam mempromosi jualan mereka. Ia termasuk juga kaki kelentong iaitu penjual ubat kuat yang banyak diiklankan di Harakah.

Mulai bulan hadapan juga semua pembeli akhbar lama tidak lagi dibenarkan memasang pembesar suara dan dilarang menjerit-jerit 'paper lama atau surat khabar lama'.

Penjual ais skrim juga dilarang membunyikan loceng atau memainkan lagu-lagu melalui pembesar suara.

Di Pulau Pinang, kedai-kedai kaset dan cd di larang menayangkan video atau lagu kerana menjaga telinga pengunjung kedai dan pasaraya.

Larangan seterusnya ialah pusat hiburan seperti disko dan kelab malam.

Lim Guang Eng juga akan menutup semua stesen radio kerana suara dan lagu-lagu yang disiarkan akan mengganggu ketenteraman awam.

Pas, Pkr dan semua parti politik juga dilarang menggunakan pembesar suara dalam ceramah-ceramah mereka.

Dll.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

PAS umpama letak 'syarat'’ kepada JAIS - Pendirian parti kes DUMC hanya untuk kepentingan agenda politik

Posted: 14 Aug 2011 06:22 PM PDT

SELEPAS lebih seminggu, PAS kelmarin mengumumkan pendirian rasminya mengenai serbuan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) ke Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) pada Rabu minggu lalu dengan menegaskan, agensi itu harus mengambil tindakan segera jika ada bukti penganut Kristian memurtadkan orang Islam. Biro politik PAS dalam mesyuaratnya petang kelmarin menegaskan, parti itu tidak berkompromi dalam isu-isu yang menyentuh hal-ehwal Islam.
Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu, dipetik berkata selepas mesyuarat itu, sebagai parti Islam, keutamaan PAS adalah mempertahankan kesucian Islam dan ia tidak akan berkompromi apabila berhadapan isu seperti itu. "Kami mengambil pendirian bahawa jika JAIS ada bukti secukupnya, mereka harus mengambil tindakan segera ke atas mereka yang mahu menukar agama orang Islam atau merosakkan kepercayaan Islam mengikut peruntukan Enakmen Islam Negeri Selangor," katanya.

Mohamad bagaimanapun berkata, PAS hanya akan menyokong tindakan JAIS jika ia ada bukti kukuh wujudnya usaha mahu memurtadkan orang. Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub yang turut hadir, ketika ditanya sama ada parti itu merestui serbuan JAIS ke atas Gereja Methodist Damansara Utama, pula berkata, 'tidak.' Seorang lagi Naib Presiden, Datuk Mahfuz Omar menggesa JAIS mempercepatkan siasatan bagi mengelak pelbagai spekulasi mengenai isu ini.

Kerana pendirian itu dibuat oleh biro politik, sudah tentu keputusan dan kenyataan mengenainya mengambil kira kepentingan politik PAS, terutama membabitkan hubungan parti itu dengan dua sekutu politiknya di Selangor. Itulah sebabnya kenyataan Mohamad itu dilihat agak berlapik, seolah-olah bagi memuaskan hati pihak yang berbeza pandangan mengenai tindakan JAIS itu.

Pendirian itu juga bagaikan PAS meletak syarat kepada JAIS jika mahu mendapat sokongannya berhubung isu usaha memurtadkan orang Islam, tetapi tidak merestui pemeriksaan JAIS bagi menyiasat dakwaan mengenainya di DUMC pada 3 Ogos lalu. Dalam kata lain, jika tiada bukti kukuh, hanya JAIS yang bertanggungjawab. Keputusan mesyuarat itu juga memberi gambaran bahawa PAS tidak lagi percaya atau menerima penjelasan Datuk Dr Hassan Ali, Exco yang menjaga ehwal-Islam di Selangor, mengenai perkara ini.

Kenyataan Mohamad itu juga seolah-olah memberi tekanan kepada JAIS supaya segera mengemukakan bukti sedangkan siasatan kes seumpama ini tentunya mengambil masa. Yang jelas, JAIS setakat ini gagal mendapat kerjasama 12 individu Islam yang hadir pada satu majlis di DUMC pada malam itu, walaupun mereka sudah dihubungi menerusi surat dan telefon untuk memberi keterangan. Keengganan mereka memberi kerjasama, menyukarkan JAIS mengambil tindakan dan inilah dikehendaki oleh kalangan tertentu yang mengecam agensi itu.
Walaupun ada pihak menggembar-gemburkan kononnya pemeriksaan itu dibuat tanpa mengikut undang-undang, manakala pegawai JAIS dan polis bertindak kasar, setakat ini tiada pihak terutama daripada gereja itu sendiri membuat laporan polis mengenainya. Ini agak aneh kerana kebiasaannya ramai berebut untuk membuat laporan jika ada agensi penguat kuasa bertindak di luar undang-undang.

Apakah ketiadaan laporan polis mengenai 'serbuan' JAIS yang dikecam hebat itu bererti ada sesuatu cuba disembunyikan. Yang pasti, 'serbuan' JAIS itu mendedahkan satu lagi perlanggaran undang-undang oleh DUMC, iaitu pembinaan gereja berkenaan tidak mendapat kelulusan pihak berkuasa tempatan. Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) mengesahkan, pihaknya sebelum ini hanya meluluskan pembinaan pusat komuniti seperti dipohon oleh DUMC, bukannya gereja di tapak itu.

Kebiasaannya jika terbukti wujud kesalahan penyalahgunaan kelulusan pembinaan, bangunan yang dibina itu boleh disita atau di sesetengah tempat seperti Pulau Pinang tidak lama dulu, dirobohkan. Kita tidak tahu sama ada Majlis Bandaraya Petaling Jaya mempunyai keberanian berbuat demikian selepas melihat nasib yang menimpa JAIS apabila ia cuba melakukan tugas mereka, walaupun mengikut undang-undang.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

INJIL VERSI MELAYU DAN MURTAD by ismailybungsu

Posted: 14 Aug 2011 05:17 PM PDT

SEJAK dulu hingga sekarang saya tambah keliru dan kian keliru bila ada demo haramkan injil versi Melayu. Dulu lagi saya bertanya apa salahnya injil ada versi melayu? zaman munshi abdullah juga sudah ada terjemaahan ke bahasa melayu hingga mushi dibilang sebagai Munshi padri.

...Saya lihat apa masalahnya kalau kita membaca injil versi melayu? saya sendiri sudah berkali-kali membaca versi melayu malah di rumah saya memang saya simpan untuk kajian dan bermacam injil ada termasuk injil bernabas dan masa saya di st patrik, tingkatan tiga juga saya belajar injil dan guru saya father dewit dan apakah iman saya goyah?

Inilah manusia kita selalu beranggapan buruk terhadap agama lain dan ada yahudi nasradi lebih hebat pakar dan buat kajian tentang kandungan isi al quran dan apakah itu juga dilarang oleh agama mereka? tentunya tidak.

Bagaimana kita mahu tahu keadaan kristen kalau kita sendiri tidak mendalami isi kandungan? terus terang ada beberapa kandungan cukup bagus dan ada persamaan dengan al quran meski visi dia lain sikit. ini ilmu. yang baik kita ambil dan kira-kira tak ngam lupakan saja dan kenapa kita tutup segala ilmu masuk ke dalam kepala kita.

saya cukup hairan orang islam ini seolah-olah anti ilmu tetapi ilmu yahudi yang begitu bagus secara tidak langsung mereka guna setiap hari dan yahudi mereka kutuk setengah mati meski yahudi itu ada yang islam agamanya dan yang kita tak senang hanya zionis. Yahudi dan zionis dua perkara yang berbeda.

Kemudian disentuh soal murtad yang sekarang ini panas dibicarakan soal orang islam masuk gereja. apa salahnya masuk gereja? saya sudah berkali2 masuk gereja dulu masa sekolah. kata mereka masuk gereja takut terpengaruh dengan kristen. apakah najib juga masuki gereja telah terpengaruh dengan kristen? ramai juga pemimpin Islam kita berdebat di gereja tetapi tidak pula terpengaruh dan kenapa ada sangkaan demikian pula daripada kalangan muslim sendiri? di mana kita simpan otak dan cara kita berfikir?

Bila orang Islam mendapat bantuan dari gereja lalu itu tidak boleh kata mereka. Peraturan mana yang mengatakan tidak boleh? kalau seorang nenek tua yang perlukan bantuan untuk makan, biayai anak ke sekolah dari baitulmal atau apa saja zakat misalnya tetapi tidak dipedulikan dan apakah merupakan kesalahan kalau gereja bantu?

saya tak mengerti dan terus keliru. ini orang islam kalau mahu pungut zakat hebatnya bukan main tetapi kepalang wang zakat didapatkan segala pejabat bukan main hebat tebal carpetnya satu inci dan makannya pula secara/acara tahunan di hotel lima bintang dan suatu membaziran, sedang mereka yang tua, uzur tidak dipeduliklan dan tau2 lesap berjuta2 wang baitulmal dan zakat ditelan sang buaya.

inilah negara malaysia yang katanya islam hadhari atau negara islam contoh tetapi perangai yang jaga amanah tidak mempunyai sikap seperti yang diperkatakan, malah mereka sendiri yang merosakkan agama sehingga orang islam sendiri tidak lagi percaya, lalu bagaimana agama lain mahu hormat islam?

Nah, satu saja cara kita terpaksa memilih dua jalan satu kekalkan BN dan satu tumbangkan BN di PRU-13 nanti sebab tiada juga dalam al quran menyatakan UMNO itu yang menyelamatkan Malaysia.

Salam

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

KUMPULAN PRO PAS DAN PKR ADA DALAM JAWATANKUASA FATWA PULAU PINANG

Posted: 14 Aug 2011 10:09 AM PDT








DR WAN SALIM BEKAS PENSYARAH ILMU KEMANUSIAAN USM , MERUPAKAN SEORANG YANG PRO ANWAR DAN PKR
TUAN HAJI ROSLI BIN OTHMAN ( UNIT DAKWAH JABATAN PELAJARAN PULAU PINANG. SUMBER TERDEKAT DI JPN DAN SEKOLAH MENYATAKAN BELIAU SEORANG YANG KUAT MENGKRITIK KERAJAAN DI BELAKANG TABIR)
BAGAIMANA AHLI MAJLIS FATWA TERDIRI DARIPADA SESEORANG YANG ADA KEPENTINGAN DALAM FAHAMAN POLITIK SESUATU PARTI?)
HANYA SATU HADIS SAHAJA DIJADIKAN RUJUKAN UNTUK DIBUAT FATWA


RUJUKAN 1.





ENAKMEN 4 TAHUN 2004
ENAKMEN PENTADBIRAN AGAMA ISLAM (NEGERI PULAU PINANG) 2004
BAHAGIAN III - PELANTIKAN MUFTI, KUASA DALAM HAL EHWAL AGAMA JAWATANKUASA FATWA DAN FATWA YANG BERHUBUNGAN DENGAN PERKARA KEPENTINGAN NASIONAL

Seksyen 46. Jawatankuasa Fatwa

(1) Maka hendaklah ada suatu jawatankuasa bernama Jawatankuasa Fatwa.

(2) Jawatankuasa hendaklah terdiri daripada—
(a) Mufti, sebagai Pengerusi;(b) Timbalan Mufti;(c) dua orang anggota Majlis yang dinamakan oleh Majlis;(d) tidak kurang daripada dua orang dan tidak lebih daripada tujuh orang yang layak dan sesuai, yang dilantik oleh Mufti; dan(e) seorang pegawai dari Jabatan Mufti sebagai setiausaha.(3) Mana-mana orang yang, sebelum sahaja seksyen ini mula berkuat kuasa, menjadi anggota Jawatankuasa Syariah yang ditubuhkan di bawah Enakmen terdahulu hendaklah tertakluk kepada subseksyen (4), disifatkan telah dinamakan atau dilantik menjadi anggota Jawatankuasa Fatwa dan hendaklah menjadi anggota Jawatankuasa Fatwa sehingga tempoh pelantikannya di bawah Enakmen yang terdahulu itu tamat.

(4) Subseksyen (3) tidak terpakai bagi mana-mana orang, kecuali Mufti dan Timbalan Mufti, yang adalah anggota atas nama jawatan bagi Jawatankuasa Syariah yang disebut dalam subseksyen (3).

(5) Jawatankuasa Fatwa boleh, tertakluk kepada Enakmen ini, memutuskan segala persoalan berhubungan dengan tatacara dan amalannya.

RUJUKAN 2

ENAKMEN 4 TAHUN 2004
ENAKMEN PENTADBIRAN AGAMA ISLAM (NEGERI PULAU PINANG) 2004
BAHAGIAN III - PELANTIKAN MUFTI, KUASA DALAM HAL EHWAL AGAMA JAWATANKUASA FATWA DAN FATWA YANG BERHUBUNGAN DENGAN PERKARA KEPENTINGAN NASIONAL


Seksyen 48. Tatacara pembuatan fatwa

(1) Sebelum Jawatankuasa Fatwa membuat fatwa, Mufti boleh menyebabkan apa-apa kajian atau penyelidikan dijalankan sebagaimana yang diarahkan olehnya dan kertas kerja disediakan.

(2) Apabila Jawatankuasa bercadang hendak membuat fatwa, Mufti hendaklah memanggil suatu mesyuarat Jawatankuasa Fatwa bagi maksud membincangkan fatwa yang dicadangkan itu.

(3) Selepas fatwa disediakan oleh Jawatankuasa Fatwa, Mufti hendaklah, bagi pihak dan atas nama Jawatankuasa Fatwa, membuat syor kepada Yang di-Pertuan Agong untuk mendapatkan perkenannya bagi penyiaran fatwa itu dalam Warta.

(4) Apabila fatwa itu telah diperkenankan oleh Yang di-Pertuan Agong, Jawatankuasa Fatwa hendaklah memaklumkan Kerajaan Negeri tentang fatwa itu dan selepas itu hendaklah menyebabkan fatwa itu disiarkan dalam Warta.

(5) Sesuatu fatwa yang disiarkan dalam Warta hendaklah disertakan dengan pernyataan bahawa fatwa itu dibuat di bawah seksyen ini.
TIADA PEMBENTANGAN KAJIAN ILMIAH YANG DIBUAT OLEH JAWATANKUASA SEBELUM MEMUTUSKAN KEPUTUSAN FATWA. MENGAPA TERJADI DEMIKIAN?


RUJUKAN 3

ENAKMEN 4 TAHUN 2004
ENAKMEN PENTADBIRAN AGAMA ISLAM (NEGERI PULAU PINANG) 2004
BAHAGIAN III - PELANTIKAN MUFTI, KUASA DALAM HAL EHWAL AGAMA JAWATANKUASA FATWA DAN FATWA YANG BERHUBUNGAN DENGAN PERKARA KEPENTINGAN NASIONAL


Seksyen 47. Kuasa Jawatankuasa Fatwa untuk menyediakan fatwa

Tertakluk kepada seksyen 51, Jawatankuasa Fatwa hendaklah, atas perintah Yang di-Pertuan Agong, dan bolehlah atas kehendaknya sendiri atau atas permintaan oleh mana-mana orang melalui surat yang dialamatkan kepada Mufti, menyediakan fatwa atas apa-apa persoalan yang belum muktamad atau yang menimbulkan kontroversi atau yang berhubungan dengan Hukum Syarak.
( FAHAM BETUL-BETUL .ATAS ARAHAN YDP AGONG DAN BUKANNYA ATAS ARAHAN ADUAN RAMAI)

RUJUKAN 4

ENAKMEN 4 TAHUN 2004
ENAKMEN PENTADBIRAN AGAMA ISLAM (NEGERI PULAU PINANG) 2004BAHAGIAN III - PELANTIKAN MUFTI, KUASA DALAM HAL EHWAL AGAMA JAWATANKUASA FATWA DAN FATWA YANG BERHUBUNGAN DENGAN PERKARA KEPENTINGAN NASIONAL

Seksyen 49. Fatwa yang disiarkan dalam Warta adalah mengikat

(1) Apabila disiarkan dalam Warta, sesuatu fatwa hendaklah mengikat tiap-tiap orang Islam yang berada di Negeri Pulau Pinang sebagai ajaran agamanya dan hendaklah menjadi kewajipannya di sisi agama Islam untuk mematuhi dan berpegang dengan fatwa itu, melainkan jika dia dibenarkan oleh Hukum Syarak untuk tidak mengikut fatwa itu dalam perkara-perkara amalan.

(2) Sesuatu fatwa hendaklah diiktiraf oleh semua mahkamah di dalam Negeri Pulau Pinang tentang semua perkara yang dinyatakan dalamnya
( BERMAKNA IANYA BUKAN LAGI BIDAAH DAN WAJIB IKUT. BAGAIMANA DENGAN KES MASJID YANG TIDAK MAHU IKUT?)

RUJUKAN 5



ENAKMEN 4 TAHUN 2004
ENAKMEN PENTADBIRAN AGAMA ISLAM (NEGERI PULAU PINANG) 2004BAHAGIAN III - PELANTIKAN MUFTI, KUASA DALAM HAL EHWAL AGAMA JAWATANKUASA FATWA DAN FATWA YANG BERHUBUNGAN DENGAN PERKARA KEPENTINGAN NASIONAL


Seksyen 50. Pindaan, ubahsuaian atau pembatalan fatwa
(1) Jawatankuasa Fatwa boleh meminda, mengubahsuaikan atau membatalkan mana-mana fatwa yang telah disiarkan dalam Warta di bawah Enakmen ini, atau di bawah Enakmen terdahulu.

(2) Sesuatu pindaan, ubahsuaian atau pembatalan sesuatu fatwa hendaklah disifatkan sebagai suatu fatwa dan peruntukan-peruntukan seksyen 48, kecuali subseksyen 48(7), hendaklah terpakai baginya.

(3) Sesuatu pindaan, ubahsuaian atau pembatalan sesuatu fatwa yang disiarkan dalam Warta hendaklah disertakan dengan pernyataan bahawa fatwa itu dibuat di bawah subseksyen (1).
( BOLEH BATALKAN ATAU PINDA. TEMAN HARAP SANGATDATO SS MUFTI PERTIMBANGKAN DEMI KEMASLAHATAN UMMAH)
RUJUKAN 6
ENAKMEN 4 TAHUN 2004
ENAKMEN PENTADBIRAN AGAMA ISLAM (NEGERI PULAU PINANG) 2004BAHAGIAN III - PELANTIKAN MUFTI, KUASA DALAM HAL EHWAL AGAMA JAWATANKUASA FATWA DAN FATWA YANG BERHUBUNGAN DENGAN PERKARA KEPENTINGAN NASIONAL


Seksyen 52. Menerima pakai nasihat dan syor Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan
(1) Jawatankuasa Fatwa hendaklah menerima pakai apa-apa nasihat dan syor Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan yang menyentuh apa-apa perbuatan atau amalan yang telah dipersetujui oleh Majlis Raja-Raja merupakan perbuatan atau amalan yang meliputi seluruh Persekutuan menurut Perkara 38(2)(b) Perlembagaan Persekutuan.

(2) Nasihat atau syor yang diterima pakai menurut kuasa subseksyen (1) hendaklah disifatkan sebagai fatwa dan seksyen 48, kecuali subseksyen 48(5), hendaklah terpakai baginya.

(3) Sesuatu fatwa yang disiarkan dalam Warta hendaklah disertakan dengan pernyataan bahawa fatwa itu dibuat di bawah seksyen ini

( PENGERUSI FATWA KEBANGSAAN DAH TEGUR DAN MINTA PERTIMBANGAN SEMULA DARIPADA MAJLIS FATWA NEGERI.MUSYAWARAH CARA TERBAIK ANTARA FATWA NEGERI DAN MAJLIS FATWA KEBANGSAAN)




RUJUKAN 7
ENAKMEN 4 TAHUN 2004
ENAKMEN PENTADBIRAN AGAMA ISLAM (NEGERI PULAU PINANG) 2004
BAHAGIAN III - PELANTIKAN MUFTI, KUASA DALAM HAL EHWAL AGAMA JAWATANKUASA FATWA DAN FATWA YANG BERHUBUNGAN DENGAN PERKARA KEPENTINGAN NASIONAL


Seksyen 54. Qaul muktamad yang hendaklah diikuti

(1) Dalam mengeluarkan apa-apa fatwa di bawah seksyen 48 atau memperakukan apa-apa pendapat di bawah seksyen 53 Jawatankuasa Fatwa hendaklah pada lazimnya mengikut qaul muktamad (pendapat-pendapat yang diterima) Mazhab Syafie.

(2) Jika Jawatankuasa Fatwa berpendapat bahawa dengan mengikut qaul muktamad Mazhab Syafie suatu keadaan yang berlawanan dengan kepentingan awam akan terhasil, Jawatankuasa Fatwa bolehlah mengikut qaul muktamad Mazhab Hanafi, Maliki atau Hambali.

(3) Jika Jawatankuasa Fatwa berpendapat bahawa tiada satu pun qaul muktamad daripada empat mazhab itu boleh diikuti tanpa membawa kepada keadaan yang berlawanan dengan kepentingan awam, Jawatankuasa Fatwa bolehlah membuat fatwa itu mengikut ijtihad tanpa terikat dengan qaul muktamad daripada mana-mana mazhab yang empat itu


( PERLU IKUT PANDANGAN IMAM SHAFIE ATAU PANDANGAN 4 MAZHAB ATAU BERIJTIHAD JIKA IANYA BERKAITAN)


WALLAHU 'ALAM.JANGANLAH KERANA PARTI POLITIK YANG SEMPIT ISLAM DIGADAIKAN ATAS NAMA FATWA.

 http://badarkhubro.blogspot.com/

Fw: SIAPA MISMAH SEBENAR ?

Posted: 14 Aug 2011 09:37 AM PDT

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.


From: othman mohamed <othmanmohamed6667@gmail.com>
Date: Sun, 14 Aug 2011 18:41:31 +0800
To: <taipingmali@gmail.com>; <tapakukuhiring@gmail.com>; <norlizaizul@gmail.com>; <rosezie2003@yahoo.com>; <irwanfahmi@hotmail.com>
Cc: <othmanmohamed6667@gmail.com>
Subject: SIAPA MISMAH SEBENAR ?

          Siapa Mismah sebenarnya Peguam, Hakim, Jurutera,Pegawai Polis,Anak Menteri,Anak Penyokong kuat Kerajaan atau adik angkat kepada pemimpin pembangkang? Walau siapa pun mismah segala-galanya telah terjawab apabila mismah muncul dihadapan wartawan buat kali pertama dan muncul sekali lagi bersama Dato Noh Omar untuk menjawab tomahan yang dibuat oleh pihak Parti Pembangkang yang mengatakan bahawa ada pendatang haram atau penduduk tetap dalam masa beberapa jam sahaja telah diterima menjadi Warganegara MALAYSIA

          Disini dengan jelas mereka telah membuat pembohongan fitnah yang teramat besar terhadap Kerajaan, hinggakan seluruh rakyat hilang kepercayaan terhadap Kerajaan yang ada, Dimana-mana sahaja orang ramai bercakap tentang apa yang diperkatakan oleh pihak Pembangkang ini, walau apa pun kami merasa amat kecewa terhadap Menteri Amaran Malaysia kerana tidak ada tindakkan terhadap pihak Pembangkang yang telah memfitnah Kerajaan tetapi Menteri yang bertanggong jawab hanya berdiam diri.

          Nampaknya Menteri dan Kerajaan yang ada sekarang ini takut kepada Pembangkang jadi terpaksalah berdiam diri dan menunggu PRU 13 yang akan datang dengan sisa-sisa baki kuasa yang hampir tamat, kepada Menteri berkenaan kami sebenarnya telah hilang kepercayaan terhadap anda sebaiknya anda berundur sebelum anda diundurkan tak lama lagi

Apa strategi DAP dalam bulan Ramadan kali ini?

Posted: 14 Aug 2011 09:12 AM PDT

Isnin 15 Ogos bererti sudah 15 hari umat Islam berpuasa. Dalam itu 15 hari ini belum ada cerita lagi wakil-wakil rakyat DAP masuk ke surau atau masjid untuk bagi tazkirah seperti tahun lalu.

Bagus betul perancangan DAP, mereka bersatu hati dan patuh kepada arahan taico mereka. Harap sampai selesai umat Islam berpuasa kita tidak akan dengar lagi cerita-cerita kontrovesi lagi..

Persoalannya ialah apa startegi mereka seterusnya... Di Pulau Pinang mereka sudah pun berjaya dalam isu azan dan bacaan qurang pada waktu subuh.

Komen Nik Aziz dalam isu larangan Azan di Pulau Pinang

Posted: 14 Aug 2011 07:49 AM PDT




Nik Aziz kata tak elok baca quran atau azan kuat-kuat kerana boleh mengejutkan anak kecil dan menyusahkan orang sakit.

Nak tanya juga kepada Pok Nik; Bagaimana pula aktiviti Pas di Markaz yang dekat dengan rumah-rumah orang. Setiap kali buat ceramah pasang speaker sekuat-kuatnya. Sampai mengganggu kanak-kanak kecil yang nak tidur awal. juga mengganggu orang tuan yang sakit dan memerlukan suasana yang tenang , aman dan selesa.

Ambil contoh di Markaz Pas Kampung Expo Kamunting, Perak. Pernah satu ketika ada program ceramah perdana Pas. Seawal 6 petang sistem pembesar suara sudah mengganggu kejiranan di sekeliling markaz. Bila malam tiba masa berceramah. Volume dikuatkan semaksimum yang dapat.


Akibatnya penduduk sekitar terasa marah dan tertekan dengan kebiadapan Pas Kampung Expo. Anak-anak menangis tak dapat tidur awal. orang tua yang uzur terganggu. Malah Pas dengan riak dan megah bertempik dan memekik-mekik walaupun menggunakan pembesar suara.

Kalau nak bertempik dan menjerit-jerit, gunalah PA system semula jadi...jerit lah sampai putus urat leher pun....tak akan terganggu jiran sekeliling.

Jelas menunjukkan kenyataan Pas terutama Nik Aziz  'cakap tak serupa bikin'.

Harapan rakyat Malaysia ialah Dato Lee Chong Wei menang malam ini

Posted: 14 Aug 2011 02:08 AM PDT

Jangan lupa Malam ini, Mari kita saksikan Pelawanan Akhir Yonex BWF World Badminton Championship 2011 di antara Malaysia yg di wakili oleh Datuk Lee Chong Wei menentang Lin Dan dari China Jam 8 malam waktu Malaysia di TV2 atau Astro Arena..

Moga Malaysia berjaya menggenggam Gelaran Juara Kejohanan Badminton Dunia yg berprestij ini.... " Malaysia Boleh "
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

PANEH MIANG

Posted: 15 Aug 2011 01:23 AM PDT

PANEH MIANG


Kepada pengguna Blackberry

Posted: 14 Aug 2011 08:15 PM PDT

Dail di Blackberry anda nombor *#06# dan kemudian akan muncul 15 digit nombor IMEI.

Contoh 15 digit nombor yang akan keluar ialah 355256.10.311780.6.

Berdasarkan contoh nombor IMEI di atas, susunan angka ketujuh & kelapan IMEI tersebut adalah 10. Ini bermakna Blackberry tersebut dikilangkan di Finland dengan kualiti yang sangat baik.

Jika angka ketujuh dan kelapan adalah angka 08 atau 80, maka Blackberry tersebut dikilangkan di Jerman dengan kualiti yang baik.

Jika angka ketujuh dan kelapan adalah angka 03, maka Blackberry tersebut dikilangkan di Perancis atau Canada dengan kualiti yang paling baik.

Jika angka ketujuh dan kelapan adalah angka 02 atau 20, maka Blackberry tersebut dikilangkan di Asia dengan kualiti yang kurang elok.

Jika angka ketujuh dan kelapan adalah angka 04, maka Blackberry tersebut dikategorikan sebagai 'limited edition' yang dikilangkan khusus di Canada dengan kualiti teknologi terbaik di dunia.

JUSTERU, seandainya Blackberry kepunyaan anda tidak tersenarai langsung dalam salah satu nombor siri IMEI di atas, bermakna anda sebenarnya memiliki Blackberry palsu.


Apakah kualiti sebenar Blackberry anda? Selamat mencuba!

Nik Aziz berbangsa CINA?

Posted: 14 Aug 2011 06:33 PM PDT

Assalamualaikum,

Semoga semua dalam keadaan sihat dan sejahtera, dikuatkan iman oleh Allah s.w.t untuk menempuh dugaan dalam menunaikan rukun islam yang ke tiga iaitu berpuasa sebulan di bulan Ramadhan.

Dalam kita bermuhasabah diri, mengembalikan kembali jati diri sebagai seorang mukmin sejati yang taat kepada perintah-Nya janganlah kita lupa untuk mengeratkan lagi hubungan kita sesama manusia.

Menyentuh isu hubungan kita sesama manusia, saya terpanggil untuk berkongsi pendapat bersama semua pembaca tentang berita yang saya tonton di tv malam tadi tentang ulasan Tuan Guru Nik Abdul Aziz mursyidul am PAS tentang tindakan kerajaan negeri Pulau Pinang untuk menghalang umat islam dari mengalunkan ayat-ayat suci Al-Quran menggunakan pembesar suara. Tuan Guru mempertahankan tindakan kerajaan DAP itu semata-mata kerana bencinya dia terhadap UMNO.

Wahai Nik Aziz!! jangan jadi bangang, Ini negara Islam, perlembagaan persekutuan telah memperakukan bahawa agama rasmi Kerajaan Persekutuan Malaysia adalah agama islam. Yang Tuan Guru bangang sangat nak menjaga hati budak-budak cina komunis tu buat apa. Diorang selama ini tidak pernah sedikitpun menjaga hati umat islam di Malaysia ini. Hampir keseluruhan Kaum CINA MALAYSIA tak kira apa pun partinya tak kira pro atau pembangkang tidak pernah menjaga hubungan kita sesama manusia.

Cuba kita fikir sekejap, andaikan Malaysia adalah negara cina, berani tak Nik Aziz mengatakan kepada kaum cina "wei bisingla kalau mati pun diam-diam sudahlah yang kemaruk nak bergendang gendang ni apahal??? lepastu nak berarak pulak.. Jalan jammed la... " berani tak NIk Aziz? Tetapi diorang sekarang ni berani menegur kita dalam mengalunkan Ayat-ayat suci Al-Quran. Belum perintah Negara Malaysia ni dah macam ni, kalau dah bentuk kerajaan tak tau la...

Jadi, kepada sekalian warga CINA yang diberikan kerakyatan oleah orang melayu... ini satu pesanan ikhlas dari saya,

WEI CINO DEN TAK USIK KAU, KAU JANGAN LA USIK DEN, KAU JANGAN INGAT DEN TAKUT KEK KAU, DUDUK DIAM DIAM LA APEK...

sekian terima kasih kerana membaca.

سڬالاڽ موڠكين

Posted: 15 Aug 2011 01:11 AM PDT

سڬالاڽ موڠكين


PERKASA Ganti PAS?

Posted: 14 Aug 2011 12:19 PM PDT



14.8.2011, Menghadiri Majlis Berbuka Puasa Perkasa Malaysia di Kelab Sultan Sulaiman Kg.Baru. Ibrahim Ali isytiharkan Perkasa ganti PAS untuk mempertahankan Islam......hehehe....teringat PAS kata nak ganti UMNO, akhirnya dia yang kena ganti........hahaha

Penjelasan Ibrahim Ali klik di sini.

Panglima Perang Cyber

Posted: 14 Aug 2011 11:56 PM PDT

Panglima Perang Cyber


GEMPAR - Video KL POS Bukti Mismah Sudah 'Mati' !!!

Posted: 14 Aug 2011 03:12 AM PDT


Bila video di atas keluar maka isu Mismah sudah pasti 'mati'...

Kerana propaganda tentang Mismah tidak dapat lagi diteruskan dan dianggap sudah 'mati' apabila si empunya diri tampil.

Maka sekali lagi dapat dilihat penipuan terbaru Pakatan menerusi video ini.

Jelas dari dulu hanya penipuan sahaja yang menjadi mainan kempen politik mereka.

Kita tunggu apa lagi 'spin' terbaru mereka dalam hal ini selepas Suhardi juga gagal digunakan 

untuk memburukkan kerajaan.



Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Wardina Safiyyah Perlu Hati-Hati Bertwitter dan Video Kisah Hijrah Wardina Di TV3

Posted: 14 Aug 2011 01:47 AM PDT

oyabun

Posted: 14 Aug 2011 11:33 PM PDT

oyabun


Panas terkini : Nik Aziz sokong larangan bacaan Al-Quran guna pembesar suara!

Posted: 14 Aug 2011 05:42 AM PDT

Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak bersetuju amalan bacaan al-Quran dibuat menggunakan pembesar suara sehingga mengganggu mesyarakat sekitarnya.

Mursyidul Am PAS itu berkata, perbuatan itu tidak mengambil kira sensitiviti masyarakat setempat sehingga boleh menyusahkan mereka dan seseorang Islam harus menghormati masyarakat sekeliling dengan tidak membuat bising, walaupun dengan membaca al-Quran menggunakan pembesar suara.

Sehubungan itu, beliau menyokong tindakan Jawatankuasa Fatwa Negeri Pulau Pinang yang melarang bacaan al-Quran menggunakan pembesar suara pada waktu Subuh.

"Kita (umat Islam) hanya dibenarkan melaungkan suara ketika azan untuk mengerjakan solat. Oleh itu, saya tidak bersetuju jika masjid menggunakan pembesar suara sehingga menjejaskan orang lain yang sedang tidur atau sakit," katanya kepada pemberita selepas melancarkan Koperasi Rakyat Kelantan Berhad (KRKB) di sini, hari ini.

Beliau ditanya mengenai tindakan Kerajaan Pulau Pinang melarang penggunaan pembesar suara semasa mengaji al-Quran pada waktu subuh di masjid dan surau di negeri itu.

Sebelum itu : Keputusan Jawatankuasa Fatwa Negeri melarang bacaan al-Quran dengan menggunakan pembesar suara di masjid dan surau dipersoalkan sama ada mengikut prosedur betul atau sebaliknya.

Ini berikutan pekeliling yang dikeluarkan Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Pulau Pinang (JHEAIPP) bertarikh 3 Ogos lalu mengenai larangan itu tidak dinyatakan bahawa fatwa dikeluarkan mendapat perkenan Yang di-Pertuan Agong selaku Ketua Agama Pulau Pinang.

Mengikut Seksyen 48 Enakmen Pentadbiran Agama Islam Pulau Pinang 2004, sebelum sesuatu fatwa diwartakan, Jawatankuasa Fatwa Negeri mesti mendapat perkenan Yang di-Pertuan Agong terlebih dahulu. Bagaimanapun, jika merujuk surat pekeliling dan enakmen itu, ternyata keputusan JHEAIPP tidak ikut prosedur betul.

Persoalannya, apakah Jawatankuasa Fatwa Negeri mendapat perkenan Yang di-Pertuan Agong sebelum mewartakan fatwa kontroversi ini?

Jika merujuk surat pekeliling tersebut, tiada klausa yang mengatakan bahawa pihak Jawatankuasa Fatwa Negeri mendapat perkenan Yang di-Pertuan Agong. Jika mendapat perkenan baginda sekalipun, Majlis Fatwa Negeri hendaklah memaklumkan kepada kerajaan negeri sebelum disiarkan dalam warta.

Bagaimanapun yang peliknya Exco Agama, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna negeri, Abdul Malik Kassim menafikan tahu tentang fatwa tersebut.

Malah, Majlis Fatwa Kebangsaan memutuskan bahawa pembacaan tidak dilarang untuk memasang pita rakaman bacaan ayat suci al-Quran selagi tidak mengganggu orang yang sedang melakukan ibadah.

Jawatankuasa Fatwa Negeri Pulau Pinang yang bermesyuarat 7 April lalu memutuskan, membaca al-Quran dengan pembesar suara di masjid dan surau adalah dilarang mengikut hukum syarak.

Wasabi Oyabun..

sekupangdua

Posted: 14 Aug 2011 11:26 PM PDT

sekupangdua


SIAPA DISEBALIK TANGAN GHAIB MENYOKONG GEREJA?

Posted: 14 Aug 2011 02:10 AM PDT

Soal Ugama diLACURkan bukan lagi soal Maruah atau ISLAM DI DAULATkan, apatah lagi Pihak perjuangkan Islam dalam PAS maupun kerajaan Selangor yang nak petahankan ISLAM... pakat JANGAN MIMPI ler nak tengok dema pertahankan Islam, Kena akur memang sekarang PAS semacam dalam keranda jer, Mulut dan rancangan kepala utama seperti Anuar tidak dapat ditolak dan ditepis lagi oleh PAS yang kononya perjungkan HUDUD dan ISLAM.Langkah amat bijak bila disuruh menukar dari ISLAM ke KEBAJIKAN. Nyata sekarang PAS lebih selamat untuk menjawab segala kerja terkutuk oleh Nuar dan Khalid terutama soal agama sudah boleh dijual beli dan dipergunakan Pakatan Rakyat demi kepentingan perjuangan Anuar.
Tak cukup kah umat Islam membantu Fakir sehingga sanggup seramai 12 orang muslim dibawa ke gereja? Rupanya bukan sekadar itu sahaja, golongan yang kesusahan tak perlu takut kalau kerajaan selangor tak boleh bantu... Gereja boleh bantu!

Kes terbaru Serbuan di Gereja Methodist di Damansara Utama cukup mengejutkan, bukan soal  bilangan orang islam yang berbuka didalam Gereja sahaja, Tetapi Menteri Besar si Gagap bukan main minta maaf dan bertindak menjaga kesucian Islam malah sanggup menyembah dan membuatkan ramai Umat Islam semakin Panas dengan tindakannya, malah PAS sendiri sorong tarik bila serbuan JAIS yang turut disertai Hassan Ali, Sebaliknya dia sendiri yang bertindak atas dasar menjaga kesucian Islam (walaupun sekarang suda tukar la.. kebajikan) nampaknya dibaling pisau dari belakang oleh tuan gurunya.
Memang Pelik dalam kes ni, Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) Seksyen 13, Petaling Jaya hanya mendapat kelulusan untuk membina pusat komuniti dan bukannya sebuah gereja daripada Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ). tetapi begitu berani menjadikan sebagai GEREJA malah memurtadkan umat Islam yang bermasaalah, demi mereka boleh murtadkan orang Islam jadi tak heranlah kesempatan diambil apabila kita ketahui Selangor dibawah Rejim siGagap memang tak berapa suka nak bantu orang Islam terutama Melayu.

Menurut Penolong Pengarah Kawalan Bangunan MBPJ, Nurul' Ain Abdul Rahman, berlaku salah guna permohonan yang diberikan oleh pihak pentandbiran apabila DUMC membina gereja ditempat yang tidak dibenarkan.

"Kalau ikut permohonan yang mereka (DUMC) minta kita, ialah pembinaan pusat komuniti bukan gereja. Di sini berlaku salah guna permohonan dan boleh dikenakan tindakan, 
Jadi sudah betulah tindakan menyerbu yang dilakukan, malah Gereja tersebut boleh disita bila-bila masa, tetapi tetiba entah dari mana datangnya TANGAN GHAIB semua kes ini seperti tidak pernah berlaku, malah Gereja tersebut pula yang nampaknya diinaya,

Pada-pada ler nak kaya dan mengampunya oi Gagap, Tak pikir ker macamana bahangnya api neraka nanti, sudah-sudah lah Nik ajih, apa yg boleh PAS boleh buat dalam isu macam nie, dah betul ler pendapat Orang dan rakyat. Pas Memang dah jadi PENCACAI ANUAR & DAP. Hehehe ada betui jugak kata yop Din yang teman jumpa semalam "boleh potong telinga ler kalau PAS berani bersora kat DAP PKR KHALIT GAGAP dan terutama NUAR Backhole"  Deme tu duit punya pasal bini pun sanggup jual, janji ada kuasa! tunggu ler panah petirler tang ubun kepala!" 
PAS ITU PENCACAI
DAP ITU BOSSNYA
PKR ITU TUKANG SURUHNYA

MEMANG BETUL LER SEMAKIN HAMPIR SERTA PASTI. ANWAR GANTI NIK AZIZ... PAS BAKAL BERKUBUR! TAKBIR! TAKBIR! TAKBIR!

              

My Longest Yard

Posted: 14 Aug 2011 11:24 PM PDT

My Longest Yard


Untuk peminat Arsenal sahaja. Yang lain tolong jangan tengok.

Posted: 14 Aug 2011 08:17 PM PDT






g a R a m a N i s

Posted: 14 Aug 2011 11:23 PM PDT

g a R a m a N i s


DUMC: Screwkuat Kasi SUSPEN Dedah Video Pulak.!

Posted: 14 Aug 2011 09:05 PM PDT


Screwkuat main suspen tayang video 1 minit 25s kronologi pemeriksaan JAIS pada DUMC 3 Ogos lepas. Nampak betul dengan tindakan JAIS dan Hassan Ali yang tegas aktiviti pemurtad berlaku. 

Yang akan teruk kena tiow bila video ini keluar ialah Saint. Khalid Samad yang tak faham pertahan akidah lebih kifayah dari pertahan undi.

Sambung SINI

Ustz. Nurul Izzah Memalukan.

Posted: 14 Aug 2011 07:40 PM PDT



Menonton penjelasan Nurul Izzah berkaitan kes liwat bapanya semacam Nurul berdiri mempersembahkan stand-up comedian. Di Malaysia, stand-up comedian yang hebat adalah seperti Harith Iskandar, Afdlin Shauki, Saiful Apek dan kini Nabil sudah boleh berdiri setanding dengan nama-nama besar ini.

Di US, nama-nama seperti Jerry Seinfeld, Sam Kinison dan David Cross adalah generasi alaf baru selepas era comedian 80an - penghujung 90an yang dikuasai nama seperti Bill Cosby dan Woody Allen.

Untuk yang tidak tahu, dilampirkan maksud stand-up comedian.
"Stand-up is an art form that is openly devoted to getting immediate laughs from an audience above all else, unlike theatrical comedy which creates comedy within the structure of a play with amusing characters and situations. In stand-up comedy, feedback of the audience is instant and crucial for the comedian's act. Audiences expect a stand up comic to provide a steady stream of laughs, and a performer is always under great pressure to deliver"
Tengokla video itu dan bandingkan dengan orang yang lebih tahu dan layak untuk berbicara perihal isu yangdiperdebatkan Nurul Izzah.

Nampak dia memalukan diri sendiri.

The Unspinners

Posted: 14 Aug 2011 11:19 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 14 Aug 2011 11:18 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Tsu Koon Kena Balun Dengan Ezam!

Posted: 14 Aug 2011 10:32 PM PDT

 Ambik kau.

Yang pergi serang sesama sendiri buat apa.

DAP Penang tak kau serang pulak Tsu Koon.

Kalau betul YAB PM mahukan winnable candidate, Tsu Koon bukan orangnya. Bukan sahaja calon Ketua Menteri, calon pilihan raya pun patut direject.

Gerakan perlukan tenaga baharu. Kalau MIC pun berani berubah, bila pula giliran GERAKAN?

*Teringat sejarah dulu-dulu yang parti GERAKAN ini diasaskan oleh pemimpin Melayu (Syed Hussein Alatas) bersama-sama bekas pemimpin MCA. Tetapi sekarang ni nak cari pemimpin Melayu GERAKAN cukup main susah. Kenapa ya?

Video Pemeriksaan JAIS Didedahkan Blog Screwkuat

Posted: 14 Aug 2011 09:38 PM PDT

Blog screwkuat sudah mula mendedahkan bukti video pulak (http://screwkuat69.blogspot.com/).

Sudi-sudikan menonton dan sebarkan untuk sedarkan umat Islam!

*Jangan ada pihak cakap bukti video ni besi dah la.

Satu Lagi Pendedahan Mengenai Peserta Majlis di DUMC

Posted: 14 Aug 2011 09:01 PM PDT

Nea Reima Mareana dan rakan (dari blog skynfarit.blogspot)

Dalam entri kami sebelum ini, kami ada nyatakan 3 individu yang dipercayai adik beradik yang menjadi peserta majlis 'berbuka puasa' di DUMC. (http://mymassa.blogspot.com/2011/08/gempar-lagi-pendedahan-peserta-yang.html)

Ada pemberi komen mempersoalkan mengenai ibubapa mereka (jika benar mereka adik beradik).

Hasil carian MyMassa, ini adalah maklumat yang kami perolehi.

ARKIB : 13/03/2007

Pelajar OKU hadiah keputusan cemerlang SPM kepada kakak

ALOR STAR 12 Mac – Sekeping slip keputusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2006 menjadi hadiah paling berharga daripada seorang adik kepada kakaknya yang menghidap penyakit tulang rapuh atau Osteogenesis Imperfecta.

Meskipun hanya mendapat 5A daripada 11 subjek yang diambil dalam peperiksaan itu, Khairunnisa Johari, 20, yang turut menghidap penyakit yang sama menyifatkan pencapaiannya itu sebagai hadiah kepada kakaknya, Juliana, 22, yang terpaksa berhenti sekolah di darjah tiga kerana penyakit itu.

Dia yang lulus semua subjek berkata, selain ibu bapa, Juliana banyak memberi sokongan dan dorongan kepada dirinya untuk menimba ilmu biarpun mereka berdua tergolong dalam golongan orang kurang upaya (OKU).

"Saya mahu menghadiahkan keputusan peperiksaan ini kepada kakak saya yang terpaksa melupakan keinginannya untuk mencari ilmu ekoran penyakit yang dihidapi," katanya ketika ditemui di rumahnya di Berek Kompleks Latihan Polis Anak Bukit di sini hari ini.

Khairunnisa yang berkerusi roda ke sekolah berkata, pencapaiannya itu juga membuktikan OKU sepertinya boleh lulus dalam pelajaran meskipun terpaksa belajar dalam keadaan yang sukar.

Dia yang bersekolah di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Seri Gunong dekat sini bertekad akan terus berusaha menimba ilmu dan berhasrat melanjutkan pelajaran ke peringkat lebih tinggi tanpa menjadikan penyakitnya sebagai penghalang.

Sementara itu, seorang anak nelayan, Nea Reima Mareana Mahadzir, 17, turut membuktikan kesukaran hidup bukan penghalang untuk memperoleh 14A.

Dia memperoleh sembilan 1A dan lima 2A dalam peperiksaan tersebut yang diumumkan hari ini.

Menurut anak keempat daripada lima beradik itu, apa yang penting ialah kemahuan untuk berjaya dengan berusaha sedaya upaya bagi merealisasikan keinginan tersebut.

Nea Reima yang bersekolah di SMK Sultanah Asma memberitahu, dia tidak mempunyai waktu tertentu untuk mengulangkaji tetapi akan menelaah pelajaran pada masa yang membolehkannya menumpukan sepenuh perhatian.
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2007&dt=0313&pub=Utusan_Malaysia&sec=Pendidikan&pg=pe_07.htm

Maklumat ini pernah dikeluarkan secara ringkas oleh blog Medan Info Kita (kalau tak silap la).

Jika benar mereka ini anak nelayan yang kesusahan, kenapa tiada pihak yang membantu?

Kepada sesiapa yang mengenali mereka, bertindaklah sebelum terlambat.

*Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tiada gunanya.

WAJIB BACA!!! Dr. Ridhuan Tee Balun Cukup-Cukup Puak-Puak Ultra Kiasu..

Posted: 14 Aug 2011 08:00 PM PDT


Sumbangan siapa patut dihargai?


(Sinar Harian 15 Ogos 2011)

Insiden serbuan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) ke atas sebuah gereja Methodist di Damansara Utama sengaja diperbesar-besar untuk meraih simpati, seolah-olah mereka ditindas, tidak bersalah dan tidak diberikan hak. Tindakan Jais dipersalahkan seratus peratus. Mereka sahaja yang betul dan suci. Licik sungguh perancangan ultra kiasu ini.


Awalnya saya cuba bersangka baik terhadap mereka ini demi dakwah, tetapi berdasarkan pengalaman berkecimpung dalam NGO, amat sukar rasanya untuk berbuat demikian memikirkan betapa liciknya mereka ini. Untuk menutup kelemahan, maka kehebatan merekapun ditonjolkan seperti sumbangan keluarga La Sallian, Mother Theresa, Gerakan Methodist dan Catholic dan sebagainya. Bacalah rencana meloyakan ini dalam laman-laman pro-mereka.


Saya tidak menafikan sumbangan semua kaum di negara tercinta ini. Tetapi jika semuanya mahu berkira, elok kita melakukan kira-kira dan tolak campur untuk melihat siapakah yang memberi lebih banyak sumbangan?


Perlu diingat, negara ini bukan seperti negara kepulauan Melayu yang lain seperti Indonesia atau Singapura. Janganlah terlalu biadab dan kurang ajar mencampuri hal ehwal Islam. Agama Islam dilindungi oleh perlembagaan persekutuan. Bukan itu sahaja, hal ehwal Islam dan keadaan umat Islam di bawah bidang kuasa penuh negeri dan sultan. Jabatan Agama ada hak untuk bertindak sekiranya wujud keadaan yang boleh mengganggu-gugat kedudukan agama Islam. Selama ini kita tidak pernah bertindak kejam terhadap bukan Islam. Begitulah berhikmahnya kita dalam menjaga bukan Islam dan hak mereka, sehingga hak sendiri terabai.


Oleh kerana pihak Kristian terlalu banyak bercakap soal sumbangan, sempena bulan kemerdekaan ini mari kita nilai sumbangan siapakah yang paling besar kepada negara tercinta ini, supaya kita tidak terlalu terhutang budi dan terjebak dalam perangkap mereka. Gerakan mereka ditaja oleh missionari antarabangsa.


Setelah dicongak-congak, pada hemat saya, sumbangan pribumi Melayu Islamlah yang paling besar. Tidakkah toleransi Melayu Islam hari ini yang menyebabkan orang lain boleh jadi kaya raya dan mengamalkan agama mereka seolah-olah negara ini bukan lagi negara Islam? Sumbangan yang tidak ada tolok bandingnya adalah sumbangan memerdekakan negara tercinta ini daripada penjajah berniat jahat membawa mesej gold, glory dan gospel (3G) serta ancaman komunis. Saya tidak fikir orang Melayu Islam tidak boleh mengurus estet, lombong dan bandar jika ditakdirkan tidak berlaku penghijrahan ketika itu.


Bacalah bersama sejarah mengenai kebangkitan nasionalisme. Tokoh-tokoh Melayu dan bumiputera seperti Penghulu Dol Said, Naning (1831-32), Raja Mahadi, Selangor (1867-74), Sultan Abdullah, Raja Ismail, Dato Maharaja Lela, Tok Sagor, Pandak Endut, Perak (1875), Tengku Antah, Negeri Sembilan (1875-76), Tok Gajah, Dato Bahaman, Mat Kilau, Pahang (1891-95), Sharif Masahor, Rentap, Banting (1853-1908), Mat Salleh, Antanum, Sabah (1894-1905), Tok Janggut, Kelantan (1915), Abdul Rahman Limbung (1921-28) dan banyak lagi tokoh-tokoh yang boleh ditonjolkan akan besarnya sumbangan mereka menentang 3G tersebut. Siapa pula tokoh-tokoh yang menentang komunis?


Kenapa jarang sekali mendengar nama-nama bukan Melayu atau orang Kristian ketika itu, yakni saat yang paling getir era 1800an hingga 1900an? Ketika itu orang bukan Melayu sudah berada di Tanah Melayu.Wajah-wajah bukan Melayu hanya muncul sekitar tahun 1950-an, detik ketika penjajah sudah memang tidak dapat bertahan lagi. Maka, sebagai syarat, kemerdekaan hanya diberikan jika Melayu dapat menerima bukan Melayu. Sebagai timbal balik hak-hak istimewa Melayu diberikan dan kedudukan agama Islam dilindungi. Penjajah sedar 'dosa besar' yang mereka telah lakukan. Penyatuan antara kaum hanya alasan British sahaja. Jika ketiga-tiga kaum ini tidak bersatupun ketika itu kebangkitan nasionalisme Melayu Islam sudah sampai ke peringkat puncak.


Bayangkan ketika Melayu Islam berkeras untuk tidak menerima bukan Melayu. Selepas merdeka, apakah nasib bukan Melayu ketika itu? Tetapi inilah kebaikan Melayu Islam yang kita tidak boleh lupakan sama sekali, malah seumur hidup. Kini, sewenang-wenang kita mahu melupakan jasa-jasa mereka, dengan menonjolkan sumbangan La Sallian, Mother Theresa dan gereja yang lain. Tidak cukupkah kebebasan beragama yang dibenarkan tanpa had? Masih tidak bersyukur? Di negara China, etnik Cina Islam Uighur dilarang menunaikan ibadah puasa, bersolat tarawih atau menjalankan sebarang aktiviti keagamaan. Pernahkah kerajaan Malaysia bertindak sedemikian kepada minoriti di sini? Jangan terlalu besar kepala.
baca selanjutnya..



* Aku memang respect habis bila baca full article Dr. Ridhuan Tee ni.. Syabas Dr. satu artikel yang mantap dan wajib dihayati oleh seluruh warganegara Malaysia bukan sekadar orang Melayu sahaja.

Gempar! Lagi Pendedahan Peserta Yang Dikesan JAIS di DUMC

Posted: 14 Aug 2011 07:01 PM PDT

Semalam MyMassa mengeluarkan sedikit maklumat mengenai peserta yang berasal dari Kelantan.

Hari ini kami akan siarkan lagi 3 orang peserta yang disyaki sebagai adik beradik.

Tujuan kami menyiarkannya adalah untuk alert saudara atau kenalan yang terlibat supaya turut serta untuk menasihati mereka supaya kembali kepada ajaran Islam.

Kami ulang maklumat yang telah dikeluarkan dalam blog ini pada hari Jumaat, kesemua peserta ini telah dibekalkan dengan RM30,000 sebagai bekalan kepada mereka jika ada apa-apa yang berlaku. Malah peguam yang dibekalkan oleh pihak gereja juga dalam proses mengajar mereka cara berhadapan dengan JAIS.

Mereka juga telah diberikan safe house untuk mereka bersembunyi dan seterusnya melarikan diri ke luar negara.

Berikut adalah maklumat berkenaan 3 orang yang disyaki adik beradik.



Ina Reima Fitriza binti Mahadzir (850714-71-5018)
 Jalan Dato' Haji Shuib, Taman Sri Taman, Alor Setar  
 Nea Reima Mareana binti Mahadzir (900906-02-5778)
 Jalan Dato' Haji Shuib, Taman Sri Taman, Alor Setar 
 Ade Andrian Putra bin Mahadzir (940227-02-5609)
Pelangi Damansara, Persiaran Surian, Petaling Jaya
Jadi kepada sesiapa yang mengenali individu ini, tolonglah jalankan tanggungjawab anda sebagai muslim / muslimah untuk selamatkan akidah mereka.

*Sampai-sampaikan...

SAAD

Posted: 14 Aug 2011 05:00 PM PDT

MUQADDIMAH SURAH SAAD.
Surah ini diturunkan di Mekah, mengandungi 88 ayat. Dinamakan surah "Saad" kerana Allah Ta'ala memulakan surah ini dengan huruf yang tersebut dan Allah jualah yang mengetahui maksudnya.
Intisari kandungannya: Menegaskan soal tauhid, kebenaran Nabi Muhammad (s.a.w.) dan Al-Qur'an yang diwahikan kepadanya, kebenaran dari akhirat dan balasan orang-orang yang beriman serta orang-orang yang ingkar.
Kemudian Allah Ta'ala perintahkan Junjungan kita Nabi Muhammad (s.a.w.) supaya bersabar terhadap apa yang dikatakan oleh golongan kafir yang menentangnya, kerana kesudahannya Baginda akan berjaya mencapai kemenangan yang besar. Untuk memberi semangat kepada Baginda, Allah Ta'ala menceritakan kisah Nabi-nabi yang telah lalu, yang telah menerima berbagai-bagai ujian tetapi mereka telah bersabar menghadapinya dengan tabah hati dan akhirnya mereka telah berjaya; dalam hal ini diceritakan secara khusus kisah Nabi Aiyub (a.s.) dan kesabarannya menghadapi berbagai ujian yang berat.
Kemudian Allah Ta'ala menerangkan keadaan orang-orang yang beriman dan balasan yang sebaik-baiknya yang akan mereka nikmati pada hari akhirat kelak, dan keadaan orang-orang yang kufur ingkar serta azab sengsara yang akan menimpa mereka. Hakikat ini ditegaskan berulang-ulang supaya orang-orang yang beriman bertambah kuat imannya dan bertambah pula mengerjakan amal bakti, dan supaya orang-orang yang ingkar segera insaf dan bertaubat.
Setelah menerangkan bahawa tujuan Al-Qur'an diturunkan ialah untuk difahami kandungan ayat-ayatnya serta diamalkan, maka surah ini diakhiri dengan memerintahkan Nabi Muhammad (s.a.w.) supaya menegaskan kepada golongan yang menentangnya: Bahawa ia tidak meminta kepada mereka sebarang bayaran untuk menyampaikan ajaran Al-Qur'an yang diwahikan kepadanya dan bahawa Al-Qur'an itu tidak lain hanyalah peringatan bagi seluruh umat manusia, dan bahawa mereka akan mengetahui kebenaran perkara yang diterangkannya tidak lama lagi.

Gempar! Salah Seorang Peserta 'Berbuka' Di Gereja Orang Kelantan!

Posted: 14 Aug 2011 07:38 AM PDT

Nama individu ini adalah Mohd Haslan bin Bob Hasnan. Salah seorang peserta Melayu yang dikenalpasti oleh JAIS ketika pemeriksaan di DUMC. Haslan berasal dari Kg. Banggol, Gual Ipoh, Tanah Merah, Kelantan.

Ini ke yang dinamakan serambi Mekah?

Rakyat sendiri pun terpaksa 'berbuka puasa' di gereja.

Apa Nik Aziz buat? Dia sibuk dengan ipadnya.


Sibuk pasal tak boleh guna pembesar suara untuk mengaji.

Dey Nik Aziz. Dalam kau sibuk berpolitik, seorang rakyat negeri mu telah didekati gereja. Apa tindakan kamu sebagai pemerintah?

Nak salahkan BN lagi ke?


Permohonan Maaf Dari MyMassa

Posted: 14 Aug 2011 06:31 AM PDT

Sebagai salah satu blog yang memaparkan pendedahan hackers gaysec, kami dengan rasa rendah diri ingin memohon maaf kepada Arlene Tan ke atas damage yang telah terjadi.



Kenyataan Resmi Gaysec
assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh,
 

kami mengaku informasi yg kami terima dari pelbagai sumber anonymous) ini tidak disemak terlebih dahulu dimana akhirnya informasi tersebut telah membawa kepada rujukan yg salah terhadap mangsa (Arlen Tan) dan bukan target kami yg sebenarnya.

Dikesempatan ini kami ingin memohon maaf kepada Arlen Tan dan pihak2 penyokong beliau. Kami amat berasa kesal atas apa yang berlaku. Namun begitu kami amat berharap agar Arlene boleh mendapatkan kaunseling dari Jabatan Agama Islam mengenai kekeliruan agama yg dihadapinya.

Berkenaan dgn ops3 ini pula..kami tidak akan melepaskannya(release) secara umum. Dimana ianya tidak bersifat peribadi pada individu2 tertentu, tetapi lebih menjurus kepada pertubuhan sesebuah organisasi dan pergerakan tertentu.
 
Apakah ada kena mengena dgn isu2 yg berbaur keagamaan pada masa kini? Jangan beri kami jawapan anda..simpan dan jgn berikan sebarang spekulasi sendiri.
 
Biarkan pihak berkuasa menjalankan tugas mereka.

Dengan penuh rasa rendah diri sekali lagi kami memohon maaf pada Arlene Tan atas bala yg diterima olehnya berpunca dari kecuaian kami.

Terima kasih kepada Fanpage Pendedahan Ekslusif Siapa Sebenarnya Sitt Al Wuzara yg mana kami boleh sifatkan mereka mengenali siapa sitt yg sebenarnya?

Sekali lagi, maaf dari kami kepada pihak-pihak yang terbabit.

Pemimpin PAS Diminta Taubat Nasuha

Posted: 14 Aug 2011 02:02 AM PDT

Sebelum ni bila Sinar Harian keluarkan berita mengenai Mismah, ramai pengikut PAS di Tranungkite menuduh bahawa ianya adalah sandiwara Kerajaan. Alasannya mudah, kerana wajah Mismah dikaburkan.

Bila tengok video ini, alasan apa lagi yang pembangkang nak guna?



*Selamat menonton.

APANAMA

Posted: 14 Aug 2011 11:09 PM PDT

APANAMA


Got GERAKAN or not?

Posted: 14 Aug 2011 07:10 PM PDT



Gerakan president Tan Sri Koh Tsu Koon is on a hot plate.

He may want to deny this but it's an open secret that Koh Tsu Koon is under tremendous pressure to make immediate decisions for the continued survival of Gerakan, particularly in its birthplace Penang.

Don't wish to delve into Gerakan's history, suffice to note that post-2008 Gerakan is in dire straits. Party members, grassroots leaders and critics say Koh Tsu Koon is of no help. 

But Koh Tsu Koon thinks there is a conspiracy to oust him.

Wonder why Senator Tan Sri Koh Tsu Koon, the former Penang Chief Minister who lost his seat in the last general election and practically led Gerakan onto its dead bed, is still reluctant to pass the baton.

Leave the conspiracy theories to the actor from Permatang Pauh, Tan Sri. You ought to know the sentiments on the ground, why can't you bow out gracefully and let others continue Gerakan's service to the people?

What is holding you back Tan Sri? People are questioning if the much talked about KPI applies to you.



BTW what are Umno, MCA, MIC, PPP and 'friends of BN' doing in Penang? UMNO Pulau Pinang transforming or regressing?



In 2008 they sold 'New Hope'. Mostly empty promises, yet they sold it. Three years down the road the people stand as losers, at least give them some real hope the next time around.


Wonder who is fit to lead Penang?


p/s Post 2008 they wanted to maintain Abdullah Ahmad Badawi as Prime Minister for obvious reasons and now they are hell bent in keeping Koh Tsu Koon there, warming the state chairman's seat, while their whisper campaign gains ground.  

It is their conspiracy la, Tan Sri.




Site Meter

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 14 Aug 2011 11:03 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Nik Ajis Makin Sesat.Bca Quran Sebelum Subuh Memekak...

Posted: 14 Aug 2011 10:03 PM PDT

Ini kenyataan si tua kutuk, mb kelantan pasal larangan bacaan al-quran di pulau pinang:

Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak bersetuju amalan bacaan al-Quran dibuat menggunakan pembesar suara sehingga mengganggu mesyarakat sekitarnya, lapor Bernama.

Mursyidul Am PAS itu berkata perbuatan itu tidak mengambil kira sensitiviti masyarakat setempat sehingga boleh menyusahkan mereka dan seseorang Islam harus menghormati masyarakat sekeliling dengan tidak membuat bising, walaupun dengan membaca al-Quran menggunakan pembesar suara.

Komen aku mudah, mula-mula puak kafir dap test market dengan bacaan al-quran, depa kata bising dan menggangu orang kafir nak tido, walau pun perkara ini dah di praktikkan dah berpuluh tahun, apa yang malangnya, komplen mereka tu mendapat respon yang cukup baik di kalangan cerdik pandai agama, percaya lah cakap aku ni, kalau komplen yang kerajaan penang buat tu tak dibantah dengan keras, percayalah, perkara tu akan merebak di tempat-tempat lain terutama negeri yang di perintah oleh pakatan haram jadah seperti di selangor, kedah dan kelantan, kalau di 3 negeri tu pun mereka boleh lepas, cina dan puak kafirun akan tuntut larangan itu di buat di kesemua negeri.

Sifirnya mudah, mula-mula komplen kata bacaan al-quran sebelum azan subuh tu menggangu orang kafir nak tido, lepas ni depa usul pulak supaya azan subuh di slow kan dan mereka akan guna alasan yang sama, tak percaya? korang tengok la nanti.

JAIS Di Tekan Hebat Oleh Exco Kristian...

Posted: 14 Aug 2011 07:01 PM PDT

Kalau hari tu, majlis bandaraya petaling jaya (mbpj) di ugut oleh berberapa orang exco kerajaan negeri supaya membatalkan operasi menyita bangunan gereja DUMC yang di sahkan haram tu, kali ini berita yang aku dapat jam 2 pagi tadi melalui sms, bahawa exco yang sama juga mencadangkan kepada menteri besar selangor supaya memecat ketua penolong pengarah bahagian penguatkuasaan jais, menurut sumber perbincangan itu di buat satu majlis berbuka puasa di bersama menteri besar.

Tambah sumber, perbincangan dengan menteri besar semasa majlis berbuka puasa itu cukup panas dan serius, sehinggakan salah seorang exco itu bercakap dengan meninggikan suara dan menghentak-hentak meja, mendengarkan niat exco-exco itu mengarahkan mb memecat pegawai jais, berberapa tetamu yang duduk sekali di meja itu terus beredar, sumber juga bagi tau kat aku, mb seolah-olah paham dan setuju dengan permintaan exco itu supaya memecat berberapa lagi pegawai jais yang tidak mahu berpihak kepada mereka.

AWAS!!! TENTERA SALIB AKAN MENYERANG MALAYSIA

Posted: 14 Aug 2011 05:18 AM PDT

Gerakan untuk mengkristiankan Malaysia telah menghampiri kemuncaknya. Perjumpaan paderi seluruh negara di Pulau Pinang yg memutuskan untuk menjadikan Kristian sbg agama rasmi Malaysia & menjadikan orang Kristian sbg Perdana Menteri Malaysia telah menjelaskan apa yg tersirat di minda komuniti Kristian selama ini.

Gerakan penyebaran Kristian di Malaysia telah giat dilancarkan selepas tercetusnya Gerakan Kebangkitan Islam pada dekad 1970-an di negara ini. Sejak itu, pelbagai strategi halus dilakukan dengan sasaran mengkristiankan orang Melayu seramai mungkin. Lalu, berlakulah isu pemurtadan umat Islam seperti yg terjadi dalam kes Aishah Bukhari, Lina Joy dan ramai lagi. Ini semua bukan berlaku secara kebetulan tetapi memang telah dirancang dgn rapi oleh musuh Islam.

Semangat Perang Salib yg berlangsung selama 200 tahun tidak pernah padam di sanubari penganut Kristian. Selagi Islam tidak ditundukkan, selagi itu mereka akan meneruskan propaganda halus mereka menyerang Islam.

Islam di Malaysia memang telah diserang dari pelbagai sudut. Lihat saja anak muda Melayu pada masa kini. Celik mata saja hiburan. Akademi Fantasia (AF), Idola Kecil, Mentor dan sebagainya (sekadar menyebut beberapa contoh) adalah segmen hiburan yg diadakan semata-mata untuk melalaikan anak muda ini dari dekat dengan amalan agama mereka. Ia memang agenda terancang musuh-musuh Islam tapi tidak disedari oleh sebahagian besar drpd kita.

Pemimpin Kristian yg terlibat semasa Perang Salib pernah menyatakan bahawa Islam tidak dapat dikalahkan dlm peperangan fizikal kerana mereka berperang dengan al-Quran di tangan kanan , manakala pedang di tangan kiri. Jadi cara untuk mengalahkan Islam adalah dengan menjauhkan mereka drpd al-Quran. Ia dibuat dengan cara halus seperti hiburan, menyebarkan cara hidup Barat & keseronokan dunia. Bila mereka sudah asyik dgn keseronokan dunia, jati diri mereka akan hilang. Lalu, mereka tiada kemampuan lagi utk mempertahankan agama.

Gerakan menyebarkan Kristian di negara ini bukan baru. Ia telah dijalankan sejak kedatangan penjajah Portugis lagi. Namun begitu, mereka tidak pernah berjaya. Orang Melayu masih teguh berpegang kpd ajaran Islam.

Status Islam sbg agama rasmi Malaysia tidak pernah disenangi oleh kelompok ekstremis Kristian. Mereka telah merancang pelbagai strategi untuk menamatkan status quo ini. Seperti yg aku tekankan sebelum ini, PRU 2008 telah mengubah lanskap negara ini dr pelbagai segi. Perpecahan kronik orang Melayu Islam pasca PRU 2008 telah membuka kesempatan untuk kaum bukan Melayu untuk melancarkan perang saraf menguji ketahanan org Melayu. Pelbagai tuntutan melampau telah mereka suarakan kpd kerajaan. Mereka sedar org Melayu telah lemah. Org Melayu tidak mungkin dapat menghalang kemaraan mereka. Malaysia sudah semakin hampir jatuh ke dalam genggaman mereka.

Kini, puak komunis-zionis DAP telah menjumpai satu formula terbaik untuk menakluk Malaysia. Mereka tahu jika terus memainkan sentimen anti hak keistimewaan Bumiputera mereka tidak akan menang selamanya. Mereka tidak boleh berdiri sendiri hanya bersandarkan kpd sokongan orang Cina. Jadi mereka mencipta satu formula iaitu dengan memainkan sentimen keagamaan. Mereka menghasut penganut Kristian bahawa kerajaan tidak melayan mereka dengan adil. Kerajaan lebih mengutamakan agama Islam.

Strategi ini amat bahaya terhadap kehidupan pelbagai kaum di negara ini. Ia boleh mencetuskan konflik antara penganut Kristian dan Islam. Puak ini telah nampak formula sebegini boleh menguntungkan mereka. Mereka menjangkakan orang-orang Kristian akan menyokong mereka. Jika ia menjadi kenyataan, harapan mereka untuk menakluk Malaysia akan tercapai.

Ini berita yg amat menggemparkan umat Islam. Perang Salib baru telah dilancarkan terhadap umat Islam di negara ini. Selepas hak-hak kestimewaan kaum Melayu diserang, kini satu lagi serangan dilancarkan kepada mereka iaitu agama Islam. Jadi, telah lengkaplah serangan terhadap umat Melayu Islam negara ini. Apa lagi yg boleh kita perkatakan.

Kita mengharapkan agar kerajaan dapat bertindak dengan cepat bagi menangani isu ini agar ia tidak merebak ke konflik yg lebih rumit. Tapi apakah kita boleh mengharapkan 100% kpd kerajaan saja? Kerajaan Malaysia pimpinan Melayu dilihat semakin tidak berupaya untuk bertindak terhadap dalang-dalang dari puak minoriti ini. Jadi, tak lain tak bukan orang Melayu sendirilah yg perlu bermuhasabah diri n merenung semula apakah kelemahan mereka selama ini. Orang Melayu perlu bersatu! Serangan terhadap mereka telah mencapai tahap yg melampau. Org Melayu tidak boleh lagi menjadi defensif. Mereka perlu melakukan serangan balas pula terhadap puak pelampau ini.

Sikap budi bahasa orang Melayu tidak pernah dikenang oleh puak pendatang ini. Mereka mengambil kesempatan terhadap sikap lemah-lembut kaum Melayu. Mereka menganggap kaum Melayu lemah. Tetapi mereka silap. Orang Melayu bangsa yg suka memendam rasa. Mereka tidak suka mengganggu orang. Tapi apabila mereka dikacau & tahap kesabaran telah mencapai kemuncaknya, kaum pendatang ini pasti akan menerima padahnya.

sumber gerakan anti dap.

PAS Taksub Berpolitik, Biarkan Umat Islam Mutad..

Posted: 13 Aug 2011 11:32 PM PDT

PAS hari ini merayu campur tangan Yang di-Pertuan Agong supaya membersihakan daftar pemilih Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yang didakwa telah bercelaru sejak kebelakangan ini.

Nampaknya pas terlalu taksub dengan politik sehinggakan membiarkan umat islam di murtadkan, ini ke rupe parti islam ? pas sanggup meminta YDP Agong campur tangan pasal isu daftar pemilih yang semua kita tahu kesilapan daftar pemilih tu bukannya di sengajakan oleh spr tapi adalah kesilapan data entry, biasa la tu, kalau salah, laporkan dan spr akan repair balik, buat apa nak kecoh-kecoh, sedangkan masih ada persoalan besar lagi yang pas perlu kecohkan.

Pas menikus dalam isu murtad, malah secara terang-terang pemimpin pas selangor dan pusat menghalalkan gereja DUMC membabtiskan 12 orang melayu menjadi kristian, sepatutnya inilah perkara yang pas perlu bawa ke pengetahuan YDP Agong, dr rani, persuruhjaya pas selangor sampai sekarang menikus, senyap dan tak mahu bersuara, kenapa? semata-mata kerana undi, pas halalkan berlakunya murtad di kalangan umat islam dan pas menyokong kafir memurtadkan umat islam.

Sekarang rakyat tengok pas juga turut bersekongkol dengan puak kristian untuk memurtadkan umat islam, jadi untuk divert isu itu, mat sabu mengeluarkan satu kenyataan yang paling bodoh supaya YDP Agong masuk campur dalam isu daftar pemilih.

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 14 Aug 2011 09:44 PM PDT

Neutral Daily

Posted: 14 Aug 2011 09:33 PM PDT

Neutral Daily


Isu JAIS : Selangorku hanya retorik?

Posted: 14 Aug 2011 07:08 PM PDT



oleh editor..

Dalam perincian logo Selangorku ada menyatakan.

Warna merah melambangkan keberanian setiap rakyat untuk menyatakan kebenaran.

Tapi kenapa exco Selangor berterusan disuruh tutup mulut?

Sedangkan apa yang dinyatakan exco itu ada benarnya kerana sudah disokong pimpinan parti beliau sendiri.

Kerajaan negeri Selangor kata Laporan tidak siap.

Kenapa di laman blog ini (klik sini) ada menyatakan laporan telah siap pada 4 haribulan Ogos dan siap ada gambar menunjukkan laporan berkenaan?

Adakah menunggu isu sejuk baru laporan akan siap?

Adakah setiap perkara memerlukan perkiraan politik?

Jika benar begitu boleh tambah sedikit perincian di logo Selangorku.

"Warna merah melambangkan keberanian setiap rakyat untuk menyatakan kebenaran hanya jika kebenaran itu memberikan kelebihan kepada kerajaan negeri dan jika tidak rakyat harus tutup mulut sehingga laporan terperinci keluar."

Inilah orang politik, apa yang dicakap tak semestinya boleh percaya kerana kebanyakkannya hanya retorik dan layak dibakulsampahkan.

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 14 Aug 2011 09:23 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Tiga Orang Lagi Melayu Masuk Gereja Didedahkan

Posted: 14 Aug 2011 08:43 PM PDT





Ina Reima Fitriza binti Mahadzir (850714-71-5018)
Jalan Dato' Haji Shuib, Taman Sri Taman, Alor Setar
Nea Reima Mareana binti Mahadzir (900906-02-5778)
Jalan Dato' Haji Shuib, Taman Sri Taman, Alor Setar
Ade Andrian Putra bin Mahadzir (940227-02-5609)
Jalan Dato' Haji Shuib, Taman Sri Taman, Alor Setar

Ketiga-tiganya yang dipercayai adik beradik adalah dari sebuah lagi negeri di bawah pemerintahan PAS iaitu Kedah. Baca pendedahan lanjut di Mymassa.

Teresa Kok, Ronnie Liu dan Elizabeth Wong Campur Tangan Dalam JAIS

Posted: 14 Aug 2011 05:59 PM PDT


Berikut adalah pendedahan laporan Ops Sita Gereja yang jelas menunjukkan campur tangan daripada tiga orang Exco bukan Islam dalam operasi yang dilakukan oleh Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS). Exco yang pertama masuk campur adalah Teresa Kok yang membuat panggilan telefon pada jam 10.58 pagi, 11 Ogos 2011 untuk meminta operasi terhadap gereja dibatalkan.


Font size
Dua lagi Exco yang masuk campur adalah Ronnie Liu dan Elizabeth Wong. Ronnie Liu menelefon mendesak operasi JAIS dibatalkan pada 11.18 pagi. Bukan setakat itu sahaja, Ronnie Liu mengugut ingin menukar pegawai sekiranya ingkar meneruskan juga operasi. Lebih kurang setengah jam selepas itu, Elizabeth Wong pula mengarahkan pegawai JAIS berbohong kepada Malaysiakini dengan membuat penafian.



Bidang kuasa agama Islam adalah di bawah kuasa Sultan Selangor, mengapa tiga orang Exco DAP dan PKR ini ingin masuk campur ? Mengapa Khalid Ibrahim tidak arahkan tiga orang Exco ini tutup mulut ? Pegawai JAIS yang diarah untuk berbohong kepada Malaysiakini perlu tampil untuk menceritakan perkara sebenar.

Dalam isu ini, tiga orang Exco ini nampaknya ingin melindungi aktiviti memurtadkan orang Islam di gereja tersebut. Lihatlah bagaimana pakatan pembangkang memerintah di Selangor, bukan sahaja pasir dicuri, wang PKNS dikebas, tanah mahu dibuat kandang khinzir malah akidah orang Islam pun mahu diselewengkan. Selamatkan negara ini daripada kejahatan pakatan pembangkang ini.


Ada Orang Nik Aziz Buka Puasa di Gereja

Posted: 14 Aug 2011 07:52 AM PDT

Nama individu ini adalah Mohd Haslan bin Bob Hasnan. Salah seorang peserta Melayu yang dikenalpasti oleh JAIS ketika pemeriksaan di DUMC. Haslan berasal dari Kg. Banggol, Gual Ipoh, Tanah Merah, Kelantan. Orang ini adalah orang Nik Aziz sebab berasal di negeri yang dinamakan sebagai serambi Mekah? Apa komen Nik Aziz terhadap individu bernama Mohd Haslan ini? (baca lanjut di sini)




Senarai nama 12 orang Islam yang berbuka puasa di gereja. Bukti ini sudah jelas ternyata, apa lagi yang hendak diselindungkan oleh Khalid Ibrahim? Hendak tutup mulut lagi kah? Ada nyayian lagu "Alhamdulilah dan Allahuakbar" dalam gereja tersebut pada jam 8.50 malam. Bukti apa lagi yang ditunggu, ini sudah jelas. Apa yang sudah terbukti adalah campurtangan DAP dalam kes gereja ini hingga menutup terus mulut Khalid Ibrahim, Khalid Samad dan kepimpinan PAS.


PISAU.NET

Posted: 14 Aug 2011 09:09 PM PDT

PISAU.NET


Anak Papa Memang Hebat

Posted: 14 Aug 2011 08:00 PM PDT



Inilah akibatnya mengambil budak yang hanya tahu berpolitik dari celah kerandut orang tuanya.Perjuangannya tak lebih menyelamatkan kerja ngentot papa kesayangannya.Makin hari makin meraban si anak papa anugerah tuhan ni.

Sebab itulah sekarang ini makin lama makin terserlah tidak matangnya ahli parlimen ini.


Nak kata kurang bijak tak pula,nak kata bodoh tak pula.. habis apa?

Nurul Izzah hidup dalam khayalan anggap Pakatan Rakyat memerintah negara

KUALA LUMPUR 14 Ogos - Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar disifatkan sebagai hidup dalam khayalan kerana menganggap Pakatan Rakyat seperti sebuah kerajaan yang memerintah negara ini.

Ini berikutan kenyataan oleh anak kepada Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim itu bahawa pertemuan Pakatan Rakyat dengan Timbalan Menteri Luar Jerman, Werner Hoyer baru-baru ini bakal mengeratkan hubungan diplomatik antara kedua-dua pihak.-Utusan

Pisau kata "banggang?"

NGO Sambut Baik Haramkan Ngaji Quran.

Posted: 14 Aug 2011 05:49 PM PDT


Persatuan Anak Syaitan.Iblis & Jin Semelaysia(PANAS) berasa gembira atas saranan sekutu rapat mereka yang mengistiharkan bacaan Al-quran diharamkan mengunakan pembesar suara ketika waktu sebelum subuh.


Menurut jurucakap NGO En Ifrit yang mewakili beratus juta pemegang tiket ke neraka,arahan terbaru yang dibuat oleh Regim DAP sudah lama dinantikan oleh mereka.Hari ini cita cita murni untuk menghapuskan bacaan quran dicorong speaker berjaya membela nasib anak anak ahli persatuan yang terpaksa berhempas pulas melarikan diri apabila bacaan Al-quran keluar dari corong speaker,selama ini ia banyak kekangan dan karenah yang terpaksa mereka hadapi dalam melaksanakan tugas melenakan umat Islam pada waktu Subuh.

Kejayaan ini bermakna kerjasama yang erat atas persefahaman diantara wali dan PANAS,malah telah mencapai objektif yang memberansangkan. Dikhabarkan Kelantan,Kedah & Selangor turut akan melaksanakan pengharaman yang sama seperti di Pulau Pinang.

Kita semua tahu,atas nama perjuangan, wali sanggup bersahabat hatta dengan syaitan sekali pun asalkan berjaya mengalahkan kerajaan .Adalah tidak mengejutkan langkah yang diambil oleh wali mendapat sokongan yang kuat daripada penyokong kuat partinya.

Wali sekali lagi berjaya membuktikan perjuangan "Kebajikan" adalah agenda utama partinya,tanpa mengira bangsa,agama,mahu pun makhluk, parti yang diwakili oleh wali akan memperjuangkan hak sama rata mereka asalkan dapat meraih sokongan dan undi demi kekuasan di Putrajaya nanti.

Pisau kata "dok kira depa punya sensitif, umat Islam tak sensitif ka?"

PAS Nak Negara Kebanjingan

Posted: 14 Aug 2011 01:54 AM PDT

Apahal pakat off telephone?Tak setuju negara kebanjingan Hj Hadi ka?Mereka ini ternyata membantah tindakah bapak presiden khawarij PAS yang menukar haluan kepada Malaysian Malaysia.Negara Kebanjingan yang dimahukan oleh PAS sebenarnya termaktub didalam tuntutan Malaysian Malaysia DAP.



Pisau kata " nanti PAS akan buat U turn,tak percaya tengok lah..."

Bob Lokman Di Angkat Darjat Bila Sertai Khawarij

Posted: 13 Aug 2011 10:00 PM PDT

Eh..Baru jer jadi khawarij dah jadi Ostat? Bob Lokman sudah naik maqam apabila tanda tangan borang masuk syurga khawarij PAS.Hebat,penangan tukang tulis lirik Isabela ni..



Dikhabarkan kerana video dibawah inilah yang menaikkan maqam abang bob menjadi Ostat khawarij..Layaannnnn.....!!!!



Tak sampai setahun jadi Ostat,anda banyangkan kalau lebih 40 tahun jadi khawarij.. dah tentu maqamnya sampai jadi wali selipar setaraf Nik Ajis.

Pisau kata " bro bob,PAS tu bukan Islam...ada faham kaaa...puiii"

r b f

Posted: 14 Aug 2011 07:53 PM PDT

r b f


Lihat Perbezaan Nur Di Wajah Dua Insan Ini

Posted: 14 Aug 2011 02:37 PM PDT

64 tahun
86 tahun
Orang yang dikatakan difitnah
Orang yang dituduh membuat fitnah
Wajah siapakah lebih berseri ?

Pemimpin anugerah tuhan untuk isterinya
Pemimpin dianugerahkan tuhan kepada rakyat


Kesemua gambar diatas dirakam pada bulan Ramadhan tahun ini.

Lihatlah perbezaan pancaran nur yang ketara diantara kedua-dua wajah diatas.

Wajah insan yang berusia menghampiri 90 tahun jauh lebih berseri dan tenang dari wajah orang yang berusia 60 an.


eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

Posted: 14 Aug 2011 03:48 PM PDT

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan


Hanya Keturunan Syaitan, Iblis dan Jin Sahaja Bencikan Bacaan Ayat Suci Al-Quran

Posted: 14 Aug 2011 09:51 AM PDT


Syaitan, Iblis dan Jin Amat Bencikan Bacaan Ayat Suci Al-Quran



Baru-baru ini Jawatankuasa Fatwa Negeri Pulau Pinang telah mengarahkan agar melarang bacaan Al-Quran menggunakan pembesar suara.

Malah... Ulamak Tersohor... Tok Garu juga bersetuju dengan tindakan tersebut yang dipercayai didalangi oleh khalifah tersohor, iaitu Khalifah Umar Lim...

eXception tak rasa hairan sangat... Sebab ianya pernah berlaku di Selangor di mana seorang Ahli Parlimen mengarahkan laungan azan diperlahankan...

eXception lagi tak heran... Sebab... Sudah menjadi kelaziman, syaitan, iblis, jin kafir dan keturunannya cukup bencikan ayat-ayat suci Al-Quran... Malah ada jin kafir yang berasa panas bila mendengar ayat Al-Quran... Malah syaitan juga akan bertempiaran lari apabila mendengar laungan azan...

Jadi tak perlu lagi kita persoalkan mengapa, kenapa mereka tidak sukakan bacaan ayat suci Al-Quran serta laungan azan... Sebab...


MEREKA ADALAH KALANGAN KERABAT SYAITAN, IBLIS DAN JIN KAFIR YANG DILAKNAT ALLAH


KEPAL NASI KEPAL BERAS

Posted: 14 Aug 2011 03:37 PM PDT

KEPAL NASI KEPAL BERAS


PEMBUNUHAN KARAKTER PEMIMPIN BN - PART 2

Posted: 14 Aug 2011 12:31 AM PDT

Kapal selam, scorpene dan apa juga rancangan pemodenan angkatan tentera yang berlaku di zaman Najib menjadi Menteri Pertahanan (diluluskan di dalam parlimen) semua mahu dipalitkan dengan komisyen dan rasuah. 

Mereka tidak sedar, tindakan yang dilakukan pembangkang adalah tindakan membogelkan strategi keselamatan dan kerahsiaan sistem pertahanan negara kepada musuh luar. Pembangkang tidak punya pertanggungjawaban dan amanah dalam soal ini kerana mereka bukan kerajaan. Malah pembangkang sabitkan faktor keselamatan dan kerahsiaan yang diamalkan oleh kerajaan ini sebagai bukti wujudnya rasuah dalam pembelian senjata kerana kerajaan tidak transparen dalam pembelian senjata yang melibatkan belanja yang besar.  

Kalau ikut pembangkang, mereka mahu soal pembelian senjata ini dibuat secara transparen, sama seperti tender makan dan bersih kawasan di MBPJ. Siapa layak dia dapat. Bagi mereka,  biar 1 dunia tahu rahsia pertahanan negara. Biar 1 dunia tahu apa teknologi security yang digunapakai, apa source code keselamatan sistem pertahanan, apa latihan yang diberi, spesifikasi mengikut harga mesti jelas. Semua mesti didedahkan kepada umum. 

Tapi pada hakikatnya, sehingga kini, pihak pembangkang masih lagi terkial-kial mengumpul bukti penyelewengan dalam pemodenan persenjataan ATM. 

Peguam dari Perancis pun mahu dijadikan bahan lelongan. Kalau benar sudah ada bukti prima facie, apa perlunya diimpot peguam ini dari Perancis. Kenapa mereka lebih cenderung menjaja kononnya "bukti sahih" di dalam ceramah-ceramah politik daripada bertindak mencari kebenaran dan membuat pembuktian melalui saluran mahkamah?

Jelas di sini, pembangkang sebenarnya tidak berminat dengan bukti-bukti samada wujud atau tidaknya penyelewengan dan rasuah. Mereka hanya berminat untuk membuat koleksi seberapa banyak "isu" yang boleh dimainkan bagi menjahanamkan persepsi rakyat terhadap pimpinan no.1 negara. Benar atau tidaknya sesuatu tuduhan itu bukanlah keutamaan bagi mereka. 

Pembangkang lebih suka rakyat berada dalam suasana kekeliruan daripada mengetahui kedudukan sebenar sesuatu isu yang dibangkitkan. Bila kekeliruan berleluasa dalam masyarakat, maka mudahlah pembangkang memainkan sentimen dan apa juga tuduhan yang boleh menambahburuk lagi persepsi rakyat terhadap kerajaan.

Rakyat hari ini telah dipaksa untuk mengikut rentak pembangkang bermain dengan setiap isu. Hakikatnya, rakyat yang tidak minat politik, sudah semakin muak dengan "budaya politik 24 jam" yang dibawa pembangkang.

Tapi inilah yang sedang berlaku di negara ini sejak BN kehilangan 2/3 majoriti di parlimen. Faktor 2/3 sangat penting untuk menjamin kestabilan kerajaan memerintah agar tidak diganggu-gugat secara tidak bertanggungjawab oleh pihak pembangkang.

Di US atau negara-negara yang telah maju demokrasinya mungkin tidak mempunyai masalah jika kerajaan memerintah dalam situasi majoriti mudah. Demokrasi mereka sudah matang dan parti yang kalah bersedia menerima hakikat kekalahan mereka secara demokratik.

Tetapi bagi negara yang belum mencapai tahap kematangan demokrasi, majoriti 2/3 memainkan peranan yang cukup penting ke arah kestabilan politik dan pembangunan negara.

Pemimpin pembangkang di negara kita masih tidak mampu berfungsi sebagai pembangkang yang konstruktif dan berkesan untuk negara. Mereka lebih cenderung memilih untuk mementingkan ego centric kepartian daripada bertindak sebagai pembangkang yang beretika dan konstruktif kepada negara. Mereka tidak mampu memberi alternatif yang menunjukkan dasar mereka lebih baik dari dasar BN.

Pembangkang sedar, jika mereka berpolitik dengan mengikut kaedah dan etika demokrasi secara matang, pakatan mereka tidak akan ke mana. Apabila kerajaan dan pembangkang bersikap rasional, maka rakyat juga akan turut berfikiran rasional. Dalam keadaan rasional, sokongan rakyat terhadap pembangkang tidak mungkin dapat ditingkatkan, melainkan jika pemerintah itu tersangat lemah pentadbirannya atau pun melakukan banyak kezaliman penindasan terhadap rakyat.

Kezaliman kerajaan BN terhadap rakyat yang cuba digambarkan oleh pihak pembangkang, hakikatnya terlalu jauh tersasar dari apa yang dirasai oleh seluruh rakyat. Rakyat tidak tahu pun mereka dizalimi oleh pemerintah kerana mereka tidak pernah dizalimi. Pembangkang yang kata mereka sedang dizalimi oleh kerajaan BN.

Tabiat pembangkang ini samalah seperti berusaha mengalirkan air sungai ke hulu...

Tiada ulasan:

Pengikut