Khamis, 4 Ogos 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


SENJALIZA

Posted: 04 Aug 2011 03:59 AM PDT

SENJALIZA


"DEMI MASA PEMBOHONG AKAN REBAH"

Posted: 03 Aug 2011 01:51 PM PDT

Akibat dari memuncaknya nafsu menghalalkan Bersih 2 yang HARAM, apapun pencacai Pakatan Pembangkang bole buat termasuklah berbohong dan MENIPU RAKYAT.  Tiada perasaan malu mensensasikan pembohongan!. Konon "PAGI PEMUSTAUTIN, PETANG WARGANEGARA".  Hairan "MISMAH" dengan semudah itu menyerahkan Kad Pengenalan yang diperolehinya pagi itu dan petang itu kepada mereka ini. Mana logiknya? Hanya PEMBOHONG yang tahu logiknya!

Apa lagi promoter utama mereka Malaysiakini yang mendapat tajaan tertentu untuk memusnahkan Malaysia dan sejarahnya. Pembohongan itu ternyata di sini.

"DEMI MASA PEMBOHONG RAKYAT AKAN DIREBAHKAN OLEH RAKYAT"

bumiyang

Posted: 04 Aug 2011 03:48 AM PDT

bumiyang


Cerita Atok Sampah dengan Sampah....

Posted: 03 Aug 2011 09:20 PM PDT

Ohpolitik!™

Posted: 04 Aug 2011 03:21 AM PDT

Ohpolitik!™


GESAAN SEGERA LAKSANAKAN AKTA BERKAITAN KEWARTAWANAN KEPADA KUEK KENG KANG

Posted: 03 Aug 2011 07:27 PM PDT


Kuek Ser Kuang Keng merupakan wartawan Malaysiakini yang bertanggungjawab menyediakan berita mengenai MyPR - MyKad yang heboh diperkatakan di dalam alam siber.

Bermula dengan laporan berita pertama yang menulis Mismah merupakan pengundi berdaftar yang sah dengan SPR dan JPN meluluskan rekod permohonan warganegara Mismah dalam tempoh hanya 4 jam. 

Selepas itu bila 'digeletek' oleh pihak bloggers semalam. 

Kuek Ser Kuang Kang Kang (maaf susah sebut nama lu)  menulis satu lagi berita dengan menuduh bahawa SPR telah menukar status Mismah dalam rekod mereka.


 Di Malaysia wartawan terikat dengan beberapa akta antaranya :
Akta Mesin Cetak & Penerbitan (1985)

Akta Kemasukkan Bahan-Bahan Bercetak (1958 pindaan 1972)

Akta Keselamatan Dalam Negeri (1960)

Akta Hasutan (1948 Pindaan 1971)

Akta Rahsia-Rahsia Rasmi (1972) 
Ordinan Fitnah/Akta Fitnah (1957) 
Akta Komunikasi & Multimedia (1998)   
Ramai menyeru KDN bertindak terhadap portal Malaysiakini dan ada yang menggesa supaya portal ini ditutup, bagi saya tidak perlu sampai bertindak sehingga ke tahap itu. Cukuplah sekadar menyiasat wartawan yang menulis berita berkenaan di bawah akta-akta yang telah lama wujud dalam negara kita.
sumber : Double-Y

GHOSTWRITER : "Gua pernah jumpa mamat ni, rasa nak pelempang pun ada.... Tapi itu dulu, sekarang kalu jumpa rasa nak terasa terajang pun ada.."

PENYEBARAN OPS PEMUTIHAN : 3 PATI INI MASIH ENGGAN MENDAFTAR !

Posted: 03 Aug 2011 07:18 PM PDT

Mohon disebarkan kepada seluruh rakyat malaysiaada 3 PATI masih enggan mendaftarkan diri dalam operasi pemutihan 


sebarkan foto ini di rumah kongsi yang berdekatan.hahahahahahakalau korang dapat tangkap 3 mangkok niaku hadiah pulsa Rupiah 50,000.


SUMBER : GAP

Khalid Gagap Umum Duit Raya RM500! Najib Bila lagi?

Posted: 03 Aug 2011 07:06 PM PDT


Sekarang ni aku nak kongsi pasal Kerajaan Selangor dah umum bonus raya pada kakitangannya, macam tahun lepas juga lah...bila dah satu negeri umum Kerajaan negeri lain juga turut berlumba-lumba mengumumkan insentif untuk kakitangan masing-masing, insyaallah nanti adalah pula pengumuman Kerajaan persekutuan kepada kakitangan awam lain.

Walaubagaimanapun, disamping kita menghitung-hitung bonus raya yang boleh dikatakan masih jauh lagi,  jangan kita lupa bonus yang paling lumayan dan besar manfaatnya di bulan Ramadhan ni, iaitu malam lailatul qadar, jangan tunggu sepuluh malam terakhir je, kita perlu bermula dari sekarang untuk bersama- sama mendapatkan kelebihan malam yang lebih baik dari seribu bulan lipat ganda amalannya...semoga kita semua akan terpilih untuk memenuhinya dengan perkara yang berfaedah dengan amalan  ibadat kepadaNYA.

sumber : harrazdani

AL-Kesah AloQStaQ

Posted: 04 Aug 2011 03:19 AM PDT

AL-Kesah AloQStaQ


KAK WAN, SAYA NAK KENALKAN INILAH SEBENARNYA ANUGERAH ALLAH KEPADA RAKYAT MALAYSIA ... BUKAN LAKI HANG !

Posted: 03 Aug 2011 08:01 PM PDT


Kak Wan ,
Saya nak kenalkan kak Wan dengan seorang insan mulia yang sebenarnya beliaulah ANUGERAH ALLAH kepada kita semua sekalian Rakyat Malaysia.

Beliau inilah yang bertanggungjawab membawa negara kita ini duduk sama rendah dan berdiri sama tinggi dengan negara-negara maju yang lain ...

Beliau jugalah membawa negara Malaysia yang tercinta ini dari sebuah negara kecil terpencil yang tidak dikenali, kepada sebuah negara yang gah namanya di seantero dunia!

Negara ini semakin popular di mata dunia adalah hasil perjuangan dan kepimpinan beliau, sudah tentu bukan disebabkan populariti murahan atau gimik politik kotor fitnah di Racun Arsenik mahupun pura-pura Sakit Tulang Belakang di penjara ...

Hakikatnya beliau membawa negara ini dikenali dunia melalui peningkatan ekonomi dan taraf hidup rakyatnya , kemajuan di segenap sektor perindustrian serta pembangunan pesat negara ini yang seiring dengan keharmonian rakyatnya !

Beliau disenangi oleh segenap lapisan rakyat Malaysia (kecuali Kak Wan & geng Kak Wan sahaja).

Beliau sentiasa disayangi oleh Rakyat
(kecuali Kak Wan & geng Kak Wan sahaja), sewaktu beliau masih menjadi pemerintah mahupun setelah beliau bersara dari menjadi Perdana Menteri.

Memang sahlah beliau adalah ANUGERAH ALLAH Robbul Jalil kepada Seluruh Rakyat Malaysia.

Beliau itu bukanlah Anwar Bin Ibrahim laki Kak Wan!
Beliau adalah suami kepada Tun Dr. Siti Hasmah Mohd Ali.

Beliau merupakan Ayahanda kesayangan kami semua
(kecuali Kak Wan & geng Kak Wan sahaja) !! ...


Ayahanda kami TUN Dr.M !
Kami doakan semoga Ayahanda Tun terus sihat wal'afiat ...
Dipanjangkan umur,
dipermudahkan segala urusan,
dilimpahi keimanan dan ketaqwaan kepada Allah S.W.T! Aminnnn
...



AloQStaQ
04 Ramadhan 1432 H
KHAMIS
11:01 AM

PAS KEDAH SUNGGUH HEBAT !! RUGI SAPA YANG BUKAN WARGA KEDAH ... DONIA DAPAT, AKHIRAT DAPAT !

Posted: 03 Aug 2011 05:52 PM PDT







KENYATAAN MEDIA YB DATO' MUKHRIZ TUN DR.MAHATHIR TIMBALAN PENGERUSI
BADAN PERHUBUNGAN UMNO NEGERI KEDAH DARUL AMAN

1 OGOS 2011


Negara Kebajikan Pas - Rumah Urut Bercambah di Kedah

Tahniah dan syabas di atas pengakuan Exco Kerajaan Kedah PAS yang mengakui bahawa pusat-pusat hiburan termasuk rumah urut memang bercambah di Alor Setar, Sg Petani dan beberapa bandar di Kedah.

Tahniah juga kepada slogan Negara Berkebajikan dan Kedah Sejahtera. Mungkin di atas berkat ke dua-dua slogan ini telah melahirkan lebih banyak pusat hiburan dan rumah urut semenjak tiga tahun yang lalu. Apa pun, pertambahan mendadak pusat-pusat hiburan di sekitar Alor Setar, Sg Petani dan beberapa bandar di Kedah ketika ini boleh dianggap sebagai sesuatu yang mengejutkan bagi sesebuah kerajaan yang melaungkan slogan suci seperti ini.

Persoalannya, kenapa pentadbiran PAS hanya mengakui wujudnya pusat-pusat hiburan yang disyaki menawarkan khidmat tidak bermoral, setelah ianya didedahkan kepada pengetahuan umum? Apakah PAS akan mendiamkan saja isu ini dari pengetahuan rakyat Kedah yang majoritinya Melayu-Islam, jika tiada pihak yang mendedahkannya?

Walaupun wakil Kerajaan PAS memberi alasan pusat hiburan ini tidak berlesen, ianya tidak sekali-kali melepaskan mereka dari tanggungjawab bagi membanteras kegiatan kotor ini. Kenapa tindakan tidak diambil terhadap pusat-pusat hiburan yang tidak berlesen? Ke mana hilangnya sistem penguatkuasaan Majlis Kerajaan Tempatan di bawah pentadbir PAS hingga sesiapa juga bebas untuk menjalankan aktiviti tidak bermoral secara haram?

Persoalan yang lebih menimbulkan kemusykilan kita ialah, apakah faktor yang menyumbang di sebalik kegagalan pemimpin PAS membendung pertumbuhan pusat-pusat hiburan ini, sehingga mereka dilihat seolah-olah tidak berbuat apa-apa untuk mengekang gejala ini dari berleluasa?

Lebih menarik lagi ialah, apabila rakyat melihat bagaimana gelagat tokoh PAS Kedah tarik brek kecemasan dan "go-stan" keputusan awal mereka yang tidak membenarkan pusat hiburan beroperasi sepanjang bulan Ramadhan, setelah menerima tekanan DAP yang turut disokong oleh PKR. Pernahkah para pemimpin atasan PAS merujuk kepada ahli akar umbinya dalam perkara ini? Saya tidak percaya penyokong PAS yang alim akan menerima penjelasan dan justifikasi pemimpin atasan mereka dalam isu ini.

Adakah kebenaran "flip-flop" ini dikhususkan hanya untuk pelanggan bukan Islam?  Melihat kepada percambahan ketara pusat hiburan yang paling dibenci oleh PAS sewaktu partinya memperjuangkan hukum Islam, ia seolah-olah menggambarkan penduduk bukan Islam telah bertambah berkali ganda sejak Kedah ditadbir di bawah PAS, walaupun ini sebenarnya tidak berlaku.

Adakah pakatan "Three Stooges" DAP-PKR-PAS berpendirian begini kerana mereka memikirkan bahawa budaya melanggan rumah-rumah urut, beli arak, berjudi dan lain-lain kerja tidak bermoral ini memang menjadi budaya penganut bukan Islam? Dan, adakah kegiatan ini dianggap suatu hak keistimewaan yang tidak boleh ditarik balik?

Mungkin juga pemimpin PAS Kedah beranggapan tindakannya menarik balik keputusan menutup pusat hiburan pada bulan Ramadhan ini dianggap konsisten dengan konsep Negara Kebajikan mengikut definisi mereka. Walhal konsep negara berkebajikan ala BN selama ini telah memberi fokus kepada usaha membaiki atau membina rumah baru untuk rakyat miskin, meringankan kos sara hidup nelayan, memberi elaun bulanan kepada penjaga OKU atau pesakit terlantar, membina dan membaikpulih masjid dan surau, membantu mangsa banjir dengan memindahkan mereka ke pusat pindahan dan memastikan keperluan mereka cukup, dan banyak lagi. Itupun belum diambilkira, antara lain subsidi berjumlah berbilion ringgit yang telah diberikan untuk faedah rakyat sejak berpuluh tahun lamanya.

Pemimpin PAS tidak sedar konsep negara berkebajikan yang dijanjikannya sudah lebih 50 tahun ketinggalan dibelakang BN. Apabila semua keperluan dan kebajikan untuk faedah rakyat sudah berjaya diangkat dan dimartabat oleh BN, PAS baru terkial-kial mahu mengorak langkah. PAS baru tersedar dari lamunan perjuangan Islam retoriknya dan mengakui realiti bahawa berkhidmat dan melakukan kebajikan secara konsisten dalam memastikan kehidupan rakyat terbela adalah perkara paling pokok dan pra-syarat untuk rakyat menerima perjuangan sesebuah parti. BN telah melakukannya dengan berkesan tanpa perlu pun menjenamakan perjuangan sucinya dengan retorik Negara Kebajikan!

Tindakan flip flop PAS membatalkan keputusan asal ini pada hakikatnya telah mewujudkan persepsi umum, seolah-olah rakyat bukan Islam memang cenderung melakukan aktiviti tidak bermoral.

Saya tertarik dengan aduan yang telah dibuat oleh Profesor Dr Clara Chee. Wakil pertubuhan bukan kerajaan wanita ini bimbang dan telah membuat aduan mengenai kehadiran rumah-rumah urut yang disyaki menawarkan khidmat seks yang tumbuh seperti cendawan selepas hujan di sekitar negeri Selangor. Aduan beliau ini jelas membuktikan apa yang kami di BN perakui bahawa masyarakat bukan Islam juga sebenarnya menolak keras kegiatan tidak bermoral ini. Mereka juga tidak rela melihat pusat-pusat hiburan ini turut dilanggani oleh suami-suami atau anak-anak mereka, termasuk pelajar-pelajar IPT dan remaja belasan tahun.

Berdasarkan aduan ini, jelas kepada kita bahawa, rakyat dari pelbagai agama menolak alasan kerajaan negeri PAS, yang memberi jaminan bahawa kewujudan pusat-pusat hiburan ini adalah semata-mata untuk memenuhi permintaan masyarakat bukan Islam.

Pendirian mereka itu sebenarnya telah menghina kebijaksanaan (insulting the intelligence) rakyat. Kita juga ingin bertanya kepada pemimpin PAS yang telah acap kali tunduk dengan kemahuan DAP,  bagaimana mereka mahu memastikan pusat-pusat hiburan itu tidak turut dilanggani oleh umat Islam, termasuk di bulan puasa al-Mubarak?

Rakyat Kedah juga mahu bertanya kepada pemimpin PAS, apakah kerajaan PAS hari ini sebenarnya takutkan tekanan DAP atau lebih takut dengan ugutan pengusaha-pengusaha pusat hiburan yang berselindung di belakang DAP? Atau apakah pemimpin PAS lebih bimbang dengan risiko kehilangan sokongan undi masyarakat cina sehingga terpaksa mengkompromi hukum Allah SWT dengan menutup sebelah mata terhadap segala kegiatan tidak bermoral yang sememangnya ditolak oleh semua agama ini?

Apapun, pengakuan berani ini memang kita dialu-alukan. Tahniah kerana hasil transformasi negeri berkebajikan di Kedah (Selangor dan Pulau Pinang), kini telah menyaksikan peningkatan pusat-pusat hiburan dan rumah urut. Ibarat kata pepatah, "lain yang ditanam, lain pula yang tumbuh". Mungkin PAS juga prihatin dalam menjaga kebajikan mereka-mereka yang dahagakan aktiviti tidak bermoral ini.

Mampukah pemimpin PAS memberi alasan atau jawaban dalam perbicaraan di akhirat kelak dengan menggunapakai alasan dan jawaban yang diberi sebagai halwa telinga semasa di dunia ini?

Wallahualam.

YB DATO' MUKHRIZ MAHATHIR
TIMBALAN PENGERUSI
BADAN PERHUBUNGAN UMNO NEGERI KEDAH DARUL AMAN

Dipetik daripada BLOG KedahTimes. Terima Kaseh KedahTimes.
Read more: http://syburi-times.blogspot.com/2011/08/dmm-media-statement.html#ixzz1U14qsJ38



Catatan AloQStaQ:
Begitu hebatnya Kedah Darul Aman ... Hiburan donia tumbuh bercambah, Tiket Masuk Sorga PAS pun dapat mudah2 aje (itupun kalau hangpa sokong PAS ler !) ...Ha Ha Ha ! Rugi la sesapa yang tak jadi Rakyat Kedah ! ...



AloQStaQ
KHAMIS
8:51 Pagi
4 Ramadhan 1432H

tunku

Posted: 04 Aug 2011 03:16 AM PDT

tunku


Inner dimensions of Ramadan fasting

Posted: 03 Aug 2011 09:00 PM PDT

By: Abu Hamid al-Ghazali

It should be known that there are three grades of Ramadan Fasting: ordinary, special and extra special.
Ordinary Fasting means abstaining from food, drink and sexual satisfaction.
Special Fasting means keeping one's ears, eyes, tongue, hands and feet - and all other organs - free from sin.
Extra special Fasting means fasting of the heart from unworthy concerns and worldly thoughts, in total disregard of everything but God, Great and Glorious is He. This kind of Fast is broken by thinking of worldly matters, except for those conducive to religious ends, since these constitute provision for the Hereafter and are not of this lower world. Those versed in the spiritual life of the heart have even said that a sin is recorded against one who concerns himself all day with arrangements for breaking his Fast. Such anxiety stems from lack of trust in the bounty of God, Great and Glorious is He, and from lack of certain faith in His promised sustenance.
To this third degree belong the Prophets, the true Auliya and the intimates of God. It does not lend itself to detailed examination in words, as its true nature is better revealed in action. It consists in utmost dedication to God, Great and Glorious is He, to the neglect of everything other than God, Great and Glorious is He. It is bound up with the significance of His words: 'Say: "Allah (sent it down)": then leave them to play in their vain discussions.' [al-An'am, 6:91]
Inward Requirements for Ramadan Fasting
As for Special Fasting, this is the kind practiced by the righteous. It means keeping all one's organs free from sin and six things are required for its accomplishment:

1. SEE NOT WHAT DISPLEASES ALLAH (SWT)
A chaste regard, restrained from viewing anything that is blameworthy or reprehensible, or that distracts the heart and diverts it from the remembrance of God, Great and Glorious is He. Holy Prophet Mohammad, on him be peace, said: 'The furtive glance is one of the poisoned arrows of Satan, on him be God's curse. Whoever forsakes it for fear of God will receive from Him, Great and Glorious is He, a faith the sweetness of which he will find within his heart.'
Jabir relates from Anas that Holy Prophet Mohammad, on him be peace, said: 'Five things break a man's Fast: lying, backbiting, gossiping, perjury and a lustful gaze.'

2. SPEAK NOT...
Guarding one's tongue from idle chatter, lying, gossiping, obscenity, rudeness, arguing and controversy; making it observe silence and occupying it with remembrance of God, Great and Glorious is He, and with recitation of Holy Quran. This is the fasting of the tongue. Sufyan Said: 'Backbiting annuls the Fast.' Layth quotes Mujahid as saying: 'Two habits annul Fasting: backbiting and telling lies.'
Holy Prophet Mohammad, on him be peace, said: 'Fasting is a shield; so when one of you is Fasting he should not use foul or foolish talk. If someone attacks him or insults him, let him say: "I am Fasting, I am Fasting!"'
According to Tradition: 'Two women were Fasting during the time of Holy Prophet Mohammad, on him be peace. They were so fatigued towards the end of the day, from hunger and thirst that they were on the verge of collapsing. They therefore sent a message to Holy Prophet Mohammad, on him be peace, requesting permission to break their Fast. In response, Holy Prophet Mohammad, on him be peace, sent them a bowl and said: "Tell them to vomit into it what they have eaten." One of them vomited and half filled the bowl with fresh blood and tender meat, while the other brought up the same so that they filled it between them. The onlookers were astonished. Then the Holy Prophet Mohammad, on him be peace, said: "These two women have been Fasting from what God made lawful to them, and have broken their Fast on what God, Great and Glorious is He, made unlawful to them. They sat together and indulged in backbiting, and here is the flesh of the people they maligned!"'

3. HEAR NOT...
Closing one's ears to everything reprehensible; for everything unlawful to utter is likewise unlawful to listen to. That is why God, Great and Glorious is He, equated the eavesdropper with the profiteer, in His words, Great and Glorious is He: 'Listeners to falsehood, consumers of illicit gain.' [al-Ma'idah, 5:42]
God, Great and Glorious is He, also said: 'Why do their rabbis and priests not forbid them to utter sin and consume unlawful profit?' [al-Ma'idah, 5:63]
Silence in the face of backbiting is therefore unlawful. God, Great and Glorious is He, said: 'You are then just like them.' [al-Nisa, 4:140] That is why the Holy Prophet Mohammad, on him be peace, said: 'The backbiter and his listener are copartners in sin.'

4. DO NOT...
Keeping all other limbs and organs away from sin: the hands and feet from reprehensible deeds, and the stomach from questionable food at the time for breaking Fast. It is meaningless to Fast - to abstain from lawful food - only to break one's Fast on what is unlawful. A man who Fast like this may be compared to one who builds a castle but demolishes a city. Lawful food injurious in quantity not in quality, so Fasting is to reduce the former. A person might well give up excessive use of medicine, from fear of ill effects, but he would be a fool to switch to taking poison. The unlawful is a poison deadly to religion, while the lawful is a medicine, beneficial in small doses but harmful in excess. The object of Fasting is to induce moderation. Holy Prophet Mohammad, on him be peace, said: 'How many of those who Fast get nothing from it but hunger and thirst!' This has been taken to mean those who break their Fast on unlawful food. Some say it refers to those who abstain from lawful food, but break their Fast on human flesh through backbiting, which is unlawful. Others consider it an allusion to those who do not guard their organs from sin.

5. AVOID OVEREATING
Not to over-indulge in lawful food at the time of breaking Fast, to the point of stuffing one's belly. There is no receptacle more odious to God, Great and Glorious is He, than a belly stuffed full with lawful food. Of what use is the Fast as a means of conquering God's enemy and abating appetite, if at the time of breaking it one not only makes up for all one has missed during the daytime, but perhaps also indulges in a variety of extra foods? It has even become the custom to stock up for Ramadan with all kinds of foodstuffs, so that more is consumed during that time than in the course of several other months put together. It is well known that the object of Fasting is to experience hunger and to check desire, in order to reinforce the soul in piety. If the stomach is starved from early morning till evening, so that its appetite is aroused and its craving intensified, and it is then offered delicacies and allowed to eat its fill, its taste for pleasure is increased and its force exaggerated; passions are activated which would have lain dormant under normal conditions.
The spirit and secret nature of Fasting is to weaken the forces which are Satan's means of leading us back to evil. It is therefore essential to cut down one's intake to what one would consume on a normal night, when not Fasting. No benefit is derived from the Fast if one consumes as much as one would usually take during the day and night combined. Moreover, one of the properties consists in taking little sleep during the daytime, so that one feels the hunger and thirst and becomes conscious of the weakening of one's powers, with the consequent purification of the heart.
One should let a certain degree of weakness carry over into the night, making it easier to perform the night Prayers (tahajjud) and to recite the praises (awrad). It may then be that Satan will not hover around one's heart, and that one will behold the Kingdom of Heaven. The Night of Destiny represents the night on which something of this Kingdom is revealed. This is what is meant by the words of God, Great and Glorious is He:
'We surely revealed it on the Night of Power.' [al-Qadr, 97:1]
Anyone who puts a bag of food between his heart and his breast becomes blind to this revelation. Nor is keeping the stomach empty sufficient to remove the veil, unless one also empties the mind of everything but God, Great and Glorious is He. That is the entire matter, and the starting point of it all is cutting down on food.

6. LOOK TO GOD WITH FEAR AND HOPE
After the Fast has been broken, the heart should swing like a pendulum between fear and hope. For one does not know if one's Fast will be accepted, so that one will find favor with God, or whether it will be rejected, leaving one among those He abhors. This is how one should be at the end of any act of worship one performs.
It is related of al-Hasan ibn Abil Hasan al-Basri that he once passed by a group of people who were laughing merrily. He said: 'God, Great and Glorious is He, has made the month of Ramadan a racecourse, on which His creatures compete in His worship. Some have come in first and won, while others have lagged behind and lost. It is absolutely amazing to find anybody laughing and playing about on the day when success attends the victors, and failure the wasters. By God, if the veil were lifted off, the doer of good would surely be preoccupied with his good works and the evildoer with his evil deeds.' In too full of joy to indulge in idle sport, while for one who has suffered rejection laughter will be precluded by remorse.
Of al-Ahnaf ibn Qays it is reported that he was once told: 'You are an aged elder; Fasting would enfeeble you.' But he replied: 'By this I am making ready for a long journey, Obedience to God, Great and Glorious is He, is easier to endure than His punishment.'
Such are the inwardly significant meanings of Fasting.

Nik Aziz Denies He Has Cancer, But Admits Having Blocked Artery

Posted: 03 Aug 2011 09:00 AM PDT

KOTA BAHARU, Aug 3 (Bernama) -- Kelantan Menteri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat has denied that he has cancer as reported by a news portal, but admitted to having a blocked heart artery which restricts his daily activities.
"The claim is not true....it's nonsense. I only have a blocked artery.
"During my last visit to the hospital recently, I asked the doctor whether during this durian season my cholesterol level was high, and I was surprised that it wasn't," he said when met by reporters at his office, here, today.
The news portal, www.kelatekito.net, reported that Nik Aziz's health condition had become increasingly serious as he was suffering from a type of cancer.
It said Nik Aziz's health problem was confirmed by specialists who examined him when he was warded at Universiti Sains Malaysia Hospital for a few days before the Kelantan PAS gathering to discuss the general election.
The news portal also claimed that Nik Aziz's cancer was difficult to control as he also had a heart problem and diabetes.
Asked about Bayan Baru member of parliament Datuk Seri Zahrain Mohd Hashim challenging him to make an open denial on his meeting with Tengku Razaleigh Hamzah where he offered the Gua Musang MP to replace Datuk Seri Anwar Ibrahim as Opposition Leader, Nik Aziz declined to comment but called Zahrain garbage.
"He (Zahrain) doesn't know me, (and) I don't know him. A person like him who jumped (party) is like garbage," the PAS leader said.

tunku : what a wisdom words during ramadhan from a person called "tok guru" by his supporters.he called another muslim as garbage.what a good example from a man having a blocked artery.

Politik Harian

Posted: 04 Aug 2011 03:05 AM PDT

Politik Harian


YB Zuraida PKR Mempuyai Rekod Saman Jalan Raya Yang Hitam

Posted: 04 Aug 2011 02:00 AM PDT

Besarnya mulut...
Patutlah kemalangan jalan raya dan jenayah di Malaysia sering meningkat, rupanya ada Mak Lapir Fast Furious 5 pandu kereta secara merbahaya...

Screen Shot dari blogger Anak Seberang. 
Dalam bulan lepas sahaja YB Zuraidah telah melakukan dua kesalahan jalan raya.
oppsss.... saman tahun lepas bila nak bayar?

Tujuh (7) jenis kesalahan yang menyebabkan kemalangan:

i. Memotong barisan
ii. Memotong di garisan kembar
iii. Tidak mematuhi lampu isyarat merah
iv. Menggunakan lorong kecemasan
v. Memandu secara bahaya (guna telefon bimbit semasa memandu tanpa alat bebas tangan)
vi. Cermin gelap
vii. Lain-lain kesalahan

Dua (2) jenis kesalahan yang menyebabkan kematian:-

i. Tidak memakai topi keledar
ii. Tidak memakai tali pinggang keledar



"Jika mahukan perubahan, undilah Pakatan Rakyat," perkataan ini sering dilaungkan oleh pemimpin pakatan pembangkang, tapi... inikah contoh pemimpin yang disyorkan oleh parti PKR kepada rakyat? Mendidik anak muda supaya tidak menghormati dan mematuhi Undang-Undang Jalan raya?

Kesalahan serius YB Zuraida Kamarudin MP Ampang ialah no iii. Tidak mematuhi lampu isyarat merah yang boleh menyebabkan kemalangan dan boleh membawa maut kepada penguna jalan raya yang lain.

Semakan No Pendaftaran kereta WTY 1547 dan WRL 575 kedua-duanya didaftarkan diatas nama Zuraida Kamarudin yang juga Ketua Wanita PKR.

Tak kiralah sama ada YB Zuraidah atau drivernya yang melakukan kesalahan tersebut, YB Zuraida haruslah mematuhi undang-undang jalan raya dan menjadi tauladan yang baik kepada anak muda.

Bukti Azmin Ali & Khalid Ibrahim Campurtangan di UNISEL

Posted: 04 Aug 2011 01:00 AM PDT


Terdapat beberapa bukti campurtangan Azmin Ali dan Khalid Ibrahim hingga menyebabkan perletakan jawatan Naib Canselor UNISEL. Malah Khalid Ibrahim tidak menafikan beliau campur tangan di UNISEL (baca sini). 

Azmin Ali menulis di Twitter kononnya inginkan Naib Canselor yang memahami aspirasi pelajar. Bukan aspirasi pelajar yang dimahukan Azmin, tetapi aspirasi PKR dan DAP yang dimahukan. 

Apa yang dimahukan oleh Khalid Ibrahim perlu dilaksanakan oleh Naib Canselor UNISEL biarpun tidak mengikut prosedur.

DAP dan PKR telah meruntuhkan gedung ilmu di UNISEL dengan mendesak memecat tiga orang pegawai di UNISEL. Memo di bawah ini adalah bukti campur tangan Khalid Ibrahim yang mahu UNISEL jadi universiti PKR dan DAP.

Inilah kalau politik sudah masuk dalam universiti. Seharusnya Kerajaan PKR Selangor yang tidak pandai mentadbir tidak mencampuri urusan Unisel. Ini akan memberi kesan buruk kepada universiti. Perlukah semuanya hendak campur tangan?


 Bukti penglibatan Khalid Ibrahim dalam kemelut perletakkan jawatan TNC Unisel

Artikel terdahulu: Siapa Yang Pegang Peranan Naib Canselor UNISEL Sebenarnya?

Info-Angin Perubahan

MAGARAN Mahu Tubuh Suruhanjaya Di Raja Siasat Pelakon Video Seks

Posted: 04 Aug 2011 12:00 AM PDT


Majlis Gabungan NGO Pembela Negara (MAGARAN) hari ini telah menghantar memorandum kepada Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin Ibni Al-Marhum Sultan Mahmud Al-Muktafi Billah Shah yang mencadangkan penubuhan sebuah Suruhanjaya Di Raja bagi mengenalpasti identiti lelaki dalam video seks yang dikaitkan dengan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Penasihat Undang-Undang MAGARAN, Mohd Khairul Azam Abdul Aziz berkata, cadangan penubuhan suruhanjaya tersebut bagi mengenal pasti pelakon video seks tersebut, berdasarkan Seksyen 2 (1) (D) Akta Suruhanjaya Siasatan 1950.

"Seksyen 2(1)(d) Akta Suruhanjaya Siasatan 1950 ini memberikan kuasa kepada Duli Paduka Tuanku untuk menubuhkan satu Suruhanjaya DiRaja bagi menyiasat apa-apa perkara yang berfaedah bagi kebajikan awam. Sesungguhnya hasil siasatan Suruhanjaya Di Raja nanti akan memberikan faedah kepada rakyat Malaysia keseluruhannya untuk memilih pemimpin terbaik untuk Negara.

Sehubungan dengan itu, saya mewakili rakan-rakan NGO, bloger dan facebooker serta rakyat biasa yang ingin mengetahui kebenaran, memohon kepada Tuanku Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong untuk menubuhkan satu Suruhanjaya Siasatan DiRaja bagi mengenalpasti identiti lelaki dalam rakaman video lucah yang di kaitkan dengan Dato Seri Anwar Ibrahim," ujarnya kepada pemberita selepas menyerahkan memorandum tersebut kepada Zubir Abdullah, wakil kepada Setiausaha Sulit Kanan YDP Agong sebentar tadi di Istana Negara.

Ujarnya, pada 21 hb Mac 2011, masyarakat dikejutkan dengan berita penayangan satu klip video lucah di Carcosa Sri Negara oleh pihak yang bergelar Dato T kepada sekumpulan wartawan.

Pada 22 hb Mac 2011, Ketua Pembangkang, Dato Seri Anwar Ibrahim membuat satu laporan polis berkaitan penayangan video lucah di Carcosa Sri Negara dan seterusnya membuat satu sidang media menafikan beliau adalah pelaku dalam video seks berkenaan.

"Semenjak dari tarikh tersebut, masyarakat telah mula bertelagah dan berpolemik tentang siapa lelaki pelaku dalam video seks berkenaan tanpa ada kesudahannya sehingga menimbulkan suasana tidak selesa dan fitnah memfitnah di kalangan masyarakat. Semua kekusutan ini perlu di selesaikan dengan menurut saluran perundangan yang betul demi untuk mengelakkan fitnah terus berleluasa menjadi budaya di kalangan masyarakat kita.

Maka sebuah panel bebas sewajarnya di tubuhkan untuk menyiasat identiti siapa pelaku dalam video seks berkenaan. Ini kerana wujud kebarangkalian pelaku dalam video seks berkenaan berkemungkinan akan menjadi calon Perdana Menteri Malaysia," tambahnya lagi.

Dalam masa yang sama, ujarnya sebagai warganegara Malaysia yang menjunjung perlembagaan dan rukunegara serta nilai-nilai moral untuk terus maju ke hadapan dengan acuan kita sendiri, setiap daripada kita bukan sahaja seharusnya bersih tetapi seharusnya di lihat bersih, tanpa mengira status kita samada rakyat biasa atau pemimpin Negara.

Oleh itu, bagi menzahirkan kebenaran, sempena bulan Ramadhan yang mulia ini, seluruh rakyat Malaysia berhak untuk mengetahui samada Dato Seri Anwar Ibrahim adalah lelaki dalam rakaman video lucah itu atau tidak. Apa jua keputusan Suruhanjaya DiRaja ini akan menghentikan fitnah dan akan membolehkan pihak-pihak yang teraniaya untuk membersihkan nama masing-masing.

"Laporan siasatan Suruhanjaya Di Raja ini juga akan dapat menyelamatkan Negara daripada dipimpin oleh pemimpin yang berakhlak keji, yang berpura-pura dan hipokrit," ujarnya lagi.

Sumber-Sahabat Gunung

Siapa Yang Pegang Peranan Naib Canselor UNISEL Sebenarnya?

Posted: 03 Aug 2011 11:00 PM PDT


2 Ogos 2011, Dr Rosli Saruwono telah mengambil keputusan meletak jawatan dalam masa 24 jam. Keputusan tersebut dibuat kerana Dr Rosli tidak ingin bersekongkol untuk memecat tiga orang pegawai UNISEL tanpa melalui prosedur yang sepatutnya (baca sini).

Dr Rosli menyatakan ketika baru dilantik bahawa beliau tidak akan mahu menjadi pak turut kepada sesiapa? Siapa sebenarnya yang menjadi Naib Canselor di UNISEL?

Institusi pengajian yang diuruskan oleh kerajaan negeri pembangkang amat kejam. Bukan sahaja di UNISEL, sebelum ini di KUIN, pada 25 Mei 2011, enam orang mahasiswa KUIN telah dikenakan tindakan tatatertib yang keras oleh universiti milik kerajaan negeri Kedah tersebut. Timbalan Dekan turut dibuang oleh KUIN

PAS Kedah KEJAM


25 Mei 2011, enam orang mahasiswa KUIN telah dikenakan tindakan tatatertib yang keras oleh universiti milik kerajaan negeri Kedah tersebut. Timbalan Dekan turut dibuang oleh KUIN. Semuanya adalah kerana mereka mengadakan demonstrasi di KUIN disebabkan membantah kewujudan Sekolah Insan Bestari di kawasan Kolej Kediaman Ar-Razi.

AUKU yang selama ini dikatakan kejam telah dilaksanakan di Kedah yang dipimpin oleh PAS. Tidak pernah terjadi seorang Timbalan Dekan dipecat kerana kesalahan terbabit. Inilah perangai kejam PAS Kedah, mereka menzalimi institusi pendidikan negara ini dengan mengenakan yuran berkali ganda terhadap UUM, pecat Timbalan Dekan dan menggantung pelajar di KUIN. Lebih kejam, mereka ini tidak diberi peluang langsung untuk menjelaskan dan membela diri mereka. Orang-orang muda sokonglah lagi PAS, bila perintah mereka tidak mengambil kira soal budi bicara langsung.

Kes Rogol




Laporan polis yang dibuat oleh seorang pelajar Master Kejuruteraan Mekanikal pada 11 Mac 2009 di UPM sebelum pensyarah tersebut menyertai UNISEL (baca sini). Bagaimana UNISEL boleh melindungi orang sebegini yang mempunyai kes dan diterima masuk ke UNISEL? Siapa yang menjadi Naib Canselor di UNISEL sebenarnya? Mana dia kumpulan Pro Mahasiswa yang merempuh pintu di UPM dalam isu rogol ini?

Info- Angin Perubahan

Raja Petra Kamarudin Dan Setiausaha Politik Khalid Ibrahim Sokong Group Murtad Islam?

Posted: 03 Aug 2011 09:00 PM PDT

Adakah anda tahu tentang kewujudan Group AMS (Apostates in Malaysia and Singapore) yang mempunyai seramai 385 ahli di facebook yang menggelarkan diri mereka sebagai MURTADS IN MALAYSIA AND SINGAPORE

Faekah col sapa tu? Dia sedar tak dia ada dlm group murtad Islam?


Facebook Group: Murtads in Malaysia and Singapore


Raja Petra Kamarudin (RPK) Dan Setiausaha Politik Khalid Ibrahim Faekah Husin turut tersenarai sebagai ahli Group Murtad in Malaysia and Singapore.


Group AMS ini telah menyalah gunakan erti Kebebasan tersebut dengan Menghina dan mengutuk Agama Agama lain yang terdapat di muka bumi ini.

Ia satu penghinaan yang sangat kurang ajar dan melampau batasan. Saya minta orang yang bertanggungjawab mengendalikan group facebook ini menghormati agama Islam.

Juga saya memohon pihak polis, Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) untuk menyiasat lebih lanjut dan mengambil tindakan terhadap group yang boleh menyesatkan umat Islam di Malaysia ini. Sebarkan...

Baca disini juga...

Memorandum Dan Dokumen Salah Laku Seks Anwar Ibrahim Diserahkan Kepada Yang Dipertuan Agong

Posted: 03 Aug 2011 08:00 PM PDT


Satu memorandum akan dihantar hari ini, Khamis, 4 Ogos, jam 11 pagi di Pintu Masuk Utama Istana Negara bagi memohon perkenan Yang Dipertuan Agong menubuhkan Suruhanjaya Mengenalpasti Lelaki Dalam Video Seks yang dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Memorandum itu akan dihantar oleh sebuah NGO yang dinamakan Majlis Gabungan NGO Pembela Negara (MAGARAN)

"Akta1950 perkara D membenarkan penubuhan Suruhajaya Diraja sepertimana penubuhan Suruhanjaya Diraja Mengenalpasti indentiti wanita dalam Ketuk Ketampi sebelum ini", kata Mohd Khairul Azam Abdul Aziz, Penasihat Undang-undang MAGARAN.

Menurut Khairul Azam yang juga peguam peribadi Ummi Hafilda kes video seks perlu diselesaikan segera terutama mengenal pasti identiti lelaki yang melakukan hubungan seks dengan seorang pelacur wanita..

Orang awam perlu tahu kerana kes ini melibatkan seorang tokoh Ketua Pembangkang yang bakal menjadi Perdana Menteri Malaysia". AIDC

Di bawah pula ialah dokumen yang mendedahkan hubungan sulit di antara Anwar Ibrahim dengan Shamsidar, isteri Azmin Ali.

Di antara dokumen itu :-



Info- MIM

Malunya... Pakatan Pembangang Nak Buat Sidang Tergempar Parlimen

Posted: 03 Aug 2011 07:00 PM PDT

Gua Din Pudu Raya lah....
Hari ni Gua Champion Depan Anak Nuar Berahim...

Malunya Aku.........

Anggota parlimen Pakatan Rakyat menuntut Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak memanggil sidang tergempar Parlimen untuk membincangkang isu pertukaran status penduduk tetap (PR) kepada warganegara dengan sekelip mata.

Ahli Parlimen Kubang Kerian Salahudin Ayub a.k.a Din Pudu Raya berkata mereka akan menghantar surat dalam masa terdekat kerana mendakwa perkara "khianat" itu "mengancam keselamatan dan kedaulatan negara".

"Kami beri masa seminggu kepada perdana menteri untuk menjawabnya," katanya dalam sidang akhbar ahli parlimen Pakatan di di ibupejabat pakatan di Petaling Jaya hari ini.

Menurut Salahuddin, sidang itu mestilah diadakan dalam bulan Ramadan ini juga.

KAH! KAH! KAH!

(oopppsssttttt bulan ramadhan tak boleh kutuk lebih-lebih :) gelakkan jer...... )

Ini MyPR Merah Pengkhianat

Din Pudu Raya tak perlu buat sidang tergempar dengan PM... Buat sidang tergempar dengan blogger pro-BN pun cukuplah... Din pudu raya sila baca artikel ini MyKad: Malaysiakini Terus Kantoi, Taraf Kewarganegaraan Empat Jam Tak Benar!

Malaysikini Harus Bertangungjawab Kerana Mengeluarkan Artikel Berunsur Fitnah!

Posted: 03 Aug 2011 06:00 PM PDT

Ini bukan kali pertama Malaysiakini mengeluarkan artikel yang melanggar etika kewartawanan dan sengaja ingin mencetuskan propaganda murahan agar rakyat marah dengan SPR. Sewajarnya wartawan yang bernama Kuek Ser Kuang Keng dikenakan tindakan terhadap tulisan yang salah tersebut. Artikel tersebut harus ditarik balik. TIndakan mahkamah adalah jalan terbaik untuk mengajar Malaysiakini.



Kenyataan Akhbar Oleh Jabatan Pendaftaran Negara Malaysia

Pertimbangan permohonan taraf Warganegara Malaysia tertakluk di bawah Perlembagaan Persekutuan di bawah perkara-perkara berikut:

Perkara 15 : Isteri kepada Warganegara
Perkara 16: Mereka yang lahir di Malaysia sebelum tarikh
Kemerdekaan (sebelum 31 Ogos 1957)
Perkara 19: Warga Asing yang telah bermastautin tetap di Malaysia
tidak kurang dari 12 tahun.

Sejak 9 April 2009 hingga 15 Julai 2011, YB Menteri Dalam Negeri, Dato' Seri Hishamuddin Tun Hussein telah menimbangkan sebanyak 72,334 permohonan Taraf Kewarganegaraan Malaysia. Daripada jumlah tersebut, sebanyak 29,290 permohonan telah diluluskan.

Angka ini adalah merupakan sebahagian daripada KPI Menteri Dalam Negeri di mana sebanyak 219,000 permohonan telah berjaya diselesaikan termasuk 72,334 permohonan Taraf Kewarganegaraan Malaysia, 31,449 permohonan Penduduk Tetap, 108,906 permohonan Daftar Lewat Kelahiran dan 6,311 permohonan di bawah program My-Daftar.

Berkaitan kes Mismah, dakwaan bahawa beliau menjadi warganegara dalam tempoh 4 jam setelah mendapat taraf Penduduk Tetap (atau PR) adalah tidak benar. Rekod menunjukkan bahawa beliau telah mendapat taraf Penduduk Tetap pada 17 Julai 1982. Beliau telah diluluskan Taraf Kewarganegaraan Malaysia pada 31 Januari 2011 di bawah Perkara 19 Perlembagaan Persekutuan selepas 29 tahun memegang taraf Penduduk Tetap Malaysia

Sekian, terima kasih.

Datin Jariah binti Mohd Said
Ketua Pengarah
Jabatan Pendaftaran Negara Malaysia
Kementerian Dalam Negeri
03 Ogos 2011

Baca juga disini: MyKad: Malaysiakini Terus Kantoi, Taraf Kewarganegaraan Empat Jam Tak Benar!

Juga Disini : Spin MyKad Makan Diri Pembangkang, Azmin, Saifuddin & Zuraida Juga Pemilik IC Merah?

Khalid Oh Khalid Gagap Ku: UNISEL Bergelora… Hak Pekerja Dinafikan...

Posted: 03 Aug 2011 05:00 PM PDT


Selangordaily – Belum reda lagi isu asrama Yayasan Selangor yang cuba "dikomersilkan", satu lagi institusi pengajian tinggi milik kerajaan negeri bergelora gara-gara permainan politik yang memaksa pengunduran Naib Canselornya, Dr. Rosti dengan notis 24 jam.

Tentunya keadaan ini punya sebab musabab apatah lagi dengan dakwaan Dr. Rosti yang beliau enggan memecat 3 pegawai universiti tanpa prosedur yang betul.

Secara tidak sedar, ia menunjukkan sikap kuku besi dan tidak mengendahkan peraturan-peraturan atau undang-undang yang melindungi status seorang yang bergelar pekerja.

Begitulah jahatnya kuasa politik yang cuba memanipulasi Dr. Rosti. Secara logika, si pendesak akan terselamat, sedangkan Dr. Rosti bakal dikambinghitamkan seandainya perkara ini berbangkit kelak. Mujur Dr. Rosti setaraf dengan statusnya sebagai ilmuwan sehingga membawa kepada jawatannya, sebelum notis perletakan jawatan 24 jam itu.

Malaysia bukanlah negara cincai. Terdapat undang-undang buruh, atau undang-undang perhubungan perindustrian yang memberi peluang kepada seseorang pekerja "chance to be heard" sebelum sesuatu tindakan seperti pemecatan boleh dilakukan. Maka prosedur yang selayaknya adalah surat tunjuk sebab dan diikuti dengan siasatan dalaman (domestic inquiry) sebelum tindakan disiplin termasuklah pemecatan jawatan boleh dilaksanakan.

Namun kerakusan politik tidak melihat aspek-aspek itu. Asalkan matlamatnya tercapai, apa pun boleh. Dan pastinya ada agenda tersembunyi di sebalik desakan itu. Tidak mustahil seandainya pihak yang mendesak sudah bersiap sedia untuk meletakkan kroni-kroni mereka sebagai pengganti.

Mungkin 3 pegawai universiti berkenaan tidak sependapat dengan pendesak itu, berikutan "permintaan" yang melangkaui prosedur dan professionalisma pekerjaan mereka. Maka samada si pendesak itu sendiri yang bertindak, atau si pendesak bertindak berikutan kroni-kroni mereka yang memaksa kerana "permintaan" mereka tidak dipenuhi.

Terdapat juga isu lain di Unisel, iaitu laporan polis dari seorang pelajar yang mendakwa telah dirogol oleh tenaga pengajar di universiti berkenaan. Apa status laporan polis berkenaan? Apa tindakan dari pihak universiti? Malangnya si pelajar seandai masih tiada sebarang perkembangan tentang nasibnya yang layak mendapat pembelaan sewajarnya.

Apa sudah jadi dengan Selangor? Pusat anak negeri yang menjadi nadi melahirkan graduan dan generasi masa depan yang berpelajaran semakin menuju kehancuran gara-gara campurtangan politik gampangan.

Pilunya mengenang masa depan anak muda untuk mendapat pendidikan yang sewajarnya diganggu gugat oleh pihak-pihak yang mementingkan agenda peribadi semata-mata melalui kuasa politik.
Selangor berduka…

Edisi Menunggu Sahur: Ng Lum Yon - Anwar Sudah Hilang Pengaruh

Posted: 03 Aug 2011 12:34 PM PDT


Bekas seorang daripada pengasas Parti Keadilan Rakyat (PKR) Ng Lum Yon berkata sebenarnya bukan satu kejutan apabila pakatan pembangkang mempelawa Tengku Razaleigh Hamzah sebagai Ketua Pembangkang.

Beliau berkata pakatan pembangkang kini dilihat membelakangkan Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana Ketua Pembangkang itu sudah hilang pengaruh dalam pakatan itu.
"Kita nampak Anwar kini sudah tidak relevan untuk terus menjadi pemimpin (PKR) kerana dia (Anwar) banyak masalah peribadi…keluar masuk mahkamah, tambah lagi kes video seks yang mengaitkan beliau.

"Bukan itu sahaja banyak lagi janji yang tidak di tunaikan, jadi saya tidak terkejut jika pihak pembangkang mencari alternatif untuk mencari penganti pemimpin mereka supaya dapat memimpin parti dengan betul," katanya ketika dihubungi Bernama di sini hari ini.

Ng keluar daripada PKR kerana kecewa terhadap kepimpinan PKR yang menurutnya bukan lagi berjuang untuk kepentingan rakyat, sebaliknya sekadar berjuang untuk memenuhi kehendak Anwar – bernama

MyKad: Malaysiakini Terus Kantoi, Taraf Kewarganegaraan Empat Jam Tak Benar!

Posted: 03 Aug 2011 08:00 AM PDT


Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) hari ini menjelaskan dakwaan seorang penduduk tetap (PR) yang memegang kad MyPR merah tetapi didaftarkan sebagai pengundi baru, dan kemudiannya diberikan taraf kewarganegaraan dalam tempoh empat jam seperti yang dilaporkan di portal Malaysiakini, sebenarnya tidak benar.

Ketua pengarahnya, Datin Jariah Mohd Said berkata rekod JPN menunjukkan dalam kes Mismah, individu itu sebenarnya telah mendapat taraf penduduk tetap pada 17 Julai 1982.

"Beliau telah diluluskan taraf kewarganegaraan Malaysia pada 31 Januari 2011 di bawah Perkara 19 Perlembagaan Persekutuan selepas 29 tahun memegang taraf penduduk tetap Malaysia," katanya dalam satu kenyataan media hari ini.

Mismah sudah 29 tahun menetap di Malaysia dan telah mendapat status sebagai warganegara lebih kurang 7 bulan lepas.

Menurut undang-undang antara syarat yang ditetapkan untuk melayakkan seseorang memohon taraf kewarganegaraan adalah :

Pemohon telah bermastautin dalam Persekutuan selama tempoh kesemuanya tidak kurang daripada 10 tahun dalam 12 tahun termasuk 12 bulan terdahulu daripada dan hingga tarikh permohonan dikemukakan.

Pemohon berniat untuk bermastautin dalam Persekutuan selama-lamanya.
Pemohon berkelakuan baik.
Pemohon mempunyai pengetahuan dalam Bahasa Melayu yang memadai.
Pemohon hendaklah ditaja oleh dua orang penyokong bertaraf warganegara.


Tahniah juga kepada blogger pembangkang yang telah menjadi beruk kena belacan semalam membawa kita semua tahu bahawa pemimpin mereka Azmin, Saifuddin & Zuraida Juga Pemilik IC Merah. Baca disini..

Saman Malaysiakini baca disini...

Video Karpal Singh - PAS Tidak Akan Buat Negara Islam

Posted: 03 Aug 2011 07:00 AM PDT



Pengerusi DAP Kebangsaan Berikrar Tiada Negara Islam Yang Diperjuangkan PAS Ketika Grand Finale DAP Di Kuching (Sehari Sebelum Pilihanraya Negeri Sarawak 2011) Pada 5 April 2011.

"PAS tidak akan mengadakan negara Islam" demikian kata Karpal Singh dalam satu ceramah Grand Finale DAP Di Kuching pada 5 April 2011, sehari sebelum Pilihanraya Negeri Sarawak 2011. Kemudian Karpal Singh mengulanginya lagi "Ya, PAS kadang-kadang cakap macam itu, tetapi kawan kawan sebagai Pengerusi DAP, saya memberi jaminan tidak boleh ada satu negara Islam dalam Malaysia".


Di Sarawak, mengapa Karpal Singh perlu merayu sampai begitu sekali? Sudah tentu untuk menyakinkan pengundi bahawa persahabatan DAP dengan PAS dalam pakatan tidak akan mengubah pendirian Karpal untuk menolak negara Islam.

DAP mungkin berasa rugi bila berkawan dengan PAS kerana pengundi bukan Islam akan beranggapan DAP akan mengikut kata PAS. Ini sebabnya, mengapa Karpal Singh terpaksa mengulangi pendirian DAP di malam terakhir sebelum pengundian di Sarawak.


Terdahulu Karpal pernah memberi amaran kepada Pas dan juga Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim, "Mahu wujudkan Negara Islam langkah mayat kami dulu..."

DAP dah terang-terang tidak memperakui perjuangan Islam yang dibawa PAS. PAS pula berkali-kali sanggup mengubah prinsip perjuangan mereka demi DAP.

Pendedahan KJ Tak Pernah Jadi Orang Tengah Pak Lah - Anwar

Posted: 03 Aug 2011 05:30 AM PDT





Penafian KJ

Khairy Jamaluddin menafikan beliau pernah mengadakan pertemuan dengan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk mendapatkan sokongan ke atas legasi pembaharuan dibawa Tun Abdullah Ahmad Badawi sebelum bekas perdana menteri itu meletakkan jawatan.

Ahli Parlimen Rembau memberitahu The Malaysian Insider, beliau tidak pernah bertemu dengan Anwar bagi pihak bapa mertuanya sebagaimana didedahkan oleh kabel diplomatik Amerika Syarikat.

"Abdullah mahukan sokongan tidak belah bahagi ke atas rang undang-undang (yang dibawa beliau). Ia adalah penting bagi beliau dan Umno, undang-undang itu diluluskan," kata Ketua Pemuda Umno ini.

Portal berita Malaysia Today hari ini menerbitkan maklumat kabel itu, yang memetik Sivarasa Rasiah, Naib Presiden ketika itu dan penggantinya Chua Tian Chang berkata Khairy ada mendampingi Anwar berhubung sokongan ke atas pembaharuan kehakiman sebagai "sebahagian daripada legasi Abdullah."

Khairy juga menafikan pakej pembaharuan terbabit termasuk Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah dan Akta Suruhanjaya Integriti Agensi Penguatkuasaan merupakan strategi-strategi politik untuk mengetepikan sebarang usaha menggantikan Abdullah sebagai perdana menteri.

"Saya (masih) ingat Abdullah ada meminta Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nazri Aziz agar memberi taklimat kepada semua ahli Parlimen termasuk pembangkang mengenai rang undang-undang itu," kata Khairy tetapi menegaskan, beliau tidak memainkan sebarang peranan sebagai orang tengah bagi Abdullah dan Anwar ketika itu.

Dalam maklumat kabel diplomat yang didedahkan itu, Duta Amerika Syarikat James R. Keith memberitahu kerajaannya bahawa Abdullah mengekalkan kontak dengan Anwar menerusi Khairy sebelum menyerahkan tampuk kepimpinan kepada Datuk Seri Najib Razak pada April 2009.

Chua dan Sivarasa didakwa mengesahkan perkara ini ketika mengadakan pertemuan dengan setiausaha-setiausaha politik secara berasingan pada 3 dan 5 November 2008.

Keith juga menulis bahawa pemimpin veteran Umno Tengku Razaleigh Hamzah juga membuat tanggapan bahawa Khairy bertindak sebagai orang tengah bagi Anwar dan Abdullah untuk bekerjasama.


Anwar Ibrahim adalah sesumpah lidah bercabang...

Manusia bernama Anwar Ibrahim ini adalah satu 'chamelon' yang menukar-nukar topeng mengikut situasi. Inilah yang kita panggil pengkhianat bangsa melayu!

Taipingmali (tm)

Posted: 04 Aug 2011 01:42 AM PDT

Taipingmali (tm)


Berita sedih

Posted: 03 Aug 2011 09:17 PM PDT

Pertama sekali ialah kes pembunuhan Timbalan Pengarah Veterinar Perak yang mati dicekik dalam kes samun.

Harap polis dapat tangkap segera penjenayah tersebut.

Kedua ialah berita Gaza diserang dari udara oleh Zionis, sekutu Pas 907.

Berita ketiga yang sakit hati ialah UN kutuk Syria yang menyebabkan kematian penunjuk perasaan ala berShit 2.0.

Kalau lah Polis Malaysia menyebabkan 1 atau 2 perserta berShit mati, bukan kutukan yang kita terima tetapi TOMAHAWK yang kita dapaat
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Isu dakwat kekal

Posted: 03 Aug 2011 06:44 PM PDT

Isu dakwat kekal mungkin telah dibangkitkan oleh Pas dan rakan-rakan dalam demo pertama 2007 dahulu, sebelum PRU 12.

Pas dan Pkr sepatutnya mempraktikkan penggunaan dakwat kekal dalam pemilihan cabang, ranting dan dahan tahun lepas.

Begitu juga dengan pilihanraya masjid di Pulau Pinang awal tahun ini.

Mereka sendiri ada peluang dan mereka patut gunakan terlebih dahulu. Baru boleh nampak kebaikan dan keburukan.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

PERGI LA BUAT REPORT POLIS ! BODOOH!

Posted: 03 Aug 2011 02:45 PM PDT

PAS DEMAM KOOORAAAK

Posted: 03 Aug 2011 02:43 PM PDT

Harun Taib pandai dok tuduh Umno paksa ulama ikut umno, Oiii cermat sikit mulut lah......kerajaan ada Mufti, ada majlis fatwa......hang tau apa....Pas ada ularmak saja.....Ulamak Pas tolak tepi...tak percaya tengok sendiri Dr Harun Din dan Taib Azamudin. Mereka adalah tokoh ulama dalam Pas yang terpinggir. Dr Harun Din dan Dr Azizan pun kecewa kerana Mat Sabu yang haprak boleh diangkat jadi Timbalan Presiden.
Mat Sabu Kaki Temberang

Sakit Jantung mengingatkan masalah Pas

Hadi Bengong dok ikut Aljubury

Din Pudu dan Mat Put pakai cakap RPK.
Din Pudu Raya pun satu hal......tolak ulamak Pas dan pakai cakap RPK.....yang munafik.
Umno patut ikut ulama, bukan sebaliknya
Harakahdaily

Bengong tak ketahuan

KUALA LUMPUR, 3 Ogos: Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat, Datuk Harun Taib (gambar) menegaskan bahawa pemimpin Umno sepatutnya yang mengikut ulama, bukannya menyuruh ulama mengikut parti itu.

Beliau menyatakan demikian sebagai mengulas kenyataan Naib Presiden Umno Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi dalam Utusan Malaysia hari ini yang bertajuk "Hukum: Ulama dinasihat tidak berpihak kepada parti politik".

Zahid dipetik berkata, "berilah nasihat tanpa kira kumpulan atau parti politik tertentu. Bukannya jika sesuatu parti itu membuat maksiat, ulama yang memihak kepada parti itu membiarkannya tetapi bertindak sebaliknya jika parti lain membuat perkara sama".

Menurut Ustaz Harun orang yang bukan ulama hendaklah mengikut para ulama muktabar dan meminta nasihat daripada mereka dan bukannya mengarahkan para ulama mengikut telunjuk Umno.

Sehubungan itu, beliau meminta agar Ahmad Zahid jangan menjadi seperti ketam yang mengajar anaknya supaya berjalan betul.

Seterusnya beliau menjelaskan tentang peranan ulama seperti mana yang diriwayatkan di dalam hadis dengan berkata, "seperti mana yang diriwayatkan di dalam hadis, ulama di atas muka bumi ini saling tak tumpah seperti bintang di langit, mereka dijadikan petunjuk oleh sesiapa berjalan di darat dan di laut, jika bintang tersebut tidak ada, maka hilangkan panduan bagi mereka yang berada di darat dan di laut".

"Ulama yang muktabar ialah ulama yang mempertahankan dan menyampaikan kebenaran berdasarkan sumber al-Quran dan hadis Rasulullah s.a.w.," ujar beliau lagi yang juga Adun Manir.

Ahli Kelab Skodeng jadi pegawai pencegah maksiat dibawah JAIS

Posted: 03 Aug 2011 09:35 AM PDT

Suhardi Mat Isa tiba-tiba menjadi terkenal satu dunia gara-gara berlakon mati dua kali pada demo berShit 2.0 pada 9 Julai 2011 di Kuala Lumpur.

Tm yakin beliau adalah ahli kelab skodeng. Kaki skodeng ini merupakan satu penyakit masyarakat yang wujud di seluruh dunia.

Mereka sanggup buat apa saja asalkan hajat mereka tercapai. Di Taiping raja skodeng adalah seorang Singh Jaga Bank. Sebaik saja habis tugas beliau akan berpeleseran di Taman Tasek Taiping untuk mencari mangsa.   

Melalui cerita rakan kedai kopi, benggali ini hanya akan balik ke rumah lewat malam. Selain dia terdapat geng-geng skodeng ini yang lengkap dengan teropong jenis night vision. 

Tidak mustahil Suhardi juga adalah manusia jenis ini, sebab tulah dia sanggup buat kerja tu dengan tiket JAIS. Tak mustahil juga orang macam dia ini akan peras ugut mangsa.  Berdasarkan gelagat haprak yang dia tunjukkan masa demo tempoh hari, dia jenis yang sanggup buat apa saja tanpa mengira dosa pahala. 

Suhardi Mat Isa who was reported to have acted as the late Baharudin Ahmad who died in the July 9 illegal assembly has agreed to give his statement to the police on the incident.

Deputy Inspector-General of Police Datuk Seri Khalid Abu Bakar said Suhardi had contacted the police to give his cooperation in the case.


Police would be calling Suhardi soon to give his statement at the Kuala Lumpur police headquarters, he told reporters after a dialogue on security with residents of Bandar Sri Damansara, here, Sunday afternoon.


Khalid said Suhardi should have come to the police to explain when the video of his act was widely shown.


Police is investigating the matter after receiving two reports on the incident at the Dang Wangi and Cheras district police headquarters.


The investigation is under Section 505 (b) of the Penal Code, whereby it is an offence to cause public treachery and also under Section 233 of the Multimedia Act as the offence involved improper use of network facilities.


Images of Suhardi as a participant of the illegal assembly was said to have been manipulated by certain quarters by alleging that he was the late Baharudin who died of cardiac arrest.


However, the video recording by the police of the illegal rally showed that Suhardi was actually not Baharudin.
cerita 2

Suhardi tampil beri alasan berbelit
Suhardi Mat Isa menafikan berlakon, bersembunyi, melarikan diri dan enggan bekerjasama dengan polis di Kuala Lumpur, semalam.


Lelaki yang dikatakan berlakon sebagai Allahyarham Baharudin Ahmad, yang meninggal dunia semasa perhimpunan haram 9 Julai lalu, Suhardi Mat Isa, hari ini tampil dan menafikan dia berlakon, bersembunyi, melarikan diri dan enggan bekerjasama dengan polis.

Bagaimanapun, ketika tampil pada sidang media yang dianjurkan Persatuan Usahawan, Konsultan dan Pengarah Islam Malaysia (UrusKop) hari ini, Suhardi sebagai Setiausaha Agungnya memberi pelbagai kenyataan berbelit setiap kali diasak dengan soalan-soalan 'panas' oleh pemberita.

Malah, pada satu ketika, dia mengakui hilang akal selama tujuh hari yang dakwanya, akibat kesan sampingan daripada gas pemedih mata digunakan pihak berkuasa, tetapi apabila diminta pengesahan doktor mengenai perkara itu, Suhardi gagal memberi sebarang bukti.

Selain itu, dia yang mendakwa tiada kepentingan politik berkata, terpaksa mengepalai perhimpunan di Jalan Pudu kerana semua pemimpin pembangkang sudah ditahan, tetapi sebaik sahaja pemberita berjaya menyangkal perkara itu, dia sekali lagi mengubah kenyataan.

Kali ini, Suhardi berkata, dia berbuat demikian demi memastikan keselamatan Ahli Parlimen Subang, R. Sivarasa dan Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham tidak diancam pihak berkuasa.

Pada masa sama, dia turut mendakwa polis memperlakukan kepadanya dengan zalim, tetapi bila ditanya mengapa tidak bersurai ketika pihak berkuasa mengeluarkan arahan, dia berkata, tidak mendengar sebarang arahan kerana terlalu khusyuk menunai solat hajat dan berdoa.

"Saya tidak menyokong demonstrasi. Saya hadir sebagai seorang aktivis untuk menyampaikan pendirian yang dibenarkan oleh Islam tetapi ini bukan bermakna saya mempunyai kepentingan politik, saya cuma masyarakat biasa yang mahu membetulkan perkara salah," katanya.

Dalam pada itu, Suhardi yang turut menafikan dia bersembunyi dan melarikan dari polis sebelum ini memberitahu, dia bebas ke mana sahaja malah jirannya yang juga seorang anggota polis tidak menyatakan bahawa polis sedang mencarinya.

"Saya tidak bersembunyi, datanglah ke rumah saya dengan tertib. Saya akan bekerjasama dengan mereka (polis).

"Saya juga tidak mati dan masih hidup, yang meninggal dunia Allahyarham Baharudin. Saya ingat perkara ini dah selesai selepas dihebahkan di blog-blog, tetapi tidak, apabila Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Khalid Abu Bakar bercakap mengenainya," ujar bapa kepada 10 anak dan dua isteri itu.


Suhardi Mat Isa, seorang soldadu Pas yang namanya mendadak naik kerana "syahid" ketika berjihad di perhimpunan haram Bersih tempohari. Ini adalah contoh manusia bodoh dan keji yang sanggup memfitnah sesama saudara muslim demi kepentingan sempit politik (yang akhirnya memberikan kelebihan kepada golongan kuffar!).

MYMASSA AKAN DEDAHKAN siapa sebenarnya Suhardi ini sebentar lagi!!!

credit: mymassa, tunggu part 2...

Kita tunggu lah mungkin ada mangsa peras ugut dia akan tampil untuk membuat pendedahan.

Baik aku tidur

Posted: 03 Aug 2011 05:33 AM PDT

Timbalan Presiden Pas memang haprak. Kaki Merapu, suka bohong, suka maki hamun dan Presiden Syiah ini Kaki Tidur.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

7 Julai 2011 , Pas merealisasikan Agenda Zionis

Posted: 03 Aug 2011 03:03 AM PDT

Anakbukitgantang in Putrajaya: 709 BERSIH-tarikh peperangan ke atas negara Islam: "Tak ramai yang mengetahui bahawa pada 9 Julai 2011 atau lebih dikenali dengan 709 di Barat (di baca bulan dahulu sebelum tarikh), berlaku pe..."

Pas Selangor dan KL meracau di bulan puasa kerana banyak tidur siang.

Posted: 03 Aug 2011 02:15 AM PDT

PAS Selangor mengenal pasti 610 nama berstatus Penduduk Tetap (PR) yang didaftarkan dalam Rang Daftar Pemilih Tambahan (RDPT) di empat Dun.

Cakap kosong, kelentong lebih.
Menurut Setiausaha PAS Selangor, Mohd Khairuddin Othman (gambar), seramai 225 pengundi yang mempunyai kad pengenalan merah dikesan di Dun Paya Jaras, 261 orang di Dun Semenyeh, 140 orang di Dun Kajang dan 49 orang di Dun Dusun Tua.

Selain itu PAS selangor juga mempunyai bukti yang menunjukkan bagaimana seorang rakyat Malaysia yang lahir tahun 1984 telah dikatakan memiliki kad pengenalan biru yang membawa kod 71 iaitu penduduk tetap kelahiran luar negara.

Untuk maklumat lanjut sila lawat ke blog dibawah yang membongkar pembohongan Pas yang terdesak dengan Isu BerShit.

http://www.jpn.gov.my/kodnegara

http://yuseriyusoff.blogspot.com/

http://gerakantimur.blogspot.com/

http://www.buaya-merah.com/

http://penembak-tepat.blogspot.com/2011/08/penipuan-malaysiakini-isu-status-mismah.html


http://medan-info-kita.blogspot.com/2011/08/kad-pr-merah-bertukar-biru-kecuaian-jpn.html

Aspirasi Bangsa

Posted: 04 Aug 2011 01:35 AM PDT

Aspirasi Bangsa


PKR terus jahanamkan Institusi pendidikan!!!!

Posted: 03 Aug 2011 06:40 PM PDT

Sahabat-Gunung

Posted: 04 Aug 2011 01:33 AM PDT

Sahabat-Gunung


Pembangkang Semakin Nyanyuk – Hilang Kawalan Propaganda Mainan Mereka

Posted: 03 Aug 2011 11:33 PM PDT

Kuala Lumpur, 4 Ogos- Pakatan Rapuh semakin hilang dari kawalan propaganda mainan mereka sendiri. Makin banyak mereka bermain, makin banyak tembelang mereka pecah akibat dari seronok mereka penipuan dan tuduhan kepada pihak-pihak yang mempunyai kaitan dengan Barisan Nasional.

Ketua Pemuda UMNO bahagian Seputeh, Mohd Razlan Muhammad Rafii berkata, isu terbaru yang mereka mainkan kini adalah memujuk Ku Li untuk menjadi Ketua Pembangkang untuk mengantikan Anwar Ibrahim.

"Pemain Politik tersenyum sahaja apabila melihat PR menyentuh isu ini. Apa taknya, semua tahu yang Ku Li dari dulu sememangnya mahu menjadi Perdana Menteri, beliau pernah bertanding melawan Tun Mahathir, dan juga pernah berlawan menggunakan parti Semangat 46. Tetapi itu semua cerita lama yang sudah menjadi sejarah, semenjak Ku Li masuk kembali ke dalam UMNO, beliau memainkan peranan yang baik dan kritis tetapi tetap bersama kesetiaan bersama UMNO.

Ku Li juga pernah dilaga-lagakan semasa PRK Galas tempoh hari, banyak propaganda jahat pihak pembangkang mainkan untuk melagakan beliau dengan kepimpinan Najib Tun Razak. Hasilnya semua lihat, betapa keras Ku Li bekerja untuk memastikan kemenangan BN di Galas," ujarnya kepada UMNO-Online.

Kenyataan Ahli Parlimen Bayan Baru, Zahrin Hashim yang menyatakan kebenaran pihak-pihak PAS berjumpa dengan Ku Li telah membuktikan betapa pakatan pembangkang ini terlalu terdesak untuk pecah belahkan BN dari dalam dan ketandusan isu.

"Presiden PAS, Abdul Hadi Awang sanggup membutakan mata di atas tindakan pemain propaganda pembangkang. Azmin Ali rela dilacurkan demi melihat penipuan ini berjaya. Ku Li bukanlah bodoh seperti yang mereka sangka, tidak semudah itu Ku Li akan menerima perlawaan yang sudah terang amat sukar untuk ditunaikan.

Unit Propaganda pembangkang akan terus memainkan peranan untuk memujuk pemimpin BN dengan menawarkan jawatan-jawatan didalam "kerajaan bayangan" mereka dengan niat mahu memecahkan BN dari dalam," tambahnya.

Kegiatan ini semuanya tidak berjaya kerana para pemimpin BN sudah melihat bagaimana keikhlasan kepimpinan dibawah Dato Seri Nqjib melaksanakan tanggunjawab membela rakyat dan agihan kuasa diantara komponen.

Dan sudah terbukti, ramai pemimpin pembangkang, Ahli Parlimen serta ADUN meninggalkan pakatan rapuh mereka akibat dari pembohongan dan janji yang tidak di tunaikan oleh PR kepada pemimpin mereka sendiri.

"Tetapi perlu diingatkan kepada pemimpin BN, walaupun mereka (pembangkang) belum berjaya memujuk pemimpin BN, pujukkan dan rayuan serta tawaran yang dibuat bukanlah satu perkara yang mudah untuk ditolak.

Alhamdulillah sehingga hari ini, semua pemimpin BN teguh dan punyai jati diri yang kuat, walaupun ada diantaranya yang mengambil jalan selamat dengan tidak membuat apa-apa kenyataan membalun pakatan pembangkang ini," ujarnya lagi.

Tubuh Suruhanjaya Di Raja Siasat Pelakon Video Seks - Magaran

Posted: 03 Aug 2011 10:00 PM PDT

Kuala Lumpur, 4 Ogos- Majlis Gabungan NGO Pembela Negara (MAGARAN) hari ini telah menghantar memorandum kepada Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin Ibni Al-Marhum Sultan Mahmud Al-Muktafi Billah Shah yang mencadangkan penubuhan sebuah Suruhanjaya Di Raja bagi mengenalpasti identiti lelaki dalam video seks yang dikaitkan dengan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Penasihat Undang-Undang MAGARAN, Mohd Khairul Azam Abdul Aziz berkata, cadangan penubuhan suruhanjaya tersebut bagi mengenal pasti pelakon video seks tersebut, berdasarkan Seksyen 2 (1) (D) Akta Suruhanjaya Siasatan 1950.

"Seksyen 2(1)(d) Akta Suruhanjaya Siasatan 1950 ini memberikan kuasa kepada Duli Paduka Tuanku untuk menubuhkan satu Suruhanjaya DiRaja bagi menyiasat apa-apa perkara yang berfaedah bagi kebajikan awam. Sesungguhnya hasil siasatan Suruhanjaya Di Raja nanti akan memberikan faedah kepada rakyat Malaysia keseluruhannya untuk memilih pemimpin terbaik untuk Negara.

Sehubungan dengan itu, saya mewakili rakan-rakan NGO, bloger dan facebooker serta rakyat biasa yang ingin mengetahui kebenaran, memohon kepada Tuanku Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong untuk menubuhkan satu Suruhanjaya Siasatan DiRaja bagi mengenalpasti identiti lelaki dalam rakaman video lucah yang di kaitkan dengan Dato Seri Anwar Ibrahim," ujarnya kepada pemberita selepas menyerahkan memorandum tersebut kepada Zubir Abdullah, wakil kepada Setiausaha Sulit Kanan YDP Agong sebentar tadi di Istana Negara.

Ujarnya, pada 21 hb Mac 2011, masyarakat dikejutkan dengan berita penayangan satu klip video lucah di Carcosa Sri Negara oleh pihak yang bergelar Dato T kepada sekumpulan wartawan.

Pada 22 hb Mac 2011, Ketua Pembangkang, Dato Seri Anwar Ibrahim membuat satu laporan polis berkaitan penayangan video lucah di Carcosa Sri Negara dan seterusnya membuat satu sidang media menafikan beliau adalah pelaku dalam video seks berkenaan.

"Semenjak dari tarikh tersebut, masyarakat telah mula bertelagah dan berpolemik tentang siapa lelaki pelaku dalam video seks berkenaan tanpa ada kesudahannya sehingga menimbulkan suasana tidak selesa dan fitnah memfitnah di kalangan masyarakat. Semua kekusutan ini perlu di selesaikan dengan menurut saluran perundangan yang betul demi untuk mengelakkan fitnah terus berleluasa menjadi budaya di kalangan masyarakat kita.

Maka sebuah panel bebas sewajarnya di tubuhkan untuk menyiasat identiti siapa pelaku dalam video seks berkenaan. Ini kerana wujud kebarangkalian pelaku dalam video seks berkenaan berkemungkinan akan menjadi calon Perdana Menteri Malaysia," tambahnya lagi.

Dalam masa yang sama, ujarnya sebagai warganegara Malaysia yang menjunjung perlembagaan dan rukunegara serta nilai-nilai moral untuk terus maju ke hadapan dengan acuan kita sendiri, setiap daripada kita bukan sahaja seharusnya bersih tetapi seharusnya di lihat bersih, tanpa mengira status kita samada rakyat biasa atau pemimpin Negara.

Oleh itu, bagi menzahirkan kebenaran, sempena bulan Ramadhan yang mulia ini, seluruh rakyat Malaysia berhak untuk mengetahui samada Dato Seri Anwar Ibrahim adalah lelaki dalam rakaman video lucah itu atau tidak. Apa jua keputusan Suruhanjaya DiRaja ini akan menghentikan fitnah dan akan membolehkan pihak-pihak yang teraniaya untuk membersihkan nama masing-masing.

"Laporan siasatan Suruhanjaya Di Raja ini juga akan dapat menyelamatkan Negara daripada dipimpin oleh pemimpin yang berakhlak keji, yang berpura-pura dan hipokrit," ujarnya lagi.

BERSIH 3.0 : Bersihkan Anwar Dari Skandal Video Seks Amoinya...

Posted: 03 Aug 2011 07:45 PM PDT


Bolehkah Anwar Ibrahim dari skandal video seksnya? Selepas Bersih 2.0, kini isu pengundi hantu jadi bahan untuk alihkan isu skandal seks bersama amoinya ....

Hari nie, Anwar akan terus diasak. Kita harus mencari kebenaran, benarkah Anwar yang main amoi tu? Kalau bukan dier, Anwar wajib BERSIHkan dirinya .... Dia harus diberikan keadilan yang sewajarnya ....

Rakaman Video: Jangan Ada Pasukan Dalam Pasukan- Rahman Palil

Posted: 03 Aug 2011 07:30 PM PDT



Jika BN ingin merampas kembali kerajaan negeri Selangor dari pemerintahan kerajaan pakatan pembangkang, gerakkerja BN Selangor harus berubah dan tidak lagi seperti dulu, ujar Ketua UMNO Bahagian Kapar, Datuk Rahman Palil.

"Gerakkerja secara berpasukan. Jangan ada gerak kerja dalam pasukan ada pasukan kalau nak kemenangan dan kejayaan. Aktiviti dan gerakkerja untuk memastikan kemenangan ini mestilah menawan hati rakyat. Kerja mengampu ini mesti kita kurangkan.



Terbukti Kerajaan Selangor Pentingkan Kuasa Sendiri – Shamsul Amri

Posted: 03 Aug 2011 05:54 PM PDT

KUALA LUMPUR, 3 Ogos – Perletakan jawatan Naib Canselor Universiti Selangor (Unisel) Datuk Dr. Rosti Saruwono dengan notis 24 jam adalah satu lagi bukti pecahnya tembelang kerajaan pakatan pembangkang yang ditadbir oleh PKR dengan Menteri Besarnya, Khalid Ibrahim.

Pengalisis politik tempatan, Profesor Datuk Dr. Shamsul Amri Baharuddin melihat sewajarnya hal-hal sedemikian tidak berlaku apatah lagi dunia akademik tidak boleh dicampur-adukkan dengan hal-hal politik.

"Sekiranya benar bahawa kerajaan negeri memberi tekanan politik kepada Naib Canselor Unisel maka secara tak langsung ia menyamakan kedudukan Unisel dengan badan-badan politik lain yang boleh dipergunakan untuk kepentingan peribadi dan bagi mengekalkan kuasa mereka di negeri terbabit," katanya kepada UMNO-Online.

Dilaporkan perletakan jawatan Dr. Rosti berkuatkuasa hari ini akibat tekanan politik dalaman dan pentadbiran Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor.

"Jika seorang individu yang berkredibiliti seperti Dr. Rosti ditekan sedangkan beliau adalah seorang yang pernah berkhidmat sebagai Timbalan Presiden Bahagian Pendidikan Petronas dan Rektor pertama Universiti Teknologi Petronas (UTP) jadi bagaimana lagi dengan yang lain-lain," katanya.

Jelasnya juga Pengarah Institut Kajian Etnik Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), perletakan jawatan Dr. Rosti ini sendiri adalah gambaran jelas sebagaimana diperkatakan bahawa kerajaan Negeri Selangor menggunakan kakitangan kerajaan sebagai jentera bagi menyebar dan memperkukuhkan kedudukan mereka di negeri tersebut.

"Inilah strategi dan taktik yang digunakan oleh mereka bagi memastikan kedudukan mereka di negeri yang telah dikuasai menjelangnya pilihan raya akan datang," katanya.

Dilaporkan Dr. Rosti membuat keputusan keputusan tersebut berikutan beliau tidak sanggup melaksanakan tindakan terhadap tiga pegawai Unisel yang diarahkan dilucut jawatan.

Tindakan itu sebagai 'membantah' keputusan pelucutan jawatan tiga orang pegawai iaitu Pendaftar, Rokmaa Mat, Dekan Fakulti Perniagaan, Prof. Dr. Khalifah Othman dan Pengarah Pemasaran dan Komunikasi Korporat, Halid Hasbullah yang dicadangkan dalam satu rumusan memorandum yang dikemukakan kepada Jawatankuasa Siasatan Exco Kerajaan Negeri.

Dr. Rosti dilantik sebagai Naib Canselor Unisel pada 2 Mac 2009 bagi menggantikan Prof. Datuk Dr. Mohd. Razali Agus yang mengosongkan jawatan itu pada Julai 2008.

Semasa baru dilantik, beliau menegaskan tidak akan menjadi "pak turut" kepada mana-mana pihak dan ingin memastikan institusi pengajian tinggi swasta milik kerajaan negeri itu tidak dijadikan medan berpolitik.

Unisel ditubuhkan pada 23 Ogos 1999 dan kini mempunyai lapan fakulti yang menawarkan pelbagai bidang pengkhususan antaranya kejuruteraan, teknologi maklumat, industri, bioteknologi, komunikasi dan media serta pengurusan perniagaan yang dikendalikan lebih 1,000 tenaga pengajar. – MediaUMNO

”Merampas Selangor- Jangan Ada Pasukan Dalam Pasukan”: Rahman Palil

Posted: 03 Aug 2011 05:50 AM PDT

Kapar, 3 Ogos- Jika BN ingin merampas kembali kerajaan negeri Selangor dari pemerintahan kerajaan pakatan pembangkang, gerakkerja BN Selangor harus berubah dan tidak lagi seperti dulu, ujar Ketua UMNO Bahagian Kapar, Datuk Rahman Palil.

"Gerakkerja secara berpasukan. Jangan ada gerak kerja dalam pasukan ada pasukan kalau nak kemenangan dan kejayaan. Aktiviti dan gerakkerja untuk memastikan kemenangan ini mestilah menawan hati rakyat. Kerja mengampu ini mesti kita kurangkan.

Dah tak boleh lagi kerja mengampu-ampu. Kerja berpura-pura untuk menawan hati rakyat juga pun dah tak boleh, rakyat dah bijak, rakyat dan pandai termasuklah pemimpin-pemimpin Barisan Nasional dan UMNO sendiri," ujarnya dalam satu wawancara ekslusif bersama UMNO-Online baru-baru ini.

Tambahnya, kalau ada pemimpin UMNO, denyutan nadi rakyat sudah tidak menyukai kita, kita harus terima hakikat bahawa parti lebih penting daripada pemimpin. Itu jelas, kalau UMNO dan BN nak menang.

"Pertelingkahan, perselisihan, cah keting, dan yang paling penting kita bekerja dalam satu pasukan tetapi ada pasukan lain, itu kena elak. Itu kalau UMNO nak menang, kalau tak payah. Kalau ada berapa banyak pun yang diperuntukkan, berapa banyak pun yang ditaburkan, rakyat sudah pandai.

Dunia dalam politik hari ini untuk rakyat sudah tiada sempadan. Dia boleh memilih. Persepsi juga memainkan peranan penting. Kadang-kadang persepsi yang buruk boleh jadi baik, persepsi yang baik pun boleh jadi buruk kalau kita tidak menyusun strategi yang lebih ampuh dan lebih mantap," ujarnya yang juga ADUN Sementa, Kapar.

Beliau yakin dengan langkah dan strategi yang dibuat oleh YAB Datuk Seri Mohd Najib Razak sebagai Presiden UMNO dan Pengerusi UMNO negeri Selangor, Selangor akan kembali bersama Barisan Nasional pada PRU ke 13 kelak.

"Kekangan, kepahitan, keperiatan peniaga dan kepayahan dengan peraturan perniagaan yang dibuat oleh pihak kerajaan negeri yang sentiasa berubah dan tidak konsisten, cukai tanah naik, janji pilihan raya banyak yang tak tunai, bantuan kerajaan negeri yang pilih kasih, masa zaman BN mentadbir dulu, masa saya EXCO Agama, saya tak pilih kasih masa bantuan zakat, itu yang rakyat mula melihat, lebih banyak retorik yang dicipta oleh kerajaan negeri sekarang.

Saya yakin, kalau kita bekerja bersungguh-sungguh, BN boleh menang di Selangor ini. Kita pun tak semua kalah teruk. Dulu lain, sekarang lain. Tetapi bila sekarang lain, gerak langkah kita mesti penuh yakin bahawa kita kerja dalam satu pasukan dan kehendak rakyat harus kita lihat," tambahnya lagi.

AZLI SHUKRI

Posted: 03 Aug 2011 11:48 PM PDT

AZLI SHUKRI


Anwar Makin Tersepit

Posted: 03 Aug 2011 09:57 PM PDT

Sudah semakin ramai yang tidak yakin dengan Anwar Ibrahim. Terbaru Ng Lum Yon, salah seorang pengasas PKR yang mendakwa pengaruh Anwar sudah semakin merosot, natijah daripada masalah moral dan peribadinya. Baca berita di bawah :

KUALA LUMPUR, 3 Ogos – Bekas seorang daripada pengasas Parti Keadilan Rakyat (PKR) Ng Lum Yon berkata sebenarnya bukan satu kejutan apabila pakatan pembangkang mempelawa Tengku Razaleigh Hamzah sebagai Ketua Pembangkang. Beliau berkata pakatan pembangkang kini dilihat membelakangkan Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana Ketua Pembangkang itu sudah hilang pengaruh dalam pakatan itu. "Kita nampak Anwar kini sudah tidak relevan untuk terus menjadi pemimpin (PKR) kerana dia (Anwar) banyak masalah peribadi…keluar masuk mahkamah, tambah lagi kes video seks yang mengaitkan beliau. "Bukan itu sahaja banyak lagi janji yang tidak di tunaikan, jadi saya tidak terkejut jika pihak pembangkang mencari alternatif untuk mencari penganti pemimpin mereka supaya dapat memimpin parti dengan betul," katanya ketika dihubungi Bernama di sini hari ini. Ng keluar daripada PKR kerana kecewa terhadap kepimpinan PKR yang menurutnya bukan lagi berjuang untuk kepentingan rakyat, sebaliknya sekadar berjuang untuk memenuhi kehendak Anwar - Bernama

Tanhiah Ku Li - Kata Zulkifli Noordin

Posted: 03 Aug 2011 09:06 PM PDT

Teman dok ingat bulan-bulan pose ni tak berminat sangat nak tulis hal-hal politik kepartian ni. Tapi perkembangan terbaru berkenaan pelawaan kepada YB Tengku Razaleigh Hamzah @ Ku Li untuk mengetuai pakatan pembangkang BiaDAPP (DAp-Pkr-Pas) memberi satu dimensi baru kepada politik tanah air. Teman cukup yakin Ku Li sedang tersengih meleret melihat namanya kini terpancar terang dalam kemelut politik negara. Apa pun pertama sekali teman ucapkan tahniah kepada Ku Li atas pelawaan tersebut. Ini membuktikan bahawa kot mana dema berputar pun, bila tiba bab kepimpinan, kaum biaDAPP tetap memerlukan orang UMNO juga untuk memimpin mereka. Sambung bacaan anda di sini...

MB Selangor : Baru Dapat Kuasa Sebesar Kuman, Sudah Lupa Daratan

Posted: 03 Aug 2011 07:22 PM PDT

SHAH ALAM 3 Ogos – Bekas Naib Canselor Universiti Selangor (Unisel), Datuk Dr. Rosti Saruwono tidak menolak dakwaan kemungkinan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menggunakan kuasanya untuk mengeluarkan arahan supaya beliau melucutkan jawatan tiga pegawai kanan universiti itu. Menurutnya, secara teknikal, Abdul Khalid yang juga Pengerusi Jawatankuasa Pengarah universiti mempunyai kuasa untuk mengeluarkan arahan sedemikian kepadanya sebagai Naib Canselor.

"Saya menerima arahan untuk menurunkan jawatan ketiga-tiga individu tersebut tetapi saya tidak bersetuju kerana pada saya, ia perlu dibuat mengikut peraturan yang ditetapkan dan bukannya boleh dibuat sesuka hati.

"Untuk menyelamatkan keadaan, saya berundur diri supaya pihak yang mempunyai kuasa itu dapat meneruskan hasrat mereka. Mudah-mudahan ia memudahkan kerja mereka dan sebab itulah saya mengambil keputusan untuk meletakkan jawatan," katanya ketika ditemui pemberita di kediamannya di sini hari ini.

Rosti mengulas peletakan jawatannya semalam yang berkuat kuasa hari ini kerana dipercayai ada kaitan dengan tekanan politik daripada pentadbiran Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor.

Menteri Besar dalam kenyataannya hari ini memberikan alasan Rosti turut terlibat dalam perbincangan mengenai kedudukan tiga pegawai berkenaan dan beliau mengetahui keputusan telah dibuat, malah menandatangani keputusan tersebut.

Rosti berkata, beliau tidak setuju untuk menurunkan pangkat ketiga-tiga individu terbabit kerana sepanjang berkhidmat bersamanya, mereka menjalankan tugas dengan baik dan tidak mempunyai sebarang masalah disiplin.

"Kita perlu menilai setiap pekerja daripada apa yang telah dicapai mereka dan saya tidak pernah ada sebarang masalah dengan ketiga-tiga individu ini serta tidak pernah menerima sebarang aduan mengenai mereka daripada pekerja lain, malah mereka sentiasa melaksanakan tugas dengan baik.

"Jika hendak tukar mereka ke jabatan lain sekali pun, ia mestilah bersebab. Jika seseorang itu tidak melaksanakan tugas yang baik atau dia boleh melaksanakan tugas yang lebih baik di tempat lain, itu kita boleh terima, tetapi sekiranya perkara itu berlaku secara mendadak dan tidak ada sebarang alasan kukuh, takut nanti orang salah anggap," katanya. Beliau percaya perkara tersebut perlu dibuat dengan adil bagi menjaga maruah pihak yang terbabit.

"Sebagai umat Islam kita kena hormat-menghormati di antara satu sama lain terutama pada bulan puasa ini," jelasnya. Rosti mula dilantik sebagai Naib Canselor Unisel pada 2 Mac 2009 bagi menggantikan Prof. Datuk Dr. Mohd. Razali Agus yang mengosongkan jawatan itu pada Julai 2008. Semasa baru dilantik, beliau berazam untuk tidak menjadi 'pak turut' kepada mana-mana pihak bagi memastikan institusi pengajian tinggi swasta itu tidak dijadikan medan berpolitik.

Isu Kematian Sarbaini Selesai - Mati Bukan Dibunuh!

Posted: 03 Aug 2011 09:42 AM PDT

Akhirnya kematian Ahmad Sarbaini Mohamed di bangunan SPRM terjawab juga - muktamad bahawa beliau bukan mati di bunuh, sebaliknya mati akibat terjatuh daripada cubaan melarikan diri melalui tingkap di bilik pantri aras tiga bangunan SPRM - apakah tujuan beliau cuba keluar daripada tingkap di bilik pantri tersebut masih tidak diketahui. Tapi yang penting - ini bukan kes pembunuhan, ia sama seperti kes Teoh Beng Hock yang sengaja disensasikan untuk memburukkan agensi kerajaan. Saya yakin, kes Teoh Beng Hock adalah kes membunuh diri, manakala kes Ahmad Sarbaini pula adalah kes cubaan melarikan diri yang akhirnya mengorbankan diri beliau sendiri. Baca berita di bawah :

KUALA LUMPUR 3 Ogos – Mahkamah Koroner hari ini diberitahu Penolong Pengarah Kastam Selangor Ahmad Sarbaini Mohamed terjatuh dari aras tiga bangunan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Wilayah Persekutuan dengan tidak disengajakan. Perkara itu disahkan oleh pakar patologi, Prof Dr Shahrom Abd Wahid dari Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM) yang memberi keterangan dalam perbicaraan inkues untuk menyiasat kematian Ahmad Sarbaini.

Dr Shahrom, 54, yang juga saksi ke-32 inkues berkata, daripada hasil penemuan yang dibuat selepas melawat tempat kejadian, didapati Ahmad Sarbaini (mangsa) keluar dari tingkap di bilik pantri di aras tiga bangunan itu untuk menuju ke bumbung berhampiran yang mengelilingi gelanggang badminton.

"Ini adalah kerana jika berdiri berhampiran tingkap, kelihatan bumbung yang terletak di sebelah kiri tingkap itu nampak dekat tetapi apabila mangsa berjaya keluar dari tingkap, didapati bumbung berada dalam kedudukan yang jauh," katanya ketika pemeriksaan utama oleh Timbalan Pendakwa Raya, Mohamad Abazafree Mohd Abbas.

Dr Shahrom berkata, Ahmad Sarbaini kemudiannya cuba meniti di atas tebing tingkap ke arah kanan untuk mencapai bumbung berhampiran sambil tangannya berpaut pada bingkai tingkap, namun tidak berjaya. Saksi itu berkata, mangsa kemudiannya cuba memanjat semula tingkap untuk masuk ke bilik pantri, tetapi beliau tidak dapat mengimbangi badannya lalu tergelincir dan jatuh ke aras satu bangunan itu. – Bernama

Maaf, Kali Ini Papa Nurul Izzah Tidak Dapat Diselamatkan Lagi!

Posted: 03 Aug 2011 09:07 AM PDT

AIDCNews – 03/08/11 – Satu memorandum akan dihantar esok, Khamis, 4 Ogos, jam 11 pagi di Pintu Masuk Utama Istana Negara bagi memohon perkenan Yang Dipertuan Agong menubuhkan Suruhanjaya Mengenalpasti Lelaki Dalam Video Seks yang dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim. Memorandum itu akan dihantar oleh sebuah NGO yang dinamakan Majlis Gabungan NGO Pembela Negara (MAGARAN). "Akta 1950 perkara D membenarkan penubuhan Suruhajaya Diraja sepertimana penubuhan Suruhanjaya Diraja Mengenalpasti indentiti wanita dalam Ketuk Ketampi sebelum ini", kata Mohd Khairul Azam Abdul Aziz, Penasihat Undang-undang MAGARAN. Menurut Khairul Azam yang juga peguam peribadi Ummi Hafilda kes video seks perlu diselesaikan segera terutama mengenal pasti identiti lelaki yang melakukan hubungan seks dengan seorang pelacur wanita. "Orang awam perlu tahu kerana kes ini melibatkan seorang tokoh Ketua Pembangkang yang bakal menjadi Perdana Menteri Malaysia", katanya dalam SMS kepada AIDCNews.

Tenang Rasa Hati Memahami dan Menghayati Bacaan Imam Kuwait Ini

Posted: 03 Aug 2011 08:29 AM PDT

Itu Dia Amaran Karpal Singh Kepada PAS..Nak Sokong Lagi?

Posted: 03 Aug 2011 03:26 AM PDT

The Unspinners

Posted: 03 Aug 2011 11:24 PM PDT

Panglima Perang Cyber

Posted: 03 Aug 2011 11:23 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Blogger Malaysiawaves Akui Pakatan Berniat Jahat Mahu Memecat Mak Saudara Khir Toyo !!!

Posted: 03 Aug 2011 09:02 PM PDT



Terima kasih kepada Malaysiawaves yang cuba spin isu NC Unisel yang meletak jawatan semalam.


Nampaknya maklumat beliau dedahkan membuktikan Pakatan Dendam memang berniat jahat tanpa mempunyai alasan kukuh untuk memecat mana-mana orang yang tidak disukai.


Meskipun tanpa melalui saluran undang-undang yang sah.

Tulis Malaysiawaves :



Maklumat yang Tulang Besi dapat adalah disebabkan Rokmaa Mat ini mak saudara kepada Khir Toyo, beliau amat berkuasa di Unisel. Sehingga segala-gala yang berlaku di Unisel dikawal oleh beliau.

Dikatakan juga, Dr Rosti pula adalah seorang penyokong tegar UMNO. MB melantik beliau kerana ingatkan beliau seorang yang professional dan komited kepada tugas Naib Cancellor.





Pada pandangan Panglima mustahil NC dilantik dari kalangan bukan pro Pakatan. Semestinya jawatan tersebut akan diisi oleh orang sealiran dengan Kerajaan Negeri. Jelas alasan Tulang BEsi tidak boleh diterima pakai.


Begitu juga Tulang Besi membuktikan kepalsuan dakwaannya apabila tidak ada sebarang butiran salah laku Rokmaa mak saudara Khir Toyo selain sekadar menyebut beliau disiasat Jawatankuasa Khas sahaja.




Kesimpulannya : Pakatan Dendam memang mencari jalan menyingkirkan orang tidak sealiran dengan mereka meskipun menggunakan jalan kotor dan memalukan mangsa mereka.




Sekali lagi terima kasih kepada TB yang mendedahkan maklumat ini. Jelas rakyat sudah mengetahui dengan terang bahawa dendam Pakatan yang dipendam selama ini, akhirnya dapat dilunaskan apabila mak saudara Khir Toyo dapat disingkirkan dari jawatannya sekarang di Unisel.




Setakat ini tidak ada bukti kukuh dibentangkan dalam alam siber dan media massa bukti jawatankuasa khas atau kesalahan tiga pegawai yang mahu dipecat oleh MB Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim.


Memang selama ini mereka tidak ada pun bukti kecuali semuanya adalah REKAYASA yang diputar belitkan untuk keuntungan politik Pakatan Rosak.






Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Blogger Bro Jinggo Dedahkan Penipuan Malaysiakini Dengan Siar Kenyataan Rasmi JPN Isu Mismah !!!

Posted: 03 Aug 2011 07:27 PM PDT

Ini bukan kali pertama Malaysiakini mengeluarkan artikel yang melanggar etika kewartawanan dan sengaja ingin mencetuskan propaganda murahan agar rakyat marah dengan SPR. Sewajarnya wartawan yang bernama Kuek Ser Kuang Keng dikenakan tindakan terhadap tulisan yang salah tersebut. Artikel tersebut harus ditarik balik. TIndakan mahkamah adalah jalan terbaik untuk mengajar Malaysiakini.



Kenyataan Akhbar Oleh Jabatan Pendaftaran Negara Malaysia

Pertimbangan permohonan taraf Warganegara Malaysia tertakluk di bawah Perlembagaan Persekutuan di bawah perkara-perkara berikut:

Perkara 15 : Isteri kepada Warganegara
Perkara 16: Mereka yang lahir di Malaysia sebelum tarikh
Kemerdekaan (sebelum 31 Ogos 1957)
Perkara 19: Warga Asing yang telah bermastautin tetap di Malaysia
tidak kurang dari 12 tahun.

Sejak 9 April 2009 hingga 15 Julai 2011, YB Menteri Dalam Negeri, Dato' Seri Hishamuddin Tun Hussein telah menimbangkan sebanyak 72,334 permohonan Taraf Kewarganegaraan Malaysia. Daripada jumlah tersebut, sebanyak 29,290 permohonan telah diluluskan.

Angka ini adalah merupakan sebahagian daripada KPI Menteri Dalam Negeri di mana sebanyak 219,000 permohonan telah berjaya diselesaikan termasuk 72,334 permohonan Taraf Kewarganegaraan Malaysia, 31,449 permohonan Penduduk Tetap, 108,906 permohonan Daftar Lewat Kelahiran dan 6,311 permohonan di bawah program My-Daftar.

Berkaitan kes Mismah, dakwaan bahawa beliau menjadi warganegara dalam tempoh 4 jam setelah mendapat taraf Penduduk Tetap (atau PR) adalah tidak benar. Rekod menunjukkan bahawa beliau telah mendapat taraf Penduduk Tetap pada 17 Julai 1982. Beliau telah diluluskan Taraf Kewarganegaraan Malaysia pada 31 Januari 2011 di bawah Perkara 19 Perlembagaan Persekutuan selepas 29 tahun memegang taraf Penduduk Tetap Malaysia

Sekian, terima kasih.

Datin Jariah binti Mohd Said
Ketua Pengarah
Jabatan Pendaftaran Negara Malaysia
Kementerian Dalam Negeri
03 Ogos 2011


Baca juga disini: MyKad: Malaysiakini Terus Kantoi, Taraf Kewarganegaraan Empat Jam Tak Benar!

Juga Disini : Spin MyKad Makan Diri Pembangkang, Azmin, Saifuddin & Zuraida Juga Pemilik IC Merah?






Blog Bro Jinggo di sini : http://brojinggo.blogspot.com/2011/08/malaysikini-harus-bertangungjawab.html




Panglima : disyor artikel ini diulang siar setiap 2 jam selama 7 hari berturut-turut demi menguburkan Malaysiakini.


Kita kena ajar cukup-cukup Malaysiakini yang jelas mahu merosakkan nama baik SPR dan menjadikan Pilihanraya Malaysia nampak kotor.


Ini bukan kali pertama tetapi sudah berpuluh kali mereka menipu.


Ingat lagi kes Suhardi ? Pembohongan memang menjadi makanan puak taghut ini.


Kenapa usaha menghitamkan nama SPR dilakukan ???


Pakatan tahu prestasi mereka tidak membanggakan. Maka mereka mahu kekalahan mereka PRU 13 nanti tidak akan dikaitkan dengan prestasi lembab mereka.


Maka mereka berusaha menjadikan SPR sebagai kambing hitam.


Dasar penipu dan perompak yang mahu menjajah Malaysia !!!


Jangan fikir niat mereka akan senang dicapai kerana para pejuang 1Malaysia di alam siber akan setiap masa bersiap siaga mempertahankan tanah air keramat ini dari tangan pendusta dan penoda kedaulatan agama bangsa negara.


Walaupun seribu satu kesusahan melanda hidup kami dalam menjadi blogger pembela bumi pertiwi.




Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Watikah Kepada Penunjuk Perasaan BERSIH - Syabas PAS !!!

Posted: 03 Aug 2011 12:38 AM PDT




Apa komen anda bila orang yang merosakkan keamanan dihargai dengan memberi watikah ?

Lagi malang apabila program mereka jayakan diketuai Ambiga yang pro IFC dan Murtad !!!

Memang dunia dah terbalik. Apa boleh buat.






Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Gambar PM Keluar Hospital Tengah Hari Tadi

Posted: 02 Aug 2011 11:46 PM PDT


gambar : Utusan Malaysia


Perdana Menteri dibenarkan keluar hospital hari ini

03/08/2011 1:19pm

KUALA LUMPUR 3 Ogos - Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini dibenarkan pulang selepas menjalani pembedahan lutut kirinya, yang cedera akibat bersukan, di Hospital Kuala Lumpur (HKL) di sini.

Najib, diiringi isteri Datin Seri Rosmah Mansor, meninggalkan pekarangan hospital kira-kira pukul 12.30 tengah hari.
Perdana Menteri pada Isnin lepas menjalani pembedahan "arthoscopic" pada lutut kirinya. - Bernama





Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Belantan

Posted: 03 Aug 2011 11:15 PM PDT

Belantan


Awas Jerat Hotel kembali : Bufet Ramadan!

Posted: 03 Aug 2011 02:29 AM PDT



Seperti biasa setiap kali datang bulan Ramadan, Pengusaha hotel yang belum memiliki sijil halal dinasihatkan supaya tidak menyalahgunakan terma bufet Ramadan atau berdepan risiko diambil tindakan di bawah Akta Perihal Dagangan 1972.

Ini adalah kerana bufet Ramadan merupakan perbahasaan halal dan mereka yang menyalahgunakan terma ini boleh dikenakan tindakan oleh Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan.

Sebenarnya umat Islam juga digalakkan supaya hanya berbuka puasa atau menganjurkan majlis berbuka puasa di hotel yang disahkan halal oleh Jakim atau Jabatan Agama Islam Negeri. Sehingga kini masih belum lagi diketahui sebanyak mana hotel dan dapur hotel di sekitar Wilayah Persekutuan yang telah diberikan pensijilan halal oleh Jakim kerana belum ada statistik yang tepat.

Untuk senarai terkini, sila lawati laman Portal Halal Malaysia. Klik di sini.

Kepada yang suka berbuka diluar tu diharap dapat menyemak dahulu samada restoran hotel yang anda pergi itu ada mendapat sijil HALAL dari pihak JAKIM. Jakim juga diminta meningkatkan pemantauan bagi memastikan istilah itu ( bufet Ramadan ) tidak digunakan sewenang-wenangnya oleh pihak hotel.

Sebagai umat Islam, kita harus memastikan makanan yang dimakan itu halal lagi bersih kerana ia akan menjadi darah daging dan seterusnya penentu kepada kehidupan seseorang itu. Alangkah ruginya, setelah menahan lapar dan dahaga sepanjang hari dan apabila tiba waktu berbuka mengambil makanan yang tidak diketahui status halal.
Wallahuallam.

Suara Politik
Taminsari

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 03 Aug 2011 11:11 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


GEMPAR: Gambar Terbaru Anak Anwar Ibrahim Di Dedahkan...

Posted: 03 Aug 2011 10:08 PM PDT

Afifa binti Anwar, menurut ceritanya dia di lahirkan atas hubungan anwar dan shamsidar tahrin isteri kepada azmin ali, budak tu kini di beritakan berada di england, azmin kata anaknya ke england untuk sambung belajar, tapi sebenarnya afifa disorokan di sana.

Dan yang terbaru, ada sumber mengatakan yang budak afifa ni secara senyap-senyap membuat ujian dna di singapura, untuk mengesahkan sama ada betul dia anak azmin ali atau atau anak anwar dan menurut sumber, budak afifa ni tertekan apabila dia mengetahui hasil ujian tu menunjukan yang dia bukan lahir dari hasil hubungan azmin ali dan shamsidar.

afifa di sebelah kanan.



Azmin Ali, Saifuddin & Zuraida, Anak Pendatang Haram...

Posted: 03 Aug 2011 07:09 PM PDT


Mengikut laporan malaysiakini dan berberapa blog bangang pakatan haram, nombor 71 merujuk kepada nombor di tengah ic tu adalah nombor untuk penduduk tetap, dengan kata lain, nombor 71 di gunakan untuk para pendatang sekiranya mereka mendapat taraf penduduk tetap.

Haahaahaa.... jenuh puak-puak pakatan haram jadah tuduh jabatan pendaftaran negara main silap mata dan spr mendaftar penduduk tetap sebagai pengundi, tapi setiap kejahatan yang pakatan buat di balas dengan fakta, rupa-rupanya 3 orang ahli parlimen pakatan haram pun penduduk tetap juga, mereka bukan sekadar boleh mengundi, tapi mereka siap jadi calon pilihanraya dan menang menjadi wakil rakyat, pakatan sudah ketandusan calon apa bila pati yang di putihkan menjadi penduduk tetap diletakan menjadi calon mereka.

Haahaahaa... kantoi beb... azmin ali adalah pendatang haram, saifuddin adalah pendatang haram dan zuraida pun pendatang haram, pakatan angkat pendatang haram jadi calon parti mereka, patut la mereka ni tak ada semangat sayangkan negara....

Politik Anjing Di UNISEL, NC Letak Jawatan...

Posted: 03 Aug 2011 01:04 AM PDT

Datuk Dr Rosti Saruwono mengambil keputusan meletakkan jawatan selaku Naib Canselor Universiti Selangor (Unisel) dengan notis 24 jam berkuatkuasa esok.

Beliau mengesahkan peletakan jawatannya menerusi khidmat pesanan ringkas sebagai membalas SMS yang dihantar oleh Bernama bagi mendapatkan pengesahan berita tindakannya itu.

"Ada keputusan yang saya tak sanggup laksanakan iaitu untuk melucutkan jawatan tiga pegawai Unisel tanpa proses sewajarnya," katanya ketika menjelaskan antara punca beliau meletakkan jawatan.

Berasal dari Klang, Selangor, Rosti pernah berkhidmat sebagai Timbalan Presiden Bahagian Pendidikan Petronas dan rektor pertama Universiti Teknologi Petronas (UTP) sebelum dilantik sebagai Naib Canselor Unisel pada 2 Mac, 2009.

Beliau menggantikan Prof Datuk Dr Mohd Razali Agus yang mengosongkan jawatan itu pada Julai 2008.

Semasa baru dilantik, Rosti berkata beliau tidak akan menjadi "Pak Turut" kepada mana-mana pihak dan ingin memastikan institusi pengajian tinggi swasta milik kerajaan negeri itu tidak dijadikan medan berpolitik. klik sini.

Menurut sumber, Rosti telah diarahkan oleh kepimpinan Unisel untuk melucutkan jawatan tiga pegawai – Pendaftar Rokmaa Mat, Dekan Fakulti Perniagaan Prof Dr Khalifah Othman dan Pengarah Pemasaran dan Komunikasi Korporat Halid Hasbullah.

PERAK BANGKIT - MENGGERAKKAN BELIA

Posted: 03 Aug 2011 11:05 PM PDT

PERAK BANGKIT - MENGGERAKKAN BELIA


Atas Pagar Menolak PR tapi belum pasti lagi untuk pangkah BN?

Posted: 03 Aug 2011 08:01 AM PDT

Inilah Fenomena Baru yang sedang melanda politiko Malaysia hari ini. Penentu kepada keputusan Pilihanraya Umum akan datang ialah Pengundi Atas Pagar. Siapakah mereka? Mereka kebanyakannya membaca Blog Pro Keinsafan. Kenapa kami katakan Blog-blog ini sebagai Blog Pro Keinsafan?

Pertama, ialah kerana Blog ini bukannya bangkit dan menjerit untuk menyokong karimbulan penyapu wang negara dan penyonglap wang rakyat yang dilakukan oleh para juak-juak pengampu. Blog ini bangun dan berdiri untuk menceritakan betapa mereka insaf dengan senario politik yang semakin bahaya dan meruncing kepada keamanan negara.

Dan banyak pengunjung Blog Pro Keinsafan ini ialah para Pengundi Atas Pagar dan yang pasti mereka bukanlah ahli UMNO. Mereka datang untuk menimba berita di zaman edan yang kuat cabarannya. Terlampau banyak helah dan dongeng didalangkan di Blog-blog Pro Pembangkang yang merimaskan mereka.

Cerita Bersih kini sudah menjadi iklan sabun semata-mata. Warna Kuning telah pudar dan semakin menjadi muak untuk dinyanyikan. Sama juga dengan kisah telanjangan pemimpin itu yang orang tak mahu bicara lagi. Kini apa yang mereka mahu tahu? Ekonomi negara akan terus stabil dan menjadi semakin rancak.

Kisah di Dataran Tahrir di Mesir sudah jadi cerita baru. Husni Mubarak telah tumbang namun pergaduhan sesama saudara di Mesir terus berlaku di atas Dataran itu. Adik Thaksin yang comel lote sudah steady sebagai PM Thailand Wanita yang pertama.

Pengundi Atas Pagar mahukan kisah-kisah benar yang menggambarkan negara kita semakin baik. Kisah-kisah benar ini boleh kita sajikan melalui fakta-fakta yang benar juga. Ianya terlalu banyak di pasaran namun kurang orang memberikan pencahayaan kepada kesihatan ekonomi negara. Semua orang kini sebok berkata - Ini masa untuk bikin bisnes! Di pasaran yang lebih terbuka dan meyakinkan.

Justeru, setiap maklumat berkenaan penjanaan ekonomi mesti harus sampai ke setiap pelusuk negara. Agar pekebun kecil dan para nelayan tahu status ekonomi negara secara sejujur-jujurnya. Agar semua dapat melihat betapa penawaran dan permintaan ada di mana-mana. Poket masing-masing adalah petunjuk ke mana undi masing-masing akan dibuang nanti.

Menarik Untuk Anda Tahu - Rosmah bukanlah Liabiliti

Posted: 03 Aug 2011 07:48 AM PDT

Bagus dengan adanya serangan bertubi dan mengasak Rosmah dengan pelbagai juadah fitnah dan tipu helah. Sekurang-kurangnya usaha untuk memblackmail DSN menjadi tidak fokus bagi penyerang karier politiknya.

Soalan Pertama, berapa banyakkah wanita muda kini berpeluang menjadi Pengasuh Taska dan Guru Tadika dalam program Permata Rosmah?

Soalan Kedua, berapa banyakkah Pegawai Kerajaan yang kini mampu biaya anak ke Taska dan Tadika dengan kos yang murah?

Fakta di atas bukanlah hujah untuk memperbaiki imej Rosmah. Namun fakta yang tersebut ini boleh dianalisa secara jujur kerana Allah yang akan membalas kebaikan manusia kepada manusia yang lainnya.

Berapa banyak doa dan kata-kata yang baik meskipun tidak secara langsung yang diucapkan oleh mereka yang mendapat manfaat akan adanya nanti ganjaran yang akan ditentukan oleh Allah SWT.

Juga berapa banyakkah fitnah yang menjuih kredibiliti Rosmah yang ditulis dan diucapkan secara malafide juga ada balasannya di dunia ini mahupun di akhirat kelak.

Semoga Ramadhan mengajarkan kita para blogger pejuang keinsafan untuk terus mengucapkan perkataan yang baik-baik di mana inilah sebenar-benarnya An-Nasihah. An-Nasihah ialah cara berkempen yang paling halus tikamannya dan paling lembut rasanya. Moga ramai yang kan lebih mengerti dan mengambil faedah darinya.

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 03 Aug 2011 11:02 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


SEPINTAS LALU!!! BERSIH 2.0 DAN USAHA GIGIH PAS MEPERBODOHKAN PENGANUT-PENGANUTNYA...

Posted: 03 Aug 2011 07:02 PM PDT

Semakin hari semakin terselah kejayaan PAS memperbodohkan penganut-penganutnya yang terlalu taksub dengan air mata dongeng tok guru N.ajis sehingga sanggup menjadi anjing kepada petualang Islam Ampiga... Satu lagi bukti jelas telah didedahkan oleh blog jas salleh dimana lembu-lembu dikerah untuk turun menjadi anjing untuk menyalak dengan diberi upah makan dan wang saku. ini membuktikan betapa la murah dan bodohnya lembu-lembu yang sanggup merendahkan maratabat mereka untuk menjadi anjing kepada perjuangan Pembela Murtad Ampiga...

Setelah menyalak dan menghuru-hara kan kemanan negara dengan tipu daya terhebat abad ini (Kes suhardi kepala provokasi terhadap polis yang mati dua kali dan kemudianya gila seminggu sebab kene gas pemedih mata WTF... tanggal je la kopiah tu penipu paling munafik!!!) anjing-anjing tadi sekali lagi digula-gulakan dengan "WHATHEFUCK  PENGHARGAAN"  himpunan haram pula.. TERBAIK......

 


Apa signifikannya sijil bodoh tu pun tak tau la.. mungkin sebagai satu bukti pengiktirafan Ahli Syurga N.Ajis agaknye.. Apa yang pasti memang jelas terpampang kegembiraan penerima dengan watikah ni... Seakan satu nafas baru telah ditiup kedalam jiwa mereka lalu mengukuhkan lagi keimanan mereka sehingga sanggup melakukan apa sahaja demi perjuangan Pembela Murtad Ampiga....




Ps: dulu sanggup mati menentang Pembela Murtad, sekarang sanggup mati medewakan Pembela Murtad....

AL-‘ANKABUT

Posted: 03 Aug 2011 05:00 PM PDT


image-61153.jpg SURAH AL-'ANKABUT

Surah ini diturunkan di Mekah, mengandungi 69 ayat. Dinamakan surah "Al-'Ankabut" (Perihal Labah-labah) kerana missal perbandingan yang berhubung dengannya ada disebutkan pada ayat 41.

Intisari kandungannya: Menegaskan bahawa orang-orang Islam tidak cukup dengan hanya beriman dan mengaku menjadi Islam sahaja, tetapi hendaklah mereka sabar dan tabah hati menerima ujian, samada ujian itu berupa perintah-perintah ugama yang wajib dilaksanakan atau berupa larangan-larangan ugama yang wajib dijauhi, atau berupa kesusahan dan kemalangan yang menimpa diri dan harta benda.

Setelah menerangkan bahawa amal-amal salih menghapuskan dosa dan menggandakan pahala, lalu menyatakan tentang wajibnya manusia berbuat baik kepada kedua ibu bapanya, kecuali jika mereka mendesaknya melakukan perbuatan syirik maka janganlah ia menurut kehendak mereka yang salah itu.

Kemudian Allah Ta'ala memerintahkan Nabi Muhammad (s.a.w.) dan umatnya membaca Al-Qur'an, memahami dan mengamalkannya, serta mendirikan sembahyang dengan tetap dan sempurna, ikhlas dan khusyu', kerana sembahyang yang demikian keadaannya akan mencegah orang yang mengerjakannya daripada perbuatan-perbuatan yang keji dan mungkar; dan hendaklah sentiasa menyebut serta mengingati Allah Ta'ala, kerana yang demikian, sangat besar manfaatnya.

Diterangkan pula, kalau berlaku perbahasan ugama di antara orang-orang Islam dengan golongan Ahli Kitab (Yahudi dan Nasrani) hendaklah berbahas dengan mereka dengan cara yang baik, lemah-lembut, dan dengan mengemukakan hujah-hujah yang benar yang menunjukkan kebenaran Islam dan kesesatan kaum kafir. Kecuali orang-orang yang menceroboh di antara mereka maka gunakanlah cata yang keras untuk menentang pencerobohannya.

Ditegaskan pula bahawa Al-Qur'an'ul-Karim tetap datangnya dari Allah dengan tidak syak lagi, bahkan ia ayat-ayat keterangan yang jelas nyata, yang terpelihara di dalam hati orang-orang yang berilmu.

Oleh kerana orang-orang Islam dalam zaman Nabi (s.a.w.) telah diganggu dan dihalang daripada menjalankan ugamanya kerana mereka masih kecil bilangannya, lalu diizinkan oleh Allah Ta'ala keluar berhijrah supaya dapat beribadat dengan bebasnya.

Surah ini diakhiri dengan menerangkan perjuangan suci yang sewajibnya dijalankan selagi nyawa dikandung badan. Ya'ni orang-orang yang beriman, yang berjuang menegakkan Islam, akan bertambah lagi mendapat hidayah petunjuk dan taufik ke jalan Allah yang membawa kepada keselamatan di dunia dan di akhirat.

Berjuang untuk menegakkan Islam, sudah tentu dengan berusaha mengembangkan ajaran-ajarannya dan kebudayaannya, menangkis tuduhan-tuduhan golongan lain dengan syarahan dan tulisan, dan mengangkat senjata umat islam dan Negara Islam.

Hadis Hari Ini (17) - Pergaulan Sebenar

Posted: 03 Aug 2011 05:00 PM PDT


Daripada Abu Musa al-Asy'ari RA, Nabi SAW telah bersabda:

Maksudnya: "Orang yang bergaul dengan orang yang soleh dan orang yang bergaul dengan orang yang jahat ibarat orang yang membawa kasturi dan orang yang menghembus alat menyalakan api. Orang yang membawa kasturi sama ada ia memberikannya kepada kamu, atau kamu membelinya, atau kamu akan mendapat bau yang baik. Manakala orang yang meniup alat menyalakan api sama ada ia membakar pakaian kamu atau kamu mendapat bau yang busuk".

Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim 

Kalau Tak Berterima Kasih Jugak Tak Tau La.

Posted: 03 Aug 2011 07:05 AM PDT

Golongan yang selalu menyuarakan ketidak puas hatian mereka kepada Kerajaan



Diharap dengan tawaran ini akan dapat mengurangkan rasa tak puas hati seterusnya datang rasa sayang kepada Kerajaan.

Suka untuk MyMassa berkongsi pepatah Melayu, guru kencing berdiri murid kencing berlari. Jangan terkejut kalau pelajar anda tidak berterima kasih kepada anda jika anda sendiri tiada nilai tersebut dalam diri anda.

Adakah Malaysian Insider Bakal Di Saman MB Perak?

Posted: 03 Aug 2011 05:05 AM PDT



Laporan Portal Mengenai Pilihan Raya Olok-olok Di Perak Satu Provokasi:Zambry

IPOH: Barisan Nasional (BN) Perak boleh mengadakan pilihan raya olok-olok pada bila-bila masa kerana ia sentiasa bersedia untuk menghadapi pilihan raya umum ke-13, kata Menteri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir.

"Tetapi sehingga kini kita tidak pernah mengadakan sebarang pilihan raya olok-olok dan saya dapati laporan (Perak telah buat pilihan raya olok-olok) yang dibuat itu adalah tidak berasas kepada BN negeri," katanya mengulas laporan sebuah portal berita bahawa BN Perak telah mengadakan pilihan raya olok-olok yang berkesudahan dengan kekalahan BN.

Bercakap kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat exco kerajaan negeri pada Selasa, beliau berkata laporan yang dibuat oleh portal berita itu adalah sesuatu yang bersifat provokasi.

"Ia cuba menggambarkan seolah-olah hampir kesemua 24 Ketua Bahagian Umno di Perak enggan menggerakkan jentera sehinggalah nama calon diumumkan," katanya.

Zambry berkata isu berkenaan tidak timbul kerana BN telah menetapkan untuk mengadakan musyawarah dan perundingan bagi membincang dan mencapai persetujuan dalam sebarang perkara termasuk soal calon.

Pemilihan calon telah dimulakan sejak awal berdasarkan kepada kriteria yang ditetapkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak iaitu calon mestilah orang yang disukai rakyat dan boleh memenangi pilihan raya, katanya.

"Saya telahpun menerima senarai pendek calon dan senarai itu sedang melalui beberapa proses penilaian. Kita ada formula di BN di mana ianya adalah melalui prinsip persefahaman," katanya.

Zambry berkata calon-calon berpotensi telahpun dikenal pasti dan ianya termasuk mereka yang sedang berkhidmat dan muka baru. - BERNAMA

Hari ini MB Perak menafikan wujudnya pilihan raya olok-olok di Perak seperti yang dilaporkan oleh Malaysian Insider pada 1 Ogos lalu.


Pilihan raya olok-olok: BN boleh hilang Perak, Negeri Sembilan
TERKINI @ 07:59:16 AM 01-08-2011
Oleh Jahabar Sadiq
Editor
August 01, 2011
KUALA LUMPUR, 1 Ogos — Barisan Nasional (BN) boleh kehilangan Perak dan Negeri Sembilan pada pilihan raya umum ke-13, demikian menurut keputusan pilihan raya olok-olok melainkan parti-parti komponennya meletakkan muka-muka popular yang berpotensi dan memastikan jentera di peringkat akar umbi menjana sokongan pengundi.

The Malaysian Insider difahamkan pilihan raya latihan yang diadakan baru-baru ini menunjukkan BN boleh kehilangan sehingga 15 daripada 56 kerusi di Johor, dikuasai Pakatan Rakyat (PR).

Persekitaran itu tidak pernah diduga tetapi BN telah hilang enam kerusi di Johor pada pilihan raya umum 2008.

Daripada enam kerusi itu PAS menguasai dua manakala DAP pula empat.

Difahamkan Perlis, di mana BN menguasai 14 daripada 15 kerusi, kemungkinan akan kehilangan beberapa kerusi Dewan Undangan Negeri dan salah satu daripada tiga bahagian Parlimen di tangan Pakatan Rakyat disebabkan kemarahan penduduk negeri itu mengenai isu Wahabi termasuk tindakan meletakkan Mufti Perlis Dr Juanda Jaya dalam senarai pengganas.

"Pilihan raya olok-olok ini menunjukkan banyak kelemahan. Dan, isu Wahabi tidak membantu," kata satu sumber Umno kepada The Malaysian Insider.

Seorang pemimpin Umno yang semakin meningkat juga memberikan sentimen yang sama sambil menegaskan, BN perlu meletakkan muka-muka baru untuk menyegarkan kedudukan perikatan itu sementara memastikan jentera peringkat bawah peringkat aktif bagi mendapatkan sokongan menyeluruh.

"Masalahnya ialah jentera Umno boleh bekerja jika diberikan motivasi, tetapi ahli parti komponen kelihatan tidak diberikan motivasi," kata pemimpin Umno itu.

Beliau mendedahkan bahawa Umno hanya boleh menang 27 daripada 59 kerusi Dewan Undangan Negeri di Perak meskipun BN memerintah semula negeri itu sejak awal 2009 ekoran tindakan melompat parti melibatkan tiga wakil rakyat dari Pakatan Rakyat.

Pada Jun lalu, Umno negeri itu yakin boleh menang 33 kerusi dengan Menteri Besar Perak Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir menolak laporan The Malaysian Insider bahawa kemenangan hanya boleh dipastikan jika calon yang betul dipilih kali ini.

Difahamkan beberapa pemimpin Umno bahagian di Perak keberatan untuk berkempen atau mendaftar pemilih baru melainkan mereka pasti akan menjadi calon pilihan raya umum ke-13.

"Umno Perak kuat dan boleh menang 33 kerusi negeri tetapi pemimpin-pemimpin bahagian tidak mahu bergerak kecuali mereka atau calon pilihan mereka diturunkan," kata sumber Umno ketika itu.

Pada Mac 2008, Umno bertanding di 34 daripada 59 kerusi Dewan Undngan Negeri di Perak dan menang 27 kerusi manakala MCA pula satu. Pakatan Rakyat memperoleh 31 kerusi.

"Keadaan tidak berubah di Perak dan kini keadaan yang sama wujud di Negeri Sembilan memandangkan pembangkang menjadi semakin kukuh, melihat pada kemungkinan Datuk Seri Mohamad Hasan tidak akan kekal sebagai menteri besar," kata sumber Umno.

Mohamad disebut-sebut akan bertanding kerusi Parlimen.

Kata sumber itu, mereka melobi dengan kuat untuk mendapatkan kerusi Menteri Besar Negeri Sembilan.

"Tetapi mereka lupa bahawa kemenangan ketika pilihan raya umum 2008 adalah tipis," katanya lagi.

Di negeri itu, BN menguasai 21 daripada 36 kerusi manakala 15 dimenangi Pakatan Rakyat, yang yakin untuk mengambil alih negeri itu kali ini.

Pakatan Rakyat yang terdiri daripada DAP, PKR dan PAS kini menguasai kerajaan negeri Kelantan, Kedah, Pulau Pinang dan Selangor selain memperoleh 82 kerusi Parlimen.

Perikatan itu menyasarkan akan memperoleh lebih banyak kerusi kali ini dan mengurangkan lagi majoriti BN pada pilihan raya umum ke-13.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak tidak memberi bayangan bila pilihan raya umum akan diadakan tetapi timbalannya Tan Sri Muhyiddin Yassin telah memberitahu BN agar bersedia untuk menghadapi pilihan raya umum dalam waktu terdekat.

Kebanyakan penganalisis dan pemimpin pembangkang menjangkakan pilihan raya umum akan diadakan dalam tempoh setahun ini tetapi ada juga mengatakan ia kemungkinan diadakan seawal November ini selepas Bajet 2012 dibentangkan di Parlimen awal 7Oktober dan sebelum perhimpunan agung tahunan Umno.


MyMassa rasa, MB Perak patut saman Malaysian Insider kerana mengeluarkan artikel palsu.

Sebelum ni MB Perak pernah menang saman RM100juta ke atas Wan Azizah dan Suara Keadilan kerana menfitnah beliau ditahan sebagai pengganas di US.

Saman ke atas Malaysian Insider memang ditunggu-tunggu oleh ramai pihak yang selama ini menantikan tindakan keras daripada SKMM namun apa yang ditunggu-tunggu tidak kunjung tiba. Kemenangan saman terhadap Malaysian Insider sedikit sebanyak akan mencalarkan kredibilit portal media tersebut yang banyak membuat onar selama ini.

*Cer saman, cer saman....

Jangan Jadi Macam Mamat Ni.

Posted: 03 Aug 2011 02:29 AM PDT

Sengal nak mampus.



Tambahkan pengetahuan anda.

Ketahui apa itu sistem biometrik yang akan diperkenalkan oleh SPR.

Selain itu, sistem biometrik juga digunakan untuk membersihkan senarai pengundi sudah meninggal dan juga pertindihan nama kerana semuanya akan disaring dengan menyuaikan cap jari dalam database JPN.

Sistem ini juga lebih baik daripada dakwat kekal kerana perbelanjaannya adalah one off manakala dakwat kekal perlu dibeli setiap kali SPR hendak menjalankan pilihan raya.

*Fikir-fikirkan...

PANAS!!! Video operasi MAKSIAT Suhardi si Peeping Tom

Posted: 03 Aug 2011 01:35 AM PDT




Panas sahaja MyMassa tengok video-video di atas. Bukan apa, kalau sudah jelas budak-budak itu buat salah, tangkap dan dakwa sahajalah! Apa perlunya ditanya soalan-soalan yang mengaibkan? Dan apa juga perlu dirakam aksi-aksi sumbang yang tidak boleh jadi bahan bukti (bukti video itu besi: Hadi Awang) di mahkamah syariah pun?

Pada kami, ini semua hanyalah usaha jelek untuk mengaibkan anak bangsa sendiri. Cuba bayangkan kalau orang bukan Islam gunakan video di atas untuk hina ajaran ISLAM itu sendiri?!! Siapa yang hendak bertanggungjawab masa itu? Suhardi?!!

Blogger Pembangkang Kantoi Dalam Isu SPR - JPN. Apa Kaitan Dengan Azmin?

Posted: 03 Aug 2011 12:31 AM PDT

Tahniah para blogger BN yang bersatu hati menjawab isu MyPR - MyKad yang dibongkarkan oleh pembangkang.

Blogger Double Y yang kini mengganas dengan pendedahan-pendedahan panas ada buat pendedahan mengenai perkara ini. Anda boleh membaca pendedahan yang dibuat oleh Double Y di sini.

MyMassa juga ada pendedahan yang ingin kami buat iaitu berkenaan modus operandi pembangkang mengenai isu ini. Kesilapan blogger pembangkang akan mendedahkan dan membogelkan siapa wakil rakyat mereka yang sebenar.

Semalam, isu Mismah yang dimainkan oleh Malaysiakini disambut kencang oleh blogger sebelah sana bagai mendapat peluru paling ampuh. Selain daripada isu Mismah, beberapa blogger pembangkang seperti Poji (Perisik Rakyat) dan Tulang besi (Malaysia Waves) ada jugak main isu ini tapi dari sudut berbeza. Berikut adalah isu MyPR-MyKad yang dimainkan oleh Poji dan Tulang Besi (boleh tengok kat sini):

PRU-13: Misi Pertahan Kuasa Dengan Kod "71"




Jelas dari sumber maklumat Website Suruhanjaya Pilihanraya sendiri dengan jelas, tiada menyatakan bahawa hanya "Warganegara Malaysia" sahaja yang ditakrifkan sebagai "layak" mendaftar sebagai pengundi dan layak mengundi setelah permohonan diluluskan.

Dalam Laman Rasmi Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia juga tiada dinyatakan bahawa "Pemastautin Tetap" juga layak sebagai pengundi. Hanya "Warganegara Malaysia" sahaja layak sebagai pengundi.

Dibawah ialah contoh MyPR ataupun Kad Pengenalan Malaysia Pemastautin Tetap (Bukan Warganegara Malaysia).


Dibawah ialah deretan nombor Kad Pengenalan Pemastautin tetap Bukan Warganegara Malaysia yang dikesan telah didaftarkan sebagai pengundi di Malaysia:
1. 530824715008
2. 671219715084
3. 380424715016
4. 650503715054
5. 501124715020
6. 561210715515
7. 600602715505
8. 690510715008
9. 430106715072
10. 470111715030
.
.
169. 610203715099
Buktinya, print screen semakan dilaman Website Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia dibawah:



Kedua-dua blogger pembangkang cuba bermain silap mata dengan menuduh bahawa semua yang mempunyai kod negeri kelahiran 71 sebagai penduduk tetap yang baru mendapatkan MyKad. Sebenarnya orang yang mempunyai kod kelahiran 71 bermaksud pemilik MyKad tersebut lahir di luar negara.

Jika BN menggunakan kod negeri 71 sebagai pengundi hantu, bagaimana dengan  3 ekor hantu ini?




Dah sah-sah Azmin, Saifuddin dan Zuraida juga penduduk tetap (PR). Pembangkang lagi teruk, bukan pakai penduduk tetap sebagai pengundi tetapi sebagai pemimpin!

Satu lagi perkara yang mengantoikan blogger pembangkang adalah mereka menyenaraikan pengundi yang didakwa sebagai orang baru dapat MyKad tetapi mempunyai No Kad Pengenalan Lama. Pelik bin Ajaib!




Lebih bertambah pelik adalah dua mangkuk ayun (poji dan tulang besi) menyenaraikan nama HASIBUAN! Kalau sesiapa yang tak tau, Hasibuan adalah nama keluarga bagi orang Mendailing yang terkenal selain daripada NASUTION dan SIREGAR! Satu kapal dengan Saifuddin la ni. Dan orang Kajang memang tau orang Mendailing ni antara penduduk terawal di Kajang. Jadi takdelah isu orang Mendailing baru dapat PR sebab si mendailing bernama Saifuddin tu tak pulak korang panggil dia penduduk tetap walaupun ICnya 71.

Kesian dua orang blogger mangkok ni. Sebab keceluparan mereka, MyMassa terpaksa mendedahkan 3 orang penduduk tetap (ic 71) yang bercita-cita nak perintah Malaysia. Masing-masing ada jawatan tinggi dalam PKR, Timbalan Presiden, Ketua Wanita dan Setiausaha Agung.

*Apa lagi dah dapat IC Azmin, Saifuddin dengan Zuraida ni. Macam-macam korang boleh buat kalau pandai guna. Nak check saman pun boleh!

GEMPAR!!! Suhardi Mat Isa sebenarnya KAKI SKODENG!!!

Posted: 02 Aug 2011 11:35 PM PDT



Cis!!! Rupa-rupanya si Suhardi munafik ini bukan sahaja pandai "mati hidup semula", bahkan seorang PEEPING TOM rupa-rupanya! Perbuatan keji beliau yang berselindung di sebalik operasi mencegah maksiat ini sebenarnya pernah didedahkan sendiri oleh majalah Mastika pada tahun 2005. Malahan, Suhardi sendiri membenarkan wartawan Mastika untuk turut serta dalam operasi seharian beliau di Tasik Cempaka, Bangi ketika itu.

Peeping Tom

From Wikipedia, the free encyclopedia
Peeping Tom may refer to:
  • a Voyeur, someone who derives sexual pleasure from observing other people

Sebenarnya jika diperhalusi artikel "Mastika BONGKAR MAKSIAT: Belum terlewat SELAMATKAN MEREKA" (Mei 2005), banyak persoalan yang timbul mengenai motif sebenar dan keikhlasan si Suhardi ini dalam menjalankan operasi skodeng tersebut. Ini adalah kerana menurut Mastika, Suhardi melaksanakan operasi tersebut di bawah nama Pertubuhan Kebajikan Darul Islah Selangor (PERKID), atau dengan maksud lainnya, operasi tersebut dijalankan tanpa tauliah daripada penguatkuasa agama negeri iaitu JAIS. Dikatakan juga Suhardi dan pasukan khasnya akan mengawasi Tasik Cempaka selama 24 jam (tidak ada kerja lain selain mencari aib manusia-sifat terpuji khawarij PAS) bagi memastikan tidak berlaku sebarang perbuatan sumbang dan maksiat. Niat itu memang nampak cantik, namun apa yang ingin dipersoalkan di sini adalah motif sebenar di sebalik segalanya...

Dengan mengambil satu sampel kes tangkapan, beliau dan pasukannya akan meneropong (skodenglah tu...) daripada jauh mana-mana pasangan yang disyaki berpotensi untuk melakukan maksiat. Namun, satu perkara yang agak pelik di sini adalah, beliau akan menunggu dan merakam aksi-aksi PANAS pasangan tersebut sehinggalah ke satu saat yang dirasakan sesuai, dan seperti dalam kes ini, ketika pasangan gadis terbabit sedang mengalami puncak syahwat!

Kemudian geng Suhardi akan mengambil kesempatan saat-saat memalukan itu untuk menerjah pasangan terbabit sambil memalukan mereka dengan pelbagai soalan yang mengaibkan, seperti "kamu sedang seks oral ya tadi?" atau "pernah dia *^%$ awak?". Dan dengan menggunakan title haji, si Suhardi akan mentarbiah dan menemubual si gadis (sahaja), konon-kononnya untuk menginsafkannya, walhal niat sebenarnya untuk mengorek dan mengumpul cerita-cerita panas yang lain.

Lebih memalukan, si Suhardi ini akan memanggil pula beberapa pihak luar untuk dipertemukan dengan keluarga pasangan yang terlibat di tempat tangkapan. Dan sesungguhnya, perbuatan ini telah mengakibatkan aib yang amat sangat kepada ahli keluarga yang terlibat, sehinggakan Mastika sendiri merekodkan kejadian bergambar bagaimana seorang kakak menempeleng adiknya  (dalam keadaan kedua-duanya meraung kesedihan) di khalayak ramai dan kejadian di mana seorang ibu mati-mati tidak mengaku anak kepada darah daging sendiri kerana terlalu malu diaibkan oleh Suhardi.

Namun, di sebalik semua kejadian di atas, Suhardi dan gengnya tidak pernah pula melaporkan pasangan-pasangan yang terkantoi tadi ke mana-mana pejabat agama. Dan yang lebih pelik lagi, tidak lama selepas pendedahan Mastika itu, secara tiba-tiba banyak pula gambar  dan video rakaman aksi sumbang pasangan yang dirakam  terutamanya di Tasik Cempaka tersebar di Internet (sehinggakan pernah disirikan). Mungkin agaknya ketika itu Amanat Hadi 2011 ini belum dikeluarkan lagi...



Jadi apakah sebenarnya tujuan si Suhardi mengadakan operasi 24 jam itu ?!! Adakah sebagai platform untuk beliau mengumpul bahan-bahan panas (beliau sendiri mengaku dalam temubual Mastika tersebut bahawa beliau pernah kecewa kerana kameranya yang mempunyai gambar-gambar first class pecah kerana dihempas), termasuklah cerita-cerita panas, terutamanya daripada gadis-gadis yang terlanjur untuk stok sendiri?!! Dan yang lebih penting, mengapakah Suhardi tidak lagi melaksanakan operasi serupa sekarang?!! Apakah kerana dilarang oleh DAP yang menguasai MPKj ketika ini?!!

Walau apa sekali pun, tindakan Suhardi mengintip aksi seks orang lain adalah bercanggah sama sekali dengan ajaran ISLAM!!! Malahan Rasulullah sendiri tidak pernah menjalankan operasi cegah maksiat!!! Malahan, Baginda sendiri seboleh-bolehnya akan mendiamkan perkara-perkara yang memalukan sesama manusia daripada menjadi aib yang terbuka (Rasulullah SAW diriwayatkan tidak pernah melaksanakan Hudud Zina berdasarkan kepada empat saksi) Jadi si Suhardi ini bertindak mengikut ajaran dan sunnah siapa sebenarnya?!! Dan ke manakah perginya semua gambar dan rakaman video panas yang dirakam oleh geng Suhardi selama ini?!! Agaknya bahan-bahan dalam blog SABUL itu berpunca daripada si munafik ini, tak? 

Saidina Umar al-Khattab r.a, adalah seorang khalifah yang amat digeruni kerana ketegasannya dan kewibaannya. Suatu hari ketika beliau berjalan dia terlihat ada pasangan sedang berzina, akan tetapi beliau tidak terus menyerbu pasangan itu malah beliau bertanya dahulu kepada Saidina Ali r.a. Saidina Umar bertanya " Jika adaseorang lelaki melihat orang sedang berzina apa harus dia lakukan?" Saidina Ali menjawab "Senyaplah jika kamu itu Amirul Muknin". Jika semua muslim menutup aib saudaranya maka Allah akan menutup aibnya di akhirat.
 
Kebolehan Suhardi mengaibkan orang lain di khalayak ramai seharusnya diberikan satu "pujian" yang istimewa, kerana ia telah mengakibatkan tekanan perasaan dan perpecahan keluarga yang serius di kalangan orang Islam!!! Patutlah sekarang ini Suhardi sudah upgrade dengan peranan yang lebih besar...



Agak-agaknya, Suhardi dan gengnya hendak interview dan tarbiah tidak amoi dalam video seks abang Nuar tu?!!     

 

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 03 Aug 2011 10:02 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Azmin Ali & Khalid Ibrahim Campurtangan di UNISEL

Posted: 03 Aug 2011 09:12 PM PDT



Bukti campurtangan Azmin Ali dan Khalid Ibrahim hingga menyebabkan perletakan jawatan Naib Canselor UNISEL. Malah Khalid Ibrahim tidak menafikan beliau campur tangan di UNISEL (baca sini). Azmin Ali menulis di Twitter kononnya inginkan Naib Canselor yang memahami aspirasi pelajar. Bukan aspirasi pelajar yang dimahukan Azmin, tetapi aspirasi PKR dan DAP yang dimahukan. Azmin sekali lagi spin cerita.

Apa yang dimahukan oleh Khalid Ibrahim perlu dilaksanakan oleh Naib Canselor UNISEL biarpun tidak mengikut prosedur. DAP dan PKR telah meruntuhkan gedung ilmu di UNISEL dengan mendesak memecat tiga orang pegawai di UNISEL. Memo di bawah ini adalah bukti campur tangan Khalid Ibrahim yang mahu UNISEL jadi universiti PKR dan DAP.


Pembangkang Bikin Fitnah Lagi

Posted: 03 Aug 2011 05:56 PM PDT



Free Malaysia Today, sebuah laman pro pembangkang telah mengadakan satu lagi cerita fitnah kononnya 50 orang bekas ahli parlimen UMNO mendesak Dato' Seri Najib meletak jawatan. Dakwaan itu tidak benar sama sekali setelah disemak dengan PENAWAR ( Pertubuhan Mantan Wakil Rakyat UMNO).

Cerita yang direka ini adalah untuk mengalihkan isu PAS sedang berunding untuk menggantikan Anwar Ibrahim dengan Tengku Razaleigh sebagai ketua pembangkang yang baru. Teknik diversion yang cuba dibuat oleh laman pro pembangkang ini hanyalah sekadar untuk mencipta persepsi baru terhadap rakyat. Cuba melemahkan kepimpinan Dato' Seri Najib yang kini mendapat sokongan yang semakin meningkat. Sesudah mencipta cerita palsu tentang kad pengenalan Mismah kini mereka reka lagi cerita palsu ini. Sudah-sudahlah mencipta persepsi tidak benar. Tiga orang ahli parlimen pembangkang ini berstatus Permanent Resident (PR)?




Akhirnya yang kantoi adalah tiga orang ahli parlimen pembangkang yang dikatakan pendatang asing. Baca pendedahan Mymassa ini. Sebenarnya orang yang mempunyai kod kelahiran 71 bermaksud pemilik MyKad tersebut lahir di luar negara. Tiga orang ahli parlimen pembangkang iaitu Azmin Ali, Saifuddin Nasuiton dan Zuraidah Kamaruddin lahir di luar negara dan mendapat kerakyatan di Malaysia. Mereka bertiga ini lahir di negara mana? Sila dedahkan kepada rakyat perkara ini.

Siapa Jadi Naib Canselor UNISEL Sebenarnya?

Posted: 03 Aug 2011 05:46 AM PDT

2 Ogos 2011, Dr Rosli Saruwono telah mengambil keputusan meletak jawatan dalam masa 24 jam. Keputusan tersebut dibuat kerana Dr Rosli tidak ingin bersekongkol untuk memecat tiga orang pegawai UNISEL tanpa melalui prosedur yang sepatutnya (baca sini). Dr Rosli menyatakan ketika baru dilantik bahawa beliau tidak akan mahu menjadi pak turut kepada sesiapa? Siapa sebenarnya yang menjadi Naib Canselor di UNISEL?

Institusi pengajian yang diuruskan oleh kerajaan negeri pembangkang amat kejam. Bukan sahaja di UNISEL, sebelum ini di KUIN, pada 25 Mei 2011, enam orang mahasiswa KUIN telah dikenakan tindakan tatatertib yang keras oleh universiti milik kerajaan negeri Kedah tersebut. Timbalan Dekan turut dibuang oleh KUIN (baca sini).




Laporan polis yang dibuat oleh seorang pelajar Master Kejuruteraan Mekanikal pada 11 Mac 2009 di UPM sebelum pensyarah tersebut menyertai UNISEL (baca sini). Bagaimana UNISEL boleh melindungi orang sebegini yang mempunyai kes dan diterima masuk ke UNISEL? Siapa yang menjadi Naib Canselor di UNISEL sebenarnya? Mana dia kumpulan Pro Mahasiswa yang merempuh pintu di UPM dalam isu rogol ini?

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 03 Aug 2011 09:39 PM PDT

PISAU.NET

Posted: 03 Aug 2011 09:22 PM PDT

PISAU.NET


Umur Panjang Nik Aziz Satu Bala Kepada Khawarij?

Posted: 03 Aug 2011 06:00 PM PDT


Tanda tanda Nik Aziz wali selipar memerangkap MursiDol Am khawarij nak berundur sebenarnya sudah ada. Itupun disebarkan oleh para pemimpin kanan khawarij sendiri.

Tapi seperti biasa tahta dan kuasa tidak semudah itu dilepaskan , sebenarnya Pisau dan rakan rakan blogger lain pun sangat menyokong agar jawatan itu dikekalkan kepada Nik Aziz.Mudahkan kami semua buat kerja dedah bobroknya khawarij.


Berdasarkan akuan daripada Nik Aziz sendiri walaupun enjinnya hanya jalan 1 selinder tetapi dia masih KUAT menjalankan tugas sebagai MB. Entahlah anda bayangkan kalau enjin kereta yang hanya jalan 3 selinder,spark plug mampuih seketul, mesti enjin tu semput. Tapi Nik Aziz 3 selinder tersumbat(3 saluran jatung tersumbat),satu saja yang jalan bayangkan dia punya semput macam mana...

The Star

KOTA BARU: Kelantan Mentri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat has dismissed a local news portal's claims that he has been diagnosed with cancer.

"I admit that three of my heart valves are clogged. Apart from that, I am in the pink of health," he said, adding that a recent medical check up had also shown his cholesterol to be low.

"The claims made by the blog are pure rubbish because doctors have given me a clean bill, except for my heart," he told reporters at his office here Wednesday.

Nik Aziz sudah ada sebatang jalan di Kelantan dinamakan sempena "ketokohan" beliau, Jalan Tok Guru katanya, Ramai kalangan rakyat Kelantan sendiri sudah berasa muak dengan tindak tanduk beliau belum "gol" lagi dah ada nama jalan, memandangkan beliau adalah pemegang eksklusif kunci syurga dek kerana takut peluang ekspress ke syurga terlepas maka tidak ada seorang pun khawarij berani menyangah wali selipar ini.

Siapa yang berani sound tok gulu ni bila dia hina Rasullulah?



Walau apa pun Pisau doakan agar Nik Aziz diberi kesihatan yang baik agar Allah dapat tunjukkan teladan betapa buruknya ulamak akhir zaman bagaikan ular dalam semak.Amin!

Pisau kata "mulut tak ada insuran,nabi pun dia tibai"

3 Ahli Parlimen Pakatan Adalah Pendatang?

Posted: 03 Aug 2011 11:42 AM PDT

Malaysiakini dan blogger pakatan secara tidak langsung berjaya mendedahkan secara eksklusif 3 pemimpin mereka adalah pendatang yang mendapat taraf warga negara.Nombor 71 dalam MyKad kata mereka mewakili pendatang yang mendapat taraf kerakyatan .


Kita "tahu" Malaysiakini dan blogger pakatan selalu menyiarkan berita yang "tulen,berfakta dan bukan fitnah" hasilnya Azmin,Zuraida dan Saifudin terpecah tembelang dan temberang mengenai taraf mereka.




Ajmin asalnya Jawo Barat,pekerjaan asal di kampung juru dandan lelaki memerangkap mat andam,berhijrah ke Malaysia dan mendapat taraf warganegara setelah dikhabarkan mengadai isterinya kepada seorang pembesar negara.
Saifuden dikatakan dari Kalimantan Tengah,menjadi pelarian apabila berlaku rusuhan diantara Dayak dan Madura,kepandaian beliau menjadi tukang karut telah mendapat tempat dihati pembesar negara Malaysia hingga diberi taraf warganegara.

Zureida atau dikenali Mbak Zu,asalnya dari Bandar Pontianak,pekerjaan asal menjadi pengasuh,berhijrah ke Malaysia untuk mengubah nasib,ditangkap beberapa kali,akhirnya mendapat taraf warga negara apabila mengaku beliau anak kelahiran orang asli dari Hulu Selangor.


Kesimpulannya kalau benar bagai dikata tujuan mendedahkan nama Mismah adalah untuk menutup taraf kerakyatan 3 orang pemimpin haprak pakatan.

Pisau kata " tak ada kena mengena yang hidup atau yang mati...hehe"

Sah Azmin,Zuraida Dan Saifudin Pengundi Hantu

Posted: 03 Aug 2011 06:00 AM PDT



Berdasarkan pendedahan blog haprak pakatan dan Malaysiakini yang terkenal dengan pembohongan dan penipuan,terjahan yang mereka buat sudah makan tuan .Penipuan mereka kantoi lagi. Dah banyak kali pembohongan mereka berjaya dikesan oleh para blogger pro BN.

Ikuti kupasan dari Mymassa:-


Semalam, isu Mismah yang dimainkan oleh Malaysiakini disambut kencang oleh blogger sebelah sana bagai mendapat peluru paling ampuh. Selain daripada isu Mismah, beberapa blogger pembangkang seperti Poji (Perisik Rakyat) dan Tulang besi (Malaysia Waves) ada jugak main isu ini tapi dari sudut berbeza. Berikut adalah isu MyPR-MyKad yang dimainkan oleh Poji dan Tulang Besi (boleh tengok kat sini):

PRU-13: Misi Pertahan Kuasa Dengan Kod "71"




Jelas dari sumber maklumat Website Suruhanjaya Pilihanraya sendiri dengan jelas, tiada menyatakan bahawa hanya "Warganegara Malaysia" sahaja yang ditakrifkan sebagai "layak" mendaftar sebagai pengundi dan layak mengundi setelah permohonan diluluskan.

Dalam Laman Rasmi Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia juga tiada dinyatakan bahawa "Pemastautin Tetap" juga layak sebagai pengundi. Hanya "Warganegara Malaysia" sahaja layak sebagai pengundi.

Dibawah ialah contoh MyPR ataupun Kad Pengenalan Malaysia Pemastautin Tetap (Bukan Warganegara Malaysia).


Dibawah ialah deretan nombor Kad Pengenalan Pemastautin tetap Bukan Warganegara Malaysia yang dikesan telah didaftarkan sebagai pengundi di Malaysia:
1. 530824715008
2. 671219715084
3. 380424715016
4. 650503715054
5. 501124715020
6. 561210715515
7. 600602715505
8. 690510715008
9. 430106715072
10. 470111715030
.
.
169. 610203715099
Buktinya, print screen semakan dilaman Website Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia dibawah:






Dah sah-sah Azmin, Saifuddin dan Zuraida juga penduduk tetap (PR). Pembangkang lagi teruk, bukan pakai penduduk tetap sebagai pengundi tetapi sebagai pemimpin!

Baca selanjutnya klik sini
Malang buat haprak pakatan,pembohongan mereka berjaya dipatahkan,sudah sudah lah kalau nak menipu pun.


Pisau kata " makin lama makin teruk depa punya bohong"

Rakaman Pemimpin DAP Ludah PAS,No Islamic State

Posted: 03 Aug 2011 02:30 AM PDT


Jom layan video bagaimana Karpal King dakwah khawarij PAS secara terang terangan sepentas dengan para pemimpin PAS. Tiada negara Islam beb.. bagaikan ,dihiris,disiat,ditampar,diludah dan dipijak.

Mana haprak yang kata langkah mayat dia dulu kalau sapa sapa nak hentam Karpal? Nik Aziz yang kononnya berjaya dakwah Karpal,sekarang siapa sebenarnya yang kena dakwah?

Video rakaman ini adalah yang paling terkini dirakamkan mengenai DAP anti negara Islam.Video ini bukti bahawa khawarij PAS hanya kaldai dan paria dalam pakatan. Nak berdalih apa lagi ?


Pengerusi DAP Kebangsaan Berikrar Tiada Negara Islam Yang Diperjuangkan PAS Ketika Grand Finale DAP Di Kuching (Sehari Sebelum Pilihanraya Negeri Sarawak 2011) Pada 5 April 2011


Pisau kata "Nik Aziz dijanjikan syurga DAP ka sampai gadai hak eksklusif syurga khawarij?"

Regim DAP Habiskan RM1.753juta Skandal Kuari!

Posted: 03 Aug 2011 12:30 AM PDT


CAT, kebanggaan Lim Guan Eng sebenarnya terbukti beratus kali tidak sebagus mana seperti yang di gebang dan bohong kepada rakyat.Dulu cerita pasal projek tambun tanah tanpa melalui tender RM 76juta ,sudah lah tak melalui tender kemudian projek sakit pulak tak ikut spesifikasi.


Terlalu banyak kes,penyelewengan dan tidak cekap pengurusan kerajaan negeri didedahkan. Terkini atas ketidakcekapan dan tidak telus kerajaan negeri telah mengakibatkan REGIM DAP TELAH kehilangan wang rakyat RM1.753juta.


Ini semua berpunca YB Law Choo Kiang yang tidak cekap kerana dakwaan yang salah terhadap pihak kuari.Skandal ini telah menyebabkan kerajaan rakyat kehilangan wang yang banyak.


RM1.753 juta dihabiskan kerana kerajaan negeri yang cekap?telus dan akauntabiliti?



GEORGE TOWN: The DAP-led Penang government has been ordered to repay RM1.753 million to a quarry operator whose operations were frozen after he was accused of under-declaring royalties to the administration.

High Court judge Datuk Yaacob Md Sam yesterday ordered the Seberang Perai Tengah land administrator and the state government, who were named as defendants, to return the amount to Batu Tiga Quarry Sdn Bhd and landowner Ban Seng Huat Sdn Bhd.

The plaintiffs had paid the money after they were accused of under-declaring royalty payments.


Yaacob agreed with the plaintiffs' submission that the defendants had failed to adhere to proper procedures under the National Land Code in appointing state Agriculture and Agro-based Industry, Rural Development and Flood Mitigation Committee chairman Law Choo Kiang to lead the investigation into the quarry operations.

He dismissed the defendants arguments that Law's investigations were valid as the state had full authority over land matters.

Yaacob said the investigations by Law could not be defended in terms of procedures.


He ordered the defendants to immediately pay back the RM1.753 million, at eight per cent interest per annum, to the plaintiffs.

He also ordered the defendants to pay to the plaintiffs all losses and damages suffered as a result of the decision to compel them to pay the royalties to the state two years ago.

The plaintiffs were represented by Tharminder Singh. Muhd Ilmani Ahmad appeared for the defendants.


In 2009, the quarry operator was ordered to pay RM1.753 million in alleged unpaid royalties to the state government.

Batu Tiga was one of three quarries in Seberang Perai Tengah that reportedly had its operations frozen pending investigations into alleged under-declaration of royalty.

The other two were Kuad Sdn Bhd and Saw Chong Teok Quarry Sdn Bhd.-NST



Dek kerana kerugian ini pihak Ketua menteri paling celaka dalam sejarah kerajaan negeri akan sorokkan berita ini dari pengetahuan rakyat. Jika benar telus,cekap dan akauntabiliti,sila masukkan berita ini ke Buletin Mutiara yang dihantar ke seluruh pelusuk negeri.


Tak payah sorok sorok bagi tau kerajaan negeri rugi RM1.753 juta adalah hasil kejayaan melaksanakan CAT.....


Geng PDC takkan diam saja kot,tu kes tanah Bukit Minyak apa cerita..


Pisau kata " guan eng mana berani,sembang saja deras"

Guan Eng Dakwah Khawarij Guna Buah Kurma

Posted: 02 Aug 2011 10:30 PM PDT


Nak tau macam mana rasis chauvanis ultra kiasu seperti Lim Guan Eng beli jiwa melayu selain daripada bayaq RM100.


Lim Guan Eng makan nasi pakai tangan,ada juga gambar dia makan sambil duduk bersila dan berbuka puasa bersama sama.Lepas tibai nasi sampai kenyang ,haprak chauvanis ultra kiasu rasis ni bagi hamper sorang satu.

Nak tau jadi apa lepas tu? Haaa.. puak khawarij pakat sapu ayaq mata yang meleleh berguguran tanda kesyahduan melihat khalifah mereka sudah berjaya didakwah oleh mereka...
Guan Eng bersama proksi beliau dalam PAS,Mat Sapu

Paling buat khawarij PAS tersentuh apabila melihat Lim Guan Eng kunyah buah kurma, kata depa khalifah tu dah dekat dengan Islam...! tibai kurma pun dah kira dekat dengan Islam ka isk..agak agak la..

Guan Eng siang malam punya lah nak tunjuk dia dekat dengan melayu,dakwah atau marketing apek Melaka ini Pisau akui memang berjaya dijual kepada khawarij PAS.Tetapi ingatlah lakonan oleh haprak chauvanis ultra kiasu rasis ini semata mata mahu mengaburi apa yang tersirat.

Pisau kata " takkan la hangpa tak tau,puak tu kalau baik semua bersebab"

JURI RAKYAT

Posted: 03 Aug 2011 07:25 PM PDT

JURI RAKYAT


UNISEL Vs UNISEX - Selangor hebat

Posted: 02 Aug 2011 07:33 PM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 03 Aug 2011 03:17 PM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu


Datuk Sri Najib Putar Belit…??

Posted: 03 Aug 2011 01:20 AM PDT

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak tidak pernah menawarkan Stadium Shah Alam kepada sekretariat BERSIH 2.0 untuk berhimpun pada 9 Julai lalu bagi menuntut pembaharuan dalam sistem pilihan raya negara.

Ahli jawatankuasa pemandu BERSIH 2.0, Maria Chin Abdullah (kiri) berkata Najib jelas mahu kembali meraih kepercayaan rakyat dengan mendakwa beliau menawarkan stadium itu tetapi ditolak sekretariat.

"Itu adalah fakta, kalau dia masih nak teruskan dia ada cakap demikian bagi kita buktilah dalam media di mana dia kata (tawar stadium) Shah Alam?" kata Maria ketika dihubungi TV Selangor, semalam.

Maria bagaimanapun mengakui, Najib memang menawarkan supaya perhimpunan itu dilakukan di dalam stadium, namun beliau tidak sesekali pernah menamakan stadium yang dimaksudkannya, sehinggalah sekretariat BERSIH memutuskan untuk berhimpun di Stadium Merdeka, Kuala Lumpur.

"Saya rasa sangat kecewa apabila beliau (Najib) memutar-belitkan kenyataan sebelum ini yang beliau (ada) tawarkan Stadium Shah Alam.

"Dalam kenyataannya sebelum ini Najib tidak pernah menyebut atau menawarkan mana-mana stadium sehingga kami (penganjur BERSIH) memutuskan memilih stadium Merdeka.

"Najib harus memberitahu perkara sebenar," kata Maria dengan nada kesal.

Bulan Ramadhan Yang Mulia Khalid Ibrahim Bubuh Pasir Dalam Periuk Nasi Dr Rosti…

Posted: 02 Aug 2011 08:01 PM PDT

Seteruk-teruk kerajaan BN dalam berpolitik, paling kuat pun, seorang guru yang menyokong parti pembangkang hanya akan ditukar tempat kerjanya sahaja - sebagai contoh isteri Cikgu Mala yang cuba menipu dengan sijil sakitnya. Beliau ditukar tempat kerja, tetapi tidaklah sampai tahap hendak dibuang kerja seperti mana yang berlaku di Unisel. Saya rasa sudah sampai masanya, Pakatan Rakyat dinyahkan dari Selangor. Kononnya memperjuangkan keadilan atas nama rakyat, tetapi terbukti merekalah yang menutup periuk nasi orang lain.
SHAH ALAM 2 Ogos - Datuk Dr. Rosti Saruwono meletak jawatan sebagai Naib Canselor Universiti Selangor (Unisel) dengan notis 24 jam berkuat kuasa esok dipercayai akibat tekanan politik dalaman dan pentadbiran Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor. Rosti yang mengesahkan perkara itu berkata, keputusan itu dibuat berikutan beliau tidak sanggup melaksanakan tindakan terhadap tiga pegawai Unisel yang diarahkan dilucut jawatan.

"Sah saya letak jawatan berkuat kuasa 3 Ogos (esok). Ada keputusan yang tidak sanggup saya laksanakan iaitu melucutkan jawatan tiga pegawai Unisel tanpa memberi sebab dan tanpa mengikut proses. Selamat berpuasa," katanya kepada Utusan Malaysia melalui khidmat pesanan ringkas (SMS) di sini hari ini.

Rosti yang berasal dari Klang pernah berkhidmat sebagai Timbalan Presiden Bahagian Pendidikan Petronas dan Rektor pertama Universiti Teknologi Petronas (UTP). Beliau dilantik sebagai Naib Canselor Unisel pada 2 Mac 2009 bagi menggantikan Prof. Datuk Dr. Mohd. Razali Agus yang mengosongkan jawatan itu pada Julai 2008.

Semasa baru dilantik, Rosti berkata, beliau tidak akan menjadi "pak turut" kepada mana-mana pihak dan ingin memastikan institusi pengajian tinggi swasta milik kerajaan negeri itu tidak dijadikan medan berpolitik. Unisel ditubuhkan pada 23 Ogos 1999 dan kini mempunyai lapan fakulti yang menawarkan pelbagai bidang pengkhususan antaranya kejuruteraan, teknologi maklumat, industri, bioteknologi, komunikasi dan media serta pengurusan perniagaan yang dikendalikan lebih 1,000 tenaga pengajar.

Difahamkan tindakan Rosti itu sebagai 'membantah' keputusan pelucutan jawatan tiga orang pegawai iaitu Pendaftar, Rokmaa Mat, Dekan Fakulti Perniagaan, Prof. Dr. Khalifah Othman dan Pengarah Pemasaran dan Komunikasi Korporat, Halid Hasbullah yang dicadangkan dalam satu rumusan memorandum yang dikemukakan kepada Jawatankuasa Siasatan Exco Kerajaan Negeri.

Memorandum itu disediakan dan ditandatangani oleh empat pegawai tertinggi lain di Unisel pada 16 Mei lalu terhadap tiga pegawai Unisel berkenaan atas tuduhan tertentu yang dipercayai membabitkan salah tadbir urus universiti itu. Tuduhan yang disertakan dalam memorandum berkenaan turut melibatkan Rosti yang dicadangkan meletak jawatan dan digantikan dengan serta-merta.

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dikatakan telah mengeluarkan arahan kepada Naib Canselor itu untuk memecat tiga pegawai berkenaan. Namun, keputusan Abdul Khalid itu difahamkan tidak diterima oleh Rosti atas alasan tidak mengikut tatacara perundangan dan tatatertib Unisel. Menurut sumber Utusan Malaysia, ketiga-tiga pegawai berkenaan tidak pernah diberikan surat tunjuk sebab dan tidak diberi peluang untuk membela diri. Bagaimanapun, sehingga petang ini tiada sebarang kenyataan rasmi dikeluarkan oleh Unisel dan pejabat Menteri Besar berhubung perletakan jawatan Rosti.

House PK

Posted: 03 Aug 2011 02:17 PM PDT

tun faisal dot com

Posted: 03 Aug 2011 02:03 PM PDT

tun faisal dot com


#BersihStories - Azmin dan Mismah, kedua-duanya pengundi Pemastautin Tetap #bersih

Posted: 03 Aug 2011 01:51 PM PDT



Kantoi! Penipuan PR (Penipu Rakyat), portal berita Malaysiakini (Meloyakini) dan blogger-blogger mereka menyebabkan sebahagian besar penyokong mereka mula menyedari bahawa Bersih, bukan suatu gerakan yang tulus seperti yang digembar-gemburkan, sebaliknya layak diklasifikasikan sebagai satu penipuan politik (political scam) yang dipenuhi adegan-adegan pembohongan.

Tidak cukup dengan lakonan Suhardi, Mat Sabu dan Anuwar, hari ini, kewujudan political scam Bersih cuba disahkan dan diberi justifikasi melalui penipuan kisah pengundi PR bernama Mismah di dalam daftar pemilih.

Namun Allah Maha Kuasa, tidak berapa lama selepas penipuan ini dibuat, ia telah dipatahkan oleh blogger MyMassa dan Double-Y. Saya suka merekodkan hujah blogger MyMassa yang menangkis pembohongan portal Meloyakini dan blogger pembangkang di dalam blog ini sebagai rujukan di masa depan.

Tidak habis-habis mereka menipu - bermula dengan melanggar perintah DYMM Yang Di Pertuan Agong, diikuti dengan kematian Suhardi dan kecederaan parah Mat Sabu dan Anwar, disusuli laporan keputusan Pilihan Raya Olok-olok BN yang tidak pernah diadakan seterusnya kewujudan Mismah yang kononnya menjadi pengundi selepas hanya 4 jam menjadi warganegara.

Memang tugas mereka untuk menipu rakyat Malaysia. Jika tidak mereka tidak akan mendapat upah untuk menyara keluarga, isteri dan anak-anak. Cuma kita sebagai rakyat Malaysia, setelah mengetahui cara mereka menyara hidup, perlu menjadi lebih berhati-hati agar tidak terpedaya berulang kali dengan penipu bersiri ini.

Pesan Rasulullah saw;

"Tidaklah seorang mukmin akan disengat dua kali dari satu lubang (sarang binatang) yang sama." (Hadis Sahih dari Abu Hurairah r.a; diriwayatkan oleh Bukhari dan Muslim)


Ikuti kupasan dari Mymassa:-


Blogger Pembangkang Kantoi Dalam Isu SPR - JPN. Apa Kaitan Dengan Azmin?

Tahniah para blogger BN yang bersatu hati menjawab isu MyPR - MyKad yang dibongkarkan oleh pembangkang.

Blogger Double Y yang kini mengganas dengan pendedahan-pendedahan panas ada buat pendedahan mengenai perkara ini. Anda boleh membaca pendedahan yang dibuat oleh Double Y di sini.

MyMassa juga ada pendedahan yang ingin kami buat iaitu berkenaan modus operandi pembangkang mengenai isu ini. Kesilapan blogger pembangkang akan mendedahkan dan membogelkan siapa wakil rakyat mereka yang sebenar.

Semalam, isu Mismah yang dimainkan oleh Malaysiakini disambut kencang oleh blogger sebelah sana bagai mendapat peluru paling ampuh. Selain daripada isu Mismah, beberapa blogger pembangkang seperti Poji (Perisik Rakyat) dan Tulang besi (Malaysia Waves) ada jugak main isu ini tapi dari sudut berbeza. Berikut adalah isu MyPR-MyKad yang dimainkan oleh Poji dan Tulang Besi (boleh tengok kat sini):


PRU-13: Misi Pertahan Kuasa Dengan Kod "71"




Jelas dari sumber maklumat Website Suruhanjaya Pilihanraya sendiri dengan jelas, tiada menyatakan bahawa hanya "Warganegara Malaysia" sahaja yang ditakrifkan sebagai "layak" mendaftar sebagai pengundi dan layak mengundi setelah permohonan diluluskan.

Dalam Laman Rasmi Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia juga tiada dinyatakan bahawa "Pemastautin Tetap" juga layak sebagai pengundi. Hanya "Warganegara Malaysia" sahaja layak sebagai pengundi.

Dibawah ialah contoh MyPR ataupun Kad Pengenalan Malaysia Pemastautin Tetap (Bukan Warganegara Malaysia).


Dibawah ialah deretan nombor Kad Pengenalan Pemastautin tetap Bukan Warganegara Malaysia yang dikesan telah didaftarkan sebagai pengundi di Malaysia:
1. 530824715008
2. 671219715084
3. 380424715016
4. 650503715054
5. 501124715020
6. 561210715515
7. 600602715505
8. 690510715008
9. 430106715072
10. 470111715030
.
.
169. 610203715099
Buktinya, print screen semakan dilaman Website Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia dibawah:






Dah sah-sah Azmin, Saifuddin dan Zuraida juga penduduk tetap (PR). Pembangkang lagi teruk, bukan pakai penduduk tetap sebagai pengundi tetapi sebagai pemimpin!
Baca selanjutnya klik sini
Malang buat haprak pakatan,pembohongan mereka berjaya dipatahkan,sudah sudah lah kalau nak menipu pun.


#BersihStories Kenyataan Akhbar Penuh JPN mengenai penipuan kisah pengundi PR bernama Mismah #bersih

Posted: 03 Aug 2011 07:23 AM PDT


KENYATAAN AKHBAR OLEH JABATAN PENDAFTARAN NEGARA MALAYSIA


Pertimbangan permohonan taraf Warganegara Malaysia tertakluk di bawah Perlembagaan Persekutuan di bawah perkara-perkara berikut:

  • Perkara 15 : Isteri kepada Warganegara
  • Perkara 16: Mereka yang lahir di Malaysia sebelum tarikh Kemerdekaan (sebelum 31 Ogos 1957)
  • Perkara 19: Warga Asing yang telah bermastautin tetap di Malaysia tidak kurang dari 12 tahun.

Sejak 9 April 2009 hingga 15 Julai 2011, YB Menteri Dalam Negeri, Dato' Seri Hishamuddin Tun Hussein telah menimbangkan sebanyak 72,334 permohonan Taraf Kewarganegaraan Malaysia. Daripada jumlah tersebut, sebanyak 29,290 permohonan telah diluluskan.

Angka ini adalah merupakan sebahagian daripada KPI Menteri Dalam Negeri di mana sebanyak 219,000 permohonan telah berjaya diselesaikan termasuk 72,334 permohonan Taraf Kewarganegaraan Malaysia, 31,449 permohonan Penduduk Tetap, 108,906 permohonan Daftar Lewat Kelahiran dan 6,311 permohonan di bawah program My-Daftar.

Berkaitan kes Mismah, dakwaan bahawa beliau menjadi warganegara dalam tempoh 4 jam setelah mendapat taraf Penduduk Tetap (atau PR) adalah tidak benar. Rekod menunjukkan bahawa beliau telah mendapat taraf Penduduk Tetap pada 17 Julai 1982. Beliau telah diluluskan Taraf Kewarganegaraan Malaysia pada 31 Januari 2011 di bawah Perkara 19 Perlembagaan Persekutuan selepas 29 tahun memegang taraf Penduduk Tetap Malaysia

Sekian, terima kasih.


Datin Jariah binti Mohd Said
Ketua Pengarah
Jabatan Pendaftaran Negara Malaysia
Kementerian Dalam Negeri
03 Ogos 2011

#BersihStories Mismah - another lie in #bersih tales?

Posted: 03 Aug 2011 03:39 AM PDT


Selepas pendedahan jawapan dari SPR, blogger Double-Y mendedahkan pula tentang identiti Mismah. Siapa Mismah? Ikuti laporan terjah dari Double-Y di bawah:

UPDATE :

Identiti Mismah didedahkan!!


Mismah telah memegang status Permaustatin Tetap (PR) pada 17 Julai 1982. Manakala isu yang paling mustahak di sini adalah Mismah telah mendapat taraf kewarganegaraan pada 31 Januari 2011

Maknanya Mismah sudah 29 tahun menetap di Malaysia dan telah mendapat status sebagai warganegara lebih kurang 7 bulan lepas.

Menurut undang-undang antara syarat yang ditetapkan untuk melayakkan seseorang memohon taraf kewarganegaraan adalah :

  • Pemohon telah bermastautin dalam Persekutuan selama tempoh kesemuanya tidak kurang daripada 10 tahun dalam 12 tahun termasuk 12 bulan terdahulu daripada dan hingga tarikh permohonan dikemukakan.
  • Pemohon berniat untuk bermastautin dalam Persekutuan selama-lamanya.
  • Pemohon berkelakuan baik.
  • Pemohon mempunyai pengetahuan dalam Bahasa Melayu yang memadai.
  • Pemohon hendaklah ditaja oleh dua orang penyokong bertaraf warganegara.

Malaysiakini sudah mula 'spin' kata SPR tukar status Mismah dalam laporan hari ini.

Tapi saya kata Malaysiakini yang tukar laporan bukan SPR. Hahaha...

Apa bukti yang saya ada untuk menyokong kenyataan saya bahawa Mismah telah menetap selama 29 tahun di Malaysia?

baca artikel penuh di

Akhbar Cina terus serang MCA

Posted: 02 Aug 2011 08:45 PM PDT


MCA-DAP-Masyarakat Cina?
1 Ogos 2011
Anak Panah MCA Tersalah Sasar (m/s C11)
Oleh: Kim Yuan

Masalah besar yang MCA lakukan ialah; asyik halakan mata anak panah kepada DAP, terutama sekali di kawasan Kuala Lumpur dan di kawasan negeri Selangor. Isunya mudah sahaja, DAP di negeri Selangor adalah harapan kepada masyarakat Cina, ditatang dan disanjung oleh masyarakat Cina di sana, sesiapa yang menyerang DAP dianggap seperti pelakon Cina (Wong Fei) mereka mengaibkan dan mengutuk Wong Fei di depan Wong Fei, bukan sahaja suara itu tidak dapat didengar masuk ke dalam telinga, sebaliknya dibenci ramai, semakin didengar, orang ramai semakin menjadi berang.

Setiap kali pemimpin MCA kritik DAP, MCA akan kehilangan 1 undi, penyokong MCA semakin menurun, malangnya MCA masih tidak sedarkan diri lagi.MCA halakan mata anak panahnya ke arah kumpulan fanatik, mengkritik kumpulan fanatik yang boleh menyebabkan tidak mendatangkan sebarang kebaikan kepada masyarakat Cina dan dalam pentadbiran kerajaan, jika MCA berani bertindak ke arah itu, sudah tentu MCA semakin diminati oleh masyarakat Cina, sudah tentu pengundi akan kembali kepada MCA.Pada masa dahulu kumpulan pendidikan sekolah-sekolah Cina mendukung slogan "masuk dalam Barisan Nasional" "perbetulkan Barisan Nasional", malangnya cadangan itu semua ditolak bulat-bulat, sehingga ke hari ini perjuangan itu tidak kunjung tiba dan tidak direalisasikan.

Ramai dari kalangan pejuang itu tinggalkan parti Gerakan, ada sesetengahnya terus menyepikan diri, ada juga yang diperbetulkan (diajar) oleh Barisan Nasional.PRU Mac 2008 Gerakan di Pulau Pinang tersungkur, ini menunjukkan Gerakan telah hilang sokongan dari kalangan masyarakat Cina.

MCA mahu bangkit semula perkukuhkan kuasa, sebaliknya MCA tidak boleh menentang dan mengkritik DAP, sepatutnya gunakan kepandaian, kumpulkan kekuatan yang ada bertindak dan menentang kumpulan fanatik, jika tidak berjaya, anggaplah ia sebagai satu perjuangan murni, bertindak itu lebih baik daripada duduk diam menunggu mati, dan akhirnya nanti akan diketepikan oleh pengundi.

(Nota: Dap bukan kebal. Kes kematian Teoh Beng Hock dan skandal-skandal mengenai Ronnie Liu membuktikan Dap ada banyak kelemahan. MCA dan Gerakan perlu terus menyerang Dap dan perlu elak dari bermain game Dap)
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

yang ku dengar dan ku lihat

Posted: 03 Aug 2011 01:58 PM PDT

yang ku dengar dan ku lihat


Edahnya 40hari.

Posted: 03 Aug 2011 09:34 AM PDT


Mereka itu bekas Menteri dan bekas MP UMNO. Jangan pandang ringan. Sekiranya betul apa yang ditulis oleh Mohd Sayuti Omar (MSO) dalam blognya yang bertajuk, 'PENAWAR Desak Najib Letak Jawatan?' memang ada yang tak kena berlaku dalam UMNO.

Dato' Aziz Shamsuddin, Dato' Mokhtar Hashim, Aziz Yassin dan Mohd Tamrin Ghafar adalah nama-nama yang sentiasa disebut dalam persada politik UMNO, mereka ada pengikut dan masih aktif secara diam diam bagi merenung nasib UMNO dibawah pimpinan PM Najib.

Mereka itu sayangkan UMNO dan boleh jadi mereka sudah tidak sanggup melihat kemungkaran berlaku didepan mata maka mereka terpanggil untuk berbincang mencari kata sepakat bagi menentukan UMNO tidak akan tumPAS dalam PRU 13 nanti.

Ramai ahli ahli UMNO sekarang tahu dan sedar bahawa nasib UMNO dalam PRU 13 akan kecundang dengan gelagat kepimpinan Najib bersama isterinya Rosmah, tapi mereka terpaksa membisu kerana takut tidak dipilih menjadi calun pilihanraya terutamanya Ketua Ketua Bahagian dan Ahli Parlimen ataupun Ahli Dewan Undangan Negeri.

Mereka bercakap dibelakang tapi didepan mereka mencium tangan dan membongkok seakan-akan Najib akan menjadi Perdana Menteri selama-lamanya, mereka lupa bahawa mahyuddin selaku Timbalan Perdana Menteri layak jadi Perdana Menteri diatas sifatnya sebagai Timbalan Presiden UMNO.

Yang berani adalah Presiden MIC Palanivel, dari seorang Senator kini telah dilantik sebagai Menteri oleh Najib kerana mengambarkan kaum India tidak akan menyokong BN dalam PRU 13 ini, walau pun partinya tidak menyumbangkan banyak kerusi tapi MIC dapat jawatan 2 Menteri dan 2 Timbalan Menteri.

Sebenarnya bukan PENAWAR saja yang tak suka Najib jadi Perdana Menteri, ramai lagi ahli-ahli UMNO sedang menanti perletakan jawatan oleh Najib yang sedang menunggu untuk berpesta terutamanya genarasi muda yang sedang merasa mereka disisihkan apabila mengenang nasib Ketua Pemudanya iaitu Khaity Jamaluddin tidak diberi penghormatan oleh Najib.

Ahli-ahli UMNO kini sedang menanggong malu terutamanya isu terbaru iaitu kegagalan SPR dan JPN memberi penjelasan yang memuaskan rakyat berhubung dengan pendatang mendapat Kad Pengenalan dan didaftarkan sebagai pengundi. Ini menunjukkan dakwaan pihak Pakatan Rakyat (PR) terdapat undi hantu adalah benar.

Hishamuddin pula terlalu gairah untuk mengambil Biometrik rakyat asing yang berada di Malaysia yang tentu akhirnya yang haram akan jadi halal, tak terkira nanti berapa ramai warga asing yang datang untuk merompak, merogol, mencuri, membunuh, meragut, menipu akan diberi visa untuk membolehkan mereka berada dinegara ini dengan selamat.

Kita bukan hendak mengata tapi lihat nanti.

Sebelum cabar TGNA, kencing dalam tempurung dulu wahai Zaharin MH.

Posted: 02 Aug 2011 11:06 PM PDT


Kalau hebat tu, kosongkan kerusi tunggu PRU13 bertandinglah atas tiket bebas, nak tengok lagu mana 'reyok' jadinya.


Kerana tidak ada jati diri dan peribadi yang cemar maka keluarlah dia dari PKR dan kini jadilah MP Bebas kerana nak masuk UMNO tak ada siapa berahi sebab perangainya huduh dan dikelilingi oleh 'a pek' untuk membuncitkan perut.

Lalu carilah cerita sensasi untuk promosi diri bersengkokol dengan surat kabar dan buatlah kenyataan bodoh bagi mencabar Tok Guru lalu surat kabar yang juga seperti hilang intigreti itu pun tulislah (seperti surat kabar utusan hari ini bertajuk 'buat kenyataan rasmi'). Jelas nampak kebodohan.

Apa yang tak kena dengan Tok Guru jumpa Ku Li, mereka adalah ahli politik daripada Kelantan dan ada perkara yang Ku Li boleh tolong Kerajaan Negeri Kelantan seperti isu royalti minyak. Jadi yang dia tu dok sibuk-sibuk tu dan dikaitkan dengan isu mempelawa Ku Li menganti Anwar Ibrahim tu nampaknya seperti orang sakit O.

Tok Guru tak akan tukar persetujuan yang telah dibuat, Tok Guru menghormati pada janji asalkan tidak berlaku pengkhianatan kepada PAS. Nampaknya ada orang panas punggung dengan ujudnya AMANAH kerana barangkali takut BN akan kalah dalam PRU13 maka riwayat ampu pemimpin UMNO akan berakhir dan harta haram yang dimilikinya akan dijadikan khazanah rakyat lantas mungkin juga penjara sungai buluh tempatnya.

Tidak ada rakyat yang percaya cakap orang yang tak ada prinsip seperti orang yang hisup cigar dalam gambar diatas. Glamour atas kasihan Anwar Ibrahim tapi dikencingnya Anwar Ibrahim, manusia jenis inilah yang akan menjadi bangkai politik selepas PRU13.

Reaksi daripada peminat Imigresen.

Posted: 02 Aug 2011 08:20 PM PDT

inilah akhirnya terjadi kepada rakyat malaysia, apabila sebuah kerajaan tidak prihatin kepada rakyatnya sendiri, asyik dok fikir bagaimana nak perkayakan diri dan kroni, seperti agihan program 6P hari ini dan perlantikan pembekal biometrik yang tidak berpengalaman yang hanya tahu mengutip wang pendahuluan berjuta-juta ringgit.

Salam Tuan Hj, Kenapa perlu pemutihan PATI secara pendaftaran Biometrik walhal kita mengetahui PATI adalah golongan yang perlu kita tangkap dan humban keluar negara dari Malaysia. Kita perlu bertegas dalam memerangi isu ini, jangan sampai satu masa nanti anak cucu kita berjirankan warganegara asing dalam satu kawasan taman perumahan. Kenapa perlu kita sewenang-wenangnya begitu bermurah hati memberikan kerakyatan kepada warganegara asing, MyPR kepada MyKAD dengan melambakkan lagi warganegara asing di tanahair Malaysia dan yang lebih parah mendaftar dan membenarkan mereka menjadi pengundi dalam sistem pilihanraya kita. Apakah ini jelas kezaliman menindakkan hak warganegara Malaysia kepada warganegara asing? Isu Mismah (640704715238) yang pada awal pagi pemegang MyPR, petangnya pemegang MyKAD dan seterusnya automatik termasuk dalam pemprosesan daftar pengundi dalam SPR menunjukkan betapa kezaliman telah menjalar dalam sistem pemerintahan negara kita. Silalah rujuk butiran tersebut sebagai penjelasan terperinci. http://bm.harakahdaily.net/index.php/headline/4675-suruhanjaya-perlu-siasat-pagi-mypr-petang-mykad#.TjibciI2gfg.blogger Ya Allah, jauhkan negaraku, tanahairku tercinta dari anasir-anasir kezaliman. Wasalam.

Haha...masih tak faham lagi, isunya bukan sebab 6P..6P hanyalah umpan, yang sebenarnya 6P adalah modal permulaan melalui deposit dari syarikat agen pengurus untuk pembekal sistem biometrik (kroni peringkat tertinggi - ini cerita bilion-bilion punya bro) yang telah dipasang dipintu-pintu masuk tapi kerajaan masih belum membayarnya lagi. Itu saja. Nostradamus meramalkan: 1. Banyak syarikat akan gigit jari sbb tak dpt volume bagi balik modal apatah lagi Imigresen buka kaunter free. 2. Mungkin ada company pergi kutip jari PATI di Jakarta atau Citagong atau mana-mana sahaja untuk balik modal...hahaha (so angka 3 juta mungkin akan bertambah) 3. PATI apa guna pergi ke syarikat kerana lepas ni biometriknya akan hancus tak serasi dan gagal jadi macam kes biometrik sebelum ini Walau apa pun ini semua hanyalah untuk kutip duit sahaja ianya tak pernah diuji sebelum dilaksanakan itu pasal kelam kabut, Syarikat pembekal adalah syarikat cap ayam RM 2 yg baru tubuh tu...

Apa Yang Tersirat

Posted: 03 Aug 2011 01:49 PM PDT

Apa Yang Tersirat


KDN perlu tampilkan MISMAH dengan segera-bagi merungkai statusnya

Posted: 03 Aug 2011 02:15 AM PDT

KDN perlu tampilkan Mismah-individu yang menjadi bahan pihak pembangkang mempertikai ketelusan jabatan Pedaftaran Negara (JPN), Jabatan Imigresen dan SPR sendiri.

Jangan tunggu lagi, ambillah iktibar tentang Himpunan Bersih, kerana kelambatan bertindak, akhirnya meletup.

Saya tiada kanser, sakit jantung ya: Nik Aziz

Posted: 03 Aug 2011 01:26 AM PDT

Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menafikan beliau menghidap penyakit kanser seperti yang dilaporkan dalam sebuah portal berita tetapi mengesahkan yang beliau kini menghadapi masalah saluran jantung tersumbat yang membatasi pergerakan hariannya.

"Kesihatan saya tak ada apa. Dakwaan itu tak betul...mengarut saja. Saya hanya (hadapi masalah) ada tiga saluran jantung yang tersumbat.

"Cuma dalam rawatan saya terbaru di hospital tiga bulan sekali, saya tanya doktor di musim durian begini kolesterol saya tak tinggi, saya pun pelik," katanya kepada pemberita ketika ditemui di pejabatnya di Kota Bharu hari ini.

Portal berkenaan, www.kelatekito.net dilapor menyebut keadaan kesihatan Nik Aziz semakin serius di mana beliau dikatakan disahkan menghidap sejenis barah.

Laporan itu juga menyebut, masalah kesihatan Nik Aziz itu telah disahkan oleh sekumpulan pakar yang merawatnya ketika dimasukkan di wad Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) beberapa hari sebelum berlangsungnya Ijtimak Pilihan Raya Pas Kelantan.

Ketika ditanya mengenai kenyataan Anggota Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohd Hashim (kanan), yang mencabarnya supaya membuat kenyataan terbuka menafikan pertemuannya dengan Tengku Razaleigh Hamzah berhubung isu mempelawa anggota Parlimen Gua Musang itu menggantikan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai ketua pembangkang, Nik Aziz enggan mengulas lanjut sambil menyifatkan Zahrain sebagai "sampah".

"Dia tak kenal saya, saya tak kenal dia, orang yang lompat macam ini seperti sampah," katanya.- Bernama

Sodomi II: Najib dan Rosmah hanya ke mahkmah jika disepina

Posted: 02 Aug 2011 10:45 PM PDT

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor, bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan dan bekas ketua polis Melaka Datuk Mohd Rodhwan Yusof akan hanya diinterbiu jika mereka disepina.

Perkara itu dimaklumkan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini oleh Peguam Cara Negara II, Datuk Mohamed Yusof Zainal Abiden.

"Menurut afidavit (DPP Mohd) Hanafiah (Zakaria), mereka enggan datang kerana mereka bukan saksi utama," kata Yusof.

"Justeru, mereka akan hanya ke mari jika disepina sebagai saksi."

Ketiadaan komitmen daripada saksi telah menyebabkan peguam Anwar sukar membelannya. Lebih-lebih lagi 71 kenyataan yang dirakamkan oleh polis, sebelum ini, termasuk daripada Najib, Rosmah dan Musa tidak serahkan kepada pihak pembelaan.

Ini berkutan keputusan Mahkamah Persekutuan yang memutuskan Seksyen 112 memperuntukan supaya kenyataan tidak perlu dibekalkan kepada pihak pembelaan.

Peguam Sankara Nair memberitahu wartawan di luar mahkamah bahawa pihaknya menerima surat memaklumkan perkara itu pada 18 Julai lalu.

Isnin lalu, Anwar memfailkan notis usul kedua memohon mahkamah mengeluarkan perintah untuk pihaknya menemu bual 10 saksi alibi.

Senarai terbaru itu membabitkan dua nama berprofil tinggi, termasuk bekas pengarah eksekutif Institut Penyelidikan Ekonomi Malaysia Mohamad Ariff Abdul Kareem dan ketua pegawai operasi Bursa Saham Malaysia Omar Malek Ali Merican.

Dalam permohonan itu Anwar juga menamakan dua bekas pembantu rumah kepada Hasanuddin Abd Hamid, pemilik unit kondominium di mana kejadian liwat didakwa berlaku.

Seorang daripada pembantu rumah itu dikenal pasti sebagai Suliati manakala seorang lagi Fitria Dipan.

Enam lain yang dinamakan ialah Abdullah Sani Said (bekas pemandu Anwar), Mokhtar Mustafa, Nik Mahmood Nik Hassan, Noor Sham Abdul Hamid, Mohd Khoharullah Abdul Majid, dan Raymond Yeoh Cheng Seong (pegawai bank).

Pada 26 Julai, Anwar memfailkan satu notis usul memohon pihak pembelaan dibenarkan menemu bual lima saksi, termasuk Najib dan Rosmah sebelum beliau membela diri pada 8 Ogos.

Turut dinamakan ialah Hasanuddin Abd Hamid pemilik unit kondominium di mana kejadian didakwa berlaku; bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan dan bekas Ketua Polis Melaka Datuk Mohd Rodwan Mohd Yusof.

Pada 16 Mei, Hakim Mohamad Zabidin memerintahkan Anwar membela diri selepas memutuskan bekas pembantu Anwar, Mohd Saiful Bukhari Azlan, pengadu dalam kes liwat itu, adalah bercakap benar dan seorang saksi berwibawa.

Beliau menetapkan 8-26 Ogos untuk mendengar kes pembelaan.Anwar mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen pada 7 Ogos 2008, terhadap pertuduhan melakukkan seks di luar tabii di Kondominium Desa Damansara di Bukit Damansara, antara 3.10 petang dan 4.30 petang pada 26 Jun tahun yang sama.

MISMAH-laporan Malaysiakini-Bohong

Posted: 02 Aug 2011 04:54 PM PDT


SISTEM SEMAKAN PEMILIH BAGI ISI RUMAH
BIL NO.KPT / NO.KP LAMA / NAMA ALAMAT PARLIMEN (a) / DUN (b) / DAERAH MENGUNDI(c) / LOKALITI (d)
1640704715238Tiada Dalam Daftar Pemilih
Kembali kepada carian

Petikan daripada Malaysiakini.
Kurang empat jam selepas Malaysiakini melaporkan seorang penduduk tetap (PR) yang memegang kad MyPR merah telah didaftarkan sebagai pengundi baru, dia nampaknya telahpun menjadi warganegara.

NONEDia kini mempunyai MyKad biru, berdasarkan semakan pada sistem dalam talian yang sama Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) di mana butiran identifikasi dirinya direkodkan.

Semakan pada sistem pengesahan dalam talian JPN sebanyak dua kali - pada jam 5.48 petang semalam dan 11.30 pagi ini - menunjukkan nama Mismah adalah berstatus PR yang telah mengambil kad MyPRnya (No 640704715238), kad pengenalan bagi PR.

Apabila nombor yang sama dimasukkan ke dalam sistem pengesahan dalam talian SPR, Mismah yang sama adalah pengundi berdaftar yang baru.

Bagaimanapun, satu lagi semakan dengan sistem JPN pada jam 3 petang ini menunjukkan hasil yang mengejutkan - Mismah telah menjadi warganegara dengan Mykad biru.

Statusnya pada sistem pengesahan dalam talian SPR kekal sama pada jam 3 petang - pengundi yang baru berdaftar dalam senarai daftar tambahan pemilih yang dipamerkan oleh semakan umum.

Tiada ulasan:

Pengikut