Selasa, 26 Julai 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Dd i n b u n g a

Posted: 26 Jul 2011 07:07 AM PDT

Dd i n b u n g a


MANJOI DAN TANJONG RAMBUTAN BERUBAH WAJAH LAGI

Posted: 25 Jul 2011 10:37 PM PDT

PECAH TANAH PASAR BARU TANGJUNG RAMBUTAN, HULU KINTA

YB DS AHMAD HUSNI MELIHAT PELAN PEMBANGUNAN PASAR TG RAMBUTAN

CERIA, DS AHMAD HUSNI DIBERI TAKLIMAT OLEH PEGAWAI MAJLIS BANDARAYA IPOH

DS AHMAD HUSNI BERSAMA DATUK BANDAR DAN KETUA KAMPONG TG RAMBUTAN DI PAMERAN PELAN PASAR TG RAMBUTAN

DS AHMAD HUSNI MEMOTONG REBEN PERASMIAN, KELIHATAN YB DATO RUSNAH, ADUN HULU KINTA DAN DATUK BANDAR IPOH

DS AHMAD HUSNI MELAKUKAN PECAH TANAH PEMBINAAN PASAR BARU TG RAMBUTAN

SELEPAS KEJAYAAN PEMBINAAN SEBUAH KOLEJ PERUBATAN SAINS BERSEKUTU DIRASMIKAN OLEH YB DS AHMAD HUSNI PADA HUJUNG JUN 2011, KINI PEKAN TANGJUNG RAMBUTAN BERUBAH WAJAH LAGI DENGAN PEMBINAAN SEBUAH PASAR BARU BAGI MENGANTI PASAR LAMA YANG DILULUSKAN OLEH YB DS AHMAD HUSNI SELAKU MENTERI KEWANGAN II BERJUMLAH RM5.2 JUTA YANG JUGA MELIBATKAN BAGI MEMBINA DATARAN WATER FRONT SUNGAI KINTA BERHAMPIRAN PASAR TERSEBUT YANG AKAN MENCERIAKAN SUASANA PEKAN TG RAMBUTAN.

YB DS AHMAD HUSNI JUGA MENGUMUMKAN PASAR LAMA TG RAMBUTAN AKAN DIUBAH SUAI MENJADI SEBUAH MEDAN SELERA YANG MENELAN BELANJA SEBANYAK RM3 JUTA.

"SEMUA INI ADALAH UNTUK PENDUDUK TG RAMBUTAN, INI SEMUA ADALAH UNTUK MEMBELA DAN MENJANA EKONOMI PENIAGA - PENIAGA DI KAWASAN HULU KINTA, PELAJAR KOLEJ PERUBATAN SAINS BERSEKUTU DAN KAKITANGAN SERAMAI 3500 ORANG AKAN BERKAMPUNG DI TG RAMBUTAN, INI AKAN MEMBUKA ERA BARU KEPADA PENIAGA - PENIAGA DAN PEKAN TG RAMBUTAN AKAN BERUBAH WAJAH MENJADI SEBUAH BANDAR YANG DIKENALI OLEH SEMUA" - DS AHMAD HUSNI HANADZLAH, AHLI PARLIMEN TAMBUN

TAHNIAH PADA BN PARLIMEN TAMBUN DI BAWAH KEPIMPINAN YB DS AHMAD HUSNI HANADZLAH, MENTERI KEWANGAN II YANG JUGA AHLI PARLIMEN TAMBUN DAN KETUA UMNO BAHAGIAN TAMBUN YANG CUKUP DEDIKASI DALAM MEBANGUNKAN KAWASAN BELIAU DI PARLIMEN TAMBUN. TAHNIAH.


PERASMIAN PASAR BARU GUGUSAN MANJOI

DS HUSNI MELAWAT PASAR IKAN, BERSAMA KELIHATAN YB DATO NADZRI & DATUK BANDAR IPOH

DS HUSNI BERSAMA PEMIMPIN MASYARAKAT MEMOTONG REBEN PASAR IKAN

DS HUSNI MENANDATANGANI PLAK PERASMIAN PASAR GUGUSAN MANJOI

PENIAGA MENERIMA SIJIL PENGHARGAAN DIATAS SUMBANGAN BERSAMA MEMBANGUNKAN PASAR MANJOI DARI DS HUSNI

PERSATUAN SILAT MENYAMBUT KETIBAAN DS AHMAD HUSNI

GERAI KOLEKSI PAKAIAN YB DS AHMAD HUSNI YANG DIEDAR SECARA PERCUMA YANG DISERBU ORANG RAMAI

PERSEMBAHAN ULAR OLEH JPA PERAK

MANJOI BERUBAH WAJAH LAGI SELEPAS PADA MINGGU LEPAS MERASMIKAN PEMBINAAN GERBANG GUGUSAN MANJOI APABILA YB DS AHMAD HUSNI SECARA RASMINYA MEMBUKA PASAR BARU GUGUSAN MANJOI YANG SIAP DIBINA DENGAN PERUNTUKAN MENTERI KEWANGAN II BERJUMLAH RM600,000.

BANGUNAN PASAR BAGI BARANGAN BASAH DAN KERING YANG DIBINA BAGI MENAMBAHKAN LAGI BANGUNAN PASAR YANG SEDIA ADA YANG KINI MENAMPUNG SERAMAI 15 ORANG PENIAGA YANG SEDIA ADA KINI DITAMBAH KEPADA 24 ORANG PENIAGA MELAYU YANG AKAN BERNIAGA DI PASAR GUGUSAN MANJOI.

GUGUSAN MANJOI MEMPUNYAI POPULARITI SERAMAI 40,000 ORANG PENDUDUK MELAYU AKAN MENJANA EKONOMI PENIAGA PENIAGA DI PASAR TERSEBUT.

"KITA PENDUDUK MANJOI MEMPUNYAI EXTRA ORDINARY, SEBUAH PERKAMPUNGAN YANG LENGKAP DENGAN INFRA HASIL PERJUANGAN UMNO DAN SEMUA PEMIMPIN PEMIMPIN MASYARAKAT YANG MENYUMBANG KEPADA PEMBANGUNAN INI, TERDAPAT HINGGA 5 BUAH SEKOLAH DI GUGUSAN MANJOI, TERDAPAT SEBUAH PEJABAT TANAH DAN DAERAH IPOH DI GUGUSAN MANJOI, 6 BUAH MASJID DAN PULUHAN SURAU DAN SEKOLAH AGAMA RAKYAT, 16 DERETAN RUMAH KEDAI BARU DIBINA, SEBUAH MINI STADIUM, KITA ADA 4 BUAH PERPUSTAKAAN 1 MALAYSIA, KITA ADA 5 BUAH GELANGGANG RAKYAT DAN PEMBANGUNAN LAIN" - YB DS AHMAD HUSNI HANDZLAH, AHLI PARLIMEN TAMBUN.

TAHNAIH PADA YB DS AHMAD HUSNI HANADZLAH, KEJAYAAN DEMI KEJAYAAN YANG DICIPTA OLEH BN PARLIMEN TAMBUN, INI MEMBUKTIKAN BAHAWA BARISAN NASIONAL TERBUKTI PEMBELA RAKYAT. TAHNIAH BN TAMBUN!!!!!!

tunku

Posted: 26 Jul 2011 03:39 AM PDT

tunku


Airasia Not Moving Headquarter To Jakarta

Posted: 25 Jul 2011 09:00 AM PDT

KUALA LUMPUR, July 25 (Bernama) -- Low cost carrier AirAsia Bhd's headquarters will continue to be located where it is now -- the mezzanine floor of the Low-Cost Carrier Terminal (LCCT) in Sepang, said the company.
"There are absolutely no plans, nor the inclination, to move the headquarters of this Malaysian-incorporated company out of the country. And our Malaysian-registered fleet of aircraft will continue to operate from the LCCT."
The airline said this in a statement to clarify news reports that stated AirAsia is moving its "corporate headquarters" from Malaysia to Indonesia.
The office in Jakarta is to be called AirAsia Asean, an entity set up under the aegis of AirAsia, and the main goal of the unit is to serve as a representative office for AirAsia in efforts to broaden its branding as a "Truly Asean" airline and extend its outreach to various groups in the region in regards to aviation policies within Asean.
The decision to locate this representative office in Jakarta is based solely on the rationale that the Asean Secretariat is based in Jakarta, and a regional office there would help AirAsia present its ideas regarding regional aviation and tourism growth much more effectively.
This is particularly relevant at this time given that Indonesia is currently the chairman of Asean and is firmly committed to implementing the provisions of the Asean Connectivity initiative, it said.
"Also, Indonesia's growth trajectory indicates it is set to increase its share of Asean's GDP in the years to come, and AirAsia is but merely moving ahead of the curve in locating AirAsia Asean in Jakarta to help increase our visibility and profile in the region's most-populated nation."
This is particularly relevant at this time with AirAsia Indonesia heading for a listing on the Indonesian stock exchange.
"We believe that having our Asean representative office in Jakarta will also help our group coordinate more effectively with the Indonesian authorities and interact more closely with the 240-million people in that archipelagic nation to better serve them in their increasing need for affordable and convenient air travel," it added.

tunku : the opposition has been harping on this issue for the past few days. i am sure they are dead frustrated right now with airasia clarification on this matter.next time be sure of what are you telling(lying) to the people first.

Ohpolitik!™

Posted: 26 Jul 2011 03:35 AM PDT

Ohpolitik!™


GEMPAR!! PUAK PAS GUNA JALUR LEBAR SKMM UNTUK GERAK KERJA POLITIK PRU13!!

Posted: 25 Jul 2011 07:48 PM PDT


Hasil tinjauan telah dibuat pada 25.7.2011 di Pusat Jalur Lebar milik SKMM yang disediakan di Kampung Batu 30, Machang, beberapa aduan telah diterima daripada penduduk sekitar kampung tersebut. 

Pihak PAS telah mengambil kesempatan dengan menggunakan kemudahan pencetak dan juga internet bagi melaksanakan gerak kerja politik di jalur lebar yang disediakan oleh pihak kerajaan BARISAN NASIONAL. Hampir 80% pengguna kemudahan jalur lebar di sini terdiri daripada ahli PAS termasuklah kerani markaz PAS berdekatan.

GHOSTWRITER : "Berguna juga Jalur Lebar yang disediakan oleh kerajaan BN, namun tak tahu malu juga pauk PAS yang mempergunakan Jalur Lebar untuk kemudahan penduduk bagi melakukan gerak kerja Politik mereka.Ehem.. kerajaan PAS kelantan tak mampu nak sediakan kemudahan jalur lebar ke buat petugas politik mereka?"

NAJIB UMUM DUIT RAYA BUAT KAKITANGAN AWAM - PANGKAH BULAN PUN DAPEK!

Posted: 25 Jul 2011 07:21 PM PDT


Lebih 1.24 juta petugas awam dan 590,000 pesara kerajaan mendapat durian runtuh apabila kerajaan hari ini mengumumkan akan membayar Bantuan Khas Kewangan sebanyak RM500. 
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, berkata dalam satu kenyataan hari ini bahawa bayaran itu adalah untuk petugas dalam Gred 1 hingga 54 dan pesara kerajaan dan akan dibuat sebelum 1 Syawal. 
"Keputusan ini diambil setelah mengambil kira kebajikan kakitangan awam dan pesara Kerajaan terutamanya bagi meringankan beban kos persediaan bagi menyambut Hari Raya Aidilfitri," katanya. 
Najib berkata, bayaran itu membabitkan perbelanjaan sebanyak RM934.6 juta iaitu RM639.6 juta bagi petugas awam dan RM295 juta bagi pesara. - BERNAMA

Yang korang baca berita kat atas tu berita PM umum yang tahun lepas. Dah basi pun. Tapi aku copy letakkan kat atas. Saja nak umpan. Hahaha...

Jangan marah yer. Apapun aku ada dengar angin bertiup kencang bahawa kakitangan awam tahu ni akan dapat 'double trouble'. Banyak. Lebey dari tahun lepas.

Yang best tew, kakitangan awam yang pangkah bule, yang pangkah roket, yang pangkah gerhana pun dapek. Pastew PAStinya akan dijawab kembali oleh puak yang tak pernah syukur "Ini semua sebab dah dekat pilihanraya umum, kira gula-gula dari kerajaan Najibla".

Yang pelik dan jeliknya, duit ambil, guna, kerja dengan kerajaan BN, tapi sokong Negara Ber"KEBAJIKAN" (bukan lagi Negara ISLE). Sokong Roket "Malaysian Malaysia"..

GHOSTWRITER : "Dengar2 Najib dah tak keluar negara lepas raya ni, apa petandanya tew? Bulan November ni jadi ke? Ke awal tahun depan. dekat dah ni"

NIK AJIS SOKONG NAJIB : GUNA SISTEM BIOMETRIK!!!

Posted: 25 Jul 2011 05:25 PM PDT



Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat, menyokong sistem biometrik yang akan digunakan pada pilihan raya umum akan datang jika terbukti tiada penyelewengan dalam pelaksanaannya.

Sehubungan itu, Nik Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan berkata, PAS bersedia untuk mendengar taklimat dan penjelasan daripada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) berhubung sistem biometrik itu.

"Apa juga sistem sekali pun yang membawa kebersihan kita sokong... yang tidak membawa kebersihan mesti ditentang, yang boleh meragukan juga mesti ditentang.

"Kita boleh jumpa SPR, ada benda boleh bincang... boleh soal jawab. Terima kasih kalau SPR nak buat itu, lepas taklimat kita dengar dan kita bincang," katanya ketika ditanya mengenai sistem biometrik yang akan diperkenalkan SPR itu.

Terdahulu beliau merasmikan Majlis Perasmian Pelancaran Pelan Hala Tuju Teknologi Maklumat dan Komunikasi (ICT) Negeri Kelantan di Kompleks Kota Darulnaim di sini, semalam.

Akhbar melaporkan sistem biometrik Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) yang akan digunakan SPR untuk pengesahan pengundi pada pilihan raya umum akan datang kebal daripada manipulasi dan tidak boleh ditembusi kepada penyalahgunaan oleh pihak berkepentingan untuk menipu ketika pilihan raya.

SPR turut membidas pembangkang yang terlalu cepat menolak sistem biometrik untuk digunakan pada pilihan raya umum sebelum sempat melihat dan menilai keberkesanan sistem berkenaan.

Pada Jumaat lalu, Nik Aziz ketika ditemui selepas melancarkan Ijtimak Pilihan Raya Negeri Kelantan, turut menegaskan sekiranya sistem biometrik itu memberi kebaikan maka perlulah dilaksanakan.

Mengulas lanjut, Nik Aziz bagaimanapun tetap menegaskan bahawa apa juga sistem yang membawa kepada ketelusan dalam pilihan raya, maka beliau akan menyokongnya, sebaliknya menolak apabila terdapat unsur 'kotor'.

"Ia begini, mula-mula sekali memerintah diri, kemudian jiran, terus kepada negeri dan negara adalah (berlandaskan) agama, satu daripada cara supaya benda boleh dapat berjalan dengan baik (ialah) mesti ada kerajaan.

"Jadi, untuk membentuk kerajaan sekarang ini, mesti melalui mengundi, tak boleh cara lain. Apa saja cara bersih saya sokong," katanya.


Sumber berita harian


GHOSTWRITER : "Alhamdulillah, bila kedua-dua pemimpin Islam/melayu bersefahaman dalam membuat keputusan.. Tapi apa kata cina DAPig pula lepas ni?"

SIAPAKAH DISEBALIK PEMBINAAN KFC di Stadium Sultan Muhammad Ke-IV

Posted: 25 Jul 2011 05:19 PM PDT

Normala KFC satu nama yang tidak asing lagi semasa pilihanraya kecil Tenang. Namun bukan kisah Normala yang nak aku hidangkan hari ini. Tetapi kisah sebuah restoran KFC besar yang dibina dalam kawasan Stadium Sultan Muhammad ke-IV. Siapakah pemilik francais ini?

Umum tahu bahawa bola sepak Kelantan sedang meningkat naik. Jesteru, banyak pihak yang mula memikirkan bagaimana nak 'masyuk' dari kemenangan demi kemenangan Bola Sepak Kelantan. 

Antara yang dapat aku senaraikan disini, antara projek gila nak kaya oleh kerajaan negeri PAS Kelantan termasuklah :
  1. Pembinaan Restoran KFC (Ehem..Dengar kata pemilik Francais ini kutu PAS)
  2. Pembinaan Pondok Pungut hasil Parking di sekitar Stadium (Dulu free, kini berbayar ler)
  3. Pembinaan stadium baru kononnya lebih canggih dan tidak membazir.



Aduhai PAS...Yang kearah keuntungan nampak, tapi masalah air karat yang disalurkan kat rakyat sampai bila nam selesai? Asyik bagi alasan salahkan UMNO je, cubala bawak salahkan diri sendiri sama. PAS bukan maksum pun. UlarMak PAS bukan konfrem masyuk syurga pun...

GHOSTWRITER : "Nik Aziz oiii..Gatai dah badan mandi ayaq karat hang ni..."

SENJALIZA

Posted: 26 Jul 2011 03:25 AM PDT

SENJALIZA


NEGARA KEBAJIKAN pula potong "api" rakyat!.

Posted: 26 Jul 2011 03:16 AM PDT

Bila nanti kezaliman seperti Kezaliman Barat terhadap Muslimah di Iraq berlaku barulah kita sibuk dengan "kebajikan"

 Peniaga Pasar Lama Arked MPKB Bantah Pemotongan Elektrik
"Biasanya peniaga memperolehi sekitar RM1,000 atau RM2,000 sehari dan bagi kedai-kedai yang agak besar atau cuti umum, mungkin mencecah sehingga RM5,000 sehari. Bayangkan kalau sebulan kami tak dapat berniaga, berapa kerugian yang akan kami tanggung, inikah konsep negara berkebajikan yang dilaungkan sebelum ini," di sini

Kalo macam ni, Konsep Negara Kebajikan itu dah tak betol lagi lah!

Ini pula lain: Nik Aziz Sokong, Hadi pula Bantah...

Posted: 26 Jul 2011 02:31 AM PDT

Dua dua angkat tangan tanda setuju. Tapi hati lain-lain. Itu sebab berlakunya seperti isu Kerajaan Perpaduan.
ISU cadangan  penggunaan sistem biometrik oleh SPR.

Ini Kata Nik Aziz
Mengulas lanjut, Nik Aziz bagaimanapun tetap menegaskan bahawa apa juga sistem yang membawa kepada ketelusan dalam pilihan raya, maka beliau akan menyokongnya, sebaliknya menolak apabila terdapat unsur 'kotor'. "Ia begini, mula-mula sekali memerintah diri, kemudian jiran, terus kepada negeri dan negara adalah (berlandaskan) agama, satu daripada cara supaya benda boleh dapat berjalan dengan baik (ialah) mesti ada kerajaan. "Jadi, untuk membentuk kerajaan sekarang ini, mesti melalui mengundi, tak boleh cara lain. Apa saja cara bersih saya sokong," katanya. di sini
 Ini pula kata Abdul Hadi Awang
Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berkata, malah ia juga terdedah kepada manipulasi pihak yang mengendalikannya kerana hanya segelintir sahaja yang ada kepakaran dan terlibat mengendalikan biometrik...."PAS tetap berpendirian untuk mendesak supaya SPR menggunakan dakwat celup jari ketika mengundi bagi membasmi pengundi hantu dan juga pengundi yang mengundi banyak kali dalam setiap pilihan raya," ujarnya dalam satu kenyataan kepada Harakahdaily.Katanya, begitu juga dengan pendaftaran pemilih secara automatik."Kita pelik bagaimana SPR boleh bekerjasama dengan Jabatan Pendaftaran Negara dalam pengendalian biometrik ini, tetapi tidak boleh bekerjasama dalam mengendalikan pendaftaran pemilih secara automatik," ujarnya yang juga ahli Parlimen Marang. di sini
 SL nak tanya sikit...Sistem Pilihanraya dalam negara ini sapa yang patut buat? Pembangkang ker? Kerajaan ker? SPR ker? atau Bersih ?

SPR buatlah dengan tegas dan telus.
Taktik-taktik orang lain "put aside" siapapun mereka..

KEDAH SOKONG. SELANGOR TAK BANTAH KER?

Posted: 26 Jul 2011 01:38 AM PDT

Serah memo kerana pulisiti ke nak menyatakan pendirian sebenar?. Bila memo ke Selanor nak diserahkan?
Dewan Pemuda PAS menyokong MB Kedah atas tindakannya melarang Pusat Hiburan dibuka 24/7 sepanjang Bulan Ramadhan. Bagaimanapun MB Selangor sudah menyatakan keputusan Kerajaan Selangor bahawa Pusat Huiburan diseluruh Negeri Selangor terus beroperasi 24/7 sepanjang bulan Ramadhan.

Nak tanya DEWAN Pemuda PAS, tak nak hantar memorendum membantah ker kepada MB Selangor dan Kerajaannya?. Nampak fishylah sikit!. Sana kat Kedah sokong STOP operasi tapi sini kat Selangor pula SOKONG GO AHEAD operasi!. Fishy fishy....

DULU PAPA KURUS KERING. KINI ANAK SEMAKIN KURUS.TAUBATLAH.

Posted: 26 Jul 2011 01:20 AM PDT

PAPA NURUL SELEPAS KELUAR PENJARA..KURUS KERING..
Lepas Papa keluar Penjara...nampak kurus sangatlah Nurul...kesian. Kasutpun terlepas..longgar sangat ker?

BILA NAK TAUBAT DEMI ANAK ISTERI...

SIAPA YANG SEMAKIN REBAH..

Posted: 25 Jul 2011 10:55 PM PDT

 Exit 533 ke Serambi Mekah ker?

Budaya "tunding jari" memang subur dalam arena politik. Namun rakyat yang menililai dan memilih ada budayanya tersendiri. Ramai yang memilih kerana memang haknya untuk memilih. Mereka memilih untuk kesejahteraan, keamanan, kestabilan dan sewaktu dengannya pada amnya.

Berubah atau rebah adalah menu yang sudah lama dihidangkan kepada kerajaan yang memerintah kini. Kerajaan Barisan Nasional, khasnya parti komponen utama UMNO. PAS juga sudah berubah dari berpaksikan Kerajaan Islam ke Kerajaan Kebajikan. Dengan perubah ini, ideologi PAS berputar 360 degree.

Soalnya, perubahan yang diinginkan oleh pengundi adalah perubahan yang bagaimana hanya diketahui selepas PRU13. Siapa yang sedang dimamah anai-anai kini dapat dinilai melalui tindak-tanduk mereka, ideolgi mereka yang kukuh dan tidak "sinking" seperti Titanic dulu... Siapa agaknya yang sering menimbulkan huru-hara di negera ini? Dari Perlis hinggalah ke Sabah? Singgah sebentar di Perak!..singgah sebentar di Selangor!

Nak singgah di Sarawak; dapat dilihat bahawa PAS sudah rebah di Bumi Kenyalang. PAS hanya tumpang sorak dengan DAP di Sarawak. Bangga ker PAS! Di Sabah hanya 1 MP dan 1 DUN milik DAP. Sekali lagi PAS hanya dapat tumpang sorak. INI REALITI.
"Ia tidak lebih umpama bangunan yang telah dimamah anai-anai, walau kelihatan dari luarnya kukuh, sebenarnya ia hanya menunggu masa untuk rebah menyembah bumi,"- Ketua Penerangan PAS Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man
 Bagi SL, kenyataan Ketua Penerangan PAS Pusat, YM Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man memerlukan review yang amat menyeluruh. Jangan sampai kena ke batang hidung sendiri. Menumpang kasih tidaklah seindah "paddling our own boat to the shore of success". PAS hanya menumpang kepada DAP. Kita tak pasti samada anai-anai suka bersarang di pokok menumpang! atau Pokok tempat menumpang juga menjadi sasaran anai-anai...

RELATED
-Bila DAP berkehendak PAS mengiya

MACAM MINDA CHIPSMORE.

Posted: 25 Jul 2011 09:55 PM PDT

MANTAN Mufti Perlis Dr. Mohd Asri Zainul Abidin.

MANTAN Mufti Perlis Dr. Mohd Asri Zainul Abidin masih samar-samar lagi pendirian politiknya. Sekejap dengan PAS, sekejap dengan UMNO sekejap Pakatan Rakyat, sekejap tak ada parti. Macam CHIPSMORE, kejap ada kejap takde!

MANTAN Mufti Perlis Dr. Mohd Asri Zainul Abidin ini BUKAN lagi seorang MUFTI atau MUFTI Perlis..cuma dia masih pakai MINDA MUFTI....tapi mindanya tidak lagi seperti minda seorang mufti yang mempunyai pendirian yang TEGUH dan TEGAS.

Minda Asri ini macam CHIPSMORE. Jauh seperti MINDA MUFTI. Asri kenalah buat pendirian yang teguh dan tegas. Kalo kejap join team kerjaaan; Kejap dengan media pembangkang; kejap dengan media kerajaan; kejap join pembangkang..kejap tak join sapa-sapa! MINDA MUFTI apa ini?...Mufti ketinggalan perahu atau overtaken by time?. Fahaman dan anutan agama kenalah CLEAR dan jangan menyesatkan UMMAH! Jangan tersisih akhirnya...

Pakatan Riot: Kedah lain Selangor lain. Thats why kita TAK NAK!

Posted: 25 Jul 2011 07:47 PM PDT

Steady VS Gagap.

Songkok lebih kurang, Spek lebih kurang; Kerajaan sama iaitu Pakatan Rakyat: Polisi amat jauh BERBEZA. Di Selangor, Pusat Hiburan BEROPERASI  "lapan hari seminggu" sempena bulan Ramadhan. Di Kedah, Pusat Hiburan "tutup" hari-hari sepanjang bulan Ramadhan.

Di Kedah, MB steady dan tetap dengan pendirian bahawa Pusat Hiburan di Kedah tutup 24/7 sepanjang bulan Ramadhan. Mulanya PAS Pusat yang lebih DAP minta MB Kedah ini tunjuk sebab!. Di Selangor, MB masih gagap. Sebabnya, dia kena tunduk kepada permintaan DAP supaya pusat hiburan terus beroperasi "lapan hari seminggu" sepanjang bulan Ramadhan.

Pendirian yang berlainan ini adalah gambaran bahawa Pakatan Rakyat yang pro riot sering tak selari dan tak sehaluan, tak sependapat. Di Selangor, MB kena tunduk dengan DAP yang tidak mahu menghormati Ramadhan. Dulu Azanpun mereka bantah.......Toleransi adalah istilah yang DAP tak pakai. 

Kerajaan Malaysia guna "CONSENSUS".  DAP toleransipun TAK NAK!. Sebab itulah rakyat Malaysia yang berpegang kepada Demokrasi Berperlembagaan dan ingin melihat toleransi, harmoni dan perpaduan dalam kepelbagaian untuk membangunkan negara Malaysia yang maju harus mengatakan TAK NAK dengan Pakatan Rakyat ini!

RELATED:

Politik Harian

Posted: 26 Jul 2011 03:15 AM PDT

Politik Harian


Khalid Ibrahim Berang, Elizabeth Wong Curang!

Posted: 26 Jul 2011 01:00 AM PDT

Terima MMS Bergambar...

Cilaka Punya Apek!

Biggest Liar

Kenangan Terindah


Ooo OMG! Dafi

Kes Teoh, Ean Yong Di Desak Letak Jawatan

Posted: 26 Jul 2011 12:00 AM PDT


Sekumpulan 50 lelaki yang mendakwa rakan dan penyokong mendiang Teoh Beng Hock hari ini mendesak Anggota Exco Kerajaan Selangor, Ean Yong Hian Wah, supaya meletakkan jawatan kerana didakwa bertanggungjawab terhadap kematian bekas pembantu politiknya itu.

Kumpulan itu mengadakan demonstrasi sambil membawa poster di Dewan Serbaguna Seri Kembangan di sini pada 11.45 pagi semalam tetapi diarah bersurai oleh polis yang tiba tidak lama kemudian.

Seorang daripada mereka, Allan Liew Sin Kim, memberitahu pemberita bahawa Ean Yong telah berlaku kejam terhadap Teoh dan tidak memberikan pembelaan yang adil kepada bekas pembantunya itu.

"Perhimpunan ini bertujuan menuntut keadilan bagi keluarga Teoh yang telah kehilangan seorang anak yang baik serta pekerja yang sentiasa menurut perintah," katanya.

Teoh, 30, ditemui mati di koridor tingkat lima Plaza Masalam di Shah Alam, Selangor, pada 16 Julai, 2009, selepas memberi kenyataan di pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Selangor yang terletak di tingkat 14 bangunan itu.

Suruhanjaya Diraja yang menyiasat kematian Teoh dalam laporannya yang dikeluarkan Khamis lepas menyatakan bahawa Teoh membunuh diri akibat tertekan semasa sesi soal siasat.

-UmnoOnline

Nik Nazmi Syok Dengan Wardina Safiyyah, Lupa Amanah Rakyat Sebagai YB

Posted: 25 Jul 2011 09:55 PM PDT


Semalam, Isnin laman blog ini telah terjah isu syurga arak di Petaling Jaya - Nik Nazmi buat apa?. Baca disini...


Dimana pihak yang bertanggung jawab di kawasan itu ialah Ahli Dewan Undangan Selangor PKR, Seri Setia, Nik Nazmi Nik Ahmad (PKR).



Dan ini pula respon yang ditinggalkan oleh Nik Nazmi melalui ruang komentar tersebut..



"Salam terima kasih atas maklumat ini. Saya sudah maklumkan kepada MBPJ untuk ambil tindakan segera. Jika tiada tindakan sila maklumkan.

Kerenah arak ini bukan perkara baru. Sekurang-kurangnya di Selangor sudah dimulakan garispanduan baru yang bermula di Shah Alam dan kini dikembangkan ke kawasan majoriti Islam yang lain.

Apa-apa pun saya hargai maklumat ini dan jika ada lagi maklumat sila sampaikan. Boleh e-mel saya niknazmi@niknazmi.com atau ke blog http://www.facebook.com". Katanya.


Perkara ini sudah tersebar ni media massa baru nak jalankan tugas? Kalau tak diterjah kegiatan haram penjualan arak secara mudah kepada orang ramai, termasuk golongan remaja akan terus berlualuasa di Petaling Jaya.

Mungkin juga Nik Nazmi tak tahu apa sebenarnya yang berlaku disana, untuk pengetahuan Nik Nazmi rahsia harga murah tersebut disebabkan arak dalam tin itu belum dibayar cukai dan sepatutnya adalah untuk dieksport.

Pihak berkuasa pula seolah-olah 'merestui' urusniaga itu dengan tidak melakukan sebarang serbuan atau penangkapan walaupun terdapat anggota yang berkawal kira-kira 25 meter saja dari lorong itu.

Ini perkara serius, takkan asyik terlepas pandang sahaja... Proaktif lah sikit YB... Jangan asyik nak syok dengan Wardina Safiyyah saje, kebajikan rakyat juga harus dijaga.

Cute Girl Street In The State of PAS Rule And Friends

Posted: 25 Jul 2011 08:00 PM PDT



Where ni kind Hadi Awang, Tantawi, Mr. Ibrahim?

Umno change PAS was shocked that many contest gini-bogel bogel gini ye. Penang first time under the BN was not there, but when under PAS and friends there.

Hip Hip Hooray for PAS! We Love Abang Sabu! Read More...

by: Penjaga Ketuanan Melayu

Isu Wahabi dan Pengganas: Khairy Mahu Dr Asri Di Beri Peluang Bela Diri

Posted: 25 Jul 2011 07:00 PM PDT

Dr Asri

Khairy Jamaluddin mahu bekas mufti Perlis Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin dan mana-mana pihak yang dikaitkan dengan amalan Wahabi atau pengganas diberi peluang membela diri bagi menjelaskan kedudukan mereka.

Ketua Pemuda Umno Malaysia, menegaskan sebarang maklumat yang telah dibentangkan pada mesyuarat Majlis Keselamatan Negara (MKN) hendaklah diteliti dan dihalusi secara adil dan amatlah tidak wajar sekiranya pihak yang berkenaan bersifat melulu dengan terus menjatuhkan ketetapan atau hukum tanpa usul periksa dan tidak memberikan peluang membela diri.

"Pada masa yang sama, saya ingin menegaskan bahawa daripada pengamatan serta pengalaman saya bertukar pendapat dengan beliau, saya dapati Dr Asri adalah seorang tokoh cendiakawan Islam yang begitu menonjol dengan pemikiran beliau yang bukan sahaja terbuka, moderat bahkan progresif di dalam usaha memajukan ummah serta usaha-usaha dakwah," kata Khairy dalam kenyataan menerusi laman Facebooknya http://www.facebook.com/khairykj .

Khairy berkata beliau sungguh terkejut dengan laporan media bahawa kononnya MKN, semasa mesyuaratnya yang telah diadakan pagi tadi, telah mengenal pasti Asri dan beberapa pemimpin agama Islam yang lain sebagai pendokong gerakan Wahabi serta pengganas dan merasakan ia sebagai suatu yang sangat keterlaluan sekiranya laporan ini betul.

Laporan itu dibawa oleh beberapa media petang semalam.

Ini bukan kali pertama dakwaan sedemikian dikenakan ke atas Asri dan telah dibincangkan pada mesyuarat peringkat tertinggi.

Khairy yang juga Ahli Parlimen Rembau menambah, beliau tidak nampak langsung sebarang tindakan atau usaha subversif daripada Asri yang melayakkan beliau untuk dilabel sebagai pengganas.

"Pada pendapat saya, sebarang langkah melulu terutama di dalam melabel serta menjatuhkan hukum kepada pihak-pihak tertentu tanpa penelitian yang mendalam serta memberikan mereka peluang untuk memberi penjelasan adalah suatu yang tidak boleh diterima apatah lagi apabila tuduhan atau label tersebut menyabitkan seseorang atau kelompok tertentu sebagai pengganas," katanya.

Oleh itu tegas Khairy, beliau mahu MKN memberi penjelasan berhubung laporan media yang berkenaan dan sekiranya benar memberi Asri dan mana-mana tokoh agama Islam yang telah disenaraikan sebagai pendokong gerakan Wahabi atau pengganas peluang untuk tampil memberikan penjelasan berhubung isu yang dibangkitkan.

Karnival Kerjaya Pemuda BN Di Sabah Tawar 7,000 Jawatan Kosong

Posted: 25 Jul 2011 06:00 PM PDT


Sebanyak 7,000 jawatan kosong akan ditawarkan oleh 150 syarikat swasta dan syarikat berkaitan kerajaan negeri (SGLC) sepanjang tiga hari berlangsungnya Karnival Kerjaya Pemuda Barisan Nasional (BN) di Pusat Perdagangan Likas yang bermula 29 Julai ini.

Pengerusi Pemuda BN Sabah, Awang Kadin Tang berkata penganjuran karnival kerjaya terbesar itu merupakan usaha baharu pergerakan Pemuda BN Sabah untuk membantu golongan muda mendapatkan pekerjaan.

Ketua Menteri, Datuk Seri Musa Aman dijangka melancarkan karnival Pemuda BN peringkat negeri itu yang turut dihadiri oleh para pemimpin parti komponen BN negeri, katanya pada media di Bangunan UMNO dekat sini hari ini.

Awang Kadin berkata jawatan kosong yang ditawarkan meliputi pelbagai jenis bidang kerja termasuk perladangan dan industri minyak yang merangkumi jawatan daripada peringkat rendah hingga ke eksekutif di merata-rata tempat di seluruh negara.

"Saya yakin, berdasarkan sambutan yang menggalakkan terhadap program karnival di negeri-negeri lain di Semenanjung, karnival kerjaya Pemuda BN di Sabah turut mendapat sambutan yang baik," katanya.

Antara syarikat besar yang menyertai karnival kerjaya yang dibuka dari 10 pagi hingga 8 malam itu katanya ialah Petronas, Tan Chong Group, Labuan Shipyard, Sawit Kinabalu, Bernas, Lembaga Tabung Haji dan Tenaga Nasional Berhad (TNB).

Sehubungan itu, Awang Kadin berharap golongan muda khususnya yang belum mendapat pekerjaan dapat datang beramai-ramai dan membawa bersama dokumen penting termasuk sijil kelayakan asal untuk memudahkan pendaftaran dalam sesi temuduga terbuka.

Katanya Pemuda BN juga telah berunding dengan pengusaha bas yang berpangkalan di terminal bas Wawasan Plaza di pusat bandaraya Kota Kinabalu untuk mengadakan perkhidmatan pengangkutan bas yang berulang-alik ke Pusat Perdagangan Likas sepanjang karnival berkenaan berlangsung.

Facebook PM, Najib Diserang Pengkhianat!

Posted: 25 Jul 2011 09:43 AM PDT




Kepada semua pakar-pakar IT, tumpukan ke laman fan page PM Dato' Seri Najib Razak sekarang!!!! Sebarkan dengan segera!!! Serangan dari puak pembangkang terlalu pantas!!!! Fuuuuh hebat jugak siut!!!

PUAK PEMBANGKANG TIDAK ADA MARUAH!!!!






Lim Guan Eng Jadikan Pesta Separa Bogel Acara Rasmi Di Penang

Posted: 25 Jul 2011 06:00 AM PDT





Meleleh air liur tangokkan... Inilah bahananya apabila DAP Komunis memerintah di Penang, dia peduli apa... apa pun boleh! Asalkan kerajaan negeri dapat untung berlipat ganda.

Presiden PAS, Tuan Guru Abdul Hadi Awang, tak nak buat BERSIH kan penang pulak ke? Takkan Puak PAS nak biarkan sampai jadi sarang maksiat yang akan merosakkan remaja terutama remaja Islam Di Penang?

Lim Guan Eng memang suka menggalakkan rakyat Penang jadi galak. PAS pulak galak dok tengok je Guan Eng menggalak.

Lepas ni Penang akan jadi Haadyai no.2. Kalau nak tengok perempuan seksi separa bogel segala bagai, kita pi Penang je dah cukup.

Perempuan pulak kalau nak dapat duit RM2000 dengan segera, pi pakai bikini lekaih.

Info: Lidah Cicak

Sambutan Anwar Ibrahim Di Tanjong Tokong Suram, 20 Kehadiran

Posted: 25 Jul 2011 03:44 AM PDT

Kedatangan Anwar ibrahim bagi merasmikan Ranting Tanjong Tokong agak suam-suam kuku apabila penyokong luar dimport masuk kesini untuk kelihatan ramai.

Hanya 20 orang sahaja penduduk tempatan yang hadir pada petang itu manakala selebihnya orang luar... Purata kesumuanya tak sampai 100 orang pun yang hadir bagi merasmikan ranting yang kian patah itu.

Semasa ceramah mana orang kampung ?

Hanya 20 ahli berada di tempat ranting tersebut

Kerusi yang kosong dan cara penyusunan memang ahli kurang


MKP kata: Penduduk Sini bagitau Anuwar akan makan sumpahnya sendiri kerana pernah berjanji tidak akan memijakkan kaki lagi diTg Tokong.Kerana janji itulah penduduk kurang berminat lagi dengan janji manis orang yang bernama Pak sheik.

Info: Mat Kilau Penang

anakbukitgantang says

Posted: 26 Jul 2011 03:11 AM PDT

anakbukitgantang says


BERSIH 709- The Truth

Posted: 25 Jul 2011 11:18 PM PDT



The truth is BERSIH chairperson promised to hold a peaceful rally at a stadium- they failed to deliver their promise

The truth is BERSIH  represents a small segment of the Malaysian population

The Truth is BERSIH is targeting a takeover of the present democratically elected government via chaos and anarchy

The TRUTH is BERSIH is funded from foreign fund and carries foreign agenda

The BIGGEST aim of BERSIH is to topple the present democratically elected government and have proxies to rule Malaysia.

Please watch what the RAKYAT MARHAEN say about BERSIH


bumiyang

Posted: 26 Jul 2011 03:09 AM PDT

Taipingmali (tm)

Posted: 26 Jul 2011 01:42 AM PDT

Taipingmali (tm)


Debat Ambiga di Karangkraf

Posted: 26 Jul 2011 12:19 AM PDT

Keadaan sesak di komplek Karangkraf di Jalan Sepana Shah Alam petang ini. Ramai yang terpaksa berlegar diluar kerana tempat terhad.

Kenderaan sesak di kiri kanan laluan.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

TNB PERUNTUK RM6 JUTA UNTUK SL1M

Posted: 25 Jul 2011 10:27 PM PDT

BANGI, 26 Julai - Sejumlah RM6 juta diperuntukkan Tenaga Nasional
Berhad (TNB) bagi melaksanakan Skim Latihan 1Malaysia (SL1M) yang melibatkan 378 graduan, kata Pengerusi TNB Tan Sri Leo Moggie. Beliau berkata pengambilan dibuat secara berperingkat, 81 orang untuk
peringkat pertama, 148 peringkat kedua pada Oktober depan, selebihnya peringkat ketiga pada Januari 2012.
"Sehingga tarikh tutup seramai hampir 4,000 ribu permohonan diterima melalui
online dan hanya 426 dipanggil untuk ditemuduga," katanya selepas pelancaran
SL1M peringkat TNB di sini hari ini.
Pelancaran disempurnakan Timbalan Menteri Kewangan Datuk Dr Awang Adek
Hussin yang turut menyampaikan Sijil Latihan Kekompetanan dan Kecekapan Latihan Industri dan Teknikal.
SL1M dilancarkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak pada 1 Jun
lepas antara lain bertujuan membantu mengurangkan kadar pengangguran di kalangan siswazah.
Di bawah skim tersebut, siswazah yang tidak mendapat kerja dalam tempoh enam bulan selepas tamat pengajian berpeluang menerima latihan dengan
syarikat-syarikat milik kerajaan (GLC) selama setahun. Mereka juga layak menerima elaun minimum RM1,000 sebulan sepanjang tempoh latihan tersebut
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Di penjara dan disebat

Posted: 25 Jul 2011 09:52 PM PDT

Buruh ladang simbah asid ke atas 2 kanak-kanak 19 Julai lepas dihukum penjara 16 tahun dan 4 sebatan oleh Mahkamah Sesyen Temerloh
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Biometrik utk menangkan BN, Dakwat Kekal utk menangkan PR.

Posted: 25 Jul 2011 09:09 PM PDT

SPR hampir pasti akan menggunakan sistem biometrik yang lebih efisien untuk PRU 13.

Hari ini sudah banyak jabatan kerajaan menggunakan pengimbas biometrik untuk mengesahkan cap jari individu sama dengan yang terdapat pada myKad.

Oleh itu tidak timbul isu biometrik untuk memberi kemenanga BN.

PRU 12 SPR merancang untuk menggunakan dakwat penanda tetapi terpaksa dibatalkan kerana ada pihak yang membeli dakwat yang sama bagi tujuan untuk menghalang makcik2 dikampung membuang undi.

Oleh itu mereka hanya mampu mengutip IC sahaja untuk menghalang mereka keluar. Satu lagi mereka juga membuat sekatan jalan dan buat kacau dan menakutkan pengundi keluar rumah.

Oleh itu jangan percaya tuduhan yang dibuat oleh Pas yang kononnya sistem biometrik untuk menangkan BN.

Tak percaya tunggulah PRU 13 nanti pasti ramai pembangkang akan kekal menang. Mereka ialah Lim Kit Siang anak menantu, Anwar anak beranak. Karpal Sink anak-anak, Nik Aziz anak menantu dll.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Idris Ahmad geli kerana kena kutu Babi.

Posted: 25 Jul 2011 08:43 PM PDT

AJK Pas pusat Ustok Idris Ahmad kata dia geli hati bila dengar seruan Datuk Seri Dr Rais Yatim supaya rakyat hanya melihat video berShit 2.0 yang ditayangkan oleh PDRM.

Kata Idris lagi, Rais memaksa rakyat percaya apa yang polis siarkan.

Tak cukup dengan itu Idris kata, akan datang Rais akan paksa rakyat baca Utusan Malaysia.

Bagaimana pula dengan sikap Pas yang memaksa pengikutnya mempercayai video yang ditayangkan oleh pembangkang sahaja.

Bagaimana pula Pas yang memaksa rakyat membaca harakah, Roket dan suara keadilan?

Tidakkah paksaan itu seperti peribahasa arab " kita boleh paksa kuda pergi minum air tetapi tidak boleh paksa kuda minum air".

Sudahlah wahai Idris Ahmad, janganlah nak membengongkan pengikut Pas.

Biarlah mereka nak tengok ke tidak! Pilihan ditangan mereka. Kita tak boleh paksa mereka memboikot Utusan, tak paksa mereka jangan menonton RTM atau TV3.

Idris patut balik kampung lah , jaga kawasan. Maklumlah Dap nak letak ramai calon Melayu supaya Lim Kit Siang dapat kuasai kerusi MB Perak kali kedua.

Relakah Idris Ahmad membiarkan Perak diperintah oleh komunis?
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Genggam tak lepas?

Posted: 25 Jul 2011 07:13 PM PDT

Perhatikan betul-betul tangan YB Tan Sri Khalid Ibrahim geggam sungguh-sungguh tak mau terlepas negeri Selangor ke tangan BN.

Apa yang silap ialah gambar tersebut, hanya letak gambar Khalid sorang saja.

Mana Anwar Ibrahim, mana Lim Kit Siang, mana Ronnie Liu, mana Teresa Kok, mana Azmin.

Apakah pakatan rakyat ingin mengaburi orang Melayu yang membaca Sinar? Apa agenda Khalid?
Selangorku sebenarnya adalah idea Dap dan Pap Singapore. Di sana PM Lee menggunakan slogan yang sama iaitu MySingapore dan Khalid MySelangor.

Wah. Kalau macam itu baik kita berpegang kepada 1 Malaysia. Hanya Malaysialah tanah air ku . Tiada 2 tiada 3. Only One.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Pembangkang yang Gabra

Posted: 25 Jul 2011 06:44 PM PDT

Pas menganjurkan FanPage mendesak Najib letak jawatan. Jumlah fanPage sudah menceah 200 ribu, kata mereka.

Bagaimana setelah FanPage Najib Razak dibangunkan dan jumlah Fan sudah hampir 1 juta lalu Pas jadi hangin satu badan.

Usaha mereka untuk melemahkan Najib gagal lagi. Akibatnya dengan sifat dengki khianat yang wujud di jiwa mereka fanPage Najib diserang.

" FanPage Najib Razak kena serang oleh FB2 pembangkang dgn perkataan DIAMLAH..."

Sepatutnya sebagai parti Islam dan satu lagi yang berpegang kepada prinsip keadilan perlulah akur dan menerima keputusan fanPage yang lebih memihak kepada Najib Razak.

Tak perlu dengki, tak perlu menyerang dan tak perlu khianat. Terima keputusan secara profesional.

Perlu mengaku kalah dan menutup fanPage desak Najib letak jawatan.

Main bola pun maksima 90 minit saja. Cukup masa Referee tiup wisel lah.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Fw: JANGAN JADI PENDERHAKA

Posted: 25 Jul 2011 03:18 AM PDT

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.


From: othman mohamed <othmanmohamed6667@gmail.com>
Date: Mon, 25 Jul 2011 17:51:44 +0800
To: <taipingmali@gmail.com>; <tapakukuhiring@gmail.com>; <norlizaizul@gmail.com>; <rosezie2003@yahoo.com>; <irwanfahmi@hotmail.com>
Cc: <othmanmohamed6667@gmail.com>
Subject: JANGAN JADI PENDERHAKA

          Amat malang bagi 4000 Pertubuhan dan orang persaorangan yang membuat laporan Polis terhadap Perhimpunan Haram Bersih baru-baru ini, Kerana setakat ini belum ada tindakan yang diambil tehadap Penganjur dan Penyokong Perhimpunan Haram yang telah diadakan pada 9 July yang lalu.Malah lebih menyedihkan lagi seorang Pemimpin Pertubuhan Haram dibenarkan untuk mengadap DYMM SERI PADUKA BAGINDA YANG DIPERTUAN AGONG Sebenarnya Ambiga tidak layak untuk mengadap kerana beliau Memimpin sebuah Pertubuhan yang tidak berdaftar jadi Bersih adalah Pertubuhan Haram dan sebelum itu Pihak Polis telah mendapat Perentah dari Mahkamah untuk menghalang Bersih mengadakan Perhimpunan jadi apa lagi yang Ambiga mahu sepatutnya sebagai Pengamal Undang-Undang Ambiga faham tentang Perintah Mahkamah tetapi beliau tetap meneruskan Perhimpunan Haram yang bertujuan untuk menjatukan Kerajaan yang sedia ada dengan cara yang tidak bermoral demi untuk mencapai matlamat PARTI tertentu untuk Memerentah Negara ini  

          Kepada pihak yang bertanggong jawab tentang Keselamatan kenapa menunggu terlalu lama untuk bertindak terhadap kumpulan haram ini lebih menyedihkan lagi apabila pihak Polis terpaksa menayang rakaman kejadian pada hari tersebut untuk mencari kebenaran apabila pihak Polis dituduh sebagai zalim semasa menyurai kumpulam haram ini, Sekarang nampaknya pihak Polis yang melakukan kesalahan sedangkan Polis terpaksa bertindak apabila penyokong Perhimpunan Haram mula menyerang Polis ini semua tidak diambil kira tetapi apa yang pihak Polis buat semuanya tidak betul tetapi apa yang dibuat oleh penyokong Perhimpunan Haram ini semuanya betul, Jadi kami ingin mencadangkan kepada pihak yang terlibat dalam Perhimpunan Haram jangan pandang rendah pada Pasukan Polis kerana apabila Parti Pembangakang Memerentah pun Polis yang ada juga yang akan menjaga Keselamatan Negara bukan mudah-mudah nak tukar Polis dan Tentera yang ada mereka bukan hak Parti tertentu.

          Sikap Pemimpin Parti Politik yang bertindak menyokong tindakan Bersih memperlihatkan sikap kurang bijak Pemimpin Parti Politik yang ada di Malaysia masa kini, Kerana sanggup berkerja sama dengan Pertubuhan Haram dan Bersih juga telah melanggar Perintah Mahkamah yang diberi kepada Pihak Polis serta tidak menghormati Titah YANG DIPERTUAN AGONG, Titah DYMM SULTAN SELANGOR dan Titah DYMM SULTAN JOHOR.Jadi sekarang Rakyat sedang menunggu keputusan Kerajaan dan Pihak Berkuasa untuk bertindak terhadap penderhaka-penderhaka termasuk Pemimpin Parti Politik yang terlibat bersama Bersih pada 9 Julai 2011 yang lalu yang mana pengkianat-pengkianat ini telah sedikit sebanyak telah berjaya merosakan nama Negara Malaysia diluar Negara dan menyusahkan Rakyak dalam Negara pada hari tersebut maka sepatunya mereka ini dihadapkan kemuka Pengadilan dan kalau perlu gunakan AKTA KESELAMATAN DALAM NEGERI atau AKTA DARURAT maka Pihak bertanggong jawab perlu bertindak dengan segera demi kesejahtraan rakyat Negara ini.

          Sudah terang bahawa Mat Sabu telah membuat satu laporan Polis yang palsu dan memburuk-burukan Pihak Polis kononnya sebuah keindraan Polis telah melanggarnya ini menampakan Pemimpin Pembangkang suka berbohong kepada Rakyat, Mengapa Pihak Polis maseh belum mengambil tindakan terhadap Mat Sabu?Dan seoarang lagi Anuar Ibrahim kerana menipu Rakyat kononnya Polis bertindak ganas terhadap Peserta Perhimpunan.Kepada Pemimpin Pembangkang yang menyokong Bersih sebenarnya anda semua telah ditipu oleh pihak tertentu yang ingin melihat Negara ini dikuasai oleh pihak yang didokong peminpin yahudi kerana sekarang ini sudah ada diNegara ini Pemimpin tertentu yang berkerjasama dengan pihak yahudi dan juga ada segelintir Pemimpin sudah mula berkerjasama dengan Parti Kominis yang telah diharamkan untuk menghidupkan Perjuangan Kominis kembali.

          Kepada Rakyat Malaysia Jangan Salah Memilih Pemimpin Kerana Kalau Tersalah Pilih Akan Rosaklah Negara Malaysia


         

PANEH MIANG

Posted: 26 Jul 2011 01:37 AM PDT

PANEH MIANG


Ku Li yang Amanah?!

Posted: 25 Jul 2011 08:11 PM PDT



Bekas Menteri Kewangan, Tengku Razaleigh Hamzah ( Ku Li) mengesa rakyat bersama-sama melakukan perubahan segera menolak politik kotor, perkauman dan rasuah yang semakin membarah di negara ini, ketika bercakap semasa penubuhan pertubuhan bukan kerajaan (NGO), Angkatan Amanah Merdeka(AMANAH) di Memorial Tunku Abdul Rahman Putra pada 22 Julai 2011 yang lalu.

Hadir sama di majlis pelancaran Amanah ialah Dato' Seri Ong Tee Keat, Dato' S.Subramaniam, Tan Sri Abdul KAdir Sheikh Fadzir, Dato' Wilfred Bumburing, Dato' Seri Danial Tajem dan Dato' Seri Bujang Ulis yang mana masing2 menjadi Timbalan Presiden Amanah.

manakala jawatan naib presiden Amanah terdiri daripada Dr Patau Lubis, Ong Hock Siew, Dato' Mohd Azmi Razak, Ragunath Kesavan,Tan Sri Simon Sipaun,Muhd Lukhman Ghani, dan Wan Saiful Wan Jan.


Adakah Ku Li selama ini adalah seorang yang benar-benar AMANAH? Cukup-cukuplah tu, orang yang sezaman dengan Ku Li semuanya sudah bersara. Sampai bila nak menongkat langit di Gua Musang? Adakah Ku Li seimpian dengan Anwar, masih berhasrat untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia? Kuasa tidak boleh dibawa ke kubur Ku Li! Berilah peluang kepada generasi baru!

Aspirasi Bangsa

Posted: 26 Jul 2011 01:25 AM PDT

Aspirasi Bangsa


Syabas.. Pasberg terima ijazah kedoktoran dalam menipu rakyat!!!

Posted: 25 Jul 2011 04:09 PM PDT

Sahabat-Gunung

Posted: 26 Jul 2011 01:21 AM PDT

Sahabat-Gunung


Pemimpin Pembangkang Digesa Usah Jadi Manusia “Lidah Bercabang”

Posted: 25 Jul 2011 08:15 PM PDT

KUALA LUMPUR 25 Julai – Pemimpin pembangkang hari ini dibidas agar tidak menjadi manusia "lidah bercabang" kerana masih lagi mempertikaikan keputusan Suruhanjaya Diraja Menyiasat Kematian Teoh Beng Hock bahawa Setiausaha Politik Exco Selangor itu membunuh diri.

Pemerhati politik, Prof. Datuk Dr. Zainal Kling berkata tindakan mereka terus mempertikai keputusan tersebut adalah sesuatu yang cukup pelik dan membuktikan mereka hanya berniat untuk mempolitikkan isu tersebut semata-mata.

Menurut beliau pembangkang sebelum ini begitu lantang mendesak kerajaan menubuhkan suruhanjaya berkenaan selepas inkues diadakan, namun lain pula pendirian mereka sejurus rumusan dibuat oleh suruhanjaya berkenaan berhubug perkara tersebut.

"Sebab itulah saya katakan mereka ini lidah bercabang…. Dulu cukup lantang desak kerajaan tubuhkan suruhanjaya tersebut, namun setelah keputusan dibuat, mereka masih lagi tidak puas hati.

"Cukuplah dan usahlah terus menjadi manusia lidah bercabang. Bukankah ahli panelnya adalah dengan perkenan Yang Dipertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin dan suruhanjaya berkenaan adalah badan yang tertinggi serta bebas," katanya kepada UMNO-Online.

Beliau diminta mengulas reaksi pembangkang dan beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang tidak mempercayai rumusan Suruhanjaya Diraja Menyiasat Kematian Teoh Beng Hock yang didedahkan kepada pihak media dan orang ramai.

Suruhanjaya Diraja Menyiasat Kematian Teoh Beng Hock itu merumuskan bahawa Setiausaha Politik Exco Selangor itu membunuh diri dengan terjun dari pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di tingkat 14 Plaza Masalam, Shah Alam.

Dr Zainal seterusnya menegaskan semua pihak harus menghormati keputusan yang dibuat oleh badan tertinggi dan bebas itu.

"Mereka yang tidak berpuas hati gunalah saluran undang-undang yang betul dan bukannya mempertikaikan sesuka hati. Dan saya sarankan kerajaan agar melihat perkara ini dan mengambil tindakan sewajarnya terhadap mereka yang terus menyerang dan memfitnah suruhanjaya tersebut," katanya. -MediaUMNO

Agenda Halus Halau Rakyat Miskin Dari Pulau Pinang

Posted: 25 Jul 2011 06:11 PM PDT

Tindakan kerajaan DAP Penang lengah-lengahkan kelulusan pembinaan rumah kos rendah dan sederhana yang mahu dilaksana kerajaan pusat buktikan mereka tidak prihatin dan tidak ikhlas membantu rakyat yang memerlukan selain sebagai taktik halus mereka menafikan hak rakyat yang kurang berkemampuan di negeri itu.

Mereka menyalak bagai anjing menyalak di tepi bukit, mengatakan mereka mementingkan kebajikan rakyat, malah rakan sekutu mereka, Pas sendiri baru-baru ini tampil dengan Negara berkebajikannya namun apa yang berlaku hanya "indah khabar dari rupa".

Malah Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Zainal Abidin Osman dalam UMNO-Online melihat Ini adalah satu politik halus DAP yang mahu menghalau rakyat miskin dan yang kurang kemampuan untuk memiliki rumah dan tinggal di negeri itu.

"Mereka (kerajaan DAP) sengaja mewujudkan karenah birokrasi sehingga menyebabkan proses membina rumah berkenaan tergendala. Mereka tidak sepatutnya meletakkan pelbagai syarat jika benar-benar mahu membantu rakyat miskin", katanya kepada UMNO-Online semalam.

Jelasnya, empat agensi di bawah kerajaan persekutuan iaitu Perda, UDA Holdings Berhad, Majlis Amanah Rakyat (MARA) dan JKP Sdn Bhd. Perda perlu melalui karenah birokrasi di dalam memohon kelulusan projek tetapi sekiranya permohonan pihak swasta, dengan mudah mendapatkan kelulusan daripada pihak Berkusa Tempatan (PBT).

Jelas beliau lagi semasa Pulau Pinang di bawah Pemerintahan Barisan Nasional (BN), empat agensi di bawah kerajaan persekutuan ini telah berjaya membina 1500 unit rumah kos rendah dan sederhana untuk rakyat Pulau Pinang mendapat hidup yang lebih selesa.

"Tetapi sepanjang tiga tahun DAP memerintah Pulau Pinang, tiada satupun rumah kos rendah yang dibina oleh mereka. Penang Development Corparation (PDC) yang ditubuhkan oleh Kerajaan BN dahulu untuk menguruskan pembinaan rumah kos rendah dan sederhana, kini juga telah diambil alih sepenuhnya oleh kerajaan negeri dan hanya membina rumah yang berharga RM400 ribu ke atas.

"Kerajaan BN juga dahulu telah meletakkan syarat kepada semua pemaju rumah mewah harus membina 30 peratus rumah kos rendah dalam projek mereka. Inilah perangai DAP yang hanya mementingkan diri sendiri tanpa memikirkan nasib rakyat", ujarnya.

Apa yang sedang berlaku kini tegas beliau memperlihatkan kerajaan DAP Pulau Pinang sanggup melihat rakyat hidup susah dan terus melarat kerana tidak mampu membeli rumah mewah yang tumbuh bagi cendawan di negeri itu.

"Untuk mengaburi mata rakyat, kerajaan negeri umumkan imbuhan RM100 kepada setiap bayi yang baru lahir dan warga tua. Ini semua tipu muslihat mereka.

"Apa yang sebenarnya dilakukan ini tidak adil untuk rakyat golongan rendah dan sederhana. Sekiranya rumah kos rendah tidak dibina, bagaimana golongan yang tidak berkemampuan ini mahu memiliki rumah sendiri,? katanya.

Kesimpulan daripada tindakan kerajaan DAP ini kata beliau lagi membuktikan mereka lebih utamakan towkey-towkey mewah dan golongan kaya sedangkan rakyat bawahan dilayan seperti kucing kurap.

The Unspinners

Posted: 25 Jul 2011 11:54 PM PDT

The Unspinners


Mengundi tak layak, warga asing sibuk nak demo

Posted: 25 Jul 2011 08:30 AM PDT

Dah kasar, takkan boleh berlembut?

Posted: 25 Jul 2011 05:30 AM PDT

Bersih backfire pada Anwar

Posted: 25 Jul 2011 02:37 AM PDT

RPK tak ada jawapan untuk Shafee

Posted: 25 Jul 2011 02:36 AM PDT

Pendedahan RPK tentang kematian Sarbini merapu

Posted: 25 Jul 2011 12:30 AM PDT

APANAMA

Posted: 25 Jul 2011 11:51 PM PDT

APANAMA


TERRORISTs - Don't Shoot Your Mouth

Posted: 25 Jul 2011 10:03 PM PDT



My condolences to the people of Norway, Oslo and the family of those young humans who were mercilessly gunned down or bombed to death.

This latest terrorist attack in Oslo just goes on to prove the fact that terrorists are actually lunatics. Lunatics who rightfully don't belong to any race or religion.


State terrorism practised by the Zionist Regime in the Middle East is the mother of all terrorism that is perpetuated by a bunch of lunatics who have hijacked Israel from the Jews. 


Over time those victims of state terrorism turn out to be terrorists themselves and we have the suicide bombers everywhere. 


The merciless killings in Oslo by a lone (non-Muslim) terrorist is yet another eye opener that terrorism is not the sole right or exclusive product of the Muslim fundamentalist. 


Terrorism has become the weapon for lunatics and these days there are more lunatics in developed countries than the third world. Yes, the massacre in Oslo is an example.


No race or religion promotes terrorism or terrorist. FULL STOP.





I twitted with a provocative question - "Is this Christian terrorism?", AFTER finding out the facts of the incident and details of the lone Christian terrorist. 


The intention was to create the awareness or rather educate our NON-MUSLIM brethren and some smart MUSLIMs that not all terrorist are Muslims, and that there are enough lunatics among Christians too.


Guess if you're a reporter/journalist or blogger with some pride in what you do and quality in your work then you'll hold your horses and check your facts before SHOOTING in the DARK. 


The Oslo terrorist is a Christian, and I believe he is a lunatic.


I was told that there are some lunatics here who are adamant about criticizing Foreign Minister Datuk Seri Anifah Aman for his presumably 'late delivery' of condolences to the people of Norway. 


Come'on guys, is there now a competition somewhere for 'Who says its FIRST"? 


Again, like good journalist/reporter and/or blogger, I think Ministers too should take the time to check the facts before blasting their horns. 


Had Anifah gone shooting his mouth off based on some half-truths, Malaysia would be in an embarrassing position now. We could have been forced to send an APOLOGY in pursuit of the 'early condolences'. (Remember our famous apology to the People's Republic of China?)

p/s If Ministers make it a habit to shoot their mouth off about something that they are not sure of, we may then need a special Consultative COUNCIL to evaluate their performance and help overcome the after effects.



Site Meter

Intrusion or Apathy?

Posted: 25 Jul 2011 03:40 AM PDT




Recently Singapore officials exposed or rather made subtle remarks that our territorial surveillance is so inept that we couldn't differentiate between commercial aircrafts and military jets.

I mean the Singaporeans were actually saying that we Malaysians (the concerned authorities including the Ministry of Defence) are so pathetic that our multi-million ringgit radars or the personnel analysing data from these radars couldn't tell the difference between a foreign air force jet and a commercial airliner.

The issue surfaced following a Malaysian MP's query in Parliament recently and the Defence Minister promptly replied that there was a total of 2058 intrusion into Malaysian airspace by Singaporean aircrafts since 2008.

This Singapore Story is not new to us. They have been playing this provocative game for a long time but are we now knowingly allowing them to make fun of our APATHY ?

More often than not we blame the snobbish Singaporeans and their acts of Kiasu-ness, BUT are we encouraging them to intrude into our home by leaving our doors unattended (or with doors wide ajar and a few sleeping guards)? 

Read how Singapore reacts to a similar situation when the ball is in their court. SMASH!

As usual, we have WARNED them before, 13 years ago and many more diplomatic notes after that, but are they still playing games with us?

Is THIS our problem ?


"With all these points, and the Singapore Ministry of Defense refuting these allegations by insinuating that there is a serious flaw in our 'eyes  and ears' of Malaysian airspace, it gets even more curious with the deafening silence of parties involved in the maintenance and operations of these radars." - Taikors n Taikuns





Site Meter

PERAK BANGKIT - MENGGERAKKAN BELIA

Posted: 25 Jul 2011 11:44 PM PDT

PERAK BANGKIT - MENGGERAKKAN BELIA


Wajar juga Dr Ridhuan Tee diangkat sebagai Menteri JPM (Hal Ehwal Agama Islam) Pasca PRU13?

Posted: 25 Jul 2011 06:32 PM PDT

Klik Read More dan ikutilah pandangan beliau tentang Real Politics dan harapan perkembangan dakwah Islamiah di Malaysia hari ini.

Rembat Bar Council habis habisan....... Hapuskan Undi Pos!

Posted: 25 Jul 2011 06:00 PM PDT

Pagi ini krew Perak Bangkit berasa lega kerana telah banyak Blog merembat Bar Council atau Majlis Peguam. Tapi masih belum cukup. Bar Council perlu dirembat habis habisan. Sesiapa yang baik dengan Bang Zul Nordin tolong ccuk Bang Zul attack Majlis Peguam. Suarakan tentang kepimpinan Majlis Peguam yang segar bugar.

Kita ada banyak calon dan muka baru untuk memimpin Majlis Peguam. Presiden Persatuan Peguam Muslim, Sdr Zainul Rijal kini amat digeruni oleh pengemudi Bar Council. Minta pandangan PPMM untuk membidas Majlis Peguam habis-habisan. Kita mesti celikkan peguam-peguam Muslim di seluruh negara bahawa hak dan kepentingan mereka untuk mengundi. Tapi sayang! Majlis Peguam masih mengamalkan Undi Pos. Undi Tipu. Dan undi cara penakut. 1oo% pemilihan Jawatankuasa Majlis Peguam guna undi pos.

Ini yang bangkitkan amarah kami! Dalam Bersih Ambiga laungkan untuk hapuskan undi Pos. Yang menjerit tu siapa? Bukankah Ambiga bekas Presiden Majlis Peguam! Berapa persenkah Peguam yang Casting Vote dalam undi Pos? Pernahkah disytiharkan jumlahnya? Atau mereka menipu semuanya?

Sekarang para peguam mesti melancarakan BERSIH MAJLIS PEGUAM daripada golongan Syaithan Yang DiRejam. Kami telah poskan dalam beberapa bulan lepas. Tentang perisytiharan Perang dengan Majlis Peguam yang kini dipimpin oleh ahli-ahli FREEMASONRY.......

Papa Gomo dan Gerakan Anti PKR adalah set pelancar bom atom

Posted: 25 Jul 2011 04:57 PM PDT

Agak melampau untuk menyatakan bahawa kedua-dua blog ini berstatus set pelancar nuklear. Tapi jika kita katakan ianya sebagai set pelancar bom atom agak munasabah. Bom atom adalah bom nuklear kecil. Namun cukup untuk membinasakan Anwar Hiroshima dan Lim Kit Siang Nagasaki. Jangan usik Haji Hadi dan Nik Aziz. Biarkanlah dua ulama' besar ini berceramah. Mereka bukannya musuh asasi tentera BN pun. Mereka ni pendakwah. Betul atau salah kita serahkan kepada Allahu Rabbi.

Yang perlu dimusnahkan ialah Anwar Hiroshima. Kerana Anwar adalah Ketua Perang. dan Timbalannya ialah Kit Siang Nagasaki. Para pencipta bom atom tak usah pening-pening lagi nak bikin blog yang baru. Set pelabcar bom atom telah dimiliki oleh Papa Gomo dan rakan angkatannya GAP. Berbaiklah dengan mereka dan semua sekutu mereka. Perlu difahami mereka ini adalah pemilik mesin swasta dan tentera BN mesti sewa mesin mereka jika nak berperang. Tentera BN jangan lagi berlagak pandai dan eksyen. Tak usahlah eksyen nak buat apa. Pegang psitol pun dengan cara yang salah.

Toksahlah asyik nak pakai tongkat sakti Tok Det ajer. Usahalah sikit. Otak yang geliga tu gunakanlah untuk mencipta bom atom. Kemudian berundinglah dengan pemilik mesin pelancar bom dengan baik-baik. Barulah dihalakan bom di sasaran yang betul. Tembak Hiroshima dan Nagasaki kasi kena. Tepat dan meletup.

Pengawal-pengawal King Najib pula janganlah jadi tukang kipas sahaja. Tugas anda kawal ketua. Kawal ketua ni dengan tombak dan perisai. Bukannya kipas dia. Bila lihat serangan tembakan kat King Najib, janganlah tengok ajer. Perisai tu gunakan. Tombakan tu tonyohkanlaah kepada musuh. Ini bila kerja mereka ni jadi tukang kipas, terlukalah Pak Jib. Takpa Pak Jib. Lepas ni mana-mana pengawal yang bodo sebodo tu akan ditembak maut oleh para pencinta alam dan laut dalam.

Teori Pipeline dalam Membikin Isu dan Meletupkannya

Posted: 25 Jul 2011 04:13 PM PDT

Ini penting. Dalam menjadi penjana kepada isu politik semasa untuk dijadikan peluru yang membenamkan kubu musuh. Para blogger mesti melihat setiap isu bagaikan peluru. Cuma yang pertama sekali mestilah kenal peluru kita ini jenis apa fiziknya? Kayu, batu, besi atau plastik? Ya, peluru mestilah menggunakan buluh paip. Ianya akan dimasukkan ke dalam melalui inlet dan akan keluar di outlet.

Pertama, bentuk fizik isu kita itu pula apa? Kapsul atau panah kecil? Dan bagaimanakah kita nak memberikan tekanan udara ke dalam buluh paip sebelum kita menembaknya keluar?

Lihat teori Anwar Ibrahim menembak semua isu atau pelurunya? Lihat bagaiamana dua isu Najib Altantuya dan Rosmah dan Cincin Berliannya.

Kita ambil Isu Najib Altantuya dahulu. Anwar menggunakan Altantuya untuk memusnahkan kredibiliti peribadi Najib. Najib dikatakan sebagai pembunuh Altantuya. Fakta sebenar ialah DS Najib seorang yang tidak terlibat dalam isu atau peluru yang dicipta oleh Anwar itu.

Dalam merekacipta isu ini Anwar menggunakan Raja Petra sebagai meriam buluhnya. Dan mencipta isu ini bagaikan sebutir bom yang boleh meletup dan bukannya sekadar kapsul kecil atau panahan kecil. manknanya Anwar mencipta karakter pelurunya.

Anwar mulanya hebahkan tentang rasuah kapal selam. Isu Rasuah Kapal selam ini ialah bahan-bahan yang disdiakan untuk membuat bom. Dalam masa yang sama Isu Rasuah juga menjadi peluruh-peluru besi kekacang yang menembak-nembak BN melalui kelemahan BN mengawal isu rasuah. Komisen Razak Baginda telah dibilas menjadi Rasuah Besar kerana melibatkan nilai jutaan ringgit.

Bila bahan yang dicipta itu telah lengkap, tibalah masanya Anwar menjadikan ianya sebagai sebutir bom dan memasukkannya ke dalam meriam buluh kepunyaan Raja Petra dan terus ditembaknya. Tembakan tepat mengena BN di atas nama Najib. Dalam masa yang sama angkatan pemanah Anwar teruskan panahan ke udara dengan jumlah yang cukup banyak.

Hampir 3 bulan BN kesakitan dan kubu BN robek musnah. Angkatan perang Anwar terus sahaja mara ke hadapan dan memancung tentera BN satu persatu.

Kes Video Seks gagal gugat keimanan penyokong Anwar. Mereka terus sahaja tidak percaya orang itu adalah Anwar malah membela Anwar ke titisan darah mereka yang terakhir.

Lihat pula peluru terbaru. Cincin Berlian Rosmah.

Rosmah bukanlah Perdana Menteri. Kenapa Anwar perlu serang dia. Anwar menyerang Rosmah bukan kerana Rosmah tetapi kerana Najib adalah suaminya. namun Anwar berjaya membilah persepsi paara pemerhati yang kini ramai sudah percaya bahawa Rosmah adalah pemegang remote control kepada suatu mesin yang bernama Najib.

Jadi, bila Rosmah dibedal Anwar. Kubu BN juga terancam. Tak betul kerana ini tak harus terjadi. Ini terjadi apabila tentera BN menerima bilasan Anwar yang menjadikan Rosmah sebagai Queen of the Show di mata tentera BN. Sedang itu hanyalah magis atau sihir pandangan yang dibikin oleh Anwar dengan tangannya.

Cincin Berlian bukanlah satu peluru pun. Ianya hanyalah satu helah yang cukup buta. Cincin Berlian hanyalah satu peluru plastik yang bila ditembak di badan hanya akan ada pedih-pedih kecil tapi tak melukakan pun. Tapi bila manusia yang telah ditipu Anwar bahawa pistol mainannya adalah pistol betul, tentera BN takut dan serang balas guna peluru betul dan pistol betul. Tentera BN rugi peluru menembak balas sedangkan modal Anwar hanyala pistol mainan sahaja.

Jangan banyak rugi lagi. Bila nak tembak. jangan aci tekan picu sahaja. Gunakanlah bom meriam dan meriam buluh yang cukup-cukup power.

Cara nak menjual Barisan Nasional 5.0?

Posted: 25 Jul 2011 08:55 AM PDT

Ramai penyokong dan aktivis BN masih belum mengerti bagaimana untuk menjual BN5.0. Perkara yang paling mustahak ialah jangan jual BN5.0 atas kejayaan BN Versi terdahulu. BN3.0 Versi Tok Det sudah banyak berjaya dan BN5.0 tak boleh jual produknya atas kehebatan BN3.0. Ini kerja menipu. Sepatutnya BN5.0 sudah ternampak upgrade nya yang outstanding. Malang buat BN kerana BN4.0 telah merosakkan jenama BN ditahap yang cukup maksimum. Manakala jentera BN5.0 setelah melihat rosak hancurnya BN4.0 mengangkat perosak BN itu sebagai Ketua Panji BN5.0. Ini bukan hujah untuk membenci sesiapa. Ini adalah realiti yang cukup menyedihkan dan menjatuhkan standar BN5.0 di bawah BN3.0 dengan begitu dahsyat.

Pesaing utama BN5.o bukanlah Pakatan Rakyat atau PR1.0. BN5.0 mesti cuba bersaing agar dia boleh setanding BN3.0; jika tidak pun jaraknya antara BN5.0 hampir cuba mengejar standard BN3.0. BN5.0 bercakap sahaja mahu menerjah Lautan Biru atau Blue Ocean. Tapi baru berlayar sedikit sahaja, patah balik. Gerun melihat ombak besar.

Tak boleh begini! Percayalah Kes Video Seks Anwar kurang membantu untuk menaikkan rating BN5.0. Sebab ini bukannya senjata kekuatan. Kes Video Seks ibarat satu tembakan mortar sahaja. Ianya sudah pun meletup dan peluru itu sudah berkecai musnah. Memang kubu PR sedikit terancam. Namun dapat dibaik pulih sedikit demi sedikit.

Anwar bijak. Anwar tahu Cina sudah ditangannya. Biar pun bayaran untuk dia dapatkan sokongan Cina amat mahal. Itu Anwar tak peduli, asalnya galang ganti untuknya adalah PM Malaysia. Kini Anwar risau tentang sokongan India. Gobala pun dah hilang. Karupaan dan lawan dia habis-habisan. Anwar bijak. Anwar gunakan Ambiga sebagai ikon untuk mewujudkan rasa benci India kepada Melayu. Orang Melayu ni pantang tenngok orang India eksyen. Jadi Ambiha teruskan sikap eksyen dia. Orang Melayu ni bila tengok aada India eksyen sahaja, dia terus perli ke tahap caci maki. Ambiga pun dimaki mereka. Takpa la itu Ambiga saja, orang India tak marah. Tapi marahnya Melayu kat Ambiga sekali pukul hinakan orang India dengan perkataan yang mereka taksuka. Contohnya, memanggil Ambiga sebagai Keling dan Paria dan disumbati dengan pelbagai caci. Tak boleh begini! Orang India tak suka! Jangan marahkan nyamukkelambu kita bakar.

Jadi Anwar akan terus gunakan Ambiga sehabis madu Ambiga. Selagi ada peluang Anwar akan siksa minda Melayu penyokong BN dengan kata-kata kesat oleh Ambiga kepada Orang Melayu dan bangsa Melayu dengan cara yang cukup sinikal dan halus. Penyokong BN telah dimain ikut game Anwar. Video Seks semakin tak laku dipasaran. BN5.0 telah salah dipasarkan. Fikirkan kembali untuk memasarkan BN5.0 dengan cara yang betul. Bukan pasarkan BN versi lain. Ianya mesti BN5.0. Barulaah rakyat akan beli BN5.0!

Kenapa anda mesti memilih Barisan Nasional 5.0?

Posted: 25 Jul 2011 08:32 AM PDT

Perlu difahami oleh semua rakyat Malaysia. BN harikini adalah BN5.0. Ianya diterajui oleh DS Najib Tun Razak. BN 1.0 adalah BN yang dibangunkan oleh bapa Najib, Tun Razak. Seterusnya, BN 2.0 oleh Tun Hussein, 3.0 oleh Tok Det dan 4.0 ditearjui oleh Pak Lah. Kenapa mesti kita sokong BN 5.0?

BN5.0 bukanlah BN yang terlemah di kalangan BN sedia ada. Yang pastinya BN1.0 dan BN3.0 sukar untuk dinyatakan manakah yang hebat kerana kedua-duanya ada kelebihan yang tersendiri. BN5.0 belum diuji sepenuhnya. BN5.0 baru sedang pulihkan dirinya dari tsunami besar yang melanda BN 4.0.

Kesilapan besar BN 4.0 apa dia? Jawapannya, BN 4.0 bagaikan dikuasai oleh Tingkat 4. Budak mentah yang cuba menguji teorinya. Jawapannya punah dan padah sehingga dilanggar tsunami69. Tsunami 69 adalah Tsunami 1.0 dan 2008 menyaksikan Tsunami 2.0 terjadi.

Kini, Najib ambil alih BN dan menjadikannya versi 5.0. Versi ini sudah menggunakan software UMNO 7.0 sejak UMNO 1.0 diterajui oleh Dato' Onn. Namun BN5.0 masih belum berstatus Versi Penuh. Ianya masih Versi Beta kerana PRU yang mengangkat Najib belum tiba sejak software BN5.0 digunakan olehnya.

Okay, kenapa anda mesti memilih BN5.0? Jawapannya anda boleh baca dari suratkhabar dan blog-blog yang begitu banyaknya. Termasuk blog pro Pakatan Rakyat. Apa yang kita jumpa dari kesemua maklumat yang ada kesimpulannya amat mudah. Adakah anda mahukan Najib atau Anwar sebagai PM Malaysia selepas PRU13 nanti? Kerana inilah jawapan sebenar yang semua rakyat Malaysia mesti cari daripada keadaan politik sedia ada. Pukullah kot kiri kanan atas bawah pun. Inilah matlamat akhir PRU 13 dan politik cacamarba masakini. Najib atau Anwar?

Dan inilah pusat peperangan yang sedang berlaku dalam mana-mana minda politik manusiawi di Malaysia. Najib atau Anwar? Jika anda memilih Najib sudah pastilah apa cara sekalipun, anda mesti tolong dan memastikan BN memenangi majoriti kerusi di Parlimen. Namun, jika anda memilih Anwar ada 1001 lagi persoalan yang anda mesti jawab sebelum merasakan Anwar mesti jadi PM Malaysia. Ikutilah siri ini seterusnya.......

Fenomena Baru di Perak Bangkit

Posted: 25 Jul 2011 08:14 AM PDT


Salam kepada semua pengunjung dan teman. Kini kita semua sedari pilihanraya semakin hampir dan suhu politik negara semakin membahang! Kami akan menyajikan hidangan yang amat dahsyat buat semua para pengunjung dengan wajah baru dan lebih menyegarkan. Dapatkan isu politik anda di sini!

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 25 Jul 2011 11:36 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


GEMPAR!!! VIDEO YANG BAKAL MERANAPKAN BN SUDAH TERBIT!!!

Posted: 26 Jul 2011 12:02 AM PDT

Habislah BN....
Habislah Najib...
Habislah Rosmah...
Video di bawah ini bakal memusnahkan kalian...
Video di bawah ini bakal menaikkan Anwar sebagai PM...
Video di bawah ini bakal mengangkat DAP sebagai enjin Kerajaan Persekutuan...
Video di bawah ini bakal menobatkan PAS sebagai pembela ISLAM yang ulung...
Habislah UMNO...
Habislah BN...


HIDUP HIDUP... HIDUP RAKYAT!!!

HIDUP HIDUP...HIDUP RAKYAT!!!

HANCUR HANCUR...HANCUR PENIPU!!!

HANCUR HANCUR...HANCUR PENGKHIANAT!!!

TAKBIR!!!

TAKBIR!!!

TAKBIR!!!

EDISI DEWASA: SELANGOR DARUL JESUS!!! Penasihat Ekonomi dan Exco bakal ditabal Raja baru Selangor?!!

Posted: 25 Jul 2011 11:15 PM PDT

Apalah nasib rakyat Selangor ketika ini?!! Sudahlah negeri semakin mundur, hasil negeri makin susut, rakyat pula semakin merempat dek kerana pengrakyatan ekonomi oleh Menteri Besar yang serabai (baik rambut, mahupun akal fikiran) dan gagap tutur kata. Mungkin juga kerana Penasihat Ekonomi dan salah seorang Exconya lebih sibuk menumpukan karier mereka sebagai bintang lucah ( PORN STAR) dan model ala Playboy agaknya. Itulah hebatnya Selangor!!! Belum pernah lagi dalam dunia ini ada pemimpin yang masih terus berkuasa dan disanjung walaupun selepas skandal seksnya terbongkar! Kalau di negara lain, usah kata video seks dan gambar nonok, khabar-khabar angin sahaja boleh meranapkan dan menghancurkan masa depan ahli politik yang terlibat! Tidak malukah rakyat Selangor yang terus bernaung di bawah pemimpin yang berlendir-lendir ini?!!  

Itulah, masa PRU lepas hendak sangat bagi peluang bukan? Allah SWT sendiri pernah bagi peringatan:

Sahih International
Corruption has appeared throughout the land and sea by [reason of] what the hands of people have earned so He may let them taste part of [the consequence of] what they have done that perhaps they will return [to righteousness].






LONG LIVE PORN KING!!!

LONG LIVE PORN KING!!!

LONG LIVE PORN KING!!!







LONG LIVE PORN QUEEN!!!

LONG LIVE PORN QUEEN!!!

LONG LIVE PORN QUEEN!!!






Ranking Top 200 Blogger Politik (BN & PR) - 26 Julai 2011

Posted: 25 Jul 2011 10:28 PM PDT

Ranking MyMassa Top 200 blogger politik mengikut Alexa.

Blogger BN dilihat menguasai carta top 20 manakala blogger pembangkang menguasai pertengahan carta.

Kepada mana-mana pihak yang terlihat ada kesilapan dalam ranking kami, sila maklumkan kepada kami.

Untuk makluman pembaca, ranking ini dibuat dengan mengeluarkan portal yang mempunyai tenaga kerja yang agak besar seperti tranungkite, mykmu dan UMNO Online bagi membolehkan para blogger kedua-dua pihak boleh bersaing sesama sendiri.

Blogger Papagomo masih mengungguli carta buat 2 kali berturut-turut. Tahniah!

Secara keseluruhannya sebanyak 97 blogger BN dan 103 blogger pembangkang dalam top 200 MyMassa kali ini (agak seimbang).

Semoga ranking ini boleh menjadi pencetus semangat kepada para blogger untuk menghasilkan posting-posting yang disukai ramai.

Selamat berblog.




*Terima kasih kerana sudi mengikut ranking MyMassa top 200 blogger politik. Nak copy boleh tapi kalau boleh link kan kepada kami supaya kami dapat mengetahui tahap penerimaan orang ramai terhadap ranking kami.

Ranking Top 100 Blogger BN - 26 Julai 2011

Posted: 25 Jul 2011 09:28 PM PDT

Ini adalah ranking yang MyMassa keluarkan mengikut Alexa.

Blogger lain boleh copy tetapi kalau boleh link kembali ke blog kami.

Kami terpaksa mengeluarkan beberapa portal rasmi seperti mykmu dan umno-online supaya persaingan antara blogger lebih seimbang.

Beberapa blogger seperti double Y menunjukkan peningkatan yang ketara manakala blogger otai masih kekal di atas tahta.

Kepada mana-mana blog yang mempunyai ranking Alexa yang baik tetapi tak tersenarai bolehlah maklumkan kepada kami di ruangan komen.

Selamat menyaksikan kedudukan blog anda di ranking kami.




*Rasa macam zaman sekolah pulak bila ada kedudukan macam ni. Tapi jangan risau, semuanya lulus dengan cemerlang.

Ranking Top 100 Blogger Pembangkang - 26 Julai 2011

Posted: 25 Jul 2011 08:28 PM PDT

Ranking Top 100 Blogger Pembangkang mengikut Alexa.

Nampaknya Milosuam dan Tukartiub sering berganti-ganti kedudukan tempat pertama dan kedua.

Yang lain-lain tu tak nampak sangat bezanya kecuali blogger RM400,000 (sharpshooter) yang melonjak akibat kontroversi baru-baru ini.

Sam-sama kita saksikan kedudukan blogger pro pembangkang.




*Bagaimana jika ranking pro BN dan pembangkang disatukan? Nantikan pada pukul 1.30. Selepas ini, ranking blogger pro BN pulak (12.30).

Gempar : Blogger Pembangkang Kantoi Lagi.

Posted: 25 Jul 2011 07:01 PM PDT

Semalam, blogger pembangkang berkira-kira mendapat modal besar untuk menyerang pentadbiran YAB Perdana Menteri. Modal besar yang dimaksudkan adalah pemindahan ibu pejabat Air Asia ke Jakarta.
Dari blog Anil Netto.

Isu ini mula dimainkan oleh laman web luar negara (Asia Sentinel) kemudian disambut oleh beberapa bloggerun kabir pembangkang seperti RPK dan Anil Netto dan diikuti oleh balaci-balaci picisan.

Tak sempat satu hari isu tersebut dimainkan, Air Asia telah mengeluarkan kenyataan yang telah menutup mulut semua blogger pembangkang.

AirAsia Jelaskan Isu Ibu Pejabat Akan Dipindah Ke Jakarta


KUALA LUMPUR: Ibu pejabat syarikat penerbangan tambang rendah, AirAsia Bhd akan terus beroperasi di Terminal Penerbangan Tambang Rendah (LCCT) di Sepang, demikian menurut syarikat itu pada Isnin.

"Tiada sebarang rancangan ataupun petunjuk untuk memindahkan ibu pejabat syarikat keluar dari negara ini. Dan semua rangkaian pesawat kami yang berdaftar di Malaysia akan terus beroperasi dari LCCT," jelas syarikat penerbangan itu dalam satu kenyataan ringkas.

Syarikat penerbangan itu menjelaskan laporan sebuah akhbar yang menyatakan AirAsia akan memindahkan "ibu pejabat korporatnya" dari Malaysia ke Indonesia.

Jelas kenyataan itu lagi, pejabat di Jakarta sebenarnya akan dikenali sebagai AirAsia Asean, iaitu sebuah entiti yang ditubuhkan di bawah naungan AirAsia dan matlamat utama unit ini ialah bertindak sebagai pejabat perwakilan AirAsia dalam usaha mengembangkan jenamanya sebagai syarikat penerbangan "Truly Asean" dan memperluaskan operasi ke pelbagai kumpulan di rantau ini dari segi dasar penerbangan dalam lingkungan Asean.

Keputusan untuk menempatkan pejabat wakil di Jakarta berdasarkan semata-mata kepada rasional yang Sekretariat Asean berpangkalan di Jakarta, dan pejabat serantau di sana boleh membantu AirAsia mempersembahkan ideanya berkaitan dengan penerbangan serantau dan pertumbuhan pelancongan dengan lebih cekap lagi.
http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2011/7/25/mstar_berita/20110725210110&sec=mstar_berita

Mudahnya pembangkang terkantoi dengan propaganda sendiri. Tahniah Dato Sri Tony yang pantas menjawab spekulasi-spekulasi pembangkang seterusnya mematikan isu yang baru sahaja ingin dieksploitasi oleh pembangkang.

Beginilah cara yang sebenar untuk menghadapi cywar pembangkang iaitu mematikan isu secepat mungkin bagi mengelakkan kita perlu melakukan damage control. Jangan seperti perhimpunan BERSIH yang mengambil masa sampai 2 minggu baru boleh counter. Bak kata orang kampung aku, the damage had been done bro! Ramai yang atas pagar dah termakan dengan jarum-jarum halus yang telah disebarkan melalui facebook, twitter dan youtube.


*Lesson learned.

ALERT UNTUK SEMUA BLOGGERS BN.

Posted: 25 Jul 2011 06:18 PM PDT


FB YAB PM sedang teruk diserang barua pembangkang.

Siapa yang ada kelapangan jom pertahankan FB tersebut dengan membalas serangan pembangkang di wall YAB PM.

Mohon sebarkan.

Berita Pagi Selasa : Sejak Bila Namewee Jadi Orang China?

Posted: 25 Jul 2011 05:35 PM PDT

Berita dari Mstar...

Nur Fathia Latiff anggun memperagakan kebaya rekaan Riffai pada acara The Kebaya Showcase

 
Menyentuh jadual seninya, Fathia akan terus sibuk dengan komitmen lakonan menjelang bulan Ramadan pada minggu depan, selain bakal terlibat dengan sebuah filem antarabangsa arahan pengarah dari "China".
"Sekarang, saya sedang sibuk dengan penggambaran sebuah telefilem di samping Fizz Fairuz arahan Wan Asliza.
"Saya juga akan terlibat dengan filem berjudul Nasi Lemak 2.0 arahan pengarah China, Namewee di samping Afdlin Shauki, penyanyi Reshmonu dan model Nadine tidak lama lagi," katanya.
http://mstar.com.my/hiburan/cerita.asp?file=/2011/7/26/mstar_hiburan/20110725151723&sec=mstar_hiburan
 


China atau Cina?

Sudah tukar ka.

Bagus la kalau Namewee sudah jadi orang China. Aman sikit Malaysia lepas ni dari beruk mat yeh yang gilakan populariti sampai mengganggu gugat harmoni antara kaum.

*Lama tak dengar khabar dari orang China ni....

TAHA

Posted: 25 Jul 2011 05:00 PM PDT

MUQADDIMAH SURAH TAHA.
Surah ini diturunkan di Mekah, mengandungi 135 ayat. Dinamakan surah "Taha" ialah bersempena dengan dua huruf (Taa, Haa) yang tersebut pada ayat pertama, yang hanya Allah jua yang mengetahui maksudnya.
Intisari kandungannya: Menerangkan bahawa tugas Nabi Muhammad (s.a.w.) hanyalah menyampaikan kepada umat manusia seluruhnya apa yang diperintahkan oleh Allah Ta'ala, dan bahawa Al-Quran yang diturunkan kepadanya ialah untuk menjadi peringatan dan hidayah petunjuk bagi orang-orang yang mematuhinya, dan untuk memberi amaran kepada orang-orang yang ingkar. Oleh itu, janganlah Baginda berdukacita disebabkan golongan yang menentang.
Setelah Allah Ta'ala menegaskan tentang nikmat-nikmatNya yang dikurniakan kepada umat manusia supaya mereka bersyukur, dan menerangkan perihal hari akhirat dan balasannya yang akan didapati oleh orang-orang yang beriman dan yang ingkar, lalu ditujukan teguranNya kepada Nabi Muhammad (s.a.w.). Baginda bersunguh-sungguh hendak menghafaz ayat-ayat suci yang diwahikan kepadanya, dan kerana itu tatkala Jibril (a.s.) membacanya maka Baginda turut membaca bersama-sama dengan serentak, lalu ditegur oleh Allah Ta'ala dalam surah ini supaya Baginda mendengar lebih dahulu, dan setelah Jibril menyampaikannya baharulah ia membacanya dan menghafaznya, sambil berdoa semoga Allah Ta'ala menambahkan ilmunya untuk memahami dan mengamalkannya.
Kemudian diberi ingat supaya janganlah diamalkan sikap terburu-buru dalam melakukan sesuatu, dan janganlah melupakan apa yang telah diperintahkan, bahkan hendaklah dikerjakan bersungguh-sungguh. Setelah itu diberi contoh tentang apa yang terjadi kepada bapa manusia – Adam (a.s.) – yang telah melupakan apa yang telah diperintahkan kepadanya semasa ia di dalam Syurga supaya ia jangan menghampiri pokok larangan tetapi ia telah melupakannya.
Kemudian Allah Ta'ala menegaskan tentang wajibnya sembahyang yang lima waktu lalu diperintahkan Baginda supaya menyuruh keluarganya dan umatnya mengerjakan sembahyang dengan tekun dan sabar dan jangan pula dihalang dan dilalaikan oleh soal-soal hidup, kerana Allah jualah yang memberi rezeki, dan rezekiNya itu melimpah kepada orang-orang yang taat dan juga orang-orang yang ingkar. Tetapi kesudahan yang baik di dunia dan di akhirat, hanya akan didapati oleh orang-orang yang taat.
Surah ini diakhiri dengan menyuruh Baginda menjawab golongan kafir yang menentangnya supaya mereka menunggu, kerana mereka akan mengetahui kelak – pada hari kiamat – siapa yang benar dan siapa yang salah.

BUKTI DAP TIDAK BOLEH DITERIMA RAKYAT

Posted: 25 Jul 2011 07:36 AM PDT

Klik untuk besarkan imej.


Begitulah bidalan Melayu,
Jika sesat dihujung jalan,

Pulanglah ke pangkalnya.

Satu tindakan bijak oleh bekas Ahli DAP Pulau Pinang. Encik Razali lebih kenal siapa DAP daripada kita semua kerana dia sendiri pernah masuk dalam parti chauvinis tersebut.

Kepada yang masih kata DAP tu bagus, boleh tanya sendiri kepada Encik Razali yang pernah mengalami pahit manis bersama DAP.


*Malu bertanya sesat jalan...

PKR SELANGOR TIPU RAKYAT MISKIN

Posted: 25 Jul 2011 06:32 AM PDT

Klik untuk besarkan imej.

Mereka hanya pandai berjanji.



Bagi PKR, rakyat miskin bukan keutamaan. Mereka lebih mementingkan golongan kaya.

Jika benar mereka mahu membantu rakyat miskin, kenapa Kerajaan Selangor mengarahkan PKNS membina Datum Jelatek, satu projek mewah oleh PKNS?

'Flat Columbia' to become Datum Jelatek
March 27th, 2010



AMPANG: The flats dubbed "Flat Colombia" for their drug and vice dens in the 1980s will soon cease to exist.

The four blocks of the Selangor Development Corporation (PKNS) Taman Keramat flats in Jalan Jelatek will be demolished to make way for the RM1.2 billion Datum Jelatek, a mixed development project to be completed in two years.

Demolition works on the two blocks of flats began on Jan 15 and is expected to be completed by July. The two blocks facing Jalan Jelatek have already been hoarded up. Ampang Jaya Municipal Council has also erected a project notice board.

PKNS and its subsidiary company Worldwide Holdings Bhd will develop Datum Jelatek -- four 45-storey high buildings comprising residential and commercial units, a hotel and shopping mall on 2.4ha land next to the Jelatek LRT station.

The project is part of PKNS' overall plan to redevelop Pusat Bandar Taman Keramat. All PKNS properties in Selangor will be undergoing redevelopment work in stages.

PKNS has offered the Taman Keramat flat and shoplot owners a buy-back compensation scheme, which the majority of the 650 flats owners have accepted.

But the about 10 per cent who rejected it continue to live in the two flats facing Jelatek LRT station.

Selangor Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, who is also PKNS chairman, will meet the residents today at 3pm to present cheques to those who have accepted the buy-back scheme and to resolve the compensation dispute with therest.

Lihatlah bagaimana kerajaan Selangor melalui PKNS merobohkan Flat Columbia (satu projek untuk rakyat miskin) dan digantikan dengan Datum Jelatek. Kejam tak kejam, mereka tetap akan menjanjikan janji kosong pada rakyat miskin pada pilihan raya akan datang.

*Sudah terang lagi bersuluh, rakyat miskin bukan keutamaan PKR.

Isu Wahabi : Benarkah Tuduhan Malaysiakini dan Malaysian Insider?

Posted: 25 Jul 2011 05:02 AM PDT



Malaysiakini cuba bermain propaganda keji dan jelik dengan memainkan isu keselamatan negara. Propaganda yang sama turut dimainkan oleh sahbatnya Malaysian Insider. Isu yang mereka mainkan adalah berkaitan dengan Wahabi.

Ramai yang telah lupa perkara yang berlaku 3 tahun lepas iaitu seorang suspek pengganas yang paling dikehendaki iaitu Nordin Mat Top juga pengikut fahaman Wahabi.


Nordin Mat Top dipercayai semai fahaman Wahhabi
Oleh AZIAN AZIZ

KUALA LUMPUR 27 Nov. - Orang paling dikehendaki, Nordin Mat Top dipercayai antara pihak bertanggungjawab menyemai fahaman Wahhabi radikal yang membentuk rangkaian Jemaah Islamiah (JI) di Malaysia, melalui ajaran guru agama Indonesia, Abdullah Sungkar dan Abu Bakar Bashir.

Abdullah merupakan pengasas JI Indonesia dan Abu Bakar pula penggantinya selepas Abdullah meninggal dunia.

Nordin pula yang merupakan anak murid Abu Bakar bertindak sebagai Operatif Kanan JI.

Nordin yang mengenali Abdullah dan Abu Bakar semasa menuntut dengan Abu Bakar di Serting, Negeri Sembilan dipercayai telah membantu kedua-duanya melarikan diri ke Malaysia dari tahanan pihak berkuasa Indonesia yang ketika itu diperintah oleh Presiden Suharto.

Sumber-sumber perisikan memberitahu Utusan Malaysia, pada awalnya, Abdullah dan Abu Bakar dikesan menyampaikan fahaman tersebut secara sembunyi-sembunyi kepada masyarakat di sebuah surau di Banting, Selangor semasa mengajar kelas agama.

Kata sumber itu, mereka juga mengajar di beberapa tempat di Pantai Barat Semenanjung dan pada masa sama mengumpul keahlian JI Malaysia.

``Abdullah dan Abu Bakar kemudian membuka sebuah madrasah agama rendah di Ulu Tiram, Johor pada awal 90-an dan membawa guru-guru agama dari Indonesia sebagai tenaga pengajar.

``Murid-murid di madrasah tersebut pula dikesan merupakan anak-anak kepada ahli JI Malaysia yang datang dari serata Semenanjung,'' kata sumber itu kepada Utusan Malaysia ketika dihubungi hari ini.

Akhbar Mingguan Malaysia hari ini mendedahkan perkembangan fahaman Wahhabi yang mengetepikan amalan sunah waljamaah yang diamalkan di negara ini sejak turun-temurun. Aliran itu, menurut laporan itu kini semakin berkembang terutama di kalangan cerdik pandai muda.

Kumpulan itu menolak amalan membaca al-Quran untuk orang yang meninggal dunia, membaca Yasin, qunut, tahlil, talkin, berdoa, berzikir, ziarah kubur dan pelbagai lagi perkara harus dan sunat yang menjadi amalan Ahli Sunnah Waljamaah.

Difahamkan, beberapa buah universiti menjadi pangkalan dan pusat bagi aliran yang disifatkan sebagai ultrakonservatif ini.

Sumber itu menambah, selepas beberapa ketika, Nordin yang juga anggota JI dilantik menjadi pengetua di madrasah tersebut.

Ujar sumber itu, Abdullah dan Abu Bakar kemudian pulang ke Indonesia selepas kejatuhan Suharto dan madrasah berkenaan dikendalikan sepenuhnya oleh Nordin.

``Polis yang membuat siasatan setelah mendapat maklumat mendapati ajaran disampaikan di madrasah tersebut menyimpang dari silibus ditetapkan.

``Siasatan seterusnya memberi maklumat lebih mendalam kepada polis mengenai kegiatan JI di Malaysia sehingga membawa kepada beberapa tangkapan anggota JI.

``Susulan siasatan itu menyebabkan Jabatan Pendidikan Negeri Johor mengambil tindakan menutup madrasah tersebut pada tahun 2001,'' jelasnya.

Katanya, Nordin pula berjaya melarikan diri ke Indonesia dan gagal dikesan sehingga sekarang.

Nordin kini sedang diburu oleh pihak berkuasa Indonesia setelah berjaya meloloskan diri daripada satu serangan yang membunuh rakannya Azahari Hussein di Batu, Malang, Indonesia baru-baru ini.
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2005&dt=1128&pub=utusan_malaysia&sec=dalam_negeri&pg=dn_02.htm&arc=hive&arc=hive

Kepada yang belum faham, bukan semua wahabi menyeru kepada keganasan. Hanya segelintir. Sama seperti Syiah, bukannya semua tak betul. Wahabi yang terarah kepada keganasan ialah Al-Salafiyah al-Jihadiyah (salafi adalah nama lain bagi wahabi)  yang melancarkan jihad kepada Kerajaan Islam.

Fahaman Al-Salafiyah al-Jihadiyah ini berkembang di antara militan Islam seperti Al-Qaeda dan JI.

Kini, Malaysiakini dan Malaysian Insider cuba bermain api dengan mengeksploitasi isu keselamatan demi memecah belahkan umat Islam dengan tidak memberikan penerangan secara terperinci. Tujuan adalah untuk membantu pembangkang dalam misinya menumbangkan Kerajaan sedia ada. Bagi mereka, keselamatan negara tidak penting asalkan misi mereka tercapai (sebagaimana yang telah dijanjikan kepada pemberi dana mereka).



Kepada Dr. Asri, kenapa anda menggelabah jika anda bukan pengikut Al-Salafiyah al-Jihadiyah yang turut dipegang oleh golongan militan seperti JI dan Abu Sayaf?

*Taksub dan ajaran salah akan membawa kepada aktiviti pelampau. Tak kira apa jua agama, ketaksuban dan ajaran yang salah akan menyebabkan kemusnahan yang lebih besar. Lihat berita di bawah.

Edisi Dewasa : Wanita Seksi Dan Bola Sepak.

Posted: 25 Jul 2011 04:03 AM PDT

Malam tadi berakhir Copa America yang menyaksikan Uruguay mengatasi Paraguay 3-0 hasil jaringan Deigo Forlan (2 gol) dan Luis Suarez (1 gol).

Perlawanan malam tadi memang sudah dijangka kerana Uruguay merupakan pasukan pilihan berbanding Paraguay. Apa yang menarik perhatian selain daripada perlawanan malam tadi adalah janji seorang model seksi Paraguay, Larissa Riquelme yang menjanjikan sesuatu yang panas kepada pemain dan peminat bola sepak negara itu.



"If Paraguay win the Copa America then I shall pose nude on the pitch," she said just before her team took on Ecuador on Sunday.

Sebelum itu, pada Piala Dunia 2010, Larissa pernah menjanjikan perkara yang lebih kurang sama dan dia mengotakan janjinya.

Itu cerita di benua Amerika Latin yang terkenal dengan model-model yang cantik dan seksi.

Bagi benua Asia dan Asia Tenggara, negara jiran kita, Indonesia pernah menggunakan kaedah yang sama untuk sebagai perang psikologi menentang Malaysia pada perlawanan akhir Piala Suzuki AFF.


 Usaha ganggu tumpuan pada perlawanan akhir Piala Suzuki

JAKARTA: Aktres seksi terkenal Indonesia, Julia Perez (atas) yang terkenal dengan panggilan 'Jupe' berikrar mengganggu tumpuan pemain Malaysia dalam perlawanan kedua final Piala Suzuki AFF di sini, esok.
Jupe kesal dengan tindakan peminat bola sepak Malaysia mengganggu pemain Indonesia dengan melakukan 'serangan' laser ketika perlawanan pertama di Stadium Bukit Jalil, Ahad lalu.
Oleh sebab itu, dia akan membalas dendam dengan mengenakan pakaian seksi yang nampak dada bagi mengalihkan perhatian anak didik K Rajagobal.

Perkara itu disuarakannya ketika dihubungi wartawan Indonesia yang kemudian membuat soalan susulan sejauh mana dia serius dengan hal berkenaan.

"Ya, saya serius. Biar semua pemain bola sepak Malaysia buta. Saya akan pakai baju belahan dada supaya mereka buta. Ini adalah laser ciptaan saya," katanya lagi.

Hasilnya sama seperti Paraguay iaitu negara tersebut tewas kepada Malaysia.

Menjelang perlawanan kedua menentang Singapura untuk slot 20 pasukan terbaik di Asia bagi Kelayakan Piala Dunia, MyMassa yakin tiada artis atau selebriti akan buat janji atau kenyataan berani mati seperti Larissa dan Julia. Ini kerana secara keseluruhannya rakyat Malaysia terkenal dengan sikap sopan santun dan pemalu walaupun ada yang bersikap sebaliknya.

Walaupun anda tidak dapat melihat wanita seksi beraksi demi pasukan Malaysia, namun anda akan dapat lihat wanita-wanita seksi ini beraksi di khalayak ramai di negeri pemerintahan Khalifah Guan Eng. Seorang pemimpin yang sentiasa dipuja dan meniti di bibir para penyokong PAS.



Lihatlah wanita seksi beraksi di kalayak ramai tanpa sedikit pun bantahan daripada pemuda PAS. Tetapi jika ini berlaku di negeri yang ditadbir oleh UMNO, habis semua masjid mereka buat demonstrasi.



Tidakkah ianya satu tindakan munafik?

MUST READ!!!! A VERY INTERESTING ARTICLE ABOUT BERSIH 2.0

Posted: 25 Jul 2011 02:07 AM PDT

Stumbled upon a great article posted at jebatmustdie.wordpress.com and I really like to share it with all mymassa readers..


Bersih 2.0 Exposed – Bersih Is Politics

I received this email from one of the readers few days ago. I copied it here for the benefit of the readers out there. Thank you.

—————————————-
I found this article on BERSIH v2.0 (forwarded from a friend in the UK) very factual, balanced and insightful.
If you love Malaysia, love the truth and hate dirty politics, please forward this article to all your friends.

Regards,
Azhari


Bersih 2.0 Exposed – Bersih Is Politics 

The Bersih 2.0 rally on the 9th July 2011 caught the attention of our political leaders as well as the international media.
I am fortunate to be working overseas for the last 10 years. I do love Malaysia and look forward to come back once I have completed my career goals. As a proud citizen of Malaysia, I would like to provide an independent assessment and inject some rational thinking on the current situation.

Many Malaysians who joined the rally on the 9th July 2011 have witnessed the level of unity in rallying for the same cause, i.e a fair elections for the country. There has not been one event in Malaysia for some time that has rallied so much support to fight for one cause.

Whether it is planned or unplanned, the NGOs and the organizers have rallied support from the political leaders (mainly opposition) to catapult this rally to a different level. While the objectives of the rally were apparently focused purely on electoral reform, most Malaysians surely would recognise that the Bersih rally has become – whether rightly or wrongly – political in nature, much like the protest rallies which took place during the Reformasi days of Anwar Ibrahim in 1997. The logic and rationale behind getting 20,000 – 50,000 people to show up on the streets remains a mystery despite the existence of various open and civilized channels. Even more interestingly, the leader of Bersih 2.0, Datuk Ambiga, was granted an audience with the King several days before the date of the rally, which was ostensibly called so that Bersih 2.0 can hand over a memorandum to the King!

However you look at the Bersih 2.0, one has to give all credit to the organizers for orchestrating a successful event / rally, especially in terms of impacting the thinking of the mass population of Malaysians.

On that note, I think there are generally two groups in this country. The first group is the silent majority (i.e those who prefers to stay home and be with their families in the wake of a rally). This group probably constitutes 80% of our population. Most of the time, they are happy to lead their own lives, and are mostly happy with the way things are in Malaysia. There are probably one or two things they aren't too happy with, but nothing that would spur them to complain to the newspapers or in the blogs.

The second group is what I consider to be the loud minority. These are folks who are perpetually unhappy over the way things are in our fair country. Maybe they don't like certain policies which have been put in place (and which have likely contributed in some way or other to the current prosperity and success of our country!) In any case, these are the ones who usually speak (and sometimes scream) the loudest on blogs and Youtube, injecting truth and lies and using emotional or racial sentiments to make their point.

While I respect the right of the 20,000 – 50,000 people that attended the Bersih 2.0 rally to demonstrate peacefully, I feel that they were mostly taken for a ride by the loud minority.

If one were to interview the people on the street who came to the rally on the 9th of July 2011 and ask them the question "What are you fighting for today, sir?", I can guarantee many of them are not able to answer accurately. The majority of those who turned up on the streets are rempits, pakcik tua on the street, people from the village and some unfortunate urban poor people who were given false hope that rallying alone can somehow change the country.

While many Facebook supporters have "liked" Bersih 2.0 before the rally, you can see only a handful of professionals, private sector people, gathered on the street on the actual day.

What you will hear generally are various answers such as "Walk of democracy", "We want fair democracy", "We hate the Government", "Say no to Corruption", "Reformasi", "Allahuakbar", etc.

From here, you can witness inconsistencies of understanding among those who claim to support Bersih 2.0. This is not surprising, since the Bersih 2.0 organizers are rallying a vast number of different groups (NGOs as well as politically-motivated groups) to support one cause. Hence, the understanding and true intention of Bersih 2.0 was "simplified" to ignite more fire and encourage a herd mentality amongst the people.

The problem with the whole Bersih 2.0 campaign is that people forget to really look at the 8 points that the Bersih proponents are pursuing. Most of the people in the street rally don't even have a clue about any or all of the 8 points and the argument for and against each of them. The whole thing has evolved into a war of perception which is based on a simplistic divide:

(A) If you support Bersih, then you reject corruption and embrace democracy and you are righteous

(B) If you reject Bersih, then you are dirty, corrupt, anti democracy and wicked

Given this war of perception, it is clear that (A) will win over (B) in terms of popular public support. The opposition joined in on (A) and the Government and the EC, including Barisan Nasional is demonized.
When I watched the Youtube videos on Bersih 2.0, the organizers were being very rhetorical about the rally, and why Malaysians should attend the rally. Because Bersih 2.0 has now "transformed" from the original 8 demands into the subject of "Cops are bad, look at this country", most Malaysians are now fuelled with anger. Nonchalantly, the 8 demands has now been quietly swept aside without any discussion or debate or clear explanation from the present Government.

That is why I would like to return to the original point of Bersih 2.0: the 8-point demands for electoral reform from Bersih 2.0. Let us, Malaysians, return back to the subject. The 8-point demand.

I hope my independent assessment on the 8 demands by BERSIH v2.0 will inject some rational thinking and perspective so that all Malaysians can appreciate the context and content rather than marching on the streets aimlessly without any clear objective or reason.

Lets now look at the 8 demands raised by Bersih and subject them to scrutiny:

 

1. Clean the electoral roll

The electoral roll is marred with irregularities such as deceased persons and multiple persons registered under a single address or non-existent addresses. The electoral roll must be revised and updated to wipe out these 'phantom voters'. The rakyat have a right to an electoral roll that is an accurate reflection of the voting population.

In the longer term, BERSIH 2.0 also calls for the EC to implement an automated voter registration system upon eligibility to reduce irregularities.

RESPONSE:
Based on the CIA World Fact book, death in Malaysia is 4.93 per 1,000 population (based on July 2011). Through extrapolation, for 28 million population, the estimated number of deaths in a year is 138,040 persons. Assuming the information is not updated in JPN over a period of 5 years, on a worst case scenario, the total "un-updated record of deceased persons" is 690,020 people.

According to the EC, we have 11.4 million registered voters. Assuming EC did not update their database due deceased people, this represent 6% inaccuracy of the true / actual registered voters.

Malaysians should ask: can a 6% "inaccuracy / irregularity" (on a worst case scenario) be a strong point to bash the EC or the Government for being unfair? I think this is absurd and politically motivated.

The fact that the opposition won more states in the next GE showed that fair election / democracy is in place.

Therefore, my question for those who are politically inclined: does the 6% translate into a sure win for the the political parties (including opposition) in the next GE?

For automatic voter registration as proposed by Bersih v2.0, many people have expressed disagreement on this subject.

There is a writer who posted something in Malaysian Insider that I would like to share…
"Not that I have anything against people registering to vote. I am a registered voter myself. However, to force something on someone — be it religion, racism and even voter registration — is something I just can't agree with. It's against a person's free will. I see it as similar to parents determining their kids' religions at birth; performing circumcision on a kid who doesn't know any better; or even how parents of a male child with no penis would show off their kid in a photo opportunity for the Malaysian media, as we saw in 2009. There are many fears in having an automatic-registration system, primarily on the basis of privacy."

As for voters registered with a non-existent addresses, everyone knows that we move from one place to another as we grow. Let's assume that Ali was born in Kuala Lipis. He has an IC which has the address of his family in Kuala Lipis. 20 years later he migrated to Kuala Lumpur, then 5 years later he was posted to Terengganu for offshore assignment with Murphy Oil. 6 years later he was posted to lead a project in Sarawak. Does it mean he has to update his IC address and inform EC every time he moves to another address?

If let's say 10 million of our population is affected by this, do you think it is practical to enforce it in reality my dear fellow Malaysians?

In short, Bersih's demand of the automatic voters registration basically forces people to be registered. And that cannot be seen as democracy!

It definite contradicts Bersih's principles of having a fair democracy.

 

2. Reform postal ballot

The current postal ballot system must be reformed to ensure that all citizens of Malaysia are able to exercise their right to vote. Postal ballot should not only be open for all Malaysian citizens living abroad, but also for those within the country who cannot be physically present in their voting constituency on polling day. Police, military and civil servants too must vote normally like other voters if not on duty on polling day.

The postal ballot system must be transparent. Party agents should be allowed to monitor the entire process of postal voting.

RESPONSE:
According to the Government website, Malaysia has approximately 1.2 million civil servants. The police & military are consistently on duty and geographically dispersed throughout the country. In fact, they are on duty too during elections, etc.

If the police, military are forced to vote normally, then they are forced to leave their duty in various locations. Imagine leaving the jungle, strategic border locations just to vote. I think this is not practical at all.

On this note, Bersih 2.0 also made a proposal to EC for party agents to monitor the entire process of postal voting. Well, this has not happened in any other countries. Please name me one country which allows parties on both divide to "intervene" in the EC processes or postal voting.

Also, postal voting happens not only for police and military personnel who are on duty, but also Malaysians who vote overseas. If Bersih 2.0 wants party agents to be allowed to monitor the entire process of postal voting, does that mean that party agents need to be posted whenever and wherever there are Malaysians voting overseas? (I'm sure some of them don't mind having the excuse to have a nice holiday overseas, "in the name of democracy"!)

I think this proposal suggests deep paranoia and mistrust of key institutions in the country, including the Elections Commission (SPR), which I think is simply pathetic.

In conclusion, there has not been any real issues in terms of postal voting, whether in Malaysia or in other countries. After all, from a bigger picture perspective, the impact of postal votes is small compared to the actual votes in the various constituencies.

As a citizen who support fair elections in this country, I suggest that we should be focusing on the actual voting mechanism at the various constituencies rather than debating day and night on postal voting, which, in reality, produces a minimal impact to the election results.

For those who are politically inclined to dwell on the numbers and think that this is still not fair because the postal votes can ensure a better win, imagine this: Assuming 100% of the 1.2 million servants are forced to do postal voting, that represent 10% of the 11.4 million registered voters in this country. Assuming ceteris paribus, if you divide 11.4 million registered voters by 222 constituencies, that is 51,351 votes for each constituency. Therefore the postal votes (i.e 10% of 11.4m) constitute 5,400 votes vs. 51,351 votes.

With all the anger and insult which I hear from the political leaders and Bersih organizers, my conclusion is simple. The impact of postal voting to the overall result is minimal.

The majority swing or "success" for each political party is based on the actual voters who attend, register and vote on the actual election day. Surely as Malaysians, we shouldn't be so easily fuelled and vortexed into something so small until we lose our logical reasoning.

I ask again the question to my dear fellow Malaysians. Looking at the maths, is this something worth fighting for? Is this what we call unfair election or democracy by the opposition?


3. Use of indelible ink

Indelible ink must be used in all elections. It is a simple, affordable and effective solution in preventing voter fraud. In 2007, the EC decided to implement the use of indelible ink. However, in the final days leading up to the 12th General Elections, the EC decided to withdraw the use of indelible ink citing legal reasons and rumours of sabotage.

Bersih 2.0 demands for indelible ink to be used for all the upcoming elections. Failure to do so will lead to the inevitable conclusion that there is an intention to allow voter fraud.

RESPONSE:
Less than 20 countries out of 194 countries use inedible ink in their elections. Indelible ink is NOT used by developed countries such as the United States, United Kingdom, Hong Kong, Singapore, France, Japan and many others. It is used mainly in less developed countries with large populations.

Some of the countries include Afghanistan, Benin, Burkina Faso, Democratic Republic of the Congo, Egypt, Gambia, India, Indonesia, Iraq, Lebanon, Mauritania, Peru, Philippines, South Africa, Sri Lanka, Suriname, Tchad, Uganda, and Zimbabwe.

It is also worth to note that indelible ink is not a fool-proof method and has its disadvantages such as:
· Indelible ink itself can be used to commit electoral fraud by marking opponent party members before they have the chance to cast their votes; and
· There have been cases in Afghanistan where "indelible" ink have washed off voters' fingers using bleach; such ink was blamed for contributing to fraud in the first Afghan presidential election in 2005.

In short, if Malaysia decides to use indelible ink, for a country that has a comprehensive database and biometric identification of its citizens, it can be viewed as step backwards for the nation and not a step forward. Remember, less than 20 countries out of 194 countries uses indelible ink in their general elections.

For those countries who don't use inedible ink, do you regard them as corrupt?
Bersih organizers have really managed to divert the attention of the public on this. Pure deception



4. Minimum 21 days campaign period

The EC should stipulate a campaign period of not less than 21 days. A longer campaign period would allow voters more time to gather information and deliberate on their choices. It will also allow candidates more time to disseminate information to rural areas. The first national elections in 1955 under the British Colonial Government had a campaign period of 42 days but the campaign period for 12th GE in 2008 was a mere 8 days.

RESPONSE:
There is no standard or best practice in any countries to determine the optimum campaign period. For example, Singapore has a 9-day campaign period, the United Kingdom has 17 days and Philippines has a 90-day campaign period. The misconception by the public at large is that the campaign period (whether it is 5 days, 21 days, 40 days, 60 days or even 100 days) guarantees a fair election.

Campaign activities must be viewed as an on-going activity by the ruling and opposition parties and not a one-off activity due to General Election. Both parties must work hard daily or throughout the year to ensure support from grass roots and voters at their respective constituencies. The all year round consistent campaigning throughout each constituency guarantees better results than a one-off GE campaign approach. This is particularly true in the modern world's 24-hour news cycle, where politicians constantly jostle for media and public attention.

I feel that regardless the campaign period, both parties are not privy to the actual General Election dates (while it is true that in Malaysia, the incumbent Prime Minister has the upper hand due to his constitutional role in advising the Agong regarding the dissolution of Parliament, we know that even ruling party politicians play constant guessing games regarding the exact timing of polls). Hence, it is in the interest of both parties (ruling and opposition) to identify winnable candidates and strengthening their grassroots support through regular campaigning. I believe both sides are working equally hard at the grass root level to gain support.

In short, Bersih organizers and supporters should not view the campaign period as a key determining factor to ensure fair elections. Again, they have deceived the public and caused unnecessary anger.



5. Free and fair access to media

It is no secret that the Malaysian mainstream media fails to practice proportionate, fair and objective reporting for political parties of all divide. Bersih 2.0 calls on the EC to press for all media agencies, especially state-funded media agencies such as Radio and Television Malaysia (RTM) and Bernama to allocate proportionate and objective coverage for all political parties.

RESPONSE:
I feel this is a lob-sided request by Bersih 2.0. Free and fair access to media has been a hot topic of debate since Tun Mahathir's time. At the same time, we are aware of the existence of alternative media which provide differing views which are sometimes being perceived as unfairly critical of one side or the other.
Lets look at some facts.

According to ITU (United Nation specialized agency for ICT), Malaysia has 17 million internet users in 2010. According to Nielsen research in 2010, newspaper in Malaysia has approximately 15 million readership (54% of population).

Malaysiakini recorded 1 million visitor in January 2011. For one year, it is estimated the total visitor is around 12 million people. And remember, we have other online news portal such as Malaysia Insider, Malaysia Reserve, etc.

On another data by Malaysian Digital Association (MDA) in April 2011, Malaysiakini recorded higher number of unique visitors at 2.7 million compared to the Star online at 2.4 million.

Therefore, if you compare the mainstream news vis-à-vis the alternative / online media, the equal number of visitors/ readers for both shows equal playing field if you want to view it politically. Why Bersih is making a big fuss out of this ?

Another strong point to note is that the Government does not ban or censor Malaysiakini, Malaysian Insider or any other internet portals must be viewed as a significant step compared to other countries. Despite much provocation from opposition-leaning portals, the Malaysian government has kept to its commitment of free and open Internet since the launching of the Multimedia Super Corridor, and I think the Government deserves a bit more credit for not emulating China in this regard.

In recent times, we have seen the birth of "invisible & anonymous online cybertroopers" whose job is to consistently post negative comments on any article that appear in various Internet portals.

Whilst we all know that these are either planned or posted by a small handful of individuals, we have not witnessed any censorship from the Government on the strings of unintelligent and provocative postings, including comments relating and blaming everything on the present Government.

The silent majority knows that most of the comments posted online at Malaysia Kini and Malaysia Insider are fabricated / scripted by certain quarters. Postings / ramblings such as "Hidup Pakatan", "Wait for the next GE", "Lets vote PR", "Government bodoh", etc are "recycled" and appeared in different articles.

If we want to scrutinize further, Malaysiakini and Malaysian Insider journalists have the tendency to post a negative title to capture the attention of the readers/ visitors. This makes certain quarters feel that the online-media are pro opposition.

So to sum it all, both political parties have equal playing field judging from the number of readers/visitors for both mainstream and alternative media. To allow fair reporting for all political parties, my view is that Bersih 2.0 must also call for the EC to ensure that online media such as Malaysiakini and Malaysian Insider practice proportionate, fair and balanced reporting.



6. Strengthen public institutions

Public institutions must act independently and impartially in upholding the rule of law and democracy. Public institutions such as the Judiciary, Attorney-General, Malaysian Anti-Corruption Agency (MACC), Police and the EC must be reformed to act independently, uphold laws and protect human rights. In particular, the EC must perform its constitutional duty to act independently and impartially so as to enjoy public confidence. The EC cannot continue to claim that they have no power to act, as the law provides for sufficient powers to institute a credible electoral system.

RESPONSE:
I fail to comprehend how Bersih 2.0 can make this call for "reform" of the institutions mentioned, when the Government has been doing precisely this for several years now, beginning with the Royal Commission to Enhance the Operation and Management of the Royal Malaysian Police, the establishment of the Judicial Appointments Commission, as well as the establishment of the Malaysian Anti Corruption Commission.

In other words, the transformation of various national institutions is an ongoing process. And so, rather than continuing to lambast and ridicule vital institutions of the state such as the MACC and the police, I suggest that the Opposition and their friends in Bersih 2.0 should start being more productive and suggest concrete measures to transform our institutions for the better.

This is especially true for the Elections Commission. Other than continued calls from the Opposition for the EC to "report to Parliament" (what does that mean, anyway? Who is Parliament should they report to? How would reporting to a committee made up of squabbling politicians be any improvement from the current way that the EC is established?), we have not heard any specific and concrete measures to improve the EC.

Stop hiding behind vague rhetorical statements, and try to be more specific and concrete about what changes you propose to make.



7. Stop corruption

Corruption is a disease that has infected every aspect of Malaysian life. BERSIH 2.0 and the rakyat demand for an end to all forms of corruption. Current efforts to eradicate corruption are mere tokens to appease public grouses. We demand that serious action is taken against ALL allegations of corruption, including vote buying.

RESPONSE:
I agree and support Bersih 2.0's call for war on Corruption. I am totally behind this as no one likes or condones corrupt practices in this country.

It took me several days to study this in greater depth and looking at what the present Government is doing vis-à-vis other countries. I am very passionate to share my findings with my fellow Malaysians who are there in KL raving about corruption.

My view can be simplified as follow.
Fighting corruption is an on-going battle, and I believe each country have to come up with preventive measures to curb corruption. When I looked at developed countries like Hong Kong, Singapore and the United States, it took them more than 10 years to fight corruption to a level where it is acceptable by global standards.

One of my ex-colleague is in a top 3 global investment bank and she had the opportunity to sit in to listen to the Government Transformation Programme (GTP as popularly known in Malaysia) update during an analyst roadshow in Singapore and Hong Kong. From her discussion with many other analyst, Malaysia has placed a number of significant game changer initiatives to prevent corruption and this is clearly reflect in the GTP annual report (which I'm told can be downloaded for free).

As this most hotly debated topic in Malaysia, I did some research on the web to get a better understand on what she meant by "significant game changer initiatives".

For the first time, a Whistle Blower Act has been gazetted and now every Malaysians can submit a case and his/her identity will be protected. This is something new for all of us in Malaysia.
Next was the announcement of 18 corruption courts expedite corruption cases so that swift action can be taken. I think this is a brilliant idea! Not many countries have this.

From the MACC website, I found out more than 800 people have been arrested for corruption in 2010 alone. And 200 + confirmed cases have been published on the MACC website with names, IC number and photographs. This is indeed a significant milestones for this country if you ask me. I think we are following closely the Hong Kong model. For the record, ICAC of Hong Kong do publish the statistics of the convicted cases on their website.

I also managed to check how transparent the Government is in publishing the government award contracts, I have found this website called MyProcurement. Quite rough but it fits the purpose of listing more than 3,000 government award contracts. Not bad if you think about it.
Overall, although more can be said about Malaysia's effort in fighting corruption, I feel Malaysia in the recent time has made leaps and bounds to build preventive measures.
At the end of the day, the corruption case may not reduce to zero overnight, but as a Malaysian, we have to give some credit on MACC's effort.

Coming back to Bersih 2.0. Yes, I do support this demand/request by them. In fact, Bersih should work with the Government to bring the corruption cases along with the evidence forward as they have 18 corruption courts to expedite the matter. Anyone can make vague and unsubstantiated claims about corruption. Why Bersih 2.0 did not bring forward actual corrupt cases and work with MACC or EC remains unclear.

So Bersih should stop riding on this demand knowing the fact that Malaysia is doing everything they possibly can to fight corruption. In fact, stop being rhetoric about such pronouncement of intent. Rather, please work with MACC and bring solid corruption cases ! The public at large are sick of talk and debating about rhetoric stuff and all we need is to bring more corruption cases forward!



8. Stop dirty politics

Malaysians are tired of dirty politics that has been the main feature of the Malaysian political arena. We demand for all political parties and politicians to put an end to gutter politics. As citizens and voters, we are not interested in gutter politics; we are interested in policies that affect the nation.

RESPONSE
If there is one demand from Bersih 2.0 that I like, then this will be it. We must stop dirty politics on both sides.

Politics in Malaysia is still at infancy stage. Fact based argument is often twisted to inject doubt in the society. Racial sentiments are always played to spark racial divide. Personal allegation and remarks between political leaders are often chosen as the best method as opposed to fact based arguments or healthy intellectual debate.

If you look in the last 10 years, the existence of a digital community has changed the landscape on how we think and altered our perception on they how we view a particular subject. More predominantly when everyone can express themselves through a combination of facts, fiction, lies and emotions on the web (i.e blogs, online media), then things start to change. This is coupled with the existence of "invisible cyber troopers" (from both sides) starting to post comments on negative things about this country.

Slowly but surely most of us in Malaysia are now blaming the Government's education system for our kids' lack of achievement despite given scholarship, good residential schools, etc. We blame the Government for the high cost of living despite having the lowest interest rate for car loans, property loans, etc. We blame the Government for not giving the rakyat enough subsidy despite being one of the most highly subsidized countries in the world. We blame the Government for not having sufficient investors into the country despite our Bursa Malaysia reaching 6 times record high in 2011 alone, etc.
I hope we do not come to a stage where we blame the Government for climate change too.

On the statement by Bersih 2.0 on " we are interested in policies that affect the nation", I managed to do a quick research about the Government Transformation Programme and the Economic Transformation Programme (ETP) that the Najib administration talked about. After hours of research and reading, I almost fainted to count the number of articles and report from financial analyst/economists around the world on the national transformation agenda. Whether it has impact or not, one thing for sure the stock market in Malaysia has record high at 1580 points in 2011. That excludes that the fact the our stock Market has reach at least 5 times record high in 6 months of 2011 !

I mean, on one hand we demand "policies that affect the nation", one one hand we forgot about the very achievements which are taking place infront of our eyes.

Dear fellow Malaysians, reading and observing how we act as a country, for a homogenous society, we need to embrace and forgive our differences.

We should be grateful. Malaysia is blessed with so many positive things surrounding us vis-à-vis our neighbouring country.

Each of us have a role to play.

Rallying and street demonstration doesn't guarantee a better future.

Let's stop the bickering and dirty politics.

Let's focus on building this country together.

Benarkah Malaysia Di Ambang Revolusi?

Posted: 25 Jul 2011 01:11 AM PDT



Satu artikel mantap daripada BERNAMA untuk kami kongsikan.

Revolusi Apa Yang Anwar Mahu Bawa?
Oleh Ahmad Shukran Shaharudin

KUALA LUMPUR, 22 Julai (Bernama) -- Perhimpunan haram 9 Julai dianggap gagal jika faktor yang digembar-gemburkan oleh penganjur bahawa mereka boleh mengumpul 100,000 peserta diambil kira.

Oleh sebab perhimpunan itu hanya dihadiri 6,000 orang, maka pemerhati melihat ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, kini mencari jalan baru pula dengan menyatakan bahawa Malaysia sudah dekat kepada revolusi.

Sejarah menunjukkan bahawa melalui revolusi, beberapa kerajaan tumbang, umpamnya Revolusi Iran pada 1979 yang menjatuhkan Shah Iran dan seterusnya menjadikan negara itu sebuah republik, dan revolusi di Nepal, yang menyebabkan negara itu kini hilang sistem pemerintahan beraja.

Revolusi bermakna menumbangkan kerajaan dengan kekerasan, pertumpahan darah dan penggunaan senjata, dan jika itu yang dimahukan, apa perlunya lagi tuntutan pilihan raya yang adil?

Penganalisis dan pemerhati politik, Prof Dr Ahmad Atory Hussain, berkata revolusi adalah sekadar satu slogan Anwar bertujuan mahu mempengaruhi persepsi rakyat untuk mengubah kerajaan dengan cepat.

"Apabila revolusi dilaksanakan ia akan mengubah sistem politik negara menuju republik. Di dalam sistem republik, ketua dan eksekutif negara adalah presiden, jadi jika seseorang itu menjadi presiden kuasanya lebih tinggi daripada hanya Perdana Menteri.

"Ini seperti yang berlaku di Nepal, Libya dan Mesir. Kita perlu berfikir apakah sistem ini sesuai untuk diterima. Kalau revolusi mental yang hebah diperkatakan sekitar tahun 1970-an supaya rakyat berubah dari segi pemikiran tidak mengapa, tetapi bukan revolusi sebegini," kata Ahmad Atory.

Beliau berkata kemungkinan apabila revolusi berjaya dan negara bertukar menjadi republik, kedudukan Islam sebagai agama rasmi dan Bahasa Malaysia sebagai bahasa rasmi akan tergugat.

Pensyarah Sains Politik Universiti Teknologi Mara (UiTM) Dungun, Che Hamdan Mohd Razali, berkata Anwar tidak seharusnya meletakkan rakyat dalam keadaan resah gelisah dengan kenyataan-kenyataan sebegitu pada masa rakyat menghadapi kenaikan harga beberapa barang keperluan.

"Sepatutnya pembangkang bekerjasama membantu menyelesaikan masalah demi kepentingan rakyat terbanyak, bukannya dengan memberikan kenyataan-kenyataan yang menggelisahkan seperti ini," katanya.

Che Hamdan berkata sejak dari awal lagi, perhimpunan haram itu dianggapnya satu tindakan politik walaupun penganjurnya menafikan pembabitan parti-parti politik bersekongkol dengan penganjurnya iaitu sebuah kumpulan haram dikenali "Bersih".

"Saya tidak nampak apa perlunya revolusi seperti yang diperkatakan. Bolehkah dengan revolusi seperti itu memberikan keadaan lebih baik dari sekarang?

"Sekarang kita hidup aman damai, dan jika revolusi berlaku, pastinya negara akan kucar-kacir.

"Kita tak menganggap semua kerajaan sempurna tetapi bukan dengan cara ini menukar kerajaan yang ada. Platform pilihan raya sudah disediakan sesuai dengan amalan demokrasi," katanya.

Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim pernah berkata Malaysia tidak dapat menerima revolusi yang mengakibatkan pertumpahan darah, yang membawa pelbagai perubahan kepada banyak pihak termasuk kedudukan Raja-raja Melayu, hak adat istiadat, Islam, institusi Diraja dan dan institusi Parlimen.

Senator Mohamed Ezam Mohamed Noor pula berkata Anwar sudah hilang kewarasan kerana terdesak untuk berkuasa.

-- BERNAMA

*Revolusi hanya akan memusnahkan apa yang kita sudah capai sekarang. Fikir-fikirkan.

Wakaka....Patutlah Blogger Pembangkang Bangang Sangat, Mudah Ditipu.

Posted: 25 Jul 2011 12:28 AM PDT

Klik untuk besarkan imej


Satu kartun yang menceritakan segalanya.

Yang menghasut blogger pembangkang tak lain dan tak bukan ucapan pemimpin dan akhbar rasmi pembangkang. Tetapi apabila blogger tersebut dikenakan tindakan undang-undang, yang keluarkan kenyataan menfitnah sebelum diam membisu dan biarkan blogger tersebut tanggung sorang-sorang.

*Tanggunglah akibat berkawan dengan 'syaitan'. Kalau yang tak paham lagi mungkin boleh baca berita ini.


PKR blogger ordered to pay RM300,000 to Rais

The Kuala Lumpur High Court today ordered blogger Amizudin Ahmat to pay RM300,000 in damages to Information Communication and Culture Minister Rais Yatim over a defamatory article against the minister.

BERSIH 2.0 Terkantoi Dengan Tindakan Bijak Kerajaan.

Posted: 24 Jul 2011 11:28 PM PDT

Klik untuk besarkan imej.
Sistem biometrik dapat mengesan pengundi hantu tetapi pembangkang tetap tolak. Mengapa?

Kerana mereka bakal kehabisan modal. Tujuan BERSIH bukannya untuk memperbetulkan keadaan tetapi hanya sebagai alat kepada pembangkang untuk memenangi pilihan raya.

Jika dakwat kekal menjadi pilihan pembangkang, kenapa tidak digunakan dalam pemilihan parti tersebut sehingga berlaku kacau bilau.


Aku ulangi, dakwat kekal hanya propaganda politik pembangkang bukannya untuk mem'BERSIH'kan sistem pilihan raya di Malaysia.

Panglima Perang Cyber

Posted: 25 Jul 2011 11:21 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Minta Maaf : KJ Tidak Perlu Bela Dr Asri Isu Wahabi !!!

Posted: 25 Jul 2011 10:17 PM PDT

Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih



Bagi Panglima, sebagai Ketua Pemuda UMNO yang tidak ada latar belakang agama, yang barangkali tidak sedar ancaman Wahabi, Saudara Khairy Jamaluddin tidak perlu membela Dr Asri yang sudah semua orang tahu siapa dia dan kaitannya dengan Wahabi.

Menurut laporan yang disiar Bro Jinggo (klik sini) KJ berkata : 

"Pada masa yang sama, saya ingin menegaskan bahawa daripada pengamatan serta pengalaman saya bertukar pendapat dengan beliau, saya dapati Dr Asri adalah seorang tokoh cendiakawan Islam yang begitu menonjol dengan pemikiran beliau yang bukan sahaja terbuka, moderat bahkan progresif di dalam usaha memajukan ummah serta usaha-usaha dakwah," kata Khairy dalam kenyataan menerusi laman Facebooknyahttp://www.facebook.com/khairykj .


Para Ulama Islam Malaysia sudah tahu siapa Dr Asri dan pengajarannya yang pro dan cenderung kepada ajaran wahabi. Maka fahaman ini bukan seperti aliran pemikiran berdasarkan akal, yang boleh diterima dan ditolak, kerana wahabi satu ancaman akidah yang boleh merosakkan iman dan status Islam seseorang.

Ini tidak bermakna semua yang diajar oleh ulama salafi wahabi seperti golongan Ulama Muda UMNO adalah salah. Kerana bukan semua perkara yang dikaitkan dengan puak Salafi Wahabi,  bertentangan dengan Ahli Sunnah Wal Jamaah kecualii bab tertentu sahaja khasnya bab TAUHID dan FEKAH serta sedikit dalam bab TASAUF.

Perkara akidah untuk pengetahuan Saudara KJ adalah sangat serius !

Akidah yang rosak meskipun kuat ibadat, tidak akan melayakkan seseorang masuk syurga, berbanding peminum arak yang berdosa besar tetapi tidak rosak akidahnya lebih berpeluang masuk syurga. Meskipun dia perlu dibakar dalam neraka terlebih dahulu.

KJ juga tidak perlu mempertikaikan tindakan pihak Majlis Keselamatan Negara menganjurkan taklilmat tersebut jika benar taklimat tersebut disampaikan. 

Tugas MKN ialah menjaga keselamatan negara dari ancaman meskipun melibatkan public figure popular seperti Dr Asri. Bukan setakat Dr Asri, bahkan ulama muda yang pro wahabi yang menyokong kerajaan juga dikaitkan ( jika benar taklimat diadakan mengikut info Malaysiakini ). 

Dalam masa yang sama juga semua pihak perlu selidik macam mana taklimat sulit boleh bocor dan apakah tindakan MKN untuk menanganinya?

Menurut sumber yang boleh dipercayai, peserta taklimat terdiri dari kalangan pegawai agama lantikan negeri. Merekalah barangkali yang melaporkan taklimat tersebut demi menjatuhkan maruah Kerajaan BN dengan memburukkan MKN.

Kita tidak membenci sesiapa yang mengikut ajaran salafi wahabi, tetapi perkara yang ditolak oleh majoriti ulama - yang cuba disebar oleh wahabi, perlu dibendung dari disebarkan di negara kita.

Boleh jadi mereka menyalurkan maklumat yang mungkin tidak tepat sehingga menimbulkan kekeliruan yang memberi keuntungan kepada portal berita pro pembangkang seperti The Malaysian Insider dan Malaysiakini.

Kita harap kebocoran ini jangan dibiarkan kerana kita khuatir ia akan membocorkan segala maklumat sulit negara akibat pengkhianat dalam kalangan peserta.

Mustahil pegawai MKN membocorkan maklumat kecuali peserta sendiri yang menyalurkannya.

Siasatan perlu dibuat hingga ke lubang cacing siapa yang bertanggungjawab mendedahkan maklumat sulit ini.

Seterusnya tindakan Malaysiakini yang cuba melaga-lagakan hubungan antara Arab Saudi dengan Malaysia juga perlu diambil perhatian yang serius. Lihat tulisan Malaysiakini :

"Kerajaan Arab Saudi didakwa menjadi dalang di sebalik apa yang berlaku. Saudi  dikatakan di belakang tokoh-tokoh ini," dakwa sumber itu.


Apakah motif dikaitkan dengan Arab Saudi dengan kes ini ? Mereka sebenarnya ingin menjadikan Malaysia dengan Arab Saudi yang terjalin baik akan rosak dengan propaganda murahan ini.

Sedangkan masalah aliran Wahabi wajar dilibatkan dalam konteks hubungan G - G ( Kerajaan dengan Kerajaan ).

Adakah kerana Syiahnya Iran kita tidak berdagang dan membina kilang di Iran ?

Kita profesional bukan emosional dan kerana itu kita boleh berkawan dengan sesiapa sahaja asal jangan kita terpengaruh dengan ajaran mereka yang kita tidak boleh terima dan tidak benarkan ia disebarkan.

Harap isu wahabi tetap menjadi perhatian utama kita dalam misi untuk menyedarkan rakyat tentang bahayanya demi mengelakkan kerosakan akidah anak muda dan tua.


AZLI SHUKRI

Posted: 25 Jul 2011 11:02 PM PDT

AZLI SHUKRI


Ke Mana Kita Selepas Ini?

Posted: 25 Jul 2011 09:39 PM PDT

Masalahnya, ramai pejuang bahasa, termasuk sasterawan negara sudah lupa asas perjuangan mereka. Daripada memperjuangkan isu bahasa Melayu, mereka sekarang ini sibuk dijadikan kuda tunggangan parti pembangkang. Lihat sahaja yang berlaku kepada A. Samad Said.

KUALA LUMPUR, 25 Julai — Bekas ketua pengarah Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP) Datuk Dr Hassan Ahmad terkilan kerana orang Melayu terlalu bergantung pada bahasa Inggeris sebagai "model" sehingga menyumbang kepada krisis martabat bahasa kebangsaan.

"Oleh sebab kita tidak tahu atau menganggap bahasa Melayu 'belum maju', maka kita banyak sekali bergantung pada bahasa Inggeris sebagai 'model' kita.

"Kita menganggap bahawa dari segi pembinaan korpus bahasa, bahasa Melayu perlu bergantung pada kosa-kata atau perkataan bahasa Inggeris untuk membina 'istilah baru' dalam bahasa Melayu," kata beliau pada satu ceramah yang disampaikan di Seremban hari ini. Kertas kerja beliau bertajuk "Dasar Bahasa Kebangsaan Di Malaysia: Melihat Semula Peranannya Sebagai Alat Perpaduan dan Kemajuan Negara". Tokoh bahasa ini menambah, orang Melayu tidak bertolak dari kekuatan dalaman yang sudah ada pada Melayu sejak ratusan tahun lamanya dalam mencari atau mencipta 'istilah baru'.

Katanya, apa sahaja perkataan biasa atau bahasa Inggeris yang dianggap sebagai 'istilah' diterjemahkan secara harfiah ke dalam bahasa Melayu, maka lahirlah ratusan istilah yang pelik-pelik dalam bahasa Melayu.

"Saya suka menyebut contoh-contoh berikut... perkataan Inggeris 'head' yang dahulu pernah digunakan sebagai istilah perbendaharan kerajaan, diterjemahkan bulat-bulat sebagai 'kepala'. Maka lahirlah istilah 'kepala kecil' yang diterjemahkan dari istilah Inggeris 'sub head' dan istilah 'pecahan kepala kecil' yang diterjemahkan dari istilah Inggeris 'sub-sub head'.

"Geli hati saya mendengar istilah ini dalam bahasa Melayu. Tidak kurang peliknya ialah istilah 'pegawai sangkut' yang diterjemahkan dari istilah Inggeris 'attachment officer'," kata beliau.

"Tidak tahu saya bagaimana manusia atau pegawai kerajaan boleh disangkut, seperti orang menyangkut gambar atau cermin di dinding," kata Hassan lagi. Justeru kata Hassan, contoh-contoh istilah seperti itu dalam bahasa Melayu menunjukkan bahawa perancang bahasa atau pencipta istilah Melayu masa itu seolah-olah percaya bahawa kalau bahasa Melayu tidak bergantung kepada bahasa Inggeris, bahasa Melayu tidak akan maju.

"Masalah sebenarnya ialah tiga, pertama, mereka tidak tahu bahawa bahasa Melayu mempunyai perbendaraan kata yang kaya dan mungkin lebih kaya daripada perbendaharaan kata umum (biasa) bahasa Inggeris," katanya.

Selain itu mereka tidak berfikir dalam bahasa Melayu tetapi berfikir dalam bahasa Inggeris atau melalui perkataan Inggeris, katanya.

"Ketiga, mereka tidak menguasai bahasa Melayu dengan baik. Kalau mereka menguasai bahasa Melayu dengan baik dan berfikir dalam bahasa Melayu, mereka tentu dapat akan mencipta istilah yang lebih betul dan tepat, misalnya 'Tajuk', 'Tajuk Kecil' dan 'Ceraian Tajuk Kecil', dan 'attachment officer' sepatutnya menjadi 'pegawai sandaran' dalam bahasa Melayu," kata beliau. Hassan menambah, beliau menyebut contoh tersebut sebagai peringatan bahawa sehingga hari ini itulah cara pihak bertanggungjawab 'memajukan' kosa-kata bahasa Melayu.

"Banyak perkataan atau istilah umum yang dianggap baru kebanyakannya diterjemahkan secara literal dari perkataan bahasa Inggeris — kebanyakannya diciptakan oleh orang yang bahasa Melayunya lemah dan tidak berfikir dalam bahasa Melayu.

"Kerana inilah saya masih mendengar orang Melayu dan bukan Melayu berkata bahawa 'without the English language, the Malay vocabulary will still be very restricted and poor'," kata beliau sambil menambah, "saya menganggap itu adalah kata orang yang tidak mengetahui bahasa Melayu."

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 25 Jul 2011 10:21 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


POLIS SEDIA JUMPA MAT SYABU DI MAHKAMAH.

Posted: 25 Jul 2011 10:09 PM PDT

BEKAS PENGIKUT ARQAM JUMPA KAMI.

Posted: 25 Jul 2011 08:02 PM PDT

RTM DAH MULA SIARKAN.

Posted: 25 Jul 2011 06:30 PM PDT

SOALAN DARI TOTOK PAS YANG DIKANTOIKAN OLEH RAKYAT MALAYSIA.

Posted: 25 Jul 2011 01:01 PM PDT

PAKATAN MEMERINTAH, PERGI HAJI NAIK UNTA .

Posted: 25 Jul 2011 07:24 AM PDT

KONSPIRASI KEMATIAN AMY WINEHOUSE.

Posted: 25 Jul 2011 05:30 AM PDT

INI MEMBAHAYAKAN.

Posted: 25 Jul 2011 03:00 AM PDT

BAR COUNCIL ATAU BAR-UA COUNCIL ?

Posted: 24 Jul 2011 11:30 PM PDT

Neutral Daily

Posted: 25 Jul 2011 10:18 PM PDT

Neutral Daily


Artikel Tertunda : Bersih dan rakyat jadi mangsa?

Posted: 25 Jul 2011 06:54 PM PDT


oleh Khairul Sulaiman..

Bersih 2.0. Perhimpunan untuk mendesak sebuah reformasi dalam proses pilihanraya di Malaysia. Perhimpunan bersih yang pertama adalah pada 10hb. November 2007 dan kini akan diadakan pada 9 julai.

Ketepikan sepak terajang politik yang memualkan. Saya cuba bawakan hujah di luar kotak politik.

Saya rasa kita semua dalam ketakutan. Kerana apa jua yang akan berlaku pada hari itu tidak akan dapat kita ramal. Mungkin ada yang akan ambil kesempatan untuk mencetuskan huru-hara, kita tidak tahu.

Bila terjadi ada pihak yang akan mengatakan itu UMNO punya kerja. Dan pihak satu lagi akan mengatakan balik itu PEMBANGKANG punya kerja.

Penafian ini tidak berguna apabila sesuatu perkara sudah berlaku. Adakah ahli politik Malaysia berani mengaku kesilapan selain Chua Soi Lek?

Kita boleh lihat pada jumaat lepas bagaimana peniaga majoritinya berbangsa cina terpaksa menutup kedai di Pulau Pinang kerana Demo yang dilakukan UMNO. Di hati mereka pasti ada sekelumit kebencian menafsirkan sesuatu yang seharusnya tidak dilakukan dan menjejaskan periuk nasi mereka.

Di ibu negara terutamanya jalan Tunku Abdul Rahman yang peniaga majoritinya melayu dan ada juga berbilang bangsa pada 9 julai pasti akan berdepan perkara sama. Demo bersih,anti ISA,reformasi dan ppsmi dahulu menjadi mimpi ngeri kerana pasti gas pemedih mata dan pancuran air akan mengenai mereka.

Jalan terbaik adalah tutup kedai. Anggaplah tiada rezeki. Kantung wang mereka BERSIH pada hari itu.

Kesesakkan jalan raya pasti akan terjadi dan dikatakan berlarutan sehingga ke Sepang. Jalan akan disekat. Kuala Lumpur akan lumpuh seperti Penang jumaat lepas.

Mungkin ramai akan melihat tulisan ini seperti tidak neutral. Ya kerana saya bukan ahli dan penyokong parti politik seperti anda.

Penyokong parti akan rela berkorban demi parti. Itu anda dan perlu diingatkan peniaga bukan seperti anda.

Mungkin pilihanraya akan BERSIH selepas perhimpunan ini dan kerajaan baru akan memerintah.

Persoalannya adakah SPR akan terus BERSIH di bawah pemberi gaji baru?

Jika tidak, PEMBANGKANG BARU akan turun ke jalanan dan peniaga akan terus tutup kedai.

Pertarungan merebut kuasa, kenapa selalunya rakyat yang menjadi mangsa?

-Artikel ini ditulis sehari sebelum perhimpunan Bersih 2.0-

PISAU.NET

Posted: 25 Jul 2011 09:43 PM PDT

PISAU.NET


Sejak Bila Melayu Pula Jadi Pendatang?

Posted: 25 Jul 2011 06:05 AM PDT

Satu artikel yang perlu kita ambil kira....
Oleh MOHD. RIDHUAN TEE ABDULLAH

KENYATAAN Ketua Wanita Gerakan, Datuk Tan Lian Hoe telah mengundang kontroversi.
Pertama, berdasarkan sejarah kata beliau, orang Melayu adalah juga pendatang sama seperti orang Cina dan India. Kedua, dengan nada sinis beliau menyindir UMNO bahawa parti Gerakan selama ini berada dalam telunjuk UMNO. Gerakan tidak mempunyai suara dalam menentukan keputusan kerajaan.

Publisiti murahan jelas menunjukkan bahawa beliau seolah-olah pakar dalam bidang sejarah dan menarik perhatian serta sokongan orang Cina yang telah kecewa dengan Gerakan. Saya tidak pasti apakah latar belakang sebenar kelulusan Lian Hoe sehingga menyebabkan kenyataan seperti ini dikeluarkan.

Saya mungkin dapat menerima serba sedikit pendapat ini jika beliau adalah pakar sejarah. Jika tidak, mungkin ada agenda tersembunyi yang perlu kita lihat secara serius.
Ini kerana selepas pilihan raya umum baru-baru ini, ada beberapa parti komponen Barisan Nasional cuba menggunakan kesempatan ini untuk mengugut UMNO dan kerajaan. Mereka tahu, UMNO kini berada dalam kedudukan yang agak lemah. UMNO memerlukan sokongan parti-parti komponen bukan Melayu untuk memerintah.

Justeru, peluang ini digunakan untuk mencapai hasrat yang sekian lama terpendam, termasuk mempertikaikan hak-hak istimewa orang Melayu.
Lian Hoe perlu sedar bahawa kemenangan beliau di Parlimen Gerik dalam pilihan raya lalu adalah hasil sokongan pengundi Melayu UMNO. Jika kerusi Gerik itu tidak diberikan kepada Gerakan dan UMNO tidak mengundi beliau, tidak mungkin ada Lian Hoe pada hari ini sebagai Timbalan Menteri Penerangan. Itupun beliau masih tidak bersyukur dan amat kiasu.

Memang tidak dapat dinafikan bahawa ada sebahagian orang Cina tidak dapat menerima hakikat bahawa Malaysia adalah sebuah negara yang berasaskan kepada sistem kenegaraan Melayu atau Malay Polity. Perlu diingatkan bahawa sejarah sistem kenegaraan Melayu bermula dengan perkataan 'Melayu' atau 'Tanah Melayu' itu sendiri yang bermaksud wilayah dan kepulauan di rantau ini.

Nama-nama ini terkenal di kalangan negara China, India dan Barat seperti Melayu (I-Tsing), Malaiur (Marco Polo), Malaiyur (inskripsi Tanjore-Sanskrit di India), Ma- Li-Yu-R (Yuan Shih/Cina), Mailiur (Siam) dan Malayo (Albuquerque/ Portugis).
Hujah ini menunjukkan bahawa dari abad ke-6 hingga ke-10, perkataan Melayu adalah nama tempat dan bukannya nama khusus bagi rumpun bangsa. Hanya pada abad ke-11 barulah perkataan Melayu mulai dipakai bagi menamakan rumpun bangsa.

Ringkasnya, istilah-istilah Tanah Melayu, Melayu, Malaysia dan Malaya adalah jelas merujuk kepada negeri-negeri Melayu atau Tanah Melayu atau Land of the Malays. Fakta ini menunjukkan bahawa Tanah Melayu (Malaysia) adalah kepunyaan satu bangsa yang bernama Melayu. Namun, kedatangan penjajah British telah merubah peta politik Tanah Melayu.
Kalau dahulu, hubungan antara antara China dan Tanah Melayu hanya melibatkan perdagangan dua hala sahaja, tanpa penghijrahan besar-besaran. Namun, setelah penjajahan berlaku, maka bermulalah episod kemajmukan masyarakat di negara ini berasaskan kepada sistem kenegaraan Melayu.

Orang Cina yang mendatang dapat menjadi warganegara disebabkan oleh proses akomodasi orang Melayu dalam memberikan kewarganegaraan secara terbuka kepada yang berhak tanpa mengira latar belakang diterima melalui proses akomodasi para pemimpin ketika itu, lebih sejuta orang bukan Melayu, sebahagian besarnya imigran, diterima secara automatik sebagai warganegara dan diberikan Jus Soli. Demografi negara berubah serta merta.


Hampir 40 peratus daripada warganegaranya adalah orang bukan Melayu. Sebuah negara Melayu tiba-tiba menjadi masyarakat berbilang kaum.
Keadaan ini tidak pernah berlaku dalam sejarah dunia. Contohnya, nasionalisme bangsa Filipina dan Vietnam melahirkan negara Filipina dan Vietnam tetapi nasionalisme Melayu yang diperjuangkan lama sebelum kemunculan UMNO sebaliknya tidak melahirkan sebuah negara Melayu.

Sebelum tahun 1910, kemasukan orang asing semakin bertambah tanpa had telah mengejutkan sultan negeri-negeri Melayu Bersekutu. Mereka memaksa British menghalangnya. Tetapi keperluan pekerja yang mendesak dalam bidang perlombongan dan perladangan menjadi kemasukan mereka tidak boleh ditahan-tahan lagi.
Setiap tahun ribuan pendatang Cina dan India tiba di Tanah Melayu. Sehingga tahun 1931, apabila bancian dibuat, jumlah orang bukan Melayu telah melebihi bilangan orang Melayu di negeri mereka sendiri (Comber, 2007: xx).

Seramai 1,285,000 orang Cina berada di Tanah Melayu, 33.9 pertumbuhan penduduk ketika itu. Pada tahun 1947, jumlah ini terus meningkat kepada 1,885,000, mewakili 38.4 peratus pertumbuhan penduduk. Dalam kajian yang dilakukan oleh Ardizzone (1946), sebenarnya jika dicampurkan dengan imigran lain, bilangan mereka telah melebihi penduduk asal pada tahun 1946 sehingga menimbulkan kebimbangan kepada penduduk asal (Melayu).

Apabila Jepun menyerah kalah pada 15 Ogos 1945, British kembali semula memerintah Tanah Melayu. Usaha-usaha dilakukan untuk memupuk perpaduan kaum dan semangat muhibah. British mengumumkan rancangan Malayan Union pada tahun 1946. Dalam rancangan ini, British mahu menubuhkan sebuah negeri bersatu dan mencipta satu kewarganegaraan yang sama rata untuk semua kaum. Kerajaan British berkuasa penuh terhadap pentadbiran Tanah Melayu.

British berpendapat dengan wujudnya pentadbiran secara berpusat pentadbiran Tanah Melayu akan menjadi lebih berkesan dan efisien. Mereka bersetuju memberikan kemerdekaan kepada negara orang Melayu, hanya jika mereka bersetuju berkongsi kuasa politik dan ekonomi dengan kaum-kaum yang mendatang (Ling Liong Sik, 1995: 4). Melalui proses akomodasi inilah akhirnya peta Tanah Melayu berubah menjadi masyarakat majmuk.
Bagi memudahkan urusan pentadbiran, British telah mencipta satu istilah bernama Malayan. Malayan dirujuk bukan Melayu yang telah bermastautin lama atau dilahirkan di Malaya. Manakala istilah Melayu atau Malaysians digunakan untuk orang Melayu, Indonesia dan Orang Asli.

Antara ciri Perlembagaan Malayan Union ialah kerakyatan melalui undang-undang berasaskan prinsip jus soli diperkenalkan yakni melalui kuat kuasa undang-undang dan secara permohonan atau kemasukan. Orang Melayu akan menjadi warganegara Malayan Union secara automatik, manakala orang bukan Melayu yang ingin menjadi warganegara perlu memenuhi kelayakan-kelayakan bermastautin, kelahiran dan sebagainya.

Antara raja-raja Melayu dengan kerajaan British, satu perjanjian baru diwujudkan. Raja-raja Melayu diminta menyerahkan kedaulatan negeri masing-masing kepada British. Undang-undang baru akan diperkenalkan bagi pihak raja-raja.
Ini bermakna, British akan terus menjajah negeri-negeri Melayu termasuk negeri-negeri Selat. Orang Melayu melihat ia adalah satu ancaman kepada hak-hak mereka dan memberi keuntungan kepada orang bukan Melayu (Ongkili, 1985: 39-42, Ruslan Zainuddin, 2005: 550-563, Comber, 2007: xxi).

Reaksi orang Melayu terhadap Malayan Union (Ongkili, 1985: 42-52) memang telah dirasai dan diduga oleh orang Cina sebagai kaum yang mendatang. Orang Cina memang tahu bahawa orang Orang Melayu tidak begitu mudah menerima orang Cina sebagai rakyat Tanah Melayu. Dengan sebab itu, sejak awal-awal lagi orang Cina telah bersiap sedia untuk menghadapi keadaan seperti ini. Mereka mengambil sikap 'tunggu dan lihat' bagi melindungi kepentingan mereka.
Orang Cina menyuarakan pandangan mereka terhadap Malayan Union melalui pelbagai cara seperti pertubuhan, kesatuan dan akhbar-akhbar Cina.

Jelas di sini bahawa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan media massa Cina memainkan peranan penting dalam sosialisasi politik Cina. Inilah bentuk dan sikap masyarakat Cina sejak daripada awal lagi berhijrah ke Tanah Melayu.
Mereka tidak akan membiarkan dirinya keseorangan. Tidak Logik Mereka sedar bahawa dengan menubuhkan persatuan, adalah satu-satunya cara yang terbaik untuk memperjuangkan, mempertahankan dan menjaga hak-hak dan kebajikan mereka. Selepas merdeka, keberanian orang Cina semakin ketara apabila Lee Kuan Yew menyuarakan perjuangan Malaysian Malaysia iaitu Malaysia untuk orang Malaysia. Perjuangan ini disambung oleh DAP sehingga ke hari ini.
Dalam Malaysian Malaysia itu nanti kedudukan yang tinggal pada orang Melayu hanya sultan-sultan. Jawatan lain akan dijawat oleh mereka yang berkelayakan tanpa mengira kaum. Kuan Yew memberikan tempoh 20 tahun sahaja kepada Malaysia berperdanamenterika n orang Melayu.

Selepas itu sesiapa sahaja boleh menjadi Perdana Menteri.
Kuan Yew secara terang-terang menolak hak-hak istimewa orang Melayu. Katanya, "Mengikut Sejarah orang-orang Melayu telah mula berhijrah ke Malaysia dalam bilangan kecil, cuma kira-kira 700 tahun yang lalu.
Daripada 39 peratus orang Melayu di Malaysia hari ini, kira-kira satu pertiga daripada mereka adalah pendatang-pendatang baru seperti Setiausaha agung UMNO, Syed Jaafar Albar, yang telah datang ke Tanah Melayu dari Indonesia sebelum perang, ketika berusia lebih daripada 30 tahun.

Oleh itu, adalah salah dan tidak logik bagi sesuatu kumpulan yang tertentu itu memikirkan bahawa hanya mereka sahaja adalah lebih adil dipanggil rakyat Malaysia dan orang lain boleh menjadi rakyat Malaysia hanya dengan kegemaran mereka".
Pendek kata, Kuan Yew juga menolak pendapat bahawa orang-orang Melayu adalah Bumiputera gugusan Pulau-Pulau Melayu (Comber, 2007: 114-115). Kenyataan Kuan Yew ini terus mempengaruhi masyarakat Cina pada hari ini. Lebih dahsyat lagi ada yang berani mengatakan bahawa bumiputera yang sebenar adalah orang asli, dan bukannya orang Melayu. Orang Melayu juga adalah pendatang seperti orang Cina.

Ini bermakna seolah-olah orang Cina menolak negara ini berasaskan kepada sistem kenegaraan Melayu. Justeru, tidak hairan jika perkara berkaitan hak-hak istimewa orang Melayu tidak mendapat sokongan orang Cina sama ada secara individu, persatuan mahupun parti-parti politik Cina. Mereka menganggap bahawa keistimewaan orang Melayu bersifat sementara.
Mereka mendesak supaya peningkatan terhadap hak-hak mereka turut dilakukan berpegang kepada prinsip kesamarataan. Sementara orang Melayu berkeras dengan merujuk kepada sejarah hak bumiputera mesti pertahankan dan diberi keistimewaan khusus. Sehingga kini, pertikaian tidak berkesudahan. Orang Melayu mempertahankan kedudukan mereka yang istimewa melawan bukan Melayu (Cina) yang menuntut kesamarataan.
Ketidakpuasan hati orang ini disalurkan melalui akhbar-akhbar berbahasa Cina, ucapan-ucapan awam dan perbualan sesama mereka, sehingga menimbulkan salahfaham dan kadangkala berlaku ketegangan dalam hubungan kaum di Malaysia.

Kesimpulannya, sudah sampai masanya parti Gerakan belajar memahami sejarah negara dan berhenti mengamalkan politik mengugut untuk mendapatkan kepentingan tertentu.
Janganlah gunakan kelemahan yang wujud hari ini untuk mendapatkan publisiti murahan dan mengugut UMNO bagi menunjukkan seolah-oleh merekalah sahaja pejuang rakyat di negara. Tetapi berfikirlah lebih jauh lagi untuk kepentingan rakyat di negara ini

Pisau kata "buta sejarah"

Satu Lagi Bukti BN Rasis?

Posted: 24 Jul 2011 11:00 PM PDT

Ini adalah sebahagian daripada berbillion ringgit bantuan yang diberikan kerajaan BN yang kononnya dikatakan rasis untuk membantu pelbagai lapisan masyarakat dan bangsa.

Kerajaan beri subsidi,wang ehsan kepada golongan nelayan,sedar kerana ramai golongan ini berpendapatan rendah .Inilah realitinya kerajaan BN sudah lama menjadi kerajaan berkebajikan.Berbanding Khawarij PAS yang cukup berminat dengan dasar kerajaan BN yang banyak membantu rakyat.


688 nelayan kaum Cina terima elaun sara hidup


Noh Omar (tiga dari kiri) menyampaikan elaun sara hidup kepada seorang nelayan di Pulau Ketam, Klang, semalam.


PELABUHAN KLANG 24 Julai - Seramai 688 nelayan kaum Cina di Pulau Ketam di sini, hari ini menerima elaun sara hidup daripada Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Noh Omar.

Menurut Noh, elaun RM200 bagi setiap nelayan itu antara usaha Kerajaan Persekutuan menerusi Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia (LKIM) sejak 2008 untuk menjaga kebajikan golongan berkenaan dari segi kewangan.

Beliau memberitahu, di Selangor sahaja dari 2008 sehingga Julai tahun ini, seramai 4,320 orang nelayan telah menerima elaun berkenaan yang merangkumi 2,969 pemilik bot dan 1,351 pekerja dengan jumlah keseluruhan RM29.7 juta.

"Ini sumbangan Kerajaan Persekutuan untuk membantu golongan nelayan di negeri ini. Tidak seperti Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor, yang hanya pandai menabur janji tetapi tidak melaksanakannya," katanya ketika berucap pada majlis penyerahan elaun itu di Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan Cina (SRJKC) Hwa Lien di sini.

Noh yang juga Ahli Parlimen Tanjong Karang berkata, selain elaun sara hidup untuk nelayan, Kerajaan Persekutuan turut melaksanakan pelbagai program bantuan lain bagi membantu meningkatkan sosioekonomi golongan itu di seluruh negara.

"Di Pulau Ketam sendiri sebagai contoh, Kerajaan Pusat telah memberi sebanyak RM6 juta subsidi diesel kepada nelayan untuk menjalankan aktiviti penangkapan ikan. Jumlah subsidi itu tidak termasuk subsidi 10 sen yang dibayar oleh Kerajaan Pusat untuk setiap kilogram hasil tangkapan yang diperoleh," ujarnya.

Sementara itu, salah seorang penerima elaun itu, Dok Ik Chen, 50, berterima kasih kepada Kerajaan Pusat kerana memahami kesulitan yang dialaminya dan juga nelayan-nelayan lain dari segi bebanan kewangan yang dihadapi.

"Ada masanya saya tidak turun ke laut untuk menangkap ikan terutamanya apabila cuaca tidak baik. Kalau tidak turun ke laut, pendapatan saya sedikit terjejas. Jadi apabila kerajaan beri elaun ini, saya boleh gunakan untuk menampung perbelanjaan keluarga," katanya yang telah 40 tahun bekerja sebagai nelayan.

Seorang lagi nelayan, Tan Chia Chong, 25, menyifatkan pemberian elaun itu sebagai tanda keprihatinan Kerajaan Pusat terhadap golongan nelayan khususnya di Pulau Ketam.

Elaun itu, katanya, dapat meringankan beban hidup nelayan dan juga sebagai motivasi kepada seluruh golongan nelayan untuk berusaha menambahkan hasil tangkapan pada masa akan datang.-Utusan

Pisau kata " dah banyak kerajaan tolong,puak ni nak apa lagi"

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 25 Jul 2011 09:28 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


BERSIH Sepatutnya Diadakan di Kelantan

Posted: 24 Jul 2011 11:22 PM PDT

Sri Tri Buana

Posted: 25 Jul 2011 08:43 PM PDT

Sri Tri Buana


Lapan Tuntutan BerSHIT Sama Taraf Dengan 10 Commandment.

Posted: 25 Jul 2011 07:42 PM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 25 Jul 2011 07:36 PM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu


Suhaila Dedahkan…! Rupa2nyer Jimmy Kaki Pukul Isteri…, Hampehh..!!

Posted: 25 Jul 2011 07:04 PM PDT


Jimmy seorang yang "pelik" dan enggan bercampur gaul dengan ahli-ahli keluarganya yang lain dalam apa-apa majlis yang diadakan.

"Dia ingat dia tu superstar tak layak untuk bergaul dengan sanak saudara saya. Setiap kali majlis kenduri diadakan oleh bapa saya, Jimmy jarang bertegur sapa dan bersalaman dengan sanak saudara kami.

Setelah sekian lama berdiam diri, isteri kepada pengacara Jimmy Shanley Norjahan Saleh, iaitu Nursuhaila Eliani Suhaimy, mendedahkan faktor utama berlaku keretakan rumah tangga mereka adalah disebabkan suaminya itu pernah memukulnya serta terlalu mengongkong.

"Saya tidak suka Jimmy kerana perangainya pelik yang bukan seperti orang biasa. Semasa majlis pertunangan kami, rombongan pihak lelaki yang hadir hanya lima orang sahaja dan semasa majlis akad nikah, rombongan pihak lelaki tak sampai 10 orang... itu pun di kalangan ahli keluarga sahaja.

"Tidak ada artis atau selebriti yang hadir bagi pihak dia (suami). Untuk pengetahuan umum, itulah perangai Jimmy Shanley yang tidak mempunyai kawan," ujar Nursuhaila dalam satu kenyataan bertulis yang diedarkan kepada para wartawan dalam satu sidang akhbar khas yang diadakan di syarikat milik keluarganya, Perwanza Enterprise (M) Sdn Bhd, di Damansara Damai di sini, Isnin.

Suhaila, 25, berkata, sejak berumah tangga pada 1 Oktober tahun lalu, kehidupannya tidak tenteram kerana mereka sering bertengkar disebabkan Jimmy,32, enggan membenarkan dia keluar bersama rakan-rakan.


"Paling teruk saya pernah dipukul lebih kurang empat hingga lima kali sepanjang sebulan bersamanya. Sebelum akad nikah dan semasa berbulan madu di Koh Samui (Thailand) saya juga mengalami peristiwa yang serupa.

"Selama ini saya berdiam kerana tak nak publisiti murahan...saya orang bisnes dan tak suka publisiti macam ni.Banyak lagi yang saya pendamkan dan tak perlu dihebahkan kepada umum," ujarnya.

Tambah Suhaila, dia tidak faham mengapa Jimmy tidak cuba untuk berkomunikasi dengannya setiap kali mereka menghadapi masalah tetapi pengacara itu lebih senang mengadu kepada ibu Suhaila, Muniroh Kasim.

Dalam pada itu, Suhaila juga mendakwa, Jimmy tidak membuat sebarang pembayaran kos rawatan bersalinnya, bayaran mengurut mahupun wang untuk membeli lampin untuk anak mereka Zahrah Shanley yang lahir pada 24 Jun lalu.

"Dia kata dia seorang yang bertanggungjawab... semestinya dia sudah membuat persiapan tersebut dan bukan cakap kosong di media sahaja.

"Selepas bersalin, saya tidak pernah pun menghalang dia untuk berjumpa anak kerana saya tahu, Zahrah juga memerlukan Jimmy dan saya tidak akan halang kasih ayah terhadap seorang anak," ujarnya.

Read more…, please
click here

HOT n SPICY…! Waheeda Sekarang Mengkaji Bible….

Posted: 25 Jul 2011 07:15 AM PDT

Waheeda atau nama sebenarnya Norwahidah Abdul Wahab, 32, ketika diajukan soalan mengenai kehidupannya, berkata dia kini menjadi suri rumah sepenuh masa selain turut menghasilkan lagu untuk suaminya.

"Sepanjang berada di rumah saya menghabiskan masa mengkaji al-Quran dan Bible dan membaca karya pendakwah, Allahyarham Sheikh Ahmed Deedat," katanya

Waheeda terus komited dengan pendiriannya untuk tidak mahu kembali dengan alasan hukum menyanyi pada asalnya adalah harus tetapi 'sebab-sebab tertentu' menjadikan karier yang pernah diceburinya adalah haram.

Kata Waheeda, kesukaran menjaga solat dan keadaan persekitaran dalam dunia hiburan yang 'merimaskan' memaksanya membuat keputusan meninggalkan kerjaya itu selama-lamanya.

Itu dinyatakan ketika Waheeda menjadi ahli panel satu program bual bicara berjudul Komplikasi Islam dan Iman Membawa Ketenangan anjuran pengurusan masjid al-Azim, Pandan Indah, di sini, Jumaat lalu disaksikan kira-kira 400 jemaah.

Difahamkan, program bual bicara terbabit adalah ceramah pertama berbentuk serius disampaikan bekas selebriti berkenaan mengikuti jejak suaminya, Akhil Hayy.

Dalam program itu, antara yang memberikan ceramah adalah pensyarah British Malaysia Institut (BMI) yang juga penceramah, Ustaz Farhan Sudduq dan bekas gitaris, Sham Kamikaze.

Menurut Waheeda, biarpun menerima saranan kembali ke dunia hiburan dengan kemunculan semulanya membawakan watak yang menyampaikan kesenian Islam namun dia bertekad tidak mahu kembali lagi ke dunia itu dengan memberikan alasannya.

"Saya serik dengan dunia hiburan, amat sukar untuk berwuduk dan menjaga solat. Kita tahu artis rindukan Allah SWT namun persekitaran merimaskan membuatkan kita leka menunaikan tanggungjawab sebagai hamba.

"Punca sukar menunaikan solat adalah kesibukan di set penggambaran. Saya berhadapan masalah untuk bersolat dan berwuduk kerana penggambaran yang melalaikan.

"Saya pernah mahu mengekalkan wuduk untuk bersolat lima waktu namun apabila pengarah produksi tahu saya berwuduk dia sewenang-wenangnya memegang tangan saya.

"Malah, dia (pengarah) turut ketawakan saya sesudah wuduk saya terbatal. Siapa dia untuk memainkan agama Allah!" katanya sambil menitiskan air mata.

Menurutnya, walaupun sempurna berwuduk kadang kala wuduknya terbatal sesudah terlanggar rakannya seorang lelaki yang berimej wanita.

"Saya rimas dengan dunia hiburan, saya bertekad meninggalkan dunia itu kerana dunia hiburan tidak menghormati Allah SWT," katanya. Kata Waheeda, dia juga tidak mahu menyanyi lagi walaupun nasyid dengan alasan haram seorang wanita melunakkan suara di khalayak ramai.

Bar Council Nak Bising Ape Lagi..? Teoh Beng Hock Bunuh Diri.., Kes Sosilawati Pulak Kenapa Diam..??

Posted: 25 Jul 2011 04:00 AM PDT

Perhatikan bagaimana reaksi yang ditunjukkan oleh Majlis Peguam terhadap kematian Teoh Beng Hock yang dirumuskan sebagai membunuh diri. Perhatikan juga bagaimana Majlis Peguam bertindak bagi pihak DAP untuk menyalahkan SPRM dan Kerajaan Malaysia atas tindakan Teoh Beng Hock membunuh diri.

Dan akhir sekali perhatikan juga bagaimana LAYANAN YANG DIBERIKAN oleh Majlis Peguam kepada kes pembunuhan kejam Datuk Sosilawati Lawiyah bersama tiga orang rakannya yang lain oleh bekas ahli Majlis Peguam sendiri!!!

Dari awal kewujudan kes pembunuhan kejam melibatkan perbuatan ahli Majlis Peguam itu, sehinggalah sekarang, Majlis Peguam kurang memberikan respons. Barangkali salah satu sebab mengapa Majlis Peguam kurang memberikan respons adalah kerana yang tertuduh sekarang adalah bekas ahli mereka sendiri manakala yang dibunuh dengan kejam sehingga mayat mereka dilupuskan tanpa sebarang kesan, bukannya ahli DAP.

Kalau hendak dikatakan Majlis Peguam bertindak rasional kerana enggan mencampuri urusan perundangan yang sedang berlangsung bagi kes tersebut, Majlis Peguam telah berulang-ulang kali mencampuri kes perundangan yang melibatkan Teoh Beng Hock dan yang paling ketara adalah kes Anwar Ibrahim.

Majlis Peguam sibuk membicarakan tentang ketelusan dan keadilan, tetapi Majlis Peguam sendiri tidak pernah mengamalkan ketelusan serta keadilan dalam kes-kes yang melibatkan ahli-ahli mereka. Paling lebih pun, Majlis Peguam hanya mampu mengutarakan jumlah ahli yang telah dibuang dan dipecat daripada menjadi ahli kerana terlibat dalam kesalahan undang-undang.

Sangat berlawanan dengan perjuangan Majlis Peguam menuntut keadilan bagi Teoh Beng Hock yang telah membunuh diri, berbanding Sosilawati Lawiyah yang dibunuh oleh seorang bekas peguam yang pada ketika melakukan jenayah kejamnya, masih lagi merupakan salah seorang ahli Majlis Peguam.

Kalau pemidang digantung di bangunan Majlis Peguam, mengapa tiada pula tuntutan atau perbuatan yang serupa yang boleh dikaitkan dengan keadilan terhadap Sosilawati dan ketiga-tiga orang kawannya yang dibunuh serta mayat mereka dilupuskan oleh suspek?

Hanya kerana yang menjadi mangsa bukan ahli DAP? [taken from blogger fren,
The Flying Kick]

Wahai Mat Sabu Lambong..., Ade Berani Kerr..???

Posted: 25 Jul 2011 12:00 AM PDT


Pergerakan Puteri Umno hari ini meminta Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu agar tampil untuk menafikan pendedahan video oleh polis berhubung kemalangan yang dialaminya pada 9 Julai lepas.

Ketuanya Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin berkata tindakan Mohamad Sabu yang mendakwa beliau dirempuh polis ketika berlangsung perhimpunan haram di ibukota itu perlu diberi penjelasan yang sebenar.

"Adalah penting untuk beliau (Mohamad Sabu) membuat kenyataan sama ada beliau tetap dengan dakwaannya sebelum ini atau menafikan pendedahan video itu atau mengiyakan apa yang didedahkan oleh Polis Diraja Malaysia (PDRM)," katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.

"Puteri UMNO yakin bahawa tayangan itu adalah sahih, dan Mohamad Sabu mesti meminta maaf kepada PDRM dan rakyat Malaysia jika apa yang didedahkan oleh PDRM menerusi tayangan video itu adalah benar," katanya.

Pada Khamis lepas, PDRM telah menayangkan video perhimpunan haram 9 Julai kepada wakil media dan awam di Ibupejabat Polis Bukit Aman yang turut menunjukkan rakaman video Mohamad Sabu tidak dilanggar Pajero polis seperti yang didakwanya.

Tan Sri Khalid Is Too Busy...!! Banyak Hal Lain Lebih Penting....

Posted: 24 Jul 2011 07:16 PM PDT


MCA Selangor membidas kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor yang sehingga kini gagal membina rumah kos rendah di negeri itu sepanjang tiga tahun pakatan pembangkang memerintah.

Pengerusinya, Datuk Donald Lim Siang Chai berkata, sedangkan di kawasan Parlimen Petaling Jaya Selatan sahaja, kerajaan Barisan Nasional (BN) telah membina lebih 6,000 unit rumah kos rendah sepanjang 10 tahun lalu.

"Namun dalam tempoh tiga tahun memerintah, satu rumah kos rendah pun kerajaan PKR Selangor tidak bina untuk rakyat.

"Itu pun dipercayai berpunca daripada tindakan mereka menaikkan premium tanah yang mengakibatkan harga rumah semakin mahal.

"Justeru, saya harap rakyat Selangor akan mula menyedari mengenai perkara ini," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Mesyuarat Agung Tahunan Wanita MCA Selangor di sini hari ini.

Sementara itu, Siang Chai yang juga Naib Presiden MCA turut membidas kegagalan DAP dalam mendapatkan tapak untuk pembinaan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) di Selangor.

r b f

Posted: 25 Jul 2011 07:34 PM PDT

r b f


Lagi Projek Pembohongan Pas Kepada Orang Melayu Terbongkar

Posted: 25 Jul 2011 12:52 AM PDT

Selepas PRU 12 pada tahun 2008 Pas telah bertanding dalam beberapa siri PRK. Antara yang ditandingi Pas seperti berikut.

Kuala Trengganu - Pas menang
Bukit Gantang - Pas menang
Manek Urai - Pas menang
Permatang Pasir - Pas menang
Bagan Pinang - Pas kalah
Galas - Pas kalah
Tenang - Pas kalah
Merlimau - Pas kalah
Kerdau - Pas kalah

Fasa pertama mereka menang berderet-deret, maka mulalah mereka jual ubat atas pentas ceramah kononnya rakyat dah tolak BN dan sebagainya termasuklah dengan ayat-ayat lazim mereka yang lain. Ayat p/raya kotor atau SPR tak adil tak wujud pada waktu mereka menang.

Fasa kedua mereka kalah berderet-deret, termasuklah di Sarawak. Maka mulalah mereka menolak ketentuan Qada dan Qadar dan mula kedengaran suara-suara iblis yang mengatakan pilihanraya tak adil, SPR main ngelat dan sebagainya termasuklah dengan ayat-ayat lazim mereka yang lain yang menyalahkan Umno dan BN.

Selepas kekalahan mereka yang kedua di Galas dan melihat Umno kembali bertaring Pas mula kelam-kabut. Pas mula terasa mereka kehilangan sokongan orang melayu akibat dari kesetiaan serta ketaksuban melampau mereka kepada DAP.

Seminggu selepas PRK Galas Pas telah mengadakan satu program di Shah Alam bagi membincangkan bagaimana kaedah untuk mereka menarik kembali sokongan orang melayu. Lalu mereka pun lancarkan satu slogan yang bernama 'Pas Ganti Umno'.

Maka bermulalah episod baru mereka dalam usaha mencari sokongan orang-orang melayu. Mereka keliling negara untuk pukul canang slogan terbaru mereka.
Tiap-tiap hari dan dalam pelbagai program mereka pukul canang slogan itu supaya rakyat percaya kepada mereka yang mereka boleh ganti Umno dalam usaha mempertahankan hak-hak istimewa melayu serta islam. Sedangkan mereka sendiri tahu yang mereka tak mampu ganti Umno selagi DAP bersama mereka. Tetapi mereka terpaksa bohong orang melayu kerana DAP telah menugaskan mereka mencari undi dari orang melayu dan dijanjikan upah yang lumayan kepada mereka sekiranya menang dalam PRU 13.

Bangkai gajah tak dapat ditutup dengan daun pisang, akhirnya pembohongan yang Pas lakukan kononnya mereka boleh ganti Umno terbongkar beberapa hari lepas. Slogan itu dicipta hanya semata-mata ingin mendapat upah yang lumayan dari DAP kelak.

Pembohongan ini bukan dibongkarkan oleh orang lain, sebaliknya dibongkar oleh mereka sendiri. Orang yang benar dia akan bercakap benar sepanjang masa tak kira bila , dimana dan dengan siapa. Orang yang bohong dia akan bercakap sentiasa berubah-ubah setiap kali dia jumpa orang yang berbeza atau di masa yang berlainan. Kerana dia tak ingat apa yang dia bohong sebelum itu. Begitulah juga dengan pemimpin-pemimpin Pas. Bohong telah menjadi amalan dalam hidup mereka. Depan orang melayu dia cakap lain, bila berdepan dengan wartawan dia cakap lain pula dan dia dah tak ingat apa yang dia cakap depan orang melayu.
Beberapa hari lepas, Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub membuat satu kenyataan mengatakan Pas sasar untuk bertanding di 80 kerusi parlimen dalam PRU 13.
KUALA LUMPUR, 21 Julai — PAS meletakkan sasaran untuk bertanding di 80 kerusi Parlimen pada pilihan raya umum ke-13 — satu peningkatan sebanyak 14 kerusi berbanding tiga tahun lalu."

Kita mahu kerusi tambahan, tidak kurang daripada 80 kerusi termasuk di Sabah dan Sarawak yang mana kita telah mengenal pasti kawasan-kawasan ini.

"Tapi kita lebih tumpukan kerusi di Semananjung (Malaysia) manakala di Sabah dan Sarawak kita tidak akan bertanding banyak kerusi," katanya.

Tambah Salahuddin, pihaknya juga mahu mana-mana kerusi yang "dipinjam" dipertimbangkan untuk "dipulangkan" semula kepada parti yang layak

malaysia insider
Itulah yang saya katakan mereka cuba temberang orang melayu kononnya mereka boleh ganti Umno.

Dalam Malaysia kita ada 222 kerusi parlimen. BN bertanding di kesemua 222 kerusi tersebut dan daripada jumlah itu kerusi yang ditandingi Umno adalah 117, iaitu lebih 50 % dari kerusi yang ada.

Bagaimana Pas kata mereka nak ganti Umno kalau mereka hanya sasar bertanding di 80 kerusi parlimen ? Tak sampai 50 % pun...

Itu pun kalau mereka dapat 80 kerusi tersebut. Buatnya DAP atau Karpal Singh berdehem sikit terus mereka kecut telur, tukar jadi 40 kerusi sahaja. Sejarah telah membuktikan banyak kali Pas terpaksa menyembah kepada DAP termasuklah yang masih segar dalam ingatan kita yang terjadi 2 minggu lepas di Kedah.

Dalam PRU 12 Pas hanya bertanding di 66 kerusi dan menang 23 kerusi sahaja. Adakah DAP akan beri pertambahan 14 kerusi lagi ? Silap-silap kurang lagi dari 66 kerusi yang mereka dapat.

Bagaimana kamu nak ganti Umno wahai Pas kalau kerusi yang kamu bertanding pun kurang dari yang Umno tandingi ?

Kalau kamu nak ganti Umno, kamu kena tunjuk kamu kuat dan berkuasa dalam pak-khatan rakyat. Kamu mesti bertanding lebih dari kerusi yang Umno bertanding barulah orang percaya.

Minta dengan DAP kamu nak 120 kerusi barulah nampak hebat dan orang percaya. Setakat 80 kerusi tak payah nak temberang orang melayulah yang kamu boleh ganti Umno.

Sebab itu saya kata mereka hanya temberang orang melayu hanya semata-mata nak dapat undi. Bila dah dapat kuasa kelak diserahkan kepada DAP. Mereka dapat jawatan menteri seorang dua, kemudian dilimpahi dengan projek dan wang oleh DAP, duduk diam-diam. DAP suruh tandatangan, mereka pun tandatangan. Cakap lebih sikit DAP sekeh kepala. Habis waktu pejabat , malam naik pentas ceramah pergi ceramah tipu melayu lagi dan puja-puji DAP. Akhir sekali hancur negara.

Kalau Pas benar-benar nak ganti Umno mereka mesti umum seperti dibawah ini barulah kata-kata mereka itu boleh dipercayai. Saya sendiri pun berani sokong Pas kalau mereka berani umum seperti di bawah ini tanpa sebarang bantahan dari DAP.

Jawatan Pengerusi Pak-khatan rakyat dipegang oleh Pas.

Jawatan Timbalan Pengerusi juga oleh Pas.

Setiausaha juga dari Pas.

PM dan TPM dari Pas.

Menteri Kewangan dari Pas.

Menteri pendidikan dari Pas.

Jumlah kerusi yang Pas bertanding mesti lebih dari 50 %.

Penggunaan Kalimah Allah hanya untuk orang islam sahaja.

Setakat nak bertanding 80 kerusi, nak minta jawatan PM pun tak berani, kemudian nak temberang orang melayu kononnya mereka boleh ganti Umno. Apa punya tur ?

melayuangkat

Posted: 25 Jul 2011 06:29 PM PDT

melayuangkat


Sultan paling rajin dalam Dunia

Posted: 25 Jul 2011 04:13 AM PDT

Tidak akan ada lagi Sultan yang se rajin Sultan Kelantan.  Begitu prihatinnya baginda pada tahap kebersihan negeri sehingga sanggup mencemar duli membantu dalam gotong royong pembersihan baru baru ini.

Malu pulak rasanya, tentu ada yang tak kena sampai Sultan kena turun sama dan tegur rakyat pasal kebersihan.  Kebersihan itu salah satu dari ajaran Islam.  Kita sering disaran menjaga dan mengambil berat tahap kebersihan.  Pada orang Sufi pula, Kebersihan selalunya bukan hanya luaran tetapi dalaman, rohani yang suci.  WaAllahuAlam.

Tiada ulasan:

Pengikut