Rabu, 13 Julai 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Dd i n b u n g a

Posted: 13 Jul 2011 07:21 AM PDT

Dd i n b u n g a


BERAPA BANYAK NAK TUBUH SURUHANJAYA DIRAJA DAH!!!!!!!!, YANG ADA PUN NAMA SURUHANJAYA PILIHAN RAYA.

Posted: 12 Jul 2011 07:54 PM PDT


BERSHITTT NAK MINTA DI TUBUH SURUHANJAYA DIRAJA BAGI MEMPASTIKAN TUNTUTAN HARAM BERSHIT YANG HARAM DI TUNAIKAN OLEH KERAJAAN, KARTUN PUNYA CERITA.

BERAPA PUNYA BANYAK NAK TUBUH SURUHAJAYA DIRAJA DAH!!!!! YANG BODOH DAN TENGGING SANGAT APASAL, YANG JAGA PILIHANRAYA SEKARANG NI BUKAN KE NAMANYA "SURUHAJAYA PILIHAN RAYA " ATAU SINGKAT NYA "SPR" MURID MURID, JANGAN BODOH YA MURID MURID, MAK BAPAK HANTAR SEKOLAH UNTUK JADI PANDAI YA MURID MURID.

TAHU PULAK PUAK PUAK KHIANAT NI NAK GUNA NAMA "DIRAJA" PADA SURUHAJAYA YANG NAK DICADANGKAN, BUKAN KE PUAK PUAK KORANG DAH DERHAKA PADA RAJA, SEMALAM DI DUN SELANGOR, MENTANG - MENTANG KORANG PERINTAH NEGERI SELANGOR, SAMPAIKAN PEMBANGKANG BN PUN DIHALAU DARI DEWAN HANYA SEKADAR MENYEBUT PERKATAAN DIRAJA DAN DYMM YANG DI PERTUAN AGONG, BETUL BETUL CILALUT LAH KORANG NI.

RAKYAT DAH MUAK DENGAN SENDIWARA KORANG NI, SPR DAH BERKALI - KALI BERTEMU DENGAN PUAK BERSHIT DAN MENGADAKAN DAILOG, SEMUA PERATURAN DAN PEMBAHARUAN YANG SPR DAH JELASKAN YANG MANA KENA MASUK PARLIMEN, YANG MANA BOLEH SPR TIMBANGKAN, ADA KORANG NAK TERIMA, ADA KORANG HARGAI USAHA SPR, BALIK BALIK JE KORANG BUAT RUSUHAN OTAK KUNING, LEPAS NI NAK LAYAN LAGI KE...POOODAAAHHHHHH.

ADA KEPALA HOTAK KE, DAH MINTA MENGADAP DYMM YANG DIPERTUAN AGONG DAN AGONG BERI MUKA, PELUANG KEEMASAN SEHELAI TISU MEMORANDUM PUN KORANG TAK SAMPAIKAN, JADI USAH NAK BODOHKAN RAKYAT, PENGANUT PEMBANGKANG KORANG BOLEH TENGGINGKAN.

KORANG JE KE NAK MINTA BUAT SURUHAJAYA DIRAJA, RAKYAT PUN MAHU JUGA DIBUAT SURUHANJAYA DIRAJA SIASAT KORANG PULAK :-

1. SURUHANJAYA DIRAJA SIASAT SUMBER KEWANGAN BERSHIT

2. SURUHANJAYA DIRAJA SIASAT DAKWAAN MEMERANGI DYMM YANG DIPERTUAN AGONG

3. SURUHAJAYA DIRAJA SIASAT PEMBOHONGAN DAN HELAH SAKIT NAK MATI ANU WAR BETUL KE TIDAK.

4. SURUHANJAYA DIRAJA DAN DIPERMAISURI VIDEO ZINA ANU WAR

5. SURUHANJAYA BLACK MONEY YANG DIDAKWA OLEH YB GOBALAKRISHNAN OLEH PEMIMPIN TERTINGGI PKR

6. SURUHANJAYA DIRAJA DAKWAAN UMMI HAFILDA TENTANG ANU WAR DENGAN SHAMSIDAR

7. SURUHAJAYA DIRAJA PENARIKAN ANUGERAH DATO PADA AMBIGA DAN DATO SERI PADA ANU WAR

8. SURUHAJAYA DIRAJA SIASAT SUMBER WANG SIMPANAN, HARTA DAN ASET ANU WAR DALAM NEGERI DAN LUAR NEGARA

9. SURUHANJAYA DIRAJA KES LIWAT MENGATASI JUMLAH YANG LUAR BIASA MANGSANYA OLEH ANU WAR

10. SURUHAJAYA SIASATAN DIBAWAH AKTA HASUTAN UNTUK MENJATUH KAN KERAJAAN YANG DIPILIH MELALUI DEMOKRASI.

HAH!!!!! 10 SURUHAJAYA DIRAJA RAKYAT MAHUKAN KERAJAAN TUBUH, AKU PERCAYA KALAU TUBUH PUN PUAK PUAK KORANG AKAN KATA SURUHAJAYA DIRAJA TAK ADIL DAN TAK TELUS JIKA BERLAKU KORANG YANG SALAH, KAN...KAN..KAN..

JADI USAH NAK BERLAKON LAH... CAKAP TERANG TERANG YANG KORANG DAH KEMARUK SANGAT NAK DUDUK DI PUTRAJAYA, KEMARUK SANGAT NAK PERINTAH MALAYSIA, KEMARUK SANGAT NAK JADI PM DAN MENTERI.

P/S PERSATUAN SISWAZAH HANTAR MEMORANDUM PUN AWAK KUNCI PINTU PEJABAT, NAK TUNJUK KONON BERJUANG UNTUK RAKYAT, ARRRKKKKKK TUUUIIIHHHHHH.

Politik Harian

Posted: 13 Jul 2011 03:53 AM PDT

Politik Harian


Kenyataan Media PDRM: Gambar Sebenar Allahyarham Baharuddin Mangsa Bersih 2.0

Posted: 13 Jul 2011 03:26 AM PDT


Wajah sebenar Allahyarham Baharuddin Bin Ahmad.. 
Sama samalah kita sedekahkan Al-fatihah..

Pura pura mati... Lakon layar oleh Topeng Perak Faking SHIT

Kenyataan Media PDRM

Pada 9 Julai 2011, seorang lelaki telah meninggal dunia disebabkan serangan jantung. Pihak yang tidak bertanggungjawab telah menyebarkan gambar dan video di dalam media sosial untuk memberi gambaran bahawa seorang ahli perhimpunan yang kelihatan terbaring dan sesak nafas di atas jalanraya adalah merupakan Allahyarham Baharudin Bin Ahmad. Sehubungan itu, pihak polis telah menyiasat dan mengenalpasti bahawa gambar dan video yang disebarkan di media sosial tersebut adalah bukan gambar Allahyarham Baharudin Bin Ahmad. Gambar Allahyarham Baharudin Bin Ahmad adalah seperti yang dikepilkan.

Ramli Mohamed Yoosuf
Penolong Ketua Urus Setia KPN
PDRM

Info: Media Cyber
Konspirasi Pembunuhan Mangsa BERSIH Di Bongkar. Sila baca disini....

Hadi Sengaja Kantoikan Anwar!

Posted: 13 Jul 2011 01:03 AM PDT

(Gambar Anwar tersenyum selepas berjaya menangguhkan kes Jubo Saiful)

Anwar Ibrahim cakap Tok Guru Hadi dilayan teruk semasa ditahan demo bersih sabtu lalu. Tapi Tok Guru sendiri cakap layanan PDRM baik!

Anwar Ibrahim gagal untuk membohongi rakyat bahawa Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang diberi layanan buruk oleh polis selepas ditahan kerana menyertai perhimpunan haram Bersih pada Sabtu lalu.

Ia berikutan pengakuan Abdul Hadi sendiri di Kuala Terengganu bahawa beliau diberi layanan yang baik oleh polis sepanjang ditahan.

Kenyataan tersebut bercanggah dengan dakwaan Anwar ketika berceramah di Pulau Pinang bahawa Abdul Hadi telah diseret dan dihumban ke dalam lokap.

"Dengan pertolongan Allah SWT, semua kita dibebaskan dan saya tak mahu diberi layanan terlalu istimewa pergi hantar sampai ke rumah. Saya ucap terima kasih banyak. Saya ucap terima kasih layanan yang baik bukan untuk saya saja," katanya.

Kenyataan Hadi tersebut menunjukkan beliau sudah bosan dan meluat dengan pembohongan Anwar!
Anwar berlakon semata mata untuk meraih simpati dari rakyat. Kononnya kerajaan BN dan PDRM zalim!

Pujian harus diberikan kepada Hadi kerana 'ada berani sikit' untuk membongkar penipuan Anwar dan ianya sangat tepat dan sesuai pada waktunya.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Lakonan Anwar Berjaya Tangguhkan Kes Liwat Saiful

Posted: 12 Jul 2011 10:08 PM PDT

Anwar Ibrahim menarik nafas lega sekali lagi apabila Mahkamah Tinggi hari ini menetapkan 8 hingga 26 Ogos ini untuk menyambung perbicaraan kes liwat membabitkan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim dan bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan iaitu di peringkat bela diri. Baca lagi...

Rakyat sudah memahami taktik dan kenal siapa Anwar Drama King.. Anwar akan lakukan apa saja untuk menangguhkan kes Liwatnya!! Kalau benar kenapa takut lawan! sampai bila nak tangguhkan kes liwat ini? Yang salah tetap bersalah!

Video Tian Chua Menganas Serang Polis

Posted: 12 Jul 2011 08:11 PM PDT



http://youtu.be/uFWduXFANAI

Pembangkang dipercayai sengaja merancang drama bagi memastikan Datuk Seri Anwar Ibrahim cedera semasa menyertai demonstrasi haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) di KL Sentral Sabtu lalu.

Hakikat itu terbukti apabila satu rakaman video mendedahkan bagaimana Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Tian Chua, mengetuai puluhan lelaki cuba menyerang Pasukan Simpanan Persekutuan (FRU) sewaktu berhimpun bersama dengan Anwar di situ.

Ia sekali gus menyangkal dakwaan kononnya polis bertindak ganas sewaktu menyuraikan demonstrasi haram itu, sebaliknya mendedahkan hakikat sebenar iaitu, golongan yang liar adalah pihak pembangkang dan pihak berkuasa cuma mempertahankan diri.

Serang!!!!!! Serang!!!!

Video diatas dengan jelas memaparkan Tian Chua serta puluhan lelaki melaungkan perkataan 'serang' kemudian membuat kiraan satu sampai tiga, sebelum meluru ke arah FRU.

Keadaan itu memaksa, anggota FRU yang berada kira-kira 10 meter dari Tian Chua dan kumpulan perusuh, melepaskan gas pemedih mata yang mana salah satu daripada kelongsong peluru dipercayai terkena muka pengawal peribadi Anwar. Dan pada waktu itulah Anwar mengambil kesempatan berlakon cedera parah...

KANTOI LAGI!!

bumiyang

Posted: 13 Jul 2011 03:51 AM PDT

tunku

Posted: 13 Jul 2011 03:44 AM PDT

tunku


High Court sets Aug 8 for Anwar's sodomy defence

Posted: 12 Jul 2011 11:58 PM PDT

KUALA LUMPUR: The High Court has fixed August 8 to August 26 for the hearing of Datuk Seri Anwar Ibrahim's defence for sodomy.
Anwar's counsel Sankara Nair said he will will submit an application for the prosecution to produce 20 witnesses to be interviewed by the defence.
On May 16, Anwar was ordered by the High Court to enter his defence over the charge of sodomising his former personal aide Mohd Saiful at a condominium unit in Bukit Damansara here on June 26, 2008.
On July 6, Anwar failed in his third attempt to recuse his sodomy trial judge and wanted to take the matter to the Federal Court.
Court of Appeal judge Justice Hasan Lah, who chaired a three-man panel, allowed a preliminary objection raised by the Public Prosecutor over Anwar's appeal against the dismissal of an application to recuse the trial judge. The panel also rejected the appeal.
In elaborating, Justice Hasan held that the June 6 ruling by trial judge Justice Mohamad Zabidin Mohd Diah not to recuse himself from continuing to hear the ongoing sodomy case was not a decision as it was made in the course of the trial.

tunku : hopefully by then the moron's neck will be "ok".i wonder how he's acting in pain.at home for sure he will not wear the neck support brace.just as he wants to go out he will wear it.so august 8 has been fixed for the moron to enter defence, we hope in the fasting month he won't lie but knowing him, he will do everything during fasting month.can ask nallakarupan about that.

SENJALIZA

Posted: 13 Jul 2011 03:36 AM PDT

SENJALIZA


GAME OVER..resign lah.ENOUGH IS ENOUGH

Posted: 13 Jul 2011 03:18 AM PDT

"Penat jer. Umur dan lanjut. terlalak sana terlalak sini.. Satu Malaysia sudah mengenali individu ini. Rakan-rakan dah kata.."banyak melakukan kemusnahan .... perlu diganti dengan pemimpin lain yang lebih berkualiti"..."taubat"...."pengamal cx di luar tabiee yang teruk" dan seribu satu macam lagi.

Lakonan ini semua sudah TIDAK LAKU lagi. Berhentilah..resignlah..rehatlah..enough is enough... YOUR MASSION really HAS  overtaken by time..cukuplah...letak jawatan dan cari ketenangan. RESIGNLAH. Jangan jadi liabiliti kepada rakan-rakan yang lain sementara mereka masih ada sisa rasa kasih sayang. jangan sampai TIMBUL benci...RESIGNLAH.

LEHER BERBALUT. SEMPAT PUTAR ALAM

Posted: 13 Jul 2011 01:59 AM PDT



MEMANG KALO DASAR ANJING JANTAN BIASA KENCING KAT BATANG BURUK DAN TAYAR KERITA AKAN MATI @ GOL DI PADANG PASIR....DURJANA TOL!

Ternyata selepas Demo Bersih 2, tembelang pembangkang Semakin lebih terserlah. 

PANTUN KLASIK BUAT KAK ROSMAH

Posted: 13 Jul 2011 12:54 AM PDT

"Akak ada cincin pearl yang murah jer"

SL Jual Pantun ni... Jawab..jangan tak jawab...
Hisap rokok tembakau Cina,
Keluar asap berbunga bunga,
Adik SL tumpang bertanya,
Cincin dijari Akak siapa yang punya?
 Bagi anda yang berfikiran RASIONAL...PERCAYAKAH ANDA jika seseorang mengirim barangan sekecil cincin yang bernilai jutaan melalui pos atau bungkusan! Tak masuk akal langsung tuduhan ke atas 1st iron lady ini....baik sarungkan saja dijari....after all Joan Collins dah tak minat benda-benda macam tu lagi...

Dah kalah judi barangkali mereka yang buat fitnah macam ni?

RELATED
-Pembohongan cincin Rosmah oleh RPK

Yang lain lainlah. Ambiga Tak Berniat jatuhkan BN!

Posted: 13 Jul 2011 12:07 AM PDT

Ambiga tak nak BN jatuh. Najib setujukah dia jadi calon BN PRU13 nanti!. Manisnya kata-kata!

Bila musang berbulu ayam, ternakan ayam anda musnah dan pupus tanpa anda sedari. Kalo biawak anda dah faham lidahnya bercabang dua. Anda mudah mengawasinya sebab anda tahu bahawa ayam memang makanan biawak!. Teringat kisah kura-kura memohon agar jangan dihumban ke dalam sungai kerana konon akan mati lemas kerana badanya akan tenggelam seperti batu!.

Ambiga terhidu peluang bila ada pihak-pihak menyarankan agar kerajaan berunding dengan penganjur bersih 2 bagi menyelesaikan semua tuntutan bersih 2 (yang dibuat-buat sebagai alasan. Dia kata DYMM dah restui sedangkan serahpun belum). Lalu Ambiga mengeluarkan kenyataan bahawa Ambiga sendiri tiada niat menjatuhkan BN. Tetapi seluruh rakyat Malaysia tahu bahawa Bersih 2 berniat menjatuhkan kerajaan atau sekurang-kurang berhasrat melemahkan kerajaan.

Menyertai bersih 2; anwar mahu mengembalikan imejnya dari tersungkur akibat sodomi ii dan video xxx dengan china doll yang heronya menyerupai dirinya 100%. Seterus mendapat "balut leher" sebagai usaha menangguhkan kes Sodomi II. Kalo boleh sampai PRU13. Manakala PSM menyertainya kerana imej komunis memang susah dijual di Malaysia. Tak laku lagi. Manakala Majlis Peguam pula memang masih panas kerusi presidennya oleh punggung ambiga kerana beliau adalah mantan presidennya. Ramai juga belia menyertai demo itu sekadar suka-suka. Bak kata Chandy Lauper "anak muda just wanna have funn"...termasiklah anak Marina Mahathir!

So, macam mana rakyat Perak..nak sangat ker dengan ambiga?..Dia nak jumpa Najib dalam masa terdekat..entah-entah dia kepingin jadi calon BN di Perak!.? Jangan pula bagi tahu najib yang dia dah mendapat restu DYMM Sultan! Baik kita ke ZooOOooM HebBbBoh. Sbb ambiga dah berseru agar rakyat Malaysia beli lebih sikit kunyit untuk warnakan baju untuk di pakai  Saturday Only. Well warna kuning warna kemasyuran Perak darul Redzwan beb.

He he..Mcm mana PAS nak sokong ambiga? Dia tak suke warna hijau! lagipun, bulan PAS putih!

RELATED
-Apabila Bersih Gagal-Ambiga ubah TUNE

PERBICARAAN SODOMI ii 8-26 Ogos akan ditangguh lagi!

Posted: 12 Jul 2011 10:08 PM PDT

nuwar.kuning..ikut arahan ambabiga
anwar dijangka akan mengalami kesakitan leher dan memerlukan rawatan pakar di German beberapa hari sebelum perbicaraan semula kes Sodomi II. Kerana itu, perbicaraan yang dijadualkan pada tarik tersebut akan terpaksa ditangguh lagi. Si sepat kering dijangka akan mengumumkan kepada umum melalui sidang media yang diatur oleh tian chua bahawa semburan gas pemedih mata menyebabkan leher suaminya memerlukan khidmat pakar luar negara. Species Anwar ini lain sikit. Bagi isterinya dia "anugerah tuan busut". Orang lain kena pedih mata. Tapi suaminya kena sakit leher kerana brutal! bruta! brutal! akibat karma korek! korek! korek!. Pakar-Pakar dalam negara semua "tak boleh harap"! nak yang german juga!. Tunggu dan lihat saja lah. Puak ini memang suka tangguh tangguh kerana itu nafsu ke putrajaya tak sampai-sampai kerana "tangguh-tangguh sejak 916" a.k.a rilek! 

BTW.. anwar sudah gagal melucutkan hakim perbicaraan,  Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah. Kalo ikut kemahuan anwar yang kemaruk, DS Mohd Najib Tun Razak pun anwar nak lucutkan!

HURU HARA BERSIH: JANGAN POLIS DIHINA

Posted: 12 Jul 2011 09:48 PM PDT

Mat Sabu dan Ambiga boleh kawalkan jika kemarahan pemilik senjata api ini meletus?
Apakah goblok-goblok ASING ini lebih dihormati Pakatan Rakyat?
Bila yang berkepiah putih ini dikebumikan? Mana Nisannya?. Nasihat apakah yang digunakan oleh Siva dan Ngeh sehingga penyokong sendiri dibohongi oleh media Pakatan Rakyat!
Pasukan keselamatan khasnya polis lebih tahu akan akibat demonstrasi. Ternyata polis sebelum dan semasa lebih matang dan mempunyai sebab untuk mengawal keadaan sebelum dan semasa demo Bersih 2 demi keamana. Polis memang "Setia Berkhidmat"

Pasukan polis telahpun menunjukkan perkhidmatan yang exemplary  berbanding dengan kualiti kawalan polis di peringkat antarabangsa dan negara yang maju. Sanjungan dan pujian patut diberikan kepada pasukan polis tanahair yang telah menunjukkan sikap professionalnya.

Pihak yang tidak puas hati dan mengecam pihak polis secara majoritynya ialah pihak penganjur dan Parti Pembangkang. Pihak pembangkang sememangnya menangguk di air keruh. Mereka mahukan absolute freedom dengan lepas bebas mengutuk dan mengapi-apikan sentiment politik demi kepuasan politik mereka. ternyata dan jelas kepada rakyat Malaysia bahawa demo bersih 2 membawa agenda yang menghancurkan negara dan keharmoniannya.

Kini rakyat Malaysia sudah memahami agenda Bersih dua yang didalangi parti pembangkang dan sokongan luar. JELAS dengan penyertaan kumpulan antarabangsa yang tidak bersopan dan melanggar etika dan norma rakyat Malaysia.

Warga polis kini lebih faham matlamat dan agenda bersih. Polis kini dihina Bersih sekaligus penghinaan datang dari Pakatan Rakyat. Fahamlah rakyat Malaysia kini bahawa warga polis sudah TIDAK PERLU menoleh ke belakang dengan bersimpati kepada Pembangkan. Lalu, PRU13 nanti, undi pasukan keselamatan jangan lagi di rayu Pembangkang!. kerana itu kita terdengar rugutan pihak polis:-

bahawa "mereka (pembangkang,) menghina kami... giliran kami menghukum mereka PRU13 nanti"."

Sesungguhnya lakonan penganjur bersih 2 sudah nyata di hadapan mata rakyat Malaysia. Nawaitu mereka jelas salah dan bertentangan dengan aspirasi nasional. Rakyat Malaysia telah memilih KEAMANAN DAN KEHARMONIAN DAN MENOLAK DEMONSTRASI JALANAN.

Peserta Demo juga semakin ramai yang "regret" tindakan mereka. Ramai yang merasa tertipu. Sebilangan NGO yang dikatakan bernaung di bawah bersih sebenarnya hanya memperalat bersih dan memperalat penyokong bersih. BAYANGKAN JIKA ANASIR KOMUNIS DAN ANASIR SURBERTIF BERSEKONGKOL DENGAN BERSIH DALAM DEMONSTRASI TERSEBUT!..Untungkah rakyat dan negara kita Malaysia yang tercinta ini?

Bagi SL berapapun demo yang bakal diadakan bersih ianya tetap akan gagal. Puncanya ialah Nawaitunya yang salah dan rakyat Malaysia semakin bijak menilai antara Intan dan Permata. Rakyat Malaysia semakin menjadi Jauhari..

Tabik kepada pasukan POLIS yang bertindak dengan berjaya..dengan berwibawa...Haramkan undi anda kepada Pakatan Rakyat...

PURA-PURA MATI. SYAHADA DIPERMAINKAN..

Posted: 12 Jul 2011 04:25 AM PDT


Pengiring-pengiring ini penasihat si pelakon bingai ini? Kini di mana dia bersembunyi setelah membongkar sendiri visi lakonan palsunya? Orang-orang penasihat nak "ajar" ker dia? Padan muke!

Ohpolitik!™

Posted: 13 Jul 2011 03:36 AM PDT

Ohpolitik!™


Calon-calon bagi kategori Anugerah Bintang BerSHIT (ABB) paling mendapat simpati Rakyat adalah :

Posted: 12 Jul 2011 06:14 PM PDT

Blogger PR Topeng Perak @ Poji berlakon mati kononnya beliau adalah Allahyarham Baharuddin Ahmad.
Anwar Prono yang pernah beraksi dengan china doll kini tenat ditolak bodyguard sendiri.
Mat Sabu yang kini dikenali sebagai SabuWilcha yang dilanggar land rover

Sila undi di kotak komen di bawah. Taip nama pelakon yang anda suka. Undian dibuka sampai malam ni saja. Pemenang akan diumumkan besok..hahaha!!

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 13 Jul 2011 03:06 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang


Wan Azizah dilantik Ketua Umum OWC

Posted: 13 Jul 2011 12:50 AM PDT


KUALA LUMPUR Julai 13hb - Kelab Taat Suami atau juga dikenali sebagai Obedient Wife Club (OWC) hari ini mengumumkan Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai Ketua Umum berkuat kuasa serta mereta.

Demikian di umumkan oleh Hajah Hatijah Aam selaku Presiden Kelab dalam sidang media di Grand Season Hotel Kuala Lumpur semalam. Hatijah, yang lebih dikenali sebagai Ummu Jah, ialah isteri pertama kepada bekas pengasas Arkam, Asyaari Muhammad.

Menurut Hatijah, Dr Wan Azizah menunjukkan ciri-ciri isteri contoh yang sanggup lakukan apa saja demi kebahagiaan suami dan mempertahankan maruah keluarga. Kesabaran beliau menghadapi pelbagai cabaran yang sering memecahbelahkan instutusi keluarga begitu dikagumi.

"Bukan saja diri beliau begitu gigih menghadapi cabaran, Dr Wan Azizah dapat sama-sama menggembelingkan sokongan anak-anak untuk turut sama berbohong untuk tutup salahlaku bapa mereka, " Kata Hatijah.

"Ini penting demi keutuhan institusi keluarga."

Jawatan Ketua Umum Kelab Taat Suami tidak memerlukan Wan Azizah bertanding dalam mana-mana pemilihan parti tetapi tetap kekal sebagai ketua kelab.

Kelab Taat Suami menimbulkan kontroversi baru-baru ini apabila Naib President persatuan, Dr Rohaya Mohamad membuat kenyataan bahwa isteri yang taat dan sedia menjadi pelacur atas katil kepada suami menjanjikan perkahiwnan yang kekal.

Persatuan ini merupakan sebahagian dari Global Ikhwan, sebuah syarikat yang ada hubungkait dengan Al Arqam. Sebelum ini Global Ikhawan dieknali sebagai Rifaqa Corporation.

Global Ikhwan mula diketahui semasa Hatijah mengumumkan Kelab Poligami Ikhawan pada tahun 2009.

Kelab tersebut kini dikenali sebagai Kelab Taat Suami. - Agensi Husin Lempoyang

HERO KECIK

Posted: 13 Jul 2011 02:04 AM PDT

HERO KECIK


Politik Malaysia Diserapi Dajjal? Siapa Dajjal Itu?

Posted: 12 Jul 2011 09:36 PM PDT


Hayati Video ini.... Pendedahan Kebenaran Sejarah.....

Taipingmali (tm)

Posted: 13 Jul 2011 02:03 AM PDT

Taipingmali (tm)


Jerubu dan hujan

Posted: 13 Jul 2011 01:05 AM PDT

Kawasan Jalan Tasek, Ipoh, Perak merekodkan bacaan IPU tidak sihat dgn bacaan IPU 136 sehingga jam 11 pagi tadi.

Manakala di Taiping hujan lebat berlaku dibeberapa kawasan bermula tengah hari tadi. Kini keadaan kembali seperti biasa, mendung dengan suhu 33 celsius
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Lagi isu cincin berlian

Posted: 12 Jul 2011 09:28 PM PDT

Tadi dapat satu gambar yang dirakam dari skrin pc jenis 'hp' yang menunjukkan transaksi penghantaran cincin tersebut.

Kenapa pada skrin pc, mana invoce . Mana delivery receipt dan lain-lain document?

Dan paling dahsyat ialah menggunakan nama syarikat tempatan bernama AIROCEANIC EXPRESS SDN BHD.

Mengikut google alamat syarikat ini ialah di Lot 3, Jalan 223, Seksyen 51A, Petaling Jaya, 46100. Dan phone ialah 03 7955 7286.

Bolehkah puak pembangkang dapatkan lebih banyak bukti? Alamat dah ada pergi lah!
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Lagi isu cincin Datin Seri Rosmah,

Posted: 12 Jul 2011 09:01 PM PDT

Depa puak pembangkang kata, cincin yang Rosmah tempah ialah 3.48 karat.

Mengikut rekod jualan dalam carian internet cincin berlian 6.04 karat harganya ialah 7.98 million USD.

Satu kes lagi 9 karat berharga 16.26 million USD.

Macam mana 3.48 karat boleh celah sampai 24 million USD?

So, kalau nak kelentong pergi lah rujuk dengan Habib jewel dulu.
Published with Blogger-droid v1.7.1

Tangguh lagi

Posted: 12 Jul 2011 08:44 PM PDT

Dok kata dah, mesti tangguh punya. Tarikh baru 8 hingga 26 Ogos ini, Al bontot tangguh sebab sakit bisul kut.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Alasan nak ceroboh masjid

Posted: 12 Jul 2011 07:50 PM PDT

Dalam program Pas dan Pkr yang sudah-sudah selalu buat solat di jalan raya, stadium, depan pejabat Dap depan laman mahkamah dan sebagainya.Ka

Kadang kala kita hairan, masjid dibina dengan kos berjuta ringgit tetapi dibiarkan. Tanah lapang juga jadi pilihan.

Masih ingat, 4 Jun lalu, seorang imam dibawa dari Syria untuk mengimamkan solat hajat di stadium Selayang Selangor? Stadium Melawati juga menjadi pilihan mereka.

Di Ipoh, Pas bersolat di atas jalan berlatarbelakangkan bangunan Dap sewaktu persidangan Dun yang kecoh akhir 2009 selepas Bn menguasai kembali kerajaan.

Bermakna Pas boleh bersolat di mana sahaja, begitu juga dengan wuduk, Pas mampu menyelesaikan masalah mereka.

Tetapi dalam video ini bukan main hebat lakonan munafiq.

Ada pula yang berbangga buat solat jamak dengan kawan mereka, mereka lupa bahawa tiada solat jamak yang dibolehkan kepada mereka. Ini jelas jika kita rujuk kepada syarat yang membolehkan solat jamak dilakukan.

Tujuan sebenar mereka nak masuk masjid adalah kerana mereka nak berak, nak kencing, nak mandi dan nak tidur sebelum balik ke destinasi masing masing.Masing

Published with Blogger-droid v1.7.1

Cincin 24 juta dollar hantar guna currier?

Posted: 12 Jul 2011 05:25 PM PDT

Tadi TM melihat sebuah lukisan dijual RM 32 ribu. Tahniah kepada pelukis tersebut.

Tiba-tiba di bawah ada komen kata ingat 24 juta macam cincin berlian yang Datin Seri Rosmah oder.

Wah! Hebat lah cerita ini, sekarang pembangkang terutama Pas dah spin cincin pula untuk ganti cerita jam Omega .

Yang peliknya kenapa Rosmah mesti order dan hantar melalui pos? Rosmah selalu ke luar negara, masuk kedai yang jual, ambil cincin dan masuk ke jari dia. Bayar 24 juta selesai masalah. Apa susah-susah nak kurier!

Lagi pun kalau kita tgk di tv dalam urusan jual beli emas, pun cukup ketat dan tersusun. Inikan pula sebutir atau sebentuk cincin senang-senang main pakai pos.

Tak taulah kalau orang kita masih boleh percaya cerita bengong macam tu.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Pas boleh buat apa saja untuk meraih simpati penyokongnya

Posted: 12 Jul 2011 09:54 AM PDT



Malam tadi di Kg Bukit Jana Kamunting, dalam ceramah politik Pas. mereka telah menayangkan video ini kepada pengikut mereka.

Ini wajah simati yang sebenar, yang di atas adalah lakonan Pas Munafik
Orang yang tak tahu akan percaya bahawa mangsa inilah yang mati dengan tangan bergari....

Khas untuk bacaan penyokong Anwar dan Nik Aziz

Posted: 12 Jul 2011 09:21 AM PDT

Tun Dr Mahathir berjalan keluar dari dalam Kaabah pada Mac 1982
Gambar dari: Arkib NSTP

Tun Dr Mahathir Mohamad adalah pemimpin negara yang pernah dibenarkan pihak berkuasa Arab Saudi memasuki Kaabah ketika mengerjakan umrah di Tanah Suci Makkah Al Mukarramah pada 1993.

"Perdana Menteri mengerjakan solat dalam rumah Allah itu dan turut berdoa tetapi apa yang didoakan beliau, tiada siapa tahu," cerita bekas pegawai waran Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM), Rosme Hassan, 45.

Apa yang pasti, katanya, Dr Mahathir sehingga kini dikurniakan kesihatan yang baik walaupun usianya sudah mencecah 77 tahun dan berjaya membangunkan Malaysia sehingga dikenali sebagai negarawan ulung negara.

Rosme yang bertugas dalam jet eksekutif Falcon-900 sebagai kuarter master udara antara 1985 hingga bersara pada 1993, berkata beliau dan beberapa ahli rombongan lain turut mengambil kesempatan itu memasuki Kaabah.

"Saya masih ingat ketika itu kira-kira jam 11.45 malam waktu tempatan, saya terlihat beberapa petugas di situ membawa tangga dan terdetik dalam hati hajat untuk memasuki Kaabah akan tercapai.

"Mereka kemudian meletakkan tangga di tepi dinding Kaabah dan kami dengan didahului Perdana Menteri menaiki tangga berkenaan untuk memasukinya. Sebaik berada dalam Kaabah, saya mendapati keadaan di dalamnya samar-samar tetapi apa yang pasti semua yang berada di dalamnya mengerjakan solat mengikut arah kiblat masing-masing kerana kita berada dalam Kaabah," katanya ketika ditemui di Langkawi.

Rosme berasal dari Kuala Sanglang, Kedah dan dibesarkan di Ipoh, Perak, menyertai TUDM pada 1973 dan bersara pada 1993.

Tugas Kuarter Master udara sama seperti pramugara atau pramugari yang melayani penumpang dalam pesawat biasa, cuma bezanya dengan tugas Rosme ialah beliau dipertanggungjawabkan melayani orang kenamaan yang mengikuti penerbangan menggunakan jet Falcon-900. Tiga juruterbang terlatih dan dua krew kabin menyertai setiap penerbangan ke luar negara dengan jet eksekutif itu yang sering digunakan untuk membawa pemimpin negara dan asing.

Menceritakan pengalaman yang sukar dilupakannya di Kaabah itu, beliau berkata, ramai orang Arab yang berada berhampiran Kaabah menarik-narik kain ihramnya dan apabila ditanya kenapa mereka berbuat demikian, orang Arab itu mengatakan mereka mahu mendapat berkat daripada rombongan negara.

Mereka menyifatkan rombongan daripada Malaysia sebagai bertuah dan dirahmati Allah kerana terpilih oleh-Nya memasuki Kaabah sedangkan tidak semua penduduk Arab mendapat peluang itu.

Keadaan yang agak gawat ketika itu, katanya, memaksa pihak berkuasa Makkah membuat pagar manusia bagi memberi laluan kepada rombongan Perdana Menteri.

Rosme berkata, beliau sebelum itu pernah singgah di Makkah bagi menyahut lambaian Kaabah bersama pemimpin negara yang lain tetapi tidak pernah berpeluang memasukinya.

Selain itu, katanya, ramai tidak tahu Dr Mahathir sebenarnya mampu mendaratkan pesawat dengan baik dan itu pernah dilakukannya beberapa kali.

Bagaimanapun, Perdana Menteri berbuat demikian dengan ditemani juruterbang berpengalaman dan terlatih yang berada di sebelahnya.

Beliau berkata, tugasnya cukup mudah sepanjang mengikuti penerbangan bersama Dr Mahathir kerana beliau adalah seorang yang berdisiplin tinggi dan menghargai masa.

"Bagi hidangan pertama sebaik memulakan penerbangan, beliau lazimnya akan mengeluarkan bekalan yang dibawanya iaitu daging dinding, daging yang dihiris halus dan ditambah serbuk lada.

"Kemudian, barulah kami menyediakan hidangan seterusnya selepas masa makan ditetapkan beliau. Kami juga memaklumkan kepada isterinya, Datin Seri Dr Siti Hasmah Mohd Ali mengenai menu hidangan," katanya sambil menambah ada sebuah kamar dalam pesawat itu yang dilengkapi dapur untuk memanaskan hidangan.

Jika penerbangan mengambil masa lama, katanya, Dr Mahathir lebih suka duduk berseorangan dan tidak mahu diganggu sambil tangan mencatat sesuatu pada buku nota kecil. Beliau juga tidak mahu diganggu dengan bunyi muzik atau pemain visual dalam pesawat kerana mahukan keadaan yang senyap dan tenang.

Rosme berkata, Dr Mahathir juga pernah memasuki kokpit (kamar juruterbang) ketika penerbangan dalam negara dan bertanya juruterbang masa sampai ke destinasi dan keadaan cuaca ketika itu. Juruterbang juga akan menceritakan mengenai peralatan dalam kokpit.
Berdasarkan pengalamannya bersama Perdana Menteri Rosme berkata, beliau secara peribadi menghormati dan menyanjung tinggi keperibadian Dr Mahathir.

Justeru, katanya, cerita negatif yang diada-adakan menyentuh peribadi Dr Mahathir di luar negara disifatkannya sebagai karut semata-mata dan tidak lain hanya bertujuan menjejaskan kewibawaannya sebagai pemimpin ulung negara.

**org yg dapat memasuki kaabah adalah insan terpilih oleh Allah s.w.t...tidak dapat dipastikan samada Tun M...adalah insan terpilih diatas kapasitinya adalah seorang pemimpin ketika itu...

Ustaz TV9 yang terpengaruh dengan dakyah yahudi.

Posted: 12 Jul 2011 08:21 AM PDT


Mungkin beliau bijak dalam mengajar quran, tetapi kurang bijak dalam mentafsir Al-Quran.  Tak percaya baca komen beliau yang diambil dari facebook beliau.

Apakah tv9 nak simpan lagi orang macam ni?

Pas kutuk BN kononnya menggunakan perlembagaa penjajah iaitu Perlembagaan Lord Reid. Perlembagaan Kebangsaan dan sebagainya, Senang cakap lah perlembagaan persekutan memang haprak dan tak berguna langsung bagi Pas.

Tetapi bila berguna? Bila nak buat demo.....mula buka Perkara 10 . hak untuk berhimpun. tetapi depa baca separuh sahaja, yang bawah-bawah tak baca ....so jadi lah macam ustaz zamri ni...

Kena rempuh trak mesti mampuih punya....

Posted: 12 Jul 2011 07:09 AM PDT

Mat Sabu: Land Rover polis rempuh saya
Joseph Sipalan
Jul 11, 11
3:44pm
Kongsi 1170
Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu hari ini mendakwa polis menggunakan trak merempuh motosikal yang diboncengnya ketika dalam perjalanan menyertai perhimpunan BERSIH 2.0 kelmarin.

NONEMelawat Dewan Undangan Negeri Selangor di Shah Alam dengan berkerusi roda, pemimpin yang selalu ceria itu kelihatan serius menceritakan kembali pengalamannya itu.

Mohamad (kiri) berkata, ketika dalam perjalanan dari Masjid Negara, tiba-tiba sebuah Land Rover merempuhnya.

Ketika itu, tambahnya, beliau tidak tahu bahawa kenderaan itu dipandu pihak polis.

Dalam sidang media itu, Mohamad berkata, setelah terjatuh di jalan, beliau dan penunggang motosikal itu dibawa dengan Land Rover itu ke klinik di Jinjang sebelum kes itu dirujuk ke hospital.

Demonstrasi BERSIH 2.0 - DAAA - Pendokong Sunnah Bukan Seorang Pendemons...

Posted: 12 Jul 2011 06:01 AM PDT

Pas sah mengengkari perintah Allah dan menolak Al Quran

SAH PAS SESAT KERANA DEMO BERSIH 2.0

Posted: 12 Jul 2011 05:39 AM PDT



Pas menyebut Hak asasi manusia, ternyata sesat dan terpengaruh dengan yahudi. Jika Pas berpegang kepada Islam, mereka kena sebut Hak Asasi Allah.

Pemutihan pekerja asing

Posted: 12 Jul 2011 05:35 AM PDT

Program pemutihan warga asing dilaksanakan 1 Ogos ini & pekerja asing perlu buat p'daftaran biometrik di Jabatan Imigresen mulai esok.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Penyokong Bersih Pijak Anwar?

Posted: 12 Jul 2011 05:20 AM PDT



Lakonan semata-mata....mana body guard yang ramai tu, tidur kut. Amat mustahil Anwar boleh cedera dengan jumlah bodyguard yang gagah perkasa

Majlis Perkasa Larut, Matang dan Selama

Posted: 12 Jul 2011 05:11 AM PDT

PERKASA DAERAH LMS AKAN MENGADAKAN MAJLIS PERKASA BERSAMA RAKYAT PADA 16 JULY 2011 (SABTU) JAM 0900 BERTEMPAT DI - PDG BOLA PERUMAHAN TAMAN KAYA TAIPING PERAK UCAPTAMA YB DATO IBRAHIM ALI SEMUA UMAT MELAYU DIJEMPUT HADIR
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Dr Chandra : Soros Taja Bersih?

Posted: 12 Jul 2011 05:08 AM PDT

Sah! Pas akan anjur Bersih 3.0

Posted: 12 Jul 2011 05:04 AM PDT

Demo Bersih 2.01 bila?

Posted: 12 Jul 2011 04:26 AM PDT

Maklumat yang belum sahih, ia itu satu lagi demo akan dibuat pada bulan Disember 2011.

Kenapa ?

Sebab demo 2.0 gagal mencapai sasaran dan objektif.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

RAPERA ..

Posted: 13 Jul 2011 01:57 AM PDT

RAPERA ..


Raja Aziz Addruse - rest in Peace .

Posted: 12 Jul 2011 03:24 AM PDT

PANEH MIANG

Posted: 13 Jul 2011 01:26 AM PDT

PANEH MIANG


Spesis Kaldai Bersih

Posted: 12 Jul 2011 08:11 PM PDT

Seorang pemuda telah diserahkan bapanya kepada seorang guru sufi untuk dididik dengan ilmu mengawal nafsu.

"Siapkan bekalan. Mari ikut saya bermusafir," kata guru sufi itu sebaik sahaja pemuda itu tiba di madrasahnya.

Si pemuda agak terkejut kerana dia masih keletihan akibat perjalanan yang jauh ke madrasah guru sufi itu.

"Apa yang perlu saya bawa?", tanya si pemuda.

"Bawa saja pakaian sehelai dua," jawab guru sufi.

Mereka pun memulakan perjalanan yang jauh. Setelah agak lama, mereka menemui sebuah bukit yang tinggi.

"Kita akan mendaki bukit ini," kata guru sufi.

"Mana jalannya?" balas si pemuda.

"Kita susuri sajs jalan di tepi lereng bukit," jawab guru sufi.

"Nanti, nanti..! Saya sangat keletihan. Alangkah baik jika ada keldai. Kita boleh menunggangnya," rayu si pemuda.

"Kamu hendak menunggang keldai? Baiklah, mari kita membelinya dahulu," ujar guru sufi.

Pemuda itu berasa lega kerana memikirkan dia tidak perlu berjalan lagi. Dia sangat-sangat keletihan. Setelah guru sufi membeli dua ekor keldai, dia pun berkata,

"Sekarang ada dua ekor keldai. Saya akan menunggang salah seekor daripadanya."

"Dan saya akan menunggang seekor lagi," pintas pemuda itu.

"Tidak!" kata guru sufi.

"Mengapa guru?" ujar si pemuda kehairanan.

"Jangan bertanya, patuh saja!" tegas guru sufi.

Pemuda itu kelihatan terkejut, tetapi tidak berani melawan.

"Habis, kita akan biarkan seekor keldai ini berjalan tanpa membawa apa-apa beban?" tanya si pemuda.

"Tidak," balas guru sufi, "Sebaliknya kamulah yang akan memikulnya!"

"Memikul keldai menaiki bukit yang tinggi itu?" ujar si pemuda sambil menggarukan kepalanya.

"Ya. Pikul keldai itu dan naik ke atas bukit," jawab guru sufi itu pendek dan keras.

Maka dengan susah payah, si pemuda memikul keldai itu sambil menyusuri jalan di tepi lereng bukit. Termengah-mengah. Dia benar-benar keletihan. Sebaliknya guru sufi bersantai-santai menaiki keldainya berjalan di hadapan pemuda itu. Belum sampai separuh perjalanan, pemuda itu pun jatuh keletihan. Dia hampir pengsan.

Setelah merawat si pemuda dan memberinya minuman, guru sufi itu pun berkata, "Anakku, keldai itu umpama nafsumu. Allah ciptakan nafsu untuk kau menungganginya bukan kau ditunggangi olehnya."

"Maksud tuan?"

"Dengan menurut nafsumu, kau akan disusahkannya. Jiwa, hati dan jasadmu akan kelelahan. Kehendak nafsu tidak ada batas dan tidak pernah puas. Lepas satu-satu kehendak dan kerenahnya. Ini samalah dengan kau memikul keldai dan menaiki bukit yang tinggi."

Pemuda itu terdiam.

"Sebaliknya, jika kau menunggangi nafsu dgn mengawal dan menguruskannya, kau akan mendapat kemudahan dalam menjalani kehidupan. Nafsu berguna selagi dia menjadi hamba tetapi apabila dijadikan tuan, apalagi tuhan, maka hidup kita akan dihancurinya."

"Seperti saya yang memikul keldai tadi?" ujar si pemuda.

"Ya!" kata guru sufi, "Dan lihat pula betapa mudahnya menyusuri jalan di lereng bukit itu dengan menaiki keldai. Begitulah nafsu apabila dikawal dan digunakan ke arah kebaikan."

"Ya. Betul guru. Orang yang mengikut perintah hawa nafsunya bagaikan memikul keldai menaiki bukit!"


Nota: Bagi mereka yang mengikut hawa nafsu dengan menyertai demontrasi BERSIH 2.0 adalah umpama orang yang memikul keldai. Sayangnya mereka perasan kesusahan yang dilalui ketika menghadapi pihak polis umpama berjihad. Tetapi sebenarnya mereka adalah pejuang-pejuang yang sudah tertipu oleh perancangan rapi BroABI, DAP dan agenda asing.

Sahabat-Gunung

Posted: 13 Jul 2011 01:25 AM PDT

Sahabat-Gunung


Tolak Bersih Di Pulau Pinang Sebab Guan Eng Tahu Bersih Kotor

Posted: 12 Jul 2011 04:59 PM PDT

KUALA LUMPUR, 12 Julai – Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng adalah seorang yang sangat licik dan sentiasa mengaplikasikan 'escapisme' dalam memastikan agenda politiknya tercapai, kata Ketua Bahagian UMNO Tasek Gelugur, Shabudin Yahya.

Dilaporkan, Guan Eng dalam ucapannya semasa program bertemu rakyat di Seberang Jaya semalam telah memberikan alasan bahawa demonstrasi Bersih tidak boleh diadakan di Pulau Pinang kerana negeri terbabit telah 'bersih' sedangkan Kuala Lumpur adalah sebaliknya dan perlu dibersihkan.

"Guan Eng adalah individu yang suka mengangkat diri sendiri, sering meninggi diri dan memuji-muji apa yang telah dilaksanakan sedangkan apa sahaja kejayaan yang ada di Pulau Pinang hari ini sebenarnya adalah hasil daripada pentadbiran Barisan Nasional (BN) sebelum ini dan Dap hanya tahu mengutip hasil yang kemudian mengatakan bahawa mereka yang melakukannya," ujarnya kepada UMNO-Online.

Terangnya lagi, ketidakmunculan Guan Eng dalam perhimpunan Bersih yang dihadiri oleh para pemimpin sekutu pakatan pembangkang kecuali Dap membuktikan bahawa Setiausaha Agung Dap ini mempunyai perancangan tersendiri.

"Secara sedar atau tidak, tarikh 9 Julai yang tentunya telah dipersetujuai oleh Guan Eng untuk mengadakan demonstrasi Bersih adalah sama dengan hari Tuan Yang Terutama (TYT) Pulau Pinang dan ada acara perlu dihadiri oleh Ketua Menteri.

"Inilah alasan licik Guan Eng yang enggan terlibat secara langsung dalam demonstrasi terbabit dan dalam masa yang sama dia dapat menjaga hati para peniaga Cina yang akan terus menyokongnya," katanya.

Katanya lagi, perancangan Guan Eng dan Dap sebenarnya sejak dari awal memang bertentangan dengan pakatan pembangkang tetapi mereka 'bijak' bermain sandiwara dan memperlakukan anggota di dalamnya untuk kepentingan partinya sendiri.

"Kita tengok bagaimana permainan Bersih ibarat Dap yang masak kek tapi orang lain yang makan sedangkan sebenarnya Dap mencapai keuntungan daripada makanan yang disajikan kepada orang lain.

"Dap lakukan perancangan dan keluarkan arahan tetapi apabila sampai masanya mereka seolah-olah tidak terlibat atas alasan-alasan yang sememangnya nampak sangat kukuh. Inilah sikap 'play safe' Guan Eng dalam pakatan pembangkang," katanya lagi.

Ujar Shabudin yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Permatang Berangan, Guan Eng adalah individu yang sentisa mahu dilihat baik sedangkan sebaliknya hati beliau adalah tidak bersih dan mempergunakan pihak lain untuk kepentingan peribadi dan karier politiknya.

"Dap mempergunakan Pas dan PKR sebagaimana permainan mereka ketika mahu memenangi Pulau Pinang dan apabila mereka mendapat kejayaan maka lihat sahaja bagaiman Pas dikesampingkan dalam agenda pentadbiran negeri.

"Guan Eng tahu bahawa Bersih adalah demonstrasi membangkitkan 'mood' terhadap Anwar Ibrahim untuk lari dari kesalahan-kesalahan moralnya dan bukan untuk 'mood' bagi pakatan pembangkang, jadi dia bersikap berkecuali agar terus mendapat sokongan khususnya dari bangsa Cina yang mendominasi perniagaan termasuklah di kawasan-kawasan demonstrasi di Kuala Lumpur."

Tegasnya lagi, terbukti bahawa Guan Eng adalah manusia yang banyak menangguk di air keruh sedangkan hatinya sendiri kotor inikan pula mahu 'membersihkan' orang lain. - MediaUMNO

Tegur ADUN DAP Permain Hadis, ADUN BN Diarah Keluar Dewan

Posted: 12 Jul 2011 08:25 AM PDT

SHAH ALAM, 12 Julai – Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor, Datuk Mohamad Satim Diman hari ini diarah keluar Dewan setelah mempertikaikan tindakan Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Sekinchan, Ng Suee Lim yang dikatakan cuba memetik Hadis dalam perbahasannya.

Tindakan itu diambil Speaker DUN Selangor Datuk Teng Chang Kim setelah Mohamad Satim enggan mematuhi arahannya supaya duduk dan menghentikan perbalahannya berhubung soal agama itu ketika Ng membahaskan Rang Undang-undang Perbekalan Tambahan 2011 pada sidang itu.

Ketika membahaskan rang undang-undang itu, Ng menyatakan beliau mahu membacakan sebuah hadis sebagai hujah untuk menyokong perbahasannya itu namun ditegur oleh Mohamad Satim apakah kesahihan, benar atau tidak hadis yang mahu bacakan oleh wakil rakyat DAP itu.

Bagaimanapun, Ng tidak menyatakan hadis apakah yang beliau mahu bacakan itu selain memberikan alasan bahawa tindakannya mahu menggunakan hadis kerana beliau meminati agama Islam.

Sementara itu, Mohamad Satim ketika ditemui pemberita di luar Dewan menyifatkan Ng tidak layak untuk membicarakan soal hadis kerana beliau bukan seorang Islam selain tidak memahami agama Islam termasuklah tidak memahami hadis Rasulullah SAW itu sendiri.

"Kenapa beliau mahu membicarakan mengenai hadis agama Islam sedangkan beliau tidak beriman kepada agama itu sendiri. Saya melihat tindakannya itu seolah-olah mahu mempersendakan Islam.

"Betul ke beliau tahu hadis? Saya tanya hadis mana, sahih atau tidak, di mana dia rujuk hadis itu, Ng tak jawab," katanya.

Mohamad Satim menyatakan sebagai rakyat Malaysia yang berbilang bangsa, semua pihak baik daripada apa-apa agama pun sepatutnya menghormati sensitivity dengan tidak mempergunakan agama masing-masing untuk tujuan dan kepentingan tertentu.

"Kalau saya menyatakan sesuatu daripada ajaran agama Buddha, Kristian dan sebagainya dan ia tidak betul, ia sudah tentu menyinggung perasaan penganut agama itu," katanya.

Sementara itu ADUN BN kawasan Kuang, Abdul Shukor Idrus turut menerima nasib sama apabila digantung selama tiga hari daripada menghadiri sidang Dewan Undangan Negeri Selangor kerana tidak mengendahkan larangan menyebut nama Yang di-Pertuan Agong ataupun Raja-raja Melayu dalam perbahasan.

Speaker dewan Datuk Teng Chang Kim membuat keputusan itu 3.15 petang tadi setelah Abdul Shukor ditegur berkali-kali untuk tidak berbuat demikian.

Insiden itu berlaku ketika Abdul Shukor membahaskan satu usul tergempar yang dikemukakan oleh ADUN Seri Setia, Nik Nazmi Nik Ahmad, berhubung perhimpunan haram Sabtu lepas pada sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor.

Tindakan itu menyebabkan kesemua ADUN BN bertindak keluar meninggalkan dewan bersama Abdul Shukor.

Ketika ditemui pemberita di lobi bangunan dewan, Abdul Shukor berkata keputusan Teng nyata berat sebelah kerana tidak mengenakan tindakan sama ke atas Nik Nazmi yang turut menyebut nama Yang di-Pertuan Agong semasa membahaskan usul itu.

"Speaker tidak adil dalam perkara ini kerana ADUN Seri Setia (Nik Nazmi) turut menyebut nama (Yang Di-Pertuan) Agong dalam pembentangan usul berkenaan.Tetapi mengapa beliau tidak membuat perkara sama (gantung) terhadap Nik Nazmi.

"Perkara seperti ini tidak sepatutnya berlaku. Di mana letaknya keadilan?" katanya.

Abdul Shukor turut mempersoalkan bagaimana usul mengenai perhimpunan haram anjuran Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) boleh dibahaskan secara terbuka dalam Dewan itu kerana perhimpunan yang dijalankan itu adalah haram.

Kenyataan Hadi Nafi Bersih Bukan Anjuran Parti Politik Satu Jenaka Hiburan

Posted: 12 Jul 2011 07:22 AM PDT

KUALA LUMPUR 12 Julai – Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang tidak perlulah membuat pembohongan untuk menafikan parti pembangkang tidak terbabit dalam perhimpunan haram Bersih, Sabtu lalu..

Sambil menyifatkan penafian itu sebagai satu jenaka hiburan Ketua Wanita UMNO Johor, Sharifah Azizah Syed Zain seterusnya berkata kenyataan Hadi itu hanyalah untuk membersihkan diri pembangkang kononnya mereka tidak terbabit langsung dalam perhimpunan itu walaupun ramai di kalangan mereka yang hadir serta mempromosikan perhimpunan berkenaan sebelum ini.

"Apa yang hendak dinafikan, sudah jelas perhimpunan haram itu didalangi oleh pembangkang, jika tidak masakan ramai pemimpin mereka hadir termasuk Ketua Pembangkang (Datuk Seri Anwar Ibrahim) yang turut sama berdemonstrasi.

"Malah gambar Haji Hadi dengan beberapa pemimpin pembangkang lain turut terpampang di akhbar, macam mana dia boleh nafikan pembangkang tidak terbabit dalam perhimpunan itu, habis gambar siapa yang disiarkan itu, bukankah itu semua gambar pemimpin-peminpin pembangkang," katanya kepada UMNO-Online.

Menurutnya, pembangkang cuba memutar belitkan apa yang berlaku itu kerana khuatir sokongan mereka akan hilang kerana mereka dikatakan menjadi dalang perhimpunan itu yang telah menimbulkan kemarahan pelbagai pihak termasuk orang dan peniaga yang berurusan di kawasan berkenaan.

"Itulah perangai pembangkang, `baling batu, sembunyi tangan' sedangkan perhimpunan haram itu adalah perancangan mereka dengan menggunakan pihak lain yang dijadikan alat memburuk-burukan negara dan kerajaan.

"Nampaknya ilmu putar belit Anwar semakin sebati dalam jiwa pemimpin Pas," katanya.

Sharifah berkata, selepas ini tidak tahu apa lagi yang cuba dipesongkan oleh pemimpin pembangkang berhubung perhimpunan haram itu, dan apa yang pasti UMNO dan Barisan Nasional akan menjadi sasarannya. -MediaUMNO

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 12 Jul 2011 11:54 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Kematian Dipolitikkan Untuk Cipta Revolusi.

Posted: 12 Jul 2011 07:09 PM PDT

Selepas perhimpunan BERSIH, kematian peserta perhimpunan haram itu telah dipolitikkan oleh media pembangkang terutamanya para blogger upahan mereka.

MyMassa agak musykil dengan perkara ini. Ditambah dengan pendedahan blogger terkemuka PAPAGOMO, satu PENDEDAHAN PERLU DIBUAT MENGENAI PERKARA INI.  Kenapa kematian tersebut terus menerus dipolitikkan.

Menurut kajian MyMassa, mempergunakan kematian merupakan cara baru Barat untuk mencetuskan revolusi di negara-negara Islam. Bermula di Iran, revolusi HIJAU tercetus apabila calon yang ditaja Barat (Mir Hossien Mousavi) gagal menjatuhkan presiden Mahmoud Ahmadinejad. Untuk mencetuskan revolusi Iran, kematian Neda Agha Soltan dan Sohrab Aarabi dieksploitasi oleh pihak pembangkang di Iran. Sama seperti di Malaysia, video kematian Neda Agha disebar luar oleh pencetus revolusi di internet.



Dalam revolusi di Tunisia, Algeria, Jordan, Mauritania, Arab Saudi, Mesir, Syria dan Maghribi pula, teknik membakar diri (self-immolation) menjadi trend pembangkang di negara tersebut mencetuskan revolusi (sumber: http://en.wikipedia.org/wiki/2010%E2%80%932011_Arab_world_protests).

 

Oleh itu, jika pembangkang terus menerus memainkan isu kematian pendemo, maka ianya bukan satu tindakan yang bijak kerana modus operandi anda telah blogger-blogger BN ketahui.

Bagi MyMassa, tindakan mempolitikkan kematian adalah satu strategi yang jijik lagi hina. Jika pihak tersebut menggunakan taktik sekotor ini, masakan mereka boleh mendabik dada bahawa mereka di pihak yang BERSIH?

*Bersihkan diri kamu sebelum kamu diBERSIHkan!

GEMPAR: PENIPUAN DAP DALAM BERSIH TERBONGKAR.

Posted: 12 Jul 2011 06:03 PM PDT

DAP menafikan mereka tidak mengarahkan Cina supaya tidak turun BERSIH.


Jika kata-kata DAP itu benar, kenapa ini terjadi?


Kepada penyokong BERSIH, insaflah kerana anda semua kini adalah bidak kepada DAP. Setiap pergerakkan anda dicaturkan oleh mereka. Apa yang mereka suruh, anda akan buat walaupun untuk mewujudkan huru-hara dalam negara. Tetapi dalam masa yang sama, mereka tidak menyuruh kaum Cina untuk berbuat seperti anda.

Apa yang anda dapat dengan menjadi bidak kepada DAP dan NGO yang sokong murtad? Bayangkan dengan provokasi DAP seperti ini, hanya 5% sahaja kaum bukan Melayu yang turun. Tidakkah anda membaca permainan sandiwara mereka. Dalam lebih 1508 orang yang ditangkap, hanya 74 bukan Melayu (hanya 21 orang dari kaum Cina). Logikkah ini berlaku dengan melihat provokasi yang DAP dah buat?


*95% Melayu bodoh merusuh demi Ambiga dan DAP. Inikah yang kita mahu?

DAP Hina Islam. PAS Masih Dengan Agenda BERSIH.

Posted: 12 Jul 2011 05:21 AM PDT


Memang melampau.

Hadith Rasulullah S.A.W hanya sebagai penguat hujah. Bukan untuk diimani.

Islam hanya sebagai modal politik. Sama seperti PAS yang mengeluarkan kenyataan bahawa Negara Islam hanya jenama yang tidak lagi popular

Adakah ini bukan satu penghinaan kepada Islam?

*Setakat ni belum ada pemimpin pembangkang yang bukan muslim masuk Islam atas dakwah PAS. Namun ada beberapa orang pemimpin BN termasuk bekas menteri bukan Muslim telah memeluk Islam. Contohnya Datuk Dr. Leo Michael Toyad. Seorang Melanau Kristian yang telah memeluk Islam sedangkan keluarganya amat kuat beragama Krisitian. Jika ini faktanya, layakkah PAS mengulangi alasan untuk berdakwah kepada DAP sedangkan mereka telah gagal selama lebih sepuluh tahun?

BERSIH 2.0: CINA bakar, Melayu jadi LEMBU!!!

Posted: 12 Jul 2011 02:41 AM PDT










MyMassa: Anda semua tahu atau tidak yang orang cina di negara ini sudah 100% menolak kepimpinan Melayu-Islam daripada UMNO? Kenapa? Kerana mereka tidak boleh lagi diperintah oleh orang Melayu Islam. Mereka memilih untuk bersama PAS dan PKR kerana golongan lahanat ini telah membuka ruang seluas-luasnya kepada mereka untuk mencabar kuasa politik orang Melayu! Mereka percaya PAS-PKR bakal menunaikan apa sahaja yang kepingin di hati tanpa perlu merampas tampuk pemerintahan tertinggi negara. Ini kerana mereka sudah merasakan nikmatnya di Selangor, Pulau Pinang dan seketika di Perak.

Persoalannya, apakah peranan MCA, Gerakan dan SUPP ketika ini? Ke mana menghilangnya UMB mereka ketika demo haram tersebut berlangsung? Takkan selamanya hendak bergantung kepada blogger UMNO semata-mata untuk berlawan dengan jentera propaganda siber fuckatan? Kalau beginilah gayanya, sudah tentu mereka tidak layak langsung untuk menuntut perkongsian kuasa dengan UMNO jika menang PRU-13 nanti! 

Hendak tahu apa sebenarnya sentimen JUJUR masyarakat cina terhadap UMNO-BN? Tengok kehadiran masyarakat tiong hua semasa pengumuman sesuatu pemberian daripada Kerajaan? Salah sebenarnya cara itu. Mereka kini sangat bijak. Kalau hendak menentang pun, mereka tidak akan ke jalanan macam tahun '69 dahulu. Mereka tahu mereka tidak mampu menyaingi tekad iman dan syahid orang-orang Islam. Dan kalau berkehendakkan sesuatu pun, adalah tidak menjadi satu kesukaran kepada mereka untuk berlakon semata-mata untuk mendapatkannya, walaupun undi belum tentu diberi. Apa, BN masih belum belajar peristiwa ditipu hidup-hidup ketika PRK Hulu Selangor dahulu?

Caranya sebenarnya sangat mudah. Tidak perlu berbelanja ratusan ribuan ringgit pun. Cuba wujudkan satu laman sosial (facebook/twitter) bencikan UMNO-BN, gunakan medium cina/inggeris. Pilih satu tajuk/isu yang catchy. Percayalah, dalam tempoh seminggu pasti secara tiba-tiba ratusan ribu pengguna akan "LIKE" (sokong) laman tersebut! Dan jika diperhatikan secara terperinci siapa yang menjadi peminatnya, sudah tentu paling kurang 80% orang cina! Dan kerana itulah juga, jangan terkejut jika dalam open forum dalaman sesama komponen BN pun, kita akan dapati orang-orang MCA-GERAKAN-SUPP pun berbunyi seakan-akan DAP dan fuckatan!!! Sedarlah wahai bangsaku!!! PRU-13 ini adalah turning point bagi mereka. Menang mereka, bermakna bersedialah kita untuk dijajah sekali lagi!!!

GEMPAR!!! Pendedahan konspirasi keji fuckatan!!!

Posted: 12 Jul 2011 01:45 AM PDT



Panas mendidih darah aku bila baca pendedahan GOMO di sini!!! Yang hidup dikatakan mati, yang Melayu dikatakan Cina! Memang sial fuckatan riot nih! Sampai ajal makhluk tuhan pun boleh dieksploitasi untuk kepentingan singkat politik! Ya Allah, apalah kiranya dosa kami rakyat Malaysia kau bangkitkan golongan Dajjal di negara tanah tumpah darah kami! Ya Allah ya tuhan kami, sesungguhnya kami berlindung seluruhnya kepadaMU demi ugamaMu dan masa depan anak-anak kami ya Allah! Ya Allah ya tuhan kami, berikanlah kami kekuatan untuk memerangi dan menghancurkan keseluruhannya golongan dajjal dan kafir harbi  yang menggunakan agama dan namaMU sewenang-wenangnya demi kepentingan duniawi mereka ya Allah! Amin ya rabbal A'lamiin...  

Panglima Perang Cyber

Posted: 12 Jul 2011 11:52 PM PDT

Panglima Perang Cyber


PPC : Gambar Bukti Arwah Baharuddin Mangsa Bershit 2.0 Dicekik Sebelum Mati ???

Posted: 12 Jul 2011 01:50 AM PDT





Lihat gambar ini dan fikirkan adakah arwah dicekik sebelum mati ?


Baca keterangan lengkap oleh Papagomo di sini

AL FATEHAH : PEGUAM ANWAR DULU YM RAJA AZIZ ADDRUSE BEKAS PRESIDEN MAJLIS PEGUAM BARU SAHAJA MENINGGAL DUNIA !!!

Posted: 12 Jul 2011 01:43 AM PDT


YM RAJA AZIZ ADRUSE


MARI KITA SEDEKAH AL FATEHAH KEPADA PEGUAM ANWAR DULU IAITU RAJA AZIZ ADDRUSE YANG BARU SAHAJA MENINGGAL DUNIA TENGAH HARI TADI.


BELIAU ANTARA PEGUAM BELA KES LIWAT 1 ANWAR SEBELUM INI DAN TIDAK MENERUSKAN TUGAS MEMBELA ANWAR SESI LIWAT 2.


KENAPA ? MEMANG SEMUA PEGUAM MELAYU TIDAK LAGI MEMBELA ANWAR DALAM KES LIWAT 2 INI.


SEBABNYA ANDA SENDIRILAH TEKA.


MOGA ARWAH DITEMPATKAN DI KALANGAN ORANG BERIMAN DI AKHIRAT SANA.




AL FATEHAH !





AZLI SHUKRI

Posted: 12 Jul 2011 11:48 PM PDT

AZLI SHUKRI


Di Mana Kematian Itu?

Posted: 12 Jul 2011 07:04 PM PDT

Mantap.....kalau tidak berbohong dan menipu itu bukan namanya Pakatan Rakyat, tidak sah kalau tiada ciri-ciri tersebut dalam segenap perjuangan mereka. Sekali lagi setelah blog PapaGomo mendedahkah secara terperinci konspirasi jahat mereka dalam memburuk-burukan pihak polis dan kerajaan, kini blog Minda Intelek Melayu pula menyiarakan gambar yang jelas siapakah petualang negara yang sebenarnya..Baca di sini

Ya Allah, Banyak Ini Duit Yang Habis Beri Mereka Makan?

Posted: 12 Jul 2011 09:22 AM PDT


Ketua Sekretariat Pakatan Rakyat Perak, Drs Khalil Idham Lim seolah-olah menyampah dan teramat benci terhadap pendedahan pihak kerajaan berhubung jumlah wang rakyat yang terpaksa digunakan bagi memberi makanan dan menyediakan tempat berteduh kepada 1697 tahanan demonstrasi haram Bersih baru-baru ini. Sejumlah RM42 425 diperuntukan daripada wang rakyat, termasuk daripada cukai ahli-ahli UMNO bagi menanggung makan - minum peserta perhimpunan haram Bersih 9 Julai lalu di Pusat Latihan Polis (PULAPOL) Jalan Semarak. Soalnya sekarang, bersediakah ahli-ahli UMNO menghalalkan duit daripada hasil cukai mereka digunakan bagi membiayai makan-minum para pendemonstrasi haram yang akan diadakan oleh Pakatan Haram pada masa akan datang? Jika sekarang baru ada Bersih 2.0, mungkin selepas ini akan muncul pula Bersih 3.0, 4.0 dan seterusnya, dan berapa banyak lagi duit rakyat yang hendak digunakan lagi bagi membiayai makan-minum para peserta perhimpunan haram seperti ini? Sudikah kita menghalalkannya? Tepuk dada, tanya iman. Wallahualam. Baca di sini..

Al-Fatihah Untuk Siapa? Papa Gomo Kantoikan Para Pembohong Pakatan Haram

Posted: 12 Jul 2011 08:03 AM PDT


Setinggi-tinggi tahniah kepada PapaGomo yang berjaya mendedahkan kehodohan dan kejahatan Pakatan Rakyat berhubung isu kematian seorang peserta bersih bernama Baharuddin Ahmad - mereka bukan sahaja berbohong, menipu, memfitnah, tidak takut mati - bahkan tidak langsung rasa berdosa dengan penyelewengan yang terang-terang dilakukan atas nama agama. Nauzubillah minzalik. Semoga Allah membalas segala kejahatan mereka dengan sebaik-baiknya. Baca di sini..

Belantan

Posted: 12 Jul 2011 11:35 PM PDT

Belantan


DAP benci Raja-raja Melayu, perlekeh agama Islam?

Posted: 12 Jul 2011 08:41 AM PDT





















Sebut nama Agong, raja: ADUN Kuang digantung tiga hari

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) kawasan Kuang, Abdul Shukor Idrus dari Barisan Nasional (BN) digantung selama tiga hari daripada menghadiri sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor kerana tidak mengendahkan larangan menyebut nama Yang di-Pertuan Agong ataupun Raja-raja Melayu dalam perbahasan.

Speaker dewan, Datuk Teng Chang Kim membuat keputusan itu 3.15 petang tadi setelah Abdul Shukor ditegur berkali-kali untuk tidak berbuat demikian.

Insiden itu berlaku ketika Abdul Shukor membahaskan satu usul tergempar yang dikemukakan oleh ADUN Seri Setia, Nik Nazmi Nik Ahmad berhubung perhimpunan haram Sabtu lepas pada sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor. Tindakan itu menyebabkan kesemua ADUN BN bertindak keluar meninggalkan dewan bersama Abdul Shukor.

Ketika ditemui pemberita di lobi bangunan dewan, Abdul Shukor berkata, keputusan Chang Kim nyata berat sebelah kerana tidak mengenakan tindakan sama ke atas Nik Nazmi yang turut menyebut nama Yang di-Pertuan Agong semasa membahaskan usul itu.

"Speaker tidak adil dalam perkara ini kerana ADUN Seri Setia (Nik Nazmi) turut menyebut nama (Yang Di-Pertuan) Agong dalam pembentangan usul berkenaan.

"Tetapi mengapa beliau tidak membuat perkara sama (gantung) terhadap Nik Nazmi. Perkara seperti ini tidak sepatutnya berlaku. Di mana letaknya keadilan?" katanya.

Sebelum itu : Satim diarah diarah keluar dewan kerana cuba pertikai Suee Lim petik hadis

Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor, Datuk Mohamad Satim Diman hari ini diarah keluar Dewan setelah mempertikaikan tindakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sekinchan, Ng Suee Lim yang dikatakan cuba memetik hadis dalam perbahasannya.

Tindakan itu diambil oleh Speaker DUN Selangor, Datuk Teng Chang Kim setelah Mohamad Satim enggan mematuhi arahannya supaya duduk dan menghentikan perbalahannya berhubung soal agama itu ketika Suee Lim membahaskan Rang Undang-undang Perbekalan Tambahan 2011 pada sidang itu.

Ketika membahaskan rang undang-undang itu, Suee Lim menyatakan beliau mahu membacakan sebuah hadis sebagai hujah untuk menyokong perbahasannya itu namun ditegur oleh Mohamad Satim apakah kesahihan, benar atau tidak hadis yang mahu bacakan oleh wakil rakyat DAP itu.

Bagaimanapun, Suee Lim tidak menyatakan hadis apakah yang beliau mahu bacakan itu selain memberikan alasan bahawa tindakannya mahu menggunakan hadis kerana beliau meminati agama Islam.

Sementara itu, Mohamad Satim ketika ditemui pemberita di luar Dewan menyifatkan Suee Lim tidak layak untuk membicarakan soal hadis kerana beliau bukan seorang Islam selain tidak memahami agama Islam termasuklah tidak memahami hadis Rasulullah SAW itu sendiri.

Agak menyedihkan apabila ADUN-ADUN PAS seolah-olah membenarkan hadis dipergunakan untuk kepentingan politik DAP laknatullah.

Suara Politik
Taminsari

sekupangdua

Posted: 12 Jul 2011 11:17 PM PDT

sekupangdua


GEMPAR, PEMBOHONGAN DAN KONSPIRASI KEMATIAN BAHARUDIN SEBENAR!

Posted: 12 Jul 2011 06:05 PM PDT



MAMAT NI SEBENARNYA TAK MAMPUS LAGI!!!

MEMANG DAHSYAT BERLAKON MAMPUS MAMAT SORANG NI , BAGI TAU SEMUA YG BETAPA KEJAMNYA KERAJAAN, HARAM JADAH NI SEBENARNYA SUHARDI MOHD YANG BERBINI DUA DAN SEBAGAI BROKER MEMANG LAYAK MENJADI PALATKON SUPAYA LAKONANYA SEBAGAI ARWAH BAHARUDIN YANG MENINGGAL DUNIA DISERANG SAKIT JANTUNG. HARAM JADAH NI PURA-PURA PENGSAN DAN AKHIRNYA CUBA CABUT LARI DARI HOSPITAL. KIMAK NI MEMANG RANCANG LAKONANNYA BOLEH DIMANIPULASI DAN PROVOK DENGAN FITNAH SUPAYA DILIHAT KEJAMNYA KERAJAAN. HARAM JADAH BIN KIMAK MEMANG LAYAK UNTUK BERSIH MENIPU RAKYAT, PADA KELUARGA ARWAH JANGAN BAGI CHANCE PADA MEREKA YANG MEMPERGUNA DAN MENIPU MENGGUNAKAN DAN MEMBURUKAN NAMA ARWAH! SAMAN JER! IKUTI PENDEDAHAN NYA DI BLOG GOMO...

Ekslusif - Konspirasi Pembunuhan Mangsa BERSIH Di Bongkar

Tuesday, July 12, 2011


Kejam dan zalim itu lah yang akan terpancul dari mulut rakyat Malaysia yang menyaksikan video diatas. memang menyedihkan apabila seorang yang sedang Nazak dan akhirnya menemui ajal diperlakukan begitu Biadap oleh Pihak Polis tampa memberi apa apa bantuan kecemasan kepada mangsa yang sedang meraung kesakitan.




Blogg KONSPIRASI Pakatan Pembangkang

Itu kata mereka Blogg Blogg dan Media Pakatan Pembangkang sejak pada petang Sabtu sehinggalah ke hari ini. Mereka menyasarkan Video diatas dan Gambar gambar yang menunjukkan seolah olah Arwah Mati Shahid sewaktu Demo Bersih.

Video di atas dan Gambar gambar yang dikeluarkan memberikan kesan simpati kepada para penyokong Pakatan Pembangkang dan ianya juga berjaya menghasut rakyat Malaysia. Sentimen dan emelen sebegini memang menyentuh perasaan setiap insan yang menyaksikannya.


Blogg KONSPIRASI Pakatan Pembangkang

Gomo Simpati? Kasihan? Mari kita dedahkan KONSPIRASI TERANCANG yang mereka Pemimpin Pakatan Pembangkang dan Media mereka lakukan dalam menghasut Rakyat Malaysia.

Untuk makluman Lelaki didalam Video di atas merupakan seorang lelaki yang agak kurang waras orangnya. Nama lelaki tersebut Suhardi Mohd yang sekarang ini menetap di Bangi. Beliau merupakan seorang Broker tanah yang juga mempunyai Dua orang isteri.Suhardi Mohd juga merupakan bekas pengikut Al Arqam.


Hebat Lakonan Sebelum Kematian
Memaparkan Si Mati Bersama Si Kafir
tanda Pakatan Rakyat yang Utuh

BAGAIMANA KONSPIRASI BERMULA

Suhardi Mohd telah dipilih oleh kepimpinan Pakatan Pembangkang untuk melakonkan watak seorang lelaki yang akan Mati sewaktu demo Bersih yang berlangsung. Konspirasi ini dilakukan demi meraih simpati rakyat tidak kira sama ada demo yang berjalan pada 9 Julai lalu berjaya ataupun tidak namun kepimpinan Pakatan Pembangkang inginkan Lakonan Kematian berlaku walau apa cara sekalipun.

KRONOLOGI


Lakonan Suhardi Menjadi Imam


Hebat Lakonan Suhardi

Lihat Gambar Gambar di atas bagaimana Gambar Suhardi Mohd telah diambil lebih awal dan ianya ditunjukkan didalam pelbagai aksi seolah olah beliau menunjukkan tanda sebelum ajalnya.

Rakaman Video pula menunjukkan bagaimana Suhardi Mohd mengelupur ketika digari pihak Polis dan dalam masa yang sama beberapa orang berada disekitarnya mengucap Kalimah Syahadah.


Blogg KONSPIRASI Pakatan Pembangkang

KENAPA SUHARDI MOHD DI TANGKAP POLIS?

Suhardi Mohd sebenarnya memang sengaja untuk pihak polis menangkap beliau kerana telah dirancang akan penangkapan itu. Untuk makluman Pihak Polis yang berada di sekitar demo tidak akan mengkap para pendemo yang tidak mencetuskan kekecohan namun akan menangkap mereka yang mencetuskan Provokasi.

Oleh itu Suhardi Mohd mencetuskan beberapa Kekecohan sehingga mencabar pihak Polis menangkap beliau. Dan akhirnya pihak Polis yang berang telah mengejar dan menangkap beliau dan waktu itulah adengan lakonan mati bermula.

Beliau Suhardi Mohd bertindak pengsan agar di lihat oleh semua yang ada di situ beliau telah mati. Pihak Polis kemudiannya membawa Suhardi Mohd ke Hospital bagi mendapatkan rawatan lanjut memandangkan Suhardi Mohd masih lagi tidak sedarkan diri.


Blogg KONSPIRASI Pakatan Pembangkang

Sejurus sampai di Hospital Suhardi Mohd telah bangkit dari lakonan pengsannya dan bertindak cuba keluar dari Hospital namun telah di tahan oleh pihak Hospital dan Polis. Dan waktu ini lah segala galanya terbongkar.

Suhardi Mohd sebenarnya telah diarahkan bersembunyi oleh kepimpinan Pakatan Pembangkang bagi memberi peluang kepada media mereka memainkan isu Kematian yang kebetulan pada 9 Julai lalu seorang lelaki benar benar telah meninggal dunia disekitar KLCC.

Maka sebab itulah pada sebelah petang membawa ke semalam tak putus putus mereka Media pakatan Pembangkang memainkan Gambar Suhardi Mohd dengan pelbagai cerita. Video Suhardi Mohd yang pura pura mati disebarkan diseluruh medium sama ada Blogg, Facebook dan lain lain lagi.

Pada Mereka Pakatan Pembangkang Ianya Membawa Keuntungan Dalam Lakonan Palsu Kematian Suhardi Mohd ini.

Suhardi Mohd kini sedang diancam nyawa nya kerana bertindak bercerita bahawa beliau sengaja melakonkan watak mati tersebut. Suhardi Mohd yang kini masih menetap di Bangi difahamkan juga telah memberikan kerjasama kepada pihak Polis.

Oleh sebab itu lewat malam tadi berderet deret Blogg Blogg dan media Pakatan pembangkang mengeluarkan Artikel Ralat yang menyatakan bahawa gambar Suhardi Mohd bukanlah Gambar Arwah Baharudin yang sebenarnya meninggal dunia.

Agenda mereka dalam menghasut rakyat telah pun berjaya.


Blogg KONSPIRASI Pakatan Pembangkang

WATAK WATAK LAIN DALAM KONSPIRASI!


Gambar diatas merupakan gambar Suhardi Mohd yang sedang Berlutut memohon Doa sambil seorang lelaki memgang Pembesar Suara.Gambar ini dimainkan didalam Media Pakatan pembangkang yang menunjukkan Kononya petanda Arwah akan meninggal dunia. Gambar ini memberikan simpati kepada arwah dan juga Pakatan Pembangkang.Malah mereka media Pembangkang menyatakan lelaki yang memegang pembesar suara adalah seorang Lelaki Tionghua


Ini lah lelaki yang memegang Pembesar suara didalam gambar diatas tadi, Ketua Penerangan AMK Pusat Rozan Azean Mat. Penerangan yang mana mempunyai kaitan yang amat rapat dengan para Media pakatan pembangkang.



Topeng Perak @ Unmasked dilabelkan di Video yang telah disebarkan kepada Rakyat Malaysia bagi meraih simpati dan menghasut rakyat mempercayai bahawa pihak Polis telah melakukan kekejaman ke atas si Mati sepertimana yang ditunjukkan di dalam Video di atas tadi.


Topeng Perak @ Poji Blogger Pembangkang yang memang cukup dikenali dalam dunia Media baru dalam Malaysia. Blogger yang dikaitkan dengan Hussam Musa ini yang mana mendapat peruntukkan RM2 Juta pada tahun lepas bagi menggerakan Media Baru buat Pakatan pembangkang setelah menggantikan Blogger Kickdeffela.

Topeng Perak @ Kru nya berada disaat saat Arwah menghembuskan nafas nya yang terakhir dan ini bukanlah satu kebetulan kerana Konspirasi telah di rancang dan atas sebab itu hanya Beliau dan Kru nya sahaja yang berjaya merakam video tersebut. Oleh sebab itu Video tersebut di labelkan dengan nama beliau dan bukan dengan nama lain.

Apa yang Gomo sampaikan ini adalah kebenaran yang wajar buat Rakyat Malaysia ketahui, artikel semalam juga Gomo telah nyatakan bagaimana mereka Pakatan pembangkang memang sengaja tidak menyediakan Pasukan Perubatan bagi memastikan Kecederaan ataupun kematian berlaku bagi memberikan mereka keuntungan dalam Demo yang diadakan.



Blogg KONSPIRASI Pakatan Pembangkang

Sekarang ini masih ada lagi media media Pakatan pembangkang yang memainkan sentimen Lakonan Palsu kematian Suhardi Mohd. Lihat gambar diatas yang mana gambar gambar di pengkebumian Arwah Baharuddin mangsa yang mati akibat sakit jantung. Diakhir gambar gambar tersebut diletakkan gambar Suhardi Mohd yang sedang memohon Doa walhalkan mereka sendiri tahu yang dikebumikan adalah orang lain dan yang memohon doa adalah orang lain.

Itulah sentimen yang mereka bawa dalam menghasut Rakyat Malaysia dan itulah juga bukti Konspirasi yang mereka rancang bagi menghasut Rakyat. Ini lah dia Pakatan Pembangkang yang sebenar, hebat dalam melakukan Konspirasi.

Semoga segala yang Gomo dedahkan memberi satu maanfaat berguna buat Rakyat Malaysia agar berhati hati dengan mereka Pakatan Pembangkang ini. Jangan hanya kerana RM200 yang di sogok kita menjadi Pencacai kepada mereka.


Gambar Sebenar Arwah Baharuddin Yang pada waktu gambar ini dirakam beliau masih lagi belum meninggal dunia dan sedang mendapat rawatan dari Anggota Polis serta Pegawai Perubatan Kerajaan Malaysia.


KENAPA GAMBAR SEBENAR TIDAK DI KELUARKAN
MEDIA PAKATAN PEMBANGKANG?

TERBONGKAR SAPA YG SEBENARNYA BUAT ARWAH BAHARUDDIN TERBUNUH?

Posted: 12 Jul 2011 04:54 AM PDT

ARWAH BAHARUDIN SEBELUM MENINGGAL
PANAS! (LIHAT GAMBAR-GAMBAR) DENGAN KUASA ALLAH TERBONGKARLAH KISAH SEBENAR KEMATIAN ARWAH BAHARUDDIN BILA SUDAH ADA UP LOAD GAMBAR-GAMABR SEBE,UM BELIAU MENINGGGAL DUNIA, KALAU DIKIUTKAN AMBIGA, ANUAR DAN FUCKATAN ROGOL PERLU BERTANGGUNG JAWAB, NILAIKAN SENDIRI GAMBAR-GAMBAR ARWAH SEBELUM MENINGGAL DAN SEDANG BERSEMBAHYANG, SEDANG DIA MEMBACA DOA, PERHATIKAN SIAPA YG MEMEGANG MICROPHONE UNTUK DIDENGARKAN KEPADA PENYOKONG BERSIH? LIHAT PULA PARAMEDIK YANG CUBA MEMBANTU BELIAU SEMASA TENGAH NAZAK! MANA ASAP YANG DIKATAN MENYESAKAN AFAS ARWAH?

IKUTI JUGA PANDANGAN BLOG MPP DISINI... (KLIK)

GAMBAR SEBENAR KETIKA MEDIK BERSAMA

The Unspinners

Posted: 12 Jul 2011 11:15 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 12 Jul 2011 09:28 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


BERSIH: DAP Hanya Pergunakan PAS

Posted: 12 Jul 2011 06:39 PM PDT

Ketawa besar Guan Eng dan Kit Siang melihat PAS tunduk dengan Ambiga

Majoriti penyokong yang ditahan semasa menyertai perhimpunan BERSIH berketurunan Melayu iaitu 95 peratus atau 1,434 daripada 1,508 tahanan. Berdasarkan statistik itu, ini bermakna hanya 4.9 peratus atau 74 orang bukan berketurunan Melayu iaitu 21 orang berketurunan Cina, India (29 orang) dan lain-lain (24 orang). Mereka yang ditahan terdiri daripada 1,355 lelaki dan 153 wanita termasuk kanak-kanak.

Ini bermakna Guan Eng telah memainkan peranan untuk menggelakan DAP untuk hadir sama dalam BERSIH. Menariknya, Guan Eng pun tidak nampak muka pun semasa BERSIH. (baca sini) Apa untungnya orang Melayu turun semasa BERSIH ? Untuk bergasak dengan polis yang majoritinya adalah Melayu? Untuk memalukan Yang Dipertuan Agong, ulil amri dan negara ini dengan membuat huru hara? Tiada untungnya. Melainkan, keuntungan itu adalah pada pihak DAP yang ketawa puas melihat orang Melayu bergasak dengan orang Melayu. Lebih puas lagi bila melihat orang Melayu dari PAS diperbodohkan untuk menjadi orang suruhan Ambiga.

Lakonan Hebat Suhardi Ketika BERSIH

Posted: 12 Jul 2011 01:31 AM PDT



Ini gambar sebenar arwah Baharuddin Ahmad, 59 tahun yang meninggal dunia setelah terjatuh di perkarangan KLCC pada perhimpunan BERSIH pada 9 Julai 2011. Beliau jatuh di kawasan KLCC, namun gambar dan video orang lain yang dimainkan oleh blog-blog pembangkang terutamanya Topeng Perak untuk menghasut rakyat agar membenci polis dan kerajaan.

Orang lain tersebut adalah Suhardi Mohd yang berasal dari Bangi, Selangor. Di bawah ini adalah gambar Suhardi bukan Baharuddin yang meninggal dunia. Sila amati tulisan Papa Gomo ini dengan teliti. Suhardi ini perlu dicari 0leh semua rakyat Malaysia. Dia sedang bersembunyi di Bangi sekarang ini. Mari kita dedahkan perkara yang sebenar. Blogger Topeng Perak perlu didakwa kerana berbohong. Keluarga arwah Baharuddin perlu saman Suhardi. Mari kita cari Suhardi yang berlakon sebagai Baharuddin.



Ini gambar Suhardi bukan Baharuddin yang meninggal dunia. Pandai benar dia berlakon.

Align Center

Lagu Negaraku Dihina Oleh Mahasiswa

Posted: 11 Jul 2011 11:13 PM PDT


Selepas Namewee menghina lagu Negaraku, kini Mohd Farizal, seorang Facebooker Melayu pula menghina lagu Negaraku. Seorang mahasiswa dipercayai dari Universiti Malaysia Terengganu (UMT) di sini bertindak biadab apabila dikesan menghina lagu Negaraku menerusi laman sosial Facebook (baca sini).

Universiti Malaysia Terengganu (UMT) telah membuat laporan polis berhubung dakwaan seorang pelajar UMT mengubah lirik lagu Negaraku, menghina Raja dan juga Perdana Menteri di dalam laman sosial Facebooknya (baca sini). Pelajar terbabit perlu diambil tindakan tegas. Tidak boleh lagi bertoleransi dengan sikap yang kurang ajar sebegini. Undang-undang yang ada perlu untuk membendung ia daripada berulang lagi.

PISAU.NET

Posted: 12 Jul 2011 09:28 PM PDT

PISAU.NET


PENDALANGAN ASING BERTERUSAN?

Posted: 12 Jul 2011 07:00 PM PDT


artikel dari Ruhanie Ahmad

Sebuah adikuasa (superpower) tertentu memang sentiasa campur tangan dalam urusan dalaman sesebuah negara yang kurang disenanginya, sama ada kerana pemerintahnya kurang mesra dengannya, ataupun kerana ia mahukan seorang pemimpin baru yang boleh mengikut telunjuknya bagaikan lembu cocok hidung.


Malaysia pernah dan mungkin akan terus mengalami percaturan oleh adikuasa berkenaan, terutama sekali sejak krisis politik 1997. Senjatanya yang paling berkesan adalah mengapi-apikan segolongan NGO tertentu supaya memperjuangkan demokrasi liberal yang total menerusi apa jua kekurangan yang wujud di dalam Perlembagaan Persekutuan serta lain-lain undang-undang, termasuklah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dan Akta Pilihan Raya.



Lantas, adakah apa yang sedang berlaku di Malaysia pada hari ini adalah satu daripada percaturan terbaru oleh adikuasa berkenaan? Kenyataan demi kenyataan mengenainya, antaranya seperti yang ditegaskan oleh Chandra Muzaffar baru-baru ini, mungkin memanifestasikan bahawa percaturan berkenaan di Malaysia pada ketika ini, adalah benar.


Bagaimanapun, tanpa sebarang niat untuk mengembangkan kerangka teori konspirasi, atau menyemaikan prasangka buruk, adalah wajar jika kita baca sendiri beberapa buku yang menghuraikan tindak-tanduk adikuasa berkenaan sejak dulu hingga mutakhir ini.


 
Antara buku-buku tersebut adalah seperti berikut:

Audrey R. Kahin and George McT. Kahin, 1995, Subversion as foreign policy: the secret Eisenhower and Dulles debacles in Indonesia; William Blum, 2000, Rouge state: a guide to the world's only superpower; Noam Chomsky, 2000, Rouge states: the rule of force in world affairs; Chalmers Johnson, 2002, Blowback; Scott Ritter, 2002, War on Iraq: what team Bush doesn't want you to know; Vernon Coleman, 2003, Rouge nation: why America is the most dangerous state on earth; Noam Chomsky, 2003, Hegemony or survival: America's quest for global dominance; Eric Alterman, 2004, When the president lie: a history of official deception and its consequences; Peter Lance, 2004, 911 Commission cover up: what the government is still hiding about the war on terror; Jeremy Brecher, Jill Cutler and Brendan Smith, 2005, In the name of democracy: American war crimes in Iraq and beyond; dan Stephen Grey, 2006, Ghost plane: the true story of the CIA torture program. 


Setelah membacanya, mudah-mudahan kita dapat mengambil iktibar serta membuat kesimpulan sendiri mengenainya. Sesudah itu kita juga boleh membuat keputusan secara bijaksana terhadap segala kemungkinan siasah di Malaysia di hari-hari mendatang.

Mesti baca konspirasi Guan Eng kata Umno menggelapkan 52 billion kebodohan orang melayu:KLIK SINI

Kanak Kanak Hilang Ketika Berdemo?

Posted: 12 Jul 2011 05:09 PM PDT

Sejak Sabtu 9 hb yang lalu,iaitu hari penjahat perusuh  membuat kacau diseluruh ibukota, Perniagaan dan kehidupan rakyat ternyata terganggu.Bini hilang laki,awek hilang boyfriend,nak pi kenduri kawin tak boleh,nak dating terpaksa cancel,nak tengok transformers pun terpaksa cancel.


Episod malang itu tidak berhenti begitu saja. Dikhabarkan seorang kanak kanak telah hilang sebelum demo perusuh berlangsung ,dikhabarkan kanak kanak ini cita citanya mahu menjadi superhero rakyat. Cakapnya berdegar degar bersemangat lain macam.Pom pang pom pang.Dalam temuramah bersama keluarganya ,anak kecil ini bercita cita mahu menjadi batman atau pun superman.
tahukah anda dimana kanak kanak ini?
Beliau bercita cita mahu menjadi barisan hadapan untuk menentang pihak polis dan bercita cita mahu berperang dengan askar.Tetapi malangnya kanak kanak ini yang terkenal dengan insiden terkencing didalam seluar di Melaka tidak lama dulu telah hilang tanpa kesan sejak beberapa hari yang lalu.




Mesti baca konspirasi Guan Eng kata Umno menggelapkan 52 billion kebodohan orang melayu:KLIK SINI


Pisau kata " kalau jumpa mamat ni tangkap dia,hantar pi balai pulis"

HAK DAN KEBEBASAN DALAM PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN, DEKLARASI HAK ASASI

Posted: 12 Jul 2011 01:19 PM PDT

Oleh Ruhanie Ahmad

Perkara 10 Perlembagaan Persekutuan memberikan hak dan kebebasan kepada rakyat jelata Malaysia untuk bercakap dan bersuara, berhimpun secara aman dan tanpa senjata, serta membentuk persatuan.


Ini membuktikan bahawa Malaysia adalah sebuah negara yang demokratik---bukannya penindas rakyat ataupun penyekat kepada hak-hak dan kebebasan mereka.




Bagaimanapun, seluruh hak dan kekebasan ini pastinya mempunyai had dan sekatan yang berpaksikan kepada soal ketenteraman awam dan keselamatan nasional.


Had dan batasan ini diwujudkan selaras dengan sensitiviti, persekitaran serta komposisi rakyat Malaysia yang berbilang latarbelakang. Matlamatnya adalah untuk mengelakkan pertembungan, perbalahan, pertelingkahan dan konflik di kalangan rakyat di negara yang majmuk.


Had dan batasan kebebasan ini juga selaras dengan beberapa peruntukan di dalam Deklarasi Hak Asasi Manusia Sejagat yang diluluskan oleh Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) pada 10 Disember 1948.


Contohnya, Perkara 19 Deklarasi Hak Asasi Manusia Sejagat menyatakan, setiap individu mempunyai hak kepada kebebasan bersuara dan pendapat.


Tetapi, Perkara 29(2) deklarasi yang sama pula memaktubkan bahawa dalam melaksanakan seluruh hak dan kebebasan, setiap individu adalah tertakluk kepada sekatan-sekatan yang ditentukan oleh undang-undang khusus.
 

Sekatan-sekatan ini adalah bagi memastikan keperluan-keperluan yang saksama terhadap moraliti, ketenteraman awam dan kesejahteraan umum di dalam suatu masyarakat yang demokratik.


Perkara 29(3) deklarasi berkenaan pula menegaskan bahawa seluruh hak dan kebebasan tidak boleh mencanggahi seluruh matlamat dan prinsip PBB.



Menurut Piagam PBB, antara matlamat dan prinsip PBB adalah pengamalan toleransi dan kehidupan bersama secara aman; bersatu memelihara keamanan dan keselamatan antarabangsa; menghapuskan seluruh ancaman kepada keamanan; pemansuhan tindakan-tindakan ganas; dan bertindak selaras dengan undang-undang antarabangsa untuk meleraikan persengketaan atau lain-lain tindakan yang menjejaskan keamanan.


Perkara 30 deklarasi yang sama pula memaktubkan bahawa tiada peruntukan dalam Deklarasi yang boleh ditafsirkan sebagai menggambarkan sesebuah negara, kumpulan atau individu mempunyai hak untuk melakukan apa-apa kegiatan atau melakukan apa-apa tindakan yang bertujuan untuk menghancurkan seluruh hak dan kebebasan yang termaktub dalam deklarasi.


Huraian di atas membuktikan bahawa kebebasan yang dijamin oleh Deklarasi Hak Asasi Manusia Sejagat adalah kebebasan yang terhad, bersyarat, mempunyai batas dan mempunyai sekatan.


Hakikat ini kurang diketahui oleh masyarakat umum. Ini kerana pihak-pihak yang mendakwa diri mereka sebagai juara kebebasan sengaja menyembunyikan fakta-fakta ini supaya masyarakat umum dapat dikelirukan bahawa kebebasan mereka---termasuk kebebasan akhbar, kebebasan bersuara dan kebebasan untuk berhimpun secara aman---adalah kebebasan yang hakiki dan tanpa batas atau sekatan.


Huraian di atas juga membuktikan bahawa nilai-nilai teras yang dititikberatkan dalam Deklarasi Hak Asasi Manusia Sejagat dan oleh PBB adalah kesusilaan, kesejahteraan, ketenteraman, keamanan, keselamatan, kesaksamaan, toleransi, serta pemeliharaan hak dan kebebasan manusia daripada kemusnahan.


Kesimpulannya, hak dan kebebasan setiap insan manusia, walau di mana mereka berada, waimah di Malaysia, adalah terhad dan terbatas. Had dan batasan ini pula bukan disebabkan pihak yang mengenakan sekatan adalah tidak demokratrik.


Sebaliknya kerana pihak yang mengenakan sekatan adalah bertanggungjawab untuk memelihara serta mempertahankan ketenteraman awam, keselamatan masyarakat, keselamatan nasional dan kelangsungan negara.


Mesti baca konspirasi Guan Eng kata Umno menggelapkan 52 billion kebodohan orang melayu:KLIK SINI

Lagi Bukti Kematian Palsu Sebagai Konspirasi

Posted: 12 Jul 2011 08:41 AM PDT

Sebelum ini pada 29 Jun Pisau pernah mendedahkan konspirasi dan perancangan yang diatur oleh penganjur Bersih bersama operatif CIA untuk membangkitkan sentimen kebencian melalui kematian para penyokong mereka sendiri.

Modus operandinya sama seperti berlaku di Iran,Mesir,Yaman,Thailand atau pun Libya. Nyawa menjadi taruhan.Kebarangkalian nyawa penyokong pakatan haprak menjadi taruhan yang akan dikambing hitamkan untuk dijadikan semangat kebangkitan.Kita dapat melihat bagaimana berlaku kematian semasa demo,tujuannya untuk membakar sentimen kebencian kononnya kerajaan adalah zalim.Sebaliknya ia adalah taktik dan skrip yang sudah digarap rapi oleh IRI dan NED yang dibiayai oleh CIA.

Selanjutnya klik sini

Seperti apa yang dirancang,semuanya berjalan dengan lancar,skrip garapan CIA dan operatif mereka ternyata berlaku satu demi satu. Yang paling ketara apabila mereka merancang kematian palsu seorang perusuh yang kononnya diseksa oleh pihak PDRM.

Pendedahan oleh rakan blogger Papagomo :klik sini ternyata mendedahkan tembelang dan temberang haprak pakatan. Mangsa yang dikatakan telah meninggal sebenarnya adalah orang lain. Sebaliknya gambar yang dijadikan bahan untuk membangkitkan kebencian rakyat ternyata hanya lakonan semata mata.



Lakonan Suhardi Menjadi Imam


Hebat Lakonan Suhardi


Tahukah anda modus operandi oleh haprak pakatan  meniru skrip revolusi sebagaimana berlakunya rusuhan di timur tengah di guna pakai semasa demo Bersih? Kematian berlaku yang pertama berlakunya di Tunisia hingga menyebabkan kemarahan rakyat yang bertindak menggulingkan kerajaan. Kemudian berlaku di Mesir dengan kematian beberapa orang perusuh turut dijadikan alasan untuk melakukan keganasan untuk mengulingkan kerajaan.


Ini yang cuba dilakukan di Kuala Lumpur Sabtu 9 Julai.Dalam beberapa artikel Pisau turut mendedahkan betapa pemimpin pakatan amat memerlukan satu revolusi agar hasrat mereka mengambil alih negara tercapai.Mereka sudah buntu dan tidak ada cara lain untuk menang didalam pilihanraya kerana sokongan terhadap haprak pakatan merosot teruk.

Ternyata ramai dibutakan hati akibat kejumudan mempercayai setiap pembohongan yang dilakukan oleh haprak pakatan.


Mesti baca konspirasi Guan Eng kata Umno menggelapkan 52 billion kebodohan orang melayu:KLIK SINI

Pisau kata " dok tau dah depa memang pembohong"

Video Reuters : Anwar Kena ‘Pijak’ Penyokong BERSIH ?

Posted: 12 Jul 2011 06:45 AM PDT

AIDCNews -12/07/11 – Dalam video Reuters yang dirakamkan pada 9 Julai, ketika perhimpunan BERSIH memperlihat dua segmen kejadian sebelum Datuk Seri Anwar Ibrahim dilaporkan cedera.

Segmen pertama, kelihatan Anwar dengan ditemani isterinya, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail dan dua anaknya, Nurul Nuha dan Nurul Hana sedang keluar dari Hotel Hilton di KL Sentral.

Segmen kedua pula, Anwar bersama rombongannya sedang menyertai perarakan dekat KL Sentral. Turut direkodkan para wartawan sedang mengambil gambar-gambar. Berlaku tolak menolak di antara para penyokong.

Dalam rakaman itu, tidak kelihatan Anwar, namun kelihatan Ketua Staffnya, Ibrahim Yaacub sedang berpatah balik menuju ke arah hotel semula.

Dan segmen ketiga, kelihatan Ibrahim Yaacub (berbaju putih) memapah Anwar bersama pengawal keselamatannya Fayad (baju kameja berpetak) keluar dari pintu yang di luarnya sesak dengan orang ramai.

Anwar bersama pegawai-pegawainya sedang berpatah balik menuju ke lokasi asal, Hotel Hilton, KL Sentral.

Turut kelihatan Ibrahim Yaacub sedang menyuapkan ubat ke mulut Anwar, sambil Anwar meminum air mineral.

Selepas itu, dalam perjalanan berpatah balik itu, Anwar kelihatan sedang bercakap-cakap seperti seorang yang tidak cedera kepada wartawan (Reuters) yang merakamkan perjalanannya ke Hotel Hilton itu.

Turut kelihatan bersamanya, N Surendran, Naib Presiden PKR dan Ibrahim Yaacub.
Rakaman video Reuters tamat sampai di situ.
Sampai di bilik Hotel Hilton, dipaparkan foto Anwar kelihatan terbaring dan dirakamkan aksi Nurul Izzah sedang memegang lengan ayahnya, manakala Anwar pula mengosok-gosok kepala dengan mata yang sekejap buka, sekejap celik.

Seterusnya, Anwar dibawa dari Hotel Hilton ke Hospital Pantai menggunakan ambulans hospital itu.
Sekali lagi foto-foto dirakamkan yang menggambarkan keadaan Anwar seolah-olah berada dalam keadaan yang sangat kritikal.

Turut dirakamkan lawatan Tan Sri Khalid Ibrahim dan menantu Anwar, Raja Ahmad Shahrir Iskandar Raja Salim sedang melawat Anwar yang sedang terbaring di hospital swasta itu.
Difahamkan, di hospital swasta itu, Anwar menjalani ujian pengimbas tomografi berkomputer (CT Scan) dan Pengimejan Resonans Magnetik (MRI) dan dilaporkan kecederaannya tidak serius.

Walaupun tidak serius, namun menurut anak Anwar, Nurul Nuha, bapanya tidak boleh ke mana-mana dan terpaksa berkurung di hospital itu selama 6 jam untuk pemantauan doktor. Klik di sini
Mungkinkah Khalid dan Raja Shahrir yang sedang menunggu Anwar di hospital itu tidak menyertai perhimpunan haram BERSIH ?
Manakala di satu pihak lain, N Surendran, Naib Presiden PKR, yang ditugaskan sebagai tukang bawa cerita mewar-warkan bahawa Anwar Ibrahim berdarah di kepala dan cedera di lutut.

Gambarannya, seolah-olah Anwar berada dalam keadaan sangat kritikal, walhal dia sendiri tahu keadaan sebenar Anwar ketika mereka sama-sama berjalan pulang ke Hotel Hilton seperti dalam rakaman Reuters itu.
N. Surendran turut mendakwa Anwar cedera terkena tembakan semasa berada di KL Sentral. Klik di sini

Namun, Remy Ahmad yang pernah berkhidmat di agensi berita Reuters memetik Sumber AFP mendakwa, peguam A. Xavier Jayakumar yang berada bersama-sama Anwar memberitahu Anwar terjatuh dalam keadaan kelam kabut itu.

"Keadaan menjadi panik… Anwar terjatuh dan kepalanya terhentak ke lantai konkrit," kata Jayakumar. Klik di sini
Menurut The Unspinners, Anwar dan pemimpin pakatan turun dari Hotel Hilton jalan belakang masuk ke dalam KL Sentral.

Dari dalam Sentral itu, mereka keluar melalui pintu belakang Sentral untuk menuju ke Stadium Merdeka.


"Sebaik keluar saja dari pintu, mat FRU dah tunggu. Kecuh lah sikit dengan FRU sembur gas dan tangkapan yang dibuat.
"Anwar penakut cabut lari balik masuk. Pintu Sentral tu kaca dan dia tak sedar ianya bertutup. Lalu dia langgar pintu kaca, berdepek muka dan mestilah jatuh. Itu sebenarnya kenapa sampai pegang pipi", lapornya. Klik di sini
Rakaman video kedua dirakamkan oleh thestaronline yang memaparkan tiga segmen, iaitu pertama segmen aksi Anwar, Lim Kit Siang dan Dato Ambiga Sreenavasan, Marina Chin Abdullah dan lain-lain dalam sidang media di Hotel Hilton.
Segmen kedua, Anwar bersama Ambiga, Datuk Seri Abdul Hadi Awang (Presiden PAS), Marina China Abdullah sedang keluar dari dari Hotel, dalam perjalanan di KL Sentral.

Tidak kelihatan, Lim Kit Siang bersama rombongan itu.
Dan segmen ketiga, rakaman saat-saat ketika Ambiga ditahan polis. Ketika itu sudah tidak kelihatan Anwar bersama-sama rombongan itu.

Turut ditahan polis bersama Ambiga adalah Hadi Awang dan Marina Chin Abdullah.

Anwar yang sepatutnya ditahan bersama-sama Ambiga, Hadi dan Marina, terselamat apabila beliau bertindak berpatah balik dari meneruskan perarakan tersebut.
Polis juga tidak berjaya menahannya kerana Anwar bertindak pantas, meminta ambulans swasta mengambil dan membawanya ke hospital swasta Pantai kira-kira pada jam 3.30 petang dan berkurung di hospital itu selama 6 jam.

Difahamkan Anwar keluar dari hospital itu pada waktu malam iaitu selepas semua tangkapan pemimpin penganjur perhimpunan haram selesai dilakukan.-AIDC

Pisau kata "raja drama"

Revolusi 2.0:Anwar Mahu Perang?

Posted: 12 Jul 2011 01:00 AM PDT

Anwar masih tidak berpuas hati.matlamat untuk meruntuhkan kerajaan secara revolusi dan keganasan tidak tercapai kerana tidak mendapat sambutan dan berjaya dipatahkan oleh pihak kerajaan.

Beliau sudah berikrar untuk mengerakkan sekali lagi revolusi.Perancangan sudah pasti akan dibuat sebelum beliau dihantar menginap semula ke Bamboo River Resort & Spa.Ikrar mereka sejak dari mula lagi konsisten dengan hasutan agar membangkitkan kebencian.

Alhamdulilah ramai yang tidak mudah terpegaruh dengan kerja gila Anwar.




Pada masa sama, The Jakarta Post menyiarkan berita pendekatan kerajaan Barisan Nasional pimpinan Najib menangani kritikan terhadap demonstrasi haram yang disertai oleh 6,000 penunjuk perasaan itu.
Akhbar Media Indonesia pula menyiarkan kenyataan Anwar bahawa parti pembangkang di Malaysia tidak menolak kemungkinan akan mengadakan sekali lagi perhimpunan seumpama itu pada masa depan.
"Jika perlu, kita siapkan tarikh baru untuk tunjuk perasaan di Stadium Merdeka. Kita tidak akan berhenti kecuali pemerintah mengganti sistem pilihan raya. Kita sudah dekat dengan revolusi," ujar Anwar.
Media Indonesia juga memetik kenyataan Najib bahawa perhimpunan haram itu dianjurkan semata-mata untuk meningkatkan populariti Anwar yang semakin merosot di mata umum.
"Dia (Anwar) hanya terkena sedikit gas pemedih mata, tetapi ia tampil di khalayak dengan memakai alat sokongan leher," tegas Najib seperti dilaporkan akhbar itu lagi. - Utusan

Pisau kata "Bersih memang dibersihkan oleh polis,tahniah"

Bukti Perusuh Di Bayar?

Posted: 11 Jul 2011 10:35 PM PDT

Murahnya kos nak jadi tentera fisabillilah Ambiga rasul kepada khawarij PAS,bermodalkan sehelai tshirt dan RM100-RM200 dah boleh diangkat menjadi mujahidin.

Tak mengejutkan kerana itulah nilai bangsa melayu pakatan haprak,sebab itulah DAP bermodalkan RM100 setahun untuk meraih sokongan melayu haprak di Pulau Pinang.

Pisau kata " mat sabu ada skandal dengan sorang cikgu bini orang di Kuala Kedah? betui ka ni hehe "

Neutral Daily

Posted: 12 Jul 2011 09:22 PM PDT

Neutral Daily


The Reality of BERSIH?

Posted: 12 Jul 2011 06:32 AM PDT

oleh outside the box..


I think despite all the mabuk rhetoric Ambiga is getting frightened. I hope she can come to her senses and realise that the 'I can pick up the phone and tell her to call it off' fellow is chilling his heels and not making his face seen at all. It is the "fetchers and getters" like Ambiga who will get arrested and maybe thrown in jail too. It is called "making use of people". This could also be the end of her career.

.

Ambiga, recall Zainur Zakaria and Zulkifli Noordin (and many others Tan Tee Beng, Zahrain Hashim, Ezzam Mohd Noor) - both of them willingly went to jail for L*wat. Now they realise how wrong they were and how they have been conned by L*wat. Watch closely - the same thing is happening to Ambiga.

.

Yesterday Ambiga went to see the IGP to suggest an alternative route which the Bersih mob wants to take. This a sign that Ambiga is beginning to chicken out. She wanted the IGP's endorsement. The IGP is reported to have remained silent at Ambiga's proposal. Here is The Star :

.

"Meanwhile, Bersih 2.0 chairman Datuk S. Ambiga had a 30-minute meeting with Inspector-General of Police Tan Sri Ismail Omar to discuss an alternative route for the rally. Ambiga said another route was needed in order to avoid confrontation with any other group, adding that Ismail was silent on the suggestion."

.

The girl is still new from the plantation and maybe short on the 'adab'. You know what the IGP's silence means Ambiga - the IGP is keeping his options open - to arrest you. I think you are going to get arrested. If you are locked up, do you think that L*wat will send you thosai and muruku ? Think again. None of L*wat's people visited the Indian Tamil Hindraf guys who were locked up in jail. The Ceylon Tamils collected the money and got a free ride to London to see the Queen. (A bit of the caste thingy there no?)

.

Anyway folks, I hope you have read Parts 1, 2 and 3 of this post. I have been doing some research on Bersih's 'EIGHT demands'. Remember folks, their complaint is against the Elections Commission. The Suruhanjaya Pilihanraya. Lets keep this in mind very carefully. Not the Jabatan Kerja Raya, the Jabatan Bomba, not the Veterinary Department or the Jabatan Kebajikan Masyarakat. It's the Elections Commission. Why? Because they claim that the elections in this country are unfair.

.

Lets focus ok : Elections Commissions and 'elections not fair'.

.

So how many times has Ambiga taken her complaints to the Jabatan Bomba or the Veterinary Department? None. Why? Because her complaint has been about the Elections Commission. OK so how many times has Ambiga taken her complaints to the Elections Commission? Ten times, five times, three times? Nope. The correct answer is once only - just once.

.

On November 27th last year when Ambiga met the Elections Commission she handed over Bersih's list of complaints or issues. Here are scanned copies (partly) of Amibiga's list of 17 (SEVENTEEN) complaints, including a page that shows some NGOs that have signed this list. You can click on the image, then zoom in.

.




Here are some of the NGOs who signed Bersih's Memorandum of 27th Nov 2010:







Tuan-tuan dan Puan-puan, please note : Bersih's Memorandum dated 27th November 2010 had 17 items. SEVENTEEN, TUJUH BELAS, SABTA WA 'ASHARA.

.

In their Memorandum of 27 November, 15 of their 17 demands are numbered whereas the top two, tagged as 'Immediate Concerns', are not numbered . So 15 + 2 = 17 "demands" by Bersih.

.

Here is the point to note : most of us are aware that they have been blasting only EIGHT demands all over the media and cyberspace. EIGHT demands. Not 17. So how come there are only EIGHT demands left now? NINE demands have gone missing. What happened?

.

Folks, in actual fact there are only FIVE demands, BUKAN LAPAN PUN. Please read on.

.

I am telling you that Bersih has DROPPED TWELVE (12) demands from the original SEVENTEEN (17) that were submitted in their November 27th Memorandum to the EC. (Hello can you reporters please go and ask Ambiga why they dropped 12 of their 17 demands and now only have FIVE left?) Pergi tanya lah. Jangan shy-shy nak tanya Ambiga.

.

They have retained only FIVE demands from that original list of 17. Why have they dropped TWELVE or 70% of their demands?

.

Because the entire thing is crap. These are just red herrings. Time wasting bullshit. And even the remaining FIVE demands that are left on their list are also crap.

.

Maybe realizing that they have chopped off too many, they have added THREE more new DEMANDS. That is how they get the present "EIGHT demands of Bersih 2.0".

.

And these THREE new demands they have added on, have nothing to do with the Elections Commission. It is better for BERSIH to put those THREE EXTRA demands to the Jabatan Bomba, Jabatan Kerja Raya or someone else. Not to the Elections Commission. Please do read on. Firstly here is the full list of Bersih's EIGHT Demands:

.




.

This whole Bersih thing is just a time wasting charade. And it is dangerous. They are playing with fire. It is just L*wat's ploy to divert attention from his liwat problems and the China Doll sex video problem. And he is doing some racial profiling here as well : getting Ambiga to play the "fetcher and getter" role. "Ambiga, pergi sapu belakang rumah". I am sorry but that is what is happening.

.

So what happened to the TWELVE other demands that have been dropped by Bersih ? First here is a list of all the 17 Demands which Ambiga put in her Memorandum - on her one and only visit - to the EC on November 27 last year.

.

List of 17 Items in Bersih Memo dated 27 November 2010.

.

1. Investigation of Election Offences
2. Obstruction to voters registration
3. Automatic Registration
4. Lowering of voting age from 21 to 18
5. Absentee voting for all.
6. Indelible Ink
7. Minimizing gerrymandering (minimizing? Not abolish completely?)
8. Minimising malapportionment of constituencies
9. Meaningful campaign period of 21 days minimum.
10. Free and fair media access (my column will appear in Harakah and Rocket?)
11. Control of party expenses
12. Public Finance of Party Expense (they want taxpayers funds for party expenses - banyak cantik)
13. Right to contest election after Resignation - 'kataks' to be forced to resign
14. Administrative neutrality
15. Restoration of Local Government elections
16. Full Judicial scrutiny on Election Petitions
17. Right to observe elections

.

A load of 17 red herrings. WE will comment on all these items. But first here are the REVISED and CHOPPED DOWN list of EIGHT demands by Bersih 2.0 which they have now.

.

Eight immediate demands of Bersih 2.0 (Now the whole list is called 'immediate demands')

1. Clean the electoral roll
2. Reform postal ballot
3. Use indelible ink
4. Minimum 21 days campaign period
5. Free and fair access to media
6. Strengthen public institutions
7. Stop corruption (hey that's my job lah !!)
8. Stop dirty politics

.

So kawan2, just a few lines above I said I will comment on each of Bersih's 17 original demands which they submitted to the EC on November 27, 2010. Well I don't have to comment on them anymore because Bersih has dropped them from their original list lah. Buat apa mahu susah susah?

.

Now they only have EIGHT items. In fact if you combine 1. And 2. Above, there are only SEVEN items. Lagi senang nak komen.

.

Note that items 6 to 8 (strengthen public institutions, stop corruption, stop dirty politics) have nothing to do with the Elections Commission. It is better for Ambiga to submit the last three to the Jabatan Kerja Raya (strengthen public buildings??), the MACC (stop corruption) and Jabatan Kesihatan (dirty politics??)

.

You see folks, these are the red herrings. The Puteri Gunung Ledang had no intention of entertaining the Sultan's request. So she asked for a bridge made of gold to be built from Melaka to her perch on Gunung Ledang, she asked for a bowl full of mosquitos hearts. Finally she asked for a cup of the Sultan's son's blood. She was making it just impossible for the Sultan to comply.

.

Strengthening public institutions is NOT the domain of the EC. Neither is stopping corruption or cleaning up dirty politics.

.

L*wat is the inventor of dirty politics in the country. He used tons of money to take down Ghafar Baba. He first created the Regu Wawasan (Mat Taib and Rahim Tambi Chik) and then took them both out. Plus he made millions for himself.

.

Here is a simple suggestion to Ambiga. You can get to Putrajaya if you do just one thing. Ask L*wat to declare his assets. Where did he get the money to build that palace he lives in now? RM7 million? Duit mana mari? What about that Bentley luxury limousine? Duit mana mari? Then the other cars? Duit mana mari? Just get L*wat to declare his assets, that of his wife, his children and maybe a couple of his brothers. Then we will know who is dirty. L*wat is the dirtiest poliician you can find.

.

These three red herrings : strengthen public institutions, stop corruption, stop dirty politics are just non starters. If you remove these three non starters, Bersih's list of EIGHT DEMANDS reduce to just FIVE :

.

1. Clean the electoral roll
2. Reform postal ballot
3. Use indelible ink
4. Minimum 21 days campaign period
5. Free and fair access to media

.

We have already talked about the electoral rolls in Part 2. The rolls are constantly being cleaned up. L*wat's girlfriend's husband must explain why he has 11 people registered at his mum's house?

.

We have had year round voter registration for so long already, Voter Registration agents have been appointed, including from PAS, DAP, UMNO, retired civil servants etc (who are even paid RM1.00 for every voter they register) and yet there are about four million people who have not yet registered to vote.

.

And there is no law in Malaysia to force people to register or to vote. The Constituion does not make it compulsory that people must vote or even register to vote. Until we change the Federal Constitution, there cannot be automatic registration of voters. A voter can then sue the EC and demand why he was automatically registered when the Constitution does not say so?

.

Do they want to amend the Contitution? Then ask the Pakatan and the BN to vote together to amend the Constitution. This also they will not do. But who cares? This Bersih crap is only to divert attention from L*wat's liwat case. Other than that, who gives a hoot about amending the Constitution?

.

The postal votes issue is just more bull. How can the Pakatan win five states in March 2008, eight by elections and 15 sates seats in the Sarawak elections if they say that "postal votes" are manipulated to help the BN win? Out of 12 million voters in the country, only 200,000 or less are "postal votes" (armed forces, police, election workers etc). That is 1.8% of total voters. They are going to swing the elections?

.

The suggestion to use indelible ink is stupid. During the time of the corrupt Slumberjack and his corrupt son in law, they stupidly agreed to use indelible ink. Then at the last minute they realised that it was against the Constitution. The Federal Constitution does not allow for the use of indelible ink. If the EC denies any Malaysian the fundamental right to vote because there is already some ink on his fingers (maybe from other sources and similar colored ink, henna, etc) then he stil has the right to sue the EC for denying him the right to vote. Why? Because it is not in the Constituion. So jangan jadi bodoh.

.

Indelible ink is used in backward third world countries like Afghanistan or India which still do not have Identity Cards, paved roads, electricity, water proper toilets in many places. In Afghanistan if you shout "Who is Mohamed?" at the Polling Station, fifty fellows will stand up all having the same name 'Mohamed'. You may need indelible ink in Afghanistan. In India if you go to the Polling Station and shout 'Krishnan stand up" possibly 100 fellows will stand up all having the same name Krishnan.

.

Both India and Afghanistan have no Identity Cards. So how are you going to know one Mohamed from another Mohamed? Or one Krishnan from another Krishnan? This is where indelible ink comes in handy.

.

Tapi we live in Malaysia lah. We have the KLCC Twin Towers, everyone has Nokia, Blackberry, I Phones, I pads (1 and 2, bro I hope you are reading this?). WE are not India or Afghanistan. So please don't suggest stupid things like indelible ink. If Ambiga is so afraid that someone may use her name to vote twice, then may I suggest that you take a knife and cut off your nose after you have finished voting. That way, we will be certain that no one else will steal your identity to vote.

.

Minimum 21 days campaign period? But the Pakatan jokers have been campaigning non stop since March 2008. It has been nothing but politics, politics and more politics. Campaign, campaign and nothing but campaign. Non stop.

.

No we do not need 21 days of roadside and ceramah campaigning. I hope the EC does NOT give in to this silly request. It will just mean more shouting, chaos, flags and posters being pasted everywhere and all such crap.

.

I have a suggestion. Lets follow the Indonesians. Lets create a 'cooling off' period. All road side campaigning and ceramah must stop 36 hours before Elections. During the 36 hours all the politial parties must remove all their flags, posters, banners. If you don't, you will lose your 'cleaning up' deposit of say RM20,000 for every constituency, which must be charged to every political party.

.

Internet campaigns, print media campaigns and TV campaigning can go on (including Harakah TV, M'kini webcast, etc etc). That one we dont care. But all roadside campaigning and ceramah that require Police Permits must stop 36 hours before elections. And remove all posters flags, banners.

.

Let there be a cooling off period. And on election day, no party flags, banners, party T shirts or vehicles pasted with party stickers and flags should be allowed. Not even a single party sticker must be allowed in sight of anyone. Zero. Then let the people vote. That is my suggestion. Apa macam? What do you all think? How many of you are willing to walk with me with these demands?

.

Now let us look at some of the Demands which Ambiga has DROPPED from her original list of 17 items that she submitted on 27 November 2010.

.

1. Investigation of Election Offences : what exactly is meant here? The Senadin case in Sarawak and UMNO's complaint about Manik Urai have already been explained. Maybe that is why Ambiga has dropped this from her list of "Immediate Demands". This item has been dropped by Ambiga.

.

2. Obstruction to voters registration : who obstructed who from registering to vote? No one? So is that why Ambiga dropped this 'demand' also. Pembohong!

.

3. Automatic Registration : discussed above. This also has been dropped by Ambiga. (She has dropped almost everything)

.

4. Lowering of voting age from 21 to 18 - This also has been dropped by Ambiga and Bersih. Its not in their demands anymore. How many 18 year olds are rioting in the streets because they want to vote? They are out playing futsal or video games. Leave them alone. Yesterday a chirpy doctor said lets raise the voting age to 25. Thanks for the sugar free cheesecake.

.

5. Absentee voting for all - Huh? First they complain about 'ghost voters'. Now they want absentee voting pula? I smell something stinky here. Anyway. Ambiga has dropped this "demand" as well. Saja bullshitting. Full of crap.

.

6. Indelible Ink - already discussed.

.

7. Minimizing gerrymandering : Minimizing only? Now the Pakatan is also doing their own 'engineering' in those states they control. They are moving their voters around. Maybe that is why Bersih has dropped this 'demand' also. Its not an issue with them anymore.

.

8. Minimising malapportionment of constituencies - this has been dropped too. They want each Parliamentary constituency to have the same number of voters. Mana boleh? The Bidayuh's have their own issues. The Kayan's have their own issues. And how many of them are there in one location? 1000? 2000? 500? Anyway Bersih has dropped this 'demand' too. Its not in their list anymore.

.

9. Meaningful campaign period of 21 days minimum - discussed already.

.

10. Free and fair media access - So does this mean my column will appear in Harakah and Rocket? Or that Harakah TV will interview UMNO people? How about M'kini running interviews with the PM? Not possible ah? Folks do you all know that the pro-opposition media now has more readers than the pro Government media. That is why Bersih and Ambiga have dropped this 'demand' also. They have dropped almost everything from the November 27th Memo.

.

Now here is a "demand" that should NOT have been dropped, but Ambiga has dropped it also:


11. Control of party expenses : Aiyyo Ambiga, why did you drop this "demand" as well ? This is soo important lah. Yes we should control election expenses. Where there is money, the devil is not far behind. Where do the political parties get their money from? Can the DAP give a full accounting of where they get their money? What about the PKR? They have been accusing the BN of getting money from everywhere (which I am sure they do). But where does the Pakatan get all their money?

.

Now we will never know because Ambiga has dropped this "demand" from her earlier 17 Point Memorandum to the EC? Haiyya Ambiga, why did you go and do a dumb thing like that?

.

The answer : these are all just red herrings. There is nothing to reform. They are just using 'electoral reform' as an excuse to create chaos in the streets. Neither do they have any intention of meeting the Agong. They don't care if the Agong is home or not at home. They are going to riot anyway. Now Ambiga is down to just FIVE Points.

.

Then here is another strange request that Bersih and Ambiga have dropped from their 17 point Memorandum :

.

12. Public Finance of Party Expense. Banyak cantik. They want to use taxpayers funds for their political party's expenses. How dumb can you get? If this is allowed even the Rohingyas and Myanmars will set up their own political parties and claim 'election funds' from taxpayer's money.

.

I will set up my own one man party too - 'Parti OutSyedTheBox' and start claiming election expenses too. If they say you must have a minimum 10,000 members I will get the Rohingyas to join up - on a profit sharing basis. What do you all think? I think it will be a run away success. After it is successful, the Rohingyas will run away, with the money.

.

Maybe this is why Ambiga has dropped this silly "demand" from her Memorandum too.

.

13. Right to contest election after Resignation - 'kataks' to be forced to resign. I am tired already. The same comment : Ambiga has dropped this "demand" from her 17 points too.

.

14. Administrative neutrality : same thing. Ambiga has dropped this 'demand' from the 17 point Memorandum.

.

15. Restoration of Local Government elections : This is not even the purview of the EC. This is either a Constitutional or Parliament thingy. But why has Ambiga dropped this demand from the 17 point Memorandum?

.

16. Full Judicial scrutiny on Election Petitions
17. Right to observe elections

.

16 and 17 have also been dropped. Actually they have dropped almost the entire contents of the Memo that was submitted on Nov 27, 2010. The FIVE points they have kept (plus three more to make it eight) are almost entirely different.

.

This is like the David Copperfield's Online card trick. They show you six cards Online. The six usually look alike : 2 kings, 2 queens, 2 jacks etc. Then they ask you to just look at one card and remember it. Then they say that in the next slide your card will be gone. True enough in the next slide, your card would have disappeared. Wow? How does he do it? They change ALL the six cards. So no matter which card you choose, it will be gone. They will replace all the cards with two other similar kings, two other queens and two other jacks. They all look pretty similar. We get tricked. Ambiga Copperfield?

.

This is what Ambiga and Bersih have done. Starting with 17 "demands" on Nov 27 2010, they have now reduced it to just FIVE demands and then added three more completely irrelevant ones. All the eight are actually irrelevant, especially the last three new ones.

.

So you Bersih supporters and Pakatan dungus out there - how do you explain this? Please don't say that you are flexible. These are your "fighting principles" that you are talking about. These are your "lets riot in the street" type of issues. You say you want to fight for democracy, save the country, save the whales etc.

.

Yet you have dropped almost all your points of contention or changed them. What type of principles are these? Boleh tukar-tukar ke? If you yourself have dropped so many of these "demands" then what is there to march about on July 9Th?

.

What are you really marching about? Just "Five Plus Three" strange demands on a very short piece of paper? You are not fighting to save the whales or to save democracy. You dungus are being manipulated to save L*wat's @$$.

outsidethebox

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 12 Jul 2011 09:06 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


BERSHIT GAGAL : UCAPKAN TERIMAKASIH ANDA PADA POLIS !

Posted: 12 Jul 2011 08:00 PM PDT

ALAHAI MARINA.

Posted: 12 Jul 2011 06:30 PM PDT

KES LIWAT SAMBUNG LAGI..ANWAR SAWAN BABI NANTI !

Posted: 12 Jul 2011 11:58 AM PDT

DR NOVANDRI KANTOIKAN MAT SABU !

Posted: 12 Jul 2011 07:00 AM PDT

PAKATAN PALSUKAN KEMATIAN : TIRU AKSI LAKONAN DO RE MI ! KAH KAH KAH

Posted: 12 Jul 2011 03:57 AM PDT

MALAYSIAKINI MINTAK NYAWA !

Posted: 12 Jul 2011 03:00 AM PDT

GAGAL DI HUJUNG USIA.

Posted: 11 Jul 2011 11:30 PM PDT

Sri Tri Buana

Posted: 12 Jul 2011 07:06 PM PDT

Sri Tri Buana


4A: Anwar, Ambiga, Abdullah dan Agenda.

Posted: 12 Jul 2011 02:44 AM PDT

r b f

Posted: 12 Jul 2011 07:05 PM PDT

r b f


Kisah Orang Pas Ditipu Di Hari Perhimpunan Haram

Posted: 12 Jul 2011 06:05 PM PDT

Selama ini orang Pas sering mengatakan mereka cerdik, mereka bijak, mereka pintar dan semua yang baik-baik hanya milik mereka sahaja. Yang bodoh , yang jahat dan segala-gala yang buruk semuanya milik orang yang sokong BN.

Sekarang saya nak kongsikan dengan anda bagaimana saya dan dua rakan blogger melihat orang-orang Pas ditipu.

Lebih kurang jam 10.30 pagi saya serta blogger GAP dan blogger Pisau berada di Stesen Keretapi KL. Pada masa itu sudah ada muka-muka orang Pas berada di stesen berkenaan.

Mereka berlagak sebagai penumpang komuter dan berada dalam keadaan berpecah-pecah, sekelompok di tengah , sekelompok di hujung , sekelompok di platform 1, platform 2 dan platform 3.
Mereka berada di situ akibat tidak lepas untuk pergi berkubu di Masjid Negara kerana kawasan tersebut dikawal ketat oleh polis.

Bilangan 'penumpang' komuter bukannya semakin berkurangan setiap kali tren tiba , tetapi semakin bertambah. Yang bertambah pula semuanya muka-muka Pas.

Lalu pihak polis mula membuat pemeriksaan dan bertanya kepada 'penumpang-penumpang' tersebut. Semuanya jawab tunggu tren. Apabila ditanya tiket mereka mula pening dan tunjuk tiket yang telah digunakan. Ada juga yang berpura-pura belum beli tiket lagi. Polis nak ambil tindakan tak boleh kerana mereka kata mereka sedang menunggu tren. Makin lama makin bertambah lagi.

Tup...tup...masuk seorang lelaki dalam lingkungan 40-50an yang tiba-tiba sahaja letak kopiah putih yang dipegangnya ke atas kepalanya dan berjalan menuju ke arah jejantas yang menghubungkan antara platform dan menjerit TAKBIR. Tiba-tiba sahaja bergema seluruh stesen dengan sahutan ALLAHUAKBAR.

Beberapa kali diulangkan oleh lelaki itu, TAKBIR, dan disahut oleh penyokong-penyokong Pas, ALLAHUAKBAR.

Semua penyokong-penyokong Pas yang berlagak sebagai penumpang tren sebelum itu dah nak sheh dan berlari menghampiri lelaki berkenaan. Yang berada di platform 2 dan 3 berlari-lari naik jejantas menuju ke arah lelaki yang melaungkan takbir yang berada di platform 1.

Sekelip mata sahaja mereka penuh di platform 1 dengan harapan lelaki berkenaan akan mengetuai 'rombongan' mereka untuk menuju ke Masjid Negara.

Pada masa itu anggota-anggota polis yang berkawal di luar stesen juga telah masuk ke dalam. Polis larang mereka dengan baik dan minta mereka bersurai. Polis kumpul mereka satu tempat dan bawa naik jejantas ke platform 3 dan iring mereka sampai mereka keluar di pintu belakang yang menuju ke Pasar Seni.

Stesen kembali tenang dan mulai lengang. Hanya tinggal penumpang-penumpang yang benar-benar hendak menggunakan tren. Selepas itu Polis Bantuan KTM memeriksa tiket semua penumpang yang berada di platform untuk memastikan mereka benar-benar penumpang tren. Tugas kakitangan KTM memeriksa tiket-tiket penumpang menjadi mudah kerana jumlah penumpang yang berkurangan pada hari itu dan puak-puak Pas pula semuanya telah dikeluarkan dari stesen.

Selesai hal dalam stesen. Kami pun keluar untuk meninjau di bahagian luar pula kalau-kalau ada episod menarik. Rupa-rupanya memang benar ada episod yang menarik di bahagian luar stesen.

Tiba-tiba blogger GAP cuit saya dan menunjukkan seorang lelaki yang berada berhampiran dengan restoran di luar stesen. Aik ! terkejut saya melihatnya. Lihat muka macam kenal, tapi baju sudah bertukar dari putih kepada baju kuning. Kopiah putih pula sudah bertukar kepada kopiah hitam. Itulah lelaki yang memancing penyokong-penyokong Pas dengan laungan takbir sebelum itu.

Apa lagi saya,GAP dan Pisau ketawa berdekah-dekah sampai berair mata terkenangkan juak-juak Pas yang telah ditipu hidup-hidup oleh lelaki berkenaan yang berpura-pura menyamar sebagai orang Pas.

Itulah adalah salah satu contoh kebebalan penyokong-penyokong Pas. Mereka-mereka ini jenis manusia yang menyokong membabi buta tanpa usul periksa terlebih dahulu. Ada orang laung takbir mereka terus sahut tanpa usul periksa. Sebab itu mereka semua mudah ditipu oleh pemimpin-pemimpin Pas.

Pemimpin minta pergi ke KL untuk sokong bersih , mereka pergi tinggal anak bini tanpa usul periksa siapa pemimpin bersih dan apa tujuan bersih itu.

Pemimpin minta derma kepada parti untuk perjuangan , tanpa usul periksa mereka derma habis wang serta harta benda yang ada sampai nak makan pun susah.

Pemimpin kata undi Pas boleh masuk syurga , maka mereka pun pergilah canang keliling kampung ,kota dan desa supaya semua orang undi Pas untuk masuk syurga.

Pemimpin minta buat kerja untuk parti, maka mereka pun buatlah kerja untuk parti siang dan malam sampai kerja sendiri pun hilang.


Posting saya selepas ini kita akan lihat video pula bagaimana seorang pemimpin Pas sedang memperbodohkan pengikut-pengikut mereka.

Sendiri Langgar Lampu Merah....Sendiri Mau Ingat

Posted: 12 Jul 2011 05:08 AM PDT

Ewah…ewah…dok tengah bagi 'pedoman' apa tu Dato Sri kat saudari Datuk S. Ambiga…?

Mungkin kot lepas buat kecoh atas jalan…apa pula planning nak kasi gamat selepas ni.

Nak call Amnesty International… United Nation…Barak Obama ?

Jadi tak payah nak heran le, selepas riuh berhari-hari masa nak buat juga demo hari Sabtu lalu…sekarang ni semua orang tak payah buat kerja lain...kena layan pula depa tuduh pi tuduh mai segala macam mak nenek.

Undang-undang kepala otak apa tah depa pakai.

Bukankah satu dunia dari awal semua dah tahu bahawa perhimpunan Bersih 9 Julai lalu adalah perhimpunan haram. TITIK.

Polis dah bagi kenyataan berulang kali soal ini, media baik eloktronik, cetak atau online semua dah maklum bahawa perhimpunan itu tidak mendapat permit polis.

Sebab itu, seorang teman yang call Kawan semalam angin satu badan tengok cara penyokong puak pembangkang dok spin cerita 'polis ganas'.

Dia kata nak tergelak juga. Hebat nak tunjuk macho langgar undang-undang segala macam... la ni merengek macam budak tak dapat coklat.

Ini al kisah…berani buat tak berani tanggung punya cerita le.

Kawan kita tu kata, sebabnya mudah, polis sudah bagi amaran dari awal itu perhimpunan haram, "engkau pergi juga, buat demo juga, polis bunyi loceng amaran ko baling dengan botol air, polis lepas gas pemedih mata engkau kata zalim… mana akai tu?"

Kawan setuju dengan pendapat teman itu, bukan apa, macam dalam hidup sehari-hari. Semua kita tahu apabila bawa kereta jumpa traffic light…kalau hijau tanda jalan, kuning hati-hati dan berhenti, MERAH sah-sah kena berhenti.

Demo Bersih ni sama macam kes langgar lampu merah.

Kalau jalan juga dan kena hantam kemalangan, atau kena saman… logik ke salahkan polis atau orang lain?.

Dari awal lagi engkau buat salah, langgar lampu merah, apa jadi pun selepas itu, yang salah tetap salah.

Kawan baca blog-blog pembangkang yang tunjuk gambar depa dakwa 'keganasan polis'. Ada seorang lelaki yang mengerang sakit, katanya patah kaki.

Kawan call seorang rakan wartawan yang ada di lokasi, apa jadi sebenarnya dengan budak yang 'patah kaki' itu?.

Ikut ceritanya waktu kejadian, budak itu lari dari polis terjun 'fly over' yang tingginya enam kaki.

"Jatuh dan dakwa kakinya patah," katanya.

Itu namanya, sendiri buat…jadi patut sangat sendiri mau ingat.

Macam juga cerita Anwar yang tersiar gambar terlentang atas katil hospital macam dalam keadaan nazak sambil pakai baju kuning.

Kawan tanya kawan-kawan yang ada di lokasi apa jadi. Depa kata waktu tu keadaan bersesak-sesak lepas polis tembak gas. Dalam keadaan kelam kabut Anwar hendak diselamatkan oleh pengawal-pengawalnya.

"Dia 'kemek' masa berasak-asak dengan penyokong sendiri, bukan dengan polis," katanya.

Itu hanya dua contoh saja, kalau ada contoh-contoh lain selepas ini pun, asas persoalan tetap sama.

Apabila kita langgar lampu merah, sendiri mau ingat.

Anwar sendiri bukan budak darjah satu yang tak faham undang-undang.

Kalau macam ni mudah le hidup…kita sendiri buat salah…kita salahkan orang.

Yang dok ajak depa semua turun tengah jalan tu sapa?…bukankah sang Bersih yang gagah perkasa kononya.

You ajak you tanggonglah…you settlelah sendiri….tak gitu.

Ini nampaknya macam nak lepas tangan…

Ramai kawan-kawan dah agak…nawaitu Bersih yang cukup ' bersih' tu.

Jadi ramai-ramailah kita tengok ' lawak' depa selanjutnya.

Satu dunia salah kena tanggong depa punya salah.


Dipetik dari Agenda Daily

Video: Tian Chua dan Gerombolan Serang Polis

Posted: 11 Jul 2011 11:09 PM PDT

Tindakan Tian Chua dan gerombolannya seperti yang dipaparkan dalam video di bawah inilah yang menyebabkan polis melepaskan gas pemedih mata di KL Sentral yang mana gas tersebut juga turut terkena Anwar Ibrahim sehingga membuatkan Anwar tidak sedarkan diri dan masih terlantar di hospital dalam keadaan nyawa-nyawa ikan sehingga ke hari ini.



Sudah tiga hari mereka dendangkan isu polis ganas. Sekarang anda saksi dan anda nilailah sendiri samada wajar atau tidak polis lepaskan gas tersebut.

bERANIKAN hATI

Posted: 12 Jul 2011 03:36 PM PDT

bERANIKAN hATI


GELOMBANG KE-2 MEDIA SOSIAL

Posted: 11 Jul 2011 05:00 PM PDT




Perhimpunan rusuhan 'Bersih' yang tujuan khususnya untuk menjatuhkan kerajaan secara demonstrasi telah gagal. Kerajaan telah berjaya menghalang perkara-perkara buruk dari berlaku. Pihak pembangkang tentu tidak berpuas hati apabila sasaran mereka tidak kesampaian. 

Memang ada beberapa aduan yang sebenarnya tohmahan 'kunun'nya pihak keselamatan bertindak ganas terhadap  para perusuh, namun jika pihak keselamatan tidak bertindak pantas dan keras sudah tentu jiwa mereka juga tidak akan selamat kerana mereka ketika itu berhadapan dengan perusuh yang ganas dan sudah bersedia untuk berlaku ganas. Jika saya ahli pasukan keselamatan ketika itu, pasti saya akan lakukan pendekatan yang mungkin lebih keras lagi.

Buat seketika pihak kerajaan boleh berehat sejenak dan menarik nafas panjang, namun mereka jangan leka kerana apa yang saya perhatikan adalah kesan yang besar didalam diam. Mungkin tidak ramai yang merasainya namun saya merasakan ini satu gelombang yang jika tidak ditangani dengan baik akan mampu menenggelamkan bahtera yang sedang kita layari sekarang ini. Apakah maksud sebenar saya?

Kita semua akui bahawa gelombang pertama yang melanda dan hampir membenam BN dalam PRU12 lalu adalah dari ledakan media sosial. Namun seketika kita boleh mendabik dada bahawa kita sudah mula dapat mengawalnya dan menjuarainya. Dalam media blog, kita bangkit dengan kumpulan BPN (Blogger Pembela Negara) namun kemudiannya tenggelam dibawa arus masa. Blogger Patriot dibina diatas keruntuhan BPN, sedangkan nafas lebih patut diberikan kepada BPN yang mempelopori perjuangan, namun kerana kepentingan politik BPN dibiarkan berkubur tanpa nesan.

Kita bangga kerana merasa kita sudah menguasai blogger berdasarkan kepada jumlah blog yang menduduki tangga teratas. Sebahagian kita jadi leka dan bersikap sambil lewa dan santai sambil menghisap cerutu dan menghitung laba. Kita merasa kita kuat justeru kita menikam sesama sendiri, tetapi kita lupa bahawa jerat tidak pernah lupakan pelandok.

Sedarkah kita bahawa bersama dengan perhimpunan rusuhan itu, media sosial pembangkang telah bangkit semula kerana mereka menerima dana yang banyak. Lihat saja di blog, mereka aktif lawati  blog kita dan memberikan komennya selain dari aktif menulis diblog mereka sendiri. Demikian juga di Facebook dan Twitter, mereka juga aktif kerana sumbangan dana yang sampai kepada mereka melincirkan segalanya.

Perhatikan juga banyak grup-grup dan laman-laman baru facebook telah diujudkan. Mereka aktif kerana adanya dana yang besar dan akan terus melakukan ini sehingga PRU13 nanti. Apakah yang pihak kita lakukan? Kita tidak ada sebarang dana untuk menggerakkan media sosial kadang-kala ada antara pemimpin kita yang masih  tidak percaya kepada keupayaan media sosial. Kita juga menikam sesama sendiri selama ini. Kerana itulah BPN berkubur dan mati. Ada antara blogger kita mengejar nama dan kebendaan serta mengenepikan perjuangan sebenar bahkan tidak peduli apa kita akan menang atau kalah. Mungkin mereka sangat yakin bahawa BN tidak akan tumbang. Apakah mereka sedar bahawa 'tidak ada bateri yang tahan selamanya'!

Saya tidak tahu apakah tindakan pemimpin kita selepas ini, tetapi saya akan tetap teruskan perjuangan biarpun berseorangan, biarpun tiada menerima apa-apa sumbangan, atau jasa tidak juga akan dikenang. Saya percaya pada kata-kata Tun Dr. Mahathir; 'Perjuagan Belum Selesai' selagi hayat dikandung badan. Ingatan saya kepada sahabat supaya kembali kepada perjuangan asal, seperti bagaimana kita bermula dahulu.

Media Baru UMNO kita, setakat mana di negeri-negeri dan dibahagian-bahagian? Yang saya lihat dan rasakan semuanya masih kaku dan bisu, sepi dan mati.



Huh! Polis pun mereka lawan? Jihad atau Jahat ni?
Walaupun mereka memfatwakan sebagai halal, namun ini tetap haram 
dan mereka semua memang haramjadah!

Tiada ulasan:

Pengikut