Sabtu, 2 Julai 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Tugu Bangsa Tembok Negara

Posted: 02 Jul 2011 07:36 AM PDT

Tugu Bangsa Tembok Negara


Umat Islam Mengikut Langkah-Langkah Yahudi dan Nasrani.?

Posted: 01 Jul 2011 10:16 PM PDT

Ertinya:

Daripada Abu Sa'id Al-Khudri r.a. berkata: Bahawasanya Rasulullah saw bersabda: "Kamu akan mengikut jejak langkah umat-umat sebelum kamu, sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta, sehingga jikalau mereka masuk ke lubang biawak pun kamu akan mengikuti mereka". Sahabat bertanya, "Ya Rasulullah! Apakah Yahudi dan Nashrani yang kau maksudkan?". Nabi saw menjawab, "Siapa lagi kalau bukan mereka".

H.R. Muslim

Keterangan

Umat Islam akan mengikut jejak langkah ataupun 'cara hidup' orang-orang Yahudi dan Nashrani, hinggalah dalam urusan yang kecil dan perkara-perkara yang tidak munasabah. Contohnya, jikalau orang Yahudi dan Nashrani masuk ke lubang biawak yang kotor dan sempit sekalipun, orang Islam akan terus mengikut mereka.

Zaman sekarang ini kita dapat melihat kenyataan sabda Rasulullah saw ini. Ramai orang Islam yang kehilangan pegangan di dalam kehidupan. Mereka banyak meniru 'cara hidup' Yahudi dan Nashrani samaada mereka sedar atau tidak. Ramai orang Islam yang telah terperangkap dengan tipu helah Yahudi dan Nashrani dan ramai pula yang menjadi alat dan tali barut mereka.

Ya Allah! Selamatkan kami daripada mereka.

Pedang Alif Ba Ta

Posted: 02 Jul 2011 07:07 AM PDT

Pedang Alif Ba Ta


Blog PAS Akui Haram Sertai BERSIH 2.0

Posted: 02 Jul 2011 01:11 AM PDT

rally%2BBersih.jpg

gambar demonstrasi haram BERSIH 2007

Berdasarkan dari gambar di atas kita boleh nampak dengan jelas bagaiman sudah pun berlaku percampuran antara lelaki perempuan…begitu juga sudah jelas bahawa ajaran Islam yang mengatakan ia boleh menjadi haram apabila telah berlaku percampuran lelaki perempuan telah pun berlaku…

Ia turut diaakui oleh blog PAS seperti link di sini

http://dupahang.wordpress.com/2011/06/26/hukum-demonstrasi-bersih-2-0-antara-fatwa-mengharam-dan-mengharuskan/

Teringat bagaimana muta’ah dihalalkan SYIAH demi ‘keseronokan’ dan begitu juga percampuran lelaki perempuan untuk mengganggu pengguna jalanraya seperti yang ditunjukkan di atas adalah sangat jelas status HARAM-nya tanpa perlu dibincangkan oleh Majlis Fatwa Kebangsaan.

Budak kecil pun tahu apakah hukum mengganggu atau menyakiti pengguna jalanraya yang lain yang mungkin terganggu perjalanan mereka menjalankan urusniaga, atau tersekat kecemasan isteri ingin bersalin, atau untuk menghantar mangsa kemalangan yang memerlukan laluan yang tidak disekat seperti demo haram seperti di atas.

Sila lihat keratan faktwa dari Blog Pro PAS di bawah dan jangan terkejut PAS memang menghalalkan perkara haram mengikut hawa nafsu mereka bukan atas nama kebenaran dan ajaran Islam yang sebenar…

Semua demi merebut kuasa menuju Putrajaya !!!

HUKUM+BERSIH.png

sumber :
http://penembak-tepat.blogspot.com/2011/07/blog-pas-akui-haram-lelaki-bercampur.html


Che Det

Posted: 02 Jul 2011 03:49 AM PDT

Che Det


DEMONSTRASI

Posted: 01 Jul 2011 09:12 PM PDT

1. Kita tak dapat nafi bahawa berdemonstrasi mempunyai tempat dalam pengamalan demokrasi.

2. Saya baru kembali dari lawatan ke Mesir. Seperti kita semua maklum satu demonstrasi besar di Kaherah telah berjaya menjatuhkan Kerajaan Hosni Mubarak.

3. Tetapi kesan demonstrasi tidak terhad kepada kejatuhan Kerajaan. Ekonomi Mesir merosot dengan amat teruk. Mesir, yang banyak bergantung kepada pelancongan mengalami kemerosotan 80 peratus semasa demonstrasi berlaku. Hari ini pun pelancong belum kembali dan banyaklah hotel yang kosong.

Politik Harian

Posted: 02 Jul 2011 03:37 AM PDT

Politik Harian


Flotilla II: Khairy; Provocative Acts of Sabotage

Posted: 01 Jul 2011 07:18 PM PDT

Artikel ini ditulis oleh YB Khairy Jamaluddin... ikutilah kisah beliau dalam melaksanakan misi flotilla II...

Its day 6 for Team Malaysia of the Freedom Flotilla 2 mission to Gaza. For the last four days we've been stuck on the sun-kissed Greek island of Corfu, once the summer playground for England's aspirational middle class.

We have by now met most of the other activists that will board the Stefano Chiarini, the vessel that will join nine other boats somewhere in the middle of the Mediterranean before we move as a united convey to break the illegal Israeli bloackade of Gaza. Read more...

tunku

Posted: 02 Jul 2011 03:13 AM PDT

tunku


Bersih 2.0 . Time for ACTION.

Posted: 01 Jul 2011 10:17 AM PDT

July 9 rally: No more discussions, police to take action, says Deputy IGP

KUALA LUMPUR: No more discussions, it's now time to act according to the law, Deputy Inspector-General of Police Datuk Seri Khalid Abu Bakar has warned those thinking of participating in the illegal Bersih 2.0 rally.
Khalid said police had tried meeting with all organisers of the proposed July 9 march to relate the concerns of the police and the public, like traders and tourism industry players, but to no avail.
"They still insist on carrying out their plans for the illegal rally, despite our meetings.
"So we are done talking to them and will now act according to the law," he told a press conference in Bukit Aman here Friday.
Khalid also said police would detain anyone wearing any clothing promoting the rally.
"Anyone wearing shirts inciting people to join the march will be arrested, regardless if the shirts are yellow, red or purple," he said.
Khalid also did not rule out the possibility of the Internal Security Act being utilised while apprehending participants of the illegal rally.
"We will use the full force of the law in upholding the peace and tranquility of this country," he said, adding that police could also arrest the organisers before July 9.
Khalid said police have received 2,136 reports as well as numerous phone calls and letters from the public against the proposed illegal march.
"This shows that the public is really against this rally but they (the organisers) do not see that.
"There is no reason for them to continue with this demonstration," he said.
He added that a total of 115 people have been detained so far in connection with the rally.

tunku : we hope now PDRM will not engage in any discussion or giving comments about this illegal rally from now on.it's time to show them some action. use all the laws available to show them the action. let them know that the law is there and they MUST abide by the law.do not give any space of sympathy to these groups.

PANEH MIANG

Posted: 02 Jul 2011 01:59 AM PDT

PANEH MIANG


Paneh 2 minggu

Posted: 01 Jul 2011 11:22 PM PDT

Pak Sedaro raso, rakyat yang dihambakan oleh PSM, DAP, Ambiga Biadab, PAS dan PKR akan merana dek kerana PENIPUAN SUDAH TERANG LAGI BERSULUH. 9 Julai 2011 hanya selingan yang dipolemik oleh Ambiga yang hendak tunjuk kepada umat Melayu bahawa Keling PARIA boleh kawal pemikiran dan menjadi Agen Songsang dan Seleweng Bumi Melayu. Ambiga hendak buktikan kepada Dunia Freemasonry dan Musuh-musuh Islam bahawa Ambiga seorang anak Keling keturunan PARIA yang kuasai ilmu undang-undang mempunyai pengikut BODOH, BAHALUL DAN TOLOL daripada kalangan rakyat tempatan, khususnya rakyat RAJA.

Ternyata misi Ambiga yang akan dikenakan mengikut Artikel 149 juga sebagai OKT berasas Ordinan Darurat 1960 (ISA). Ternyata misi Ambiga bermadu dengan Azizah untuk Bapak Anwar Bin Ibrahim, Abdul Hadi Awang, dan sekutu rapat mereka untuk MENCABAR Majlis Raja-Raja Melayu. DYMM Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong telah bertitah bahawa Baginda amat murka dengan pakatan yang akan mencetuskan polemik "politik jalanan" tajaan Ambiga.

Benarkah Ambiga dalang permainan BANGANG ini? Dalam teori politik putar alam, Bersih 2.0 ialah strategi untuk melakukan pusingan 360 darjah kepada rakyat, untuk dicerminkan kepada dunia kononnya Negara Malaysia tidak AMAN DAMAI. Bagaimana Negara Malaysia boleh dinafikan sebagai sebuah Negara Islam, bagaimana Negara Malaysia boleh diputar belitkan sebagai Negara Racist oleh golongan Ambiga & The Geng.

Hishammuddin yang begitu suka sengih lebar sambil goyang kaki akan melopong bila mana melihat pada 9 Julai 2011 akan turun tidak kurang 200 ribu manusia daripada kampung dan ceruk yang dibayar oleh pakatan Bapak ANUwar Bin Ibrahim. Perkhidmatan Bas Sewa khas sudah habis ditempah dan dibayar. Jika berlaku "body contact" sama ada sengaja atau pun tidak, atau memang dirancang "body contact", maka akan berlakulah satu lagi Peristiwa 13 Mei 1969. Kali ini, Pagar Istana Negara bakal menjadi galang ganti.

Hishammuddin sudah boleh guna pakai ISA dalam isu ini. Operasi Tebas Bersih perlu digerak pada 5 Julai 2011. Semua kepala yang bersekongkol dengan Bersih 2.0 perlu direman tanpa bicara dan di "TADIKA" di 'Universiti' Kemunting.

Projek Lynas di Gebeng nampaknya MP Kuantan seorang manusia Melayu yang disangsikan keMelayuannya kerana langsung tidak iktiraf ilmuan Melayu di AELB. Pada Fauziah ini, intelektual Melayu low class. Ironinya, Ahli Parlimen Kuantan turut memberi taraf bahawa dia sendiri "BAGHAL"...kesian.

BTN tambah serabut, bila mana natijah pertukaran logo tidak dikaji dengan mendalam. Moto "Bersama Mencipta Kegemilangan" amat WAJIB dikekalkan. Gagasan 1Malaysia ialah simbol OBOR PERJUANGAN PERDANA MENTERI KE-6, yang dipacu sesuai dengan slogan Rakyat Di Dahulukan, Pencapaian Di Utamakan. BTN dikesan cuba mengikut arus hingga terlupa perjuangan asal yang lebih mampan. Pak Sedaro fikir, BTN ialah Pencorak Tsunami dan Pencipta Obor Mercu Gemilang menerusi Gagasan 1Malaysia. Wacana Pak Sedaro tentang BTN dalam konteks pengekalan namanya, perbahasan terminologi Tata amat jelas. Bila mana BTN Serabut dicetus, perbahasan menjadi lebih jelas lagi. Blog Paneh Miang tidak perlu ditarbiyah kerana Paneh Miang percaya bahawa Konsep/Fikrah/Mauduk/Wahdatul-Amal Gagasan 1Malaysia sudah dimulakan sejak terbubarnya Malayan Union pada 1 Julai 1946.

Kata-kata Almarhum Onn Jaafar kepada DYMM Raja-Raja Melayu di Hotel Federal menjelaskan iltizam wasilah 1Malaysia. Hari ini, pada tanggal Mac 2009 YAB Perdana Menteri Ke-6 memberi PENJENAMAAN SEMULA OBOR Gagasan 1Malaysia yang turut dibahas dan disyarah dalam Blog Paneh Miang dengan panjang lebar. Paneh Miang merupakan moderator kepada YBhg Dato' Mohd Nor, mantan Hakim Mahkamah Rayuan yang memberi hujah mendalam tentang Perlembagaan Persekutuan yang nyata serasi dengan Gagasan 1Malaysia.

Ketua Pengarah BTN yang baru, Timbalan Ketua Pengarah BTN yang baru, dan juga mungkin TKP (Latihan) yang baru, juga beberapa Pengarah Bahagian dan cawangan-cawangan yang baru, sedang dan harus berfikir lebih jauh daripada biasa. BTN harus menjadi institusi latihan GLOKAL, orientasi yang bersifat Beyond Government, Beyond Politic, Beyond Wealth Creation and Beyond Complacency, sewajah dan sewatak dengan Agenda Majlis Perundingan Melayu.

Taipingmali (tm)

Posted: 02 Jul 2011 01:24 AM PDT

Taipingmali (tm)


Ini sekor lagi dajalllll

Posted: 01 Jul 2011 09:34 AM PDT

Provokasi: AMK kawal ketat ibu pejabat PKR

Posted: 01 Jul 2011 09:30 AM PDT

Iklan Bersih dan Digi

Posted: 01 Jul 2011 09:15 AM PDT



Apakah syarikat telekomunikasi Digi terlibat dengan bersih?

Polis Trafik pilih bulu

Posted: 01 Jul 2011 09:10 AM PDT


Lori trailer kalau besar-besar macam ini jarang sangat ditahan oleh polis traffik. Paling kerap menjadi mangsa mereka ialah lori-lori persendirian yang beratnya kurang dari 2 tan metrik.

TM sering melihat lori-lori 1 tan ditahan oleh polis. lori ini yang membawa kelapa sawit ternyata lebih muatan , begitu juga dengan lori yang bawa besi buruk....menakutkan.

Elok lah PDRM membuat senarai semak dalam setahun berapa peratus lori besar kena saman, dan berapa peratus pula lori kecil yang kena saman. Kita check tengok seimbang atau tidak.

KHALID GEREJA MERABAN

Posted: 01 Jul 2011 08:08 AM PDT



Terang lagi bersuluh Pas sekutu Dap Komunis, alih alih Kalid Gereja tuduh Umno yang menolak piliharaya dan bersifat seperti komunis...CELAKA SUNGGUH HANG KALID GEEREJA

SATU LAGI, KALAU UMNO KOMUNIS , HANG TAK MERASA JADI WAKIL RAKYAT, PAS DAN DAP TAK MERASA UNTUK MENAWAN 5 NEGERI.

APA LAGI , KDN PERLU PANDANG SERIUS KENYATAAN KALID GEREJA INI, DAN TAHAN UNTUK SIASATAN DAN JIKA PERLU LETAK DIA BEREHAT DI KAMUNTING 2 TAHUN

Peguam Celaka

Posted: 01 Jul 2011 08:00 AM PDT

Pas kata tak salah sokong Ambiga kerana keadaan berbeza

Posted: 01 Jul 2011 07:05 AM PDT

Ustaz-ustaz PAS menyatakan tidak menjadi kesalahan untuk menyokong Ambiga dalam demo jijik 2.0.

Kata mereka ia dalam keadaan berbeza. Kali ini Pas dan Ambiga mempunyai satu tujuan iaitu menuntut satu pilihanraya yang bersih.

Kata ustaz Pas selama ini, SPR berada di bawah telunjuk Umno BN. Mafrell perlu diberi ruang seluas-luasnya untuk menilai setiap pilihanraya. Ustaz Pas tetap menyokong demo bersih.

Ayat ustaz tersebut menyatakan keadaan berbeza, maknanya dahulu dia anti Islam dan penyokong agenda murtad. Itu cerita lama, sekarang cerita baru...

Baguslah ustaz, kalau macam tu kalau kita pergi negeri orang putih bolehlah togok arak dan makan babi kerana situasi dan keadaan berbeza? Macam tu kah ustaz?

Liow: Don't attend illegal assembly

Posted: 01 Jul 2011 06:46 AM PDT

Gov welcome a good and constructive criticism

Posted: 01 Jul 2011 05:16 AM PDT

Belum pun 9 Julai , PAS sudah tunjuk belang pro komunis.

Posted: 01 Jul 2011 05:05 AM PDT

UNIT AMAL BELASAH POLIS DI STADIUM MELAWATI!!!!

Author: CUCU TOK WAN | Posted at: 6:06 PM | | 1. Pada 29 JUN 2011, Konst ISMAIL JUSOH dari Jabatan Siasatan Jenayah IPD SHAH ALAM bersama rakan yang lain mendapat maklumat ada pihak tertentu sedang mengedarkan BAJU BERSIH di Lorong Masuk Stadium Malawati Sek.13 SHAH ALAM.

2. Sampai di tempat kejadian didapati ada meja 4 segi dan kelihatan orang ramai berkumpul dan mengedar baju T warna kuning. Bila orang ramai sedari kehadiran Polis maka mereka lari meninggalkan kawasan berkenaan, manakal pihak yang terlibat mengedarkan BAJU T BERSIH telah menyorokkan baju berkenaan.

3. Kejadian mula kecoh apabila orang ramai mengejek Pegawai dan anggota yang membuat rampasan, manakala beberapa orang anggota berbaju merah (dipercayai unit amal) telah menolak Polis supaya keluar dari pintu masuk stadium berkenaan. Pada masa yang sama pengadu telah di tolak dan di kepong oleh 30/40 orang. Setelah di kepong, mangsa Konst ISMAIL JUSOH telah di tumbuk serta di terajang. Kumpulan samseng ini kemudian menjerit "Kau Ingat Polis Ni Besar Ke".

4. Kes pertama dimana Polis di serang semasa bertugas merampas Baju T BERSIH
Sent via BlackBerry from Maxis

Kerja kuat, sikit lagi nak ke Putrajaya

Posted: 01 Jul 2011 03:32 AM PDT



Jangan dengar kelentong dia tetapi perhatikan raut wajah, lentuk badan, dagu, rambut, lenggang lenggoknya saling tak tumpah dengan lelaki dalam video cctv tersebut.

365 hari tak cukup lagi ?

Posted: 01 Jul 2011 03:08 AM PDT

Salah satu tuntutan rally jijik 2.0 (2011) ialah menuntut tempoh berkempen 21 hari. Apa yang berlaku sekaran ialah mereka memperolehi 365 setiap tahun untuk berkempen. Adakah itu tidak cukup lagi?

BN parti yang memerintah tidak mampu mengikut rentak mereka, kerana wakil rakyat mempunyai tugas kepada negara dan tugas kepada pengundi serta rakyat.


Anwar, Lim Kit Siang, Hadi Awang dan Nik Aziz boleh dan mampu berceramah sepanjang hari  kerana mereka tak ada kerja. Tak perlu terbang ke luar negara untuk menarik masuk pelaburan. tak perlu berjumpa pengundi dan rakyat di kawasan masing-masing.

Tak pecaya tanya pengundi kawasan Kapal Sink. Apa dia buat sepanjang karrier politiknya. Berapa ribu rakyat dapat bantuannya? Berapa juta peruntukan beliau kepada rakyat, berapa kilometer jalan yang disiapkan oleh beliau?

Mat Sabu, hari hari mampu berceramah, sebab dia bukan wakil rakyat. Bob Lokman pun sama sejak jadi penganggur dari dunia hiburan, masjid dan surau menjadi tempat beliau cari makan.

Bukan susah, bagi salam dan selawat, balun sapa saja yang dia benci....nak balik dapatlah 300 atau 500, kalau setiap malam 500 wow kaya tu,,,,boleh beli rumh busat laaa macam Azli Janggut yang berjaya beli rumah setengan juta ringgit.

Agaknya kalau tempoh kempen 21 hari, makin kencang lah pendapatan penceramah Pas.

RAPERA ..

Posted: 02 Jul 2011 01:07 AM PDT

RAPERA ..


Bersih, UMNO Youth and Perkasa - call off street demonstrations if you care for the People !!!

Posted: 01 Jul 2011 12:45 PM PDT

The Unspinners

Posted: 01 Jul 2011 11:52 PM PDT

Panglima Perang Cyber

Posted: 01 Jul 2011 11:46 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Khutbah Jumaat Jelaskan Hukum HARAM BERSIH Diteruskan !!!

Posted: 01 Jul 2011 02:46 PM PDT





Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2011. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Blog PAS Akui Haram Lelaki Bercampur Perempuan Dalam Demo BERSIH !!!

Posted: 01 Jul 2011 06:35 AM PDT

oyabun

Posted: 01 Jul 2011 11:45 PM PDT

oyabun


Azmin sebenarnya tak layak cakap soal pengundi hantu!

Posted: 01 Jul 2011 12:51 AM PDT

Bekas Setiausaha Sulit Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Anuar Shaari menyifatkan Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali tidak layak untuk bercakap soal pengundi hantu sekiranya mahu 'membersihkan' Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Katanya, kes yang berlaku pada Azmin itu adalah kes terpencil dan SPR bersedia membetulkan keadaan tersebut.

"Jika benar keadaan itu serius, maka Azmin tidak akan menang dalam pilihan yang beliau sertai pada 1999 dan 2008.

"Ternyata dakwaan itu adalah taktik mereka bagi menghalalkan perhimpunan haram Bersih dan menjadikan SPR sebagai 'kambing hitam'.

"Azmin jangan berlagak seperti ayam jantan yang kuat berkokok tetapi ekornya penuh dengan tahi," katanya dalam kenyataan akhbar di sini hari ini.

Anuar berkata, Azmin sepatutnya terlebih dahulu membersihkan isu yang terpalit mengenai dirinya dan isteri, Shamsidar Taharin dan Anwar.

"Azmin perlu jelaskan kenapa Anwar memberi saham-saham bernilai RM30 juta kepada Shamsidar? Apakah jenis dan bentuk perkhidmatan yang diberikan oleh Shamsidar kepada Anwar? Apakah duit perkhidmatan Shamsidar digunakan untuk membiayai politik dan hidup mewah Azmin.

"Jika Azmin ada masalah untuk membersihkan isu-isu ini, beliau boleh menjemput adiknya Ummi Hafilda untuk menjelaskan bagi pihak beliau," jelasnya.

Bila Ummi Hafilda buat keterangan, Anwar diam dan sekadar buat tak indah. Dia nafi semua yang di sebut tapi dalam penafian ini dia juga tidak ambil tindakan saman pada Ummi ini. Jika sekadar pandai nafi tapi tak pandai menghentikan nya,umum berpendapat Anwar masih mahu lari dari sifat keberanian nya untuk tegakkan kebenaran.

Bila Ummi kata isteri Azmin ada affair dengan Anwar,sepatutnya dari awal lagi Anwar terjah Ummi dan seret dia ke muka pengadilan. Tapi ini dibiarkan berlarutan sehingga Anwar kalau boleh mahu perkara ini dilupakan rakyat.Tapi dalam penafian demi penafian ini anwar sudah di asak dengan keperluan untuk lakukan sesuatu demi ugama nya. Kenapa dia berselindung?

Sementara itu Anuar berkata, Anwar, Azmin dan pemimpin pakatan mengamalkan 'politik sate' demi menjayakan perhimpunan haram Bersih.

"Penyokong mereka telah dihasut, dibakar dan dikipas dengan fitnah agar rakyat bangkit berhimpun dan menentang kerajaan.

"Akhirnya yang mendapat faedah adalah Anwar kerana berjaya memanipulasi penyokongnya di jalanan bagi menjayakan agenda peribadi beliau," jelasnya.

Wasabi Oyabun..

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 01 Jul 2011 11:40 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Wakakaka....Wartawan Malaysiakini Gagal Kertas Matematik UPSR.

Posted: 01 Jul 2011 05:41 PM PDT



Dari Malaysiakini...

300 bantah KM P Pinang kerana sokong BERSIH
Susan Loone
Jul 1, 11
3:44pm

Kira-kira 300 penyokong Umno, PERKASA dan NGO, Suara Anak-anak Malaysia mengadakan demonstrasi di Pulau Pinang petang tadi bagi membantah tindakan Ketua Menteri Lim Guan Eng kerana menyokong perhimpunan BERSIH 2.0 pada 9 Julai ini.

Dari sumber BERNAMA...

1,500 Orang Sertai Demonstrasi Bantah Perhimpunan Haram 
 
GEORGE TOWN: Kira-kira 1,500 orang terdiri daripada pelbagai pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Jumaat mengadakan demonstrasi secara aman dengan berarak dari Masjid Melayu Lebuh Aceh ke Komplek Tun Abdul Razak (Komtar), di sini.

Bandingkan dua laporan berita di atas. Satu dari Malaysiakini, satu lagi dari Bernama.

Jauh sangat tu Yop. 1500 dengan 300. Budak kecik pun tau bezakan.

Alangkah malang Malaysiakini dapat wartawan bernama Susan yang bodoh matematik.

Nak mengira pun tak pandai, macam mana nak buat laporan?

Adakah dengan agak-agak dah cukup untuk melaporkan secara telus kepada rakyat?

Ataupun sebab wartawan Malaysiakini tu benci BN dan sayangkan AnuWar, maka dengan mudah dia mencongak jumlah kecil hanya untuk jilat jibo al-Juburi.

*Wakakaka....ini macam, mamak mapley lagi pandai kira walaupun import dari India.

AL-A’RAAF

Posted: 01 Jul 2011 05:25 PM PDT

MUQADDIMAH SURAH AL-A'RAAF

Surah ini diturunkan di Mekah, mengandungi 206 ayat. Dinamakan surah "Al-A'raaf" (Tembok Yang Tinggi), kerana dalam ayat 46 dan ayat-ayat yang berikutnya diterangkan perihal "Tembok Al-A'raaf" yang memisahkan antara syurga dengan neraka.

Intisari kandungannya: Menarik perhatian mengenai kitab suci Al-Qur'anul-Karim: tentang tujuannya diturunkan dan tentang kewajipan Rasulullah (s.a.w.) menyiarkan ajarannya, serta memberi semangat kepada Baginda supaya janganlah ia merasa bimbang atau berdukacita terhadap kaum kafir yang menolak dan mengingkarinya.

Diterangkan juga tentang kisah Rasul-rasul dan kaum masing-masing, serta bagaimana golongan yang menderhaka di antara mereka dibinasakan oleh Allah Ta'ala.

Diterangkan pula tentang nikmat kejadian manusia dari bapa yang satu – Adam (a.s.) dan tentang keingkaran iblis, serta diperintahkan supaya manusia berjaga-jaga dari hasutan syaitan, musuh yang besar itu.

Kemudian digambarkannya pula apa yang akan berlaku dalam alam akhirat, tentang ahli syurga dan ahli neraka dan tentang pengakuan mereka: bahawa apa yang dijanjikan oleh Allah Ta'ala adalah benar.

sekupangdua

Posted: 01 Jul 2011 11:33 PM PDT

sekupangdua


RAKYAT MULA MENGAMOK, MENENTANG BERSIH DI PENANG!!!

Posted: 01 Jul 2011 04:56 AM PDT

GEMPAR TERKINI!!! DI PULAU PINANG RAKYAT SUDAH MULA MENGAMOK DAN BANGKIT MENENTANG PERARAKAN HARAM KOMUNIS BERSIH PADA 9hb NANTI. MEREKA MULA BANGKIT SETELAH PIMPINAN TERTINGGI PENYOKONG MURTAD DAN PEMIMPIN KEPADA FUCKATAN RIOT TERUTAMA PAS, PKR, DAP, PSM DAN PARTI MANGKUK AYUN YANG KINI MAHU MENJADIKAN KOMUNIS SEBAGAI IDEALOGI DAN TERAJU MEREKA. GERAKAN HARAM JADAH BERSHit INI SUDAH MULA MENANPAKAN KEBANGKITAN SUARA RAKYAT YANG SEBENAR DEMI NEGARA YANG AMAN DAN MAKMUR MAHU DIKEKALKAN.

Nampaknya bakal BERMULA KEBANGKITAN suara RAKYAT lagi dibeberapa buah negeri yang memang menentang HASRAT pakatan ROGOL menakluk negara dengan pemberontakan yang di kini diterajui ideologi dan cara KOMUNIS yang mula dihodupkan semula. BERSIH mula mencabar RAKYAT yang kini selama ini berdiam diri dan mula marah pada rancangan TERKUTUK FUCKATAN RIOT yang menjadikan kononya rakyat yang bersuara dalam bersih. Apa tak nampak lagi lebih 2000 NGO's yang mula bersuara, nampaknya Haram Jadah ini akan mula terkencing dan mengigil bila RAKYAT mula bersuara. Sekupang rasa ini bukan yang terakhir tetapi bakal menyusul puluhan dan mampu mencecah jutaan rakyat yg akan mula bangkit menentang usaha KOMUNIS yang didalangi oleh PAKATAN ROGOL ini, kita tunggu dan BANGUN demi perjuangan AGAMA BANGSA DAN cintakan TANAH AIR!

 AYUH BANGUN RAKYAT, KITA TENTANG KOMUNIS & YAHUDI BERSHit!!!

CERITA LANJUT : (KLIK Link dibawah)
PISAU 
GERAKAN ANTI PKR
ANTI JUMUD

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 01 Jul 2011 11:33 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Tiada Lagi Rundingan, Buat Jugak Kompom ISA.

Posted: 01 Jul 2011 10:07 PM PDT

Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Khalid Abu Bakar berkata polis tidak lagi berminat berunding atau berbincang dengan mana-mana penganjur perhimpunan pada 9 Julai ini selepas nasihat diberikan kepada pemimpin masing-masing sejak kelmarin dan semalam.

Mereka yang berkeras untuk meneruskan dan menyertai perhimpunan itu bakal dikenakan tindakan tegas termasuk Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

Timbalan ketua polis negara berkata tindakan itu diambil selepas cubaan untuk 'berlembut' atau menggunakan pendekatan berhemah seperti penerangan dan penjelasan mengenai kesan perhimpunan itu gagal dan menemui jalan buntu.

Dalam pertemuan dengan pihak yang mahu menganjurkan perhimpunan haram kami beri penerangan dan penjelasan mengenai kebimbangan peniaga, pengusaha pelancongan dan orang ramai terhadap perancangan mereka untuk meneruskan perhimpunan itu.

"Hasil pertemuan itu, mereka (pihak penganjur perhimpunan) ingin juga meneruskan perhimpunan. Kami telah beri penerangan dan penjelasan, mereka masih mahu meneruskan, jadi kami akan gunakan apa juga peruntukan undang-undang yang ada untuk pastikan perhimpunan ini tidak diteruskan.

"Kami telah putuskan bahawa tidak ada lagi rundingan yang akan dibuat dengan mana-mana pihak. Kami sudah beri amaran sebelum ni, bahawa kami tidak akan benarkan perhimpunan diadakan," dan jika perhimpunan itu diteruskan, PDRM akan menggunakan peruntukan undang-undang yang ada di negara ini termasuk menahan peserta perhimpunan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

Ambiga berharap dapat berunding dengan Ismail sekali lagi minggu depan bagi mendapatkan bantuan polis bagi memastikan perhimpunan itu selamat.

komen aku: cayalah pdrm... kami rakyat marhaen yang cintakan keamanan menyokong apa juga tindakan pdrm dan kami akan berdiri teguh belakang pdrm, buat lah apa pun, guna lah akta apa pun yang rakyat harap, perhimpunan haram tu di batalkan dan negara tidak huru hara.

VIDEO Penjelasan SPR Pengunaan Dakwat Kekal...

Posted: 01 Jul 2011 08:06 PM PDT

Penjelasan suruhanjaya pilihan raya (spr) mengenai 8 tuntutan ambiga, menurut timbalan pengerusi spr, dato' wira wan ahmad, pada asalnya tiada apa-apa tuntutan dari bersih, 8 perkara yang di katakan tuntutan itu sebenarnya hanyalah cadangan, tetapi ambiga mengubah idea dengan menjadikan 8 cadangan itu sebagai tuntutan.

Aku akan uploadkan penerangan yang dia buat oleh timbalan pengerusi spr ini nanti, buat masa ni korang tengok dulu video jawapan spr terhadap pengunaan dakwat kekal...






Anwar Junior Mengganas Di Perlis...

Posted: 01 Jul 2011 05:09 PM PDT

KANGAR, 1 Julai — Seorang pelajar tingkatan satu ditahan polis kerana disyaki meliwat seorang kanak-kanak lelaki berusia enam tahun di sebuah pondok kosong di belakang rumah suspek di Kampung Bakong, Jejawi, kata Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Perlis, Supt Mohd Nashir Ya.

Menurut laporan Bernama Online, suspek yang merupakan pelajar sebuah sekolah menengah di Arau ditahan malam tadi selepas ibu kanak-kanak itu membuat laporan di Balai Polis Arau pada kira-kira 6.25 petang semalam.

Ibu kanak-kanak itu yang berumur 28 tahun dan yang bekerja sebagai tukang cuci membuat laporan itu selepas anaknya menceritakan kejadian itu dengan mengatakan bahawa suspek yang di panggil 'abang' melakukan perkara tidak senonoh terhadapnya.

Katanya, murid prasekolah itu memberitahu ibunya kejadian liwat itu berlaku petang semalam di sebuah pondok kosong di belakang rumah suspek. malaysian insider

komen aku: ini semua anwar punya pasal, dia lah bawak perangai kaum nabi luth, ni dia baru jadi ketua pembangkang budak form 1 dah terikut-ikut perangai dia, bayangkan kalau dia jadi perdana menteri... maunya lagi ramai rakyat malaysia yang kurang didikan agama macam orang pas akan terikut perangai anwar pandikutti tu, alasan mereka nanti ialah, "kepimpinan melalui tauladan" haahaahaahaa.....

TERKINI: Ronnie Liw Di Tangkap Kerana Menghasut.

Posted: 01 Jul 2011 09:59 AM PDT


Berita terkini, exco kerajaan negeri selangor, ronnie liew di tangkap oleh polis malam tadi ketika dalam perjalanan pulang dari menghasut rakyat supaya menyertai perhimpunan bersih.

Kini ronnie liew di tahan di balai polis serendah, hulu selangor.

haahaahaa... padan muka, hasut lagi rakyat suruh pergi buat rusuhan, apa pasal la polis tak angkut eli wong dan khalid gagap sekali, biar padan muka khalid biar dia rasa malam ni tidor lokap pakai sepender je.. TAHNIAH PDRM.

TERKINI: Ketua Pemuda Penang Dan Ezam Kena Reman 2 Minggu...???

Posted: 01 Jul 2011 03:00 AM PDT

Ketua pemuda umno pulau pinang, ezam di tangkap oleh pihak polis, mereka sekarang berada di ibu pejabat polis pulau pinang.

Menurut sumber yang berada di ipk pulau pinang, kemungkinan mereka berdua, akan di charge dengan akta hasutan. setakat jam 5.19 petang, mereka berdua masih belum di bebaskan lagi.

Setakat itu sumber bagi tahu aku itu je... aku tak boleh nak ulas lebih-lebih....

segala info dan maklumat korang boleh pergi ke blog pisau.net, mim dan empayar pemuda.

Ketua Pemuda UMNO Penang Dan Ezam Di Tangkap.

Posted: 01 Jul 2011 01:51 AM PDT


Beberapa pemimpin pemuda ditangkap semasa berdemo, Ketua Pemuda Negeri dan YB Senator Ezam Md Noor ditahan di IPK Polis Pulau Pinang.

lagi berita akan menyusul di blog pisau.net

AZLI SHUKRI

Posted: 01 Jul 2011 11:33 PM PDT

AZLI SHUKRI


Kali Ini Kerajaan Dan Polis Benar-Benar Akan Mengajar Mereka!

Posted: 01 Jul 2011 12:56 AM PDT

Memang inilah yang terbaik untuk mengaja puak-puak yang keras kepala dan tidak boleh diajar dengan cara baik. Sumbat sahaja semua pemimpin pembangkang yang terlibat dengan Himpunan Bersih 9 Julai ini ke dalam penjara. InsyaAllah, negara akan kembali selamat. Kadangkala cara baik dan bersopan santun orang tidak terima - maka eloklah gunakan sedikit cara kekerasan untuk mengajar puak-puak pelampau ini. Sudah terlalu lama pihak polis dan kerajaan memberi muka kepada puak-puak yang tidak faham bahasa ini.

Mereka ingat, Malaysia ini mak bapak mereka yang punya, boleh buat apa-apa sahaja dan berhimpun sesuka hati. Puak-puak ini tidak pernah peduli pasal orang lain, pasal orang tua , kanak-kanak atau ibu-ibu yang sakit pada tanggal 9 Julai itu, yang mungkin tersangkut dan tersekat di tengah jalan, semata-mata kerana perhimpunan kotor lagi jijik anjuran si Ambiga itu. Cubalah fikirkan sedikit kepentingan orang lain. Orang sakit yang hendak ke hospital, orang yang hendak menghantar anak ke sekolah, orang yang hendak pergi ke pejabat, orang yang hendak menguruskan perniagaan - semua golongan ini akan terjejas dan tersekat di tengah jalan. Jangan fikirkan nafsu si Ambiga itu sahaja yang hendak diikut. Apakah yang akan terjadi kepada pesakit yang menaiki kereta ambulans dan terganggung dengan perhimpunan haram di tengah-tengah kota Kuala Lumpur itu? Fikir-fikirkanlah. Baca Laporan ini...

SELALU ADA YANG BARU

Posted: 01 Jul 2011 11:31 PM PDT

SELALU ADA YANG BARU


NEGARA AMAN - BERSIHKAN "DALANG BERSIH"

Posted: 01 Jul 2011 05:44 PM PDT

ANASIR KEGANASAN DALAM PENGAJURAN PERHIMPUAN - TERBURUK DALAM SEJARAH

1) BERSIH sebenarnya diadakan dengan mempunyai agenda halus untuk menyelamatkan Anwar Ibrahim daripada dipenjarakan atas kes liwat. 9 Julai yg dipilih sebagai tarikh BERSIH sebenarnya merupakan tarikh di mana Anwar akan disumbatkan ke dalam Penjara Sg. Buloh. Jadi, pak...atan haram cuba mencetuskan huru-hara dengan harapan mereka dapat menjatuhkan kerajaan, seterusnya menyelamatkan Anwar.

2) BERSIH boleh menjerumuskan negara ini ke dalam kancah huru-hara seperti yg berlaku di Mesir dan Libya. Perhimpunan haram tersebut boleh menjejaskan sektor ekonomi negara seperti perniagaan dan pelancongan. Ia juga boleh mencetuskan kesesakan lalulintas, mengancam keselamatan awam dan memburukkan nama Malaysia di mata dunia.

3) BERSIH boleh mengundang campur tangan asing terhadap hal ehwal negara ini. Mengambil contoh seperti apa yg berlaku di Libya, negara asing khususnya yg tidak sefahaman dengan Malaysia sudah pasti akan mengambil kesempatan ini untuk bertindak dari aspek ketenteraan dan sekatan ekonomi jika perhimpunan berlarutan ke tahap pertumpahan berdarah. Akhirnya, negara ini akan dijajah sekali lagi.

4) Masa depan yg gelap bakal menimpa para peserta BERSIH jika ditangkap dan didakwa oleh pihak berkuasa. Jika anda seorang kakitangan awam dan penuntut IPTA, tindakan keras termasuk dipecat/dibuang universiti bakal dikenakan. Adalah tidak berbaloi untuk anda menggadaikan kerjaya anda semata-mata demi mempertahankan seorang pemimpin yg korup moral.

5) BERSIH dicemari oleh anasir-anasir komunis yg dibawa oleh Parti Sosialis Malaysia (PSM). Adalah amat malang khususnya kepada umat Melayu Islam yg sanggup bersengkongkol dengan puak komunis yg anti agama, anti monarki dan berhajat menubuhkan sebuah republik komunis di negara ini.

6) BERSIH didakwa dibiayai oleh agensi luar negara yg mempunyai kaitan dengan Yahudi. Sudah pasti mereka ini memiliki agenda tersirat untuk menjajah negara ini dengan menjadikan puak pakatan haram sebagai proksi. Inilah juga cara yg digunakan oleh puak-puak Yahudi-Zionis untuk menjatuhkan kerajaan sebuah negara Islam, iaitu dengan menaja parti pembangkang untuk menjatuhkan kerajaan yg memerintah.

7) Khusus untuk org Melayu, BERSIH berkemungkinan besar mencetuskan pertempuran berdarah di antara 2 kumpulan Melayu yg bertentangan ideologi. Satu pihak menyokong BERSIH iaitu Melayu pakatan haram, manakala UMNO dan PERKASA menentang BERSIH. Jika 13 Mei 1969 diingati sebagai tragedi berdarah rusuhan kaum, 9 Julai 2011 pula mungkin akan diingati kerana tercetusnya rusuhan berdarah sesama org Melayu.

8) Org Melayu Islam yg dijangka menjadi peserta teramai BERSIH bakal diperkudakan oleh puak-puak kafir seperti Ambiga Sreenevasan, DAP dan komunis PSM untuk menjatuhkan kerajaan Malaysia yg diketuai oleh org Melayu Islam. Puak kafir ini hanya akan memberi arahan saja kepada org Melayu tanpa perlu turun berdemonstrasi. Yang akan mati katak nanti adalah org Melayu juga.

9) BERSIH digunakan oleh puak pakatan haram untuk mengubah struktur negara ini. Jika berjaya, mereka bakal meminda Perlembagaan dengan menghapuskan Perkara 153, memansuhkan sistem beraja di negara ini dan memastikan Kristian diangkat sebagai agama rasmi negara.

10) BERSIH digunakan oleh pakatan haram untuk mengembalikan semula momentum sokongan rakyat kepada mereka. Ia juga dijadikan alat untuk mengalih tumpuan rakyat terhadap kelemahan mereka mentadbir 4 negeri yg ditawan pada 2008 dan ingin menjatuhkan kerajaan BN secara kekerasan selepas menyedari peluang mereka untuk menang pada PRU akan datang adalah tipis.

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 01 Jul 2011 09:49 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 01 Jul 2011 09:44 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Malaysiakini Pertikai Khutbah Jumaat

Posted: 01 Jul 2011 08:04 AM PDT

Malaysiakini laman portal pro pembangkang telah mempertikai kandungan khutbah Jumaat yang dibacakan dalam masjid pada solat Jumaat, 1 Julai 2011. Malaysiakini mendakwa teks khutbah tersebut menyentuh tentang BERSIH 2. Sekali lagi Malaysiakini tersilap besar. Seperti mana kesilapan Malaysiakini tentang jumlah peserta yang turun memprotes Lim Guan Eng di Pulau Pinag. Peserta 2,000 orang tetapi lapor 300 orang (baca sini).

Siapa Malaysiakini untuk mempertikai khutbah Jumaat? Sewajarnya portal yang banyak menimbulkan persepsi yang kurang baik kepada rakyat dan mempertikaikan khutbah Jumaat ini diambil tindakan. Dibimbangi, jika unsur unsur subversif dan provokatif yang cuba dibawa masuk ke dalam negara ini telah cuba dipertahankan habis habisan oleh portal terbabit. Malaysiakini mungkin adalah satu portal yang bersuara untuk "orang luar" (baca sini). Jangan dibiarkan keamanan negara ini dicabuli. Mempertikai khutbah jumaat adalah satu tindakan yang tidak wajar.

PISAU.NET

Posted: 01 Jul 2011 09:24 PM PDT

PISAU.NET


Video Demo:Api Lawannya Api

Posted: 01 Jul 2011 08:30 PM PDT





Apa yang dapat kita lihat didalam video ini? Adakah ini boleh kita umpamakan seperti pepatah "fight fire with fire" untuk memadamkan bahang provokasi pakatan? Di khabarkan demo ini hanya dirancang dan digerakkan dalam masa tidak sampai 2 hari,Ini membuktikan begitu ramai yang marah dan menantikan masa yang sesuai untuk turun membantah.


Apa akan terjadi jika 9 Julai nanti pihak polis tidak mengambil langkah pencegahan, adakah kita sanggup melihat api kejahatan haprak pakatan bertembung dengan api kemarahan rakyat marhain.



Kita boleh samakan demo ini dengan mana mana demo haprak pakatan kerana jelas ia adalah perarakan haram di sisi undang undang negara. Apa bezanya dengan demo Bershit?Semua orang tahu bezanya adalah matlamat dan tujuan jahat haprak pakatan.


Demo mereka tidak lain tidak bukan semata mata mahu menyelamatkan Anwar daripada kes liwat dan dalam masa yang sama mahu menjatuhkan kerajaan secara revolusi dengan menyerang keharmonian dan ketenteraman awam seperti mana yang dihasut oleh semua pemimpin haprak pakatan sebab itulah diterjemahkan dengan lebih 2 ribu laporan polis mengenai Bershit .

Anwar Memang Mahukan Negara Kacau:klik sini


Pisau kata " Be stirring as the time; be fire with fire; Threaten the threatener and outface the brow of bragging horror"

Gambar Demo Bantah Kezaliman & Kejahatan Regim DAP

Posted: 01 Jul 2011 08:25 AM PDT




Malaysiakini melalui wartawan antik Susan Loone buat cerita bohong lagi.Sejak dari mula berdemo sampai habis penyokong yang hadir langsung tidak merosakkan apa apa hinggakan tidor sahabat kita langsung tak terganggu walaupun perarakan hanya lalu bersebelahan beliau.

Please la auntie,jangan menghasut dan laporkan perkara yang tak berlaku.Malaysiakini dah terkenal dengan kebusukannya jangan tambahkan lagi kencing dengan cerita murahan kamu.Dari mula demo sampai habis you cuma tunggu di Maybank Komtar.You were not there jangan ingat orang lain tak ada mata!


Malaysiakini lapor 300 orang saja? Isk..tengok sendirilah lepas tu nak komen atau nak maki Malaysiakini,Pisau serah kat pembaca

Jom layan..













Silaturahim,kita salam dulu!



"Ini Ketua menteri paling celaka dalam sejarah kerajaan negeri Pulau Pinang"

Kesesakan lalu lintas,Ini yang kita tak mau demo atau perarakan ! Tak menguntungkan sesiapa pun.



Demo atau perhimpunan haram tak menguntungkan sesiapa,kedai pun terpaksa ditutup.Bayangkan kalau berpuluh ribu haprak pakatan membanjiri Kuala Lumpur



Inspektor Sahab dah bagi amaran! Haip!



Brother FRU tunggu nak tibai,tapi budak budak demo tak melawan dan ikut arahan so depa ni relek saja la








Ceh sudah kena la,sekali kena angkut daa...




Donald Duck khas untuk Malik Itik Exco Agama anjing suruhan Guan Eng.

Mamu Penang semangat melayu kuat hinggakan dari Masjid Kapitan Keling sampailah didepan Komtar dia tak lepas banner tu.



Atas Jambatan Pulau Pinang pun demo jugak. Lain kali pi demo atas Feri bro! baru ngam! hehe




Menarik! walau pun tak ramai tapi turut disertai oleh kaum cina dan india.

Pisau kata "ni demo bantah regim DAP ,tak ada kena mengena dengan anti Bersih"

Live!demo bantahan rakyat Pulau Pinang

Posted: 01 Jul 2011 01:20 AM PDT

Beberapa pemimpin pemuda ditangkap semasa berdemo, Ketua Pemuda Negeri dan YB Senator Ezam Md Noor ditahan di IPK Polis Pulau Pinang.

*lebih banyak gambar dan video akan menyusul.
Sent from my BlackBerry® wireless

Live!demo bantahan rakyat Pulau Pinang

Posted: 01 Jul 2011 12:34 AM PDT

Lebih banyak gambar dan video akan menyusul sebentar lagi.
Sent from my BlackBerry® wireless

Live!demo bantahan rakyat Pulau Pinang

Posted: 01 Jul 2011 12:24 AM PDT

Sent from my BlackBerry® wireless

Live!demo bantahan rakyat Pulau Pinang

Posted: 01 Jul 2011 12:02 AM PDT

Sent from my BlackBerry® wireless

Live:Demo Bantah Regim DAP Pulau Pinang

Posted: 30 Jun 2011 11:00 PM PDT


Lintas langsung demo Bantahan terhadap Regim DAP Pulau Pinang.

2 petang Masjid Kapitan Keling,Georgetown.

Sila klik refresh untuk update terkini!

r b f

Posted: 01 Jul 2011 07:50 PM PDT

r b f


Otak Aziz Bari Perlu Diperiksa Secukupnya

Posted: 01 Jul 2011 12:01 AM PDT

Profesor Aziz Babi, opssss maaf, silap. Profesor Aziz Bari hari ini mengeluarkan kenyataan yang cuba hendak mengajar Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agung berhubung perhimpunan bersih. Sini

Katanya SPBYDPA patut campurtangan dalam isu berkenaan. Selain itu dia juga meminta supaya Agung sendiri keluar mengambil memorandum berkenaan. Katanya ini untuk menyelamatkan negara.

Kepala otak dia lah !

Dah terang-terang juak-juak PKR minta peserta demo supaya jadikan KL berdarah seperti Mesir dan nak gulingkan kerajaan melalui jalan raya , lagi dia nak suruh Agung pula terlibat sama dengan puak-puak itu pula.

Tak ke bangang namanya itu ?

Kerajaan yang ada di Malaysia hari ini adalah Kerajaan SPBYDPA dan kerajaan yang ada di Selangor pada hari ini adalah Kerajaan KDYMM Sultan Selangor dan begitu juga dengan negeri-negeri lain.

Tindakan hendak meruntuhkan Kerajaan SPBYDPA melalui jalan raya adalah satu kesalahan besar. Boleh pula seorang profesor yang dikatakan pakar perlembagaan meminta SPBYDPA bersekongkol dengan orang yang hendak meruntuhkan kerajaan Baginda sendiri melalui jalan raya.

Tak ke gila profesor itu ?

Kita ada pilihanraya yang diadakan lima tahun sekali. Kalau teringin sangat nak runtuhkan kerajaan sila runtuhkan melalui peti undi , dan setakat ini terbukti peti undi berjaya meruntuhkan beberapa kerajaan.

Aziz Babi ni, opssss maaf, silap lagi. Aziz Bari ni elok diperiksa otaknya betul-betul untuk mengetahui samada dia masih waras atau telah mereng. Bukan apa kesian kepada anak-anak dan isterinya. Orang yang putus wayar kebiasaannya akan mengamuk waktu bulan mengambang. Manalah tahu satu hari nanti dibuatnya dia mengamuk tengah malam kemudian tetak habis anak bininya.

PKR Mahukan KL Berdarah Seperti Kaherah

Posted: 30 Jun 2011 08:28 PM PDT

Anak puaka pasangan Anwar dan Azizah, Nurul Izzah, awal-awal lagi telah terlepas cakap tentang rancangan yang ingin dilakukan bapanya pada perhimpunan 9 Julai ini.

Nurul Izzah dalam satu ucapannya berkenaan perhimpunan tersebut telah meminta rakyat Malaysia supaya menjadikan perhimpunan BERSIH pada 9 Julai ini sepertimana kejadian berdarah di Dataran Tahrir di Kaherah.

Dalam peristiwa di dataran tersebut yang berlaku awal tahun ini lebih 800 orang yang terbunuh manakala ribuan lagi yang cedera.

Jika mereka sudah berniat untuk melakukan begitu, apakah patut pihak polis hendak membiarkan kejadian tersebut berlaku ?

Jangan ingat polis kita tunggul kayu, terang-terangan anak Anwar berkata mahukan rusuhan seperti di Mesir berlaku di KL, tak mungkin polis nak biarkan sahaja. Menjaga keselamatan negara dan rakyat negara ini adalah tugas polis. Kalau mereka tidak bertindak dari awal , apabila berlaku sesuatu yang buruk maka sudah pasti polis akan dipersalahkan.

Oleh yang demikian marilah kita semua memberikan sokongan padu kepada polis kerana telah bertindak lebih awal dan tegas untuk memastikan tidak berlaku sebarang peristiwa berdarah di KL pada 9 Julai ini sepertimana yang terjadi di Kaherah awal tahun ini.

Sri Tri Buana

Posted: 01 Jul 2011 07:07 PM PDT

Sri Tri Buana


Kebebasan Ada Batasan.

Posted: 01 Jul 2011 06:43 PM PDT

Jangan Halang BERSIH, malah UMNO Juga Patut Sertainya.

Posted: 01 Jul 2011 03:06 AM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 01 Jul 2011 03:39 PM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu


Protes Di Penang..., Lim Guan Eng Lari Malam....!

Posted: 01 Jul 2011 07:15 AM PDT

Kira-kira 1,500 orang terdiri daripada pelbagai pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Jumaat mengadakan demonstrasi secara aman dengan berarak dari Masjid Melayu Lebuh Aceh ke Komplek Tun Abdul Razak (Komtar), di sini.

Perarakan sejauh kira-kira enam kilometer yang bermula 2.45 petang itu bagi membantah perhimpunan haram yang dijadualkan pada 9 Julai ini dan membantah pentadbiran Ketua Menteri Lim Guan Eng yang didakwa menyokong perhimpunan itu.

Antara NGO terlibat ialah Pertubuhan Suara Anak-anak Malaysia, Pertubuhan Insan Mulia dan Pribumi Perkasa Negara.


Sepanjang perarakan itu kumpulan berkenaan membawa sepanduk 'Jangan Berani Bangkitkan Komunis', 'Pulau Pinang Hak Kami' dan 'Guan Eng Dalang Perpecahan Melayu'.

Sejurus tiba di Komtar, mereka berarak mengelilingi bangunan itu dan setibanya di Jalan Penang pada kira-kira 3.10 petang, kumpulan itu bertindak nekad dengan duduk di atas jalan raya selama 10 minit.

Bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Mohamad Ezam Mohd Nor yang turut menyertai demonstrasi itu berkata Malaysia perlu dipertahankan daripada kumpulan yang ingin merosakkan keharmonian negara.


"Perhimpunan ini untuk memberi mesej jelas kepada pengkhianat-pengkhianat ini bahawa negara kita masih ramai anak-anak Melayu, Cina dan India yang akan mempertahankan maruah negara," katanya.

Demonstrasi itu menyebabkan kesesakan di sekitar Georgetown dan banyak premis di sekitar Komtar ditutup.

Sementara itu, selepas diarahkan bersurai pada kira-kira 3.25 petang, kira-kira 30 orang daripada kumpulan itu bergerak ke Jambatan Pulau Pinang bagi mengadakan demonstrasi di tengah-tengah jambatan.

Tindakan itu menyebabkan kesesakan selama lebih dua jam sepanjang kira-kira lapan km dari Lebuh Raya Tun Dr Lim Chong Eu, di bahagian Pulau ke pertengahan jambatan, menuju ke Seberang Perai - BERNAMA

Lagi Lagi Pasal Datuk Seri Hishamuddin.... Bila Nak Jadi Tegas Nie..???

Posted: 01 Jul 2011 02:50 AM PDT

Kerajaan telah menyerahkan kepada pihak polis untuk menangani BERSIH 2.0 termasuklah mengisytiharkan darurat untuk memastikan keselamatan awam tidak tergugat. Suatu langkah yang sudah lama didesak oleh majoriti rakyat Malaysia dan cuba dihalang oleh para penyokong BERSIH 2.0 serta Pakatan Rakyat.

Sebenarnya Najib tidak perlu membuat pengumuman itu memandangkan ada menteri yang bertanggungjawab iaitu Hishamuddin Hussein Onn. Namun memandangkan Hishamuddin Hussein Onn bukanlah seorang menteri yang capable dan reliable, maka Najib sendiri terpaksa membuat pengumuman berkenaan.

Kalau sudah polis diberikan tanggungjawab sepenuhnya, diharapkan Menteri KDN itu tutup mulut dan tidak perlu bersuara lagi!

Para pemimpin Pakatan Rakyat sudah mula galak bersuara sekarang. Ada yang terang-terang mencabar pihak polis agar menangkap mereka seperti yang dilakukan oleh Nga Kor Meng yang mengulangi semula perangai angkuh Komunis Sungai Siput yang meminta kerajaan menghantar Askar Melayu untuk mereka bunuh.

Sayangnya, stesen Keretapi Bukit Berapit sudah tidak digunakan lagi dan hanya tinggal tapak untuk membuktikan bagaimana ancaman komunis menyebabkan sebuah stesen keretapi dibina di tengah-tengah hutan dan bukit hanya untuk anggota tentera!

Ambiga Sreevanasan pula cuba memujuk polis agar bersikap lunak terhadapnya, meskipun secara jelas BERSIH 2.0 adalah boneka yang digerakkan oleh NDI dan OSI, dua buah pertubuhan Amerika Syarikat yang dimiliki oleh Madeleine Albright dan George Soros.

AMK dan PKR pula cuba mengajar rakyat bagaimana hendak bertempur dan berhadapan dengan pihak polis. Pihak polis digambarkan sebagai musuh yang sangat kejam, sedangkan mereka pula digambarkan sebagai pihak 'baik' yang teraniaya, walaupun hakikatnya merekalah sebenarnya yang mencetuskan kekacauan dan ketidaktenteraman.

Maka pengumuman yang dibuat oleh Najib sebenarnya disambut baik. Biar polis yang menjalankan peranan mereka. Kalau perlu darurat, majoriti rakyat pasti akan mengikut sungguhpun perintah darurat akan merencatkan sektor ekonomi.

Lebih ramai yang lebih bersedia untuk menerima negara yang aman damai dan tidak menyukarkan kehidupan berbanding sekadar satu perjuangan untuk konon-kononnya mendapatkan sebuah pilihanraya yang bersih dengan disusuli kekacauan di sana sini!

Tidak guna menjadi Mesir atau Libya kerana keamanan tetap tidak juga muncul. Sekalipun kerajaan sudah berubah, rakyat semakin sukar mencari rezeki.... [take from Blogger fren – The Flying Kick, please click here].

Apa Dah Jadi..?? Melayu Dah Kena Tipu....

Posted: 30 Jun 2011 09:46 PM PDT

Please click here

Adoyaii Puun..! Malaysia Pun Ade HITLER...??

Posted: 30 Jun 2011 06:31 PM PDT

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

Posted: 01 Jul 2011 03:11 PM PDT

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan


DragonForce - Kumpulan Hacker Takde Otak

Posted: 01 Jul 2011 10:08 AM PDT


DragonForce - Korang Hacker Takde Otak!!






Siapakah kumpulan yang digelar DragonForce ini? Dikatakan DragonForce ini merupakan sekumpulan hacker atau penggodam atau lebih elok juga dipanggil pandikutty, sebab tindakan mereka telah menyusahkan orang ramai yang ingin mengakses laman web kerajaan malah menyusahkan personel IT jabatan kerajaan untuk membaiki semula laman web yang telah diserang...

DragonForce dikatakan pecahan dari kumpulan RileksCrew... Walau apapun... Tindakan takde otak dan tindakan takde maruah oleh sekumpulan anak muda yang hanya berfikir menggunakan kepala lutut boleh menyebabkan kerugian jutaan ringgit kepada kerajaan... Tidakkan anak-anak haram ini terfikir bahawa jutaan wang yang rugi itu adalah wang rakyat...





Apa yang mereka marah sangat dengan Kerajaan? Adakah disebabkan kununnya SKMM menyekat laman web perkongsian fail?? WTF!! eXception rasa SKMM tak pernah menyekat sebarang laman web, kecuali jika laman web tersebut boleh memberi ancaman penyebaran virus serta ancaman penggodam dan pencuri identiti... Buka sahaja laman web Rapidshare, Hotfile, Fileserve, Ziddu... Malah nak torrent pun takde masalah... Jadi apa masalah korang haa DragonForce??

Rentikanlah kerja dok hacking laman web orang lain, mungkin korang rasa undang-undang kat Malaysia ni tak seketat di US sana? Mungkin korang nak kerajaan bertindak seperti FBI yang mana setiap hacker diburu dan disumbatkan ke dalam penjara?? Ke mana sahaja nak pergi pun ada sahaja 'mata' yang memerhatikan pergerakan korang... Korang nak macam tu?

Maka tak salah eXception katakan di sini korang memang BODOH!! Ada otak tak nak guna... Allah bagi korang akal fikiran, bagi kemahiran dalam satu bidang... Tapi korang tak gunakan kearah kebaikan... Korang ni ibarat 'Tikus Membaiki Labu'... Tak guna satu sen pun!!

Pautan:

Info : RileksCrew vs DragonForce
Dragon Force (Malaysia)

WARIS PURBA

Posted: 01 Jul 2011 03:10 PM PDT

WARIS PURBA


HARAM SERTAI PERHIMPUNAN berSHIT

Posted: 30 Jun 2011 04:57 PM PDT














Umat Islam khususnya dan masyarakat negara ini amnya dinasihatkan supaya tidak menyertai perhimpunan haram yang dirancang pada 9 Julai ini. Ini amat bertentangan dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh Ustadz Haron Taib dan Pesurujaya PAS Negeri Pahang Tuan Ibrahim Tuan Man yang meWAJIBkan ahli PAS supaya menyertai perhimpunan haram tersebut.

Pengerusi Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan, Prof Emeritus Tan Sri Dr Abdul Shukor Husin berkata, negara ini sekarang bukan sahaja aman, malah orang luar menjadikan negara ini sebagai contoh. "Ertinya kalau sudah ada yang baik itu, kita perlu jaga, kita perlu pertingkatkan dan perlu dibaiki untuk menjadi lebih baik. "Dalam Islam, yang baik itu jangan kita rosakkan, yang berpadu, jangan kita pecahkan kerana ia adalah merupakan satu dosa besar bagi kita," katanya ketika diminta pendapatnya mengenai perhimpunan yang akan diadakan itu selepas majlis perasmian Wacana Pendidikan Fatwa negeri Terengganu. Beliau berkata, Malaysia yang mempunyai ekonomi teguh sedang menuju ke arah yang lebik baik, jika perkara yng boleh menyekat atau merosakkan negara, maka perhimpunan itu tidak harus diteruskan.

"Dalam Islam kita boleh memberi pandangan, tetapi ia melalui saluran. Islam suruh kita berbincang dulu, kalau sudah tidak ada peluang, nak jumpa tak boleh, kita ditekan, pada saya itu boleh kita buat apa yang patut untuk mencari keadilan," katanya.

Bagaimanapun katanya, selagi ada sumber, maka ia digalak menggunakan 'syura' (berbincang). Beliau berkata, selain itu semua pihak harus melihat masa depan dan kemajuan negara. Katanya, kemajuan bukan bererti yang ada ini kita runtuhkan dan bina yang baru.

"Dalam sejarah tamadun manusia, kemajuan itu apa yang ada. Kalau kurang, kita tambah, yang kurang baik, kita perbaiki supaya ia menjadi lebih baik.

Kata Pakteh...!!

Posted: 01 Jul 2011 01:55 PM PDT

Kata Pakteh...!!


Bibit2 awal 13 Mei.....

Posted: 01 Jul 2011 05:39 AM PDT

Di Penang....Malaysiakini kata +-300 orang berdemo secara aman bantah BERSIH 2.0, Laporan berita malah dengan bukti video, mengatakan angka 1500 dan pakteh menonton video tersebut serta mempercayai angka 1500....

antara petikan dari artikel Malaysiakini ialah

Kesesakan teruk

Demonstrasi itu menyebabkan kesesakan di sekitar Georgetown dan banyak premis di sekitar Komtar ditutup.


BAYANGKAN JIKA MALAYSIAKINI GAMBARKAN 300 ORANG PUN DAH ALAMI KESESAKAN TERUK SERTA PREMIS DITUTUP....APATAH LAGI JIKA MENGIKUT TARGET BERSIH 2.0 YANG MENSASARKN RATUSAN RIBU ORANG?

Menurut Malaysiakini lagi seramai 30 orang turut berdemo di jambatan pulau pinang sehingga menyebabkan kesesakan 2 jam....BAYANGKAN BARU 30 ORANG DAH SESAK 2 JAM???

KERANA ITU...Apa jaminan..pakteh letakkan hanya 5% sahaja jaminan bahawa BERSIH 2.0 akan berlangsung secara aman.

Lagi Drama Anwar & Ambiga

Posted: 30 Jun 2011 05:09 PM PDT



Untuk membangkitkn gharah penonton...pakteh sediakan kuiz...peminat filem BERSIH 2.0 diminta memberikan perbezaan antara poster 1 dan poster 2 (SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK LEBIH JELAS)
Pemenang akan menerima 5 tiket percuma menonton filem ini pada 10 Julai 2011 di beberapa lokap di ibu negara.

cepat......berikan perbezaannya....

UNTUK PELAJAR DAN IPTA DAN IPTS, anda boleh menyertai pertandingan mengarang Esei...
Tajuknya begitu mudah iaitu....

Huraikan dan Jelaskan peranan PENAJA UTAMA dalam filem BERSIH 2.0 Ini Panjang karangan anda tidak melebihi 5000 ayat. Gambar dan data internet dibenarkan....plagiat dari blog juga dialu-alukan.

hadiah menarik menanti pelajar IPTA dan IPTS yang ingin turut serta menonton filem ini secara langsung iaitu penginapan 7D6N di lokap2 polis ibu negara serta tawaran menamatkan pengajian lebih awal.

Tiada ulasan:

Pengikut