Selasa, 21 Jun 2011

DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN KOTA RAJA

DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN KOTA RAJA


UCAPAN TAHNIAH DI ATAS SAF BARU KEPIMPINAN PAS SELANGOR

Posted: 21 Jun 2011 12:15 AM PDT

UCAPAN TAHNIAH DI ATAS SAF BARU KEPIMPINAN PAS SELANGOR

Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor merakamkan ucapan TAHNIAH kepada saf kepimpinan Badan Perhubungan PAS Negeri Selangor yang baru di bentuk dan telah diumumkan oleh Pesuruhjaya PAS Negeri Selangor, YB. Dr. Abdul Rani Osman semalam. Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor merasakan pemilihan YB Tuan Iskandar Samad, Ustaz Sallehin Mukhyi, YB Tuan Hj Khalid Samad sebagai Timbalan Pesuruhjaya 1,2 dan 3 serta Khairuddin Othman kekal sebagai Setiausaha Perhubungan, Tuan Hj Ir. Izham sebagai Bendahari dan YB Tuan Hj Shaari Sungib sebagai Ketua Penerangan menunjukkan bahawa PAS Selangor telah mempunyai sebuah pasukan yang lengkap dan kuat untuk menghadapi Pilihanraya Umum yang ke 13 nanti. Pastinya saf baru yang mempunyai kepelbagaian ilmu dan pengalaman ini akan diyakini oleh seluruh ahli parti dan rakyat jelata untuk meneruskan kecemerlangan kepimpinan Pakatan Rakyat dan menjadi 'mimpi ngeri yang berpanjangan' kepada UMNO dan BN Selangor.

Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor mengharapkan semoga setiap pemegang amanah jawatan ini akan bersungguh-sungguh membantu Pesuruhjaya PAS Negeri dan parti PAS itu sendiri di dalam usaha untuk merealisasikan agenda "Membangun Negara Berkebajikan" sepertimana yang telah diluluskan di dalam Muktamar PAS Pusat baru-baru ini mengikut konteks Negeri Selangor. Selain itu Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor akan sentiasa berdiri teguh dan istiqamah sebagai sayap parti yang utama untuk terus membantu saf kepimpinan Badan Perhubungan PAS Negeri Selangor melaksanakan agenda dan program-program parti kepada seluruh masyarakat.

Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor turut mengucapkan ucapan terima kasih kepada YB Pesuruhjaya PAS Negeri Selangor yang telah melantik Sdr. Mohd Sany Hamzan, Timbalan Ketua Pemuda PAS Negeri Selangor sebagai AJK Tambahan BPPN Selangor yang baru. Sudah pastinya perlantikan ini menggambarkan keprihatinan dan kepekaan YB Pesuruhjaya PAS Negeri Selangor dengan perkembangan semasa anak muda/belia yang kini merupakan generasi utama yang akan mencorakkan kepimpinan negeri dan negara pada masa yang akan datang.


HASBULLAH MOHD RIDZWAN           
KETUA DEWAN PEMUDA PAS
NEGERI SELANGOR

21 Jun 2011

26 JUN 2011 : Ijtima' Tarbawi PAS Kawasan Kota Raja

Posted: 20 Jun 2011 10:21 PM PDT

PAS kawasan Kota Raja akan mengadakan program Ijtima' Tarbawi pada hujung minggu ini. Di fahamkan Ijtima' Tarbawi ini adalah merupakan persiapan dalaman bagi kesemua jentera PAS Kawasan baik dari peringkat kepimpinan Kawasan mahupun di peringkat cawangan bagi menghadapai PRU 13 yang bakal mendatang.

Sudah menjadi kelaziman bahawa PAS mendidik ahli-ahli nya menyertai pilihanraya bukan semata-mata untuk mencapai kemenangan tetapi matlamat yang paling utama ialah menentang kezaliman toghut yang berleluasa dengan menghalang sistem mungkar dari bermaharaja lela dengan menggantikan dengan sistem islam.

Justeru itu program ini dianggap amat penting bagi mempersiapkan jentera di semua peringkat. Ijtima' Tarbawi pada kali ini di fahamkan akan di hadiri oleh 2 orang panel iaitu Ust Dr Khairudin Razali - SU Dewan Ulamak PAS Pusat dan Tn Guru Zulkifli Ismail Ketua Dewan Ulamak PAS Melaka. Program anjuran Urusan Ulamak & Lajnah Tarbiah dan Kepimpinan PAS Kawasan Kota Raja.

Semoga dengan berlansungnya program ini akan memantapkan kekuatan seluruh ahli-ahli PAS di kawasan Kota Raja serta mampu untuk memberikan impak khususnya kekutatan dan kebergantungan dengan Allah swt.

Tiada ulasan:

Pengikut