Khamis, 9 Jun 2011

DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN KOTA RAJA

DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN KOTA RAJA


DELIGASI DEWAN PEMUDA PAS NEGERI SELANGOR KE IPK SELANGOR

Posted: 08 Jun 2011 10:11 PM PDT


8 Jun 2011. Shah Alam. Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor yang di wakili Timb Ketua Pemuda Sdr Sany Hamzan dan Exco nya telah melakukan kunjungan hormat ke ibu pejabat Polis kontijen Selangor yang baru Datuk Tun Hisan Tun Hamzah, Beliau yang menggantikan tempat Datuk Khalid Abu Bakar yang dinaikkan pangkat sebagai Timbalan Ketua Polis Negara.

Didalam sesi taklimat , pihaknya akan meneruskan visi Ketua Polis Negara yang menekankan konsep 4P - "Protective" (Melindungi), "Performance" (Prestasi), "Proactive" (Proaktif) dan "People Oriented" (Berorientasikan Masyarakat) dalam memberi khidmat terbaik kepada masyarakat. 

Beliau berkata, konsep itu perlu ditambah dengan 3P lain yang mempunyai elemen manusia yang penting iaitu "Personnel" (Anggota ataupun Pegawai polis), "Personal Interaction" (Interaksi personal) dan "Professionalism" (Profesionalisme). berkata beliau berazam untuk memperhebatkan lagi usaha meningkatkan kualiti perkhidmatan barisan hadapan pasukan itu kepada masyarakat. 

Tun Hisan berkata usaha untuk menilai semula kaedah atau cara sesuatu tugas polis dijalankan akan dijadikan keutamaan beliau semasa memegang jawatan itu.

Beliau berkata, Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) bagi mengurangkan jenayah tahun ini menunjukkan kejayaan memberangsangkan apabila menyaksikan penurunan indeks jenayah dan jenayah jalanan masing-masing sebanyak 11 dan 26 peratus di Selangor. 

"Kejayaan itu adalah sebahagian daripada usaha polis Selangor mewujudkan balai polis komuniti di kawasan perumahan yang di kenali sebagai "OPS PAYUNG" dalam meningkatkan tahap keselamatan penduduk di kawasan itu,"

Didalam lawatan tersebut pihak DPPNS sempat juga bertanyakan beberapa isu berkaitan ceramah Pakatan Rakyat yang di ganggu gugat oleh pihak polis. Isu permit ceramah juga turut di persoalkan. Selain itu juga kes pemberian ic kepada warga asing juga di perbincangkan. 

Pihak beliau berjanji akan bekerjasama dengan semua pihak yang membatu menjaga keamanan. 

Setelah selesai sesi dialog, pihak DPPNS dibawa melawat ke bangunan baru IPK Selangor yang akan di rasmikan oleh DYMM Sultan Selangor dalam masa terdekat.  




Tiada ulasan:

Pengikut