Ahad, 23 Januari 2011

BLOG - BLOG PARTI UMNO

BLOG - BLOG PARTI UMNO


DunSemarang

Posted: 23 Jan 2011 01:32 AM PST

DunSemarang


Ke Mana undi MEREKA? kalau JUJUR buktikan..

Posted: 22 Jan 2011 10:08 PM PST



3 Peti Undi Majoriti Cina Dun Tenang Tolak BN Pada Pru-12
Peti2 undi penduduk majoriti Cina di Dun Tenang pernah menolak BN pada PRU12 yang lalu, di peti undi Bandar Labis Timor, Bandar Labis Tengah dan Labis, BN dacing umno apco KO di ketiga-tiga peti undi ini, hanya melayu2 yang makan rumput jah pangkah BN umno apco, melayu ada hati perut ka ?.(http://guanomanikurai.blogspot.com)
(Petikan ini di rujuk berdasarkan kenyataan blogger di atas).

Sekian lama UMNO Bahagian Ayer Hitam, AJK dan para SukrelawanNYA bersama YB DSBJ.. telah bertapak dan bertungkus dan lumus ber DESA di Felda Tenang, demi menyokong, membantu dan menyumbang semangat kental agar kemenangan di Pihak BN dan memastikan PENINGKATAN jumlah undi bertambah kepada UMNO dan BN.

Kini HARAPAN kami di akar umbi UMNO Ayer Hitam...adakah MCA di bawah Pimpinan Parlimen AYER Hitam...dapat menambah peratus UNDI CINA dalam piliharaya Dun Tenang..berdasarkan rekod di atas..atau sekadar bergantung harap kepada undi Melayu Felda dan Kampong sahaja. Kini kami ingin YB YB Dari MCA dan Parlimen Ayer Hitam sebagai jiran Parlimen Labis, membuktikan kepada kami bahawa peningkatan peratus undi Cina akan bertambah selapas piliharaya kecil Dun Tenang nanti. Bukan setakat manis di bibir sahaja dan memberi ruang dan peluang kepada DAP dan PKR bermaharaja LELA di Dun Tenang.

Penulis blogger di atas sering menghina dan memperlekeh UMNO....bukalah mata dan minda TUAN...rujuk jugalah yang lain lain dalam komponen BN..adakah WAJIB.. segala kesalahan dan kelemahan di pikulkan segalanya di PUNDAK kami MELAYU UMNO.
Jangan jadi murid Samy Vellu..kalau minang...kerana dia berwibawa..bila kalah...salah UMNO.

Kepada pengundi di Felda Tenang...dimana bertapaknya kem UMNO DUN Semarang dan UMNO bhg Ayer Hitam...Kami mengerti dan sedia maklum Tuan semua adalah bijak, mewah, senang, Tenang dan waras..walaupun ada segelintir yang jadi ANAK, membawa pembesar suara ke hulu ke hilir...namun itu semua sebagai rencah kehidupan insan yang belum mendapat hidayah.
Jangan fikirkan apa yang diperkatakan oleh pembangkang, fikirkan apa kerajaan Barisan Nasional telah memberi sumbangan kepada penduduk DUN Tenang.

Penjelasan Isu kematian Setiausaha UMNO Tenang oleh DSBJ

Posted: 22 Jan 2011 09:05 PM PST

YB Datuk Haji Samsulbari Bin Jamaali, menerangkan berlkaitan isu kematian S/U Umno Tenang, yang dewasa ini telah menjadi isu kononnya oleh pihak PAS dan bahan kempenya. Wahai saudara seIslamKu..ingatlah, jangan mencerca kaum seAgamamu..nanti yang lain akan menghina Mu. (Terima kasih Sumber berita dari Unit Media U dun Semarang)By M69.

Khairy Jamaluddin

Posted: 23 Jan 2011 01:20 AM PST

Khairy Jamaluddin


To debate or not to debate?

Posted: 21 Jan 2011 04:00 PM PST

That seems to be the question these days. First, Datuk Seri Anwar Ibrahim invited Prime Minister Datuk Seri Najib Razak for a debate, which he rightly turned down. Then I came into the picture offering myself to go up against the opposition leader, and then came the avalanche of challenges and counter-challenges from everyone. I would be surprised if at the end of it all there will be any debate on anything. But back to why there was talk of a debate in the first place. In an attempt to reverse their flagging political fortunes, the federal opposition have collectively agreed on some policies which they have presented to Malaysians as an Orange Book, or to give it its Malay name "Buku Jingga" (BJ).

umno bahagian cheras

Posted: 22 Jan 2011 01:13 PM PST

umno bahagian cheras


"Bersumpah al-quran jika tidak pernah terbabit aktivti liwat " - Syed Ali

Posted: 21 Jan 2011 11:58 PM PST

BAGI mengelak maruah dan harga dirinya terus tercemar, Datuk Seri Anwar Ibrahim dicabar supaya mengistiharkan punca sumber kewangan yang membiayai percutiannya ke luar neegri.

Menurut Ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Wira Syed Ali Alhabshee, Penasihat Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu hidup semakin mewah dan kerap kali ke luar negeri sejak disingkirkan daripada kabinet.

"Rakyat tertanya-tanya, darimana Anwar mendapat sumber kewangan sehingga lawatannya ke luar negeri mengalahkan menteri kabinet, apakah puncanya daripada talibarut asing terutama di Amerika Syarikat?" soal beliau.

Beliau juga hairan bagaimana ahli-ahli PKR tidak pernah terfikir bagaimana dan daripada mana Anwar memperolehi dana yang banyak untuk menggerakan parti itu.
"Ini bermakna kemungkinan ada kuasa asing yang menjadikan beliau sebagai umpan untuk menjahanamkan negara ini," tegasnya.

Sehubungan itu jelas beliau, jalan paling baik untuk Anwar ialah mengumumkan aset yang beliau miliki dan daripada sumber kewangan yang diperolehi beliau selama ini.

Jika Anwar gagal berbuat demikian, Syed Ali berkata memang jelas Ahli Permatang Pauh itu tidak ada harga diri.

Beliau juga sekali lagi mencabar Anwar supaya bersumpah laknat di masjid bersaksikan al-quraan bahawa dia tidak pernah terbabit dalam kegiatan liwat.

"Kalau beliau bersih dan tidak pernah melakukan seks songsang sepertimana yang diragui rakyat, maka saya cabar dia bersumpah menggunakan al-quran," tegasnya.

Beliau kesal kerana sekutu Anwar dalam Pakatan Rakyat (PR), iaitu PAS juga tidak berani untuk menyuruh beliau bersumpah.

"PAS kata berjuang berpedomankan al-quran, tetapi kenapa dalam kes liwat ini, tak ada seorang pun pemimpin parti itu termasuk Mursyidul Amnya, Datuk Nik Aziz Nik Mat yang berani menyuruh Anwar bersumpah dan bertaubat," katanya.

Beliau berkata, pemimpin PAS seringkali melaungkan slogan kebenaran berasaskan ajaran Islam tetapi dalam isu liwat Anwar mereka terus bersubahat.

Dalam hal ini tegas Syed Ali, Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd. Najib Tun Razak telah menunjukkan keberaniannya untuk membersihkan dirinya dengan bersumpah di masjid apabila dikaitkan dengan isu wanita Monggolia, Altantuya.

"Jika Najib berani bersumpah atas nama kebenaran, kenapa pula Anwar masih takut untuk bersumpah jika benar dirinya bersih dan tidak pernah terbabit dalam aktiviti liwat," tegasnya lagi.

Bagaimana jelas beliau, walaupun Najib telah bersumpah beberapa kali di masjid bahawa beliau tidak ada kaitan dalam kes Altantuya tetapi dirinya masih juga diserang dengan pelbagai fitnah jahat.

"Inilah sikap Anwar dan pengikutnya yang tidak mahu menerima kebenaran sebaliknya terus hidup dengan pembohongan demi pembohongan," tambahnya.




PUTERI UMNO BAHAGIAN CHERAS

Posted: 22 Jan 2011 11:36 AM PST

PUTERI UMNO BAHAGIAN CHERAS


PENAMAAN CALON DUN N05 TENANG

Posted: 22 Jan 2011 06:03 AM PST

Penamaan calon yang berakhir pada jam 11 pagi tadi, secara rasminya BN dan Pas bertanding secara satu lawan satu. Kempen Pilihanraya akan mula digerakkan secara agresif terutamanya oleh peraih undi yang kebanyakannya datang dari luar negeri Johor.
Dun Tenang merupakan gambaran paling ideal untuk menggambarkan komposisi pengundi di Semenanjung jika berlakunya Pilihanraya Umum. Kerana itu ramai beranggapan keputusan di DUN ini akan memberi reaksi segera terhadap penetapan tarikh PRU 13.

Dr Mohamad Khir Toyo

Posted: 22 Jan 2011 09:36 AM PST

Dr Mohamad Khir Toyo


Air Tenang Jangan Disangka Tiada Buaya

Posted: 22 Jan 2011 03:21 AM PST

Tiada ulasan:

Pengikut