Khamis, 9 Mei 2013

Barisan Nasional

Barisan Nasional


tun faisal dot com

Posted: 08 May 2013 01:40 PM PDT

tun faisal dot com


Siapa rasis? - BN permuafakatan sebenar, PR hanya `timebomb' #tolakPR

Posted: 07 May 2013 11:30 PM PDT


Nota: Seperti yang saya pernah sebutkan, Najib Razak dan Gagasan 1Malaysia - Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan serta agenda trasformasi yang datang bersamanya membuatkan Datuk Seri Najib Razak diyakini oleh majoriti rakyat Malaysia yang rasional merentasi kaum dan agama. Cuma ia akan mengambil sedikit masa untuk menyingkirkan prejudis perkauman dan keagamaan yang dimainkan sekian lama oleh pihak tertentu di dalam negara kita. Matlamat akhirnya mereka - KUASA. Kesan sampingan akibat permainan ini tidak dipedulikan sama sekali dan rakyat akan membayar harganya jika mereka berkuasa.

UMNO, BN bukan parti rasis. Ia mungkin berasaskan kaum, tetapi matlamat permuafakatan parti-parti yang bergabung di dalam BN adalah untuk `keamanan, kestabilan dan kemakmuran' rakyat negara ini merentasi kaum dan agama. Disebabkan itu, gagasan 1Malaysia - Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan bermatlamat untuk membawa seluruh rakyat Malaysia untuk berfikir dan bekerja sebagai satu pasukan, pasukan 1Malaysia dalam menghadapi cabaran masa depan; dan semua itu dilaksanakan dengan mendahulukan rakyat dan melalui pencapaian yang cemerlang dalam bidang masing-masing. Bagi menjayakan pasukan ini, selain budaya prestasi tinggi, setiap ahli dalam pasukan ini juga perlu mempunyai sifat toleransi dan sifat penerimaan yang tinggi terhadap kekuatan dan kekurangan setiap anggota dalam pasukan.

Disebabkan itu BN mengutamakan `vibes' positif dalam pendekatannya dan berusaha memanfaatkan agenda keamanan dan keharmonian di kalangan rakyat. Ini tercermin jelas dalam kempen `We want Peace' dan `My Beautiful Malaysia'. Sedangkan pembangkang berulang kali mewujudkan `vibes' negatif kerana mereka memanfaatkan kebencian dan emosi rakyat. Ini jelas dalam gerakan menyalahkan, membenci, membangkitkan perbezaan dan keresahan di kalangan rakyat melalui pelbagai bentuk provokasi, termasuk menggunakan kaedah Revolusi Tanpa Kekerasan yang bermatlamat untuk menggerakkan pergolakan.

Tsunami Orang Cina adalah istilah yang menggambarkan peralihan sokongan besar-besaran orang Cina daripada BN kepada PR. Antara puncanya adalah permainan politik kebencian, prejudis dan perbezaan yang ditanam puluhan tahun. Terkini, sentimen keagamaan turut dimainkan, selain permainan emosi kononnya pembangkang menjadi mangsa penipuan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan pilihan raya yang sehingga kini tidak dapat dibuktikan.

Biarpun Tsunami Orang Cina merupakan realiti, tetapi masih ada sejumlah rakyat Malaysia berketurunan Cina yang mempercayai Najib Razak lebih daripada Hadi Awang, Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang. Mereka juga yakin dengan keikhlasan Najib dan kesungguhan beliau melaksanakan agenda transformasi.

Oleh kerana BN bukan parti yang rasis. Ruang sentiasa diberi kepada parti komponen untuk mempunyai wakil yang cukup dalam pembentukan kerajaan, termasuklah dengan menempatkan mereka di kawasan majoriti Melayu berdasarkan prinsip permuafakatan.

Ruang dan sokongan terus diberikan kepada calon bukan Melayu yang bertanding di kawasan majoriti Melayu bagi membolehkan mereka mempunyai tempat di dalam kerajaan.  Sokongan terus diberi walaupun pembangkang sengaja meletakkan calon Melayu/Islam dan di kawasan tertentu memainkan retorik Melayu sepatutnya undi Melayu atau orang Islam sepatutnya undi orang Islam. 

Bukan satu yang aneh jika terdengar petugas-petugas mereka menyebut - "bila mengundi jangan lupa Islam ya" atau "buat apa bagi pada Cina, ini kawasan Melayu" ketika merayu undi di kawasan-kawasan ini. Ini sifat rasis dan prejudis agama yang dikipas oleh pembangkang di akar umbi, walaupun di luar mereka cuba menggambarkan seolah-olah mereka tidak bersikap rasis.

Hasil sokongan bukan perkauman ini, parti yang berasaskan kaum Cina, MCA dan yang berasaskan kaum India MIC boleh menang di kawasan-kawasan berikut.

1. PARLIMEN Simpang Renggam - Suhaizan (PAS) kalah vs Liang Teck Meng (BN)
2. PARLIMEN Tanjung Piai - Dr Mahzir (DAP) Kalah vs Wee Jack (BN)
3. PARLIMEN Batu Sapi - Hamzah (PAS ) Kalah vs Tsen Tsau (BN)
4. DUN Gurun - Salma Ismail (PKR) Kalah vs. Dr Leong (BN)
5. DUN Cheka - Cikgu Abas (PKR) kalah vs Dato Fong (BN)
6. DUN Gambir - Dato Mahfoz Mohd (PAS) kalah vs M. Aso (BN)
7. DUN Pemanis - Cikgu Normala (PAS) Kalah vs Lau Chin (BN) 
8. DUN Kahang - Hamdan (PKR) kalah vs R. Vidyanathan (BN)
9. DUN Pulai Sebatang - Ungku Mohd Nor kalah vs Dato Tee Seiw (BN)
10. DUN Tg Aru - Hamid Ismail (PAS) kalah vs Yong Oui (BN)
11. DUN Merotai - Ahmad Dullah (PAS) kalah vs. Pang Yuk Ming (BN)

Sedangkan DAP sehingga kini terus bergantung harap kepada undi di kawasan majoriti orang Cina seperti Gelang Patah, Seputeh dan Bukit Bintang. DAP akan kalah walaupun cuba menggunakan orang Melayu di kawasan majoriti Melayu kerana majoriti orang Melayu menolak retorik cauvinisme DAP.

Siapa sebenarnya rasis dan cauvinis? 

Politik muafakat yang sebenar adalah di dalam BN. Adakah kerjasama dalam PR tulen? Telahan saya PKR + DAP + Pas = timebomb. 

Di bawah adalah tulisan blogger Just Read untuk renungan kita semua..

We need MCA

Barisan Nasional must remain intact. The new Cabinet under PM Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak will see a composition of Umno, MCA, MIC, Gerakan and all parties, including from Sabah and Sarawak.

No discount, not haggling... and no blame game!

Malaysians would still want to see that same and old Cabinet structure that had led the nation to what it is today. Umno alone cannot rule the country.

MCA 'poor showing' in the 12th and 13th general election is not for the party to ponder alone. Barisan Nasional is responsible in mending it within the scope of cooperation that has been established since before and after Independence.

The decision by MCA president Datuk Seri Dr Chua Soi Lek not to defend his post in the party election later this year is his personal decision but MCA has to stay put with BN, just like other component parties.

Umno Youth chief Khairy Jamaluddin Abu Bakar has urged the MCA to reconsider the decision to withdraw its participation in the government following the party's disastrous performance in the general election.

The Rembau MP also cautioned certain voices within the party to stop echoing calls for BN to form a government without representatives from the community since the voters have ceased supporting the party.

He said Prime Minister Najib Abdul Razak should also persuade them to remain in the government administration as part of his reconciliation plan to nurse the wound caused by the voters' decision to shun the party.

MCA has to remain relevant. In the next general election, four or five years from now, BN will need all the strength and push to retain power and MCA must be there to take on the opposition onslaught together.

I don't care what other journalists, bloggers and Malaysians think about it but the country must be managed by the moderates in Umno, MCA, MIC and others if stability and progress are to be fully-attained.

Veteran journo Azman Ujang wrote in The Sun Daily:

The question now is, should Najib be bound by this MCA's internal electoral strategy that had gone awry when he assembles his new cabinet, expected over the next few days?

What kind of a cabinet is it if it does not have a minister from MCA for the first time ever, and a 1Malaysia Cabinet at that? All the six Chinese candidates who contested under the Sarawak United Peoples Party (SUPP) ticket, the other Chinese-based party in BN, also lost to their DAP opponents.

The cabinet would also be quite un-Malaysian without a Chinese minister. Now the MCA is still left with seven winning MPs, including incumbent Health Minister Datuk Seri Liow Tiong Lai and Deputy Education Minister Datuk Dr Wee Ka Siong, among others, who could fill up the MCA's usual quota of four ministers.

I can't agree more, bro Azman. It will be an 'un-Malaysian' Cabinet with only one Chinese minister from MCA and another from MIC. It will also not reflect the true spirit of BN composition.

To Dr Chua and members of MCA, the result of the 13th GE is for the entire BN to accept as a team, and not for any individual party to blame. We win some, we lose some but such a cooperation must go on as agreed upon by the founding fathers of Merdeka.



[Video] Penyokong PR tunjuk perangai komunis tahan pengundi yang nampak macam Bangla #tolakPR

Posted: 07 May 2013 09:53 PM PDT


Ikut suka-suka saja mereka ni. Siapa yang beri mereka kuasa untuk tahan orang, minta IC dan belasah orang. Tapi itu lah penyokong PR yang suka bertindak di luar batasan dan mengatasi undang-undang. Memang cara pembangkang untuk wujudkan prejudis dan selepas itu membiarkan penyokong mereka bertindak sesuka hati. Ini berlaku selepas Amanat Hadi, yang mencetuskan peristiwa Sauk dan kekacauan akibat himpunan Bersih. Lebih mereka suka adalah apabila ada reaksi balas daripada pihak pro-kerajaan sehingga menyebabkan kecederaan dan kemusnahan harta benda. Ini akan jadi modal menunjukkan bahawa kerajaan tidak mampu mengawal keadaan dan bila pelabur hilang keyakinan tentang kestabilan negara, mereka juga yang menangguk di air kerus apabila tiada pertumbuhan ekonomi dan tiada pekerjaan baru diwujudkan. Sehingga bila rakyat Malaysia hendak membenarkan pemimpin pembangkang yang memanipulasikan emosi rakyat dan suka mencetuskan huru hara di dalam negara demi untuk berkuasa terus memanipulasikan mereka. Bagi mereka yang seusia dengan saya, kita pernah mengalami keamanan dan keharmonian sebelum tahun 1998, sepanjang tahun 80-an dan 90-an. Sama-samalah kita tolak pemimpin yang sering mencetuskan kekacauan kerana sejak tahun 1998 sehinggalah hari ini, pemimpin-pemmpin ini jugalah yang merencana kekacauan demi kekacauan kerana gila kuasa.

Duke of UMNO

Posted: 08 May 2013 01:37 PM PDT

Duke of UMNO


TERKINI..!!! GAMBAR KEADAAN TERKINI USTAZIZAN..!!!

Posted: 07 May 2013 09:59 PM PDT

Gambar di atas adalah keadaan terkini suasana ni Hospital Besar Pulau Pinang di mana keadaan Ustaz Azizan dilaporkan kembali stabil..

Jadi stop buat cerita-cerita mengarut.. Boleh?

Bukan apa.. Aku tak suka nanti media sosial ni di cop sebagai tukang fitnah pulak... adehhh..

TERKINI..!!! TOLONG LAA.. USTAZ BELUM MENINGGAL LA WEIII...!!!

Posted: 07 May 2013 09:21 PM PDT

Weeiiii..!!! Udah-udah laaaa... Ustaz Azizan belum meninggal la weiii..! Macam-macam cerita aku dengar ni.. Kat Facebook dah kecoh macam-macam...

Ada yang kata orang Sg Limau dah siap sedia nak terima jenazah laaa.. Ada yang kata "tengah on the way nak ke hospital uruskan jenazah" laaa.. Radio dah umum Ustaz Azizan meninggal laa.. Macam-macam la korang ni...




Call pun masuk bertalu-talu.. Kejap je handphone aku nak kong... Adehhhh...

Belum. Aku ulang, BELUM! Ustaz Azizan belum meninggal. Tapi masih koma di salah sebuah hospital di Penang setelah dipindahkan dari Kedah Medical Centre...

Tolong laaa.. Jangan sebarkan cerita tak betul. Kalau nak glemer cepat pun kat Facebook, tak payah la nak sebarkan cerita yang belum confirm betul... Please.. Aku mintak tolong nihhh...

Kalau ada apa-apa maklumat nanti aku inform la kat blog... Dalam masa itu jangan dok buat cerita yang bukan-bukan... Takde keje lain ke bebbb?

TERKINI..!!! USTAZ AZIZAN MASIH HIDUP..!!!

Posted: 07 May 2013 08:46 PM PDT

Sapa kata Ustaz dah meninggal? Puak PAS? Atau depa memang suka kalau Ustaz Azizan meninggal? Ustaz belum meninggal pun puak blogger depa dok kutuk diaaa.. Kan?

Berikut adalah keadaan terkini dari sumber yang paling reliable (anak menakan Ustaz) yang aku terima menerusi sms..

"No he is not clinically dead. Just on life support n they r trying to stabilize his heart by reducing the high pottasium content in his body n also antibiotics to fight d infection to his lungs"

So.. Jangan nak memandai kata Ustaz Azizan dah meninggal. Jangan memain bebbbb.. Dapatkan dari sumber yang betul-betul tepat.. Baru sebarkan..

Berita lanjut menyusul kemudiaan..

TERKINI..!!! USTAZ AZIZAN BELUM MENINGGAL DUNIA..!!!

Posted: 07 May 2013 08:37 PM PDT

Aku dapat berita kat Facebook yang mengatakan Ustaz Azizan Razak meninggal dunia pagi tadi.

Tapi aku nak kasi tau la.. Tolong jangan buat cerita palsu pasal orang mati ni.. Ustaz Azizan belum meninggal dunia..!!!

Tolong la jangan sebar atau dengar cerita yang tak sahih kat Facebook tu.. Confirm dulu dengan sumber yang disahkan, baru la cerita..

Sekarang ni Ustaz dilaporkan masih di Hospital Besar Pulau Pinang.. Berita lanjut akan dilaporkan kemudian.. Tengkiu!

Other Perspektif

Posted: 08 May 2013 01:28 PM PDT

Other Perspektif


Analisis Politik - PRU-13 : Perlis DUN & PARLIMEN. (Post PRU-13)

Posted: 08 May 2013 03:00 AM PDT

Menilai Kerusi Parlimen & DUN Gelang Patah <-- Post yg ditunda (ditulis sebaik selepas penamaan calon)

Posted: 07 May 2013 05:16 PM PDT

JEBAT BERKOKOK

Posted: 08 May 2013 01:23 PM PDT

JEBAT BERKOKOK


Siapakah lelaki ini? Siapa kenal tolong jelaskan!!

Posted: 08 May 2013 07:13 AM PDT

b_p25Harmandar

Secara jujurnya Jebat katakan yang Jebat tidak kenal siapa lelaki di dalam gambar ini. Beliau bukanlah nama besar di dalam arena politik tanahair.

Tetapi setelah membaca sebuah blog yang mendakwa lelaki ini sebagai perancang kepada perjalanan politik DAPigs, Jebat tertarik untuk mengetahui kebolehan lelaki ini kerana jika benarlah beliau bertindak sebagai perancang kepada percaturan propaganda politik DAPigs tentulah boss boss di dalam DAPigs mengakui akan kehebatan lelaki ini kerana jelas DAPigs telah berjaya menarik sokongan besar pengundi Cina untuk memangkah roket.

Soalnya adakah lelaki ini merencana propaganda politik dengan cara yang benar-benar sahih dan beretika atau sekadar menabur fitnah? 

'He should be investigated by the MACC and police for all the hate SMS messages that's going around. Is he responsible for the picture showing a mock altar of the PM with joss sticks?  He should be checked.'

Kenyataan di atas Jebat cedok daripada blog Stop The Lies yang jelas menggambarkan bahawa sesungguhnya tindakan tegas harus di ambil terhadap lelaki ini jika benarlah dakwaan blogger Stop The Lies.

Untuk cerita selanjutnya berkenaan lelaki ini BACA DI SINI

Cucu Tok Selampit

Posted: 08 May 2013 01:09 PM PDT

Cucu Tok Selampit


Mari Lihat Video Munafik DAP Yang Kononnya Memperjuangkan Islam - @imfawziaariff Juga Panggil @PDRMsia Anjing!!!

Posted: 08 May 2013 01:00 AM PDT


Lihatlah video di atas. Bagaimana mudahnya pelakon DAP berlakon dengan baik untuk menipu orang-orang Melayu Islam. Lihat pelakon di atas. Namanya Fawzia Ariff. Fawzia ini adalah anak kepada Allahyarham Munshi Ariff yang dikatakan terlibat di dalam kes Bank Bumiputera Malaysia Berhad suatu ketika dulu. Nama ibunya Dato Zubaidah Ariff. Keluarga mereka dikatakan mendapat kekayaan ketika berada di dalam UMNO.

Semasa berlakon dalam promo DAP di atas, beliau bertudung litup sehingga menutup dagu. Teramat alimnya. Nak lihat rupa sebenar agen DAP ini, lihatlah dua gambar di bawah. Rambut berwarna-warni. Jangan tertipu dengan mainan agen DAP ini. Gambar kedua dari bawah adalah sewaktu PRU13 yang lepas dan bukannya gambar lama. Beliau bergambar bersama Nurul Izzah sewaktu kempen di Bangsar. Rupa sudah seperti nyonya tua.

Nampak tak bagaimana DAP menipu Melayu. Nampak tak? Ingin mengenal lebih lanjut agen DAP ini, ikuti laman sosial Twitter beliau di @imfawziaariff. Dalam Twitter beliau juga, beliau memanggil Polis sebagai ANJING!!! Lihat "printscreen" di bawah.




Buat Menteri Pelajaran Yang Baru - Renungkanlah Keluhan Warga Pendidik

Posted: 07 May 2013 11:00 PM PDT

CTS telah menerima e-mail di bawah, rasanya dari warga pendidik. Sebelum CTS siarkan posting ini CTS telah mendapat pengesahan daripada beberapa rakan CTS yang bekerja sebagai guru. CTS harapkan Menteri Pelajaran baru yang bakal mengangkat sumpah dalam masa terdekat dapat melihat permasalahan di bawah dan mendengar keluhan dari warga pendidik anak bangsa. Bersemperna Hari Guru yang akan tiba 16 Mei ini, apa kata kita renung keluhan warga pendidik. Rakyat Didahulukan, Warga Pendidik Diutamakan.
Datuk saya bekas Pegawai di PPD. Nenek saya pula bekas guru besar. Begitu juga bapa saya, bekas guru besar. Ibu saya bekas guru. Adik saya serta adik ipar saya juga guru dan masih lagi sedang berkhidmat. Saya sendiri berkhidmat dengan sebuah IPTS yang menyediakan kursus-kursus serta program-program Ijazah dan Diploma untuk guru-guru. Maka saya banyak sekali berinteraksi dengan ramai guru-guru di seluruh tanah air kita ini.
Semakin lama, semakin saya merasa musykil melihat evolusi profesion guru ini. Mana tak musykil. Semakin lama, guru-guru di tanah air kita ni semakin dibebani dengan tugas-tugas lain selain daripada tugas utama mereka yakni mengajar dan mendidik pelajar-pelajar. Dan menjelang sekarang ini, saya merasakan hal ini sudah sampai di tahap mengarut. Ya, tahap mengarut dan tidak masuk akal. Berikut ialah tugas-tugas guru masakini:
Guru-guru perlu menghadap komputer berjam-jam lamanya untuk memasukkan pelbagai jenis data dalam pelbagai jenis perisian komputer seperti SAPS, SMM, APDM, SSDM, SSDM-A, SPPPBS, NILAM, ESPLG, e-Dat, e-Operasi, Hrmis, e-Perolehan, dan lain-lain lagi. Memasukkan segala maklumat pelajar juga di bawah tanggungjawab guru-guru. Malahan guru-guru juga telah menjadi pegawai kesihatan di sekolah. Guru-guru jugalah yang menimbang berat pelajar dan mengira BMI untuk setiap pelajar, menganalisis dan merekodkannya pada setiap bulan.
Dengan adanya sistem PBS (Pentaksiran Berasaskan Sekolah) pula, beban tugas guru semakin bertambah. Kekurangan masa dan kelemahan sistem yang disediakan termasuklah masalah akses sistem PBS. Kerja-kerja PBS seperti membina instrument sendiri, meriso kertas, menanda, menyemak, menyusun dan memasukkan data ke dalam sistem di mana melibatkan 160 orang pelajar bagi setiap 216 soalan. Masalah paling besar ialah semasa ingin memasukkan 160 band pelajar ke dalam sistem. (160 X 216 = 34,560 data). Selepas dimasukkan dalam sistem, guru-guru terpaksa menggeledah fail untuk memasukkan latihan untuk semua pelajar. Jadi bayangkan berapa banyak data dan masa harus diambil untuk menyiapkannya?
Sistem sedia ada pula tidak mesra pengguna dan kerapkali menghadapi 'internal error'. Tak cukup dengan ini semua, guru2 juga perlu membuat pelbagai kerja2 perkeranian, kerja pemfailan, pengisian pelbagai jenis data, penandaan, pengisisan data dan penyusunan beratus latihan PBS, majlis dan aktiviti rasmi sekolah, kursus, mesyuarat, penandaan buku latihan, kelas tambahan dan bermacam bagai lagi. Di sekolah juga guru-guru berhempas pulas menyiapkan kerja-kerja ko-kurikulum, mengisi data, terlibat dalam AJK kecil untuk pelbagai jenis program, menjalankan kelas tambahan dan lain-lain lagi, di rumah juga kerja terpaksa disambung sampai ke pagi.
Ada nak tambah lagi? Ya, memang ada banyak lagi tugas-tugas yang saya tak larat nak masukkan di sini. Sehinggakan kalangan guru merasakan dengan pelbagai tugasan ini, bilakah masanya untuk guru-guru ini nak membuat persediaan untuk masuk mengajar dan menjadi pendidik yang efektif? Bukankah ini yang sepatutnya menjadi fokus utama para guru? Seelok-eloknya janganlah dibebankan guru-guru dengan tugas yang tiada kaitan dengan profesion perguruan. Yang mana tiada kaitan dengan guru-guru jangan ditugaskan kepada guru. Betulkah begini?
Kenalan-kenalan guru dari negara-negara maju seperti Singapora, Korea Selatan, Jepun, Jerman dan juga USA sendiri "tabik hormat" dengan kalangan guru-guru Malaysia melihatkan beban tugas yang ditanggung mereka. Segala tugas diletakkan di atas bahu seorang insan yang menggalas profesion guru di Malaysia. Tugas guru adalah mengajar dan mendidik anak-anak bangsa kita, bukannya banyak dihabiskan masa untuk menaip. Kerja-kerja menaip seeloknya diserahkan kepada kerani. Ataupun, kerajaan perlu mengambil lebih ramai kakitangan sokongan termasuklah mengambil kalangan graduan berjumlah berpuluh ribu yang masih menganggur di luar sana menggalas tugas sebagai pembantu guru. 
Hakikatnya, saya percaya semua orang lebih gemar jika guru-guru yang diambil untuk mendidik anak-anak bangsa kita adalah dinilai berdasarkan kebolehan mengajar, kreativiti, keinginan semula jadi ingin mengajar dan bukanlah meletakkan profesion guru sebagai pilihan kedua selepas masih tidak mendapat kerja melalui jurusan yang diambil. Ini baru cerita guru-guru di sekolah-sekolah seluruh tanah air kita. Bagaimana pula dengan pensyarah-pensyarah kolej serta universiti? Saya percaya, kisah yang lebih kurang sama juga dapat didengari?
Soalan cepumas: Apakah maknanya semua ini? Adakah hal ini disengajakan supaya mutu pendidikan kita kekal terkebelakang berbanding dengan negara-negara penjajah atau bekas penjajah kita? Adakah ini sengaja dibiarkan supaya sistem pendidikan kita terus-terusan menghasilkan pengikut-pengikut setia berbanding menghasilkan pemimpin-pemimpin? Semoga boleh direnung-renungkan.

Bukti Petugas DAP Menangkap Bangla Semasa PRU13 - Semua Ini Agenda BN!

Posted: 07 May 2013 09:00 PM PDT


Video ini terjadi di pusat mengundi Sekolah Kebangsaan Bukit Rimau, Shah Alam, Selangor semasa proses pengundian 05 May yang lepas. Seorang Rakyat Malaysia yang dituduh oleh pihak pihak tidak bertanggungjawab, dipercayai wakil petugas pemantau dari DAP mengatakan bahawa Rakyat Malaysia ini adalah warga Bangladesh dan dituduh bahawa ini semua agenda Barisan Nasional. 

Sendiri buat sendiri tanggung. Cukupkah peghinaan yang dibuat ke atas Rakyat Malaysia ini hanya melalui permohonan maaf? Video ini dirakam dengan menggunkan telefon Blackberry Curve oleh saksi kejadian yang berada di situ dan telah dimuatnaikkan ke laman Youtube, di sini.

Kempen Boikot Barangan FELDA - Ini Bukan Rasis Ke?

Posted: 07 May 2013 06:00 PM PDT


Lihat berapa ramai yang "Like" apabila kempen ini diusahakan di laman sosial Facebook. Lihat berapa ramai pula yang "Share" kempen ini. Baca betul-betul tujuan kempen di atas - "Lets boycott FELDA. This is UMNO's biggest warchest. Let do it. FELDA's money is feeding UMNO for the next election campaign." Ini bukan rasis ka? Kempen suruh boikot minyak masak milik usahawan Melayu. Sebelum ini kaum yang sama membuat kempen boikot Roti Gardenia yang dipunyai oleh usahawan Melayu, TS Mokhtar Al Bukhary.

Kita tahu kaum mana di belakang kempen ini. CTS tak boleh sebut nama kaum ini. Kalau orang Melayu sebut akan dipanggil rasis. Bukankah warga FELDA itu majoritinya berbangsa Melayu? Kalau hendak boikot minyak masak keluaran FELDA sudah tentu usahawan Melayu akan terjejas! Kita tahu mereka sudah kuasai ekonomi. Tapi, bukankah kuasa membeli terletak di tangan kita? Kenapa kita perlu membeli di kedai-kedai mereka?

PEJUANG BANGSA

Posted: 08 May 2013 11:13 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Khalid diugut Azmin & Mak Lampir supaya lepaskan jawatan MB Selangor ??

Posted: 08 May 2013 11:00 AM PDT




Pengerusi PKR Selangor, Azmin Ali dan timbalannya, Zuraida Kamaruddin akan melepaskan jawatan masing-masing jika Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dilantik semula sebagai Menteri Besar Selangor.
Menurut sumber PKR, Azmin memberi kata dua itu dalam mesyuarat bersama Ketua Umum parti, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini setelah Anwar melahirkan kecenderungan melantik semula Khalid mengisi jawatan berkenaan.
"Jika ini berlaku (Khalid dipilih), Azmin sedia meletakkan jawatannya sebagai pengerusi dan akan diikuti timbalannya Zuraida yang juga Ketua Wanita PKR pusat," kata sumber itu.
Difahamkan, Anwar sebelum ini merancang meletakkan Azmin menggantikan Khalid selepas didesak penyokong akar umbi sebelum PRU 13 tetapi mengubah fikiran selepas Ahad lalu.
Khalid yang menerajui pentadbiran Selangor sejak 2008 mengecewakan rakyat Selangor kerana mungkir melaksanakan manifesto PRU12 membabitkan ibu tunggal, suri rumah dan warga emas yang bangkit memfailkan saman terhadap Khalid dan kerajaan negeri.
Sumber itu berkata, Khalid mendesak Anwar agar beliau dilantik semula sebagai menteri besar dan dipercayai mendapat sokongan PAS dan DAP Selangor.
Pakatan Rakyat mengekalkan Selangor walaupun pencapaian PKR sendiri merosot apabila hanya memenangi 14 kerusi DUN berbanding 15 masing-masing oleh PAS dan DAP.
Difahamkan, PAS dan PKR sudah mengemukakan senarai nama mereka yang difikirkan layak untuk menjawat jawatan menteri besar. Antaranya Azmin Ali dan Khalid Ibrahim dari PKR serta Dr Abdul Rani Othman dan Saari Sungib dari PAS.
Pemilihan bagaimanapun akan ditetapkan oleh pucuk pimpinan pakatan pembangkang. - ANTARA POS-

HOT ! KARIKATUR RASIS & MENGHINA NAJIB DI AKHBAR CINA TERSEBAR !

Posted: 08 May 2013 09:28 AM PDT





Bila Najib pertahan kelmarin akhbar  Utusan yang letak tajuk " Apa lagi yang Cina mahu " dan beliau menghentam balik akhbar Cina yang lagi teruk memainkan sentimen kebencian ternyata benar.

Anda lihat lah sendiri karikatur  pada 3 Mei iaitu 2 hari sebelum pengundian di mana  akhbar ini telah  menggambarkan kaum Cina kini  menjadi KING  dan pemimpin Melayu seperti Najib hanya jadi  pengemis undi mereka.


Memang  biadap sekali akhbar Sin Chew yang menyiarkan karikatur berbaur perkauman ketika kempen PRU13.

Jadi  di sini  tak mustahil lah bangsa mata sepet terpengaruh sakan hingga jadi gila  untuk menjatuhkan BN disebabkan hasutan2 sebegini.


Itu baru karikatur , belum lagi artikel menghasut.

Harap Polis bertindak adil dan jangan hanya menangkap bangsa sendiri kerana marah tindakan biadap puak2 rasis ini .

Apa petanda bila Najib pertahan UTUSAN dan balun akhbar Cina ??

Posted: 08 May 2013 12:51 AM PDT





Semua orang tahu bagaimana adanya akhbar-akhbar Cina di negara ini cukup galak main sentimen perkauman dan sebagainya.
Rungutan ini sudah lama kedengaran.

Kalau awak berani buat terang-terang janganlah nak marah kalau orang lain juga sentuh hak orang Melayu dan tuduh rasis pula segala macam.

Selasa kalangan pemimpin pembangkang cuba buat riuh pasal laporan akhbar Utusan Malaysia yang membawa tajuk APA LAGI CINA MAHU ?

Sebenarnya kalau fikir tajuk dan laporan Utusan itu banding dengan laporan dan rencana di akhbar-akhbar Cina kebelakangan ini boleh kata 'habuk pun taraklah'.

Tengahari Selasa semasa sidang akhbar selepas adakan pertemuan semua Ahli Parlimen BN di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) Datuk Seri Najib telah adakan sidang akhbar.

pm-pwtc1xx

Kalau nak tahu...Perdana Menteri secara terbuka pertahankan Utusan.

Ini bila seorang wartawan akhbar Cina jolok soalan apa pasal Utusan buat cerita APA LAGI CINA MAHU?.

Najib selamba jawab, " kenapa nak salahkan Utusan? Howa about the Chinese papers? Is it fair?"

Perdana Menteri dipercayai jelas meurjuk kepada laporan akhbar-akhbar Cina yang membawa sentimen perkauman selama ini.

pm-pwtc2x

Ditanya pula oleh seorang waratwan lain apa pendekatan kerajaan nak guna untuk dapatkan balik sokongan kaum Cina,Najib kata," kita kena turun terangkan...media kena tolonglah'.

Kepada soalan mengenai tsuami orang Cina pada PRU13 yang tidak memihak pada BN,Perdana Menteri  kata, " kita harus sedar pembangkang khususnya DAP beri gambaran kepada masyarakat Cina kalau undi pembangkang mereka boleh ubah kerajaan.

"Realitinya tak boleh dilakukan kerana kaum bumiputra,orang asli,Iban dan India semua sokong kerajaan.Walaupun Cina sokong pembangkang tak bermakna BN boleh tumbang.Kita tak boleh tukar kerajaan tanpa kebenaran mereka ( orang Melayu,asli,Iban dan India)'

"Ini satu penipuan besar kepada masyarakat Cina.Jika mereka benar-benar yakin undi mereka boleh ubah kerajaan,itu tidak benar.Serupa macam janji 16 September ( janji Anwar dapat 30 MP BN sokong dia masa PRU2008)."

pm-pwtc4xx


Mengenai tindak tanduk Datuk Seri Anwar Ibrahim pertikai keputuan PRU13,Perdana Menteri pelik bagaimana Ketua Menteri Pulau Pinang dan Kelantan sudah angkat sumpah tetapi diperingkat nasional nak pertikai keputusan.

"Yang pelik dia sudah angkat sumpah di Penang dan Kelantan.Kenapa peringkat nasional tak terima.Kalau tak terima jangan terima semua,"katanya.

"Ini sistem kita.Kita kena terima keputusan dengan adil,"katanya lagi.

Diminta mengulas rancangan Anwar nak buat perhimpunan gesa rakyat tolak keputusan PRU13 di Stadium Kelana Jaya esok Rabu,beliau berkata," kalau tak puashati tunjuk bukti.Dont be selective.Boleh terima peringkat negeri dan tidak di pusat.


Najib juga menilai dakwaan pembangkang berlaku penipuan masa PRU13 tidak lojik.
"Storyline tu tidak betul.Banyak yang tokok tambah kononnya kita bawa masuk orang Bangla mengundi.Pertama tidak ada bukti samasekali.

Kedua kalau ikut lojik mana boleh bawa 40,000 pekerja Bangla naik Boeing 747.Sebuah Boeing 747 hanya boleh bawa 400 orang.Ini bermakna kena guna 100 buah Jumbo.Ada sesiapa lihat 100 buah Jumbo mendapat di Malaysia.

"Sampai sekarang tak ada bukti sama sekalidan tak lojik.Ini satu penipuan besar,"katanya

HOT ! Ostaz Zizan dimasukkan ke hospital !!

Posted: 07 May 2013 09:09 PM PDT









Bekas Setiausaha Politik Azizan, Muhammad Sanusi Md Nor menafikan desas-desus mengatakan ketidakhadiran Azizan ke Majlis Angkat Sumpah Menteri Besar baharu kelmarin disebabkan keuzuran Adun Sungai Limau itu termasuk serangan jantung.

Bagaimanapun, beliau sebaliknya menjelaskan bahawa Azizan tidak dapat hadir kerana menjalani rawatan kaki akibat jangkitan kuman di KMC.

"Azizan dimasukkan ke KMC sehari untuk jalani rawatan jangkitan kuman pada kaki, bukan masalah lain termasuk serangan jantung.

"Beliau kini dipindahkan ke Hospital Pulau Pinang untuk rawatan lanjut dan dalam keadaan stabil," katanya.

Menurutnya, Azizan dimasukkan ke wad KMC pagi kelmarin menyebabkan beliau tidak dapat hadir ke Istana Anak Bukit, walaupun pada awalnya berhasrat untuk hadir.



Komen GPB

GPB doakan Ustaz Zizan cepat sembuh ...baru saja habis PRU  tak kan nak diadakan lagi PRK..

IPOHMALAY

Posted: 08 May 2013 09:13 AM PDT

IPOHMALAY


HOT! Azmin Ali Sindir Anwar Ibrahim!

Posted: 08 May 2013 08:16 AM PDT


Nampaknya di sebalik rapsodi pemimpinnya memperlembukan para penyokong mereka ke Stadium Kelana Jaya, Azmin Ali dilihat semakin matang dalam menerima keputusan pilihanraya.

Apakah maknanya semua ini? Adakah dia sebagai pemimpin pembangkang yang tidak terlibat dalam insiden Lahad Datu ini telah membayangkan bahawa dia bakal ditakdirkan menjadi pemimpin PKR dengan dimensi baru? 

Ini kerana tiga pemimpin pembangkang dikatakan bakal didakwa dalam masa terdekat kerana terbabit dengan insiden Lahad Datu yang mungkin sekali termasuklah si Anwar.

Atau sahaja dia membayangkan kejelakan terpendam dalam dirinya terhadap Anwar Ibrahim seperti puluhan  pelopor parti tersebut sebelum ini yang meninggalkan Anwar?

Segalanya hanya diketahui oleh empunya badan.



Geng DAP Kena Maki Di Pusat Mengundi

Posted: 08 May 2013 07:28 AM PDT

Akibat sembarangan menahan orang kerana mengesyakki mereka adalah pengundi Bangla, beberapa kutu  DAP terkedu dimarahi oleh seorang pengundi Melayu yang mereka tahan.


Untuk makluman pembaca, dua hari sebelum pilihanraya, satu petisyen di CAUSES.com telah dibuat yang mendesak Kerajaan Bangladesh tidak terlibat dalam membiarkan warganya di negara ini menjadi pengundi haram. 

Tidak syak lagi, pada hari pilihanraya, kumpulan haram jadah ini telah melakukan provokasi ke atas rakyat negara ini dengan menuduh terdapat pengundi Bangla dalam PRU13.

Bukan itu sahaja, mereka seterusnya memfitnah lagi kononnya kerajaan BN ditegakkan oleh pengundi Bangla sehingga menggelarkan Malaysia sebagai Banglasia.



Siapa yang akan menentang orang jenis ini? Siapa yang nak menangkap pencelakan negara ini? Polis? Polis hanya sibuk menangkap orang Melayu yang pernah membela mereka, membela agama, bangsa dan negara sahaja buat masa ini.

Boo..

Sekitar Stadium Kelana Jaya Malam Ini

Posted: 08 May 2013 06:41 AM PDT



Jika mereka memenuhkan Stadium Kelana Jaya dengan 200,000 orang 'goyyim' sekalipun, mereka masih kekurangan jutaan lagi pengundi mereka di negeri Selangor di sana.

Hambatan herd of lambs ke Stadium Kelana Jaya ini kononnya memanifestasikan suara rakyat. Mereka tidak cukup dengan suara mereka dilakar pada kertas undi empat hari lalu.

Ketidak cukupan ini samalah sahaja dengan nilai rendah pemikiran mereka - diperalat untuk kuasa sang ketua - yang telah berhutang jutaan ringgit dengan agen-agen Barat, namun tidak dapat memperoleh mandat secukupnya untuk memerintah negara lalu melangsaikan hutang ratusan juta yang telah diguna untuk pilihanraya.

Kasihanilah mereka.


Ulasan Jujur Seorang Warganegara Berketurunan Cina Dari Ipoh

Posted: 08 May 2013 05:44 AM PDT


Aku rasa hanya aku sorang je cina yg baca blog nih. So, aku ingin sound sikit betapa marah aku skrg.

Keluarga aku x suka kt DAP, atas sebab2 yg mmg obvious. Jadi mmg x pelik kalo aku and family tak undi DAP. Fuh, korang xkan percaya apa kritikan yg kita dpt. Cina palsu, penjual bangsa, racist, dan lain2 hasutan. Tiba2 byk cina yg benci kat kita.

Kakak aku hantar anak dia belajar kat sk cator avenue pon dpt kritikan teruk, maklumlah, sekolah kebangsaan. Tapi bila kita beri pendapat kenapa sekolah cina x bagus, kena tembak habis-habisan. Aku sekeluarga x reti baca cina, so itulah point diorg utk kritik kt kita kuat2. Hello? Aku x rasa aku perlu tau baca cina utk tinggal kt bumi malaysia. At least aku reti cakap dn baca melayu.

We grew up with malays. So kita tahu generally org2 melayu are really quite nice. Lain dari the typical chinese yg ape benda pon ade 'price list'. Even agama diorg pon dianggap mcm bisnes utk jadi kaya. Jgn salah paham, keluarga aku masih buddhist. We follow the teachings. To be nice to everyone, sanggup berkongsi dn menolong mereka yg dlm kesusahan tanpa mengharapkan ape2 balasan. Yg kebanyakan buddhist2 skrg sembah kt tuhan pon mintak nak jadi kaya. Semua pasal duit. Ape benda nih, dlm buddhism xde ajar pon.

Korang boleh bayangkan ape kawan2 aku cakap bila diorg dpt tahu aku derma duit kt yayasan kemanusiaan muslim aid malaysia. Mcm2 pendapat. "Kenapa tolong org islam; Kenapa x tolong kaum sendiri, etc." Dn diorg cakap mereka tak racist. Ish. Cakap x serupa bikin. Tak sound plak bila aku derma kt organisasi cina. Heck, afrika pon aku derma. When there are people out there that really needs financial help, apa kaitannya dgn kaum?

It's sad to say mmg betul, 85% of chinese in malaysia pentingkan diri sendiri, ultra-racist, judge people by their wealth, ape keta you bawak, ape rumah you tinggal. Aku? I live moderately. Kesederhanaan. Aku x bazir wang kat benda2 yg aku tak perlu. So, kebanyakan org (cina) anggap aku miskin dn tak perlu respect pendapat aku. That's what I'm angry about. Walaupun seseorg tu miskin, x bermakna anda ada hak utk mendiskriminasi terhadap dia. Sapo yg ajar bullshit mcm nih? Oh, sekolah jenis kebangsaan, utk jenis2 specis manusia yg lain dari yg lain. 

I don't feel sorry bila ada org cina kena sound "you balik china la". Mmg patut pon. Melayu x reti, omputih x reti, negaraku pon x reti. Ngaku sendiri rakyat malaysia. Ade bran plak panggil mat2 bangla nyanyi negaraku. However, sejak pru13 nih dh habis, aku tau siapa yg aku boleh panggil sebagai kawan, dn siapa yg mmg bangsat tanpa nilai kemanusiaan. I can proudly say in the future that aku bangga keluarga aku x undi utk DAP. 

We have been living in peace all along. Tiba2 skrg dh kucar-kacir. Ape yg nk 'ubah' bila naluri sendiri tuh x mahu ubah? Sorry komen aku nih panjang lebar mcm leher zirafah, tapi aku mmg dh fed up dn bengang kt kaum aku sendiri. Malu beb. Kalo korang nk bezakan antara jenis aku dgn jenis 'majoriti', try jer tanya khabar, start a conversation. Kalo individu tuh x reti melayu atau tergagap-gagap bila bercakap, sah boleh cop DAP kat dahi dia. 

Ipoh mali tarak lansi ma. Peace.


ADRIAN LOKE

p/s : TQVM Sdr. Loke . Anda sebenarnya tidak langsung terbabit dalam kecaman-kecaman yang bertali arus terhadap sebahagian besar mereka. Anda wajar berbangga kerana mereka tidak mampu mengubah anda. Saya dan anda sama-sama dari Ipoh dan kita tahu asalnya, keharmonian kaum di Ipoh itu bagaimana. Sehinggalah Kit Siang mendarat di Ipoh pada tahun 2004 dan meninggalkan Ipoh pada 2013 dengan kerosakan berat. Para pembaca boleh rujuk catatan asal beliau di ruangan komen posting  Kartun Sinchew Ini Tidak Perkauman?

Kartun Sinchew Ini Tidak Perkauman?

Posted: 08 May 2013 12:40 AM PDT

Mengata orang, depa yang lebih.

Kartun ini menghina Pakatan Rakyat dan Barisan Nasional.

Jangan Ada Lagi "Ah Jib Gor" Yang Sia-sia

Posted: 07 May 2013 11:21 PM PDT


Agaknya, mereka mahukan seorang ultra-Malay yang sangat racist untuk menjadi Perdana Menteri barulah mereka akan terkedek-kedek menyokong PM tersebut.

Ini telah dibuktikan apabila Dr. Mahathir yang terkenal dengan sifat ultra-Melayu nya naik menjadi Perdana Menteri, mereka segera memakai topeng MCA demi menyokong kepimpinan ultra-Malay tersebut bagi mengelakkan mereka mengalami masalah dalam kehidupan seharian.

Ini kerana DAP bukanlah parti baru. Malah muka-muka tua kutuk di dalamnya masih tersergam hodoh. Tetapi mengapa mereka merasakan telah sampai masanya mereka kembali ke pangkuan DAP?

Ini adalah gara-gara seorang pemimpin yang terlalu baik hati terhadap mereka. Sehingga terdapat nama Cina yang dipopularkan demi memohon undi mereka. Belum pernah ada Perdana Menteri negara ini yang sebegitu  murni lagi suci jiwanya terhadap orang Cina, sebegitu 'penyayang' terhadap mereka. Hanya untuk dibalas tuba.

Sia-sialah selama ini apa yang telah Najib Razak usahakan. Sia-sialah sempadan perkauman cuba ditiadakan. Sia-sialah berpakaian Cina semata-mata mengucapkan Selamat Tahun Baru Cina. Sia-sialah menghafal transkrip Mandarin untuk mengucap selamat kepada mereka.

Apa yang mereka mahu? Mereka mahukan seorang pemimpin ultra-Malay yang disokong segenap lapisan orang Melayu sehingga mereka tercirit birit seandainya mereka diajak mengundi DAP.

Bolehkah kita menyebut Najib Razak gagal? Ya. Tetapi kegagalan tersebut boleh ditangani. Kegagalan tersebut boleh diperbaiki. Kembalilah kepada orang Melayu. Perhatikanlah kehendak agama dan budaya orang Melayu. Tinggalkan mereka buat sementara waktu. Biarlah DAP yang menjaga mereka.

Bahkan MCA dengan angkuh menolak jawatan kabinet memperlihatkan seolah-olah mereka memang tidak mahu bersama kerajaan Melayu Islam langsung.

MULAI HARI INI. TEBARKAN KEMPEN MALAYSIANISASI. JANGAN ADA LAGI KECENDERUNGAN UNTUK MENGAMBIL HATI SECARA MEMBUTA TULI.  MEREKA MAHUKAN SAMA RATA SAMA RASA. TADBIRLAH NEGARA INI DENGAN CARA SEOLAH-OLAH NEGARA INI TELAH TERASIMILIASASI MENJADI SATU BANGSA, SATU BAHASA. BANGSA MALAYSIA.

Wakil Pembangkang Dalam Kabinet?

Posted: 07 May 2013 08:45 PM PDT

Bila disebut Kerajaan Perpaduan, puak-puak hitam dalam PAS akan terlompat menentang. Mereka tidak sedar, pemimpin jenis mereka dalam PAS telah ditamatkan Tuhan dari terus menjadi batu penghalang melalui tangan-tangan rakyat.

Mereka menyebut penyokong UMNO cuba menghulur tangan perpaduan untuk bekerjasama ketika UMNO semakin lemah. Lemah? Perhatikan kembali keputusan PRU13. UMNO semakin menguat. 

Ini adalah lantaran rakyat Melayu Islam (kecuali Kelantan dan Terengganu yang bebas ancaman DAP dan Selangor yang berjuang mendominasikan PAS berbanding DAP dan PKR) telah memberi mandat dan sokongan luar biasa kepada UMNO dan mereka kini mengajak PAS bekerjasama dengan UMNO yang mereka kukuhkan.

Sebagai permulaan, tidak mungkin ada salahnya untuk kerajaan BN yang baru ini untuk melantik ahli Parlimen PAS yang pro-perpaduan untuk mengisi portfolio tertentu. Tidak ada salahnya untuk UMNO memperlihatkan keprihatinan mereka ke atas pentingnya kerajaan perpaduan hatta sebelum kerjasama ini ditandatangani secara rasmi.

Segalanya terletak atas pundak kebijakan UMNO sendiri namun untuk dipenuhkan kabinet dengan  ahli Parlimen Bumiputra, sudah tentulah tidak sesuai pula dengan demografi negara ini.

Maka apa pula salahnya jika UMNO melantik wakil DAP yang bersesuaian seperti Tan Seng Giaw sebagai contoh, Menteri di Jabatan Perdana Menteri. Perlukah dinaikkan wakil dari Gerakan dan MCA yang gagal? Negara kini perlu pimpinan pragmatik dan realistik. Perlukah mereka marah? Mereka mewakili siapa? Orang Cina? Hahaha sahajalah.

Dengan meletakkan wakil pembangkang ke dalam kerajaan memerintah, aspek tertentu dalam ukuran transparansi dapat dicakupi apabila mereka ini berpeluang melihat sama ada tohmahan mereka ke atas ketelusan kerajaan selama ini berasas atau tidak.

MALAH MEREKA AKAN DAPAT SEDAR DENGAN SENDIRINYA UNSUR-UNSUR YANG MENGANCAM INTEGRITI MEREKA SEBAGAI PEMEGANG PORTFOLIO BAGI SESEBUAH KEMENTERIAN DAN BAGAIMANA CARA MEREKA MENANGANINYA.

Dengan memperbaiki persepsi umum melalui penyertaan wakil pembangkang ke dalam kabinet, Malaysia mungkin melakar sejarah baru  dan  lebih dipandang tinggi oleh negara luar.

Ini tentulah menjadi titik tolak ke atas lambang ketelusan UMNO yang pada satu ketika kelak bakal menjadi sejarah ulung peradaban cara Malaysia yang akhirnya terkeluar dari kekangan permasalahan sikap berpuak dan perkauman akibat politik.


"Kita Kawan Mah" Page 'Damage Control' Hasil Tangan DAP?

Posted: 07 May 2013 06:55 PM PDT

Wujud Page baru di Facebook bertajuk "Kita Kawan Mah" yang ditegakkan oleh sekumpulan pengguna Facebook yang kelihatan seperti bentuk 'damage control' terhadap sentimen perkauman yang memuncak selepas keputusan PRU13 diumumkan. 

Walaupun demikian, masih terdapat post-post politik dari peminat Page tersebut yang menggambarkan Admin Page ini merupakan dari kalangan pihak mereka yang menjadi punca api perpecahan ini menyala. Kini mereka terkesima dengan kebangkitan penentangan ke atas para penipu yang tertipu.

Kita sedia maklum, kaum Cina tidak boleh dipersalahkan kerana mereka tertipu dengan Melayu haprak Pakatan Rakyat yang terlalu yakin kononnya orang Melayu akan mengundi pembangkang. Hakikatnya mereka meluahkan perkataan tersebut tanpa mengkaji situasi sebenar orang Melayu dan akibatnya orang Cina ditipu hidup-hidup oleh mereka.

Walau apa pun sebab musabab dan pihak manapun yang mengusahakan Page tersebut, teman ucapkan tahniah dan selamat maju jaya. Saya tolak kawan tikam belakang.




Tengok sahaja gambar default page ini. Seorang apek bersama seorang Muslim yang kelihatan seperti bukan Melayu. Bangla? Page ini disangsikan kejujurannya dan ketika orang Cina DAP menghina Malaysia dengan Banglasia, Page ini mengambil tempat di persada Facebook. Masih diperdaya?

Lagi Ancaman Rasis Penyokong DAP

Posted: 07 May 2013 05:46 PM PDT

Papa Gomo diangkut ke balai. Tetapi anak haram didikan DAP ini bagaimana? Polis takut dengan ancaman mereka? Hah. Tunggu apa lagi? Kerjakan golongan ini sekarang.

Bukankah mereka ladang penternakan binatang spesis kurang ajar? Mengapa kita dituduh rasis? 



Bukit Nanas Runtuh

Posted: 07 May 2013 11:35 AM PDT

Tebingan Bukit Nanas di Jalan Ampang runtuh jam 7.00 petang semalam akibat hujan lebat luar biasa di kawasan tersebut dan telah menimbus lapan buah kereta milik orang awam yang terparkir di pinggir bukit tersebut. 

Hujan lebat tersebut turut menyebabkan limpahan air di Jalan Raja Chulan dan beberapa lagi kawasan di tengah-tengah ibu kota.

Sehingga jam 2.00 pagi ini, kerja-kerja pembersihan masih dijalankan.




KUALA LUMPUR 8 Mei - Kerja-kerja mengalih lapan buah kereta yang tertimbus dalam kejadian tanah runtuh berhampiran Bukit Nanas di Jalan Ampang masih dijalankan. 

Pasukan Bomba dan Penyelamat terpaksa menggunakan tali yang ditarik menggunakan jentera bomba untuk mengalihkan kenderaan tersebut setelah pemilik kenderaan tidak ditemui di lokasi kejadian.

Sehingga pukul 11.45 malam tadi, pergerakan tanah masih dikesan berlaku. - UTUSAN ONLINE

Tiada ulasan:

Pengikut