Jumaat, 29 Jun 2012

Barisan Nasional

Barisan Nasional


tun faisal dot com

Posted: 28 Jun 2012 01:29 PM PDT

tun faisal dot com


Krisis Rafizi-Faekah: Makin banyak dokumen PR keluar? #PenyamunRakyat #saveSgor

Posted: 28 Jun 2012 08:53 AM PDT




Pendedahan Dokumen Ini Khalid - Faekah Makin Panas

http://anginperubahan.blogspot.com/2012/06/pendedahan-dokumen-ini-khalid-faekah.html 

7 April 2012,  Kerajaan campuran PKR-DAP-PAS Selangor telah merayakan Ulangtahun ke-4  memerintah Selangor. Perayaan penuh mewah bernilai RM1 juta  itu  diadakan pada 7 April 2012 di Stadium Melawati, Kuala Selangor.  


Jumlah perbelanjaan RM1 juta dalam perbelanjaan sambutan empat tahun tersebut disahkan sendiri oleh beberapa pegawai dan kakitangan Perbadanan Menteri Besar (MBI) dan Setiausaha Sulit Menteri Besar iaitu Norzatun Aini. 

Kem Azmin Ali tentunya tersenyum puas melihat satu lagi dokumen tentang pembaziran kem Khalid Ibrahim keluar untuk tatapan rakyat Selangor. Inilah yang dimahukan Azmin untuk menumbangkan terus Khalid dan Faekah secara sekali gus. 


RM 180,000 dikhususkan  untuk hadiah merekabentuk logo SelangorKu dan RM 220,000 adalah bagi majlis pelancaran logo. Banyak betul pembaziran yang dilakukan oleh kem Khalid sewaktu mentadbir Selangor. Tidak menghairankan kerana sebelum ini kem Azmin telah mendedahkan beberapa perkara yang tidak masuk akal yang telah dibuat oleh kem Khalid seperti di bawah ini. 

Nizar tidak mahu tolong Azmin ulas data-data ini?

Kesimpulannya, pertelingkahan antara Khalid dan Azmin akan membocorkan lagi banyak dokumen dokumen untuk mempercepatkan lagi proses agar Khalid tidak tercalon terus dalam PRU13. Inilah yang dimahukan oleh Azmin. Satu sudah kena di Sabak Bernam, satu di Gombak Setia, kini target Azmin adalah di Ijok. 




Kata Pakteh...!!

Posted: 28 Jun 2012 01:19 PM PDT

Kata Pakteh...!!


Kantoi...bukti jelas PR benar-benar terdesak

Posted: 28 Jun 2012 04:38 AM PDT


 hehe...peraduan mencari persamaan dalam gambar



Pakteh tak perlu ulas panjang-panjang....
bukti demi bukti betapa terdesaknya PR rakyat nak tunjukkan bahawa sokongan kepada mereka kekal utuh dikalangan rakyat...
Apa yg berlaku adalah sebaliknya......
Masih ada pengikut Tian Chua rupanya yg sanggup superimpose gambar untuk malukan DS Najib.

Lihat di FB dakwaan palsu tersebut

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=4149069536205&set=a.1676607046188.124306.1567850342&type=1&theater






Ini gambar situasi sebenar...lihat yg baju kuning.......patut laaaaa............

Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 28 Jun 2012 01:18 PM PDT

Kedah Ke KL - MctHeory


GEMPAR!! Video Binatang SYIAH Tanam Orang Hidup-hidup!!

Posted: 28 Jun 2012 08:12 AM PDT


Video ini adalah rakaman rahsia yang terbongkar, salah satu kebiadaban pasukan rezim Syi'ah Nusairi pimpinan Bashar Assad.

Video yang berdasarkan catatan di Youtube ini adalah tahun 2011 yang tidak diketahui di wilayah mana. Video ini menunjukkan sejumlah muslim Syria ditanam hidup-hidup, sambil pakaian mereka telah dicabut oleh rejim tentara Asad di sebuah tempat.

Semoga Allah melaknat orang-orang yang menyiksa dan membunuh kaum Muslimin tanpa hak. Ini adalah sebahagian daripada sejumlah bukti kekejaman rezim Syi'ah Nusairi di Syria.

Beginilah perangai puak-puak syiah yang kejam! Masih ada yang nak menafikannya lagi kononnya syiah di jalan yang benar?

Sambung Baca sini

PANASS!! Mahasiswi IPT di KULIM JUAL DIRI Untuk KeSenangan!!!!

Posted: 28 Jun 2012 05:38 AM PDT



KULIM – Masalah pelajar perempuan yang masih menuntut di institut pengajian tinggi (IPT) dalam kegiatan maksiat dan pelacuran bukanlah satu perkara baru.

Darulaman.my membongkar kegiatan tidak bermoral dilakukan seorang pelajar berusia 20 tahun berasal dari Melaka.

Dia yang mahu dikenali dengan nama Ayu berkata, pinjaman pembelajaran yang dibuat tidak mencukupi bagi menampung keperluannya.

Kerana tidak sanggup hidup susah dan terpaksa mengikat perut, dia memilih bekerja di sebuah pusat hiburan di Bukit Mertajam untuk mendapatkan pendapatan lebih.

Menurutnya, dia mampu memperoleh di antara RM150 hingga RM200 setiap malam dengan melayani kehendak pelanggan.

Katanya, ada dalam kalangan pelanggan yang akan membayar lebih sekiranya menemani mereka hingga ke bilik tidur.

"Tidak semua orang tahu masalah yang dihadapi oleh pelajar seperti kami. Pinjaman diperoleh tidak mencukupi untuk menampung keperluan. Selain tugasan yang harus dilakukan, kami juga perlu makan dan membeli barangan keperluan harian.

"Ada rakan sebilik saya yang tidak bekerja sebagai pelayan, tetapi mempunyai teman lelaki yang sedia memberikan wang kepada mereka. Sebagai pelajar, mereka tidak akan mampu membayar semula bantuan diberikan, melainkan menyerahkan tubuh kepada teman lelaki," katanya.

Ayu berkata, sebelum ini dia pernah ditawarkan untuk bekerja di sebuah pusat hiburan di Kulim, bagaimanapun terpaksa menolak tawaran itu kerana pihak berkuasa tempatan dan polis sering mengadakan operasi.

"Saya sudah enam bulan bekerja sebagai pelayan dan pendapatannya lumayan. Siapa sangka saya yang bertudung ke kuliah setiap hari akan berpakaian seksi di waktu malam dan menghidangkan arak

Sambung baca ke Darulaman.My

PANASS!! Pembantu Peribadi Adun Kaki Menipu!! Adun Pas Nasir Mustaffa Perlu Beri Penjelasan!! #TukarKedah

Posted: 28 Jun 2012 02:12 AM PDT

Adun yang tak pernah tau apa-apa!!

Alamak.. nampaknya cerita mengenai pembantu peribadi seorang ADUN semakin panas dan hangit ni!!

Beberapa hari yang lalu, blog MTK ada menulis satu artikel tentang seorang pembantu peribadi adun pas Kedah ditangkap kerana menipu orang ramai ( klik sini ) .. Dalam artikel itu MTK rahsiakan siapa adun terbabit..

Setelah mendapat lampu hijau dari rakan rakan dalam pas sendiri yang berasa geram dan tidak puas hati dengan pembantu peribadi kepada YB terbabit..Kali ni MTK perlu dedahkan siapa adun itu..

YB Nasir Mustafa adun Kubang Rotan perlu menjelaskan siapa lelaki bernama Lim Cheng Keng (Ah Keng) merangkap ajk kelab penyokong Pas Kubang Rotan yang ditahan kerana mengutip wang dari orang ramai dan menipu berhubung projek perumahan kos rendah di Kawasan Mergong Alor Star..

report yang dibuat
mangsa penipuan

Difahamkan kebanyakkan ahli pas sendiri tidak puas hati dengan Ah Keng kerana sikapnya yang gila kuasa..Menurut sumber yang boleh dipercayai Ah keng pernah melobi dirinya untuk menjadi ketua DHPP di Kedah..Tetapi tidak dilayan oleh Ustaz Azizan..

Beberapa orang kuat pas sendiri beritahu sebelum ni Ah Keng pernah mintak lesen judi, lesen Babi dan beberapa lesen lagi..Adakah Nasir tak tahu semua ni ?? Walhal orang kanan sendiri yang buat?Berapa banyak wang si Ah Keng ni tipu orang ramai ??

Ada beberapa orang pas sendiri cakap Nasir tahu semua ini tapi masih simpan sebab Ah Keng banyak bantu Nasir..Bantu dari segi apa Nasir ?? Boleh tolong Jelaskan ?? Isu ini di ceritakan sendiri teman teman dalam pas kepada MTK..Kalau boleh mintak Nasir bawa geng aman tv tu buat PC skali..


McTheory:
Uihh panasnya cerita ni.. tah tah.. si Keng ni yang dok support Nasir kot??

TUDIAA!! Gambar Mat Sabu Pandang Punggung Perempuan!!

Posted: 27 Jun 2012 11:12 PM PDT


Sah.. dah memang tau si Mat Sabu ni memang gila seks! Sudah-sudah la tu Bang Mat.. jangan dok cari pasal nak tambah satu kes lagi. Kes lama yang dulu pun orang tak lupa, ni kalau ada kes lagi, macam mana Bang Mat nak jaga nama sebagai Timbalan Presiden Parti Islam ni? he he..

Ohh lupa la pulak.. Dosa Bang Mat boleh di halalkan semuanya dengan hanya menyebut.. "KONSPIRASI UMNO"

Puak sebelah sana, nak buat apa pun buat la.. sebab para penyokong sebelah sana takkan percaya pemimpin mereka buat salah. Kalau buat salah pun, sudah tentunya UMNO jugak yang akan disalahkan.. soo.. buatlah..


McTheory:
Terlopong mulut mat sabu, tengok perempuan tu jalan tergelek-gelek..

GEMPAR!! Abby Abadi KANTOIKAN Pas Kuala Kedah!! #TukarKedah

Posted: 27 Jun 2012 08:12 PM PDT


Dua hari lepas, Pas Kuala Kedah menganjurkan himpunan hijau menuju Putrajaya dengan membawa Abby Abadi sebagai penceramah. Kehadiran dianggarkan seramai 1000 hingga 1500 sahaja.

Tapi yang peliknya hanya Nasir Mustafa yang beriya iya hadir dan meraikan abby dalam himpunan itu, tapi kelibat Phahrolrazi dan Amiruddin langsung tidak nampak..

Sedangkan dalam banner ada gambar mereka bertiga? Adakah pertelingkahan merebut kuasa dalam Pas Kuala Kedah masih belum selesai? Sehingga mereka langsung tak boleh bertentang muka??




Kemelut krisis dalaman Pas Kuala Kedah makin memuncak disebabkan ketidak sehaluan pemimpin pemimpin ini..Ahli pas sendiri sudah berpecah kepada tiga kumpulan..

Berbalik kepada himpunan Hijau Kebanyakkan yang hadir hanya mahu bergambar dengan Abby sahaja. Antara ucapan Abby Abadi semalam, beliau ada menyebut 'dalam UMNO tidak ada ciri ciri Islam, hanya PAS sahaja ada ciri ciri Islam'.

Selepas itu bila orang bertanya abby bila nak sertai PAS, abby kata 'insyaAllah akan tiba masanya dia akan sertai Bob Lokman dan Aishah.




Mc sebenarnya tidak berminat nak laporkan soal Abby nak masuk Pas atau tidak. Biarkan dia laa. Kalau itu dia rasa pilihannya yang paling bagus. Mc di lebih fokuskan kepada Pas Kuala Kedah. Di mana Phahrolrazi dan Amiruddin? Jika dilihat pada artikel dan gambar dari MTK ni. Dalam banner ada gambar kedua-duanya. Tapi bila program..dua-dua pun tak datang.

Sedangkan program himpunan Hijau ni dibuat dikawasan depa, sememangnya perlu pemimpin tempatan hadirkan diri bagi menguatkan sokongan. Kalau tak baik pun, berlakon la baik, demi politik mesti kena berlakon. Tapi kalau dah sampai tak boleh pandang muka ni, apa kess? Program tempat sendiri pun pulau..ini dah kes teruk.

Apa yang Mc dengar.. hubungan Phahrolrazi dan Amirudin dah sampai tahap makin kritikal, kiranya dah sampai tahap bunuh-bunuh ni..

Kisah pasal bunuh-bunuh ni, nanti Mc ulas panjang..


McTheory:
Makin teruk, makin parah, makin hebat!

PANASS!! Laporan POLIS Kepada KUIN dan Azizan Razak!! #TukarKedah

Posted: 27 Jun 2012 05:12 PM PDT



Akhirnya akibat tidak tahan dengan kegagalan pengurusan KUIN menyelesaikan tunggakkan bayaran mereka. Staff KUIN membuat laporan polis bagi tindakan susulan.

ALOR SETAR Jun - Kira-kira 15 kakitangan Kolej Universiti Insaniah (Kuin) hari ini membuat lima laporan polis terhadap pengurusan kolej itu yang didakwa tidak amanah menguruskan bayaran wang pekerja kepada institusi kewangan selaku pihak ketiga, meskipun gaji mereka dipotong setiap bulan.


Kesemua mereka yang terdiri daripada pelbagai jawatan dan pangkat, membuat laporan tersebut di Ibu Pejabat Polis Kota Setar pada pukul 1 petang.


Ketua Polis Daerah Kota Setar, Asisten Komisioner Mohd. Adzaman Mohd. Jan ketika dihubungi hari ini mengesahkan menerima lima laporan berhubung perkara berkenaan.


Difahamkan, kesemua kakitangan yang berkhidmat antara empat dan 15 tahun itu membuat pemotongan gaji untuk tujuan pembiayaan antaranya pinjaman kepada bank, Lembaga Tabung Haji dan zakat. - Utusan

Bayangkanlah.. gaji di potong, tetapi ianya tidak disalurkan kepada bank. Kalau disalurkan pun, ianya lambat dan mendatangkan masalah.

Hingga ada diantara staff KUIN yang mendapat surat amaran dari bank yang menyatakan bahawa mereka akan di BLACKLIST oleh bank kerana tidak melangsaikan hutang bank. Sedangkan gaji mereka tiap-tiap bulan dicarum oleh KUIN sendiri.

Kalau perkara ini terjadi pada anda.. apakah mampu anda berdiam diri?


McTheory:
Kenapa pada zaman UMNO/BN tak jadi macam ni ek? hmm..

Cucu Tok Selampit

Posted: 28 Jun 2012 01:09 PM PDT

Cucu Tok Selampit


Khalid's Political Career Is On The Line

Posted: 28 Jun 2012 04:10 AM PDT


Some say that behind every successful men, lies a women, but the fall of a man would also be because of a woman. Perhaps Selangor's Chief Minister, DS Khalid Ibrahim would wall because of a woman that goes by the name of Faekah, his political secretary. He seemed to be stuck in between love and responsibility. We do know that Khalid cares for Faekah, that is why he tries his best to defend her by saying,"Faekah only signed the support letter without any power to provide project to the company involved." In this case, was found to have recommended her own niece's company as a legal panel to the state's subsidiary companies.

It is lucky that Khalid did not need to make his own decisions, but he needed to make decisions collectively through Exco meetings. What happened was that the Exco had taken the decision that Faekah should resign tomorrow. Many are saying that Faekah is the backbone behind Khalid's power and what is happening now saddens Khalid. As he face various internal threats, losing even one of his followers would definitely deteriorate his moral and spirit.

Faekah is not just just secretary, she is also his personal connection between Khalid and the party President, Wan Azizah. Through Faekah, issues within the party can be discussed personally with the President without having to go through protocols during party meetings. Especially the fact that no one really respects him even though he is a Chief Minister. That is why such relationship is vital for him. Less respect towards him makes it harder for him to control and observe his surroundings. Even most of the times, he would spend his time observing around to ensure that he would not be stabbed from behind.

With Faekah gone, it would be harder for Khalid to secure himself. Faekah's case would provide more opportunity for Khalid's enemies to shoot him. With this case, him being vulnerable is no longer a secret. Faekah would never have the guts to sign any reccomendation letter if Khalid is strict and knew how to control the people around him. His attitude of being too dependent to Faekah had caused her to not think too much and simply sign the letter.

There is no use for Khalid to point his finger to Azmin or any Excos to what had happened to Faekah. Even if it is too hard for him to swallow, he has to admit that this happened due to his weak leadership. Whatever it  is, it is not wise for us to blame this a hundred percent on Khalid because leading a state under P"Gay"R is not easy. P"Gay"R is a party that is surrounded by people from various backgrounds including those who loves total freedom. These are the kinds of people who are hard to control. That is why we are able to witness the dirtiest election in history (P"Gay"R election).

Khalid Ibrahim obviously realize that Faekah's resignation shows that his political career is about get to the end. It is not impossible that it would be over even before GE13. Exco's result not going for his opinion show that he do not even get any support from his own Excos. How could a Chief Minister last without even getting any support from his Excos? Moreover, we are certain that Khalid's enemies have been targeting Khalid for a very long time and this time, Faekah is not going to be there to protect him. 

THE FLYING KICK

Posted: 28 Jun 2012 01:01 PM PDT

Duke of UMNO

Posted: 28 Jun 2012 01:01 PM PDT

Duke of UMNO


GEMPARRR..!!! PEMIMPIN PAS KATA KELANTAN PALING TAK SELAMAT DALAM MALAYSIA..???

Posted: 28 Jun 2012 05:36 AM PDT

anuar tahir
Agak menggelikan hati apabila membaca kenyataan AJK PAS Pusat, Anuar Tahir, yang mengulas mengenai tahap keselamatan Malaysia yang diiktiraf dunia sebagai negara ke-12 paling selamat dalam dunia yang mengatasi negara maju seperti Amerika Syarikat dan Britain.

Katanya, saban hari media-media di negara ini melaporkan kejadian-kejadian jenayah melibatkan kes pembunuhan, rompakan, samun, dan rogol disiarkan, serta suasana inilah yang terus mengantui rakyat negara ini justeru merasakan mereka "tidak selamat".

Menurutnya, soal keselamatan bergantung kepada banyak faktor sosial termasuklah tiada peluang pekerjaan, gaji tidak mencukupi, ekonomi yang teruk, harga barang meningkat dan kerohanian yang tidak diperkukuhkan.

Justeru itu, dia menegaskan bahawa hanya rakyat Malaysia sahaja yang berhak menyatakan sama ada negara ini selamat atau tidak.

Sebenarnya saya tertanya-tanya, siapakah Anuar Tahir ini? Tiba-tiba saja dia muncul bersuara. Kalau apa yang disuarakan itu bagus dan bernas, tak mengapalah. Tapi suaranya itu hanya "sampah bernajis"! Cuba tonjolkan diri nak jadi calon PRU, kah?

Pertamanya, Malaysia pada saya tidak pernah meminta agar diberi pengiktirafan sebagai sebuah negara ke-12 paling selamat dalam dunia. Pengiktirafan itu diberi hasil kajian di seluruh dunia dan tidak ada kena mengena dengan kerajaan Malaysia.

Kalau sudah diiktiraf begitu, terima sajalah. Mujurlah Malaysia diiktiraf sebagai negara ke-12 paling selamat. Kalau negara ini diiktiraf sebagai negara ke-250 paling selamat, rasanya PAS jugalah yang akan menyalak menyalah dan memburukkan kerajaan BN.
Maklumlah, itukan perangai PAS. Sama ada prestasi negara baik atau tidak, PAS tetap mahu menyalak walaupun tak kena tempat!

Memang benar rakyat patut menilai sendiri sama ada negara ini selamat atau tidak. Tapi untuk membandingkan tahap keselamatan Malaysia dengan negara-negara di seluruh dunia yang lain, rakyat Malaysia perlu menjelajah dari sebuah negara ke negara untuk buat perbandingan.

Apakah Anuar Tahir fikir negara-negara di dunia ini hanya ada sepuluh buah negara sahaja? Laratkah seluruh rakyat nak "tawaf" satu dunia untuk mengkaji tahap keselamatan sesebuah negara untuk diperbandingkan dengan Malaysia?

Di mana Anuar Tahir letak otak dan akalnya? Di kepala lutut?

Kemudian, Anuar seolah-olah menyindir Kelantan mengenai soal keselamatan yang dikatakan bergantung kepada tiada peluang pekerjaan, gaji tidak mencukupi, ekonomi yang teruk, harga barang meningkat dan kerohanian yang tidak diperkukuhkan.

Mentang-mentanglah Kelantan sangat kurang peluang pekerjaan. Sudahlah tiada peluang kerja, kalau ada kerja pun, gajinya "ciput" sangat sehingga memaksa ramai anak-anak Kelantan keluar dari negeri itu untuk mencari rezeki di negeri lain.

Kerana itulah juga maka pelabur-pelabur tidak tertarik untuk melabur di Kelantan dan menyebabkan ekonomi di negeri itu merudum teruk. Husam bela kambing pun rugi…

Kerajaan Pusat berusaha dan bertungkus lumus memperkenalkan kedai 1Malaysia (KR1M) yang menawarkan harga yang sangat murah dan berpatutan.

Tapi pemimpin PAS juga yang memperlekehkan KR1M. Yang tak malunya ialah penyokong PAS yang serbu KR1M tiap-tiap hari! Di Kelantan ada kedai KR1M? Kalau ada, memang Kerajaan PAS Kelantan tak malulah kerana menjilat ludah sendiri…

Bercakap mengenai "kerohanian", saya fikir Kelantanlah yang paling hebat "kerohanian"nya. Kelantan paling banyak poster, banner, kain rentang, kempen dan papan-papan tanda "gigantic" yang memperkatakan tentan pengisian rohani atau spritual (terpampang gambar Nik Aziz!)

Tapi, itu hanya di papan tanda sahaja. Kelantan juara pengidap AIDS! Kelantan banyak kes sumbang mahram, pelacuran hanya sekita 500 meter dari pejabat MB, Sungai Golok jadi saksi amalan "ke seberang" mencari "syurga dunia".

Jadi, jika diamati kata-kata Anuar Tahir itu, jelaslah Kelantan adalah negeri paling tidak selamat di dalam Malaysia, kan? Malaysia memang terbaik di seluruh dunia, tapi Kelantan paling tidak selamat dalam Malaysa, Anuar Tahir setuju?

Sumber: Mykmu.net

GEMPARRR..!!! RAHSIA SERANGAN DAP TERHADAP TAN SRI SYED MOKHTAR TERBONGKAR..???!!!

Posted: 28 Jun 2012 01:53 AM PDT


Aku dengar DAP dah mula serang Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary. Paling hebat, diorang canang kat Penang bahawa Tan Sri Syed Mokhtar memiliki hutang sebanyak RM34.4 bilion..!!! Perghhh..!!! Banyak tuuuu..!!!

Rasanya, dah tentu ramai yang tertanya-tanya kenapa DAP serang Tan Sri Syed Mokhtar secara tiba-tiba, kan? Ye la...Tan Sri Syed Mokhtar tak pernah kacau orang. Dia orang business dan tak interested dengan permainan politik...

Dalam kajian sumber dalaman DAP, aku dapat tahu bahawa diorang serang Tan Sri Syed Mokhtar sebab beliau nak take over Penang Port dari Kerajaan. 

Penang Port tu bawah kerajaan, tapi mengalami kerugian lately. Nak tahu kenapa? Khabarnya Penang Port tu rugi sebab banyak kargo yang beroperasi secara "black market". 

Siapa dalangnya? Khabarnya ia didalangi oleh tauke-tauke Cina yang kebanyakkannya menyokong dan memberi dana kepada DAP. Bila Penang dapat kat DAP, maka makin seronoklah diorang sebab DAP memang dikatakan dah lama beraksi sebagai "king" dalam hal ehwal "black market" kat Penang Port tu..!


Sebab tu la Penang Port rugi sejak 3 - 4 tahun kebelakangan ni...

Atas sebab tu Kerajaan nak jual sebahagian sahamnya dalam Penang Port tu kat syarikat luar. Dan sudah tentulah saringan demi saringan dibuat...

Kalau nak serah Penang Port kat taikun-taikun Cina macam Robert Kuok, Vincent Tan dan sebagainya, dah tentulah makin teruk jadinya aktiviti "black market" kat Penang Port tu. Silap-silap, makin banyak kargo yang diorang "black market"kan.

Maka sebab tu la Kerajaan pilih TS Syed Mokhtar sebab beliau berniaga ikut undang-undang, bayar cukai, tak lari dari kastam, mempunyai empayar perniagaan yang meyakinkan dan sangat berpengalaman dalam shipping company.

Dalam erti kata lain, setakat TS Syed Mokhtar nak handle Penang Port tu.."sap sap sui" je...senang je padanya...cuma, yang jadi cabarannya ialah sudah tentu penyangak-penyangak yang lari dari bayar cukai dan operasi "black market" kat situ...

Ye la bro...bukan senang nak "putih"kan kawasan "hitam", kan? Maka sebab tu la dikatakan DAP serang TS Mokhtar...DAP tak mahu "lubuk duit haram" di Penang Port tu "dibersihkan" oleh TS Syed Mokhtar..! Lagipun, DAP ada banyak rahsia kat situ...heh!

Betul ke TS Syed Mokhtar ada hutang sebanyak RM34.4 bilion? Heh! Menipu sangat le tu! Sapa yang "baik hati" sangat nak kasi hutang sebanyak tu kat TS Mokhtar? Kalau RM34.4 juta tu mungkin la...tapi kalau RM34.4 bilion tuuuu...hanya orang takde akal je yang percaya..!

Kalau korang nak tahu, GLC sepenting MAS tu nak cari RM9 bilion pun susah! MAS terpaksa menyembah banyak agensi kewangan untuk cari fund untuk revive business MAS. RM9 bilion yang MAS dapat tu pun dalam bentuk sukuk! Kena bayar balik ikut perjanjian...

Dan logik sangat ke TS Mokhtar senang-senang je dapat pinjaman sebanyak RM34.4 bilion??? Bank mana yang nak lulus..??? Gila ke apa? Bodoh betul la sapa yang buat cerita fitnah tu...


Tapi tu la hakikatnya. Cina-cina DAP dok tabur jugak fitnah tu kat Penang. Yang paling menyedihkan, puak-puak PAS yang tak reti satu haram hujung pangkal tu tepuk tangan kat Cina tu. Bingai...sorry to say la...memang bingai pun...

Pada aku, TS Mokhtar adalah salah seorang ahli perniagaan yang sepatutnya menjadi ikon kebanggaan orang Melayu, termasuk aku. Memang aku tak kaya macam beliau, tapi aku salute TS Mokhtar sebab dia membuktikan bahawa anak Melayu boleh jadi hebat dan berjaya.

Tapi yang menyedihkan, ada juga orang Melayu yang jeles dan nak menjatuhkan TS Mokhtar. Korang pernah tengok ke orang Cina jatuhkan rakan-rakan pesaingnya yang lain dengan cara yang kotor? 

Korang pernah tengok Robert Kuok pedajal Vincent Tan atau Lim Goh Tong? Tapi, orang-orang Melayu yang tak sedar diri ni terlebih bijak pula bila terpengaruh dengan propaganda DAP nak jatuhkan orang Melayu sendiri...sedih, kan? 

Come on la bro...make up your mind la. Kita perlu supportive sesama kita untuk maju. Cuba tengok orang-orang Cina..diorang bersatu. Dan kenapa kita tak boleh ubah perangai dan contohi sifat baik yang ada pada orang-orang Cina? Belajar la berfikir dengan bijak sikit...please..!

GEMPARRR..!!! GAMBAR ALTANTUYA TENGOK EURO2012 DI POLAND PULA TERSEBAR DI INTERNET..!!!

Posted: 27 Jun 2012 10:36 PM PDT

Maka bersoraklah laman-laman web pembangkang bila tersebarnya gambar model Mongolia, Altantuya Shaaribuu di Perancis.

Ini secara tidak langsung, mereka nak beritahu…Altantuya memang pernah pergi Perancis, Altantuya memang kenal Razak Baginda, Altantuya memang kenal Datuk Seri Najib Tun Razak.

Dan yang paling mereka nak tak sabar nak beritahu, Perdana Menteri memang terlibat dalam kes pembunuhan itu dan kes korupsi melibatkan pembelian kapal selam Scorpene, betulkan? Tak payahlah nak malu-malu untuk mengakuinya…
Baik, mari kita melihat fakta.

Pertama, penyiasatan polis Perancis menunjukkan Altantuya Shaariibuu tidak pernah memasuki Perancis dari tahun 1999 hingga 2006.

Laporan mengenai siasatan polis Perancis telah disiarkan oleh portal berita Free Malaysia Today (FMT) dalam artikel bertajuk 'French probe: Altantuya never entered France' (Siasatan Perancis: Altantuya tidak pernah masuk Perancis').

Habis kalau begitu, gambar awek mata sepet yang 'berposing' sakan di Perancis itu siapa? Hantukah?
Mungkin ada pihak boleh kata yang Altantuya boleh jadi menggunakan nama lain untuk mengaburi pihak imigresen Perancis untuk masuk ke negara berkenaan.

Kalau begitu, SUARAM sebagai NGO yang paling lantang mengaitkan isu ini dengan Najib kenalah adil juga, kenapa tak hantar bantahan pada kerajaan Perancis, kenapa tak hentam imigresen negara itu yang GAGAL mengenal pasti orang yang keluar masuk negara mereka, kenapa hanya Najib saja sasaran itu dihalakan?

Dan tak mustahil juga Altantuya pernah masuk ke negara berkenaan sebelum tahun 1999 lagi, siapa tahukan?

Kita kena ingat, usaha untuk menjatuhkan Najib melalui tuduhan kononnya beliau ada kaitan dengan Altantuya dan kapal selam ini memang telah dirancang dengan teliti.

Antara yang terlibat adalah peguam Datuk Seri Anwar Ibrahim sendiri iaitu Datuk Zulkifli Noordin.

Zulkifli dalam pendedahan di Dewan Parlimen mengakui pernah diarah Ketua Pembangkang itu untuk mengada-adakan bukti dalam kes pembunuhan Altantuya.


Menurut Zulkifli, Anwar memberi arahan tersebut bagi memastikan kes Altantuya dapat dijadikan modal politik untuk mensabitkan Najib (ketika itu Timbalan Perdana Menteri) selepas menyedari kes tersebut tiada kaitan dengan Ahli Parlimen Pekan itu.

Katanya, selaku peguam bela Anwar pada ketika itu, beliau membuat pelbagai semakan undang-undang untuk mencari bukti bagi mengaitkan Perdana Menteri dalam kes pembunuhan berkenaan, namun tiada sebarang petunjuk Najib terlibat, tetapi pembangkang cukup galak melempar fitnah.

"Tiada sebesar zarah pun bukti Perdana Menteri terlibat dalam kes pembunuhan Altantuya dan apabila saya beritahu Anwar, dia marahkan saya. Anwar kata, kalau tiada bukti, kamu kena adakan bukti tersebut, tetapi sebagai peguam yang berprinsip saya tidak mengikut arahan berkenaan.

"Kalau ada bukti sudah lama saya gunakan untuk menyerang Perdana Menteri, tetapi hari ini isu pembelian kapal selam Scorpene ditimbulkan lagi. Apa tujuan mereka timbulkan isu ini, tujuannya tidak lain untuk kembali mengaitkan Najib dengan kes pembunuhan Altantuya yang terbukti fitnah.

"Saya peguam Anwar, saya lebih tahu. Mereka mendakwa kononnya ada surat akuan bersumpah yang mengaitkan Najib, semua itu bohong sebagaimana akuan sumpah palsu (diarah Anwar) dalam kes Mohd. Saiful Bukhari Azlan," katanya.

SUARAM sebelum ini, untuk rekod, pernah mengatakan kes ini spesifik kepada pemberian komisen 114 juta Euro yang diberikan kepada syarikat Perimekar."

Jelas, jumlah yang menjadi pertikaian ialah EURO 114 juta dalam transaksi pembelian kapal selam ini.
Tetapi, apabila pihak kerajaan menjustifikasi jumlah itu sebagai bayaran untuk khidmat penyelenggaraan, koordinasi dan sokongan kepada syarikat Perimekar, SUARAM tiba-tiba menukar angkanya.

Kini, angka yang disebut sebagai rasuah bukan lagi EURO 114.96 juta atau RM410.27 juta tetapi USD 1 bilion atau RM3.8 billion pula.

Menurut SUARAM, mereka mempunyai bukti bahawa Najib, pada ketika itu Menteri Pertahanan, ada meminta jumlah tersebut untuk dibayar kepada Perimekar Sdn Bhd sebagai komisyen.

Adalah penting untuk kita memberi perhatian kepada angka-angka yang disebut di sini kerana tidak mustahil pihak SUARAM dan pembangkang akan menukarnya sekali lagi apabila terkantoi.

Perlu diingatkan bahawa nilai keseluruhan kontrak ialah EURO 1.084 billion atau RM3.87 billion.
Ia merangkumi harga 2 kapal selam scorpene termasuk pakej Integrated Logistic Support dan latihan krew bernilai EURO 969.15 juta.

Selebihnya EURO114.96 juta ialah bayaran kepada Perimekar untuk khidmat penyelenggaraan, koordinasi dan sokongan.

Kesemua dokumen jual beli dan penerimaan wang dibuat secara mengikut prosedur dan boleh dikemukakan sebagai bukti.

Jika benar Najib ada meminta sebanyak RM3.8 billion bermakna kapal selam tersebut telah diberikan secara percuma kepada Malaysia.

Ini kerana mengikut nilai tukaran matawang pada ketika kontrak tersebut dimeterai iaitu 5 Jun 2002, adalah seperti berikut: USD 1 bill = EURO 1.06 bill = RM3.80 bill.

Memandangkan keseluruhan bayaran kontrak berjumlah EURO1.08 billion sahaja, maka keseluruhan bayaran yang dibuat tersebut adalah berupa rasuah dan urusan jualbeli kapal selam hanyalah ilusi semata-mata.

Nak kata apa lagi? - Mynewshub.my

PEDASSS.!!! ANTARA NAJIB DAN 2 BERUK MAT YEH NI, SIAPA LAYAK JADI PM..???

Posted: 27 Jun 2012 09:09 PM PDT

anwar beruk
Di Malaysia, terdapat dua individu yang dikatakan menjadi calon utama sebagai Perdana Menteri selepas keputusan Pilihanraya Umum ke-13 diumumkan, iaitu sama ada Datuk Seri Najib Tun Razak, atau Anwar Ibrahim.

Jika Barisan Nasional (BN) menang, maka sudah tentulah Najib yang selaku Presiden BN akan dinobatkan sebagai Perdana Menteri dan jika Pakatan Haram berjaya menjajah Putrajaya maka Anwarlah yang dijangka menjawat jawatan tersebut.

Sebagaimana maklum, dua calon PM ini dikaitkan dengan skandal wanita.

Pakatan Haram mengaitkan Najib dengan bekas model, mendiang Altantuya Sharibuu, manaka Anwar pula tidak kering isu dan sering dikaitkan dengan skandal-skandal seks terlarang sama ada pasangannya wanita atau lelaki.

Mari kita berbicara soal Najib dan Altantuya terlebih dahulu…

Faktanya, mahkamah telah memutuskan bahawa Najib tiada kena mengena langsung dengan kes kematian Altantuya dan Karpal Singh mengesahkannya sebagai peguam pemerhati kes itu.

Najib difitnah mengadakan hubungan sulit dengan Altantuya dan puak-puak Pakatan Haram cukup berbangga dengan gambar super imposed yang disebarkan secara konvensyenal dan di laman-laman web.

Melihat gambar itu, rasanya orang yang rabun pun takkan percaya kesahihannya. Nampak sangat gambar itu diedit oleh seorang amatur yang baru pelajar "photoshop".


Najib turut bermubahalah dengan nama Allah SWT sebanyak 3 kali di dalam masjid-masjid, termasuk di mimbar, menafikan pembabitannya dengan skandal Altantuya atau seumpamanya.

Tiada sebarang video, audio atau gambar tulen yang membuktikan pembabitan Najib dengan Altantuya.

Raja Petra, seorang penglipur lara yang dipercayai selama ini ditaja Pakatan Haram telah menarik balik hikayat dongengnya berkenaan skandal Najib – Altantuya dan menegaskan bahawa dia sendiri sangsi dengan kebenaran hikayatnya itu.

Terbaru, kerajaan Perancis menegaskan bahawa Altantuya tidak pernah masuk ke negara itu dari tahun 1999 hingga 2006, sekaligus menafikan dakwaan kononnya Altantuya adalah agen pembelian Scorpene yang dibunuh Najib kerana menuntut komisyen.

Mana ada agen pembelian kapal selam yang tak perlu melawat negara yang membuat produk tersebut? Kalau nak projek buat longkang pun kena melawat tapak, takkanlah Altantuya tak perlu melawat Perancis kalau benar dia agen pembelian Scorpene?

Nampak sangat menipunya. Nak reka-reka cerita pun, biarlah logik sikit…

Kita beralih pula kepada Anwar Ibrahim dan skandal-skandalnya. Saya tulis "skandal-skandal"nya kerana Anwar dikaitkan dengan lebih dari 5 skandal seks..!

Faktanya, Anwar tidak pernah bermubahalah, bersumpah dengan nama Allah ataupun membuktikan bahawa dirinya tidak terlibat dengan skandal-skandal yang dikaitkan dengannya. Nak bersumpah dengan nama Allah pun takut?

Antara skandal-skandal Anwar yang terkenal ialah "Anwar vs. Saiful Bukhari", "Anwar vs China Dolls", "Anwar vs Sukma", "Anwar vs Shamsidar", dan filem yang dijangka "box office" serta bakal diterbitkan ialah "Anwar vs Siam Dolls".

Itu baru sebahagian dari rakaman yang dikatakan sangat mirip dengan Anwar. Fakta forensik audio visual mengesahkan lelaki itu adalam 99% Anwar, cuma Hadi Awang dan pemimpin PAS saja yang terpaksa "cover line" mempertahankan Anwar.

Padahal dilaporkan lebih 90% pemimpin PAS dan DAP tahu dan mengaku bahawa lelaki itu memang benar-benar Anwar! Tapi mereka terpaksa mendiamkan diri sebab nak menang PRU ke-13…

Mana jam tangan OMEGA milik Anwar? Anwar dan Kak Wan dah tunjuk jam tangan itu? Bukti semudah itu pun Anwar tak mampu tunjukkan?

Bagaimana pula dengan video "ais krim" milik Nallakarupan? Dengarnya Anwar teruk kena jawab soalan-soalan maut dari Kak Wan, betulkah? Kalau dengan Kak Wan pun tak lepas nak jawab, macam mana nak jawab pada rakyat?

Macamana pula dengan air mani yang ada dalam salur dubur Saiful? Pakar kimia sahkan air mani itu milik Anwar. Mahkamah Cuma tolak cara bahan bukti itu disimpan, tapi mahkamah tidak nafikan air mani itu milik Anwar.

Macam mana air mani itu ada pada Saiful sedangkan air mani itu hanya EKSKLUSIF dimiliki oleh Anwar dan Kak Wan suami isteri sahaja. Kak Wan "supply" pada Saiful, kah?

Saya rasa, saya tak perlu tulis panjang tentang moral, tabiat dan sifat Anwar lebih lanjut. Rasanya pembaca lebih tahu dan arif, bukan?


Cuma kalian semua perlu fikir, antara Najib dan Anwar, siapa yang layak jadi PM? Takkanlah nak suruh Mahfuz atau Zuraida Kamarudin yang jadi PM, kot?

Tapi, seorang rakan saya pernah berkata bahawa lebih baik Mahfuz jadi PM berbanding Anwar. Kalau Mahfuz jadi PM, sekurang-kurangnya dia hanya bodoh sahaja. Tapi kalau Anwar jadi PM, maka teruklah Malaysia kerana dia bukan saja bodoh, tapi jahat lebih dari Zionis Yahudi Israel, kan?

Sumber: Mykmu.net

GEMPARRR..!!! ANWAR NAK TUMBUK MUKA SALAHUDDIN AYUB..???!!!

Posted: 27 Jun 2012 07:34 PM PDT

BARU-BARU ini Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub, telah menyatakan bahawa PAS mengalu-alukan tindakan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk menyiasat Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar berhubung kes 20 akaunnya yang dikatakan bernilai lebih RM3 bilion.

Ekoran dari kenyataan itu, saya mendapat maklumat bahawa kenyataan tersebut benar-benar telah membuat Anwar marah kepada Naib Presiden PAS itu.

Bagaimanapun, saya tidak pula diberitahu sama ada kemarahan Anwar itu setaraf dengan kemarahannya kepada Datuk Dr. Hasan Ali yang dipecat dari PAS kerana tidak menyokongnya pada hari keputusan perbicaraannya di mahkamah tempohari.

Apa yang pasti, Anwar memang marah pada PAS, khususnya kepada Salahuddin Ayub.
Saya tidak pasti sama ada Anwar akan mengarahkan Azmin untuk menempelak PAS dan menggesa parti itu untuk memecat Salahuddin atau tidak. Harapnya tidak ada seorang lagi "keldai PAS" yang dipecat demi kepentingan Anwar.

Saya agak musykil dengan kenyataan Salahuddin itu. Apakah dia benar-benar bencikan Anwar? Atau dia marah kepada Ketua Pembangkang itu kerana merahsiakan kekayaannya dari PAS?
Sebagaimana maklum, sememangnya ramai para pemimpin PAS yang marah dan tidak gemar pada Anwar.

Namun mereka hanya berani menyuarakan kebencian mereka terhadap Ketua Umum PKR itu "dibelakang" umum sahaja memandangkan mereka takut sekiranya Anwar menyekat dana PRU ke-13 untuk PAS nanti.

Saya sebelum ini kerap mendapat maklumat dari ramai penyokong PAS yang memberitahu tentang para pemimpin utama mereka yang merungut dan bersungguh-sungguh memaki hamun Anwar ketika berbual sesama mereka.

Setahu saya, golongan yang paling menyampah pada Anwar ialah golongan pro-ulama yang kebanyakkan adalah golongan ilmuwan yang berlatar pendidikan dari timur tengah dan mahir tentang ilmu agama.

Malah lebih mengejutkan, mereka sendiri mengakui dan tahu tentang tabiat Anwar yang suka "main belakang" dan mengamalkan hubungan sejenis.

Menurut mereka, tak payah UMNO atau BN beritahupun, mereka punya sumber yang meyakinkan mereka tentang tabiat buruk Anwar dari bangku sekolah lagi itu.

Apabila disebut mengenai dana kekayaan Anwar yang dirahsiakan sebanyak RM3 bilion itu, makin ramai para pemimpin PAS yang marah dan bengang dengan Ketua Pembangkang tersebut.

Mereka marah kerana Anwar selama ini berpura-pura tidak berduit sehingga memaksa mereka mengumpul derma dari ceramah ke ceramah untuk membiayai aktiviti politik Pakatan Haram sedangkan PAS sendiri tidak berduit!

Kerana dana tersembunyi Anwar itu juga mereka terpaksa mengikat bajet PAS untuk digunakan pada PRU ke-13 ini sebagai bukti komitmen mereka kepada Pakatan Haram.

Memang Anwar menjanjikan sejumlah wang yang besar pada PRU ke-13 nanti, tapi mereka sangsi padanya apabila banyak sumber mendedahkan bahawa Anwar membawa dana dari rakan-rakan Zionis Yahudi Israel untuk membantu kempen mereka nanti.

Jadi, tidak hairanlah pada saya apabila Salahuddin mengalu-alukan supaya Anwar disiasat secara terperinci tentang skandal RM3 bilion yang didakwa dimiliki oleh suami Wan Azizah itu.
Anwar marah pada PAS?

Apa PAS peduli dengan kemarahan Anwar itu? Apakah PAS tidak punya perasaan sehingga kemarahan PAS terpaksa dipendam demi menjaga hati Anwar? PAS punya marah ada Anwar peduli sebelum ini?

Anwar hanya kuat di dalam PAS melalui "askar-askar upahan"nya yang diserap di dalam PAS sejak dia bersama UMNO lagi. Tak perlu sebutlah nama-nama askar tersebut kerana rata-rata umum memang tahu siapakah gerangannya yang dimaksudkan itu, kan?

Sumber: Perak Today

LAWAK PAGI INI...SHAMSIDAR DAN WAN AZIZAH BERPELUK BUAT PERTAMA KALI..!!!

Posted: 27 Jun 2012 06:09 PM PDT


Sapa kata Kak Wan dan Shamsidar bergaduh? 

Depa okay laaaa...siap berpeluk-peluk lagi tu haaaa...

Kak Wan "sayang" woooo kat Shamsidar...

Maklum la...Khabarnya, Shamsidar tolong besarkan "anak tiri"nya...betul ke?

PEJUANG BANGSA

Posted: 28 Jun 2012 11:14 AM PDT

PEJUANG BANGSA


AIRBUS A400M bakal pengganti kepada Hercules C-130 TUDM

Posted: 28 Jun 2012 11:11 AM PDT



TUDM kini hanya menantikan sahaja ketibaan pesawat pengangkut strategik masa hadapan iaitu A400M AIRBUS Military ke Malaysia untuk memberi khidmatnya . Pembelian 4 buah pesawat berkenaaan yang berjumlah RM 2.5 Billion antara kerajaan Malaysia dengan firma Airbus Military menjadikan negara kita antara yang terawal dari luar Eropah memiliki pesawat berkenaan .

Pesawat A400M ini bagi menggantikan pesawat pengangkut  yang sedia ada iaitu Hercules  Lockheed C-130H  yang mencatat rekod perkhidmatan yang sangat cemerlang   kepada TUDM sejak 1976  .
Ia juga antara langkah   bagi meningkatkan kemampuan TUDM sebanyak dua kali ganda.

GPB masih ingat pesawat Hercules ini lah yang membawa pulang  pelajar Malaysia di Mesir ketika berlaku rusuhan /demontrasi menjatuhkan Presiden Hosni Mubarak  serta banyak lagi misi seperti bencana alam dan sebagainya .



Lockeed C-130 Hercules 




GPB cukup bangga TUDM mempunyai pesawat pengangkut strategik generasi hadapan  terbaik ini. Kalau boleh jangan hanya setakat 4 buah , perlu ditambah lagi yang mana mungkin C-130 Hercules akan ditamatkan perkhidmatannya .



AFC B-22 : Gol Malaysia membelasah Taiwan 4 -2

Posted: 28 Jun 2012 10:38 AM PDT




 Syabas skuad Harimau Muda bimbingan Ong Kim Swee yang terus melakar kemenangan di Kelayakan Piala AFC B-22 di Yangon , Myanmar dengan membenam Taiwan dengan jaringan 4 -2 . Bintang baru dari Sabah , Rozaimi Abd Rahman sekali lagi mempamerkan penyudah berbisanya apabila menjaringkan 2 gol .

Kita mengharapkan skuad negara dapat melayakkan diri ke Piala AFC tahun depan jika menduduki tempat kedua kumpulan ini .

Scorpene : SUARAM sanggup bohong rakyat demi burukkan Najib !

Posted: 28 Jun 2012 08:15 AM PDT




BAGAI nak rak dan 'tercabut dunia' dibuat Suara Rakyat Malaysia (Suaram) dan pakatan pembangkang yang terus memainkan isu rasuah dan penyelewengan dalam pembelian kapal selam Scorpene.

Kalau dikira, dalam akhbar pakatan pembangkang khususnya 'Suara Keadilan' PKR hampir setiap minggu keluarannya memainkan isu Scorpene. Seakan-akan semacam betul.

Dalam 'permainan licik' mereka ini, Suaram dan pakatan pembangkang telah pergi 'agak jauh' iaitu dengan menggunakan nama mahkamah di Perancis bagi menguatkan hujah mereka. Kononnya kes ini sedang disiasat dan 'terdapat penemuan dokumen komunikasi dan transaksi yang menunjukkan wujudnya permintaan rasuah secara terang-terangan'.

Malah, lebih teruk lagi pembohongan Suaram ialah kononnya juga Perdana Menteri akan disapina dan diheret ke mahkamah Perancis. Mereka mengaitkan pula urus niaga dan rasuah tersebut dengan pembunuhan seorang model Mongolia.

Realitinya, memang benar ada aduan rasuah mengenai pembelian kapal selam Scorpene dari DCNS oleh Malaysia yang dibuat oleh Suaram kepada mahkamah Perancis. Tidak seperti di Malaysia, yang mana pihak polis atau Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang bertanggungjawab menyiasat sesuatu aduan rasuah, lain pula di Perancis apabila pihak mahkamah yang menyiasatnya di bawah arahan hakim.




Selama siasatan dibuat iaitu dalam masa dua hingga tiga tahun, mengikut anggaran hakim Roger Le Loire dan Serge Tournaire yang bertanggungjawab bagi kes ini, pihak yang terlibat tidak dibenarkan membuat sebarang komen atau boleh dikenakan tindakan menghina mahkamah. Sekiranya siasatan mendapati hakim memerlukan keterangan daripada mana-mana pihak di Malaysia, maka hanya polis Malaysia yang boleh mendapatkan keterangan daripada pihak yang berkenaan dengan kehadiran pegawai kehakiman dari Perancis.

Oleh itu, tidak timbul soal sapina ke atas Perdana Menteri atau sesiapa sahaja dari Malaysia untuk hadir di mahkamah Perancis. Sekiranya, hakim mendapati terdapat keperluan untuk membawa kes ke perbicaraan, maka beliau perlu mengemukakan permohonan kepada mahkamah yang lebih tinggi kerana hanya mahkamah tersebut yang dapat menentukan sama ada kes tersebut boleh dibicarakan atau tidak.

"Kerajaan Malaysia difahamkan tiada perbicaraan berlangsung di Perancis berhubung isu kapal selam Scorpene. Justeru, tidak timbul soal kerajaan akan memohon menjadi pemerhati," jelas Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi pada ucapan penangguhan menjawab soalan daripada seorang wakil pembangkang di Parlimen malam kelmarin.

Pertanyaan daripada Nurul Izzah Anwar (PKR-Lembah Pantai) itu berbunyi: "Sama ada kerajaan Malaysia akan memohon untuk menjadi wakil pemerhati di Mahkamah 'Tribunal de Grande Istance' Perancis untuk mendapatkan akses kepada kertas pembuktian yang dirujuk oleh Suaram dalam 'kes Scorpene' tersebut.
Mengimbas fakta mengenai pembelian Scorpene, kontrak perolehan dua buah kapal selam baru berkenaan telah ditandatangani pada 5 Jun 2002 oleh kerajaan Malaysia dengan syarikat DCNS (Perancis) dan NAVANTIA (Sepanyol) selaku pembekal kapal selam dan Perimekar Sdn. Bhd. sebagai Project Services Provider. Nilai kontrak ini ialah 1.084 bilion Euro.

Skop kontrak terbahagi kepada dua bahagian iaitu:

a) Bahagian Pertama: Antara kerajaan Malaysia dengan DCNS dan NAVANTIA merangkumi perolehan dua buah kapal selam jenis Scorpene, pakej Integrated Logistic Support (ILS) dan latihan untuk warga kapal selam Scorpene. Nilai bahagian ini ialah 969.15 juta Euro.

b) Bahagian kedua: Antara Kerajaan Malaysia dengan Perimekar Sdn. Bhd. merangkumi perkhidmatan koordinasi dan sokongan kepada Pasukan Projek dan pelatih-pelatih kapal selam di Perancis dan Sepanyol. Nilai bahagian ini ialah 114.96 juta Euro.

Mengulas lanjut, Ahmad Zahid menjelaskan, Kementerian Pertahanan tidak pernah membuat sebarang bayaran komisen sama ada secara langsung atau tidak langsung kepada mana-mana syarikat dalam perolehan Kapal Selam Scorpene.
"Perolehan kapal selam tersebut telah dibuat secara runding terus selaras dengan tatacara perolehan kerajaan dengan syarikat pembuat iaitu Perancis dan Sepanyol yang telah mendapat persetujuan kerajaan masing-masing. Kenyataan Ahli Parlimen Lembah Pantai bahawa dua buah kapal selam Scorpene dibeli dari Syarikat Thales International adalah tidak benar.
"Kementerian Pertahanan tidak mempunyai sebarang maklumat mengenai dakwaan penjualan dokumen yang dikatakan rahsia oleh Syarikat Terasasi (Hong Kong) kepada Syarikat Thint Asia (Thales International) yang didakwa bernilai 36 juta Euro. Kementerian juga tidak mempunyai maklumat dakwaan bayaran berkala daripada Thint Asia kepada Syarikat Terasasi (Hong Kong)," kata Ahmad Zahid lagi.

Menjawab desakan pakatan pembangkang supaya kerajaan menubuhkan Suruhanjaya Bebas Diraja untuk menyiasat proses pembelian Scorpene jika terdapat unsur rasuah dan penjualan rahsia sulit negara, Ahmad Zahid menjelaskan:

"Kerajaan berpendapat tidak perlu menubuhkan Suruhanjaya Bebas untuk menyiasat pembelian kapal selam itu memandangkan pembelian kelengkapan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) itu dibuat mengikut Tatacara Pelaksanaan Kontrak-Kontrak Perolehan Peralatan Pertahanan Negara.


"Ia melibatkan pelbagai peringkat kelulusan termasuk Jawatankuasa Teknikal dan Jawatankuasa Rundingan Harga setelah penilaian yang teliti dibuat demi memastikan perolehan tersebut menepati keperluan ATM. Selain itu, rujukan juga dibuat kepada Jabatan Peguam Negara bagi mendapatkan kelulusan ke atas klausa-klausa kontrak tersebut.

"Semua terma dan kelulusan untuk rundingan terus dikemukakan kepada Kementerian Kewangan untuk kelulusan," katanya.

Dalam hal ini, Ahmad Zahid menjelaskan, kerajaan Malaysia juga tidak perlu menyokong usul reformasi Parlimen agar sistem Jawatankuasa Tetap termasuk untuk pertahanan diwujudkan demi menjamin segala urusan penting kerajaan bebas daripada rasuah dan pengkhianatan.

"Kerajaan berpendapat tidak perlu untuk menubuhkan Jawatankuasa Tetap Parlimen untuk Pertahanan. Ini adalah kerana sebarang rancangan pembelian kelengkapan tentera adalah dinyatakan dalam
 anggaran belanjawan pembangunan yang mana dibahas dan diluluskan oleh Parlimen," kata beliau.

Kata Ahmad Zahid lagi: "Proses perolehan aset juga adalah tertakluk kepada peraturan-peraturan yang ditetapkan kerajaan seperti Arahan Perbendaharaan dan Tatacara Prosedur Kewangan, manakala setiap perbelanjaan adalah tertakluk kepada pemeriksaan dan teguran Jabatan Audit Negara.

"Kerajaan juga berpandangan proses perolehan yang melibatkan kelengkapan pertahanan yang strategik tidak wajar dibincangkan secara terbuka."

Kebenaran dalam isu Scorpene sudah dinyatakan kerajaan. Namun, ia pasti tidak diterima oleh pembangkang di negara ini. Malah, akan diputarbelitkan lagi oleh Suaram dan pakatan pembangkang.

Apatah lagi Suaram bukanlah asing di mata rakyat - menjadi alat dan ejen pembangkang di negara ini. Ada kalanya apabila penipuan itu terlalu besar, ia akan menjadi raksasa yang memakan diri.

Guan Eng dituntut pulang balik tanah untuk tapak PPRT !

Posted: 28 Jun 2012 07:19 AM PDT



Ketua Menteri, Lim Guan Eng digesa menjelaskan penjualan tanah kepada pemaju swasta di Jalan Burma yang sepatutnya dibangunkan dengan Projek Perumahan Rakyat Taman Manggis Fasa II. Ketua Pemuda Barisan Nasional (BN) negeri, Oh Tong Keong berkata, tindakan Kerajaan Negeri menjual tanah itu untuk dibangunkan hospital swasta adalah tidak bertanggungjawab selain cuba meminggirkan golongan miskin daripada mendapat peluang mendiami rumah rakyat.

 Tong Keong berkata, tindakan menjual tanah berharga itu hanya menguntungkan satu pihak dan merugikan rakyat Pulau Pinang sendiri.

 "Tanah rakyat sepatutnya dimanfaatkan untuk rakyat bukannya untuk pihak swasta yang mencari keuntungan.



 "Pemuda BN menasihati Ketua Menteri memulangkan tanah itu dan membangunkan rumah kos rendah untuk rakyat," katanya selepas menghantar memorandum bantahan kepada Guan Eng di Komtar di sini semalam. Memorandum itu diterima Penolong Pegawai Penerangan Pejabat Ketua Menteri, Nor Shahida Yusoff.

 Tong Keong berkata, antara kandungan memorandum itu ialah menggesa Guan Eng menjelaskan kepada rakyat mengenai harga jualan tanah berkenaan, siapa pembeli dan tarikh tanah itu dijual. Menurutnya, persoalan itu dibangkitkan apabila pihaknya mendapat tahu tanah itu dijual kepada pemaju dari Singapura. 

"Saya lihat Guan Eng seolah-olah mahu menyembunyikan maklumat penjualan tanah ini daripada rakyat. Saya desak dia menjawab persoalan kami ini dalam tempoh dua hari sekiranya gagal kita akan mengambil tindakan susulan," katanya.

 Tong Keong berkata, BN sedia mengembalikan tanah itu kepada rakyat dan akan membina 272 unit rumah untuk rakyat miskin jika diberi mandat dalam pilihan raya umum akan datang.


Komen GPB 

Mengapa PAS & PKR diam membisu bila Guan Eng & konco-konconya dari DAP jual tanah kerajaan negeri yang telah dikhaskan untuk bina rumah PPRT ?   Cakap nak pertahan hak rakyat miskin la ..tapi bila ketua regim DAP jual tanah , tak ada seekor pun bantah .

Hang pa ini bersekongkol sekali ka ?? Atau tumpang sekali kaut untung .... Apak kejadahnya lagi nak bina hospital swasta di PP ..tak cukup lagi ka yang sudah sediaada ... rumah rakyat miskin nampak tak penting berbanding bina hospital swasta yang mahu kaut untung !!



Puak Pas mesti bengang dacing Ikhwanul Muslim sama dengan BN

Posted: 28 Jun 2012 06:01 AM PDT

Juak -juak Pas bukan main lagi bangga parti Ikhwanul Muslimin menang di Pilihanraya Mesir. Tapi mereka tak sedar logo dacing parti berkenan adalah sama dengan parti BN.

Ini membuktikan logo dacing Ikhwanul Muslimin dan BN menjadi pilihan .kesian lambang bulan dan mata jin tak dipandang pun.

Juak Pakatan mesti bengang gambar ini ..Najib seperti Rockstar !

Posted: 28 Jun 2012 12:30 AM PDT



Sebenarnya tidak ada isu langsung.Namun biasalah cara portal pembangkang gembar gemburnya macamlah ada hal besar.Ini gara-gara laporan portal berkenaan kononnya para pelajar Kolej Tunku Abdul Rahman (TARC) dilarang memakai t-shirt warna kuning yakni warna Bersih semasa Perdana Menteri datang menghadiri satu majlis di kampus itu di Setapak,Kuala Lumpur petang Rabu.

 Sekalipun adanya laporan yang berbau hasutan untuk mencetuskan kemarahan para pelajar kolej milik MCA itu Datuk Seri Najib Tun Razak nyata popular di kalangan mereka. Ketibaan beliau untuk merasmikan Ekspo Inovasi di kampus itu disambut oleh ' gelombang merah' ribuan pelajar TARC yang memakai t-shirt warna merah.





 Mereka berbaris panjang diatas jalan kira-kira setengah kilomiter dari pintu pagar masuk utama hingga ke dewan majlis bersorak bagai suasana pesta menyambut Najib.

 Ada diantaranya mengibarkan sepanduk 'Ah JIb Gor...We Love You'.Mereka berebut untuk bersalaman dengan beliau di sepanjang jalan. Najib yang nyata terharu dengan sambutan majoriti pelajar Cina kampus itu,dalam ucapannya di majlis berkenaan secara berjenaka berkata," saya rasa macam rock star'.

 Portal pembangkang cuba main isu kononnya pihak pentabir TARC galak pelajar pakai t-shirt warna merah dan melarang yang warna kuning. Pentabir TARC telah menafikan ada mengeluarkan sebarang peraturan berkenaan.

 Sementara itu sebilangan pelajar TARC yang ditemui Agendadaily semasa majlis itu kata mereka tidak tahu menahu adanya larangan pakai baju warna kuning seperti dilapor oleh media pembangkang itu. Salah seorang darinya memberitahu mereka semua keluar beramai-ramai kerana teruja hendak melihat Perdana Menteri dari dekat. Ini adalah kali pertama Najib datang ke kampus TARC.

 Dalam ribuan para pelajar itu ada kelihatan sekitar 10 orang yang berpakaian warna kuning. Mereka tidak cetuskan sebarang insiden dan kelihatan bersorak gembira dicelah ribuan pelajar lain. Namun portal pembangkang cuba highlight mereka yang segelintir itu sebagai tanda ada pelajar yang engkar.

 Sementara itu dalam ucapannya pada majlis itu Perdana Menteri antara lain mengumumkan berita gembira bagi para pelajar TARC yakni kerajaan akan mengitiraf 70 kursus diploma dan diploma lanjutan. Katanya hal berkenaan sudah lama membelenggu TARC.-27/6/2012

Kenapa baru hari ini Azan dedah ditawar RM5 juta ?

Posted: 27 Jun 2012 11:40 PM PDT



Ada sedikit musykil yang menghempak kepala saya tentang pendedahan ahli parlimen Indra Mahkota Pahang Azan Ismail yang memberi tahu kononnya dia pernah ditawar lebih RM5 juta supaya melompat ke BN. Kejadian itu dakwanya berlaku pada 27 Januari 2010 di sebauh hotel di Kuala Lumpur. Katanya urusan lompat itu dijalankan oleh seseorang yang dihormati dan rapat dengan pemimpin atasan UBN? Siapa. Azan membuat pendedahan itu semalam di parlimen sehari sebelum berakhirnya sidang parlimen sesi ini. Bagaimana pun beliau tidak menghurai lanjut mengenai rancangan tawaran untuk membeli beliau itu.



Yang saya musykilkan kenapa baru hari ini Azan mengambil keputusan membuat pendedahan itu? Kenapa tidak dua tahun lepas? Sepatutnya kejadian-kejadian seperti itu didedah awal bukan dibungkus dalam guni rahsia dan diperakkan di jerung dinding. Hal-hal sebegitu patut didedahkan di saat PKR berada di dalam kritikal sewaktu beberapa ahlinya keluar meninggalkan PKR.

Tetapi nampaknya Azan mendiamkan diri dan tidak membuat apa-apa tindakan untuk membela dan mempertahankan dirinya. Apakah beliau waktu itu juga 'fikir tidak putus' mengenai tawaran itu. RM5 juga banyak wo... kalau dibelanjakan sejuta setahun boleh bertahan selama lima tahun?

Jadi bila hari ini baru didedahkan menyebabkan ia akan ditafsir dengan berbagai tafsiran dari kitab-kitab politik prejudis. Apakah Azan hendak menunjukkan yang beliau setia dengan parti dan seorang wakil rakyat berprinsip? Kalau begitu caranya ternyata tindakan itu kurang bijak dan tidak menguntungkan PKR kerana kesetiaan itu lewat dinyatakan.

Atau pun dengan pendedahan itu Azan ingin jadikan modal untuk dipilih bertanding dalam pilihan akan datang setelah merasakan beliau seperti diperkecil-kecilkan kini?

Berbagai kemungkin akan ditafsir dan diterjemahkan. Saya melihat Azan terpaksa mendedahkan akan kesetiaan dan pengorbanannya kepada parti kerana untuk mendapat penilaian pucuk pimpinan partinya terhadap pengorbanan dan jasanya kepada parti itu kemudian diharap dipilih lagi menjadi calon.

Kedudukan Azan di Terengganu kini katanya dalam keadaan tidak menentu. Rakan PKR, Pas Terengganu tidak bersedia untuk bekerjasama dengan Azan. Azan kini adalah pengerusi perhubungan PKR Terengganu. Sehingga ini belum ditentukan kerusi mana yang akan diberikan kepada Azan untuk ditandinginya. Kerusi Indra Mahkota yang dimenangi dalam pilihan raya 2008 khabarnya akan diserahkan kepada pengerusi PKR Pahanag Fauzi Abdul Rahman?

Berbalik pendedahan kononnya beliau ditawar RM5 juta itu, sebenarnya kejadian itu bukannya Azan seorang tetapi ada beberapa ahli parlimen lain yang turut sama ditawar ini termasulah ahli parlimen Ketereh Abdul Aziz Kadir. Aziz tidaklah pula memendamkan tawaran dalam keadaan berfikir tidak putus kerana beliau awal-awal sudah memaklumkan tawaran itu.

Seharusnya pengerusi PKR Terengganu itu meniru apa dilakukan pengerusi PKR Kelantan itu, mendedah kejdian itu awal-awal dan bukan menanti saat-saat akhir menjelang ayam berkukuk yang menandakan pilihan raya nakan tiba. sumber : MSO 

Dulu nak kalah BN telur ayam, kini dah jadi 50-50 @bnpenang

Posted: 27 Jun 2012 10:48 PM PDT





Wayang  betul lidah biawak DAP ini .. itu yang GPB boleh gelarkan kepada pemimpin arrogance regim DAP di P.Pinang .  Bila ditanya Sinar Harian tentang masa depan kerajaan DAP di P.Pinang di PRU 13 hari ini    , dia  berlakon kononnya  seperti tak yakin boleh menang   dan hanya 50-50 .

Dulu semasa di satu majlis DAP , dengan angkuh dia bercakap nak  menang semua kerusi dan bagi   BN P.Pinang  telur ayam . Memang putar alam betul apek kaki pembelit ini .

Adakah Guan Eng sudah takut dengan perkembangan terkini BN P.Pinang di bawa kepimpinan baru Teng Chang Yeow  yang semakin mendapat tempat dikalangan rakyat  ? 

Majoriti  orang Melayu di PP   ( kecuali totok PAS-PKR )  sudah muak dengan kezaliman DAP  dan kini  bersedia tumbangkan DAP  .. begitu juga dengan kaum India . 

Mungkin ini yang dibimbangi Guan Eng hingga  terpaksa akui   situasi di PP sekarang 50-50 .






 Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng ternyata cukup berhati-hati ketika bercakap mengenai masa depan parti itu dan juga kedudukannya sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang.


"Saya tidak mahu terlalu yakin ... setakat 50-50 cukuplah," katanya kepadaSinar Harian dan Sinar Harian Online di sini, semalam.
Guan Eng berkata, beliau lebih selesa untuk cakap berlapik meskipun sokongan rakyat Pulau Mutiara dilihat masih kekal berpihak kepada Pakatan Rakyat (PR)


"Walaupun sokongan masih kuat, dan semakin kuat, kita masih perlu kerja kuat juga.


Tidak boleh terlalu selesa atau terlalu yakin kerana jika terlalu yakin, itu boleh jadi perangkap," katanya


Bagi Guan Eng, peluang empat tahun memerintah Pulau Pinang masih tidak boleh dijadikan sandaran. Atas sebab itu katanya, bersikap merendah diri adalah lebih praktikal.


"Saya hanya percaya pada pengiraan undi. Yang lain-lain, saya tidak mahu rasa terlalu selesa. Kita masih 50-50 sebenarnya," katanya Ketua Menteri penggal pertama ini.


Guan Eng berkata, menang atau tidak bukan dalam tangan beliau atau DAP.


"Ia akan ditentukan oleh rakyat. Saya hanya boleh yakin dalam hati, dan akan terus bekerja keras demi rakyat," katanya .


Ditanya mengenai peluang PR untuk terus berkuasa di negeri itu berbanding negeri lain, Guan Eng meletakkan kedudukan Pulau Pinang hanya di tempat ketiga selepas Kelantan dan Selangor.


"Pulau Pinang mungkin boleh berada di kedudukan ketiga," katanya kemudian meramal Kedah pula berada di tangga keempat dalam senarai peluang untuk PR kekal jadi kerajaan.

Tahniah ! Sharifah Aini kini sudah bergelar pengundi

Posted: 27 Jun 2012 05:47 PM PDT




Biduanita negara, Datuk Sharifah Aini menarik perhatian para pengunjung di Pejabat Pos Besar Shah Alam di sini hari ini, apabila beliau hadir mendaftarkan diri sebagai pengundi dengan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Menurut beliau, langkahnya mendaftarkan diri sebagai pemilih kerana menyedari ini adalah masa paling tepat untuk menggunakan hak sivil sebagai warganegara bagi memilih kerajaan yang memperjuangkan hak anak seni sepertinya.

"Sebenarnya saya berasa malu dan bersalah kerana baru sekarang mendaftar sebagai pengundi.

"Namun hasil kesedaran yang diberi oleh Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob dua hari lalu (semasa Hari Perhimpunan Bintang 2012 anjuran akhbar Kosmo! dengan kerjasama Perbadanan Harta Intelek Malaysia (MyIPO) menyebabkan saya hadir hari ini untuk mendaftar," katanya kepada pemberita.

Sharifah Aini berkata, seramai 50 rakan dan peminat tegar beliau juga turut mengambil langkah yang sama apabila mendaftar sebagai pengundi hari ini di beberapa lokasi seperti Gombak, Petaling Jaya termasuk Shah Alam.

"Kepada rakan seperjuangan yang belum mendaftar, daftarlah segera kerana setiap satu undi mampu merubah sesuatu keputusan pilihan raya dan masa depan negara.

"Saya anggap pendaftaran hari ini sebagai hadiah sempena ulang tahun kelahiran saya yang jatuh pada 2 Julai ini dan Insya-Allah saya akan mengundi di kawasan Parlimen Petaling Jaya,'' katanya. - UTUSAN

Penasihat Undang-Undang UMNO

Posted: 28 Jun 2012 11:08 AM PDT

Penasihat Undang-Undang UMNO


Bukti Majlis Peguam Sudah Mampu Berinteraksi Dengan UMNO - Hafarizam Harun

Posted: 25 Jun 2012 08:55 PM PDT

KUALA LUMPUR, 25 Jun – Forum Siri Pemikiran Kritis yang dianjurkan oleh Majlis Peguam Malaysia baru-baru ini merupakan satu langkah yang baik bagi menyemarakkan lagi perbincangan secara ilmiah berkenaan institusi undang-undang di negara ini, kata Penasihat Undang-Undang UMNO, Datuk Hafarizam Harun. Menurut beliau, dengan wujudnya siri-siri forum seperti ini, perbincangan demi perbincangan untuk menambahbaikan sistem undang-undang di negara ini boleh dilakukan dengan idea-idea yang diluahkan oleh panel dan juga peserta forum berkenaan. "Tindakan Majlis Peguam menjemput saya sebagai wakil dari UMNO juga membuktikan bahawa Majlis Peguam kini sudah mampu untuk berinteraksi dengan UMNO dan ini merupakan satu langkah permulaan yang baik untuk kedua-dua belah pihak," jelas beliau. Jelas beliau lagi, dakwaan yang mengatakan Majlis Peguam lebih memihak kepada pakatan Pembangkang dalam beberapa isu sebelum ini, termasuk perhimpunan Bersih 3.0 baru-baru ini adalah lebih kepada masalah persepsi. "Dakwaan yang mengatakan bahawa Majlis Peguam lebih memihak kepada pembangkang adalah hanya satu persepsi. Tidak dapat dinafikan, persepsi ini timbul mungkin disebabkan pendirian dan tindakan Majlis Peguam terhadap beberapa isu dilihat masyarakat awam lebih memihak kepada pembangkang. "Jadi, dengan wujudnya forum-forum terbuka seperti ini, ia dapat menghapuskan tanggapan bahawa Majlis Peguam menjadi alat Pakatan Pembangkang untuk kepentingan politik mereka," ujarnya lagi. Manakala menurut Presiden Majlis Peguam, Lim Wee Chee, dakwaan yang mengatakan bahawa Majlis Peguam menentang kerajaan sedia ada hari ini merupakan satu dakwaan yang tidak benar. "Sebenarnya, kita di Majlis Peguam banyak bekerjasama dengan kerajaan dalam hal-hal undang-undang di negara ini. Malah, saya juga kerap mengadakan pertemuan dengan pemimpin-pemimpin dari BN dan UMNO, termasuk Datuk Seri Nazri Aziz untuk berbincang mengenai hal-hal undang-undang negara termasuk isu penubuhan akademi undang-undang yang di cadangkan kerajaan," katanya lagi. Tambahnya lagi, setiap pendirian dan kenyataan awam Majlis Peguam dalam beberapa isu undang-undang di negara ini hanyalah berdasarkan undang-undang semata-mata dan tidak pro kepada mana-mana pihak. Katanya lagi, setiap kali Majlis Peguam Malaysia mengadakan sebarang forum, mereka pasti akan menjemput pemimpin-pemimpin dari BN dan juga Pembangkang, namun kebanyakannya dari forum tersebut hanya dihadiri oleh pemimpin dari pakatan Pembangkang sahaja. Di dalam forum Siri Pemikiran Kritis anjuran Jawatankuasa Peguam Muda Kebangsaan di bawah Majlis Peguam itu, salah seorang ahli panel yang dijemput, Abu Backer Sidek mendakwa bahawa 36 ahli jawatankuasa pusat Majis Peguam yang dipilih di seluruh Malaysia kini sudah menjadi alat kepada pakatan Pembangkang. Ia juga bertambah hangat apabila beliau yang juga merupakan ahli Majlis Peguam Malaysia secara terbuka mengkritik sistem dan perlaksanaan dibawah kepimpinan Presidennya, Lim Chee Wee yang dilihat lebih pro kepada pembangkang terutamanya dalam isu bersih 3.0 dan juga resolusi mesyuarat khas yang mengkritik keganasan pihak polis, dan meminta agar pengerusi Majlis Peguam itu bekerja 10 kali lebih keras untuk menafikan persepsi ini. Forum yang membincangkan pro dan kontra kewujudan akademi undang-undang seperti yang dicadangkan oleh kerajaan itu juga memperlihatkan beberapa pendirian yang menyokong, tidak menyokong dan mengambil jalan tengah. Antara ahli-ahli panel yang terlibat di dalam forum tersebut ialah terdiri daripada bekas Presiden Majlis Peguam, Ragunath Kesavan; Penasihat Undang-undang UMNO, Datuk Mohd. Hafarizam Harun, Roger Tan Kor Mee ahli MCA, Khaizan Sharizan Abdul Razak dan Abu Backer Sidek. -MediaUMNO

DIMENSI

Posted: 28 Jun 2012 11:08 AM PDT

DIMENSI


Omegay: Gempar! - Mazlan lemas

Posted: 28 Jun 2012 09:01 AM PDT

Felda shares up 19% as investors bet on palm oil demand


Demand for palm oil has been growing especially from India and China

Felda gambles on 'recession-proof' business Malaysia's Felda up on market debut Watch Shares in Malaysian palm oil firm Felda have surged on their debut as investors bet on growing demand for its product from the region.

The firm's shares jumped as much as 19% to 5.39 ringgit on the Malaysian stock exchange, Bursa Malaysia.

The company had raised almost 10.4bn ringgit ($3.2bn; £2bn) via its share sale, which was the world's second biggest this year after Facebook.

Malaysia is the world's second largest producer of palm oil.

According to government statistics, the palm oil industry currently generates an annual turnover of $16.6bn (£10.6bn).

'Very important company'
Demand for palm oil has been rising steadily in recent years, especially from emerging economies such as India and China.

The commodity is used in a variety of products such as biscuits, soap and biofuel.

Felda is among the world's leading producers of palm oil and analysts said that investors were hopeful that it would benefit from the rising demand.

They said the firm had also got the backing of domestic institutional investors, which had made smaller retail investors more confident about its prospects, despite a recent drop in its profits.

"A lot of people were waiting for [the IPO] for a long, long time," said Linda Koh, an analyst with research house InsiderAsia.

"More importantly, it will get a lot of support from the local institutions. It's a very important company for the government." - BBC

Omegay: Ambingai punye pasal..Guan Siyal Eng yang seriau??..ade ape2 kerrr? >XD

Posted: 28 Jun 2012 05:00 AM PDT

DAP tidak mahu buang masa minta MP Seri Gading minta maaf
NOOR AZURA SAHRIL
27 Jun 2012
KUALA LUMPUR - DAP mahu membuat laporan polis berikutan kenyataan bersifat menghasut dan perkauman, dibuat  oleh Ahli Parlimen Seri Gading, Datuk Mohamad Aziz yang meminta Pengerusi Bersama Bersih, Datuk S Ambiga digantung sampai mati kerana didakwa mahu menggulingkan negara.

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng meminta semua wakil DAP membuat laporan polis kerana tidak mahu membuang masa menuntut Mohamad meminta maaf dan menarik balik kenyataanya.

"Bukan Ambiga seorang sahaja penganjur Bersih, namun mengapa beliau seorang sahaja yang mahu digantung.

"Hanya kerana beliau 'easy target'. Saya tidak mahu buang masa untuk meminta Mohammad  memohon maaf dan menarik kembali kenyataannya. "Justeru, DAP akan membuat laporan polis supaya tindakan boleh diambil oleh  pihak berkuasa terhadapnya," kata beliau pada sidang media di lobi Parlimen, hari ini.

Semalam, Mohamad dalam ucapannya di Dewan Rakyat mencadangkan agar Ambiga digantung kerana mengkhianati

Guan Eng yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang berkata, beliau telah menghubungi Ambiga dengan memberikan solidariti dan sokongan moral.

Menurutnya, kenyataan Mohamad itu sangat tidak relevan dan penganjuran Bersih bukan satu kesalahan. "Ini adalah saranan serius untuk minta seseorang digantung sampai mati.

Tidak pernah ada Ahli Parlimen yang berbuat demikian," katanya. - SH

kehkehkeh bagus ler kalau guan siyal eng tak nak buang masa..buat ape nak layan benda yang tak pasti tol tak!..mengikut laporan mstar yang di petik dari bernama klik sini MP Gading cuma mengemukakan SOALAN!..paham tak ape tu SOALAN??..mempersoal sesuatu perkara di depan speaker dan ahli2 parlimen untuk di bahaskan. lagi pun dewan parlimen adalah gelanggang di mana ahli2 parlimen meluahkan persoalan, pendapat dan cadangan...kalau dah tak boleh soal, luah pendapat atau beri cadangan baik tak payah di adakan diskusi di parlimen..ubah jek parlimen jadi gelanggang tomoi huhuhu


lagi pun guan siyal eng sendiri pun tak pasti sama ada ucapan itu benar atau tidak kerana beliau sendiri pertikaikan kenape harus menggantung ambingai sorang sedangkan ketua2 lembu bershit dan anak2 lembu lain termasuk diploma warga singapork tak di gantung sampai mati!

baru bagi CADANGAN jek si ketua komunis dah mengamok sakan!..pada aku tak salah pun kalau seseorang nak bagi pendapat setakat CADANGAN YANG BELUM ADA KATA PUTUS!..


"Bukan Ambiga seorang sahaja penganjur Bersih, namun mengapa beliau seorang sahaja yang mahu digantung"

kenyataan guan siyal eng di atas bermakna memang benar ler ambingai bukan saje easy target tapi adalah penghasut di sebalik perhimpunan haram di mana parti2 haramjadah fuckatan plak menjadi dalang melakukan ancaman terhadap undang2, menipu yang di pertuan agung konon2 telah bertemu dengan baginda walhal langsung takde ape2 pertemuan sekaligus menipu pencacai2 bawahan demi untuk meneruskan perhimpunan haram tersebut dan cubaan mengisytihar penentangan secara terbuka terhadap yang di pertuan agung sebagai ketua negara. maka takde sebab kenape hukuman tersebut tak bleh di jatuhkan ke atas ambingai!

bagaimana pun guan siyal eng tetap menyokong penipuan ambingai dan merasakan tindakan mereka berbaloi kerana mampu menipu orang melayu yang terbukti rata2 majoritinya adalah orang melayu. guan siyal eng cukup bangga dengan kebodohan orang melayu seperti pasrael dan peegayarr. mereka2 ini lah yang paling mudah di peralat untuk menentang raja2 melayu secara terbuka sementara mereka bergerak di belakang sambil cuci tangan

guan siyal eng menyeru ahli2 deeayypig membuat laporan polis terhadap mp gading sedangkan ambingai bukan ahli mana2 parti!..bapak dia dulu pun buat twitter rasis meminta ahli2 mca, gerakan pertikai kematian TBH..kenape guan siyal eng tibe2 kecut buah apabila nama al maunah di bangkit sama dan kenape dia tak mintak pasrael turut sama buat laporan??..opss mane bleyy..antara parang dan pasrael tak dapat di pisahkan!!..kang tak pasal2 tercabut kepale guan siyal eng dari badan!

sudah lah sikap flip flop pasrael terhadap institusi raja2 pun bukan bley pakai sangat...pasrael sendiri akui bahwa mereka menghormati raja tapi dalam masa sama merelakan partinya di perlembukan untuk menentang institusi raja. kalau tidak masakan ada pemimpin2 pas berani mempertikaikan titah sultan konon2nya nak tunjuk lagak mereka bangsa melayu di abad ke 21 yang berani menentang raja2...

atau mungkin guan siyal eng terasa perjuangan fuckatan memang menyamai pertubuhan al maunah berikutan senjata seperti parang, bom molotov cocktail berada di beberapa tempat sebelum perhimpunan bersih 3.0 di adakan!.. kehkehkeh

yang pasti sikap rasis deeayypig memang dah tak bley di sembunyikan lagi..Republik Malaysia mesti di utamakan..manakala melayu2 pasrael dan peegayar akan terus tunduk dan melutut di bawah lembayung komunis! >:D

Tiada ulasan:

Pengikut