Khamis, 31 Mei 2012

Barisan Nasional

Barisan Nasional


PISAU.NET

Posted: 30 May 2012 09:36 PM PDT

PISAU.NET


Nizar Tak Bersalah Persoal Sultan Johor Sebab Berlaku Di Malaysia!

Posted: 30 May 2012 06:00 PM PDT


Di negara Malaysia,Pakatan haprak bebas menghina raja raja melayu. Malah ada yang berani persoalkan institusi raja berpelembagaan.

Karpal,Guan Eng dan ramai lagi pemimpin pakatan tidak pernah lupa dalam menghina institusi raja raja melayu.

Kes yang terkini,Nizar telah menghina sultan Johor apabila tuanku menang dalam bidaan membeli plat kereta WWW 1.

Apa yang Nizar buat? Beliau hanya sekadar menamakan Sultan Johor sebagai "mana mana pihak" sebagai permohonan maaf..pada anggapan beliau Sultan Johor jangan terlalu mengharapkan kemaafan daripada beliau walaupun selepas dihina dan diperlekehkan.


Bezanya di Thailand apabila menghina raja..

Hina monarki Thai, editor dipenjara


Seorang editor sebuah laman web berita hari ini didapati bersalah kerana menghina sistem beraja Thailand, namun hukuman penjara ke atasnya ditangguhkan, satu hukuman ringan terhadap kes berprofil tinggi yang memperbaharui perbahasan ke atas undang-undang penapisan diraja yang ketat.

Hakim Nittaya Yaensri memberitahu Mahkamah Jenayah Bangkok bahawa beberapa artikel yang disiarkan di laman web berita Prachatai telah menyinggung perasaan keluarga diraja dan editor tersebut, Chiranuch Premchaiporn tidak menghormati arahan mahkamah yang mengarahkannya mengeluarkan artikel itu dengan segera.


Hakim kemudiannya menjatuhkan hukuman penjara lapan bulan ke atas Chiranuch kerana melanggar Akta Jenayah Komputer, namun menangguhkan hukuman itu untuk satu tahun kerana editor berkenaan mengaku bersalah atas kesalahannya. - REUTERS

Pisau kata " haprak pakatan bercita cita mahukan sebuah negara Republik"

Isu Jirat Cina di Rizab Melayu: Azizan Pekak, Buta Atau Pura-pura Tuli?

Posted: 30 May 2012 06:00 AM PDT


Isu pembinaan jirat Cina komersial di Tanah Rizab Melayu, Karangan, Kulim sudah berlanjutan sejak 2007. Memang mudah bagi Dato' Seri Azizan, selaku Menteri Besar menyalahkan kerajaan terdahulu dalam kes ini.


Tetapi Azizan harus sedar bahawa, kerana marahkan kerajaan terdahululah maka rakyat telah bertindak menukar kerajaan di mana Azizan berpeluang menjadi Menteri Besar sekarang. Harapan rakyat agar Azizan boleh berbuat sesuatu - memperbetulkan yang silap dan menambahbaikkan apa yang sedia baik.


Namun, harapan kini bertukar menjadi kemarahan. Azizan bukan sahaja tidak boleh memperbetulkan apa-apa tetapi menambahkanlagi kesilapan dan merosakkan apa yang sedia baik.Negeri Kedah kini berada dalam keadaan 'koma' dan semakin merosot setiap hari.


Tidak cukup dengan pembalakan mega yang menghancurkan sistem perairan dan menjejaskan ekologi yang mana habis balak-balak yang masih 'halus' dibedal oleh kontraktor-kontraktor yang tidak bertanggungjawab. Suatu ketika Azizan menjawab beliau tidak punya kuasa menghentikan semua itu kerana ia 'salah kerajaan terdahulu'. Kemudiannya, kontrak yang lama diperbaharui dan Azizan hanya pura-pura tuli konon tidak tahu menahu mengenainya.


Begitu juga dengan Kulim Hi-Tech Park, yang suatu masa dahulu dibanggakan sebagai 'Silicon Valley' Malaysia kini muram, tiada pelaburan baru melainkan warga pengurusan Kulim Hi-Tech Park yang baru sahaja yang meriah keluar negara tanpa had. Ada Azizan kisah? Tidak, kerana kemungkinan besar beliau tidak tahu menahu apa-apa.


Sikap yang sama diambil oleh Azizan dalam menangani masalah jirat cina di rizab melayu ini iaitu tidak berbuat apa-apa.


Tapak tanah yang menjadi kontroversi ini terbahagi kepada 3 lot tanah dan dua daripadanya yang berkeluasan 8 hektar masih berstatus Tanah Rizab Melayu manakala satu lagi pula yang berkeluasan 76 hektar dijual kepada orang Cina pada 1926 iaitu sebelum Akta Tanah 1933 diwartakan. Tanah ini sehingga kini masih berstatus Tanah Rizab Melayu. Kawasan inilah yang akan dijadikan jirat Cina komersial di mana pembinaan sedang rancak dijalankan.


Penduduk-penduduk di sini telah memacakkan papan tanda membantah pembinaan jirat Cina itu. Perhimpunan aman juga dibuat untuk merayu keprihatinan Menteri Besar untuk menyelesaikan masalah ini. Mereka mengharapkan agar kerajaan negeri boleh menggantikan kawasan lain kepada pihak terbabit dan mungkin juga memberikan pampasan sewajarnya untuk menyelesaikan masalah ini. Sebarang bentuk penyelesaian adalah dialu-alukan dengan mengambil kira kepentingan 16,000 penduduk Melayu di kawasan tersebut.


Sebagai mewakili parti yang menggunakan nama Islam, sikap membisu Azizan dalam perkara ini amatlah mengecewakan. Isu jirat Cina di kawasan kediaman Melayu bukan isu kecil, apatah lagi di atas Tanah Rizab Melayu. Isu ini melibatkan sensitiviti agama dan budaya serta mampu mencetuskan ketegangan kaum.


Keengganan Azizan mengambil isu ini secara serius amat mengecewakan rakyat Kedah.


Mereka tertanya-tanya, kenapakah Azizan tidak mampu memainkan peranan yang sepatutnya untuk mencari jalan terbaik - mungkin dengan meminta kerjasama DAP untuk merasionalkan perkara ini dengan pihak pemaju projek tersebut. Atau mungkinkah benar Azizan kecut perut bila berhadapan dengan isu yang membabitkan kaum Cina? Apakah sudah menjadi 'prinsip' PAS untuk mengalah setiap kali berkonfrontasi dalam perkara yang membabitkan kaum Cina?


Apapun, ini adalah pengajaran kepada rakyat Kedah agar tidak tertipu oleh PAS yang membawa imej Islam, negara kebajikan dan mewakili Melayu.PAS bukan tidak ingin membela Melayu, tetapi PAS tidak berani dan tidak tahu caranya

Derma Untuk Lebuhraya Ke Syurga

Posted: 30 May 2012 01:09 AM PDT


Baru saja disergah oleh Majlis Fatwa Masjidil Haram berkenaan fatwa sesat yang menjanjikan syurga kepada pengundi, hari ini Nik Aziz sekali lagi menjanjikan pahala pula kepada manusia yang menderma untuk pembinaan Lebuh Raya Rakyat Kota Bharu-Kuala Krai bernilai RM1.8 billion sepanjang 73km.


Menurut laporan Berita Harian, Nik Aziz juga mengakui turut menyumbang RM5,000 bagi pihak arwah ibu dan ayahnya sebagai bayaran pahala kepada mereka. Nik Aziz berkata demikian selepas majlis pecah tanah pakej Satu lebuh raya itu antara Machang-Kuala Krai yang membabitkan laluan sepanjang 43 km.


Nik Aziz dengan itu menyeru rakyat untuk menderma bagi memastikan lebuh raya ini siap sepenuhnya. Derma itu pasti akan digantikan dengan ganjaran pahala, katanya.


Menarik sekali! Cuma kita ada sedikit kemusykilan:


Adakah jumlah sumbangan menentukan jumlah ganjaran pahala? Atau adakah semua yang menderma akan menerima jumlah pahala yang sama tanpa mengira jumlahnya? Dan bolehkah kita menebus dosa dengan menderma kepada pembinaan lebuh raya ini atau menggunakan sistem kontra iaitu, satu jenis dosa untuk beberapa ringgit derma?


Bagaimana pula jika ada yang menderma dengan wang haram? Apakah mereka juga mendapat pahala? Jika orang bukan Islam yang menderma, apakah mereka akan dikecualikan dari api neraka atau sekadar diringankan siksaan?


Bagaimana pula dengan orang yang telah mengundi PAS yang telah dijamin syurganya oleh Nik Aziz? Apakah dengan menderma lagi kepada lebuh raya ini maka mereka akan berpeluang untuk mendapat syurga yang lebih tinggi?


Kita perlukan sedikit butiran lanjut mengenai perkara ini kerana ramai lagi umat Islam yang tidak mengundi PAS dan mereka ini semua pasti ingin tahu lebih lanjut kalau-kalau derma ini akan membantu memberatkan timbangan pahala ketika dihisab nanti.


Lebuh Raya Rakyat ini juga dikatakan bakal menyediakan laluan khas untuk binatang seperti gajah dan harimau yang dikatakan melalui kawasan itu. Tidak pula dikhabarkan sama ada laluan khas untuk makhluk-makhluk lain seperti jin atau bunian juga disediakan dan diasingkan jantina, bagi menepati sifat sebuah lebuh raya ke syurga.


Apa yang kurang menarik ialah, walaupun lebuh raya ini bersifat 'saham akhirat', ini tidak bermakna yang lebuh raya ini akan beroperasi tanpa tol. Sebelum ini Husam Musa telah membuat kenyataan bahawa "Mungkin akan ada tol nanti tapi kadarnya lebih murah dan berbeza mengikut musim."


Nampaknya, walaupun Pakatan Rakyat menjanjikan lebuhraya tanpa tol di Malaysia tetapi Kelantan sebagai Serambi Mekah, sekali lagi mengatasi negeri-negeri lain dalam soal ini di mana tol dihalalkan di sana.


Maka terfikir juga kita, mungkinkah bayaran tol bagi lebuhraya ini juga akan mendapat ganjaran pahala? Jika ya, bolehkah Nik Aziz memanjangkan pemberian pahala itu untuk pembayar tol di lebuh raya negeri-negeri lain?


Kita boleh ketawa geli hati dan menggeleng-gelengkan kepala dengan kesesatan yang dibawa Nik Aziz, tetapi penulis tetap tertanya-tanya berapa ramai pula yang akan tersesat dengan mempercayai bahawa Nik Aziz benar-benar mampu menjanjikan pahala kepada manusia, terutamanya manusia yang menderma dengan niat inginkan pahala dan bukan kerana ingin membantu mereka yang memerlukan.


Sepatutnya, sebelum menyeru rakyat menderma untuk membina lebuhraya lebih baik Nik Aziz memungut derma untuk membina masjid yang sudah dijanjikan pahalanya oleh Allah S.W.T. Bukan rakyat tidak tahu bahawa kerajaan PAS Kelantan hanya mampu membina satu masjid sahaja sepanjang dua dekad pemerintahan. Masjid-masjid lain semuanya dibina oleh kerajaan pusat.


Hakikatnya, meminta derma dari rakyat merupakan satu kenyataan rasmi bahawa PAS telah GAGAL TOTAL.


PAS gagal menjana kewangan negeri dan akibatnya gagal menyediakan kemudahan asas kepada rakyat, gagal membuka peluang pekerjaan, gagal menaikkan taraf hidup rakyat dan kini PAS tidak malu ingin menagih derma dari rakyat pula.


Rata-rata rakyat Kelantan hidup dalam kemiskinan dan Islam telah mengingatkan bahawa kemiskinan menghampirkan kita kepada kekufuran. Justeru, bagaimana hendak ke syurga jika miskin dan tak mampu menderma untuk pembinaan lebuhraya? Bagaimana hendak ke syurga jika kufur? Apakah hanya dengan mengundi PAS?


Inikah yang Nik Aziz cuba sampaikan sebenarnya iaitu kempen 'Undilah PAS' sempena pilihanraya yang semakin hampir?


Apapun, apa yang kita nampak ialah Nik Aziz sebenarnya cuba memungut derma untuk menampung dana pilihanraya, bukannya untuk projek lebuh raya

Dokumen Sulit Rasuah Anwar Azmin Di Dedahkan!

Posted: 29 May 2012 11:00 PM PDT

AIDCNews – 29/05/12 – Satu kenyataan daripada pengawai penyiasat BPR didedahkan oleh Raja Petra Kamaruddin (RPK) di dalam lamannya hari ini menunjukkan Datuk Seri Anwar Ibrahim terlibat secara langsung memberi arahan kepada Ketua Pengarah BPR Datuk Shafee Yahaya supaya menutup kes rasuah Azmin Ali.


Siasatan kes itu berlaku pada tahun 1995, di mana ketika itu Anwar adalah Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan Malaysia dan Azmin Ali adalah Setiausaha Sulitnya.


Kenyataan pegawai BPR yang asal :

Saya adalah seorang bekas pegawai kanan BPR yang terlibat di dalam penyiasatan kes terhadap Azmin Ali dan isterinya Shamsidar pada tahun 1995.


Saya rasa terpanggil untuk mendedahkan bagaimana 'corrupt' seorang bernama Anwar Ibrahim dan Azmin Ali di mana kedua-duanya kaya raya dan malah cerita Shamsidar merupakan gundik Anwar pada saya bukanlah suatu yang mengejutkan kerana telah lama perkara ini berlaku.


Hanya orang yang pekak, buta dan tuli sahaja yang sengaja mengatakan segala cerita 'corrupt' dan juga skandal sex mereka sebagai suatu cerita rekaan atau konspirasi.


Disini saya hendak menunjukkan contoh bagaimana seorang Ketua Pengarah BPR ketika itu, iaitu Datuk Shafee Yahaya kononnya seorang yang baik, berintegriti, pernah mendedahkan kononnya Dr Mahatir menengkingnya dalam kes Hassan Abul (Pesgawai BNM) dan kemudian buat buku pula yan menunjukkan bagaimana baiknya dia.


Tapi dalam diam dan ramai orang BPR tahu dia telah menghentikan siasatan kes Azmin Ali setelah mendapat arahan Anwar. Kalau Datuk Shafee betul-betul bersih saya tabiklah. Tapi nak saya bongkarkan ke kisah Datuk sebelum Datuk jadi KP BPR? Maka Datuk Shafee tolonglah jangan nak komen apa-apa selepas pendedahan ini.Kronologi KesSiasatan kes ini bermula daripada satu maklumat (yang di tandakan sebagai Lampiran A).


Pemberi maklumat menyatakan dengan jelas pemilikan harta Azmin Ali yang ketika itu 1995 hanyalah Setiausaha Sulit (SUS) Anwar yang bergaji lebih kurang RM2400/=. Kalau sekarang beliau hanyalah gred 41 sahaja di dalam Perkhidmatan Awam. Ekoran daripada itu, satu repot polis telah dibuat bagi membolehkan BPR menjalankan siasatan (lihat Salinan Repot yang ditandakan sebagai Lampiran B). Repot yang dibuat adalah bertarikh 24.5.1995.


Ekoran itu, satu minit ringkas dikemukakan oleh Allahyarham Basri bin Idris sepertimana Lapiran C berkembar. Ia menunjukkan pemilikan harta Azmin sejak 1991 – 1995, antara lain memiliki sebuah BMW 325i, Proton Wira 1.6 Xli, Proton Satria 1.6 Xli. Proton Perdana 2.0 SE, 1000 saha,m Hicom, sebuah rumah No. 23, Jalan 1/4D Bukit Mas, Taman Melawati seluas 8500 sqft. Hebatkan? BPR siasat ke?


Atas arahan Datuk Shafee (lihat minit no. 2), pegawai penyiasat diarahkan supaya tidak memohon Notis Pengisytiharan Harta yang sepatutnya di keluarkan di bawah seksyen 23 Akta Pencegahan Rasuah 1961 kepada Azmin Ali. Tuan-tuan semua tahu, kalau dalam keadaan biasa, bukan setakat Notis, tetapi Azmin sudah tentu akan ditahan untuk siasatan BPR.


Knowing how BPR's style of work. Besar atau tidak pangkatnya Azmin yang hanya gred biasa dalam perkhidmatan awam ketika itu, Pengarah Siasatan diarah oleh Datuk Shafee supaya berjumpa sendiri Azmin di pejabat TPM (siapa lagi kalu bukan Anwar Ibrahim) dan meminta Azmin mengemukakan pengisytiharan secara sukarela.Now, what is the legal implication when Azmin voluntarily declare his asset?


Meaaning to say he is not bound for any criminal prosecution under Prevention Corruption Act and Penal Code if the Public Prosecutor satisfy as to how Azmin having an unexplain excessive property.Diketika itu, kami yang terlibat di dalam penyiasatan merasakan amat pelik dan juga frustrated dengan arahan yang dikeluarkan oleh Datuk Shafee.


Namun saya amat merasakan bagaimana Arwah Basri Idris meneruskan usahanya bagi memperoleh Notis Pengisytiharan Harta itu (limat minit No. 2 bertarikh 20/6/1995) bagi membolehkan siasatan diteruskan untuk memeriksa pengaliran wang dalam akaun-akaun Azmin Ali (quoted as YDS at para 6 of the minutes).


Usaha mendapatkan Notis Berjaya dan lihat Minit-Minit bil 4 – 9 dan Kertas Siasatan dirujuk kepada Datuk Shafee pada 8 Mei 1996.


Rujuk m init 10, lihat bagaimana Datuk Shafee mahu kes ini dirujuk kepada TPM dengan minitnya bertarikh 9/5/1995. Apakah integrity BPR ketika itu di bawah pimpinan beliau yang mana Datuk Shafee sering menekankan integrity di kalangan kami.


Akhirnya lihatlah minit bil 15, Kertas Siasatan dikemukakan kepada Datuk Shafee bertarikh 12/9/1996 oleh Dato' Mohd Zawawi Nordin, Timbalan Ketua Pengarah BPR ketika itu.


Beliau secara jelas memberitahu harta Azmin adalah diluar kemampuannya.Dramatiknya selepas itu, Kertas Siasatan ini terpendam atau dipendam macam jeruk oleh Datuk Shafee atas arahan Anwar Ibrahim.


Sehinggalah pada 23/9/1997 (setahun lebih), tiba-tiba Datuk Shafee has violated a law when personally instructed this investigation to be closed.


Minit beliau berbunyi (rujuk minit 16) "Telah maklumkan kepada YAB TP" dan beliau menulis "KUS". Perkataan KUS bermakna Kemas Untuk Simpan. Ia adalah terminology yang digunakan oleh BPR dan Polis apabila suatu siasatan itu telah siap dan tiada tindakan lanjut.Perbuatan Datuk Shafee ini melanggar undang-undang jenayah di bawah Kanun Tatacara Jenayah dan juga Perlembagaan Persekutuan kerana beliau tiada hak untuk mengarah suatu siasatan dihentikan melainkan arahan Pendakwaraya.


Namun oleh kerana terlalu taksub kepada Anwar Ibrahin he has betray his own agency dan terutamanya Rakyat Malaysia.Di bawah ini tuan-tuan bolehlah tatapiu pengisytihatan harta secara sukarela Azmin Ali dan di dalam fail siasatan BPR bernombor 15/5/1995 Datuk Shafee telah hilangkan Notis Pengisytiharan Harta dan juga pengisytiharan harta Azmin Ali.


Pengisytiharan harta secara secara sukarela Azmin Ali dapat tuan-tuan baca daripada Fakta kes pegawai Penyiasat yang saya tandakan Lampiran D. Jangan tuan-tuan buta, cek-cek yang masuk dalam akaun Shamsidar sahaja ketika itu sudah melampaui RM7 juta lebih.


Seorang sururumah tangga amat kaya dan dikayakan oleh Anwar.Sebab itu apabila Anuar Shaari memberi dokumen-dokumen pemilikan saham Shamsidar dan Azmin untuk siasatan lanjut, apakah ,masyarakat buta? Saya dapat download dokumen-dokumen itu melalui website dan silalah baca sendiri.


Orang seperti Datuk Shafee telah merendahkan martabat BPR dan lihat peyamun yang diselamatkannya ketika itu menjadi penderhaka kepada Negara. Banyak kerosakan telah dilakukannya. I need not to explain more about this.


Hanya orang yang buta, pekak dan tuli akan jadi bahalol dunia seperti Datuk Shafee.Kes ini melibatkan satu siasatan oleh BPR ke atas Azmin Ali Setiausaha Sulit Datuk Seri Anwar dan isteri Azmin, Shamsida (hanyalah seorang surirumah) pada tahun1995.


Siasatan dibuat ke atas Azmin kerana dikatakan mempunyai harta peribadi yang banyak hasil daripada perlakuan rasuah yang dilakukan semasa memegang jawatan Setiausaha Sulit Datuk Seri Anwar pada waktu tersebut. Ketika Anwar adalah Timbalan Perdana Menteri dan juga Menteri Kewangan Malaysia.


Berdasarkan maklumat dan repot polis yang diterima, satu Kertas Siasatan telah dibuka bernombor BPR/KS: Semasa siasatan dibuat mendapati gaji Azmin hanya RM2,442.00 sebulan tetapi mampu untuk membeli 2 buah rumah iaitu rumah pertama:double storey banglow di Setapak harga RM284,118 dengan deposit sebanyak RM14,181 dan bayaran bulanan sebanyak RM3,376.75.


Manakala rumah kedua:rumah berkembar di Taman Melawati harga RM210,000 dengan deposit sebanyak RM60,000 dan bayaran bulanan sebanyak RM1,110.35. Jika dicampurkan kedua bayaran bulanan ialah sebanyak lebih kurang RM4,500.00. Ini sahaja dan menunjukkan hutang Azmin melebihi sekali ganda gaji bulanan beliau. Di mana Azmin mendapat wang tambahan untuk menampung bayaran hutang ini??


Bukan itu saja, tak mungkin semua gaji Azmin di gunakan untuk membayar hutang rumah?? Bukankah ini sahaja dah mencukupi menunjukkan Azmin mempunyai pendapatan yang lain. Itu tidak diambil kira lagi dimana Azmin mendapat wang untuk membayar wang deposit rumah-rumah tersebut.Siasatan yang dijalankan oleh BPR juga membuktikan Azmin memiliki 2 buah kenderaan iaitu BMW no plat BBN 3 berharga RM160,529.85.81 dimana bayaran deposit sebanyak RM120,529 dan bayaran bulanan pula sebanyak RM875 sebulan.


Kereta kedua pula Proton Perdana no plat WDU 64 berharga RM80,767.81 dengan ansuran bulanan sebanyak RM700. Jika kita lihat komitmen bulanan bagi kedua kereta ini ialah lebih kurang RM1,700. RM1,700 pada ketika itu nilai yang besar. Mana tak nya klu dilihat gaji setiausaha sulit TPM pun pada masa tu baru RM2 ribu lebih.Saham yang dimilik oleh Azmin dan isterinya juga umpama seorang bisness man.


Cuba kita lihat bagaimana isteri seorang penjawat awam mempunyai saham di dalam pasaran saham dengan nilai keseluruhan melebihi setengah juta. Itu tak termasuk baki-baki didalam akaun bank yang pernah satu ketika mencecah RM300 ribu lebih. Cuba lihat keadaan yang saya nyatakan di atas. Adakah kita mempercayai penjawat awam boleh hidup dengan sedemikian??


Tetapi perkara yang paling membingungkan saya apabila BPR menutup kes ini? Sedangkan memang jelas Azmin dan isterinya mempunyai harta yangberlebihan yang tidak setimpal dengan pendapatannya.


MENGAPA SIASATAN BPR DIHENTIKAN? SIAPA YANG MEMPUNYAI KUASA UNTUK MEMBERHENTIKAN SIASATAN INI?? ADAKAH ORANG YANG MEMBERHENTIKAN SIASATAN INI BERSENGKOKOL DENGAN AZMIN ATAUPUN TAKUT KEPADA PEMIMPIN PADA MASA TERSEBUT


Untuk makluman, pada waktu itu Ketu Pengarah BPR adalah Dato Shafee Yahya. Dengan nyata skali KP BPR telah membuat satu keputusan yang tak relevan bilamana menghentikan siasatan ini. Apa sebenarnya yang berlaku? Jika kita tunjukkan perkara ini kepada budak sekolah pun mereka dapat menilai bahawa tak mungkin dengan gaji RM 2 ribu legih sebulan mampu mempunyai gaya hidup mewah seperti Azmin.


TEETAPI kenapa Dato Shafee menghentikan siasatan ini? ADAKAH kerana bersengkongkol? Favouritism? Mengikut telunjuk pemimpin seperti Kerbau dicucuk hidung?


Ataupun sama dah NYANYUK????????Kite cube renung-renungkan kembali berkaitan dengan perkara ini dan lihatlah lampiran-lampiran yang diupload bersama. Ingatlah hidup ini hanya perjalanan yang sementara sahaja. Jangan ingat kita terlepas untuk selama-lamanya. seterusnya







ANGIN PERUBAHAN

Posted: 30 May 2012 09:26 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Khairul Azam Minta Peguam Negara Siasat Bar Council

Posted: 30 May 2012 08:00 PM PDT

Video Anwar Ibrahim Tewas Dengan Ummi Hafilda

Posted: 30 May 2012 06:00 PM PDT


Video Ahli Majlis MPSJ Kena Maki Hamun

Posted: 30 May 2012 04:00 PM PDT

Karikatur : SPR Perlu Bertindak Sama Ke Atas Zunar

Posted: 30 May 2012 09:30 AM PDT


"Pilihan raya ini satu aktiviti yang serius dan kami tidak boleh benarkan parti-parti politik mempamerkan bahan kempen yang memperlekehkan seseorang," Timbalan pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Datuk Wan Ahmad Wan Omar. 

Ini satu peraturan yang baik mengikut Seksyen 4(a) Akta Pilihan Raya 1994 untuk menanggal atau menurunkan mana-mana poster atau sepanduk karikatur yang menghina mana-mana pemimpin. Jika begitu, SPR perlu bertindak dengan undang-undang yang sama untuk menutup terus ruangan kartun Zunar dalam Malaysiakini. 



Saban hari lukisan Zunar adalah menghina pemimpin, malah turut memperlekehkan orang Islam dalam lukisan di atas. Undang - undang yang hendak dilaksanakan perlulah holistik dan menyeluruh, jangan ditertawakan dan dipersendakan oleh sesetengah pihak nanti. Zunar tidak perlu dikecualikan dari undang-undang. 

Ucapan Dato Seri Najib Di Himpunan Jutaan Belia #HBN2012

Posted: 30 May 2012 08:30 AM PDT

Azmin Ali Nafi, SPRM Perlu Teruskan Siasatan

Posted: 30 May 2012 07:30 AM PDT



Tidak cukup dengan penafian. Semua perkara Azmin Ali hendak nafikan. Bukti sudah didedahkan, ini membuatkan Azmin semakin panas. 

Sama seperti ketika ibunya menegurnya agar balik ke rumah, Azmin sekali lagi berdolak dalih dengan menafikan, menafikan dan menafikan. 

Rakyat sudah tahu siapa Azmin. Mereka tidak sabar menanti pilihan raya untuk menghukum orang yang bernama Azmin Ali ini.

Nallakarupan Akan Dedah Video Terbaru Anwar Ibrahim

Posted: 30 May 2012 05:30 AM PDT

Pembiayaan PTPTN Untuk Kos Sara Hidup

Posted: 30 May 2012 04:00 AM PDT


#BERSIH3 Itu Kotor

Posted: 30 May 2012 02:00 AM PDT

Notis Kepada Peguam Negara Agar Bar Council Disiasat

Posted: 30 May 2012 12:00 AM PDT




Sebuah notis telah dihantar kepada Peguam  Negara Malaysia, Tan Sri Abdul Ghani Patail berkenaan susulan daripada kes saman kepada Malaysian Bar Council yang telah difailkan oleh Tetuan Azam Aziz & Co, Peguambela & Peguamcara, No. 43A-2-30 Jalan 3/48A, Bandar Baru Sentul, 51000 Kuala Lumpur
Tuntutan Planitif adalah bagi:

i. Deklarasi bahawa Notis panggilan EGM bertarikh 4/5/12 yang dikeluarkan oleh defendan defenda adalah tidak sah dan terbatal serta bertentangan dengan Akta Profesion Undang Undang 1976.

ii. Deklarasi bahawa Usul untuk EGM bertarikh 4/5/12 yang dikeluarkan oleh defendan-defendan sebagai tidak sah dan terbatal serta bertentangan dengan Akta Profesion Undang-Undang 1976 serta menjurus kepada kesalahan di bawah Akta Hasutan 1948.

iii. Deklarasi bahawa Extraordinary General Meeting of the Malaysian Bar bertarikh 11/5/12 berkenaan adalah tidak sah dan terbatal serta bertentangan dengan Akta Profesion Undang Undang 1976.

iv. Deklarasi bahawa Usul yang diluluskan dalam EGM berkenaan adalah tidak sah dan terbatal serta bertentangan dengan Akta Profesion Undang Undang 1976 serta menjurus kepada kesalahan di bawah Akta Hasutan 1948.



v. Injuksi untuk melarang Defendan-Defedan secara sendiri atau melalui ejen-ejen, pekerja-pekerja, wakil-wakil atau sesiapa pun bagi pihak defendan-defendan daripada menulis atau menyebarkan apa-apa perkara berkaitan EGM bertarikh 11/5/12 berkenaan, 

menerbitkan apa-apa penulisan atau artikel berkaitan EGM bertarikh 11/5/12 berkenaan seperti dalam perenggan atau artikel artikel yang serupa atau mempunyai maksud dan kesan yang sama terhadap plainitif di dalam laman web milik defendan kedua dan  / atau media cetak lain, media elektronik, internet atau apa-apa cara sekalipun bagi tujuan penyiaran kepada umum;

vi. Kos, lain lain relief yang difikirkan adil dan suai manfaat oleh Mahkamah Yang Mulia ini.

Hari ini Saudara Azam Aziz telah menghantar notis berkenaan Majlis Peguam supaya disiasat oleh Peguam Negara mengikut Legal Profession Act 976 (ACT 166) di bawah seksyen 46a(c)(iii). Notis salinan juga akan dihantar secara pos kepada  :

1) YAB Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Abdul Razak
2) YB Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Dato' Seri Mohamed Nazri bin Tan Sri Abdul Aziz
3) Presiden Majlis Peguam Lim Chee Wee

Tujuan notis siasatan dihantar adalah supaya Majlis Peguam tidak dipengaruhi oleh mana-mana parti politik atau kesatuan luar sekaligus menjadikan Majlis Peguam sebuah badan bebas.

Harussani Sifatkan PAS Melampau

Posted: 29 May 2012 10:00 PM PDT





GERAKAN ANTI PKR

Posted: 30 May 2012 09:12 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


KRISIS AIR : LAGI SATU CERITA BENAR.

Posted: 30 May 2012 07:38 PM PDT

MALAM NI CERAMAH.

Posted: 30 May 2012 06:33 PM PDT

NIZAR TERLALU EKSTREM BEBALNYA.

Posted: 30 May 2012 11:36 AM PDT

HANCUR LAGILAH PAKATAN SELANGOR !

Posted: 30 May 2012 07:19 AM PDT

JANGKAAN POLITIK 10 SEN AKU MAKIN TEPAT.

Posted: 29 May 2012 11:00 PM PDT

NAJIB TERUS MENYAKAT PAKATAN.

Posted: 29 May 2012 09:35 PM PDT

Sri Tri Buana

Posted: 30 May 2012 07:32 PM PDT

Sri Tri Buana


Rakyat Berjiwa Raja.

Posted: 30 May 2012 06:06 PM PDT

Mat Sabu Bakal PM?

Posted: 29 May 2012 09:58 PM PDT

KEPAL NASI KEPAL BERAS

Posted: 30 May 2012 03:51 PM PDT

KEPAL NASI KEPAL BERAS


INGAT UMNO INGAT NERAKA - NIK AZIZ.

Posted: 29 May 2012 06:08 PM PDT


Angkara siapakah yang menyebabkan isu peribadi para pemimpin pembangkang terlondeh sedikit demi sedikit dan satu demi satu?

Satu-satunya jawaban yang akan diperolehi jika ditanya kepada pembangkang ialah, "semua ini kerja UMNO dan tiada yang lain selain dari UMNO".

Pembangkang langsung tidak mengemukakan suspek lain selain dari UMNO. Jika pembangkang yang diberi tanggungjawab untuk membuka kertas siasatan dalam kes pertuduhan cubaan melondehkan kelakuan buruk pemimpin pembangkang, sudah pasti kalangan rakyat dari parti selain dari UMNO akan terlepas dan tidak disabit sebagai suspek.

Suspek hanya akan dicari dan dikhaskan di kalangan pemimpin UMNO sahaja.

Akhirnya, ketahuilah oleh kita bahawa, tiada siapa yang akan diseret ke mahkamah atau tiada siapa yang akan dijatuhkan hukuman bersalah kerana tiada "prima facie" untuk mensabitkan sesiapa di kalangan pemimpin UMNO.

Macam mana nak ada "prima facie", kerana segala sumber maklumat, bukti dan keterangan tuduhan melondeh pembangkang ini bukan datang dari pemimpin UMNO, sebaliknya ianya datang dan dimulakan oleh pemimpin dan bekas pemimpin pembangkang yang paling rapat dan hampir dengan pemimpin pembangkang terlondeh tersebut.

Zulkifli Nordin, mantan peguambela Anwar.
Dato Eskay, kawan horey-horey Anwar.
Dato Nalla bapa ayam yang dilantik oleh Anwar untuk membekal ayam kepadanya.
Saiful Bukhari, mantan pembancuh kopi Anwar.
Karpal Singh yang membuat pendedahan di Parlimen pada tahun 1997, sendiri bertindak sebagai peguambela tertuduh yang dituduhnya sendiri.
Ummi Hafilda bukan adik kandung Najib atau anak Mahathir. Untuk makluman, dia adalah adik kandung Azmin dan adik ipar Shamsidar yang memulakan semua gerakan melondeh Anwar&Azmin.
Raja Petra yang sekarang ini bertindak mendedahkan satu demi satu skandal seks, rasuah dan kroni Anwar&Azmin adalah "barua" tersohor yang bertanggungjawab merancang modus operandi bersama Anwar untuk memusnahkan personaliti Najib&Rosmah seawal beliau menjadi TPM lagi, dengan harapan Najib akan tersungkur sepertimana tersungkurnya Anwar pada tangga terakhir untuk duduk di kerusi PM.

Jadi, macam mana mahkamah mahu menjatuhkan kesalahan melondeh dan mengaibkan Anwar-Azmin ini kepada pemimpin UMNO?

Segala tuduhan akan jadi alibi. Segala saksi penting yang digunakan pembangkang untuk membuktikan penglibatan pemimpin UMNO akan gugur kelayakan menjadi saksi kerana semua pertuduhan ini adalah fabricated dan rekaan semata-mata.

Kelebihan Anwar yang perlu dihormati dan diakui hanya satu, iaitu segala label konspirasi, fabricate, palsu, zalim, cubaan mengaibkan dan pelbagai label lagi telah berjaya dipindahkan secara terancang kepada batu jemala UMNO dan pemimpinnya.

Semua ini kerja jahat UMNO dan tiada yang lebih jahat melainkan UMNO.

Ingat kotor ingat UMNO, ingat bersih ingat Anwar. Ingat zalim ingat UMNO, ingat dianiaya, ingat Anwar. Ingat rasuah ingat UMNO, ingat anti-rasuah, ingat Anwar. Ingat boros, ingat UMNO. Ingat hemah dan amanah, ingat Anwar. Ingat mewah, ingat Rosmah. Ingat zuhud, ingat Azizah.

Ingat "mahkote", ingat orang perak yang telah mempornokan kesucian perkataan "mahkota".

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

Posted: 30 May 2012 03:40 PM PDT

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan


Nasib Kamu Berdua Ditentukan Malam Ini...

Posted: 30 May 2012 05:00 AM PDT


Pengedaran Akhbar Fitnah Harakah Dari Rumah Ke Rumah Di Putrajaya



Petang tadi ketika membuka pintu untuk keluar membeli makanan, dua akhbar Harakah ini sudah berada di hadapan pintu. Ha ha ha ha ha ha... Apa korang ingat eXception nak baca sangat... Dah la edar akhbar TAK LAKU... Mana tak lakunya... Edar akhbar bulan April... Apsal tak edar akhbar yang terkini?? Keh keh keh keh...

Apapun nasib kamu berdua... Akan ditentukan malam ini... eXception sedang memikirkan bentuk 'hukuman' yang perlu dijatuhkan ke atas kamu berdua kerana tanpa memberi salam, dok tercongok depan rumah...

Mungkin bentuk hukuman sebegini selayaknya...



Maka hasilnya nanti...


Dijadikan baja kompos... Ha ha ha ha ha ha ha!!

Hukuman ini adalah paling baik dan mesra alam... Kerana tidak melibatkan pembakaran kertas hatta pembakaran lemak untuk mencarik-carik akhbar ini. Biar mesin yang menentukannya... Keh keh keh keh keh...





Konsert K-Pop Wonder Girls Di I-City Shah Alam??

Posted: 30 May 2012 12:00 AM PDT


Konsert K-Pop Di MTV Stage I-City Shah Alam. PAS Digesa Segera Bantah



SHAH ALAM: Konsert MTV World Stage di i-City, Seksyen 7 di sini pada 24 Julai ini akan dapat membantu dalam mempromosi bandar raya Shah Alam di peringkat antarabangsa, kata Datuk Bandar Datuk Mohd Jaafar Atan.

Beliau berkata, konsert yang akan membabitkan artis-artis antarabangsa itu dijangka mampu menarik tumpuan orang ramai di seluruh dunia kepada bandar raya Shah Alam.

"Kepercayaan yang diberikan membuktikan bahawa Shah Alam dan i-City khususnya diiktiraf sebagai lokasi yang dilengkapi dengan kemudahan kelas pertama untuk sebarang acara bertaraf antarabangsa," katanya ketika berucap pada majlis penerangan media berhubung penganjuran konsert itu di i-City di sini, Rabu.

Beliau berkata, penganjuran konsert bertaraf antarabangsa itu sejajar dengan impian untuk menjadikan Shah Alam sebagai bandar berpengetahuan dan impian antarabangsa.

Dalam pada itu, Pengerusi Eksekutif i-Bhd, Tan Sri Lim Kim Hong berkata, pemilihan i-City yang dikenali sebagai "Bandar Cahaya Digital" sangat bersesuaian dengan suasana lampu yang ceria dan menjadi tumpuan remaja.

"Kami amat berbesar hati menjadi tuan rumah kepada konsert ini. Beberapa aktiviti membabitkan remaja dan belia juga akan dianjurkan bagi tujuan menyampaikan mesej yang berguna," katanya lagi.

Antara artis yang mengesahkan penyertaan pada konsert itu ialah '30 Second To Mars' iaitu pemenang Band Rock Terbaik di MTV Europe Music Award 2010 dan band tempatan Pop Shuvit.

Dalam edisi tahun lalu yang berlangsung di Sunway Lagoon Resort, antara yang mengambil bahagian ialah bintang pop Amerika Katy Perry, kumpulan rock dari Jerman, Tokio Hotel dan kumpulan sensasi Korea, Wonder Girls.


Sumber: Konsert MTV World Di I-City Shah Alam 24 Julai Depan



Pemimpin PAS Selangor digesa segera mengemukakan bantahan kepada Menteri Besar Selangor berkenaan dengan penganjuran konsert K-POP di MTV World I-City Shah Alam pada 24 Julai nanti.

Jika semasa Himpunan Jutaan Belia yang lepas PAS antara yang kuat menyalak apabila kumpulan K-POP Dal Shabet menjadi artis jemputan untuk membuat persembahan.

Kali ini eXception mahu lihat, adakah pemimpin PAS bersungguh-sungguh, ataupun hanya sekadar 'RETORIK' sahaja... Jangan bula bantah macam melepaskan batok di tangga pula...

Apapun... eXception cabar pemimpin PAS agar segera BANTAH KONSERT INI... Ataupun korang digelar sebagai BACHOL!!!


Roti Najib Takde Telur... Roti Nuar... He He He He He...

Posted: 29 May 2012 05:00 PM PDT


Roti Najib Takde Telur... Roti Nuar... He He He He He...



Hanya semata-mata menolak debat dengan Anwar...

Najib disifatkan sebagai 'tiada telur' oleh pencacai Pakatan Anak Haram Jadah...

Tetapi eXception tak marah...

eXception cool...

eXception tak butthurt...

Sebab eXception tahu kehebatan Anwar...

Memang... eXception akui bahawa... Roti Najib takde telur...

Tapi roti Bang Nuar...

'Telurnya' Panjaaaaaaaaaaannnnnnnnnngggggggggg!!!!!





bERANIKAN hATI

Posted: 30 May 2012 03:26 PM PDT

bERANIKAN hATI


HANGAT: KLIK SEGERA KLIP VIDEO ANWAR SHAMSIDAR....SEBELUM DIPADAMKAN

Posted: 30 May 2012 08:33 AM PDT




1. Video klip yang blog Papagomo pun tidak berani menyiarkannya selama ini. Yang blog panas berapi ParpuKari juga tidak berani siarkannya. 

2. Klik segera sebelum dipadamkan. Rakaman Video Anwar Shamsidar


JIKALAU BUKAN UMNO.....ANU ARR...

Posted: 30 May 2012 01:54 AM PDT




1. Saya terfikir, jikalau bukan UMNO parti manakah yang akan saya sokong dan sertai? Tidak mungkin Pas selagi Nik Aziz dan Hj Hadi ada didalamnya. Kerana saya berpendapat bahawa angkara mereka berdualah orang Melayu berpecah belah.

2. Tidak juga kepada PKR, kerana itu adalah parti orang-orang kecewa. Jikalaulah sayapun kecewa apalah ertinya menyertai parti orang-orang kecewa kerana kekecewaan bercampur dengan kekecewaan akan menambah bebanan kekecewaan.

3. Tidak sesekali kepada DAP, sebuah parti chauvanish yang terkenal sikap rasisnya. Kalaupun mereka kelihatan baik dengan kita pasti ada udang disebalik batu dan pasti mereka hanya ingin menggunakan kita untuk kepentingan mereka. Jikalau tidak demikian sudah tentu tidak akan Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim akhirnya meninggalkan parti itu baru-baru ini. Yang masih kekal bersama DAP seperti 'Suck-Mongkol' dan Aspan Alias adalah dari kalangan yang masih tidak sedar diri dulu, kini dan selamanya.

4. Tidak ada ke mana lagi untuk saya pergi selain dari UMNO. Jikalaupun kita ada kebencian kepada parti ini, kebencian kita hanyalah kepada pemimpin atau orang-orang tertentu. Justeru, sama ada kita berdiam diri atau pun menjadi ahli parti yang agesif, yang berjuang menentang keburukkan didalam parti, bukan duduk diluar dan bagaikan anjing menyalak bukit.

5. Anu arr pun sedari bahawa beliau patut dan tersangat ingin berada didalam UMNO kembali. Kerana itulah dia tidak jadi pemimpin parti PKR yang ditubuhkan untuk memperjuangkan kepentingan peribadinya. Anu arr sedar, untuk jadi PM beliau mesti berada di dalam UMNO. Banyak kali Anu arr memujuk untuk membenarkannya kembali semula kedalam UMNO, hanya UMNO saja yang sudah tidak dapat menerimanya lagi.

6. Dalam sejarah UMNO, Anu arr adalah patualang, bukannya pejuang. Anu arr tidak jujur dan tidak sayangi UMNO sejak dulu lagi. Kerana itulah kini Anu arr mencerca UMNO, dahan yang dimana suatu ketika dulu dia berpijak dan berdiri tegak diatasnya. Anu arr yang pada zaman remajanya ketika bergelar mahasiswa adalah orang yang pernah memijak bendera UMNO.

7. Ramai dikalangan pemimpin pembangkang yang ada sekarang ini adalah hasil dari 'kilang' UMNO. Jikalau buruklah UMNO itu maka sudah tentu buruk jugalah diri mereka walau dimana mereka berada atau walau parti mana mereka menyertainya, bahkan mungkin keburukan UMNO itu adalah kerana keburukan mereka-mereka itu sendiri.

8. Anu arr saya ibaratkan bagai sampah dari longkang, yang di kutip oleh Tun Mahathir dan dibersihkan, namun akhirnya longkang jugalah tempat yang sesuai untuknya.

KALAU ANU ARR JADI PM

Posted: 29 May 2012 11:32 PM PDT




1. Kalau Anu arr jadi PM, kes liwat dan hubungannya dengan Shamsidar sudah tentu tiada siapa yang berani membongkarnya. Kalaupun ada usaha untuk membongkar, sudah pasti akan segera ditutup dengan menggunakan segala kuasa dan jentera kerajaan termasuk juga polis.

2. Kenapa Ummi terlalu berdendam kepada Anu arr? Sebab ketika Anu arr masih TPM dan Ummi cuba dedahkan skandalnya, Ummi telah diberikan tekanan hebat sama ada dari segi mental dan fizikal. Kerana itulah Ummi membalasnya ketika ini dan tidak sesekali akan membenarkan Anu arr jadi PM kerana kalau Anu arr jadi PM, tentu negara akan jadi lebih buruk dari keadaan sekarang ini.

3. Kalau Anu arr jadi PM, segala sejarah dan keburukkannya akan dipadamkan bagaimana cara sekalipun,  dan selepas itu Anu arr akan menuduh orang lain sebagai tidak baik, korup, tidak bersih dan penuh skandal. Kita juga sudah melihat apa yang berlaku sekarang ini, DS Najib difitnah dengan berbagai tuduhan termasuklah membunuh Altantuya.

4. Kalau Anu arr jadi PM, tentu akan terpendam segala masalah kecurangan Azmin serta bagaimana Shamsidar mendapat kekayaan yang terampau yang sudah tentu sangat mustahil untuk dikumpulkan oleh sesiapapun dalam masa sedemikian singkat. Baca dan Klik ke: Anwar arah BPR tutup kes rasuah Azmin.

5. Kalau Anu arr jadi PM, sudah tentu duit kertas bernilai RM500 dan RM1,000 akan diiktiraf dan digunakan semula. Kerana wang kertas itu selama ini disimpin dimerata bank taraf dunia, namun ketika ini ianya tidak bernilai selain dari hanya sebagai 'wang kertas cina mati'.

6. Kalau Anu arr jadi PM, tentu kebebasan seks dan melakukan seks disokong. tentu masyarakat kita akan jadi huru-hara dan terpedaya dengan kejutan budaya seks bebas bahkan antara lelaki sesama lelaki dan perempuan sesama perempuan.

7. Jika Anu arr jadi PM, tentu agama Islam tidak lagi jadi agama resmi negara bahkan azan tidak lagi akan berkumandang diruang angkasa selaras dengan pendiriannya dalam bab agama.

8. Jika Anu arr jadi PM, tentu ramai antara kita yang tidak relakannya. Jadi, pastikan jangan ada yang memyokong parti pembangkang yang menyokong Anu arr untuk berkuasa dan jadi PM Malaysia.





BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 30 May 2012 03:19 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Nik Aziz mahu 'kerusi' untuk berdakwah!

Posted: 30 May 2012 01:00 PM PDT

Mursyidul Am PAS, Datuk Seri Nik Aziz Nik Mat mencabar Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakarian untuk menjadi orang tengah debat antara Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dengan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim.

Nik Aziz berkata begitu ekoran kesanggupan Mufti Perak itu untuk menjadi orang tengah di dalam muzakarah di antara UMNO dan PAS untuk menyatukan umat Islam di negara ini.

Menurut Nik Aziz, tiada sesiapa yang mahu terima Tan Sri Harussani sebagai orang tengah untuk muzakarah tersebut kerana Mufti Perak itu dikatakan menghentam PAS sebelum ini dan ia dikatakan amat menyakitkan hati Mursyidul Am itu.

Menjawab persoalan Tan Sri Harussani yang mempersoalkan sikap PAS yang kemarukkan kerusi pada pilihanraya, Nik Aziz menegaskan bahawa dia memerlukan "kerusi" untuk berdakwah.

Sedap betul Nik Aziz bercakap. Tapi, dia tidak sedar bahawa apa yang dikatakannya itu benar-benar menunjukkan bahawa dirinya penuh dengan sikap ujub, takbur, tidak boleh ditegur, prejudis, buruk sangka dan banyak lagi sifat mazmumah yang dizahirkan.

Apa perlunya Harussani menjadi orang tengah debat di antara Najib dan Anwar? Tiada sebarang petanda pun majlis debat itu akan berlangsung. Nik Aziz bermimpi atau "syok sendiri"?

Lagipun, Najib dan Anwar merupaka orang politik. Harussani pula bukan orang politik. Beliau adalah seorang ulama dan tidak sesuai untuk mendengar atau menjadi orang tengah kepada pertelagahan dua ahli politik. Lainlah jika ia adalah bicara agama…




Tan Sri Harussani adalah individu paling layak untuk menjadi orang tengah pada muzakarah UMNO – PAS kerana beliau adalah seorang ulama yang adil dan tidak berat sebelah. UMNO beliau tegur, PAS pun beliau tegur. Siapa yang salah, beliau tegur dan siapa yang benar, beliau sokong.

Muzakarah yang Harussani cadangkan itu ialah demi perpaduan ummah dan bukan untuk politik. Di dalam Islam, perpaduan umat Islam adalah amat penting, malah lebih penting dari politik.

Contohnya, ketika perang Sifin, perang saudara di antara umat Islam yang bertelagah kerana politik di antara penyokong Muawwiyah RA dan Aisyah RA, demi perpaduan umat Islam, seorang sahabat telah mengangkat Al-Quran di tengah medan perang untuk menghentikan pepecahan itu.

Seterusnya, muzakarah di antara penyokong Aisyah RA dan Muawwiyah RA berlangsung dan ia berjaya menyatupadukan umat Islam yang bertelagah ketika itu.

Jadi, tidakkah Nik Aziz fikir bahawa muzakarah di antara UMNO dan PAS di negara ini mampu menyelesaikan masalah pepecahan ummah yang juga disebabkan oleh perbezaan fahaman politik sahaja?

Besar sangatkah politik dan "kerusi" di pandangan Nik Aziz sehingga menolak perpaduan umat Islam di negara ini?

Perlu diingatkan pada Nik Aziz bahawa dia sudah mempunyai "kerusi" di Kelantan sejak lebih 22 tahun yang lalu. Malah dia memiliki "kerusi" yang paling "empuk" dan "tinggi" di dalam negeri Serambi Mekah itu.

Namun, apa yang dia buat setelah mendapat "kerusi" di negeri itu? Majukah Kelantan di bawah "kerusi" yang Nik Aziz miliki?

Apakah dengan "kerusi" itu, Nik Aziz berjaya mentarbiyah, mendidik akhlak, berdakwah mengimarahkan agama Allah dan mengIslamkan sami-sami Buddha di Kelantan?

Tak payah jauh, baru-baru ini heboh di laman Youtube mengenai sepasang remaja Kelantan yang ditangkap pengawal keselamatan di dalam tandas di mana si budak perempuannya dalam keadaan tidak berseluar dan kekasihnya merayu agar mereka dilepaskan.

Begitukah dakwah Nik Aziz dengan "kerusi"nya? Apa yang Nik Aziz dakwahkan dengan "kerusi"nya itu? Nik Aziz berdakwah atau berdakyah? Kalau benar Nik Aziz berdakwah, tidak akan wujud aktiviti pelacuran yang begitu aktif tidak jauh dari pejabatnya di Kota Bharu!

Inilah jadinya bila seorang ustaz biasa "perasan bagus", seolah-olah dia seorang ulama dunia terbilang. Bila ditegur ulama muktabar, dimarahnya kembali ulama tersebut. Sikap manusia jenis apakah ini?

Sudahlah Nik Aziz. Umur makin lanjut dan kesihatan semakin uzur. Berubahlah segera sebelum ajal menjemput. Sampai bila mahu hidup bertongkat langit? Bila dimasukkan ke liang lahad nanti, tahulah malaikat mengajar orang yang memecah belahkan umat Islam di Malaysia…

mykmu

Nala akui rakamkan video panas...

Posted: 30 May 2012 12:00 PM PDT

Gambar Hiasan
"Saya bukan baru kenal Anwar..saya sudah kenal 30 tahun lebih..dia pusing macam mana, saya tahu..tunggu lah…", kata Senator Datuk S Nallakaruppan ketika sidang media semalam tentang karektor sahabat lamanya, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Dalam afidavit Musa Hassan Penolong Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah pada tahun 1998, Nalla dikenalpasti sebagai orang perantara Anwar dengan wanita-wanita termasuk Shamsidar Taharin, isteri Azmin Ali.

Nalla dalam sidang media semalam mengakui pernah merakamkan aksi panas Anwar dan Shamsidar dalam bentuk VHS berdurasi selama satu jam 20 minit untuk tujuan keselamatan.

"Saya sudah serahkan pada peguam. Nanti pergi mahkamah kita sama-sama tengoklah.

"Saya jaga safety dia takut apa-apa berlaku pada dia..Kalau saya mahu (saya sudah serah dulu lagi) , masa polis tangkap saya pada 1998, saya tidak serah (pada polis) saya tidak tunding jari pada Anwar, kalau tidak Anwar masih dalam penjara," katanya.

-AIDC




Mangsa tipu dedahkan identiti pelawak yang didakwa menipu hampir RM 80 k

Posted: 30 May 2012 11:11 AM PDT

Laporan Harian Metro hari ini menyebut yang seorang lelaki bergelar pelawak terkenal telah ditahan polis selepas disyaki terbabit dengan kes penipuan terhadap orang ramai.

Penipuan yang dijalankan pelawak ini turut membabitkan wang Majlis Perbandaran Taiping (MPT) yang keseluruhannya hampir mencecah sekitar RM80,000.

Pelawak lelaki ini ditahan selepas hadir ke Ibu Pejabat Daerah (IPD) Taiping untuk memberikan keterangan berhubung kes yang membabitkan beliau pada jam 4.00 petang semalam.

Ini kisah yang kami terima sekitar April 2012 dan kami rasa mempunyai hubungan kuat dengan penahanan yang berlaku di Taiping, semalam. Ini e-mail aduan.

Salam Rotikaya.

Nama saya Faizal atau lebih dikenali dengan nama Jai. Saya berumur 35 tahun dan berasal dari Ipoh, Perak. Di sini saya ingin berkongsi cerita yang menimpa hidup saya.

Bermulanya dengan perkenalan saya dengan seorang selebriti program masakan yang di kenali ramai sebagai Sarjan.

Selama 2 tahun. Pada 13/12/2011, beliau menjemput saya untuk menyertai beliau berkerja dengan sebuah syarikat Pengurusan Acara (Event Management) iaitu SME CONSULTANT yang di miliki oleh seorang artis pelawak.

Selepas berjumpa dan berbincang dengan mereka semua di pejabat SME Consultant, saya bersetuju untuk menyertai syarikat terbabit untuk menguruskan sebuah acara yang akan diadakan di Padang MPT, Taiping, Perak pada 3 dan 4 March 2012 dengan gaji sebanyak RM1500/- sebulan dan akan menerima keuntugan bersama (Profit Sharing) yang belum dipastikan jumlahnya.

Acara tersebut dikenali dengan nama Taiping Fest 1 Malaysia, dan tema acara tersebut ialah 1 Pelancongan, 1 Kampung, 1 Budaya.

Bermula dari 14/12/2012, saya telah mula berkerja sehinggalah pada awal bulan Februari apabila saya terdengar bahawa Sarjan ingin membuang saya dari syarikat tanpa apa-apa sebab.

Saya terus bersemuka dengan rakan kongsi kepada artis pelawak itu untuk penjelasan dan dia memberitahu saya bahawa Sarjan tidak mahu saya terbabit pada hari acara tersebut tetapi saya masih berkerja di syarikat SME Consultant sehingga 29/02/2012.

Apa yang saya menghampakan saya ialah, saya tidak menerima gaji dari 14/12/2011 sehinggalah hari ini, dan sebilangan mereka yang terbabit dalam pengurusan acara tersebut termasuklah kerani di pejabat juga tidak mendapat gaji yang dijanjikan.

Malah selepas habis acara yang diadakan di Taiping, syarikat SME Consultant terus tutup dan mereka yang terbabit terus menghilangkan diri dan tidak dapat dihubungi lagi.

Sekian. Terima Kasih.

p/s: Semua nama suspek tidak dipamirkan di sini bagi tujuan penyiasatan. Untuk mengetahui secara terperinci email tersebut, boleh lah layari Rotikaya.com




Julia Perez jual dada dan pehanya pula...

Posted: 30 May 2012 10:11 AM PDT

Walaupun tealh berjaya di dunia hiburan, nampaknya Julia Perez masih belum berpuas hati dengan pencapaiannya. Walaupun Julia ada membabitkan diri dengan dunia perniagaan, kini beliau dikatakan akan menambahkan jenis perniagaannya.

Jupe dikatakan akan menjual dada peha pula, benarkah begitu?

Rupa-rupanya perkara ini benar belaka, namun peha dan dada yang dimaksudkan bukanlah dari tubuhnya tetapi Jupe akan membuka restoran makanan segera yang dinamakan 'Jupe Fried Chicken' (JPF) di Bandung.
"Manusia perlu makan dan apalagi ayam. Dari anak kecil hinggalah dewasa, semuanya suka ayam," katanya ketika merasmikan pembukaan restorannya di Jalan Cumbuleuit, No.163/R7 seperti mana dipetik dari Detikhot.

Walaupun perniagaan makanan yang diceburinya sudah terlalu biasa di Indonesia, namun Jupe cuba menampilkan kelainanan di restoran ayam gorengnya. Selain menawarkan harga yang murah bermla dari Rp. 8,000, Jupe juga menyediakan pilihan menu yang seksi dengan nama 'Dada Jupe' dan 'Peha Atas Jupe'.

"Sekarang semua orang Indonesia bisa menikmati paha dan dada Jupe," selorohnya diiringi tawa lebar.



Tok Pa mengalami 'ejakulasi awal' PRU13!

Posted: 30 May 2012 08:46 AM PDT

SHAH ALAM - "Kami bukan terlampau yakin, tetapi yakin boleh menang (PRU13)."

Demikian menurut Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali dalam wawancara eksklusif bersama Sinar Harian.

Sambil menekankan bahawa menang atau kalau bergantung pada sokongan rakyat, Mustafa juga berkata, pokoknya sekarang sokongan kepada Barisan Nasional (BN) semakin menurun manakala arah aliran sokongan kepada Pakatan Rakyat (PR) "semakin meningkat naik."

Ia sebahagian daripada perkara yang disentuh dalam wawancara terbaru ini.

Selain itu, beliau turut menyentuh tentang persepsi 'orang luar' terhadap Pas yang sudah berusia lebih enam dekad ketika pesaing politiknya melontarkan pelbagai kritikan dan kecaman, antaranya ia sudah berubah dasar perjuangan dan sanggup bekerjasama dengan DAP atas nama PR.

Mustafa ada jawapan tersendiri dan menjelaskan dengan terperinci.

Beliau juga berkongsi mengenai 'siapa' calon Menteri Besar Terengganu jika merampas balik negeri dalam PRU13.

Turut disentuh dakwaan berkaitan dengan pengaruh Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam hala tuju Pas.

Mustafa ditanya "Pas dilihat terlalu tunduk dengan pandangan dan campur tangan Anwar. Adakah beliau banyak mempengaruhi keputusan yang dilakukan Pas?"

Melihat pada perkembangan semasa, Mustafa juga menjawab dengan mendalam pendirian Pas mengenai isu muzakarah termasuk menjelaskan dengan terperinci kenyataan Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan juga Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz baru-baru.

Hoki Sultan Azlan Shah - Malaysia tewaskan Pakistan 3-2

Posted: 30 May 2012 08:39 AM PDT

Pemain-pemain Malaysia meraikan kejayaan mereka setelah berjaya menewaskan Pakistan pada kejohanan Hoki Antarabangsa Piala Sultan Azlan Shah ke-21, di Stadium Azlan Shah, Ipoh, Perak.

Malaysia menang 3-2 menewaskan Pakistan

(Gambar) Adakah tubuh wanita ini mewakili semua kecantikan wanita?

Posted: 30 May 2012 08:30 AM PDT

Banyak orang kata kecantikan sifatnya relatif. Pendapat ini rupanya tidak dipersetujui media massa China.

Model bernama Ai Shangzhen disebut-sebut mempunyai kecantikan yang sempurna seantero China. Pendapat ini merujuk kajian terperinci dengan meneliti saiz wajah dan tubuh gadis itu.

Laman divaasia.com melaporkan, Selasa (15/5), beberapa media infotainment China memetik data tubuh gadis 24 tahun ini. Hasilnya, wajahnya yang simetri dianggap ideal. Tinggi badannya 1.8 meter makin sempurna kerana ditunjang lingkar badan 90-60-90.



Shangzhen kini bertugas selaku Hos Rancangan televisyen dan juga pelakon.

Oleh kerana kecantikannya, banyak pihak menuduh Shangzhen menjalani pembedahan plastik. Walaubagaimanapun, gadis ini menafikan tuduhan tersebut dan meminta orang yang menuduhnya bertemu dengan orang tuanya bagi membuktikan keaslian wajahnya.
Gadis lulusan Universiti Wuhan ini bahkan malu dengan keadaan tubuhnya. Shangzen mengaku sejak remaja merasa malu kerana mempunyai tubuh yang terlalu tinggi.





30 Juta ajo...takdo la banyak mano...! Hehehehe...

Posted: 30 May 2012 05:35 AM PDT

KUALA LUMPUR 30 Mei - Ahli Perniagaan, Ummi Hafilda Ali buat pertama kali mendedahkan salinan dokumen sebahagian aset yang dimiliki oleh Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat, Azmin Ali serta isterinya, Shamsidar Taharin yang bernilai lebih RM3O juta.

Dokumen berkenaan iaitu salinan pembelian syer, deposit bank, resit pembayaran perabot serta salinan penyata dalam beberapa akaun bank itu merupakan sebahagian harta yang dimiliki Azmin dan Shamsidar dalam tempoh dua tahun iaitu 1992 hingga 1994.

Ummi Hafilda memberi tempoh dua minggu kepada Azmin dan Shamsidar untuk membuat laporan polis terhadapnya sekiranya dokumen itu palsu atau beliau sendiri akan menyerahkan dokumen tersebut kepada polis selepas tempoh tersebut.

Kata Ummi Hafilda, beliau juga meminta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk memandang serius kes tersebut kerana aset itu diperoleh Azmin dan Shamsidar semasa Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi Menteri Kewangan. - UTUSAN

Azmin yakin tidak lakukan rasuah, patut salahkan UMNO jer, senang...

Posted: 30 May 2012 03:30 AM PDT

PETALING JAYA - Azmin Ali menegaskan, dakwaan laporan portal Malaysia Today, kendalian Raja Petra Raja Kamaruddin bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim mengarahkan Badan Pencegah Rasuah (BPR) agar kes rasuah jutaan ringgit membabitkan beliau ditutup ketika menjadi  Timbalan Perdana Menteri 17 tahun lalu, menunjukkan ada agenda "jahat" menjelang Pilihan Raya Umum ke-13.

Timbalan Presiden PKR ini menyebut pada tahun 1995 beliau telah memberi kerjasama kepada BPR dan siasatan telah dijalankan terhadapnya ketika itu.

"Tuduhan RPK ini memang sesuatu yang jahat dan tidak berasas.

"Saya rasa beliau sudah hilang pertimbangan dan mempunyai agenda tertentu untuk Pilihan Raya Umum ke-13 akan datang," kata Azmin kepada media ketika ditemui petang tadi.

Azmin turut persoalkan rasional perkara itu dibangkitkan pada masa sekarang kerana ia telah berlaku 17 tahun lalu dan siasatan telah pun dijalankan terhadapnya.

"Saya sudah lunaskan tanggungjawab dengan memberi kerjasama kepada BPR dan Anwar juga telah menyuruh saya berbuat demikian.

"Saya yakin saya tidak amalkan rasuah dan sebab itu saya tampil bekerjasama memberi maklumat yang diperlukan oleh BPR ketika itu," katanya lagi.

Azmin juga berkata, sekiranya beliau dipanggil untuk disiasat semula itu, terpulang pada pihak berwajib.


PRU 13: Parti politik dilarang guna karikatur sebagai bahan kempen

Posted: 30 May 2012 02:30 AM PDT

JOHOR BAHRU - Parti-parti politik yang bertanding pada pilihan raya umum ke-13 nanti diingat agar tidak memasang poster atau sepanduk yang memaparkan karikatur mana-mana individu atau personaliti.  

Timbalan pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Datuk Wan Ahmad Wan Omar berkata bahan kempen seperti itu tidak sesuai digunakan dan dilihat sebagai tidak serius untuk bertanding pada pilihan raya.  

"Pilihan raya ini satu aktiviti yang serius dan kami tidak boleh benarkan parti-parti politik mempamerkan bahan kempen yang memperlekehkan seseorang," katanya.  

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas memberi taklimat pilihan raya kepada Pasukan Penguatkuasa Kempen Pilihan Raya (PPKPR) peringkat negeri Johor di Senai hari ini.  

SPR akan menggunakan peruntukan di bawah Seksyen 4(a) Akta Pilihan Raya 1994 untuk menanggal atau menurunkan mana-mana poster atau sepanduk seperti itu pada pilihan raya umum ke-13 akan datang.

Wan Ahmad berkata keputusan itu adalah untuk menjaga imej pemimpin dan calon yang bertanding di samping mewujudkan disiplin dalam pemasangan poster pada pilihan raya umum itu nanti.  

Sementara itu sebanyak 26 PPPKR diwujudkan di semua kawasan Parlimen di Johor bagi memantau dan menjalankan penguatkuasaan ketika tempoh kempen pilihan raya umum ke-13.   Johor mempunyai 1.5 juta pengundi berdaftar, katanya. - Bernama

Azmin patut saman aja Raja Petra, tuduhan RPK mana pernah ada asas!

Posted: 30 May 2012 02:00 AM PDT

Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali menyifatkan dakwaan laporan portal Malaysia Today, kendalian Raja Petra Raja Kamarudin bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim mengarahkan Badan Pencegah Rasuah (BPR) agar kes rasuah jutaan ringgit membabitkan beliau ditutup ketika menjadi Timbalan Perdana Menteri, sebagai tidak berasas.

"Tidak berasas. Tujuh belas tahun dulu. Baca buku Datuk Shafee Yahaya, bekas Ketua Pengarah BPR," kata Azmin dalam mesej Twitter hari ini.

Ketika itu Azmin merupakan Setiausaha Sulit kepada Anwar.

Menjawab soalan pengikut akaun Twitternya hari ini, Azmin yang juga Ahli Parlimen Gombak berkata, tuduhan yang dibawa adalah kerana beliau melawan Umno, parti teras Barisan Nasional (BN) yang memerintah Kerajaan Pusat.

"Saya hanya insan kerdil. Dosa saya ialah saya lawan Umno," katanya.

Dalam satu mesej Twitter lewat semalam, Azmin berkata, "Persetankan mereka. Nabi Musa dan Nabi Yusuf juga difitnah. Saya manusia kerdil. Pohon kekuatan dari ALLAH SWT," katanya lagi.

Ia adalah pendedahan dibuat oleh pihak yang berkenalan dengan Azmin sejak kebelakangan ini.

Pendedahan yang sama dibuat oleh bekas pemimpin-pemimpin PKR terhadap Azmin dan Anwar.

Awal bulan ini, rakaman video seks, didakwa Azmin, didedahkan oleh beberapa portal.

Azmin menafikan perkara itu dan mengambil tindakan ke atas sebuah akhbar harian.

Laporan media memetik portal Raja Petra berkata, Anwar mengarahkan kes rasuah jutaan ringgit membabitkan Azmin ditutup ketika beliau menjadi Timbalan Perdana Menteri.

Raja Petra mendakwa Anwar yang juga Menteri Kewangan ketika itu bil tindakan lanjut (NFA) ke atas Azmin dan menghapuskan fail siasatan walaupun mempunyai cukup bukti untuk menahan dan mendakwanya.

Malah menurut Raja Petra, maklumat itu diperoleh daripada seorang bekas pegawai kanan BPR (kini Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, SPRM) yang menyerahkan dokumen sulit di bawah Akta Rahsia Rasmi itu di London bulan lalu.

Raja Petra mendakwa berdasarkan dokumen berkenaan, BPR mempunyai bukti jelas Azmin dan isteri, Shamsidar Taharin memiliki saham, rumah dan kereta mewah bernilai kira-kira RM1.5 juta dan hampir RM10 juta dalam bentuk wang tunai dan cek.

Semua urus niaga yang disah dan diperakui bank adalah antara beratus-ratus fail dokumen yang diserahkan pegawai SPRM itu selain laporan polis dan siasatan, penyata akaun dan bank, salinan cek, baucer dan nota kontrak.

"Saya mesti nyatakan bahawa kandungan fail yang tebal itu mengambil masa cukup lama untuk dibaca dan difahami, bukan saja sangat menarik tetapi memberi kesan yang sangat buruk kepada Anwar dan Azmin," kata Raja Petra dalam portalnya.

"Dalam fail itu juga menyatakan Azmin menerima RM15,000 sebulan daripada seorang ahli perniagaan terkemuka bergelar Tan Sri dan perkara itu masih berlaku.

"Paling penting adalah bagaimana Anwar meminta kes itu ditutup sedangkan BPR mempunyai cukup bukti untuk menahan dan mendakwa Azmin," kata Raja Petra.

(Gambar) Aksi panas bikini Kelly Brook dipondok telefon!

Posted: 30 May 2012 01:45 AM PDT

Kelly Brook telah menyebabkan minggu Festival Filem Cannes di landa ribut keseksian!

Dalam situasi kejayaan filem lakonannya yang tak seberapa, yang secara keseluruhannya mengandungi aksi-aksi topless, aksi-aksi bikini, yang tidak memenangi apa-apa anugerah, dia kelihatan begitu gembira dan santai malah sempat mengadakan satu sesi fotografi di Cannes.

Kelly kelihatan begitu seksi apabila mengenakan pakaian renang sambil berada di dalam pondok telefon untuk sesi fotografi tersebut.

Aksi-aksinya juga dikatakan trafik di sekitar Cannes menjadi sesak, kerana ramai lelaki yang mata keranjang, terpaksa memperlahankan kenderaan masing-masing untuk menikmati pemandangan tubuh Kelly!
 DM

Super hot Seksi Hybrid!

(Gambar) Tomok kini bergelar bapa, tahniah!

Posted: 29 May 2012 11:39 PM PDT

Gambar anak Tomok yang baru dilahirkan telah dikongsikan oleh Tomok kepada semua peminatnya melalui akaun Twitternya.

Bayi Tomok seberat 3.33kg nie adalah lelaki dan isteri Tomok, Isteri Tomok selamat melahirkan bayi mereka ini pada jam 6.03 petang tadi. Nama anak lelaki Tomok, belum lagi diberitahu…


Kes Dadah : Saiful Apek pelik tidak digam oleh stesen TV

Posted: 29 May 2012 11:13 PM PDT

PETALING JAYA: Pelawak Saiful Apek, 42, berasa pelik apabila namanya tidak digam oleh mana-mana stesen televisyen (TV) di negara memandangkan dia sedang menjalani perbicaraan atas dakwaan berkaitan dadah.

Saiful Apek atau nama sebenarnya Mohd Saifulazam Mohamed Yusoff berkata, hal tersebut membuatkan dia bersyukur walaupun pada mulanya agak risau dengan statusnya sama ada diterima stesen TV atau tidak.

"Berdasarkan apa yang dilihat sebelum ini, ramai artis yang digam apabila mereka dikaitkan dengan dadah tapi lain pula situasi saya ini yang masih lagi menerima pelbagai tawaran kerja daripada pihak stesen TV.

"Risau juga jika digam, kerana ia mampu menjejaskan karier saya yang menyara keluarga. Walaupun berasa pelik, namun saya bersyukur kerana diberi peluang untuk bekerja macam biasa," katanya.

Tambah Saiful Apek, dia menganggap budaya artis digam sudah berubah mengikut peredaran zaman di mana kualiti kerja tiada kaitan dengan hal-hal dadah yang lebih kepada unsur peribadi.

"Pada pendapat saya, isu artis digam adalah budaya dahulu dan kini pihak stesen TV lebih terbuka tentang hal ini di mana mereka tidak mengaitkan antara hal-hal kerja dan peribadi.

"Lagipun artis-artis ini tidak sepatutnya diperlakukan begitu (digam) kerana mereka hanya menjalankan tugas menerusi kerja-kerja yang dipertanggungjawabkan.

"Bagaimanapun, takut juga jika timbulnya provokasi bagi menutup periuk nasi saya atau artis-artis yang senasib saya," tuturnya.




Pada 1 November tahun lalu, Saiful Apek dan tiga rakannya iaitu Shah Zainatull Ehsan Al-Muazam Shah Yahya, 28, Shaiful Baharom, 24, dan Noremy Mohamad, 28, mengaku tidak bersalah terhadap tuduhan memasukkan dadah jenis kanabis ke dalam badan.

Kesemua mereka didakwa melakukan perbuatan tersebut di Pejabat Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik, di IPD Subang Jaya, Jalan LP 2A/1, Taman Putra Permai, Seri Kembangan di sini pada pukul 11 malam, 12 Jun 2010.

Mereka didakwa mengikut Seksyen 15(1) Akta Dadah Berbahaya 1952 yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga dua tahun atau denda maksimum RM5,000

mSTAR

Nizar disiasat lagi bukan sahaja sebagai penipu, malah juga penghasut!

Posted: 29 May 2012 10:14 PM PDT

SHAH ALAM - Polis Johor berkata bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin akan disiasat di bawah Akta Hasutan kerana mengeluarkan kenyataan berkenaan bidaan nombor pendaftaran WWW 1 oleh Sultan Johor.

Polis Johor menubuhkan satu pasukan petugas untuk menyiasat selepas lima laporan dibuat di negeri itu berhubung perkara berkenaan sejak semalam.

Laporan The Star menyebut, Ketua Polis Johor, Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff mengesahkan bahawa pasukan petugas telah memulakan siasatan.

"Kami akan menyiasat perkara ini secara telus dan profesional. Marilah kita menjalankan tugas tanpa sebarang tekanan yang tidak wajar untuk memastikan keadilan dilakukan untuk kedua-dua pihak," katanya.

Kelmarin, Nizar mengkritik mengenai bidaan Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ismail Sultan Iskandar untuk mendapatkan WWW 1, menerusi akaun Twitter beliau.

Sultan Johor membida nombor itu pada harga RM520,000.

Ketua Penerangan Umno Johor, Datuk Samsul Bari Jamali menambah, Nizar sepatutnya perlu meneliti fakta sebelum membuat sebarang komen.

Beliau berkata, kerabat diraja Johor sentiasa bermurah hati untuk menderma kepada Yayasan Iskandar dan Yayasan Ibrahim bagi membantu pembangunan negara dan memperbaiki hidup rakyat.

Dalam mesej Twitter lewat kelmarin, Tengku Mahkota Johor, Tunku Ismail Idris ibni Sultan Ibrahim bertitah mempertahankan pembidaan nombor pendaftaran WWW 1 oleh ayanda baginda Sultan Johor sambil menegaskan, kerabat diraja Johor tidak mengambil sebarang wang daripada kerajaan.

"Kerabat diraja Johor tidak ambil wang kerajaan. Sejak era Almarhum Sultan Ibrahim," titah baginda menerusi mesej Twitter lewat semalam.

Baginda juga bertitah bahawa pihak-pihak yang mempertikaikan perkara itu boleh bertanya kepada Menteri Besar Johor ataupun mana-mana pegawai-pegawai kerajaan negeri.

Dalam mesej itu, baginda juga bertitah bahawa wang yang diperuntukkan kepada Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ismail dan baginda sendiri dimasukkan ke dalam Yayasan Iskandar dan Yayasan Ibrahim.

"Tujuan yayasan-yayasan ini ialah untuk membantu rakyat dan untuk membantu Kerajaan Negeri Johor," kata Tunku Ismail sambil menambah, baginda sendiri, sejak menjadi Raja Muda, tidak mengambil "satu sen pun daripada kerajaan, sehingga ke hari ini."

Laman web jabatan Pengangkutan Jalan (www.jpj.gov.my) semalam mengatakan Sultan Ibrahim sebagai pemenang dan mengalahkan 9998 orang yang membida no plat WWW1 dengan tawaran kemenangan sejumlah RM520,000.

Cabul bini orang, operator kilang disebat!

Posted: 29 May 2012 09:04 PM PDT

BUKIT MERTAJAM -Seorang operator kilang dijatuhi hukuman penjara 24 bulan dan dua sebatan oleh Mahkamah Majistret Bukit Mertajam, semalam, selepas mengaku bersalah mencabul kehormatan seorang wanita.

S Balamurugan, 29, dari Taman Widuri, Sungai Jawi, dituduh melakukan kesalahan itu pada 25 Mei lalu kira-kira jam 3 petang di sebuah rumah dekat blok D14, Gerbang Tuna, Seberang Jaya.

Mengikut fakta kes, Balamurugan dikatakan menggunakan kekerasan jenayah ke atas seorang wanita, K Sri Puvaneswary, 34, yang juga merupakan isteri orang dan mempunyai dua anak dengan maksud hendak mencabul kehormatan.

Balamurugan yang memakai baju putih dan berseluar jean biru itu tunduk tanda faham ketika pertuduhan dibacakan jurubahasa dalam bahasa Tamil.

Dia bagaimanapun sebelum itu mengaku tidak bersalah dan diberi jaminan RM8,000 oleh mahkamah, namun, bertindak menukar pengakuan selepas mengetahui hukuman maksimum 10 tahun penjara atau sebat atau kedua-duanya sekali boleh dikenakan jika sabit kesalahan mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan.

Dalam pada itu, Timbalan Pendakwa raya, J G Kaameni Jaya Raman dalam pendakwaannya meminta mahkamah mengenakan hukuman paling berat ke atas tertuduh memandangkan kesalahan yang dilakukan amat berat, tambahan tertuduh masih berstatus suami dan mempunyai dua anak perempuan yang masih kecil.

"Meskipun tertuduh mengaku bersalah, namun, saya minta mahkamah mengambil kira keadaan tertuduh yang merupakan suami orang dan mencabul wanita lain yang masih bersuami dan ibu kepada dua anak.

"Dengan mengambil fakta itu, saya minta mahkamah mengenakan hukuman maksimum ke atas tertuduh, selain mengambil kira kepentingan awam supaya ia menjadi iktibar kepada orang lain.

"Ia juga bagi menginsafkan tertuduh untuk tidak melakukan kesalahan sama pada masa akan datang," katanya kepada mahkamah.

Majistret, Arif Mohamad Shariff memerintahkan hukuman dijalankan berkuat kuasa dari tarikh dia ditangkap.

Dalam pada itu, isteri dan ibu mertua Balamurugan yang hadir di pekarangan mahkamah tidak dapat menerima keputusan yang dijatuhkan mahkamah dengan mengatakan dia tidak bersalah.

Ibu mertua Balamurugan juga beberapa kali dilihat mundar- mandir dan cuba merayu supaya mahkamah meringankan hukuman yang dikenakan atas alasan keluarganya susah dan perlu menyara isteri dan anaknya yang berusia tujuh bulan dan empat tahun.

Dia juga meminta wartawan untuk tidak mengambil gambar menantunya itu kerana malu dengan ahli keluarga lain.

Artis sertai UMNO juga dicerca, mana suara Hairie Othman?

Posted: 29 May 2012 08:19 PM PDT

Aku dah kata. Artis ni, patutnya tak patut sensasikan pegangan politik masing-masing.

Peminat-peminat mereka bukan sahaja dari satu parti, tapi pelbagai latar belakang.

Hairie Othman sebelum ini mengecam tindakan Tok Pa yang memberi komen terhadap beberapa artis veteran yang menyertai PAS.

Hari ini, dua tiga orang artis veteran lain pula sertai UMNO.

Mereka turut mencerima cercaan dari penyokong pembangkang.

Apa boleh buat, korang yang piliha punca rezeki ke arah itu. Hairie Othman kata dia tidak memihak mana-mana parti, dan dia bersuara atas kapasitinya sebagai artis. Beliau juga patut berkata sesuatu mengenai cercaan yang diterima oleh dua tiga orang sahabat beliau ini!

Salah satu komen dari entry dibawah menulis

"harap puak2 banjingan hentikan fitnah Amy , dulu bila dia jumpa tok guru , bukan main kita angkat dia

sekarang dia pilih umno , dia punya pasal la....hanya Allah yang tahu isi hati dia........

tapi tang mus may aku tak dapat bayangkan kalau dia masuk Pas .......dengan rambut mat salleh celup hampeh dia tu.....dah tua2 buat cara tua la brader "

Lagi model terbaru SINI

Hari ini lagenda rock tersohor, Amy Search menyerta Umno. Tahniah kepada Umno kerana mendapat satu lagi undi dan takziah kerana Umno pilihan Amy.

Amy berkata dia yakin perpaduan orang Melayu mampu dikekalkan kerana Umno.

"Hanya Umno sahaja yang mampu membuat rakyat kembali bersatu. Saya lihat Umno merupakan sebuah parti yang mampu menjamin masa depan negara dan rakyat melalui segala usaha yang dilakukan pemimpin-pemimpinnya," kata Amy, 54, atau Suhaimi Abd Rahman kepada pemberita.

Dengan menyertai Umno kerana agama tak begitu dipentingkan sangat oeh Amy.

"Bagi saya, jika nak perjuangkan agama tidak semestinya menyertai PAS. Umno juga memperjuangkan agama, dan dalam pentadbiran, Umno juga tidak mengetepikan golongan ulama. Jika nak perjuangkan agama, bagi saya tidak semestinya sokong parti yang ahlinya berjubah sahaja," katanya.

Turut sama menyertai parti itu Mus (May) atau Mustaffa Din dan Ibnor Riza Ibrahim.

Umno menjadi pilihan Amy. Patutlah, sebab Amy menyertai Umno kerana Amy masih lagi ingin menyanyi dan ingin rock lagi walaupun memasuki usia pencen. Dia sayang meninggalkan dunianya.




Masuk Umno tiada membawa apa-apa perubahan kepada artis seperti sebelum ini. Umno tak mampu mentarbiyahkan mereka. Lihat artis yang menyertai Pas, ketara perubahannya kerana Pas berjaya mentarbiyahkan mereka. Sekurang-kurangnya Bob Lokman boleh bercakap tentang agama. Sekurang-kurangnya Syarifah Aini sempurna sunnah pemakaiannya. Mereka mampu meninggalkan dunia 'lagho' mereka sebelum ini.

Jadi kepada Amy Search, selamat berjuang bersama Umno dan semoga 'rock' lagi...

Pssst :Mus (May) masuk Umno kerana ingin menjaga rambutnya!! Kalau masuk Pas tak tergamak pula dia ingin berambut begitu!!

Tranungkite

Harussani tegur konsert K-Pop

Posted: 29 May 2012 08:01 PM PDT

KUALA TERENGGANU – Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria menegur penganjur yang mengundang artis dari Korea menghiburkan pengunjung program tersebut minggu lalu.

Menurut beliau, perhimpunan itu bertujuan baik bagi menyatukan golongan belia di negara ini tetapi tidak seharusnya dicemari dengan pemilihan artis luar negara yang kurang sopan dari segi aksi dan pemakaiannya.

"Sepatutnya tidak ada benda-benda macam itu (artis K-Pop). Kita sekarang dalam proses pembentukan akhlak muda-mudi kita yang sedang merosot, jadi tidak patut ada perkara yang boleh menaikkan nafsu.

"Harap pihak penganjur ambil perhatian serius dalam hal ini," katanya di sini kelmarin.

Beliau, bagaimanapun, tidak menafikan golongan muda lebih cenderung kepada hiburan seperti itu, namun, katanya, tidak semestinya ia dipenuhi dengan aksi bersifat nafsu semata-mata.

"Kita harus bertindak dengan baik, mungkin boleh digantikan dengan aktiviti lain lebih positif yang boleh menarik minat golongan belia.

"Jangan hanya untuk dapatkan sokongan dan kedudukan sahaja; bimbang nanti ada orang nak dapat sokongan tapi sebaliknya tak disokong pula," katanya mengulas kritikan segelintir pihak berhubung persembahan artis K-Pop pada perhimpunan itu yang tidak sesuai dengan budaya negara ini kerana artis berpakaian menjolok mata.

Sinar | Model terbaru yang sangat seksi!

BAM dihentam lagi!

Posted: 29 May 2012 08:00 PM PDT

BEKAS pemain beregu negara, Cheah Soon Kit membidas Persatuan Badminton Malaysia (BAM) yang menghujahkan 'alasan lapuk' atas episod kegagalan skuad negara di kejohanan Piala Thomas, baru-baru ini.

Pada firasatnya, badan induk itu kerap mendakwa mereka memiliki perancangan atau program khusus membentuk pasukan yang mantap untuk Piala Thomas namun hasilnya tidak kelihatan sejak dirinya bergelar pemain dan jurulatih BAM sehingga mengambil langkah keluar daripada badan induk itu.

Dia yang bergandingan bersama Yap Kim Hock pada Sukan Olimpik 1996, turut mahu melihat BAM mengambil sikap serius untuk melahirkan 'klon' Lee Chong Wei yang dianggap penting walaupun sedar ia mungkin memakan masa.

"BAM harus ada perancangan alternatif. Memang sukar untuk dapat pemain seperti Chong Wei tetapi yang penting skuad negara perlu ada pemain kedua dan ketiga yang hampir sama kemampuan dengan pemain nombor satu dunia itu," katanya selepas majlis pengumuman 12 nama pemain di bawah program biasiswa SenHeng-Samsung (SS) Badminton Remaja di Arena Sukan Lee Chong Wei, semalam.

Soon Kit menambah: "Sekarang saya tidak lihat siapa hampir sama standard dengan Chong Wei. Tidak seperti China, mereka ada Lin Dan selepas itu muncul Chen Long, umpamanya.




"BAM gagal dalam perspektif ini. Lihat...,Chong Wei sudah tercedera, nasib baik dia boleh pulih sebelum Olimpik. Tapi jika BAM hanya fokus kepada dia saja bagaimana dengan pemain lain jika situasi sama berlaku?."

Sementara itu, program SenHeng-Samsung (SS) menghimpunkan bakat muda dari 13 hingga 19 tahun dan menawarkan setiap pelatih biasiswa tiga tahun merangkumi sesi latihan, pengawasan makanan dan pembelajaran. Dua belas nama yang dipilih menerusi Kejohanan SS Badminton Remaja pada 2010 dan 2011 itu akan digilap bakatnya untuk menjadi pemain perseorangan setanding Chong Wei pada masa depan.
"Kami harap program ini dapat mengurangkan beban BAM melahirkan pemain berbakat untuk negara," katanya.

Tokoh agama kesal pernah terlibat berjuang dengan Pas

Posted: 29 May 2012 07:45 PM PDT

TUMPAT 29 Mei - Seorang tokoh agama di negeri ini melahirkan rasa kesal kerana pernah terlibat dalam perjuangan Pas yang menggunakan 'syurga dan neraka' untuk meraih sokongan rakyat.

Mudir Pondok Lambor, Mohd. Zin Abu Bakar berkata, beliau menyedari penyelewengan yang dibawa oleh Pas itu selepas melihat pemimpinnya semakin ghairah menggunakan ayat-ayat al-Quran dan hadis untuk menghalalkan cara.

Menurut beliau, tiada sesiapa pun yang boleh menghukum mana-mana individu untuk masuk syurga atau neraka di akhirat kelak.

"Saya menyedari terlalu banyak penyelewengan agama yang dilakukan oleh Pas sejak bekas Menteri Besar Kelantan, Datuk Muhammad Nasir dipecat daripada jawatannya pada 1978. Muhammad adalah seorang pemimpin yang baik.

"Sejak itu saya menyedari Pas semakin menyimpang dan hari ini saya menyeru umat Islam supaya menolak Pas kerana ia semakin jauh daripada perjuangan Islam sehingga sanggup menolak perpaduan dengan saudara seagama.





Utusan

PRU13 sebelum pembentangan Bajet 2013?

Posted: 29 May 2012 07:15 PM PDT

Pengumuman bahawa Bajet 2013 akan dibentangkan pada 28 September ini tidak bermakna Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) - 'ibu kepada segala pilihan raya' tidak akan diadakan sebelum tarikh itu, kata Ketua Pemuda Barisan Nasional, Khairy Jamaluddin.

Beliau yang juga Ketua Pemuda Umno berkata, disebabkan proses sesi perundingan dan keperluan-keperluan perundangan, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak perlu mengumumkan tarikh pembentangan Bajet 2013 lebih awal.

"Ia tidak bermakna tidak akan ada PRU lebih awal (jika Perdana Menteri memutuskan demikian)," kata beliau menjawab pengikut-pengikut akaun Twitternya malam tadi.

Beberapa jam sebelum respons Khairy itu, Najib yang juga Menteri Kewangan mengumumkan Bajet 2013 akan diumumkan 28 September ini. Tahun lalu, Bajet 2012 dibentangkan minggu pertama Oktober.

Lazimnya ucapan belanjawan akan dibentangkan di Parlimen pada September atau Oktober setiap tahun.

Najib, yang juga Pengerusi BN, membuat pengumuman itu ketika ramai meramalkan - spekulasi terbaru - bahawa PRU13 akan diadakan September, selepas sambutan Aidilfitri.

Sebelum ini ada spekulasi bahawa PRU13 akan diadakan awal Julai ini dengan kemungkinan Parlimen dibubarkan dalam tempoh dua minggu akan datang.




Kerajaan Pusat masih ada mandat sehingga akhir April 2013.

Khairy yang juga Ahli Parlimen Rembau berkata, secara peribadi beliau tidak melihat Bajet 2013 akan dibentangkan sebelum PRU13.

"(Saya lihat) 70-30, pilihan raya sebelum bajet (dibentangkan)," kata wakil rakyat penggal pertama ini.

Sinar

Remaja bawah umur dicekup dirumah urut

Posted: 29 May 2012 07:00 PM PDT

KUALA TERENGGANU-Seorang remaja perempuan bawah umur antara lima warga Thailand yang dicekup dalam sebuah bilik rahsia selepas digeledah selama dua jam oleh anggota Jabatan Imigresen Terengganu dalam satu operasi 'OPS Sayang' 8 Mei lalu jam 3 pagi di sebuah rumah urut "Macam-macam ada' di Jalan Ladang, di sini.

Bagaimanapun, remaja berusia 16 tahun itu yang berasal dari Narathiwat Thailand diarahkan dijaga di bawah pengawasan Rumah Perlindungan Kanak-kanak sementara menunggu siasatan penuh laporan Jabatan Imigresen Terengganu atas pertuduhan Anti Pemerdagangan Orang 2007 oleh Mahkamah Majistret, di sini, kelmarin.

Majistret Noradila Ab Latif mengeluarkan perintah perlaksanaan dikuatkuasa selama 14 hari manakala empat lagi wanita yang berusia dari 26 tahun hingga 37 tahun itu diperintah dijaga di bawah pengawasan rumah perlindungan wanita.

Terdahulu, laporan Jabatan Imigresen Terengganu mengenal pasti kelima-lima mereka dicekup ketika itu menggunakan pasport lawatan sosial serta tidak mempunyai permit sah bekerja di premis berkenaan.

Mereka dipercayai bekerja sebagai tukang urut yang turut menawarkan khidmat urutan 'istimewa' serendah RM50 dengan berpakaian seksi bagi menarik pelanggan.

Sinar




Ugut ajak kawan rogol isteri sendiri

Posted: 29 May 2012 06:30 PM PDT

Gambar Hiasan
KUALA LUMPUR: Dua tangannya diikat manakala mulutnya ditutup. Mangsa kemudian dipaksa menghidu serbuk putih dipercayai dadah sebelum dipukul suaminya yang juga penagih dadah.

Itu penderitaan dilalui seorang wanita berusia 22 tahun yang diperlakukan tidak ubah seperti binatang oleh suaminya berusia awal 20-an yang naik angin apabila mengesyaki isterinya berlaku curang.

Dalam kejadian jam 12.30 tengah malam di rumah mereka di Cheras, di sini, kelmarin, suami mangsa turut mengugut untuk memanggil rakannya bagi merogol mangsa.

Bagaimanapun, mangsa terselamat apabila berjaya melarikan diri ketika suaminya itu keluar rumah untuk memanggil rakannya sebelum bergegas membuat laporan di Balai Polis Salak Selatan, di sini.

Menurut sumber, suami mangsa yang pulang ke rumah dalam keadaan marah memaki hamun isterinya itu sebelum menuduhnya curang.




Artis lelaki dan pelawak ditahan polis tipu RM 80,000

Posted: 29 May 2012 06:00 PM PDT

TAIPING: Seorang artis lelaki yang juga pelawak terkenal tanah air ditahan polis selepas disyaki terbabit dengan kes tipu orang ramai dan Majlis Perbandaran Taiping (MPT) berjumlah hampir RM80,000.

Suspek yang berusia 40-an itu ditahan pegawai Bahagian Siasatan Jenayah Komersial, Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Taiping sebaik artis itu datang untuk memberi keterangan pada jam 4 petang kelmarin.

Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Yusuf Mohd Diah berkata, lelaki berkenaan ditahan kerana disyaki terbabit dengan kes tipu membabitkan acara penganjuran Taiping Fest 1 Malaysia, Sempena Tahun Melawat Perak 2012 awal Mac lalu.




'Sapa makan cili, dia la terasa pedas' - Nizar Jamaluddin

Posted: 29 May 2012 05:02 PM PDT

Kalau dah kaki pembohong tu , memang susah la nak kikis sifat tu dalam hati. Nizar mohon maaf "pada yang berkenaan". Eh..macam kengkawan dia ajer dia buat erk..

Kata si Nizar ni, dia tidak bermaksud nak mencemuh si pembida tersebut.

Malah Nizar turut mengatakan, mungkin kerana bidaan tertinggi dibuat oleh Baginda Tuanku, jadi orang katakan beliau menghina Sultan, sedangkan itu bukan maksud beliau.

Sudah lah Nizar, dalam hang punya twitter, hang dah specific kepada rakyat Johor, sapa lagi yang hang nak kutuk? Sapa lagi yang hang nak maksud kan? Tak pyah temberang la kaki penipu oii!

Buat malu orang perak ngan Sultan Perak ajer!



IPOH –  "Jika ada mana-mana pihak yang tergores hati dengan mesej Twitter itu, saya mohon maaf. Demikian penjelasan ringkas bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin berhubung isu bidaan nombor pendaftaran WWW1 yang dikeluarkan Jabatan Pengankutan Jalan (JPJ), kelmarin.

Beliau berkata, apa yang dinyatakan dalam laman Twitternya itu tidak bermaksud untuk mempertikaikan keputusan Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ismail yang menawarkan bidaan tertinggi sebanyak RM520,000.

Sebaliknya, kenyataan itu dibuat secara umum atas pandangan seorang rakyat.

"Jika ada yang menuduh saya menghina Sultan, itu sudah keterlaluan, kerana saya tiada niat untuk berbuat demikian.

"Itu hanya pandangan saya sebagai rakyat biasa yang melihat senario di negara ini bahawa masih ramai yang hidup dalam kesempitan dan memerlukan perhatian," tegas beliau ketika dihubungi Sinar Harian, di sini, semalam.

Mohammad Nizar yang juga Timbalan Pesuruhjaya Pas Perak berkata, dalam hal itu, teguran sama tetap akan diberikan beliau kepada lain-lain pemimpin.

"Mungkin kerana bidaan tertinggi dibuat Baginda Tuanku, jadi orang katakan tindakan saya itu cuba menghina Sultan, sedangkan bukan itu maksud saya," katanya.

Sebelum ini, Tengku Mahkota Johor, Tunku Ismail Idris ibni Sultan Ibrahim bertitah menerusi mesej Twitternya, mempertahankan pembidaan nombor pendaftaran WWW 1 oleh ayahanda baginda Sultan Johor sambil menegaskan, kerabat diraja Johor tidak mengambil sebarang wang daripada kerajaan.

Baginda juga bertitah bahawa pihak-pihak yang mempertikaikan perkara itu boleh bertanya kepada Menteri Besar Johor ataupun mana-mana pegawai-pegawai Kerajaan Negeri.



Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 30 May 2012 03:18 PM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu


Apa Yang Dikatakan Asobiyah

Posted: 30 May 2012 05:01 AM PDT



Senator Dato Nalla Akui Rakam Video Aksi Seks Anwar & Shamsidar Di Tivolli Villas

Posted: 29 May 2012 10:45 PM PDT

Datuk S.Nallakaruppan hari in mendedahkan bahawa rakaman yang dilakukan di Tivolli Villa adalah untuk keselamatan Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan yang dibawah 'jagaan' beliau ketika itu. Ketika ditanya lebih lanjut selepas sidang media beliau menyatakan bahawa apa apa saja berkemungkinan akan berlaku didalam bilik yang akan menyebabkan kedudukan TPM dalam bahaya dan tergugat.

Bahaya yang dimaksudkan ialah tuduhan rogol, pukul dan sebagainya yang mungkin dibuat oleh pasangan TPM pada masa itu. Rakaman audio visual dibuat untuk simpanan dan bukan untuk tayangan kepada mana mana pihak.

Nalla berpeluang untuk menggunakan video video tersebut untuk kepentingan diri sendiri pada masa beliau ditangkap dan dimasukkan kepenjara pada tahun 1998. Tapi memandangkan setianya beliau kepada Anwar, beliau sanggup merengkok didalam penjara dan menyepikan hal video video tersebut.

Kini Nalla bertegas akan menggunakan video vidoe tersebut sebagai senjata ampuh untuk menghalang Anwar dari mencapai cita cita beliau menjadi Perdana Menteri Malaysia. Nalla juga membayangkan yang beliau sedia 'melepaskan' Anwar sekiranya Anwar meninggalkan terus arena politik.

Jom tengok video klip kat bawah nie...

FITNAH keadilan-daily : Datuk Sri Najib Habiskan RM20 Juta Untuk Himpunan Jutaan Belia 2012

Posted: 29 May 2012 06:49 PM PDT

Kerajaan Umno BN didakwa berbelanja sebanyak RM20 juta bagi menjayakan Himpunan Jutaan Belia minggu lalu.

Menurut sumber yang enggan namanya didedahkan memberitahu, Kementerian Belia dan Sukan turut melantik sebuah syarikat baru yang dikhususkan untuk mengurus sepenuhnya program yang berlangsung sepanjang lima hari di Putrajaya itu.

"Saya dapat maklumat daripada orang dalam iaitu rakan saya yang bertugas dari Kementeria Belia dan Sukan sendiri memberitahu bahawa kerajaan telah berbelanja sebanyak RM20 juta untuk penganjuran Himpunan Belia di Putrajaya itu.

"Malah beliau turut memaklumkan kementerian juga melantik sebuah syarikat yang baru dua bulan ditubuhkan bagi mengendalikan pengurusan program tersebut," kata pesara kakitangan kerajaan itu menghubungi pejabat Keadilan Daily, hari ini.

Berikutan itu, lelaki itu menuntut penyiasatan lanjut mengenai perbelanjaan kerajaan mengadakan himpunan itu.

"Saya minta perkara ini disiasat kerana sudah tentu kerajaan menggunakan duit rakyat untuk penganjuran program ini," katanya.

Bertemakan 'Hari Ini Lebih Baik Berbanding Hari Esok', 500 aktiviti
yang membabitkan 38 segmen dengan 1,000 persembahan diadakan sejak Rabu lalu, memperlihatkan kerajaan lebih ghairah menghidangkan elemen hiburan berbanding kerohanian.

Aktiviti hiburan seperti tarian dan nyanyian juga bertentangan dengan konsep wasatiyyah yang dicanang Perdana Menteri, Datuk Seri Najib
Razak.

Adakah penganjuran seperti ini menjadi kebanggaan kerajaan walaupun Himpunan Jutaan Belia tahun ini 'tercemar' apabila satu kemalangan berlaku ketika acara perlumbaan drag di Lebuh Wadi Ehsan di Presint 19 pada Sabtu.

Seramai 17 penonton perlumbaan drag cedera termasuk empat parah apabila sebuah kereta perlumbaan terbabas sebelum melanggar penonton.

Mangsa kini berada di Hospital Putrajaya untuk mendapat rawatan lanjut. - Keadilandaily

Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 30 May 2012 01:38 PM PDT

Kedah Ke KL - MctHeory


PANASS!! Video Cikgu Mencabul Murid Dalam Kelas!!

Posted: 30 May 2012 12:12 PM PDT


Beredarnya video gangguan seksual oleh guru kepada pelajar sebuah SMA swasta di Surabaya ternyata sudah sampai ke tangan polis seminggu lalu. Polsek Lakarsantri Surabaya hingga saat ini tengah memeriksa saksi-saksi berkaitan kes itu.

Menurut Kepala Polsek Lakarsantri Pengerusi Kuncoro, dua saksi yang sudah diperiksa antara lain dua siswi yang ada di video itu, yakni AI dan SIL. "Guru yang ada dalam video itu juga belum kami periksa selaku dilaporkan, jadi belum ada perkembangan signifikan, apalagi berkaitan motifnya," kata Kuncoro.

Secara berasingan, Ketua SMA Tri Karya, Mudro, menolak memberikan keterangan. Pihaknya menyerahkan sepenuhnya kes tersebut kepada Polsek Lakarsantri. "Sila hubungi Polsek Lakarsantri saja, saya sudah serahkan semua kepada polis," katanya dalam sambungan telefon.

Video gangguan seksual siswi SMA berjudul "SMA Tri Karya Gempar Boss" beredar via telefon selama beberapa hari terakhir. Video berdurasi 6 minit tersebut diambil oleh seseorang dari lubang kunci pintu sebuah bilik dengan kamera telefon.

Dalam video itu tampak dua orang siswi berseragam dan seorang laki-laki berkacamata yang belakangan diketahui adalah guru Bimbingan Nasihat (BP). Salah satu siswi hanya diam walaupun mengetahui pelaku tengah berbuat tidak sopan terhadap temannya.



McTheory:
Kalau cikgu pun macam ni, sapa la yang nak diharap untuk bimbing murid?

PANASS!! lagi Rakyat Kedah di KENCING Pas mengenai Geran Tanah!! #saveKedah

Posted: 30 May 2012 08:12 AM PDT


Mc nak cerita ni, ini cerita dari Penduduk Kampung Bok Bak, errrrrrmmmmm Ini cerlita betui talak tipu cerlita moh"....Cikgu Joe cakap tak serupa bikin, memang puak PAS suka menipu rakyat..tibai duit ribu-ribu dari pemohon tanah, lepas tu.. janji nak bagi geran untuk tanah rezab melayu tapi hamPAS senyap macam tu jer..yang depa tau hantar notis dok minta lagi duit proses.....itulah yang di luahkan oleh Harun Jusoh, 51, seramai lebih 1,000 orang peserta yang menjadi pemohon tanah rezab Melayu di kawasan tersebut telah dijanjikan pemilikan geran tanah oleh Johari, atau lebih dikenali sebagai Cikgu Joe.

Apa kes ni cikgu Joe......sampaikan pejabat tanah Daerah tidak mengetahui sebarang butiran permohonan, ermmm ini kes aniaya ni.....APA KUASA PEJABAT YB Kupang, Boleh keluarkan arahan kutip duit dari penduduk yang memohon tanah rizab kerajaan....

"Ada sesetengah bayar RM4,000, ada yang bayar RM3,000..RM500 – RM600 ni biasa ja bayar (kepada pejabat DUN Kupang), walaupun geran tak dapat, duit tu tak dapat balik la.

Memang dasar PAS dokm menipu rakyat.... dari MB, EXCO sampailah YB dok kerkah duit rakyat "YB Johari pun ada janji kata nak bagi geran…YB-YB ni depa memang dok berceramah kata depa nak bagi geran…tapi sedangan pihak yang pejabat tanah tak tau apa pun.

Nampaknya sekarang Memang sah lah....YB PAS dok muhong..... MUNGKIN INI GELARAN YANG SESUAI UNTUK YB " PENJAGA GUNUNG GANANG TANAH" sesuka hati jer.......

TUDIAA!! BIla Benda Pelik Tapi Benar Yang Pas Kedah buat!! #saveKedah

Posted: 30 May 2012 05:36 AM PDT

Cerita pelik tapi benar ni.. Mc ambil dari blog Kamera Kupang.

KORANG TENGOKLAH SENDIRI ALAMAT PEJABAT YB JOHARI. ADUN KUPANG. INI LA WAKIL RAKYAT PAS KUPANG. 

Orait.. korang dah hafal alamat pejabat dia kan.... sekarang kita lihat surat yang dikeluarkan oleh "EXCO GUNUNG GANANG TANAH" lebih kurang pejabat tanah PAS lah... sebab surat bukan dari PEJABAT TANAH DAERAH BALING yang di iktiraf...

TAPI dari Pejabat YB PAS Kupang (YB JOHARI) emmmmm.. kira kemas dan bergayalah lah pejabat YB PAS boleh keluarkan NOTIS ARAHAN PEMBAYARAN kepada pejabat YB. mereka hanya berselindung disebalik Jawatakuasa yang dilantik yang dilantik. sedangkan dalang DISEBALIK JK tersebut adalah "orang-orang kuat YB"


Apa KES ni Yb... pelik juga bila mengetahui perkara ini... APA urusan Pejabat tanah boleh dibuat di PEJABAT WAKIL RAKYAT PAS KUPANG. 

Setahunya, segala urusan berkenaan dengan Tanah Rezab Kerajaan di Bawah urusan Pejabat Tanah Daerah Baling......Maknanya disini, PAS Kupang mengambil kesempatan ke atas permohonon Tanah Rezab Kerajaan. Tudiiiiaaaaa ehhhh..

Patut la.... di faham jumlah bayaran yang di buat pemohon mencecah ribuan ribu ringgit. ermmmm di faham jumlah pemohon melebihi 50 orang...bukan sahaja dari dearah Baling, tetapi sekitar negeri kedah..... Makin kayalah sekarang YB Joe dan kroni-kroni dia..... patut la makin ramai yang berimpit.....dengan yb sekarang.




Lihat dokumen yang dikeluarkan PEJABAT YB PAS KUPANG..... 
SURAT TANPA NAMA.. COP PUN TIADA. 


korang mesti pelikkan..... macamana pejabat YB PAS boleh kutip duit... MACAM PEJABAT AH LONG pulak..... CEPAT-CEPAT sapa mau itu tanah kasi itu wang sama gua mau proses.... wa punya kabel kuat maa....sama itu tok Ah Zizan.......


McTheory:
Lepas Pas memerintah ni..macam-macam benda boleh jadi..

PANASS!! Blogger UMNO Fitnah Pakatan Haram Selangor!!

Posted: 30 May 2012 02:12 AM PDT

wahh ada Adam Adli dengan Rafizi..

Ehh.. mana orang ni?? tak buka lagi kot..

Tak mungkinlah ramai ni jee.. ini tipu ni..


Mc percaya gambar di atas adalah superimpose yang dibuat oleh Cybertrooper UMNO berkenaan dengan Konvensyen Belia Selangor 2012, anjuran kerajaan negeri. Mana mungkin kehadiran Rafizi dan ikon Mahasewel Adam Adli hanya menarik minat 100 orang belia. Ni gambar tipu ni.. apa la nak jadi dengan blogger UMNO ni.. kerja menipu aje ya..


Pada sesiapa yang ada gambar sebenar, sila berikan pada Mc.. sebab semua gambar yang Mc ada, dah kena superimpose.. heh..


McTheory:
Lebih kerusi dari orang..

PANASS!! Anwar KENCING Kaum India Lagi!! #saveKedah

Posted: 29 May 2012 11:36 PM PDT

Muka macam ni nak percaya?

Anwar memang terkenal dengan manusia yang suka berjanji. Dia tabur janji sana, dia tabur janji sini. Kes paling hebat dalam berjanji ialah kes Kampung Buah Pala. Dia buat janji, umpama dia tuhan. Katanya andai Pakatan Rakyat memerintah Pulau Pinang, Kampung Buah Pala akan selamat. Namun selepas tu apa jadi?

Tengok dibawah ni..


Itu kisah kampung Buah Pala, sebenarnya banyak lagi contoh yang boleh Mc bawa, cuma itu salah satu contoh nyata pembohongan Anwar.

Terbaru kes pembohongan kali ini terjadi di Kulim Bandar Baharu.

Pada bulan lepas Anwar ada datang ke Kedah untuk membuat 'roadshow' ceramahnya. Bagi menunjukkan setiap ceramah Anwar di Kedah ramai, Anwar meminta bantuan daripada kaum india PKR di Kulim Bandar Baharu untuk beri beliau sokongan. Di janjikan, setiap orang yang pergi akan diberi wang saku rm50 seorang dan bas percuma.

Maka berduyun-duyunlah pekerja estet dan kilang kaum india yang bersemangat 'PKR' turun padang untuk menyokong Anwar. Di angkutnya berbas-bas untuk pergi  menyorak dan bertepuk tangan demi Anwar dan memaki UMNO/BN.

Mereka sanggup tidak bekerja, walaupun kehidupan mereka susah. Demi Anwar.. mereka sanggup ponteng kerja, tak turun berkebun, tak turun keladang. Kononnya demi perjuangan.

Namun setelah selesai ceramah, Anwar pun dah pulang ke Kuala Lumpur.. wang saku yang dijanjikan tidak tiba. Akhirnya ketua rombongan yang Mc panggil Mr Krish, terpaksa menahan maki. Saban hari pekerja estet yang dijanjikan rm50 menemui beliau dan meminta wang kepadanya. Sedangkan beliau 1 sen pun tak diberi Anwar untuk berikan kepada mereka.

Akhirnya beliau sedar, Anwar hanya mempergunakan beliau dan orang-orangnya. Anwar hanya pandai berjanji, tapi tidak tepati. Akhirnya, nama beliau yang busuk kerana orang memanggil beliau dengan gelaran penipu. Sedangkan Anwar yang menipu, beliau pun terbabit sekali.

Sejak daripada itu, setiap kali beliau nampak bendera PKR dan poster muka Anwar. Beliau terasa bagai nak ludah saja bendera dan muka Anwar tu. Kerana janji Anwar, beliau tidak lagi dihormati dan digelar penipu.

Anwar memang menganggap kaum india sebagai kaum yang tidak penting. Termasuk kali ini, dah berapa kali Anwar menipu kaum india? apakah kaum india masih mahu menyokong Anwar? Dah pelbagai janji yang beliau taburkan. Malah sudah dua ahli parlimen PKR, Rashid Din dan Joe Bedul menghina kaum india dengan mengatakan undi kaum india tidak penting bagi mereka.

Undi kaum india tak penting bagi PKR. Oleh yang demikian, kaum india patut boikot PKR pada PRU kali ni. tak payah nak terhegeh-hegeh nak bagi undi pada mereka. Orang dah tak sudi nak sokong buat apa lagi, betul tak?


McTheory:
Tunjukkan pada Anwar, kaum india juga ada power..

PANASS!! Lagi Artis Popular Sertai UMNO!!

Posted: 29 May 2012 09:22 PM PDT

Mc pun tak sangka mereka bertiga ini akan menyertai UMNO. Disebabkan sebelum ini, ada diantara mereka agak rapat dengan parti pembangkang.. namun atas perjuangan yang tulus dan ikhlas, Mc percaya mereka membuat pilihan yang tepat.

Kenyataan dari Amy Search



Kenyataan dari Mus May


Kenyataan dari Ibnor Reza


Tahniah kepada Amy, Mus dan Ibnor Reza.. UMNO tak janjikan syurga kepada artis yang sertai UMNO. Namun untuk berjuang demi Agama, Bangsa dan Tanah Air.. UMNO adalah pilihan utama. Jangan masuk UMNO jika hanya mahukan wang dan kuasa, gunalah platform UMNO untuk perjuangan.


McTheory:
Panass Nik Aziz tengok Amy masuk UMNO.. he he..

TUDIAA!! Cara-cara nak minta kerja kosong dari Anwar Ibrahim!!

Posted: 29 May 2012 05:47 PM PDT



McTheory:
ha ha ha.. terbaik la Rio.. ha ha...

Duke of UMNO

Posted: 30 May 2012 01:30 PM PDT

Duke of UMNO


PANASSS..!!! MAHFUZ KANTOI BOHONG..!!! PAKATAN HARAM TAK PERNAH SEPAKAT LANTIK PM..!!!

Posted: 30 May 2012 07:34 AM PDT

mahfuz



Naib Presiden PAS, Mahfuz Omar, mungkin marah dengan kenyataan Presiden DAP, Karpal Singh yang berjuang mahu melihat seorang bukan Melayu Muslim menjadi Perdana Menteri Malaysia. Maklumlah, bukankah Mahfuz mengaku dia mahu menjadi PM sebelum-sebelum ini.

Justeru itu, Mahfuz yang terkenal dengan sikap yang suka mengeluarkan kenyataan tak pakai otak, telah mendakwa bahawa Pakatan Haram sepakat untuk melantik seorang Melayu Muslim sebagai PM sekiranya mereka berkuasa, asalkan bukan pemimpin dari UMNO atau BN.

Mahfuz masih lagi membandingkan peratusan pengundi Melayu yang kononnya menolak UMNO pada PRU ke-12 yang lalu sebagai batu asas untuk mengukur sokongan orang Melayu kepada Najib dan UMNO.

Saya tertanya-tanya, sejak bila Pakatan Haram menetapkan untuk melantik seorang Melayu Muslim sebagai Perdana Menteri?

Sebenarnya, persoalan mengenai siapa yang akan menjadi PM sekiranya Pakatan Haram berjaya menjajah Putrajaya pernah dilontarkan oleh para media sebelum ini kepada para pemimpin pembangkang.

Namun sebagaimana biasa, Anwar mahu menjadi PM bagi pihak PKR, PAS mahu Hadi Awang jadi PM bagi pihak mereka, manakala DAP melalui kenyataan Karpal memperjuang dan mahu melihat seorang yang bukan Melayu Muslim sebagai PM.

Dari kenyataan pihak Pakatan Haram sendiri, mereka enggan menjawab soalan mengenai siapa yang akan dilantik sebagai PM sekiranya mereka berjaya menewaskan BN pada PRU ke-13 ini. Mereka tak mahu beri nama sebab masing-masing mahu pemimpin parti masing-masing jadi PM!

Dan yang paling jelas, PAKATAN HARAM TAK PERNAH BERSETUJU ATAU SEPAKAT UNTUK MELANTIK SAMA ADA SEORANG MELAYU MUSLIM ATAU BUKAN MELAYU MUSLIM SEBAGAI PM JIKA MEREKA BERJAYA MENJAJAH PUTRAJAYA.

Jadi, dari mana faktanya Mahfuz berkata Pakatan Haram sudah sepakat mahu melantik pemimpin Melayu Muslim sebagai PM?

INI MENUNJUKKAN BAHAWA MAHFUZ MENIPU..!!!

Lagipun, siapa Mahfuz untuk berkata demikian? Dia bukan Ketua Pembangkang dan dia bukan Presiden atau Mursyidul Am PAS! Apakah kata-kata dari Naib Presiden dari parti yang "dikeldaikan" DAP selama ini mampu menafikan kenyataan Pengerusi DAP?

Mahfuz nak rasa "tempeleng" dari Gobind Singh, ke?

Pada pandangan saya, Mahfuz terpaksa menipu untuk menyelamatkan keadaan PAS yang tersepit dengan kenyataan Karpal itu.

PAS sedar bahawa kenyataan dari Pengerusi DAP itu akan memburukkan lagi 'sindrom meninggalkan PAS' yang sedang dihadapi parti itu akibat para pemimpinnya yang dilihat seolah-olah 'makan nasi kangkang DAP'.

PAS sedar bahawa mereka semakin hilang sokongan dari umat Islam setelah menolak agenda menyatupadukan ummah dan menjadi "pekakas" DAP kafir harbi dan PKR agen Yahudi.

Jadi, mahu atau tidak, PAS terpaksa mengarahkan Naib Presidennya yang paling bodoh untuk mengeluarkan kenyataan bodoh dan berbohong kepada umat Islam untuk meredakan kebencian umat Islam yang semakin ketara terhadap kebaculan PAS.

Mahfuz yang "gila glamour" memang suka dengan idea yang memberikan publisiti murahan kepadanya dan tidak pernah terlintas di akalnya bahawa dia akan ditertawakan oleh majoriti rakyat Malaysia sama ada Melayu atau bukan Melayu!

Tahniah kepada Mahfuz atas cubaan menipunya yang gagal dan harapan saya agar Mahfuz tidak akan "frust menonggeng" jika dia tidak menjadi Perdana Menteri sampai ke akhir hayatnya. Kalau nak sangat jadi PM, bertandinglah di Israel, mungkin Mahfuz boleh jadi PM atas restu Anwar…

Sumber: Klik sini

PANASSS 18SX..!!! ANWAR SANGGUP BAYAR ZHANG ZIYI UNTUK SEX..???!!!

Posted: 30 May 2012 05:39 AM PDT


Aku rasa, Amwar Ibrahim takde masalah nak bayar artis terkenal Hong Kong ni dengan bayaran lumayan memandangkan dia memang gemarkan "China Doll".

Kalau Zhang Ziyi boleh "jual" pada Bo Xilai, tak mustahil kalau dia juga boleh "jual" pada Anwar, kan?

Jadi, pada Kak Wan dan Nurul Izzah...harap pantau pergerakan Anwar tu. Nampak dah gatal semacam dah tu. Silap-silap nanti dia suruh Azmin contact Zhang Ziyi pulaaaakkk..!!! Heh!


Pelakon Terkenal China, Zhang Ziyi Dibayar RM347 Juta Untuk Seks!

Media China hari ini kecoh dengan pendedahan skandal seks bekas pegawai tertinggi kerajaan mereka, Bo Xilai yang kini didakwa membayar sejumlah wang untuk hubungan seks bersama aktress & selebriti terkenal Zhang Ziyi.

Bo Xilai di'katakan membayar sebanyak RM2.9 juta kepada aktress tersebut untuk hubungan seks buat pertama kali sekitar tahun 2007 setelah mereka dikenalkan oleh rakan.

Rakan Bo Xilai yang sama, Xu Ming di'katakan menawarkan RM4.9 juta untuk Zhang Ziyi kembali ke ranjang bersama bekas pegawai kerajaan China itu.

Laporan juga menyebut yang pelakon wanita berusia 33 tahun itu telah tidur bersama Bo Xilai sekurang kurang'nya 10 kali di'antara tahun 2007 dan 2011 di Beijing, China.

Media China turut melaporkan yang kegiatan pelacuran Zhang Ziyi bukan sahaja melibatkan Bo Xilai malah beberapa lagi orang kaya & ternama China yang sehingga ke hari ini mencecah angka RM347 juta nilai keseluruhan aktiviti beliau selama ini. (via Asia One News)

Berita skandal ini di'katakan menjadi sebab utama kenapa Zhang Ziyi tidak hadir ke Festival Filem Cannes 2012 sedangkan filem terbaru beliau Dangerous Liaisons di'tayangkan buat pertama kali di sana. (petikan dari Rotikaya.com)

PERHATIAN..!!! KALAU KORANG JUMPA MAMAT NI LUDAH JE MUKA DIA..!!!

Posted: 30 May 2012 04:32 AM PDT

AKU TAK NAK CAKAP BANYAK. KALAU KORANG JUMPA INDIVIDU KURANG AJAR KAT GAMBAR ATAS NI...LUDAH JE KAT DIA...LEBIH AFDHAL KALAU KORANG BUAT "STARLITE" KAT DAHI DIA...BOLEH?

PATUTNYA, HALAU JE MAMAT NI KELUAR DARI NEGARA NI.. AKU HARAP DYMM SULTAN JOHOR HARAMKAN MANUSIA LAHANAT NI MASUK NEGERI JOHOR...!!!

KERANA APA? TENGOK KAT BAWAH NI...

LAYAK TAK DIA DITERAJANG..?

PANASSS..!!! PAS BAKAL TUMBANG DI BALING..!!!

Posted: 30 May 2012 03:07 AM PDT



Best betoi kalau buat kerja ada partner ni. Makin lama, makin ganas! Heh! Semalam, aku dan rakan Kedahan69ers.com dan beberapa rakan blogger Kedah baru balik dari Baling. Perghhh..!!! Macam-macam isu brooo..!!!

Kedahan69ers.com dah main isu ni semalam. Selama ni, bila kami keluarkan isu ni, ramai yang ingat kami serkap jarang, dapat maklumat tak betul dan tak buat homework. Nah! Ambik nihhh..!!!

Hangpa tak percaya, hangpa pegi turun ke Kampung Iboi atau Kampung Bokbak. Kalau nak best lagi, pi jumpa abang-abang dan pakcik-pakcik kat area tu...heh!

Paling best...penyokong PAS yang pacak bendera PAS depan rumah pun marah pasal kes bekalan air depa yang dicemar oleh aktiviti pembalakan "Azizan Timber & Trading" tu..! Muahahahaa...!!!

Kesian! Orang PAS pun rakyat, Orang UMNO pun rakyat. Tapi depa semua dizalimi dan dianiaya oleh ADUN PAS Kupang, Cikgu Jo dan PAS Kedah..!!! Heh! Naya woooo..!!!

BALING – Para penduduk kampung di sekitar kawasan Hutan Simpan Gunung Inas meradang terhadap kegiatan balak yang tidak dipantau sewajarnya sehingga mencemarkan sumber bekalan air bersih untuk kegunaan harian mereka di sini.

Malah mereka mencabar agar Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Razak, dan Exco Kerajaan PAS Negeri untuk turun padang melihat sendiri penderitaan rakyat di situ hasil pemerintahan "Kedah Sejahtera"nya.

Menurut mereka, sumber air yang digunakan untuk memasak, minuman, membasuh pakaian dan lain-lain kegiatan harian mula tercemar sejak aktiviti pembalakan dilakukan di kawasan tersebut pada tahun lalu.

Salah seorang wakil penduduk Kampung Iboi, Abdul Razak Che Ahmad, 51, air sungai di Lata Chelak yang menjadi sumber utama bekalan air di lima buah kampung di situ bertukar keruh dan tiada sebarang usaha dari pihak Kerajaan PAS Negeri Kedah untuk mengatasi masalah tersebut.

"Kami dah buat aduan dah.. ada buat melalui JKKP, MKK, suruh ambil tindakan la..sebab saluran tu ada kat depa…

"Kami ada bawak pi kat JKKP..JKKP bawak pi kat wakil rakyat kami..wakil rakyat kami dah bawak ke atas tanya depa..tapi wakil rakyat depa kata 'takpa lah..takpa lahh..takpa lahh"..

"Tapi ni dia la rakyat dok makan..bukan ahli-ahli UMNO ja yang dok makan air ni..orang-orang PAS un dok makan air ni..dengan wakil-wakil rakyat PAS pun dok makan air nih.. Tapi takpa la dia ada SADA..depa boleh hantar air pi kat dia..kami ni..?!" ujarnya dalam nada yang marah dan kesal terhadap Kerajaan PAS Negeri Kedah.

Menurut Harun Jusoh, 51, atau lebih dikenali sebagai Pak Teh di kalangan penduduk di situ, selain menjadi sumber bekalan air bersih, Lata Chelak juga merupakan sebuah lokasi pelancongan utama di daerah Baling.

Namun setelah airnya bertukar menjadi keruh, tiada seorang pelancong pun yang datang di situ untuk tujuan berkelah atau rekreasi sehingga menjejaskan peluang ekonomi dan menghilangkan tarikan pelancongan di kawasan air terjun itu.

Wakil kaum ibu, Hamidah Md Nor, 36, dari Kampung Bokbak turut menyatakan rasa kesalnya apabila pakaian yang dibasuh menggunakan air yang bersumber dari Lata Chelak itu bertukar menjadi perang dan kekuning-kuningan ekoran airnya yang keruh berbanding dahulu.

"Susah la kami kalau nak basuh pakaian…terutama pakaian sekolah anak-anak la.. yang putih tu akan jadi warna perang-perang la, tak elok untuk pergi sekolah.

"Memang kami rasa kecewalah kerana perkara ni dah berlaku dari tahun lepas lagi… Nak suruh depa (Exco Kerajaan PAS Kedah) mai sendiri lah.. mai tengok..", katanya di sini hari ini.

Menurut Abdul Rani Salleh, 56, atau nama panggilannya Pak Tam, air di rumahnya bertukar menjadi merah, berkarat dan menyebabkan keladak air kotor berkumpul di takungan air simpanan air di rumahnya.

"Air di rumah kami ni dah jadi merah dah..berkarat! Kalau boleh ni kami nak depan hentikan aktiviti balak tu segera..serta mertalah..sebab ia mencemar sumber air bersih yang disalurkan ke rumah kami", katanya ketika ditemui di Lata Chelak hari ini.

Sehubungan itu, para penduduk Kampung Iboi, Kampung Bukit Iboi, Kampung Masjid Iboi, Kampung Bokbak dan Kampung Padang Hang menggesa agar pihak Kerajaan PAS Negeri Kedah untuk datang ke situ bagi melihat sendiri kesengsaraan rakyat.

Menurut mereka, tiada gunanya mencanang slogan "Kedah Sejahtera" di seluruh negara sedangkan keadaan rakyat terbukti sengsara dan tidak dipedulikan begitu saja oleh Kerajaan PAS Negeri Kedah. 

HANYA 18SX SAHAJA..!!! KESIAN...3 BERADIK DIHINA KERANA "NENEN".. GUAN ENG BOLEH JOIN?!

Posted: 30 May 2012 01:34 AM PDT


Mereka tidak minta dilahirkan begini, namun takdir menentukan ketiga-tiga beradik lelaki dari Dominica ini dikesan mempunyai ketidakstabilan hormon dalam tubuh badan mereka atau lebih dikenali dengan Gynecomastia.

Kesannya, kesemua mereka mempunyai payudara seperti seorang wanita.

Dek kerana fizikal mereka yang dikatakan aneh dan ganjil dari lelaki-lelaki lain, mereka sering dipukul, diganggu dan diejek oleh masyarakat sekeliling.

Namun, kini semuanya berubah apabila 'payudara' mereka telah pun dibuang melalui proses pembedahan di salah sebuah hospital di sana.


Gynecomastia atau Gynaecomastia adalah perkembangan tidak normal di mana kelenjar susu di bahagian payudara kaum lelaki membesar dan menyebabkan mereka mempunyai bentuk fizikal seperti wanita.

Keganjilan mempunyai payudara atau mempunyai hormon ini adalah mungkin disebabkan oleh keturunan atau pun memiliki hormon wanita yang diwarisi dari si ibu.

Golongan lelaki yang terdedah untuk mempunyai hormon tidak stabil ini adalah remaja dan golongan tua apabila mereka mengalami gangguan metabolisma.

Bagaimanapun, nisbah untuk mengalami ketidakstabilan hormon ini bukanlah disebabkan proses kegemukan atau obesiti bagi sesetengah individu.

Tetapi, pakar-pakar kajian masih lagi melakukan kajian mengenai proses hormon yang ganjil ini.

Pakar-pakar telah pun mengeluarkan kajian mereka dan mengatakan punca gynecomastia masih lagi tidak dapat disahihkan kepada satu-satu sebab walaupun ia disebabkan oleh kadar hormon sex hormone-binding globulin (SHBG) yang tinggi dalam tubuh badan kaum lelaki. - Mynewshub.my

PEDAS CILI APIII..!!! KALAU NAMA PUN PAKATAN HARAM, APATAH LAGI LOGONYA..!!!

Posted: 30 May 2012 12:04 AM PDT

pakatan haram logo

Logo-logo dan lambang-lambang parti gabungan pembangkang sekali lagi menjadi isu panas apabila Timbalan Pengerusi SPR, Wan Ahmad Wan Omar menyatakan bahawa Pakatan Haram tidak akan dibenarkan untuk menggunakan logo sendiri pada PRU ke-13.

Menurut beliau, penegasan itu dibuat memandangkan Pendaftar Pertubuhan (ROS) masih belum meluluskan pendaftaran gabungan tersebut.

Justeru itu, SPR dijangka tidak akan membenarkan mana-mana parti pembangkang untuk menggantung atau memacak bendera parti yang tidak bertanding di DUN atau Parlimen yang tidak berkenaan pada PRU ke-13 nanti.

Ternyata kenyataan itu agak mengganggu emosi Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub, yang dihalau Nik Aziz dari Kubang Kerian kembali ke negeri asalnya, Johor.

Dalam kenyataannya kepada Harakahdaily semalam, Salahuddin seolah-olah "merajuk" apabila mengharapkan agar rakyat kenal dengan lambang atau logo parti Pakatan Haram pada PRU ke-13 yang bakal diadakan tidak lama lagi.

Selain itu, Salahuddin turut merungut kononnya ROS tidak meluluskan permohonan pendaftaran Pakatan Haram dan menyalahkan pihak pendaftar itu selain menuduh pihak kerajaan BN menjadi dalang menghalang kelulusan permohonan tersebut.

Persoalannya, walaupun SPR menegaskan bahawa parti tidak bertanding tidak boleh menggantung atau memacak bendera mereka di DUN atau Parlimen yang dipertandingkan, apakah Pakatan Haram selama ini menghiraukan larangan tersebut?

Sebagaimana maklum, Pakatan Haram sememangnya terkenal dengan sifat mereka yang tidak mengikut undang-undang atau larangan yang dikenakan oleh SPR itu pada PRU atau PRK yang berlangsung sebelum-sebelum ini.

Itu memang perangai mereka sejak azali dan sangat sukar untuk diubah memandangkan mereka memang semulajadi tidak bertamadun begitu.

Mengenai pendaftaran Pakatan Haram sebagai parti gabungan pembangkang yang sah, isu tersebut telah pun dijelaskan oleh ROS pada 10 November tahun lalu melalui Ketua Pengarahnya, Datuk Abdul Rahman Othman.

Menurut Abdul Rahman, permohonan pertama yang dibuat oleh bekas pemimpin PKR, Datuk Zaid Ibrahim adalah terbatal secara automatik selepas beliau keluar PKR pada November, 2010.

Ini adalah memandangkan undang-undang daftar pertubuhan menetapkan bahawa mana-mana pemohon yang membuat permohonan tersebut keluar dari parti yang dipohon pendaftarannya itu, maka permohonan itu akan terbatal secara automatik.

Dari itu, sebagai mereka yang mengaku "bijak pandai", "berpengalaman", "mahir undang-undang" dan "profesional", Pakatan Haram sepatutnya faham sangat dengan prosedur dan ketetapan tersebut.
Namun sejak itu, ROS tidak pernah pula mendapat sebarang permohonan baru dari pihak Pakatan Haram sehingga kini!

Maka jelaslah bahawa Pakatan Haram memang tidak serius untuk mendaftar gabungan parti mereka secara sah! Sebab itulah juga saya menggunakan nama "Pakatan Haram" bagi mewakili "perjanjian syaitan" antara DAP, PAS dan PKR!

Dan kini, ketika bahang PRU semakin terasa dan dikatakan Parlimen bakal dibubarkan tidak lama lagi oleh Datuk Seri Najib, mereka sekali lagi cuba menggunakan isu "logo" Pakatan Haram untuk menagih simpati rakyat dan memburuk-burukkan keadaan.

Itu adalah satu lagi perangai mazmumah di dalam Pakatan Haram yang diterapkan pada diri mereka sejak zaman berzaman. Saya sendiri pun tidak tahu sampai bila mereka akan terus hidup di dalam kegelapan itu.

Akhirnya, kalau dikatakan "haram", memang perangai pun macam "haram" juga barangkali. Harap-harap mereka berubah dan insaflah selagi hayat dikandung nyawa. Jika Tunku Aziz boleh sedar sebelum terlewat, mengapa pula mereka tak boleh?

Sumber: Klik sini

PEDASSS BERAPIII..!!! MAMPUKAH KIT SIANG COVER RAHSIA DAP YANG DIDEDAHKAN KARPAL INI..???!!!

Posted: 29 May 2012 10:31 PM PDT

"SELAGI saya hidup, saya akan berjuang untuk melihat seorang bukan Melayu menjadi Perdana Menteri. Saya tidak pasti sama ada hasrat untuk melihat bukan Melayu menjadi Perdana Menteri termakbul dalam era saya, namun saya tetap akan memperjuangkan impian ini," – Karpal Singh, 24 Mei 2012.
Kata-kata diatas adalah apa yang terbit dari mulut Pengerusi DAP, iaitu pemimpin parti yang paling berhak dan boleh mengeluarkan kenyataan bagi sesebuah pertubuhan yang dipercayai direkod oleh wartawan Utusan Malaysia pada 24 Mei yang lalu.

Sepanjang pengalaman saya sebagai wartawan, tidak pernah sekali pun saya melihat rakan wartawan dari Utusan yang tidak merekodkan kenyataan pemimpin politik dengan perakam suara.

Maklumlah, orang politik memang suka bermain kata-kata dan kenyataan mereka wajib direkod sebagai bukti para wartawan berkenaan. Itu perkara biasa.

Namun, kerana kenyataan itulah juga, Penasihat Parlimen DAP, Lim Kit Siang yang lebih rendah jawatannya menghubungi Karpal melalui telefon untuk mengetahui maksud kata-kata Pengerusi DAP yang disiarkan Utusan itu.

Dalam kata lain, Kit Siang mendapati bahawa ada yang tidak kena pada kenyataan yang dibuat oleh Karpal itu. Sebab itu dia menghubungi ketuanya itu untuk mendapat kepastian.

Tapi, tiba-tiba saja Kit Siang menyalahkan Utusan, kononnya akhbar itu tidak memahami dan tidak melaporkan perkara sebenar yang dinyatakan oleh Karpal.

Persoalannya, benarkah Utusan tersalah lapor tentang apa yang dinyatakan oleh Karpal kepada wartawannya itu? Apakah Utusan sengaja suka-suka mereka-reka cerita dan membuat berita palsu mengenai Karpal Singh?

Siapa yang berani memutar belit kata-kata Karpal Singh? Sedangkan semua wartawan tahu bahawa dia adalah seorang peguam yang suka menyaman mana-mana pihak yang cuba "memutar belit" kenyataannya.

Setahu saya, sekiranya mana-mana pihak yang salah lapor tentang kata-katanya, Karpal tidak akan teragak-agak untuk membuat kenyataan balas meminta pihak tersebut meminta maaf secara terbuka atau mereka baka berhadapan surat saman darinya. Itu perangai Karpal.

Persoalannya, kali ini bukan Karpal yang membantah. Kali ini, Kit Siang pula yang menyebok! Kerana apa? Kerana Kit Siang sedar bahawa kenyataan Karpal itu akan menimbulkan kontroversi yang merugikan DAP dan Pakatan Haram!

Lagipun, mungkin Kit Siang sedar bahawa Karpal telah "terlepas cakap" dan mendedahkan "rahsia dalaman parti" kepada umum! Dan mungkin kerana itulah maka Kit Siang terpaksa menyalahkan Utusan, kononnya akhbar itu tersalah lapor…

Meneliti kenyataan Karpal itu, apa yang saya faham bahawa perjuangan Karpal (DAP) ialah untuk memperjuangkan seorang individu bukan Melayu untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia. Itu perjuangan Pengerusi DAP itu.

Walaupun dia tidak pasti sama ada sempat atau tidak untuk melihat seorang Perdana Menteri dari kalangan seorang bukan Melayu, dia bertegas untuk terus memperjuangkan niat perjuangannya itu selagi hayatnya masih ada. Itu tekad Pengerusi DAP itu lagi.

Jadi, isu yang timbul dari kenyataan Karpal tersebut ialah mengenai perjuangan Perngerusi DAP yang mahukan seorang Perdana Menteri dari kalangan bukan Melayu. Itu faktanya dan saya fikir bahawa semua orang yang mahir bahasa Melayu bersetuju dengan kefahaman saya mengenai kenyataan Karpal itu.

Rasnya, Kit Siang tidak punya alasan konkrit untuk menyelamatkan keadaan memandangkan apa yang dinyatakan oleh Karpal itu dipercayai direkod oleh perakam suara milik wartawan Utusan yang melaporkan kenyataan tersebut.

Persoalan yang terakhir dari saya, siapakah yang akan menjadi Perdana Menteri sekiranya Pakatan Haram berkuasa di negara ini?

Semua orang tahu bagaimana Anwar tergila-gilakan jawatan Perdana Menteri. DAP pula sudah menyatakan bahawa mereka mahu Perdana Menteri dari kalangan bukan Melayu (khabarnya Guan Eng!). Dan PAS hanya akan "mengangguk" dan "ikut saja" kehendak DAP dan PKR…

Siapakah antara mereka yang akan berjaya menjadi Perdana Menteri? Anwar atau Guan Eng? 

Pemimpin PAS? Maaflah, PAS terpaksa dikeluarkan dari senarai calon PM memandangkan mereka hanya "keldai" yang dipergunakan oleh DAP dan PKR…

Sumber: Perak Today

TONY-KAMARUDDIN NAIK MAS FIRST CLASS DAN “MAMAT” TU BUANG DUIT MAS...

Posted: 29 May 2012 09:03 PM PDT

Baru-baru ni kawan-kawan aku ada dedahkan tentang dua orang BOD Air Asia, Tony Fernandes dan Kamaruddin Meranun yang dapat tiket penerbangan MAS first class secara percuma.

Actually, pendedahan tu dibuat oleh YB Wee Choo Keong di blognya.

Dan "privillege" yang diberikan MAS kepada dua orang yang dianggap "musuh" MAS tu dah menyebabkan kawan-kawan aku di Blog House, termasuk Parpukari bengang...

Aku faham, MAS beri privillege tu pada Tony dan Kamaruddin sebab diorang sempat jadi BOD MAS masa "swap share" hari tu. Dan kini mereka adalah "bekas BOD" MAS setelah "swap share" tu ditarik balik...

Pada aku, biar apa pun alasannya, MAS tak perlu beri layanan begitu istimewa pada kedua orang kuat Air-Asia tu. Maksud aku, diorang dah cukup kaya untuk diberi layanan begitu dan rasanya, diorang pun tak perlukan layanan begitu...

Pada aku, kalau Tony atau Kamaruddin nak naik MAS, walaupun di ekonomi class, mereka perlu bayar penuh macam penumpang lain jugak! Apatah lagi kalau diorang naik first class...

Sebab? Sebabnya, MAS tu tengah "sakit" dan perlukan duit. At least, walaupun "ciput" saja bayaran first class dari Tony atau Kamaruddin, at least ia mampu tunjukkan tanggungjawab nak membantu kepada pemulihan kewangan MAS..!

Lagi satu, kawan-kawan aku pun ada jugak komplen pasal "seseorang" yang pandai-pandai "up-grade" seat ekonomi kepada seat First Class...

Apa? Dia ingat jawatan dia yang besar tu membolehkan dia buat sesuka hati je bila naik MAS? Beli tiket untuk ekonomi...tapi bila ada sikit problem personal, dia guna kuasanya untuk up-grade seat ekonomi kepada seat First Class..!

Mana boleh bro! Harga ekonomi class tu murah dan jauh bezanya dengan business class! Macam tu ke bro nak jaga syarikat? Dah la tak bayar bila up-grade class tu...ingat MAS tu company sendiri ke?

Err...sapa nama "mamat" tu? Err... Dann..Danny...alaaa.. yang macam orang putih tu la... Heh!

Aku setuju dengan artikel ABITW baru-baru ni yang mahukan agar "mantan" BOD yang dapat travelling privilleges tu dihapuskan saja. Bagi la support sikit..."mantan-mantan" tu semuanya kaya-kaya belaka. Diorang takkan miskin kalau bayar service MAS yang diorang guna tu..bayar la harga tiket tu macam orang lain...


Lagi satu, aku dengar sorang "so-called Advisor" tu dapat RM30k per month walaupun dia tidur je kat rumah dan dikatakan tak ambil tahu bila MAS dalam keadaan "tenat". Berhentikan je la "dia" tu. 

Lagipun, apa "advise" yang dia kasi kat MAS? Aku risau kalau tabiatnya yang "suka tidur" tu akan menjangkit kat MAS...lingkup la kalau macam tu..!!!

GEMPARRR..!!! MAHFUZ MENGAKU AKALNYA LEBIH HEBAT DARI TUN DR. MAHATHIR..!!!???

Posted: 29 May 2012 07:31 PM PDT

BARU-BARU ini, Ahli Parlimen PAS paling berIQ rendah dalam sejarah, Mahfuz Omar secara sinis mengucapkan 'tahniah' kepada negarawan ulung, Tun Dr. Mahathir Mohamad yang kononnya pandai membuat rakyat tertawa.

Dalam fikiran Mahfuz, dia cuba mempermain-mainkan kenyataan Tun M yang mengatakan bahawa Pakatan Haram sedang bersiap sedia untuk memporak-perandakan negara sekiranya tewas pada Pilihanraya Umum ke-13 nanti.

Menurut Tun M, Pakatan Haram sedar bahawa mereka takkan dapat memenangi PRU ke-13 melalui saluran demokrasi dan beliau menjangkakan para pembangkang akan mencetus huru-hara serta demonstrasi jalanan dengan menggunakan alasan kononnya "pilihanraya yang tidak adil".

Mengikut otak dungu Mahfuz, kenyataan Tun M itu memberikan isyarat bahawa rakyat Malaysia kononnya perlu memberikan undi kepada Pakatan Haram sekiranya mereka mahu negara ini aman.
Begitulah tahap otak dan akal seorang Naib Presiden PAS yang bernama Mahfuz Omar.

Dia suka bercakap, tapi dia tidak sedar bahawa rakyat akan ketawa pada setiap perkataan bodoh yang terbit dari mulutnya.

Lagi dia bercakap, lagi banyak perkara bodoh terbit dan lebih ramai rakyat yang mentertawakannya. Nama timangan pun "Mr. Bean PAS", kan?

Sebenarnya, apa yang Tun M maksudkan ialah pihak pembangkang telah mempergunakan Ambiga, Bershit, beberapa NGO dan para penyokongnya melalui himpunan-himpunan Bershit untuk "mempotray"kan di minda rakyat kononnya "plihanraya di negara ini kotor dan tidak adil".

Jadi, jika rakyat terpengaruh dengan propaganda jahat dan permainan Pakatan Haram itu, maka Pakatan Haram ada alasan untuk mencetus huru-hara, demonstrasi ganas, memporak-perandakan negara dan mungkin akan melarat kepada "perang saudara"!

Maksud Tun M, Pakatan Haram sememangnya sedar bahawa mereka tidak akan menang walaupun SPR yang berlaku adil selama ini, sekali lagi berlaku adil pada PRU ke-13 ini, dan satu-satu caranya mereka mampu berkuasa ialah dengan mencetus kekacauan serta keganasan melampau di Malaysia.

Sekiranya huru-hara dan kekecohan itu berlarutan, berkemungkinan besar Anwar melalui sahabat-sahabat karib Yahudinya akan melobi pihak Amerika Syarikat dan kuasa-kuasa besar dunia lain untuk campur tangan dan mencemar kedaulatan negara.

Pada saya, pandangan Tun M itu ada kebenarannya.

Beliau hanya meluahkan rasa bimbangnya mengenai keputusan PRU ke-13 kerana beliau tahu bahawa Datuk Seri Najib kini mendapat sokongan besar dari majoriti rakyat Malaysia!

Tun M berkata begitu kerana beliau yakin dengan kekuatan Najib dan negarawan yang menjadi arkitek kemodenan negara itu sedar bahawa Najib mampu menang 2/3 pada PRU ke-13 yang akan berlangsung tidak lama lagi.

Namun, yang tidak fahamnya ialah Mahfuz Omar! Seorang manusia malang yang kini dibenci oleh majoriti rakyat Pokok Sena yang menyesal mengundinya pada PRU ke-12 dahulu.

Rakyat Pokok Sena marah sebab Mahfuz sebok "menyalak" di ibunegara dan jarang-jarang sekali pulang ke kawasan untuk mengambil tahu tentang keadaan rakyat yang diwakilinya.

Sedarkah Mahfuz bahawa dia semakin ditolak dan dibenci di Kedah? Saya dimaklumkan bahawa PAS "pening kepala" memikirkan dimanakah Parlimen paling sesuai untuk Mahfuz tandingi pada PRU ke-13 ini.

Khabarnya, ada yang mencadangkan dia dihantar bertanding di Sarawak atau Sabah.

Ada pula yang mencadangkan agar dia bertanding di Pekan atau Pagoh. Tapi yang paling banyak ialah cadangan supaya dia tidak bertanding langsung pada PRU ke-13 ini.

Sekiranya Mahfuz tidak dipertandingkan pada PRU ke-13, punahlah harapannya untuk menjadi Perdana Menteri atau sekurang-kurangnya Menteri Besar Kedah.

Mahfuz dikatakan sudah lama "aim" jawatan-jawatan tersebut!

Saya yakin, sekiranya Mahfuz tidak dipertandingkan, berkemungkinan besar dia akan meletak semua jawatannya di dalam PAS, keluar dari parti itu dan dia diyakini akan melompat masuk DAP menggantikan Tunku Aziz yang sudah insaf!

Maka bolehlah dia jadi calon PRU..!!! Itu angan-angannya, kan?

Sumber: Perak Today

LAWAK PAGI INI... POK NIK MAKIN CONDONG KE ARAH SYURGA ATAU NERAKA..?

Posted: 29 May 2012 06:08 PM PDT


Aku sebenarnya kesian kat Pok Nik ni... Di akhir-akhir usianya, dia banyak sedekah ke arah neraka... 

Dia bercakap dan berfatwa pun... banyak ke arah neraka... 

Perjuangan dia pun makin lama makin melencong ke arah neraka jugak...

Tapi, aku tak la kata dia akan masuk neraka. Lagipun, syurga neraka tu milik Allah dan Dia yang akan tentukan...tapi aku pelik la dengan tabiat Pok Nik Ajis ni...cuba tengok kat atas tuhhhh...!

Apa Yang Tersirat

Posted: 30 May 2012 01:26 PM PDT

Apa Yang Tersirat


WWW1: Komen Nizar kena Tempelak

Posted: 29 May 2012 03:58 PM PDT

Tunku Mahkota Johor Tunku Ismail Idris Sultan Ibrahim menjelaskan bahawa kerabat diraja Johor tidak mengambil duit daripada kerajaan sejak Almarhum Sultan Ibrahim Sultan Abu Bakar.

Baginda berkata perkara itu boleh disahkan oleh Menteri Besar Johor Datuk Abdul Ghani Othman atau mana-mana pegawai kerajaan.

Baginda berkata demikian dalam Twitternya, Isnin, sebagai menjawab kritikan bekas menteri besar Perak Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin berhubung laporan bahawa Sultan Johor memenangi bidaan untuk nombor plat WWW 1 pada harga RM520,000.

Mohammad Nizar dalam Twitternya menyatakan bahawa jumlah wang yang besar itu boleh diguna untuk membantu orang Melayu yang miskin di negeri itu membeli rumah.

"Duit yang diperuntuk kepada ayahanda saya (Sultan Ibrahim ibni Almarhum Sultan Iskandar) dan saya setiap bulan sebagai Sultan dan Tunku Mahkota dimasukkan ke dalam Yayasan Iskandar dan Yayasan Ibrahim.

"Tujuan yayasan itu (Yayasan Iskandar dan Yayasan Ibrahim) ialah untuk rakyat dan bagi membantu kerajaan negeri Johor," kata baginda.

"Saya sendiri, semasa menjadi Raja Muda, tidak pernah mengambil satu sen dari kerajaan sehingga hari ini. Ia adalah duit rakyat. Jadi sebelum anda membuka mulut, selidik dahulu," tegas baginda. - BERNAMA

Cucu Tok Selampit

Posted: 30 May 2012 01:26 PM PDT

Cucu Tok Selampit


Krisis Air Selangor - Khalid Ibrahim Cakap Guna Kepala Lutut

Posted: 30 May 2012 08:30 AM PDT


Ramai yang ketawa tidak ingat dunia bila membaca cadangan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim yang bercadang untuk mengalirkan air dari Tasik Kenyir, Terengganu ke Selangor bagi mengatasi krisis air yang dijangka melanda negeri tersebut pada 2014. Kononnya mengikut Khalid, paip air baru itu nanti akan dibina mengikut paip gas sedia ada di Banjaran Titiwangsa yang menghubungkan Terengganu dan Selangor bagi tujuan tersebut. 

Tapi si pandir ini telah dimaklumkan atau tidak bahawa air dan gas tidak mempunyai berat yang sama, dengan air adalah jauh lebih berat dari gas. Uji kaji mudah, cuba tuangkan air berkabonat ke dalam gelas, apa yang 'meletus-meletus' di atas, dan apa yang tertinggal dibawah? Sudah tentulah gas yang akan meletus-letus di atas dan air yang akan tinggal dibawa.

Justeru untuk merealisasikan cadangan Khalid itu maka akan menjadi satu kerja pulak lagi untuk membina sistem pam air tekanan tinggi yang mampu menolak air dari Tasik Kenyir melalui Banjaran Titiwangsa untuk menyalurkan air ke Selangor. Berapa kos dan tenaga manusia yang diperlukan, itu satu perkara yang Khalid tidak terfikir hingga sekarang. Sudah tentu pam ini tidak boleh gagal atau rakyat Selangor akan dilanda 'kemarau air terawat', waima dimusim hujan.

Kenapa Khalid memilih jalan susah sedangkan jalan mudah sudah ada, itu sedikit mengelirukan. Yang perlu dilakukan Khalid sekarang ialah meneruskan projek penyaliran air dari Sungai Pahang ke Selangor (Loji Langat 2) seperti yang telah dimulakan kerajaan BN terdahulu, itu saja. Projek itu pun sudah separuh jalan dan hampir siap kalau bukan kerana pelbagai masalah dan tekanan yang diberikan kerajaan pimpinan Khalid Ibrahim sehingga menyebabkan projek tersebut terhenti.

Ini menunjukkan tahap kepimpinan Khalid yang sebenarnya. Berlawanan dengan pendapat ramai penyokong Pakatan Rakyat, Khalid terbukti tidak sebijak mana dan hanya layak menguruskan estet, bukan sebuah negeri yang ada banyak masalahnya sendiri. Memang kalau dilihat kebelakang, sejak 4 tahun lepas Khalid mengutarakan banyak cadangan, tapi dalam banyak-banyak cadangan itu, hampir tidak ada satu pun yang dilaksanakan hingga kini. Ambil contoh cadangan menggunakan air lombong sebagai sumber alternative bekalan air di Selangor.  

Setakat hari ini, sudah berapa banyak lombong yang dikenal pasti mampu menjadi sumber alternatif air seperti yang dicadangkan Khalid? Satu hal yang lain, sudahkah Khalid menjumpai jalan terbaik merawat air lombong yang dicemari dengan sisa logam berat (heavy metal contamination) yang biasa dikaitkan dengan kegiatan perlombongan seperti Boron dan sebagainya bagi membolehkan air tersebut selamat diminum?

Adalah sebab kenapa tidak ada negeri-negeri di Malaysia yang menggunakan air lombong sebagai sumber minuman, kerana ia tidak selamat. Yang sebetulnya bukan air lombong sahaja yang tidak selamat di Selangor, air sungai di Selangor juga dikenalpasti sudah tidak boleh dirawat untuk dijadikan air minuman kerana teruk tercemar oleh sisa industri yang tidak terkawal di negeri tersebut sejak Pakatan Rakyat mengambil alih.

Pendek kata, ada banyak masalah berkaitan dengan air ini di Selangor kalau nak dikisahkan.  Kalau dibiarkan tanpa tindakan segera, rakyat Selangor hanya tinggal 2 pilihan – tukar kerajaan sedia ada kepada kerajaan Barisan Nasional semula atau menghadapi risiko penyakit yang disebabkan oleh minum air dari sumber tercemar.

Alahai Pakatan Haram! Rantai Kesihatan PM Najib Razak Pun Nak Jadi Isu Ka?

Posted: 30 May 2012 05:45 AM PDT


CTS pun tak faham kenapakah isu rantai Perdana Menteri Najib Razak masih menjadi tohmahan juak-juak Pakatan Haram terutama dari cybertroopers mereka. Isu pemakaian rantai berkenaan bermula ketika kunjungan PM Najib Razak melawat ke Temerloh untuk agihkan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M). Di dalam majlis tersebut dua beranak yang terpisah lebih dua dekad  berjaya ditemukan dalam majlis agihkan BR1M.

Laporan Buletin Utama bertarikh 07 April 2012, mengenai perkara di atas, boleh ditonton di bawah:




Juak-juak Pakatan Haram mula jadikan isu berkenaan dengan mendakwa PM DS Najib Razak memakai rantai emas, selepas sahaja melihat gambar dan rakaman Buletin Utama seperti di atas. Namun, pada waktu itu rata-rata masih ragu-ragu untuk mempercayai tentang dakwaan tersebut kerana paparan video serta gambar tidak berapa jelas.

Keadaan kembali hangat apabila PM DS Najib Razak hadir untuk merasmikan Himpunan Jutaan Belia 2012 (HBN2012) pada Hari Sabtu lepas. Ini disebabkan oleh gambar yang diambil oleh beberapa blogger termasuk rakan blogger Jawa Bernam lebih jelas kelihatan rantai tersebut. Imej PM DS Najib Razak pada HBN2012 jelas menunjukkan beliau memakai rantai. Namun, apa yang pasti, ianya bukan bukan rantai emas.


Kini terdapat trend di mana kebanyakkan dari kita memakai rantai kesihatan. Antara yang popular dan mendapat testimoni positif dari pengguna adalah rantai kesihatan 'LOKET QUANTUM SKALAR ENERGY. Loket Quantum Skalar Energy diperbuat daripada larva gunung berapi di Jepun dan German. Lahar Tenaga Skalar yang terbaik adalah dari Jepun dan Jerman berdasarkan faktor cuaca dan alam. Kualiti yang paling utama dalam Loket Quantum adalah bagaimana lahar menyerap tenaga sekeliling semasa letupan gunung berapi. Loket berkenaan dapat menukarkan tenaga sekeliling kepada 4-12u gelombang Tanaga-Bio yang berhubung dengan gelombang tubuh manusia pada 36 ke 37 darjah Celsius. Loket berkenaan mengandungi lebih 70 unsur tenaga bahan mineral. 

Loket berkenaan adalah salah satu projek NASA yang disimpan bertahun-tahun dan akhirnya dibongkar untuk kebaikan manusia. Loket berkenaan dapat digunakan untuk mengubat pelbagai penyakit. Diiktiraf tokoh agama dan doktor perubatan. Ianya amat berkesan untuk darah tinggi (hypertension), sinus, strok, kencing manis (diabetes), cataract, asma, penyakit kulit, lemah tenaga, depression, chronic fatigue syndrome, sakit tulang, athritis, sakit otot, ketagihan rokok, hairloss, sakit sendi, ketagihan alkohol, gout, masalah kesuburan, insomnia dan lain-lain. Malah The Star turut laporkan kesahihan produk LOKET QUANTUM SCALAR ENERGY, di sini

CTS tidak berhasrat untuk mempromosikan loket berkenaan, cumanya apa yang CTS ingin sampaikan PM DS Najib Razak tidak berdosa memakai rantai untuk tujuan kesihatan. Salahkah PM DS Najib Razak untuk memakai rantai kesihatan yang tidak bertentangan dengan Hukum Syarak? Ini berdasarkan Fatwa Majlis Fatwa Kebangsaan bertarikh 28 Februari 2008 seperti berikut:
Keputusan: 
Ahli-Ahli Jawatankuasa Fatwa telah sebulat suara bersetuju memutuskan bahawa :
a) Pemakaian gelang atau rantai tangan bagi wanita adalah harus kerana ia merupakan perhiasan yang dikhususkan bagi mereka. Ini adalah hukum yang disepakati secara ittifaq. Sebaliknya, diharamkan bagi lelaki untuk memakainya sebagai perhiasan semata-mata kerana ia menyerupai wanita.
b) Pemakaian gelang atau rantai tangan bagi lelaki atau wanita untuk tujuan perubatan atau rawatan adalah dibenarkan berdasarkan keperluan dan hajat dengan syarat:
i. Ia bukan diperbuat daripada emas, perak, suasa atau sutera (bagi lelaki).
ii. Tidak terdapat unsur najis padanya.
iii. Tidak mempercayai atau meyakini bahawa pemakaian gelang tangan tersebut boleh menyembuhkan penyakit tertentu kerana ia dikhuatiri boleh menjerumuskan seseorang kepada unsur khurafat yang boleh menjejaskan aqidah.
iv. Tidak menyebabkan kemudaratan kepada pemakainya.
v. Mendapat perakuan daripada pakar perubatan yang beragama Islam dan telah terbukti secara saintifik bahawa ia merupakan antara kaedah rawatan yang berkesan dalam merawat penyakit.
Walau bagaimanapun, dalam hal ini, Jawatankuasa Fatwa Negeri Melaka telah mendapat nasihat daripada pihak Kementerian Kesihatan Malaysia bahawa terapi bio magnetik bukanlah merupakan kaedah perubatan yang memenuhi piawaian dan tidak dapat dipastikan keberkesanan penggunaannya secara tepat dan jelas dalam merawat serta menghilangkan penyakit.
c) Pemakaian gelang atau rantai tangan bagi lelaki atau wanita yang disertai dengan niat untuk bermegah-megah atau kelihatan bergaya bagi lelaki adalah haram walaupun dengan tujuan perubatan.

Panas! Raja Bahrin Pula Mahu "Lepas Tangan" Dengan Menyuci Dosa Di Dalam PAS

Posted: 29 May 2012 08:00 PM PDT


Berita yang tidak mengejutkan berkenaan Raja Datuk Kamarul Bahrin Ahmad Shah di dalam konteks situasi politik semasa ini CTS perolehi daripada "Media Terengganu" yang bersumberkan kepada sumber asal blog "Penyulawo". Mungkin bagi generasi baru mereka agak kurang mengenali siapa Raja Bahrin Shah ini. Raja Bahrin pernah mengemparkan negara di dalam usaha menyelamatkan anak-anak beliau yang dibawa lari bekas isterinya ke Australia pada tahun 1992. Beliau yang kemudiannya "menyeludup" anaknya di Australia untuk dibawa pulang ke Malaysia melalui Malaysia dengan menggunakan bot. Kes ini ada sikit-sikit ala kisah tragis Natrah. 

Raja Bahrin juga bersama syarikat arkiteknya Seni Bahri adalah pihak yang secara langsung membina Stadium Mizan Zainal Abidin yang bernilai RM292 juta yang terletak berdekatan Lapangan Terbang Sultan Mahmud. Tiada istimewanya stadium ini sehinggalah bumbung stadium ini runtuh dan menjadi bualan Rakyat. Ikuti kupasan mengenai watak talam dua muka yang cuba dimainkan oleh Raja Bahrin.


Barangkali bagi arkitek terkenal Dato' Raja Kamarul Bahrin Shah tampil lantang di pentas ceramah politik PAS salah satu cara untuk membasuh dosanya akibat runtuhnya bumbung Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin pada Jun 2009 seperti yang dicanang pembohong bersiri iaitu ADUN Batu Burok, Dr. Syed Azman Syed Ahmad Nawawi. Tatkala pemimpin PAS berlumba-lumba menjadi juara 'runtuh' dengan melontarkan pelbagai tuduhan kepada Kerajaan Terengganu serta UMNO, Raja Bahrin yang juga suami kepada artis jazz Malaysia, Noryn Aziz pula menjadi 'cacing kepanasan'.

Jika sebelum itu, Raja Bahrin tersengih kepuasan setelah berdiri megahnya stadium yang bernilai RM292 juta yang mendapat pujian yang melambung, Raja Bahrin dan syarikatnya, arkitek di Seni Bahri hebat! Selepas runtuhnya bumbung stadium yang terletak berdekatan Lapangan Terbang Sultan Mahmud itu, Raja Bahrin mendahului panel penyiasat dengan mengatakan beliau tiada kuasa penuh mengawal projek tersebut. Maknanya, Raja Bahrin mahu memberitahu dunia runtuhnya bumbung stadium itu bukan silapnya sebagai arkitek, tetapi silap orang lain walaupun setiap bulan pihaknya mengaku menghadiri mesyuarat berkaitan perjalanan projek kebanggaan rakyat Terengganu itu.

Mungkin, ini sikap orang yang mahu lepaskan diri dengan harapan rakyat akan mencari orang lain untuk dipersalahkan termasuklah UMNO. Raja Bahrin yang menjadi arkitek projek berkenaan tidak segan silu menyalahkan pihak lain apabila bumbung stadium itu runtuh dengan alasan menggelikan lubang telinga iaitu pihak lain tidak amanah! Begitu mudah pengikut PAS diperbodohkan! Seorang arkitek yang pakar dalam dunia senibina menggunakan alasan 'tidak amanah' sebab bumbung stadium itu runtuh. Kenapa Raja Bahrin yang juga Pengerusi Amanah Terengganu tidak menjawab secara teknikal, sebaliknya propaganda politik juga yang diminati.

Adakah Raja Bahrin mahu menunjukkan dia pandai bermain politik setelah dikhabarkan mahu diangkat sebagai calon PAS di Parlimen Kuala Terengganu dan DUN Ladang pada PRU ke-13 nanti? Pesuruhjaya PAS Terengganu, Abdul Wahid Endut yang juga penyandang kerusi Parlimen Kuala Terengganu akan memberi laluan kepada Raja Bahrin kerana terlalu banyak komitmen hingga mengabaikan kebajikan rakyat di kawasan itu. Rakyat termasuk penyokong PAS sendiri merungut, Wahid Endut tidak buat apa-apa untuk Parlimen Kuala Terengganu dan hanya menerima elaun setiap bulan dan setiap tahun. 

Di DUN Ladang pula, ADUN PAS kawasan itu, Dato' Tengku Hassan Tengku Omar ditolak rakyat. Buktinya, pada pilihan raya kecil Parlimen Kuala Terengganu pada tahun 2008, kiraan undi di DUN Ladang menyaksikan PAS tewas. Walaubagaimanapun, ada juga pemimpin dan penyokong PAS sudah mula mempertikaikan cadangan itu dengan alasan status keahlian Raja Bahrin dalam PAS. Bagi yang mengenal parti PAS, status keahlian dalam PAS tidak penting, kerana Tun Salleh Abbas yang menang di DUN Jertih pada tahun 1999 dan dilantik EXCO Kerajaan Negeri bukan ahli PAS pada ketika itu. 

Bagi yang pandai membaca rentak politik, mereka mahu melihat sejauh mana Raja Bahrin akan diheret oleh pemimpin PAS untuk memenuhi agenda politik parti itu. Ada yang melihat, penampilan Raja Bahrin bersama PAS dek kecewa kerana tidak mendapat habuan beberapa projek kerajaan termasuklah pembinaan Masjid Negeri. Jujurlah Raja Bahrin! Menghambur kata dusta di pentas ceramah bersama PAS dan Pakatan Rakyat belum tentu dapat 'lepas kepala' daripada dipersalahkan dalam tragedi bumbung stadium runtuh.

Isu Jirat Cina di Rizab Melayu: Azizan Pekak, Buta Atau Pura-pura Tuli?

Posted: 29 May 2012 06:00 PM PDT


Isu pembinaan jirat Cina komersial di Tanah Rizab Melayu, Karangan, Kulim sudah berlanjutan sejak 2007. Memang mudah bagi Dato' Seri Azizan, selaku Menteri Besar menyalahkan kerajaan terdahulu dalam kes ini. Tetapi Azizan harus sedar bahawa, kerana marahkan kerajaan terdahululah maka rakyat telah bertindak menukar kerajaan di mana Azizan berpeluang menjadi Menteri Besar sekarang. Harapan rakyat agar Azizan boleh berbuat sesuatu - memperbetulkan yang silap dan menambahbaikkan apa yang sedia baik.

Namun, harapan kini bertukar menjadi kemarahan. Azizan bukan sahaja tidak boleh memperbetulkan apa-apa tetapi menambahkanlagi kesilapan dan merosakkan apa yang sedia baik. Negeri Kedah kini berada dalam keadaan 'koma' dan semakin merosot setiap hari. Tidak cukup dengan pembalakan mega yang menghancurkan sistem perairan dan menjejaskan ekologi yang mana habis balak-balak yang masih 'halus' dibedal oleh kontraktor-kontraktor yang tidak bertanggungjawab. Suatu ketika Azizan menjawab beliau tidak punya kuasa menghentikan semua itu kerana ia 'salah kerajaan terdahulu'. Kemudiannya, kontrak yang lama diperbaharui dan Azizan hanya pura-pura tuli  konon tidak tahu menahu mengenainya.  

Begitu juga dengan Kulim Hi-Tech Park, yang suatu masa dahulu dibanggakan sebagai 'Silicon Valley' Malaysia kini muram, tiada pelaburan baru melainkan warga pengurusan Kulim Hi-Tech Park yang baru sahaja yang meriah keluar negara tanpa had. Ada Azizan kisah? Tidak, kerana kemungkinan besar beliau tidak tahu menahu apa-apa. Sikap yang sama diambil oleh Azizan dalam menangani masalah jirat cina di rizab melayu ini iaitu tidak berbuat apa-apa.    

Tapak tanah yang menjadi kontroversi ini terbahagi kepada 3 lot tanah dan dua daripadanya yang berkeluasan 8 hektar masih berstatus Tanah Rizab Melayu manakala satu lagi pula yang berkeluasan 76 hektar dijual kepada orang Cina pada 1926 iaitu sebelum Akta Tanah 1933 diwartakan. Tanah ini sehingga kini masih berstatus Tanah Rizab Melayu. Kawasan inilah yang akan dijadikan jirat Cina komersial di mana pembinaan sedang rancak dijalankan.  

Penduduk-penduduk di sini telah memacakkan papan tanda membantah pembinaan jirat Cina itu. Perhimpunan aman juga dibuat untuk merayu keprihatinan Menteri Besar untuk menyelesaikan masalah ini. Mereka mengharapkan agar kerajaan negeri boleh menggantikan kawasan lain kepada pihak terbabit dan mungkin juga memberikan pampasan sewajarnya untuk menyelesaikan masalah ini. Sebarang bentuk penyelesaian adalah dialu-alukan dengan mengambil kira kepentingan 16,000 penduduk Melayu di kawasan tersebut.  

Sebagai mewakili parti yang menggunakan nama Islam, sikap membisu Azizan dalam perkara ini amatlah mengecewakan. Isu jirat Cina di kawasan kediaman Melayu bukan isu kecil, apatah lagi di atas Tanah Rizab Melayu. Isu ini melibatkan sensitiviti agama dan budaya serta mampu mencetuskan ketegangan kaum. Keengganan Azizan mengambil isu ini secara serius amat mengecewakan rakyat Kedah.  

Mereka tertanya-tanya, kenapakah Azizan tidak mampu memainkan peranan yang sepatutnya untuk mencari jalan terbaik - mungkin dengan meminta kerjasama DAP untuk merasionalkan perkara ini dengan pihak pemaju projek tersebut. Atau mungkinkah benar Azizan kecut perut bila berhadapan dengan isu yang membabitkan kaum Cina? Apakah sudah menjadi 'prinsip' PAS untuk mengalah setiap kali berkonfrontasi dalam perkara yang membabitkan kaum Cina?   

Apapun, ini adalah pengajaran kepada rakyat Kedah agar tidak tertipu oleh PAS yang  membawa imej Islam, negara kebajikan dan mewakili Melayu. PAS bukan tidak ingin membela Melayu, tetapi PAS tidak berani dan tidak tahu caranya.

tun faisal dot com

Posted: 30 May 2012 01:22 PM PDT

tun faisal dot com


Khairy - Pemuda UMNO kutuk tindakan ganas Syria; gesa kerajaan keluar kenyataan

Posted: 30 May 2012 01:02 AM PDT

Berikut adalah kenyataan Pemuda UMNO berhubung keganasan di Syria. Kami berharap agar pihak tuan/puan dapat menyiarkannya. Sila layari www.rembau.net untuk rujukan.

"Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia mengutuk sekeras-kerasnya tindakan ganas dan tidak berperi kemanusian oleh pemimpin dan pihak berkuasa Syria di dalam menangani konflik dalamannya sehingga mengakibatkan lebih sepuluh ribu kematian di kalangan orang awam, termasuklah insiden terkini di Houla yang mana menyaksikan 108 rakyat Syria terbunuh dengan kebanyakan daripadanya adalah kanak-kanak.

Pemuda UMNO dengan ini menggesa Kerajaan untuk mengeluarkan kenyataan rasmi mengecam tindakan kejam tersebut. Pemuda UMNO juga mendesak Kerajaan untuk mengusulkan Pertubuhan Persidangan Islam (OIC) untuk turut sama mengecam dan seterusnya memberi tekanan kepada rejim pimpinan Presiden Bashar al-Assad di Syria untuk melaksanakan pelan damai anjuran  Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu dan Liga Arab,yang baru sahaja dikuatkuasakan enam minggu lalu, bagi memulihkan kembali keamanan di negara tersebut."

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ranking terkini blogger pro-kerajaan #BNbagus

Posted: 29 May 2012 05:30 PM PDT


Ranking tidak penting - macam pernah ku dengar statement itu. Tahniah kepada blogger-blogger baru UMB yang semakin menaiki tangga ranking. Kesemuanya 28 daripada top 50.


Ranking Semasa Blog Pro Kerajaan (28/5/2012) Edisi II

Sekali lagi kami lampirkan kedudukan top 150 ranking semasa Blog Pro Kerajaan. Sekiranya Blog tuan-tuan tidak disenaraikan, sila tinggalkan komen di bawah beserta nama blog tuan-tuan supaya dapat kami pick-up untuk Edisi III.



Tok Janggut Keramat

Posted: 30 May 2012 01:17 PM PDT

Tok Janggut Keramat


LEBUH RAYA KOTA BHARU - KUALA KRAI.

Posted: 30 May 2012 08:22 AM PDT


Posting ini hamba jumpa dan kutip dari fb seperti tertera. Hamba rasa perbincangan akan lebih menarik kalau di laman blog. Kerana itu hamba salin dan turunkan semula di sini. Menarik bagi hamba kerana kita tidak pernah dengar satu kajian tapak dan laluan berlaku. Maka tidak pernah kita dengar juga ada rundingan dengan tuan tuan empunya tanah tanah milik yang terlibat dalam laluan leboh raya itu. Kalau benar ini adalah satu hikayat tercipta untuk menghadapi musim pilihanraya maka banyaklah lagi olahan yang mungkin akan menuruti hikayat ini. Maka itu marilah kita sama sama mencatatkan satu perbincangan yang lebih berbentuk kekal dan mudah dirujuk kembali apabila masanya tiba kelak. Inshaallah.
Aktivis Umno Pekan Naka and 5 rakan lain were tagged in Bam Bam Bigelow's gambar. — bersama Ki Helmy.
 
ANTARA REALITI DAN HIPOKRASI Pada 28 Mei yang baru lalu, berlakulah upacara pecah tanah gilang gemilang yang dilakukan Menteri Besar Kelantan, Dato Nik Abdul Aziz Nik Mat tanda bermulanya pembinaan Lebuhraya Rakyat Kota Baru-Kuala Kerai. Dan yang lebih menariknya, pembinaan lebuhraya ini adalah atas WAKAF yakni melalui derma orang ramai. Alhamdulillah, konsep WAKAF sudah berjaya dikembangkan oleh kerajaan PAS Kelantan untuk membina sebuah lebuhraya bagi keperluan rakyatnya. Sememangnya itu adalah sesuatu yang amat membanggakan. Namun, sebelum kita bercerita lebih lanjut lagi tentang projek lebuhraya tersebut, marilah kita sama-sama fikirkan kenyataan yang telah dibuat oleh LIM Guan Eng yang mempertikaikan kos pembinaan Lebuhraya Banting -Taiping pada 29 Januari, 2012 yang lalu. Lim Guan Eng telah mempersoalkan kos lebuhraya 316km ini yang berjumlah RM7.07 bilion atau RM22.3 juta setiap km adalah "dua kali ganda kos pembinaan lebuhraya yang sama di India dengan kos RM10 juta setiap km." Untuk melihat kenyataan penuh beliau, sila layari link dibawah:- http://www.themalaysianinsider.com/litee/print/bahasa/dap-tuntut-penjelasan-pm-bagaimana-lebuhraya-rm7-bilion-akan-memberi-rakyat-manfaat/ Di sinilah pertikaian terhadap kos pembinaan Lebuhraya Kota Baru -Kuala Krai itu bermula. Difahamkan kos keseluruhan pembinaan lebuhraya tersebut berjumlah RM 1.8 billion bagi kepanjangan 73 kilometer yang akan bermula di seksyen III dari Bukit Tiu, Machang sehingga ke Dusun Damar, Kuala Krai merentasi Hutan Lipur Bukit Bakau. Untuk maklumat lanjut berkenaan projek tersebut, sila layari link-link dibawah:- 1) http://www.harakahdaily.my/lebuh-raya-tunjuk-jalan-keluar-buat-umno-kelantan 2) http://paspb2.blogspot.com/2012/05/tahniah-lebuhraya-kota-bharu-kuala-krai.html?m=1 Ironinya, jika Lim Guan Eng yang kredibilitinya diiktiraf sama seperti Klalifah Umar Bin Abdul Aziz oleh totok-totok PAS telah mempertikaikan kos pembinaan Lebuhraya Banting-Taiping berdasarkan harga sekilometer dan dibandingkan pula dengan kos pembinaan per kilometer di India, adakah Nik Aziz mengetahui berapakah kos pembinaan per kilometer Lebuhraya Kota Baru-Kuala Krai tersebut? Wahai Nik Aziz yang dimuliakan. Tidaklah sukar bagi anda untuk mendapatkan sebuah mesin kira jenama CASIO keluaran syarikat Jepun yang dibuat di Malaysia. Dan jika produk buatan Malaysia tersebut boleh menyebabkan iman anda goyah kerana bimbang kezuhudan anda berkurangan kerana CASIO adalah jenama terkemuka dan mewah, tentu tidak sulit bagi anda untuk meminta tukang cuci lantai di pejabat anda mewakafkan sebuah mesin kira jenama AURORA buatan Taiwan yang tentunya lebih murah harganya berbanding jenama CASIO keluaran tempatan yang mana kerajaannya telah anda kafirkan melalui amanat Haji Hadi Awang lantaran berkongsi kuasa dengan orang kafir untuk memerintah Malaysia suatu waktu dahulu. Kita lupakanlah amanat Haji Hadi tu. Orang tua selalu berpesan barang lama usah dikenang walaupun sakitnya hati bila dikafirkan masih dirasai orang-orang UMNO. Kita berbalik semula pada perkara pokok ye Nik Aziz ye. :P Sudahkah mesin kira jenama AURORA yang diwakafkan oleh tukang cuci lantai pejabat anda tu ada di tangan anda sekarang ni? Sudah? Bagus Tok Guru. Sekarang cuba anda tekan nombor yang ada di mesin kira tu ikut turutan 1,800,000,000 (1.8 billion) yakni kos lebuhraya tersebut DAN bahagikan dengan 73 yakni panjang lebuhraya tu. Berapakah hasilnya yang anda dapat wahai Nik Aziz yang dimuliakan? Cuba pula anda lihat screen mesin kira jenama AURORA buatan Taiwan yang diwakafkan oleh pencuci lantai pejabat anda tu. Mesti terpapar angka 24,657,534.2465753 disitu. Untuk lebih mudah, kita singkatkan angka tersebut jadi 24.66 juta. Wahai Nik Aziz yang dimuliakan. ITULAH KOS SEBENAR pembinaan Lebuhraya Kota Baru-Kuala Krai bagi 1 kilometer yang sedang anda dan kerajaan anda usahakan sekarang ini. Ternyata kos tersebut lebih tinggi sebanyak RM 2.36 juta jika dibandingkan dengan kos pembinaan sekilometer Lebuhraya Banting-Taiping yang sedang dibina kerajaan UMNO-BN ketika ini. Malah jika mahu dibandingkan dengan kos membina lebuhraya sekilometer di India yang mana negara tersebut diperintah oleh kaum penyembah api, jelas lebuhraya yang sedang dibina kerajaan PAS Kelantan yang dipimpin oleh seorang ulama yang menduduki tempat ke-49 paling berpengaruh di dunia adalah jauh lebih mahal. Wahai Nik Aziz yang dimuliakan. Jika pembinaan Lebuhraya Banting-Taiping tu, Lim Guan Eng yang anda dan jemaah anda iktiraf setara dengan Khalifah Umar Bin Abdul Aziz tu mempertikaikan kewajaran kosnya dan isu itu dipolitikkan untuk memberi gambaran yang buruk terhadap kerajaan UMNO-BN yang dikatakan memakan wang rakyat disebalik pembinaan lebuhraya tersebut, apakah yang anda mahu katakan bila lebuhraya yang kerajaan anda sendiri bina melalui sedekah jariah orang ramai yang disifatkan sebagai WAKAF itu sebenarnya jauh lebih tinggi lagi? Bukankah sepatutnya harganya lebih rendah dari harga lebuhraya yang dibina oleh kerajaan yang pernah jemaah anda kafirkan melalui amanat Haji Hadi atau sekurang-kurangnya sama dengan harga lebuhraya yang dibina oleh kerajaan India yang mana kita tahu negara India diperintah golongan penyembah api? Wahai Nik Aziz yang dimuliakan. Adakah pertikaian yang klon Khalifah Umar Bin Abdul Aziz aka Lim Guan Eng itu timbulkan TIDAK membuktikan kepada anda dan jemaah anda bahawa lebuhraya menuju ke syurga di India, negara dimana anda belajar memutar belitkan ayat-ayat Al Quran dan hadis-hadis Nabi itu sebenarnya jauh lebih murah jika mahu dibandingkan dengan lebuhraya menuju ke syurga yang anda dan kerajaan anda sedang usahakan ketika ini dengan hasil derma orang ramai? © Bam Bam Bigelow

Hamba tidak berniat untuk melebarkan pandangan hamba sendiri pada peringkat ini walau pun memang ada banyak persoalan yang ingin hamba bentang untuk menarik perbincangan bersama. Buat masa kini ingin rasanya hamba membuka ruang yang lebih lebar kepada pandangan sahabat sahabat yang berminat serta tambahan maklumat maklumat baru yang tentunya masih banyak.

THE FLYING KICK

Posted: 30 May 2012 01:05 PM PDT

THE FLYING KICK


RAFIZI LEMBU SUDAH BOLEH LUPAKAN HASRAT UNTUK MAJU DALAM POLITIK!!!

Posted: 30 May 2012 08:00 AM PDT

JANICE LEE BETINA BACIN RUPA-RUPANYA.... TERIMA KASIH TEE KIAT!!!

Posted: 30 May 2012 06:28 AM PDT

GADIS BERSELUAR DALAM CUCI KERETA MEWAH SAHAJA!!! INDUSTRI YANG BAKAL DIIMPORT KE SELANGOR!!!

Posted: 30 May 2012 02:30 AM PDT

TAK BERASAS KEPALA HOTAK KAU LA, ANAK DURHAKA!!!

Posted: 30 May 2012 01:07 AM PDT

ADUN PKR BENARKAN PEMBINAAN KUBUR CINA DI TENGAH-TENGAH KAMPUNG MELAYU DI SUNGAI KOB!!!

Posted: 29 May 2012 11:00 PM PDT

KERANA PLAT PENDAFTARAN WWW 1, NIZAR DISIASAT POLIS!!!

Posted: 29 May 2012 10:03 PM PDT

ANAK ZAID IBRAHIM YANG MENCINTAI IRSYAD MANJI, DITAHAN JAIS!!!

Posted: 29 May 2012 09:07 PM PDT

SELANGOR JAHANAM: KHALID IBRAHIM DAN TERESA KOK BERGURAU LAGI!!!

Posted: 29 May 2012 07:00 PM PDT

SPRM SUDAH JADI BERHALA BISU YANG DISERANG KEBONGOKAN MELAMPAU!!!

Posted: 29 May 2012 05:30 PM PDT

CABUL GADIS MABUK DALAM DISKO!!!

Posted: 29 May 2012 01:41 PM PDT

PEJUANG BANGSA

Posted: 30 May 2012 11:38 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Kapal terbang terbesar dunia Airbus A380 Malaysia Airlines di KLIA

Posted: 30 May 2012 10:30 AM PDT





Ketibaan Airbus A380 dilihat sebagai permulaan baharu dan lembaran kejayaan bagi Malaysia Airlines (MAS).
Pasukan MAS yang terdiri daripada eksekutif tertinggi mereka sehingga kaki tangan dan anak kapal berdedikasi telah berkerja 24 jam untuk menerima penghantaran pesawat penumpang terbesar dunia ini.
Pada 3.55 pm, pesawat itu akhirnya tiba di KLIA, dengan sambutan meriah pekerja MAS.
Ketua pegawai eksekutif kumpulan MAS Ahmad Jauhari Yahya, yang mengetuai penerbangan pertama superjumbo itu selepas menerimanya daripada pengeluarnya di Toulouse, Perancis berkata kehadiran kumpulan pesawat A380 akan memberi MAS laluan kukuh untuk menawan semula hari-hari kegemilangannya.
"Kumpulan A380 akan menjadi yang terbaharu di rantau ini. Kami juga akan memperkenalkan produk dan perkhidmatan yang kami percaya adalah lebih baik daripada pesaing kami," kata beliau ketika ditemubual dalam pesawat itu dalam perjalanan pulang.
"Kami sangat mahu menjadi yang terbaik di rantau ini lagi dan kami sedang berusaha keras dengan kedua-dua inisiatif jangka panjang dan jangka pendek, untuk mencapai objektif ini," katanya.
Dengan objektif yang telah diatur, Ahmad Jauhari, dengan pasukannya mengambil waktu yang panjang untuk memeriksa pesawait itu bagi memastikan semuanya sempurna.




Menurut laporan Bloomberg awal minggu ini, tempat duduk kelas pertama MAS adalah lima inci lebih besar daripada Singapore Air.Ini bermakna penumpang MAS yang memilih tempat duduk itu akan mempunyai ruang yang lebih besar daripada tilam katil seorang, dengan tempat duduk sebesar40 kali 87 inci.
Pengurus Kawasan UK & Ireland MAS Yuzrizal Mohd Yousuf berkata laporan itu sebagai salah satu daripada inisiatif untuk meletakkan kembali kedudukan pesawat itu sebagai pendahulu dalam pasaran premium.
"Dengan A380 baharu itu, kami menjangka sekurang-kurangnya 3,000 tempat duduk tambahan akan dijual pada tempoh Julai/Ogos. Permintaan bagi tempat duduk pesawat A380 adalah tinggi, dan kini, dengan hanya satu bulan sahaja lagi, angka kami menunjukkan bahawa 80 peratus daripada tempat duduk yang ditawarkan telah dibeli," katanya.
"Ini adalah petanda bahawa pesawat baharu ini akan meningkatkan reputasi MAS yang telahpun dipandang tinggi oleh pasaran UK sebagai salah satu pembekal perkhidmatan penerbangan terbaik," tambah beliau.
Beberapa hari akan datang adalah amat penting bagi A380 itu kerana ia akan menjalani latihan penuh dengan ratusan kakitangan dan anak kapal MAS akan terlibat dalam program penyesuaian dan penerbangan ujian yang akan merangkumi semua aspek penerbangan daripada daftar masuk sehingga ketibaan.
Pesawat ini akan kembali ke Toulouse untuk kemasan terakhir pada 6 June, dengan warna dan hiasan korporat MAS yang baharu dan semua perkara teknikal akan diselesaikan.Kemunculan komersil pertama superjumbo itu ditetapkan pada 1 Julai dengan perkhidmatan KL-London tiga kali seminggu (MH002/MH003) sebelum memulakan penerbangan harian pada Ogos.
Malaysia Airlines akan turut memperkenalkan A380 pada laluan Sydney-Kuala Lumpur mulai 25 September pada perkhidmatan harian MH122/123, bagi menggantikan jadual semasa menggunakan pesawat Boeing 747-400. - BERNAMA


Komen GPB : Cantik ...harap suatu hari nanti dapat naik ..hehe

Hina Sultan Johor , Nizar biadap lupa kisah Camry AGS 10 !

Posted: 30 May 2012 09:43 AM PDT



Keceluparan dan kebiadaban Bekas Menteri Besar Perak, Nizar Jamaludin terhadap Sultan Johor ekoran pembelian nombor pendaftaran WWW1 terus dikecam hebat malah sikap Nizar yang sangat kurang ajar dan tidak menghormati institusi Raja-Raja ini mengundang kemarahan rakyat khususnya anak jati Negeri Johor.

 Menurut Ahli Parlimen Parit, Nizar Zakaria, ini bukanlah kali pertama bekas menteri besar Perak itu bersikap kurang ajar dan biadab terhadap institusi Raja-Raja kerana sebelum ini Nizar pernah bersikap biadab dan angkuh dengan Sultan Perak apabila kerajaan boneka PAS tumbang di negeri itu selain mempertikaikan Tuanku Sultan Selangor berkenaan isu perlantikan Datuk Khusrin Munawi sebagai Setiausaha Kerajaan Negeri.

 Kini, sekali lagi Nizar yang juga Ahli Parlimen Bukit Gantang bersikap sombong dan biadab apabila mempersoalkan Sultan Johor dan mendakwa Tuanku telah menggunakan duit rakyat untuk membida pembelian nombor pendaftaran tersebut.

 "Bak kata Tuanku, 'before you open your mouth, do your research'. Tidakkah dia sedar, di kalangan pembangkang juga menggunakan nombor pendaftaran yang tinggi nilainya. Kalau tak silap saya, Menteri Besar Kelantan, mempunyai kenderaan bernombor pendaftaran DV 1, DAT 55 dan DBB 55. Menteri Besar Kedah pula menggunakan KCX 8 manakala Hadi Awang sendiri menggunakan nombor pendaftaran PAS 12. 

 "Kita sendiri boleh fikir dan tahu nilai kesemua nombor pendaftaran tersebut. Sekiranya Sultan menggunakan nombor pendaftaran tertentu, ianya adalah bersesuaian dengan status dan kewangan Tuanku tetapi Menteri Besar pula bagaimana?





 Dari mana mereka mempunyai wang yang begitu banyak untuk membida nombor-nombor pendaftaran tersebut dan adakah itu tidak membazir? Jangan nanti meludah ke langit kena muka sendiri. "Sebenarnya, pembangkang sudah dahaga isu terutamanya Nizar sendiri yang mahu mencari populariti murahan untuk menaikkan namanya yang semakin tenggelam dalam pakatan pembangkang," ujarnya kepada UMNO-Online.

 Jelas beliau lagi, sewaktu pembangkang memerintah kerajaan Negeri Perak sebelum ianya diambil semula oleh BN, mereka telah membeli 16 buah kereta Toyota Camry 2.4 sebagai kenderaaan rasmi exco yang mana kesemua kenderaan tersebut menggunakan nombor pendaftaran AGS10, AFD11, AFD22, AFD33, AFD55, AFD66, AFD77, AFD88, AFD99, AFD333, AFD999, AFF33, AFF88, AFF99, AGS828 dan AEU606. "Adakah dia lupa tentang perkara ini? 

Selepas BN mengambil alih pucuk pimpinan Negeri Perak, kesemua kereta tersebut telah dilolong kecuali kenderaan bernombor AGS 10 kerana didakwa Nizar telah membuat tempahan membeli kenderaan itu," ujarnya.

 Tambahnya, apa yang hendak diperkatakan di sini adalah, pembidaan tersebut sebenarnya bukanlah isu pokok tetapi hanyalah cara pembangkang untuk mendapatkan politik murahan menjelang Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13.

 Apa yang dilakukan oleh Sultan Johor adalah berkaitan minat dan kepuasan sebagai seorang warganegara Malaysia yang mempunyai hak apatah lagi dengan jawatan yang disandang Tuanku maka ianya tidak perlu dipertikaikan sama sekali. "Sebagai seorang yang pernah menjawat jawatan Menteri Besar, seharusnya dia tidak harus bersikap biadap dan kurang ajar.

Sekiranya Nizar yang berbangsa Melayu tidak menghormati institusi Raja-Raja, apatah lagi bangsa lain. Institusi Raja-Raja bukanlah sesuatu yang boleh dipermainkan.

 "Tindakan tegas terhadap Nizar harus diambil kerana ini bukan kali pertama dia bersikap sangat kurang ajar dan tidak menghormati Sultan. Sikap merendah-rendahkan Sultan adalah sesuatu yang tidak boleh dimaafkan. Nizar perlu belajar untuk beradab. Jangan main semberono sesuka hati. Dia siapa hendak pertikaikan Sultan," bidasnya lagi. – MediaUMNO

PANAS ! Nizar disiasat polis akta Hasutan kritik Sultan Johor !

Posted: 30 May 2012 12:08 AM PDT




Polis Johor berkata bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin akan disiasat di bawah Akta Hasutan kerana mengeluarkan kenyataan berkenaan bidaan nombor pendaftaran WWW 1 oleh Sultan Johor.

Polis Johor menubuhkan satu pasukan petugas untuk menyiasat selepas lima laporan dibuat di negeri itu berhubung perkara berkenaan sejak semalam.
Laporan The Star menyebut, Ketua Polis Johor, Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff mengesahkan bahawa pasukan petugas telah memulakan siasatan.
"Kami akan menyiasat perkara ini secara telus dan profesional. Marilah kita menjalankan tugas tanpa sebarang tekanan yang tidak wajar untuk memastikan keadilan dilakukan untuk kedua-dua pihak," katanya.

Kelmarin, Nizar mengkritik mengenai bidaan Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ismail Sultan Iskandar untuk mendapatkan WWW 1, menerusi akaun Twitter beliau.
Sultan Johor membida nombor itu pada harga RM520,000.
Ketua Penerangan Umno Johor, Datuk Samsul Bari Jamali menambah, Nizar sepatutnya perlu meneliti fakta sebelum membuat sebarang komen.
Beliau berkata, kerabat diraja  Johor sentiasa bermurah hati untuk menderma kepada Yayasan Iskandar dan Yayasan Ibrahim bagi membantu pembangunan negara dan memperbaiki hidup rakyat.
Dalam mesej Twitter lewat kelmarin,  Tengku Mahkota Johor, Tunku Ismail Idris ibni Sultan Ibrahim bertitah mempertahankan pembidaan nombor pendaftaran WWW 1 oleh ayanda baginda Sultan Johor sambil menegaskan, kerabat diraja Johor tidak mengambil sebarang wang daripada kerajaan.
"Kerabat diraja Johor tidak ambil wang kerajaan. Sejak era Almarhum Sultan Ibrahim," titah baginda menerusi mesej Twitter lewat semalam.
Baginda juga bertitah bahawa pihak-pihak yang mempertikaikan perkara itu boleh bertanya kepada Menteri Besar Johor ataupun mana-mana pegawai-pegawai kerajaan negeri.
Dalam mesej itu, baginda juga bertitah bahawa wang yang diperuntukkan kepada Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ismail dan baginda sendiri dimasukkan ke dalam Yayasan Iskandar dan Yayasan Ibrahim.
"Tujuan yayasan-yayasan ini ialah untuk membantu rakyat dan untuk membantu Kerajaan Negeri Johor," kata Tunku Ismail sambil menambah, baginda sendiri, sejak menjadi Raja Muda, tidak mengambil "satu sen pun daripada kerajaan, sehingga ke hari ini."
Laman web jabatan Pengangkutan Jalan (www.jpj.gov.my) semalam mengatakan Sultan Ibrahim  sebagai pemenang dan mengalahkan 9998 orang yang membida no plat WWW1 dengan tawaran kemenangan sejumlah RM520,000.

Saya tak hina Sultan Johor bida no Plat WWW1 -Nizar

Posted: 29 May 2012 06:00 PM PDT

  




"Jika ada mana-mana pihak yang tergores hati dengan mesej Twitter itu, saya mohon maaf. Demikian penjelasan ringkas bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin berhubung isu bidaan nombor pendaftaran WWW1 yang dikeluarkan Jabatan Pengankutan Jalan (JPJ), kelmarin.

Beliau berkata, apa yang dinyatakan dalam laman Twitternya itu tidak bermaksud untuk mempertikaikan keputusan Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ismail yang menawarkan bidaan tertinggi sebanyak RM520,000.

Sebaliknya, kenyataan itu dibuat secara umum atas pandangan seorang rakyat.

"Jika ada yang menuduh saya menghina Sultan, itu sudah keterlaluan, kerana saya tiada niat untuk berbuat demikian.

"Itu hanya pandangan saya sebagai rakyat biasa yang melihat senario di negara ini bahawa masih ramai yang hidup dalam kesempitan dan memerlukan perhatian," tegas beliau ketika dihubungi Sinar Harian, di sini, semalam.





Mohammad Nizar yang juga Timbalan Pesuruhjaya Pas Perak berkata, dalam hal itu, teguran sama tetap akan diberikan beliau kepada lain-lain pemimpin.

"Mungkin kerana bidaan tertinggi dibuat Baginda Tuanku, jadi orang katakan tindakan saya itu cuba menghina Sultan, sedangkan bukan itu maksud saya," katanya.

Sebelum ini, Tengku Mahkota Johor, Tunku Ismail Idris ibni Sultan Ibrahim bertitah menerusi mesej Twitternya, mempertahankan pembidaan nombor pendaftaran WWW 1 oleh ayahanda baginda Sultan Johor sambil menegaskan, kerabat diraja Johor tidak mengambil sebarang wang daripada kerajaan.

Baginda juga bertitah bahawa pihak-pihak yang mempertikaikan perkara itu boleh bertanya kepada Menteri Besar Johor ataupun mana-mana pegawai-pegawai Kerajaan Negeri.




Komen GPB


Maksud Nizar menghina Sultan bila mana beliau mengaitkan negeri Johor bahawa wang berkenaan boleh membantu ramai rakyat miskin terutama orang Melayu . 


Bila ramai pihak marah termasuk anakanda baginda yang memberi penjelasan sebenar , jalan mudah minta maaf yang tak ikhlas ..



Tugu Bangsa Tembok Negara

Posted: 30 May 2012 07:33 AM PDT

Tugu Bangsa Tembok Negara


Noh Omar - Analogi Masalah Air Umpama Padi dan Beras

Posted: 30 May 2012 07:19 AM PDT

Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Noh Omar pada Jumaat berkata dakwaan Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim bahawa air di Selangor mencukupi menunjukkan beliau tidak faham isu air di Selangor atau cuba bermain politik.

Noh yang juga Timbalan Pengerusi Barisan Nasional Selangor berkata apa yang dibangkitkan oleh kerajaan persekutuan mengenai kadar rizab air di Selangor yang tinggal 2.4 peratus berbanding kadar sepatutnya pada 20 peratus ialah rizab air terawat bukannya kapasiti air mentah di tujuh empangan di Selangor.

Beliau berkata demikian bagi menjawab kenyataan Abdul Khalid yang mempelawa menteri persekutuan melawat empangan di Selangor bagi membuktikan air di negeri ini mencukupi.

Oleh itu, Noh berkata beliau sanggup menerima cabaran Abdul Khalid supaya melawat empangan-empangan itu dengan syarat Menteri Besar sanggup meminum air dari empangan itu.

Noh berkata buat masa ini terdapat 34 loji rawatan air di Selangor yang mampu mengeluarkan air terawat sebanyak 4,371 juta liter sehari manakala keperluan air terawat di Selangor ialah 4,322 juta liter sehari.

Jumlah air terawat itu termasuk dari Loji Sungai Labu yang dibina kerajaan persekutuan yang mula beroperasi membekalkan 45 juta liter sehari sejak 20 Mac lepas.


Beliau berkata Loji Sungai Labu itu dibina dengan kos RM218 juta termasuk kos pembelian tanah di daerah Sepang daripada Sime Darby Bhd dan bukannya di atas tanah kerajaan negeri.

Loji itu kini diserah kepada kerajaan negeri dan diurus oleh anak syarikat kerajaan negeri Konsortium Air Selangor Bhd walaupun dibina dan dibiayai oleh kerajaan persekutuan.

"Kita tidak berkira dengan kerajaan negeri mengenai pembinaan Loji Sungai Labu dan sehingga kini tiada perjanjian seperti jumlah sewa dan sebagainya di buat. Ini menunjukan betapa ikhlasnya kerajaan persekutuan mengatasi masalah air," katanya.

Pembinaan Loji Sungai Labu itu termasuk sebahagian dari RM600 juta projek mitigasi keperluan air di Selangor yang dilaksanakan kerajaan persekutuan selain daripada pemulihan sistem pam air dan pemulihan muka sauk loji rawatan air, kata Noh.

Beliau berkata walaupun dengan adanya loji baru di Sungai Labu, pengeluaran air mentah di jangka tidak mencukupi bagi menampung pelaksanaan projek-projek perumahan baru dan pembinaan 129 kilang dengan nilai pelaburan 3.6 bilion seperti yang dilaporkan sebelum ini.

Justeru, pembangunan loji rawatan Langat 2 yang sehingga kini tidak mendapat lampu hijau daripada kerajaan negeri mesti dilaksanakan bagi memenuhi keperluan perumahan dan perindustrian yang semakin meningkat di Selangor.

Dd i n b u n g a

Posted: 30 May 2012 07:07 AM PDT

Dd i n b u n g a


PERASUAH YANG MENUDUH ORANG LAIN RASUAH!!!

Posted: 29 May 2012 09:32 PM PDT

Anwar arah tutup kes Azmin?

KUALA LUMPUR 29 Mei - Raja Petra Kamaruddin, pengendali portal pro pembangkang tampil sekali lagi mendedahkan bagaimana Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika menjadi Timbalan Perdana Menteri bertindak menutup kes rasuah membabitkan Azmin Ali.

Dalam pendedahan itu, Raja Petra mendakwa Anwar pada 1995 mengarahkan pegawai kanan Badan Pencegah Rasuah (BPR) menghentikan siasatan berhubung kekayaan luar biasa bernilai jutaan ringgit yang dimiliki Azmin dan isteri, Shamsidar Taharin, walaupun hanya bergaji RM2,442 sebulan selaku setiausaha sulit ketika itu.

Komen penulis,

INI YANG DI KATAKAN "MUSANG BERBULU AYAM", INI JUGALAH YANG DIKATAKAN "SATU JARI TUNJUK KE ORANG LAIN, EMPAT JARI LAGI TUNJUK PADA DIRI SENDIRI", SAMA JUGA DENGAN "AYAM TERLEPAS, TANGAN BAU TAIK" LEBIH TEPAT JUGA "KATA DULANG PAKU SERPIH".


bumiyang

Posted: 30 May 2012 03:29 AM PDT

#seratah#

Posted: 30 May 2012 03:25 AM PDT

#seratah#


Posted: 29 May 2012 05:55 PM PDT

Politik Harian

Posted: 30 May 2012 03:16 AM PDT

Politik Harian


Siapa PM: PAS, DAP Main Tikam Belakang Anwar!

Posted: 30 May 2012 02:00 AM PDT


Nampaknya isu siapa bakal memegang jawatan Perdana Menteri sekiranya Pakatan Rakyat menang dalam pilihan raua umum ke 13 nanti masih menjadi polemik hangat di kalangan pemimpin mereka.

Satu perkara yang jelas timbul daripada perdebatan siapa PM Pakatan Rakyat ialah Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim tidak lagi menjadi pilihan eksklusif PAS dan DAP.

Ini berdasarkan kepada kenyataan Pengerusi Kebangsaan DAP bahawa beliau akan berjuang untuk impian Malaysia mempunyai PM daripada kalangan bukan Melayu akan menjadi realiti pada suatu hari nanti.

Maksud beliau, DAP, dengan bantuan sekutu rapatnya, PAS, sudah berkeyakinan untuk merampas Putrajaya, walaupun tanpa sokongan PKR.

Ini kerana DAP melihat PKR sebagai sebuah parti pembangkang yang penuh dengan masalah dalaman terutamanya yang membabitkan peribadi dan moral Anwar.

Oleh sebab itu Karpal pernah mendakwa masalah terbesar dalam Pakatan Rakyat ialah Anwar lalu memintanya meninggalkan perkongsian tiga serangkai itu serta bertaubat.

Untuk menyemarakkan api perselisihan antara PKR-DAP, Mursyidul PAS, Nik Aziz Nik Mat pula menyokong pendirian Karpal dengan menyatakan cadangan beliau boleh dilaksanakan asalkan calon PM beragama Islam, tidak kira apa bangsa sekali pun.

Dalam polemik PM yang berlaku sekarang, Anwar tidak berani berkata sepatah pun, malah terus membisu dan bersikap seolah-olah tidak ada apa-apa yang berlaku.

Kononnya untuk menjaga keharmonian dan keutuhan perpaduan, Anwar tidak mahu memberi sebarang komen, namun hakikatnya beliau kini tidak lagi dianggap pemimpin besar Pakatan Rakyat tetapi lebih kepada bangkai hidup yang terpaksa digalas oleh PAS dan DAP.

Anwar tahu PAS dan DAP telah memainkannya dan menikamnya dari belakang, bukan sekali tetapi beberapa kali.

Perasaan saling tidak mempercayai di antara PKR-PAS-DAP diketahui umum.

Anwar dikatakan telah menyatakan secara peribadi kepada beberapa pemimpin PKR yang rapat dengannya, betapa beliau tidak mempercayai DAP dan merasa sangsi terhadap PAS yang gila kuasa.

PAS dan DAP pula tidak mempercayai Anwar dan tidak menganggap bekas Timbalan Perdana Menteri itu individu paling sesuai menjadi PM.

Bagi Karpal dan Nik Aziz, PKR adalah parti yang membawa paling banyak masalah kepada mereka.

Sebagai parti carca marba dan paling kecil dari segi jumlah kerusi dalam parlimen (setelah lima ahli parlimennya melompat jadi anggota bebas), PKR pula mempunyai nafsu paling besar untuk menerajui Pakatan Rakyat dan seterusnya membolot jawatan PM dengan mengenepikan PAS dan DAP.

PAS dan DAP pula tidak mungkin berdiam diri kerana mereka berfikir sebagai parti yang lebih besar, lebih lama dan lebih tersusun organisasi serta disiplinnya, hak menjadi PM seharusnya jatuh kepada mereka.

Bekas senator dan mantan Naib Presiden DAP, Tunku Aziz Tunku Ibrahim, secara sinis membayangkan senario di mana Anwar, Lim Kit Siang (mungkin juga Karpal) dan Abdul Hadi Awang (atau Nik Aziz) akan bergegas ke Putrajaya untuk menuntut jawatan PM sekiranya Pakatan Rakyat menang.

Akhirnya kata Tunku Aziz lagi, negara akan terjerumus dalam krisis yang amat serius disebabkan perebutan jawatan tersebut yang bukan sahaja menjadi impian Anwar, malah juga Kit Siang dan Abdul Hadi.

Gambaran ini tidak mustahil berlalu melihat kepada insiden rusuhan yang berlaku semasa Bersih 3.0.

Pembangkang akan melakukan apa sahaja termasuk memporak perandakan negara yang aman dan makmur ini tanpa rasa bersalah sedikit pun.

Sanubari pemimpin pembangkang dipenuhi dengan cita-cita politik rakus dan kepentingan masing-masing.

Bagi mereka rakyat hanya tunggangan yang digunakan untuk meraih undi dan sokongan, dan akan dicampak ketepi pabila mereka sudah menikmati kuasa.

Namun impian Anwar mahupun Karpal atau Nik Aziz untuk mengecapi jawatan PM hanya mainan mimpi di siang hari atau lebih tepat 'syok sendiri'.

Daripada sokongan yang semakin melonjak kepada pimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai PM, rakyat sedari awal sudah membuat keputusan bahawa mereka mahukan permata bernilai bukannya kaca tiruan.

Khairy Yakin PRU13 Sebelum Bajet 2013

Posted: 30 May 2012 01:11 AM PDT


Pengumuman bahawa Bajet 2013 akan dibentangkan pada 28 September ini tidak bermakna Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) - 'ibu kepada segala pilihan raya' tidak akan diadakan sebelum tarikh itu, kata Ketua Pemuda Barisan Nasional, Khairy Jamaluddin.

Beliau yang juga Ketua Pemuda Umno berkata, disebabkan proses sesi perundingan dan keperluan-keperluan perundangan, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak perlu mengumumkan tarikh pembentangan Bajet 2013 lebih awal.

"Ia tidak bermakna tidak akan ada PRU lebih awal (jika Perdana Menteri memutuskan demikian)," kata beliau menjawab pengikut-pengikut akaun Twitternya malam tadi.

Beberapa jam sebelum respons Khairy itu, Najib yang juga Menteri Kewangan mengumumkan Bajet 2013 akan diumumkan 28 September ini. Tahun lalu, Bajet 2012 dibentangkan minggu pertama Oktober.

Lazimnya ucapan belanjawan akan dibentangkan di Parlimen pada September atau Oktober setiap tahun.

Najib, yang juga Pengerusi BN, membuat pengumuman itu ketika ramai meramalkan - spekulasi terbaru - bahawa PRU13 akan diadakan September, selepas sambutan Aidilfitri.

Sebelum ini ada spekulasi bahawa PRU13 akan diadakan awal Julai ini dengan kemungkinan Parlimen dibubarkan dalam tempoh dua minggu akan datang.

Kerajaan Pusat masih ada mandat sehingga akhir April 2013.

Khairy yang juga Ahli Parlimen Rembau berkata, secara peribadi beliau tidak melihat Bajet 2013 akan dibentangkan sebelum PRU13.

"(Saya lihat) 70-30, pilihan raya sebelum bajet (dibentangkan)," kata wakil rakyat penggal pertama ini.

Pemuda Umno dan NGO Buat Laporan Polis Terhadap Nizar Derhaka!

Posted: 30 May 2012 12:00 AM PDT


Pergerakan Pemuda Umno Pulai dan beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) membuat laporan polis terhadap bekas Menteri Besar Perak Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin berhubung kenyataannya yang dianggap biadap terhadap Sultan Johor Sultan Ibrahim.

Laporan polis itu dibuat pada pukul 9.30 malam tadi oleh Setiausaha Kerja Pemuda Umno Pulai Asyik Rahmat di Balai Polis Tampoi.

"Kami sebagai rakyat Johor berasa amat marah dan tersinggung dengan kenyataan Mohamad Nizar yang memfitnah Sultan Johor bahawa baginda telah menyalahguna wang rakyat dalam pembelian nombor plat WWW 1," katanya pada sidang media malam tadi.

Turut hadir pada sidang media itu ialah wakil dari Perkasa Parlimen Pulai, Pekida Zon Kempas, KRT Skudai Kiri dan Persatuan Dewan Belia Jaya serta lebih 50 anggota mereka.

Menurut Asyik, mereka menyokong kenyataan yang dibuat Tunku Mahkota Johor Tunku Ismail Idris di dalam Twitternya bahawa pembelian nombor plat itu menggunakan duit peribadi Sultan Johor dan bukan wang rakyat.

"Sehubungan dengan itu, kami meminta Mohamad Nizar meminta maaf secara terbuka terhadap Sultan Johor," katanya sambil menambah, Sultan Johor amat pemurah terhadap rakyat menerusi pelbagai sumbangan sebagaimana yang dibuktikan menerusi program Jelajah Kembara Mahkota.

Polis, kata beliau, perlu membuat siasatan terperinci dan mendalam terhadap kenyataan yang dianggap menghasut, Mohamad Nizar itu.

Sementara itu Ketua Wanita Umno Johor Datuk Sharifah Azizah Syed Zain berkata pergerakan itu amat kesal dengan kenyataan bekas menteri besar Perak itu.

"Kenyataan Mohamad Nizar itu telah mendedahkan lagi perangai buruknya terhadap khalayak ramai," katanya dalam satu kenyataan.

Menurut beliau, adalah lebih baik bagi Mohamad Nizar tidak membuka mulutnya dan memfitnah Sultan Johor memandangkan beliau tidak berasal dari negeri ini dan tidak mengetahui latar belakang Kesultanan Johor. - Bernama

Berita terdahulu: No Plat WWW 1 : Tengku Mahkota Johor Murka! Nizar Membuat Tuduhan Palsu!

Isu Air: Khalid Ibrahim Gagal Lagi!

Posted: 30 May 2012 12:00 AM PDT


RAMAI yang ketawa tidak ingat dunia bila membaca cadangan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim yang bercadang untuk mengalirkan air dari Tasik Kenyir, Terengganu ke Selangor bagi mengatasi krisis air yang dijangka melanda negeri tersebut pada 2014.

Kononnya mengikut Khalid, paip air baru itu nanti akan dibina mengikut paip gas sedia ada di Banjaran Titiwangsa yang menghubungkan Terengganu dan Selangor bagi tujuan tersebut.

Tapi si pandir ini telah dimaklumkan atau tidak bahawa air dan gas tidak mempunyai berat yang sama, dengan air adalah jauh lebih berat dari gas. Uji kaji mudah, cuba tuangkan air berkabonat ke dalam gelas, apa yang 'meletus-meletus' di atas, dan apa yang tertinggal dibawah? Sudah tentulah gas yang akan meletus-letus di atas dan air yang akan tinggal dibawa.

Justeru untuk merealisasikan cadangan Khalid itu maka akan menjadi satu kerja pulak lagi untuk membina sistem pam air tekanan tinggi yang mampu menolak air dari Tasik Kenyir melalui Banjaran Titiwangsa untuk menyalurkan air ke Selangor.

Berapa kos dan tenaga manusia yang diperlukan, itu satu perkara yang Khalid tidak terfikir hingga sekarang. Sudah tentu pam ini tidak boleh gagal atau rakyat Selangor akan dilanda 'kemarau air terawat', waima dimusim hujan.

Kenapa Khalid memilih jalan susah sedangkan jalan mudah sudah ada, itu sedikit mengelirukan.

Yang perlu dilakukan Khalid sekarang ialah meneruskan projek penyaliran air dari Sungai Pahang ke Selangor (Loji Langat 2) seperti yang telah dimulakan kerajaan BN terdahulu, itu saja. Projek itu pun sudah separuh jalan dan hampir siap kalau bukan kerana pelbagai masalah dan tekanan yang diberikan kerajaan pimpinan Khalid Ibrahim sehingga menyebabkan projek tersebut terhenti.

Ini menunjukkan tahap kepimpinan Khalid yang sebenarnya. Berlawanan dengan pendapat ramai penyokong Pakatan Rakyat, Khalid terbukti tidak sebijak mana dan hanya layak menguruskan estet, bukan sebuah negeri yang ada banyak masalahnya sendiri.

Memang kalau dilihat kebelakang, sejak 4 tahun lepas Khalid mengutarakan banyak cadangan, tapi dalam banyak-banyak cadangan itu, hampir tidak ada satu pun yang dilaksanakan hingga kini. Ambil contoh cadangan menggunakan air lombong sebagai sumber alternative bekalan air di Selangor. Setakat hari ini, sudah berapa banyak lombong yang dikenal pasti mampu menjadi sumber alternatif air seperti yang dicadangkan Khalid?

Satu hal yang lain, sudahkah Khalid menjumpai jalan terbaik merawat air lombong yang dicemari dengan sisa logam berat (heavy metal contamination) yang biasa dikaitkan dengan kegiatan perlombongan seperti Boron dan sebagainya bagi membolehkan air tersebut selamat diminum?

Adalah sebab kenapa tidak ada negeri-negeri di Malaysia yang menggunakan air lombong sebagai sumber minuman, kerana ia tidak selamat.

Yang sebetulnya bukan air lombong sahaja yang tidak selamat di Selangor, air sungai di Selangor juga dikenalpasti sudah tidak boleh dirawat untuk dijadikan air minuman kerana teruk tercemar oleh sisa industri yang tidak terkawal di negeri tersebut sejak Pakatan Rakyat mengambil alih.

Pendek kata, ada banyak masalah berkaitan dengan air ini di Selangor kalau nak dikisahkan. Kalau dibiarkan tanpa tindakan segera, rakyat Selangor hanya tinggal 2 pilihan – tukar kerajaan sedia ada kepada kerajaan BN semula atau menghadapi risiko penyakit yang disebabkan oleh minum air dari sumber tercemar.

Pemuda UMNO Mengutuk Keganasan di Syria!

Posted: 29 May 2012 10:51 PM PDT


Pergerakan Pemuda Umno Malaysia hari ini mengutuk tindakan keganasan yang berlaku di Syria, ketuanya Khairy Jamaluddin berkata "Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia mengutuk sekeras-kerasnya tindakan ganas dan tidak berperi kemanusian oleh pemimpin dan pihak berkuasa Syria di dalam menangani konflik dalamannya sehingga mengakibatkan lebih sepuluh ribu kematian di kalangan orang awam, termasuklah insiden terkini di Houla yang mana menyaksikan 108 rakyat Syria terbunuh dengan kebanyakan daripadanya adalah kanak-kanak."

Katanya lagi "Pemuda UMNO dengan ini menggesa Kerajaan untuk mengeluarkan kenyataan rasmi mengecam tindakan kejam tersebut. Pemuda UMNO juga mendesak Kerajaan untuk mengusulkan Pertubuhan Persidangan Islam (OIC) untuk turut sama mengecam dan seterusnya memberi tekanan kepada rejim pimpinan Presiden Bashar al-Assad di Syria untuk melaksanakan pelan damai anjuran Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu dan Liga Arab,yang baru sahaja dikuatkuasakan enam minggu lalu, bagi memulihkan kembali keamanan di negara tersebut."

WWW 1: Polis Siasat Nizar Bawah Akta Hasutan

Posted: 29 May 2012 09:37 PM PDT


Polis Johor berkata bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin akan disiasat di bawah Akta Hasutan kerana mengeluarkan kenyataan berkenaan bidaan nombor pendaftaran WWW 1 oleh Sultan Johor.

Polis Johor menubuhkan satu pasukan petugas untuk menyiasat selepas lima laporan dibuat di negeri itu berhubung perkara berkenaan sejak semalam.

Laporan The Star menyebut, Ketua Polis Johor, Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff mengesahkan bahawa pasukan petugas telah memulakan siasatan.

"Kami akan menyiasat perkara ini secara telus dan profesional. Marilah kita menjalankan tugas tanpa sebarang tekanan yang tidak wajar untuk memastikan keadilan dilakukan untuk kedua-dua pihak," katanya.

Kelmarin, Nizar mengkritik mengenai bidaan Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ismail Sultan Iskandar untuk mendapatkan WWW 1, menerusi akaun Twitter beliau.

Sultan Johor membida nombor itu pada harga RM520,000.

Ketua Penerangan Umno Johor, Datuk Samsul Bari Jamali menambah, Nizar sepatutnya perlu meneliti fakta sebelum membuat sebarang komen.

Beliau berkata, kerabat diraja Johor sentiasa bermurah hati untuk menderma kepada Yayasan Iskandar dan Yayasan Ibrahim bagi membantu pembangunan negara dan memperbaiki hidup rakyat.

Dalam mesej Twitter lewat kelmarin, Tengku Mahkota Johor, Tunku Ismail Idris ibni Sultan Ibrahim bertitah mempertahankan pembidaan nombor pendaftaran WWW 1 oleh ayanda baginda Sultan Johor sambil menegaskan, kerabat diraja Johor tidak mengambil sebarang wang daripada kerajaan.

"Kerabat diraja Johor tidak ambil wang kerajaan. Sejak era Almarhum Sultan Ibrahim," titah baginda menerusi mesej Twitter lewat semalam.

Baginda juga bertitah bahawa pihak-pihak yang mempertikaikan perkara itu boleh bertanya kepada Menteri Besar Johor ataupun mana-mana pegawai-pegawai kerajaan negeri.

Dalam mesej itu, baginda juga bertitah bahawa wang yang diperuntukkan kepada Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ismail dan baginda sendiri dimasukkan ke dalam Yayasan Iskandar dan Yayasan Ibrahim.

"Tujuan yayasan-yayasan ini ialah untuk membantu rakyat dan untuk membantu Kerajaan Negeri Johor," kata Tunku Ismail sambil menambah, baginda sendiri, sejak menjadi Raja Muda, tidak mengambil "satu sen pun daripada kerajaan, sehingga ke hari ini."

Laman web jabatan Pengangkutan Jalan (www.jpj.gov.my) semalam mengatakan Sultan Ibrahim sebagai pemenang dan mengalahkan 9998 orang yang membida no plat WWW1 dengan tawaran kemenangan sejumlah RM520,000.

Please Donate For A Highway To Heaven - Nik Aziz

Posted: 29 May 2012 07:37 PM PDT


Not long after being slammed by Masjidil Haram's Fatwa Council regarding misleading fatwa which voters are promised with heaven if they vote for PAS, today Nik Aziz once again promised good deeds to those who donates for the development of 73km Kota Bharu-Kuala Krai Rakyat Highway worth RM1.8 billion.

According to a report published by Berita Harian, Nik Aziz also admitted that he had donated RM5,000 on behalf of his parents as a deed for them.

Nik Aziz made the statement after a groundbreaking ceremony of the first package of the highway between Machang-Kuala Krai which involves a stretch of 43km.

Nik Aziz asks for rakyat to donate to ensure that the highway would be finished entirely. The donations would provide them good deed, he said.

Interesting! But we are a little confused by this:

Would the amount of donation be as same as the amount of good deed that one could get? Or no mater how much one donates, the amount of good deed is just as same for all> And can we get rid of our sins if we donate for this highway? Or we use this contra system where for each Ringgit we donate, a sin would be gone.

And what if the money that are donated are haram? Would those people get good deeds as well? If non-Muslims donate, would they escape hell?

And how can Nik Aziz justify his statement regarding those who vote for PAS would definitely go to heaven? Would it be possible if those who donate for the highway would get a bigger chance to go to heaven?

We need more details on this matter because there are still a huge number of Muslims out there who are still yet to vote for PAS and they would want to know whether if they donate for this highway, their chances of going to heaven would be bigger.

This Rakyat Highway is said that it would provide special path for animals such as elephants and tigers to pass through the area. They never really mention any special path for other creatures such as jinn and a separated path between male and female jinn, to justify the description of a highway to heaven.

The less interesting part in this highway that is seen as an 'afterlife's stock' is that the highway might not be able to operate without tolls. Previously, Husam Musa made a statement saying "There might be tolls, but the rate might be cheaper according to seasons."

It seems that even though Pakatan Rakyat promises toll-free highway in Malaysia, but Kelantan, once again may be excused from other stated where tolls can be made there.

That got us thinking, perhaps the rate of the toll would give us good deeds? If yes, can Nik Aziz provide more good deeds to other toll payers in other states?

We can laugh at Nik Aziz's misconception of things, but writer cannot help but to wonder just how many Muslims have fallen into such misconceptions. Nik Aziz should have asked rakyat to provide donations in building mosques, where it is promised by Allah where they will get good deeds. Everyone knew that PAS Kelantan only managed to build a single mosque in the state since their administration 20 years back. Other mosques were developed by the central government.

The fact is, asking donation from rakyat could officially mean that PAS has fail in total.

PAS had failed to generate any income from the state because they fail to provide easy access for rakyat, fail to open any job opportunities, fail to increase rakyat's standard of living and now they want donations from rakyat.

The average of Kelantan citizens live in poverty and Islam had remind us that poverty could lead to disbelief. Thus, how can they go to heaven because they are too poor to provide any donations for the highway? How can they go to heaven if they are in disbelieve? What, they just vote for PAS and they get a guarantee?
Is that what Nik Aziz is trying to convey? Vote for PAS because election is near?

Whatever it is, what we see here is that Nik Aziz is trying to collect donation for the election, not for the highway project.


Baru saja disergah oleh Majlis Fatwa Masjidil Haram berkenaan fatwa sesat yang menjanjikan syurga kepada pengundi, hari ini Nik Aziz sekali lagi menjanjikan pahala pula kepada manusia yang menderma untuk pembinaan Lebuh Raya Rakyat Kota Bharu-Kuala Krai bernilai RM1.8 billion sepanjang 73km.

Menurut laporan Berita Harian, Nik Aziz juga mengakui turut menyumbang RM5,000 bagi pihak arwah ibu dan ayahnya sebagai bayaran pahala kepada mereka. Nik Aziz berkata demikian selepas majlis pecah tanah pakej Satu lebuh raya itu antara Machang-Kuala Krai yang membabitkan laluan sepanjang 43 km.

Nik Aziz dengan itu menyeru rakyat untuk menderma bagi memastikan lebuh raya ini siap sepenuhnya. Derma itu pasti akan digantikan dengan ganjaran pahala, katanya.

Menarik sekali! Cuma kita ada sedikit kemusykilan:

Adakah jumlah sumbangan menentukan jumlah ganjaran pahala? Atau adakah semua yang menderma akan menerima jumlah pahala yang sama tanpa mengira jumlahnya? Dan bolehkah kita menebus dosa dengan menderma kepada pembinaan lebuh raya ini atau menggunakan sistem kontra iaitu, satu jenis dosa untuk beberapa ringgit derma?

Bagaimana pula jika ada yang menderma dengan wang haram? Apakah mereka juga mendapat pahala? Jika orang bukan Islam yang menderma, apakah mereka akan dikecualikan dari api neraka atau sekadar diringankan siksaan?

Bagaimana pula dengan orang yang telah mengundi PAS yang telah dijamin syurganya oleh Nik Aziz? Apakah dengan menderma lagi kepada lebuh raya ini maka mereka akan berpeluang untuk mendapat syurga yang lebih tinggi?

Kita perlukan sedikit butiran lanjut mengenai perkara ini kerana ramai lagi umat Islam yang tidak mengundi PAS dan mereka ini semua pasti ingin tahu lebih lanjut kalau-kalau derma ini akan membantu memberatkan timbangan pahala ketika dihisab nanti.

Lebuh Raya Rakyat ini juga dikatakan bakal menyediakan laluan khas untuk binatang seperti gajah dan harimau yang dikatakan melalui kawasan itu. Tidak pula dikhabarkan sama ada laluan khas untuk makhluk-makhluk lain seperti jin atau bunian juga disediakan dan diasingkan jantina, bagi menepati sifat sebuah lebuh raya ke syurga.

Apa yang kurang menarik ialah, walaupun lebuh raya ini bersifat 'saham akhirat', ini tidak bermakna yang lebuh raya ini akan beroperasi tanpa tol. Sebelum ini Husam Musa telah membuat kenyataan bahawa "Mungkin akan ada tol nanti tapi kadarnya lebih murah dan berbeza mengikut musim."

Nampaknya, walaupun Pakatan Rakyat menjanjikan lebuhraya tanpa tol di Malaysia tetapi Kelantan sebagai Serambi Mekah, sekali lagi mengatasi negeri-negeri lain dalam soal ini di mana tol dihalalkan di sana.

Maka terfikir juga kita, mungkinkah bayaran tol bagi lebuhraya ini juga akan mendapat ganjaran pahala? Jika ya, bolehkah Nik Aziz memanjangkan pemberian pahala itu untuk pembayar tol di lebuh raya negeri-negeri lain?

Kita boleh ketawa geli hati dan menggeleng-gelengkan kepala dengan kesesatan yang dibawa Nik Aziz, tetapi penulis tetap tertanya-tanya berapa ramai pula yang akan tersesat dengan mempercayai bahawa Nik Aziz benar-benar mampu menjanjikan pahala kepada manusia, terutamanya manusia yang menderma dengan niat inginkan pahala dan bukan kerana ingin membantu mereka yang memerlukan.

Sepatutnya, sebelum menyeru rakyat menderma untuk membina lebuhraya lebih baik Nik Aziz memungut derma untuk membina masjid yang sudah dijanjikan pahalanya oleh Allah S.W.T. Bukan rakyat tidak tahu bahawa kerajaan PAS Kelantan hanya mampu membina satu masjid sahaja sepanjang dua dekad pemerintahan. Masjid-masjid lain semuanya dibina oleh kerajaan pusat.

Hakikatnya, meminta derma dari rakyat merupakan satu kenyataan rasmi bahawa PAS telah GAGAL TOTAL.

PAS gagal menjana kewangan negeri dan akibatnya gagal menyediakan kemudahan asas kepada rakyat, gagal membuka peluang pekerjaan, gagal menaikkan taraf hidup rakyat dan kini PAS tidak malu ingin menagih derma dari rakyat pula.

Rata-rata rakyat Kelantan hidup dalam kemiskinan dan Islam telah mengingatkan bahawa kemiskinan menghampirkan kita kepada kekufuran. Justeru, bagaimana hendak ke syurga jika miskin dan tak mampu menderma untuk pembinaan lebuhraya? Bagaimana hendak ke syurga jika kufur? Apakah hanya dengan mengundi PAS?

Inikah yang Nik Aziz cuba sampaikan sebenarnya iaitu kempen 'Undilah PAS' sempena pilihanraya yang semakin hampir?

Apapun, apa yang kita nampak ialah Nik Aziz sebenarnya cuba memungut derma untuk menampung dana pilihanraya, bukannya untuk projek lebuh raya

Neelofa Diganggu Secara Seksual Oleh VIP PKR?

Posted: 29 May 2012 09:14 AM PDT


Pelakon dan pengacara wanita popular, Noor Neelofa Mohd Noor sama juga seperti artis-artis lain yang tidak terlepas dari sebarang peluang untuk didekati oleh ramai pihak termasuklah dari golongan atasan yang bergelar Datuk mahupun Tan Sri.

Neelofa sendiri mengakui dirinya sentiasa diperhatikan dan setiap golongan VIP itu akan mencuba pelbagai cara dan kaedah untuk cuba mendekati dirinya.

Malah, wanita cantik itu juga turut pernah ditawarkan dengan pulangan kemewahan dan peluang perniagaan sekiranya bersetuju menjadi teman 'rapat' golongan tersebut.

Neelofa - Siapa yang mahu perkara sebegini (gangguan seksual) berlaku dalam industri seni negara. Namun, itulah hakikatnya dan ia berlaku sejak dulu lagi.

Saya banyak melalui pengalaman dan diganggu secara peribadi oleh golongan VIP daripada seseorang bergelar Datuk sehinggalah Tan Sri.

Mereka ada pelbagai cara untuk mendekatkan diri dengan saya – ada yang tawarkan kemewahan dengan memberikan peluang perniagaan, ada juga yang mahu memberikan wang. Ada juga yang menghubungi semata-mata untuk mengajak saya keluar makan.

Bayangkan, mereka sanggup memberikan saya peluang perniagaan serta wang tetapi saya percaya mereka tidak ikhlas dan ada maksud tersirat di sebaliknya.

Tidak perlu saya jelaskan siapa mereka, cuma yang boleh saya beritahu, mereka bukan orang biasa tetapi dalam golongan elit.

Begitupun, saya ada pendirian dan tak mahu terjebak dengan perkara negatif begini. Malaysia ini kecil, apa lagi Kuala Lumpur, lambat laun orang akan tahu apa yang kita lakukan, lebih-lebih jika bergelar artis, kisah peribadi bukan rahsia.

Untuk jangka masa panjang, saya tidak mahu perkara sebegitu merosakkan reputasi dan imej saya. Biasanya jika berdepan dengan situasi sebegini, saya ada cara untuk memberi maklum balas dan reaksi.

Saya tolak secara berhemah, sama ada menghubungi melalui telefon atau melalui khidmat SMS.

Bila ada Datuk atau Tan Sri pelawa ajak makan, saya akan jawab apa yang sepatutnya. Saya tidak pandai hendak bermanja-manja menjawab panggilan merka.

Pernah juga apabila bersua dan bertentang mata, VIP mempelawa saya untuk meraikan majlis tertentu. Tidak ada masalah untuk saya penuhi permintaan itu, tetapi saya hanya akan pergi jika ada kenalan saya.

Selepas majlis selesai, saya tidak akan terima apa-apa ajakan lain, walaupun sekadar nak minum kopi bersama.

Namun, pada masa yang sama saya juga tidak mahu mereka sakit hati hingga menimbulkan rasa benci apabila menolak pelawaan mereka. Saya bimbang nanti mereka boleh bertindak lebih buruk. Macam-macam yang mereka boleh lakukan.

Setakat ini belum ada berani pergunakan saya atau ajak sehingga ke bilik tidur. Ada rakan artis yang berdepan pengalaman sebegitu.

Mungkin kerana karekter saya juga. Mereka (golongan VIP) mungkin cuba dekati artis yang mereka temui di kelab malam, saya pula tidak ke kelab malam, apatah lagi minum arak.

Saya juga tidak akan keluar bersendirian, sebaliknya sentiasa bersama orang yang rapat dengan saya (terutama keluarga).

Nak jumpa sesiapa pun, saya tidak keluar sendiri, pasti ada orang temankan saya. Itu isyarat saya bukan jenis mudah didekati, apatah lagi hendak mengajak saya keluar bersendirian.

RPK : Anwar Arah BPR Tutup Kes Rasuah Azmin !

Posted: 29 May 2012 06:04 AM PDT


Satu kenyataan daripada pegawai penyiasat BPR didedahkan oleh Raja Petra Kamaruddin (RPK) di dalam lamannya hari ini, menunjukkan Datuk Seri Anwar Ibrahim terlibat secara langsung memberi arahan kepada Ketua Pengarah BPR Datuk Shafee Yahaya supaya menutup kes rasuah Azmin Ali.

Siasatan kes itu berlaku pada tahun 1995, di mana ketika itu Anwar adalah Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan Malaysia dan Azmin Ali adalah Setiausaha Sulitnya.

THE ORIGINAL STATEMENT BY THE MACC OFFICER (IN BAHASA MALAYSIA)

Saya adalah seorang bekas pegawai kanan BPR yang terlibat di dalam penyiasatan kes terhadap Azmin Ali dan isterinya Shamsidar pada tahun 1995. Saya rasa terpanggil untuk mendedahkan bagaimana 'corrupt' seorang bernama Anwar Ibrahim dan Azmin Ali di mana kedua-duanya kaya raya dan malah cerita Shamsidar merupakan gundik Anwar pada saya bukanlah suatu yang mengejutkan kerana telah lama perkara ini berlaku. Hanya orang yang pekak, buta dan tuli sahaja yang sengaja mengatakan segala cerita 'corrupt' dan juga skandal sex mereka sebagai suatu cerita rekaan atau konspirasi.

Disini saya hendak menunjukkan contoh bagaimana seorang Ketua Pengarah BPR ketika itu, iaitu Datuk Shafee Yahaya kononnya seorang yang baik, berintegriti, pernah mendedahkan kononnya Dr Mahatir menengkingnya dalam kes Hassan Abul (Pesgawai BNM) dan kemudian buat buku pula yan menunjukkan bagaimana baiknya dia. Tapi dalam diam dan ramai orang BPR tahu dia telah menghentikan siasatan kes Azmin Ali setelah mendapat arahan Anwar. Kalau Datuk Shafee betul-betul bersih saya tabiklah. Tapi nak saya bongkarkan ke kisah Datuk sebelum Datuk jadi KP BPR? Maka Datuk Shafee tolonglah jangan nak komen apa-apa selepas pendedahan ini.

Kronologi Kes

Siasatan kes ini bermula daripada satu maklumat (yang di tandakan sebagai Lampiran A). Pemberi maklumat menyatakan dengan jelas pemilikan harta Azmin Ali yang ketika itu 1995 hanyalah Setiausaha Sulit (SUS) Anwar yang bergaji lebih kurang RM2400/=. Kalau sekarang beliau hanyalah gred 41 sahaja di dalam Perkhidmatan Awam. Ekoran daripada itu, satu repot polis telah dibuat bagi membolehkan BPR menjalankan siasatan (lihat Salinan Repot yang ditandakan sebagai Lampiran B). Repot yang dibuat adalah bertarikh 24.5.1995.

Ekoran itu, satu minit ringkas dikemukakan oleh Allahyarham Basri bin Idris sepertimana Lapiran C berkembar. Ia menunjukkan pemilikan harta Azmin sejak 1991 – 1995, antara lain memiliki sebuah BMW 325i, Proton Wira 1.6 Xli, Proton Satria 1.6 Xli. Proton Perdana 2.0 SE, 1000 saha,m Hicom, sebuah rumah No. 23, Jalan 1/4D Bukit Mas, Taman Melawati seluas 8500 sqft. Hebatkan? BPR siasat ke?

Atas arahan Datuk Shafee (lihat minit no. 2), pegawai penyiasat diarahkan supaya tidak memohon Notis Pengisytiharan Harta yang sepatutnya di keluarkan di bawah seksyen 23 Akta Pencegahan Rasuah 1961 kepada Azmin Ali. Tuan-tuan semua tahu, kalau dalam keadaan biasa, bukan setakat Notis, tetapi Azmin sudah tentu akan ditahan untuk siasatan BPR. Knowing how BPR's style of work. Besar atau tidak pangkatnya Azmin yang hanya gred biasa dalam perkhidmatan awam ketika itu, Pengarah Siasatan diarah oleh Datuk Shafee supaya berjumpa sendiri Azmin di pejabat TPM (siapa lagi kalu bukan Anwar Ibrahim) dan meminta Azmin mengemukakan pengisytiharan secara sukarela.

Now, what is the legal implication when Azmin voluntarily declare his asset? Meaning to say he is not bound for any criminal prosecution under Prevention Corruption Act and Penal Code if the Public Prosecutor satisfy as to how Azmin having an unexplain excessive property.

Diketika itu, kami yang terlibat di dalam penyiasatan merasakan amat pelik dan juga frustrated dengan arahan yang dikeluarkan oleh Datuk Shafee.

Namun saya amat merasakan bagaimana Arwah Basri Idris meneruskan usahanya bagi memperoleh Notis Pengisytiharan Harta itu (limat minit No. 2 bertarikh 20/6/1995) bagi membolehkan siasatan diteruskan untuk memeriksa pengaliran wang dalam akaun-akaun Azmin Ali (quoted as YDS at para 6 of the minutes).

Usaha mendapatkan Notis Berjaya dan lihat Minit-Minit bil 4 – 9 dan Kertas Siasatan dirujuk kepada Datuk Shafee pada 8 Mei 1996.

Rujuk m init 10, lihat bagaimana Datuk Shafee mahu kes ini dirujuk kepada TPM dengan minitnya bertarikh 9/5/1995. Apakah integrity BPR ketika itu di bawah pimpinan beliau yang mana Datuk Shafee sering menekankan integrity di kalangan kami. Akhirnya lihatlah minit bil 15, Kertas Siasatan dikemukakan kepada Datuk Shafee bertarikh 12/9/1996 oleh Dato' Mohd Zawawi Nordin, Timbalan Ketua Pengarah BPR ketika itu. Beliau secara jelas memberitahu harta Azmin adalah diluar kemampuannya.

Dramatiknya selepas itu, Kertas Siasatan ini terpendam atau dipendam macam jeruk oleh Datuk Shafee atas arahan Anwar Ibrahim. Sehinggalah pada 23/9/1997 (setahun lebih), tiba-tiba Datuk Shafee has violated a law when personally instructed this investigation to be closed. Minit beliau berbunyi (rujuk minit 16) "Telah maklumkan kepada YAB TP" dan beliau menulis "KUS". Perkataan KUS bermakna Kemas Untuk Simpan. Ia adalah terminology yang digunakan oleh BPR dan Polis apabila suatu siasatan itu telah siap dan tiada tindakan lanjut.

Perbuatan Datuk Shafee ini melanggar undang-undang jenayah di bawah Kanun Tatacara Jenayah dan juga Perlembagaan Persekutuan kerana beliau tiada hak untuk mengarah suatu siasatan dihentikan melainkan arahan Pendakwaraya. Namun oleh kerana terlalu taksub kepada Anwar Ibrahin he has betray his own agency dan terutamanya Rakyat Malaysia.

Di bawah ini tuan-tuan bolehlah tatapiu pengisytihatan harta secara sukarela Azmin Ali dan di dalam fail siasatan BPR bernombor 15/5/1995 Datuk Shafee telah hilangkan Notis Pengisytiharan Harta dan juga pengisytiharan harta Azmin Ali.

Pengisytiharan harta secara secara sukarela Azmin Ali dapat tuan-tuan baca daripada Fakta kes pegawai Penyiasat yang saya tandakan Lampiran D. Jangan tuan-tuan buta, cek-cek yang masuk dalam akaun Shamsidar sahaja ketika itu sudah melampaui RM7 juta lebih. Seorang sururumah tangga amat kaya dan dikayakan oleh Anwar.

Sebab itu apabila Anuar Shaari memberi dokumen-dokumen pemilikan saham Shamsidar dan Azmin untuk siasatan lanjut, apakah ,masyarkat buta? Saya dapat download dokumen-dokumen itu melalui website dan silalah baca sendiri.

Orang seperti Datuk Shafee telah merendahkan martabat BPR dan lihat peyamun yang diselamatkannya ketika itu menjadi penderhaka kepada Negara. Banyak kerosakan telah dilakukannya. I need not to explain more about this. Hanya orang yang buta, pekak dan tuli akan jadi bahalol dunia seperti Datuk Shafee.

Kes ini melibatkan satu siasatan oleh BPR ke atas Azmin Ali Setiausaha Sulit Datuk Seri Anwar dan isteri Azmin, Shamsida (hanyalah seorang surirumah) pada tahun1995. Siasatan dibuat ke atas Azmin kerana dikatakan mempunyai harta peribadi yang banyak hasil daripada perlakuan rasuah yang dilakukan semasa memegang jawatan Setiausaha Sulit Datuk Seri Anwar pada waktu tersebut. Ketika Anwar adalah Timbalan Perdana Menteri dan juga Menteri Kewangan Malaysia.

Berdasarkan maklumat dan repot polis yang diterima, satu Kertas Siasatan telah dibuka bernombor BPR/KS: Semasa siasatan dibuat mendapati gaji Azmin hanya RM2,442.00 sebulan tetapi mampu untuk membeli 2 buah rumah iaitu rumah pertama:double storey banglow di Setapak harga RM284,118 dengan deposit sebanyak RM14,181 dan bayaran bulanan sebanyak RM3,376.75. Manakala rumah kedua:rumah berkembar di Taman Melawati harga RM210,000 dengan deposit sebanyak RM60,000 dan bayaran bulanan sebanyak RM1,110.35. Jika dicampurkan kedua bayaran bulanan ialah sebanyak lebih kurang RM4,500.00. Ini sahaja dan menunjukkan hutang Azmin melebihi sekali ganda gaji bulanan beliau. Di mana Azmin mendapat wang tambahan untuk menampung bayaran hutang ini?? Bukan itu saja, tak mungkin semua gaji Azmin di gunakan untuk membayar hutang rumah?? Bukankah ini sahaja dah mencukupi menunjukkan Azmin mempunyai pendapatan yang lain. Itu tidak diambil kira lagi dimana Azmin mendapat wang untuk membayar wang deposit rumah-rumah tersebut.

Siasatan yang dijalankan oleh BPR juga membuktikan Azmin memiliki 2 buah kenderaan iaitu BMW no plat BBN 3 berharga RM160,529.85.81 dimana bayaran deposit sebanyak RM120,529 dan bayaran bulanan pula sebanyak RM875 sebulan. Kereta kedua pula Proton Perdana no plat WDU 64 berharga RM80,767.81 dengan ansuran bulanan sebanyak RM700. Jika kita lihat komitmen bulanan bagi kedua kereta ini ialah lebih kurang RM1,700. RM1,700 pada ketika itu nilai yang besar. Mana tak nya klu dilihat gaji setiausaha sulit TPM pun pada masa tu baru RM2 ribu lebih.

Saham yang dimilik oleh Azmin dan isterinya juga umpama seorang bisness man. Cuba kita lihat bagaimana isteri seorang penjawat awam mempunyai saham di dalam pasaran saham dengan nilai keseluruhan melebihi setengah juta. Itu tak termasuk baki-baki didalam akaun bank yang pernah satu ketika mencecah RM300 ribu lebih. Cuba lihat keadaan yang saya nyatakan di atas. Adakah kita mempercayai penjawat awam boleh hidup dengan sedemikian??

Tetapi perkara yang paling membingungkan saya apabila BPR menutup kes ini? Sedangkan memang jelas Azmin dan isterinya mempunyai harta yangberlebihan yang tidak setimpal dengan pendapatannya. MENGAPA SIASATAN BPR DIHENTIKAN? SIAPA YANG MEMPUNYAI KUASA UNTUK MEMBERHENTIKAN SIASATAN INI?? ADAKAH ORANG YANG MEMBERHENTIKAN SIASATAN INI BERSENGKOKOL DENGAN AZMIN ATAUPUN TAKUT KEPADA PEMIMPIN PADA MASA TERSEBUT

Untuk makluman, pada waktu itu Ketu Pengarah BPR adalah Dato Shafee Yahya. Dengan nyata skali KP BPR telah membuat satu keputusan yang tak relevan bilamana menghentikan siasatan ini. Apa sebenarnya yang berlaku? Jika kita tunjukkan perkara ini kepada budak sekolah pun mereka dapat menilai bahawa tak mungkin dengan gaji RM 2 ribu legih sebulan mampu mempunyai gaya hidup mewah seperti Azmin. TETAPI kenapa Dato Shafee menghentikan siasatan ini? ADAKAH kerana bersengkongkol? Favouritism? Mengikut telunjuk pemimpin seperti Kerbau dicucuk hidung? Ataupun sama dah NYANYUK????????

Kite cube renung-renungkan kembali berkaitan dengan perkara ini dan lihatlah lampiran-lampiran yang diupload besama. Ingatlah hidup ini hanya perjalanan yang sementara sahaja. Jangan ingat kita terlepas untuk selama-lamanya.
























Sumber : MT

Mari Tonton Video Panas Anwar Ibrahim!!!

Posted: 29 May 2012 05:00 AM PDT


Anwar itu Kotor! jadi jangan sesekali kita tersalah sebut Anwar itu PM! Jom tonton dokumentari khas yang belum pernah disiarkan dalam kaca TV anda...

Kerana Satu Bumi, Satu Langit, Satu Syurga... Amy Search Masuk Umno!

Posted: 29 May 2012 03:30 AM PDT


Hari ini Amy Search berkata tiada erti beliau menyanyikan "satu bumi, satu langit, satu syurga" jika beliau tidak menyertai Parti UMNO!


Satu Bangsa Satu Arah - Search

Dalam ku terus berperang
Mencari-cari jawapan
Mengapa kita berperang
Mencarik panji insan

Bilakah taman ini akan kembali seri
Dengan suara riang ria

Jiwaku turut berperang
Mendambakan kedamaian
Kita henti berperang
Sama semaikan ehsan

Semoga taman ini akan kembali berseri
Dengan suara riang ria

Uh..satu bumi, satu langit, satu syurga
Uh..satu bangsa, satu arah

Hayatilah lagu ini....

Analisa Kumbang

Posted: 30 May 2012 03:13 AM PDT

tunku

Posted: 30 May 2012 03:07 AM PDT

tunku


WWW 1 bid: Nizar being investigated under Sedition Act over remarks about Johor Sultan

Posted: 30 May 2012 01:02 AM PDT

KUALA LUMPUR: Former Perak Mentri Besar Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin is being investigated under the Sedition Act for his alleged remarks over the Sultan of Johor's successful bid for the car registration number WWW 1.
It is learnt Johor police have formed a task force to investigate after five police reports were lodged in the state over the matter since Tuesday.
Former Perak Mentri Besar Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin
Johor police chief Deputy Commissioner Datuk Mohd Mokhtar Mohd Sharif confirmed that the task force has started investigations.
"We will investigate the matter transparently and professionally. Let us carry out our job without any undue pressure to ensure justice is done to both parties," he said.
Nizar came under fire for criticising the Johor royalty's winning bid for the WWW 1 number plate on Twitter.
He posted that the RM520,000 spent on the bid could have been utilised for the poor has led to calls for a public apology to the royal family.
Johor Umno information chief Datuk Samsol Bari Jamali blasted Mohammad Nizar, saying he needed to check before making his comments.
He said Johor Rulers had always generously donated to Yayasan Iskandar and Yayasan Ibrahim to help the development of the state and improve the living condition of the people.
Meanwhile, Tunku Mahkota Johor Tunku Ismail Sultan Ibrahim tweeted that the royal family does not take any money from the Government.
"The money allocated to my father and me every month as the Sultan and Tunku Mahkota is put into Yayasan Iskandar and Yayasan Ibrahim. The purpose of these foundations is to help the rakyat and to assist the state government," he said.
He stressed that he had never taken a single sen from the Government, adding that "before you open your mouth, do your research."
It was reported yesterday that the Sultan of Johor was the owner of the WWW 1 number plate, with a winning bid of RM520,000.
The Road Transport Department's website (www.jpj.gov.my) listed "D.Y.M.M. Sultan Ibrahim Johor" as having outbid 9,998 others for the coveted plate.

tunku : action should be taken against this loser nizar. he thinks he can just simply says what he likes to anyone. he has been lying, talking craps and utter seditious words a lot lately but till now no action is taken against him. that is why his wings is getting bigger and bigger.
so what if Sultan Johor bought the registration number of WWW 1 for RM520k. so what if the King bought the www 5 registration number for RM350k? they could have requested it from the government for free but no they paid for it. the money will go to the government and eventually to the people.why is this nizar and all the opposition losers making a fuss on it? no better thing to do or no better issue to play with? what about those toyota camry cars bought by nizar administration before with double digit numbers? how much did they spend on it USING state goverment's money.

DR 1221

Posted: 30 May 2012 01:37 AM PDT

DR 1221


Young Thai Girl Sex Cam - เด็กสาวไทยเล่นแคมเซ็กซ์

Posted: 29 May 2012 11:19 PM PDT



Red Hair Thai : สาวผมแดงขย่ม

Posted: 29 May 2012 11:15 PM PDT

Thai Student : นักเรียนไทย

Posted: 29 May 2012 11:14 PM PDT

Fuck Show Friend - ขย่มเยสโชว์เพื่อน

Posted: 29 May 2012 11:10 PM PDT

Like Thai Star - คล้ายดาราไทยขย่ม

Posted: 29 May 2012 11:09 PM PDT


16 Years Cute - เด็ก 16 ใสๆ

Posted: 29 May 2012 11:07 PM PDT

Korean Girl Shake - สาวเกาหลีขี่ผัว

Posted: 29 May 2012 11:07 PM PDT

16Yrs Ride Dick - เด็ก 16 ขย่มตอ

Posted: 29 May 2012 11:06 PM PDT





VVV Cute Ride : โคตรน่ารักขย่มเยส

Posted: 29 May 2012 11:03 PM PDT

<

Steel Teeth Fuck BF : อีฟันเหล็กเด้งเยสผัว

Posted: 29 May 2012 11:02 PM PDT

Thai Girl Show Cam - สาวไทยโชว์เวปแคม

Posted: 29 May 2012 11:00 PM PDT

MeiMei Show Cam : มิมิโชว์เซ๊กผ่านกล้อง

Posted: 29 May 2012 10:59 PM PDT

Tiada ulasan:

Pengikut