Ahad, 13 Mei 2012

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Tugu Bangsa Tembok Negara

Posted: 13 May 2012 07:05 AM PDT

Tugu Bangsa Tembok Negara


Konvoi Ulang Tahun UMNO KE-66 Gabungan Kelab Warisan Tanjong Karang Dan Pemuda UMNO Tanjung Karang.

Posted: 13 May 2012 05:44 AM PDT

Konvoi bermotorsikal sempena Ulang Tahun UMNO yang Ke-66 dari Tanjung Karang ke Templer Park anjuran gabungan Kelab Warisan Tanjong Karang bersama Pemuda UMNO Tanjung Karang, disertai ramai kalangan anak muda dan kelab motorsikal berkuasa tinggi.

Saudara Maruwan Ahmad, Pengerusi Kelab Warisan Tanjong Karang,  memberi taklimat kepada peserta-peserta konvoi.

Manakala Tuan Hj Mohammad Khir Bin Hj Ramli, Ketua Pemuda Umno Bahagian Tanjong Karang,  membacakan doa sebelum peserta konvoi berlepas ke templer park, pada pagi tadi.

Program SERANG di Parit 3 Sungai Burong, Tanjung Karang.

Posted: 13 May 2012 04:47 AM PDT

13/05/2012 - Program SERANG Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Tanjung Karang, menerima sambutan daripada golongan muda serta penduduk sekitar Kampung parit 3 Sungai Burong, Tanjung Karang.

Saudara Budiman, selaku Pengerusi Sekretariat Orang Muda Selangor, turut hadir bagi menyampaikan ceramah berkaitan salah guna kuasa kerajaan negeri selangor dalam Program SERANG di sini, malam tadi.

Selain itu, Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Tanjung Karang bersama Ahli Jawatankuasa Pergerakan itu, turut sama hadir dan duduk bersama dengan orang ramai yang hadir di Program SERANG ini untuk mendengar ceramah yang disampaikan.

Isu Kuil & Tanah Kubur - Penduduk Ijok Berdemo Bantah Khalid Ibrahim.

Posted: 13 May 2012 03:39 AM PDT

IJOK 13 Mei - Lebih 100 penduduk Ijok hari ini berhimpun membantah tindakan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim merampas kemudahan penduduk Simpang Ijok seperti Kuil, tanah wakaf perkuburan, tempat rehat dan padang bola.

Wakil mereka, Tee Bok Wong berkata kerajaan negeri telah melanggar janji mereka yang sebelum ini berjanji untuk memelihara kemudahan-kemudahan penduduk.

Beliau yang juga bekas Pengerusi Jawatankuasa Belia Ijok berkata, kerajaan negeri lebih mementingkan kepentingan pemaju daripada masyarakat di situ.

"Hari ini kami berhimpun menuntut Khalid untuk menunaikan janji yang dibuat Pakatan Rakyat. Kami hanya mahu supaya kemudahan kami tidak dirampas. Itu sahaja," katanya.

Perkara itu dipersetujui oleh Penasihat Kuil Pekan Ijok, Ratnam Subramaniam.

Katanya, di dalam kempen pilihanraya umum yang ke-12, Pakatan Rakyat telah menyatakan bahawa padang bola dan kemudahan lain tidak akan dirampas.

Pembangkang ketika itu katanya, turut menghasut pengundi-pengundi di kawasan itu kononnya Barisan Nasional yang akan merosakkan kemudahan-kemudahan tersebut dan meminta mereka jangan mengundi Barisan Nasional.

"Mereka (Pakatan Rakyat) minta jangan sokong BN dan berjanji sekiranya menang mereka akan memastikan pengambilan bola, kuil dan sebagainya tidak akan berlaku. Tapi janji hanya tinggal janji. Janji tidak ditepati sebaliknya Menteri Besar memberi sokongan kepada pemaju untuk teruskan buat pembangunan.

"Kuil Sri Subramaniam yang dibina pada tahun 1978 juga mahu dirobohkan.

"Malah kami difahamkan Khalid telah meluluskan tanah yang berhampiran tanah pembangunan tersebut, di mana sepatutnya tanah itu adalah tanah wakaf bagi pembesaran tanah perkuburan Kampung Ijok sebagaimana yang dikehendaki oleh pihak Jabatan Agama Islam Selangor," katanya.

Hal itu disokong oleh bekas nazir Masjid Nurul Iman, Haji Affandi Dahalan.

"Oleh itu kami meminta Menteri Besar jangan pindahkan padang bola tersebut, jangan robohkan tempat rehat komuniti, jangan robohkan kuil dan serahkan semula tanah yang sepatutnya diwakafkan untuk kegunaan masjid Kampung Ijok bagi pembesaran tanah perkuburan," kata Affandi.

"Sekarang ini kami amat dukacita serta bercampur marah kerana pembangunan tetap dijalankan juga," tambah beliau.

Menurutnya, satu memorandum akan dihantar ke pejabat Menteri Besar dalam masa terdekat.

Politik Harian

Posted: 13 May 2012 03:36 AM PDT

Politik Harian


Pemuda Pas Buat Lawak Mahu Karpal Hormat Hadi

Posted: 13 May 2012 03:00 AM PDT


Dewan Pemuda Pas hari ini membuat lawak dengan membidas sikap Pengerusi DAP Kebangsaan, Karpal Singh yang mengkritik Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dengan menyatakan bahawa Pakatan Rakyat (PR) akan melaksanakan undang-undang hudud jika semua syarat lengkap apabila berkuasa kelak.

Naib Ketua Pemuda Pas, Dr Raja Ahmad Al Hiss berkata, Karpal tidak wajar menyatakan pandangannya secara terbuka terhadap Presiden Pas.

"Sebagai Presiden Pas, beliau berhak mengeluarkan kenyataan berhubung dasar perjuangan Pas.

"Sebagai pemimpin tertinggi dalam Pakatan Rakyat (PR) pula, Presiden Pas berhak mengeluarkan kenyataan tersebut kerana ia tidak bercanggah dengan prinsip dalam PR," katanya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan hari ini.

Minggu lalu, Karpal menggesa Abdul Hadi berhenti mengeluarkan kenyataan bagi pihak PR.

Karpal berkata, Abdul Hadi tidak berhak berbuat demikian terutama ketika menyatakan pakatan itu akan melaksanakan hudud jika PR memerintah.

Ahli Parlimen Bukit Gelugor itu juga berkata kenyataan Abdul Hadi adalah retorik semata-mata dan tanpa sebarang justifikasi.

Raja Ahmad berkata, Pas menghormati pandangan dan kenyataan pemimpin DAP dan prinsip perjuangan mereka.

"Justeru, Dewan Pemuda Pas meminta Karpal Singh turut menghormati pandangan Presiden Pas dan pandangan beliau terhadap perjuangan Pas.

"Dewan Pemuda Pas mengingatkan, kenyataan Karpal tidak menguntungkan Pakatan Rakyat. Kenyataan beliau boleh mengeruhkan hubungan dan mengikis keyakinan rakyat terhadap PR.

"Lebih dari itu, teguran Karpal mengguris hati ahli Pas serta umat Islam di negara ini umumnya," katanya.

Raja Ahmad menambah, dasar Pas sejak dahulu sehingga kini jelas iaitu untuk menegakkan Islam di negara ini.

"Pas tidak pernah menggadai prinsipnya serta membohongi rakyat tentang prinsip Islam yang diperjuangkan walau dengan siapa ia bersahabat," katanya.

Raja Ahmad juga menasihatkan Karpal supaya memberikan fokus terhadap Pilihan Raya Umum ke-13 serta isu-isu untuk kepentingan rakyat negara ini kerana ia lebih utama daripada mengkritik sesama sendiri.

Senang-senang je kan DAP pijak kepala orang PAS!!! Bila dia nak pijak dia pijak! bila dia nak kencing dia kencing atas kepala orang PAS Haprak! 


Tunggu apa lagi der?

BN Menerima Sokongan Majoriti Rakyat – Kajian UMCEDEL

Posted: 13 May 2012 01:44 AM PDT


Sejumlah 49 peratus rakyat di negara ini dijangka memilih untuk mengundi Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum akan datang berbanding 21 peratus yang memilih Pakatan Rakyat.

Sementara 30 peratus lagi masih belum menetapkan sokongan dan merupakan pengundi atas pagar yang selalunya akan membuat keputusan pada saat akhir.

Begitulah hasil tinjauan Pusat Kajian Demokrasi dan Pilihan Raya Universiti Malaya (UMCEDEL).

Kajian itu melibatkan 2,282 responden dan dilakukan secara bersemuka dengan etnik Melayu, Cina, India dan lain-lain.

Ia dijalankan di antara tarikh 31 Mac hingga 15 April lalu, dengan satu margin ralat kira-kira 2.1% .

Sebanyak 55 peratus yang ditemuramah merupakan responden lelaki manakala selebihnya adalah wanita.

Hasil kajian ini menunjukkan Pakatan Rakyat masih perlu menempuh perjalanan yang 'sangat jauh' sebelum mereka dapat menawan Putrajaya seperti mana yang diidamkan.

Ia juga menunjukkan pengundi atas pagar akan memainkan peranan penting dalam pilihan raya akan datang.

Selain itu, pelbagai dasar yang diperkenalkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak nampaknya telah berjaya menarik sokongan yang cukup luas dengan dua pertiga daripada responden menyatakan sokongan terhadap pemerintah.

Dalam kajian itu, responden juga ditanya sama ada pelbagai program yang diperkenalkan oleh Najib akan menambahkan sokongan mereka terhadap BN atau sebaliknya.

Untuk itu, 68 peratus daripada responden menyatakan sokongan mereka dengan program Kedai Rakyat 1Malaysia manakala 74 peratus lagi bersetuju dengan program Klinik 1Malaysia.

Keputusan kajian tersebut sekali gus menunjukan betapa sukarnya Pakatan Rakyat untuk menubuhkan kerajaan persekutuan selepas pilihan raya umum akan datang memandangkan penerimaan baik pengundi terhadap pelbagai inisiatif yang diperkenalkan oleh Perdana Menteri itu.

Dalam perkembangan yang sama, kajian itu mendapati majoriti masyarakat Cina dan India dijangka mengundi untuk Pakatan Rakyat di Selangor manakala sokongan orang Melayu di negeri itu terbahagi sama rata di antara Pakatan dan BN.

Seramai 60 peratus responden di kalangan orang India dan 49 peratus responden Cina berkata mereka akan menyokong Pakatan Rakyat di negeri berkenaan, berbanding hanya 20 peratus (India) dan 16 peratus (Cina) yang memihak BN.

Bagaimanapun, kedua-dua parti mempunyai sokongan yang sama banyak di kalangan orang Melayu, dengan BN mempunyai kelebihan sebanyak 34 peratus berbanding dengan Pakatan iaitu 33 peratus.

Manakala di Perak, Pakatan Rakyat bakal berhadapan dengan 'pertempuran besar' untuk menawan semula negeri yang dimenangi mereka pada tahun 2008, sebelum BN merampas kembali pada tahun 2009 itu.

BN mendapat sokongan majoriti setiap kaum, terutamanya dengan sokongan paling tinggi daripada orang India iaitu 67 peratus.

Berbeza pula dengan Pakatan yang hanya mampu meraih 5 peratus daripada sokongan orang India.

BN juga mempunyai kelebihan dengan 36 peratus pengundi Melayu dan 35 peratus pengundi Cina menyokong mereka berbanding Pakatan yang hanya mempunyai 30 peratus sokongan bagi kedua-dua kaum.

Begitupun, 34 peratus pengundi Melayu dan 35 peratus pengundi Cina masih tidak dapat membuat keputusan.

Ia sekali gus menunjukkan bahawa Pakatan masih mempunyai peluang untuk menguasai semula negeri itu pada pilihan raya umum akan datang.

Kaji selidik itu juga mendapati yang Pakatan akan mengekalkan sokongan di Kelantan, dengan 44 peratus daripada responden memihak kepada mereka berbanding dengan 27 peratus yang memilih BN.

Di Kedah, Pakatan memperolehi sokongan majoriti daripada responden Cina dan Melayu, manakala BN jauh lebih popular di kalangan orang India.

Kaji selidik itu telah dijalankan ke atas 2,282 responden yang dipilih secara rawak menurut kadar perpecahan kaum di negara ini.

Hasil kajian itu boleh dilihat sendiri di sini.

http://umcedel.um.edu.my/images/umcedel/doc/PRU13-WEB.pdf

Mahasiswi Bidas Ambiga Dan Anwar

Posted: 12 May 2012 06:09 AM PDT


Salam Blogger,

Ini pandangan hebat dari seorang mahasiswi mengenai isu BERSIH3.0 yang difikirkan beliau sebagai gagal dan tak memberi manfaat kepada kita :

"Perhimpunan yg diadakan di stadium adalah lebih baik kalau nak dibandingkan dengan perhimpunan jalanan.

Keadaan lebih teratur dan tersusun, tidak mengganggu ketenteraman masyarakat dan tak menggugat keselamatan negara.

Dan perhimpunan seperti itu tidak akan merosakkan pandangan pelancong dari luar, in fact mereka akan kagum dengan perpaduan dan semangat rakyat Malaysia.

Tidak ada salahnya kalau penganjur bersih menerima tawaran untuk menggunakan stadium dan perhimpunan mereka akan lebih berjaya serta dipandang tinggi dalam usaha untuk menuntut pilihanraya yang bersih.

Masih banyak ruang dan peluang yang diberikan kepada mereka. Kita mahukan keamanan dan tindakan berhimpun di jalanan bukanlah apa yang masyarakat mahukan

Saya harap masyarakat Malaysia khususnya mampu menilai, dan mencerna, siapa dan bagaimana cara yang perlu kita ikut.

Kerajaan sudah bersikap terbuka dengan membenarkan mereka berhimpun di stadium. Tetapi apa balasan yang diberikan? Diberi bunga, dibalas tahi. Malah tindakan demonstran yang mencabar dan memburuk burukkan polis adalah sangat dikesali. Sudah menjadi tugas polis untuk memastikan keselamatan masyarakat dan negara.

Semoga masyarakat sedar kepentingan keamanan di negara ini. Saya sebagai seorang mahasiswa, seorang belia, seorang kakak, bakal ibu, mahukan negara yang aman untuk generasi masa hadapan. Saya tak mahu dipersalahkan suatu hari nanti andai kata Malaysia kucar kacir, dan demonstrasi menjadi budaya dalam masyarakat kita."

- Ilham Jamil Khir

SENJALIZA

Posted: 13 May 2012 03:07 AM PDT

SENJALIZA


THE BEGINNING OF THE END FOR ANWAR.

Posted: 12 May 2012 08:40 AM PDT



Lim Chee Wei – 

An obituary is something that is not easy to right. One never knows what to say as consoling those that have lost a loved one is nearly always an exercise in futility. The violence and chaos that rained down on thousands of bused-in opposition members led by PKR deputy president Azmin Ali yesterday was the final nail in the coffin of the political life his mentor, Anwar Ibrahim.
I am not a fortune-teller but the writing is clearly on the wall. This is the beginning of the end of the political career of Anwar Ibrahim which has spanned more than 40 years.

bumiyang

Posted: 13 May 2012 03:07 AM PDT

bumiyang


30 Tahun Mengkafikan UMNO - Kini Hadi Mengkafirkan Ahli2 PAS Pula???

Posted: 12 May 2012 05:30 PM PDT

Bersih Wajar Contohi Umno Adakan Himpun di Stadium Bukit Jalil - Masalahnya Mereka Berani ke???

Posted: 12 May 2012 05:30 AM PDT

Taipingmali (tm)

Posted: 13 May 2012 01:28 AM PDT

Taipingmali (tm)


Sokong idea Khalid Ibrahim guna air lombong

Posted: 12 May 2012 02:17 AM PDT

YB Tan Sri Khalid Ibrahim, menteri besar Selangor bertindak betul dalam isu penggunaan air lombong sebagai sumber utama bekalan air yang dirawat untuk penduduk Selangor.

Setakat hari ini belum ada sebuah negeri pun di semenanjung yang mempunyai pemikiran sebijak Khalid Ibrahim.

Idea ini sepatutnya dilaksanakan juga dinegeri Perak yang mempunyai jumlah lombong yang lebih banyak dari Selangor.

Setakat hari ini Perak masih berfikiran waras kerana tidak menggunakan air lombong kerana masih ada sumber lain yang lebih baik berbanding air lombong.

Perak mempunyai pelbagai teknologi untuk diprantikkan bagi manfaat dan kesejahteraan rakyat. Terkini Perak perkenalkan air dalam tanah pinggir sungai untuk kegunaan penduduk pedalaman dan sumber air tersangat baik.

Kasihan lah rakyat Selangor kerana telah memilih sebuah ketajaan yang hanya mampu membekalkan air lombong untuk rakyat. 

Tu pun ada hati nak perintah Malaysia. Nak hapuskan PTPTN dan nak turunkan harga minyak, bab air pun tak reti nak selesaikan.

Azmin Ali dulu dok gelembong kononnya dia akan membawa banyak pelaburan dari Arab dan Eropah dengan jumlah pelaburan berbilion-biliion. Akan tetapi sampai hari ini tak nampak sebuah pun kilang baru yang tegak naik di Selangor, yang banyak ialah perumahan mewah di kawasan Melayu yang bertujuan untuk penguasaan Dap dalam pilihan raya. 

PAS? Boleh sembang sajalah, Pkr Melayu tinggal sikit lagi yang percaya kepada Anwar, dan mereka ialah golongan Syiah dan Etis, LGBT dan golongan yang sewaktu dengan Anwar.

PRU 13 sudah dekat, takkan orang Selangor nak mandi dan minum air lombong?




Sent from Samsung tablet

PANEH MIANG

Posted: 13 May 2012 01:28 AM PDT

PANEH MIANG


Cayalah Azam...

Posted: 12 May 2012 09:21 PM PDT

Seorang ahli Majlis Peguam, Mohd. Khairul Azam Abdul Aziz akan memfailkan saman terhadap Majlis Peguam bagi memohon deklarasi bahawa Mesyuarat Agung Luar Biasa pertubuhan yang diadakan semalam sebagai tidak sah dan terbatal.

Beliau yang turut hadir pada mesyuarat berkenaan berkata, sekiranya tindakan undang-undang diambil, maka kelulusan resolusi Majlis Peguam yang mengecam tindakan polis terhadap peserta perhimpunan haram, Bersih 3.0 yang diadakan di ibu negara pada 28 April lalu juga akan terbatal.


''Saya melakukan ini kerana mendapati Majlis Peguam gagal sama sekali bertindak sebagai badan yang profesional apabila semalam dalam tempoh kurang lima jam dengan jelas telah memaparkan terlibat dalam ciri-ciri skandal pembohongan, bias, berada dalam kedudukan yang diragui dan banyak lagi. - Utusan.

1. Peguam Melayu lain bagaimana? Adakah hanya mampu melopong sambil melihat Azam bersama kumpulannya berjuang sendirian?

2. Sejak dulu lagi kami pelik, mengapa susah sangat peguam Melayu nak 'pegang' Bar Council? Ohhh...lupa pulak. Peguam Melayu ni tak nak turun mesyuarat, bahkan nak pos semula kertas undi semasa pemilihan pun maleh.

3. Alasan yang diberikan oleh seorang sahabat kami (tentulah peguam), kononnya peguam Melayu sibuk nak menstabilkan hidup; atau hakikatnya peguam Melayu hanya nak kumpul harta cepat dengan cara mengambil kesempatan atas kesempitan orang lain yang terdesak memerlukan khidmat guaman?

4. Prinsip peguam Melayu hari ini, pegi mampos sama agenda bangsa aku di negara ni, asalkan aku boleh hidup mewah dengan mengumpul fail kes pun dah cukup. Cari makan melalui kesusahan orang lain. Heh.

5. Agenda Bar Council yang cuba menyekat pemberian lesen bakal peguam Melayu melalui exam-nya yang susah, langsung tidak menjadi agenda penting kepada barisan peguam Melayu hari ini. Periuk nasi penting bhai...persetankan agenda bangsa sendiri.

6. Kepada DS Najib, tak ramai spesis betolo macam sahabat kami Mohd. Khairul Azam Abdul Aziz ni. Kalau nak dijadikan winnable candidate, memang sesuai bonar la tu.

Zam...elok kau pi buek facial copek. Mano tau dapek jadi winnable candidate. Hehehe...

7. Nak harapkan pemimpin UMNO hari ini yang berani? Boleh jalan daaa. Dah fedup rakyat majoriti menunggu pemimpin UMNO terutama barisan Pemudanya, termasuk KerisCiumMudin yang tak bertolo tu, menunjukkan kegagahan umpama pahlawan Melayu dahulu kala bagi mempertahankan agenda Bangsa dan Agama.

8. Pimpinan UMNO dan balaci Pemudanya hari ini hanya gah ke hulu ke hilir berkumpul ramai-ramai macam gangster, tapi bila bab mempertahankan agenda agama, bangsa dan negara, hanya mengharapkan Perkasa dan kumpulan Tibai. Apa punya turr...

9. Huh...rindu betul den zaman 'autokratik' Dr M.

Belantan

Posted: 12 May 2012 11:40 PM PDT

Belantan


Husam confirms – 'Hukum hudud' is not Pakatan Rakyat policy!

Posted: 12 May 2012 10:50 AM PDT



PAS Admits Difficulty Getting Consensus On Hudud From Opposition Partners

KOTA BAHARU, Dec 22 (Bernama) — PAS has admitted that the implementation of Hudud and Qisas laws would have to be postponed even if Pakatan Rakyat is able to take over the government in future.

This is because it will require the agreement of its two other Pakatan Rakyat partners, Parti Keadilan Rakyat (PKR) and DAP, which has already objected to the plan.

The admission was made by PAS vice-president Datuk Husam Musa at a press conference, here, today as the three opposition components had signed an agreement in August, stating that any policy change should have a multilateral agreement among them.

Husam said PAS would not act unilaterally in coming up with the Hudud law if the party ruled the country but would instead work together with DAP and PKR on the matter.
"However, PAS will continue with its struggle to implement Hudud law, which is God's law, by explaining to all quarters, including the Pakatan Rakyat component parties, until they are ready to accept the law.

"We will discuss the Hudud law and if they cannot accept its implementation when the time comes, we will postpone it," he said.

In Islamic law, Hudud usually refers to the punishments that are fixed for certain offences including theft, robbery, illicit sex, alcohol consumption and apostasy. Punishment for these offences are corporal in nature, involving whipping, stoning to death and amputation of limbs.

Qisas (law of retaliation) refers to offences that involve bodily injury or loss of life. The punishment is death or imprisonment, but compensation in the form of money or property is accepted if the victim's guardian forgives the offender.

Husam said many things had be done before the Hudud and Qisas laws could be brought to Parliament, including holding a referendum or discussions with the legal bodies.

He said at the same time, several national issues such as racial unity, the New Economic Policy (NEP), corruption and the economy, would also have to be addressed fast.

"The Hudud law is still hypothetical. There are other issues that have to take precedence," he said.

He cited the NEP which focused on the advancement of the Malays in the field without taking into consideraton the poor among the Indians and Chinese who also needed assistance, hence PAS regarded the NEP as unIslamic.

He said PAS would continue to explain to the people Hudud and Qisas laws to discourage them from committing crime.

Asked how long would the people have to wait for the implementation of the laws, Husam said: "What's wrong with waiting longer? Umno has not done it after more than 50 years in power."



Sudah tak sanggup nak buat, kemudian nak salahkan UMNO pulak! PAS mengakui pelaksanaan undang-undang hudud dan qisas yang menjadi asas perjuangan terpaksa ditangguhkan walaupun jika Pakatan Rakyat menguasai Malaysia kerana ia memerlukan persetujuan PKR dan DAP.

Naib presidennya ketika itu, Datuk Husam Musa berkata parti-parti dalam gabungan pembangkang telah menandatangani perjanjian pada Ogos lalu bahawa sebarang perubahan dasar perlu dibuat dengan persetujuan ketiga-tiga parti tersebut, lapor Bernama.

"PAS tidak akan mengambil langkah unilateral. Semua perkara akan diambil secara multilateral," katanya di Kota Bharu.

Akan tetapi di dalam satu forum selepas itu Husam terlepas cakap dengan berkata PAS akan tetap melaksanakan hudud tetapi pendirian itu dibantah oleh DAP. "Pasal hudud kita bincang, kalau tidak boleh terima lagi, kita tangguhkan lagi," kata Husam.

Beliau berkata banyak perkara perlu dilakukan untuk menggubal undang-undang hudud itu seperti mengadakan rundingan dengan badan-badan peguam dan mungkin perlu diadakan pungutan suara. DAP hari ini membantah hasrat PAS untuk menjalankan hudud sekiranya berjaya menguasai kerajaan persekutuan.

"Hukum hudud bukan dasar Pakatan Rakyat dan tiba giliran Husam menjelaskan apa yang dimaksudkannya," kata tokoh popular parti Lim Kit Siang.

DAP, tambahnya dalam satu kenyataan, terus dengan pendiriannya untuk mempertahankan wajah sekular bangsa dan negara Malaysia seperti dipersetujui dalam kontrak sosial oleh pengasas kemerdekaan negara lebih 50 tahun yang lalu.

Cuba kita lihat bersabit pendirian Naib Presiden PAS iaitu Husam Musa mengenai perlaksanaan hukum Hudud. Dalam forum beliau membuat pengakuan PAS akan melaksanakannya jika mereka memerintah negara ini. Disebaliknya bila diasak oleh DAP, beliau segera menukar kenyataan tersebut.

Persoalan penting di sini "Adakah pemimpin PAS lebih takut kepada DAP"?

Jika begitulah pendirian dan halatuju PAS masa sekarang, adalah lebih baik mereka bergabung semula dengan UMNO seberapa segera sebelum PRU-13 demi kepentingan umat Melayu dan Islam di negara ini. PAS dikatakan memaksa orang lain untuk buat hudud.

Mengapa sampai sekarang ini PAS tidak boleh lagi pengaruhi DAP dan ahli-ahli parlimen bukan Islam dalam PKR untuk terima hudud? Anwar Ibrahim tidak tolong PAS untuk convience mereka terima hudud?

Akibat pukulan dan desakan DAP ini, Husam yang tampak berani dan bersemangat tinggi semasa majlis Wacana di Balai Islam Kota Bharu, tiba-tiba pula menjadi ikon transformasi politik layu di mana dengan longlai dan lesunya tunduk kepada gertakan DAP.


Tidak sampai dua hari selepas Husam dengan lantang memberi jaminan kepada penyokong tegar PAS di gelanggangnya sendiri bahawa hudud akan dilaksanakan sekiranya Pakatan Rakyat mengambil alih kuasa kerajaan persekutuan, beliau sudah pun "surrender" dan kata hukum hudud tidak akan dilaksanakan kerana memerlukan persetujuan rakan kongsi "senior" dalam Pakatan Rakyat yakni PKR dan DAP.

Kenyataan "u-turn" Husam dalam tempoh yang amat pendek sekali memberikan kita satu lagi contoh dimana PAS terpaksa tunduk kepada desakan parti DAP. Dimanakah prinsip PAS yang dikatakan oleh Husam semasa beliau bentangkan mukadimahnya di Wacana tersebut yang mana antara "P" penting yang disebut adalah prinsip? Takkan prinsip boleh dibuang begitu mudah sahaja?

Memang sesuatu yang dijangkakan DAP pasti menentang cadangan Hudud dan Qisas ni. Kenyataan Husam yang dbuat akibat tekanan dan provokasi oleh Khairy Jamaluddin hanya memakan dirinya sendiri. Tentulah kata-kata Husam itu disorak gembira oleh penyokong PAS sewaktu wacana itu, tapi jika dibuat untuk populariti semata-mata akhirnya menyusahkan diri sendiri.

Nampaknya Lim Guan Eng yang dianggap khalifah dan dikatakan 'faham Islam' sendiri yang mengeluarkan kenyataan menentang Hudud dan Qisas. Malangnya selama ini pemimpin PAS hanya menganggap orang UMNO sahaja yang tak nak Hudud tapi jika direnungkan dengan melihat penyokong PAS dan PR, sebenarnya mereka sendiri pun takut pada pelaksanaan Hudud ini.

Jika benarlah PAS ikhlas nak buat Hudud dan Qisas, lebih baik mulakan di Kelantan di mana DAP langsung tak ada pengaruh dan tak ada kuasa di sini. Mampukah? Wallahuallam.

Suara Politik
Taminsari

sekupangdua

Posted: 12 May 2012 11:36 PM PDT

sekupangdua


BACULNYA PAS, DENGAN KARPAL PUN TAK BERANI

Posted: 12 May 2012 05:51 PM PDT


Sudah sudah ler becakap pasal hudud, muak danjemu orang dengar lakuanan PAS, Karpal siap bagi warning pada PAS apa yang PAS boleh buat? Kalau lebih cakap nanti pakT datang warning baru dari anwar Berahim, dah jemu tengok scene macam ni, tak boleh ker ada scene yang memuaskan hati umat islam

Banyak yang berpendapat dan nantikan dari mulut Nik Aziz yang boleh umat Islam akan setuju jawab terus jer kat Karpal 'KALAU DAP TAK MAU HUDUD KITA BOLEH BERSAMA UMNO BUAT HUDUD, LAGIPUN DEMO ORE ISLAM' biar DAP dan nuar berahim kecut. Sebaliknya rakyat maklum PAS akan terus jadi pencacai DAP dan PKR, mana taknya kalau karpal disanggah tentu Anwar Berahim pula guna kuasa vetonya

Jadi jangan terus mainkan isu HUDUD dan salahkan UMNO yang satu Kiblat dalam Islam, cerminlah diri sikit, jangan terlalu taksub dan takbur, sedarlah PAS semacam dah boleh ditalkinkan kerana DAP dan PKR yang buat PAS rosak teruk

Hari ini kita tau sangat PAS makin hancur jadinya, tengok saja BERSIH, yang diperkudakan semua oarang PAS, yang buruknya juga orang PAS sebab blia yang memegang sunnah duduk diatas jalan menyokong ambiga dan nuar berahim yang berdanakan yahudi demi mencapai impian nya sebagai perdana menteri, macam tidak ada lagi yg berhemah nak dijadikan ketua, mana perginya kredibeliti Nik Aziz sebagai tuan guru dan pemimpin, macam dah tak da lagi pemimpin yang boleh menerajui Pakatan Rakyat selain dia yang sememangnya yang rosak akhlak dan sifatnya..

Tidak kah Nik Aziz sekali sekala mahu bersuara sebagai pemimpin, belasah terus Karpal dan ingatkan ia ini hak orang Islam dan jangan banyak bunyi! Jangan terlalu angkuh dan pertikaikan kehendak umat Islam, jangan cerca dan hin pendapat umT islam...

Apapun seakan kita tahu sangat... Tentunya PAS akan ikut apa sahaja yang akan dperintahkan, jadi jangan ler nak mempermainkan hudud dan hukum Allah...

MERBOK TIMES

Posted: 12 May 2012 11:35 PM PDT

MERBOK TIMES


UMNO di antara ISI dan KULIT

Posted: 12 May 2012 07:57 PM PDT

SEJARAH parti keramat ini pada 11 Mei diraikan semula tahun ini di usia 66 tahun. Umur yang dikira amat matang dan dewasa. Bagi pembangkang mereka melihat umur UMNO ini adalah saat-saat yang menanti detik kematian.

Saya asalnya bukan pendokong UMNO, malah jauh dari itu pernah menyokong Pas bermatian-matian hanya kerana Anwar Ibrahim sekitar 1998 hingga 2003. Ketika dalam kesesatan menyokong perjuangan 'bodoh' bersama Pas, saya mula nampak 'kehebatan' UMNO.

Dari kebencian yang meluap-luap terhadap UMNO, saya mula mengkaji kenapa UMNO dikatakan parti keramat. Pembangkang berjaya menanam rasa kebencian yang amat mendalam saya terhadap UMNO dan Tun Dr. Mahathir Mohamad ketika itu. Malah saya pernah mengangkat kaki di peti televisyen ketika gambar beliau disiarkan.

Ketika pengumuman peletakan jawatan Dr. Mahathir yang saya benci, saya menangis teresak-esak di hadapan televisyen. Saya bertanya kenapa ia berlaku kepada saya ketika itu. Tentu ada sesuatu yang hebat dalam diri pemimpin UMNO itu.

Saya menemui banyak jawapan yang menyebabkan saya tidak akan berpaling dari menyokong UMNO sehingga ke akhir hayat saya. UMNO tidak menjanjikan syurga untuk saya, tetapi saya yakin menyokong Pas akan mengundang saya ke api neraka.

Namun saya masih lagi tertanya, kenapa UMNO 'lemah' sedangkan sepatutnya parti ini wajar memiliki ahli yang sanggup berjihad mempertahankannya. Kenapa ahli UMNO perlu menunggu arahan dalam meniup obor perjuangan.

Saya melihat kelemahan ahli dan pemimpin tertentu untuk menyedari peranan mereka. Pemimpin harus berupaya menyedarkan situasi cemas dan sentiasa sanggup bersedia berjuang dan berjihad memastikan kemenangan UMNO/ BN di kawasan masing-masing. Keadaan yang mendesak ini perlu dijadikan semangat untuk bangkit dan bergerak cergas dalam masa-masa kritikal menjelang PRU-13.

Saya masih teringat wawancara bersama Tun Dr. Mahathir di akhbar Mingguan Malaysia pada 20 November 2011. Apa yang boleh disimpulkan dari komen Tun tentang UMNO dan kepimpinannya terlalu bernas, tepat dan hampir sukar untuk dinafikan. Tun serta banyak pihak bercakap isu ini kerana sedar apa yang berlaku atas sebab sayang dan kasih terhadap UMNO yang menjadi payung kepada agama Islam, kekuatan bangsa Melayu dan tunggak kesejahteraan negara.

Soalnya, kenapa UMNO masih gagal meyakinkan golongan atas pagar dan gagal menarik ahli parti pembangkang yang sekarang sebenarnya dalam keadaan caca-merba dan tersangat keliru? Kenapa penyokong Pas atau PKR tidak berduyun-duyun menyertai UMNO seperti mana tahun 1998/99 ketika UMNO pernah ditimpa prasangka buruk, hingga ramai ahlinya yang menyertai pembangkang?

Kenapa strategi UMNO/BN sering gagal dan tidak menjadi? Malah kebanyakan masyarakat melihat seolah-olah hanya Perdana Menteri dan Timbalannya yang bertungkus-lumus meyakinkan rakyat tentang jasa dan sumbangan UMNO/BN. Ke mana hilangnya peranan Ketua Perhubungan UMNO Negeri, Ketua Bahagian dan Ketua Penerangan sayap-sayap UMNO empat peringkat juga Ketua Cawangan?

Susah sangatkah mereka untuk merancang gerak kerja mendekati golongan pembangkang tegar dan atas pagar agar terbuka minda menyokong UMNO/BN. Malah amatlah malang bagi saya apabila melihat hampir semua program UMNO adalah untuk ahli UMNO dan penyokong tegar parti ini sahaja dan dilaksanakan di tempat tertutup. Apa yang sering UMNO anjurkan adalah lawatan, aktiviti sukan dan aktiviti rutin yang langsung tidak menjana ahli baru menyokong parti ini.

Sebagai bekas penyokong pembangkang, saya melihat sebilangan besar kepimpinan UMNO kurang berfikir di luar kotak. Mereka hanya menjaga ahli yang setia dan manja. UMNO tidak berani melakukan apa yang menjadi strategi pembangkang seperti ceramah terbuka berskala besar berbekalkan speaker dan corong suara yang boleh didengar dari jauh.

Pembangkang juga telah lama giat mengedar risalah yang mendedahkan keburukan dan fitnah terhadap kerajaan BN di kampung-kampung dengan kerajinan jentera mereka.

Kempen pembangkang cukup mudah dan murah!. Mereka hanya berbekalkan konsep ceramah terbuka di padang dengan kos yang minimum tetapi mampu menarik beribu orang dan menyokong mereka. Dakyah mereka meresap masuk dengan mudah kepada sesiapa sahaja yang hadir jika apa yang didengar itu tidak ditapis secara hikmah.

Bukti dan hasilnya, mereka mengekalkan kuasa di Kelantan selama 21 tahun sekalipun tiada kemajuan dan kemakmuran dapat dibuktikan. Mereka mampu pula menawan empat negeri lain dalam PRU-12 dan bertapak melalui markas parti di hampir semua negeri yang dahulunya tidak terbayang boleh dilakukan berbekalkan strategi yang saya nyatakan.

Mengapa usaha seperti yang dinyatakan ini tidak difokuskan dan kurang dilaksanakan di peringkat bahagian. Kalau dilaksanakan pun, promosi dan aktiviti ceramah ini tidak didedahkan secara agresif hingga tidak ramai yang hadir dan terlalu protokol. Malah tugas semudah membuat salinan artikel pun sebenarnya boleh digerakkan oleh jentera Penerangan Bahagian mengenai isu semasa yang memihak kepada kerajaan.
Namun malang, ia juga 'tidak mampu' difikirkan oleh mereka mungkin disebabkan kos fotostat lebih mahal dari kos menganjurkan program besar-besaran. Malah banyak program lebih mahu menonjolkan diri untuk menjadi 'calon pilihan' bukan untuk 'niat perjuangan'.
Berdasarkan pemerhatian, ahli UMNO amat kurang membaca dan tidak bersedia mengorbankan RM1.50 untuk menyokong akhbar Utusan Malaysia. Kalaulah perkara ini boleh diberi perhatian oleh kepimpinan Bahagian dan Cawangan pasti mereka mendapat banyak input dengan hanya kos RM5 seminggu untuk membuat salinan tulisan- tulisan dalam akhbar Utusan seperti tulisan Zaini Hassan dalam CUIT yang mampu disebarluaskan di cawangan masing-masing.
Perang saraf boleh digerakkan oleh Ketua Cawangan dengan pelbagai kaedah mudah dan murah. Jika tugas seperti ini pun tidak mampu lagi dilaksanakan mereka maka saya bimbang UMNO akan terus layu dan mati sebelum waktunya. Semangat jihad dan kerja keras golongan lelaki dalam parti ini juga semakin kurang. Apakah pendokong parti keramat ini akan bersedia menerima nasib parti-parti besar lain seperti Golkar (Indonesia), LDP (Jepun) dan Kongres (India) yang pernah berjasa kepada negara bangsa mereka?

Saya bimbang masa sudah terlalu lewat dan ketika itu UMNO sudah terlalu nazak. Sebelum nasi menjadi bubur dan sebelum UMNO yang berjasa ini ditalkinkan, mungkinkah sebilangan besar ahli dan pemimpinnya yang masih bersikap 'bodoh sombong' mahu berubah dalam masa kecederaan? Apakah UMNO mengharapkan keajaiban 'sepakan penalti' dalam masa kecederaan dan bergantung kepada kekuatan 'calon boleh menang' sahaja seperti mana Harimau Muda bergantung sepenuhnya kepada Khairul Fahmi (Apek) untuk menyelamatkan maruah negara dan gawang golnya?

Pendokong UMNO tidak boleh bergantung kepada nasib semata-mata tanpa giat berusaha. UMNO berada di dalam gelanggang sendiri tetapi seolah-olah bermain di stadium milik lawan. Harimau Muda telah dipersiapkan oleh jurulatihnya untuk menghadapi segala tekanan, tetapi jurulatih atau pemimpin UMNO kelihatan masih gagal menguruskan mental dan sikap kerjasama pasukan sedangkan gelombang perang PRU 13 mula sudah kedengaran.

Tiada salahnya untuk UMNO mencontohi pembangkang dalam gerak kerja mereka. Kita tahu dan kita sedar akan malapetaka besar jika pakatan pembangkang menjadi pemerintah. Untuk menang selesa, lakukanlah perubahan dan percaturan strategi yang berbeza. Usahakan amalan solat hajat dan munajat di semua UMNO Bahagian agar Allah SWT membantu UMNO dan kepimpinannya di saat begini.

Sedarlah bahawa anda berada di dalam sebuah parti yang ikhlas, betul dan benar dalam asas perjuangannya. Parti yang anda dokong ini benar-benar berjasa kepada seluruh bangsa Malaysia tanpa mengira kaum dan agama. Jika saya yang pernah menyokong pembangkang melihat kehebatan UMNO dan jasa-jasanya, mengapa sebilangan besar ahlinya tidak menjiwai semangat perjuangan yang menjadi nadi UMNO.

Justeru jangan ragu-ragu berjihad dan berkorban kerana parti keramat UMNO ini adalah 'alat dan senjata utama' mempertahankan akidah dan kesucian agama Islam, mengangkat martabat bangsa Melayu dan maruah negara Malaysia. - Oleh LUKMAN MOIDIN (PENULIS ialah Kaunselor Berdaftar & Perunding Motivasi) (UTUSAN ONLINE)

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 12 May 2012 11:27 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Betul Ke Beristeri 3 Punca A. Samad Said Sokong BERSIH 3.0?

Posted: 12 May 2012 11:00 PM PDT

Artikel kiriman pembaca MyMassa :


BERSIH PARTI DULU SEBELUM BERSIH SPR

Pelanduk lupa pada jerat tapi jerat tidak pernah lupa pada pelanduk. Pakatan Rakyat beria--ia benar hendak membersihkan SPR (Suruhanjaya Pilihan Raya) kononnya terdapat penyelewengan dalam pendaftaran pengundi-pengundi.

Umum mengetahui satu jawatankuasa untuk mengkaji dan memberi pandangan terhadap Suruhanjaya Pilihan Raya telah dilantik yang terdiri dari beberapa orang pemimpin Pakatan Rakyat bersama dengan wakil-wakil dari BN. Hasil dari perbincangan dan input dari berbagai pihak berbagai pindaan dan tambahan dibuat sebagai memenuhi hasrat ahli-ahli komiti itu

Mengapa perlu diadakan demonstrasi Bersih 3 pada 28 April di Dataran Merdeka, Kuala Lumpur? Apakah Pakatan Rakyat tidak mengakui keputusan yang dibuat oleh wakil-wakil mereka sendiri dalam komiti itu? Pelek sekali.

Yang jelas Pakatan Rakyat hendak mempolitikkan isu SPR. Mereka menonjolkan dua makhluk Ambiga, bekas presiden Majlis Peguam dan A Samad Said, Sasterawan Negara untuk mendapatkan impak di kalangan rakyat. Umum mengetahui kedua orang ini menjadi kuda tunggangan PKR.

Dikatakan sejak mempunyai tiga orang isteri dengan sebilangan anak A. Samad Said tidak
"mogok seni" lagi kerana mendapat bantuan lumayan dari PKR.Dia tidak perlu mengharapkan royalti dari buku-bukunya yang kurang laris dari DBP untuk hidup. PKR boleh menghidupkannya dan tiga keluarga yang dipimpinnya.

Ambiga peguam India yang terlibat dalam kes murtad Lina Joy, dan dikatakan anti Melayu dan anti Islam. Dia diterima baik dalam Pakatan Rakyat.kerana perjuangan Pakatan rakyat yang anti ketuanan Melayu, Raja-raja Melayu, Islam sebagai agama rasmi sealiran dengannya.

Rakyat bertanya apakah PKR, Pas dan DAP melaksanakan hak ahli secara demokrasi dan bersih? Mengapakah Anwar selaku penasihat PKR berkempen untuk Azmin Ali hingga menimbulkan kebencian di kalangan setengah pemimpin terhadap tindakannya yang sayangkan Azmin, dan tidak mengadakan pemilihan secara bebas dan bersih?

Tanya pula kepada Pas apakah pucuk pimpinannya bertindak menurut Islam bila Dr Hassan Ali dipecat tanpa diberi peluang untuk membela dirinya?

Karpal Singh tidak sebulu dengan timbalan ketua menteri P. Pinang, Ramasamy, kononnya ingin merebut kuasa dan kedudukan hingga berlaku ketegangan dalam DAP. Malah ada pihak mengatakan "kuda tua" dalam DAP hendak terus berkuasa.

Kalau dalam Pakatan Rakyat sendiri tidak ada niat bersih untuk melaksanakan demokrasi janganlah hendak menuduh pihak SPR tidak bersih walau pun terdapat wakil-wakil Pakatan Rakyat dalam komiti SPR itu.

Inilah yang dikatakan tungau di seberang sungai Kelantan nampak tapi gajah di depan mata tidak nampak. Kalau benar SPR tidak bersih bolehkah Pakatan Rakyat memenangi lima dari 14 negeri dalam PRU 2008?

Demonstrasi duduk Bersih 3 hanya sebagai suatu helah politik Pakatan Rakyat hendak memulihkan sokongan rakyat yang tidak dapat menerima Anwar Ibrahim, seorang biseksual, sebagai perdana menteri kalau menang dalam PRU 13. Itu saja.


Terima kasih kepada pengirim artikel ini melalui e-mail. Kepada pembaca lain yang berminat, sila e-mail kepada : mymassa.artikel@gmail.com

*Macam ada persamaan A.Samad Said yang berbini 3 dengan BERSIH 3.0.

Artikel Pembaca : “UNDI PAS MASUK SYURGA” TETAP DIGUNAKAN

Posted: 12 May 2012 09:00 PM PDT

Artikel kiriman pembaca MyMassa :

Sekali lagi Nik Aziz, mursyidul am Pas, membuat kenyataan Pas tetap menggunakan isu "undi Pas masuk syurga" untuk menipu umat Islam yang jahil agama menyokong parti itu dalam PRU 13.

Inilah isu yang digembur-gemburkan Pas untuk mempengaruhi rakyat Kelantan memberi kuasa kepada Nik Aziz menjadi MB Kelantan sejak tahun 1990.

Soalnya apakah orang Kelantan akan ditipu selama-lamanya oleh Nik Aziz yang menyeleweng dari aqidah Islam kerana memburu kuasa politik di negeri itu? Apakah rakyat Kelantan tidak sedar bahawa MB Kelantan itu menyesatkan umat Islam dengan isu "undi Pas masuk syurga"?


Pada hari ini orang Melayu menghadapi cabaran paling besar dari ancaman murtadkan Melayu oleh para mubaligh kristian. Sudah banyak orang Melayu yang secara diam-diam menjadi murtad.

Tujuan kristian ialah untuk menghancurkan kekuatan Islam sekiranya mereka berjaya mengkristiankan kebanyakan orang Melayu kelak. Cina dan India mudah memeluk agama kristian tetapi bukan orang Melayu.

Dalam keadaan Melayu hadapi ancaman murtad Pas pula turut menghancurkan kuasa politik Melayu dan Islam dengan bergabung tenaga dengan DAP yang umum mengetahui anti Islam dan anti Melayu. Pas mudah terjebak dan sanggup menjadi budak suruhan DAP dan PKR oleh kerana disilau dengan mimpi untuk berkuasa di Putrajaya selepas PRU 13 takdirnya Pakatan Rakyat menang.

Isu "undi Pas masuk syurga" ini sekali lagi menjelma seolah-olah Nik Aziz menganggap Melayu bodoh dan jahil mengenai Islam. Inilah modal politik Pas yang dikepalai Nik Aziz yang terang-terangan menyeleweng dari ajaran Islam.

Pas bukan parti politik Islam kerana ia menyeleweng dari aqidah. Ia juga bukan parti politik yang memperjuangkan ketuanan Melayu kerana Pas menolak nasionalisme Melayu sebagai "asobiah".

Kalau Pas bukan parti Islam dan tidak memperjuangkan hak dan kepentingan Melayu apakah yang diperjuangkan parti itu?

Ia tidak ada matalamat politik yang jelas kerana dia menjadi budak suruhan DAP. DAP, parti perkauman Cina yang anti Islam dan anti Melayu inilah yang sebenarnya berkuasa dalam Pakatan Rakyat. Justeru itu Pas sanggup membuntuti DAP dan menerima segala dasar politik parti perkauman Cina tersebut.

Cita-cita DAP dan PKR ialah menjadikan Malaysia sebuah republik di mana Raja-raja Melayu dihapuskan, hak istimewa Melayu, dan Islam sebagai agama rasmi negara seperti yang termaktub dalam perlembagaan, akan juga dihapuskan.

Matalamat DAP dan PKR ialah menghancurkan kuasa politik Melayu yang diperjuangkan UMNO. Pas yang hilang pedoman dalam politik menjadi salah satu gerakan pembangkang untuk menghancurkan kuasa politik Melayu dan Islam.

Orang Melayu yang beragama Islam mesti sedar sekiranya Melayu hilang kuasa politik maka jangan mimpi Melayu akan kembali berkuasa di bumi Malaysia ini. Kini dua buah parti yang dipimpin Melayu, iaitu PKR dan Pas, sanggup menghancurkan masa depan orang Melayu kerana gilakan kuasa.

Demi masa depan anak cucu orang Melayu mesti bersatu menolak Pakatan Rakyat dalam PRU 13. Kedua parti tersebut sudah dikuasai oleh pemimpin yang mengkhianati perjuangan Islam, munafik dan menyeleweng dari aqidah. Melayu akan menempah maut politik kalau mereka memilih PKR dan Pas serta DAP kelak. 

Terima kasih kepada pengirim artikel ini melalui e-mail. Kepada pembaca lain yang berminat, sila e-mail kepada : mymassa.artikel@gmail.com

Santai Pagi : Kartun Antara PAS dan DAP.

Posted: 12 May 2012 07:48 PM PDT

Kartun nukilan Zoy di Berita Minggu.



Itulah yang terjadi dalam pakatan pembangkang bila PAS mula memainkan isu HUDUD. Isu Hudud akan diulang tayang sekirang sokongan akar umbi menurun.

PAS takut kehilangan sokongan akar umbinya (sama ahli atau penyokong parti di luar bandar) yang masih mengharap PAS kekal dengan perjuangan asal mereka untuk menegakkan negara Islam dan Hudud. Bagi penyokong di bandar yang liberal, mereka tak kisah pun pasal Hudud dan Negara Islam, mereka hanya mahukan kuasa dengan menjatuhkan UMNO. Sebab itulah tarbiyah PAS gagal di bandar. Ahli dan penyokong PAS di bandar lebih gemar menghadiri ceramah politik daripada ceramah agama. Kerana di ceramah politik ada pemimpin yang menjadi idola mereka iaitu Anwar Ibrahim. Dan golongan inilah yang mengangkat Mat Sabu yang bukan Ulama sebagai Timbalan Presiden PAS.



Begitu juga dengan PKR, walaupun ber'imam'kan Pak Sheikh Anwar Ibrahim, namun pengisian agama tiada dalam PKR. Ahli-ahli AMK tidak diterapkan dengan jiwa Islam sebaliknya mereka lebih suka dengan hiburan. Cuba tanya ahli-ahli AMK, adakah mereka kenal Al-Mathurat yang menjadi jiwa perjuangan As-syahid Sheikh  Hasan Al Bana? Jika mereka tak kenal, Pemuda UMNO zaman Anwar Ibrahim lebih baik dari AMK sekarang. Kini, zikir mereka bukan Al-Mathurat tetapi MAMPUS BN, HIDUP RAKYAT dan MENUJU PUTRAJAYA. Kenapa jadi begini? Kerana perjuangan Anwar Ibrahim sekarang berlunaskan dendam dan kuasa untuk menjadi Perdana Menteri. Islam bukanlah satu yang diperjuangkan tetapi hanyalah modal politik mereka.


Tidak hairanlah kenapa DAP sekarang berani mencabar Anwar Ibrahim supaya menyatakan pendiriannya sebagai Ketua Pakatan Pembangkang, adakah mahu Negara Islam dan Hudud atau tidak.

Klik untuk besarkan imej

Kesimpulannya, inilah wayang / drama yang sering dimainkan oleh pembangkang bila sokongan terhadap mereka berkurangan. Penamat episod ini adalah Anwar Ibrahim akan mendamaikan kedua-dua kabilah yang berperang dalam pembangkang dan muncul sebagai hero.



*Setiap kali PAS mainkan isu hudud, MyMassa akan rasa macam DEJAVU. Macam pernah ku dengar tetapi di mana ya?

GEMPAR! Bukti Pemimpin #bersih 3.0 Adalah Pengundi Hantu @ Diragui!

Posted: 12 May 2012 07:30 AM PDT

Terkejut MyMassa bila dapat tahu perkara ini.

Salah satu dakwaan BERSIH adalah pengundi yang berkod kad pengenalan 71 adalah pendatang asing yang akan menjadi pengundi hantu. Maka pengundi yang berkod 71 adalah pengundi yang diragui mengikut fahaman BERSIH 3.0.


BERSIH 2.0 bertegas bahawa Pesuruhjaya Pilihan Raya  telah dipertanggungjawabkan untuk membersihkan daftar pemilih. Terdapat lebih dari 400,000 pengundi yang disyaki. Nama-nama pengundi yang disyaki ini telah ditemui oleh Malaysian Electoral Roll Analysis Project (MERAP).

Perkara ini mesti diselesaikan sebelum Pilihanraya Umum yang akan datang.

Lebih memeranjatkan lagi, penipuan terus-menerus dirancang. Kerja jahat ini telah diketahui oleh orang ramai. Ianya tidak dapat disorokan lagi. Penipuan ini  telah menerima  teguran  Jawatan Kuasa Pilihan Khas (JKPK) tentang penambahbaikan pilihan raya. Beberapa kes  penipuan yang dirancang jelas kelihatan. Berikut  adalah contoh:

  1. Dalam suku tahun terakhir 2011, tiada kematian dilaporkan di bawah Code 33 di Sabak Bernam, Sungai Besar, Hulu Selangor, dan Tanjong Karang. Namun demikian, banyak sijil kematian telah dikeluarkan di tempat-tempat tersebut pada suku tahun itu. (Suku tahun keempat 2011)
  2. Pendaftaran dua kali ditemui ketika 15,520 pengundi di Sabah dan 8,585 pengundi di Sarawak didaftarkan semula di Selangor. (Suku tahun pertama 2012)
  3. Masih terdapat lebih 15 orang didaftarkan sebagai pengundi dalam sebuah rumah. (Suku tahun pertama 2012)
  4. Di Selangor sahaja, sebanyak 7,841 pengundi didaftarkan di bawah Code 71,  code ini  untuk warganegara dilahirkan di luar negara (Suku tahun pertama 2012). Siapa mereka ini?
http://bm.bersih.org/?p=2697

Tapi bagaimana dengan ini?


KANTOI. Salah seorang pemimpin yang menerajui BERSIH sendiri berkad pengenalan dengan kod 71.

Maria Chin Abdullah adalah individu yang berada di sebelah Ambiga dalam gambar di bawah.

Pemimpin kanan BERSIH 3.0



*Inilah yang dikatakan mengata DULANG, paku SERPIH,
Mengata SPR, BERSIH 3.0 yang LEBIH!!!!

Majlis Peguam Guna Hantu Untuk Usul Tolak Pengundi Hantu #bersih.

Posted: 12 May 2012 06:00 AM PDT

Ingatkan PKR je pandai guna pengundi hantu semasa pemilihan parti yang lepas.

PKR polls: Proof of phantom voters in Kota Raja
Thu, 11 Nove 2010 16:48

By B Nantha Kumar

FMT EXCLUSIVE KLANG: From the onset, the PKR polls has been plagued with allegations of fraud. And now, new evidence has emerged of phantom voters in one of the party's biggest divisions.

In the Kota Raja division's electoral list furnished to FMT, there were some 150 "dubious" names. The division has nearly 8,000 members.

A check revealed that names and addresses of voters had been duplicated with only two digits of their MyKad numbers changed.

Even the name of Kota Raja division head and state exco Dr Xavier Jayakumar's daughter, Sangetha, appeared twice on the list.

Her party membership number was listed as B200002602 while her MyKad number was 830303-07-5820. The same name appeared again, with the party membership number B200002460 and MyKad number 830303-07-5020.

While there was no address listed for the first Sangetha, the subsequent mention of her name had the following address: No 6, Jln Serunai 14 Taman Klang Jaya. The same address appeared for Jayakumar on the electoral list.

In another case, the name Sivanesan s/o Ramalu appeared three times with the party membership numbers -- B200002995, B200003108 and B200003843.

While all three had the same address -- 37, Jalan 41 Kawasan 3, Taman Klang Jaya, Klang -- there were minor differences in the MyKad numbers: 691004-10-6749, 691004-19-6749 and 691004-10-6745.

Despite the name Sivanesan denoting that it was a male, the list had cited him as female twice.

First she's Indian, then Malay

Another case of duplication was Nur Sakinah Abdullah. In the first mention of her name, she was cited as an Indian. Her party membership number was B200005529 and MyKad number 580324-10-5014. Her address was stated as 13A, Block 3Q, Jalan Iklim 25/83, Taman Sri Muda.

In the second instance, where she was cited as a Malay, Sakinah's membership number was B200007137 and MyKad number 851016-14-5454. Her address was13A Block 3Q,Jalan Sabah 25/83, Taman Sri Muda.

However, a check revealed that there was no Jalan Sabah in Taman Sri Muda.

Party sources claimed that these suspicious entries proved the existence of phantom voters in the PKR election.

The party cannot just dismiss these discrepancies as typing errors, because there are just too many names which have been duplicated.

"The differences in MyKad numbers, addresses and the spelling of fathers' names were done deliberately to confuse the central election committee," said a division leader, who declined to be named.

He alleged that certain quarters had manipulated the polls to ensure victory for themselves.

The Kota Raja division polls, held last month, was mired in controversy after Jayakumar was alleged to have used dirty tactics to win the division chairman's post. His challengers also claimed that they have been assaulted by Jayakumar's men.

The dispute had eventually led to a 66-hour delay in confirming the new division chief, with Jayakumar's rivals accusing the party's election committee and secretariat siding with the state exco member.

Rupa-rupanya Majli Peguam pun dah belajar skill yang sama dari PKR.



Tahniah!


*Patut tukar nama kepada Majlis Perusuh sebab sokong BERSIH 3.0.


Santai Petang Sempena Ulang Tahun #umno66, Gambar Kad Pengenalan Bekas Presiden UMNO.

Posted: 12 May 2012 04:00 AM PDT

1. Almarhum Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj ibni Almarhum Sultan Abdul Hamid Shah



2. Tun Abdul Razak bin Hussein

3. Tun Hussein bin Dato' Onn


4. Tun Mahathir bin Mohamad


5. Tun Abdullah Haji Ahmad Badawi  


Sumber : http://politiknegerisembilan.blogspot.com/2011/11/gambar-kad-pengenalan-bekas-bekas.html

*Dokumen sejarah khasnya kepada anak muda yang lupa perjuangan mereka di atas. Yang membangunkan negara ini bukan DAP atau PAS, tapi UMNO dan parti komponen Barisan Nasional / Parti Perikatan. 

Setelah Di Hijack, Bendera PAS Kini Diguna Oleh Geng Pro Nazi Sedunia.

Posted: 12 May 2012 02:28 AM PDT

Sekali tengok macam bendera PAS.



Rupa-rupanya ia adalah bendera Libertarian National Socialist Green Party. 

Kalau tak percaya boleh tengok kat sini (http://en.wikipedia.org/wiki/File:Libertarian_National_Socialist_Green_Party_logo.svg). 


Sedikit info mengenai parti ini.


The Libertarian National Socialist Green Party (LNSGP) is an American organization that cites the National Socialist German Workers Party as its primary ideological inspiration, while also incorporating elements of Libertarianism and the Green movement. It has not been established whether LNSGP has any activity or existence other than through the website associated with the domain name nazi.org.


*Sama tapi tak serupa.

Majlis Peguam Lebih Pentingkan Pembangkang Dari Hak Pelanggan.

Posted: 12 May 2012 01:22 AM PDT

Berita ini telah lama menjadi tajuk muka depan sebuah akhbar berbahasa Inggeris.



Pada mulanya MyMassa sengaja capture gambar ini supaya rakan MyMassa berhati-hati ketika membeli rumah.

Namun, apabila Majlis Peguam mengadakan EGM semata-mata untuk menyokong BERSIH, MyMassa rasa ada yang tak kena dengan Majlis Peguam.

Bayangkan ada 195 pemaju hartanah tidak berlesen! Jika mereka tidak berlesen, bagaimana seorang peguam yang sepatutnya mempertahankan hak pelanggannya boleh meneruskan urusniaga tersebut?

Tidak hairanlah kenapa banyak projek rumah terbengkalai. Rupa-rupanya ramai pemaju tidak berlesen. Dan lebih menyedihkan adalah peguam yang dilantik untuk memastikan hak pelanggan tidak teraniaya tidak menjalankan tugas mereka dengan betul.


Dan sekarang ini mereka pula sibuk pasal BERSIH 3.0 yang telah terbukti gagal. Kenapa mereka tak buat EGM untuk memastikan hak pembeli rumah terbela?

Lepas ini jangan lupa buat EGM untuk tukar nama dan logo Majlis Peguam kepada Majlis Perusuh.



Kerana peguam sepatutnya menegakkan keadilan melalui undang-undang bukan di jalanan.


*Majlis Peguam kena buat BERSIH 4.0 untuk bersihkan peguam-peguam di Malaysia daripada yang selewang duit pelanggan dan boleh berkomplot dengan 195 pemaju hartanah haram untuk tipu pembeli rumah.

oyabun

Posted: 12 May 2012 11:25 PM PDT

oyabun


Dewan Pemuda PAS Pulau Pinang sawan gila babi lihat gambar sembahyang mayat Guan End!

Posted: 12 May 2012 07:12 AM PDT

Dewan Pemuda PAS Negeri Pulau Pinang mengutuk tindakan Perkasa kerana begitu biadap mengadakan upacara pengkebumian di depan kediaman Ketua Menteri, Lim Guan Eng tanpa memikirkan risiko pandangan orang bukan Islam terhadap Islam.


DPPNPP mengutuk tindakan Perkasa mengadakan upacara pengkebumian di depan rumah Ketua Menteri. Ia satu tindakan yang begitu biadap dan tidak mencerminkan kesopanan sebagai orang Melayu yang terkenal dengan budi perkerti yang luhur, " ujarnya dalam satu kenyataan.

Beliau juga mendesak Majlis Fatwa Kebangsaan segera mengeluarkan fatwa terhadap tindakan seumpama itu kerana menghina individu bukan Islam secara melampau.

Mengata orang, tapi sebenarnya mereka yang lagi lebih! Nampak kuman diseberang laut, tapi gajah didepan mata buat-buat tak tahu!Bila dah kena batang hidung sendiri, macam kena sawan gila babi lah pulak juak-juak PAS ini. Apa yang berlaku di Dataran Merdeka sempena demo PTPTN tidak berapa lama dahulu. Mengapa kamu semua diam?



Mengapa tiada desakan pun kedengaran kepada Majlis Fatwa Kebangsaan untuk segera mengeluarkan fatwa terhadap tindakan seumpama diatas kerana menghina pemimpin negara dengan cara yang amat melampau sama sekali! Bila kena tang pemimpin kafir laknat kamu semua melalak tak tentu pasal! Malu wei kamu semua orang-orang PAS...!!!

Sedarlah rakyat umat Islam-Melayu Malaysia, bahawasanya PAS bukan pejuang Islam sejati. Mereka hanya mengunakan Islam sebagai alat mendapatkan kuasa iaitu berselindung disebalik parti politik. Jika ianya bukan sebuah parti politik nescaya ia ibarat sama sahaja dengan kumpulan-kumpulan ajaran sesat yang wujud di Malaysia. Kumpulan mereka meletakan syurga dibawah tapak kaki ketua-ketua mereka seolah-olah syurga mereka yang punya diakhirat kelak.

Fikir-fikirkanlah..wallahuallam.

Wasabi Oyabun..


DARUL EHSAN TODAY

Posted: 12 May 2012 11:20 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


PEGUAM MUDA PROFESIONAL BANTU JAYAKAN HARI BELIA NEGARA..

Posted: 12 May 2012 07:10 PM PDT

"Ia merupakan satu transformasi kerajaan untuk mengumpulkan belia-belia Malaysia untuk melakukan pelbagai aktivitiyang bermanfaat bukan sekadar hiburan"

semata-mata bahkan ia juga melibatkan kerohanian, pendidikan dan karier," ujar Timbalan Menteri Belia dan Sukan, Dato' Razali Haji Ibrahim dalam taklimat Hari Belia Negara (HBN) 2012 bersama 25 peguam muda profesional di Sekreteriat Hari Belia Negara di Sekretariat HBN 2012, Menara Kementerian Belia dan Sukan (KBS) disini hari ini.

HBN yang bakal berlangsung selama lima hari bermula 23 sehingga 27 Mei disajikan dengan lebih dari 500 acara di 24 pentas yang sediakan khasnya untuk belia-belia Malaysia menunjukkan kreativiti dan bakat-bakat masing-masing.

Menurutnya lagi, "peguam-peguam muda dapat memberi sumbangan dalam pembentukan negara dan dapat menyumbangkan bantuan guaman secara percuma berkaitan dengan undang-undang negara dan sebarang permasalahan kepada pengungjung-pengungjung yang hadir pada HBN kali ini."

Di samping itu, KBS menggalakkan belia-belia profesional dan badan-badan bukan kerajaan (NGO) berkerjasama dalam menjayakan HBN
yang bakal mengumpulkan dua juta generasi pemimpin masa depan negara.

The Unspinners

Posted: 12 May 2012 11:13 PM PDT

PISAU.NET

Posted: 12 May 2012 09:36 PM PDT

PISAU.NET


Bekas Exco Pemuda Keadilan Dedah Skandal Terbaru Anwar

Posted: 12 May 2012 06:00 PM PDT

AIDCNews – 12/05/12 – Bekas exco Pemuda Keadilan, Abdul Ghani Haron membongkar satu lagi skandal Datuk Seri Anwar Ibrahim yang membabitkan seorang anak muda yang menuntut di Institut Pengajian Tinggi Awam

.

"Anwar Ibrahim mengorat anak muda ini..", dedahnya dalam ceramah Sulong TIBAI di Taman Pinggiran, Gombak, 10 Mei.

Dalam ceramah itu Abdul Ghani turut mendedahkan komunikasi Anwar dengan anak muda tersebut yang disifatkan sebagai mengorat sepertimana pasangan kekasih.

Bekas exco pemuda Keadilan yang pernah dikenakan tahanan ISA itu juga mencabar Anwar melakukan penafian dan bersumpah tidak pernah melakukan perbuatan itu ke atas anak muda tersebut.


Pisau kata " ramai yang jadi mangsa dia...patut la dia suka sangat anak muda"

Video Konekto Azmin ,Pengakuan Seorang Doktor.

Posted: 12 May 2012 06:00 AM PDT

Video yang melibatkan 2 individu melakukan perlakuan seks oral mirip Azmin yang dirakamkan oleh orang Khalid Gagap mendapat pengakuan daripada seorang doktor bahawa beliaulah wanita yang dimaksudkan.


Katanya beliau membuat pemeriksaan rutin terhadap lelaki tersebut adalah sebahagian daripada tugas beliau,malah menegaskan hubungan beliau hanyalah sekadar hubungan seorang doktor dengan pesakit saja.


Sebelum ini negara gempar apabila pengakuan Zuraida turut menafikan beliau adalah wanita yang didalam video seks tersebut.:klik sini


Kita seharusnya berlapang dada dan tidak menyempitkan pemikiran apabila melihat aksi 2 individu didalam gambar tersebut.Rakyat Malaysia harus mempunyai pemikiran yang terbuka bukan dijumudkan dengan pemikiran yang menjuruskan kepada fitnah.


Individu didalam gambar tersebut juga mempunyai maruah dan harga diri,janganlah kita anggap gambar tersebut satu perlakuan seks yang melampaui batas moral,sebaliknya ia adalah prosedur pemeriksaan kesihatan yang biasa dilakukan oleh orang lain.



Pisau kata " dia pi jumpa pakar sakit tuan jer..apa salahnya kan?biasa la tu"

Demo Tuntut Pinjaman Motor Kereta Di Mansuhkan

Posted: 12 May 2012 03:00 AM PDT

Inilah masalaahnya bila orang lain bangkang dia pun bangkang,bila orang lain berdemo dia pun turun berdemo .Bila orang baring atas jalan dia pun nak baring atas jalan.Kalau boleh semua nak dibangkang...

"Komedi gelap ini dicipta oleh sekumpulan rakyat Malaysia untuk mengetawakan sekumpulan rakyat Malaysia.


"Ia menyentuh banyak perkara daripada situasi sehari-hari sehinggakan politik. Jika anda rasa video ini ditujukan kepada anda, jangan terasa beb!"


Menyiarkan di YouTube semalam, video pertama mengkritik sekumpulan gerakan NGO dan demonstrasi secara umum.


Ia melibatkan pelakon Afdlin Shauki, Harun Salim Bachik dan Johan (Raja Lawak) melakonkan situasi sekumpulan aktivis cuba menganjurkan demonstrasi tetapi gagal mencari tujuannya.


Ketika berbual tentang pemansuhan pinjaman Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) diperjuangkan, seorang daripada mereka mencadangkan tuntutan pinjaman untuk motosikal dan kereta kawannya ditambah.


Pisau kata " nik aziz kata solat tu berdemo jugak"

Akhirnya Artis Ini Sah Masuk Syurga.

Posted: 12 May 2012 01:00 AM PDT


Aisyah selama ini yang dikatakan tidak kuat pegangan akidahnya akhirnya telah sah menjadi seorang Isle apabila menjadi ahli PAS seumur hidup.

Beliau menyerahkan borang keahlian seumur hidup kepada Nik Aziz semalam di Markas PAS Taman Melewar.Dalam pada itu Nik Aziz sebagai pemegang kunci syurga PAS telah menyerahkan baucer dan juga tiket ke syurga sebagai balasan Aisyah menjadi ahli PAS.

Aisyah berasakan ia adalah satu rahmat buat dirinya apabila diberikan hidayah oleh tuhan agar beliau menyertai perjuangan PAS.

Aisyah juga telah mendapat status Ustazah apabila ditauliahkan sebagai penceramah PAS secara rasmi sepertimana Ustaz Bob Lokman.

Korang taknak masuk PAS?Kalau nak jadi Ustaz atau Ustazah,nak bertaubat dan hapuskan dosa cepat cepat isi borang yer..

Pisau kata " Nik Aziz kata kapir kalau tak sokong perjuangan PAS, mu kapir ker?"

Beberapa Ahli NGO Perkasa Parah Di Serang Anjing!

Posted: 11 May 2012 11:00 PM PDT

Tindakan NGO Perkasa membuat demo didepan rumah ketua menteri paling celaka dalam sejarah regim DAP Pulau Pinang Lim Guan Eng telah mengundang kemarahan anjing anjing suruhannya.


Untungnya DAP mempunyai barisan anjing yang sentiasa dalam keadaan siap siaga bersedia mempertahankan tuannya. Ini dibuktikan apabila Dewan Pemuda Khawarij PAS Pulau Pinang dengan NGO Melayu Upahan Guan Eng Kongres Melayu mula menyalak tak keruan.


Jika diperhatikan tidak ada mana mana pemimpin DAP yang buka mulut didalam isu ini,tugas menyalak dilakukan sepenuhnya oleh anjing anjing ini. Berdemo menyuarakan tidak puas hati sambil menggantung gambar tanpa melakukan provokasi atau pun rusuhan dikira satu dosa besar di Pulau Pinang.


Negeri yang DAP perjuangkan kebebasan bersuara hanya termaktub untuk menjilat dan mengipas Lim Guan Eng secara eksklusif semata mata.Jika mana mana pihak mengkritik atau membantah,gerembolan anjing anjing ini dihantar untuk menyalak sebagai mempertahankan Guan Eng.

Kepada khawarij PAS Pulau Pinang dan Kongres Melayu Pulau Pinang,sekadar menjadi bangsat DAP tak payahlah bercakap soal untung nasib orang melayu.Mana mungkin tunggangan Guan Eng boleh mempertahankan hak mereka melainkan selepas mendapat restu tuan besar mereka.

Pisau kata " anjing ni bagi tulang senyap la nanti.."

tok gajah

Posted: 12 May 2012 09:23 PM PDT

tok gajah


PAS kembali ke pangkal jalan

Posted: 11 May 2012 10:19 PM PDT

Tok memang dari dulu lagi sangat respek ngan Tn Guru Hj Nik Aziz ni. Sebagai seorang islam, Tok sangjung tinggi cita2 nye menjadi kan Malaysia se buah Negara Islam. Perjuangan nye untuk menegak kan negara Islam memang Tok menyokong 100%. Akan tetapi bile PAS dah bersengkokol dengan DAP dan PKR make jadi lain pule cerita nye.

Cube le tuan2 dan puan2 fikirkan masak2, ape cerite nye jika DAP ber mati matian menetang Negara Islam, sedangkan PKR cume me matikan diri saje - maksud nye tidak menolak dan tidak menyokong. Susah sangat ke pemimpin2 dan penyokong2 PAS nak faham? Tok ni bukan nye bijak sangat, tak pernah jijak kan kaki kat mane2 universiti pun. Tapi Tok boleh agak, PAS akan hancur jikasekira nye terus bersengkokol dengan DAP dan PKR.

Pade pendapat Tok, DAP ni memang nye 'celake beso', sangat pandai bermuke2. Demi mengambil hati PAS mereka sanggup bertakbir, sanggup masuk masjid dan ade yang sampai sanggup duduk bersila makan menyuap nasi dengan tangan - kunun2 nye mereka tu sedang 'mendekati' Islam. Mendekati pale hotak nye! Dah ber tahun2 bersama dengan PAS seko pun belum ade yang covert to Islam.

Tok kate PAS ni dah terpedaye dengan lakunan2 yang di persembah kan oleh wayang opera cina DAP ni. Hinggakan semua tuan guru PAS memuji DAP, kalau ade pemimpin DAP yang sengaje 'ketuk' kepale mereka, mereka sanggup berdiam diri saje, tak berani lawan. Dengan 'menggali murtad' yang selalu mengtuk kepale pemimpin2 PAS tu pun mereka masih sayangi.

Tok bukan nye mau nasihat kan pemimpin2 PAS yang bijak laksane ni, tapi Tok cume mau ingatkan bahawa umat Islam di Malaysia ni memang bencikan DAP yang sungguh anti Islam tu. Kembali lah ke pangkal jalan sebelum terlambat.

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 12 May 2012 09:09 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


JANGAN MARAH..INI HAK KEBEBASAN BERKARYA !

Posted: 12 May 2012 11:46 AM PDT

NOTIFIKASI : NO BBM TERBARU GAP !

Posted: 12 May 2012 09:11 AM PDT

PAS SAHKAN MEREKA KAKI KELENTONG !

Posted: 12 May 2012 02:07 AM PDT

PAKATAN SELANGOR : MELAYU TOLAK, INDIA PUN DAH TOLAK !

Posted: 11 May 2012 11:04 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 12 May 2012 09:07 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


FELDA : Dulu Mereka Kata Bankrap, Kini Kata Untung Pula

Posted: 12 May 2012 08:30 PM PDT


Video Azhar Idrus Sindir Nik Aziz

Posted: 12 May 2012 06:30 PM PDT

Ada Pengundi Hantu Dalam Pemilihan Majlis Peguam

Posted: 12 May 2012 04:30 PM PDT


Video Haji Hadi Mengaku Terperangkap Dalam Pakatan Rakyat

Posted: 12 May 2012 09:13 AM PDT


Hadi Awang sudah terperangkap dengan politik licik Karpal Singh.

Video Komedi Terbaik Untuk #BERSIH3

Posted: 12 May 2012 07:55 AM PDT


Artis Komedi Malaysia Berani Berkarya!
Tahniah kepada Team Bangkang Dari Longkang yang berani membuat satu Parody Comedy mengenai senario politik pakatan kini. Komedi Gelap adalah satu pecahan komedi yang jarang diceburi oleh artis komedi Malaysia. Team Bangkang dari Longkang ini terdiri daripada artis-artis komedi Malaysia yang dikepalai oleh Afdlin Shauki dan Harus Salim Bachik. Artis lain yang terlibat adalah Johan, Sharifah Shaheera dan lain-lain.

Dislike dan Komen Negatif Mendominasi Klip Video
Hit di YouTube telah menjangkau puluhan ribu tetapi ramai yang 'dislike' klip-klip video tersebut. Komen-komen yang negatif juga menguasai ruangan komen untuk klip-klip video tersebut dan rata-rata yang memberi komen negatif adalah dari penyokong kumpulan politik Pakatan.

Pro Pakatan Menguasai Saluran Sosial YouTube
Ini kerana klip-klip video tersebut menyindir tindakan Pakatan baru-baru ini terutamanya berkenaan isu Bersih 3.0 dan Occupy Dataran. Walaupun dalam dunia media baru ini,  Pro Kerajaan sudah menguasai blog, twitter dan facebook, tetapi penguasaan di dalam YouTube masih belum boleh memecahkan penguasaan Pro Pakatan. Pro Pakatan masih memegang pengaruh yang besar di dalam YouTube.

(dipetik dari blog http://truthvaccine.blogspot.com/)

7 Prinsip Hadapi PRU13 : Ucapan Dato' Seri @NajibRazak #UMNO66

Posted: 12 May 2012 03:26 AM PDT

Video Tun Mahathir Sempena Ulang Tahun #UMNO66

Posted: 11 May 2012 10:30 PM PDT


r b f

Posted: 12 May 2012 07:36 PM PDT

r b f


Air Selangor:Khalid Ibrahim Terus Dengan Sikap Bodoh Sombongya

Posted: 11 May 2012 07:35 PM PDT

Bodoh sombong + bodoh moral = Jahanam Selangor
Khalid Ibrahim terkenal sebagai seorang manusia yang bodoh sombong dan kuat menipu. Kerana sikapnya itulah membuatkan ramai di kalangan orang-orang PKR pun tidak menyukainya.

Salah satu contoh sikap bodoh sombongnya adalah semasa krisis perlantikan Datuk Khusrin sebagai SUK Selangor pada awal 2011.

Dia nak pinda Undang-Undang Tubuh Negeri Selangor bagai membolehkan kuasa perlantikan SUK dibuat oleh negeri.

Untuk meminda Undang-Undang Tubuh ianya memerlukan sokongan 2/3 ahli DUN Selangor. Khalid tahu, dan semua orang tahu kerajaan pimpinannya tidak mempunyai majoriti 2/3 dalam DUN dan tak mungkin apa yang dia nak lakukan akan berjaya. Tetapi dia tetap bertegas untuk adakan juga dan habiskan wang untuk membayar khidmat pakar undang-undang serta peguam bagi merangka draf pindaan.

Lalu berlangsunglah satu sidang khas DUN pada 24 Januari 2011 bagi tujuan berkenaan. Dan hasilnya seperti yang dijangka. Masuk angin keluar asap balik asal.....Membazir masa, wang dan tenaga kakitangan kerajaan negeri semata-mata kerana sikap bodoh sombong seorang MB.

Bab menipu , tak terkira banyaknya. Hingga nama Sultan pun beberapa pernah digunakannya semata-mata hendak mengukuhkan pembohongannya.

Bersama isteri yang sah
Sekarang Khalid mengulangi pula sikap bodoh sombongya berhubung isu pembinaan loji air Langat 2. Kerana sikap bodoh sombongnya kali ini rakyat Selangor bakal ditimpa musibah besar dalam masa 2 tahun lagi.

Walaupun telah ditegur oleh Sultan Selangor , Khalid tetap dengan kebebalannya. Sultan bercakap pasal pembinaan Loji Langat 2. Dia pergi bercakap pasal penstrukturan air Selangor. Sedangkan dua isu tersebut adalah perkara yang berbeza.

Semalam Datuk Seri Noh Omar telah menyekolahkan Khalid tentang isu berkenaan. 


Noh menasihati Menteri Besar Selangor Tan  Sri Abdul Khalid Ibrahim agar tidak bermain politik dalam isu tersebut.

Beliau berkata, isu pokok adalah pembinaan loji Langat 2 yang enggan dilaksanakan kerajaan negeri.
Ini kerana dua isu membabitkan pembinaan loji dan penstrukturan semula adalah dua perkara berbeza, malah tidak dinafikan Selangor bakal menghadapi krisis air seperti yang dilaporkan sebelum ini.

"Isu penstrukturan air dengan penyediaan loji Langat 2 adalah dua benda berbeza. Malah tidak dinafikan Selangor akan menghadapi krisis air.

"Menteri Besar sengaja tidak mahu bekerjasama untuk pembinaan loji, sedangkan jika tidak bina bagaimana air hendak ada?

"Sedangkan isu penstrukturan air itu hal lain. Itu soal perniagaan, tidak kena mengena dengan penyediaan air. Ini Menteri Besar salahkan orang lain. Beliau patut akur dengan perjanjian yang dibuat untuk pastikan air cukup," katanya.
Rakyat Selangor tiada pilihan lain jika tidak mahu ditimpa musibab terputus bekalan air dua tahun lagi. Hanya satu sahaja pilihan yang anda anda, tolak Khalid dan PKR habis-habisan dalam PRU akan datang. 

Sebenarnya dalam hal ini bukan sahaja rakyat Selangor yang bakal ditimpa musibab, malah seluruh Lembah Klang akan hadapi masalah air. Dan masalah yang bakal dihadapi bukan sahaja kita akan terputus bekalan air, malah kita juga akan menghadapi masalah dari sudut ekonomi.

KEPAL NASI KEPAL BERAS

Posted: 12 May 2012 03:40 PM PDT

KEPAL NASI KEPAL BERAS


NIK AZIZ BUKTIKAN SPR GAGAL MAIN KOTOR!!

Posted: 12 May 2012 08:42 AM PDT


SPR gagal buat pilihanraya secara kotor di penang, Kedah, Perak, Selangor dan di Wilayah Persekutuan sewaktu PRU12 yang lalu. Itu sebab BN gagal memerintah negeri-negeri tersebut.

Di Kelantan, SPR boleh dikira gagal secara total. Sejak 1990, 5 kali pilihanraya berturut-turut gagal dikotorkan.

Kesimpulannya, 6 negeri telah menjalani pilihanraya secara bersih dan tiada penipuan pada PRU12 yang lalu.

Lain-lain negeri, pilihanraya telah berjalan secara kotor sejak merdeka, kecuali pernah bersih di Kelantan pada tahun 1959 hingga 1978, di Penang tahun 69 dan di Terengganu tahun 1999. Tahun 1969,   SPR telah bertindak separuh bersih dan separuh kotor di Selangor dan Perak hingga menyebabkan negeri-negeri tersebut hampir gagal membentuk kerajaan disebabkan tiada parti yang menguasai majoriti di DUN.

Sementara itu, UMNO telah menyalahgunakan Stadium Bukit Jalil pada malam 11 Mei yang lalu dengan menjadikan stadium tersebut sebagai tempat berhimpun secara aman sempena meraikan ulang tahun UMNO ke 66. Stadium yang sepatutnya digunakan untuk bermain bolasepak telah digunakan secara zalim dan tanpa ada rasa malu ahli UMNO telah memenuhi ruang stadium tersebut dengan "duduk dan demo" secara aman sambil berpakaian Gelombang merah.

Pihak polis gagal sama sekali melakukan provokasi kepada para peserta "duduk dan demo" supaya bertindak ganas hingga majlis tamat. Stadium yang begitu mudah untuk dirosakkan itu ditinggalkan oleh para peserta tanpa berlaku apa-apa kerosakan kecuali terdapat sampah sarap di sana sini.

Pemimpin UMNO gagal membawa lebih 100,000 ahlinya untuk berhimpun di Dataran Merdeka. UMNO Sepatutnya adakan demo di Dataran Merdeka kerana di situlah tempat meraikan kemerdekaan negara ini hasil dari tangan-tangan kotor para pemimpin UMNO terdahulu.

Kegagalan pimpinan UMNO menghasut ahlinya supaya bergerak maauk ke Dataran Merdeka menjadi bukti jelas kepada seluruh rakyat betapa Anwar jauh lebih berupaya dari Najib dalam memastikan negara ini hancur lebih cepat.

EMAIL : LIM KIT SIANG BEKAS SUPOL LEE KUAN YEW

Posted: 12 May 2012 04:49 AM PDT


SAYA MOHON SAHABAT SEMUA SEBARKAN MAKLUMAT INI. Saya mendapat maklumat ini malam tadi,sewaktu berjumpa dengan seorang otai politik yang boleh memahami bahasa cina. KEPADA PEMBACA SILA BACA DENGAN BERHATI-HATI DAN FAHAMINYA,KEMUDIAN BERMUHASABAH SEKETIKA. KATA-KATA INI DIUCAPKAN OLEH LIM KIT SIANG DALAM BAHASA CINA SEMASA KEMPEN P/RAYA KECIL KUALA TRENGGANU JANUARI LEPAS. KALAU MAHU KITA JADI PERDANA MENTERI,MAKA KITA KENA PECAHKAN MELAYU CUKUP-CUKUP. Terbakar tak hati kita mendengarnya ? Jadi , tunggu apa lagi bertindak sekaranggggggggggggg. Sebab itu saya kata daripada dulu lagi wahai bangsaku sekalian. DAP ini adalah parti serpihan PAP pimpinan lee kuan yew di singapura. Matlamat dan cara perjuangan mereka sama. Selepas mereka menguasai singapura,maka mereka akan berusaha menguasai Malaysia pula. Antara cepat atau lambat hanya masa yang akan menentukannya. Tetapi nampaknya sejak akhir-akhir ini,proses DAP mengusai Malaysia semakin hampir,kerana semakin ramai bangsa kita sendiri yang memberi peluang kepadanya. Harus diingat,tiada peruntukan dalam Perlembagaan Malaysia,orang bukan Islam tidak boleh menjadi PM. Harus diingat juga antara lim kit siang dan lee kuan yew telah ada perancangan halus sejak dulu lagi untuk menguasai Tanah Melayu. lim kit siang celaka ini dulu adalah setiausaha akhbar lee kuan yew,PM singapura pada masa itu. Pada tahun 1962 beliau balik ke Melaka dan menubuhkan DAP. Siapa yang suruh ? Kita telah berjaya mengusai singapura,maka kamu harus pulang ke Tanah Melayu dan bina platform kita di sana pula ! Tapi disebabkan melayu ini BODOH,maka mereka tidak sedar perancangan halus DAP yang cerdik ini. Bila ada DAP baca sepatah dua ayat Quran yang tunggang langgang,maka disambut dengan takbir dan diutuskan surat tahniah. Mudahnya melayu diPERBODOHKAN ! Ibarat kanak-kanak YANG diumpan gula-gula . Setiap hari seorang lelaki memberi gula-gula kepada kanak-kanak maka dipujinya lelaki itu. Walaupun ibu bapanya telah melarang jangan ambil jika ada orang yang tak kenal beri gula-gula. Tetapi kanak-kanak itu menjawab ,abang itu baik,abang itu bagus dan sebagainya. Sehinggakan ibu bapanya hilang akal bagaimana lagi hendak menasihati anaknya itu. Akibat daripada tidak mendengar kata-kata ibu bapanya,satu hari kanak-kanak itu telah diculik,dirogol dan dibunuh oleh si pemberi gula-gula itu. Begitulah juga dengan perangai orang-orang melayu yang termakan kata-kata DAP itu. DAP itu tiada ikhlasnya. Sebab itu orang tua-tua zaman dahulu cukup pantang dengar nama DAP dan lim kit siang. Perkara ini masih lagi berlaku di Kelantan sekarang.. Orang di sana masih tidak menerima DAP sehingga sekarang. Sebab itu DAP tidak ada sebarang cawangan di sana. DAP hanya berlagak baik dengan PAS semata-mata untuk mendapat keuntungan politik dan seterusnya mencapai hajat mereka untuk menguasai Tanah Melayu. Daripada dulu lagi DAP tidak setuju dengan Negara Islam. lim kit siang pernah pertikai kenyataan Tun Dr.Mahathir dalam Parlimen antara tahun 1999-2000 tentang status Malaysia sebagai Negara Islam. Kalau Negara Islam yang ada sekarang pun DAP pertikaikan,hangpa ingat DAP tu bodoh ke nak terima Negara Islam yang diperjuangkan oleh PAS. Pada 1999 DAP mengalami kekalahan teruk dalam PRU ke 10,kerana bekerjasama dengan PAS,sehingga Pengerusi DAP pada masa itu Chen Man Hin terpaksa letak jawatan .Dan lim kit siang pada masa itu sebagai s/usaha agung DAP menarik DAP keluar daripada Barisan Alternatif,kerana tidak sebulu dengan PAS yang tetap memperjuangkan negara islam. Tetapi setelah PAS setuju mengugurkan perjuangan Negara Islam dan hukum hudud maka DAP sanggup bekerjasama kembali dengan PAS. Itulah standard maruah melayu di tanahair sendiri. Sanggup korbankan prisnsip dan perjuangan kerana hendak bekerjasama dengan DAP. Dimana maruahnya ? Kenapa tidak menyuruh DAP sahaja yang menggugurkan tuntutan kecinaan mereka itu untuk bekerjasama dengan PAS. Sepatutnya biarkan DAP datang kepada PAS ,bukannya PAS terhegeh-hegeh menghulur tangan kepada DAP. Tapi PAS sanggup buat semua itu kerana hendak menyembelihkan bangsa sendiri iaitu UMNO. Sehingga bila diajak untuk membentuk kerajaan UMNO-PAS di Perak pun ditolaknya. Lebih rela bekerjasama dengan DAP daripada dengan UMNO. Klik sini. Langkah mayat saya dulu sebelum laksanakan hudud- karpal singh Haji Hadi ubat luput tarikh - karpal singh. Hey melayu,jangan jadi BODOH lah,SEBODOH melayu singapura zaman dulu. Bila singapura nak keluar dari Tanah Melayu,Tunku Abd.Rahman ajak orang melayu singapura menyertai Tanah Melayu. Mereka enggan dan mengatakan kerajaan cina pimpinan lee kuan yew lebih baik daripada kerajaan Melayu pimpinan Tunku. Kami rela bertuankan kerajaan cina. Dan pelbagai lagi kata-kata hina dilemparkan kepada Tunku dan dipujinya melangit lee kuan yew. Nah...ambil kau sekarang wahai melayu singapura.Akibat kebodohan datuk nenek kau orang dulu,sekarang anak cucu mereka yang merana. Sekarang baru dok kelam kabut datang Malaysia untuk bercerita kesengsaraan kamu di singapura. APAKAH KITA MAHU NASIB KITA SEBANGSAT ITU WAHAI MELAYU DI TANAH MELAYU ? Sebelum tidur malam lihat wajah anak-anak kita. Tanya diri kita sendiri seperti dibawah ini. Adakah apabila aku pejam mata nanti ,aku dapat mewarisi negara ini dengan keadaan seperti sekarang kepada anak cucu ku sebagaimana datuk,nenek dan ibu bapa ku mewarisi negara ini seperti sekarang terhadapku ? Fikir ! Fikir ! Fikir ! Jangan guna alasan cuba-cuba atau belum cuba belum tahu dengan DAP ini . Mereka memang ada agenda jahat. Contohnya sudah terbukti di Singapura dan di Perak selama 11 bulan. lee kuan yew tak akan pejamkan matanya selagi DAP tidak dapat menakluk Tanah Melayu. Percayalah kata-kata saya ini. Ambil pen atau pensil tanda di dinding rumah anda semua tarikh,masa dan kata-kata saya ini untuk membuktikan kata-kata saya ini benar satu hari nanti. ataupun buat satu plak di bawah pokok depan rumah anda untuk mengingati kata-kata saya ini. Bukan niat saya nak suruh pembaca semua sokong UMNO atau BN. Nak sokong PAS pun sokonglah. Saya tak halang. Tapi jangan beri muka kepada DAP. Aku lebih rela menyerahkan negara ini kepada PAS daripada diserah kepada DAP. Soal PAS atau UMNO perkara ke dua. Yang penting Islam dan Melayu. Walaupun kau dan aku bermusuh kerana aku UMNO dan kau PAS,tapi kalau aku mati,wajib kau sebagai seorang islam walaupun PAS untuk menguruskan jenazahku. Begitu juga jika kau orang PAS meninggal dunia,wajib bagiku sebagai seorang islam untuk menguruskan jenazah mu. Tak mungkin aku merelakan lim kit siang,ngeh koo ham atau jeff oii menguruskan jenazah mu. Silap-silap nanti mayat kau atau aku pun dia tak pandang. Dicampak ke sungai sahaja oleh mereka. Air dicincang tak akan putus. Setakat mana sangat kita nak bergaduh. Akhirnya aku usung keranda kau dan kau usung keranda aku. INSAFLAH WAHAI BANGSAKU. INSAF,INSAF,INSAF BANGKIT,BANGKIT,BANGKIT

Psst... Ini email yang diterima dari sahabat bangsa melayu. Cina dan melayu yang dah taada kisah pasti label mamat ni rasis.

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

Posted: 12 May 2012 03:31 PM PDT

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan


Gambar Ini Semua Hasil Photoshop!!

Posted: 11 May 2012 05:34 PM PDT


Gambar Ini Semua Hasil Photoshop!! BERSHIT 3.0 Lagi Ramai!!



Inilah antara gambar-gambar yang boleh dikatakan hasil Photoshop oleh orang UMNO, sebenarnya tak sampai penuh stadium pun... Yang datang pun boleh dibilang dengan jari kaki...






Semua yang datang adalah dipercayai anggota Polis dari Cawangan Khas seluruh dunia... Ada SB dari Kenya, Pakistan, Afghanistan, Turkistan, Goheadgostan serta Isketambola... Selebihnya pula dari Irian Jaya, Balik Papan, Tanjung Pinang, Lombok, Los Angeles dan lain-lain...

Manakala gambar di bawah ini pula adalah gambar sebenar BERSHIT 3.0 yang pesertanya MEMENUHI SATU KUALA LUMPUR... Sampai dalam sungai pun diorang duduk dan cangkung... Lepas tu meronggeng ramai-ramai.... Ha ha ha ha ha ha ha!!!


Apapun, eXception begitu bangga dengan angka peserta himpunan sempena ulang tahun ke 66 UMNO yang memecahkan rekod BERSHIT 3.0... Patutlah cybertrooper PR dok meroyan dalam Facebook sejak semalam... Apa yang pasti semua TAK DIBAYAR!! Mereka hadir secara sukarela...


Tahniah kepada UMNO... Selamat Ulangtahun ke 66 Penubuhan UMNO... Semoga UMNO terus kekal sejahtera.... Amin...

Kepada pencacai PR sudah-sudah lah tu meroyan.... Anggap sahaja BERSHIT sudah GAGAL!!



BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 12 May 2012 03:30 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Wanita dipaksa bogel dan lakukan oral seks sebelum di samun

Posted: 12 May 2012 09:15 AM PDT

KUALA LUMPUR - Seorang wanita bukan saja disamun malah dicabul dengan dipaksa berbogel serta melakukan seks oral oleh seorang lelaki bersenjatakan  pisau di dalam kereta milik lelaki terbabit di Jalan Genting Klang, di sini, kelmarin.

Lebih memalukan, apabila lelaki berusia lewat 20-an itu merakam perbuatan jenayahnya itu menggunakan telefon bimbitnya sebelum mengugut menyebarkan video berkenaan di Intenet.

Sumber berkata, kejadian berlaku jam 6.45 petang ketika mangsa berjalan seorang diri selepas turun dari bas menuju ke rumahnya apabila didatangi lelaki menaiki kerea dan menawarkan menghantarnya pulang.

"Wanita tersebut pada mulanya tidak melayan ajakan itu dan terus berjalan namun dia ditahan sebelum lelaki terbabit membuka pintu depan bahagian penumpang sambil menunjukkan pisau dan memaksa mangsa masuk ke dalam kereta.

"Bimbang dicederakan, mangsa menurut kehendak lelaki itu dan duduk ditempat duduk depan penumpang, " katanya.

Menurutnya, lelaki itu mengarahkan mangsa melakukan seks oral sambil meletakka pisau di leher mangsa.

Katanya, tidak puas dengan itu, mangsa dipaksa menanggalkan sumua pakaiannya.

"Perbuatan terkutuk itu dilakukan sambil memandu dan apabila puas, lelaki terbabit memberhentikan kereta di kawasan sunyi dipercayai di Gombak Setia sebelum memaksa mangsa menyerahkan semua barang berharga miliknya," katanya.

"Mangsa hanya menurut arahan itu dengan menyerahkan seutas rantai emas birnilai RM 2,000 sambil merayu dilepaskan.

Lelaki terbabit melepaskan mangsa dan mengugut menyebarkan video sumbang perbuatan wantia itu ke laman web sekiranya membuat laporan polis.

Ketua Polis Daerah Sentul, AC Zakaria pagan mengesahkan menerima laporan tersebut.

Isteri kedua gersang ditangkap berkemban dengan jantan bertuala!

Posted: 12 May 2012 08:32 AM PDT

KUANTAN - Malang buat seorang lelaki apabila isteri kedua dikahwininya sejak dua tahun lalu, menjalinkan hubungan sulit dengan lelaki lain setiap kali dia berada di rumah isteri pertama.

Tidak puas sekadar menjalinkan cinta di restoran tempatnya bekerja, wanita berusia 48 tahun itu juga sanggup menyewa sebuah bilik di Jalan Ah Wong Jang, di sini, untuk memadu asmara bersama kekasih gelapnya.

Bagaimanapun, kecurangan wanita terbabit terbongkar selepas dicekup pegawai Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) selepas mendapat maklumat ada kegiatan tidak moral dilakukan pasangan itu, kira-kira jam 3.30 petang semalam.

Dalam serbuan itu, wanita berkenaan ditahan  bersama kekasih gelapnya kerana disyaki berkhalwat  dan difahamkan pasangan terbabit mengambil cuti kecemasan semata-mata mahu menghabiskan masa bersama.

Ketika ditahan, pasangan terbabit berada dalam keadaan mengaibkan dengan wanita berkenaan berkemban manakala lelaki bujang itu hanya memakai tuala.

Sumber berkata, suami wanita yang berusia lingkungan 40 tahun dapat menghidu kecurangan isteri keduanya yang dinikahi dua tahun lalu selepas hubungan mereka bertukar dingin sejak tiga bulan lalu.

Mengikut Seksyen 145 Enakmen Pentadbiran Agama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang 1982 (Pindaan 1987), pasangan disyaki berkhalwat boleh didenda sehingga RM 1,000 atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan

RUU Kesalahan Piliharaya Ditarik Balik Kerana Terlalu Rumit - Nazri

Posted: 12 May 2012 05:07 AM PDT

KUALA KANGSAR: Penarikan balik Rang Undang-undang (Pindaan) Akta Kesalahan Pilihan Raya yang dipersetujui secara bersama antara Suruhanjaya Pilihan Raya, kerajaan dan pihak pembangkang dibuat apabila kesemua pihak mendapati proses pindaan itu merumitkan, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz.

Beliau berkata proses pindaan itu merumitkan, tambahan pula apabila Dewan Negara turut meminta dua lagi pindaan baru, yang perlu dikemukakan semula kepada Dewan Rakyat untuk dibentang serta dibahaskan bagi tempoh tiga bulan, jika tidak ia akan luput.

"Apabila kita bawa ke Dewan Rakyat ada yang bersetuju dan ada yang tidak bersetuju. Pihak kerajaan, SPR dan pembangkang membuat tiga pindaan di peringkat jawatankuasa.

"Apabila dibawa ke Dewan Negara untuk dibentang dan dibahaskan pihak senator tidak setuju dan meminta dua lagi pindaan," katanya kepada pemberita selepas selepas berucap pada program Profesional Guru-guru Daerah Kuala Kangsar Zon Padang Rengas di Sekolah Menengah Kebangsaan Tun Perak di Padang Rengas di sini, Sabtu.

Katanya perbincangan mendapati proses lima pindaan itu dilihat merumitkan dan jemaah Kabinet memutuskan rang undang-undang itu tidak diteruskan dan ditarik balik.

"Bila keputusan kerajaan begitu, saya memanggil (Datuk Seri) Anwar (Ibrahim)selaku ketua pembangkang untuk berjumpa dan bersama dengan SPR. Anwar kebetulan ke Bahrain dan sedia hantar Lim Kit Siang (untuk berbincang).

"Saya kata ada lima pindaan, kalau boleh anda setuju (untuk) kita tarik balik, sebab ia terlalu 'messy' (kelam kabut), nak kena bawa balik, kena bahas balik. Tapi walaupun kerajaan dan pembangkang bersetuju, SPR badan bebas, kita perlu dapatkan persetujuan SPR dan kita maklumkan kedua-dua persetujuan," katanya.

Mohamed Nazri berkata Pengerusi SPR Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof turut memaklumkan jika lima pindaan perlu dilakukan, rang undang-undang berkenaan sudah tidak bermakna dan SPR kemudiannya turut bersetuju ia ditarik balik.

"Apapun keputusan yang telah dicapai telah dibuat secara bersama, kita tidak boleh kata apabila Kabinet buat keputusan (ia muktamad). Kita mesti bincang dengan pembangkang dulu dan dengan persetujuan SPR baru boleh (tarik balik). SPR badan bebas, kalau dia kata teruskan, kita tiada pilihan, kita perlu teruskan," katanya.

Rang Undang-undang itu dibentangkan pada 9 April lepas di mana pindaan berkenaan bertujuan menambah baik proses pengundian termasuk menjauhkan lagi tempat bagi orang ramai menunggu atau berada dekat pusat mengundi pada hari mengundi dari 50 meter kepada 100 meter kecuali bagi mereka yang masuk untuk mengundi.

Dewan Rakyat telah meluluskan Rang Undang-Undang tersebut pada 19 April setelah dibahaskan oleh Anggota Parlimen selama tujuh jam. -BERNAMA
posted from Bloggeroid

Terangkat cermin mata Nik Aziz terima borang penyanyi Aisyah

Posted: 12 May 2012 03:19 AM PDT

Suka Pok Nik dapat borang keahlian PAS dari Aisyah, sampai terangkat cermin mata!

Kalah PRU 13, BERSHIT 4.0 bakal diadakan!

Posted: 12 May 2012 03:00 AM PDT

Tudiaaa... NIK Aziz set untuk Bershit 4.0.

Pandai pembangkang ni, dah tahu nak kalah PRU 13 ni, dia bina persepsi kotor kerajaan di mata rakyat. Bila kalah nanti, senang dia tuduh kerajaan korup, tidak adil dan SPR main kotor.

GOMBAK - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata akan ada perhimpunan Bersih 4.0 jika isu-isu berkaitan dengan tuntutan pilihan raya bersih dan adil tidak diselesaikan dengan segera.

"Bila timbul masalah Bersih (perhimpunan Bersih 3.0 pada 28 April lalu), Syeikhul Azhar, Mufti Mesir masa itu mengatakan perhimpunan yang berlaku di Mesir haram.

"Tetapi rakyat Mesir membandingkan dengan fatwa Dr Yusuf Al-Qardawi melalui buku ditulis beliau dan hasilnya tujuh juta rakyat Mesir turun ke jalan kerana fatwa Qardawi betul," katanya.

Nik Abdul Aziz sebelum ini menggalakkan orang ramai khususnya ahli-ahli Pas agar menyertai Bersih 3.0 yang diadakan pada 28 April lalu. Malah beliau sendiri mengakui ada membiayai beberapa peserta perhimpunan itu.

Beliau yang juga Menteri Besar Kelantan berkata demikian ketika berucap pada Ceramah Langkah Rakyat ke Putrajaya di Markas Tarbiah Pas Pusat Taman Melewar dekat sini, malam tadi.

Pada majlis itu, penyanyi popular bersuara lunak dan Juara Lagu 1990, Wan Aishah Wan Arifin menyerahkan borang keahlian menyertai Pas.

Ceramah itu turut dihadiri bekas Menteri Kesihatan, Datuk Dr Chua Jui Meng dan anak bekas Timbalan Perdana Menteri, Tamrin Tun Ghafar Baba.

Aishah ketika berucap pada majlis itu berkata, beliau mengambi keputusan menyertai Pas kerana merasakan ia fasa kedua dalam hidupnya selepas mendapat hidayah Allah.

"Saya merasa terharu kerana diberi peluang memberi borang keahliannya kepada Tuan Guru Nik Aziz dan inilah perkara yang ingin saya buat setelah mendapat hidayah Allah," katanya.

Dalam ucapannya, Nik Abdul Aziz berkata, rakyat negara ini perlu menukar parti yang memerintah Malaysia menerusi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) dengan parti yang mendukung Islam.

"Tidak kisahlah kaum mana pun yang akan berada di Putrajaya itu, Melayu ke, Cina Muslim ke, India Muslim ke asal dia berasas Islam seperti yang di bawa Nabi Muhammad, Insya-Allah kita boleh selamat," katanya.

"Saya menyokong Bersih, itu baru 3.0, akan ada yang keempat lagi," kata beliau.

Sebelum ini, pemimpin-pemimpin PKR memberitahu Sinar Harian Online bahawa pihaknya tetap dengan pendirian untuk terus menyokong jika akan ada perhimpunan Bersih 4.0.

"Pihak kami belum berbincang apa-apa lagi mengenai perkara ini kerana belum ada sebarang pengumuman rasmi yang dibuat mengenai Bersih 4.0," kata Pengarah Strategi PKR, Mohd Rafizi Ramli.

Ahli Parlimen Subang, Sivarsa Rasiah pula berkata, pihaknya juga akan terus menyokong tindakan Bersih kerana setakat ini, kerajaan belum memberi sebarang jaminan mengenai  tuntutan-tuntutan Bersih.

"Saya juga akan terus menyokong kerana rakyat sendiri inginkan pilihan raya dibuat secara bersih, adil dan saksama," katanya lagi.

Sebelum ini Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang juga pernah memberi amaran perhimpunan  yang lebih besar akan diadakan jika kerajaan enggan memenuhi tuntutan agar disediakan persekitaran bagi pilihan raya yang bebas dan adil.
posted from Bloggeroid

Pedulikan Karpal Singh, PAS akan tetap laksana hudud....PULAK DAH!

Posted: 12 May 2012 01:21 AM PDT

KUALA LUMPUR: DAP dan Karpal Singh ditegur supaya tidak terlalu tamakkan kuasa dalam memutuskan sebarang isu membabitkan pakatan pembangkang, sebaliknya perlu menghormati pendirian PAS untuk melaksanakan hukum hudud di negara ini.

Teguran dibuat Ketua Dewan Ulama PAS, Datuk Harun Taib susulan kenyataan Pengerusi DAP itu bahawa Presiden PAS, Datuk Seri Hadi Awang tidak berhak bercakap mewakili pakatan pembangkang mengenai hukum hudud jika pembangkang memerintah negara.

Harun berkata, selama ini, kerjasama PAS dengan DAP dalam pakatan pembangkang adalah atas nama parti, bukan Karpal Singh.

"Hadi adalah pemimpin tinggi PAS yang juga sebahagian pakatan pembangkang, jadi kenapa pula beliau tidak boleh bercakap bagi pihak pembangkang," katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Akhbar sebelum ini melaporkan Hadi sebagai berkata: "Jika pakatan pembangkang memerintah negara, hukum hudud hanya akan dilaksanakan apabila masalah pengangguran dan kemiskinan diselesaikan, serta penetapan gaji minimum dilaksanakan."

Harun berkata, PAS akan tetap melaksanakan Islam sebagai addin kerana ia bukan saja meliputi aspek undang-undang, tetapi juga ekonomi, sosial dan pendidikan.

"Kita tetap akan laksanakan hudud dan pinda Perlembagaan walaupun mungkin bukan dengan rakan pakatan yang ada sekarang... mungkin dengan pakatan lain yang memberi sokongan kepada kita nanti. Mungkin ada pihak yang simpati dan menyokong perjuangan kita nanti.

"Jika cukup majoriti (penguasaan kerusi), jika PAS lebih kuat berbanding rakan lain nanti, kita akan laksanakan (hudud dan pinda Perlembagaan)," katanya.

Harun berkata, secara umumnya, majoriti intelektual bukan Islam tidak takut pada hukum hudud, kecuali individu tidak bermoral yang pernah mencuri dan melakukan kesalahan lain.

Sambil menganggap kenyataan Karpal tidak akan memberi kesan kepada PAS, beliau berkata parti yang memperjuangkan Islam itu tidak akan berganjak daripada pendiriannya untuk melaksanakan hukum hudud.

EXCO PAS Kedah, Datuk Mohamed Taulan Mat Rasul, berkata Karpal tidak perlu campur tangan dalam hal membabitkan hukum Islam kerana PAS sendiri tidak pernah campur tangan dalam hal agama orang lain.

"Kalau orang Cina cakap pasal agama dia, kita tak pernah campur tangan dengan apa yang mereka nak buat, jadi bila kita cakap pasal Islam, hudud, mereka tidak patut ambil tahu, sebab ini hukum kita, agama kita dan kita mahu laksanakan," katanya.

Pendakwah dan ahli PAS, Datuk Ismail Kamus menyifatkan Karpal seorang pemimpin yang keras hati dan sengaja bertindak seolah-olah tidak memahami konsep pelaksanaan hukum hudud.

"Dia bukan tidak tahu hukum hudud memberi keadilan kepada semua pihak, tapi sengaja buat tidak faham. Begitu juga ada pemimpin PAS sendiri yang tidak senang dengan pelaksanaan ini," katanya.

Rogol wanita Switzerland, dua warga tempatan diburu

Posted: 12 May 2012 12:11 AM PDT

KOTA BHARU - Dua lelaki warga tempatan diburu polis bagi membantu siasatan kes cabul dan rogol dua wanita Switzerland disini, Rabu lalu.

Ketua Polis Kota Bharu, Assistan Komisioner Azham Othman berkata,mangsa, Mirjam Tuenadan Mechele@ Weber masing-masing 25 tahun,dipercayai baru tiba dari Pulau Perhentian kira-kira jam 2.20 petang sebelum pergi ke pejabat Kedutaan Thailand untuk mendapatkan visa ke Bangkok, Thailand.

Menurut Azham, selepas selesai berurusan, kedua-dua mangsa berjalan kaki pulang ke hotel penginapan mereka di sebuah hotel di Pintu Pong dan disapa oleh seorang lelaki yang menunggang motosikal dan bersetuju membantu dua wanita itu untuk menguruskan perjalanan mereka ke Bangkok.

"Selepas bertemu lelaki terbabit, dia mengarahkan dua wanita itu menunggu di hadapan kuarters Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II) bagi menunggu rakannya untuk mendapatkan kereta.

"Hampir dua jam menunggu, sebuah kereta hitam tiba dan dua lelaki keluar dari kereta telah memaksa dua wanita itu masuk ke dalam kereta dan dibawa ke sebuah banglo," katanya ketika dihubungi Sinar Harian, hari ini.

PM cabar pembangkang adakan sekali lagi perhimpunan?

Posted: 11 May 2012 07:50 PM PDT

KUALA LUMPUR: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak malam Jumaat, mencabar pakatan pembangkang agar berhimpun di stadium seperti yang dilakukan oleh Umno jika benar-benar mahu menunjukkan kekuatan mereka.Najib, yang juga Presiden Umno, berkata pembangkang akan bersetuju dengan tawaran untuk mengadakan perhimpunan di stadium jika mereka benar-benar mencintai keharmonian negara dan menghormati undang-undang.

"Kita berhimpun dalam stadium ini secara aman. Kita berhimpun dalam stadium ini secara tertib. Kita berhimpun dalam stadium ini kerana Umno menghormati undang-undang negara.

"Kita tak perlu ramai anggota polis. Anggota polis kelihatan ceria belaka. Mereka kelihatan senyum belaka. Mereka tak ada tension, kita pun tak ada tension. Kenapa kalau Umno boleh berhimpun dalam stadium, pihak-pihak lain tak boleh?" katanya ketika berucap pada majlis sambutan ulang tahun ke-66 Umno di Stadium Nasional Bukit Jalil di sini, malam Jumaat.

Najib berkata alasan yang diberi pembangkang bahawa Stadium Merdeka yang ditawarkan untuk mereka mengadakan perhimpunan pada 28 April lepas tidak mempunyai nilai sejarah, merupakan satu pembohongan.

Katanya kerajaan telah menawarkan agar mereka berhimpun di stadium demi menjaga keamanan dan keselamatan tetapi ditolak dengan alasan sudah terlewat.


"Padahal ada masa tiga hari lagi. Saya boleh beritahu, mereka nak tolak tawaran Stadium Merdeka kerana apa. Kerana mereka nak merempuh, mereka nak berbalah, mereka nak tendang pihak polis.

"Kalau tak ada pergeseran, tak keluarlah cerita dalam CNN, Al-Jazeera, BBC. Inilah tujuan sebenarnya. Mereka nak tunjuk kononnya kita ni kerajaan dan pihak berkuasa yang zalim. Mereka tidak hormati undang-undang negara," katanya.

Perdana Menteri berkata kekuatan Umno pada malam ini mampu merempuh mereka (peserta perhimpunan 28 April) jika mahu mempertahankan Dataran Merdeka tetapi Umno tidak bertindak sedemikian kerana mempunyai jati diri dan menghormati undang-undang negara.

"Ini kerana negara ini telah dimerdekakan oleh Umno. Dibangunkan oleh Umno dan kerana Umnolah negara akan jadi negara maju dan berjaya. Sebab itulah kita tidak redha melihat apa-apa berlaku pada negara kita. Biar apa mereka nak lakukan, Umno tetap akan menjaga maruah dan imej negara kita ini," katanya.
posted from Bloggeroid

David Teoh boleh senyum lebar baca berita Saiful Apek ini?

Posted: 11 May 2012 05:33 PM PDT

PETALING JAYA: Mahkamah Majistret di sini diberitahu bahawa bacaan ujian pengesanan kanabis terhadap air kencing pelakon komedi Mohd Saifulazam Mohamed Yusoff, atau lebih dikenali sebagai Saiful Apek dan tiga rakannya adalah melebihi takat pengesanan dadah.

Rozita Abdullah, 41, pegawai sains di Jabatan Patologi, Hospital Tengku Ampuan Rahimah, Klang, berkata keputusan bacaan ujian itu diketahui selepas ujian pengesanan kanabis dibuat terhadap sampel air kencing empat tertuduh itu pada 22 Jun 2010.

"Begitu juga dengan ujian saringan dadah yang dilakukan kepada kesemua mereka, keputusan kesemua bacaan air kencing mereka melebihi takat itu," katanya ketika disoal Timbalan Pendakwa Raya Ahmad Ishrakh Saad semasa pemeriksaan utama.

Pada 1 November tahun lepas, Saiful Apek, 42, dan tiga rakannya iaitu Shah Zainatull Ehsan Al-Muazam Shah Yahya, 28; Shaiful Baharom, 24; dan Noremy Mohamad, 28, mengaku tidak bersalah terhadap tuduhan memasukkan dadah jenis kanabis ke dalam badan mereka.

Ketika disoal Ahmad Ishrakh mengenai yang mana satu ujian konklusif dalam menentukan kehadiran dadah terhadap air kencing sama ada melalui ujian saringan atau ujian pengesahan, saksi keenam pendakwaan itu berkata ujian pengesahan adalah konklusif berbanding ujian saringan yang tidak konklusif.

Rozita berkata ujian saringan untuk mengesan kehadiran dadah dalam air kencing tidak konklusif kerana ujian saringan dibuat secara biasa serta tidak sensitif.

Sementara itu, saksi kelapan pendakwaan Pegawai Penyiasat, Bahagian Narkotik di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuala Selangor, Insp Syed Mohd Rahayat Syed Mohd Ramli, 30, memberitahu beliau menerima sampel air kencing empat tertuduh daripada Pegawai Risikan Cif Insp Mohd Shaifuddin Zulkifli, 31, yang bertugas di Pejabat Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik daripada IPD Subang Jaya.

"Selepas menerima botol air kencing kesemua mereka (tertuduh), saya terus menyemak label pada sampel itu yang tertera nama dan nombor kad pengenalan mereka dan kemudiannya saya simpan kesemua botol itu dalam peti sejuk di bilik saya dan menguncinya," katanya.

Beliau berkata kesemua botol air kencing itu berada dalam keadaan baik semasa berada dalam kawalannya dan kesemua botol berkenaan diserahkan kepada Jabatan Patologi, Hospital Tengku Ampuan Rahimah, Klang pada 18 Jun 2010 untuk tindakan lanjut.Kesemua mereka didakwa melakukan perbuatan tersebut di Pejabat Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik, di IPD Subang Jaya, Jalan LP 2A/1, Taman Putra Permai, Seri Kembangan di sini pada pukul 11 malam, 12 Jun 2010.

Mereka didakwa mengikut Seksyen 15(1) Akta Dadah Berbahaya 1952 yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga dua tahun atau denda maksimum RM5,000. Keempat-empat tertuduh diwakili peguam Zambri Idrus dan Mohd Fadli Hashim.Perbicaraan di hadapan Majistret Ahmad Solihin Abd Wahid bersambung 22 Mei ini.- BERNAMA
posted from Bloggeroid

Mengapa perlu pilih UMNO...

Posted: 11 May 2012 05:20 PM PDT

Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak pada Jumaat menggariskan tujuh sebab rakyat perlu memilih Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) akan datang.Menurut beliau tujuh prinsip berkenaan perlu menjadi pertimbangan dan perbandingan rakyat bagi membuat pilihan sama ada mahu mengekalkan BN sebagai kerajaan yang memerintah ataupun sebaliknya.

"Bila kita nak buat pilihan nanti...bila sampai masanya (pilihan raya), saya nak paparkan tujuh prinsip yang boleh bantu kita buat penilaian dan pertimbangan.

"Pertamanya pertimbangkan antara BN dan pembangkang mana satu kepimpinan yang boleh dipercayai dan tepati janji.

"Keduanya pilihlah siapa antara BN dan pembangkang yang boleh tentukan esok lebih baik daripada hari ini," katanya ketika berucap pada majlis sambutan ulang tahun Umno ke 66 di Stadium Nasional Bukit Jalil di sini, Jumaat.

Selain itu Najib yang juga Presiden Umno berkata, rakyat perlu pertimbangkan pihak mana yang boleh mempertahankan rukun negara dan Perlembagaan Persekutuan.

Katanya lagi rakyat juga perlu kepimpinan yang boleh menguruskan ekonomi negara dengan baik dan memastikan perpaduan dan keharmonian negara dapat dikekalkan.

Tambah Najib lagi, kerajaan yang boleh membuat perubahan dan pembaharuan secara tersusun melalui pelbagai pelan transformasi juga perlu menjadi pertimbangan utama.

"Bukan itu sahaja, rakyat juga perlu pilih pemimpin yang boleh tentukan kemakmuran negara sehingga mencapai negara maju berpendapatan tinggi," katanya ketika berucap di hadapan lebih 100,000 ahli dan penyokong Umno.

SELAMAT ULANG TAHUN....
posted from Bloggeroid

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 12 May 2012 03:17 PM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu


Harga Saham Dijangka Terus Menurun.., Menjunam..!!

Posted: 12 May 2012 07:00 AM PDT

Harga saham di Bursa Malaysia dijangka terus diniagakan rendah pada minggu depan, berikutan tekanan sentimen luaran yang lembap yang biasanya akan memberi kesan kepada prestasi pasaran, kata para peniaga.

Masalah luaran seperti data pekerjaan AS yang tidak memberangsangkan serta data perdagangan China yang lebih rendah daripada jangkaan dan risiko di Eropah akan terus memberi kesan kepada bursa tempatan.

Ketua Penyelidikan Runcit Affin Investment Bank Dr Nazri Khan berkata politik Eropah terus menjadi berita utama dengan jangkaan diadakan pilihan raya di beberapa negara.

"Ini akan menyebabkan perubahan kepimpinan baharu semasa benua Eropah terus bergelut untuk menyelesaikan krisis hutang kedaulatan," katanya kepada Bernama.

Katanya data yang akan diterima akan mencorakkan pasaran pada minggu depan yang termasuk inflasi AS, pengeluaran perindustrian AS, pengeluaran perindustrian Eropah dan keluaran dalam negara kasar Jepun.

Nazri berkata kelemahan penanda aras tempatan akan ditampan oleh langkah pengurangan inflasi, ketahanan penggunaan domestik dan dasar monetari Bank Negara Malaysia (BNM) yang akomodatif.

Pada Jumaat, BNM memutuskan untuk mengekalkan kadar dasar semalaman pada 3.0 peratus, sambil menyatakan bahawa inflasi dijangka menyederhana pada tahun ini, dengan bekalan domestik yang meningkat dan keadaan permintaan yang stabil.

"Kami menjangka FBM KLCI akan distabilkan selepas kejatuhan baru-baru ini dan selepas bergerak pada jajaran sempit antara 1,580 dan 1,590," kata Nazri.

Menurutnya, paras sokongan dijangka pada 1,580 dan 1,560 dan ditambat dengan halangan jangka sederhana pada 1,590 dan 1,600.

Bagi minggu baru berakhir, pasaran diniagakan menurun dengan catatan jumlah dagangan yang sederhana.

Berasaskan Jumaat ke Jumaat, FBM KLCI turun 6.72 mata kepada 1,584.32 daripada 1,591.04 .

Indeks Kewangan turun 32.59 mata kepada 14,173.49 daripada 14,206.08, Indeks Perusahaan rugi 29.7 mata kepada 2793.45 daripada 2,823.15 dan Indeks Perladangan merosot 68.76 mata kepada 8,640.20 daripada 8,708.96.

Indeks FBM Emas turun 67.29 mata kepada 10,852.93 daripada 10,920.22, Indeks FBM ACE turun 32.76 mata kepada 4,542.68 daripada 4,575.44, Indeks FBM Mid 70 rugi 166.93 mata kepada 11,879.98 daripada 12,046.91 dan Indeks FBM T100 merosot 65.64 mata kepada 10,655.78 daripada 10,721.42.

Jumlah dagangan mingguan keseluruhan meningkat kepada 6.033 bilion saham bernilai RM6.45 bilion daripada 4.904 bilion saham bernilai RM5.62 bilion.

Perolehan Pasaran Utama meningkat kepada 3.702 bilion bernilai RM6.073 bilion daripada 3.007 bilion saham bernilai RM5.318 bilion sebelum ini.

Jumlah dagangan di Pasaran ACE meningkat 1.544 bilion saham bernilai RM272.771 juta daripada 1.06 bilion saham bernilai RM191.5 juta tetapi waran turun kepada 767.848 juta unit bernilai RM96.247 juta daripada 824.428 juta unit bernilai RM101.294 juta.

- Bernama

Pengakuan EKSKLUSIF... Benarkah Peguam Negara Bagi IMUNITI Kepada Anwar, Azmin & Ambiga...??

Posted: 12 May 2012 01:30 AM PDT

BERSIH 0.3 sudah berlalu dan telah banyak meninggalkan kerosakan dan kemusnahan sistem pada negara malah PM Najib sendiri setelah disahkan oleh pihak berkuasa mendedahkan bahawa demontrasi yang berlaku itu adalah bertujuan untuk menggulingkan kerajaan dengan mahu menjadikan Dataran Merdeka seperti Dataran Tahrir di Mesir....


Dari Dataran ini mereka akan jadikan ianya penanda aras untuk mendesak Najib mengosongkan Putrajaya.

Bila PM Najib bercakap,itu menandakan ada gerakan terancang serta cukup bahaya dan patut ada tindakan susulan yang keras bagi mengajar mereka ini mengenal batas sempadan serta undang-undang sedia ada.

Malah pihak polis sendiri pun mengesahkan bahawa demontrasi Bersih itu berniat jahat,busuk dan buruk sifatnya...!

Walaupun ada Perintah Mahkamah tetapi kumpulan pengganas yang diketuai oleh Anwar,Ambiga,Azmin sehingga ke hari ini tidak ada satu pun tangkapan dibuat terhadap penderhaka ini....

Polis hanya memburu pengikut yang telah diperbodohkan oleh penderhaka seperti Anwar,Azmin dan Ambiga ini. Seolah-olah rusuhan itu dianggap sebagai anak-anak `main pondok-pondok' ketika kecil sambil tangkap belalang!

Malah pihak Peguam Negara pun dilihat hanya mendakwa` anak-anak ikan bilis' sedangkan jerung masih bebas berlegar di dalam negara dan bebas pula untuk keluar negara pada bila-bila masa....

Kita jadi hairan bila pihak polis seperti `takut dan bimbang' untuk mengambil tindakan terhadap manusia pengkhianat ini malah `bapa kera dan monyet' ini dilihat juga seperti kebal daripada sebarang tindakan undang-undang.

Kalau siasatan sudahpun dibuat oleh pihak polis dan kertas siasatan itu telah diserahkan kepada pejabat Peguam Negara untuk tujuan Pendakwaan namun yang didakwa hanyalah bekas askar pencen dan peguam yang lulus undang-undang secara meniru kerana Peguam ini melanggar perintah mahkamah.

Prinsip Rukun Negara iaitu Kedaulatan Undang-Undang Dan Keluhuran Perlembagaan mungkin tidak terpakai terhadap penderhaka-penderhaka ini dan pejabat Peguam Negara yang difahamkan didokong oleh sebahagian besar penyokong parti pembangkang sedang melambat-lambatkan proses pendakwaan yangf sepatutnya sudah dilakukan....!

Berbeza dengan tindakan yang diambil terhadap suami Shahrizat Jalil iaitu Datuk Dr Mohamad Salleh...., sebeum masuk waktu subuh lagi pihak polis sudah pun menunggu di depan rumah bekas Menteri Pembanguna Wanita itu untuk menangkap dan mendakwa serta merta suami Shahrizat itu walaupun suaminya bersedia untuk datang secara sukarela ke balai Polis.

Malah dalam kes itu, Datuk Seri Shahrizat sendiri menawarkan diri untuk membawa suaminya ke Mahkamah tetapi mungkin kerana ada niat untuk memalukan Shahrizat sekeluarga,,, saat fajar belum menyingsing kereta peronda polis sudah menunggu di luar pintu rumah beliau..!

Kalaulah perkara yang sama dilakukan terhadap Ambiga,Anwar dan juga Azmin barulah kita yakin bahawa undang-undang tidak mengenal siapa.

Banyak kes melibatkan pemimpin UMNO dan juga kerajaan,pihak Peguam Negara cukup efisen,polis hebat serta cekap melengkapkan kertas siasatan dan tidak perlu menunggu lama untuk mendakwa mereka ini di mahkamah...

TETAPI, dalam kes Bersih 3.0 ini walaupun terbukti dengan segala rakaman CCTV Anwar,Ambiga dan Azmin masih tidur lena di rumah dan bebas bergerak ke mana sahaja seolah-olah mereka ini tidak melakukan apa-apa kesalahan.

Baca seterusnya....., klik SINI

Rasa Macam Esok Nak Mengadap Agong....! - Najib

Posted: 11 May 2012 08:23 PM PDT


Melihat sambutan Ulangtahun Umno ke-66 yang diadakan di Stadium Nasional Bukit Jalil memberangsangkan, Presidennya, Datuk Seri Najib Razak secara berseloroh berkata beliau rasanya 'macam esok' ingin mengadap Yang Dipertuan Agong esok bagi mengadakan pilihan raya.

"Oleh kerana bahang pilihan raya dah dapat kita rasai dan ramai sudah kena demam pilihan raya, saya lihat malam ini hebat.

"Rasanya esok saya nak menghadap Yang di-Pertuan Agong," katanya sambil menerima sorakan dan tepukan hampir 100,000 ahli parti dari seluruh negara di majlis tersebut.

Meneruskan ucapannya, Najib turut bertanya kepada semua peserta yang digelar sebagai 'gelombang merah' sama ada telah bersedia untuk menghadapi pilihan raya akan datang.

Dengan penuh bersemangat, Najib bertanya: "Kita sudah bersedia? Kita boleh menang? Bila nak pilihan raya? Esok? Bulan Jun? Tahun depan?," katanya.

Hadirin yang rata-rata terdiri daripada golongan muda menyahut pertanyaan Najib dengan menjawab: " Sudah bersedia... Boleh menang."

Dalam pada itu, Najib turut menegaskan walaupun sudah berusia 66 tahun, tetapi Umno bukanlah sebuah parti yang 'mabuk kuasa'.

Najib menjelaskan, parti itu sanggup melakukan apa sahaja perubahan demi perjuangan bangsa, agama dan negara.

Berbeza dengan pembangkang yang gemar memperlekehkan Umno, Najib berkata, hakikatnya Umno merupakan sebuah parti yang demokratik dan banyak berjasa kepada negara.

"Tak ramai yang jangkakan bila Umno lahir 66 tahun yang lalu kita boleh bawa negara kita seperti yang kita saksikan sekarang ini. Kita tak mabuk kuasa. Kita sanggup buat perubahan jika masa menuntut untu berubah, kalau persekitaran berubah...Umno juga perlu berubah.

"Dasar kita boleh ubah tetapi prinsip perjuangan kita kekal demi bangsa, agama dan negara. Orang pembangkang suka memperlekehkan Umno dan menghina kejayaan kita. Nak hina Umno, tetapi mereka sebenarnya tidak ada jasa pada negara," katanya.

JOM! Kita tengok lebih banyak foto foto menarik Gelombang Merah di Bukit Jalil..., klik SINI

Duke of UMNO

Posted: 12 May 2012 01:33 PM PDT

Duke of UMNO


GEMPARRRR JULINGGG 18SX..!!! PEMUDA PAS ISYTIHAR ZARINA ANJOULIE LAVOCAH MASUK PAS..???!!!

Posted: 12 May 2012 05:35 AM PDT

Betul ke ni brooooo??? Takkan la Zarina Anjoulie tu nak masuk PAS? Heh? Biar betullll..!!!

Korang agak-agak, sapa artis yang nak masuk PAS tu?

Sekarang ni artis suka cari jalan mudah nak masuk syurga. Buat la maksiat macamana sekalipun, asalkan depa AHLI PAS, maka depa "confirm" masuk syurga macam Bob Lokman dan Aishah! Heh!

Cepat, sapa yang nak masuk syurga tanpa hisab, sila isi borang PAS sebelum terlambat. Bukan apa...aku takut Nik Aziz "padam"...nanti tak sempat pulak dia nak sign borang "ke syurga" korang tu...heh!

Lima Artis Akan Sertai PAS Dalam Masa Terdekat?

Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan (DPP Wilayah Persekutuan) mendakwa seramai lima artis akan menyertai parti berkenaan dalam masa terdekat.

Ketuanya, Kamaruzaman Mohamad mendakwa, kelima-lima artis terbabit dijadual menyerahkan borang keahlian PAS pada 13 Mei ini di Dewan Kohilal, Diamond Square, Kuala Lumpur.

"Penyerahan borang diadakan bersempena Muktamar Tahunan DPP Wilayah Persekutuan yang akan berlangsung di lokasi yang sama.

"Lima artis ini akan turut hadir bagi menyerahkan borang keahlian sebagai tanda kebersamaan mereka dengan PAS," dakwanya melalui satu kenyataan media hari ini.

Kamaruzaman seterusnya mendakwa, sebagai simbolik kepada sokongan terhadap kempen Bersih 3.0 yang menuntut pilihanraya yang bersih dan adil, kesemua Exco dan perwakilan muktamar itu akan memakai baju Bersih.

Menurut beliau, muktamar yang memberi fokus kepada persediaan menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 itu akan dirasmikan oleh Exco Dewan Pemuda PAS Malaysia, Mohd. Khalil Abdul Hadi. - Mynewshub.my

NGERIII 18SG..!!! PEREMPUAN DIGANTUNG RAMBUTNYA, OTAKNYA MENDIDIHHH..!!!

Posted: 12 May 2012 12:08 AM PDT

Sayidina Ali R.A menceritakan suatu ketika melihat Rasulullah S.A.W sedang menangis dan kemudiannya puteri Baginda, Fatimah datang menyapanya.

Lalu kedua-duanya bertanya mengapa Rasulullah S.A.W menangis. Baginda menjawab,

"Pada malam aku diisra'kan, aku melihat perempuan-perempuan yang sedang diseksa dengan berbagai seksaan. Itulah sebabnya mengapa aku menangis. Kerana menyaksikan mereka menerima seksaan yang berat dan mengerikan.

Fatimah kemudiannya bertanyakan apakah yang dilihat oleh ayahandanya.

"Aku lihat ada perempuan digantung rambutnya, otaknya mendidih.

"Aku lihat perempuan digantung lidahnya, tangannya diikat ke belakang dan timah cair dituangkan ke dalam mulutnya.

"Aku lihat perempuan tergantung kedua kakinya dengan terikat tangannya sampai ke ubun-ubunnya, kemudian dihulurkan ular dan kalajengking.

"Dan aku lihat perempuan yang memakan badannya sendiri, di bawahnya dinyalakan api neraka. Serta aku lihat perempuan yang bermuka hitam, memakan tali perutnya sendiri.

"Aku lihat perempuan yang telinganya pekak dan matanya buta, dimasukkan ke dalam peti yang dibuat dari api neraka, otaknya keluar dari lubang hidung, badannya berbau busuk kerana penyakit sopak dan kusta.

"Aku lihat perempuan yang badannya seperti himar, beribu-ribu kesengsaraan dihadapinya.

"Aku lihat perempuan yang rupanya seperti anjing, sedangkan api masuk melalui mulut dan keluar dari duburnya sementara malaikat memukulnya dengan puntung dari api neraka," kata Rasulullah S.A.W.

Fatimah Az-Zahra kemudian menanyakan mengapa mereka diseksa. Lalu, Rasullulah S.A.W menjawab;

"Wahai puteriku, adapun mereka yang tergantung rambutnya hingga otaknya mendidih adalah wanita yang tidak menutup rambutnya sehingga terlihat oleh lelaki-lelaki yang bukan muhrimnya.

"Perempuan yang digantung adalah isteri yang 'mengotori' tempat tidurnya.

"Perempuan yang tergantung kedua kakinya ialah perempuan yang tidak taat kepada suaminya, dia keluar rumah tanpa izin suaminya, dan perempuan yang tidak mahu mandi suci dari haid dan nifas.

"Perempuan yang memakan badannya sendiri kerana dia berhias untuk lelaki yang bukan muhrimnya dan suka mengumpat orang lain.

"Perempuan yang memotong badannya sendiri dengan gunting api neraka kerana dia mempamerkan kecantikannya untuk dilihat oleh lelaki-lelaki yang bukan muhrimnya.

"Perempuan yang diikat kedua kaki dan tangannya ke atas ubun-ubunnya dan dihulurkan ular dan kalajengking kepadanya kerana boleh bersolat tetapi enggan beribadah dan tidak mahu mandi wajib.

"Perempuan yang kepalanya seperti babi dan badannya seperti himar ialah tukang mengumpat dan pendusta. Perempuan yang menyerupai anjing ialah perempuan yang suka memfitnah dan membenci suami."

Mendengar itu, Sayidina Ali dan Fatimah Az-Zahra pun turut menangis.

Semoga, kisah dan penceritaan dari Rasulullah S.A.W ini mampu dijadikan pengajaran dan iktibar buat kita semua. Wallahualam. - Mynewshub.my

LAWAK PAGI INI...PARKING KHAS UNTUK ANWAR DEPAN JPM..!!!

Posted: 11 May 2012 07:06 PM PDT


Kah! Kah! Kaahhhh..!!! Aku tak sure sapa yang buat kartun ni.. Tapi makin lama dia semakin kreatif! Hahahahahahahahaaa...

Aku tak dapat bayangkan muka Anwar kalau dia tahu Putrajaya dah siapkan "parking khas" untuk dia kat depan Jabatan Perdana Menteri tuuuu...Muahahahahahahahaaaaaa..!!!

Orang lain takleh amik parking tu melainkan Anwar. Tapi kalau aku...disuruh parking keta kat parking khas Anwar tu pun aku tak sanggup wehhhhh..!!!

Orang lain semua guna parking "PELAWAT"...Anwar sorang je yang pakai parking khas "PELIWAT"..!!! Muahahahahahahaaaaa....

P/s: Aku rasa Zunar pun terkangkang ketawa tengok kartun nihhhh..muahahahahahaaaa..!!!

Cucu Tok Selampit

Posted: 12 May 2012 01:23 PM PDT

Cucu Tok Selampit


Selamat Ulang Tahun UMNO Ke-66

Posted: 12 May 2012 06:00 AM PDT



Sambutan Ulang Tahun UMNO Ke-66 disambut dengan begitu bersemangat dan meriah sejak semalam.  Stadium Bukit Jalil yang mempunyai kapasiti 100,000 penuh sesak sehingga tidak cukup tempat duduk.  Tidak salah jika dikatakan bahawa sambutan ini adalah yang paling bersemangat dan hebat sejak berakhirnya era pemerintahan Ayahanda Tun Dr. Mahathir Mohamad.   

Petikan lirik lagu UMNO iaitu, 'UMNO terus mara' adalah tepat untuk menggambarkan perjuangan parti yang banyak berjasa ini. Walaupun dicabar, ditentang dan diasak dari luar, dari dalam dan sejak dahulu sehingga sekarang, UMNO kekal tegak berdiri memikul amanah agama, bangsa dan negara. Jika pembangkang masih enggan mengakui akan kekuatan UMNO, maka mereka harus berfikir sekali lagi selepas menyaksikan perhimpunan raksaksa ini.      


Tetapi, kita yakin bahawa pembangkang sebenarnya cukup maklum akan kekuatan UMNO dan kerana itulah mereka perlu mengadakan BERSIH, perlu mempersoalkan sistem pilihanraya, perlu menggembar-gemburkan kisah pengundi hantu dan sebagainya untuk dijadikan alasan apabila kalah dalam pilihanraya nanti. Kerana itulah juga mereka tidak jemu-jemu berusaha menjatuhkan UMNO melalui jalan belakang bagi mengelak dari melalui pilihanraya.  

Begitu jelas sekali bahawa sokongan terhadap pembangkang tidaklah sekuat laungan fitnah yang mereka lemparkan terhadap kerajaan. Malah, perhimpunan BERSIH 3.0 yang ditaja oleh zionis, di mana peserta-peserta diberi bayaran juga hanya mampu mengumpul lebih kurang 25,000 orang sahaja. Itupun setelah dicampur dengan kumpulan penentang Lynas dan penyokong LGBT yang menyasarkan musuh yang sama iaitu UMNO.  


Justeru, di manakah yang dikatakan kekuatan pembangkang? Di dalam laman sosial di internet sajakah? Kenapakah penyokong-penyokong tegar di internet itu tidak mampu dikumpulkan secara tersusun untuk turun berdemonstrasi ketika BERSIH 3.0? Apakah mereka tidak cukup bersemangat? Atau tidak cukup keyakinan? Atau pengecut? Atau bayaran yang diberi oleh pihak pembangkang/BERSIH terlalu rendah?  

Jawapannya ialah kerana penyokong mereka tidak seramai mana. Segelintir yang ada itu pula pondan-pondan, pengecut dan pak-pak turut belaka - konon ingin berjuang tetapi terhegeh-hegeh meminta simpati apabila cedera. Kerana itulah BERSIH 3.0 gagal dan kerana itulah juga pembangkang bakal kalah lagi dalam pilihanraya kali ini. Walaubagaimanapun, kita wajar mengucapkan terima kasih kepada pembangkang kerana kita percaya, semangat yang memuncak dan kesedaran yang meningkat di kalangan golongan atas pagar yang diterjemah dalam sambutan ulang tahun UMNO hari ini adalah sedikit sebanyak berpunca dari sikap dan kelemahan pembangkang sendiri, terutamanya dalam penganjuran BERSIH 3.0.  

Sesungguhnya, sifat pembangkang yang sentiasa bergelumang dengan skandal dan suka melakukan kerosakan, memudahkan kerja UMNO. Jika pembangkang perlu melakukan penipuan dan memfitnah seperti memalsukan gambar dan mereka-reka cerita tentang keburukan pemimpin UMNO, UMNO pula tidak perlu berbuat begitu. UMNO hanya perlu tunggu dan lihat sahaja bagaimana pembangkang 'membunuh' diri mereka sendiri secara perlahan-lahan.  


Itulah bezanya parti yang berjasa dengan parti yang hanya tahu bercakap. Manusia yang banyak bercakap selalunya akan lebih banyak berbuat silap. Begitu jugalah dengan pembangkang yang saban hari kerjanya adalah bercakap, berkempen dan berceramah. Semakin lama semakin banyak yang mereka tersasul dan semakin teruk mereka merapu. UMNO pula tidak perlu bercakap banyak dan hanya bercakap bila perlu.  Selebihnya UMNO bekerja untuk rakyat dan untuk negara.   

Hari ini, kita bertuah dapat menyaksikan UMNO bangkit kembali dari kecederaan dan terus mara menuju pilihanraya demi agama, bangsa dan negara!  Hidup UMNO! Hidup Melayu!  Allah selamatkan Malaysia!

Panas!!! Pemilik Azam Aziz & Co Mendedahkan Pengundi Hantu Dalam EGM Bar Council Semalam

Posted: 12 May 2012 01:48 AM PDT



Berikut adalah kenyataan media yang dibuat oleh salah seorang peguam yang hadir di dalam EGM Bar Council semalam. Beliau tidak berpuas hati dengan perjalanan EGM Bar Council semalam yang meluluskan agenda berat sebelah dengan hanya mengutuk "keganasan" PDRM semasa BERSIH 4.0 tempoh hari. Penyelewengan Bar Council didedahkan di dalam sidang akhbarnya hari ini. Buat pengetahuan semua, peguam berkenaan, Mohd Khairul Azam Abdul Aziz, juga dikenali oleh kami rakan-rakannya sebagai Buzze Azam dan pernah mewakili Ummi Hafilda di dalam kes saman beliau.
Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Terima kasih kepada rakan-rakan wartawan yang hadir ke Sidang Media Khas ini. Saya, Mohd Khairul Azam Bin Abdul Aziz, seorang Peguambela & Peguamcara Mahkamah Tinggi Malaya dan beramal di Tetuan Azam Aziz & Co.
Majlis Peguam melalui Circular No 092/2012 bertarikh 4 hb Mei 2012 kepada semua Ahli Majlis Peguam dan Pelatih Dalam Kamar satu Notis EGM Malaysian Bar yang di adakan pada 11 hb Mei 2012 jam 3 petang bertempat di Sunway Putra Hotel KL. Notis tersebut turut mengandungi Agenda EGM iaitu :-
1. " To discuss the motion in relation to the events of and surrounding the public rally on 28 April 2012 organised by BERSIH 3.0, and matters in connection therewith, proposed by Lim Chee Wee (Chairman Bar Council) on behalf of the Bar Council dated 4 May 2012; and"
2. Any other matters.
Saya telah hadir ke lokasi EGM kira-kira jam 3.10 minit petang pada hari tersebut. Saya telah beratur di kaunter pendaftaran dan apabila tiba giliran saya, urusetia bahagian pendaftaran telah bertanyakan nombor keahlian saya. Selepas beliau membuat semakan komputer dan mengesahkan nama saya, saya di minta menandatangani borang kehadiran dan terus di berikan pelekat sebagai pas masuk ke dalam dewan.
Saya memasuki dewan kira-kira jam 3.30 petang dan EGM baru hendak di mulakan. Saya melihat dewan yang berkapasiti 1,000 tempat duduk itu hampir penuh dan saya melihat ada tagging untuk kawasan tempat duduk bagi Peguam dan Pelatih Dalam Kamar. Namun saya dan semua orang di dalam dewan kelihatan bebas untuk duduk di mana-mana berdasarkan perbezaan warna stiker yang di pakai oleh masing-masing. Saya sendiri duduk di barisan kerusi bertanda "Chambering Pupils" dan tiada sesiapa menghalang saya daripada duduk di situ.
Begitu juga dengan Chambering Pupils yang saya lihat turut duduk di celah-celah peguam yang lain di barisan-barisan berhadapan dengan saya. Saya melihat Peguam akan memakai stiker bewarna Oren dan Pelatih dalam kamar memakai stiker bewarna biru dan saya juga melihat stiker bewarna kuning yang saya tidak pasti apa statusnya dan semuanya duduk bercampur-campur di merata-rata tempat.
Presiden Majlis Peguam ketika ingin memulakan EGM mengumumkan kehadiran melebihi 1,000 orang dan menurut beliau korum telah mencukupi. Beliau juga bersenda apabila menyatakan bahawa kehadiran ke EGM ini jauh melebihi kehadiran ahli Bar Council ke AGM Tahunan Bar Council dan di sambut tepukan dan sorakan mereka yang hadir. Kira-kira 30 minit saya duduk di dalam dewan tersebut, saya bangun menuju ke mikrofon untuk memohon izin bercakap.
Apabila keizinan di berikan, saya merujuk kembali kepada angka 1,000 lebih ahli yang hadir seperti yang di umumkan oleh Presiden Majlis Peguam sebentar tadi. Saya menuntut agar beliau menyatakan secara spesifik daripada 1,000 orang yang hadir itu berapa ramaikah antaranya merupakan Peguam dan Pelatih Dalam Kamar kerana saya melihat 3 warna stiker yang berbeza berselerakan duduk di dalam dewan. Saya mencadangkan agar kaedah pengiraan yang lebih telus dan professional di gunakan untuk mengesahkan korum. 
Saya mempersoalkan sedemikian kerana saya ragu-ragu samada benar atau tidak korum 500 orang Peguam itu telah mencukupi kerana Pelatih Dalam Kamar tidak lagi di kira sebagai ahli Majlis Peguam dan mereka tidak layak mengundi. Saya juga mempersoalkan tentang keabsahan identiti semua orang yang hadir ke EGM pada hari tersebut kerana ketika pendaftaran, Urusetia langsung tidak meminta apa-apa dokumen pengenalan diri dari saya dan hanya semata-mata percaya kepada sebutan nombor keahlian saya.
Saya juga melihat semua yang mendaftar di kaunter pendaftaran dalam jarak dan selang masa yang sama seperti saya juga tidak di minta mengemukakan apa-apa bukti dokumen pengenalan diri. Saya merasakan ramai "pengundi hantu" bakal mengundi dalam EGM Bar Council ini.
Saya juga mengesahkan beberapa orang wartawan dan orang awam telah menyeludup masuk ke dalam dewan sebagai "Peguam" kerana beberapa orang daripada mereka telah menemui saya di luar dewan dan menyatakan sokongan mereka terhadap persoalan yang saya telah timbulkan dan apabila saya ingin bertukar-tukar namecard dengan mereka serta bertanya mereka dari firma yang mana, mereka tersenyum lalu menunjukkan id PRESS kepada saya yang di sembunyikan di dalam poket. Dan mereka memakai stiker berwarna Oren sama seperti "Peguam" yang lain.
Saya juga mempersoalkan tentang stiker yang di berikan kepada setiap "ahli" kerana tiada terdapat sebarang nombor siri atau ciri-ciri keselamatan tertentu bagi mengelakkan bilangan stiker di keluarkan melebihi jumlah kehadiran atau stiker tersebut boleh sewenang-wenangnya di berikan kepada sesiapa sahaja kerana langsung tiada identifikasi nombor siri dan identity pemakainya di adakan oleh sebuah badan yang di katakan professional seperti Bar Council.
Presiden Bar Council menjawab bahawa "Ini sememangnya menjadi amalan kebiasaan setiap kali AGM atau EGM Bar Council sejak sekian lama dan beliau menyindir saya dengan menyatakan saya perlu membiasakan diri dengan "tradisi" dalam Majlis Peguam seperti ini kerana beliau lebih lama menjadi ahli berbanding saya".
Saya tidak berpuas hati dengan jawapan beliau tersebut dan saya mengulangi kesangsian saya terhadap identity semua yang hadir di dalam dewan EGM dan seterusnya mewajarkan untuk saya mempercayai bahawa korum 500 orang Peguam itu tidak dapat di sahkan dan seterusnya saya meragui kesahan perjalanan EGM ini mengikut peruntukan seksyen 65(4A) Akta Profesion Undang-undang 1976 iaitu berkaitan korum. Walaupun saya berseorangan dan di sorak dengan pelbagai ajukan provokasi terhadap saya, saya tetap kekal berdiri mempertahankan pendirian saya. Sesungguhnya Kebebasan Bersuara saya seperti yang terjamin di bawah Perkara 10 Perlembagaan Persekutuan kelihatan tidak di hormati oleh majoriti "peguam" di dalam dewan EGM tersebut.
Apabila tiba waktu mengundi, saya melihat system yang di gunakan oleh sebuah badan yang kononnya professional ini tiada bezanya dengan kaedah pemilihan ketua darjah murid di sekolah rendah iaitu secara mengangkat tangan. Walaupun Presiden Majlis Peguam mengingatkan bahawa Pelatih Dalam Kamar tidak boleh mengundi, tetapi saya melihat dengan jelas mereka yang memakai stiker selain daripada warna oren turut mengangkat tangan. Hanya 6 orang di tugaskan untuk mengira tangan yang di angkat oleh melebihi 1000 orang dalam dewan tersebut.
Kemudian Presiden Majlis Peguam dengan bangganya mengumumkan bahawa seramai 1265 orang hadir ke EGM tersebut dan 939 orang mengundi bersetuju dengan usul manakala hanya 16 orang ahli yang tidak menyokong usul. Maka "rules of majority" terpakai.
Saya sangat tidak berpuas hati dengan cara pengendalian EGM sebuah badan yang di katakan Profesional dan berpengaruh seperti Bar Council ini terutamanya ketika Bar Council terlalu lantang mengkritik menuntut supaya pembersihan daftar pemilih SPR, mengkritik kesilapan menaip nombor kad pengenalan pengundi dalam daftar pemilih, menimbulkan keraguan terhadap beberapa nombor kad pengenalan pengundi yang bertindan, memperjuangkan penggunaan dakwat kekal dalam pengundian, menunjukkan perasaan anti terhadap kewujudan Pengundi Hantu dalam daftar pemilih menuntut SPR supaya bersikap Profesional dan berbagai lagi tuntutan Bar Council sebelum ini TETAPI MALANGNYA proses perjalanan EGM dan AGM Bar Council ini sendiri carca marba dan di penuhi pengundi hantu yang berlakon sebagai "Peguam".
Jika mengendalikan EGM untuk jumlah 1000 orang pun kelihatan carcamarba, tidak sistematik, menyediakan banyak ruang untuk penipuan pengundian, ketiadaan satu system daftar pemilih untuk hanya 1000 orang peguampun gagal di lakukan oleh Majlis Peguam, bagaimana mereka boleh tanpa rasa malu mempertikaikan pihak lain yang terpaksa menguruskan daftar pemilih bagi berjuta orang pengundi dan melibatkan lokaliti pengundian di seluruh Negara yang di desaknya seharusnya sempurna sedangkan EGM Bar Council sendiri ramai pengundi hantu? 
Paku dulang paku serpih, mengata orang dia yang lebih.
Ayam berkokok berderai-derai, ekor sendiri bergelumang tahi.
Kuman seberang lautan jelas nampak, gajah di depan mata tak nampak pulak.
Jika tinggal di rumah kaca, jangan membaling batu ke rumah kaca jiran sebelah.
Jangan bercakap soal kebersihan jika diri sendiri adalah pengotor.
Oleh itu, DEMI UNTUK MEMELIHARA INTEGRITI DAN PROFESIONALISME BADAN PEGUAM DARIPADA DI ROSAKKAN SECARA SEWENANG-WENANGNYA OLEH INDIVIDU-INDIVIDU BERKEPENTINGAN TERTENTU DAN DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEPERCAYAAN MASYARAKAT TERHADAP SIKAP BERKECUALI DAN BERTINDAK MENGIKUT SALURAN PERUNDANGAN BERASASKAN PRINSIP KELUHURAN PERLEMBAGAAN DAN KEDAULATAN UNDANG-UNDANG, saya dengan ini memanggil Sidang Media Khas ini untuk memaklumkan bahawa SEBAGAI AHLI MAJLIS PEGUAM, SAYA ADALAH BERTANGGUNGJAWAB UNTUK MENGGUNAKAN SALURAN PERUNDANGAN YANG SAH UNTUK MENGEMBALIKAN INTEGRITI MAJLIS PEGUAM.
Maka saya berhasrat untuk mengambil satu tindakan undang-undang terhadap Majlis Peguam yang antara lain permohonan saya kepada mahkamah nanti meliputi SATU PERMOHONAN DEKLARASI BAHAWA EGM BAR COUNCIL BERTARIKH 11 HB MEI 2012 SEBAGAI TIDAK SAH DAN TERBATAL.
Saya menyerahkan sepenuhnya kepada Mahkamah nanti untuk membuat sebarang keputusan dan perintah.
Sekian dan terima kasih.
Bertarikh : 12 hb Mei 2012

Rights To Demonstrate Vs. Privacy Vs. Business

Posted: 12 May 2012 12:00 AM PDT


We would never really know whether S. Ambiga is confused, stupid or just a hypocrite. She somehow took herself as the true fighter for human rights and how she is denying the rights of other people to do business and assemble in front of her house. Ambiga went berserk when 20 business owners from the Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia (Ikhlas), who suffered loss due to Bersih 3.0 who wanted to get compensation from her began to operate their business in front of her house.

Her excuse was that they had violated her privacy rights. She even described them as crooks. It is true that Ambiga has her rights to privacy, but she has to remember that these small business owners also have their rights to look for business wherever they like. Besides, didn't she showed examples that everyone could assemble anywhere they want including business places, even though it could threaten others' rights in making money.

And she was also the person who said that everyone has the rights to trespass and break the law all they like. It is a bit weird on the fact that these business people were described as crooks when they didn't even cause any damage to Ambiga's property unlike her followers when they destroyed a police cars and injure police officers during BERSIH 3.0.

Ambiga cannot be mad if those businessmen make any mess around her house because that is their right, just like how BERSIH 3.0 had the rights to cover Kuala Lumpur in garbage back in April 28. In this case, Ambiga should remember that at least she and her neighbours did not suffer any loss. Nothing much really happened. These business people suffered even more than she did during BERSIH 3.0 and their loss was not small. That did not include their loss back during BERSIH 2.0 that is still yet to be compensated by Ambiga.

Didn't she realize that these small business owners are actually the people that she wants to defend through her BERSIH agenda? Thus, why call them crooks just because they wanted to fight for their rights that was taken away by Ambiga? So, it is not wring if we say that Ambiga and BERSIH has never really symbolize the voice of people but they symbolize those who support the opposition. If Ambiga really want to fight for rakyat's rights, she would never throw her tantrum to those business owners. Instead, she would face them, apologize and promise that she would do her best to help them as best  as she could.

But, it was clear that Ambiga would never really do all that. Proof? She did not take any responsibility when her rioters were arrested or injured. She simply did not care about any of them. So there you go, it is proven that Ambiga us truly a hypocrite and a traitor to the nation. Whatever it is, we would like to thank those business owners who managed to reveal the true face of Ambiga.

Melayu Di Dalam Pakatan - Melutut Kepada DAP!

Posted: 11 May 2012 09:00 PM PDT


Keputusan DAP tidak menyambung tempoh anggota Dewan Negara Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim adalah satu indikasi bagaimana parti rasis dan chauvinis Cina itumelihat kepada pemimpin Melayu di dalam parti. Apa yang terjadi kepada Naib Presiden DAP itu sepatutnya menjadi pengajaran amat berguna kepada orang Melayu dan beberapa kerat individu Melayu yang kononnya melihat parti itu memperjuangkan nasib bangsa Melayu.

Untuk memancing undi, DAP cuba menonjolkan imej prihatin kepada orang Melayu dengan mengatakan mereka memberi tempat kepada pemimpin Melau di dalam parti itu. Maka Tunku Aziz pun dilantik sebagai salah satu naib presiden DAP untuk mengaburi mata orang Melayu. Keadaan itu berubah apabila Tunku Aziz bersuara sedikit mengkritik penganjuran perhimpunan Bersih 3.0 yang disokong DAP dan parti pembangkang yang lain.

Dengan pantas DAP yang dikatakan sayang dan mengambil berat kepada Orang Melayu mencantas anggota diraja Kedah itu daripada terus memegang jawatan Senator. Bagi DAP, orang Melayu boleh pegang jawatan tinggi dalam parti itu, mungkin juga sampai menjadi pengerusi, tetapi mereka hendaklah diam membisu serta menjadi seperti tunggul. Membuka mulut untuk memperjuangkan hak-hak orang Melayu di dalam DAP bermakna mengundang padah kepada karier politik mereka.

Taktik DAP memikat hati orang Melayu setakat ini telah berjaya menjadikan PAS sebagai kuda tunggang yang setia. Kesetiaan PAS kepada DAP terbukti apabila parti itu sanggup mengorbankan prinsip perjuangan negara Islam semata-mata untuk menjaga hati DAP. Kenyataan Presiden PAS, Abdul Hadi Awang bahawa parti itu tidak boleh melaksanakan hukum hudud dan mewujudkan negara Islam sehingga mencukupi syarat.

Apa yang dikatakan beliau amat bertentangan dengan semangat berkobar-kobar PAS Kelantan meluluskan enakmen hukum hudud 20 tahun dahulu kononnya sebagai langkah pertama penubuhan daulah Islam di negara ini. Persoalannya apa yang sudah jadi dengan enakmen undang-undang hudud versi PAS? Adalah disebabkan persengkolan mereka denga parti rasis Cina DAP, hukum hudud pun PAS sanggup campak ke luar tingkap?

Inilah sikap hipokrit dan bermuka dua yang ditunjukkan PAS dalam isu negara Islam. Semasa mereka belum menjadi rakan kongsi bersama DAP dalam Pakatan Rakyat, DAP dianggap sebagai musuh kerana mereka golongan kuffar. Tetapi apabila sudah tidur sebantal dengan DAP, semuanya menjadi halal. DAP tidak lagi dilabel sebagai kafir harbi, malah PAS berkata perjuangan parti itu selari dengan slogan 'Malaysian Malaysia' yang diperjuangkan parti itu.

Kenyataan Abdul Hadi membuktikan bahawa PAS telah melutut sepenuhnya kepada kehendak DAP yang menentang konsep Daulah Islamiyahnya. Berbeza dengan DAP yang terus mengekal slogan 'Malaysian Malaysia'nya, PAS pula telah menukar warna politiknya. Daripada perjuangan menegakkan Negara Islam, PAS melunakkannya menjadi Negara Berkebajikan untuk menjaga hati DAP. 

DAP adalah seperti serigala yang berbulu biri-biri. Jika PAS dan orang Melayu di dalam DAP dan PKR masih dibuai mimpi berfikir DAP akan menjaga dan memperjuangkan hak serta nasib mereka, satu hari nanti mereka akan bangkit dari tidur lena sebagai rakyat kelas dua yang ditindas seperti mana di Singapura.

Satira Pagi Sabtu - Selamatkan Selangor

Posted: 11 May 2012 06:00 PM PDT





















Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 12 May 2012 01:15 PM PDT

Kedah Ke KL - MctHeory


TUDIAA!! Video Parody Comedy Politik Terbaik Dari Geng Afdlin Shauki!!

Posted: 12 May 2012 08:12 AM PDT




Kelakar.. memang kelakar.. geng Pakatan Haram dah serang video-video ni, depa kata video ni dok perli depa. Nampak sangat puak-puak bangang tu tak faham apa itu 'parody comedy'. Sebenarnya video-video macam ni pukul keliling. Semua pun kenaa..tapi kalau dah diri tu jahat dan selalu buat salah, memang la cepat terasa. Bak kata orang tua-tua, sapa yang makan cili, dia la yang rasa pedas.. he he he..


McTheory:
Depa dok dislike, meh kita pi like ramai-ramai keih..

TUDIAA!! Anwar, Kit Siang dan Nik Aziz, pengsan bila tengok benda ni!!

Posted: 12 May 2012 05:36 AM PDT




Terbaru tinjauan dan kajian Pusat Kajian Demokrasi dan Pilihan Raya Universiti Malaysia (UMCEDEL) meletakkan hampir separuh rakyat Malaysia yang akan mengundi dalam Pilihanraya Umum Ke 13 kelak "lebih gemar dan selesa" memilih parti Barisan Nasional berbanding Pakatan Haram.

Walaubagaimanapun, angka bagi pengundi atas pagar dijangka bakal menjadi penentu pada Pilihanraya Umum Ke 13.

Barisan Nasional VS Pakatan Rakyat (Pilihanraya Umum Ke 13)

Hasil tinjauan tersebut menghasilkan keputusan seperti berikut :Barisan Nasional : 49 peratus

Pakatan Rakyat : 21 peratus

Pengundi atas pagar : 30 peratus

Aku harapkan dengan hasil kajian sebegini mampu untuk memberi satu suntikan semangat kepada BN untuk membubarkan parlimen. InsyaAllah. Kejayaan akan menjadi milik Bn diatas segala dayausaha selama ini membantu rakyat. Sumber kajian ini, Mc ambil dari Anak Seberang.

Selepas geng Pakatan Haram melihat UMNO menyambut sambutan ulang tahun yang ke 66 semalam dengan perhimpunan Raksaksa terbesar dalam sejarah. Kemudian keluar pula dengan kajian seperti ini. Mc rasa, Anwar, Kit Siang dan Nik Aziz dah tak rasa senang duduk lagi dah.

Itu baru UMNO yang berkumpul, bukannya Barisan Nasional turun berhimpun. Kalau semua komponen BN, mau kena tambah stadium yang lagi satu. he he he..


McTheory:
Tak sabar nak PRU nih..

KASI PANAS!! Ustaz Kamal Saidin HENTAM Nik Aziz Halalkan Rusuhan Bersih 3.0!!

Posted: 12 May 2012 01:12 AM PDT


Ustaz Kamal, Nik Aziz tu sebenarnya dah masuk kategori out of date. Dah nak expired dah pun.. Mc rasa dia sendiri pun tak ingat apa yang dia cakap. Atau dia sendiri pun dah tak faham apa yang dia cuba sampaikan. Maafkanlah orang tua macam dia tu.. heh..

PANASS!! Ambiga Kecut Habis Bila Peniaga PROTES Di Depan Rumahnya!! #bersih #bersih3

Posted: 11 May 2012 10:12 PM PDT

Seronok bila baca NGO peniaga membuat demo dihadapan rumah Ambiga. Cerita Mc petik dari AIDC. Sememangnya perbuatan suka berdemo ni harus kita balas balik kepada mereka. Mereka ingat, hanya mereka mempunyai hak untuk berhimpun dan bersuara. Apakah mereka lupa rakyat Malaysia yang lain, hanya memerhati gelagat buruk mereka.

Seorang peniaga burger membuka gerai burger di depan rumah Pengerusi BERSIH 3.0, Datuk S Ambiga di Jalan Setiakasih 1,Bukit Damansara,Kuala Lumpur sebagai tanda protes perniagaannya terjejas ekoran perhimpunan Bersih 3.0 pada 28 April lalu.



Peniaga itu adalah salah seorang dari 20 orang termasuk peniaga dari sebuah NGO yang dinamakan Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana (Ikhlas) menyertai protes selama hampir sejam di depan rumah Ambiga mulai jam 2 petang, hari ini.

Difahamkan tujuan protes diadakan di depan rumah Ambiga untuk memberi pengajaran kepada Pengerusi BERSIH itu, bagaimana yang dirasai oleh para peniaga kecil apabila perniagaan mereka terpaksa ditutup ekoran demonstrasi BERSIH 3.0 itu.



Mohd Ridzuan Abdullah, Presiden Ikhlas seperti dilaporkan Sinar Harian berkata mereka akan memanggil lebih ramai penjaja kecil membuka gerai di sekitar kawasan kediaman Ambiga jika sekiranya Pengerusi BERSIH itu tidak mahu melayan tuntutan ganti rugi peniaga akibat perhimpunan Bersih 28 April lalu.



Pengerusi Bersih 2.0 diberi tempoh dua minggu untuk memberikan respons berhubung ganti rugi berjumlah lebih RM200,000 yang diterima menerusi 200 aduan daripada penjaja kecil di sekitar Jalan Tunku Abdul Rahman pada hari itu.

"Kami mahu Ambiga bertanggungjawab di atas segala kerugian yang terpaksa ditanggung oleh para penjaja kecil akibat perhimpunan berkenaan dan gerai burger yang dibuka di hadapan rumah beliau pada hari ini adalah simbolik kepada ketidakpuasan hati penjaja terhadap apa yang berlaku pada hari perhimpunan itu," katanya.

Katanya, Ambiga juga masih perlu menjelaskan 'hutang' berjumlah RM 817,205 kerugian peniaga dan penjaja di kawasan yang sama ketika penganjuran Bersih 2.0.

Rumah Ambiga kelihatan dikawal ketat oleh tiga orang pengawal peribadi sejak jam 1.30 petang.
Ambiga yang berada di rumahnya turut mengadakan sidang media sejurus selepas itu menyatakan kekesalan dengan tindakan pihak terbabit mengadakan protes di hadapan rumahnya.

"Saya serahkan kepada rakyat Malaysia untuk menilai sendiri tindakan yang dilakukan oleh sehingga mereka boleh datang ke kediaman dan mengganggu privasi saya serta seluruh kawasan kejiranan ini, tentang hal ini biarlah pemimpin negara yang ulas, saya tunggu.

"Saya tidak akan bayar ganti rugi itu sekarang, mereka (peniaga) boleh failkan semua tuntutan ganti rugi itu di mahkamah, jika pihak mahkamah arahkan bayar ganti rugi baru saya akan bayar begitu juga kalau mahkamah suruh minta maaf, mungkin saya akan lakukan," katanya.


Sombong sangat si Ambiga ni, Mc rasa peniaga ni kena buka pasar pagi atau pasar malam dihadapan rumahnya. Kalau dia rasa terganggu dengan apa yang peniaga ni buat. Begitu juga dengan berjuta rakyat Malaysia yang tinggal disekitar KL, terganggu dengan perhimpunan Haram yang dia anjurkan tu.



McTheory:
Lepas ni bukak pasar basah pula, biar bau ikan, ayam dan longgokkan sampah kat rumah dia tu..

TUDIAA!! Sempena Ulang Tahun UMNO, ranking Blog BN vs PR!!

Posted: 11 May 2012 07:40 PM PDT

Ini yang paling penting..

Nampaknya blogger PRO BN masih lagi mengungguli ranking Top Blogger pada kali ini. Cuma Ameno World (blogger PR) masih lagi memegang takhta Top Blogger. Sesungguhnya blogger Pro BN memang hebat, cuma kita lebih banyak bersaing sesama sendiri dari sebelah sana.

Blogger-blogger kita lebih suka membunuh kawan sendiri dari membunuh blogger PR. Apakah dengan cara kita sekarang, UMNO/BN boleh jadi lebih kuat? Atau ada yang tak kisah UMNO/BN menang atau kalah, janji hidup senang?

Tahukah sahabat semua, andaikata kalau kita kalah kali ni kita bakal hilang segala-galanya? Mc tahu, sahabat blogger ada yang lebih cekap, pandai dan teror dari Mc. Tapi itu yang Mc nampak, Islam boleh tenggelam, Melayu tinggal seluar dalam. Apakah itu yang kita mahu?

Hari tu ada sahabat yang mahu berdamai, tapi... hilang entah ke mana..


TopBlog PR VS BN
10/5/2012rank
PR amenoworld.blogspot.com1301
BN papagomo.com1572
PR greenboc.blogspot.com2763
BN novandri.blogspot.com3024
BN mediapermatangpauh.blogspot.com3125
PR addin77.blogspot.com3206
BN mymassa.blogspot.com3497
BN parpukari.blogspot.com3658
BN empayar-pemuda.blogspot.com3709
PR darisungaiderhaka.blogspot.com41110
BN anwaraidc.com54911
PR cenangau.blogspot.com55412
BN semuthitam80.blogspot.com56213
BN theflyingkick.blogspot.com57714
BN yuseriyusoff.blogspot.com57915
PR tukartiub.blogspot.com58616
BN sejarahmelayu.blogspot.com59917
BN azmykelanajaya.blogspot.com60918
BN aku-tak-peduli.blogspot.com64019
BN gerakan-anti-pkr.blogspot.com64320
BN theunspinners.blogspot.com64921
BN kedahkekl.blogspot.com65822
BN pilihan-anda.blogspot.com66923
BN anginperubahan.blogspot.com69424
BN pisau.net70825
BN matkilaupenang.blogspot.com72426
BN brojinggo.blogspot.com74727
BN medan-info-kita.blogspot.com82428
BN keris7lok.blogspot.com85429
PR milosuam.blogspot.com86530
PR ar-rifke.com87631
BN panggungopera.blogspot.com92432
BN badutrakyat.blogspot.com94733
PR Era Pasca99534
BN kulaanniring.blogspot.com100835
PR siasahkini.blogspot.com101036
PR duniacacamarba.blogspot.com101237
BN 1peluru.blogspot.com102038
PR bloglistpolitik.blogspot.com107239
PR sedakasejahtera.blogspot.com110440
PR msomelayu.blogspot.com111541
BN mediawangsamaju.blogspot.com114042
PR shalehudin.blogspot.com115743
PR mediaperak.com116844
PR naimnikmat.blogspot.com130245
BN khairulryezal.blogspot.com131146
PR pahangdaily.blogspot.com133747
BN gelombang-rakyat.blogspot.com134548
PR kerabubersuara.blogspot.com138649
BN tunfaisal.blogspot.com138850
BN klboyzwangsa.blogspot.com142451
PR gigitankerengga.blogspot.com145452
BN dukeofumno.blogspot.com146753
PR ibnuhasyim.com147154
PR wargamarhaen.blogspot.com147355
PR biaqpila.blogspot.com148956
PR jalanpulang1978.blogspot.com161057
PR semutmalaysia.blogspot.com162858
BN pengundisetiasungairapat.blogspot.com163359
PR manjongmari.blogspot.com164860
PR kedahlanie.info166261
PR kerajaanrakyat.blogspot.com169262
BN unitmediasiber.blogspot.com178463
PR paspb2.blogspot.com179464
PR muslimeen-united.blogspot.com185265
PR nizar-coretanku.blogspot.com191166
BN semaremas.blogspot.com191567
PR wartashubhi.blogspot.com192168
BN alamijiwaparadox.blogspot.com194169
BN taipingmali.blogspot.com196570
PR ikutsukaakuisa.blogspot.com197671
BN rockybru.com.my198072
BN dinturtle.blogspot.com220373
PR anilnetto.com221174
BN jawaber6.blogspot.com221875
PR wartamaya.blogspot.com223676
PR ekeleh.com224177
PR karatijau.blogspot.com226078
PR penarikbeca.blogspot.com233779
PR niamah.com240780
PR bestoneoffour.wordpress.com247481
PR batuvskayu.blogspot.com248982
PR sharpshooterblogger.blogspot.com256183
PR cursingmalay.blogspot.com260284
BN apakecoh2.blogspot.com263185
PR atsixty-zakriali.blogspot.com264386
BN www.militaryofmalaysia.net266787
PR malaysiaberih.blogspot.com272088
BN siemens-melayumaju.blogspot.com272289
PR idahsalam.blogspot.com274090
BN stopthelies.my277391
BN dtenggara.blogspot.com287292
BN malaydelima.blogspot.com291593
PR zorro-zorro-unmasked.blogspot.com297794
PR buletinonline.net298595
PR Refomis Anak Muda305996
PR wasiatpejuang.blogspot.com319497
BN sarfarizmalsaad.blogspot.com320998
BN lydiausm72.blogspot.com326199
BN riziqin.blogspot.com3284100
PR tukanglawan.blogspot.com3304101
PR malaysiawaves.com3351102
BN selangordaily.com3425103
BN gerakantimur.blogspot.com3430104
BN exception2008.blogspot.com3485105
BN kerisputera.blogspot.com3562106
PR adukataruna.blogspot.com3574107
BN darulehsantoday.blogspot.com3613108
BN minda-hijrah.blogspot.com3668109
BN hhalem.blogspot.com3719110
PR mutaligat.blogspot.com3778111
PR kopitarikkaw2.blogspot.com3809112
BN tauke-ikan.blogspot.com/4065113
BN sahabat-gunung.com4152114
BN musramrakunman.blogspot.com4183115
PR edyesdotcom.blogspot.com4311116
PR budakkampungonline.blogspot.com4423117
PR kedah-online.blogspot.com4650118
PR siyasahsyariyah.blogspot.com4700119
PR mountdweller.blogspot.com4711120
BN mesintaipburuk.blogspot.com4984121
PR loyarburok.com5056122
BN syedsoutsidethebox.blogspot.com5241123
BN politikputramerdeka.blogspot.com5274124
BN syburi-times.blogspot.com5372125
BN mahaguru58.blogspot.com5597126
PR dinmerican.wordpress.com5609127
BN celahgelegar.blogspot.com5729128
BN panglima-harimau.blogspot.com5964129
PR hanief.blogspot.com6168130
PR agendsai.blogspot.com6186131
PR pencacai-semalaysia.com6247132
PR mimpi-senja.blogspot.com6381133
BN azlantaib.blogspot.com6648134
BN apanama2020.blogspot.com6664135
PR arusperjuangan.blogspot.com6918136
BN usezworkshop.blogspot.com7209137
PR hornbillunleashed.wordpress.com7214138
BN jkkk-kotasarangsemut.blogspot.com7336139
BN anotherbrickinwall.blogspot.com7353140
PR warkahdaily.blogspot.com7399141
PR Anak Kampung Blog7588142
PR albanjarionline.blogspot.com7682143
BN bumiyang.blogspot.com8067144
PR al-brangionline.blogspot.com8307145
BN helenang.wordpress.com8314146
BN bn4wangsamaju.blogspot.com8709147
BN suaralensa.blogspot.com8729148
BN masterdedah.com8730149
BN sanggahtokjanggut.blogspot.com8780150 
*Data pada 12 Mei 2012 9.10pm

Sumber rank ni Mc ambil dari blogger sebelah sana blog Cenangau. Kalau ada blogger yang takdak dalam list ni, jangan komplain kat Mc, pi komplain kat tuan punya carta. ha ha ha...




McTheory:
Bersatu, kita bersatu, dengan setia berganding bahu.. jeng jeng jeng..

PANASS!! DS @NajibRazak Bagi 7 sebab BN Masih dihati rakyat!! #UMNO66

Posted: 11 May 2012 06:41 PM PDT



Ini antara ucapan DS Najib yang terbaik dan mengegarkan stadium Bukit Jalil. 7 sebab kenapa BN masih lagi dihati rakyat Malaysia. BN cakap, BN buat, bukan kosong. Janji kita tetap dipenuhi, janji puak sebelah sana.. hanya tinggal janji.

Janji dorang yang boleh percaya, hanyalah pada janji nak buat kacau. Kalau dorang kata nak buat kacau, confirm jadi. Kalau dorang kata nak buat benda yang baik untuk rakyat dan negara. Rasanya nak percaya tu agak susah la.

Tiada ulasan:

Pengikut