Jumaat, 20 April 2012

Barisan Nasional

Barisan Nasional


bumiyang

Posted: 20 Apr 2012 03:43 AM PDT

bumiyang


Demonstrasi Mansuh PTPTN Bagus untuk Tarikkan Pelancongan???

Posted: 19 Apr 2012 08:39 PM PDT

Politik Harian

Posted: 20 Apr 2012 03:26 AM PDT

Politik Harian


PKR Dikuasi Golongan Sosialis, Anti-Raja

Posted: 20 Apr 2012 02:00 AM PDT


Dakwaan penghinaan oleh pemimpin-pemimpin PKR terhadap raja-raja Melayu dan pembesar-pembesar negara semasa majlis pertabalan Seri paduka Baginda Yang diPertuan Agong adalah amat memeranjatkan rakyat Malaysia terutamanya orang Melayu.

Dakwaan yang dibuat oleh salah seorang tetamu yang hadir pada majlis gilang gemilang dan penuh istiadat Melayu dalam satu artikel yang ditulisnya mengenai insiden yang memalukan itu menyerlahkan sikap sebenar PKR dan pemimpin-pemimpinnya.

Memang benar parti itu ingin membawa politik baru seperti mana yang tercatat dalam manisfesto dan Buku Jingga tetapi seni politik yang ingin di bawanya amat bercanggah sekali dengan budaya dan adat resam rakyat negara ini.

Tidak salah kalau dikatalkan PKR bersama-sama rakannya dalam Pakatan Rakyat sebenarnya adalah anti-raja.

PKR sebenarnya ada gabungan daripada Parti Keadilan Nasional (PKN) dan Parti Rakyat Malaysia (PRM).

Sementara PKN ketika ditubuhkan adalah parti yang lahir dari politik jalanan memperjuangkan nasib dan agenda peribadi Anwar Ibrahim, PRM pula adalah sebuah parti yang cenderung kepada ideologi sosialisme dan pemikirannya adalah berhaluan kiri.

Gerakan berhaluan kiri seperti sosialisme atau ideologi yang lebih ekstrim dalam bentuk komunisme rata-ratanya adalah anti-institusi raja.

Semasa zaman darurat melawan ancaman komunis, golongan berhaluankiri bersekongkol dengan musuh negara.

Negara-negara yang dahulunya mempunyai institusi raja seperti India, Indonesia dan terbaru Nepal, semuanya menjadi mangsa kepada gerakan anti-raja yang didalangi oleh fahaman sosialisme dan komunisme.

Dalam PKR, fahaman sosialisme yang anti-raja telah meresap ke dalam parti itu melalui PRM.

Sikap kurang ajar PKR terhadap institusi raja adalah disebabkan kehadiran begitu ramai bekas-bekas pemimpin PRM mendapat jawatan tinggi dalam PKR antaranya bekas Timbalan Presiden, Senator Dr Syed Husin Ali, yang meruopakan guru dan juga ideolog Anwar, Sivarasa Rasiah (MP Subang), Tian Chua (MP Batu), Latifah Koya (Pengarah Biro Guaman), N. Surendran (Naib Presiden), Khairul Khairul Anuar Ahmad Zainuddin (Timbalan Ketua AMK), Hishamuddin Rais dan ramai lagi pemimpin parti itu.

Dasar dan halatuju PKR banyak dipengaruhi oleh fahaman sosialisme kerana bekas pemimpin PRM seperti Sivarasa mempunyai peranan besar dalam penggubalan beberapa fasa baru dan pindaan perlembagaan parti itu kira-kira dua tahun lalu.

Sebab itu wujudnya konsep kesamarataan dalam pengagihan kekayaan negara, keadilan sosial, hak beragama serta hak berpolitik.

Malangnya perlembagaan PKR telah meminggirkan hak-hak orang Melayu yang terpaksa dikorbankan demi mengambil hati golongan sosialis dalam PKR.

Lihat sahaja penerbitan lidah parti, Suara Keadilan yang masih diterbitkan walau pun tidak mempunyai permit.

Dasar dan halatuju akhbar tersebut dikawal ketat oleh tokoh-tokoh sosialis PKR seperti Tian Chua, Dr Syed Husin dan Latifah Koya.

Malah kartunis Zunar yang mengepalai sidang pengarang akhbar itu sememang terkenal dengan sikap sosialisnya begitu juga dengan kebanyakan anggota sidang pengarangnya.

Tema dan bahan-bahan yang disiarkan di dalam akhbar itu yang bersifat kutuk, mengutuk, caci-mencaci, fitnah, tohmah, semuanya mencerminkan pandangan ekstrim kumpulan sosialis yang bersarang di dalam pucuk pimpinan PKR.

Jika dibiarkan budaya sosialis ini berkembang dan merebak melalui penerbitan seperti ini, kemungkinan besar masyarakat juga akan terpengaruh dengan fahaman ekstrim ini.

Malah, sebelum ini beberapa pemimpin PKR seperti ADUN Seri Muda sudah pun dihadapkan di mahkamah kerana menghina Sultan Selangor dalam isu pelantikan Setiausaha Kerajaan Negeri.

Ini tidak termasuk lagi senarai panjang perbuatan menghina institusi raja yang dilakukan oleh pemimpin Pakatan Rakyat yang lain dalam DAP dan PAS.

Adalah penting rakyat berhati-hati memilih parti seperti ini yang hanya mempergunakan isu untuk meraih undi demi melaksanakan agenda licik mereka.

Raut Muka Anwar Topik Hangat Di Facebook

Posted: 20 Apr 2012 01:00 AM PDT


Raut muka Datuk Seri Anwar Ibrahim mula menjadi topik hangat di facebook apabila facebooker 'Fariz Aazim' meletakkan sekeping foto Ketua Umum PKR itu yang dikongsi bersama dengan facebooker 'Mulut Mummy' dan facebooker 'Minaq Jinggo'.

"Antara gambar terbaru Anwar bin Ibrahim…nilaikan lah sendiri..!" kata Fariz Aazim yang ditanda kepada Minaq Jinggo dan 45 facebooker yang lain.

Foto Anwar yang dimuat turun sejak 17 jam yang lalu, setakat ini dikomen oleh 286 facebooker yang lain.

Menariknya, seperti satu 'gelombang protes senyap', topik tentang raut muka Anwar Ibrahim sejak akhir-akhir mula menjadi satu topik hangat yang menarik perhatian facebooker untuk diperkatakan. -AIDC






Rang Undang-undang AUKU (Pindaan) 2012 Diluluskan Dengan Pindaan

Posted: 19 Apr 2012 11:37 PM PDT


Persidangan Dewan Rakyat malam Khamis meluluskan Rang Undang-Undang Universiti dan Kolej Universiti (Pindaan) 2012, dengan pindaan yang membenarkan pelajar universiti memegang sebarang jawatan dalam mana-mana persatuan atau pertubuhan di dalam dan di luar kampus.

Perenggan 15(2)(c) telah digugurkan yang dicadangkan melarang pelajar daripada bertanding dalam pilihan raya bagi atau memegang apa-apa jawatan dalam mana-mana persatuan, pertubuhan, badan atau kumpulan pelajar di dalam kampus, jika pelajar itu memegang apa-apa jawatan dalam sesuatu parti politik.

Larangan itu bertujuan untuk mengekalkan keberkecualian di dalam kampus.

Khairy Jamaluddin (BN-Rembau) yang telah mencadangkan untuk menggugurkan subseksyen itu berkata sekatan tersebut akan memberi ruang yang sangat besar kepada pihak tertentu untuk terus mengkritik kerajaan.

Katanya mereka akan memberikan hujah yang mengatakan kerajaan tidak ikhlas dan tidak komited dengan semangat keterbukaan dan pengiktirafan kepada mahasiswa.

Menteri Pengajian Tinggi Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin ketika menggulung perbahasan rang undang-undang tersebut berkata kementerian bersetuju supaya subseksyen tersebut digugurkan berikutan hujah yang diberikan adalah menyakinkan.

Mengulas mengenai kebimbangan anggota Parlimen sama ada pindaan tersebut boleh menjejaskan peranan universiti dan pelajar yang sedang mengikuti pengajian, beliau berkata perkara tersebut telah diberi pertimbangan oleh kepimpinan negara apabila bersetuju untuk melakukan pindaan terhadap akta berkenaan.

Katanya pindaan itu adalah bagi mencapai keseimbangan antara soal kebebasan politik dan juga bagi mencapai matlamat pendidikan.

Datuk Dr Mohamed Shahrum Osman (BN-Lipis) melahirkan kebimbangan jika idelogi parti dan agenda politik kepartian yang bersifat memihak atau partisan politik menular di dalam kampus.

Katanya beliau bimbang ia akan menimbulkan masalah jika tidak dapat dikawal.

Bagaimanapun, katanya beliau berharap mahasiswa menggunakan peluang yang telah terbuka dan diberikan oleh kerajaan itu sebaik-baiknya untuk menunjukkan yang mereka sudah cukup matang dan bersedia menggunakan kebebasan yang diberikan tanpa menjejaskan tugas dan tanggungjawab mereka sebagai pelajar universiti yang berilmu dan berjaya.

"Saya berharap mahasiswa bijaksana dalam membuat sesuatu keputusan dan pilihan bagi memastikan mereka tidak mengabaikan tugas dan tanggungjawab utama.

"Harapan ibu bapa dan komitmen penaja pengajian, keharmonian kampus dan hak pelajar lain yang ingin belajar dengan tenang tanpa terlalu diganggu dengan soal berpolitik yang melampau dalam kampus," katanya.

Katanya beliau berharap pentadbiran universiti dapat menasihati pelajar untuk menggunakan kebebasan dengan sebaik-baiknya dan jangan mudah diperalatkan oleh mana-mana pihak.

-Bernama

DAP Pulau Pinang Persenda Agong

Posted: 19 Apr 2012 09:00 PM PDT


Tindakan Kerajaan Negeri yang enggan menerima pelantikan Exco Agama Islam, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Abdul Malik Kassim sebagai Yang Dipertua Majlis (YDP) Agama Islam Negeri Pulau Pinang (MAINPP) dianggap membelakangkan dan mempersendakan titah Yang di-Pertuan Agong.

Pengerusi Badan Perhubungan Umno Negeri, Datuk Zainal Abidin Osman berkata, alasan Timbalan Ketua Menteri 1, Datuk Mansor Othman yang mengakui Kerajaan Negeri telah melakukan kesilapan dalam pelantikan jawatan penting itu juga tidak boleh diterima kerana ia bukan perkara yang boleh dipermainkan.

Zainal berkata, pelantikan Abdul Malik untuk jawatan itu adalah atas permintaan Kerajaan Negeri sendiri, namun apabila ia telah diperkenankan oleh Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah pada 10 Februari lalu tetapi titah berkenaan tidak dilaksanakan.

Katanya, tindakan Kerajaan Negeri membuat rayuan kepada Yang di-Pertuan Agong supaya Pesuruhjaya Pas negeri, Datuk Mohd Salleh Man pula dilantik untuk jawatan berkenaan jelas memperlihatkan mereka cuba mencabar institusi raja.

"Alasan kesilapan Kerajaan Negeri dalam isu pelantikan ini sukar diterima. Bagaimana mereka (Kerajaan Negeri) nak mentadbir hal ehwal agama Islam kalau hal-hal semudah pelantikan YDP ini pun boleh tersilap," katanya pada sidang media di sini semalam.

Turut hadir, Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno, Datuk Musa Sheikh Fadzir; Setiausaha Badan Perhubungan Umno negeri, Datuk Azhar Ibrahim dan bekas YDP MAINPP, Datuk Shabudin Yahya.

Kelmarin, pada satu sidang media khas, Mansor mengakui Kerajaan Negeri telah melakukan kesilapan dalam isu pelantikan YDP MAINPP yang baru.

Dalam pada itu, Zainal turut membidas tindakan Kerajaan Negeri yang lewat menghantar nama pengganti YDP sedangkan Kerajaan Negeri tahu tempoh perkhidmatan YDP terdahulu iaitu Elias Zakarian akan tamat pada 31 Disember 2011.

Menurutnya, Kerajaan Negeri hanya menghantar nama pengganti YDP untuk dipersembahkan kepada Yang di-Pertuan Agong untuk diperkenankan pada 22 Disember 2011.

"Sepatutnya sebagai Kerajaan Negeri perlu menghantar nama itu sebulan atau dua bulan untuk dipersembahkan kepada Agong.

"Ini dah la lambat. Kemudian bila dah diperkenankan titah itu tidak dilaksanakan pula," katanya.

Zainal berkata, MAINPP mempunyai bidang kuasa amat besar di mana mereka boleh menasihati Yang di-Pertuan Agong dalam hal ehwal agama Islam kecuali hukum syarak.-SH

Zara Shafruddin, Anak Melayu Berkahwin Di Gereja Dipercayai Berasal Dari Pulau Pinang!

Posted: 19 Apr 2012 07:51 PM PDT


Akhbar Telegraph mendedahkan seorang wanita melayu telah berkahwin di gereja. Nick Rudd, 25, anak bekas perdana menteri Australia, Kevin Rudd dan Zara Shafruddin seorang wanita melayu dikatakan bertukar-tukar ikrar di Gereja St James 'di King St, Sydney. Encik Rudd, Therese Rein isterinya dan anak perempuannya, Jessica mengumumkan berita gembira itu melalui twitter.

Perkahwinan itu telah dihadiri oleh kawan rapat dan keluarga pasangan itu. Gereja St James 'telah dipenuhi dengan bunga ros, lillies dan stephanotis yang dipilih oleh Cik Rein.


Zara Shafruddin merupakan seorang rakyat Malaysia yang berasal dari Pulau Pinang berdasarkan kepada maklumat tempat dan lokasi yang diletakkan dalam profile di Facebooknya.



Sejarah: Dewan Rakyat Bersidang Sehingga Awal Pagi

Posted: 19 Apr 2012 11:43 AM PDT


Dewan Rakyat tadi meluluskan usul untuk menyambung persidangan hingga melepasi 12 tengah malam sehinggalah selesai urusan.

Ia bersidang dari awal jam 10 pagi tadi dan dijangka berlarutan hingga jam 3 pagi.

Sejarah

Ini merupakan rekod baru Dewan Rakyat semenjak tahun 1977, rekod lama paling lewat tamat bersidang pada pukul 2:30 am

Pada tengah malam ini, terdapat 34 Anggota Parlimen BN, 17 Ahli Parlimen Pakatan Rakyat dan satu bebas.

Tahniah kepada pemimpin BN yang berjuang untuk rakyat...

Sekian lama AUKU membelenggu mereka yang bernama Mahasiswa, hari ini Ahli Parlimen Rembau YB Khairy Jamaluddin dan rakan-rakan Ahli Parlimen BN lakar sejarah kebebasan Politik!

Update: Rekod baru Dewan Rakyat 20 April 2012 tamat bersidang sehingga jam 3:21 am.

Demo PTPTN: Naib Canselor UM Tunggu Apa Lagi? Ambillah Tindakan Segera! Takkan Tunggu Sampai Lebam?

Posted: 19 Apr 2012 07:51 AM PDT

Bila sebut nama Universiti Malaya (UM) ramai yang akan bersetuju pusat pengajian itu adalah antara pilihan utama ibubapa untuk melanjutkan pelajaran ke peringkat yang tinggi bukan sahaja kerana sejarahnya yang besar dalam dunia pendidikan malah namanya juga tercatat antara 500 universiti terbaik dunia.

Bagaimanapun ranking yang baik tidak akan menjanjikan banyak perbezaan jikalau ada segelintir pelajarnya mudah terpengaruh dengan anasir luar yang hanya bermatlamatkan mempergunakan mereka untuk kepentingan politik kepartian misalnya menyertai demonstrasi jalanan di Dataran Merdeka tempohari.

Demonstrasi anti PTPTN sabtu lalu oleh sekumpulan mahasiswa pro pembangkang sekalipun gagal sama sekali apabila dari 5,000 orang sasaran penyertaan hanya 200 - 300 orang sahaja yang hadir namun kelibat beberapa pelajar UM dalam demo tersebut tentu sahaja menuntut tindakan bersesuaian daripada pihak pentadbir universiti.

Antara yang telah dikenalpasti merupakan pelajar UM ialah Haziq Abdullah, Syahid Zaini, Safwan Anang dan beberapa yang lain. Ramai yang tertanya-tanya apa langkah selanjutnya yang bakal diambil terhadap pelajar tersebut berikutan penglibatan mereka dalam demonstrasi tersebut.

Haziq misalnya adalah antara individu yang bertanggungjawab membawa gambar Perdana Menteri dengan kalungan bunga kematian, satu tindakan yang agak biadap dan bersifat provokasi sewajarnya disegerakan tindakan tegas terhadapnya.

Mana mungkin seseorang pelajar universiti yang tugas utamanya menelaah pelajaran boleh di biarkan bebas berkeliaran menyertai aktiviti politik sekalipun ada tikanya buah fikiran mereka berguna untuk negara namun ada tempat dan tikanya yang sesuai untuk tujuan tersebut.

Demonstrasi jalanan ditambah lagi dengan perlakuan biadap, kurang ajar dan melampaui tabie asas seorang pelajar universiti tentu saja sukar diterima masyarakat sementelah lagi isu pemansuhan PTPTN yang mereka laungkan juga hasil usul dari golongan partisan yang hanya memperalatkan mereka untuk tujuan kepartian.

Walhal ramai mengakui hakikat dengan adanya dana pinjaman pendidikan dari PTPTN sejak lebih kurang 14 tahun ianya beroperasi telah membantu ratusan ribu rakyat melanjutkan pelajaran ke ipt, tiba-tiba kali ini semata-mata hampir pilihanraya umum ke 13 ianya menjadi puching beg orang politik, apakah logik untuk kita hapuskannya begitu saja?

PTPTN pula bukannya satu skim pinjaman bersandarkan keuntungan, semua dana yang ada dan jumlah bayaran diterima dikitar semula untuk kegunaan generasi pelajar akan datang dan caj perkhidmatan 1% yang dikenakan pula untuk menampung segala kos pentadbiran termasuklah pengurusan, kakitangan, utiliti dan lain-lain yang berkaitan.

Dan pula, PTPTN tidak sama sekali mewajibkan pelajar memohonnya. Semua bergantung pada kemahuan individu tidak mengira miskin atau kaya, jika memerlukan wang pinjaman maka PTPTN adalah tempatnya. Tapi jika berasa cukup mampu menanggung segala kos pengajian dan sara hidup selama 2 hingga 5 tahun di universiti, tiada paksaan untuk menggunakan khidmat PTPTN.

Andaikata masih ada segelintir pelajar begitu kemaruk mahukan pendidikan percuma sebagaimana dilaungkan dalam demo tersebut, ringan-ringankanlah otak untuk berfikir dan rajin belajar supaya mampu mencapai keputusan cemerlang dengan kelulusan ijazah kelas pertama tentu sahaja hutang pinjaman dilupuskan tanpa bayaran satu sen pun.

Berbalik kepada isu penyertaan beberapa pelajar UM dalam demonstrasi anti PTPTN sebagaimana disebut di awal tulisan ini, sekali lagi ditekankan keperluan pentingnya tindakan segera pihak pentadbir universiti bertegas dengan kebiadapan pelajar-pelajarnya.

Jangan ditunggu hingga ada yang terdetik dalam hati menyangkakan yang Naib Canselor UM hanya makan gaji buta dek kerana lambat bertindak dan kurang responsif terhadap isu tersebut.

Kita tidak mahu suatu hari kelak bakal lulusan universiti tergolong dari sekumpulan manusia yang kurang ajar, biadap dan menjengkelkan sikap perwatakannya sedangkan sifat dan tabie asas seseorang terpelajar mestilah menunjukkan contoh yang baik kepada masyarakat.

Apatah lagi mereka bukan sahaja menggalas harapan ibubapa dan negara supaya menjadi insan yang berguna malah suatu hari nanti khidmat mereka diperlukan untuk menabur jasa bakti bagi pembangunan masyarakat dan negara.

Justeru itu, segeralah bertindak untuk kebaikan bersama agar ia tidak menjadi ikutan kemudian hari kelak yang tentu sahaja jika dibiarkan bukan sahaja memberi kesan terhadap nama baik UM sendiri malah akan menimbulkan keraguan masyarakat terhadap keupayaan UM untuk mendidik generasi masa depan.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Usul YB Khairy Jamaluddin Bagi Meminda Rang Undang-Undang AUKU dan Akta Berkaitan

Posted: 19 Apr 2012 06:50 AM PDT



Di bawah adalah teks ucapan penuh YB Khairy Jamaluddin, Ahli Parlimen Rembau semasa mencadangkan pindaan ke atas Rang Undang-Undang bagi memotong sepenuhnya perenggan 15(2)(c) Akta Universiti dan Koleh Universiti 1971.

Beliau juga mencadangkan agar perenggan yang sama iaitu 147(2)(c) Akta Institusi-Institusi Pelajaran (Tatatertib), 1976 dan  juga perenggan 10(2)(c) Akta Institusi Pendidikan Tinggi Swasta, 1996 dipotong sepenuhnya.
---

Akta Universiti dan Kolej Universiti 1971 (AUKU)

Terima kasih YB Tan Sri/Dato' Pengerusi,

Saya, Ahli Parlimen Rembau, selaku wakil Majlis Ahli Parlimen Barisan Nasional (BNBBC) dengan ini mencadangkan agar Fasal 5, Rang Undang-Undang Universiti dan Kolej Universiti (Pindaan) 2012 dipinda dengan memotong sepenuhnya perenggan 15 (2)(c) yang dicadangkan oleh Rang Undang-Undang tersebut.

Ini kerana kami berpendapat, sebarang pindaan yang dilakukan kepada undang-undang usang hendaklah bertepatan dengan hasrat perubahan dan juga norma sosial yang mendasari kehendak kepada pindaan tersebut.

Di dalam hal ini, BNBBC menyambut baik penggantian seksyen 15 AUKU yang sebelum ini menghalang penglibatan politik dengan seksyen yang baru terutama subseksyen 15(1) yang meluaskan hak berpersatuan pelajar, termasuklah menjadi ahli mana-mana parti politik.

Namun bagi kami, susbseksyen 15(2)(c) yang melarang pelajar daripada bertanding dalam pilihan raya bagi memegang apa-apa jawatan dalam mana-mana persatuan, pertubuhan, badan atau kumpulan pelajar di dalam kampus jika pelajar itu memegang apa-apa jawatan dalam sesuatu parti politik sebagai self-contradictory dengan maksud dan kehendak gagasan transformasi dan norma sosial yang menuntut kepada kebebasan pelajar untuk berpolitik.

Hujah/Rasional:

[1] Tujuan larangan yang dicetuskan oleh subseksyen 15(2)(c) adalah bertujuan untuk mengekalkan keberkecualian di dalam kampus atau campus neutrality. Sungguhpun kami mengakui keperluan campus neutrality agar perjalanan akademik tidak diganggu oleh kegiatan politik, tetapi janganlah sampai kehendak ke arah ini melibatkan sekatan regresif kepada kebebasan yang diberi.

Ini kerana, keberkecualian itu boleh diselenggara dengan pemantauan kegiatan pelajar sepertimana kelulusan bagi mengadakan sesuatu aktiviti yang diadakan dalam kampus dan sebagainya. Bagi kami, larangan ini memberi gambaran bahawa transformasi yang dibawa oleh Kerajaan cuma perubahan separuh masak dan akan menimbulkan lebih banyak polemik negatif sedangkan pindaan ini berhasrat untuk memberi kebebasan kepada golongan mahasiswa dan sepatutnya menjadi perkara yang dianggap sebagai pindaan yang popular.

[2]Keduanya, jika kita melarang pelajar yang memegang jawatan dalam mana-mana parti politik dari menyertai daripada bertanding dalam pilihan raya bagi memegang apa-apa jawatan dalam mana-mana persatuan, pertubuhan, badan atau kumpulan pelajar di dalam kampus, ia seperti tidak mengiktiraf sepenuhnya kebebasan golongan mahasiswa untuk menyertai parti politik kerana pengiktirafan yang diberi oleh subsekyen 15(1) mempunyai sekatan khusus pula kerana ia menghilangkan status kelayakan mereka untuk bertanding bagi sebarang jawatan di dalam kampus.

Ia umpama melabelkan golongan mahasiswa yang mempunyai keahlian dan jawatan dalam parti politik sebagai kelompok atau anasir negatif di dalam kegiatan pelajar di dalam kampus, sedangkan apa yang mereka lakukan hanyalah melaksanakan salah satu daripada hak asasi mereka untuk berpersatuan dan juga suatu hak yang diiktiraf oleh subseksyen 15(1) sendiri. Ia umpama beri tapi tak beri sepenuhnya.

[3] Ketiganya, kegusaran bahawa ramai pelajar Universiti akan menjadi ahli parti parti politik dan bergiat aktif adalah kurang berasas kerana sungguhpun kebanyakan mereka mempunyai pandangan dan juga pendapat berhubung isu yang melibatkan dasar serta politik negara namun semua ini tidak dizahirkan sepenuhnya dengan kecenderungan untuk berpersatuan dan menjadi ahli politik sepertimana hasil kajian golongan muda 2008 oleh Merdeka Centre yang mendapati hanya 3 peratus berminat menganggotai parti politik.

[4] Kelompok mahasiswa adalah mereka yang mudah tertarik kepada idealisme dan semangat perjuangan, namun tarikan itu tidak semestinya bertukar kepada penyertaan di dalam kegiatan politik. Dalam isu ini, apa yang ingin ditegaskan bahawa seseorang itu mungkin lebih tegar dan serius di dalam perjuangan atau idealisme mana-mana parti politik tetapi tidak memegang apa-apa jawatan di dalam parti tersebut dan sekiranya tujuan sebenar sekatan subseksyen 15(2)(c) itu, dan walaupun kami berpendapat tujuan itu tidak sepatutnya wujud, adalah untuk menghindari kelompok ini maka hasrat itu akan gagal kerana keahlian parti tidak menggambarkan sokongan atau tarikan idealisme pelajar secara hakiki.

[5]Pada masa yang sama, kita akan menidakkan proses pencarian bakat pemimpin pelapis dalam politik kerana medan kegiatan pelajar di Kampus merupakan wadah yang bagus untuk pelajar bergiat aktif dan mengharungi latihan kepimpinan. Sekiranya pelajar yang menjadi ahli kepada mana-mana ahli parti politik dilarang sama sekali daripada bergiat aktif sebagai pemimpin pelajar maka ia adalah satu proses yang regresif.

[6] Sekatan ini bersifat terlalu umum. Bahkan rujukan kepada sebarang jawatan di dalam suatu parti politik mencakupi skop yang sangat luas. Sebagai contohnya Pengerusi mana-mana Biro di dalam parti politik tidak boleh langsung mengetuai Persatuan Drama atau Teater Pelajar. Ini suatu yang amat dangkal dan tidak masuk akal.

[7] Subseksyen 15(2)(c) akan hanya memberi ruang yang sangat besar kepada pembangkang untuk menghentam Kerajaan dengan hujah bahawa Kerajaan sebenarnya tidak ikhlas dan tidak komited dengan semangat keterbukaan dan pengiktirafan kepada golongan mahasiswa kerana sungguhpun mereka boleh menceburi kancah politik sebagai ahli tetapi peluang tersebut tersebut bakal mengundang padah kerana mereka tidak lagi boleh menjadi pemimpin pelajar.

[9] Pada masa yang sama, selaku Pengerusi Pemuda Barisan Nasional dan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO dan juga seorang pemimpin di kalangan orang muda, menyambut baik pendekatan transformasi yang diterjemahkan melalui pindaan ke atas AUKU ini. Ini kerana ini meraikan idealisme anak muda, mengangkat peranan mahasiswa, merancakkan proses dan amalan demokrasi serta menyemarakkan public participation in policy making process. Bahkan, pindaan kepada AUKU ini juga adalah salah satu daripada gesaan dari Makmal Generasi Muda Pemuda BN atau BN Youth Lab.

Begitulah hujah saya bagi pindaan yang yang dicadangkan ini

Terima kasih YB Tan Sri/Dato' Pengerusi

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

PAS Dan DAP Tolak Batal PTPTN

Posted: 19 Apr 2012 05:18 AM PDT

Berita ini penulis dapati dari sumber dalaman yang kuat dan boleh dipercayai.  Semalam, di dalam mesyuarat Pakatan Rakyat, terjadi perang mulut antara parti-parti sekutu Pakatan Rakyat akibat dari isu pemansuhan PTPTN.  

DAP dan PAS dikatakan berang dengan Anwar Ibrahim dan PKR kerana menjerumuskan mereka ke dalam isu yang akhirnya memakan diri sendiri.    Kini, seluruh parti Pakatan Rakyat terpaksa menepis dan merasionalkan cadangan PKR untuk menghapuskan PTPTN.

Akhbar-akhbar Cina juga kebanyakannya memberi reaksi negatif terhadap cadangan tersebut.   Sin Chew, misalnya mempersoalkan walaupun semua orang menginginkan pendidikan percuma  tetapi apakah cadangan tersebut logik untuk dilaksanakan.  Pendidikan percuma untuk semua bermakna kerajaan memerlukan RM43 bilion setiap tahun dan itu belum lagi diambil kira janji-janji manis yang lain yang ditabur oleh PR yang membawa jumlah lebih RM200 billion.

Akhbar-akhbar Cina diketahui mempunyai pertalian yang rapat dengan DAP dan apa yang ditulis mereka kebanyakannya membayangkan pendirian DAP.  Oleh itu, walaupun secara dasarnya mereka menentang penghapusan PTPTN tetapi mereka memberi sedikit 'muka' kepada Pakatan Rakyat dengan menyebut tentang pengalaman dalam bidang ekonomi yang dimiliki oleh Anwar Ibrahim yang pernah menjadi Menteri Kewangan.
Bagaimanapun, menurut mereka, walaupun Anwar dan Tony Pua punya pengalaman dalam mengurus kewangan tetapi selagi mereka berdua tidak dapat membentangkan secara terperinci tentang bagaimana caranya untuk menampung kos lebih RM200 billion itu, maka mereka tidak ada pilihan selain dari meraguinya.

Dari laporan akhbar tersebut, nampaknya kaum Cina mengakui bahawa PTPTN banyak membantu kerana kebanyakan anak-anak mereka memilih untuk ke pusat pengajian tinggi swasta yang kosnya jauh lebih mahal dari pusat pengajian tinggi awam.   Secara tidak langsung juga mereka telah mengakui bahawa kerajaan tidak pernah mengabaikan kaum mereka, walaupun mereka tidak menyatakannya secara terang-terangan.

Kita percaya, PAS juga banyak terhutang budi kepada kerajaan dalam isu PTPTN ini.   Mana tidaknya, jika kebanyakan anak-anak mereka tidak layak mendapat biasiswa kerana kurang menyerlah dalam pelajaran akibat terlalu asyik berpolitik kerana terpengaruh dengan ibubapa sendiri.   Jika ini senarionya maka hanya pinjaman seperti PTPTNlah sahaja yang dapat membantu anak-anak orang PAS ini mendapatkan pendidikan peringkat tertiari.

Begitu juga dengan PKR, contohnya Adam Adli dan semua rakan-rakannya yang ke hulu ke hilir berdemo menentang apa saja yang dibuat oleh kerajaan, tiada seorang pun di antara mereka yang cemerlang dalam pelajaran.  
Justeru, munasabahlah jika PKR ditempelak oleh sekutunya DAP dan PAS kerana mengemukakan cadangan yang paling bodoh.  Apakan daya, tahap itu sajalah pemikiran Ketua Pembangkang yang hanya berkelulusan Pengajian Melayu kelas 3.  

Apa nak dikata, bukan UMNO yang pilih Anwar jadi Ketua Pembangkang, tetapi PR sendiri yang melantiknya.   Tak dapat dibayangkan jika Anwar menjadi Perdana Menteri.  Entah apa lagi agaknya idea-idea bodoh yang akan dikemukakannya.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

anakbukitgantang says

Posted: 20 Apr 2012 03:23 AM PDT

anakbukitgantang says


Pindaan AUKU , demo PTPTN di Dataran Merdeka dan implikasi siswa berpolitik

Posted: 19 Apr 2012 04:16 PM PDT

AUKU pindaan 2012 membenarkan siswa aktif dan masuk parti politik. Bagaimanapon   Seksyen 15 (2)(c) AUKU (pindaan 2012) melarang siswa yang menjadi ahli politik bertanding dalam pilihanraya kampus. Jujur bagi saya ini adalah langkah pencegahan agar kampus neutral dan pembelajaran dapat dilaksanakan dengan suasana kondusif. Universiti adalah tempat ilmiah dan ia wajar dihormati. Pindaan membenarkan pelajar berpolitik di luar kampus dan pada masa yang sama membebaskan kampus dari pelajar yang dipergunakan oleh party politik-Pepatah Inggeris yang bersesuaian ialah "You cannot have the cake and eat it all"


Saya hairan kenapa  Khairi Jamaluddin mencadangkan pembatalan Seksyen 15(2)(c)

Mungkin lebih senang cerita Tuan Khairi kita mahu siswa yang berpolitik (jalanan) seperti ini menjadi ketua mereka. Walaupon beliau sokong tak mahu ahli politik jalanan diangkat jadi pemimpin tapi itulah hakikatnya. Pakatan akan buat apa sahaja untuk melanggar undang undang Malaysia sebab pegangan mereka "matlamat menghalalkan cara". Pelajar yang berdemo ini jugalah yang akan mengambil bahagian aktif dalam pilihanraya politik kampus. Cadangan  Tuan Khairi membenarkan pelajar yang menjadi ahli politik berkempen dan menjadi calon pilihanraya di kampus  membuka seluas luasnya floodgate yang ada. Apa agenda Khairi sebenarnya?

Kebebasan seksual (liberalisme) dan  pluralisme ugama diperjuangkan oleh Pakatan. Mahukah kita mengangkat mereka ini menjadi pemimpin kita satu hari kelak?

Bukti bergambar ada di bawah:

pic.twitter.com/KciISv9o
Kerjasama dgn.Kuffar - PAS sanggup berkerjasama dengan kuffar bagi meruntuhkan Pemerintah Islam sedia ada- dan langkah Ambiga mempersoalkan Hak Istimewa Ugama Islam sebagai ugama rasmi negara adalah bersalahan dengan Artikel 3(1) Perlembagaan Persekutuan yang mengiktiraf Islam sebagai Ugama Rasmi Negara- dari Twitter  http://t.co/KciISv9o
Percampuran lelaki dan wanita bukan muhrim-apakah siswi benar benar  muslimah?

Kondom-ada aktiviti seks di sini

Jelas ada perjuangan kebebasan seksual di sini. Ssiwi yang merokok bernama Mislina

Syiah terlibat -Khalid Ismath menjadi muka perusuh di UPSI dan Dataran Merdeka
Fatwa Syiah dan PAS yang MENYELEWENG dari Islam

Sesungguhnya pendirian PAS sangat menyeleweng dari Islam. Habib Munzir menyampaikan beberapa Hadis Sahih Bukhari yang menyuruh umat Islam bersabar terhadap Pemerintah Islam dan melarang mengangkat senjata :

Hadis 1
"Bersabarlah kalian, karena tiadalah datang masa kecuali yg sesudahnya akan lebih buruk, sampai kalian akan menemui Tuhan kalian, kudengar ini dari Nabi kalian (Muhammad saw)" (Shahih Bukhari Bab Fitnah)

Hadis 2
Sabda Rasulullah saw : "Barangsiapa yg mengangkat senjata diantara kita (memerangi sesama) maka bukan dari golongan kita" (Shahih Bukhari Bab Fitnah)

Hadis 3
Sabda Rasulullah saw : "Janganlah kalian kembali pada kekufuran setelah aku wafat dengan saling bunuh satu sama lain" (Shahih Bukhari Bab Fitnah)

Rujukan lanjut Hadis dan larangan menentang pemerintah Islam  Majelisrasulullah-Habib Munzir

Di bawah saya selitkan petikan cadangan Khairi Jamaluddin dan pesanan saya elok tak payah jadi Ketua Pemuda UMNO! Cadangan ini seolah olah datang dari pihak Pakatan yang selama ini memperjuangkan hak kebebasan seksual LGBT, liberalisme dan pluralisme ugama. Di sebelah kem mana KJ sebenarnya berada???

.........................................
AUKU: @KhairyKJ usul potong sepenuhnya Seksyen 15(2)c

[Nota: Kaedah sebenar dalam menambah baik Dasar dan Pelaksanaan Dasar dalam lunas demokrasi. Bukan kaedah jalanan seperti yang dipraktikkan oleh sesetengah pihak. Ini contoh yang perlu diikuti jika benar-benar mahu membentuk masyarakat sivil dalam era politik baru, bukan dengan menggunakan pendekatan jalan seperti yang diwarisi dalam poltik usang.] Akta Universiti dan Kolej Universiti 1971 (AUKU)

Terima kasih YB Tan Sri

Saya, Ahli Parlimen Rembau, selaku wakil Majlis Ahli Parlimen Barisan Nasional (BNBBC) dengan ini mencadangkan agar Fasal 5, Rang Undang-Undang Universiti dan Kolej Universiti (Pindaan) 2012 dipinda dengan memotong sepenuhnya perenggan 15 (2)(c) yang dicadangkan oleh Rang Undang-Undang tersebut.

Ini kerana kami berpendapat, sebarang pindaan yang dilakukan kepada undang-undang usang hendaklah bertepatan dengan hasrat perubahan dan juga norma sosial yang mendasari kehendak kepada pindaan tersebut.

Di dalam hal ini, BNBBC menyambut baik penggantian seksyen 15 AUKU yang sebelum ini menghalang penglibatan politik dengan seksyen yang baru terutama subseksyen 15(1) yang meluaskan hak berpersatuan pelajar, termasuklah menjadi ahli mana-mana parti politik.

Namun bagi kami, susbseksyen 15(2)(c) yang melarang pelajar daripada bertanding dalam pilihan raya bagi memegang apa-apa jawatan dalam mana-mana persatuan, pertubuhan, badan atau kumpulan pelajar di dalam kampus jika pelajar itu memegang apa-apa jawatan dalam sesuatu parti politik sebagai self-contradictory dengan maksud dan kehendak gagasan transformasi dan norma sosial yang menuntut kepada kebebasan pelajar untuk berpolitik.

Hujah/Rasional:

[1] Tujuan larangan yang dicetuskan oleh subseksyen 15(2)(c) adalah bertujuan untuk mengekalkan keberkecualian di dalam kampus atau campus neutrality. Sungguhpun kami mengakui keperluan campus neutrality agar perjalanan akademik tidak diganggu oleh kegiatan politik, tetapi janganlah sampai kehendak ke arah ini melibatkan sekatan regresif kepada kebebasan yang diberi.
Ini kerana, keberkecualian itu boleh diselenggara dengan pemantauan kegiatan pelajar sepertimana kelulusan bagi mengadakan sesuatu aktiviti yang diadakan dalam kampus dan sebagainya. Bagi kami, larangan ini memberi gambaran bahawa transformasi yang dibawa oleh Kerajaan cuma perubahan separuh masak dan akan menimbulkan lebih banyak polemik negatif sedangkan pindaan ini berhasrat untuk memberi kebebasan kepada golongan mahasiswa dan sepatutnya menjadi perkara yang dianggap sebagai pindaan yang popular.

[2] Keduanya, jika kita melarang pelajar yang memegang jawatan dalam mana-mana parti politik dari menyertai daripada bertanding dalam pilihan raya bagi memegang apa-apa jawatan dalam mana-mana persatuan, pertubuhan, badan atau kumpulan pelajar di dalam kampus, ia seperti tidak mengiktiraf sepenuhnya kebebasan golongan mahasiswa untuk menyertai parti politik kerana pengiktirafan yang diberi oleh subsekyen 15(1) mempunyai sekatan khusus pula kerana ia menghilangkan status kelayakan mereka untuk bertanding bagi sebarang jawatan di dalam kampus.

Ia umpama melabelkan golongan mahasiswa yang mempunyai keahlian dan jawatan dalam parti politik sebagai kelompok atau anasir negatif di dalam kegiatan pelajar di dalam kampus, sedangkan apa yang mereka lakukan hanyalah melaksanakan salah satu daripada hak asasi mereka untuk berpersatuan dan juga suatu hak yang diiktiraf oleh subseksyen 15(1) sendiri. Ia umpama beri tapi tak beri sepenuhnya.

[3] Ketiganya, kegusaran bahawa ramai pelajar Universiti akan menjadi ahli parti parti politik dan bergiat aktif adalah kurang berasas kerana sungguhpun kebanyakan mereka mempunyai pandangan dan juga pendapat berhubung isu yang melibatkan dasar serta politik negara namun semua ini tidak dizahirkan sepenuhnya dengan kecenderungan untuk berpersatuan dan menjadi ahli politik sepertimana hasil kajian golongan muda 2008 oleh Merdeka Centre yang mendapati hanya 3 peratus berminat menganggotai parti politik.

[4] Kelompok mahasiswa adalah mereka yang mudah tertarik kepada idealisme dan semangat perjuangan, namun tarikan itu tidak semestinya bertukar kepada penyertaan di dalam kegiatan politik. Dalam isu ini, apa yang ingin ditegaskan bahawa seseorang itu mungkin lebih tegar dan serius di dalam perjuangan atau idealisme mana-mana parti politik tetapi tidak memegang apa-apa jawatan di dalam parti tersebut dan sekiranya tujuan sebenar sekatan subseksyen 15(2)(c) itu, dan walaupun kami berpendapat tujuan itu tidak sepatutnya wujud, adalah untuk menghindari kelompok ini maka hasrat itu akan gagal kerana keahlian parti tidak menggambarkan sokongan atau tarikan idealisme pelajar secara hakiki.

[5] Pada masa yang sama, kita akan menidakkan proses pencarian bakat pemimpin pelapis dalam politik kerana medan kegiatan pelajar di Kampus merupakan wadah yang bagus untuk pelajar bergiat aktif dan mengharungi latihan kepimpinan. Sekiranya pelajar yang menjadi ahli kepada mana-mana ahli parti politik dilarang sama sekali daripada bergiat aktif sebagai pemimpin pelajar maka ia adalah satu proses yang regresif.

[6] Sekatan ini bersifat terlalu umum. Bahkan rujukan kepada sebarang jawatan di dalam suatu parti politik mencakupi skop yang sangat luas. Sebagai contohnya Pengerusi mana-mana Biro di dalam parti politik tidak boleh langsung mengetuai Persatuan Drama atau Teater Pelajar. Ini suatu yang amat dangkal dan tidak masuk akal.

[7] Subseksyen 15(2)(c) akan hanya memberi ruang yang sangat besar kepada pembangkang untuk menghentam Kerajaan dengan hujah bahawa Kerajaan sebenarnya tidak ikhlas dan tidak komited dengan semangat keterbukaan dan pengiktirafan kepada golongan mahasiswa kerana sungguhpun mereka boleh menceburi kancah politik sebagai ahli tetapi peluang tersebut tersebut bakal mengundang padah kerana mereka tidak lagi boleh menjadi pemimpin pelajar.

[9] Pada masa yang sama, selaku Pengerusi Pemuda Barisan Nasional dan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO dan juga seorang pemimpin di kalangan orang muda, menyambut baik pendekatan transformasi yang diterjemahkan melalui pindaan ke atas AUKU ini. Ini kerana ini meraikan idealisme anak muda, mengangkat peranan mahasiswa, merancakkan proses dan amalan demokrasi serta menyemarakkan public participation in policy making process. Bahkan, pindaan kepada AUKU ini juga adalah salah satu daripada gesaan dari Makmal Generasi Muda Pemuda BN atau BN Youth Lab.
Begitulah hujah saya bagi pindaan yang yang dicadangkan ini

Terima kasih YB Tan Sri
..........................................................
Bagi saya cadangan KJ satu yang tak masuk akal.

#seratah#

Posted: 20 Apr 2012 03:14 AM PDT

#seratah#


PENUNTUT MELAYU BERDEMO

Posted: 20 Apr 2012 12:09 AM PDT

PTPTN DAN MAHASISWA


Sekarang ini kecoh pasal suara pembangkang nak menarik sokongan pengundi dikalangan mahasiswa dan lepasan mahasiswa yang berhutang dengan PTPTN, pembangkang dah terdesak untuk mendapatkan sokongan.

bagi mahasiswa yang tak faham Islam dan mencari jalan singkat merasakan isu ini sangat bagus untuk tidak kena membayar hutang, sedangkan hutang wajib di bayar, yang ingkar sokong sangat supaya dimansuhkan PTPTN.

Sedangkan kerjaan memberi kelonggaran kapada mereka bayar secara ansur yang termampu oleh mereka, malah di syaratkan sesiapa yang mendapat keputusan cemerlang tak perlu membayar dan ia dijadikan biasiswa.

Kenapa mehesiswa melayu tidak mengambil peluang ini berlajar bersungguh sungguh untuk mencapai kecemerlangan, sayang yang dapat cemerlang dan yang di tukar daripada pinjaman kapada menjadi biasiswa ialah penuntut bukan melayu yang ramai.

Kemana penuntut melayu ????????. mereka asik nak berdemo sedangkan penuntut bukan Melayu menjadi ulat buku dan berlajar bersungguh-sungguh.

Peristiwa ini bukan baru dah lama berlaku semasa 1974 lagi demotrasi pelajar anjuran Anwar ketika itu di ajaknya penuntut ITM UKM UM UTM dan lain-lain penuntut Melayu keluar berdemo menyurakan rasa tak puas hati kerana orang Melayu miskin ada yan mati kebuluran di Baling Kedah.

Sepatutnya orang-orang baling marah dan menolak Anwar dari dulu lagi kerana menghina orang Baling terlalu miskin sahingga ada yg mati kebuluran, sedangkan itu semua pembohongan Anwar untuk mencari sokongan.

Demo ini terhenti sekita semasa Anwar dalam Kerjaan, apabila dia tak jadi orang kerjaan maka demo bermula semula.

Sekarang ini Anwar mengajak semula mahasiswa berdemo hapus PTPTN, Anwar tak boleh hidup tampa Demotrasi, sepatutnya Anwar memberi ransangan supaya mahasiswa berlajar sungguh-sungguh supaya cemerlang.

Oleh kerana penuntut Melayu malas belajar seronok ikut demo, tak lulus tak apa bila tak kerja nanti salah kan kerjaan tak sediakan kerja untuk mereka, itulah masalah penuntut Melayu.

CUBA BERLAJAR BERSUNGGUH-SUNGGUH SAHINGGA PINJAMAN PTPTN DI TUKARKAN MENJADI BIASISWA ALANGKAH ELOKNYA, TAPI KALAU KITA KITA KATA MEREKA BODOH TENTU MEREKA MARAH TETAPI MEREKA TAK TAU NAK FIKIR BELAJAR SAMPAI KE MENARA GADING TAK TAU MENILAI YANG BAIK YANG BURUK.

Taipingmali (tm)

Posted: 20 Apr 2012 01:30 AM PDT

Taipingmali (tm)


Adam Bangsat punca segalanya

Posted: 19 Apr 2012 06:23 AM PDT



BERLAWANAN dengan sangkaan banyak pihak, 'serangan' awal pagi yang ditujukan kepada sekumpulan pelajar yang berkhemah di Dataran Merdeka awal pagi tadi bukanlah disebabkan oleh penyokong mana-mana parti politik.

Sebaliknya berdasarkan maklumat yang penulis terima, ia dilakukan oleh sekumpulan 'penduduk Flat Kg Kerinchi' yang tidak berpuas hati dengan Adam Adli kerana campur tangan dalam proses pemindahan penduduk di kawasan mereka tempoh hari.

Tindakan Adam Adli yang cuba menjadi hero dalam kejadian pada 2hb April 2012 itu telah menyebabkan projek pembangunan Flat tersebut yang sudah semakin uzur itu, tertangguh hingga kini dan menyusahkan majoriti penduduk disitu. Dalam kejadian tersebut Adam Adli mendakwa ditumbuk dan mendapat kecederaan kecil sebelum diselamatkan oleh pihak polis.

Rasa tidak puas hati itulah yang membawa kepada kejadian awal pagi tadi yang hampir menyebabkan ketegangan antara dua pihak berlawanan atau dalam bahas Inggerisnya di panggll 'unfinished business'.

Tapi itu tidak bermakna penulis menyokong perbuatan melanggar undang-undang yang dilakukan oleh mana-mana pihak terbabit. Cuma, kita perlu menjelaskan disini sebelum ada yang menuduh UMNO atau polis menjadi dalang di sebalik serangan tersebut.

Kita faham sangat dengan modus operandi pembangkang atau mana-mana pihak yang dinaunginya. Adalah biasa bagi mereka meletakkan kesalahan kepada UMNO dan kerajaan setiap kali sesuatu yang tidak diingini berlaku ke atas mereka. Walaupun hakikatnya masalah itu adalah disebabkan oleh mereka sendiri.

Itupun, dalam sidang media yang diadakan oleh kumpulan ini di Dataran Merdeka sebentar tadi, mereka sempat menuduh polis menzalimi mereka kerana tidak datang membantu dalam serangan awal pagi tadi. Walhal pihak polis memang ada di tempat kejadian tapi menghadapi kesulitan untuk meleraikan pergaduhan tersebut akibat dari jumlah yang terlibat agak ramai.

Rasa penulis, kerajaan dan polis pun tidak berminat untuk masuk campur dalam soal budak-budak yang semakin kehilangan arah ini. Arah 'perjuangan' mereka itupun semakin huru hara. Dari matlamat asal untuk memperjuangkan pemansuhan PTPTN, bertukar dan bercampur baur dengan pelbagai isu lain yang tidak berkaitan.

Takkanlah polis nak membazirkan sumber dan tenaga untuk memastikan keselamatan budak-budak yang mencari masalah sendiri ini. Di luar sana ada lebih ramai rakyat yang memerlukan bantuan dan perkhidmatan dari pihak polis. Tidak ada siapa yang memaksa mereka mendedahkan diri kepada bahaya seperti itu, itu adalah pilihan masing-masing.

Benarlah kata Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Khaled Nordin, siapa suruh cari masalah?

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

HERO KECIK

Posted: 20 Apr 2012 01:22 AM PDT

HERO KECIK


Hebat Peserta BERSIH

Posted: 19 Apr 2012 10:33 PM PDT


Patutla ramai yang datang nak tengok kumpulan pelajar dan bukan pelajar kt dataran smlm>> dakwaan kena pukul kt samseng... dan sampai matipun setiap dakwaan kena pukul oleh pihak yang tak dikenali.. pasti tak akan ada tangkapan... Ada orang kata... diaorg yang upah puak2 tu....itu game biasa nk dapat simpati... politik biasa... siapa yang salah? salah umnola... UMNO salah semua....

Pasnie makin ramai yang akan datang sebab Abe Ruk dah pakai baju bersih.. semua yang hadir bersih nie cam abe ruk laa.. Sian Abe Ruk kena kena pakai baju ko puak2 nie....Beruk mano pakai baju....

Mungkin lavel yang datang BERSIH nie sama cam Beruk... ramai orang melayu yang sama level ngan beruk 28 april nie... sampai bila melayu akan dijadikan barua oleh puak2 dap nie... nasib  baik puak2 nie tak pakaikan kt babi... klau tak melayu sokong bersih sama taraf ngan babi..

PANEH MIANG

Posted: 20 Apr 2012 01:15 AM PDT

PANEH MIANG


Free education is not always a good thing...

Posted: 19 Apr 2012 09:21 PM PDT

1. Free education refers to education that is funded through taxation rather than tuition fees. Although primary school and other comprehensive or compulsory education is free in some countries, all education is mostly free in the Nordic and Scandinavian countries.

2. In Norway and Finland, no fees apply for foreign students enrolling at a university, although they may not be eligible for a monthly study allowance and a loan. Finland taxes citizens at a marginal rate of 46.6%, reportedly the world's fourth highest. Nevertheless, the nation's economy is vigorous and unemployment as of mid-October 2011, was a relatively 6.8%. The Norwegian still have to paid far more taxes in Norway than they would have in America, even if they lived in a high-tax state like Massachusetts. As a Norwegian, they pays nearly 50 percent of their income to the federal government, along with a substantial additional tax that works out to roughly 1 percent of total net worth. Payroll taxes in Norway are double those in the U.S. sales taxes, at 25 percent, are roughly triple.

3. Sweden until recently, provided free education to foreign students but changes have been introduced to charge fees to foreign students. Sweden top statutory income tax rate is 56.5% and top marginal all-in rate is 56.5%. Denmark also has universal free education, and provides a monthly allowance to students over 18 years of age. But Denmark latest top statutory income tax rate is 51.6% and top marginal all-in rate is 62.8%. Greece and Argentina provide free education at all levels, including college and university. What happened to Greece and Argentina economic crisis due to global recession; the crisis in Greece is still ongoing, as well as bankruptcy and chaos in Argentina over the last decade, can be regarded as a warning before we make any decision to implement policies of free education in Malaysia.

4. In Brazil, free education is offered by the Ministry of Education. The Ministry offers scholarships for graduate degrees, masters, doctoral and post-doctoral for Brazilians and immigrants who have Brazilian citizenship. The best universities and research centers are public institutions, financed by either the local state or the federal government. However, when compared to the education policy of Brazil and Malaysia, the Malaysian Government education expenditures to the people is 8.1% higher than the 4.2% in Brazil. Based on World Development Indicators data, the Malaysian government has allocated expenditure, and subsidies for private education, including primary, secondary, and tertiary education is 20.3% of total revenue, which is 87% higher than the total Brazil expenditure in education.

5. In Sri Lanka, free education is provided by the government at different levels. Government funded schools such as national schools, provincial schools and primary and secondary education is free, while assisted schools and semi-governmental schools provided the same at subsidized rates. At the university level, the state universities provide undergraduate courses free, however this totals only about 10% for those qualified for university entrance. Grants and scholarships are provided for a limited number as study allowances.

6. Higher education was free in The UK until fees were introduced in 2001. Initially pegged at £1000 per year, the levels which institutions can charge has recently been raised to a maximum of £9,000 per year.

7. Free education has several advantages. Everyone can attend, so the gap between rich and poor students decreases as poorer students have more opportunity. The economy also benefits from the increased pool of highly educated labor. An educated workforce attracts employers and foreign investment. Socially, a more educated population should have more choices regarding nutrition, jobs and lifestyle. An additional point is that university fees only contribute a small proportion of the university budget.

8. However, some people are opposed to free education. Through their taxes, poor families subsidize rich students who can easily afford to pay fees. Spending government money on free education is often not possible or desirable when a country needs hospitals, roads, houses, military equipment's, primary or secondary schools etc.

9. A university education is a choice, not a requirement. People who finish college with advanced qualifications are going to earn large salaries and can easily afford to pay back loans. Furthermore, when people get something for free, they often do not value it. If college is free, many students will go there just because they cannot think of anything else to do.

10. Free third level education is not always a good thing. Malaysian Government need to think carefully about their policies and ensure that they are using their resources to help all the people in the country equitably.

Sahabat-Gunung

Posted: 20 Apr 2012 01:05 AM PDT

Sahabat-Gunung


Mahasewel Harapan Negara........

Posted: 19 Apr 2012 06:45 PM PDT


Haram Jadah, duit PTPTN ko tak nak bayar, duk mengangkang tonjoltetek sambil isap rokok kat Dataran Merdeka, nak tunjuk sangat student power …..duit PTPTN tak nak bayar, duit nak beli rokok boleh plak ko beli…

Dahlah betina plak tu, kalau jantan lainlah jugakkk…. Dahlah bajusingklet dedah tetek, ko iingat lawa sangatlah tu….. kalau Anwar, lain. Maybeterliur gak tengok ko tu ….

Sedihlah, aku bukannya nak hina korang nie tapi masalahnya korangtelah memberikan imej buruk kepada Negara luar, memberikan imej buruk kepada universitydan kedua-ibu bapa korang….. dan yang menyedihkan, inilah imej mahasiswa yangbakal menerajui Negara di masa depan…..

Korang nilaikanlah sendiri …..

Azmin Gagal Gerak Jentera Pilihanraya, PR Selangor Bakal Tumbang

Posted: 19 Apr 2012 05:43 AM PDT

PKR Selangor di bawah pimpinan Azmin Ali kinidikatakan sedang mengalami kemelut yang amat teruk dan boleh dikatakan dalamkeadaan nyawa-nyawa ikan. 

Faktor utama ialah kegagalan beliau mengurusdan menggerakkan jentera parti di peringkat akar umbi.

Keadaan lebih parah lagi bagi Azmin selakubos PKR di Selangor apabila beliau dilihat gagal membuktikan kemampuannya untukmempertahan serta mengekalkan kuasa politik Pakatan Rakyat di negeri itu.

Melihat kepada situasi yang hambar di hampirkesemua cabang dan ranting PKR di Selangor, boleh dikatakan agak sukar partiitu bersama-sama PAS dan DAP untuk mendapat peluang bagi kali kedua memerintahnegeri terkaya di Malaysia itu.

Rasa hampa yang amat mendalam ini tercermindaripada luahan dan keluhan Ketua Wanita Pusat sendiri, Zuraida Kamarudin didalam laman facebooknya apabila merungut ramai ahli-ahli PKR sudah meninggalkanparti itu.

Ini berikutan kelemahan kepimpinan Azmin dankegagalan beliau merapatkan dan memperbaiki hubungan dengan seteru politiknyayang juga Menteri Besar, Abdul Khalid Ibrahim.

Persengketaan di antara kedua-dua pemimpinPKR itu bukan rahsia lagi di kalangan ahli-ahli parti.

Abdul Khalid merasa kuasa beliau telahdipinggirkan apabila Ketua Umum, Anwar Ibrahim menyingkir beliau untukdigantikkan dengan kroni dan orang kuatnya, Azmin sejak dua tahun lalu.

Akibat daripada tindakan Anwar tersebut AbdulKhalid dan Azmin tidak lagi sebulu dan sering bertelagah.

Sebagai membalas dendam terhadap dasarpolitik kotor Anwar yang mengamalkan dasar pecah dan perintah, Abdul Khalidmensabotaj kebanyakan daripada program PKR di Selangor dengan menyekat dana danbantuan kewangan melalui saluran kerajaan negeri.

Azmin pula bersikap pilih bulu dengan hanyamengutamakan cabang-cabang yang dipimpin oleh kroni-kroninya sahaja.

Aktiviti dan program PKR hanya ditumpukan dibeberapa kawasan seperti Batu Caves, Gombak dan Seri Muda sahaja manakalakawasan-kawasan lain diabaikan.

Faktor inilah yang menyebabkan ramaiahli-ahli PKR Selangor sudah tawar hati dan membuat keputusan untukmeninggalkan parti itu.

Bagi mereka PKR telah menipu mereka denganpropaganda imej sebagai 'parti harapan baru' tetapi hakikatnya hanya pemimpinatasan sahaja ang mengaut segala keuntungan dan menikmati hidup yang mewah ataspengorbanan ahli-ahli peringkat bawahan.

Program-program PKR tidak lagi mendapatsambutan hangat seperti dua atau tiga tahun lalu.

Jika dahulu ceramah-ceramah anjuran PKR diSelangor yang dihadiri Anwar mampu menarik lebih 5,000 hadirin tetapi sekaranghendak mencapai jumlah 1,000 ke 2,000 pun amat sukar.

Itu pun disebabkan kehadiran beberapa tokohpopular PAS, bolehlah PKR 'tumpang sekaki' untuk mendapat jumlah pendengar yanglebih besar.

Jika di tolak faktor penceramah dari PAS, PKRberjaya menarik hati sekitar beberapa orang sahaja.

Kemelut yang melanda PKR Selangor dijangkaakan bertambah teruk menjelang pilihan raya umum kerana Azmin hanya menumpukanperhatian kepada kawasan Parlimen dan DUNnya sahaja termasuk beberapa kawasankroninya.

Kawasan lain termasuk Ijok, kawasan DUNMenteri Besar dibiarkan untuk mencari dana sendiri menggerakkan jentera pilihanraya.

Melihat kepada kelemahan ketara dan faktorpenerimaan rakyat Selangor yang semakin melonjak terhadap barisan Nasional,secara keseluruhannya PRU-13 nanti bakal menjadi badai yang akan menenggelamkankapal Pakatan Rakyat.

Orang Kaya Perlu Bayar - Bukti Anwar Tidak Konsisten & Manipulasikan Isu Untuk Kepentingan Peribadi

Posted: 19 Apr 2012 01:45 AM PDT


Anwar Kaki Kelentong ... 

Gagasan Pendidikan Melayu Malaysia (GAGASAN)hari ini melihat kenyataan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim bahawagolongan kaya perlu membayar semula pinjaman melalui Perbadanan Tabung PendidikanTinggi Nasional (PTPTN) walaupun pakatan pembangkang komited untuk memansuhkanbayaran itu,  sebagai satu kenyataan yangtidak konsisten. 

Setiausaha Agungnya, Syed Anuar Syed Mohamedberkata, Anwar sekali lagi tidak konsisten dalam apa yang dikatakan dan ini mengesahkanbahawa dia sebenarkan memanipulasikan sesuatu isu untuk kepentingan politiknya.

"Kalau tidak merujuk kepada kes anak Tony Fernandez,penyokong kerajaan sudah pasti nadanya berbeza. Justeru itu Gagasan menggesamasyarakat agar tidak mudah tergoda dengan janji-janji manis Anwar yg diyakiniakan berjanji banyak perkara lagi menjelang PRU ke-13.

Syed Anuar Syed Mohamed
Dalam masa yang sama, Gagasan mengharapkanagar mahasiswa yang sedang berdemonstrasi di Dataran Merdeka sekarang agarjangan mengeruhkan keadaan, sebaliknya menumpukan kepada pelajaran," ujarnyaketika dihubungi sebentar tadi.

Tambahnya, kerajaan juga telah bersedia untukmengkaji semula pinjaman ini, malah dalam Rundingan Meja Bulat MahasiswaNasional baru-baru ini dianjurkan oleh Pergerakan Pemuda UMNO tekahmencadangkan beberapa penambah-baikan PTPTN demi untuk kebaikan semua pihak.

"Sehubungan dengan itu, Gagasan berharap agarkumpulan mahasiswa ini untuk bersabar dan jangan jadikan diri mereka sebagai alatyang diperkudakan untuk kepentingan kepada sesetengah pihak demi menjayakan  agenda peribadi politik mereka," tambahnya.

oyabun

Posted: 19 Apr 2012 11:46 PM PDT

oyabun


Pemimpin pembangkang sokong usul larang LGBT!

Posted: 19 Apr 2012 10:41 AM PDT


Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim hari ini mendedahkan beliau mendapat sokongan padu daripada pemimpin pembangkang terutama Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) untuk terus memperjuangkan usul melarang golongan pengamal seks bebas serta lesbian, gay, biseksual dan transeksual (LGBT) menjadi ahli Dewan Rakyat dan Dewan Negara.

Beliau tidak menyangka pemimpin parti pembangkang menyatakan secara tegas menyokong pendiriannya dan menolak sekeras-kerasnya pemimpin yang terlibat dalam masalah moral itu.

''Saya menerima banyak panggilan dan mesej khidmat pesanan ringkas (SMS) serta sokongan melalui laman sosial Facebook dan Twitter daripada pemimpin pembangkang selepas sahaja usul saya itu ditolak oleh Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia pada 5 April lalu," katanya.

Menurut beliau, mereka melahirkan kebimbangan terhadap pemimpin yang terlibat dalam kelakuan LGBT dan tidak mahu terkongkong dengan individu terbabit.

''Mereka sedar orang yang terlibat dalam perkara ini tidak harus menjadi pemimpin dan mereka telah menyuarakan sokongan kepada saya untuk meneruskan perjuangan ini," katanya pada sidang akhbar di lobi Parlimen, di sini hari ini.

Zahrain berkata, berikutan sokongan yang diterima itu beliau akan berbincang dengan ahli-ahli Dewan Negara agar usul tersebut dapat dibentangkan dalam dewan berkenaan yang dijangka bersidang tidak lama lagi.

''Lepas ini, saya akan berbincang dengan ahli-ahli Dewan Negara untuk cuba membentangkan usul LGBT ini. Pada asasnya kita tidak setuju ada pemimpin yang mewakili rakyat terlibat dalam LGBT," ujar beliau.

Beliau juga akan terus memperjuangkan usul itu untuk dibentangkan dalam persidangan Dewan Rakyat akan datang dengan menggunakan peraturan mesyuarat yang bersesuaian.

''Saya berterima kasih terhadap sokongan yang diterima kerana sebelum ini saya fikir isu tersebut tidak mendapat perhatian rakyat kerana Ketua Pembangkang yang terlibat tidak ditegur atau dikenakan tindakan.

''Namun, hari ini saya sedar apa yang saya fikir itu silap, ramai orang yang tidak mahu pemimpin negara ini dan wakil mereka yang duduk dalam Parlimen terlibat dengan golongan berkenaan. Ini menunjukkan perkara tersebut adalah serius," katanya.

Dalam pada itu, beliau turut merasa terkilan kerana pemimpin-pemimpin parti pembangkang berkenaan tidak berani mendedahkan secara terbuka pendirian mereka terhadap isu LGBT itu.

''Mereka bisik dengan saya mereka tidak berani secara terbuka, namun mereka beri saya dorongan dan sokongan untuk terus bawa perkara ini... mereka tidak mahu lihat keadaan yang terpesong terus berlaku,"

''Saya tidak mahu sebut siapa dan orang tertentu yang bercakap dengan saya. Mereka meminta saya teruskan perjuangan ini sampai dibentang dan dibahas dalam dewan," katanya.

Bagaimanapun, beliau mahu supaya pemimpin pembangkang yang terlibat tampil dan berani untuk berdepan menyatakan apa yang benar dan bertanggungjawab terhadap pendirian masing-masing.

''Kita tidak mahu wakil rakyat dalam pakatan pembangkang berselindung di bawah tuduhan fitnah, mengatakan semua yang dibawa dan kritikan terhadap mereka adalah fitnah sedangkan kalau kita tolak kebenaran, kita juga munafik," katanya. Lihat sini.









Wasabi Oyabun..

Belantan

Posted: 19 Apr 2012 11:44 PM PDT

Belantan


Projek Langat 2 : Dr Dzulkefly Tuduh Pusat Terus Takutkan Rakyat!

Posted: 19 Apr 2012 09:04 PM PDT

Ahli Parlimen Kuala Selangor, Dr Dzulkefly Ahmad menyifatkan media kawalan Umno-Barisan Nasional (BN) mendakwa Selangor, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Putrajaya bakal berdepan krisis bekalan air menjelang 2014 merupakan satu lagi usaha Kerajaan Pusat menekan Kerajaan Negeri agar memberi sokongan terhadap Projek Loji Rawatan Air Langat 2.

Malah menurut Dr Dzulkefly, usaha berterusan daripada Kementerian Tenaga, Teknologi Hijau dan Air (KeTTHA) dan Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN) hanya untuk menakut-nakutkan rakyat serta disifatkan sebagai satu desakan yang tidak bertangggung jawab.

Dr Dzulkefly berkata, laporan SPAN yang mengatakan margin simpanan air akan merosot ke paras merbahaya dalam masa empat tahun akan datang adalah berbeza dengan pandangan Lembaga Urusan Air Selangor (LUAS) dan badan bukan kerajaan (NGO) lain yang pernah membuat penilaian mengenainya.

"Kalau Kementerian Tenaga, Teknlogi Hijau dan Air (KeTTHA) dan SPAN benar-benar mahu memastikan Selangor, Wilayah Persekutuan (Kuala Lumpur) dan Putrajaya tidak mengalami defisit mahupun kekurangan air pada tahun 2014 sepertimana yang digembar-gemburkan.

" KeTTHA dan SPAN perlu segera menamatkan pertikaian serta persoalan dalam pemberian pajakan itu kepada kerajaan negeri," katanya.

Dr Dzulkefly berkata demikian bagi mengulas laporan akhbar bahawa SPAN mendakwa margin simpanan air di tiga wilayah utama iaitu Selangor, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Putrajaya mencatatkan pengurangan ketara dari setahun ke setahun.

Ujar Dr Dzulkefly lagi, usaha menakutkan dan menekan kepimpinan Menteri Besar, Tan Sri Abd Khalid Ibrahim adalah sesuatu yang tidak wajar semata-mata untuk menyokong kerajaan pusat bagi melaksanakan projek Loji Rawatan Air Langat 2 yang menelan belanja RM8.6 bilion kerana ia telah dipersetujui oleh kerajaan negeri sebelum ini ketika Selangor diterajui Barisan Nasional (BN).

"Projek sebesar ini perlu diberikan penilaian yang teliti kerana kita telah diperingatkan oleh pakar-pakar ekonomi dan para analisis serta investment analise daripada investment bankers bahawa projek-projek mega yang dikendalikan kerajaan pusat seperti empangan Bakun, PKFZ dan yang lain lazimnya akan berakhir dengan pelbagai lebihan kos.

"Ianya jelas dari sudut kos efektifnya dimana ia tidak boleh diyakinkan mengapa pembayar cukai yang perlu membayarnya dan yang paling ketara adalah Bakun iaitu projek dengan lebihan kos yang mencecah hampir RM1 bilion," katanya.

Tambah Dr Dzulkefly, Kerajaan Pusat seharusnya sedar bahawa Kerajaan Negeri akan sentiasa berusaha untuk mencari sumber air yang lain tanpa perlu menjejaskan pengguna dan rakyat Selangor khususnya.

Katanya lagi, usaha itu bukan sahaja akan menjimatkan kantong negara malah ia tidak memerlukan kos besar kerana Selangor merupakan salah satu negeri yang mempunyai sumber air terbesar di negara ini.

"Melalui sumber air bawah tanah ini kalau dihitungdari sudut kos ianya jauh lebih murah yakni senisbah kecil dari lapan billion tak sampai pun ratusan juta berbanding dengan lapan ribu juta," katanya. SPAN semalam dilaporkan berkata margin simpanan air di tiga wilayah utama iaitu Selangor, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Putrajaya mencatatkan pengurangan ketara dari setahun ke setahun.

Pengurangan di tiga wilayah utama itu juga dijangka akan berkurangan sebanyak enam peratus (263 JLH sehari) pada 2010 kepada 4.98 peratus (221 JLH) pada 2011, 5.25 peratus (244 JLH) pada 2012 dan kepada 0.4 peratus atau 19 JLH pada 2013.

SPAN turut menjangkakan menjelang akhir 2014 margin simpanan air ini akan mengalami defisit sebanyak 217 JLH dan jumlah defisit ini akan meningkat kepada 460 JLH pada 2015 dan ia berada pada tahap kritikal.

Komen : Semua orang tahu termasuk Dr Dzulkefly bahawa air merupakan sumber semula jadi dan nadi hidup kepada hidupan di mukabumi ini. Sedihnya, pengguna di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya bakal dan akan menghadapi catuan air sekiranya kerajaan Selangor masih lagi tidak memberi kerjasama dalam pembinaan Projek Penyaluran Air Mentah Pahang-Selangor (PPAMPS) ataupun Langat 2 ini.

Rakyat Selangor akan menjadi mangsa apabila krisis bekalan air berlaku di negeri ini jika kerajaan negeri masih terus berdegil enggan menerima pelan Projek loji rawatan air Projek Langat 2. Catuan air tidak hanya membawa masalah kepada pengguna, bahkan kepada sektor industri juga.

Keperluan air di Selangor akan mencapai 4,326 juta liter sehari pada akhir tahun ini tetapi mungkin mencecah 4,625 juta liter sehari berdasarkan pembangunan pesat di Selangor. Selangor akan menghadapi kekurangan air sebanyak 299 juta liter sehari bermula pada tahun 2012.

Adakah kerana kerajaan negeri gagal menguasai SYABAS maka Projek PPAMPS dijadikan mangsa dendam MB Khalid dan kuncu-kuncu beliau termasuk Dr Dzulkefly? Atau adakah Projek PPAMPS bakal dijadikan sebagai " umpan " mengugut supaya kerajaan negeri Selangor dapat mengambil alih SYABAS.

Atau jika kerajaan negeri gagal mendapatkan SYABAS dan tidak mahu meluluskan Projek PPAMPS, maka lombong pasir yang begitu banyak digali tanpa dikawal di Selangor sekarang bakal dijadikan kolam takungan untuk menyalur air ke seluruh Selangor! Jangan marahkan nyamuk, kelambu dibakar.

Mungkin MB Khalid dan Dr Dzulkefly sudah berkira dari sekarang yang kolam-kolam lombong pasir yang ada di sekitar Selangor akan penuh dalam 2 atau 3 tahun lagi ataupun sepertimana yang Dr.Dzulkefly katakan untuk mendapatkan sumber air bawah tanah bagi menampung keperluan rakyat Selangor!

Untuk makluman Projek PPAMPS sedang rancak dalam pembinaan sekarang. Kerja-kerja yang dijalankan sudah boleh dikatakan sudah lebih 50%. Terowong dari Pahang ke Selangor sudah pun ditebuk. Semua dilakukan mengikut jadual dan jika kerajaan Selangor masih berdegil tidak mahu meluluskan projek tersebut, maka akan tergendala lah projek itu nanti.

Projek ini ditanggung sepenuhnya oleh Kerajaan Persekutuan untuk kemudahan rakyat. Loji Rawatan Air Projek Langat 2, yang bernilai RM8.6 bilion, telah diluluskan oleh Kerajaan Persekutuan untuk menampung keperluan air bersih di tiga tempat ini sehingga tahun 2025.

Tetapi mengapa kerajaan negeri tidak mahu memberi kerjasama! Jika diberhentikan separuh jalan, siapakah yang bakal menanggung kerugian sebanyak lebih RM 8 billion ini. Janganlah nanti sudah terantuk baru nak tergadah. Ketika itu tiada rotan, akar pun berguna. Wallahuallam.

Suara Politik
Taminsari

Anwar sebenarnya sudah lama perjuangkan hak Gay di Malaysia!

Posted: 19 Apr 2012 08:38 AM PDT


Anwar Seeks Privacy Provision in Malaysia Gay Laws

International Herald Tribune, November 11, 2004
From the Agence France-Presse

KUALA LUMPUR — Malaysia's laws on homosexuality need to be amended, says the former deputy prime minister Anwar Ibrahim, whose conviction and nine-year jail sentence for sodomy were recently overturned on appeal.

Anwar, who spent six years in prison on a separate charge of abusing his position to cover up homosexual offenses, spoke out on what he called a "sensitive" issue in an interview.

Anwar, a popular politician who was widely expected to be Malaysia's prime minister by now, maintained, as he has done since his arrest in 1998, that the charges against him were trumped up to destroy his political career.

But while insisting on his innocence and acknowledging that most people in mainly Muslim Malaysia objected to homosexuality, he said people's privacy needed to be protected.

"In the general view, among Muslims and many non-Muslims that I know, homosexuality is not accepted," he said. "Fair enough. But here the question is, how do you use the law and intrude on people's privacy and their own private choices?

"This is the borderline. I think public display may be objectionable, but I think the laws need to be amended.

"The issue is the invasion of privacy, and we therefore have to design and make sure the law does not involve the overzealous groups trying to push their views or values outside the scope of the law.

"So I think while I endorse the general law against homosexuality—I think it is against Islamic tenets and also the cultural practice here by most Malaysians—I think we have to bear in mind that invasion of privacy is something that we need to look at."

Anwar's wife, Wan Azizah Wan Ismail, is a member of Parliament for the opposition National Justice Party set up to press Anwar's cause after he was fired as deputy by Mahathir bin Mohamad when Mahathir was prime minister. She is the only party member to win a seat in March elections in which opposition parties were defeated by the man who took Anwar's place as Mahathir's successor, Prime Minister Abdullah Ahmad Badawi.

Anwar has said he bears no grudge against Mahathir.

"I think why Mahathir may have had these charges trumped up against me is because there is a general sentiment—and he is right in the sense of a very general sentiment—against homosexual practices," Anwar said.

Anwar spoke vigorously about domestic and international developments since his imprisonment. He criticized President George W. Bush and his conduct of war but was again cautious when asked about the role played by gay rights issues in the recent U.S. election.

Some commentators have attributed Bush's re-election in part to his opposition to marriage between homosexuals.

"Gay marriages are going a bit too far," Anwar said. "I'm a liberal in many ways but I think that is going a bit too far." Klik di sini.

Bagaimana pula dengan kenyataan Anwar di Mumbai, India sebelum ini!



Anwar ketika di temuramah dengan BBC pada 12 Jan lalu di Mumbai,India apabila ditanya mengenai sokongan daripada golongan pro-gay di Malaysia terhadapnya berikutan keputusan mahkamah, beliau berkata:

1. Menyokong penuh pemansuhan undang undang lapok sodomi

2. Walaupun masyarakat Malaysia rata-rata tidak boleh menerima homoseksual di khalayak ramai, undang-undang lapok sodomi tidak harus digunakan untuk menghukum orang yang tidak bersalah! Maksudnya kalau private not public tak mengapa!!!

Adakah Anwar mahu menafikan lagi kenyataan-kenyataan yang telah dibuat beliau? Tindakan Anwar menyaman media massa lebih bersifat gimik politik dan bukan untuk mempertahankan kebenaran kerana Ketua Pembangkang itu sebenarnya takut berdepan dengan kebenaran. Takut dengan bayang-bayangnya sendiri.

Suara Politik
Taminsari

My Longest Yard

Posted: 19 Apr 2012 11:41 PM PDT

My Longest Yard


5 SEBAB ANWAR IBRAHIM PERLU DI TOLAK

Posted: 19 Apr 2012 12:10 AM PDT

YB Dato' Dr Hasan Mohamed Ali, Presiden Jati memberikan lima sebab kenapa Ketua Pakatan, Datuk Seri Anwar Ibrahim perlu ditolak dalam Pilihanraya Umum ke-13.

Kelima-lima sebab itu adalah
1. Anwar menolak Islam dan berusaha keras meliberalkan PAS,

2. Menukar sistem negara ini kepada sistem Republik,

3. Menghadapi permasalah moral yang sangat berat,

4. Menyokong keselamatan Israel

5. Menyokong LGBT (Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender).

 Selanjutnya, KLIK SINI

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 19 Apr 2012 11:24 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Awek yang menyebabkan Pemuda PAS sanggup SYAHID! Take Beer!!!

Posted: 19 Apr 2012 08:21 PM PDT





Seksi itu. Mana boleh tahan Pemuda-Pemuda berani SYAHID PAS apabila 'wanita' semulia ini diancam nyawanya oleh samseng-samseng "upahan" UMNO!

Perempuan botak itu perlu dibela. Jauh lebih layak dibela berbanding akidah ummah yang cuba dipertahankan oleh Hasan Ali dan UMNO.  Kalau tidak, macam mana hendak raih syafaat dari Ambiga?

Mana tahu untung sabut, boleh dapat seorang seround atas padang dataran!

* Agak-agaknya khemah-khemah tersebut dipisah-pisahkan tidak antara muhrim dan yang bukan? Sebab nampak gaya macam stail woodstock sahaja.

Bukti kejayaan #Bersih dan @Ambiga_S : Perempuan Melayu berkahwin di UK mengikut fatwa IFC!

Posted: 19 Apr 2012 06:14 PM PDT





Akhbar Telegraph mendedahkan seorang wanita melayu telah berkahwin di gereja. Nick Rudd, 25, anak bekas perdana menteri Australia, Kevin Rudd dan Zara Shafruddin seorang wanita melayu dikatakan bertukar-tukar ikrar di Gereja St James 'di King St, Sydney.

Encik Rudd, Therese Rein isterinya dan anak perempuannya, Jessica mengumumkan berita gembira itu melalui twitter.Perkahwinan itu telah dihadiri oleh kawan rapat dan keluarga pasangan itu.

Gereja St James 'telah dipenuhi dengan bunga ros, lillies dan stephanotis yang dipilih oleh Cik Rein.Selepas majlis, pasangan itu telah diiringi dalam limosin ke Catalina di Rose Bay untuk resepsi. - Telegraph

Dipetik daripada MPP Online


Biasanya kita gembira apabila melihat foto-foto perkahwinan ini. Tetapi tiga foto di atas buatkan kita semua meratap. Nampaknya Lina Joy tidak keseorangan kali ini.

Inilah hasilnya apabila seorang pemimpin yang dianugerahkan 'TUHAN', secara terang-terangan menyokong tindakan syirik tersebut. Kini sesiapa sahaja BEBAS untuk melakukan apa sahaja mengikut apa yang akal (atau nafsu?) mereka rasakan betul!



Kalau tanya kepada PAS, mereka akan jawab itulah petanda kafirun semakin dekat dengan Islam. Inilah namanya bodoh yang tidak boleh diikut.

Bayangkanlah, tidak sampai sebulan Seksualiti Merdeka dianjurkan, seorang budak lelaki Melayu berkahwin GAY di gereja dengan memakai kelengkapan pahlawan MELAYU! Seolah-olah wujud agenda yang terancang, nampaknya mana-mana Melayu yang berjaya diselewengkan melalui agenda MURTAD dan LGBT ini akan 'diraikan' dengan liputan yang cukup meluas. Lebih sempurna jika adat resam Melayu dapat diperlekehkan sekali.

Nampaknya IFC semakin menunjukkan hasil. Seksualiti Merdeka juga menunjukkan pencapaian yang memberangsangkan. Sebab itulah kini Ambiga giat pula menggerakkan Bersih dengan sokongan fuckatan.

Kerana apabila orang Melayu sudah tidak ada Iman (IFC), nafsu songsang menguasai akal (Seksualiti Merdeka) dan patriotisme berjaya dikikiskan dari jati diri (Bersih), maka itulah saatnya bangsa agung kita ini menemui kehancurannya. 

Sememangnya Melayu tidak akan sesekali hilang dari dunia ini. Cumanya yang tinggal itu tidak lebih tarafnya daripada seekor haiwan yang akalnya dipandu nafsu!





Ramainya Ahli Parlimen BN Terlepas Malam Jumaat.

Posted: 19 Apr 2012 05:56 PM PDT


Dewan Rakyat Catat Sejarah Selepas 22 Tahun

Oleh ARIFFUDDIN ISHAK

KUALA LUMPUR: Pertama kali dalam tempoh 22 tahun, persidangan Parlimen mencatat sejarah apabila Dewan Rakyat 'menggantung' masa bagi membolehkan semua aturan urusan mesyuarat dan usul diselesaikan.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz berkata, Peraturan Mesyuarat 90(2) digunakan bagi menggantung Peraturan Mesyuarat 12 yang menyatakan semua aturan mesyuarat mesti diselesaikan pada hari yang sama.

"Perkara ini tidak pernah terjadi sejak saya telibat dalam hal ehwal Parlimen," katanya kepada pemberita di Parlimen di sini, Jumaat.

Difahamkan pertama kali kejadian yang sama berlaku ketika pengisytiharan darurat di Kelantan pada 1977.

Mohamed Nazri membentangkan usul tersebut sebelum menjelang tengah malam ketika Dewan Rakyat sedang membahaskan Rang Undang-Undang Pasaran Modal dan Perkhidmatan (Pindaan) 2012 untuk bacaan kali kedua.

Ketika usul itu dikemukakan, terdapat 34 Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN), 17 (pembangkang) dan seorang wakil rakyat Bebas masih berada di dalam Dewan Rakyat yang dipengerusikan Timbalan Speaker, Datuk Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar.

Hingga berita ini ditulis, Dewan Rakyat masih sedang membahaskan Rang Undang-Undang Mesin Cetak dan Penerbitan (Pindaan) 2012.

Mengikut senarai aturan mesyuarat, Dewan Rakyat perlu meluluskan rang undang-undang tersebut serta lima lagi usul Kementerian Kewangan sebelum sesi Parlimen bagi penggal ini ditangguhkan.
http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2012/4/20/mstar_berita/20120420010638&sec=mstar_berita

Pemimpin BN bersengkang mata dan melepaskan malam Jumaat mereka untuk membahaskan hal yang berkaitan rakyat.

Jom kita tengok apa yang pemimpin pembangkang buat malam-malam sepanjang Parlimen bersidang.



Macam hampeh. Boleh bercanda pulak si Nizar dengan Eli Wong.


*Bezakan antara pemimpin berjiwa rakyat dengan pemimpin yang gunakan nama rakyat sebagai modal.

Sajak Pecah Perut Dari Pejuang Hamas.

Posted: 19 Apr 2012 04:31 PM PDT

Sajak ni MyMassa ambil dari top komentor blog ini iaitu pejuang hamas di sini (http://mymassa.blogspot.com/2012/04/panas-cikgu-pas-nak-doakan-semua-ptd.html).



PAS Durjana,
menghapus jawatan ulama mulia,akan cemburu yang bergelar pendita,
hati PAS busuk seperti celaka,
dengki tak habis nak merampas takhta,
selama ini ulama yang menjaga,
indah menawan sebutir permata,
tempat maki merata-rata.

PAS Durjana,
membuat rancangan memberi bahana,
kepada semua bergelar ulama wibawa,
anasir anuar ibrahim dihalusi, direka dan dicipta,
untuk masuk ke dalam politik kotor di Malaysia,
agar dapat mengguling ketua,
yang arif dialah ulama panggil tok guru tapi bukan moshe nik aziz.

PAS Durjana,
ulama tiada memusuhi akan sesiapa,
namun mengapa PAS Durjana,
di tempat mendidik anak bangsa?

PAS Durjana,
perangai kalian tiada ubah seperti Ravana,
dalam epik Mahabhrata,
hakikatnya kalian pandai tiada ke mana,
kerna dahulu di sekolah aliran PENDIDIKAN MORAL!

PAS Durjana,
apa yang ulama perlu lebih pelaksanana,
kelak di mana ulama mencari hala?
habis sudah dirampas semua,
jawatan yang tinggal hanyalah sampah yang tak guna.

PAS Durjana,
berbelah setia tiada
kami ulama kepada kepada tanah air negara,
hanya menyampah getik hanya senya pada,
PAS Durjana.

PAS Durjana,
kami ulama ramai tiada terkata,
lebih besar dari tentera anwar,
menunggu tiba cukupnya masa,
tatkala di hari dipalu rebana,
angan sampai kapur berubah keris tembaga,
kelak kalian susah sengsara.

PAS Durjana,
ikutkan hati mahu sahaja aku berdoa,
agar kalian mati dalam hina,
kerana habis semua periuk belanga,
ditendang, dipecah porak peranda,
tunggak terbalik kerna angkara,
kau oranglah PAS Durjana.
Namun aku seorang sarjana,
hatiku tidak seperti ular sawa,
hanya mampu ku berdoa,
kalian mendapat pedoman Maha Perdana,
agar hati cerah seperti pelita.

Sekian sudah pejuang hamas berbicara,
andai terasa ampun dipinta,
hanya sekadar lontaran suara,
yang tersimpan sekian lama.

PAS=PARTI AJATAN SESAT...

pejuang hamas... 

*Kepada pembaca MyMassa yang mahu pandangan mereka blog ini paparkan, selain daripada e-mail, boleh masukkan di ruangan komen. Terima kasih pejuang hamas atas karya agung anda.

Mesti Tengok! Video Jambu Anwar Tersipu Malu Disapa Pak Syeikh Dalam Parlimen.

Posted: 19 Apr 2012 08:32 AM PDT

Yang sapa tu bukan pak syeikh Anwar tapi Haji Zulkifli Nordin punya penangan.


JAMBUUUUUUUUU....!!!! Tengok jangan tak tengok.



*Hiburan malam Jumaat bagi yang terlepas pahala sunat.

PANAS. Gambar Elizabeth Wong Mengajar Mahasiswa Cara Mengangkang Di Dataran Merdeka Malam Semalam. #ptptn

Posted: 19 Apr 2012 07:28 AM PDT

Gambar dari blog Minaq Jinggo (http://jinggo-fotopages.blogspot.com/2012/04/takluk-dataran-taklukan-malam-keempat.html).


Elizabeth Wong menunjukkan cara-cara mengangkang yang betul untuk duduk bersila.

Pembaca MyMassa janganlah pikir bukan-bukan pulak. Mentang-mentang la malam ni malam Jumaat.

Cuma MyMassa suka tengok cara pemimpin PAS, Nizar bekas MB bercanda dengan Eli Wong. Apa yang lawak sangat sampai Nizar dengan Eli je respon. Tian Chua pun macam malas nak layan.


*Senyum sampai ke telinga ye ko Nizar. Jangan malam ni terbayang Eli Wong atas katil sudah.

Anti #PTPTN Patut Dipenjarakan Ikut Undang-undang Turki, Negara Kegemaran Anwar Ibrahim.

Posted: 19 Apr 2012 05:02 AM PDT

Kisah dua orang Mahasiswa Turki, FERHAT TÜZER dan BERNA YILMAZ dihukum penjara kerana menyuarakan PENDIDIKAN PERCUMA di Turki

MyMassa antara blog terawal mengantoikan kenyataan Anwar Ibrahim bahawa Turki memberikan pendidikan percuma (http://mymassa.blogspot.com/2012/04/gempar-media-turki-kantoikan.html).

Dalam berita dari turki, pelajar dihukum penjara untuk tempoh yang agak panjang kerana meminta pendidikan percuma.



Kerana menunjukkan sepanduk ini, dua orang mahasiswa ini dihukum penjara 15 tahun kononnya atas kesalahan keganasan (terrorist), lebih lama dari Anwar Ibrahim


Lebih menyedihkan, kedua-dua orang mahasiswa ini dihalang menerima tetamu di penjara selama 6 bulan kerana menyanyikan lagu rakyat!



Bandingkan nasib dua orang mahasiswa ini dengan mahasiswa anti PTPTN di Dataran Merdeka.

Mereka bukan sahaja boleh berdemo, malah boleh menyanyi dan melalak sesuka hati.



Itu pun mereka masih mengutuk dan mencaci Kerajaan Malaysia.

MyMassa tak suka ambil contoh negara lain. MyMassa ambil contoh yang sering menjadi modal politik Anwar Ibrahim.



Sebagai penutup, cuba lihat apa yang berlaku kepada demonstrasi pelajar di Amerika Syarikat. Negara bapak segala demokrasi, bapak segala kebebasan bersuara. Pelajar universiti UC Davis kena sembur dengan semburan lada hitam sebab duduk dan bantah macam Adam Adli buat di dataran merdeka.



ITU PUN CAKAP KERAJAAN BN ZALIM DAN KEJAM???? Elok puak-puak ni kita hantar berdemo di Turki atau US. Kena macam ni baru padan muka.


*MyMassa minta sangat ada orang gunakan point ini (terutamanya Ahli Parlimen) untuk berhujah dengan puak anti PTPTN sama ada di Parlimen atau di Dataran Merdeka. Kepada rakan blogger, sebarkan kes di Turki dan US ini seberapa banyak yang boleh.

SENSASI : Pemimpin DAP Digigit Anjing 'MENINGGAL'....

Posted: 19 Apr 2012 03:35 AM PDT

Pemimpin DAP digigit anjing meninggalkan PMC Silibin untuk balik ke rumah setelah disuntik anti tetanus.



Baca seterusnya di sini (http://princeofpilah.blogspot.com/2012/04/siva-tronoh-digigit-anjing.html).


*Anjing pun tak suka pemimpin DAP sampai kena gigit 2 kali. Itu pun kalau nak salahkan UMNO, tak tau la nak cakap apa.....

Cayalah Datuk @AhmadMaslan! Jawapan Paling Tepat Untuk Fitnah Terbaru Pembangkang.#ptptn

Posted: 19 Apr 2012 02:11 AM PDT

Mantop. Itu je perkataan yang terpacul dari mulut MyMassa bila baca jawapan ni.

Gambar dari sinar harian

Ahmad Maslan tangkis dakwaan Umno terlibat serangan
Ketua penerangan Umno Datuk Ahmad Maslan menepis dakwaan yang mengaitkan serangan ke atas siswa yang berkhemah di Dataran Merdeka dalam satu kejadian awal pagi ini.

Dengan sinis, beliau berkata orang akan menyalahkan Umno atas semua masalah yang dihadapi mereka.

"Kalau ada kereta bocor di tepi jalan itu salah Umno. Kalau ada motorsikal bocor itu salah Umno. Kalau ada basikal bocor di tepi jalan di dalam hutan yang tak ada orang lalu lalang, itu pun salah Umno.

"Mereka ini sudah bankrap idea, semua salahkan Umno. Ada orang liwat orang lain, Umno yang kena. Dia yang sedap, kita yang kena," katanya lagi ketika ditemui di bangunan Parlimen hari ini.

Ditanya lanjut mengenai dakwaan siswa berkenaan yang mengaitkan tindakan samseng itu dengan parti Umno, Ahmad berkata: "Saya tak tahu, saya sedang tidur semalam. Orang tidur di rumah, bukan di padang."

Kenyataannya itu juga timbul susulan tuntutan oleh pengerusi Solidariti Anak Muda Malaysia, Badrul Hisham Shaharin kepada Umno supaya bertanggungjawab atas serangan berkenaan.

Badrul Hisham menyuarakan cabaran itu dalam satu kenyataan hari ini.

*MB Selangor cakap tergagap-gagap pun nak salahkan UMNO lepas ni. Iii....nini...sesemua sasalah UMNO.

Bukti Guan Eng Kantoi Menipu Rakyat Penang

Posted: 19 Apr 2012 12:55 AM PDT

Guan Eng kata, Penang dah capai status miskin tegar sifar.



Kenyataan ini dikeluarkan selepas setahun memerintah.

Sekarang ni dah masuk 4 tahun DAP perintah Penang. Bila baca berita ni, confirm Guan Eng ni kaki penipu.

JKM P.Pinang Selamatkan 61 Gelandangan Di George Town
GEORGE TOWN: Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Pulau Pinang menyelamatkan 61 gelandangan yang berkeliaran di sekitar pusat bandar dalam 'Ops Pengemis dan Kutu Rayau' awal pagi Khamis.

Operasi bersepadu yang disertai 60 anggota itu turut melibatkan agensi lain seperti Agensi Anti Dadah Kebangsaan, Jabatan Imigresen, Polis Diraja Malaysia, Ikatan Relawan Rakyat Malaysia, Jabatan Agama Islam Pulau Pinang dan Jabatan Pendaftaran negeri.

Pengarah JKM negeri Zulkifli Ismail berkata operasi itu bertujuan membantu golongan terbabit serta membersihkan bandar ini daripada menjadi sarang kutu rayau, penagih dadah dan pengemis.

"Sebanyak 33 orang ditempatkan di pusat kebajikan manakala enam kes pelarian UNHCR (Suruhanjaya Tinggi Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu Mengenai Pelarian) dan tiga kes warga asing dirujuk kepada Jabatan Imigresen. Selebihnya kita bebaskan dengan amaran," katanya kepada pemberita, di sini, Khamis.

Operasi empat jam yang berakhir pada pukul 4 pagi itu melibatkan lokasi di sekitar Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar), Jalan Penang, Padang Kota Lama dan sekitar Jeti Pulau Pinang.

Beliau berkata JKM kini giat mengumpul data gelandangan dan menyiasat rekod lampau golongan terbabit.

Kes berulang yang dilihat melebihi amaran kedua katanya, akan dirujuk ke institusi di bawah seliaan JKM mengikut peruntukan Akta Orang Papa 1977.

"Tindakan tegas akan diambil terhadap mana-mana individu yang didapati bergelandangan selepas mendapat arahan berulang dari pihak Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM).

"Mengikut akta itu JKM boleh menahan seseorang individu bagi tujuan siasatan sehingga 30 hari, sebelum mendapatkan perintah tetap dari mahkamah," katanya. - BERNAMA

Kalau dah sifar miskin tegar, macam mana ada gelandangan? Ini adalah gambar gelandangan yang pernah kawan MyMassa ambil di Pulau Pinang.

sumber : http://tripartiteqaisar.blogspot.com/2012/03/tahniah-adam-adli-lge-rakyat-penang-pun.html


*Bagi Guan Eng DAP, itu bukan gelandangan tapi hobi tido tepi jalan macam Adam Adli n gang buat kat dataran merdeka. Orang Melayu kan bodoh di mata DAP, dah ada rumah elok-elok nak tido tepi jalan.

PANAS! Unseen Video Wajah Anwar Ibrahim Selepas Bertaubat.

Posted: 18 Apr 2012 11:35 PM PDT

Saksikan video ucapan pertama Anwar Ibrahim selepas keluar dari penjara.



Betapa bersihnya wajahnya ketika itu setelah mendapat kifarah.

Namun selepas keluar penjara, Anwar Ibrahim kembali dengan perangai lamanya yang biseksual. Lelaki perempuan dia sapu sampaikan wajahnya dari putih bersih masa keluar penjara menjadi wajah seperti ini.



Walaupun masih putih tapi tak bersih, dah takde nur macam video di atas.

Lagi satu, dalam video tu Anwar Ibrahim cuba ambil hati PAS. Belajar pakai kopiah walaupun tak betul. Bila mulakan ucapan, sebut nama-nama pemimpin PAS seperti Hasan Ali dan Haron Din.

Itu dulu. Sebelum Anwar mengaktifkan parasit-parasitnya dalam PAS. Kalau dulu Anwar melukut di tepi PAS, kini PAS yang melukut di tepi Anwar. Sebab PAS sendiri dah dikuasai oleh orang-orang Anwar.


*Kesian Hasan Ali. Masa Anwar baru keluar penjara, dialah orang yang Anwar cari. Bila dah berkuasa, dibuang jauh-jauh. Habis madu, sepah dibuang.

The Unspinners

Posted: 19 Apr 2012 11:15 PM PDT

Panglima Perang Cyber

Posted: 19 Apr 2012 11:10 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Bukan Satu Tetapi 50 Gambar Penyerang Dataran Merdeka Sudah Dikenalpasti !!!

Posted: 19 Apr 2012 08:52 PM PDT



Mereka ini penyerang kedamaian umat Malaysia dengan demo mansuh PTPTN tempoh hari. Kesian ibubapa yang mempunyai anak terpengaruh dengan dakyah pembangkang. Lebih kesian nasib Malaysia apabila pelajar dipergunakan hingga gagal dalam pelajaran.





Adakah boleh berkhemah di Dataran Merdeka ? Sila baca kembali entri penulis di sini 

Pendemo Dataran Merdeka Diketuai Fahmi Reza Pro Komunis Belaan Anwar ?

Posted: 19 Apr 2012 06:30 PM PDT



Soalan 1 : Benarkah Fahmi Reza ini komunis atau pro komunis ?

Blog Jalan Juang telah menulis tentangnya di sini http://jalanjuang.wordpress.com/ 

Melalui pengamatan dari jauh, cuma dengan melompat-lompat dari satu website ke website yang lain, dari satu blog ke blog yang lain, dapat dilihat dengan ketara, Fahmi Reza yang berbakat ini agak pro-komunis. Atau mungkin pro-Marxism. Atau pro-sosialis. Atau yang seangkatan dengannya.

Projek-projek yang dibuat setakat ini menampakkan seolah-olah Fahmi Reza cuba menjaja ideologi Marxism dengan memanipulasi elemen perjuangan penyokong parti pembangkang Malaysia dan semangat kebangkitan mahasiswa. Dia sepertinya cuba menghidupkan pengaruh Marxism dengan me'revive' kembali perjuangan pra-kemerdekaan dan era komunis zaman darurat.
Seperti mana Faisal Tehrani cuba menampakkan keunggulan syiah dalam karya-karya sastera beliau, begitu jugalah nampaknya Fahmi Reza cuba mengiklankan Marxism-Communism dalam projek-projeknya. Sasarannya sama – anak-anak muda yang penuh dengan aspirasi. Kerana sesungguhnya, kebangkitan sentiasa bermula dengan anak muda.
Memang menjadi fitrah manusia, bila mana sistem sedia ada dilihat telah kecundang dalam mengurus masyarakat, dengan kebobrokan sosio-ekonomi dan politik yang penuh dengan korupsi-nepotisme, masyarakat akan mencari-cari alternatif dalam mentaghyir status quo tersebut. Golongan yang paling berkelayakan untuk melakukan taghyir ini tak lain tak bukan, anak muda.
Jelas sistem sedia ada kini sudah tidak relevan. Masyarakat mencari-cari alternatif untuk menggantikan sistem sedia ada. Antara yang terlihat adalah Marxism-Communism. Sebuah ideologi yang pernah 'menyelamatkan' manusia dari sistem monarki-autokrasi-hagemoni kurun ke 20. Hari ini, setelah neo-kapitalisme gagal, Marxism-Communism mungkin menjadi pilihan.
Bagi kita yang meyakini sistem Islam adalah yang terbaik, kita yakin Islam mesti menjadi pengganti. Tapi bagi anak-anak muda yang penuh dengan aspirasi, dijolokkan lagi dengan semangat revolusi, mereka hanya memandang sistem Islam sebagai alternatif celah gigi. Ditambah dengan puak-puak 'Islamist' yang tak habis-habis berbalah, approach yang tradisionalis, mentaliti yang ortodox – maka Islam tidak menjadi pilihan.



Siapa pun Fahmi Reza, jika idelologi Marxism-Communism-Maoism yang dibawa, dia harus ditentang. Bukan dengan kuasa, tapi dengan hujah. "Ideas are bullet proof", kata V. Para pendokong dakwah Islam perlu lebih peka dengan keinginan masyarakat dan perlu bijak mendekati mereka. Tawassul ijtimaei' harus lebih mantap – dengan approach yang super duper youth-friendly.

Seterusnya mari kita tengok hasil buah tangan beliau :






Mana gambar Fahmi Reza ?


Menurut blog http://kerispusakamelayu.wordpress.com/ bertarikh 19 Oktober 2010

" si Fahmi Reza ini mempunyai agenda pemikiran selari Chin Peng. Fahmi Reza yang kini berusia lingkungan 30tahun ini popular sebagai penghasil filem bebas iaitu "10 Tahun Sebelum Merdeka" dan "Revolusi48″. filem "dokumentari" bebas katanya itu lebih menjurus mencari dan menemubual mereka dari aliran Komunis. sudah tentu 'status-quo' garapannya 'bias' ke arah komunisme. bagi hamba, ini semua kerana anak pascamerdeka ini tidak jujur dan tulus dalam pembacaan dan kajian sejarahnya. lihatlah sendiri promo-poster filemnya. terang-terangan menonjolkan imej2 

Fahmi Reza dipercayai dibiayai oleh Pusat Komas.

 


Pada 16 dan 17 Oktober 2010, KOMAS dan kerajaan negeri Selangor telah menganjurkan Freedom Film Festival di PKNS. Rodziah Ismail (Exco Kerajaan Negeri Selangor) telah datang merasmikan festival tersebut. Turut hadir dalam festival itu adalah beberapa aktivis hak asasi dari Amnesty International serta Hishamuddin Rais. Festival ini sebenarnya ditaja oleh Kondrad Adenauer Stiftung (KAF), sebuah yayasan Yahudi yang beribu pejabat di Berlin, Jerman. 

Baca artikel ini tentang bahaya KAF. Filem yang dipertontonkan banyak berat sebelah dengan hanya menuduh kerajaan pusat sebagai autokratik. "


Seterusnya anda boleh baca kupasan bagaimana gerakan diketuai Fahmi Reza ini cuba membawa fahaman liberal mengikut Barat dengan bantuan Khalid Ismath yang jelas ada kaitan dengan Syiah. Mereka ini juga dipercayai mendapat bantuan kuasa asing.








Baca pula kupasan dari AIDC di sini http://www.anwaraidc.com/ 

Occupy Dataran : Simbol Mahasiswa Diperalat Pengaruh Asing



Mahasiswa umumnya diketahui sebagai seorang yang mempunyai idealisme yang tinggi seiring dengan ketinggian ilmu yang tertanam didalam jiwa mereka. Mereka adalah satu kelompok yang berjiwa besar, prihatin dan merupakan aset berharga kepada pembangunan negara di masa hadapan. Ini dibuktikan lagi dengan kepelbagaian gerakan mahasiswa diwujudkan bagi mencapai aspirasi yang digalas oleh mereka.
Zaman bergerak pantas menyebabkan pelbagai ideologi timbul dan menyebabkan pelbagai kekeliruan kepada mahasiswa khususnya mahasiswa Islam dan pada masa kini, ideologi liberal yang dipelopori barat telah mula menampakkan kesannya kepada gerakan mahasiswa di dalam negara.
Secara ringkas, liberalisme adalah seruan yang menuntut kebebasan manusia dan memperjuangkan kefahaman egalitarian atau dalam bahasa yang lebih mudah; seruan kesamarataan. Seseorang yang liberal juga mendokong hak kebebasan beragama serta mengamalkan apa yang dipercayai selaras dengan prinsip rasional seseorang.
Berada di alam kampus membolehkan saya membuat pemerhatian terhadap realiti yang melanda mahasiswa semasa,membimbangkan apabila melihat berkembangnya kefahaman-kefahaman bercorak negatif bersarang dijiwa segelintir mahasiswa.Kewujudanlaman sosial seperti 'facebook' dan 'twitter'memburukkan lagi keadaan apabila ia menjadi medium utama penyebaran fahaman-fahaman ini.
Tiada apa yang mampu saya lakukan melainkan terpaksa berterus-terang.
Salah satu platform atau gerakan yang semakin menapak di kalangan mahasiswa yang boleh saya jadikan contoh di sini adalah'OccupyDataran' yang berakar-umbikan ideologi liberal, telah mencetuskan satu 'pandemic' baru dalam kalangan mahasiswa.
Secara ringkas, Occupy Dataran adalah satu kesinambungan Occupy Movement yang terinspirasi daripada protest di Tahrir Square.Terkenal dengan cara pemakaian topeng Guy Fawkes, mereka adalah generasi yang mengimpikan demokrasi dalam konteks yang lebih luas. Seruan yang dilaungkan gerakan ini supaya mencetuskan satu budaya politik melebihi bangsa, ideologi, kepercayaan, jantina serta afiliasi politik.
Menurut sumber, Occupy Dataran bukanlah satu bentuk organisasi tetapi sebuah platform yang tidak punya pemimpin dan ahli, tiada siapa punya autoriti kepada yang lain. Kesemuanya sama rata, duduk sama rendah dan berdiri sama tinggi. Masing-masing bebas meluahkan rasa dan bebas membuat keputusan ketika sesi persidangan berlangsung.
Apa yang parahnya adalah apabila terdapat unsur liberalisasi dalam banyak hal. Kata mereka sebagai contoh, keputusan yang diputuskan pada sesi persidangan adalah hasil perbincangan yang punya hujah yang konkrit. Namun begitu, keputusan yang dibuat melalui hujah konkrit tetapi tanpa dasar ilmu yang kuat bukanlah suatu keputusan yang benar dan haq.
Selama persidangan, keputusan yang dibuat hanya berdasarkan logik akal semata, emosi dan perasaan, pembacaan yang tiada kesahihan sumber, dan hanya berasaskan suara majoriti. Semakin bahaya apabila keputusan yang dibuat tanpa mereka perlu bertanggungjawab ke atasnya kerana ahli "syuro" boleh daripada sesiapa sahaja yang hadir serta boleh keluar dan berlepas tangan daripada menjadi ahli "syuro" tanpa ada apa-apa kebertanggungjawaban daripada dirinya. Kesemua ini adalah LIBERAL!!
Bahkan ia tidak terlepas daripada kecelaruan yang sangat serius, iaitu ia merupakan satu platform yang tiada kejelasan agenda. Masing-masing boleh mengisi agenda tanpa ada saringan fikrah dan kredibiliti. Andai yang menetapkan agenda adalah mereka yang ingin memusnahkan islam, yang ingin menghancurkan ummat, membawa fikiran dan aqidah yang salah malahan sesat, adakah ummat islam akan membiarkan sahaja perkara begini? Analogi mudah, seperti membiarkan "butang" melancarkan bom nukleur yang diletakkan di dataran merdeka yang bebas untuk ditekan oleh sesiapa sahaja.
Pada penglihatan saya adalah sesuatu yang membahayakan jika arus ini dibiarkan begitu sahaja. Setelah umum mengetahui terdapat gerakan mahasiswa yang diketuai oleh individu yang berkefahaman syiah, mampukah gerakan mahasiswa arus liberal yang dibawa oleh 'Occupy Dataran' ditangani oleh mahasiswa Islam?
Adakah mahasiswa Islam kini mahu menoleh kebelakang dengan mendokong kefahaman sekular yang dibawanya dengan menjemputnya dipelbagai demostrasi dan forum mahasiswa? 

Bahkan, penglibatan Fahmi Reza (pendokong kuat gerakkan 'Occupy Dataran') dalam 'Punk Forum :Apakah Peranan Punk Dalam Masyarakat' dan tayangan filem 'Taqwa Core: The Birth of Punk Islam', menimbulkan lagi persoalan, adakah Fahmi mahu mendidik masyarakat mengikut acuan barat? Fahmi merupakan seorang designer yang dahulunya menuntut di USA. - End
Tidak peliklah Blog Angin Perubahan menyiar gambar (kanan) peserta Occupy memakai topi komunis http://anginperubahan.blogspot.com/


Sebelum beredar jom tengok video Fahmi Reza berdemo di Dataran Merdeka yang memaparkan peserta mahasiswa lelaki bercampur perempuan tengah malam termasuklah yang memakai purdah :





Opss sebelum terlupa soalan terakhir mana bukti Fahmi Reza ada di Dataran Merdeka ? 





Terima kasih atas membaca dan lebih lagi jika menyebarkannya...

Video Serangan Dataran Merdeka : Bukti Penyokong Pakatan Badan Besar Tapi Pondan Malukan Kaum Adam

Posted: 19 Apr 2012 02:35 AM PDT



Tengok badan besar... Tetapi penakut...Macam pondan.

Kalau betul samseng datang kenapa tak lawan ?

Tengok yang serang kurus melidi je...


gambar Malaysiakini  http://www.malaysiakini.com/news/


Perempuan Islam tengah malam di Dataran Merdeka walaupun pakai purdah, bukan muslimah sejati.

Kenapa takut nak siar gambar kalau berani ?



Sementara itu baca berita terbaru :

Pemuda UMNO bantu lunas cukai rumah P. Ramlee

19/04/2012 4:20pm


KUALA LUMPUR 19 April – Biro Aduan Komuniti Pemuda UMNO melunaskan bayaran taksiran tertunggak berjumlah RM5,766.50 kepada Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) bagi rumah pusaka seniman agung Tan Sri P.Ramlee yang kini didiami menantunya, Suria Bakar.

Pengerusinya, Datuk Muhd Khairun Aseh berkata, bayaran itu dibuat hasil sumbangan orang ramai yang diperolehi semalam setelah membaca berita mengenai masalah Suria, 43.

"Biro amat prihatin dengan apa yang menimpa waris P.Ramlee dan diharap dengan sumbangan ini rumah pusaka yang didaftarkan atas nama Ramli Bin Putih (P.Ramlee) tidak akan disita," katanya kepada pemberita selepas mengunjungi Suria di rumah berkenaan di Taman Setapak di sini, hari ini.

Isnin lepas, Datuk Bandar Kuala Lumpur Tan Sri Ahmad Fuad Ismail menyatakan cukai taksiran sebanyak RM4,385 selepas Suria, balu Nasir P. Ramlee, gagal menjelaskan tunggakan berjumlah RM10,151.50 sejak 10 tahun lepas menyebabkan rumahnya disita DBKL.

Khairun berkata, pihaknya juga berjaya mendapatkan kelulusan pentadbiran Universiti Lim Kok Wing untuk menyambung biasiswa Diploma Profesional dalam jurusan Penataan Bunyi dan Muzik untuk anak Suria, Zakaria Nasir, 21. - BERNAMA


http://www.utusan.com.my/utusan/

Panasss : 18 Keping Surat Anwar Ibrahim Kepada Kekasih Luar Negara - Mesti Baca Brooo cc @NajibRazak

Posted: 19 Apr 2012 02:16 AM PDT




cerita lanjut kena pergi ke AIDC 


Sahhh - Samseng Serang Dataran Adalah Upahan PKR - Ni Buktinya

Posted: 19 Apr 2012 01:18 AM PDT



Orang kata sekeping gambar menceritakan segala-galanya... Pakatan menyiarkan gambar suspek digelar Hang Kebun yang didakwa suspek serangan semalam.




Gaya pun macam nak bergaduh dengan Ezam Mohd Nor.



Seterusnya sila lihat gambar ini 


Adakah suspek yang memakai pakaian yang sama di atas dan bawah ini secara kebetulan ? Mesti ada sesuatu yang tidak 'betul' berlaku kan ?

Ini perancangan yang tersusun. Tengok lagak beliau di atas, ketika semua memegang sepandung, suspek ini hanya berdiri bergambar sahaja tanpa buat apa-apa.

Adakah ini kebetulan juga ?

Fikirkanlah... Namun sekalung tahniah kerana propaganda anda semua nampak hebat cuma tak berjaya...

Ibarat badan bukan main sasa tetapi 'anu' lembik tak keras-keras ......akibatnya benih pun tak lekat.

Lakonan dan skrip perlu dipertingkatkan lagi kehalusannya gaya dan subplot ceritanya.

Hahaha.

Kalau dah bergaya mengalahkan pelakon tengah orang ramai berdemo, itu bukan pendemo tetapi tak ubah macam penyangak yang mahu bergaya untuk koleksi peribadi.

hahahaha...

Maaf aku happy gila tulis jadi terketawa keras sikit artikel ni....

Kena nampak samseng sikit sebab tulis benda samseng..

hahaha...





Gambar Ezam Mohd Noor Bersama Suspek Penyerang Di Dataran Merdeka Semalam cc @NajibRazak @anwaribrahim

Posted: 18 Apr 2012 11:54 PM PDT

Blogger Pakatan telah menyiarkan sekeping gambar menunjukkan Ezam Mohd Noor bersama penyerang berbaju hitam.

Gambar ini laris dijual di merata tempat. Jom kita tengok



Selepas melihat gambar terfikir kenapa mimik mukanya seperti mahu sedang mengugut Ezam....Dan peliknya gambar baju pun sama yang dipakai. Macam lama sudah rancang dan semalam lakonan berjaya dibuat oleh beliau..

Mari kita banding pula dengan gambar ini






Lagi tengok gambar ini


Dua keping gambar ini menunjukkan perbezaan antara senyum mesra dengan gambar serius di atas...

Adakah anda fikir suspek penyerang di atas berbaju hitam itu adalah kawan atau lawan Ezam ?

Saya fikir itulah dalangnya dan dia adalah puak pembangkang juga.

Ingat mereka dah cerdik rupanya aku lagi cerdik kah kah kah....



Kalau cerdik juga tengok juga gambar ini :



Apa macam ? Sama tak ?

Sebelum pergi tengok pula gambar ni 






Baca nasihat orang tua kepada mahasiswa


PTPTN: Jangan jadi kuda tunggangan pembangkang

19/04/2012 11:58am


SHAH ALAM 19 April – Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Noh Omar berkata, pelajar institusi pengajian tinggi (IPT) perlu mengelak daripada menjadi kuda tunggangan pembangkang dalam isu Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN).

Kata beliau, ini kerana janji pemansuhan pinjaman PTPTN oleh Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim hanya sekadar umpan kepada pelajar bagi melaksanakan agenda mereka termasuk mengadakan demonstrasi jalanan.

"Pembangkang kini beralih kepada penuntut IPT kerana sudah tiada pihak lain yang boleh diperalat.

"Kalau dulu semasa pilihan raya umum 2008, pembangkang menggunakan Hindraf, kini masyarakat India sudah kurang memberi sokongan," katanya.

Noh yang juga Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN) Selangor berkata demikian pada sesi soal-jawab bersama pelajar Universiti Teknologi Mara di sini, pada program Pemimpin Turun Kampus Bersama Anak-anak Selangor malam tadi.

Beliau juga berkata, pelajar tidak perlu melalak dan berkhemah di Dataran Merdeka untuk menuntut pemansuhan PTPTN, sebaliknya belajar dengan tekun sehingga memperolehi kepujian kelas pertama sekali gus tidak perlu membayar balik pinjaman PTPTN mereka.

"Kalau melalak, berdemo di Dataran Merdeka macam mana nak dapat First Class Honours, kelas pun tak pergi sebab berdemo," katanya. - BERNAMA

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 19 Apr 2012 09:26 PM PDT

PenangWasabi

Posted: 19 Apr 2012 09:23 PM PDT

PenangWasabi


Pemimpin pembangkang sokong usul larang LGBT!

Posted: 19 Apr 2012 10:28 AM PDT


Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim hari ini mendedahkan beliau mendapat sokongan padu daripada pemimpin pembangkang terutama Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) untuk terus memperjuangkan usul melarang golongan pengamal seks bebas serta lesbian, gay, biseksual dan transeksual (LGBT) menjadi ahli Dewan Rakyat dan Dewan Negara.

Beliau tidak menyangka pemimpin parti pembangkang menyatakan secara tegas menyokong pendiriannya dan menolak sekeras-kerasnya pemimpin yang terlibat dalam masalah moral itu.

''Saya menerima banyak panggilan dan mesej khidmat pesanan ringkas (SMS) serta sokongan melalui laman sosial Facebook dan Twitter daripada pemimpin pembangkang selepas sahaja usul saya itu ditolak oleh Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia pada 5 April lalu," katanya.

Menurut beliau, mereka melahirkan kebimbangan terhadap pemimpin yang terlibat dalam kelakuan LGBT dan tidak mahu terkongkong dengan individu terbabit.

''Mereka sedar orang yang terlibat dalam perkara ini tidak harus menjadi pemimpin dan mereka telah menyuarakan sokongan kepada saya untuk meneruskan perjuangan ini," katanya pada sidang akhbar di lobi Parlimen, di sini hari ini.

Zahrain berkata, berikutan sokongan yang diterima itu beliau akan berbincang dengan ahli-ahli Dewan Negara agar usul tersebut dapat dibentangkan dalam dewan berkenaan yang dijangka bersidang tidak lama lagi.

''Lepas ini, saya akan berbincang dengan ahli-ahli Dewan Negara untuk cuba membentangkan usul LGBT ini. Pada asasnya kita tidak setuju ada pemimpin yang mewakili rakyat terlibat dalam LGBT," ujar beliau.

Beliau juga akan terus memperjuangkan usul itu untuk dibentangkan dalam persidangan Dewan Rakyat akan datang dengan menggunakan peraturan mesyuarat yang bersesuaian.

''Saya berterima kasih terhadap sokongan yang diterima kerana sebelum ini saya fikir isu tersebut tidak mendapat perhatian rakyat kerana Ketua Pembangkang yang terlibat tidak ditegur atau dikenakan tindakan.

''Namun, hari ini saya sedar apa yang saya fikir itu silap, ramai orang yang tidak mahu pemimpin negara ini dan wakil mereka yang duduk dalam Parlimen terlibat dengan golongan berkenaan. Ini menunjukkan perkara tersebut adalah serius," katanya.

Dalam pada itu, beliau turut merasa terkilan kerana pemimpin-pemimpin parti pembangkang berkenaan tidak berani mendedahkan secara terbuka pendirian mereka terhadap isu LGBT itu.

''Mereka bisik dengan saya mereka tidak berani secara terbuka, namun mereka beri saya dorongan dan sokongan untuk terus bawa perkara ini... mereka tidak mahu lihat keadaan yang terpesong terus berlaku,"

''Saya tidak mahu sebut siapa dan orang tertentu yang bercakap dengan saya. Mereka meminta saya teruskan perjuangan ini sampai dibentang dan dibahas dalam dewan," katanya.

Bagaimanapun, beliau mahu supaya pemimpin pembangkang yang terlibat tampil dan berani untuk berdepan menyatakan apa yang benar dan bertanggungjawab terhadap pendirian masing-masing.

''Kita tidak mahu wakil rakyat dalam pakatan pembangkang berselindung di bawah tuduhan fitnah, mengatakan semua yang dibawa dan kritikan terhadap mereka adalah fitnah sedangkan kalau kita tolak kebenaran, kita juga munafik," katanya. Lihat sini.











Penang Wasabi..

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 19 Apr 2012 09:17 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Demo #PTPTN Mahasiswa Diperalatkan Oleh Pembangkang

Posted: 19 Apr 2012 06:50 PM PDT


Akibat terlalu taksub hendak ke Putrajaya maka pembangkang sanggup lakukan apa sahaja termasuklah memperkudakan mahasiswa untuk tidur dalam khemah. 

Mereka sedap sedap makan di hotel tetapi biarkan mahasiswa merempat di tepi jalan. Ini contoh jelas apa akan berlaku kepada mahasiswa kalau PTPTN dimansuhkan.

Mahasiswa Ini Adalah Idola Terbaik di Tadika PASTI

Posted: 19 Apr 2012 05:27 PM PDT

Mamat yang berlagak jadi hero kat UPSI dan Kampung Kerinchi ini sudah terjebak dengan bahan larangan? Lihatlah mata mamat ini, anda boleh tafsirkannya sendiri. 

Begitu juga dengan kelakuan dan perilaku seorang wanita di bawah ini. Inikah contoh pelajar cemerlang yang mahu ditiru oleh anak anak kecil di sekolah atau di Tadika PASTI milik PAS? 

Hanya Mat Sabu yang bersetuju dengan mereka. Ambiga pun setuju. Ahli PAS yang lain mungkin juga bersetuju kerana sudah terlalu taksub pada parti bukan berpegang lagi pada prinsip agama. Suatu hari nanti anak-anak orang PAS hendak jadi begini?


#OccupyDataran Bawa Ideologi Komunis

Posted: 19 Apr 2012 09:15 AM PDT

Topi apa yang dipakai oleh pemuisi ini di Dataran Merdeka? Dengan menggengam tangan dan gaya bertopi hijau itu mengingatkan kita semua pada satu kumpulan yang dahulunya pernah menjajah negara ini selama 14 hari dan telah mengakibatkan negara dalam keadaan tidak tenteram selama bertahun tahun lamanya. 


Mat Sabu yang mengatakan komunis itu hero pun hadir sama di Dataran Merderka. Inikah budaya yang hendak dibawa oleh pelajar pelajar yang hendak mansuh PTPTN ini? Sekarang kita baru tahu siapa di belakang Occupy Movement ini (baca sini). Jauhilah anak anda di universiti daripada ideologi bintang di topi ini.

Fakta Buku Jingga & #PTPTN

Posted: 19 Apr 2012 07:16 AM PDT



Demo #PTPTN Orang Ramai Sudah Marah Pada Mereka

Posted: 19 Apr 2012 03:37 AM PDT

YOB Tualang Sekah Naik Angin

Posted: 19 Apr 2012 12:07 AM PDT




Apa sudah jadi ni? Yob Tualang Sekah naik angin kat ahli ahli PAS dan PKR ni. (baca pendedahan lanjut)

Samseng Serang Khemah, Satu Lagi Drama Simpati?

Posted: 18 Apr 2012 10:24 PM PDT


Malaysiakini mendakwa seorang siswa cedera diserang sekumpulan lelaki samseng pada jam 2.45, 19 April 2012. Apakah wajah di atas melambangkan seorang siswa? 
Ini gambar lelaki berbaju hitam yang didakwa menyerang khemah? Gambar ini dirakam oleh Mohd Sayuti Omar. Siapa sebenarnya kumpulan penyerang tersebut? Atau ianya hanya satu drama rekaan  untuk cari simpati.
Satu lagi cerita bohong dibuat oleh Tian Chua. Beliau berada di mana ketika kejadian berlaku? Berada dalam khemah atau memakai sama baju hitam? Menuduh pihak lain adalah satu taktik untuk raih simpati.

Atau ini hanya satu cerita dan drama yang sengaja direka untuk menimbulkan simpati. Mengapa perlu simpati, ini kerana perkhemahan tersebut sudah tidak mendapat tempat di hati rakyat. 


Semakin ramai yang mula meluat dengan sikap mahasiswa yang mempermainkan solat, berpeleseran dalam khemah dengan bukan muhrim serta tindakan mereka menyemadikan orang Islam mengikut ajaran agama lain. Apa yang boleh dibuat? Buat sesuatu untuk tarik perhatian.

PISAU.NET

Posted: 19 Apr 2012 09:09 PM PDT

PISAU.NET


Anwar Tak Jadi Saman Nalla? Saman Chandra Pun Mintak Kasi Settle.

Posted: 19 Apr 2012 06:00 PM PDT


Sebelum ini haprak pencacai pakatan bersorak sakan apabila mendengar berita Anwar saman Nalla .Anwar kalau bab nak gempaq memang nombor satu,bak kata orang penang gempaq keling..pong! pang!pong!pang! saja lebih..tapi yelek pochik..!

26 Mac 2012
KUALA LUMPUR - Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini memfailkan saman fitnah di Mahkamah Tinggi di sini terhadap Presiden Parti India Malaysia (MUIP) senator Datuk S. Nallakaruppan berhubung satu kenyataan yang disiarkan oleh Utusan Malaysia pada 20 Mac lepas.

Saman itu difailkan di pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi Sivil di sini melalui syarikat guaman Tetuan Daim & Gamany.


Sehingga sekarang,writ saman langsung tidak diterima oleh Nalla , prosidingnya bila? Senyap sunyi! Nak saman ka tak mau? Takut Nalla bukak mula ka? Takut 7 video rakaman keluar ka? Nalla ada cakap dia simpan itu "choo choo train" video.. Saman la..Pisau pun nak tau jugak apa menatang choo choo train tuh! hehe..

Orang tua omega sangka rakyat boleh lupa, setiap perlakuan beliau diperhatikan,setiap pembohongan beliau rakyat makin sedar. Sekadar retorik saman sana saman sini tapi semuanya ditangguh,ada yang mintak settle luar mahkamah apa kejadah..

Kepada sahabat pencacai haprak pakatan,kalau jumpa Bang Non cuba tanya dia,awat tak saman Nalla?

Tanya Bang Non awat dia mintak selesai kes saman Dr Chandra Muzaffar diluar mahkamah?

Dr Chandra Tolak Tawaran Kes Saman Diselesai Luar Mahkamah

Profesor Dr Chandra Muzzafar, Presiden Just World Movement tidak setuju kes saman Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadapnya diselesai di luar mahkamah.

Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Nik Hasmat Nik Mohamad semasa menemui peguam Dr Chandra dan Anwar di dalam kamar hari menawarkan kepada mereka menggunakan proses mediasi (penyelesaian luar mahkamah) untuk menyelesaikan saman yang sudah berlarutan sejak dari tahun 2008, namun tidak dipersetujui oleh peguam Dr Chandra dan peguam Anwar.

"Mahkamah menetapkan 10 dan 11 Sept sebagai tarikh untuk mendengar saman tersebut", Mohd Zaharudeen Harun peguam yang mewakili Dr Chandra seperti dilaporkan Bernama.


Pisau kata " Pak Anwar...Mana Jam Omeganya? "

Hansard shows opposition supported PTPTN

Posted: 19 Apr 2012 04:00 PM PDT


  • Anwar Ibrahim with Lim Kit Siang
According to the hansard, Lim Kit Siang and his son Guan Eng even proposed for a higher starter fund.

KUALA LUMPUR: The Parliament's hansard showed DAP Adviser Lim Kit Siang and his son Guan Eng had supported the bill of the National Higher Education Fund Corporation (PTPTN), when it was tabled in the parliament in 1997.


The hansard, dated 14 May, 1997 stated that, Kit Siang and Guan Eng had both proposed that a higher allocation be provided for the PTPTN instead of RM100 million startup as proposed in the bill.




The hansard reads: "(Tuan Lim Kit Siang [Tanjong]: Tuan Yang di-Pertua, saya mengalu-alukan Rang Undang Undang Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional untuk memperuntukkan satu tabung bagi membenarkan anak-anak kita berpeluang melanjutkan pendidikan tinggi dan menyediakan bantuan kewangan melalui pinjaman pendidikan atau selainnya kepada pelajar yang menuntut di institusi-institusi pengajian tinggi.(Tuan Lim Kit Siang [Tanjong]: Tuan Yang di-Pertua, I welcome the Bill of the National Higher Education Fund Corporation (PTPTN) to provide the opportunity for our children to pursue higher education and provide financial assistance through loans or otherwise to the education of students who are studying in institutions of higher learning.")


The hansard had stated that Kit Siang had said that the RM100 million startup allocation for the PTPTN as contained in the bill was insufficient and it should be increased to RM500 million.




His son Guan Eng was reported in the hansard of proposing a higher quantum than that by his father.




Guan Eng, was recorded as saying: "RM100 million is not enough. If the government is really sincere, they should consider to start at least with the amount of RM1 billion".



The bill was then tabled by Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak who was the Minister of Education.



Opposition leader Datuk Seri Anwar Ibrahim who had raised issue with the PTPTN and had promised to abolish it if the opposition takes over the nation's rule, was the Deputy Prime Minister and Finance Minister when the bill was tabled in 1997.


In fact, he was the acting Prime Minister then.




This was pointed out by Dr Mahathir who said he was on a two-month leave when the bill was tabled and Anwar was then the acting Prime Minister.


Dr Mahathir in a Bernama report, said: "That is Anwar. He doesn't know what is he talking about; he is forgetful".


Blogger Ruang Bicara Faisal pointed out that Anwar held the post of acting Prime Minister from May 19 until July 26 1997, adding that Anwar should have cancelled the plan to establish the fund if he had doubts about it.


"At that time Anwar had the power as a Finance Minister who gives approval to PTPTN to start the operation, he also had the power as a Deputy Prime Minister and more importantly, he had the power as the acting Prime Minister. Even Dr Mahathir had said that Anwar had the full authority as a Prime Minister.


"And now he tries to influence the public that the PTPTN is a cruel act?," the blogger said.



Anwar's promise to abolish the PTPTN had led to a group of university students from the Solidariti Mahasiswa Malaysia to organise a demonstration at Dataran Merdeka last Saturday.


Higher Education Minister Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin, as reported by Bernama, said students involved in the demonstration should repay the loan to prove that they do not want the PTPTN loan scheme.


"Universiti Selangor (Unisel), owned by the PKR-led Selangor state government, must also declare whether the PTPTN should be abolished," he said.



Source: MOLE

@limkitsiang Terbukti Rasis! @mpkotabelud

Posted: 19 Apr 2012 11:23 AM PDT

Lim Kit Siang yang terkenal dengan sikap rasis chauvanis dan ultrakiasu hari ini terbukti tidak mampu menjawap kembali pendedahan yang dibuat oleh MP Kota Belud Abdul Rahman Dahlan bahawa Kit Siang seorang yang rasis chauvanis dan ultrakiasu.

Ikuti video rakaman Kit Siang memang seorang yang rasis...


KUALA LUMPUR 18 April – Sidang Dewan Rakyat hari ini menyaksikan Penasihat DAP, Lim Kit Siang tertekan serta tidak mampu membalas hujah Datuk Abdul Rahman Dahlan (BN-Kota Belud) yang menggelarkan Ahli Parlimen Ipoh Timur itu sebagai seorang rasis.


Bukan setakat itu, Kit Siang yang merupakan seorang anggota Parlimen veteran dilihat hilang punca dan gagal menjawab isu mudah yang ditimbulkan Abdul Rahman mengenai kenyataan pemimpin pembangkang itu di laman Twitter, pada hari kematian Teoh Beng Hock pada 2009.


Tidak cukup dengan itu, Tony Pua (DAP-Petaling Jaya Utara) dan Azan Ismail (PKR-Indera Mahkota) dilihat marah dan bangkit untuk mempertahankan Kit Siang, namun hujah mereka dipatahkan dengan mudah oleh Abdul Rahman.


Menurut Abdul Rahman, sifat perkauman menebal Kit Siang terbukti apabila pada kira-kira pukul 4.30 petang, 16 Julai 2009 telah menyeru semua menteri berbangsa Cina dari MCA dan Gerakan mendesak Perdana Menteri menubuhkan suruhanjaya diraja bagi menyiasat kematian Beng Hock.


"Apa kena-mengena menteri-menteri berbangsa Cina dalam Kabinet yang dikaitkan oleh Ipoh Timur?


"Kalau Ipoh Timur rasa perlu ada suruhanjaya siasatan diraja pada waktu itu sudah tentu kena minta dengan Menteri Dalam Negeri dan Ahli Parlimen Padang Rengas yang menjaga hal ehwal Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM)," katanya ketika membahaskan Rang Undang-Undang Keterangan (Pindaan) yang dibacakan buat kali kedua. - Utusan.

Lagi Pendedahan 18 Surat Anwar Minta AS Campur Tangan Pilihan Raya Di Malaysia

Posted: 19 Apr 2012 10:20 AM PDT

AIDCNews – 18/04/12 – Jika sebelum ini didedahkan surat-surat Datuk Seri Anwar Ibrahim kepada dua orang pengurus dana berbangsa Yahudi yang berpangkalan di Amerika Syarikat (AS), iaitu Carl Gershman, Presiden NED (National Endowment for Democracy) dan George Soros, Pengerusi Soros Fund Management, sekarang didedahkan 18 pucuk surat lagi yang dihantar kepada ahli Senator, Kongres, dan Ketua-Ketua yayasan strategik berkaitan demokrasi dan pilihan raya di AS.


18 pucuk surat-surat itu dihantar bertarikh 7 Mei 2007, 31 Mei 2007 dan 25 Julai 2007.
Kesemua surat tersebut ditandatangani oleh Anwar Ibrahim sebagai Penasihat Parti Keadilan Rakyat menggunakan kepala surat Parti Keadilan Rakyat beralamat di ibu pejabat PKR Malaysia 110-3, Jalan Tun Sambathan, 50470, Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia dan dalam kepala surat itu turut tercatat pejabat Anwar Ibrahim di AS, 585 Grove St Suite, 135 Herndon, VA, 20170, USA.


Pemerintah autoritarian


Surat bertarikh 7 Mei 2007 dihantar kepada dua Senator, iaitu Senator Thomas Craig dan Senator Susan Collins serta dua ketua yayasan iaitu Mr. Vidar Helgesen (Secretary General, International IDEA) dan Richard W. Soudrìette (President/CEO IFES).


Surat-surat kepada senator berjumlah 3 halaman dan kepada ketua yayasan strategik berjumlah 2 halaman, namun secara keseluruhan isi kandungan keempat-empat surat itu hampir sama.
Dalam surat itu, Anwar melaporkan perkembangan politik di Malaysia yang didakwanya 'kekurangan demokrasi' yang diistilahkan sebagai diperintah oleh parti pemerintah 'autoritarian' yang telah berkuasa selama setengah abad.


Menurut wikipedia 'autoritarian' bermaksud pemerintahan kerajaan secara kuku besi atau diktator, sehinggakan rakyat diperhambakan kepada kerajaan serta mengenepikan hak-hak asasi individu.


Memburuk-burukkan Malaysia


Anwar memburuk-burukkan Malaysia dengan menuduh pertumbuhan ekonomi negara ini semakin merosot sejak tahun-tahun kebelakangan ini, yang didakwanya berpunca dari penipuan, salah laku dan rasuah.
Di samping itu, beliau turut menuduh ketidakbebasan sistem media dan kehakiman Malaysia yang disifatkan sebagai sistem yang tunduk kepada hawa nafsu Perdana Menteri.


Lapornya lagi, masyarakat sivil juga tidak bebas, dakwanya disekat oleh undang-undang yang ketat.
Dalam surat itu juga, Anwar menghantar satu lampiran laporan bertajuk, "Sham Democracy" berkaitan laporan dakwaan-dakwaan kononnya berlaku penyelewengan pilihan raya di Malaysia.


Kepada ketua yayasan IFES dan IDEA yang terkenal dalam gerak kerja membiayai dan membangunkan demokrasi, masyarakat sivil dan sistem pilihan raya di seluruh dunia, Anwar memohon kepada mereka supaya turut serta membantu beliau di Malaysia.


Pertolongan Luar


Surat bertarikh 31 Mei 2007 dihantar kepada seorang speaker, 5 orang senator dan 7 orang ahli kongres A. Mereka adalah; Speaker Nancy Pelosi, Senator Joe Biden, Senator Barbara Boxer, Senator Bill Nelson, Senator Richard Lugar, Senator Lisa Murkowski, David Drier, Dana Rohrabacher, Donald A Manzullo, Gregory Meeks, Eni Fa'aua'a Hunkin Faieomavaega Jr, Tom Lantos dan Ileana Ros-Lehtine.
13 surat-surat di atas berjumlah 3 halaman, namun isi kandungannya hampir sama.


Dalam surat itu, dakwaan Anwar hampir sama dengan surat-surat sebelum ini iaitu menggambarkan Malaysia teruk dan memerlukan pertolongan luar untuk memulihkan demokrasi di negara ini.
Dakwanya walaupun dari jauh, Malaysia nampak seolah-olah sistem demokrasi berfungsi, pertumbuhan ekonomi, keharmonian etnik dan kaum dalam keadaan baik, namun dakwanya, jika diteliti secara mendalam, gambaran luaran itu tidak tepat.


Anwar mendakwa Malaysia mengalami peningkatan kadar pengangguran, inflasi dan penurunan pelaburan asing.


Justeru itu Anwar turut meminta para senator, kongres melobi pihak lain di AS untuk membantu usahanya di Malaysia bagi melakukan reformasi di Malaysia, menuntut pilihan raya bebas dan adil, jaminan penuh perlembagaan untuk kebebasan dan hak asasi manusia serta memulihkan sistem sosio-ekonomi yang adil dan saksama.


Reformasi


Manakala, surat bertarikh 25 Julai 2007 hanya dihantar kepada seorang individu iaitu bekas Presiden AS, Jimmy Carter (One Copenhìll).


Surat kepada Jimmy Carter berjumlah 2 halaman dan surat itu turut dibuat salinan kepada Al Gore, bekas Naib Presiden AS
.

Dalam surat itu Anwar mendakwa berlaku ketidaktelusan dalam Suruhajaya Pilihanraya (SPR) dalam menghadapi pilihan raya umum dan meminta bekas Presiden AS melalui yayasannya, Carter Center datang ke Malaysia untuk memantau sistem pilihan raya di negara ini.


Kesimpulannya, kesemua surat-surat di atas boleh difahami bermotifkan memburuk-buruk Malaysia untuk menagih simpati pihak luar campur tangan dalam pilihan raya di negara ini.


Surat bertarikh 7 Mei 2007












Baca selanjutnya di AIDC:klik sini

Hudud :PAS Kelantan Salahkan Tim Menteri Besar.

Posted: 19 Apr 2012 06:44 AM PDT

Umat Islam sekali lagi dipermainkan oleh gerembolan PAS,Terutamanya si tua kutuk Nik Aziz. Islam yang dianggap harta mak bapak diaorang dimomokkan begitu saja.

Ramai yang beranggapan Nik Aziz seorang ulamak,walhal ciri ciri yang ada pada beliau tak lebih kepada jelamaan yang diperkatakan tanda tanda akhir zaman.

Tak kala sudah hampir kepada pilihanraya gendang hudud dipalu,maka berbondong bondong khawarij datang menyahut seruan jihad perjuangkan hudud. Sebelum ini mereka juga tidak mahukan hudud bak kata Hj Hadi hudud itu hanya 0.0001 peratus didalam Al Quran maka ditukarnya perjuangan mereka kepada negara berkebajikan.

Nik Aziz perjuangannya hanya bermodalkan hudud dan menjual agama Islam sebagai meraih undi,modal yang digunakan oleh orang Kelantan bahawa Nik Aziz langsung tidak boleh disentuh seolah beliau keramat hidup walhal manusia ini yang mempersendakan Islam hingga ketahap lacuran paling gampang dalam sejarah umat Islam di negara Malaysia.

Ini belum dikira lagi dengan DAP yang sering berdehem hinggakan menikus lari para pemimpin PAS yang kononnya juara dalam perjuangan Islam.

Apa lagi halangan yang PAS Kelantan ada,negeri sudah lebih 22 tahun diperintah.Hingga sekarang hudud tidak dilaksanakan.Nah sekarang alasan mesyuarat tak cukup korum.Mungkin ini juga dijadikan modal untuk menyalahkan Umno dalam kempen pilihanraya nanti..

Mesyuarat Jawatankuasa Teknikal Hudud kerajaan Pas Kelantan masih gagal diadakan sehingga kini meski pun telah ditubuhkan sejak Oktober tahun lalu.

Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Islam, Pendidikan dan Dakwah negeri, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah berkata, beberapa tarikh mesyuarat telah dicadangkan sebelum ini namun ditangguhkan kerana kesibukan Timbalan Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakub.

Menurut beliau, Ahmad yang juga Pengerusi Jawatankuasa Teknikal Hudud mempunyai pelbagai komitmen lain dan mesyuarat jawatankuasa itu hanya boleh diadakan dengan kehadiran Ahmad.

"Kita tidak bimbang sekiranya dikritik lambat mengadakan mesyuarat kerana pada asasnya Enakmen Kanun Jenayah Syariah (II) Kelantan 1993 sudah lama kita gubal dan sahkan.

"Apa yang tinggal sekarang hanyalah daripada sudut teknikal, maka tidak menjadi masalah jika ia mengambil sedikit masa," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.-Utusan
Pisau kata " Nik Aziz dah kata dia nak jadi MB sampai mati"

Arahan DAP: PAS Desak Malik Letak Jawatan

Posted: 19 Apr 2012 02:10 AM PDT

Damage control sedang dilakukan oleh regim DAP apabila perlantikan YDP MAINPP Malik Kassim yang diperkenankan oleh Lim Guan Eng terpaksa ditukar apabila isu ini didedahkan kepada rakyat.


PAS memang tidak penting didalam regim DAP memandangkan parti berkasta paling rendah ini tarafnya lebih kepada anjing suruhan,mana mungkin nama pemimpin mereka disenaraikan sebagai YDP MAINPP.Jika regim DAP melihat PAS penting didalam pakatan mereka sudah pasti awal awal lagi nama Saleh Man dihantar kepada Agong.


Dalam Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri nama Malik Kasim disebut oleh hampir kesemua ahli Exco dari DAP dan PKR. Apabila nama beliau disahkan dan diperkenankan Tuanku,Malik Kasim hanya perlu menunggu diwartakan saja surat perlantikan tersebut.


Malang buat Malik apabila perlantikan beliau telah didedahkan kepada rakyat,maka terpaksalah regim DAP membuat perubahan ,tetapi bukan kerana PAS itu penting dan berhak ia lebih kepada hampirnya PRU13 agar jentera khawarij PAS dapat berkhidmat semula sebagai anjing regim DAP. Itu saja taraf PAS,mereka hanya makan lebihan sampah atau pun lauk yang sudah disentuh oleh orang lain..


Hari ini pemuda khawarij buat desakan agar Malik letak jawatan, ini semua satu  lakonan semata mata sebenarnya pemuda khawarij patut awal awal lagi mendesak mengenai perlantikan Malik memandangkan tidak mendapat arahan daripada regim DAP maka mereka semua mendiamkan diri.


Desakan yang dilakukan oleh pemuda khawarij tak lebih kepada lakonan sebagai hero ,tunggulah dalam masa waktu terdekat ini Saleh Man akan diumumkan sebagai pengganti itu pun jika diperkenankan Tuanku dan pemuda khawarij akan bersorak kononnya regim DAP tunduk kepada mereka....

Kesimpulannya regim DAP bukan saja mempermainkan khawarij PAS malah ultrakiasu rasis chauvanis DAP ini  anggap DYMM YDP Agong sebagai suruhan yang boleh diarahkan sewenang wenangnya menurut arahan mereka.

Dr Mansor pula hanya menjalankan arahan Guan Eng untuk beri kenyataan kononnya tiada campur tangan DAP,sedangkan didalam mesyuarat kesemua arahan dikeluarkan oleh ketua menteri paling celaka dalam sejarah regim DAP

KENYATAAN MEDIA

Merujuk laporan Sinar Harian 19/4/2012 serta media-media lain, jelas diketahui bahawa YB Abdul Malik Kassim telah dilantik sebagai YDP MAIPP oleh Seri Paduka Baginda YDPA berdasarkan kepada keputusan Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (MMK) yang telah dibuat sebelum ini. YB Dato' Ust Salleh Man pula telah dilantik semula sebagai TYDP MAIPP.

Kami difahamkan bahawa MMK kemudiannya telah menamakan Pesuruhjaya PAS P.Pinang YB Dato' Ust Salleh Man sebagai YDP MAIPP menggantikan nama yang telah dipersembahkan pada YDPA sebelum ini iaitu YB Abdul Malik Kassim. Pada masa yang sama juga nama YB Abdul Malik Kassim telah diperkenan oleh YDPA sebelum nama YB Dato' Ust Salleh Man dipersembahkan kepada YDPA.

Ini bermakna Kerajaan Negeri telah mempersembahkan 2 nama calon YDP MAIPP secara serentak pada masa yang berlainan.

Kesilapan ini telah diakui sendiri oleh Timb Ketua Menteri 1 YB Dato' Dr Mansor Othman seperti yang dilaporkan media pada hari ini.

Kerajaan Negeri juga difahamkan telah memohon mengadap YDPA bagi menjelaskan kesilapan ini dan sedang menunggu perkenan mengadap tersebut.-Utaranews

Pisau kata " teringat nama Salleh Salon..."

PKR Lancarkan CIBAI Tapi Akan di Tibai

Posted: 18 Apr 2012 11:00 PM PDT

Sebelum ini wujud istilah ABAI yang bermaksud "Asal Bukan Anwar Ibrahim" , rakyat sedar dan buka mata apabila pelbagai pendedahan yang dibuat baik dari media massa mahupun oleh media baru.Ceramah dan juga risalah diedarkan bertujuan menyelamatkan negara daripada manusia banjingan yang bernama Anwar dan gerembolan haprak pakatannya.

Hari ini ditubuhkan pulah TIBAI,Pisau lihat ini satu lagi nak "CIBAI" kan Anwar, inisiatif mangsa pembohongan Anwar untuk turun ke padang mendedahkan kejahatan Anwar bakal diadakan diseluruh negara.

Melalui TIBAI ,satu proses pembersihan najis fitnah Anwar akan diadakan diseluruh negara oleh TIBAI,ini bermakna kumpulan ini sudah pasti mendedahkan kejahatan dan penipuan yang Anwar telah lakukan.
Kesemua bekas ahli PKR akan turun mendedahkan penipuan yang dilakukan disetiap kawasan yang ditandingi oleh parti PKR.

Ada yang kata kenapa tidak CIBAI "Cintai Brother Anwar Ibrahim",  korang nak? haha


KUALA LUMPUR : Bekas pemimpin tertinggi Parti Keadilan Rakyat (PKR) serta bekas sahabat ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim telah menubuhkan sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) bagi mendedahkan kepada rakyat siapa sebenarnya Anwar serta menangkis segala fitnah yang dilemparkan oleh pemimpin pembangkang itu terhadap kerajaan.

Bekas Naib Angkatan Muda Keadilan (AMK) Muhammad Zahid Md Arip yang mengetuai pertubuhan itu yang dinamakan "Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim" atau TIBAI berkata pertubuhan itu akan melaksanakan kempen menyeru rakyat supaya bersama-sama bangkit dan menolak Anwar dan sekutunya dalam pilihan raya akan datang.

"Kita akan turun di kawasan-kawasan yang dimenangi dan ditandingi PKR khususnya dalam melaksanakan agenda kita untuk menyedarkan rakyat di situ tentang siapa sebenarnya Anwar," katanya kepada pemberita bagi mengumumkan penubuhan TIBAI di Kelab Sultan Sulaiman, di sini,Rabu.
Muhammad Zahid berkata pertubuhan itu akan menggunakan pelbagai cara bagi menyeru rakyat mengenali siapa sebenar Anwar.

"Kita akan menggunakan pelbagai cara, kalau ada sepuluh cara, sepuluh cara itu yang akan kita gunakan…kita tidak menolak kemungkinan untuk menggunakan pentas ceramah dan berhimpun secara aman untuk mendedahkan sikap sebenar Anwar Ibrahim.

"Kalau anda lihat sejak PKR ditubuhkan sehingga sekarang, sebanyak 28 ahli (pemimpin tertinggi) yang boleh saya simpulkan hebat-hebat belaka sudah meninggalkan PKR. Ini menunjukkan apa, ia mesti ada sesuatu yang tidak kena dalam PKR yang menyebabkan mereka meninggalkan parti itu," katanya.
Beliau berkata pihaknya berharap rakyat tidak terpengaruh dengan fitnah yang dilemparkan oleh Anwar serta rakannya dalam pakatan pembangkang terhadap pemimpin kerajaaan.

"Kita lihat dalam ceramah Anwar dia sudah ketandusan modal, tiada 'content' melainkan memburuk-burukan kerajaan di bawah kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak," katanya.

Muhammad Zahid berkata TIBAI akan dilancarkan Ahad ini di Kelab Sultan Sulaiman, Kampung Baru, di sini oleh Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Datuk Ibrahim Ali- BERNAMA
Pisau kata " pergh ada mursidol am..."

Sri Tri Buana

Posted: 19 Apr 2012 07:49 PM PDT

Sri Tri Buana


UMNO Bela Samseng?

Posted: 19 Apr 2012 04:40 PM PDT

r b f

Posted: 19 Apr 2012 07:09 PM PDT

r b f


KL Spring:Jangan Masuk Perangkap Mereka

Posted: 19 Apr 2012 05:17 PM PDT


Seorang pemuda Mesir bernama Khaled Said dibelasah dengan teruk oleh polis Mesir sehingga mati.
Kesalahannya kerana dia memuat naik ke dalam internet satu video yang memaparkan sindiket anggota polis.

Kejadian Khaled dipukul yang mengakibatkan dia cedera teruk dirakam oleh orang ramai dan disebarkan secara meluas dalam dunia maya terutamanya FB.

Perkara tersebut telah menarik perhatian seorang pemuda Mesir yang berada di Dubai.
Dari Dubai yang jaraknya ribuan kilometer dengan Kaherah pemuda itu membuka satu akaun FB untuk menyokong pemuda yang meninggal dunia kerana dibelasah polis.

Gambar-gambar yang memaparkan keadaan mangsa ketika sedang dibelasah,gambar kecederaan dan gambar mayatnya dimasukkan ke dalam FB berkenaan.

Kerana simpati dan marah kepada kerajaan, ratusan ribu orang menjadi pengikut FB tersebut.
Melalui FB pemuda yang berada di Dubai menggerakkan satu perhimpunan yang meminta rakyat Mesir keluar ke Dataran Tahrir pada 15.1.2011 bagi menyatakan bantahan berhubung kematian Khaled.

Puluhan ribu atau mungkin ratusan ribu rakyat Mesir keluar dan kekacauan mula meletus hingga ribuan yang meninggal dunia.

Kurang 3 hari sebelum genap sebulan,iaitu pada tanggal 12.2.2011 runtuhlah kerajaan Mesir.
Pembangkang di Malaysia meleleh air liur melihat cara rakyat Mesir runtuhkan kerajaan mereka.
Mereka mahukan gelombang seperti itu wujud di Malaysia. Beberapa kali mereka telah mencuba sebelum ini tetapi masih belum berjaya sehingga kini.

Pertama mereka pernah cuba dalam kejadian seorang peniaga beras yang meninggal dunia ketika dikejar UPP di Kelantan tahun lepas.

Kedua semasa perhimpunan bersih tahun lepas dan juga kematian seorang peserta demo.
Tapi gelombang yang mereka cuba buat tak ke mana ?

Sekarang mereka gunakan budak-budak hingusan yang boleh disewa dengan harga RM 7-8 sejam untuk berkampung di Dataran Merdeka. Jauh lebih murah dari kos untuk sewa seorang GRO di pusat karaoke.

Selain bayaran RM 7-8 sejam, mereka juga diberi roti canai,air minuman sea mustur yang takde kelas yang minum pun boleh buat perut kembung, dan diberi pakaian terpakai. Rendah sungguh kelas mereka.

Budak-budak itu diupah untuk tinggal di Dataran Merdeka sehingga perhimpunan bersih akan datang.

Mereka tahu menjadi kesalahan berkhemah disana,tapi mereka sengaja lakukan kerana ingin mencabar pihak berkuasa dan mengharapkan berlaku pergaduhan hingga cedera parah dan kalau boleh biar ada yang meninggal dunia.

Tujuannya untuk menarik simpati masyarakat dan membangkitkan rasa marah orang ramai,seterusnya mengundang orang ramai datang beramai-ramai pada perhimpunan yang akan mereka adakan hujung minggu depan. Harapan mereka agar apa yang terjadi di Mesir akan berlaku di Malaysia.

Isnin lepas ketika DBKL datang dengan baik meminta mereka bersurai,mereka tak endah dan berperang dengan DBKL pula. Apabila DBKL nak rampas khemah, mereka bergelut pula dengan DBKL dan buat cerita kononnya ada mahasewel dipukul oleh penguatkuasa DBKL.

Cerita itu diperbesar-besarkan oleh malaysiakini dan harakahdaily dengan harapan rakyat akan marah dan bangkit seperti di Mesir.

Manakala hari ini pula mereka membesar-besarkan cerita kejadian serangan yang berlaku malam tadi, juga dengan harapan rakyat akan marah dan bangkit seperti di Mesir.

Untuk menunggu sehingga 28hb ini, mereka akan buat serta rancang apa sahaja yang boleh menarik simpati kepada mereka dan membangkitkan rasa marah kepada kerajaan.

Tidak mustahil esok,lusa atau minggu depan akan ada pula cerita mahasewel yang disewa untuk berkelah di Dataran Merdeka itu cedera parah, sakit kerana diracun atau mati atau apa sahaja yang boleh menarik simpati kepada mereka.

Semoga kerajaan bijak mengendali kes ini supaya tidak terjerat dengan perangkap mereka.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Mencari Damai Abadi

Posted: 19 Apr 2012 03:49 PM PDT

Mencari Damai Abadi


Tension

Posted: 19 Apr 2012 05:29 AM PDT

Bismillah


Kadang-kadang, orang di sekeliling kita adalah punca tekanan. Begitulah yang aku alami. Kalau marah karang, merajuk. Kalau dibiarkan makin mengada-ngada. Kerja yang dibuat semua salah.


Sabarlah hati.. anak orang tu.....

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 19 Apr 2012 03:31 PM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu


Kisah Zahida Rafik Bercuti Di London Atas Tajaan Pak Menteri Pernah Disiarkan....

Posted: 19 Apr 2012 07:25 AM PDT

Pada 23 September 2010, kisah Zahida Rafik bershopping atas tajaan seorang Pak Menteri pernah Blog LG ceritakan..., klik SINI

Skandal Hubungan SULIT Zahida Rafik & Menteri Datuk Sri Shafie Apdal Terlondeh Plak Dah....!

Posted: 18 Apr 2012 10:01 PM PDT

Berita terbaru tentang skandal yang melibatkan nama Datuk Shafie Apdal dengan artis Zahida Rafik pastinya menambah rencah baru dalam senario politik negara.

Aduuuuuh ... apa pulak nih .. Saya copy dari dua blog, komen saya dipenghujung.

Ia berpunca dari lapuran polis yang dibuat oleh pemandu peribadi Zahida. Noor Azman Azemi 38 sebagai membalas laporan awal yang dibuat oleh Zahida terhadapnya yang menuduhnya melarikan wang RM200,000 miliknya. Tuduhan Zahida terhadap Noor Azman itu juga pernah dilaporkan sebuah akhbar pada 3 Mac lalu.

Dalam laporan itu, Noor Azman berkata, ketika berada di rumahnya di Flat PKNS Ampang, beliau didatangi (tidak dinyatakan tarikh) beberapa orang termasuk dua orang yang memperkenalkan diri mereka sebagai anggota polis yang bernama Hafiz dan Raj.

"Saya diminta Datuk Shafie Apdhal untuk bekerja sebagai pemandu peribadi kepada Zahida untuk memastikan gerak-geri Zahida dapat dipantau. Datuk Shafie dan Zahida mempunyai hubungan intim antara satu sama lain. Sayalah antara orang kepercayaan yang dipercayai. Walaubagaimanapun saya diminta Datuk untuk melaporkan segala langkah Zahida kepada Datuk."

"Datuk akan berjumpa dengan Zahida (saya akan memandu dan berurus dengan pemandu Datuk Shafie) secara rahsia di mana-mana hotel sekitar Kuala Lumpur setiap minggu.

Pada setiap kali perjumpaan itu Datuk akan menyerahkan wang tunai antara RM100,000 hingga RM200,000. Wang tunai tersebut kemudiaanya akan dibawa ke bank oleh saya dan Zahida untuk dimasukkan ke dalam akaun Maybank Zahida di Menara Perkeso Jalan Ampang."

"Pada tarikh 29 Februari 2012, saya tidak diberi apa-apa wang secara tunai dan secara biasa saya tidak pernah diberi wang tunai jumlah besar untuk dimasukkan ke dalam bank tanpa ditemani Zahida. Saya hanya dibayar jumlah RM25,693 untuk pembayaran ansuran dua buah kereta mewah dan sebuah banglo di Bukit Indah kepunyaan Zahida."

Laporan polis ini telah didedahkan oleh Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamaruddin di lobi Parlimen semalam.... Melalui siasatan Zuraida, terdapat beberapa transaksi yang dilakukan menteri itu kepada Zahida di antara Oktober 2011 hingga Januari 2012.

"Pada bulan Oktober 2011 sahaja ada dua transaksi iaitu RM36,000 dan RM26,000. Maknanya pada bulan itu sebanyak RM58,000 tunai yang diambil Noor Azman untuk dimasukkan ke dalam akaun Zahida Rafik.

Pada November 2011 pula terdapat RM118,000 dan pada Disember pula terdapat RM333,000. Pada Januari 2012 RM510,000. Kalau saya jumlahkan kesemuanya ia lebih kurang RM1.4 juta dalam masa empat bulan menteri itu berikan tunai kepada Zahida Rafik," katanya.

Zuraidi juga turut mendedahkan, Zahida mempunyai sebuah kereta mewah jenis BMW 6 Series ,Porshe, Toyota Harrier dan juga rumah bernilai RM2.9 juta. Persoalan Zuraida, bagaimana menteri itu memperolehi wang tunai sebanyak itu?

"Sebagai menteri beliau bertanggung jawab kepada rakyat Malaysia untuk menjelaskan dari mana sumber wang itu diperolehi untuk diberikan kepada Zahida," katanya.

Pada 3 Mac lalu, akhbar melaporkan Pelakon Zahida Rafik kerugian RM200,000 dilarikan pemandunya selepas diarah memasukkan wang berkenaan ke dalam akaun banknya.

Pelakon kacukan Melayu-Pakistan itu turut menjadi bahan bualan di laman blog beberapa tahun lalu apabila digosipkan berkahwin dengan Shafie di luar negara.

Kini dilanda lagi bukan sekadar gossip tetapi laporan polis turut dibuat sebagai balasan laporan Zahida Rafik yang menuduh pemandu peribadinya melarikan wang RM200,000.

Baca lagi..., disini

TIBAI Dilancarkan Semalam.....! Anwar Ibrahim Akan Kena TIBAI

Posted: 18 Apr 2012 06:13 PM PDT



KEPAL NASI KEPAL BERAS

Posted: 19 Apr 2012 03:12 PM PDT

KEPAL NASI KEPAL BERAS


SAPA MAU CINA JADI PM ANGKAT TANGAN - LIM GUAN ENG

Posted: 18 Apr 2012 06:44 PM PDT

Secara naluri tiada siapa di kalangan orang melayu yang sanggup menyerahkan kuasa di tanah air ini kepada kaum bukan melayu. Jika ada yang berfikiran begitu sudah pasti ada sesuatu yang menyebabkan mereka hilang jiwa melayu dan menjadi tidak melayu secara tersirat.

Baik mereka yang di dalam UMNO mahupun diluar UMNO, tiada siapa yang secara terbuka menyatakan kesediaannya untuk berPMkan seorang cina atau India. Jika ada pun sudah tentu mereka ini bercakap politik dan bukan dari hati atau pun mereka memang melayu yang sangat-sangat ego. 

Apakah "equation" yang paling berkesan di dalam memastikan orang melayu akan terus berkuasa?

Ratio 60:40 antara melayu dan bukan melayu di negara ini bukanlah jaminan untuk orang melayu pasti kekal sebagai kuasa dominan.

Kerajaan Aparteid di Afrika Selatan pernah membuktikannya. Thailand juga telah membuktikan cina boleh menjadi Perdana Menteri.

Di Thailand dan Indonesia berbeza polisi kerakyatannya dengan negara kita berkaitan dengan imigran. Sistem pendidikan mereka juga tidak berasaskan pendekatan vernakular seperti kita. Mereka juga tidak membenarkan penggunaan nama mengikut bangsa imigran yang menjadi warganegara mereka.

Kaum asal imigran di Thailand dan Indonesia lebih terbuka dalam soal ini berbanding dengan asal imigran yang menjadi warganegara Malaysia.

Di Malaysia jangan ada sesiapa waima pihak yang berkuasa menentukan dasar negara ini, menyentuh soal ini. Mereka akan bingkas menentang. Bukan saja menetang kepada sebarang perubahan sistem yang lebih terbuka, malah mereka memberi tekanan supaya mereka diberi autonomi pendidikan yang lebih besar dalam pengajian vernakular.

Guru yang mengajar di sekolah vernakular juga mahu diwajibkan mahir berbahasa mandarin walau pun untuk mengajar subjek Bahasa Malaysia. 

Secara relatifnya, untuk negara ini sedia BerPMkan seorang bukan melayu berbanding Thailand atau Indonesia, sudah tentu jauh panggang dari api, jika faktor keterbukaan dan kesediaan" bukan melayu untuk menukar mentaliti ini diambil pertimbangan.

Selagi minda tertutup bermaharajalela di dalam jiwa mereka, selagi itulah kaum bukan melayu tidak akan menjadi PM di negara ini, melainkan mentaliti orang melayu sendiri yang sudah berubah dari kedudukan hari ini.

Jika status quo "keterbukaan dan kesediaan" ini kekal, selagi itulah status quo melayu sebagai PM akan kekal, kecuali kekuatan melayu sudah dapat diracik-racik kepada pecahan yang lebih kecil, dan pada masa yang sama pemimpin-pemimpin melayu sudah "tidak ada hati" lagi untuk memikirkan soal naluri sebagai bangsa melayu. Perpecahan sudah mustahil untuk disatukan. Perpaduan melayu sudah mustahil untuk dimuafakatkan bersama.

Jika ini yang terjadi, maka ketika itu bolehlah bukan melayu menjadi PM di negara ini.

Sehubungan dengan ini, jika "ada hati" pihak bukan melayu untuk menjadi PM, merekaperlu racik, belah dan pisahkan melayu kepada kelompok yang lebih kecil. Mereka perlu pastikan melayu hilang jatidiri melayu. Mereka perlu cari jalan bagaimana perpecahan melayu boleh menjadi lebih kronik sehingga tidak dapat diobati lagi. 

Mereka juga perlu pastikan tiada lagi organisasi melayu yang dominan. Semua organisasi ini mesti mempunyai kekuatan yang seimbang supaya masing-masing melayu akan terus berasa merekalah yang paling kuat dan disokong oleh majoriti melayu.

Jika ini juga dapat dijayakan, silalah dengan segala hormatnya memegang jawatan Perdana Menteri. Kami, orang-orang melayu menyerah diri secara beramai-ramai seperti Jepun pernah menyerah kalah. 

Bermula dari saat itu, Raja-raja Melayu akan menerima mengadap seorang PM bukan melayu untuk memaklumkan segala hal-ehwal yang berkaitan dengan perincian pentadbiran negara ini, termasuk hal yang berkaitan dengan agama dan adat-istiadat melayu. 

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 19 Apr 2012 03:03 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Payudara Katy Perry hampir terdedah ketika di red carpet

Posted: 19 Apr 2012 10:13 AM PDT

Katy Perry adalah seorang celebriti yang sering menampilkan imej seksi disebalik pakaiannya. Namun jarang beliau mededahkan lebih dari yang sepatutnya.

Tetapi, malam semalam, Katy Perry hampir-hampir menampakkan apa yang sepatutnya terlindung ketika beliau hadir ke majlis penerimaan anugerah.




Penyanyi ini menghadiri Anugerah Musik Pop ASCAP dan ketika tidab di karpet merah, beliau berhenti untuk berkasi kepada juru kamera.

Tiba-tiba, tali bajunya sebelah kiri terlondeh ke bawah tangannya dan hampir-hampir mendedahkan payudaranya ke seluruh dunia!
Mujurlah, walau tanpa bra, Katy berjaya mengelakkan payudaranya terus terdedah dan terus tersenyum kepada kamera.

Zizan Razak Enggan Masuk Campur Masalah Dira

Posted: 19 Apr 2012 08:31 AM PDT

Pelawak dan pengacara, Zizan Razak atau Zizan (Raja Lawak) enggan mencampuri urusan peribadi rakan pengacaranya dalam rancangan Melodi iaitu Dira Abu Zahar yang didakwa memukul seorang wanita di dalam sebuah kelab baru-baru ini.

Zizan berkata, dia menganggap isu itu adalah sensitif dan sebagai orang luar, dia tidak berhak mencampuri urusan tersebut.

"Sejujurnya satu-satunya individu yang berhak bercakap mengenai perkara ini adalah Dira sendiri kerana dia lebih mengetahui. Tambahan pula isu ini sangat sensitif dan kesahihan cerita tersebut belum tentu benar.

"Jadi adalah lebih baik saya tidak mencampuri urusan orang lain kerana takut ia akan menimbulkan masalah," ujarnya kepada mStar Online.

Dalam pada itu, Zizan juga enggan mengulas mengenai kehilangan Dira daripada program itu yang telah menimbulkan tanda tanya peminat setia rancangan hiburan tersebut.

"Baik pihak produksi mahupun Dira saya memang tidak pernah bertanya mengenai kehilangannya daripada program itu kerana tidak mahu masuk campur.

"Apabila penerbit memberitahu saya akan digandingkan dengan orang berbeza, saya anggap Dira mempunyai komitmen lain," ujarnya.




Sementara itu, ditanya mengenai keserasiannya bersama Awal Ashaari yang menggantikan Dira, Zizan memberitahu dia senang bekerja dengan pengacara itu.

Ujar Zizan, dia tidak pasti sama ada Awal akan terus kekal mengacarakan program itu bersamanya atau pun hanya untuk sementara.

Dalam perkembangan lain, Zizan berkata, dia ingin terlibat secara serius dalam dunia lakonan dengan membawa pelbagai watak dan tidak hanya tertumpu kepada genre komedi sahaja.

mstar

Anti PTPTN - Apasal bingai sangat Ketua Pemuda PAS ni?

Posted: 19 Apr 2012 08:00 AM PDT

Buat-buat tanya pulak kenapa mahasewel-mahasewel tu di serang.

Nasaruddin turut berkata, serangan samseng itu memberi gambaran buruk kepada iklim sosial negara, habih tu, 300 mahasewel yang dok menyemak di Dataran Merdeka, itu melambangkan apa?

Dah la buat menyemak di tempat awam, menyusahkan orang, buat sakit mata memandang aja!

Nasaruddin cakap dari jauh boleh la. Boleh tanya pulak kenapa samseng serang, napa tak pegi tanya perogol, eh! apasal ko rogol dia aaa?

Apa ko ingat tindakan mahasewel tu semua orang suka ka? Semua sokong ka? Tadak la...aku ingat, kalau Malaysia ni tadak undang-undang la, dah mampus mahasewel-mahasewel tu kena tembak!

SHAH ALAM – Pemuda Pas mengutuk sekeras-kerasnya tindakan sekumpulan samseng yang bertindak mengacau dan merobohkan khemah kelompok mahasiswa yang berkampung di Dataran Merdeka menuntut pemansuhan Perbadanan Tabung PendidikanTinggi Nasional (PTPTN).

Ketuanya, Nasrudin Hassan berkata, tindakan samseng tersebut berjaya merobohkan khemah walaupun di kawasan terbuka seperti di Dataran Merdeka sebagai satu episod malang dalam iklim sosial negara kita.

"Saya tidak tahu apakah sentimen yang membuatkan samseng itu mengganas. Berkhemah di tempat terbuka pun tidak terlepas dari ancaman keganasan samseng, apatah lagi rakyat di ceruk kampung dan desa yang jauh dari balai polis," katanya dalam satu kenyataan semalam.




Katanya lagi, tindakan samseng tersebut juga boleh memberi gambaran buruk kepada masyarakat antarabangsa bahawa Malaysia tidak lagi selamat.

"Himpunan mahasiswa ini adalah aman. Mereka berkhemah dan duduk santai menyuarakan tuntutan mereka kepada awam amnya dan kepada kerajaan khasnya. Kenapa mereka mesti dilayan sedemikian rupa?

"Siapakah yang mengupah samseng ini? Atau mereka mahu menarik lebih ramai lagi mahasiswa berkampung dan berkhemah di Dataran Merdeka itu?" katanya.

Sabtu lalu, sekumpulan 300 mahasiswa berarak di ibu negara menuntut memansuhkan PTPTN dan mahukan pengajian percuma. Sejak hari itu mereka terus berkhemah di lokasi tersebut.

Kelompok mahasiswa ini juga akan terus berkhemah di situ sehingga 28 April iaitu hari Bersih 3.0 Duduk Bantah di lokasi yang sama.

Sinar

'Saya masih mampu beraksi bogel' - Nicole Kidman

Posted: 19 Apr 2012 07:34 AM PDT

Nicole dan Tom Cruise di dalam Eyes Wide Shut (1999)
Kebanyakan pelakon wanita Hollywood yang berusia 40 tahun ke atas jarang untuk beraksi bogel di hadapan kemera. Tetapi tidak bagi Nicole Kidman.

Pemenang Anugerah Oscar ini mengaku tidak pernah kekok jika dirinya diminta untuk tampil topless di dalam filem yang dibintanginya.

Nicole berkata, ianya hanyalah satu lakonan, tidak lebih dari itu, jadi ianya tidaklah menjadi satu halangan kepada beliau.

Nicole yang kini berusia 44 tahun, pernah berlakon adengan bogel bersama bekas suaminya Tom Cruise di dalam filem Eyes Wide Shut pada tahun 1999.

Nicole yang telah berkahwin dengan penyanyi Keith Urban ini masih mampu untuk tampil bogel di dalam filem walaupun beliau sudah berusia dan telah melahirkan anak.



"Mungkin saya sudah bertambah usia dan melahirkan anak, mungkin ada sedikit perbezaannya, tetapi saya wajar menikmatinya dan tidak akan membiarkan alasan-alasan sedemikian menjadi penghalang," kata beliau kepada The Sun.

infospesial.net

Gempar! Imej wanita separuh bogel muncul di skrin besar parlimen!

Posted: 19 Apr 2012 06:58 AM PDT

Ketika para ahli parlimen Thailand sedia untuk berdebat, mereka semuanya tiba-tiba terkunci kata apabila muncul gambar wanita separuh bogel terpampang di skrin besar parlimen tersebut

Skrin yang menampilkan foto-foto close-up itu silih berganti dengan aksi yang begitu menggoda. Pastinya keadaan tersebut menyebabkan suasana debat menjadi kelu seribu bahasa. Mata semua terpaling ke arah skrin.
Salah seorang MP, Sanong Thepaksornnarong, dari Parti Bhumjaitahi Thailand mengarahkan sesi perdebatan dihentikan dan tayangan dilayar tersebut dimatikan segera.

Wakil kerajaan, Somsak Kiatsuranont dimaklumkan oleh salah seorang staff parlimen bahawan gambar tersebut telah dimuat naik melalui saluran luar oleh hacker.




BBC

Baru dua hari upload, video ini dah cecah setengah juta viewer - Only In Malaysia

Posted: 19 Apr 2012 04:04 AM PDT

Video sempoi oleh JinnyBoyTV mengenai amalan rakyat Malaysia. Sinis, pedas dan kelakar. Kita lakukannya seharian tanpa kita sedari.

Rupa-rupanya bila didokumentasikan di dalam filem, ianya menjadi begitu menarik!




Tahniah rakyat Malaysia!

Anti PTPTN - Lelaki serang mahasewel ditahan reman!

Posted: 19 Apr 2012 03:35 AM PDT

‎​Seorang lelaki ditahan bagi membantu siasatan berhubung serangan terhadap mahasiswa dan aktivis yang berkhemah menuntut dimansuhkan pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) di Dataran Merdeka awal pagi tadi.

Lelaki berusia 28 tahun itu ditahan reman sehingga 24 April ini.

Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Mohmad Salleh berkata, dalam kejadian kira-kira 2.40 pagi, peserta yang tinggal dalam khemah diserang lebih kurang 30 lelaki berpakaian hitam.

Menurutnya, dua detektif polis yang berada di tempat kejadian mengalami kecederaan kerana cuba meredakan keadaan.

"Lima minit selepas kejadian, anggota peronda dari balai polis Dang Wangi bertindak meleraikan keadaan.

"Kita menerima enam laporan polis daripada pegawai polis, pegawa Dewan Bandaraya Kuala Lumpur dan peserta yang menyertai perkhemahan di Dataran Merdeka," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur, di sini, hari ini.

Mohmad berkata, seorang peserta cedera di mata kanan dan mendapat rawatan di Hospital Kuala Lumpur.

Beliau turut menafikan kenyataan mengenai tindakan polis yang tidak melakukan sebarang tindakan ketika kejadian.

Menurutnya, sekiranya tiada tindakan daripada pihak polis, sudah tentu keadaan bertambah teruk dan banyak kecederaan yang dialami.

Sinar

Liwat bapa saudara dan dua adik kandung, OKU disebat dan dipenjara

Posted: 19 Apr 2012 02:08 AM PDT

Setan betul. Dah la tak berapa cukup sifat, ditoronnya pula pak sedara yang OKU juga. Tak cukup dengan itu, adik beradik habih ditoronnya!

Dia nie mau mati pucuk, baru lengkap ke OKU annya...ambik kau kena sebat!

KLANG: Seorang lelaki Orang Kelainan Upaya (OKU) dijatuhi hukuman penjara tujuh tahun dan enam sebatan oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini selepas mengaku bersalah meliwat bapa saudaranya yang juga seorang OKU serta dua adik kandungnya berusia lapan dan 10 tahun, bulan lalu.

Hakim Siti Noraida Sulaiman memerintahkan tertuduh yang berusia 22 tahun menjalani hukuman itu berkuat kuasa dari tarikh dia ditangkap pada 5 April lalu.

Lelaki itu, yang berasal dari Sekinchan, Sabak Bernam didakwa meliwat bapa saudaranya yang berumur 41 tahun serta dua adik kandungnya yang berusia lapan dan 10 tahun di bilik hadapan sebuah rumah di Sekinchan, antara 10.30 malam dan 11.30 malam pada 23 Mac lalu.

Tertuduh, yang bekerja sendiri dan tidak diwakili peguam, didakwa mengikut Seksyen 377C Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 20 tahun dan sebatan.




Mengikut fakta kes, tertuduh yang merupakan seorang yang lembam memanggil bapa saudaranya masuk ke dalam bilik itu di mana kedua-dua adik lelakinya turut berada di dalam bilik sama.

Tertuduh kemudian meliwat kedua-dua adiknya sehingga mereka menangis sambil disaksikan bapa saudaranya.

Tertuduh kemudian meminta bapa saudaranya untuk membuka seluar dan baju serta meniarap sebelum bertindak meliwatnya di hadapan kedua-dua adiknya pula.

Tertuduh turut berpesan kepada mereka supaya tidak memberitahu ibunya mengenai kejadian itu.

Kedua-dua adiknya kemudian mengadu kepada ibu mereka mengenai perbuatan tertuduh dan ketiga-tiga mangsa dibawa ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) untuk menjalani pemeriksaan.

Ekoran itu, tertuduh ditangkap pada 5 April lepas dan siasatan mendapati dia adalah seorang OKU yang disahkan oleh pejabat Kebajikan Masyarakat Daerah Sabak Bernam.

Terdahulu, Timbalan Pendakwa Raya Nor Azilah Mat yang mengendalikan pendakwaan memohon mahkamah menjatuhkan hukuman setimpal kerana kesalahan tertuduh sangat serius kerana ketiga-tiga mangsa mempunyai hubungan kekeluargaan dengannya.

"Tertuduh sepatutnya menjaga kebajikan ketiga-tiga mangsa memandangkan dua mangsa adalah adiknya manakala bapa saudaranya adalah seorang lembam," katanya. - Bernama

Anwar ditegur? Tegur buat apa, memang kaki spin...tak tegur pun orang dah faham..!

Posted: 19 Apr 2012 01:57 AM PDT

KUALA LUMPUR: Datuk Seri Anwar Ibrahim ditegur kerana cuba mengelirukan Dewan Rakyat apabila mendakwa Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) tidak mempedulikan laporan Jawatankuasa Pilihan Khas Parlimen(PSC) bagi penambahbaikan sistem pilihan raya.

Malah Ketua Pembangkang itu turut dibidas beberapa wakil rakyat Barisan Nasioanl (BN) apabila secara berterusan mengeluarkan beberapa fakta yang menurut mereka tidak tepat termasuk berkaitan jumlah pengundi ragu dalam daftar pemilih SPR.

Ketika membahaskan Rang Undang-Undang Kesalahan Pilihan Raya (Pindaan) 2012 di peringkat Jawatankuasa, Datuk Seri Dr Maximus Ongkili (BN-Kota Marudu) mencelah menegur kenyataan Anwar yang berterusanmenyalahkan SPR.

"Apa yang disampaikan itu (merujuk kenyataan Anwar) sebenarnya ialah laporan pertama interim itu telah pun dianalisa dan dipersetujui oleh SPR. Tidak kurang empat atau lima (cadangan) telah diambil tindakanseperti dakwat kekal, pengundian awal serta tiada lagi bantahan ketika proses penamaan calon ketika kertas diserahkan kepada pegawai pilihan raya.

"Memang ada yang telah diambil tindakan, jadi kalau kita katakan (tidak diendahkan) tidak tepat. Tapi memang harapan kita lebih banyak yang mereka akan ambil tindakan," katanya ketika mencelah perbahasanAnwar.

Mendengar penjelasan Ongkili yang juga Pengerusi PSC, Anwar akhirnya mengakui teguran yang diberikan.

"Saya terima baik penjelasan itu kerana apa yang disebut menjawab pertimbangan saya.

"Saya tak nafikan beberapa pertimbangan kecil diambil kira," katanya.

Terdahulu ketika membahaskan rang undang-undang tersebut, Anwar mendakwa SPR tidak bertanggungjawab dalam usaha menambah baik sistem pilihan raya di negara ini.

Malah beliau turut membantah keras tindakan SPR yang didakwanya tidak serius memastikan sistem pilihan raya di negara ini dilaksanakan dengan bersih dan telus.




"SPR tak pandang serius laporan PSC dan nampaknya pilihan raya yang bakal diadakan dalam masa singkat ini tidak mempedulikan suara yang dikemukakan.

"Sekurang-kurang isu penting yang dikemukakan oleh PSC yang dipengerusikan menteri (Ongkili) diberi perhatian. Saya ingin membantah keras sikap SPR yang tidak bertanggungjawab ini," katanya.

Sebelum ini SPR bersetuju melaksanakan tujuh daripada 10 cadangan yang dikemukakan PSC pada pilihan raya umum ke-13 (PRU-13) akan datang.

Bagaimanapun SPR masih belum memberi sebarang pendirian terhadap 22 cadangan yang dikemukakan PSC menerusi laporan akhir yang dibentangkan di Dewan Rakyat awal bulan lalu.

Chong Wei lupa daratan dan besar kepala?

Posted: 19 Apr 2012 12:41 AM PDT

KETUA Pengarah Majlis Sukan Negara (MSN), Datuk Zolkples Embong mengakui beliau kecewa kerana jaguh badminton, Datuk Lee Chong Wei tidak hadir pada Majlis Anugerah Sukan Negara (ASN) 2011 di Hotel Palace of the Golden Horses, Seri Kembangan malam kelmarin.

Zolkples berkata, ketiadaan Chong Wei yang dinobatkan sebagai Olahragawan Kebangsaan 2011 sedikit sebanyak telah mencacatkan majlis itu.

"Saya ada menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) kepada Chong Wei sehari sebelum majlis itu berlangsung.

"Namun, tanpa memberikan sebarang alasan, Chong Wei membalas SMS dengan mengatakan dia tidak dapat hadir dan akan mewakilkan abangnya (Lee Chong Hoon).

"Jadi, ini bukan suatu perkara yang baik. Alangkah cantiknya, jika Chong Wei yang dipilih sebagai pemenang dapat turut hadir sekali," kata Zolkples kelmarin.

Menurut Zolkples, Chong Wei sepatutnya hadir pada majlis tersebut kerana ia turut diserikan dengan kehadiran Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah dan Raja Permaisuri Agong, Tuanku Haminah.




"Ini merupakan kali pertama Tuanku Abdul Halim hadir pada majlis Anugerah Sukan Negara selepas ditabalkan selaku Yang di-Pertuan Agong yang baharu pada minggu lalu.

"Jadi, ini menandakan satu perkara yang tidak baik," kata Zolkples.

Turut hadir pada majlis kelmarin ialah Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek dan Timbalannya, Datuk Razali Ibrahim serta Ketua Setiausaha Kementerian Belia dan Sukan, Datuk Mohid Mohamed.

Menurut Zolkples, MSN sanggup mengeluarkan kos tinggi bagi menanggung perbelanjaan pulang Pandelela Rinong dari Moscow, Rusia semata-mata bagi membolehkan penerjun cilik negara itu hadir menerima trofi sebagai Olahragawati Kebangsaan 2011.

Pada awalnya, Pandelela yang telah tamat beraksi pada Kejohanan Terjun Dunia FINA Siri 3 di Moscow, Sabtu lalu, dijadualkan terus berlepas ke Tijuana, Mexico bagi menyertai siri akhir kejohanan tersebut bermula esok.

Namun, hasil perbincangan antara MSN dengan Kesatuan Renang Amatur Malaysia (ASUM), penerjun berusia 19 tahun itu telah diterbangkan ke tanah air bagi menghadiri majlis tersebut.

"Jika Pandelela yang dari Moscow boleh hadir pada majlis kali ini, mengapa Chong Wei yang sememangnya berada di Malaysia tidak boleh," soal Zolkples.

Sementara itu, Chong Wei yang diminta mengulas mengenai ketidakhadirannya pada majlis kelmarin menjelaskan, dia mengalami demam.

"Masuk hari ini (semalam) saya sudah dua hari demam. Sebab itu, saya tidak dapat hadir," jelas Chong Wei.

Kosmo!

Laaa...punya la dok balun UMNO, PAS pun tumpang jual arak jugak!

Posted: 18 Apr 2012 11:35 PM PDT

Dari blog Kedahtimes...

Setelah dicabar untuk mengemukakan bukti dakwaan kami bahawa sebuah GLC Kedah menjual arak, kami telah menyatakan dengan jelas syarikat mana, siapa pengurusannya dan siapa pemegang sahamnya dalam GLC Kedah tersebut

Kami ulangi lagi sekali, Syarikat milik kerajaan negeri yang menjual arak adalah

Kulim Golf and Country Resort di Kulim Hi-Tech, Kedah.





Pengurusannya

Ketua Pegawai Eksekutif : Bakry Abu Seman

Pengerusi : Saifudin Nasution

Milik Penuh PKNK 100%

Pengerusi PKNK : YAB Ustaz Azizan Abdul Razak.

Aktiviti : Menjual arak jenis Carlsberg kepada pelanggan.

Tukang Hidang : Pekerja Melayu Islam.

Tukang Beli : Pekerja Melayu Islam

Peratus Pekerja Islam: 90%

Kedahtimes mencabar kerajaan negeri Kedah menafikan dakwaan kami tentang penjualan arak seperti di atas.

Jika tidak dinafikan maka: 1 Undi untuk PAS =  1 Undi untuk arak.
posted from Bloggeroid

Ini yang ditakuti oleh DAP dan PKR bila PAS dapat kuasa...

Posted: 18 Apr 2012 10:43 PM PDT

Kemelut mengenai perlantikan Exco PKR, YB Abdul Malik Kassim sebagai YDP MAIPP semakin membimbangkan.

Terkini, Dewan Pemuda PAS Pulau Pinang telah secara terbuka mendesak Malik Kassim mengosongkan jawatan tersebut bagi memberi laluan kepada Pesuruhjaya PAS negeri iaitu YB Ustaz Salleh Man.

Berikut adalah kenyataan Media dari Dewan pemuda PAS yang diperolehi pihak UtaraNews.com.




KENYATAAN MEDIA

Merujuk laporan Sinar Harian 19/4/2012 serta media-media lain, jelas diketahui bahawa YB Abdul Malik Kassim telah dilantik sebagai YDP MAIPP oleh Seri Paduka Baginda YDPA berdasarkan kepada keputusan Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (MMK) yang telah dibuat sebelum ini. YB Dato' Ust Salleh Man pula telah dilantik semula sebagai TYDP MAIPP.

Kami difahamkan bahawa MMK kemudiannya telah menamakan Pesuruhjaya PAS P.Pinang YB Dato' Ust Salleh Man sebagai YDP MAIPP menggantikan nama yang telah dipersembahkan pada YDPA sebelum ini iaitu YB Abdul Malik Kassim. Pada masa yang sama juga nama YB Abdul Malik Kassim telah diperkenan oleh YDPA sebelum nama YB Dato' Ust Salleh Man dipersembahkan kepada YDPA.

Ini bermakna Kerajaan Negeri telah mempersembahkan 2 nama calon YDP MAIPP secara serentak pada masa yang berlainan.

Kesilapan ini telah diakui sendiri oleh Timb Ketua Menteri 1 YB Dato' Dr Mansor Othman seperti yang dilaporkan media pada hari ini.

Kerajaan Negeri juga difahamkan telah memohon mengadap YDPA bagi menjelaskan kesilapan ini dan sedang menunggu perkenan mengadap tersebut.

Maka, atas dasar semangat setiakawan Pakatan Rakyat yang diamalkan, kami DPPN P.Pinang mencadangkan agar YB Abdul Malik Kassim mengosongkan kerusi YDP MAIPP ini dalam kadar segera dengan apa jua cara samada meletakkan jawatan atau menolak perlantikan tersebut, sementara menunggu perkenan YDPA untuk melantik YB Dato' Ust Salleh Man sebagai YDP MAIPP menggantikan beliau.

Tindakan ini sangat wajar diambil bagi menunjukkan sifat bertanggungjawab diatas kesilapan kerajaan negeri seperti yang telah diakui, disamping menambah keyakinan rakyat dan kepercayaan pengundi terhadap janji pilihanraya ketika Pilihanraya Kecil Permatang Pasir yang lalu. Ianya juga akan menambah-baik imej YB Abdul Malik Kassim selaku Ahli MMK yang diberi amanah portfolio agama, sekaligus imej Pakatan Rakyat itu sendiri terutamanya di P.Pinang.

DPPN P.Pinang juga mengambil peluang ini memuji dan menghargai tindakan berani Kerajaan Negeri P.Pinang mengakui kesilapan yang berlaku dalam isu ini. Inilah 'contoh hidup' yang dapat dilihat oleh rakyat terutamanya di P.Pinang bahawa slogan 'CAT- Cekap, Akauntabiliti & Telus' bukan sahaja dilaungkan, bahkan dipraktikkan serta tetap terus diamalkan walaupun kadangkala ianya pahit. Ianya juga adalah selaras dengan tuntutan Islam yang sangat menuntut kita memperakui kesilapan & memohon maaf atas sesuatu kesilapan yang dilakukan.

Amalan pemerintahan Kerajaan Pakatan Rakyat ini jelas membuktikan bahawa Kerajaan PR adalah beratus kali ganda lebih baik dari Kerajaan BN yang tidak mengakui kesilapan-kesilapan yang dilakukan sepanjang lebih 50 tahun memerintah negara terutamanya ketika mentadbir P.Pinang sebelum ini.

Sekian, terima kasih.

Afnan Hamimi bin Taib Azamudden
Setiausaha Dewan Pemuda PAS P.Pinang

'Saya bukan lesbian!' - Fatin Afifah pelakon Tentang Bulan

Posted: 18 Apr 2012 10:15 PM PDT

JIKA sebelum ini Erin Malik pernah berdepan kontroversi tindik lidah dan foto-foto liar yang tersebar di Internet, kini giliran rakannya dalam filem Tentang Bulan, Fatin Afifah, 18, dilanda kontroversi.

Menerusi beberapa keping gambar di Internet yang menunjukkan keintiman dan keakraban pemilik nama sebenar Fatin Nur Afifah Shamsudin bersama seorang pengkid, dia turut ditohmah mengamalkan kehidupan songsang bersama individu terbabit yang dikenali dengan nama Puteri Sarah atau panggilannya Putt.

Sehubungan itu juga, beberapa keping gambar dia mencacah tatu nama pasangan lesbiannya pada bahagian pinggang sebelah kanan turut tersebar selain terdapat sebuah blog yang menceritakan kisah cintanya bersama Putt.

Kosmo! sempat bersua dengan pelakon filem Tentang Bulan dan Brainscan itu ketika sesi fotografi di Studio Utusan baru-baru ini untuk bertanya perkara sebenar yang berlaku.


Kosmo!: Fatin Afifah, nama yang tiba-tiba melonjak naik selepas lama menyepi daripada dunia lakonan. Bagaimana anda melihat situasi yang sedang berlaku sekarang?

FATIN AFIFAH: Saya akui sudah lama tidak muncul di layar perak. Kali terakhir menerusi filem Brainscan. Mungkin ramai yang tidak mahu mengambil saya kerana saya kurang berbakat. Tapi, saya masih di bawah pengurusan Metrowealth Sdn. Bhd. (MIG). Mengenai situasi yang sedang berlaku, saya pun terkejut kerana tiba-tiba nama saya disebut-sebut tapi dengan kontroversi yang menyakitkan hati.


Adakah benar dakwaan yang mengatakan anda lesbian dan mempunyai tatu nama pasangan anda pada bahagian pinggang?

Tidak benar sama sekali! Saya sudah ada teman lelaki dan tidak pernah membuat tatu. Saya masih waras dan tahu pangkal agama saya. Mana mungkin saya melakukan perkara itu (sambil menunjukkan bahagian pinggang yang tidak bertatu).


Jadi, bagaimana anda menyifatkan kontroversi yang terjadi?

Ini semua fitnah dan mengaibkan saya! Saya tak tahu bagaimana perkara ini tiba-tiba tercetus. Mungkin ada yang iri hati dengan saya. Tapi saya tidak menuduh sesiapa, sama ada kenalan atau teman rapat saya yang buat onar.


Anda kenal individu yang didakwa pasangan lesbian anda?

Saya kenal dia dan dia kawan baik saya. Gambar-gambar yang tersebar di Internet diambil bersama kawan-kawan saya yang lain. Cuma yang membuat saya keliru, kenapa pula hanya gambar kami berdua yang disebarkan. Saya berkawan dengan semua orang dan tak pernah memilih kawan.

Bagaimana pula dengan blog yang dikatakan banyak menceritakan kisah percintaan anda?

Saya tidak ada blog dan langsung tidak tahu cara untuk menulis blog. Makin keliru apabila saya dituduh menulis blog untuk menceritakan kisah cinta saya. Ketika membaca blog itu saya sekadar ketawa. Sekarang blog itu sudah dibuang dan tiba-tiba pula saya yang dituduh terlibat membuang blog itu sebab malu.




Bagaimana kontroversi ini memberikan impak kepada keluarga dan rakan-rakan terdekat anda?

Mula-mula saya menangis sebab tak tahan. Tuduhan ini melampau! Saya banyak mengadu kepada rakan-rakan baik saya. Selebihnya, keluarga saya yang banyak memberi motivasi untuk saya. Saya harus terima ini sebahagian daripada dunia seorang selebriti.

Anda menyesal menjadi seorang artis yang pasti setiap tindakan akan diperhatikan?

Saya pernah menyesal suatu ketika dahulu. Terlintas pada fikiran untuk berpatah balik tapi sudah terlambat kerana saya sudah masuk ke dalam industri.


Adakala, kontroversi sebenarnya menaikkan nama seseorang artis. Apa komen anda?

Saya tidak suka kontroversi sebegini. Isu ini memalukan saya dan yang paling menyedihkan apabila ibu dan ayah saya dipersalahkan kerana perkara ini.

Apa tindakan anda selepas ini?

Saya sudah membuat laporan polis baru-baru ini atas dasar menyebar fitnah dan mengaibkan saya. Saya juga telah membuat laporan kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia supaya membuang semua gosip yang mengaibkan saya itu. Saya nak buka buku baharu dan tak nak layan gosip murah sebegini. Saya akan fokus kepada dunia lakonan dan nyanyian.

Kosmo!

Facebook antara punca jenayah seksual berleluasa

Posted: 18 Apr 2012 10:10 PM PDT

Jumlah kes jenayah seksual termasuk rogol membabitkan mangsa berumur di bawah 16 tahun meningkat sebanyak 36.1 peratus atau 642 kes pada tahun 2011 berbanding tahun sebelumnya.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein (gambar kecil) berkata, statistik polis mendapati sebanyak 1,777 kes jenayah seksual terhadap remaja dilaporkan sepanjang 2010 sebelum naik kepada 2,419 kes pada tahun lalu.

"Sebanyak 924 kes telah dilaporkan pada 2005, 1,301 kes (2006), 1,653 kes (2007), 1,871 kes (2008) dan 2,049 kes (2009)," katanya dalam jawapan bertulis kepada soalan Chong Eng (DAP-Bukit Mertajam) pada persidangan Dewan Rakyat semalam.

Beliau memberitahu, banyak kanak-kanak dan remaja menjadi mangsa penjenayah sewaktu mereka bersendirian di dalam atau di luar rumah.




"Antara faktor kes jenayah seksual ini meningkat ialah disebabkan kurang pendidikan dan agama, masalah dalam institusi kekeluargaan, pengaruh media massa dan media alternatif serta mangsa dan suspek melakukannya secara suka sama suka," katanya.

Kosmo!

Anti PTPTN - 'Tolong polis! Tolong! Ada orang kacau kami...' Auwww! (Video)

Posted: 18 Apr 2012 09:45 PM PDT

Kena serang konon.

Diorang ni nak kerajaan ambil perhatian. Malangnya, semua pemimpin sekarang ini sibuk berdebat di Parlimen. So tak ada sesiapa nak melayan kerenah mahasewel ini untuk seketika.

Ini tidak boleh jadi. Mereka perlukan perhatian. Lalu diundangnya dua tiga orang rakan mereka sendiri untuk gedebuk gedabak skit malam tu, harap-harap ada la respon dari yang tertinggi nanti...

Elehh..modus operandi senang sangat orang nak kantoikan. Polis pun tak buat pengesahan apa-apa...pooodah!




Sekor-sekor bau anjing! Tak mandi..busuk!

Anti PTPTN -Mahasewel ini keliru dengan perjuangan sebenar? Tak faham?

Posted: 18 Apr 2012 09:32 PM PDT

KUALA LUMPUR - Kumpulan mahasiswa yang berkhemah di Dataran Merdeka menuntut pemansuhan Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) sebenarnya masih keliru dengan tuntutan mereka.

Sinar Harian ketika menemu bual mahasiswa di lokasi ingin mendapat penjelasan sama ada mereka sebenarnya mahu mansuhkan PTPTN ataupun hanya menuntut pengajian percuma.

Salah seorang mahasiswa yang berkhemah, Kordinator Barisan Hadapan Kem Protes, Mohd Aiman Abd Razab berkata, PTPTN perlu dimansuhkan terus dan tidak perlu dirombak untuk memberi biasiswa.

Namun ketika ditanya bagaimana dengan nasib pelajar yang tidak berkemampuan, dia berkata, perkara itu masih dibawa ke mesyuarat tertinggi Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM).

"PTPTN itu adalah satu akta, ia perlu dimansuhkan untuk memberi pendidikan percuma.

"Namun sekiranya ada idea baru, kita sedia mendengarnya," katanya.

Sebelum ini dalam laporan Sinar Harian, Ahli Parlimen Balik Pulau, Yusmadi Yusoff pernah menyatakan PTPTN tidak akan dimansuhkan, namun ia akan dirombak bagi menyediakan biasiswa kepada pelajar.

Mengulas mengenai desakan Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah yang mahu mahasiswa mengosongkan Dataran Merdeka, Mohd Aiman menyifatkan kenyataan Saifuddin itu didesak ramai pihak.

"Secara peribadi, beliau (Saifuddin) ditekan untuk keluarkan kenyataan itu, bagi saya beliau masih pro mahasiswa.

"Kami bertegas akan terus berada di Dataran Merdeka sehingga 28 April ini," katanya.

Kelmarin, Saifuddin menasihatkan kumpu­lan mahasiswa yang terus berkhemah di Dataran Merdeka agar menghentikan tindakan mereka secepat mungkin kerana tuntutan mereka sudah pun didengari.



Saifuddin berkata, langkah itu perlu kerana kawasan dataran digunakan untuk Konsert Diraja pada 21 April ini sempena pertabalan Yang di-Pertuan Agong ke-14.

Menurutnya, oleh sebab itu, kumpulan mahasiswa tersebut harus menghormati tuntutan orang lain terutamanya dalam konteks ini.

Sinar

Anti PTPTN - Mahasewel di Dataran Merdeka diserang

Posted: 18 Apr 2012 09:23 PM PDT

SHAH ALAM - Aktivis-aktivis mahasiswa yang berkhemah di Dataran Merdeka, Kuala Lumpur dalam kempen mereka menuntut pemansuhan pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN), mendakwa mereka telah diserang oleh sekumpulan individu, yang menurut mereka kumpulan samseng, awal pagi tadi.

Aktivis itu yang berkhemah di Dataran Merdeka buat hari keenam hari ini, diserang sekitar 2.45 pagi tadi.

Mesej mengenai serangan itu disebarkan menerusi laman sosial Facebook dan Twitter.

Pengerusi Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM), Muhammad Safwan Anang ketika dihubungi awal pagi ini mengesahkan mereka diserang dan beberapa aktivis dimasukkan ke hospital.

"Ya, kami semua diserang 60 gengster, tidak tahu siapa (mereka) dan mereka merobohkan semua khemah kami. Kami disepak, diterajang, ditumbuk dan dihalau dari Dataran. Tapi kami masih tetap di sini. Seorang sedang dapat rawatan kecederaan telah dihantar ke Hospital KL.

"Masa itu kami dalam 40 orang. Yang cedera ringan dalam lima orang sebab dipukul. Seorang dibawa ke hospital," katanya lagi.

Rakaman serangan dan kekecohan ketika insiden turut dimuatkan dalam YouTube di bawah tajuk "Mob of 40 attacking students at Dataran Merdeka".




Salah satu mesej Twitter menyebut individu kumpulan memberi amaran akan datang selepas ini.

Sementara satu lagi mesej pula menyebut seorang aktivis wanita, yang berada dalam khemah, telah ditendang beberapa kali dan ditarik keluar oleh penyerang.

Malah, beberapa mesej mengaitkan insiden itu dengan parti politik tertentu memandangkan seorang dua penyerang ada memperkenalkan diri mereka sebagai anggota sayap pemuda sebuah parti.

"Kami tidak akan tunduk kepada keganasan. Dataran Merdeka milik rakyat," tulis akaun occupydataran.

Aktivis mahasiswa berkhemah di Dataran Merdeka sejak Sabtu lalu selepas mengadakan demonstrasi meminta kerajaan memansuhkan pinjaman PTPTN.

Kelemahan pentadbiran urusan agama Kerajaan Negeri Pulau Pinang, UMNO jugak yang kena...

Posted: 18 Apr 2012 06:58 PM PDT

GEORGETOWN - Kerajaan Negeri mengakui telah melakukan kesilapan dengan mencadangkan nama Exco Agama Islam, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Abdul Malik Kassim sebagai Yang Dipertua (YDP) Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang (MAINPP) walaupun sebelum ini Pakatan Rakyat (PR) pernah berjanji akan menamakan Pesuruhjaya Pas Negeri itu, Datuk Mohd Salleh Man.

Timbalan Ketua Menteri I, Datuk Mansor Othman berkata, cadangan Kerajaan Negeri untuk melantik Abdul Malik sebagai YDP MAINPP ketika itu dibuat disebabkan tidak mahu berhadapan dengan 'kesukaran' dalam pelantikan jawatan itu seperti yang pernah terjadi sebelum ini apabila cadangan Kerajaan Negeri untuk melantik Mohd Salleh tidak diterima.

"Kita mengakui kesilapan kita dengan menghantar nama Abdul Malik berikutan beliau menjawat jawatan Exco Agama dalam Kerajaan Negeri," kata beliau yang juga Naib Presiden PKR.

"Kita lakukan sebab pertimbangan kita ketika itu dan mengambil kira pengalaman pahit yang kita pernah lalui sebelum ini ketika zaman Datuk Shabudin Yahya memegang jawatan YDP.

"Walaupun pada peringkat mula kita telah mempunyai nama calon YDP sendiri namun usaha selama dua tahun untuk menggantikan calon YDP pilihan kita tidak kesampaian," katanya pada sidang media di sini semalam.




Turut hadir Mohd Salleh dan Abdul Malik.

Pada sidang media berkenaan Mansor menjelaskan terdapat kekeliruan berbangkit apabila watikah pelantikan daripada Istana Negera telah melantik Abdul Malik sebagai YDP MAINPP sedangkan Kerajaan Negeri telah mengutuskan surat rayuan pada 20 Januari lalu bagi mencadangkan Mohd Salleh dilantik sebagai YDP MAINPP.

Mansor berkata, Kerajaan Negeri telah membuat rayuan dan memohon menghadap Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah bagi mendapatkan perkenan melantik YDP yang baru itu, namun sehingga kini hasrat Kerajaan Negeri itu belum tercapai apabila pihak istana tidak dapat menerima kunjungan itu disebabkan kesibukan Tuanku Abdul Halim dengan urusan-urusan yang lebih mendesak.

Dalam pada itu, Mansor berkata, sementara menantikan rayuan yang dibuat kepada Yang di-Pertuan Agong itu, Mohd Salleh akan mempengerusikan semua mesyuarat MAINPP.

Sinar
posted from Bloggeroid

Keputusan Liga Juara-juara - Chelsea kalahkan Barca di pusingan pertama!

Posted: 18 Apr 2012 05:20 PM PDT

CHELSEA mendahului persaingan peringkat separuh akhir kejohanan Liga Juara-juara dengan mengatasi Barcelona 1-0 menerusi jaringan Didier Drogba pada pusingan pertama yang berlangsung di Stamford Bridge, London.




Jaringan Drogba pada minit terakhir separuh masa pertama memberi kelebihan kepada kelab bimbingan Roberto di Matteo itu, yang akan beraksi di Barcelona Selasa depan pada pusingan kedua separuh akhir.

Duke of UMNO

Posted: 19 Apr 2012 01:53 PM PDT

Duke of UMNO


PANASSS..!!! AZIZAN ANGGAP RUMAH ALLAH CACATKAN PROJEK "AZIZAN'S ORCHARD ROAD"..??!!!

Posted: 19 Apr 2012 07:19 AM PDT

Semalam adalah hari yang sangat mendukacitakan bagi seluruh ummah yang cintakan Islam di negara ini, khususnya umat Islam di Kedah. Apa tidaknya apabila Kerajaan PAS Kedah meletakkan harga sebuah 'rumah Allah' pada harga RM1.4 juta.

Mungkin itu saja harganya sebuah musolla berbanding harga sebuah komplek komersial pusat membeli belah yang direncanakan oleh Kerajaan PAS Kedah.

Semalam, MB Kedah, Datuk Seri Azizan Razak memaksa Majlis Agama Islam Kedah (MAIK) untuk mencari tapak baru bagi mengganti Madrasah Salihiyyah yang sudah bertapak di tengah bandaraya Alor Setar sejak lebih 100 tahun lalu.

Menurut Azizan, Kerajaan 'miliknya' sudah memberikan imbuhan sebanyak RM1.4 juta itu sebagai pampasan ganti rugi tanah wakaf dan robohnya musolla tersebut. Malah tapak madrasah tersebut akan dijadikan kawasan komersial seperti Orchard Road di Singapura!

Nampaknya MB Kedah itu benar-benar mencari kemarahan umat Islam di sekitar kawasan tersebut. Setahu saya, kawasan itu merupakan kawasan DUN Bakar Bata yang diwakili oleh Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Kedah, Datuk Bashah Mohd Hanipah.

Mungkin tindakan Azizan itu sengaja dilakukan untuk menyakitkan hati dan memberi tekanan kepada Datuk Bashah. Dan mungkin Azizan mahu rakyat marah pada Datuk Bashah seolah-olah kononnya beliau mempertahankan madrasah tersebut yang terletak di dalam kawasannya.

Wajarkah Datuk Bashah dipersalahkan sedangkan beliau sudah mempertahan, membantah dan membawa permasalahan madarasah tersebut hingga ke sidang DUN Kedah dan peringkat Istana?

Khabarnya, UMNO Kedah telah menyediakan laporan penuh dan membawa masalah berkenaan ke pihak Istana kerana kita sedar bahawa segala soal mengenai hal ehwal agama Islam terletak di bawah kuasa DYMM Sultan Kedah. Jadi, UMNO atau Datuk Bashah tidak wajar dipersalahkan.

Persoalannya, mengapa Azizan memilih untuk jadikan kawasan itu seperti 'Ochard Road' di Singapura? Tidak ada kawasan lainkah yang lebih sesuai dijadikan 'Ochard Road'? Apakah 'Orchard Road Azizan' itu akan kotor dan cacat sekiranya Madrasah Salihiyyah di sebelahnya?

Pada saya, sekiranya 'Orchard Road Azizan' itu dihiasi dengan Madrasah Salihiyyah, ia akan lebih mengimarahkan musolla bersejarah tersebut. Sudah tentu selepas membeli belah di "Orchard Road Azizan' maka umat Islam boleh bersolat di madrasah itu, bukan?

Jadi, apa perlunya madrasah itu dirobohkan?

Sudah tentu ada 'udang di sebalik batu'. Khabar angin yang bertiup kencang di kalangan puak-puak Phahrolrazi di Kuala Kedah memberitahu bahawa ada pihak yang 'masyukkkk'berhubung projek kompleks Aman Central itu.

Sejauh mana kebenaran juak-juak Phahrolrazi itu? Hanya Azizan dan kroni-kroninya saja yang tahu…

TERLALU KAYA..!!! MAHLIGAI ISTANA DI KULIM INI MILIK SIAPA AGAKNYA..???

Posted: 19 Apr 2012 05:40 AM PDT

Pintu gerbang mahligai milik siapakah ini...
Ini bukan tahap mahligai lagi dah...ini sudah tahap istana.!!!
Agak-agak ni rumah sapa? Okay..saya bagi clues...

Tuan istana ni bekas pemimpin UMNO Kulim. Dia dulu orang kuat Anwar dan Pak Lah. Dia baru dapat kontrak ratusan juta dari anak syarikat Kerajaan Pakatan Haram Negeri Selangor. Khabarnya hasil bantuan dari Anwar Berahim...

Tuan istana ni suka pakai bow tie. Dia ni memang itam warna kulitnya. Dah la itammm..dia sapu pulak bedak botol Kutikura tu banyak-banyak...sampai naik kelabu mukanya. Dah tu rambutnya kaler merah pulak tuuu..! Err..dengar kata rambut palsu...betoi ka? Heh!

Dah dapat teka sapa? Heheheheeeee....jangan marah nooo... Saya bagi clues sahaja....Muahahahaa..!!!

PANASSS..!!! BUKTI PENERANGAN PAS KEDAH KECUT TELOQ DI MAKI PENYOKONG PAS SENDIRI..!!!

Posted: 19 Apr 2012 03:46 AM PDT

Hangpa kenai dak dengan Zulkifli Yahya? Dia ni boss besaq Penerangan PAS Kedah. Selain menulis di Warta Kedah, dia juga menulis di Harakahdaily yang selalu kantoi menipu tu. Dia juga menulis di blog Kedah La, Kedah La Nie dan beberapa blog PAS Kedah yang lain...

Maknanya, dia ni kira Boss Cybertroopers PAS Kedah la kot noooo..! Hebat tak? Heh!

Tapi, ada sekali tu dia hentam MB Selangor, Khalid "gagap". Heh! Teruk jugak dia kena hentam balik. Yang hentam dia tu pulak puak-puak PAS dan Pakatan Haram jugak! Heh!

Memalukan, dia tak menjawab langsung! Teruk betoi laaaa..!!! Selama ni dia dok tulis sana sini, vokal betoi! Tapi bila kena hentam sikit kat FB...langsung tak menjawab..bisu terusss..!

Saya agak la, mungkin tak berani jawab direct, dia call kawan-kawan dia tolong back up dia kat wall FB dia tu..heh! Tarak teloq betoi..!!! Heh! Hilang terus "vokal" dia tu...

Tak caya? Sila tengok screenshot FB dia yang aku petik dari blog member saya ni, Media Kedah, milik Pisau Kedah....


GEMPARRR..!!! PAS BALING LONDEH KEBURUKAN TAIB AZAMUDDIN..???!!!

Posted: 19 Apr 2012 01:05 AM PDT


Masih ingat lagi Ustaz Taib Azamuddin, Ahli Parlimen Baling? Dia pemimpin PAS dan merupakan bekas imam Maskid Negara. Alaaa..yang sorang engineer mengaku depan dia telah diliwat Anwar Berahim tu. Untuk rekod, rujuk video di bawah...

Tapi entry ni bukan pasal video kat atas tu. Kali ni rakan aku di Baling menceritakan tentang puak-puak PAS Baling yang melondehkan Ustaz Taib Azamuddin..!!! Klik di sini untuk cerita dari Kamera Kupang...

Amboiii...teruk sangat hangpa balun Ustaz Taib ni.. Awat? Dia tak perform keee? Ooooo..dia dia dok buat duit masa jadi YB Baling? Dia buat program dan projek pakai duit orang, tapi dia ambik credit atas nama dia? Tu diaaaaa.....lagu tu ka?

Semua ni bukan aku yang kata. Semua ni puak-puak PAS Baling yang kata. Tak caya..cuba tengok bukti kat bawahhhh...


PESERTA DEMO MATI DEPAN JPM, ITU PUN NAK SALAHKAN KERAJAAN JUGAK..???

Posted: 18 Apr 2012 11:43 PM PDT

zainudin_rebah
Belum terlambat rasanya saya mengucapkan rasa takziah kepada keluarga Allahyarham Mohd Nordin Ahmad Bakri, seorang peneroka yang diperalatkan oleh puak-puak pembangkang untuk berdemo di hadapan Jabatan Perdana Menteri (JPM).

Allahyarham Mohd Nordin meninggal dunia dipercayai kerana serangan jantung yang dihadapinya ketika menyertai demo yang dipercayai didalangi oleh puak-puak pembangkang. Semoga rohnya dicucuri rahmat Allah SWT dan diringankan dari seksaan kubur…Amin.

Namun, lebih menyedihkan lagi ialah mengenai dalang disebalik kematian Allahyarham tersebut iaitu ADUN Paroi, Mohd Taufek Abdul Ghani dari PAS yang tidak mengambil iktibar dan hikmah di sebalik kejadian tersebut.

Amat memalukan sekali apabila wakil rakyat PAS ini menyalahkan beberapa pihak atas kematian Allahyarham Mohd Nordin, khususnya pihak pengurusan Hospital Putrajaya, JPM dan kakitangan awam di Kompleks Kerajaan Pusat di Putrajaya.

Taufek menyalahkan Hospital Putrajaya kerana didakwa lewat tiba di lokasi mereka berdemo yang khabarnya hanya sejauh 4.3 km.

Taufek juga menyalahkan JPM yang katanya tidak dilengkapi pasukan paramedik untuk tujuan kecemasan seperti yang berlaku terhadap Allahyarham.

Dan Taufek juga menyalahkan kakitangan awam di Putrajaya yang kononnya tidak diberi latihan menghadapi saat kecemasan dan tidak mampu menolong Allahyarham.

Tiga perkara yang dinyatakan Taufek dalam cubaannya mempolitikkan kematian Allahyarham Mohd Nordin itu. Dah tak ada kerja lain nak buat?

Tidakkah Taufek sedar bahawa ajal maut itu ditangan Allah dan sudah ditetapkan sejak ruh setiap manusia itu berada di "lauhul mahfuz" lagi?

Sekiranya tiba ajal seseorang anak Adam itu, nescaya Izrail AS tidak akan menangguhkan saat kematian setiap hamba Allah itu walau sedetik sekali pun. Ustaz di sekolah Taufek belajar dulu tidak ajarkah perkara ini?

Jadi, tidak kira sama ada Hospital Putrajaya berada di depan mata Allahyarham sekalipun, Izrail akan tetap mengambil nyawanya sebagaimana yang diperintahkan Allah. Taufek beriman atau tidak kepada ketentuan Allah itu? Janganlah nak disalahkan pihak hospital pula…

Begitu juga dengan kelengkapan paramedik dan kakitangan awam terlatih di kompleks kerajaan atau JPM tersebut. Isu itu tidak timbul sama sekali.

Walaupun kerajaan meletakkan 100 orang doktor pakar sekali pun di setiap bangunan kerajaan untuk menunggu kes kecemasan, jika ajalnya sudah sampai, ruh Allahyarham Nordin akan dipisahkan jua dari jasadnya.

Walaupun semua kakitangan awam dilatih sehingga setaraf dengan doktor pakar sekalipun, jika Allah sudah tetapkan ajal hambanya yang bernama Mohd Nordin Ahmad Bakri, insyaAllah, nyawanya tetap akan kembali kepada Pencipta.

Sebenarnya, saya hanya terkilan mengenai lokasi dan keadaan Allayarham meninggal dunia. Dia meninggal dunia ketika menyertai demonstrasi yang dipercayai bermotif dan berkepentingan politik jijik pembangkang!

Sumber: Klik Sini

Tiada ulasan:

Pengikut