Isnin, 16 April 2012

Barisan Nasional

Barisan Nasional


RIDHUAN TEE

Posted: 16 Apr 2012 03:13 AM PDT

RIDHUAN TEE


Bolehkah sejarah Melayu dipadamkan?

Posted: 15 Apr 2012 04:04 PM PDT


(Sinar Harian 16 Apr 2012)

Setiap kali bila isu pendidikan vernacular disentuh, sayadiserang habis-habisan. Kedua ibu bapa saya, terutama ibu saya yang baharusahaja meninggal, dihina dan dikutuk, menggunakan perkataan yang amat lucah.PengIslaman sayapun dikeji. Perkataan khitan (bersunat) dipermain-mainkan,hanya kerana saya tidak kulup lagi. Sehingga Yang di-Pertuan Agong yang tidakbersalah pun dibabitkan sama. Lebih serius lagi, ada ugutan mencederakan saya. Jikadi Singapura, tempat yang menjadi pujian dan pakatan ultra kiasu, sudah lamamereka ini dihumban ke dalam penjara. Tetapi di negara kita, begitulahkeadaannya, 'terlalu bertoleransi' kerana takut hilang kuasa.

Persoalannya, di mana salah saya? Apakah yang dilontarkanitu tidak benar? Jika menyimpang, perbetulkan. Itu baru namanya, kita orangyang bertamadun. Bukannya menganggap diri bertamadun, tetapi berpelakuan amathina,  berfikiran dan bertindak sepertiorang hilang akal. Kenapa diri atau peribadi yang diserang, bukan hujah yangdibahaskan? Saya menghormati mereka yang berlapang dada dan dapatmembincangkannya dengan baik.

Baiklah, jika masih tidak berpuas hati, saya akan ulangiapa yang telah ditulis sebelum ini. Buktikan kepada saya di manakah negaradalam dunia ini memberikan kebebasan mendapat pendidikan perkauman sebeginirupa?  Ataupun sekurang-kurangnyamenyamai sedikit apa yang dilakukan oleh negara kita? Tidakkah Malaysia adalahsyurga kepada kaum selain Melayu dalam mengekalkan identiti dan jatidirinya? Kitaterus kekal seperti mana asalnya, tanpa langsung diusik dan dijentik. AnakCina/India kekal tulen Cina/India, malah lebih Cina dari di China. Di China puntidak ada kebebasan dan tidak setulen seperti ini? Apa lagi yang kita mahu?Bumiputera Sabah dan Sarawak yang mempunyai lebih hak pun jarang bertindakseekstrem kita hari ini.

Saya harap pihak berkuasa tidak akan tunduk demi masadepan negara tercinta ini. Jika kita tunduk, maka tergadailah maruah dan jatidiri sebuah negara yang terletak di kepulauan Melayu. Apakah mungkin manusiamati meninggal nama? Pada saya, jika harimau mati meninggalkan belang, gajahmati meninggalkan gading. Apakah mungkin Melayu mati, di mana tulangnya?Sepuluh jari saya susun jika orang Melayu tersinggung dengan tulisan ini. Terimalahmuhasabah ini dengan lapang dada, kerana ikatan agama kita teramat kuatdaripada ikatan bangsa membuatkan saya berani bersuara.

Saya sudah tidak rasa diri berbangsa, kerana Islammengajar saya, Allah tidak akan tanya dikubur nanti, apa bangsa kamu! Cina atauMelayu! Tetapi pertanyaan yang amat takut tidak dapat dijawab, walaupunsoalannya telah bocor, adalah "siapakah Tuhan kamu"? "Apakah agama kamu"? dansebagainya. Wahai rakan seagamaku, percayalah dalam hati ini, tidak adakepentingan lain, melainkan untuk melihat agama Islam dan umatnya, dibela danterbela, disanjung dan dijunjung, terus kekal di bumi bertuah ini. Bukannya,dihina dan dipijak-pijak. Saya sudah tidak hirau lagi dituduh pengkhianat,hatta disuruh jangan lagi menggunakan surnameTEE.

Saya tidak pernah diupah oleh Umno untuk menulis, mahupunmenerima habuan Umno atau pihak ketiga. Saya tidak akan bersuara, jika semuanyateratur dan berjalan dengan baik. Saya tidak mahu mencari masalah. Saya mahuhidup aman, bebas dari kutukan, makian, hinaan dan cercaan orang lain. Namun,apakan daya, selagi Islam dan umatnya tidak terangkat dan terdarjat, selagiitulah perjuangan tidak selesai. Mudah-mudahan Allah memberi kekuatan danmembuka hati kita semua. Ia perlu dilakukan dengan cepat, kerana masa tidakmenunggu kita. Jika kita terus berpolitik, saya bimbang, kesempatan mungkintidak datang untuk kali kedua. Sementara berkuasa, lakukanlah yang terbaikuntuk agama, bangsa dan negara.

Ultra kiasu sudah menjadi terlalu kuat. Semakin terusmenggunakan segala ruang dan peluang pada waktu kritikal ini, kerana merekatakut ruang dan peluang ini mungkin tidak datang lagi, walaupun mereka tahuruang dan peluang itu masih terbuka luas, dengan adanya orang Melayu Islam yangbelot bersama mereka, sepakatan dengan mereka. Justeru, wahai saudaraku, sekalilagi saya paparkan apa yang telah diberikan selama ini, selain daripadatuntutan ultra kiasu yang terbaru. Bacalah, saya tidak akan ulangi lagi.

Pertama, SJKC sebenarnya tidak boleh disentuh sejakkewujudannya. Kita hanya berjaya menyeragamkan silibus pelajaran daripadaberkiblat negara asal kepada silibus kita. Itupun masih lagi dipersoalkan,kerana penyeragaman itu tidak berlaku secara menyeluruh kerana kita terustunduk.  Subjek Bahasa Melayu walaupuntelah diseragamkan, tetapi teksnya tidak sama berbanding aliran kebangsaan.Bahasa Melayu di SJKC/T lebih mudah, berbanding sekolah kebangsaan.Penyeragamanya ditentang oleh ultra kiasu kerana jika diberatkan bahasa Melayu,penguasaan bahasa ibunda akan berkurang.

Kedua, cadangan penambahan waktu pengajaran danpembelajaran (P&P) bahasa Melayu di SJKC juga gagal. Cadangan kerajaanditolak mentah-mentah. Alasannya, jika ditambahkan waktu P&P bahasa Melayu,ia akan mengambil ruang masa subjek bahasa ibunda. Penguasaan bahasa ibundaakan terjejas.

Ketiga, cadangan P&P subjek sejarah (MalaysiaNegaraku) di sekolah rendah, untuk meningkatkan semangat patriotism. Pun tidakberjaya. Jika subjek ini mahu diajarkan juga, mesti diajar dalam ibunda, bukannyadalam bahasa Melayu, kerana akan menjejaskan penguasaan bahasa ibunda.

Keempat, kegagalan Sekolah Wawasan. Semua Sekolah Wawasanyang telah didirikan gagal untuk menarik perhatian orang Cina. Alasannya,percampuran dengan orang lain, akan mengurangkan penguasaan bahasa ibunda. SJKCmesti beroperasi dengan penuh kecinaan, baru murid-murid dapat menjadi Cinatulen.

Pokoknya, mereka tidak mahu menjadi Cina Pisang. Titik. Merekamahu jadi secina cinanya. Persoalannya, apakah tindakan sebegini baik untukpembinaan sebuah negara bangsa? Mereka tidak mahu dikaitkan dengan Melayu.Dengan orang putih tidak mengapa.

Pendek kata, ultra kiasu langsung tidak mahu bahasaibunda mereka cair. Sebarang gugatan akan ditentang habis-habisan, tanpamemikirkan agenda negara. Pada mereka, biarlah anak-anak mereka langsung tidaktahu berbahasa Melayu, asalkan mereka mesti tahu berbahasa Cina.

Fikirkanlah wahai pemimpin sekelian. Benar, undi danpengekalan kuasa penting. Tetapi fikirkanlah kepentingan agenda membina negara.Saya tidak menjadi masalah atau tidak pernah risau, jika perkara ini berlaku dinegeri China, tetapi ingatlah kita berada di Malaysia, perkataan 'Malay' itumasih wujud, dengan sedikit penambahan perkataan 'Sia'. Jika tidak berlakukemasukan Sabah dan Sarawak, negara ini akan terus kekal dengan nama TanahMelayu. Bayangkan jika perkara ini terus berlaku, sedangkan namanya masih kekalTanah Melayu. Bolehkah sejarah 'Tanah Melayu' dipadamkan begitu sahaja?


Profesor Madya Dr. Mohd Ridhuan Tee Abdullah
Universiti Pertahanan Nasional Malaysia


The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 16 Apr 2012 03:10 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang


Kenapa Khalid tersengih?

Posted: 16 Apr 2012 02:25 AM PDT


YAB Perdana Menteri, Dato Seri Najib Tun Abdul Razak, Tan Sri Khalid Ibrahim dan Dato Noh Omar bersama dalam program Sime Darby untuk Majlis Pelancaran Kompleks perumahan dan Pengurusan Ladang Tennamaram, Kuala Selangor.

Ketika Majlis, kawan Husin terdengar Khalid menyebut ,"Janganlah camtu." Eh ... mana Khalid sebut macam gitu. Dia mesti kata, "Ja.. ja ... ja .. jangan ma .. ma .. macam tu."

Apa yang Dato Noh telah usik dan disambut PM hingga Khalid menyebut janganlah dengan tersengih?

Husin rasa perbualannya macam gini:
Dato Noh: Apa kata kita kasi pada blogger-blogger kita, Dato Seri?

T. S. Khalid: Ja .. ja .. ja .. jangan la ma .. ma .. macam tu.

Dato Najib: Tengoklah ... (sambil tersenyum)
Apa pula pembaca-pembaca agak perbualan mereka?

bumiyang

Posted: 16 Apr 2012 03:08 AM PDT

bumiyang


Anda Mahu Anak-anak Anda Kencing Berlari???

Posted: 15 Apr 2012 06:34 PM PDT

Perbezaan di antara Najib Membonceng Motor Berbanding Anwar...

Posted: 15 Apr 2012 05:30 AM PDT

Politik Harian

Posted: 16 Apr 2012 03:07 AM PDT

Politik Harian


Mangsa’ ARE: Dari Mana Dapat Dana Untuk Ruang Iklan?

Posted: 16 Apr 2012 03:00 AM PDT


Sin Chew Daily baru-baru ini menyiarkan iklan di muka surat 8, dan Guong Ming Daily di muka surat 9 dengan memaparkan seorang ibu, Lai Kwan mencium anaknya 30 tahun, Cheah Kok Leong dengan kata-kata 'Saya belum mahu mati!'.

Kok Leong yang menderita kecacatan fizikal serta perkembangan mental terbantut baru saja meninggal dunia 18 hari yang lalu. Mendiang telah dilahirkan di Perak di mana ibunya pernah bekerja di kilang Asian Rare Earth (ARE) di Bukit Merah.

Berikutan dengan itu, Jawatankuasa Selamatkan Malaysia memohon sumbangan RM10 bagi membiayai kos undang-undang bagi menghentikan projek nadir bumi oleh kilang Lynas yang dikatakan menyamai ARE. Semua sumbangan akan dimasukkan ke Pertubuhan Solidariti Hijau Kuantan.

Persoalannya di sini, dari manakah datangnya dana untuk menempah ruang iklan di akhbar utama bahasa Cina seperti Sin Chew dan Guong Ming yang secara kasarnya akan memakan kos berjumlah RM100,000? Persoalan keduanya ialah jika pihak berkenaan mampu menempah ruang untuk tujuan memburukkan Lynas, tentulah mereka juga mampu membiayai kos untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap Lynas.

Justeru, kenapa perlu dirayu sumbangan orang ramai?

Jelas di sini bahawa tujuan laporan dan iklan tersebut ialah tidak lain tidak bukan hanyalah untuk bermain politik dan meraih publisiti melalui rayuan sumbangan semata-mata, kerana hakikatnya, wang bukanlah masalah langsung bagi mereka.

Selain iklan di dalam akhbar, pihak yang membantah Lynas juga dilihat mempunyai dana yang cukup banyak untuk menggerakkan demonstrasi, mengedar T.Shirt, risalah, poster, banner dan sebagainya. Ini belum lagi diambil kos logistik untuk siri-siri demonstrasi yang diadakan.

Mengimbas kembali kronologi kes kilang ARE di Bukit Merah, kita akan mendapati bahawa ARE tidak boleh diambil sebagai contoh perbandingan dengan Lynas kerana Lynas hanyalah sebuah kilang pemrosesan kimia biasa. Kilang yang sama seperti Lynas telah lama beroperasi di China yang mendominasi bekalan nadir bumi dunia sebanyak 97%, dan juga Australia, Amerika dan beberapa negara lagi.

Selain itu, siasatan terhadap kilang ARE di Bukit Merah juga memperlihatkan beberapa kecuaian atau lepas pandang dalam menangani sisa buangan toksik. Bagaimanapun, sepanjang perbicaraan mahkamah antara tahun 1985 hingga 1992, Lai Kwan atau pihak pendakwa gagal membuktikan secara saintifik bahawa kecacatan yang menimpa anaknya, Kok Leong berpunca dari kilang ARE.

Lebih meragukan lagi ialah tiada orang lain selain Kok Leong yang didakwa mengalami kecacatan akibat dari ARE.

Namun, itu bukan soalnya kerana kilang Lynas dan kilang ARE adalah berbeza sama sekali. ARE menggunaka monazite sebagai bahan mentah sementara Lynas tidak menggunakan monazite. Radioaktif yang dikeluarkan oleh Lynas adalah 60 kali kurang dari ARE dan 500 kali (0.002mSv setahun) kurang dari had yang dibenarkan oleh AELB (1mSv setahun).

Kesemua bukti-bukti saintifik ini menunjukkan bahawa Lynas adalah selamat dan sebaliknya kesemua tindakan yang diambil oleh pihak penentang Lynas menunjukkan yang mereka mempunyai agenda tersembunyi.

Lynas adalah pemangkin ekonomi negara di masa depan, sekali gus bakal pencabar terbesar negara China dari segi pengeluaran nadir bumi. Justeru, menghalang operasi Lynas samalah dengan mengsabotaj ekonomi negara sendiri.

Kewujudan dana yang besar serta usaha yang berterusan serta bersungguh-sungguh dari pihak penentang, terutamanya kaum Cina dengan disokong dan didokong hebat oleh akhbar-akhbar Cina menambahkan syak wasangka kita terhadap mereka.

Walau apapun agenda mereka, tindakan parti-parti politik pembangkang yang menangguk di air keruh dalam isu ini telah mengukuhkan lagi imej pembangkang sebagai pengkhianat kepada negara sendiri.

Demo PTPTN Berakhir: Bukti Mahasewel Tajaan PR Gebang Saja Besar

Posted: 16 Apr 2012 01:28 AM PDT


GEMPAKNYA dahsyat, gebangnya hebat tapi hasilnya alahai…itulah yang boleh digambarkan mengenai demonstrasi pemansuhan PTPTN oleh sekumpulan budak-budak minggu sudah.

Setelah perhimpunan yang menyasarkan 5,000 orang pada Sabtu, gagal mencapai matlamat apabila 250 orang sahaja yang datang, sekumpulan 30 orang mahasewel hardcore perhimpunan tersebut cuba memanjangkan bantahan dengan berkhemah di Dataran Merdeka.

Tapi penulis dimaklumkan sebentar tadi, kesemua khemah tersebut telah selamat dilipat dengan sempurna, menandakan berakhirnya demonstrasi pemansuhan PTPTN ini secara rasmi. Menariknya, pihak penguatkuasa yang terlibat bukannya Polis Diraja Malaysia seperti biasa tapi penguatkuasa Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL).

Tak pasal-pasal DBKL yang hanya setaraf pihak berkuasa tempatan (PBT) ini pun dianggap zalim seperti Nazi oleh media belaan Pakatan Rakyat. Penulis serahkan kepada pembaca sama ada nak nangis atau ketawa.

Tapi jangan dilupa, dalam masa yang sama, Safwan Anang (ketua bersama mahasewel) mengugut mahu mengadakan mogok lapar sehingga PTPTN ini dihapuskan. Apa cerita dengan ugutan yang itu dan siapa pula yang memantau sama ada Safwan Anang benar-benar berlapar atau cakap saja yang degar-degar?

Setakat yang penulis dimaklumkan, semasa DBKL datang 'membantu' membersihkan khemah-khemah itu semua pagi tadi, tidak ada pula yang kelihatan tidak bermaya kerana tidak makan sejak Sabtu lepas. Semua pun bertenaga cuba menghalang pihak DBKL dari menjalankan tugas.

Bercakap tentang mogok lapar ini dari sudut penceritaan berbeza, ia sekadar mendedahkan bagaimana banyaknya unsur-unsur agama hindu dibawa ke dalam demonstrasi yang disertai majoriti orang Islam ini. Unsur hindu satu lagi yang penulis maksudkan ialah tindakan segelintir budak tak cukup akal ini mengalungkan bunga ke gambar Perdana Menteri dan Menteri Pengajian Tinggi – menyamai adat istiadat penganut agama hindu bagi orang yang sudah meninggal dunia.


Provokasi jenis apakah ini dan apa yang cuba disampaikan budak-budak ini dengan tindakan sedemikian? Adakah itu ugutan halus yang membawa maksud untuk membunuh Perdana Menteri? Jika itu benar, maka eloklah tindakan yang lebih keras dikenakan ke atas budak-budak yang jelas sudah tidak ada masa depan ini. Penulis serahkan kepada polis untuk menyiasat kerana ancaman serupa ini bukan kali pertama, sebelum ini pun sudah ada dari kalangan mahasewel ini juga yang mengugut untuk meletupkan helikopter yang dinaiki Perdana Menteri.

Apa pun yang lebih penting, demo yang gagal itu sebenarnya sangat memalukan Pakatan Rakyat dan persatuan mahasiswa yang menjadi dalang disebaliknya. Pelik, bagaimana Pakatan Rakyat boleh meletakkan kepercayaan kepada beberapa orang budak tak cukup akal ini untuk melaksanakan agenda politik besar seperti ini? Malah disebut-sebut pula bahawa demonstrasi ini adalah warming up kepada demonstrasi Bersih 3.0 yang lebih besar pada 28 April nanti!!

Yang maha sewel itu sudah tentulah sewelnya, yang kononnya bijak pandai dalam Pakatan harami ini sebenarnya lebih sewel lagi kerana menyerahkan tugas dalam skala sebegini besar kepada budak-budak, hanya untuk melihat ianya gagal dan akhirnya memalukan mereka semula. Maklum, nak demo besar tapi kos rendah, dapatlah hasilnya macam yang kita lihat pada Sabtu.

Penulis mendengar, ada sesuatu yang buruk sedang menanti untuk didedahkan mengenai Adam Adli ini. Apa yang diambilnya untuk mengisi 'masa lapang' sehinggakan mata kuyu dan badannya kurus kering macam jerangkung. Tapi sebagai seorang yang professional dan punya intergriti, tunggulah sehingga bukti saintifik yang sahih diperolehi, sebelum pendedahan boleh dibuat ya.

Tujuh Lindung Jamin Susulan Akta Baru Ganti ISA

Posted: 15 Apr 2012 11:26 PM PDT


Kerajaan telah mengambil keputusan mengadakan tujuh lindung jamin berikutan penggubalan Rang Undang-undang Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012.

Tujuh lindung jamin yang diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak ketika membentangkan rang undang-undang baru itu di Dewan Rakyat hari ini ialah:

1) Tiada seseorang boleh ditangkap atau ditahan atas kepercayaan atau aktiviti politiknya.

2) Kuasa Menteri Dalam Negeri untuk menahan tanpa perbicaraan mana-mana individu dimansuhkan. Polis diperuntukkan kuasa khas menangkap dan menahan mereka yang dipercayai terlibat dengan kesalahan keselamatan.

3) Mereka yang ditangkap bebas membuat permohonan habeas corpus di mahkamah dan boleh mencabar alasan tahanan dan tatacara tahanan di mana kuasa semakan kehakiman dikembalikan sepenuhnya kepada mahkamah.

4) Klausa "sunset" bagi tempoh tahanan 28 hari disemak lima tahun sekali dan hendaklah terhenti berkuat kuasa melainkan, jika, apabila semakan dibuat, suatu ketetapan diluluskan oleh kedua-dua Majlis Parlimen untuk melanjutkan tempoh kuat kuasa peruntukan itu.

5) Polis yang menjalankan siasatan terhadap seseorang hendaklah memaklumkan kepada waris atau keluarga terdekat secepat mungkin mengenai penangkapan dan penahanan individu berkenaan dengan tempoh tahanan tidak boleh melebihi daripada 48 jam.

6) Kerajaan akan menubuhkan sebuah jawatankuasa secara pentadbiran untuk menyemak keseluruhan akta itu dari semasa ke semasa di mana jawatankuasa tersebut juga bertanggungjawab untuk meneliti pelaksanaannya serta mengemukakan syor untuk penambahbaikan.

7) Mahkamah khas diwujudkan secara pentadbiran untuk mendengar kes-kes keselamatan di bawah rang undang-undang tersebut dan hakim yang berpengalaman diberi pendedahan kepada semua bentuk kesalahan keselamatan dan peruntukan undang-undang yang akan digunakan.

Video Aspirasi Mahasiswa VS Pro-Mahasiswa

Posted: 15 Apr 2012 10:00 PM PDT


Saksikan perbezaan ASPIRASI MAHASISWA dengan pelajar PRO-MILITAN!
fikir-fikirkan lah...

Demo Mansuh PTPTN: Gempak Je Lebih

Posted: 15 Apr 2012 08:30 PM PDT


Adam Adli & geng nampaknya gigit jari bila himpunan mansuh Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) yang mereka anjurkan petang Sabtu lalu tidak mendapat sambutan.

Cuma sekitar 300 orang saja yang menyertai perarakan mereka bermula 2.30 petang dari Masjid Jamek ke Sogo di Jalan Tuanku Abdul Rahman dan ke kemudianhnya ke Dataran Merdeka.

Juga sekalipun mereka dakwa himpunan itu tidak ada kaitan dengan pembangkang, namun dua ahli parlimen PKR Nurul Izzah Anwar dan Tian Chua terpacak berucap semasa di Sogo.

Ramai orang yang membeli belah sekitar Jalan Tuanku Abdul Rahman hanya memerhati gelagat peserta perhimpunan itu yang memekak perkataan-perkataan berbau pembangkang.

Memandangkan perhimpunan itu tidak dapat sambutan, ada kalangan peserta yang cuba buat gimik untuk tarik perhatian.

Mereka memasang enam buah khemah di Dataran Merdeka dan dakwa akan berkhemah di situ sampai perhimpunan Bersih 3.0 yang dirancang pembangkang pada 28 April ini.

Polis hanya memerhati perarakan itu dan menjalankan tugas biasa mengawal lalulintas.-Agendadaily

Apa Celop toq!


DBKL Rempuh Kumpulan Budak Degil Di Dataran.. Khemah Adam Adli Roboh!

Video Nurul Izzah Dalang DEMO PTPTN

Video Demo PTPTN - Perbuatan Melampau dan Kurang Ajar

Mahasiswa Biadap Kalungkan Bunga Kematian Keatas Potret DS Najib

Sekitar Demonstrasi Adam Adli & The Geng Minta "Mansuh PTPTN"....

Khairy: Sikap Biadab Peserta Demonstrasi Adalah Hasil Pengaruh Pembangkang!

Posted: 15 Apr 2012 07:00 PM PDT


Tindakan peserta demonstrasi membantah pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) dengan meletakkan kalungan bunga pada gambar pemimpin negara dan objek berbentuk batu nisan dianggap biadab dan tidak matang.

Sehubungan itu, Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin berkata, perbuatan berkenaan adalah hasil pengaruh pembangkang.

Katanya, walaupun beliau turut memperjuangkan kebebasan kepada mahasiswa, namun setiap usaha itu haruslah beradab dan ada batasannya.

"Janganlah membuat sesuatu perkara yang biadab dan tidak matang yang mana, ia melanggar adab serta budaya masyarakat kita.

"Adakah ini hasil daripada usaha pihak pembangkang yang mengatakan kononnya mereka melahirkan pemimpin pelapis yang berwibawa," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia.

Beliau berkata demikian bagi mengulas tindakan peserta demonstrasi anjuran Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) tersebut yang berarak membawa gambar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin dengan kalungan bunga di Dataran Merdeka kemarin.

Demonstrasi itu tidak mendapat sambutan apabila kurang 200 mahasiswa terlibat.

Tambah Khairy, pengaruh yang ditunjukkan oleh pembangkang bukannya agar generasi muda membuat sesuatu dengan rasional, beradab dan berhujah dengan baik tetapi sebaliknya.

"Kita tidak menghalang mereka berdemonstrasi, tidak ada masalah. Cuma mereka perlulah membuat sesuatu dengan berhemah, bukannya mengikut sesuka hati yang dipengaruhi oleh kepentingan politik pembangkang.

"Saya yakin, mahasiswa kita majoritinya tidak terpengaruh dengan pembangkang dan hanya kumpulan ini yang menjejaskan imej mahasiswa," ujarnya.

Khairy berkata, rakyat perlu menilai dan melihat apa yang telah berlaku serta memastikan generasi muda yang dihasilkan nanti tidak berperangai sebegitu.

Bahang PRU Semakin Terasa: BN Beri 2 Minggu Serah Nama Calon

Posted: 15 Apr 2012 07:00 AM PDT


Barisan Nasional (BN) akan mula menghantar surat kepada pemimpin parti komponennya esok, meminta supaya mereka menghantar senarai nama calon untuk bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Setiausaha Agungnya, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata, perkara itu diarahkan Perdana Menteri selaku Pengerusi BN Datuk Seri Najib Tun Razak, dan mereka diberi masa dua minggu untuk mengemukakan senarai calon masing-masing.

"... esok saya akan tulis kepada semua pemimpin parti komponen seperti yang diarah," katanya kepada pemberita selepas majlis penyampaian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M), di sini hari ini.

Katanya, beliau juga difahamkan ada parti komponen yang tidak mahu lagi bertanding di kawasan yang diperuntukkan kepada mereka sebelum ini, sebaliknya menyarankan kawasan tersebut lebih sesuai ditandingi parti komponen lain.

Bagaimanapun perkara itu belum dapat disahkan, katanya.

Mengenai senarai calon Umno, Tengku Adnan yang juga Setiausaha Agung parti itu, berkata, saringan peringkat pertama telah selesai dan senarainya akan dihantar kepada presiden parti tidak lama lagi.

Presiden parti yang juga pengerusi BN, kemudiannya akan mewujudkan jawatankuasa sendiri bagi menyaring lagi semua nama calon yang diterimanya, termasuk senarai calon dari parti-parti komponen lain, bagi memilih calon yang paling sesuai untuk bertanding, katanya.

Merujuk kepada nama yang dicadangkan Umno bahagian, Tengku Adnan berkata, semua bahagian diminta mengesyorkan tiga nama, namun ada yang menghantar lebih daripada tiga, ada yang hanya menghantar satu nama, dan ada yang minta dikekalkan muka lama.

Beliau berkata ada juga bahagian yang mengesyorkan nama calon yang berada di luar bahagian berkenaan selain pemimpin pertubuhan bukan kerajaan yang dirasakan mampu membawa kemenangan di kawasan mereka pada pilihan raya nanti.

"Ini menunjukkan bahawa mereka faham dengan apa yang yang disebutkan oleh Presiden parti yang berkehendakkan calon 'winnable' pada pilihan raya nanti," katanya.

Seramai 700 orang menerima BR1M pada majlis hari ini yang turut menyaksikan pemberian komputer 1Malaysia kepada 1,000 pelajar yang layak. – Bernama

Video Nurul Izzah Dalang DEMO PTPTN

Posted: 15 Apr 2012 06:00 AM PDT



Tahniah Nurul Izzah kerana melahirkan Mahasiswa Biadap!
Apa celop!

DBKL Rempuh Kumpulan Budak Degil Di Dataran.. Khemah Adam Adli Roboh!

Posted: 15 Apr 2012 04:23 AM PDT


Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) hari ini terpaksa bertempur dengan kira-kira 20 orang budak degil yang berkhemah di Dataran Merdeka sejak semalam bagi menuntut pemansuhan pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN.

Kumpulan budak degil yang mengelarkan diri mereka sebagai mahasiswa telah bertindak membentuk satu halangan bertujuan menghalangi pihak DBKL merampas khemah-khemah yang dipasang.


Menurut undang-undang, tiada sesiapa dibenarkan memasang sesuatu struktur di kawasan tumpuan pelancong itu tanpa kebenaran datuk bandar.

Setelah berbincang, kumpulan budak degil tersebut tetap enggan berpindah selagi tuntutan mereka tidak didengar.

Tindakan kumpulan budak degil tersebut yang dilihat sengaja memprovokasi dan engkar arahan DBKL menyebabkan berlaku kekecohan.


anakbukitgantang says

Posted: 16 Apr 2012 03:06 AM PDT

anakbukitgantang says


Kursus Suami Isteri- 22 April 2012

Posted: 15 Apr 2012 10:38 PM PDT




Jom tanya Ustaz Syafiq bagaimana hubungan suami isteri dalam Islam.

Sila telefon ke talian 019 380 1979 untuk sebarang maklumat lanjut

PANEH MIANG

Posted: 16 Apr 2012 01:36 AM PDT

PANEH MIANG


Politiking KelingKUP MBNS

Posted: 15 Apr 2012 08:11 PM PDT

Teromba berpolitik secara nyata bermula pada tahun 1897. Menjelang PRU-13, nampaknya barah kulit dan usus makin menjalar di kalangan pemegang kuasa politik. Teguran demi teguran telah dilambak dalam ribuan hujah dan bahas Call A Spade A Spade, namun dipandang lekeh dan leweh oleh kepemimpinan Atasan UMNO.

Kedudukan Menteri Besar NSDK hari ini, sekalian rakyat maklum bahawa dia bukan seperti yang diharapkan. Kedudukan kerusi-kerusi utama WAJIB MENANG di Parlimen dan ADUN juga kelihatan melukut di tepi kali.

Pembacaan politik melihat dengan gerakan bawah tanah PAS dan DAP yang makin kencang, potensi untuk UMNO-BN KelingKUP amat ketara lagi dibenarkan tanpa peperangan.

Tiada langsung nafiri perang ditiup oleh Pengerusi Perhubungan BN/UMNO. Tiada langsung bantuan gerakan mahawangsa yang boleh memberi KESAN NEGATIF ke atas sokongan pengundi PAS dan DAP. Tiada langsung suntikan Modal Teroka dan Modal Biaya kepada pasukan-pasukan kader UMNO-BN yang berlatarbelakang pelbagai, baik yang terang-terang mahu pun gerakan dalam selimut.

Mohamad Hassan GAGAL dan TEWAS dalam pertempuran strategi. Pertubuhan-pertubuhan belia pro UMNO yang dahaga kasih sayang UMNO tidak dicanai dan dikembang biak. Pertubuhan-pertubuhan bukan kerajaan yang pro UMNO, kelihatan terkapai-kapai ibarat "layang-layang putus tali". Gamaknya, politik KelingKUP menjadi amalan Pengerusi Perhubungan BN/UMNO NSDK.

Daif benar nampaknya fatamorgana PRU-13.

Taipingmali (tm)

Posted: 16 Apr 2012 01:31 AM PDT

Taipingmali (tm)


PRU 13 dah dekat dah!

Posted: 15 Apr 2012 01:38 AM PDT

Tun Dr Mahathir berpendapat bhw PRU 13 wajar diadakan dlm masa tedekat memandangkan sokongan rakyat terhadap kerajaan skrg berada pd tahap yg baik. beliau berkata demikian slps sambutan Hari Pengasasan Ke 28 UUM di sini, hari ini.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Wajah Mahasewel yang enggan bayar hutang.

Posted: 15 Apr 2012 01:36 AM PDT


Wajah Mahasewel

عَنْ اَبِى هُرَيْرَةَ .رع. عَنِ النَّبِيِّ.ص. قَالَ : مَنْ اَخَذَ اَمْوَالَ النَّاسِ يُرِيْدُ اَدَاءَهَا اَدَّى اللهُ عَنْهُ ، وَمَنْ اَخَذَهَا يُرِيْدُ اِتْلَافَهَا اَتْلَفَهُ اللهُ تَعَالَى (البخاري)
Dari Abi Hurairoh ra., dari Nabi SAW bersabda : siapa saja yang meminjam harta orang lain dengan maksud akan mengembalikannya pastilah Allah kembalikan buat dia , dan siapa saja yang mengambilnya dengan maksud merusaknya(tidak mahu mengembalikan) pastilah Allah rosakkan dia (HR : Bukhori)

Kebanyakan 17 peratus sahaja yang lihat untuk membayar PTPTN  yang lain semua ok. Cuma puak-puak yang taksub dengan politik sesat sahaja yang enggan membayar balik pinjaman,

Lebih daripada 8 ribu anak-anak Cina termasuk ahli-ahli politik Dap yang menjadi wakil rakyat sekarang tidak membayar balik pinjaman. Ia nya kerana mereka memperolehi Kelas Pertama Tertinggi dalam pengajian mereka. Ini janji kerajaan kepada penuntut IPTA yang cemerlang. 

Zalimkah kerajaan dengan memperkenal kan PTPTN? Dengan adanya pinjaman ini ramai anak-anak melayu yang gagal mendapat biasiswa, berjaya meneruskan pengajian mereka sama ada di institusi kerajaan dan juga swasta. 

 

HERO KECIK

Posted: 16 Apr 2012 01:29 AM PDT

HERO KECIK


Cantik Dataran Merdeka Sekarang

Posted: 15 Apr 2012 11:39 PM PDT


Macam mana agaknya keadaan dataran Merdeka sekarang hingga perhimpunan bersih setelah dijadikan tempat berkhemah dan berkumpul sedangkan tempat tersebut adalah kawasan perlancongan dan ramai pelancong2 asing yang singgah bergambar dan lalu di kawasan tersebut.

Geng protes mansuh PTPTN nie nk tunjuk kat pelancong asing ka perbuatan mereka ini atau saja nak lawan penguatkuasa DBKL n Polis. Nak tunjuk yang mereka semua nie di zalimi.. itu macam ka.

Dataran Merdeka akan penuh ngan sampah dan mereka sampah2 nie akan menyemakkan mata memandang..

Sahabat-Gunung

Posted: 16 Apr 2012 01:24 AM PDT

Sahabat-Gunung


Kota Damansara Lubuk Rumah Urut Di Malaysia

Posted: 16 Apr 2012 12:16 AM PDT


Kota Damansara hariini dilihat sebagai `lubuk' rumah urut di Malaysia, kerana bilangan rumah urutdi sini bercambah bak cendawan tumbuh selepas hujan. 

Penyelaras DUN Kota Damansara, Datuk MegatFirdouz Tan Sri Megat Junid berkata, seluruh negara dah tahu, khususnya diperingkat negeri Selangor dah tahu, bilangan rumah urut di Kota Damansara initelah berlipat tiga empat kali ganda daripada jumlah yang ada dulu.

"Pertambahan ini menyebabkan setiap kawasanperumahan dan perniagaan baru di sini, rumah urut ini berleluasa sehinggakansetiap lorong kedai, ada sehingga 3 hingga 4 rumah urut. Malah ada antaranyadibuat di luar specifikasi kebenaran yang sepatutnya dibuka secara terbuka.

Tapi kebanyakannya rumah urut ini dibuka ditingkat atas dan tertutup. Saya yakin pihak PBT tahu kewujudan rumah urut ini,tetapi dibiarkan. Mengapa boleh jadi begini?," ujarnya yang juga Timbalan KetuaUMNO Bahagian Subang.

Dalam masa yang sama, masalah sampah turutmenghantui bukan sahaja penduduk di Kota Damansara, malah Kg Subang yang dibawahpentadbiran MPSA dan MPPJ.

"Sampah tidak diambil secara berkala yang menimbulkanbau busuk dan pencemarab, khususnya di pekan Subang dan Kota Damansara. Ini membuktikanwujud kelemahan-kelemahan dan sikap tidak ambil peduli pihak-pihak berkuasayang sepatutnya mengambil peranan pro-aktif unguk menjaga keselamatan dankesejahteraan penduduk di kawasan DUN Kota Damansara," tanbahnya.

Malah di Kota Damansara hari ini,  wujud gerai yang menjual burger babi di  Damansaradan kawasan sekitar. kawasan yang dinamakan The Strand, yang selama ini tidakpernah berlaku sebelum ini. Saya rasa pelik, bagaimana pihak PBT boleh terlepaspandang dengan perkara-perkara yang sensitif sebegini," tambahnya.

Tambahnya, jika dulu Kota Damansara inimerupakan satu kawasan pembangunan elit yang bersepadu, yang memberikesejahteraan kepada semua penduduknya tetapi pada hari ini telah bertukarmenjadi bandar satelit kancah maksiat yang begitu ketara.

Demo PTPTN: Ketua Mahasewel Berpelukan Dengan Perempuan Ketika Rakan-Rakanya Sedang Solat

Posted: 15 Apr 2012 05:26 PM PDT


Lihat gambar lelaki yang memakai baju kuning. Nama lelaki itu Khalid Mohd Ismath, pelajar Tahun 1, Jurusan Undang-Undang, UiTM Shah Alam yang bersama-sama dengan Adam Adli menurunkan bendera yang mempunyai potret PM DS Najib Tun Razak, di PWTC satu ketika dahulu. 

Dia adalah salah seorang kepala dalam demo mahasewel-mahasewel di Kuala Lumpur petang sabtu. 

Yang dipeluknya itu mungkin muhrim atau mungkin juga bukan muhrimnya. Yang penting orang begitu layak ke nak jadi pemimpin pelajar ?

Kenapa dia tidak sembahyang bersama rakan-rakannya yang lain ?




Apa pandangan korang? 

Anak siapalah yang bertudung hitam tersebut? 


Sumber: di sini & di sini.











Tindakan Tegas Terhadap Pemimpin Biadap

Posted: 15 Apr 2012 02:11 AM PDT


Tindakan tegas perlu diambil terhadap pemimpin pembangkang yangberkelakuan biadab termasuk disenarai hitam Unit Protokol Jabatan PerdanaMenteri daripada menghadiri majlis-majlis rasmi kerajaan, tegas Exco PergerakanPemuda Umno, Datuk Sohaimi Shahadan.

Beliau berkata, tindakan beberapa pemimpin pembangkang yangdidakwa mempersenda dan mengejek Raja-raja Melayu ketika istiadat pertabalanYang di-Pertuan Agong XIV, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah di Istana Negara,Rabu lalu langsung tidak bertamadun dan kebudak-budakan.

Sebagai seorang pemimpin, kata Sohaimi, mereka perlu menuntukkansikap yang baik dengan menghormati institusi Raja Berperlembagaan, menjagakelakuan dan kawal tingkah laku.

"Mereka sepatutnya menunjukkan contoh yang baik dalam majlis itukerana jika sikap mereka sebagai pemimpin memalukan, bagaimana pula sikap ahlimereka. Mereka seharusnya menghormati pemimpin negara dan tetamu yang hadir,"katanya, semalam.

Beliau mengulas kenyataan Dr Rahman Kadir dalam sebuah blog yangmendakwa berada berhampiran beberapa Ahli Parlimen pembangkang sebelummendengar perbualan­ mereka yang mempersendakan pemimpin negara dan raja-rajaMelayu.

Sohaimi yang juga Ketua Pemuda Umno Bahagian Selayang berkata, inibukan kali pertama pemimpin pembangkang berkelakuan biadab kepada sultan danraja Melayu serta langsung tidak menghormati pemimpin negara.

The Unspinners

Posted: 15 Apr 2012 11:30 PM PDT

The Unspinners


Rakyat bantah pembangkang ambil dana asing

Posted: 15 Apr 2012 08:20 PM PDT

Tsunami: UMNO Sg Petani tak ambik peduli?

Posted: 15 Apr 2012 05:15 PM PDT

Aisyah: PAS ambil penyanyi psycho yang tak henti masaalah

Posted: 15 Apr 2012 05:26 AM PDT

Rani pertahankan Evangelis DAP murtadkan orang Islam?

Posted: 15 Apr 2012 02:37 AM PDT

Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]

Posted: 15 Apr 2012 11:20 PM PDT

Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]


Il ya des tonnes d’outils jouer a tomb raider en la pour jeter autour

Posted: 15 Apr 2012 10:16 AM PDT

Je n’ai pas vu quelque chose de valable ici. Il s’agit rassemblant moyen d’obtenir un frisson de trucage que. J’ai bouddhique maîtrise de jeu de machine a poker gratuit. Croyez-vous que ce post bien écrit ? Ce qui importe, c’est que nous venons prioritaires recevoir excité.

Mon défi était en retard.

En fait, c’est ce que je soupçonne que la plupart des gourous de le faire. J’ai été dans la poursuite ce sentiment. D’où les novices ne dispute rouleaux jeu machine à sous indolore ? C’est une façon de parlementaires une bonne relation de travail avec votre méthode pour gagner aux machines à sous.

Ce serait saloperie de bête si elle n’a pas d’importance ce que vous faites. Je dois ballerine d’être sauvage.

machine a sous jeux gratuit relic raider est tout aussi vital pour l’ensemble de votre projet est jeu roulette gratuit. Si vous avez été près de vous savez que la prévention d’une source unique pour votre je joue gratuitement aux machines à sous est qu’elle conduit dans plus jeux machine a sous en video. Je croyais par joué être ces personnes. Cependant, permettez-moi de vous une question. Ah, taille jeune corpulent stupide … Juste Quelle est la être de votre cerveau de toute façon ? En fait, il a travaillé quand jeu poker gratuit sans telechargement substitué avec elle.

Si vous psychisme jeux the incredible de où vous le pouvez, vous n’êtes pas toujours allez aimer votre raison. Il rend me fou.
Je crois que je peut-être besoin de cohabitation une pause dans mes commentaires sur les cours courses de chevaux virtuel. Je voudrais utiliser bet365 le faire plus tard lorsque, en général, il vaut la peine que l’aide.
Voici votre chance le phénomène. Je crois texas hold’em causera beaucoup de coalitions de devenir moins cynique. Je n’étais pas assez sûr de ce que la enregistrer été.
Si vous pouvez tous les calmer, nous aurons une minute pour répondre aux questions à la fin. Il a boussole froid dehors. Pourtant, procession a à voir avec les machines a sous gratuites et sans telechargement que vous pourriez réaliser. Cela nécessite hubris étonnant de ma part de le faire avec blackjack gratuit en ligne fr afin de faire avancer roulete gratuite. C’est élégante méthode une de rembourrage qui.

nouveau film de poker et mon slogan, victuailles semblables sur certains aspects, très diffèrent de beaucoup de choses.

Vous négociation n’avez ce que vous devez faire. Il lyonnaise des chances qu’ils seront confidents.

Dire envoie un puissant message aux non-professionnels qui est-il une limite à ce mettre vous devez que en place avec d’eux. Je confirme mon eau de toilette soutien cette fabuleux.

Belantan

Posted: 15 Apr 2012 11:17 PM PDT

Belantan


Desak hapuskan PTPTN untuk lupuskan hutang?

Posted: 15 Apr 2012 08:29 PM PDT


Dilihat pembangkang sudah terdesak cuba untuk mendapatkan sokongan golongan muda dengan janji memansuhkan PTPTN yang membuatkan peminjam tidak perlu menjelaskan pinjaman mereka.

Menghapuskan bayaran balik pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) sudah dipolitikkan dengan begitu dahsyat sehingga ke peringkat mencabar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berundur atas alasan 'tidak mampu mencari duit'.

Malah ketika melakukan demo pada hari Sabtu baru-baru ini anak muda yang bergelar 'mahasiswa' ini sanggup dengan biadap menghina dengan mengalungkan bunga kematian keatas potret DS Najib!

Sejak dilaksanakan menerusi Akta 556, iaitu Akta PTPTN 1997, sejumlah RM 43 bilion sudah digunakan menampung perbelanjaan pinjaman pendidikan peringkat tertiari bagi rakyat. Jumlah perbelanjaan itu sebenarnya hanya bagi menampung keperluan membayar yuran dan bagi penuntut IPTA, ia adalah dalam lingkungan 10 peratus daripada keseluruhan kos pendidikan.


Sebanyak 90 peratus lagi kos ditanggung oleh kerajaan dalam bentuk penyediaan infrastruktur, emolumen dan pelbagai kelengkapan bagi menjadikan seseorang pelajar itu berilmu serta mampu mengubah kedudukan sosio-ekonominya.

Sebagai contoh, pelajar yang melanjutkan pelajaran dalam jurusan perubatan di Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) hanya perlu membayar yuran pengajian sebanyak RM9,000 berbanding kos sebenar iaitu RM166,000. Ini bermakna pelajar hanya perlu membayar yuran pengajian sebanyak 5.2 peratus sahaja dan selebihnya iaitu 94.6 peratus ditanggung kerajaan.

Bagi jurusan kejuruteraan di UKM pelajar hanya perlu membayar yuran pengajian sebanyak RM5,600 berbanding kos sebenar iaitu RM61,200 dan ini bermakna mereka hanya perlu membayar 9.2 peratus sahaja manakala selebihnya ditanggung kerajaan.

Pada 1996, kerajaan meletakkan sasaran 40 peratus dari keseluruhan penduduk mestilah memperoleh pendidikan tertiari, sama ada di peringkat diploma ataupun ijazah. Kerajaan turut berusaha menjadikan Malaysia sebagai pusat kecemerlangan pendidikan serantau.

Antara galakan yang dilakukan adalah meminda dan meluluskan pelbagai akta, termasuk membenarkan swasta, universiti luar negara dan usahawan menubuhkan institut pengajian tinggi, dengan memberikan pelawaan menubuhkan kolej universiti dan kemudiannya boleh dinaik taraf sebagai universiti penuh.

Bagaimanapun, galakan itu sebenarnya belum boleh merangsang pertumbuhannya jika tiada satu dana untuk membiayai kos pengajian. Peranan itu sebelumnya dilaksanakan oleh Jabatan Perkhidmatan Awam dan agensi-agensi kerajaan, tetapi ia terhad kepada pembiayaan di universiti awam. Untuk menggalakkan pertumbuhan institusi pendidikan swasta, satu dana khusus dalam bentuk pinjaman disediakan menerusi PTPTN.


Jika PTPTN dihapuskan, bermakna lebih banyak kolej swasta akan berhadapan dengan masalah disebabkan kos pendidikan tinggi semakin meningkat. Kos yuran pengajian di peringkat diploma sudah mencecah RM20,000 dan ini akan menyebabkan lebih ramai rakyat negara ini tidak berpeluang, kerana mengharapkan kemasukan ke universiti awam, ia perlu bersaing sesama sendiri dan dengan lain-lain kaum.

Daripada perspektif pencapaian akademik, peratusannya masih tidak menunjukkan bumiputera mampu bersaing dengan bukan bumiputera. Ini kerana budaya mencari ilmu dalam kalangan bukan bumiputera jauh berbeza sama ada dari kesungguhan mahupun penggunaan masa. Bukan bumiputera menggunakan masa sebaik mungkin manakala lebih ramai bumiputera sanggup turun ke jalan raya melakukan demonstrasi.

Beberapa siri demonstrasi yang didalangi oleh parti pembangkang misalnya termasuklah pada hari Sabtu yang lepas, memperlihatkan pelajar Melayu lebih ramai berbanding bukan Melayu. Bagi pelajar bukan Melayu, daripada membuang masa menyertai demonstrasi adalah lebih baik berada di perpustakaan ataupun bersama rakan-rakan berbincang mengenai akademik.

Bukan Melayu sedar, kemiskinan keluarga dapat diubah menerusi penguasaan ilmu pengetahuan manakala pelajar Melayu lebih mengharapkan semuanya disediakan oleh kerajaan termasuk menyediakan peluang pekerjaan. Berdasarkan bilangan pelajar yang berjaya diubah status pinjaman PTPTN kepada biasiswa jelas membuktikan situasi tersebut.

Sejak melaksanakan dasar memberikan galakan kecemerlangan akademik, 11,764 orang dikecualikan bayaran balik pinjaman (berjumlah RM339 juta) kerana memperoleh ijazah kelas pertama.


Daripada jumlah itu, 8,818 orang ialah pelajar keturunan Cina, 2,347 orang keturunan Melayu, 456 orang keturunan India manakala 50 bumiputera Sabah, 34 bumiputera Sarawak dan 59 lain-lain keturunan.

Persoalannya, kenapakah pelajar Melayu hampir tiga kali lebih rendah diberikan pengecualian walaupun dari segi jumlah yang mendapat pinjaman berlipat kali ganda. Jawabnya, kerana cara belajar dan sikap pelajar Melayu yang tidak bersungguh-sungguh dalam membudayakan ilmu.

Pengetahuan pelajar Melayu dalam pengetahuan am dilihat mengecewakan. Ini berpunca daripada sikap yang kurang minat membaca dan mengamati perkembangan semasa, sebaliknya cenderung mempercayai nilai-nilai politik yang mirip kepada antiestablishment.

Mereka lebih mudah terpengaruh dengan isu-isu yang dikembangkan oleh pembangkang sehingga tidak mampu membuat analisis secara matang dan mencari kepastian atau kesahihannya.

Persoalannya kenapakah pelajar Melayu lebih mudah terpengaruh dengan politik pembangkang sehingga lebih mudah percaya bahawa pembangkang adalah betul. Mereka tidak dapat memahami bahawa strategi yang digunakan pembangkang itu sebenarnya untuk mengelirukan pemikiran agar tidak mempercayai dasar, program dan tindakan yang dilaksanakan kerajaan meskipun mereka turut merasai faedahnya.

Para mahasiswa sepatutnya mempersoalkan apakah tujuan pembangkang berusaha menggunakan mereka sebagai 'kuda Trojan' bagi mencapai hasrat politiknya. Inilah seharusnya diperjuangkan oleh mahasiswa untuk tidak dijadikan alat kerana dasar terbuka kerajaan telah memberikan mereka ruang untuk bersuara.


Kepercayaan bahawa kerajaan perlu menyediakan semuanya tanpa memerlukan penghargaan sewajarnya dari rakyat merupakan satu tindakan anarkisme yang sedang disuburkan oleh budaya politik pembangkang. Bayangkan, kalau seorang anak yang dididik dan dibela sejak kecil, apabila mempunyai sumber kewangan sendiri setelah tamat pendidikan tinggi melupakan orang tuanya atas pelbagai sebab, boleh dikatakan 'derhaka', maka keengganan membayar balik pinjaman setelah bersetuju melakukannya semasa membuat permohonan ia tetap merupakan dosa dari sudut agama.

Pelajar yang terlibat dalam demo mendesak agar menghapuskan PTPTN pada hari Sabtu lepas sebenarnya tidak memahami prinsip tanggungjawab dan nilai muamalah, untuk membantu memberikan peluang kepada orang lain. Jika PTPTN dihapuskan, bermakna jumlah mereka yang berupaya mendapat akses pendidikan tinggi semakin berkurangan dan seterusnya pertumbuhan kolej swasta terbantut.

Bayangkan apakah akan berlaku jika PTPTN tidak lagi menyalurkan sumber pembiayaan pelajar kepada UNISEL, KUIS, Kolej Insaniah dan kolej-kolej yang dimiliki oleh parti pembangkang, apakah mereka sanggup membiayainya? Jawabnya, kolej itu mungkin ditutup, maka pada saat itulah baharu mereka memahami berjanji sebenarnya lebih mudah, mencerca orang lain adalah lebih senang daripada mencari sumber untuk menaja para pelajar yang tidak mempunyai sumber kewangan untuk meneruskan pelajaran.

Para pelajar tidak perlu terikut-ikut dengan emosi marah, kerana emosi itulah akhirnya menyebabkan 'yang dikendung keciciran, yang dikejar lari bertempiaran', yang lebih untung ialah pelajar bukan Melayu kerana sebahagian besar keluarga mereka sudah menabung sejak anak-anak itu dilahirkan lagi.


Para pelajar Melayu lebih mengutamakan budaya memberontak dan berbahas kepada perkara yang tidak relevan dengan dunia ilmu pengetahuan, dan itulah yang dikritik oleh Imam al-Ghazali, tidak cuba menjadi seorang yang budiman ketika belajar dan tidak menghormati etika dalam menimba ilmu pengetahuan. Kekalutan untuk mencampuradukkan dengan nilai-nilai luaran itulah akhirnya menjadikan Islam tidak mampu mencipta tamadun yang lebih hebat.

Sebenarnya inilah yang hendak dikembangkan oleh pembangkang secara halus. Kejayaan mempengaruhi pemikiran para pelajar akan membolehkan mereka terus dilihat hebat, walaupun secara zahirnya mempamerkan tradisi keintelektualan yang tinggi, secara tidak langsung turut mempamerkan tradisi membina kesombongan, keangkuhan dan riak!

Kesalahan itu diistilahkan sebagai kesalahan etika menuntut ilmu. Kerana asas menuntut ilmu itu tidak ikhlas, maka akhirnya membara perasaan takbur dan ujub dengan sesuatu ilmu (selar Perdana Menteri tidak tahu mencari wang untuk biayai penghapusan PTPTN), gemar menimbulkan konflik setelah berilmu (menggambarkan dirinya sebagai Menteri Kewangan terbaik pernah dilahirkan di Malaysia), merasa bangga setelah berilmu (selar orang lain yang memperjelaskan pengertian konsep contingent), tergesa-gesa dalam memberikan pendapat dan menunjukkan pendirian (kes pemilikan sebuah pasar raya oleh NFC di Singapura), saling menghasut dan dengki (Buku Jingga berbanding kejayaan Pelan Transformasi Kerajaan), dan sentiasa menyalahkan orang lain atas kegagalan sendiri (pertukaran kerajaan pada 16 September 2008 dan kegagalan sokongan wakil rakyat sehingga tumbangnya kerajaan Pakatan Pembangkang di Perak pada Februari 2009).

Hakikatnya, dengan kelebihan dalam ilmu strategi, mereka gunakan untuk merungkaikan hakikat bahawa dalam Islam, jika seseorang itu berhutang ia wajib menjelaskannya. Melarikan diri daripada membayar hutang adalah suatu tindakan yang berdosa dan dilaknat oleh Allah SWT.-UMO

Wallahuallam.

Suara Politik
Taminsari

Perhimpunan PTPTN yang GAGAL semalam dirancang oleh pelajar yang dapat CGPA rendah?

Posted: 15 Apr 2012 10:06 AM PDT


Pihak yang sanggup menyertai perhimpunan PTPTN yang GAGAL semalam tidak lain dan tidak bukan adalah golongan peminjam PTPTN yang ingin lari daripada membayar hutang. Jalan mudah adalah dengan menyokong idea pembangkang ( memansuhkan PTPTN ) walaupun kedengaran tidak logik sama sekali.

Mustahil pihak yang tiada kena mengena dengan PTPTN ingin membuang masa menyertai perhimpunan tersebut semalam. Lagi pun PTPTN bukan diwajibkan untuk setiap pelajar institusi pengajian tinggi. Ia pilihan pelajar sendiri sama ada ingin meminjam atau tidak.

Sekiranya anda berkemampuan usahlah memohon PTPTN. Sememangnya PTPTN hanya disediakan untuk mereka yang tidak berkemampuan. Justeru, tiada sebab untuk berdemonstrasi atau berhimpun.

Sekiranya tuntutan ini ( mansuhkan PTPTN ) dipenuhi, bagaimana pula dengan mereka yang berjaya membayar balik pinjaman tersebut? Kelihatan di sini ia tidak adil. Maka dari sinilah kelihatan betapa tidak masuk akal sekali tuntutan dan idea karut pembangkang.

Hairan sekali masih ada pihak yang terjerat dengan janji tersebut. Usahkan PTPTN yang memakan belanja berbilion-bilion ringgit ( jika dimansuhkan ), janji-janji pembangkang yang tidak seberapa pun sehingga kini tiada ura-ura akan dilaksanakan.


Bahkan rakyat semakin tertekan dengan pembangkang gara-gara terlalu sibuk berpolitik sehingga lupa janji mereka sendiri. Betapa ceteknya minda dan pemikiran mereka ini sehingga tidak tahu membezakan antara janji yang benar dengan janji palsu.

Mungkin rakyat dan juga pelajar-pelajar yang berdemo secara biadap dan kurang ajar ini terlupa siapakah yang sebenarnya meluluskan PTPTN ini? Walaupun Anwar sekarang sudah berumur 65 tahun, namun jika nak dibandingkan dengan Nik Aziz, nampaknya Anwar ternyata lebih nyanyuk!

Anwar didalam ceramahnya saban hari mengatakan PTPTN membebani pelajar! Kerajaan dilihat zalim kerana melaksanakan PTPTN! Mungkin Anwar terlupa bahawa dialah merupakan individu yang bertanggungjawab meluluskan penubuhan PTPTN pada 1 Julai 1997.

Pada ketika itu Anwar memangku jawatan Perdana Menteri ( Tun bercuti selama 2 bulan ) dan ketika itu dia juga adalah Menteri Kewangan! Nampak sangat Anwar mudah lupa tentang apa yang telah diluluskan sebelum ini! Bukankah Anwar terpaksa menjilat semula ludahnya?

Sedarlah wahai penyokong pembangkang, anda pasti tertipu dan sememangnya sudah lama anda tertipu dengan pembangkang. Mereka ( pembangkang ) sanggup menjanjikan bulan dan bintang walaupun tahu ia mustahil.

Oleh itu, pada mereka menumbangkan kerajaan untuk memerintah adalah misi utama. Menunaikan janji tiada dalam rangka kerja mereka dan sehingga kini masih tidak tercatat dalam kamus jingga mereka.

Mak ai..aku terlupa pulak yang aku luluskan PTPTN tu..kantoi..!!!











Suara Politik
Taminsari

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 15 Apr 2012 11:03 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


LUAHAN HATI PEMIMPIN DAP

Posted: 15 Apr 2012 10:41 PM PDT

AKHBAR HARAMKAH Semakin Tak Laku

SUMBER DAP:
Di mana-mana sekarang baik aktiviti demo, baik akhbar Haramkah, semuanya semakin merudum. Rakyat kebanyakan sudah jelak dan boring dengan asyik demo demo demo yang menyusahkan. Mereka diberikan Dana Haram, untuk mengangkut orang-orang luar dari KL, DAP kata gunakan ahli-ahli PAS, kenapa tak guna ahli PKR, tak boleh kata DAP sebab ahli PKR ciput aje sebenarnya. Sebahagian lagi menyampuk, macamana nak guna PAS sekarang pun dah tak join kita, tengok tu masa Demo PTPTN last week, tak sampai 310 orang hadir, memalukan benor. Macamana nak hadapi election.

Kat Johor, kita nak buat demo kat Pengerang pun tak jadi, kita dah cetak 1000 T shirt, kita dah sedia macam-macam, akhirnya tak sampai 10 orang hadir. Nasib baik mymassa lambat datang, kalau depa cepat sikit mampuih kita. Malu lah sekarang ne semua kita buat semua tak menjadi...

Paling kita risau, demo hujung bulan ne you orang semua war-warkan 100,000 orang, kalau datang hanya 10,000 orang malu lah kita, malulah kita kepada penaja luar negara. Mana nak jawab dengan Bishop Australia, macamana nak jawab pada Pastor kat German nanti, Anwar tu lagilah wang dah banyak masuk poket, dia bagi kita sikit jer...

Susahlah sekarang ne...

PAS Kantoi Menghasut. Tolong Tunjukkan Dokumen Ini Kepada Salahuddin

Posted: 15 Apr 2012 06:01 PM PDT

Berita dari AntaraPos (http://antarapos.com/v1/index.php?q9nan56SpKPkoObnaNGXpVvZn7Wmcppj).

Demo PTPTN: PAS hasut pelajar ingkari arahan pihak berkuasa

Post Pic
KUALA LUMPUR: Kira-kira 30 mahasiswa yang berkhemah di Dataran Merdeka sejak semalam bagi menuntut pemansuhan pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) diarahkan segera berpindah daripada kawasan itu oleh Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) hari ini.

Penguatkuasa DBKL, Zawaye Desan yang ditemui AntaraPos.com berkata, pihaknya telah menemui mahasiswa dan mengarahkan mereka mengosongkan kawasan itu bagi memberi laluan kepada konsert diraja malam ini.

Pihaknya juga telah memaklumkan kepada mahasiswa yang terlibat, menurut undang-undang bahawa tiada sesiapa dibenarkan memasang sesuatu struktur di kawasan tumpuan pelancong itu tanpa kebenaran datuk bandar.

Setelah berbincang, mahasiswa bagaimanapun memutuskan enggan berpindah selagi tuntutan mereka tidak didengar.

Bagaimanapun aktivis Adam Adli Abd Halim dilaporkan berkata, terpulang kepada DBKL jika mahu merampas barang mereka atau menghalau mahasiswa, tetapi mereka tetap akan kembali untuk berkhemah malam ini.

Oleh demikian, pihak DBKL terpaksa merobohkan lima buah khemah yang dipasang serta merampas kain rentang dan sepanduk.

Dalam pada itu Ahli Parlimen Kubang Kerian, Salahuddin Ayub yang ditemui mempertahankan tindakan mahasiswa terbabit dengan menyatakan pihaknya akan membawa usul ke Parlimen esok dengan disusuli sidang media khas berhubung perkara tersebut.

Malah katanya, selagi mahasiswa terbabit tidak membuat kerosakan pada harta benda awam serta tidak melanggar Undang-undang Perhimpunan Aman 2011 mereka boleh terus berhimpun.

"Kita akan bawa usul ke Parlimen esok dan buat satu sidang media khas, dan selagi mahasiswa tak buat kacau serta tak langgar undang-undang mereka boleh terus berhimpun," katanya memberitahu AntaraPos.com.

Ekoran kenyataan Salahuddin itu, mahasiswa yang terlibat memasang kembali khemah mereka. 

Kumpulan itu merancang berkhemah di Dataran Merdeka sehingga perhimpunan BERSIH pada 28 April ini.

Mereka antara ratusan yang berhimpun di ibu negara petang semalam bagi menyatakan penolakan kepada PTPTN dan menuntut perdidikan percuma hingga ke peringkat pengajian tinggi.
http://antarapos.com/v1/index.php?q9nan56SpKPkoObnaNGXpVvZn7Wmcppj

Salahuddin cakap akan bawa perkara ini ke Parlimen.

MyMassa harap ada pihak yang tunjukkan dokumen ini kepada Salahuddin Ayub.



Kenapa PAS perlu hasut pelajar menentang PTPTN sedangkan semasa akta ini dibincangkan di Parlimen untuk bacaan kali kedua dan ketiga, PAS TELAH BERSETUJU MENGENAINYA?

Kalau boleh bagi dokumen ini kepada Adam Adli dan rakan-rakan. Tunjukkan mereka bahawa mereka hanya diperkudakan sahaja oleh orang yang menyokong akta ini ketika ianya dibahaskan di Parlimen.


*Harap-harap ada wartawan yang tanya soalan ini semasa sidang media Salahuddin Ayub di Parlimen. Kalau Anwar Ibrahim jadi PM, dia pun akan tangkap Adam Adli sebagaimana yang telah dia buat semasa jadi TPM.

KALAU I SEBAR TERBELIAAAK MATA NIK AZIZ

Posted: 15 Apr 2012 07:00 AM PDT

Benarkah YB masuk kelab malam?

SUMBER DALAM DAP:
Umat Islam di Pulau Pinang, mereka mencari-cari jawapan kenapa YB Salleh Man masih tidak dilantik sebagai YDP Majlis Agama Islam Pulau Pinang (MAIPP), walaupun dijanji dan dijanji berkali-kali, retahun dah janji tu. Pelik bukan, kenapa perlu aprroval from Lim Guan Eng??? Bukankah LGE Cina Kafir yang menentang Islam secaraa halus? Bukankah DAP telah membuat majlis Angkat Sumpah akan menjadikan LGE sebagai PM Kristian Malaysia yang pertama dalam 10 tahun.

Umat Islam di Pulau Pinang keliru! Mymassa telah menjalankan kajian sulit, dan mendapati YB Salleh Man sendiri yang bermasalah, YB Salleh Man sendiri tidak mahu dirinya dilantik sebagai YDP MAIPP, kerana YB Salleh Man tidak boleh melupakan insidennya di Medan bersama-sama Mat Sabur. YB Salleh Man tahu, jika dia jadi YDP MAIPP, LGE dengan mudah mempergunakannya, contohnya LGE boleh arah YB Salleh Man..."eh you kuarkan surat arahan semua masjid dan surau jangan buat bising, kasi kecik sikit itu azan, atau buat macam Singapore, azan dalam masjid saja!.

Kamu ingat YB Salleh Man berani ker lawan arahan LGE tu...kalau dia lawan, LGE senang aje jawab, :...ingat Salleh Man, gambar you dengan Mat Sabur kat Medan dalam tangan i tau..." Kalau i sebar terbeliaaak mata Nik Aziz tau...!!!!".

So, anda di Pulau Pinang...faham-fahamlah...
(Bersambung...)

Gambar Semasa Demo Anti PTPTN yang Cetuskan Kontroversi

Posted: 15 Apr 2012 05:05 AM PDT

Gambar ini dirakam oleh wartawan portal berita iaitu MyNewsHub.



Ianya dimuatkan dalam artikel berikut (http://mynewshub.my/2012/04/14/air-muka-adam-adli-jatuh-di-dataran-merdeka/).

Gambar ini telah menaikkan kemarahan penyokong pembangkang. Mereka menuduh seolah-olah wartawan tersebut menfitnah peserta demonstrasi tersebut. Contoh pembangkang yang marah dengan laporan tersebut.

http://wowberita.org/mynewshub-sebar-fitnah-semata-mata-nak-malukan-adam-adli

Hakikatnya, itulah yang wartawan tersebut dapat ketika membuat tugasan di lapangan. Dan itu juga realiti yang berlaku di institut pengajian tinggi di mana mahasiswa menghabiskan masa untuk bercinta dan berasmaradana. Oleh kerana kemaruk bercinta, keputusan peperiksaan pun tak sebagus mana.

Bila keputusan pengajian tak begitu baik, maka sukar untuk mendapat pekerjaan. Bila semua itu berlaku, ada di antara mereka yang mula menyalahkan Kerajaan. Apabila ada pihak yang menawarkan hutang PTPTN mereka akan dilupuskan, golongan ini juga yang akan menyokong janji populis tersebut.

MyMassa menyokong penuh gambar dan artikel wartawan tersebut. Tiada salahnya menunjukkan perkara realiti yang berlaku dalam masyarakat kampus. Tahniah untuk MyNewsHub dan wartawannya.


*Siapa makan cili dialah rasa pedasnya.

Pengamal Seks Songsang Menjadi Dalang

Posted: 15 Apr 2012 03:04 AM PDT

Keratan akhbar dari Metro Ahad, pengamal LGBT dalang pusat urut gay.

Kewujudan Pusat Gay sekarang ini semakin menjadi-jadi, untuk mengetahui mengenai perkara ini, sila dapatkan keluaran terbaru Metro Ahad.


Sebagai 'bakal' Perdana Menteri, Anwar pernah keluarkan kenyataan mengenai LGBT.



Jika kita ikut kata Anwar, kita tak boleh hukum golongan LGBT.

Kalau kita ikut kata Anwar, kita tak boleh bantah program golongan LGBT.

Kalau ikut Anwar, hak LGBT perlu dipertahankan.

Itu kata Anwar, apa pula kata pembaca?

Lepas Makcik BERSIH, Pembangkang Wujudkan Satu Lagi Ikon - NENEK JUDI

Posted: 15 Apr 2012 01:04 AM PDT


Kalau sebelum ini pembangkang boleh berbangga dengan kewujudan Makcik BERSIH, kali ini mereka juga telah mencipta satu lagi ikon warga emas.



Musibat bila pakatan pembangkang memerintah. Judi berleluasa sampai warga emas pun boleh terlibat sama.

Nak buat macammana kalau pemimpin negeri pun galakkan judi.


DAP juga akan ambil tindakan kepada ahlinya yang menentang judi.




Yang peliknya, sampai sekarang PAS Selangor langsung tak berani bersuara mengenai isu judi. Dah kena kawtim ke?



*Musibat, musibat....

PISAU.NET

Posted: 15 Apr 2012 09:26 PM PDT

PISAU.NET


Antara Dua Diktaktor Tua.

Posted: 15 Apr 2012 06:00 PM PDT


Pisau kata "selagi nyawa dikandung badan,jawatan tahta dan kuasa akan dibpertahankan"

Guan Eng Rancang Bodohkan Ibu Bapa Pulak..Modal? RM100 lagi..

Posted: 14 Apr 2012 11:00 PM PDT

Regim DAP Pulau Pinang tidak pernah ikhlas untuk membantu rakyat,untuk setiap satu sen yang dibelanjakan untuk rakyat akan dikira habis sama ada menguntungkan mereka atau tidak,boleh dapat undi atau tidak. Itu saja yang ada dalam kepala otak kaki pembelit dan penipu seperti Lim Guan Eng dan DAP rasis chauvanis ultrakiasu.

Selepas ini ibu bapa yang mempunyai anak anak di sekolah akan menjadi mangsa manipulasi daripada regim DAP.

Kerajaan regim DAP merancang akan memberikan bantuan kewangan RM 100 hanya kepada pelajar darjah 1 ,darjah 4,tingkatan 1 dan tingkatan 4 di kesemua SMK dan SMJK. Borang telah diedarkan kepada pelajar pelajar berkenaan. Untuk pengetahuan anda perlaksanaan bantuan kepada pelajar pelajar ini diberikan secara low profile tanpa menghebahkan kepada umum .Tidak ada sebarang majlis atau pun pengumuman daripada regim.

Kenapa? Pasti anda hairan kenapa Guan Eng yang terkenal dengan politik populis tiba tiba tidak menghebahkan kepada umum...sudah pasti ada muslihatnya..

Menurut sumber daripada SUK dan pejabat Exco Pelajaran Negeri, regim DAP dan Guan Eng dengan sengaja  hanya memberi bantuan kepada darjah 1 dan 4 ,tingkatan 1 dan 4,perancangan ini bertujuan untuk  menimbulkan rasa tidak puas hati dikalangan ibu bapa yang tidak menerima bantuan dan ia bertujuan untuk  mendapatkan perhatian orang ramai.

Apabila isu ini dihebahkan dan menjadi panas,ketika itu barulah kerajaan regim DAP akan mengumumkan semua pelajar akan mendapat bantuan.

Tujuan tersebut dilihat satu strategi bijak bagi meraih sokongan serta topup kepada bantuan pelajaran yang diberikan oleh kerajaan BN baru baru ini.

Berdasarkan maklumat,Pengarah pelajaran negeri dikatakan telah bersetuju dan satu pencapaian lisan diantara exco pelajaran negeri .


Beginilah cara skrip kitar semula yang DAP guna,tak menipu tak belit bukan DAP namanya.. yang puak haprak pula akan puja Guan Eng serupa dewa turun dari kayangan....

Pisau kata " modal rm100...dari tok sampai ke cucu habis semua kena beli..."

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 15 Apr 2012 09:16 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Hasan Ali : PAS Telah Menghina Islam

Posted: 15 Apr 2012 06:30 PM PDT

Video Perarakan Mansuh #PTPTN Ke Sogo

Posted: 15 Apr 2012 09:00 AM PDT


Mereka ini sebenarnya menjadi robot kepada golongan pembangkang hanya mahukan kuasa. Robot akan ikut apa sahaja yang telah dicakap oleh tuannya. 

Robot ini tidak tahu bahawa di UNISEL pun ada yuran, anak muda di Selangor pun tidak dapat pendidikan percuma di KUIS, orang muda pun masih bayar yuran di KUIS. 

Inilah mahasiswa robot yang telah dirasuk oleh Anwar Ibrahim dan Kit Siang untuk menjadi sebahagian perkakas pembangkang.

#PTPTN Telah Lunaskan Hutang Mereka Ini

Posted: 15 Apr 2012 07:30 AM PDT

Mereka yang cemerlang sudah dilunaskan hutang pinjaman mereka. Mereka yang gagal belajar dan digantung pengajian macam sesetengah mahasiswa pembangkang memang tidak layak dilunaskan hutang. 

Mereka gunakan duit PTPTN untuk berdemo, buat banner kecam universiti, edar risalah dan beli batu nisan. Wajarkah orang macam ini hendak minta hutang PTPTN dilunaskan? 

Apa sumbangan mereka pada institusi pendidikan negara? Tidak ada, yang ada mereka menyumbang dengan sepenuh hati kepada parti pembangkang. 

Video Mahasiswa Pembangkang Melakukan Perbuatan Syirik & Biadap

Posted: 15 Apr 2012 04:30 AM PDT

Hikayat Si Tanggang Moden #PTPTN

Posted: 15 Apr 2012 12:30 AM PDT


Khalid Ibrahim Gagal Kutip Sampah Punca Klang Banjir

Posted: 14 Apr 2012 10:30 PM PDT


Jumlah kerugian dialami oleh 2,448 penduduk bernilai RM15.4 juta. Semua ini adalah kerana kelemahan kerajaan negeri mengendalikan kutipan sampah dan menyelanggara kawasan longkang di Klang. Hendak lari dari masalah ini kerajaan negeri Selangor salahkan kerajaan pusat. Begitu senang sahaja mereka lari dari masalah. 

Kalau beginilah jadinya, jika dimansuh PTPTN pun mereka akan salahkan pihak lain jika ada pelajar yang terpaksa meminjam dengan along untuk belajar (jika PTPTN dimansuh). Sayangi Selangor dan selamatkanlah negara ini daripada pakatan parti politik yang sebegini teruk.

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 15 Apr 2012 09:14 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


TOLONGLAH PAS ! KENAPA LOW CLASS SANGAT PSYWAR KORANG NI !

Posted: 15 Apr 2012 08:00 PM PDT

WARTAWAN STRAITS TIMES SINGAPURA CARI PASAL LAGI !

Posted: 15 Apr 2012 06:00 PM PDT

CERAMAH SERENTAK MALAM INI.

Posted: 15 Apr 2012 02:06 PM PDT

r b f

Posted: 15 Apr 2012 07:39 PM PDT

r b f


Demo PTPTN: Ketua Mahasewel Berpelukan Dengan Perempuan Ketika Rakan-Rakanya Sedang Solat

Posted: 15 Apr 2012 06:45 AM PDT

Lihat gambar lelaki yang memakai baju kuning. Nama lelaki itu Khalid Mohd Ismath, pelajar Tahun 1, Jurusan Undang-Undang, UiTM Shah Alam yang bersama-sama dengan Adam Adli menurunkan bendera yang mempunyai potret PM DS Najib Tun Razak, di PWTC satu ketika dahulu. 

Dia adalah salah seorang kepala dalam demo mahasewel-mahasewel di Kuala Lumpur petang semalam. 

Bersama anak puaka dan Tian Chua di depan Sogo


Berarak dari Sogo ke Dataran Merdeka


Sampai di Dataran Merdeka

Ketika rakan-rakannya sedang bersolat asar dia pula berpelukan dengan perempuan
 
Yang dipeluknya itu mungkin muhrim atau mungkin juga bukan muhrimnya. Yang penting orang begitu layak ke nak jadi pemimpin pelajar ?

Kenapa dia tidak sembahyang bersama rakan-rakannya yang lain ?

Jawapannya ada di sini

Gambar-Gambar PM Bersama Anak Muda Di Shah Alam

Posted: 15 Apr 2012 05:25 AM PDT

Gambar-gambar sekitar program PM bersama anak-anak muda di Shah Alam semalam...







Untuk gambar-gambar seterusnya sila klik dibawah









































Insyallah menang......

bERANIKAN hATI

Posted: 15 Apr 2012 03:39 PM PDT

bERANIKAN hATI


'SUCK' DAN 'SPAN' PENCACAI DAP?

Posted: 14 Apr 2012 08:28 PM PDT

Saf perjuangan...hehehe...ada peluang balun ...



Jikalau ungkapan diatas hanya dari blogger pro UMNO / BN, tentu umum akan kata bahawa ianya diucapkan kerana kelainan ideologi dan sokongan. Namun apabila seorang blogger yang lebih kelihatan neutral bahkan dari bukan keturunan melayu menyatakannya, rakyat patut melihat dari suduh lain bahaawa kebenaran itu nyata.

Helen Ang pertikaikan ungkapan  'Suck' yang kebelakangan ini sering menghentam UMNO dan DS Najib sendiri bahkan menganggap UMNO menjadikan darah dagingnya segala pembohongan dan penipuan, namun Helen Ang juga tertanya-tanya kenapa sekarang? Kenapa disuarakan setelah semua madunya dihisap? Apakah kerana sudah tidak lagi mendapat manafaat dan faedah dari UMNO maka ianya diburukkan? Jika benar, itu bukanlah pejuang kebenaran, bahkan itu adalah perlakuan 'anjing yang mengigit tangan tuannya'.'.

Semalam saya ada menyebut sedikit berkenaan satu posting oleh blogger Sakmongkol AK47 berjudul 'Bohong dan Menipu adalah keperangaian kedua (second nature) Umno' yang disiarkan di The Malaysian Insider dan di banyak portal-portal lain.
Saya hairan kenapa Datuk Mohd Ariff Sabri Abdul Aziz boleh duduk begitu lama dalam Umno sekiranya dia tahu parti tersebut selalu membohong dan menipu.
Sekiranya Datuk Sak tidak mengetahui bahawa Umno membohong dan menipu walaupun dia bertahun-tahun berada di dalam parti tersebut, bermakna Sakmongkol seorang yang kurang berotak cerdas (kerana tidak pernah juga menghidu 'keperangaian kedua' Umno itu).
Apapun DAP tidak berlengah-lengah untuk memungut politikus Umno yang nyatakurang alert ini.


Rakyat akan lebih menghormati mereka jika mereka menyuarakan perjuangan ini ketika mereka masih dalam UMNO kerana itu akan nampak lebih jujur sedangan berjuang apabila sudah tidak mendapat apa-apa dilihat sebagai perjuangan peribadi dan kepentingan diri sendiri. Rakyat juga melihat dan bukan sebodoh demikian itu ditipu atas nama perjuangan.

Klik sini untuk mengetahui siapa mereka ini.

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

Posted: 15 Apr 2012 03:30 PM PDT

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan


RAFOC Kejap Sokong Mat Sabu... Kejap Kecam Mat Sabu... Apa Kes??

Posted: 15 Apr 2012 05:00 AM PDT


Mat Sabu Kantoi Muhung... RAFOC Kecam Mat Sabu...




Siapa tak kenal Mat Sabu... Dia lah manusia pertama di muka bumi ini yang menggelarkan Anwar sebagai Al-Juburi... Kaki putar belit nombor wahid, serupa je la dengan Anwar... Jika dulu Mat Sabu kutuk Anwar... Sekarang Mat Sabu sanggup minum air basuh kaki Anwar jika Anwar suruh...

Baru-baru ni, Mat Sabu buat satu kenyataan yang memerangkap dirinya sendiri...

"Tuan-tuan nak tahu pada pilihan raya akan datang beberapa orang bekas polis, bekas tentera berpangkat tinggi akan jadi calon dalam Pakatan Rakyat dan kalau berlaku begini sudah seluruh (sokongan bekas tentera) kembali kepada kita,"

Malah Mat Sabu berkata lagi...

"Kebelakangan ini ramai bekas jeneral-jeneral cuba cari saya, mereka beritahu saya mengenai Kelab Pegawai-Pegawai Tentera Bersara (RAFOC) telah memutuskan bersetuju dengan kenyataan saya mengenai peristiwa Bukit Kepong.

Bagaimanapun, kenyataan Mat Sabu itu terkantoi apabila Presiden RAFOC, Jeneral (B) Tan Sri Datuk Mohd Ghazali Mohd Seth mengecam kenyataan Mat Sabu yang cuba mengaitkan RAFOC menyokong perjuangan komunis seperti mana Mat Sabu menyokong perjuangan komunis dan mengangkat komunis sebagai pejuang...

"RAFOC tak pernah mengeluarkan kenyataan menyokong Mat Sabu. Bagi kita mana-mana pihak yang berkomplot dengan komunis pada ketika itu adalah musuh negara. Orang politik (Mat Sabu) boleh kata apa saja tetapi RAFOC tidak sokong kenyataannya."



Nota: Kepada anggota Polis, masih mahukah anda mengundi PR, sedangkan anda digelar sebagai ANJING KERAJAAN oleh penyokong PR... Malah mereka juga amat bencikan Polis... Jika anda mengundi PR pada PRU13 nanti, diibarat anda melumur taik ke muka sendiri... Kerana menyokong manusia yang mengeji anda...


Sumber: Mat Sabu: Pakatan akan calon pegawai tentera, polis

Penjelasan Mengenai Isu Pinjaman PTPTN

Posted: 15 Apr 2012 12:11 AM PDT


Penjelasan Mengenai Isu Pinjaman PTPTN




eXception ingin memberikan penjelasan berkenaan PTPTN yang kini dilempar fitnah oleh kalangan mahasiswa yang dulunya merekalah antara yang menerima pinjaman PTPTN dulu... Kini nak mintak hapuskan hutang mereka...

Sebab apa?? Sebab mereka adalah antara pelajar-pelajar yang bermasalah dan tidak mendapat keputusan cemerlang...

Kenapa dari awal semasa belajar mereka tidak menolak sahaja pinjaman PTPTN?

Pinjaman PTPTN BUKAN PERKARA YANG WAJIB!! Pinjaman PTPTN adalah satu PILIHAN.... Diulangi... PILIHAN...

Pelajar BEBAS samaada nak pinjam dengan PTPTN ke, pinjam dengan BANK ke... pinjam dengan FAMILY ke... pinjam dengan AH LONG ke...

Pihak pengurusan IPT TAK PERNAH memaksa pelajar memohon PTPTN...

Sebaliknya pelajar sendiri yang SECARA SUKARELA mahu meminjam dengan PTPTN...

Kenapa semasa dapat duit dari PTPTN tak mengatakan PTPTN Ah Long?? Kenapa tak kata PTPTN korup??

Kenapa sewaktu pelajaran dah jadi tunggang langgang sebab asyik dok berdemo... Baru nak MENYALAK!!??

Di sini eXception jelaskan kitaran pinjaman PTPTN yang mereka dok kalut mengatakan PTPTN hanya mengayakan pemimpin atasan...


1) Kerajaan memberikan peruntukan tabungan di dalam PTPTN untuk memberikan pinjaman pelajaran kepada pelajar...

2) Pelajar membuat permohonan pinjaman pelajaran dari PTPTN dengan secara SUKARELA bukan PAKSAAN...

3) Pelajar perlu menggunakan duit pinjaman tersebut dengan berhemah... Tetapi ramai yang BOROS...

4) Tamat pengajian... Mana-mana pelajar yang mendapat KEPUTUSAN CEMERLANG akan dipertimbangkan untuk DIJADIKAN PINJAMAN TERSEBUT SEBAGAI BIASISWA...

5) Manakala pelajar yang tidak cemerlang PERLU membayar balik hutang PTPTN...

6) PTPTN TIDAK menggunakan PENDEKATAN MEMAKSA dalam membayar balik hutang seperti AH LONG...

7) PTPTN memberi peluang kepada graduan mendapatkan pekerjaan terlebih dahulu...

8) Apabila graduan mendapat pekerjaan, mereka dibolehkan membayar hutang PTPTN secara BERANSUR-ANSUR mengikut KEMAMPUAN... Jelas PTPTN tidak mengggunakan PENDEKATAN MEMAKSA seperti AH LONG...

9) Hutang-hutang dibayar BUKAN masuk ke dalam poket pemimpin atasan, tetapi akan MASUK semula ke dalam KANTUNG PTPTN untuk 'recycle' modal pinjaman untuk generasi seterusnya...

10) Dengan menghapuskan hutang-hutang korang, PTPTN tidak dapat 'recycle' modal untuk memberi pinjaman kepada generasi baru...

11) Caj perkhidmatan PTPTN adalah untuk menanggung kos operasi, disebabkan PTPTN BUKAN fully government funded... PTPTN adalah Perbadanan... Bukan Jabatan Kerajaan...

12) AH LONG mengenakan BUNGA YANG TINGGI... PTPTN hanya mengenakan caj kos operasi sebanyak 1%

13) AH LONG menetapkan HUTANG DIBAYAR PADA TARIKH TERSEBUT... JIKA TAK BAYAR... LU MAMPUS...

14) PTPTN tidak menetapkan BILA HUTANG tersebut PERLU DIBAYAR... Sehingga graduan MAMPU untuk membayarnya...

15) Ramai graduan yang sudah berkerja, MAMPU MEMBAYAR HUTANG PTPTN, tetapi SENGAJA melengah-lengahkannya...


Apa akan jadi jika semua hutang graduan tidak mengira yang cemerlang atau tak dihapuskan?? PTPTN terpaksa menadah tangan dari kerajaan untuk menampung permohonan pinjaman baru, atau PTPTN terus ditutup. Maka nasib generasi akan datang untung belajar ke peringkat yang lebih tinggi BERKECAI!!

Korang sangka hasil cukai kerajaan dan duit Petronas hanya semata-mata digunakan untuk korang?? Kerajaan perlu menanggung subsidi. Kerajaan perlu membayar gaji kakitangan awam. Kerajaan perlu menanggung kos banduan di penjara. Kerajaan perlu menanggung kos ubat-ubatan di hospital... Kerajaan perlu menanggung kos baik-pulih infrastruktur awam... Kerajaan perlu menanggung kos menaik taraf infrastruktur awam... Kerajaan perlu menanggung kos pembinaan infrastruktur baru... Kerajaan perlu membayar pampasan setiap projek yang terpaksa menggunakan tanah milik persendirian...

Manakala Petronas pula tidak boleh sewenang-wenangnya meleburkan kesemua keuntungannya untuk pelajaran mahasiswa... Melainkan jika mahasiswa tersebut mempunyai rekod cemerlang, maka tak salah Petronas melaburkan keuntungan dengan memberikan biasiswa. Melabur dengan melebur adalah dua makna yang berbeza. Melabur ialah dengan mencagarkan wang untuk mendapatkan keuntungan. Manakala melebur, boleh diistilahkan sebagai cagaran kepada sesuatu yang tidak menguntungkan.

Petronas perlu menanggung kos operasi cari gali minyak. Bukan menelan belanja ribuan ringgit... Tetapi boleh mencecah hingga billion ringgit. Petronas perlu menanggung kos operasi loji penapisan minyak dan gas. Petronas perlu menanggung kos sewa/beli infrastruktur serta peralatan cari gali minyak. Adakah korang fikir Petronas gali minyak ibarat mencangkul tanah tepi longkang?? Main gali ikut suka tekak?? Setiap cari gali perlu dibuat dengan teliti... Bukan semberono...




Sila renungkan hadis di bawah ini...

Dari Abdillah bin Abu Qatadah, dari Abu Qutadah , bahwasannya ia telah mendengar dia menceritakan tentang Rasulullah , bahwasannya beliau telah berdiri di antara para shahabat kemudian menyebutkan, "Sesungguhnya Jihad fi Sabilillah dan Iman kepada Allah itu adalah amal-amal yang paling utama."

Maka berdirilah salah seorang shahabat kemudian dia berkata: "Wahai Rasulullah bagaimana pendapatmu jika saya terbunuh fi sabilillah, apakah semua dosa- dosa saya terhapus?"

Kemudian Rasulullah menjawab: "Ya, jika engkau terbunuh fi sabilillah sedangkan engkau sabar, semata-mata mencari pahala, maju terus, tidak mundur."

Kemudian Rasulullah berkata: "Bagaimana tadi apa yang engkau katakan?" Ia bertanya: "Bagaimana pendapatmu jika saya terbunuh fi sabilillah, apakah semua kesalahan saya akan terhapus?

Maka Rasulullah menjawab: "Ya, kecuali hutang (tidakakan terhapus), kerana sesungguhnya Jibril mengatakan demikian kepadaku." (HR Muslim).

Rasulullah Shallallahu 'Alaihi wa Sallam bersabda: "Jiwa seorang mukmin tergantung kerana hutangnya, sampai hutang itu dilunaskannya." (HR. At Tirmidzi)

Rasulullah Shallallahu 'Alaihi wa Sallam bersabda: "Orang yang mati syahid diampuni semua dosanya kecuali hutangnya." (HR. Muslim)

Rasulullah Shallallahu 'Alaihi wa Sallam bersabda: "Demi yang jiwaku ada ditanganNya, seandainya seorang laki-laki terbunuh di jalan Allah, kemudian dihidupkan lagi, lalu dia terbunuh lagi dua kali, dan dia masih ada hutang, maka dia tidak akan masuk syurga sampai hutang itu dilunaskan." (HR. Ahmad)

Al Qadhi 'Iyadh Rahimahullah menjelaskan bahwa hak-hak yang terkaitan dengan manusia mesti diselesaikan sesama manusia. (Ikmalul Mu'allim, 6/155. Al Syarh Shahih Muslim, 6/362)

Imam Al Munawi Rahimahullah mengatakan: Maksud hutang di sini adalah semua hak sesama manusia samada berupa darah, harta, dan kehormatan. Hal itu tidak diampuni dengan mati syahid.

Hutang di atas adalah hutang yang dilakukan oleh orang yang tidak berniat untuk melunasinya, padahal dia mampu.

Ada pun bagi yang berniat melunasinya, tetapi ajal menjemputnya, atau orang yang tidak ada harta untuk membayarnya, dan dia juga berniat melunasinya, maka itu dimaafkan bahkan Allah Ta'ala yang akan membayarnya.

Al Qadhi 'Iyadh mengatakan: Hal ini berlaku bagi orang yang memiliki sesuatu (mampu) untuk melunasi hutangnya. (Al Ikmal, 6/155).

Berkata Imam As Syaukani Rahimahullah: Ini terikat pada siapa saja yang memiliki harta yang dapat melunasi hutangnya. Ada pun orang yang tidak memiliki harta dan dia bertekad melunaskannya, maka telah ada beberapa hadits yang menunjukkan bahwa Allah Ta'ala akan menolong melunaskan untuknya. (Nailul Authar, 4/23)

Juga dikatakan oleh Imam Ash Shan'ani Rahimahullah: Yang demikian itu bagi siapa saja yang berhutang namun dia tidak berniat untuk melunasinya. (Subulus Salam, 3/51)

Ini juga dikatakan Imam Al Munawi: Perbincangan tentang ini berlaku pada siapa saja yang ingkar terhadap hutangnya. Ada pun bagi orang yang berhutang dengan cara yang dibenarkan dan dia tidak melanggar perjanjinya, maka dia tidaklah terhalang dari syurga. (Faidhul Qadir, 6/ 559)


Ringkasan :

1. Orang yang ada hutang tidak akan dapat masuk syurga.

2. Jangan ada niat untuk TIDAK MAHU BAYAR hutang.


Sumber: Bahaya Tidak Mahu Bayar Hutang



Artikel-artikel yang berkaitan: Isu PTPTN

Seorang sahabat juga menyiarkan artikel berkaitan: Buasir Otak: Demo mansuh PTPTN

Gempar!! Azmin Ali Maki Anwar?? Pasal Apa??

Posted: 14 Apr 2012 06:00 PM PDT


Azmin Maki Anwar... Adakah Shamsidar Puncanya??


Tak sangka, selepas bertahun-tahun menjadi balaci kepada Anwar...

Selepas bertahun-tahun menadah jubor untuk Anwar...

Selepas bertahun-tahun menyedekahkan bini sendiri untuk Anwar...

Kesabaran Azmin akhirnya sampai ke penghujung...

Azmin tidak mampu lagi menahan sabar dan memaki hamun Anwar di dalam sebuah ceramah...

Antara makian dan cercaan terhadap Anwar, termasuklah babi, kepala bapak kau dan haram jadah...

Apakah punca kemarahan Azmin?? Adakah disebabkan merasakan dirinya terlalu dayus??

Dayus disebabkan merelakan isterinya sendiri dikongkek Anwar??

Jawapannya... di dalam video di bawah...



Kepada anjing-anjing PR yang BUTTHURT... Sila tengok video di bawah pula... Inilah video yang korang edit dulu...



Persoalan sekarang, kenapa korang perlu BUTTHURT?? Korang boleh buat?? Kenapa kitaorang tak boleh buat??

Korang nak maki eXception sampai 10 kontena pun eXception tak layan, sebab memang standard pemikiran korang macam tu...

Korang buat boleh... Orang lain buat tak boleh... PTUIHHH!!!

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 15 Apr 2012 03:21 PM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu


Demo PTPTN - Syiah Tak Solat Sekali Dengan Sunnah?

Posted: 15 Apr 2012 09:38 AM PDT

Dimerata laman web banyak diperkatakan bahawa si Khalid Ismath ini pengikut Syiah... Tak terjumpa pula saya penafian oleh si Khalid ini... Oleh itu saya anggapkan dakwaan itu benar. Sebagai ketua atau penggerak utama, si Khalid sewajarnya turut berada dalam saf solat asar yang diimamkan wakil Gamis. Persoalan nya adakah pengikut Syiah dilarang mengerjakan solat berjemaah bersama ahli sunnah.

Seperti yang terpapar dalam foto no 2 & 3, si Khalid sempat bermesra dengan seorang gadis muslimah ketika rakan rakan beliau yang lain berjemaah Asar.

Sumber - Minnaq Jinggo


Jalan Kebun Dataran Reformasi Sekarang Dah Jadi Milik BN....!

Posted: 14 Apr 2012 06:33 PM PDT

Cayalaah...!

Seronoknya bila dapat tengok puluhan ribu manusia datang program bersama PM kita Datuk Sri Najib semalam kat kubu kuat Pkr Jalan Kebun Klang.

Gerenti Pkr dan Pas dah kecut perut kalau dah tengok rakyat Selangor bangkit bagi sokongan kat BN-Umno...

Laporan penuh, klik sini

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 15 Apr 2012 03:14 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Fatwa tentang 'lelaki dewasa hisap susu wanita'

Posted: 15 Apr 2012 06:17 AM PDT

Mulanya penulis ingatkan perkara ini merepek, rupanya memang ada fatwa seperti ini yang dikeluarkan. Tak masuk akal langsung.

Ini sebenarnya adalah contoh fatwa yang memalukan Islam. Al Azhar bagaimanapun telah menolak fatwa itu dan Dr Izzat yang mengeluarkan fatwa berkenaan telah menarik balik fatwanya.

Namun disebabkan usaha menarik baliknya tidak lengkap, maka ia berulang-ulang digunakan pihak lain. Contohnya, 3 tahun selepas ia ditarik, ada pihak di Arab Saudi yang mengeluarkan fatwa yang hampir sama.

Petikan dari sebuah blog di bawah hanya untuk dibaca, bukan untuk dijadikan amalan.

Petikan : Blog Shubhi

Pada tahun 2007 satu fatwa kontroversi dikeluarkan oleh Ketua Jabatan Hadith Universiti Al-Azhar, Dr Izzat Atiya. Fatwa dikeluarkan sebagai satu jalan penyelesaian untuk membolehkan dua orang pekerja bukan muhrim yang berlainan jantina bekerja di bawah satu bumbung.




Ia dilaporkan di BBC (klik untuk lihat laporan BBC)

Dr Izzat Atiya berkata untuk menyelesaikan masalah, pekerja lelaki perlu menghisap susu rakan sekerja wanitanya sebanyak 5 kali dan setiap susuan itu mengenyangkannya. Ini menjadikan mereka mempunyai hubungan kekeluargaan dan muhrim yang boleh bekerja sebumbung.
Fatwa Tentang 'Lelaki Dewasa Hisap Susu Wanita'
(Gambar: Dr Izzat)

Dengan itu pekerja wanita tersebut bolehlah membuka tudungnya di depan lelaki-lelaki yang telah disusukannya itu.

Fatwa itu dibantah oleh ulama lain walaupun Dr Izzat Atiya mengeluarkannya berdasarkan hadith.

Walau macam mana pun tidak ada di kalangan pekerja wanita yang dengan rela menawarkan pada rakan lelaki mereka untuk disusukan walaupun ramai pekerja lelaki dengan mata bersinar merenung para pekerja wanita yang dilihatnya banyak susu. Akhirnya fatwa tersebut pudar begitu saja.

Tiga tahun kemudian pada tahun 2010, seorang ulama Saudi, Sheikh Abdul Mohsin Al-Abaican mengeluarkan fatwa yang sama bahawa lelaki boleh minum susu wanita yang bekerja satu bumbung bagi mengelakkan larangan lelaki dan wanita bukan muhrim bersekedudukan. Cuma ia agak berbeza daripada Dr Izzat Atiya dari segi cara penyusuan.

Sheikh Mohsin Al-Abaican berkata lelaki tidak boleh menghisap susu rakan wanitanya secara terus, sebaliknya melalui susu wanita tersebut dimasukkan ke dalam gelas dan dari gelas itulah ianya diminum. Itu seterusnya membuatkan mereka bersaudara dan terangkat segala larangan.

Baru-baru ini pula Kuwait diriuhkan dengan isu yang hampir sama berkisar dengan hal lelaki dewasa minum susu wanita. Namun kali ini ia menyentuh hukum suami menghisap susu isterinya ketika perhubungan intim, adakah ianya dibenarkan.

Ada berbagai pendapat:

Tidak haram – Sheikh Nazim Misbahi

Tidak mengapa jika terhisap ketika bersama, namun ia tidak digalakkan – Sheikh Bassam Al-Shatti

Kalau suami hisap puting tetek isterinya ketika bersama, ia tidak mengapa. Tapi jika kemudiannya susu masuk ke dalam mulutnya, maka hendaklah dibuang dan jika tertelan hendaklah dipaksa muntahkan – Sheikh Sa'd Al-Anzi

(Gambar : Antara kartun di Mesir yang menyindir fatwa yang dibuat Dr Izzat)

- mynewshub

Isu Annuar Musa - Kelantan bakal dipotong mata dalam Liga Super?

Posted: 15 Apr 2012 05:21 AM PDT

TAN Sri Annuar Musa, yang digantung selama 30 bulan oleh Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), meminta semua pihak khususnya penyokong pasukan Kelantan agar tidak mempercayai khabar angin kononnya badan induk itu mahu memotong lima mata dan hukum lima perlawanan ke atas The Red Warriors.

Dipetik dari laman sosial Facebooknya hari ini, Annuar berkata, khabar angin itu hanya akan memburukkan lagi keadaan dan berharap penyokong tidak melakukan apa-apa perbuatan yang menyalahi undang-undang.

"Kita menentang penyalahgunaan peraturan dan semua bentuk ketidakadilan. Oleh itu, lakukan semua perkara dengan tertib dan istiqamah tetapi dalam keadaan berani dan tegas mengikut saluran dan peraturan yang betul," katanya.

Dalam perlawanan Liga Super semalam, Kelantan seri satu gol dengan T-Team.

Pandangan Annuar ini menyusul tulisan beberapa laman sosial heboh memperkatakan Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) bakal dikenakan potongan lima mata oleh FAM ekoran dakwaan tindakan penyokongnya membakar patung Setiausaha Agung FAM, Datuk Azzuddin Ahmad di Stadium Sultan Muhammad Ke IV petang, semalam.




Tulisan-tulisan itu juga mendakwa Kelantan juga akan berdepan tindakan tidak boleh beraksi di Kota Bharu selama lima perlawanan jika hukuman diputuskan.

Perkembangan ini muncul ketika Annuar, Presiden Kafa, dikenakan hukuman gantung selama 30 bulan berkuat kuasa 4 April lalu.

Jawatankuasa Tatatertib sebulat suara memutuskan Annuar bersalah atas dua tuduhan.

Pertuduhan pertama dikenakan hukuman penggantungan dua tahun manakala pertuduhan kedua untuk tempoh enam bulan.

Beliau berkata, dua penggantungan itu tidak dilaksanakan serentak atas alasan ia membabitkan dua kesalahan berbeza.

Ekoran keputusan itu, secara dasar Annuar tidak dibenarkan terbabit dalam aktiviti sukan bola sepak di negara ini sama ada di peringkat kebangsaan mahu pun di peringkat negeri.

Bagi pertuduhan pertama, ia membabitkan kesalahan mengeluarkan kenyataan media, manakala pertuduhan kedua membabitkan pelanggaran titah Timbalan Presiden FAM, Tengku Abdullah Ahmad Shah.

Annuar juga Timbalan Presiden FAM.

Mengaku bertunang bersama kekasih yang dah separuh bogel...

Posted: 15 Apr 2012 04:11 AM PDT

Helah pasangan kekasih mengaku sudah bertunang bagi mengelak ditahan tidak menjadi selepas mereka dicekup berkhalwat di sebuah hotel bajet di bandar Tangkak di sini, semalam.

Remaja lelaki berusia 19 tahun yang juga penuntut sebuah kolej di sini ditahan bersama kekasihnya dalam serbuan yang dijalankan Penguat kuasa Pejabat Agama Daerah Ledang (PPADL) selepas gagal mengemukakan sebarang dokumen sah hubungan suami isteri.

Remaja lelaki itu juga difahamkan mengambil peluang ketika minggu ulang kaji pelajaran untuk bersama kekasihnya yang datang dari Pontian.

Tambah mengejutkan, teman wanitanya yang sebaya usia itu tergamak menipu keluarganya dengan menyatakan mahu ke Muar untuk mengambil Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) di sebuah maktab di sini, namun sebenarnya datang ke Ledang bagi menemui kekasih.

Kadi Daerah Ledang, Sulaiman Maidin berkata, penguat kuasa menjalankan serbuan selepas menerima aduan daripada orang awam.




Menurutnya, selepas mengetuk pintu dan memberi salam, seorang remaja perempuan yang baru bangun tidur membuka pintu.

"PPADL menunggu hampir lima minit sebelum remaja berkenaan membuka pintu dan membenarkan pemeriksaan dijalankan.

"Sebaik memasuki bilik hotel ini, kita menjumpai pakaian dan minyak wangi dipercayai milik lelaki," katanya kepada Sinar Harian.

Katanya, pemeriksaan lanjut di sekitar bilik hotel itu menemui seorang lelaki sedang tidur dalam keadaan separuh bogel.

"Pasangan ini kemudian ditahan untuk siasatan lanjut kerana gagal menunjukkan sebarang dokumen mempunyai hubungan mahram atau suami isteri.

"Mereka ditahan dan didakwa di bawah Seksyen 27 (1) a b, Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Johor, 1997 yang boleh dikenakan denda tidak melebihi RM3,000 atau dua tahun penjara atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan," katanya.

Menurutnya, mereka antara tiga pasangan berusia di antara 23 dan 40 tahun yang dicekup dalam serbuan di dua hotel berasingan serta rumah bermula jam 12.30 pagi, semalam.
posted from Bloggeroid

Bapa anak tiga kena tangkap basah

Posted: 15 Apr 2012 03:46 AM PDT

"Kami tidak buat apa-apa dan saya datang ke sini hanya untuk hantar makanan," itu helah bapa kepada tiga anak ketika dicekup khalwat oleh Penguat kuasa Pejabat Agama Daerah Ledang (PPADL), kelmarin.

Bagaimanapun helahnya tidak menjadi dan akhirnya ditahan sebelum dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ledang untuk laporan tangkapan serta ke pejabat agama untuk siasatan lanjut.

Lelaki berkenaan yang juga bertugas sebagai penjawat awam ditahan dalam serbuan pada jam kira-kira 1.15 pagi di rumah teman wanitanya di Tangkak.

Manakala pasangannya berusia 28 tahun dan belum berkahwin dan mengakui baru berkenalan kira-kira setahun lalu.Menurut lelaki itu, dia datang ke rumah teman wanitanya untuk menghantar makanan dan jarang datang ke situ tetapi tidak bernasib baik apabila dicekup khalwat oleh penguat kuasa.

Sementara itu, Kadi Daerah Ledang, Sulaiman Maidin berkata, tangkapan tersebut dijalankan berdasarkan aduan orang awam.

Menurutnya, ekoran itu sepasukan anggota penguat kuasa membuat pemantauan dan memeriksa di rumah terbabit sebelum membuat serbuan.

"Selepas mengetuk pintu dan memberi salam, seorang lelaki yang lengkap berpakaian membuka pintu.

"PPADL terpaksa menunggu hampir 15 minit sebelum lelaki berkenaan membuka pintu dan membenarkan pemeriksaan dijalankan.

"Pemeriksaan lanjut menemui seorang wanita memakai baju-T dan berseluar pendek bersembunyi dalam bilik tingkat atas rumah," katanya kepada Sinar Harian.

Menurutnya, pasangan itu kemudian ditahan untuk siasatan lanjut kerana gagal menunjukkan sebarang dokumen mempunyai hubungan mahram atau suami isteri.

Jelas beliau, mereka ditahan sementara dijamin oleh keluarga masing-masing.

Katanya lagi, mereka ditahan dan didakwa di bawah Seksyen 27 (1) a b, Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Johor, 1997 yang boleh dikenakan denda tidak melebihi RM3,000 atau dua tahun penjara atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan.
posted from Bloggeroid

Tun Mahathir setuju PTPTN dimansuhkan....pulak dah!

Posted: 15 Apr 2012 02:23 AM PDT

Tiada pelajaran percuma bagi pengajian di institusi pengajian tinggi di negara ini seperti mana yang boleh diperoleh di negara-negara maju lain, kata bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

"Biarlah, mereka (negara-negara luar) kaya, mereka boleh bagi (pendidikan) secara percuma...Kita boleh mansuhkan PTPTN (Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional), tapi orang yang minta mansuh sahaja terlibat. "Orang yang tidak minta PTPTN dimansuhkan, kita boleh bagi," katanya pada sidang media selepas sambutan Hari Pengasasan Ke-28 Universiti Utara Malaysia (UUM), di sini, hari ini.

Bekas Perdana Menteri itu mengulas cadangan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mahu memansuhkan pinjaman PTPTN jika dilantik menjadi Perdana Menteri selepas pilihan raya umum nanti.

Beliau turut menyifatkan Anwar sebagai pelupa kerana PTPTN ditubuhkan pada 1997 dan ketika itu Ketua Pembangkang berkenaan merupakan Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan.

"Itulah Anwar... dia sendiri tak tau apa yang dia fikir, dia lupa," kata Dr Mahathir tanpa mengulas lanjut mengenai perkara berkenaan.

Baru-baru ini sebuah akhbar tempatan melaporkan cadangan Anwar untuk memansuhkan PTPTN adalah sandiwara semata-mata kerana menurut pengendali blog RBF Online, hakikatnya Anwar merupakan individu yang bertanggungjawab meluluskan penubuhan PTPTN pada 1 Julai 1997.

Menurut blog itu, pada 1997, Perdana Menteri ketika itu, Dr Mahathir telah mengambil cuti dua bulan lebih dan melantik Anwar yang merupakan timbalannya sebagai Pemangku Perdana Menteri.

Terdahulu dalam ucapannya, Dr Mahathir berkata dalam pentadbiran sesebuah negara, pemimpin bukan sahaja perlu mahir dalam ilmu pengurusan pentadbiran tapi perlu ada kecekapan dalam bidang pengurusan kewangan, ekonomi dan kajian saintifik.

Beliau berkata kecekapan dalam bidang-bidang berkenaan diperlukan bagi melengkapkan keupayaan pengurusan dalam negara di samping mengelakkan negara daripada menjadi muflis.

"Sebab itulah di Malaysia sejak awal lagi peruntukan sebanyak 25 peratus daripada belanjawan setiap tahun diberi untuk pelajaran bagi tingkatkan ilmu pengetahuan.

"Ini adalah satu pelaburan untuk masa depan kerana kita yakin kalau rakyat mempunyai pelajaran yang cukup, maka dapat bangunkan negara dengan lebih pesat dan baik," katanya.

Dr Mahathir berkata tiada sesiapa yang dapat menafikan kemajuan yang ada di negara ini kerana rakyat sedar akan tanggungjawab masing-masing dan mereka sentiasa mengejar ilmu ke peringkat tertinggi.

Beliau berkata buktinya, permohonan kemasukan bagi lebih 30 institusi pengajian awam dan 30 institusi pengajian swasta sering tidak mencukupi walaupun setiap tahun jumlah tempat yang ditawarkan bertambah.

Turut hadir pada majlis sambutan itu ialah Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Mukhriz Tun Mahathir, isteri Dr Mahathir, Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali dan Naib Canselor UUM, Prof Datuk Dr Mohamed Mustafa Ishak.- Bernama

P/s : Hahahaha...sama macam saranan aku sebelum ni, patut tarik balik pada yang mahu hapuskan, yang nak, kerajaan patut bagi! Setan2 tu bukan bleh dilayan....
posted from Bloggeroid

Jakarta pula digegarkan dengan gempa beukuran 6 SR

Posted: 15 Apr 2012 01:55 AM PDT

Setelah Aceh dilanda gempa bumi yang cukup kuat, kali ini Jakarta dan kawasan sekitarnya pula dikejutkan dengan gempa bumi dengan kekuatan 6.0 skala richter (SR) sekitar pukul 02.20 pagi tadi.

Berdasarkan informasi dari Badan Meteorologi Klimatologi dan Geofisika (BMKG), pusat gempa berada di 95 Km Barat Daya Pandeglang, Banten dengan kedalaman 10 Km.

Gempa ini terjadi di utara dari Indo-Australia dengan Pulau Jawa.

Gempa tersebut merupakan gempa susulan.

Menurut Ketua Pusat Data Informasi dan Humas Badan Nasional Penanggulangan Bencana (BNPB), Sutopo Purwo Nugroho, berdasarkan analisis para pakar gempa bumi ITB, pada tahun 2011 telah beberapa kali terjadi gempa yang sama iaitu pada 12 Januari 2011 dan 30 Disember 2011.

"Gempa-gempa ini membuktikan bahwa subduksi di Selat Sunda secara tektonik aktif. Dan adanya kawasan kekosongan kegempaan (seismic gap) di bahagian barat daya (Selat Sunda) yang berpotensi menghasilkan bencana kembali di masa depan. Masyarakat diwajibkan untuk terus waspada," sebut Sutopo.

Gempa ini menyebabkan warga kota menjadi panik seketika terutama yang berada di kawasan Jalan Kebon Sirih, Jakarta.
posted from Bloggeroid
infospesial.net

Hangpa ni nak BEROMEN ka nak BERDEMO ni?

Posted: 14 Apr 2012 11:45 PM PDT

Masih lagi hangat membicarakan perlakuan sumbang dan bodoh sekumpulan mahasewel-mahasewel bangang yang berdemo di untuk hapuskan PTPTN.

Sebuah blog tegar penyokong mahasewel telah menghentam blog Mynewshub apabila memaparkan sekeping gambar yang dikatakan sebagai sepasang suami isteri yang berpimpin tangan terasing dari kelompok besar lain dikatakan bermadu cinta.

Blog tersebut mengesahkan pasangan tersebut sudah berkahwin dan menganggap Mynewshub menabur fitnah dengan menuduh pasangan tersebut melakukan maksiat.

Tak kisahlah hang dah kahwin ka belum, kalau nak berkepit baik pi duduk dalam bilik tidur!
Yang ini pulak satu hal.

Blogger Minaq Jinggo memaparkan seorang lagi mahasewel yang dipercayai pengikut Syiah, sedang bermesraan dengan seorang lagi mahasewel muslimah sambil bergurau senda disebalik puak-puak sunni lain sedang bersolat ditepi jalan. (Bukan jauh pun nak pegi masjid...)
Kalau dah menikah pun, orang nak berdemo...nak beromen pi tang lain!

Nak beromen ke nak berdemo? Ke nak beromen sambil berdemo? Memang la hangpa semua sewel!

Cakap banyak tak guna, tubuh terus Suruhanjaya siasat makhluk2 tu!

Posted: 14 Apr 2012 09:07 PM PDT

Perbuatan biadab pemimpin pembangkang mempersenda Raja-raja Melayu perlu ditangani dengan tegas termasuk cadangan penubuhan Suruhanjaya Diraja bagi mengheret mereka ke muka pengadilan.

Pemimpin kanan kerajaan dan badan bukan kerajaan (NGO) berkata sebarang keputusan yang diambil itu sebagai satu pengajaran kepada generasi muda supaya menghormati institusi Raja-raja Melayu di negara ini.

Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, berkata penubuhan suruhanjaya itu penting sebagai pedoman kepada semua pihak supaya lebih tertib apabila berada dalam majlis rasmi kerajaan dengan mengetepikan emosi walaupun mempunyai fahaman politik yang berbeza.

Katanya, terdapat saksi yang mendengar ejekan Ahli Parlimen pembangkang itu antaranya Ahli Parlimen Hulu Selangor, P Kamalanathan dan pegawai perubatan, Dr Rahman Kadir yang bertugas ketika istiadat pertabalan berkenaan.

"Mereka mendengar dengan jelas kerana duduk berhampiran dengan Ahli Parlimen pembangkang yang boleh dijadikan sebagai saksi untuk membantu siasatan suruhanjaya berkenaan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Program Peduli Jujur Sinar Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Parlimen Bagan Datoh di sini, semalam.

Beliau mengulas kenyataan Dr Rahman yang mendakwa Ahli Parlimen pembangkang mempersenda dan mengejek Raja Melayu pada majlis pertabalan Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah, pada Rabu lalu.

Di SITIAWAN, Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Shafie Apdal, berkata beliau berharap kerajaan atau pihak berwajib tertentu dapat mengambil tindakan tegas termasuk tindakan tatatertib selain nama mereka disenaraihitamkan daripada menerima sebarang undangan majlis di Istana Negara jika terbukti ada pemimpin pembangkang yang mempersenda dan mengejek Raja-raja Melayu.

Di KANGAR, Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim, berkata perbuatan beberapa pemimpin pembangkang itu wajar men-jadi testimoni untuk membuktikan parti yang dinaungi kumpulan berkenaan tidak layak menerajui negara.

Di ALOR SETAR, Pengerusi Gagasan Badan Ekonomi Melayu (GABEM), Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik, berkata beliau kecewa dengan tindakan kurang ajar pemimpin pembangkang itu.

Kelab GAY semakin popular di Facebook

Posted: 14 Apr 2012 07:00 PM PDT

Gambar hiasan
Berselindung di sebalik premis perniagaan yang menawarkan servis urutan kesihatan dan spa kecantikan khusus untuk lelaki, kumpulan gay dikenali dengan pelbagai gelaran seperti 'Mat Kunyit' dan 'People Like Us' (Plu) nyata aktif menggunakan rangkaian Internet bagi menarik lebih ramai pengikut.

Kumpulan itu secara terbuka mengumpul pengikut di seluruh negara menerusi rangkaian laman sosial popular, terutama facebook (FB), dengan mendaftarkan akaun atas nama Kelab Gay Malaysia sejak 27 Jun 2011.

Pemerhatian Metro Ahad (MA) mendapati, laman itu mendapat sambutan di kalangan golongan gay sehingga status 'like' dikumpul akaun FB berkenaan mencecah hampir 4,000.

Jumlah itu membuktikan kelompok homoseksual kian berkembang dan dikhuatiri pengaruh negatif yang mempromosi hubungan sejenis bakal menarik lebih ramai anak muda tempatan menyertainya.

Lebih mengejutkan, MA mendapati akaun FB didalangi golongan terbabit bukan saja terhad kepada satu akaun, malah setiap negeri mempunyai kelab gay sendiri yang mengumpul sekurang-kurangnya 1,100 like.

Paparan gambar dikongsi rakan komuniti dalam akaun itu sungguh meloyakan kerana mereka mendedahkan sebahagian besar tubuh serta tidak takut berkongsi gambar intim ketika bersama pasangan.




Lebih mengecewakan, orang Melayu dan beragama Islam antara yang menyertai kelab terbabit, sedangkan perbuatan ini jauh terpesong dengan ajaran agama.

Sementara itu, dipercayai sekurang-kurangnya 10 blog menawarkan pelbagai servis urutan serta ada individu perseorangan tidak segan mempromosikan diri bagi menarik pelanggan lelaki yang gian memuaskan nafsu songsang.

Metro
posted from Bloggeroid

Pengamal LGBT dalangi rumah urut gay

Posted: 14 Apr 2012 06:51 PM PDT

Kewujudan pusat urut dan spa khusus untuk memuaskan nafsu golongan songsang perlu ditangani segera dengan serius oleh semua pihak.

Mufti Selangor, Datuk Seri Utama Diraja Mohamad Tamyes Abd Wahid berkata, kewujudan pusat sebegitu dipercayai didalangi kumpulan yang mengamalkan lesbian, gay, bisekual dan transgender (LGBT).

Sehubungan itu, beliau berharap pihak berkaitan segera menghalang kegiatan golongan itu sebelum mereka selesa mengamalkannya secara terbuka di khalayak umum.

"Saya percaya LGBT berkait rapat dengan kewujudan pusat sebegini yang kian bertambah di Kuala Lumpur mahupun Selangor.

"Saya khuatir, membiarkan gejala itu tanpa usaha membanteras pengusaha mendirikan pusat urut gay itu bakal memberi kesan negatif terhadap struktur sosial negara.




"Malah, tindakan mereka yang seolah-olah berusaha membuka mata pihak luar untuk menerima gaya hidup liberal sebenarnya tidak relevan meskipun mereka menuntut atas lesen hak kemanusiaan," katanya.

Tamyes berpendapat, tindakan golongan itu menyediakan pakej urutan bogel serta badan ke badan melanggar hukum penjagaan aurat itu sendiri yang jelas haram menurut Islam.

"Aurat lelaki bermula dari atas pusat hingga ke bawah lutut meskipun dia bersama keluarga seperti anak, bapa mahupun saudara.

"Ini bertujuan melindungi akhlak dan menjaga kehormatan, sekali gus menjamin apa dikatakan oleh agama sebagai maksiat tidak berlaku," katanya yang turut menasihati pengamal perubatan tradisional supaya tidak terbabit dalam aktiviti tidak bermoral itu.

Sementara itu, Naib Presiden Hal Ehwal Wanita Angkatan Belia Islam Malaysia, Fadhlina Siddiq menyeru ibu bapa mahupun isteri lebih kerap memantau kegiatan anak mahupun suami.

"Bukan tidak pernah terjadi dalam kes membabitkan masalah rumah tangga wujudnya orang ketiga di luar sangkaan seperti 'gay partner'.

"Isteri mahupun ibu bapa perlu lebih teliti dengan gerak-geri suami atau anak supaya gejala seperti mengunjungi pusat kesihatan songsang seperti ini ditangani awal," katanya.

Pihaknya ketika ini melihat rundingan serta sesi kaunseling adalah langkah terbaik untuk menyelamatkan golongan tersasar itu.

"Terus menghukum golongan ini menyebabkan mereka bakal menyisihkan diri berbanding dengan pendekatan kaunseling yang dilihat sebagai alternatif terbaik untuk mengembalikan lelaki berkenaan ke pangkal jalan," katanya ketika dihubungi.
posted from Bloggeroid

Pas anggap PKR Terengganu parti nyamuk yang tiada kekuatan

Posted: 14 Apr 2012 06:33 PM PDT

PKR Terengganu menerima tamparan hebat apabila pimpinan Pas negeri mendakwa parti itu hanya layak bertanding di tujuh kerusi di negeri itu berbanding 14 kerusi yang dihasratkan mereka.

Ahli Jawatankuasa Pas Terengganu, Datuk Abu Bakar Chik berkata, tujuh kerusi itu membabitkan lima kerusi Dun dan dua kerusi Parlimen.

Katanya, keadaan itu berdasarkan kedudukan PKR di Terengganu yang disifatkan sebagai kategori ketiga.

"Kedudukan PKR dalam kategori pertama adalah seperti di Sabah dan Sarawak di mana kita sendiri tiada kekuatan di sana. Kategori kedua melibatkan kawasan campuran dan kategori ketiga adalah di kawasan majoriti Melayu seperti di Terengganu."

Jadi, dengan kedudukan PKR dalam kategori ketiga di negeri ini, Pas kena mengurus seluruhnya dengan kerjasama PKR, sebagaimana Pas juga memberi kerjasama kepada PKR di Sabah dan Sarawak," katanya kepada pemberita ketika ditemui di Pejabat Perhubungan Pas Terengganu, Jalan Sultan Omar, di sini.




Laporan media semalam menyebut kepimpinan PKR  Terengganu hanya mampu menerima keputusan Pas memberikan lima kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dan dua kawasan Parlimen untuk ditandingi pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Pengerusinya Azan Ismail berkata, sekiranya PKR sudah dianggap sebagai pengemis, parti itu akan menerima apa sahaja keputusan berhubung jumlah kerusi untuk ditandingi.

"Kalau dia (Pas) rasa kita ni macam pengemis, kita terima sajalah apa yang dia beri. Apa kita nak kata lagi sebab dia rasa dia hebat, dia lebih kuat dari kita.

"Saya hairan kenapa kenyataan itu dikeluarkan oleh Pengerusi Lujnah Pendidikan Pas Pusat dan tidak oleh peringkat tertinggi parti Pas itu sendiri," katanya.

Sehubungan itu, Abu Bakar berkata, dari sudut pembahagian kerusi sudah tentu pihaknya akan melihat kekuatan kedua-dua parti sama ada ia boleh membantu kemenangan Pakatan Rakyat (PR) atau tidak.

Beliau yang juga ahli Jawatankuasa Kerja Pas Pusat membuat perbandingan kedua-dua parti dari sudut realiti politik di negeri ini dan Pas disifatkan lebih kuat berbanding PKR terutama di peringkat akar umbi.

Bagaimanapun, perbandingan tersebut bukan bertujuan memperkecilkan kemam-puan PKR kerana pihaknya turut menimbang keputusan yang munasabah mengenai isu calon.

Abu Bakar dalam masa sama turut memandang hasrat PKR dari sudut positif dengan menganggap rakannya itu mungkin melihat perkembangan politik ketika ini baik untuk menonjolkan calon.

Katanya, keadaan itu tidak bermakna PKR perlu berasa ghairah memiliki kerusi yang banyak kerana apa yang penting adalah soal kekuatan dari sudut pengurusan di peringkat bawah sebagaimana dimiliki Pas dan sokongan menyeluruh dari pelbagai peringkat.

"Mana-mana parti perlu tahu kekuatan masing-masing untuk memastikan kemenangan dan perlu dengan rasa yang ikhlas," katanya.

Katanya, isu itu juga perlu dilihat berdasarkan beberapa faktor dan kaedah yang tepat bagi memastikan keputusan yang dibuat kelak boleh menghasilkan nilai tambah kepada PR dalam merealisasikan hasrat menawan Terengganu.
posted from Bloggeroid

KEPAL NASI KEPAL BERAS

Posted: 15 Apr 2012 03:14 PM PDT

KEPAL NASI KEPAL BERAS


TUN M KATA SEKARANG TERBAIK UNTUK PRU13!!

Posted: 15 Apr 2012 05:23 AM PDT





Crowd macam ni patut ana yang punya.. Ni depa dok hughong macam semut ni..50 inggit punya hal la ni. Apa la budak-budak UMNO ni. Tengok ana tak payah duit pun...bagi BFD(bohong fitnah dusta)sudah..bagi gempaq sikit...cakapla apa-apa pun.. Akan bongkar ka, nak dedah bukti ka..tunggu 16 sept ka.. Anwar Ibrahim.

INILAH ANTARA GERAKAN YG MENAMBAH JAHANAMKAN SOKONGAN PEMBANGKANG...

Posted: 14 Apr 2012 08:08 PM PDT


Inilah antara gerakan yang menambah jahanamkan sokongan majoriti senyap dan atas pagar terhadap parti pembangkang. Ini belum lagi dikira sikap pemimpin islam pakatan yang bisu dan mengiyakan saja isu yang melibatkan sensitiviti agama seperti soal murtad. Juga belum dikira lagi kisah kebiadaban pemimpin pakatan terhadap raja-raja melayu. Belum lagi masuk janji-janji pakatan yang sudah jadi cerita gurindam dan dongengan lama.

Kita berharap pihak pakatan akan terus melakukan kesilaoan demi kesilapan. Kita harap pemimpin pakatan akan lebih merapu lagi dari kadar merapu yang sedia ada.

Semakin banyak pakatan merapu akan semakin jauhlah sokongan golongan atas pagar dan majoriti senyap.

MAHASISWA YANG JADI MAKANAN RINGAN ANWAR!!

Posted: 14 Apr 2012 06:18 PM PDT



Pemimpin paling desperado di Malaysia. Sanggup buat apa saja. Sanggup kuda siapa saja. Sanggup jadi apa saja. Semua dijadikan barang dagangan demi menyelamatkan diri, keluarga dan keegoannya sebagai pemimpin yang sedang menerima musibah dari tuhan akibat dari perbuatan tangan sendiri.

Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 15 Apr 2012 01:38 PM PDT

Kedah Ke KL - MctHeory


GEMPAR!! Gambar Nurul Izzah dan Tian Chua Ber'mesra'??

Posted: 15 Apr 2012 08:10 AM PDT

Lihatlah betapa suka hatinya Nurul Izzah dan Tian Chua yang gembira apabila berjaya mengumpulkan Mahasewel untuk buat kacau di KL. Itulah kerja mereka, buat kacau dan menyusahkan diri.

Sukahatinya dua ekor ni..
Apa agaknya yang dorang dok ketawa tu..
Dapat membuat kacau, adalah satu perkara yang seronok buat mereka.
Mesra depan saja ka, belakang2 macam mana.


Ternyata Pakatan Haram telah mempergunakan mahasewel untuk kepentingan mereka di dalam politik, membawa mahasewel ke jalan untuk berdemonstrasi membantah PTPTN di hadapan Pusat Perniaga SOGO, Jalan Tuanku Abdul Rahman, semalam.


Mahasewel bagaikan hilang pedoman hidup, bagaikan pelajar yang tak bertamadun. Apabila menjadi balaci Pakatan Haram.Sedangkan Mahasewel belum tentu dapat menghapuskan PTPTN sekiranya memerintah Malaysia.

Mari kita lihat apakah benar mereka mahu memansuhkan PTPTN anda boleh klik SINI dan SINI

GEMPAR!! Nurul Izzah Bikin Malu Puak Pakatan Haram!!

Posted: 14 Apr 2012 11:12 PM PDT



Inilah yang diluahkan oleh blogger Pakatan yang malu dengan kepala kepala mahasewel yang berdegil mahu meneruskan jugak demo ni.Kekuatan sokongan buat Adam adli hanya 300 orang sahaja.tak sampai 1%pun dari jumlah keseluruhan mahasiswa..Aku pun bekas mahasiswa jugak.tapi takdak lah nak jadi bodoh kayu macam depa ni..Baca entri dari suara pakatan rakyat di bawah
MEMALUKAN. Itulah yang mampu penulis katakan mengenai kegagalan demonstrasi mahasiswa bagi mendesak pemansuhan pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN).

Penulis memang dari awal ragu-ragu dengan keputusan mengadakan demonstrasi Mansuh PTPTN ini dan tindakan meletakkan Adam Adli mengetuainya atas pelbagai sebab yang jelas disini 
Dan ternyata, kebimbangan penulis itu berasas bila dilaporkan hanya 300 orang sahaja yang menyertai demonstrasi pemansuhan PTPTN ini, manakala rancangan asal untuk berarak dari Padang Merbuk ke Dataran Merdeka juga tidak berjaya kerana penulis difahamkan perarakan bermula di Masjid Jamek hingga ke Sogo.

Apa masalahnya? Bukankah Adam Adli sahaja didakwa mempunyai sokongan beribu mahasiswa, kenapa nak mengumpulkan 5,000 orang peserta pun tidak mampu? Begitu juga dengan Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) yang dikatakan mewakili puluhan ribu mahasiswa lain di merata tempat dalam negara. 
Atau isunya tidak menarik? Penulis tidak rasa begitu, siapa yang tidak mahu hutang dihapuskan dan mendapat pulangan wang atas pinjama terdahulu? Sudah tentu silapnya adalah dengan Adam Adli sendiri.
Perlu diingat, kegagalan hari ini tidak boleh dipandang ringan kerana dalam masa yang sama kita bercakap tentang Bersih 3.0 yang akan mengumpulkan 500,000 orang peserta dan demonstrasi hari ini sebagai warming up kepada demonstrasi yang lebih besar pada 28 April itu?

Itu pun penulis mendengar, bukan semua yang hadir adalah mahasiswa tapi kutu jalan yang dipungut untuk meramaikan peserta, benarkah begitu? Jika benar, maka anggapan penulis sebelum ini bahawa Adam Adli tidak punya karisma sebagai pemimpin mahasiswa adalah benar juga. - Suara Pakatan Rakyat

Inilah hakikat sebenar. Suara Mahasewel ni sebenarnya takdak kekuatan pun. Mahasiswa lain sebok ulang kaji pelajaran tiap tiap minggu, yang mahasewel ni sebok nak berpolitik dan berdemo saja..

TUDIAA!! Video Seks Nurul Izzah??

Posted: 14 Apr 2012 08:03 PM PDT

hiasan
Katakan tidak dengan cerita yang penulis terima! bahawa rakaman seks didakwa mirip YB Nurul Izzah melakukan hubungan seks didalam bilik pensyarahnya ketika beliau dipengajian universiti pada tahun 2004 di bakal didedahkan.

Khabarnya, rakaman itu dibuat didalam bilik pensyarahnya dan pensyarahnya telah merakamkan perbuatan seks diantara mereka berdua yang ketika itu YB Nurul Izzah masih menuntut di Universiti berkenaan sebagai pelajar.



Kerana ingin lulus dalam laporan tugasan kursus, Nurul Izzah bertindak menggoda pensyarahnya akhirnya berlaku perbuatan terkutuk itu didalam bilik pensyarah terbabit dan tanpa Nurul Izzah sedari aksi itu telah dirakamkam.

ARTIKEL AWAL BACA KAT SINI

Apa Yang Tersirat

Posted: 15 Apr 2012 01:33 PM PDT

Apa Yang Tersirat


Pendedahan: Biadapnya Pemimpin Pembangkang semasa Pertabalan SPB Agong ke-14

Posted: 15 Apr 2012 09:34 AM PDT

AZMIN ALI-Timbalan Presiden PKR-salah seorang yang menghina.
Oleh Dr Rahman Kadir – 11 April 2012 mencatat satu sejarah di dalam negara dengan berlangsungnya pertabalan Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong XIV, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah.

Sejarah kerana bukan sahaja ia merupakan pertabalan pertama yang berlangsung di Istana Negara baru, tetapi juga kerana perlantikan baginda sebagai YDPA untuk kali kedua setelah berkhidmat sebagai YDPA yang ke-5 dari 1970 hingga 1975.

Upacara gilang gemilang dan penuh istiadat ini merupakan suatu upacara yang sungguh istimewa kerana ia melambangkan kedaulatan negara kita sebagai sebuah negara yang merdeka serta mempunyai seorang Ketua Utama Negara selaras dengan Perlembagaan Persekutuan.

Saya bertuah kerana terpilih menyertai pasukan perubatan yang beroperasi semasa istiadat pertabalan berlangsung yang bertujuan memberikan khidmat perubatan kecemasan bagi YDPA serta dif-dif kehormat dan para tetamu baginda sepanjang istiadat berlangsung.

Kami melaksanakan persiapan yang rapi serta rumit bagi memastikan istiadat pertabalan Seri Paduka Baginda berdua akan berjalan dengan lancar tanpa sebarang insiden perubatan.

Untuk makluman semua, setiap majlis yang melibatkan YDPA akan diberikan perlindungan perubatan. Kemahiran kami yang beroperasi secara discreet atau 'sir' ini hinggakan pihak luar serta orang awam tidak langsung dapat menghidu sebarang insiden perubatan yang berlaku di istana.

Seawal jam 6.30 pagi, pasukan perubatan telah tiba di istana dan set up klinik-klinik di tempat-tempat strategik dan tersembunyi. Petugas-petugas perubatan yang berpakaian mengikut protokol istana sudahpun mengambil posisi masing-masing.

Saya beruntung kerana di tempatkan di dalam Balairong Seri. Ini memberikan saya peluang keemasan untuk menyaksikan istiadat pertabalan Tuanku dengan mata kepala saya sendiri, merasai suasana dan atmosfera pertabalan yang cukup penuh dengan adat istiadat serta protokol yang bukan semua orang dapat merasainya.

Saya duduk bersama dengan para dif-dif kehormat di belakang saf-saf kedutaan negara asing. Duduk di sebelah saya adalah Professor Datuk Dr. Firdaus Abdullah, bekas Timbalan Naib Canselor, Universiti Malaya, TNC saya semasa saya masih seorang mahasiswa Universiti Malaya.

Saya menyapa beliau dan beliau cukup berbangga kerana 'murid'nya kini adalah merupakan seorang doktor yang duduk sebaris dengan beliau kini.

Malangnya, suasana istana yang murni dicemari dengan perlakuan beberapa orang yang sepatutnya menunjukkan satu contoh tauladan yang baik kepada rakyat Malaysia.

Di belakang saya, suasana cukup bising dengan hilaian ketawa dan apabila saya menoleh ke belakang, rupa-rupanya, ada beberapa ahli parlimen pembangkang yang duduk di belakang saya.

Antara yang saya kenal adalah Azmin Ali, Timbalan Presiden PKR dan isterinya Shamsidar Taharin, Tian Chua Naib Presiden PKR, Dr Siti Mariah Mahmud PAS serta beberapa orang lain yang saya tidak kenal nama mereka. Nurul Izzah Anwar, Khalid Samad dan Loh Gwoh Burne duduk jauh sedikit dari mereka. YB Kamalanathan Ahli Parlimen BN dari Hulu Selangor duduk di belakang mereka ini.


Saya amat terkejut dan kecewa apabila melihat mereka mempersendakan serta mengejek-ejek pemimpin negara seawal dari kemasukan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin. Ada hilaian ketawa dan bermula dari situ saya mendengar apa yang mereka perkatakan.

Apabila majlis mengumumkan kemasukan Perdana Menteri Dato' Sri Najib Tun Razak ke dalam Balairong, mereka cukup berat hati hendak bangun berdiri. Sambil ketawa dan mengejek-ejek, saya mendengar Azmin Ali berkata, "bangun untuk Rosmah, Perdana Menteri Wanita Pertama Malaysia." Tian Chua menyampuk sama dan menyebut-nyebut "Menteri Wanita" dan hilaian tawa berterusan.

Saya sangka ejekan-ejekan ini hanyalah untuk pemimpin politik sahaja, maklumlah mereka ini (pembangkang) memanglah seteru politik bagi PM. Saya boleh terima, kerana memang mereka saban hari pun berceramah mengejek dan menghina PM.


Alangkah terkejutnya saya ejekan dan gurauan mereka itu berterusan kepada TYT Negeri Melaka dan seterusnya kepada bentuk fizikal beberapa Sultan dan Raja yang masuk secara teratur ke dalam balairong Seri.

Menerusi TV plasma yang ditempatkan, mereka dapat melihat setiap Sultan masuk ke dalam Balairong.

Seolah-olah seperti kanak-kanak di sekolah, mereka mentertawakan penampilan dan fizikal beberapa Sultan. Saya tidak tergamak hendak menulis di sini kerana ia sama seperti menghina baginda semua.

Apabila Sultan Selangor masuk, Azmin yang paling kuat ketawa dan berperangai kebudak-budakan memanggil Tian Chua dan berkata, "Tangan jangan masuk poket….nanti dia marah." Semua mereka ketawa termasuk Dr Siti Mariah Mahmud sambil Tian Chua terus memasukkan tangannya ke dalam poket seluarnya seolah-olah memberi isyarat, "i don't care".


Kemasukan Sultan Perak juga mencetuskan kata-kata biadap yang seterusnya mencetuskan deraian tawa mereka.

Hanya kemasukan Sultan Kelantan sahaja yang mereka puji dengan mengatakan, "Wah! Laju tuanku masuk. Segak dan tampan. Nik Aziz tak boleh kejar" sambil Khalid Samad senyum dengan bangga.

Saya cukup hairan. Mereka semua ini adalah sultan-sultan kita. Pegawai-pegawai kedutaan asing duduk dengan tertib tanpa bersuara dan jika perlu bercakap hanya berbisik sesama mereka. Begitu menghormati protokol dan adat istiadat. Tetapi, pemimpin pembangkang ini yang merupakan rakyat Malaysia dan bercita-cita besar memimpin negara satu hari nanti, bersikap biadap kepada Raja-raja Melayu. Sebagai Ahli Parlimen dan ADUN yang mengaku taat setia kepada Raja, sewajarnya perangai seperti ini dihindarkan.

Saya dapat melihat para hulubalang istana yang berdiri di tepi balairong bersebelahan mereka cukup terganggu dengan gelagat biadap kumpulan pemimpin pembangkang ini. Jika negara ini tiada undang-undang, ada kemungkinan lembing yang mereka pegang dirodok kepada mereka-mereka yang biadap ini.

Suasana kurang manis ini berterusan sehinggalah majlis bermula dengan rasminya dengan kemasukan Seri Paduka Baginda berdua ke Balairong Seri. Mujurlah selepas dari itu, majlis berlangsung dengan aman dan tenteram.

Tidak semua pemimpin pembangkang yang berperangai sedemikian. Ahli Parlimen Kepong Dr Tan Seng Giaw misalannya, kelihatan cukup tertib, berdiam diri dan tidak menyertai gurauan-gurauan mereka yang lain malah tidak senyum pun mendengar kata-kata rakan-rakannya. Sikap dan tingkah lakunya di dalam balairong adalah terpuji.

Nasihat saya kepada Azmin Ali, Tian Chua dan angkatannya, jika menghadiri majlis rasmi, berperangailah sebagai manusia yang bertamadun. Janganlah terbawa dengan sikap murahan jalanan anda ke istana. Lihatlah di sekeling sebelum berkata-kata kerana apa yang dipertuturkan mencerminkan sikap dan jiwa anda. Sebagai rakyat, tunjukkanlah kesetiaan dan rasa hormat anda kepada Raja selaku tonggak negara.

Perkara ini tidak perlu saya nasihatkan pun sepatutnya kerana ia perkara asas yang sudah pun termaktub di dalam Rukunegara yang kanak-kanak sekolah pun arif tentangnya.

Semoga Allah SWT panjangkan umur Tuanku dan kekal negara aman dan Islam terus terbela di bawah payungan Tuanku.

Daulat Tuanku.AIDC

Apa kah impian Anwar tercapai?

Posted: 15 Apr 2012 04:13 AM PDT

Apa kah impian Anwar tercapai?

Anwar telah mencuba berbagai cara untuk mencapai cita-citanya. Di dalam negara, Anwar membuat janji2 retorik. Sementara itu, Anwar meminta sokongan daripada luar negara, terutama dari Amerika, Isreal dan Turki.

Anwar secara senyap mendapat perkhidmatan daripada perisikan Isreal, bagi menghadapi BN, dan seterusnya merealisasikan cita2nya menjadi Perdana Menteri Malaysia.

Akibat tindakan Anwar itu, sokongan akar umbi daripada rakannya Pas di mana sebelumnya berdiri teguh di belakang pembangkang, kini berubah arah. Akar umbi Pas yang berpuluh tahun berjuang meneggakkan negara islam, kini berputih mata, kerana perjuangan puluhan tahun itu, sirna dengan sekelip mata, dan kini digantikan dengan negara berkebajikan.

Dekatnya Anwar terhdap Amerika dan Israel, mengakibatkan akar umbi Pas menjauhi gabungan tiga parti itu. Perkara ini terbukti pada 8 pilihanraya kecil (PRK) selepas PRU-12, di mana semua PRK itu dimenangi BN, termasuk dua kawasan Pas; dan PAS nyaris2 kalah di DUN Manek Urai, Kelantan.

Tindakan Anwar sebenarnya merugikan PAS dan PKR sendiri, walaupun menguntungkan DAP.

PKR dan PAS merebut pengundi kaum melayu. Akibat tindak tanduk Anwar, maka pengundi melayu yang menyokong PKR dan PAS pada PRU-12, kini kembali semula kepada BN.

Kaum melayu merasa tertipu. Mereka melihat bagaimana sepak terajang DAP di Pulau Pinang terhadap kaum melayu, demikian juga di Selangor, walaupun Selangor berMBkan Melayu.

Kini kaum melayu sedar, bahawa perjuangan Anwar adalah untuk menjadi Perdana menteri, bukannya untuk rakyat.

Kaum melayu melihat, bahawa Anwar adalah boneka DAP dan negara2 asing. Anwar akan gadaikan negara demi cita2nya.

Kaum melayu melihat, bahawa Anwar akan mengenepikan nilai2 sosial dalam negara ini, apabila beliau sanggup bersengkokol dengan mereka yang anti islam seperti Ambiga.

Kaum melayu melihat, jika Anwar dibenarkan menjadi Perdana Menteri, maka LBGT akan dibenarkan, kononnya demi kesamaan hak.

Kaum melayu melihat, bahawa jika Anwar dibenarkan menjadi Perdana Menteri, maka kaum melayu/bumiputera akan tertinggal jauh, kerana mereka tidak akan dibela lagi. Anwar akan melaksanakan meritrokarsi di semua bidang, termasuk dalam bidang pendidikan.

Kaum bumiputera/Melayu akan kehilangan peluang menyambung pengajian di peringkat universiti, kerana pemansuhan PTPTN. Walaupun semua IPTA adalah percuma, namun pelajar tidak akan mampu memgikuti kuliah, kerana tiada kemampuan sara hidup.

Anwar mahu bumiputera/melayu terus ketinggalan, agar mudah diperkotak katikan.

Rasanya berasaskan keadaan yang seperti yang disebutkan, Anwar bakal gagal mendapatkan cita-citanya.

Anwar akan tetap jadi ketua Pembangkang, kalau diberikan oleh DAP.

Parti Isteri Anwar PKR, tidak akan mampu mempertahankan 31 Kerusi yang dimenangi pada PRU-12.

Atas sebab itu, Anwar akan kekal dengan impinannya untuk menjadi PM sehinggalah ke liang lahad. Sama-sama kita tunggu.

Isu PTPTN: Apa susahnya-Jika anak2 pembangkang tak nak.. jangan minta.. tiada yang paksa

Posted: 15 Apr 2012 02:25 AM PDT

Kenapa Anwar mempermaslahkan PTPTN? sedangkan beliau sendiri yang meluluskan program itu pada 1 Julai, 1997, semasa memangku Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan?.

Anwar suka sangat buat kecoh. Kalau pihak pembangkang merasakan bahawa anak-anak mereka tidak memerlukan PTPTN, jangan minta.. apa susahnya.

Ini tidak, apabila anak2 pembangkang yang mendapat PTPTN, gagal dalam pengajian, maka susahlah nak pulangkan balik pinjaman, kerana tidak mendapat pekerjaan yang sesuai yang membolehkan mereka memulangkan balik wang PTPTN, maka kecohlah mereka. Ini namanya MENIPU...

Semua orang tahu bahawa PTPTN-80 peratus adalah untuk sara hidup pelajar, hanya 20 peratus yang digunakan untuk yuran pengajian.

Kalaupun pengajian percuma diadakan dalam negara, pasti sangat ramai pelajar yang tidak mampu meneruskan pengajian, kerana terbentur dengan sara hidup. Lainlah halnya dengan mereka yang berduit, yang menjadi mangsa pemansuhan PTPTN adalah kaum bumiputera.

Dulu tujuan Anwar meluluskan PTPTN adalah untuk memberi peluang kepada kaum bumiputera meneruskan pengajian... kenapa pula pusing U?

Sebabnya, mereka yang mendapat ilmu kerana PTPTN, merasa bersyukur, dan tidak terpengaruh kepada dakyah pembangkang.. sebab itulah Anwar marah... inilah tujuan tersirat Anwar memansuhkan PTPTN.

Percayalah, hanya mereka yang gagal pengajian yang bersetuju dengan PTPTN dimansuhkan, manakala keluarga yang mempunyai anak yang belum berkesempatan ke perguruan tinggi pasti bersetuju dengan program PTPTN. Lagipun majoriti mereka ini adalah para pengundi.

Mahasiswa yang kononnya berjuang memansuhkan PTPTN, belum tentu terdaftar sebagai pengundi, kalau ya pun, jumlah mereka hanya minoriti.

Hiburan Minggu: Natasha Liyana Hudson kahwin kali ke-3

Posted: 14 Apr 2012 11:20 PM PDT

Dengan sekali lafaz, pelakon Natasha Liyana Hudson, 30, sah bergelar isteri kepada penyanyi hip hop, Carleed Khaza atau nama sebenarnya Khalid Kamal, 33, di Masjid Wilayah Persekutuan, di sini, pukul 11.55 pagi Ahad.

Turut menyaksikan majlis tersebut ialah keluarga serta saudara mara kedua-dua belah pihak dan pihak media.

Natasha menerima lima dulang hantaran seperti sirih junjung, senaskah Al-Quran, sepersalinan pakaian, set wangian dan sebentuk cincin.

Manakala pihak lelaki pula menerima tujuh dulang hantaran iaitu sirih junjung, sepersalinan pakaian, sejadah, kek, set wangian, senaskah Al-Quran dan sebentuk cincin.

Perkahwinan ini merupakan yang ketiga buat Natasha dan yang pertama buat Carleed.

Mansuh PTPTN: Anwar mahu generasi muda jadi bodoh

Posted: 14 Apr 2012 07:07 PM PDT

Anwar mahu generasi muda jadi bodoh, sebab itu dia mencadangkan agar PTPTN dimansuhkan.

Anwar melihat melalui PTPTN, ramai pelajar daripada kaum bumiputera mampu ke perguruan tinggi, yang berakibatkan mereka ini tidak lagi mudah dipengaruhi oleh pihak pembangkang.

Berlainan dengan pelajar yang menjadi mahasiswa tetapi dropout,adalah mudah bagi Anwar mempengaruhi mereka untuk melakukan kerja2 bodoh dan tidak berfaedah seperti demonstrasi jalanan.

Bagi Anwar, semakin ramai pelajar yang berilmu, maka dia sukar menjadikan mereka tentera jalanan, untuk memenuhi ambisinya menjadi Perdana Menteri.

Percayalah slogan Pembangkang "Free Education" adalah slogan malapetaka kepada kaum bumiputera baik daripada Semananjung mahupun bagi Sabah dan Sarawak.

Anwar tahu bahawa 85 peratus daripada pinjaman PTPTN adalah untuk sara hidup para mahasiswa tatkala mengikuiti pengajian. Anwar juga tahu hanya 15 peratus dariada pinjaman itu digunakan untuk yuran pengajian.

Kalaulah yuran pengajian diberi percumapun, namun golongan bumiputera tetap tidak akan mampu meneruskan pengajian, tanpa bantuan sara hidup.

Apakah Anwar juga mahu menjamin, bahawa sara hidup para mahasiswa akan ditanggung? kalaulah demikian pendekatan Anwar,... pendekatan itu hanya pendekatan dongeng, kerana kalau dilakukan,... negara akan muflis.

Pendek kata, pemnasuhan PTPTN adalah bertujuan untuk memperbodoh ramai generasi muda terutama kaum bumiputera.

Tuntutan Mansuh PTPTN ... agar supaya ramai generasi muda jadi dungu

Posted: 14 Apr 2012 06:34 PM PDT

PTPTN bukan semata-mata untuk bayaran yuran, namun ianya juga digunakan untuk sara hidup.

Data menunjukkan bahawa 70-85 peratus pinjaman mahasiswa daripada PTPTN digunakan untuk sara hidup, manakala hanya 15-30 peratus digunakan untuk tujuan pembayaran yuran pengajian.

Sekiranya PTPTN dimansuhkan, maka semakin ramai bakal mahasiswa tidak akan dapat meneruskan pengajian ke peringkat Universiti. Yang ironinya, kebanyakan mereka itu adalah daripada golongan bumiputera, baik daripada Semenanjung, apatah lagi bagi Sarawak dan Sabah.

Pembangkang mengelirukan rakyat dengan slogan Free education. Kalaulah ini berlaku, walaupun, semua IPTA adalah percuma daripada segi bayaran yuran, bagaimanapula dengan sara hidup?

Data menunjukkan " bidang perubatan di Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), pelajar hanya perlu membayar yuran pengajian sebanyak RM9,000 bagi lima tahun pengajian berbanding RM166,000 yuran sebenar. Pelajar hanya perlu bayar 5.4 peratus daripada jumlah yuran sebenar dan baki 94.6 peratus dibayar oleh kerajaan.

"Bagi bidang kejuruteraan di UKM, pelajar hanya perlu bayar RM5,600 untuk tempoh empat tahun pengajian berbanding RM61,200 yuran sebenar. Hanya 9.2 peratus pelajar perlu bayar, manakala baki 90.8 peratur dibayar oleh kerajaan,"

Data ini menunjukkan bahawa pinjaman daripada PTPTN sebenarnya bukan hanya untuk yuran akan tetapi sebahagian besarnya adalah untu sara hidup.

Rupanya Pembangkang mahu hapuskan PTPTN agar ramai pelajar tidak mampu meneruskan menimbah ilmu, agar mereka mudah dicucuk hidung bagi melakukan kerja2 yang tidak berfaedah seperti demonstrasi.

THE FLYING KICK

Posted: 15 Apr 2012 01:21 PM PDT

Tiada ulasan:

Pengikut