Isnin, 26 Mac 2012

Dewan Pemuda Pas Kawasan Bukit Katil

Dewan Pemuda Pas Kawasan Bukit Katil


PASTI Jaya Insan, Bukit Katil Berpindah Ke Bangunan Baru

Posted: 26 Mar 2012 12:48 AM PDT

Assalamualaikum.

Pasti Jaya Insan yang berada di bersebelahan dengan jalan utama bukit katil telah berpindah ke satu tapak baru iaitu di No 57, Jalan Merak Mas 16, Taman Merak, Bukit Katil, Melaka. Ia berikutan bangunan lama yang berada di Lorong Demang Husain itu akan dirobohkan pada 30 Mac 2012 ini.

Jika para pembaca sering mengikuti perkembangan pasti jaya insan ini, bangunan asal ini akan dirobohkan oleh kerajaan negeri atas alasan untuk membina satu jalan baru yang menghubungkan antara Bukit Beruang dan Bukit katil. Berikutan itu, beberapa buah rumah penduduk kampung bukit katil ini juga akan dirobohkan.

Yang sebenarnya, alasan untuk membina jalan baru hanyalah sandiwara Kerajaan BN di bawah pimpinan Ali Rustam untuk melemahkan gerakan PAS di Bukit Katil dan Bukit Baru. Ini kerana pada PRU 12 yang lalu, beliau yang bertanding di DUN bukit baru hampir mengalami kekalahan kepada calon PAS.

Jika alasan untuk membina jalan ini berniat suci, pastinya Ali Rustam akan mengambil tanah di sebelah PASTI ini yang kosong dan tidak diduduki dan malah jika benar jalan baru itu hendak dibina adalah lebih baik ianya dibina di atas tanah berhadapan dengan Klinik Desa Kg Bukit Katil kerana ianya tidak akan melibatkan rumah dan bangunan-bangunan lain seperti PASTI dan Surau.

Walaupun banyak penentangan oleh penduduk di sini seperti demostrasi, membawa ke mahkamah dan sebagainya, BN melaka tetap rakus untuk merobohkan bangunan pasti ini bagi memastikan agenda jahat mereka untuk terus berkuasa di Melaka.

Oleh disebabkan itu, pihak jawatankuasa terlibat telah membeli sebuah bangunan di Jalan Merak Mas 16 untuk menggantikan bangunan lama ini. Bangunan ini telah dirasmikan oleh Tn Haji Adly Zahari yang juga PesuruhJaya PAS Melaka.
Tn Haji Adly merasmikan bangunan baru PASTI jaya insan

Guru Pasti Jaya Insan Bersama beberapa orang pelajar PASTI

Disini kami menyelitkan video Pelajar Pasti Jaya insan berkenaan perobohan PASTI Mereka.

 A139
"Dan janganlah kamu merasa lemah (dalam perjuangan mempertahan dan menegakkan Islam), dan janganlah kamu berdukacita (terhadap apa yang akan menimpa kamu), padahal kamulah orang-orang yang tertinggi (mengatasi musuh dengan mencapai kemenangan) jika kamu orang-orang yang (sungguh-sungguh) beriman."(Surah Ali Imran ayat 139)

Islam Pasti Menang, itu janji Allah.

Tiada ulasan:

Pengikut