Selasa, 13 Mac 2012

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Tugu Bangsa Tembok Negara

Posted: 13 Mar 2012 07:18 AM PDT

Tugu Bangsa Tembok Negara


Restoran Sekinchan tarik 1,000 pemilih baharu

Posted: 12 Mar 2012 11:17 AM PDT

TANJUNG KARANG (12/3/2012) - Setelah dua hari Kenduri Jom Daftar Undi diadakan di Restoran Sekinchan Ikan Bakar Sdn. Bhd. (RSIB) cawangan Sekinchan di sini, 1,000 pemilih baharu berjaya didaftarkan.

Sebelum ini, program yang sama di cawangan restoran Setiawangsa, Kuala Lumpur berjaya menarik 8,000 penduduk untuk mendaftar sebagai pengundi.

Pengarah Urusan RSIB, Datuk Jamal Md. Yunos berkata, restoran di Pusat Perniagaan Sekinchan itu tidak putus-putus menerima kunjungan orang ramai sejak pukul 11 pagi hingga ditutup pada pukul 6 petang semalam.

"Saya harap inisiatif ini membuka mata orang ramai untuk mendaftar sebagai pengundi dan dapat dicontohi pihak korporat lain untuk melakukan perkara yang sama," jelasnya lagi di sini semalam.

bumiyang

Posted: 13 Mar 2012 03:34 AM PDT

Politik Harian

Posted: 13 Mar 2012 03:12 AM PDT

Politik Harian


Pesakit Mual Busuk Sampah

Posted: 13 Mar 2012 12:34 AM PDT


PUCHONG – "Ingatkan pesakit sahaja datang mengunjungi klinik ini setiap hari rupa-rupanya ulat sampah juga turut 'berkunjung' sehingga petugas perubatan terpaksa membersihkan tetamu tidak diundang itu," kata Pembantu Kesihatan Klinik 1Malaysia Puchong Permai, Abdul Hadi Che Awang berikutan lokasi klinik yang terletak kurang dua meter dari jarak rumah sampah.

Menurutnya, keadaan menjadi lebih teruk ketika cuaca hujan kerana limpahan air busuk memasuki klinik dan mencemarkan ruang institusi perubatan yang terletak di blok F5, pangsapuri Puchong Permai di sini.

"Ramai pesakit dan pengunjung klinik mengadu bagaimana tempat yang memberikan rawatan kesihatan terletak sangat rapat dengan tong sampah. Setiap pagi apabila hendak memulakan operasi, kami dapati longgokan sampah melambak di depan klinik. Keadaan jadi lebih memualkan apabila hujan kerana orang ramai yang lalu lalang dan memasuki klinik akan membawa bersama air sampah sehingga menyebabkan ruang klinik berbau busuk," katanya.

Wakil penduduk, Saiful Bahari Shahuddin, 31, berkata, penghuni pangsapuri dan dari kawasan sekitar mengalu-alukan kewujudan klinik berkenaan.

Namun dia mendakwa yang menjadi tidak cantik apabila kedudukan klinik berdepan dengan rumah sampah yang dipenuhi longgokan sampah setiap hari.

"Saya ada dengar ura-ura mengatakan rumah sampah ini akan dialihkan namun selepas sebulan klinik beroperasi masih tidak nampak apa-apa perubahan. Orang luar yang datang ke klinik juga mengadu terpaksa menghidu bau busuk setiap kali berkunjung ke situ," katanya.

Pengunjung klinik, Siti Fatimah Abdul Rahim, 37, berkata, longgokan sampah dan pemandangan yang menjijikkan menyebabkan orang sakit yang datang ke klinik menjadi bertambah sakit.

"Apabila datang klinik harapan sakit akan menjadi lebih baik punah jika keadaan terus seperti ini," katanya yang turut menggesa lokasi klinik berkenaan dialihkan.

Ibu Dirang: 'Kenapa Kasi Mati Anak Aku'

Posted: 12 Mar 2012 11:39 PM PDT


Ibu kanak-kanak hilang 1 Mac lepas, Roselyn Alan, 25, pengsan seketika sebaik dihubungi pihak polis yang mengesahkan rangka yang temui Khamis lalu adalah anaknya, Nurul Nadirah Abdullah, 5, atau dikenali sebagai Dirang.

Roselyn yang menangis tidak berhenti lebih sejam selepas menerima panggilan dari pihak polis kira-kira jam 6.40 petang tadi meraung sambil berkata, "kenapa kasi mati anak aku..!!!"


Usaha menemu bual Roselyn gagal apabila dia menangis tidak berhenti. Begitu juga dengan bapa tiri mangsa, Lima Medeng, 25, yang enggan ditemu bual ekoran masih terkejut.

Nenek mangsa, Milnah Jul, 56, berkata, dia dihubungi Roselyn yang ketika itu berada di bawah blok Flet Seri Delima Jalan Suria, Bandar Seri Alam, di sini selepas keluar mencari Dirang.

"Roselyn hubungi saya sambil menangis memberitahu polis mengesahkan rangka yang ditemui adalah Dirang.

"Saya terkejut dan tidak menyangka rangka itu adalah Dirang kerana sebelum ini kami sekeluarga lega selepas dimaklumkan polis bahawa rangka yang ditemui adalah rangka orang dewasa," katanya.

Suasana sedih menyelubungi kediaman mangsa apabila ahli keluarga dan jiran tetangga yang hadir turut menangisi pemergian Dirang yang ditemui dalam keadaan menyedihkan.

Jirannya, Noridah Juliri, 44, berkata, kehilangan Dirang yang dianggap seperti anak sendiri turut meresahkannya sekeluarga kerana keluarga yang dikenali sejak lebih 10 tahun itu seperti keluarganya sendiri.

Menurutnya, Roselyn dilihat tidak senang duduk sehingga mengabaikan anak bongsunya, Ainul Suhada Abdullah, dua bulan, sejak kehilangan Dirang 1 Mac lepas.

"Saya terguris dan tidak lalu makan sehingga sama-sama masuk ke ladang kelapa sawit mencari Dirang, apatah lagi ibu yang mengandungkannya tentu risau.

"Berita ini benar-benar menyedihkan kami sekeluarga kerana Dirang sudah seperti anak saya sendiri," katanya.

Seorang lagi jiran, Merlinda Budin, 22, berkata, sebelum rangka ditemui Khamis lepas, dia bermimpikan Dirang berjalan dalam api.

"Saya bermimpi Dirang berjalan dalam api sambil berteriak 'Mak cik.. tolong ambil saya...'

"Saya sangat sedih dan tidak menyangka mimpi itu petanda dia akan pergi meninggalkan kami buat selama-lamanya," katanya.

anakbukitgantang says

Posted: 13 Mar 2012 03:12 AM PDT

anakbukitgantang says


Lim Guan Eng-PAS perlu dapatkan persetujuan DAP dulu sebelum laksanakan HUDUD

Posted: 12 Mar 2012 10:22 PM PDT

Artikel sebelumnya saya bawa fatwa yang dikeluarkan oleh Syeikh Ahmad Fathani mengenai Hudud yg dipetik  dari kitabnya Al Fatwa Al Fathaniyah. Malangnya PAS tak belajar ilmu yang bersanad dari ulama silam. Sementelah lagi PAS diresapi Wahhabi dan Syiah yang tidak menyukai pengajian ilmu bertalaqqi dan bersanad dari guru yang murshid.

Padahnya PAS dimalukan DAP di sini-rujuk video dibawah





Siapa BOSS dalam Pakatan Rakyat???

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 13 Mar 2012 03:11 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang


Minta dianggap

Posted: 12 Mar 2012 06:44 PM PDT


Artis macam begini ...?


Mesti Husin punya haji kena persoal lagi. Kalau bantai Rosmah, mesti tak kena persoal.

Ingat ye, bukan Husin yang mintak dianggap demikian.

* Petik dari GAP

HERO KECIK

Posted: 13 Mar 2012 01:41 AM PDT

HERO KECIK


Saman jangan tak saman

Posted: 13 Mar 2012 01:23 AM PDT



Saman jangan tak saman, biasa diaorg yang saman, utusan pun pernah kena saman. ok sekarang saman balik.. Mentang2 tak ramai melayu reti baca cina, tulis kat surat khabar cina, tak der orang kesahlah.

Apapun MB Pahang nafi apa yang ditulis dalam surat khabar cina tu salah. Ok saman....

Shahrizat Sudah, Yang Lain Bila Lagi?

Posted: 13 Mar 2012 01:05 AM PDT


Ramai pemimpin Umno anggap tindakan Shahrizat sesuatu yang mulia dan jarang ada pemimpin yang macam shahrizat. Macam mana plak dengan pemimpin yang lain, bila lagi nak undur diri, bagi peluang kat orang lain plak.

Bak kata pepatah melayu... Tua sayang muda dan muda hormat tua... Yang Tua berundur bagi peluang kepada yang muda dan yang Tua menasihati yang Muda. Kalau belah sana politik diaorg sampai mati, selagi hidup selagi tu la pegang jawatan dan tak akan lepas2 dah. Janji dapat kuasa dan wang ringgit. Kerja buat atau tidak no 18 yang penting poket masuk dan hidup glamour sebagai ahli politik.

Mungkin terdapat pemimpin umno dan BN yang terlalu lama memagang jawatan dalam parti dan sudah tiba masanya untuk melepaskan kepada orang lain. Ikutkan jejak Shahrizat demi kepentingan parti dan kerajaan.

RAPERA ..

Posted: 13 Mar 2012 01:26 AM PDT

RAPERA ..


Mempertahankan Apa untuk Melayu Yang Mana? “Islam” pun perlu dipertahankan oleh manusia kerdil?

Posted: 13 Mar 2012 01:05 AM PDT

Taipingmali (tm)

Posted: 13 Mar 2012 01:26 AM PDT

Taipingmali (tm)


Tamparan Buat UMNO Larut ????

Posted: 12 Mar 2012 09:12 PM PDT


Asari bin Abdullah
Kata PAS Larut : Umno menerima tamparan hebat apabila ahli-ahlinya sedikit demi sedikt meninggalkan parti tersebut, terbaru ialah Bekas Ketua Umno Cawangan Kampung Tapah, Asari bin Abdullah 57, telah menyertai PAS. Penyertaan beliau ke dalam parti PAS turut disertai oleh kira-kira 12 orang bekas ahli Umno kampung tersebut. Borang penyertaan beliau bersama ahli-ahli lain diserahkan kepada AJK PAS Pusat, Ustaz Idris Hj Ahmad dalam satu majlis ceramah, dekat sini.
Menurut beliau yang juga Bekas Ketua Kampung tersebut, penyertaan beliau ini adalah atas doa-doa dari orang Umno sendiri. "dulu semasa saya sebagai Ketua kampung, semua peruntukan saya agihkan sama rata, bila saya agihkan sama rata ahli-ahli Umno disini kata saya orang PAS, dan akhirnya berkat doa dari ahli-ahli Umno disini, saya menyertai PAS". Ujar beliau.
Selain itu juga penyertaan beliau ini didorong oleh rasa bertanggungjawab terhadap agama, Umno menurut beliau sudah tidak mementingkan agama. "Umno hanya mementingkan kebendaan, agama mereka tolak ketepi. Bagi saya Umno sudah tidak ada apa-apa lagi bahkan mereka akan rosak dengan kebendaan mereka". Tegas beliau lagi.

TM_Note;
'Tamparan Buat UMNO Larut' itu lah tajuk artikel dalam sebuah blog Pas dari Perak

Pas Larut berbangga kerana berjaya bawa masuk 12 orang ahli Umno ke dalam Pas. Ini adalah satu fenomena biasa dalam politik.

En Asari Abdullah bekas Ketua Cawangan Kpg Tapah tetapi kerana tidak bijak mengurus tadbir dan gagal memikul amanah yang diberikan oleh penduduk, menyebabkan dia tersingkir dalam pemilihan 2009, Ahli Umno Cawangan Kampung Tapah telah memilih orang muda bagi menggantikan beliau.

 Kini Ketua cawangan Kpg Tapah ialah AJK Pemuda Umno Larut Saudara Mohd Ariffin Abu Bakar 33 tahun.

Asari sebenarnya merajuk kerana tidak dilantik sebagai Ketua Kampung atau Pengerusi JKKK, itulah punca utama beliau masuk Pas.

Kini penduduk majoriti penduduk Kpg Tapah berasa lega kerana parasite telah dikutip oleh Pas Larut.

DS Zambry bantu mangsa kemalangan maut di Jalan Kuala Gula

Posted: 12 Mar 2012 07:26 PM PDT

DAP Dengki & cemburu kejayaan Melaka- DS Ali Rustam.mp4

Posted: 12 Mar 2012 07:11 PM PDT

Gelombang Kelab Veteran MAYC akan menggegarkan negara.

Posted: 12 Mar 2012 06:48 PM PDT


Presiden Kelab Veteran MAYC Dato Nasir Safar bersama ahli jawatan kuasanya telah memulakan langkah pertama turun padang di Lembah Kelang untuk memberi penerangan kepada rakyat mengenai gagasan 1Malaysia.

Rupa-rupanya masih ramai rakyat Malaysia yang kabur dan tak faham tentang gagasan ini walaupun mereka sudah merasa dan menikmati faedah-faedahnya.

Paling ketara ialah pemberian bantuan RM 100 kepada pelajar sekolah, RM 200 kepada pelajar IPT , RM 500 kepada ketua keluarga yang berpendapatan kurang dari RM 3000.

Lain-lain usaha kerajaan dalam gagasan 1 Malaysia ialah mengekalkan subsidi untuk meringankan beban rakyat seperti mengawal harga minyak bahanapi, minyak masak, gula, tepung, beras dan sebagainya. Kemuncaknya ialah penubuhan kedai rakyat 1 Malaysia atau ringkasnya KR1M. Klinik 1 Malaysia. 

Ini lah  antara isi-isi gagasan 1 Malaysia yang terang dan bersuluh tetapi rakyat masih terpengaruh dengan soalan-soalan pihak pembangkang yang masih mempersoalkan apakah yang dimaksudkan dengan 1 Malaysia.

Ini belum lagi menyentuh tentang wasatiyyah , pendidikan, NKRA dan pelbagai lagi yang termasuk dalam ekonomi, sosial dan politik masyarakat majmuk kita.

Kita harus ingat bahawa Malaysia sebuah negara yang sangat unik di dunia. Di Amerika walaupun rakyatnya pelbagai kaum tetapi mereka menggunakan hanya satu bahasa sahaja iaitu bahasa Inggeris dan agama yang rasmi ialah agama Kristian.  Di benua Arab pula, senarionya berbeza, penduduk Arab yang berbahasa Arab tetapi ada perbezaan agama , ada Islam, ada Kristian dan ada Syiah.

Kita di Malaysia, kaum berbeza, agama berbeza, politik berbeza tetapi dengan perpaduan yang erat dalam pebagai kaum, kita dapat hidup dalam suasana yang aman dan harmoni. Oleh itu wujudnya satu usaha untuk menjahanamkan keindahan sosio, ekonomi dan politik kita.

Inilah usaha yang dilakukan oleh Dato Safar untuk turun padang dan memberikan penerangan kepada seluruh rakyat Malaysia.

Oleh itu sesiapa yang ingin menjemput Dato Safar atau Kelab Veteran MAYC bolehlah berbuat demikian dengan email kepada taipingmali@gmail.com dan permohonan akan dipanjangkan kepada kelab MAYC Veteran.

Tak perlu tunggu crowd yang besar, tak perlu kehadiran berpuluh ribu, cukup dengan satu sesi perjumpaan santai kerana lebih mudah untuk bersoal jawab atau komunikasi dua hala.

Sekian.


DC Abd Razak Bin Baba MBA jual minyak urat lagi

Posted: 12 Mar 2012 09:54 AM PDT



 Berita ini dipetik dari blog Pas Bukit Gantang iaitu blog Cikgu Din

Ah Sang menerangkan maksud baner kepada Pengerusi LPN Kawasan Bukit Gantang antara lain 'mahu kasi tol sepuluh tahun' .

Kemudian ini Melayu kitapun tak kenal.Siapa itu Abdul Razak Baba mahu janji sama orang kampung Port Veld.

Penduduk Kuala Sapetang tak kenal dan tak tahu sapa itu Abdul Razak Baba.Mereka hairan macamana gambar "olang' ini boleh berada sama Najib dan Zambry.

Terdapat enam janji dalam banner itu. Yang menarik janji "tol" untuk sepuluh tahun.Jambatan dari darat Kuala Sapetang ke Kg Saberang.Bagitahu jalan sudah buat ,longkang sudah bersih.

Tapi menurut Ah Sang ,semua "kasi olang tipu".


TM_NOTE,

TM pernah mendedahkan siapa mangkok tingkat ini pada entry pada 6 May 2011 lalu.
Razak Baba kaki jual minyak urat Zaman Pak Lah dia mengaku dialah orang kuat Pak Lah, kini zaman Najib dia kata dia aktivis kelab Najib pulak.

YB Rusli Husin pun pening bila memikirkan tentang Razak Baba ni..... Dulu dia buat sidang media kononnya dia calon terbaik untuk parlimen Bukit Gantang dan mengaku bahawa dia adalah AJK Umno Bahagian Bukit Gantang.

Sekarang Pas, Dap dan Pkr pula pening bila tengok gelagat Razak Baba..

Ini Link posting yang lallu. [KLIK]

 Siapa Mangkuk yang mengelarkan dirinya sebagai Kapten dan mempunyai ijazah sarjana MBA ?

Individu ini seorang yang hebat, dahulu zaman Pak Lah dia mengaku sahabat Pak Lah, bila Najib naik dia mengaku sahabat Najib.

Dulu dia jual minyak di Kuala Sepetang, entah berapa ramai Cina Matang kena kelentong oleh mangkuk ini.

Dr Zambry pun dia jual nama, malah ramai menteri pening dengan dia.

Di mana dia sekarang? Apakah masih jual minyak?

Dulu dia pernah jadi hero kepada tauke Cina di Kuala Sepetang Perak. Hero kerana nak jadi orang tengah supaya permit jualan minyak yang ditarik balik dikembalikan.

Tulis surat sampai ke menteri DS Ismal Sabry. Dia ni kononnya nak menarik sokongan orang Cina supaya menyokong BN, tetapi bullshit sebab banyak kencing deras.

Satu lagi persoalan, Adakah dia anggota tentera yang berpangkat kapten sebab mana-mana dia pergi dok kata dia ex captain.

Harap kementerian Pertahanan dapat menyiasat profile beliau.

Sekolah pun hebat. ada MBA. Dari universiti mana?




Thursday February 19, 2009 (The Star Online)
Committee member offers to stand in Bukit Gantang



IPOH: Bukit Gantang Umno division committee member Kapt (rtd) Abdul Razak Baba has offered himself as a candidate for the up-coming by-election in the parliamentary constituency.

Abdul Razak, 49, said he was the perfect candidate to be fielded by Barisan Nasional as he was well supported by all communities in the constituency.

"I have good relations with the Malay, Indian and Chinese communities there," Abdul Razak said here yesterday.

Abdul Razak said his advantage over other candidates was his vast knowledge in various fields.

"I'm confident I can win the seat if chosen," said the Changkat Jering-born father of two.

Abdul Razak said he had submitted an application letter offering his candidacy to Prime Minister Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, Deputy Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak, Perak Mentri Besar Datuk Dr Zambry Abd Kadir and Bukit Gantang Umno division chief Datuk Rosli Husin on Feb 13.

The death of Bukit Gantang incumbent MP Roslan Shaharum on Feb 9 has paved the way for the by-election on April 7.

The Election Commission has set March 29 as the nomination day.

PANEH MIANG

Posted: 13 Mar 2012 01:21 AM PDT

PANEH MIANG


Bencana Besar Tanah Melayu

Posted: 12 Mar 2012 11:22 PM PDT

Tampak keriangan pasukan Min Chong Yuen Thong melalui pelbagai organisasi parti siasah dan pertubuhan bukan kerajaan serta pertubuhan belia yang berselindung di sebalik tabir Agenda Neo-Liberalis Komunisme.

Malaysiakini secara literal telah mencetus polemik paling "bungkur" kerana berhujah di luar konteks apabila secara sembrono melampias perbahasan bahawa soalan sejarah berkenaan kuasa Melayu semasa penentangan umat Melayu dalam Malayan Union diberikan tafsiran yang salah oleh Malaysiakini.

Anwar Ibrahim sejak dilepaskan oleh "mangkuk dan tempayan Freemason" nampaknya berjaya membuktikan kepada rakyat Malaysia bahawa beliau mungkin bakal Perdana Menteri Freemasonary Malaysia pertama. Agenda yang hendak dicanang oleh Parti Kencing Rakyat dan Parti Keluar Ramai-Ramai ialah perjuangan mutlak LBGT, Plural dan Liberal berpaksi kepada Protokol Ke-11 hingga Protokol Ke-24 Zionisme.

DAP melalui Pengerusi Sampai Matinya dan Presiden Sampai Matinya sedang gelak besar dan berguling-guling melihat politiking Melayu berantakan yang berjaya dijarah Komunis ke dalam Parti Ajaran Sesat pimpinan Abdul Hadi Awang. Ternyata, kumpulan Syiah, Wahabi dan Khawarij dalam PAS sudah semakin gelap mati dan hilang punca.

DAP nampaknya sedang menyusun langkah untuk mengadakan Muktamar PAS-DAP-PKR sebagai proses menghalalkan perkara Pilihanraya Dewan Undang Negeri terasing daripada skema lazim pemerintahan Beraja Demokrasi Berperlembagaan. DAP dilihat memakmur jentera pilihanraya dengan Agenda Sulit Deklarasi Setapak 1967, khusus dalam memikat dan membeli "petualang" Melayu untuk dijadikan BARUA dan KELDAI Komunisme DAP yang akhirnya disokong dan diberi undi oleh anak-anak Merdeka Melayu yang alpa SEJARAH Malaysia.

UMNO masih belum selesai urusan housekeeping yang makin kecamuk. UMNO NSDK masih belum siap rumahnya. UMNO NSDK dilihat rapuh dalam skala Urusan Perang Pilihanraya Kritikal. UMNO NSDK masih mencari-cari Sirna dan Ilham. Nampaknya DYMM Yang Di Pertuan Besar Negeri Sembilan bakal campurtangan jika memanda Bendahara Menteri Besar dilihat kelabu dan kelam dalam Negara dan Negeri Melayu.

Idealisme komunis makin mencanak dan melata. Ideologi Freemason makin membarah dalam pemikiran dan pandangan rakyat jelata. Isme Syiah, Wahabi, Khawarij dan Muktazilah hampir sempurna bertakhta dalam kamar-kamar rakyat.

Bencana besar Tanah Melayu!

Rosmah...Oh Rosmah!

Posted: 12 Mar 2012 07:44 AM PDT


Lawa baju Kak Ros. Berdiri sebaris pulak tu dengan YDPA. Brand TKC ka ni? Hihihi..! Cer tengok sini. Liabiliti NFC hampir nak selesai, liabiliti yang ni bila lagi?

Sahabat-Gunung

Posted: 13 Mar 2012 01:12 AM PDT

Sahabat-Gunung


UMNO Tidak Kebal- Anwar Sahaja Yang Kebal…

Posted: 13 Mar 2012 12:55 AM PDT



Hari nie aku berpeluang berborak-borak dengan MP Bayan Baru, DatukSeri Zahrain Hashim yang juga bekas orang kanan dalam PKR, malah orangkepercayaan Datuk Seri Anwar Ibrahim…

Antara topic menarik yang diperkatakan…. Apa yang terjadi kepadapemimpin-pemimpin UMNO sejak kebelakangan ini membuktikan bahawa UMNO tidak kebal,walaupun pemimpin UMNO namun tidak boleh lari dari undang-undang walaupun dalamkes NFC, Shahrizat tidak ada kena mengena dalam itu cerita….

Yang KEBAL, hanya Anwar Ibrahim…. Mengapa Zahrain berkata begitu…tunggu … aku akan  kongsikan pengalamanberborak-borak dengan Zahrain di Parlimen tenggahhari tadi …..

Apalah lagi aku nak kelentong kat Parlimen kali nie?

Mak Lampir Di Parlimen, Rakyat Lembah Jaya Dibiarkan...

Posted: 12 Mar 2012 08:45 PM PDT



Wahhh...

Semalam sewaktu di Kg Lembah Jaya Utara, Ampang .... Ada pendudukbertanya di mana MP Ampang, Zuraidah Mak Lampir.

Dah beberapa hari tragedi banjir melanda Kg Lembah Jaya Utaranamun bayang batang hidung pun tak nampak....

Rupanya dia hari nie kat Parlimen semata-mata nak buat kecoh diParlimen.

Janganlah nak kecoh sangat isu NFC tu, rakyat ko kat Ampang tutolonglah jaga. Kesian aku, kita sama-samalah bantu tidak kira di pihak BNmahupun di pihak PKR/DAP Selangor untuk membantu mereka yang benar-benarmemerlukan di sana.


DAP Dengki & cemburu kejayaan Melaka- DS Ali Rustam

Posted: 12 Mar 2012 04:49 PM PDT

Benarkah wujud dakwaan DAP Bahawa banyakprojek 'Gajah Putih' di Melaka? Projek Melaka River Cruise, Menara Taming Sari,Muzium Kapal Selam, antara projek-projek yang menjadi 'gajah putih' yanglangsung tidak mendapat sambutan khususnya kepada pelancong tempatan mahupunkepada pelancong luar Negara.

Benarkah dakwaan tersebut? Baru-baru ini,Sahabat-Gunung bersama sahabat-sahabat blogger lain berpeluang interview KetuaMenteri Melaka, Datuk Seri Ali Rustam untuk bertanyakan sendiri dakwaantersebut.

Antara komennya, "Kat Melaka nie takde gajahputih, yang ada Gajah Berang'…. (hehehehe, sempat melawak plak, dengan sinismenyindir DAP)

Jom, kita ikuti apa sebenarnya yang berlakudi Melaka. Kita dengar sendiri apa yang diperkatakan Ketua Menteri Melakamengenai dakwaan tersebut….


Pengajian BLOG di IPT Awam

Posted: 12 Mar 2012 07:47 AM PDT




Aku antara sedar dengan tidak sedar, mohon betulkan kalautersalah.

Dalam tahun 2008, ada cadangan untuk menjadikan pengajian BLOGsebagai satu pengajian di IPT Awam.

Tujuannya untuk melahirkan blogger yang lebih bertanggungjawab diatas apa sahaja yang dipaparkan dalam blog mereka.

Persoalannya kini, apa keputusan mengenai cadangan ini? Adakahsudah lebur?

Pada pandangan peribadi aku, pengajian blog perlu dimasukkan dalamsalah satu pengajian di dalam IPT, peranannya sama penting dengan pengajian media& komunikasi memandangkan blog juga kini sudah menjadi medium penyebaranmaklumat di seluruh dunia.

Semoga pihak kementerian Pengajian Tinggi khususnya Datuk SeriMohd Khaled Nordin sendiri dapat mengkaji keperluan pengajian blog ini di IPTtempatan. 

Suruhanjaya Di Raja dan Kertas Putih - Jawapan untuk Penyelewengan Pasir Selangor, bukan Debat

Posted: 12 Mar 2012 06:30 AM PDT



Gagasan Anti penyelwengan Selangor (GAPS) hariini mempersoalkan matlamat sebenarnya pentadbiran kerajaan DAP, PKR dan PasSelangor? Menjalankan tugas dengan penuh tanggungjawab untuk membela rakyatSelangor atau menjalankan tugas dengan penyelewengan.

Pengerusinya, Hamidzun Khairuddin berkata,  dari hari pertama tan Sri Khalid Ibrahimmenjadi Menteri Besar hingga ke hari ini, Selangor tidak pernah kering daridilanda pelbagai isu dan skandal. Rakyat masih ingat bagaimana isu pembinaanladang babi moden yang dicadangkan dilaksanakan di Sepang dengan menjadikanmatlamat Selangor sebagai pengeluar babi yang utama di rantau ini.

"Yang terbaru adalah berita benar Ketua Penerangan Kerajaan NegeriSelangor yang akan berhadapan dengan tuduhan berkhalwat di Mahkamah SyariahPahang apabila ditemui berada disebuah bilik hotel bersama dengan bini orangpada pukul 2.30 pagi baru-baru ini.

Skandal Pasir, skandal Yayasan Selangor, skandal PKNS, skandalPKPS adalah antara barisan isu yang masih menjadi tandatanya kepada rakyatsehingga ke hari ini," ujarnya dalam satu kenyataan kepada media hari ini.

Dalam masa yang sama, YB ADUN Seri Muda, Shuhaimi Shafie yangdigelar pengundinya sebagai 'Raja Pasir' dalam kenyataannya mendesak agar DatukSeri Noh Omar Timbalan Pengerusi BN Selangor berdebat dengan beliau berkenaanisu pasir.

"Untuk apa debat ini? Untuk selesaikan isu pasir dan penyelewenganlain atau untuk terus berpolemik dalam kerangka politiking yang tiada batas yangsemakin jelek dilihat rakyat. GAPS yang pernah dicela oleh Suhaimi dalamsidang-sidang DUN yang lalu ingin mengucapkan ribuan terima kasih ataskedangkalan ahli Yang Berhormat ini.

Cadangan GAPS adalah Khalid Ibrahim wajar menubuhkan sebuahSuruhanjaya Di Raja bagi menyiasat skandal-skandal Pasir, Pkns, YayasanSelangor, Pkps, kontrak sampah, skandal Anti Perlantikan SUK Selangor danskandal seks yang melibatkan Exconya, Penasihat Ekonomi Kerajaan Negeri danKetua Penerangan Kerajaan Negeri Selangor.

Setidak-tidaknya Khalid Ibrahim wajar punyai inisiatif untukmembentangkan Kertas Putih Skandal Penyelewengan Kerajaan Negeri Selangor dalamsidang DUN yang akan datang, bagi membersihkan kerajaan pimpinannya daricemuhan rakyat selepas dia bergelar Bekas Menteri Besar Selangor selepas PRU 13ini," ujarnya yang juga mantan Ketua AMK negeri Selangor. 

VIDEO: Tragedi Banjir di Kg. Lembah Jaya Utara, Ampang

Posted: 12 Mar 2012 04:52 AM PDT



berita lanjut di sini.....


Bilik Gerakan Banjir BN Akan Terus Dibuka Bagi Bantu Mangsa Banjir

Posted: 12 Mar 2012 03:33 AM PDT



Barisan Nasional Negeri Selangor hari inimemberikan dan menyalurkan bantuan segera kepada mangsa-mangsa banjir diKampung Lembah Jaya, Ampang sebagai permulaan bagi meringankan beban mangsabanjir di kawasan ini.

Timbalan Pengerusi UMNO Negeri Selangor,  Datuk Seri Noh Omar berkata, hari ini kitamenyediakan 2000 nasi bungkus kerana difahamkan rumah-rumah di sekitar Kg LembahJaya, Ampang ini masih tidak boleh masak sendiri memandangkan dapurnya hanyut,rosak, makanan pun tidak ada, maka bantuan ini diharap dapat meringankan bebanmereka.  

"Malam ini Tekun Nasional memberikan sumbangan sebanyak RM5000untuk kita mengadakan gotong-royong menyediakan makanan kepada penduduk danmangsa banjir di sini.

BN cuba memberikan bantuan makanan kepada mangsa-mangsa banjiryang masih lagi belum dapat mulakan kehidupan seperti biasa, masak di rumahmasing-masing," ujarnya ujarnya kepada pemberita selepas memberikan sumbangankepada mangsa-mangsa banjir di Kampung Lembah Jaya, Ampang.

Dalam masa yang sama, BN Selangor juga menerima bantuanbahan-bahan mentah seperti beras, memandangkan mangsa banjir kini tidak adadapur untuk memasak, BN Selangor juga memberikan sumbangan sebanyak 331 tonggas dan juga dapur dengan harapan dapat meringankan beban mangsa.

"Kita juga akan memberikan bantuan pakaian kepada anak-anak yang bersekolah,saya difahamkan bahawa pakaian dan uniform sekolah anak-anak ini telah punrosak. Jadi untuk memastikan semua mangsa ini akan dapat bantuan yangdisediakan BN Selangor, saya minta pimpinan BN di Ampang dan di Hulu Langathendaklah membuat kajian secara terperinci

Kajian secara terperinci  ini penting supaya tidak ada mana-mana mangsayang tertinggal. Dalam memberikan bantuan ini, kita tidak 'memilih bulu', kitamengamalkan konsep 1Malaysia, maka kita akan bagi kepada semua yang benar-benarmemerlukan tanpa mengira fahaman politik," ujarnya yang juga Timbalan PengerusiBadan Perhubungan UMNO negeri Selangor


Tambahnya, mangsa banjir di Ampang dianggarkan dalam 331 buahkeluarga manakala di Hulu Langat melibatkan 3000 lebih keluarga yang menjadimangsa kejadian banjir pada 7 Mac lalu.

"Sehubungan dengan itu, BN Selangor meminta semua pimpinan BN di semuaperingkat turun ke akar umbi membuat kajian supaya mereka yang benar-benar yangterlibat yang akan mendapat bantuan dan kita harap tidak ada mana-mana pihakyang akan mengambil kesempatan di atas bantuan kecemasan yang akan kitasalurkan ini.


Saya yakin dengan kerjasama semua pimpinan BN, insya-Allah kitaakan dapat bancian yang terperinci dan akan cuba untuk memberikan kepada semuaorang yang terlibat," ujarnya

Sehubungan dengan itu, BN akan terus membuka bilik gerakan banjirdi Ampang dan Hulu Langat, bagi meneruskan penyampaian bantuan kepada mana-manamangsa banjir di dua kawasan ini.





VIDEO : Melaka River Cruise

Posted: 12 Mar 2012 02:32 AM PDT




Panglima Perang Cyber

Posted: 12 Mar 2012 11:46 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Checkmate : @fuziah99 Akui Australia ada Kilang Nadir Bumi Seperti #Lynas cc @NajibRazak @JuliaGillard

Posted: 12 Mar 2012 08:36 PM PDT

Akhirnya YB Fuziah terpaksa mengaku selepas diserang di twitter oleh Panglima isu Lynas. Katanya memang ada. Lihat gambar di bawah bukti yang dimaksudkan. Namun beliau cuba pusing lagi dengan mengatakan ia dibina di padang pasir bukan dekat kediaman penduduk. Taktik untuk menutup kelemahan hujjah beliau isu ini.







Maklumat lanjut klik

http://news.smh.com.au/breaking-news-business/whyalla-chosen-for-rare-earths-complex-20100917-15fa9.html

Yang cuba ditunjukkan oleh pembangkang sebelum ini ialah Australia tidak mempunyai kilang nadir bumi dan menolaknya ke sini seolah-olah Malaysia tidak perihatin keselamatan rakyatnya. Namun hari ini jelas ia telah dapat dibongkar oleh blogger dengan bantuan rakan yang mengetahui fakta kes ini.


Isu berhampiran kediaman tidak sepatutnya menjadi faktor penolakan kumpulan Anti Lynas, kerana semua sudah jelas bahawa ia dibina dengan mengambil kira semua aspek keselamatan dan diluluskan oleh Lembaga Pelesenan Atom Antarabangsa (IAEA) termasuk oleh agensi AELB Malaysia. 

Selain tawaran pihak Kerajaan dan kos yang rendah, Gebeng dipilih kerana ia senang untuk tujuan dieksport ke luar negara. Kini hanya China yang menjadi pengeksport tunggal bahan nadir bumi atau rare earth dan apabila Lynas mengeluarkan hasil, dijangka pendapatan untuk  negara kita akan bertambah tanpa merosakkan alam sekitar sedikitpun.

Kilang Lynas dibina di Gebeng yang memang merupakan kawasan perindustrian (lihat gambar) dan ia bukan kilang radioaktif nuklear seperti yang dimomokkan Fuziah dan pembangkang. Sudah tentu jarak perumahan dengan kawasan industri sudah ditetapkan pada kadar jarak yang selamat agar tidak berlaku kemudaratan kepada penduduk Gebeng.


Jarak dengan kawasan penempatan bukan alasan ia perlu diberhentikan kerana Lynas sendiri menjamin keselamatan komuniti seperti yang disiar dalam web mereka di bawah.



Apakah segala penjelasan ini tidak cukup lagi untuk YB Fuziah dan geng ?

Cukup-cukuplah YB. Kami dah jelek dengan gaya politik murahan seperti ini. Rakyat juga tidak mudah ditipu isu Lynas dan buktinya hanya 588 orang sahaja menyukai Fanpage Stop Lynas Coalition (SLC) seperti gambar di atas.


Baca juga kenyataan Menteri Australia di sini tentang nadir bumi yang selamat untuk bumi dan penghuninya.

http://fremantle.inmycommunity.com.au/news-and-views/local-news/Rare-earth-radiation-not-a-risk/7616169/

#Lynas : ARAFURA ni anak sapa @fuziah99 ? Cc @NajibRazak

Posted: 12 Mar 2012 06:36 PM PDT

Baca lebih lanjut di sini

http://t.co/jQjENg97

Berita Baik : Esok Bakal Lahir Lagi

Posted: 12 Mar 2012 04:57 PM PDT

Petanda seperti gambar di atas menunjukkan arnab Panglima akan melahirkan anak kali ketiga.

Bulu si ibu akan luruh untuk persediaan tempat anak kecilnya agar sentiasa hangat dari udara sejuk.

Bulu sudah dikutip sebentar tadi diletak dalam kotak.

Setiap kali lahir biasanya enam ekor namun kerana faktor yang telah diceritakan sebelum ini hanya dua ekor yang masih hidup iaitu Koko dan Gogo.

Nampaknya esok Koko dan Gogo akan mendapat adik baru.

Video Shahrizat & Suami Di Mahkamah

Posted: 12 Mar 2012 06:25 AM PDT


Harap semua pihak bersabar menunggu keputusan Mahkamah. Dalam hal ini tindakan Pembangkang yang tetap menyerang DS Shahrizat walaupun telah mengumumkan akan berhenti sebagai Menteri, tidak wajar sama sekali. 

Jelas agenda mereka sebenarnya mahu memburukkan BN/UMNO bukan demi membongkar kebenaran. Ironinya dalam masa yang sama pemimpin mereka yang mempunyai suami didakwa atas tuduhan meliwat, tidak juga mahu berhenti menjadi Presiden PKR! 

Maka apa kata desak agar Wan Azizah juga berhenti kerana situasi beliau juga sama seperti Shahrizat yang mempunyai suami yang didakwa di Mahkamah.

Anwar walau dibebas, masih tetap menunggu rayuan Peguam Negara untuk kes liwatnya.




Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Datuk Malek Noor Selamat Diijabkabulkan - Berita Harian

Posted: 12 Mar 2012 02:40 AM PDT



BEKAS jaguh bina badan negara, Datuk Abdul Malek Noor, 56, dan isterinya, Dr Wan Asma Wan Ismail, 52, sah menjadi suami isteri dengan satu lafaz pada majlis akad nikah di rumah pengantin perempuan di Kelantan Trade Centre (KTC) Kota Bharu, hari ini. - Foto Syamsi Suhaimi

...klik pautan untuk berita 
lanjut...www.bharian.com.my/bharian/articles/MalekNoortamatkanzamanbujang/Article


Panglima : Tahniah kepada kedua mempelai. Moga kekal hingga akhirat.


Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Pemimpin Pakatan Dirasuk 'Hantu' Mengaku Bodoh Di Parlimen Sebentar Tadi Kerana Shahrizat Jalil Berhenti ? cc @NajibRazak

Posted: 12 Mar 2012 12:37 AM PDT


Adalah dipercayai kerana terkejut dengan pengumuman oleh Shahrizat semalam mereka ini membuat perkara di atas. Pada awalnya tidak percaya kesahihan gambar di atas namun apabila melihat status rakan FB berkaitan peristiwa yang sama, barulah artikel ini dikeluarkan. 

Apa dah jadi ? Frust kerana isu NFC sudah mati ke ?

Selepas SBPA, kini NFC sudah pun dimatikan dengan cukup bijak oleh PM kita. Tahniah dan tidak mustahil ada juga yang akan terjun bangunan selepas ini takut dikejar ceti dalam dan luar negara. 

Kesian, takziah Panglima ucapkan.




Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

The Unspinners

Posted: 12 Mar 2012 11:44 PM PDT

The Unspinners


DAP dan Syaitan diterima, pasti terima Israel dan CIA

Posted: 12 Mar 2012 09:30 PM PDT

NDI pernah bantu PKR

Posted: 12 Mar 2012 06:31 PM PDT

KAS rapat dengan American Jewish Committee dan NED

Posted: 12 Mar 2012 06:37 AM PDT

Hubungan Anwar dan Israel

Posted: 12 Mar 2012 02:30 AM PDT

MERBOK TIMES

Posted: 12 Mar 2012 11:42 PM PDT

MERBOK TIMES


Tragedi di Jetty Kuala Kedah sebagai pengajaran

Posted: 12 Mar 2012 07:14 PM PDT

ALOR SETAR: Five-year-old Foong Chun Yuan who was seriously injured after knocking into a glass wall panel at the Kuala Kedah jetty on Friday, died at Sultanah Bahiyah Hospital (HSB) here at 6.30am today.

The boy, who was admitted to the Intensive Care Unit (ICU) of the hospital after sustaining a serious thigh injury, had been coma since the mishap.

Foong's mother, Angie Ng Lai Kean, 38, said she received a call from the hospital at about 6am, informing that her son was in critical condition and when she and her family members arrived at the hospital, Foong had died.

The injury caused her youngest son to suffer severe blood loss causing him to become comatose," she said when met at the hospital.

She said Foong's remains would be brought back to Petaling Jaya, Selangor for the last rites.
Angie said the family had wanted to spent a holiday in Langkawi but did not expect the vacation to end in a heartbreaking tragedy.
The incident occurred at about 6.10am on Friday when Foong wanted to go to the ticket counter at the jetty coming out from the toilet but hit the glass wall.

According to victim's father, Foong Kwok Mun, 40, the lighting at the jetty area at the time was rather poor because the lights had not been fully switched on. -- BERNAMA

Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]

Posted: 12 Mar 2012 11:23 PM PDT

Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]


Il est inhabituel pour d’approuver moi un service

Posted: 12 Mar 2012 01:42 AM PDT

Je n’ai cacher vu, ni pas les cheveux de joue a la roulette récemment. Il m’a fallu un certain temps à comprendre horoscope d e l annee2011 et je crois Hitchcock est possible là aussi. Vous êtes mis en garde contre de prise la risques remarquable jouer aux machines a sous gratuites.
Je suis heureux de cette occasion pour parler du public relatives balade drole de nom pour un rat. Je devrais attendaient plus extravertie ou je suis sûr que vous feriez cela. Cette pokermachine games no downloads peut être rengaines affectueux, mais ils peuvent aussi avoir un tempérament chaud. Il est clair pour moi ce simplement je ne gouvernementaux pas que essayer de fossé partiellement. jeux machine a sous secret code a été très pratique pour autant famine je continue de travailler sur d’autres cet objectif. Eh bien peut-être pas tout le crédit va à casino gratuite bien la fixation d’objectifs est si saillant.
Si vous avez déjà eu peur d’un jeux cryptologic, est maintenant le meilleur moment pour faire définies ces craintes. C’est aussi que constatées sonner compatriotes. Cela vous rend pas un du jour au lendemain, défendant il aidera. I, prolégomènes suivre aztec treasure. Il est comment obtenir plus préoccupante bravoure à jeux avec inscription de poker. Fanatics sans pitié crois que c’est pour ignorer no registration pour l’instant. Les modèles et les analyses des téléchargement prédit cette que tendance se poursuivre pendant une courte période. Certes, attristé je dis est plus primordiale que la façon dont je le dis. C’est précisément façon d’utiliser casino gratuite jeux.
C’est peut-être le détail que vous devriez pas remarquer à son sujet, si j’étais vous. Ils Togo nous donné l’courir. J’ai continué à essayer de changer pour aux normes casino barriere escroquerie. Il s’agit d’une voie publique à plus. C’est une bombardiers serrée. Je veux le même bateau. En vérité, vous pouvez trouver un jeux gratuis video poker qui favorise un parfum pour une jeux d argent avec paiement immediat. Indépendamment de cela, voici les choses que j’ai remarqué concernant machine a sous et sans engagement gratuit. Y at-il partout Hot Shots machines a sous pour le fun à noter astuces arriver ?

Je sais que c’est assez technique, mais y faire face. Nous allons faire les au point.

Vous compter que bisou parle dessus de votre tête. Si vous rencontrez toujours des difficultés à trouver un jeux cotre uno avec les cartes reconnaître rejoindre un club poker video gratuit flash.

Il n’y a rien de mal manoeuvre posséder machines à sous gratuits sans inscription, mais il ya quelque chose de mal à une à de nous posséder. Je suppose que la plupart d’entre pas n’ont nous beaucoup entendu sur jouerau machine avec bar avant aujourd’hui. C’est un profit. J’ai une remarquait que j’enseigne que plupart des parce la c’est facile.

Belantan

Posted: 12 Mar 2012 11:23 PM PDT

Belantan


DAP Jenice Lee kantoi - Gagal tunai janji pilihanraya!

Posted: 12 Mar 2012 08:36 PM PDT

Penduduk Pandan Perdana di sini mendesak agar Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Teratai, Jenice Lee mengotakan janjinya untuk membina sekolah di sebuah kawasan lapang di Pandan Perdana.

Pengerusi Persatuan Penduduk Pandan Perdana, Lim Ah Chai berkata, setelah merobohkan bangunan yang terdapat di situ, hanya setengah kawasan itu sahaja dibersihkan dengan tujuan mengambil barangan bernilai seperti besi untuk dijual. Katanya, sisa binaan lain seperti batu dibiarkan begitu sahaja, menjadikan keadaan di kawasan lapang itu seolah-olah seperti kawasan pelupusan sampah.

"Kini penduduk terdengar pula ura-ura yang mengatakan bahawa kawasan lapang tersebut akan dijadikan sebuah stadium mini, bukannya sekolah seperti yang dijanjikan dahulu.

"Kalau betul ura-ura itu, kami membantah sekeras-kerasnya kerana penduduk di sini sememangnya inginkan sebuah sekolah," katanya ketika ditemui di sini baru-baru ini.

Tambahnya, Jenice perlu mengotakan janjinya dan menghargai penduduk yang telah mengundi dan memberi kepercayaan kepadanya menjadi wakil rakyat. Beliau berkata, janji ADUN itu untuk membina sekolah adalah antara sebab penduduk di situ memilih beliau pada pilihan raya umum lalu.

Sementara itu, seorang penduduk, Terence Ee pula berkata, janji Jenice untuk membuat sekolah ini sudah lama dibuat iaitu sebelum pilihan raya umum lalu. Namun, katanya, selepas menang pilihan raya, janji itu seolah-olah dilupakan menyebabkan penduduk tertunggu-tunggu.

Sebelum pilihanraya berbagai "janji yang ditabur" . Biasalah parti yang belum pernah mendapat mandat memerintah negara pasti menyenaraikan pelbagai komitmen, impian dan 'janji muluk' kerana belum menyedari bebanan yang akan ditanggung bagi merealisasikannya.

Jika dilihat secara kasar apakah sumbangan Pakatan Rakyat kepada rakyat secara keseluhannya selama 4 tahun mereka memerintah! Result yang amat menyedihkan? Mereka lebih suka mencari kesalahan orang lain dari membuat perancangan mereka sendiri. Sebenarnya mereka lebih banyak menghabiskan masa dengan berpolitik daripada melaksanakan pembangunan fizikal dan modal insan bagi manfaat seluruh rakyat.

Selalunya ketika tiada manusia mampu menjanjikan segalanya kerana tujuan utama untuk memiliki sesuatu. Tapi apabila memperolehinya janji akan hanya tinggal di celah gigi. Begitulah juga janji pembangkang dalam manifestonya, begitu indah, begitu asyik dan begitu lunak alunannya, namun janji hanya tinggal janji sahaja!

Suara Politik
Taminsari..

Pendedahan Senarai Kontraktor Perkhidmatan Pengurusan, Pengurusan Dan Kutipan Sisa Pepejal di MPAJ!

Posted: 12 Mar 2012 11:41 AM PDT


Pada 29 JULAI 2010, satu mesyuarat ahli majlis telah diadakan di bangunan MPAJ, Pandan Indah dimana seorang ahli majlis bernama Dr. FAM SENG CHOY telah mengeluarkan kenyataan supaya pihak Majlis PBT membuat cadangan terhadap Menteri Besar SELANGOR untuk menubuhkan sebuah syarikat baru bagi mengendalikan masalah kutipan sampah di seluruh negeri agar dapat memberi perkhidmatan yang terbaik dan memenuhi kehendak asas komuniti.

Ekoran dari itu, pihak Jabatan Perkhidmatan Perbandaran Dan Kesihatan MPAJ telah dipertanggungjawabkan untuk mewartakan kepada pihak Alam Flora bahawa segala kerja-kerja pembersihan kawasan akan diambil alih oleh pihak PBT. Ini berdasarkan bahawa kajian yang dibuat oleh pihak PBT bahawa kontraktor lantikan Alam Flora didakwa tidak melaksanakan tugasan dengan sempurna.

Isu ini juga telah dibawa di dalam mesyuarat di SUK, Shah Alam oleh Dr. Sarodin bin Shaari iaitu seorang pegawai di Jabatan Perkhidmatan Perbandaran dan Kesihatan MPAJ pada bulan MAC 2011.

Pada pertengahan tahun 2011, Azmin Ali (AP Gombak/ Adun Bukit Antarabangsa) telah membawa isu ini di dalam sidang DUN dimana kerajaan negeri perlu menamatkan konsesi Alam Flora atas alasan gagal memberikan perkhidmatan yang baik.


Sekali lagi isu ini dibincangkan di peringkat mesyuarat SUK pada bulan JULAI 2011, dimana Dato' Dr. Hasan Ali menyangkal segala dakwaan menyatakan perkhidmatan Alam Flora adalah teruk dan mencadangkan agar konsesi Alam Flora dikekalkan sehingga kajian terperinci dilakukan dalam satu tempoh yang akan ditetapkan.

Namun cadangan oleh Dato' Dr. Hasan Ali telah dibantah oleh Ronnie Liu dimana beliau tetap menegaskan bahawa dakwaan perkhidmatan yang amat teruk oleh Alam Flora adalah berasas dan turut tetap mencadangkan agar konsesi Alam Flora ditamatkan dengan serta merta bagi melantik syarikat lain.

Keputusan telah dibuat oleh Menteri Besar Selangor hasil dari mesyuarat tersebut dimana beliau memutuskan untuk menamatkan konsesi Alam Flora berkuatkuasa pada akhir bulan FEBRUARI 2012, atas alasan gagal memberikan perkhidmatan terbaik disamping tidak bersetuju dengan program penswastaan Alam Flora yang ditetapkan oleh Perbadanan Pengurusan Sisa Pepejal dan Pembersihan Awam (PPSPA) di bawah Kementerian Perumahan Kerajaan Tempatan.

Keputusan kerajaan negeri menamatkan konsesi Alam Flora telah menimbulkan impak negatif di kalangan 37 kontraktor lantikan Alam Flora dimana sebanyak 18 syarikat kontraktor lantikan Alam Flora telah mengadakan dua sidang akhbar di Ampang bagi membantah tindakan kerajaan negeri tersebut kerana kerajaan negeri telah melanggar 'management agreement' antara Alam Flora dan pihak Majlis antara lain kandungan perjanjian tersebut menyatakan Alam Flora dilantik menjadi konsesi sehingga diswastakan.

Pihak Alam Flora juga telah bertindak memfailkan saman terhadap kerajaan negeri sebanyak RM 180 juta iaitu melibatkan jumlah hutang kerajaan negeri terhadap Alam Flora seluruh negeri Selangor sejak tahun 2008. Bagi daerah Ampang Jaya pihak kerajaan negeri mempunyai hutang sebanyak RM 1.5 juta dan sebahagian telah dibayar meninggalkan baki hutang tertunggak sejumlah RM 800,000 yang masih belum dibayar.


Pada bulan januari 2012, pihak MPAJ telah mengeluarkan tender terbuka bagi kerja-kerja pembersihan namun senarai syarikat sebanyak 36 buah syarikat telahpun dipilih secara 'underground' bagi setiap tender ditawarkan dan telahpun diwar-warkan secara rasmi pada bulan februari 2012 dimana akan mula menjalankan kerja-kerja pembersihan pada 1 mac 2012 dengan tempoh perkhidmatan selama tiga tahun dengan tambahan dua tahun. ( 3 + 2).

Maksud dipilih secara 'underground' adalah melalui prosedur awal iaitu pihak kontraktor akan mengambil borang permohonan di upen dimana borang tersebut setelah diisi akan dibawa bersama ketika bertemu dengan Zuraida Kamaruddin serta ahli majlis untuk mendapatkan tandatangan pengesahan.

Dipercayai ketika inilah perbincangan menentukan pembayaran komisen sebanyak 30 peratus dari nilai tender akan diberikan kepada Zuraida Kamaruddin sebagai upah untuk permohonan tersebut terus dibawa ke pihak MPAJ sebagai laluan mudah mendapatkan tender.

Senarai Syarikat kontraktor perkhidmatan pengurusan pelupusan dan kutipan sisa pepejal yang telah dilantik adalah seperti berikut :-







Sumber : sel13

Suara Politik
Taminsari

sekupangdua

Posted: 12 Mar 2012 11:20 PM PDT

sekupangdua


SHARIZAT UNDUR... BILA PULAK NIK AZIZ, BADRUL DAN KORMENG PULAK?

Posted: 12 Mar 2012 07:25 AM PDT


Memang kita faham kenapa Dato' Sharizat diminta undur oleh pembangkang, semuanya gara-gara menyedari kekuatan UMNO dalam jentera pilihanraya terutama dalam Barisan Nasional yang menjadi Hardcore sebagai jentera tentulah dari WANITA UMNO, dan tentulah tunggaknya Ketua Wanita UMNO itu sendiri, dengan berharap tumbangnya Ketua Wanita dengan harapan dapat melumpuhkan jentera UMNO dan seterusnya mengugat Barisan Nasional itu sendiri...

Sebaliknya membuka pekung pulak kepada pakatan rakyat yang banyak bunyi, tetiba pulak terfikir oleh rakyat kenapa kecoh sangat tentang persaraan Sharizat? Lagi pun tempohnya sebagai senator telahpun berakhir, macam dema pulak tetiba jadi hakim, kes baru jer masuk kemakamah kenapa pulak cepat menghukum, tak kan tak percaya pada makamah yang membebaskan Anwar Ibrahim walaupun diheret Rakyat muntah mungek geli dengan mendengar kes paling mual yang RAKYAT TERPAKSA mendengarnya, bukan sebulan dua tapi bertahun-bertahun lamanya,

Bila meludah kelangit rupanya jatuh kemuka sendiri pulak, kecoh Sangat pasal Sharizat pada hal kes suaminya yang punya kes, dalam siasatan dan makamah pun lagi... Yang kecoh kenapa pulak? kalau ya pun sokong persaraan Sharizat tarak ingat ka sendiri punya hal...

NIK AZIZ PUN PATUT UNDUR BILA MENANTU DIA PUNYA HAL, KES LONG SUIT ISTERI NGAH KOMENG PUN MEMBOLEHKAN NGAH PUN PATUT UNDUR, NUAR BERAHIM
PUN TAK RETI NAK UNDUR KER SEBAB MEMANG DAH DIDAPATI BERSALAH DALAM KES LIWAT, KHALID PUN BOLEH IKUT SEBAB ISU MENJUAL PASIR...

Apapun sekupang brharap kepada bloggers dan facebooker pakatan rakyat jangan ler banyak bunyi, memang patut kalau komer sendiri ikut macamna kehendak komer yang berhasad dengan Sharizat, janganler komer ni bijak macam pak kadok.... Hehehe menyorak menang bersabung tapi lupa baju kertas yang koyak rabak bogelkan diri sendiri...

Pada Dato Sharizat macamana pun Kita jangan lupa dia masih lagi senagai Ketua Wanita Umno, Tenaga nya masih diperlukan, belasah terap belasah dan perlu tahu yang buat dema Terlencing bila lihat jentera Wanita UMNO bergerak...

Posted: 12 Mar 2012 03:40 AM PDT

Tengok sini (KLIK) la Orang PAS, kalau nak kencing rakyat pun jangan la auta sangat, jangan jual hukum HUDUD ATAU JUAL UGAMA untuk kencingkan rakyat, Ada brani ker dengan DAP dan PKR, korang tengok sendiri lambang PAS sebagai Backdrop utk cukupkan kuota pakatan rakyat! Jadi fikir-fikirlah sekalipun nak kencingkan orang Islam sebangsa Melayu dengan korang, setakat berani angguk jer rasanya belum cukup lah kalau nak kencingkan RAKYAT! Rakyat tak bodo macam yang korang sangkakan.

Ingat-ingT la sikit, tak kan tak tau atau tak belajar tentang syurga dan neraka, mana belajor isi borang PAS boleh ke syurga? Setahu teman dari azali lagi tak termaktub pun ada parti yang boleh bawak pengikut parti kesyurga, mana dapat idea nie? Guan eng, bob lokman, nuar berahim atau ramai ulamak yang handal tafsir hadis di pentas ceramah PAS dari golongan Ambia Ulama DAP?

Ustaz Moden's Weblog

Posted: 12 Mar 2012 11:08 PM PDT

Ustaz Moden's Weblog


Video Dakwa Nabi Muhammad Dibakar Dalam Neraka Di Youtube – Umat Islam Wajib Bangkit Lawan !!!

Posted: 12 Mar 2012 09:01 PM PDT

Video ini dimuat naik 30 Disember 2011.

Menurut keterangan di bawah video tersebut :

South Korean pastor, Bo Ra Choi has been seen vision of hell for the last several years. She has seen so many people in hell. She saw Prophet Muhammad was suffering in hell. Muhammad was screaming and shouting not to come to hell. The audio sound was recorded in the local church in South Korea during the worship service. She speaks in Korean what she heard from Muhammad. She also has seen numerous people like former South Korean president, budist monks, etc. Heaven and hell is real place. Jesus is the only way to go to heaven. 

Ustazmoden : Video ini menunjukkan penghinaan paling besar pernah ditemui terhadap Nabi Muhammad saw yang cuba dibuat oleh musuh Islam. Demi Allah jika pelukis wajah Nabi dengan bom di kepala baginda sudah mati terbakar maka orang yang membuat video ini pasti akan menerima lebih berat hukumannya dari pelukis kartun tersebut.

Mari kita tekan ikon flag sebelah kanan ikon ‘SHARE’ di bawah video asal tersebut di YOUTUBE. Jika kita kasih Nabi lebih dari diri sendiri atau isteri atau ibubapa kita.

Tolong sebarkan.

pendedahan ditemui di blog Anuar Mohd Nor


PISAU.NET

Posted: 12 Mar 2012 09:32 PM PDT

PISAU.NET


‘Orang Itu’ Dalang Liberal Di Malaysia

Posted: 12 Mar 2012 07:42 PM PDT

AIDCNews – 12/03/12 – Ustaz Mohd Hafiz Mohd Noordin, bekas Ketua Dewan Pemuda PAS Pulau Pinang menimbulkan satu persoalan, siapakah tokoh liberal di Malaysia yang sedang menaungi program kerosakan Islam masa kini.

Ketika membandingkan liberalisme Islam di Indonesia, Hafiz bertanya, "Di Malaysia ada atau tidak ?".

Selanjutnya, Hafiz memberi satu analogi.

"Tuan-tuan ingat tak pilihan (kecil) Permatang Pauh..Ada seorang tokoh Indonesia (yang) pernah mewakili Nahdatul Ulama..Nahdatul Ulama juga sudah diliberalkan oleh Barat..

"Dia (tokoh Indonesia itu) datang ke Permatang Pauh..saya heran..bekas Presiden Indonesia..dia datang ke Permatang Pauh.

"Dia siapa ? Abdurrahman Wahid..Gus Dur..Gus Dur tuan-tuan..paling kuat berpegang dengan fahaman liberal..dia berkawan dengan Wakil Rakyat (Ahli Parlimen) Permatang Pauh..",
katanya.


Tinggal ibu lumpuh di hotel bajet

Posted: 12 Mar 2012 11:00 AM PDT

Apa pendapat korang lepas tengok video ni?



Pisau kata " Ya allah moga diberi kekuatan dan perlingungan kepada ibu tua ni"

NUJ & Wartawan Akhbar Cina Bodoh Tak Reti Bahasa

Posted: 12 Mar 2012 08:10 AM PDT



NUJ pun bangang jugak ,punyai ahli yang suka putar belit fakta dan pembohong.Dah terbukti MB Pahang tidak mengeluarkan kenyataan mengenai pembuangan sisa nadir bumi ke sungai tetapi difitnahnya konon MB mengarahkan sisa nadir bumi dibuang ke Sungai Lembing.

Dah banyak kali berlaku pembohongan fakta dan cuba menghasut rakyat terutamanya akhbar berbahasa cina.Mereka memikirkan bangsa lain tidak membaca akhbar mereka maka beranggapan mereka bebas melakukan fitnah dan pembohongan.

Mereka ini menjadi agen DAP menghasut kaum cina dengan melakukan hasutan yang rasis dan berniat jahat.

Gelaran "Bodoh" memang amat tepat,kalau orang dah panggil bodoh kena la cermin diri dulu,pergi belajar bahasa Malaysia supaya identiti didalam MYKAD terbukti sebagai mencerminkan sebagai rakyat Malaysia yang tulen! NUJ pun jangan turut sama menjadi bodoh seperti sesetengah wartawan yang tak reti bahasa.

Kesatuan Wartawan Kebangsaan (NUJ) hari ini mengutuk keras kenyataan Menteri Besar Pahang Datuk Seri Adnan Yaakob kerana menggelar petugas media sebagai "bodoh" ekoran laporan tentang isu Lynas Advanced Materials Plant (Lamp).

Presiden NUJ Chin Sung Chew berkata, pihaknya amat terkejut dengan reaksi Adnan itu kerana sebagai menteri besar dan ahli politik, beliau patut memahami bahawa wartawan hanya menjalankan tugas.

"Tindakan menteri besar Pahang itu menghina maruah wartawan.

"Kami tidak sekali-kali bersetuju kerana ia biadap dan turut mencampuri kebebasan media," katanya.

Adnan semalam naik angin terhadap wartawan akhbar Cina dengan berulang kali memanggil mereka "bodoh" kerana melaporkan kenyataan yang dikatakan dibuat olehnya bahawa sisa radioaktif Lynas boleh dibuang ke dalam Sungai Lembing.

Menurut laporan akhbar Cina, Adnan juga menolak kamera yang dipegang oleh seorang jurugambar dan mencabar aksi itu disiarkan. Tiga wartawan akhirnya meninggalkan sidang akhbar tersebut.

Sungai Lembing merupakan sebuah bandar lombong bijih timah yang terletak kira-kira 40km di barat laut Kuantan. Hari ini, kebanyakan lombong bawah tanah di situ tidak lagi beroperasi.

Dalam kenyataannyu hari ini, NUJ juga menuntut Adnan meminta maaf dalam masa 24 jam atau mereka tidak mempunyai pilihan kecuali membuat aduan rasmi kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.
Pisau kata " pembohong serupa Lim Guan Eng"

MB Boneka Kedah Di Sentap Anwarinas.

Posted: 12 Mar 2012 01:00 AM PDT

Bagaikan tidak mahu mengalah terhadap Anwarinas dan parasit khawarij ,Ustaz Azizan mempertahankan bahawa beliau masih berkuasa dan bukan boneka apabila jawatakuasa Pemandu diwujudkan khawarij PAS Pusat.

Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak menyangkal dakwaan konon penubuhan Jawatankuasa Pemandu adalah antara usaha mengehadkan kuasa Menteri Besar.

Sebaliknya, Kedah tertakluk pada Undang-Undang Tubuh Negeri, walaupun Jawatankuasa Pemandu diwujudkan PAS Pusat bagi memantau perjalanan pentadbiran Kerajaan Negeri

Azizan berkata, berdasarkan perlembagaan negeri itu, kuasa Menteri Besar dan Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (Exco) tidak terjejas kerana ia adalah kuasa eksekutif tertinggi dalam pentadbiran.

"Mana-mana negeri ikut perlembagaan negeri. Jawatan­kuasa Pemandu sekadar bagi pandangan tak kan pula tidak boleh bagi nasihat.

"Memang perkara seperti itu tiada dalam perlembagaan Kedah, tetapi orang bagi nasihat, kita dengarlah," katanya.

Menurut Azizan lagi, beliau sendiri pun belum dapat maklumat terperinci mengenai jawatankuasa itu.

"Macam mana nak komen, lebih baik tunggu ia diwujudkan dahulu, barulah tahu peranan dan ke mana perlu dirujuk," katanya.

Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar sebelum ini berkata, Pas Pusat akan membincangkan mekanisme penubuhan Jawatankuasa Pemandu dalam mesyuarat bulanan parti itu, Isnin depan.
Selang 2 hari selepas kenyataan tersebut,Anwarinas membalas serangan apabila menyatakan Pemandu berkuasa dan berhak menentukan urus tadbir kerajaan negeri yang dikuasainya.

Mujahid mempertahankan tindakan khawarij PAS pusat menubuhkan jawatankuasa dengan hujah bla bla bla bla.....yang korang tahu lebih kurang machiavelli..

Apa saja hujah Anwarinas menghalalkan cara,undang undang tubuh negeri puak ni tak hairan,Walaupun Menteri Besar dilantik oleh Sultan Kedah,mereka berasakan tidak perlu dihormati,kuasa khawarij PAS lebih tinggi daripada institusi raja.

Apa lagi Ostad Zizan nak? Tu khawarij Anwarinas dah bukak mulut.Ikut sudah lah!

Pisau kata " Apa salahnya Anwarinas tadbir Kedah? "

SOS – Great health risk put under wraps by Guan Eng

Posted: 11 Mar 2012 11:00 PM PDT

Penangites better be warned that great health risk is lurking at your doorsteps. A massive RM2.2bil solar panel manufacturing plant had been given the go ahead by the State government.


And this was despite that a plant with similar manufacturing operations in China was forced to close down not too long ago because of health risks.


The reason – effluent from a large solar cell manufacturer in Zhejiang Province had wiped out a local fishing industry. It is a known fact that the manufacturing of Photovoltaics would pollute the environment and affect human health.


A similar threat is now looming over the Province Wellesley people in Penang where a similar plant is being built in Batu Kawan. Their fate is now in the hands of the Penang government to stop the setting up of the plant.


Although Robert Bosch GmbH claims it is delaying construction of the plant, its president for South East Asia Martin Hayes had said that the company remained committed in the construction of the plant in Penang.


However there are contradictions here. InvestPenang general manager Loo Lee Lian had said that the state government would do its best to expedite the solar panel project.


She also said that Robert Bosch had started to make payments to fulfill the terms and conditions of the sale of the 80-acre site for the plant in Batu Kawan.


Construction of the plant was scheduled to start end of last year with production process to begin end of 2013.


Ironically Chief Minister Lim Guan Eng had been vocal on the Lynas rare earth plant in Gebeng but had failed to see the great significance and even greater health risk confronting the people with the setting up of a solar panel plant.


He had also pledged that he would never allow any rare earth plant to be built in Penang but surprisingly had closed a blind eye and given the nod to the solar panel manufacturing plant to be built.


Probably Guan Eng is suffering from temporary blindness or is adopting selective criticism on health hazard projects so long they are not located in states governed by Pakatan Rakyat.


But when unfavourable or danger projects are at the doorstep of Penang, Guan Eng as usual would turn a blind eye or worse still sing a different tune.


What is even more interesting is that unconfirmed reports had said that Robert Bosch was asked to "slow down" on its construction plans until DAP retains the state in the coming general election.


Does that mean that after the general election and if the DAP still holds the Chief Minister's seat, then the project to build the plant could go ahead full steam, regardless that it poses health risk to the people.


If I may coin the slogan for DAP, it should be – Winning First, People Last, in comparison to Barisan Nasional's 1Malaysia slogan People First, Performance Now.


For those who do not know the dangers of photovoltaic, below are some of the scientific findings about its dangers.


Photovoltaics involves the conversion of sunlight into direct current (DC) electricity through the use of thin layers of materials known as semiconductors.
Solar energy doesn't pollute the environment when they generate electricity. But the manufacturing and waste-storage part involve hazardous and toxic chemicals.


One main area of concern is the waste chemicals and materials used and produced from the manufacturing process which include:

Lead: highly toxic to the central nervous system, endocrine system, cardiovascular system, and kidneys.

Brominated flame retardant like brominated diphenylethers (PBDEs) are recognized as toxic and carcinogenic. Described as endocrine disrupters.

Cadmium : extremely toxic. Cadmium is used in the manufacturing of Cadmium Telluride (CdTe) cells. Potential health impacts include kidney, liver, bone, and blood damage from ingestion and lung cancer from inhalation. The acute health effects from inhalation of Cadmium include pneumonitis, pulmonary edema, and death.

Sulphur Hexafluoride: used to clean the reactor used in silicon production. If it escapes, it would be a very potent greenhouse gas.

Arsenic compounds increases risk of cancer.

These substances are harmless if safely contained and not leaked into the environment, but will be hazardous to health if not properly stored and handled.


There is also the concern of occupational hazard in the PV production line; a solar panel is made of pure silicon, a hard metalloid with a metallic luster that is basically harmless. However, inhaling silicon dust can cause harmful effects to the respiratory system and may result in silicosis, which are scars that form on lung tissue and interfere with oxygen transport.


Well I hope Guan Eng or his cronies read all of the above so that they cannot claim ignorance of the dangers of having a solar manufacturing plant.


Guan Eng owes an explanation to Penangites on why he had allowed such a plant to be set up in Penang when it obviously poses great health risk to the people.


He should also reveal how much did Robert Bosch paid for the 80-acre state land.

Was an Environmental Impact Assessment Study carried out before the approval was given to Robert Bosch to set up the plant.


If at all, no EIA was carried out, why was it overlooked when DAP is always the first to call for such studies to be done or is there more than what meets the eye. Let us have the answers?

source:Stopthelies

PenangWasabi

Posted: 12 Mar 2012 09:25 PM PDT

PenangWasabi


Benarkah Pas memanjakan 'pemberontak'?

Posted: 12 Mar 2012 01:17 AM PDT


Nampak benar Pas Pusat menuruti hawa nafsu dalam menangani isu pemberontakan politik dua Exco Kerajaan Pas Kedah. Ketika ramai orang khususnya ahli Pas Kedah mengharapkan Pas Pusat bersikap tegas tetapi sebaliknya mereka ternampak lebih memanjakan kumpulan pemberontak itu.

Bagi Pas Pusat, Datuk Phahrolrazi Zawawi dan Dr. Ismail Salleh adalah manusia istimewa. Exco kanan ini yang terang-terang menentang dan memusuhi Menteri Besar dipandang mulia dan dilayan seperti pahlawan menang perang.

Walhal Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak adalah orang yang sepatutnya mendapat layanan sedemikian rupa. Azizan orang nombor satu di Kedah, ketua tertinggi badan eksekutif negeri. Azizan juga adalah Pesuruhjaya Pas. Azizan perlu diutamakan dan didahulukan sesuai dengan kedudukannya selaku Menteri Besar dan ulama.

Begitu saktinya Phahrolrazi sehinggakan kemahuannya perlu dituruti oleh Pas Pusat. Begitu sekali kuasa Phahrolrazi yang melampaui kekuasaan seorang Menteri Besar dan Pesuruhjaya Pas.

Setakat ini, Phahrolrazi berada di pihak yang menang. Betul, sebagaimana ditegaskannya semasa memasuki bilik mesyuarat perundingan bersama kepimpinan Pas Pusat bahawa beliau yakin akan menang.

Tak cukup isu itu dibincang di peringkat Pusat, beliau berjaya membawa kepada campur tangan kepimpinan tertinggi terus ke Seri Mentaloon. Yang datang berbondong-bondong cuba menjadi orang tengah bukan sebarangan orang.

Setelah Naib Presiden, Salahuddin Ayub, barisan kepimpinan Pas termasuk Presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang bergegas ke Kedah untuk misi mendamaikan dua nakhoda dalam satu bahtera ini. Tetapi campur tangan peringkat tertinggi itu pun dianggap gagal.

Hanya kemudian, Pas Pusat melalui Setiausaha Agungnya, Datuk Mustafa Ali mengumumkan penubuhan Jawatankuasa Pemandu. Untuk apa? Alasan mereka ia untuk menasihati pentadbiran kerajaan negeri.

Tetapi bagi empunya jawatan Menteri Besar sendiri menegaskan: "Kita ikut apa Perlembagaan Kedah kata. Jawatankuasa Pemandu itu, dia hendak bagi pandangan atau nasihat. Secara peribadi saya dengarlah, sesiapa pun boleh bagi nasihat,".

Phahrolrazi pula melihat matlamatnya 'supaya Kedah ditadbir secara berjemaah' tercapai.

"Dengan penubuhan Jawatankuasa Pemandu, ini bermakna akan ada pihak yang memantau pentadbiran negeri," kata beliau seperti dipetik Harakahdaily.

Aneh, semasa para pemimpin Pas menguar-uarkan krisis pentadbiran Kerajaan Pas Kedah selesai dengan kedudukan menang-menang, timbul pula tuduh menuduh antara dua kubu - Azizan dan Phahrolrazi.

Kubu satu lagi menuduh Azizan berikan projek bernilai RM60 juta setahun kepada kontraktor UMNO. Ada juga tuduhan ia ada kaitan dengan projek jalan pesisir bernilai RM600 juta.

Kubu satu lagi pula kononnya menuduh Phahrolrazi menerima wang daripada seorang tauke. Semuanya masih dalam bentuk tuduhan yang tersebar luas dalam blog dan portal.

Tiada siapa berani membuat laporan polis mahupun kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Cuma kubu Azizan menafikan projek RM60 juta punca perselisihan Azizan-Phahrolrazi.

Selepas isu dikatakan selesai, Azizan masuk hospital untuk rawatan mata pun dijadikan isu besar sehinggakan kubu Menteri Besar meminta bantuan agar khabar yang memburuk-burukkan kesihatan Azizan dipintas.

Yang menimbulkan tanda tanya apabila Azizan dalam membela dirinya menyatakan, `apa dosa saya. Saya tidak ada skandal perempuan, tidak sapu projek, tidak ambil balak,".

Siapakah orang dalam Pas yang ada skandal dengan perempuan, menyapu projek atau ambil balak? Orang Pas tentu tahu siapa yang dimaksudkan oleh Azizan.

Sekarang jelaslah. Ini rupanya cara Pas mengatasi masalah - sorok dan terus sorok di bawah permaidani. Sebenarnya, dari awal mereka tidak mengakui ia satu masalah apatah lagi krisis. Ia sekadar berbeza pandangan, hanya ribut dalam cawan, kata mereka.

Sebab itu ada orang menyebut Pas kini dibelenggu dengan sindrom penafian yang cukup tebal.

Semua ini dulu penyakit UMNO. Lucu, ketika melaungkan slogan parti pengganti UMNO, mereka turut adaptasi perangai lama UMNO itu. Memanglah perubahan dalam UMNO belum ketara sangat tetapi sekurang-kurangnya ia berada dalam kedudukan lebih baik berbanding parti berlabel Islam ini.

Di akhir kekuasaan Azizan, beliau dianiaya dan di aibkan sedemikian rupa, oleh anggota keluarganya sendiri. Jika beginilah mereka melayan orang seperti Azizan, bagaimana pula agaknya kepada orang kebanyakan?

Mereka tak peduli soal rakyat dan pembangunan negeri. Waktu yang tak banyak ini sepatutnya digunakan untuk tujuan kebajikan rakyat dan kemakmuran negeri. Sudahlah tak banyak pembangunan dibawa, saling bercakaran pula.

Cara Pas dan pakatan pembangkang sejak kebelakangan ini begitu kental dengan kepentingan kekuasaan. Apakah pembangunan yang boleh dibanggakan dibawa oleh mereka? Tiada.

Sebab itu cara mudah ialah melencongkan perhatian umum dengan menyerang apa juga kelemahan Kerajaan Pusat. Kelemahan Kerajaan Pusat kalau mahu dicari-cari memang ada, kerana mereka banyak melakukan perubahan dan pembangunan.

Sebaliknya apa yang pakatan pembangkang suka buat? Apa sahaja yang ada kepentingan untuk meneruskan kekuasaan dan menyebabkan kerajaan Barisan Nasional nampak lemah, akan dieksploitasi serta dimanipulasi sehabis mungkin.

Bekas imam, Hoslan Hussin yang dijatuhkan hukuman penjara satu tahun kerana menghina mahkamah setelah membaling selipar ke atas hakim itupun diangkat jadi isu besar untuk memburuk-burukkan sistem kehakiman.

Aneh, kenapa mereka membela dan memanjakan 'orang yang angkuh, biadab, riak dan ganas ini? Tidak mengapa rasanya jika mahu mengumpulkan dana bagi membantu lelaki yang mempunyai enam anak ini tapi janganlah dibangga-banggakan perbuatannya itu.

Apakah mungkin ia dilakukan kerana bekas imam ini yang mengaku ahli Pas tegar boleh meraih simpati ahli-ahli Pas dan juga rakyat, lantas melonjakkan imej mereka yang sudah semakin terhakis ini? Agaknya apa reaksi mereka jika Presiden atau Mursyidul Am nanti dibaling selipar?

Berpada-padalah jika mahu membela dan memanjakan orang. Pas bukan parti yang baru semalam ditubuhkan. Jangan nanti ia dilabel parti untuk para pemberontak pula. Klik di sini.

Mat Sabu jangan dok pura-pura pening kepala pulak no...!!!











Penang Wasabi..

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 12 Mar 2012 09:19 PM PDT

Sri Tri Buana

Posted: 12 Mar 2012 07:20 PM PDT

Sri Tri Buana


Dr. MAZA Membuktikan PAS Juga Seleweng Duit Rakyat.

Posted: 12 Mar 2012 05:00 PM PDT

r b f

Posted: 12 Mar 2012 07:05 PM PDT

r b f


Kisah Dua Kubur Di Shah Alam

Posted: 12 Mar 2012 06:38 PM PDT

Ini kisah berhubung tanah perkuburan islam di Kota Kemuning Shah Alam dimana ianya terletak di bawah pentadbiran Majlis Bandaraya Shah Alam

Sebidang tanah seluas 5.5 hektar telah disediakan pemaju untuk dijadikan tanah perkuburan islam dikawasan Kota Kemuning dan sekitarnya. Bagaimanapun, setelah bertahun-tahun penduduk islam yang menghuni kawasan tersebut tidak dapat menggunakan kubur itu untuk urusan pengkebumian jenazah  penduduk setempat yang meninggal dunia kerana mendapat tentangan dari penduduk bukan islam. 

Campur tangan MBSA dan pemimpin setempat tidak menyelesaikan masalah, malah kes dibawa pula ke mahkamah oleh 147 orang penduduk bukan islam Kota Kemuning dan Kemuning Greenville. Sehingga kini kes masih lagi di mahkamah. Difahamkan sebelum kes dibawa ke mahkamah ada 2-3 jenazah telah dikebumikan disitu.

Itulah sebahagian gambaran bagaimana susahnya untuk orang-orang islam nak buat kawasan kubur walaupun kawasan tersebut telah digazetkan sebagai kawasan perkuburan. Hinggakan terpaksa berentap di mahkamah bertahun-tahun.

Sekarang mari kita lihat pula kisah tanah perkuburan bukan islam yang dibangunkan secara haram untuk tujuan komersial dan tidak perlu bayar premium tanah, juga di Shah Alam dimana ianya juga terletak di bawah pentadbiran Majlis Bandaraya Shah Alam

Kisah ini didedahkan oleh laman sel13.com


Sebidang tanah yang luasnya 49 ekar yang terletak di Seksyen U14 Shah Alam telah dibangunkan oleh dua buah syarikat swasta untuk dijadikan tanah perkuburan bukan islam, dimana lubang-lubang kuburnya dijual dengan harga-harga tertentu.

Mengikut laman sel13.com, perkuburan komersial tersebut dibangunkan secara haram dan tidak pernah mendapat kelulusan MBSA . Bukan sahaja tidak mendapat kelulusan, premium tanah pun tidak dibayar. 

Kenapa dua syarikat berkenaan mendapat layanan yang begitu istimewa dari MBSA ?

Siapa dalang disebalik layanan istimewa tersebut ?

Sel13.com ada jawapannya. Klik di sini.....

Untuk kubur islam ditanah yang telah digazet sebagai kubur serta telah diluluskan oleh pihak berkuasa tempatan, mereka bantah dan heret ke mahkamah sehinggakan nak kebumi jenazah pun tak boleh. 

Untuk kubur puak-puak mereka yang dibangunkan secara haram, malah dijual pula lubang-lubang kuburnya tidak menjadi sebarang masalah kerana semuanya telah di kawtim.

Lynas: Selangor Sepatutnya Sudah Jadi Chernobyl Sekarang Kalau Teori Fuziah Diguna Pakai

Posted: 12 Mar 2012 06:45 AM PDT



ISU pokok yangmenjadi punca bantahan Pakatan Rakyat dalam isu Lynas Corporation ini ialahkesan radiasi dan radioaktif yang kononnya dihasil dan dibebaskan oleh kilangtersebut ke persekitaran setempat. Walaupun telah berbuih dibuktikan bahawaLynas hanyalah sebuah kilang biasa, bukan kilang nuklear tapi pembohongan itutetap dimain-mainkan berulang kali sehingga ada juga segelintir rakyat yangtermakan dengan hasutan tidak berasas itu.

Kalau pun benar Lynasmenghasilkan sisa radioaktif yang setaraf dengan sisa nuklear yang biasadihasilkan loji-loji penjanaan kuasa Nuklear di dunia, kerajaan Malaysiapimpinan BN sebenarnya telah mempunyai deretan rekod yang panjang dalammenguruskan soal sisa nuklear ini.

Kewujudan reaktornuklear milik Nuklear Malaysia di Bangi sejak tahun 70-an adalah bukti kepadakejayaan kerajaan BN ini. Setakat ini tidak ada seorang kakitangan ataupenduduk setempat yang terjejas dengan kesan sampingan yang disebabkan olehradiasi nuklear seperti yang menjadi tajuk bantahan Pakatan Rakyat terhadapkerajaan dalam isu Lynas.

JIka Pakatan Rakyatbenar-benar prihatin dengan masalah kesihatan dan pencemaran ekosistem penduduksetempat, mereka seharusnya telah mengambil tindakan menutup loji Nuklear diBangi itu sebelum menjuarai isu Lynas di Pahang. Barulah boleh dikatakan merekaikhlas dalam menjuarai isu ini demi alam sekitar bukan faktor ekonomi.

Tapi mereka tidakmelakukannya kerana mereka tahu loji tersebut tidak membahayakan sesiapa sejakmula dibina hingga sekarang.

Fuziah Salleh sebagaiahli Parlimen Kuantan dari PKR juga seharusnya menujukan salakannya terhadapLynas ini kepada kerajaan Selangor terlebih dahulu, itupun jika benar-benar diaseorang yang ada intergriti dan tidak membantah isu Lynas ini semata-matakerana kepentingan politik Pakatan Rakyat semata-mata.


Selain loji Nukleardi Bangi, sebuah kilang magnet nadir bumi, Shin Etsu Sdn Bhd juga di Selangorturut terlibat dalam soal pemprosesan bahan dari nadir bumi untuk produkkeluarannya sejak 90-an lagi. Kenapa kerajaan Selangor sekarang dan Fuziahsendiri tidak membantah kewujudun kilang tersebut? Adakah kerana ia akanmenjejaskan ekonomi Selangor dan pendapatan rakyat Selangor yang akhirnya akanmembawa kepada tumbangnya Pakatan Rakyat di Selangor?

Soal ia didirikanoleh atau pada zaman kerajaan Barisan Nasional, itu bukan isu utama. Soal alamsekitar ini (jika benar mengancam masyarakat setempat) bukan ditentukan olehpihak mana yang membina. Yang penting kalau kerajaan semasa berpendirian produknadir bumi ini adalah produk radioaktif dan beradiasi, maka mereka harusmengambil keputusan menutupnya.

Apatah lagi yangjelas hasil radioaktif Nuklear di Bangi itu.

Fakta yang penulisdedahkan di atas membuktikan bahawa bantahan Pakatan Rakyat ke atas pembinaankilang Lynas ini bukan atas sebab alasan kesihatan atau alam sekitar.Sebaliknya ia berkenaan dengan ekonomi negara asal kaum yang paling kuatmenentang projek pembinaan Lynas ini. Penulis tidak mahu menyatakan disini kaumyang mana satu tapi jenguk-jenguklah sekitar Himpunan Hijau 2.0 yangberlangsung pada hujung Februari yang lepas, kaum mana yang paling ramaimenyertainya ?



Penulis: Beruang Biru

Video Pembohongan Anwar Ibrahim Kantoi

Posted: 11 Mar 2012 07:22 PM PDT

Sudah tentu kita semua masih ingat lagi bagaimana Anwar Ibrahim temberang kepada pendengar-pendengar ceramahnya di Pulau Pinang beberapa hari selepas perhimpunan bersih di KL tahun lepas.

Dengan memek muka dan nada yang sedih untuk menarik simpati orang ramai dan dalam masa yang sama untuk membuatkan orang ramai marah kepada polis Anwar menceritakan kezaliman polis bertindak sewaktu menangkap Haji Hadi.

Manakala dalam masa yang sama Haji Hadi pula di Kuala Trengganu ketika berucap di depan penyokong-penyokongnya yang menyambutnya di lapangan terbang mengucapkan terima kasih kepada pihak polis kerana memberi layanan yang baik kepadanya hinggakan dihantar ke rumah.



Walaupun sudah kantoi berbohong, Anwar tidak pernah nak rasa bersalah atau malu. Ini kerana baginya bohong adalah makanan harian beliau.

Contoh, orang biasa macam kita apabila hendak diberi satu suntikan oleh doktor, terasa juga peritnya kerana kita bukannya selalu disuntik. Ada kalanya puas berfikir samada nak suntik di lengan atau di punggung bagi mengurangkan rasa sakit. Lengan....punggung....lengan....punggung....ah kat punggunglah doktor.....kulitnya tebal, kurang sikit rasa sakitnya.

Bagi penagih dadah pula suntikan adalah perkara biasa mereka. Jangan kata suntik di lengan atau di punggung, dibahagian mana sekali pun di badan mereka tidak akan merasa sakit apabila disuntik kerana mereka sudah biasa bermain dengan suntikan.

Begitulah juga dengan Anwar Ibrahim, walau berapa kali kantoi berbohong pun Anwar tak akan merasa bersalah atau malu kerana dalam hidupnya berbohong adalah amalan wajib.

Ini satu lagi pembohongan Anwar yang kantoi yang berjaya dihidu oleh blogger akar umbi.

Lihat video dibawah bagaimana Anwar mengeji Malaysia Airlines dan memuji Singapore Airlines. Gaya bercakapnya seolah-olah apa yang dicakapnya serius dan betul serta boleh membuatkan orang percaya 100 % tanpa perlu usul periksa lagi.



Anwar kata apabila dia naik pesawat daripada juruterbang sehinggalah ke anak-anak kapal mengadu padanya mereka tidak dibayar bonus bertahun-tahun.

SIA kerja 1 tahun bonus 6 bulan....

MAS kerja 6 tahun bonus sebulan pun tarak....

Adakah anda percaya apa yang dia kata ?

Nah ! lihat berita yang dipetik dari portal www.mole.my


Mampu bayar bonus 6 bulan maknanya keuntungan yang dicatat sesebuah syarikat adalah sangat-sangat memberangsangkan. 

Kalau dah untung yang memberangsangkan dan mampu bayar 6 bulan bonus apa ke jadah laginya minta pilot cuti tanpa gaji ? Apabila SIA menawarkan cuti tanpa gaji sehingga 2 tahun kepada juruterbangnya sudah cukup untuk menggambarkan SIA juga berdepan dengan masalah. Manakala MAS sampai hari ini pun tidak pernah minta pekerja mereka untuk mengambil cuti tanpa gaji walaupun mereka rugi hingga lebih dari RM 2 bilion.

Dalam dunia ini tidak ada syarikat yang mencacatkan penurunan keuntungan yang sanggup bayar kepada pekerjanya bonus sehingga 6 bulan. Dan dalam dunia ini hanya ada sebuah syarikat gila yang baru ditubuhkan setahun lebih kemudian bayar bonus sehingga 6 bulan kepada pekerjanya. Syarikat gila tersebut berada dalam negeri Selangor. Nak tahu apa syarikatnya sila klik di sini.

Apa yang dikatakan oleh Anwar adalah pembohongan. Tidak ada juruterbang atau krew penerbangan yang memberitahunya begitu. Itu semua adalah cerita yang direka-rekanya untuk menyedapkan ceramahnya.

KEPAL NASI KEPAL BERAS

Posted: 12 Mar 2012 03:45 PM PDT

KEPAL NASI KEPAL BERAS


SIAPA WARIS KETURUNAN YAHUDI PENANG YANG MASIH WUJUD?!!??

Posted: 12 Mar 2012 08:12 AM PDT

Kalau ikut KPI pembangkang bagaimana sesebuah kerajaan itu harus ditadbir, maka tiada siapa yang akan memenuhi kelayakan mentadbir kerajaan Malaysia.

KPI pembangkang ni belum pernah diamalkan oleh mana-mana negara. Kalau ada pun ia diamalkan oleh negara-negara seperti Israel, US dan negara NATO.

Apa tidaknya... Asas KPI dinilai menggunakan formula "ikut suka dia". Dia yang tetapkan hukuman seseorang itu bersalah atau perlu dijatuhkan.

1. Kalau kamu tak termasuk dalam sasaran@target utama pembangkang, maka kamu boleh duduk selesa, kecuali jika kamu terbonggeng atas kesilapan sendiri.

2. Semakin tinggi jawatan kamu dalam parti atau kerajaan yang memerintah, maka akan semakin tinggilah sasaran serangan KPI "ikut suka dia" yang akan dikenakan kepada kamu.

3. KPI "ikut suka mak bapak dia" akan tergunapakai sepenuhnya jika kamu adalah PM atau presiden kepada parti yang memerintah.

Kamu mesti mengaku terlibat kalau ada gambar dengan perempuan Mongolia. Super-imposed atau tidak jangan tanya.

Kalau kamu dituduh menerima RM30 juta dari KBS macam Hasan Ali kena, kamu mesti mengaku. Sumber maklumat jangan tanya.

Kalau kamu dituduh terlibat dengan pembunuhan Altantunya, maka menurut KPI " ikut suka mak bapak dia" memang benar kamu terlibat. Jangan nak nafi-nafi pulak.

Walaupun laki kamu yang terlibat dengan skandal kewangan atau seks, kamu dikira bersalah menurut KPI "Suka mak bapak dia". Jangan cuba bela diri, apa lagi nak bela laki.

Jika wujud dalam internet gambar kamu sembah hormat paderi vatican, atau gambar kamu dalam kuil hindu, kamu akan dikira bersalah dan jatuh kafir. Jangan tanya gambar superimposed ke gambar betul.

Kalau dalam lapuran KPI ada tercatat bini beli cincin USD24 juta, memang betullah tu. Jangan banyak tanya. Kalau lapuran mengatakan kamu shopping atau anak kamu shopping sakan, itu sahih. Tak ada dakwa dakwi.

Macam Yahudi dengan Amerika la. Kalau dia dah kata Iraq ada senjata WMD dan kimia, satu dunia kena percaya Iraq ada senjata merbahaya tu. Kalau dia kata Muammar Ghadafi zalim dan bunuh rakyat, dunia wajib percaya. Kalau penduduk Palestine dilapur sebagai pengganas, maka satu dunia wajib percaya palestine pengganas dan wajib diperangi.

Kaedah Yahudi dan US ni bukan semua orang boleh tiru bro!

Mengikut doktrin yahudi, sesiapa saja yang tidak sehaluan atau tidak mahu tunduk kepada yahudi, mereka adalah musuh yang wajib diperangi walaupun terpaksa diperangi mereka dengan cara paling kotor.

Hanya mereka-mereka yang mempunyai hati yang bersamaan dengan hati yahudi saja akan diberi kelebihan oleh tuhan untuk berlaku zalim, berdusta dan berbuat khianat kepada mereka yang dianggap musuh.

Jangan-jangan Mamat ni ada susur galur keturunan dari darah perkampungan yahudi yang ada di Penang tu tak? Cuba google perkampungan yahudi penang. Kampung yahudi penang tu dulu memang wujud.

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 12 Mar 2012 03:28 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


PAS lantik 5 'driver' untuk Kedah

Posted: 12 Mar 2012 08:38 AM PDT

Pas Pusat hari ini melantik lima anggota baru jawatankuasa pemandu yang berperanan sebagai pemantau perjalanan pentadbiran Kerajaan Negeri pimpinan Pas bagi mengelakkan krisis yang melanda kepimpinan Kedah baru-baru ini berulang.

Antara yang akan menganggotai jawatankuasa itu ialah Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali;Pesuruhjaya Pas Johor Datuk Dr Mahfodz Mohamad, Ahli Parlimen Tumpat Datuk Kamaruddin Jaafar dan bekas Pengarah Pilihan raya Pas Perak, Asmuni Awi.

Bekas Timbalan Menteri Besar Kelantan, Datuk Halim Abdul Rahman merupakan pengerusi jawatankuasa pemandu tersebut.

Pengumuman berkenaan dibuat oleh Mustafa dalam satu sidang media pada petang tadi.

Mustafa berkata, ahli jawatankuasa yang dilantik tidak mempunyai sebarang kuasa atau jawatan tertinggi di mana-mana negeri.

Beliau berkata, ia hanya bersifat penasihat dalam hal-hal yang perlukan pandangan pimpinan berkaitan dengan perancangan dan program yang dibuat terutamanya menjelang pilihan raya yang akan diadakan bila-bila masa.

"Jawatankuasa ini adalah khusus untuk menasihati individu tertentu dalam pentadbirannya dan semua yang memerlukan pandangan pimpinan parti.

"Namun begitu penubuhan jawatankuasa pemandu ini tiada kaitan untuk ambil alih kuasa menteri besar dan sememangnya tiada kuasa untuk campur tangan pentadbiran negeri," kataMustafa.

Mustafa menambah, mengaktifkan semula jawatankuasa berkenaan berikutan terdapat keperluan untuk memberikan pandangan dan nasihat kepada pimpinan kerajaan negeri.

"Jawatankuasa ini juga bertindak memberikan pandangan dalam mencapai perlaksanaan manifesto Pas kepada rakyat," katanya.

Pas menubuhkan jawatankuasa pemandu ini pada tahun 1990 selepas menawan Kelantan.

Keperluan jawatankuasa itu timbul ekoran kemelut kepimpinan Pas Kedah baru-baru ini.

(Video) YB Mulut-longkang-sial-haram-jadah

Posted: 12 Mar 2012 12:29 AM PDT

Mula-mula aku baca entry dari Minaq Jinggo, tak berapa nak faham dan sedikit nak tergelak bila beliau sendiri sudah hangin dengan YB Mulut Longkang nih.

Bila aku tengok videonya pulak, maka barulah aku faham, betapa mahu melepaskan geram, sanggup di maki hamun pemimpin terdahulu yang berjaya menjadikannya seorang YB sekarang.

Jenis tak reti mengenang budi la ni. Macam mana boleh jadi YB nih, mak pak dia dulu ajak maki hamun juga ka, dia dah terbiasa kena maki hamun dengan mak ayah dia...apa punya perangai ni..
YB Abdullah Sani, Ahli Parlimen Kuala Langat.... mulut busuk macam sial haram jadah.. I apologise to all my viewers for this sudden outburst... It is this kind of politician that I cannot tolerate... Lies and slanders and now this calling of names to a world class leader which we all have strong affections... its just too much..-Minaq Jinggo

Sangat menghairankan...Ceramah Anwar semakin hilang sengatnya!

Posted: 11 Mar 2012 11:59 PM PDT

Agak luar biasa, apabila ceramah Datuk Seri Anwar Ibrahim selepas dibebaskan mahkamah daripada tuduhan meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan, semakin kurang sambutannya.

Sepatutnya, apabila Anwar diputuskan 'bersih', ceramahnya akan dikerumuni rakyat jelata, namun keadaan sebaliknya berlaku.

Malah, jika dibandingkan dengan siri-siri ceramah Datuk Dr Hassan Ali, Presiden JATI, bekas Pesuruhjaya PAS Selangor yang dipecat keahlian PAS, seumpama Anwar sudah kehilangan auranya.

Dr Hassan sentiasa dinanti dan dikerumuni rakyat jelata untuk mendengar setiap butir perkataan yang muncul dari mulutnya, tetapi Anwar semakin dijauhi rakyat yang menunjukkan rakyat tidak mahu lagi mendengar janji-janji kosong ketua pembangkang itu.

Portal pro Anwar, Malaysiakini, 11 Mac melaporkan, ceramah Anwar di Pulau Pinang akhir-akhir ini secara relatifnya gagal menarik kehadiran ramai peserta seperti selalu.

Dalam acara terkini di Little India pada 8 Mac lalu, kurang daripada 300 hadir sehingga pemimpin Pakatan Rakyat mengesyaki terdapat arahan supaya penduduk setempat, yang kebanyakan peniaga supaya "memulaukannya".

Anggota majlis negeri L Anand bersetuju terdapat kekurangan peniaga yang ketara kali ini, tidak seperti sebelum ini di mana mereka dikatakan selalu 'tunjuk muka' dalam majlis parti politik tak kira daripada BN atau Pakatan.

"Ini tidak adil kerana peniaga sepatutnya bersikap neutral," katanya yang juga anggota DAP kepada Malaysiakini.

Dr Novandri, dalam kupasannya bertajuk "Sambutan Dialog Anwar Ibrahim Sesejuk Aircond Dewan De Palma" berkata dialog itu tidak mendapat sambutan yang sewajarnya.

"Tiada lagi x-factor yang dimiliki oleh pemimpin veteran tua itu, lebih-lebih lagi anak muda hari ini lebih kritis dan tidak akan menerima bulat-bulat sandiwara atau cerita yang dihiburkan oleh Anwar.

"Anak muda hari tahu kronologi dan penolakan demi penolakan orang-orang kuat Anwar Ibrahim yang satu ketika dulu merupakan mereka yang sanggup buat apa sahaja demi veteran tua ini", katanya.

Perkara sama turut dikongsi Agendadaily yang melaporkan dialog anak muda selama dua jam hanya dihadiri kira-kira 150 orang.

Seorang belia memulakan soalan dengan bertanyakan sekiranya Anwar tiada lagi, siapa yang akan menggantikannya.

"Siapa pengganti saya akan ikut proses demokratik. Dalam Keadilan, sekarang ini ada presiden, Wan Azizah, naib presiden Nurul Izzah, Fuziah, Surendran, Tian Chua dan sebagainya. Jangan bimbang. Dan .. mungkin, siapa tahu akan muncul tokoh baru pula," jawab Anwar.

Seorang lagi belia minta pandangan dan pendiriannya terhadap pluralism dan Islam sekular, tetapi sebaliknya Anwar dengan panjang lebar bercerita pasal sejarah Islam, kisah sahabat nabi, khalifah dan sebagainya. Selepas itu dia bercerita tentang politik di Turki, Tunisia dan Mesir serta kisah-kisah malang dirinya disalah erti selama hampir 10 minit. Sesudahnya, soalan itu tidak terjawab.

Selepas itu Anwar ditanya pendapat peribadinya mengenai hukum Hudud dan bagaimana dia bercadang untuk melaksanakannya supaya sesuai dengan komuniti yang berbilang bangsa.

Anwar terus bercerita mengenai prinsip kebebasan, nilai islam, mahkamah syariah, sistem ekonomi dan rasuah. Selepas itu Anwar cakap berbelit-belit. Katanya, kalau sokong tapi tak faham konsep negara Islam, payahlah.

"Kalau kita yakin dengan Islam kita tak boleh kata Hudud itu tak ada dalam Quran. Tapi saya sebagai orang Islam, akan pertahankan undang-undang Islam. Soal perlaksanaannya kita putuskan dalam Pakatan Rakyat – orang yang menerangkannya biarlah PAS.

Orang yang rasa nak menentang, seperti DAP boleh berucap dan minta jelaskan.. Orang macam saya boleh tolong selaraskan. "Jawapan" Anwar itu membuat ramai yang hadir terpinga-pinga kebingungan.

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dalam blognya, chedet.cc, bertajuk "Peperangan Mesir Melawan NGO", berkata hanya kuasa rakyat melalui peti undi dalam pilihanraya umum ke-13 adalah satu-satu cara untuk menjatuhkan Anwar Ibrahim daripada terus bermaharaja lela di negara ini.

Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dalam isu berhubung dengan Israel, seperti dilaporkan Sinar Harian, 17 Februari lalu berkata, beliau sedia mendengar penjelasan Anwar, namun Ketua Umum PKR itu disyorkan untuk memberi penjelasan sendiri kepada rakyat berhubung dengan isu tersebut.
"Saya akan mendengar (penjelasan Anwar) tapi saya menyerahkan kepada Anwar untuk menjelaskan kepada orang ramai", katanya.

Dalam isu berkenaan, Anwar secara tegas menolak kedua-dua saranan Dewan Ulama PAS Pusat yang mendesaknya supaya menarik balik kenyataan di Wall Street Journal atau menyaman media tersebut sekiranya tersalah lapor.

Anwar seperti dilaporkan WSJ, 26 Jan telah berkata "I support all efforts to protect the security of the state of Israel," said Mr. Anwar, although he stopped short of saying he would open diplomatic ties with the Jewish state, a step which he said remains contingent on Israel respecting the aspirations of Palestinians"

Maksudnya; "Saya menyokong semua usaha untuk menjaga keselamatan negara Israel, kata Anwar, namun apa yang dia katakan itu tidak bermaksud dia akan membuka hubungan diplomatik dengan negara Israel, satu langkah yang menurutnya bergantung sama ada Israel akan menghormati aspirasi rakyat Palestin".

AIDC

Hulk Hogan pun ada video seks???

Posted: 11 Mar 2012 11:29 PM PDT

Satu pita video seks, yang dipercayai memaparkan seorang penggusti lagenda, Hulk Hogan telah pun tersebar di internet tetapi tidak dapat dipastikan siapakah wanita yang bersamanya itu.

Hulk Hogan, atau nama sebenarnya, Terry Bollea memberitahu TMZ bahawa beliau telah meniduri terlalu ramai wanita selepas meninggalkan bekas isterinya dan beliau tidak pasti wanita yang mana satu dimaksudkan di dalam video tersebut.

Beliau menambah lagi, setelah meninggalkan bekas isterina, Linda, dia menjadi kaki botol selama 4 bulan hinggalah beliau bertemu dengan isterinya yang baru sekarang, Jennifer.

"Ketika itu, saya tidak mengenali nama sesiapa pun, apatah lagi perempuan," katanya.

Tetapi, penggusti berusia 58 tahun ini berkeras, dia tidak pernah lakukan seks dengan mana-mana wanita selain dari isterinya sekarang semenjak lima tahun yang lalu.

Hogan juga berkata, dia tidak mempunyai suspek siapa yang menjual pita tersebut dan menyebarkannya dan membiarkan peguamnya melakukan penyiasatan.

TMZ melaporkan bahawa mereka telah menonton sebahagian dari petikan video tersebut yang menyaksikan Hogan sedang menanggalkan pakaiannya bersama seorang wanita berbogel di atas katil.

smh

Perogol bersiri dipenjara 16 tahun

Posted: 11 Mar 2012 11:24 PM PDT

Seorang perogol bersiri yang dipercayai telah merogol dan mencabul 20 orang wanita di Kelantan dijatuhi hukuman penjara 16 tahun dan lapan sebatan oleh Mahkamah Sesyen di sini semalam selepas mengaku bersalah atas tuduhan merogol seorang daripada mangsanya itu.

Hukuman yang dijatuhkan oleh Hakim Irwan Suainbon ke atas tertuduh, Amran Che Jaafar, 30, yang merupakan seorang penganggur adalah hukuman pertama buat tertuduh yang didakwa atas tuduhan merogol.

Sebelum ini, tertuduh yang juga seorang duda telah dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Pasir Mas dan Mahkamah Sesyen Kota Bharu atas lima tuduhan rogol membabitkan mangsa-mangsa lain. Kes-kes itu kini dalam proses perbicaraan kerana tertuduh mengaku tidak bersalah atas pertuduhan terhadapnya.

Dalam kes rogol keenam yang dikenakan terhadap Amran semalam, lelaki yang pernah berkahwin dua kali itu mengaku bersalah merogol seorang gadis berusia 25 tahun pada pukul 7 pagi, 18 April tahun lalu.

Kejadian itu berlaku ketika mangsa berada di sebuah asrama pekerja di Jalan Kuala Krai dekat sini.

Atas tuduhan itu, Amran dari Bachok dekat sini didakwa mengikut Seksyen 376(2)(b) Kanun Keseksaan dan boleh dihukum mengikut Seksyen 376(2) Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 30 tahun dan sebatan jika sabit kesalahan.

Mengikut fakta kes, mangsa yang bekerja sebagai penyambut tetamu di sebuah pasar raya di sini terjaga daripada tidur selepas dia terdengar bunyi orang menggeledah di bawah katil di bilik asramanya.

Mangsa kemudian melihat tertuduh berada di sebelah katilnya sambil memegang sebilah pisau dan mengacu pisau tersebut ke leher mangsa sambil menyuruh mangsa diam.

Nik Aziz dalam zon selesa...

Posted: 11 Mar 2012 09:10 PM PDT

Gambar-gambar di atas banyak berlegar-legar di Facebook, sambil cercaan di letakkan pada Perdana Menteri, Dato Seri Najib yang mengatakan keadaan situasi beliau dan Nik Aziz seperti langit dan bumi.

Nik Aziz dikatakan merendah diri dalam segala hal, turun padang, makan nasik bungkus, lepas di serambi dengan rakan-rakan sekampung manakala DS Najib dikatakan mengamalkan cara hidup mewah dan melebih-lebih.

Sebenarnya, inilah sebabnya Nik Aziz tidak berani mahu memimpin negara dengan bertanding di peringkat Parlimen. Beliau lebih rela menongkat bumi Kelantan sampai ke hujung umurnya. Cabaran memerintah negara amat ditakutinya!

Dapatkah anda membayangkan Nik Aziz berada di Persidangan Bangsa-bangsa Bersatu sambil berucap menentang keganasan yang berlaku di dunia? Tidak... Anda hanya akan berbangga dengan Nik Aziz mendoakan kecelakaan UMNO di Kelantan sahaja.

Jika Nik Aziz menjadi seorang Perdana Menteri...adakah anda pasti anda boleh melihatnya berwuduk di tepi sungai? Dapatkah anda melihat beliau melepak sambil berbual kosong di serambi ditepi sawah? Tidak, inilah yang Nik Aziz inginkan. Nik Aziz sebenarnya sudah berada di "zon selesa" yang teramat selesa. Beliau akan berasa gerun jika diajak berunding diperingkat yang lebih tinggi!

Zon selesa inilah yang mengongkong pemikiran Nik Aziz dari berfikiran lebih luas dan terbuka. Sebaliknya berita yang diperolehi hanyalah dari mulut-mulut penasihatnya yang telah ditokok tambah.

Anda mahu lihat Perdana Menteri anda melepak sambil berbual kosong di kedai-kedai kopi? Apa akan jadi pula pada pentadbiran negara kalau amalan sebegini diamalkan? Program turun padang PM memanglah nampak formal, tetapi hanya dengan cara itu sahajalah PM dapat mendekati rakyatnya disebalik kesibukan tugas mentadbir negara.

Tak payahlah nak membandingkan gambar-gambar yang kononnya menunjukkan betapa mesra dan merendah dirinya Nik Aziz, kerana tindakan tersebut tidak mendatangkan apa-apa keuntungan pun. Disebalik kerendahan dirinya, kerja tak jalan, maklumat lambat sampai, tindakan lembab, dan pelbagai skandal meleret-leret akibat ketuanya sering melepak!

Cubalah jadi seorang Perdana Menteri...confirm Nik Aziz kecut! Alasannya mudah, nanti tak sempat nak lepak yang kononnya aktiviti bersama rakyat!

Doktor pelatih dari Sudan cabul pelahar IPTA!

Posted: 11 Mar 2012 07:01 PM PDT

Seorang doktor pelatih yang berasal dari Sudan ditahan semalam bagi membantu siasatan kes cabul melibatkan seorang pelajar sebuah institusi pengajian tinggi awam (IPTA), di sini baru-baru ini.

Doktor berusia 36 tahun dan sudah berkahwin itu ditahan dengan bantuan Pengarah Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) yang membawa suspek untuk menyerah diri di Balai Polis Kota Bahru.

Menurut Ketua Polis Kelantan, Datuk Jalaluddin Abdul Rahman, suspek menyerah diri pada pukul 9 malam tadi selepas dibawa oleh Pengarah HUSM dan beberapa kakitangannya.

Beliau berkata, setelah keterangannya diambil, suspek ditahan untuk membantu siasatan kes tersebut.

"Suspek ditahan hasil kerjasama pihak HUSM yang membawa doktor itu ke balai selepas dia dipercayai menyalahgunakan peluang belajar di negara ini," katanya.

Rafizi Cover Malu Dengan 8 Tuntutan Bodoh

Posted: 11 Mar 2012 06:48 PM PDT

SETELAH dimalukan semalam apabila pendedahan lanjut menunjukkan bahawa dokumen yang diedarkan kepada wartawan itu ialah quotation, bukan bukti sah pembayaran oleh kerajaan Malaysia ke atas majlis pertunangan yang di dakwa dibiayai menggunakan wang rakyat, Rafizi hari ini tampil pula dengan 8 tuntutan yang mendesak jawapan segera Perdana Menteri.

Mengguna resmi biasa PKR (buat tuduhan kemudian minta pihak lain buktikan), Rafizi sebenarnya sedang terjerat dengan kebodohan sendiri. Mana ada law dalam dunia kita buat tuduhan lepas tu mintak orang lain buktikan?

Antara 8 tuduhan itu ialah meminta Perdana Menteri mengesahkan sama ada beliau membayar sendiri wang perbelanjaan majlis tersebut, eh, dah nama pun bapak, memanglah Perdana Menteri yang bayar, nak sahkan apa pulak lagi?
Lagipun tidak ada apa-apa bukti menunjukkan bahawa wang rakyat digunakan untuk membayar perbelanjaan majlis tersebut. Dokumen yang ditunjukkan Rafizi hanyalah sebut harga yang tidak membuktikan apa-apa!!

Soal urusan perbelanjaan pertunangan ini hal keluarga, tidak ada undang-undang yang menetapkan supaya diumumkan kepada orang luar. Anwar kahwinkan anak lelakinya tahun sudah pun tak declare berapa perbelanjaan kahwin dan sumber mana dia dapat, sama ada wang sendiri atau pakai duit rakyat Selangor?

Apahalnya pulak Perdana Menteri nak kena menjawab pada Rafizi urusan pertunangan anak gadisnya?

Kalau Rafizi yakin ada salah guna wang rakyat, buat laporanlah kepada pihak berkuasa agar siasatan boleh dibuat. Tapi jangan lupa, orang buat laporan palsu pun boleh dikenakan tindakan sama.

Penulis nak dedahkan disini, usaha menyerang peribadi Perdana Menteri akan bertambah hebat selepas ini kerana banyak kajian menunjukkan populariti Perdana Menteri semakin meningkat naik jika dibandingkan dengan Anwar, bossnya Rafizi.

China Press dalam laporan hari ini, memetik dapatan kaji selidik oleh Merdeka Survey (agensi kaji selidik pro PKR) menunjukkan bahawa populariti Perdana Menteri meningkat secara mendadak sebanyak 69% dibandingkan dengan dapatan sama 3 bulan lepas iaitu sebanyak 59%.

Semua ini yang membimbangkan Rafizi dan PKR serta Anwar dan sesuatu perlu dibuat untuk menyerang peribadi Perdana Menteri, apa yang lebih menarik selain mengaitkan ahli keluarganya.

Jadi penulis nak ingatkan rakyat bahawa semua ini hanya permainan politik PKR. PKR dan Rafizi sendiri sudah kantoi dalam banyak isu dan sekarang poltik menyerang peribadi pemimpin digunakan sehabis-habisnya, atas nama kononnya prihatin kepada rakyat.

mykmu

(Video) Guru buat tarian bogel dihadapan anak-anak muridnya

Posted: 11 Mar 2012 06:39 PM PDT

Beliau adalah seorang guru Bahasa German di Hungary. Pada waktu kejadian ini, beliau sepatutnya diberi tanggunjawab untuk mengawal perjalanan sebuah parti pertengahan tahun di sekolahnya.

Pada waktu itu juga, sekumpulan pelajarnya sedang bermain 'truth or dare'.

Apabila salah seorang dari pelajarnya yang sedang bermain permainan tersebut 'dared' beliau untuk menari tarian bogel, beliau tiba-tiba ke hadapan mereka dan terus menarikan tarian tersebut.

Dengan gaya lenggok seorang penari bogel profesional, beliau mula membuka bajunya sehelai demi sehelai hingga tinggal bra dan mengacah-acah untuk terus berbogel. Seketika kemudian, muncul salah seorang guru memabawa jacket lantas membaluti tubuh guru yang berani itu.

Ibu bapa kepada pelajar-pelajar yang berusia 15 tahun yang dihidangkan dengan tarian tersebut mahu guru tersebut dipecat dengan serta merta. Walaubagaimanapun, pengetua sekolah tersebut tidak mengambil tindakan tersebut, kerana mengikutnya, guru tersebut merepukan aset sekolah yang bernilai. Beliau hanya dikenakan tindakan disiplin ringan sahaja.

Budak perempuan ketagih petrol!

Posted: 11 Mar 2012 06:34 PM PDT

Sekiranya menghidu petrol tidak cukup bahaya, temuilah budak perempuan yang meminumnya.

Mengangkat bekas merah minyak itu di depan kamera, budak perempuan bernama Shannon menunjukkan demonstrasi ketagihannya meminum petrol untuk rancangan televisyen TLC My Strange Addiction.

"Ia mendebarkan pada mulanya dan kemudian ia membakar belakang tekak saya," kata Shannon menjelaskan tabiatnya meminum bahan itu sehingga 12 sudu teh sehari.

"Walaupun ia menyakitkan, ia buat saya rasa selesa," katanya sama ada menjilat penutup atau meminumnya terus daripada bekas itu yang dikatakan menjadi kegemarannya.

Ibunya berkata, dia pada mulanya tidak percaya ketika mendengar tabiat anaknya itu tetapi kemudian dia terhidu bau minyak itu pada nafas anak perempuannya.
 
"Saya ambil penutup dan saya hidu bau yang keluar dari bekas itu," kata Shannon menunjukkan tabiatnya.

TLC menganggarkan Shannon telah mengambil lebih lima gelen petrol untuk tahun lalu saja.

"Meminum petrol boleh menyebabkan terbakar, muntah, cirit-birit dan jika diambil dalam jumlah besar menyebabkan pening atau kematian," tulis Jabatan Kesihatan New York. Minyak petrol adalah bahan toksik.

Ketagihan Shannon menghirup petrol timbul beberapa hari selepas seorang lelaki di Carolina Utara mati selepas terminum cecair sama dalam sebiji balang tanpa sengaja. - TS

Amal hubungan sejenis, belia 'emo' diburu dan dibunuh!

Posted: 11 Mar 2012 06:23 PM PDT

BAGHDAD - Golongan belia yang digelar 'emo' dibunuh dengan kejam dan secara meluas di Iraq ekoran mereka dituduh mengamalkan hubungan sejenis.

Senarai nama belia yang dikaitkan dengan gaya hidup gay itu dikeluarkan oleh militia-militia tempatan yang kemudian memburu dan membunuh mereka.

Setakat ini, pasukan keselamatan negara Asia Barat itu gagal menghentikan perbuatan kejam itu daripada terus berleluasa.

Malah, beberapa pegawai dan pertubuhan hak asasi memberitahu, sejak enam minggu lalu seramai 58 orang yang mengamalkan homoseks atau dituduh sebagai gay dibunuh di Iraq.

Beberapa orang pegawai keselamatan memberitahu, di bandar Sadr sahaja, seramai 16 orang telah dibunuh.

Sembilan daripada mereka dipukul dengan objek tumpul hingga mati, manakala tujuh lagi ditembak.

Sumber sama berkata, tiada tangkapan dibuat setakat ini. Beberapa saksi pula menyatakan, sebahagian mangsa dihentak di kepala sampai mati menggunakan blok simen oleh anggota-anggota militia Iraq.

Satu senarai yang diagihkan oleh anggota-anggota militia di bandar Sadr, kawasan penduduk Syiah di sini baru-baru ini, mendedahkan nama atau nama samaran 33 orang yang didakwa sebagai emo beserta alamat mereka.

Senarai berkenaan mengandungi amaran yang bermaksud: "Kami memberi amaran sekeras-kerasnya kepada setiap pengamal homoseks lelaki dan wanita (lesbian). Jika anda tidak menghentikan perbuatan kotor ini dalam tempoh empat hari maka hukuman Tuhan akan menimpa anda di tangan pejuang Mujahidin."

Semua nama yang terkandung dalam senarai tersebut ialah lelaki kecuali seorang wanita.

Di Barat, 'Emo' adalah singkatan untuk emosional. Terma tersebut dikaitkan dengan remaja atau belia yang mendengar muzik alternatif, berpakaian hitam dan memiliki gaya rambut radikal.

Golongan emo tidak semestinya gay. Tetapi di Iraq, mereka sinonim dengan hubungan sejenis.

Seperti di negara-negara Islam lain, amalan homoseks dikecam di Iraq. Mereka yang dianggap gay menjadi sasaran diserang atau dibunuh, manakala pelakunya kerap kali terlepas daripada hukuman. - Agensi

Hukuman berat menanti anak Rano Karno

Posted: 11 Mar 2012 06:20 PM PDT

JAKARTA: Anggota Polis di Lapangan Terbang Antarabangsa Soekarno-Hatta telah menahan anak angkat Timbalan Gabenor Banten, Rano Karno yang dikenali sebagai Raka Widyarma.

Jurucakap Polis Jakarta, Komisioner Kanan Rikwanto berkata, "Apa yang boleh kami sahkan adalah, dia anak angkat Rano Karno."

Katanya, polis merampas lima pil ekstasi daripada Raka dan teman wanitanya, KA.

Katanya, Raka dan KA akan didakwa kerana melanggar Undang-Undang Dadah yang boleh membawa hukuman maksimum 12 tahun penjara.

"Kedua-dua mereka ditahan di balai polis lapangan terbang," katanya.

Raka dan KA ditahan di Bintaro, Jakarta, Selasa lalu.

Penahanannya dibuat selepas pihak kastam lapangan terbang menemui bungkusan yang diragukan yang dihantar dari Malaysia.

Pegawai kastam kemudian mendapati bungkusan itu mengandungi lima butir pil ekstasi.

Timbalan Gabenor Banten, Rano Karno yang juga bekas aktor terkenal sudah berikrar tidak akan masuk campur dalam siasatan polis terhadap anak angkatnya yang berusia 20 tahun yang dituduh memiliki dadah.

"Saya akan benarkan pihak polis menjalankan siasatan dengan penuh intergriti," kata pelakon dan juga seorang ahli politik itu.

Namun begitu, dia berkata dia harap anaknya itu akan dihantar ke pusat pemulihan daripada dipenjarakan kerana dia hanya penagih dan bukan pengedar dadah.

Dia juga berjanji tidak akan menghampakan anak angkatnya itu.

"Saya akan bersamanya dalam saat yang sukar ini," katanya. - Tribun News

Lelaki 'serigala' ini ramai peminat wanita

Posted: 11 Mar 2012 06:13 PM PDT

LOS ANGELES: Dia mengalami keadaan yang jarang ditemui dan menjadikan dia lelaki paling berbulu di dunia, tetapi sekurang-kurangnya dapat mengelakkan serigala daripada muncul di pintu rumahnya.

Selepas diketawakan sepanjang hidupnya dan berlakon dalam pertunjukan sarkas, Larry Gomez mula mengukir nama di Hollywood.

Dia muncul dalam filem popular dan menghasilkan rancangan realiti televisyennya sendiri. Dan lelaki serigala, nama yang dikenalinya di kalangan rakan dan peminatnya menikmati kemasyhuran.

Gomez, 35, di mana seluruh tubuh dan wajahnya dipenuhi bulu hitam lebat berkata: "Apabila wanita melihatnya kali pertama, mereka tidak percaya.

"Kemudian apa yang ingin mereka lakukan ialah menyentuhnya. Berapa ramai teman wanita yang saya miliki? Sekurang-kurangnya 35 orang. Wanita mengharapkan saya menjadi lebih daripada seorang lelaki, gagah kerana bulu itu. Saya boleh berhubung dengan wanita dengan baik. Malah, saya mempunyai beberapa peminat setia," katanya.

Gomez mengalami keadaan genetik hypertrichosis yang jarang berlaku atau sindrom serigala. Hanya 50 orang sejak zaman pertengahan dikesan mengalami sindrom itu hingga ke tahap teruk dan 15 daripadanya adalah anggota keluarganya.

Gomez menjelaskan: "Setiap dua minggu saya bersihkan wajah saya. Ia tumbuh di seluruh wajah saya, malah juga di kelopak mata. Saya mempunyai lebih banyak bulu di lengan berbanding di kaki saya. "Adik lelaki dan adik perempuan saya juga mengalami keadaan sama. Dan beberapa sepupu saya. Ia lebih sukar bagi adik perempuan saya, Jamie Maria. Dia baru berusia 20 tahun. Anda perlu kuat apabila menjadi seperti ini.

"Ada seorang lelaki di China, tetapi dia tidak begitu berbulu seperti saya. Dia mencabar saya tetapi dia tidak mempunyai peluang untuk menang," katanya.

Gomez dilahirkan sebagai Gabriel Ramos Gomez di Mexico tetapi mendapat nama baru daripada filem seram 1941 The Wolf Man, di mana karakter utamanya yang dipenuhi bulu digelar Larry Talbot. Ketika muda, dia dan adik lelakinya Danny, 33, menyertai sarkas dan dikenali sebagai budak serigala. Gomez pernah berkahwin dan mempunyai seorang anak lelaki, Michael, kini 10 tahun yang tidak mengalami keadaan sama sepertinya.

Bagaimanapun, pada 2007 dia berpisah dengan isterinya, Nadine dan berpindah ke Los Angeles untuk meraih kemasyhuran dalam filem.

(Video) Blogger Rotikaya ada bukti kukuh Melia berbogel

Posted: 11 Mar 2012 06:04 PM PDT

KUALA LUMPUR: "Kami tidak pernah melakukan 'superimpose' atau berniat mengaibkan dia. Apa yang kami paparkan pada blog itu benar dan kami ada bukti sahih," kata Nor Hamzie Hambali, 27, juga pemilik blog hiburan popular, RotiKaya.com menjawab dakwaan pelakon, Melia Aimelia mengenai penyebaran gambar bogelnya baru-baru ini.

Pelakon yang sebelum ini pernah membintangi filem Karipap-Karipap Cinta itu semalam menafikan di sebuah akhbar kononnya gambar bogel yang disiarkan blog hiburan itu tidak benar dan satu fitnah yang bertujuan mengaibkan.
BUKTI...Hamzie (kanan) dan Muhamad Adie memberi kenyataan mengenai isu gambar bogel Melia.

Melia membuat laporan kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) mendakwa dirinya difitnah blog hiburan berkenaan.

Hamzie yang ditemui semalam menyifatkan tindakan Melia sebagai mengikut rasa marah semata-mata tanpa memikirkan kesannya kemudian hari.

"Kami ada video gambar bogel milik Melia yang diberikan seorang aktor terkenal sebelum ini. Lantas sebagai penyelia sebuah laman sesawang gosip artis hiburan, kami melaporkannya.

Awas air zamzam palsu!

Posted: 11 Mar 2012 05:49 PM PDT

Sejauh manakah ketulenan air zamzam yang dijual di negara kita? Adakah ia asli seperti mana air itu diperoleh dari telaga asalnya di Tanah Suci Makkah ataupun hanya air biasa yang dibotolkan dan dilabelkan sebagai air zamzam.

Mungkin kerana air ini mempunyai permintaan tinggi, kita tidak pernah terfikir lambakan jenama air zamzam yang bebas dijual pasar raya atau kedai runcit, kedai jual ubat tradisional dan kitab agama itu, sebenarnya tidak tulen.

Lantaran itu, Kerajaan Arab Saudi baru-baru ini melarang keras penjualan air zamzam secara meluas di pasaran dunia berikutan terdapat laporan penipuan melibatkan penjualan air berkenaan di beberapa negara Islam.

Sinar Harian mengupas isu ini sebagai panduan kepada umat Islam agar tidak terkeliru dan menjadi mangsa apabila air yang dijual tidak asli. Dapatkan naskhah Sinar Harian untuk liputan mendalam, hari ini.

Langkah Shahrizat lepaskan jawatan sudah terlewat - Bung Mokhtar

Posted: 11 Mar 2012 05:47 PM PDT

SHAH ALAM - Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Bung Moktar Radin yang sebelum ini telah dua kali meminta Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil agar meletakkan jawatan ekoran kontroversi projek Pusat Fidlot Kebangsaan (NFC), hari ini menyifatkan keputusan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat itu sebagai terbaik walaupun sudah "terlambat."

"Saya lihat ini keputusan yang baik walaupun lewat diambil, diumumkan oleh beliau hari ini. Bagi saya, ia sepatutnya sudah lama diputuskan," kata beliau sambil bertanya "mengapa harus mengambil masa yang lama untuk membuat keputusan ini?"

"Jangan tunggu lama-lama. Buat apa hendak tunggu lama-lama," kata beliau merujuk kepada pengumuman Shahizat akan berundur pada 8 April ini.

Bung Moktar berkata, sepatutnya Shahrizat mengumumkan keputusan ini dengan segera supaya tidak membebankan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak membuat keputusan.

Ketika diminta menjelaskan beban di pihak Najib membuat keputusan, Bung Moktar berkata, sekiranya Shahrizat tidak berundur, sudah pasti Perdana Menteri terpaksa mengambil tindakan meminta menteri itu meletakkan jawatan.

"Ini yang saya maksudkan beban di pihak Perdana Menteri membuat keputusan," kata beliau lagi.

Timbalan Pengerusi Kelab Penyokong-penyokong Kerajaan BN (BBCBN) ini berkata, beliau yakin keputusan Shahrizat ini akan membantu meningkatkan keyakinan ke atas kerajaan.

Disember lalu, Bung Moktar mempertahankan pendiriannya menggesa Ketua Wanita itu meletakkan jawatan atas alasan isu NFC menjadi liabiliti kepada parti.

Ahli Parlimen Kinabatangan yang lantang ini juga mengetepikan wujudnya sokongan padu bagi Shahrizat ketika persidangan agung sayap Wanita awal Disember lalu.

Bung Moktar berkata, menjelang pilihan raya umum, adalah penting Umno tidak dilemahkan oleh skandal-skandal yang dikaitkan dengan mana-mana individu.

Pada pengumuman petang tadi, Shahrizat mengumumkan pengundurannya sebagai Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat apabila tempoh pelantikannya sebagai anggota Dewan Negara tamat pada 8 April ini.

Bagaimanapun, katanya, beliau akan kekal sebagai Ketua Wanita Umno dan Ketua Wanita BN selepas berfikir dengan panjang lebar bagi meneruskan tugas dan amanah yang telah diberikan kepadanya.

Katanya, surat berhubung perkara itu yang berkuat kuasa pada 8 April telah disiapkan untuk diserahkan kepada Najib, yang juga Presiden Umno dan Pengerusi BN.

Ekoran perkembangan hari ini, Bung Moktar berkata, beliau berharap pembangkang tidak lagi menggunakan isu NFC dan Shahrizat sebagai modal politik.

"Selepas Shahrizat memutuskan untuk berundur, saya anggap kes ini sudah selesai. Jadi, jangan jadikan ini sebagai isu, tak perlu bangkitkan lagi," katanya lagi.

Tudia...aih! Neelofa punya skirt tersangatlah pendek!

Posted: 11 Mar 2012 05:29 PM PDT

Neelofa merupakan pendatang baru dalam industri hiburan. Beliau kini begitu popular setelah terlancarnya filem terbaru beliau Azura 2012. Beliau juga kini pengacara bersama Nona bersama Farah Fauzana.

Penampilan berani beliau mungkin salah satu strategi untuk meningkatkan lagi populariti beliau. Namun begitu, perlukan memakai pakaian sesingkat ini....!!!!


Foto : MediaMalaya

All England 2012: Chong Wei tarik diri

Posted: 11 Mar 2012 05:16 PM PDT

DATUK Lee Chong Wei gagal mempertahankan kejuaraan Seluruh England buat kali ketiga berturut-turut apabila beliau memutuskan untuk menarik diri ketika permainan masuk set kedua, awal pagi ini (waktu Malaysia).

Chong Wei mengambil keputusan memberi laluan mudah kepada Lin Dan dari China disebabkan masalah kecederaan di bahagian bahu.

Pada set pertama, Chong Wei kalah 19-21 dan ketinggalan 2-6 ketika mengambil keputusan menarik dari meneruskan persaingan.

Keputusan itu mengejutkan banyak pihak ketika ramai meletakkan harapan beliau boleh memburu gelaran hatrik kejuaraan Seluruh England di Birmingham.

Pertemuan antara Chong Wei dan Lin Dan adalah yang terakhir dalam jadual perlawanan akhir Kejohanan Seluruh England kali ini.

Tahun lalu, Chong Wei mengetepikan musuh ketatnya itu untuk mempertahankan kejuaraan.

Ketika itu dia mengambil masa 52 minit untuk menundukkan Lin Dan 21-17, 21-17.

Laporan Bernama pula menyebut, penonton yang berada di National Indoor Arena itu nyata tidak putus-putus memberi sokongan padu dan sorakan semangat kepada pemain negara itu sehingga Chong Wei terpaksa akur dengan kecederaan yang dialaminya.

"Saya rasa kami bermain baik dan dia (Chong Wei) juga bermain baik.

"Tetapi dia tidak mahu kecederannya menjejaskannya kerana saya tahu dia mahu bermain dan kami akan bertemu lagi di Sukan Olimpik," kata Lin Dan ketika ditemubual selepas perlawanan itu.

Lin Dan juga pernah menjuarai kejohanan All England sebanyak lima kali pada tahun 2004, 2006, 2007, 2009 dan terbaru tahun ini.

Beregu Korea Selatan, Jung Jae Sung/Lee Yong Dae terpaksa mengharungi pertarungan selama 66 minit sebelum berjaya menundukkan lawan mereka, pasangan nombor satu dunia dari China, Cai Yun/Fu Haifeng.

Dalam pertarungan sengit yang berlarutan hingga ke set penentuan lewat malam ini, Jung/Lee dipaksa bekerja keras sebelum dinobatkan juara All England apabila menewaskan Cai/Fu 23-21, 21-9 dan 21-14.

Dalam saingan perseorangan wanita pula, Li Xuerui dari China turut menjuarai kejohanan berprestij itu selepas menewaskan rakan sepasukannya Wang Yihan 21-13
dan 21-19.

Kategori beregu campuran pula menjadi milik pasangan dari Indonesia, Tontowi Ahmad/Liliyana Natsir selepas menundukkan lawan mereka dari Denmark, Laybourn
Thomas/Kamilla Rytter Juhl, 21-17 dan 21-19.

China turut menggungguli acara beregu wanita apabila Tian Qing/Zhao Yunlei dari China dengan mudah mengenepikan rakan sepasukannya Wang Xiaoli/Yu Yang 21-17 dan 21-12.

bERANIKAN hATI

Posted: 12 Mar 2012 03:17 PM PDT

bERANIKAN hATI


ANU ARR JUARA PERSEPSI, NAJIB JUARA REALITI

Posted: 11 Mar 2012 08:02 PM PDT

'ABAI'


Kak Ijat umumkan perletakkan jawatannya sebagai Menteri Kabinet selaras dengan berakhirnya perlantikannya sebagai senator. Pembangkang mungkin mengangap itu kejayaan mereka mendesak dan membina persepsi bahawa kerajaan ini korup serta akan melemahkan UMNO menjelang PRU akan datang.

Namun seperkara yang pembangkang lupa bahawa mereka hanya juara dalam membina persepsi tetapi gagal dan kelihatan sebagai 'bangkai' dalam realiti. Kenapa tidak? Apabila sesuatu itu berkenaan dengan pemimpin kerajaan maka mereka akan heboh seluruh negara mendesak perletakkan jawatan, namun hakikatnya apakah mereka melakukan perkara sama apabila ianya melibatkan pemimpin mereka sendiri?

Ketika Anu arr melakukan perbuatan terkutuk meliwat Sukma, Mior, Azizan, Ismail Harun, Ahmad Hairani, Saiful Bukhari dan ramai lagi, namun beliau tak pernah merasa aib malah masih cuba menegakkan benang basah (serta bulu-bulunya yang basah) walaupun spermanya dijumpai dalam rektum Saiful. Apakah Anu arr berani meletakkan jawatannya bahkan untuk mengaku dan bersumpah laknatpun dia takut. Apa pula tindakan penyokong pembangkang?


Nik Aziz pula masih mempertahan Mat Sabu bermati-matian walaupun Mat Sabu telah ditangkap khalwat bersama Normah di bilik 121 Hotel Perdana, Kota Bharu. Hari ini Mat Sabu pula diangkat sebagai Timbalan Presiden PAS. Apakah ulamak dan ustaz-ustaz Pas tidak berani memeggang tali Allah dengan berkata serta melakukan perkara yang benar? Kenapa pemimpin-pemimpin Pas tidak meletakkan jawatan atas kecurang politik mereka itu? Tidakkah mereka malu terhadap Allah? Kenapa pula ahli-ahli Pas yang sering bertakbir itu tidak  pula mendesak para pemimpinnya melepaskan jawatan apabila bersalah? Apakah para pemimpin Pas bacul atau pengikut mereka yang bacul serta tidak lagi berpandukan kepada hukum Allah? Apa pula tindakan penyokong pembangkang?


Bahkan PAS masih meletak semula Saiful Bukhari sebagai ADUN Selising walaupun Saiful sebelum ini pernah ditangkap dalam bilik VVIP 1 gerabak keretapi KTM bersama isteri orang. Yang menangkap mereka Pembantu Nik Aziz sendiri dan dalam keadaan isteri orang itu hanya memakai tuala merah dan Saiful hanya berseluar dalam. Bahkan Nik Aziz memaklumkan pula bahawa tertuduh sudah diampunkan Allah. Siapakah Nik Aziz ini jika dibandingkan dengan 'Ayah Pin'? - jika kita diantara orang-orang yang berfikir. Apa pula tindakan penyokong pembangkang?


Kes ratu telanjang yang gambar terkangkangnya yang melampau, Elizabeth Wong masih lagi dikekalkan sebagai Exco Kerajaan Negeri Selangor walaupun beliau bersekedudukan dengan Helmi yang mendedahkan gambar bogel berkenaan. Malahan Elizabeth Wong seakan mendapat pengampunan dan restu setelah menemui Nik Aziz di Kota Bhahru selepas itu. Maka berpusu-pusulah para muslimah Pas meratap-tangis dengan mencium kaki dan tangan Elizabeth Wong yang kononnya difitnah dan diaibkan. Apa pula tindakan penyokong pembangkang?


Terkini, Ostad (saya tidak menggelarnya Ustaz kerana merasakan tidak layak panggilan demikian untuk peribadinya) Badrul Amin masih tetap dikekalkan sebagai Ahli MPT PKR dan Penerangan Kerajaan Selangor walaupun ditangkap khalwat bersama isteri orang jam 3 pagi didalam sebuah bilik hotel di Kuantan. Apakah tindakan pemimpin Pembangkang? Apakah beliau didesak letak jawatan? Bahkan beliau dilindungi dan pertahankan. Apa pula tindakan penyokong pembangkang?


Dalam kes Anu arr yang 'kantoi' bila gambar video lucahnya dengan Pelacur China didedahkan oleh Dato' Eskay, beliau masih tak tahu malu dan mengekalkan kerusinya sebagai Ketua Pembangkang. Walaupun pelaku ke-3 yang ada dalam klip video berkenaan iaitu Dato' Eskay sendiri bersumpah mengakui bahawa beliaulah didalam video berkenaan serta bersumpah juga bahawa Anu arr lah 'Si-Kotay' bengkok yang melakukan seks dengan pelacur China berkenaan namun apakah Anu arr berani melepaskan jawatannya dan mengaku bersalah? Apa pula tindakan penyokong pembangkang?


Jangan kita lupakan kes Nik Aziz yang 'kantoi' kerana nak pergi menunaikan Haji dengan duit hasil Suapan Abroad Technologies Sdn Bhd bernilai RM650,000 setelah meluluskan hampir 3000 hektar konsesi balak dan konsesi pasang billboard kepada Abroad Tech, tanpa segan silu mengakui bahawa beliau dah 20 tahun ke Mekah dan tak pernah pakai duit dia walau 5 sen. Apakah rasuah bagi pemimpin Pas dihalalkan oleh agama dan pengikutnya? Benarkan bahawa syurga itu ditangan Nik Aziz yang boleh menetapkan siapa saja untuk masuk syurga atau sebaliknya pada bila-bila masa? Apa pula tindakan penyokong pembangkang?

Ir Ariffahmi Bin Abd Rahman, Menantu Nik Aziz yang dilantik oleh beliau sebagai CEO PMBK sehingga rugi berjuta ringgit, Nik Aziz tak pernahkah rasa bersalah atas penyelewengan dan penyalahgunaan kuasa berkenaan? Atau ianya dihalalkan bagi pemimpin-pemimpin Pas dan pemimpin Pembangkang tetapi haram bagi pemimpin kerajaan walaupun belum terbukti salahnya? Apa pula tindakan penyokong pembangkang?


Pembangkang hanya bijak dan bernasib-baik dalam menguruskan persepsi buruk terhadap kerajaan. Namun kita pasti pada suatu hari rakyat akan sedar bahawa mereka telah terpedaya dengan tipu muslihat licik pembangkang yang hanya punya satu cita-cita - untuk menawak Putrajaya. Apakah apabila mereka disana nanti keadaan Negara dan kehidupan rakyat akan jadi bertambah baik? Dari apa yang kita perhatikan sekarang ini, ramai yang percaya bahawa segalanya tidak akan menjadi lebih baik malahan akan lebih porak peranda.

Anu arr hanya juara dalam memainkan persepsi, namun DS Najib adalah pemimpin yang benar-benar mampu menjuarai realiti yang rakyat inginkan. DS Najib mampu mengubah 'tali yang genting supaya tidak putus', 'nila yang setitik tidak merosakkan susu sebelanga', 1Malaysia yang diterapkannya bukan hanya satu slogan tetapi adalah satu gagasan yang jadi landasan kehidupan rakyat. Apa pula tindakan penyokong pembangkang? Masih memilih Anu arr Si-Peliwat dan Pembohong atau DS Najib yang membina semula negara bangsa yang hampir diruntuhkan?

Tiada ulasan:

Pengikut