Selasa, 7 Februari 2012

Barisan Nasional

Barisan Nasional


waadat

Posted: 06 Feb 2012 01:03 PM PST

waadat


kekasih Ely ditangkap

Posted: 05 Feb 2012 10:54 PM PST

Sebenarnya Demang cadang artikel semalam disiarkan pagi esok manakala sambungannya lusa. Demang letakkan dalam bahagian 'draft' supaya mudah diedit. Namun ketika membuat sedikit editing petang semalam, Demang terklik butang 'publish'.

Tak apa lah.

Sementara itu blog Gomo mengulas tentang penangkapan seorang pemuda warga Malaysia yang ditangkap di Indonesia kerana pemalsuan identiti diri.

Demang mulanya tidak peduli sangat tentang isu 'kecil' itu apabila disiarkan berita namun apabila Gomo mengatakan ada rahsia besar di sebaliknya maka sebentar tadi Demang menggeledah sedikit dan terjumpa artikal tersebut di blog Badut Rakyat.

Kepada yang belum membaca artikal semalam (terutama blogger), sila klik http://waadat.blogspot.com/2012/02/blogger-waadat-masuk-pas.html

Kepada yang sudah membaca, terima kasih. Insya Allah sambungannya pagi esok melainkan ada seseorang yang menelefon Demang menawarkan sesuatu agar ia tidak disiarkan.

Ha ha ha. Acah aja. Demang jual minyak je.

PEJUANG BANGSA

Posted: 06 Feb 2012 11:41 AM PST

PEJUANG BANGSA


Ah Jib Gor beri isyarat kepada kaum Cina perlu bersama kerajaan

Posted: 06 Feb 2012 11:08 AM PST




 Datuk Seri Najib Tun Razak menyeru rakyat negara ini terutama masyarakat berketurunan Cina agar dapat bersama kerajaan dalam merealisasikan proses transformasi untuk menjadikan Malaysia sebuah negara maju sepenuhnya menjelang tahun 2020.

Perdana Menteri meminta mereka agar jangan melepaskan peluang untuk menjadi generasi yang mencapai matlamat tersebut.

Sambil menyifatkan cita-cita tersebut bukan satu mimpi di siang hari beliau berkata, ia adalah sesuatu yang boleh dicapai sekiranya seluruh rakyat memberikan sokongan dan kepercayaan kepada program transformasi itu.

"Saya percaya kita boleh mencapai apa yang dicita-citakan itu sekiranya setiap orang daripada kita menyokong dan percaya dengan proses transformasi.

"Oleh itu, saya menyeru seluruh rakyat untuk bersama-sama di belakang kami (kerajaan) bagi memastikan impian itu menjadi satu realiti," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap di depan lebih 50,000 masyarakat berketurunan Cina pada Karnival Chap Goh Mei 2012 di Fo Guang Shan (FGS) Dong Zen Temple, Jenjarum di sini, malam ini.

Hadir sama isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor; Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN) Selangor, Datuk Seri Noh Omar; Pengerusi MCA Selangor, Datuk Donald Lim Siang Chai yang juga pengerusi penganjur karnival tersebut.

Turut hadir Timbalan Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai dan Presiden Gerakan, Tan Sri Koh Tsu Koon.

Dalam pada itu Najib berkata, masyarakat berbilang kaum dan agama di negara amat bertuah kerana dalam tempoh tiga hari berturut-turut sejak semalam dapat merayakan kepercayaan masing-masing iaitu Maulidur Rasul semalam, Chap Goh Mei pada hari ini dan esok Thaipusam bagi masyarakat beragama Hindu.

"Tidak ada negara di dunia yang sambut secara berturut-turut melainkan di negara kita. Ini adalah suatu yang unik dalam negara ini," katanya.

Justeru, Najib mahu masyarakat negara ini mencari nilai kebersamaan seperti amalan kesederhanaan meskipun mempunyai akidah dan kepercayaan yang berlainan.

Perdana Menteri berkata, beliau difahamkan dalam kepercayaan Buddha juga mempunyai amalan yang menyamai konsep kesederhanaan selain menekankan aspek keharmonian.

"Inilah yang boleh kita jadikan ikatan dalam menjadikan negara ini aman, harmoni dan semakin kuat dari segi perpaduan dan integrasi nasional.


"Saya dapati apabila saya meluahkan konsep kesederhanaan yang dalam Islam disebut wasatiyyah didapati dalam agama lain juga ada membawa konsep yang sama walaupun kita ada perbezaan akidah," katanya.

Beliau berkata, konsep kesederhanaan atau moderate membawa sikap hormat-menghormati antara satu sama lain.

"Kesederhanaan membawa pengertian kita tidak amalkan kefahaman ekstrem, fanatik dan militan atau perangi antara satu sama lain," katanya.

Adakah ini model pengganti Persona iaitu P3-21A-2012 ?

Posted: 06 Feb 2012 10:25 AM PST




Adakah ini gambar belakang P3-21A  ??

 Hari ini sudah tersebar gambar belakang model kereta pengganti Persona   yang sentiasa dinantikan peminat kereta Proton termasuk GPB .  Ia juga dikenali Proton Tuah semasa dipamerkan di KLIMS 2011 dahulu .

PERKASA dedahkan Guan Eng rasis sebenar , membakar emosi orang Cina !!

Posted: 06 Feb 2012 06:00 AM PST




Perkasa mendakwa Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng lebih rasis kerana sering membangkitkan isu atau mengeluarkan kenyataan berbaur perkauman.

Presidennya, Datuk Ibrahim Ali berkata, Guan Eng kini cuba mengapi-apikan orang Cina dengan mengatakan Perkasa sebuah pertubuhan rasis hanya kerana memperjuangkan kepentingan orang Melayu.

Beliau berkata, Guan Eng yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang dilihat cuba membakar emosi orang Cina agar membenci Perkasa dan Barisan Nasional (BN) atau parti komponennya dengan menimbulkan pelbagai isu demi kepentingan dan perjuangan politik sempitnya.


"Guan Eng kini dilihat menghasut orang Cina agar hanya menyokong DAP dan membenci orang lain. Isu terbarunya ialah mengaitkan Perkasa kononnya mempunyai hubungan dengan MCA.


"Dia cabar Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek agar melarang ahli dan pemimpin parti itu mengadakan apa-apa hubungan dengan Perkasa atau menyertai program anjuran kami," katanya kepada media di pekarangan kompleks mahkamah Alor Setar, hari ini.

Menurutnya, Perkasa tidak mempunyai apa-apa hubungan dengan MCA selama ini dan jika ada pun, ia adalah atas dasar hubungan antara pertubuhan bukan kerajaan (NGO) berkaitan isu yang ada kepentingan awam atau kebajikan orang ramai.

"Perkasa tidak pernah mempunyai apa-apa hubungan dengan MCA. Guan Eng sepatutnya menunjukkan bukti sebelum mengeluarkan kenyataan seperti itu," katanya.

Guan Eng sebelum ini dipetik oleh portal berita sebagai berkata Soi Lek patut melarang ahli MCA daripada menghadiri apa-apa majlis anjuran Perkasa dan jika tidak, ini bukan sahaja membuktikan komponen BN itu mempunyai hubungan dengan Perkasa tetapi menyokong kumpulan yang mempunyai perwatakan rasis dan ekstrem.

Ibrahim yang juga Ahli Parlimen Bebas Pasir Mas menganggap kenyataan itu sebagai kenyataan paling jahat dan melabelkan Guan Eng sebenarnya pemimpin yang paling rasis kerana bermian dengan politik perkauman.

"Itulah matlamatnya agar rakyat, terutama orang Cina membenci Perkasa yang memperjuangkan agenda dan kepentingan orang Melayu dan agama Islam.

"Adakah ini menjadi satu kesalahan. Banyak lagi pertubuhan lain yang memperjuangkan kepentingan kaum tertentu tetapi DAP tidak pernah mempersoalkannya," katanya.

Menurutnya, ramai juga ahli Perkasa yang terdiri daripada ahli Pas, terutama di Perlis dan Kedah yang dianggarkan merangkumi antara empat hingga lima peratus daripada jumlah keseluruhannya.

"Adakah Guan Eng atau DAP akan mendesak pemimpin Pas agar melarang ahlinya menyertai Perkasa. Kita nak tunggu kenyataan Guan Eng mengenai perkara itu," katanya.

Sehubungan itu, Ibrahim juga meminta DAP mempertimbangkan hubungannya dengan Pas kerana parti Islam juga boleh dianggap rasis dan ekstrem.

"Pas juga rasis. Jadi kita nak lihat adakah DAP akan memutuskan hubungan dan kerjasama dengan Pas sama seperti yang ditohmahkan terhadap Perkasa.

"Kita nak tengopk sejauh mana komitmen Guan Eng dalam isu ini. Adakah dia akan terus bermain sandiwara. Kalau dengan Perkasa dia riuh tetapi dengan Pas buat tidak tahu sahaja," katanya SINAR HARIAN






Komen GPB 


Nak dekat PRU 13 ... DAP sudah mula bakar sentimen & emosi orang Cina . Di P.Pinang sudah lama dia bakar  kaum Cina membenci  Perkasa , komponen BN & UMNO .

 Bila di jumpa orang Melayu di ceramah PAS dan PKR , cakap dirinya bencikan perkauman ..  inilah manusia pembelit paling celaka sekali !

PANAS !! Teman lelaki Exco Selangor ditahan di Indonesia , apa kata PKR ??

Posted: 06 Feb 2012 05:01 AM PST



Kerajaan negeri Selangor  memandang serius berita penahanan seorang lelaki negara ini oleh pihak berkuasa Indonesia yang didakwa bekas teman lelaki kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bukit Lanjan, Elizabeth Wong.

Malah pihak kerajaan negeri juga akan meneliti tindakan susulan sekiranya lelaki berkenaan ada hubung kait dengan individu yang menjadi buruan polis berhubung penyebaran gambar separuh bogel Elizabeth yang juga Exco kerajaan negeri Selangor itu di Internet pada 2009.

"Kerajaan negeri akan meneliti laporan yang dibangkitkan media dan akan membuat tindakan susulan jika ia memberi implikasi kepada kerajaan, pemimpin dan pentadbiran negeri Selangor.

"Perkara ini juga akan dibawa ke mesyuarat Biro Politik PKR pada Rabu ini dan sebarang keputusan akan diumumkan kepada rakyat dengan kadar segera," kata Sekretariat Akhbar, Pejabat Menteri Besar Selangor menerusi kenyataan di sini, Isnin.

Portal berita detiknews.com dari Indonesia menyiarkan laporan penahanan seorang lelaki warga Malaysia yang dikenali sebagai Azmin Heli oleh Jabatan Imigresen negara itu pada Jumaat lalu di Batam kerana memiliki pasport palsu.

Hasil pemeriksaan pihak imigresen, Azmin mengaku berasal dari Kuala Lumpur yang lahir pada 27 Mei 1975 dan beralamat di Jalan 4H, Ampang Selangor.

Berita itu juga menyebut bahawa Azmin yang memasuki Indonesia sejak 15 Februari 2009 menggunakan pasport Malaysia ini mengaku dibiayai keluarganya di negara ini dan PKR sepanjang berada di negara itu.

Pada 2009, negara digemparkan dengan kontroversi penyebaran gambar separuh bogel Elizabeth oleh bekas teman lelakinya sendiri yang dikenali sebagai Hilmi Malek.

Bagaimanapun Hilmi gagal dikesan pihak berkuasa walaupun waran tangkap terhadapnya dikeluarkan pihak polis.

Gambar separuh bogel itu dikata dirakamkan ketika Elizabeth sedang tidur di sofa kediamannya.

Bagaimanapun selepas terbongkar kontroversi itu, Hilmi dikatakan tidak pulang ke rumahnya di Ampang, dekat sini.


Komen GPB 

Media di Indonesia menyatakan  PKR biayai Hilmi selama berada di sana . Seperti kita sedia maklum  Hilmi  melarikan diri ke negara jiran kerana takut dicekup polis berhubung penyebaran gambar separuh bogel Elizabeth Wong sedang tidur di rumahnya .

Adakah kerajaan PKR Selangor berani mengambil tindakan terhadap Elizabeth Wong selepas insiden ini ?? Malah rahsia mereka membiayai budak jambu ini pun sudah tersebar oleh media di sana .

Hindraf nak sabotaj kehadiran Najib di Batu Caves ?

Posted: 06 Feb 2012 01:57 AM PST

Kumpulan pendesak India, Hindraf merancang untuk mendapatkan 100,000 tandatangan bagi kempen mereka ketika perayaan Thaipusam di Batu Caves, Kuala Lumpur Selasa ini, sebagai membantah kegagalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menunaikan tuntutan badan itu.

Kempen itu dijadualkan bermula pada pukul 9 pagi pada hari pertama masyarakat Hindu menyembah Dewa Murugan yang kebetulan bersamaan dengan hari Najib dijadual melawat kawasan kompleks kuil di Baru Caves itu.

Tujuan kempen berkenaan, kata ketua pergerakan itu, P Uthayakumar, adalah untuk mengingatkan Najib mengenai tuntutan 18 perkara yang dibuat Hindraf pada 2007 kepada kerajaan BN.

"Tuntutan 18 perkara Hindraf yang bertarikh 12 Ogos 2007 antaranya menuntut bagi kesaksamaan, peluang sama rata dan gesaan supaya semua dasar perkauman baik dari kerajaan mahupun sektor swasta dihentikan.

"Ini termasuk mengasingkan khususnya golongan miskin masyarkat India daripada arus perdana pembangunan negara... semua ini belum lagi dilaksanakan oleh Umno yang kini diketuai oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, sejak lima tahun lalu sehingga hari ini," kata Uthayakumar dalam satu kenyataan.

Kempen mengumpul tandatangan oleh Hindraf yang akan diadakan di pintu masuk kuil berkenaan. Ia juga bertujuan untuk menekankan semula keperluan untuk "menamatkan perkauman" dan menyeru kepada perdana menteri menunaikan permintaan Hindraf.

PKR dalang konspirasi singkirkan Azizan MB Kedah ??

Posted: 05 Feb 2012 08:52 PM PST



Pemimpin dan ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) Kedah dipercayai terbabit dalam usaha halus untuk menyingkirkan Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak dengan sengaja membangkitkan pelbagai isu untuk menjejaskan imej beliau menjelang Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

Sumber dalaman PAS berkata, usaha halus itu mula digerakkan secara aktif sejak beberapa bulan lalu untuk menyingkirkan Azizan jika pembangkang kembali menguasai Kedah selepas PRU-13.

Berikutan itu, ahli PAS peringkat pimpinan pertengahan dan bawahan negeri kini bertekad untuk mempertahankan kedudukan Azizan dan menuntut semula semua kerusi PKR yang bermasalah lompat parti bagi diserahkan kembali kepada PAS.

"Walaupun tidak membabitkan PKR Kedah secara keseluruhan, namun perbuatan segelintir mereka dibimbangi mampu merencatkan usaha pembangkang untuk kekal memerintah Kedah selepas pilihan raya umum akan datang.

"Apa yang dikesalkan beberapa orang dari PKR, termasuk di peringkat kepemimpinan negeri didapati mula tersalah arah dan bersikap oportunis untuk mencari populariti.

"Perbuatan ini mungkin menguntungkan mereka secara peribadi namun tidak kepada pembangkang.
"Mereka harus fokus untuk menghadapi pilihan raya secara bersama dan bukan dengan menyerang Azizan hingga melemahkan pembangkang," katanya di sini, semalam.

Beliau berkata, PAS bagaimanapun masih percaya bahawa perpaduan antara PKR dan DAP adalah kunci kepada kejayaan pada pilihan raya akan datang, namun tidak mustahil mengambil tindakan yang lebih agresif jika kegiatan golongan itu menular dan menjejaskan perpaduan pembangkang.

"Jika ia berterusan, ahli kita di peringkat pertengahan dan bawahan akan mendesak semua kerusi PKR yang lompat parti diserahkan semula kepada PAS," katanya.

Kelmarin, UMNO Kedah menyifatkan suasana semasa politik negeri memberi gambaran jelas bahawa kedudukan Azizan semakin goyah berikutan wujud usaha dalaman menjejaskan imejnya dan menggantikan dengan tokoh lain menjelang pilihan raya akan datang.

Pengerusi Perhubungan UMNO Kedah, Datuk Ahmad Bashah Md Hanipah, berkata berdasarkan isu dan maklumat yang diketahuinya ketika ini menunjukkan usaha menyingkirkan Azizan semakin jelas dan ia didalangi beberapa pimpinan dalaman pembangkang sendiri.

Beliau berkata, tindakan beberapa pemimpin PAS dan PKR yang mempertikaikan tindakan Azizan berhubung isu penggantungan lima pelajar Kolej Universiti Insaniah (KUIN), menunjukkan bahawa pembangkang itu hanya mengutamakan politik, tanpa berusaha memahami tindakan Azizan. BH

PANAS !! Malaysiakini malu besar , kantoi menipu lagi !

Posted: 05 Feb 2012 07:46 PM PST




Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Abdul Aziz Mohd. Yusof menolak laporan portal berita yang memetik kenyataannya berhubung cadangan melarang rakyat Malaysia di luar negara mengundi jika tidak membayar cukai .

Katanya, laporan tersebut tidak tepat kerana beliau tidak pernah mengeluarkan cadangan sedemikian seperti yang dilaporkan oleh portal berita berkenaan.

Beliau menjelaskan, kenyataannya sebelum ini sebenarnya menyentuh cadangan SPR untuk mengadakan syarat tertentu bagi rakyat Malaysia di luar negara yang harus pulang dari semasa ke semasa ke tanah air bagi melayakkan mereka mengundi secara pos.

"Apa yang saya nyatakan ialah cadangan untuk menentukan syarat kepada rakyat kita di luar negara mengundi secara pos seperti yang dilakukan di negara-negara lain.

"Ada sesetengah negara lain menetapkan syarat seseorang warganegaranya yang tinggal di luar negara dalam tempoh lima tahun dibenarkan mengundi secara pos jika mereka ada pulang ke negara asal dalam tempoh berkenaan. Ada juga negara yang menetapkan syarat empat tahun.

"Mengenai warganegara tidak membayar cukai tidak boleh mengundi secara pos, saya merujuk contoh di Amerika Syarikat (AS) iaitu pengundi pos di negara itu adalah terdiri daripada pembayar cukai," katanya ketika ditemui pemberita selepas sambutan Maulidur Rasul peringkat Selangor yang diadakan di Stadium Malawati di sini hari ini.

Abdul Aziz berkata demikian ketika diminta mengulas laporan yang disiarkan malaysiakini.com 2 Februari lalu yang memetik kenyataan beliau bahawa AS mempunyai sistem yang hanya membenarkan warganya yang bekerja di luar negara dan membayar cukai untuk mengundi.

Menurut laporan itu lagi, Abdul Aziz mengatakan, hak mengundi hanya perlu diberikan kepada rakyat Malaysia yang menyumbang kepada negara dan pulang ke negara dari semasa ke semasa.

Dalam pada itu, Abdul Aziz menjelaskan, cadangan SPR untuk mensyaratkan rakyat Malaysia di luar negara harus pulang dari semasa ke semasa bagi membolehkan mereka mengundi secara pos adalah bertujuan mewujudkan 'satu ikatan' golongan itu dengan perkembangan semasa di negara ini.

"Jadi, cadangan syarat-syarat itu telah kita bincangkan akan dibawa ke Jawatankuasa Parlimen. Kalau dipersetujui, kita akan pinda undang-undang, namun yang paling penting ialah rakyat Malaysia di luar negara yang ingin mengundi secara pos, mereka harus memohon dan kita akan teliti syaratnya.

"Melalui cadangan syarat ini, kita mahu supaya ada ikatan rakyat kita di luar negara supaya mereka tahu negara dia, tahu kawasan Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN) dia.

"Kalau tak pernah balik ke Malaysia selama 10 tahun, 20 tahun duduk di luar negara, jadi tidak ada makna. Dia tak tahu apa sebenarnya yang berlaku di negara ini," ujarnya.

Sambutan Maulidul Rasul yang menghina Rasulullah diserbu !!

Posted: 05 Feb 2012 06:56 PM PST




Melaka – Penguat kuasa Jabatan Agama Islam Melaka (JAIM) bertindak menyerbu sambutan Maulidur Rasul yang dipercayai dianjurkan oleh sebuah kumpulan serpihan Al-Arqam kerana menggunakan tema yang tidak sesuai.

Sambutan yang diadakan di sebuah khemah berdekatan rumah kedai di Krubong Perdana, Krubong di sini menggunakan tema Rasulullah Tokoh Seks Suci Islam dan ia tertera pada sebuah kain rentang yang digantung di pentas utama.

Penguat kuasa JAIM menyerbu majlis itu kira-kira pukul 1 petang selepas menerima aduan daripada orang ramai.Ketua Pegawai Penguat Kuasa JAIM, Rahimin Bani berkata, ketika serbuan, seramai 100 orang berada di khemah yang juga menempatkan sebuah kek setinggi tiga tingkat.

"Apa yang dikesalkan, mereka berani menganjurkan majlis sendiri dengan menggunakan perkataan seks yang dikaitkan dengan Rasulullah dan ia jauh menyimpang daripada ajaran Islam," katanya di sini semalam. -kosmo

DIMENSI

Posted: 06 Feb 2012 11:35 AM PST

DIMENSI


Omegay: mat sabun takut jadi mangsa serakah pas..

Posted: 06 Feb 2012 03:30 AM PST

Adun: Terserah kepada Hasan Ali, kata Mat Sabu

SHAH ALAM - Timbalan Presiden Pas, Mohammad Sabu menyerahkan kepada bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr Hasan Ali sama ada mahu kekal menyandang jawatan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun)  Gombak Setia atau sebaliknya.

Katanya,  hal itu terserah kepada Hasan yang telah dipecat oleh Pas.

"Beliau seorang yang bijak. Tidak perlu mendesak beliau, terserah kepadanya," katanya kepada Sinar Harian mengulas gesaan Ketua Penerangan,  Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man yang mahukan Hasan meletakkan jawatan ekoran kemenangannya itu atas tiket Pas. - SH


huhuhu mat sabun syiah cuma nak tunjuk eksyen jek. tak berani nak komen lebey2 sebab dia sendiri pun dah terlampau banyak kontrobasi. mungkin gak mat sabun rase gelabah bila din puduraya pun dah kepanasan kat kubang kerian. kini mat sabun pun macam tau2 jek nasib dia di kawasan sendiri ntah masih selamat atau tak? masing2 nak jaga kedudukan masing2.

of coz ler mat sabun pun tak sanggup ler jadi mangsa serakah pas selepas hasan ali. komen ala2 suam2 milo pun jadi lerrr! kehkehkehkeh >XD

Omegay: fb shaheizy sam menyesal komen pasal bersih??

Posted: 06 Feb 2012 12:53 AM PST


aikkk...ni dah kire kes telajak sampan kerr atau ni satu lagi gimik stunt untuk tarik peminat masuk panggung?..apsal plak dah selesai rakaman baru nak tarik balik kenyataan?. atau mamat ni tengah lalok kerr sewaktu rakaman di buat?? kehkehkehkeh


ehsan dari bloh medan info kita

Omegay: cobaaaannn...

Posted: 05 Feb 2012 10:37 PM PST


risau gak dari pagi tadi tak bley nak posting..blog dah jem ke ape kerr..pusing sana pusing sini..masuk sana masuk sini..selit sana selit sini pun tak bley. last2 terpakse ler bace doa anti pecah mulut wally slipau..akhirnya dapat di selamatkan..betul lerr ini seme cobaaaann huhuhuhu.. >:]

Tiada ulasan:

Pengikut