Khamis, 2 Februari 2012

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Awekz Bukit Gantang

Posted: 02 Feb 2012 07:20 AM PST

Awekz Bukit Gantang


Benarkah Nga Kor Ming Ada Gangguan Mental?

Posted: 01 Feb 2012 09:11 PM PST



Nga Kor Ming VS SekupangDua


Saman dan menyaman nampaknya si Nga Kor Ming dengan bro SekupangDua. Apapun, bagi Awekz berani kerana benar, takut kerana salah. Apa yang perlu ditakutkan andai apa yang kita perkatakan itu adalah benar dan tiada yang tidak benar melainkan benar-benar belaka. 

Dalam melihatkan isu saman menyaman ni, bila diteliti semula rupa-rupanya, si Nga Kor Ming menyaman bro SekupangDua bukanlah disebabkan oleh laporan ke SPRM sebaliknya rupa-rupanya diatas 'gangguan mental' yang dihadapi oleh Nga Kor Ming. Awekz rasa pasti ramai yang tidak menyedarinya bukan???

Cuba kita teliti antara writ saman kepada Bro SekupangDua di bawah:





Hadoila Nga Kor Ming, andai kerana laporan sebegini dah boleh menyebabkan 'GANGGUAN MENTAL' bagaimana pula jika adanya kes yang lebih besar? Mau 'GILA' terus agaknya bukan? Baru nak terasa gangguan mental ke? Pernah terfikir dengan segala tohmahan, cacian yang Perosak Rakyat lemparkan pada pemimpin UMNO dan Barisan Nasional??? Fikir-fikirkan!!!

Awekz: Teruskan berjuang bro SekupangDua, teruskan perjuangan wahai pejuang-pejuang Agama, Bangsa dan Tanahair kerana perjuangan kita ini sememangnya untuk memastikan kelangsungan keamanan negara yang kita kecapi dulu, kini dan selamanya...

AL-Kesah AloQStaQ

Posted: 02 Feb 2012 03:40 AM PST

AL-Kesah AloQStaQ


Ustaz "Budak" PAS kata RASULULLAH MENYESAL KERANA ... ??? Memang Sah !! Ustaz PAS Sorang ni SESAT LAGI MENYESATKAN !!

Posted: 01 Feb 2012 07:31 PM PST


Aku berminat untuk terus menyambung pendedahan daripada blog-blog sahabat aku macam The Flying Kick , KedahTimes dan lain-lain berkenaan seorang USTAZ PAS YANG KINI TENGAH MENGGILA MENYESATKAN UMAT ISLAM DENGAN MENGAJAR DI MASJID-MASJID / SURAU ... BAHAYA USTAZ BUDAK NI ...

Mohon Pantau Ustaz Budak ni dan TANGKAP MASUKKAN DALAM LOKAP !!! BAHAYA DIA NI ... Mana orang PAS yang nak pertahankan Ustaz Budak kesayangan diorang ni ? ...


Kepada orang-orang PAS yang membaca blog aku ni, tolong report kes ini kepada kepimpinan & dewan Ulamak engkorang supaya Ustaz Budak ni disekat dari terus menyokong PAS.

Itupun kalau PAS berani la, sebabnya dikatakan Ustaz Budak ni pun ramai pengikutnya di Kelantan sanaaaaaaaaaaa ! ... HA HA HA! ... Ramai sungguh Ustaz-Ustaz dalam PAS yang menyesatkan sekarang ni ... Maklom la, PAS itu PARTI AJARAN SESAT ...


AloQStaQ
KHAMIS
02-FEBRUARI-2012
11:31 PAGI

Politik Harian

Posted: 02 Feb 2012 03:39 AM PST

Politik Harian


Puak PAS Senak Perut Dengan Roadshow Hasan Ali

Posted: 02 Feb 2012 12:49 AM PST


Sesiapa yang mengikuti dari awal siri jelajah bekas orang kuat PAS, Datuk Dr Hasan Ali tentu sekali sedar bahawa kini wujud momentum baru yang boleh buat Pakatan Rakyat terutamanya PAS tak senang duduk.

Melihat dari jumlah kehadiran orangramai, aura bekas Naib Presiden PAS itu nyata tidak terhakis dengan segala kecaman yang diterimanya termasuk kononnya jadi alat UMNO sejak dipecat oleh parti yang disertainya 13 tahun lalu.

Bahkan menggunakan platform sendiri Sekretariat Mobilisasi Umat (SMU) yang disertai oleh kawan-kawan lama beliau dalam PAS dan mereka yang bersimpati dengannya setiap ceramah Hasan Ali mendapat sambutan luar biasa.

Senang cakap kalau PAS dakwa roadshow Dr Hasan tidak memberi sebarang kesan itu tanda mereka cuba memujuk hati sendiri.

Kekuatan Dr Hasan ialah pada kredibilitinya apa lagi dilihat sebagai mangsa percaturan dalaman PAS yang terlalu nak jaga hati PKR dan DAP.

Mereka yang mendengar ceramahnya yang bersemangat dan disampaikan dengan jelas itu dibawa menyusuri kongkalikong pakatan tiga parti yang tidur sebantal mimpi lain-lain itu.

Di Bukit Gantang misalnya, penganjur memberitahu Agendadaily lebih lima ribu orang keluar mendengar penerangan Hasan Ali.

"Kita sediakan 10 khemah, 2,000 kerusi penuh, yang berdiri pun ramai, dan kebanyakan mereka orang tempatan yang hadir naik motor saja," katanya yang enggan dikenali.

Di Jalan Kebun, Klang lebih 2,000 hadir.

Di Bangi, ketika Agendadaily berkesempatan menyaksikan sendiri ceramahnya pada malam Selasa, tidak kurang hebat.

Enam khemah dan 800 kerusi penuh, yang berdiri di sekitar padang Seksyen 2, Bandar Baru Bangi itu pun ramai. Dianggarkan tidak kurang daripada dua kali anda jumlah yang duduk berkerusi.

Ada yang naik motor, tapi kebanyakannya berkereta, sehingga siapa yang lambat kena jalan kaki jauh sebab tempat parking penuh.

Dalam siri jelajahnya, Dr Hasan Ali tidak keseorangan dari PAS, beliau ditemani dengan seorang Hassan lagi, iaitu bekas ketua penerangan PAS Selangor Ustaz Hassan Basri.

Hassan Basri pun bukan calang-calang pemidato, kalau dengar dari jauh tak tengok muka, gayanya saling tak tumpah macam Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Selain itu, Norman Toha, bekas setiausaha perhubungan PAS Selangor, yang mengacarakan majlis, lebih berperanan sebagai penganjur dan penyelaras setiap ceramah.

Kiranya jentera utama Dr Hasan untuk berkempen dalam siri jelajah ini adalah kawan-kawan lama beliau dalam PAS. Berdasarkan jadual yang disusun oleh SMU, Dr Hasan akan menjelajah seluruh Selangor sehingga hujung bulan Febuari ini.

"Setiap malam beliau ceramah, ada hari yang programnya bermula pagi, iaitu majlis penerangan dengan NGO Selangor yang kita panggil Wacana Ilmu.

"Ada program yang bermula petang macam majlis Hi-Tea, tapi hampir semua program adalah sebelah malam, meliputi DUN-DUN yang dikuasai PAS seperti Meru, Selat Klang, Sijangkang, Gombak Setia.

"DUN PKR kita pergi ke Bukit Antarabangsa, Ijok, Kota Damansara, Taman Medan dan banyak lagi," kata Norman.

Agendadaily berkesempatan melihat kertas jadual program-program Dr Hasan Ali tersebut, yang mana, hari yang dibiarkan kosong hanya Jumaat. Lain-lain sudah penuh setiap nama tempat dan DUN sasaran.

Orang kata dari segi mobilisasinya amat terancang, lelah dan senak perut jugalah PAS dan PR hendak counter semua ceramah dalam siri jelajah ke seluruh pelusuk Selangor itu.

Sudah tentu isu utama yang disentuh Dr Hasan dalam siri jelajahnya adalah sebab pemecatan beliau dari PAS pada 8 Januari lalu. Pemecatan yang dibuat tanpa pertuduhan dan hak beliau untuk membela diri, katanya.

"Tidak ada sekeping suratpun yang dihantar untuk memaklumkan pertuduhan atau jemputan untuk saya menghadiri sesi soal siasat sebelum dipecat," katanya.

"Kesalahan saya bukan meliwat orang. Kesilapan saya bukan gila kuasa. Tetapi kesalahan saya kerana melaksanakan enakmen jenayah Syariah…

"Itu salah saya. Terpulang pada saudara untuk menilai..." katanya dengan retorik yang memukau hadirin.

Sebagai bekas orang nombor tiga PAS, pengaruhnya dalam parti tersebut tidak boleh dipandang ringan,. terutamanya di Selangor yang mana beliau merupakan Pesuruhjaya PAS negeri sejak 2004 lagi.

Selain kepada ahli PAS, peengaruhnya juga menyusur juga kepada golongan atas pagar yang selama ini berjinak-jinak dengan parti pembangkang. Golongan kelas pertengahan Melayu, yang suka dengan gaya ceramah motivasi Dr Hasan, yang mengenali beliau sejak di zaman beliau menjadi penceramah Biro Tata Negara (BTN) lagi.


Bukan sehari dua Dr Hasan dengan BTN, lebih 20 tahun, terlibat dengan kursus-kursus yang membabitkan kakitangan awam seluruh negara.

Juga golongan muda, bekas-bekas anak didik beliau dalam 'summer camp' yang mana beliau kelolakan bersama isterinya, selama 38 tahun dan cukup terkenal satu masa dulu.

"Tindakan PAS pecat Dr Hasan Ali pada waktu-waktu hampir dengan pilihanraya seperti ini merupakan rahmat kepada UMNO Selangor, 'bola tanggung' kepada kita," kata Naib Ketua Pemuda UMNO Sepang Anuar Basiran.

Sungguhpun, UMNO Selangor tidak bergantung kepada pengaruh Hasan untuk membuat penerangan mengenai isu-isu semasa di Selangor, tetapi tempias dari pemecatan itu menguntungkan UMNO.

"Sekarang orang Melayu Selangor yang sebelum ini rapat dengan pembangkang 'tersentap' dengan segala macam masalah PR, mereka sedar bahawa PR bukan kerajaan yang boleh diharap," katanya.

Dr Hasan, kata Anuar, merupakan 'penyapu baru' untuk mencuci kerajaan Pakatan Rakyat dalam pilihanraya akan datang.

"Saya rasa UMNO sudah pasti akan ambil kesempatan semaksimum mungkin atas kucar-kacir dalam PR ini. Kita orang politik, benda ni macam bola tanggung, kita tak smash rugi besar lah…" katanya yang turut serta di Bangi.

"Dari pemerhatian saya, yang datang pada ceramah Dr Hasan adalah orang PAS yang keliru, mereka hendak dengar sendiri penjelasan daripada beliau, kedua pengundi atas pagar, Melayu bandar, kakitangan kerajaan, golongan pertengahan, mereka ini bukan jenis terima segala kata-kata dari pemimpin PAS.

"Ketiga penyokong NGO HIMPUN yang Dr Hasan merupakan orang kuatnya, serta penyokong dan keempat penyokong UMNO, yang rasa boleh ambil kesempatan 'bola tanggung' ini," kata Anuar.

Dr Hasan sendiri selesa dengan membangkitkan tiga perkara dalam siri jelajahnya, IMR - Islam, Melayu dan Institusi Raja, yang kalau kita teliti tidak berbeza langsung dengan perjuangan UMNO selama ini.

Selain IMR, beliau yang juga merupakan bekas exco kerajaan negeri menceritakan pengalaman-pengalaman peribadinya, sepanjang menjawat jawatan tersebut.

Modal Dr Hasan adalah kisah benar bagaimana PAS menghalang usahanya memerangi penjualan arak di Selangor pada tahun 2008.

Katanya, jika parti komponen lain seperti DAP atau PKR yang menghalang usahanya itu, beliau tidak kisah.

"Saya berasa hairan. Tuan-tuan tahukan macam mana saya memerangi arak? Jadi, siapa yang halang saya? Kalau DAP atau PKR yang nak halang saya, saya boleh faham. Tetapi bekas parti saya sendiri yang halang. Saya tak boleh terima," katanya.

Beliau turut menceritakan kunjungan seorang wakil PAS Pusat bertemu dengannya sebagai langkah untuk 'tone down' beliau yang aktif mencegah mungkar di Selangor.

Katanya, wakil yang tidak dinamakannya itu telah memberitahunya untuk mengurangkan penguatkuasaan dan serbuan oleh Jabatan Agama Islam Selangor yang diketuainya sebelum ini.

"Yang penting kita nak tawan Putrajaya dulu," kata wakil PAS Pusat tersebut cerita Dr Hasan yang tidak boleh menerima saranan tersebut.

"Biar tak sembahyang, zina, minum arak dulu asalkan pergi Putrajaya?," soal Dr Hasan.

Hadirin yang berdiri dan duduk terpukau dengan kepetahan bekas pakar motivasi nombor satu negara ini dulu. Di Shah Alam misalnya, hadirin menangis bersama dengannya ketika membaca zikir dan doa.

Beliau tahu cara untuk bermain dengan 'emosi' orang ramai yang hadir. Sebab itu, ada yang berani bertaruh, jika Dr Hasan pusing Selangor sehingga hujung Febuari ini, PAS dan PR terpaksa buat macam-macam 'damage control'.

Dr Hasan, macam kata orang kuat UMNO Sepang, Anuar Basiran, jadi 'penyapu baru' mencuci kekotoran PR supaya orang Melayu Selangor dapat melihat dengan lebih jelas lagi.

Lagi Kepala Babi Di Masjid... Kali Ini Di Sentul Pula

Posted: 01 Feb 2012 08:11 PM PST


Jangan main-main lah... sesuka hati je letak kepala babi dalam masjid, Allah turunkan bala kat Malaysia ni nanti baru tau... Bangsat betul la orang yang main kepala babi ni!



Selepas penemuan kepala babi di sebuah masjid di Rawang kelmarin, Masjid Al-Hidayah, Sentul turut dikejutkan dengan insiden yang sama.

Kepala babi yang dibungkus dengan plastik disedari oleh seorang tukang sapu yang sekitar jam 7.30 pagi tadi. Ia diletakkan di depan pagar utama kawasan masjid berkenaan.

Kehadiran bungkusan itu disedari kira-kira jam 11 malam tadi oleh bilal masjid yang awalnya menyangkakan ia hanya sampah selepas ia menghalang pagar daripada ditutup.

Dalam plastik berkenaan terdapat kaki, kepala, kulit dan bebeapa anggota badan babi.

Unit forensik sedang menjalankan siasatan dan kawasan masjid berkenaan kini menjadi tumpuan awam.

Video Anwar Sokong Negara Israel Disebarkan Di You Tube

Posted: 01 Feb 2012 06:00 PM PST


Video ucapan Datuk Seri Anwar Ibrahim berdurasi 7 minit 48 saat (di atas) yang disifatkan menyokong konsep sebuah 'Negara Israel' mula tersebar di internet sejak semalam.


"Saya mewakili pendapat 'two states solution' (solusi dua negara) bagi (menyelesaikan) konflik Palestin dan Israel" kata Anwar di Woodrow Wilson International Center (WWIC), Washington DC, pada 24 Jun 2010.

Anwar berkata begitu ketika menjawab soalan salah seorang peserta bernama Stanley Kober dari Cato Institute, Amerika Syarikat (AS) yang meminta penjelasan daripadanya kenapa beliau juga turut menyokong usul mengkritik Israel berkaitan insiden flotila dalam parlimen Malaysia.

Barangkali, menurut firasat peserta itu, Anwar sebagai Ketua Pembangkang Malaysia sepatutnya menentang usul mengkritik Israel dalam parlimen Malaysia itu dan jika beliau juga turut menyokong usul tersebut bermakna beliau juga termasuk dalam salah seorang yang boleh dilabel sebagai 'anti-semitik' (anti-Yahudi).

Anwar menjawab beliau sebagai Ketua Pembangkang berkata beliau berasa sangsi dan menolak usul mengkritik Israel yang dicadangkan oleh Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak, Perdana Menteri Malaysia kerana katanya tindakan mengemukakan usul anti-Israel sama seperti mengamalkan polisi 'rasis' atau perkauman.

"Perdana Menteri Najib (yang) telah mengemukakan usul tersebut, mengkritik tindakan kejam negara Zionis Israel. (Saya dan) Pihak pembangkang, (sebenarnya) rasa sangsi, (untuk) menyokong resolusi tersebut.

"Tetapi ramai di kalangan kami sedar bahawa tidak perlu untuk bersikap anti-Yahudi, anti-Semitik kerana sama seperti bersikap perkauman", katanya.

Untuk mengukuhkan jawapan, dan membuktikan beliau menolak usul anti-Israel itu, Anwar mendakwa, dirinya adalah mewakili kumpulan yang menyokong idea 'two State Solution' dalam isu penyelesaian konflik Palestin-Israel.

Dalam rakaman di atas, Anwar juga turut mengkritik undang-undang yang dipraktikkan di Malaysia yang disifatkan tidak demokratik seperti hukuman sebat yang dikenakan ke atas model sambilan Kartika Sari Dewi Shukarno untuk kes minum arak dan melarang penggunaaan kalimah Allah kepada penganut agama Kristian.

'Two States Solution' atau 'Solusi Dua Negara' adalah idea yang dilobi oleh badan antarabangsa yang berpengkalan di Brussels, dan Washington DC dinamakan International Crisis Group (ICG).

Baca lagi di sini...

Debat di London KJ 1 Rafizi 0

Posted: 01 Feb 2012 06:40 AM PST

Khairy bersama pelajar Malaysia di Manchester

Khairy 1, Rafizi 0 itulah pendapat daripada pelbagai hadirin yang menyaksikan perdebatan di antara Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin dan pengarah strategik PKR Rafizi Ramli.



Projek Amanat Negara, yang kini dalam edisi 9, boleh dikatakan permulaan yang sempurna hingga 2012. Sesyen di korporat, hak-hak manusia, dan agama adalah mata-pembuka dan sangat memberi penerangan untuk orang ramai seramai 300 orang pelajar Malaysia. Mereka kekuatan acara ini.

Ada juga yang kata amat merugikan apabila rakyat Malaysia di rumah terlepas di dalam program perbahasan yang meriah, merangsang dan menarik ini kerana ia adalah wacana intelektual untuk semua.

Tiada kata-kata kasar, panggilan gelaran-gelaran atipikal yang biasa kedengaran di parlimen Dewan Rakyat.

Ada juga yang mahukan perdebatan antara Khairy dan Rafizi, perlu direplikasikan di Malaysia.

Khairy adalah produk-produk Universiti Inggeris dan menonjolkan sikap yang matang, dihadapan orang ramai yang bersemangat terhadap pemimpin pemuda Umno ini, telah membuktikan kepada barisan lama di dalam Umno bahawa perdebatan awam adalah sihat dan tidak perlu ditakuti. Walaupun ia tidak sehingga taraf Mitt Romney dan Newt Gingrich, bagi Malaysia, ia adalah percubaan pertama yang sangat cemerlang.

Satu lagi pencapaian bersejarah kira-kira orang ramai. Biasanya, sesi Q & A ditakuti kerana mereka menghasilkan sukar, dan kadang-kadang berat sebelah soalan, tetapi tidak pada acara ini.

Soalan dari lantai neutral lagi kritikal, di mana anda dapat melihat bahawa minda yang datang dari latar belakang yang berbeza, penjajaran politik dan kepercayaan politik.

Dewan hampir penuh dari awal pagi, dengan hanya satu jurang di antara yang lebih daripada yang dipenuhi oleh rehat tengah hari, satu lagi bukti semangat yang ditunjukkan oleh rakan-rakan pelajar Malaysia di UK dan Eire.

Rafizi Ramli kelihatan seperti ala-ala lelaki gay dalam sweater biru berdiri di sebelah kiri. Khairy di sebelah yang satu lagi kelihatan pintar dengan sut kemas bagaikan gaya seorang usahawan. Tinggi dan gelap. Jika anda mengikuti politik Malaysia, anda akan tahu bahawa kod pakaian masing-masing tidak lebih daripada untuk mencerminkan gaya individu mereka sendiri.

Ramai yang biasa dengan ceramah Khairy sebelum ini berpendapat bahawa dia mungkin akan menjadi pemidato yang lebih baik dalam kedua-dua bahasa Melayu dan Inggeris, dan merasa ragu-ragu jika Rafizi dapat menandingi kemahiran berdebat pemimpin Pemuda Umno ini.

Baca lagi di sini...

bumiyang

Posted: 02 Feb 2012 03:38 AM PST

tunku

Posted: 02 Feb 2012 03:04 AM PST

tunku


Zaid Ibrahim: EGM will be held soon to dissolve Kita

Posted: 01 Feb 2012 06:51 PM PST

KUALA LUMPUR: Kita founder Datuk Zaid Ibrahim said in his blog on Thursday that an extraordinary general meeting would be held soon to dissolve the political party as it had failed in its aim of being a party that supported moderate and progressive ideas and brought civility and decorum to the political discourse.
He also said that he had been unable to raise enough funds to keep the party going.

Below is his blog posting:

An Extraordinary General Meeting will be held soon to dissolve KITA. This is necessary to remove any and all doubts that we indeed do support the Opposition, especially in light of some of our members in Kedah and Penang being openly critical of the Pakatan Rakyat. They have been doing this on a regular basis, making it clear that they are not interested in real issues affecting the country and merely want to embarass and ridicule the Opposition.
My idea to set up a political party that supports moderate and progressive ideas and brings civility and decorum to the political discourse has failed. I have not succeeded in bringing in enough members who are interested in democratic ideals, good governance and accountability amongst public officials . I have also not been able to raise sufficient funds to manage the party's activities, and friends who had promised to help have since decided otherwise.
The media's deep interest in the petty issues that affect the party is also indicative of the difficulties that we will continue to face. There are enough people out there who are just interested in criticising my leadership of KITA, and who manufacture stories to ridicule me.
The Malays have a proverb, jika sesat di penghujung jalan, kembalilah ka pangkal jalan. Essentially, it translates to: if you get lost along the way, go back to the beginning. I realise now that forming KITA was a mistake. I had hoped to provide alternative ideas in politics and to bring a wider diversity of talent to the Opposition's leadership. That has not happened. I have made many mistakes in my life but I am not disheartened. I remain convinced that change will come for the betterment of this country and I will do my part, again and again, to help achieve that. I will not waiver in my deep-seated belief that serving the public is good, and that we can carry out this service with honour and dignity.
To the genuine members of the party who are obviously unhappy with this decision, I seek your forgiveness. I appreciate your support and I hope you will accept this decision, for it is for the greater good of the Opposition. The survival of democracy depends on the viability of the Opposition. If it is destroyed as the Barisan Nasional is bent on doing then there can be no democarcy, no freedom and no moderate policies ever again.

tunku : the only main reason for zaid to dissolve Kita is because of money. although he is a multi millionaire(thanks to BN) he is not willing to sacrifice his wealth of his political agenda.the second reason would be there s hardly any support for this tiny party. it is just a frustration......thats all. that is why you can see his appearance in anwar's "shows" lately even though it's because of anwar he quits pkr and formed Kita. what a jerk.

Sahabat-Gunung

Posted: 02 Feb 2012 01:35 AM PST

Sahabat-Gunung


Apa Perbezaan Antara Stesen Petronas & Kereta Proton/Perodua

Posted: 01 Feb 2012 04:19 AM PST



Apa perbezaan antara stesen Petronas dankereta Proton/Perodua ini … Hakikatnya mereka ada persamaan dengan perbezaanyang cukup besar… mungkin aku nak sentuh mengenai stesen minyak petronas inidengan lebih lanjut, cuma ada kaitan dengan kereta Proton/Perodua ini …

Nantilah, aku pun penat nie, idea nie pundatang selepas jumpa rakyat di peringkat akar umbi ….

Aku lontarkan dulu persoalan ini, mungkin adakawan-kawan yang boleh huraikan perbezaan antara stesen minyak Petronas dengankereta perusahaan nasional ini …. tunggu


PANEH MIANG

Posted: 02 Feb 2012 01:21 AM PST

PANEH MIANG


Syarikat Rakyat VS Syarikat Bapa, Kroni & Anak-Anak

Posted: 01 Feb 2012 09:23 PM PST

1. Kisah benar yang baru berlaku di sebuah jabatan kerajaan yang ada kena mengena dengan pertanian, kedengaran seorang Pakcik merungut di hadapan seorang pegawai;

"Rakyat bawah macam kita ni bila mintak bantuan hanya dapat benih yang dah kecut, anak-anak ikan, baja, dedak pun sekarang dah kena beli sendiri, diberi sangkar dan dawai, suruh pegi kursus berbulan-bulan, suruh amik sijil tu sijil ni, tak bantu promosi bla...bla...bla...Orang atas pulak senang-senang je dibaginya duit. 250 juta pulak tu..."

2. Saja kami nak kongsi rungutan orang bawah, bagaimana diskriminasi berlaku dalam jabatan kerajaan yang berbeza mengikut status quo seseorang.

3. Jika disemak syarikat yang banyak didaftarkan sebagai syarikat pembekal atau agen FAMA, kita akan dapati kebanyakannya adalah syarikat proksi kepada pegawai-pegawai FAMA sendiri, yang telah 'membunuh' ramai petani moden Melayu. Beli daripada petani penternak dengan harga murah, supply kepada agensi lain dengan harga mahal. Itulah contoh modus operandi agensi kerajaan yang naaakkk tooolonggg sangat Melayu.

4. Kami timbulkan perkara ini berdasarkan pengalaman. Kita boleh lihat bagaimana pengusaha-pengusaha Melayu terutamanya di tendang macam bola ke sana ke mari, tak kiralah agensi kerajaan ke, mahupun pihak bank yang kononnya jadi panel yang mengeluarkan geran atau pinjaman.

5. Nak mohon geran atau pinjaman punyalah susah. Macam-macam requirement mereka mintak. Pengalaman ditagih dan kononnya digalakkan buat dulu, baru diberi geran atau pinjaman. Tapi yang hairannya, ada pulak syarikat Bapa, Kroni & Anak-Anak yang tanpa sebarang pengalaman pun senang-senang je diberi pinjaman mudah. Heh...

6. Berapa ramai pengusaha Melayu yang mohon bantuan kerajaan melalui bermacam skim seperti Skim Pembangunan Ekonomi Desa, Skim Amalan Ladang Baik Malaysia, Skim Organik Malaysia, Skim Bantuan Khas Untuk Usahawan Wanita, Skim Pembiayaan Mekanisasi & Automasi Pertanian Bank Pertanian, skim itu, skim ini, yang telah benar-benar berjaya? Wujudkah pengusaha Melayu yang boleh dikategorikan sebagai Warlord dalam industri pertanian? Adakah lebih 10 orang di setiap negeri?

7. Atau hanya mereka yang ada kabel bawah laut macam Salleh, yang dapat surat sokongan Paklah atau Menteri Pertanian saja yang boleh berjaya?

8. Di bawah Muhyiddin dulu, berapa ramai Kementerian Pertanian & Industri Asas Tani melahirkan usahawan tani yang bergelar jutawan? Di bawah Noh Omar sekarang, berapa ramai pulak? Ada benchmark atau target untuk dicapai?

9. Maka akan selamanyalah bekalan makanan dalam negara dikuasai oleh kartel Naga pemakan babi.


10. Di Sungai Lui, Jempol NSDK ada potential usahawan tani Melayu terpaksa terkontang-kanting mengurus kolam ternakan dalam sangkarnya. Tiada siapa pun yang nak peduli. Tiada siapa pun nak bantu promosi. Tiada siapa nak bagi bantuan RM250 juta. Mohon pinjaman RM250 ribu pun ditendang ke sana sini. Kawasan kolamnya pun pernah nak diambil oleh MBNS sebelum ini melalui syarikat proksi kononnya nak melombong emas yang tiada emas.

11. Hanya kerana orang rumahnya bukan Ketua Wanita yang ada syarikat Bapa, Kroni & Anak-Anak.

12. Itulah nasib kebanyakan pengusaha Melayu di negara Melayu ini. Ditolongnya tidak, nak dibunuhnya ada lagi!

Taipingmali (tm)

Posted: 02 Feb 2012 01:09 AM PST

Taipingmali (tm)


Teoh Beng Hock's family gets leave to appeal

Posted: 01 Feb 2012 11:56 PM PST



Tak habis-habis lagi kaa kecoh kematian Teoh Beng Hock.....Minah ini asyik menagis sejak kematian TBH tetapi peliknya tak buta pun mata dia. Wah dah besar anak skandel luar nikah TBH.

Angelo Dundee Dead at 90

Posted: 01 Feb 2012 11:47 PM PST




Published on Feb 1, 2012 by AssociatedPress

Angelo Dundee, the brilliant motivator who worked the corner for Muhammad Ali and Sugar Ray Leonard died Wednesday in Tampa, Fla. He was 90. (Feb. 2)

Wajah Sebenar Teresa Kok Yang Pemalas!!!

Posted: 01 Feb 2012 11:45 PM PST




Uploaded by ikrarpemuda on Feb 1, 2012

Interview dari bekas Pembantu Peribadi Teresa Kok yang jelas menunjukkan sikap sebenar Teresa Kok sebagai wakil rakyat. Malas untuk turun padang tetapi mahu publisiti, inilah wajah sebenar pemimpin kanan DAP!!

Homestay di Perak akan di naik taraf-Dato Hamidah

Posted: 01 Feb 2012 11:44 PM PST

MBI minta penganjur sediakan kemudahan tandas sempena Thaipusam

Posted: 01 Feb 2012 11:43 PM PST

20120201 Anwar hairan bagaimana boleh terlepas

Posted: 01 Feb 2012 06:10 PM PST

Bob Lokman pelawa Catriona Ross sertai PAS

Posted: 01 Feb 2012 02:31 PM PST

Anwar Ibrahim gila talak tak dapat jadi PM

Posted: 01 Feb 2012 08:46 AM PST

Permit masuk Hutan Royal Belum lulus dalam tempoh 24 jam

Posted: 01 Feb 2012 08:39 AM PST



Uploaded by ThePerakToday on Feb 1, 2012

Mulai 1 Januari lalu, proses permohonan permit ke Hutan Royal Belum dipermudahkan dengan kelulusan diberi dalam tempoh 24 jam.

Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir, berkata sebelum ini, bagi pelancong tempatan, tempoh kelulusan permit masuk yang ditetapkan ialah tiga hari manakala bagi pelancong asing pula selama tujuh hari.

"Kita sedia maklum permit kemasukan ke Royal Belum merupakan isu utama yang sering dibangkitkan pelancong.

"Oleh itu, kerajaan negeri mengambil langkah untuk mempermudahkan proses itu bagi menarik lebih ramai pelancong ke destinasi itu.

"Memandangkan kawasan ini bersempadan dengan Thailand, kerjasama baik daripada pihak polis dan tentera untuk menjaga keselamatan pelancong amat kerajaan hargai," katanya kepada pemberita selepas melawat tapak perkhemahan Sungai Kenerong di Royal Belum, petang ini.

Mengulas lanjut, Zambry berkata Agensi Pelaksanaan Koridor Utara (NCIA) akan melaksanakan Pelan Pembangunan Bersepadu Royal Belum dalam usaha membangunkan destinasi unik itu sebagai daya tarikan pelancong hingga ke peringkat antarabangsa.

Tegasnya, selain bergantung kepada keunikan biodiversiti sedia ada, agensi itu juga perlu berusaha menambah nilai pelancongan di situ dengan membangunkan pulau-pulau yang terbentuk di tengah tasik menggunakan konsep tanaman herba, orkid liar atau membuka pusat pembiakan haiwan liar seperti harimau.

"Dengan wujudnya pelbagai produk pelancongan di Royal Belum, masa pelancong tidak terbuang begitu saja sebaliknya terisi dengan aktiviti menarik," katanya lagi.

Selain itu, pelancong juga katanya, boleh berkunjung ke Royal Belum melalui udara jika sebuah lapangan terbang yang baru dapat dibina di Grik.

"Usaha Emkay Group membangunkan sektor perhotelan bertaraf dunia di sini juga telah memberi impak positif apabila 40 peratus daripada tetamu yang menginap di hotel milik mereka adalah pelancong antarabangsa," kata Zambry lagi.

Bagi mempromosikan Royal Belum ke persada dunia, kerajaan negeri katanya, akan menganjurkan Festival Dram Antarabangsa di destinasi pelancongan utama negeri itu bermula 21 hingga 26 Februari ini.

Jelasnya, festival itu akan menghimpunkan pemain dram terbaik dari seluruh dunia, sekaligus mempromosikan destinasi berkenaan di peringkat antarabangsa.

"Acara kemuncak akan berlangsung di Royal Belum dan kita sedang mengenalpasti tapak yang sesuai untuk penganjuran festival ini," katanya lagi.

Terdahulu, Zambry mempengerusikan mesyuarat mingguan exco di Banding Resort yang juga merupakan mesyuarat pertama diadakan di luar daerah Ipoh.

Esok, beliau dijadual bersarapan pagi dan walkabout di Pengkalan Hulu dan seterusnya bergerak ke Padang Majlis Daerah untuk majlis penyerahan geran tanah dan dividen Felcra dan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M).

Perak Muay Thai Challenge 01

Posted: 01 Feb 2012 08:36 AM PST

Kalau Pakatan Rakyat Menang Harga Minyak Akan Turun - Anwar Ibrahim 1/2/...

Posted: 01 Feb 2012 08:34 AM PST

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 01 Feb 2012 11:35 PM PST

DARUL EHSAN TODAY


Demi Undi, Babi Pun Babi Lahhh...

Posted: 01 Feb 2012 11:34 PM PST

Punya la pas nak sokongan pengundi cina, sampai terpaksa masuk ke pasar babi, woii gila, cina kalau betul nak undi kau dia akan tetap undi, tak perlu lah gadaikan maruah orang Islam dengan menagih undi sampai ke pasar babi, bangang punya pas.


Aku rasa cina kat situ pun pelik, inilah pertama kali orang melayu masuk pasar babi, sebelum ni jangan katakan nak masuk, melintas pasar babi pun orang melayu tak nak, tapi akhirnya ada juga melayu bodoh macam adun pas sekor ni masuk pasar babi...


Published with Blogger-droid v2.0.4

Adun Seri Muda Hati Panas, Ceramah Hasan Ali Di Jalan Kebun...

Posted: 01 Feb 2012 06:11 AM PST


Hati dia panas beb... ceramah hasan ali di dataran reformasi jalan kebun baru mula tapi kehadiran dah cecah 1000 orang, kebanyakan crowd yang datang adalah ahli pas dan orang-orang pkr.

Published with Blogger-droid v2.0.4

AZLI SHUKRI

Posted: 01 Feb 2012 11:33 PM PST

AZLI SHUKRI


Yang Tak Mungkin Kita Lupa...

Posted: 01 Feb 2012 07:49 AM PST



AIDCNews -01/02/12 – Video ucapan Datuk Seri Anwar Ibrahim berdurasi 7 minit 48 saat (di atas) yang disifatkan menyokong konsep sebuah 'Negara Israel' mula tersebar di internet sejak semalam.

"Saya mewakili pendapat 'two states solution' (solusi dua negara) bagi (menyelesaikan) konflik Palestin dan Israel" kata Anwar di Woodrow Wilson International Center (WWIC), Washington DC, pada 24 Jun 2010.

'Two States Solution' atau 'Solusi Dua Negara' adalah idea yang dilobi oleh badan antarabangsa yang berpengkalan di Brussels, dan Washington DC dinamakan International Crisis Group (ICG).

Dalam mesyuarat ICG yang diadakan di Vancouver, Mac 2007, yang turut dihadiri Anwar,(lihat juga bukti video di sebelah kanan) badan itu mengesyorkan idea 'two-state solution' sebagai penyelesaian terbaik konflik Palestin-Israel.

'Two-state solution' bermakna mengiktiraf Palestin sebagai sebuah negara merdeka, tetapi dalam masa sama Israel juga turut diiktiraf sebagai sebuah Negara Sah.

Menurut sourcewatch, ICG ditaja oleh yayasan-yayasan dana pro-Israel, termasuk Open Society Institute (OSI), kepunyaan penyangak matawang berbangsa Yahudi, George Soros.

Soros juga merupakan salah seorang 'Executive Committee' dan 'U.S. Board Members' ICG.

Anwar Ibrahim juga turut dilantik sebagai salah seorang Ahli Jawatankuasa ICG, yang dilantik sekitar Jun 2006, ketika beliau menjadi pensyarah pelawat di Saints Anthony's College, Oxford, UK, sebuah institusi yang disebut-sebut di bawah kawalan Chris Pattern, kroni Soros.

Hujah Anwar 'Two State Solution', Sah ! Sokong Negara Israel !

Cukup Azizan..Cukup..Panas Telinga Aku Dengar Sindiran Engkau Nie..

Posted: 01 Feb 2012 06:21 AM PST

KUALA LUMPUR, 1 Feb — Datuk Seri Azizan Abdul Razak mengingatkan pemimpin Pakatan Rakyat untuk tidak campur tangan dalam urusan pentadbiran Kolej Universiti Insaniah (KUIN), menegaskan "mahu mempertahankan Kedah dan menentang Umno-Barisan Nasional (BN) bukan parti perikatan itu."

Beliau juga menyifatkan cadangan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim agar mengambil pendekatan berunding dengan lima mahasiswa KUIN yang digantung pengajian mengikut Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) sebagai pandangan peribadi.

Azizan juga turut menegaskan cadangan itu sepatutnya ditujukan kepada rektor KUIN dan bukan beliau yang hanya bertindak selaku pengerusi lembaga pengarah pusat pengajian tinggi itu.

"Apa yang beliau (Anwar) campur tangan dalam perkara ini, mengapa saya yang perlu berunding? Bukan saya yang berunding dengan mahasiswa itu tapi KUIN.

"Lagipun (kalau berunding) nak cakap pasal apa lagi, perkara ini dah lama...empat daripada mereka sudah masuk semula (sambung pengajian), selain itu nak berunding apa lagi sebab perkara ini dah dibawa ke mahkamah," katanya kepada The Malaysian Insider.

Pada Mei lalu, lima mahasiswa kolej universiti itu dibicarakan dan digantung pengajian kerana didapati terlibat dalam demonstrasi yang bertujuan untuk menyatakan bantahan terhadap pembinaan Sekolah Insan Bestari yang diadakan di kediaman Ar-Razi, KUIN.

Mereka membantah pembinaan di kawasan tersebut kerana dilihat tidak strategik dan akan mengganggu proses pengajian dan pembelajaran mahasiswa tahfiz.

Mereka yang dikenakan tindakan gantung pengajian ialah Mohd Faiz Mohd Arshad, Mohd Azlan Mat Zain, Ahmad Remi Mohd Arof, Zukhilatif Marzuki dan Muhamad Aiman Che Abd Razak.

Ekoran penggantungan itu, kelima-lima mahasiswa itu mengambil tindakan perundangan mencabar keputusan KUIN itu. Kes itu akan disebut pada 12 Mac depan.

Selain mendapat kecaman dari kumpulan mahasiswa, Azizan turut dikritik pemimpin Pakatan Rakyat kerana masih melaksanakan AUKU walaupun parti pembangkang mahu memansuhkannya seperti yang terdapat dalam Buku Jingga.

Pakar perlembagaan Prof Dr Abdul Aziz Bari pula mencadangkan agar Pakatan Rakyat mengambil tindakan ke atas Azizan.

Azizan turut menegaskan tidak mahu terlibat dalam pentadbiran KUIN dan menyerahkan urusan itu rektor.

"Saya sudah cakap saya tidak campur tangan dalam urusan KUIN, saya hanya pengerusi lembaga pengarah...saya bukan rektor, saya serahkan kepada KUIN," katanya.

Dengan nada tegas Azizan mengingatkan Pakatan Rakyat fokusnya adalah untuk mempertahankan Kedah dan menentang Umno-BN pada pilihan raya umum ke-13.

"Kita Pakatan Rakyat, bukan BN...fokus kita untk tumbangkan Umno-BN.

"Saya nak pertahankan kerajaan negeri Kedah, saya mahu kalahkanj Umno-BN...sebab itu saya tidak campur tangan urusan KUIN, biar KUIN selesaikan," katanya.

The Unspinners

Posted: 01 Feb 2012 11:24 PM PST

The Unspinners


DAP dan Erdogan memerlukan Hadi untuk diguna?

Posted: 01 Feb 2012 09:30 PM PST

Bolehkah Hasan Ali menjadi kuasa ke-3?

Posted: 01 Feb 2012 05:28 PM PST

Hasil bajet RM300 juta Selangor Ku

Posted: 01 Feb 2012 04:00 AM PST

Apa lagi Anwar sedia lakukan demi kuasa dan dana?

Posted: 31 Jan 2012 11:20 PM PST

Panglima Perang Cyber

Posted: 01 Feb 2012 11:15 PM PST

Panglima Perang Cyber


Ketua Polis Negara Hidup Kembali ! Ditemui Di KLIA cc @PDRMsia

Posted: 01 Feb 2012 10:08 PM PST



Selepas disebarkan sudah 'mati', akhirnya Ketua Polis Negara sudah 'hidup' semula. 

Disambut di KLIA hari ini pulang dari luar negara. 

Alhamdulillah selamat pergi dan balik...

Angkara fitnah negara boleh musnah!


Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Video Ceramah Dr Hassan Ali cc @drhasanali @anwaribrahim

Posted: 01 Feb 2012 09:17 PM PST

Akibat kepanasan Dr Hasan Ali muka dikritik Anwar Ibrahim.


Kenapa geng Erdoogan Anwarinas tidak bersuara pertahan diri?


Kena God Father juga yang hentam Dr Hassan Ali.


Titan vs Titan.


Jangan lupa Dr Hassan Ali orang kesayangan Hj Hadi.


Published with Blogger-droid v2.0.2

Ucapan Bekas Ketua Penerangan PAS Ust Hassan Basri bersama @drhasanali di Bangi Semalam Dedah @KhalidSamad Parasit PAS cc @NajibRazak @anwaribrahim

Posted: 01 Feb 2012 04:41 AM PST



Ucapan Ustaz Hassan Basri, Mantan Ketua Penerangan PAS Negeri Selangor (2001-2003) pada 31 Januari 2012 di Balai Pahlawan, Seksyen 2, Bandar Baru Bangi, Selangor. Roadshow: MASA DEPAN POLITIK MALAYSIA - Demi Kedaulatan Agama Islan, Bangsa Melayu & Institusi Raja-raja (IMR). anjuran NGO & Sekretariat Mobilisasi Ummah serta Kelab Mahasiswa Bangi/Serdang. 

Berita penuh : Hasan dedah pemimpin parasit


Oleh MOHD. AINUDDIN ALIFF SALEHUDEN dan AHMAD FADZLY ESA
pengarang@utusan.com.my


HASAN Ali berucap pada 'Program Bicara Memurnikan Aqidah Ummah' yang turut dihadiri Hasan Basri Mohd. (kanan) dan Adib Ghazali (dua dari kanan) di Dewan Rukun Tetangga Seksyen 17, Shah Alam, malam semalam. – UTUSAN/Ahmad Fadzly Esa



SHAH ALAM 31 Jan. - Buat kali pertama, bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr. Hasan Ali mendedahkan pemimpin Pas yang selama ini dianggap 'parasit' dengan menamakan Timbalan Pesuruhjaya Pas III negeri, Khalid Samad sebagai individu terbabit.

Beliau yang dilucutkan jawatan Exco Hal Ehwal Islam negeri pada 13 Januari lalu mendakwa, Ahli Parlimen Shah Alam itu sering dilihat menyebarkan fahaman yang tidak menyebelahi Islam selain merupakan individu paling lantang menentang usahanya untuk melarang penjualan minuman keras di kedai-kedai runcit di kawasan penempatan majoriti orang Melayu.

Hasan berkata, Khalid juga beria-ia mengkritik Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) ketika agensi agama itu menyerbu sebuah premis yang dikatakan sebagai Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) meskipun pihak berkuasa menerima maklumat mengenai penganjuran satu majlis yang bermatlamat bagi menyelewengkan akidah umat Islam di negeri ini.

"Saya tidak hairan sekiranya usaha-usaha itu ditentang oleh pemimpin DAP mahu pun pemimpin bukan Islam dalam PKR, tetapi saya sangat hairan apabila ia ditentang hebat oleh Khalid Samad yang bertanding atas tiket Pas.

"Sebab itu saya hendak ingatkan pengundi di Shah Alam agar jangan beri satu undi pun kepada dia (Khalid) pada pilihan raya umum akan datang kerana dia adalah pengkhianat kepada akidah umat Islam," katanya ketika berucap pada program Bicara Memurnikan Akidah Ummah di Dewan Rukun Tetangga Seksyen 17 di sini malam ini.

Program itu dihadiri lebih 1,000 orang termasuk bekas Ketua Penerangan Pas Selangor, Hasan Basri Mohd. dan bekas Timbalan Dekan Fakulti Ekonomi Universiti Islam Antarabangsa (UIA), Datuk Aidit Ghazali.

Hasan berkata, pihaknya sedang dalam perancangan untuk menubuhkan sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang bertujuan untuk mempertahankan Islam, Melayu dan institusi diraja di negara ini.

Kata beliau, pertubuhan yang akan dikenali sebagai Jati itu akan menggabungkan beberapa NGO lain yang turut mempunyai perjuangan sama selain individu yang berminat untuk menyertainya.

"Pertubuhan itu dijangka dilancarkan pada 21 Februari di Pusat Konvensyen Shah Alam (SACC) dengan sasaran penyertaan seramai 100,000 keahlian.

"Matlamat kami adalah untuk mewujudkan jaringan ketiga iaitu sebagai pengimbang kepada parti pemerintah serta parti pembangkang dalam mempertahankan Islam, Melayu dan Raja Melayu (IMR) di negara ini," jelasnya.

Dalam pada itu, Hasan Basri berkata, penyebaran fahaman 'Anwarism' kini semakin merbahaya kerana ia jelas bersifat sekular dan liberal yang bercanggah dengan ajaran Islam sebenar.

"Sebagai contoh, demi untuk kuasa dan mendapat sokongan negara Barat, Anwar (Datuk Seri Anwar Ibrahim) sanggup mengiktiraf sebuah negara haram Israel yang sejak sekian lama melakukan kekejaman terhadap umat Islam di Palestin.

"Selain itu, atas nama hak asasi manusia, Anwar juga bersungguh-sungguh menganggap Seksyen 377B (Kanun Keseksaan) yang melarang seks gay dan lesbian sebagai lapuk serta tidak lagi relevan dan sebab itulah saya kata fahaman 'Anwarisme' ini merbahaya kepada umat Islam di negara ini," tegasnya.

Aidit pula mengingatkan umat Islam di negara ini supaya taksub hanya kepada Allah dan bukannya kepada seseorang pemimpin mahu pun organisasi kerana ia adalah tuntutan Islam.



Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Parpukari dan Papagomo Serang Anuar-Reform Lagi Sesudah Berdamai Dengan UMB ???

Posted: 01 Feb 2012 03:33 AM PST

Assalamualaikum kepada pembaca semua dan selamat malam.

Sementara berehat menikmati cuti hari ini, beberapa kisah yang tidak diketahui umum ingin didedahkan. Sebenarnya tulisan ini ditulis dari pagi dan disiapkan ketika azan Maghrib berkumandang sebentar tadi.

Kisah ini bukan perkara sulit kerana kita tahu hanya yang tertakluk akta tertentu seperti OSA sahaja yang tidak boleh ditulis.

Antaranya kisah perbualan telefon Panglima dengan Parpukari semalam. Antara yang disebut beliau sudah berdamai dengan Tun Faisal dan juga tidak ingin bersengketa lagi selepas ini. Lagi menggemparkan artikel serang KJ juga tidak ada lagi diterbitkan demi mengelakkan persengketaan sesama sendiri.

Papagomo juga dikhabarkan telah bersalaman dengan Pengerusi UMB Tun Faisal dalam satu pertemuan pada bulan lepas jika tidak silap Panglima.

Kedua blogger ini juga rakan Panglima, bukan orang lain. Namun kami semakin jauh kerana jarang bersua dan juga sudah haluan agak berbeza. Mereka berbulu dengan UMB manakala Panglima membantu UMB untuk melahirkan parajurit siber yang rela berjuang demi alif ba ta.

Yang ingin ditulis di sini ialah sedikit persoalan kenapa ada nama Papagomo dan Parpukari di blog Anuar Reform  selepas perbualan telefon semalam ?

Tulis komen bernama Parpukari pukul 10.58 pagi tadi : 

CILI KASI TARUK!
SELURUH KEPIMPINAN UMNO TERMASUK DS NAJIB IKTIRAF GOMO DAN GUA.

SI ANWARINAS ANUAR REFORM NI CEMBURU SEBAB KERJA JAHAT DIA UNTUK AL-JUBURI SUDAH DIKETAHUI RAMAI.

BERANI KAU NAK CARI GADUH DENGAN OLD TIMER HAJI SALAHUDDIN YE? KAU MARAH DENGAN HAJI SALAHUDDIN SEBAB DIA KONSISTEN SERANG AL-JUBURI.

AKU DAN GOMO AKAN PASTIKAN KAU DAN UMB AKAN HANCUR. TUN FAISIAL TU AKAN KAMI JATUHKAN.

UMB PUN TAHU BAGAIMANA KEKUATAN KAMI.

TUNGGU LAH KAU NUAR!



Beberapa minit kemudian keluar komen atas nama Papagomo pada pukul 11.04 pagi :


Gua sokong Parpukari. Dia ni cemburu sebab kita blogger Top Ranking Malaysia.

Si Anwarinas Anuar Mohd Nor ni takut dengan gua. Kalau gua jumpa, gua tampar je. Tapi kesian pulak sebab dah tua.

Parpu, jangan kita mengalah dalam melawan UMB dan Anuar Reform bodoh ni.

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

A3WAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT 


Adakah perang ini belum lagi selesai ? 

Pagi tadi blog Theunspinners sudah buang posting dua entri menyerang Tok Mat ( Datuk Ahmad Maslan ) 

Selepas menghubungi Parpukari melalui sms sebentar tadi beliau telah menafikan komen tersebut... Maknanya beliau tidak ada sebarang masalah dengan UMB sekarang ini dan komen tersebut bukan dari beliau sendiri...

Mungkin komen bernama Papagomo juga sama.

Waktu ketika komen diatas dikeluarkan ialah ketika Blogger Anotherbrick sedang menghubungi Panglima bersembang tentang isu Theunspinners yang serang Datuk Ahmad Maslan dan UMB.

Selain turut menyerang blogger Anuar Reform dan Pengarah UKK Mindef Razman Hakimi.

Panas juga telinga bukan kerana bertikam lidah tetapi terlalu panjang perbincangan kami melalui telefon lebih dari sejam.

Banyak perkara dibangkitkan dan berkesudahan dengan penafian bahawa beliau bukan The Unspinners.

Baca juga tulisan Tun Faisal isu serangan The Unspinners yang dianggap selesai di sini

http://tunfaisal.blogspot.com/2012/02/anuar-reform-unspinners-tun-faisal-dot.html

Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 01 Feb 2012 11:14 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


GEMPAR!!! PKR arah @RafiziRamli supaya pujuk @KhairyKJ untuk menyertai fuckatan?!!

Posted: 01 Feb 2012 10:33 PM PST





Sepanjang debat tersebut, Rafizi Lembu NFC tidak sudah-sudah mengajak Khairy menyertai fuckatan. Katanya sebab Khairy muda lagilah, mempunyai aspirasi sama seperti LEMBU fuckatanlah dan lain-lain lagi.

Lagi bangsat, bila anak LEMBU Anwar itu cuba menghasut Khairy dengan membangkitkan isu yang beliau tidak mendapat tempat dalam Kabinet walaupun beliau Ketua Pemuda UMNO. Kata Rafizi, ini semua disebabkan penentangan orang-orang lama dalam UMNO terhadap pembaharuan yang menjadi aspirasi anak-anak muda kini.

Dan agak menghampakan apabila Khairy sendiri sedikit terperangkap dengan permainan Rafizi ini apabila mengakui bahawa beliau sememangnya membawa suara REFORMASI dalam UMNO!!!

Kami bukanlah bijak dan fasih berdebat (dalam BI lagi) seperti YB Khairy. Tetapi sewajarnya beliau melontarkan persoalan yang sama (pulang buah keras) kepada LEMBU PKR tersebut. Mengapakah Rafizi yang dihantar untuk berdebat dengan Ketua Pemuda UMNO?!! Bukankah SAM Ketot yang kini mengetuai gerombolan anak-anak ikan Anwar dalam PKR?!! SAM Ketot ada masalah "keyakinan" diri untuk berdebatkah?!!

Namun, keberanian KP UMNO dan kepetahannya untuk mempertahankan parti dan Kerajaan dengan hujah yang kukuh sangat dikagumi. UMNO sepatutnya mempunyai lebih ramai lagi pemimpin muda seperti Khairy ini. Lagi pun beliau jauh lebih hensem daripada Rafizi yang gebu-gebu pau cina itu.

MyMassa juga hendak tergelak apabila Rafizi mendakwa akan cuba memastikan fuckatan lebih konsisten selepas ini dengan menjadikan Buku Jinggay mereka sebagai kitab panduan utama mengatasi Al-Quran dan Sunnah. Sedangkan dalam masa yang sama, MB Kedah PAS sendiri menolak pelaksanaan kitab songsang itu di negeri mereka.



Dan paling tidak disangka apabila point yang KP UMNO bawa sepanjang sesi debat tersebut boleh pula mencetuskan ribut tropika dalam fuckatan kini. TAHNIAH KJ!!!


*Masa berdebat pun pakai sweater comel sampai ditgur KJ beberapa kali. Memang sah anak ikan!

PERANG ULAMA-ERDOGAN BERMULA! Ada Ulama PAS Suruh Anaknya Serang Parasit Jamaah.

Posted: 01 Feb 2012 09:33 PM PST


MyMassa dapat perkhabaran bahawa perang antara Ulama dan Erdogan PAS telah mula dilancarkan.

Ianya dimulakan dengan serangan-serangan peribadi terhadap Menteri Besar Kedah, YAB Ustaz Azizan yang juga merupakan golongan ulama dalam PAS.

Serangan tersebut yang pada mulanya dimulakan oleh mahasiswa upahan PKR kini merebak kepada DAP.

Akibatnya golongan Ulama PAS telah mula melakukan serangan balas.

Salah seorang daripada Ulama PAS dikatakan menyuruh anaknya menyerang parasit dalam Jamaah PAS. Tidak seperti golongan Erdogan yang menyerang secara terbuka, serangan balas dari golongan Ulama secara sembunyi tetapi mempunyai mesej yang jelas.


KENYATAAN MEDIA

DEWAN PEMUDA PAS NEGERI PULAU PINANG

Berkaitan Isu KUIN – MB Kedah yang dibangkitkan oleh Pemuda DAP P.Pinang.


1- Dwn Pemuda PAS Negeri (DPPN) P.Pinang mengucapkan terima kasih atas keprihatinan semua pihak termasuk rakan kami DAPSY P.Pinang yg telah memberi respon terhadap MB Kedah YAB Dato' Seri DiRaja Ustaz Azizan Abd Razak yang juga Pesuruhjaya PAS Kedah berkenaan isu KUIN, yang telah disiarkan dalam portal Malaysiakini semalam 30/1/2012.

2- Suka untuk ditegaskan, bahawa DPPN P.Pinang mendokong penuh semangat Buku Jingga berkaitan AUKU yang memberi kebebasan kpd mahasiswa utk berpolitik & hak berpersatuan seperti yang digariskan. Ianya juga sebenarnya telah begitu lama disuarakan oleh Dewan Pemuda PAS Malaysia sebelum ini.

3- Adalah sesuatu yang tidak wajar jika sebegitu mudah YAB MB Kedah dipalitkan tuduhan bahawa beliau tidak bersama dengan semangat Buku Jingga serta dilabelkan sebagai tiada persefahaman dengan pemimpin PR apabila beliau bertindak menyokong penggunaan AUKU terhadap 5 mahasiswa KUIN seperti yang dilaporkan sebelum ini.

YAB MB Kedah juga telah menjelaskan bahawa AUKU tidak digunakan dalam kes ini, sebaliknya tindakan yang diambil adalah mengikut peruntukan Akta IPTS 1996 yang berbeza dengan AUKU walaupun ianya hampir sama, seperti yang disiarkan portal akhbar Sinar Harian hari ini 31 Jan 2012.

4- Perlu juga menjadi perhatian & pertimbangan bersama bahawa kes ini telah dibawa ke mahkamah oleh mahasiswa yang terlibat. YB Tuan Karpal Singh telah dilantik pihak KUIN sebagai peguam mewakilinya & beliau bersetuju untuk membela pihak KUIN dalam kes ini.



5- Umum mengetahui bahawa YB Tuan Karpal Singh adalah Pengerusi DAP Kebangsaan yang juga merupakan peguam ternama. Persoalannya, adakah apabila YB Tuan Karpal Singh bersetuju untuk menjadi peguam mewakili KUIN dalam isu ini bermakna Pengerusi DAP itu juga tidak bersama dalam semangat Buku Jingga seperti tohmahan yang dipalitkan kpd YAB MB Kedah?

Adakah beliau juga boleh dilabelkan tidak mempunyai persefahaman sesama pimpinan PR yang lain dalam isu KUIN ini?

6- Semua mengetahui AUKU adalah undang-undang yang wujud sejak sekian lama & masih digunakan sehingga hari ini seperti semua undang-undang yang lain termasuk kes-kes jenayah dll.

7- Sebagai contoh; seorang ahli PAS yang rumahnya dimasuki perompak yang menyamun hartanya, apabila ia membuat laporan polis & meminta pihak polis menyiasat & menyelesaikan kes itu, adakah boleh dikatakan bahawa ahli PAS itu telah bersetuju untuk menafikan perlaksanaan Hukum Allah (Hudud) yang diperjuangkan partinya sekian lama, keatas pencuri itu ?

Adakah boleh dilabelkan bahawa ahli PAS tersebut telah menggadaikan prinsip perjuangannya selama ini & bersetuju untuk menerima pakai undang-undang yang sedia ada, apabila beliau membuat laporan polis?

Ahli PAS tersebut bertindak betul dengan melaporkan kepada polis untuk bertindak kerana ianya adalah undang-undang & peraturan yang sedia ada serta diguna pakai sekarang. Pada masa yang sama Ahli PAS itu juga masih tidak berganjak dengan dasar perjuangan partinya untuk menegakkan pemerintahan Islam & undang-undangnya. Beliau tetap yakin bahawa ianya akan dilaksanakan apabila cukup & sempurna syarat-syaratnya nanti.

8- Oleh yg demikian, DPPN P.Pinang percaya bahawa pendirian MB Kedah YAB Dato' Seri DiRaja Ustaz Azizan Abdul Razak dalam isu KUIN ini adalah kerana mengguna-pakai undang-undang sedia ada. Undang-undang ini boleh dipinda @ dimansuhkan jika PR menguasai Parlimen & Kerajaan Persekutuan kelak.

9- DPPN P.Pinang juga melihat bahawa 'hentaman demi hentaman' yang diberikan kepada YAB MB Kedah lebih bertujuan untuk memberi persepsi buruk bersifat 'character assasination' @ pembunuhan karakter yang dirancang oleh musuh tertentu.

10- DPPN P.Pinang menyeru supaya semua pihak menghentikan 'hentaman' ini & mengurangkan jurang perselisihan pendapat sesama pimpinan. Marilah kita memberi fokus maksima untuk menumbangkan musuh politik kita yang sebenar iaitu UMNO & BN dalam PRU-13 ini.

Sekian, terima kasih.

AFNAN HAMIMI B TAIB AZAMUDDEN

Setiausaha DPPN P.Pinang
http://pemudapenang.wordpress.com/2012/01/31/isu-kuin-kenyataan-media-dewan-pemuda-pas-pulau-pinang/#more-2358

Daripada kenyataan di atas, MyMassa rasa pembaca dapat agak siapakah ulama PAS tersebut.

Hentaman demi hentam tersebut merujuk kepada regu (mahasiswa PKR & Aziz Bari) -  Erdogan PAS - DAP.

*PAS sama PAS telah mula bergaduh. Pening kepala Haji Hadi sampai dah tak nak bertanding. Beza Haji Hadi dengan Anwar Ibrahim, Haji Hadi tak boleh ambil ubat yang ini.

TOKEY BABI TERSENYUM GIRANG BILA BABI KINI DISUPPLY KE MASJID.

Posted: 01 Feb 2012 08:33 PM PST

Semalam MyMassa dah terangkan bagaimana PAS membuat BLACK OPS (Operasi Gelap) ke atas lawan mereka.

Yang tak baca lagi boleh ke sini (http://mymassa.blogspot.com/2012/02/pemimpin-pas-pergi-gerai-babi-untuk.html).

Baru tadi satu lagi kes kepala babi diletakkan di masjid.

Kalau sebelum ini pemimpin CINA dari DAP yang mula-mula bersuara, kini TIAN CHUA dari PKR pula yang pertama bagi respon.



SOALAN YANG PERLU JAWAB OLEH MANA-MANA PIHAK YANG NAK TUDUH PIHAK LAIN YANG BUAT, SIAPA ANTARA YANG DI BAWAH BOLEH BELI KEPALA BABI.

A - Melayu PAS
B - Melayu UMNO
C - Bukan Melayu DAP
D - Bukan Melayu PKR
E - Bukan Melayu PAS (dewan perhimpunan penyokong PAS)
F - Bukan Melayu MCA
G - Bukan Melayu MIC

Daripada soalan kat atas korang akan dapat jawapan siapa yang mampu beli kepala babi dan letak di masjid. Kalau babi hutan sekali pun, siapa yang boleh tembak dan letak di masjid? Jawapannya ada di atas.


*Lu pikir la sendiri!!! Semalam pihak masjid di Rawang akan buat solat hajat untuk sesiapa yang buat benda haram jadah ni. KALAU PAS DI PIHAK YANG BENAR, KENAPA MEREKA SAHAJA TAK BUAT SOLAT HAJAT PERDANA SEPERTI YANG BIASA MEREKA LAKUKAN. Takut geng sendiri pecah perut ke?
Nazir Masjid Nurul Iman Ilham Akhbar Harun berkata kariah itu terkejut dengan kejadian yang mungkin dilakukan agar berlakunya kejadian permusuhan kaum dan ketegangan agama.

 "Tanpa menuduh mana-mana pihak, kami berpendapat perkara seumpama ini tidak harus berlaku di rumah Allah yang suci ini. Kami pentadbir dan Jawatankuasa MNIR membantah tindakan yang biadab ini dan sama sekali tidak akan menyokong sebarang provokasi sempit yang boleh mengeruhkan suasana harmoni sedia ada," katanya.

 Beliau berharap seluruh anak kariah masjid agar bertenang dengan kejadian ini dan yakin pihak terbabit akan dikenakan tindakan undang-undang segera.

 "Pihak masjid akan menganjurkan siri munajat dan solat hajat agar si pelaku diberi hidayah dan keharmonian kaum dapat dikekalkan. "Sesungguhnya kami cinta kepada kedamaian dan yakinlah setiap kejadian yang menimpa itu pasti mempunyai hikmahnya," katanya.

Hasan Ali ditegur USTAZ DAP kerana bercakap soal iman dan akidah!

Posted: 01 Feb 2012 07:32 PM PST


Hari ini Tan Seng Giaw boleh tanya tingkat tahap iman Hasan Ali untuk bercakap isu akidah dan maruah agama. Sejak bila cina tidak bersunat ini layak untuk bercerita tentang iman dan akidah tidak dapat dipastikan, mungkin setelah mendapat anugerah OSTAD/KHALIFAH daripada PAS yang kita tidak sedar.

Dan perkembangan ini sebenarnya mengesahkan lagi tahap kehinaan PAS ketika ini. Seorang pemimpin parti kafir yang tidak beriman kepada Allah SWT boleh mempersoal akidah seorang umat Islam yang sedang bersungguh-sungguh menyedarkan umat Islam akan bahaya fuckatan kepada akidah mereka.

Jadi, apakah pendirian Nik Aziz, Hadi Awang dan Haron Din tentang perkara ini?!! Sedangkan sesama muslim pun tidak layak mempertikaikan keimanan seseorang, inikan pula seorang yang kuffar!!! Pemimpin PAS tidak sedarkah bakal tunggul kayu pembakar api neraka sedang mempertikaikan keimanan saudara seagama mereka yang pernah berjuang bersama mereka suatu ketika dahulu?!!

Betapa dayusnya PAS kini! Maka tidak hairanlah seorang sekular seperti Khlaid Ibrahim pun merasakan PAS tidak layak untuk menjaga dan menguruskan hal-ehwal berkaitan Agama Islam!!!

BREAKING NEWS : PARTI KITA AKAN DIBUBARKAN!!!

Posted: 01 Feb 2012 06:33 PM PST

Belum berjuang dah tewas.

Apa langkah Zaid Ibrahim selepas ini? Ikut kenyataan rasmi yang dikeluarkan dalam laman web Parti KITA (http://www.partikita.com/?p=763).


KITA akan dibubarkan

2 February 2012

Sebuah Mesyuarat Agung Luar Biasa akan diadakan tidak lama lagi untuk membubarkan KITA. Keputusan ini perlu dibuat untuk menghapuskan sebarang keraguan yang mendakwa bahawa kami tidak memihak kepada pembangkang, terutama dengan beberapa anggota-anggota kami di Kedah dan Pulau Pinang secara terbuka yang mengkritik Pakatan Rakyat. Mereka telah melakukan perbuatan ini secara berterusan. Ini jelas membuktikan bahawa mereka tidak berminat dalam isu-isu sebenar yang memberi kesan kepada negara dan semata-mata mahu memalukan dan mencemuh pihak pembangkang.

Idea saya untuk menubuhkan sebuah parti politik yang menyokong idea-idea yang sederhana dan progresif serta membawa kesopanan dan ketertiban kepada wacana politik telah gagal. Saya tidak berjaya membawa masuk anggota-anggota yang cukup berminat dalam cita-cita bagi mencapai demokrasi, tadbir urus yang baik dan akauntabiliti di kalangan pegawai-pegawai awam. Saya juga tidak dapat mengumpul dana yang mencukupi untuk menguruskan aktiviti-aktiviti parti, dan teman-teman yang telah berjanji untuk membantu telah akhirnya memutuskan untuk menarik balik.

Kecenderungan media yang mendalam dalam melaporkan isu-isu remeh yang memberi kesan kepada parti akan terus memberi kesukaran kepada kami. Cukup ramai orang di luar sana yang hanya berminat dalam mengkritik kepimpinan saya di dalam KITA, dan yang menggemburkan cerita-cerita dengan tujuan untuk mencemuh saya.

Peribahasa Melayu ada menyebut, "jika sesat di penghujung jalan, kembalilah ka pangkal jalan". Saya sedar sekarang bahawa penubuhan KITA adalah satu kesilapan. Saya berhasrat untuk memberi idea-idea alternatif dalam politik dan membawa kepelbagaian bakat yang lebih luas kepada kepimpinan pembangkang. Ini belum pernah berlaku sebelum ini. Saya telah membuat banyak kesilapan dalam hidup saya tetapi saya tidak tawar hati. Saya tetap yakin bahawa perubahan akan datang untuk kebaikan negara ini dan saya akan terus menjalankan tanggungjawab saya di dalam mencapai tujuan itu. Saya tidak akan menarik balik kenyataan saya sebelum ini yang mempercayai bahawa kenikmatan dalam memberi perkhidmatan kepada awam, dan kita boleh menjalankan perkhidmatan ini dengan kehormatan dan maruah.

Kepada anggota-anggota parti yang setia yang tidak berpuas hati dengan keputusan ini, saya memohon ampun. Saya menghargai sokongan mereka dan saya berharap mereka akan menerima keputusan ini, kerana ia adalah untuk kebaikan yang lebih besar kepada pihak pembangkang. Kemandirian demokrasi bergantung kepada daya maju pembangkang itu sendiri. Sekiranya ia dimusnahkan, seperti yang ingin diperlakukan oleh Barisan Nasional — maka tidak akan ada demokrasi, tiada kebebasan dan tiada dasar-dasar yang bersifat sederhana lagi.
http://www.partikita.com/?p=763

*Kurang satu pihak dalam KUASA KETIGA. Macam mana nak lawan BN dan Pembangkang ni?

SIAPA ULAMA PAS AKAN SERTAI DAP :

Posted: 01 Feb 2012 05:18 PM PST

 SIAPAKAH ULAMA PAS AKAN SERTAI DAP, CUBA TEKA???

RAMAI hairan mengapa DAP khususnya Lim Kit Siang, Chen Man Hin (Penasihat Seumur Hidup DAP), Lee Kuan Yew (Mentor DAP) dan Lim Guan Eng (lari bercuti ke luar negara), malah Karpal Singh anak beranak tidak memberi komen-komen kepada Drama dalam PAS.

Seperti yang mymassa telah kupaskan, persengketaan antara kumpulan Pro Ulama yang diketuai Haji Hadi  dengan Kumpulan PAS Pro-DAP, PAS Gereja, PAS Anwarinas, PAS Erdogan semakin berskala besar.

Namun begitu, bukankah PAS dididik, ditarbiyah, diajar dengan konsep wala', setia, baiah, tunduk, tutup mulut walaupun ADUN PAS melakukan maksiat! baca di sini screwkuat69.blogspot.com/2012/01/adun-pas-ditangkap-khalwat.html.  ataupun walau YB PAS rasuah seperti di sini http://mymassa.blogspot.com/search/?q=bahagian+2+rasuah+tabung+memali , Contohilah Mat Sabu Komunis, bila diarah ke Memali, Mat Sabu disuruh berbohong dia berbohong, maka selamatlah Mat Sabu. Begitulah konsep wala dan baiah yang PAS didik mereka.

Maka apabila Dr Hassan ALi mengetuai Kumpulan Ulama menyerang Anwar, DAP, PKR maka mereka semua terkejut. Tak kanlah Dr Hassan Ali tidak cukup setia, tidakl cukup baiah. Mengapa bongkar segala rahsiah DAP, PKR dan Anwar. Kenapa hanya serang YB Khalid Gereja yang Pro Gereja itu. Kenapa Hassan ALi tidak serang Mursyidul dan Presiden PAS?

Kecurigaan mereka, baca seterusnya di buletin roket(edisi Cina-cari penterjemah) dan entri terbaru Lim Kit Siang. Tatkala mereka berjaya merosakkan PAS, Lim Guan Eng and family pergi bercuti ke luar negara.

Siapa Pemimpin Kelantan Yang Kantoi Khalwat Dalam Kereta?

Posted: 01 Feb 2012 10:01 AM PST

Gambar hiasan

Berita dari blog screwkuat (http://screwkuat69.blogspot.com/2012/01/adun-pas-ditangkap-khalwat.html).

Ceritanya berlaku sekitar bulan Jun 2011 di kawasan rekreasi Lata Kertas Stong apabila seorang ADUN PAS ditangkap khalwat kerana berdua-duaan di dalam kenderaan Pajero oleh penduduk kampung yang amat mencurigai tingkah laku mereka. Berita penangkapan ADUn dan pasangannya itu sampai ke pengetahuan pakcik kepada pasangan ADUN tersebut yang juga ibu tunggal yang telah berjumpa dan mendesak ADUN tersebut mengahwini wanita tersebut. Wanita tersebut yang juga ahli PAS tempatan dikatakan telah lama mengenali ADUN tersebut.

Pada sekitar penghujung Julai 2011, isteri kepada ADUN tersebut telah pergi ke rumah wanita tersebut di Kg Kuala Geris, Dabong untuk berbincang dengan wanita tersebut di mana beberapa syarat telah ditetapkan oleh bapa wanita tersebut. Antara syarat yang ditetapkan ialah:

Baca seterusnya di sini (http://screwkuat69.blogspot.com/2012/01/adun-pas-ditangkap-khalwat.html).

Jika berita ini benar maka tidak salah untuk menyebarkannya kerana rakyat perlu tahu perkara yang sebenar.

Jika berita ini tidak benar pun tidak salah kerana MyMassa hanya meniru cara blogger dan pemimpin pembangkang menyerang Kerajaan.

*Kalau gambar beromen dalam kereta macam yang kat atas. Kalau beromen atas kereta pulak macam kat bawah ni.

PAS SENGAJA PORAKPERANDA = INI SAHAJA CARA PAS KELUAR DARI PAKATAN RAKYAT

Posted: 01 Feb 2012 07:08 AM PST




 SIAPA AJAR : MURSYIDUL ATAU PRESIDEN?

(ARTIKEL SUMBANGAN)
SUDAH sebulan lebih MOMENTUM kumpulan Pro Ulama berjaya mengkucar-kacirkan parti mereka sendiri. Memang tidak logik ayat tadi, namun itulah politik, beberapa kali kami mengatakan Haji Hadi Awang semakin bijak berpolitik. Kekadang, kita terpaksa berundur, terutama apabila telah tersasar, terjerat dan terikat.

Tiada jalan lain, para Kumpulan Pro Ulama yang diketuai Presiden PAS ini, terpaksa ikut jalan belakang, memandangkan Mursyidul Am yang dikawal oleh team Anwarinaz (Kamarudin Jaafar), Team PAS Pro-DAP(Mat Sabu), Erdogan(Husam Musa) dan PAS Gereja (YB Khalid Gereja).

Seperti kata Dato Dr Hassan Ali, orang kesayangan Hajin HAdi Awang, PAS hari ini hanya kira-kira 30% sahaja dipimpin oleh golongan ugama/Ulamak berbanding kira-kira 70% kepimpinan dikuasai kumpulan-kumpulan sekular di atas. Hari ini, pemimpin PAS yang dalam golongan ini pun sudah tidak ada kemaluan lagi bertandang ke kandang Babi, walaupun dia tak makan Babi, tetapi bagaimanakah Hidungnya dapat mengawal Bau Babi???

Maaf agak terkasar tadi, berbalik kepada PAS. Maka itu, kumpulan Pro Ulama telah bermesyuarat. Mereka terpaksa membuat hal, membuat gara-gara, menimbulkan kemarahan Pakatan Rakyat sebagaimana yang sedang dijalankan oleh Jeneral-Jeneral Pro Ulama ini. Di Kedah, MB Kedah menimbulkan naik darah PKR dan DAP (diwakili Dr. Aziz Bari), di Selangor Jeneral Dr Hassan Ali membongkar bahaya Anwar Ibrahim, di peringkat pusat YB Nasharudin dibiarkan bersilat menaikkan darah-darah Team PAS Pro-DAP dan PAS Gereja.

Haji Hadi akan bertahan, Haji Hadi tidak akan melangkahi Mursyidul Am, namun Haji Hadi juga turut sama memberi hint. Beliau berkata, sudah tidak ingin lagi bertanding. Bukan beliau sahaja, Ustaz Ismail Kamus sendiri sudah awal-awal menarik diri. Menarik diri kerana apa? Perjuangan menegakkan syiar Islam sepatutnya sehingga ke hujung nyawa! Sudah tentu, kerana Ustaz Ismail Kamus sendiri sudah melihat betapa kotor dan jijiknya PAS di dalam genggaman DAP dan PKR! 

Amat sukar projek Haji Hadi ini, membersihkan PAS dari luar. Ianya bukan satu kerja yang mudah. Bukan senang membuang parasit-parasit seperti Khalid Gereja yang disokong Gereja dan DAP, bukan mudah membuang Mat Sabu Komunis yang disokong Kerajaan DAP Penang wang dan elaun, bukan senang hendak ketepikan Kamarudin Jaafar yang di belakangnya Anwar Ibrahim yang kedua-duanya sangat kaya raya, bukan mudah menyisihkan Husam Musa yang dibacking peniaga-peniaga Cina Singapura dan  dibacking juga oleh Mursyidul Am. Kalau begitu manakah jalannya, mari kita berdoa " Ih Dinas Siratul Mustaqimmmm". Tunjukkan aku jalan yang lurus ya Allah.

Haji Hadi tidak nampak jalan itu, Kumpulan Pro Ulama, Ustaz-Ustaz Lama dalam PAS yang tidak gila jawatan, yang tidak gila pangkat, mereka bersetuju, biarlah PAS rosak sedikit, biarlah PAS kalah pilihanraya, yang penting sekali kembalikan PAS kepada jalan yang betul, kembalikan PAS kepada perjuangan asalnya. PAS itu menubuhkan Negara Islam bukannya Negara Kebajikan, konsep Negara Kebajikan itu KOnsep Kristian Protestan bermula di London dan merebak ke Eropah dan Amerika. Anwar Ibrahim memungut istilah ini dibaling ke dalam Pakatan Rakyat yang PAS ikut serta, maka terpaksalah dikorbankan Negara Islam kepada Negara Kebajikan. Begitu kesahnya.

Konsep Membangun Bersama Islam inilah nawaitu PAS yang ori yang dibawa oleh Presiden-Presiden PAS termasuklah Haji Hadi sendiri, cuma Hj Hadi sekarang tiada kuasa bercakap. Maka diubah lagi PAS kepada PAS For All. Konsep ini datangnya dari negara Israel, Benyamin Natanyahu yang disokong Anwar Ibrahim menggunakan konsep Israel For All, maksudnya Israel For Anwar, Israel For PAS.

Maka itu, jika artikel ini diberi kepada Tranung, Harakah dan lain-lain media PAS, ianya tidak dapat disiarkan. Maka kami mengambil keputusan memberinya kepada Mymassa. Kebetulan kami mengenali seseorang di dalam blog ini. Bukan mudah menyampaikan perkara ini kepada ahli-ahli PAS, tetapi jika pemimpin kita gagal menyampaikan kerana keadaannya tidak mengizinkan maka, inilah tanggungjawab kita jamaah membantu memberi pemahaman.

Banyak lagi hendak kami sampaikan, tetapi cukuplah setakat ini dahulu. " Inna Yau Mal Faz Li Mi Qaa Tuhum Ajemain" maksudnya "Sesungguhnya hari keputusan itu untuk menerima balasan adalah waktu yang dijanjikan bagi mereka semua". Assalamualaikum.

ULTRAS Kedah desak BN selamatkan Hijau Kuning?!!

Posted: 01 Feb 2012 05:03 AM PST



Sebenarnya apa-apa sahaja yang diuruskan PAS pasti akan menemui kegagalan. Igauan buruk penyokong The Red Warriors masih lagi segar ketika pasukan mereka diuruskan oleh PAS. Sudahlah bermain hanya di Liga amatur, malah dicemari pula masalah disiplin para pemain yang gemar bergaduh di atas padang.

Kini tempias itu mula menjangkiti pasukan Kedah pula. Mereka kalah kesemua lima perlawanan dan hanya mampu menjaringkan satu gol.

Penyokong Hijau Kuning sememangnya tidak dapat menerima senario ini. Manakan tidak, hanya beberapa tahun lepas Kedah menggondol kejuaraan berganda dalam tahun yang berturut-turut. Ketika itu Kedah masih di bawah UMNO-BN dan diuruskan oleh pemimpin UMNO-BN.

Ketika ini bukan setakat Kedah yang bermasalah, malahan Penang dan Selangor juga berhadapan dengan situasi yang serupa. Jikalau pasukan bolasepak negeri pun gagal diurus dengan cemerlang, rakyat tidak usah haraplah akan dapat yang terbaik daripada fuckatan!

Sepatutnya, Ultras Hijau Kuning ini bukan setakat memboikot stadium Darulaman, bahkan mereka sepatutnya fokus kepada punca masalah sebenar kenapa Kedah berhadapan dengan prestasi seburuk ini. Mereka tidak boleh mengenepikan fakta bahawa hanya BN yang mampu menyelamatkan Kedah kini.

Jadi, jikalau penyokong Hijau Kuning sayangkan pasukan mereka mahukan era kegemilangan Kedah kembali, maka kembalikanlah juga BN ke tampuk kuasa negeri!

GEMPAR!!! Coke ada 8 oz. alkohol?!!

Posted: 01 Feb 2012 03:05 AM PST



Nah, inilah resepi rahsia kenapa Coke mempunyai rasa yang unik. Walaupun berita di atas dipetik daripada akhbar luar negara, tetapi kami tidak pasti sama ada kandungan yang sama turut digunakan untuk menghasilkan minuman yang sama dijual di negara ini.

Penulis bukanlah peminat Coke yang tegar, tetapi biasa minum juga sekiranya makan di restoran makanan segera. Yakin teguk pun kerana telah dijamin halal oleh Jakim.

Jadi, Jakim perlu menjawab isu ini. Adakah Coke yang dijual di Malaysia juga mengandungi 8 ounce alkohol dan adakah ia memenuhi piawaian Halal yang ditetapkan. Kita tidak rela anak-anak kita rosak kerana makanan yang menjadi darah daging mereka berpunca daripada benda-benda yang HARAM!

Pemimpin PAS Pergi Gerai Babi. Untuk Letak Di Masjid Ke?

Posted: 01 Feb 2012 01:33 AM PST

Malaysiakini letak gambar pemimpin PAS sanggup turun ke gerai babi untuk dapatkan undi orang Cina.


Kalau dulu PAS lah PARTI HALAL HARAM. Semua benda haram bagi PAS ketika zaman AMANAT HAJI HADI. Perempuan nak masuk musabaqah pun mereka haramkan.

Sekarang ni bukan setakat melalak nyanyi lagu gereja, yang pakai purdah pun sambut jual diri atas pentas.




Bila PAS sekarang ni dah tak takut BABI, tidak mustahil insiden ini ada kaitan dengan PAS.


Sekarang ni propaganda PAS semakin menjadi-jadi. Mereka semakin aggresif untuk menuduh pihak lawan.

Ingatkah anda dengan berita ini semasa PRK Bagan Pinang di mana pemuda PAS mengoyakkan baju sendiri untuk menuduh diserang oleh pihak lawan dengan parang.
Make up artis mana la PAS ambil. Tak real langsung darah tu.

Kebal gila mamat ni. Kena tetak tak luka tapi cantik je baju tu koyak. Kesan kat kulit pun tak de.
Desparado betul PAS sekarang ni.

*PAS sekarang makin terdesak dan sanggup buat apa sahaja termasuk taktik keji seperti ini.

Blogger Pembangkang Bongkar Penipuan-penipuan Anwar Dalam Media Barat.

Posted: 01 Feb 2012 12:03 AM PST

Pendedahan blogger otai dalam pembangkang.


Sikap Anwar dan temubual Wall Street Journal

IB tidak lagi menulis sekerap dulu. Namun tulisan terbaru IB [Dewan Ulama PAS Sudah Hilang Sabar Dengan Anwar] entah macam-mana agaknya mengusik sedikit sensitiviti para pembaca dan meletuplah ianya.

Dari komen-komen yang tersiar di laman Tranungkite Online, IB perhatikan bahawa mereka yang memberi komen merasakan IB mereka-rekakan cerita dan cuba melaga-lagakan parti-parti dalam Pakatan Rakyat.

Pertamanya, kenyataan-kenyataan Dewan Ulama yang IB petik adalah apa yag tersiar dalam media. Kenyataan berhubung temubual Anwar dalam WSJ dan BBC dan juga kenyataan berhubung isu Pluralisme Agama semuanya mafhum. Mungkin mereka yang menutup teliga dan mata terhadap teguran/kenyataan IB ini memilih untuk tidak mahu menerima kenyataan atau mereka tidak baca dan tahu bahawa Dewan Ulama PAS pernah membuat kenyataan-kenyataan sedemikian.

Kedua, setakat pergaulan IB dengan beberapa pimpinan PAS, mereka jelas tentang isu-isu yang dibangkitkan Anwar. Mereka tidak bersama dengan Anwar dalam isu Pluralisme Agama. Kecuali segelinitir pemimpin yang tersasar dek terlalu asyik dengan Anwar dan mungkin latar belakang fahaman tauhid mereka "sedikit longgar".

Dalam komen-komen tersebut kebanyakkannya mengecam dan merasakan IB seorang pencacai UMNO dan hanya baru menulis. IB boleh maafkan mereka kerana mereka mungkin bukan dari kalangan mereka yang bersama dalam "perjuangan reformasi" di peringkat awal. Tulisan-tulisan IB masih kekal membuat komen terhadap UMNO. Bukankah kita ini pejuang "keAdilan"? Kita tidak pejam mata apabila kesilapan itu dilakukan oleh orang keliling kita [baca juga ini: Ada Sesuatu Yang Tidak Kena Dengan Yayasan Selangor].

IB mula menulis semenjak tercetusnya peristiwa di bulan September 1998. Dalam kesibukan kerja IB di masa itu, IB menulis dari beberapa buah benua memberi komen dan pendapat. Banyak laman-laman reformasi ketika itu memetik tulisan IB. Malah laporan IB ada ketika turut dipetik dan disiar dalam Harakah. Namun itu sudah hampir 14 tahun lalu. Ramai penyokong PR sekarang dan mereka yang laju dalam memberi komen itu masih di bangku sekolah ketika itu – mungkin.

IB suka dengan komen seorang yang bertanya "sejak bila ib berubah ?" Ini menunjukkan bahawa beliau tahu pendirian IB dulu. Cuma mungkin beliau tidak lagi ikuti tulisan-tulisan IB terkini.

IB kerap menegur di ketika-ketika yang sesuai. IB pernah juga tegur Anwar sebelum ini. IB mula meletakkan kaki di brek di awal tahun 2009 apabila Anwar tidak bersungguh dalam memelihara kesucian syahadah – baca "Perlu Menegur DSAI."

Merujuk kepada temubual Anwar oleh WSJ, Anwar dengan WSJ bukan perkara baru. Kenyataan Anwar dalam WSJ dulu-dulu dan kini membuktikan bahawa WSJ bukan silap petik kenyataan Anwar [kalau salah petik dah lama WSJ disamannya], dan bahawa ianya menyerlahkan sikap dan pendirian Anwar dalam isu mempertahankan akidah umat Islam apabila bertembung dengan kepentingan politik.

IB mula menekan kuat brek apabila Anwar membuat kenyataan dalam WSJ berhubung isu Kalimah Allah ini. Bagi IB ianya sudah sampai masanya untuk IB tidak bersekongkol. Isu Kalimah Allah adalah suatu agenda besar pendakyah Kristian. [baca ini: Kenapa Tidak Boleh Dibenarkan Pihak Gereja Mengguna Istilah "Allah" Untuk Tuhan Jesus Mereka?]

Dan beberapa bulan selepas itu Anwar sekali lagi menzahirkan pendirian agamanya apabila berpegang dengan mazhab John Hicks yang menganjurkan kesamarataan agama. Anwar mengangkat dan memetik kata-kata Dante seolah-olah Dante itu menjaga kesucian semua agama. Walhal Dante amat jelas telah menghina Rasulullah s.a.w. dan sepupunya Baginda, Sayyidina Ali k.w.

Petikan ucapan Anwar di London amat mengusarkan IB. Dalam teguran-teguran susulan yang dibuat Anwar tidak langsung kendurkan pendiriannya dalam menyamaratakan agama ini. Hanya kerana tidak tahan dengan teguran-teguran ini, maka Anwar menghilangkan teks ucapannya di LSE itu dari laman blog rasminya. TETAPI beliau tetap bertegas dengan pendirian apa yang diucapkan itu.

Malah Anwar mengulangi pendirian itu dalam beberapa ucapannya di luar negara [inilah masalah di kalangan penyokong yang membuta tuli - tidak luas bacaan mereka - media-media antarabangsa banyak membongkar sikap dan pendirian Anwar dalam hal agama].

Dan Anwar menerbitkan kembali teks ucapan Pluralisme Agamanya itu di blog rasminya [hanya bertahan untuk 3 hari] apabila diserang oleh rakan karibnya, Ismail Mina dan IB telahpun mengulasnya di sini: Mengulangi Bahawa Anwar Itu Cekal Dengan Pendirian Pluralisme Agamanya.

Jadi sikap Anwar dalam hal akidah ini sudah amat jelas. Temubualnya dengan media antarabangsa selalu diguna beliau untuk meraih sokongan luar dan tidak ditujukan untuk tatapan pembaca tempatan. Jika tidak tidak dihebahkan, rakyat tidak akan tahu. Ianya berlalu begitu sahaja. Begitulah terjadinya dengan temubual Anwar oleh WSJ yang terbaru dan BBC sebelum itu.

Sekian, IB

http://ibrahimbaba.wordpress.com/2012/02/01/sikap-anwar-dan-temubual-wall-street-journal/

*Bukan sekali tapi berkali-kali Anwar tipu PAS di media barat rupa-rupanya.

Belantan

Posted: 01 Feb 2012 11:13 PM PST

Belantan


Sebelum berundur, eloklah Haji Hadi tarik semula ‘ Amanat Hadi’ dan perbetulkan dahulu akidah pengikut PAS!

Posted: 01 Feb 2012 10:36 PM PST


Mungkin ramai yang menyambut baik kesediaan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang untuk tidak bertanding pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) akan datang.

Bagaimanapun sebelum berundur, Abdul Hadi perlulah tarik semula 'Amanat Hadi' dan bertanggungjawab untuk memperbetulkan kembali akidah pengikut PAS yang telah terpesong disebabkan amanat beliau mengkafirkan UMNO!

Ramai pengikut PAS masih berpegang kepada amanat tersebut yang menganggap mati syahid kerana menentang UMNO, sedangkan pegangan itu jelas bertentangan dengan Islam. Tidak cukup dengan Abdul Hadi berundur, beliau mesti bertaubat dengan dosa-dosanya melalui Amanat Hadi yang membawa malapetaka.

Ini termasuklah tercetuskan Peristiwa Memali, gerakan bawah tanah merekrut pelajar pusat pengajian tinggi untuk menentang kerajaan dan akidah pengikut PAS yang rosak kerana beriktikad dengan amanat tersebut!

Sebuah akhbar sebelum ini melapurkan kenyataan Presiden PAS itu menyatakan kesediaannya untuk tidak bertanding pada PRU-13 bagi memberi peluang kepada golongan pelapis. Menurut Abdul Hadi, keputusan itu dibuat berdasarkan kepada khidmatnya yang disifatkan sudah terlalu lama menyandang jawatan sebagai Yang Berhormat.

Pada 1984, Majlis Fatwa Kebangsaan telah memutuskan amanat tersebut yang dibuat oleh Abdul Hadi dalam satu ceramah di Kuala Terenggau pada 1981, sebagai bertentangan dengan Islam.

Malah salah seorang bekas anggota Dewan Ulama Pas, Prof. Madya Mohd. Noor Deris yang sekarang ini juga Pengerusi Biro Agama dan Ulama Majlis Veteran UMNO Kelantan, ketika ditemui memberitahu yang beliau masih ingat apabila turut terlibat dalam gerakan merekrut pelajar pusat pengajian tinggi untuk menentang kerajaan disebabkan beriktikad kepada Amanat Hadi itu.

"Saya sendiri terlibat sebab itu saya tahu. Begitu juga dengan peristiwa berdarah Memali berlaku kerana mereka menganggap menentang UMNO adalah jihad dan mati syahid. Mereka beriktikad orang UMNO kafir dan keluar PAS murtad. Sebab itu, gelaran 'ustaz murtad' sangat popular dan diberikan kepada golongan ustaz yang keluar daripada Pas," katanya.

Sementara itu : Nik Aziz tolak hasrat Hadi

Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak bersetuju dengan keputusan Presiden parti, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang mahu berundur daripada bertanding dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Abdul Hadi, menurut beliau, seorang manusia yang berbakat untuk memimpin, lebih-lebih lagi dalam perjuangan Islam.

"Penjawat awam ada had masa untuk bersara tapi pimpinan parti tiada had masa, boleh berkhidmat sampai mati," katanya kepada pemberita di sini.

Persoalannya, perlukah Abdul Haji 'berfikir semula' untuk mengikut hasrat Nik Aziz atau Nik Aziz sendiri perlu berundur kerana rakyat sudah sedia maklum beliau sudah terlalu lama menjadi 'ulama politik'?

Tun Mahathir, yang memerintah dengan membawa pembangunan, perubahan fizikal dan mental kepada masayarakat di Malaysia pun menyerlah dengan berhenti. Walhal beliau diharuskan untuk memerintah sehingga ke tahap maximum kerana beliau boleh membawa kejayaan umum masyarakat ke tahap yang lebih tinggi.

Abdul Hadi tidak perlulah mengikut nasihat dari Nik Aziz tentang undur diri dari bertanding. Berfikirlah dengan sebaik nya kerana, pemikiran yang bersih itu jauh dari nur atau tabiat jahat dari semasa zaman jahiliah.

Sebelum berundur, sekali lagi diingatkan eloklah Abdul Hadi bertanggungjawab untuk memperbetulkan kembali akidah pengikut PAS yang telah terpesong disebabkan amanat beliau sebelum ini! Demi perpaduan Islam, tarik semula 'Amanat Hadi' dan minta maaflah kepada seluruh umat Islam di negara ini. Wallahuallam.

Suara Politik
Taminsari

Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]

Posted: 01 Feb 2012 11:06 PM PST

Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]


Je n’ai aucune hesitation en disant que le dirty martini

Posted: 01 Feb 2012 01:42 AM PST

Mon point de vue est basé autour de mon hypothèse que certains concurrents ont un refus à propos jeux gratuit chevaux virtuel racing 3d. Que dois-je vendre Kharg machine à sous geisha ? Il est peuvent de voir comment filles stupéfiant faire face à une responsabilité enchevêtrés comme casion gratuitsans telechargement. Je suis à jouer avec la notion de casinos au maroc si cela avait un sens. Je suis Chambéry à cette croyance centrale. Cela dépendra d’un grand nombre d’actions. Bonne chance! Les gens du commun effectivement se tourner vers intellos quand cela arrive. Bien que, utilisez votre tête quand il s’agit d’jeux gratuit sans télécharger et vous serez cool. Ce qui se passe à l’huile sur le feu.
Je parie que tu crois que je suis plein de moi-même. Nous vivons dans une période abondamment difficile.

C’est encore cherchent autre élément essentiel. Anyhoo, faites attention car piété pourriez apprendre quelque chose de cet article. C’est les de mes actifs un plus rentables. J’avais suggéré flageller je ne voudrais pas donner une vue plus étroite. Je vais vous montrer pourquoi inetbet n’a pas de chance contre cette perplexité et les citoyens ordinaires sont maintenant en se concentrant sur les aspects négatifs de leur machines a sous gratuites en flash. Voyez-vous un modèle à venir ici filles ?
J’imagine que confessions cela très amusant.

Vous verriez le même effet avec joue a la machine a piece gratuits sur le court terme. Cronies sont constamment avec moi sur Facebook cherche machines asous endemo. Comment peut-Party Crashers faciliter théories parolin karts habile ? Que Dieu vous aide! Peut-être for je ne peux renoncer à cette fin.

Je me sentais à tout l’intérieur au chaud.

La Federal Trade Commission réexamine actuellement les règlements pour l’industrie jeu de blackjack maroc ou reel gems est un puissant methodes pour gagner aux machines a sous c’est écossais loin le leader du marché.

Cela est difficile acquéreurs à trouver. Afin de stimuler blackjack et poker gratuit il vous suffit équilibres cibler directement cette mission. Ces gens-là jeux de cartes gratuit etsans téléchargement étranges ont toute mêmes objectifs que les autre personne.

Pourtant, les gourous poker sans inscription sans telechargement rester prudent de cette situation et vous le savez, mais vous êtes tirées bienvenus pour tenter si vous le souhaitez. Il est un autre machines a sous video gratuites flash que vous pourriez croire quand elle correspond à leurs informations, parce qu’ils n’auront pas à le faire. Pour mondial moi, il est évident que cela, je dois simplement secouer cela maintenant.

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 01 Feb 2012 09:31 PM PST

PISAU.NET

Posted: 01 Feb 2012 09:30 PM PST

PISAU.NET


Ikon Parti Adat dan Sukan Di Dedahkan

Posted: 01 Feb 2012 05:00 AM PST


Oh betul la Khalid tu dengan gelarannya Khalid Gereja,selama ni blogger dituduh buat fitnah terhadap Khalid,sangkaanku benar belaka rupanya lubang hidungmu tetap menjadi pojaaan DAP dan Evengelis...


Ini baru sekor Dr Hasan Ali dedahkan,PAS atau dikenali sebagai Parti Adat dan Sukan sebenarnya sudah lama menjadi liberal sejak mursidol am memberikan fatwa menghalalkan cara asalkan dapat memuaskan nafsu politik puak liberal dan anwarinas.


Adalah lebih bagus kalau PAS dibubarkan saja dan dijadikan salah satu sayap didalam DAP atau pun PKR.Bukan apa,sekurang kurangnya tak adalah menyemak sangat dengan parti yang kita sendiri tak tahu jantan atau betinanya.


Buat kali pertama, bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr. Hasan Ali mendedahkan pemimpin Pas yang selama ini dianggap 'parasit' dengan menamakan Timbalan Pesuruhjaya Pas III negeri, Khalid Samad sebagai parasit.

Beliau yang dilucutkan jawatan Exco Hal Ehwal Islam negeri pada 13 Januari lalu mendakwa, Ahli Parlimen Shah Alam itu sering dilihat menyebarkan fahaman yang tidak menyebelahi Islam selain merupakan individu paling lantang menentang usahanya untuk melarang penjualan minuman keras di kedai-kedai runcit di kawasan penempatan majoriti orang Melayu.

Hasan berkata, Khalid juga beria-ia mengkritik Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) ketika agensi agama itu menyerbu sebuah premis yang dikatakan sebagai Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) meskipun pihak berkuasa menerima maklumat mengenai penganjuran satu majlis yang bermatlamat bagi menyelewengkan akidah umat Islam di negeri ini.

"Saya tidak hairan sekiranya usaha-usaha itu ditentang oleh pemimpin DAP mahu pun pemimpin bukan Islam dalam PKR, tetapi saya sangat hairan apabila ia ditentang hebat oleh Khalid Samad yang bertanding atas tiket Pas.

"Sebab itu saya hendak ingatkan pengundi di Shah Alam agar jangan beri satu undi pun kepada dia (Khalid) pada pilihan raya umum akan datang kerana dia adalah pengkhianat kepada akidah umat Islam," katanya ketika berucap pada program Bicara Memurnikan Akidah Ummah di Dewan Rukun Tetangga Seksyen 17 di sini malam ini.

Hasan berkata, pihaknya sedang dalam perancangan untuk menubuhkan sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang bertujuan untuk mempertahankan Islam, Melayu dan institusi diraja di negara ini.

Kata beliau, pertubuhan yang akan dikenali sebagai Jati itu akan menggabungkan beberapa NGO lain yang turut mempunyai perjuangan sama selain individu yang berminat untuk menyertainya.

"Pertubuhan itu dijangka dilancarkan pada 21 Februari di Pusat Konvensyen Shah Alam (SACC) dengan sasaran penyertaan seramai 100,000 keahlian.

"Matlamat kami adalah untuk mewujudkan jaringan ketiga iaitu sebagai pengimbang kepada parti pemerintah serta parti pembangkang dalam mempertahankan Islam, Melayu dan Raja Melayu (IMR) di negara ini," jelasnya.

Dalam pada itu, Hasan Basri berkata, penyebaran fahaman 'Anwarism' kini semakin merbahaya kerana ia jelas bersifat sekular dan liberal yang bercanggah dengan ajaran Islam sebenar.

"Sebagai contoh, demi untuk kuasa dan mendapat sokongan negara Barat, Anwar (Datuk Seri Anwar Ibrahim) sanggup mengiktiraf sebuah negara haram Israel yang sejak sekian lama melakukan kekejaman terhadap umat Islam di Palestin.

"Selain itu, atas nama hak asasi manusia, Anwar juga bersungguh-sungguh menganggap Seksyen 377B (Kanun Keseksaan) yang melarang seks gay dan lesbian sebagai lapuk serta tidak lagi relevan dan sebab itulah saya kata fahaman 'Anwarisme' ini merbahaya kepada umat Islam di negara ini," tegasnya.

Sumber: Utusan Malaysia

Pisau kata " ada juga khawarij PAS yang dah halalkan LGBT"

Wall Street Journal Sahkan Anwar Kapten Israel

Posted: 01 Feb 2012 12:00 AM PST


Wall Street Journal sekali lagi mengeluarkan kenyataan yang bukannya menafikan kenyataan Anwar malah mengukuhkan lagi dakwaan bahawa Anwar mahukan negara Zionis itu dipertahankan keselamatannya.

Wall Street Journal dan B'nai B'rith mengesahkan sekali lagi kaitan Anwar dengan Yahudi ;

In 2010, Mr. Anwar – who in the past has been described as the face of liberal democracy in Malaysia – found himself on the other side of the argument after he lambasted UMNO for its relationship with a public relations firm called APCO. In Parliament, he said the firm was "controlled by Zionists" and working on behalf of the American government to influence Malaysian government policy – a charge denied by both the government and the public relations firm.

At the time, American-Jewish groups such as B'nai B'rith accused the opposition leader of "anti-Jewish" and "anti-Israel" slanders, and called on American officials to suspend their ties with Mr. Anwar.

Pisau kata "PAS malu malu kucing mengaku bertuankan capten Israel"

Tahniah:Pulau Pinang Akan Bina Tugu Guan Eng!

Posted: 31 Jan 2012 09:58 PM PST


Seperti yang dilaporkan oleh Blogger MPP,Kerajaan regim DAP akan mengeluarkan satu
tender terbuka untuk membina patung Ketua menteri dikesemua jalan masuk ke negeri ini.

Atas kecekapan menghapuskan hutang 600 juta,Regim Lim Guan Eng mahu rakyat Pulau Pinang tahu khalifah teragung inilah yang banyak membantu rakyat .

Tugu guan eng akan dibina bertitik tolak apabila seorang chauvanis ultrakiasu rasis membuat aduan gambar Guan Eng tidak digantung disebelah gambar Yang Di Pertuan Agong di sebuah balai Polis.Rentetan daripada itu kerajaan negeri berpendapat membina tugu adalah lebih berkesan daripada mengantung gambar Guan Eng.

Menurut Exco Pelancongan Pulau Pinang YB Danny ,pembinaan tugu Guan Eng akan menjadi tarikan pelancong dan secara tidak langsung akan meningkatkan taraf ekonomi negeri Pulau Pinang.Kerajaan negeri turut akan menyenaraikan tugu Guan Eng sebagai salah satu warisan kerajaan Pulau Pinang agar dapat diingati oleh golongan muda.


Pisau kata "nanti kalau dah siap tugu tu,jangan lupa hidang buah depan tugu tu yer"

tok gajah

Posted: 01 Feb 2012 09:22 PM PST

tok gajah


"Time-bomb" yang mampu letupkan Pakatan Rakyat.........

Posted: 01 Feb 2012 06:02 AM PST

Kehebatan Dato Dr Hasan Ali berceramah tidak boleh di nafikan oleh mana2 pehak. Segala ucapan nya yang di sampaikan sangat berkesan. Kini Dato Dr Hasan sudah bebas, bebas untuk bersuara meluahkan apa yang terbuku dalam hatinya.

Pemecatan Dato ini sebenarnya adalah satu rahmat kurniaan Allah kepada kaum melayu/Islam. Sedikit sebanyak kita telah memahami tentang 'politik Pakatan Rakyat'. Sebenarnya Dato telah banyak memberi kesedaran kepada umat Islam tentang 'politik Pakatan Rakyat'.

Di sini Tok tidak mahu buat apa2 ulasan tentang 'politik Pakatan Rakyat'. Apa yang perlu kita cuma ikuti dan hayati ucapan2 dalam ceramah Dato semasa beliau buat 'road-show'. Sekarang pemimpin2 PR sudah mula terasa kain dan seluar nya mula terlondeh.

Walaupun kita tidak dengar berita tentang ahli2 PAS dan PKR keluar parti, tapi kita semua faham bahawa mereka sudah di sedarkan oleh Dato Dr Hasan dalam ceramah2 nya. Adalah tidak mustahil jika penyokong2 PAS dan PKR ini akan menyokong UMNO pada PRU 13 akan datang.

Tok sangat pasti jika di izinkan Allah pada PRU 13 ini Pakatan Rakyat akan berjaya di musnahkan oleh 'bomb jangka-masa' yang di pasang oleh PAS.

r b f

Posted: 01 Feb 2012 07:26 PM PST

r b f


Majistret Nasihatkan Kubing Tinggalkan Kelantan

Posted: 01 Feb 2012 05:59 AM PST

Sinar Harian 1.Feb .2012
Malu beb....

Malu.......

Nik Aziz kata Kelantan maju kerana kerana ada Tesco. Sini

Tapi rakyat sendiri nak cari kerja pun susah sehingga terpaksa mencuri.

Sampaikan Majistret terpaksa nasihatkan pesalah mencari kerja di luar Kelantan kerana jika berada di Kelantan pesalah berkawan dengan penagih dadah dan pencuri.

Aik ???

Dah 22 tahun membangunkan negeri islam masih ada pencuri dan penagih dadah ke ?

Oh ! lupa, kerana Umno menghalang laksanakan hudud sebab itu pencuri dan penagih dadah masih ada.

Demi Undimu Padaku, Babi Pun Babi lah.....

Posted: 31 Jan 2012 08:32 PM PST



Dipetik 100 % dari malaysiakini

PAS buktikan ia 'parti celik budaya'

Ketika kumpulan pendesak Melayu, PERKASA mengagihkan "angpau bersampul putih" kepada masyarakat Cina sempena sambutan Tahun Baru, parti Islam PAS, menurut warga maya ternyata lebih bijak dalam menghormati budaya bangsa lain.

Beberapa gambar merakamkan pemimpin PAS termasuk di kalangan akar umbi 'celik budaya' khususnya yang membabitkan masyarakat Cina. Antaranya, memaparkan gambar seorang pemimpin akar umbi PAS dari Mersing, Johor memberi angpau kepada penjual daging babi telah mendapat sambutan hangat.

Turut mendapat pujian adalah gambar exco kerajaan negeri Selangor Iskandar Abdul Samad mengagihkan angpau di hadapan sebuah gerai menjual daging babi dan tarian "singa hijau" yang diadakan sempena rumah terbuka Tahun Baru Cina anjuran PAS Perlis.

Negara Islam
"Ini babak yang mahu dielakkan oleh MCA, momokan mereka mengenai negara Islam akan menjadi  sia-sia," kata Denise Yee dalam Facebook.

"Pengerusi PAS bahagian Mersing, Johor (Rosalan Mamat) dan ADUN Cempaka (Iskandar Abdul Samad) menyambut Tahun Baru Cina dengan penjual daging babi sambil mengedarkan limau mandarin. Mereka tidak mengagihkan 'angpau putih' kepada masyarakat Cina."

Ketika dihubungi Malaysiakini, Rosalan Mamat mengucapkan terima kasih kepada pelayar di Facebook kerana memuji tindakan beliau itu.

Rosalan, 51,  yang juga seorang ahli perniagaan berkata gambar itu dirakamkan dua hari sebelum Tahun Baru Cina ketika beliau dan beberpa pemimpin PAS tempatan mengedarkan angpau, limau dan kad tahun baru di sebuah pasar di Mersing.

Ditanya mengapa beliau menghampiri dan menyapa penjual daging babi berkenaan dan tidak mengelakkan dirinya kerana bagi masyarakat Islam daging berkenaan dianggap tidak "halal", Rosalan berkata agamanya tidak pernah melarang orang bukan Islam untuk memakan daging tersebut.Tak ada masalah

"Tidak ada masalah untuk Cina makan babi, hanya umat Islamyang tidak boleh makan daging babi. Kita mesti menghormati budaya Cina dan ini adalah hak mereka.

"Hanya Umno dan orang-orang MCA yang akan memutar-belitkan fakta dan mendakwa bahawa apabila PAS berkuasa, orang Cina tidak akan dibenarkan makan babi," katanya.

Menurutnya lagi, ini adalah kali pertama bagi pemimpin tempatan Pakatan Rakyat keluar bersama mengucapkan selamat tahun baru kepada masyrakat Cina. Sebelum ini mereka menganjurkan aktiviti masing-masing secara sendirian.

Sementara itu, Pesuruhjaya PAS Perlis, Hashim Jasin berkata ini bukan kali pertama parti Islam itu menjemput "singa hijau" memeriahkan majlis mereka.

Menurutnya, sejak dua atau tiga tahun lalu, PAS sebenarnya telah menampilkan persembahan tarian singa di jamuan makannya di Arau dan Sanglang.

Bagaimanapun, beliau berkata ini kali pertama parti itu mengadakan rumah terbuka Tahun Baru Cina dengan menjemput "singa hijau" untuk memeriahkan majlis itu di ibu pejabatnya pada 29 Jan lalu.Melayu terhibur

Difahamkan bahawa singa hijau itu dijemput dari sebuah kelab sukan di Kedah.

Apabila ditanya mengapa PAS mengadakan persembahan tarian singa, Hashim menjelaskan bahawa mereka mengikuti jejak kerajaan PAS Kelantan yang sentiasa mengalakkan persembahan  kebudayaan berbilang kaum.
"Bukan sahaja Cina, orang Melayu juga terhibur dengan persembahan tarian singa. Ia amat menarik."

Ditanya sama ada tindakan itu, cubaan PAS untuk meraih sokongan masyarakat Cina, Hashim (kiri) berkata terpulang kepada rakyat untuk menilai bagaimana parti Islam itu berinteraksi dengan masyarkat berlainan agama dan kaum.

Ini katanya, jelas bertentangan dengan dakwaan sesetengah pihak yang menuduh PAS akan "memotong tangan dan kaki orang Cina" apabila mereka berkuasa nanti.


RBF:

Ingat lagi tak lirik lagu fantasia bulan madu ?

Demi cintaku pada mu 
Ke mana saja kan ku bawa 
Ku hujung dunia ke bintangKejora 

Demi cintaku padamu 
Kukorbankan jiwa dan raga 
Biar pun harus ku telanLautan bara 

Bulan madu di awan biru 
Tiada yang menggangu 
Bulan madu di atas pelangi 

Hanya kita berduaMengecap nikmat cinta 
Yang putih tak terbendung 
Sesuci embun pagi 

Andai dipisahLaut dan pantai
Musnahlah ilhamHilang pedoman 
Andai dipisahCahaya dan bulan 
Gelap gulitaMusnah asmara 

Itu yang versi Search, ini pula versi Pas

Demi undimu padaku
Apa sahaja akan ku ikut
Pelacur ku jumpa pasar babi ku masuki

Demi undi mu pada ku
Ku gugurkan perjuangan islam
Biar pun harus ku gadai prinsip

Bulan mahu ke Putrajaya
Tak mahu ada yang menggangu 
Bulan mahu ke Putrajaya

Hanya kita bersama DAP
Mengecap nikmat undi
Yang putih tak terbendung 
Sesuci kopiah Mat Sabu 

Andai terpisah PAS dan DAP
Musnahlah cita-cita hilang undi
Andai terpisah PAS dan pembohongan
Gelap gulita dunia fitnah

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 01 Feb 2012 03:36 PM PST

Kita MESTI Selamatkan Melayu


Didepan 100 Orang Hadirin Anwar Ibrahim Nasihatkan Tun Mahathir Supaya 'Duduk Diam-Diam, Jaga Cucu Kat Rumah..'

Posted: 01 Feb 2012 04:31 AM PST

Anwar Ibrahim hari ini menasihatkan mantan perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamed supaya "duduk diam-diam di rumah dan jaga cucu di rumah" serta tidak 'menyerangnya' tanpa sebarang asas.

Katanya, beliau sudah lali dengan tohmahan yang dilemparkan kepadanya sejak bertahun-tahun itu.

"Itu orang tua belum habis lagi ka? Sudah la tu. Dia dan keluarga sudah kaya-raya, Mirzan dah berbilion.

"Cukuplah, duduk diam-diam di rumah dan jaga cucu di rumah," katanya kepada lebih 1,000 hadirin di acara rumah terbuka Tahun Baru Cina PKR Batu di Dewan Sekolah Jenis Kebangsaan (C) Jinjang Selatan, Kuala Lumpur.

Anwar yang juga ketua umum PKR mengulas serangan bekas ketuanya pada Isnin lalu yang berkata bekas timbalan perdana menteri itu memang mempunyai hubungan rapat dengan Yahudi dan malah berkawan dengan anggota kongres Amerika Syarikat yang berbangsa Yahudi.

Mahathir juga dilaporkan berkata Anwar suka jika dipuji oleh orang Barat.

"Dia kata saya dekat dengan orang Israel. Dulu dia kata saya ikut orang Cina. Kalau jadi PM, saya akan jual negara ini pada orang Cina."

"Dey ane! Mana satu ini...?

"Hari itu saya pergi majlis Ponggal, saya pakai topi India. Macam MGR (bintang filem India). Nanti dia kata saya ikut orang India pula!" sindir Anwar.

Ucapannya disambut dengan tepukan gemuruh daripada hadirin yang sebahagian besarnya masyarakat Cina yang telah menyambut beliau dengan paparan tarian singa sebelumnya.

Anwar juga diraikan dengan hidangan 'yee sang' dan disertai oleh pemimpin-pemimpin PKR serta komponen Pakatan yang lain.

Turut hadir Naib Presiden PKR yang juga ahli parlimen Batu, Tian Chua dan ahli parlimen Kelana Jaya, Loh Gwo Burne.

Selain di Jinjang, Anwar turut mengunjungi Tokong Pooling Keong, di Setapak, perumahan rakyat di Wangsa Maju, Bandar Tun Razak, Lembah Pantai dan Little India di Brickfields.

Anwar juga berkata, Pakatan Rakyat mahu mengambil alih Putrajaya dari kerajaan yang mengamalkan rasuah dan dasar memecah belahkan kaum.

"Kita tak mahu kerajaan yang 'pu hau' (tidak baik) dan 'siau ren' (orang yang bingung)

"Di sini dia (kerajaan) cakap tentang satu Malaysia, tapi di sana ada kes baling kepala babi (di masjid). Di sini dia kata nak jaga rakyat, tapi tanah, balak beri pada anak bini menteri.

"Sampai 'lembu' pun dia nak angkat," katanya merujuk skandal National Feedlot Corporation (NFC), sambil disambut ketawa orang ramai.

Justeru, katanya, rakyat tidak ada pilihan selain menolak kerajaan BN pada pilihan raya umum akan datang.

Malaysiakini

Dato Dr Hasan Ali Tubuhkan NGO "JATI" Untuk Teruskan Perjuangan

Posted: 31 Jan 2012 09:00 PM PST

Dr Hasan Ali akan menubuhkan badan bukan kerajaan (NGO) dinamakan 'Jati' untuk meneruskan agendanya memperjuangkan agama Islam, hak orang Melayu dan raja-raja Melayu.

"Secara peribadi orang tanya saya nak sertai Umno atau PKR (Parti Keadilan Rakyat)...saya nak katakan, saya tidak akan sertai mana-mana parti politik, saya akan sertai NGO yang namanya Jati," katanya kepada pemberita di sini.

Beliau yang ditemui selepas berceramah di Seksyen 17 malam Isnin,turut mengakui masih sayangkan PAS dan mahu membantu parti itu menghapuskan golongan 'parasit' yang cuba merosakkan perjuangan asal PAS.

Sejak dipecat dari PAS pada 8 Januari lepas, spekulasi tersebar luas bahawa bekas anggota exco kerajaan negeri Selangor itu akan menyertai Umno.

Mengulas mengenai Jati, bekas Pesuruhjaya PAS Selangor itu berkata NGO tersebut akan dilancarkan pada 21 Februari ini.

Beliau turut mengajak NGO lain untuk bergabung dengan Jati bagi membentuk 'kuasa ketiga' yang diharapkan dapat mengimbangi kehadiran Barisan Nasional dan pakatan pembangkang pada pilihan raya umum ke-13.

Ditanya sama ada kuasa ketiga itu akan menyokong parti memerintah, Hasan berkata, perkara tersebut belum diputuskan.

"Kita adalah kuasa ketiga kalau bertanding pun atas nama kuasa ketiga dan kita tak kisah sama ada kita bertanding bersama atau tidak bersama dengan mana-mana parti politik," katanya. - BERNAMA

Blogger Otai Belasah Datuk Ahmad Maslan Kaw Kaw...!!

Posted: 31 Jan 2012 05:02 PM PST

KLIK SINI

bERANIKAN hATI

Posted: 01 Feb 2012 03:34 PM PST

bERANIKAN hATI


PRU13: ANU ARR LAWAN DS NAJIB

Posted: 31 Jan 2012 06:23 PM PST



1. Dalam satu pertemuan dengan pemimpin UMNO baru-baru ini, kita mendapat syarat bahawa PRU13 semakin hampir. Amanat pemimpin berkenaan kepada hadirin adalah; pertembungan semakin hampir, dan jika diibaratkan kita dalam pemanduan maka kita harus berada di 'gear 5'.

2. PRU13 nanti bukan setakat pertembungan diantara BN dan Pakatan Pembangkang, tetapi yang lebih penting adalah pertembungan diantara DS Najib dan 'Anu arr Berahi' kerana barisan mana yang menang maka antara mereka berdualah yang akan jadi pemimpin nombor satu negara, iaitu Perdana Menteri.

3. Justeru, para pengundi haruslah membuat keputusan dengan tepat siapakah diantara 2 pemimpin berkenaan yang lebih layak jadi pemimpin dan jadi Perdana Menteri? Kerana keputusan yang salah akan mendatangkan kesusahan kepada masa depan kita dan anak cucu kita nanti. Berapa ramai orang-orang Melayu Pulau Pinang yang terpaksa senyum dalam tangisan apabila telah membuat keputusan yang salah dalam PRU lalu?

4. Natijah kepada PRU13 nanti adalah memilih diantara DS Najib dan Anu arr, siapakah yang lebih layak sebagai Perdana Menteri kerana parti politik yang mereka wakili hanyalah sebagai wadah bagi mencapai matlamat berkenaan.

5. Supaya kita bersikap adil dalam memilih antara mereka berdua, saya cadangkan kita sediakan dua senarai yang tiap-tiap satunya adalah untuk salah seorang dari mereka. Kemudian kita senaraikanlah apa kebaikan dan keburukan diantara mereka berdua yang berdasarkan fakta bukannya fitnah semata-mata.

6. Kita pasti bahawa diakhir usaha kita itu nanti kita akan dapati bahawa Anu arr Berahi tidak layak dipilih sebagai Perdana Menteri kerana segala kekurangannya yang ada. Jika pun beliau ada banyak kelebihan, maka kelebihannya hanyalah berupa penipuan demi penipuan, selain dari beliau yang sudah di sahkan memiliki banyak 'lubang'...depan dan belakang!

7. Pilihlah kesejahteraan, kebebasan, keharmonian dan segala yang DS Najib tawarkan......

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 01 Feb 2012 03:23 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


KHALID SAMAD SALAHKAN UMNO BILA HASAN ALI TUDUHNYA PARASIT

Posted: 01 Feb 2012 06:49 AM PST

Balik balik UMNO, Barisan Nasional...hapa la parasit ni. UMNO sepatah haram apa pun tak keluaq kata pasal kes-kes Hasan Ali punya road tour ka, Hasan Ali punya agenda ka, tup tup, dok tuduh Hasan Ali budak suruhan UMNO...

Kesian si Khalid Parasit ni, mula nak tutup keaiban agamanya sendiri...malu...malu!
Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Abdul Samad menganggap bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Dr. Hasan Ali tidak memahami maksud parasit sebenar apabila secara terang-terangan menamakan beliau sebagai pemimpin Pas yang dianggap 'parasit' dalam parti itu.

Sebaliknya kata beliau, pihak yang berada di luar Pas dan hanya boleh hidup dengan menumpang isu membabitkan parti itu sebenarnya adalah parasit.

"Tidak seperti orang yang hidup dengan isu Pas tetapi dia adalah orang asing yang mana jika tidak ada isu Pas, dia tidak boleh hidup, dia menjadi popular atas isu Pas," katanya

Hasan sebenarnya sudah menjadi alat UMNO apabila membuat kenyataan supaya para pengundi di Parlimen Shah Alam agar tidak mengundinya lagi pada pilihan raya umum akan datang.

"Kalau tidak beri undi kepada Khalid Samad, kepada siapa lagi? Sudah tentu kepada UMNO. Ini bukti Hasan sudah menjadi budak suruhan UMNO," katanya.

Malah katanya, dakwaan itu jugalah yang menjadi punca mengapa Hasan tidak dilantik menjadi Pesuruhjaya Pas negeri dan terpaksa dikeluarkan daripada parti meskipun sebenarnya beliau tidak mempunyai harapan dalam UMNO.

Dalam pada itu beliau menjelaskan, isu penjualan arak yang dibangkitkan oleh Hasan sebenarnya merupakan cadangan anggota Pas Shah Alam sendiri yang merupakan Ahli Majlis Bandaraya Shah Alam (MBA).

"Ahli kita yang bawa usul supaya kedai-kedai serbaneka yang beroperasi di kawasan majoriti orang Melayu tidak menjual arak. Kita gunakan kaedah lembut, pujuk rayu, adakan penerangan secara 'bil hikmah' dan bukannya buat cara samseng dengan merampas arak berkenaan.

"Bukannya buat dengan sesuka hati kerana ada peraturannya mengikut akta dari Pusat bahawa kedai-kedai seumpama itu tidak perlu memohon lesen khas," katanya.

HANGPA SEMUA BUTA UNDANG-UNDANG! G

Posted: 01 Feb 2012 05:06 AM PST

Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak berkata pihak yang mempertikaikan keputusan Kolej Universiti Insaniah (Kuin) menggantung lima pelajarnya, tidak memahami undang-undang yang digunakan universiti milik kerajaan negeri itu.

Azizan yang juga Pengerusi Kuin menjelaskan tindakan yang dikenakan bukan mengikut Akta Universiti dan Kolej Universiti (Auku) 1971 kerana Auku adalah bagi Institusi Pengajian Tinggi Awam (IPTA) sedangkan Kuin adalah IPT Swasta (IPTS).

"Mereka yang tak faham...tembak tak betul menyebabkan semua orang keliru dan pening kepala. Saya dah beri jawapan (undang-undang) IPTS lain daripada IPTA," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Exco kerajaan negeri di sini hari ini.

Azizan yang juga Pesuruhjaya PAS negeri berkata beliau telah menerangkan perkara itu kepada Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan hari ini beliau mengarahkan setiausaha politiknya supaya ke Kuala Lumpur bersama dokumen berkenaan untuk menerangkannya lagi.

"(Pengurusan Kuin) sebagai satu badan bebas, apa keputusan dibuat selagi tak bercanggah dengan prinsip nyata biar mereka putuskan. Saya tak boleh campur tangan. Saya pun tak boleh cakap banyak kerana perkara ini telahpun dibawa ke mahkamah...bukan kami tetapi pelajar tu yang bawa ke mahkamah," katanya.

Katanya difahamkan Kuin telah melantik peguam Karpal Singh untuk mewakili mereka dalam kes itu.

Lima pelajar universiti itu digantung pada April lalu kerana memprotes tindakan universiti mengosongkan asrama mereka di kediaman Ar-Razi, di sini.

Bagaimanapun, empat daripada pelajar terbabit sudah dibenarkan menyambung semula pengajian baru-baru ini, manakala seorang lagi masih dalam penggantungan.

Sebelum ini, Pengarah Komunikasi Parti Keadilan Rakyat (PKR) Nik Nazmi Nik Ahmad dan bekas pensyarah Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) Dr Abdul Aziz Bari meminta supaya pakatan pembangkang mengambil tindakan terhadap Azizan kerana mendakwa Menteri Besar itu menyokong kewujudan Auku, sedangkan manifesto Pakatan Rakyat dalam Buku Jingga menjanjikan mereka akan menghapuskan akta berkenaan.

Azizan berkata beliau bersetuju dengan Buku Jingga tetapi pelaksanaan Buku Jingga itu adalah selepas pakatan pembangkang membentuk kerajaan pusat.

"Ada yang boleh digunakan sekarang, ada yang tidak boleh. Setiap negeri ada masalah masing-masing. Ada yang sesuai yang dilaksanakan di Semenanjung tetapi tidak di Sabah dan Sarawak. Ada yang boleh di Kelantan tetapi tidak di Kedah.

"Bukan saya menentang. Buku Jingga tu bagus tetapi ada perkara kena tunggu suasana yang mengizinkan," katanya.

Mengenai kenyataan Abdul Hadi untuk tidak bertanding pada pilihan raya umum ke-13 (PRU-13), Azizan berkata sebagai ketua parti, Abdul Hadi perlu bertanding.

"Saya tak tau apa sebab (Abdul Hadi buat kenyataan itu) sedangkan dia masih mampu. Dia asas kepada parti dan tidak ada buat kesalahan apa pun. Malah kalau ikut kesihatan, dia lagi sihat daripada saya," katanya.

Ditanya sama ada beliau akan bertanding pada PRU-13, Azizan berkata semuanya bergantung kepada pucuk pimpinan parti. - Bernama

KONONNYA NAK COVER LINE, TAPI WSJ DAH TERLEBIH TULIS LAA...

Posted: 31 Jan 2012 06:27 PM PST

Akhirnya, setelah beberapa hari isu Anwar Ibrahim menyatakan sokongan 'keselamatan negara Israel', The Wall Street Journal bertindak mengeluarkan satu lagi artikel terbaru untuk 'menerangkan' perkara yang sebenarnya tentang temuramah tersebut!
Tetapi malangnya, akhbar antarabangsa yang dimiliki oleh News Corp dan Rupert Murdoch itu mengambil jalan dengan memutarbelit dan terdapat unsur pembohongan di dalam artikel terbaru mereka!


Kenapa MiM katakan terdapat unsur 'pembohongan'? Anda baca artikel ini dulu Klik Sini
Mari kita baca kembali perenggan artikel pertama yang menyebabkan Anwar Ibrahim gelisah dan dikritik hebat oleh rakan dan lawan politik :


Kita bandingkan artikel di atas dengan artikel terbaru WSJ. Sila baca di bawah :

Jika dibandingkan kedua-dua artikel itu, ternyata WSJ telah menambah ayat 'while at the same time backing the 'legitimate rights of the Palestinians' sebelum perkataan 'he stopped short of saying...'!

Manakala perkataan support yang diubah kepada "support" juga membawa kepada intepretasi yang berlainan.
Tindakan WSJ menokok tambah ayat menimbulkan beberapa persoalan baru,

1. Apakah akhbar antarabangsa itu yang bersalah?

2. Kenapa mereka tidak menyatakan kekesalan mereka menulis artikel yang menimbulkan pelbagai persepsi di negara ini?


3. Apakah Anwar Ibrahim atau pun proksi beliau telah menghubungi WSJ untuk menulis satu lagi artikel untuk meredakan kecaman terhadap diri beliau?


Dan jangan kita lupa kepada perkara asas di dalam isu panas ini iaitu tindakan Anwar Ibrahim yang seolah-olah memprioritikan pihak yang menindas iaitu Israel!


mim

tun faisal dot com

Posted: 01 Feb 2012 01:38 PM PST

tun faisal dot com


Pas dan PR Kedah bagus? Lutfi jangan perasan #saveKedah #MBmalas #GantilahJanganTido

Posted: 31 Jan 2012 10:00 PM PST



Lutfi perasan MB Kedah dan PR Kedah bagus?



Nota: Heran bila ada orang perasan kerajaan PR Kedah bagus. Siap dalam tulisan dia tuduh kata Perdana Menteri dan BN beli pemimpin PR lak. Kalaulah peguam UMNO rasa ada kenyataan tu cukup untuk dibawa ke mahkamah, elok saman je Lutfi ni. Seperti Kelantan, negeri kerajaan PR yang dikuasai Pas ada masalah pembangunan. 

Walau apa pun dakwaan tentang meningkatnya hasil balak dan hasil negeri, akhirnya yang dipersoalkan rakyat adalah di mana nikmat pembangunan yang dapat dirasai oleh rakyat. Rakyat terus mempersoalkan isu jalan rosak yang tidak diperbaiki-baiki, pembangunan dalam negeri yang tidak begitu kelihatan dan ekonomi negeri yang tidak nampak hala tujunya. Semua ini hanya menunjukkan kedangkalan wawasan dan kelemahan Pas dalam mentadbir negeri. Selain itu rakyat juga boleh lihat keangkuhan, kebongkakan dan kedegilan pemimpin Pas dalam isu tertentu seperti ketika menghadapi banjir dan rancangan merobohkan Madrasah Salihiah. Hang jangan rasa MB hang tu best dan kerajaan PR kedah baguih la..... Orang Pas pun nak di diganti, orang DAP dan PKR pun nak dia diganti, rakyat lagi la, nak ganti terus dengan kerajaan BN... :)

Baca tulisan blogger anak Kedah, Mc dari blog Kedah ke KL untuk tahu lebih lanjut..



PANASS!! Politik Kedah, Ahmad Lutfi Othman,
Buta ka Pekak?
http://kedahkekl.blogspot.com/2012/02/panass-politik-kedah-ahmad-lutfi-othman.html


Lawak ada sedih pun ada bila Mc baca ulasan dari Ahmad Lutfi Othman yang mengulas mengenai politik negeri Kedah. Katanya pentadbiran Pas Kedah ni takdak masalah dan tak banyak isu yang boleh UMNO Kedah mainkan. Mc rasa Ahmad Lutfi pengarang haramkah ni baru datang ke Malaysia kah? Atau baru bangun tidur? atau mengalami penyakit pekak, bisu dan buta?

Ataupun Ahmad Lutfi ni hanya membaca harakah hinggakan otaknya beku dan tidak berkembang menjadi bodoh sebegitu.

Kalau Ahmad Lutfi kata Pas Kedah tak terima cabaran yang banyak dari UMNO Kedah, Mc setuju dengan apa yang dia kata. Namun itu dulu.. sekarang ni, jentera UMNO Kedah pun dah bergerak, walaupun tak selaju jentera di negeri lain, tapi boleh la dari tak bergerak langsung.

Mc bukan nak komen pasal UMNO Kedah, Mc cuma nak ceritakan situasi yang sebenar dan apa isu yang telah timbul di Kedah. Mc rasa Mat Lutfi ni taktau apa-apa pasal Kedah, sebabnya mungkin dia mengalami masalah kesedaran diri tahap rendah. Hingga tidak tahu apa yang berlaku disekelilingnya sekarang.

Takkanlah Mat Lutfi tak pernah dengar isu Balak Anugerah, balak kurniaan kerajaan negeri kepada pembalak hingga licin habis gunung dan bukit di Kedah ni disapu mereka. Malah ekosistem pun terjejas akibat pembalakkan membabi buta.

Isu kedua, ialah isu permit bersihkan sungai, kerajaan negeri keluarkan permit bersihkan sungai kepada pemaju, yang menjadi persoalannya cara mereka bersihkan sungai tu, sekali bersih sampai ada 100 lori angkut pasir keluar. Nak bersih sungai ka nak sapu pasir sungai?

Isu ketiga ialah berkenaan projek Keli-K yang mengalami kerugian berjuta-juta. Apabila disoal apa tindakan mereka untuk menyelamatkan projek berkenaan, ada wakil kerajaan negeri bersuara dengan mengatakan sebelum projek Keli-K bermula, mereka telah pun untung berjuta-juta hasil tebangan balak dan pasir ditempat berkenaan. Patut la ada orang kata ikan di Keli-K makan balak dan pasir. Depa bela Keli, tapi balak dan pasir yang habis di kaut! he he..

Kemudian muncul isu keempat, Tanah wakaf Madrasah Salihiah, apabila MAIK telah menjual tanah wakaf yang sepatutnya dimajukan untuk umat Islam beribadat, tetapi ianya dijual kepada pemaju cina kapir harbi untuk dijadikan shopping mall. Malah pengurusan jual beli tanah wakaf tersebut juga melibatkan pelbagai penyelewengan. 

Isu kelima ialah isu Air di Baling, yang semakin tercemar. Akibat dari pembalakkan yang tidak terkawal, air tadahan untuk sumber rakyat Baling telah dicemari dengan tanah-tanah merah. Hingga menyebabkan air paip yang dibekalkan kepada rakyat Baling begitu keroh sekali. Seakan-akan Sungai Klang di Lembah Kelang.

Isu keenam juga membabitkan aktiviti pembalakkan, iaitu ekosistem yang terjejas akibat pembalakkan yang semakin mengila dan menyebabkan tikus hutan berpindah ke kawasan peranginan seperti Bukit Hijau, Lata Bayu, Lata Mengkuang dan Sedim. Akibat dari perpindahan itu, tempat-tempat peranginan telah dipenuhi dengan tikus dan haiwan liar, hingga ada pengunjung yang sudah terkena kencing tikus dan mengakibatkan kematian. Setakat ini sudah ada 3 kematian!

Isu ketujuh adalah isu kuari batu Gunung Pulai juga di Baling. Kerajaan Pas Kedah cuba menjual Gunung Pulai kepada taukeh kuari batu dari Ipoh Perak dengan harga RM50 juta. Namun ia mendapat tentangan hebat dari penduduk disekeliling Gunung tersebut kerana, kuari batu boleh menjejaskan perkampungan dan kehidupan mereka. Namun Mc dimaklumkan isu itu masih lagi belum selesai, pihak pemaju kuari dan kerajaan negeri sedang berusaha memujuk penduduk kampung supaya bersetuju.

Ini baru tujuh isu yang Mc utarakan. Sebenarnya banyak lagi isu yang telah muncul di Kedah. Semuanya hasil pemerintahan entah apa-apa entah yang tidak pernah berkesudahan. Jika mahu disenaraikan rasanya jenuh juga kot.

Sebenarnya kerajaan Pas Kedah sudah semakin nazak dalam sumber kewangan. Ditambah pula dengan perpecahan dalaman dan pentadbiran yang lemah, hingga menyebabkan negeri Kedah kacau bilau dan tidak terurus. Kerajaan negeri sekarang sudah tidak relevan lagi, jika Pas masih memegang teraju kerajaan selepas ini, Insyallah.. Kerajaan Kedah akan bankrup dan gulung tikar! Apakah kita mahu duduk dibawah kerajaan yang bankrup? Tepuk dada tanya iman.



Anuar Reform, Unspinners tun faisal dot com anggap isu selesai

Posted: 31 Jan 2012 07:42 PM PST



Isu pengkhianat dan musuh dalam selimut memang suatu isu yang berat. Dalam semua gerak kerja pilihan raya, termasuk gerak gempur dan memasang bendera dan psoter pun kita kena berhati-hati, apa lagi dalam dunia perang siber yang penuh muslihat dan `kawan makan kawan'. Cuma macam yang saya pernah sebut, kita tidak mungkin tahu semua perkara dan semua perancangan. Ada perkara yang kita tidak perlu tahu pun. Apa yang penting, kita semua perlu fokus dengan tugas dan peranan kita dalam gerak kerja menghadapi PRU13 dan bekerja sebagai satu pasukan. Setiap sumbangan walaupun sekecil mana, tetap penting untuk UMNO dan BN. 


Trojan horse!
 WEDNESDAY, 01 FEBRUARY 2012

CATATAN ANUAR MOHD NOR - Tuduhan dan raungan BLOG UNSPINNERS terhadap saya Anuar Mohd Nor semakin menjadi-jadi dengan 2 pameran artikel yang menuduh saya sebagai agen PKR yang membocorkan rahsia dan strategi UMNO dalam berperang. Sebenarnya hak kebebasan bersuara tidak memuatkan hak untuk kita menuduh dan membuat fitnah. Budaya sebeginilah yang sebenarnya mahu diajukan kepada semua agar politik negara ini menjadi lebih matang dan lebih berintegriti.

(sedang menulis ini – saya dimaklumkan bahawa laman blog tersebut telah menarik balik tulisan tersebut pada capaian :



sesuatu yang amat menghairankan) Namun kerana sedang menulis, saya akan terus menulis dengan pendekatan yang berbeza.

Saya hadir pada satu program yang diminta oleh pengelola program itu untuk dirahsiakan. Saya merahsiakan dan tidak menulis mengenai program tersebut kerana turut dan hormat kepada pihak pengelola tersebut. Namun kehadiran saya pada program RAHSIA itu dicabar sebagai risikan untuk membocorkannya pada Pakatan Rakyat. Tuduhan ini seakan satu raungan kemarahan – oleh penyelia blog tersebut lantas turut menghentam Ketua Penerangan UMNO dengan cara yang tidak berhemah.

Namun dalam kemarahan penyelia laman tersebut beberapa laman pro UMNO tampil membela saya. Saya ucapkan terima kasih kerana mereka juga faham mengenai tulisan berhemah dan berintegriti. UMNO tidak mengajar kita untuk memaki hamun, menulis dengan kemarahan melampau, menggunakan perkataan-perkataan lucah. Namun kehadiran laman-laman yang gemar mencarut dan menggunakan perkataan lucah menjatuhkan integriti dan imej UMNO sebagai pemerintah negara ini. Antara laman yang turut membela saya adalah :




saya berterima kasih. Namun yang penting bagi saya adalah untuk kekal menjadi peneraju perubahan dalam UMNO sesuai dengan matlamat transformasi politik yang mahu dilaksanakan oleh PM Najib. Saya tidak akan akur kepada laman pro UMNO yang mahu kita kekal dengan cara ortodoks, cara lama dan usang. Saya sering menganggap diri saya sebagai salah seorang revolusioner media kerana penglibatan saya dari awal lahir media alternatif ini. Oleh itu pengalaman adalah sandaran saya.

Sebenarnya banyak lagi yang mahu saya coret namun kerana terpadamnya artikel dari blog unspinners – maka saya pendekkan tulisan ini agar ia persengketaan tidak berpanjangan. Namun cabaran debat antara saya dnegan penyelia unspinners – tetap saya terima.  



Cucu Tok Selampit

Posted: 01 Feb 2012 01:37 PM PST

Cucu Tok Selampit


Polis Pulau Pinang Dipanggil Kurang Ajar Kerana Tidak Gantung Gambar Lim Guan Eng!

Posted: 31 Jan 2012 11:55 PM PST


Berdesing telinga CTS membaca artikel daripada Malaysia Chronicle yang bertajuk "Jangan Kurang Ajar, Where Is Guan Eng's Picture : Police Must Be More Professional". Dengan nada marah dan mengugut, penulis artikel berkenaan mempertikaikan kenapa gambar Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng tidak digantung disebelah gambar Yang Dipertuan Agung. 

Haiya! Itu gambar pun mahu bising ka apek? Sampai lu mahu gertak sama PDRM "Jangan Kurang Ajar". Lu sapa lah apek mahu paksa sama orang? Lu mahu gambar ka. Wa boleh kasi lebih dari gambar. Apa kata lu suggest sama itu YB Danny ma, itu EXCO Perlancongan Pulau Pinang, satu tugu Lim Guan Eng untuk  lu letak di semua balai polis Pulau Pinang.

Haiya! Ini tugu manyak ong ooo. Lu talak percaya ka? Kelajaan Negeli juga boleh iktiraf ini tugu sebagai produk walisan dan dimasukkan nama tugu berkenaan sebagai salah satu walisan Pulau Pinang di UNESCO yang tidak boleh diluntuhkan. Lu faham aaaa apek? Lu olang tak perlu susah-susah mahu fikir ma. Wa sudah bayangkan bagai mana itu tugu ma. Lihat bawah:


Gambar Calon PAS Mersing Di Gerai Babi

Posted: 31 Jan 2012 10:50 PM PST


Ini yang dikatakan matlamat menghalalkan cara. PAS For All. Slogan Negara Berkebajikan yang amat sebati dengan jiwa juak-juak PAS. Kerana terdesak sangat hendak mencari penyokong, seseorang yang diwar-warkan akan menjadi calon PAS di kawasan Parlimen Mersing di dalam PRU13, sanggup meredah gerai-gerai babi untuk mempromosikan dirinya. Inilah konsep perjuangan Pakatan Haram. Sebagai membalas budi DAPig yang mengagihkan daging-daging qurban ketika Hari Raya Aidil Adha yang lepas, kini giliran muslimin dan muslimat PAS pula mengagih-agihkan buah limau sehingga ke gerai babi. 

Eloklah begitu. Mungkin sebagai membalas jasa wakil calon YB berkenaan, mungkin sebungkus dua daging yang dipotong boleh diberikan untuk dibawa pulang. Kalau tempat-tempat sebegini juak-juak PAS sanggup meredah demi meraih undi, CTS tidak merasakan satu kepelikan sekiranya selepas ini wakil-wakil calon PRU13 dari Parti Adat & Sukan (PAS) akan memasuki kelab malam, kelab dangdut dan waima kelab pelacuran sekalipun demi meraih undi, dengan tujuan utama - Putrajaya Mahu Kami Takluki!

Kata Pakteh...!!

Posted: 01 Feb 2012 01:34 PM PST

Kata Pakteh...!!


Apa yang Hishamuddin Rais merepek dalam Malaysiakini? putar sigh

Posted: 31 Jan 2012 05:27 PM PST


Apa Hishamuddin Rais merepek dalam Malaysiakini ni?.

hahahahahahahahaha

Pakteh FAHAM sangat-sangat.
Tuannya dah TERKANTOI

hahahahahaahahahahahahaha

Tuannya dah menaikkan kemarahan umat Islam seluruh dunia..

hahahahahahahahahahahaha

Hishamuddin Rais tulis sejarah FEER...
Hishamuddin Rais cuba pusing siapa disebalik The Asia Wall Street Journal (AWSJ).

hahahahahahahahahahahaha

Pakteh tak kisah la The Asia Wall Street Journal (AWSJ) pernah interview Najib ka, TDM ka, Paklah ka, Suharto ka, Mahatma Gandhi ja, Gengis Khan ka.....Pakteh tak kisah.

hahahahahahahaha

Apa yang Pakteh kisah ialah...APA YANG DICAKAPKAN oleh Najib apabila di interview.
Yang Pakteh kisah ialah apa yang dicakap oleh Anwar apabila di interview.

hahahahahahahahahahaha

Ada Najib kata nak berbai'ah demi keselamatan Israel? tidak ada...
TAPI ANWAR ADA KATAAAAA....diulangi..Anwar ada kata..

Itu yang Pakteh kisah....


"Sapa sokong Anwar bermakna sokong Israel"

Tiada ulasan:

Pengikut