Sabtu, 31 Disember 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


bumiyang

Posted: 31 Dec 2011 03:30 AM PST

bumiyang


Hilang Kisah Cerita Nenen RM 200K, Sekarang Kena Saman RM 30 Juta.

Posted: 30 Dec 2011 05:00 PM PST

Politik Harian

Posted: 31 Dec 2011 03:12 AM PST

Politik Harian


Nurul Izzah Calon PM... Azmin Ali Gigit Jari Lagi....

Posted: 31 Dec 2011 01:00 AM PST


Sudah pasti orang yang sakit hati mendengar berita ini ialah Azmin Ali... Ini kerana Anwar pernah berkata, orang yang paling layak menerajui parti PKR ialah Azmin Ali. Kenyataan tersebut masih tersemat di hati Azmin...

Azmin sepatutnya berasa malu kerana kekuatan Izzah kini dilihat dua kali ganda dari Azmin... Biar putih tulang jangan putih mata Min...

Petikan dari Utusan... Pembangkang akan menonjolkan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Nurul Izzah Anwar sebagai calon Perdana Menteri yang baru jika mereka berjaya memenangi Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti.

Mendedahkan perkara tersebut Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Noordin berkata, itu adalah taktik terbaru yang dirancang oleh pakatan pembangkang untuk meraih simpati rakyat.

"Perkara ini telah dipersetujui oleh Majlis Pimpinan Tertinggi Pakatan Rakyat dan mereka juga telah menubuhkan Majlis Penasihat Perdana Menteri yang dianggotai oleh semua pemimpin tertinggi dari DAP, Pas dan PKR.

"Taktik baru ini mereka tonjolkan seolah-olah mereka sudah yakin Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang juga bapa Nurul Izzah akan didapati bersalah dalam perbicaraan kes liwat yang akan diputuskan pada 9 Januari ini.

"Dengan mencalonkan Nurul Izzah, pembangkang yakin rakyat terutama golongan muda pasti akan simpati terhadap bapanya yang kini menghadapi kes liwat," katanya.

Mengulas lanjut Zulkifli berkata, pemimpin pembangkang melihat penampilan Anwar yang dikaitkan dengan kes liwat tidak memungkinkan mereka untuk meraih sokongan rakyat seterusnya memenangi pilihan raya kali ini.

"Saya diberitahu pemimpin tertinggi pembangkang tidak bersetuju untuk menyandarkan harapan kepada Presiden PKR, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail begitu juga Timbalan Presiden, Azmin Ali," ujarnya.

Justeru katanya, pemilihan Nurul Izzah dilihat adalah pilihan tepat untuk meraih simpati rakyat bagi memastikan pembangkang menang pada pilihan raya nanti.

Puak Haram Akan Buat Demo Di Dataran Merdeka Malam Ini !

Posted: 30 Dec 2011 11:00 PM PST


Tak habis-habis puak haram ni nak buat kacau, kecoh turut menganggu ketenteraman awam... Kehadiran orang ramai bersama keluarga ke Dataran Merdeka Malam ini ialah untuk bergembira menyambut tahun baru 2012..

Yang puak haram ni nak buat kacau apa hal? Agak-agak lah kalau nak berpolitik... Ini Malaysia bukan negara barat... so... tak payah la nak tiru budaya barat untuk mengugut kerajaan!


Penganjur flashmob 'V for Merdeka', akan hadir di Dataran Merdeka pada jam 11 malam 31 Disember 2011.

"Kami meminta semua hadir memakai topeng "V" dan melakonkan semula babak dramatis terakhir dari filem 'V for Vendetta'," kata pihak penganjur dalam satu posting di Facebook.

Menurutnya, flashmob itu berbentuk partisipatif, secara simbolik ekpresi ketidakpuasan hati terhadap segala bentuk ketidakadilan dan peristiwa anti-demokratik yang berlaku di Malaysia sepanjang 2011.

"Kita mahu suarakan cukup sudah, masa untuk demokrasi sebenar sekarang, pada tahun 2012!" katanya lagi.

Objektik mereka, menurut pihak penganjur, ialah:

1. Untuk menuntut semula ruang awam dan menuntut semula Dataran Merdeka sebagai ruang terbuka dan demokratik untuk semua rakyat berhimpun secara bebas dan aman;

2. Untuk mempertahankan dan menuntut semula hak asasi rakyat untuk berhimpun secara aman, hak untuk memprotes dan hak untuk menduduki ruang awam;

3. Untuk membantah Rang Undang-undang Perhimpunan Aman 2011;

4. Untuk menunjukkan solidariti kepada semua rakyat tertindas yang mengalami ketidakadilan dan pencabulan hak asasi mereka pada tahun 2011;

5. Untuk menunjukkan azam kami dalam menjadikan 2012 tahun perubahan sebenar demokrasi di Malaysia dalam segala aspek termasuklah politik, sosial dan ekonomi.

Ini semua rancangan jahat Anwar Ibrahim dan Am babiga!

Kaka Pemain Real Madrid Memeluk Agama Islam?

Posted: 30 Dec 2011 08:00 PM PST


Dikhabarkan bahawa bintang bolasepak pasukan Real Madrid, Ricardo Kaka telah menghadiri majlis pengenalan Islam bersama isterinya di sebuah masjid di Dubai.

Berita gembira ini disebarkan melalui laman sosial facebook milik individu-individu berbangsa arab yang mengatakan pemain bola sepak terkenal ini telah memeluk agama islam.


Tulisan jawi di atas membawa maksud lebih kurang macam ni... Berita pemain Brazil Kaka cemerlang dalam Islam... Allah adalah hebat ....wahai Kaka Juanja Islam adalah agama yang benar.


Namun aku masih tidak dapat mengesahkan akan kesahihan berita ini... jika benar ia adalah yang paling disukai Islam dan umat Islam, alhamdullilah Kaka.... Amin

Sumber gambar klik di sini dan di sini...

Biadap! Lima Kepala Babi Di Pintu Masjid Johor

Posted: 30 Dec 2011 06:00 PM PST


Kalau nak sabotaj negeri Johor sekali pun agak-agak la... Siapa yang buat kerja ni, memang bangsat betul? Islam adalah agama rasmi negara kita so... jangan nak mainkan hal ini untuk kepentingan politik! Harap polis berjaya menangkap manusia biadap tersebut.

Lima kepala babi ditemui di luar pintu pagar masuk utama Masjid Al-Falahiah, Taman Desa Jaya, Johor Bahru, pagi semalam.

Kepala babi itu, dalam satu bungkusan, disedari seorang penjaga masjid berkenaan.


Tiga lagi bungkusan yang dipercayai mengandungi tulang, juga ditemui dekat situ, tetapi polis kemudiannya mengesahkan ia mengandungi batu.

Ketua Polis Johor Datuk Mokhtar Mohd Shariff berkata polis menubuhkan sebuah pasukan siasatan yang diketuai timbalannya, Datuk Ismail Yatim untuk menyiasat kejadian tersebut.

Ketua Polis Johor , Datuk Mokhtar Mohd Shariff (kanan dalam gambar) berkata, satu pasukan khas yang diketuai timbalannya, Ismail Yatim, ditubuhkan untuk menyiasat perkara itu.

Mokhtar juga mengingatkan semua pihak supaya tidak membuat sebarang spekulasi dan menyerahkannya kepada polis untuk siasatan lanjut.

Ini ekoran satu lagi kejadian di mana dua bungkusan yang disyaki mengandungi tulang, ditemui pada jam 5.30 petang kemarin di masjid yang sama.


Sementara itu, kira-kira 100 orang, termasuk daripada badan bukan kerajaan, mengadakan perhimpunan aman di depan masjid berkenaan bagi membantah perbuatan tersebut.

Bebaskan Anwar 901, Pemuda Persoalkan Sikap Majlis Peguam

Posted: 30 Dec 2011 05:00 PM PST


Naib Ketua Pemuda UMNO, Datuk Razali Ibrahim mempersoalkan sikap berdiam diri Majlis Peguam terhadap rancangan pembangkang mahu mengheret rakyat menjadi pelindung kepada ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang menghadapi pertuduhan mahkamah, melalui kempen "Bebas Anwar 901".

"Kepada Bar Council (Majlis Peguam), mereka perlu ada pendirian. Adakah semua kes yang diheret ke mahkamah seperti kes rogol dan bunuh, tertuduh akan buat perkara seumpamanya (buat perhimpunan sedangkan mahkamah belum membuat keputusan)," katanya kepada Bernama hari ini.

Kempen "Bebas Anwar 901" dilihat sebagai satu bentuk provokasi terhadap kes liwat membabitkan Penasihat Parti Keadilan Rakyat itu sebagai tertuduh.

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur akan mengumumkan keputusan berhubung kes liwat itu pada 9 Januari ini.

Razali yang juga Timbalan Menteri Belia dan Sukan juga meminta pihak berkuasa keselamatan mengambil tindakan tegas untuk menghalang sebarang perhimpunan seumpama itu daripada berlaku. -Bernama

Osbon Juara Maharaja Lawak Mega 2011

Posted: 30 Dec 2011 08:24 AM PST


Pelawak otai Osbon hari ini di nobatkan sebagai juara Maharaja Lawak Mega 2011 mengalahkan kumpulan Boboi, Syok dan Saehu...

Ini bermakna Osbon membawa pulang RM350000 sebagai juara Maharaja Lawak Mega 2011. Tempat kedua pula dimenangi oleh Boboi yang mendapat RM250000 dan trofi.

Tempat ketiga milik Saehu membawa pulang RM150000 dan trofi dan tempat keempat milik Syok sekaligus membawa pulang RM50000 dan trofi.

Dalam konsert akhir ini, setiap finalis ditugaskan membuat 2 persembahan iaitu bertemakan muzikal komedi bebas.

Siaran langsung Maharaja Lawak Mega akhir berlangsung pada pukul 9 malam 30 Disember 2011 di Stadium Malawati, Shah Alam.

Anda juga mungkin berminat dengan posting ini... Diantara Dua Darjat... Azmin Ali Tidak Rela Dipancung Oleh Nurul Izzah !

Diantara Dua Darjat... Azmin Ali Tidak Rela Dipancung Oleh Nurul Izzah !

Posted: 30 Dec 2011 06:00 AM PST

Selama tiga tahun PKR menguasai Selangor.. baru hari ini aku nampak Azmin Ali turun padang... tertanya-tanya juga apa yang Azmin buat di flat Samudra ni?

Oh rupanya Azmin sedang berkempen nak ganti tempat Anwar Ibrahim... tapi kalau ye pun nak tunjuk kuasa, biarlah kena tempatnya... masuk kandang kambing jangan mengaum..nanti kambing lari...

Kalau tak percaya tanya sama pokok....

Azmin penyokong tegar Anwar Ibrahim kini dilihat terpaksa bekerja keras bagi membuktikan beliau masih berbisa dan mempunyai kekuatan dalam PKR dan sentiasa bersedia sebelum di pancung habis-habisan dari anak papa, Nurul Izzah binti Anwar Ibrahim.



Persengketaan diantara dua orang kuat PKR ini sebenarnya sudah lama tercetus... 

Azmin mencintai Anwar lebih dari segalanya... bahkan Azmin sanggup melakukan apa sahaja demi yang di cintai Anwar Ibrahim. Kesetiaannya terhadap Anwar memang tiada tolok bandingannya.. kerana Anwar jugalah Azmin sanggup buang keluarganya sendiri....


Mungkin sudah tiba masanya bagi Azmin melawan arus dari serangan hendap bertali arus yang cuba sabotaj kedudukannya dalam PKR..

Sila baca dan nilai apa maksud sebenar surat terbuka yang di tujukan khas kepada adinda Izzah SURAT TERBUKA KEPADA PARA REFORMIS DAN ANGGOTA PARTI KEADILAN RAKYAT

Tidak di nafikan Azmin anak emas kepada Anwar Ibrahim, tetapi bagi Nurul Izzah, Azmin adalah liabiti yang harus dipancung dalam PKR... ini kerana Azmin pemimpin PKR yang banyak kontroversi dan mempolitikkan segala-galanya untuk kepentingan diri sendiri.

Azmin selaku Ketua PKR Selangor dilihat lembik dan gagal menangani pelbagai isu dalam parti itu diperingkat negeri.

Ramai yang tak setuju bila Anwar menggantikan Khalid dengan Azmin sebagai Ketua PKR Selangor. Tapi apa boleh buat itu kehendak Ketua Umum... Asalkan Anwar dan Azmin tetap bersama.

Seperti mana yang kita ketahui penglibatan Nurul Izzah dalam kancah politik ini ialah bagi membela nasib papanya...

Untuk mencapai kesinambungan perjuangan papanya dalam dunia politik Nurul Izzah tidak rela PKR berkubur di tangan Azmin Ali...

Azmin tidak layak mengantikan Anwar kerana Azmin masih kurang pengalaman dalam percaturan politik masa kini oleh Izzah harus mencari penganti yang sesuai untuk mengantikan Anwar sekiranya Anwar didapati bersalah didalam kes liwatnya.

Mungkin juga Izzah pernah terfikirkan sekiranya Azmin berkuasa... adakah Azmin akan meneruskan perjuangan dalam mencari keadilan kepada papanya?

Kesetiaan juga boleh dilacurkan apabila sifat tamak menghantui diri seseorang itu dan ianya pernah terjadi pada Azmin apabila ada tindakan beberapa wakil rakyat PKR yang bertindak keluar parti sebelum ini kerana Azmin.


Gerakan Reformasi yang di rancang pada 9 Jan nanti perlukan kekuatan dan impak baru... ianya perlu berterusan sehingga berjaya membebaskan papanya... Izzah memerlukan satu kuasa yang pengaruh yang setanding dengan kuasa papanya... Satu kuasa yang boleh membebaskan papanya sekiranya didapati bersalah.

Oleh itu otaimer seperti Ku Li adalah calon yang sesuai untuk mengekalkan PKR sebagai ketua Pakatan Rakyat dan seterusnya di hurmati oleh parti rakan sekutunya... Usaha membawa masuk Ku Li sebagai Ketua Pembangkang dikhabarkan aalah salah satu dari gerakan yang di rancang oleh Izzah... sila rujuk di sini...

Begitu juga dengan kerja sama Izzah-Zaid Ibrahim tidak lain tidak bukan untuk menghalang Azmin terus berkuasa dalam PKR! Zaid keluar dari PKR kerana bosan dan meluat dengan perangai ego Azmin Ali...

Namun segalanya terubat apabila Izzah berjaya memujuk Zaid belayar dalam satu kapal dalam Pakatan Rakyat...


Bagi Izzah biarlah Azmin di korbankan jangan sampai PKR terus berkubur... Rela atau tidak... Azmin harus menghadapi serangan seterusnya dari Izzah!

Edar Risalah Bebaskan Anwar 901: Jumlah Tangkapan Kini 11 Orang

Posted: 30 Dec 2011 04:18 AM PST



Jumlah tangkapan terhadap kempen Bebaskan Anwar 901 hari ini meningkat kepada 11 orang, kebanyakan Angkatan Muda KEADILAN (AMK), kata Ahli Parlimen Tanah Merah, Amran Abdul Ghani.

Beliau berkata, tangkapan itu termasuk Ketua AMK Kelantan kini yang kini ditahan di balai polis Kuala Krai bersama tiga ahli lain manakala tujuh lagi dilokap di balai Tanah Merah.

Bercakap kepada Keadilan Daily, Amran yang kini berada di balai polis Tanah Merah, berkata penahanan itu dibuat kerana mereka mengedar risalah bertema 'Bebaskan Anwar 901′.

"Polis memaklumkan, risalah bertemakan 'Bebaskan Anwar 901′ tidak boleh diedar kerana ia bertentangan dengan Akta Mesin Cetak.

Yang puak PKR nak kecoh-kecoh ni pesal... Anwar dah kena tangkap ke bro? memang patut kena tahan pun.. tak habis-habis nak huru harakan negara ni...

Sahabat-Gunung

Posted: 31 Dec 2011 02:20 AM PST

Sahabat-Gunung


Konspirasi Sebabkan BOBOI Naib Juara Maharaja Lawak Mega

Posted: 30 Dec 2011 09:43 PM PST

Masih tak boleh terima hakikat, malam tadi BOBOI boleh kalah dan sekadar jadi Naib Johan Mahajara Lawak Mega…. Macammana boleh jadi macam tu yea? Ada konspirasi juga ker?



PANASS !!! Awek yang menanti anda di Night Club Di Selangor

Posted: 30 Dec 2011 08:54 PM PST


Jika nak pergi ke pusat-pusat hiburan di Selangor, jangan terperanjat kalau jumpa GRO spesis nie memandangkan laporan-laporan media tempatan sejak akhir-akhir nie mula mencengkam kerajaan negeri khususnya Ronnie Liu ....

Maka, untuk mengelakkan sebarang isu, maka 'awek-awek' yang dibawa dari negara-negara luar seperti Thailand, Vietnam, China dan beberapa buah negara lain terpaksa disembuyikan dan diganti dengan AWEK di atas ....

Muhyiddin Sertai ‘Countdown’ 2012 Di I-City Malam Ini

Posted: 30 Dec 2011 06:16 PM PST

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dijadual menyertai acara pengiraan detik menjelang Tahun Baru 2012 malam ini sempena Karnival 'Sayangi Selangor' di i-City di sini.

Pengerusi Jawatankuasa Penganjur Datuk Seri Mohd Zin Mohamed berkata Muhyiddin dijangka tiba pada 10.45 malam untuk beramah mesra dengan pengunjung, peniaga dan petugas pameran sebelum mewakili Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak melakukan acara pengiraan detik Tahun Baru.

"Orang ramai dijemput membawa keluarga masing-masing menyertai pelbagai acara menarik yang disediakan di Karnival Sayangi Selangor termasuk sambutan Tahun Baru 2012 mulai 9 pagi ini.

"Pelbagai acara menarik untuk semua peringkat umur disediakan dan tiada bayaran masuk dikenakan," katanya di sini hari ini.

Karnival empat hari itu itu dianjurkan oleh Barisan Nasional (BN) Selangor dengan tujuan menterjemahkan sokongan rakyat negeri itu kepada BN.

Mohd Zin berkata karnival itu juga boleh dianggap sebagai sambutan ambang tahun baru terbesar pernah diadakan di Selangor mahupun di peringkat nasional.

Katanya antara acara yang disediakan sepanjang karnival itu ialah pertunjukan bunga api, belon udara panas, bola sepak jalanan, pertandingan gendang, karakter kartun 'Sponge Bob' bertemu peminat, permainan kanak-kanak 'Soppa Doopa', muzik belia serta persembahan artis popular Akademi Fantasia dan Malaysian Idol seperti Adam, Yazir, Suki dan Daniel.

Beliau berkata orang ramai juga boleh menyaksikan tarikan terbaru di i-City seperti 'Ferris Wheel' gergasi yang pertama kali ditempatkan di taman tema itu selain produk lain seperti 'Snowhouse', 'Spacewalk', 'Superswing', '2-tier Carousel', 'Circus', 'Bumper Car' dan Kapal Lanun.

Orang ramai dinasihatkan menggunakan pengangkutan awam atau berkongsi kenderaan untuk ke tapak karnival, katanya.

Azam 2012 – Selamat Tinggal `Sahabat-Gunung’?

Posted: 30 Dec 2011 08:15 AM PST


24 jam lagi kita akan meninggalkan tahun 2011, dan kita akan mulakan tahun baru 2012. Semua orang sibuk dengan azam masing-masing, tapi adakah azam tahun 2011 dan tahun sebelum-sebelum itu sudah tertunai?

Bagi aku mudah sahaja, azam aku sebenarnya pada tahun 2012 ini ialah berhenti berkarya…. Aku rasa sudah tiba masanya untuk aku cuci tangan, berehat dan menumpukan sepenuh masa pada kerja-kerja tertangguh sejak sekian lama.

Merajuk !! tidak sama sekali cuma ingin menyelesaikan masalah-masalah yang tidak dapat aku selesaikan sejak sekian lama…..

Biarlah aku mengambil tempoh bertenang antara 1 Januari 2012 sehingga 7 Januari 2012…. 7 hari untuk aku memikirkan semasak-masaknya keputusan aku.

Hakikatnya, aku memang dah bosan.

Tembelang Aziz Bari Terbongkar, Adam Adli Bila Nak Umum Plak?

Posted: 30 Dec 2011 07:34 AM PST


Hari nie terbukti siapa Aziz Bari sebenarnya…. 'Tokoh Perlembagaan' yang selama ini menyorok di belakang jubah Universiti akhirnya keluar dari kepompongnya dan umum menyokong Pakatan Rakyat serta menawarkan diri untuk bertanding dalam PRU akan datang sebagai Calon PR.

Ohhh… keluar UIA untuk menjadi calon PR…. Adakah dia nie benar-benar ikhlas menyokong PR atau mengharapkan jawatan Ahli Parlimen atau ADUN untuk beliau meneruskan hidup selepas keluar dari UIA.

Bagaimana pula dengan Adam Adli. Adam serta SMM sebelum ini mencanangkan bahawa mereka bebas dan tidak menyokong mana-mana parti politik selain menjadikan Aziz Bari ini sebagai IDOLA mereka…. Kini, mereka tak nak ker menyatakan sokongan sebagaimana IDOLAnya yang sudah terang menyokong PR?

Tunggu apa perkembangan Adam Adli selepas ini…..

one2many

Posted: 31 Dec 2011 01:54 AM PST

one2many


Melayu Pimpin Dua Bangsa Utama Dunia

Posted: 30 Dec 2011 06:03 AM PST


Menginsafi kurniaan Allah SWT. Dalam banyak-banyak bangsa yg diciptakan, Maha Besar Allah telah takdirkan bangsa Melayu memimpin dua bangsa utama dunia di bumi Malaysia. Bukan mahu rasis, jauh sekali meninggikan/memuliakan bangsa sendiri, tetapi siapa berani menafikan fakta ini? Tiada yg dimuliakan jika tidak Allah SWT sendiri yg memuliakannya. Atas asbab apa hingga dua bangsa itu hidup rukun damai dan kaya raya kalau bukan hikmah kebijaksanaan mengikut panduan dan ketentuan. Hampir 60 tahun, tidakkah ini semua kuasa Allah SWT? Fikirkan kebesaran Allah SWT pd setiap tanda yang dizahirkan.

PANEH MIANG

Posted: 31 Dec 2011 01:36 AM PST

PANEH MIANG


JOM 901

Posted: 30 Dec 2011 06:10 PM PST

Alangkah baiknya Anwar Ibrahim heret rakyat ke jalanan dan berarak mengandar sepanduk demonstrasi pada 9 Januari 2012 kelak.

Alangkah baiknya Anwar Ibrahim seret pemikiran rakyat ke penjara Freemasonary yang disenangi oleh AlGore dan sekutunya di Singapura pada 9 Januari 2012 kelak.

Alangkah pintarnya Anwar Ibrahim songsangi lebih ramai rakyat Raja, anak-anak kecil, ibu tua dan bapa uzur ke simpang songsang atas nama Plural dan Liberal pada 9 Januari 2012 kelak.

Inilah pengisian Manifesto PRU-13 Anwar Ibrahim melalui kultus PKR+DAP=PAS yang tidak disenangi oleh Hassan Ali dan Nasaruddin Isa.

Inilah pendekatan Buku JingGAY tawaran PKR+DAP+PAS=Pengurus Orientalis Sekularis Zionis, yang menjadi bahan dakwah dan tarbiyah pasukan siasah BUKAN BN.

Jom 901 bakal menjadi Modal Pokok Politik 2012 sebagai kayu ujian kepada Kuasa-Kuasa Polis, Kuasa-kuasa Darurat, Kuasa-Kuasa ketiadaan ISA, Kuasa YB Menteri Dalam Negeri dan Kuasa YAB Perdana Menteri.

Beberapa tempat di Kuala Lumpur dan Selangor, pasukan Cawangan Khas PDRM mendapati markas Jom 901 sedang menabur pekeliling JIHAD mereka. JIHAD kezaliman yang direkayasa oleh Freemasonary dan Komunis melalui PKR+DAP+PAS.

Tahniah Anwar Ibrahim kerana TERUS-TERUSAN MENJADI BANJINGAN DAN BARONGAN Zionis.

Taipingmali (tm)

Posted: 31 Dec 2011 01:15 AM PST

Taipingmali (tm)


Ustaz Azhar Idrus

Posted: 30 Dec 2011 08:54 PM PST

Ingat mengaji tinggi sangat, patutlah cakap dia merapu saja.

Majlis Peguam didesak nyatakan pendirian - Razali Ibrahim.

Posted: 30 Dec 2011 08:42 PM PST

Pemuda UMNO mendesak Majlis Peguam menyatakan pendirian berhubung 'Kempen Bebaskan Anwar 901' yang mengajak orang ramai menyertai demonstrasi pada 9 Januari ini.

Naib Ketuanya, Datuk Razali Ibrahim berkata, sebagai sebuah pertubuhan yang bermaruah, Majlis Peguam tidak seharusnya berdiam diri dalam isu yang jelas mahu mencabar kewibawaan institusi kehakiman negara.

"Perancangan kempen membebaskan Anwar sudah diketahui umum, kenapa Majlis Peguam masih berdiam diri? Mereka harus jelaskan sama ada kempen itu selaras dengan undang-undang negara atau sebaliknya," katanya kepada Utusan Malaysia hari ini.

Tegas Razali, dengan berdiam diri Majlis Peguam menunjukkan sikap tidak bertanggungjawab ketika negara berusaha memartabatkan institusi kehakiman.

"Tindakan Majlis Peguam boleh dilihat seperti membenarkan usaha 'penghakiman semula' Anwar dilakukan di luar sistem perundangan negara.

"Tindakan mengheret rakyat sebagai pelindung dan 'dinding' kepada Ketua Pembangkang adalah perbuatan yang langsung tidak menghormati sistem perundangan negara," katanya.

Sehubungan itu, Razali mengingatkan orang ramai khususnya generasi muda supaya tidak melibatkan diri dalam apa jua kempen pembebasan yang tidak berasas.

"Anwar sendiri tidak berusaha untuk mempertahankan diri atau menjelaskan perkara yang sebenar dalam kes liwatnya, jadi untuk apa kita mahu melindunginya," katanya.

Mengulas pembabitan generasi muda dalam kempen itu, beliau mencabar golongan itu supaya menyuarakan pendirian supaya tidak dilabel sebagai 'kuda tunggangan' Anwar.

"Generasi muda harus menolak dan menafikan segala tuduhan yang mengatakan mereka mudah diperalatkan untuk tujuan politik kerana mereka sebenarnya sudah cukup matang dalam membuat penilaian," katanya.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Nik Ajis dua alam

Posted: 30 Dec 2011 04:38 AM PST

Adus! kesiannya.
Belakang Rakyat

Depan Rakyat [ Mat Desa kuat bohong]







Tindakan Terkejut Orang Kuat PAS Kelantan

Posted: 30 Dec 2011 04:25 AM PST

RAPERA ..

Posted: 31 Dec 2011 01:08 AM PST

RAPERA ..


People are enslaved?

Posted: 30 Dec 2011 04:27 AM PST

Owning Earth, By Whose Authority?

Posted: 30 Dec 2011 03:31 AM PST

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 30 Dec 2011 11:59 PM PST

DARUL EHSAN TODAY


Baiaah Pemimpin Pakatan... Azmin Menangis Bila Nurul Izzah Jadi Perdana Menteri.

Posted: 30 Dec 2011 11:35 PM PST

anwar masuk penjara.
nurul jadi prime minister.

itu baiaah pemimpin pakatan sebelum anwar masuk penjara.
mereka nak bau anwar di penjara bersama ke putrajaya.

blogger GAP ada cerita menarik pasal baiaah tu, klik sini

Kupasan Terbaik Ustaz Fathul Bari Pasal Imam Mahadi Dan Badrul Amin...

Posted: 30 Dec 2011 01:31 AM PST

Dengar betul dan dengar sampai habis, kupasan terbaik ini...

Panglima Perang Cyber

Posted: 30 Dec 2011 11:45 PM PST

Panglima Perang Cyber


M.Sayuti Omar Gila Ke Halalkan Apa Sahaja Cara Akan Dibuat Penyokong @anwaribrahim Untuk Membebaskannya?

Posted: 30 Dec 2011 05:32 PM PST

Artikel oleh Sayuti Omar ditulis di blog beliau

http://msomelayu.blogspot.com/2011/12/sesudah-subuh_31.html

" Seperti dinyatakan sebelum ini pengikut Anwar Ibrahim dan ahli PKR serta penyokong Pakatan Rakyat seluruhnya berhak untuk melakukan apa saja untuk membebaskan hero mereka. Anwar adalah hero mereka. "

Lihat gambar skrin di atas dan bayangkan apa akan jadi jika penulis blog seperti Sayuti Omar menyokong dan menghalalkan apa sahaja yang akan dibuat oleh penyokong Anwar termasuklah membuat huru hara demi membebaskan seorang peliwat untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia.

Ya Allah!  Tolong selamatkan minda rakyat jangan diliwat oleh Anwar Ibrahim dan penulis blog yang songsang otaknya seperti Sayuti Omar ini.

Wallahu A`lam.

@AzwanNur makin ghairah tweet abangnya@AzminAli anytime bakal MB !!! Cc @anwaribrahim

Posted: 30 Dec 2011 04:54 PM PST

Mesti Khalid MB tersentak baca tweet adik Azmin ini.
Mesti masuk hospital terus kena serangan jantung sebab tengok ada orang nak cabar beliau jadi MB.
Adakah ada perjanjian selamatkan Anwar dengan tawar jawatan MB kepada Azmin?
Wallahu A'lam.
Tweet ini ditulis semalam.

Gempar : Siti Nurhaliza Mahu Tembak Siapa Dengan Senjata M16 ???

Posted: 30 Dec 2011 07:02 AM PST

datuksitiaskar

datuksitiaskar



Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Kerani Kafir Di Pejabat Majlis Peguam Kurang Ajar Menyamar Wanita Islam Nickname Muslimat UMNO Untuk Ganggu Hakim Perbicaraan Kes Liwat @anwaribrahim ???

Posted: 30 Dec 2011 06:52 AM PST








info dari Facebook Leecious Junior II :



Leecious Junior II


TAK PAYAH SPIN2 LAGI KALU CAI2 PR BEBAL DAH KANTOI!!!!!!!

DAH TERBUKTI MEMANG PR NAK PECAH BELAHKAN ORG2 ISLAM...

SAMA MACAM NAOMI CUN JUGA DAN YANG LAIN2 BERLAKUN JADI ORANG ISLAM DAN CITE BERDEGAR2 PASAL FATWA DAN AGAMA ISLAM... AKHIRNYA KANTOI DI TENGAH JALAN JUA..... SO "UMNGOK APCO" ATAU "CAI UMNGOK "AGAK2NYA YANG SEDANG COVER KAWAN DIA NI "SITI JUSTICE" APA AGAMA YER???




KAFIR PUN MENYAMAR MUSLIM DEMI PERJUANGAN KAFIR




SELAIN DARI ORANG MELAYU SENDIRI YANG MENJADI TENTERA KAFIR HARBI, ADA JUGA BUKAN MELAYU YANG MENYAMAR MENJADI MELAYU UNTUK MENJADI TENTERA HARBI. NANTI, BUKAN TENTERA. TETAPI TENTERANITA. YANG KITA BELUM JUMPA IALAH MUSLIM MENYAMAR KAFIR DEMI PERJUANGAN ISLAM. LIHAT 'BUAH PALA' PEREMPUAN INI PUN 'ULAMAK' YANG BERSEKONGKOL DENGAN KAFIR MAMPU MELETAK LEBAI DI KEPALA KE TEPI.




SITI JUSTICE




NAMA PENUH:

MARY ANN PONUSAMY




PEKERJAAN:

KERANI LITIGASI DI PEJABAT MAJLIS PEGUAM, JALAN TUN PERAK, KUALA LUMPUR.




MAKLUMAT LAIN:

MENYAMAR MENJADI WANITA MELAYU ISLAM DAN SERING MENYELEWENG FAKTA MENGENAI ISLAM. PERNAH MENGGUNAKAN NAMA "CHENTA NADIA".




SEKARANG NI DIA MENGGUNAKAN NAMA MUSLIMAT UMNO…CITE PASAL ISLAM MEMANG BERDEGAR2…TP KAFIR RUPA2NYA….HAHAHAH…PATUT LAH DULU DEBAT DENGAN AKU DIA KATA UNDI PAS MASUK SYURGA…RUPA2NYA SYURGA KAFIR DIA MAKSUDKAN……..PR KANTOI PAKATAN KANTOI…APA LAGI YG PR NAK PERJUANGKAN??????? KAFIR KE????????? HEHEHHEHEHEHE………




NI NAMANYA EDESI BOGELKAN KEBENARAN YG TERSELINDUNG OLEH PAKATAN HARAMJADAH....HEHEHE..


gambar lain :

 

Panglima : tolong sahkan maklumat dan tambah lagi jika ada maklumat lain. Perbuatan kurang ajar ini tidak boleh diterima dan kita perlu bongkar bersama.

Berani kerana benar dan kena benar untuk menjadi orang yang berani !!!

Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Ahli KWSP boleh mendaftar haji mulai 3 Januari ini

Posted: 30 Dec 2011 06:42 AM PST

Ahli KWSP boleh mendaftar haji mulai 3 Januari ini
30/12/2011 7:16pm


KUALA LUMPUR 30 Dis. - Ahli-ahli Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) boleh membuat pendaftaran haji dengan Lembaga Tabung Haji (TH) mulai 3 Januari ini.

Pengurus Besar Perhubungan Awam KWSP, Nik Affendi Jaafar berkata, di bawah Kemudahan Pendaftaran Haji Ahli KWSP, ahli boleh membuat pendaftaran mengunakan simpanan Akaun 1 di semua cawangan TH untuk mendapatkan giliran menunaikan haji.

Pendaftaran haji itu juga boleh dibuat di semua cawangan Bank Rakyat dan Bank Islam seluruh negara mengikut prosedur yang ditetapkan oleh TH dan ahli KWSP hanya perlu membawa MyKad dan penyata KWSP terkini, katanya dalam satu kenyataan hari ini.

"Ahli KWSP tidak perlu mengeluarkan simpanan untuk mendaftar haji. Untuk melayakkan diri membuat pendaftaran haji, ahli KWSP mestilah warganegara Malaysia atau pemastautin tetap beragama Islam.

"Mereka juga belum mencapai umur 55 tahun dan mempunyai akaun simpanan di TH. Ahli yang tidak mempunyai akaun TH boleh membukanya dengan deposit minimum RM2," katanya.

Nik Affendi berkata ahli KWSP yang telah berdaftar di bawah prosedur TH sebelum ini, boleh menukarkannya kepada kemudahan Pendaftaran Haji Ahli KWSP tanpa melibatkan pertukaran tarikh giliran haji yang diberi sebelum ini.

Beliau turut menjelaskan bahawa kemudahan itu tidak mempercepatkan tarikh mengerjakan haji kerana ia ditentukan TH.

Untuk maklumat lanjut, ahli KWSP boleh melayari laman web www.kwsp.gov.my atau www.tabunghaji.gov.my, atau menghubungi Pusat Panggilan KWSP di 03-89226000 atau Tabung Haji Contact Centre di 03-62071919. - BERNAMA

http://www.utusan.com.my/


Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Astro Warna Online - Ada Di Sini

Posted: 30 Dec 2011 06:14 AM PST

Sila klik link :



Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Jingga 13 - Kumpulan Berani Mati Untuk Anwar Pejuang Illuminati ???

Posted: 30 Dec 2011 06:07 AM PST




Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Siapa Mahu Tengok Live Streaming Maharaja Lawak Mega Akhir Sebentar Lagi Meh Datang Sini

Posted: 30 Dec 2011 05:50 AM PST

Watch live streaming video from astrowarna at livestream.com


Jom kita tengok sama-sama sebentar lagi... 


Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Gambar @khairykj di Kampung dengan Anak Naik Motor - Ada Gaya !!!

Posted: 30 Dec 2011 05:30 AM PST






Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

80 Penyokong Setia DAP Masuk UMNO - Berita Mstar Online

Posted: 30 Dec 2011 05:24 AM PST


Hakikatnya ahli PAS ialah ahli DAP dan ahli PKR. 3 dalam 1. Kerana mereka satu dalam tiga parti di bawah Pakatan Haram bernama Pakatan Rakyat.

Lebih kurang konsep Trinity sekali tengok.

Berita di bawah boleh ditulis seperti di atas dan harap semua sedar apabila mengundi PAS sama sahaja mengundi DAP dan menyokong parti diketuai peliwat PKR.

Undi PKR = undi PAS = undi DAP.

Cuma peliknya dua parti Melayu PAS dan PKR makin lemah namun DAP nampak makin kuat. Siapa bodoh siapa cerdik sebenarnya dalam Pakatan sekarang ? 

Anda jawablah sendiri.

Baca selanjutnya berita seperti di bawah.


80 Penyokong Setia PAS Di Bandar Baru Tok Bali Sertai Umno


PASIR PUTEH: Seramai 80 penyokong setia PAS di bandar baru Tok Bali secara beramai-ramai menyertai Umno kerana kecewa dengan kegagalan PAS membantu penduduk miskin dan membangunkan bandar baru berkenaan.

Mereka yang diketuai oleh Daud Hussin, 50, menyerahkan borang penyertaan kepada Ketua Umno Bahagian Pasir Puteh, Zawawi Othman pada satu majlis yang diadakan secara besar-besaran.

"Saya dah jadi ahli PAS dah lama tapi tiada apa-apa perubahan yang dilakukan (sejak 21 tahun lepas)," katanya kepada pemberita selepas menyerahkan borang berkenaan.

Daud berkata apa yang ada sekarang (projek-projek pembangunan) kesemuanya dibangunkan oleh Umno walaupun parti itu tidak berkuasa di Kelantan.

Rohayah Mat, 40, berkata beliau telah menyertai PAS sejak 20 tahun lepas dan mendapati tiada apa-apa yang dilakukan parti itu selain menabur janji demi janji untuk memancing undi.

Sementara itu, Zawawi ketika ditemui pemberita selepas itu, berkata sehingga ini, lebih 3,000 anggota PAS telah menyertai Umno dan ini satu gambaran baik bahawa Umno mampu merampas empat kawasan Dewan Undangan Negeri iaitu Limbongan, Selising, Gaal dan Semerak pada pilihan raya umum ke-13 kelak. - BERNAMA


http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2011/12/30/mstar_berita/20111230182736&sec=mstar_berita


Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Bebaskan Anwar 901: Sikap Majlis Peguam dipersoal ( Utusan Malaysia )

Posted: 30 Dec 2011 05:14 AM PST

Bebaskan Anwar 901: Sikap Majlis Peguam dipersoal
30/12/2011 5:41pm


KUALA LUMPUR 30 Dis. – Naib Ketua Pemuda UMNO, Datuk Razali Ibrahim mempersoalkan sikap berdiam diri Majlis Peguam terhadap rancangan pembangkang mahu mengheret rakyat menjadi pelindung kepada ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang menghadapi pertuduhan mahkamah, melalui kempen "Bebas Anwar 901".

"Kepada Bar Council (Majlis Peguam), mereka perlu ada pendirian. Adakah semua kes yang diheret ke mahkamah seperti kes rogol dan bunuh, tertuduh akan buat perkara seumpamanya (buat perhimpunan sedangkan mahkamah belum membuat keputusan)," katanya kepada Bernama hari ini.

Kempen "Bebas Anwar 901" dilihat sebagai satu bentuk provokasi terhadap kes liwat membabitkan Penasihat Parti Keadilan Rakyat itu sebagai tertuduh.

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur akan mengumumkan keputusan berhubung kes liwat itu pada 9 Januari ini.

Razali yang juga Timbalan Menteri Belia dan Sukan juga meminta pihak berkuasa keselamatan mengambil tindakan tegas untuk menghalang sebarang perhimpunan seumpama itu daripada berlaku. - BERNAMA

Link asal :  http://www.utusan.com.my/


Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

MyKad With New Security Featurer ( Video )

Posted: 30 Dec 2011 05:02 AM PST



Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Apakah Jenis Blog Yang Anda Suka ?

Posted: 30 Dec 2011 04:36 AM PST



Ayuh senaraikan jenis blog yang anda suka dan nama url mereka.


Kotak Komen Menunggua Jawapan anda dengan segera !






Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Siapa Mahu Tengok Gambar Karnival Sayangi Selangor Terbaru Mari Sini

Posted: 30 Dec 2011 04:32 AM PST



klik sini : http://kitagempur.com/ 


Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

AUKU - KPT Timbang Pinda Peruntukan Selain Seksyen 15 Kata Saifuddin

Posted: 30 Dec 2011 04:30 AM PST



Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Video ASPIRASI kecam demo sokong Anwar, Adam Adli

Posted: 30 Dec 2011 04:30 AM PST



Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Ahli Parlimen PAS Dr Mariah Minta Maaf Selepas Dimarah Rakyat

Posted: 30 Dec 2011 04:25 AM PST



Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Wajah Sebenar Tamar Jalis - Penulis Siri Bercakap Dengan Jin - Yang Ditulis selama 23 Tahun

Posted: 30 Dec 2011 03:48 AM PST




Panglima sempat mengikuti dan membaca buku tersebut.

Rupanya itulah wajah sebenar beliau yang sungguh popular tetapi sungguh tinggi juga kerahsiaannya.

Adakah identiti Panglima juga akan bertahan tanpa dikenali selama seperti tempoh Tamar Jalis menyembunyikan identiti?

Wallahu A`lam.

Link klik :

http://laksamanabukitbintang.blogspot.com/2011/06/wajah-sebenar-tamar-jalis-penulis-siri.html



Sent from my Samsung Galaxy Tab 7.0

Drama - Tentang Dhia - Episod Terakhir di @tv3malaysia

Posted: 30 Dec 2011 03:17 AM PST

Link : 

http://youtu.be/q9msiyXP-1I

Katanya ramai menangis, anda? 

Ramai blogger turut ulas kisah sedih drama ini di FB masing-masing.

Lakonan Nora Danish memang mantap.


Sent from my Samsung Galaxy Tab 7.0

Kuliah Agama - Wali Allah Syeikh Ibrahim Adham Jelaskan 10 Sebab Doa Tidak Dimakbulkan

Posted: 30 Dec 2011 01:18 AM PST

Ahli Perniagaan Dituduh Menipu Pengarah NFC - Berita Harian

Posted: 30 Dec 2011 12:56 AM PST

BH 30/12: Ahli perniagaan, Datuk Shamsulbahrin Ismail, 45, sebentar tadi dituduh di Mahkamah Sesyen di sini, atas dua tuduhan berasingan menipu Pengarah NFC.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

The Unspinners

Posted: 30 Dec 2011 11:09 PM PST

The Unspinners


Mana janji PAS Kedah nak hapuskan cukai pintu?

Posted: 30 Dec 2011 08:00 PM PST

Madrasah belum roboh, Azizan dah terima bala'?

Posted: 30 Dec 2011 05:00 PM PST

UMNO Penang saman LGE, Tarikh bicara 2-6 April

Posted: 30 Dec 2011 07:29 AM PST

LGE burying head from problems

Posted: 30 Dec 2011 04:30 AM PST

Oi Badrul Amin ... Imam Mahdi tak main bontot

Posted: 30 Dec 2011 01:29 AM PST

My Longest Yard

Posted: 30 Dec 2011 11:05 PM PST

My Longest Yard


AKTOR TERBAIK 2011

Posted: 30 Dec 2011 05:29 AM PST


Anwar Ibrahim nak buka gelanggang 'mahkamah rakyat'

Posted: 30 Dec 2011 01:12 AM PST

Ibarat Sivaji The Bos...dari 3 hingga 8 Januari ini Datuk Seri Anwar Ibrahim nak buka gelanggang 'mahkamah rakyat' pusing keliling ke 18 bandar di semenanjung untuk bikin heboh menjelang keputusan kes liwatnya 9 Januari ini.

Apapun para penjenayah tegar - tak kira pembunuh, perompak, penyangak, perogol, peliwat atau perasuah - sila ambil ingatan jangan teragak-agak tiru macam Anwar buat roadshow untuk kasi ge mpak dan pertikaikan mahkamah ikut suka hati,jika ditakdirkan pakatan pembangkang tawan Putrajaya nanti.

Alasan mudah, main tuduh saja perbicaraan tidak adil,ada konspirasi dan macam-macam lain.Ini salah satu transformasi sistem perundangan negara yang mereka terlupa nak gariskan dalam Buku Jingga.

Al kisahnya Anwar akan menjelajah ke 18 lokasi utama di Johor, Melaka, Negeri Sembilan, Pahang, Terengganu, Kelantan, Pulau Pinang, Selangor dan Kuala Lumpur untuk mengisi jadual tersebut.

Roadshow itu akan diisi sepenuhnya oleh Anwar untuk berceramah, termasuk di tiga perhimpunan besar pada malam terakhir di Lembah Kelang, sebelum mahkamah membuat keputusan pada Isnin.

Di celah-celah kekalutan Anwar dan gengnya itu mengelupur nak hadapi penentuan 9 Januari, di kalangan bekas panglima perang Anwar semasa reformasi kes liwat pertama tahun 1998 dulu tertawa melihat gelagat ini kerana sudah dapat baca gerak langkah mereka.

Antaranya Zahid Mat Arip, bekas Naib Ketua Pemuda Keadilan. Beliau menduga Anwar akan 'all out' untuk meracuni fikiran rakyat bagi bersimpati terhadap beliau dalam menjelang keputusan kes liwat ini.

Beliau tidak hairan jika roadshow itu disertai oleh isteri dan anak-anaknya yang menampilkan wajah sedih di seluruh negara bagi meracuni fikiran rakyat.

Katanya nanti ramailah khususnya 'pendatang baru' dalam PKR yang hendak menonjol diri jadi tukang memekak dengan nawaitu untuk jual nama nak jadi calon PKR dalam pilihanraya.

"Saya tahu kebanyakan yang buat kerja ni nanti budak-budak baru.Ini semua kerja bodoh kami sudah buat masa kes liwat pertama dulu jadi macai Anwar.

"Budak-budak baru ni semua tahu apa cerita pasal Anwar kecuali jadi kuda dia untuk selamatkan diri. Nak buat macam mana ramai yang suka diperbodohkan,"katanya.

Zahid sendiri tidak fikir kerajaan dan kehakiman gentar dengan perang saraf mereka nak mengugut cara begini.

"Negara kita ada undang-undang.Kalau setakat nak tuduh konspirasi siapa pun boleh tuduh.Pokok pangkalnya kamu liwat atau tidak Saiful. Keputusan itu ditentukan oleh mahkamah berasaskan hujah kes dan bukti yang ada," ujarnya.

"Apa mereka fikir mereka boleh huru harakan negara kalau Anwar didapati bersalah...kita sama-sama tengoklah nanti," tambahnya.

Zahid tersenyum bila berkata modus operandi Anwar dan gengnya sama saja sejak dulu.

Beliau tertawa dengan gelagat Anwar dan pasukan peguamnya lambat siang nak tuduh orang hina mahkamah kalau cakap tentang kes liwatnya."Ini nak buat roadshow..nak jelajah bukan cakap pasal kesnnya...bukan hina mahkamah ke...inilah bapak hipokrit besa,"tegasnya.

Zahid juga menduga nanti akan ada 'lakonan-lakonan' semasa roadshow atau demonstrasi." Apabila polis bertindak lebih sikit mulanya bising sedangkan mereka sendiri yang langgar undang-undang dan engkar arahan polis supaya bersurai.

"You berani buat salah berhimpun secara haram segala macam ...you tanggunglah sendiri.Ini nak merengek dan nak mengadu pada NGO antarabangsa bila kena gas pemedih mata...ini lawak macam pondan,"katanya.

Sementara itu, bekas ketua PKR Pematang Pauh, Anuar Shaari pula berkongsi cerita menarik mengenai Anwar.

Katanya yang pernah berkhidmat sebagai setiausaha sulit Anwar di Kementerian Kewangan sebelum dipecat pada tahun 1998 itu, bekas bosnya itu bukan tabah sangat ketika dipenjara kali pertama pada tahun 1999 sehingga 2004.

"Pada satu peringkat, beliau merayu-rayu kepada ramai sahabatnya di luar untuk berusaha bebaskan dia dari penjara. Anwar kata dia dah tidak tahan duduk dalam penjara,"cerita beliau.

Menurut Anuar, antara yang 'dirayu' sampai hampir-hampir menangis adalah Ezam Mohd Nor yang ketika itu Ketua Pemuda Keadilan dan baru bebas dari Penjara Kajang.

"Ezam pernah cerita pada saya, Anwar terdesak untuk keluar penjara dan mahukan dia lakukan apa sahaja untuk tujuan tersebut,"kata beliau.

Kerana itu menurut Anuar, penasihat PKR pasti tidak akan sanggup dipenjara lagi kali ini.

"Dia akan cuba sedaya upaya untuk bangkitkan rakyat, guna mahasiswa, guna pekerja, road show seluruh negara, tetapi pada akhirnya, jika semua itu tidak sampai objektif yang dikehendaki, Anwar mungkin akan lari," ramal beliau.

"Perkara ini akan semakin jelas seminggu sebelum 9 Januari, kita bakal saksikan bagaimana Anwar akan sehabis tenaga untuk memastikan jalan raya dipenuhi penyokongnya ketika keputusan dibacakan.

"Tapi jika tak jadi macam dia rancang, dia mungkin lari dan untuk mengelakkan diri digelar penakut, dia akan beritahu penyokongnya, melarikan diri itu sebahagian dari strategi jangka masa panjang… itu telahan saya berdasarkan pengalaman bersama Anwar," katanya.
- Agenda Daily

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 30 Dec 2011 11:02 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


GEMPAR!!! Benarkah Dr @ZambryAbdKadir dimandrem peniaga CINA?!!

Posted: 30 Dec 2011 10:52 PM PST




Eh ini gambar apa pula? Kenapa MyMassa tetiba tunjuk gambar kedai Cina ini? Hendak promosi ke?

Ya dan tidak. Kami cuma ingin menunjukkan kepada para pembaca mengenai sebuah kedai kopi di depan Jeti Sungai Pinang Kecil Pangkor yang menjadi stesen singgahan MB Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir, setiap kali beliau balik ke kawasan. Katanya, jika tidak sempat singgah pekena kopi kaw kedai ini pun, beliau akan minta tapaukan. Huh, sedap sangatkah kopi Kedai Lian ini?

Sebenarnya bukanlah Dr Zambry telah dimandrem oleh tokey kedai kopi tersebut, jauh sekali kerana terpikat dengan anak tokey. Tetapi kerana semangat dan nostalgia setiakawan yang menjadi pegangan Dr Zambry selama ini. Walaupun menjadi orang nombor satu negeri, beliau tidak pernah melupakan asal usul beliau.

Beliau juga tidak pernah menjadikan kaum dan agama sebagai halangan dalam meneruskan hidup sebagai hamba Allah. Ya, walaupun ada cina komunis yang menggelar beliau sebagai HITAM METALIK, tetapi ia tidak pernah mengubah persepsi beliau terhadap rakan-rakan dan rakyat berbangsa Cina di Perak selama ini!

Sekarang bandingkan pula dengan Anwar Ibrahim dan Nik Aziz. Cubalah kira berap ramai rakan-rakan yang sama-sama menaikkan mereka ke kemuncak kuasa kini menentang mereka?!! Adakah golongan seperti ini yang hendak kita angkat jadi pemimpin?!! Renung-renungkanlah...




SBPA: Musang Berbulu Ayam pastikan hasrat PM tidak tercapai?!! Bahagian 2

Posted: 30 Dec 2011 08:30 PM PST


Antara butiran penting SBPA yang ada PM sebut ketika pembentangan Bajet 2010 lalu:


a) Kenaikan gaji tahunan penjawat awam ditambah baik mengikut prestasi di antara 7-13%

Dek kerana perkara inilah banyak peniaga-peniaga yang mulai berkira-kira untuk menaikkan harga barangan. Mereka menyangkakan menjelang 2012, semua penjawat awam naik gaji sekurang-kurangnya 7%.

Bahkan bukan golongan peniaga sahaja, malahan penjawat awam turut berfikir situasi yang serupa. Ramai yang tersengih kerana menyangkakan gaji mereka akan naik.

Memang benar gaji penjawat awam akan naik, tetapi tidaklah sebanyak yang disangkakan. Mengikut kira-kira yang diberikan kepada kami, lebih 90% penjawat awam akan menikmati kenaikan di antara RM50 ke RM100 dengan pelaksanaan SBPA ini. Jadi persoalannya, cukupkah jumlah tersebut menjadikan rakyat negara ini mencapai status berpendapatan tinggi?

Tunggu, kami belum habis lagi, kenaikan tersebut hanyalah untuk penjawat awam dari gred 1 sehingga ke gred 54 sahaja. Tetapi untuk yang lebih tinggi daripada itu, ceritanya lain. Kenaikan gaji adalah sekali ganda (paling rendah dikatakan RM 6 ribu!) beserta bonus tahunan berganda jika KPI tercapai. Jadi untuk penjawat awam kanan atas gred 54 yang kini bergaji pokok RM 6 ribu, beliau boleh menjangkakan gaji yang bakal diterima di bawah SBPA akan menjadi RM12 ribu tidak termasuk elaun! Itu yang ada khabar-khabar angin ramai isteri penjawat awam kanan ini yang bakal jadi suri rumah sepenuh masa kerana abang sudah kaya!

Ini belum cerita skim gaji premier pula. Ada yang kata boleh mencecah RM 50K sebulan! Siapa sangka dengan hanya kerja Kerajaan seseorang boleh membawa pulang gaji sebanyak itu. Dan skim premier ini pula hanya melibatkan tidak lebih 40 individu daripada beberapa Kementerian/Jabatan tertentu.

Walaupun dikatakan kelompok ini perlu mencapai beberapa KPI tertentu sebelum boleh disambung lagi secara berkala selama 3 tahun sekali, tetapi pendapatan yang diperoleh selama tiga tahun sebenarnya dapat menampung kehidupan mewah sebelum dipencenkan. Satu lagi persoalan di sini adalah, bagaimanakah seorang ketua jabatan yang bergaji sebegitu besar beserta bonus berbulan-bulan boleh mengerahkan pegawai-pegawai bawahannya yang hanya menikmati gaji yang ciput tanpa jaminan bonus?

Di sinilah bermulanya punca konflik; EXIT POLICY. Ketua jabatan mempunyai kuasa untuk memberhentikan mana-mana pegawai yang tidak menunjukkan prestasi. Jadi di sini bukan sahaja mereka perlu bekerja keras dengan gaji yang kecil, malahan terpaksa mengampu bermati-matian untuk memastikan mereka dapat terus kekal bekerja!

Nampaknya, berdasarkan kepada apa yang diceritakan kepada kami ini, SBPA bukanlah skim baru untuk meningkatkan pendapatan penjawat awam, tetapi skim KAPITALIS untuk meluaskan lagi jurang ekonomi di antara rakyat! Lebih buruk jika harga barangan keperluan turut meningkat dek kerana para peniaga menyangkakan penjawat awam semuanya sudah mewah!

Sekarang anda nampak tidak GAME segelintir penjawat awam kanan dalam memastikan SBPA ini memihak kepada mereka? Memang deraf pelaksanaan dibuat oleh pegawai biasa, tetapi, kata putus akhirnya mereka juga yang tentukan! Nampaknya mereka berjaya menaikkan taraf hidup sendiri dengan SBPA ini!

Sekarang sudah mulai kedengaran, walaupun tidak berapa bising, bisik-bisik di kalangan penjawat awam yang berkira-kira untuk mengulangi senario 2008 jika keadaan tidak diubah. Mereka bukan sahaja marah kerana penggubalan SBPA tidak memihak kepada mereka, malahan mereka turut terpaksa untuk menandatangani persetujuan terhadap SBPA secara tergesa-gesa. Patutlah kelam kabut suruh orang sain, golongan musang berbulu awam ini tidak mahu tembelang mereka pecah sebelum dapat dilaksanakan sepenuhnya!

Bersambung di Bahagian 3 

    

SBPA: Musang Berbulu Ayam pastikan hasrat PM tidak tercapai?!! Bahagian 1

Posted: 30 Dec 2011 06:30 PM PST

Sebenarnya kami telah diminta beberapa kali oleh rakan-rakan blogger untuk mengulas isu kemelut CUEPACS-JPA berhubung pelaksanaan SBPA. Kami sedar ramai yang tidak berapa pasti apa isu sebenar yang menyebabkan CUEPACS bermati-matian menentang pelaksanaan SBPA. Takkanlah sebab tidak dibawa berbincang pun sampai boleh menentang Kerajaan, ya tak?



Jadi kami pun melakukan sedikit penyelidikan dengan beberapa rakan yang bekerja di sektor awam untuk mengetahui isu sebenar yang menyelubungi kemelut SBPA ini. Secara mata kasarnya apa yang telah diumumkan oleh YAB PM dalam pembentangan Bajet 2012 yang lalu memang cantik. Hasrat beliau untuk meningkatkan taraf dan kualiti hidup rakyat bermula dengan penambah baikan skim dan sistem gaji 2 juta penjawat awam. Secara teorinya, apabila tangga gaji penjawat awam bertambah baik, maka sektor swasta akan turut menyusul. Dan akhirnya hasrat Kerajaan BN untuk meningkatkan taraf pendapatan rakyat menjelang 2020 juga akan tercapai.

Tetapi ramai yang tidak tahu sebenarnya ada segelintir penjawat awam kanan yang sememangnya ternanti-nantikan pengumuman PM itu kerana mereka mempunyai agenda tersendiri. Mereka mempunyai kuasa untuk membuat keputusan akhir dan juga mampu menentukan arah tuju akhir pelaksanaan SBPA. Golongan ini juga kebanyakannya sedang enak menikmati skim gaji yang paling mewah dalam Kerajaan dan akan bersara tidak lama lagi. Mereka khuatir akan menjadi 'MISKIN' setelah pencen kelak!

Sebelum ini mereka menggunakan lingkungan rakan-rakan sendiri untuk memastikan kontrak disambung dari tahun ke tahun (walaupun tidak berprestasi) dengan jumlah elaun yang dapat melengkapkan beza pencen yang diterima. Tetapi taktik ini mulai tidak menjadi apabila Kerajaan mulai menghentikan penyambungan kontrak pegawai-pegawai kanan yang sudah lanjut usia bagi membuka ruang yang lebih luas kepada generasi pelapis.

Namun pengumuman SBPA telah menyelamatkan mereka daripada hidup dengan pencen. Memang sudah menjadi lumrah apabila penjawat kanan dalam Kerajaan akan menggunakan kesempatan di atas perubahan dasar (baik kecil mahupun besar seperti SBPA) untuk naik pangkat secara automatik dan meningkatkan julat pendapatan diri sendiri.

Untuk itu, mereka akan duduk berpakat-pakat sesama lingkungan mereka bagi menyelaras pelaksanaan SBPA kelak dapat memberikan manfaat yang terbaik untuk diri mereka sendiri. Segala dasar pelaksanaan SBPA juga akan diolah sedemikian rupa agar faedah maksimum memihak kepada mereka. Dan kerana inilah CUEPACS tidak dibawa berbincang.

Bersambung di Bahagian 2...

tok gajah

Posted: 30 Dec 2011 09:34 PM PST

tok gajah


Count down - 9 Jan 2013

Posted: 30 Dec 2011 10:36 AM PST

Penyokong2 DSAI semakin gelisah menunggu tarikh keramat 9hb Jan 2013. Tarikh keramat ini akan menentukan masa depan PR. Tarikh PRU13 akan di umumkan pada bila2 masa sahaja. BN sudah bersiap sedia untukmenghadapi PRU12 dengan penuh keyakinan.

Kempen2 dan ceramah2 PR pasti akan jadi hambar tanpa kehadiran DSAI. PKR ibarat kapal yang tiada nahoda, terumbang ambing di lautan yang bergelora. Kini sudah banyak ranting2 PKR yang mati meragan. Salah satu ranting yang dah mati dan reput dengan cara kebetulan terletak di kampung Tok Gajah.

Ranting PKR ini sebenarnya sudah mati dan reput selepas 'puppet ruler' PAS jatuh tersungkur. Semenjak itu hampir semua ranting2 PKR di negeri Perak patah terkulai layu. Mesyuarat2 perwakilan di adakan sekadar melepaskan batuk di tangga sahaja. Tiada sebarang aktiviti di ada kan untuk menambah kan ahli2 nya sedangkan semakin ramai ahli2 nya yang telah keluar.

Tok ada dengar rungutan dari ketua ranting di kawasan Tok, kata nya ceramah di anjurkan bersama PAS dan penceramah nya DSAI, ramai juga yang hadir dan hampir dua tiga ribu RM wang derma di kutip. Malang nya satu sen pun tidak pernah terlepas ketangan PKR.

Sebenarnya bilangan ahli PKR dari kaum melayu boleh di bilang dengan jari. Oleh kerana mereka ini semuanya berasal dari keturunan UMNO tulen maka mereka sudah pun kembali ketempat asal nya iaitu UMNO. Kini PKR cuma tinggal bergamtung haraf kepada sokongan dari ahli2 PAS dan DAP sahaja untuk hidup.

Jika keputusan perbicaraan kes liwat DSAI tidak menyebelahi nya, makan berakhir lah riwayat PKR untuk se lama2 nya. 

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 30 Dec 2011 09:27 PM PST

PISAU.NET

Posted: 30 Dec 2011 09:04 PM PST

PISAU.NET


Lagi Bukti Harakah Kantoi ,Penipu Salahkan Pembohong

Posted: 30 Dec 2011 06:33 PM PST

2011 jadi saksi pembohongan paling memalukan seluruh kaum puak khawarij PAS

Sebelum ini ada didedahkan Harakah dan Tok Guru Khawarij Nik Aziz kantoi berbohong :klik sini

Jom kita tengok lagi bukti bagaimana Harakah & Nik Aziz berbohong, tajuk artikel diubah selepas Hasan Ali memberi kenyataan bahawa beliau tidak pernah mohon maaf;

"Sebenarnya saya dijemput untuk menghadiri satu majlis mahabbah melibatkan saya dan Nasharudin Mat Isa bersama-sama dengan Mursyidul Am, Datuk Nik Aziz Nik Mat, Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, dan Timbalan Mursyidul Am, Datuk Haron Din di kediaman rasmi Tuan Guru Mursyidul Am di JKR 10 Kota Bharu.


"Soal saya turun ke Kota Bharu untuk memohon maaf kepada pucuk pimpinan seperti yang dilaporkan oleh Harakahdaily dan dipetik oleh kebanyakan saluran media adalah tidak benar sama sekali.


"Saya terkilan dengan laporan Harakahdaily itu walaupun lidah rasmi parti tersebut kerapkali diingatkan supaya tidak memutarbelit fakta yang boleh menimbulkan keraguan dan perpecahan," jelasnya dalam satu kenyataan kepada The Malaysian Insider.




Kemudiannya Harakah melepaskan diri apabila komplot berbohong bersama Nik Aziz terpecah tembelang.

Akhirnya si tua nyanyok menjadi mangsa Harakah ,kesian orang tua ni kena belit dengan lidah bercabang portal berita milik sendiri..


Tajuk berita asal "Hassan datang minta maaf, Nik Aziz buat kenduri kesyukuran".












Tajuk ditukar kepada " Nik Aziz bersyukur masalah selesai"



Pisau kata "2011 menjadi saksi Nik Aziz dan Harakah turut sama menduduki carta paling kuat pembohong dan pembelit bersama Lim Guan Eng dan Anwar Ibrahim"

Umno Bakar Pejabat DAP,Ganti Rugi 30juta

Posted: 30 Dec 2011 05:00 AM PST

Ketua menteri regim DAP Lim Guan Eng yang terkenal dengan sifat Ultra kiasu rasis chauvanis hari ini disaman oleh Tok Non.Keceluparan mulut neraka Guan Eng sebelum ini dibiarkan begitu saja oleh para pemimpin Umno.

Guan Eng Pembohong!

Guan Eng seperti biasa akan memainkan sentimen perkauman menuduh Umno terlibat dalam kejadian kebakaran pejabat buruk DAP di Jalan Telipon,Guan Eng menghasut kepada rakyat kononnya Umno adalah sebuah parti yang ekstrim dan menakutkan bangsa cina kononnya nyawa mereka turut menjadi ancaman jika menyokong DAP.

Apa yang Guan Eng tidak beri tahu orang ramai adalah terdapat saksi ditempat kejadian bahawa seorang lelaki cina yang membakar pejabat DAP :

Baca artikel Pisau mengenai fitnah dan hasutan jahat Guan Eng

Pisau pernah menulis bahawa sebenarnya DAP lah yang sendiri membakar pejabat mereka di Jalan Telepon:Klik sini.DAP penuh dengan tipu daya awal awal lagi telah menuduh Umno dan ekstremis Islam telah membakar "ibu pejabat DAP Penang"


Kemudian di seluruh negara DAP telah menyebarkan api kebencian kononnya mereka teranaiya oleh tentangan ekstremis melayu Yang Rasis!

Ini gambaran persepsi jahat yang dihasut oleh si celaka ini, Cerita sebenar di sebalik bakar Pejabat DAP :Klik sini




Baca selanjutnya fitnah dan hasutan Lim Guan Eng di sini
.
Malah Guan Eng berkata beliau akan menyaman Umno kononnya mengfitnah beliau kerana menukarkan yang putih(Guan Eng) menjadi hitam(biawak).Guan Eng turut berkata Umno tidak takut kepada Yang Maha Kuasa kerana berasakan melayu Umno tiada bukti untuk sabitkan lidah biawak beliau menghasut dan berbohong.

selanjutnya klik sini


KUALA LUMPUR 30 Dis. - Mahkamah Tinggi di sini hari ini menetapkan 2 hingga 6 April depan untuk perbicaraan kes saman malu RM30 juta difailkan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang, Datuk Zainal Abidin Osman terhadap Ketua Menteri, Lim Guan Eng berhubung kenyataan beliau mengaitkan UMNO dengan demonstrasi dan cubaan membakar ibu pejabat DAP di Pulau Pinang.

Hakim Amelia Tee Hong Geok Abdullah menetapkan tarikh itu di dalam kamar dengan dihadiri peguam, Jahaberdeen Mohamed Yunoos yang mewakili Zainal Abidin dan Latheefa Koya, mewakili defendan.

Zainal Abidin, 51, memfailkan saman itu pada 24 Oktober lepas.

Selain Guan Eng yang juga Setiausaha DAP, turut dinamakan sebagai defendan, Parti Keadilan Rakyat selaku pemilik laman berita elektronik Keadilan Daily dan akhbar Suara Keadilan, Segmen Fleksibel Sdn. Bhd., yang merupakan syarikat penerbitan Keadilan Daily dan Suara Keadilan dan Ketua penyuntingnya, Fazallah Pit.

Dalam pernyataan tuntutan itu, Zainal Abidin mendakwa pada 3 Julai lepas, Guan Eng telah menerbitkan suatu kenyataan akhbar melalui e-mel yang kemudiannya disiarkan di Keadilan Daily pada 3 Julai dan di akhbar Suara Keadilan pada 5 Julai lalu.

Zainal Abidin berkata, kenyataan Guan Eng itu antara lain membawa maksud kononnya beliau terlibat dalam kegiatan mengguling Ketua Menteri Pulau Pinang melalui cara yang salah serta menyembunyikan penglibatan beliau dalam satu demonstrasi ganas yang berlaku di Komtar dan Jambatan Pulau Pinang pada 1 Julai lepas.

Beliau berkata, pada 18 Ogos lalu, Guan Eng telah mengeluarkan satu lagi kenyataan menyinggung di hadapan sekumpulan wartawan yang telah disiarkan di laman berita elektronik, The Malaysian Insider, pada hari yang sama.

Katanya lagi, antara lain kenyataan itu membawa maksud kononnya beliau telah merancang untuk mensabotaj premis parti DAP di Pulau Pinang, dan kononnya beliau terlibat dalam mencetuskan cubaan membakar premis itu.

Akibat kenyataan itu, ujarnya, ia telah merosakkan reputasi beliau dan menjejaskan kepercayaan parti induk terhadapnya.

Zainal Abidin menuntut ganti rugi RM30 juta, faedah, kos dan relif lain yang difikirkan wajar oleh mahkamah dan suatu injunksi bagi menghalang kesemua defendan daripada terus mengeluarkan atau menyiarkan kenyataan fitnah itu. - BERNAMA


Pisau kata "dah banyak kali dia fitnah,patutnya kena saman lebih lagi "

JAIPP Sabotaj Program Penyatuan Ummah Patuh Arahan DAP?

Posted: 29 Dec 2011 10:30 PM PST


JAIPP semenjak mendapat tuan baru sudah lain macam paling ketara apabila mengharamkan pembacaan quran waktu subuh dan patuh kepada arahan Guan Eng mengenai batalkan pengunaan nama nama khas untuk umat Islam walaupun atas titah DYMM YDP Agong .

Tapi apakan daya JAIPP sudah pasti akan menurut perintah 'khalifah' agung kerana ini bertepatan TAAT KEPADA PEMERINTAH walaupun syiar Islam menjadi taruhan.

Kenapa satu majlis untuk penyatuan umat Islam di Pulau Pinang disabotaj sebegitu rupa? Adakah JAIPP sudah menjadi jabatan menjaga hal ehwal DAP?

Persatuan Melayu Pulau Pinang (Pemenang) hari ini mahu penjelasan daripada Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Pulau Pinang (JAIPP) yang didakwa menghalang hebahan majlis Multaqa Wahdatul Ummah anjuran persatuan itu pada 17 Dis lepas.

Pengerusinya, Datuk Seri Mohd. Yussof Latiff berkata, persatuannya telah menghantar surat meminta penjelasan mengenai tindakan jabatan itu.

"Saya berasa kesal dengan tindakan JAIPP mengeluarkan surat arahan pada 15 Dis agar majlis ini tidak dihebahkan kepada orang ramai sedangkan dua hari sebelum itu, JAIPP telah mengeluarkan pekeliling yang mengarahkan kesemua pengerusi kariah masjid seluruh negeri menghebahkan program itu," katanya kepada pemberita di sini hari ini.
Katanya, ekoran larangan hebahan oleh JAIPP itu, Pemenang kerugian RM100,000 kerana menyediakan peruntukan untuk makanan, khemah dan logistik untuk 3,000 orang tetapi ia hanya dihadiri oleh kira-kira 1,000 orang.

Justeru itu, katanya, persatuan itu memberi tempoh seminggu kepada JAIPP untuk menjawab surat penjelasan berkenaan dan tindakan undang-undang akan diambil terhadap jabatan itu sekiranya gagal memberi penjelasan.

Majlis Multaqa Wehdatul Ummah yang bertemakan Penyatuan ke Arah Kejayaan Ummah - Masalah dan Penyelesaian disertai oleh bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad sebagai salah seorang ahli panel. — BERNAMA


Pisau kata "betul ker ada surat arahan dikeluarkan untuk sabotaj?"

Sri Tri Buana

Posted: 30 Dec 2011 08:09 PM PST

Sri Tri Buana


Anwar Bukan Mandela.

Posted: 30 Dec 2011 02:54 AM PST

bERANIKAN hATI

Posted: 30 Dec 2011 03:37 PM PST

bERANIKAN hATI


HANGAT: SAMBUTAN MERIAH SIRI JELAJAH KEMPEN BEBAS ANU ARR 901 DI PAHANG

Posted: 29 Dec 2011 05:51 PM PST

Gambar sensasi sambutan Siri Jelajah Kempen Bebas Anu arr 901 di Pahang
( DI BAWAH )


SHAH ALAM – Siri Jelajah kempen 'Tolak fitnah lawan konspirasi, bebas Anwar 901' telah ke 10 negeri dan akan berakhir pada 31 Disember ini.
Timbalan Setiausaha Angkatan Muda Keadilan (AMK), Mohd Saifullah Mohd Zulkifli, berkata, antara negeri yang terlibat termasuklah Selangor, Kuala Lumpur, Pulau Pinang, Melaka dan Negeri Sembilan.
Beliau berkata, tujuan kempen diadakan bagi menunjukkan sokongan dan menuntut keadilan kepada penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dilancarkan.


1. Kempen Bebas Anu arr 901 akan jelajahi selurupen ini sedang giat dijalankan di media sosial.

2. Apa yang ingin digambarkan adalah institusi kehakiman negara kita tidak telus dan tidak adil dalam membicarakan kes liwatnya. Setelah beberapa lama perbicaraan dijalankan dan beberapa kali ditangguhkan atas beberapa sebab yang disengajakan, akhirnya Anu arr insaf bahawa dia sudah tidak dapat mengelak lagi. Dia tau dia bersalah dan akan menerima hukuman, cuma dia tidak rela dihukum kerana itu dia menghukum institusi yang akan menghukumnya terlebih dahulu.

3. Apabila ada pemimpin UMNO yang dijatuhkan hukuman oleh mahkamah, pihak pembangkang sunyi sepi dan tidak ada pula yang membantah mahkamah dengan mengatakan bahawa tidak adil serta konspirasi. Jika ada pun suara dari pembangkang hanyalah kata-kata 'kunun'nya itu semua adalah lakonan dan 'cobaan' semata-mata. Demikianlah busuknya hati dan fikiran pembangkang.

4. Dalam 'Kempen Bebas Anu arr 901' ini nanti, sudah tentu Anu arr akan berapi-api menuduh Najib sebagai dalang konpirasi sambil mengatakan bahawa dia tidak bersalah, walau pun dia masih tetap tidak berani bersumpah bahawa dia tidak meliwat Saiful. Tentu juga dia akan nafikan klip video seseorang yang sama sepertinya (melainkan perutnya buncit sedikit) yang sedang 'berjuang' bersama chinadoll. Demikianlah, satu jarinya akan menuding kearah orang lain, namun jari-jari yang lain tetap menuding dirinya sendiri.

5. Kita cuma berharap tidak akan berlaku sebarang kekacauan yang akan menjejaskan kestabilan negara kerana sebagai rakyat marhaen tiada lain yang kita inginkan selain dari keamanan dan keharmonian untuk membolehkan kita mencari rezeki untuk kehidupan kita. Politik hanyalah mainan para pemimpin dan walau siapa pun memimpin dan dari parti mana sekali pun tentulah kita masih tetap sama dan seupa.

6. Cuma jika sewaktu beliau masih TPM, setiap lawatannya akan disambut dengan paluan kompang dan sebagainya, namun mungkin kali ini dalam lawatannya ke Pahang akan disambut dengan sesuatu yang lebih istimewa dari itu. Mungkin ini sambutan yang paling sesuai untuk beliau kelak.




Sambutan menonggeng......


Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 30 Dec 2011 03:14 PM PST

Kita MESTI Selamatkan Melayu


Anwar Ibrahim BUKAN Imam Mahdi..!! Video Klip Ustaz Fathul Bari

Posted: 30 Dec 2011 02:12 AM PST



Apa Sudah Jadi Chua Soi Lek...?

Posted: 29 Dec 2011 09:00 PM PST

Dalam satu tindakan yang mengejutkan malam tadi, Ketua Pemuda MCA Pulau Pinang, Eng Hiap Boon meletak jawatan daripada semua jawatan parti, kerana mendakwa kecewa dengan kepimpinan MCA.

Eng berkata 439 ahli juga turut keluar parti bersama-sama dengan dia, mengakibatkan dua MCA cawangan di negeri itu dibubarkan.

Bercakap dalam satu sidang akhbar di George Town malam tadi, Eng berkata, beliau dan rakan-rakan seperjuangannya amat kecewa dengan pemimpin parti yang menurutnya sedang berdepan dengan isu moral dan tidak beretika dalam kepimpinan mereka.

Perbalahan dalaman parti, tambahnya, semakin buruk dan para pemimpin pula didakwanya enggan melibatkan diri dengan akar umbi atau berkhidmat kepada rakyat secara ikhlas.

Eng dikenali sebagai "penyokong tegar" bekas presiden MCA, Datuk Seri Ong Tee Keat, tetapi tegasnya, tindakannya itu adalah keputusannya sendiri.

Katanya, beliau juga difahamkan bahawa kira-kira 500 ahli parti dari Johor mungkin turut keluar MCA pada masa yang sama (malam tadi), mengakibatkan pembubaran lima cawangan parti itu.

Eng berkata, beliau tidak tahu bila badai itu akan berhenti, tetapi menegaskan bahawa kepimpinan MCA perlu melakukan muhasabah diri.

Anwar Ibrahim...., You Tak Gentle Lah...!!

Posted: 29 Dec 2011 03:55 PM PST

Anwar Ibrahim diingatkan supaya menghormati sistem perundangan negara dan tidak 'mengheret' rakyat untuk terlibat dalam kes-kes berkaitan peribadi beliau.

Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, perkara berkaitan perundangan dan kehakiman tidak seharusnya menjadi bahan politik atau polemik.

"Biarlah mahkamah yang menentukan keputusan. Kita tak harus bawa rakyat untuk terlibat dalam kes-kes mahkamah. Ahli-ahli politik yang menjadi ahli Parlimen, sama ada anggota Dewan Rakyat atau Dewan Negara adalah pembuat dasar dari segi perundangan.

"Jadi undang-undang itu harus dihormati sebelum kita meminta orang lain menghormati undang-undang. Saya tidak fikir undang-undang itu harus dibawa ke tepi jalan atau demokrasi dijadikan demonstrasi," katanya.

Zahid mengulas rancangan Anwar untuk menggerakkan pengikutnya bagi menjayakan Kempen Bebaskan Anwar 901 di ibu negara pada 9 Januari depan.

Jelas beliau, mengheret rakyat dan berdemonstrasi untuk kepentingan peribadi seperti yang dilakukan Anwar tidak bersesuaian dengan suasana politik di negara ini.

"Kalau rakyat jadi hakim, ia seharusnya ketika pilihan raya umum nanti dan bukan semasa sesuatu keputusan mahkamah itu dilakukan. Kalau diheret semasa keputusan mahkamah, ia seperti mahu membawa rakyat menyanggah apa yang telah diputuskan atau akan diputuskan mahkamah," katanya.

Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 30 Dec 2011 01:56 PM PST

Kedah Ke KL - MctHeory


PANAS LAGI NIH!! PUAK PAS KEDAH DAH MENGELABAH BEWAKK!!

Posted: 30 Dec 2011 09:48 AM PST


Munajat Perdana Madrasah Salihiah

Badan Bertindak Selamatkan Madrasah Salihiah (BBSMS) akan tetap mengadakan program Munajat Perdana di Madrasah Salihiah di Kancut pada Sabtu ini (esok) walaupun Dewan Pemuda Pas Alor Setar membuat laporan polis semalam bagi menghalang program itu diadakan.

Pengerusi BBSMS, Mansor Ahmad berkata, pihaknya juga ingin menjemput Ketua Pemuda Pas Alor Setar, Mohd. Azam Awang yang membuat laporan polis itu serta orang ramai untuk turut serta pada program tersebut.

"Aturcara yang akan dijalankan bermula pada pukul 12 tengah hari hingga 5 petang pada hari itu ialah solat Zuhur, solat hajat dan juga tazkirah.

"Ini bukan himpunan nak buat tunjuk perasaan jadi kami tetap akan jalankan program ini kerana kami ada permit dan orang ramai termasuk Mohd. Azam sila jemput ke program ini," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Semalam, Mohd. Azam membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Setar untuk menghalang program yang akan diadakan Badan Bertindak Selamatkan Madrasah Salihiah (BBSMS) pada Sabtu ini.

Mohd. Azam ketika ditemui di Ibu Pejabat Polis Kota Setar di sini berkata, perhimpunan BBSNS perlu dihalang kerana bercanggah dengan keputusan Majlis Fatwa Kedah yang membenarkan kaedah istibdal digunakan terhadap tanah wakaf khas madrasah itu.

Menurut Mansor, adalah penting untuk Mohd. Azam dan orang ramai hadir ke program itu kerana pihaknya akan memberikan penerangan mengenai isu yang melanda madrasah itu.

"Kalau Mohd. Azam tidak mahu datang Sabtu ini, dia boleh datang pada bila-bila masa kerana kami bersedia untuk memberikan penjelasan serta menunjukkan bukti-bukti mengenai madrasah ini agar dia tidak buta fakta," ujarnya.


Ketua Pemuda Pas Alor Setar membuat laporan polis.




Puak Pas ni dah mengelabah bewak dah.. takdan nak buat  apa-apa, depa siap buat report polis lagi. Orang nak sembahyang pun tak boleh ka?

Sejak bila Tazkirah dan sembahyang menjadi satu kesalahan dalam Pas?

Biasa la orang kalau buat salah, memang takut. Tengok muka sendiri dalam cermin pun dia boleh kata hantu.

Sejak dok kawan dengan Dap ni, Pas memang dok jadi perangai pelik-pelik la.


McTheory:
Pas ganti Dap, tentang Pas, bermakna lawan Dap!!

TERKINI!! USTAZ AZIZAN MB KEDAH MASUK WAD KMC??!!

Posted: 30 Dec 2011 06:12 AM PST

Gambar lama..

Mc dapat berita mengatakan Ustaz Azizan masuk Wad Kecemasan di KMC (Kedah Medical Center) dan beliau masih dalam keadaan yang kronik dan mengalami kecacatan pada kedua-dua matanya. Hmm?

Apakah ini doa dari orang yang teraniaya?

Hanya Allah yang maha mengetahui.


McTheory:
Pas dulu lain sekarang lain.. hmm..

SELAMATKAN MADRASAH SALIHIAH!! PAS KEDAH KANTOI MENIPU LAGI!!

Posted: 30 Dec 2011 05:07 AM PST



Puak Pas ni kena penyakit gila khinzir kot. Apa yang samanya kes Madrasah Salihiah dengan kes Masjid Al-Bukhari (Masjid Alor Malai)?

Hangpa jangan dok jadi munafik sangat pas oiii...

Baca penipuan kerajaan negeri Kedah yang dok mengaku Islam nih..



Soalan:
Tidak pernah berlaku dalam sejarah negeri Kedah, Rumah Allah (masjid atau surau) diroboh untuk sebuah shopping complex.

Jawapan Kerajaan Negeri: (PENIPUAN!!!)
Tidak benar. Masjid Alor Malai pernah diroboh untuk pembangunan menyeluruh Kompleks Al-Bukhari yang juga dibangunkan kompleks perniagaan di situ (antaranya Pasaraya Giant). Sebuah masjid baru dibina, bukan di atas tapak masjid lama tetapi dilokasi lain menggunakan kaedah Istibdal, sama seperti kaedah yang digunakan terhadap tanah wakaf Madrasah Salihiah. Ia tidak menjadi isu kerana pihak pembangkang pada masa itu (PAS) tahu hukum hakam, menghormati institusi ulamak dan tidak membantah membuta tuli. Sekarang isu Salihiah menjadi 'panas' kerana pihak pembangkang kini merasa 'terlebih pandai' dari para ulamak yang ada dalam Majlis Fatwa Negeri Kedah.

Itu Jawapan Kerajaan Negeri Pas yang Munafik tu!!

Mari dengar jawapan Mc pulak!

Bagi orang luar yang tak tau perihal Kedah dan cerita yang sebenar, memang la akan telan jawapan depa ni bulat-bulat.

Tapi bagi penduduk tetap Kampung Dato Murad, Taman PKNK dan kawasan Alor Malai. Jawapan kerajaan negeri tu satu pembohongan!

Masjid Al-Bukhari..

Masjid Alor Malai yang bersebelahannya kubur tu, memang tanah wakaf, dan dirobohkan. tapi Masjid Besar Al-Bukhari yang dibina, tetap berada di atas tanah wakaf! Malahan kubur pun di pindah dan di susun rapi dalam kawasan Masjid (masih dalam tanah wakaf). Maknanya 'jariah' masih lagi bersambung kerana dari Masjid kecil, menjadi masjid besar. Kita masih lagi bersembahyang di atas tanah yang diwakafkan.

Shopping Kompleks Giant yang Pas Kedah kata tu sebenarnya di bina di atas tanah PASAR!! Pasar Kampung Datuk Murad!! Tapak Pasar Ramadhan! Jadi apa yang samanya?

Projek Al-Bukhari tu membina sebuah Masjid Besar, Sekolah Agama serta Rumah Anak Yatim.

Pembinaan dari masjid kecil, menjadi masjid besar. Itu kan bagus.

Sedangkan projek Aman Central ni pulak, nak buat Apartment mewah serta Shopping Kompleks. Surau yang dijanjikan pula mungkin hanya sebesar TANDAS AWAM kot.

Jadi kes Madrasah Salihiah ni, langsung tak sama dengan kes Masjid Alor Malai. Pas Kedah tolong la jangan jadi Munafik!! Islam ka apa ni? Macam ni ka cara orang Islam? Dok kerja pembelit nak rampas hak orang?

Pas Kedah punya la pulun nak tanah wakaf Madrasah tu, sampai sanggup buat cerita bukan-bukan. Orang berusaha nak jadi baik dan perolehi pahala. Puak Pas pula dok pulun nak pelingkup agama janji dapat duit. Jenis Islam macam mana pun Mc taktau la.



Punya dok menyanjung Dap.. habis semua depa nak gadai. Agama sudah, kalimah Allah sudah, hak melayu sudah.. kini tanah wakaf pulak.. lingkup la..

McTheory:
Pas Kedah Sejahtera.. Orang Islam Sengsara..

KASI PANAS!! USTAZ FATHUL BARI KOMEN MENGENAI ANWAR IBRAHIM IALAH IMAM MAHADI!

Posted: 30 Dec 2011 01:19 AM PST



Memang agak terlajak jauh la puak2 ni.. Apa nak jadi pun taktau la.

KASI HENTAM!! PAS MEMANG MUNAFIK!!

Posted: 29 Dec 2011 10:35 PM PST



Dulu masa dok berkempen PRU ke 12. Puak-puak Pas ni ceramah kata, bila Pas perintah, cukai pintu, takdak.

Itu dulu masa belum perintah Kedah. Bila masa mai jadi kerajaan negeri. Satu Kedah depa dok letak banner dan poster kata nak sita sesiapa yang tak bayar cukai pintu.


Kat situ pun kita dah boleh nampak betapa pembohongnya puak Pas ni.

Jenis munafik ni memang susah nak percaya. Janji biar seribu, nak buat satu pun payah.

Mc tengok dah ada dua tiga kedai kat City Plaza yang dah di sita.

Cari duit sungguh kerajaan Kedah sekarang ni. Maju dak pun.. duit dok habis kot mana taktau.



McTheory:
Nuu dok bagi sama sendiri.. bagi RM150K sebulan tu..

KASI PANAS!! SKANDAL JAMIL KHIR MAKAN DUIT ZAKAT!!

Posted: 29 Dec 2011 07:39 PM PST

Jamil Khir makan duit zakat?

"Tidak timbul isu kononnya wang berjumlah RM32,000 yang didakwa wang zakat digunakan untuk membiayai yuran guaman bagi kes Qazaf membabitkan Jawi dan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim," katanya kepada pemberita di sini Khamis 



Patutlah Jamil Khir nafikan.. memang benar bukannya RM32,000 tapi RM63,500.00 telah digunakan.. lihat dokumen yang disertakan..

Surat yang mendedahkan penyalahgunaan wang Zakat Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan ini telah ditulis oleh Dato Seri Azmi Khalid, Pengerusi Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara merangkap Ahli Parlimen Kawasan Padang Besar kepada Ahli Parlimen Pakatan Rakyat.


Bersamanya disertakan dokumen atau surat dari Ketua Audit Negara yang secara jelas menyatakan dalam satu pemeriksaan audit yang dijalankan di MAIWP terhadap perbelanjaan bagi kos guaman RM63,500.00 ianya melibatkan Jamil Khir Menteri di Jabatan Perdana Menteri.
sumber dari sungai anak derhaka

klik untuk besarkannya
klik utk besarkan
Ini jawapannya..hehehehe


"Pelarasan jurnal berjumlah RM63,650 TELAH SELESAI dibuat sebelum penutupan akaun MAIWP tahun 2010. Sehubungan ini peruntukkan wang zakat yang didahulukan telah dibayar balik daripada peuntukkan sumber am dan perbelanjaan ini telah disahkan oleh pihak Audit."


Sampai bila ler blogger-blogger PR nak mencipta fitnah? Cukup-cukuplah itu. Jangan cuba nak menyembunyikan kebenaran demi hendak mengikut telunjuk tuan kamu....
Yang menipunya kamu tetapi tuduh orang lan pulak menipu..hehehehe
Bertaubatlah sebelum terlambat....

Melayu Kedah Terakhir

TUDIAA!! PAS KEDAH UTAMAKAN PUB DARI MADRASAH!!

Posted: 29 Dec 2011 04:43 PM PST

Kompleks hiburan yang terbesar dan terbaru di Kedah

Nampaknya Pas Kedah terus menerus mahu merobohkan Madrasah Salihiah. Sudah la selama 4 tahun memerintah, masjid dan surau haram tak pernah buat, yang dok ada ni pun depa nak pi peruntuh.

Atas alasan pembangunan depa nak runtuhkan Madrasah tu. Kot la Madrasah tu dok atas tanah kerajaan, tanah haram. Ini tidak, madrasah tu duduk atas tanah sendiri, atas tanah wakaf khas lagi tu. Tu pun puak Pas ni nak peroboh juga. Macam la takdak tempat lain yang boleh depa buat shopping kompleks.


Taktau la apa masalah puak Pas dengan Madrasah Salihiah. Punya la nak runtuhkan madrasah tu, sampai sanggup bagi macam-macam alasan.

MAIK pulak, bila dah dapat duit RM1.46 Juta, terus ubah fatwa dari tak boleh jadi boleh. Inilah permainan politik agama paling keji selama Pas memerintah Kedah.

Apa yang menghairankan Mc. Surau dan Masjid tak bertambah di Kedah. Yang bertambah hanyalah pub, karaoke dan pusat-pusat hiburan yang lain. Paling baru ialah Kompleks Hiburan. Menghimpunkan segala macam hiburan dalamnya. Kiranya karaoke, pub, club dan lain-lain semua ada la.

Kata parti Islam, kata kerajaan berlandaskan Islam. Tetapi kenapa kelab malam dan kelab untuk berhibur ni bersepah-sepah sejak Pas jadi Kerajaan negeri? Apa yang Pas perjuangkan sebenarnya?

Surah dan Madrasah nak di robohkan. Kelab malam dan hiburan pulak di biarkan berlambak-lambak.

Dulu Pas Kedah jawab, kelab malam dan karaoke ni makin banyak, sebab permintaannya tinggi.

Kiranya kalau tak cukup kena tambah bagi cukup la ya? bagus betul kerajaan Islam macam ni.

Dalam hal surau dan masjid pula, Ustaz Azizan kata madrasah dan surau Salihiah tu tak ramai orang sembahyang. Jadi Pas Kedah guna alasan tu untuk robohkannya. Boleh kah macam tu?

Kiranya lepas ni, surau atau masjid mana yang tak ramai jemaah, ia boleh di robohkan. Tak gitu?

Dalam hal macam ni pun, kita dapat lihat samaada Pas ni benar-benar memperjuangkan Islam. Atau hanya berlakon buat Islam topeng cari makan.

Pas lebih memperjuangkan KELAB HIBURAN berbanding mempertahankan MADRASAH SALIHIAH yang berumur lebih dari 100 tahun.


Psstt... Marilah bersama kami berjuang berjihad untuk mempertahankan Madrasah Salihiah pada 31 Disember 2011, pukul 1 petang. Ustaz Fathul, YB Zul Noordin dan Hasan Ali akan bersama kita.

McTheory:
Apakah anda masih lagi nak percayakan Pas???

Duke of UMNO

Posted: 30 Dec 2011 01:54 PM PST

Duke of UMNO


LAWAK PAGI INI..!!! MARI KITA TANYA PROF KHALID GAGAP PASAL SELANGOR..!!!

Posted: 29 Dec 2011 05:04 PM PST

Heh! Apa la yang si "gagap" ni tahu pasal Selangor? Nampak sangat bengongnya...! Korang ingat pasal skandal pasir kat Selangor hari tu kan? Sampai sekarang tak settle sebenarnya..pasal apa? Pasal abang kandung si Khalid ni ketua taiko pasir kat Selangor..!!!? Patut pun tak tahu memanjang...!!!

Cucu Tok Selampit

Posted: 30 Dec 2011 01:45 PM PST

Cucu Tok Selampit


Betul Ke Ini Gambar Anak-Anak Dara Azmin Ali Berbikini?

Posted: 30 Dec 2011 05:00 AM PST


Kata orang, ini gambar anak-anak dara Bakal Menteri Besar Selangor, YB Azmin Ali, betul ke? Kata orang gambar ini diambil di Melbourne, Australia, betul ke? Kalau betul, kenapa juak-juak P"Gay"R terlalu ambil kisah tentang DS Rosmah Mansor yang tidak bertudung?  Bukankah lebih baik mereka menasihatkan anak-anak dara Bakal Menteri Besar ini agar berpakaian sopan. Bukankah ada pakaian muslimah yang menutup aurat kalau nak mandi kolam sekalipun? Haishh! Terangkat lebai juak-juak PAS.

Haishh! Sembahyang Hajat Pun Nak Minta Kebenaran Majlis Fatwa Kedah Juga?

Posted: 30 Dec 2011 01:00 AM PST


Ketua Pemuda PAS Alor Setar, Mohd Azam Awang telah membuat laporan polis untuk menghalang majlis Munajat Perdana di Madrasah Salihiah, Kanchut yang ingin dirobohkan oleh pentadbiran Kerajaan PAS Kedah. Alasan yang diberikan oleh Mohd Azam adalah "solat hajat tersebut bercanggah dengan keputusan Majlis Fatwa Negeri Kedah". Oleh yang demikian beliau telah membuat laporan polis untuk menghalang majlis berkenaan.

MasyaAllah. Apalah bengapnya pemikiran puak-puak keldai PAS di Kedah ni. Sejak bila pula sembahyang hajat bercanggah dengan agama? Sejak bilakah pula sembahyang hajat perlu mendapat kebenaran dan keizinan daripada Majlis Fatwa Negeri atau Kebangsaan? Sejak bila pula anak-anak buah Ustaz Nasruddin Tantawi ini membuat laporan polis sebab umat Islam hendak mengadakan sembahyang hajat? Ini fatwa PAS atau fatwa DAPig? PAS PIS PUS semakin hari semakin bercelaru dan carca merba!

Apa Kena Dengan Pertubuhan Seni Silat Gayung Malaysia? Umi Hafilda Pula Diberi Anugerah!

Posted: 29 Dec 2011 10:00 PM PST

Umi Hafilda dipakaikan sandang Seri Cahaya Pelangi oleh Faridah Abu Johan
CTS pernah menulis sebelum ini bagaimana Raja Kunyit, AnuWar Ibrahim telah dinobatkan sebagai Ketua Imam Khalifah Besar, Pertubuhan Seni Silat Pusaka Gayung, baca di sini. Dua hari lepas, Umi Hafilda Ali, saudara perempuan kepada YB Azmin Ali dan selebriti Azwan Ali dianugerahkan pula oleh Pertubuhan Seni Silat Gayung Malaysia (PSSGM) dengan sandang Seri Cahaya Pelangi, antara anugerah tertinggi PSSGM untuk serikandi.

CTS tidak pasti apakah jasa-jasa Umi Hafilda sehinggakan beliau layak digelar serikandi. Apakah tidak ada wanita lain di Malaysia yang melayakkan mereka menerima anugerah ini dengan pengorbanan yang mereka berikan kepada Negara. Apakah istimewanya Umi Hafilda berbanding dengan serikandi-serikandi penuntut-penuntut PSSGM yang telah memertabatkan seni silat ini di mata dunia? Apakah sudah jadi dengan pengurusan pertubuhan silat berkenaan? Apakah anugerah ini satu mainan untuk membolehkan mereka muncul di dada-dada akhbar?

CTS tidak pasti siapa pula yang bakal dianugerahkan dengan gelaran-gelaran ulung selepas AnuWar Ibrahim dan Umi Hafilda oleh pertubuhan-pertubuhan silat. Kalau diikutkan kriteria yang ditunjukkan di atas, CTS menjangkakan nama-nama sensasi seperti Senator Ezam Mohd Noor, YB Azmin Ali, Azwan Ali, Adam Adli, Saiful Bukhari Azlan dan Sukma Dermawan pasti menjadi calon untuk anugerah-anugerah ulung pertubuhan silat.

Gambar-Gambar "Cybertroopers Facebookers" Pakatan Haram Didedahkan!

Posted: 29 Dec 2011 05:00 PM PST

1. Bumiputera Berjaya


Nama Penuh: Muzair Azlan bin Shamsuddin
Tempat Asal: Kampung Batu, Johor Bharu.
HP no.: 012-7223268.
Maklumat lain: Bekas AJK Pemuda, Cawangan Kampung Batu, Johor Bharu. Keluar UMNO kerana gagal lulus dalam Kontraktor Kelas F.

2. Siti Justice


Nama Penuh: Mary Ann Ponusamy
Pekerjaan: Kerani Litigasi di Pejabat Majlis Peguam, Jalan Tun Perak, Kuala Lumpur.
Maklumat lain: Menyamar menjadi wanita Melayu Islam dan sering menyeleweng fakta mengenai Islam. Pernah menggunakan nama "Chenta Nadia".

3. Ameno World


Nama Penuh: Ahmad Sahimi bin Shaari
Alamat Kediaman: 65, Kg Suria Jaya, Ditmn Suria Jaya, Jalan Cheras.
HP no.: 017-5848188
Maklumat lain: Dipercayai mengemaskinikan Twitter, Facebook dan 3 blog milik beliau bersama-sama isterinya. Nama seperti carian SPR adalah seperti berikut:

THE FLYING KICK

Posted: 30 Dec 2011 01:41 PM PST

THE FLYING KICK


Nak BEBAS Macam Orang Kafir? Ngucap le..

Posted: 30 Dec 2011 10:47 AM PST

NAIB CANSELOR PERKAKAS UMNO SEBAB HALANG MAHASISWA NAK DEMONSTRASI SOKONG ANWAR!!!

Posted: 30 Dec 2011 05:45 AM PST

BETULLAH ANWAR IBRAHIM NI AHLI POLITIK KEPALA KOTE BENGKOK!!!

Posted: 30 Dec 2011 04:28 AM PST

BADRUL AMIN SUDAH JADI 'HARAMJADAH' YANG KUAT MENIPU PASAL IMAM MAHDI!!!!

Posted: 29 Dec 2011 11:45 PM PST

BESAR SUNGGUH KEPALA ADAM ADLI... BETUL-BETUL TERPENGARUH DENGAN ANWAR IBRAHIM!!!

Posted: 29 Dec 2011 10:06 PM PST

KENAPA PEMUDA PAS KEDAH TAKUT DENGAN SOLAT HAJAT?!!

Posted: 29 Dec 2011 07:30 PM PST

CUBAAN SELEWENG FAKTA OLEH HARAKAH, MEMALUKAN PAS!!!

Posted: 29 Dec 2011 06:00 PM PST

AZMIN ALI CUBA BUNUH KERJAYA NURUL IZZAH?

Posted: 29 Dec 2011 04:30 PM PST

Pening-Pening Lalat PAS Menyesatkan Ummat!!!

Posted: 29 Dec 2011 03:00 PM PST

Kata Pakteh...!!

Posted: 30 Dec 2011 01:30 PM PST

Kata Pakteh...!!


Kajian Terakhir..!!!!! Bukti Sah..Rakyat akui kejayaan PAS melaksanakan Negara Berkebajikan

Posted: 29 Dec 2011 04:24 PM PST

lalalalalalalalalala..










lalala...lalala....lalalalalala















lalalalalalalala















lalallaa





lalala






























lalalalala



































lalalalala

























lalalalalala



































lalalalalalalaa






























lalallalala







TAHNIAH....TAHNIAH....DAN TAHNIAH

JEBAT BERKOKOK

Posted: 30 Dec 2011 01:20 PM PST

JEBAT BERKOKOK


Pesanan buat Zahid Hamidi

Posted: 29 Dec 2011 11:29 PM PST



Menteri Pertahanan, Zahid Hamidi berkata beliau akan menjemput pimpinan-pimpinan Pakatan Rakyat untuk berjumpa dengannya bagi membincangkan hal-hal kelengkapan senjata negara yang sering diputarbelitkan pimpinan Pakatan Rakyat.

Kenyataan  Zahid itu disambut oleh ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua yang berkata beliau dan rakan-rakannya bersedia untuk berjumpa Zahid asalkan Zahid telus dan tidak berselindung apa-apa jua perkara berkenaan tender pembelian senjata itu yang disifatkan mereka ada kalanya terlalu mahal.

Sukalah Jebat mengingatkan pada Zahid. Tindakan Zahid ini adalah ibarat 'orang mengantuk disorongkan bantal' buat pimpinan Pakatan Rakyat. Zahid perlu sedar, pimpinan Pakatan Rakyat dengan apa cara sekalipun akan menidakkan kemampuan yang sedang Zahid laksanakan untuk mengemudi Kementah.

Harap-harapnya Zahid tidak lupa bagaimana kemampuan kapal selam Scorpene dihentam teruk oleh pimpinan Pakatan. Kapal selam yang didakwa tidak boleh menyelam itu akhirnya melambai Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng untuk merasai sendiri kehebatan kapal selam milik TLDM itu. Tetapi apakah kita  dapat melihat keikhlasan Guan Eng untuk mengakui kemampuan kapal selam itu? Adakah Guan Eng mengadakan sidang akhbar untuk memperbetulkan keceluparan mulut pimpinan Pakatan? Adakah kenyataan rasmi yang mengiakan kemampuan kapal selam itu oleh mana-mana pimpinan Pakatan? Yang ada hanyalah isu mengapa blogger GOMO dibenarkan untuk menaiki kapal selam itu.

Soal kelengkapan senjata ini adalah soal keselamatan negara. Zahid jangan terlalu ghairah untuk membuka pintu kepada mana-mana individu yang kita tidak kenal 'luar dan dalam' mereka. Jangan terlalu ghairah untuk berpolitik, aspek kerahsiaan terlondeh begitu sahaja. Zahid telah mengangkat sumpah sebagai Menteri Pertahanan dan tentunya kita tidak meragui sumpah itu tetapi pintu pintu yang sedang dibuka oleh Zahid membolehkan siapa sahaja untuk mengetahui kerahsiaan negara dengan lebih jelas. 

Zahid boleh berkata 'inilah senjata yang saya baru beli dari langit' tetapi barang harus diingat oleh Zahid sebaik mana pun yang dilakukan kebusukkan jua yang diintai mereka.

Tahun 2011 sampai ke penghujung..dan pemenangnya ialah?

Posted: 29 Dec 2011 08:35 PM PST



Dalam diam tidak diam, tahun 2011 sudah sampai ke penghujungnya. Pelbagai suka duka yang dilalui telah menjadikan ramai orang dewasa dan lebih tua.

Kejayaan demi kejayaan dicapai termasuklah di bidang sukan yang sukar dilupakan bila mana skuad Harimau Muda berjaya membenam skuad Garuda Muda di Gelora Bung Karno.

Malaysia berbangga kerana berjaya melahirkan ramai individu yang berskill tinggi di dalam bidang-bidang khusus yang mereka ceburi. Pelbagai gelaran yang diberikan kepada mereka untuk memperlihatkan betapa mereka berjaya mengharumkan nama negara. Tahniah dan syabas buat mereka.

Di bawah ini adalah senarai individu yang telah dicalonkan untuk pemenang individu paling popular di Malaysia:

1)   Anugerah Tuhan

2)   Papa Hebat

3)   Nuar Al Juburi

4)   Bapa Demonstrasi

5)   Peliwat Tegar

6)   Peliwat Malang

7)   Tuan Punya Jam Omega

8)   Pelanggan China Doll

9)   Punaisihat Ekonomi Negeri

10) Punaisihat PeeGayAr

11) Pak Sheikh

12) Pemegang password 'Mokhtar'

13) Penggemar Karipap

14) Pengucap kata-kata 'Can I F**k U Today'

15) Bakal Perdana Menteri Paling Sibuk Dalam Sejarah

16) Individu Paling Lama dibicarakan di Mahkamah

17) Dan kesemua yang di atas


Anda sebagai rakyat Malaysia mempunyai hak untuk mengundi individu-individu yang dicalonkan di atas. Cuma taip 'Bila kau nak angkat sumpah' dan hantar ke Sungai Buloh. Nama pemenang akan diumumkan pada 9 Januari 2012 dan hadiah utama yang menanti pemenang adalah percutian bertahun lamanya di Sungai Buloh Country Homes.

Selamat Menyambut tahun 2012!!!

Apa Yang Tersirat

Posted: 30 Dec 2011 01:13 PM PST

Apa Yang Tersirat


Antara Saifuddin Abdullah dan Shahrizat- mana yang jadi liabilti pada Umno?

Posted: 30 Dec 2011 05:14 AM PST


Menipu penipu

Posted: 30 Dec 2011 04:32 AM PST

Gambar orang ini adalah orang yang menipu pengerusi National Feedlot Corporation (NFC), Datuk Seri Mohamad Salleh Ismail.

Namanya Shamsulbahrin Ismail, 45, didakwa mengikut Seksyen 402 Kanun Keseksaan di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur.

Ceritanya:Bagi pertuduhan pertama, Shamsubahrin didakwa menipu Mohamad Salleh iaitu dengan sengaja menjanjikan suatu perkhidmatan rundingan dan nasihat bertujuan memperdayakannya sehingga mendorong Mohamad Salleh bersetuju membayar wang perkhidmatan kepadanya di sebuah restoran di Bukit Tunku di ibunegara pada jam 6 petang 20 November lepas..

Bagi pertuduhan kedua pula, Shamsubahrin didakwa menipu Mohamad Salleh dengan memperdayanya hingga mendorong Mohamad Salleh menyerahkan cek-cek berjumlah RM1.755 juta.

Dia didakwa melakukan kesalahan itu di kawasan Solaris, Mont Kiara, Kuala Lumpur pada 25 November hingga 6 Disember lepas.

Kedua-dua pertuduhan dibuat mengikut Seksyen 420 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum 10 tahun dan dengan sebat serta denda, jika sabit kesalahan.

Kempen 901 bebaskan Anwar- bukan untuk rakyat

Posted: 30 Dec 2011 02:59 AM PST

Kempen Bebas Anwar 901 yang dirancang oleh sayap pemuda Parti Keadilan Rakyat adalah untuk kepentingan peribadi Anwar, jauh sekali untuk kepentingan rakyat.

Dijadual berlangsung 9 Januari bersamaan pada hari penghakiman kes liwat membabitkan Anwar sebagai tertuduh, dan bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan selaku pengadu, hanya satu helah PKR bagi mempengaruhi masyarakat kononnya kesemuanya hanyalah konspirasi untuk menjatuhkan Anwar yang merupakan ketua umum parti itu.

Namun, rata-rata pemerhati menganggap tindakan tersebut seolah-olah membuatkan Anwar dan pengikutnya begitu yakin bahawa beliau sudah didapati bersalah, sehingga memaksa mereka mengadakan kempen sedemikian rupa untuk terus mencetuskan huru-hara, serupa dengan apa yang berlaku pada tahun 1998 ketika Anwar berdepan kes serupa.

Kempen 901 bebaskan Anwar menampakkan bahawa para penyokong yang taksub kepada Anwar terus diperkudakan, sedangkan kes itu bersifat peribadi melibatkan Anwar dan Saiful dan yang tidak melibatkan kepentingan negara.

Melalui kempen itu telah jelas dan nyata bahawa PKR bukanlah berjuang untuk kepentingan rakyat, hanya bertujuan memastikan kedudukan ketua umum mereka terjamin.

Dapat dilihat bahawa para penyokong Anwar tidak mampu lagi berfikiran secara rasional dan tahu membezakan mana satu kepentingan individu dan yang mana kepentingan negara.

Di lain pihak mereka bermati-matian membela Anwar, namun pada masa yang sama mengenepikan hak Saiful. Di mana ketelusan perjuangan PKR?

Mereka perlu faham bahawa dalam hak perundangan, tak kira ketua pembangkang atau rakyat biasa, keserataan itu perlu difahami dan dipegang teguh oleh masyarakat.

Hakim plagiat: Dakwaan Karpal Singh tiada merit: Ketua Hakim Negara

Posted: 29 Dec 2011 08:15 PM PST

Siasatan yang dijalankan oleh Ketua Hakim Negara mendapati dakwaan peguam Karpal Singh bahawa seorang hakim Mahkamah Rayuan telah memplagiat penghakiman seorang hakim mahkamah Singapura pada 2000 tidak mempunyai merit.

Berikutan itu, aduan tersebut ditolak, kata pegawai khas 1 kepada Ketua Hakim Negara, Che Wan Zaidi Che Wan Ibrahim.

Dalam satu kenyataannya hari ini, beliau berkata Karpal telah dimaklumkan secara rasmi mengenai perkara itu melalui surat dari pejabat Ketua Hakim Negara.

Menurut Che Wan Zaidi, Ketua Hakim Negara telah menerima satu surat aduan bertarikh 29 September 2011 dari Karpal yang mendakwa seorang Hakim Mahkamah Rayuan telah memplagiat penghakiman seorang hakim mahkamah Singapura pada tahun 2000.

"Satu siasatan telah dijalankan oleh YAA Ketua Hakim Negara.

"Berdasarkan siasatan yang dijalankan dan setelah berbincang dengan Presiden Mahkamah Rayuan menurut Seksyen 13 (1) Kod Etika Hakim 2009, YAA Ketua Hakim Negara berpendapat bahawa dakwaan plagiarisma oleh Hakim Mahkamah Rayuan seperti yang dibangkitkan oleh YB Encik Karpal Singh adalah tidak mempunyai merit dan aduan tersebut ditolak.

"YB Encik Karpal Singh telah juga dimaklumkan secara rasmi mengenai perkara ini melalui surat daripada Pejabat Ketua Hakim Negara.," tambahnya.

Sebelum ini, Karpal yang juga ahli parlimen Bukit Gelugor menggesa Hakim Mahkamah Rayuan Datuk Hakim Abdul Malik Ishak supaya meletakkan jawatannya berikutan dakwaan plagiarisme.

Pada 4 Oktober lalu, Karpal mengemukakan usul mengikut Perintah-Perintah Tetap 27 yang dibaca bersama dengan 36 (8) dan Perkara 127 perlembagaan persekutuan, yang mahu dibentangkannya di Dewan Rakyat.

Menurut Karpal yang juga pengerusi DAP, beliau sendiri telah menulis kepada hakim kanan itu pada 22 Ogos lalu dan memberi beliau masa selama tujuh hari untuk menjawab dakwaan berkenaan.

Karpal kemudiannya menulis sepucuk lagi surat pada 29 September lalu dan memberitahu hakim itu bahawa sekiranya tiada jawapan diberikan beliau akan mengandaikan ia sebagai pengakuan salah laku.

Tiada ulasan:

Pengikut