Sabtu, 26 November 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


bumiyang

Posted: 26 Nov 2011 04:05 AM PST

bumiyang


Azmin: Umno Muflis Moral!!!

Posted: 25 Nov 2011 07:02 PM PST

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 26 Nov 2011 03:58 AM PST

The Antics of Husin Lempoyang


Kehebatan luar biasa seorang Haji

Posted: 25 Nov 2011 08:39 PM PST

Gambar berhenti bermiqat di Bir Ali, di luar Madinah dalam perjalanan ke Mekah

Alhamdulillah, Husin sudah kembali ke tanah air. Tengahhari semalam pun dah dapat makan ikan asam pedas dan ikan patin tempoyak.

Sehari dua ini, kami asyik tidor saja. Baru tahu betapa penat kami. Maklumlah selama lebih 45 hari, kami banyak berjalan, tidor tidak menentu dan makan minum pun tak menentu.

Jadi bila kami tidor terganggu oleh keluarga yang datang berziarah, itu perkara biasa.

Ada seorang ahli keluarga yang datang yang agak Tok Lebai memberi nasihat. Dia kata mabrur atau tidak haji seseorang banyak bergantung kepada pembawaan apa yang dilakukan di Mekah dan Medinah ke dalam hdup kita di sini.

Pembimbing ibadah kami, Ustaz Badrul pun ada kata.

Dia kata, "Kita tidak boleh lakukan banyak perkara apabila dah haji... "

Ini Husin tak setuju tapi Husin diam saja.

Tok Lebai itu kata, "Apabila kita dah Haji dan Hajah, kita jadi contoh dan ikutan ramai."

Baik, yang ini Husin setuju.

Dia sambung, "Kita dah di kira orang tua, maka banyaklah kita tak boleh lakukan."

Husin mencelah, "Tapi Tok Lebai ...."

Tok Lebai bertanya, "Tapi apa Tuan Haji?"

Lain macam saja bunyi dipanggil orang sebagai Tuan Haji.

Husin jelaskan, "Sebenarnya lagi kita dah Haji, lagi macam-macam perkara kita berupaya lakukan dan kita harus lebih berani mencuba dan meneroka benda-benda dan pengalaman-pengalaman baru. "

Tok Lebai memberi respons macam tak setuju, "Hmmm ...."

Husin menerangkan, "Kepada kebanyakkan Haji dan Hajah, mengerjakan Haji adalah amalan yang baru. Kita melakukan amalan ibadah yang tidak pernah di lakukan. Kita mengalami tempat dan budaya baru. Ianya seolah-olah kita telah melepasi garisan psikoloji baru ..."

Tok Lebai mengangguk seolah-olah bersetuju.

Husin sambung, "Lagi pun Tok Lebai, sesiapa yang sudah mengembara dari Medinah ke Mekah, berjalan-jalan dalam Masjidil Haram dan bandar Mekah, dan mengililingi kaabah dan berjalan dari Safa ke Marwah ....

"... dengan hanya memakai tuala tanpa memakai seluar dalam bisa lakukan pelbagai benda baru."

Ketawa sekeliling orang yang mendengar. Ada pula mencelah, "Nasib tuala kau tak lucut depan kaabah ... satu dunia dapat lihat melalui laman Live Kaabah."

Lagi terbahak-bahak kami ketawa.

Husin meneruskan, "Eh jangan lawak. Kawan Husin pernah hampir terlucut depan Kaabah pasal ada perempuan Nigeria terpijak kain ihramnya. Pasal kain ihram di pakai terlalu rendah."

Terbahak lagi kami ketawa.

Husin menyimpulkan, "Maka itulah hebatnya mereka yang sudah mengerjakan haji."

Tok Lebai geleng kepala tak sangka sudut itu yang Husin boleh lihat.

Politik Harian

Posted: 26 Nov 2011 03:11 AM PST

Politik Harian


Panas!!! Gambar Awek Rafizi Ramli Tersebar Di Facebook!

Posted: 26 Nov 2011 12:49 AM PST


Ini ke Lembu Rafizi Ramli PKR?

Betul ke?

Wanita dalam gambar ini adalah teman wanita Rafizi Ramli? Gambar ini sudah tersebar meluas di Facebook! Rafizi perlu memberi penjelasan dengan segera!


Bloggers Pro-Pembangkang Serang Shamsul AMK Dan Anwar Ibrahim

Posted: 26 Nov 2011 12:05 AM PST

Shamsul Iskandar @ Doraemon, Ketua AMK telah dibalun hebat oleh bloggers pro-pembangkang sendiri?

Inilah realitinya apabila beberapa bloggers pro-pembangkang mempertikai kenyataan Ketua AMK yang mahu memperalatkan perhimpunan BEERSIH 3.0, sekiranya Anwar Ibrahim dijatuhkan hukuman dan dipenjarakan.

Shamsul berkata demikian kononnya yakin kes liwat ke atas Anwar akan diputuskan dalam tempoh terdekat ini.

Menurut Shamsul, Anwar Ibrahim akan kembali ke mahkamah pada 8 Disember 2011 ini dan beliau amat yakin mereka akan dengar dan jatuhkan hukuman.

Shamsul berkata demikian dalam ucapan penggulungan di kongres pergerakan itu di Johor Bahru kelmarin.

Dek kerana bodek berlebihan tahap jilat itu, bloggers pro-pembangkang tidak dapat menahan mual mereka dan memberi kritikan yang sangat keras!

Di antaranya :-


"Hairan juga aku dengan kenyataan Ketua AMK ni.. adakah beliau tidak faham atau tidak tahu apa agenda BERSIH?


Kenapa perlu digerakkan BERSIH 3.0 kalau Anwar dipenjara?


Setahu aku.. tujuan BERSIH adalah untuk menuntut 8 perkara yang punya kaitan dengan Pilihanraya, BERSIH bukan digerakkan untuk menunjukkan sokongan (membodek) Anwar, tak ada kena mengena langsung BERSIH dengan Anwar tu Bro.."





"Persoalannya, apakah wajar Samsul berkata demikian?. Kenapa perlu beliau kaitkan kes Anwar dengan himpunan Bersih 3.0?.



Bukankah beliau sendiri tahu bahawa himpunan Bersih itu adalah bagi membuat lapann tuntutan rakyat untuk menyaksikan pilihanraya yang bersih dan adil di negara ini.


Malah, Pengerusi Bersih 2.0, Datuk S.Ambiga juga pernah mengatakan bahawa himpunan Bersih bukan didalangi oleh parti pembangkang, sebaliknya melibatkan berbagai NGO yang prihatin.


Walau pun kerajaan pernah mengatakan himpunan itu melibatkan pembangkang namun ia dinafikan.


Kini, dengan tindakan Shamsul ingin gunakan platform Bersih 3.0 untuk kes Anwar maka kita gusar apa yang disyaki oleh kerajaan itu akan terserlah jua akhirnya. Kenapa perlu ganggu himpunan Bersih dengan kes tersebut, sedangkan itu adalah masalah peribadi pemimpin tersebut.


Maka, Samsul perlu lebih berhati-hati dalam mengeluarkan kenyataan berkenaan hal ini."

Sumber: MIM

AMK Serlah BERSIH Agenda Politik Pembangkang! Mahu Selamatkan Anwar Ibrahim

Posted: 25 Nov 2011 10:05 PM PST

BERSIH bukan sekadar NGO tetapi di belakangnya adalah parti-parti politik pembangkang. Meletakkan Dato' Ambiga Sreenevasan sebagai Ketua, semata-mata strategi untuk menyembunyikan agenda parti politik pembangkang untuk menyelamatkan Anwar Ibrahim dari terlepas menerima hukuman liwat!

Di Kongres PKR baru-baru ini, Sam AMK mengesahkan bahawa mereka sebagai perancang utama untuk mengadakan himpunan BERSIH 3.0 jika Anwar akan dipenjara.

Selama ini, mereka mengatakan Bersih ini adalah satu gabungan NGO yang nak menuntut pilihan raya bersih. Tetapi, hari ini jelas, nyata ianya merupakan agenda politik Pakatan Rakyat.

Rakyat di gunakan untuk kepentingan politik kotor Pembangkang!


AMK akan demo jika Anwar dipenjara

Ketua Pemuda PKR (AMK), Shamsul Iskandar Md Akin berkata pergerakan itu merancang untuk mengadakan satu demonstrasi dalam menghadapi kemungkinan ketua umum parti itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim dipenjarakan.

Katanya, beliau yakin bahawa kes tuduhan liwat ke atas Anwar akan diputuskan dalam tempoh terdekat memandangkan kerajaan telah menyegerakan undang-undang untuk menyekat perhimpunan jalanan.

Perhimpunan itu akan dijalankan sebelum satu lagi perhimpunan untuk menuntut pilihan raya adil, BERSIH 3.0, yang dijangka diadakan pada Februari.

"Pada 8 Disember Datuk Seri Anwar akan kembali ke mahkamah. Saya yakin mereka akan dengar dan jatuhkan hukuman dalam tempoh terdekat.

"Sebab itu mereka segerakan undang-undang ini, kalau mereka berniat untuk penjarakan Anwar sebelum BERSIH 3.0, kita boleh gembleng (anggota ke jalan raya).

"Apakah kita akan duduk diam?" soalnya dalam ucapan penggulungan di kongres pergerakan itu di Johor Bahru hari ini.

Sementara itu, timbalannya Khairul Anwar Ahmad Zainuddin dalam ucapan terdahulu berkata perhimpunan itu mungkin akan diadakan pada Februari depan.

"Ini bukan soal nak pergi Putrajaya tapi kerana pilihan raya bersih dan adil. Ingat, ini sebabnya," katanya yang turut berterima kasih kepada anggota AMK yang hadir dalam perhimpunan Bersih pada Julai lalu.

Katanya lagi, perhimpunan itu membuahkan hasil kerana "kuasa jalan raya" itu menyebabkan kerajaan menubuhkan jawatankuasa terpilih khas parlimen untuk menambahbaik pilihan raya.

Anwar Terkedu! Wan Azizah Akui Pemimpin PKR Tidak Amanah !

Posted: 25 Nov 2011 08:34 PM PST


Dalam ucapan dasar Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail di Kongres Nasional PKR Kelapan  baru-baru ini beliau mengakui bahawa pemimpin PKR pembohong, tidak amanah dan tidak setia kepada parti! 

Justeru itu beliau memberi jaminan bahawa parti itu akan mengemukakan calon yang lebih amanah, berkelayakan dan setia kepada perjuangan parti untuk mengelakkan individu berkenaan melompat parti selepas memenangi pilihan raya.


Katanya, parti akan mengadakan rundingan dengan pemimpin cabang dan akar umbi terlebih dahulu untuk mengelakkan insiden berkenaan berulang selepas pilihan raya akan datang.

Salah satu penyebab Kak Wan kata pemimpin PKR tidak AMANAH dan tidak SETIA!


Memanglah sabar itu ada tahapnya, tapi isteri mana yang boleh bersabar bila melihat suaminya di ranjang bersama chinadoll yang lebih muda dari umur anaknya sendiri!

Hebat Khalid Ibrahim: Kedai Melayu Di Roboh Di Selangor!

Posted: 25 Nov 2011 06:05 PM PST


Selepas 25 tahun mengusahakan restoran, Mohd. Rosseli Samsudin, 47, akhirnya terpaksa berputih mata apabila premisnya yang telah dibina dengan pelaburan yang sehingga kini mencecah RM300,000 itu diarah untuk dirobohkan kemarin.

Restoran Nurul Tom Yam yang terletak di Jalan Kerjaya, Batu Tiga Lama di sini, diarah untuk dirobohkan oleh Pejabat Tanah dan Daerah (PTD) Petaling atas alasan dibina tanpa izin di atas tanah lesen pendudukan sementara (TOL).

Mohd. Rosseli mendakwa, sebelum ini operasi restoran tersebut berjalan lancar dan dia mendapat kebenaran memperbaharui TOL daripada PTD Petaling serta memperoleh lesen perniagaan daripada Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) setiap tahun dan lesen terakhir diperbaharui pada 2007 dan tamat pada 2010.

Bagaimanapun dakwanya, pada 2011, secara tiba-tiba permohonan beliau untuk memperbaharui TOL tidak dibenarkan walaupun selepas rayuan dibuat beberapa kali dan ini menyebabkan MBSA tidak dapat mengeluarkan lesen perniagaan.

Kata beliau lagi, ekoran kegagalan memperbaharui TOL dan lesen menyebabkan perniagaannya terpaksa dijalankan secara tidak sah dan beliau telah menerima dua notis untuk menutup perniagaan pada Mac dan Mei lalu serta meroboh restorannya pada Selasa lalu dengan pelbagai alasan.

Rosseli Samsudin menunjukkan bekas tapak meter elektrik yang telah ditanggalkan oleh MBSA kelmarin.


"Semua ini berlaku selepas pertukaran pemerintahan kerajaan negeri pada 2008, dan saya kesal kerana inilah satu-satunya punca pendapatan saya dan keluarga selain 25 pekerja yang terdiri daripada adik-beradik dan saudara-mara.

"Saya mengaku telah menerima tiga notis termasuk notis untuk meroboh pada Selasa lalu. Tetapi tidakkah pihak yang berkenaan terutama kerajaan negeri tiada budi bicara dengan mengambil kira prestasi perniagaan saya sebelum ini.

"Di manakah keadilan kerajaan negeri yang selama ini memperjuangkan hak rakyat sedangkan selama ini saya juga banyak menyumbang untuk masyarakat setempat yang dalam kesusahan termasuk semasa banjir besar melanda Shah Alam sebelum ini," ujarnya kepada pemberita di sini petang ini.

Sehubungan itu, Mohd. Rosseli meminta kerajaan negeri agar tidak menganaktirikan dirinya hanya kerana perbezaan politik sedangkan banyak lagi perniagaan yang didirikan secara tidak sah, tetapi kerana mereka daripada parti yang sama, perniagaan tidak terjejas.

Rakyat Kelantan Perlu Tuntut Hak Bekalan Air Bersih!

Posted: 25 Nov 2011 09:05 AM PST

'Berhentilah Nik Aziz; Pas Tipu Rakyat!! Pade doh weh, tok wakil Pas kayo doh (Cukuplah setakat ini, wakil rakyat Pas sudah kaya).

Rakyat Kelantan tidak perlu berterusan membiarkan diri dan anak-anak mereka ditimpa musibah akibat kegagalan Kerajaan Pas negeri itu menyediakan bekalan air bersih.

Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin berkata, sudah tiba masanya rakyat negeri itu bangkit menuntut hak mereka yang selama ini dinafikan dengan menghukum Pas Kelantan pada pilihan raya umum akan datang.

"Sikap sambil lewa terhadap negeri yang ditadbir menunjukkan identiti sebenar pembangkang. Mereka lantang mengkritik kerajaan Pusat tetapi tanggungjawab kepada rakyat negeri mereka abai.

"Berbeza dengan Barisan Nasional (BN) yang terbukti sentiasa mengambil berat soal keperluan asas seluruh rakyat, apatah lagi air adalah soal hak asasi rakyat," katanya kepada Utusan Malaysia di lobi Parlimen hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kualiti air di Kelantan yang berada pada tahap paling teruk di negara ini kerana dicemari dengan pelbagai logam berat serta bakteria berbahaya.

Dalam pada itu, Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Noordin menyelar sikap Kerajaan Pas Kelantan yang terlalu asyik berpolitik sehingga lalai dalam aktiviti pembangunan negeri.

Menurut Zulkifli, Islam bukan hanya terhad kepada soal hudud kerana hukum tersebut hanya meliputi 0.01 peratus sahaja daripada agama itu.

Katanya, masalah pembangunan, bekalan air, pendidikan, perumahan dan pekerjaan juga termasuk dalam Islam, namun tidak diberi perhatian sebaiknya oleh Kerajaan Pas Kelantan.

"Kenapa tidak tumpu perkara itu? Kalau orang pergi curi air bersih takkan hendak potong tangan pula? Sudah tentu keadaan air kotor dan beracun memaksa mereka berbuat begitu," katanya.

Bagaimanapun Ahli Parlimen Kubang Kerian, Salahuddin Ayub menolak dakwaan kerajaan negeri Kelantan lalai sebaliknya beliau meletakkan kesalahan itu terhadap Suruhanjaya Perkhidmatan Air Nasional (SPAN).

Pada masa sama, beliau mendakwa keadaan tersebut berlaku disebabkan sikap kerajaan Pusat yang tidak memulangkan royalti minyak kepada negeri itu.

"Sekiranya kerajaan Pusat peka dengan nasib rakyat, hulurkan bantuan kepada penduduk Kelantan," ujarnya.

Kepada soalan mengapa kerajaan negeri Kelantan menolak alternatif yang dicadangkan SPAN dan ke mana perginya peruntukan RM600 juta yang diberi kerajaan Pusat, beliau enggan memberi sebarang ulasan. -Utusan.

Video Nurul Izzah Masuk Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M)

Posted: 25 Nov 2011 07:05 AM PST


Nurul Izzah dan Tony Pua sebelum ini bertindak membandingkan 23 harga barangan dari Kedai Rakyat 1 Malaysia (KR1M) dengan harga barangan yang dijual oleh pasaraya besar seperti Careffour.

Dengan membandingkan antara barangan K1RM dengan pasaraya besar seperti Careffour jelas menunjukkan bahawa dalam PKR ini bukan sahaja bapanya bersifat penipu anaknya si Nurul Izzah juga layak dipanggil penipu tidak keterlaluan juga saya katakan bodoh, dangkal dan dungu. Baca lagi...

Azmin Ali Bohong ! Polis Nafi Batal Permit Saat Akhir !

Posted: 25 Nov 2011 06:05 AM PST


Inilah kualiti pemimpin PKR 'Jambu Keabadian Cinta' Anwar Ibrahim berbohong lagi! Puak ni jadikan bohong tipu belit fitnah dah serupa macam makan nasi mereka!

Polis Johor pada Jumaat, menafikan dakwaan Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Azmin Ali bahawa permit ceramah parti itu di negeri ini dibatalkan pada saat akhir.

Sebaliknya kata Ketua Polis negeri Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff, pihaknya tidak pernah meluluskan permohonan untuk mengadakan ceramah yang dibuat PKR dua hari lepas.

Isu pembatalan tidak timbul kerana polis tidak pernah meluluskan permohonan itu, katanya kepada pemberita di sini.

Beliau mengulas kenyataan Azmin yang memberitahu pemberita selepas perasmian Kongres Wanita dan Angkatan Muda Keadilan di sini hari ini, bahawa polis membatalkan permit ceramah PKR di beberapa kawasan pada saat akhir malam Khamis.

Mohd Mokhtar turut mengingatkan pemimpin parti politik itu agar tidak mencabar undang-undang dengan mengadakan ceramah tanpa kelulusan pihak berkuasa.

"Kita kena hormat undang-undang...kalau tidak hormat, itu juga mencabar polis," katanya ketika ditanya mengenai desas-desus pemimpin PKR tetap mahu mengadakan ceramah tersebut.

Beliau berkata jika permohonan ditolak, pihak berkenaan masih boleh mengemukakan rayuan kepada ketua polis negeri.

Mengulas perkembangan lain, Mohd Mokhtar berkata pihaknya sudah bersedia menghadapi kemungkinan banjir dengan meningkatkan logistik serta penugasan anggota.

"Kita bukan sahaja menempatkan anggota di pusat pemindahan banjir malah menempatkan anggota rondaan di rumah yang ditinggalkan mangsa banjir. Seperti tahun-tahun sebelum ini, polis juga akan menyediakan kaunter di pusat pemindahan bagi memudahkan orang ramai membuat laporan," katanya.

Mohd Mokhtar turut menasihati orang ramai, khususnya yang tinggal di kawasan rendah supaya segera berpindah ke tempat selamat apabila diarahkan pihak berkuasa. - Bernama

Ohhh.... Ni Lah Gambar Kapal Selam Yang Tak Menyelam Yang Didakwa Oleh Nurul Izzah... Meh Tengok Sat!!

Posted: 25 Nov 2011 05:05 AM PST



Inilah kapal selam Yang dikatakan tidak boleh menyelam oleh anak Papa Jahat, Nurul Izzah?

Memang pun kapal selam tersebut tak boleh menyelam, sebab sudah dimuziumkan di Melaka. Hahaha! Apa punya sengal lah!

Berita terdahulu: Panas Nurul Izzah Dibelasah Dalam Dewan Rakyat! Malu Siot!!


Foto by: Akar Umbi

PKR Gertak Lagi... Nak' Bebaskan' Anwar Jika Dipenjara Kes Liwat

Posted: 25 Nov 2011 04:05 AM PST


@ayathelme KL
Journalist
http://Agendadaily.com

Ini bukan kali pertama, retorik PKR kepada penyokongnya yang seolah-olah undang-undang negara ini di bawah tapak kaki mereka.

Pagi Jumaat di Pulai dekat Johor Bharu, Timbalan Presiden PKR Azmin Ali memberi amaran kepada UMNO bahawa PKR, sayap pemuda dan wanita PKR "akan bangun dan merobohkan tembok penjara "untuk membebaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim jika beliau dipenjara.

Azmin merujuk kes liwat yang sedang dihadapi oleh Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Beliau berkata demikian ketika merasmikan Kongres AMK dan Wanita PKR di sebuah resort di situ.

Hebat sungguh gertak itu. Bunyinya macam Saiful Bukhari Azlan yang dakwa diliwat oleh bekas bosnya itu macam kucing kurap dan tak ada hak langsung sebagai rakyat Malaysia.

Macam hak hanya ada pada Anwar.

PKR mungkin lupa bahawa Anwar dituduh meliwat berdasarkan laporan Saiful sendiri

Apakah PKR ingat Anwar maksum.

Video seks belasah pelacur China apa cerita? CCTV naik turun lif apartmen bagaimana?

Anwar baru-baru ini, sudah dipanggil memberi keterangan berhubung laporan polis palsu dalam kes tersebut

Seluruh rakyat Malaysia sedang menunggu hasil siasatan kes berkenaan yang juga didakwa oleh PKR sebagai konspirasi UMNO.

Video aski seks di Bangkok pun ada.

Perbicaraan kes liwat yang berlangsung juga kerap tertangguh atas permintaan pasukan pembelaan Anwar. Sehingga kini, kes yang mula dilaporkan Jun 2008 itu masih belum selesai di mahkamah.

Menurut Azmin, pembangkang itu telah mencapai kata sepakat bahawa Anwar, yang kini berhadapan dengan tuduhan meliwat yang kedua, akan menjadi Perdana Menteri ketujuh negara.

Kalau diputuskan oleh mahkamah tidak bersalah...silalah bermimpi nak junjung langit sekalipun.

Sebaliknya...sendiri mau ingat.Berani buat berani tanggong.

Selagi boleh cakap...cakaplah Azmin, timbalan presiden yang merupakan blue eye boy Anwar itu yang juga Ketua PKR Selangor berkata pihaknya mahu memberi peringatan keras kepada UMNO bahawa apa pun konspirasi, PKR akan bangkit menentang untuk memastikan Anwar tidak dipenjarakan.

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur akan mendengar penggulungan hujah pada 8 Disember ini manakala pilihan raya umum ke-13 pula disebut-sebut akan diadakan dalam waktu terdekat.

Harapan Anwar untuk menjadi perdana menteri kemungkinan tidak menjadi kenyataan jika beliau disabitkan kesalahan atas tuduhan itu yang membawa hukuman penjara 20 tahun.

Politik tolak sebelah.Pokok pangkalnya undang-undang tetap undang-undang.

Kalau PKR merasa Anwar berhak pada keadilan,maka Saiful sebagai rakyat Malaysia juga ada hak yang sama.

Penentunya ialah mahkamah. Tunggu dan lihat sajalah.

Jika betul Anwar melakukannya, jawatan sebagai Ketua Umum PKR bukan lesen bak kata orang sudahlah 'sedap sendiri' kini nak salahkan orang lain pula.

tunku

Posted: 26 Nov 2011 03:05 AM PST

tunku


Azmin: PKR will break down jail walls to keep Anwar free

Posted: 25 Nov 2011 08:00 AM PST

JOHOR BARU: PKR will do anything, even break down the prison walls, to ensure that Datuk Seri Anwar Ibrahim be the next prime minister, said PKR deputy president Azmin Ali.
"This is a strong reminder to Umno that we, the Youth and Wanita, pledge to rise and break down the prison walls to free him.
"Pakatan (Rakyat) leaders are together that Anwar should be the next prime minister," Azmin said when opening the PKR Wanita and Youth congress here.
"We will bring down any conspirancy to put him behind bars," he said.
Azmin said PKR hoped to make inroads into Johor to ensure that the state was no longer Umno's 'fixed deposit'.
To achieve this, he said, PKR would avoid three-cornered fights involving its Pakatan Rakyat partners.

tunku : this is what you called a gangster party. malaysia does not need gangsters to rule the country.by the way,azmin is admitting that anwar is guilty as they had accepted that he will be going to jail soon.again, malaysia does not need a sodomizer to be the prime minister.pity pakatan, they dont have any capable leader to be a pm candidate as they can only look at a prisoner to be their leader.

Taipingmali (tm)

Posted: 26 Nov 2011 01:34 AM PST

Taipingmali (tm)


Rumah sudah siap, pahat masih berbunyi

Posted: 25 Nov 2011 04:00 PM PST

Konvensyen media sosial yang diilhamkan oleh jawatankuasa 1 Agenda sudah pun berlalu. Blogger panas APA komen kata majlis tak sempurna dan menuduh jawatan kuasa cari duit.

Tuduhan sedemikian tak betullah, setiap majlis kalau kita rajin hadir, sikit sebanyak mesti ada cacatnya, tambahan pula program ini adalah kali pertama dibuat oleh 1 Agenda.

1 Agenda bukan mempunyai fleet yang besar, jawatankuasa yang ada pun buat kerja bukan ada upah apa pun, semua buat kerana nak mewujudkan satu komuniti besar dan networking penggiat media pro kerajaan.

Bayangkan wujudkan 1 Agenda pun adalah hasil perbincangan rakan-rakan dalam blackberry, selepas melontarkan idea masing-masing, saudara Zul Azhar Cha minta nombor telefon TM dan kami terus berbual melalui telefon dan sama-sama mempunyai idea yang hampir sama dan bersetuju bahawa penggiat media yang selalu menjerit kerana ada rasa tertipu dan tidak terbela supaya bernaung di bawah satu entiti yang dapat menjaga kebajikan mereka.

TM juga sebelum ini pernah sama-sama berada dalam BPN pada tahun 2008 dan 2009 tetapi mengundurkan diri kerana AJK  BPN enggan didaftarkan dengan ROS.

Dalam tempoh itu, TM beberapa kali turun ke KL dan satu perjumpaan telah dibuat di sebuah restoran Kayu Nasi Kandar Ampang.  TM memaklumkan bahawa kita hanya perlu 7 orang sahaja untuk memulakan gerakan ini.

Perjumpaan pertama 7 orang telah bersetuju untuk menubuhkan sebuah NGO yang berdaftar dengan ROS dan hasilnya kami bersetuju dengan nama 1 Agenda.

Proses pendaftaran dibuat segera tanpa tangguh-tangguh dan tak sampai dua bulan ROS meluluskannya, sewaktu TM hadir ke majlis berbuka puasa di kediaman rasmi TPM pada 10 Ogos, masih belum diluluskan.

21  Ogos satu meeting diadakan selepas di KL selepas ROS meluluskan pendaftaran, dan 1 Agenda merancang satu perjumpaan dengan penggiat media.

Sebelum ini Blog House telah berjaya mengadakan dua  program besar, satu peringkat Asean dan satu peringkat dunia.  TM hadir dalam program sehari peringkat Asean di  Hotel Nikko. [nama lama] dan program kedua ialah yang dianjurkan oleh MyKMU di KL Internasional .

Tidak semua yang dapat hadir di kedua-dua program di atas. Jadi 1 Agenda sebagai sebuah lagi NGO cuba menghimpunkan orang-orang baru pula. jemputan dibuat dalam blog , sms, youtube [terima kasih kepada Teh Tarik Bersama YB] bbm, twitter dan facebook. Ia bukan untuk bloggers sahaja. Kepada Syed Ali dari Out Syed the box jangan lah berkecil hati kerana tak dijemput oleh jawatan kuasa [terlepas pandang ]  maaflah dan jangan simpan dalam hati.

Kepada blogger Apa yang hadir , TM mengucapkan berbanyak terima kasih. selepas ini bolehlah bersama-sama dengan komuniti 1 Agenda dan mungkin beliau dapat membantu dalam program-program 1 Agenda dimasa akan datang.

Program tersebut bukan lah program syok sendiri. apa lagi untuk mencari duit mengisi poket sendiri. Semuanya dibuat atas semangat perjuangan dan membela nasib rakan-rakan.

Masih ingat, selepas PRN Sarawak ada beberapa orang rakan kita yang kena buang kerja kerana pergi ke sana? Siapa nak bela nasib mereka? Itu lah hasrat 1 Agenda, kalau berjaya buat program, orang akan bantu kita dan hasil bantuan boleh membantu kebajikan kita.

TM walaupun sebagai TYDP dalam 1Agenda tidak dapat turut serta dalam konvensyen itu kerana masih MC dan tak ada driver[driver balik uitm, cuti dah habis]. terima kasih kepada Audi 66,  team SUPP Miri Aziz Adenan Satem PBB dari Sarawak, Dayang dari KK, Tun Faizal dari UMB yang sudi hadir dan lain-lain yang sanggup hadir nun dari jauh.

Terima kasih yang tak terhingga kepada Dato Mohd Shakar, YB Kamalanathan, DS Ibrahim Saad, Dato Zainab, DS Rosmah, DS Najib yang menyokong dan banyak membantu 1 Agenda.

Ingat! Kita bukan macam penggiat media pembangkang. cokia-cokia depa dapat 2 atau 3k setiap bulan, kerjanya bukan susah sangat, hanya tulis facebook hentam kerajaan sahaja. Inilah kerja part time pelajar-pelajar IPT kita. Fikirkan lah brooo..... http://aku-tak-peduli.blogspot.com/2011/11/program-syok-sendiri-bn.html

Harakah bakal lingkup kerana fitnah dan pembohongan

Posted: 25 Nov 2011 03:31 PM PST

Seorang rakan telah pergi ke Alor Star dengan tujuaan urusan perniagaan kerana ada rundingan iklan yang perlu dibuat dengan Harakah Kedah.

Cari punya cari tak jumpa bangunan Harakah. Setelah puas menelefon ke sana ke sini baru lah dimaklumkan oleh seorang staff Harakah bahawa mereka beroperasi dari sebuah rumah.

Sebarang urusan perlu dibuat secara telefon dan rundingan boleh dibuat dimana-mana restoran kerana mereka tidak lagi mempunyai pejabat dalam bandar seperti dahulu.


ALOR STAR:Thursday June 8, 2006

The drop in sales of Harakah indicates that PAS is losing its popularity, Harakah sales promotion campaign chairman Ustaz Ahmad Awang said.He said circulation dropped from 400,000 copies per issue during the height of PAS' popularity in the late 1990s to 125,000 currently.Harakah is the PAS mouthpiece.
PARTY MOUTHPIECE: A PAS female member reading the Harakah at the PAS Complex in Kedah yesterday.

"Sales of Harakah are an indicator of PAS' popularity. When PAS' popularity drops, so will the sales,'' he said at the party assembly at Dewan Fadzil Noor at the new PAS Complex in Kota Sarang Semut, about 20km from here, yesterday."We cannot allow the public to forget Harakah. Harakah's presence is crucial during the general election."Harakah needs to improve its editorial content."

Punca utama pejabat Harakah ditutup ialah kerana Pas Kedah sudah tak mampu untuk membayar kos sewa bulanan. Seperti yang dinyatakan dalam petikan di atas, edaran Harakah semakin hari semakin merosot.

Ini kerana pembaca semakin muak dan mual dengan isi kandungan Harakah yang tidak menggambarkan berita yang benar, Harakah tidak mengambarkan aktiviti-aktiviti Pas . Harakah penuh dengan berita-berita fitnah yang hanya memburuk-burukkan orang lain yang tidak menyokong mereka.

Pernahkah kita melihat dalam harakah ia melaporkan atau menunjukkan majlis penyampaian bantuan  kepada orang miskin, majlis penyampaian bantuan persekolahan dan pelajar yang masuk ke IPT dan sebagainya.

Satu lagi ialah Pas bercakap dalam harakah tanpa bukti, contohnya baru-baru ini Harakah melaporkan 70 ahli Umno di Kelantan masuk Pas tetapi tidak ada bukti kukuh, tidak ada gambar , tidak ada nama mereka yang menyertai Pas dan hanya cerita kosong tanpa bukti, ini bukan sekali dua tetapi dah banyak kali.

Ia menggambarkan bahawa Harakah yang mengaku dari parti Islam lebih banyak berbohong dan menfitnah. Islam kepala bapak depa.......

Dasar Pas jadi punca kenaikan harga rumah

Posted: 25 Nov 2011 03:19 PM PST

Kenaikan harga rumah di Pulau Pinang dan Kedah adalah perancangan strategik puak-puak pemaju perumahan yang terdiri dari puak Dap. Tujuaan utama utama untuk menghalang penduduk Melayu dan bumiputra lain daripada membeli rumah.

Seorang penduduk yang berasal dari Pulau Pinang , kini menetap di Taiping memaklumkan kepada TM bahawa pemaju perumahan menjual rumah dengan harga berbeza berdasarkan kaum. Menurut beliau sebuah rumah apartmen dijual kepada kaum Dap dengan harga RM 80 ribu tetapi kepada kaun lain harganya melebihi RM 100 ribu. Ia juga termasuk harga rumah mewah perti semi-detech dan  condo mewah. 

Trend yang sama juga menular ke Kedah. Apabila dasar kerajaan negeri meletakkan kouta 50: 50 menyebabkan pemaju menaikkan harga rumah dan apabila 50 peratus rumah kouta bumi tak laku, mereka boleh memohon untuk menjual kepada kaum lain dengan alasan 50 peratus tersebut tak ada yang mampu beli. 

Ini lah dasar bodoh yang dilaksanakan oleh kerajaan PAS BODOH.

ALOR SETAR 11 Nov. — Harga rumah di Kedah terutama dalam kawasan bandar raya ini meningkat dengan ketara dalam tempoh tiga tahun lepas berpunca daripada dasar kerajaan Pas Kedah mengubah kuota dan syarat tanah yang hendak dimajukan.

Ketua Pergerakan Pemuda Barisan Nasional (BN) Kedah, Badrulhisham Hashim (gambar) yang membuat dakwaan itu berkata, kenaikan tersebut menyeksa dan membebankan rakyat negeri ini yang hendak membeli rumah.

Menurutnya, rumah teres dua tingkat pada 2008 berharga purata RM180,000 meningkat kepada RM220,00 pada 2009 dan tahun lepas meningkat kepada RM260,000 dan RM320,000 pada tahun ini.

"Keadaan ini jika berterusan akan menyebabkan rakyat berpendapatan rendah dan sederhana tidak mampu memiliki rumah," katanya kepada pemberita di pejabat MCA Alor Setar di sini, hari ini.

Selepas memenangi pilihan raya umum 2008, kerajaan Pas Kedah mengubah kuota peruntukan rumah daripada 30 peratus Bumiputera, 70 bukan Bumiputera kepada 50:50 untuk setiap projek perumahan swasta selain mengetatkan syarat penukaran status tanah yang hendak dimajukan.

Badrulhisham yang juga Ketua Pemuda UMNO Kedah berkata, tinjauan dan kaji selidik pasukan petugas Pemuda MCA Alor Setar mendapati kenaikan sehingga 20 peratus berlaku setiap tahun sejak 2009.

Beliau memberi contoh projek perumahan rumah teres dua tingkat Taman Saga di sini yang sedang dibina ditawarkan pada harga RM360,000 seunit dan dianggap tidak munasabah.

Katanya, pendapatan perkapita penduduk Kedah kira-kira RM15,000 setahun atau RM1,300 sebulan perlu naik kepada sekurang-kurangnya RM6,000 sebulan untuk layak membeli rumah tersebut.

Dasar berkenaan menyebabkan pemaju tidak berani melabur untuk membina lebih banyak rumah kerana bimbang tidak dapat menjualnya, katanya.

Beliau yang kecewa dengan trend serius ini mencabar kerajaan Pas Kedah menyediakan rumah untuk rakyat terutama di luar bandar seperti di Padang Terap, Sik dan Baling.

Ketua Pasukan Petugas Pemuda MCA Alor Setar, Tan Chee Hiong pula mendakwa menerima maklumat terdapat 100 projek perumahan bernilai RM1 bilion yang dibawa untuk kelulusan Exco kerajaan negeri langsung tidak dibacakan untuk diminitkan dalam mesyuarat.

Beliau turut mendakwa banyak projek besar di Sungai Petani dibekukan sementara berikutan masalah bekalan air. - BERNAMA

Kasihan melihat Melayu Kedah  yang enggan maju sejak dahulu lagi kerana membenci kerajaan BN. Hari ini mereka yang menyokong Pas sejak azali terus berada dirumah-rumah buruk yang menunggu hari menyembah bumi.

PERUBAHAN TEMPAT: Pidato Politik Zon Utara

Posted: 25 Nov 2011 08:06 AM PST

PERUBAHAN TEMPAT: 

Pidato Politik Zon Utara esok 26/11 jam 9.00 pagi diubah ke lokasi yang lebih besar di Sunway Carnival Convention Centre @ level 4, Sunway Carnival Mall, Pusat Bandar Seberang Jaya, Pulau Pinang (Belakang Sunway Hotel)
View Larger Map



.

Mak Lampir! Cerminlah dirimu dahulu.

Posted: 25 Nov 2011 06:59 AM PST

Mak Lampir atau Zuraida Kamaruddin munapek patut malu pada diri sendiri. Malu kerana mendesak Shahrizat Jalil meletakkan jawatan dari kerajaan kerana namanya terpalit dalam isu kontroversi NCF
Demikian desakan Mak Lampir semasa bercakap dalam Kongres Wanita PKR hari ini.

Bagus cadangan Mak Lampir dan boleh dibahaskan di dalam dewan rakyat.

Cuma TM hairan kenapa apabila Anwar Ibrahim boss Mak Lampir dikaitkan dengan kes liwat bontot Saiful, Mak Lampir tidak mendesak Anwar meletakkan jawatan dalam PKR?

Di mana Mak Lampir semasa Anwar sebagai TPM dan dikaitkan dengan isu seks luar tabei merujuk isu yang dibawa oleh Mat Sabu dan seks bebas 26 wanita yang disebut oleh Lim Guan Eng ,

Mak Lampir di luar mahkamah sewaktu perbicaraan kes liwat Anwar dengan lantang menuduh kerajaan berkonspirasi menfitnah Anwar.

Kenapa dalam kes NFC Mak Lampir dengan mudah menuduh Shahrizat Jalil bersalah dan perlu melepaskan jawatan. Sedangkan isu NFC hanya berdasarkan laporan Audit sahaja, tidak semestinya laporan audit boleh menyebabkan orang dijatuhkan hukuman.

Peguam Dato Shafie Abdullah sudah meyatakan ada kes untuk menyaman Rafizi, Mak Lampir dan beberapa individu lain, jawab sajalah di mahkamah nanti wahai Mak Beruk PKR
This screen shot has been taken with ScreenShot - A product by S4BB Limited: http://s4bb.com/screenshot

Pusingan Terakhir Pidato Pemuda

Posted: 25 Nov 2011 06:21 AM PST

Jom kita saksikan 30 peserta yg akan bertarung diPertandingan Pidato Politik Zon Utara esok 26/11 bermula jam 9pg di Sunway Hotel,Seberang Jaya,Penang.280BF393
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

MAJLIS RAMAH MESRA MB PERAK BERSAMA ANAK PERAK YANG MERANTAU DI KUALA LUMPUR DAN SELANGOR

Posted: 25 Nov 2011 05:07 AM PST

MAJLIS RAMAH MESRA MB PERAK BERSAMA ANAK PERAK YANG MERANTAU DI KUALA LUMPUR DAN SELANGOR AKAN DIJALANKAN PADA 02/12/2011 BERTEMPAT DI WISMA BELIA (MAYC) JLN SYED PUTRA KL JAM 8.00 MALAM. ANAK PERAK DIJEMPUT HADIR. "UNTUK KOME AJER".. SEBARKAN...

Taman Rekreasi Jadi Taman Belukar

Posted: 25 Nov 2011 03:00 AM PST













Pintu masuk





KAMUNTING: Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) Kampung Expo sedih melihat keadaan Taman Rekreasi Kampung Expo, di sini, yang terbiar akibat tiada perhatian dan penyelenggaraan daripada pihak berkaitan.

Setiausaha JKKK Kampung Expo, Mohd Fadhil Abdullah berkata, taman berkenaan sepatutnya menjadi satu kemudahan untuk orang ramai beriadah serta menjalankan aktiviti sukan pada masa lapang.

Katanya, lebih menyedihkan, keadaan taman yang terbiar itu turut menimbulkan beberapa masalah lain, termasuk masalah sosial dalam kalangan masyarakat terutama golongan muda.

"Taman rekreasi itu telah dibina sejak lebih 10 tahun lalu dan keadaannya yang terbiar serta dipenuhi belukar sekarang ini, menyebabkan ia dijadikan sarang penagih dadah, selain menjadi habitat hidupan liar.

"Malahan, terdapat juga dakwaan yang mengatakan kawasan taman rekreasi itu dijadikan lokasi pasangan kekasih berdua-duaan dan melakukan maksiat sungguhpun belum pernah ditemui sewaktu rondaan dibuat," katanya kepada Sinar Harian.

Menurut Mohd Fadhil, kerosakan taman rekreasi itu turut menyebabkan kerosakan beberapa kemudahan lain yang berada dalam kawasan berkenaan seperti gelanggang takraw dan taman permainan.

"Sedih hati saya apabila melihat kemudahan yang tersedia untuk semua lapisan masyarakat itu tidak dapat bertahan lama kerana sikap tidak endah dan tidak prihatin dalam kalangan masyarakat.

"Akibat sikap itu, taman rekreasi telah bertukar menjadi belukar serta kehilangan fungsi, sekali gus menyebabkan masyarakat di sini kehilangan satu kemudahan untuk mereka beriadah dan bersukan," katanya.

Mohd Fadhil berkata, tiada lain yang diharapkan oleh JKKK Kampung Expo selain langkah baik pulih taman berkenaan dilaksanakan oleh pihak berkaitan untuk mengembalikan fungsi serta keceriaannya.

Saya harap kawasan taman rekreasi itu akan dapat dibersihkan dan dipulihkan agar dapat memberi manfaat kepada penduduk," katanya. - SINAR HARIAN

TM_NOTE,

Pagi tadi Pak Anjang Zakaria Hj Sudin telah menyatakan bahawa Fitri Construction Sdn Bhd sudi untuk membantu membersihkan taman tersebut, dalam taman tersebut juga terdapat sebuah gelanggang badminton/ takraw yang masih kekal utuh.

DAP [ Nga Kor Ming ] menghina warna kulit

Posted: 25 Nov 2011 01:53 AM PST


Sidang Dun Perak Ke-12: Kalau MB 'Hitam Metalik', Nga Pula 'Putih Babi'




"Menteri Besar Hitam Metalik yang  haram jadah masuk dari pintu belakang naik kapal selam dari Pangkor"
Demikian antara kenyataan berbaur perkauman dan kurang ajar Adun Pantai Remis, Nga Kor Ming yang dilemparkan terhadap Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Zambry Abdul Kadir ketika berucap dalam Majlis Ceramah Pas di Kamunting, 9 September lalu.
Untuk berita lanjut silia ke  [ klik]

PANEH MIANG

Posted: 26 Nov 2011 01:22 AM PST

PANEH MIANG


Kalau dah 'kaki kencing' tu...

Posted: 25 Nov 2011 09:26 PM PST

Macau Scam

Modus Operandi - Ahli sindiket menyamar sebagai pegawai polis, pegawai Bank Negara atau pegawai bank tempatan dan memperdaya mangsa kononnya akaun bank/akaun kad kredit mereka telah disalahguna oleh orang lain dan menasihatkan mangsa untuk memindahkan wang mereka ke dalam akaun yang diberikan kononnya untuk tindakan Bank Negara. Sindiket dipercayai dari negara Macau/Hong Kong. Sebanyak 247 kes telah dilaporkan dengan anggaran kerugian RM61 juta.

African Scam

Modus Operandi - Mengaburi mangsa dengan menjadi kenalan di laman sosial. Saspek kemudiannya menghantar e-mail memperdaya mangsa kononnya telah menghantar bungkusan berupa barangan berharga tetapi telah ditahan oleh pihak kastam, seterus meminta mangsa menghantar sejumlah wang kononnya bagi mendapatkan pelepasan kastam. Saspek terdiri daripada warganegara asing dari negara Afrika. Sebanyak 774 kes telah dilaporkan dengan anggaran kerugian RM24 juta.

Penipuan Internet/E-Dagang

Modus Operandi - Saspek akan mengiklan/menawarkan barangan murah di laman web seperti lelong.com atau mudah.com. Produk seperti telefon bimbit, komputer, peralatan eletrik etc. yang telah dipesan dan dibayar tidak diperolehi dan saspek akhirnya gagal dikesan. Sebanyak 629 kes telah dilaporkan dengan anggaran kerugian RM13 juta.

Penipuan melalui SMS (Sistem Pesanan Ringkas)

Modus Operandi - Saspek mengirim sms kepada mangsa dengan menyatakan mangsa telah memenangi cabutan/hadiah bertuah daripada syarikat-syarikat ternama seperti Petronas, Celcom atau daripada pertandingan Akademi Fantasia. Mangsa akan diminta terlebih dahulu membayar sejumlah wang bagi mendapatkan hadiah tersebut dengan cara memasukkan wang ke akaun bank yang diberikan oleh saspek. Sebanyak 215 kes telah dilaporkan dengan anggaran kerugian RM13 juta.

Penipuan Pelaburan

Modus Operandi - Memperdaya mangsa dengan menjanjikan pulangan yang tinggi untuk membuat pelaburan dalam pelbagai perniagaan seperti projek pertanian, perikanan, penternakan lembu, perniagaan jualan langsung dan perniagaan jual-beli emas. Pelaburan dalam perniagaan tersebut dijanjikan dengan pulangan lumayan dalam masa singkat. Sebanyak 174 kes telah dilaporkan dengan anggaran kerugian RM5 juta.

Tiket Toto

Modus Operandi - Saspek memperdaya mangsa dengan menunjukkan tiket toto palsu yang dimenangi dan meminta mangsa menuntut wang bagi pihak saspek. Mangsa kemudiannya dirayu dengan pelbagai cara seperti kononnya saspek ada kematian/kemalangan ahli keluarga dan meminta mangsa mendahulukan wang dengan balasan menyerahkan tiket toto palsu tersebut kepada mangsa sebagai ganti. Apabila tiket tersebut hendak dituntut oleh mangsa, pihak toto dapati tiket tersebut adalah palsu dan saspek telah menghilangkan diri. Sebanyak 1,300 kes telah dilaporkan dengan anggaran kerugian RM3 juta.

Barang Lelongan/Harga Murah

Modus Operandi - Saspek mengaku boleh mendapatkan barangan seperti peralatan letrik, laptop dan telefon bimbit dengan harga murah hasil lelongan dari rampasan kastam. kerugian: Sebanyak 178 kes telah dilaporkan dengan anggaran kerugian RM1.2 juta.

Bomoh

Modus Operandi - Saspek mengaku sebagai bomoh perubatan atau bomoh nombor ramalan dan memperdaya mangsa untuk menyerahkan wang tunai atau barangan berharga bagi merealisasikan pemujaan atau membuang sial atau sebagai syarat perubatan. Sebanyak 354 kes telah dilaporkan dengan anggaran kerugian RM0.95 juta.

Gores & Menang

Modus Operandi - Mangsa diberikan tiket/kupon untuk digores dan mereka kononnya telah memenangi hadiah lumayan seperti perlatan kesihatan, peralatan eletrik, kereta etc. Mangsa kemudiannya diminta untuk membayar sejumlah wang jika ingin menuntut hadiah yang dimenangi atau diminta untuk membeli beberapa barangan lain yang ditawarkan sebelum hadiah dapat diberikan. Hanya sebanyak 89 kes saja yang pernah dilaporkan dengan anggaran kerugian RM0.8 juta.

Cek Pintas

Modus Operandi - Sindiket mencuri cek yang dikirim oleh pelanggan/syarikat melalui pos. Cek tersebut kemudiannya dipinda untuk dibayar kepada nama saspek dengan jumlah cek juga diubah kepada nilai yang lebih tinggi. Pindaan dibuat menggunakan bahan kimia dan sukar dikesan dengan mata kasar. Sebanyak 8 kes telah dilaporkan dengan anggaran kerugian RM0.05 juta.

Sumber: Statistik PDRM bagi kes penipuan/kerugian di Malaysia bagi tempoh Januari hingga Ogos 2011

Sahabat-Gunung

Posted: 26 Nov 2011 01:20 AM PST

Sahabat-Gunung


BNBBC Tampil Main Peranan Perkukuh Hubungan Malaysia-Indonesia

Posted: 25 Nov 2011 03:52 AM PST




Walaupun hubungan dua hala antara Malaysia dan Indonesia nampak baik, namun beberapa insiden terkini termasuk tindakan rakyat negara jiran itu yang tidak menghormati lagu Negaraku semasa Sukan SEA ke-26 baru-baru ini sedikit sebanyak melukakan hati rakyat Malaysia.

Namun mengambil langkah agar masalah ini tidak berpanjangan, Majlis Ahli Parlimen Barisan Nasional (BNBBC) turun padang untuk mendapatkan penjelasan dan terus mencari jalan penyelesaian dalam memperbaiki hubungan dua hala antara Malaysia dan Indonesia.

Tinbalan Pengerusinya, Datuk Bung Mokhtar Radin berkata, langkah turun padang dengan mengadakan pertemuan dengan Ketua Dewan Perwakilan Rakyat (DPR), Marzuki Alie di Gedung Dewan Perwakilan Rakyat di Jakarta hari ini banyak memberi manfaat yang cukup besar kepada Delegasi BNBBC.

Menurut Bung Moktar, Marzuki banyak menjelaskan kepada anggota rombongan mengenai dasar dan pendirian kerajaan Indonesia berhubung isu-isu yang sering mencabar hubungan baik dua negara.

"Atas dasar mahu mencari kesepakatan dalam menyelesaikan masalah berbangkit, BNBBC tampil memainkan peranan. Dalam pertemuan ini, banyak perkara dan isu yang dibangkitkan, antaranya soal lapuk pendatang asing tanpa izin, tenaga kerja, soal sempadan kedua-dua buah Negara, soal perairan dan juga soal kebudayaan yang pernah menjejas hubungan baik antara kedua-dua buah Negara.

Justeru, saya dan anggota rombongan tampil untuk mendapat penjelasan dan memperbaiki hubungan dua hala selain menyampaikan mesej untuk merapatkan lagi hubungan Ahli Parlimen kedua-dua negara menerusi penganjuran pelbagai aktiviti pada masa depan," ujarnya yang juga merupakan Ketua Delegasi BNBBC ini.

Dalam perkembangan berkaitan, Ketua Dewan Perwakilan Rakyat (DPR) Indonesia, Marzuki Alie berkata, dalam konteks globalisasi hari ini, tiada mana-mana individu yang dapat menyekat perkembangan budaya dan apa yang lebih penting, jangan sesekali ada pihak mudah melenting dan mencari salah pihak lain sebelum terlebih dahulu mengkaji sejarah bagaimana budaya itu berkembang.

"Masyarakat Indonesia tidak seharusnya berasa gusar dan bimbang seandainya budaya kesenian negara itu berkembang ke luar negara termasuk di Malaysia. Ini kerana pertukaran budaya adalah hal biasa di seluruh dunia malah budaya barat juga memasuki negara Indonesia.

"Sementara di Malaysia pula terdapat ramai masyarakat Indonesia di sana. Sudah tentu bila berlaku migrasi penduduk, budaya juga tentunya ikut berkembang," katanya kepada wartawan selepas menerima rombongan Majlis Ahli parlimen Barisan Nasional Parlimen Malaysia (BNBBC) di pejabatnya di sini hari ini ketika mengulas sikap segelintir pihak di Indonesia yang sering menuding jari ke arah Malaysia sehingga dilabel sebagai Maling (pencuri) khazanah negara itu.

Tambahnya, budaya demonstrasi yang sering dianjurkan sebagai menyatakan rasa tidak senang terhadap Malaysia bukanlah pendirian rasmi kerajaan Indonesia sebaliknya, penganjuran demonstrasi itu hanya mewakili segelintir rakyat Indonesia yang kurang jelas hubungan akrab antara dua negara itu.

"Indonesia kini sedang menyuburkan amalan demokrasi dan sekali gus membenarkan amalan kebebasan bersuara diadakan. Sebagai negara demokrasi kita tidak boleh menghalang sesiapa saja untuk berdemonstrasi bahkan Presiden (Indonesia) juga sering berhadapan dengan demonstrasi.

Namun, kerajaan Indonesia tidak bersetuju dengan tindakan sesetengah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) negara itu yang menganjurkan demonstrasi secara berlebih-lebihan seperti membaling najis ke bangunan Kedutaan Besar Malaysia di sini tahun lalu," ujarnya lagi.

one2many

Posted: 26 Nov 2011 01:08 AM PST

one2many


AUKU Cuma Alat, Yang Penting BHEP dan Kerajaan Mesti Ditentang!

Posted: 25 Nov 2011 04:28 AM PST

Kata seorang kenalan (penyokong kuat pembangkang dan juga bekas aktivis mahasiswa haluan kiri), AUKU cuma alat. Apa yang lebih penting bagi beliau dan rakan-rakan ialah usaha menentang kerajaan, dan ia harus menjadi proses yang berterusan walaupun tanpa AUKU itu sendiri.

Itu kata-kata seorang bekas mahasiswa. Pastilah ketika beliau masih bergelar mahasiswa dahulu, AUKU dilihat sebagai tembok yang perlu diruntuhkan walau dengan apa cara sekali pun. Ketika itu, beliau dan rakan-rakan barangkali tidak pernah menduga bahawa suatu hari ini tembok itu akan rebah juga. Lantaran itulah mereka mati-matian berjuang, lalu diwaris-wariskan pula kepada generasi bawahan.

Hari ini, apabila PM umumkan AUKU akan dipinda pada Seksyen 15 yang kononnya menghalang kebebasan bersuara mahasiswa, nada beliau semerta berubah. AUKU cuma alat. Pinda atau mansuh, perjuangan mereka tetap sama. Sudah tentu sama sekali tidak akan berpaling mereka kepada kerajaan kerana mereka itu totok sekali jiwa pembangkangnya. Ini yang Najib gagal cerna dengan baik.

Bagi kenalan ini, perjuangan menentang kerajaan adalah suci dan mesti digerakkan setiap masa. Justeru bagi menampakkan ia rasional, maka AUKU digunakan sebagai wadah atau bola sedang sasarannya ialah pihak kerajaan itu sendiri. Pelbagai alasan dicipta untuk mewajarkannya. Seluruh AUKU dijubahkan dengan jubah iblis, jahat dan lahanat yang hanya mengongkong mahasiswa daripada berkata yang benar-benar, bahawa kerajaan itu salah dan mesti ditentang!

Perisa ditambah, kononnya Bahagian Hal Ehwal Pelajar (BHEP) universiti itulah proksi kejahatan di dalam kampus yang menjalankan kerja jahat iblis lahanat belaan kerajaan pimpinan para Perdana Menteri termasuk Najib kini.

Maka, melalaklah beliau dan rakan-rakannya dahulu menentang BHEP. Zamannya berlalu, tetapi baton dan obor diserahkan kepada adik-adik. Beliau dan rakan-rakan kemudian memasuki fasa perjuangan baru yang lebih real bersama parti-partinya, kemudian mereka diajarkan budaya baru. Perlahan-lahan, tahulah mereka bahawa perjuangan di dalam kampus dahulu cuma platform mencipta sahsiah politik dan AUKU itu modalnya. Kini, dalam politik yang lebih real, mereka diangkat atas kredit yang dilakukan dahulu tanpa sedikit pun berusaha memberitahu hal sebenar kepada adik-adik di dalam kampus. Terkial-kiallah sang adik-adik ini menentang BHEP dan kerajaan. Ia proses, sekali lagi, proses, yang berterusan.

Hari ini, kata kenalan itu, mereka akan cari modal baharu untuk adik-adik di dalam kampus. AUKU sudah berpihak kepada mereka. Lalu mesti ada alat lain yang lebih konkrit. Kalau dulu BHEP ditentang kerana jadi proksi AUKU, kini, kata kenalan itu, BHEP mesti ditentang kerana ia adalah penguasa undang-undang dalam kampus. Tanpa AUKU pun, BHEP tetap berkuasa! Tak ada untungnya AUKU dipinda atau dihapuskan kalau BHEP kekal berkuasa. Nah, makin bersemangatlah adik-adik kita nanti, kata beliau.

Wahai adik-adik, ketahuilah kalian, BHEP itu tidak ingin pun kuasa. BHEP itu tidak mahu pun berseteru dengan mahasiswanya sendiri. Sebaliknya, merekalah yang bersusah payah mengatur urus sistem kehidupan kita di dalam kampus. Merekalah yang menentukan tempat kita di sini dahulu, memproses setiap permohonan dan menguruskan segala keperluan kita sebaik-baik memasuki alam kampus. Lalu kini kita ingin menentang mereka? Apakah ini tindakan orang yang bersyukur? Kalau benarlah BHEP itu alat untuk penguasa, maka tertolaklah sekian banyak permohonan daripada calon mahasiswa dahulu melalui mekanisme pemilihan yang bersifat kepolitikan, dan itu bukan mustahil dilaksanakan kerana mereka penguasa!

Sebenarnya, kita sendiri yang melihat BHEP itu musuh mahasiswa sedangkan ia cuma satu unit atau bahagian yang berkerja untuk kita, memudahkan urusan kita sehari-harian di dalam kampus. Mereka tidak jadi kuli atau hamba AUKU mahupun kerajaan. AUKU ada atau pun tidak, kerja mereka tetap sama. Kerajaan bertukar atau pun tidak, kerja mereka tetap sama. Janganlah kita terpengaruh mentah-mentah dengan adu domba segelintir teman atau rakan atau pihak luar yang kononnya ditindas dan dizalimi oleh BHEP itu. Bertanyalah, kenapa mereka ditindas dan dizalimi jika ia benar-benar berlaku.

Benar, AUKU ada atau pun tidak, kehidupan kita sebagai mahasiswa tetap berjalan seperti biasa. Tidak ada salahnya mahasiswa mahu berpendirian dalam hal politik. Tetapi biarlah atas kebijaksaan sendiri, bukan guna kebijakan orang lain lalu dijadikan pendirian peribadi. Oportunis atau pesimis, itu pandangan masing-masing. Tetapi jangan sesekali menidakkan atau menjatuhkan peranan dan susah payah orang lain semata-mata mahu menegakkan pandangan sendiri. Anda belum tentu betul, dan mereka belum tentu salah.

-kak esah-

Dipetik daripada Fb Aspirasi USM.

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 25 Nov 2011 11:50 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Azmin Ali arahkan semua Kampung Melayu di Gombak dihapuskan?!!

Posted: 25 Nov 2011 09:02 PM PST



Kami sudah hilang kiraan berapa banyak kampung Melayu yang dirobohkan oleh Kerajaan Fuckatan pimpinan DAP Selangor sepanjang lebih tiga tahun yang lepas.


Tetapi adakah Melayu Selangor sedar akan perkara ini?!! Pernahkah mereka mempersoalkan berapa banyak pula perkampungan Cina yang menjadi mangsa kerakusan Kerajaan Fuckatan ini?!! Atau mereka menelan bulat-bulat semua tindakan pengkhianatan ini dengan alasan kampung-kampung Melayu tersebut semuanya penempatan haram?!!


Bagaimana pula jika ibu bapa dan saudara mara mereka masih tinggal di kampung-kampung tersebut?!!


Tahniah kepada orang GOMBAK!!! Inilah hadiah daripada YB Azmin kerana memberikan peluang kepadanya untuk berkuasa!!!

Beliau hanya sanggup menggegarkan Penjara Sungai Buloh untuk menyelamatkan kekasih hatinya, Anwar Ibrahim.

GEMPAR!!! ADUN Komtar kata Kit Siang PENGKHIANAT NEGARA?!!

Posted: 25 Nov 2011 06:30 PM PST



Pada pandangan kami, Ng Wei Aik ini hanyalah ANJING Rasis yang ditugaskan untuk menyalak bagi pihak Guan Eng dan DAP. Imej Khalifah untuk melembukan PAS perlu terus dipelihara.

Dulu dihalaunya semua mamu balik India. Siap tolong angkatkan tong gas lagi.

Sekarang Melayu yang berkahwin dengan Bangla pun hendak dihalaunya keluar. Ugut berapi-api macam Jabatan Imigresen itu di bawah tapak kakinya.

Inilah nasib orang Melayu Pulau Pinang yang dalam kesusahan dan tidak memberikan untung kepada DAP. Dicaci hina seolah-olah mereka ini BABI peliharaan yang terpaksa bergantung kepada belas ehsan DAP untuk  terus hidup.

Persoalannya, adakah Wei Aik BERANI menghamburkan cacian yang serupa kepada bangsanya sendiri yang kini lebih gemarkan kehangatan wanita Vietnam berbanding darah keturunan sendiri untuk dijadikan isteri?!!

From Vietnam with love

Stories by HARIATI AZIZAN and ANN TAN sunday@thestar.com.my


THERE is nothing like the sensuous feel of a Vietnamese woman."

Click on other international matchmaking websites and you will find descriptions like "Vietnamese women are slim and gentle," "They smell very nice" and "They never divorce."

While many will see it as a degrading objectification of women, there are some who will dismiss them as nothing more than marketing slogans.

In the last decade, taking a Vietnamese bride has become a popular trend in the more developed Asian countries like Taiwan, Korea and Singapore. And this trend appears to be catching on in Malaysia, with more and more local bachelors finding Vietnamese girls a ready option when it comes to marriage.

And contrary to common perception, those who are seeking brides from the former French colony increasingly include professionals such as engineers, architects and senior managers.

The common reasons cited are family pressure when they have come to a suitable age for marriage and local girls finding them not sufficiently attractive and/or smart, or too old. And the shyness of some bachelors has prevented them from winning the heart of local girls.


Mirror, mirror on the wall: Vietnamese girls Nguyen Thi Que Tam, 24, combing the hair of Nguyen Kim Ly, 39, while Nguyen Hong Gan, 25, looks on at the Cupid Marriage Counselling Centre. — MUSTAFA AHMAD/The Star

As Cupid Marriage Counselling Centre owner Kh'ng Kek Kon points out, the number has been on the rise because local girls also have high expectations of their life partners. At the same time, she adds, the unmarried men who seek her help are normally choosy, requesting for young and pretty wives.
That is why for most of them, their only option is to look for a foreign wife, says Kh'ng, whose centre is based in Penang.

Vietnamese girls are becoming more popular than Indonesian or Chinese girls because it is possible for the bachelors to meet them in person in Malaysia before making their choice.

Those who want Indonesian or Chinese partners would have to go and meet them in their countries.
The fee to marry a Vietnamese or Indo­nesian girl starts from RM10,000 while for a Chinese girl, the starting fee is RM30,000.

There are a few professionals who come with their parents in search of a wife, says Kh'ng.
"Their families are forcing them to get married but they are either too disappointed after several failed relationships or too shy to go after a girl,'' she says.

A rising demand

Although it cannot be determined if this trend is occurring in other parts of the country, Sunday Star found that many Malaysian males are partial to Vietnamese women.

An advertising executive who only wants to be known as Adrian admits that for him, it is almost a fetish.

"I have this exotic idea of Vietnamese girls in their traditional costume, long flowing black hair, riding in cyclos who speak in a soft voice, giggle at all your jokes and will give you a massage after a long day at work. Maybe I watched too many American GI movies growing up. My dad was a big Vietnam war fan," says the 35-year-old.

For chemical engineer Kamal, 29, it is a "preference" that developed when he was a teenager.
"When I was 14, my family lived in Sydney while my father completed his postgraduate studies, and my neighbour hired a young Vietnamese babysitter to look after her young sons. The babysitter was beautiful and friendly, and I developed a crush on her.

"Later, when I went to study in the United States, I went out with a Vietnamese-American girl, so that is why Vietnamese girls have a special place in my heart," he says.

He, however, denies that Vietnamese women are better than other Asian women. "It is just a personal preference."
IT professional Daren Yong, 26, is another who admits to having a "thing" for Vietnamese girls.


Seeking divine help: Vietnamese girls are now actively seeking foreign husbands.

"I have nothing against Malaysian girls but I've met many Vietnamese girls through work and they – the ones I've met – are not only smart and beautiful but also very entrepreneurial; they work hard. That is attractive to me," he says.

Yong nonetheless feels that his peers have more opportunities to meet and socialise with women of different nationalities.

"The world is getting smaller, so our taste is more diverse now. But it really depends on the person," says Yong, who is currently based in Bangkok.

Like Yong, 20-something writer Lim feels many people his age want to marry foreign women, not just from Vietnam.

"It is a common thing because the world is borderless now and we are more exposed to other cultures through the media, Internet and travel.

"However, many of us would stop at resorting to matchmaking agencies. It is a bit like mail-order bride and I think that is pathetic. Anyway, most of us still want educated and professional wives, especially in Malaysia, since it is difficult for families to survive without a double income," he says.

E-mail order bride

Lim believes that the trend of marrying foreign wives through matchmaking agencies has been growing for a while now.

"When I was a child in Johor in the 1990s, three of my next-door neighbours had foreign wives. One was Sumatran, another Vietnamese and the other was Thai. Two of my neighbours were professionals while one was a rich businessman and I remembered my mother saying that they had gone to an agency for their wives," says Lim, who now works in Kuala Lumpur.

The talk in the neighbourhood was that they could not find Malaysian women to marry them, he recalls.

He adds that while he was constantly woken up by some "loud fighting" in the first few years of their marriages, he noticed that they kept happy homes as time went by.

It is difficult to gauge whether there has been a real spike of Vietnamese wives in Malaysia.
It is estimated that there are at least 100,000 foreign spouses in the country today. However, according to the Home Ministry, from 2001 to 2008, only 8,622 entry permits were issued to foreign spouses of Malaysians.

The largest groups of applicants were from Thailand (2,439), Indonesia (1,955), India (1,785), Singapore (864) and the Philippines (578). Vietnamese applicants were included in the "Others" category, which added up to 1,019.

Many are unaccounted for or in the process of applying for Permanent Residence status or Citizenship.
A total of 3,524 were awarded citizenship in the same period mentioned, out of which 253 were in the "Others" category but it is unspecified how many were Vietnamese.

Yet, a mere click on the Internet shows that it is easy to be hooked up with a Vietnamese bride of your choice.

Gone are the days when one will have to fly to Vietnam to select a prospective wife; now one can just click and choose. Gone too is the practice of flying groups of Vietnamese girls over to Malaysia for the selection of prospective grooms.

A few years ago, MCA Public Services and Complaints Bureau head Datuk Michael Chong slammed the practice of a few matchmaking agencies that paraded young and attractive Vietnamese girls at coffee shops and agents' homes in some small towns for the prospective grooms to pick and choose, and seal the deal there and then.

He said the agents charged a huge amount to provide local men with girls of their choice. These agents used runners, distributed leaflets and operated from offices filled with Vietnamese girls' photos and profiles.

According to Chong, this occurred mainly in small towns and rural areas such as Triang and Jerantut in Pahang, with "price tags" for the girls ranging from RM20,000 to RM30,000.

The girls were paid for on the spot and taken away by the men as their wives, and "the prettier and sexier the girl, the higher the price she fetched", he says.

When contacted recently, Chong says these agents have simplified the process by going straight to the buyer, who is contacted mainly via e-mail. There is no need for runners any more, he says.

A local matchmaking agency manager who declines to be named concurs, adding that things are easier now with technology.

"When the selection is made, we fly the girl over and they can have a trial meeting at the agency or a hotel room, and if both agree, they can be married off. Fees range from RM16,000 to RM30,000, depending on what the deal includes; some of our clients want us to do the paper work as well," he says.

He insists that this is a legal operation as the girls sign up for the service willingly, many with their parents' support.

Some reports claim that Vietnamese brides are popular because many are perceived as still "pure and innocent".

"The demand for virgins is high," says an agent who wants to remain anonymous.

When asked about the legalities of such operations, Chong says the line between human trafficking and legal matchmaking is fine, especially now since it is the Vietnamese girls who are actively seeking foreign husbands.

"They pay matchmaking agents to find them foreign husbands hoping for a better life. But I don't condone it, especially since many prospective husbands are old men who want young, virgin wives.
"Most of the time, these girls are plucked from the villages and are really innocent, so when they are in a foreign land, they don't know what to do if things do not work out," he says.

There are also reports of the girls or their families taking loans and selling whatever property they have to pay the agent's fees, and thus are desperate to snag a husband to help pay off their debts.
Chong adds he has even heard of cases of some Vietnamese brides being only 18 years old and below.
"I have no proof, though," he admits.

Kh'ng prefers to think of her centre as providing a service for both Vietnamese women and Malaysian men.

She says she puts up the Vietnamese girls that she brings over to Malaysia at her house for one week as she monitors their behaviour.
"I need to make sure they have a good attitude as they are going to be someone's wife. Sometimes when I find them very hard to handle, I'll just send them back," she says.

On customers' concern of runaway Vietnamese brides, she adds that she could not guarantee it would not happen to her girls.

"Sometimes things are beyond our control but I'll always ask the girls to be honest with me after meeting their potential husbands.

"I told them they have a choice and not to force themselves into the marriage and run away in the end.
"Of course, I will not simply match them with any man. There were cases where I rejected the customers because I felt they would not make good husbands.

"It's like choosing a life partner for your own daughter. We can never be careless when it comes to matchmaking as it concerns one's lifelong happiness," she says.
Kalau ikutkan hukum logik akal, adakah Wei Aik ini turut mengatakan Mentor DAP nya sendiri sebagai pengkhianat kerana berskandal dengan wanita simpanan daripada tanah besar CHINA yang Guan Eng panggil sebagai Mami Foo?!!

Dan bukankah sesuatu yang melucukan apabila seorang pendatang menggelar dan cuba menghalau pendatang yang lain?!!

Azmin Kononnya Nak Gegar Penjara Jika Anwar Di Penjara. Di Mana Azmin 10 tahun lepas?

Posted: 25 Nov 2011 06:38 AM PST


Jantan sundal ni memekik melolong lagi.

Kononnya dia terlalu hebat sehingga mampu menggegar penjara jika Anwar Ibrahim ditangkap.

MyMassa hanya tergelak kecil membaca kesungguhan Azmin menjilat bontot lelaki pujaannya.

Tak perlu cakap banyak. Azmin cuma perlu jelaskan di mana dia berada ketika Anwar di penjara 10 tahun yang lepas.

Jika dia malu untuk bercerita, kita boleh jemput Senator Ezam untuk jadi jurucakap. Ketika zaman kegelapan PKR (atau PKN ketika itu), yang berazam kuat untuk membebaskan Anwar adalah Ezam dan keluarga Anwar. Azmin pula ketika itu sibuk menguruskan bisnes kereta (QASWA AUTO) yang telah diproksikan atas nama orang lain.



Sebab itulah Azmin mampu berkereta mewah serta memiliki rumah besar. Nasib yang berbeza menimpa Senator Ezam yang begitu susah sehingga terpaksa berharap kepada pendapatan isteri. Begitulah pengorbanan Senator Ezam yang dilupakan oleh juak-juak PKR setelah jiwa merek telah dibeli oleh Azmin yang kaya raya.

Dalam kongres kali ini semakin jelas kesundalan Azmin dengan mengeluarkan kata-kata manis untuk mainan jiwa Anwar. Walaupun Azmin pernah lari daripada perjuangan semasa Anwar ditangkap, Anwar tetap sayangkan Azmin. Kecintaannya kepada Azmin melebih cinta Shah Jehan kepada Mumtaz. Anwar sanggup mengenepikan reformis-reformis yang telah berjuang bermati-matian semata-mata mendengar kata hati Azmin. Buktinya, penyelewangan Azmin dan rakan-rakan ketika pemilihan yang lepas sehingga melayakkan dirinya menjadi Timbalan Presiden ditutup begitu sahaja.

Ayuh rakan-rakan. Kita pegang kata-kata Azmin Ali. Jika Anwar ditangkap adakah penjara yang akan bergegar atau pintu pagar rumah agam Azmin beserta kereta mewahnya kita gegarkan.

*Kalau korang nak tau apa umpan Azmin kepada budak AMK sampai jadi pak turut, lihat gambar di bawah. Tu yang bergegar iman budak-budak AMK.

ANWAR IBRAHIM:LITTLE ROCK AMERIKA

Posted: 25 Nov 2011 05:30 AM PST

1. Di Malaysia, cuba-cubaan membawa masuk idea-idea Zionis/Zionisme disokong oleh individu-individu yang rapat kepada corak baru kepimpinan PR, khususnya oleh PKR dan DAP. Mereka cuba merosakkan minda dan sejarah orang-orang Melayu bahawa dalam konteks sekarang, ketuanan Melayu atau sistem Raja itu tidak releven lagi. Antara pemikiran itu seperti penulis ini http://dinmerican.wordpress.com/2009/12/15/di-antara-zionisme-dan-ketuanan-melayu/ . Begitu juga Pakar Penderhaka yang sangat suka menyindir Sultan melalui media massa, tetapi pada masa yang sama tidak berani menyindir Anwar mahupun DAP di dalam isu mempermain-mainkan kesucian agama Islam contohnya di dalam kes kalimah Allah, murtad, azan, kes Karpal saman Sultan, perobohan surau-surau dan seumpamanya.

2. Reflek semula idea-idea bertopengkan Kesamarataan yang dimulutkan oleh Anwar Ibrahim seperti Malaysia Baru. Apa dia Malaysia Baru? Maksud Anwar ialah Malaysia tanpa Raja di mana Malaysia akan ditukarkan secara politik melalui kemenangan PR menjadi Republik Malaysia dengan Anwar sebagai Presiden Malaysia yang pertama. Jika di PRU12, Anwar mencanang Malaysia Baru tetapi pada PRU13 Anwar akan membawa tajuk Total Change. Sila baca http://mymassa.blogspot.com/2011/11/total-change-dari-malaysia-raja.html. Siapa di belakang Anwar? Sudah pasti salah seorang penasihat utamanya ialah Al Gore Pejuang Gay di Amerika, dan di Malaysia antaranya Pakar Penderhaka yang tidak henti-henti memperkecil-kecilkan Institusi Raja-Raja Melayu. Tambahan di http://mymassa.blogspot.com/2011/11/surat-shamrahayu-kepada-aziz-bari-al.html

3. Sebab itulah, di PRU13, kita mesti memahamkan, menunjukkan dan mengajar pengundi-pengundi atas pagar betapa bahayanya survival anak bangsa kita daripada diYahudikan melalui agen-agen high level seperti Anwar dan Pakar Penderhaka di negara kita ini. DAP adalah anak PAP, Lee Kuan Yew dan Lim Kit Siang atau Lim Guan Eng adalah sama sahaja. Singapura adalah base Israel di Asia Tenggara dengan fokus mereka ialah "menggaduhkan' Malaysia dengan Indonesia dalam apa jua perkara. Mereka hanya gagal meruntuhkan Institusi Raja di Malaysia tetapi sudah lama berjaya menghapuskan sistem Raja-Raja di Indonesia. Hanya tinggal Raja Hamengkubuwono dan waris-warisnya sahaja yang hanya menjadi Gabenor yang tak berkuasa eksekutif. DAP melihat untuk menghapuskan benteng ini, mereka kena melalui Anwar dan keduanya Pakar Penderhaka di mana kedua-dua manusia ini adalah Melayu berketurunan DKK spesis Kitul.

4. Jika dikumpulkan harta-harta anak Tun Dr. Mahathir, tidak akan dapat mengalahkan harta dan aset-aset Anwar di luar negara. Lihat sahaja rumah baru Anwar di Tanah Tinggi Segambut. Lihat sahaja harta anak-anak Anwar Ibrahim. Lihat sahaja harta-harta mewah Saifudin Nasution di Australia, Machang dan Kuala Lumpur. Itu tidak kira harta-harta Azmin Ali di mana-mana sahaja termasuk di Taman Tun. Anwar boleh sahaja bersarapan di Blok M, Jakarta. Kemudian makan tengahari di Little Rock, Amerika, Minum Petang di London dan makan malam di Bangkok. Ia gampang dan enteng bagi Anwar Ibrahim. Mengapa mereka semua meiliki harta yang gila? Belum masuk lagi yang dipegang oleh kroni-kroni mereka seperti Rahim Ghose, A. Nazri dan lain-lain, mahupun yang disimpan oleh NGO-NGO seperti IKD, IKDA dan pelbagai Yayasan lagi. Rujuklah penyelidikan bertaraf tinggi oleh para penyelidik di AIDC http://anwaribrahimdotcom.blogspot.com/. Bagaimana harta-harta yang tidak nampak saham, fix deposit dan sebagainya. Jika Anwar dipenjara lagi, penulis yakin 10 keturunan Anwar tidak akan jadi pengemis!

5. Bersambung...

Video Apa Kata Rakyat: Kedai Rakyat 1Malaysia.

Posted: 25 Nov 2011 04:34 AM PST

Dalam edisi pertama Apa Kata Rakyat (AKaR), krew AKaR menyiasat isu yang ditimbulkan oleh pembangkang iait Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M).

Apa pandangan rakyat mengenai KR1M? Kalau nak tahu, sila tonton video ini.



*Setakat ni pembangkang belum lagi menunjukkan bukti bergambar atau video yang menunjukkan penolakan rakyat terhadap KR1M. MyMassa nampak, orang yang menolak KR1M adalah orang yang langsung tidak berminat untuk membeli belah di sana tetapi hanya berminat untuk meruntuhkan perniagaan peruncitan milik Bumiputera.

PANAS: Gambar Nik Aziz Malu-malu Kucing Bila Ditenung Lim Kit Siang.

Posted: 25 Nov 2011 03:34 AM PST

Hebat ilmu penunduk Lim Kit Siang. Nik Aziz yang garang dengan UMNO pun boleh malu-malu kucing bila bertentang mata dengan Kit Siang.



*Padanlah asyik ikut cakap DAP. Kena ilmu penunduk rupanya orang tua ni.

Isu Moral : Siapa Sebenarnya Yang Patut Letak Jawatan?

Posted: 25 Nov 2011 02:33 AM PST

Satu persoalan yang perlu dijawab oleh pencacai pembangkang.

Tranungkite Keluarkan Artikel Kutuk Pengikut Abuya Nik Aziz.

Posted: 25 Nov 2011 01:05 AM PST

Artikel dari Tranungkite.

Kesalahan-kesalahan dalam berpakaian Lelaki
Posted on Thursday, November 24 @ 20:07:29 PST
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Artikel Oleh: blalang

"Kaum lelaki pula jangan menganggap enteng pasal aurat. Kali ini IH ingin berkongsi artikel mengenai kesalahan-kesalahan dalam berpakaian lelaki pula. Semoga bermanfaat.

Isuhangat selalu membicarakan kisah aurat kaum wanita seperti entri terdahulu:- Bungkus Aurat,Woi Kitaorang Tutup Auratlah, Wanita Akhir Zaman dan Sanggul Tinggi.

Kaum lelaki pula jangan menganggap enteng pasal aurat. Kali ini IH ingin berkongsi artikel mengenai kesalahan-kesalahan dalam berpakaian lelaki pula. Semoga bermanfaat.

1. Isbal.
Isbal iaitu menurunkan atau memanjangkan pakaian hingga di bawah tumit. Larangan isbal bersifat umum untuk semua jenis pakaian seperti seluar panjang, kain pelikat, gamis atau pakaian lainnya. Ironinya, larangan ini dianggap remeh oleh kebanyakan umat Islam, padahal dalam pandangan Allah ia merupakan masalah besar.
Photobucket
Rasulullah SAW bersabda:
"Kain yang memanjang hingga di bawah mata kaki tempatnya di Neraka." (HR. Al-Bukhari, shahih).

Ancaman bagi musbil (orang yang melakukan isbal ) dengan Neraka tersebut sifatnya adalah mutlak dan umum, baik dengan maksud takbur atau tidak. Jika isbal tersebut dilakukan dengan maksud takbur maka ancamannya lebih besar.

Nabi SAW bersabda:

"Pada hari Kiamat, Allah tidak akan melihat kepada orang yang menyeret bajunya (musbil, ketika di dunia) kerana takbur." (Muttafaq Alaih, shahih).
Dan secara tegas Nabi SAW melarang kita kaum lelaki melakukan isbal. Beliau SAW bersabda:

"Dan tinggikanlah kainmu hingga separuh betis, jika engkau enggan maka hingga mata kaki. Dan jauhilah olehmu memanjangkan kain di bawah mata kaki, kerana ia termasuk kesombongan, dan sungguh Allah tidak menyukai kesombongan." (HR. Abu Daud dan At-Tirmidzi dengan sanad shahih , At-Tirmidzi berkata, hadits ini hasan shahih).

Hadis di atas memberi kata putus terhadap orang yang beralasan bahawa memanjangkan kain hingga di bawah mata kaki dibolehkan asal tidak kerana sombong. Ini adalah alasan batil dan dicari-cari untuk membenarkan kebiasaan mereka yang menyalahi sunnah.

Hadis di atas dengan tegas memasukkan perbuatan isbal sebagai sikap sombong, apatah lagi jika memang berniat untuk sombong. Maka jelaslah ancamannya sangat berat. Dan fakta menunjukkan, lelaki yang musbil itu, memanglah pada umumnya untuk bergaya yang di dalamnya ada unsur bangga diri dan sombong. Buktinya kebanyakan mereka menganggap kekampungan, kolot serta melecehkan saudara-saudara mereka yang mengenakan pakaian di atas mata kaki, padahal itulah yang diperintahkan syariat.

Adapun kaum wanita, mereka diwajibkan menutupi tubuhnya hingga di bawah mata kaki, kerana ia termasuk aurat.

Namun hakikatnya, yang dipraktikkan umat Islam di zaman ini adalah sebaliknya.

Lelaki memakai pakaian hingga di bawah tumit, sedang wanita pakaiannya jauh di atas tumit.
Naudzubillah, dan kepada Allah kita memohon keselamatan

2. Mengenakan pakaian nipis dan ketat.
Dalam kaca mata syariat, jika bahan-bahan pakaian itu sangat nipis sehingga menampakkan aurat, lekuk-lekuk tubuh atau sejenisnya maka pakaian itu tidak boleh dikenakan.

Perkara ini berdasarkan firman Allah Taala:

"Hai anak Adam, sesungguhnya Kami telah menurunkan kepadamu pakaian untuk menutupi auratmu dan pakaian indah untuk perhiasan." (Al-A'raf: 26).

Tetapi jika pakaian itu tidak menampakkan aurat dan lekuk-lekuk tubuh maka hal itu tidak mengapa. Namun jika pakaian itu menyerupai dan menunjukkan identiti pakaian orang kafir maka ia tidak dibolehkan.

Dan kebiasaannya lelaki yang body builder, kaki gym memakai baju ketat untuk menunjukkan ototnya yang berketul-ketul itu.

3. Mengenakan pakaian yang menyerupai pakaian wanita.
Di antara fitrah yang disyariatkan Allah kepada hambaNya iaitu agar lelaki menjaga sifat kelelakiannya dan wanita menjaga sifat kewanitaannya seperti yang telah diciptakan Allah. Jika hal itu dilanggar, maka yang terjadi adalah kerosakan hidup di masyarakat.

Dalam hadis shahih disebutkan:

"Rasulullah SAW melaknat lelaki yang menyerupai wanita dan wanita yang menyerupai lelaki." (HR. Al-Bukhari).

Sebagian ulama berkata, 'Yang dimaksud menyerupai dalam hadis tersebut adalah dalam hal pakaian, berdandan, sikap, gerak-geri dan sejenisnya, bukan dalam berbuat kebaikan.' Kerana itu, termasuk dalam larangan ini adalah larangan mendandan rambut, memakai anting-anting, kalung, gelang kaki dan sejenisnya bagi lelaki, sebab perkara-perkara tersebut adalah kekhususan bagi wanita.

Rasulullah bersabda:

"Allah melaknat lelaki yang memakai pakaian wanita dan wanita yang memakai pakaian lelaki." (HR. Abu Daud, Shahihul Jami' , 5071) .

4. Mengenakan pakaian mengikut trend.
Sebahagian umat Islam, terutama remaja sering tergila-gila dengan fesyen pakaian yang sedang menjadi trend atau pakaian yang dikenakan oleh para artis dan idola mereka. Seperti pakaian bergambar penyanyi, kumpulan-kumpulan muzik, botol dan cawan arak, gambar-gambar makhluk hidup, salib atau lambang-lambang kelab-kelab bolasepak dan organisasi-organisasi non Islam, juga slogan-slogan kotor yang tidak hormat dan kebersihan diri, yang biasanya ditulis di belakang t'shirt dengan bahasa Malaysia atau bahasa-bahasa asing.
Pada umumnya para pemakai pakaian-pakaian tersebut merasa bangga dengan pakaiannya, bahkan dengan maksud untuk memperoleh populariti kerana pakaiannya yang aneh tersebut.

Padahal Nabi bersabda:

"Barangsiapa mengenakan pakaian (untuk memperolehi) populariti di dunia, niscaya Allah mengenakan kepadanya pakaian kehinaan pada hari Kiamat." (HR. Ahmad, Abu Daud dan Ibnu Majah dari Ibnu Umar, hasan).

Imam Asy-Syaukani berkata, 'Hadis di atas menunjuk-kan diharamkannya mengenakan pakaian untuk meraih populariti. Dan larangan tersebut tidak khusus terhadap pakaian untuk populariti, tetapi termasuk juga pakaian yang berlawanan dengan pakaian masyarakat pada umumnya (yang bertentangan dengan agama/etika). Jika pakaian itu untuk maksud populariti, maka tidak ada bezanya antara pakaian yang mahal atau murah, sesuai dengan yang dikenakan orang pada umumnya atau tidak, sebab pengharaman tersebut bergantung (niat) populariti.'

5. Mengenakan pakaian yang tidak menutup aurat.
Seperti memakai seluar pendek atau pakaian sukan lainnya yang menampakkan peha. Aurat lelaki adalah dari pusat sehingga dua lutut.Oleh itu, peha termasuk aurat. Setiap muslim diperintahkan menutup dan menjaga auratnya kecuali di depan isteri atau hamba sahayanya.

Ketika Rasulullah SAW melihat sahabat Ma'mar tersingkap pehanya, beliau SAW bersabda:

"Wahai Ma'mar, tutupilah pehamu, kerana peha adalah aurat." (HR. Ahmad).

"Jagalah auratmu kecuali dari isterimu atau hamba sahayamu." (HR. Imam lima kecuali An-Nasa'i dengan sanad hasan).

6. Tidak memperhatikan masalah pakaian ketika masuk masjid.


Sebagian orang yang akan menunaikan solat berjemaah tidak peduli dengan pakaian yang dikenakannya. Misalnya masuk masjid dengan mengenakan jenis pakaian sebagaimana disebutkan pada point keempat. Solat adalah untuk menghadap kepada Allah, kerana itu kita harus mengenakan pakaian yang bagus dan indah sebagaimana yang diperintahkan.

Allah berfirman:

"Hai anak Adam, pakailah pakaianmu yang indah di setiap (memasuki) masjid." (Al-A'raf: 31).

Disunahkan pula agar kita memakai wangi-wangian ketika hendak ke masjid dan menghindari bau-bauan yang tidak sedap. Demikianlah yang dituntunkan dan dipraktikkan baginda Nabi SAW dan para sahabatnya yang mulia.

7. Mengenakan pakaian bergambar makhluk bernyawa

Apalagi gambar orang-orang kafir, baik penyanyi, seniman, pembesar atau orang-orang terkenal lainnya. Mengenakan pakaian bergambar makhluk bernyawa adalah haram, baik gambar manusia atau haiwan.

Nabi Muhammad SAW bersabda:

"Setiap tukang gambar ada di Neraka, Allah menciptakan untuknya (dari) setiap gambar yang dia bikin sebuah nyawa, lalu mereka menyiksanya di Neraka Jahannam." (HR. Muslim).

"Malaikat tidak masuk ke dalam rumah yang ada di dalamnya anjing dan gambar-gambar." (HR. Al-Bukhari).

Adapun gambar orang-orang kafir maka memakai atau menggunakannya mudaratnya akan semakin besar, sebab akan mengakibatkan pengagungan terhadap mereka.

8. lelaki menggunakan perhiasan emas dan kain sutera.
Sekarang banyak kita jumpai barang-barang perhiasan untuk lelaki yang terbuat dari emas. Seperti jam tangan, kaca mata, butang baju, pen, rantai, cincin dan sebagainya.

Dari Ibnu Abbas RA bahawasanya Rasulullah SAW melihat cincin emas di tangan seorang lelaki, serta merta baginda menngambilnya lalu membuangnya, seraya bersabda:

"Salah seorang dari kamu sengaja (pergi) ke bara api, kemudian mengenakannya di tangannya!' Setelah Rasulullah SAW pergi, kepada lelaki itu dikatakan, 'Ambillah cincinmu itu dan manfaatkanlah!' Dia menjawab, 'Demi Allah, selamanya aku tidak akan mengambilnya, kerana Rasulullah SAW telah membuangnya." (HR. Muslim, 3/1655).

Dan Rasulullah SAW bersabda:

"Dihalalkan emas dan sutera itu untuk kaum wanita dari kaumku dan diharamkan keduanya bagi kaum lelaki dari nya." (HR. Ahmad, At-Tirmidzi dan An-Nasa'i, shahih).

Wallahualam

http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=News&file=article&sid=10538

Perhatikan ayat yang MyMassa merahkan.

Pagi tadi MyMassa keluarkan artikel dari Tranungkite yang membalun Idham Lim (http://mymassa.blogspot.com/2011/11/gempar-wakil-rakyat-pas-tipu-jemaah.html). Kali ini Tranungkite membelasah pengikut PAS. Apa dah jadi dengan Tranungkite?


*Worst case scenario, orang PAS tuduh cybertrooper BN hack Tranungkite.

Tazkirah Jumaat : Isu Halal Haram Dari Sumber Tidak Jelas.

Posted: 25 Nov 2011 12:04 AM PST



Ikuti penjelasan dari Ustaz Hamizan Mohamad Shah dari JAIS mengenai isu halal haram dari sumber tidak jelas.

Semoga penerangan ini akan memberi kefahaman kepada kita semua.



*Sebar-sebarkan.

Belantan

Posted: 25 Nov 2011 11:43 PM PST

Belantan


Demonstrasi satu 'jenaka' - Noh!

Posted: 25 Nov 2011 10:08 AM PST


Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sekinchan, Ng Suee Lim disifatkan sebagai wakil rakyat yang 'tidak cukup akal' apabila mengadakan demonstrasi kononnya wujud ketirisan dalam pengagihan insentif hasil padi kepada petani sebanyak RM110 juta baru-baru ini.

Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Noh Omar berkata, tindakan wakil rakyat DAP itu sebenarnya tidak lebih hanya satu bentuk 'jenaka' pakatan pembangkang yang tidak memahami apa yang terkandung di dalam Laporan Ketua Audit Negara 2010 mengenai kedudukan insentif tersebut.

Ini kerana katanya, apa yang dinyatakan dalam laporan tersebut mengenai peruntukan sebanyak RM110 juta sebenarnya adalah tunggakan pembayaran insentif peningkatan hasil padi yang masih belum dibayar kepada para petani dan bukannya satu ketirisan seperti yang didakwa oleh Suee Lim.

''Bagaimana pula pembangkang (Suee Lim) boleh mendakwa berlaku ketirisan dalam pembayaran insentif peningkatan hasil padi ini sedangkan tiada pembayaran dilakukan dalam tempoh itu.

''Jumlah itu sebenarnya adalah tunggakan yang masih belum dibayar kepada petani dan kementerian juga menjangkakan sebanyak RM117 juta akan ditambah kepada tahun ini untuk insentif tersebut yang kita akan laksanakan pembayarannya.

''Saya fikir, beliau (Suee Lim) tidak faham mengenai perkara ini tetapi kemudian menghasut orang ramai mengadakan demonstrasi untuk mencari populariti politik dengan memburuk-burukkan kerajaan. Ini menunjukkan wakil rakyat DAP tersebut tidak cukup akal, tidak mahu berfikir," katanya.

Noh berkata, pada tahun depan, kementeriannya juga akan menambah peruntukan sebanyak RM80 juta untuk pembayaran tunggakan insentif peningkatan hasil padi berikutan pertambahan hasil pengeluaran tanaman itu yang dijangka positif pada tahun depan.

Pada 22 November lalu, Suee Lim dilaporkan mengadakan perhimpunan bersama-sama sekumpulan pesawah di sekitar Sekinchan, Sungai Burung dan Sungai Panjang dan menuntut Noh meletak jawatan sebagai menteri.

Tuntutan itu dibuat kononnya Noh gagal membela nasib kaum petani dan pesawah di daerah tersebut serta tidak mengendahkan nasib para pesawah untuk menambah subsidi padi.

Suee Lim turut mendakwa berlaku ketirisan wang RM110 juta di bawah skim peningkatan hasil padi oleh kementerian berkenaan.

Sikap atau perangai sebenar ADUN Sekinchan ini boleh dibaca disini : Masihkah-kita-ingat-adun-dap-langgar.

Suara Politik
Taminsari

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 25 Nov 2011 11:33 PM PST

DARUL EHSAN TODAY


Siapa Nak Tengok Ambiga Dan Zuraidah Berbogel...???

Posted: 25 Nov 2011 06:00 PM PST

Kalau di mesir seorang gadis sanggup berbogel dalam internet kerana membantah halangan terhadap kebebasan bersuara di negara berkenaan.

Gadis itu, Aliaa, 20, memuat naik beberapa keping gambar bogelnya, sejak beberapa hari lalu dalam laman web Facebook, blog dan Twitter dengan menggelar perbuatan berkenaan sebagai `revolusi kebebasan'. ia mampu meraih simpati masyarakat antrabangsa dan menunjukan demokrasi di mesir sudah mati.

Kalau berbogel dalam internet mampu menarik simpati masyarakat antarabangsa, bila pulak ambiga dan zuraidah nak berbogel? sebagai tanda bantahan terhadap rang undang-undang perhimpunan aman, agak-agak korang la kalau dua ekor tu berbogel ada ke orang yang terliur nak tengok???


Penganalisis: PKR Anggota Pakatan Paling Paria

Posted: 25 Nov 2011 01:00 AM PST

PKR akan mengadakan kongres kebangsaan kelapannya di Johor hujung minggu ini.

Walaupun lebih 2,000 anggota perwakilan dan pemerhati dijangka menghadiri kongres itu, namun ramai berpendapat parti berkenaan merupakan anggota paling lemah dalam pakatan PKR-DAP-PAS berikutan pelbagai masalah yang dihadapinya.

Penggerak utamanya pada pilihan raya umum 2008 kelihatan sudah lemah semangat. Setelah 43 bulan berlalunya pilihan raya umum lepas, tanggapan terhadap PKR telah berubah, daripada sebuah parti yang baik, kepada sebuah parti yang teruk. Persepsi terhadap parti itu berbeza sama sekali antara dulu dan sekarang.

Sebenarnya, tanggapan bahawa PKR adalah anggota paling lemah dalam pakatan pembangkang bukanlah sesuatu yang baru kerana pemimpin parti itu sendiri mengakuinya.Syed Husin Ali mengingatkan anggotanya bahawa parti itu merupakan anggota paling lemah dalam pakatan itu kerana ia adalah parti paling muda berbanding DAP and PAS.

komen aku: memang dap akan gunakan parti paria ni untuk pecah belahkan melayu, pasal dap nampak pas dah tak boleh mereka kaldaikan kan lagi, pas dah jadi kaldai tua, jadi untuk mengambil hati lembu-lembu dalam pkr, maka di lantik juga al-jubori sebagai ketua pembangkang walau pun kerusi pkr dalam parlimen semakin berkurangan...

AZLI SHUKRI

Posted: 25 Nov 2011 11:19 PM PST

AZLI SHUKRI


Para Peguam Yang Lemas Di Dalam Lubang Taik

Posted: 25 Nov 2011 04:25 AM PST


Inilah wajah-wajah barisan peguam yang tak berguna sama sekali - daripada mula-mula berjuang menuntut kebebasan badan kehakiman daripada cengkaman pemerintah, mereka mula bergerak cergas dan bertambah berani - tidak sampai lima tahun, golongan inilah yang cuba mempertahankan kemurtadan Lina Joy, bahkan puak-puak ini jugalah yang cuba menjadikan hak asasi manusia sebagai agama baru. Dalam tempoh yang sangat singkat, mereka bermati-matian mempertahankan perbuatan jijik para kaum peliwat dan hubungan seks sejenis - dan tidak mustahil, agenda mereka selepas ini adalah menghancurpunahkan Islam, perpaduan kaum muslimin dan yang terakhir merosakkan terus akhlak para penganut Islam agar meninggalkan agama mereka dan berkiblatkan kepada ajaran baru bernama Hak Asasi Manusia. Baca berita di bawah :

EMPAT TAHUN LEPAS "Walk for Justice" 2007, Majlis Peguam Malaysia sekali lagi memanggil ribuan peguam untuk berarak di Kuala Lumpur bagi membantah Rang Undang-undang Perhimpunan Aman 2011 yang telah dibentangkan di Parlimen.

Perarakan itu akan bermula pada jam 11.30 pagi Selasa depan dan mereka akan berjalan dari Kelab Taman Perdana Diraja (Royal Lake Club) ke Parlimen, yang dijadual membahaskan rang undang-undang tersebut, yang dibentangkan pada 22 November lalu. Satu memorandum akan diserahkan kepada kerajaan di akhir perarakan tersebut.

Pada tahun 2007, lebih 2,000 peguam menyertai perarakan Majlis Peguam sejauh 3.5km yang dikenali sebagai "Walk for Justice", di Putrajaya untuk mendesak penubuhan suruhanjaya diraja bagik menyiasat kes 'Pita Lingam'. Langkah tersebut, serta protes awam yang lain, telah memaksa Perdana Menteri ketika itu, Tun Abdullah Ahmad Badawi, untuk menubuhkan sebuah suruhanjaya siasatan diraja yang diketuai oleh bekas Hakim Besar Malaya, Tan Sri Haidar Mohamed Noor.

My Longest Yard

Posted: 25 Nov 2011 11:17 PM PST

My Longest Yard


KR1M - Dakwaan Tony Pua tidak benar. Ini buktinya!

Posted: 25 Nov 2011 05:00 AM PST

Klik imej untuk gambaran lebih jelas

Pada 11 November lalu, Tony Pua mendakwa susu segar yang dijual di Kedai Rakyat 1Malaysia(KR1M) telah dicemari dengan e-coli.

Menurut laman FB KR1M, KKM telah mengesahkan kandungan vitamin A dalam produk susu tumbesaran yang dijual di KR1M tidak melebihi had maksimum yang ditetapkan dibawah Peraturan Makanan 1985. 4 sudu susu tepung bersamaan dengan 30 gram vitamin A dan bukannya 1 sudu bersamaan 30 gram seperti yang dinyatakan oleh Tony Pua.

Oleh yang demikian, susu segar KR1M adalah selamat dan dakwaan bahawa ia tercemar dengan e-coli adalah terbukti tidak benar dan salah.

Namun demikian, kami masih menanti tindakan selanjutnya daripada pihak KR1M. Bila nak saman pihak yang membuat tuduhan tidak benar itu? Kenapa masih berlengah?

Panglima Perang Cyber

Posted: 25 Nov 2011 11:16 PM PST

Panglima Perang Cyber


Mesti Baca: Tips Penting Kepada Pengguna Blackberry Agar Tidak Lembab Dan Stabil

Posted: 25 Nov 2011 08:07 PM PST

 Tips agar BB kita tak lembab dan operasi tetap lancar dan stabil, krna BB bukan HP biasa, tetapi sebuah Smartphone. Tips ini untuk semua jenis BB, baik Curve,Bold,Torch,Pearl maupn Storm. Berikut tips nya :

1. Usahakan tiap 2-3 hari sekali, cabut bateri BB, dan biarkan selama 1-2 mnit, ini fungsinya untuk membuang dan menghapus sisa-sisa file yg tidak terpakai akibat proses chatting maupun browsing.

2. Lakukan secara rutin Clear Log Event dengan cara tekan ALT+L G L G..akan muncul dilayar hasil log,tekan logo menu  ,pilih Clear Log (jika bhs inggris), atau bersihkan Log (jika bhs malaya), tekan Clear.

3. Lakukan juga secara rutin Cleaning Memory, dgn cara, pilih Options, Security Options, Cleaning Memory, tekan logo menu  ,pilih Clean Now.

4. Tiap 2-3 hari sekali,lakukan Host Routing Table, dengan cara pilih Options, Advanced Options, pilih Host Routing Table, tekan logo menu  ,pilih Register Now.

5. Dan setelah step ke 4 diatas,lakukan juga tiap 2-3 hari sekali Diagnostic Test, ini sangat penting. Coz inilah bukti apakah BB kita brhubung dgn operator,baik PIN, Register maupun Email. Dengan cara, pilih Options, Mobile Network, setelah itu tekan logo  ,pilih Diagnostic Test, lalu tekan lagi logo menu  ,pilih RUN,biarkan sampai proses berjalan Completed, jika hasil proses ada yg NO,ulangi lg agar hasil smua YES..

Itulah tips agar BB kita lancar, stabil dan tidak lembab. Semoga bermanfaat..Ingat, tips diatas bukan cuma diusahakan,tetapi wajib, agar BB kita lancar dan tidak lembab..Coz BB bukan HP GSM biasa..BB ( Blackberry) adalah Smartphone..

Ingat! Share ke-bbm yg lain ! Jangan kedekut ilmu ! ;)

Sumber : BBM

PBTM dan PVTM Perlu Pertahan Akta Veteran !!!

Posted: 24 Nov 2011 11:31 PM PST


Sebelum ini sudah diterangkan apakah yang dikehendaki oleh Kerajaan melalui pembentangan Akta Veteran 2011.

Ia disiar dalam Harian Metro dalam portal onlinenya.



JOHOR BAHRU: Penubuhan Akta Veteran Angkatan Tentera Malaysia (ATM) yang dicadangkan Kementerian Pertahanan sejak tahun lalu kini memasuki fasa akhir persiapan rang undang-undang.

Pengarah Jabatan Hal Ehwal Veteran (JHEV) ATM, Mejar Jeneral Datuk Zulkiflee Mazlan berkata, akta itu akan diwujudkan bagi membela nasib pesara ATM yang pernah berkhidmat di jabatan berkenaan.


"Setakat ini, kertas kerja cadangan rang undang-undang itu sudah melalui pelbagai proses termasuk penelitian Pejabat Peguam Negara.


"Memorandum cadangan penubuhan akta itu juga akan disampaikan kepada jemaah menteri dalam masa terdekat untuk penelitian lebih jelas seterusnya dibentangkan dalam sidang Parlimen bulan depan," katanya.


Menurut Zulkiflee, mereka juga akan menubuhkan Majlis Veteran Kebangsaan (MVK) iaitu badan tertinggi yang berupaya membincangkan hal ehwal dan isu berkaitan pesara ATM dalam menentukan hala tuju mereka.



"Selain itu, semua kelab dan persatuan pesara tentera akan didaftarkan di bawah JHEV untuk menyelaras segala data mereka.


"Pesara tentera juga menerima manfaat menerusi penambahbaikan dalam hal kebajikan dan perubatan dalam usaha membela nasib mereka," katanya.


Beliau berkata demikian selepas menyampaikan Pingat Jasa Malaysia kepada veteran ATM Johor di Hotel 11@Century di sini, semalam.

Hadir sama, Pengarah JHEV Cawangan negeri Johor, Mejar Khaler Alias.


Sementara itu, Zulkiflee menambah, pihaknya juga berbangga dengan kutipan Hari Pahlawan yang diraikan pada 31 Julai setiap tahun berikutan menunjukkan peningkatan mendadak iaitu RM6 juta berbanding RM880,000 tahun lalu.



"Peningkatan positif itu menunjukkan masyarakat mula sedar kepentingan dan tanggungjawab menyalurkan sumbangan kepada tentera sekali gus menghargai jasa mereka dalam memastikan keamanan negara terjaga," katanya.





Menurut maklumat yang diterima oleh Panglima. AGM PBTM akan membantah akta tersebut yang akan berlangsung hujung minggu ini di LUMUT.

Penentangan ini membuktikan ada anasir Pakatan Haram dalam PBTM dan PVTM dan seharusnya ahli kedua NGO tersebut menolak Presiden sedia ada yang jelas menentang Akta Veteran.

'Newblood' perlu dimasukkan ke dalam dua NGO bekas askar yang kini sudah lari dari landasannya yang sebenar apabila menentang Akta Veteran yang dibentang oleh Kerajaan demi memastikan kebajikan bekas tentera kita terpelihara.

Politik pihak tertentu yang mengutamakan diri sendiri dari kepentingan negara wajar kita halang bersama.


Kenyataan Menteri Pertahanan Datuk Seri Zahid Hamidi tentang akta ini perlu dibaca semua pihak :

Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi ketika menggulung perbahasan menjelaskan bahawa Rang Undang-Undang itu bukan bermaksud mahu membatalkan persatuan bekas tentera sedia ada sebaliknya hanya memindahkan kuasa pendaftaran daripada Jabatan Pendaftar Pertubuhan Malaysia (ROS) kepada Pendatar Persatuan Bekas Tentera.
"Cuma pindah, soal aset tidak timbul. Apa juga jawatan, kekal...aktiviti terus berjalan. Kalau tak ada duit Majlis Veteran akan bantu. Cuma jangan tubuhkan persatuan-persatuan ini untuk tujuan politik," katanya.
Beliau berkata dana daripada Tabung Rayuan Hari Pahlawan boleh diagihkan kepada mana-mana persatuan yang tidak mempunyai sumber kewangan mengikut jumlah ahli per kapita.Ahmad Zahid berkata tempoh perpindahan pendaftaran daripada ROS kepada Pendatar Persatuan Bekas Tentera akan mengambil masa selama 21 hari.
Beliau berkata pihak-pihak terlibat dengan persatuan bekas tentera tidak perlu khuatir dengan perubahan kuasa pihak yang mendaftarkan persatuan-persatuan tersebut. Tambahnya, kementerian telah mengadakan sesi-sesi dialog sebelum rang undang-undang itu dibentangkan di Parlimen bagi mendapatkan maklum balas dan mendengar pandangan pelbagai pihak berhubung cadangan terbaik sebelum Majlis Veteran dapat ditubuhkan.
Rang Undang-Undang Veteran 2011 bertujuan menubuhkan Majlis Veteran Malaysia yang antara lain bertujuan menyelia pelaksanaan dasar dan pelan tindakan berhubung dengan hal ehwal veteran selain menjadi badan pemantau bagi semua persatuan veteran di Malaysia.
Di bawah akta baru itu kelak, akan memberi faedah kepada semua anggota walaupun tempoh perkhidmatan mereka hanya sehari.
Antara faedah di bawah akta itu ialah kenaikan pencen minimum pesara, pencen terbitan isteri, bantuan sara hidup, faedah perubatan, pendidikan, peralatan pesakit, elaun pingat dan bantuan sosio ekonomi. Selain itu, akta itu turut membabitkan penyelarasan pemberian elaun bulanan kepada pesara serta kemudahan skim perubatan. Persidangan dewan disambung pada Rabu. -BERNAMA
sumber : http://mstar.com.my/berita/ 




Seterusnya keratan akhbar ini perlu juga dibaca bersama :



PBTM sembilan negeri sifatkannya mampu bela masa depan, kebajikan bekas tentera secara menyeluruh


PUTRAJAYA: Akta Veteran 2011 yang dibentangkan di Parlimen baru-baru ini, menerima sokongan padu Persatuan Bekas Tentera Malaysia (PBTM) dari sembilan negeri, yang menyifatkannya sebagai mampu membela masa depan serta kebajikan bekas tentera secara menyeluruh.

Naib Presiden PBTM Kapten (B) Shahruddin Omar berkata, ia sekali gus menyangkal kenyataan dan pendirian Presiden PBTM Datuk Muhammad Abdul Ghani yang mendakwa kononnnya akta berkenaan akan memansuhkan semua persatuan bekas tentera sedia ada selain mengekang kebebasan.

"Dakwaan itu tidak benar kerana semua persatuan bekas tentera yang berdaftar dengan Pendaftar Pertubuhan (ROS) diberi tempoh tiga bulan untuk mendaftar persatuan masing-masing di bawah Majlis Veteran dan boleh berpersatuan seperti biasa bagi mengetengahkan isu atau masalah selain tidak kehilangan kebebasan bersuara," katanya kepada sidang dalam media di sini semalam.

Shahruddin berkata, bantahan terburu-buru oleh presiden PBTM itu juga, seolah-olah mewakili pendirian dan pendapat lebih 400,000 bekas tentera juga adalah salah.

Beliau berkata, perkara itu menimbulkan banyak implikasi kepada persatuan bekas tentera sedangkan mereka memperakui selama ini, kerajaan banyak membantu bekas tentera dan keluarga mereka mengikut peraturan sedia ada.

Akta berkenaan yang di-bentangkan untuk bacaan kali kedua di Parlimen 4 Oktober lepas itu, membolehkan semua persatuan yang menjaga kebajikan bekas tentera disatukan di bawah Jabatan Hal Ehwal Veteran ATM (JHEV).

Shahruddin berkata, penggubalan akta itu satu pengiktirafan tinggi kerajaan terhadap sumbangan dan pengorbanan bekas tentera serta anggota keluarga selain dapat memastikan kebajikan mereka lebih terbela.

"Dengan akta baru tersebut kerajaan dapat menyelaras badan khusus bagi memastikan setiap bekas tentera menerima ganjaran sewajarnya, tidak kira di pelosok mana mereka berada, secara lebih terurus dan teratur," katanya.

Beliau berkata, sebelum ini kebanyakan anggota ten-tera terutama di Sabah dan Sarawak sukar dihubungi PBTM bagi menyampaikan maklumat terkini atau insentif baru yang ditawarkan kerajaan akibat kekangan dari segi sumber dan logistik, sekali gus menyebabkan mereka tidak berpeluang menikmatinya.

"Saya percaya kesemua 400,000 bekas tentera akan menyokong akta itu sekiranya mereka mengetahui manfaatnya apabila ia diluluskan kelak, malah percaya lima lagi PBTM akan turut menyokong jika mendapat penjelasan sebenar," katanya. — Bernama

Read more: 

http://www.theborneopost.com/2011/10/20/akta-veteran-2011-disokong/#ixzz1ehkA2EbU




Bukan sahaja di Semenanjung, bekas askr Sarawak juga menyambut baik Akta Veteran 2011


Bekas Tentera Sarawak sambut baik Akta Veteran


2011/10/14


KUALA LUMPUR: Persatuan Bekas Tentera Malaysia (PBTM) Sarawak menyifatkan Akta Veteran 2011 yang diluluskan Dewan Rakyat minggu lalu sebagai dasar sosial yang terbaik untuk bekas pejuang kerana undang-undang itu mengutamakan kebajikan mereka.
Ketua penerangannya, Kol (B) Awangku Jamuddin Pengiran Kon, berkata Akta Veteran 2011 mampu meningkatkan taraf hidup bekas tentera yang menjadi rakyat biasa selepas menamatkan perkhidmatan mereka.Beliau menolak dakwaan kononya akta berkenaan akan menghalang kebebasan bersuara anggota PBTM.

Anggota jawatankuasa PBTM Sarawak Kol (B) Fabian Wong pula berharap semua bekas tentera akan menyokong usaha untuk menambah baik kebajikan pesara tentera melalui akta itu dengan mendaftarkan diri sebagai veteran tentera supaya tidak timbul masalah tidak mendapatkan bantuan kebajikan yang sepatutnya.

Beliau juga mencadangkan agar JHEV membuka cawangannya di beberapa bandar di Sarawak seperti Kapit, Sibu, Miri, Limbang dan Betong kerana ramai bekas tentera tinggal di kawasan luar bandar. 

Setakat ini, JHEV di Sarawak hanya mempunyai pejabat di Kuching. - BERNAMA 



sumber : http://www.bharian.com.my/ 




Jadi kenapa masih ada orang nak tentang Akta ini ???



Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

tok gajah

Posted: 25 Nov 2011 09:42 PM PST

tok gajah


DULU KINI DAN SELAMA2 NYA - UMNO~~~~~~~~~~~~

Posted: 25 Nov 2011 06:59 AM PST

Kaum melayu harus sedar, keamanan, kemakmuran dan kesejahteraan yang kita nikmati di saat ini semuanya hasil dari perjuangan gigih pemimpin2 UMNO dari semenjak ujud nya sebelum negara kita merdeka. Kedudukan agama islam dan kaum melayu masih unggul dan terjamin.

Haramjadah punya kaum kafir! Tak sudah2 menghasut, memperdaya dan mengkhianati kaum melayu/islam. Laknattullah sungguh bagi kaum melayu/islam yang sedang bersengkokol dengan kaum kafir untuk menjahanam kan agama, bangsa dan negara.

Kaum kafir haramjadah ini sebenarnya telah hidup mewah, senang lenang dan kaya raya di bawah kerajaan yang diterajui oleh UMNO. Di bawah UMNO mereka telah cuba merebut kuasa dan gagal. Kini mereka beralih pula kepada PAS dan PKR.

Setelah mereka jadi kaya raya kini mereka ingin berkuasa pula. Strategi mereka memang berkesan, mereka hampir tumbangkan kerajaan dengan pertolongan laknattullah PAS dan PKR. Pemimpin2 dan penyokong2 PAS dan PKR boleh lah dianggap sebagai pengkhianat agama, bangsa dan negara.

PRU 13 semakin hampir tiba, sekali lagi di ingatkan jangan se kali2 menyokong PAS, PKR dan DAP yang dah terang dan nyata tidak jujur dalam perjuangan nya untuk membela agama, bangsa dan negara.

PISAU.NET

Posted: 25 Nov 2011 09:10 PM PST

PISAU.NET


YB Komtar Di Pukul Mami Penang

Posted: 25 Nov 2011 05:00 PM PST

Ng Wei Aik rasis chauvanis ultrakiasu serupa dengan Guan Eng,ini dua ekor lidah bercabang dah banyak kali kantoi berbohong.Tiap kali kantoi berbohong terus tak mengaku dan berlagak mulia..puiii!

Nampak gaya DAP lagak gengster depan orang yang lemah,kalau dah kantoi tak berani pula nak mengaku. Sanggup bohong pulak tu..

Taktik buat laporan polis oleh Ng Wei Aik dah boleh kita kenal, dia guna laporan polis untuk tutup kerja jahat dia. Ini taktik DAP,untuk tutup mulut orang dia buat laporan polis kononnya dia tak bersalah. Sial punya DAP!

PULAU PINANG 25 Nov. - Peniaga barang lusuh, Sarimah Packeer Mohd. kesal dengan tindakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Komtar, Ng Wei Aik yang menafikan pernah mengeluarkan kata-kata kesat terhadapnya dan seorang lagi wanita baru-baru ini.

Menurut Sarimah, 43, dia mempunyai saksi yang melihat dan mendengar perbuatan Wei Aik itu.

"Saya kesal dengan penafian dia (Wei Aik). Saya ada saksi yang dengar dia bercakap sedemikian," katanya kepada Utusan Malaysia di sini, hari ini.

Kelmarin, Sarimah dan Fatimah Sharmin Abdullah, 30, mendakwa dihina sebagai pengkhianat negara oleh Wei Aik yang juga Setiausaha Politik kepada Ketua Menteri, Lim Guan Eng.

Kata-kata kesat tersebut dilemparkan ketika Wei Aik meninjau serta menyampaikan bantuan kepada mangsa kebakaran sederet rumah kedai termasuk premis milik mereka di Jalan Gurdwara di sini, kira-kira pukul 6.30 petang, Selasa lalu.

Bagaimanapun, semalam Wei Aik membuat laporan polis bagi menafikan ada berbuat demikian terhadap Sarimah dan seorang lagi peniaga barang lusuh, Fatimah Sharmin Abdullah, 30.

Sarimah menambah, saksi berkenaan juga telah membuat laporan polis kelmarin.



Anda masih ingat lagi bagaimana si celaka Ng Wei Aik gengster DAP ini menyerang kedai India Muslim pada awal tahun?




Setelah perbuatan jahat gengster DAP ini terdedah,Hero tong gas ini cuba berbohong kononnya tindakan beliau satu cubaan menyelamatkan kedai tersebut daripada meletup!


Pisau kata " PAS kata DAP parti yang mulia? haha nak termuntah aku dengaq"

Ketua Pemuda PKR Mahu Umno Terus Kekal Jadi PM

Posted: 25 Nov 2011 05:00 PM PST


Kongress PKR nampak gaya sudah lain macam,maklumlah kongress parti 3A ini sedang berkampung di kubu kuat Umno iaitu negeri Johor.Kalau tak bercakap bab orang melayu nanti takut kena halau pulak.

Kita masih ingat bagaimana Wan Azizah menghentam orang melayu kerana bertongkatkan DEB,Wan Azizah juga menuduh perjuangan Umno adalah sebuah parti yang rasis.

Dalam banyak banyak isu,agak menarik apabila si pendek kemetot ketua pemuda PKR nak cabar Umno ubah perlembagaan PM mesti orang melayu.

Cerita budak kencing dalam seluar ni sebenarnya nak bagi tau yang selama ni Umno rasis kerana hanya membenarkan orang melayu saja boleh jadi PM. So lantak la bangsa lain nak kata apa...PM tetap mesti seorang melayu Islam.Negara ni Tanah Melayu,apahal Sam pendek kecoh kecoh. Apa dia ingat kita takut nak sebut negara ni Tanah Melayu?

Psywar pembangkang cuba mainkan hingga menyebabkan orang melayu cukup takut untuk bercakap akan hak mereka ,cukup takut untuk bercakap tentang kepentingan agama sendiri.Semuanya takut dituduh sebagai rasis.

Tengok apa akan jadi apabila pemimpin politik dan agama bukan Islam menyentuh kepentingan orang melayu dan Islam, Ada orang melayu berani angkat muka?

Kita tak pernah dengar pun bangsa lain berjuang nak jadi PM ,selama ni tak kira bangsa semuanya diberi layanan dan dibantu secara adil sejak dari dulu lagi.Ini semua politik rasis yang cuba disemai kedalam pemikiran rakyat.

Bab hal orang melayu ni memang payah sikit sebab dah memang kaum puak haprak pakatan buta sejarah sampai definisi bangsa sendiri pun gagal. Kalau nak tau bangsa melayu ni apa klik sini


JOHOR BARU: Pemuda PKR pada Jumaat, mencabar Umno untuk meminda Perlembagaan agar jelas menyatakan bahawa Perdana Menteri mestilah seorang Melayu.

"Untuk memastikan benteng Melayu dalam kuasa politik tidak diperdagangkan oleh Umno, kita mencabar Umno untuk meminda Perlembagaan dan memasukkan syarat serta memastikan Perdana Menteri mestilah seorang Melayu," kata Ketua Pemuda, Iskandar Amin di sini.

"Alasan bahawa jawatan itu disandang oleh Melayu kerana Umno berkuasa tidak dapat diterima," tambahnya.


Pisau kata " pendek ni kalau jerkah sikit comfirm dia terkencing dalam seluar"

Kerajaan Berada Dalam ‘Catch 22′?

Posted: 25 Nov 2011 11:15 AM PST




Anwar nampaknya memang sedang bersiap mengatur parti sekiranya dia dimasukkan ke dalam penjara kerana MELIWAT. Jentera parti, khususnya jentera pilihanraya, sudah dipersiapkan, dengan mempunyai beberapa senario.

Senario 1: Pilihanraya bersama Anwar.

Berdasarkan statistik terkini yang digunapakai oleh Jawatankuasa Strategik Pilihanraya; PKR masih tidak mampu memenangi semua kawasan Parlimen yang mereka menangi pada tahun 2008. Banyak kerusi yang dikenalpasti akan berada di dalam keadaan 'black seats' (terutamanya di kawasan-kawasan yang ditandingi oleh 'independent candidate'). Malahan, dalam survey yang mereka buat, kesemua kerusi konsensus bebas akan tewas dalam jumlah yang sangat besar. Wangsa Maju, Kulim dan beberapa lagi kawasan akan tewas dengan teruk.

Dapatan kajian Jawatankuasa tersebut, penggunaan maksima isu video seks akan merosakkan banyak kredibiliti dan kewibawaan Anwar. Malahan, DAP sendiri mengakui bahawa video Anwar akan mempunyai traction kepada undi mereka.

Final tabulation: PKR akan hanya menang 16 kerusi Parlimen.

Senario 2: Pilihanraya tanpa Anwar

Anwar yakin bahawa akan berlaku apa yang dikatakan sebagai 'tsunami undi simpati' kepada PKR jika ini berlaku. Taruhan Anwar adalah penambahan kerusi Parlimen di Sarawak. Mungkin 1 atau 2. Dengan penyusunan semula kawasan, Izzah bertanding di Permatang Pauh; Azmin pindah ke Lembah Pantai; Nurul Nuha bertanding di Setiawangsa – Anwar yakin akan berlaku penambahan kerusi.

Final tabulation: PKR akan menang 20 kerusi Parlimen.

Anwar tahu dan sedar dengan kewujudan laporan ini. Sudahpun dibentangkan kepadanya oleh Jawatankuasa terbabit.

Di mana dengan tabulation kemenangan yang rendah seperti itu menjadi Catch 22 kepada kerajaan? Tak ada. Malahan senario penahanan dan tanpa penahanan pun tak menunjukkan perbezaan yang terlalu besar. Setakat penambahan 4 kerusi tidak akan mampu meletakkan PKR di tempat yang baik dalam pakatan pembangkang.

Anwar pada hakikatnya sedar bahawa momentum tidak sangat lagi bersama dengannya dan PKR.

Yang bakal mendapat untung, samada Anwar dalam atau luar penjara – adalah DAP.-

Sumber:Gelagat Anwar

Harta Pudin Di Luar Negara? Wow!

Posted: 25 Nov 2011 05:00 AM PST

Makan di pinggan,minum dicawan,tinggal diatas bukit cendawan....Wow! kaya kaya kaya..Apa nak hairan dengan Saifudin,dah nama pun tauke kilang fitnah..mesti la kaya....patutlah sayang sangat dengan Ds Omega Ibrahim..

Hmm,...rumah kat Ostolia..sekampung pulak dengan Rahim Ghouse, Ostolia pulak banyak eksport lembu..aisehman.. ada apa apa ka dengan lembu ostolia sampai kacau NFC?


Rumah yang dikatakan milik Saifudin bernilai RM73.3 juta di Australia
INILAH gambar sebuah rumah agam yang bernilai RM 73.3 juta yang dikatakan milik Setiausaha Agung PKR dan juga MP Machang Saifuddin Nasution yang terletak di Australia dan kalau benar ianya cukup mengejutkan untuk seorang MP biasa seperti Saifuddin Nasution ini kerana cala-calang orang yang boleh memiliki rumah yang semewah begini malah Saiffudin juga didakwa memiliki simpanan wang jutaan ringgit yang disimpan diluar Negara(ini kita akan dedahkan kemudian).

Saya terperanjat menerima gambar-gambar yang mendedahkan kekayaan serta kemewahan yang didakwa milik Saifuddin Nasution kerana mana mungkin MP yang melebelkan dirinya bersih bolah terlibat dengan pengumpulan harta dan kekayaan sebegini.Kalau benar ini rumahnya maka jelaslah Saifuddin adalah pemimpin munafik dan sesuai sangatlah berada di dalam parti munafik seperti PKR itu..

Sebelum ini blog ini pernah mendedahkan rumah mewah milik Saiffudin di Machang yang dibina dengan kualiti kayu bermutu tinggi hingga mencecah harga jutaan ringgit dan sebuah lagi rumah mewahnya di Setiawangsa,Kuala Lumpur malah kemampuan Saifuddin memiliki rumah-rumah sebegini mewah sukar diterima akal kalau bersandarkan kepada gaji ataupun pendapatan sebagai Ahli Parlimen.Dari mana datang wang sebanyak ini?

Saiffuddin sebelum ini cukup ghairah mendedahkan kononnya penyelewengan pimpinan UMNO dan Barisan Nasional rupanya menyembunyikan kebejatan moral yang cukup tersendiri dan Saifuddin kalau benar merasakan beliau seorang pemimpin yang bermoral,bebas dari rasuah dan penyelewengan,beliau harus tampil untuk menyanggah dan mempertahankan dirinya bahawa itu bukan rumah beliau dan beliau juga tidak mempunyai simpanan ringgit berjuta di luar Negara itu.Dan pendapatannnya hanya cukup makan untuk dirinya serta keluarga.:selanjutnya klik sini

Pisau kata " depa ni pandai berlakon...yang bodoh rakyat jugak.."

KIR1M:Pemimpin Pakatan Serang Rakyat Beli Ikan Murah

Posted: 25 Nov 2011 12:00 AM PST

Selepas menyerang hebat harga barang murah KR1M dan perniagaan daging orang melayu NFC demi kepentingan para peniaga cina.Kini DAP dan seluruh gerembolan pakatan pasti akan menyerang pula Kedai Ikan Rakyat 1Malaysia.

Momentum serangan ini adalah untuk menghalang daripada barang turun,alangkah ruginya buat pakatan jika rakyat dapat membeli barang murah maka kempen BN=BARANG NAIK yang menjadi faktor tsunami politik semasa PRU12 tidak dapat dilakukan.

Usaha membantu rakyat mendapatkan harga murah pasti terhalang kerana pakatan yang diketuai oleh DAP sudah pasti akan membela untung nasib para peniaga dan pemborong cina yang selama ini meraih keuntungan menekan rakyat dan dalam masa yang sama mengkambing hitamkan kerajaan.


Kedai Ikan Rakyat 1Malaysia yang bakal dibuka pada minggu depan.


KUALA LUMPUR 24 Nov. - Selepas Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) mendapat sambutan menggalakkan, kini Kedai Ikan Rakyat 1Malaysia (KIR1M) pula akan dibuka pada Jumaat depan di Plaza Centrum, Setiawangsa.

Premis yang dimiliki oleh Restoran Sekinchan Ikan Bakar (RSIB) tersebut akan memasarkan pelbagai jenis ikan segar dengan harga 30 hingga 40 peratus lebih murah daripada pasaran.

Bagi membantu golongan berpendapatan rendah KIR1M akan memperuntukkan lima jenis ikan di bawah kategori ikan 1Malaysia iaitu ikan kembung, selar, selayang, cencaru dan ikan pelaling.

Ketua Pegawai Eksekutifnya, Lila Ruzaini Mohd. Hussai berkata, pihaknya memberi jaminan kelima-lima jenis ikan di bawah kategori 1Malaysia tersebut dijual pada harga lebih murah.

''Sebagai contoh ikan kembung hanya dijual pada harga RM5 hingga RM7 sekilogram berbanding harga pasaran yang kini mencecah RM12 sekilogram.

''Walaupun ikan kami murah, tetapi kualitinya tetap dijamin segar agar pelanggan tidak berasa tertipu,'' katanya kepada Utusan Malaysia hari ini.

KIR1M akan dibuka setiap hari dari pukul 7 pagi hingga 10 malam.

Menurut Lila Ruzaini, kesemua jenis ikan yang dijual di diperoleh terus daripada nelayan di Hutan Melintang, Perak.

Pihaknya juga tidak menolak kemungkinan akan membuka lebih banyak cawangan KIR1M terutama di sekitar Lembah Klang bagi membantu orang ramai.

Tambah beliau, selain menjual ikan kedai tersebut juga menjual produk-produk runcit 1Malaysia seperti yang terdapat di KR1M bagi memudahkan orang ramai berbelanja.


Jom baca

Melayu rasis 5: Ekonomi Perut Terjajah: sini

Melayu Rasis 11 : Sabotaj Ekonomi,Melayu Rebah


Pisau kata " bunuh pemborong dan orang tengah yang tamak,rakyat pasti dapat harga lebih murah"

Jom Percaya Bohong Pakatan Style,

Posted: 24 Nov 2011 10:11 PM PST

Macam biasa,dah nama pun haprak pakatan,mana boleh diaorang tak tipu.Puak ni jadikan bohong tipu belit fitnah dah serupa macam makan nasi. Tiap hari mesti kena menipu.

Puak pakatan yang dikepalai oleh DAP dah tak ada kerja lain,kalau sesuatu hal bersangkut paut dengan kepentingan kaum puak chauvanis ultra kiasu mesti dia buat kacau.

Serupa macam kes NFC yang sekarang ini pihak polis sedang menyiasat 2 orang bekas pengurusnya yang salah seorang adalah ahli DAP yang aktif bernama Danny Fong.Ini 2 ekor sudah gelapkan jutaan ringgit duit NFC menurut sumber ada kes CBT.Bagus juga isu lembu menjadi panas.Sekurang kurangnya kita tahu dalang disebalik sabotaj projek ini adalah cina DAP.Tapi Malaysakini spin kononnya pengurusan NFC yang disiasat.

Pakar lembu Rafizi & Saifudin dah jadi barua DAP tukang hidang taik fitnah semata mata mahu menjaga kepentingan DAP sedangkan didalam laporan audit tidak pula kata projek NFC gagal:klik sini.

Hang nak complain apa..projek 30 tahun..la ni baru 3 tahun..:klik sini , sini ,Tak payahlah nak sembang bab kondo,bab pi umrah...lantak la..bukan dapat free pun duit tu..pinjam beb...setakat nak sembang pasal dana awam,berpuluh ribu rakyat buat pinjaman dari kerajaan habis macam tu saja..awat tak bising?

Sama lah kes Najib & Bardtantuya,walaupun terbukti tak benar,tapi ramai jugak yang pilih nak percaya hingga ada yang kata Rosmah ada ditempat kejadian..bayangkan VVIP macam Ds Rosmah terpaksa masuk hutan jalan kaki semata mata nak tengok Bardtantuya kesayangan Chegubard kena bom.. orang tua tu nak jalan pun tak larat apa kejadah nak masuk hutan bhai..


Rosmah beli cincin 27juta USD pakai pos laju? hehe tu pun orang percaya..ini sindrom banggang serupa macam kes Nurul Izzah dengan kapal selam kesayangan dia..Dah nama pun VVIP apa masaalahnya kalau dia beli cincin semahal tu cuma perlu sarung kat jari..turun kapal terbang terus masuk kereta..ada sapa sapa nak check?




KUALA LUMPUR – Dakwaan Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua kononnya susu rumusan tumbesaran bayi yang dijual di Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) telah melanggar Akta Peraturan-peraturan Makanan 1985 kerana mengandungi lapan kali lebih banyak vitamin A daripada had yang dibenarkan adalah tidak benar dan hanya bertujuan memutarbelitkan fakta semata-mata.

Hasil pemeriksaan Kementerian Kesihatan terhadap susu tersebut mendapati, kandungan produk itu tidak berbahaya kepada kesihatan dan kandungan vitamin A dalam produk susu itu adalah sebanyak 3240 I.U bagi setiap 100 gram. Ia tidak melebihi daripada had sebenar iaitu sebanyak 5,000 I.U bagi kuantiti yang sama.

Menterinya, Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata, pihak kilang yang mengeluarkan produk itu juga didapati melaksanakan sistem jaminan keselamatan makanan dan mempunyai sijil ISO 9001:2008

"Mengikut peraturan kandungan susu rumusan bayi, had maksimum vitamin A yang dibenarkan ialah sebanyak 500 I.U," katanya pada sidang akhbar di bangunan Parlimen, hari ini.

Baru-baru ini, Tony mendakwa, kandungan vitamin A dalam susu itu adalah 6012 I.U bagi setiap 100kcal atau 802 peratus di atas had maksimum yang dibenarkan.

Jelas Tiong Lai, tindakan Setiausaha Publisiti DAP itu mengelirukan rakyat dengan mengemukakan peraturan kandungan susu rumusan 'tumbesaran' (growing formula) itu dengan peraturan susu rumusan bayi (infant formula).

Sementara itu, tambahnya, pemeriksaan terhadap produk KR1M lain seperti krimer pekat manis, krimer sejat, teh, bihun dan bes minuman buah-buahan blackcurrent didapati tidak berbahaya dan mematuhi Peraturan-Peraturan Makanan 1985.

Beliau bagaimanapun berkata, pemeriksaan terhadap produk sos tiram mendapati kandungan protein dalam produk tersebut tidak mematuhi piawaian yang ditetapkan.

Menurut beliau, keputusan analisis dua produk sos tiram itu menunjukkan produk itu masing-masing mengandungi sebanyak 0.8 dan 1.0 peratus protein berbanding standard iaitu tidak kurang daripada 2.5 peratus protein.

Justeru, beliau telah memaklumkan kepada Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan supaya mengambil tindakan kepada pengeluar produk itu dan mengarahkan ia ditarik daripada pasaran serta-merta.

"Kementerian Kesihatan tidak sekali-kali akan bertolak ansur terhadap pihak yang mengeluarkan produk makanan yang boleh membahayakan kesihatan rakyat," kata beliau.-Utaranews
Pisau kata " dah tau puak tu pembohong ada jugak yang percaya"

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 25 Nov 2011 09:10 PM PST

GERAKAN ANTI PKR


BAGHAL NYA PEMUDA PKR.

Posted: 25 Nov 2011 08:30 PM PST

KEPALA BAPAK KAU LA PKR !

Posted: 25 Nov 2011 05:30 PM PST

BUKTI KIT SIANG PENCETUS 13 MAY !

Posted: 25 Nov 2011 02:00 PM PST

ANWAR BACA KHUTBAH.

Posted: 25 Nov 2011 07:36 AM PST

KISAH PANGLIMA TENTERA MASUK PKR.

Posted: 25 Nov 2011 05:16 AM PST

OOI..RONIE LIU AMAR NAHI MUNGKAR LAAA..

Posted: 25 Nov 2011 02:00 AM PST

KUALITI AIR KELANTAN : HAPRAKDAILY BOHONG LAGI !

Posted: 24 Nov 2011 10:30 PM PST

Sri Tri Buana

Posted: 25 Nov 2011 08:10 PM PST

Sri Tri Buana


Winners are not take all.

Posted: 25 Nov 2011 02:41 AM PST

r b f

Posted: 25 Nov 2011 07:11 PM PST

r b f


Kena Jampi Betul-Betul Air Di Kelantan, Barulah Tampak Jernihnya

Posted: 25 Nov 2011 03:16 AM PST


Beberapa blog sahabat telah menyiarkan video yang memaparkan kualiti air yang sangat teruk di Kelantan. Laporan Kementerian Kesihatan Malaysia baru-baru ini juga menegaskan kualiti air yang dibekalkan oleh AKSB kepada rakyat Kelantan merupakan yang paling teruk, mundur, tidak bertamadun dan membahayakan kesihatan, berikutan penemuan e-coli di dalamnya. 

Mungkin bagi sesetengah penyokong Menteri Besar Kelantan dan parti yang didokonginya, kenyataan ini amat sukar untuk diterima. Apatah lagi, setelah sekian lama mereka memberikan gambaran yang molek-molek kepada kepimpinan ulama di Kelantan, alih-alih perkara paling asas dalam kehidupan pun gagal dibentengi serta ditangani, menjadikan label kepimpinan ulama bertukar menjadi kepimpinan alamak!
Saya selalu terfikir, mengapa kualiti air di Kelantan sangat berbeza berbanding negeri-negeri lain, termasuklah di Sabah. Apa yang menyebabkan kepimpinan negeri langsung tidak prihatin kepada masalah yang sangat asas itu walaupun mereka seringkali mendabik dada bahawa mereka adalah kelangsungan daripada ulama-ulama silam. Masakan ulama-ulama silam tidak mementingkan kualiti air, memandangkan di dalam Islam sendiri, pembahagian jenis-jenis air perlu dipelajari untuk mengenalpasti yang mana air yang boleh digunakan untuk berwuduk dan sebagainya. 

Ada pendapat dari kalangan penyokong Menteri Besar Kelantan yang menyalahkan Kerajaan Pusat kerana tidak memberikan geran kepada Kelantan untuk meningkatkan kualiti bekalan air bersih kepada seluruh penduduk Kelantan. Saya melihat alasan ini sebagai alasan yang paling tidak munasabah. Kalau dibandingkan dengan Sarawak dan Sabah yang jauh lebih luas berbanding Kelantan, kualiti air di sana pun tidaklah seteruk di Kelantan. 

Penjelasan yang diberikan oleh Menteri Besar Kelantan ketika diwawancara oleh sebuah stesen televisyen juga menunjukkan dia tidak prihatin dengan masalah yang menimpa rakyat Kelantan itu. Sebaliknya Menteri Besar yang kerapkali diberikan jubah karamah itu sekadar menyalahkan pembangunan di Hulu Kelantan sebagai punca sebenar masalah kualiti air Kelantan yang sangat teruk.

Tidak keterlaluanlah kalau saya katakan, mungkin itu salah satu sebab mengapa PAS begitu bersusah payah membendung ahli-ahlinya daripada menonton televisyen selain televisyen internet PAS. Begitu bersusah payah menghalang ahli-ahli PAS daripada membaca berita selain Harakah, Keadilan Daily dan Roket Kini. Ketakutan yang rakyat Kelantan akan tahu punca sebenar mengapa bekalan air ke rumah-rumah dan premis-premis mereka sangat merbahaya, menyebabkan PAS dan Menteri Besar Kelantan lebih rela berceramah politik berbanding mencari jalan penyelesaian meskipun telah lebih 20 tahun mereka menguasai Kelantan. 

Berapa puluh tahun lagi agaknya PAS berkuasa di Kelantan, baru masalah ini akan selesai?

Musuh Islam Akan Pastikan Umat Islam Kekal Sebagai Pengguna, Bukan Penjual

Posted: 24 Nov 2011 11:41 PM PST


Apabila isu fidlot menjadi heboh, saya hanya memerhatikan perkembangan tersebut dengan teliti. Ada beberapa perkara yang dapat saya kesan berdasarkan pemerhatian saya sebagai orang awam dan orang Islam.

Bagi saya, NFC yang baru hendak masuk tahun ketiga beroperasi mungkin mempunyai kelemahan di sana sini. Apatah lagi wujud perjanjian yang masih belum dan lambat ditandatangani dengan pihak kerajaan menyaksikan, operasi tersebut tidak dapat dijalankan secara menyeluruh. Lagipun NFC mengambilalih kerja-kerja yang ditinggalkan oleh sebuah syarikat dari luar negara yang sepatutnya menjadi kontraktor utama, membuatkan seluruh operasi terpaksa dimulakan dari awal.

Namun berdasarkan bukti-bukti serta selarinya dengan laporan Ketua Audit Negara yang menyatakan sasaran 8,000 lembu bagi tahun 2010 telah dapat dicapai, saya melihat syarikat tersebut sedang berada di atas landasan yang kukuh dan tepat.

Saya tidak bermaksud hendak membela NFC kerana saya hanyalah seorang pembaca laporan yang disediakan oleh Ketua Audit Negara dan lawatan yang dibuat ke ladang tersebut baru-baru ini, hanyalah lawatan singkat. Beribu-ribu lembu yang saya lihat di ladang itu, mungkin baru sahaja dimasukkan ke kandang fidlot untuk mengelabui mata saya.

Jangan kata tidak mustahil, memandangkan Malaysiakini sebelum itu, melaporkan hanya seekor lembu yang kelihatan. Manakala Rafizi Ramli dan Saifuddin Nasution pula menyatakan, ladang tersebut memiliki kurang dari 100 ekor lembu walaupun penyembelihan yang dijalankan adalah 30 seekor sehari dengan menggunakan rumah penyembelihan kecil.

Saya melihat perkembangan masakini menyaksikan umat Islam yang sudah sekian lama ditindas dari segi ekonomi, mulai bangkit. Kalaupun tidak di seluruh dunia, saya melihat perkembangan itu di Malaysia.

Bantuan dan kesungguhan daripada kerajaan yang berteraskan Melayu UMNO berjaya menghasilkan sejumlah ahli-ahli perniagaan Melayu-Bumiputera dan Pribumi yang berjaya. Pasaran daging negara selama ini dikuasai oleh kartel-kartel yang dimiliki oleh bukan Islam. Walaupun halalan-toyyiban menjadi ungkapan yang menyegarkan telinga, sebenarnya penghasilan daging lembu untuk dimakan oleh umat Islam di negara ini amat meragukan.

Hanya kerana umat Islam di negara ini mempunyai sikap 'tidak apa', maka umat Islam terus ditindas dan dizalimi. Sebarang usaha untuk memastikan sektor perniagaan, turut dikuasai oleh firma-firma Islam dan Bumiputera akan dicantas habis-habisan. Paling tidak pun, akan dipalitkan dengan label KRONISME dan RASUAH bagi menjatuhkan moral dan menyebabkan putus asa.

Sekitar tahun 1985 dahulu, apabila Malaysia berjaya menghasilkan Proton Saga, kaum yang sama menyatakan bahawa Proton Saga bukanlah sebuah kereta sebaliknya, TIN MILO YANG BERGERAK. Permintaan tinggi kerana harganya yang jauh lebih rendah berbanding kereta-kereta biasa, malangnya ia tidak boleh dipasarkan kerana pemasar-pemasar sedia ada mempunyai 'mutual understanding' dengan pihak-pihak taikun besar pemasar kereta.

Entiti baru diwujudkan untuk pemasaran. Proton Saga terus dikondem dan diboikot. Namun usaha tersebut gagal. Permintaan tetap besar dan akhirnya mereka mengalihkan taktik. Tidak lagi mengondem Proton Saga, sebaliknya mahukan hak untuk sama-sama menjual kereta tersebut.

Mereka berjaya memperolehinya dan mereka pun tutup mulut.

Perkara yang sama juga berlaku kepada FELDA, Kedai Rakyat 1Malaysia, Kedai Runcit TUKAR, Bazar MARA dan sebagainya. Pemboikotan dan usaha mencantas dijalankan dengan sebarang cara, termasuklah dengan menggunakan orang politik dari golongan Melayu-Islam. Golongan yang sebenarnya lebih layak digelarkan sebagai BARUA ini, merupakan parasit yang bergergaji dua mata. Mereka mengambil upah yang kecil, tetapi pada masa yang sama, akan memastikan tuan-tuan mereka tidak terjejas dek penguasaan umat Islam dalam bidang perniagaan di negara ini.

Dari mulut BARUA-BARUA inilah ungkapan RASUAH, KRONI, PENYELEWENGAN dan sebagainya dapat didengar dengan mudah. Manakala taukeh-taukeh di belakang mereka, sekadar menyucuk dan menjanjikan pulangan besar kepada mereka sekiranya rancangan yang diatur berjaya.

Perhatikan sahaja bagaimana Amerika Syarikat menguasai pasaran minyak dunia, bahkan menentukan harga komoditi tersebut. Sedangkan hakikatnya pengeluar utama komoditi itu adalah dari negara-negara Islam. Taktik yang sama turut digunakan di negara ini, terutama dalam pemasaran barangan makanan dan barangan lain. Umat Islam hanya mengeluarkan, tetapi yang menjual serta mengaut keuntungan besar dairpada hasil yang mereka keluarkan adalah orang lain.

Seharusnya dalam hal ini, umat Islam yang berbangga dengan al Quran dan al Hadis, mampu membuka mata dan berfikiran secara matang. Jangan disebabkan mudah termakan hasutan, umat Islam kehilangan peluang yang Allah Taala anugerahkan kepada kita. Kalau Nabi s.a.w sendiri memberi jaminan bahawa 9/10 punca rezeki adalah daripada perniagaan, mengapa pula kita mencari-cari ruang untuk mematikan perniagaan saudara seagama kita dan membiarkan sekutu bukan Islam kita yang menjadi taukeh besarnya?

Cuba anda fikirkan dan renung-renungkan...

bERANIKAN hATI

Posted: 25 Nov 2011 03:57 PM PST

bERANIKAN hATI


MUDAHNYA JADI PEMBANGKANG

Posted: 24 Nov 2011 04:30 PM PST









1. Pihak pembangkang hanya berusaha mencari kesalahan kerajaan dan pemimpin-pemimpinnya sedangkan mereka tidak mampu berbuat apa-apa kebaikanpun selama ini.

2. Begitu mudah jadi pembangkang di negara kita jika tugasnya hanya semata-mata membangkang dan menyalahkan kerajaan tanpa memberikan sebarang penyelesaian yang lebih baik.

3. Selain isu NFC, mereka juga beria-ia benar menyerang KR1M yang nyata mampu melegakan rakyat terutama mereka yang berpendapatan rendah. Kerana bimbangkan kejayaan program itu maka mereka bersungguh-sungguh menyerangnya dengan pelbagai tohmahan.

4. Yang lebih malang adalah para pengikut parti pembangkang. Dalam masa mereka juga mengutuk program KR1M ini dalam masa sama mereka juga membeli sakan barang-barang keperluan berharga murah yang dibekalkan disitu. Memang mereka ini dari jenis manusia yang tidak tahu malu.....atau tidak 'berkemaluan'?

5. Mengenai NFC, baca sebahagian pendapat seorang blogger mengenainya disini;

Pakatan haram mesti tergamam tengok pembongkaran video ni,terus menyerlahkan lagi pembohongan rekaan mereka adalah fitnah semata-mata.Pertamanya,agenda Pakatan Haram kerana iri hati terhadap syarikat melayu yang beroperasi sebagai pengeluar utama.

Keduanya,mereka ni cuba mneyerang NFC pada tibanya hariraya AidilAdha,takkanlah mereka tak tahu kemana arahnya lembu-lembu yang ada di ladang NFC.Sudah pasti memenuhi tempahan yang banyak untuk hari raya Korban,pada waktu itulah pula mereka ingin melawat ladang NFC.

Ketiganya,cuba cari pasal dengan mengatakan lembu NFC masuk kondolah dan berbagai lagi,sebenarnya lembu-lembu tersebut kebanyakkannya telah dibungkus dan dikotakkan untuk tujuan pemasaran.Persoalannya,kenapa sampai sekarang tak melawat ???

Sebab mereka dah menggeletar kaki kerana fitnah mereka semakin terbongkar.Bolehkah Pakatan haram menghalang kebenaran ???


6. Mujur dia juga tidak terperangkap dengan mainan politik kotor pembangkang.

7. Satu dua hari ini saya tidak dapat menulis kerana 'menerima tanggungjawab' dihutan. Bukan mudah jadi blogger menulis kerana mencari kebenaran....mungkin ada satu dua yang selesa tetapi hakikatnya bukan semua. Saya ingin kembali kepada perjuangan asal ketika bermula bersama BPN dulu. Perjuangan bersih 'Alif-Ba-Ta'. Susahpun tidak mengapa atau saya tidak akan menulis lagi.......

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 25 Nov 2011 03:19 PM PST

Kita MESTI Selamatkan Melayu


Demi Anwar Ibrahim...!! Azmin Ali Sanggup Lakukan Ape Saje.....

Posted: 25 Nov 2011 03:14 PM PST

Penulis sedikit tergamam tadi bila baca 'ikrar' Azmin Ali dalam ucapan dasar perasmian Persidangan AMK dan Wanita PKR bahawa Anwar akan tetap dilantik sebagai Perdana Menteri ke-7 sekiranya (mintak jauh) Pakatan Rakyat (PR) berjaya membentuk kerajaan di Malaysia.

Kalau ikut pembacaan penulis dalam Suara Keadilan Online, katanya ikrar tu ditujukan kepada UMNO – berkisar tentang kebarangkalian Anwar nak masuk penjara!! Macamlah UMNO yang ada kuasa hantar siapa ke penjara ke tidaknya.

Pelik, kenapa UMNO yang tidak kena mengena langsung dengan PR dan PKR boleh dikaitkan dengan soal depa nak lantik siapa jadi Perdana Menteri?

Memahamkan politik PKR ni, penulis simpulkan bahawa 'ikrar' itu dan perincian lain dalam ucapannya tidaklah ditujukan kepada UMNO sebenarnya, sebaliknya kepada PAS dan DAP yang turut menghantar wakil pemuda dan pemudi masing-masing dalam persidangan petang tadi. Bak kata orang melayulah, sindir anak pukul menantu.

Sebab apa, seperti disebut di atas, takde halnya UMNO nak masuk campur dalam urusan organisasi tak berdaftar macam PR. Tak kena mengena satu hal, tak boleh pun satu hal juga. Siapa yang boleh, kalau bukan PAS dan DAP!!

Itu menunjukkan memang benar cakap-cakap bahawa ada perpecahan yang tidak nampak, berlaku dalam Pakatan Rakyat. Perbalahan komponen pakatan haram pembangkang yang begitu ketara sekali kebelakangan ini seperti dilihat dalam isu PPSMI, Seksualiti Merdeka dan Hudud, membuktikan kepada kebenaran pendapat penulis itu.

Semua ini soal kuasa dan duitlah. Sekarang masing-masing dah pasang angan-angan nak jadi Perdana Menteri dan menteri. DAP paling tidak berpuas hati sebab khabarnya Lim Kit Siang 'digugurkan' daripada menjadi Timbalan Perdana Menteri, sebaliknya Hadi Awang yang dinamakan untuk jawatan tersebut.

Dengan Pakatan Rakyat ini tidak didaftarkan, sesiapa pun boleh buat keputusan dan pendirian yang tak dapat dipastikan mana satu yang rasmi. Tak hairan kalau benda yang tak pernah timbul persoalan macam soal melantik Anwar jadi Perdana Menteri ini, ditimbulkan sekarang.

Tambahan lagi PR seperti yang kita tahu cukup bijak dalam 2 perkara. Pertama, menunjuk kuat walaupun lemah dari segala segi, kedua, memutar belitkan isu sehingga yang putih jadi hitam dan vice versea. Jadi kalau pun ada keretakan yang ternampak dek rakyat, depa cukup pandai bermuka-muka seolah tidak ada apa-apa.

Soalnya sekarang, macam mana rakyat nak sandarkan keyakinan kepada perikatan yang macam ini? Soal-soal asas pun tak boleh nak bersetuju, apatah lagi soal-soal yang nampak remeh tapi penting? Itu baru bercakap mengenai Perdana Menteri, barisan kabinet yang lain macam mana pula?

Sebab itu Perdana Menteri selalu membangkitkan soal kabinet bayangan Pakatan, bukan tujuan Perdana Menteri tu tak masuk campur tapi kabinet bayangan itu akan menunjukkan betul ke Pakatan ni bersetuju dalam banyak hal seperti mana yang depa nak rakyat percaya. Kalau depa sibuk berebut nak lantik siapa untuk jadi apa, apahal dengan rakyat dan negara?

Soal pemilihan Perdana Menteri bukan mudah tau, toksah kata kata Pakatan Rakyatlah, UMNO dan BN yang dah lebih 50 tahun memerintah inipun pernah tersalah letak orang jadi Presiden seterusnya Perdana Menteri.

Nak menjatuhkannya balik bukan mudah, hilang majoriti 2/3 dan 5 negeri ke tangan pembangkang tu. Kata orang Indonesia, "ini soal 'Kepala Negara' pak". Dengan 'kepala' Anwar pun banyak sangat dinamik (semua lubang boleh masuk), faham-faham sudahlah.

Jadi janganlah percaya kalau Pakatan ambil alih takde masalah, itu elok ini elok, semua tu propaganda saja.

Negara kita ni sebenarnya rapuh dalam banyak hal. Perhubungan antara kaum masih lagi masalah besar, kalau tak ditangani dengan baik, akan jadi lebih besar juga. Dengan Anwar tak tetap pendirian, depan cina cakap lain, melayu cakap lain, india cakap lain, nak harap apa untuk kendalikan semua ni?

Kesimpulannya, undilah BN.. [my.KMU.net]

FuyOO..! Kuatnya Azmin Ali Nak Pecahkan Tembok Penjara Sg Buloh Nak Bebaskan Anwar Ibrahim...

Posted: 25 Nov 2011 03:13 AM PST

Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali menyatakan ikrar untuk terus mempertahankan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang kini berdepan dengan hukuman penjara berhubung tuduhan liwat yang dihadapi ketua umum parti itu.

Azmin juga memberi peringatan keras kepada Umno bahawa PKR akan terus mara walau apa pun konspirasi dijalankan untuk memenjarakan Anwar.

"Kami anak muda dan wanita berikrar akan bangkit meruntuhkan tembok kezaliman penjara untuk membebaskan Anwar Ibrahim.

"Pakatan Rakyat telah sepakat bahawa Anwar Ibrahim adalah Perdana Menteri Malaysia yang ketujuh," katanya disambut tepukan kira-kira 1,500 orang perwakilan ketika menyampaikan dalam ucapan dasarnya di kongres PKR kelapan di Johor Bahru hari ini.

Membuka tirai kongres yang kali pertama diadakan di kubu kuat Umno itu, Azmin turut menyerang Umno sebagai parti yang "anti-Melayu" dan hanya berjuang untuk "membela tembolok kerabat dan bukannya rakyat."

"Layakkah perjuangan Umno yang sehingga kini tidak dapat menjelaskan ke mana lesapnya saham milik Melayu-bumiputera berniali RM52 bilion dijulang sebagai perjuangan mempertahan ketuanan Melayu?

"Lihat sahaja dalam isu National Feedlot Corporation. RM250 juta yang diperuntukkan untuk mengurangkan kebergantungan import bahan makanan telah disalahguna untuk membeli kondominium mewah.

"Sehingga hari ini menteri yang berkenaan masih lagi berkuasa, malah mendapat kekebalan dari timbalan presiden Umno.

"Di mana 'ketuanan Melayu' yang dilaungkan jika hak rakyat dirampas dan diagihkan kepada menteri untuk keluarga dan kerabat?" soalnya lagi.

Jom..! Korang Nak Kenal Tak, Tukang Urut Anwar Ibrahim Bila Dia Ke Jakarta.....

Posted: 24 Nov 2011 07:30 PM PST

Cepatla klik sini!

KEPAL NASI KEPAL BERAS

Posted: 25 Nov 2011 03:04 PM PST

KEPAL NASI KEPAL BERAS


TUN M BINGUNG : HISHAMUDDIN BERPUSING-PUSING DI BULATAN PANDAN!!??

Posted: 24 Nov 2011 06:03 PM PST

Perhimpunan Agung UMNO 2011, hampir pasti bakal menjadi PAU PRU.  Sebagaimana Budget 2011 yang dikatakan Budget Pilihanraya, begitulah juga dengan PAU 2011. 

Di samping kelaziman yang berlaku setiap tahun, PAU 2011 sudah pasti akan menjadi platform penting UMNO ke arah persiapan menghadapi Pilihanraya.

Ramai kalangan pemimpin parti yang sedang memperkatakan mengenai transformasi politik. Hishamuddin Hussein Onn (H2O) juga ditanya mengenai PTP dan sejauh mana ia boleh merubah budaya dalam UMNO.

Cuma jawaban dari H2O yang tidak pernah jelas. Saya cuba membaca dua tiga kali wawancara beliau dalam Utusan hari ini, tapi masih belum jumpa apa sebenarnya yang cuba diperkatakannya. Saya masih lagi membaca dan cuba memahaminya. Insyaallah mungkin saya akan faham agaknya nanti.

Pendek kata, jawaban yang diberikan tidak konklusif langsung, ibarat air tak masak. Baru nak mendidih, api dah padam. Atau ibarat kereta yang berpusing-pusing di round about, tak tau nak pergi ke mana. 

Saya tak dapat nak bagi penjelasan lanjut apa yang diperkatakan oleh H2O. Siapa yang nak tau, bacalah sendiri.

Tak hairanlah Tun M kata pemimpin UMNO sudah tak tahu nak berhujah dan tak pandai nak mempertahankan parti dari serangan pengkritik.

Berbeza sekali antara penjelasan Tun M dengan H2O. Tun M baru nak masuk round about, kita dah boleh tahu dan agak Tun M nak menyusur keluar ke mana.

Pemimpin UMNO sudah tidak faham isu. Pemimpin UMNO sudah tidak faham perjuangan sebenar. Pemimpin UMNO sudah takut untuk mempertahankan kebenaran terhadap apa yang diperjuangkannya selama ini.

Pemimpin UMNO sudah tak tahu membezakan antara perjuangan UMNO dengan perjuangan pembangkang. Pemimpin UMNO sudah tidak yakin bahawa apa yang diperjuangkan selama ini, sebenarnya baik untuk agama, bangsa dan negara. 

Pemimpin UMNO terbawa-bawa dengan perjuangan dan isu yang dibawa oleh pembangkang.

Ada ke patut? Isteri melahirkan anak yang cantik, bijak dan sempurna hasil perkongsian hidup, si ayah pulak tidak yakin bahawa anak cantik dan sempurna itu sebenarnya anak dia.

Inilah penyakit jiwa paling kronik yang telah banyak ditunjukkan oleh ramai pemimpin UMNO.

Telah terbukti dengan nyata segala dasar, idealisma dan perjuangan yang di bawa oleh UMNO sejak lebih 60 tahun telah memberi terlalu banyak kesan baik terutama terhadap kestabilan dan perpaduan rakyatnya yang majmuk.

Dasar dalam beragama, dasar dalam memakmurkan ekonomi, dasar pembahagian kekayaan negara, dasar menang-menang dan toleransi kaum, perlindungan terhadap hak setiap warga, dasar keselamatan negara dan pelbagai lagi dasar yang terbukti telah memberi kejayaan kepada negara dan rakyat.

Tapi sayang, disebabkan masalah dan sikap pemimpin UMNO seperti yang dinyatakan oleh Tun M telah menyebabkan ramai yang memperlekehkan segala perjuangan dan pengorbanan yang telah dilakukan UMNO.

Bila ada kalangan yang mempertikaikan hak istimewa melayu, pemimpin UMNO jasi takut. Bila ada yang pertikai dan perlekehkan kesucian agama Islam, tiada pemimpin yang berani ke hadapan untuk mempertahankannya.

Bila ada pihak yang mempertikaikan DEB dan memalitkannya dengan kronisma dan rasuah, pemimpin UMNO terkial-kial tak tahu macam mana nak jawab.

Akhirnya, semua dasar yang telah terbukti baik dan berkesan ini dirombak, diliberal dan diubahsuai mengikut selera pihak yang memberi tekanan.

Usaha menyelamat hak melayu sudah tidak berani lagi dibuat secara transparen dan tegas. Usaha menyelamat beralih kepada cara sembunyi-sembunyi, sama seperti usaha menyelamat maruah dan harta benda bangsa waktu zaman penjajahan Jepun. Sorokkan padi dalam tanah, sorokkan radio atas loteng, sembunyikan anak dara dalam rumah tok penghulu.

Inilah tahap keberanian yang ada dalam diri rata-rata pemimpin UMNO. Kebaculan disembunyikan dengan alasan dunia sudah berubah, kehendak zaman sudah tidak seperti dulu, semua ini dilakukan untuk menjaga sensitiviti semua pihak dan semua keadaan. Pelbagai alasan digunakan untuk melapik dan menyembunyikan ketakutan dan kebaculan yang wujud dalam diri.

Sekarang kita ingin lihat sejauh mana pemimpin berpegang kepada kata-kata. Dikatakan parti tidak pernah menghalang kritikan terhadap pemimpin parti, dikatakan parti mengamalkan demokrasi dan memberi kebebasan kepada setiap perwakilan untuk meluahkan setiap kebimbangan dan kemusykilan. Dikatakan tiada berlaku apa-apa sekatan atau halangan untuk menyatakan fakta dan perbahasan tanpa pemantauan awal. 

Semua ini kita mahu lihat. Jika ia tidak berlaku, sudah pasti ia hanya bahasa retorik yang sangat dibenci oleh H2O.

Cucu Tok Selampit

Posted: 25 Nov 2011 01:59 PM PST

Cucu Tok Selampit


Apabila Ostad PAS, ADUN Titi Serong Mula Mungkir Janji

Posted: 25 Nov 2011 05:00 AM PST


CTS agak tertarik dengan komentar daripada pembaca yang disiarkan di laman web, Tranungkite Online. Bukan  calang-calang laman web pro-pembangkang ini mahu menyiarkan satu artikel yang menghentam ADUN-ADUN pembangkang. CTS mengucapkan tahniah kepada Tranungkite Online kerana keberanian ini. Kita sebagai bloggers mesti mempunyai etika. Yang salah kita belasah pukul rata, baik UMNO, PAS, DAP lebih-lebih P"Gay"R. 

Elok kita baca surat dari seorang AJK Masjid mengenai kelakuan ADUN Titi Serong, Khalil Idham Lim Abdullah seperti tertera di bawah. ADUN Titi Serong ini kalau kita baca tulisannya di blognya, pijak semutpun tak mati. Dialah yang betul, dialah yang hebat semuanya. Hakikatnya, beliau hanya manusia biasa yang mungkir apabila berjanji. CTS tidak menyalahkan sangat si ADUN Titi Serong kerana kedudukan tempat tinggalnya yang jauh. Yang AJK Masjid ni pun satu hal. Tak ada lagi ke pencemah atau khatib yang berdekatan di Terangganu yang boleh dijemput memberikan khutbah? Persoalan kedua, adakah Khalil mempunyai kelayakan dan mendapat tauliah dari Majlis Agama Negeri Terangganu untuk menyampaikan khutbah?
"Jumaat 18 November 2011 YB Khalil Idham Lim Abdullah (ADUN Titi Serong, Perak) dijadualkan menyampaikan khutbah di Masjid Pengadang Baru, Kuala Terengganu. Pihak masjid amat berbesar hati menerima tawaran menyampaikan khutbah oleh YB Khalil melalui seseorang yang menguruskan kehadiran beliau ke Terengganu. Pada Khamis 17 November 2011 wakil yang menguruskan YB Khalil telah menghubungi pihak masjid bagi mengesahkan kehadiran YB Khalil menyampaikan khutbah pada tarikh yang ditetapkan.
Tiba waktu Jumaat 18 November sehingga masuk waktu Zohor jam 12.55 tengahari dan azan dikemundangkan YB Khalil belum muncul. Iman dan bilal bertugas masih menunggu kehadiran beliau dengan harapan beliau akan tiba walaupun mungkin agak lewat. Jam 1.07 tengahari beliau belum muncul. Tuan imam membuat panggilan menggunakan pembesar suara sebanyak tiga kali supaya YB Khalil hadir kehadapan dengan andaian beliau hadir tapi mungkin berada bersama jemaah di bahagian belakang. Imam, bilal dan makmun mula resah dengan keadaan yang berlaku. Oleh kerana waktu sudah terlewat daripada kebiasaan maka tuan imam masjid tanpa persediaan yang cukup terpaksa menyelamatkan keadaan untuk naik keatas mimbar bagi meneruskan rukun-rukun solat Jumaat hingga selesai.
Selesai solat Jumaat imam, bilal dan pengerusi masjid masih setia menunggu YB Khalil takut-takut beliau muncul kehadapan untuk memaklumkan apa sebenar yang  berlaku dan memohon maaf kepada pihak masjid. Namun beliau tidak muncul sampai ke sudah walaupun beberapa ahli jemaah yang mengenali beliau memaklumkan ternampak kelibat beliau turun dari masjid bersama-sama jemaah lain.
Walaupun solat Jumaat berlangsung tanpa kecacatan namun pihak masjid merasa amat terkilan serta kecewa di atas kegagalan beliau hadir sebagaimana dijanjikan. Pihak masjid menghubungi wakil yang menguruskan kehadiran beliau dan diberitahu bahawa YB Khalil terlewat hadir dan ketika beliau sampai imam sudah naik ke atas mimbar menyampaikan khutbah. Oleh kerana itu dia terus berada di saf belakang bersama jemaah lain.
Sepatutnya YB Khalil lebih maklum bahawa khutbah Jumaat tidak seperti ceramah, kuliah maghrib, forum dan sebagai. Kegagalan hadir pada waktu ditetapkan untuk program sedemikian masih boleh dimaafkan. Amat berbeza dengan khutbah Jumaat yang mana ketiadaan khatib boleh menyebabkan solat Jumaat tidak dapat ditunaikan. Andaikata ini berlaku adakah YB mahu bertanggungjawab ? Seseorang khatib sewajibnya berusaha hadir selewat-lewatnya setelah azan zohor berkumandang. Sekiranya tidak yakin boleh hadir tepat pada waktu baik tarik diri awal-awal dari menjadi khatib daripada menimbulkan masalah kepada seluruh jemaah.
Pihak masjid juga amat terkilan kerana YB Khalil gagal menampilkan beliau sebagai seorang wakil rakyat yang berjiwa besar. Sewajarnya beliau tampil bersua muka dengan imam dan pengerusi masjid bagi memohon maaf atas kegagalan berkhutbah sebagaimana dijadual. Beliau tidak sepatutnya merasa malu untuk memohon maaf malah ianya akan membuang prasangka dan anggapan negatif terhadap beliau susulan insiden tersebut.
Kami berharap ini kegagalan mendisiplinkan waktu yang pertama dan terakhir bagi YB Khalil. Kami selaku ahli bawahan mengharapkan perkara ini diberi perhatian oleh semua pimpinan Pas agar kita tidak mempermainkan peringatan dalam surah Al-Asr yang selalu dibaca setiap kali mengakhiri sesuatu majlis.
Sekian.wassalam
Ahmad Saufi Chik
bp JK Masjid Pengadang Baru

Bukti Video AnuWar Ibrahim Burukkan Malaysia Di Indonesia

Posted: 24 Nov 2011 10:53 PM PST

Apabila Timbalan Menteri, Kementerian Belia Dan Sukan (KBS), Dato' Razali Ibrahim menyalahkan pemimpin-pemimpin pembangkang berhubung layanan buruk yang diterima pasukan Malaysia oleh peminat sukan Indonesia pada Sukan SEA ke 26 lalu (sumber di sini), ramai juak-juak Pakatan Haram dan pemimpin-pemimpin pembangkang melompat dan menafikannya. Menurut Dato' Razali, pemimpin-pemimpin Pakatan Haram seringkali ke Indonesia dan memburuk-burukkan negara ini. Pemimpin-pemimpin pembangkang sering melabel perkataan buruk terhadap Malaysia, umpamanya "Maling" yang dalam bahasa Indonesia bererti pencuri.

Pembangkang memang mudah lupa. Mereka lupa AnuWar Ibrahim sering ke Indonesia untuk berceramah memburuk-burukkan Malaysia. Sudah lupakah kita dengan temu bual anak AnuWar Ibrahim, Nurul Izzah di dalam Akhbar Kompas di Indonesia, yang memburuk-burukkan Malaysia. Nurul Izzah ketika ditanya CTS di dalam ruangan sosial Twitter turut menafikan bahawa beliau dan Papanya memburukkan Malaysia di Indonesia.



AnuWar Ibrahim sekali lagi memburuk-burukkan Malaysia di dalam satu forum bersama dengan pelajar-pelajar Indonesia pada 30 Julai 2011 dan kali ini kelakuan kianat dan biadap beliau terhadap negara Malaysia berjaya dirakamkan.

Tidak hairanlah Rakyat Indonesia begitu ekstrem dan keterlaluan membenci Malaysia, terutama ketika Harimau Muda menentang Garuda "Angry Bird". Rupanya ada barua dan talibarut yang mengkianati negara sedang menghasut dan mengadu domba Rakyat Indonesia supaya kepentingan agenda politiknya untuk menjadi Perdana Menteri "biseksual" pertama di Malaysia menjadi kenyataan.



Azmin Ali Masih Meroyan Dengan UMNO

Posted: 24 Nov 2011 06:52 PM PST


Hari ini bermula Kongres Nasional Tahunan Wanita dan Anak Muda Keliru (AMK) parti P"Gay"R. Azmin Ali, madu Anwar Ibrahim di dalam ucapan perasmiannya hanya menumpukan kepada UMNO semata-mata. "UMNO anti Melayu", "UMNOlah yang menghancurkan ciri-ciri keMelayuan yang dianjurkan Islam", "Malu Menteri Johor tak boleh menangani isu NFC" dan sebagainya.

Azmin Ali ini sedang memberi ucapan di Kongres P"Gay"R atau Perhimpunan Agong UMNO? Tak ada benda ke nak bercerita pasal P"Gay"R sehingga dok bercerita pasal UMNO semata-mata. Ke Azmin ni sudah rindu sangat dengan parti UMNO? Teringin nak masuk UMNO balik ke?

waadat

Posted: 25 Nov 2011 01:58 PM PST

waadat


isu Izzah: keluarga anwar kena jawab

Posted: 24 Nov 2011 05:50 PM PST

Isu panas.

Kalau ikutkan isu, memang banyak isu yang boleh digunakan ke atas pembangkang samada PAS, PKR, mahupun DAP.

Daripada 3 parti itu, ternyata PKR yang paling top sekali dalam bab isu-mengisu. Dari Penasihat parti hinggalah ke AJK PKR di peringkat cabang memang tak pernah sunyi dengan masalah peribadi.

Sebenarnya tak-lah menghairankan sangat memandangkan majoriti yang berada dalam PKR adalah individu yang bermasalah. Sebab itu ada kalangan pemerhati politik yang memberi makna PKR sebagai Parti Kecewa Rakyat.

3-4 hari ini, heboh pasal harta Izzah Anwar yang bukan main banyaknya tersimpan di bank Israel.

Entahlah. Tapi setakat ini belum ada sebarang penjelasan rasmi yang dibuat oleh Ahli Keluarga Anwar.

Hello, rakyat sedang menunggu ni.

Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 25 Nov 2011 01:53 PM PST

Kedah Ke KL - MctHeory


KASI PANAS!! CHINA DOLL YANG ANWAR BALUN AKAN TAMPILKAN DIRI!!

Posted: 25 Nov 2011 11:05 AM PST



Difahamkan gadis ini adalah seorang pelajar kolej swasta yang mencari pendapatan sampingan akan tampil sedikit masa lagi untuk membuat pengakuan mengenai Anwar Ibrahim yang membahamnya. Gadis ini sebenarnya sering dilanggan oleh 'bapak Anwar' setiap kali 'bapak Anwar teringin untuk melepaskan dendamnya. Apa yang membuatkan Anwar makan luar perlu diketahui kerana ini berkait rapat dengan panggilan manja Anwar terhadap isterinya Kak Wan dengan nama 'Sepat kering'

Adakah perkataan sepat kering menunjukkan sesuatu yang sudah tidak boleh 'dipakai lagi' atau Anwar sendiri pun sudah tidak mempunyai selera terhadap 'sepat kering'





Selepas video seks Anwar didedahkan pakatan rakyat yang diketuai oleh PAS membuat sembahyang hajat secara besar-besaran dan Anwar datang agak lewat dan terus duduk di saf jemaah tanpa rasa segan -silunya

Jika benar sudah pasti pembangkang akan terduduk bila mendengar pendedahan hebat daripada China Doll Anwar ini.



Sebelum ini Anwar pernah mengatakan Himpunan sejuta Umat bagi selamatkan akidah hanya membuang masa dan membazirkan wang, persoalannya adakah dengan melanggan pelacur seperti itu tidak berdosa dan tidak membazir wang dan masa.

Sumber artikel Mc ambil dari SINI

PANAS!! AZMIN ALI MIMPI BASAH DI SIANG HARI!!

Posted: 25 Nov 2011 09:07 AM PST



Umpama mimpin basah di siang hari si Azmin Ali ni. Depan media dia mengatakan bahawa akan selesaikan masalah kawasan bertindih, hakikat sebenarnya, Pkr dan Dap masih lagi dok lawan tarik kerusi tanpa ada jalan penyelesaian. Anwar pula, tah kena sampuk apa pun taktau, mengumumkan bahawa PR akan menawan Johor. Eloklah.. Sama la dua orang ni, mimpi di siang hari.



Pakatan Rakyat (PR) berharap mereka akan dapat menyelesaikan isu kawasan bertindih bagi memastikan hanya ada seorang calon sahaja akan diletakkan untuk bertanding menentang Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum akan datang. 
Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali berkata, polisi PR adalah untuk meletakkan calon satu lawan satu dengan BN. 
Bagaimanapun beliau siang-siang lagi membuat andaian bahawa BN atau Umno akan 'menaja' calon dari parti kecil yang lain untuk turut sama bertanding bagi memastikan terdapat pertandingan tiga penjuru dalam usaha mereka memecah undi. 
"Kami dalam Pakatan pada dasarnya telah bersetuju untuk meletakkan calon satu lawan satu dengan BN. Dan saya berharap PR akan menyelesaikan soal pembahagian kawasan menjelang hujung tahun ini," katanya ketika ditemui pada Konvensyen Nasional Cabang Pemuda dan Wanita PKR di sini, Jumaat. 
Menurut Azmin, soal pembahagian kerusi di peringkat Dewan Undangan Negeri telah pun diselesaikan pertengahan Ogos lalu.
Kini yang tinggal hanyalah kerusi parlimen dan jumlahnya menurut Azmin hanya sedikit. 
Ditanya apakah PR sudah mengenalpasti calon-calon menteri besar di negeri yang lain seandainya mereka berjaya membentuk kerajaan negeri, Azmin berkata perkara itu boleh dibincangkan kemudian. 
Yang telah dipersetujui secara konsensus ialah sekiranya PR berjaya membentuk kerajaan pusat nanti, calon perdana menterinya ialah Datuk Seri Anwar Ibrahim. 
Azmin juga berkata, untuk pilihan raya akan datang, PR akan memberi fokus kepada beberapa kawasan luar banda kawasan Felda serta kawasan majoriti pengundi Melayu, termasuklah Sabah dan Sarawak. 
Mengenai calon pula, Azmin menegaskan, PKR akan mencalonkan lebih ramai calon muda dan wanita. - Mstar

MUHASABAH DIRI!! Contohilah Kehidupan Rasullulah SAW..bukan menghina seperti Nik Aziz!

Posted: 25 Nov 2011 07:08 AM PST

KASI PANAS!! DISKO 'GOYANG' INUL DI KELATE!!

Posted: 25 Nov 2011 05:00 AM PST




Siapa kata di Kota Bharu Bandar Raya Islam tiada disko? Siapa kata Kerajaan PAS Kelantan berjaya menyelamatkan adik-adik kita dari terbiak di dalam budaya kuning? Agen Johnson tak kata.
Baru-baru ini Agen Johnson baru selesai operasi Disko-Dut di Kota Bharu Bandar Raya Islam. Agen Johnson meredah 3 pusat hiburan, dua darinya menghidangkan minuman keras dan satu darinya beroperasi sehingga subuh. Semuanya di Kota Bharu Bandar Raya Islam. Semuanya dirakamkan dengan bukti, tarikh dan waktunya sekali.


Bagaimanapun bagi tujuan keselamatan, tarikh ini hanya akan diberikan kepada pihak berkuasa di atas permintaan rasmi.


Kita tahu Kerajaan PAS Kelantan mengeluarkan lesen menjual arak atas alasan arak tidak diharamkan oleh agama lain sebagaimana judi? Tetapi bagaimana dengan lesen atau permit operasi pusat hiburan sehingga lewat malam?

Adakah dikeluarkan oleh MPKB Bandar Raya Islam dan lain-lain PBT. Adakah agama lain membenarkan berpoya-poya sehingga lewat malam? Atau alasannya sebab di Mekah pun ada juga tempat berpoya-poya sampai lewat malam?

Nantikan siaran penuh video tersebut yang menunjukkan apa sebenarnya yang terjadi di Bandar Raya Islam sewaktu pemimpin-pemimpin PAS sedang sibuk berceramah mahu mengambil alih negeri-negeri dibawah pentadbiran Barisan Nasional atas dasar mahu membersihkan segala maksiat dan budaya tidak sihat.

Mc ambil dari Kick De Fella

TUDIAA!! UTUSAN FITNAH HARAKAH??!

Posted: 25 Nov 2011 02:08 AM PST


Harakah terbitan terbaru, mendakwa laporan bersiri akhbar Utusan Malaysia adalah satu fitnah terhadap Pas Kelantan. Pas menegaskan, air di Kelantan tidak seteruk yang seperti yang digambarkan.

Pas kata air kat Kelantan tak cukup teruk. Air kat Kelantan tu kira ok la bagi depa. Mai kita tengok gambar perbezaan nyata diantara air bersih dengan air dari paip air di setiap rumah di Kelantan.




Kiri tu bersih, kanan tu dari bekalan air Kelantan.. serupa jus oren  pun ada..

Kalau macam tu punya warna pun depa kata tak teruk, Mc pun taktau nak kata apa la. Depa nak tunggu sampai jadi kaler kopi O kot baru nak di panggil teruk.

Bukti dan kajian yang dibuat, air di Kelantan mengandungi campuran e.coli dan juga beberapa kimia lain yang boleh merosakkan gigi.

Apakah itu satu fitnah dari Utusan? Siapa yang fitnah siapa sekarang?


Undilah Nik Aziz untuk nikmati semua ini..



McTheory:
Kalau Pas, apa pun boleh.. hatta merogol jugak di katakan halal!

FUU YOO!! MAHLIGAI MEWAH MILIK SAIFUDDIN NASUTION!!

Posted: 24 Nov 2011 11:08 PM PST


Alamak.. besarnya rumah, inilah yang dikatakan paku dulang, paku serpih, duk mengata orang rupanya pemimpin PKR lagi hebat harta mereka diluar negeri. Takutkan orang Malaysia nampak harta mereka, pemimpin PKR sendiri menyimpan harta diluar negeri. Ahli PKR asyik kena tipu dengan pemimpin mereka saja, hidup-hidup dah kena tipu.

Jikalau Menteri Kabinet dikatakan membeli sebuah kondo yang bernilai RM9.8 juta, bukankah ianya adalah hasil daripada keuntungan syarikat kepunyaan keluarganya sendiri. Bagaimana pula dengan si Saifuddin Nasution ni, mana datangnya duit..??


Inikan pula boleh membeli sehingga RM73.3 juta, punya lah kaya sehingga boleh beli rumah sebegitu besar sekali. Saiffuddin sebelum ini cukup ghairah mendedahkan kononnya penyelewengan pimpinan UMNO dan Barisan Nasional rupanya menyembunyikan kebejatan moral yang cukup tersendiri.

Saifuddin kalau benar merasakan beliau seorang pemimpin yang bermoral,bebas dari rasuah dan penyelewengan,beliau harus tampil untuk menyanggah dan mempertahankan dirinya bahawa itu bukan rumah beliau dan beliau juga tidak mempunyai simpanan ringgit berjuta di luar Negara itu.

Dan pendapatannnya hanya cukup makan untuk dirinya serta keluarga.

BACA SETERUSNYA KLIK DISINI

GEMPAR!! PEREMPUAN MATI DI KELAR DI KEDAH!!

Posted: 24 Nov 2011 08:50 PM PST

Bukan gambar sebenar..


ALOR SETAR: Seorang wanita ditemui mati di dalam sebuah bilik di rumahnya di Taman Jaya, Jalan Langgar di sini malam Rabu.

Mayat Heng Song Moi, 59, ditemui oleh anak lelakinya dengan terdapat beberapa kesan tikaman di lehernya.

"Kita masih mencari seorang lelaki Myanmar yang bekerja sebagai pembantu mangsa di sebuah gerai mee di Jalan Putra bagi membantu siasatan," kata Ketua Polis Daerah Kota Setar, ACP Adzaman Mohd Jan.

Beliau berkata polis menerima panggilan mengenai kejadian itu pada pukul 11.45 malam.

Hasil bedah siasat dari Jabatan Forensik Hospital Sultanah Bahiyah mendapati mangsa mati disebabkan dari luka tikaman kepada lehernya, kata Adzaman. - BERNAMA

PANAS!! VIDEO SKANDAL YANG PALING DAHSYAT PALING SEKSI!!

Posted: 24 Nov 2011 06:08 PM PST



Membongkarkan semua pembohongan Pembangkang terhadap NFC!!

Seksi Suara Parpu.. kah kah kah..

PANAS!! EXCO KAKI SKANDAL PENIPU BESAR!!

Posted: 24 Nov 2011 04:08 PM PST



Aku pedih hati menonton video sidang DUN Kedah yang baru berlangsung minggu ini ...

Seorang Exco yang kalau tak silap aku dimaklumkan bahawa beliau baru memasang "cawangan" hasil dari putik percintaan "kekasih gelapnya" telah menjawab seolah-olah PAS Negeri Kedah ni mengekalkan bilangan Pusat-Pusat Hiburan semenjak Zaman BN Memerintah dahulu, KONONNYA tanpa ada pertambahan baru (berlesen) setelah PAS Kedah memerintah negeri ini !

Memang haprak punya jawapan !

Dan aku agak pedih , kenapa puak Pembangkang DUN Kedah (YB dari UMNO/BN) buleh dok senyap tak melawan dalam hal ni ? Padahal Blog aku ni (AloQStaQBlog) dah berbuih mulut berulang kali mendedahkan pertambahan Pusat-Pusat Hiburan baharu HANYA DI BANDARAYA ALOR SETAR ! BUKAN DICAMPUR DENGAN LAIN-LAIN DAERAH SEPERTI SUNGAI PETANI & KULIM LAGI !!? ...

Bodoh punya PAS Kedah yang memerintah !
Kena la dengan Pembangkang DUN Kedah, aku rasa depa ni semua pun dok tidoq kot ?!

Tak study langsung bab nak lawan PAS Kedah dengan fakta mudah macam ni ! ... aku pelik sungguh laaa !

Elok laaaaa dua-dua puak hangpa ,
Satu Geng tu menipu kuat,
Satu Geng lagi ni nganga kuat, semua sunyi sepi kena tipu depan-depan muka !

Sambung Baca Sini

Tiada ulasan:

Pengikut