Isnin, 26 September 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


THE FLYING KICK

Posted: 25 Sep 2011 01:12 PM PDT

MASTER DEDAH

Posted: 25 Sep 2011 11:49 AM PDT

MASTER DEDAH


Pengumuman

Posted: 25 Sep 2011 10:15 AM PDT

Salam kepada semua pejuang kebenaran. Sejak sekian lama blog ini beroperasi dan begitu banyak pihak yang mendakwa mengendalikannya sama ada agensi atau individu tertentu. Oleh yang demikian dimaklumkan blog ini dikendalikan oleh pihak yang memperjuangkan kebenaran. dan bermula hari ini akan kembali aktif seperti biasa.

AbangTuah

Posted: 25 Sep 2011 11:21 AM PDT

AbangTuah


APAKAH DAP AKAN KELUAR PAKATAN..??

Posted: 25 Sep 2011 11:11 AM PDT



MUKTAMAR AGUNG PAS KE-57 BARU-BARU INI MENGGUGURKAN AGENDA PEMBENTUKAN NEGARA ISLAM DAN MENGGANTIKANNYA DENGAN NEGARA BERKEBAJIKAN.

KARPAL SINGH KATA..

"KAMI INGAT AGENDA ITU TELAH TERHAPUS. RAKYAT JUGA BERGEMBIRA DENGAN LANGKAH PAS ITU. NAMUN SECARA TIBA-TIBA (TIMBUL BALIK SOAL HUDUD). SAYA TAK FAHAM KENAPA NIK AZIZ BOLEH BERIKAN KENYATAAN SEBEGITU... MUNGKIN DIA ORANG TUA YANG MAHU MENCARI PERHATIAN," 

PENDAPAT PENULIS...

KARPAL DAN DAP SEBENARNYA TENTU DAH FAHAM SANGAT TENTANG SIKAP DAN TABIAT NIK AJIS NI KERANA KARPAL DAN DAP BUKAN BARU DALAM ARENA POLITIK NEGARA. 

KARPAL SEORANG YANG BERPENGALAMAN LUAS DAN MATANG DALAM POLITIK JADI AGAK MUSTAHIL DIA TAK DAPAT MEMAHAMI SIKAP DAN KERENAH SETIAP PEMIMPIN PARTAI PAS. 

TAPI MUNGKIN OLEH KERANA KERJASAMA DENGAN PARTAI PAS NI LEBIH MENGUNTUNGKAN DAP DARI SEGI  STRATEGI UNTUK MELEMAHKAN UMNO DAN BN JADI  MEREKA JUST TELAN AJE SIKAP MEMENINGKAN LAGI BERPUSING-PUSING NIK AJIS. 

HMM..ENTAHLAH..PENULIS KURANG YAKIN NIK AJIS AKAN STAY DENGAN PENDIRIAN HUDUDNYA... TAK MUSTAHIL JUGA ISU HUDUD NI LAKONAN MENUTUP ISU ANUWAR DAN MAT SABUN. 

PENULIS JUGA TAK YAKIN DAP AKAN KELUAR DARI PAKATAN...ESOK LUSA TETIBA  LAKONAN SELESAI...THEN BOLEHLAH MEREKA WAR-WARKAN SEMULA PADA UMUM -

'LIHAT KAMI PAKATAN RAKYAT SEMEMANGNYA BOLEH BERSEPAKAT DAN BOLEH PULA MENYELESAIKAN SESUATU ISU BESAR DAN RUMIT SECARA BAIK  DENGAN SEMANGAT KESEPAKATAN DAN KESEFAHAMAN YANG TINGGI.'

PENULIS DAH FAHAM SANGAT DAH TAKTIK PEMBANGKANG NIE...

RATA-RATA MELAYU INGINKAN HUDUD

Posted: 25 Sep 2011 09:12 AM PDT

 TAK PERLULAH AGGRESIF SANGAT...
 
PAS DAN ISU HUDUDNYA, DI SINI PENULIS SIARKAN PENDAPAT BERNAS SEORANG HAMBA ALLAH BERKAITAN ISU INI.
 
shamshul anuar said... 
 
Saudara tuah, Masalah utama yang membelenggu PAS sejak zaman berzaman ialah sikap 'RIAK" . PAS dari dulu sampai sekarang sentiasa merasakan hanya PAS boleh bercakap pasal Islam. Bagi PAS, orang PAS lebih beriman berbanding ahli UMNO.     Bagi saya PAS satu parti munafik. Islam hanya dibir saja. Tidak lebih dari itu. PAS gagal mentarbiah ahlinya tentang Islam. Melihat perangai ahli PAS, kita tak dapat lihat keindahan Islam. Sebab itu kita tak boleh salahkan orang Melayu apatah lagi yang bukan Islam jika mereka menolak Hukum Hudud. Bukan bermakna orang melayu menolak hukum hudud. Hanya rata rata tidak yakin PAS mampu melaksanakan apatah lagi melihat sikap pemimpin PAS yang banyak berlakon .     PAs gagal memahami satu perkara asa iaitu jika mahu tegakkan Islam di Malaysia, maka PAS perlu kerjasama UMNO. Kenapa? Kerana UMNO mempunyai saham terbesar pengundi Melayu. Ini satu kenyataan. Malangnya PAS lebih suka berperang dengan UMNO. Pemimpin UMNO dibantai sesuka hati. Berita yang tidak sahih mengenai UMNO disebarkan( fitnah). Islm dilaungkan tetapi PAS jarang mahu ambil pendekatan Rasulullah SAW dalam menyebarkan Islam. Bak kata orang putih "do not have to reinvent thre wheel". Ikut saja pendekatan Nabi. Tunjukkan akhlak terpuji yang membuatkan orang terpaut hati kalaupun tak percaya pada kebolehan PAS. Tetapi tentu sukar. Dengan Mohd Sabu sebagai pemimpin, maka bertambahlah ceramah memaki hamu pemimpin UMNO. Ini bukan bermakna UMNO itu tiada salah. Banyak juga. Namun UMNO tak sehipokrit PAS.

PEJUANG BANGSA

Posted: 25 Sep 2011 11:05 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Ustaz Kazim mengajar tentang apa itu PAS For All !

Posted: 25 Sep 2011 10:06 AM PDT




" Kepala Otak mu PAS For All " ... elok la Ustaz Kazim ajar sikit puak-puak bangang dalam PAS ini tentang slogan depa tu . Dok sebut PAS For All , tetapi dok sekat -sekat pulak tak bagi bercampur dengan orang UMNO ...

Memang kena la dengan puak-puak bangang PAS PISS PUSS ni ...

Adun DAP macam sial , ambil kesempatan sabotaj program PM

Posted: 25 Sep 2011 08:54 AM PDT

Puak-puak  pemimpin  DAP  chauvinis tak habis-habis nak sabotaj program Najib di P.Pinang. Depa ini kalau dengar saja Najib nak mai cukup syok sebab nak ambil kesempatan buat kacau dan tunjuk muka tak tahu malu tu .

Terbaru hari ini program Berbasikal Amal  1 Malaysia untuk pendidikan yang juga disertai PM Dato Sri Najib Tun Razak di Tanjong Tokong .  Sudah la tak pakai baju T Shirt 1 Malaysia , dan pakai baju kuning , tiba-tiba dok buat kecoh pulak di program orang .

sumber gambar : Mat Kilau Penang
tengok la muka babi Ng Wei Aik yang disekat Polis kerana berang 
tak dapat tempat duduk ...



nampak pelik sekali semua pakai warna putih tetapi puak2 DAP 
ini berbaju kuning seperti Bersih 


Guan Eng buat muka tak malunya ... Ng Yen Yen pun tak kelapaq layan ...

PANAS ! Mengapa Guan Eng tak pakai T Shirt 1 Malaysia seperti Najib ?

Posted: 24 Sep 2011 11:11 PM PDT


Pagi tadi   Perdana Menteri    Dato Sri Najib turun lagi ke P.Pinang iaitu  untuk sertai Berbasikal Amal 1Malaysia untuk Pendidikan di Penang Straits Quay, Tanjong Tokong .

Cuma GPB hairan mengapa Guan Eng tak ikut  tema program iaitu Berbasikal Amal 1 Malaysia untuk pendidikan . Lihat la baju ketua regim DAP ini  ,  nampak sangat cacat bila dia  pakai baju kuning dan semua peserta lain termasuk PM pakai T Shirt putih 1 Malaysia .

Memang sah la Guan Eng boikot 1 Malaysia Najib dalam program pagi  ini .. Kalau dan tak suka baju logo itu , baik tak payah mai sebab ini adalah  Berbasikal Amal 1 Malaysia ..

Memalukan betul ada seorang Ketua Menteri cempera macam ini ...

PANAS ! Video yang dedahkan samada Anwar Ibrahim atau Papa Gomo yang menipu !

Posted: 24 Sep 2011 09:38 PM PDT

Guan Eng ikut jejak mentornya Kuan Yew hina negeri Johor

Posted: 24 Sep 2011 08:54 PM PDT




SEKALI lagi Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng (LGE) yang juga Setiausaha Agung DAP, bersikap mencurigakan.

Terbaru, terdapat laporan bahawa LGE mendakwa Johor bukan negeri yang selamat bagi pelabur asing kerana penuh jenayah termasuk kes culik berbanding Pulau Pinang.

Kenyataan tersebut dibuat oleh beliau dalam satu temuramah dengan stesen radio Australia baru-baru ini. Jika benar laporan itu, beliau perlu menarik balik kenyataannya dan memohon maaf terutama kepada baginda Sultan, kerajaan negeri dan seluruh rakyat Johor.

Pada Awang, kenyataan itu bersifat penghinaan malah tohmahan kepada Johor. Kadar jenayah termasuk culik di negeri berkenaan telah menurun sejak beberapa tahun lalu. Sebagai Ketua Menteri dan rakyat Malaysia yang bertanggungjawab, LGE sepatutnya tidak memburuk-burukkan negeri lain.

Jika pun beliau ghairah mahu menarik pelaburan asing ke Pulau Pinang, lakukannya dengan cara budiman. Setiap pemimpin negeri tanpa mengira ideologi politik ketika misi pelaburan ke luar negara perlu menjaga imej dan nama baik Malaysia, bukan bertindak sebaliknya.

Itulah juga pegangan etika para pemimpin wilayah atau negeri di negara lain termasuk China, India dan Rusia. Dalam mereka mempromosi pelaburan wilayah atau negeri masing-masing ke luar negara, mereka tidak memburukkan atau melemparkan tohmahan kepada sesama negeri.

Lalu ingatan Awang mengimbas kepada kenyataan Menteri kanan Singapura, Lee Kuan Yew (LKY) tidak lama dahulu bernada sama ke atas Johor. LKY mendakwa Johor adalah negeri yang tidak selamat kerana banyak berlaku jenayah.

Ketika itu, reaksi rakyat Malaysia bangkit marah dan menyatakan bantahan sehingga mencetuskan kekecohan diplomatik antara kedua-dua negara. LKY kemudian memohon maaf kepada kerajaan dan rakyat Malaysia.

Persoalannya apakah LGE mengikut pemikiran LKY, seorang pemimpin asing yang kerap mengeluarkan kenyataan menyinggung Malaysia?

Apakah itu juga mencerminkan pendirian DAP untuk berkongsi aspirasi dengan PAP yang diasaskan oleh LKY? Berdasarkan sejarah PAP dan DAP daripada benih perjuangan yang sama iaitu bermula di tanah air ini ketika Singapura belum berpisah daripada Malaysia. Dalam isu jenayah di Johor, kenyataan siapa yang LGE mahu ikut dan percaya - pihak berkuasa di negara sendiri terutama Polis Diraja Malaysia atau LKY dari negara jiran?

Seperti biasa, LGE pasti ada alasannya jika tidak pun penafian. Tetapi Awang seperti juga ramai orang punya firasat yang selalunya tepat dalam menilai siapa sebenarnya pemimpin DAP itu.

Tiada ulasan:

Pengikut